Petak, 25.03.2016.

09:00

Brokeri savetuju: Srbi, propuštate sigurnu zaradu

Od pre četiri meseca građani Srbije mogu na Beogradskoj berzi, a preko ovlašćenih brokera, da kupuju državne hartije od vrednosti.

Izvor: Dnevnik

Brokeri savetuju: Srbi, propuštate sigurnu zaradu IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

67 Komentari

Sortiraj po:

Damir

pre 8 godina

A sto ne navedete bolju,isto tako sigurnu opciju,koja se redovno koristi desetinama puta visa od obveznica.A bolja je za pojedinca.Propustio sam iz odredjenih razloga prodaju ustedjenih EUR i kupovinu CHF,pa sam kupio USD.Posle nekoliko meseci zarada:Kupio za 104 prodao za 111.Onda prodao USD pa kupio CHF,zatim prodao CHF pa kupio USD za nesto vise od mesec dana cistih 10,5%.Ispada da sam za nesto preko 6 meseci dobio cistih 15%.A da nisam propustio skok CHF bio bih dobar 45-50% za godinu,TAKODJE BEZ POREZA.
Ceo pametan svet to radi,ako moze.Drzave pre svega,jedini uslov BITI INFORMISAN,a tu su novine,internet..
(teoreticar, 26. mart 2016 09:28)

# Link komentara

Teoreticaru, objasnite, molim vas, da li ste kupovali i prodavali valute preko racuna u banci ili preko Forex racuna? Koliko znam, preko Forexa se ne kupuju pojedine valute nego parovi, a tu treba i malo vece znanje... Kako vi to radite?

Jovica Petrusic

pre 8 godina

Da kupujemo drzavne obveznice zemlje koja je na ivici bankrota?!Pa da li ovom narodu treba jos Jezda,Dafina i drugih pljacki...

Pa jesu li na toj istoj domacoj berzi pre nekoliko meseci istekle obveznice za staru deviznu stednju...ponavljam staru deviznu stednju ljudi koji su prevareni u srpskim i regionalnim bankama ...treba li jos argumenata za naivne ljude?!?

Berza je odlicna stvar ali u razvijenim zemljama Americi i Nemackoj pa cu zato tamo uloziti svoj novac u gigantske kompanije koje su po nekoliko puta jace i sigurnije od nase Srbijice.

teoreticar

pre 8 godina

A sto ne navedete bolju,isto tako sigurnu opciju,koja se redovno koristi desetinama puta visa od obveznica.A bolja je za pojedinca.Propustio sam iz odredjenih razloga prodaju ustedjenih EUR i kupovinu CHF,pa sam kupio USD.Posle nekoliko meseci zarada:Kupio za 104 prodao za 111.Onda prodao USD pa kupio CHF,zatim prodao CHF pa kupio USD za nesto vise od mesec dana cistih 10,5%.Ispada da sam za nesto preko 6 meseci dobio cistih 15%.A da nisam propustio skok CHF bio bih dobar 45-50% za godinu,TAKODJE BEZ POREZA.
Ceo pametan svet to radi,ako moze.Drzave pre svega,jedini uslov BITI INFORMISAN,a tu su novine,internet..

Pametnjaković - there can be only one!

pre 8 godina

@(Pametnjakovic Mladji, 25. mart 2016 13:52)

Za neupućene: berza je prvenstveno kockanje sa insajderima (prevarantima), lutrija, a ne verovatnoća, statistika i razne teorije. Berza je način da bogati sebe održe bogatima i da minimizuju gubitke usled rada poštenih ljudi.

mirko

pre 8 godina

Ocu da igram sam berzu. Zashto moram da idem preko brokera i da mu dajem procenat? On ne snosi nikakav rizik, a treba da uzme deo kolaca?!

ljubitelj burleski

pre 8 godina

Svi Oni koji su srcem ulagali u,,zajam za preporod Srbije,, Dobiše De Kariće ,za,,uzor, i naknadnu pamet.Hvala i što dalje od našeg astala, već Ste Nas,,usrećili,,da ,,liderski,, nemože,,ubedljivije,,.Ko se DVA PUTA SAPLETE O ISTI KAMEN NIJE KAMEN KRIV.Zaobiđite gada se netrazbijete onako,,poštenski,,i,napreDno.

maja

pre 8 godina

Kamata varira od rocnosti, za duze rocnosti veca i kamata naravno. Za obveznice sa rocnoscu od 5 godina godisnja kamata je oko 5%. Ali ove obveznice se tesko prodaju na sekundarnom trzistu te nisu likvidne pre isteka.

mali akcionar

pre 8 godina

Berza u Srdiji služi da tajkuni u sprezi sa političarima opljačkaju male akcionare.Poslednji primer donosenje uredbe o skidanju zaloge koju je Kostić izdejstovao kod svojih naprednih prijatelja da za male pare očisti Aik banku od malih akcionra.

sve mi smeta

pre 8 godina

zvao sam brokera i covek zbunjen. kamata jedino 5% za 5 godina sto znaci 1% godisnje. kad banka uzme svoje provizije daj boze da ne treba da doplatim

Nezaposleni

pre 8 godina

To je dobra investicija samo sto bi kamata u dinarima trebala da bude veca verovatno oko 10% i treba da poatoji mogucnost da se kupuju strane hartije od vrednosti

Miloš

pre 8 godina

Tako je i meni država 2007e garantovala da mi kredit u chf sigurica,i čist ćar..sad me gledaju ko državnog neprijatelja..neka hvala,nema hleba bez motike.
(nemanja, 25. mart 2016 13:46)

Druže, nije. Država, u liku guvernera NBS, ti je rekla da su krediti u CHF dozvoljeni, ali veoma, veoma rizični, jer tvoji prihodi nisu indeksirani u CHF, i da bi bilo bolje da se toga kloniš.

beograd

pre 8 godina

Idite na sajt NBS, kamata za februar za drzavne obveznice u eurima na 1 godinu je 1.19%, a na 10 godina 4.5 %.. Oduzmite od ovoga troskove berze i brokera od 0.45, i dobijete za 1 godunu 0.75% za obveznice u eurima. Znaci na 5.000 eura zarada 37.5 eura.

kataklizma kapitalizma

pre 8 godina

Kome se uopste obracaju?Ko breda kupuje obveznice?Pa da su kamate fantasticne,da je sigurnost 100% ko to da kupi?Od cega?U Srbiji vecina ima mesecna primanja koja ne mogu ni troskove zivota da pokriju a ne da ulazu u nesto.

Zoran

pre 8 godina

"Verujte ako te obveznice propadnu i sa sobom povuku sva osiguravajuća društva, penzione fondove i banke, najmanje će da vas pogodi to što ste vi izgubili neki novac."

Niej poenta da ja propadnem ako se ceo svetski sistem urusio. Mada, u krajnjoj liniji, i to je problem, ne treba zaglibiti mnogo u njemu.

Poenta je da li ce da padne vrednost tome sto kupujes, ne da sve propadne. Kupi ti pa nam javi kako je bilo za jedno pola godine.

Zoran

pre 8 godina

Da vam ja dam savet, jer vidim mnogi vam daju savet, pa sto bih ja bio toliko gori od njih. Mi smo u Americi u 3% po zaradi. Imamo veliek pare u banci. Oko 50.000 smo pre oko godinu dali na berzu, neki rade za nas. 25.000 mora da stoji na berzi ili bilo gde inace drzava uzima 30% ako uzmes kes. 25.000 smo mi dodali.

Ako imate puno para i ne znate sta da radite sa njim, mozete da se kockate sa jednim malim delom. Ja cenim da je ovo kriza na duge staze, ovo je jos pocetak i da nikad nece biti kao pre 10 godina, bar dok je Amerike ovakve kakva je.

Postavljam i pitanje da li da drzim te pare jos, mada je to namenjeno d astoji tamo bar 10 godina. Verovatno kada budem na svom, jer sam sada u minusu, dizem 25.000, jer ne verujem u ikakav boljitak bilo cega ovde.

qwak

pre 8 godina

@ jagodinac
nesto slabo racunas... 5,000 evra = 600,000 rsd.
7% kamate na godisnjem nivou je 42,000 / 12 = 3,500
super si ti investitor kada ti se omakne nula.
jedino ako nisi ulozio 50,000

Miloš

pre 8 godina

Na Forex-u moze da se zaradi 10 puta vise novca za mesec dana nego na toj berzi za godinu dana.
(MisterZ, 25. mart 2016 12:51)

Na Forexu može da se zaradi i 100 puta više ako hoćete, ali isto tako može i sve da se izgubi... Štos je, naravno, u sigurnosti - investicije u obveznice su veoma, veoma sigurne, dok je ulaganje na berzi skoro pa kockanje. Bez ozbiljne analitičke podrške čak nije ni skoro pa, nego je baš kockanje.

Inače, gospodin koji se bavi investicionim savetovanjem i Telenor bankom, savetujem mu da ponovo pročita uslove za otvaranje novih računa, kamata više nije 7%. A ni njemu uskoro više neće biti.

Метафора

pre 8 godina

Сви хоће пара без мотике и рада.

Маните с ћорава посла, маните се банки, берзи, деоница, обвезница акција, трансакција, него заврните рукаве и лопату у руке.

Pametnjakovic Mladji

pre 8 godina

hahahah koja glupost. napisase tekst kao da je lako biti broker a sto je daleko od toga. Prvo moraju da se zavrse razne skole. pa onda da se udje u stos s berzom tj. da se razume kako radi berza.... Pa onda treba znati rizike kad ulazete jer u ovom tekstu izgleda da kada ulozite novac dobijate 100% a daleko je od toga. Znam neke brokere koji su pukli na berzi a imali su ogromne zarade. Ko zeli da se bavi berzom mora mnogo dobro da poznaje ekonomiju,teoriju rizika,teoriju igre,statistiku,verovatnocu.... Da se prati konstantno industrija .... Nema lakih para nigde to srbi moraju da nauce!!!

nemanja

pre 8 godina

Tako je i meni država 2007e garantovala da mi kredit u chf sigurica,i čist ćar..sad me gledaju ko državnog neprijatelja..neka hvala,nema hleba bez motike.

Q

pre 8 godina

Covek treba da bude da nekazem sta pa da bilo kakve pare ulozi u ovu crnu rupu od kvazi drzave u ko zna po kom neuspesnom pokusaju nastajanja...Ovo i nije "drzava" ovo vam je anti-drzava po svim pitanjima pa tako i ovom.Normalnom coveku je i ovo dosta sto sam napisao...netreba nista vise od ovoga.

Zbunjen

pre 8 godina

Ja sam svoje € pretvorio u dinare, otvorio sam dva racuna (za mene i suprugu) u Telenor banci i dobio kamatu od 7% na godisnjem nivou. Na racunima imam po 6.000.000 i godisnju zaradu od po 420.000, odnosno supruga i ja imamo mesecno prihoda od kamate po 35.000 mesecno. Posto radim savetovanje u oblasti investiranja ovo je trenutno najbolje i BEZ RIZIKA.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Jagodinac, 25. mart 2016 11:48)

Ako sam dobro video, kamata u Telenor banci za dinare je 4%?

Алексије

pre 8 godina

Ja sam svoje € pretvorio u dinare, otvorio sam dva racuna (za mene i suprugu) u Telenor banci i dobio kamatu od 7% na godisnjem nivou. Na racunima imam po 6.000.000 i godisnju zaradu od po 420.000, odnosno supruga i ja imamo mesecno prihoda od kamate po 35.000 mesecno. Posto radim savetovanje u oblasti investiranja ovo je trenutno najbolje i BEZ RIZIKA.
(Jagodinac, 25. mart 2016 11:48)

Ти си ослобођен пореза на добит од 20% ? Како си то успео ?

Bivši radnik u osiguranju života i penzionom fondu

pre 8 godina

Kupujte obveznice. Sva osiguravajuća društva i društva za upravljanje penzionim fondovima kupuju obveznice. Neka čak 100% ulažu u to. Zato što je najsigurnije i najbolje. Rizik postoji ali je najmanji mogući. Verujte ako te obveznice propadnu i sa sobom povuku sva osiguravajuća društva, penzione fondove i banke, najmanje će da vas pogodi to što ste vi izgubili neki novac. Nastaće lom finansijskog tržišta.

Evropljanin

pre 8 godina

Na poslednjim aukcijama koje su odrzane 14. i 15. marta stope prinosa na godinu dana iznosile su 1,05% (evro obveznice) i 4,01% (dinarske obveznice)... (x, 25. mart 2016 11:11)

Znaci, ako imam milion evra, ja to njima dam, i dobijem na kraju godine 10.500 Evra. Samo, to je jako mali godisnji prihod za nekoga ko ima milion evra, a drugo, ne bih imao poverenja da dam ni sto evra ikome, po bilo kojoj osnovi. Kad bih imao. Postoje mnogo unosnija ulaganja.

Boki ns

pre 8 godina

@Jagodinac
Naravno da tvoje ulaganje nije bez rizika. Dovoljno je da Jorgovanka iz nekog razloga (MMF, izvoznici...) devalvira dinar 5-6% (što nije nerealno) pa da ti se istopi kompletna zarada. A ako dinar ode na 130 za evro, otići ćeš u minus. S obzirom da je ovo Srbija, za mene je to prevelik rizik!!

MisterZ

pre 8 godina

Radim na Forex-u, broker XM. Za mesec dana zaradim 1500 evra trgujuci valute u parovima. Kakva beogradska berza i bakraci! Napravio sam cak i web portal u kome prodajem signale. Pretplata 40 evra mesecno. S obzirom da to radim vec 6 godina, imam i klijente koji ulazu kod mene. Na Forex-u moze da se zaradi 10 puta vise novca za mesec dana nego na toj berzi za godinu dana.

neupucen

pre 8 godina

Sto se rizika tice, ovde se govori o drzavnim obveznicama. koje predstavljaju jedno od najsigurnijih ulaganja.. jedini rizik je zapravo da drzava bankrotira i propadne (sto u nasem slucaju nije nerealno). Teorijski je manje rizican i od depozita kod banaka jer su vece sanse da propadne banka nego drzava, s tim sto kod nas drzava garantuje za depozite kod banaka u vrednosti do 50000e, tako da su moze se reci podjednako rizicni. E sad, sto se troskova tice, kod nas jesu visoki troskovi, ali ako je kamata na obveznice kao sto u tekstu kazu 5% opet bi trebalo da bude daleko isplativije od depozita kod banaka za koje je kamata jedva 1,5%... problem u nasoj drzavi je sto su berzanska i ta vrsta poslovanja totalno sporedna tema, drzava se ni ne trudi da stimulise taj vid ulaganja, dok se finansijski sistem u potunosti oslanja na bankarstvo, a kada se na to doda neobrazovanost, neupucenost i strah stanovnista o ovim temama, dolazi se do situacije kakva je danas kod nas... katastrofalna...

WakeUpSheeple

pre 8 godina

Hahahaha 1.5% za evro. Ok moj stan vredi oko 35000€ ja ga nenamestenog izdajem za 120€ i takoodje sam sebe oslobodio poreza. Za godinu dana to je 1440€.
(Ma neka hvala, 25. mart 2016 09:12)
Upravo si dao primer zasto je u nasoj zemlji lose, stoji da ovde nisi uracunao porez na imovinu ali to ne menja mnogo. Drugo je vrvtn sto se to isto desava bez ugovora znaci ne placas porez, to u normalnim zapadnim zemljama ne funkcionise tako. Ali ne brini se za 10god ce polako da zavode red.

NekaIzMase

pre 8 godina

Ajmo ovce, navalite, još malo pa nestalo.
(Pametnjaković - there can be only one!, 25. mart 2016 10:12)
Kad se ne razumes ne komentarisi, ovo ti je zaduzivanje drzave, a kad se drzava zaduzi kod MMF po manjoj kamatnoj stopi, govoris kako nas pljackaju kako nas iskoriscavaju da ni nas zarobili i kako se bogate na nama. Evo ti prilike da se "obogatis" pa iskoristi.

dzoni

pre 8 godina

Ja koliko vidim ovde nije rec o berzi vec o kupovini hartija od vrednosti drzave srbije..to sto su kamate visoke nije nikako za pohvalu vec znaci da drzava se ocajnicki zaduzuje po bilo kojim uslovima ..te visoke kamate placamo MI GRADJANI ..znaci stranci zaradjuju na nama jer mi placamo te visoke kamate a vlast trosi pare

Jagodinac

pre 8 godina

Ja sam svoje € pretvorio u dinare, otvorio sam dva racuna (za mene i suprugu) u Telenor banci i dobio kamatu od 7% na godisnjem nivou. Na racunima imam po 6.000.000 i godisnju zaradu od po 420.000, odnosno supruga i ja imamo mesecno prihoda od kamate po 35.000 mesecno. Posto radim savetovanje u oblasti investiranja ovo je trenutno najbolje i BEZ RIZIKA.

Upućen

pre 8 godina

Isplati se ulagati jedino u dinarske obveznice, ali njih banke i ,,ortaci" pokupuju za par sati od trenutka emitovanja.Tu fizička lica nemaju šta da traže.

x

pre 8 godina

Na poslednjim aukcijama koje su odrzane 14. i 15. marta stope prinosa na godinu dana iznosile su 1,05% (evro obveznice) i 4,01% (dinarske obveznice)...

Mufljuz

pre 8 godina

Pa zarada i nije bas tako velika. Dok platis sve sto je potrebno (od brokera, otvaranja racuna, registracije, kupovine/prodaje i jos po neki "obavezni" trosak - dodje to mnogo manje nego izgleda na prvi pogled. A kupovati drzavne obveznice bi znacilo da podrzavam ovu vladu i da verujem u njen program, a to nije slucaj. Davati potporu vladi koja je smanjila plate, penzije, podigla poreze, ukinula mnoga stecena prava bil bi ipak znak prilicnog mazohizma.

drvobradi

pre 8 godina

"Jorgić savetuje da građani udruže sredstva i za početak kupe makar jednu obvezncu te da tako posle, kada ona dospe na naplatu, podele i troškove i zaradu. Međutim, tu saglasnost je kod nas zbog mentaliteta teško postići."
Evo jedan savet Jorgicu od mene. Da bi se preslo iz neuredjenog stanja u uredjeno potrebno je uloziti energiju. Sta to znaci? Znaci da nece nikada videti da se gradjani iz cista mira udruze, i to vazi za ceo svet. Treba neko da ih udruzi, tj da ulozi energiju da se to uredi. Ulozenu energiju ce i da naplati (tako funkcionise kapitalizam). Tako da ako je ovo super prilika, eto sanse da napravi firmu i okupi recimo 5000 gradjana sa po 3000e da kupi drzavne obveznice, uzme proviziju recimo 0,25% na ulozeno i tako zaradi.

Алексије

pre 8 godina

Берзе су за велике МАЦАНЕ а боранија, као што смо ми, су овце за шишање. Нисмо ваљда већ заборавили Газда Језду, Дафину, и остале хохштаплере. Исти к#### друго паковање.

zoran

pre 8 godina

Brokeri ne kazu da naplacuju proviziju za svaku kupovinu ili prodaju, za njih je to glavni motiv. Trgovanje na berzi je u Srbiji preskupo, puno uzimaju brokeri i registri, pa se ne isplati. U razvijenim zemljama trgovina se obavlja elektronski kao e-banking, provizije su minimalne a cena registra je takodje mnogo manja nego u Srbiji. Ovde je sve skupo, ugradjivaci na sve strane.

Marko

pre 8 godina

Kad ti broker kaze da propustas zaradu, to je isto kao kada ti prodavac kaze da imas jedinstvenu ponudu, ili zelenas da ti daje povoljni zajam.

Show

pre 8 godina

Ovo je odlicna vest za gradjane ali moram da primetim da su prinosi za obveznice sa deviznim pokricem od 4-5+ % jos uvek skupe po drzavu u uslovima kada neki odavno vec daju negativnu kamatnu stopu.

Banke nastavljaju da plasiraju novac drzavi umesto da se bave svojim poslom i pocnu da kreditiraju privredu po realnijim kamatnim stopama.

Visoki prag od 5.000 Eur treba sniziti te time omoguciti gradjanima alternativni vid devizne stednje uz povecanu likvidnost ionako plitkog nam fin trzista....

Ma neka hvala

pre 8 godina

Hahahaha 1.5% za evro. Ok moj stan vredi oko 35000€ ja ga nenamestenog izdajem za 120€ i takoodje sam sebe oslobodio poreza. Za godinu dana to je 1440€.

vlada logika

pre 8 godina

Kako se vremena menjaju! Nekada bi se ovo zvalo "Zajam za preporod Srbije", a danas "sigurna i dobra zarada, nije kao Dafina ili Jezda, majke mi".

Vaso Peras-Likodric

pre 8 godina

A zbog cega ne pise nigde koji su rizici poslovanja na berzi i koliko je moguce izgubiti.

Slazem se da je moguce zaradati, ali je moguce i izgubiti. Treba ljudima istaci i prednosti i mane, a ne samo potencijalne prednosti.

dzigi

pre 8 godina

Ako može 50.00din, što je oko 400€, onda ne stoji da čovek mora da ima velike pare, odn. 5000€. Samo što će ulog biti u dinarima, a za koje je pak kamata/prinos i najveći. Dakle, isplati se i sa 400€, za početak.

neko ko zna

pre 8 godina

bavim se time i ne razumem cemu ovoliko lazi. Pa svako ko ode i vidi da ovo nema veze sa istinom ce odustati i.nokad nece verovati. Zato trziste i umire.

Kamata na dvogodisnje obveznice u EUR u primarnoj emisji je prekjuce bila 1.4%. Dajte mi tu od 5% da ulozim.

Ne pisete kolike su provizije brokera i berze (zavisi od kljenta, ali 0.3% i 0,15%, ukupno 0.45%). Dodajte jos proviziju najlopovskije ustanove u Srbiji, Centralnog registra HoV, i videcete da su transakcioni troskovi ogromni. Samo jos i.porez fali.

Kakvi diletanti vode institucije, ne cudi sto je trziste mrtvo.

Slobodan

pre 8 godina

Samo jedno da vas naucim. Kompletan ste idiot ako ulazete na Beogradsku berzu. Evo kratko obrazlozenje: zbog idiotskih transakcionih troskova.

Primera radi, jedan nalog na berzi u SAD koja ima trzisnu kapitalizaciju u bilionima dolara kosta par dolara, dok kod nas par procenta. Tako da npr. ako kupite akcije za $100,000 na NYSE-u treba da platite broker $5 za kupovinu, $5 za prodaju akcije I porez na capital gain preko toga. Za istu kupovinu na nasoj berzi treba da platite round trosak od $4000. $10 vs $4000. Kraj price. Sto dalje od berze. Samo da znate da je to jedan od velikih razloga zasto Srbija nije Austrija ili Svajcarska.

Ovo vam sigurno niko nikad nije rekao. Ima koristi I od komentara ponekad ;)

andrijano

pre 8 godina

iako se mnoge stvari za razliku od kocke mogu predvideti pravim informacijama i znanjem i dalje je za mene berza jedan kockarski rulet na kome igrač ponekad dobije a kuca uvek...

Slobodan

pre 8 godina

Samo jedno da vas naucim. Kompletan ste idiot ako ulazete na Beogradsku berzu. Evo kratko obrazlozenje: zbog idiotskih transakcionih troskova.

Primera radi, jedan nalog na berzi u SAD koja ima trzisnu kapitalizaciju u bilionima dolara kosta par dolara, dok kod nas par procenta. Tako da npr. ako kupite akcije za $100,000 na NYSE-u treba da platite broker $5 za kupovinu, $5 za prodaju akcije I porez na capital gain preko toga. Za istu kupovinu na nasoj berzi treba da platite round trosak od $4000. $10 vs $4000. Kraj price. Sto dalje od berze. Samo da znate da je to jedan od velikih razloga zasto Srbija nije Austrija ili Svajcarska.

Ovo vam sigurno niko nikad nije rekao. Ima koristi I od komentara ponekad ;)

neko ko zna

pre 8 godina

bavim se time i ne razumem cemu ovoliko lazi. Pa svako ko ode i vidi da ovo nema veze sa istinom ce odustati i.nokad nece verovati. Zato trziste i umire.

Kamata na dvogodisnje obveznice u EUR u primarnoj emisji je prekjuce bila 1.4%. Dajte mi tu od 5% da ulozim.

Ne pisete kolike su provizije brokera i berze (zavisi od kljenta, ali 0.3% i 0,15%, ukupno 0.45%). Dodajte jos proviziju najlopovskije ustanove u Srbiji, Centralnog registra HoV, i videcete da su transakcioni troskovi ogromni. Samo jos i.porez fali.

Kakvi diletanti vode institucije, ne cudi sto je trziste mrtvo.

Vaso Peras-Likodric

pre 8 godina

A zbog cega ne pise nigde koji su rizici poslovanja na berzi i koliko je moguce izgubiti.

Slazem se da je moguce zaradati, ali je moguce i izgubiti. Treba ljudima istaci i prednosti i mane, a ne samo potencijalne prednosti.

zoran

pre 8 godina

Brokeri ne kazu da naplacuju proviziju za svaku kupovinu ili prodaju, za njih je to glavni motiv. Trgovanje na berzi je u Srbiji preskupo, puno uzimaju brokeri i registri, pa se ne isplati. U razvijenim zemljama trgovina se obavlja elektronski kao e-banking, provizije su minimalne a cena registra je takodje mnogo manja nego u Srbiji. Ovde je sve skupo, ugradjivaci na sve strane.

Ma neka hvala

pre 8 godina

Hahahaha 1.5% za evro. Ok moj stan vredi oko 35000€ ja ga nenamestenog izdajem za 120€ i takoodje sam sebe oslobodio poreza. Za godinu dana to je 1440€.

vlada logika

pre 8 godina

Kako se vremena menjaju! Nekada bi se ovo zvalo "Zajam za preporod Srbije", a danas "sigurna i dobra zarada, nije kao Dafina ili Jezda, majke mi".

Алексије

pre 8 godina

Берзе су за велике МАЦАНЕ а боранија, као што смо ми, су овце за шишање. Нисмо ваљда већ заборавили Газда Језду, Дафину, и остале хохштаплере. Исти к#### друго паковање.

andrijano

pre 8 godina

iako se mnoge stvari za razliku od kocke mogu predvideti pravim informacijama i znanjem i dalje je za mene berza jedan kockarski rulet na kome igrač ponekad dobije a kuca uvek...

dzoni

pre 8 godina

Ja koliko vidim ovde nije rec o berzi vec o kupovini hartija od vrednosti drzave srbije..to sto su kamate visoke nije nikako za pohvalu vec znaci da drzava se ocajnicki zaduzuje po bilo kojim uslovima ..te visoke kamate placamo MI GRADJANI ..znaci stranci zaradjuju na nama jer mi placamo te visoke kamate a vlast trosi pare

Miloš

pre 8 godina

Tako je i meni država 2007e garantovala da mi kredit u chf sigurica,i čist ćar..sad me gledaju ko državnog neprijatelja..neka hvala,nema hleba bez motike.
(nemanja, 25. mart 2016 13:46)

Druže, nije. Država, u liku guvernera NBS, ti je rekla da su krediti u CHF dozvoljeni, ali veoma, veoma rizični, jer tvoji prihodi nisu indeksirani u CHF, i da bi bilo bolje da se toga kloniš.

Marko

pre 8 godina

Kad ti broker kaze da propustas zaradu, to je isto kao kada ti prodavac kaze da imas jedinstvenu ponudu, ili zelenas da ti daje povoljni zajam.

beograd

pre 8 godina

Idite na sajt NBS, kamata za februar za drzavne obveznice u eurima na 1 godinu je 1.19%, a na 10 godina 4.5 %.. Oduzmite od ovoga troskove berze i brokera od 0.45, i dobijete za 1 godunu 0.75% za obveznice u eurima. Znaci na 5.000 eura zarada 37.5 eura.

Boki ns

pre 8 godina

@Jagodinac
Naravno da tvoje ulaganje nije bez rizika. Dovoljno je da Jorgovanka iz nekog razloga (MMF, izvoznici...) devalvira dinar 5-6% (što nije nerealno) pa da ti se istopi kompletna zarada. A ako dinar ode na 130 za evro, otići ćeš u minus. S obzirom da je ovo Srbija, za mene je to prevelik rizik!!

Mufljuz

pre 8 godina

Pa zarada i nije bas tako velika. Dok platis sve sto je potrebno (od brokera, otvaranja racuna, registracije, kupovine/prodaje i jos po neki "obavezni" trosak - dodje to mnogo manje nego izgleda na prvi pogled. A kupovati drzavne obveznice bi znacilo da podrzavam ovu vladu i da verujem u njen program, a to nije slucaj. Davati potporu vladi koja je smanjila plate, penzije, podigla poreze, ukinula mnoga stecena prava bil bi ipak znak prilicnog mazohizma.

sve mi smeta

pre 8 godina

zvao sam brokera i covek zbunjen. kamata jedino 5% za 5 godina sto znaci 1% godisnje. kad banka uzme svoje provizije daj boze da ne treba da doplatim

Zbunjen

pre 8 godina

Ja sam svoje € pretvorio u dinare, otvorio sam dva racuna (za mene i suprugu) u Telenor banci i dobio kamatu od 7% na godisnjem nivou. Na racunima imam po 6.000.000 i godisnju zaradu od po 420.000, odnosno supruga i ja imamo mesecno prihoda od kamate po 35.000 mesecno. Posto radim savetovanje u oblasti investiranja ovo je trenutno najbolje i BEZ RIZIKA.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Jagodinac, 25. mart 2016 11:48)

Ako sam dobro video, kamata u Telenor banci za dinare je 4%?

Miloš

pre 8 godina

Na Forex-u moze da se zaradi 10 puta vise novca za mesec dana nego na toj berzi za godinu dana.
(MisterZ, 25. mart 2016 12:51)

Na Forexu može da se zaradi i 100 puta više ako hoćete, ali isto tako može i sve da se izgubi... Štos je, naravno, u sigurnosti - investicije u obveznice su veoma, veoma sigurne, dok je ulaganje na berzi skoro pa kockanje. Bez ozbiljne analitičke podrške čak nije ni skoro pa, nego je baš kockanje.

Inače, gospodin koji se bavi investicionim savetovanjem i Telenor bankom, savetujem mu da ponovo pročita uslove za otvaranje novih računa, kamata više nije 7%. A ni njemu uskoro više neće biti.

kataklizma kapitalizma

pre 8 godina

Kome se uopste obracaju?Ko breda kupuje obveznice?Pa da su kamate fantasticne,da je sigurnost 100% ko to da kupi?Od cega?U Srbiji vecina ima mesecna primanja koja ne mogu ni troskove zivota da pokriju a ne da ulazu u nesto.

Q

pre 8 godina

Covek treba da bude da nekazem sta pa da bilo kakve pare ulozi u ovu crnu rupu od kvazi drzave u ko zna po kom neuspesnom pokusaju nastajanja...Ovo i nije "drzava" ovo vam je anti-drzava po svim pitanjima pa tako i ovom.Normalnom coveku je i ovo dosta sto sam napisao...netreba nista vise od ovoga.

Upućen

pre 8 godina

Isplati se ulagati jedino u dinarske obveznice, ali njih banke i ,,ortaci" pokupuju za par sati od trenutka emitovanja.Tu fizička lica nemaju šta da traže.

Evropljanin

pre 8 godina

Na poslednjim aukcijama koje su odrzane 14. i 15. marta stope prinosa na godinu dana iznosile su 1,05% (evro obveznice) i 4,01% (dinarske obveznice)... (x, 25. mart 2016 11:11)

Znaci, ako imam milion evra, ja to njima dam, i dobijem na kraju godine 10.500 Evra. Samo, to je jako mali godisnji prihod za nekoga ko ima milion evra, a drugo, ne bih imao poverenja da dam ni sto evra ikome, po bilo kojoj osnovi. Kad bih imao. Postoje mnogo unosnija ulaganja.

Pametnjakovic Mladji

pre 8 godina

hahahah koja glupost. napisase tekst kao da je lako biti broker a sto je daleko od toga. Prvo moraju da se zavrse razne skole. pa onda da se udje u stos s berzom tj. da se razume kako radi berza.... Pa onda treba znati rizike kad ulazete jer u ovom tekstu izgleda da kada ulozite novac dobijate 100% a daleko je od toga. Znam neke brokere koji su pukli na berzi a imali su ogromne zarade. Ko zeli da se bavi berzom mora mnogo dobro da poznaje ekonomiju,teoriju rizika,teoriju igre,statistiku,verovatnocu.... Da se prati konstantno industrija .... Nema lakih para nigde to srbi moraju da nauce!!!

Метафора

pre 8 godina

Сви хоће пара без мотике и рада.

Маните с ћорава посла, маните се банки, берзи, деоница, обвезница акција, трансакција, него заврните рукаве и лопату у руке.

WakeUpSheeple

pre 8 godina

Hahahaha 1.5% za evro. Ok moj stan vredi oko 35000€ ja ga nenamestenog izdajem za 120€ i takoodje sam sebe oslobodio poreza. Za godinu dana to je 1440€.
(Ma neka hvala, 25. mart 2016 09:12)
Upravo si dao primer zasto je u nasoj zemlji lose, stoji da ovde nisi uracunao porez na imovinu ali to ne menja mnogo. Drugo je vrvtn sto se to isto desava bez ugovora znaci ne placas porez, to u normalnim zapadnim zemljama ne funkcionise tako. Ali ne brini se za 10god ce polako da zavode red.

Алексије

pre 8 godina

Ja sam svoje € pretvorio u dinare, otvorio sam dva racuna (za mene i suprugu) u Telenor banci i dobio kamatu od 7% na godisnjem nivou. Na racunima imam po 6.000.000 i godisnju zaradu od po 420.000, odnosno supruga i ja imamo mesecno prihoda od kamate po 35.000 mesecno. Posto radim savetovanje u oblasti investiranja ovo je trenutno najbolje i BEZ RIZIKA.
(Jagodinac, 25. mart 2016 11:48)

Ти си ослобођен пореза на добит од 20% ? Како си то успео ?

Jagodinac

pre 8 godina

Ja sam svoje € pretvorio u dinare, otvorio sam dva racuna (za mene i suprugu) u Telenor banci i dobio kamatu od 7% na godisnjem nivou. Na racunima imam po 6.000.000 i godisnju zaradu od po 420.000, odnosno supruga i ja imamo mesecno prihoda od kamate po 35.000 mesecno. Posto radim savetovanje u oblasti investiranja ovo je trenutno najbolje i BEZ RIZIKA.

mali akcionar

pre 8 godina

Berza u Srdiji služi da tajkuni u sprezi sa političarima opljačkaju male akcionare.Poslednji primer donosenje uredbe o skidanju zaloge koju je Kostić izdejstovao kod svojih naprednih prijatelja da za male pare očisti Aik banku od malih akcionra.

drvobradi

pre 8 godina

"Jorgić savetuje da građani udruže sredstva i za početak kupe makar jednu obvezncu te da tako posle, kada ona dospe na naplatu, podele i troškove i zaradu. Međutim, tu saglasnost je kod nas zbog mentaliteta teško postići."
Evo jedan savet Jorgicu od mene. Da bi se preslo iz neuredjenog stanja u uredjeno potrebno je uloziti energiju. Sta to znaci? Znaci da nece nikada videti da se gradjani iz cista mira udruze, i to vazi za ceo svet. Treba neko da ih udruzi, tj da ulozi energiju da se to uredi. Ulozenu energiju ce i da naplati (tako funkcionise kapitalizam). Tako da ako je ovo super prilika, eto sanse da napravi firmu i okupi recimo 5000 gradjana sa po 3000e da kupi drzavne obveznice, uzme proviziju recimo 0,25% na ulozeno i tako zaradi.

qwak

pre 8 godina

@ jagodinac
nesto slabo racunas... 5,000 evra = 600,000 rsd.
7% kamate na godisnjem nivou je 42,000 / 12 = 3,500
super si ti investitor kada ti se omakne nula.
jedino ako nisi ulozio 50,000

neupucen

pre 8 godina

Sto se rizika tice, ovde se govori o drzavnim obveznicama. koje predstavljaju jedno od najsigurnijih ulaganja.. jedini rizik je zapravo da drzava bankrotira i propadne (sto u nasem slucaju nije nerealno). Teorijski je manje rizican i od depozita kod banaka jer su vece sanse da propadne banka nego drzava, s tim sto kod nas drzava garantuje za depozite kod banaka u vrednosti do 50000e, tako da su moze se reci podjednako rizicni. E sad, sto se troskova tice, kod nas jesu visoki troskovi, ali ako je kamata na obveznice kao sto u tekstu kazu 5% opet bi trebalo da bude daleko isplativije od depozita kod banaka za koje je kamata jedva 1,5%... problem u nasoj drzavi je sto su berzanska i ta vrsta poslovanja totalno sporedna tema, drzava se ni ne trudi da stimulise taj vid ulaganja, dok se finansijski sistem u potunosti oslanja na bankarstvo, a kada se na to doda neobrazovanost, neupucenost i strah stanovnista o ovim temama, dolazi se do situacije kakva je danas kod nas... katastrofalna...

x

pre 8 godina

Na poslednjim aukcijama koje su odrzane 14. i 15. marta stope prinosa na godinu dana iznosile su 1,05% (evro obveznice) i 4,01% (dinarske obveznice)...

dzigi

pre 8 godina

Ako može 50.00din, što je oko 400€, onda ne stoji da čovek mora da ima velike pare, odn. 5000€. Samo što će ulog biti u dinarima, a za koje je pak kamata/prinos i najveći. Dakle, isplati se i sa 400€, za početak.

nemanja

pre 8 godina

Tako je i meni država 2007e garantovala da mi kredit u chf sigurica,i čist ćar..sad me gledaju ko državnog neprijatelja..neka hvala,nema hleba bez motike.

Bivši radnik u osiguranju života i penzionom fondu

pre 8 godina

Kupujte obveznice. Sva osiguravajuća društva i društva za upravljanje penzionim fondovima kupuju obveznice. Neka čak 100% ulažu u to. Zato što je najsigurnije i najbolje. Rizik postoji ali je najmanji mogući. Verujte ako te obveznice propadnu i sa sobom povuku sva osiguravajuća društva, penzione fondove i banke, najmanje će da vas pogodi to što ste vi izgubili neki novac. Nastaće lom finansijskog tržišta.

Zoran

pre 8 godina

"Verujte ako te obveznice propadnu i sa sobom povuku sva osiguravajuća društva, penzione fondove i banke, najmanje će da vas pogodi to što ste vi izgubili neki novac."

Niej poenta da ja propadnem ako se ceo svetski sistem urusio. Mada, u krajnjoj liniji, i to je problem, ne treba zaglibiti mnogo u njemu.

Poenta je da li ce da padne vrednost tome sto kupujes, ne da sve propadne. Kupi ti pa nam javi kako je bilo za jedno pola godine.

Zoran

pre 8 godina

Da vam ja dam savet, jer vidim mnogi vam daju savet, pa sto bih ja bio toliko gori od njih. Mi smo u Americi u 3% po zaradi. Imamo veliek pare u banci. Oko 50.000 smo pre oko godinu dali na berzu, neki rade za nas. 25.000 mora da stoji na berzi ili bilo gde inace drzava uzima 30% ako uzmes kes. 25.000 smo mi dodali.

Ako imate puno para i ne znate sta da radite sa njim, mozete da se kockate sa jednim malim delom. Ja cenim da je ovo kriza na duge staze, ovo je jos pocetak i da nikad nece biti kao pre 10 godina, bar dok je Amerike ovakve kakva je.

Postavljam i pitanje da li da drzim te pare jos, mada je to namenjeno d astoji tamo bar 10 godina. Verovatno kada budem na svom, jer sam sada u minusu, dizem 25.000, jer ne verujem u ikakav boljitak bilo cega ovde.

NekaIzMase

pre 8 godina

Ajmo ovce, navalite, još malo pa nestalo.
(Pametnjaković - there can be only one!, 25. mart 2016 10:12)
Kad se ne razumes ne komentarisi, ovo ti je zaduzivanje drzave, a kad se drzava zaduzi kod MMF po manjoj kamatnoj stopi, govoris kako nas pljackaju kako nas iskoriscavaju da ni nas zarobili i kako se bogate na nama. Evo ti prilike da se "obogatis" pa iskoristi.

Nezaposleni

pre 8 godina

To je dobra investicija samo sto bi kamata u dinarima trebala da bude veca verovatno oko 10% i treba da poatoji mogucnost da se kupuju strane hartije od vrednosti

Show

pre 8 godina

Ovo je odlicna vest za gradjane ali moram da primetim da su prinosi za obveznice sa deviznim pokricem od 4-5+ % jos uvek skupe po drzavu u uslovima kada neki odavno vec daju negativnu kamatnu stopu.

Banke nastavljaju da plasiraju novac drzavi umesto da se bave svojim poslom i pocnu da kreditiraju privredu po realnijim kamatnim stopama.

Visoki prag od 5.000 Eur treba sniziti te time omoguciti gradjanima alternativni vid devizne stednje uz povecanu likvidnost ionako plitkog nam fin trzista....

mirko

pre 8 godina

Ocu da igram sam berzu. Zashto moram da idem preko brokera i da mu dajem procenat? On ne snosi nikakav rizik, a treba da uzme deo kolaca?!

MisterZ

pre 8 godina

Radim na Forex-u, broker XM. Za mesec dana zaradim 1500 evra trgujuci valute u parovima. Kakva beogradska berza i bakraci! Napravio sam cak i web portal u kome prodajem signale. Pretplata 40 evra mesecno. S obzirom da to radim vec 6 godina, imam i klijente koji ulazu kod mene. Na Forex-u moze da se zaradi 10 puta vise novca za mesec dana nego na toj berzi za godinu dana.

maja

pre 8 godina

Kamata varira od rocnosti, za duze rocnosti veca i kamata naravno. Za obveznice sa rocnoscu od 5 godina godisnja kamata je oko 5%. Ali ove obveznice se tesko prodaju na sekundarnom trzistu te nisu likvidne pre isteka.

ljubitelj burleski

pre 8 godina

Svi Oni koji su srcem ulagali u,,zajam za preporod Srbije,, Dobiše De Kariće ,za,,uzor, i naknadnu pamet.Hvala i što dalje od našeg astala, već Ste Nas,,usrećili,,da ,,liderski,, nemože,,ubedljivije,,.Ko se DVA PUTA SAPLETE O ISTI KAMEN NIJE KAMEN KRIV.Zaobiđite gada se netrazbijete onako,,poštenski,,i,napreDno.

Jovica Petrusic

pre 8 godina

Da kupujemo drzavne obveznice zemlje koja je na ivici bankrota?!Pa da li ovom narodu treba jos Jezda,Dafina i drugih pljacki...

Pa jesu li na toj istoj domacoj berzi pre nekoliko meseci istekle obveznice za staru deviznu stednju...ponavljam staru deviznu stednju ljudi koji su prevareni u srpskim i regionalnim bankama ...treba li jos argumenata za naivne ljude?!?

Berza je odlicna stvar ali u razvijenim zemljama Americi i Nemackoj pa cu zato tamo uloziti svoj novac u gigantske kompanije koje su po nekoliko puta jace i sigurnije od nase Srbijice.

Pametnjaković - there can be only one!

pre 8 godina

@(Pametnjakovic Mladji, 25. mart 2016 13:52)

Za neupućene: berza je prvenstveno kockanje sa insajderima (prevarantima), lutrija, a ne verovatnoća, statistika i razne teorije. Berza je način da bogati sebe održe bogatima i da minimizuju gubitke usled rada poštenih ljudi.

teoreticar

pre 8 godina

A sto ne navedete bolju,isto tako sigurnu opciju,koja se redovno koristi desetinama puta visa od obveznica.A bolja je za pojedinca.Propustio sam iz odredjenih razloga prodaju ustedjenih EUR i kupovinu CHF,pa sam kupio USD.Posle nekoliko meseci zarada:Kupio za 104 prodao za 111.Onda prodao USD pa kupio CHF,zatim prodao CHF pa kupio USD za nesto vise od mesec dana cistih 10,5%.Ispada da sam za nesto preko 6 meseci dobio cistih 15%.A da nisam propustio skok CHF bio bih dobar 45-50% za godinu,TAKODJE BEZ POREZA.
Ceo pametan svet to radi,ako moze.Drzave pre svega,jedini uslov BITI INFORMISAN,a tu su novine,internet..

Damir

pre 8 godina

A sto ne navedete bolju,isto tako sigurnu opciju,koja se redovno koristi desetinama puta visa od obveznica.A bolja je za pojedinca.Propustio sam iz odredjenih razloga prodaju ustedjenih EUR i kupovinu CHF,pa sam kupio USD.Posle nekoliko meseci zarada:Kupio za 104 prodao za 111.Onda prodao USD pa kupio CHF,zatim prodao CHF pa kupio USD za nesto vise od mesec dana cistih 10,5%.Ispada da sam za nesto preko 6 meseci dobio cistih 15%.A da nisam propustio skok CHF bio bih dobar 45-50% za godinu,TAKODJE BEZ POREZA.
Ceo pametan svet to radi,ako moze.Drzave pre svega,jedini uslov BITI INFORMISAN,a tu su novine,internet..
(teoreticar, 26. mart 2016 09:28)

# Link komentara

Teoreticaru, objasnite, molim vas, da li ste kupovali i prodavali valute preko racuna u banci ili preko Forex racuna? Koliko znam, preko Forexa se ne kupuju pojedine valute nego parovi, a tu treba i malo vece znanje... Kako vi to radite?

Jagodinac

pre 8 godina

Ja sam svoje € pretvorio u dinare, otvorio sam dva racuna (za mene i suprugu) u Telenor banci i dobio kamatu od 7% na godisnjem nivou. Na racunima imam po 6.000.000 i godisnju zaradu od po 420.000, odnosno supruga i ja imamo mesecno prihoda od kamate po 35.000 mesecno. Posto radim savetovanje u oblasti investiranja ovo je trenutno najbolje i BEZ RIZIKA.

MisterZ

pre 8 godina

Radim na Forex-u, broker XM. Za mesec dana zaradim 1500 evra trgujuci valute u parovima. Kakva beogradska berza i bakraci! Napravio sam cak i web portal u kome prodajem signale. Pretplata 40 evra mesecno. S obzirom da to radim vec 6 godina, imam i klijente koji ulazu kod mene. Na Forex-u moze da se zaradi 10 puta vise novca za mesec dana nego na toj berzi za godinu dana.

nemanja

pre 8 godina

Tako je i meni država 2007e garantovala da mi kredit u chf sigurica,i čist ćar..sad me gledaju ko državnog neprijatelja..neka hvala,nema hleba bez motike.

dzigi

pre 8 godina

Ako može 50.00din, što je oko 400€, onda ne stoji da čovek mora da ima velike pare, odn. 5000€. Samo što će ulog biti u dinarima, a za koje je pak kamata/prinos i najveći. Dakle, isplati se i sa 400€, za početak.

WakeUpSheeple

pre 8 godina

Hahahaha 1.5% za evro. Ok moj stan vredi oko 35000€ ja ga nenamestenog izdajem za 120€ i takoodje sam sebe oslobodio poreza. Za godinu dana to je 1440€.
(Ma neka hvala, 25. mart 2016 09:12)
Upravo si dao primer zasto je u nasoj zemlji lose, stoji da ovde nisi uracunao porez na imovinu ali to ne menja mnogo. Drugo je vrvtn sto se to isto desava bez ugovora znaci ne placas porez, to u normalnim zapadnim zemljama ne funkcionise tako. Ali ne brini se za 10god ce polako da zavode red.

Vaso Peras-Likodric

pre 8 godina

A zbog cega ne pise nigde koji su rizici poslovanja na berzi i koliko je moguce izgubiti.

Slazem se da je moguce zaradati, ali je moguce i izgubiti. Treba ljudima istaci i prednosti i mane, a ne samo potencijalne prednosti.

Ma neka hvala

pre 8 godina

Hahahaha 1.5% za evro. Ok moj stan vredi oko 35000€ ja ga nenamestenog izdajem za 120€ i takoodje sam sebe oslobodio poreza. Za godinu dana to je 1440€.

Zoran

pre 8 godina

Da vam ja dam savet, jer vidim mnogi vam daju savet, pa sto bih ja bio toliko gori od njih. Mi smo u Americi u 3% po zaradi. Imamo veliek pare u banci. Oko 50.000 smo pre oko godinu dali na berzu, neki rade za nas. 25.000 mora da stoji na berzi ili bilo gde inace drzava uzima 30% ako uzmes kes. 25.000 smo mi dodali.

Ako imate puno para i ne znate sta da radite sa njim, mozete da se kockate sa jednim malim delom. Ja cenim da je ovo kriza na duge staze, ovo je jos pocetak i da nikad nece biti kao pre 10 godina, bar dok je Amerike ovakve kakva je.

Postavljam i pitanje da li da drzim te pare jos, mada je to namenjeno d astoji tamo bar 10 godina. Verovatno kada budem na svom, jer sam sada u minusu, dizem 25.000, jer ne verujem u ikakav boljitak bilo cega ovde.

Bivši radnik u osiguranju života i penzionom fondu

pre 8 godina

Kupujte obveznice. Sva osiguravajuća društva i društva za upravljanje penzionim fondovima kupuju obveznice. Neka čak 100% ulažu u to. Zato što je najsigurnije i najbolje. Rizik postoji ali je najmanji mogući. Verujte ako te obveznice propadnu i sa sobom povuku sva osiguravajuća društva, penzione fondove i banke, najmanje će da vas pogodi to što ste vi izgubili neki novac. Nastaće lom finansijskog tržišta.

Алексије

pre 8 godina

Берзе су за велике МАЦАНЕ а боранија, као што смо ми, су овце за шишање. Нисмо ваљда већ заборавили Газда Језду, Дафину, и остале хохштаплере. Исти к#### друго паковање.

qwak

pre 8 godina

@ jagodinac
nesto slabo racunas... 5,000 evra = 600,000 rsd.
7% kamate na godisnjem nivou je 42,000 / 12 = 3,500
super si ti investitor kada ti se omakne nula.
jedino ako nisi ulozio 50,000

Miloš

pre 8 godina

Tako je i meni država 2007e garantovala da mi kredit u chf sigurica,i čist ćar..sad me gledaju ko državnog neprijatelja..neka hvala,nema hleba bez motike.
(nemanja, 25. mart 2016 13:46)

Druže, nije. Država, u liku guvernera NBS, ti je rekla da su krediti u CHF dozvoljeni, ali veoma, veoma rizični, jer tvoji prihodi nisu indeksirani u CHF, i da bi bilo bolje da se toga kloniš.

Алексије

pre 8 godina

Ja sam svoje € pretvorio u dinare, otvorio sam dva racuna (za mene i suprugu) u Telenor banci i dobio kamatu od 7% na godisnjem nivou. Na racunima imam po 6.000.000 i godisnju zaradu od po 420.000, odnosno supruga i ja imamo mesecno prihoda od kamate po 35.000 mesecno. Posto radim savetovanje u oblasti investiranja ovo je trenutno najbolje i BEZ RIZIKA.
(Jagodinac, 25. mart 2016 11:48)

Ти си ослобођен пореза на добит од 20% ? Како си то успео ?

Pametnjakovic Mladji

pre 8 godina

hahahah koja glupost. napisase tekst kao da je lako biti broker a sto je daleko od toga. Prvo moraju da se zavrse razne skole. pa onda da se udje u stos s berzom tj. da se razume kako radi berza.... Pa onda treba znati rizike kad ulazete jer u ovom tekstu izgleda da kada ulozite novac dobijate 100% a daleko je od toga. Znam neke brokere koji su pukli na berzi a imali su ogromne zarade. Ko zeli da se bavi berzom mora mnogo dobro da poznaje ekonomiju,teoriju rizika,teoriju igre,statistiku,verovatnocu.... Da se prati konstantno industrija .... Nema lakih para nigde to srbi moraju da nauce!!!

andrijano

pre 8 godina

iako se mnoge stvari za razliku od kocke mogu predvideti pravim informacijama i znanjem i dalje je za mene berza jedan kockarski rulet na kome igrač ponekad dobije a kuca uvek...

NekaIzMase

pre 8 godina

Ajmo ovce, navalite, još malo pa nestalo.
(Pametnjaković - there can be only one!, 25. mart 2016 10:12)
Kad se ne razumes ne komentarisi, ovo ti je zaduzivanje drzave, a kad se drzava zaduzi kod MMF po manjoj kamatnoj stopi, govoris kako nas pljackaju kako nas iskoriscavaju da ni nas zarobili i kako se bogate na nama. Evo ti prilike da se "obogatis" pa iskoristi.

Метафора

pre 8 godina

Сви хоће пара без мотике и рада.

Маните с ћорава посла, маните се банки, берзи, деоница, обвезница акција, трансакција, него заврните рукаве и лопату у руке.

Slobodan

pre 8 godina

Samo jedno da vas naucim. Kompletan ste idiot ako ulazete na Beogradsku berzu. Evo kratko obrazlozenje: zbog idiotskih transakcionih troskova.

Primera radi, jedan nalog na berzi u SAD koja ima trzisnu kapitalizaciju u bilionima dolara kosta par dolara, dok kod nas par procenta. Tako da npr. ako kupite akcije za $100,000 na NYSE-u treba da platite broker $5 za kupovinu, $5 za prodaju akcije I porez na capital gain preko toga. Za istu kupovinu na nasoj berzi treba da platite round trosak od $4000. $10 vs $4000. Kraj price. Sto dalje od berze. Samo da znate da je to jedan od velikih razloga zasto Srbija nije Austrija ili Svajcarska.

Ovo vam sigurno niko nikad nije rekao. Ima koristi I od komentara ponekad ;)

vlada logika

pre 8 godina

Kako se vremena menjaju! Nekada bi se ovo zvalo "Zajam za preporod Srbije", a danas "sigurna i dobra zarada, nije kao Dafina ili Jezda, majke mi".

sve mi smeta

pre 8 godina

zvao sam brokera i covek zbunjen. kamata jedino 5% za 5 godina sto znaci 1% godisnje. kad banka uzme svoje provizije daj boze da ne treba da doplatim

Nezaposleni

pre 8 godina

To je dobra investicija samo sto bi kamata u dinarima trebala da bude veca verovatno oko 10% i treba da poatoji mogucnost da se kupuju strane hartije od vrednosti

Upućen

pre 8 godina

Isplati se ulagati jedino u dinarske obveznice, ali njih banke i ,,ortaci" pokupuju za par sati od trenutka emitovanja.Tu fizička lica nemaju šta da traže.

zoran

pre 8 godina

Brokeri ne kazu da naplacuju proviziju za svaku kupovinu ili prodaju, za njih je to glavni motiv. Trgovanje na berzi je u Srbiji preskupo, puno uzimaju brokeri i registri, pa se ne isplati. U razvijenim zemljama trgovina se obavlja elektronski kao e-banking, provizije su minimalne a cena registra je takodje mnogo manja nego u Srbiji. Ovde je sve skupo, ugradjivaci na sve strane.

Q

pre 8 godina

Covek treba da bude da nekazem sta pa da bilo kakve pare ulozi u ovu crnu rupu od kvazi drzave u ko zna po kom neuspesnom pokusaju nastajanja...Ovo i nije "drzava" ovo vam je anti-drzava po svim pitanjima pa tako i ovom.Normalnom coveku je i ovo dosta sto sam napisao...netreba nista vise od ovoga.

Mufljuz

pre 8 godina

Pa zarada i nije bas tako velika. Dok platis sve sto je potrebno (od brokera, otvaranja racuna, registracije, kupovine/prodaje i jos po neki "obavezni" trosak - dodje to mnogo manje nego izgleda na prvi pogled. A kupovati drzavne obveznice bi znacilo da podrzavam ovu vladu i da verujem u njen program, a to nije slucaj. Davati potporu vladi koja je smanjila plate, penzije, podigla poreze, ukinula mnoga stecena prava bil bi ipak znak prilicnog mazohizma.

Show

pre 8 godina

Ovo je odlicna vest za gradjane ali moram da primetim da su prinosi za obveznice sa deviznim pokricem od 4-5+ % jos uvek skupe po drzavu u uslovima kada neki odavno vec daju negativnu kamatnu stopu.

Banke nastavljaju da plasiraju novac drzavi umesto da se bave svojim poslom i pocnu da kreditiraju privredu po realnijim kamatnim stopama.

Visoki prag od 5.000 Eur treba sniziti te time omoguciti gradjanima alternativni vid devizne stednje uz povecanu likvidnost ionako plitkog nam fin trzista....

kataklizma kapitalizma

pre 8 godina

Kome se uopste obracaju?Ko breda kupuje obveznice?Pa da su kamate fantasticne,da je sigurnost 100% ko to da kupi?Od cega?U Srbiji vecina ima mesecna primanja koja ne mogu ni troskove zivota da pokriju a ne da ulazu u nesto.

Evropljanin

pre 8 godina

Na poslednjim aukcijama koje su odrzane 14. i 15. marta stope prinosa na godinu dana iznosile su 1,05% (evro obveznice) i 4,01% (dinarske obveznice)... (x, 25. mart 2016 11:11)

Znaci, ako imam milion evra, ja to njima dam, i dobijem na kraju godine 10.500 Evra. Samo, to je jako mali godisnji prihod za nekoga ko ima milion evra, a drugo, ne bih imao poverenja da dam ni sto evra ikome, po bilo kojoj osnovi. Kad bih imao. Postoje mnogo unosnija ulaganja.

Zbunjen

pre 8 godina

Ja sam svoje € pretvorio u dinare, otvorio sam dva racuna (za mene i suprugu) u Telenor banci i dobio kamatu od 7% na godisnjem nivou. Na racunima imam po 6.000.000 i godisnju zaradu od po 420.000, odnosno supruga i ja imamo mesecno prihoda od kamate po 35.000 mesecno. Posto radim savetovanje u oblasti investiranja ovo je trenutno najbolje i BEZ RIZIKA.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Jagodinac, 25. mart 2016 11:48)

Ako sam dobro video, kamata u Telenor banci za dinare je 4%?

neko ko zna

pre 8 godina

bavim se time i ne razumem cemu ovoliko lazi. Pa svako ko ode i vidi da ovo nema veze sa istinom ce odustati i.nokad nece verovati. Zato trziste i umire.

Kamata na dvogodisnje obveznice u EUR u primarnoj emisji je prekjuce bila 1.4%. Dajte mi tu od 5% da ulozim.

Ne pisete kolike su provizije brokera i berze (zavisi od kljenta, ali 0.3% i 0,15%, ukupno 0.45%). Dodajte jos proviziju najlopovskije ustanove u Srbiji, Centralnog registra HoV, i videcete da su transakcioni troskovi ogromni. Samo jos i.porez fali.

Kakvi diletanti vode institucije, ne cudi sto je trziste mrtvo.

neupucen

pre 8 godina

Sto se rizika tice, ovde se govori o drzavnim obveznicama. koje predstavljaju jedno od najsigurnijih ulaganja.. jedini rizik je zapravo da drzava bankrotira i propadne (sto u nasem slucaju nije nerealno). Teorijski je manje rizican i od depozita kod banaka jer su vece sanse da propadne banka nego drzava, s tim sto kod nas drzava garantuje za depozite kod banaka u vrednosti do 50000e, tako da su moze se reci podjednako rizicni. E sad, sto se troskova tice, kod nas jesu visoki troskovi, ali ako je kamata na obveznice kao sto u tekstu kazu 5% opet bi trebalo da bude daleko isplativije od depozita kod banaka za koje je kamata jedva 1,5%... problem u nasoj drzavi je sto su berzanska i ta vrsta poslovanja totalno sporedna tema, drzava se ni ne trudi da stimulise taj vid ulaganja, dok se finansijski sistem u potunosti oslanja na bankarstvo, a kada se na to doda neobrazovanost, neupucenost i strah stanovnista o ovim temama, dolazi se do situacije kakva je danas kod nas... katastrofalna...

drvobradi

pre 8 godina

"Jorgić savetuje da građani udruže sredstva i za početak kupe makar jednu obvezncu te da tako posle, kada ona dospe na naplatu, podele i troškove i zaradu. Međutim, tu saglasnost je kod nas zbog mentaliteta teško postići."
Evo jedan savet Jorgicu od mene. Da bi se preslo iz neuredjenog stanja u uredjeno potrebno je uloziti energiju. Sta to znaci? Znaci da nece nikada videti da se gradjani iz cista mira udruze, i to vazi za ceo svet. Treba neko da ih udruzi, tj da ulozi energiju da se to uredi. Ulozenu energiju ce i da naplati (tako funkcionise kapitalizam). Tako da ako je ovo super prilika, eto sanse da napravi firmu i okupi recimo 5000 gradjana sa po 3000e da kupi drzavne obveznice, uzme proviziju recimo 0,25% na ulozeno i tako zaradi.

maja

pre 8 godina

Kamata varira od rocnosti, za duze rocnosti veca i kamata naravno. Za obveznice sa rocnoscu od 5 godina godisnja kamata je oko 5%. Ali ove obveznice se tesko prodaju na sekundarnom trzistu te nisu likvidne pre isteka.

Marko

pre 8 godina

Kad ti broker kaze da propustas zaradu, to je isto kao kada ti prodavac kaze da imas jedinstvenu ponudu, ili zelenas da ti daje povoljni zajam.

dzoni

pre 8 godina

Ja koliko vidim ovde nije rec o berzi vec o kupovini hartija od vrednosti drzave srbije..to sto su kamate visoke nije nikako za pohvalu vec znaci da drzava se ocajnicki zaduzuje po bilo kojim uslovima ..te visoke kamate placamo MI GRADJANI ..znaci stranci zaradjuju na nama jer mi placamo te visoke kamate a vlast trosi pare

Miloš

pre 8 godina

Na Forex-u moze da se zaradi 10 puta vise novca za mesec dana nego na toj berzi za godinu dana.
(MisterZ, 25. mart 2016 12:51)

Na Forexu može da se zaradi i 100 puta više ako hoćete, ali isto tako može i sve da se izgubi... Štos je, naravno, u sigurnosti - investicije u obveznice su veoma, veoma sigurne, dok je ulaganje na berzi skoro pa kockanje. Bez ozbiljne analitičke podrške čak nije ni skoro pa, nego je baš kockanje.

Inače, gospodin koji se bavi investicionim savetovanjem i Telenor bankom, savetujem mu da ponovo pročita uslove za otvaranje novih računa, kamata više nije 7%. A ni njemu uskoro više neće biti.

Zoran

pre 8 godina

"Verujte ako te obveznice propadnu i sa sobom povuku sva osiguravajuća društva, penzione fondove i banke, najmanje će da vas pogodi to što ste vi izgubili neki novac."

Niej poenta da ja propadnem ako se ceo svetski sistem urusio. Mada, u krajnjoj liniji, i to je problem, ne treba zaglibiti mnogo u njemu.

Poenta je da li ce da padne vrednost tome sto kupujes, ne da sve propadne. Kupi ti pa nam javi kako je bilo za jedno pola godine.

beograd

pre 8 godina

Idite na sajt NBS, kamata za februar za drzavne obveznice u eurima na 1 godinu je 1.19%, a na 10 godina 4.5 %.. Oduzmite od ovoga troskove berze i brokera od 0.45, i dobijete za 1 godunu 0.75% za obveznice u eurima. Znaci na 5.000 eura zarada 37.5 eura.

mali akcionar

pre 8 godina

Berza u Srdiji služi da tajkuni u sprezi sa političarima opljačkaju male akcionare.Poslednji primer donosenje uredbe o skidanju zaloge koju je Kostić izdejstovao kod svojih naprednih prijatelja da za male pare očisti Aik banku od malih akcionra.

Boki ns

pre 8 godina

@Jagodinac
Naravno da tvoje ulaganje nije bez rizika. Dovoljno je da Jorgovanka iz nekog razloga (MMF, izvoznici...) devalvira dinar 5-6% (što nije nerealno) pa da ti se istopi kompletna zarada. A ako dinar ode na 130 za evro, otići ćeš u minus. S obzirom da je ovo Srbija, za mene je to prevelik rizik!!

mirko

pre 8 godina

Ocu da igram sam berzu. Zashto moram da idem preko brokera i da mu dajem procenat? On ne snosi nikakav rizik, a treba da uzme deo kolaca?!

x

pre 8 godina

Na poslednjim aukcijama koje su odrzane 14. i 15. marta stope prinosa na godinu dana iznosile su 1,05% (evro obveznice) i 4,01% (dinarske obveznice)...

teoreticar

pre 8 godina

A sto ne navedete bolju,isto tako sigurnu opciju,koja se redovno koristi desetinama puta visa od obveznica.A bolja je za pojedinca.Propustio sam iz odredjenih razloga prodaju ustedjenih EUR i kupovinu CHF,pa sam kupio USD.Posle nekoliko meseci zarada:Kupio za 104 prodao za 111.Onda prodao USD pa kupio CHF,zatim prodao CHF pa kupio USD za nesto vise od mesec dana cistih 10,5%.Ispada da sam za nesto preko 6 meseci dobio cistih 15%.A da nisam propustio skok CHF bio bih dobar 45-50% za godinu,TAKODJE BEZ POREZA.
Ceo pametan svet to radi,ako moze.Drzave pre svega,jedini uslov BITI INFORMISAN,a tu su novine,internet..

Jovica Petrusic

pre 8 godina

Da kupujemo drzavne obveznice zemlje koja je na ivici bankrota?!Pa da li ovom narodu treba jos Jezda,Dafina i drugih pljacki...

Pa jesu li na toj istoj domacoj berzi pre nekoliko meseci istekle obveznice za staru deviznu stednju...ponavljam staru deviznu stednju ljudi koji su prevareni u srpskim i regionalnim bankama ...treba li jos argumenata za naivne ljude?!?

Berza je odlicna stvar ali u razvijenim zemljama Americi i Nemackoj pa cu zato tamo uloziti svoj novac u gigantske kompanije koje su po nekoliko puta jace i sigurnije od nase Srbijice.

ljubitelj burleski

pre 8 godina

Svi Oni koji su srcem ulagali u,,zajam za preporod Srbije,, Dobiše De Kariće ,za,,uzor, i naknadnu pamet.Hvala i što dalje od našeg astala, već Ste Nas,,usrećili,,da ,,liderski,, nemože,,ubedljivije,,.Ko se DVA PUTA SAPLETE O ISTI KAMEN NIJE KAMEN KRIV.Zaobiđite gada se netrazbijete onako,,poštenski,,i,napreDno.

Pametnjaković - there can be only one!

pre 8 godina

@(Pametnjakovic Mladji, 25. mart 2016 13:52)

Za neupućene: berza je prvenstveno kockanje sa insajderima (prevarantima), lutrija, a ne verovatnoća, statistika i razne teorije. Berza je način da bogati sebe održe bogatima i da minimizuju gubitke usled rada poštenih ljudi.

Damir

pre 8 godina

A sto ne navedete bolju,isto tako sigurnu opciju,koja se redovno koristi desetinama puta visa od obveznica.A bolja je za pojedinca.Propustio sam iz odredjenih razloga prodaju ustedjenih EUR i kupovinu CHF,pa sam kupio USD.Posle nekoliko meseci zarada:Kupio za 104 prodao za 111.Onda prodao USD pa kupio CHF,zatim prodao CHF pa kupio USD za nesto vise od mesec dana cistih 10,5%.Ispada da sam za nesto preko 6 meseci dobio cistih 15%.A da nisam propustio skok CHF bio bih dobar 45-50% za godinu,TAKODJE BEZ POREZA.
Ceo pametan svet to radi,ako moze.Drzave pre svega,jedini uslov BITI INFORMISAN,a tu su novine,internet..
(teoreticar, 26. mart 2016 09:28)

# Link komentara

Teoreticaru, objasnite, molim vas, da li ste kupovali i prodavali valute preko racuna u banci ili preko Forex racuna? Koliko znam, preko Forexa se ne kupuju pojedine valute nego parovi, a tu treba i malo vece znanje... Kako vi to radite?