Aktuelno

Utorak, 22.03.2016.

17:39

Vojnik koji je imao Hitlera na nišanu - i nije pucao

Izvor: express.hr

Vojnik koji je imao Hitlera na nišanu - i nije pucao IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

74 Komentari

Sortiraj po:

neutralni felsh

pre 8 godina

tito rezim nije ratovao, naprotiv. 
titov rezim je tolerisao pojavu disidenata, makar u ogranicenom obliku. 
titov rezim je bio protkan idejom o jednakosti. 
itd. 
itd. 
itd. 
itd...
(neutralni felsh, 23. mart 2016 13:35)

kada ces prestati da lupetas i pises svasta?

neutralni felsh

pre 8 godina

Razlika je u tome što je Hitler odgovoran za smrt preko 55 miliona ljudi.
(popisna komisija, 23. mart 2016 10:23)


tito rezim nije ratovao, naprotiv.
titov rezim je tolerisao pojavu disidenata, makar u ogranicenom obliku.
titov rezim je bio protkan idejom o jednakosti.
itd.
itd.
itd.
itd...

Aldebaran

pre 8 godina

Ne znam kako bi svet izgledao da ovaj nije doneo tu odluku u prvom svestkom ratu, ali znam da Hitler nije napao Rusiju, nego da je postovao sporauzum o nenapadanju sa STaljinom, sad ovih teorista i ostalih ludaka ne bi bilo.
(Simovic, 22. mart 2016 18:05)

Možda. Ali možda bi i ti sada ovo pisao na nemačkom jeziku. Naravno, pod pretpostavkom da uopšte postojiš...

Inače, da, slažem se, najveća Hitlerova greška je bila što je potcenio zapadne saveznike i otvorio istočni front pre nego što je zatvorio zapadni. Ali tako je to kad zineš više nego što možeš da progutaš...

popisna komisija

pre 8 godina

Tu je veza između Slobe i Hitlera ili recimo Staljina i Tita. Srbi su visoko kotirani kao autoritarni narod, dakle narod koji voli autoritete i rado im se pokorava. Samo je u pitanju kako će vrhovni autoritet upotrebiti svoju moć koju mu podanici svojom podrškom daju tj. odobravaju. Ne znam koliko je nemački narod podržavao Hitlera ali znam da je Sloba imao punu (većinsku) podršku srpskog naroda od 1989 do 1999.(BeKo, 22. mart 2016 23:06)Nismo oduvek bili autoritarni narod,to smo postali po dolasku komunista na vlast.Nije problem u narodu,već u sistemu i institucijama.Osim jednog malog perioda(posle petog oktobra,pa do dolaska Tadića i evrofanatika na vlast 2008-e godine)skoro 70 godina u Srbiji nema demokratskih i nezavisnih institucija.Srbija u drugoj polovini 19-og i početkom 20-og veka je bila demokratska država.Iako smo kao zemlja i narod ekonomski,naučno i kulturno zaostajali za zapadom,kada su u pitanju demokratija i ljudska prava bili smo u samom vrhu.Srpski seljak,koji je činio preko 80% stanovništva,je vrlo dobro znao šta je demokratija i koja su njegova prava i nisu ga(političari)mogli prevariti.Danas su veliki problem mediji,koji nisu slobodni i nisu kritični prema vlastima.Bez obzira na oduvek prisutno siromaštvo,nekada je narod glasao iz glave,a danas iz stomaka.Osim na prvim višestranačkim izborima(1990)Milošević nikada nije imao podršku većine građana(upisanih birača).Da su izbori bili fer i demokratski i da nije bilo izbornih krađa mnogo ranije bi otišao sa vlasti.Dolazak Hitera na vlast se može porediti sa dolaskom Tita.S'tim da je Hitler pobedio na koliko-toliko demokratskim izborima.Sličnost kod ova dva diktatora je da su zemlju politički stabilizovali i ekonomski oporavili,posle ukinuli izbore i višestranački sistem i vladali u totalitarnom sistemu,a imali su ogromnu podršku naroda(preko 90%).Razlika je u tome što je Hitler odgovoran za smrt preko 55 miliona ljudi.

Marko

pre 8 godina

Kakva gomila besmislenih zakljucaka, da padnes na teme. Elem, "Mika" je sve kratko i precizno objasnio u svom komentaru, a ja sam iskerno odusevljen sto vecina citalaca shavata da su razlozi za svetske ratove u odnosima izmedju velikih sila koji su oblikovani decenijama, cak vekovima, pred svetske ratove a ne u postojanju ili ne postojanju neke jedne licnosti u nekom datom trenutku.

banacanin

pre 8 godina

od tita na ovamo dolaze sve gori I gori vlastodrsci sloba ratovao DOS rasprodao firme u bescenje I napljackali se drzavnog novca sns grobar koji sahranjuje srbiju.da li ce doci neki vodka da podigne srbiju iz mrtvih videcemo (ko prezivi) :(

ap0qalypto

pre 8 godina

Da Hitler nije pohadjao istu skolu kao Staljin i Tito, ne bi bio sta je bio. Skola bila puna mogucih zlotvora, nije bitno ko bi bio izabran. Ista sudbina bi bila

Voodoo

pre 8 godina

Posto vidim da rasprava ide smeru poredjenja sa nasom situacijim 90-tih, i uglavnom je o tome nije Hitler ili Sloba jedini krivac, narod ih je izabrao ili jesu jedini krivci. E pa kao i sve u zivotu, nista nije crno belo, ja licno ne prihvatam epitet krivca za Slobu, nisam glasao za njega, protivio sam se onome sto su radili, medjutim da nije bio Sloba bio bi neko drugi, i bilo je puno naroda koji ga je podrzavao, ali velika je greska reci da oni koji su glasali za njega krivci. Siguran sam da je neko pitao ljude ovde da li zele rat, da li zele srebrenicu, da li zele sankcije, bombardovanje, da bi skoro svi rekli ne, medjutim nisu to pitani, svi znamo da demokratija zapravo ne postoji, niko nije rekao u kampanji vodicemo zemlju u propast glasajte za nas, iako mozda za neke deluje ocigledno da su los izbor, opet ne mozete takve zakljucke vaditi. Ljudi su takvi, pred pritiskom menjaju svoju volju i ulaze u zacarani krug poludele mase. Sve sto je potrebno je ona prva kriticna masa, koja ni jednom narodu nije vecina, uvek su oni na oko 10-20 odsto, medjutim njihovi stavovi i uverenja i snaga guranja je takva da jedu ostatak, gaze napred i zdrav razum polaki nestaje i postaje kolektivan u njihovom cilju. Tako da i bez Hitlera i Slobe, tesko da bi se nesto promenilo, uvek ima kandidata koji vole da budu vodje, a i realno ipak nikako se ne mogu porediti ta dva coveka i ta dva dogadjaja, Nemacka je ipak napala pola sveta i sistemtski ubijala ljude koji realno nemaju veze sa Nemcima, dok smo mi imali gradjanski rat, samo na teritorijama gde zivi nase stanovnistvo, katastrofalno izveden raspad Sfrj, umesto mirnog razlaza i nastavka ekonomskog razvoja nakon toga, mi u rat u kome su onda strukture vlasti videle priliku da opustose zemlju i dok su ljudi ginuli oni izvozili milijarde i pravili rekordnu inflaciju, i druge baba rade da ljudi ne znaju gde ce i sta ce.

Jastog

pre 8 godina

Drago mi je da se vecina ipak slaze da je Hitler bio samo marioneta a da je kojim slucajem ranije ubijen naslijedio bi ga neko drugi.

Jan Bibijan

pre 8 godina

Kada smo vec kod toga, da li je Hitler ucinio dobro delo ubivsi Hitlera? :)
(Dragoljub, 22. mart 2016 23:17)

Da, ali je isto tako ubio lika koji je ubio Hitlera.

alternativno mišljenje

pre 8 godina

Vidim da je prica otisla u zanimljivom pravcu pa nisam mogao da citam a da ne napisem komentar. Sta mislite o ovome? Mi izgubili ove nase skorije ratove, napakovali nam i sto smo radili i sto nismo, drugi nevinasca i borci za slobodu. Nemci izgubili rat. Da li verujete da je sve o Nemcima, Nemackoj i da ne govorim dalje, istina, kao sto propaganda kaze? Daleko da bih bilo koje monstrume podrzavao ali razmislite o tome. Ne treba se uvek paliti na propagandu cija god ona bila. Hvala na objavi komentara.

neutralni felsh

pre 8 godina

@Botina: Nije narod držao Slobu na vlast on je krao izbore ti lupaš gluposti i očigledno nisi iz ove zemlje pošto ne znaš. 
Ti znači tvrdiš da istoričari u celom svetu lažu ili greše jer oni kažu da većina nemaca su podržavali Hitlera. 
To je uvreda da upoređuješ Srbe i Nemce tokom drugog svetskog rata svi znaju šta su oni i njihovi saveznici Hrvati uradili Srbima.
(Antifašista, 22. mart 2016 22:30)


1. ocigledno si jos mlad da bi tacno znao, ali ti to ne smeta da optuzujes drugoga da ne zna.
2. milosevic nije pao sa neba, nego je godinama ubedljivo pobedjivao na izborima.
3. milosevic je uspesno jahao ovaj narod bas zato sto je zloupotrebio sve njegove lose osibine: narcisoidnost i kokosije plus selektivno pamcenje.
4. ti mu i dalje tepaj "slobo", meni sloba nikad nije bio, od pocetka. uzgred, nas pad u nistavilo je poceo sa opstim poklicem "slobo-slobodo".
5. cemu ime "Antifasista"? medj prostojnim svetom, to se podrazumeva.
6. vidim da koristis omiljenu selektivno-pravdoljubivu fasisticku mantru "a sta su oni nama radili?" u poslednjoj recenici. to je put u spiralu bez dna, misaonu i svaku drugu.

Neko123

pre 8 godina

@Simovic

Evo me, javljam se. Problem je vasa propaganda koja ga satanizuje i uporno ispira mozak praveci paralele sa fasistima. Pa Sloba je bio najveci antifasista, borio se za Jugoslaviju = uniju naroda koju su Hrvati i Slovenci upropastili. Sta je trebalo uraditi kada jedna regija izbaci Srbe iz ustava i onda formira paravojne formacije, zauzima kasarne i granicne prelaze, i nasilno se otcepljuje? Mislite da Francuska ne bi poslala vojsku u Bretanju da ovi sutradan proglase nezavisnost i formiraju nekakvu svoju vojsku!? Sloba je ispravno postupio, a to sto smo dobili "vaspitnom palicom" je tacno, ali ne znaci da je pravedno - nazalost, daleko od toga da u istoriji pravda pobedjuje. Drugim recima "Kome zakon lezi u topuzu, tragovi mu smrde necovecstvom". Ratni zlocini? Pogledajte malo sudjenje u Hagu, redovno sam ga gledao uzivo na B92 - nisu dokazali ni jedan jedini zlocin. Udruzeni zlocinackom poduhvat u kojem se udruzivaci ne poznaju, svedok pokazuje rupe od metaka na kosulji i kaze kako nisu usli u telo jer ga je Alah spasio, svedoci optuzbe svedoce u Slobinu korist itd. A svi se slazemo da su 1) zeleli da dokazu njegovu krivicu, 2) imali sva moguca sredstva za to, 3) imali pristup svim informacijama (bili prisutni na terenu kao "posmatraci" a kasnije i humanitarni bombarderi). Nisu jednu stvar mogli da dokazu pa je eto slucajno umro pre izricanja presude. S druge strane, na celu Hrvatske je bio "covek" ciji glas smo direktno culi kako "toboze garantuje" prava Srbima.

Alex

pre 8 godina

Da nije bilo Hitlera, bio bi neko drugi. Neki događaji jednostavno moraju da se dese, a akteri le se već naći. Glupo je i pomisliti da je Hitler sam odgovoran za rat. Rat su hteli oni koji su stvorili Hitlera. A boga mi, ni suprotna strana nije učinila ništa kako bi ga blagovremeno sprečila. Ratovi se jednostavno događaju s vremena na vreme radi raspodele bogatstva. Kada raspodela na svetskom nivou postane problematična, događaju se svetski ratovi.

Jabučilo

pre 8 godina

Vi koji upoređujete Hitlera i Miliševića, upoređujete neuporedivo. Otkuda vam potreba da po svaku cenu blatite Srbe i Srbiju? Nema goreg šovinizma od autošovinizma.

Kako je u Siriji?

pre 8 godina

Koliko ja vidim, fasizam lepo nastavlja i bez hitlera. On je bio samo jedan oblik ideologije koje se mnogi nisu odrekli.

Simovic

pre 8 godina

@(Upoređuješ kruške i jabuke., 22. mart 2016 22:17)
@(Antifašista, 22. mart 2016 22:30)
i slični

Ne lazite sad o vasem idolu. Sta se odricete svog idola. Prave ste čke... Postoje podaci o izborima, i taj je osvajao po 70% 'ladno. Lepili ste mu slike na sofersajbne 1989, gledali ga kao boga 10 godina, aplaudirali mu i podrzavali ga, dok vas nisu onomad malo vaspitnom palicom. Ima li medju vama jedan čovek koji će da ustane i da kaže, bio sam za njega, i sad sam, ne stidim se ničega što smo zajedno radili, pa ako hoćete kaznite me ako nećete ništa, ali šta god uradili, ne možete da izbrišete ono što smo ja i moj "Sloba" uradili. Nema. Krijete se kao rve. E zato ste svi vi takvi vna, i zato je ovde kako je. Što nikad ništa ne naučite, za razliku od tih Nemaca, nego stalno ponavljate iste radnje očekujući drugačiji rezultat. Kano da ste sumanuti.

BeKo

pre 8 godina

@antifašista

"Autoritet odozgo, poverenje odozdo!“ U tom pogledu autoritarnost kao karakterni sklop vezuje se za svaki totalitarni ili autoritarni sistem, koji pojedinca apsolutno podređuje kolektivu – partiji, državi, naciji, crkvi, kasarni, korporaciji... U određenom društvenom i vremenskom okviru takav obrazac ponašanja, prenet na polje političkih dešavanja, daje za posledicu pojavu nipodaštavanja značaja pojedinca, a veliča ulogu vođe i njegove „pozvanosti“ da kao „vrhovni autoritet“, u formi jake državne vlasti, određuje interese građana.

Tu je veza između Slobe i Hitlera ili recimo Staljina i Tita. Srbi su visoko kotirani kao autoritarni narod, dakle narod koji voli autoritete i rado im se pokorava. Samo je u pitanju kako će vrhovni autoritet upotrebiti svoju moć koju mu podanici svojom podrškom daju tj. odobravaju. Ne znam koliko je nemački narod podržavao Hitlera ali znam da je Sloba imao punu (većinsku) podršku srpskog naroda od 1989 do 1999.

vladimir

pre 8 godina

iz nekih priča starijih ljudi posle rata 1918 u nemačkoj je izbila revolucija. Hitler je učestvovao u njoj.Posle slomA revolucije Hitler je bio u bekstvu. Spasao ga je neki vojni zatvorenik iz Koraćice sela ispod Kosmaja kod Mladenovca, tko što je poteru poslao na pogrešnu stranu, Srbi šta ćeš, kao i sada.

bole

pre 8 godina

@botino, parafraza ti je apsolutno na mestu, uz dodatak imena poput Alija, Franjo, Taci - da ih narod nije podrzavao gradjanske klanice ne bi ni bilo. Sloba nije bio sam, a krajnji bezobrazluk je svu krivicu svaljivati na njega i Srbe - znamo ko je poceo sa napadom ba regularnu vojsku federalne drzave.

Upoređuješ kruške i jabuke.

pre 8 godina

@Botina: Ti ozbiljno upoređuješ Slobu i Hitlera to sve kaže o tvom znanju.
Kao drugo bilo je drugo vreme tada, rasizam je bio veliki u mnogim zemljama i većina nemaca su podržavali Hitlera.
Ako ćemo o Slobi ogromna većina ljudi ga nisu podržavali ali ti to ne znaš, predpostavljam da si iz Hrvatske.

Antifašista

pre 8 godina

@Botina: Nije narod držao Slobu na vlast on je krao izbore ti lupaš gluposti i očigledno nisi iz ove zemlje pošto ne znaš.
Ti znači tvrdiš da istoričari u celom svetu lažu ili greše jer oni kažu da većina nemaca su podržavali Hitlera.
To je uvreda da upoređuješ Srbe i Nemce tokom drugog svetskog rata svi znaju šta su oni i njihovi saveznici Hrvati uradili Srbima.

Botina

pre 8 godina

nije samo Hitler kriv vec velika vecina nemackog naroda koji ga je drzao na vlasti i podrzavao ga u svemu
(beli, 22. mart 2016 21:20)

Evo da parafraziram, malo pismenije.
Nije samo Sloba, kriv već velika većina srpskog naroda koji ga je držao na vlasti i podržavao ga u svemu!
Po potrebi možete umjsto Slobe u rečenici staviti Voju, Tomu ili Acu.

Djordje

pre 8 godina

Do sada smo valjda naucili da ideologija, politicka vestina i ambicija nisu dovoljni da se dodje na vlast. Na kraju krajeva novac je mogao da digne Gebelsa ili nekog drugog iz NSDAP.

mare

pre 8 godina

Sta bi bilo kad bi bilo. Pa da nije bilo Principa mozda se i njih dvojica nikada ne bi srela niti bi Hitler bio na celu Nemacke...
(bbb, 22. mart 2016 18:21)

A da nije bilo Apisa, možda Princip ne bi izvršio atentat... Ili da Čabrinović nije bacio bombu, auto sa Ferdinandom ne bi menjao maršrutu i ne bi stao ispred Principa... ili...

Doktor

pre 8 godina

Sta bi bilo kad bi bilo. Pa da nije bilo Principa mozda se i njih dvojica nikada ne bi srela niti bi Hitler bio na celu Nemacke...
(bbb, 22. mart 2016 18:21)
Atentat je bio samo povod da se napadne Srbija, ali to nije uzrok rata već njihove imperijalne težnje. Takođe to nema nikakve veze sa Nemačkim napadom na Belgiju i Francusku jer Gavrilo Princip nije bio Belgijanac

Frenk Duks

pre 8 godina

Bio bi drugi tlerrr,jer je predatorima trebalo meso i krv,kao i danas sa briselom i svim ovim desavanjima...nece se predatori i bagra prepoznati,ne citaju ovo,al zadovoljno trljaju ruke,uz kvalitetnu cugu i kohibu...na nos im izaslo dabogda...

unuk od deretića

pre 8 godina

Kako to taj Hitlera držao na nišanu a nije Srbin? Meni je to sumnjivo. Mora neko to malo da istraži i da pronađe bar nekog srpskog pretka ovom vojaku, inače je priča nezanimljiva.

srdj

pre 8 godina

o akve clanke istoricar nikad ne bi napisao. samo senzacije zedan laik kojo se u istoriji razume kao marica u... sta bi bilo da je irod ubio bebu isusa ili da se budi nije smucio zi ot u izobilju? da je tita ubio mustafa golu bic? da je moj partizan pobedio 1966? da je sale djordjevic omasio 92 il 98? da je novakov cal emigrirao u australiju i zaposlio se u rudniju u alis springsu? desilo se i tacka. uostalom, hitler 1917 nije bio ludak koji je umalo zatro slobodan svet. istoricari kazu da je ovakav postao zbog bojnog otrova kojim su ga bajni saveznici sprzili na zapadbom frontu. prvo je onutavio, a onda je terapija lekara otisla predaleko jer ke ovaj poverovao da ga je bog spasao i dao mu misiju.

Odvadi malo iliti suptilnije sa propagandom Englezi

pre 8 godina

Čitajući članak o svim njegovim podvizima, ispade da je vojnik Tendi nakamar'o više Švaba, nego Bata Živojinović u svim partizanskim filmovima.

1

pre 8 godina

@@DDD
Ako mislis na Obamu, slicnosti ima ali nema mesta za ozbiljno poredjenje. Jeste da drzi pod okupacijom Avganistan i Irak, jeste da je unistio Libiju i Irak i stvorio ID, jeste da je odgovoran za terorizam, ali ipak ne verujem da je lud i da planira svetski rat.

partizanska eskadrila

pre 8 godina

Imao je i moj deda Tita, pricao nam je, (sa smajserom u ruci) i kako je rekao tad: "auu prika al' lep mi zivot moj", zivi mi se jos ...

seljo

pre 8 godina

malo filizofije: mozda (najverovatnije)je vec neko u proslosti negde nekog smaknuo i time sprecio moguci rat/pokolj/teroristicki napad sta god

mazohista

pre 8 godina

Manje vise bi isto bilo. Rata bi bilo pa bilo. Mozda ne iste drzave ili istog razmera ili iste godine. Ali bi bilo u svakom slucaju.

1

pre 8 godina

@Vuk
Evo ti si javno rekao sta mislis pa jel te ko uhapsio i bacio u logor?
Bolje je danas hiljadu puta. Niko ne baca ljude u logore i gasne komore, niko ne planira istrebljenje pola Evrope. Sto puta bolje nego za vreme ludaka Hitlera.

Ikac klisa

pre 8 godina

@bbb ej ej ej rat je bio neizbezan sa ili bez Principa. Zar nisi ucio iz istorije sta je uzrok a sta povod za rat? Mani me te britansko-nemacke propagande "srbi teroristi zapoceli rat". A ustvari je poenta bila u raspodeli kolonija i Nemackom "sirenju na istok"

Srbija brateee

pre 8 godina

@bbb
Austrougarska bi Srbijj svakako napala.Samo je bilo pitanje kada.Oni su prestolonaslednika poslali kao glinenog goluba,znali su da ce se izvrsiti atenrat.I to im je bio uzrok/povod.

ШTAЗИ

pre 8 godina

Glupost. Hitler ili ne...Drugi sv. rat bi izbio. Kao kada bi rekli da ne bi bilo Prvog da je neko ubio Principa pre atentata. Uslovi koji su doveli do tih ratova našli bi drugog "Hitlera", "Principa"....

@DDD

pre 8 godina

"...Umesto toga, dato mu je pravo da organizuje Olimpijske igre, sastaje se s drugim svetskim liderima, da otima delove teritorije susednih drzava itd."
(DDD, 22. mart 2016 18:20)
Da li to zapravo aludiraš na nekog današnjeg ili mi se samo čini?

Pa šta

pre 8 godina

Da Amerikanci nisu koristili crnce kao robove, recimo Indijanci bi imali šta da jedu;
- da Amerikanci nisu čekali kraj rata da bi pomogli svojoj engleskoj rodbini...;
- da Amerikanci nisu više voleli naciste nego Jevreje, ne bi bilo ni onako monstruoznih koncentracionih logora u Poljskoj i Hrvatskoj;
- da je moj pradeda Crnogorac pozvao moju srpsku rodbinu u Crnu Goru, ne bi bilo milion poginulih Srba...
- i, nije valjda da sad neko veruje ovim izmišljotinama, posle više od pola veka, bljak!

OPG1

pre 8 godina

Lukas aus Agram, 22. mart 2016 18:11)
Zapravo,glavni ideolog ezotericnog rajha jeste bio Himler,a to je dovelo do uzasnih dogadjaja kasnije.

DDD

pre 8 godina

Kako bi svet izgledao? Sjajno? A mozda bi, gotovo izvesno, dao za pravo Hitlerovoj stranci, napravio od njega zrtveno jare, dao krila njegovim prvim saradnicima i napravio jaci haos no ikad. Gotovo izvesno bi omasovio nacisticki pokret u Nemackoj i sire. Nije Hitler personalno bio problem, vec ideologija koju je sledio; a u tome nije bio jedini. Nije je ni izmislio, on je prakticno sve preuzeo od drugih i izborio se za vodjstvo. Trebalo se boriti protiv njegovih ideja, ne davati mu za pravo u ocima onih koji su mu davali podrsku; prikazati ga kao ono sto zaista jeste. Umesto toga, dato mu je pravo da organizuje Olimpijske igre, sastaje se s drugim svetskim liderima, da otima delove teritorije susednih drzava itd.

Lucifer

pre 8 godina

Ja bi dodao što sm čuo na Histori.To što je Hitler preživeo više atentata čak i pre rata je doprinelo da je on mislio da je neuništiv.
(dragan, 22. mart 2016 18:16)

mozda sam i ja malo preterao u igri, posle pedesetak atentata, svako pomisli da je neunistiv.

sah 88

pre 8 godina

Zivot kakvu pricu moze da napise, niko ne moze, kao ni sudbinu da promeni. Ono sto je sidjeno mora se desiti po svaku cenu, zato je preziveo tada i jos mnogo puta i u ratu, kao i u miru stotine atentata.

Stanimir Branimir

pre 8 godina

Isto se moglo desiti da tako ne odluči da povuče obarač na nekog budućeg velikog naučnika, umetnika pa bi sad bila druga priča. Niko ne puca na nenaoružanog i ranjenog vojnika, osim ako niste poremećeni. Nije Hitleru na čelu pisalo da će da bude to što što će da bude. A i ko zna koliko je u sličnim okolnostima ubijeno velikih zločinaca možda i gorih od Hitlera koji bi i dobili rat, ali i ljudi koji bi zadužili čovečanstvo svojim radom...nećemo nikad saznati.

Rust_Cohle

pre 8 godina

Da odgovorim na vase pitanje i dam svoje skromno misljenje - istorija bi, da je ovaj vojnik i ubio Hitlera, izgledala isto. Samo bi neko drugi bio izabran i godinama spreman za tu ulogu firera.

dragan

pre 8 godina

Ja bi dodao što sm čuo na Histori.To što je Hitler preživeo više atentata čak i pre rata je doprinelo da je on mislio da je neuništiv.

Vuk

pre 8 godina

Svi sto osudjujete Hitlera i njegovu ideologiju,na stranu sto su vrseni genocidi,ali eto nema ni Hitlera ni nacionalsocijalisticke ideologije,pa jel zivimo u boljem svetu? Jel se sad ne oduzimaju i crtaju granice kako se cefne velikim silama,jel se sad ne eksploatisu drugi narodi koje zapad smatra "nizim rasama"? Nema ratova? Ajde nek neko od vas izadje na ulicu i javno da kaze cinjenice o danasnjoj "demokratskoj slobodi" pa da vidimo sta bi bilo.

Simovic

pre 8 godina

Ne znam kako bi svet izgledao da ovaj nije doneo tu odluku u prvom svestkom ratu, ali znam da Hitler nije napao Rusiju, nego da je postovao sporauzum o nenapadanju sa STaljinom, sad ovih teorista i ostalih ludaka ne bi bilo.

Stanimir Branimir

pre 8 godina

Isto se moglo desiti da tako ne odluči da povuče obarač na nekog budućeg velikog naučnika, umetnika pa bi sad bila druga priča. Niko ne puca na nenaoružanog i ranjenog vojnika, osim ako niste poremećeni. Nije Hitleru na čelu pisalo da će da bude to što što će da bude. A i ko zna koliko je u sličnim okolnostima ubijeno velikih zločinaca možda i gorih od Hitlera koji bi i dobili rat, ali i ljudi koji bi zadužili čovečanstvo svojim radom...nećemo nikad saznati.

dragan

pre 8 godina

Ja bi dodao što sm čuo na Histori.To što je Hitler preživeo više atentata čak i pre rata je doprinelo da je on mislio da je neuništiv.

Rust_Cohle

pre 8 godina

Da odgovorim na vase pitanje i dam svoje skromno misljenje - istorija bi, da je ovaj vojnik i ubio Hitlera, izgledala isto. Samo bi neko drugi bio izabran i godinama spreman za tu ulogu firera.

ШTAЗИ

pre 8 godina

Glupost. Hitler ili ne...Drugi sv. rat bi izbio. Kao kada bi rekli da ne bi bilo Prvog da je neko ubio Principa pre atentata. Uslovi koji su doveli do tih ratova našli bi drugog "Hitlera", "Principa"....

Vuk

pre 8 godina

Svi sto osudjujete Hitlera i njegovu ideologiju,na stranu sto su vrseni genocidi,ali eto nema ni Hitlera ni nacionalsocijalisticke ideologije,pa jel zivimo u boljem svetu? Jel se sad ne oduzimaju i crtaju granice kako se cefne velikim silama,jel se sad ne eksploatisu drugi narodi koje zapad smatra "nizim rasama"? Nema ratova? Ajde nek neko od vas izadje na ulicu i javno da kaze cinjenice o danasnjoj "demokratskoj slobodi" pa da vidimo sta bi bilo.

DDD

pre 8 godina

Kako bi svet izgledao? Sjajno? A mozda bi, gotovo izvesno, dao za pravo Hitlerovoj stranci, napravio od njega zrtveno jare, dao krila njegovim prvim saradnicima i napravio jaci haos no ikad. Gotovo izvesno bi omasovio nacisticki pokret u Nemackoj i sire. Nije Hitler personalno bio problem, vec ideologija koju je sledio; a u tome nije bio jedini. Nije je ni izmislio, on je prakticno sve preuzeo od drugih i izborio se za vodjstvo. Trebalo se boriti protiv njegovih ideja, ne davati mu za pravo u ocima onih koji su mu davali podrsku; prikazati ga kao ono sto zaista jeste. Umesto toga, dato mu je pravo da organizuje Olimpijske igre, sastaje se s drugim svetskim liderima, da otima delove teritorije susednih drzava itd.

Odvadi malo iliti suptilnije sa propagandom Englezi

pre 8 godina

Čitajući članak o svim njegovim podvizima, ispade da je vojnik Tendi nakamar'o više Švaba, nego Bata Živojinović u svim partizanskim filmovima.

sah 88

pre 8 godina

Zivot kakvu pricu moze da napise, niko ne moze, kao ni sudbinu da promeni. Ono sto je sidjeno mora se desiti po svaku cenu, zato je preziveo tada i jos mnogo puta i u ratu, kao i u miru stotine atentata.

Ikac klisa

pre 8 godina

@bbb ej ej ej rat je bio neizbezan sa ili bez Principa. Zar nisi ucio iz istorije sta je uzrok a sta povod za rat? Mani me te britansko-nemacke propagande "srbi teroristi zapoceli rat". A ustvari je poenta bila u raspodeli kolonija i Nemackom "sirenju na istok"

Botina

pre 8 godina

nije samo Hitler kriv vec velika vecina nemackog naroda koji ga je drzao na vlasti i podrzavao ga u svemu
(beli, 22. mart 2016 21:20)

Evo da parafraziram, malo pismenije.
Nije samo Sloba, kriv već velika većina srpskog naroda koji ga je držao na vlasti i podržavao ga u svemu!
Po potrebi možete umjsto Slobe u rečenici staviti Voju, Tomu ili Acu.

OPG1

pre 8 godina

Lukas aus Agram, 22. mart 2016 18:11)
Zapravo,glavni ideolog ezotericnog rajha jeste bio Himler,a to je dovelo do uzasnih dogadjaja kasnije.

Simovic

pre 8 godina

@(Upoređuješ kruške i jabuke., 22. mart 2016 22:17)
@(Antifašista, 22. mart 2016 22:30)
i slični

Ne lazite sad o vasem idolu. Sta se odricete svog idola. Prave ste čke... Postoje podaci o izborima, i taj je osvajao po 70% 'ladno. Lepili ste mu slike na sofersajbne 1989, gledali ga kao boga 10 godina, aplaudirali mu i podrzavali ga, dok vas nisu onomad malo vaspitnom palicom. Ima li medju vama jedan čovek koji će da ustane i da kaže, bio sam za njega, i sad sam, ne stidim se ničega što smo zajedno radili, pa ako hoćete kaznite me ako nećete ništa, ali šta god uradili, ne možete da izbrišete ono što smo ja i moj "Sloba" uradili. Nema. Krijete se kao rve. E zato ste svi vi takvi vna, i zato je ovde kako je. Što nikad ništa ne naučite, za razliku od tih Nemaca, nego stalno ponavljate iste radnje očekujući drugačiji rezultat. Kano da ste sumanuti.

Srbija brateee

pre 8 godina

@bbb
Austrougarska bi Srbijj svakako napala.Samo je bilo pitanje kada.Oni su prestolonaslednika poslali kao glinenog goluba,znali su da ce se izvrsiti atenrat.I to im je bio uzrok/povod.

Simovic

pre 8 godina

Ne znam kako bi svet izgledao da ovaj nije doneo tu odluku u prvom svestkom ratu, ali znam da Hitler nije napao Rusiju, nego da je postovao sporauzum o nenapadanju sa STaljinom, sad ovih teorista i ostalih ludaka ne bi bilo.

Lucifer

pre 8 godina

Ja bi dodao što sm čuo na Histori.To što je Hitler preživeo više atentata čak i pre rata je doprinelo da je on mislio da je neuništiv.
(dragan, 22. mart 2016 18:16)

mozda sam i ja malo preterao u igri, posle pedesetak atentata, svako pomisli da je neunistiv.

mare

pre 8 godina

Sta bi bilo kad bi bilo. Pa da nije bilo Principa mozda se i njih dvojica nikada ne bi srela niti bi Hitler bio na celu Nemacke...
(bbb, 22. mart 2016 18:21)

A da nije bilo Apisa, možda Princip ne bi izvršio atentat... Ili da Čabrinović nije bacio bombu, auto sa Ferdinandom ne bi menjao maršrutu i ne bi stao ispred Principa... ili...

mazohista

pre 8 godina

Manje vise bi isto bilo. Rata bi bilo pa bilo. Mozda ne iste drzave ili istog razmera ili iste godine. Ali bi bilo u svakom slucaju.

@DDD

pre 8 godina

"...Umesto toga, dato mu je pravo da organizuje Olimpijske igre, sastaje se s drugim svetskim liderima, da otima delove teritorije susednih drzava itd."
(DDD, 22. mart 2016 18:20)
Da li to zapravo aludiraš na nekog današnjeg ili mi se samo čini?

srdj

pre 8 godina

o akve clanke istoricar nikad ne bi napisao. samo senzacije zedan laik kojo se u istoriji razume kao marica u... sta bi bilo da je irod ubio bebu isusa ili da se budi nije smucio zi ot u izobilju? da je tita ubio mustafa golu bic? da je moj partizan pobedio 1966? da je sale djordjevic omasio 92 il 98? da je novakov cal emigrirao u australiju i zaposlio se u rudniju u alis springsu? desilo se i tacka. uostalom, hitler 1917 nije bio ludak koji je umalo zatro slobodan svet. istoricari kazu da je ovakav postao zbog bojnog otrova kojim su ga bajni saveznici sprzili na zapadbom frontu. prvo je onutavio, a onda je terapija lekara otisla predaleko jer ke ovaj poverovao da ga je bog spasao i dao mu misiju.

unuk od deretića

pre 8 godina

Kako to taj Hitlera držao na nišanu a nije Srbin? Meni je to sumnjivo. Mora neko to malo da istraži i da pronađe bar nekog srpskog pretka ovom vojaku, inače je priča nezanimljiva.

1

pre 8 godina

@Vuk
Evo ti si javno rekao sta mislis pa jel te ko uhapsio i bacio u logor?
Bolje je danas hiljadu puta. Niko ne baca ljude u logore i gasne komore, niko ne planira istrebljenje pola Evrope. Sto puta bolje nego za vreme ludaka Hitlera.

partizanska eskadrila

pre 8 godina

Imao je i moj deda Tita, pricao nam je, (sa smajserom u ruci) i kako je rekao tad: "auu prika al' lep mi zivot moj", zivi mi se jos ...

seljo

pre 8 godina

malo filizofije: mozda (najverovatnije)je vec neko u proslosti negde nekog smaknuo i time sprecio moguci rat/pokolj/teroristicki napad sta god

Djordje

pre 8 godina

Do sada smo valjda naucili da ideologija, politicka vestina i ambicija nisu dovoljni da se dodje na vlast. Na kraju krajeva novac je mogao da digne Gebelsa ili nekog drugog iz NSDAP.

Doktor

pre 8 godina

Sta bi bilo kad bi bilo. Pa da nije bilo Principa mozda se i njih dvojica nikada ne bi srela niti bi Hitler bio na celu Nemacke...
(bbb, 22. mart 2016 18:21)
Atentat je bio samo povod da se napadne Srbija, ali to nije uzrok rata već njihove imperijalne težnje. Takođe to nema nikakve veze sa Nemačkim napadom na Belgiju i Francusku jer Gavrilo Princip nije bio Belgijanac

Antifašista

pre 8 godina

@Botina: Nije narod držao Slobu na vlast on je krao izbore ti lupaš gluposti i očigledno nisi iz ove zemlje pošto ne znaš.
Ti znači tvrdiš da istoričari u celom svetu lažu ili greše jer oni kažu da većina nemaca su podržavali Hitlera.
To je uvreda da upoređuješ Srbe i Nemce tokom drugog svetskog rata svi znaju šta su oni i njihovi saveznici Hrvati uradili Srbima.

bole

pre 8 godina

@botino, parafraza ti je apsolutno na mestu, uz dodatak imena poput Alija, Franjo, Taci - da ih narod nije podrzavao gradjanske klanice ne bi ni bilo. Sloba nije bio sam, a krajnji bezobrazluk je svu krivicu svaljivati na njega i Srbe - znamo ko je poceo sa napadom ba regularnu vojsku federalne drzave.

Pa šta

pre 8 godina

Da Amerikanci nisu koristili crnce kao robove, recimo Indijanci bi imali šta da jedu;
- da Amerikanci nisu čekali kraj rata da bi pomogli svojoj engleskoj rodbini...;
- da Amerikanci nisu više voleli naciste nego Jevreje, ne bi bilo ni onako monstruoznih koncentracionih logora u Poljskoj i Hrvatskoj;
- da je moj pradeda Crnogorac pozvao moju srpsku rodbinu u Crnu Goru, ne bi bilo milion poginulih Srba...
- i, nije valjda da sad neko veruje ovim izmišljotinama, posle više od pola veka, bljak!

BeKo

pre 8 godina

@antifašista

"Autoritet odozgo, poverenje odozdo!“ U tom pogledu autoritarnost kao karakterni sklop vezuje se za svaki totalitarni ili autoritarni sistem, koji pojedinca apsolutno podređuje kolektivu – partiji, državi, naciji, crkvi, kasarni, korporaciji... U određenom društvenom i vremenskom okviru takav obrazac ponašanja, prenet na polje političkih dešavanja, daje za posledicu pojavu nipodaštavanja značaja pojedinca, a veliča ulogu vođe i njegove „pozvanosti“ da kao „vrhovni autoritet“, u formi jake državne vlasti, određuje interese građana.

Tu je veza između Slobe i Hitlera ili recimo Staljina i Tita. Srbi su visoko kotirani kao autoritarni narod, dakle narod koji voli autoritete i rado im se pokorava. Samo je u pitanju kako će vrhovni autoritet upotrebiti svoju moć koju mu podanici svojom podrškom daju tj. odobravaju. Ne znam koliko je nemački narod podržavao Hitlera ali znam da je Sloba imao punu (većinsku) podršku srpskog naroda od 1989 do 1999.

Frenk Duks

pre 8 godina

Bio bi drugi tlerrr,jer je predatorima trebalo meso i krv,kao i danas sa briselom i svim ovim desavanjima...nece se predatori i bagra prepoznati,ne citaju ovo,al zadovoljno trljaju ruke,uz kvalitetnu cugu i kohibu...na nos im izaslo dabogda...

1

pre 8 godina

@@DDD
Ako mislis na Obamu, slicnosti ima ali nema mesta za ozbiljno poredjenje. Jeste da drzi pod okupacijom Avganistan i Irak, jeste da je unistio Libiju i Irak i stvorio ID, jeste da je odgovoran za terorizam, ali ipak ne verujem da je lud i da planira svetski rat.

Upoređuješ kruške i jabuke.

pre 8 godina

@Botina: Ti ozbiljno upoređuješ Slobu i Hitlera to sve kaže o tvom znanju.
Kao drugo bilo je drugo vreme tada, rasizam je bio veliki u mnogim zemljama i većina nemaca su podržavali Hitlera.
Ako ćemo o Slobi ogromna većina ljudi ga nisu podržavali ali ti to ne znaš, predpostavljam da si iz Hrvatske.

vladimir

pre 8 godina

iz nekih priča starijih ljudi posle rata 1918 u nemačkoj je izbila revolucija. Hitler je učestvovao u njoj.Posle slomA revolucije Hitler je bio u bekstvu. Spasao ga je neki vojni zatvorenik iz Koraćice sela ispod Kosmaja kod Mladenovca, tko što je poteru poslao na pogrešnu stranu, Srbi šta ćeš, kao i sada.

neutralni felsh

pre 8 godina

@Botina: Nije narod držao Slobu na vlast on je krao izbore ti lupaš gluposti i očigledno nisi iz ove zemlje pošto ne znaš. 
Ti znači tvrdiš da istoričari u celom svetu lažu ili greše jer oni kažu da većina nemaca su podržavali Hitlera. 
To je uvreda da upoređuješ Srbe i Nemce tokom drugog svetskog rata svi znaju šta su oni i njihovi saveznici Hrvati uradili Srbima.
(Antifašista, 22. mart 2016 22:30)


1. ocigledno si jos mlad da bi tacno znao, ali ti to ne smeta da optuzujes drugoga da ne zna.
2. milosevic nije pao sa neba, nego je godinama ubedljivo pobedjivao na izborima.
3. milosevic je uspesno jahao ovaj narod bas zato sto je zloupotrebio sve njegove lose osibine: narcisoidnost i kokosije plus selektivno pamcenje.
4. ti mu i dalje tepaj "slobo", meni sloba nikad nije bio, od pocetka. uzgred, nas pad u nistavilo je poceo sa opstim poklicem "slobo-slobodo".
5. cemu ime "Antifasista"? medj prostojnim svetom, to se podrazumeva.
6. vidim da koristis omiljenu selektivno-pravdoljubivu fasisticku mantru "a sta su oni nama radili?" u poslednjoj recenici. to je put u spiralu bez dna, misaonu i svaku drugu.

Aldebaran

pre 8 godina

Ne znam kako bi svet izgledao da ovaj nije doneo tu odluku u prvom svestkom ratu, ali znam da Hitler nije napao Rusiju, nego da je postovao sporauzum o nenapadanju sa STaljinom, sad ovih teorista i ostalih ludaka ne bi bilo.
(Simovic, 22. mart 2016 18:05)

Možda. Ali možda bi i ti sada ovo pisao na nemačkom jeziku. Naravno, pod pretpostavkom da uopšte postojiš...

Inače, da, slažem se, najveća Hitlerova greška je bila što je potcenio zapadne saveznike i otvorio istočni front pre nego što je zatvorio zapadni. Ali tako je to kad zineš više nego što možeš da progutaš...

Jabučilo

pre 8 godina

Vi koji upoređujete Hitlera i Miliševića, upoređujete neuporedivo. Otkuda vam potreba da po svaku cenu blatite Srbe i Srbiju? Nema goreg šovinizma od autošovinizma.

Jastog

pre 8 godina

Drago mi je da se vecina ipak slaze da je Hitler bio samo marioneta a da je kojim slucajem ranije ubijen naslijedio bi ga neko drugi.

neutralni felsh

pre 8 godina

tito rezim nije ratovao, naprotiv. 
titov rezim je tolerisao pojavu disidenata, makar u ogranicenom obliku. 
titov rezim je bio protkan idejom o jednakosti. 
itd. 
itd. 
itd. 
itd...
(neutralni felsh, 23. mart 2016 13:35)

kada ces prestati da lupetas i pises svasta?

Alex

pre 8 godina

Da nije bilo Hitlera, bio bi neko drugi. Neki događaji jednostavno moraju da se dese, a akteri le se već naći. Glupo je i pomisliti da je Hitler sam odgovoran za rat. Rat su hteli oni koji su stvorili Hitlera. A boga mi, ni suprotna strana nije učinila ništa kako bi ga blagovremeno sprečila. Ratovi se jednostavno događaju s vremena na vreme radi raspodele bogatstva. Kada raspodela na svetskom nivou postane problematična, događaju se svetski ratovi.

Voodoo

pre 8 godina

Posto vidim da rasprava ide smeru poredjenja sa nasom situacijim 90-tih, i uglavnom je o tome nije Hitler ili Sloba jedini krivac, narod ih je izabrao ili jesu jedini krivci. E pa kao i sve u zivotu, nista nije crno belo, ja licno ne prihvatam epitet krivca za Slobu, nisam glasao za njega, protivio sam se onome sto su radili, medjutim da nije bio Sloba bio bi neko drugi, i bilo je puno naroda koji ga je podrzavao, ali velika je greska reci da oni koji su glasali za njega krivci. Siguran sam da je neko pitao ljude ovde da li zele rat, da li zele srebrenicu, da li zele sankcije, bombardovanje, da bi skoro svi rekli ne, medjutim nisu to pitani, svi znamo da demokratija zapravo ne postoji, niko nije rekao u kampanji vodicemo zemlju u propast glasajte za nas, iako mozda za neke deluje ocigledno da su los izbor, opet ne mozete takve zakljucke vaditi. Ljudi su takvi, pred pritiskom menjaju svoju volju i ulaze u zacarani krug poludele mase. Sve sto je potrebno je ona prva kriticna masa, koja ni jednom narodu nije vecina, uvek su oni na oko 10-20 odsto, medjutim njihovi stavovi i uverenja i snaga guranja je takva da jedu ostatak, gaze napred i zdrav razum polaki nestaje i postaje kolektivan u njihovom cilju. Tako da i bez Hitlera i Slobe, tesko da bi se nesto promenilo, uvek ima kandidata koji vole da budu vodje, a i realno ipak nikako se ne mogu porediti ta dva coveka i ta dva dogadjaja, Nemacka je ipak napala pola sveta i sistemtski ubijala ljude koji realno nemaju veze sa Nemcima, dok smo mi imali gradjanski rat, samo na teritorijama gde zivi nase stanovnistvo, katastrofalno izveden raspad Sfrj, umesto mirnog razlaza i nastavka ekonomskog razvoja nakon toga, mi u rat u kome su onda strukture vlasti videle priliku da opustose zemlju i dok su ljudi ginuli oni izvozili milijarde i pravili rekordnu inflaciju, i druge baba rade da ljudi ne znaju gde ce i sta ce.

Marko

pre 8 godina

Kakva gomila besmislenih zakljucaka, da padnes na teme. Elem, "Mika" je sve kratko i precizno objasnio u svom komentaru, a ja sam iskerno odusevljen sto vecina citalaca shavata da su razlozi za svetske ratove u odnosima izmedju velikih sila koji su oblikovani decenijama, cak vekovima, pred svetske ratove a ne u postojanju ili ne postojanju neke jedne licnosti u nekom datom trenutku.

Jan Bibijan

pre 8 godina

Kada smo vec kod toga, da li je Hitler ucinio dobro delo ubivsi Hitlera? :)
(Dragoljub, 22. mart 2016 23:17)

Da, ali je isto tako ubio lika koji je ubio Hitlera.

Neko123

pre 8 godina

@Simovic

Evo me, javljam se. Problem je vasa propaganda koja ga satanizuje i uporno ispira mozak praveci paralele sa fasistima. Pa Sloba je bio najveci antifasista, borio se za Jugoslaviju = uniju naroda koju su Hrvati i Slovenci upropastili. Sta je trebalo uraditi kada jedna regija izbaci Srbe iz ustava i onda formira paravojne formacije, zauzima kasarne i granicne prelaze, i nasilno se otcepljuje? Mislite da Francuska ne bi poslala vojsku u Bretanju da ovi sutradan proglase nezavisnost i formiraju nekakvu svoju vojsku!? Sloba je ispravno postupio, a to sto smo dobili "vaspitnom palicom" je tacno, ali ne znaci da je pravedno - nazalost, daleko od toga da u istoriji pravda pobedjuje. Drugim recima "Kome zakon lezi u topuzu, tragovi mu smrde necovecstvom". Ratni zlocini? Pogledajte malo sudjenje u Hagu, redovno sam ga gledao uzivo na B92 - nisu dokazali ni jedan jedini zlocin. Udruzeni zlocinackom poduhvat u kojem se udruzivaci ne poznaju, svedok pokazuje rupe od metaka na kosulji i kaze kako nisu usli u telo jer ga je Alah spasio, svedoci optuzbe svedoce u Slobinu korist itd. A svi se slazemo da su 1) zeleli da dokazu njegovu krivicu, 2) imali sva moguca sredstva za to, 3) imali pristup svim informacijama (bili prisutni na terenu kao "posmatraci" a kasnije i humanitarni bombarderi). Nisu jednu stvar mogli da dokazu pa je eto slucajno umro pre izricanja presude. S druge strane, na celu Hrvatske je bio "covek" ciji glas smo direktno culi kako "toboze garantuje" prava Srbima.

neutralni felsh

pre 8 godina

Razlika je u tome što je Hitler odgovoran za smrt preko 55 miliona ljudi.
(popisna komisija, 23. mart 2016 10:23)


tito rezim nije ratovao, naprotiv.
titov rezim je tolerisao pojavu disidenata, makar u ogranicenom obliku.
titov rezim je bio protkan idejom o jednakosti.
itd.
itd.
itd.
itd...

alternativno mišljenje

pre 8 godina

Vidim da je prica otisla u zanimljivom pravcu pa nisam mogao da citam a da ne napisem komentar. Sta mislite o ovome? Mi izgubili ove nase skorije ratove, napakovali nam i sto smo radili i sto nismo, drugi nevinasca i borci za slobodu. Nemci izgubili rat. Da li verujete da je sve o Nemcima, Nemackoj i da ne govorim dalje, istina, kao sto propaganda kaze? Daleko da bih bilo koje monstrume podrzavao ali razmislite o tome. Ne treba se uvek paliti na propagandu cija god ona bila. Hvala na objavi komentara.

banacanin

pre 8 godina

od tita na ovamo dolaze sve gori I gori vlastodrsci sloba ratovao DOS rasprodao firme u bescenje I napljackali se drzavnog novca sns grobar koji sahranjuje srbiju.da li ce doci neki vodka da podigne srbiju iz mrtvih videcemo (ko prezivi) :(

Kako je u Siriji?

pre 8 godina

Koliko ja vidim, fasizam lepo nastavlja i bez hitlera. On je bio samo jedan oblik ideologije koje se mnogi nisu odrekli.

ap0qalypto

pre 8 godina

Da Hitler nije pohadjao istu skolu kao Staljin i Tito, ne bi bio sta je bio. Skola bila puna mogucih zlotvora, nije bitno ko bi bio izabran. Ista sudbina bi bila

popisna komisija

pre 8 godina

Tu je veza između Slobe i Hitlera ili recimo Staljina i Tita. Srbi su visoko kotirani kao autoritarni narod, dakle narod koji voli autoritete i rado im se pokorava. Samo je u pitanju kako će vrhovni autoritet upotrebiti svoju moć koju mu podanici svojom podrškom daju tj. odobravaju. Ne znam koliko je nemački narod podržavao Hitlera ali znam da je Sloba imao punu (većinsku) podršku srpskog naroda od 1989 do 1999.(BeKo, 22. mart 2016 23:06)Nismo oduvek bili autoritarni narod,to smo postali po dolasku komunista na vlast.Nije problem u narodu,već u sistemu i institucijama.Osim jednog malog perioda(posle petog oktobra,pa do dolaska Tadića i evrofanatika na vlast 2008-e godine)skoro 70 godina u Srbiji nema demokratskih i nezavisnih institucija.Srbija u drugoj polovini 19-og i početkom 20-og veka je bila demokratska država.Iako smo kao zemlja i narod ekonomski,naučno i kulturno zaostajali za zapadom,kada su u pitanju demokratija i ljudska prava bili smo u samom vrhu.Srpski seljak,koji je činio preko 80% stanovništva,je vrlo dobro znao šta je demokratija i koja su njegova prava i nisu ga(političari)mogli prevariti.Danas su veliki problem mediji,koji nisu slobodni i nisu kritični prema vlastima.Bez obzira na oduvek prisutno siromaštvo,nekada je narod glasao iz glave,a danas iz stomaka.Osim na prvim višestranačkim izborima(1990)Milošević nikada nije imao podršku većine građana(upisanih birača).Da su izbori bili fer i demokratski i da nije bilo izbornih krađa mnogo ranije bi otišao sa vlasti.Dolazak Hitera na vlast se može porediti sa dolaskom Tita.S'tim da je Hitler pobedio na koliko-toliko demokratskim izborima.Sličnost kod ova dva diktatora je da su zemlju politički stabilizovali i ekonomski oporavili,posle ukinuli izbore i višestranački sistem i vladali u totalitarnom sistemu,a imali su ogromnu podršku naroda(preko 90%).Razlika je u tome što je Hitler odgovoran za smrt preko 55 miliona ljudi.

Simovic

pre 8 godina

Ne znam kako bi svet izgledao da ovaj nije doneo tu odluku u prvom svestkom ratu, ali znam da Hitler nije napao Rusiju, nego da je postovao sporauzum o nenapadanju sa STaljinom, sad ovih teorista i ostalih ludaka ne bi bilo.

Vuk

pre 8 godina

Svi sto osudjujete Hitlera i njegovu ideologiju,na stranu sto su vrseni genocidi,ali eto nema ni Hitlera ni nacionalsocijalisticke ideologije,pa jel zivimo u boljem svetu? Jel se sad ne oduzimaju i crtaju granice kako se cefne velikim silama,jel se sad ne eksploatisu drugi narodi koje zapad smatra "nizim rasama"? Nema ratova? Ajde nek neko od vas izadje na ulicu i javno da kaze cinjenice o danasnjoj "demokratskoj slobodi" pa da vidimo sta bi bilo.

Pa šta

pre 8 godina

Da Amerikanci nisu koristili crnce kao robove, recimo Indijanci bi imali šta da jedu;
- da Amerikanci nisu čekali kraj rata da bi pomogli svojoj engleskoj rodbini...;
- da Amerikanci nisu više voleli naciste nego Jevreje, ne bi bilo ni onako monstruoznih koncentracionih logora u Poljskoj i Hrvatskoj;
- da je moj pradeda Crnogorac pozvao moju srpsku rodbinu u Crnu Goru, ne bi bilo milion poginulih Srba...
- i, nije valjda da sad neko veruje ovim izmišljotinama, posle više od pola veka, bljak!

unuk od deretića

pre 8 godina

Kako to taj Hitlera držao na nišanu a nije Srbin? Meni je to sumnjivo. Mora neko to malo da istraži i da pronađe bar nekog srpskog pretka ovom vojaku, inače je priča nezanimljiva.

DDD

pre 8 godina

Kako bi svet izgledao? Sjajno? A mozda bi, gotovo izvesno, dao za pravo Hitlerovoj stranci, napravio od njega zrtveno jare, dao krila njegovim prvim saradnicima i napravio jaci haos no ikad. Gotovo izvesno bi omasovio nacisticki pokret u Nemackoj i sire. Nije Hitler personalno bio problem, vec ideologija koju je sledio; a u tome nije bio jedini. Nije je ni izmislio, on je prakticno sve preuzeo od drugih i izborio se za vodjstvo. Trebalo se boriti protiv njegovih ideja, ne davati mu za pravo u ocima onih koji su mu davali podrsku; prikazati ga kao ono sto zaista jeste. Umesto toga, dato mu je pravo da organizuje Olimpijske igre, sastaje se s drugim svetskim liderima, da otima delove teritorije susednih drzava itd.

Botina

pre 8 godina

nije samo Hitler kriv vec velika vecina nemackog naroda koji ga je drzao na vlasti i podrzavao ga u svemu
(beli, 22. mart 2016 21:20)

Evo da parafraziram, malo pismenije.
Nije samo Sloba, kriv već velika većina srpskog naroda koji ga je držao na vlasti i podržavao ga u svemu!
Po potrebi možete umjsto Slobe u rečenici staviti Voju, Tomu ili Acu.

Antifašista

pre 8 godina

@Botina: Nije narod držao Slobu na vlast on je krao izbore ti lupaš gluposti i očigledno nisi iz ove zemlje pošto ne znaš.
Ti znači tvrdiš da istoričari u celom svetu lažu ili greše jer oni kažu da većina nemaca su podržavali Hitlera.
To je uvreda da upoređuješ Srbe i Nemce tokom drugog svetskog rata svi znaju šta su oni i njihovi saveznici Hrvati uradili Srbima.

@DDD

pre 8 godina

"...Umesto toga, dato mu je pravo da organizuje Olimpijske igre, sastaje se s drugim svetskim liderima, da otima delove teritorije susednih drzava itd."
(DDD, 22. mart 2016 18:20)
Da li to zapravo aludiraš na nekog današnjeg ili mi se samo čini?

Upoređuješ kruške i jabuke.

pre 8 godina

@Botina: Ti ozbiljno upoređuješ Slobu i Hitlera to sve kaže o tvom znanju.
Kao drugo bilo je drugo vreme tada, rasizam je bio veliki u mnogim zemljama i većina nemaca su podržavali Hitlera.
Ako ćemo o Slobi ogromna većina ljudi ga nisu podržavali ali ti to ne znaš, predpostavljam da si iz Hrvatske.

Simovic

pre 8 godina

@(Upoređuješ kruške i jabuke., 22. mart 2016 22:17)
@(Antifašista, 22. mart 2016 22:30)
i slični

Ne lazite sad o vasem idolu. Sta se odricete svog idola. Prave ste čke... Postoje podaci o izborima, i taj je osvajao po 70% 'ladno. Lepili ste mu slike na sofersajbne 1989, gledali ga kao boga 10 godina, aplaudirali mu i podrzavali ga, dok vas nisu onomad malo vaspitnom palicom. Ima li medju vama jedan čovek koji će da ustane i da kaže, bio sam za njega, i sad sam, ne stidim se ničega što smo zajedno radili, pa ako hoćete kaznite me ako nećete ništa, ali šta god uradili, ne možete da izbrišete ono što smo ja i moj "Sloba" uradili. Nema. Krijete se kao rve. E zato ste svi vi takvi vna, i zato je ovde kako je. Što nikad ništa ne naučite, za razliku od tih Nemaca, nego stalno ponavljate iste radnje očekujući drugačiji rezultat. Kano da ste sumanuti.

vladimir

pre 8 godina

iz nekih priča starijih ljudi posle rata 1918 u nemačkoj je izbila revolucija. Hitler je učestvovao u njoj.Posle slomA revolucije Hitler je bio u bekstvu. Spasao ga je neki vojni zatvorenik iz Koraćice sela ispod Kosmaja kod Mladenovca, tko što je poteru poslao na pogrešnu stranu, Srbi šta ćeš, kao i sada.

sah 88

pre 8 godina

Zivot kakvu pricu moze da napise, niko ne moze, kao ni sudbinu da promeni. Ono sto je sidjeno mora se desiti po svaku cenu, zato je preziveo tada i jos mnogo puta i u ratu, kao i u miru stotine atentata.

Srbija brateee

pre 8 godina

@bbb
Austrougarska bi Srbijj svakako napala.Samo je bilo pitanje kada.Oni su prestolonaslednika poslali kao glinenog goluba,znali su da ce se izvrsiti atenrat.I to im je bio uzrok/povod.

bole

pre 8 godina

@botino, parafraza ti je apsolutno na mestu, uz dodatak imena poput Alija, Franjo, Taci - da ih narod nije podrzavao gradjanske klanice ne bi ni bilo. Sloba nije bio sam, a krajnji bezobrazluk je svu krivicu svaljivati na njega i Srbe - znamo ko je poceo sa napadom ba regularnu vojsku federalne drzave.

Rust_Cohle

pre 8 godina

Da odgovorim na vase pitanje i dam svoje skromno misljenje - istorija bi, da je ovaj vojnik i ubio Hitlera, izgledala isto. Samo bi neko drugi bio izabran i godinama spreman za tu ulogu firera.

partizanska eskadrila

pre 8 godina

Imao je i moj deda Tita, pricao nam je, (sa smajserom u ruci) i kako je rekao tad: "auu prika al' lep mi zivot moj", zivi mi se jos ...

BeKo

pre 8 godina

@antifašista

"Autoritet odozgo, poverenje odozdo!“ U tom pogledu autoritarnost kao karakterni sklop vezuje se za svaki totalitarni ili autoritarni sistem, koji pojedinca apsolutno podređuje kolektivu – partiji, državi, naciji, crkvi, kasarni, korporaciji... U određenom društvenom i vremenskom okviru takav obrazac ponašanja, prenet na polje političkih dešavanja, daje za posledicu pojavu nipodaštavanja značaja pojedinca, a veliča ulogu vođe i njegove „pozvanosti“ da kao „vrhovni autoritet“, u formi jake državne vlasti, određuje interese građana.

Tu je veza između Slobe i Hitlera ili recimo Staljina i Tita. Srbi su visoko kotirani kao autoritarni narod, dakle narod koji voli autoritete i rado im se pokorava. Samo je u pitanju kako će vrhovni autoritet upotrebiti svoju moć koju mu podanici svojom podrškom daju tj. odobravaju. Ne znam koliko je nemački narod podržavao Hitlera ali znam da je Sloba imao punu (većinsku) podršku srpskog naroda od 1989 do 1999.

Ikac klisa

pre 8 godina

@bbb ej ej ej rat je bio neizbezan sa ili bez Principa. Zar nisi ucio iz istorije sta je uzrok a sta povod za rat? Mani me te britansko-nemacke propagande "srbi teroristi zapoceli rat". A ustvari je poenta bila u raspodeli kolonija i Nemackom "sirenju na istok"

1

pre 8 godina

@Vuk
Evo ti si javno rekao sta mislis pa jel te ko uhapsio i bacio u logor?
Bolje je danas hiljadu puta. Niko ne baca ljude u logore i gasne komore, niko ne planira istrebljenje pola Evrope. Sto puta bolje nego za vreme ludaka Hitlera.

ШTAЗИ

pre 8 godina

Glupost. Hitler ili ne...Drugi sv. rat bi izbio. Kao kada bi rekli da ne bi bilo Prvog da je neko ubio Principa pre atentata. Uslovi koji su doveli do tih ratova našli bi drugog "Hitlera", "Principa"....

1

pre 8 godina

@@DDD
Ako mislis na Obamu, slicnosti ima ali nema mesta za ozbiljno poredjenje. Jeste da drzi pod okupacijom Avganistan i Irak, jeste da je unistio Libiju i Irak i stvorio ID, jeste da je odgovoran za terorizam, ali ipak ne verujem da je lud i da planira svetski rat.

Doktor

pre 8 godina

Sta bi bilo kad bi bilo. Pa da nije bilo Principa mozda se i njih dvojica nikada ne bi srela niti bi Hitler bio na celu Nemacke...
(bbb, 22. mart 2016 18:21)
Atentat je bio samo povod da se napadne Srbija, ali to nije uzrok rata već njihove imperijalne težnje. Takođe to nema nikakve veze sa Nemačkim napadom na Belgiju i Francusku jer Gavrilo Princip nije bio Belgijanac

Odvadi malo iliti suptilnije sa propagandom Englezi

pre 8 godina

Čitajući članak o svim njegovim podvizima, ispade da je vojnik Tendi nakamar'o više Švaba, nego Bata Živojinović u svim partizanskim filmovima.

srdj

pre 8 godina

o akve clanke istoricar nikad ne bi napisao. samo senzacije zedan laik kojo se u istoriji razume kao marica u... sta bi bilo da je irod ubio bebu isusa ili da se budi nije smucio zi ot u izobilju? da je tita ubio mustafa golu bic? da je moj partizan pobedio 1966? da je sale djordjevic omasio 92 il 98? da je novakov cal emigrirao u australiju i zaposlio se u rudniju u alis springsu? desilo se i tacka. uostalom, hitler 1917 nije bio ludak koji je umalo zatro slobodan svet. istoricari kazu da je ovakav postao zbog bojnog otrova kojim su ga bajni saveznici sprzili na zapadbom frontu. prvo je onutavio, a onda je terapija lekara otisla predaleko jer ke ovaj poverovao da ga je bog spasao i dao mu misiju.

mare

pre 8 godina

Sta bi bilo kad bi bilo. Pa da nije bilo Principa mozda se i njih dvojica nikada ne bi srela niti bi Hitler bio na celu Nemacke...
(bbb, 22. mart 2016 18:21)

A da nije bilo Apisa, možda Princip ne bi izvršio atentat... Ili da Čabrinović nije bacio bombu, auto sa Ferdinandom ne bi menjao maršrutu i ne bi stao ispred Principa... ili...

dragan

pre 8 godina

Ja bi dodao što sm čuo na Histori.To što je Hitler preživeo više atentata čak i pre rata je doprinelo da je on mislio da je neuništiv.

OPG1

pre 8 godina

Lukas aus Agram, 22. mart 2016 18:11)
Zapravo,glavni ideolog ezotericnog rajha jeste bio Himler,a to je dovelo do uzasnih dogadjaja kasnije.

Lucifer

pre 8 godina

Ja bi dodao što sm čuo na Histori.To što je Hitler preživeo više atentata čak i pre rata je doprinelo da je on mislio da je neuništiv.
(dragan, 22. mart 2016 18:16)

mozda sam i ja malo preterao u igri, posle pedesetak atentata, svako pomisli da je neunistiv.

mazohista

pre 8 godina

Manje vise bi isto bilo. Rata bi bilo pa bilo. Mozda ne iste drzave ili istog razmera ili iste godine. Ali bi bilo u svakom slucaju.

Stanimir Branimir

pre 8 godina

Isto se moglo desiti da tako ne odluči da povuče obarač na nekog budućeg velikog naučnika, umetnika pa bi sad bila druga priča. Niko ne puca na nenaoružanog i ranjenog vojnika, osim ako niste poremećeni. Nije Hitleru na čelu pisalo da će da bude to što što će da bude. A i ko zna koliko je u sličnim okolnostima ubijeno velikih zločinaca možda i gorih od Hitlera koji bi i dobili rat, ali i ljudi koji bi zadužili čovečanstvo svojim radom...nećemo nikad saznati.

Neko123

pre 8 godina

@Simovic

Evo me, javljam se. Problem je vasa propaganda koja ga satanizuje i uporno ispira mozak praveci paralele sa fasistima. Pa Sloba je bio najveci antifasista, borio se za Jugoslaviju = uniju naroda koju su Hrvati i Slovenci upropastili. Sta je trebalo uraditi kada jedna regija izbaci Srbe iz ustava i onda formira paravojne formacije, zauzima kasarne i granicne prelaze, i nasilno se otcepljuje? Mislite da Francuska ne bi poslala vojsku u Bretanju da ovi sutradan proglase nezavisnost i formiraju nekakvu svoju vojsku!? Sloba je ispravno postupio, a to sto smo dobili "vaspitnom palicom" je tacno, ali ne znaci da je pravedno - nazalost, daleko od toga da u istoriji pravda pobedjuje. Drugim recima "Kome zakon lezi u topuzu, tragovi mu smrde necovecstvom". Ratni zlocini? Pogledajte malo sudjenje u Hagu, redovno sam ga gledao uzivo na B92 - nisu dokazali ni jedan jedini zlocin. Udruzeni zlocinackom poduhvat u kojem se udruzivaci ne poznaju, svedok pokazuje rupe od metaka na kosulji i kaze kako nisu usli u telo jer ga je Alah spasio, svedoci optuzbe svedoce u Slobinu korist itd. A svi se slazemo da su 1) zeleli da dokazu njegovu krivicu, 2) imali sva moguca sredstva za to, 3) imali pristup svim informacijama (bili prisutni na terenu kao "posmatraci" a kasnije i humanitarni bombarderi). Nisu jednu stvar mogli da dokazu pa je eto slucajno umro pre izricanja presude. S druge strane, na celu Hrvatske je bio "covek" ciji glas smo direktno culi kako "toboze garantuje" prava Srbima.

neutralni felsh

pre 8 godina

Razlika je u tome što je Hitler odgovoran za smrt preko 55 miliona ljudi.
(popisna komisija, 23. mart 2016 10:23)


tito rezim nije ratovao, naprotiv.
titov rezim je tolerisao pojavu disidenata, makar u ogranicenom obliku.
titov rezim je bio protkan idejom o jednakosti.
itd.
itd.
itd.
itd...

Frenk Duks

pre 8 godina

Bio bi drugi tlerrr,jer je predatorima trebalo meso i krv,kao i danas sa briselom i svim ovim desavanjima...nece se predatori i bagra prepoznati,ne citaju ovo,al zadovoljno trljaju ruke,uz kvalitetnu cugu i kohibu...na nos im izaslo dabogda...

Jabučilo

pre 8 godina

Vi koji upoređujete Hitlera i Miliševića, upoređujete neuporedivo. Otkuda vam potreba da po svaku cenu blatite Srbe i Srbiju? Nema goreg šovinizma od autošovinizma.

neutralni felsh

pre 8 godina

@Botina: Nije narod držao Slobu na vlast on je krao izbore ti lupaš gluposti i očigledno nisi iz ove zemlje pošto ne znaš. 
Ti znači tvrdiš da istoričari u celom svetu lažu ili greše jer oni kažu da većina nemaca su podržavali Hitlera. 
To je uvreda da upoređuješ Srbe i Nemce tokom drugog svetskog rata svi znaju šta su oni i njihovi saveznici Hrvati uradili Srbima.
(Antifašista, 22. mart 2016 22:30)


1. ocigledno si jos mlad da bi tacno znao, ali ti to ne smeta da optuzujes drugoga da ne zna.
2. milosevic nije pao sa neba, nego je godinama ubedljivo pobedjivao na izborima.
3. milosevic je uspesno jahao ovaj narod bas zato sto je zloupotrebio sve njegove lose osibine: narcisoidnost i kokosije plus selektivno pamcenje.
4. ti mu i dalje tepaj "slobo", meni sloba nikad nije bio, od pocetka. uzgred, nas pad u nistavilo je poceo sa opstim poklicem "slobo-slobodo".
5. cemu ime "Antifasista"? medj prostojnim svetom, to se podrazumeva.
6. vidim da koristis omiljenu selektivno-pravdoljubivu fasisticku mantru "a sta su oni nama radili?" u poslednjoj recenici. to je put u spiralu bez dna, misaonu i svaku drugu.

seljo

pre 8 godina

malo filizofije: mozda (najverovatnije)je vec neko u proslosti negde nekog smaknuo i time sprecio moguci rat/pokolj/teroristicki napad sta god

popisna komisija

pre 8 godina

Tu je veza između Slobe i Hitlera ili recimo Staljina i Tita. Srbi su visoko kotirani kao autoritarni narod, dakle narod koji voli autoritete i rado im se pokorava. Samo je u pitanju kako će vrhovni autoritet upotrebiti svoju moć koju mu podanici svojom podrškom daju tj. odobravaju. Ne znam koliko je nemački narod podržavao Hitlera ali znam da je Sloba imao punu (većinsku) podršku srpskog naroda od 1989 do 1999.(BeKo, 22. mart 2016 23:06)Nismo oduvek bili autoritarni narod,to smo postali po dolasku komunista na vlast.Nije problem u narodu,već u sistemu i institucijama.Osim jednog malog perioda(posle petog oktobra,pa do dolaska Tadića i evrofanatika na vlast 2008-e godine)skoro 70 godina u Srbiji nema demokratskih i nezavisnih institucija.Srbija u drugoj polovini 19-og i početkom 20-og veka je bila demokratska država.Iako smo kao zemlja i narod ekonomski,naučno i kulturno zaostajali za zapadom,kada su u pitanju demokratija i ljudska prava bili smo u samom vrhu.Srpski seljak,koji je činio preko 80% stanovništva,je vrlo dobro znao šta je demokratija i koja su njegova prava i nisu ga(političari)mogli prevariti.Danas su veliki problem mediji,koji nisu slobodni i nisu kritični prema vlastima.Bez obzira na oduvek prisutno siromaštvo,nekada je narod glasao iz glave,a danas iz stomaka.Osim na prvim višestranačkim izborima(1990)Milošević nikada nije imao podršku većine građana(upisanih birača).Da su izbori bili fer i demokratski i da nije bilo izbornih krađa mnogo ranije bi otišao sa vlasti.Dolazak Hitera na vlast se može porediti sa dolaskom Tita.S'tim da je Hitler pobedio na koliko-toliko demokratskim izborima.Sličnost kod ova dva diktatora je da su zemlju politički stabilizovali i ekonomski oporavili,posle ukinuli izbore i višestranački sistem i vladali u totalitarnom sistemu,a imali su ogromnu podršku naroda(preko 90%).Razlika je u tome što je Hitler odgovoran za smrt preko 55 miliona ljudi.

Jastog

pre 8 godina

Drago mi je da se vecina ipak slaze da je Hitler bio samo marioneta a da je kojim slucajem ranije ubijen naslijedio bi ga neko drugi.

banacanin

pre 8 godina

od tita na ovamo dolaze sve gori I gori vlastodrsci sloba ratovao DOS rasprodao firme u bescenje I napljackali se drzavnog novca sns grobar koji sahranjuje srbiju.da li ce doci neki vodka da podigne srbiju iz mrtvih videcemo (ko prezivi) :(

Aldebaran

pre 8 godina

Ne znam kako bi svet izgledao da ovaj nije doneo tu odluku u prvom svestkom ratu, ali znam da Hitler nije napao Rusiju, nego da je postovao sporauzum o nenapadanju sa STaljinom, sad ovih teorista i ostalih ludaka ne bi bilo.
(Simovic, 22. mart 2016 18:05)

Možda. Ali možda bi i ti sada ovo pisao na nemačkom jeziku. Naravno, pod pretpostavkom da uopšte postojiš...

Inače, da, slažem se, najveća Hitlerova greška je bila što je potcenio zapadne saveznike i otvorio istočni front pre nego što je zatvorio zapadni. Ali tako je to kad zineš više nego što možeš da progutaš...

neutralni felsh

pre 8 godina

tito rezim nije ratovao, naprotiv. 
titov rezim je tolerisao pojavu disidenata, makar u ogranicenom obliku. 
titov rezim je bio protkan idejom o jednakosti. 
itd. 
itd. 
itd. 
itd...
(neutralni felsh, 23. mart 2016 13:35)

kada ces prestati da lupetas i pises svasta?

Djordje

pre 8 godina

Do sada smo valjda naucili da ideologija, politicka vestina i ambicija nisu dovoljni da se dodje na vlast. Na kraju krajeva novac je mogao da digne Gebelsa ili nekog drugog iz NSDAP.

Kako je u Siriji?

pre 8 godina

Koliko ja vidim, fasizam lepo nastavlja i bez hitlera. On je bio samo jedan oblik ideologije koje se mnogi nisu odrekli.

Alex

pre 8 godina

Da nije bilo Hitlera, bio bi neko drugi. Neki događaji jednostavno moraju da se dese, a akteri le se već naći. Glupo je i pomisliti da je Hitler sam odgovoran za rat. Rat su hteli oni koji su stvorili Hitlera. A boga mi, ni suprotna strana nije učinila ništa kako bi ga blagovremeno sprečila. Ratovi se jednostavno događaju s vremena na vreme radi raspodele bogatstva. Kada raspodela na svetskom nivou postane problematična, događaju se svetski ratovi.

alternativno mišljenje

pre 8 godina

Vidim da je prica otisla u zanimljivom pravcu pa nisam mogao da citam a da ne napisem komentar. Sta mislite o ovome? Mi izgubili ove nase skorije ratove, napakovali nam i sto smo radili i sto nismo, drugi nevinasca i borci za slobodu. Nemci izgubili rat. Da li verujete da je sve o Nemcima, Nemackoj i da ne govorim dalje, istina, kao sto propaganda kaze? Daleko da bih bilo koje monstrume podrzavao ali razmislite o tome. Ne treba se uvek paliti na propagandu cija god ona bila. Hvala na objavi komentara.

Jan Bibijan

pre 8 godina

Kada smo vec kod toga, da li je Hitler ucinio dobro delo ubivsi Hitlera? :)
(Dragoljub, 22. mart 2016 23:17)

Da, ali je isto tako ubio lika koji je ubio Hitlera.

ap0qalypto

pre 8 godina

Da Hitler nije pohadjao istu skolu kao Staljin i Tito, ne bi bio sta je bio. Skola bila puna mogucih zlotvora, nije bitno ko bi bio izabran. Ista sudbina bi bila

Voodoo

pre 8 godina

Posto vidim da rasprava ide smeru poredjenja sa nasom situacijim 90-tih, i uglavnom je o tome nije Hitler ili Sloba jedini krivac, narod ih je izabrao ili jesu jedini krivci. E pa kao i sve u zivotu, nista nije crno belo, ja licno ne prihvatam epitet krivca za Slobu, nisam glasao za njega, protivio sam se onome sto su radili, medjutim da nije bio Sloba bio bi neko drugi, i bilo je puno naroda koji ga je podrzavao, ali velika je greska reci da oni koji su glasali za njega krivci. Siguran sam da je neko pitao ljude ovde da li zele rat, da li zele srebrenicu, da li zele sankcije, bombardovanje, da bi skoro svi rekli ne, medjutim nisu to pitani, svi znamo da demokratija zapravo ne postoji, niko nije rekao u kampanji vodicemo zemlju u propast glasajte za nas, iako mozda za neke deluje ocigledno da su los izbor, opet ne mozete takve zakljucke vaditi. Ljudi su takvi, pred pritiskom menjaju svoju volju i ulaze u zacarani krug poludele mase. Sve sto je potrebno je ona prva kriticna masa, koja ni jednom narodu nije vecina, uvek su oni na oko 10-20 odsto, medjutim njihovi stavovi i uverenja i snaga guranja je takva da jedu ostatak, gaze napred i zdrav razum polaki nestaje i postaje kolektivan u njihovom cilju. Tako da i bez Hitlera i Slobe, tesko da bi se nesto promenilo, uvek ima kandidata koji vole da budu vodje, a i realno ipak nikako se ne mogu porediti ta dva coveka i ta dva dogadjaja, Nemacka je ipak napala pola sveta i sistemtski ubijala ljude koji realno nemaju veze sa Nemcima, dok smo mi imali gradjanski rat, samo na teritorijama gde zivi nase stanovnistvo, katastrofalno izveden raspad Sfrj, umesto mirnog razlaza i nastavka ekonomskog razvoja nakon toga, mi u rat u kome su onda strukture vlasti videle priliku da opustose zemlju i dok su ljudi ginuli oni izvozili milijarde i pravili rekordnu inflaciju, i druge baba rade da ljudi ne znaju gde ce i sta ce.

Marko

pre 8 godina

Kakva gomila besmislenih zakljucaka, da padnes na teme. Elem, "Mika" je sve kratko i precizno objasnio u svom komentaru, a ja sam iskerno odusevljen sto vecina citalaca shavata da su razlozi za svetske ratove u odnosima izmedju velikih sila koji su oblikovani decenijama, cak vekovima, pred svetske ratove a ne u postojanju ili ne postojanju neke jedne licnosti u nekom datom trenutku.