Utorak, 16.02.2016.

15:55

Moskva odgovara Vučiću: Računamo na neutralnost

Rusija uočava da Srbija razvija odnose sa NATO, ali računa da će se pridržavati politike vojne neutralnosti.

Izvor: Beta

Moskva odgovara Vuèiæu: Raèunamo na neutralnost IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

167 Komentari

Sortiraj po:

Nadezda

pre 8 godina

Srbi danas znaju ko su, ko su nam kroz istoriju bili najodaniji saveznici,na kojim duhovnim vrednostima su odrastale generacije u Srbiji i Rusiji.Neupitna je veza koja postoji izmedju ruskog i srpskog naroda.Saradnja sa Zapadom i sa NATO paktom je nas pokusaj da budemo pragmaticni i da radimo u korist sopstvenog interesa, ali je pri tom nas pogled i nase srce okrenuto Rusiji.

Sara

pre 8 godina

Nakon vise o dve decenije istorijskog lutanja Srbija se politicki pozicionirala izmedju Istoka i Zapada ne svrstavajuci se ni na jednu stranu.Srbija zna sta hoce, ume da svoje nacionalne ciljeve artikulise i kao rezultat sada imamo uvazavanje svih i na Istoku i na Zapadu.

Iwo

pre 8 godina

Zivim u holandiju gde je narod tuzan zato sto su osudjeni da zive u EUa, a kad procitam vecina komentara izgleda kao da ovde vecina ljudi izpadaju kao neki Evrofili ili Rusofili...

mabre

pre 8 godina

teško da možemo biti neutralni.okruženi smo natom i logično je da ne žele da srbija bude trojanski konj. to što je milošević vodio antizapadnu politiku za to smo sami krivi.

Mladen

pre 8 godina

Srbija iskljućivo treba da prati i gleda svoje interese. namasu priotitet dobri odnosi sa NATo-paktom, zašto na tome potenciramo, okruženi smo s njime, u prošlosti smo imali sukobe sa njim, a sa Ruskom federacijom ne isto tako poprilično smo udaljeni od bilo kakve mogućnosti doturanja otvorene vojne pomoći Rusije.

Leon

pre 8 godina

@djordje, glavna korist od Natoa (ne samo saradnje vec i clanstva) je sto saveznici ne ratuju jedni protiv drugih bez obzira sta misle jednimo drugima. Nisu Francuzi budale sto su u istom vojnom savezu sa Nemcima. I Cesi sa Slovacima. I Madjari sa Rumunima. I Grci sa Turcima. To funkcionise. Nema boljeg recepta za trajni mir i stabilnost Balkana.

djordje

pre 8 godina

Gledam sve ove komentare i ne verujem da mi Srbi imamo tako kratko pamcenje,valjda zato sto smo takvi sve ovo nam se i desava! Ovde nije osnovno pitanje da li sa NATO ili Rusijom ili neutralnost,osnovno je pitanje je sto smo mi bombardovani i ovo pitanje ne postavljam NATO-u nego glasacima u Srbiji koji po komentarima i lajkovima izgleda da su za blizu saradnju sa NATO,jer podrzavaju politiku vlade i skupstine koja je sa samo jednim glasom protiv dala sve te povlastice pomenutoj alijansi,a te povlastice su bukvalno zahtevi koji su se nalazili u sporazumu iz Rambujea,a najveci protivnici tog sporazuma su upravo bili danasnji predsenik,premijer i vicepremijer, koji su ovu odluku uz pomoc svojih poltron-poslanika i izglasali. Pa se pitam sto to isto nije uradjeno pre 17 god ne bi nam ljudi izginuli i zemlja nam ne bi bila porusena,a da ne govorim o epidemiji malignih bolesti izazvanoj direktnim posledicama tog istog bombardovanja,koja ce na nase drustvo i populaciju ostaviti nesagledive i dalekosezne posledice??!!!!! A sto se tice pojma saradnje,saradnja znaci da je svako u tom slucaju na neki nacin profitirao,pa me zanima koji su to benefiti po Srbiju koji su proizasli iz ove odluke skupstine o "saradnji" (odlozenoj kapitulaciji) sa NATO??!!! I da, zamolio bih sve botove da ako nemaju sta da kazu kao kontraargument da se manu mog komentara,znam da se to nece desiti ali moje je da pokusam!!!!!!

rade

pre 8 godina

Srbija treba da postavi sopstvene interese iznad ruskih. U različitim istorijskim okolnostima je normalno menjati savezništvo i prilagođavati svoje postupke novonastalim okolnostima.

Mare

pre 8 godina

Srbija je dobila drzavu zahvaljujuci Berlinskom kongresu. Rusi su se zalagali da Nis i Pirot pripadnu Bugarskoj. Beograd nije oslobodjen 1945. kako kazes vec 1944. Partizane (a i cetnike) su oblacili, opremali i naoruzavali Britanci i Amerikanci a ne Rusi. Srbiju su 1918 oslobodili nasi vojnici zajedno sa Francuzima i u manjoj meri Britancima, pod zajednickom saveznickom komandom.
(Leon, 16. februar 2016 19:13)
Kralj Aleksandar je posle Velikog rata podigao spomenik zahvalnosti Francuskoj. Spomenika Rusiji nema – iako su Rusi poklanjali Srbiji što oružje, što municiju, što ljude, dok su Francuzi svaki gram svoje pomoći naplatili. Branko Žujović navodi podatak da je carska Rusija u Srbiju tokom rata poslala 120.000 pušaka i 190 miliona metaka – koji su itekako mogli da budu od koristi ruskim vojsci protiv Austrije i Nemačke. Citira memoare ađutanta regenta Aleksandra, u kojima piše: „Puni brodovi odela, veša, hrane, municije i svih vrsta namirnica, stizali su skoro posvednevno u Prahovo i tamo istovarivani kao poklon…“ Admiral Mihail Vesjolkin, koji je komandovao operacijom pomoći Srbiji, nema svoj spomenik – a malo ko od Srba uopšte zna njegovo ime.

roko

pre 8 godina

ma rusofili sjašite više,sve zemlje gde su američke baze-južna koreja,japan,nemačka,su najbogatije države! šta se palite kao rusi braća,odeš tamo oni čuli nisu za srbiju!

akajea

pre 8 godina

NATO poručuje Vučiću ovo, Rusija ono, EU nešto treće a jel pita neko građane Srbije ili je Srbija samo jedan čovek? Ajde odj****e svi zajedno!

Mila

pre 8 godina

Kao sto nije moguce ratovati bez bola i bez zrtava, tako nije moguc ni napredak u miru bez rada i znoja . Srbija je umorna od laznih pobeda i strasnih poraza. Okretanje buducnosti i onome sto nosi sutra,kroz saradnju kako sa Rusijom, tako i sa Zapadom, zeli obican covek.

Nema treće

pre 8 godina

Srbija je samo na papiru neutralna. Svako ko pročita "sporazum" sa NATOm, a i dalje tvrdi da smo neutralni - nazad u prvi osnovne, pa sve iz početka. Ruska vojska ne može ni da sanja upola sličan tretman kao NATO jedinice - ništa više ne sprečava hrvatsku ili albansku bateriju da se provoza do Vranja ili Subotice gazeći ljude na pešačkim prelazima.

Još bitnije, punopravno članstvo u NATOu nudi svoje opcije, a po ovom "sporazumu" Srbija nije država, već livada kojom NATO može da šparta kako hoće.

Sada smo pored ugovora o Beogradu na vodi i Briselskog sporazuma dobili još jedan dokument jači od Ustava na teritoriji Srbije. Fantastično je smešno što su potpisnici sa naše strane Vučić i Nikolić kojima su mobilni do 2008. zvonili sa ГАВАРИТ МОСКВА.

Prvi svetski rat je počeo zbog mnogo, mnogo manjih, naspram ovoga - bezazlenih razloga. Ili su naši preci bili kompletni idioti što nisu ispunili ultimatum Austrougarske i sprečili rat u kom smo desetkovani, ili smo mi kompletni idioti što na ulicama Beograda ovih dana ne protestuje bar 300.000 ljudi.

Živojin

pre 8 godina

Vojna neutralnost Srbije se definitivno ne dovodi u pitanje ipak smatram da Srbija pre svega zbog sebe mora biti u dobrim odnosima sa svima.

Mića

pre 8 godina

Srbija okružena sa članicama NATO pakta nema više nikakav geostrateški položaj. Takođe je zbog istog okruženja nemoguća Ruska baza u Srbiji. Zato se batalite pričama o bratskoj pomoći osim na rečima sa kojima su uvek bili radodarni. Više od toga Srbija nije nikada dobila od Rusije.

Џејмс 007Bond

pre 8 godina

Највећи проблем нас Срба је што не схватамо ситуацију,и што су нам убеђења погрешна.

Leon

pre 8 godina

@Bora, Srbija je dobila drzavu zahvaljujuci Berlinskom kongresu. Rusi su se zalagali da Nis i Pirot pripadnu Bugarskoj. Beograd nije oslobodjen 1945. kako kazes vec 1944. Partizane (a i cetnike) su oblacili, opremali i naoruzavali Britanci i Amerikanci a ne Rusi. Srbiju su 1918 oslobodili nasi vojnici zajedno sa Francuzima i u manjoj meri Britancima, pod zajednickom saveznickom komandom.

Quincy Miller

pre 8 godina

A Rusi ko da šalju džabe puške , municiju , tenkove itd.Nisam za NATO ali kako stvari stoje od Rusa sem podrške nema ništa , a pritom su sve zemlje oko Srbije članice.Za par godina videćemo šta će biti.

Stupid

pre 8 godina

A sta se Rusija tu pita???!!! Mi nikada nismo bili u Sovjetdko Savezu, niti bili Ruski satelit. Sve bivse drzave varsavskig pakta su im ikrenule ledja, i sad su clanice Nato! Zar to nije svima jasno (sem rusofilima i kgb botovima)

Radovan

pre 8 godina

Privilegije koje smo dali NATO-u trebali bi da ponudimo i Rusiji.Mislim da smo pogresno razumeli sta je to vojna i politicka neutralnost sto moze da nas dovede u nezavidnu poziciju.Iskustvo nam je pokazalo da su odluke donesene srcem daleko bolje nego odluke donesene racionalnim razmisljanjem.Danas smo ponosni sto su nasi preci reklu ne Hitleru tako se nadam da ce i nasi potomci biti ponosni na nas jer smo rekli na NATO- u.

Dusan K.

pre 8 godina

@"Mislim da ce Srbija uspeti da zadrzi neutralan stav.
(Una, 16. februar 2016 17:21)"

Da, da, uvek smo bili neutralni kroz vekove, rata videli nismo. Srbija treba da se odluci na kojoj stolici sedi, zapadnoj ili istocnoj na jednoj mora, samo tako moze biti neutralna kada se veliki tuku. Ne mozemo biti most izmedju istoka i zapada, mostovi se ruse prvi, trebamo biti poslednji sokak njega niko ne dira.

Filip

pre 8 godina

I ja kao i mnogi građani ove zemlje vidim NATO ka zlo, kao nužno zlo. Kako smo mi mala i ekonomski nestabilna zemlja moramo dobro da vagamo na međunarodnoj sceni. Tako vidim i ovu odluku premijera. Siguran sam da nije laka, ali je neophodna zarad boljeg sutra!

Bajkal

pre 8 godina

Srbija odnosno srpski narod je uvek bio okrenut Rusiji i Rusija je zemlja sa kojom Srbija ima mnogo toga zajednickog. Taj ugovor koji je potpisala predhodna vlast je ugovor koji vazi samo za obavezu NATO da stiti srpski narod koji zivi na Kosovu u jako teskim uslovima a sve zahvaljujuci NATO alijansi. Srbija nikada ali nikada nece biti clanica NATO jer njihova zlodela nikada necemo zaboraviti.

Vila

pre 8 godina

Sa Rusijom nas ne vezu samo slovenska osecanja i pravoslavlje,ljubav prema Dostojevskom i poeziji Jesenjina, vec i duboka strateska povezanost.U Srbiji se otvaraju i zatvaraju kapije Rusiji na Balkanu.U Rusiji se otvaraju vrata ekonomskog prosperiteta za Srbiju.Ali Srbija danas mora imati u vidu prvenstveno svoje interese, a to je saradnja i sa Zapadom kao i sa NATO paktom. Saradnja ne znaci savez.

toki-trans

pre 8 godina

Premijer je potvrdio stav vecine naroda da Srbija ostane vojno neutralna i da saradnja sa NATO-m bude usmerena samo na zastitu bezbednosti Srba na Kosmetu.

Dragoljub``

pre 8 godina

@bora:

Rusija je podrzavala Karadjordjev ustanak IZ POCETKA, ali je kasnije ta podrska PRESTALA i ustanak je propao. Drugi ustanak uspeo je zahvaljujuci Austriji.

Rusija je mozda "zbog Srbije" usla u I svetski rat, ali je iz njega IZASLA pre nego sto je Srbija bila oslobodjena. Srbiju su oslobadjale i FRANCUSKE trupe.

Sovjeti (medju njima i znatan broj NE-Rusa!) su POMAGALI jugoslovenskim partizanima u oslobadjanju DELA zemlje, zato sto im je to bio najkraci put ka Becu, gde su se zaputili. Inace, ogromne delove nekadasnje Jugoslavije nisu oslobadjali nikakvi Rusi, nego partizani (Bosna, Dalmacija, itd. itd. itd.)

tomy

pre 8 godina

pa dajte s 300 i 25 milijardi evra da se resimo dugova i jos 10 milijardi da podelimo gradjanima i eto napravite baze ovde i šlus ! dajte nesto konkretno samo bre ste na recima jaki vi rusi ! a i sta je 25 milijardi kesa za vas ? nista !

pedja 71

pre 8 godina

(sst, 16. februar 2016 17:54)

Sve tacno. Nego, gde su bili Rusi da to sprece? Kad se setim samo paradiranja njihovih generala po Beogradu za vreme bombardovanja sa sve onim presmesnim ogromnim sapkama....

Jovan

pre 8 godina

Mislim da je glupo uopste voditi polemiku oko Nato pakta. Ali kad smo se vec dotakli te teme i sporazuma s istim, mislim da je vrlo losa stvar ukoliko se ratifikuje i usvoji taj sporazum. Dva osnovna razloga su ta sto krsimo direktno sopstveni ustav u 2 clana. Druga stvar kako omoguciti nekom da ima uvid u tvoju vojnu logistiku da, dajem primer pregazi pesaka i neodgovara, koristi vojne ustanove itd itd. Svako normalan u ovoj zemlji zna da u tom slucaju zeleli mi to ili ne postajemo staciste nato trupa. Tako da prica o vojnkj neutralnosti samim tim pada u vodu.

trn u oku

pre 8 godina

Kad potpišeš IPAP sa NATO to je po Rusofilima izdaja, a kad poklanjaš Rusima sve svoje resurse iležišta nafte to je prijateljstvo. Blatantno licemerje.

kim

pre 8 godina

Kad god je u Srbiji bilo"gusto" samo smo Rusiju zvali u pomoć. A ponajviše je "gustiša" bilo kada su nam zemlju napadili , rušili, nemilosrdno ubijali ljude... danjašnje (ne sve) članice NATO pakta. Kako Srbi (ne mislim na sve, taman posla) menjaju mišljenje kao kape, uključujući i Premijera , teško im je ma šta verovati pa nam tako ni naši prijatelji Rusi verovatno ne veruju mnogo a nekmoli članice pomenutog pakta.

Dragoljub

pre 8 godina

Srbija je vojno neutralna,Srbija je iskren prijatelj Rusije,Srbija nikada nece izneveriti Rusiju i Srbija nikada nece uci u NATO! Ovo znaju svi oni koji veruju Vucicu i veruju u njegovu politiku. Ja sam jedan od njih.

Edward

pre 8 godina

Na nista manje ne bi ni trebalo da racunaju. Premijer je obecao da ce biti neutralan i tako ce i biti. Ne vidim razlog zbog kojeg bi okrenuo ledja Moskvi i Putinu.

levac

pre 8 godina

Ova Zaharova bi trebalo sa smiri strasti i da gleda svoja posla.Bolje brini za Rusiju umesto sto brines za Srbiju.Srbija ide u NATO i tu povratka nema.Sto se tice rusije daleka vam lepa kuca.

John Johnson Dragon

pre 8 godina

Vidim botovi su zbunjeni, ne znaju jel treba hvaliti Rusiju, neutralnost ili NATO, ili su to 3 grupe botova!
Ja mislim ako nakon što su Ameri i Englezi temeljito izbombardirali i skroz porušili Njemačku u 2.svjetskom ratu Njemačka ipak ušla u NATO onda nema razloga da Srbija ne uđe.

Nesa

pre 8 godina

Sporazum sa NATO podrazumeva potrebu da bi zastitili nas narod na Kosovu i Metohiji, ocuvali nasu bogatu kulturnu bastinu i bezbednost gradjana.

bora

pre 8 godina

@antibot
Uz pomoć Rusa smo se oslobodili Turaka i dobili Državu.
Rusija je zbog Srbije ušla u Prvi svetski rat.
Crvena Armija je oslobodila Beograd 1945.
Eto,samo to malo smo dobili.

Tamara

pre 8 godina

Srbiji mora da saradjuje sa svima ne sme ostati zarobljena u proslosi obzirom da je nas cilj da budemo medju 40 najboljih zemalja sveta. Rusija je nas prijatelj i partner s toga na saradnju sa NATO treba da gleda kao na pokusaj da se zastiti nase stanovnistvo na Kosovu

slavko

pre 8 godina

Nisam znao da je Rusija dobila sve ratove.
Eto nekih koje je izgubila:
Rat 1558 gubi protiv Švedske i Poljske.
Rat 1609 gubi protiv Poljske i Litve.
Rat 1610 gubi protiv Švedske.
Rat 1740 gubi protiv Austrije.
Rat 1853 gubi na Krimu protiv Engleske, Francuske i Turaka.
Rat 1905 gubi protiv Japana.
Prvi svetski rat - sklapa separatni mir sa Nemačkom i daje joj teritorialne ustupke - dakle gubi rat.
Rat 1918 gubi proti Finske.
Rat 1919 gubi protiv Poljske.
Rat 1920 gubi protiv Estonije, Latvije i Litve.
Rat 1989 gubi protiv Afganistana.
Hladni rat 1990 gubi i napušta istočnu Europu.
Prvi čečenski rat 1994 gubi protiv Čečena.
Nakupilo se nešto toga...

Andrejcek

pre 8 godina

Da ste nam 98 poklonili s300 sada ne bi svi bili u ovoj situaciji, ali sta je tu je. Mi u nato necemo ali cinjenica je da nato sada brani nas narod na kosovu.

Milan Bad Nauheim.de

pre 8 godina

@ el guapo
Bravo za komentar. To sam od uvek pitao one koji balave za Rusijom i ruskim jarmom. Kod Srba je problem zaslepljenosti Rusima taj, sto mi nismo bili pod ruskom cizmom, kao ostale istocnoevropske zemlje, u posleratno vreme. One su to osetile i zato sada znaju od cega su pobegle. Srbi ne znaju i zbog toga nizu svesni u kakve celjusti bi upali.

cisto-neka-paralela

pre 8 godina

Mi imamo podjenako dobru saradnju sa vama to trebate da pomenete takodje. Ono sto je veoma vazno, nato je prisutan dole na Kosovu, vi niste, tako da nam tu ne mozete pomoci a oni mogu.

MB

pre 8 godina

E moj Vucko, mislim da su te i Rusi "provalili"...Jedno pricas, a apsolutno drugo radis. Iskreno, ja mislim da nije cak u pitanju neprincipijelnost vec apsolutna nekompetentnost za posao za koji smo te, nazalost, izabrali. Jurcas ko muva bez glave, mlataras o svemu i svacemu, a u stvari plasiras patolosku snishodljivost najneobrazovanijem sloju ljudi u Srbiji. To i ništa više! Hvala Bogu, priblizavaju se izbori...

Djole69

pre 8 godina

Srbija mora ostati vojno neutralna jer ne smemo ulaziti vise u sukob sa bilo kim. Sa druge strane neophodna nam je podrska NATO-a i za ulazak u EU i radi odbrane naseg naroda na Kosovu.

Zvezda

pre 8 godina

savez sa NATO paktom je potreban zbog naših gradjana na Kosovu. Kako radi njihove bezbednosti, tako i radi čuvanja kulturne baštine koju Srbija poseduje na Kosovu, a ona nije mala.

Nikola

pre 8 godina

el guapo, da beze od Rusije zahvaljujuci raznoraznim NVO organizacijama koje rade nedje dugo vremena sire svoju propagandu itd.. To je najjace oruzje kojim danas raspolaze NATO , tacnije SAD. To naravno nije kratak proces ali mnogi to ne razumiju jer su oni upravo zrtve takvog ispiranja. Sta je sustina svega toga: Maksimalno prici granicama Rusije, Kine i drugih sila koje prete da budu svjetske sile bilo vojno bilo ekonomski. Kada imas na svakoj Ruskoj granici sa svake strane Anti-Rusku zemlju, raketni stit ili drzavu kao sto je Bugarska pa da nerazumno obustavi juzni tok (sjeverni im inace odgovara tacnije Njemackoj) ti od jedne potencijalno mocne drzave dobijas nista jacu drzavu od bilo koje druge manje drzave. Nikakav uticaj vise nema u svijetu. To je borba koja je pocela Hladnim ratom i jos traje.

dex

pre 8 godina

Pa šta mislite da im nije bio interes da zaratimo sa NATO paktom? Pomoću svoje službe koja nikad nije ovde prestajala da rovari, znajući da ovde imaju podršku velikog broja rusofila. Nigde u Evropi ne mogu da rade ono što rade ovde.

Milo

pre 8 godina

Kakva neutralnost?!
Pa svakome je jasno da ona kosta! Bolje je uloziti te pare koje bi dali za tenkove, avijaciju u cuda, u ekonomiju! Uzgred, ako bismo bili deo NATO alijanse, trosili bismo 2,5 % BDP na vojsku, daleko manje nego u slucaju neutralnosti, a imali bi sigurnost!
Naravno, ako ne koristite logiku nego neke druge arsine (mitologija, emocionakna politika- tkz ljubav, itd.)onda ste verovatno u pravu kada kazete da u NATO ne bismo trebali.

sst

pre 8 godina

Sta sad je kao prica da ce nam "saradnja" sa NATO-om pomoci oko KiM.. Hahaha da nije smesno bilo bi tuzno. Pametni setite se zasto je Kosovo sada tu gde jeste. Zato sto vas je NATO bombardovao, ubijao ljude, rusio zemlju, zatrovao, i otcepio 15% teritorije, na kojoj 17 godina kasnije i dalje traje progon Srba. E moji Srbi, nikad necete nauciti..

Black hawk down

pre 8 godina

Neutralnost je najgora opcija jer te u tom slucaju obe strane gledaju kao neprijatelja. Rusija nas nikada nije bombardovala i otimala nam teritorije, trovala radioaktivnim oruzijem, ubijala nam decu i sl. tako da srpski nacionalni korpus u tom pogledu treba da bude jasno opredeljen.

Bane

pre 8 godina

Ni "bravar" nije bio lud što je podržavao politiku neutralnosti, a Vučić ni malo naivan nije mada ne može biti "bravarov" klon. Vučić je autonomna persona i dovoljno namazana da zna šta valja Srbiji. A na stranu emocije koje naš narod gaji prema "baćuškama" , ali ni emocije nisu večite kada nema iole materijalnog - odnosno na delu pokrića!

Petar

pre 8 godina

Šta oni nas preispitivaju, nismo mi njihovi vazali. Da im nešto značimo pomogli bi nam ekonomski i bezbednosno. Imam utisak da nas Rusi žešće koriste!

steva

pre 8 godina

Računali smo i mi 1999 god. da će naša "braća Rusi" staviti veto na bombardovanje Srbije kada su pretsedavali u ujedinjenim nacijama,zatim da će nam prodati raketni sistem S-300 pa ni od toga ništa nije bilo.A zašto? zato jer su Rusi gledali isključivo svoje interese. Pa kakav je problem ako se jednom u istoriji stavi interes Srbije u prvi plan?

Goran

pre 8 godina

Izbori se bliže,za ovu vlast neću glasati nikako,mislim da im je rejting prilično opao posle ovog potpisa.Još premijer nije svestan šta je potpisao,ili jeste...

Mirko

pre 8 godina

Politika vojne neutralnosti nas ni u kom slučaju ne sprečava da sarađujemo sa NATO ili bilo kojom drugom vojnom organizacijom,čak što više saradnja je neophodna u vreme opšte opasnosti od terorizma i ekstremizma.

antibot

pre 8 godina

Sta smo mi dobili od Rusa? Nikad nista. Kad dobijemo nesto kao albanci od Amerikanaca, tek tad mogu da ih zovem prijateljima. Ovako su za mene obicni mesetari koji samo kvare drugima posao zarad nekih svojih interesa.

2+2=5

pre 8 godina

za sve koji sw pitaju sta su to nama dali Rusi, nije bitno, bitno je da je Rusija isve ratove zavrsavala kao pobednik. Necemo valjda ovaj put na stranu gubitnika?

Tito ce Staljinu reci NE

pre 8 godina

Bre Rusi,sto ste "kvarni" te zbuniste SNS botove,sad ne znaju dali i dalje da budu iz vas i premijera ili samo uz premijera mada bi oni "i Rusiju i premijera" (nesto mi zvuci poznato,i Tita i staljina) ali na kraje ce morati da se odluce.

Filip

pre 8 godina

Glavni problem Srbije je taj sto smo ravuceni izmedju istoka i zapada. Da nas je zapad primio kao jednake sebi verujem da bi mi davno bili na njihovoj strani.

Pravi patriota ne fake ili rusofil

pre 8 godina

Sta smo mi to dobili od Rusije da toliko moramo da joj titramo, jel to sto su malo ukocili put Kosova ka Unesku i clanstvu u UN. Sto se tice ekonomije sa Rusijom posle Kine imamo najveci trgovinski deficit, placmao skuplje gas od drzava koje su im uveli sanckije i koje su clanice NATO i EU ili samo EU ili samo NATO, nasu naftu i gas preko vlasnistva od preko 51 % NIS, crpe po najniznoj rudnoj renti u svetu od svega 3%, prvi su povuli vojsku iz misije KFOR na Kosovu, 1999 nisu sprecili bombradovanje koje je trajalo 78 dana, 1992 su glasali da nam se uvedu najtze sankciej koje je ikada dobial jedna drzava dosada od strane UN , glasalu su posle iste godie da se izbacimo iz istih UN i da se izbacimo iz KEBS sadasnjeg OEBS.

Djordje NS

pre 8 godina

Zna se zašto Rusija računa na vojnu neutralnost, jer kad si sa svih strana okružen zemljama članicama NATO ili onima koji teže tom savezu, vojna neutralnost se može tumačiti samo na jedan jedini način a to je da ta zemlja podržava Rusiju. To je jasno i Rusima a i zapadu i zato neće biti ništa od famozne neutralnosti nego pravac kud i sav normalan svet - u NATO. Rusi neka gledaju svoja posla i dosta smo bili talac njihovih interesa i njihove politike sukobljavanja sa zapadom preko naših leđa.

Šta sad

pre 8 godina

Naravno da Rusija prati sva zbivanja, samo ne znam, zašto se diže prašina oko toga. Znamo da i oni imaju vojnu saradnju sa NATO zemljama, u daleko većoj meri od Srbije.

Aleksa

pre 8 godina

Rusija ne bi trebala da nas ucenjuje. Imamo pravo da budemo u dobrim odnosima i sa drugim svetskim silama, uključujući i NATO. Neutralnost po svaku cenu moramo sačuvati!

lav vuk

pre 8 godina

nažalost ,Srbija se neće prdržavati bilo čega
Naši političari se konstantno rukovode narodnom izrekom"povijaj se kako vetar duva"
rade to i ostali u okruženju,ali oni to bar priznaju i povijaju se uvek pod istim vetrom...

Aleksa

pre 8 godina

Rusija ne bi trebala da nas ucenjuje. Imamo pravo da budemo u dobrim odnosima i sa drugim svetskim silama, uključujući i NATO. Neutralnost po svaku cenu moramo sačuvati!

lav vuk

pre 8 godina

nažalost ,Srbija se neće prdržavati bilo čega
Naši političari se konstantno rukovode narodnom izrekom"povijaj se kako vetar duva"
rade to i ostali u okruženju,ali oni to bar priznaju i povijaju se uvek pod istim vetrom...

Tamara

pre 8 godina

Srbiji mora da saradjuje sa svima ne sme ostati zarobljena u proslosi obzirom da je nas cilj da budemo medju 40 najboljih zemalja sveta. Rusija je nas prijatelj i partner s toga na saradnju sa NATO treba da gleda kao na pokusaj da se zastiti nase stanovnistvo na Kosovu

Živojin

pre 8 godina

Vojna neutralnost Srbije se definitivno ne dovodi u pitanje ipak smatram da Srbija pre svega zbog sebe mora biti u dobrim odnosima sa svima.

Mirko

pre 8 godina

Politika vojne neutralnosti nas ni u kom slučaju ne sprečava da sarađujemo sa NATO ili bilo kojom drugom vojnom organizacijom,čak što više saradnja je neophodna u vreme opšte opasnosti od terorizma i ekstremizma.

Bane

pre 8 godina

Ni "bravar" nije bio lud što je podržavao politiku neutralnosti, a Vučić ni malo naivan nije mada ne može biti "bravarov" klon. Vučić je autonomna persona i dovoljno namazana da zna šta valja Srbiji. A na stranu emocije koje naš narod gaji prema "baćuškama" , ali ni emocije nisu večite kada nema iole materijalnog - odnosno na delu pokrića!

Šta sad

pre 8 godina

Naravno da Rusija prati sva zbivanja, samo ne znam, zašto se diže prašina oko toga. Znamo da i oni imaju vojnu saradnju sa NATO zemljama, u daleko većoj meri od Srbije.

Andrejcek

pre 8 godina

Da ste nam 98 poklonili s300 sada ne bi svi bili u ovoj situaciji, ali sta je tu je. Mi u nato necemo ali cinjenica je da nato sada brani nas narod na kosovu.

Mića

pre 8 godina

Srbija okružena sa članicama NATO pakta nema više nikakav geostrateški položaj. Takođe je zbog istog okruženja nemoguća Ruska baza u Srbiji. Zato se batalite pričama o bratskoj pomoći osim na rečima sa kojima su uvek bili radodarni. Više od toga Srbija nije nikada dobila od Rusije.

toki-trans

pre 8 godina

Premijer je potvrdio stav vecine naroda da Srbija ostane vojno neutralna i da saradnja sa NATO-m bude usmerena samo na zastitu bezbednosti Srba na Kosmetu.

rade

pre 8 godina

Srbija treba da postavi sopstvene interese iznad ruskih. U različitim istorijskim okolnostima je normalno menjati savezništvo i prilagođavati svoje postupke novonastalim okolnostima.

cisto-neka-paralela

pre 8 godina

Mi imamo podjenako dobru saradnju sa vama to trebate da pomenete takodje. Ono sto je veoma vazno, nato je prisutan dole na Kosovu, vi niste, tako da nam tu ne mozete pomoci a oni mogu.

Edward

pre 8 godina

Na nista manje ne bi ni trebalo da racunaju. Premijer je obecao da ce biti neutralan i tako ce i biti. Ne vidim razlog zbog kojeg bi okrenuo ledja Moskvi i Putinu.

Dragoljub

pre 8 godina

Srbija je vojno neutralna,Srbija je iskren prijatelj Rusije,Srbija nikada nece izneveriti Rusiju i Srbija nikada nece uci u NATO! Ovo znaju svi oni koji veruju Vucicu i veruju u njegovu politiku. Ja sam jedan od njih.

Bajkal

pre 8 godina

Srbija odnosno srpski narod je uvek bio okrenut Rusiji i Rusija je zemlja sa kojom Srbija ima mnogo toga zajednickog. Taj ugovor koji je potpisala predhodna vlast je ugovor koji vazi samo za obavezu NATO da stiti srpski narod koji zivi na Kosovu u jako teskim uslovima a sve zahvaljujuci NATO alijansi. Srbija nikada ali nikada nece biti clanica NATO jer njihova zlodela nikada necemo zaboraviti.

Djole69

pre 8 godina

Srbija mora ostati vojno neutralna jer ne smemo ulaziti vise u sukob sa bilo kim. Sa druge strane neophodna nam je podrska NATO-a i za ulazak u EU i radi odbrane naseg naroda na Kosovu.

Zvezda

pre 8 godina

savez sa NATO paktom je potreban zbog naših gradjana na Kosovu. Kako radi njihove bezbednosti, tako i radi čuvanja kulturne baštine koju Srbija poseduje na Kosovu, a ona nije mala.

Mila

pre 8 godina

Kao sto nije moguce ratovati bez bola i bez zrtava, tako nije moguc ni napredak u miru bez rada i znoja . Srbija je umorna od laznih pobeda i strasnih poraza. Okretanje buducnosti i onome sto nosi sutra,kroz saradnju kako sa Rusijom, tako i sa Zapadom, zeli obican covek.

Nesa

pre 8 godina

Sporazum sa NATO podrazumeva potrebu da bi zastitili nas narod na Kosovu i Metohiji, ocuvali nasu bogatu kulturnu bastinu i bezbednost gradjana.

Filip

pre 8 godina

I ja kao i mnogi građani ove zemlje vidim NATO ka zlo, kao nužno zlo. Kako smo mi mala i ekonomski nestabilna zemlja moramo dobro da vagamo na međunarodnoj sceni. Tako vidim i ovu odluku premijera. Siguran sam da nije laka, ali je neophodna zarad boljeg sutra!

Vila

pre 8 godina

Sa Rusijom nas ne vezu samo slovenska osecanja i pravoslavlje,ljubav prema Dostojevskom i poeziji Jesenjina, vec i duboka strateska povezanost.U Srbiji se otvaraju i zatvaraju kapije Rusiji na Balkanu.U Rusiji se otvaraju vrata ekonomskog prosperiteta za Srbiju.Ali Srbija danas mora imati u vidu prvenstveno svoje interese, a to je saradnja i sa Zapadom kao i sa NATO paktom. Saradnja ne znaci savez.

tomy

pre 8 godina

pa dajte s 300 i 25 milijardi evra da se resimo dugova i jos 10 milijardi da podelimo gradjanima i eto napravite baze ovde i šlus ! dajte nesto konkretno samo bre ste na recima jaki vi rusi ! a i sta je 25 milijardi kesa za vas ? nista !

Stupid

pre 8 godina

A sta se Rusija tu pita???!!! Mi nikada nismo bili u Sovjetdko Savezu, niti bili Ruski satelit. Sve bivse drzave varsavskig pakta su im ikrenule ledja, i sad su clanice Nato! Zar to nije svima jasno (sem rusofilima i kgb botovima)

MB

pre 8 godina

E moj Vucko, mislim da su te i Rusi "provalili"...Jedno pricas, a apsolutno drugo radis. Iskreno, ja mislim da nije cak u pitanju neprincipijelnost vec apsolutna nekompetentnost za posao za koji smo te, nazalost, izabrali. Jurcas ko muva bez glave, mlataras o svemu i svacemu, a u stvari plasiras patolosku snishodljivost najneobrazovanijem sloju ljudi u Srbiji. To i ništa više! Hvala Bogu, priblizavaju se izbori...

Pravi patriota ne fake ili rusofil

pre 8 godina

Sta smo mi to dobili od Rusije da toliko moramo da joj titramo, jel to sto su malo ukocili put Kosova ka Unesku i clanstvu u UN. Sto se tice ekonomije sa Rusijom posle Kine imamo najveci trgovinski deficit, placmao skuplje gas od drzava koje su im uveli sanckije i koje su clanice NATO i EU ili samo EU ili samo NATO, nasu naftu i gas preko vlasnistva od preko 51 % NIS, crpe po najniznoj rudnoj renti u svetu od svega 3%, prvi su povuli vojsku iz misije KFOR na Kosovu, 1999 nisu sprecili bombradovanje koje je trajalo 78 dana, 1992 su glasali da nam se uvedu najtze sankciej koje je ikada dobial jedna drzava dosada od strane UN , glasalu su posle iste godie da se izbacimo iz istih UN i da se izbacimo iz KEBS sadasnjeg OEBS.

Tito ce Staljinu reci NE

pre 8 godina

Bre Rusi,sto ste "kvarni" te zbuniste SNS botove,sad ne znaju dali i dalje da budu iz vas i premijera ili samo uz premijera mada bi oni "i Rusiju i premijera" (nesto mi zvuci poznato,i Tita i staljina) ali na kraje ce morati da se odluce.

steva

pre 8 godina

Računali smo i mi 1999 god. da će naša "braća Rusi" staviti veto na bombardovanje Srbije kada su pretsedavali u ujedinjenim nacijama,zatim da će nam prodati raketni sistem S-300 pa ni od toga ništa nije bilo.A zašto? zato jer su Rusi gledali isključivo svoje interese. Pa kakav je problem ako se jednom u istoriji stavi interes Srbije u prvi plan?

Petar

pre 8 godina

Šta oni nas preispitivaju, nismo mi njihovi vazali. Da im nešto značimo pomogli bi nam ekonomski i bezbednosno. Imam utisak da nas Rusi žešće koriste!

antibot

pre 8 godina

Sta smo mi dobili od Rusa? Nikad nista. Kad dobijemo nesto kao albanci od Amerikanaca, tek tad mogu da ih zovem prijateljima. Ovako su za mene obicni mesetari koji samo kvare drugima posao zarad nekih svojih interesa.

Goran

pre 8 godina

Izbori se bliže,za ovu vlast neću glasati nikako,mislim da im je rejting prilično opao posle ovog potpisa.Još premijer nije svestan šta je potpisao,ili jeste...

slavko

pre 8 godina

Nisam znao da je Rusija dobila sve ratove.
Eto nekih koje je izgubila:
Rat 1558 gubi protiv Švedske i Poljske.
Rat 1609 gubi protiv Poljske i Litve.
Rat 1610 gubi protiv Švedske.
Rat 1740 gubi protiv Austrije.
Rat 1853 gubi na Krimu protiv Engleske, Francuske i Turaka.
Rat 1905 gubi protiv Japana.
Prvi svetski rat - sklapa separatni mir sa Nemačkom i daje joj teritorialne ustupke - dakle gubi rat.
Rat 1918 gubi proti Finske.
Rat 1919 gubi protiv Poljske.
Rat 1920 gubi protiv Estonije, Latvije i Litve.
Rat 1989 gubi protiv Afganistana.
Hladni rat 1990 gubi i napušta istočnu Europu.
Prvi čečenski rat 1994 gubi protiv Čečena.
Nakupilo se nešto toga...

bora

pre 8 godina

@antibot
Uz pomoć Rusa smo se oslobodili Turaka i dobili Državu.
Rusija je zbog Srbije ušla u Prvi svetski rat.
Crvena Armija je oslobodila Beograd 1945.
Eto,samo to malo smo dobili.

Black hawk down

pre 8 godina

Neutralnost je najgora opcija jer te u tom slucaju obe strane gledaju kao neprijatelja. Rusija nas nikada nije bombardovala i otimala nam teritorije, trovala radioaktivnim oruzijem, ubijala nam decu i sl. tako da srpski nacionalni korpus u tom pogledu treba da bude jasno opredeljen.

sst

pre 8 godina

Sta sad je kao prica da ce nam "saradnja" sa NATO-om pomoci oko KiM.. Hahaha da nije smesno bilo bi tuzno. Pametni setite se zasto je Kosovo sada tu gde jeste. Zato sto vas je NATO bombardovao, ubijao ljude, rusio zemlju, zatrovao, i otcepio 15% teritorije, na kojoj 17 godina kasnije i dalje traje progon Srba. E moji Srbi, nikad necete nauciti..

Milan Bad Nauheim.de

pre 8 godina

@ el guapo
Bravo za komentar. To sam od uvek pitao one koji balave za Rusijom i ruskim jarmom. Kod Srba je problem zaslepljenosti Rusima taj, sto mi nismo bili pod ruskom cizmom, kao ostale istocnoevropske zemlje, u posleratno vreme. One su to osetile i zato sada znaju od cega su pobegle. Srbi ne znaju i zbog toga nizu svesni u kakve celjusti bi upali.

2+2=5

pre 8 godina

za sve koji sw pitaju sta su to nama dali Rusi, nije bitno, bitno je da je Rusija isve ratove zavrsavala kao pobednik. Necemo valjda ovaj put na stranu gubitnika?

Djordje NS

pre 8 godina

Zna se zašto Rusija računa na vojnu neutralnost, jer kad si sa svih strana okružen zemljama članicama NATO ili onima koji teže tom savezu, vojna neutralnost se može tumačiti samo na jedan jedini način a to je da ta zemlja podržava Rusiju. To je jasno i Rusima a i zapadu i zato neće biti ništa od famozne neutralnosti nego pravac kud i sav normalan svet - u NATO. Rusi neka gledaju svoja posla i dosta smo bili talac njihovih interesa i njihove politike sukobljavanja sa zapadom preko naših leđa.

trn u oku

pre 8 godina

Kad potpišeš IPAP sa NATO to je po Rusofilima izdaja, a kad poklanjaš Rusima sve svoje resurse iležišta nafte to je prijateljstvo. Blatantno licemerje.

Filip

pre 8 godina

Glavni problem Srbije je taj sto smo ravuceni izmedju istoka i zapada. Da nas je zapad primio kao jednake sebi verujem da bi mi davno bili na njihovoj strani.

John Johnson Dragon

pre 8 godina

Vidim botovi su zbunjeni, ne znaju jel treba hvaliti Rusiju, neutralnost ili NATO, ili su to 3 grupe botova!
Ja mislim ako nakon što su Ameri i Englezi temeljito izbombardirali i skroz porušili Njemačku u 2.svjetskom ratu Njemačka ipak ušla u NATO onda nema razloga da Srbija ne uđe.

Dragoljub``

pre 8 godina

@bora:

Rusija je podrzavala Karadjordjev ustanak IZ POCETKA, ali je kasnije ta podrska PRESTALA i ustanak je propao. Drugi ustanak uspeo je zahvaljujuci Austriji.

Rusija je mozda "zbog Srbije" usla u I svetski rat, ali je iz njega IZASLA pre nego sto je Srbija bila oslobodjena. Srbiju su oslobadjale i FRANCUSKE trupe.

Sovjeti (medju njima i znatan broj NE-Rusa!) su POMAGALI jugoslovenskim partizanima u oslobadjanju DELA zemlje, zato sto im je to bio najkraci put ka Becu, gde su se zaputili. Inace, ogromne delove nekadasnje Jugoslavije nisu oslobadjali nikakvi Rusi, nego partizani (Bosna, Dalmacija, itd. itd. itd.)

dex

pre 8 godina

Pa šta mislite da im nije bio interes da zaratimo sa NATO paktom? Pomoću svoje službe koja nikad nije ovde prestajala da rovari, znajući da ovde imaju podršku velikog broja rusofila. Nigde u Evropi ne mogu da rade ono što rade ovde.

Jovan

pre 8 godina

Mislim da je glupo uopste voditi polemiku oko Nato pakta. Ali kad smo se vec dotakli te teme i sporazuma s istim, mislim da je vrlo losa stvar ukoliko se ratifikuje i usvoji taj sporazum. Dva osnovna razloga su ta sto krsimo direktno sopstveni ustav u 2 clana. Druga stvar kako omoguciti nekom da ima uvid u tvoju vojnu logistiku da, dajem primer pregazi pesaka i neodgovara, koristi vojne ustanove itd itd. Svako normalan u ovoj zemlji zna da u tom slucaju zeleli mi to ili ne postajemo staciste nato trupa. Tako da prica o vojnkj neutralnosti samim tim pada u vodu.

Dusan K.

pre 8 godina

@"Mislim da ce Srbija uspeti da zadrzi neutralan stav.
(Una, 16. februar 2016 17:21)"

Da, da, uvek smo bili neutralni kroz vekove, rata videli nismo. Srbija treba da se odluci na kojoj stolici sedi, zapadnoj ili istocnoj na jednoj mora, samo tako moze biti neutralna kada se veliki tuku. Ne mozemo biti most izmedju istoka i zapada, mostovi se ruse prvi, trebamo biti poslednji sokak njega niko ne dira.

akajea

pre 8 godina

NATO poručuje Vučiću ovo, Rusija ono, EU nešto treće a jel pita neko građane Srbije ili je Srbija samo jedan čovek? Ajde odj****e svi zajedno!

roko

pre 8 godina

ma rusofili sjašite više,sve zemlje gde su američke baze-južna koreja,japan,nemačka,su najbogatije države! šta se palite kao rusi braća,odeš tamo oni čuli nisu za srbiju!

Nema treće

pre 8 godina

Srbija je samo na papiru neutralna. Svako ko pročita "sporazum" sa NATOm, a i dalje tvrdi da smo neutralni - nazad u prvi osnovne, pa sve iz početka. Ruska vojska ne može ni da sanja upola sličan tretman kao NATO jedinice - ništa više ne sprečava hrvatsku ili albansku bateriju da se provoza do Vranja ili Subotice gazeći ljude na pešačkim prelazima.

Još bitnije, punopravno članstvo u NATOu nudi svoje opcije, a po ovom "sporazumu" Srbija nije država, već livada kojom NATO može da šparta kako hoće.

Sada smo pored ugovora o Beogradu na vodi i Briselskog sporazuma dobili još jedan dokument jači od Ustava na teritoriji Srbije. Fantastično je smešno što su potpisnici sa naše strane Vučić i Nikolić kojima su mobilni do 2008. zvonili sa ГАВАРИТ МОСКВА.

Prvi svetski rat je počeo zbog mnogo, mnogo manjih, naspram ovoga - bezazlenih razloga. Ili su naši preci bili kompletni idioti što nisu ispunili ultimatum Austrougarske i sprečili rat u kom smo desetkovani, ili smo mi kompletni idioti što na ulicama Beograda ovih dana ne protestuje bar 300.000 ljudi.

djordje

pre 8 godina

Gledam sve ove komentare i ne verujem da mi Srbi imamo tako kratko pamcenje,valjda zato sto smo takvi sve ovo nam se i desava! Ovde nije osnovno pitanje da li sa NATO ili Rusijom ili neutralnost,osnovno je pitanje je sto smo mi bombardovani i ovo pitanje ne postavljam NATO-u nego glasacima u Srbiji koji po komentarima i lajkovima izgleda da su za blizu saradnju sa NATO,jer podrzavaju politiku vlade i skupstine koja je sa samo jednim glasom protiv dala sve te povlastice pomenutoj alijansi,a te povlastice su bukvalno zahtevi koji su se nalazili u sporazumu iz Rambujea,a najveci protivnici tog sporazuma su upravo bili danasnji predsenik,premijer i vicepremijer, koji su ovu odluku uz pomoc svojih poltron-poslanika i izglasali. Pa se pitam sto to isto nije uradjeno pre 17 god ne bi nam ljudi izginuli i zemlja nam ne bi bila porusena,a da ne govorim o epidemiji malignih bolesti izazvanoj direktnim posledicama tog istog bombardovanja,koja ce na nase drustvo i populaciju ostaviti nesagledive i dalekosezne posledice??!!!!! A sto se tice pojma saradnje,saradnja znaci da je svako u tom slucaju na neki nacin profitirao,pa me zanima koji su to benefiti po Srbiju koji su proizasli iz ove odluke skupstine o "saradnji" (odlozenoj kapitulaciji) sa NATO??!!! I da, zamolio bih sve botove da ako nemaju sta da kazu kao kontraargument da se manu mog komentara,znam da se to nece desiti ali moje je da pokusam!!!!!!

kim

pre 8 godina

Kad god je u Srbiji bilo"gusto" samo smo Rusiju zvali u pomoć. A ponajviše je "gustiša" bilo kada su nam zemlju napadili , rušili, nemilosrdno ubijali ljude... danjašnje (ne sve) članice NATO pakta. Kako Srbi (ne mislim na sve, taman posla) menjaju mišljenje kao kape, uključujući i Premijera , teško im je ma šta verovati pa nam tako ni naši prijatelji Rusi verovatno ne veruju mnogo a nekmoli članice pomenutog pakta.

pedja 71

pre 8 godina

(sst, 16. februar 2016 17:54)

Sve tacno. Nego, gde su bili Rusi da to sprece? Kad se setim samo paradiranja njihovih generala po Beogradu za vreme bombardovanja sa sve onim presmesnim ogromnim sapkama....

Leon

pre 8 godina

@Bora, Srbija je dobila drzavu zahvaljujuci Berlinskom kongresu. Rusi su se zalagali da Nis i Pirot pripadnu Bugarskoj. Beograd nije oslobodjen 1945. kako kazes vec 1944. Partizane (a i cetnike) su oblacili, opremali i naoruzavali Britanci i Amerikanci a ne Rusi. Srbiju su 1918 oslobodili nasi vojnici zajedno sa Francuzima i u manjoj meri Britancima, pod zajednickom saveznickom komandom.

Mare

pre 8 godina

Srbija je dobila drzavu zahvaljujuci Berlinskom kongresu. Rusi su se zalagali da Nis i Pirot pripadnu Bugarskoj. Beograd nije oslobodjen 1945. kako kazes vec 1944. Partizane (a i cetnike) su oblacili, opremali i naoruzavali Britanci i Amerikanci a ne Rusi. Srbiju su 1918 oslobodili nasi vojnici zajedno sa Francuzima i u manjoj meri Britancima, pod zajednickom saveznickom komandom.
(Leon, 16. februar 2016 19:13)
Kralj Aleksandar je posle Velikog rata podigao spomenik zahvalnosti Francuskoj. Spomenika Rusiji nema – iako su Rusi poklanjali Srbiji što oružje, što municiju, što ljude, dok su Francuzi svaki gram svoje pomoći naplatili. Branko Žujović navodi podatak da je carska Rusija u Srbiju tokom rata poslala 120.000 pušaka i 190 miliona metaka – koji su itekako mogli da budu od koristi ruskim vojsci protiv Austrije i Nemačke. Citira memoare ađutanta regenta Aleksandra, u kojima piše: „Puni brodovi odela, veša, hrane, municije i svih vrsta namirnica, stizali su skoro posvednevno u Prahovo i tamo istovarivani kao poklon…“ Admiral Mihail Vesjolkin, koji je komandovao operacijom pomoći Srbiji, nema svoj spomenik – a malo ko od Srba uopšte zna njegovo ime.

levac

pre 8 godina

Ova Zaharova bi trebalo sa smiri strasti i da gleda svoja posla.Bolje brini za Rusiju umesto sto brines za Srbiju.Srbija ide u NATO i tu povratka nema.Sto se tice rusije daleka vam lepa kuca.

Quincy Miller

pre 8 godina

A Rusi ko da šalju džabe puške , municiju , tenkove itd.Nisam za NATO ali kako stvari stoje od Rusa sem podrške nema ništa , a pritom su sve zemlje oko Srbije članice.Za par godina videćemo šta će biti.

Milo

pre 8 godina

Kakva neutralnost?!
Pa svakome je jasno da ona kosta! Bolje je uloziti te pare koje bi dali za tenkove, avijaciju u cuda, u ekonomiju! Uzgred, ako bismo bili deo NATO alijanse, trosili bismo 2,5 % BDP na vojsku, daleko manje nego u slucaju neutralnosti, a imali bi sigurnost!
Naravno, ako ne koristite logiku nego neke druge arsine (mitologija, emocionakna politika- tkz ljubav, itd.)onda ste verovatno u pravu kada kazete da u NATO ne bismo trebali.

Nikola

pre 8 godina

el guapo, da beze od Rusije zahvaljujuci raznoraznim NVO organizacijama koje rade nedje dugo vremena sire svoju propagandu itd.. To je najjace oruzje kojim danas raspolaze NATO , tacnije SAD. To naravno nije kratak proces ali mnogi to ne razumiju jer su oni upravo zrtve takvog ispiranja. Sta je sustina svega toga: Maksimalno prici granicama Rusije, Kine i drugih sila koje prete da budu svjetske sile bilo vojno bilo ekonomski. Kada imas na svakoj Ruskoj granici sa svake strane Anti-Rusku zemlju, raketni stit ili drzavu kao sto je Bugarska pa da nerazumno obustavi juzni tok (sjeverni im inace odgovara tacnije Njemackoj) ti od jedne potencijalno mocne drzave dobijas nista jacu drzavu od bilo koje druge manje drzave. Nikakav uticaj vise nema u svijetu. To je borba koja je pocela Hladnim ratom i jos traje.

Radovan

pre 8 godina

Privilegije koje smo dali NATO-u trebali bi da ponudimo i Rusiji.Mislim da smo pogresno razumeli sta je to vojna i politicka neutralnost sto moze da nas dovede u nezavidnu poziciju.Iskustvo nam je pokazalo da su odluke donesene srcem daleko bolje nego odluke donesene racionalnim razmisljanjem.Danas smo ponosni sto su nasi preci reklu ne Hitleru tako se nadam da ce i nasi potomci biti ponosni na nas jer smo rekli na NATO- u.

Џејмс 007Bond

pre 8 godina

Највећи проблем нас Срба је што не схватамо ситуацију,и што су нам убеђења погрешна.

Leon

pre 8 godina

@djordje, glavna korist od Natoa (ne samo saradnje vec i clanstva) je sto saveznici ne ratuju jedni protiv drugih bez obzira sta misle jednimo drugima. Nisu Francuzi budale sto su u istom vojnom savezu sa Nemcima. I Cesi sa Slovacima. I Madjari sa Rumunima. I Grci sa Turcima. To funkcionise. Nema boljeg recepta za trajni mir i stabilnost Balkana.

Mladen

pre 8 godina

Srbija iskljućivo treba da prati i gleda svoje interese. namasu priotitet dobri odnosi sa NATo-paktom, zašto na tome potenciramo, okruženi smo s njime, u prošlosti smo imali sukobe sa njim, a sa Ruskom federacijom ne isto tako poprilično smo udaljeni od bilo kakve mogućnosti doturanja otvorene vojne pomoći Rusije.

mabre

pre 8 godina

teško da možemo biti neutralni.okruženi smo natom i logično je da ne žele da srbija bude trojanski konj. to što je milošević vodio antizapadnu politiku za to smo sami krivi.

Iwo

pre 8 godina

Zivim u holandiju gde je narod tuzan zato sto su osudjeni da zive u EUa, a kad procitam vecina komentara izgleda kao da ovde vecina ljudi izpadaju kao neki Evrofili ili Rusofili...

Sara

pre 8 godina

Nakon vise o dve decenije istorijskog lutanja Srbija se politicki pozicionirala izmedju Istoka i Zapada ne svrstavajuci se ni na jednu stranu.Srbija zna sta hoce, ume da svoje nacionalne ciljeve artikulise i kao rezultat sada imamo uvazavanje svih i na Istoku i na Zapadu.

Nadezda

pre 8 godina

Srbi danas znaju ko su, ko su nam kroz istoriju bili najodaniji saveznici,na kojim duhovnim vrednostima su odrastale generacije u Srbiji i Rusiji.Neupitna je veza koja postoji izmedju ruskog i srpskog naroda.Saradnja sa Zapadom i sa NATO paktom je nas pokusaj da budemo pragmaticni i da radimo u korist sopstvenog interesa, ali je pri tom nas pogled i nase srce okrenuto Rusiji.

lav vuk

pre 8 godina

nažalost ,Srbija se neće prdržavati bilo čega
Naši političari se konstantno rukovode narodnom izrekom"povijaj se kako vetar duva"
rade to i ostali u okruženju,ali oni to bar priznaju i povijaju se uvek pod istim vetrom...

Petar

pre 8 godina

Šta oni nas preispitivaju, nismo mi njihovi vazali. Da im nešto značimo pomogli bi nam ekonomski i bezbednosno. Imam utisak da nas Rusi žešće koriste!

steva

pre 8 godina

Računali smo i mi 1999 god. da će naša "braća Rusi" staviti veto na bombardovanje Srbije kada su pretsedavali u ujedinjenim nacijama,zatim da će nam prodati raketni sistem S-300 pa ni od toga ništa nije bilo.A zašto? zato jer su Rusi gledali isključivo svoje interese. Pa kakav je problem ako se jednom u istoriji stavi interes Srbije u prvi plan?

Pravi patriota ne fake ili rusofil

pre 8 godina

Sta smo mi to dobili od Rusije da toliko moramo da joj titramo, jel to sto su malo ukocili put Kosova ka Unesku i clanstvu u UN. Sto se tice ekonomije sa Rusijom posle Kine imamo najveci trgovinski deficit, placmao skuplje gas od drzava koje su im uveli sanckije i koje su clanice NATO i EU ili samo EU ili samo NATO, nasu naftu i gas preko vlasnistva od preko 51 % NIS, crpe po najniznoj rudnoj renti u svetu od svega 3%, prvi su povuli vojsku iz misije KFOR na Kosovu, 1999 nisu sprecili bombradovanje koje je trajalo 78 dana, 1992 su glasali da nam se uvedu najtze sankciej koje je ikada dobial jedna drzava dosada od strane UN , glasalu su posle iste godie da se izbacimo iz istih UN i da se izbacimo iz KEBS sadasnjeg OEBS.

antibot

pre 8 godina

Sta smo mi dobili od Rusa? Nikad nista. Kad dobijemo nesto kao albanci od Amerikanaca, tek tad mogu da ih zovem prijateljima. Ovako su za mene obicni mesetari koji samo kvare drugima posao zarad nekih svojih interesa.

Black hawk down

pre 8 godina

Neutralnost je najgora opcija jer te u tom slucaju obe strane gledaju kao neprijatelja. Rusija nas nikada nije bombardovala i otimala nam teritorije, trovala radioaktivnim oruzijem, ubijala nam decu i sl. tako da srpski nacionalni korpus u tom pogledu treba da bude jasno opredeljen.

Djordje NS

pre 8 godina

Zna se zašto Rusija računa na vojnu neutralnost, jer kad si sa svih strana okružen zemljama članicama NATO ili onima koji teže tom savezu, vojna neutralnost se može tumačiti samo na jedan jedini način a to je da ta zemlja podržava Rusiju. To je jasno i Rusima a i zapadu i zato neće biti ništa od famozne neutralnosti nego pravac kud i sav normalan svet - u NATO. Rusi neka gledaju svoja posla i dosta smo bili talac njihovih interesa i njihove politike sukobljavanja sa zapadom preko naših leđa.

Tito ce Staljinu reci NE

pre 8 godina

Bre Rusi,sto ste "kvarni" te zbuniste SNS botove,sad ne znaju dali i dalje da budu iz vas i premijera ili samo uz premijera mada bi oni "i Rusiju i premijera" (nesto mi zvuci poznato,i Tita i staljina) ali na kraje ce morati da se odluce.

Milan Bad Nauheim.de

pre 8 godina

@ el guapo
Bravo za komentar. To sam od uvek pitao one koji balave za Rusijom i ruskim jarmom. Kod Srba je problem zaslepljenosti Rusima taj, sto mi nismo bili pod ruskom cizmom, kao ostale istocnoevropske zemlje, u posleratno vreme. One su to osetile i zato sada znaju od cega su pobegle. Srbi ne znaju i zbog toga nizu svesni u kakve celjusti bi upali.

dex

pre 8 godina

Pa šta mislite da im nije bio interes da zaratimo sa NATO paktom? Pomoću svoje službe koja nikad nije ovde prestajala da rovari, znajući da ovde imaju podršku velikog broja rusofila. Nigde u Evropi ne mogu da rade ono što rade ovde.

MB

pre 8 godina

E moj Vucko, mislim da su te i Rusi "provalili"...Jedno pricas, a apsolutno drugo radis. Iskreno, ja mislim da nije cak u pitanju neprincipijelnost vec apsolutna nekompetentnost za posao za koji smo te, nazalost, izabrali. Jurcas ko muva bez glave, mlataras o svemu i svacemu, a u stvari plasiras patolosku snishodljivost najneobrazovanijem sloju ljudi u Srbiji. To i ništa više! Hvala Bogu, priblizavaju se izbori...

Goran

pre 8 godina

Izbori se bliže,za ovu vlast neću glasati nikako,mislim da im je rejting prilično opao posle ovog potpisa.Još premijer nije svestan šta je potpisao,ili jeste...

trn u oku

pre 8 godina

Kad potpišeš IPAP sa NATO to je po Rusofilima izdaja, a kad poklanjaš Rusima sve svoje resurse iležišta nafte to je prijateljstvo. Blatantno licemerje.

kim

pre 8 godina

Kad god je u Srbiji bilo"gusto" samo smo Rusiju zvali u pomoć. A ponajviše je "gustiša" bilo kada su nam zemlju napadili , rušili, nemilosrdno ubijali ljude... danjašnje (ne sve) članice NATO pakta. Kako Srbi (ne mislim na sve, taman posla) menjaju mišljenje kao kape, uključujući i Premijera , teško im je ma šta verovati pa nam tako ni naši prijatelji Rusi verovatno ne veruju mnogo a nekmoli članice pomenutog pakta.

John Johnson Dragon

pre 8 godina

Vidim botovi su zbunjeni, ne znaju jel treba hvaliti Rusiju, neutralnost ili NATO, ili su to 3 grupe botova!
Ja mislim ako nakon što su Ameri i Englezi temeljito izbombardirali i skroz porušili Njemačku u 2.svjetskom ratu Njemačka ipak ušla u NATO onda nema razloga da Srbija ne uđe.

levac

pre 8 godina

Ova Zaharova bi trebalo sa smiri strasti i da gleda svoja posla.Bolje brini za Rusiju umesto sto brines za Srbiju.Srbija ide u NATO i tu povratka nema.Sto se tice rusije daleka vam lepa kuca.

sst

pre 8 godina

Sta sad je kao prica da ce nam "saradnja" sa NATO-om pomoci oko KiM.. Hahaha da nije smesno bilo bi tuzno. Pametni setite se zasto je Kosovo sada tu gde jeste. Zato sto vas je NATO bombardovao, ubijao ljude, rusio zemlju, zatrovao, i otcepio 15% teritorije, na kojoj 17 godina kasnije i dalje traje progon Srba. E moji Srbi, nikad necete nauciti..

Jovan

pre 8 godina

Mislim da je glupo uopste voditi polemiku oko Nato pakta. Ali kad smo se vec dotakli te teme i sporazuma s istim, mislim da je vrlo losa stvar ukoliko se ratifikuje i usvoji taj sporazum. Dva osnovna razloga su ta sto krsimo direktno sopstveni ustav u 2 clana. Druga stvar kako omoguciti nekom da ima uvid u tvoju vojnu logistiku da, dajem primer pregazi pesaka i neodgovara, koristi vojne ustanove itd itd. Svako normalan u ovoj zemlji zna da u tom slucaju zeleli mi to ili ne postajemo staciste nato trupa. Tako da prica o vojnkj neutralnosti samim tim pada u vodu.

Milo

pre 8 godina

Kakva neutralnost?!
Pa svakome je jasno da ona kosta! Bolje je uloziti te pare koje bi dali za tenkove, avijaciju u cuda, u ekonomiju! Uzgred, ako bismo bili deo NATO alijanse, trosili bismo 2,5 % BDP na vojsku, daleko manje nego u slucaju neutralnosti, a imali bi sigurnost!
Naravno, ako ne koristite logiku nego neke druge arsine (mitologija, emocionakna politika- tkz ljubav, itd.)onda ste verovatno u pravu kada kazete da u NATO ne bismo trebali.

akajea

pre 8 godina

NATO poručuje Vučiću ovo, Rusija ono, EU nešto treće a jel pita neko građane Srbije ili je Srbija samo jedan čovek? Ajde odj****e svi zajedno!

Dusan K.

pre 8 godina

@"Mislim da ce Srbija uspeti da zadrzi neutralan stav.
(Una, 16. februar 2016 17:21)"

Da, da, uvek smo bili neutralni kroz vekove, rata videli nismo. Srbija treba da se odluci na kojoj stolici sedi, zapadnoj ili istocnoj na jednoj mora, samo tako moze biti neutralna kada se veliki tuku. Ne mozemo biti most izmedju istoka i zapada, mostovi se ruse prvi, trebamo biti poslednji sokak njega niko ne dira.

djordje

pre 8 godina

Gledam sve ove komentare i ne verujem da mi Srbi imamo tako kratko pamcenje,valjda zato sto smo takvi sve ovo nam se i desava! Ovde nije osnovno pitanje da li sa NATO ili Rusijom ili neutralnost,osnovno je pitanje je sto smo mi bombardovani i ovo pitanje ne postavljam NATO-u nego glasacima u Srbiji koji po komentarima i lajkovima izgleda da su za blizu saradnju sa NATO,jer podrzavaju politiku vlade i skupstine koja je sa samo jednim glasom protiv dala sve te povlastice pomenutoj alijansi,a te povlastice su bukvalno zahtevi koji su se nalazili u sporazumu iz Rambujea,a najveci protivnici tog sporazuma su upravo bili danasnji predsenik,premijer i vicepremijer, koji su ovu odluku uz pomoc svojih poltron-poslanika i izglasali. Pa se pitam sto to isto nije uradjeno pre 17 god ne bi nam ljudi izginuli i zemlja nam ne bi bila porusena,a da ne govorim o epidemiji malignih bolesti izazvanoj direktnim posledicama tog istog bombardovanja,koja ce na nase drustvo i populaciju ostaviti nesagledive i dalekosezne posledice??!!!!! A sto se tice pojma saradnje,saradnja znaci da je svako u tom slucaju na neki nacin profitirao,pa me zanima koji su to benefiti po Srbiju koji su proizasli iz ove odluke skupstine o "saradnji" (odlozenoj kapitulaciji) sa NATO??!!! I da, zamolio bih sve botove da ako nemaju sta da kazu kao kontraargument da se manu mog komentara,znam da se to nece desiti ali moje je da pokusam!!!!!!

Bane

pre 8 godina

Ni "bravar" nije bio lud što je podržavao politiku neutralnosti, a Vučić ni malo naivan nije mada ne može biti "bravarov" klon. Vučić je autonomna persona i dovoljno namazana da zna šta valja Srbiji. A na stranu emocije koje naš narod gaji prema "baćuškama" , ali ni emocije nisu večite kada nema iole materijalnog - odnosno na delu pokrića!

Nema treće

pre 8 godina

Srbija je samo na papiru neutralna. Svako ko pročita "sporazum" sa NATOm, a i dalje tvrdi da smo neutralni - nazad u prvi osnovne, pa sve iz početka. Ruska vojska ne može ni da sanja upola sličan tretman kao NATO jedinice - ništa više ne sprečava hrvatsku ili albansku bateriju da se provoza do Vranja ili Subotice gazeći ljude na pešačkim prelazima.

Još bitnije, punopravno članstvo u NATOu nudi svoje opcije, a po ovom "sporazumu" Srbija nije država, već livada kojom NATO može da šparta kako hoće.

Sada smo pored ugovora o Beogradu na vodi i Briselskog sporazuma dobili još jedan dokument jači od Ustava na teritoriji Srbije. Fantastično je smešno što su potpisnici sa naše strane Vučić i Nikolić kojima su mobilni do 2008. zvonili sa ГАВАРИТ МОСКВА.

Prvi svetski rat je počeo zbog mnogo, mnogo manjih, naspram ovoga - bezazlenih razloga. Ili su naši preci bili kompletni idioti što nisu ispunili ultimatum Austrougarske i sprečili rat u kom smo desetkovani, ili smo mi kompletni idioti što na ulicama Beograda ovih dana ne protestuje bar 300.000 ljudi.

Aleksa

pre 8 godina

Rusija ne bi trebala da nas ucenjuje. Imamo pravo da budemo u dobrim odnosima i sa drugim svetskim silama, uključujući i NATO. Neutralnost po svaku cenu moramo sačuvati!

Quincy Miller

pre 8 godina

A Rusi ko da šalju džabe puške , municiju , tenkove itd.Nisam za NATO ali kako stvari stoje od Rusa sem podrške nema ništa , a pritom su sve zemlje oko Srbije članice.Za par godina videćemo šta će biti.

Џејмс 007Bond

pre 8 godina

Највећи проблем нас Срба је што не схватамо ситуацију,и што су нам убеђења погрешна.

Tamara

pre 8 godina

Srbiji mora da saradjuje sa svima ne sme ostati zarobljena u proslosi obzirom da je nas cilj da budemo medju 40 najboljih zemalja sveta. Rusija je nas prijatelj i partner s toga na saradnju sa NATO treba da gleda kao na pokusaj da se zastiti nase stanovnistvo na Kosovu

Dragoljub

pre 8 godina

Srbija je vojno neutralna,Srbija je iskren prijatelj Rusije,Srbija nikada nece izneveriti Rusiju i Srbija nikada nece uci u NATO! Ovo znaju svi oni koji veruju Vucicu i veruju u njegovu politiku. Ja sam jedan od njih.

Mirko

pre 8 godina

Politika vojne neutralnosti nas ni u kom slučaju ne sprečava da sarađujemo sa NATO ili bilo kojom drugom vojnom organizacijom,čak što više saradnja je neophodna u vreme opšte opasnosti od terorizma i ekstremizma.

Filip

pre 8 godina

Glavni problem Srbije je taj sto smo ravuceni izmedju istoka i zapada. Da nas je zapad primio kao jednake sebi verujem da bi mi davno bili na njihovoj strani.

2+2=5

pre 8 godina

za sve koji sw pitaju sta su to nama dali Rusi, nije bitno, bitno je da je Rusija isve ratove zavrsavala kao pobednik. Necemo valjda ovaj put na stranu gubitnika?

slavko

pre 8 godina

Nisam znao da je Rusija dobila sve ratove.
Eto nekih koje je izgubila:
Rat 1558 gubi protiv Švedske i Poljske.
Rat 1609 gubi protiv Poljske i Litve.
Rat 1610 gubi protiv Švedske.
Rat 1740 gubi protiv Austrije.
Rat 1853 gubi na Krimu protiv Engleske, Francuske i Turaka.
Rat 1905 gubi protiv Japana.
Prvi svetski rat - sklapa separatni mir sa Nemačkom i daje joj teritorialne ustupke - dakle gubi rat.
Rat 1918 gubi proti Finske.
Rat 1919 gubi protiv Poljske.
Rat 1920 gubi protiv Estonije, Latvije i Litve.
Rat 1989 gubi protiv Afganistana.
Hladni rat 1990 gubi i napušta istočnu Europu.
Prvi čečenski rat 1994 gubi protiv Čečena.
Nakupilo se nešto toga...

Djole69

pre 8 godina

Srbija mora ostati vojno neutralna jer ne smemo ulaziti vise u sukob sa bilo kim. Sa druge strane neophodna nam je podrska NATO-a i za ulazak u EU i radi odbrane naseg naroda na Kosovu.

Andrejcek

pre 8 godina

Da ste nam 98 poklonili s300 sada ne bi svi bili u ovoj situaciji, ali sta je tu je. Mi u nato necemo ali cinjenica je da nato sada brani nas narod na kosovu.

bora

pre 8 godina

@antibot
Uz pomoć Rusa smo se oslobodili Turaka i dobili Državu.
Rusija je zbog Srbije ušla u Prvi svetski rat.
Crvena Armija je oslobodila Beograd 1945.
Eto,samo to malo smo dobili.

roko

pre 8 godina

ma rusofili sjašite više,sve zemlje gde su američke baze-južna koreja,japan,nemačka,su najbogatije države! šta se palite kao rusi braća,odeš tamo oni čuli nisu za srbiju!

Vila

pre 8 godina

Sa Rusijom nas ne vezu samo slovenska osecanja i pravoslavlje,ljubav prema Dostojevskom i poeziji Jesenjina, vec i duboka strateska povezanost.U Srbiji se otvaraju i zatvaraju kapije Rusiji na Balkanu.U Rusiji se otvaraju vrata ekonomskog prosperiteta za Srbiju.Ali Srbija danas mora imati u vidu prvenstveno svoje interese, a to je saradnja i sa Zapadom kao i sa NATO paktom. Saradnja ne znaci savez.

toki-trans

pre 8 godina

Premijer je potvrdio stav vecine naroda da Srbija ostane vojno neutralna i da saradnja sa NATO-m bude usmerena samo na zastitu bezbednosti Srba na Kosmetu.

Zvezda

pre 8 godina

savez sa NATO paktom je potreban zbog naših gradjana na Kosovu. Kako radi njihove bezbednosti, tako i radi čuvanja kulturne baštine koju Srbija poseduje na Kosovu, a ona nije mala.

cisto-neka-paralela

pre 8 godina

Mi imamo podjenako dobru saradnju sa vama to trebate da pomenete takodje. Ono sto je veoma vazno, nato je prisutan dole na Kosovu, vi niste, tako da nam tu ne mozete pomoci a oni mogu.

Šta sad

pre 8 godina

Naravno da Rusija prati sva zbivanja, samo ne znam, zašto se diže prašina oko toga. Znamo da i oni imaju vojnu saradnju sa NATO zemljama, u daleko većoj meri od Srbije.

tomy

pre 8 godina

pa dajte s 300 i 25 milijardi evra da se resimo dugova i jos 10 milijardi da podelimo gradjanima i eto napravite baze ovde i šlus ! dajte nesto konkretno samo bre ste na recima jaki vi rusi ! a i sta je 25 milijardi kesa za vas ? nista !

Nesa

pre 8 godina

Sporazum sa NATO podrazumeva potrebu da bi zastitili nas narod na Kosovu i Metohiji, ocuvali nasu bogatu kulturnu bastinu i bezbednost gradjana.

Edward

pre 8 godina

Na nista manje ne bi ni trebalo da racunaju. Premijer je obecao da ce biti neutralan i tako ce i biti. Ne vidim razlog zbog kojeg bi okrenuo ledja Moskvi i Putinu.

Stupid

pre 8 godina

A sta se Rusija tu pita???!!! Mi nikada nismo bili u Sovjetdko Savezu, niti bili Ruski satelit. Sve bivse drzave varsavskig pakta su im ikrenule ledja, i sad su clanice Nato! Zar to nije svima jasno (sem rusofilima i kgb botovima)

Dragoljub``

pre 8 godina

@bora:

Rusija je podrzavala Karadjordjev ustanak IZ POCETKA, ali je kasnije ta podrska PRESTALA i ustanak je propao. Drugi ustanak uspeo je zahvaljujuci Austriji.

Rusija je mozda "zbog Srbije" usla u I svetski rat, ali je iz njega IZASLA pre nego sto je Srbija bila oslobodjena. Srbiju su oslobadjale i FRANCUSKE trupe.

Sovjeti (medju njima i znatan broj NE-Rusa!) su POMAGALI jugoslovenskim partizanima u oslobadjanju DELA zemlje, zato sto im je to bio najkraci put ka Becu, gde su se zaputili. Inace, ogromne delove nekadasnje Jugoslavije nisu oslobadjali nikakvi Rusi, nego partizani (Bosna, Dalmacija, itd. itd. itd.)

Nikola

pre 8 godina

el guapo, da beze od Rusije zahvaljujuci raznoraznim NVO organizacijama koje rade nedje dugo vremena sire svoju propagandu itd.. To je najjace oruzje kojim danas raspolaze NATO , tacnije SAD. To naravno nije kratak proces ali mnogi to ne razumiju jer su oni upravo zrtve takvog ispiranja. Sta je sustina svega toga: Maksimalno prici granicama Rusije, Kine i drugih sila koje prete da budu svjetske sile bilo vojno bilo ekonomski. Kada imas na svakoj Ruskoj granici sa svake strane Anti-Rusku zemlju, raketni stit ili drzavu kao sto je Bugarska pa da nerazumno obustavi juzni tok (sjeverni im inace odgovara tacnije Njemackoj) ti od jedne potencijalno mocne drzave dobijas nista jacu drzavu od bilo koje druge manje drzave. Nikakav uticaj vise nema u svijetu. To je borba koja je pocela Hladnim ratom i jos traje.

Filip

pre 8 godina

I ja kao i mnogi građani ove zemlje vidim NATO ka zlo, kao nužno zlo. Kako smo mi mala i ekonomski nestabilna zemlja moramo dobro da vagamo na međunarodnoj sceni. Tako vidim i ovu odluku premijera. Siguran sam da nije laka, ali je neophodna zarad boljeg sutra!

Bajkal

pre 8 godina

Srbija odnosno srpski narod je uvek bio okrenut Rusiji i Rusija je zemlja sa kojom Srbija ima mnogo toga zajednickog. Taj ugovor koji je potpisala predhodna vlast je ugovor koji vazi samo za obavezu NATO da stiti srpski narod koji zivi na Kosovu u jako teskim uslovima a sve zahvaljujuci NATO alijansi. Srbija nikada ali nikada nece biti clanica NATO jer njihova zlodela nikada necemo zaboraviti.

Leon

pre 8 godina

@Bora, Srbija je dobila drzavu zahvaljujuci Berlinskom kongresu. Rusi su se zalagali da Nis i Pirot pripadnu Bugarskoj. Beograd nije oslobodjen 1945. kako kazes vec 1944. Partizane (a i cetnike) su oblacili, opremali i naoruzavali Britanci i Amerikanci a ne Rusi. Srbiju su 1918 oslobodili nasi vojnici zajedno sa Francuzima i u manjoj meri Britancima, pod zajednickom saveznickom komandom.

Mića

pre 8 godina

Srbija okružena sa članicama NATO pakta nema više nikakav geostrateški položaj. Takođe je zbog istog okruženja nemoguća Ruska baza u Srbiji. Zato se batalite pričama o bratskoj pomoći osim na rečima sa kojima su uvek bili radodarni. Više od toga Srbija nije nikada dobila od Rusije.

Živojin

pre 8 godina

Vojna neutralnost Srbije se definitivno ne dovodi u pitanje ipak smatram da Srbija pre svega zbog sebe mora biti u dobrim odnosima sa svima.

Radovan

pre 8 godina

Privilegije koje smo dali NATO-u trebali bi da ponudimo i Rusiji.Mislim da smo pogresno razumeli sta je to vojna i politicka neutralnost sto moze da nas dovede u nezavidnu poziciju.Iskustvo nam je pokazalo da su odluke donesene srcem daleko bolje nego odluke donesene racionalnim razmisljanjem.Danas smo ponosni sto su nasi preci reklu ne Hitleru tako se nadam da ce i nasi potomci biti ponosni na nas jer smo rekli na NATO- u.

pedja 71

pre 8 godina

(sst, 16. februar 2016 17:54)

Sve tacno. Nego, gde su bili Rusi da to sprece? Kad se setim samo paradiranja njihovih generala po Beogradu za vreme bombardovanja sa sve onim presmesnim ogromnim sapkama....

Mare

pre 8 godina

Srbija je dobila drzavu zahvaljujuci Berlinskom kongresu. Rusi su se zalagali da Nis i Pirot pripadnu Bugarskoj. Beograd nije oslobodjen 1945. kako kazes vec 1944. Partizane (a i cetnike) su oblacili, opremali i naoruzavali Britanci i Amerikanci a ne Rusi. Srbiju su 1918 oslobodili nasi vojnici zajedno sa Francuzima i u manjoj meri Britancima, pod zajednickom saveznickom komandom.
(Leon, 16. februar 2016 19:13)
Kralj Aleksandar je posle Velikog rata podigao spomenik zahvalnosti Francuskoj. Spomenika Rusiji nema – iako su Rusi poklanjali Srbiji što oružje, što municiju, što ljude, dok su Francuzi svaki gram svoje pomoći naplatili. Branko Žujović navodi podatak da je carska Rusija u Srbiju tokom rata poslala 120.000 pušaka i 190 miliona metaka – koji su itekako mogli da budu od koristi ruskim vojsci protiv Austrije i Nemačke. Citira memoare ađutanta regenta Aleksandra, u kojima piše: „Puni brodovi odela, veša, hrane, municije i svih vrsta namirnica, stizali su skoro posvednevno u Prahovo i tamo istovarivani kao poklon…“ Admiral Mihail Vesjolkin, koji je komandovao operacijom pomoći Srbiji, nema svoj spomenik – a malo ko od Srba uopšte zna njegovo ime.

Mladen

pre 8 godina

Srbija iskljućivo treba da prati i gleda svoje interese. namasu priotitet dobri odnosi sa NATo-paktom, zašto na tome potenciramo, okruženi smo s njime, u prošlosti smo imali sukobe sa njim, a sa Ruskom federacijom ne isto tako poprilično smo udaljeni od bilo kakve mogućnosti doturanja otvorene vojne pomoći Rusije.

Leon

pre 8 godina

@djordje, glavna korist od Natoa (ne samo saradnje vec i clanstva) je sto saveznici ne ratuju jedni protiv drugih bez obzira sta misle jednimo drugima. Nisu Francuzi budale sto su u istom vojnom savezu sa Nemcima. I Cesi sa Slovacima. I Madjari sa Rumunima. I Grci sa Turcima. To funkcionise. Nema boljeg recepta za trajni mir i stabilnost Balkana.

rade

pre 8 godina

Srbija treba da postavi sopstvene interese iznad ruskih. U različitim istorijskim okolnostima je normalno menjati savezništvo i prilagođavati svoje postupke novonastalim okolnostima.

Mila

pre 8 godina

Kao sto nije moguce ratovati bez bola i bez zrtava, tako nije moguc ni napredak u miru bez rada i znoja . Srbija je umorna od laznih pobeda i strasnih poraza. Okretanje buducnosti i onome sto nosi sutra,kroz saradnju kako sa Rusijom, tako i sa Zapadom, zeli obican covek.

mabre

pre 8 godina

teško da možemo biti neutralni.okruženi smo natom i logično je da ne žele da srbija bude trojanski konj. to što je milošević vodio antizapadnu politiku za to smo sami krivi.

Iwo

pre 8 godina

Zivim u holandiju gde je narod tuzan zato sto su osudjeni da zive u EUa, a kad procitam vecina komentara izgleda kao da ovde vecina ljudi izpadaju kao neki Evrofili ili Rusofili...

Nadezda

pre 8 godina

Srbi danas znaju ko su, ko su nam kroz istoriju bili najodaniji saveznici,na kojim duhovnim vrednostima su odrastale generacije u Srbiji i Rusiji.Neupitna je veza koja postoji izmedju ruskog i srpskog naroda.Saradnja sa Zapadom i sa NATO paktom je nas pokusaj da budemo pragmaticni i da radimo u korist sopstvenog interesa, ali je pri tom nas pogled i nase srce okrenuto Rusiji.

Sara

pre 8 godina

Nakon vise o dve decenije istorijskog lutanja Srbija se politicki pozicionirala izmedju Istoka i Zapada ne svrstavajuci se ni na jednu stranu.Srbija zna sta hoce, ume da svoje nacionalne ciljeve artikulise i kao rezultat sada imamo uvazavanje svih i na Istoku i na Zapadu.