Subota, 13.02.2016.

21:20

"Asadu je došao kraj, treba ga ukloniti silom"

Ako mirovni procesi o Siriji propadnu, Bašar al-Asad bi trebalo da bude “uklonjen silom”, rekao je ministar spoljnih poslova Saudijske Arabije Adel al-Džubeir.

Izvor: B92

"Asadu je došao kraj, treba ga ukloniti silom" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

119 Komentari

Sortiraj po:

EU Citizen

pre 8 godina

Iz ružne je zemlje, ali ima potpuno pravo, dok se ne svrgne Asadov režim i Rusi se ne isfukljaju iz Sirije milom ili, još bolje, silom, jer im je odavno potrebna dobra lekcija (samo za to će u Belu kuću morati da dođe neko normalan, spreman da koristi adekvatno najjaču armiju na svetu koja od ruske bede može da napravi šnenokle za par nedelja umesto ovog neokomunističkog petokolonaša), nema mira u Siriji, jer ko se jednom oslobodio Asada nikada više neće hteti tako da živi, i očigledno je da su sunitima kao većinskom stanovništvu miliji i islamistički ludaci neo Asad, pa vi vidite koga srpski bolesnici podržavaju, da nemam još par prijatelja u Srbiji, iskrenom bih im poželeo nekog takvog na vlasti.

bobo

pre 8 godina

Saudijska arabija je sponzor 90% islamskog terorizma u svetu i jedna od najgorih diktatura i oni nesto da pricaju.
Da nemaju naftu odmah bi mirovne NATO bombonice padela po njima.

sst

pre 8 godina

Predraze, nisu desetine poginule zbog njegove fotelje vec zbog zelje SAD da sa svojim satelitima dominira celim svetom. Eto, izbacili su Gadafija iz fotelje, i sta sad? Libijci i dalje ginu i beze iz svoje zemlje. A u Siriju, ako nisi primetio, niko ne zeli kopneno da udje, ne samo Rusi. Rusi pritom kao sto vidimo imaju i najmanje potrebe, jer iz vazduha zavrsavaju posao.

Luka

pre 8 godina

Znaci Ameri idu redom, Sloba, Sadam Husein, Moamer Gadafi, Basar Al Asad, sve redom uklanjaju i postavljaju svoje ljude, uniste zemlju i opljackaju i odu dalje... Pitam se koliko im puta to moze upaliti? Evo Rusija je tek nedavno ojacala opet i uzvratila i suprotstavila se ovoj surovoj praksi a ovi samo zevaju kada vide tehnicke mocucnosti "zardjale vojske". Bas se iskreno nadam da ce Rusija uspostaviti ravnotezu. Savez Rusije, Evrope i Kine bi bio nezaustavljiv

vlad

pre 8 godina

Šta je Saudijci, pala cena nafte, pa ste se malo unervozili.
Poželeli i oni da malo budu imperijalni osvajač. Samo što ovoga puta idu kod pogrešnog na kafu. Kod Putina se mora Saudijci, ne kod Obame.

Vikar

pre 8 godina

Kad je ovaj kukavac ovo izjavio, smejao sam se ovih dana izjavama raznih američkih, turskih i drugih cirkuzanata ali ovo mi je promaklo.

Nele

pre 8 godina

Americka demokratija: zameni predsednika strane zemlje koji ti ne odgovara ali kao na izborima. Da se osiguras da ne pobedi opet ZABRANI mu da se kandiduje. Nigde jos nisam video da Amerika trazi izbore. Samo pominju da Asad mora da se povuce i da ne moze da se kandiduje opet (jer znaju da bi lako pobedio)
A sto se tice Saudijske Arabije, jedna vojno i politicki totalno nebitna zemlja.

Svetlana

pre 8 godina

Ovaj čovek baš nitša nije uradio što bi zapadu nanelo štetu, za razliku od njegovog pokojnog oca koji nije dao Francuzima i Amerikancima naftu za džabe. To je jedini razlog zašto zapad traži da ode.

maslacak

pre 8 godina

Profil s.arabije je slican profilu nabedjenog dizelasa iz devedesetih:ima nekog krimosa kao ledja,naoruzan je do zuba,srce kao u pauka i ceka nekog slabijeg da mu skine patike!
Jbt,kao da opisujem nekog iz naseg komsiluka!

Predrag

pre 8 godina

Nisam znao da Asad ima ovoliku podrsku u nasem narodu. U svakom slucaju covek radi cije fotelje je poginulo desetine hiljada ljudi mora otici. Takodje Rusi ne smeju da krenu kopnenim Putem jer bi to bio Putinov kraj. Koji Rus bi ginuo u tamo nekoj Siriji i zbog koga.

srrrrrrrrrrdjan

pre 8 godina

Danas je Saudijska Arabija jedna jaka i uticajna drzava. Naravno, sve zahvaljujuci ogormnom kapitalu. Iz nekih strateskih razloga, zapadu su jos uvek potrebni i zbog toga ih i drze "u zivotu". Ali ta prica veoma lako i brzo moze da se okrene protiv njih. Kao sto je to bilo sa Gadafijem. Prijatelj sa Berluskonijem, finansirao Sarkozijevu izbornu kampanju ... a onda, ocas posla su ga pocistli u paketu sa citavom familijom. Kada zapadu S. Arabija vise ne bude bila strateski znacajna, zaigrace bas na ono sto nikome nije nepoznato po pitanju S Arabije: sponzor terorizma, nema izbora, nema demokratije, nepostovanje prava zena, diktatura ...formirace se neki lazni patriotsko-demokratski front, koji ce prethodno potpisati potpunu lojalnost Americi, a onda klasika - borbardovanje, rusenje, razaranje, "sloboda". Sve pare koje su Saudijci ulozili u Ameriku se brisu, dugovi Francuske se brisu, pare u svajcarskim i engleskim bankama konfiskuju....i zapad sit i Saudijci na broju. Ovaj , jedan te isti film, nam zapadne zemlje uporno vrte vec vise od 30 godina. Cak se vise ni ne trude da budu kreativni, da izmisle nesto novo ...

XS

pre 8 godina

auu sve eksperti za medjunarodnu politiku, svi sve znaju, ko s kim, zbog cega.. prepametni smo za sve, zato nam je i zemlja tako razvijena i fenomenalno se zivi..c, c, c.

Mirko

pre 8 godina

Rece sluzbenik zenlje koja jos uvijek u 21. vijeku ima godisnja okupljanja po trgovima u kojima osudjenicima dzelati sijeku glave sabljama,zemlja od 80 mil. ljudi u kojima su prava zena na najnizem mogucem nivou. Taj Asad je vjerovatno diktator ali je i najnormalnije moguce resenje za Siriju.Asadova Sirija,Iran i Gadafijeva Libija npr su primjer demokratije za Saudi Arabiju a u zadnje vrijeme i Tursku ...

Zlo zivi u Rijadu

pre 8 godina

Nema mira bez sekularne vlade u Rijadu umesto ovih aktuelnih provehabista.

Dakle, pitanje je imaju li oni tamo neku normalnu drzavnicku licnost poput velikog nesalomivog Asada Basara. Mislim da je nemaju.

Cak, najbolje bi bilo dati celu Saudijsku Arabiju pod stecajnu sekularnu upravu Asadu, i odresene ruke, da sredi situaciju u tom Mordoru.

COD MW

pre 8 godina

Šta se brinete, pa ovi saudijci su toliki dembelani da ih vojska Huta u Jemenu rastura uzduž i popreko - za saudijce ratuje gomila dobrovoljaca, belosvetske sirotinje ali ni to im ne pomaže jer tamo dole se ratuje srcem a ne novcem..
Možeš misliti šta bi ih tek dočekalo u siriji, bilo bi bureka na sve strane.

Ратко М.

pre 8 godina

Да ли је могуће да се преноси изјава министра једне недемократске, диктаторске државе, каква је Саудијска Арабија? Сирија и Иран су пар екселанс државе за ту Саудијску Арабију!

Doktor

pre 8 godina

Inače kod nas se malo spominje ali Saudijska Arabija i ostale sunitske zemlje su napale sitsko pleme Hute u Jemenu. Tamo trpe ogromne gubitke u tehnici protiv običnog plemena, a ovde prete već prekaljanoj Sirijskoj armiji koja bih ih zgazila bez problema

Milan

pre 8 godina

Kao prvo to bi se smatralo agresijom,po medjunarodnom pravu.Kao drugo,niko nije od njih hteo protiv daes-a,koji je neuporediv sa Asadom,i trece sta ce biti sa Sirijom i njenim uredjenjem,bio bi red da odluce Sirijci,a ne kao do sada razne marionete,bilo američke bilo sovjetske(ruske).U svakom slučaju Rusiju deluju u skladu sa medj.pravom a to sto ce vraćanjem dela teritorije uz granicu sa Turskom,upropastiti biznis Erdoanu i ekipi,to je njihov problem.U svakom slučaju,mir narodu Sirije.Divno multikulturalnoj i bogatoj zemlji,kakva je bila pre rata.

lale

pre 8 godina

Slazem se da treba da se ode sa vlasti. Da je dao ostavku pre 5 godina, nebi izbio gradjanski rat i nebi se formirala DAES (ID) banda u Siriju. Dobra vecina protvnika Asada je supila u DAES (ID) i sada cela Evropa ispasta zbog njega i njegovog rezima. Kad on ode sa vlasti i izbeglice ce morati nazad. Simpatizeri tiranije se nece sloziti samnom i kliknuce na minus.
(Nelex, 13. februar 2016 23:08)
_______________
Ako je neko simpatizer tiranije to si onda ti

Pogledaj kako izgledaju zemlje kojima su tvoji miljenici uveli demokratiju!

Da li si ponosan kako danas izgleda i zivi narod u Iraku Avganistanu Tunisu Egiptu
libiji......

Аи Петри ^^^

pre 8 godina

Kakav komentar !!! " ukloniti silom"" pa šta ste do sad radili nego silom? Samo neće to ici tako ( Rusi)... Kao šatro humanitarna katastrofa ako ne krene kopnena ofanziva na Asada? A šta je naš " moli vođa" dočekivao i ispraćao one nesrećnike( imigrante) , jeli to bila humanitarna katastrofa? Ovo sve govori da stvari baš izmiču kontroli gospodarima rata ( pre neki dan Henri Kisindzer bio kod Putina)...

Elefterios

pre 8 godina

Ne razumem svrhu pisanja komentara kojima se obraćaju direktno tamo nekom u Saudijskoj Arabiji ili USA kao da neko čita te njihove komentare.

Roko

pre 8 godina

@ Možda

Mir je nemoguc za inteligenti oblik zivota kao sto je homo sapiens. Sve pocinje od cinjenice da smo svesna bica i da se ne zadovoljavamo sa onim sto smo dobili od prirode da zivimo pristojan zivot nego zelimo vise, mnogo vise, pohlepni smo. Za pohlepu se obicno vezuje novac a neki nenormalan novac nijedna drzava u svetu ne moze da napravi bez ratovanja! Kako!? Pa Nemacka, SAD, Japan, Rusija , kada su bili na vrhuncu moci!? Za vreme 2. sv. rata jer je APSOLUTNO SVE okrenuto industriji oruzija koja proizvodi i zaradjuje BILIONE dolara. E sad, dok nema rata, opet vlada tihi rat, internet, pracenje, kontrola, lekovi, medicina, virusi, GMO hrana, pokusavaju da kontrolisu ceo svet zarad svog profita ali opet i taj profit nije kao ratni. Tako da ne postoji u nasoj prirodi APSOLUTNI MIR! Pogledajte Dosije x novu ,prvu epizodu oko 30. minuta i sve ce vam biti jasno. Svest... izvor nase najvece SNAGE ali i izvor nase najvece slabosti. Toliko smo retka pojava u Svemiru da je pravo cudo kako jos postojimo.

Nelex

pre 8 godina

Slazem se da treba da se ode sa vlasti. Da je dao ostavku pre 5 godina, nebi izbio gradjanski rat i nebi se formirala DAES (ID) banda u Siriju. Dobra vecina protvnika Asada je supila u DAES (ID) i sada cela Evropa ispasta zbog njega i njegovog rezima. Kad on ode sa vlasti i izbeglice ce morati nazad. Simpatizeri tiranije se nece sloziti samnom i kliknuce na minus.

Komentator

pre 8 godina

Ne znam koji bi to bio smisao invazije osim da se odbrani teritorija koju je uzela ID pošto dalje od toga nećete moći, tj za Latakiju i obalu ćete morati da udarate na Ruse...

CIA I BIA

pre 8 godina

Sirija je teritorija na kojoj ratuju Amerika i Rusija.
Ovaj Bašar se ne pita ni za šta, on je marioneta u Putinovim rukama. Tamo neće biti mira još dugo, sve dok ISIS kupuje oružje od SAD a Bašar od Rusije

Istina kao sudbina

pre 8 godina

Jest mozes misliti,ministe naj rigidnije diktature na svetu....Pa malo ste se zaigrali,da li mislite ministre da ce Iran,Rusija,Liban i Hezbolah to posmatrati,a da ne bude adekvatnog odgovora.Ne igrajte se sa svetskim mirom,gosn ministre,naj rigidnije diktature na svetu..!

jovan

pre 8 godina

S Arabija je poslednje ruglo planete Najgrublji terror se sprovodi u toj drzavi koja je robovlasnicka Ljudima se seku glave ruke zene se kamenuju Oni su direktni tvorci terorizma od A kaide do Ovih zadnjih psihopata Zajedno sa Turskom Ali to je svima poznato tako da ce u sledecem period da budu bombardovani kao osnovni podrzavaoci glavoseca I unistavanja I hriscana Te zemlje moraju biti podeljene Amerika I EU se vise uopste nepitaju One mogu da uvedu nove sankcije Samo KIni nesmeju jel ce da kolabiraju istog casa Tako da se treba stvoriti novi Kurdistan Grckoj vratiti Evropski deo I Jermeniji dati veliki deo teritorije.Tako da bi se fasisticka Turska ideologija zatrela I na Balkanu jednom zauvek

Langus

pre 8 godina

@ Ne razumem svrhu pisanja komentara kojima se obraćaju direktno tamo nekom u Saudijskoj Arabiji ili USA kao da neko čita te njihove komentare.
(Elefterios, 13. februar 2016 23:04)

Citaju sluzbenici ambasada, konzuli i slicni, zato su ovde, da prate misljenja ljudi raznih drzava prema njihovoj maticnoj drzavi. Sve je to povezano, spijuniranje, planiranje, procenjivanje, investiranje (ili ne) itd.

branko

pre 8 godina

Saudijka Arabija je proglasila dzihad (sveti rat) protiv Asada. Ako njihove Vehabije ne preuzmu vlast u Siriji onda ce Saudijski uticaj na Bliskom Istoku opasti, a to ce negativno uticati na njihovu ekonomiju. Ja mislim da oni i nisu toliko protiv Asada koliko se boje jakog Irana.
Ali sto je mozda jos opasnije za Saudijce je to kako bi gubitak Sirije uticao na njihovu domacu politiku, kao i sam opstanak te njihove kraljevine. Medjutim nisu oni 'sami' i ja ih ne bi tako lako otpisao zato sto imaju ogromne pare u bankama Londona i Wall Street.

Stefan

pre 8 godina

Prestanite da pisete da je asad legitiman predstavnik sirije,na kojim je on to izborima izabran,covek je klasican diktator,a ovim saudijicima je bolje da cute oni su sto puta gori od asada da nisu najveci izvoznik nafte i najveci kupac americkog oruzija odavno bi bili svrgnuti zbog divljacke tiranije koju sprovode u svojoj zemlji.Ljudi razmisljajte malo svojom glavom nije sve crno i belo ovde su na delu iskljucivo interesi kako amerike tako i rusije.

Milos

pre 8 godina

*Asad* - autoritativni predsednik, upravlja sekularno, pod njim zajedno zive suniti, siiti, hriscani, druzi, kurdi, odrzava(o) red i mir u tolikom mozaiku naroda i religija, kao i otac pre njega. Da dodam, hriscani mogu da nose krstice u javnosti, zene bilo koje vere same biraju da li ce nositi marame ili ne, mesoviti brakovi nisu kaznjivi (on je alavit/siit, a zena mu je sunit). Duvan i alkohol legalni. Pravni sistem baziran na francuskom. Sto se tice politike jeste polu-diktator, ali ima parlament, od 2012. uvedeno je visestranacje, sve je to jos uvek daleko od demokratije ali sta ces.

*Porodica Saud*: Apsolutisticki monarsi, partije su zabranjene, u drzavi vlada vehabisticka sekta sunita, siiti se ugnjetavaju, njihove vodje ubijaju, nemaju pristup drzavnim i politickim pozicijama...Zene su nize od pasa, zabradjene od glave do pete, ne smeju da voze, pravno i poslovno su onemogucene, otac bira muza, za silovanje se zrtva kaznjava smrcu ili prisilnom udajom, vlada serijatsko pravo (izmedju ostalog smrt za preljubu, smrt za homoseksualce, za one koji se odreknu islama...). Aristokrate nedodirljivi, kucno tzv patrijarhalno ropstvo legalno (uglavnom Afrikanci). Da li iko, iko normalan, moze da stane na stranu Sauda i bude toliki licemer da optuzi Asada kada su ove 2 strane jedna protiv druge?? Inace sve stvari nabrojane za Saude se poklapaju sa politikom ISIL-a, osim monarhije (ISIL je vise vojna teokratija).

Glas Srbije

pre 8 godina

Vidi ti beduina. Jahanje kamila i orgijanje po zapadnim hotelima i kockarnicama nije isto sto i voditi rat. A kako bi to izgledalo da neki evropsku polticar, s pravom, izjavi da je SA jedna nazadna drzava, u kojoj zene i oni koji nisu clanovi kraljevske porodice nemaju nikakva prava, gde se ide u zatvor zbog nosenja krsta, posedivanja Biblije, pa cak i drzanja za ruke i saudijsjskog vladara treba silom ukloniti ako ne modernizuje zemlju i ne prestane sa javnim egzekucijama. Da kako bi to zvucalo?

Sloba

pre 8 godina

Cudno je to sto ne pominje razlog za Asadovo svrgavanje. Da nije nedostatak demokratije u pitanju? A kako stoje stvari u Saudijskoj Arabiji sa demokratijom?

Mikan

pre 8 godina

Ako sam dobro razumeo - Asad mora da ode i to je jedini ishod koji Saudijska Arabija priznaje. A sta bismo kad bi bio izabran na demokratskim izborima? Verovatno bi izbore proglasili nameštenim, nedemokratskim... Ne zivim u Siriji, ne poznajem zaista situaciju, kao uostalom niko od nas. Znam samo da "arapsko prolece" i slicni pokreti nisu spontano okupljanje nezadovoljnog naroda vec spolja organizovana pobuna. Kao uostalom ni ratovi u Jugoslaviji, ukrajinska kriza i sta sve jos ne. Nadam se da ce se dogadjaji jednom okrenuti protiv onih koji su ih izazivali!

Marko

pre 8 godina

Znaci vec se menja prica.
Juce Saudijci pricali da idu da uklone Asada zato sto je on prepreka da se unisti ISIS a danas pricaju kako ga treba ukloniti ako mirovni pregovori propadnu.
Smesno je da Ameri ne odustaju od svog cilja.
Jos smesnije je sto Ameri nisu smeli da udare na Ruse da bi ostvarili plan pa sada salju Saudijce.
Pitanje je ako vec Ameri nisu smeli da udare na Ruse kako ce tek proci totalno nesposobna vojska Saudijske Arabije?

Senior

pre 8 godina

Nije dobro. USA možda pokušava da usijane glave iz Turske i SA uvuče u rat i da iz daljine gledaju kako slabe Rusiju. Rusima mozda pukne film i pošalju 2-3 nuklearke na SA i Tursku i to možda bude predhena linija. Od tog trenutka će nuklearno oružje postati odobreno u lokalnim sukobima. A Turska ima previše vojnika, to je drugačije jako teško zauzdati. Rusija nema toliku tehnološku nadmoć u odnosu na Turke u konvencionalnom naoružanju. Nije dobro.

Van Helsing

pre 8 godina

Obzirom da je Obama izjavio da neće biti slanja kopnenih snaga, a SA će ući samo sa SAD, od cele invazije nema ništa.

Za vreme Obaminog mandata SAD kopnene snage nisu nigde slate, samo su povlačene. Tu ne rečunam vazdušne i pomorske, to su slali i više nego prethodnici.

Ali ovde je priča o kopnenoj invaziji - SAD nema nameru da se opet zakopava u te regione sa kopnenom vojskom a SA neće bez njih da ide.

sst

pre 8 godina

Kakav paradoks. Ministar najvece tiranije u sred mirovnih pregovora poziva na rat kako bi se svrgnuo lider susedne drzave u kojoj je vladala 20 puta veca sloboda. Ali pri tom priznaje da u taj rat ne sme sam, pa eto ako bi i drugi mogli da se ukljuce. Kolicina licemerja u globalnoj politici postala je tolika da se preliva. Zbog interesa SAD i nekoliko njenih saveznika, poginuo je stotine hiljada ako ne i milioni ljudi od Vijetnama na ovamo. Samo u Siriji 260000. UN i medjunarodno pravo su totalno izradjeni od strane doticnih. Toliko je to sve postalo odvratno, da bih vala na Putinovom mestu stvarno sada preventivno opalio nekoliko nuklearki na par gradova u Turskoj i SA, cisto da misevi zacute. Bas me zanima sta bi onda bilo.

Mare,NS

pre 8 godina

Do mira u Siriji i sirom regiona ce doci,tek i onda,kada vehabo-salafisticka ideologija dozivi potpuni poraz.
To vise nije ni ideologija,nego je postala zvanicna politika `demokratskih` drzava,kao sto su S.Arabija i Katar.
Nece im pomoci ni zavidno bogatstvo ni pomoc prijatelja preko Atlantika.
Prevrsili su svaku meru,terorisu celi svet.
Uostalom i Bin Laden je bio saudijski drzavljanin,samo je prestao da slusa naredjenja i zna se kako je zavrsio.
Ovi slusaju za sada,ali ce biti `ladno pusteni niz vodu,prvom prilikom!
Bez obzira sto bezrezervno stancuju naftu u ogromnim kolicinama i obaraju joj cenu na svetskom trzist,zna se po cijem nalogu i zasto.
Vreme je da se svet odmori od ove posasti,koja je zadesila i nase krajeve,pustajuci korene devedesetih godina,pod izgovorom pruzanja pomoci ovdasnjim muslimanima.
Nasim prijateljima i komsijama islamske veroispovesti(ogromnoj vecini) je ova ideologija bliska,isto koliko i svim ostalim sa ovih prostora.
Jos im je i teze,jer su njihova deca meta ovih verskih fanatika,pre svega zbog lose ekonomske situacije i beznadja,koje nas sviju okruzuje!

pitam se

pre 8 godina

Zamislimo ovakvu situaciju:Tu na konferenciji mirovnoj(kako samo to
conicki zvuci) Lavrov predlozi da seika Saudijskog treba i silom skloniti jer je tamo eklatantno(dokazano)krsenje ljudskih prava,ze
na posebno. Sta bi se onda desilo i za sta bi Rusiju sve optuzili?!
A ovo ce i aplauzom pozdraviti jer je to am.prijatelj! Dno dna!

blek

pre 8 godina

@ Lav
Raka je u Iraku. Kako mislis da se Rusi utrkuju za Raku, jedino da "ulete" ili da se desi da ih Iracka vlada pozove (sto, im ne bi bila nimalo luda)? A Amerikanci su vec tamo.

причао ми један што је гледао®

pre 8 godina

слање копнених трупа значи инвазију једне земље. и то инвазију у сарадњи са другом земљом а нападнуту отворено штити трећа земља а нека друга се одавно изјашњава као савезник. при томе још једни имају групе ту и желе нереде због решавања унутрашњих питања. то је веђ 6 земаља и два велика војна савеза. само Африка, Јапан и Индија фали па да буде најсвецкији рат до сада

Yamani

pre 8 godina

Ako terorizam ima religiju onda je to wahabizam Saudijske Arabije. Za one koji nisu upuceni, religija Saudijske Arabije je ista kao i religija ISIS-a - wahabi.

PAOK

pre 8 godina

Arabija bombarduje meseci Jemen i prebija demonstrante u svojoj zemlji.Cak i da udju u Siriju ima zesotko da izgube jer ovog puta ne bi bilo pola sveta da ih brane kao protiv Iraka.

Dragan Nis

pre 8 godina

Situacija je jako složena u regionu Bliskog i Srednjeg istoka. Mislim da front oko predsednika Asada, Irana, Hebolaha i prošitskog Iraka u velikoj prednosti zbog Rusije koja je i praktično zalegla na njihovu stranu. Dok je pitanje da li će SAD u istoj meri stati na stranu Turske i Saud.Arabije ili će ostati na ograničenoj pomoći u snabdevanju (što nije zanemarljivo).

Kiril

pre 8 godina

Da,da,da ali i Rusi se pitaju,i sto je najbitnije jedno hiljadu puta vojno su jači od saudijaca.Jaki ste samo na jeziku gospodo.Dok su Rusi u siriji asad je miran i niko ne može ni njega ni ruse da izbaci,a kamoli neki tamo zamotani sa kamilama.

Jovan Mitrović

pre 8 godina

Neki put se baš zamislim kako ovi političari mogu ovoliko da prolupaju? Kako se bude primicala Asadova pobeda a sve je bliže prema situaciji na terenu, jedinstvo sirijaca biće sve veće i sve više boraca će prilaziti pobedniku. Može da se desi da on te borce upotrebi na korisniji način, SA, Turska...

Sheikh Imran Nazar Hosein

pre 8 godina

Odkud Saudijcima, zemlji u kojoj vladaju šerijatski zakoni par excellence, pravo da silom smenjuju legitimnog predsednika susedne države koja je, uzgred, do pojave ISIL-a bila redak primer sekularne demokratije u tom delu planete?! Skori slom džihadista očigledno unosi veliki nemir medju njihove idejne protagoniste, koji se očigledno neće s tim lako pomiriti, a pitanje svih pitanja danas jeste koliko su spremni na potpuno uništenje svojih kvazi država do kojih će sasvim izvesno doći budu li se vojno umešali u sukob sa rusko-iranskom koalicijom?

tomy

pre 8 godina

Ovaj prica kao da su mu ovih pet godina davali leb i so a ne naoruzavali teroriste koji su u jednom momentu drzali pola Damaska i 70% teritorije Sirije.

smajli

pre 8 godina

Bio bi to zanimljiv rat da se umeša i S.Arabija, inače se nisu proslavili oko Jemena, iako su okupili značajnu koaliciju. Svakako, ako dođe do rata sa Sirijom, bez obzira na njagovu uspešnost, može se kroz 5g10g očekivati pad i slom monarhije u S.Arabiji. Istorija, mahom bliža to govori.

poz

pre 8 godina

Asada niko ne sme ukloniti silom, ko to pokusa bice unisten.
Asad je legitimna vlast u Siriji dok narod ne odluci drugacije
Ko god uskrati sirijskom narodu to pravo je njegov neprijatelj i neprijatečj coveka i mora biti unisten. Sirijski narod ce biti slobodan i sam ce doci do toga birajuci svog vodju na izborima.
Tako da bude.

strasne stvari rodjaci

pre 8 godina

U prevodu zalazemo se za mir samo ako Asad samostalno ode. A ako ne zeli da ode ili ne uspe "politicki proces smene" onda mora rat.

djeneral leni

pre 8 godina

ozbiljno ocete da uvucete NATO da ratuje za ISLAM! nema od toga nista negine se Amerikancima i nemcima zbog interesa TURSKE i ARABIJE! podrska RUSIJI i IRANU

zoran

pre 8 godina

Ajde malo mini globalni sudar na Bliskom Istoku a nas malo pustite da zivimo. Udarite vise na Putina da vidite koliko je spreman da ide do kraja. Bas bi voleo da vidim vojsku SA kako ide na Siriju,

Beranac iz Kotora

pre 8 godina

pa dajte ljudi...odakle vama pravo da se tako ponasate i pricate...zamisli da dodje ti neko kuci i kaze,ti nisi dobar tvojoj zeni i djeci,bez pitanja njih i kaze ti goni se smradu..

Слоба српски херој

pre 8 godina

Вашингтону сметају Асад,Гадафи,Слободан Милошевић,Путин,Хусеин,Чаушеску.Дали западу сметају Ђукановић,Вучић,Порошенко,Кличко.

onako

pre 8 godina

čačka se rat irana i saudiske arabije. mislim da bi ulazak arabije u siriju značio karaj najvećeg američkog saveznika u persiskom zalivu.

Možda

pre 8 godina

Igraju se vatrom oni i njihovi mentori.Napraviće veliku katastrofu,čak mogu da izazovu i svetski rat.Tako ti je kada teraš mak na konac.Svetski policajac i njegovi satrapi kreću na poslednju branu,žele da dominiraju svetom.Nadam se da će u Americi pobediti Tramp koji bi mogao napraviti otklon i zaokret od ove ludačke politike pokazivanja mišića i maltretiranja sveta i dokazivanjem da izvinete čiji je veći.Nisam ni Rusofil ni Zapadnjak samo želim da bude mir u svetu i koliko toliko poštovanje medju narodima.

Milos

pre 8 godina

*Asad* - autoritativni predsednik, upravlja sekularno, pod njim zajedno zive suniti, siiti, hriscani, druzi, kurdi, odrzava(o) red i mir u tolikom mozaiku naroda i religija, kao i otac pre njega. Da dodam, hriscani mogu da nose krstice u javnosti, zene bilo koje vere same biraju da li ce nositi marame ili ne, mesoviti brakovi nisu kaznjivi (on je alavit/siit, a zena mu je sunit). Duvan i alkohol legalni. Pravni sistem baziran na francuskom. Sto se tice politike jeste polu-diktator, ali ima parlament, od 2012. uvedeno je visestranacje, sve je to jos uvek daleko od demokratije ali sta ces.

*Porodica Saud*: Apsolutisticki monarsi, partije su zabranjene, u drzavi vlada vehabisticka sekta sunita, siiti se ugnjetavaju, njihove vodje ubijaju, nemaju pristup drzavnim i politickim pozicijama...Zene su nize od pasa, zabradjene od glave do pete, ne smeju da voze, pravno i poslovno su onemogucene, otac bira muza, za silovanje se zrtva kaznjava smrcu ili prisilnom udajom, vlada serijatsko pravo (izmedju ostalog smrt za preljubu, smrt za homoseksualce, za one koji se odreknu islama...). Aristokrate nedodirljivi, kucno tzv patrijarhalno ropstvo legalno (uglavnom Afrikanci). Da li iko, iko normalan, moze da stane na stranu Sauda i bude toliki licemer da optuzi Asada kada su ove 2 strane jedna protiv druge?? Inace sve stvari nabrojane za Saude se poklapaju sa politikom ISIL-a, osim monarhije (ISIL je vise vojna teokratija).

Možda

pre 8 godina

Igraju se vatrom oni i njihovi mentori.Napraviće veliku katastrofu,čak mogu da izazovu i svetski rat.Tako ti je kada teraš mak na konac.Svetski policajac i njegovi satrapi kreću na poslednju branu,žele da dominiraju svetom.Nadam se da će u Americi pobediti Tramp koji bi mogao napraviti otklon i zaokret od ove ludačke politike pokazivanja mišića i maltretiranja sveta i dokazivanjem da izvinete čiji je veći.Nisam ni Rusofil ni Zapadnjak samo želim da bude mir u svetu i koliko toliko poštovanje medju narodima.

djeneral leni

pre 8 godina

ozbiljno ocete da uvucete NATO da ratuje za ISLAM! nema od toga nista negine se Amerikancima i nemcima zbog interesa TURSKE i ARABIJE! podrska RUSIJI i IRANU

Sheikh Imran Nazar Hosein

pre 8 godina

Odkud Saudijcima, zemlji u kojoj vladaju šerijatski zakoni par excellence, pravo da silom smenjuju legitimnog predsednika susedne države koja je, uzgred, do pojave ISIL-a bila redak primer sekularne demokratije u tom delu planete?! Skori slom džihadista očigledno unosi veliki nemir medju njihove idejne protagoniste, koji se očigledno neće s tim lako pomiriti, a pitanje svih pitanja danas jeste koliko su spremni na potpuno uništenje svojih kvazi država do kojih će sasvim izvesno doći budu li se vojno umešali u sukob sa rusko-iranskom koalicijom?

Слоба српски херој

pre 8 godina

Вашингтону сметају Асад,Гадафи,Слободан Милошевић,Путин,Хусеин,Чаушеску.Дали западу сметају Ђукановић,Вучић,Порошенко,Кличко.

poz

pre 8 godina

Asada niko ne sme ukloniti silom, ko to pokusa bice unisten.
Asad je legitimna vlast u Siriji dok narod ne odluci drugacije
Ko god uskrati sirijskom narodu to pravo je njegov neprijatelj i neprijatečj coveka i mora biti unisten. Sirijski narod ce biti slobodan i sam ce doci do toga birajuci svog vodju na izborima.
Tako da bude.

strasne stvari rodjaci

pre 8 godina

U prevodu zalazemo se za mir samo ako Asad samostalno ode. A ako ne zeli da ode ili ne uspe "politicki proces smene" onda mora rat.

jovan

pre 8 godina

S Arabija je poslednje ruglo planete Najgrublji terror se sprovodi u toj drzavi koja je robovlasnicka Ljudima se seku glave ruke zene se kamenuju Oni su direktni tvorci terorizma od A kaide do Ovih zadnjih psihopata Zajedno sa Turskom Ali to je svima poznato tako da ce u sledecem period da budu bombardovani kao osnovni podrzavaoci glavoseca I unistavanja I hriscana Te zemlje moraju biti podeljene Amerika I EU se vise uopste nepitaju One mogu da uvedu nove sankcije Samo KIni nesmeju jel ce da kolabiraju istog casa Tako da se treba stvoriti novi Kurdistan Grckoj vratiti Evropski deo I Jermeniji dati veliki deo teritorije.Tako da bi se fasisticka Turska ideologija zatrela I na Balkanu jednom zauvek

tomy

pre 8 godina

Ovaj prica kao da su mu ovih pet godina davali leb i so a ne naoruzavali teroriste koji su u jednom momentu drzali pola Damaska i 70% teritorije Sirije.

Langus

pre 8 godina

@ Ne razumem svrhu pisanja komentara kojima se obraćaju direktno tamo nekom u Saudijskoj Arabiji ili USA kao da neko čita te njihove komentare.
(Elefterios, 13. februar 2016 23:04)

Citaju sluzbenici ambasada, konzuli i slicni, zato su ovde, da prate misljenja ljudi raznih drzava prema njihovoj maticnoj drzavi. Sve je to povezano, spijuniranje, planiranje, procenjivanje, investiranje (ili ne) itd.

onako

pre 8 godina

čačka se rat irana i saudiske arabije. mislim da bi ulazak arabije u siriju značio karaj najvećeg američkog saveznika u persiskom zalivu.

Kiril

pre 8 godina

Da,da,da ali i Rusi se pitaju,i sto je najbitnije jedno hiljadu puta vojno su jači od saudijaca.Jaki ste samo na jeziku gospodo.Dok su Rusi u siriji asad je miran i niko ne može ni njega ni ruse da izbaci,a kamoli neki tamo zamotani sa kamilama.

PAOK

pre 8 godina

Arabija bombarduje meseci Jemen i prebija demonstrante u svojoj zemlji.Cak i da udju u Siriju ima zesotko da izgube jer ovog puta ne bi bilo pola sveta da ih brane kao protiv Iraka.

Glas Srbije

pre 8 godina

Vidi ti beduina. Jahanje kamila i orgijanje po zapadnim hotelima i kockarnicama nije isto sto i voditi rat. A kako bi to izgledalo da neki evropsku polticar, s pravom, izjavi da je SA jedna nazadna drzava, u kojoj zene i oni koji nisu clanovi kraljevske porodice nemaju nikakva prava, gde se ide u zatvor zbog nosenja krsta, posedivanja Biblije, pa cak i drzanja za ruke i saudijsjskog vladara treba silom ukloniti ako ne modernizuje zemlju i ne prestane sa javnim egzekucijama. Da kako bi to zvucalo?

smajli

pre 8 godina

Bio bi to zanimljiv rat da se umeša i S.Arabija, inače se nisu proslavili oko Jemena, iako su okupili značajnu koaliciju. Svakako, ako dođe do rata sa Sirijom, bez obzira na njagovu uspešnost, može se kroz 5g10g očekivati pad i slom monarhije u S.Arabiji. Istorija, mahom bliža to govori.

Beranac iz Kotora

pre 8 godina

pa dajte ljudi...odakle vama pravo da se tako ponasate i pricate...zamisli da dodje ti neko kuci i kaze,ti nisi dobar tvojoj zeni i djeci,bez pitanja njih i kaze ti goni se smradu..

pitam se

pre 8 godina

Zamislimo ovakvu situaciju:Tu na konferenciji mirovnoj(kako samo to
conicki zvuci) Lavrov predlozi da seika Saudijskog treba i silom skloniti jer je tamo eklatantno(dokazano)krsenje ljudskih prava,ze
na posebno. Sta bi se onda desilo i za sta bi Rusiju sve optuzili?!
A ovo ce i aplauzom pozdraviti jer je to am.prijatelj! Dno dna!

lale

pre 8 godina

Slazem se da treba da se ode sa vlasti. Da je dao ostavku pre 5 godina, nebi izbio gradjanski rat i nebi se formirala DAES (ID) banda u Siriju. Dobra vecina protvnika Asada je supila u DAES (ID) i sada cela Evropa ispasta zbog njega i njegovog rezima. Kad on ode sa vlasti i izbeglice ce morati nazad. Simpatizeri tiranije se nece sloziti samnom i kliknuce na minus.
(Nelex, 13. februar 2016 23:08)
_______________
Ako je neko simpatizer tiranije to si onda ti

Pogledaj kako izgledaju zemlje kojima su tvoji miljenici uveli demokratiju!

Da li si ponosan kako danas izgleda i zivi narod u Iraku Avganistanu Tunisu Egiptu
libiji......

Yamani

pre 8 godina

Ako terorizam ima religiju onda je to wahabizam Saudijske Arabije. Za one koji nisu upuceni, religija Saudijske Arabije je ista kao i religija ISIS-a - wahabi.

Dragan Nis

pre 8 godina

Situacija je jako složena u regionu Bliskog i Srednjeg istoka. Mislim da front oko predsednika Asada, Irana, Hebolaha i prošitskog Iraka u velikoj prednosti zbog Rusije koja je i praktično zalegla na njihovu stranu. Dok je pitanje da li će SAD u istoj meri stati na stranu Turske i Saud.Arabije ili će ostati na ograničenoj pomoći u snabdevanju (što nije zanemarljivo).

zoran

pre 8 godina

Ajde malo mini globalni sudar na Bliskom Istoku a nas malo pustite da zivimo. Udarite vise na Putina da vidite koliko je spreman da ide do kraja. Bas bi voleo da vidim vojsku SA kako ide na Siriju,

Jovan Mitrović

pre 8 godina

Neki put se baš zamislim kako ovi političari mogu ovoliko da prolupaju? Kako se bude primicala Asadova pobeda a sve je bliže prema situaciji na terenu, jedinstvo sirijaca biće sve veće i sve više boraca će prilaziti pobedniku. Može da se desi da on te borce upotrebi na korisniji način, SA, Turska...

Mikan

pre 8 godina

Ako sam dobro razumeo - Asad mora da ode i to je jedini ishod koji Saudijska Arabija priznaje. A sta bismo kad bi bio izabran na demokratskim izborima? Verovatno bi izbore proglasili nameštenim, nedemokratskim... Ne zivim u Siriji, ne poznajem zaista situaciju, kao uostalom niko od nas. Znam samo da "arapsko prolece" i slicni pokreti nisu spontano okupljanje nezadovoljnog naroda vec spolja organizovana pobuna. Kao uostalom ni ratovi u Jugoslaviji, ukrajinska kriza i sta sve jos ne. Nadam se da ce se dogadjaji jednom okrenuti protiv onih koji su ih izazivali!

sst

pre 8 godina

Kakav paradoks. Ministar najvece tiranije u sred mirovnih pregovora poziva na rat kako bi se svrgnuo lider susedne drzave u kojoj je vladala 20 puta veca sloboda. Ali pri tom priznaje da u taj rat ne sme sam, pa eto ako bi i drugi mogli da se ukljuce. Kolicina licemerja u globalnoj politici postala je tolika da se preliva. Zbog interesa SAD i nekoliko njenih saveznika, poginuo je stotine hiljada ako ne i milioni ljudi od Vijetnama na ovamo. Samo u Siriji 260000. UN i medjunarodno pravo su totalno izradjeni od strane doticnih. Toliko je to sve postalo odvratno, da bih vala na Putinovom mestu stvarno sada preventivno opalio nekoliko nuklearki na par gradova u Turskoj i SA, cisto da misevi zacute. Bas me zanima sta bi onda bilo.

Komentator

pre 8 godina

Ne znam koji bi to bio smisao invazije osim da se odbrani teritorija koju je uzela ID pošto dalje od toga nećete moći, tj za Latakiju i obalu ćete morati da udarate na Ruse...

Roko

pre 8 godina

@ Možda

Mir je nemoguc za inteligenti oblik zivota kao sto je homo sapiens. Sve pocinje od cinjenice da smo svesna bica i da se ne zadovoljavamo sa onim sto smo dobili od prirode da zivimo pristojan zivot nego zelimo vise, mnogo vise, pohlepni smo. Za pohlepu se obicno vezuje novac a neki nenormalan novac nijedna drzava u svetu ne moze da napravi bez ratovanja! Kako!? Pa Nemacka, SAD, Japan, Rusija , kada su bili na vrhuncu moci!? Za vreme 2. sv. rata jer je APSOLUTNO SVE okrenuto industriji oruzija koja proizvodi i zaradjuje BILIONE dolara. E sad, dok nema rata, opet vlada tihi rat, internet, pracenje, kontrola, lekovi, medicina, virusi, GMO hrana, pokusavaju da kontrolisu ceo svet zarad svog profita ali opet i taj profit nije kao ratni. Tako da ne postoji u nasoj prirodi APSOLUTNI MIR! Pogledajte Dosije x novu ,prvu epizodu oko 30. minuta i sve ce vam biti jasno. Svest... izvor nase najvece SNAGE ali i izvor nase najvece slabosti. Toliko smo retka pojava u Svemiru da je pravo cudo kako jos postojimo.

Sloba

pre 8 godina

Cudno je to sto ne pominje razlog za Asadovo svrgavanje. Da nije nedostatak demokratije u pitanju? A kako stoje stvari u Saudijskoj Arabiji sa demokratijom?

branko

pre 8 godina

Saudijka Arabija je proglasila dzihad (sveti rat) protiv Asada. Ako njihove Vehabije ne preuzmu vlast u Siriji onda ce Saudijski uticaj na Bliskom Istoku opasti, a to ce negativno uticati na njihovu ekonomiju. Ja mislim da oni i nisu toliko protiv Asada koliko se boje jakog Irana.
Ali sto je mozda jos opasnije za Saudijce je to kako bi gubitak Sirije uticao na njihovu domacu politiku, kao i sam opstanak te njihove kraljevine. Medjutim nisu oni 'sami' i ja ih ne bi tako lako otpisao zato sto imaju ogromne pare u bankama Londona i Wall Street.

Istina kao sudbina

pre 8 godina

Jest mozes misliti,ministe naj rigidnije diktature na svetu....Pa malo ste se zaigrali,da li mislite ministre da ce Iran,Rusija,Liban i Hezbolah to posmatrati,a da ne bude adekvatnog odgovora.Ne igrajte se sa svetskim mirom,gosn ministre,naj rigidnije diktature na svetu..!

Van Helsing

pre 8 godina

Obzirom da je Obama izjavio da neće biti slanja kopnenih snaga, a SA će ući samo sa SAD, od cele invazije nema ništa.

Za vreme Obaminog mandata SAD kopnene snage nisu nigde slate, samo su povlačene. Tu ne rečunam vazdušne i pomorske, to su slali i više nego prethodnici.

Ali ovde je priča o kopnenoj invaziji - SAD nema nameru da se opet zakopava u te regione sa kopnenom vojskom a SA neće bez njih da ide.

Mare,NS

pre 8 godina

Do mira u Siriji i sirom regiona ce doci,tek i onda,kada vehabo-salafisticka ideologija dozivi potpuni poraz.
To vise nije ni ideologija,nego je postala zvanicna politika `demokratskih` drzava,kao sto su S.Arabija i Katar.
Nece im pomoci ni zavidno bogatstvo ni pomoc prijatelja preko Atlantika.
Prevrsili su svaku meru,terorisu celi svet.
Uostalom i Bin Laden je bio saudijski drzavljanin,samo je prestao da slusa naredjenja i zna se kako je zavrsio.
Ovi slusaju za sada,ali ce biti `ladno pusteni niz vodu,prvom prilikom!
Bez obzira sto bezrezervno stancuju naftu u ogromnim kolicinama i obaraju joj cenu na svetskom trzist,zna se po cijem nalogu i zasto.
Vreme je da se svet odmori od ove posasti,koja je zadesila i nase krajeve,pustajuci korene devedesetih godina,pod izgovorom pruzanja pomoci ovdasnjim muslimanima.
Nasim prijateljima i komsijama islamske veroispovesti(ogromnoj vecini) je ova ideologija bliska,isto koliko i svim ostalim sa ovih prostora.
Jos im je i teze,jer su njihova deca meta ovih verskih fanatika,pre svega zbog lose ekonomske situacije i beznadja,koje nas sviju okruzuje!

Marko

pre 8 godina

Znaci vec se menja prica.
Juce Saudijci pricali da idu da uklone Asada zato sto je on prepreka da se unisti ISIS a danas pricaju kako ga treba ukloniti ako mirovni pregovori propadnu.
Smesno je da Ameri ne odustaju od svog cilja.
Jos smesnije je sto Ameri nisu smeli da udare na Ruse da bi ostvarili plan pa sada salju Saudijce.
Pitanje je ako vec Ameri nisu smeli da udare na Ruse kako ce tek proci totalno nesposobna vojska Saudijske Arabije?

причао ми један што је гледао®

pre 8 godina

слање копнених трупа значи инвазију једне земље. и то инвазију у сарадњи са другом земљом а нападнуту отворено штити трећа земља а нека друга се одавно изјашњава као савезник. при томе још једни имају групе ту и желе нереде због решавања унутрашњих питања. то је веђ 6 земаља и два велика војна савеза. само Африка, Јапан и Индија фали па да буде најсвецкији рат до сада

Milan

pre 8 godina

Kao prvo to bi se smatralo agresijom,po medjunarodnom pravu.Kao drugo,niko nije od njih hteo protiv daes-a,koji je neuporediv sa Asadom,i trece sta ce biti sa Sirijom i njenim uredjenjem,bio bi red da odluce Sirijci,a ne kao do sada razne marionete,bilo američke bilo sovjetske(ruske).U svakom slučaju Rusiju deluju u skladu sa medj.pravom a to sto ce vraćanjem dela teritorije uz granicu sa Turskom,upropastiti biznis Erdoanu i ekipi,to je njihov problem.U svakom slučaju,mir narodu Sirije.Divno multikulturalnoj i bogatoj zemlji,kakva je bila pre rata.

Аи Петри ^^^

pre 8 godina

Kakav komentar !!! " ukloniti silom"" pa šta ste do sad radili nego silom? Samo neće to ici tako ( Rusi)... Kao šatro humanitarna katastrofa ako ne krene kopnena ofanziva na Asada? A šta je naš " moli vođa" dočekivao i ispraćao one nesrećnike( imigrante) , jeli to bila humanitarna katastrofa? Ovo sve govori da stvari baš izmiču kontroli gospodarima rata ( pre neki dan Henri Kisindzer bio kod Putina)...

CIA I BIA

pre 8 godina

Sirija je teritorija na kojoj ratuju Amerika i Rusija.
Ovaj Bašar se ne pita ni za šta, on je marioneta u Putinovim rukama. Tamo neće biti mira još dugo, sve dok ISIS kupuje oružje od SAD a Bašar od Rusije

Ратко М.

pre 8 godina

Да ли је могуће да се преноси изјава министра једне недемократске, диктаторске државе, каква је Саудијска Арабија? Сирија и Иран су пар екселанс државе за ту Саудијску Арабију!

Stefan

pre 8 godina

Prestanite da pisete da je asad legitiman predstavnik sirije,na kojim je on to izborima izabran,covek je klasican diktator,a ovim saudijicima je bolje da cute oni su sto puta gori od asada da nisu najveci izvoznik nafte i najveci kupac americkog oruzija odavno bi bili svrgnuti zbog divljacke tiranije koju sprovode u svojoj zemlji.Ljudi razmisljajte malo svojom glavom nije sve crno i belo ovde su na delu iskljucivo interesi kako amerike tako i rusije.

Senior

pre 8 godina

Nije dobro. USA možda pokušava da usijane glave iz Turske i SA uvuče u rat i da iz daljine gledaju kako slabe Rusiju. Rusima mozda pukne film i pošalju 2-3 nuklearke na SA i Tursku i to možda bude predhena linija. Od tog trenutka će nuklearno oružje postati odobreno u lokalnim sukobima. A Turska ima previše vojnika, to je drugačije jako teško zauzdati. Rusija nema toliku tehnološku nadmoć u odnosu na Turke u konvencionalnom naoružanju. Nije dobro.

Elefterios

pre 8 godina

Ne razumem svrhu pisanja komentara kojima se obraćaju direktno tamo nekom u Saudijskoj Arabiji ili USA kao da neko čita te njihove komentare.

Doktor

pre 8 godina

Inače kod nas se malo spominje ali Saudijska Arabija i ostale sunitske zemlje su napale sitsko pleme Hute u Jemenu. Tamo trpe ogromne gubitke u tehnici protiv običnog plemena, a ovde prete već prekaljanoj Sirijskoj armiji koja bih ih zgazila bez problema

COD MW

pre 8 godina

Šta se brinete, pa ovi saudijci su toliki dembelani da ih vojska Huta u Jemenu rastura uzduž i popreko - za saudijce ratuje gomila dobrovoljaca, belosvetske sirotinje ali ni to im ne pomaže jer tamo dole se ratuje srcem a ne novcem..
Možeš misliti šta bi ih tek dočekalo u siriji, bilo bi bureka na sve strane.

Zlo zivi u Rijadu

pre 8 godina

Nema mira bez sekularne vlade u Rijadu umesto ovih aktuelnih provehabista.

Dakle, pitanje je imaju li oni tamo neku normalnu drzavnicku licnost poput velikog nesalomivog Asada Basara. Mislim da je nemaju.

Cak, najbolje bi bilo dati celu Saudijsku Arabiju pod stecajnu sekularnu upravu Asadu, i odresene ruke, da sredi situaciju u tom Mordoru.

Nelex

pre 8 godina

Slazem se da treba da se ode sa vlasti. Da je dao ostavku pre 5 godina, nebi izbio gradjanski rat i nebi se formirala DAES (ID) banda u Siriju. Dobra vecina protvnika Asada je supila u DAES (ID) i sada cela Evropa ispasta zbog njega i njegovog rezima. Kad on ode sa vlasti i izbeglice ce morati nazad. Simpatizeri tiranije se nece sloziti samnom i kliknuce na minus.

maslacak

pre 8 godina

Profil s.arabije je slican profilu nabedjenog dizelasa iz devedesetih:ima nekog krimosa kao ledja,naoruzan je do zuba,srce kao u pauka i ceka nekog slabijeg da mu skine patike!
Jbt,kao da opisujem nekog iz naseg komsiluka!

Luka

pre 8 godina

Znaci Ameri idu redom, Sloba, Sadam Husein, Moamer Gadafi, Basar Al Asad, sve redom uklanjaju i postavljaju svoje ljude, uniste zemlju i opljackaju i odu dalje... Pitam se koliko im puta to moze upaliti? Evo Rusija je tek nedavno ojacala opet i uzvratila i suprotstavila se ovoj surovoj praksi a ovi samo zevaju kada vide tehnicke mocucnosti "zardjale vojske". Bas se iskreno nadam da ce Rusija uspostaviti ravnotezu. Savez Rusije, Evrope i Kine bi bio nezaustavljiv

sst

pre 8 godina

Predraze, nisu desetine poginule zbog njegove fotelje vec zbog zelje SAD da sa svojim satelitima dominira celim svetom. Eto, izbacili su Gadafija iz fotelje, i sta sad? Libijci i dalje ginu i beze iz svoje zemlje. A u Siriju, ako nisi primetio, niko ne zeli kopneno da udje, ne samo Rusi. Rusi pritom kao sto vidimo imaju i najmanje potrebe, jer iz vazduha zavrsavaju posao.

vlad

pre 8 godina

Šta je Saudijci, pala cena nafte, pa ste se malo unervozili.
Poželeli i oni da malo budu imperijalni osvajač. Samo što ovoga puta idu kod pogrešnog na kafu. Kod Putina se mora Saudijci, ne kod Obame.

srrrrrrrrrrdjan

pre 8 godina

Danas je Saudijska Arabija jedna jaka i uticajna drzava. Naravno, sve zahvaljujuci ogormnom kapitalu. Iz nekih strateskih razloga, zapadu su jos uvek potrebni i zbog toga ih i drze "u zivotu". Ali ta prica veoma lako i brzo moze da se okrene protiv njih. Kao sto je to bilo sa Gadafijem. Prijatelj sa Berluskonijem, finansirao Sarkozijevu izbornu kampanju ... a onda, ocas posla su ga pocistli u paketu sa citavom familijom. Kada zapadu S. Arabija vise ne bude bila strateski znacajna, zaigrace bas na ono sto nikome nije nepoznato po pitanju S Arabije: sponzor terorizma, nema izbora, nema demokratije, nepostovanje prava zena, diktatura ...formirace se neki lazni patriotsko-demokratski front, koji ce prethodno potpisati potpunu lojalnost Americi, a onda klasika - borbardovanje, rusenje, razaranje, "sloboda". Sve pare koje su Saudijci ulozili u Ameriku se brisu, dugovi Francuske se brisu, pare u svajcarskim i engleskim bankama konfiskuju....i zapad sit i Saudijci na broju. Ovaj , jedan te isti film, nam zapadne zemlje uporno vrte vec vise od 30 godina. Cak se vise ni ne trude da budu kreativni, da izmisle nesto novo ...

Nele

pre 8 godina

Americka demokratija: zameni predsednika strane zemlje koji ti ne odgovara ali kao na izborima. Da se osiguras da ne pobedi opet ZABRANI mu da se kandiduje. Nigde jos nisam video da Amerika trazi izbore. Samo pominju da Asad mora da se povuce i da ne moze da se kandiduje opet (jer znaju da bi lako pobedio)
A sto se tice Saudijske Arabije, jedna vojno i politicki totalno nebitna zemlja.

Mirko

pre 8 godina

Rece sluzbenik zenlje koja jos uvijek u 21. vijeku ima godisnja okupljanja po trgovima u kojima osudjenicima dzelati sijeku glave sabljama,zemlja od 80 mil. ljudi u kojima su prava zena na najnizem mogucem nivou. Taj Asad je vjerovatno diktator ali je i najnormalnije moguce resenje za Siriju.Asadova Sirija,Iran i Gadafijeva Libija npr su primjer demokratije za Saudi Arabiju a u zadnje vrijeme i Tursku ...

blek

pre 8 godina

@ Lav
Raka je u Iraku. Kako mislis da se Rusi utrkuju za Raku, jedino da "ulete" ili da se desi da ih Iracka vlada pozove (sto, im ne bi bila nimalo luda)? A Amerikanci su vec tamo.

bobo

pre 8 godina

Saudijska arabija je sponzor 90% islamskog terorizma u svetu i jedna od najgorih diktatura i oni nesto da pricaju.
Da nemaju naftu odmah bi mirovne NATO bombonice padela po njima.

Svetlana

pre 8 godina

Ovaj čovek baš nitša nije uradio što bi zapadu nanelo štetu, za razliku od njegovog pokojnog oca koji nije dao Francuzima i Amerikancima naftu za džabe. To je jedini razlog zašto zapad traži da ode.

Vikar

pre 8 godina

Kad je ovaj kukavac ovo izjavio, smejao sam se ovih dana izjavama raznih američkih, turskih i drugih cirkuzanata ali ovo mi je promaklo.

Predrag

pre 8 godina

Nisam znao da Asad ima ovoliku podrsku u nasem narodu. U svakom slucaju covek radi cije fotelje je poginulo desetine hiljada ljudi mora otici. Takodje Rusi ne smeju da krenu kopnenim Putem jer bi to bio Putinov kraj. Koji Rus bi ginuo u tamo nekoj Siriji i zbog koga.

XS

pre 8 godina

auu sve eksperti za medjunarodnu politiku, svi sve znaju, ko s kim, zbog cega.. prepametni smo za sve, zato nam je i zemlja tako razvijena i fenomenalno se zivi..c, c, c.

EU Citizen

pre 8 godina

Iz ružne je zemlje, ali ima potpuno pravo, dok se ne svrgne Asadov režim i Rusi se ne isfukljaju iz Sirije milom ili, još bolje, silom, jer im je odavno potrebna dobra lekcija (samo za to će u Belu kuću morati da dođe neko normalan, spreman da koristi adekvatno najjaču armiju na svetu koja od ruske bede može da napravi šnenokle za par nedelja umesto ovog neokomunističkog petokolonaša), nema mira u Siriji, jer ko se jednom oslobodio Asada nikada više neće hteti tako da živi, i očigledno je da su sunitima kao većinskom stanovništvu miliji i islamistički ludaci neo Asad, pa vi vidite koga srpski bolesnici podržavaju, da nemam još par prijatelja u Srbiji, iskrenom bih im poželeo nekog takvog na vlasti.

Nelex

pre 8 godina

Slazem se da treba da se ode sa vlasti. Da je dao ostavku pre 5 godina, nebi izbio gradjanski rat i nebi se formirala DAES (ID) banda u Siriju. Dobra vecina protvnika Asada je supila u DAES (ID) i sada cela Evropa ispasta zbog njega i njegovog rezima. Kad on ode sa vlasti i izbeglice ce morati nazad. Simpatizeri tiranije se nece sloziti samnom i kliknuce na minus.

Stefan

pre 8 godina

Prestanite da pisete da je asad legitiman predstavnik sirije,na kojim je on to izborima izabran,covek je klasican diktator,a ovim saudijicima je bolje da cute oni su sto puta gori od asada da nisu najveci izvoznik nafte i najveci kupac americkog oruzija odavno bi bili svrgnuti zbog divljacke tiranije koju sprovode u svojoj zemlji.Ljudi razmisljajte malo svojom glavom nije sve crno i belo ovde su na delu iskljucivo interesi kako amerike tako i rusije.

blek

pre 8 godina

@ Lav
Raka je u Iraku. Kako mislis da se Rusi utrkuju za Raku, jedino da "ulete" ili da se desi da ih Iracka vlada pozove (sto, im ne bi bila nimalo luda)? A Amerikanci su vec tamo.

Elefterios

pre 8 godina

Ne razumem svrhu pisanja komentara kojima se obraćaju direktno tamo nekom u Saudijskoj Arabiji ili USA kao da neko čita te njihove komentare.

CIA I BIA

pre 8 godina

Sirija je teritorija na kojoj ratuju Amerika i Rusija.
Ovaj Bašar se ne pita ni za šta, on je marioneta u Putinovim rukama. Tamo neće biti mira još dugo, sve dok ISIS kupuje oružje od SAD a Bašar od Rusije

Слоба српски херој

pre 8 godina

Вашингтону сметају Асад,Гадафи,Слободан Милошевић,Путин,Хусеин,Чаушеску.Дали западу сметају Ђукановић,Вучић,Порошенко,Кличко.

Senior

pre 8 godina

Nije dobro. USA možda pokušava da usijane glave iz Turske i SA uvuče u rat i da iz daljine gledaju kako slabe Rusiju. Rusima mozda pukne film i pošalju 2-3 nuklearke na SA i Tursku i to možda bude predhena linija. Od tog trenutka će nuklearno oružje postati odobreno u lokalnim sukobima. A Turska ima previše vojnika, to je drugačije jako teško zauzdati. Rusija nema toliku tehnološku nadmoć u odnosu na Turke u konvencionalnom naoružanju. Nije dobro.

Predrag

pre 8 godina

Nisam znao da Asad ima ovoliku podrsku u nasem narodu. U svakom slucaju covek radi cije fotelje je poginulo desetine hiljada ljudi mora otici. Takodje Rusi ne smeju da krenu kopnenim Putem jer bi to bio Putinov kraj. Koji Rus bi ginuo u tamo nekoj Siriji i zbog koga.

Možda

pre 8 godina

Igraju se vatrom oni i njihovi mentori.Napraviće veliku katastrofu,čak mogu da izazovu i svetski rat.Tako ti je kada teraš mak na konac.Svetski policajac i njegovi satrapi kreću na poslednju branu,žele da dominiraju svetom.Nadam se da će u Americi pobediti Tramp koji bi mogao napraviti otklon i zaokret od ove ludačke politike pokazivanja mišića i maltretiranja sveta i dokazivanjem da izvinete čiji je veći.Nisam ni Rusofil ni Zapadnjak samo želim da bude mir u svetu i koliko toliko poštovanje medju narodima.

Langus

pre 8 godina

@ Ne razumem svrhu pisanja komentara kojima se obraćaju direktno tamo nekom u Saudijskoj Arabiji ili USA kao da neko čita te njihove komentare.
(Elefterios, 13. februar 2016 23:04)

Citaju sluzbenici ambasada, konzuli i slicni, zato su ovde, da prate misljenja ljudi raznih drzava prema njihovoj maticnoj drzavi. Sve je to povezano, spijuniranje, planiranje, procenjivanje, investiranje (ili ne) itd.

poz

pre 8 godina

Asada niko ne sme ukloniti silom, ko to pokusa bice unisten.
Asad je legitimna vlast u Siriji dok narod ne odluci drugacije
Ko god uskrati sirijskom narodu to pravo je njegov neprijatelj i neprijatečj coveka i mora biti unisten. Sirijski narod ce biti slobodan i sam ce doci do toga birajuci svog vodju na izborima.
Tako da bude.

jovan

pre 8 godina

S Arabija je poslednje ruglo planete Najgrublji terror se sprovodi u toj drzavi koja je robovlasnicka Ljudima se seku glave ruke zene se kamenuju Oni su direktni tvorci terorizma od A kaide do Ovih zadnjih psihopata Zajedno sa Turskom Ali to je svima poznato tako da ce u sledecem period da budu bombardovani kao osnovni podrzavaoci glavoseca I unistavanja I hriscana Te zemlje moraju biti podeljene Amerika I EU se vise uopste nepitaju One mogu da uvedu nove sankcije Samo KIni nesmeju jel ce da kolabiraju istog casa Tako da se treba stvoriti novi Kurdistan Grckoj vratiti Evropski deo I Jermeniji dati veliki deo teritorije.Tako da bi se fasisticka Turska ideologija zatrela I na Balkanu jednom zauvek

EU Citizen

pre 8 godina

Iz ružne je zemlje, ali ima potpuno pravo, dok se ne svrgne Asadov režim i Rusi se ne isfukljaju iz Sirije milom ili, još bolje, silom, jer im je odavno potrebna dobra lekcija (samo za to će u Belu kuću morati da dođe neko normalan, spreman da koristi adekvatno najjaču armiju na svetu koja od ruske bede može da napravi šnenokle za par nedelja umesto ovog neokomunističkog petokolonaša), nema mira u Siriji, jer ko se jednom oslobodio Asada nikada više neće hteti tako da živi, i očigledno je da su sunitima kao većinskom stanovništvu miliji i islamistički ludaci neo Asad, pa vi vidite koga srpski bolesnici podržavaju, da nemam još par prijatelja u Srbiji, iskrenom bih im poželeo nekog takvog na vlasti.

djeneral leni

pre 8 godina

ozbiljno ocete da uvucete NATO da ratuje za ISLAM! nema od toga nista negine se Amerikancima i nemcima zbog interesa TURSKE i ARABIJE! podrska RUSIJI i IRANU

sst

pre 8 godina

Kakav paradoks. Ministar najvece tiranije u sred mirovnih pregovora poziva na rat kako bi se svrgnuo lider susedne drzave u kojoj je vladala 20 puta veca sloboda. Ali pri tom priznaje da u taj rat ne sme sam, pa eto ako bi i drugi mogli da se ukljuce. Kolicina licemerja u globalnoj politici postala je tolika da se preliva. Zbog interesa SAD i nekoliko njenih saveznika, poginuo je stotine hiljada ako ne i milioni ljudi od Vijetnama na ovamo. Samo u Siriji 260000. UN i medjunarodno pravo su totalno izradjeni od strane doticnih. Toliko je to sve postalo odvratno, da bih vala na Putinovom mestu stvarno sada preventivno opalio nekoliko nuklearki na par gradova u Turskoj i SA, cisto da misevi zacute. Bas me zanima sta bi onda bilo.

onako

pre 8 godina

čačka se rat irana i saudiske arabije. mislim da bi ulazak arabije u siriju značio karaj najvećeg američkog saveznika u persiskom zalivu.

zoran

pre 8 godina

Ajde malo mini globalni sudar na Bliskom Istoku a nas malo pustite da zivimo. Udarite vise na Putina da vidite koliko je spreman da ide do kraja. Bas bi voleo da vidim vojsku SA kako ide na Siriju,

Roko

pre 8 godina

@ Možda

Mir je nemoguc za inteligenti oblik zivota kao sto je homo sapiens. Sve pocinje od cinjenice da smo svesna bica i da se ne zadovoljavamo sa onim sto smo dobili od prirode da zivimo pristojan zivot nego zelimo vise, mnogo vise, pohlepni smo. Za pohlepu se obicno vezuje novac a neki nenormalan novac nijedna drzava u svetu ne moze da napravi bez ratovanja! Kako!? Pa Nemacka, SAD, Japan, Rusija , kada su bili na vrhuncu moci!? Za vreme 2. sv. rata jer je APSOLUTNO SVE okrenuto industriji oruzija koja proizvodi i zaradjuje BILIONE dolara. E sad, dok nema rata, opet vlada tihi rat, internet, pracenje, kontrola, lekovi, medicina, virusi, GMO hrana, pokusavaju da kontrolisu ceo svet zarad svog profita ali opet i taj profit nije kao ratni. Tako da ne postoji u nasoj prirodi APSOLUTNI MIR! Pogledajte Dosije x novu ,prvu epizodu oko 30. minuta i sve ce vam biti jasno. Svest... izvor nase najvece SNAGE ali i izvor nase najvece slabosti. Toliko smo retka pojava u Svemiru da je pravo cudo kako jos postojimo.

XS

pre 8 godina

auu sve eksperti za medjunarodnu politiku, svi sve znaju, ko s kim, zbog cega.. prepametni smo za sve, zato nam je i zemlja tako razvijena i fenomenalno se zivi..c, c, c.

Milos

pre 8 godina

*Asad* - autoritativni predsednik, upravlja sekularno, pod njim zajedno zive suniti, siiti, hriscani, druzi, kurdi, odrzava(o) red i mir u tolikom mozaiku naroda i religija, kao i otac pre njega. Da dodam, hriscani mogu da nose krstice u javnosti, zene bilo koje vere same biraju da li ce nositi marame ili ne, mesoviti brakovi nisu kaznjivi (on je alavit/siit, a zena mu je sunit). Duvan i alkohol legalni. Pravni sistem baziran na francuskom. Sto se tice politike jeste polu-diktator, ali ima parlament, od 2012. uvedeno je visestranacje, sve je to jos uvek daleko od demokratije ali sta ces.

*Porodica Saud*: Apsolutisticki monarsi, partije su zabranjene, u drzavi vlada vehabisticka sekta sunita, siiti se ugnjetavaju, njihove vodje ubijaju, nemaju pristup drzavnim i politickim pozicijama...Zene su nize od pasa, zabradjene od glave do pete, ne smeju da voze, pravno i poslovno su onemogucene, otac bira muza, za silovanje se zrtva kaznjava smrcu ili prisilnom udajom, vlada serijatsko pravo (izmedju ostalog smrt za preljubu, smrt za homoseksualce, za one koji se odreknu islama...). Aristokrate nedodirljivi, kucno tzv patrijarhalno ropstvo legalno (uglavnom Afrikanci). Da li iko, iko normalan, moze da stane na stranu Sauda i bude toliki licemer da optuzi Asada kada su ove 2 strane jedna protiv druge?? Inace sve stvari nabrojane za Saude se poklapaju sa politikom ISIL-a, osim monarhije (ISIL je vise vojna teokratija).

smajli

pre 8 godina

Bio bi to zanimljiv rat da se umeša i S.Arabija, inače se nisu proslavili oko Jemena, iako su okupili značajnu koaliciju. Svakako, ako dođe do rata sa Sirijom, bez obzira na njagovu uspešnost, može se kroz 5g10g očekivati pad i slom monarhije u S.Arabiji. Istorija, mahom bliža to govori.

Kiril

pre 8 godina

Da,da,da ali i Rusi se pitaju,i sto je najbitnije jedno hiljadu puta vojno su jači od saudijaca.Jaki ste samo na jeziku gospodo.Dok su Rusi u siriji asad je miran i niko ne može ni njega ni ruse da izbaci,a kamoli neki tamo zamotani sa kamilama.

Yamani

pre 8 godina

Ako terorizam ima religiju onda je to wahabizam Saudijske Arabije. Za one koji nisu upuceni, religija Saudijske Arabije je ista kao i religija ISIS-a - wahabi.

Beranac iz Kotora

pre 8 godina

pa dajte ljudi...odakle vama pravo da se tako ponasate i pricate...zamisli da dodje ti neko kuci i kaze,ti nisi dobar tvojoj zeni i djeci,bez pitanja njih i kaze ti goni se smradu..

strasne stvari rodjaci

pre 8 godina

U prevodu zalazemo se za mir samo ako Asad samostalno ode. A ako ne zeli da ode ili ne uspe "politicki proces smene" onda mora rat.

Komentator

pre 8 godina

Ne znam koji bi to bio smisao invazije osim da se odbrani teritorija koju je uzela ID pošto dalje od toga nećete moći, tj za Latakiju i obalu ćete morati da udarate na Ruse...

lale

pre 8 godina

Slazem se da treba da se ode sa vlasti. Da je dao ostavku pre 5 godina, nebi izbio gradjanski rat i nebi se formirala DAES (ID) banda u Siriju. Dobra vecina protvnika Asada je supila u DAES (ID) i sada cela Evropa ispasta zbog njega i njegovog rezima. Kad on ode sa vlasti i izbeglice ce morati nazad. Simpatizeri tiranije se nece sloziti samnom i kliknuce na minus.
(Nelex, 13. februar 2016 23:08)
_______________
Ako je neko simpatizer tiranije to si onda ti

Pogledaj kako izgledaju zemlje kojima su tvoji miljenici uveli demokratiju!

Da li si ponosan kako danas izgleda i zivi narod u Iraku Avganistanu Tunisu Egiptu
libiji......

PAOK

pre 8 godina

Arabija bombarduje meseci Jemen i prebija demonstrante u svojoj zemlji.Cak i da udju u Siriju ima zesotko da izgube jer ovog puta ne bi bilo pola sveta da ih brane kao protiv Iraka.

Milan

pre 8 godina

Kao prvo to bi se smatralo agresijom,po medjunarodnom pravu.Kao drugo,niko nije od njih hteo protiv daes-a,koji je neuporediv sa Asadom,i trece sta ce biti sa Sirijom i njenim uredjenjem,bio bi red da odluce Sirijci,a ne kao do sada razne marionete,bilo američke bilo sovjetske(ruske).U svakom slučaju Rusiju deluju u skladu sa medj.pravom a to sto ce vraćanjem dela teritorije uz granicu sa Turskom,upropastiti biznis Erdoanu i ekipi,to je njihov problem.U svakom slučaju,mir narodu Sirije.Divno multikulturalnoj i bogatoj zemlji,kakva je bila pre rata.

Istina kao sudbina

pre 8 godina

Jest mozes misliti,ministe naj rigidnije diktature na svetu....Pa malo ste se zaigrali,da li mislite ministre da ce Iran,Rusija,Liban i Hezbolah to posmatrati,a da ne bude adekvatnog odgovora.Ne igrajte se sa svetskim mirom,gosn ministre,naj rigidnije diktature na svetu..!

Jovan Mitrović

pre 8 godina

Neki put se baš zamislim kako ovi političari mogu ovoliko da prolupaju? Kako se bude primicala Asadova pobeda a sve je bliže prema situaciji na terenu, jedinstvo sirijaca biće sve veće i sve više boraca će prilaziti pobedniku. Može da se desi da on te borce upotrebi na korisniji način, SA, Turska...

Glas Srbije

pre 8 godina

Vidi ti beduina. Jahanje kamila i orgijanje po zapadnim hotelima i kockarnicama nije isto sto i voditi rat. A kako bi to izgledalo da neki evropsku polticar, s pravom, izjavi da je SA jedna nazadna drzava, u kojoj zene i oni koji nisu clanovi kraljevske porodice nemaju nikakva prava, gde se ide u zatvor zbog nosenja krsta, posedivanja Biblije, pa cak i drzanja za ruke i saudijsjskog vladara treba silom ukloniti ako ne modernizuje zemlju i ne prestane sa javnim egzekucijama. Da kako bi to zvucalo?

Аи Петри ^^^

pre 8 godina

Kakav komentar !!! " ukloniti silom"" pa šta ste do sad radili nego silom? Samo neće to ici tako ( Rusi)... Kao šatro humanitarna katastrofa ako ne krene kopnena ofanziva na Asada? A šta je naš " moli vođa" dočekivao i ispraćao one nesrećnike( imigrante) , jeli to bila humanitarna katastrofa? Ovo sve govori da stvari baš izmiču kontroli gospodarima rata ( pre neki dan Henri Kisindzer bio kod Putina)...

Dragan Nis

pre 8 godina

Situacija je jako složena u regionu Bliskog i Srednjeg istoka. Mislim da front oko predsednika Asada, Irana, Hebolaha i prošitskog Iraka u velikoj prednosti zbog Rusije koja je i praktično zalegla na njihovu stranu. Dok je pitanje da li će SAD u istoj meri stati na stranu Turske i Saud.Arabije ili će ostati na ograničenoj pomoći u snabdevanju (što nije zanemarljivo).

tomy

pre 8 godina

Ovaj prica kao da su mu ovih pet godina davali leb i so a ne naoruzavali teroriste koji su u jednom momentu drzali pola Damaska i 70% teritorije Sirije.

Marko

pre 8 godina

Znaci vec se menja prica.
Juce Saudijci pricali da idu da uklone Asada zato sto je on prepreka da se unisti ISIS a danas pricaju kako ga treba ukloniti ako mirovni pregovori propadnu.
Smesno je da Ameri ne odustaju od svog cilja.
Jos smesnije je sto Ameri nisu smeli da udare na Ruse da bi ostvarili plan pa sada salju Saudijce.
Pitanje je ako vec Ameri nisu smeli da udare na Ruse kako ce tek proci totalno nesposobna vojska Saudijske Arabije?

branko

pre 8 godina

Saudijka Arabija je proglasila dzihad (sveti rat) protiv Asada. Ako njihove Vehabije ne preuzmu vlast u Siriji onda ce Saudijski uticaj na Bliskom Istoku opasti, a to ce negativno uticati na njihovu ekonomiju. Ja mislim da oni i nisu toliko protiv Asada koliko se boje jakog Irana.
Ali sto je mozda jos opasnije za Saudijce je to kako bi gubitak Sirije uticao na njihovu domacu politiku, kao i sam opstanak te njihove kraljevine. Medjutim nisu oni 'sami' i ja ih ne bi tako lako otpisao zato sto imaju ogromne pare u bankama Londona i Wall Street.

Sheikh Imran Nazar Hosein

pre 8 godina

Odkud Saudijcima, zemlji u kojoj vladaju šerijatski zakoni par excellence, pravo da silom smenjuju legitimnog predsednika susedne države koja je, uzgred, do pojave ISIL-a bila redak primer sekularne demokratije u tom delu planete?! Skori slom džihadista očigledno unosi veliki nemir medju njihove idejne protagoniste, koji se očigledno neće s tim lako pomiriti, a pitanje svih pitanja danas jeste koliko su spremni na potpuno uništenje svojih kvazi država do kojih će sasvim izvesno doći budu li se vojno umešali u sukob sa rusko-iranskom koalicijom?

pitam se

pre 8 godina

Zamislimo ovakvu situaciju:Tu na konferenciji mirovnoj(kako samo to
conicki zvuci) Lavrov predlozi da seika Saudijskog treba i silom skloniti jer je tamo eklatantno(dokazano)krsenje ljudskih prava,ze
na posebno. Sta bi se onda desilo i za sta bi Rusiju sve optuzili?!
A ovo ce i aplauzom pozdraviti jer je to am.prijatelj! Dno dna!

Mare,NS

pre 8 godina

Do mira u Siriji i sirom regiona ce doci,tek i onda,kada vehabo-salafisticka ideologija dozivi potpuni poraz.
To vise nije ni ideologija,nego je postala zvanicna politika `demokratskih` drzava,kao sto su S.Arabija i Katar.
Nece im pomoci ni zavidno bogatstvo ni pomoc prijatelja preko Atlantika.
Prevrsili su svaku meru,terorisu celi svet.
Uostalom i Bin Laden je bio saudijski drzavljanin,samo je prestao da slusa naredjenja i zna se kako je zavrsio.
Ovi slusaju za sada,ali ce biti `ladno pusteni niz vodu,prvom prilikom!
Bez obzira sto bezrezervno stancuju naftu u ogromnim kolicinama i obaraju joj cenu na svetskom trzist,zna se po cijem nalogu i zasto.
Vreme je da se svet odmori od ove posasti,koja je zadesila i nase krajeve,pustajuci korene devedesetih godina,pod izgovorom pruzanja pomoci ovdasnjim muslimanima.
Nasim prijateljima i komsijama islamske veroispovesti(ogromnoj vecini) je ova ideologija bliska,isto koliko i svim ostalim sa ovih prostora.
Jos im je i teze,jer su njihova deca meta ovih verskih fanatika,pre svega zbog lose ekonomske situacije i beznadja,koje nas sviju okruzuje!

причао ми један што је гледао®

pre 8 godina

слање копнених трупа значи инвазију једне земље. и то инвазију у сарадњи са другом земљом а нападнуту отворено штити трећа земља а нека друга се одавно изјашњава као савезник. при томе још једни имају групе ту и желе нереде због решавања унутрашњих питања. то је веђ 6 земаља и два велика војна савеза. само Африка, Јапан и Индија фали па да буде најсвецкији рат до сада

Van Helsing

pre 8 godina

Obzirom da je Obama izjavio da neće biti slanja kopnenih snaga, a SA će ući samo sa SAD, od cele invazije nema ništa.

Za vreme Obaminog mandata SAD kopnene snage nisu nigde slate, samo su povlačene. Tu ne rečunam vazdušne i pomorske, to su slali i više nego prethodnici.

Ali ovde je priča o kopnenoj invaziji - SAD nema nameru da se opet zakopava u te regione sa kopnenom vojskom a SA neće bez njih da ide.

Mikan

pre 8 godina

Ako sam dobro razumeo - Asad mora da ode i to je jedini ishod koji Saudijska Arabija priznaje. A sta bismo kad bi bio izabran na demokratskim izborima? Verovatno bi izbore proglasili nameštenim, nedemokratskim... Ne zivim u Siriji, ne poznajem zaista situaciju, kao uostalom niko od nas. Znam samo da "arapsko prolece" i slicni pokreti nisu spontano okupljanje nezadovoljnog naroda vec spolja organizovana pobuna. Kao uostalom ni ratovi u Jugoslaviji, ukrajinska kriza i sta sve jos ne. Nadam se da ce se dogadjaji jednom okrenuti protiv onih koji su ih izazivali!

Sloba

pre 8 godina

Cudno je to sto ne pominje razlog za Asadovo svrgavanje. Da nije nedostatak demokratije u pitanju? A kako stoje stvari u Saudijskoj Arabiji sa demokratijom?

COD MW

pre 8 godina

Šta se brinete, pa ovi saudijci su toliki dembelani da ih vojska Huta u Jemenu rastura uzduž i popreko - za saudijce ratuje gomila dobrovoljaca, belosvetske sirotinje ali ni to im ne pomaže jer tamo dole se ratuje srcem a ne novcem..
Možeš misliti šta bi ih tek dočekalo u siriji, bilo bi bureka na sve strane.

Zlo zivi u Rijadu

pre 8 godina

Nema mira bez sekularne vlade u Rijadu umesto ovih aktuelnih provehabista.

Dakle, pitanje je imaju li oni tamo neku normalnu drzavnicku licnost poput velikog nesalomivog Asada Basara. Mislim da je nemaju.

Cak, najbolje bi bilo dati celu Saudijsku Arabiju pod stecajnu sekularnu upravu Asadu, i odresene ruke, da sredi situaciju u tom Mordoru.

Luka

pre 8 godina

Znaci Ameri idu redom, Sloba, Sadam Husein, Moamer Gadafi, Basar Al Asad, sve redom uklanjaju i postavljaju svoje ljude, uniste zemlju i opljackaju i odu dalje... Pitam se koliko im puta to moze upaliti? Evo Rusija je tek nedavno ojacala opet i uzvratila i suprotstavila se ovoj surovoj praksi a ovi samo zevaju kada vide tehnicke mocucnosti "zardjale vojske". Bas se iskreno nadam da ce Rusija uspostaviti ravnotezu. Savez Rusije, Evrope i Kine bi bio nezaustavljiv

Doktor

pre 8 godina

Inače kod nas se malo spominje ali Saudijska Arabija i ostale sunitske zemlje su napale sitsko pleme Hute u Jemenu. Tamo trpe ogromne gubitke u tehnici protiv običnog plemena, a ovde prete već prekaljanoj Sirijskoj armiji koja bih ih zgazila bez problema

maslacak

pre 8 godina

Profil s.arabije je slican profilu nabedjenog dizelasa iz devedesetih:ima nekog krimosa kao ledja,naoruzan je do zuba,srce kao u pauka i ceka nekog slabijeg da mu skine patike!
Jbt,kao da opisujem nekog iz naseg komsiluka!

vlad

pre 8 godina

Šta je Saudijci, pala cena nafte, pa ste se malo unervozili.
Poželeli i oni da malo budu imperijalni osvajač. Samo što ovoga puta idu kod pogrešnog na kafu. Kod Putina se mora Saudijci, ne kod Obame.

Ратко М.

pre 8 godina

Да ли је могуће да се преноси изјава министра једне недемократске, диктаторске државе, каква је Саудијска Арабија? Сирија и Иран су пар екселанс државе за ту Саудијску Арабију!

srrrrrrrrrrdjan

pre 8 godina

Danas je Saudijska Arabija jedna jaka i uticajna drzava. Naravno, sve zahvaljujuci ogormnom kapitalu. Iz nekih strateskih razloga, zapadu su jos uvek potrebni i zbog toga ih i drze "u zivotu". Ali ta prica veoma lako i brzo moze da se okrene protiv njih. Kao sto je to bilo sa Gadafijem. Prijatelj sa Berluskonijem, finansirao Sarkozijevu izbornu kampanju ... a onda, ocas posla su ga pocistli u paketu sa citavom familijom. Kada zapadu S. Arabija vise ne bude bila strateski znacajna, zaigrace bas na ono sto nikome nije nepoznato po pitanju S Arabije: sponzor terorizma, nema izbora, nema demokratije, nepostovanje prava zena, diktatura ...formirace se neki lazni patriotsko-demokratski front, koji ce prethodno potpisati potpunu lojalnost Americi, a onda klasika - borbardovanje, rusenje, razaranje, "sloboda". Sve pare koje su Saudijci ulozili u Ameriku se brisu, dugovi Francuske se brisu, pare u svajcarskim i engleskim bankama konfiskuju....i zapad sit i Saudijci na broju. Ovaj , jedan te isti film, nam zapadne zemlje uporno vrte vec vise od 30 godina. Cak se vise ni ne trude da budu kreativni, da izmisle nesto novo ...

Vikar

pre 8 godina

Kad je ovaj kukavac ovo izjavio, smejao sam se ovih dana izjavama raznih američkih, turskih i drugih cirkuzanata ali ovo mi je promaklo.

Nele

pre 8 godina

Americka demokratija: zameni predsednika strane zemlje koji ti ne odgovara ali kao na izborima. Da se osiguras da ne pobedi opet ZABRANI mu da se kandiduje. Nigde jos nisam video da Amerika trazi izbore. Samo pominju da Asad mora da se povuce i da ne moze da se kandiduje opet (jer znaju da bi lako pobedio)
A sto se tice Saudijske Arabije, jedna vojno i politicki totalno nebitna zemlja.

sst

pre 8 godina

Predraze, nisu desetine poginule zbog njegove fotelje vec zbog zelje SAD da sa svojim satelitima dominira celim svetom. Eto, izbacili su Gadafija iz fotelje, i sta sad? Libijci i dalje ginu i beze iz svoje zemlje. A u Siriju, ako nisi primetio, niko ne zeli kopneno da udje, ne samo Rusi. Rusi pritom kao sto vidimo imaju i najmanje potrebe, jer iz vazduha zavrsavaju posao.

Svetlana

pre 8 godina

Ovaj čovek baš nitša nije uradio što bi zapadu nanelo štetu, za razliku od njegovog pokojnog oca koji nije dao Francuzima i Amerikancima naftu za džabe. To je jedini razlog zašto zapad traži da ode.

Mirko

pre 8 godina

Rece sluzbenik zenlje koja jos uvijek u 21. vijeku ima godisnja okupljanja po trgovima u kojima osudjenicima dzelati sijeku glave sabljama,zemlja od 80 mil. ljudi u kojima su prava zena na najnizem mogucem nivou. Taj Asad je vjerovatno diktator ali je i najnormalnije moguce resenje za Siriju.Asadova Sirija,Iran i Gadafijeva Libija npr su primjer demokratije za Saudi Arabiju a u zadnje vrijeme i Tursku ...

bobo

pre 8 godina

Saudijska arabija je sponzor 90% islamskog terorizma u svetu i jedna od najgorih diktatura i oni nesto da pricaju.
Da nemaju naftu odmah bi mirovne NATO bombonice padela po njima.