Utorak, 09.02.2016.

09:15

Bivši saradnik MI6: Asadova vojska blizu pobede

Zahvaljujući ruskoj podršci, vojska Bašara Asada našla se blizu pobede u Siriji, piše u članku za Hafington post bivši saradnik MI6 Alister Kuk.

Izvor: Sputnjik

Bivši saradnik MI6: Asadova vojska blizu pobede IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

33 Komentari

Sortiraj po:

kakva bre pobeda

pre 8 godina

Pricas o vojsci koja sve te teritorije bez problema kontrolise vec decenijama. Sada ce ih jos lakse kontrolisati uz pomoc Rusije i Irana. Nego, kako ce Turci kontrolisati onoliko Kurda kad krene pobuna?

(@, 9. februar 2016 14:12)

Potpuno pogrešna i nelogična procena. Vidim da nemaš blage veze o vojnoj doktrini. Pa ta vojska je mogla nekad da kontroliše celu teritoriju Sirije jer je sunitsko stanovništvo koje čini oko 80 posto stanovništva države bilo lojalno Asadovim režimu a sada to više nije i zbog toga je sirijska armija bila većinom sastavljena od Sunita, kad je počeo rat ta zajednička armija se raspala i sada je sastavljaju praktički isključivo Šijiti pojačani šijitskim borcima iz Libanona, Irana i Iraka. Znaći bila je nekad nešto slično kao JNA do 1991. godine a sada je brojčanu puno manja. Uz to Suniti i Kurdi primaju i uvek će da primaju vojnu pomoć zna se od koga na delu granice koju kontrolišu. Evo, pa i jedna Turska koja ima jednu od najmoćnijih armija sveta teško može da kontroliše istočni deo zemlje gde većinom žive Kurdi kojih ima manje od 10 posto od ukupnog stanovništva, a da će Šijiti kojih ima u Siriji oko 20 posto da kontrolišu 80 posto Sunita je na dugi rok nemoguća misija a na kraći rok bi to bilo moguće jedino da se angažuje direktno snažna i to regularna iranska ili ruska pešadija.

@

pre 8 godina

@Kakva bre pobeda
Pricas o vojsci koja sve te teritorije bez problema kontrolise vec decenijama. Sada ce ih jos lakse kontrolisati uz pomoc Rusije i Irana. Nego, kako ce Turci kontrolisati onoliko Kurda kad krene pobuna?

Zokamed bin Drakiza

pre 8 godina

@Samarkand
Ili razrusena zemlja sa marionetskom vladom koja nije u stanje da se nosi sa sukobom Sunita, Siita, Alavita, Kurda, Jezida i hriiscana. A glavnu rec vode Turci, Iran ne stoji po strani kao ni Hezbolah. Razlika? Gore nego Libija.

kakva bre pobeda

pre 8 godina

"Asadova vojska blizu pobede", kakva bre pobeda, pa njegova vojska ne kontroliše sada više od 20 posto Sirije, pa ako bi i potpuno pobedila pobunjenike na celom zapadu Sirije, ne bi kontrolisala više od 25 posto zemlje. Ali nije dovoljno samo zauzeti ceo zapad Sirije nego je potrebno onda tu teritoriju i kontrolisati svo vreme, eee, a to je onda dosta teže, jer na toj teritoriji živi pretežito sunitsko stanovništvo koje će pružati otpor gerilskim ratovanjem, nešto slično što je nekada doživela sovjetska armija u afganistanu ili što tamo doživljava nato pakt danas. A da zauzme uz to još i centralni deo Sirije da o istočnom i ne pričamo, ta vojska pa i uz sva pojačanja šijitskih boraca i ruskog bombardovanja jednostavno nema kapacitet jer nema dovoljno vojnika da zauzme i kontroliše teritoriju takve veličine koja je naseljena skoro potpuno sunitskim stanovništvom. Dakle nema nikakve pobede jedino može da bude neskonačan rat kao u Libiji ili Iraku osim u slučaju da ih velike sile nateraju sve da dođe do političkog dogovora i podele na tri nove države, šijitsku, kurdsku i sunitsku.

.

pre 8 godina

@Ne prijatelju, nisi skontao poentu sta je covek hteo reci. Ako Asad i Rusi pobede, Sirija osaje razrusena zemlja u kojoj vlada Asad, lisena pomoci Zapada, jer je Zapad podrzavao pobunjenike. Ostaje im podrska Rusije koja je zavrsila rat, ali ne moze da im pruzi ekonomsku podrsku.Epilog je mir, razrusena, siromasna i polu raseljena zemlja u diktatorskom rezimu u kojem je bila i pre rata. To je poenta.
(Samarkand, 09. februar 2016 12:29)
Vidim pobunjenicima u Libiji je bas ekonomski pomogao zapad pretrgao se.Kazes mir i razrusena zemlja?Tesko ali mozda je i bolje mir i razrusena zemlja nego rat i razrusena zemlja kao u Libiji.

Vladimir

pre 8 godina

@gubernator
Podjela Sirije je skoro nemoguća jer šta sa Kurdima? Oni bi dobili svoju državu/region pod vlašću ljudi bliskih PKK-u sto je za Tursku neprihvatljivo.
@London
Izgleda da živimo u istom gradu pa ste me začudili (osim ako niste redovan čitalaca Daily Mail-a). Ko gradi Libiju, Irak i Avganistan? Amerika, Britanija, Francuska?

Stojko

pre 8 godina

@Kiril
Poredjenja radi, mozes da pogledas kakva je situacija u Libiji pre i posle diktatora, ili u Iraku pre i posle diktatora.
Ili recimo kakva je situacija u Jemenu bez diktatora, ili u blazoj varijanti u Egiptu.
Neki narodi jednostavno nisu dovoljno razvijeni za demokratiju, a narocito demokratiju zapadnog oblika.

Ivan

pre 8 godina

Nece to Zapad dozvoliti.Doci ce do odredjenog dogovora sa Rusima. Naravno, nisu se nadali na pocetku da ce ovako da ide.Navikli su da im sve ide kao po dlanu; Rusenje Asada,instaliranje svojih, Asad u Hag,gradnja gasovoda od Katara do Europe, Rusi nemaju kome gas da prodaju ....ali kad preterano driblas -gubis loptu.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (alex, 9. februar 2016 11:29)

Momak, ako imas silu sa kojom mozes za 24h sata da osvojis celu Evropu, zasto bih ja ikome popustao? A pored toga posedujem arsenal kojim mogu istrebiti celokupni ljudski rod, cekaj, objasni mi zasto bih ja pregovarao bilo sta sa bilo kim?
Pricas o nafti? Zar ne razumes da i Rusi mogu drugima da otimaju kao Ameri ako to pozele? Mislim ja bih prvi usetao u okolne zemlje i prisvojio sve zarad lagodnog zivota mojih gradjana, naravno ako sam u mogucnosti, i ako ostali ne zele na lep nacin da kupe naftu, ovako naravno mogu da ostanu i bez nafte i slobode. Putin je izgleda shvatio gde lezi moc, a to je strah od moderne tehnologije u koju treba non stop ulagati i svom narodu obezbediti lagodan zivot na ustrb osltalih.

Samarkand

pre 8 godina

I recimo, Basar pobednik; a onda sta da tom pobedom? Ko ce ekonomiju, late, infrastrukturu dovesti u red? Rusia?
Sumnjam?
(London 94, 9. februar 2016 10:49)

Ne, nego ameri i britanci, teci ce med i mleko, kao u Afganitanu, Iraku, Libiji i ostalim sada demokratizovanim rajskim podrucjima gde oni vode ekonomiju i eksploatisu prirodne resurse za dzabe.
(peric, 9. februar 2016 11:46)

Ne prijatelju, nisi skontao poentu sta je covek hteo reci. Ako Asad i Rusi pobede, Sirija osaje razrusena zemlja u kojoj vlada Asad, lisena pomoci Zapada, jer je Zapad podrzavao pobunjenike. Ostaje im podrska Rusije koja je zavrsila rat, ali ne moze da im pruzi ekonomsku podrsku.

Epilog je mir, razrusena, siromasna i polu raseljena zemlja u diktatorskom rezimu u kojem je bila i pre rata. To je poenta.

dr. no

pre 8 godina

Кад се слонови играју, трава страда.
Жао ми је обичних људи, изгинуће за туђе интересе...

peric

pre 8 godina

I recimo, Basar pobednik; a onda sta da tom pobedom? Ko ce ekonomiju, late, infrastrukturu dovesti u red? Rusia?
Sumnjam?
(London 94, 9. februar 2016 10:49)

Ne, nego ameri i britanci, teci ce med i mleko, kao u Afganitanu, Iraku, Libiji i ostalim sada demokratizovanim rajskim podrucjima gde oni vode ekonomiju i eksploatisu prirodne resurse za dzabe.

alex

pre 8 godina

Nece to Zapad dozvoliti.Doci ce do odredjenog dogovora sa Rusima. Naravno, nisu se nadali na pocetku da ce ovako da ide.Navikli su da im sve ide kao po dlanu; Rusenje Asada,instaliranje svojih, Asad u Hag,gradnja gasovoda od Katara do Europe, Rusi nemaju kome gas da prodaju ....ali kad preterano driblas -gubis loptu.

Kiril

pre 8 godina

Mali podsetnik za citaoce:
terorizam= upoterba sile prema civilnom stanovnistvu;
legitimitet vodje= neophodna podrska naroda nekom vodji (danas se to najcesce postize izborima);
E sad samo pokusajte da analizirate vlast Basara el Asada kroz ove dve definicije. Covek koji je dobio predsednistvo u nasledstvo od oca ?! Pucao na demonstrante koji su trazili izbore ?! (LEGITIMITET)
Realno Asadova vojska ima najvise artiljerije i tenkova i zasluzna je za sravnjivanje gradova u Siriji.. Naravno to je naucio od svog oca koji je isto tako grad Hamu sravnio 1982. godine. Narabno SCUD rakete i barel bombe po civilima su svakodnevnica u Siriji (TERORIZAM)

gubernator

pre 8 godina

u ratu je stradalo 270 hiljada ljudi, velika vecina su vojne i pobunjenicke snage a ne civili. oko 100 hiljada alawita je stradalo od kojih su velika vecina muskarci 17-50 godina. to je preko 10% muskog stanovnistva od 2 miliona alawita. asad vise nema ljudski kapacitet da kontrolise cijelu drzavu ocigledno je da ce doci do neke podjele unutar drzave, ako ne i same drzave.

neko

pre 8 godina

posle pobede nastane mir...i nema vise izbeglica....cak mogu i da se vrate...ali kako ce onda Erdogan da ucenjuje EU?...a gube i naftu...a ne smeju vise ni da obaraju avione...a pocnu i kurdi da traze svoje...

bs

pre 8 godina

Mislim da zapadne sile vise i pokusavaju toliko da sakriju svoje pravo lice. Postaje jasno da su SAD, NATO i ekipa svetski dzelati i negativci. Lepo se kod njih zivi ali na racun svih nas, od Balkana do Juzne Amerike, Afrike i Srednjeg Istoka.

i

pre 8 godina

Izvor Sputnjik! Ha ha ha crko sad od smeha. Cak i ako pobede umerene koljace ostaju im manje umereni koljaci. Realno neverujem da ce mo uskoro videti potpunu pobedu vladinih trupa pogotovo ako pomislimo na to da bogate zalivske zemlje koje su do guse u svemu ovome nece skrstenih ruku gledati kako im puleni propadaju.

Boske

pre 8 godina

Drugi veliki poraz Zapada posle Krima. Ako je Krim figurativno Staljingrad (preokret), Sirija je Kursk (pocetak kraja). Kao sto bi rekao Ljubisa Samardzic u 'Kozari': Drz' se, zuti!

bs

pre 8 godina

Mislim da zapadne sile vise i pokusavaju toliko da sakriju svoje pravo lice. Postaje jasno da su SAD, NATO i ekipa svetski dzelati i negativci. Lepo se kod njih zivi ali na racun svih nas, od Balkana do Juzne Amerike, Afrike i Srednjeg Istoka.

peric

pre 8 godina

I recimo, Basar pobednik; a onda sta da tom pobedom? Ko ce ekonomiju, late, infrastrukturu dovesti u red? Rusia?
Sumnjam?
(London 94, 9. februar 2016 10:49)

Ne, nego ameri i britanci, teci ce med i mleko, kao u Afganitanu, Iraku, Libiji i ostalim sada demokratizovanim rajskim podrucjima gde oni vode ekonomiju i eksploatisu prirodne resurse za dzabe.

Boske

pre 8 godina

Drugi veliki poraz Zapada posle Krima. Ako je Krim figurativno Staljingrad (preokret), Sirija je Kursk (pocetak kraja). Kao sto bi rekao Ljubisa Samardzic u 'Kozari': Drz' se, zuti!

neko

pre 8 godina

posle pobede nastane mir...i nema vise izbeglica....cak mogu i da se vrate...ali kako ce onda Erdogan da ucenjuje EU?...a gube i naftu...a ne smeju vise ni da obaraju avione...a pocnu i kurdi da traze svoje...

alex

pre 8 godina

Nece to Zapad dozvoliti.Doci ce do odredjenog dogovora sa Rusima. Naravno, nisu se nadali na pocetku da ce ovako da ide.Navikli su da im sve ide kao po dlanu; Rusenje Asada,instaliranje svojih, Asad u Hag,gradnja gasovoda od Katara do Europe, Rusi nemaju kome gas da prodaju ....ali kad preterano driblas -gubis loptu.

Stojko

pre 8 godina

@Kiril
Poredjenja radi, mozes da pogledas kakva je situacija u Libiji pre i posle diktatora, ili u Iraku pre i posle diktatora.
Ili recimo kakva je situacija u Jemenu bez diktatora, ili u blazoj varijanti u Egiptu.
Neki narodi jednostavno nisu dovoljno razvijeni za demokratiju, a narocito demokratiju zapadnog oblika.

Vladimir

pre 8 godina

@gubernator
Podjela Sirije je skoro nemoguća jer šta sa Kurdima? Oni bi dobili svoju državu/region pod vlašću ljudi bliskih PKK-u sto je za Tursku neprihvatljivo.
@London
Izgleda da živimo u istom gradu pa ste me začudili (osim ako niste redovan čitalaca Daily Mail-a). Ko gradi Libiju, Irak i Avganistan? Amerika, Britanija, Francuska?

dr. no

pre 8 godina

Кад се слонови играју, трава страда.
Жао ми је обичних људи, изгинуће за туђе интересе...

Ivan

pre 8 godina

Nece to Zapad dozvoliti.Doci ce do odredjenog dogovora sa Rusima. Naravno, nisu se nadali na pocetku da ce ovako da ide.Navikli su da im sve ide kao po dlanu; Rusenje Asada,instaliranje svojih, Asad u Hag,gradnja gasovoda od Katara do Europe, Rusi nemaju kome gas da prodaju ....ali kad preterano driblas -gubis loptu.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (alex, 9. februar 2016 11:29)

Momak, ako imas silu sa kojom mozes za 24h sata da osvojis celu Evropu, zasto bih ja ikome popustao? A pored toga posedujem arsenal kojim mogu istrebiti celokupni ljudski rod, cekaj, objasni mi zasto bih ja pregovarao bilo sta sa bilo kim?
Pricas o nafti? Zar ne razumes da i Rusi mogu drugima da otimaju kao Ameri ako to pozele? Mislim ja bih prvi usetao u okolne zemlje i prisvojio sve zarad lagodnog zivota mojih gradjana, naravno ako sam u mogucnosti, i ako ostali ne zele na lep nacin da kupe naftu, ovako naravno mogu da ostanu i bez nafte i slobode. Putin je izgleda shvatio gde lezi moc, a to je strah od moderne tehnologije u koju treba non stop ulagati i svom narodu obezbediti lagodan zivot na ustrb osltalih.

.

pre 8 godina

@Ne prijatelju, nisi skontao poentu sta je covek hteo reci. Ako Asad i Rusi pobede, Sirija osaje razrusena zemlja u kojoj vlada Asad, lisena pomoci Zapada, jer je Zapad podrzavao pobunjenike. Ostaje im podrska Rusije koja je zavrsila rat, ali ne moze da im pruzi ekonomsku podrsku.Epilog je mir, razrusena, siromasna i polu raseljena zemlja u diktatorskom rezimu u kojem je bila i pre rata. To je poenta.
(Samarkand, 09. februar 2016 12:29)
Vidim pobunjenicima u Libiji je bas ekonomski pomogao zapad pretrgao se.Kazes mir i razrusena zemlja?Tesko ali mozda je i bolje mir i razrusena zemlja nego rat i razrusena zemlja kao u Libiji.

@

pre 8 godina

@Kakva bre pobeda
Pricas o vojsci koja sve te teritorije bez problema kontrolise vec decenijama. Sada ce ih jos lakse kontrolisati uz pomoc Rusije i Irana. Nego, kako ce Turci kontrolisati onoliko Kurda kad krene pobuna?

gubernator

pre 8 godina

u ratu je stradalo 270 hiljada ljudi, velika vecina su vojne i pobunjenicke snage a ne civili. oko 100 hiljada alawita je stradalo od kojih su velika vecina muskarci 17-50 godina. to je preko 10% muskog stanovnistva od 2 miliona alawita. asad vise nema ljudski kapacitet da kontrolise cijelu drzavu ocigledno je da ce doci do neke podjele unutar drzave, ako ne i same drzave.

Kiril

pre 8 godina

Mali podsetnik za citaoce:
terorizam= upoterba sile prema civilnom stanovnistvu;
legitimitet vodje= neophodna podrska naroda nekom vodji (danas se to najcesce postize izborima);
E sad samo pokusajte da analizirate vlast Basara el Asada kroz ove dve definicije. Covek koji je dobio predsednistvo u nasledstvo od oca ?! Pucao na demonstrante koji su trazili izbore ?! (LEGITIMITET)
Realno Asadova vojska ima najvise artiljerije i tenkova i zasluzna je za sravnjivanje gradova u Siriji.. Naravno to je naucio od svog oca koji je isto tako grad Hamu sravnio 1982. godine. Narabno SCUD rakete i barel bombe po civilima su svakodnevnica u Siriji (TERORIZAM)

i

pre 8 godina

Izvor Sputnjik! Ha ha ha crko sad od smeha. Cak i ako pobede umerene koljace ostaju im manje umereni koljaci. Realno neverujem da ce mo uskoro videti potpunu pobedu vladinih trupa pogotovo ako pomislimo na to da bogate zalivske zemlje koje su do guse u svemu ovome nece skrstenih ruku gledati kako im puleni propadaju.

Samarkand

pre 8 godina

I recimo, Basar pobednik; a onda sta da tom pobedom? Ko ce ekonomiju, late, infrastrukturu dovesti u red? Rusia?
Sumnjam?
(London 94, 9. februar 2016 10:49)

Ne, nego ameri i britanci, teci ce med i mleko, kao u Afganitanu, Iraku, Libiji i ostalim sada demokratizovanim rajskim podrucjima gde oni vode ekonomiju i eksploatisu prirodne resurse za dzabe.
(peric, 9. februar 2016 11:46)

Ne prijatelju, nisi skontao poentu sta je covek hteo reci. Ako Asad i Rusi pobede, Sirija osaje razrusena zemlja u kojoj vlada Asad, lisena pomoci Zapada, jer je Zapad podrzavao pobunjenike. Ostaje im podrska Rusije koja je zavrsila rat, ali ne moze da im pruzi ekonomsku podrsku.

Epilog je mir, razrusena, siromasna i polu raseljena zemlja u diktatorskom rezimu u kojem je bila i pre rata. To je poenta.

Zokamed bin Drakiza

pre 8 godina

@Samarkand
Ili razrusena zemlja sa marionetskom vladom koja nije u stanje da se nosi sa sukobom Sunita, Siita, Alavita, Kurda, Jezida i hriiscana. A glavnu rec vode Turci, Iran ne stoji po strani kao ni Hezbolah. Razlika? Gore nego Libija.

kakva bre pobeda

pre 8 godina

"Asadova vojska blizu pobede", kakva bre pobeda, pa njegova vojska ne kontroliše sada više od 20 posto Sirije, pa ako bi i potpuno pobedila pobunjenike na celom zapadu Sirije, ne bi kontrolisala više od 25 posto zemlje. Ali nije dovoljno samo zauzeti ceo zapad Sirije nego je potrebno onda tu teritoriju i kontrolisati svo vreme, eee, a to je onda dosta teže, jer na toj teritoriji živi pretežito sunitsko stanovništvo koje će pružati otpor gerilskim ratovanjem, nešto slično što je nekada doživela sovjetska armija u afganistanu ili što tamo doživljava nato pakt danas. A da zauzme uz to još i centralni deo Sirije da o istočnom i ne pričamo, ta vojska pa i uz sva pojačanja šijitskih boraca i ruskog bombardovanja jednostavno nema kapacitet jer nema dovoljno vojnika da zauzme i kontroliše teritoriju takve veličine koja je naseljena skoro potpuno sunitskim stanovništvom. Dakle nema nikakve pobede jedino može da bude neskonačan rat kao u Libiji ili Iraku osim u slučaju da ih velike sile nateraju sve da dođe do političkog dogovora i podele na tri nove države, šijitsku, kurdsku i sunitsku.

kakva bre pobeda

pre 8 godina

Pricas o vojsci koja sve te teritorije bez problema kontrolise vec decenijama. Sada ce ih jos lakse kontrolisati uz pomoc Rusije i Irana. Nego, kako ce Turci kontrolisati onoliko Kurda kad krene pobuna?

(@, 9. februar 2016 14:12)

Potpuno pogrešna i nelogična procena. Vidim da nemaš blage veze o vojnoj doktrini. Pa ta vojska je mogla nekad da kontroliše celu teritoriju Sirije jer je sunitsko stanovništvo koje čini oko 80 posto stanovništva države bilo lojalno Asadovim režimu a sada to više nije i zbog toga je sirijska armija bila većinom sastavljena od Sunita, kad je počeo rat ta zajednička armija se raspala i sada je sastavljaju praktički isključivo Šijiti pojačani šijitskim borcima iz Libanona, Irana i Iraka. Znaći bila je nekad nešto slično kao JNA do 1991. godine a sada je brojčanu puno manja. Uz to Suniti i Kurdi primaju i uvek će da primaju vojnu pomoć zna se od koga na delu granice koju kontrolišu. Evo, pa i jedna Turska koja ima jednu od najmoćnijih armija sveta teško može da kontroliše istočni deo zemlje gde većinom žive Kurdi kojih ima manje od 10 posto od ukupnog stanovništva, a da će Šijiti kojih ima u Siriji oko 20 posto da kontrolišu 80 posto Sunita je na dugi rok nemoguća misija a na kraći rok bi to bilo moguće jedino da se angažuje direktno snažna i to regularna iranska ili ruska pešadija.

Kiril

pre 8 godina

Mali podsetnik za citaoce:
terorizam= upoterba sile prema civilnom stanovnistvu;
legitimitet vodje= neophodna podrska naroda nekom vodji (danas se to najcesce postize izborima);
E sad samo pokusajte da analizirate vlast Basara el Asada kroz ove dve definicije. Covek koji je dobio predsednistvo u nasledstvo od oca ?! Pucao na demonstrante koji su trazili izbore ?! (LEGITIMITET)
Realno Asadova vojska ima najvise artiljerije i tenkova i zasluzna je za sravnjivanje gradova u Siriji.. Naravno to je naucio od svog oca koji je isto tako grad Hamu sravnio 1982. godine. Narabno SCUD rakete i barel bombe po civilima su svakodnevnica u Siriji (TERORIZAM)

i

pre 8 godina

Izvor Sputnjik! Ha ha ha crko sad od smeha. Cak i ako pobede umerene koljace ostaju im manje umereni koljaci. Realno neverujem da ce mo uskoro videti potpunu pobedu vladinih trupa pogotovo ako pomislimo na to da bogate zalivske zemlje koje su do guse u svemu ovome nece skrstenih ruku gledati kako im puleni propadaju.

gubernator

pre 8 godina

u ratu je stradalo 270 hiljada ljudi, velika vecina su vojne i pobunjenicke snage a ne civili. oko 100 hiljada alawita je stradalo od kojih su velika vecina muskarci 17-50 godina. to je preko 10% muskog stanovnistva od 2 miliona alawita. asad vise nema ljudski kapacitet da kontrolise cijelu drzavu ocigledno je da ce doci do neke podjele unutar drzave, ako ne i same drzave.

Samarkand

pre 8 godina

I recimo, Basar pobednik; a onda sta da tom pobedom? Ko ce ekonomiju, late, infrastrukturu dovesti u red? Rusia?
Sumnjam?
(London 94, 9. februar 2016 10:49)

Ne, nego ameri i britanci, teci ce med i mleko, kao u Afganitanu, Iraku, Libiji i ostalim sada demokratizovanim rajskim podrucjima gde oni vode ekonomiju i eksploatisu prirodne resurse za dzabe.
(peric, 9. februar 2016 11:46)

Ne prijatelju, nisi skontao poentu sta je covek hteo reci. Ako Asad i Rusi pobede, Sirija osaje razrusena zemlja u kojoj vlada Asad, lisena pomoci Zapada, jer je Zapad podrzavao pobunjenike. Ostaje im podrska Rusije koja je zavrsila rat, ali ne moze da im pruzi ekonomsku podrsku.

Epilog je mir, razrusena, siromasna i polu raseljena zemlja u diktatorskom rezimu u kojem je bila i pre rata. To je poenta.

kakva bre pobeda

pre 8 godina

"Asadova vojska blizu pobede", kakva bre pobeda, pa njegova vojska ne kontroliše sada više od 20 posto Sirije, pa ako bi i potpuno pobedila pobunjenike na celom zapadu Sirije, ne bi kontrolisala više od 25 posto zemlje. Ali nije dovoljno samo zauzeti ceo zapad Sirije nego je potrebno onda tu teritoriju i kontrolisati svo vreme, eee, a to je onda dosta teže, jer na toj teritoriji živi pretežito sunitsko stanovništvo koje će pružati otpor gerilskim ratovanjem, nešto slično što je nekada doživela sovjetska armija u afganistanu ili što tamo doživljava nato pakt danas. A da zauzme uz to još i centralni deo Sirije da o istočnom i ne pričamo, ta vojska pa i uz sva pojačanja šijitskih boraca i ruskog bombardovanja jednostavno nema kapacitet jer nema dovoljno vojnika da zauzme i kontroliše teritoriju takve veličine koja je naseljena skoro potpuno sunitskim stanovništvom. Dakle nema nikakve pobede jedino može da bude neskonačan rat kao u Libiji ili Iraku osim u slučaju da ih velike sile nateraju sve da dođe do političkog dogovora i podele na tri nove države, šijitsku, kurdsku i sunitsku.

kakva bre pobeda

pre 8 godina

Pricas o vojsci koja sve te teritorije bez problema kontrolise vec decenijama. Sada ce ih jos lakse kontrolisati uz pomoc Rusije i Irana. Nego, kako ce Turci kontrolisati onoliko Kurda kad krene pobuna?

(@, 9. februar 2016 14:12)

Potpuno pogrešna i nelogična procena. Vidim da nemaš blage veze o vojnoj doktrini. Pa ta vojska je mogla nekad da kontroliše celu teritoriju Sirije jer je sunitsko stanovništvo koje čini oko 80 posto stanovništva države bilo lojalno Asadovim režimu a sada to više nije i zbog toga je sirijska armija bila većinom sastavljena od Sunita, kad je počeo rat ta zajednička armija se raspala i sada je sastavljaju praktički isključivo Šijiti pojačani šijitskim borcima iz Libanona, Irana i Iraka. Znaći bila je nekad nešto slično kao JNA do 1991. godine a sada je brojčanu puno manja. Uz to Suniti i Kurdi primaju i uvek će da primaju vojnu pomoć zna se od koga na delu granice koju kontrolišu. Evo, pa i jedna Turska koja ima jednu od najmoćnijih armija sveta teško može da kontroliše istočni deo zemlje gde većinom žive Kurdi kojih ima manje od 10 posto od ukupnog stanovništva, a da će Šijiti kojih ima u Siriji oko 20 posto da kontrolišu 80 posto Sunita je na dugi rok nemoguća misija a na kraći rok bi to bilo moguće jedino da se angažuje direktno snažna i to regularna iranska ili ruska pešadija.

alex

pre 8 godina

Nece to Zapad dozvoliti.Doci ce do odredjenog dogovora sa Rusima. Naravno, nisu se nadali na pocetku da ce ovako da ide.Navikli su da im sve ide kao po dlanu; Rusenje Asada,instaliranje svojih, Asad u Hag,gradnja gasovoda od Katara do Europe, Rusi nemaju kome gas da prodaju ....ali kad preterano driblas -gubis loptu.

Zokamed bin Drakiza

pre 8 godina

@Samarkand
Ili razrusena zemlja sa marionetskom vladom koja nije u stanje da se nosi sa sukobom Sunita, Siita, Alavita, Kurda, Jezida i hriiscana. A glavnu rec vode Turci, Iran ne stoji po strani kao ni Hezbolah. Razlika? Gore nego Libija.

Boske

pre 8 godina

Drugi veliki poraz Zapada posle Krima. Ako je Krim figurativno Staljingrad (preokret), Sirija je Kursk (pocetak kraja). Kao sto bi rekao Ljubisa Samardzic u 'Kozari': Drz' se, zuti!

bs

pre 8 godina

Mislim da zapadne sile vise i pokusavaju toliko da sakriju svoje pravo lice. Postaje jasno da su SAD, NATO i ekipa svetski dzelati i negativci. Lepo se kod njih zivi ali na racun svih nas, od Balkana do Juzne Amerike, Afrike i Srednjeg Istoka.

Ivan

pre 8 godina

Nece to Zapad dozvoliti.Doci ce do odredjenog dogovora sa Rusima. Naravno, nisu se nadali na pocetku da ce ovako da ide.Navikli su da im sve ide kao po dlanu; Rusenje Asada,instaliranje svojih, Asad u Hag,gradnja gasovoda od Katara do Europe, Rusi nemaju kome gas da prodaju ....ali kad preterano driblas -gubis loptu.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (alex, 9. februar 2016 11:29)

Momak, ako imas silu sa kojom mozes za 24h sata da osvojis celu Evropu, zasto bih ja ikome popustao? A pored toga posedujem arsenal kojim mogu istrebiti celokupni ljudski rod, cekaj, objasni mi zasto bih ja pregovarao bilo sta sa bilo kim?
Pricas o nafti? Zar ne razumes da i Rusi mogu drugima da otimaju kao Ameri ako to pozele? Mislim ja bih prvi usetao u okolne zemlje i prisvojio sve zarad lagodnog zivota mojih gradjana, naravno ako sam u mogucnosti, i ako ostali ne zele na lep nacin da kupe naftu, ovako naravno mogu da ostanu i bez nafte i slobode. Putin je izgleda shvatio gde lezi moc, a to je strah od moderne tehnologije u koju treba non stop ulagati i svom narodu obezbediti lagodan zivot na ustrb osltalih.

neko

pre 8 godina

posle pobede nastane mir...i nema vise izbeglica....cak mogu i da se vrate...ali kako ce onda Erdogan da ucenjuje EU?...a gube i naftu...a ne smeju vise ni da obaraju avione...a pocnu i kurdi da traze svoje...

peric

pre 8 godina

I recimo, Basar pobednik; a onda sta da tom pobedom? Ko ce ekonomiju, late, infrastrukturu dovesti u red? Rusia?
Sumnjam?
(London 94, 9. februar 2016 10:49)

Ne, nego ameri i britanci, teci ce med i mleko, kao u Afganitanu, Iraku, Libiji i ostalim sada demokratizovanim rajskim podrucjima gde oni vode ekonomiju i eksploatisu prirodne resurse za dzabe.

Stojko

pre 8 godina

@Kiril
Poredjenja radi, mozes da pogledas kakva je situacija u Libiji pre i posle diktatora, ili u Iraku pre i posle diktatora.
Ili recimo kakva je situacija u Jemenu bez diktatora, ili u blazoj varijanti u Egiptu.
Neki narodi jednostavno nisu dovoljno razvijeni za demokratiju, a narocito demokratiju zapadnog oblika.

dr. no

pre 8 godina

Кад се слонови играју, трава страда.
Жао ми је обичних људи, изгинуће за туђе интересе...

.

pre 8 godina

@Ne prijatelju, nisi skontao poentu sta je covek hteo reci. Ako Asad i Rusi pobede, Sirija osaje razrusena zemlja u kojoj vlada Asad, lisena pomoci Zapada, jer je Zapad podrzavao pobunjenike. Ostaje im podrska Rusije koja je zavrsila rat, ali ne moze da im pruzi ekonomsku podrsku.Epilog je mir, razrusena, siromasna i polu raseljena zemlja u diktatorskom rezimu u kojem je bila i pre rata. To je poenta.
(Samarkand, 09. februar 2016 12:29)
Vidim pobunjenicima u Libiji je bas ekonomski pomogao zapad pretrgao se.Kazes mir i razrusena zemlja?Tesko ali mozda je i bolje mir i razrusena zemlja nego rat i razrusena zemlja kao u Libiji.

Vladimir

pre 8 godina

@gubernator
Podjela Sirije je skoro nemoguća jer šta sa Kurdima? Oni bi dobili svoju državu/region pod vlašću ljudi bliskih PKK-u sto je za Tursku neprihvatljivo.
@London
Izgleda da živimo u istom gradu pa ste me začudili (osim ako niste redovan čitalaca Daily Mail-a). Ko gradi Libiju, Irak i Avganistan? Amerika, Britanija, Francuska?

@

pre 8 godina

@Kakva bre pobeda
Pricas o vojsci koja sve te teritorije bez problema kontrolise vec decenijama. Sada ce ih jos lakse kontrolisati uz pomoc Rusije i Irana. Nego, kako ce Turci kontrolisati onoliko Kurda kad krene pobuna?