srpska posla
pre 8 godina
@Dejan
jos vise mi je muka od srpskih kompleksa i paranoje.
Cackali mecku pa dobili po njonji i sada se radujemo svemu sto bi revansiralo nasu sujetu.
pre 8 godina
@Dejan
jos vise mi je muka od srpskih kompleksa i paranoje.
Cackali mecku pa dobili po njonji i sada se radujemo svemu sto bi revansiralo nasu sujetu.
pre 8 godina
Нисам русофил а ни бот, али једноставно не могу да сварим америчко и европско пропагандно смеће, као ни руско. Од Руса макар не читам умоболности и бљувотине типа - цивилне жртве, демократија, људска права. А ти ако можеш - у реду. За прихватање западњачког ментално смећа само не треба имати мозак и разум.
(Додир са реалношћу, 6. februar 2016 19:52)
Zivis u zemlji koja je Rusiji dala sve benefite u poslovima s naftom ( pronadji sam kolika je rudna renta), koja pritom ima najgore i najskuplje gorivo u Evropi. Ista Rusija stiti Miru, Marka, Karice, salju ti Konuzina da te ponizava u tvojoj zemlji, cuvaju Bajatovica, imaju svoje "agente", poput Kusturice, koji vise voli Rusiju od Srbije. Rusija nista dobro ne zeli Srbiji, kao ni EU, kao ni USA, sto se pre otreznimo, bolje po nas. Neki Srbi bi vise voleli da su Rusi (kriza identiteta) i to je najveci poraz, gori od 1995, gori od 1999.
pre 8 godina
A amerikanci nisu?? Hehe Rusi su male mace za zapadni neoimperijalizam.
pre 8 godina
...e dobri Nemci,da nije bilo Poljaka Vojtile jos bi gledali Zid u Berlinu...Berlinski zid davno pao a vi jos pod US okupacijom...
pre 8 godina
@ Додир са реалношћу
egzatan primer napisanog
pre 8 godina
А ништа о осећају понижености и издаје коју Руси осећају у односу на „Запад"?
То је основа свега! Руси су растурили своју империју, свој свет, своју идеологију и своју економију и шта су добили? Пљачку и трговину неким робљем која се увија у "Russian bride by mail".
Како је „Запад" сејао, тако ће и да жање.
pre 8 godina
imperija zla
pre 8 godina
"Pišete da rusko društvo pati od gubitka osećaja za realnost". ovo je ključna osobina rusofila i u odgovorima i zajedničaka osobina sa našim botovima
(rhapsody, 6. februar 2016 19:13)
Хајде да видимо ко има осећај за реалност - 4 године рата у Сирији, а ни једна једина реч о цивилним жртвама на ЦНН и ББЦ-ију. 4 године ИСИС финансира Америка, а нафту шверцује Турска коју продаје ЕУ и Америци. Губитак осећаја за реалност? Рецимо - Косово може у УН, може да буде Република, али Крим не може. Или рецимо - ЕУ мора да уведе санкције Русији, али Америка може да купује ракетне моторе од Русије за свој свемирски програм. Ко је ту изгубио додир са реалношћу?
Нисам русофил а ни бот, али једноставно не могу да сварим америчко и европско пропагандно смеће, као ни руско. Од Руса макар не читам умоболности и бљувотине типа - цивилне жртве, демократија, људска права. А ти ако можеш - у реду. За прихватање западњачког ментално смећа само не треба имати мозак и разум.
pre 8 godina
"Pišete da rusko društvo pati od gubitka osećaja za realnost". ovo je ključna osobina rusofila i u odgovorima i zajedničaka osobina sa našim botovima
pre 8 godina
Briga je mene za Ruse Amerikance i Evropljane iskreno.
pre 8 godina
Kako moze postojati "diktatura uz ptistanak podredjenog"?!
pre 8 godina
Na jednoj strani sve demokratske i civilizovane zemje Sveta, a na drugoj strani- Rusija, Sirija,Irak,Avganistan,Kuba,Severna Koreja i rusofilcici iz Srbistana...Pametnom dovoljno!
pre 8 godina
@srki
Vrlo dobra analiza ali ne mogu u potpunosti da se složim. Amerika nije počela od nule već istrebljenjem nativne civilizacije koja čak ni sada nije potpuno integrirana (jedan deo "Indijanaca" živi u rezervatima). Potom sledi robovlasništvo i ta podjela belci - crnci i dalje traje. Imigranti iz Srednje Amerike, posebno Meksikanci su imali pogrdan naziv "wet bacs" i i dalje su nipodastavani. Dalje, postavlja se pitanje kakav je stav muslimanske zajednice u USA prema sopstvenoj državi.
Tačno, Amerika je najviše od svih uradila na ispravljanju problema i integraciji ali sa druge strane Rusi imaju trajni problem Čečena (i drugih muslimana) ali sumnjam da bi Belorusi, a očito i deo Ukrajinaca imao problema sa Ruskom Imperijom, imajući u vidu dugu (predkomunisticku) istoriju.
Naravno, to zajedništvo istočnih Slovena je brutalno narušio Staljin u Ukrajini ali treba uzeti u obzir i kolektivno predkomunisticku sjećanje ova tri naroda..
pre 8 godina
pa i Englezi i Francuzi i dalje imaju osecaj imeprijalnosti i rado bi da se njihove davno posrnule imperijalisticke ideje ponovo ostvare na neki nacin. to je nekako normalno ako ste bili najaci na svetu i osetili tu vrstu moci da to zelite da osetite ponovo (kao npr zal za ex-yu kod nas). A sto se prava i sloboda obicnih ljudi tice svuda u svetu su na najnizim granama u istoriji. Prosecan Amerikanac i Evropljanin su uvezani sistemom kredita-dugova, obrazovanja, medija itd itd na gotovo identican nacin kao prosecan Rus koga uvezuje drzavni aparat direktno, sto u njihovom slucaju moze da bude i dobro jer 'sloboda' u tolikoj zemlji lako vodi u anarhiju kao sto su imali prilike da vide pre dvadesetak godina. Verovatno oni dobro znaju zasto toliko cene Putina. Uzdravlje malim i obicnim ljudima, mocnici se na svim stranama odlicno snalaze!!
pre 8 godina
Sve sto je receno je tacno, samo ne vidim nikakvu razliku sa na primer GBR i u cemu je problem, sve bivse imperijalne sile nastoje da to budu ponovo zasto ne bi i Rusija.
Samo da budemo objektivni nama zbog toga moze biti samo jos gore nikako bolje
pre 8 godina
Bla bla,truc muc. Ocigledno da je autoru dobra Rusija ona u blatu i polu raspadu.Cim krene da se oporavlja,odmah krece prica o imperiji i novom SSSR-u.
pre 8 godina
'Ne mislite valjda na agresiju u Ukrajini?'
Kakvo apsurdno pitanje, ko tako pocinje intervju?
A Rusi pritom i nisu vrsili agresiju na Ukrajinu, to im je ucinila sopstvena vlast.
pre 8 godina
slazem se za neoimperijalizam. on u stvari nije neo vec samo imperijalizam jer zvanicno ime zemlje nije ruskaja tj. ruska federacija. zvanicno ime je rosijskaja tj. rusijanska federacija - drzava koja hoce da obuhvati sve nacije u njoj ali na bazi koja je najveceg naroda. toj ruskoj i pravoslavnoj bazi treba sebe da prinesu balti, ukrajinci, belorusi (lukasenko malo malo pa povileni, ocito se plasi asimilacije naroda), hriscani sa kavkaza i muslimanski narodi, od tatara, ingusa, cecena, do srednjoazijatskih i sibirskih plemena.
po sredi je klasican imperijalni sindrom koji je inalo svako carstvo, od persijskog, rimskog, vizantije - romejskog, do osmanskog i austrijskog.
imperija mora da prenebregne nacionalne razlike kako bi opstala. a da te razlike ne bi pojele sistem putem centrifugalnih tendencija, pribegava se uniformnom narativu koji je po pravilu onaj doninantne skupine - uglavnom etnije. u ovom slucaju pravoslavne i ruske.
nekad to uspe (rim sve do 3. veka, osmanlije do 17. veka, vizantija do 1204, austrija pre fra rev, jugoslavija do 1934, odnosno 1980). nekad omane (austro-madjarski konflikt, romansko-germanski u 5. veku, muslimansko-nemuslimanski u turskoj u 19. veku, jugoslavija dvaput).
amerika je najuspesnija na tom polju jer je umesto etnicke homogenizacije obavila nadnacionalnu plus ekonomsku. njoj je bilo najlakse jer nije bilo istorije podela na klasnoj ili bilo kojoj osnovi posto je napravljena od nule.
pre 8 godina
Slušam CNN oko nove godine kad voditelj bukvalno govori 'Saljemo iskrene čestitke za sve naše vojnike širom sveta koji brane SAD'.
Razmišljam, šta bi bilo kad bi tako nešto rekao ruski voditelj? Znači ovi mogu i niko drugi ne može a da nedobije već neku izlizanu etiketu.
pre 8 godina
Ispiranje mozga, ali mozga citaoca ovog clanka.
pre 8 godina
Dakle, Rusi su okrenuti ka patriotizmu i želji da njihova država bude velika sila, i to je loše. Mada, isto to može da se kaže za Amerikance, ali onda je to dobro. I kad Hilari Klinton izjavi da bogatstva Sibira ne mogu da pripadaju samo Rusiji, i to je dobro. Upravo ovakvi "eksperti" kao ovaj Švajcarac i "objektivni" novinari DW pokazuju da je teza da Rusija ne može da obezbedi čak ni svoj opstanak, a kamoli blagostanje svom stanovništvu osim kao supersila potpuno tačna. Žao mi je, gospodo zapadnjaci, ali Rusija sigurno neće biti vaša kolonija, ovog puta nećete moći da idete topovima na vojsku naoružanu kopljima, kao što ste navikli.
pre 8 godina
Dzaba vam novci moji sinovci,dzaba vam bilo dobre volje...
pre 8 godina
Zna se ko ima najvece imperijalne ambicije. To izgleda nikome ne smeta. Problem je kad neko drugi ima bar malo takvih ambicija. Onda se javljaju orkestrirani tekstovi poput ovog. Na prvoj stranici ovog sajta cak cetiri teksta o Rusiji, uglavnom u negativnom kontekstu. Ko to narucuje? Toliko o nezavisnom novinarstvu.
pre 8 godina
Pasce opet na nos, ali ovoga puta ce nos biti razbijen. Za 2 godine ce im jedina briga biti hoce li imati ista da jedu.
pre 8 godina
Rusi su oduvek bili imperijalisti.
Svejedno ko ih vodi.Nikolaj,Petar,Staljin ili Putin.To im je u genima.
Pogotovo od kada se SAD ponasaju kao rimsko carstvo a Turci bi da obnove osmanlijsku imperiju.
pre 8 godina
Nebitno je da li ste za Zapad ili Ruse, balans je bitan za čovečanstvo, a Rusi vraćaju taj balans dve velike sile. Na liderima je da li će taj balans voditi ka ravnopravnosti ili totalnom uništenju u želji za većom moći.
pre 8 godina
Imperija koja gradjanima isplacuje prosecnu platu od 500 dolara? Imperija koja gradjanima isplacuje duplo manji minimalac nego u Srbiji? Neko mora da se sali.
Jedina supersila danas i u narednih par vekova bice SAD i eventualno Kina, koja se ne busa previse u veliko-drzavna i nacionalisticka prsa nego cuti i radi sto dokazuje i njihov rast BDP-a svake godine iznad 5%.
SAD je supersila a ne imperija jer je americki gradjanin SLOBODAN! Rusi, kao pojedinci ali i velika vecina naroda nikada nisu bili slobodni u okviru svoje drzave kao sto su to bili i jesu amerikanci, englezi, nemci, holandjani i ostali Zapadni narodi. Tako da je iluzorna prica o rusima kao o slobodarskom narodu.
pre 8 godina
mislim da je nesto pobrkao..ovde kao da se misli na nemce ili britance.
pre 8 godina
bramasutra@ - tacno. bio sam i video upravo to sto si pomenuo tj. napisao.
da se vratim na temu. svako malo neka velika nacija poleti u svojoj imperijalustickoj zelji i kao po pravilu uglavnom brzo dobije po nosu. nemacka, japan, poljska, holandija... problem je sto sada imamo jednu imperijalisticku silu koja se polako gasi (amerika) ali koja je i dalje jaka i novo budjenje starih imperijalistickih sila kina i rusija istovremeno. to moze da dovede do svetskog rata i razaranja neslucenih razmera. svi smo svedoci trenutne političke situacije u svetu i vidimo da su tenzije svakoga dana sve vece i vece. uskoro mozemo doci do tacke bez povratka kada ce biti dovoljna samo jedna sitnica pa da izazove globalno razaranje.
pre 8 godina
A, sta cemo za zapadnim Staro-imperijalizmom? Udjose li u istocnu Evropu uz pomoc najrazornijeg oruzja propagande, a rusi posle napada sa zapada na Ukrajinu, spasise svoj Krim i to je neo imperijalizam!? Rusija odgovara zapadu samo kada je na kolenika i pod vodjstvom mucenika poput Gorbacova i Jeljcina! Napad na srce planete je u toku, nadamo se pobedi onih koji se brane!
pre 8 godina
A sta cemo sa imperijalizmom anglosaksonskog tipa koji traje vec decenijama
pre 8 godina
Швајцарац се бави Русијом, уместо да се бави Швајцарском. Цео свет је остало глув и нем на колаборацију нациста са Швајцарцима, а и ови су то лепо заташкали гомилама новца. Тућег, наравно. Јесте, Русија је империја, Путин је диктатор, Руси су пијанице и морони. То смо схватили. Него, нисмо схватили ко је почео фрку у Ираку, ко је затим прешао на Сирију, Либију, а претходно разбуцао Авганистан и Југославију, па сада ево и Украјину. Јесу ли све то закували ти пијани Руси?
Да није било Слобе, не би ни почео рат у Вијетнаму. Питам се колицки ниво интелигенције имају просечни конзументи Дојчелелеа.
pre 8 godina
E ajde sada da analiziramo i americko drustvo.
pre 8 godina
uh uh, sve se bojim da svaba poznaje rusku dusu, da pritom nije ostrascen i da mu licno ne smeta ruski "neoimperijalizam". ovaj je placen, il je promasio zanimanje. bice da je ovo prvo
pre 8 godina
pa i on je angazovani pisac, jednoumlja, samo sa druge strane. glava-pismo al 10 din je 10 din.
pre 8 godina
Srbi su jos vise odusevljeni, ali to je zato sto su daleko. Da su blize Rusiji ne bi bili toliko odusevljeni.
pre 8 godina
Ha ha ha ha
Koja propaganda.
Pa da zapad poznaje Rusko drustvo ne bi tako glupo srljao u odnose sa njim.
Zapad pociva na sili i moci. Od rimskog drustva pa na ovamo uvek je tako. Gola sila i moć, i naravno tome sve podrdjeno. Čista propaganda radi lakše pljačke i ništa više. Nih drugo ništa ne interesuje. Samo dominacija i pljačka.
pre 8 godina
Rusija jeste imperija. Rus nije rob, nego gospodar. Nad narodima.
To nije crta ove generacije, to je njihov kod.
Slično s Kinezima. Ko je bio tamo, mogao je primetiti da jedan čistač cipela u Šangaju ima ponos i lični integritet gotovo do arogancije, naspram zapadnog čoveka.
To su imperije, civilizacije, koje su svesne svoje veličine, koja je utemeljena na istoriji, tradiciji, kulturi, precima... To su ljudi i nacije s samopoštovanjem i dostojanstvom.
Da li bi se oni odrekli Dalmacije, Krajine, Bosne, Makedonije, Kosova...? Neće se Kinez odreći Tibeta nikad, kao što se ni Rus ne odriče Baltika ili Krima. Nego se kroz generacije prenosi osećaj svojosti. I čeka trenutak.
pre 8 godina
Ne volim ovakve tekstove van bilo kog konteksta, prevedeno bez ikakvog kraja i pocetka tj uvoda u temu ... citam drugi put ... posle prvog citanja da me je neko pitao ne bih znao da mu kazem ni o cemu je rec ni koji je smisao ... nista. Nebitno da li se radi o geopolitickoj situaciji ili o tehnologiji ili o farmi ...
pre 8 godina
Muka mi je od Rusa i Rusije!
pre 8 godina
U svemu se slazem sa doticnim,ali on zapostavlja nekoliko kljucnih stvari koje pogoduju rastu ruskog nacionalizma,a mozda (naglasavam) i imperijalizma. Prijevremeno ukljucenje Rumunije i Bugarske u EU i NATO koji su bili protivni svakoj unutrasnjoj logici sistema vrijednosti u EU (naravno,zbog vojno-geopolitickih razloga su primljeni),zatim drzavni udar i Majdan u Ukrajini,pad cijena nafte kao cilj slabljenja budzeta Rusije,i na kraju svrstavanje na stranu istih onih koji siju smrt po Parizu,iako osim geopol. razloga nemaju ama bas nikakav ideoloski za to,sto opet ide na ruku geo nacionalizmu Rusa jer oni za svako svoje djelovanje van granica moraju imati ideolosku podlogu. Suma sumarum- sve je isplanirano,i to vrlo dobro. Nato je rekao SAH!
pre 8 godina
ko zeli da kleci pred celavim patuljkom slobodan je da to ucini na svoje zadovoljstvo a nas ostale slobodno neka preskoci...
pre 8 godina
Dnevna doz rusofobije bez koje zapad ne moze.Zaludan pop i jarice krsti.
pre 8 godina
Rusija jeste imperija i u geopolitickom i u vojnom, mnogi nece prihvatiti ali jeste i u kulturnom smislu. U materijalnom smislu su iza zapada. Iza zapada su i u dekadenciji. Zapadu smeta sto se vise ne snebivaju da se i ponasaju kao imperija. Sto pre na zapadu prihvate Rusku Imperiju kao neminovnosn to bolje za ceo svet.
pre 8 godina
Nadam se da će ubrzo nestati na dobrobit svih nas.
pre 8 godina
diktatura sa podrškom podređenih - nije li to svaka demokratija.
pre 8 godina
А ништа о осећају понижености и издаје коју Руси осећају у односу на „Запад"?
То је основа свега! Руси су растурили своју империју, свој свет, своју идеологију и своју економију и шта су добили? Пљачку и трговину неким робљем која се увија у "Russian bride by mail".
Како је „Запад" сејао, тако ће и да жање.
pre 8 godina
odlican clanak... no sad ce rusofilska srBadijska manija da bljuje vatru jer smatraku da je clanak uvrijedljiv za Rusiju
apsolutno nije samo je istinit i to je istina koju Rusi vole
pre 8 godina
Уџбенички пример западне пропаганде,спрам нације за медијски одстрел и пројекат за плашење велике деце.За случај Срба то је била Велика,је ли, Србија а код Руја ,оф корс,Империја.
Бај д веј,Велика је и Британија територијално, па то овдашњим грађански орјентисаним интелектуалцима нешто не смета...
pre 8 godina
Putin je mnogo zbunio zapadnjake. Uvek je korak ispred i nikad ne znaju šta sledeće sprema. Eh da je Angela pametna pa da se okrene rusima. To bi bio bingo za celu Evropu. Još kad pogledate kandidate za predsednika Amerike Putinu se smeši lepa budućnost. :-)
pre 8 godina
Oduvek je rusko prostranstvo sa svojim prirodnim resursima bila meta zapadnih imperija. Ako slavista Šmit govori u svojoj knjizi o stvaranju ruskog imperijalizma to je to je samo ogledalo stvoreno na takve težnje. Tako i nauka "slavistika" je instrument za proučavanje kolektivne psihologije slovenskih naroda sa ciljem razbijanja na manje celine. Ta taktika koja se razvila je postala institucionalizam. Bankarski institucionalizam! Švajcarska je čuvena bankarska zemlja ali nije nezavisna, ona je zavisna od svetske bankarske oligarhije. Ona gura ispred sebe "bojovnike" slaviste, naučnike, obučene da zamene teze i kroz ovakve tekstove obrću svest. "Aneksiju Krima" bih uzeo kao najsvežiji primer upotrebljavanje izraza umesto "Referenduma" ubedljivog po procentu ruskog stanovništava. Zapadni imperijalizam je prvu put i istoriji uspeo da zavadi dva bratska naroda Ukrajince i Ruse. Korišćenje perfidno uspavanost zimskim olimpijskim igrama u Sočiju, blic krig u Kijevu je efikasno obavljen. To je veči uspeh od svih osvajačkih pohoda na Sibir. Potkovica se ubrzanim ritmom stvara, guraju se uvek neki drugi u prvu liniju fronta i naravno, niko nije lud, pogotovu danas sa brzim prenošenjem informacija. Gospodine Šmid reči u Vašoj cenjenoj knjizi su u belim rukavicama, pitki, razumljivi, sakriveni i perfidno netačni. Višedecenijska taktika je uzeta iz prirode. Borba lavova sa krdom bivola. Posmatrjući afričku igru, isto je i u humanoj igri za Sibir.
pre 8 godina
i oni misle da su nebeski narod. brojkama svakog rusa i srbina mozes "privremeno" vratiti u realnost, ali na samo nekoliko sekundi, onda nastupa snazan mehanizam odbrane u vidu poricanja. ruski bdp sada vredi 1,1 bilion(hiljadu milijardi) dolara, sto je polovinu vrednosti iz 2013 kada je bio 2 biliona, izvoz je pao 35% u 2015, zanimljivo je da je ne-naftni izvoz pao vise nego izvoz nafte, sto znaci da se ruska ekonomija ne prilagodjava i jos vise je zavisna od nafte/gasa. poredjenja radi americki bdp je 18 biliona. rusija zaista jeste mocna drzava, samo su se precenili, treba ih spustiti na nivo koji zasluzuju.
pre 8 godina
Realno,Zapadna propaganda je postala ubedljivo najveci smor...puno smorenija od repriziranja Boljeg zivota po 734. put
pre 8 godina
Rusi izgubili osecaj za realnost. Znaci ludi su. A Zapad sve samo neki normalci, kad ono sve istetovirani, ne znaju dal su muski ili zenski, sve neki humanitarci a ustvari krvolocni otimaci itd.
pre 8 godina
Biti slavista, ne znaci nuzno znati istoriju...
pre 8 godina
Bolesno društvo koje klizi prema raspadu koji će biti opasan za ceo svet.
pre 8 godina
"Fašista je čovjek čija je žudnja za novcem ili moći takvim intenzitetom iskombinovana sa netolerancijom prema ljudima drugih rasa, partija, klasa, religija, kultura, regija ili nacija koja ga čini nemilosrdnim u njegovoj upotrebi obmana i nasilja pomoću kojih ostvaruje svoje ciljeve. Vrhovni bog fašiste, prema kojem su njegovi ciljevi usmjereni, može biti novac ili moć; može biti rasa ili klasa; može biti vojska, klika ili ekonomska grupa; ili može biti kultura, religija ili politička partija.
Dodatnu opasnost predstavljaju oni koji, deklarativno se salažući za demokratiju i opšte dobro, u svojoj nezajažljivoj pohlepi za novcem i moći koju novac omogućava, ne prezaju da potajno izbjegavaju zakone skrojene da sačuvaju javnost od monopolističkog iznuđivanja.
Njihov konačni cilj prema kojem su sve njihove prevare usmjerene je da zarobe političku moć kako bi, koristeći istovremeno moć države i moć tržišta, zadržali običnog čovjeka u vječnoj podređenosti.
Oni tvrde da su super-patriote, ali bi poništili svaku slobodu koju garantuje ustav.
Oni su patriote u periodu rata jer je to u njihovom interesu, ali u mirnodopskom periodu prate moć i novac kud god ih oni vode."
Henri Volas o fašistima (fragmenti teksta iz Njujork Tajmsa, 1944.):
pre 8 godina
Sve vajni strucnjaci okrenuti protiv Rusije...
pre 8 godina
Куд баш овакав интервју на Дојче веле?
pre 8 godina
Ovaj izrazito rusofilski tekst, samo ukazuje na azijsku satrapiju, koja je zakasnila 200 - 300 godina za istorijom.
pre 8 godina
Nikad german nece razumeti slovensko bice.
Zato ga i ne treba kriviti kad govori gluposti.
pre 8 godina
"Verujem da ovo patriotsko oduševljenje, koje je jako ojačalo pre dve godine, veoma brzo može ponovo da nestane."
Veruje ili nada se. Pre bih rekao ono drugo. U suštini sva ta "dobronamerna" a i nedobronamerna gospoda, koji Rusiju na vade iz usta, priželjkuju jednog novog Gorbačova i Jelcina, kako bi nastavili sa rastakanjem Ruske države, nacije i duše.
Ne kažem da je bilo realno da opstane SSSR, sve te stare nacije su imale pravo na svoje države, ali na sceni je bilo rastakanje i Ruske nacije. Pri tom je preko 20 (neki kažu i 30) miliona Rusa je ostalo van granica svoje države. Najčešće uz gubitak prava i uz ponižavanje od strane novonastalih država (Baltičke države). Takva stvar ne može nikako da bude bez nekih posledica.
pre 8 godina
Diktatura uz pristanak podredjenih nije diktatura, izvini molim te, to je izborna volja gradjana Rusije, znaci demokratija braćo sa zapada, demokratija! haha...
pre 8 godina
Dosta vise sa Rusima!
pre 8 godina
Свако ко је видео Москву или Петроград зна да Русија ЈЕСТЕ империја и то нема везе са тим да ли је неко воли или не.
pre 8 godina
Rusija nije na nivou Ruske imperije i na nivou SSSR, oni i Britanci su doziveli postimperijalni sok ali nisu dovoljno spremni da to prihvate, zato oboje forsiraju neoimperijalizam.
pre 8 godina
Прво значајно и истинско разумевање Русије са Запада у овом тренутку.
Човек је потпуно разумео са идејног становишта шта се дешава у Русији-
обнова Империје. При томе, не мисли се само и искључиво на терироријалну
обнову, већ превасходно на духовну обнову руског света, православне
империје као Трећег Рима. Западна Империја, оличена у САД, то не може мирно да гледа, јер му је то једина достојна алтернатива. Зато ће покушати све да спречи обнову империје на Истоку.
pre 8 godina
Прочитао сам само неколико речи.Дојче Веле,Светлана Алексијевич,тазе "нобеловка" и престао да читам.
pre 8 godina
Procitah samo odgovor na prvo pitanje iz koga se razume da doticni misli da Holandija nije imala imperijalnu istoriju!!
Dalje citanje bese suvisno.
pre 8 godina
Pa ko je ustvari imperijalista onaj ko ima vojne baze u svojoj zemlji, jednu u siriji i mozda u belorusiji ili onaj koji je ima na svim kontinentima u desetinama zemalja. Sve ovo sto pise za rusiju stoji ali brate....
pre 8 godina
nisam rusofil ni najmanje, ali mi vec duze vreme smeta ovo etiketiranje Rusije kao imperije, deluje pomalo licemerno da SAD, koje pod kontrolom drze veci deo sveta, direktno ili posredno, optuzuju Rusiju za imperijalizam
pre 8 godina
Mora da je u meni problem kad ne shvatam da samo zapadne zamlje postoje da bi svojim građanima obezbedili blagostanje, a sve ostale koje to pokušaju su ili diktature ili imperije. I nije problem kad amerikanci ističu svoju izuzetnost poput urođenu apoteozu u pogledu svega, a primarno u međunarodnom pravu, nego je problem kad rusi ističu kulturnu izuzetnost što i jeste suština različitosti u savremenom, civilizovanom svetu u kome osim po kulturi, svi smo jednaki pred pravom i pred zakonom.
pre 8 godina
Mi Bogu hvala znamo da su drugi strogo u svojim granicama, da su devedesetih Rusi nama komadali drzavu, bacali bombe... Znamo i sta su sirom sveta radili, po Vijetnamu, Iraku, Libiji... milione zavili u crno, narode unistili, drzave u rusevine pretvorili, sve zle Ruje. Ili pak to bejahu neki drugi koji eto bistre slavisticku nauku i zakljucuju da Rusi postoje imperijalisticki?
pre 8 godina
mogu rusofili da kazu sta hoce , ali ovo je tacno od tacke do tacke...
pre 8 godina
Ne znam, plasi me cinjenica da Rusija ekonomski propada.
To ce naterati ruski narod da prestane napadati druge drzave.
pre 8 godina
Kad preterano duvaš u "veliki nacionalni neoimperijalni projekat Rusije" on neizbežno pukne.Još je i gore što tom prilikom ostaneš bez daha (čitaj - uludo potrošiš nacionalne resurse). A najgore je od svega što narod ostane u bedi, a oligarsi, silovici, FSB-ovci i ostali putinovci uvek blagovremeno dosta nakradu za sebe.
pre 8 godina
Posle Americkog i Britanskog imperijalizma kojeg posmatramo poslednjih 40 godina,ovakve price su smesne.
pre 8 godina
Skoro pa svaki dan citamo ili zakljucujemo: Putin najbogatiji Rus, Putin opljacko 183 milijarde dolara, Putin ima nekoliko zena, Putin ima puno vanbracne dece, Putin je prihopata, Putin je bio i ostao tiranin u svojoj porodici, Putin je bio najgori agent KGB, Putin pogubio sve kljuceve KGB lagera u Nemackoj pa zbog toga proteran, Putin mrtav pijan na smrt isprebijao svoju zenu, Rusija propada, Rusija je pred slomom, Rusija je na kolenima, Rusija grca u gubicima, Ruisko trziste se urusava, Ruska berza propada, Rusi napadaju Skandinavciju, Ruska invazija na balticke zemlje... sad i ova klnjiga, nemacki ZDF mamlo malo pa snima i objavljuje neki dokumentarac o Rusima... Ma ljudi smarate vise sa tom Rusijom, sa Putinom, sa KGB, sa SSSR. Ovo je zbilja postalo psiho od najgoreg psiho terora koji se moze doziveti.
pre 8 godina
oval lik nije nikakav slavista nego običan Nato lobista što u današnje vreme me nije teško proveriti uz
malo znanja nemačkog ili engleskog jezika!
pre 8 godina
Ma, da. Cim neko pokaze da nije americka pudlica, odmah mu lepe neo-imperijalisticke etikete.
pre 8 godina
agresija Rusa na Ukrajinu, je isto sto i agresija Srba na Bosnu, u kojoj zive vec 1400 godina, i gde su jedini domoroci....
Cim sam to procitao, prestao sam dalje da citam...
pre 8 godina
И биће Империја!
pre 8 godina
Ne znam da li ih nervira vise Putin ili njegovo naoruzanje 30 godina naprednije. Mozda su energenti?
Zamislite sad ruske medije kako se svakodnevno bave tudjim politicarima? Vecim delom se bave uspesima u Siriji gde je presecena ruta sverca tudje nafte kojom je placano naoruzanje kako bi svrgli Asada.
Sve je lepo isplanirano, ali su to Rusi jos bolje uradili.
pre 8 godina
*Švajcarski slavista i književni kritičar Ulrih Šmid, 1965, predaje o kulturi i društvenom sistemu Rusije na Univerzitetu u Sent Galenu. Od 1993. piše za redakciju kulture uglednog Noje cirher cajtunga.
I ovako nesto ima zvanje slaviste...jos predaje na univerzitetu u Sent Galenu? Sta onda da ocekujemo od njegovih studenata, novih generacija "slavista" sa zapada? Najverovatnije iste ovakve gluposti. Nikada jedan zapadnjak nece razumeti pojam "ruska dusa", jer je na zapadu pojam "dusa" mislena imenica. Zato i ovaj "profesor" ne moze da razume da ruski intelektualci svih vrsta potpuno prirodno i spontano, bez prisile, podrzavaju svaki politicki "rezim" u Rusiji koji radi na jacanju i velicini te iste. Za razliku od Srba, svi Rusi su jedinstveni, zato im niko nikada nista nece moci.
pre 8 godina
nisam rusofil ni najmanje, ali mi vec duze vreme smeta ovo etiketiranje Rusije kao imperije, deluje pomalo licemerno da SAD, koje pod kontrolom drze veci deo sveta, direktno ili posredno, optuzuju Rusiju za imperijalizam
pre 8 godina
Ma, da. Cim neko pokaze da nije americka pudlica, odmah mu lepe neo-imperijalisticke etikete.
pre 8 godina
Skoro pa svaki dan citamo ili zakljucujemo: Putin najbogatiji Rus, Putin opljacko 183 milijarde dolara, Putin ima nekoliko zena, Putin ima puno vanbracne dece, Putin je prihopata, Putin je bio i ostao tiranin u svojoj porodici, Putin je bio najgori agent KGB, Putin pogubio sve kljuceve KGB lagera u Nemackoj pa zbog toga proteran, Putin mrtav pijan na smrt isprebijao svoju zenu, Rusija propada, Rusija je pred slomom, Rusija je na kolenima, Rusija grca u gubicima, Ruisko trziste se urusava, Ruska berza propada, Rusi napadaju Skandinavciju, Ruska invazija na balticke zemlje... sad i ova klnjiga, nemacki ZDF mamlo malo pa snima i objavljuje neki dokumentarac o Rusima... Ma ljudi smarate vise sa tom Rusijom, sa Putinom, sa KGB, sa SSSR. Ovo je zbilja postalo psiho od najgoreg psiho terora koji se moze doziveti.
pre 8 godina
Nikad german nece razumeti slovensko bice.
Zato ga i ne treba kriviti kad govori gluposti.
pre 8 godina
Mi Bogu hvala znamo da su drugi strogo u svojim granicama, da su devedesetih Rusi nama komadali drzavu, bacali bombe... Znamo i sta su sirom sveta radili, po Vijetnamu, Iraku, Libiji... milione zavili u crno, narode unistili, drzave u rusevine pretvorili, sve zle Ruje. Ili pak to bejahu neki drugi koji eto bistre slavisticku nauku i zakljucuju da Rusi postoje imperijalisticki?
pre 8 godina
Rusi izgubili osecaj za realnost. Znaci ludi su. A Zapad sve samo neki normalci, kad ono sve istetovirani, ne znaju dal su muski ili zenski, sve neki humanitarci a ustvari krvolocni otimaci itd.
pre 8 godina
oval lik nije nikakav slavista nego običan Nato lobista što u današnje vreme me nije teško proveriti uz
malo znanja nemačkog ili engleskog jezika!
pre 8 godina
Slušam CNN oko nove godine kad voditelj bukvalno govori 'Saljemo iskrene čestitke za sve naše vojnike širom sveta koji brane SAD'.
Razmišljam, šta bi bilo kad bi tako nešto rekao ruski voditelj? Znači ovi mogu i niko drugi ne može a da nedobije već neku izlizanu etiketu.
pre 8 godina
Швајцарац се бави Русијом, уместо да се бави Швајцарском. Цео свет је остало глув и нем на колаборацију нациста са Швајцарцима, а и ови су то лепо заташкали гомилама новца. Тућег, наравно. Јесте, Русија је империја, Путин је диктатор, Руси су пијанице и морони. То смо схватили. Него, нисмо схватили ко је почео фрку у Ираку, ко је затим прешао на Сирију, Либију, а претходно разбуцао Авганистан и Југославију, па сада ево и Украјину. Јесу ли све то закували ти пијани Руси?
Да није било Слобе, не би ни почео рат у Вијетнаму. Питам се колицки ниво интелигенције имају просечни конзументи Дојчелелеа.
pre 8 godina
Ne znam da li ih nervira vise Putin ili njegovo naoruzanje 30 godina naprednije. Mozda su energenti?
Zamislite sad ruske medije kako se svakodnevno bave tudjim politicarima? Vecim delom se bave uspesima u Siriji gde je presecena ruta sverca tudje nafte kojom je placano naoruzanje kako bi svrgli Asada.
Sve je lepo isplanirano, ali su to Rusi jos bolje uradili.
pre 8 godina
Nebitno je da li ste za Zapad ili Ruse, balans je bitan za čovečanstvo, a Rusi vraćaju taj balans dve velike sile. Na liderima je da li će taj balans voditi ka ravnopravnosti ili totalnom uništenju u želji za većom moći.
pre 8 godina
A sta cemo sa imperijalizmom anglosaksonskog tipa koji traje vec decenijama
pre 8 godina
Куд баш овакав интервју на Дојче веле?
pre 8 godina
Rusija jeste imperija. Rus nije rob, nego gospodar. Nad narodima.
To nije crta ove generacije, to je njihov kod.
Slično s Kinezima. Ko je bio tamo, mogao je primetiti da jedan čistač cipela u Šangaju ima ponos i lični integritet gotovo do arogancije, naspram zapadnog čoveka.
To su imperije, civilizacije, koje su svesne svoje veličine, koja je utemeljena na istoriji, tradiciji, kulturi, precima... To su ljudi i nacije s samopoštovanjem i dostojanstvom.
Da li bi se oni odrekli Dalmacije, Krajine, Bosne, Makedonije, Kosova...? Neće se Kinez odreći Tibeta nikad, kao što se ni Rus ne odriče Baltika ili Krima. Nego se kroz generacije prenosi osećaj svojosti. I čeka trenutak.
pre 8 godina
Zna se ko ima najvece imperijalne ambicije. To izgleda nikome ne smeta. Problem je kad neko drugi ima bar malo takvih ambicija. Onda se javljaju orkestrirani tekstovi poput ovog. Na prvoj stranici ovog sajta cak cetiri teksta o Rusiji, uglavnom u negativnom kontekstu. Ko to narucuje? Toliko o nezavisnom novinarstvu.
pre 8 godina
"Verujem da ovo patriotsko oduševljenje, koje je jako ojačalo pre dve godine, veoma brzo može ponovo da nestane."
Veruje ili nada se. Pre bih rekao ono drugo. U suštini sva ta "dobronamerna" a i nedobronamerna gospoda, koji Rusiju na vade iz usta, priželjkuju jednog novog Gorbačova i Jelcina, kako bi nastavili sa rastakanjem Ruske države, nacije i duše.
Ne kažem da je bilo realno da opstane SSSR, sve te stare nacije su imale pravo na svoje države, ali na sceni je bilo rastakanje i Ruske nacije. Pri tom je preko 20 (neki kažu i 30) miliona Rusa je ostalo van granica svoje države. Najčešće uz gubitak prava i uz ponižavanje od strane novonastalih država (Baltičke države). Takva stvar ne može nikako da bude bez nekih posledica.
pre 8 godina
Dakle, Rusi su okrenuti ka patriotizmu i želji da njihova država bude velika sila, i to je loše. Mada, isto to može da se kaže za Amerikance, ali onda je to dobro. I kad Hilari Klinton izjavi da bogatstva Sibira ne mogu da pripadaju samo Rusiji, i to je dobro. Upravo ovakvi "eksperti" kao ovaj Švajcarac i "objektivni" novinari DW pokazuju da je teza da Rusija ne može da obezbedi čak ni svoj opstanak, a kamoli blagostanje svom stanovništvu osim kao supersila potpuno tačna. Žao mi je, gospodo zapadnjaci, ali Rusija sigurno neće biti vaša kolonija, ovog puta nećete moći da idete topovima na vojsku naoružanu kopljima, kao što ste navikli.
pre 8 godina
Sve vajni strucnjaci okrenuti protiv Rusije...
pre 8 godina
Biti slavista, ne znaci nuzno znati istoriju...
pre 8 godina
Bla bla,truc muc. Ocigledno da je autoru dobra Rusija ona u blatu i polu raspadu.Cim krene da se oporavlja,odmah krece prica o imperiji i novom SSSR-u.
pre 8 godina
Свако ко је видео Москву или Петроград зна да Русија ЈЕСТЕ империја и то нема везе са тим да ли је неко воли или не.
pre 8 godina
Procitah samo odgovor na prvo pitanje iz koga se razume da doticni misli da Holandija nije imala imperijalnu istoriju!!
Dalje citanje bese suvisno.
pre 8 godina
Realno,Zapadna propaganda je postala ubedljivo najveci smor...puno smorenija od repriziranja Boljeg zivota po 734. put
pre 8 godina
И биће Империја!
pre 8 godina
Dnevna doz rusofobije bez koje zapad ne moze.Zaludan pop i jarice krsti.
pre 8 godina
Прочитао сам само неколико речи.Дојче Веле,Светлана Алексијевич,тазе "нобеловка" и престао да читам.
pre 8 godina
agresija Rusa na Ukrajinu, je isto sto i agresija Srba na Bosnu, u kojoj zive vec 1400 godina, i gde su jedini domoroci....
Cim sam to procitao, prestao sam dalje da citam...
pre 8 godina
A, sta cemo za zapadnim Staro-imperijalizmom? Udjose li u istocnu Evropu uz pomoc najrazornijeg oruzja propagande, a rusi posle napada sa zapada na Ukrajinu, spasise svoj Krim i to je neo imperijalizam!? Rusija odgovara zapadu samo kada je na kolenika i pod vodjstvom mucenika poput Gorbacova i Jeljcina! Napad na srce planete je u toku, nadamo se pobedi onih koji se brane!
pre 8 godina
Dzaba vam novci moji sinovci,dzaba vam bilo dobre volje...
pre 8 godina
'Ne mislite valjda na agresiju u Ukrajini?'
Kakvo apsurdno pitanje, ko tako pocinje intervju?
A Rusi pritom i nisu vrsili agresiju na Ukrajinu, to im je ucinila sopstvena vlast.
pre 8 godina
Imperija koja gradjanima isplacuje prosecnu platu od 500 dolara? Imperija koja gradjanima isplacuje duplo manji minimalac nego u Srbiji? Neko mora da se sali.
Jedina supersila danas i u narednih par vekova bice SAD i eventualno Kina, koja se ne busa previse u veliko-drzavna i nacionalisticka prsa nego cuti i radi sto dokazuje i njihov rast BDP-a svake godine iznad 5%.
SAD je supersila a ne imperija jer je americki gradjanin SLOBODAN! Rusi, kao pojedinci ali i velika vecina naroda nikada nisu bili slobodni u okviru svoje drzave kao sto su to bili i jesu amerikanci, englezi, nemci, holandjani i ostali Zapadni narodi. Tako da je iluzorna prica o rusima kao o slobodarskom narodu.
pre 8 godina
Rusija jeste imperija i u geopolitickom i u vojnom, mnogi nece prihvatiti ali jeste i u kulturnom smislu. U materijalnom smislu su iza zapada. Iza zapada su i u dekadenciji. Zapadu smeta sto se vise ne snebivaju da se i ponasaju kao imperija. Sto pre na zapadu prihvate Rusku Imperiju kao neminovnosn to bolje za ceo svet.
pre 8 godina
Ispiranje mozga, ali mozga citaoca ovog clanka.
pre 8 godina
Posle Americkog i Britanskog imperijalizma kojeg posmatramo poslednjih 40 godina,ovakve price su smesne.
pre 8 godina
Ha ha ha ha
Koja propaganda.
Pa da zapad poznaje Rusko drustvo ne bi tako glupo srljao u odnose sa njim.
Zapad pociva na sili i moci. Od rimskog drustva pa na ovamo uvek je tako. Gola sila i moć, i naravno tome sve podrdjeno. Čista propaganda radi lakše pljačke i ništa više. Nih drugo ništa ne interesuje. Samo dominacija i pljačka.
pre 8 godina
Уџбенички пример западне пропаганде,спрам нације за медијски одстрел и пројекат за плашење велике деце.За случај Срба то је била Велика,је ли, Србија а код Руја ,оф корс,Империја.
Бај д веј,Велика је и Британија територијално, па то овдашњим грађански орјентисаним интелектуалцима нешто не смета...
pre 8 godina
А ништа о осећају понижености и издаје коју Руси осећају у односу на „Запад"?
То је основа свега! Руси су растурили своју империју, свој свет, своју идеологију и своју економију и шта су добили? Пљачку и трговину неким робљем која се увија у "Russian bride by mail".
Како је „Запад" сејао, тако ће и да жање.
pre 8 godina
Pa ko je ustvari imperijalista onaj ko ima vojne baze u svojoj zemlji, jednu u siriji i mozda u belorusiji ili onaj koji je ima na svim kontinentima u desetinama zemalja. Sve ovo sto pise za rusiju stoji ali brate....
pre 8 godina
*Švajcarski slavista i književni kritičar Ulrih Šmid, 1965, predaje o kulturi i društvenom sistemu Rusije na Univerzitetu u Sent Galenu. Od 1993. piše za redakciju kulture uglednog Noje cirher cajtunga.
I ovako nesto ima zvanje slaviste...jos predaje na univerzitetu u Sent Galenu? Sta onda da ocekujemo od njegovih studenata, novih generacija "slavista" sa zapada? Najverovatnije iste ovakve gluposti. Nikada jedan zapadnjak nece razumeti pojam "ruska dusa", jer je na zapadu pojam "dusa" mislena imenica. Zato i ovaj "profesor" ne moze da razume da ruski intelektualci svih vrsta potpuno prirodno i spontano, bez prisile, podrzavaju svaki politicki "rezim" u Rusiji koji radi na jacanju i velicini te iste. Za razliku od Srba, svi Rusi su jedinstveni, zato im niko nikada nista nece moci.
pre 8 godina
mislim da je nesto pobrkao..ovde kao da se misli na nemce ili britance.
pre 8 godina
Mora da je u meni problem kad ne shvatam da samo zapadne zamlje postoje da bi svojim građanima obezbedili blagostanje, a sve ostale koje to pokušaju su ili diktature ili imperije. I nije problem kad amerikanci ističu svoju izuzetnost poput urođenu apoteozu u pogledu svega, a primarno u međunarodnom pravu, nego je problem kad rusi ističu kulturnu izuzetnost što i jeste suština različitosti u savremenom, civilizovanom svetu u kome osim po kulturi, svi smo jednaki pred pravom i pred zakonom.
pre 8 godina
E ajde sada da analiziramo i americko drustvo.
pre 8 godina
Pasce opet na nos, ali ovoga puta ce nos biti razbijen. Za 2 godine ce im jedina briga biti hoce li imati ista da jedu.
pre 8 godina
slazem se za neoimperijalizam. on u stvari nije neo vec samo imperijalizam jer zvanicno ime zemlje nije ruskaja tj. ruska federacija. zvanicno ime je rosijskaja tj. rusijanska federacija - drzava koja hoce da obuhvati sve nacije u njoj ali na bazi koja je najveceg naroda. toj ruskoj i pravoslavnoj bazi treba sebe da prinesu balti, ukrajinci, belorusi (lukasenko malo malo pa povileni, ocito se plasi asimilacije naroda), hriscani sa kavkaza i muslimanski narodi, od tatara, ingusa, cecena, do srednjoazijatskih i sibirskih plemena.
po sredi je klasican imperijalni sindrom koji je inalo svako carstvo, od persijskog, rimskog, vizantije - romejskog, do osmanskog i austrijskog.
imperija mora da prenebregne nacionalne razlike kako bi opstala. a da te razlike ne bi pojele sistem putem centrifugalnih tendencija, pribegava se uniformnom narativu koji je po pravilu onaj doninantne skupine - uglavnom etnije. u ovom slucaju pravoslavne i ruske.
nekad to uspe (rim sve do 3. veka, osmanlije do 17. veka, vizantija do 1204, austrija pre fra rev, jugoslavija do 1934, odnosno 1980). nekad omane (austro-madjarski konflikt, romansko-germanski u 5. veku, muslimansko-nemuslimanski u turskoj u 19. veku, jugoslavija dvaput).
amerika je najuspesnija na tom polju jer je umesto etnicke homogenizacije obavila nadnacionalnu plus ekonomsku. njoj je bilo najlakse jer nije bilo istorije podela na klasnoj ili bilo kojoj osnovi posto je napravljena od nule.
pre 8 godina
Putin je mnogo zbunio zapadnjake. Uvek je korak ispred i nikad ne znaju šta sledeće sprema. Eh da je Angela pametna pa da se okrene rusima. To bi bio bingo za celu Evropu. Još kad pogledate kandidate za predsednika Amerike Putinu se smeši lepa budućnost. :-)
pre 8 godina
uh uh, sve se bojim da svaba poznaje rusku dusu, da pritom nije ostrascen i da mu licno ne smeta ruski "neoimperijalizam". ovaj je placen, il je promasio zanimanje. bice da je ovo prvo
pre 8 godina
Diktatura uz pristanak podredjenih nije diktatura, izvini molim te, to je izborna volja gradjana Rusije, znaci demokratija braćo sa zapada, demokratija! haha...
pre 8 godina
Прво значајно и истинско разумевање Русије са Запада у овом тренутку.
Човек је потпуно разумео са идејног становишта шта се дешава у Русији-
обнова Империје. При томе, не мисли се само и искључиво на терироријалну
обнову, већ превасходно на духовну обнову руског света, православне
империје као Трећег Рима. Западна Империја, оличена у САД, то не може мирно да гледа, јер му је то једина достојна алтернатива. Зато ће покушати све да спречи обнову империје на Истоку.
pre 8 godina
Oduvek je rusko prostranstvo sa svojim prirodnim resursima bila meta zapadnih imperija. Ako slavista Šmit govori u svojoj knjizi o stvaranju ruskog imperijalizma to je to je samo ogledalo stvoreno na takve težnje. Tako i nauka "slavistika" je instrument za proučavanje kolektivne psihologije slovenskih naroda sa ciljem razbijanja na manje celine. Ta taktika koja se razvila je postala institucionalizam. Bankarski institucionalizam! Švajcarska je čuvena bankarska zemlja ali nije nezavisna, ona je zavisna od svetske bankarske oligarhije. Ona gura ispred sebe "bojovnike" slaviste, naučnike, obučene da zamene teze i kroz ovakve tekstove obrću svest. "Aneksiju Krima" bih uzeo kao najsvežiji primer upotrebljavanje izraza umesto "Referenduma" ubedljivog po procentu ruskog stanovništava. Zapadni imperijalizam je prvu put i istoriji uspeo da zavadi dva bratska naroda Ukrajince i Ruse. Korišćenje perfidno uspavanost zimskim olimpijskim igrama u Sočiju, blic krig u Kijevu je efikasno obavljen. To je veči uspeh od svih osvajačkih pohoda na Sibir. Potkovica se ubrzanim ritmom stvara, guraju se uvek neki drugi u prvu liniju fronta i naravno, niko nije lud, pogotovu danas sa brzim prenošenjem informacija. Gospodine Šmid reči u Vašoj cenjenoj knjizi su u belim rukavicama, pitki, razumljivi, sakriveni i perfidno netačni. Višedecenijska taktika je uzeta iz prirode. Borba lavova sa krdom bivola. Posmatrjući afričku igru, isto je i u humanoj igri za Sibir.
pre 8 godina
Muka mi je od Rusa i Rusije!
pre 8 godina
Rusi su oduvek bili imperijalisti.
Svejedno ko ih vodi.Nikolaj,Petar,Staljin ili Putin.To im je u genima.
Pogotovo od kada se SAD ponasaju kao rimsko carstvo a Turci bi da obnove osmanlijsku imperiju.
pre 8 godina
Ne volim ovakve tekstove van bilo kog konteksta, prevedeno bez ikakvog kraja i pocetka tj uvoda u temu ... citam drugi put ... posle prvog citanja da me je neko pitao ne bih znao da mu kazem ni o cemu je rec ni koji je smisao ... nista. Nebitno da li se radi o geopolitickoj situaciji ili o tehnologiji ili o farmi ...
pre 8 godina
diktatura sa podrškom podređenih - nije li to svaka demokratija.
pre 8 godina
"Pišete da rusko društvo pati od gubitka osećaja za realnost". ovo je ključna osobina rusofila i u odgovorima i zajedničaka osobina sa našim botovima
(rhapsody, 6. februar 2016 19:13)
Хајде да видимо ко има осећај за реалност - 4 године рата у Сирији, а ни једна једина реч о цивилним жртвама на ЦНН и ББЦ-ију. 4 године ИСИС финансира Америка, а нафту шверцује Турска коју продаје ЕУ и Америци. Губитак осећаја за реалност? Рецимо - Косово може у УН, може да буде Република, али Крим не може. Или рецимо - ЕУ мора да уведе санкције Русији, али Америка може да купује ракетне моторе од Русије за свој свемирски програм. Ко је ту изгубио додир са реалношћу?
Нисам русофил а ни бот, али једноставно не могу да сварим америчко и европско пропагандно смеће, као ни руско. Од Руса макар не читам умоболности и бљувотине типа - цивилне жртве, демократија, људска права. А ти ако можеш - у реду. За прихватање западњачког ментално смећа само не треба имати мозак и разум.
pre 8 godina
"Fašista je čovjek čija je žudnja za novcem ili moći takvim intenzitetom iskombinovana sa netolerancijom prema ljudima drugih rasa, partija, klasa, religija, kultura, regija ili nacija koja ga čini nemilosrdnim u njegovoj upotrebi obmana i nasilja pomoću kojih ostvaruje svoje ciljeve. Vrhovni bog fašiste, prema kojem su njegovi ciljevi usmjereni, može biti novac ili moć; može biti rasa ili klasa; može biti vojska, klika ili ekonomska grupa; ili može biti kultura, religija ili politička partija.
Dodatnu opasnost predstavljaju oni koji, deklarativno se salažući za demokratiju i opšte dobro, u svojoj nezajažljivoj pohlepi za novcem i moći koju novac omogućava, ne prezaju da potajno izbjegavaju zakone skrojene da sačuvaju javnost od monopolističkog iznuđivanja.
Njihov konačni cilj prema kojem su sve njihove prevare usmjerene je da zarobe političku moć kako bi, koristeći istovremeno moć države i moć tržišta, zadržali običnog čovjeka u vječnoj podređenosti.
Oni tvrde da su super-patriote, ali bi poništili svaku slobodu koju garantuje ustav.
Oni su patriote u periodu rata jer je to u njihovom interesu, ali u mirnodopskom periodu prate moć i novac kud god ih oni vode."
Henri Volas o fašistima (fragmenti teksta iz Njujork Tajmsa, 1944.):
pre 8 godina
mogu rusofili da kazu sta hoce , ali ovo je tacno od tacke do tacke...
pre 8 godina
Kad preterano duvaš u "veliki nacionalni neoimperijalni projekat Rusije" on neizbežno pukne.Još je i gore što tom prilikom ostaneš bez daha (čitaj - uludo potrošiš nacionalne resurse). A najgore je od svega što narod ostane u bedi, a oligarsi, silovici, FSB-ovci i ostali putinovci uvek blagovremeno dosta nakradu za sebe.
pre 8 godina
pa i on je angazovani pisac, jednoumlja, samo sa druge strane. glava-pismo al 10 din je 10 din.
pre 8 godina
odlican clanak... no sad ce rusofilska srBadijska manija da bljuje vatru jer smatraku da je clanak uvrijedljiv za Rusiju
apsolutno nije samo je istinit i to je istina koju Rusi vole
pre 8 godina
Srbi su jos vise odusevljeni, ali to je zato sto su daleko. Da su blize Rusiji ne bi bili toliko odusevljeni.
pre 8 godina
pa i Englezi i Francuzi i dalje imaju osecaj imeprijalnosti i rado bi da se njihove davno posrnule imperijalisticke ideje ponovo ostvare na neki nacin. to je nekako normalno ako ste bili najaci na svetu i osetili tu vrstu moci da to zelite da osetite ponovo (kao npr zal za ex-yu kod nas). A sto se prava i sloboda obicnih ljudi tice svuda u svetu su na najnizim granama u istoriji. Prosecan Amerikanac i Evropljanin su uvezani sistemom kredita-dugova, obrazovanja, medija itd itd na gotovo identican nacin kao prosecan Rus koga uvezuje drzavni aparat direktno, sto u njihovom slucaju moze da bude i dobro jer 'sloboda' u tolikoj zemlji lako vodi u anarhiju kao sto su imali prilike da vide pre dvadesetak godina. Verovatno oni dobro znaju zasto toliko cene Putina. Uzdravlje malim i obicnim ljudima, mocnici se na svim stranama odlicno snalaze!!
pre 8 godina
ko zeli da kleci pred celavim patuljkom slobodan je da to ucini na svoje zadovoljstvo a nas ostale slobodno neka preskoci...
pre 8 godina
Bolesno društvo koje klizi prema raspadu koji će biti opasan za ceo svet.
pre 8 godina
Ovaj izrazito rusofilski tekst, samo ukazuje na azijsku satrapiju, koja je zakasnila 200 - 300 godina za istorijom.
pre 8 godina
Ne znam, plasi me cinjenica da Rusija ekonomski propada.
To ce naterati ruski narod da prestane napadati druge drzave.
pre 8 godina
i oni misle da su nebeski narod. brojkama svakog rusa i srbina mozes "privremeno" vratiti u realnost, ali na samo nekoliko sekundi, onda nastupa snazan mehanizam odbrane u vidu poricanja. ruski bdp sada vredi 1,1 bilion(hiljadu milijardi) dolara, sto je polovinu vrednosti iz 2013 kada je bio 2 biliona, izvoz je pao 35% u 2015, zanimljivo je da je ne-naftni izvoz pao vise nego izvoz nafte, sto znaci da se ruska ekonomija ne prilagodjava i jos vise je zavisna od nafte/gasa. poredjenja radi americki bdp je 18 biliona. rusija zaista jeste mocna drzava, samo su se precenili, treba ih spustiti na nivo koji zasluzuju.
pre 8 godina
Nadam se da će ubrzo nestati na dobrobit svih nas.
pre 8 godina
bramasutra@ - tacno. bio sam i video upravo to sto si pomenuo tj. napisao.
da se vratim na temu. svako malo neka velika nacija poleti u svojoj imperijalustickoj zelji i kao po pravilu uglavnom brzo dobije po nosu. nemacka, japan, poljska, holandija... problem je sto sada imamo jednu imperijalisticku silu koja se polako gasi (amerika) ali koja je i dalje jaka i novo budjenje starih imperijalistickih sila kina i rusija istovremeno. to moze da dovede do svetskog rata i razaranja neslucenih razmera. svi smo svedoci trenutne političke situacije u svetu i vidimo da su tenzije svakoga dana sve vece i vece. uskoro mozemo doci do tacke bez povratka kada ce biti dovoljna samo jedna sitnica pa da izazove globalno razaranje.
pre 8 godina
Dosta vise sa Rusima!
pre 8 godina
Na jednoj strani sve demokratske i civilizovane zemje Sveta, a na drugoj strani- Rusija, Sirija,Irak,Avganistan,Kuba,Severna Koreja i rusofilcici iz Srbistana...Pametnom dovoljno!
pre 8 godina
"Pišete da rusko društvo pati od gubitka osećaja za realnost". ovo je ključna osobina rusofila i u odgovorima i zajedničaka osobina sa našim botovima
pre 8 godina
Sve sto je receno je tacno, samo ne vidim nikakvu razliku sa na primer GBR i u cemu je problem, sve bivse imperijalne sile nastoje da to budu ponovo zasto ne bi i Rusija.
Samo da budemo objektivni nama zbog toga moze biti samo jos gore nikako bolje
pre 8 godina
Rusija nije na nivou Ruske imperije i na nivou SSSR, oni i Britanci su doziveli postimperijalni sok ali nisu dovoljno spremni da to prihvate, zato oboje forsiraju neoimperijalizam.
pre 8 godina
U svemu se slazem sa doticnim,ali on zapostavlja nekoliko kljucnih stvari koje pogoduju rastu ruskog nacionalizma,a mozda (naglasavam) i imperijalizma. Prijevremeno ukljucenje Rumunije i Bugarske u EU i NATO koji su bili protivni svakoj unutrasnjoj logici sistema vrijednosti u EU (naravno,zbog vojno-geopolitickih razloga su primljeni),zatim drzavni udar i Majdan u Ukrajini,pad cijena nafte kao cilj slabljenja budzeta Rusije,i na kraju svrstavanje na stranu istih onih koji siju smrt po Parizu,iako osim geopol. razloga nemaju ama bas nikakav ideoloski za to,sto opet ide na ruku geo nacionalizmu Rusa jer oni za svako svoje djelovanje van granica moraju imati ideolosku podlogu. Suma sumarum- sve je isplanirano,i to vrlo dobro. Nato je rekao SAH!
pre 8 godina
@srki
Vrlo dobra analiza ali ne mogu u potpunosti da se složim. Amerika nije počela od nule već istrebljenjem nativne civilizacije koja čak ni sada nije potpuno integrirana (jedan deo "Indijanaca" živi u rezervatima). Potom sledi robovlasništvo i ta podjela belci - crnci i dalje traje. Imigranti iz Srednje Amerike, posebno Meksikanci su imali pogrdan naziv "wet bacs" i i dalje su nipodastavani. Dalje, postavlja se pitanje kakav je stav muslimanske zajednice u USA prema sopstvenoj državi.
Tačno, Amerika je najviše od svih uradila na ispravljanju problema i integraciji ali sa druge strane Rusi imaju trajni problem Čečena (i drugih muslimana) ali sumnjam da bi Belorusi, a očito i deo Ukrajinaca imao problema sa Ruskom Imperijom, imajući u vidu dugu (predkomunisticku) istoriju.
Naravno, to zajedništvo istočnih Slovena je brutalno narušio Staljin u Ukrajini ali treba uzeti u obzir i kolektivno predkomunisticku sjećanje ova tri naroda..
pre 8 godina
Kako moze postojati "diktatura uz ptistanak podredjenog"?!
pre 8 godina
imperija zla
pre 8 godina
А ништа о осећају понижености и издаје коју Руси осећају у односу на „Запад"?
То је основа свега! Руси су растурили своју империју, свој свет, своју идеологију и своју економију и шта су добили? Пљачку и трговину неким робљем која се увија у "Russian bride by mail".
Како је „Запад" сејао, тако ће и да жање.
pre 8 godina
...e dobri Nemci,da nije bilo Poljaka Vojtile jos bi gledali Zid u Berlinu...Berlinski zid davno pao a vi jos pod US okupacijom...
pre 8 godina
@ Додир са реалношћу
egzatan primer napisanog
pre 8 godina
Briga je mene za Ruse Amerikance i Evropljane iskreno.
pre 8 godina
Нисам русофил а ни бот, али једноставно не могу да сварим америчко и европско пропагандно смеће, као ни руско. Од Руса макар не читам умоболности и бљувотине типа - цивилне жртве, демократија, људска права. А ти ако можеш - у реду. За прихватање западњачког ментално смећа само не треба имати мозак и разум.
(Додир са реалношћу, 6. februar 2016 19:52)
Zivis u zemlji koja je Rusiji dala sve benefite u poslovima s naftom ( pronadji sam kolika je rudna renta), koja pritom ima najgore i najskuplje gorivo u Evropi. Ista Rusija stiti Miru, Marka, Karice, salju ti Konuzina da te ponizava u tvojoj zemlji, cuvaju Bajatovica, imaju svoje "agente", poput Kusturice, koji vise voli Rusiju od Srbije. Rusija nista dobro ne zeli Srbiji, kao ni EU, kao ni USA, sto se pre otreznimo, bolje po nas. Neki Srbi bi vise voleli da su Rusi (kriza identiteta) i to je najveci poraz, gori od 1995, gori od 1999.
pre 8 godina
A amerikanci nisu?? Hehe Rusi su male mace za zapadni neoimperijalizam.
pre 8 godina
@Dejan
jos vise mi je muka od srpskih kompleksa i paranoje.
Cackali mecku pa dobili po njonji i sada se radujemo svemu sto bi revansiralo nasu sujetu.
pre 8 godina
Imperija koja gradjanima isplacuje prosecnu platu od 500 dolara? Imperija koja gradjanima isplacuje duplo manji minimalac nego u Srbiji? Neko mora da se sali.
Jedina supersila danas i u narednih par vekova bice SAD i eventualno Kina, koja se ne busa previse u veliko-drzavna i nacionalisticka prsa nego cuti i radi sto dokazuje i njihov rast BDP-a svake godine iznad 5%.
SAD je supersila a ne imperija jer je americki gradjanin SLOBODAN! Rusi, kao pojedinci ali i velika vecina naroda nikada nisu bili slobodni u okviru svoje drzave kao sto su to bili i jesu amerikanci, englezi, nemci, holandjani i ostali Zapadni narodi. Tako da je iluzorna prica o rusima kao o slobodarskom narodu.
pre 8 godina
mogu rusofili da kazu sta hoce , ali ovo je tacno od tacke do tacke...
pre 8 godina
Pasce opet na nos, ali ovoga puta ce nos biti razbijen. Za 2 godine ce im jedina briga biti hoce li imati ista da jedu.
pre 8 godina
Ovaj izrazito rusofilski tekst, samo ukazuje na azijsku satrapiju, koja je zakasnila 200 - 300 godina za istorijom.
pre 8 godina
Ne znam, plasi me cinjenica da Rusija ekonomski propada.
To ce naterati ruski narod da prestane napadati druge drzave.
pre 8 godina
Muka mi je od Rusa i Rusije!
pre 8 godina
Nadam se da će ubrzo nestati na dobrobit svih nas.
pre 8 godina
odlican clanak... no sad ce rusofilska srBadijska manija da bljuje vatru jer smatraku da je clanak uvrijedljiv za Rusiju
apsolutno nije samo je istinit i to je istina koju Rusi vole
pre 8 godina
Kad preterano duvaš u "veliki nacionalni neoimperijalni projekat Rusije" on neizbežno pukne.Još je i gore što tom prilikom ostaneš bez daha (čitaj - uludo potrošiš nacionalne resurse). A najgore je od svega što narod ostane u bedi, a oligarsi, silovici, FSB-ovci i ostali putinovci uvek blagovremeno dosta nakradu za sebe.
pre 8 godina
ko zeli da kleci pred celavim patuljkom slobodan je da to ucini na svoje zadovoljstvo a nas ostale slobodno neka preskoci...
pre 8 godina
Bolesno društvo koje klizi prema raspadu koji će biti opasan za ceo svet.
pre 8 godina
Srbi su jos vise odusevljeni, ali to je zato sto su daleko. Da su blize Rusiji ne bi bili toliko odusevljeni.
pre 8 godina
i oni misle da su nebeski narod. brojkama svakog rusa i srbina mozes "privremeno" vratiti u realnost, ali na samo nekoliko sekundi, onda nastupa snazan mehanizam odbrane u vidu poricanja. ruski bdp sada vredi 1,1 bilion(hiljadu milijardi) dolara, sto je polovinu vrednosti iz 2013 kada je bio 2 biliona, izvoz je pao 35% u 2015, zanimljivo je da je ne-naftni izvoz pao vise nego izvoz nafte, sto znaci da se ruska ekonomija ne prilagodjava i jos vise je zavisna od nafte/gasa. poredjenja radi americki bdp je 18 biliona. rusija zaista jeste mocna drzava, samo su se precenili, treba ih spustiti na nivo koji zasluzuju.
pre 8 godina
Rusija nije na nivou Ruske imperije i na nivou SSSR, oni i Britanci su doziveli postimperijalni sok ali nisu dovoljno spremni da to prihvate, zato oboje forsiraju neoimperijalizam.
pre 8 godina
Na jednoj strani sve demokratske i civilizovane zemje Sveta, a na drugoj strani- Rusija, Sirija,Irak,Avganistan,Kuba,Severna Koreja i rusofilcici iz Srbistana...Pametnom dovoljno!
pre 8 godina
"Pišete da rusko društvo pati od gubitka osećaja za realnost". ovo je ključna osobina rusofila i u odgovorima i zajedničaka osobina sa našim botovima
pre 8 godina
imperija zla
pre 8 godina
Ma, da. Cim neko pokaze da nije americka pudlica, odmah mu lepe neo-imperijalisticke etikete.
pre 8 godina
Rusi su oduvek bili imperijalisti.
Svejedno ko ih vodi.Nikolaj,Petar,Staljin ili Putin.To im je u genima.
Pogotovo od kada se SAD ponasaju kao rimsko carstvo a Turci bi da obnove osmanlijsku imperiju.
pre 8 godina
nisam rusofil ni najmanje, ali mi vec duze vreme smeta ovo etiketiranje Rusije kao imperije, deluje pomalo licemerno da SAD, koje pod kontrolom drze veci deo sveta, direktno ili posredno, optuzuju Rusiju za imperijalizam
pre 8 godina
Nikad german nece razumeti slovensko bice.
Zato ga i ne treba kriviti kad govori gluposti.
pre 8 godina
Rusija jeste imperija. Rus nije rob, nego gospodar. Nad narodima.
To nije crta ove generacije, to je njihov kod.
Slično s Kinezima. Ko je bio tamo, mogao je primetiti da jedan čistač cipela u Šangaju ima ponos i lični integritet gotovo do arogancije, naspram zapadnog čoveka.
To su imperije, civilizacije, koje su svesne svoje veličine, koja je utemeljena na istoriji, tradiciji, kulturi, precima... To su ljudi i nacije s samopoštovanjem i dostojanstvom.
Da li bi se oni odrekli Dalmacije, Krajine, Bosne, Makedonije, Kosova...? Neće se Kinez odreći Tibeta nikad, kao što se ni Rus ne odriče Baltika ili Krima. Nego se kroz generacije prenosi osećaj svojosti. I čeka trenutak.
pre 8 godina
U svemu se slazem sa doticnim,ali on zapostavlja nekoliko kljucnih stvari koje pogoduju rastu ruskog nacionalizma,a mozda (naglasavam) i imperijalizma. Prijevremeno ukljucenje Rumunije i Bugarske u EU i NATO koji su bili protivni svakoj unutrasnjoj logici sistema vrijednosti u EU (naravno,zbog vojno-geopolitickih razloga su primljeni),zatim drzavni udar i Majdan u Ukrajini,pad cijena nafte kao cilj slabljenja budzeta Rusije,i na kraju svrstavanje na stranu istih onih koji siju smrt po Parizu,iako osim geopol. razloga nemaju ama bas nikakav ideoloski za to,sto opet ide na ruku geo nacionalizmu Rusa jer oni za svako svoje djelovanje van granica moraju imati ideolosku podlogu. Suma sumarum- sve je isplanirano,i to vrlo dobro. Nato je rekao SAH!
pre 8 godina
'Ne mislite valjda na agresiju u Ukrajini?'
Kakvo apsurdno pitanje, ko tako pocinje intervju?
A Rusi pritom i nisu vrsili agresiju na Ukrajinu, to im je ucinila sopstvena vlast.
pre 8 godina
Ne znam da li ih nervira vise Putin ili njegovo naoruzanje 30 godina naprednije. Mozda su energenti?
Zamislite sad ruske medije kako se svakodnevno bave tudjim politicarima? Vecim delom se bave uspesima u Siriji gde je presecena ruta sverca tudje nafte kojom je placano naoruzanje kako bi svrgli Asada.
Sve je lepo isplanirano, ali su to Rusi jos bolje uradili.
pre 8 godina
A sta cemo sa imperijalizmom anglosaksonskog tipa koji traje vec decenijama
pre 8 godina
Rusi izgubili osecaj za realnost. Znaci ludi su. A Zapad sve samo neki normalci, kad ono sve istetovirani, ne znaju dal su muski ili zenski, sve neki humanitarci a ustvari krvolocni otimaci itd.
pre 8 godina
Nebitno je da li ste za Zapad ili Ruse, balans je bitan za čovečanstvo, a Rusi vraćaju taj balans dve velike sile. Na liderima je da li će taj balans voditi ka ravnopravnosti ili totalnom uništenju u želji za većom moći.
pre 8 godina
Slušam CNN oko nove godine kad voditelj bukvalno govori 'Saljemo iskrene čestitke za sve naše vojnike širom sveta koji brane SAD'.
Razmišljam, šta bi bilo kad bi tako nešto rekao ruski voditelj? Znači ovi mogu i niko drugi ne može a da nedobije već neku izlizanu etiketu.
pre 8 godina
oval lik nije nikakav slavista nego običan Nato lobista što u današnje vreme me nije teško proveriti uz
malo znanja nemačkog ili engleskog jezika!
pre 8 godina
slazem se za neoimperijalizam. on u stvari nije neo vec samo imperijalizam jer zvanicno ime zemlje nije ruskaja tj. ruska federacija. zvanicno ime je rosijskaja tj. rusijanska federacija - drzava koja hoce da obuhvati sve nacije u njoj ali na bazi koja je najveceg naroda. toj ruskoj i pravoslavnoj bazi treba sebe da prinesu balti, ukrajinci, belorusi (lukasenko malo malo pa povileni, ocito se plasi asimilacije naroda), hriscani sa kavkaza i muslimanski narodi, od tatara, ingusa, cecena, do srednjoazijatskih i sibirskih plemena.
po sredi je klasican imperijalni sindrom koji je inalo svako carstvo, od persijskog, rimskog, vizantije - romejskog, do osmanskog i austrijskog.
imperija mora da prenebregne nacionalne razlike kako bi opstala. a da te razlike ne bi pojele sistem putem centrifugalnih tendencija, pribegava se uniformnom narativu koji je po pravilu onaj doninantne skupine - uglavnom etnije. u ovom slucaju pravoslavne i ruske.
nekad to uspe (rim sve do 3. veka, osmanlije do 17. veka, vizantija do 1204, austrija pre fra rev, jugoslavija do 1934, odnosno 1980). nekad omane (austro-madjarski konflikt, romansko-germanski u 5. veku, muslimansko-nemuslimanski u turskoj u 19. veku, jugoslavija dvaput).
amerika je najuspesnija na tom polju jer je umesto etnicke homogenizacije obavila nadnacionalnu plus ekonomsku. njoj je bilo najlakse jer nije bilo istorije podela na klasnoj ili bilo kojoj osnovi posto je napravljena od nule.
pre 8 godina
*Švajcarski slavista i književni kritičar Ulrih Šmid, 1965, predaje o kulturi i društvenom sistemu Rusije na Univerzitetu u Sent Galenu. Od 1993. piše za redakciju kulture uglednog Noje cirher cajtunga.
I ovako nesto ima zvanje slaviste...jos predaje na univerzitetu u Sent Galenu? Sta onda da ocekujemo od njegovih studenata, novih generacija "slavista" sa zapada? Najverovatnije iste ovakve gluposti. Nikada jedan zapadnjak nece razumeti pojam "ruska dusa", jer je na zapadu pojam "dusa" mislena imenica. Zato i ovaj "profesor" ne moze da razume da ruski intelektualci svih vrsta potpuno prirodno i spontano, bez prisile, podrzavaju svaki politicki "rezim" u Rusiji koji radi na jacanju i velicini te iste. Za razliku od Srba, svi Rusi su jedinstveni, zato im niko nikada nista nece moci.
pre 8 godina
A, sta cemo za zapadnim Staro-imperijalizmom? Udjose li u istocnu Evropu uz pomoc najrazornijeg oruzja propagande, a rusi posle napada sa zapada na Ukrajinu, spasise svoj Krim i to je neo imperijalizam!? Rusija odgovara zapadu samo kada je na kolenika i pod vodjstvom mucenika poput Gorbacova i Jeljcina! Napad na srce planete je u toku, nadamo se pobedi onih koji se brane!
pre 8 godina
bramasutra@ - tacno. bio sam i video upravo to sto si pomenuo tj. napisao.
da se vratim na temu. svako malo neka velika nacija poleti u svojoj imperijalustickoj zelji i kao po pravilu uglavnom brzo dobije po nosu. nemacka, japan, poljska, holandija... problem je sto sada imamo jednu imperijalisticku silu koja se polako gasi (amerika) ali koja je i dalje jaka i novo budjenje starih imperijalistickih sila kina i rusija istovremeno. to moze da dovede do svetskog rata i razaranja neslucenih razmera. svi smo svedoci trenutne političke situacije u svetu i vidimo da su tenzije svakoga dana sve vece i vece. uskoro mozemo doci do tacke bez povratka kada ce biti dovoljna samo jedna sitnica pa da izazove globalno razaranje.
pre 8 godina
Mi Bogu hvala znamo da su drugi strogo u svojim granicama, da su devedesetih Rusi nama komadali drzavu, bacali bombe... Znamo i sta su sirom sveta radili, po Vijetnamu, Iraku, Libiji... milione zavili u crno, narode unistili, drzave u rusevine pretvorili, sve zle Ruje. Ili pak to bejahu neki drugi koji eto bistre slavisticku nauku i zakljucuju da Rusi postoje imperijalisticki?
pre 8 godina
Zna se ko ima najvece imperijalne ambicije. To izgleda nikome ne smeta. Problem je kad neko drugi ima bar malo takvih ambicija. Onda se javljaju orkestrirani tekstovi poput ovog. Na prvoj stranici ovog sajta cak cetiri teksta o Rusiji, uglavnom u negativnom kontekstu. Ko to narucuje? Toliko o nezavisnom novinarstvu.
pre 8 godina
"Pišete da rusko društvo pati od gubitka osećaja za realnost". ovo je ključna osobina rusofila i u odgovorima i zajedničaka osobina sa našim botovima
(rhapsody, 6. februar 2016 19:13)
Хајде да видимо ко има осећај за реалност - 4 године рата у Сирији, а ни једна једина реч о цивилним жртвама на ЦНН и ББЦ-ију. 4 године ИСИС финансира Америка, а нафту шверцује Турска коју продаје ЕУ и Америци. Губитак осећаја за реалност? Рецимо - Косово може у УН, може да буде Република, али Крим не може. Или рецимо - ЕУ мора да уведе санкције Русији, али Америка може да купује ракетне моторе од Русије за свој свемирски програм. Ко је ту изгубио додир са реалношћу?
Нисам русофил а ни бот, али једноставно не могу да сварим америчко и европско пропагандно смеће, као ни руско. Од Руса макар не читам умоболности и бљувотине типа - цивилне жртве, демократија, људска права. А ти ако можеш - у реду. За прихватање западњачког ментално смећа само не треба имати мозак и разум.
pre 8 godina
"Verujem da ovo patriotsko oduševljenje, koje je jako ojačalo pre dve godine, veoma brzo može ponovo da nestane."
Veruje ili nada se. Pre bih rekao ono drugo. U suštini sva ta "dobronamerna" a i nedobronamerna gospoda, koji Rusiju na vade iz usta, priželjkuju jednog novog Gorbačova i Jelcina, kako bi nastavili sa rastakanjem Ruske države, nacije i duše.
Ne kažem da je bilo realno da opstane SSSR, sve te stare nacije su imale pravo na svoje države, ali na sceni je bilo rastakanje i Ruske nacije. Pri tom je preko 20 (neki kažu i 30) miliona Rusa je ostalo van granica svoje države. Najčešće uz gubitak prava i uz ponižavanje od strane novonastalih država (Baltičke države). Takva stvar ne može nikako da bude bez nekih posledica.
pre 8 godina
Dosta vise sa Rusima!
pre 8 godina
Швајцарац се бави Русијом, уместо да се бави Швајцарском. Цео свет је остало глув и нем на колаборацију нациста са Швајцарцима, а и ови су то лепо заташкали гомилама новца. Тућег, наравно. Јесте, Русија је империја, Путин је диктатор, Руси су пијанице и морони. То смо схватили. Него, нисмо схватили ко је почео фрку у Ираку, ко је затим прешао на Сирију, Либију, а претходно разбуцао Авганистан и Југославију, па сада ево и Украјину. Јесу ли све то закували ти пијани Руси?
Да није било Слобе, не би ни почео рат у Вијетнаму. Питам се колицки ниво интелигенције имају просечни конзументи Дојчелелеа.
pre 8 godina
Skoro pa svaki dan citamo ili zakljucujemo: Putin najbogatiji Rus, Putin opljacko 183 milijarde dolara, Putin ima nekoliko zena, Putin ima puno vanbracne dece, Putin je prihopata, Putin je bio i ostao tiranin u svojoj porodici, Putin je bio najgori agent KGB, Putin pogubio sve kljuceve KGB lagera u Nemackoj pa zbog toga proteran, Putin mrtav pijan na smrt isprebijao svoju zenu, Rusija propada, Rusija je pred slomom, Rusija je na kolenima, Rusija grca u gubicima, Ruisko trziste se urusava, Ruska berza propada, Rusi napadaju Skandinavciju, Ruska invazija na balticke zemlje... sad i ova klnjiga, nemacki ZDF mamlo malo pa snima i objavljuje neki dokumentarac o Rusima... Ma ljudi smarate vise sa tom Rusijom, sa Putinom, sa KGB, sa SSSR. Ovo je zbilja postalo psiho od najgoreg psiho terora koji se moze doziveti.
pre 8 godina
agresija Rusa na Ukrajinu, je isto sto i agresija Srba na Bosnu, u kojoj zive vec 1400 godina, i gde su jedini domoroci....
Cim sam to procitao, prestao sam dalje da citam...
pre 8 godina
Putin je mnogo zbunio zapadnjake. Uvek je korak ispred i nikad ne znaju šta sledeće sprema. Eh da je Angela pametna pa da se okrene rusima. To bi bio bingo za celu Evropu. Još kad pogledate kandidate za predsednika Amerike Putinu se smeši lepa budućnost. :-)
pre 8 godina
Dzaba vam novci moji sinovci,dzaba vam bilo dobre volje...
pre 8 godina
Sve vajni strucnjaci okrenuti protiv Rusije...
pre 8 godina
Dnevna doz rusofobije bez koje zapad ne moze.Zaludan pop i jarice krsti.
pre 8 godina
Bla bla,truc muc. Ocigledno da je autoru dobra Rusija ona u blatu i polu raspadu.Cim krene da se oporavlja,odmah krece prica o imperiji i novom SSSR-u.
pre 8 godina
Dakle, Rusi su okrenuti ka patriotizmu i želji da njihova država bude velika sila, i to je loše. Mada, isto to može da se kaže za Amerikance, ali onda je to dobro. I kad Hilari Klinton izjavi da bogatstva Sibira ne mogu da pripadaju samo Rusiji, i to je dobro. Upravo ovakvi "eksperti" kao ovaj Švajcarac i "objektivni" novinari DW pokazuju da je teza da Rusija ne može da obezbedi čak ni svoj opstanak, a kamoli blagostanje svom stanovništvu osim kao supersila potpuno tačna. Žao mi je, gospodo zapadnjaci, ali Rusija sigurno neće biti vaša kolonija, ovog puta nećete moći da idete topovima na vojsku naoružanu kopljima, kao što ste navikli.
pre 8 godina
И биће Империја!
pre 8 godina
mislim da je nesto pobrkao..ovde kao da se misli na nemce ili britance.
pre 8 godina
Biti slavista, ne znaci nuzno znati istoriju...
pre 8 godina
Прочитао сам само неколико речи.Дојче Веле,Светлана Алексијевич,тазе "нобеловка" и престао да читам.
pre 8 godina
Свако ко је видео Москву или Петроград зна да Русија ЈЕСТЕ империја и то нема везе са тим да ли је неко воли или не.
pre 8 godina
Oduvek je rusko prostranstvo sa svojim prirodnim resursima bila meta zapadnih imperija. Ako slavista Šmit govori u svojoj knjizi o stvaranju ruskog imperijalizma to je to je samo ogledalo stvoreno na takve težnje. Tako i nauka "slavistika" je instrument za proučavanje kolektivne psihologije slovenskih naroda sa ciljem razbijanja na manje celine. Ta taktika koja se razvila je postala institucionalizam. Bankarski institucionalizam! Švajcarska je čuvena bankarska zemlja ali nije nezavisna, ona je zavisna od svetske bankarske oligarhije. Ona gura ispred sebe "bojovnike" slaviste, naučnike, obučene da zamene teze i kroz ovakve tekstove obrću svest. "Aneksiju Krima" bih uzeo kao najsvežiji primer upotrebljavanje izraza umesto "Referenduma" ubedljivog po procentu ruskog stanovništava. Zapadni imperijalizam je prvu put i istoriji uspeo da zavadi dva bratska naroda Ukrajince i Ruse. Korišćenje perfidno uspavanost zimskim olimpijskim igrama u Sočiju, blic krig u Kijevu je efikasno obavljen. To je veči uspeh od svih osvajačkih pohoda na Sibir. Potkovica se ubrzanim ritmom stvara, guraju se uvek neki drugi u prvu liniju fronta i naravno, niko nije lud, pogotovu danas sa brzim prenošenjem informacija. Gospodine Šmid reči u Vašoj cenjenoj knjizi su u belim rukavicama, pitki, razumljivi, sakriveni i perfidno netačni. Višedecenijska taktika je uzeta iz prirode. Borba lavova sa krdom bivola. Posmatrjući afričku igru, isto je i u humanoj igri za Sibir.
pre 8 godina
Ispiranje mozga, ali mozga citaoca ovog clanka.
pre 8 godina
Куд баш овакав интервју на Дојче веле?
pre 8 godina
Realno,Zapadna propaganda je postala ubedljivo najveci smor...puno smorenija od repriziranja Boljeg zivota po 734. put
pre 8 godina
uh uh, sve se bojim da svaba poznaje rusku dusu, da pritom nije ostrascen i da mu licno ne smeta ruski "neoimperijalizam". ovaj je placen, il je promasio zanimanje. bice da je ovo prvo
pre 8 godina
diktatura sa podrškom podređenih - nije li to svaka demokratija.
pre 8 godina
Diktatura uz pristanak podredjenih nije diktatura, izvini molim te, to je izborna volja gradjana Rusije, znaci demokratija braćo sa zapada, demokratija! haha...
pre 8 godina
Уџбенички пример западне пропаганде,спрам нације за медијски одстрел и пројекат за плашење велике деце.За случај Срба то је била Велика,је ли, Србија а код Руја ,оф корс,Империја.
Бај д веј,Велика је и Британија територијално, па то овдашњим грађански орјентисаним интелектуалцима нешто не смета...
pre 8 godina
Ha ha ha ha
Koja propaganda.
Pa da zapad poznaje Rusko drustvo ne bi tako glupo srljao u odnose sa njim.
Zapad pociva na sili i moci. Od rimskog drustva pa na ovamo uvek je tako. Gola sila i moć, i naravno tome sve podrdjeno. Čista propaganda radi lakše pljačke i ništa više. Nih drugo ništa ne interesuje. Samo dominacija i pljačka.
pre 8 godina
Procitah samo odgovor na prvo pitanje iz koga se razume da doticni misli da Holandija nije imala imperijalnu istoriju!!
Dalje citanje bese suvisno.
pre 8 godina
Прво значајно и истинско разумевање Русије са Запада у овом тренутку.
Човек је потпуно разумео са идејног становишта шта се дешава у Русији-
обнова Империје. При томе, не мисли се само и искључиво на терироријалну
обнову, већ превасходно на духовну обнову руског света, православне
империје као Трећег Рима. Западна Империја, оличена у САД, то не може мирно да гледа, јер му је то једина достојна алтернатива. Зато ће покушати све да спречи обнову империје на Истоку.
pre 8 godina
E ajde sada da analiziramo i americko drustvo.
pre 8 godina
Rusija jeste imperija i u geopolitickom i u vojnom, mnogi nece prihvatiti ali jeste i u kulturnom smislu. U materijalnom smislu su iza zapada. Iza zapada su i u dekadenciji. Zapadu smeta sto se vise ne snebivaju da se i ponasaju kao imperija. Sto pre na zapadu prihvate Rusku Imperiju kao neminovnosn to bolje za ceo svet.
pre 8 godina
А ништа о осећају понижености и издаје коју Руси осећају у односу на „Запад"?
То је основа свега! Руси су растурили своју империју, свој свет, своју идеологију и своју економију и шта су добили? Пљачку и трговину неким робљем која се увија у "Russian bride by mail".
Како је „Запад" сејао, тако ће и да жање.
pre 8 godina
А ништа о осећају понижености и издаје коју Руси осећају у односу на „Запад"?
То је основа свега! Руси су растурили своју империју, свој свет, своју идеологију и своју економију и шта су добили? Пљачку и трговину неким робљем која се увија у "Russian bride by mail".
Како је „Запад" сејао, тако ће и да жање.
pre 8 godina
Pa ko je ustvari imperijalista onaj ko ima vojne baze u svojoj zemlji, jednu u siriji i mozda u belorusiji ili onaj koji je ima na svim kontinentima u desetinama zemalja. Sve ovo sto pise za rusiju stoji ali brate....
pre 8 godina
Posle Americkog i Britanskog imperijalizma kojeg posmatramo poslednjih 40 godina,ovakve price su smesne.
pre 8 godina
pa i on je angazovani pisac, jednoumlja, samo sa druge strane. glava-pismo al 10 din je 10 din.
pre 8 godina
"Fašista je čovjek čija je žudnja za novcem ili moći takvim intenzitetom iskombinovana sa netolerancijom prema ljudima drugih rasa, partija, klasa, religija, kultura, regija ili nacija koja ga čini nemilosrdnim u njegovoj upotrebi obmana i nasilja pomoću kojih ostvaruje svoje ciljeve. Vrhovni bog fašiste, prema kojem su njegovi ciljevi usmjereni, može biti novac ili moć; može biti rasa ili klasa; može biti vojska, klika ili ekonomska grupa; ili može biti kultura, religija ili politička partija.
Dodatnu opasnost predstavljaju oni koji, deklarativno se salažući za demokratiju i opšte dobro, u svojoj nezajažljivoj pohlepi za novcem i moći koju novac omogućava, ne prezaju da potajno izbjegavaju zakone skrojene da sačuvaju javnost od monopolističkog iznuđivanja.
Njihov konačni cilj prema kojem su sve njihove prevare usmjerene je da zarobe političku moć kako bi, koristeći istovremeno moć države i moć tržišta, zadržali običnog čovjeka u vječnoj podređenosti.
Oni tvrde da su super-patriote, ali bi poništili svaku slobodu koju garantuje ustav.
Oni su patriote u periodu rata jer je to u njihovom interesu, ali u mirnodopskom periodu prate moć i novac kud god ih oni vode."
Henri Volas o fašistima (fragmenti teksta iz Njujork Tajmsa, 1944.):
pre 8 godina
Kako moze postojati "diktatura uz ptistanak podredjenog"?!
pre 8 godina
Mora da je u meni problem kad ne shvatam da samo zapadne zamlje postoje da bi svojim građanima obezbedili blagostanje, a sve ostale koje to pokušaju su ili diktature ili imperije. I nije problem kad amerikanci ističu svoju izuzetnost poput urođenu apoteozu u pogledu svega, a primarno u međunarodnom pravu, nego je problem kad rusi ističu kulturnu izuzetnost što i jeste suština različitosti u savremenom, civilizovanom svetu u kome osim po kulturi, svi smo jednaki pred pravom i pred zakonom.
pre 8 godina
Ne volim ovakve tekstove van bilo kog konteksta, prevedeno bez ikakvog kraja i pocetka tj uvoda u temu ... citam drugi put ... posle prvog citanja da me je neko pitao ne bih znao da mu kazem ni o cemu je rec ni koji je smisao ... nista. Nebitno da li se radi o geopolitickoj situaciji ili o tehnologiji ili o farmi ...
pre 8 godina
Sve sto je receno je tacno, samo ne vidim nikakvu razliku sa na primer GBR i u cemu je problem, sve bivse imperijalne sile nastoje da to budu ponovo zasto ne bi i Rusija.
Samo da budemo objektivni nama zbog toga moze biti samo jos gore nikako bolje
pre 8 godina
...e dobri Nemci,da nije bilo Poljaka Vojtile jos bi gledali Zid u Berlinu...Berlinski zid davno pao a vi jos pod US okupacijom...
pre 8 godina
pa i Englezi i Francuzi i dalje imaju osecaj imeprijalnosti i rado bi da se njihove davno posrnule imperijalisticke ideje ponovo ostvare na neki nacin. to je nekako normalno ako ste bili najaci na svetu i osetili tu vrstu moci da to zelite da osetite ponovo (kao npr zal za ex-yu kod nas). A sto se prava i sloboda obicnih ljudi tice svuda u svetu su na najnizim granama u istoriji. Prosecan Amerikanac i Evropljanin su uvezani sistemom kredita-dugova, obrazovanja, medija itd itd na gotovo identican nacin kao prosecan Rus koga uvezuje drzavni aparat direktno, sto u njihovom slucaju moze da bude i dobro jer 'sloboda' u tolikoj zemlji lako vodi u anarhiju kao sto su imali prilike da vide pre dvadesetak godina. Verovatno oni dobro znaju zasto toliko cene Putina. Uzdravlje malim i obicnim ljudima, mocnici se na svim stranama odlicno snalaze!!
pre 8 godina
@srki
Vrlo dobra analiza ali ne mogu u potpunosti da se složim. Amerika nije počela od nule već istrebljenjem nativne civilizacije koja čak ni sada nije potpuno integrirana (jedan deo "Indijanaca" živi u rezervatima). Potom sledi robovlasništvo i ta podjela belci - crnci i dalje traje. Imigranti iz Srednje Amerike, posebno Meksikanci su imali pogrdan naziv "wet bacs" i i dalje su nipodastavani. Dalje, postavlja se pitanje kakav je stav muslimanske zajednice u USA prema sopstvenoj državi.
Tačno, Amerika je najviše od svih uradila na ispravljanju problema i integraciji ali sa druge strane Rusi imaju trajni problem Čečena (i drugih muslimana) ali sumnjam da bi Belorusi, a očito i deo Ukrajinaca imao problema sa Ruskom Imperijom, imajući u vidu dugu (predkomunisticku) istoriju.
Naravno, to zajedništvo istočnih Slovena je brutalno narušio Staljin u Ukrajini ali treba uzeti u obzir i kolektivno predkomunisticku sjećanje ova tri naroda..
pre 8 godina
Briga je mene za Ruse Amerikance i Evropljane iskreno.
pre 8 godina
@ Додир са реалношћу
egzatan primer napisanog
pre 8 godina
A amerikanci nisu?? Hehe Rusi su male mace za zapadni neoimperijalizam.
pre 8 godina
Нисам русофил а ни бот, али једноставно не могу да сварим америчко и европско пропагандно смеће, као ни руско. Од Руса макар не читам умоболности и бљувотине типа - цивилне жртве, демократија, људска права. А ти ако можеш - у реду. За прихватање западњачког ментално смећа само не треба имати мозак и разум.
(Додир са реалношћу, 6. februar 2016 19:52)
Zivis u zemlji koja je Rusiji dala sve benefite u poslovima s naftom ( pronadji sam kolika je rudna renta), koja pritom ima najgore i najskuplje gorivo u Evropi. Ista Rusija stiti Miru, Marka, Karice, salju ti Konuzina da te ponizava u tvojoj zemlji, cuvaju Bajatovica, imaju svoje "agente", poput Kusturice, koji vise voli Rusiju od Srbije. Rusija nista dobro ne zeli Srbiji, kao ni EU, kao ni USA, sto se pre otreznimo, bolje po nas. Neki Srbi bi vise voleli da su Rusi (kriza identiteta) i to je najveci poraz, gori od 1995, gori od 1999.
pre 8 godina
@Dejan
jos vise mi je muka od srpskih kompleksa i paranoje.
Cackali mecku pa dobili po njonji i sada se radujemo svemu sto bi revansiralo nasu sujetu.
84 Komentari
Sortiraj po: