Četvrtak, 28.01.2016.

10:25

Najveća tajna "Lepih sela"

Izvor: Nedeljnik

Najveæa tajna "Lepih sela" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

123 Komentari

Sortiraj po:

орах

pre 8 godina

@wer
да, ја сам озбиљан, а ти си неписмен, када морам тако да ти кажем. ја сам дао извод из критике филма коју је написао један амерички новинар.
и човек се није звао кјубрик, него кубрик. а ти као велики познавалац његовог дела то знаш, али ти се омакло.

predrag slucajno sa androida

pre 8 godina

@Film je najgora vrsta propagande, fasisticka propaganda koja se provlaci kroz naizgled antiratnu i objektivnu pricu sa pametnom mesavinom drame i humora. Na kraju krajeva, film opravdava zverstva iz tog rata time sto su i jedni i drugi navodno jednako propatili, ali mudro ubacuje par situacija gde su Bosnjaci ispali veci neljudi od Srba, trivijalizuje zlocine Srba nad Bosnjacima, a obratno prikazuje kao tragediju. Da stvar bude jos gora, ubacuju americku novinarku kao nepristrasnog ucesnika koji na prvi pogled ne voli Srbe, ali se to menja kad ih bolje upozna, sto predstavlja Srbe kao neshvacene heroje. Zelite da cujete drugu stranu? Pogledajte Grbavicu.
(Vojvodina, 28. januar 2016 11:19)

@Ovo je objektivan komentar, ali on nema prodju na sprskim portalima.
(nikola vajsmiler, 28. januar 2016 16:00)
Ovde vidim istinu negde između. Ovaj film ne može biti najgora vrsta propagande i i nikako ne propagira fašizam. Do neke mere svakako da ne sagledava potpuno objektivno zločine počinjnjene u ratu. To je jednostavno nemoguće postići na ovim prostorima, ali to i nije bio osnovni cilj filma. Ako postoji i jedan film koji je snimljen na Balkanu (pogotovu ratni) čiji reditelj pokušava da tretira krivicu svog naroda barem približno podjednako kao i drugih naroda (i ukazuje na sav besmisao tog rata) onda je to ovaj. A tako nešto uraditi, posebno u tim godinama, je stvarno podvig (na stranu to što je film umetničko delo, kada se izdignemo iznad pojedinačnih nacionalnih interesa).

Ironije Mudri

pre 8 godina

@Doktor Doktore, "Nicija zemlja" je snimljen par godina kasnije, za tvoju informaciju. No, "doktora" u Srbiji ima koliko hoces, pa ni ti bas nisi izuzetak

tuga...

pre 8 godina

@iva
"Nije los ni Pre kise kao neki prekursor sukoba. "

Nije los? NIJE LOS? "Pre kise" je REMEK DELO. A "Lepa sela" je odlican film, na zalost razumljiv u potpunosti samo nama ovde sa Balkana. Secam se da sam ga gledao sa velikim zakasnjenjem, zato sto moj dobar drug, koji ga je gledao u prvom naletu, dva dana posle toga nije progovorio ni rec. I posle nije hteo da prica o filmu. Na kraju kad sam ga i ja pogledao, osecao sam se slicno. Uzas gradjanskog rata pravo u lice nama, pozadinskim pacovima! Odlicna gluma, likovi malo stilizovani, ali boze moj, igrani film je uvek manje ili vise veci od zivota. I na kraju, onaj ko prica da je film srpska propaganda nije ga ni pogledao. Mozda zato sto je nadmocan u odnosu na slicne filmove iz regiona i zato sto potice iz Srbije?

Aster Blistok

pre 8 godina

Od svih ratnih filmova najveci utisak na mene je ostavio Neprijatelj iz 2011 godine. Sjajan film i sjajna prica
(Rade, 29. januar 2016 07:32)

Takodjer, dobra gluma i tenzija koja u filmu od pocetka do kraja konstantno raste.

"Viljuška"

pre 8 godina

Dve istine u filmu, da je Moj ujak Stevica koga je Manda glumio voleo onoliko svog kuma, i da su pili svoju mokraću.
U svakom slučaju možda najbolji Srpski film ikada.

Sandinista

pre 8 godina

Dobar film,žalosno je što jedino kod nas nijedna vlast nije dozvoljavala snimanje filmova gde ima Srpskih žrtava.Ovde neki kao ovaj vojvodjanin misle da je preko 30.000Srba izvršilo samoubistvo,da su se sami mučili i silovali te na kraju popalili svoje kuće i otišli da žive kao sirotinja pi svetu.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (nini, 28. januar 2016 19:04)
Nije poenta snimiti "srpski", "bošnjački" ili "hrvatski" film. Umetnost se neće baviti propagandom, odnosno hoće, ali tada to više nije umetnost. Jedina tema za nju može biti strahota i besmislenost rata, a brojanjem leševa se bave preživeli i politika. Preživeli to čine sa gorčinom, a politika sa zadovoljstvom, sakupljajući moralne poene naslađujući se brojem masovnih grobnica sopstvenog naroda. U isto vreme, ta ista politika sve i zakuva, tako da oni preživeli u jednom momentu i shvate zašto se sve desilo, a delom su ogorčeni upravo zbog toga. Umetnost hvata taj momenat, istražuje besmisao, posrnuće ili uzdizanje pojedinca ili grupe, psihološki aspekt, dekonstrukciju čoveka i bića, značaj forme razaranja u celokupnoj tragediji sveta i čovečnosti.

iva

pre 8 godina

Nicija zemlja je daleko bolji film nego Lepa sela.
Od nasih filmova film koji najbolje opisuje te godine u Beogradu je Bure baruta, bez premca. Najbolji ratni film nazalost Andergraund, ali samo zato sto nije jos uvek snimljeno nista bolje. Ocekuje se da ce za desetak godina neko da snimi ljudski film o tom vremenu, ne moze to odmah ili u toku sukoba, potrebno je da prodje vreme. Nije los ni Pre kise kao neki prekursor sukoba.
Lepa sela su umnogome naivan film, sablonski, sa jeftinim gegovima i koji ne ide mnogo u dubinu. Tu i tamo jeste rekao nesto ok, ali sve u svemu nista specijalno. Rane su nesto bolji i istinitiji film, dva naturscika su donela mnogo i prica je autenticna. Dragojevic inace u celosti smuti pa prospi - najbolji film mu je prvi deo Andjela, cista zabava, bez zamaranja mozga, plus fenomenalna Sonja Savic, a i to je film koji nikada nije presao granice nase zemlje.

bb

pre 8 godina

Od raspada SFRJ jedin nas film kandidat za Oskra koji se bar priblizio opasnoj bar nominaciji je film Klopka Srdana Golubovica pre jso malo deceniju.

koricka jama

pre 8 godina

Lepa sela, lepo gore - lukava relativizacija začinjena humorom. Nepošten film.
(Bosnjak, 28. januar 2016 19:48)

Bratstvo-jedinstvo, lukava relativizacija zacinjena pesmama o NOB-u, da bi neki relativizovani danas pricali kako su zrtve.

iskreno

pre 8 godina

Iskreno, mene je glava bolela od ovog filma kad sam išao na premijeru. Bio sam devetomartovac i nije mi godio posprdni ton prema onima koji su tad propagirali mir. Sad kapiram Dragojevića, ali još uvek nisam spreman da pogledam film. Sa distance, mislim da je film dobar. ostao je dugo u glavi posle samo jednog gledanja, a to se za malo koji film danas može reći.
I uzgred, ne mislim da Vanja Bulić ima veliku zaslugu za krajnji produkt.

cifra

pre 8 godina

Film je inspirisan stvarnim dogadjajima iz 1992. Kad prodjete Visegrad iz pravca Uzica docice te na Brodar gdje se odvaja lijevo, put za Rudo. Svratite i ppogledajte to mjesto.

dio teksta iz Glasa Javnosti citiram:
" ...DEVET DANA UŽASA

Priča iz tunela danas je poznata i ispričana do kraja. Sa manje ili više umetničke slobode u nekim detaljima, preneta je i na film „Lepa sela lepo gore“. Septembra 1992. godine, sedmorica vojnika treće čete Drinskog bataljona - Mikajlo Šimšić iz Staniševca, Slađan Simić iz Bosanske Jagodine, Novak Arsić iz Veletova, Vladan Gavrilović iz Višegrada, Stevo Panić iz Smedereva, Milovan Lučić iz Užica i Stanko Mađaševac iz Lazarevca čuvali su most ispred tunela Brodar sa zadatkom da bošnjačke jedinice spreče da pređu na desnu obalu Drine. Četvrtog dana, dok je ceo kanjon goreo, mala jedinica našla se u klopci i jedini izlaz bio je da se povuku u tunel Brodar dug 97 metara, pun nekih betonskih ploča, sa desnom krivnom na polovini tunela. Devet dana pakla u opkoljenom tunelu, bez sna, bez vode, teško ranjeni, pod bombama, zoljama i rafalnom paljbom, sedmorica boraca doživela su pravi pakao. Četvorica su, Novak, Vladan, Steva i Milovan - ostala u tunelu zauvek. ..."

2+2=5

pre 8 godina

ja sam izbjegao iz bosne i rat se u umjetnosti moze prikazati samo kroz humor ako neko zeli istinu da prikaze u suprotnom je propaganda.

dzes

pre 8 godina

Odgledala sam film bar 20,30 puta i svaki naredni put mi je sve teze da ga gledam. Na pocetku kao klinka sam pamtila samo "komicne" replike, kasnije kako sam sazrevala sam sve vise shvatala poentu filma, svakim novim gledanjem otkrivala nove recenice. Poslednji put, poslednja recenica u filmu "Drekavac, j*** ti ja mater" me bacila u ozbiljno razmisljanje. Tad sam shvatila da sama ta recenica ima ogromnu tezinu, za sve je kriv Drekavac!!?? Drekavac, mitsko bice koje se provlaci kroz ceo film, zapravo (ja sam bar tako razumela poslednju rec) neki imaginarni lik koji napravio s***e, izrezirao rat i zavio nas u crno... A tako je i bilo, daj malo da se igramo sa Jugom. Odlican film u svakom sl... Pozdrav

wer

pre 8 godina

Wilder in its black humor than "MASH," bolder in its vision of politics and the military than any movie Stanley Kubrick has made, the new Yugoslav film "Pretty Village, Pretty Flame" is one of the most audacious antiwar statements ever committed to the bigscreen.
на адреси: [link]/
(орах, 28. januar 2016 21:09)

el si ozbiljan??
porediti dragojevica sa kjubrikom je podjedako neukusno kao poredjenje prosecnog studenta fizike sa stephen hawking-om..

uporna fleka

pre 8 godina

Uopste ne dozivljavam ovaj film kao nesto sto je vrhunsko i legendarno ostvarenje...

Verovatno sto mi je tematika oduvek bila mucna za gledanje. Ne znam, mozda je vreme da se film ponovo pogleda?

орах

pre 8 godina

Wilder in its black humor than "MASH," bolder in its vision of politics and the military than any movie Stanley Kubrick has made, the new Yugoslav film "Pretty Village, Pretty Flame" is one of the most audacious antiwar statements ever committed to the bigscreen.
на адреси: http://variety.com/1996/film/reviews/pretty-village-pretty-flame-1200446922/

miki

pre 8 godina

problem sa srbijom je sto je puna srba. film sam svojevremeno znao napamet I jako sam ga voleo. da neki lala kaze pogledajte I drugu stranu . hocu ali je ovo moja strana kao syo je ona druga strana njihova.

Role

pre 8 godina

Film je dobar ali interesuje me da li je moguće napraviti privatno finansiranje filma bez budžeta pa da se onda napravi dobar film i on je vlasništvo te i te produkcije i gotovo

neko iz mase

pre 8 godina

borac oooces pppapaaaaju?
Jesi cuuuo da su Buuugari usli u Sooifiju?
itd ceo film red suza red smeha
Meniji je to ubedljivo najjjjbolji nas film.
A kako je kod vas u Svedskoj?
Jebiga hladno al' standard.....

Lemi

pre 8 godina

Zanimljiv clanak. Gde je u citavoj prici Vanja Bulic koji je napisao scenario.
(Nenad, 28. januar 2016 14:19)

Tog originalnog scenarija je ostalo jako malo u filmu. Mnogo scena je ubaceno i posle "konacnog" scenarija, u toku snimanja a dijalozi su u velikoj meri plod slobode koju su glumci imali na snimanju. Od Bulica je prakticno preuzeta prvobitna ideja i kada bi procitao njegov scenario nasao bi malo dodirnih tacaka sa filmom. Uz duzno postovanje, Bulic nema previse zasluga sto je film takav kakav je.

Бах

pre 8 godina

"Шодер листа", Рузмарин и Жика О.
версус
"Села", Драгојевић, Бјела и Вања Б.

Ех... Кјубрик би био иделан да сними пародију на тему љубитеља и поклоника ових других. Превазилазе све бизарности "Поморанџе", "Стренџлава", итд...

nikola

pre 8 godina

Film jeste dobar,rekao bih pre svega zato što su bukvalno svi glumci u njemu dobro odigrali. Naravno da Kojo zaslužuje čistu desetku, ali i svi ostali su na 9,99. Dragan Zarić je odličan ("Nazime, bacaj to izruku, hajd' s nama u provod! ...Da vam j...m ja mater malo!"), Prejaković je odlučan ("J..ale te Večernje novosti"! ili "Pusti one beogradske šupke"!), Petar Božović je odličan (Moš' ti mene i sad ubit...'naš!"), pa Dragan Maksimović, čak je i Mica Trofrtaljka odlična (nju nema potrebe citirati, svi znaju njen tekst napamet). Svako ko je imao i najmanju ulogu u filmu dobro ju je odigrao.
Da li je film objektivan? Nije, možda je Dragojević to želeo da postigne, ali nije uspeo. Ovo je više jedan kritički pogled na rat i to iz ugla jednog školovanog Beograđanina ("da se vi školovani šta pitate... sećate li se Mande, koji je, da napomenem, takođe odlično odglumio).Ipak je dobro što je iskritikovao sve redom, i Beograđane i provincijalce,niko od likova iz filma, koji tako čvrsto brane svoje stavove, nije u pravu.
Po stilu, film više u spada u "jugoslovenski" nego u "srpski", svakako je jedan od poslednjih takvih filmova. Da je snimljen samo par godina kasnije, ništa u njemu ne bi bilo isto.
Mislim da ga ne treba mnogo kritikovati,on je takav kakav je, mi bolje od ovog nismo mogli, možda će neko u budućnosti snimiti neki još bolji, gde će svi problemi biti rešeni.
šta reći na kraju, "ozdrav'te...da se vraćamo..."

nini

pre 8 godina

Dobar film,žalosno je što jedino kod nas nijedna vlast nije dozvoljavala snimanje filmova gde ima Srpskih žrtava.Ovde neki kao ovaj vojvodjanin misle da je preko 30.000Srba izvršilo samoubistvo,da su se sami mučili i silovali te na kraju popalili svoje kuće i otišli da žive kao sirotinja pi svetu.

Dr. Dule Dulovic

pre 8 godina

@običan Srbin: Nisam ja nikakav "Drugosrbijanac". Sta je to uopste? A ti izgleda nisi uopste razumeo o cemu sam ja pisao. Srpsko stradanje? Pa naravno da je bilo srpskog stradanja. Ali ja kritikujem one, koji pricaju anegdote i viceve o tom ratu. Meni taj rat nije bio smesan. A oni koji su snimili taj film, sada su najbolji prijatelji sa onima, koji su (pored drugih iz komsiluka) odgovorni za taj rat. To tebi nije vazno. A sto se tice nekog navodnog autosovinizma, ja cu i dalje pljuvati po onima koji su nam unistili buducnost. Vidis, i ja kao obican Srbin iz Srbije to mogu. Nikad necu prihvatiti onu bandu, koja je oprala krv sa ruke, koja posecuje grob svog vodje u Pozarevcu, i koja se sad ponasa kao da nista nije bilo. Srecom, pa nismo svi isti.

I celuloidna traka lepo gori

pre 8 godina

Film je kontroverzan. Sveukupni utisak filma zavisi od ugla posmatranja. Što se kvaliteta, umetničke vrednosti filma tiče, i to je diskutabilno. Da je autor mogao da napravi kvalitetniji film, uz eventualnu doradu ili izmene scenarija, verovatno bi to i uradio. Da je autor manjeg formata, i film bi bio lošijeg kvaliteta nego što jeste. Jedno je nesporno, a to je da je film snažan, zahvaljujući, pre svega, snažnim, ekstremnim scenama, doziranim na pravi način. Neko bi možda napravio snažan (anti)ratni film i bez takvih, ekstremnih scena, ali snimanje igranog filma nije kalup u koji svako mora da se uklopi. I, na kraju, svaki ratni film zapravo jeste anti-ratni (osim, ratno-propagandnog filma, i možda dokumentarnog, ako se izuzme naracija i kontekst prikazivanja scena ratnih strahota).

Henri Chinasky

pre 8 godina

Neko u rat ide iz ubeđenja,neko zato što mora.Od svakog se očekuje da ubija,da bude zver.Ima i lepih stvari,ali se one brišu zbog ružnih.Jedan od junaka filma i kaže:,,Rat iz ljudi izvlači ono najlepše i najružnije."

Ana

pre 8 godina

(Marko (Dorcol), 28. januar 2016 13:57)

"Ovaj covek" nije nikada sebi dozvolio moralni sunovrat, pazite sta pricate. Sto se profesionalnog tice, to je vec tema za diskusiju. "Ovaj covek" se jedini u ovom trenutku bori za ono za sta su mnogi placeni da se bore, u skupstini i drugde, pa to ne cine, zato svako postovanje za Srdjana Dragojevica.

ATG

pre 8 godina

E stvarno me nerviraju ovi iz Vojvodine likovi. Pa oni ni sami ne znaju sta bi. Vise mrze Srbiju nego ovi iz susedstva. Ja sam takodje iz Vojvodine i kada god me neko pita odakle sam kazem da sam iz Vojvodine, ali zato sto sam ponosan sto sam odatle isto kao i neki Sumadinac, ali volim Srbiju vise od svega i tesko mi pada sve ovo sto se desava kod nas. Pa kada ne bi postojala ni jedna druga srzava osim Srbije mi bi opet propali i poubijali se, zato sto takvi na nasu najvecu nesrecu. Najveci problem sto se nikada Srbi ujediniti nece i tako su osudjeni na propast.

kes

pre 8 godina

(Dr. Dule Dulovic, 28. januar 2016 12:08)

Za vreme najvecih sukoba, ti koji su cinili zlocine na svim stranama su sasvim lepo saradjivali, medjusobno se nisu dirali, prvi su zapucali, prvi se "pomirili", obogatili se, a obican narod pre rata je nesto i imao, sad nema nista.

ATG

pre 8 godina

E da. Ja mislim da niko ne moze da shvati ovaj film kao ljudi sa ovih prostora. Po meni je najveca misterija sta se desi u coveku izmedju one prve i poslednje recenice u filmu. Sta mora da ti se desi u glavi da bi posle onakvog zivota rekao ti se drzi, a ja cu se postarati da pobedimo sa golom razlike. Strasno.

Lauda

pre 8 godina

Po meni najjača scena kad Nikola Kojo objašnjava Bati Živojinoviću u tunelu njihovo čuveno poštenje .. u tih par minuta sve je rekao.

Lucky Luke

pre 8 godina

Inače tad je oskara za najbolji strani film dobio film Ničija zemlja. Film sa istom tematikom ali i lošiji čak naporan za gledanje, ali su ga snimili Bošnjaci samim tim politički podobniji za oskara
(Doktor, 28. januar 2016 11:06)
--------------------------------------
A u konkurenciji su jos bili i Sutjeska, Ko to tamo peva, Kamiondizije i Otpisani, je l` da?


Lepa sela lepo gore (1996)

Ničija zemlja (2001)

Henri Chinasky

pre 8 godina

Naslov filma je izvučen iz Selinove knjige,,Putovanje na kraj noći",koju profesor(glumi ga pokojni Maksimović) čita u filmu.

Heeeh

pre 8 godina

Za gospodina što je uporedio filma Ničija zemlja i Lepa sela lepo gore, tj da je prvi dobio Oskara jer su ga snimili Bošnjaci... Ničija zelja snimljena 2001, a Lepa sela lepo gore 1996. Toliko. Ne proturaj lažne informacije, google je bar jednostavna stvar

igra rokenrol cela jugoslavija

pre 8 godina

(Boban, 28. januar 2016 13:48)

Pa jest' slazem se, taj cetnicki folklor ala Viljuska ti je bio zastupljen na Vukovarskom ratistu, u ratu u Bosni ih nije bilo. Al' to su umetnicke slobode, bitno je sustinu prikazati, nemoj da cepidlacite ni ti ni Mladic :)

@doktor

pre 8 godina

pazi ovo. pored sebe imas internet, najveci izvor znanja u istoriji i opet lupas. jer si lenj da pogledas i zao da obrises oci koje mrze.

nicija zemlja je odlican film, al je drugo sto je srpski vojnim tamo prikazan kao muskoljubac koji podmece minu ispod lesa.

izasao je 2oo1, secam se dobro jer imam taj film i danas. lepa sela su iz 1996. pa mi onda objasni, kako je tanovic oteo oskara dragojevicu.

djoka

pre 8 godina

Inače tad je oskara za najbolji strani film dobio film Ničija zemlja. Film sa istom tematikom ali i lošiji čak naporan za gledanje, ali su ga snimili Bošnjaci samim tim politički podobniji za oskara
(Doktor, 28. januar 2016 11:06)
Nicija zemlja je dobila oskar 5 godina kasnije

marija

pre 8 godina

Bila je to bomba od filma u Beogradu, posle svega.
Izlazim sa projekcije iz Doma sindikata i placem k o kisa.
I nisam bila jedina. Stiglo nas.
Genijalno, samo si toga svestan,
ali genijalno!
Tuzan do ludila, a srecan sto je neko to uspeo da napravi kako je bilo.

običan Srbin

pre 8 godina

@Dr. Dule Dulovic

Drugosrbijanac, oladi malo sa autošovinizmom. Ako su ginuli svi, zašto ti smeta što je u filmu od dva sata par puta spomenuto da je bilo zločina i nad Srbima?

nikola vajsmiler

pre 8 godina

Film je najgora vrsta propagande, fasisticka propaganda koja se provlaci kroz naizgled antiratnu i objektivnu pricu sa pametnom mesavinom drame i humora. Na kraju krajeva, film opravdava zverstva iz tog rata time sto su i jedni i drugi navodno jednako propatili, ali mudro ubacuje par situacija gde su Bosnjaci ispali veci neljudi od Srba, trivijalizuje zlocine Srba nad Bosnjacima, a obratno prikazuje kao tragediju. Da stvar bude jos gora, ubacuju americku novinarku kao nepristrasnog ucesnika koji na prvi pogled ne voli Srbe, ali se to menja kad ih bolje upozna, sto predstavlja Srbe kao neshvacene heroje. Zelite da cujete drugu stranu? Pogledajte Grbavicu.
(Vojvodina, 28. januar 2016 11:19)

Ovo je objektivan komentar, ali on nema prodju na sprskim portalima.

Lemi

pre 8 godina

U jednom umetnickom delu svako vidi sta zeli da vidi. Ipak, ne razumem negativne komentare.
Film je vrlo zivotno prikazao likove i poslao vrlo snaznu antiratnu poruku o besmislu rata, narocito tog u kome je smestena radnja. Besmisao koja je toliko surova kada se uoci iz ugla malog coveka uhvacenog u vihoru rata.
Remek delo srpske i svetske kinematografije!

Kritike za "saradnju" sa politicarima mogu da daju samo oni koji ne znaju kako se snimaju filmovi u Srbiji.

Ja

pre 8 godina

Nesreca nasih prostora... Ali filmcina nenadmasna!
(Milivoje, 28. januar 2016 10:43)

Poenta filma: https://www.youtube.com/watch?v=RBArEtK1z7c
Zapravo, i filma i devedesetih i onoga pre devedesetih i onoga posle...

vegan u koznim cipelama

pre 8 godina

najveca tajna je ples travolte koji je snimljen u filmu koji se desio posle radnje u filmu lepa sela lepo gore...kad mu kaze e travolta...dok ivaj plese sa prstima preko ociju je scena iz filma sa umom turman petparacke price koji je snimljen godinama posle rata

Nindza

pre 8 godina

Najbolji deo je kad Bata Zivojinovic pali kamion na kraju filma a u pozadini se cuje "uz Marsala Tita". I onda Bata kaze: "Da se ne ljubimo". Jugoslavija, najveca greska i najbolji period proslog veka.

houmboj CU

pre 8 godina

Gledao sam film mnogo puta. 82. sam godiste... kad smo bili klinci, pa kad izadjemo napolje da se igramo uvek smo se zezali i delili uloge iz popularnih filmova i serija - tipa ja sam tihi, neko je prle, neko kriger i tako smo se igrali... kad smo pogledali lepa sela - odjednom tajac... niko od nas nije zeleo da bude niko od nasih... u svim filmovima sto smo gledali, uvek su nasi bili pozitivci i heroji, a kad su se lepa sela zavrsila, bili smo zbunjeni... u tome je velicina ovog filma, i siguran sam da u poslednjih 20 godina nije snimljen kvalitetniji film... ovaj film me je naterao da pocnem da razmisljam o tome da i nasi mogu biti zlocinci, ratni profiteri itd, a to uraditi u slobino vreme je nesto velicanstveno.

mare

pre 8 godina

Ti filmovi uglavnom nas prikazuju negativno kao narod. Ne postoje filmovi o pozitivnim stvarima, možda bi ti filmovi bili negledljivi i dosadni.

Granota

pre 8 godina

Dobri filmovi se mere brojem gledanja, a ja sam ovaj odgledao bar 10 puta. U zadnjih 20 godina to mi se desilo samo još sa Munjama i Karaulom.

Tata spalio Đenku

pre 8 godina

Film je više nego realan. Sećam se početka rata i mnogih mešovitih mesta po BiH i HR. Svako je imalo sve i jednog lika iz "Sela"..

Danilo

pre 8 godina

Bobane, nisi ti vidio ni r od rata, ili si slep! Pa ne misliš valjda da je normalna, regularna, obrijana vojska počinila sve te silne zločine? Ili si ti od onih 'ma oni su se sami ubijali'?

KORN

pre 8 godina

После овог филма су дошле разне Фарме и остала контаминација.
Толико баналан, вулгаран и глуп филм није пре тога снимљен. Од државних пара.
(Бах, 28. januar 2016 13:11)
Da,da zbog ovog filma su došle razne farme,imao sam favorita za najgluplji komentar svi vremena ali ti si sada moj idol.

Mikula

pre 8 godina

Uvek kad gledam ovaj film prođe mi jeza kroz kožu, nostalgija za mirnijim vremenima se meša sa tugom šta smo jedni drugima radili u zadnjem ratu.

Boban

pre 8 godina

Dobro ih je Karadžić pitao... gdje vi ovde vidite četnike?
Vojska RS je bila obična, regularna vojska u normalnim uniformama. Bio sam u ratu, obišao cijelu BiH, nigdje nisam vidio bradate likove sa šubarama na glavi. Obična propaganda u stilu Andželine Džoli.

Бах

pre 8 godina

После овог филма су дошле разне Фарме и остала контаминација.
Толико баналан, вулгаран и глуп филм није пре тога снимљен. Од државних пара.

Marko (Dorcol)

pre 8 godina

Filmcina, kao uostalom i njegov prvenac. Neverovatno je samo, koliki je profesionalni i moralni sunovrat ovaj covek od tada sebi dozvolio.

asaad

pre 8 godina

Eee to je film! Tad su ljudi znali da prave filmove! A sad imamo stranackog poltrona radosa bajica i njegovu babu sto se ceslja itd. Sramota! Dno dna!

klikbajt.

pre 8 godina

Film smo kao klinci od 15 godina, '97 godine, gledali svako jutro ceo letnji raspust. Znao sam ga bukvalno napamet.. sad kad malo bolje razmislim, to je bas tuzno.

Kizony

pre 8 godina

Gledao sam ovaj film prvi put u bioskopu Kozara... a drugi put kada sam, odmah po izlasku iz sale, otisao na biletarnicu i kupio kartu za prvu narednu projekciju istog dana

Dr. Dule Dulovic

pre 8 godina

Bili su oportunisti pre 20 godina. Oportunisti su i sada. Vazno da rezim daje lovu, sve drugo je nevazno. Piju rakiju, jedu cevape i cepaju kao neke viceve sa Mladicem i njegovom kamarilom, dok mu vojska ubija ljude, a artiljerija razara gradove. Sve je super. A film je kao antiratni, a? Pa nije bas. Snime film o olosu koji pljacka i ubija i na kraju strada. Znaci losi ljudi dobijaju svoju kaznu? To nam kaze veliki psiholog Dragojevic? Samo sto u ratovima uglavnom gine dobar narod, a krvnici se izvuku. Gadi mi se ta relativizacija zlocina. Kako kod nas, tako i u komsiluku. Shvatite, u ratu su ubijani ljudi (svake nacije) koji su imali snove i ambicije, koji su voleli zivot. Ti ljudi su ubijeni zamo zato sto su druge nacije i druge vere. Ni krivi ni duzni. Da je pobijen olos, pa da kazemo, neka, zasluzili su. Koliko je dece stradalo? Koliko staraca, kojima je to bio vec treci rat? Neko je odgovoran za sva ta nedela. A Srdjan i Dragan i Ivica su najbolji drugovi. Zasto? Zato sto su oni svi isti.

Djenka

pre 8 godina

Odlican film, gledao sam ga dva puta. Vise ne mogu, pretezak je i pretuzan. Mozda bih mogao vise puta da ga pogledam da sam iz Brazila ili Indije. Ovako ne mogu.

devil

pre 8 godina

Ne znam znate li foru kada Manda peva "Došle žene da farbaju jaja, hoće'l KOJA da ofarba moja" i u tom trenutku se sudara sa Nikolom Kojom

Leopold

pre 8 godina

Možda u tom članku piše i šta se desilo sa Srđanom pa posle Sela nije više snimio nijedan dobar film. O učlanjenju u sps da ne govorim.

poznavalac

pre 8 godina

Ima jedan detalj koji sam video u emisiji koja se bavi dogadjima u okolini Visegrada, a koji, ako je istinit, malo baca senku na film. Istini za volju, emisija je BIH produkcije i tamo kazu da prilikom snimanja scena za Lepa sela lepo gore, su dodatno popaljene kuce u selima za potrebe snimanja. E sad da li je to istina ili propaganda ne znam.

Vojvodina

pre 8 godina

Film je najgora vrsta propagande, fasisticka propaganda koja se provlaci kroz naizgled antiratnu i objektivnu pricu sa pametnom mesavinom drame i humora. Na kraju krajeva, film opravdava zverstva iz tog rata time sto su i jedni i drugi navodno jednako propatili, ali mudro ubacuje par situacija gde su Bosnjaci ispali veci neljudi od Srba, trivijalizuje zlocine Srba nad Bosnjacima, a obratno prikazuje kao tragediju. Da stvar bude jos gora, ubacuju americku novinarku kao nepristrasnog ucesnika koji na prvi pogled ne voli Srbe, ali se to menja kad ih bolje upozna, sto predstavlja Srbe kao neshvacene heroje. Zelite da cujete drugu stranu? Pogledajte Grbavicu.

JessePinkmanPFC

pre 8 godina

Ukratko, sluge svih rezima. Zive kao da nisu umetnici.

A pravi umetnici, sklapaju kraj s krajem.
(GM, 28. januar 2016 10:45)

Nisam dosao da branim ikoga ovde, ali to vise govori o prostorima i uslovnostima u poslovanju ovde, nego o ljudima. Jednostavno, za bilo koji veci projekat, bilo film, bilo gradjevina (ili bilo koja druga grana industrije), MORA da se upetlja neko, odobri ili zabrani, uzme deo kolaca (reket) i to je to. Nisu oni losi ljudi zbog toga, mozda zbog neceg drugog jesu, ali politicari su PRVI njih zvali da vide o cemu se tu radi, kakav je to ratni film koji je sniman 1995. Pozdrav.

Doktor

pre 8 godina

Inače tad je oskara za najbolji strani film dobio film Ničija zemlja. Film sa istom tematikom ali i lošiji čak naporan za gledanje, ali su ga snimili Bošnjaci samim tim politički podobniji za oskara

Boban

pre 8 godina

Dobro ih je Karadžić pitao... gdje vi ovde vidite četnike?
Vojska RS je bila obična, regularna vojska u normalnim uniformama. Bio sam u ratu, obišao cijelu BiH, nigdje nisam vidio bradate likove sa šubarama na glavi. Obična propaganda u stilu Andželine Džoli.

Leopold

pre 8 godina

Možda u tom članku piše i šta se desilo sa Srđanom pa posle Sela nije više snimio nijedan dobar film. O učlanjenju u sps da ne govorim.

Marko (Dorcol)

pre 8 godina

Filmcina, kao uostalom i njegov prvenac. Neverovatno je samo, koliki je profesionalni i moralni sunovrat ovaj covek od tada sebi dozvolio.

Mikula

pre 8 godina

Uvek kad gledam ovaj film prođe mi jeza kroz kožu, nostalgija za mirnijim vremenima se meša sa tugom šta smo jedni drugima radili u zadnjem ratu.

klikbajt.

pre 8 godina

Film smo kao klinci od 15 godina, '97 godine, gledali svako jutro ceo letnji raspust. Znao sam ga bukvalno napamet.. sad kad malo bolje razmislim, to je bas tuzno.

devil

pre 8 godina

Ne znam znate li foru kada Manda peva "Došle žene da farbaju jaja, hoće'l KOJA da ofarba moja" i u tom trenutku se sudara sa Nikolom Kojom

Doktor

pre 8 godina

Inače tad je oskara za najbolji strani film dobio film Ničija zemlja. Film sa istom tematikom ali i lošiji čak naporan za gledanje, ali su ga snimili Bošnjaci samim tim politički podobniji za oskara

asaad

pre 8 godina

Eee to je film! Tad su ljudi znali da prave filmove! A sad imamo stranackog poltrona radosa bajica i njegovu babu sto se ceslja itd. Sramota! Dno dna!

Kizony

pre 8 godina

Gledao sam ovaj film prvi put u bioskopu Kozara... a drugi put kada sam, odmah po izlasku iz sale, otisao na biletarnicu i kupio kartu za prvu narednu projekciju istog dana

Nindza

pre 8 godina

Najbolji deo je kad Bata Zivojinovic pali kamion na kraju filma a u pozadini se cuje "uz Marsala Tita". I onda Bata kaze: "Da se ne ljubimo". Jugoslavija, najveca greska i najbolji period proslog veka.

Granota

pre 8 godina

Dobri filmovi se mere brojem gledanja, a ja sam ovaj odgledao bar 10 puta. U zadnjih 20 godina to mi se desilo samo još sa Munjama i Karaulom.

Djenka

pre 8 godina

Odlican film, gledao sam ga dva puta. Vise ne mogu, pretezak je i pretuzan. Mozda bih mogao vise puta da ga pogledam da sam iz Brazila ili Indije. Ovako ne mogu.

Dr. Dule Dulovic

pre 8 godina

Bili su oportunisti pre 20 godina. Oportunisti su i sada. Vazno da rezim daje lovu, sve drugo je nevazno. Piju rakiju, jedu cevape i cepaju kao neke viceve sa Mladicem i njegovom kamarilom, dok mu vojska ubija ljude, a artiljerija razara gradove. Sve je super. A film je kao antiratni, a? Pa nije bas. Snime film o olosu koji pljacka i ubija i na kraju strada. Znaci losi ljudi dobijaju svoju kaznu? To nam kaze veliki psiholog Dragojevic? Samo sto u ratovima uglavnom gine dobar narod, a krvnici se izvuku. Gadi mi se ta relativizacija zlocina. Kako kod nas, tako i u komsiluku. Shvatite, u ratu su ubijani ljudi (svake nacije) koji su imali snove i ambicije, koji su voleli zivot. Ti ljudi su ubijeni zamo zato sto su druge nacije i druge vere. Ni krivi ni duzni. Da je pobijen olos, pa da kazemo, neka, zasluzili su. Koliko je dece stradalo? Koliko staraca, kojima je to bio vec treci rat? Neko je odgovoran za sva ta nedela. A Srdjan i Dragan i Ivica su najbolji drugovi. Zasto? Zato sto su oni svi isti.

KORN

pre 8 godina

После овог филма су дошле разне Фарме и остала контаминација.
Толико баналан, вулгаран и глуп филм није пре тога снимљен. Од државних пара.
(Бах, 28. januar 2016 13:11)
Da,da zbog ovog filma su došle razne farme,imao sam favorita za najgluplji komentar svi vremena ali ti si sada moj idol.

običan Srbin

pre 8 godina

@Dr. Dule Dulovic

Drugosrbijanac, oladi malo sa autošovinizmom. Ako su ginuli svi, zašto ti smeta što je u filmu od dva sata par puta spomenuto da je bilo zločina i nad Srbima?

houmboj CU

pre 8 godina

Gledao sam film mnogo puta. 82. sam godiste... kad smo bili klinci, pa kad izadjemo napolje da se igramo uvek smo se zezali i delili uloge iz popularnih filmova i serija - tipa ja sam tihi, neko je prle, neko kriger i tako smo se igrali... kad smo pogledali lepa sela - odjednom tajac... niko od nas nije zeleo da bude niko od nasih... u svim filmovima sto smo gledali, uvek su nasi bili pozitivci i heroji, a kad su se lepa sela zavrsila, bili smo zbunjeni... u tome je velicina ovog filma, i siguran sam da u poslednjih 20 godina nije snimljen kvalitetniji film... ovaj film me je naterao da pocnem da razmisljam o tome da i nasi mogu biti zlocinci, ratni profiteri itd, a to uraditi u slobino vreme je nesto velicanstveno.

Lemi

pre 8 godina

U jednom umetnickom delu svako vidi sta zeli da vidi. Ipak, ne razumem negativne komentare.
Film je vrlo zivotno prikazao likove i poslao vrlo snaznu antiratnu poruku o besmislu rata, narocito tog u kome je smestena radnja. Besmisao koja je toliko surova kada se uoci iz ugla malog coveka uhvacenog u vihoru rata.
Remek delo srpske i svetske kinematografije!

Kritike za "saradnju" sa politicarima mogu da daju samo oni koji ne znaju kako se snimaju filmovi u Srbiji.

JessePinkmanPFC

pre 8 godina

Ukratko, sluge svih rezima. Zive kao da nisu umetnici.

A pravi umetnici, sklapaju kraj s krajem.
(GM, 28. januar 2016 10:45)

Nisam dosao da branim ikoga ovde, ali to vise govori o prostorima i uslovnostima u poslovanju ovde, nego o ljudima. Jednostavno, za bilo koji veci projekat, bilo film, bilo gradjevina (ili bilo koja druga grana industrije), MORA da se upetlja neko, odobri ili zabrani, uzme deo kolaca (reket) i to je to. Nisu oni losi ljudi zbog toga, mozda zbog neceg drugog jesu, ali politicari su PRVI njih zvali da vide o cemu se tu radi, kakav je to ratni film koji je sniman 1995. Pozdrav.

Lucky Luke

pre 8 godina

Inače tad je oskara za najbolji strani film dobio film Ničija zemlja. Film sa istom tematikom ali i lošiji čak naporan za gledanje, ali su ga snimili Bošnjaci samim tim politički podobniji za oskara
(Doktor, 28. januar 2016 11:06)
--------------------------------------
A u konkurenciji su jos bili i Sutjeska, Ko to tamo peva, Kamiondizije i Otpisani, je l` da?


Lepa sela lepo gore (1996)

Ničija zemlja (2001)

Tata spalio Đenku

pre 8 godina

Film je više nego realan. Sećam se početka rata i mnogih mešovitih mesta po BiH i HR. Svako je imalo sve i jednog lika iz "Sela"..

dzes

pre 8 godina

Odgledala sam film bar 20,30 puta i svaki naredni put mi je sve teze da ga gledam. Na pocetku kao klinka sam pamtila samo "komicne" replike, kasnije kako sam sazrevala sam sve vise shvatala poentu filma, svakim novim gledanjem otkrivala nove recenice. Poslednji put, poslednja recenica u filmu "Drekavac, j*** ti ja mater" me bacila u ozbiljno razmisljanje. Tad sam shvatila da sama ta recenica ima ogromnu tezinu, za sve je kriv Drekavac!!?? Drekavac, mitsko bice koje se provlaci kroz ceo film, zapravo (ja sam bar tako razumela poslednju rec) neki imaginarni lik koji napravio s***e, izrezirao rat i zavio nas u crno... A tako je i bilo, daj malo da se igramo sa Jugom. Odlican film u svakom sl... Pozdrav

nikola

pre 8 godina

Film jeste dobar,rekao bih pre svega zato što su bukvalno svi glumci u njemu dobro odigrali. Naravno da Kojo zaslužuje čistu desetku, ali i svi ostali su na 9,99. Dragan Zarić je odličan ("Nazime, bacaj to izruku, hajd' s nama u provod! ...Da vam j...m ja mater malo!"), Prejaković je odlučan ("J..ale te Večernje novosti"! ili "Pusti one beogradske šupke"!), Petar Božović je odličan (Moš' ti mene i sad ubit...'naš!"), pa Dragan Maksimović, čak je i Mica Trofrtaljka odlična (nju nema potrebe citirati, svi znaju njen tekst napamet). Svako ko je imao i najmanju ulogu u filmu dobro ju je odigrao.
Da li je film objektivan? Nije, možda je Dragojević to želeo da postigne, ali nije uspeo. Ovo je više jedan kritički pogled na rat i to iz ugla jednog školovanog Beograđanina ("da se vi školovani šta pitate... sećate li se Mande, koji je, da napomenem, takođe odlično odglumio).Ipak je dobro što je iskritikovao sve redom, i Beograđane i provincijalce,niko od likova iz filma, koji tako čvrsto brane svoje stavove, nije u pravu.
Po stilu, film više u spada u "jugoslovenski" nego u "srpski", svakako je jedan od poslednjih takvih filmova. Da je snimljen samo par godina kasnije, ništa u njemu ne bi bilo isto.
Mislim da ga ne treba mnogo kritikovati,on je takav kakav je, mi bolje od ovog nismo mogli, možda će neko u budućnosti snimiti neki još bolji, gde će svi problemi biti rešeni.
šta reći na kraju, "ozdrav'te...da se vraćamo..."

kes

pre 8 godina

(Dr. Dule Dulovic, 28. januar 2016 12:08)

Za vreme najvecih sukoba, ti koji su cinili zlocine na svim stranama su sasvim lepo saradjivali, medjusobno se nisu dirali, prvi su zapucali, prvi se "pomirili", obogatili se, a obican narod pre rata je nesto i imao, sad nema nista.

Vojvodina

pre 8 godina

Film je najgora vrsta propagande, fasisticka propaganda koja se provlaci kroz naizgled antiratnu i objektivnu pricu sa pametnom mesavinom drame i humora. Na kraju krajeva, film opravdava zverstva iz tog rata time sto su i jedni i drugi navodno jednako propatili, ali mudro ubacuje par situacija gde su Bosnjaci ispali veci neljudi od Srba, trivijalizuje zlocine Srba nad Bosnjacima, a obratno prikazuje kao tragediju. Da stvar bude jos gora, ubacuju americku novinarku kao nepristrasnog ucesnika koji na prvi pogled ne voli Srbe, ali se to menja kad ih bolje upozna, sto predstavlja Srbe kao neshvacene heroje. Zelite da cujete drugu stranu? Pogledajte Grbavicu.

nikola vajsmiler

pre 8 godina

Film je najgora vrsta propagande, fasisticka propaganda koja se provlaci kroz naizgled antiratnu i objektivnu pricu sa pametnom mesavinom drame i humora. Na kraju krajeva, film opravdava zverstva iz tog rata time sto su i jedni i drugi navodno jednako propatili, ali mudro ubacuje par situacija gde su Bosnjaci ispali veci neljudi od Srba, trivijalizuje zlocine Srba nad Bosnjacima, a obratno prikazuje kao tragediju. Da stvar bude jos gora, ubacuju americku novinarku kao nepristrasnog ucesnika koji na prvi pogled ne voli Srbe, ali se to menja kad ih bolje upozna, sto predstavlja Srbe kao neshvacene heroje. Zelite da cujete drugu stranu? Pogledajte Grbavicu.
(Vojvodina, 28. januar 2016 11:19)

Ovo je objektivan komentar, ali on nema prodju na sprskim portalima.

Lauda

pre 8 godina

Po meni najjača scena kad Nikola Kojo objašnjava Bati Živojinoviću u tunelu njihovo čuveno poštenje .. u tih par minuta sve je rekao.

nini

pre 8 godina

Dobar film,žalosno je što jedino kod nas nijedna vlast nije dozvoljavala snimanje filmova gde ima Srpskih žrtava.Ovde neki kao ovaj vojvodjanin misle da je preko 30.000Srba izvršilo samoubistvo,da su se sami mučili i silovali te na kraju popalili svoje kuće i otišli da žive kao sirotinja pi svetu.

Ja

pre 8 godina

Nesreca nasih prostora... Ali filmcina nenadmasna!
(Milivoje, 28. januar 2016 10:43)

Poenta filma: https://www.youtube.com/watch?v=RBArEtK1z7c
Zapravo, i filma i devedesetih i onoga pre devedesetih i onoga posle...

Бах

pre 8 godina

После овог филма су дошле разне Фарме и остала контаминација.
Толико баналан, вулгаран и глуп филм није пре тога снимљен. Од државних пара.

djoka

pre 8 godina

Inače tad je oskara za najbolji strani film dobio film Ničija zemlja. Film sa istom tematikom ali i lošiji čak naporan za gledanje, ali su ga snimili Bošnjaci samim tim politički podobniji za oskara
(Doktor, 28. januar 2016 11:06)
Nicija zemlja je dobila oskar 5 godina kasnije

neko iz mase

pre 8 godina

borac oooces pppapaaaaju?
Jesi cuuuo da su Buuugari usli u Sooifiju?
itd ceo film red suza red smeha
Meniji je to ubedljivo najjjjbolji nas film.
A kako je kod vas u Svedskoj?
Jebiga hladno al' standard.....

Danilo

pre 8 godina

Bobane, nisi ti vidio ni r od rata, ili si slep! Pa ne misliš valjda da je normalna, regularna, obrijana vojska počinila sve te silne zločine? Ili si ti od onih 'ma oni su se sami ubijali'?

ATG

pre 8 godina

E stvarno me nerviraju ovi iz Vojvodine likovi. Pa oni ni sami ne znaju sta bi. Vise mrze Srbiju nego ovi iz susedstva. Ja sam takodje iz Vojvodine i kada god me neko pita odakle sam kazem da sam iz Vojvodine, ali zato sto sam ponosan sto sam odatle isto kao i neki Sumadinac, ali volim Srbiju vise od svega i tesko mi pada sve ovo sto se desava kod nas. Pa kada ne bi postojala ni jedna druga srzava osim Srbije mi bi opet propali i poubijali se, zato sto takvi na nasu najvecu nesrecu. Najveci problem sto se nikada Srbi ujediniti nece i tako su osudjeni na propast.

Henri Chinasky

pre 8 godina

Neko u rat ide iz ubeđenja,neko zato što mora.Od svakog se očekuje da ubija,da bude zver.Ima i lepih stvari,ali se one brišu zbog ružnih.Jedan od junaka filma i kaže:,,Rat iz ljudi izvlači ono najlepše i najružnije."

2+2=5

pre 8 godina

ja sam izbjegao iz bosne i rat se u umjetnosti moze prikazati samo kroz humor ako neko zeli istinu da prikaze u suprotnom je propaganda.

marija

pre 8 godina

Bila je to bomba od filma u Beogradu, posle svega.
Izlazim sa projekcije iz Doma sindikata i placem k o kisa.
I nisam bila jedina. Stiglo nas.
Genijalno, samo si toga svestan,
ali genijalno!
Tuzan do ludila, a srecan sto je neko to uspeo da napravi kako je bilo.

ATG

pre 8 godina

E da. Ja mislim da niko ne moze da shvati ovaj film kao ljudi sa ovih prostora. Po meni je najveca misterija sta se desi u coveku izmedju one prve i poslednje recenice u filmu. Sta mora da ti se desi u glavi da bi posle onakvog zivota rekao ti se drzi, a ja cu se postarati da pobedimo sa golom razlike. Strasno.

cifra

pre 8 godina

Film je inspirisan stvarnim dogadjajima iz 1992. Kad prodjete Visegrad iz pravca Uzica docice te na Brodar gdje se odvaja lijevo, put za Rudo. Svratite i ppogledajte to mjesto.

dio teksta iz Glasa Javnosti citiram:
" ...DEVET DANA UŽASA

Priča iz tunela danas je poznata i ispričana do kraja. Sa manje ili više umetničke slobode u nekim detaljima, preneta je i na film „Lepa sela lepo gore“. Septembra 1992. godine, sedmorica vojnika treće čete Drinskog bataljona - Mikajlo Šimšić iz Staniševca, Slađan Simić iz Bosanske Jagodine, Novak Arsić iz Veletova, Vladan Gavrilović iz Višegrada, Stevo Panić iz Smedereva, Milovan Lučić iz Užica i Stanko Mađaševac iz Lazarevca čuvali su most ispred tunela Brodar sa zadatkom da bošnjačke jedinice spreče da pređu na desnu obalu Drine. Četvrtog dana, dok je ceo kanjon goreo, mala jedinica našla se u klopci i jedini izlaz bio je da se povuku u tunel Brodar dug 97 metara, pun nekih betonskih ploča, sa desnom krivnom na polovini tunela. Devet dana pakla u opkoljenom tunelu, bez sna, bez vode, teško ranjeni, pod bombama, zoljama i rafalnom paljbom, sedmorica boraca doživela su pravi pakao. Četvorica su, Novak, Vladan, Steva i Milovan - ostala u tunelu zauvek. ..."

Heeeh

pre 8 godina

Za gospodina što je uporedio filma Ničija zemlja i Lepa sela lepo gore, tj da je prvi dobio Oskara jer su ga snimili Bošnjaci... Ničija zelja snimljena 2001, a Lepa sela lepo gore 1996. Toliko. Ne proturaj lažne informacije, google je bar jednostavna stvar

Dr. Dule Dulovic

pre 8 godina

@običan Srbin: Nisam ja nikakav "Drugosrbijanac". Sta je to uopste? A ti izgleda nisi uopste razumeo o cemu sam ja pisao. Srpsko stradanje? Pa naravno da je bilo srpskog stradanja. Ali ja kritikujem one, koji pricaju anegdote i viceve o tom ratu. Meni taj rat nije bio smesan. A oni koji su snimili taj film, sada su najbolji prijatelji sa onima, koji su (pored drugih iz komsiluka) odgovorni za taj rat. To tebi nije vazno. A sto se tice nekog navodnog autosovinizma, ja cu i dalje pljuvati po onima koji su nam unistili buducnost. Vidis, i ja kao obican Srbin iz Srbije to mogu. Nikad necu prihvatiti onu bandu, koja je oprala krv sa ruke, koja posecuje grob svog vodje u Pozarevcu, i koja se sad ponasa kao da nista nije bilo. Srecom, pa nismo svi isti.

Henri Chinasky

pre 8 godina

Naslov filma je izvučen iz Selinove knjige,,Putovanje na kraj noći",koju profesor(glumi ga pokojni Maksimović) čita u filmu.

koricka jama

pre 8 godina

Lepa sela, lepo gore - lukava relativizacija začinjena humorom. Nepošten film.
(Bosnjak, 28. januar 2016 19:48)

Bratstvo-jedinstvo, lukava relativizacija zacinjena pesmama o NOB-u, da bi neki relativizovani danas pricali kako su zrtve.

miki

pre 8 godina

problem sa srbijom je sto je puna srba. film sam svojevremeno znao napamet I jako sam ga voleo. da neki lala kaze pogledajte I drugu stranu . hocu ali je ovo moja strana kao syo je ona druga strana njihova.

орах

pre 8 godina

Wilder in its black humor than "MASH," bolder in its vision of politics and the military than any movie Stanley Kubrick has made, the new Yugoslav film "Pretty Village, Pretty Flame" is one of the most audacious antiwar statements ever committed to the bigscreen.
на адреси: http://variety.com/1996/film/reviews/pretty-village-pretty-flame-1200446922/

@doktor

pre 8 godina

pazi ovo. pored sebe imas internet, najveci izvor znanja u istoriji i opet lupas. jer si lenj da pogledas i zao da obrises oci koje mrze.

nicija zemlja je odlican film, al je drugo sto je srpski vojnim tamo prikazan kao muskoljubac koji podmece minu ispod lesa.

izasao je 2oo1, secam se dobro jer imam taj film i danas. lepa sela su iz 1996. pa mi onda objasni, kako je tanovic oteo oskara dragojevicu.

igra rokenrol cela jugoslavija

pre 8 godina

(Boban, 28. januar 2016 13:48)

Pa jest' slazem se, taj cetnicki folklor ala Viljuska ti je bio zastupljen na Vukovarskom ratistu, u ratu u Bosni ih nije bilo. Al' to su umetnicke slobode, bitno je sustinu prikazati, nemoj da cepidlacite ni ti ni Mladic :)

poznavalac

pre 8 godina

Ima jedan detalj koji sam video u emisiji koja se bavi dogadjima u okolini Visegrada, a koji, ako je istinit, malo baca senku na film. Istini za volju, emisija je BIH produkcije i tamo kazu da prilikom snimanja scena za Lepa sela lepo gore, su dodatno popaljene kuce u selima za potrebe snimanja. E sad da li je to istina ili propaganda ne znam.

Lemi

pre 8 godina

Zanimljiv clanak. Gde je u citavoj prici Vanja Bulic koji je napisao scenario.
(Nenad, 28. januar 2016 14:19)

Tog originalnog scenarija je ostalo jako malo u filmu. Mnogo scena je ubaceno i posle "konacnog" scenarija, u toku snimanja a dijalozi su u velikoj meri plod slobode koju su glumci imali na snimanju. Od Bulica je prakticno preuzeta prvobitna ideja i kada bi procitao njegov scenario nasao bi malo dodirnih tacaka sa filmom. Uz duzno postovanje, Bulic nema previse zasluga sto je film takav kakav je.

Sandinista

pre 8 godina

Dobar film,žalosno je što jedino kod nas nijedna vlast nije dozvoljavala snimanje filmova gde ima Srpskih žrtava.Ovde neki kao ovaj vojvodjanin misle da je preko 30.000Srba izvršilo samoubistvo,da su se sami mučili i silovali te na kraju popalili svoje kuće i otišli da žive kao sirotinja pi svetu.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (nini, 28. januar 2016 19:04)
Nije poenta snimiti "srpski", "bošnjački" ili "hrvatski" film. Umetnost se neće baviti propagandom, odnosno hoće, ali tada to više nije umetnost. Jedina tema za nju može biti strahota i besmislenost rata, a brojanjem leševa se bave preživeli i politika. Preživeli to čine sa gorčinom, a politika sa zadovoljstvom, sakupljajući moralne poene naslađujući se brojem masovnih grobnica sopstvenog naroda. U isto vreme, ta ista politika sve i zakuva, tako da oni preživeli u jednom momentu i shvate zašto se sve desilo, a delom su ogorčeni upravo zbog toga. Umetnost hvata taj momenat, istražuje besmisao, posrnuće ili uzdizanje pojedinca ili grupe, psihološki aspekt, dekonstrukciju čoveka i bića, značaj forme razaranja u celokupnoj tragediji sveta i čovečnosti.

Role

pre 8 godina

Film je dobar ali interesuje me da li je moguće napraviti privatno finansiranje filma bez budžeta pa da se onda napravi dobar film i on je vlasništvo te i te produkcije i gotovo

I celuloidna traka lepo gori

pre 8 godina

Film je kontroverzan. Sveukupni utisak filma zavisi od ugla posmatranja. Što se kvaliteta, umetničke vrednosti filma tiče, i to je diskutabilno. Da je autor mogao da napravi kvalitetniji film, uz eventualnu doradu ili izmene scenarija, verovatno bi to i uradio. Da je autor manjeg formata, i film bi bio lošijeg kvaliteta nego što jeste. Jedno je nesporno, a to je da je film snažan, zahvaljujući, pre svega, snažnim, ekstremnim scenama, doziranim na pravi način. Neko bi možda napravio snažan (anti)ratni film i bez takvih, ekstremnih scena, ali snimanje igranog filma nije kalup u koji svako mora da se uklopi. I, na kraju, svaki ratni film zapravo jeste anti-ratni (osim, ratno-propagandnog filma, i možda dokumentarnog, ako se izuzme naracija i kontekst prikazivanja scena ratnih strahota).

iskreno

pre 8 godina

Iskreno, mene je glava bolela od ovog filma kad sam išao na premijeru. Bio sam devetomartovac i nije mi godio posprdni ton prema onima koji su tad propagirali mir. Sad kapiram Dragojevića, ali još uvek nisam spreman da pogledam film. Sa distance, mislim da je film dobar. ostao je dugo u glavi posle samo jednog gledanja, a to se za malo koji film danas može reći.
I uzgred, ne mislim da Vanja Bulić ima veliku zaslugu za krajnji produkt.

uporna fleka

pre 8 godina

Uopste ne dozivljavam ovaj film kao nesto sto je vrhunsko i legendarno ostvarenje...

Verovatno sto mi je tematika oduvek bila mucna za gledanje. Ne znam, mozda je vreme da se film ponovo pogleda?

mare

pre 8 godina

Ti filmovi uglavnom nas prikazuju negativno kao narod. Ne postoje filmovi o pozitivnim stvarima, možda bi ti filmovi bili negledljivi i dosadni.

Ana

pre 8 godina

(Marko (Dorcol), 28. januar 2016 13:57)

"Ovaj covek" nije nikada sebi dozvolio moralni sunovrat, pazite sta pricate. Sto se profesionalnog tice, to je vec tema za diskusiju. "Ovaj covek" se jedini u ovom trenutku bori za ono za sta su mnogi placeni da se bore, u skupstini i drugde, pa to ne cine, zato svako postovanje za Srdjana Dragojevica.

tuga...

pre 8 godina

@iva
"Nije los ni Pre kise kao neki prekursor sukoba. "

Nije los? NIJE LOS? "Pre kise" je REMEK DELO. A "Lepa sela" je odlican film, na zalost razumljiv u potpunosti samo nama ovde sa Balkana. Secam se da sam ga gledao sa velikim zakasnjenjem, zato sto moj dobar drug, koji ga je gledao u prvom naletu, dva dana posle toga nije progovorio ni rec. I posle nije hteo da prica o filmu. Na kraju kad sam ga i ja pogledao, osecao sam se slicno. Uzas gradjanskog rata pravo u lice nama, pozadinskim pacovima! Odlicna gluma, likovi malo stilizovani, ali boze moj, igrani film je uvek manje ili vise veci od zivota. I na kraju, onaj ko prica da je film srpska propaganda nije ga ni pogledao. Mozda zato sto je nadmocan u odnosu na slicne filmove iz regiona i zato sto potice iz Srbije?

wer

pre 8 godina

Wilder in its black humor than "MASH," bolder in its vision of politics and the military than any movie Stanley Kubrick has made, the new Yugoslav film "Pretty Village, Pretty Flame" is one of the most audacious antiwar statements ever committed to the bigscreen.
на адреси: [link]/
(орах, 28. januar 2016 21:09)

el si ozbiljan??
porediti dragojevica sa kjubrikom je podjedako neukusno kao poredjenje prosecnog studenta fizike sa stephen hawking-om..

predrag slucajno sa androida

pre 8 godina

@Film je najgora vrsta propagande, fasisticka propaganda koja se provlaci kroz naizgled antiratnu i objektivnu pricu sa pametnom mesavinom drame i humora. Na kraju krajeva, film opravdava zverstva iz tog rata time sto su i jedni i drugi navodno jednako propatili, ali mudro ubacuje par situacija gde su Bosnjaci ispali veci neljudi od Srba, trivijalizuje zlocine Srba nad Bosnjacima, a obratno prikazuje kao tragediju. Da stvar bude jos gora, ubacuju americku novinarku kao nepristrasnog ucesnika koji na prvi pogled ne voli Srbe, ali se to menja kad ih bolje upozna, sto predstavlja Srbe kao neshvacene heroje. Zelite da cujete drugu stranu? Pogledajte Grbavicu.
(Vojvodina, 28. januar 2016 11:19)

@Ovo je objektivan komentar, ali on nema prodju na sprskim portalima.
(nikola vajsmiler, 28. januar 2016 16:00)
Ovde vidim istinu negde između. Ovaj film ne može biti najgora vrsta propagande i i nikako ne propagira fašizam. Do neke mere svakako da ne sagledava potpuno objektivno zločine počinjnjene u ratu. To je jednostavno nemoguće postići na ovim prostorima, ali to i nije bio osnovni cilj filma. Ako postoji i jedan film koji je snimljen na Balkanu (pogotovu ratni) čiji reditelj pokušava da tretira krivicu svog naroda barem približno podjednako kao i drugih naroda (i ukazuje na sav besmisao tog rata) onda je to ovaj. A tako nešto uraditi, posebno u tim godinama, je stvarno podvig (na stranu to što je film umetničko delo, kada se izdignemo iznad pojedinačnih nacionalnih interesa).

iva

pre 8 godina

Nicija zemlja je daleko bolji film nego Lepa sela.
Od nasih filmova film koji najbolje opisuje te godine u Beogradu je Bure baruta, bez premca. Najbolji ratni film nazalost Andergraund, ali samo zato sto nije jos uvek snimljeno nista bolje. Ocekuje se da ce za desetak godina neko da snimi ljudski film o tom vremenu, ne moze to odmah ili u toku sukoba, potrebno je da prodje vreme. Nije los ni Pre kise kao neki prekursor sukoba.
Lepa sela su umnogome naivan film, sablonski, sa jeftinim gegovima i koji ne ide mnogo u dubinu. Tu i tamo jeste rekao nesto ok, ali sve u svemu nista specijalno. Rane su nesto bolji i istinitiji film, dva naturscika su donela mnogo i prica je autenticna. Dragojevic inace u celosti smuti pa prospi - najbolji film mu je prvi deo Andjela, cista zabava, bez zamaranja mozga, plus fenomenalna Sonja Savic, a i to je film koji nikada nije presao granice nase zemlje.

Бах

pre 8 godina

"Шодер листа", Рузмарин и Жика О.
версус
"Села", Драгојевић, Бјела и Вања Б.

Ех... Кјубрик би био иделан да сними пародију на тему љубитеља и поклоника ових других. Превазилазе све бизарности "Поморанџе", "Стренџлава", итд...

vegan u koznim cipelama

pre 8 godina

najveca tajna je ples travolte koji je snimljen u filmu koji se desio posle radnje u filmu lepa sela lepo gore...kad mu kaze e travolta...dok ivaj plese sa prstima preko ociju je scena iz filma sa umom turman petparacke price koji je snimljen godinama posle rata

"Viljuška"

pre 8 godina

Dve istine u filmu, da je Moj ujak Stevica koga je Manda glumio voleo onoliko svog kuma, i da su pili svoju mokraću.
U svakom slučaju možda najbolji Srpski film ikada.

bb

pre 8 godina

Od raspada SFRJ jedin nas film kandidat za Oskra koji se bar priblizio opasnoj bar nominaciji je film Klopka Srdana Golubovica pre jso malo deceniju.

Aster Blistok

pre 8 godina

Od svih ratnih filmova najveci utisak na mene je ostavio Neprijatelj iz 2011 godine. Sjajan film i sjajna prica
(Rade, 29. januar 2016 07:32)

Takodjer, dobra gluma i tenzija koja u filmu od pocetka do kraja konstantno raste.

Ironije Mudri

pre 8 godina

@Doktor Doktore, "Nicija zemlja" je snimljen par godina kasnije, za tvoju informaciju. No, "doktora" u Srbiji ima koliko hoces, pa ni ti bas nisi izuzetak

орах

pre 8 godina

@wer
да, ја сам озбиљан, а ти си неписмен, када морам тако да ти кажем. ја сам дао извод из критике филма коју је написао један амерички новинар.
и човек се није звао кјубрик, него кубрик. а ти као велики познавалац његовог дела то знаш, али ти се омакло.

Vojvodina

pre 8 godina

Film je najgora vrsta propagande, fasisticka propaganda koja se provlaci kroz naizgled antiratnu i objektivnu pricu sa pametnom mesavinom drame i humora. Na kraju krajeva, film opravdava zverstva iz tog rata time sto su i jedni i drugi navodno jednako propatili, ali mudro ubacuje par situacija gde su Bosnjaci ispali veci neljudi od Srba, trivijalizuje zlocine Srba nad Bosnjacima, a obratno prikazuje kao tragediju. Da stvar bude jos gora, ubacuju americku novinarku kao nepristrasnog ucesnika koji na prvi pogled ne voli Srbe, ali se to menja kad ih bolje upozna, sto predstavlja Srbe kao neshvacene heroje. Zelite da cujete drugu stranu? Pogledajte Grbavicu.

Бах

pre 8 godina

После овог филма су дошле разне Фарме и остала контаминација.
Толико баналан, вулгаран и глуп филм није пре тога снимљен. Од државних пара.

nikola vajsmiler

pre 8 godina

Film je najgora vrsta propagande, fasisticka propaganda koja se provlaci kroz naizgled antiratnu i objektivnu pricu sa pametnom mesavinom drame i humora. Na kraju krajeva, film opravdava zverstva iz tog rata time sto su i jedni i drugi navodno jednako propatili, ali mudro ubacuje par situacija gde su Bosnjaci ispali veci neljudi od Srba, trivijalizuje zlocine Srba nad Bosnjacima, a obratno prikazuje kao tragediju. Da stvar bude jos gora, ubacuju americku novinarku kao nepristrasnog ucesnika koji na prvi pogled ne voli Srbe, ali se to menja kad ih bolje upozna, sto predstavlja Srbe kao neshvacene heroje. Zelite da cujete drugu stranu? Pogledajte Grbavicu.
(Vojvodina, 28. januar 2016 11:19)

Ovo je objektivan komentar, ali on nema prodju na sprskim portalima.

Boban

pre 8 godina

Dobro ih je Karadžić pitao... gdje vi ovde vidite četnike?
Vojska RS je bila obična, regularna vojska u normalnim uniformama. Bio sam u ratu, obišao cijelu BiH, nigdje nisam vidio bradate likove sa šubarama na glavi. Obična propaganda u stilu Andželine Džoli.

poznavalac

pre 8 godina

Ima jedan detalj koji sam video u emisiji koja se bavi dogadjima u okolini Visegrada, a koji, ako je istinit, malo baca senku na film. Istini za volju, emisija je BIH produkcije i tamo kazu da prilikom snimanja scena za Lepa sela lepo gore, su dodatno popaljene kuce u selima za potrebe snimanja. E sad da li je to istina ili propaganda ne znam.

Dr. Dule Dulovic

pre 8 godina

Bili su oportunisti pre 20 godina. Oportunisti su i sada. Vazno da rezim daje lovu, sve drugo je nevazno. Piju rakiju, jedu cevape i cepaju kao neke viceve sa Mladicem i njegovom kamarilom, dok mu vojska ubija ljude, a artiljerija razara gradove. Sve je super. A film je kao antiratni, a? Pa nije bas. Snime film o olosu koji pljacka i ubija i na kraju strada. Znaci losi ljudi dobijaju svoju kaznu? To nam kaze veliki psiholog Dragojevic? Samo sto u ratovima uglavnom gine dobar narod, a krvnici se izvuku. Gadi mi se ta relativizacija zlocina. Kako kod nas, tako i u komsiluku. Shvatite, u ratu su ubijani ljudi (svake nacije) koji su imali snove i ambicije, koji su voleli zivot. Ti ljudi su ubijeni zamo zato sto su druge nacije i druge vere. Ni krivi ni duzni. Da je pobijen olos, pa da kazemo, neka, zasluzili su. Koliko je dece stradalo? Koliko staraca, kojima je to bio vec treci rat? Neko je odgovoran za sva ta nedela. A Srdjan i Dragan i Ivica su najbolji drugovi. Zasto? Zato sto su oni svi isti.

Doktor

pre 8 godina

Inače tad je oskara za najbolji strani film dobio film Ničija zemlja. Film sa istom tematikom ali i lošiji čak naporan za gledanje, ali su ga snimili Bošnjaci samim tim politički podobniji za oskara

vegan u koznim cipelama

pre 8 godina

najveca tajna je ples travolte koji je snimljen u filmu koji se desio posle radnje u filmu lepa sela lepo gore...kad mu kaze e travolta...dok ivaj plese sa prstima preko ociju je scena iz filma sa umom turman petparacke price koji je snimljen godinama posle rata

mare

pre 8 godina

Ti filmovi uglavnom nas prikazuju negativno kao narod. Ne postoje filmovi o pozitivnim stvarima, možda bi ti filmovi bili negledljivi i dosadni.

Granota

pre 8 godina

Dobri filmovi se mere brojem gledanja, a ja sam ovaj odgledao bar 10 puta. U zadnjih 20 godina to mi se desilo samo još sa Munjama i Karaulom.

iva

pre 8 godina

Nicija zemlja je daleko bolji film nego Lepa sela.
Od nasih filmova film koji najbolje opisuje te godine u Beogradu je Bure baruta, bez premca. Najbolji ratni film nazalost Andergraund, ali samo zato sto nije jos uvek snimljeno nista bolje. Ocekuje se da ce za desetak godina neko da snimi ljudski film o tom vremenu, ne moze to odmah ili u toku sukoba, potrebno je da prodje vreme. Nije los ni Pre kise kao neki prekursor sukoba.
Lepa sela su umnogome naivan film, sablonski, sa jeftinim gegovima i koji ne ide mnogo u dubinu. Tu i tamo jeste rekao nesto ok, ali sve u svemu nista specijalno. Rane su nesto bolji i istinitiji film, dva naturscika su donela mnogo i prica je autenticna. Dragojevic inace u celosti smuti pa prospi - najbolji film mu je prvi deo Andjela, cista zabava, bez zamaranja mozga, plus fenomenalna Sonja Savic, a i to je film koji nikada nije presao granice nase zemlje.

uporna fleka

pre 8 godina

Uopste ne dozivljavam ovaj film kao nesto sto je vrhunsko i legendarno ostvarenje...

Verovatno sto mi je tematika oduvek bila mucna za gledanje. Ne znam, mozda je vreme da se film ponovo pogleda?

asaad

pre 8 godina

Eee to je film! Tad su ljudi znali da prave filmove! A sad imamo stranackog poltrona radosa bajica i njegovu babu sto se ceslja itd. Sramota! Dno dna!

Marko (Dorcol)

pre 8 godina

Filmcina, kao uostalom i njegov prvenac. Neverovatno je samo, koliki je profesionalni i moralni sunovrat ovaj covek od tada sebi dozvolio.

Dr. Dule Dulovic

pre 8 godina

@običan Srbin: Nisam ja nikakav "Drugosrbijanac". Sta je to uopste? A ti izgleda nisi uopste razumeo o cemu sam ja pisao. Srpsko stradanje? Pa naravno da je bilo srpskog stradanja. Ali ja kritikujem one, koji pricaju anegdote i viceve o tom ratu. Meni taj rat nije bio smesan. A oni koji su snimili taj film, sada su najbolji prijatelji sa onima, koji su (pored drugih iz komsiluka) odgovorni za taj rat. To tebi nije vazno. A sto se tice nekog navodnog autosovinizma, ja cu i dalje pljuvati po onima koji su nam unistili buducnost. Vidis, i ja kao obican Srbin iz Srbije to mogu. Nikad necu prihvatiti onu bandu, koja je oprala krv sa ruke, koja posecuje grob svog vodje u Pozarevcu, i koja se sad ponasa kao da nista nije bilo. Srecom, pa nismo svi isti.

Danilo

pre 8 godina

Bobane, nisi ti vidio ni r od rata, ili si slep! Pa ne misliš valjda da je normalna, regularna, obrijana vojska počinila sve te silne zločine? Ili si ti od onih 'ma oni su se sami ubijali'?

običan Srbin

pre 8 godina

@Dr. Dule Dulovic

Drugosrbijanac, oladi malo sa autošovinizmom. Ako su ginuli svi, zašto ti smeta što je u filmu od dva sata par puta spomenuto da je bilo zločina i nad Srbima?

KORN

pre 8 godina

После овог филма су дошле разне Фарме и остала контаминација.
Толико баналан, вулгаран и глуп филм није пре тога снимљен. Од државних пара.
(Бах, 28. januar 2016 13:11)
Da,da zbog ovog filma su došle razne farme,imao sam favorita za najgluplji komentar svi vremena ali ti si sada moj idol.

Kizony

pre 8 godina

Gledao sam ovaj film prvi put u bioskopu Kozara... a drugi put kada sam, odmah po izlasku iz sale, otisao na biletarnicu i kupio kartu za prvu narednu projekciju istog dana

houmboj CU

pre 8 godina

Gledao sam film mnogo puta. 82. sam godiste... kad smo bili klinci, pa kad izadjemo napolje da se igramo uvek smo se zezali i delili uloge iz popularnih filmova i serija - tipa ja sam tihi, neko je prle, neko kriger i tako smo se igrali... kad smo pogledali lepa sela - odjednom tajac... niko od nas nije zeleo da bude niko od nasih... u svim filmovima sto smo gledali, uvek su nasi bili pozitivci i heroji, a kad su se lepa sela zavrsila, bili smo zbunjeni... u tome je velicina ovog filma, i siguran sam da u poslednjih 20 godina nije snimljen kvalitetniji film... ovaj film me je naterao da pocnem da razmisljam o tome da i nasi mogu biti zlocinci, ratni profiteri itd, a to uraditi u slobino vreme je nesto velicanstveno.

Nindza

pre 8 godina

Najbolji deo je kad Bata Zivojinovic pali kamion na kraju filma a u pozadini se cuje "uz Marsala Tita". I onda Bata kaze: "Da se ne ljubimo". Jugoslavija, najveca greska i najbolji period proslog veka.

Ana

pre 8 godina

(Marko (Dorcol), 28. januar 2016 13:57)

"Ovaj covek" nije nikada sebi dozvolio moralni sunovrat, pazite sta pricate. Sto se profesionalnog tice, to je vec tema za diskusiju. "Ovaj covek" se jedini u ovom trenutku bori za ono za sta su mnogi placeni da se bore, u skupstini i drugde, pa to ne cine, zato svako postovanje za Srdjana Dragojevica.

Djenka

pre 8 godina

Odlican film, gledao sam ga dva puta. Vise ne mogu, pretezak je i pretuzan. Mozda bih mogao vise puta da ga pogledam da sam iz Brazila ili Indije. Ovako ne mogu.

Бах

pre 8 godina

"Шодер листа", Рузмарин и Жика О.
версус
"Села", Драгојевић, Бјела и Вања Б.

Ех... Кјубрик би био иделан да сними пародију на тему љубитеља и поклоника ових других. Превазилазе све бизарности "Поморанџе", "Стренџлава", итд...

ATG

pre 8 godina

E stvarno me nerviraju ovi iz Vojvodine likovi. Pa oni ni sami ne znaju sta bi. Vise mrze Srbiju nego ovi iz susedstva. Ja sam takodje iz Vojvodine i kada god me neko pita odakle sam kazem da sam iz Vojvodine, ali zato sto sam ponosan sto sam odatle isto kao i neki Sumadinac, ali volim Srbiju vise od svega i tesko mi pada sve ovo sto se desava kod nas. Pa kada ne bi postojala ni jedna druga srzava osim Srbije mi bi opet propali i poubijali se, zato sto takvi na nasu najvecu nesrecu. Najveci problem sto se nikada Srbi ujediniti nece i tako su osudjeni na propast.

nini

pre 8 godina

Dobar film,žalosno je što jedino kod nas nijedna vlast nije dozvoljavala snimanje filmova gde ima Srpskih žrtava.Ovde neki kao ovaj vojvodjanin misle da je preko 30.000Srba izvršilo samoubistvo,da su se sami mučili i silovali te na kraju popalili svoje kuće i otišli da žive kao sirotinja pi svetu.

Leopold

pre 8 godina

Možda u tom članku piše i šta se desilo sa Srđanom pa posle Sela nije više snimio nijedan dobar film. O učlanjenju u sps da ne govorim.

Lemi

pre 8 godina

U jednom umetnickom delu svako vidi sta zeli da vidi. Ipak, ne razumem negativne komentare.
Film je vrlo zivotno prikazao likove i poslao vrlo snaznu antiratnu poruku o besmislu rata, narocito tog u kome je smestena radnja. Besmisao koja je toliko surova kada se uoci iz ugla malog coveka uhvacenog u vihoru rata.
Remek delo srpske i svetske kinematografije!

Kritike za "saradnju" sa politicarima mogu da daju samo oni koji ne znaju kako se snimaju filmovi u Srbiji.

miki

pre 8 godina

problem sa srbijom je sto je puna srba. film sam svojevremeno znao napamet I jako sam ga voleo. da neki lala kaze pogledajte I drugu stranu . hocu ali je ovo moja strana kao syo je ona druga strana njihova.

wer

pre 8 godina

Wilder in its black humor than "MASH," bolder in its vision of politics and the military than any movie Stanley Kubrick has made, the new Yugoslav film "Pretty Village, Pretty Flame" is one of the most audacious antiwar statements ever committed to the bigscreen.
на адреси: [link]/
(орах, 28. januar 2016 21:09)

el si ozbiljan??
porediti dragojevica sa kjubrikom je podjedako neukusno kao poredjenje prosecnog studenta fizike sa stephen hawking-om..

Mikula

pre 8 godina

Uvek kad gledam ovaj film prođe mi jeza kroz kožu, nostalgija za mirnijim vremenima se meša sa tugom šta smo jedni drugima radili u zadnjem ratu.

bb

pre 8 godina

Od raspada SFRJ jedin nas film kandidat za Oskra koji se bar priblizio opasnoj bar nominaciji je film Klopka Srdana Golubovica pre jso malo deceniju.

JessePinkmanPFC

pre 8 godina

Ukratko, sluge svih rezima. Zive kao da nisu umetnici.

A pravi umetnici, sklapaju kraj s krajem.
(GM, 28. januar 2016 10:45)

Nisam dosao da branim ikoga ovde, ali to vise govori o prostorima i uslovnostima u poslovanju ovde, nego o ljudima. Jednostavno, za bilo koji veci projekat, bilo film, bilo gradjevina (ili bilo koja druga grana industrije), MORA da se upetlja neko, odobri ili zabrani, uzme deo kolaca (reket) i to je to. Nisu oni losi ljudi zbog toga, mozda zbog neceg drugog jesu, ali politicari su PRVI njih zvali da vide o cemu se tu radi, kakav je to ratni film koji je sniman 1995. Pozdrav.

klikbajt.

pre 8 godina

Film smo kao klinci od 15 godina, '97 godine, gledali svako jutro ceo letnji raspust. Znao sam ga bukvalno napamet.. sad kad malo bolje razmislim, to je bas tuzno.

devil

pre 8 godina

Ne znam znate li foru kada Manda peva "Došle žene da farbaju jaja, hoće'l KOJA da ofarba moja" i u tom trenutku se sudara sa Nikolom Kojom

Ja

pre 8 godina

Nesreca nasih prostora... Ali filmcina nenadmasna!
(Milivoje, 28. januar 2016 10:43)

Poenta filma: https://www.youtube.com/watch?v=RBArEtK1z7c
Zapravo, i filma i devedesetih i onoga pre devedesetih i onoga posle...

Tata spalio Đenku

pre 8 godina

Film je više nego realan. Sećam se početka rata i mnogih mešovitih mesta po BiH i HR. Svako je imalo sve i jednog lika iz "Sela"..

dzes

pre 8 godina

Odgledala sam film bar 20,30 puta i svaki naredni put mi je sve teze da ga gledam. Na pocetku kao klinka sam pamtila samo "komicne" replike, kasnije kako sam sazrevala sam sve vise shvatala poentu filma, svakim novim gledanjem otkrivala nove recenice. Poslednji put, poslednja recenica u filmu "Drekavac, j*** ti ja mater" me bacila u ozbiljno razmisljanje. Tad sam shvatila da sama ta recenica ima ogromnu tezinu, za sve je kriv Drekavac!!?? Drekavac, mitsko bice koje se provlaci kroz ceo film, zapravo (ja sam bar tako razumela poslednju rec) neki imaginarni lik koji napravio s***e, izrezirao rat i zavio nas u crno... A tako je i bilo, daj malo da se igramo sa Jugom. Odlican film u svakom sl... Pozdrav

igra rokenrol cela jugoslavija

pre 8 godina

(Boban, 28. januar 2016 13:48)

Pa jest' slazem se, taj cetnicki folklor ala Viljuska ti je bio zastupljen na Vukovarskom ratistu, u ratu u Bosni ih nije bilo. Al' to su umetnicke slobode, bitno je sustinu prikazati, nemoj da cepidlacite ni ti ni Mladic :)

@doktor

pre 8 godina

pazi ovo. pored sebe imas internet, najveci izvor znanja u istoriji i opet lupas. jer si lenj da pogledas i zao da obrises oci koje mrze.

nicija zemlja je odlican film, al je drugo sto je srpski vojnim tamo prikazan kao muskoljubac koji podmece minu ispod lesa.

izasao je 2oo1, secam se dobro jer imam taj film i danas. lepa sela su iz 1996. pa mi onda objasni, kako je tanovic oteo oskara dragojevicu.

neko iz mase

pre 8 godina

borac oooces pppapaaaaju?
Jesi cuuuo da su Buuugari usli u Sooifiju?
itd ceo film red suza red smeha
Meniji je to ubedljivo najjjjbolji nas film.
A kako je kod vas u Svedskoj?
Jebiga hladno al' standard.....

djoka

pre 8 godina

Inače tad je oskara za najbolji strani film dobio film Ničija zemlja. Film sa istom tematikom ali i lošiji čak naporan za gledanje, ali su ga snimili Bošnjaci samim tim politički podobniji za oskara
(Doktor, 28. januar 2016 11:06)
Nicija zemlja je dobila oskar 5 godina kasnije

Lauda

pre 8 godina

Po meni najjača scena kad Nikola Kojo objašnjava Bati Živojinoviću u tunelu njihovo čuveno poštenje .. u tih par minuta sve je rekao.

I celuloidna traka lepo gori

pre 8 godina

Film je kontroverzan. Sveukupni utisak filma zavisi od ugla posmatranja. Što se kvaliteta, umetničke vrednosti filma tiče, i to je diskutabilno. Da je autor mogao da napravi kvalitetniji film, uz eventualnu doradu ili izmene scenarija, verovatno bi to i uradio. Da je autor manjeg formata, i film bi bio lošijeg kvaliteta nego što jeste. Jedno je nesporno, a to je da je film snažan, zahvaljujući, pre svega, snažnim, ekstremnim scenama, doziranim na pravi način. Neko bi možda napravio snažan (anti)ratni film i bez takvih, ekstremnih scena, ali snimanje igranog filma nije kalup u koji svako mora da se uklopi. I, na kraju, svaki ratni film zapravo jeste anti-ratni (osim, ratno-propagandnog filma, i možda dokumentarnog, ako se izuzme naracija i kontekst prikazivanja scena ratnih strahota).

2+2=5

pre 8 godina

ja sam izbjegao iz bosne i rat se u umjetnosti moze prikazati samo kroz humor ako neko zeli istinu da prikaze u suprotnom je propaganda.

koricka jama

pre 8 godina

Lepa sela, lepo gore - lukava relativizacija začinjena humorom. Nepošten film.
(Bosnjak, 28. januar 2016 19:48)

Bratstvo-jedinstvo, lukava relativizacija zacinjena pesmama o NOB-u, da bi neki relativizovani danas pricali kako su zrtve.

marija

pre 8 godina

Bila je to bomba od filma u Beogradu, posle svega.
Izlazim sa projekcije iz Doma sindikata i placem k o kisa.
I nisam bila jedina. Stiglo nas.
Genijalno, samo si toga svestan,
ali genijalno!
Tuzan do ludila, a srecan sto je neko to uspeo da napravi kako je bilo.

Lemi

pre 8 godina

Zanimljiv clanak. Gde je u citavoj prici Vanja Bulic koji je napisao scenario.
(Nenad, 28. januar 2016 14:19)

Tog originalnog scenarija je ostalo jako malo u filmu. Mnogo scena je ubaceno i posle "konacnog" scenarija, u toku snimanja a dijalozi su u velikoj meri plod slobode koju su glumci imali na snimanju. Od Bulica je prakticno preuzeta prvobitna ideja i kada bi procitao njegov scenario nasao bi malo dodirnih tacaka sa filmom. Uz duzno postovanje, Bulic nema previse zasluga sto je film takav kakav je.

nikola

pre 8 godina

Film jeste dobar,rekao bih pre svega zato što su bukvalno svi glumci u njemu dobro odigrali. Naravno da Kojo zaslužuje čistu desetku, ali i svi ostali su na 9,99. Dragan Zarić je odličan ("Nazime, bacaj to izruku, hajd' s nama u provod! ...Da vam j...m ja mater malo!"), Prejaković je odlučan ("J..ale te Večernje novosti"! ili "Pusti one beogradske šupke"!), Petar Božović je odličan (Moš' ti mene i sad ubit...'naš!"), pa Dragan Maksimović, čak je i Mica Trofrtaljka odlična (nju nema potrebe citirati, svi znaju njen tekst napamet). Svako ko je imao i najmanju ulogu u filmu dobro ju je odigrao.
Da li je film objektivan? Nije, možda je Dragojević to želeo da postigne, ali nije uspeo. Ovo je više jedan kritički pogled na rat i to iz ugla jednog školovanog Beograđanina ("da se vi školovani šta pitate... sećate li se Mande, koji je, da napomenem, takođe odlično odglumio).Ipak je dobro što je iskritikovao sve redom, i Beograđane i provincijalce,niko od likova iz filma, koji tako čvrsto brane svoje stavove, nije u pravu.
Po stilu, film više u spada u "jugoslovenski" nego u "srpski", svakako je jedan od poslednjih takvih filmova. Da je snimljen samo par godina kasnije, ništa u njemu ne bi bilo isto.
Mislim da ga ne treba mnogo kritikovati,on je takav kakav je, mi bolje od ovog nismo mogli, možda će neko u budućnosti snimiti neki još bolji, gde će svi problemi biti rešeni.
šta reći na kraju, "ozdrav'te...da se vraćamo..."

Sandinista

pre 8 godina

Dobar film,žalosno je što jedino kod nas nijedna vlast nije dozvoljavala snimanje filmova gde ima Srpskih žrtava.Ovde neki kao ovaj vojvodjanin misle da je preko 30.000Srba izvršilo samoubistvo,da su se sami mučili i silovali te na kraju popalili svoje kuće i otišli da žive kao sirotinja pi svetu.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (nini, 28. januar 2016 19:04)
Nije poenta snimiti "srpski", "bošnjački" ili "hrvatski" film. Umetnost se neće baviti propagandom, odnosno hoće, ali tada to više nije umetnost. Jedina tema za nju može biti strahota i besmislenost rata, a brojanjem leševa se bave preživeli i politika. Preživeli to čine sa gorčinom, a politika sa zadovoljstvom, sakupljajući moralne poene naslađujući se brojem masovnih grobnica sopstvenog naroda. U isto vreme, ta ista politika sve i zakuva, tako da oni preživeli u jednom momentu i shvate zašto se sve desilo, a delom su ogorčeni upravo zbog toga. Umetnost hvata taj momenat, istražuje besmisao, posrnuće ili uzdizanje pojedinca ili grupe, psihološki aspekt, dekonstrukciju čoveka i bića, značaj forme razaranja u celokupnoj tragediji sveta i čovečnosti.

Heeeh

pre 8 godina

Za gospodina što je uporedio filma Ničija zemlja i Lepa sela lepo gore, tj da je prvi dobio Oskara jer su ga snimili Bošnjaci... Ničija zelja snimljena 2001, a Lepa sela lepo gore 1996. Toliko. Ne proturaj lažne informacije, google je bar jednostavna stvar

Lucky Luke

pre 8 godina

Inače tad je oskara za najbolji strani film dobio film Ničija zemlja. Film sa istom tematikom ali i lošiji čak naporan za gledanje, ali su ga snimili Bošnjaci samim tim politički podobniji za oskara
(Doktor, 28. januar 2016 11:06)
--------------------------------------
A u konkurenciji su jos bili i Sutjeska, Ko to tamo peva, Kamiondizije i Otpisani, je l` da?


Lepa sela lepo gore (1996)

Ničija zemlja (2001)

орах

pre 8 godina

Wilder in its black humor than "MASH," bolder in its vision of politics and the military than any movie Stanley Kubrick has made, the new Yugoslav film "Pretty Village, Pretty Flame" is one of the most audacious antiwar statements ever committed to the bigscreen.
на адреси: http://variety.com/1996/film/reviews/pretty-village-pretty-flame-1200446922/

Henri Chinasky

pre 8 godina

Naslov filma je izvučen iz Selinove knjige,,Putovanje na kraj noći",koju profesor(glumi ga pokojni Maksimović) čita u filmu.

Role

pre 8 godina

Film je dobar ali interesuje me da li je moguće napraviti privatno finansiranje filma bez budžeta pa da se onda napravi dobar film i on je vlasništvo te i te produkcije i gotovo

"Viljuška"

pre 8 godina

Dve istine u filmu, da je Moj ujak Stevica koga je Manda glumio voleo onoliko svog kuma, i da su pili svoju mokraću.
U svakom slučaju možda najbolji Srpski film ikada.

kes

pre 8 godina

(Dr. Dule Dulovic, 28. januar 2016 12:08)

Za vreme najvecih sukoba, ti koji su cinili zlocine na svim stranama su sasvim lepo saradjivali, medjusobno se nisu dirali, prvi su zapucali, prvi se "pomirili", obogatili se, a obican narod pre rata je nesto i imao, sad nema nista.

cifra

pre 8 godina

Film je inspirisan stvarnim dogadjajima iz 1992. Kad prodjete Visegrad iz pravca Uzica docice te na Brodar gdje se odvaja lijevo, put za Rudo. Svratite i ppogledajte to mjesto.

dio teksta iz Glasa Javnosti citiram:
" ...DEVET DANA UŽASA

Priča iz tunela danas je poznata i ispričana do kraja. Sa manje ili više umetničke slobode u nekim detaljima, preneta je i na film „Lepa sela lepo gore“. Septembra 1992. godine, sedmorica vojnika treće čete Drinskog bataljona - Mikajlo Šimšić iz Staniševca, Slađan Simić iz Bosanske Jagodine, Novak Arsić iz Veletova, Vladan Gavrilović iz Višegrada, Stevo Panić iz Smedereva, Milovan Lučić iz Užica i Stanko Mađaševac iz Lazarevca čuvali su most ispred tunela Brodar sa zadatkom da bošnjačke jedinice spreče da pređu na desnu obalu Drine. Četvrtog dana, dok je ceo kanjon goreo, mala jedinica našla se u klopci i jedini izlaz bio je da se povuku u tunel Brodar dug 97 metara, pun nekih betonskih ploča, sa desnom krivnom na polovini tunela. Devet dana pakla u opkoljenom tunelu, bez sna, bez vode, teško ranjeni, pod bombama, zoljama i rafalnom paljbom, sedmorica boraca doživela su pravi pakao. Četvorica su, Novak, Vladan, Steva i Milovan - ostala u tunelu zauvek. ..."

iskreno

pre 8 godina

Iskreno, mene je glava bolela od ovog filma kad sam išao na premijeru. Bio sam devetomartovac i nije mi godio posprdni ton prema onima koji su tad propagirali mir. Sad kapiram Dragojevića, ali još uvek nisam spreman da pogledam film. Sa distance, mislim da je film dobar. ostao je dugo u glavi posle samo jednog gledanja, a to se za malo koji film danas može reći.
I uzgred, ne mislim da Vanja Bulić ima veliku zaslugu za krajnji produkt.

tuga...

pre 8 godina

@iva
"Nije los ni Pre kise kao neki prekursor sukoba. "

Nije los? NIJE LOS? "Pre kise" je REMEK DELO. A "Lepa sela" je odlican film, na zalost razumljiv u potpunosti samo nama ovde sa Balkana. Secam se da sam ga gledao sa velikim zakasnjenjem, zato sto moj dobar drug, koji ga je gledao u prvom naletu, dva dana posle toga nije progovorio ni rec. I posle nije hteo da prica o filmu. Na kraju kad sam ga i ja pogledao, osecao sam se slicno. Uzas gradjanskog rata pravo u lice nama, pozadinskim pacovima! Odlicna gluma, likovi malo stilizovani, ali boze moj, igrani film je uvek manje ili vise veci od zivota. I na kraju, onaj ko prica da je film srpska propaganda nije ga ni pogledao. Mozda zato sto je nadmocan u odnosu na slicne filmove iz regiona i zato sto potice iz Srbije?

Ironije Mudri

pre 8 godina

@Doktor Doktore, "Nicija zemlja" je snimljen par godina kasnije, za tvoju informaciju. No, "doktora" u Srbiji ima koliko hoces, pa ni ti bas nisi izuzetak

ATG

pre 8 godina

E da. Ja mislim da niko ne moze da shvati ovaj film kao ljudi sa ovih prostora. Po meni je najveca misterija sta se desi u coveku izmedju one prve i poslednje recenice u filmu. Sta mora da ti se desi u glavi da bi posle onakvog zivota rekao ti se drzi, a ja cu se postarati da pobedimo sa golom razlike. Strasno.

Henri Chinasky

pre 8 godina

Neko u rat ide iz ubeđenja,neko zato što mora.Od svakog se očekuje da ubija,da bude zver.Ima i lepih stvari,ali se one brišu zbog ružnih.Jedan od junaka filma i kaže:,,Rat iz ljudi izvlači ono najlepše i najružnije."

орах

pre 8 godina

@wer
да, ја сам озбиљан, а ти си неписмен, када морам тако да ти кажем. ја сам дао извод из критике филма коју је написао један амерички новинар.
и човек се није звао кјубрик, него кубрик. а ти као велики познавалац његовог дела то знаш, али ти се омакло.

Aster Blistok

pre 8 godina

Od svih ratnih filmova najveci utisak na mene je ostavio Neprijatelj iz 2011 godine. Sjajan film i sjajna prica
(Rade, 29. januar 2016 07:32)

Takodjer, dobra gluma i tenzija koja u filmu od pocetka do kraja konstantno raste.

predrag slucajno sa androida

pre 8 godina

@Film je najgora vrsta propagande, fasisticka propaganda koja se provlaci kroz naizgled antiratnu i objektivnu pricu sa pametnom mesavinom drame i humora. Na kraju krajeva, film opravdava zverstva iz tog rata time sto su i jedni i drugi navodno jednako propatili, ali mudro ubacuje par situacija gde su Bosnjaci ispali veci neljudi od Srba, trivijalizuje zlocine Srba nad Bosnjacima, a obratno prikazuje kao tragediju. Da stvar bude jos gora, ubacuju americku novinarku kao nepristrasnog ucesnika koji na prvi pogled ne voli Srbe, ali se to menja kad ih bolje upozna, sto predstavlja Srbe kao neshvacene heroje. Zelite da cujete drugu stranu? Pogledajte Grbavicu.
(Vojvodina, 28. januar 2016 11:19)

@Ovo je objektivan komentar, ali on nema prodju na sprskim portalima.
(nikola vajsmiler, 28. januar 2016 16:00)
Ovde vidim istinu negde između. Ovaj film ne može biti najgora vrsta propagande i i nikako ne propagira fašizam. Do neke mere svakako da ne sagledava potpuno objektivno zločine počinjnjene u ratu. To je jednostavno nemoguće postići na ovim prostorima, ali to i nije bio osnovni cilj filma. Ako postoji i jedan film koji je snimljen na Balkanu (pogotovu ratni) čiji reditelj pokušava da tretira krivicu svog naroda barem približno podjednako kao i drugih naroda (i ukazuje na sav besmisao tog rata) onda je to ovaj. A tako nešto uraditi, posebno u tim godinama, je stvarno podvig (na stranu to što je film umetničko delo, kada se izdignemo iznad pojedinačnih nacionalnih interesa).