Utorak, 12.01.2016.

11:00

Naša "nora" jača od hrvatskih "pancera"

Stručnjaci vojnog Tehničkog opitnog centra počeli su rad na testiranju domaće samohodne haubice "nora" B-52.

Izvor: Veèernje novosti

Naša "nora" jaèa od hrvatskih "pancera" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

107 Komentari

Sortiraj po:

fifth korp

pre 8 godina

njemačka haubica ima računarski upravljanu vatru , sa ispaljenjem svakog projektila različitom krivuljom , samim tim i različitim vremenom letenja , sa dolaskom svih projektila na ciljnu površinu u faktički isto vrijeme , i nema bježanja nakon prve , toliko

Ivkan

pre 8 godina

Imate pravo, Nora je bolja od PZH, evo jedan video prikaz 10 najboljih svjetskih haubica, Nora pocinje na 9:21, a njemacki PZH ni da spomenu, ma ni u komentarima. https://www.youtube.com/watch?v=EaPZrt4KGgk

hm

pre 8 godina

Bas interesantno. Sada sto se od toga ne zivi, to nacije koje su malo zaostale u razvoju ne interesuje... One se bave nebitnim stvarima, dok oni kojima je do buducnosti zabole i nora i pancer, jer niti jedno niti drugo ne donosi dobroga ljudima.

XXL

pre 8 godina

Ma mnogo su nam jake vojske i nama i Hrvatima, nasa Nora bez tockova, a Hrvati cekaju donacije. Da sva ta ulozena sredstva iskoristimo u turizam i poljoprivredu, mislim da bi svi ziveli mnogo kvalitetnije, bez busanja u prsa.

SMEDEREVAC

pre 8 godina

PRETOPILI STE TENKOVE,KOJI SU MOGLI DA BUDU OSNOVA ZA NORU,sada se "igrajte" sa gumenim točkovima?!
Kako vreme ubrzano "razjašnjava" sve greške (čitaj namerne i ciljane) svega što nas prati u poslednjih petnaestak godina ( i malko duže).
Još nešto, očigledno da se polako "priprema" Balkan za još jednu avanturu-direktno najavljenu od nemačke kancelarke pre "par" meseci, a "pešadija" ni za promil nije "sazrela", čak šta više, "pali se" na isti scenario i skoro iste metode.
"Dobar i loš policajac" pod kontrolom "starih piromana".

dragan

pre 8 godina

Dzin gis kana pitali sta misli o Kineskom zidu-on odgovorio"cvrstina zida zavisi od ljudi na zidinama" .Uskoro njegova (Mongolska) vojska osvojila Kinu.I to tako sto je jedan kineski oficir otvorio kapije Mongolima.

abc

pre 8 godina

Jao BOZE, porede pzh2000, broj 1 u svetu u toj klasi, sa norom!!! Au bre pa dosta vredjanja inteligencije! Nora jeste veoma dobra, ali nikako ne moze da se poredi, ali NIKAKO, sa pzh2000!

Željko

pre 8 godina

Nisam artiljerac , pa ne mogu uzeti ucesca u raspravi . Samo znam da je kod Rusa jos od perioda 2 sr. sve na gusenicam. Veca prohodnost i mobilnost u svim uslovima. Vidim da ima ljudi koji se razumeju u materiju pa da to pojasne.

Aleksandar

pre 8 godina

Mislim da bi bilo pametno energiju o pribavljanju oruzija usmeri kako otvoriti nove fabrike i privuci strani kapital.

Balkan je jedna velika ludnica !

Ilija

pre 8 godina

Sluge rezimske, cetvrti put pisem komentar. Po cemu je to Nora bolja oz PZ 2000? Noru B52 nije razvio VTI vec neki ZDRP srafciger tehnologojom. Nikad nije testirana u TOC.

Bane

pre 8 godina

Hrvati nemaju granate za PZH 2000, sa ovom granatom domaće proizvodnje koju imaju njen domet je 19 km. Pametna granata Excalibur koja je njemačke proizvodnje i koja ima domet 40 km košta 55000 dolara po komadu i hrvatska je trenutno nema niti ima obučenu posadu koja zna da koristi i PZH 2000 i granate. PZH 2000 je teško vozilo, ne može preći nijedan pontonski most u hrvatskoj, ne može se transportovati avionom. Trebaće joj 7 godina da postane potpuno operativna, održavanje je skupo. Hrvatima bi bolje bilo da su novac od kupovine PZH 2000 iskoristili za razvoj sopstvene tegljene haubice. Pa da naprave i izvoznu varijantu.
Njemačka je odavno počela koristiti savremeniju tegljenu haubicu "Doner", PZH 2000 je napušten. U HR se neko iz MORH-a dobro okoristio od ove nabavke, slično kao i sa patrija vozilima.
Nora i Sora nisu tehnički naprednije od PZH 2000 ali su jeftinije, težinski lakše, lakše za održavanje i za obučavanje posade a i domaće su pa se mogu izvoziti.

toma

pre 8 godina

opet su pocela jeftina naklapanja po principu "moj tata je jaci od tvog" i "ja imam duzi". ali zalosno je sto se posle takva retorika skupo placa ljudskim zivotima. setimo se 90-ih.

PV

pre 8 godina

Prvo treba pogledati neki dokumentarac o Drugom svetskom ratu i bitkama za Moskvu, Staljingrad i ostalo, pa onda pričati o prednosti točkaša u odnosu na guseničare. Ako se naoružanje koristi za vojne parade i slikanje, onda su definitivno bolji točkaši. U realnom sukobu, po blatu, snegu, usponima, padovima zna se šta predstavlja guseničar.

Miki

pre 8 godina

Nemacka samohotka je na tenkovskoj sasiji sto znaci da ima mnogo bolju terensku prohodnost: tamo gde ce Nora da se zaglavi, PzH2000 ce proci bez problema. Drugo, nemacki top je znatno kvalitetnije izrade i duzeg zivotnog veka. Trece, sistem za upravljanje vatrom je moderniji i precizniji. I konacno, NATO municija koju koristi PzH2000 omogucava vece domete od nase. Po cemu je dakle to konkretno Nora bolja od PzH2000...?

Pera Lozac

pre 8 godina

Pa kod oruzja su karakteristike na papiru jedno, a praksa je nesto drugo. Sva su oruzja na papiru vrlo slicna. Nora je napravljena da bude u toj klasi oruzja i ono sto pruza (na papiru) je isto (brzina paljbe i domet).
Ono sto ne pise i sto se tesko nalazi je to koliko je zaista moguce dobiti u realnoj upotrebi.
Ono sto mi je ekstremno iritantno je podizanje tenzija kada ih nema.

Ne, nece nekoliko haubica i 4+20 oklopnih vozila da zaustavi nikog. Niti se menja ravnoteza moci ako imamo nekoliko haubica vise. Pa nije ovo film Mars na Drinu, aman.

Ajmo da vidimo sta je jos JNA imala, da vidimo tu superiorunu razliku:
M101A1 - 11km dometa
D-30 - 15-22km dometa
KS-30, 130mm, 28-38 km
M46/10, nasa modifikacija, 155mm, 38km
D-20, iz koga se razvila ta famozna NORA (Novo ORuzje Artiljerije).

I... Koja je razlika? Umesto starog D-20 imamo to isto samo sto je stavljeno na kamion, a ne pored. Na Yugoimportovom sajtu sve sto pise je da ima kalkulator parametara, super. Treba, ali ne vidim superiornost. Nikakvu.

Ako ima neki artiljarac, daj neka nam objasni, jer sam ja samo tek neko ko malo njuska o tome.

максимилијан

pre 8 godina

Ајде бре не замлаћујте се више. Која војска? Распад система, тоталан. Не знамо ми све где смо шупљи и коју рупу прво да крпимо. Ако ће две, три хаубице да подигну оружану моћ војске, онда у реду. Али најаве о два хеликоптера, уз наша два исправна авијона, пар хаубица и неколико "Лазара", делују више него смешно. Да не спомињемо која су "приватна лица" у нашој земљи имала боље наоружање и опрему од војске и полиције. И да не заборавимо макету С 300, наравно. Ипак је она највише допринела у развоју Србије као регионалне силе.

Grunf

pre 8 godina

E,ispade da nam je isti!Nemoguće.Baš u milimitar.Nemačka haubica i Srpska haubica.Ma hajte molim Vas.Trbealo bi bolje da smanjite priče o zvezkanju oružjem.Bolje t...j nego pucaj.Mada reklo bi se da ima dosta onih kojima je osnovno zanimanje pucaj pa valjda leče komplekse.Ne možeš i da pucaš i t...š.Negde mora da omaneš.Zamislite recimo da te pare za haunice,rakete,hamere,municuju,helikoptere date za obrazovanje mladih,škole ili zamislite ne daj bože da izgradite makar koji metar metroa ili povežete brzom prugom BG-ZG.Zamislte te strašne pomisli da neko može da stigne od Beograda do Zagreba za 2 sata i obrnuto,da t..a,i da se vrati kući pa na posao.Ma jok bolje da se kupuju raktete koje imaju domet od 400km gde za prekidačem sedi neki pijani psihopata pa je nehotice pritisnuo taster.Nema bre ova planeta bez ratova ne može.Rat i oružje najveći profit.100% zagarantovan.Koga briga za nastradale.Važan je domet,ubojitost.

hm

pre 8 godina

Pa tko se ljuti, kupite ili napravite kakvo god oružje smatrate da je vašoj zemlji potrebno. Hrvatska je članica NATO-a i kao takva ima određene obaveze, a vi slobodno radite ono za što smatrate da je najbolje za vašu državu.

Jay

pre 8 godina

"Srbija, koja nije opasnost ni za koga..."
Pa sta onda bacate pare na budalastine?
Mozemo samo da cutimo i da izbegavamo bilo kakav sukob a da okrsaje i naoruzavanje ostavimo silama.

Neko iz mase

pre 8 godina

Niko nije lud nego treba da razumeš neke stvari pre nego što ih prokomentarišeš. Nora je proizvod firme "SDPR" a ne Vojske Srbije iako je proizvod osmišljen i razvijan u Vojnotehničkom institutu(zašto je to tako da neko razmišlja a drugi "kupi kajmak" to je neka druga tema). "SDPR" prodaje ovo oruđe drugim zemljama kao što npr "Zastava" prodaje automobile Amerikancima. Svako novo sredstvo koje se uzima u razmatranje da udje u upotrebu u Vojsci mora da prodje ispitivanje u pomenutim institucijama iz ovog članka. Bile to čarape, pantalone, šlem, municija, puška, avion ili u ovom slučaju haubica. Tek kad prodje verifikaciju uvode se u upotrebu u malim serijama i kasnije ako zadovolje zahteve kupuju se u potrebnom broju. Zbog toga što ovaj put verifikacije pre kupovine za potrebe VS nisu prošla sredstva veze koje je vojska kupila 2007. godine bili su optuženi jedan general i još 5 oficira. Evo i dan danas su ta sredstva na ispitivanjima i modifikacijama da bi bilo šta od kupljenog moglo da se upotrebi mada je i njih "pregazilo" vreme.

Sergije

pre 8 godina

Odluku da se oslonimo na sopstvenu proizvodnju treba podrzati. Lazar nije kvalitetniji od Patrije, niti Nora od nemacke haubice, ali na svaki komad stranog oruzja koje susedi kupe, mi mozemo imati najmanje 2-3 komada iz domace proizvodnje sto se u slucaju oruzanog sukoba moze pokazati kao jako bitna stvar. Ko malo prati ovu tematiku, zna da vrhunski kvalitet sistema naoruzanja nije uvek presudna stvar.
Postoje i neki realni problemi: problem jeste da se nabavke ne obavljaju, vec se samo prica o njima. Vojska je vec morala imati nekoliko desetina Nora. Vojsci je neophodno 200-250 Lazara, a nije nabavljen nijedan. Helikoptere kupujemo kao da se radi o eskadrilama, a ne o 2 komada (neophodno 10-12 komada), itd. itd. Drugi problem jeste nabavka naoruzanja koje sami ne mozemo proizvesti i opsesija naseg politickog i vojnog vrha ruskim naoruzanjem. Zapadno naoruzanje je preskupo i cesto ne moze doci do nas, ali je zato tu kinesko oruzje koje je veoma cesto znatno kvalitetnije od ruskog. Umesto da se sa Rusima godinama natezemo oko S-300, treba pogledati kineski HQ-9, jeftiniji i znatno napredniji sistem. Ima tu jos puno interesantnih stvari. Ideja da sa UAE, u okviru ekonomskih sporazuma koje smo sa njima zakljucili, preuzmemo njihove Miraze je olako odbacena bez ikakve ideje sta ce biti alternativa.

Odbrana je ozbiljan posao, time se moraju baviti ozbiljni ljudi, a ne neki Gasic i slicni likovi.

MLanmi89

pre 8 godina

Cudan smo narod, uvek je bolje tudje nego nase, umesto da budemo ponosni sto smo sposobni za proizvodnju ovih haubica mi podistavamo taj uspeh, totalno je nebitno koja je za nijansu bolja, iako svi pisete da je Pancer bolji a niko od vas da navede specifikacije, kada bi se malo informisali shvatili bi da su u rangu i da cak nasa Nora B52 ima bolje specifikacije. Ali Srbi ko Srbi..

Čitam i ne verujem

pre 8 godina

"Nora B52 je brza i preciznija"

Kako je brža? Još uvek nismo ni kupili vozila Kamaz na koje bi namontirali Noru. A ako misliš na brzinu paljbe, Panzer 2000 može da ispali 3 granate za 10 sekundi. Koliko može Nora? O preciznosti nemačke tehnike ne bih danas, sramota me je tuđe neobaveštenosti.

nenad73

pre 8 godina

Razlika koja ce NORA-u staviti ispred "Pancera" je bas u tom "Kamazu" 8x8 koji je daleko ispred resenja nemackih inzenjera koji su postavili "gusenice". Bice brza, operativnija i manje "ranjiva" i zavisna od terena. Nije samo kalibar u pitanju.

sef Shmrka

pre 8 godina

Sprave koje pominjete u tekstu ni u kom slucaju nisu oruđe, već oružje.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (despot, 12. januar 2016 12:20)

Vidi se da vojsku nisi video...Svako naoruzanje koje ima vise od jednog posluzioca zove se orudje. Inace ovo je potpuna besmislica kupovati i hvaliti se...Nema pas za sta da nas ujede a mi bi opet da ratujemo protiv Hrvatske i NATO...Tadicu,Tadicu vidi sta si napravio sa svojom narcisoidnoscu i neodlucnoscu!Radikali bi opet u rat da nas vode...

markoc

pre 8 godina

Čemu to?Narode ludi,pa šta se ima od tog naoružavanja i glupog trošenja para,pa bre bolnice i putevi nam re raspadaju,tu treba da se investira.
91' godine JNA je bila treća evropska sila,pa nije mogla da osvoji Vukovar koji je branilo 1800 vojnika amatera sa slabim naoružanjem,JNA i naše jedinice su išle sa 20000 vojnika i sa celom oklopna-mehaniziranom brigadom na Vukovar i trebalo im je 3 meseca da svladaju Hrvate,oću da kažem,čemu sve,čemu bacanje para u vetar.

Petar

pre 8 godina

Evo ovako ja vidim sve to. Budale se naoruzavaju samo. Jedan sistem s-300 kosta koliko kompletno renoviranje celog klinickog centra Srbije.
Dva sistema s300 kosta koliko i dobar deo autoputa ka recimo CG
Jedna eskadrila novih migova kosta kolik i izgradnja sedam velikih fabrika po 1200 zaposlenih. E sad oruzje ili normalan zivot ?
(dragi moji, 12. januar 2016 12:40)

Tako je i sloba razmisljao,pa si 1999 dobio stetu po toj infrastrukturi zbirno vecu nego da je svakoj opstini kupio s 300. Nece te napadati samo ako znaju da im je steta nesrazmerna,bez obzira sto su jaci. Vidjeno vec toliko puta, pa i sada u Siriji trenutno. Kod rata te niko ne pita jel oces ili neces da ratujes.

pzh 2000

pre 8 godina

Nora B52 je brza i preciznija.
Pancer nije Hrvatski nego Nemacki.
A dva najjaca sistema su Finski Archer i nasa Nora.
(programer, 12. januar 2016 11:47)
uspoređivati "tenk" u kojem je vozać zaštičen oklopom sa kamionom koji ima top je smešno dok ta pancer haubica zapuca 100 granata taj kamion se nije ni namestio da zapuca

Deka

pre 8 godina

Ja ne znam o cemu pricaju ovi ljudi? U Hr nitko ne prica o Srbiji niti se tko zamara tom zemljom. A najmanje njenim naoruzanjem. Niti se tko ljuti. Ovo je odlican prikaz kako se prvo pokusava da rade neprijatelji iz nicega stalno spominjuci nekakvu pretnju iz hrvatske, pa se onda prodaje magla da su srpska resenja najbolja (ne zaboravimo, lideri u regionu), pa se evo danas prica da se hrvati nemaju sta ljutit. A niti hrvati pricaju o srpskom naoruzanju, niti ih zanima, a kamoli da se ljute. Ja stvarno ne znam sa kime se ti ljudi svadjaju.

Djole

pre 8 godina

Nora se ne moze meriti ni po dometu , kvalitetu ili bilo cemu sa panzerima.....poredjenje je smesno i nerealno, treba prihvatiti da je Hrvatska vojska daleko superiornija od nase u ovom trenutku

Sid

pre 8 godina

Pa sta!
Zasto zveckate oruzijem vec mesecima?
Hrvati se naoruzavaju, Bosnjaci se osecaju nesigurno jer se obelezava dan Republike Srpske, na Kosovu haoticno..... Cemu je stos?

Ja da ratujem NECU! Placam redovno porez i neka to obavi onaj ko mora!!!!
Za topove me bas briga, za avione, za nove nekvalitetne uniforme, za migove, za super galeba koji uz sav remont ne moze leteti i biti bolji nego sto je sada!
Dajte ljudi, kupujemo dva hilihoptera a ne eskadrilu! Bedni smo d abedniji ne mozemo biti!

TerraDementia

pre 8 godina

Nema sve skupa, vas u Srbiji, naš u BiH i susjede u Hrvatskoj, pas za šta da ujede, a neki se još lože na oružje i ratove. Uskoro u našim zemljama ostaju samo starci i poluludi ljudi, jer sve što je mlađe i vrijedi bježi glavom bez obzira. A mediji samo spinuju pričama oko oružja koje neće uskoro imati ko da napuni.

Besmislica

pre 8 godina

Nekoliko stvari: Za ne daj Boze je dobra i ova haubica-top NORA 152 mm koju je vukao FAP 2026. Prvo i osnovno pitanje je sa koliko upotrebljivih komada artiljerijskih orudja raspolaze Vojska Srbije. Druga stvar je sa koliko borbenih kompleta (punjenje+projektil) po orudju imaju. Treće, koliko artiljerijskih diviziona je moguce staviti u funkciju kada po pitalju obucenog ljudstva i MTS. Cetvrto da li zemlja koja je prakticno bez ekonomije i zakida na penzijama i sve vise steze ono malo aktivnosti u privrednom zivotu kako bi se spasila neminovnog bankrota nametima moze da finansira rat.

autogol

pre 8 godina

Čak i vojska počela debelo da laže. Prvo, vojska se modernizuje zastarelim naoružanjem. A i to je pitanje, obzirom na budžet vojske za 2016.
Drugo, avijacija je u očajnom stanju. Zadnji novi avioni kupljeni su pre više decenija. A većina letilica ne može da leti, jer je neispravna.

Marija

pre 8 godina

A naslova.... Ajmo ovako-zasto se političari ne bave koliko je nezaposlenih u Srbiji i RH, a koliko u normalnim, zapadnim državama? Kolike su place u Srbiji i RH, a kolike su u EUropi?! Kolika je korupcija u Srbiji i RH, a kolika u Europi?! Kolike su cijene u Srbiji i Hrvatskoj, a kolike u Europi?! Kako zive Nijemci, Austrijanci, Francuzi, Englezi, Švicarci, a kako živimo mi?!?!
Najlakše je svoju nesposobnost okrenuti u svoju korist pa pricati o prijetnjama i naoruzavanju i vraćati se u 90.godine. Ne budite ovce. Mene najmanje strah Srbije, a i vas bi trebalo biti najmanje strah Hrvatske. Vise me strah kako cu preživjeti sa svojim primanjima, i kako svoju djecu prehraniti i odskolovati u ovoj vukohebini.

Mile

pre 8 godina

Mi smo sa Hrvatima vec zaratili, i prošli kako smo prošli.

Ako se planira da se oproba sreća u revanšu, sa sve Hrvatskom i većinom susednih zemalja u NATO, javite da bežimo na vreme.

dragi moji

pre 8 godina

Evo ovako ja vidim sve to. Budale se naoruzavaju samo. Jedan sistem s-300 kosta koliko kompletno renoviranje celog klinickog centra Srbije.
Dva sistema s300 kosta koliko i dobar deo autoputa ka recimo CG
Jedna eskadrila novih migova kosta kolik i izgradnja sedam velikih fabrika po 1200 zaposlenih. E sad oruzje ili normalan zivot ?
Ja da ratujem vise necu srecom ni ne zivim u Srbiji vise ali mene dusa boli kad cujem da ovi da kupe ovo ili ono. Realno sreca u nesreci je to sto nasi politicari su ko likovi ispred dragostora uuu sto bi da kupim mecku najnoviju ovakva oprema ovakve gume itd a onda mu drugi kaze eee ajde casti turom piva a ovaj na to: bi ja ali nemam ni za svoje.

Milos

pre 8 godina

Procitah tekst i nigde nisam video na osnovu cega je jaca. Da li ima vecu frekvencu paljbe? Da li ima veci domet? Da li ima vecu preciznost? Cisto da znate da to sto su Hrvati kupili nema premcu u svetu. Tek sad Rusija razvija i pocinje sa serijskom proizvodnjom slicnog sistema koji ce po nekim parametrima biti bolji od nemackog kojeg Hrvati koriste.

rex

pre 8 godina

pzh 2000, je mobilniji i ima veci oklop, al nasa nora kad grune ima jacu exploziju, i probojnost. na kraju krajeva, za artiljeriju je bitna moc ,a ne pokretljivost...

Mihailo

pre 8 godina

Budalaština.
Kupiti od Rusa modernizovane Mste i Koalicije (kada počnu da ih prodaju) sa pratećom najmodernijom municijom je jedino normalno rešenje. Pare za oružje bi uvek mogle da se nađu, samo kada bi postojala volja za to.

Denis!

pre 8 godina

Ja bih voleo kada bi nasa vlada krenula u natjecanje
s HR u ostalim podrucjima! Npr. oni naprave autocestu,
a mi nakon toga duplo lepsu od njihove, ili oni ostvare
x BDP, a mi x*2 BDP, plate nasih radnika da su duplo vece
od njihovih, benzin da je duplo jeftiniji nego kod njih itd!
E vidite ja bih da se na tim poljima merimo i natjecemo ko
je bolji, barem bi narod imao koristi od toga, ovako
narod ce samo da plati gvozdje koje ce se jednog dana
pretopiti u nekoj železari!

Dzibril

pre 8 godina

A jel' se to maže na hleb ili stavlja u ručak? Nemate pare ni za redovno održavanje sredstava, a pričate o nabavci ovog čuda... Smešno.

Miroslav

pre 8 godina

Kako smešna usporedba. Mene interesuje kome ovo sve treba. Da li treba opet da se ratuje na Balkanu. Relano u slučaju sukoba sa Hrvatskom Srbija bi morala računati da na svojoj strani neće imati Rumuniju ni Bugarsku pa ni Grčku jer te zemlje imaju obavez da brane članicu NATO. Da li su u ovoj zemlji baš svi ludi. O čemu mi ovde raspravljamo, o trci u naouružanju koju ne možemo dobiti. Kako Sun Tzu kaže ne započinji bitku koju ne možeš dobiti.

tilo

pre 8 godina

Loze ameri i rusi svak svoju siromasnu budalu......
putujte,kupujte nova kola,slusajte dobru mjuzu koje oruzje,krv u blatu to je za retardirane. Zivite ovaj kratak zivot ne da vam ne prodje uludo...

Marko

pre 8 godina

Da li neko zna u čemu se sastoji modernizacija kub-a i na šta bi to ličilo? Ima li ko informacije o eventualnom dometu tog modernizovanog pvo sistema, bilo kakve karakteristike, bilo šta potpunije od "modernizacija sistema kub"? Hvala unapred...
A ne bih se uporedjivao i jurio sa Hrvatskom iz više razloga. Treba da vojsku modernizujemo u skladu sa sopstvenim potrebama a ne kao odgovor bilo kojoj državi u regionu. Imali smo mnogo modernih ratova u prošlosti, i siguran sam da stručnjaci iz te oblasti znaju šta nam je potrebno. Nema potrebe da se uporedjujemo sa bilo kim, jer ipak su skoro sve zemlje u regionu u NATO-u tako da oni moraju da se naoružavaju na drugačiji način od zemlje koja se opredelila za neutralnost.

ziko

pre 8 godina

narode dragi ne dajte da vas ponovo uvuku u neki haos zbog zadrzavanja svojih pozicija, vide da ne mogu nista na polju ekonomije, provaljeni su u svim svojim lazima, sad imaju izlaz u ovome, samo da se narod ne primi na ovo huskanje i sve ce biti u redu

dd

pre 8 godina

prije nekoliko godina imali ste velike požare a nemate niti jedan protupožarni avion. nemate niti opremljene vatrogasce. o poplavama da ne pričamo. tu se ugledajte u hrvate. to je problem.

Srbin iz Srbije

pre 8 godina

Hahahahah nora bolja nego Panzer hahaha pa da, 'oce to, poznato je da su srBski tehnicki proizvodi standardno bolji od Nemackih, npr Yugo u odnosu na Audi... Ova vest je toliko nadrealna da me podseca na scenu iz filma poznatog srBskog reditelja Emira "Crna macka - beli macor" kad nas sugradjanin Rom kaze za svoj proizvod "nas whiskey je bolji od originala"!

realno

pre 8 godina

Mađarska je prije nekoliko godina kupila eskadrilu aviona (12 švedskih lovaca Gripen) čime je prema logici iz članka poremećena ravnoteža u regionu jer je to daleko superiornije nego što u avijaciji danas predstavljaju Srbija i Hrvatska zajedno. Nešto se ne sjećam da je to izazvalo nervozu u Srbiji ili se smatra da Mađarska nije u regionu? Ovakvih i sličnih nabavki naoružanja u okruženju Srbije (Bugarska, Rumunija) bi se moglo navesti još popriličan broj ali eto Hrvatska je kupila 12 haubica pa je sad ravnoteža ugrožena. Na ovom primjeru je najbolje vidljivo koliko se forsiranje ove priče koristi za unutrašnju upotrebu u Srbiji kako bi se fokus sa vlastitih unutrašnjih ekonomskih problema prebacio na nekakvu imaginarnu pretnju.
O tvrdnji superiornosti Nore nad Pzh 2000 stvarno ne bih jer to je već atak na inteligenciju!

I tako dan za danom pred kockastim ekranom ...

pre 8 godina

Ma ja bi i jedan bunker( da bude veliki makar upola kao sto je tito gradio) poceo da gradim...
Jer Ima, ima para evo dodje i ta dugo cekana i najavljivana 2016 godina jbt( valjda opet se nesto nije prolongiralo,nisam u toku) tako da pare nisu problem.
Samo je narod problem, u svakom smislu te reci...

C i n i k

pre 8 godina

A mi bi hteli izgleda da razvijamo haubice ali da se komsije ne naoruzavaju,sta?
Smesne su ove price jer pozadina svega nije nije nikakvo naoruzavanje Hr koja je u Nato inace,nego da se opravda ogroman trosak koji mi imamo,a ni za sta.
Srbija je zemlja sa najnizim zivotnim standardom u Evropi,sa preko 5 miliona Srba u rasejanju sa najstarijim narosom u Evropi,i sada nama treba da bude prioritet kupovna naoruzanja?!
S kim bi mi da ratujemo i od koga da se branimo vise? Ko nas to napada?

Krokodil

pre 8 godina

Za nebeski narodo, nebesko i oruzije. Nego kad ce vise priznati da od Lazara nema nista, posto nije prosao nikakave testove? Niko nije siguran da li moze da izdrzi eksploziju nagazne mine, a para se nema da se prvo napravi par komada za testiranje(unistenje).

Bice zanimljivo na izborima...

bg

pre 8 godina

Ma pustite te novinarske priče i prepucavanja tipa čiji je veći.
Vojska treba da se održava, priprema i naoružava u skladu sa strategijom odbrane zemlje. A ne da bi nešto bilo bolje nego kod komšije.
Svako treba da radi svoj posao i biće sve u redu. Problem je što su kod nas nesposobnjakovići na najvišim pozicijama, i bave se isključivo (samo)marketingom, pošto svoj posao ne znaju.

Svedok s'lica mesta

pre 8 godina

Dobro, evo mene ko laika, neka general ubedi činjenicama, kako će to Nora da se suprotstavi balističkim raketama dometa 300km?, za Lazara mi je jasno, s'njim ćemo da vatamo tutanj, ova izjava je tipa, komšija nabavio dobermana, ja ću da kupim pudlicu da budemo ravnopravni.

hiavata

pre 8 godina

Kod nas je i dalje obican visoko kalibarski top krik tehnoloskog razvoja. Kakvi visecevni raketni bacaci koje su Rusi imali jos pre 50 god, to ce nasim genijima da sine tek u 23 1/2 veku. A tek da ne pricamo o elektronski pogonjenim lanserima projektila kojima Ameri mogu danas haos da naprave. E bruka! Kao kad su Francuzi pravili onu glomaznu grdosiju od tenka, a nemci ih prepisali za 150 god.
(Misko, 12. januar 2016 11:51)

Rusi su imali visecevni raketni bacac jos u drugom svetskom ratu. Kacusa.

Misko

pre 8 godina

Kod nas je i dalje obican visoko kalibarski top krik tehnoloskog razvoja. Kakvi visecevni raketni bacaci koje su Rusi imali jos pre 50 god, to ce nasim genijima da sine tek u 23 1/2 veku. A tek da ne pricamo o elektronski pogonjenim lanserima projektila kojima Ameri mogu danas haos da naprave. E bruka! Kao kad su Francuzi pravili onu glomaznu grdosiju od tenka, a nemci ih prepisali za 150 god.

Lukas aus Agram

pre 8 godina

Sjetimo se kako je prošao deal s Egipćanima i pištoljima.
Stara engleska poslovica kaže, nisam dovoljno bogat da kupujem jeftino(domaće)!

tomy

pre 8 godina

Umesto da se takmice ko ce imati bolje puteve,prosecnu platu,bolju vladavinu prava i sl oni se zauzeli oko ove nazovi trke u naoruzanju a narod sa obe strane svaki dan sve gore zivi i ljudi koji ne mogu da vrate kredite narocito stambene u svajcarcima oduzimaju sebi zivote bez nora i balistickih raketa.

Objektivno

pre 8 godina

Pogledajte karakteristike pa uporedite :) Nisu uopste u istoj klasi... Nora je na kamionu dok je Panzer na sasiji koja je slicna Leopardovoj...

srbin

pre 8 godina

ja ne znam ko ovo pije...na osnovu cega tvrditi superiornost bilo kog naseg oruzja u odnosu na pancer haubice,hamere,kajova helikoptere....ako taj zig TOC nesto znaci bog nas pogledao.dovoljno je videti jurisnu pusku m21 koja je kao prosla sve najteze testove i na kraju dosla u ruke kao cista prakljaca.

Vojvodjanin

pre 8 godina

Jasno meni da svaka drzava ima obavezu da stiti svoj narod nakbolje sto ume. Ali u slucaju bilo kakve agresije na Srbiju tu mi ne mozemo nista. Cemu u ooste ulaganje u nesto sto ne skuzi nicemu?! Dajte ljudima poslove i plate a posle brinite kako da se ne-odbranimo od raznih agresora. Sto vise provodim u ovoj Srbiji sve vise imam utisak da smo mi jedina pametna drzava na svetu, a da su Evropa i SAD samo cisti glupanderi. Cinjenica je da svi oni imaju svoje interese, pa i na ovim malom Balkanu, medjutim nema teorije da nam sve ovo rade samo iz interesa. Dokle cemo mi vise da budemo nebeski narod?!

Brutus

pre 8 godina

Nora bolja od pancera, u kaliforniji 20 mrtvih po snegu, za 2 godine 500 eura, doktorati, vazduplohovi mocarele... Ljudi se obično side gluposti i kriju je, mi se našom ponosimo. Vratite nam konjsku zapregu i petrolej lampe, putevi su nam već u kvalitetu 19 veka, za bolje nismo!

true or false

pre 8 godina

Pa Srbi su najjači u svemu. Jutros sam vodio bolesnog psa na lečenje i veterinar mi je za 150 evra priznao da je moja pudlica jača od buldoga.

true or false

pre 8 godina

Pa Srbi su najjači u svemu. Jutros sam vodio bolesnog psa na lečenje i veterinar mi je za 150 evra priznao da je moja pudlica jača od buldoga.

MLanmi89

pre 8 godina

Cudan smo narod, uvek je bolje tudje nego nase, umesto da budemo ponosni sto smo sposobni za proizvodnju ovih haubica mi podistavamo taj uspeh, totalno je nebitno koja je za nijansu bolja, iako svi pisete da je Pancer bolji a niko od vas da navede specifikacije, kada bi se malo informisali shvatili bi da su u rangu i da cak nasa Nora B52 ima bolje specifikacije. Ali Srbi ko Srbi..

realno

pre 8 godina

Mađarska je prije nekoliko godina kupila eskadrilu aviona (12 švedskih lovaca Gripen) čime je prema logici iz članka poremećena ravnoteža u regionu jer je to daleko superiornije nego što u avijaciji danas predstavljaju Srbija i Hrvatska zajedno. Nešto se ne sjećam da je to izazvalo nervozu u Srbiji ili se smatra da Mađarska nije u regionu? Ovakvih i sličnih nabavki naoružanja u okruženju Srbije (Bugarska, Rumunija) bi se moglo navesti još popriličan broj ali eto Hrvatska je kupila 12 haubica pa je sad ravnoteža ugrožena. Na ovom primjeru je najbolje vidljivo koliko se forsiranje ove priče koristi za unutrašnju upotrebu u Srbiji kako bi se fokus sa vlastitih unutrašnjih ekonomskih problema prebacio na nekakvu imaginarnu pretnju.
O tvrdnji superiornosti Nore nad Pzh 2000 stvarno ne bih jer to je već atak na inteligenciju!

tomy

pre 8 godina

Umesto da se takmice ko ce imati bolje puteve,prosecnu platu,bolju vladavinu prava i sl oni se zauzeli oko ove nazovi trke u naoruzanju a narod sa obe strane svaki dan sve gore zivi i ljudi koji ne mogu da vrate kredite narocito stambene u svajcarcima oduzimaju sebi zivote bez nora i balistickih raketa.

Objektivno

pre 8 godina

Pogledajte karakteristike pa uporedite :) Nisu uopste u istoj klasi... Nora je na kamionu dok je Panzer na sasiji koja je slicna Leopardovoj...

Lukas aus Agram

pre 8 godina

Sjetimo se kako je prošao deal s Egipćanima i pištoljima.
Stara engleska poslovica kaže, nisam dovoljno bogat da kupujem jeftino(domaće)!

Denis!

pre 8 godina

Ja bih voleo kada bi nasa vlada krenula u natjecanje
s HR u ostalim podrucjima! Npr. oni naprave autocestu,
a mi nakon toga duplo lepsu od njihove, ili oni ostvare
x BDP, a mi x*2 BDP, plate nasih radnika da su duplo vece
od njihovih, benzin da je duplo jeftiniji nego kod njih itd!
E vidite ja bih da se na tim poljima merimo i natjecemo ko
je bolji, barem bi narod imao koristi od toga, ovako
narod ce samo da plati gvozdje koje ce se jednog dana
pretopiti u nekoj železari!

dd

pre 8 godina

prije nekoliko godina imali ste velike požare a nemate niti jedan protupožarni avion. nemate niti opremljene vatrogasce. o poplavama da ne pričamo. tu se ugledajte u hrvate. to je problem.

srbin

pre 8 godina

ja ne znam ko ovo pije...na osnovu cega tvrditi superiornost bilo kog naseg oruzja u odnosu na pancer haubice,hamere,kajova helikoptere....ako taj zig TOC nesto znaci bog nas pogledao.dovoljno je videti jurisnu pusku m21 koja je kao prosla sve najteze testove i na kraju dosla u ruke kao cista prakljaca.

Miki

pre 8 godina

Nemacka samohotka je na tenkovskoj sasiji sto znaci da ima mnogo bolju terensku prohodnost: tamo gde ce Nora da se zaglavi, PzH2000 ce proci bez problema. Drugo, nemacki top je znatno kvalitetnije izrade i duzeg zivotnog veka. Trece, sistem za upravljanje vatrom je moderniji i precizniji. I konacno, NATO municija koju koristi PzH2000 omogucava vece domete od nase. Po cemu je dakle to konkretno Nora bolja od PzH2000...?

Deka

pre 8 godina

Ja ne znam o cemu pricaju ovi ljudi? U Hr nitko ne prica o Srbiji niti se tko zamara tom zemljom. A najmanje njenim naoruzanjem. Niti se tko ljuti. Ovo je odlican prikaz kako se prvo pokusava da rade neprijatelji iz nicega stalno spominjuci nekakvu pretnju iz hrvatske, pa se onda prodaje magla da su srpska resenja najbolja (ne zaboravimo, lideri u regionu), pa se evo danas prica da se hrvati nemaju sta ljutit. A niti hrvati pricaju o srpskom naoruzanju, niti ih zanima, a kamoli da se ljute. Ja stvarno ne znam sa kime se ti ljudi svadjaju.

Djole

pre 8 godina

Nora se ne moze meriti ni po dometu , kvalitetu ili bilo cemu sa panzerima.....poredjenje je smesno i nerealno, treba prihvatiti da je Hrvatska vojska daleko superiornija od nase u ovom trenutku

dragi moji

pre 8 godina

Evo ovako ja vidim sve to. Budale se naoruzavaju samo. Jedan sistem s-300 kosta koliko kompletno renoviranje celog klinickog centra Srbije.
Dva sistema s300 kosta koliko i dobar deo autoputa ka recimo CG
Jedna eskadrila novih migova kosta kolik i izgradnja sedam velikih fabrika po 1200 zaposlenih. E sad oruzje ili normalan zivot ?
Ja da ratujem vise necu srecom ni ne zivim u Srbiji vise ali mene dusa boli kad cujem da ovi da kupe ovo ili ono. Realno sreca u nesreci je to sto nasi politicari su ko likovi ispred dragostora uuu sto bi da kupim mecku najnoviju ovakva oprema ovakve gume itd a onda mu drugi kaze eee ajde casti turom piva a ovaj na to: bi ja ali nemam ni za svoje.

markoc

pre 8 godina

Čemu to?Narode ludi,pa šta se ima od tog naoružavanja i glupog trošenja para,pa bre bolnice i putevi nam re raspadaju,tu treba da se investira.
91' godine JNA je bila treća evropska sila,pa nije mogla da osvoji Vukovar koji je branilo 1800 vojnika amatera sa slabim naoružanjem,JNA i naše jedinice su išle sa 20000 vojnika i sa celom oklopna-mehaniziranom brigadom na Vukovar i trebalo im je 3 meseca da svladaju Hrvate,oću da kažem,čemu sve,čemu bacanje para u vetar.

hm

pre 8 godina

Pa tko se ljuti, kupite ili napravite kakvo god oružje smatrate da je vašoj zemlji potrebno. Hrvatska je članica NATO-a i kao takva ima određene obaveze, a vi slobodno radite ono za što smatrate da je najbolje za vašu državu.

Petar

pre 8 godina

Evo ovako ja vidim sve to. Budale se naoruzavaju samo. Jedan sistem s-300 kosta koliko kompletno renoviranje celog klinickog centra Srbije.
Dva sistema s300 kosta koliko i dobar deo autoputa ka recimo CG
Jedna eskadrila novih migova kosta kolik i izgradnja sedam velikih fabrika po 1200 zaposlenih. E sad oruzje ili normalan zivot ?
(dragi moji, 12. januar 2016 12:40)

Tako je i sloba razmisljao,pa si 1999 dobio stetu po toj infrastrukturi zbirno vecu nego da je svakoj opstini kupio s 300. Nece te napadati samo ako znaju da im je steta nesrazmerna,bez obzira sto su jaci. Vidjeno vec toliko puta, pa i sada u Siriji trenutno. Kod rata te niko ne pita jel oces ili neces da ratujes.

Mile

pre 8 godina

Mi smo sa Hrvatima vec zaratili, i prošli kako smo prošli.

Ako se planira da se oproba sreća u revanšu, sa sve Hrvatskom i većinom susednih zemalja u NATO, javite da bežimo na vreme.

Bane

pre 8 godina

Hrvati nemaju granate za PZH 2000, sa ovom granatom domaće proizvodnje koju imaju njen domet je 19 km. Pametna granata Excalibur koja je njemačke proizvodnje i koja ima domet 40 km košta 55000 dolara po komadu i hrvatska je trenutno nema niti ima obučenu posadu koja zna da koristi i PZH 2000 i granate. PZH 2000 je teško vozilo, ne može preći nijedan pontonski most u hrvatskoj, ne može se transportovati avionom. Trebaće joj 7 godina da postane potpuno operativna, održavanje je skupo. Hrvatima bi bolje bilo da su novac od kupovine PZH 2000 iskoristili za razvoj sopstvene tegljene haubice. Pa da naprave i izvoznu varijantu.
Njemačka je odavno počela koristiti savremeniju tegljenu haubicu "Doner", PZH 2000 je napušten. U HR se neko iz MORH-a dobro okoristio od ove nabavke, slično kao i sa patrija vozilima.
Nora i Sora nisu tehnički naprednije od PZH 2000 ali su jeftinije, težinski lakše, lakše za održavanje i za obučavanje posade a i domaće su pa se mogu izvoziti.

Brutus

pre 8 godina

Nora bolja od pancera, u kaliforniji 20 mrtvih po snegu, za 2 godine 500 eura, doktorati, vazduplohovi mocarele... Ljudi se obično side gluposti i kriju je, mi se našom ponosimo. Vratite nam konjsku zapregu i petrolej lampe, putevi su nam već u kvalitetu 19 veka, za bolje nismo!

Sid

pre 8 godina

Pa sta!
Zasto zveckate oruzijem vec mesecima?
Hrvati se naoruzavaju, Bosnjaci se osecaju nesigurno jer se obelezava dan Republike Srpske, na Kosovu haoticno..... Cemu je stos?

Ja da ratujem NECU! Placam redovno porez i neka to obavi onaj ko mora!!!!
Za topove me bas briga, za avione, za nove nekvalitetne uniforme, za migove, za super galeba koji uz sav remont ne moze leteti i biti bolji nego sto je sada!
Dajte ljudi, kupujemo dva hilihoptera a ne eskadrilu! Bedni smo d abedniji ne mozemo biti!

C i n i k

pre 8 godina

A mi bi hteli izgleda da razvijamo haubice ali da se komsije ne naoruzavaju,sta?
Smesne su ove price jer pozadina svega nije nije nikakvo naoruzavanje Hr koja je u Nato inace,nego da se opravda ogroman trosak koji mi imamo,a ni za sta.
Srbija je zemlja sa najnizim zivotnim standardom u Evropi,sa preko 5 miliona Srba u rasejanju sa najstarijim narosom u Evropi,i sada nama treba da bude prioritet kupovna naoruzanja?!
S kim bi mi da ratujemo i od koga da se branimo vise? Ko nas to napada?

Misko

pre 8 godina

Kod nas je i dalje obican visoko kalibarski top krik tehnoloskog razvoja. Kakvi visecevni raketni bacaci koje su Rusi imali jos pre 50 god, to ce nasim genijima da sine tek u 23 1/2 veku. A tek da ne pricamo o elektronski pogonjenim lanserima projektila kojima Ameri mogu danas haos da naprave. E bruka! Kao kad su Francuzi pravili onu glomaznu grdosiju od tenka, a nemci ih prepisali za 150 god.

Milos

pre 8 godina

Procitah tekst i nigde nisam video na osnovu cega je jaca. Da li ima vecu frekvencu paljbe? Da li ima veci domet? Da li ima vecu preciznost? Cisto da znate da to sto su Hrvati kupili nema premcu u svetu. Tek sad Rusija razvija i pocinje sa serijskom proizvodnjom slicnog sistema koji ce po nekim parametrima biti bolji od nemackog kojeg Hrvati koriste.

Miroslav

pre 8 godina

Kako smešna usporedba. Mene interesuje kome ovo sve treba. Da li treba opet da se ratuje na Balkanu. Relano u slučaju sukoba sa Hrvatskom Srbija bi morala računati da na svojoj strani neće imati Rumuniju ni Bugarsku pa ni Grčku jer te zemlje imaju obavez da brane članicu NATO. Da li su u ovoj zemlji baš svi ludi. O čemu mi ovde raspravljamo, o trci u naouružanju koju ne možemo dobiti. Kako Sun Tzu kaže ne započinji bitku koju ne možeš dobiti.

Svedok s'lica mesta

pre 8 godina

Dobro, evo mene ko laika, neka general ubedi činjenicama, kako će to Nora da se suprotstavi balističkim raketama dometa 300km?, za Lazara mi je jasno, s'njim ćemo da vatamo tutanj, ova izjava je tipa, komšija nabavio dobermana, ja ću da kupim pudlicu da budemo ravnopravni.

Besmislica

pre 8 godina

Nekoliko stvari: Za ne daj Boze je dobra i ova haubica-top NORA 152 mm koju je vukao FAP 2026. Prvo i osnovno pitanje je sa koliko upotrebljivih komada artiljerijskih orudja raspolaze Vojska Srbije. Druga stvar je sa koliko borbenih kompleta (punjenje+projektil) po orudju imaju. Treće, koliko artiljerijskih diviziona je moguce staviti u funkciju kada po pitalju obucenog ljudstva i MTS. Cetvrto da li zemlja koja je prakticno bez ekonomije i zakida na penzijama i sve vise steze ono malo aktivnosti u privrednom zivotu kako bi se spasila neminovnog bankrota nametima moze da finansira rat.

Sergije

pre 8 godina

Odluku da se oslonimo na sopstvenu proizvodnju treba podrzati. Lazar nije kvalitetniji od Patrije, niti Nora od nemacke haubice, ali na svaki komad stranog oruzja koje susedi kupe, mi mozemo imati najmanje 2-3 komada iz domace proizvodnje sto se u slucaju oruzanog sukoba moze pokazati kao jako bitna stvar. Ko malo prati ovu tematiku, zna da vrhunski kvalitet sistema naoruzanja nije uvek presudna stvar.
Postoje i neki realni problemi: problem jeste da se nabavke ne obavljaju, vec se samo prica o njima. Vojska je vec morala imati nekoliko desetina Nora. Vojsci je neophodno 200-250 Lazara, a nije nabavljen nijedan. Helikoptere kupujemo kao da se radi o eskadrilama, a ne o 2 komada (neophodno 10-12 komada), itd. itd. Drugi problem jeste nabavka naoruzanja koje sami ne mozemo proizvesti i opsesija naseg politickog i vojnog vrha ruskim naoruzanjem. Zapadno naoruzanje je preskupo i cesto ne moze doci do nas, ali je zato tu kinesko oruzje koje je veoma cesto znatno kvalitetnije od ruskog. Umesto da se sa Rusima godinama natezemo oko S-300, treba pogledati kineski HQ-9, jeftiniji i znatno napredniji sistem. Ima tu jos puno interesantnih stvari. Ideja da sa UAE, u okviru ekonomskih sporazuma koje smo sa njima zakljucili, preuzmemo njihove Miraze je olako odbacena bez ikakve ideje sta ce biti alternativa.

Odbrana je ozbiljan posao, time se moraju baviti ozbiljni ljudi, a ne neki Gasic i slicni likovi.

TerraDementia

pre 8 godina

Nema sve skupa, vas u Srbiji, naš u BiH i susjede u Hrvatskoj, pas za šta da ujede, a neki se još lože na oružje i ratove. Uskoro u našim zemljama ostaju samo starci i poluludi ljudi, jer sve što je mlađe i vrijedi bježi glavom bez obzira. A mediji samo spinuju pričama oko oružja koje neće uskoro imati ko da napuni.

Čitam i ne verujem

pre 8 godina

"Nora B52 je brza i preciznija"

Kako je brža? Još uvek nismo ni kupili vozila Kamaz na koje bi namontirali Noru. A ako misliš na brzinu paljbe, Panzer 2000 može da ispali 3 granate za 10 sekundi. Koliko može Nora? O preciznosti nemačke tehnike ne bih danas, sramota me je tuđe neobaveštenosti.

Srbin iz Srbije

pre 8 godina

Hahahahah nora bolja nego Panzer hahaha pa da, 'oce to, poznato je da su srBski tehnicki proizvodi standardno bolji od Nemackih, npr Yugo u odnosu na Audi... Ova vest je toliko nadrealna da me podseca na scenu iz filma poznatog srBskog reditelja Emira "Crna macka - beli macor" kad nas sugradjanin Rom kaze za svoj proizvod "nas whiskey je bolji od originala"!

максимилијан

pre 8 godina

Ајде бре не замлаћујте се више. Која војска? Распад система, тоталан. Не знамо ми све где смо шупљи и коју рупу прво да крпимо. Ако ће две, три хаубице да подигну оружану моћ војске, онда у реду. Али најаве о два хеликоптера, уз наша два исправна авијона, пар хаубица и неколико "Лазара", делују више него смешно. Да не спомињемо која су "приватна лица" у нашој земљи имала боље наоружање и опрему од војске и полиције. И да не заборавимо макету С 300, наравно. Ипак је она највише допринела у развоју Србије као регионалне силе.

tilo

pre 8 godina

Loze ameri i rusi svak svoju siromasnu budalu......
putujte,kupujte nova kola,slusajte dobru mjuzu koje oruzje,krv u blatu to je za retardirane. Zivite ovaj kratak zivot ne da vam ne prodje uludo...

PV

pre 8 godina

Prvo treba pogledati neki dokumentarac o Drugom svetskom ratu i bitkama za Moskvu, Staljingrad i ostalo, pa onda pričati o prednosti točkaša u odnosu na guseničare. Ako se naoružanje koristi za vojne parade i slikanje, onda su definitivno bolji točkaši. U realnom sukobu, po blatu, snegu, usponima, padovima zna se šta predstavlja guseničar.

pzh 2000

pre 8 godina

Nora B52 je brza i preciznija.
Pancer nije Hrvatski nego Nemacki.
A dva najjaca sistema su Finski Archer i nasa Nora.
(programer, 12. januar 2016 11:47)
uspoređivati "tenk" u kojem je vozać zaštičen oklopom sa kamionom koji ima top je smešno dok ta pancer haubica zapuca 100 granata taj kamion se nije ni namestio da zapuca

sef Shmrka

pre 8 godina

Sprave koje pominjete u tekstu ni u kom slucaju nisu oruđe, već oružje.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (despot, 12. januar 2016 12:20)

Vidi se da vojsku nisi video...Svako naoruzanje koje ima vise od jednog posluzioca zove se orudje. Inace ovo je potpuna besmislica kupovati i hvaliti se...Nema pas za sta da nas ujede a mi bi opet da ratujemo protiv Hrvatske i NATO...Tadicu,Tadicu vidi sta si napravio sa svojom narcisoidnoscu i neodlucnoscu!Radikali bi opet u rat da nas vode...

Marija

pre 8 godina

A naslova.... Ajmo ovako-zasto se političari ne bave koliko je nezaposlenih u Srbiji i RH, a koliko u normalnim, zapadnim državama? Kolike su place u Srbiji i RH, a kolike su u EUropi?! Kolika je korupcija u Srbiji i RH, a kolika u Europi?! Kolike su cijene u Srbiji i Hrvatskoj, a kolike u Europi?! Kako zive Nijemci, Austrijanci, Francuzi, Englezi, Švicarci, a kako živimo mi?!?!
Najlakše je svoju nesposobnost okrenuti u svoju korist pa pricati o prijetnjama i naoruzavanju i vraćati se u 90.godine. Ne budite ovce. Mene najmanje strah Srbije, a i vas bi trebalo biti najmanje strah Hrvatske. Vise me strah kako cu preživjeti sa svojim primanjima, i kako svoju djecu prehraniti i odskolovati u ovoj vukohebini.

ziko

pre 8 godina

narode dragi ne dajte da vas ponovo uvuku u neki haos zbog zadrzavanja svojih pozicija, vide da ne mogu nista na polju ekonomije, provaljeni su u svim svojim lazima, sad imaju izlaz u ovome, samo da se narod ne primi na ovo huskanje i sve ce biti u redu

Krokodil

pre 8 godina

Za nebeski narodo, nebesko i oruzije. Nego kad ce vise priznati da od Lazara nema nista, posto nije prosao nikakave testove? Niko nije siguran da li moze da izdrzi eksploziju nagazne mine, a para se nema da se prvo napravi par komada za testiranje(unistenje).

Bice zanimljivo na izborima...

abc

pre 8 godina

Jao BOZE, porede pzh2000, broj 1 u svetu u toj klasi, sa norom!!! Au bre pa dosta vredjanja inteligencije! Nora jeste veoma dobra, ali nikako ne moze da se poredi, ali NIKAKO, sa pzh2000!

toma

pre 8 godina

opet su pocela jeftina naklapanja po principu "moj tata je jaci od tvog" i "ja imam duzi". ali zalosno je sto se posle takva retorika skupo placa ljudskim zivotima. setimo se 90-ih.

Pera Lozac

pre 8 godina

Pa kod oruzja su karakteristike na papiru jedno, a praksa je nesto drugo. Sva su oruzja na papiru vrlo slicna. Nora je napravljena da bude u toj klasi oruzja i ono sto pruza (na papiru) je isto (brzina paljbe i domet).
Ono sto ne pise i sto se tesko nalazi je to koliko je zaista moguce dobiti u realnoj upotrebi.
Ono sto mi je ekstremno iritantno je podizanje tenzija kada ih nema.

Ne, nece nekoliko haubica i 4+20 oklopnih vozila da zaustavi nikog. Niti se menja ravnoteza moci ako imamo nekoliko haubica vise. Pa nije ovo film Mars na Drinu, aman.

Ajmo da vidimo sta je jos JNA imala, da vidimo tu superiorunu razliku:
M101A1 - 11km dometa
D-30 - 15-22km dometa
KS-30, 130mm, 28-38 km
M46/10, nasa modifikacija, 155mm, 38km
D-20, iz koga se razvila ta famozna NORA (Novo ORuzje Artiljerije).

I... Koja je razlika? Umesto starog D-20 imamo to isto samo sto je stavljeno na kamion, a ne pored. Na Yugoimportovom sajtu sve sto pise je da ima kalkulator parametara, super. Treba, ali ne vidim superiornost. Nikakvu.

Ako ima neki artiljarac, daj neka nam objasni, jer sam ja samo tek neko ko malo njuska o tome.

Grunf

pre 8 godina

E,ispade da nam je isti!Nemoguće.Baš u milimitar.Nemačka haubica i Srpska haubica.Ma hajte molim Vas.Trbealo bi bolje da smanjite priče o zvezkanju oružjem.Bolje t...j nego pucaj.Mada reklo bi se da ima dosta onih kojima je osnovno zanimanje pucaj pa valjda leče komplekse.Ne možeš i da pucaš i t...š.Negde mora da omaneš.Zamislite recimo da te pare za haunice,rakete,hamere,municuju,helikoptere date za obrazovanje mladih,škole ili zamislite ne daj bože da izgradite makar koji metar metroa ili povežete brzom prugom BG-ZG.Zamislte te strašne pomisli da neko može da stigne od Beograda do Zagreba za 2 sata i obrnuto,da t..a,i da se vrati kući pa na posao.Ma jok bolje da se kupuju raktete koje imaju domet od 400km gde za prekidačem sedi neki pijani psihopata pa je nehotice pritisnuo taster.Nema bre ova planeta bez ratova ne može.Rat i oružje najveći profit.100% zagarantovan.Koga briga za nastradale.Važan je domet,ubojitost.

Dzibril

pre 8 godina

A jel' se to maže na hleb ili stavlja u ručak? Nemate pare ni za redovno održavanje sredstava, a pričate o nabavci ovog čuda... Smešno.

Ilija

pre 8 godina

Sluge rezimske, cetvrti put pisem komentar. Po cemu je to Nora bolja oz PZ 2000? Noru B52 nije razvio VTI vec neki ZDRP srafciger tehnologojom. Nikad nije testirana u TOC.

Vojvodjanin

pre 8 godina

Jasno meni da svaka drzava ima obavezu da stiti svoj narod nakbolje sto ume. Ali u slucaju bilo kakve agresije na Srbiju tu mi ne mozemo nista. Cemu u ooste ulaganje u nesto sto ne skuzi nicemu?! Dajte ljudima poslove i plate a posle brinite kako da se ne-odbranimo od raznih agresora. Sto vise provodim u ovoj Srbiji sve vise imam utisak da smo mi jedina pametna drzava na svetu, a da su Evropa i SAD samo cisti glupanderi. Cinjenica je da svi oni imaju svoje interese, pa i na ovim malom Balkanu, medjutim nema teorije da nam sve ovo rade samo iz interesa. Dokle cemo mi vise da budemo nebeski narod?!

autogol

pre 8 godina

Čak i vojska počela debelo da laže. Prvo, vojska se modernizuje zastarelim naoružanjem. A i to je pitanje, obzirom na budžet vojske za 2016.
Drugo, avijacija je u očajnom stanju. Zadnji novi avioni kupljeni su pre više decenija. A većina letilica ne može da leti, jer je neispravna.

Marko

pre 8 godina

Da li neko zna u čemu se sastoji modernizacija kub-a i na šta bi to ličilo? Ima li ko informacije o eventualnom dometu tog modernizovanog pvo sistema, bilo kakve karakteristike, bilo šta potpunije od "modernizacija sistema kub"? Hvala unapred...
A ne bih se uporedjivao i jurio sa Hrvatskom iz više razloga. Treba da vojsku modernizujemo u skladu sa sopstvenim potrebama a ne kao odgovor bilo kojoj državi u regionu. Imali smo mnogo modernih ratova u prošlosti, i siguran sam da stručnjaci iz te oblasti znaju šta nam je potrebno. Nema potrebe da se uporedjujemo sa bilo kim, jer ipak su skoro sve zemlje u regionu u NATO-u tako da oni moraju da se naoružavaju na drugačiji način od zemlje koja se opredelila za neutralnost.

Jay

pre 8 godina

"Srbija, koja nije opasnost ni za koga..."
Pa sta onda bacate pare na budalastine?
Mozemo samo da cutimo i da izbegavamo bilo kakav sukob a da okrsaje i naoruzavanje ostavimo silama.

I tako dan za danom pred kockastim ekranom ...

pre 8 godina

Ma ja bi i jedan bunker( da bude veliki makar upola kao sto je tito gradio) poceo da gradim...
Jer Ima, ima para evo dodje i ta dugo cekana i najavljivana 2016 godina jbt( valjda opet se nesto nije prolongiralo,nisam u toku) tako da pare nisu problem.
Samo je narod problem, u svakom smislu te reci...

hiavata

pre 8 godina

Kod nas je i dalje obican visoko kalibarski top krik tehnoloskog razvoja. Kakvi visecevni raketni bacaci koje su Rusi imali jos pre 50 god, to ce nasim genijima da sine tek u 23 1/2 veku. A tek da ne pricamo o elektronski pogonjenim lanserima projektila kojima Ameri mogu danas haos da naprave. E bruka! Kao kad su Francuzi pravili onu glomaznu grdosiju od tenka, a nemci ih prepisali za 150 god.
(Misko, 12. januar 2016 11:51)

Rusi su imali visecevni raketni bacac jos u drugom svetskom ratu. Kacusa.

bg

pre 8 godina

Ma pustite te novinarske priče i prepucavanja tipa čiji je veći.
Vojska treba da se održava, priprema i naoružava u skladu sa strategijom odbrane zemlje. A ne da bi nešto bilo bolje nego kod komšije.
Svako treba da radi svoj posao i biće sve u redu. Problem je što su kod nas nesposobnjakovići na najvišim pozicijama, i bave se isključivo (samo)marketingom, pošto svoj posao ne znaju.

Aleksandar

pre 8 godina

Mislim da bi bilo pametno energiju o pribavljanju oruzija usmeri kako otvoriti nove fabrike i privuci strani kapital.

Balkan je jedna velika ludnica !

Neko iz mase

pre 8 godina

Niko nije lud nego treba da razumeš neke stvari pre nego što ih prokomentarišeš. Nora je proizvod firme "SDPR" a ne Vojske Srbije iako je proizvod osmišljen i razvijan u Vojnotehničkom institutu(zašto je to tako da neko razmišlja a drugi "kupi kajmak" to je neka druga tema). "SDPR" prodaje ovo oruđe drugim zemljama kao što npr "Zastava" prodaje automobile Amerikancima. Svako novo sredstvo koje se uzima u razmatranje da udje u upotrebu u Vojsci mora da prodje ispitivanje u pomenutim institucijama iz ovog članka. Bile to čarape, pantalone, šlem, municija, puška, avion ili u ovom slučaju haubica. Tek kad prodje verifikaciju uvode se u upotrebu u malim serijama i kasnije ako zadovolje zahteve kupuju se u potrebnom broju. Zbog toga što ovaj put verifikacije pre kupovine za potrebe VS nisu prošla sredstva veze koje je vojska kupila 2007. godine bili su optuženi jedan general i još 5 oficira. Evo i dan danas su ta sredstva na ispitivanjima i modifikacijama da bi bilo šta od kupljenog moglo da se upotrebi mada je i njih "pregazilo" vreme.

Željko

pre 8 godina

Nisam artiljerac , pa ne mogu uzeti ucesca u raspravi . Samo znam da je kod Rusa jos od perioda 2 sr. sve na gusenicam. Veca prohodnost i mobilnost u svim uslovima. Vidim da ima ljudi koji se razumeju u materiju pa da to pojasne.

rex

pre 8 godina

pzh 2000, je mobilniji i ima veci oklop, al nasa nora kad grune ima jacu exploziju, i probojnost. na kraju krajeva, za artiljeriju je bitna moc ,a ne pokretljivost...

nenad73

pre 8 godina

Razlika koja ce NORA-u staviti ispred "Pancera" je bas u tom "Kamazu" 8x8 koji je daleko ispred resenja nemackih inzenjera koji su postavili "gusenice". Bice brza, operativnija i manje "ranjiva" i zavisna od terena. Nije samo kalibar u pitanju.

SMEDEREVAC

pre 8 godina

PRETOPILI STE TENKOVE,KOJI SU MOGLI DA BUDU OSNOVA ZA NORU,sada se "igrajte" sa gumenim točkovima?!
Kako vreme ubrzano "razjašnjava" sve greške (čitaj namerne i ciljane) svega što nas prati u poslednjih petnaestak godina ( i malko duže).
Još nešto, očigledno da se polako "priprema" Balkan za još jednu avanturu-direktno najavljenu od nemačke kancelarke pre "par" meseci, a "pešadija" ni za promil nije "sazrela", čak šta više, "pali se" na isti scenario i skoro iste metode.
"Dobar i loš policajac" pod kontrolom "starih piromana".

dragan

pre 8 godina

Dzin gis kana pitali sta misli o Kineskom zidu-on odgovorio"cvrstina zida zavisi od ljudi na zidinama" .Uskoro njegova (Mongolska) vojska osvojila Kinu.I to tako sto je jedan kineski oficir otvorio kapije Mongolima.

Mihailo

pre 8 godina

Budalaština.
Kupiti od Rusa modernizovane Mste i Koalicije (kada počnu da ih prodaju) sa pratećom najmodernijom municijom je jedino normalno rešenje. Pare za oružje bi uvek mogle da se nađu, samo kada bi postojala volja za to.

XXL

pre 8 godina

Ma mnogo su nam jake vojske i nama i Hrvatima, nasa Nora bez tockova, a Hrvati cekaju donacije. Da sva ta ulozena sredstva iskoristimo u turizam i poljoprivredu, mislim da bi svi ziveli mnogo kvalitetnije, bez busanja u prsa.

hm

pre 8 godina

Bas interesantno. Sada sto se od toga ne zivi, to nacije koje su malo zaostale u razvoju ne interesuje... One se bave nebitnim stvarima, dok oni kojima je do buducnosti zabole i nora i pancer, jer niti jedno niti drugo ne donosi dobroga ljudima.

Ivkan

pre 8 godina

Imate pravo, Nora je bolja od PZH, evo jedan video prikaz 10 najboljih svjetskih haubica, Nora pocinje na 9:21, a njemacki PZH ni da spomenu, ma ni u komentarima. https://www.youtube.com/watch?v=EaPZrt4KGgk

fifth korp

pre 8 godina

njemačka haubica ima računarski upravljanu vatru , sa ispaljenjem svakog projektila različitom krivuljom , samim tim i različitim vremenom letenja , sa dolaskom svih projektila na ciljnu površinu u faktički isto vrijeme , i nema bježanja nakon prve , toliko

true or false

pre 8 godina

Pa Srbi su najjači u svemu. Jutros sam vodio bolesnog psa na lečenje i veterinar mi je za 150 evra priznao da je moja pudlica jača od buldoga.

Objektivno

pre 8 godina

Pogledajte karakteristike pa uporedite :) Nisu uopste u istoj klasi... Nora je na kamionu dok je Panzer na sasiji koja je slicna Leopardovoj...

tomy

pre 8 godina

Umesto da se takmice ko ce imati bolje puteve,prosecnu platu,bolju vladavinu prava i sl oni se zauzeli oko ove nazovi trke u naoruzanju a narod sa obe strane svaki dan sve gore zivi i ljudi koji ne mogu da vrate kredite narocito stambene u svajcarcima oduzimaju sebi zivote bez nora i balistickih raketa.

realno

pre 8 godina

Mađarska je prije nekoliko godina kupila eskadrilu aviona (12 švedskih lovaca Gripen) čime je prema logici iz članka poremećena ravnoteža u regionu jer je to daleko superiornije nego što u avijaciji danas predstavljaju Srbija i Hrvatska zajedno. Nešto se ne sjećam da je to izazvalo nervozu u Srbiji ili se smatra da Mađarska nije u regionu? Ovakvih i sličnih nabavki naoružanja u okruženju Srbije (Bugarska, Rumunija) bi se moglo navesti još popriličan broj ali eto Hrvatska je kupila 12 haubica pa je sad ravnoteža ugrožena. Na ovom primjeru je najbolje vidljivo koliko se forsiranje ove priče koristi za unutrašnju upotrebu u Srbiji kako bi se fokus sa vlastitih unutrašnjih ekonomskih problema prebacio na nekakvu imaginarnu pretnju.
O tvrdnji superiornosti Nore nad Pzh 2000 stvarno ne bih jer to je već atak na inteligenciju!

Lukas aus Agram

pre 8 godina

Sjetimo se kako je prošao deal s Egipćanima i pištoljima.
Stara engleska poslovica kaže, nisam dovoljno bogat da kupujem jeftino(domaće)!

Djole

pre 8 godina

Nora se ne moze meriti ni po dometu , kvalitetu ili bilo cemu sa panzerima.....poredjenje je smesno i nerealno, treba prihvatiti da je Hrvatska vojska daleko superiornija od nase u ovom trenutku

Sid

pre 8 godina

Pa sta!
Zasto zveckate oruzijem vec mesecima?
Hrvati se naoruzavaju, Bosnjaci se osecaju nesigurno jer se obelezava dan Republike Srpske, na Kosovu haoticno..... Cemu je stos?

Ja da ratujem NECU! Placam redovno porez i neka to obavi onaj ko mora!!!!
Za topove me bas briga, za avione, za nove nekvalitetne uniforme, za migove, za super galeba koji uz sav remont ne moze leteti i biti bolji nego sto je sada!
Dajte ljudi, kupujemo dva hilihoptera a ne eskadrilu! Bedni smo d abedniji ne mozemo biti!

srbin

pre 8 godina

ja ne znam ko ovo pije...na osnovu cega tvrditi superiornost bilo kog naseg oruzja u odnosu na pancer haubice,hamere,kajova helikoptere....ako taj zig TOC nesto znaci bog nas pogledao.dovoljno je videti jurisnu pusku m21 koja je kao prosla sve najteze testove i na kraju dosla u ruke kao cista prakljaca.

Misko

pre 8 godina

Kod nas je i dalje obican visoko kalibarski top krik tehnoloskog razvoja. Kakvi visecevni raketni bacaci koje su Rusi imali jos pre 50 god, to ce nasim genijima da sine tek u 23 1/2 veku. A tek da ne pricamo o elektronski pogonjenim lanserima projektila kojima Ameri mogu danas haos da naprave. E bruka! Kao kad su Francuzi pravili onu glomaznu grdosiju od tenka, a nemci ih prepisali za 150 god.

C i n i k

pre 8 godina

A mi bi hteli izgleda da razvijamo haubice ali da se komsije ne naoruzavaju,sta?
Smesne su ove price jer pozadina svega nije nije nikakvo naoruzavanje Hr koja je u Nato inace,nego da se opravda ogroman trosak koji mi imamo,a ni za sta.
Srbija je zemlja sa najnizim zivotnim standardom u Evropi,sa preko 5 miliona Srba u rasejanju sa najstarijim narosom u Evropi,i sada nama treba da bude prioritet kupovna naoruzanja?!
S kim bi mi da ratujemo i od koga da se branimo vise? Ko nas to napada?

dragi moji

pre 8 godina

Evo ovako ja vidim sve to. Budale se naoruzavaju samo. Jedan sistem s-300 kosta koliko kompletno renoviranje celog klinickog centra Srbije.
Dva sistema s300 kosta koliko i dobar deo autoputa ka recimo CG
Jedna eskadrila novih migova kosta kolik i izgradnja sedam velikih fabrika po 1200 zaposlenih. E sad oruzje ili normalan zivot ?
Ja da ratujem vise necu srecom ni ne zivim u Srbiji vise ali mene dusa boli kad cujem da ovi da kupe ovo ili ono. Realno sreca u nesreci je to sto nasi politicari su ko likovi ispred dragostora uuu sto bi da kupim mecku najnoviju ovakva oprema ovakve gume itd a onda mu drugi kaze eee ajde casti turom piva a ovaj na to: bi ja ali nemam ni za svoje.

Besmislica

pre 8 godina

Nekoliko stvari: Za ne daj Boze je dobra i ova haubica-top NORA 152 mm koju je vukao FAP 2026. Prvo i osnovno pitanje je sa koliko upotrebljivih komada artiljerijskih orudja raspolaze Vojska Srbije. Druga stvar je sa koliko borbenih kompleta (punjenje+projektil) po orudju imaju. Treće, koliko artiljerijskih diviziona je moguce staviti u funkciju kada po pitalju obucenog ljudstva i MTS. Cetvrto da li zemlja koja je prakticno bez ekonomije i zakida na penzijama i sve vise steze ono malo aktivnosti u privrednom zivotu kako bi se spasila neminovnog bankrota nametima moze da finansira rat.

Milos

pre 8 godina

Procitah tekst i nigde nisam video na osnovu cega je jaca. Da li ima vecu frekvencu paljbe? Da li ima veci domet? Da li ima vecu preciznost? Cisto da znate da to sto su Hrvati kupili nema premcu u svetu. Tek sad Rusija razvija i pocinje sa serijskom proizvodnjom slicnog sistema koji ce po nekim parametrima biti bolji od nemackog kojeg Hrvati koriste.

Denis!

pre 8 godina

Ja bih voleo kada bi nasa vlada krenula u natjecanje
s HR u ostalim podrucjima! Npr. oni naprave autocestu,
a mi nakon toga duplo lepsu od njihove, ili oni ostvare
x BDP, a mi x*2 BDP, plate nasih radnika da su duplo vece
od njihovih, benzin da je duplo jeftiniji nego kod njih itd!
E vidite ja bih da se na tim poljima merimo i natjecemo ko
je bolji, barem bi narod imao koristi od toga, ovako
narod ce samo da plati gvozdje koje ce se jednog dana
pretopiti u nekoj železari!

Mile

pre 8 godina

Mi smo sa Hrvatima vec zaratili, i prošli kako smo prošli.

Ako se planira da se oproba sreća u revanšu, sa sve Hrvatskom i većinom susednih zemalja u NATO, javite da bežimo na vreme.

dd

pre 8 godina

prije nekoliko godina imali ste velike požare a nemate niti jedan protupožarni avion. nemate niti opremljene vatrogasce. o poplavama da ne pričamo. tu se ugledajte u hrvate. to je problem.

Marija

pre 8 godina

A naslova.... Ajmo ovako-zasto se političari ne bave koliko je nezaposlenih u Srbiji i RH, a koliko u normalnim, zapadnim državama? Kolike su place u Srbiji i RH, a kolike su u EUropi?! Kolika je korupcija u Srbiji i RH, a kolika u Europi?! Kolike su cijene u Srbiji i Hrvatskoj, a kolike u Europi?! Kako zive Nijemci, Austrijanci, Francuzi, Englezi, Švicarci, a kako živimo mi?!?!
Najlakše je svoju nesposobnost okrenuti u svoju korist pa pricati o prijetnjama i naoruzavanju i vraćati se u 90.godine. Ne budite ovce. Mene najmanje strah Srbije, a i vas bi trebalo biti najmanje strah Hrvatske. Vise me strah kako cu preživjeti sa svojim primanjima, i kako svoju djecu prehraniti i odskolovati u ovoj vukohebini.

hiavata

pre 8 godina

Kod nas je i dalje obican visoko kalibarski top krik tehnoloskog razvoja. Kakvi visecevni raketni bacaci koje su Rusi imali jos pre 50 god, to ce nasim genijima da sine tek u 23 1/2 veku. A tek da ne pricamo o elektronski pogonjenim lanserima projektila kojima Ameri mogu danas haos da naprave. E bruka! Kao kad su Francuzi pravili onu glomaznu grdosiju od tenka, a nemci ih prepisali za 150 god.
(Misko, 12. januar 2016 11:51)

Rusi su imali visecevni raketni bacac jos u drugom svetskom ratu. Kacusa.

sef Shmrka

pre 8 godina

Sprave koje pominjete u tekstu ni u kom slucaju nisu oruđe, već oružje.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (despot, 12. januar 2016 12:20)

Vidi se da vojsku nisi video...Svako naoruzanje koje ima vise od jednog posluzioca zove se orudje. Inace ovo je potpuna besmislica kupovati i hvaliti se...Nema pas za sta da nas ujede a mi bi opet da ratujemo protiv Hrvatske i NATO...Tadicu,Tadicu vidi sta si napravio sa svojom narcisoidnoscu i neodlucnoscu!Radikali bi opet u rat da nas vode...

Brutus

pre 8 godina

Nora bolja od pancera, u kaliforniji 20 mrtvih po snegu, za 2 godine 500 eura, doktorati, vazduplohovi mocarele... Ljudi se obično side gluposti i kriju je, mi se našom ponosimo. Vratite nam konjsku zapregu i petrolej lampe, putevi su nam već u kvalitetu 19 veka, za bolje nismo!

tilo

pre 8 godina

Loze ameri i rusi svak svoju siromasnu budalu......
putujte,kupujte nova kola,slusajte dobru mjuzu koje oruzje,krv u blatu to je za retardirane. Zivite ovaj kratak zivot ne da vam ne prodje uludo...

Svedok s'lica mesta

pre 8 godina

Dobro, evo mene ko laika, neka general ubedi činjenicama, kako će to Nora da se suprotstavi balističkim raketama dometa 300km?, za Lazara mi je jasno, s'njim ćemo da vatamo tutanj, ova izjava je tipa, komšija nabavio dobermana, ja ću da kupim pudlicu da budemo ravnopravni.

Dzibril

pre 8 godina

A jel' se to maže na hleb ili stavlja u ručak? Nemate pare ni za redovno održavanje sredstava, a pričate o nabavci ovog čuda... Smešno.

Miroslav

pre 8 godina

Kako smešna usporedba. Mene interesuje kome ovo sve treba. Da li treba opet da se ratuje na Balkanu. Relano u slučaju sukoba sa Hrvatskom Srbija bi morala računati da na svojoj strani neće imati Rumuniju ni Bugarsku pa ni Grčku jer te zemlje imaju obavez da brane članicu NATO. Da li su u ovoj zemlji baš svi ludi. O čemu mi ovde raspravljamo, o trci u naouružanju koju ne možemo dobiti. Kako Sun Tzu kaže ne započinji bitku koju ne možeš dobiti.

TerraDementia

pre 8 godina

Nema sve skupa, vas u Srbiji, naš u BiH i susjede u Hrvatskoj, pas za šta da ujede, a neki se još lože na oružje i ratove. Uskoro u našim zemljama ostaju samo starci i poluludi ljudi, jer sve što je mlađe i vrijedi bježi glavom bez obzira. A mediji samo spinuju pričama oko oružja koje neće uskoro imati ko da napuni.

Miki

pre 8 godina

Nemacka samohotka je na tenkovskoj sasiji sto znaci da ima mnogo bolju terensku prohodnost: tamo gde ce Nora da se zaglavi, PzH2000 ce proci bez problema. Drugo, nemacki top je znatno kvalitetnije izrade i duzeg zivotnog veka. Trece, sistem za upravljanje vatrom je moderniji i precizniji. I konacno, NATO municija koju koristi PzH2000 omogucava vece domete od nase. Po cemu je dakle to konkretno Nora bolja od PzH2000...?

Krokodil

pre 8 godina

Za nebeski narodo, nebesko i oruzije. Nego kad ce vise priznati da od Lazara nema nista, posto nije prosao nikakave testove? Niko nije siguran da li moze da izdrzi eksploziju nagazne mine, a para se nema da se prvo napravi par komada za testiranje(unistenje).

Bice zanimljivo na izborima...

Srbin iz Srbije

pre 8 godina

Hahahahah nora bolja nego Panzer hahaha pa da, 'oce to, poznato je da su srBski tehnicki proizvodi standardno bolji od Nemackih, npr Yugo u odnosu na Audi... Ova vest je toliko nadrealna da me podseca na scenu iz filma poznatog srBskog reditelja Emira "Crna macka - beli macor" kad nas sugradjanin Rom kaze za svoj proizvod "nas whiskey je bolji od originala"!

Čitam i ne verujem

pre 8 godina

"Nora B52 je brza i preciznija"

Kako je brža? Još uvek nismo ni kupili vozila Kamaz na koje bi namontirali Noru. A ako misliš na brzinu paljbe, Panzer 2000 može da ispali 3 granate za 10 sekundi. Koliko može Nora? O preciznosti nemačke tehnike ne bih danas, sramota me je tuđe neobaveštenosti.

I tako dan za danom pred kockastim ekranom ...

pre 8 godina

Ma ja bi i jedan bunker( da bude veliki makar upola kao sto je tito gradio) poceo da gradim...
Jer Ima, ima para evo dodje i ta dugo cekana i najavljivana 2016 godina jbt( valjda opet se nesto nije prolongiralo,nisam u toku) tako da pare nisu problem.
Samo je narod problem, u svakom smislu te reci...

Deka

pre 8 godina

Ja ne znam o cemu pricaju ovi ljudi? U Hr nitko ne prica o Srbiji niti se tko zamara tom zemljom. A najmanje njenim naoruzanjem. Niti se tko ljuti. Ovo je odlican prikaz kako se prvo pokusava da rade neprijatelji iz nicega stalno spominjuci nekakvu pretnju iz hrvatske, pa se onda prodaje magla da su srpska resenja najbolja (ne zaboravimo, lideri u regionu), pa se evo danas prica da se hrvati nemaju sta ljutit. A niti hrvati pricaju o srpskom naoruzanju, niti ih zanima, a kamoli da se ljute. Ja stvarno ne znam sa kime se ti ljudi svadjaju.

markoc

pre 8 godina

Čemu to?Narode ludi,pa šta se ima od tog naoružavanja i glupog trošenja para,pa bre bolnice i putevi nam re raspadaju,tu treba da se investira.
91' godine JNA je bila treća evropska sila,pa nije mogla da osvoji Vukovar koji je branilo 1800 vojnika amatera sa slabim naoružanjem,JNA i naše jedinice su išle sa 20000 vojnika i sa celom oklopna-mehaniziranom brigadom na Vukovar i trebalo im je 3 meseca da svladaju Hrvate,oću da kažem,čemu sve,čemu bacanje para u vetar.

bg

pre 8 godina

Ma pustite te novinarske priče i prepucavanja tipa čiji je veći.
Vojska treba da se održava, priprema i naoružava u skladu sa strategijom odbrane zemlje. A ne da bi nešto bilo bolje nego kod komšije.
Svako treba da radi svoj posao i biće sve u redu. Problem je što su kod nas nesposobnjakovići na najvišim pozicijama, i bave se isključivo (samo)marketingom, pošto svoj posao ne znaju.

pzh 2000

pre 8 godina

Nora B52 je brza i preciznija.
Pancer nije Hrvatski nego Nemacki.
A dva najjaca sistema su Finski Archer i nasa Nora.
(programer, 12. januar 2016 11:47)
uspoređivati "tenk" u kojem je vozać zaštičen oklopom sa kamionom koji ima top je smešno dok ta pancer haubica zapuca 100 granata taj kamion se nije ni namestio da zapuca

Sergije

pre 8 godina

Odluku da se oslonimo na sopstvenu proizvodnju treba podrzati. Lazar nije kvalitetniji od Patrije, niti Nora od nemacke haubice, ali na svaki komad stranog oruzja koje susedi kupe, mi mozemo imati najmanje 2-3 komada iz domace proizvodnje sto se u slucaju oruzanog sukoba moze pokazati kao jako bitna stvar. Ko malo prati ovu tematiku, zna da vrhunski kvalitet sistema naoruzanja nije uvek presudna stvar.
Postoje i neki realni problemi: problem jeste da se nabavke ne obavljaju, vec se samo prica o njima. Vojska je vec morala imati nekoliko desetina Nora. Vojsci je neophodno 200-250 Lazara, a nije nabavljen nijedan. Helikoptere kupujemo kao da se radi o eskadrilama, a ne o 2 komada (neophodno 10-12 komada), itd. itd. Drugi problem jeste nabavka naoruzanja koje sami ne mozemo proizvesti i opsesija naseg politickog i vojnog vrha ruskim naoruzanjem. Zapadno naoruzanje je preskupo i cesto ne moze doci do nas, ali je zato tu kinesko oruzje koje je veoma cesto znatno kvalitetnije od ruskog. Umesto da se sa Rusima godinama natezemo oko S-300, treba pogledati kineski HQ-9, jeftiniji i znatno napredniji sistem. Ima tu jos puno interesantnih stvari. Ideja da sa UAE, u okviru ekonomskih sporazuma koje smo sa njima zakljucili, preuzmemo njihove Miraze je olako odbacena bez ikakve ideje sta ce biti alternativa.

Odbrana je ozbiljan posao, time se moraju baviti ozbiljni ljudi, a ne neki Gasic i slicni likovi.

Petar

pre 8 godina

Evo ovako ja vidim sve to. Budale se naoruzavaju samo. Jedan sistem s-300 kosta koliko kompletno renoviranje celog klinickog centra Srbije.
Dva sistema s300 kosta koliko i dobar deo autoputa ka recimo CG
Jedna eskadrila novih migova kosta kolik i izgradnja sedam velikih fabrika po 1200 zaposlenih. E sad oruzje ili normalan zivot ?
(dragi moji, 12. januar 2016 12:40)

Tako je i sloba razmisljao,pa si 1999 dobio stetu po toj infrastrukturi zbirno vecu nego da je svakoj opstini kupio s 300. Nece te napadati samo ako znaju da im je steta nesrazmerna,bez obzira sto su jaci. Vidjeno vec toliko puta, pa i sada u Siriji trenutno. Kod rata te niko ne pita jel oces ili neces da ratujes.

ziko

pre 8 godina

narode dragi ne dajte da vas ponovo uvuku u neki haos zbog zadrzavanja svojih pozicija, vide da ne mogu nista na polju ekonomije, provaljeni su u svim svojim lazima, sad imaju izlaz u ovome, samo da se narod ne primi na ovo huskanje i sve ce biti u redu

Pera Lozac

pre 8 godina

Pa kod oruzja su karakteristike na papiru jedno, a praksa je nesto drugo. Sva su oruzja na papiru vrlo slicna. Nora je napravljena da bude u toj klasi oruzja i ono sto pruza (na papiru) je isto (brzina paljbe i domet).
Ono sto ne pise i sto se tesko nalazi je to koliko je zaista moguce dobiti u realnoj upotrebi.
Ono sto mi je ekstremno iritantno je podizanje tenzija kada ih nema.

Ne, nece nekoliko haubica i 4+20 oklopnih vozila da zaustavi nikog. Niti se menja ravnoteza moci ako imamo nekoliko haubica vise. Pa nije ovo film Mars na Drinu, aman.

Ajmo da vidimo sta je jos JNA imala, da vidimo tu superiorunu razliku:
M101A1 - 11km dometa
D-30 - 15-22km dometa
KS-30, 130mm, 28-38 km
M46/10, nasa modifikacija, 155mm, 38km
D-20, iz koga se razvila ta famozna NORA (Novo ORuzje Artiljerije).

I... Koja je razlika? Umesto starog D-20 imamo to isto samo sto je stavljeno na kamion, a ne pored. Na Yugoimportovom sajtu sve sto pise je da ima kalkulator parametara, super. Treba, ali ne vidim superiornost. Nikakvu.

Ako ima neki artiljarac, daj neka nam objasni, jer sam ja samo tek neko ko malo njuska o tome.

Vojvodjanin

pre 8 godina

Jasno meni da svaka drzava ima obavezu da stiti svoj narod nakbolje sto ume. Ali u slucaju bilo kakve agresije na Srbiju tu mi ne mozemo nista. Cemu u ooste ulaganje u nesto sto ne skuzi nicemu?! Dajte ljudima poslove i plate a posle brinite kako da se ne-odbranimo od raznih agresora. Sto vise provodim u ovoj Srbiji sve vise imam utisak da smo mi jedina pametna drzava na svetu, a da su Evropa i SAD samo cisti glupanderi. Cinjenica je da svi oni imaju svoje interese, pa i na ovim malom Balkanu, medjutim nema teorije da nam sve ovo rade samo iz interesa. Dokle cemo mi vise da budemo nebeski narod?!

abc

pre 8 godina

Jao BOZE, porede pzh2000, broj 1 u svetu u toj klasi, sa norom!!! Au bre pa dosta vredjanja inteligencije! Nora jeste veoma dobra, ali nikako ne moze da se poredi, ali NIKAKO, sa pzh2000!

максимилијан

pre 8 godina

Ајде бре не замлаћујте се више. Која војска? Распад система, тоталан. Не знамо ми све где смо шупљи и коју рупу прво да крпимо. Ако ће две, три хаубице да подигну оружану моћ војске, онда у реду. Али најаве о два хеликоптера, уз наша два исправна авијона, пар хаубица и неколико "Лазара", делују више него смешно. Да не спомињемо која су "приватна лица" у нашој земљи имала боље наоружање и опрему од војске и полиције. И да не заборавимо макету С 300, наравно. Ипак је она највише допринела у развоју Србије као регионалне силе.

autogol

pre 8 godina

Čak i vojska počela debelo da laže. Prvo, vojska se modernizuje zastarelim naoružanjem. A i to je pitanje, obzirom na budžet vojske za 2016.
Drugo, avijacija je u očajnom stanju. Zadnji novi avioni kupljeni su pre više decenija. A većina letilica ne može da leti, jer je neispravna.

Željko

pre 8 godina

Nisam artiljerac , pa ne mogu uzeti ucesca u raspravi . Samo znam da je kod Rusa jos od perioda 2 sr. sve na gusenicam. Veca prohodnost i mobilnost u svim uslovima. Vidim da ima ljudi koji se razumeju u materiju pa da to pojasne.

Grunf

pre 8 godina

E,ispade da nam je isti!Nemoguće.Baš u milimitar.Nemačka haubica i Srpska haubica.Ma hajte molim Vas.Trbealo bi bolje da smanjite priče o zvezkanju oružjem.Bolje t...j nego pucaj.Mada reklo bi se da ima dosta onih kojima je osnovno zanimanje pucaj pa valjda leče komplekse.Ne možeš i da pucaš i t...š.Negde mora da omaneš.Zamislite recimo da te pare za haunice,rakete,hamere,municuju,helikoptere date za obrazovanje mladih,škole ili zamislite ne daj bože da izgradite makar koji metar metroa ili povežete brzom prugom BG-ZG.Zamislte te strašne pomisli da neko može da stigne od Beograda do Zagreba za 2 sata i obrnuto,da t..a,i da se vrati kući pa na posao.Ma jok bolje da se kupuju raktete koje imaju domet od 400km gde za prekidačem sedi neki pijani psihopata pa je nehotice pritisnuo taster.Nema bre ova planeta bez ratova ne može.Rat i oružje najveći profit.100% zagarantovan.Koga briga za nastradale.Važan je domet,ubojitost.

toma

pre 8 godina

opet su pocela jeftina naklapanja po principu "moj tata je jaci od tvog" i "ja imam duzi". ali zalosno je sto se posle takva retorika skupo placa ljudskim zivotima. setimo se 90-ih.

dragan

pre 8 godina

Dzin gis kana pitali sta misli o Kineskom zidu-on odgovorio"cvrstina zida zavisi od ljudi na zidinama" .Uskoro njegova (Mongolska) vojska osvojila Kinu.I to tako sto je jedan kineski oficir otvorio kapije Mongolima.

Mihailo

pre 8 godina

Budalaština.
Kupiti od Rusa modernizovane Mste i Koalicije (kada počnu da ih prodaju) sa pratećom najmodernijom municijom je jedino normalno rešenje. Pare za oružje bi uvek mogle da se nađu, samo kada bi postojala volja za to.

Jay

pre 8 godina

"Srbija, koja nije opasnost ni za koga..."
Pa sta onda bacate pare na budalastine?
Mozemo samo da cutimo i da izbegavamo bilo kakav sukob a da okrsaje i naoruzavanje ostavimo silama.

Ilija

pre 8 godina

Sluge rezimske, cetvrti put pisem komentar. Po cemu je to Nora bolja oz PZ 2000? Noru B52 nije razvio VTI vec neki ZDRP srafciger tehnologojom. Nikad nije testirana u TOC.

MLanmi89

pre 8 godina

Cudan smo narod, uvek je bolje tudje nego nase, umesto da budemo ponosni sto smo sposobni za proizvodnju ovih haubica mi podistavamo taj uspeh, totalno je nebitno koja je za nijansu bolja, iako svi pisete da je Pancer bolji a niko od vas da navede specifikacije, kada bi se malo informisali shvatili bi da su u rangu i da cak nasa Nora B52 ima bolje specifikacije. Ali Srbi ko Srbi..

rex

pre 8 godina

pzh 2000, je mobilniji i ima veci oklop, al nasa nora kad grune ima jacu exploziju, i probojnost. na kraju krajeva, za artiljeriju je bitna moc ,a ne pokretljivost...

nenad73

pre 8 godina

Razlika koja ce NORA-u staviti ispred "Pancera" je bas u tom "Kamazu" 8x8 koji je daleko ispred resenja nemackih inzenjera koji su postavili "gusenice". Bice brza, operativnija i manje "ranjiva" i zavisna od terena. Nije samo kalibar u pitanju.

Bane

pre 8 godina

Hrvati nemaju granate za PZH 2000, sa ovom granatom domaće proizvodnje koju imaju njen domet je 19 km. Pametna granata Excalibur koja je njemačke proizvodnje i koja ima domet 40 km košta 55000 dolara po komadu i hrvatska je trenutno nema niti ima obučenu posadu koja zna da koristi i PZH 2000 i granate. PZH 2000 je teško vozilo, ne može preći nijedan pontonski most u hrvatskoj, ne može se transportovati avionom. Trebaće joj 7 godina da postane potpuno operativna, održavanje je skupo. Hrvatima bi bolje bilo da su novac od kupovine PZH 2000 iskoristili za razvoj sopstvene tegljene haubice. Pa da naprave i izvoznu varijantu.
Njemačka je odavno počela koristiti savremeniju tegljenu haubicu "Doner", PZH 2000 je napušten. U HR se neko iz MORH-a dobro okoristio od ove nabavke, slično kao i sa patrija vozilima.
Nora i Sora nisu tehnički naprednije od PZH 2000 ali su jeftinije, težinski lakše, lakše za održavanje i za obučavanje posade a i domaće su pa se mogu izvoziti.

hm

pre 8 godina

Pa tko se ljuti, kupite ili napravite kakvo god oružje smatrate da je vašoj zemlji potrebno. Hrvatska je članica NATO-a i kao takva ima određene obaveze, a vi slobodno radite ono za što smatrate da je najbolje za vašu državu.

PV

pre 8 godina

Prvo treba pogledati neki dokumentarac o Drugom svetskom ratu i bitkama za Moskvu, Staljingrad i ostalo, pa onda pričati o prednosti točkaša u odnosu na guseničare. Ako se naoružanje koristi za vojne parade i slikanje, onda su definitivno bolji točkaši. U realnom sukobu, po blatu, snegu, usponima, padovima zna se šta predstavlja guseničar.

XXL

pre 8 godina

Ma mnogo su nam jake vojske i nama i Hrvatima, nasa Nora bez tockova, a Hrvati cekaju donacije. Da sva ta ulozena sredstva iskoristimo u turizam i poljoprivredu, mislim da bi svi ziveli mnogo kvalitetnije, bez busanja u prsa.

Aleksandar

pre 8 godina

Mislim da bi bilo pametno energiju o pribavljanju oruzija usmeri kako otvoriti nove fabrike i privuci strani kapital.

Balkan je jedna velika ludnica !

Marko

pre 8 godina

Da li neko zna u čemu se sastoji modernizacija kub-a i na šta bi to ličilo? Ima li ko informacije o eventualnom dometu tog modernizovanog pvo sistema, bilo kakve karakteristike, bilo šta potpunije od "modernizacija sistema kub"? Hvala unapred...
A ne bih se uporedjivao i jurio sa Hrvatskom iz više razloga. Treba da vojsku modernizujemo u skladu sa sopstvenim potrebama a ne kao odgovor bilo kojoj državi u regionu. Imali smo mnogo modernih ratova u prošlosti, i siguran sam da stručnjaci iz te oblasti znaju šta nam je potrebno. Nema potrebe da se uporedjujemo sa bilo kim, jer ipak su skoro sve zemlje u regionu u NATO-u tako da oni moraju da se naoružavaju na drugačiji način od zemlje koja se opredelila za neutralnost.

SMEDEREVAC

pre 8 godina

PRETOPILI STE TENKOVE,KOJI SU MOGLI DA BUDU OSNOVA ZA NORU,sada se "igrajte" sa gumenim točkovima?!
Kako vreme ubrzano "razjašnjava" sve greške (čitaj namerne i ciljane) svega što nas prati u poslednjih petnaestak godina ( i malko duže).
Još nešto, očigledno da se polako "priprema" Balkan za još jednu avanturu-direktno najavljenu od nemačke kancelarke pre "par" meseci, a "pešadija" ni za promil nije "sazrela", čak šta više, "pali se" na isti scenario i skoro iste metode.
"Dobar i loš policajac" pod kontrolom "starih piromana".

hm

pre 8 godina

Bas interesantno. Sada sto se od toga ne zivi, to nacije koje su malo zaostale u razvoju ne interesuje... One se bave nebitnim stvarima, dok oni kojima je do buducnosti zabole i nora i pancer, jer niti jedno niti drugo ne donosi dobroga ljudima.

Neko iz mase

pre 8 godina

Niko nije lud nego treba da razumeš neke stvari pre nego što ih prokomentarišeš. Nora je proizvod firme "SDPR" a ne Vojske Srbije iako je proizvod osmišljen i razvijan u Vojnotehničkom institutu(zašto je to tako da neko razmišlja a drugi "kupi kajmak" to je neka druga tema). "SDPR" prodaje ovo oruđe drugim zemljama kao što npr "Zastava" prodaje automobile Amerikancima. Svako novo sredstvo koje se uzima u razmatranje da udje u upotrebu u Vojsci mora da prodje ispitivanje u pomenutim institucijama iz ovog članka. Bile to čarape, pantalone, šlem, municija, puška, avion ili u ovom slučaju haubica. Tek kad prodje verifikaciju uvode se u upotrebu u malim serijama i kasnije ako zadovolje zahteve kupuju se u potrebnom broju. Zbog toga što ovaj put verifikacije pre kupovine za potrebe VS nisu prošla sredstva veze koje je vojska kupila 2007. godine bili su optuženi jedan general i još 5 oficira. Evo i dan danas su ta sredstva na ispitivanjima i modifikacijama da bi bilo šta od kupljenog moglo da se upotrebi mada je i njih "pregazilo" vreme.

fifth korp

pre 8 godina

njemačka haubica ima računarski upravljanu vatru , sa ispaljenjem svakog projektila različitom krivuljom , samim tim i različitim vremenom letenja , sa dolaskom svih projektila na ciljnu površinu u faktički isto vrijeme , i nema bježanja nakon prve , toliko

Ivkan

pre 8 godina

Imate pravo, Nora je bolja od PZH, evo jedan video prikaz 10 najboljih svjetskih haubica, Nora pocinje na 9:21, a njemacki PZH ni da spomenu, ma ni u komentarima. https://www.youtube.com/watch?v=EaPZrt4KGgk