Četvrtak, 07.01.2016.

08:39

Islamska zajednica: Ukinite veronauku

Mešihat Islamske zajednice u Srbiji (IZ) podržao je predlog ministra prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Srdjana Verbića za ukidanje veronauke u školama.

Izvor: Beta

Islamska zajednica: Ukinite veronauku IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

82 Komentari

Sortiraj po:

Tosha

pre 8 godina

(Gavro, 07. januar 2016 14:30) Upravo tako Gavro. Nemam nista protiv "veronauke", naprotiv, zato i imamo nasu "gradjansku" drzavu koja nam omogucava izbor izmedju svetovnog i duhovnog obrazovanja. Kazes da si mnogo vise naucio iz "duhovnog" predmeta nego iz vecine "svetovnih"? Postujem! Gde bi ti samo bio kraj da nisi trosio vreme na "gradjansko" obrazovanje? Eto,zato smatram da ove dvije vrste obrazovanja trebaju biti odvojeni...da ne sputavamo jedni druge.

silvija-beograd

pre 8 godina

@ dejan-mihen
"ko ne zeli da ide na veronauku, ide na gradjansko. u cemu je problem?"
U tome sto ne zelim da moja deca idu ni na gradjansko! Zelim da moje dete u prvom razredu nema pet casova (a pet casova ima zbog bezvenih predmeta kao sto su veronauka/gradjansko, lepo pisanje, cuvari prirode, narodna tradicija). Hocu da moje starije dete u cetvrtom razredu nema gradjansko na kome po cetvrti put uci o decjim pravima i svojim osecanjima, vec da ima TRI casa prirode i drustva (umesto sadasnja dva). Da polako i na miru nuaci o geografskim odlikama Srbije,o proslosti svoje zemlje, stanovnistvu...
Da se razumemo, vernik sam, roditelj, prosvetni radnik, i ne pricam napamet. Deca su nam preopterecena. Da, znam, reci cete: jedan cas nedeljno manje i nije neko rasterecenje. Nije, ali je bar korak u pravom smeru. Na kraju krajeva, ne mora ni biti cas manje, ali neka se umesto gradjanskog/veronauke uci nesto korisnije. Da je sve drugo savrseno, niko se ne bi bunio. Ali u ovakvoj situaciji, treba da se menja ono sto je najmnaje bitno.

Nacionalna država Srbija ili neutralna država br. 86

pre 8 godina

@ Tosha
Kako je moguće da je danas državni praznik u Srbiji? A to je svi znamo, religijski kršćanski praznik, a država je sekularna??? Sigurno ima još religijskih praznika SPC koji su proglašeni i za državni. Kako je moguće da se država zove Srbija, da je sližbeni srpski jezik, da su državni simboli zapravo samo simboli etničkih Srba, a svi građani u Srbiji nisu etnički Srbi? Je li i to segregacija? Sve je to "diskriminacija" ali to tako mora biti jer ne može bit drukčije. Nije moguće imati 356 državnih praunika, Nije moguće imati 50 službenih jezika. Nije moguće imati zastavu sklepanu od boja 50 etničkih skupina. Većina je povlaštena jer je i najzaslužnija za sve. Većina je podnijela najveće žrtve i stvorila tu državu i dala joj ime i identitet. Većina odlučuje kako će uredit državu. Nije to ništa protiv nikoga, to je samo zadovoljenje potreba stanovnika koje je moguće zadovoljiti. Nije ništa strašno da se djeca od malih nogu uče da postoje i ljudi drugačijih svjetonazora. Djeci to nije problem. Problem prave odrasli. Ako je vjeronauk izborni predmet i ako svi ostali imaju pravo na svoj izbor, nema razloga da se zabranjuje vjeronauk. Djecu ne treba učiti mržnji ali različitost nije opasnost. Čim se netko zove Muhamed a netko Kristijan djeci je jasno da među njima postoji neka razlika. Treba djecu naučiti prihvaćati druge a ne ih učiti lažnoj unifikaciji i prešućivanju razlika.

Gavro

pre 8 godina

Ja ne mogu da verujem da nekom smeta veronauka!Niko nikoga ne tera da ide na veronauku,idite na gradjansko.Ali ja zelim da sutra moje dete ide na casove verske nastave.Ja sam imao dvanaest godina veronauku,a mogu vam reci da se naucilo vise neko iz nekih obaveznih predmeta.Pozdrav!

Duti Beograd

pre 8 godina

Ne razumem vas problem. Ovo je srpska drzava srpskog naroda i svih gradjana koji u njoj zive. Normalno je da u drzavi srpskog naroda ima primat SPC. To ne znaci da cu drugi narodi ugrozeni, moramo da zivimo u miru i ljubavi.
Zamolio bih nase sugradjanje da se malo raspitaju kako funkcionise veronauk u skolama u evropskoj Hrvatskoj. Molim vas, tada ce vam sve biti jasno, i kakav je vas status u Srbiji.?

Bela

pre 8 godina

Kako ne shvatate je da je ovo ukidanje predmeta sa ciljem smanjenja budzeta, a ne cinjenica da se neko zapravo brine o vasoj deci? Kako ne shvatate da je bolje za vasu decu da uce sto vise? Sta je falilo generacijama do sad? Vi biste izgleda radije da vam se deca zatupljuju za telefonima, kompjuterima i da gledaju Farmu i ostalo djubre.
Zasto izjednacavate veru i crkvu na koju ste kao gnevni? Vera je neophodna, isto kao i filozofija. Muslimani decu od malih nogu uce da klanjaju. Dolaze u druge zemlje i namecu svoju veru i stil zivota. Umesto da shvatite da vera cuva naciju i njen identitet, i da je dobro za vasu decu da uce veronauku, vi ste protiv. Kroz veronauku vasa deca uce da vole svoj narod, istoriju i grade privrzenost svojoj zemlji. Uce se da budu bolji ljudi. Ako hocete da srpski rod opstane, treba da ucite vasu decu da veruju i vole svoju zemlju. Veronauka bi trebala da bude obavezan predmet, da iko ima mozga u ovoj zemlji.
Saljete poruke za Bozic, lozite se oko Badnjaka i kao neki ste vernici, a ovamo ste protiv veronauke u skolama. Ne slozni ste, u svakom smislu. Zato nam je ovako kako nam je. Kako ne shvatate da morate da volite ovu zemlju i budete ponosni na nasu istoriju i veru, da bi nam bilo bolje?

Tosha

pre 8 godina

Neke stvari mi nisu jasne?
Kao prvo, kako je moguce da se ovaj predmet predaje u sekularnim skolama i zasto svestena lica dolaze u sekularne skole da predaju ucenje o religiji? Zar ne bi bilo logicnije da roditelji, koji hoce da im deca izucavaju religiju, ne vode decu u crkvene skole, medrese i sl.?
Drugo, otkada je vera nauka? Zar religija nije doktrina, a prihvatanje iste vera? Ovde govorim o veri u transcedentno, nesto sto jos uvek nije dokazano i sto je kao takvo u totalnoj suprotnosti sa metodologijom nauke.
Treće, ako vec imamo "veronauku" u skolama, zasto sva deca zajedno, bez obzira na religijsku pripadnost, ne pohadjaju casove "veronauke" multireligijskog karaktera? Da svi uce o svim religijama. Smatram da je najveci problem predavnja "veronauke" u sekularnim obrazovnim institucijama segregacija dece, a posebno kada je rec o deci manjinske religijske pripadnosti.

Todor

pre 8 godina

Ako ukinete vjeronauku, slobodno ukinite i naziv Srbi, Srbija, Pravoslavlje.
(don tom, 7. januar 2016 09:00)

Ako je religija postala jedino obeležje nacionalnog identiteta Srba i države Srbije onda smo propali. Kultura jednog naroda je sve ono što taj narod zna, ume i može: Tehnička kultura, zdravstvena kultura, fizička kultura, odbrambena kultura, graditeljstvo, proizvodne snage i sve ono po čemu je jedan narod prepoznatljiv. Religija je na poslednjem mestu kao faktor bitan za opstanak i razvoj nacije.

RadeBG

pre 8 godina

Uzimajući u obzir koliko su ateisti postali agresivni prema vernicima,ukidanje veronauke je još i najmanje zlo.Javni progon i linč vere i svih verujućih ljudi je ostavljen za kasnije.
(Milan)

Upravo je obrnuto...gde ti zivis? A zaista i iskreno "verujuci ljudi" su retkost poplava i agresivnost verskog sunda je svugde oko nas agresivno prisutna u politici javnom zivotu narocito toliko da definicija vere je dovedena do neprepoznatljivosti.

Svidja mi se papin pristup veri: otvoreno je kazao da ateisti nisu nista manje moralni od vernika i da ima puno primera za to u istoriji. Jedan nas knjizevnik je rekao da je Tito bi najveci vernik - jer je doneo narodu ono sto su osnove ljudskog postojanja - socijalnu pravdu i jednakost. Tesla nije bio pravoslavni vernik u smislu kako mi to danas definisemo pa ne smatramo da je manje Srbin...i td.

dejan-minhen

pre 8 godina

u Nemačkoj živi treća generacija muslimana ali nema veronauku u školama u pojedinim republikama visi krst u svakoj učionici. veronauke imaju katoličke i protestantske. to podržavam, tako i pravoslavnu u Srbiji. ko ne želi da ide na veronauku ide na građansko. u čemu je problem?

Recite pošteno

pre 8 godina

Srbija je pretežito pravoslavna.
Roditelji imaju pravo odgajati svoju djecu i za njih birati programe.
Ta srpska većina i plaća najviše poreza, pa za uzvrat od države ima pravo i očekivat da država ispuni neke njihove potrebe.
Ako država organizira školovanje, ako većina roditelja želi da njihova djeca budu poučavana i u vjeronauku, ako je vjeronauk izborni predmet, u čemu je problem ako vjeroučitelj dolazi djeci u školu? Zašto bi ta masa djece trošila dodatno vrijeme na odlazak u crkvu po tu pouku? Puno je jednostavnije i jeftinije da vjeroučitelj dođe k djeci. Ta djeca i njihovi roditelji imaju pravo na to.
Tko ima s tim problema, komu to smeta? Brojčano manje religijske zajednice imaju ista prava, ali nemaju iste mogućnosti, pa zar zbog toga trebaju ispaštati svi iz solidarnosti? Po toj logici onda djeca boljestojećih roditelja ne bi smjela jesti čokoladu, vozit se u autu svojih roditelja, živjet u lijepim i udobnim stanovima, nosit markiranu odjeću jer to mnoga druga djeca nemaju.
Manjina nikad neće imati mogućnosti koje ima većina, ali to ne znači da većina zbog treba bit solidarna u uskraćivanju. Većina ljudi u Srbiji su Srbi (Srbijanci), država se zove Srbija, službeni jezik je srpski, državni praznici su iz povijesti srpskog naroda i iz većinske pravoslavne religije, državno znakovlje je znakovlje srpskog naroda. Treba li sve to zabranit i uvest sve neutralno? Ime države, ime naroda, ime jezika, nacionalne i državne simbole?

vaske

pre 8 godina

Koji primat moze SPC imati u Pazaru,Sjenici ili Tutinu? Da tamo mozda decu ne uce pravoslavni svestenici umesto muslimanskih veroucitelja? Price za malu decu
(dragan)

Vi ocigledno smatrate da je Sandzak (Pazar Sjenica ili Tutin..) drzava za sebe ili neki geto u drzavi Srbiji pa nema uticaja na nju niti oni treba da imaju ikakvog uticaja sta se u drzavi Srbiji radi... a ovo kukumakanje te zaborvicemo ko nam bio deda te nestat ce nas, to su totalna lupetanja - ni posle 500 godina pod Turcima ni posle 50 godina komunizma srpstvo je zivo, dovoljno je bilo da Milosevic Seselj i ostala bratija na celu sa SPC pucnu prstom da svi odjednom p[ostanu veliki srbi i vernici te se bez SPC svita nije odvojila ni od jednog velikog patriJote iz 90tih. A i danas se ponasa kao da su svi gradjani pravoslavni vernici. Cak nam i sekularni predsednik drzave ide na konsultacije sa SPC a ne verskim zajednicama.

s.

pre 8 godina

Najbolje da deca ne znaju ko su i sta su.
Ne zaboravi ko ti je bio Djed.
(Pivke, 7. januar 2016 10:46)

Vrlo dobro znam ko mi je bio DEDA, ne moraju popovi da me podsećaju na to.
Tebe izgleda moraju, samo zašto svi to da plaćamo?

Ovakvi komentari se ne objavljuju na b92.

pedagog

pre 8 godina

Deca od 1og do 4og razreda osnovne nisu u stanju da apstrahuju pojam Boga i vere. Onaj ko je uveo u mladje razrede osnovne skole nema pojma o razvojnoj psihologiji! A da ne pricam o tome da su nam deca preopterecena bespotrebnim sadrzajima!!!!

Joao

pre 8 godina

Nema potrebe da se ovakve stvari potezu bas danas. Onaj ko to radi, islamska zajednica i mediji, nemaju dobre namere. Odrastao sam bez skolskih predmeta o veri. Zauzvrat, izucavali smo u skoli marksizam pa zavrsili u najtrulijem zlu primitivnog kapitalizma! Znaci li to da ce, sto vise deca uce veronauku, biti sve vise bezboznika?
Ako je drzava sekularna, onda klasicne veronauke nema! Ali religija se mora izucavati u skolama zbog njenog ogromnog uticaja na civilizaciju i kulturu naseg i drugih naroda.

Milan

pre 8 godina

Uzimajući u obzir koliko su ateisti postali agresivni prema vernicima,ukidanje veronauke je još i najmanje zlo.Javni progon i linč vere i svih verujućih ljudi je ostavljen za kasnije.

nowhere connection

pre 8 godina

(Гавра, 7. januar 2016 09:33)
Ucili ste 10x vise? Gresite gospodine. Obim gradiva nikad nije bio ovakav, kao danas. Ako tu dodamo i lose napisane udzbenike, u kojima ni ja ne mogu da se snadjem, razrede od preko 30 ucenika, ucitelje opterecene gomilom birokratije, bednom platom... shvaticete koliko je Vasa tvrdnja pausalna.

ucha

pre 8 godina

Ovo mi je peta generacija djaka. Moje skromno misljenje :
- ukinuti i gradjansko i veronauku
- ukinuti drugi cas likovnog
- Umesto njih povecati na cetiri casa prirodu i drustvo ( i podeliti ih)
- umesto drugog izbornog uvesti redovan predmet, sa regularnom ocenom, informatika (da predaju od prvog razreda profesori , a ne mi priuceni)
- ograniciti prevelika prava deci i roditeljima, uvesti neki instrument kaznjavanja ucenika( sada prakticno ne postoji), ponavljanje, izbacivanje iz skole za najteze prekrsaje...
- najboljim ucenicima olaksati upise u sr.skole i na fakultete, jer najbolje ne nagradjujemo a najgore ne kaznjavamo

Komša

pre 8 godina

@Vaso
Odavno u komentarima pominjem to - istoriija religija (mozda i ideologija uz to) bi obavila sjajan posao i deca bi bila u mogućnosti da nauče ne samo o svim religijama nešto, nego da shvate da nisi sama na svetu.Da skapiraju uticaj religije ili ideologije na drustvene procese i spoznaju njenu ulogu.
A gotovansko kacenje na budzet i korišcenje drzavnih resursa za propovedanje bilo koje vere je oblik duhovne lenjosti koju verske zajednice pokazuju.
Ni za SPC nije dobro to - moraju da se okrenu vernicima ,da sami budu vredniji,uporniji i da organizuju versku nastavu i priblize veru deci.
Za Crkvu nije dobro da bude preblizu drzavi.

Svasta

pre 8 godina

Ja se samo pitam kako ce deca nevernika da upoznaju svoju veru? Da ih nece mame i tate nevernici slucajno odvesti u crkvu? Iskreno, jasno se vidi razlika izmedju neverujucih i verujucih. Dovoljno je da odete u goste kod jednih i kod drugih na sat vremena i sve vam je jasno. Vera se nosi u dusi, ne morate ni ici u crkvu, ali ko se danas bavi dusom deteta?

страшно

pre 8 godina

Уаааааа СПЦ лопови !!! Ако немаш паре, поп нема шансе да ти дође ! И то је црква ? Срам их било !!!!! Веронауку избацити из школа, нека вероучитеље црква плаћа !!!!!!!

Covek

pre 8 godina

Najbolje da deca ne znaju ko su i sta su.
Ne zaboravi ko ti je bio Djed. (Pivke, 7. januar 2016 10:46)

Meni je "Djed" ili deda kako to ovde kazemo bio jedne vere, a ja sam izabrao drugu veru. Sta sam ja? Misleci covek koji ne robuje precima. Nasao sam da njegova vera ne moze da se opravda Biblijom i samo sam usalgasio svoje verovanje sa sadrzajem Biblije. Drugim recima, nisam se odrekao vere, nego sam je utvrdio. Raskinuo sam okove robovanja precima. Slobodan sam covek koji preisputije sve svoje sadasnje verske stavove, spreman da ih promenim, odnosno ojacam, ako vidim mogucnost za to. Pri tome imam samo jedan nepromenjivi kriterijum koji je isti na celoj kugli zemaljskoj, za sve vekove i narastaje - Biblija, odnosno Sveto Pismo, kako ona jos naziva.

Sedma sekcija

pre 8 godina

Naprednjaci su "napredni" poput Titove napredne omladine - udaraju na religiju argumentima Marksa i Engelsa. Stari kadar komunizma pravo na veroispovest ne moze da prizna.

Citalac

pre 8 godina

Veronauka moze biti samo vannastavna aktivnost i nista vise. Kao sto neko ide na plivanje, neko na izvidjace, a neko u muzicku, tako ce neko i da ide u crkvu na veronauku. A ovi sto su zapenili, ponasaju se kao da ce drzava da ukine veronauku u crkvama u roku odmah. Stavite sve na svoje mesto, a veronauku u crkve/dzamije, i sve ce biti u redu.

x

pre 8 godina

Ukinuti to zaglupljivanje dece I uvesti opstu kulturu I ponasanje da deca uce odmalena o toleranciji I kulturnim razlikama. Crkvi je mestu u dvoristu crkve pa ko voli neka ide

Che

pre 8 godina

Ako ukinete vjeronauku, slobodno ukinite i naziv Srbi, Srbija, Pravoslavlje.
(don tom, 07. januar 2016 09:00)

Srba i Srbije je bilo i pre ubacivanja veronauke u skole..

Nemanja

pre 8 godina

Zavrsio sam fakultet a i ne tako davno slusao veronauku u gimnaziji i nema lepseg osecaja kada se na kraju dodeli zahvalnica patrijarha Pavla.

krle - dron

pre 8 godina

Politiku van skole,sto znaci mentalni sklop tunjavih boljsevika van skole,veronauka je duhovno utkana u srbsko bice i prirodno treba da ima uticaj u oblikovanju mladih narastaja u srba.Drugo je pitanje koliko je SPC- posle 70-godina orgijanja po njoj tunjavih i izopacenih komunjara DANAS SPREMNA ZA TO,tu SPC- mora da dozivi unutar sebe zestoku katarzu da bi narod ponovo osetio njene vrednosti,no posto je drustvo u celini tunjavo i musavo SPC- mora shodno tome i da agira,jednostavno receno 70-godina mentalnog zlostavljanja od strane prokletih komunjara je isuvise dugacak period da bi narod uopste ostao iole normalan I ZBOG TOGA VERONAUKA MORA OSTATI U SKOLAMA i postepeno se razvijati shodno trenutnoj drustvenoj lestvici.

citizen

pre 8 godina

Racionalna izjava, pravi se podela medju decom koja moze imati veoma zalosne posledice u buducnosti.
Uvedimo casove plivanja, ljudi nemamo brane. nismo uredili vodotokove kroz Srbiju.

srdjan

pre 8 godina

Citam danas clanak o djecau na Kosovu, koji je nesrecnim slucajem izgubio porodicu i koji sam unosi Badnjak u kucu. Ne dozvoljava da mu se ugasi ognjiste i ime.Tako je mali, a takvu je tragediju dozivio. Preveliku za najvece i najsnaznije, a kamoli za njega tako maloga. Bogu Hvala pa ima opet rodjene oko sebe. Onda dodjem ovdje i procitam svakve stvari protiv vjere. Jeli vam to vjera kvari djecu ? Sta imate protiv pravoslavlja braco? Vjera je tu da nas zblizava, da nas skupa drzi i sacuva. Jeli vam vjeronauka obavezna? Nesto sto vam nije obavezno i pod moranje vama smeta. Nego da se vratim na pocetak. Ziv mi i bio zdrav djecace VELIKI. Mir Boziji Hristos se Rodi!!!

deda miki

pre 8 godina

Ne slažem se s tim! Veroispovest je sastavni deo naše kulture i ako se već traži da se razdvoji crkva od države, onda pak treba uvesti veroucitelje koji će biti obični ljudi koji će decu učiti osnove religije, pomenuti važne crkve i slično... Naći neki plan i program obaveznog časa! Nema tu demokratije...

Пиши Ћирилицом

pre 8 godina

У мом школовању и основном и средњем,веронаука ми је била један од омиљених предмета и увек сам имао сјајне професоре. Много сам научио о својој православној вери,а помињали смо и друге религије. Уосталом, то је изборни предмет, па ко не жели не мора да га похађа.

dragan

pre 8 godina

Koliko bolesnih komentara uvek jednih te istih mucenika.Veronauka je izborni predmet,ko ne zeli jednostovno upise dete na gradjansko vaspitanje,kakve sekularne drzave,kakvi bakraci,sta bulaznite ovde.A sto se islamske zajednice tice svadjali se godinama medjusobom,bezuspesno ih mirili razni ambasadori,i na kraju naravno SPC je kriva. Koji primat moze SPC imati u Pazaru,Sjenici ili Tutinu? Da tamo mozda decu ne uce pravoslavni svestenici umesto muslimanskih veroucitelja? Price za malu decu

vlada

pre 8 godina

Ne ponizavajte obrazovanje i ne unistavajte nasu buducnost. Mi smo sekularna drzava. Obrazovanje treba da bude bazirano na nauci. Veronauci, bila to pravoslavna, islamska, katolicka, protestanstska, itd... nije mesto u skolskim i studentskim klupama.

Jaroslav

pre 8 godina

Pa veronauka se pretvorila u pravoslavlje. Zato se muslimani bune sa pravom. Uopšte, veronaku treba da je van škole i ovakvih problema ne bi ni bilo. Građansko isto izbaciti iz škole.

Neko iz mase

pre 8 godina

Slazem se 100% sto pre to bolje" to je u skolama nepotrebno to vise pravi mrznju medju religijama ..da imamo svi istu religiju nebi ratova bilo,,posle ratova na balkanu odreko sam se religije, srecan bozic ko slavi. ((Bosanac))

e

pre 8 godina

Ako mešihat to smatra neka to učini kod sebe a usput da primi u svoje redove Srđana Verbića. Mislim da Verbić predlaže smanjenje obima gradiva u školama da bi se znanje izjednačilo po uzoru na neke privatne fakultete u Srbiji gde je doktoriralo većina današnjih ministara , a tako bi se u konačnici izjednačio nivo znanja državnih sa ovim univerzitetom a u Srbiji rezultiralo manjim znanjem po svetskim standardima.

Predrag

pre 8 godina

Ja sam pravoslavni hrišćanin i podržavam ukidanje veronauke (nebitno da li pravoslavne ili muslimanske u Sandžaku) u državnim školama. Naravno, treba biti dozvoljeno formiranje verskih škola koju bi deca isključivo dobrovoljno pohađala u crkvama ili džamijama. Takođe bih podržao da se ukine sva pomoć države verskim zajednicama osim pomoć kroz ministarstvo koje je nadležno za kulturu kojom bi se finansiralo održavanje i obnova verskih objekata od kulturno-istorijskog značaja.

vaso

pre 8 godina

Bas danas na Bozic da citamo ove vesti oko prepucavanja.......a vec je svima jasno da u vlasti a ni medju zakonodavcima nema nikog pametnog da predlozi uvodjenje predmeta koji bi se zvao nekako kao OSNOVE RELIGIJE SA ISTORIJOM RELIGIJE. Dakle uputiti decu u spoznaju o svim sto bi se rekolo glavnim religijama.
Znam da uzalud pisem, al eto.......mozda nekom padne na um nesto tako.

Ivan

pre 8 godina

Svim srcem se slazem sa ovim. SPC je odavno pocela da zloupotrebljava svoju prakticno neregulisanu ulogu u osnovnom obrazovanju kako bi vrbovala omladinu.
Nekriticko nametanje crkvenih dogmi samo doprinosi zaglupljivanju mladih generacija tako shto im oduzima sposobnost logickog rasudjivanja u periodu kad su najpodlozniji indoktrinaciji.

suština

pre 8 godina

Ja pomislih da oni šustinski analiziraju (ne)opravdanost uvođenja veronauke u školama, a oni kao uvređena mlada zbog isključenja svojih veroučitelja su protiv. VERONAUKU ISLJUČITI IZ NASTAVE JER SUŠTINSKI DELI NAŠU DECU. Ko želi versko obrazovanje eno im verskih objekata i verskih škola. To isto učiniti i sa Građanskim vaspitanjem. Dovoljno je na časovima Razrednog starešne obraditi teme iz tog Građanskog vaspitanja

posteno

pre 8 godina

Pretvorismo se u pravoslavni iran, danas svako moze da udje u crkveni sistem, da ne placa porez i da prima pare iz budzeta iako nista u isti ne uplacuje. I nikakav sistem kontrole ne postoji. Da li Crkva vidi koliko je okrenula narod protiv nje same i sto je jos gore koliko je podelila stanovnistvo na one za nju i one protiv.

Lukas aus Agram

pre 8 godina

Vjeronauk ne spada u škole ako ste sekularna država, to spada pod crkvenu nadležnost, svaka crkva(pravoslavna, katolička, muslimanska i ostale) neka organizira vjeronauk, a djeca u školama bi umjesto vjeronauka imati teologiju, da uče o religijama općenito.

Jojo

pre 8 godina

Ukinuti religiju svuda. A o veronauci u skolama da ne pricam. Bolje bi bilo da se uci o religiji kroz istoriju i drustvo.. ah da to je u okviru sociologije i istorije. Ne zelim da se mom detetu u okviru skolovanja usadjuju neke sulude ideje i to u osetljivom periodu. Sta ko radi od kuce i u sta veruje- njegov problem.A dete ce kada bude dovoljno zrelo da razmislja svojom glavom samo da odluci.

Nisam imao veroanuku

pre 8 godina

Nisam imao veronauku u skoli kada sam je pohadjao davnih dana, ali smo dosta toga ucili o veri, religiji i slicnom. Najvecim delom iz istorije, ali bilo je toga i kod uciteljice mada u nekom decijem obliku. Mnogo stvari koje znam o veri i nastanku raznih religija potice iz skole. Tada se nije insistiralo na isticanju jedne religije vec naprotiv islo se na objasnjenje razlicitih religija i razlicitih vera kao i istorijskih cinjenica oko istih. Veronauka kao izborni predmet mi zvuci sasvim ok sve dok su sve vere zastupljene sa mozda nesto vecim osvrtom na religijama koje postoje na nasim prostorima kako bi mozda deca ucila versku toleranciju i znala da postuju i tudje misljenje i verovanje.

DOBRICA

pre 8 godina

HRISTOS SE RODI.
Ima li nekoga u ovoj nasoj Srbiji bar sa malo samopostovanja, digniteta, samosvesnosti o poreklu, o naciji, o drzavi, o istoriji. Polako se urusavamo na sve strane, sada i u miru rastacu nasu ne samo veru, vec i tradiciju. I to ko? Kaze premijer niko nije jaci od drzave?! A na jugu Srbije sve zastava do zastave strane zemlje??? ukidanjem veronauke ukidate Svetosavlje za koje mnogi i ne znaju sta bi drugi dali da imaju nesto makar slicno. Kakav li moze biti covek koji trazi ukidanje veronauke? Sve je vec receno o njemu, zato s Bogom ostaj ministre i ne brini za nas. Sta mi sve ne dozvoljavamo da nam rade u nasoj sopstvenoj zemlji I TRPIMO SNISHODLJIVO razne zahteve kao i ovaj, pa to je sramota. SRAMOTA.
Ako administrator ne pusti ovaj komentar, onda je stvarno sve zlo i naopako.

Ateista

pre 8 godina

Najzad nešto pametno i sa pravog mesta. Srbija je sekularna država a ne parohija Srpske pravoslavne crkve niti ispostava Moskovske patrijaršije. Kome je do veronauke, neka je uči u crkvi ili parohijskom domu.

Stevan

pre 8 godina

Bravo !!! Sto pre ukinuti veronauku. Postoje crkve i dzamije pa za one koji to zele neka te verske ustanove organizuju nastavu. Srecan Bozic svima koji ga slave.

chombe

pre 8 godina

Naravno da ni trebalo ukinuti veronauku i uvesti predmet - duhovnost, filozofija i religija. Iz te tri oblasti koje su u biti jedno, nastalo je svo znanje ovoga sveta, kao i umetnost.

Bojan J.

pre 8 godina

Svaka podrska ukidanju veronauke u skolama je dobrodosla, pa i ona u kontekstu "da komsiji crkne krava". Neka umesto veronauke deca uce jos jedan strani jezik ili neka im se unapredi gradjanska svest i medijska pismenost.

Гавра

pre 8 godina

Ја када сам ишао у школу учило се десет пута више и ништа ми није фалило. Само смањујете градиво и правите сликовнице, деца ће бити дебили наставите овим темпом. Учењем веронауке могу само да добији на већем знању и општој култури и филозофији. Деца треба да више уче !

Влада

pre 8 godina

А шта о овоме кажу у Исламској заједници Србије? Исламска заједница У Србији представља далеко мањи број српских муслимана.

miodrag

pre 8 godina

Ujak sam dvema divnim devojčicama koje pohađaju časove veronauke.Pratim njihovo odrastanje konstatno,i mogu vam reći da verpnauka ima dopsta pozitivan uticaj njih.Naravno da potiču iz normalne porodice gde se cene sistemi vrednosti itd,ali deca prosto blistaju.Naučile su da se ponašaju kako treba,poštuju običaje,fine,kulturne,i postale su mudrije,Verovatno je to uticaj i onoga koji vam to znanje prenosi-veroučitelja.Najbitnije od svega što znaju šta je dobro,a šta loše,pink,starlete,kriminlaci ih ne interesuju,zanimacija su slikanje,čitanje,sviranje,sport,škola i porodica pre svega.Nikako ne ukidati veronauku,nego selektovati veroučitelje.Pustite šta islamisti pričaju,da to neko traži od njih,ili da im bude ukinuto,verovatno bi se njih 50 000 našlo naulicama momentalno,Gledajmo i volimo nas i naš narod i veru ,poštujmo druge.Mir božiji Hristos se rodi.

cobo

pre 8 godina

Bez obzira na dogadjaje,veronauku treba prebaciti u verske objekte i
na dobrovoljnoj bazi kako dece tako i roditelja,a o ocenama da ne pricamo.Ni bog se ne bii slozio sa ovakvim stanjem kakvo je sada.

cobo

pre 8 godina

Bez obzira na dogadjaje,veronauku treba prebaciti u verske objekte i
na dobrovoljnoj bazi kako dece tako i roditelja,a o ocenama da ne pricamo.Ni bog se ne bii slozio sa ovakvim stanjem kakvo je sada.

Stevan

pre 8 godina

Bravo !!! Sto pre ukinuti veronauku. Postoje crkve i dzamije pa za one koji to zele neka te verske ustanove organizuju nastavu. Srecan Bozic svima koji ga slave.

Ateista

pre 8 godina

Najzad nešto pametno i sa pravog mesta. Srbija je sekularna država a ne parohija Srpske pravoslavne crkve niti ispostava Moskovske patrijaršije. Kome je do veronauke, neka je uči u crkvi ili parohijskom domu.

Predrag

pre 8 godina

Ja sam pravoslavni hrišćanin i podržavam ukidanje veronauke (nebitno da li pravoslavne ili muslimanske u Sandžaku) u državnim školama. Naravno, treba biti dozvoljeno formiranje verskih škola koju bi deca isključivo dobrovoljno pohađala u crkvama ili džamijama. Takođe bih podržao da se ukine sva pomoć države verskim zajednicama osim pomoć kroz ministarstvo koje je nadležno za kulturu kojom bi se finansiralo održavanje i obnova verskih objekata od kulturno-istorijskog značaja.

vlada

pre 8 godina

Ne ponizavajte obrazovanje i ne unistavajte nasu buducnost. Mi smo sekularna drzava. Obrazovanje treba da bude bazirano na nauci. Veronauci, bila to pravoslavna, islamska, katolicka, protestanstska, itd... nije mesto u skolskim i studentskim klupama.

Ivan

pre 8 godina

Svim srcem se slazem sa ovim. SPC je odavno pocela da zloupotrebljava svoju prakticno neregulisanu ulogu u osnovnom obrazovanju kako bi vrbovala omladinu.
Nekriticko nametanje crkvenih dogmi samo doprinosi zaglupljivanju mladih generacija tako shto im oduzima sposobnost logickog rasudjivanja u periodu kad su najpodlozniji indoktrinaciji.

posteno

pre 8 godina

Pretvorismo se u pravoslavni iran, danas svako moze da udje u crkveni sistem, da ne placa porez i da prima pare iz budzeta iako nista u isti ne uplacuje. I nikakav sistem kontrole ne postoji. Da li Crkva vidi koliko je okrenula narod protiv nje same i sto je jos gore koliko je podelila stanovnistvo na one za nju i one protiv.

Jaroslav

pre 8 godina

Pa veronauka se pretvorila u pravoslavlje. Zato se muslimani bune sa pravom. Uopšte, veronaku treba da je van škole i ovakvih problema ne bi ni bilo. Građansko isto izbaciti iz škole.

Che

pre 8 godina

Ako ukinete vjeronauku, slobodno ukinite i naziv Srbi, Srbija, Pravoslavlje.
(don tom, 07. januar 2016 09:00)

Srba i Srbije je bilo i pre ubacivanja veronauke u skole..

vaso

pre 8 godina

Bas danas na Bozic da citamo ove vesti oko prepucavanja.......a vec je svima jasno da u vlasti a ni medju zakonodavcima nema nikog pametnog da predlozi uvodjenje predmeta koji bi se zvao nekako kao OSNOVE RELIGIJE SA ISTORIJOM RELIGIJE. Dakle uputiti decu u spoznaju o svim sto bi se rekolo glavnim religijama.
Znam da uzalud pisem, al eto.......mozda nekom padne na um nesto tako.

страшно

pre 8 godina

Уаааааа СПЦ лопови !!! Ако немаш паре, поп нема шансе да ти дође ! И то је црква ? Срам их било !!!!! Веронауку избацити из школа, нека вероучитеље црква плаћа !!!!!!!

Lukas aus Agram

pre 8 godina

Vjeronauk ne spada u škole ako ste sekularna država, to spada pod crkvenu nadležnost, svaka crkva(pravoslavna, katolička, muslimanska i ostale) neka organizira vjeronauk, a djeca u školama bi umjesto vjeronauka imati teologiju, da uče o religijama općenito.

DOBRICA

pre 8 godina

HRISTOS SE RODI.
Ima li nekoga u ovoj nasoj Srbiji bar sa malo samopostovanja, digniteta, samosvesnosti o poreklu, o naciji, o drzavi, o istoriji. Polako se urusavamo na sve strane, sada i u miru rastacu nasu ne samo veru, vec i tradiciju. I to ko? Kaze premijer niko nije jaci od drzave?! A na jugu Srbije sve zastava do zastave strane zemlje??? ukidanjem veronauke ukidate Svetosavlje za koje mnogi i ne znaju sta bi drugi dali da imaju nesto makar slicno. Kakav li moze biti covek koji trazi ukidanje veronauke? Sve je vec receno o njemu, zato s Bogom ostaj ministre i ne brini za nas. Sta mi sve ne dozvoljavamo da nam rade u nasoj sopstvenoj zemlji I TRPIMO SNISHODLJIVO razne zahteve kao i ovaj, pa to je sramota. SRAMOTA.
Ako administrator ne pusti ovaj komentar, onda je stvarno sve zlo i naopako.

Bojan J.

pre 8 godina

Svaka podrska ukidanju veronauke u skolama je dobrodosla, pa i ona u kontekstu "da komsiji crkne krava". Neka umesto veronauke deca uce jos jedan strani jezik ili neka im se unapredi gradjanska svest i medijska pismenost.

miodrag

pre 8 godina

Ujak sam dvema divnim devojčicama koje pohađaju časove veronauke.Pratim njihovo odrastanje konstatno,i mogu vam reći da verpnauka ima dopsta pozitivan uticaj njih.Naravno da potiču iz normalne porodice gde se cene sistemi vrednosti itd,ali deca prosto blistaju.Naučile su da se ponašaju kako treba,poštuju običaje,fine,kulturne,i postale su mudrije,Verovatno je to uticaj i onoga koji vam to znanje prenosi-veroučitelja.Najbitnije od svega što znaju šta je dobro,a šta loše,pink,starlete,kriminlaci ih ne interesuju,zanimacija su slikanje,čitanje,sviranje,sport,škola i porodica pre svega.Nikako ne ukidati veronauku,nego selektovati veroučitelje.Pustite šta islamisti pričaju,da to neko traži od njih,ili da im bude ukinuto,verovatno bi se njih 50 000 našlo naulicama momentalno,Gledajmo i volimo nas i naš narod i veru ,poštujmo druge.Mir božiji Hristos se rodi.

Citalac

pre 8 godina

Veronauka moze biti samo vannastavna aktivnost i nista vise. Kao sto neko ide na plivanje, neko na izvidjace, a neko u muzicku, tako ce neko i da ide u crkvu na veronauku. A ovi sto su zapenili, ponasaju se kao da ce drzava da ukine veronauku u crkvama u roku odmah. Stavite sve na svoje mesto, a veronauku u crkve/dzamije, i sve ce biti u redu.

suština

pre 8 godina

Ja pomislih da oni šustinski analiziraju (ne)opravdanost uvođenja veronauke u školama, a oni kao uvređena mlada zbog isključenja svojih veroučitelja su protiv. VERONAUKU ISLJUČITI IZ NASTAVE JER SUŠTINSKI DELI NAŠU DECU. Ko želi versko obrazovanje eno im verskih objekata i verskih škola. To isto učiniti i sa Građanskim vaspitanjem. Dovoljno je na časovima Razrednog starešne obraditi teme iz tog Građanskog vaspitanja

Neko iz mase

pre 8 godina

Slazem se 100% sto pre to bolje" to je u skolama nepotrebno to vise pravi mrznju medju religijama ..da imamo svi istu religiju nebi ratova bilo,,posle ratova na balkanu odreko sam se religije, srecan bozic ko slavi. ((Bosanac))

Jojo

pre 8 godina

Ukinuti religiju svuda. A o veronauci u skolama da ne pricam. Bolje bi bilo da se uci o religiji kroz istoriju i drustvo.. ah da to je u okviru sociologije i istorije. Ne zelim da se mom detetu u okviru skolovanja usadjuju neke sulude ideje i to u osetljivom periodu. Sta ko radi od kuce i u sta veruje- njegov problem.A dete ce kada bude dovoljno zrelo da razmislja svojom glavom samo da odluci.

Пиши Ћирилицом

pre 8 godina

У мом школовању и основном и средњем,веронаука ми је била један од омиљених предмета и увек сам имао сјајне професоре. Много сам научио о својој православној вери,а помињали смо и друге религије. Уосталом, то је изборни предмет, па ко не жели не мора да га похађа.

Nisam imao veroanuku

pre 8 godina

Nisam imao veronauku u skoli kada sam je pohadjao davnih dana, ali smo dosta toga ucili o veri, religiji i slicnom. Najvecim delom iz istorije, ali bilo je toga i kod uciteljice mada u nekom decijem obliku. Mnogo stvari koje znam o veri i nastanku raznih religija potice iz skole. Tada se nije insistiralo na isticanju jedne religije vec naprotiv islo se na objasnjenje razlicitih religija i razlicitih vera kao i istorijskih cinjenica oko istih. Veronauka kao izborni predmet mi zvuci sasvim ok sve dok su sve vere zastupljene sa mozda nesto vecim osvrtom na religijama koje postoje na nasim prostorima kako bi mozda deca ucila versku toleranciju i znala da postuju i tudje misljenje i verovanje.

Гавра

pre 8 godina

Ја када сам ишао у школу учило се десет пута више и ништа ми није фалило. Само смањујете градиво и правите сликовнице, деца ће бити дебили наставите овим темпом. Учењем веронауке могу само да добији на већем знању и општој култури и филозофији. Деца треба да више уче !

Влада

pre 8 godina

А шта о овоме кажу у Исламској заједници Србије? Исламска заједница У Србији представља далеко мањи број српских муслимана.

dragan

pre 8 godina

Koliko bolesnih komentara uvek jednih te istih mucenika.Veronauka je izborni predmet,ko ne zeli jednostovno upise dete na gradjansko vaspitanje,kakve sekularne drzave,kakvi bakraci,sta bulaznite ovde.A sto se islamske zajednice tice svadjali se godinama medjusobom,bezuspesno ih mirili razni ambasadori,i na kraju naravno SPC je kriva. Koji primat moze SPC imati u Pazaru,Sjenici ili Tutinu? Da tamo mozda decu ne uce pravoslavni svestenici umesto muslimanskih veroucitelja? Price za malu decu

pedagog

pre 8 godina

Deca od 1og do 4og razreda osnovne nisu u stanju da apstrahuju pojam Boga i vere. Onaj ko je uveo u mladje razrede osnovne skole nema pojma o razvojnoj psihologiji! A da ne pricam o tome da su nam deca preopterecena bespotrebnim sadrzajima!!!!

Nemanja

pre 8 godina

Zavrsio sam fakultet a i ne tako davno slusao veronauku u gimnaziji i nema lepseg osecaja kada se na kraju dodeli zahvalnica patrijarha Pavla.

Sedma sekcija

pre 8 godina

Naprednjaci su "napredni" poput Titove napredne omladine - udaraju na religiju argumentima Marksa i Engelsa. Stari kadar komunizma pravo na veroispovest ne moze da prizna.

vaske

pre 8 godina

Koji primat moze SPC imati u Pazaru,Sjenici ili Tutinu? Da tamo mozda decu ne uce pravoslavni svestenici umesto muslimanskih veroucitelja? Price za malu decu
(dragan)

Vi ocigledno smatrate da je Sandzak (Pazar Sjenica ili Tutin..) drzava za sebe ili neki geto u drzavi Srbiji pa nema uticaja na nju niti oni treba da imaju ikakvog uticaja sta se u drzavi Srbiji radi... a ovo kukumakanje te zaborvicemo ko nam bio deda te nestat ce nas, to su totalna lupetanja - ni posle 500 godina pod Turcima ni posle 50 godina komunizma srpstvo je zivo, dovoljno je bilo da Milosevic Seselj i ostala bratija na celu sa SPC pucnu prstom da svi odjednom p[ostanu veliki srbi i vernici te se bez SPC svita nije odvojila ni od jednog velikog patriJote iz 90tih. A i danas se ponasa kao da su svi gradjani pravoslavni vernici. Cak nam i sekularni predsednik drzave ide na konsultacije sa SPC a ne verskim zajednicama.

s.

pre 8 godina

Najbolje da deca ne znaju ko su i sta su.
Ne zaboravi ko ti je bio Djed.
(Pivke, 7. januar 2016 10:46)

Vrlo dobro znam ko mi je bio DEDA, ne moraju popovi da me podsećaju na to.
Tebe izgleda moraju, samo zašto svi to da plaćamo?

Ovakvi komentari se ne objavljuju na b92.

chombe

pre 8 godina

Naravno da ni trebalo ukinuti veronauku i uvesti predmet - duhovnost, filozofija i religija. Iz te tri oblasti koje su u biti jedno, nastalo je svo znanje ovoga sveta, kao i umetnost.

Recite pošteno

pre 8 godina

Srbija je pretežito pravoslavna.
Roditelji imaju pravo odgajati svoju djecu i za njih birati programe.
Ta srpska većina i plaća najviše poreza, pa za uzvrat od države ima pravo i očekivat da država ispuni neke njihove potrebe.
Ako država organizira školovanje, ako većina roditelja želi da njihova djeca budu poučavana i u vjeronauku, ako je vjeronauk izborni predmet, u čemu je problem ako vjeroučitelj dolazi djeci u školu? Zašto bi ta masa djece trošila dodatno vrijeme na odlazak u crkvu po tu pouku? Puno je jednostavnije i jeftinije da vjeroučitelj dođe k djeci. Ta djeca i njihovi roditelji imaju pravo na to.
Tko ima s tim problema, komu to smeta? Brojčano manje religijske zajednice imaju ista prava, ali nemaju iste mogućnosti, pa zar zbog toga trebaju ispaštati svi iz solidarnosti? Po toj logici onda djeca boljestojećih roditelja ne bi smjela jesti čokoladu, vozit se u autu svojih roditelja, živjet u lijepim i udobnim stanovima, nosit markiranu odjeću jer to mnoga druga djeca nemaju.
Manjina nikad neće imati mogućnosti koje ima većina, ali to ne znači da većina zbog treba bit solidarna u uskraćivanju. Većina ljudi u Srbiji su Srbi (Srbijanci), država se zove Srbija, službeni jezik je srpski, državni praznici su iz povijesti srpskog naroda i iz većinske pravoslavne religije, državno znakovlje je znakovlje srpskog naroda. Treba li sve to zabranit i uvest sve neutralno? Ime države, ime naroda, ime jezika, nacionalne i državne simbole?

e

pre 8 godina

Ako mešihat to smatra neka to učini kod sebe a usput da primi u svoje redove Srđana Verbića. Mislim da Verbić predlaže smanjenje obima gradiva u školama da bi se znanje izjednačilo po uzoru na neke privatne fakultete u Srbiji gde je doktoriralo većina današnjih ministara , a tako bi se u konačnici izjednačio nivo znanja državnih sa ovim univerzitetom a u Srbiji rezultiralo manjim znanjem po svetskim standardima.

Todor

pre 8 godina

Ako ukinete vjeronauku, slobodno ukinite i naziv Srbi, Srbija, Pravoslavlje.
(don tom, 7. januar 2016 09:00)

Ako je religija postala jedino obeležje nacionalnog identiteta Srba i države Srbije onda smo propali. Kultura jednog naroda je sve ono što taj narod zna, ume i može: Tehnička kultura, zdravstvena kultura, fizička kultura, odbrambena kultura, graditeljstvo, proizvodne snage i sve ono po čemu je jedan narod prepoznatljiv. Religija je na poslednjem mestu kao faktor bitan za opstanak i razvoj nacije.

Tosha

pre 8 godina

Neke stvari mi nisu jasne?
Kao prvo, kako je moguce da se ovaj predmet predaje u sekularnim skolama i zasto svestena lica dolaze u sekularne skole da predaju ucenje o religiji? Zar ne bi bilo logicnije da roditelji, koji hoce da im deca izucavaju religiju, ne vode decu u crkvene skole, medrese i sl.?
Drugo, otkada je vera nauka? Zar religija nije doktrina, a prihvatanje iste vera? Ovde govorim o veri u transcedentno, nesto sto jos uvek nije dokazano i sto je kao takvo u totalnoj suprotnosti sa metodologijom nauke.
Treće, ako vec imamo "veronauku" u skolama, zasto sva deca zajedno, bez obzira na religijsku pripadnost, ne pohadjaju casove "veronauke" multireligijskog karaktera? Da svi uce o svim religijama. Smatram da je najveci problem predavnja "veronauke" u sekularnim obrazovnim institucijama segregacija dece, a posebno kada je rec o deci manjinske religijske pripadnosti.

x

pre 8 godina

Ukinuti to zaglupljivanje dece I uvesti opstu kulturu I ponasanje da deca uce odmalena o toleranciji I kulturnim razlikama. Crkvi je mestu u dvoristu crkve pa ko voli neka ide

Joao

pre 8 godina

Nema potrebe da se ovakve stvari potezu bas danas. Onaj ko to radi, islamska zajednica i mediji, nemaju dobre namere. Odrastao sam bez skolskih predmeta o veri. Zauzvrat, izucavali smo u skoli marksizam pa zavrsili u najtrulijem zlu primitivnog kapitalizma! Znaci li to da ce, sto vise deca uce veronauku, biti sve vise bezboznika?
Ako je drzava sekularna, onda klasicne veronauke nema! Ali religija se mora izucavati u skolama zbog njenog ogromnog uticaja na civilizaciju i kulturu naseg i drugih naroda.

ucha

pre 8 godina

Ovo mi je peta generacija djaka. Moje skromno misljenje :
- ukinuti i gradjansko i veronauku
- ukinuti drugi cas likovnog
- Umesto njih povecati na cetiri casa prirodu i drustvo ( i podeliti ih)
- umesto drugog izbornog uvesti redovan predmet, sa regularnom ocenom, informatika (da predaju od prvog razreda profesori , a ne mi priuceni)
- ograniciti prevelika prava deci i roditeljima, uvesti neki instrument kaznjavanja ucenika( sada prakticno ne postoji), ponavljanje, izbacivanje iz skole za najteze prekrsaje...
- najboljim ucenicima olaksati upise u sr.skole i na fakultete, jer najbolje ne nagradjujemo a najgore ne kaznjavamo

RadeBG

pre 8 godina

Uzimajući u obzir koliko su ateisti postali agresivni prema vernicima,ukidanje veronauke je još i najmanje zlo.Javni progon i linč vere i svih verujućih ljudi je ostavljen za kasnije.
(Milan)

Upravo je obrnuto...gde ti zivis? A zaista i iskreno "verujuci ljudi" su retkost poplava i agresivnost verskog sunda je svugde oko nas agresivno prisutna u politici javnom zivotu narocito toliko da definicija vere je dovedena do neprepoznatljivosti.

Svidja mi se papin pristup veri: otvoreno je kazao da ateisti nisu nista manje moralni od vernika i da ima puno primera za to u istoriji. Jedan nas knjizevnik je rekao da je Tito bi najveci vernik - jer je doneo narodu ono sto su osnove ljudskog postojanja - socijalnu pravdu i jednakost. Tesla nije bio pravoslavni vernik u smislu kako mi to danas definisemo pa ne smatramo da je manje Srbin...i td.

Duti Beograd

pre 8 godina

Ne razumem vas problem. Ovo je srpska drzava srpskog naroda i svih gradjana koji u njoj zive. Normalno je da u drzavi srpskog naroda ima primat SPC. To ne znaci da cu drugi narodi ugrozeni, moramo da zivimo u miru i ljubavi.
Zamolio bih nase sugradjanje da se malo raspitaju kako funkcionise veronauk u skolama u evropskoj Hrvatskoj. Molim vas, tada ce vam sve biti jasno, i kakav je vas status u Srbiji.?

citizen

pre 8 godina

Racionalna izjava, pravi se podela medju decom koja moze imati veoma zalosne posledice u buducnosti.
Uvedimo casove plivanja, ljudi nemamo brane. nismo uredili vodotokove kroz Srbiju.

srdjan

pre 8 godina

Citam danas clanak o djecau na Kosovu, koji je nesrecnim slucajem izgubio porodicu i koji sam unosi Badnjak u kucu. Ne dozvoljava da mu se ugasi ognjiste i ime.Tako je mali, a takvu je tragediju dozivio. Preveliku za najvece i najsnaznije, a kamoli za njega tako maloga. Bogu Hvala pa ima opet rodjene oko sebe. Onda dodjem ovdje i procitam svakve stvari protiv vjere. Jeli vam to vjera kvari djecu ? Sta imate protiv pravoslavlja braco? Vjera je tu da nas zblizava, da nas skupa drzi i sacuva. Jeli vam vjeronauka obavezna? Nesto sto vam nije obavezno i pod moranje vama smeta. Nego da se vratim na pocetak. Ziv mi i bio zdrav djecace VELIKI. Mir Boziji Hristos se Rodi!!!

Milan

pre 8 godina

Uzimajući u obzir koliko su ateisti postali agresivni prema vernicima,ukidanje veronauke je još i najmanje zlo.Javni progon i linč vere i svih verujućih ljudi je ostavljen za kasnije.

dejan-minhen

pre 8 godina

u Nemačkoj živi treća generacija muslimana ali nema veronauku u školama u pojedinim republikama visi krst u svakoj učionici. veronauke imaju katoličke i protestantske. to podržavam, tako i pravoslavnu u Srbiji. ko ne želi da ide na veronauku ide na građansko. u čemu je problem?

krle - dron

pre 8 godina

Politiku van skole,sto znaci mentalni sklop tunjavih boljsevika van skole,veronauka je duhovno utkana u srbsko bice i prirodno treba da ima uticaj u oblikovanju mladih narastaja u srba.Drugo je pitanje koliko je SPC- posle 70-godina orgijanja po njoj tunjavih i izopacenih komunjara DANAS SPREMNA ZA TO,tu SPC- mora da dozivi unutar sebe zestoku katarzu da bi narod ponovo osetio njene vrednosti,no posto je drustvo u celini tunjavo i musavo SPC- mora shodno tome i da agira,jednostavno receno 70-godina mentalnog zlostavljanja od strane prokletih komunjara je isuvise dugacak period da bi narod uopste ostao iole normalan I ZBOG TOGA VERONAUKA MORA OSTATI U SKOLAMA i postepeno se razvijati shodno trenutnoj drustvenoj lestvici.

Gavro

pre 8 godina

Ja ne mogu da verujem da nekom smeta veronauka!Niko nikoga ne tera da ide na veronauku,idite na gradjansko.Ali ja zelim da sutra moje dete ide na casove verske nastave.Ja sam imao dvanaest godina veronauku,a mogu vam reci da se naucilo vise neko iz nekih obaveznih predmeta.Pozdrav!

Komša

pre 8 godina

@Vaso
Odavno u komentarima pominjem to - istoriija religija (mozda i ideologija uz to) bi obavila sjajan posao i deca bi bila u mogućnosti da nauče ne samo o svim religijama nešto, nego da shvate da nisi sama na svetu.Da skapiraju uticaj religije ili ideologije na drustvene procese i spoznaju njenu ulogu.
A gotovansko kacenje na budzet i korišcenje drzavnih resursa za propovedanje bilo koje vere je oblik duhovne lenjosti koju verske zajednice pokazuju.
Ni za SPC nije dobro to - moraju da se okrenu vernicima ,da sami budu vredniji,uporniji i da organizuju versku nastavu i priblize veru deci.
Za Crkvu nije dobro da bude preblizu drzavi.

Bela

pre 8 godina

Kako ne shvatate je da je ovo ukidanje predmeta sa ciljem smanjenja budzeta, a ne cinjenica da se neko zapravo brine o vasoj deci? Kako ne shvatate da je bolje za vasu decu da uce sto vise? Sta je falilo generacijama do sad? Vi biste izgleda radije da vam se deca zatupljuju za telefonima, kompjuterima i da gledaju Farmu i ostalo djubre.
Zasto izjednacavate veru i crkvu na koju ste kao gnevni? Vera je neophodna, isto kao i filozofija. Muslimani decu od malih nogu uce da klanjaju. Dolaze u druge zemlje i namecu svoju veru i stil zivota. Umesto da shvatite da vera cuva naciju i njen identitet, i da je dobro za vasu decu da uce veronauku, vi ste protiv. Kroz veronauku vasa deca uce da vole svoj narod, istoriju i grade privrzenost svojoj zemlji. Uce se da budu bolji ljudi. Ako hocete da srpski rod opstane, treba da ucite vasu decu da veruju i vole svoju zemlju. Veronauka bi trebala da bude obavezan predmet, da iko ima mozga u ovoj zemlji.
Saljete poruke za Bozic, lozite se oko Badnjaka i kao neki ste vernici, a ovamo ste protiv veronauke u skolama. Ne slozni ste, u svakom smislu. Zato nam je ovako kako nam je. Kako ne shvatate da morate da volite ovu zemlju i budete ponosni na nasu istoriju i veru, da bi nam bilo bolje?

Covek

pre 8 godina

Najbolje da deca ne znaju ko su i sta su.
Ne zaboravi ko ti je bio Djed. (Pivke, 7. januar 2016 10:46)

Meni je "Djed" ili deda kako to ovde kazemo bio jedne vere, a ja sam izabrao drugu veru. Sta sam ja? Misleci covek koji ne robuje precima. Nasao sam da njegova vera ne moze da se opravda Biblijom i samo sam usalgasio svoje verovanje sa sadrzajem Biblije. Drugim recima, nisam se odrekao vere, nego sam je utvrdio. Raskinuo sam okove robovanja precima. Slobodan sam covek koji preisputije sve svoje sadasnje verske stavove, spreman da ih promenim, odnosno ojacam, ako vidim mogucnost za to. Pri tome imam samo jedan nepromenjivi kriterijum koji je isti na celoj kugli zemaljskoj, za sve vekove i narastaje - Biblija, odnosno Sveto Pismo, kako ona jos naziva.

Svasta

pre 8 godina

Ja se samo pitam kako ce deca nevernika da upoznaju svoju veru? Da ih nece mame i tate nevernici slucajno odvesti u crkvu? Iskreno, jasno se vidi razlika izmedju neverujucih i verujucih. Dovoljno je da odete u goste kod jednih i kod drugih na sat vremena i sve vam je jasno. Vera se nosi u dusi, ne morate ni ici u crkvu, ali ko se danas bavi dusom deteta?

Nacionalna država Srbija ili neutralna država br. 86

pre 8 godina

@ Tosha
Kako je moguće da je danas državni praznik u Srbiji? A to je svi znamo, religijski kršćanski praznik, a država je sekularna??? Sigurno ima još religijskih praznika SPC koji su proglašeni i za državni. Kako je moguće da se država zove Srbija, da je sližbeni srpski jezik, da su državni simboli zapravo samo simboli etničkih Srba, a svi građani u Srbiji nisu etnički Srbi? Je li i to segregacija? Sve je to "diskriminacija" ali to tako mora biti jer ne može bit drukčije. Nije moguće imati 356 državnih praunika, Nije moguće imati 50 službenih jezika. Nije moguće imati zastavu sklepanu od boja 50 etničkih skupina. Većina je povlaštena jer je i najzaslužnija za sve. Većina je podnijela najveće žrtve i stvorila tu državu i dala joj ime i identitet. Većina odlučuje kako će uredit državu. Nije to ništa protiv nikoga, to je samo zadovoljenje potreba stanovnika koje je moguće zadovoljiti. Nije ništa strašno da se djeca od malih nogu uče da postoje i ljudi drugačijih svjetonazora. Djeci to nije problem. Problem prave odrasli. Ako je vjeronauk izborni predmet i ako svi ostali imaju pravo na svoj izbor, nema razloga da se zabranjuje vjeronauk. Djecu ne treba učiti mržnji ali različitost nije opasnost. Čim se netko zove Muhamed a netko Kristijan djeci je jasno da među njima postoji neka razlika. Treba djecu naučiti prihvaćati druge a ne ih učiti lažnoj unifikaciji i prešućivanju razlika.

silvija-beograd

pre 8 godina

@ dejan-mihen
"ko ne zeli da ide na veronauku, ide na gradjansko. u cemu je problem?"
U tome sto ne zelim da moja deca idu ni na gradjansko! Zelim da moje dete u prvom razredu nema pet casova (a pet casova ima zbog bezvenih predmeta kao sto su veronauka/gradjansko, lepo pisanje, cuvari prirode, narodna tradicija). Hocu da moje starije dete u cetvrtom razredu nema gradjansko na kome po cetvrti put uci o decjim pravima i svojim osecanjima, vec da ima TRI casa prirode i drustva (umesto sadasnja dva). Da polako i na miru nuaci o geografskim odlikama Srbije,o proslosti svoje zemlje, stanovnistvu...
Da se razumemo, vernik sam, roditelj, prosvetni radnik, i ne pricam napamet. Deca su nam preopterecena. Da, znam, reci cete: jedan cas nedeljno manje i nije neko rasterecenje. Nije, ali je bar korak u pravom smeru. Na kraju krajeva, ne mora ni biti cas manje, ali neka se umesto gradjanskog/veronauke uci nesto korisnije. Da je sve drugo savrseno, niko se ne bi bunio. Ali u ovakvoj situaciji, treba da se menja ono sto je najmnaje bitno.

deda miki

pre 8 godina

Ne slažem se s tim! Veroispovest je sastavni deo naše kulture i ako se već traži da se razdvoji crkva od države, onda pak treba uvesti veroucitelje koji će biti obični ljudi koji će decu učiti osnove religije, pomenuti važne crkve i slično... Naći neki plan i program obaveznog časa! Nema tu demokratije...

nowhere connection

pre 8 godina

(Гавра, 7. januar 2016 09:33)
Ucili ste 10x vise? Gresite gospodine. Obim gradiva nikad nije bio ovakav, kao danas. Ako tu dodamo i lose napisane udzbenike, u kojima ni ja ne mogu da se snadjem, razrede od preko 30 ucenika, ucitelje opterecene gomilom birokratije, bednom platom... shvaticete koliko je Vasa tvrdnja pausalna.

Tosha

pre 8 godina

(Gavro, 07. januar 2016 14:30) Upravo tako Gavro. Nemam nista protiv "veronauke", naprotiv, zato i imamo nasu "gradjansku" drzavu koja nam omogucava izbor izmedju svetovnog i duhovnog obrazovanja. Kazes da si mnogo vise naucio iz "duhovnog" predmeta nego iz vecine "svetovnih"? Postujem! Gde bi ti samo bio kraj da nisi trosio vreme na "gradjansko" obrazovanje? Eto,zato smatram da ove dvije vrste obrazovanja trebaju biti odvojeni...da ne sputavamo jedni druge.

DOBRICA

pre 8 godina

HRISTOS SE RODI.
Ima li nekoga u ovoj nasoj Srbiji bar sa malo samopostovanja, digniteta, samosvesnosti o poreklu, o naciji, o drzavi, o istoriji. Polako se urusavamo na sve strane, sada i u miru rastacu nasu ne samo veru, vec i tradiciju. I to ko? Kaze premijer niko nije jaci od drzave?! A na jugu Srbije sve zastava do zastave strane zemlje??? ukidanjem veronauke ukidate Svetosavlje za koje mnogi i ne znaju sta bi drugi dali da imaju nesto makar slicno. Kakav li moze biti covek koji trazi ukidanje veronauke? Sve je vec receno o njemu, zato s Bogom ostaj ministre i ne brini za nas. Sta mi sve ne dozvoljavamo da nam rade u nasoj sopstvenoj zemlji I TRPIMO SNISHODLJIVO razne zahteve kao i ovaj, pa to je sramota. SRAMOTA.
Ako administrator ne pusti ovaj komentar, onda je stvarno sve zlo i naopako.

miodrag

pre 8 godina

Ujak sam dvema divnim devojčicama koje pohađaju časove veronauke.Pratim njihovo odrastanje konstatno,i mogu vam reći da verpnauka ima dopsta pozitivan uticaj njih.Naravno da potiču iz normalne porodice gde se cene sistemi vrednosti itd,ali deca prosto blistaju.Naučile su da se ponašaju kako treba,poštuju običaje,fine,kulturne,i postale su mudrije,Verovatno je to uticaj i onoga koji vam to znanje prenosi-veroučitelja.Najbitnije od svega što znaju šta je dobro,a šta loše,pink,starlete,kriminlaci ih ne interesuju,zanimacija su slikanje,čitanje,sviranje,sport,škola i porodica pre svega.Nikako ne ukidati veronauku,nego selektovati veroučitelje.Pustite šta islamisti pričaju,da to neko traži od njih,ili da im bude ukinuto,verovatno bi se njih 50 000 našlo naulicama momentalno,Gledajmo i volimo nas i naš narod i veru ,poštujmo druge.Mir božiji Hristos se rodi.

Ivan

pre 8 godina

Svim srcem se slazem sa ovim. SPC je odavno pocela da zloupotrebljava svoju prakticno neregulisanu ulogu u osnovnom obrazovanju kako bi vrbovala omladinu.
Nekriticko nametanje crkvenih dogmi samo doprinosi zaglupljivanju mladih generacija tako shto im oduzima sposobnost logickog rasudjivanja u periodu kad su najpodlozniji indoktrinaciji.

Stevan

pre 8 godina

Bravo !!! Sto pre ukinuti veronauku. Postoje crkve i dzamije pa za one koji to zele neka te verske ustanove organizuju nastavu. Srecan Bozic svima koji ga slave.

Nemanja

pre 8 godina

Zavrsio sam fakultet a i ne tako davno slusao veronauku u gimnaziji i nema lepseg osecaja kada se na kraju dodeli zahvalnica patrijarha Pavla.

Гавра

pre 8 godina

Ја када сам ишао у школу учило се десет пута више и ништа ми није фалило. Само смањујете градиво и правите сликовнице, деца ће бити дебили наставите овим темпом. Учењем веронауке могу само да добији на већем знању и општој култури и филозофији. Деца треба да више уче !

cobo

pre 8 godina

Bez obzira na dogadjaje,veronauku treba prebaciti u verske objekte i
na dobrovoljnoj bazi kako dece tako i roditelja,a o ocenama da ne pricamo.Ni bog se ne bii slozio sa ovakvim stanjem kakvo je sada.

Ateista

pre 8 godina

Najzad nešto pametno i sa pravog mesta. Srbija je sekularna država a ne parohija Srpske pravoslavne crkve niti ispostava Moskovske patrijaršije. Kome je do veronauke, neka je uči u crkvi ili parohijskom domu.

Пиши Ћирилицом

pre 8 godina

У мом школовању и основном и средњем,веронаука ми је била један од омиљених предмета и увек сам имао сјајне професоре. Много сам научио о својој православној вери,а помињали смо и друге религије. Уосталом, то је изборни предмет, па ко не жели не мора да га похађа.

vlada

pre 8 godina

Ne ponizavajte obrazovanje i ne unistavajte nasu buducnost. Mi smo sekularna drzava. Obrazovanje treba da bude bazirano na nauci. Veronauci, bila to pravoslavna, islamska, katolicka, protestanstska, itd... nije mesto u skolskim i studentskim klupama.

Jaroslav

pre 8 godina

Pa veronauka se pretvorila u pravoslavlje. Zato se muslimani bune sa pravom. Uopšte, veronaku treba da je van škole i ovakvih problema ne bi ni bilo. Građansko isto izbaciti iz škole.

Predrag

pre 8 godina

Ja sam pravoslavni hrišćanin i podržavam ukidanje veronauke (nebitno da li pravoslavne ili muslimanske u Sandžaku) u državnim školama. Naravno, treba biti dozvoljeno formiranje verskih škola koju bi deca isključivo dobrovoljno pohađala u crkvama ili džamijama. Takođe bih podržao da se ukine sva pomoć države verskim zajednicama osim pomoć kroz ministarstvo koje je nadležno za kulturu kojom bi se finansiralo održavanje i obnova verskih objekata od kulturno-istorijskog značaja.

Sedma sekcija

pre 8 godina

Naprednjaci su "napredni" poput Titove napredne omladine - udaraju na religiju argumentima Marksa i Engelsa. Stari kadar komunizma pravo na veroispovest ne moze da prizna.

dragan

pre 8 godina

Koliko bolesnih komentara uvek jednih te istih mucenika.Veronauka je izborni predmet,ko ne zeli jednostovno upise dete na gradjansko vaspitanje,kakve sekularne drzave,kakvi bakraci,sta bulaznite ovde.A sto se islamske zajednice tice svadjali se godinama medjusobom,bezuspesno ih mirili razni ambasadori,i na kraju naravno SPC je kriva. Koji primat moze SPC imati u Pazaru,Sjenici ili Tutinu? Da tamo mozda decu ne uce pravoslavni svestenici umesto muslimanskih veroucitelja? Price za malu decu

posteno

pre 8 godina

Pretvorismo se u pravoslavni iran, danas svako moze da udje u crkveni sistem, da ne placa porez i da prima pare iz budzeta iako nista u isti ne uplacuje. I nikakav sistem kontrole ne postoji. Da li Crkva vidi koliko je okrenula narod protiv nje same i sto je jos gore koliko je podelila stanovnistvo na one za nju i one protiv.

страшно

pre 8 godina

Уаааааа СПЦ лопови !!! Ако немаш паре, поп нема шансе да ти дође ! И то је црква ? Срам их било !!!!! Веронауку избацити из школа, нека вероучитеље црква плаћа !!!!!!!

Neko iz mase

pre 8 godina

Slazem se 100% sto pre to bolje" to je u skolama nepotrebno to vise pravi mrznju medju religijama ..da imamo svi istu religiju nebi ratova bilo,,posle ratova na balkanu odreko sam se religije, srecan bozic ko slavi. ((Bosanac))

Lukas aus Agram

pre 8 godina

Vjeronauk ne spada u škole ako ste sekularna država, to spada pod crkvenu nadležnost, svaka crkva(pravoslavna, katolička, muslimanska i ostale) neka organizira vjeronauk, a djeca u školama bi umjesto vjeronauka imati teologiju, da uče o religijama općenito.

Bojan J.

pre 8 godina

Svaka podrska ukidanju veronauke u skolama je dobrodosla, pa i ona u kontekstu "da komsiji crkne krava". Neka umesto veronauke deca uce jos jedan strani jezik ili neka im se unapredi gradjanska svest i medijska pismenost.

suština

pre 8 godina

Ja pomislih da oni šustinski analiziraju (ne)opravdanost uvođenja veronauke u školama, a oni kao uvređena mlada zbog isključenja svojih veroučitelja su protiv. VERONAUKU ISLJUČITI IZ NASTAVE JER SUŠTINSKI DELI NAŠU DECU. Ko želi versko obrazovanje eno im verskih objekata i verskih škola. To isto učiniti i sa Građanskim vaspitanjem. Dovoljno je na časovima Razrednog starešne obraditi teme iz tog Građanskog vaspitanja

chombe

pre 8 godina

Naravno da ni trebalo ukinuti veronauku i uvesti predmet - duhovnost, filozofija i religija. Iz te tri oblasti koje su u biti jedno, nastalo je svo znanje ovoga sveta, kao i umetnost.

Che

pre 8 godina

Ako ukinete vjeronauku, slobodno ukinite i naziv Srbi, Srbija, Pravoslavlje.
(don tom, 07. januar 2016 09:00)

Srba i Srbije je bilo i pre ubacivanja veronauke u skole..

e

pre 8 godina

Ako mešihat to smatra neka to učini kod sebe a usput da primi u svoje redove Srđana Verbića. Mislim da Verbić predlaže smanjenje obima gradiva u školama da bi se znanje izjednačilo po uzoru na neke privatne fakultete u Srbiji gde je doktoriralo većina današnjih ministara , a tako bi se u konačnici izjednačio nivo znanja državnih sa ovim univerzitetom a u Srbiji rezultiralo manjim znanjem po svetskim standardima.

Jojo

pre 8 godina

Ukinuti religiju svuda. A o veronauci u skolama da ne pricam. Bolje bi bilo da se uci o religiji kroz istoriju i drustvo.. ah da to je u okviru sociologije i istorije. Ne zelim da se mom detetu u okviru skolovanja usadjuju neke sulude ideje i to u osetljivom periodu. Sta ko radi od kuce i u sta veruje- njegov problem.A dete ce kada bude dovoljno zrelo da razmislja svojom glavom samo da odluci.

Duti Beograd

pre 8 godina

Ne razumem vas problem. Ovo je srpska drzava srpskog naroda i svih gradjana koji u njoj zive. Normalno je da u drzavi srpskog naroda ima primat SPC. To ne znaci da cu drugi narodi ugrozeni, moramo da zivimo u miru i ljubavi.
Zamolio bih nase sugradjanje da se malo raspitaju kako funkcionise veronauk u skolama u evropskoj Hrvatskoj. Molim vas, tada ce vam sve biti jasno, i kakav je vas status u Srbiji.?

Milan

pre 8 godina

Uzimajući u obzir koliko su ateisti postali agresivni prema vernicima,ukidanje veronauke je još i najmanje zlo.Javni progon i linč vere i svih verujućih ljudi je ostavljen za kasnije.

Citalac

pre 8 godina

Veronauka moze biti samo vannastavna aktivnost i nista vise. Kao sto neko ide na plivanje, neko na izvidjace, a neko u muzicku, tako ce neko i da ide u crkvu na veronauku. A ovi sto su zapenili, ponasaju se kao da ce drzava da ukine veronauku u crkvama u roku odmah. Stavite sve na svoje mesto, a veronauku u crkve/dzamije, i sve ce biti u redu.

s.

pre 8 godina

Najbolje da deca ne znaju ko su i sta su.
Ne zaboravi ko ti je bio Djed.
(Pivke, 7. januar 2016 10:46)

Vrlo dobro znam ko mi je bio DEDA, ne moraju popovi da me podsećaju na to.
Tebe izgleda moraju, samo zašto svi to da plaćamo?

Ovakvi komentari se ne objavljuju na b92.

Recite pošteno

pre 8 godina

Srbija je pretežito pravoslavna.
Roditelji imaju pravo odgajati svoju djecu i za njih birati programe.
Ta srpska većina i plaća najviše poreza, pa za uzvrat od države ima pravo i očekivat da država ispuni neke njihove potrebe.
Ako država organizira školovanje, ako većina roditelja želi da njihova djeca budu poučavana i u vjeronauku, ako je vjeronauk izborni predmet, u čemu je problem ako vjeroučitelj dolazi djeci u školu? Zašto bi ta masa djece trošila dodatno vrijeme na odlazak u crkvu po tu pouku? Puno je jednostavnije i jeftinije da vjeroučitelj dođe k djeci. Ta djeca i njihovi roditelji imaju pravo na to.
Tko ima s tim problema, komu to smeta? Brojčano manje religijske zajednice imaju ista prava, ali nemaju iste mogućnosti, pa zar zbog toga trebaju ispaštati svi iz solidarnosti? Po toj logici onda djeca boljestojećih roditelja ne bi smjela jesti čokoladu, vozit se u autu svojih roditelja, živjet u lijepim i udobnim stanovima, nosit markiranu odjeću jer to mnoga druga djeca nemaju.
Manjina nikad neće imati mogućnosti koje ima većina, ali to ne znači da većina zbog treba bit solidarna u uskraćivanju. Većina ljudi u Srbiji su Srbi (Srbijanci), država se zove Srbija, službeni jezik je srpski, državni praznici su iz povijesti srpskog naroda i iz većinske pravoslavne religije, državno znakovlje je znakovlje srpskog naroda. Treba li sve to zabranit i uvest sve neutralno? Ime države, ime naroda, ime jezika, nacionalne i državne simbole?

krle - dron

pre 8 godina

Politiku van skole,sto znaci mentalni sklop tunjavih boljsevika van skole,veronauka je duhovno utkana u srbsko bice i prirodno treba da ima uticaj u oblikovanju mladih narastaja u srba.Drugo je pitanje koliko je SPC- posle 70-godina orgijanja po njoj tunjavih i izopacenih komunjara DANAS SPREMNA ZA TO,tu SPC- mora da dozivi unutar sebe zestoku katarzu da bi narod ponovo osetio njene vrednosti,no posto je drustvo u celini tunjavo i musavo SPC- mora shodno tome i da agira,jednostavno receno 70-godina mentalnog zlostavljanja od strane prokletih komunjara je isuvise dugacak period da bi narod uopste ostao iole normalan I ZBOG TOGA VERONAUKA MORA OSTATI U SKOLAMA i postepeno se razvijati shodno trenutnoj drustvenoj lestvici.

Влада

pre 8 godina

А шта о овоме кажу у Исламској заједници Србије? Исламска заједница У Србији представља далеко мањи број српских муслимана.

vaso

pre 8 godina

Bas danas na Bozic da citamo ove vesti oko prepucavanja.......a vec je svima jasno da u vlasti a ni medju zakonodavcima nema nikog pametnog da predlozi uvodjenje predmeta koji bi se zvao nekako kao OSNOVE RELIGIJE SA ISTORIJOM RELIGIJE. Dakle uputiti decu u spoznaju o svim sto bi se rekolo glavnim religijama.
Znam da uzalud pisem, al eto.......mozda nekom padne na um nesto tako.

Nisam imao veroanuku

pre 8 godina

Nisam imao veronauku u skoli kada sam je pohadjao davnih dana, ali smo dosta toga ucili o veri, religiji i slicnom. Najvecim delom iz istorije, ali bilo je toga i kod uciteljice mada u nekom decijem obliku. Mnogo stvari koje znam o veri i nastanku raznih religija potice iz skole. Tada se nije insistiralo na isticanju jedne religije vec naprotiv islo se na objasnjenje razlicitih religija i razlicitih vera kao i istorijskih cinjenica oko istih. Veronauka kao izborni predmet mi zvuci sasvim ok sve dok su sve vere zastupljene sa mozda nesto vecim osvrtom na religijama koje postoje na nasim prostorima kako bi mozda deca ucila versku toleranciju i znala da postuju i tudje misljenje i verovanje.

Svasta

pre 8 godina

Ja se samo pitam kako ce deca nevernika da upoznaju svoju veru? Da ih nece mame i tate nevernici slucajno odvesti u crkvu? Iskreno, jasno se vidi razlika izmedju neverujucih i verujucih. Dovoljno je da odete u goste kod jednih i kod drugih na sat vremena i sve vam je jasno. Vera se nosi u dusi, ne morate ni ici u crkvu, ali ko se danas bavi dusom deteta?

srdjan

pre 8 godina

Citam danas clanak o djecau na Kosovu, koji je nesrecnim slucajem izgubio porodicu i koji sam unosi Badnjak u kucu. Ne dozvoljava da mu se ugasi ognjiste i ime.Tako je mali, a takvu je tragediju dozivio. Preveliku za najvece i najsnaznije, a kamoli za njega tako maloga. Bogu Hvala pa ima opet rodjene oko sebe. Onda dodjem ovdje i procitam svakve stvari protiv vjere. Jeli vam to vjera kvari djecu ? Sta imate protiv pravoslavlja braco? Vjera je tu da nas zblizava, da nas skupa drzi i sacuva. Jeli vam vjeronauka obavezna? Nesto sto vam nije obavezno i pod moranje vama smeta. Nego da se vratim na pocetak. Ziv mi i bio zdrav djecace VELIKI. Mir Boziji Hristos se Rodi!!!

dejan-minhen

pre 8 godina

u Nemačkoj živi treća generacija muslimana ali nema veronauku u školama u pojedinim republikama visi krst u svakoj učionici. veronauke imaju katoličke i protestantske. to podržavam, tako i pravoslavnu u Srbiji. ko ne želi da ide na veronauku ide na građansko. u čemu je problem?

vaske

pre 8 godina

Koji primat moze SPC imati u Pazaru,Sjenici ili Tutinu? Da tamo mozda decu ne uce pravoslavni svestenici umesto muslimanskih veroucitelja? Price za malu decu
(dragan)

Vi ocigledno smatrate da je Sandzak (Pazar Sjenica ili Tutin..) drzava za sebe ili neki geto u drzavi Srbiji pa nema uticaja na nju niti oni treba da imaju ikakvog uticaja sta se u drzavi Srbiji radi... a ovo kukumakanje te zaborvicemo ko nam bio deda te nestat ce nas, to su totalna lupetanja - ni posle 500 godina pod Turcima ni posle 50 godina komunizma srpstvo je zivo, dovoljno je bilo da Milosevic Seselj i ostala bratija na celu sa SPC pucnu prstom da svi odjednom p[ostanu veliki srbi i vernici te se bez SPC svita nije odvojila ni od jednog velikog patriJote iz 90tih. A i danas se ponasa kao da su svi gradjani pravoslavni vernici. Cak nam i sekularni predsednik drzave ide na konsultacije sa SPC a ne verskim zajednicama.

Joao

pre 8 godina

Nema potrebe da se ovakve stvari potezu bas danas. Onaj ko to radi, islamska zajednica i mediji, nemaju dobre namere. Odrastao sam bez skolskih predmeta o veri. Zauzvrat, izucavali smo u skoli marksizam pa zavrsili u najtrulijem zlu primitivnog kapitalizma! Znaci li to da ce, sto vise deca uce veronauku, biti sve vise bezboznika?
Ako je drzava sekularna, onda klasicne veronauke nema! Ali religija se mora izucavati u skolama zbog njenog ogromnog uticaja na civilizaciju i kulturu naseg i drugih naroda.

Bela

pre 8 godina

Kako ne shvatate je da je ovo ukidanje predmeta sa ciljem smanjenja budzeta, a ne cinjenica da se neko zapravo brine o vasoj deci? Kako ne shvatate da je bolje za vasu decu da uce sto vise? Sta je falilo generacijama do sad? Vi biste izgleda radije da vam se deca zatupljuju za telefonima, kompjuterima i da gledaju Farmu i ostalo djubre.
Zasto izjednacavate veru i crkvu na koju ste kao gnevni? Vera je neophodna, isto kao i filozofija. Muslimani decu od malih nogu uce da klanjaju. Dolaze u druge zemlje i namecu svoju veru i stil zivota. Umesto da shvatite da vera cuva naciju i njen identitet, i da je dobro za vasu decu da uce veronauku, vi ste protiv. Kroz veronauku vasa deca uce da vole svoj narod, istoriju i grade privrzenost svojoj zemlji. Uce se da budu bolji ljudi. Ako hocete da srpski rod opstane, treba da ucite vasu decu da veruju i vole svoju zemlju. Veronauka bi trebala da bude obavezan predmet, da iko ima mozga u ovoj zemlji.
Saljete poruke za Bozic, lozite se oko Badnjaka i kao neki ste vernici, a ovamo ste protiv veronauke u skolama. Ne slozni ste, u svakom smislu. Zato nam je ovako kako nam je. Kako ne shvatate da morate da volite ovu zemlju i budete ponosni na nasu istoriju i veru, da bi nam bilo bolje?

deda miki

pre 8 godina

Ne slažem se s tim! Veroispovest je sastavni deo naše kulture i ako se već traži da se razdvoji crkva od države, onda pak treba uvesti veroucitelje koji će biti obični ljudi koji će decu učiti osnove religije, pomenuti važne crkve i slično... Naći neki plan i program obaveznog časa! Nema tu demokratije...

pedagog

pre 8 godina

Deca od 1og do 4og razreda osnovne nisu u stanju da apstrahuju pojam Boga i vere. Onaj ko je uveo u mladje razrede osnovne skole nema pojma o razvojnoj psihologiji! A da ne pricam o tome da su nam deca preopterecena bespotrebnim sadrzajima!!!!

Nacionalna država Srbija ili neutralna država br. 86

pre 8 godina

@ Tosha
Kako je moguće da je danas državni praznik u Srbiji? A to je svi znamo, religijski kršćanski praznik, a država je sekularna??? Sigurno ima još religijskih praznika SPC koji su proglašeni i za državni. Kako je moguće da se država zove Srbija, da je sližbeni srpski jezik, da su državni simboli zapravo samo simboli etničkih Srba, a svi građani u Srbiji nisu etnički Srbi? Je li i to segregacija? Sve je to "diskriminacija" ali to tako mora biti jer ne može bit drukčije. Nije moguće imati 356 državnih praunika, Nije moguće imati 50 službenih jezika. Nije moguće imati zastavu sklepanu od boja 50 etničkih skupina. Većina je povlaštena jer je i najzaslužnija za sve. Većina je podnijela najveće žrtve i stvorila tu državu i dala joj ime i identitet. Većina odlučuje kako će uredit državu. Nije to ništa protiv nikoga, to je samo zadovoljenje potreba stanovnika koje je moguće zadovoljiti. Nije ništa strašno da se djeca od malih nogu uče da postoje i ljudi drugačijih svjetonazora. Djeci to nije problem. Problem prave odrasli. Ako je vjeronauk izborni predmet i ako svi ostali imaju pravo na svoj izbor, nema razloga da se zabranjuje vjeronauk. Djecu ne treba učiti mržnji ali različitost nije opasnost. Čim se netko zove Muhamed a netko Kristijan djeci je jasno da među njima postoji neka razlika. Treba djecu naučiti prihvaćati druge a ne ih učiti lažnoj unifikaciji i prešućivanju razlika.

RadeBG

pre 8 godina

Uzimajući u obzir koliko su ateisti postali agresivni prema vernicima,ukidanje veronauke je još i najmanje zlo.Javni progon i linč vere i svih verujućih ljudi je ostavljen za kasnije.
(Milan)

Upravo je obrnuto...gde ti zivis? A zaista i iskreno "verujuci ljudi" su retkost poplava i agresivnost verskog sunda je svugde oko nas agresivno prisutna u politici javnom zivotu narocito toliko da definicija vere je dovedena do neprepoznatljivosti.

Svidja mi se papin pristup veri: otvoreno je kazao da ateisti nisu nista manje moralni od vernika i da ima puno primera za to u istoriji. Jedan nas knjizevnik je rekao da je Tito bi najveci vernik - jer je doneo narodu ono sto su osnove ljudskog postojanja - socijalnu pravdu i jednakost. Tesla nije bio pravoslavni vernik u smislu kako mi to danas definisemo pa ne smatramo da je manje Srbin...i td.

x

pre 8 godina

Ukinuti to zaglupljivanje dece I uvesti opstu kulturu I ponasanje da deca uce odmalena o toleranciji I kulturnim razlikama. Crkvi je mestu u dvoristu crkve pa ko voli neka ide

citizen

pre 8 godina

Racionalna izjava, pravi se podela medju decom koja moze imati veoma zalosne posledice u buducnosti.
Uvedimo casove plivanja, ljudi nemamo brane. nismo uredili vodotokove kroz Srbiju.

Gavro

pre 8 godina

Ja ne mogu da verujem da nekom smeta veronauka!Niko nikoga ne tera da ide na veronauku,idite na gradjansko.Ali ja zelim da sutra moje dete ide na casove verske nastave.Ja sam imao dvanaest godina veronauku,a mogu vam reci da se naucilo vise neko iz nekih obaveznih predmeta.Pozdrav!

Covek

pre 8 godina

Najbolje da deca ne znaju ko su i sta su.
Ne zaboravi ko ti je bio Djed. (Pivke, 7. januar 2016 10:46)

Meni je "Djed" ili deda kako to ovde kazemo bio jedne vere, a ja sam izabrao drugu veru. Sta sam ja? Misleci covek koji ne robuje precima. Nasao sam da njegova vera ne moze da se opravda Biblijom i samo sam usalgasio svoje verovanje sa sadrzajem Biblije. Drugim recima, nisam se odrekao vere, nego sam je utvrdio. Raskinuo sam okove robovanja precima. Slobodan sam covek koji preisputije sve svoje sadasnje verske stavove, spreman da ih promenim, odnosno ojacam, ako vidim mogucnost za to. Pri tome imam samo jedan nepromenjivi kriterijum koji je isti na celoj kugli zemaljskoj, za sve vekove i narastaje - Biblija, odnosno Sveto Pismo, kako ona jos naziva.

Todor

pre 8 godina

Ako ukinete vjeronauku, slobodno ukinite i naziv Srbi, Srbija, Pravoslavlje.
(don tom, 7. januar 2016 09:00)

Ako je religija postala jedino obeležje nacionalnog identiteta Srba i države Srbije onda smo propali. Kultura jednog naroda je sve ono što taj narod zna, ume i može: Tehnička kultura, zdravstvena kultura, fizička kultura, odbrambena kultura, graditeljstvo, proizvodne snage i sve ono po čemu je jedan narod prepoznatljiv. Religija je na poslednjem mestu kao faktor bitan za opstanak i razvoj nacije.

Tosha

pre 8 godina

Neke stvari mi nisu jasne?
Kao prvo, kako je moguce da se ovaj predmet predaje u sekularnim skolama i zasto svestena lica dolaze u sekularne skole da predaju ucenje o religiji? Zar ne bi bilo logicnije da roditelji, koji hoce da im deca izucavaju religiju, ne vode decu u crkvene skole, medrese i sl.?
Drugo, otkada je vera nauka? Zar religija nije doktrina, a prihvatanje iste vera? Ovde govorim o veri u transcedentno, nesto sto jos uvek nije dokazano i sto je kao takvo u totalnoj suprotnosti sa metodologijom nauke.
Treće, ako vec imamo "veronauku" u skolama, zasto sva deca zajedno, bez obzira na religijsku pripadnost, ne pohadjaju casove "veronauke" multireligijskog karaktera? Da svi uce o svim religijama. Smatram da je najveci problem predavnja "veronauke" u sekularnim obrazovnim institucijama segregacija dece, a posebno kada je rec o deci manjinske religijske pripadnosti.

ucha

pre 8 godina

Ovo mi je peta generacija djaka. Moje skromno misljenje :
- ukinuti i gradjansko i veronauku
- ukinuti drugi cas likovnog
- Umesto njih povecati na cetiri casa prirodu i drustvo ( i podeliti ih)
- umesto drugog izbornog uvesti redovan predmet, sa regularnom ocenom, informatika (da predaju od prvog razreda profesori , a ne mi priuceni)
- ograniciti prevelika prava deci i roditeljima, uvesti neki instrument kaznjavanja ucenika( sada prakticno ne postoji), ponavljanje, izbacivanje iz skole za najteze prekrsaje...
- najboljim ucenicima olaksati upise u sr.skole i na fakultete, jer najbolje ne nagradjujemo a najgore ne kaznjavamo

Komša

pre 8 godina

@Vaso
Odavno u komentarima pominjem to - istoriija religija (mozda i ideologija uz to) bi obavila sjajan posao i deca bi bila u mogućnosti da nauče ne samo o svim religijama nešto, nego da shvate da nisi sama na svetu.Da skapiraju uticaj religije ili ideologije na drustvene procese i spoznaju njenu ulogu.
A gotovansko kacenje na budzet i korišcenje drzavnih resursa za propovedanje bilo koje vere je oblik duhovne lenjosti koju verske zajednice pokazuju.
Ni za SPC nije dobro to - moraju da se okrenu vernicima ,da sami budu vredniji,uporniji i da organizuju versku nastavu i priblize veru deci.
Za Crkvu nije dobro da bude preblizu drzavi.

nowhere connection

pre 8 godina

(Гавра, 7. januar 2016 09:33)
Ucili ste 10x vise? Gresite gospodine. Obim gradiva nikad nije bio ovakav, kao danas. Ako tu dodamo i lose napisane udzbenike, u kojima ni ja ne mogu da se snadjem, razrede od preko 30 ucenika, ucitelje opterecene gomilom birokratije, bednom platom... shvaticete koliko je Vasa tvrdnja pausalna.

Tosha

pre 8 godina

(Gavro, 07. januar 2016 14:30) Upravo tako Gavro. Nemam nista protiv "veronauke", naprotiv, zato i imamo nasu "gradjansku" drzavu koja nam omogucava izbor izmedju svetovnog i duhovnog obrazovanja. Kazes da si mnogo vise naucio iz "duhovnog" predmeta nego iz vecine "svetovnih"? Postujem! Gde bi ti samo bio kraj da nisi trosio vreme na "gradjansko" obrazovanje? Eto,zato smatram da ove dvije vrste obrazovanja trebaju biti odvojeni...da ne sputavamo jedni druge.

silvija-beograd

pre 8 godina

@ dejan-mihen
"ko ne zeli da ide na veronauku, ide na gradjansko. u cemu je problem?"
U tome sto ne zelim da moja deca idu ni na gradjansko! Zelim da moje dete u prvom razredu nema pet casova (a pet casova ima zbog bezvenih predmeta kao sto su veronauka/gradjansko, lepo pisanje, cuvari prirode, narodna tradicija). Hocu da moje starije dete u cetvrtom razredu nema gradjansko na kome po cetvrti put uci o decjim pravima i svojim osecanjima, vec da ima TRI casa prirode i drustva (umesto sadasnja dva). Da polako i na miru nuaci o geografskim odlikama Srbije,o proslosti svoje zemlje, stanovnistvu...
Da se razumemo, vernik sam, roditelj, prosvetni radnik, i ne pricam napamet. Deca su nam preopterecena. Da, znam, reci cete: jedan cas nedeljno manje i nije neko rasterecenje. Nije, ali je bar korak u pravom smeru. Na kraju krajeva, ne mora ni biti cas manje, ali neka se umesto gradjanskog/veronauke uci nesto korisnije. Da je sve drugo savrseno, niko se ne bi bunio. Ali u ovakvoj situaciji, treba da se menja ono sto je najmnaje bitno.