Četvrtak, 17.12.2015.

21:15

Protest Albanaca: Dečani naše nasleđe / VIDEO

Nekoliko stotina Albanaca protestovalo je u Dečanima, povodom odluke Vrhovnog suda da obustavi odluku o oduzimanju zemljišta manastiru Visoki Dečani.

Izvor: Tanjug

Protest Albanaca: Deèani naše nasleðe / VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

95 Komentari

Sortiraj po:

Ja

pre 8 godina

(zoran, 18. decembar 2015 00:43)

Da, naravno da znam da postoji Albanska pravoslavna crkva, ali ona sa Kosovom nema nikakve veze. Svi pravoslavni Albanci su mahom na jugu Albanije, uz granicu sa Grčkom. Sad bi zli (nacionalistički) jezici rekli da su oni u stvari Grci. Jesu ili nisu, niti znam, nit' me je briga.

"Tek posle Turskog osvajanja, krajem XV veka, zbog svoje paganske provenijencije (nisu imali nikakvu veru)"

Neviđena glupost. Po vizantijskim dokumentima iz 11. veka, tada je kompletno stanovništvo na teritoriji današnje Albanije bilo hrišćanske veroispovesti.
U 16. veku turski podaci pokazuju da je tada manje od 5% stanovništva bilo muslimanske veroispovesti.

"a zbog strašnog Tursko-Albansko-Islamskog zuluma"
Neće biti. Od 1683 do 1699 vodio se takozvani "Veliki turski rat" - Turska protiv "Svete lige", počeo posle neuspele turske opsade Beča 1683. Turci u ratu manje-više dobijaju batine, a vojska Svete lige stiže čak do Kosova i Makedonije i pri tom pozivaju sve hrišćanske narode koji tu žive na ustanak protiv Turske. Odazvali se, naravno, samo "pametni" Srbi, dok su Grci, Bugari, Rumuni gledali svoja posla.
U tom Francuska napada Austriju, i Austrijanci odjednom imaju pametnija posle nego da ginu na tamo nekom Kosovu i povlače se preko Save i Dunava, što znači da se Turci vraćaju. Nagradno pitanje: Šta će da urade onima koji su ratovali protiv njih?
Drugim rečima - da se nisu mešali u tuđa posla, Srbi bi i danas bili većina na Kosovu.

re:

pre 8 godina

@Lukas aus Agram

Nemoj jos i ti da davis sa tom albanskom Sci-Fi "istorijom". Albanci nisu ranije bili katolici pa su onda kao vecinski presli na islam. To su suplje albanske lazi kojima pokusavaju da dokazu da su kao starosedeoci. Bas kao i navodno ilirsko i dardanasko "poreklo". Ima jako puno rupa u albanskoj "istoriji" kao npr. to zasto su vecinski muslimasnke veroispovesti za razliku od Srba, Bugara, Grka, Rumuna, Hrvata koji su uprkos turskoj okupaciji ipak vecinski ostali pri hriscanstvu.

mare

pre 8 godina

Albanci na Kosovu i Metohiji nisu chak ni iliri kako oni tvrde, dosljaci su iz severne afrike a to potvrdjuje i dnk analiza evropskog centra za geneticka istrazivanja eupedia mogu samo da vode poreklo iz stare kartagine pa nek idu u Tunis i Alzir

šazalakazu

pre 8 godina

Ako su oni gradili pravoslavne manastire onda su oni bili pravoslavci, pa u to ime nek prvo sruše svoje džamije i neka se vrate korenima, pa ćemo se nakon toga lako dogovoriti čiji će popa da ih krsti.

Lukas aus Agram

pre 8 godina

koje vero-ispovesti su bili albanci pre dolaska turaka?
(nebojsa, 18. decembar 2015 06:52)

Albanci su do dolaska Turaka bili katolici, i danas ima Albanaca katolika npr. Majka Tereza, ona je bila Albanka katolkinja.
Ali i Stefan Nemanja je rođen katolik, tek kasnije u životu je prešao na pravoslavlje.

jolee

pre 8 godina

protiv Boga ne može niko.pa ni oni......bio sam.video tu divotu gradnje i osetio energiju......nikada neću zaboraviti prisustvo liturgiji.tu lepotu molitve date nam od Gospoda......dobro je da su prišli manastiru.trebaju češće.jer će blagodet Gospoda ući i u njihova srca.....

Demosten

pre 8 godina

Ateista sam pa se ne pronalazim u ovom faktoru pravoslavne crkve i sve uz to sto ide ali, uvek postoji to ALI! Uzasno je ruzno kada ti neko krade tvoju istoriju i visevekovnu tvoju svetinju danas svojata kao da ju je sam on podigao. Ruzno je to, da... Pogani ti i rusi groblja tvojih predaka, proteruje te sa rodjene zemlje. Valjda ce i nama svanuti jednog dana.

Johntra Volta

pre 8 godina

albanci ne potiču od ilira, oni su zapravo mnogo stariji narod! ne zna se tačno koliko su stari, ali su istoričari dokazali da su stariji od dinosaurusa! tiranosaurus rex je bio albanac, po njemu je i glavni grad albanije dobio ime...tirana. logično, zar ne?

gooz

pre 8 godina

jos jedan dokaz koliko im je lobi jak i sa dosta para.sve smisljeno.nekad mi se cini kao da imaju pedesetogodosnji plan i da se prodrzavaju njega do krajnjeg cilja.

vlada

pre 8 godina

E ne bi ih se postideli ni Đura ni Nele u najboljim danima. Ma pogledajte ih samo. hahahah...Odkud oni bas pored nas da zive? Bas smo baksuzi. :-(

bomi

pre 8 godina

Dovoljno je pogledati dge jos ima ovakvih manastira?Da su ga gradili Albanci kako ti da nema nijednog u Albaniji,kako to da takvih manastira ima po celoj Srbiji,Manasija,Mileseva,Ravanica,Zica itd. itd. Jel su i njih oni gradil.Al ovo je frgunac tragikomike,pa to ni multipajtonovci nisu mogli da smisle...

Logicno

pre 8 godina

Odavno pokusavam da posaljem komentar da je njihova severna granica palata Albanija na Terazijama ali mi B92 cenzori to nikada nisu objavili ! Da zivim juzno od Dunava, cuvao bih i negovao IMT traktor !

mozga nigde

pre 8 godina

Botovi,jel' vam i dalje neprijatno koliko nam dobro ide?

Inace su Albanci nadaleko poznati po svojoj arhitekturi i gradjevinama. :D

zoran

pre 8 godina

Albanci su pravili crkve po Kosovu onoliko koliko i Srbi džamije po Srbiji.
Da kažu katoličke crkve, pa da im čovek i poveruje - nekad su svi oni bili katolici, ali pravoslavne crkve i manastiri... kako ono Kristijan kaže "Ludilo sastavljeno od hiljadu malih ludila", samo što su ovde i ta mala ludila prilično velika.
(Ja, 17. decembar 2015 23:08)

Albanaca je u Albaniji bilo oko 30% Pravoslavne vere. Ima ih i danas ali znatno manje.
Na Kosmetu (Kosovo Polje) oni nisu uopšte fizički egzistirali do dolaska Turaka i to je nepobitna činjenica. Oni su bili rasuti po Prokletijama i Šar Planini, kao plemena, u glavnom stočari. Ako su silazili u gradove onda je to bilo isključivo radi nabavke soli i prodaje kože i stoke. Tek posle Turskog osvajanja, krajem XV veka, zbog svoje paganske provenijencije (nisu imali nikakvu veru) masovno počinju prihvatanje Islama kao i naseljavanje gradova, kao i sela u ravnicama i dalje ka Severo-Istoku, Bujanovac, Preševo...
Odlaskom velikog broja Srpskog-Pravoslavnog življa sa Kosmeta krajem XVII veka koje je pokrenuo A. Čarnojević, a zbog strašnog Tursko-Albansko-Islamskog zuluma, kao i kasnijim seobama tokom XVIII veka, otvorio se prostor kada su praktično preplavili celo Kosovo Polje.

Ja

pre 8 godina

Albanci su pravili crkve po Kosovu onoliko koliko i Srbi džamije po Srbiji.
Da kažu katoličke crkve, pa da im čovek i poveruje - nekad su svi oni bili katolici, ali pravoslavne crkve i manastiri... kako ono Kristijan kaže "Ludilo sastavljeno od hiljadu malih ludila", samo što su ovde i ta mala ludila prilično velika.

Brankovic

pre 8 godina

Od kad to Albanci grade crkve. Kako ih be nije sramota. Ja sam za pomirenje naroda, ali to još mnogo vekova neće biti moguće zbog ovakvih gluposti i sa naše i sa njihove strane.

albanski "istoricari", neprocenjivo

pre 8 godina

Do pre koji mesec je na albanskoj Vikipediji stajalo da je Nikola Tesla "albansko-hrvatskog porekla" i to bez ikakvog stida i sramote. Tako da nista ne cudi kada su Albanci u pitanju kao i njihova masta i bezobraznost. Uostalo, cak i sebe nazivaju "kosovarima" iako je Kosovo slovenska/srpska rec i nema nikakve veze sa Albancima a da ne spominjemo Ilire, Dardane i ostale izmisljotine.

M

pre 8 godina

Dabome, i Hilandar su izgradili Albanci, Aja Sofiju su izgradili Albanci, zajedno sa bazilikom sv. Petra u Rimu.
Vizantija je ustvari bila velika Albanija, prvi rimski imperator je bio Albanac.
Car Dušan je bio Albanac.
Putin ima albansko poreklo.
Obamina tetka je poreklom iz Tirane.
A današnja Albanija je direktni potomak Ilira.

skivi

pre 8 godina

E tako se to radi!
Koliko god da mi se plače od smeha, ali tako se to radi.
To je prava propaganda.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Pedu, 17. decembar 2015 22:04)

Ne radi se tako i neće im proći. Možda imaju prljave pare da potkupljuju ali neće im proći jer ima BOGA.

da se zna

pre 8 godina

Kako moze da bude deo "albanskog nasledja" pored onolike Decanske povelje (koja se cuvala u manastiru, a danas je u drzavnom arhivu) koju je jasno napisao onaj ko je izgradio manastir Decane:

"Meni gresnom i nedostojnom rabu ovoga sveta, Stefanu, Bogom pomilovanom kralju svih srpskih i pomorskih zemalja, Urosu trecem, molitvama Svetog Save, otkri se ovo skriveno skroviste [Decani u Zatrnavskoj zupi] koje je na ovom mesto sakrio sveti otac koje je kroz toliko vremena bilo sacuvano za mene i moga sina, mladoga kralja. Poceh zidati dom Gospodu Bogu, svome svedrzitelju i sazidavsi ukrasih ga svim lepotama unutrasnjim i spoljasnjim i odredih da bude igumanija, opstezitije za kaludjere, sa blagoslovom gospodina mi oca Danila i svih episkopa i celog srpskog sabora".

A otac Sava iguman decanski je prvi uzimao tzv. kosovske licne karte itd. da ne pominjemo pobunu protiv vladike Artemija...

N

pre 8 godina

Moguce da je neki Albanac,radio na gradjevini,kada su Decani podizani.
(shone, 17. decembar 2015 21:57)
Nije moguce jer tad Albanci nisu ziveli na Kosovu

Ja sam

pre 8 godina

Treba se svetska javnost upoznati sa ovakvim njihovim ispadima, i onim napadima na Srbe, rusenjem spomenika... Nadam se da neke strane novinske agencije izvestavaju o tome. Nekako uvek ovi varvari ispadnu zrtve, a Srbi manijaci.

posle nema kajanja

pre 8 godina

pazi, non stop igraju na kartu provokacije jer imaju leđa, a život je...znamo već šta, te će im se to obiti o glavu kad tad.

ded

pre 8 godina

Muslimani Albanci bi da svojataju pravoslavne manastire. Nemanjići su verovatno albanska dinastija, a kad malo bolje razmislimo, Srbi zapravo nikad nisu ni postojali. Možda nam istorija nije kao u nekih drugih naroda, ali je barem naša. Nikad nismo svojatali tuđu. Ko ste vi Albanci uopšte? Znate li? Iliri??? To ima smisla koliko i izjava da Srbi vode poreklo od Adama i Eve.

schlyamm

pre 8 godina

Ako su Decani "istorijsko nasledje Albanaca' zar nije u interesu tih istih Albanaca da manastir ima sto vecu imovinu a ne da se oduzima zmelja? Zar su potrazivanja dva preduzeca vaznija od imovine necega sto je "albansko kulturno nasledje"? Uglavnom, ove nebuloze, lazi i izmisljotine koje plasiraju Albanci, pocev od "ilirskog porekla" pa do toga da su Decani "albansko istorisjko nasledje" ni pas sa maslom ne bi mogao da pojede. Bolje bi im bilo da rade nesto umesto ovog pateticnog mahanja zastavama i svojatanja tudjeg.

Mladen Mladenović

pre 8 godina

Dečani albansko nasledje? Ovo je najbolji primer i dokaz kolekticnog ludila i paranoje koja vlada ovim ljudima?! Nikada neću zaboraviti sve laži koje su bile toliko retardirane a koje su "palile" pred medjunarodnom zajednicom na njihovom putu kojim su se oslobodili "srpske okupacije". Poslušajte samo reči "srpske marseljeze" odnosno čuvene "Onamo namo". Jasno je da su njima Dečani potrebni da bi ga spalili, kao što su "juče" popalili najveći broj srpskih manastira, hramova i crkava.

Svetionik Metohijske Kotline

pre 8 godina

Изградња манастира Високи Дечани почела је 1327. године ктиторством српског краља Стефана Уроша Трећег Дечанског. Главни мајстор био је фра Вита из Котора, иначе католички монах, а радове је надгледао архиепископ Данило Други који се трудио о „саздању и утврђењу“ цркве скупивши „велико мноштво уметничких и вештих мајстора“. Сам Стефан Дечански је сазидао угаони камен на овој цркви а још 1330. године издао је ктиторску повељу којом је богато обдарио своју задужбину. После смрти краља Стефана, његово дело наставио је његов син Стефан Урош Четврти Душан и окончао градњу Дечана 1335. године. У време турског робовања ова царска лавра је опстала.

А веле они га направили? У то време нису ни постоjали на Космету.

bvk

pre 8 godina

Molim Vuka Draskovica koji je rekao da je sama Srbija trebala da glasa za prijem Kosova u Unesco da se sada javi i ponovi tu tvrdnju! Sada je valjda jasno da Albanci zele da nam otmu spomenike i manastire, a ne da ih cuvaju.

Air

pre 8 godina

Група дивљака. Лажна нација, лажна историјa, лажна држава. То је данас Косово и Метохија!

Eureka

pre 8 godina

Manastir dečani izgradili albanci?
To tvrde istoricari sa kosova!!!
Ajde molim vas... Možda su i kineski zid izgradili a da se samo ne secaju;)

Zanimljivo

pre 8 godina

Svakava prekrajanja istorije sam video, ali ovo bi bilo jedno od najludjih! Nisam nacionalista, ne patim od teritorija, cak sam i previse liberalan po mnogim pitanjima, vernik nisam ni u tragovima, ali da su Decani albansko nasledje je nesto najluđe na svetu! Stvarno svasta covek moze da vidi...

Pobesneli Maks

pre 8 godina

I sada će vlast samo da prećuti o ovom događaju kao i uvek, a naš narod će trpeti strah i ugnjetavanje. Veoma žalosno šta smo dozvolili.

Kika

pre 8 godina

Ja ne mogu da verujem dokle ide ovo njihovo ludilo i dokle će naša vlada da ćuti i toleriše ove šizofrene i kleptomanske poteze. Čuj izgradili Dečane, ćuti AV, ma nema potrebe da se zameraš ni njima ni EU. Kosovo je okupirana teritorija Srbije i kat tad biće Srpsko opet.

dzara

pre 8 godina

Kad si sa ovakvima u problemu, prosto ne znas sta da kazes. Sve su oteli, celo Kosovo i Metohiju, ostali su jos samo manastiri srpski i crkve srpske.
Zato im bodu oci...

Svetionik Metohijske Kotline

pre 8 godina

Изградња манастира Високи Дечани почела је 1327. године ктиторством српског краља Стефана Уроша Трећег Дечанског. Главни мајстор био је фра Вита из Котора, иначе католички монах, а радове је надгледао архиепископ Данило Други који се трудио о „саздању и утврђењу“ цркве скупивши „велико мноштво уметничких и вештих мајстора“. Сам Стефан Дечански је сазидао угаони камен на овој цркви а још 1330. године издао је ктиторску повељу којом је богато обдарио своју задужбину. После смрти краља Стефана, његово дело наставио је његов син Стефан Урош Четврти Душан и окончао градњу Дечана 1335. године. У време турског робовања ова царска лавра је опстала.

А веле они га направили? У то време нису ни постоjали на Космету.

ded

pre 8 godina

Muslimani Albanci bi da svojataju pravoslavne manastire. Nemanjići su verovatno albanska dinastija, a kad malo bolje razmislimo, Srbi zapravo nikad nisu ni postojali. Možda nam istorija nije kao u nekih drugih naroda, ali je barem naša. Nikad nismo svojatali tuđu. Ko ste vi Albanci uopšte? Znate li? Iliri??? To ima smisla koliko i izjava da Srbi vode poreklo od Adama i Eve.

Eureka

pre 8 godina

Manastir dečani izgradili albanci?
To tvrde istoricari sa kosova!!!
Ajde molim vas... Možda su i kineski zid izgradili a da se samo ne secaju;)

Air

pre 8 godina

Група дивљака. Лажна нација, лажна историјa, лажна држава. То је данас Косово и Метохија!

N

pre 8 godina

Moguce da je neki Albanac,radio na gradjevini,kada su Decani podizani.
(shone, 17. decembar 2015 21:57)
Nije moguce jer tad Albanci nisu ziveli na Kosovu

Mladen Mladenović

pre 8 godina

Dečani albansko nasledje? Ovo je najbolji primer i dokaz kolekticnog ludila i paranoje koja vlada ovim ljudima?! Nikada neću zaboraviti sve laži koje su bile toliko retardirane a koje su "palile" pred medjunarodnom zajednicom na njihovom putu kojim su se oslobodili "srpske okupacije". Poslušajte samo reči "srpske marseljeze" odnosno čuvene "Onamo namo". Jasno je da su njima Dečani potrebni da bi ga spalili, kao što su "juče" popalili najveći broj srpskih manastira, hramova i crkava.

M

pre 8 godina

Dabome, i Hilandar su izgradili Albanci, Aja Sofiju su izgradili Albanci, zajedno sa bazilikom sv. Petra u Rimu.
Vizantija je ustvari bila velika Albanija, prvi rimski imperator je bio Albanac.
Car Dušan je bio Albanac.
Putin ima albansko poreklo.
Obamina tetka je poreklom iz Tirane.
A današnja Albanija je direktni potomak Ilira.

albanski "istoricari", neprocenjivo

pre 8 godina

Do pre koji mesec je na albanskoj Vikipediji stajalo da je Nikola Tesla "albansko-hrvatskog porekla" i to bez ikakvog stida i sramote. Tako da nista ne cudi kada su Albanci u pitanju kao i njihova masta i bezobraznost. Uostalo, cak i sebe nazivaju "kosovarima" iako je Kosovo slovenska/srpska rec i nema nikakve veze sa Albancima a da ne spominjemo Ilire, Dardane i ostale izmisljotine.

bvk

pre 8 godina

Molim Vuka Draskovica koji je rekao da je sama Srbija trebala da glasa za prijem Kosova u Unesco da se sada javi i ponovi tu tvrdnju! Sada je valjda jasno da Albanci zele da nam otmu spomenike i manastire, a ne da ih cuvaju.

Zanimljivo

pre 8 godina

Svakava prekrajanja istorije sam video, ali ovo bi bilo jedno od najludjih! Nisam nacionalista, ne patim od teritorija, cak sam i previse liberalan po mnogim pitanjima, vernik nisam ni u tragovima, ali da su Decani albansko nasledje je nesto najluđe na svetu! Stvarno svasta covek moze da vidi...

Ja

pre 8 godina

Albanci su pravili crkve po Kosovu onoliko koliko i Srbi džamije po Srbiji.
Da kažu katoličke crkve, pa da im čovek i poveruje - nekad su svi oni bili katolici, ali pravoslavne crkve i manastiri... kako ono Kristijan kaže "Ludilo sastavljeno od hiljadu malih ludila", samo što su ovde i ta mala ludila prilično velika.

Kika

pre 8 godina

Ja ne mogu da verujem dokle ide ovo njihovo ludilo i dokle će naša vlada da ćuti i toleriše ove šizofrene i kleptomanske poteze. Čuj izgradili Dečane, ćuti AV, ma nema potrebe da se zameraš ni njima ni EU. Kosovo je okupirana teritorija Srbije i kat tad biće Srpsko opet.

Brankovic

pre 8 godina

Od kad to Albanci grade crkve. Kako ih be nije sramota. Ja sam za pomirenje naroda, ali to još mnogo vekova neće biti moguće zbog ovakvih gluposti i sa naše i sa njihove strane.

Ja sam

pre 8 godina

Treba se svetska javnost upoznati sa ovakvim njihovim ispadima, i onim napadima na Srbe, rusenjem spomenika... Nadam se da neke strane novinske agencije izvestavaju o tome. Nekako uvek ovi varvari ispadnu zrtve, a Srbi manijaci.

dzara

pre 8 godina

Kad si sa ovakvima u problemu, prosto ne znas sta da kazes. Sve su oteli, celo Kosovo i Metohiju, ostali su jos samo manastiri srpski i crkve srpske.
Zato im bodu oci...

skivi

pre 8 godina

E tako se to radi!
Koliko god da mi se plače od smeha, ali tako se to radi.
To je prava propaganda.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Pedu, 17. decembar 2015 22:04)

Ne radi se tako i neće im proći. Možda imaju prljave pare da potkupljuju ali neće im proći jer ima BOGA.

schlyamm

pre 8 godina

Ako su Decani "istorijsko nasledje Albanaca' zar nije u interesu tih istih Albanaca da manastir ima sto vecu imovinu a ne da se oduzima zmelja? Zar su potrazivanja dva preduzeca vaznija od imovine necega sto je "albansko kulturno nasledje"? Uglavnom, ove nebuloze, lazi i izmisljotine koje plasiraju Albanci, pocev od "ilirskog porekla" pa do toga da su Decani "albansko istorisjko nasledje" ni pas sa maslom ne bi mogao da pojede. Bolje bi im bilo da rade nesto umesto ovog pateticnog mahanja zastavama i svojatanja tudjeg.

posle nema kajanja

pre 8 godina

pazi, non stop igraju na kartu provokacije jer imaju leđa, a život je...znamo već šta, te će im se to obiti o glavu kad tad.

da se zna

pre 8 godina

Kako moze da bude deo "albanskog nasledja" pored onolike Decanske povelje (koja se cuvala u manastiru, a danas je u drzavnom arhivu) koju je jasno napisao onaj ko je izgradio manastir Decane:

"Meni gresnom i nedostojnom rabu ovoga sveta, Stefanu, Bogom pomilovanom kralju svih srpskih i pomorskih zemalja, Urosu trecem, molitvama Svetog Save, otkri se ovo skriveno skroviste [Decani u Zatrnavskoj zupi] koje je na ovom mesto sakrio sveti otac koje je kroz toliko vremena bilo sacuvano za mene i moga sina, mladoga kralja. Poceh zidati dom Gospodu Bogu, svome svedrzitelju i sazidavsi ukrasih ga svim lepotama unutrasnjim i spoljasnjim i odredih da bude igumanija, opstezitije za kaludjere, sa blagoslovom gospodina mi oca Danila i svih episkopa i celog srpskog sabora".

A otac Sava iguman decanski je prvi uzimao tzv. kosovske licne karte itd. da ne pominjemo pobunu protiv vladike Artemija...

Pobesneli Maks

pre 8 godina

I sada će vlast samo da prećuti o ovom događaju kao i uvek, a naš narod će trpeti strah i ugnjetavanje. Veoma žalosno šta smo dozvolili.

Johntra Volta

pre 8 godina

albanci ne potiču od ilira, oni su zapravo mnogo stariji narod! ne zna se tačno koliko su stari, ali su istoričari dokazali da su stariji od dinosaurusa! tiranosaurus rex je bio albanac, po njemu je i glavni grad albanije dobio ime...tirana. logično, zar ne?

mozga nigde

pre 8 godina

Botovi,jel' vam i dalje neprijatno koliko nam dobro ide?

Inace su Albanci nadaleko poznati po svojoj arhitekturi i gradjevinama. :D

Demosten

pre 8 godina

Ateista sam pa se ne pronalazim u ovom faktoru pravoslavne crkve i sve uz to sto ide ali, uvek postoji to ALI! Uzasno je ruzno kada ti neko krade tvoju istoriju i visevekovnu tvoju svetinju danas svojata kao da ju je sam on podigao. Ruzno je to, da... Pogani ti i rusi groblja tvojih predaka, proteruje te sa rodjene zemlje. Valjda ce i nama svanuti jednog dana.

bomi

pre 8 godina

Dovoljno je pogledati dge jos ima ovakvih manastira?Da su ga gradili Albanci kako ti da nema nijednog u Albaniji,kako to da takvih manastira ima po celoj Srbiji,Manasija,Mileseva,Ravanica,Zica itd. itd. Jel su i njih oni gradil.Al ovo je frgunac tragikomike,pa to ni multipajtonovci nisu mogli da smisle...

vlada

pre 8 godina

E ne bi ih se postideli ni Đura ni Nele u najboljim danima. Ma pogledajte ih samo. hahahah...Odkud oni bas pored nas da zive? Bas smo baksuzi. :-(

zoran

pre 8 godina

Albanci su pravili crkve po Kosovu onoliko koliko i Srbi džamije po Srbiji.
Da kažu katoličke crkve, pa da im čovek i poveruje - nekad su svi oni bili katolici, ali pravoslavne crkve i manastiri... kako ono Kristijan kaže "Ludilo sastavljeno od hiljadu malih ludila", samo što su ovde i ta mala ludila prilično velika.
(Ja, 17. decembar 2015 23:08)

Albanaca je u Albaniji bilo oko 30% Pravoslavne vere. Ima ih i danas ali znatno manje.
Na Kosmetu (Kosovo Polje) oni nisu uopšte fizički egzistirali do dolaska Turaka i to je nepobitna činjenica. Oni su bili rasuti po Prokletijama i Šar Planini, kao plemena, u glavnom stočari. Ako su silazili u gradove onda je to bilo isključivo radi nabavke soli i prodaje kože i stoke. Tek posle Turskog osvajanja, krajem XV veka, zbog svoje paganske provenijencije (nisu imali nikakvu veru) masovno počinju prihvatanje Islama kao i naseljavanje gradova, kao i sela u ravnicama i dalje ka Severo-Istoku, Bujanovac, Preševo...
Odlaskom velikog broja Srpskog-Pravoslavnog življa sa Kosmeta krajem XVII veka koje je pokrenuo A. Čarnojević, a zbog strašnog Tursko-Albansko-Islamskog zuluma, kao i kasnijim seobama tokom XVIII veka, otvorio se prostor kada su praktično preplavili celo Kosovo Polje.

gooz

pre 8 godina

jos jedan dokaz koliko im je lobi jak i sa dosta para.sve smisljeno.nekad mi se cini kao da imaju pedesetogodosnji plan i da se prodrzavaju njega do krajnjeg cilja.

Logicno

pre 8 godina

Odavno pokusavam da posaljem komentar da je njihova severna granica palata Albanija na Terazijama ali mi B92 cenzori to nikada nisu objavili ! Da zivim juzno od Dunava, cuvao bih i negovao IMT traktor !

jolee

pre 8 godina

protiv Boga ne može niko.pa ni oni......bio sam.video tu divotu gradnje i osetio energiju......nikada neću zaboraviti prisustvo liturgiji.tu lepotu molitve date nam od Gospoda......dobro je da su prišli manastiru.trebaju češće.jer će blagodet Gospoda ući i u njihova srca.....

Lukas aus Agram

pre 8 godina

koje vero-ispovesti su bili albanci pre dolaska turaka?
(nebojsa, 18. decembar 2015 06:52)

Albanci su do dolaska Turaka bili katolici, i danas ima Albanaca katolika npr. Majka Tereza, ona je bila Albanka katolkinja.
Ali i Stefan Nemanja je rođen katolik, tek kasnije u životu je prešao na pravoslavlje.

re:

pre 8 godina

@Lukas aus Agram

Nemoj jos i ti da davis sa tom albanskom Sci-Fi "istorijom". Albanci nisu ranije bili katolici pa su onda kao vecinski presli na islam. To su suplje albanske lazi kojima pokusavaju da dokazu da su kao starosedeoci. Bas kao i navodno ilirsko i dardanasko "poreklo". Ima jako puno rupa u albanskoj "istoriji" kao npr. to zasto su vecinski muslimasnke veroispovesti za razliku od Srba, Bugara, Grka, Rumuna, Hrvata koji su uprkos turskoj okupaciji ipak vecinski ostali pri hriscanstvu.

šazalakazu

pre 8 godina

Ako su oni gradili pravoslavne manastire onda su oni bili pravoslavci, pa u to ime nek prvo sruše svoje džamije i neka se vrate korenima, pa ćemo se nakon toga lako dogovoriti čiji će popa da ih krsti.

mare

pre 8 godina

Albanci na Kosovu i Metohiji nisu chak ni iliri kako oni tvrde, dosljaci su iz severne afrike a to potvrdjuje i dnk analiza evropskog centra za geneticka istrazivanja eupedia mogu samo da vode poreklo iz stare kartagine pa nek idu u Tunis i Alzir

Ja

pre 8 godina

(zoran, 18. decembar 2015 00:43)

Da, naravno da znam da postoji Albanska pravoslavna crkva, ali ona sa Kosovom nema nikakve veze. Svi pravoslavni Albanci su mahom na jugu Albanije, uz granicu sa Grčkom. Sad bi zli (nacionalistički) jezici rekli da su oni u stvari Grci. Jesu ili nisu, niti znam, nit' me je briga.

"Tek posle Turskog osvajanja, krajem XV veka, zbog svoje paganske provenijencije (nisu imali nikakvu veru)"

Neviđena glupost. Po vizantijskim dokumentima iz 11. veka, tada je kompletno stanovništvo na teritoriji današnje Albanije bilo hrišćanske veroispovesti.
U 16. veku turski podaci pokazuju da je tada manje od 5% stanovništva bilo muslimanske veroispovesti.

"a zbog strašnog Tursko-Albansko-Islamskog zuluma"
Neće biti. Od 1683 do 1699 vodio se takozvani "Veliki turski rat" - Turska protiv "Svete lige", počeo posle neuspele turske opsade Beča 1683. Turci u ratu manje-više dobijaju batine, a vojska Svete lige stiže čak do Kosova i Makedonije i pri tom pozivaju sve hrišćanske narode koji tu žive na ustanak protiv Turske. Odazvali se, naravno, samo "pametni" Srbi, dok su Grci, Bugari, Rumuni gledali svoja posla.
U tom Francuska napada Austriju, i Austrijanci odjednom imaju pametnija posle nego da ginu na tamo nekom Kosovu i povlače se preko Save i Dunava, što znači da se Turci vraćaju. Nagradno pitanje: Šta će da urade onima koji su ratovali protiv njih?
Drugim rečima - da se nisu mešali u tuđa posla, Srbi bi i danas bili većina na Kosovu.

skivi

pre 8 godina

E tako se to radi!
Koliko god da mi se plače od smeha, ali tako se to radi.
To je prava propaganda.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Pedu, 17. decembar 2015 22:04)

Ne radi se tako i neće im proći. Možda imaju prljave pare da potkupljuju ali neće im proći jer ima BOGA.

N

pre 8 godina

Moguce da je neki Albanac,radio na gradjevini,kada su Decani podizani.
(shone, 17. decembar 2015 21:57)
Nije moguce jer tad Albanci nisu ziveli na Kosovu

Ja

pre 8 godina

Albanci su pravili crkve po Kosovu onoliko koliko i Srbi džamije po Srbiji.
Da kažu katoličke crkve, pa da im čovek i poveruje - nekad su svi oni bili katolici, ali pravoslavne crkve i manastiri... kako ono Kristijan kaže "Ludilo sastavljeno od hiljadu malih ludila", samo što su ovde i ta mala ludila prilično velika.

Mladen Mladenović

pre 8 godina

Dečani albansko nasledje? Ovo je najbolji primer i dokaz kolekticnog ludila i paranoje koja vlada ovim ljudima?! Nikada neću zaboraviti sve laži koje su bile toliko retardirane a koje su "palile" pred medjunarodnom zajednicom na njihovom putu kojim su se oslobodili "srpske okupacije". Poslušajte samo reči "srpske marseljeze" odnosno čuvene "Onamo namo". Jasno je da su njima Dečani potrebni da bi ga spalili, kao što su "juče" popalili najveći broj srpskih manastira, hramova i crkava.

Brankovic

pre 8 godina

Od kad to Albanci grade crkve. Kako ih be nije sramota. Ja sam za pomirenje naroda, ali to još mnogo vekova neće biti moguće zbog ovakvih gluposti i sa naše i sa njihove strane.

ded

pre 8 godina

Muslimani Albanci bi da svojataju pravoslavne manastire. Nemanjići su verovatno albanska dinastija, a kad malo bolje razmislimo, Srbi zapravo nikad nisu ni postojali. Možda nam istorija nije kao u nekih drugih naroda, ali je barem naša. Nikad nismo svojatali tuđu. Ko ste vi Albanci uopšte? Znate li? Iliri??? To ima smisla koliko i izjava da Srbi vode poreklo od Adama i Eve.

Svetionik Metohijske Kotline

pre 8 godina

Изградња манастира Високи Дечани почела је 1327. године ктиторством српског краља Стефана Уроша Трећег Дечанског. Главни мајстор био је фра Вита из Котора, иначе католички монах, а радове је надгледао архиепископ Данило Други који се трудио о „саздању и утврђењу“ цркве скупивши „велико мноштво уметничких и вештих мајстора“. Сам Стефан Дечански је сазидао угаони камен на овој цркви а још 1330. године издао је ктиторску повељу којом је богато обдарио своју задужбину. После смрти краља Стефана, његово дело наставио је његов син Стефан Урош Четврти Душан и окончао градњу Дечана 1335. године. У време турског робовања ова царска лавра је опстала.

А веле они га направили? У то време нису ни постоjали на Космету.

Ja sam

pre 8 godina

Treba se svetska javnost upoznati sa ovakvim njihovim ispadima, i onim napadima na Srbe, rusenjem spomenika... Nadam se da neke strane novinske agencije izvestavaju o tome. Nekako uvek ovi varvari ispadnu zrtve, a Srbi manijaci.

albanski "istoricari", neprocenjivo

pre 8 godina

Do pre koji mesec je na albanskoj Vikipediji stajalo da je Nikola Tesla "albansko-hrvatskog porekla" i to bez ikakvog stida i sramote. Tako da nista ne cudi kada su Albanci u pitanju kao i njihova masta i bezobraznost. Uostalo, cak i sebe nazivaju "kosovarima" iako je Kosovo slovenska/srpska rec i nema nikakve veze sa Albancima a da ne spominjemo Ilire, Dardane i ostale izmisljotine.

Air

pre 8 godina

Група дивљака. Лажна нација, лажна историјa, лажна држава. То је данас Косово и Метохија!

M

pre 8 godina

Dabome, i Hilandar su izgradili Albanci, Aja Sofiju su izgradili Albanci, zajedno sa bazilikom sv. Petra u Rimu.
Vizantija je ustvari bila velika Albanija, prvi rimski imperator je bio Albanac.
Car Dušan je bio Albanac.
Putin ima albansko poreklo.
Obamina tetka je poreklom iz Tirane.
A današnja Albanija je direktni potomak Ilira.

Kika

pre 8 godina

Ja ne mogu da verujem dokle ide ovo njihovo ludilo i dokle će naša vlada da ćuti i toleriše ove šizofrene i kleptomanske poteze. Čuj izgradili Dečane, ćuti AV, ma nema potrebe da se zameraš ni njima ni EU. Kosovo je okupirana teritorija Srbije i kat tad biće Srpsko opet.

bvk

pre 8 godina

Molim Vuka Draskovica koji je rekao da je sama Srbija trebala da glasa za prijem Kosova u Unesco da se sada javi i ponovi tu tvrdnju! Sada je valjda jasno da Albanci zele da nam otmu spomenike i manastire, a ne da ih cuvaju.

Eureka

pre 8 godina

Manastir dečani izgradili albanci?
To tvrde istoricari sa kosova!!!
Ajde molim vas... Možda su i kineski zid izgradili a da se samo ne secaju;)

schlyamm

pre 8 godina

Ako su Decani "istorijsko nasledje Albanaca' zar nije u interesu tih istih Albanaca da manastir ima sto vecu imovinu a ne da se oduzima zmelja? Zar su potrazivanja dva preduzeca vaznija od imovine necega sto je "albansko kulturno nasledje"? Uglavnom, ove nebuloze, lazi i izmisljotine koje plasiraju Albanci, pocev od "ilirskog porekla" pa do toga da su Decani "albansko istorisjko nasledje" ni pas sa maslom ne bi mogao da pojede. Bolje bi im bilo da rade nesto umesto ovog pateticnog mahanja zastavama i svojatanja tudjeg.

mare

pre 8 godina

Albanci na Kosovu i Metohiji nisu chak ni iliri kako oni tvrde, dosljaci su iz severne afrike a to potvrdjuje i dnk analiza evropskog centra za geneticka istrazivanja eupedia mogu samo da vode poreklo iz stare kartagine pa nek idu u Tunis i Alzir

Zanimljivo

pre 8 godina

Svakava prekrajanja istorije sam video, ali ovo bi bilo jedno od najludjih! Nisam nacionalista, ne patim od teritorija, cak sam i previse liberalan po mnogim pitanjima, vernik nisam ni u tragovima, ali da su Decani albansko nasledje je nesto najluđe na svetu! Stvarno svasta covek moze da vidi...

Pobesneli Maks

pre 8 godina

I sada će vlast samo da prećuti o ovom događaju kao i uvek, a naš narod će trpeti strah i ugnjetavanje. Veoma žalosno šta smo dozvolili.

da se zna

pre 8 godina

Kako moze da bude deo "albanskog nasledja" pored onolike Decanske povelje (koja se cuvala u manastiru, a danas je u drzavnom arhivu) koju je jasno napisao onaj ko je izgradio manastir Decane:

"Meni gresnom i nedostojnom rabu ovoga sveta, Stefanu, Bogom pomilovanom kralju svih srpskih i pomorskih zemalja, Urosu trecem, molitvama Svetog Save, otkri se ovo skriveno skroviste [Decani u Zatrnavskoj zupi] koje je na ovom mesto sakrio sveti otac koje je kroz toliko vremena bilo sacuvano za mene i moga sina, mladoga kralja. Poceh zidati dom Gospodu Bogu, svome svedrzitelju i sazidavsi ukrasih ga svim lepotama unutrasnjim i spoljasnjim i odredih da bude igumanija, opstezitije za kaludjere, sa blagoslovom gospodina mi oca Danila i svih episkopa i celog srpskog sabora".

A otac Sava iguman decanski je prvi uzimao tzv. kosovske licne karte itd. da ne pominjemo pobunu protiv vladike Artemija...

Lukas aus Agram

pre 8 godina

koje vero-ispovesti su bili albanci pre dolaska turaka?
(nebojsa, 18. decembar 2015 06:52)

Albanci su do dolaska Turaka bili katolici, i danas ima Albanaca katolika npr. Majka Tereza, ona je bila Albanka katolkinja.
Ali i Stefan Nemanja je rođen katolik, tek kasnije u životu je prešao na pravoslavlje.

dzara

pre 8 godina

Kad si sa ovakvima u problemu, prosto ne znas sta da kazes. Sve su oteli, celo Kosovo i Metohiju, ostali su jos samo manastiri srpski i crkve srpske.
Zato im bodu oci...

posle nema kajanja

pre 8 godina

pazi, non stop igraju na kartu provokacije jer imaju leđa, a život je...znamo već šta, te će im se to obiti o glavu kad tad.

Johntra Volta

pre 8 godina

albanci ne potiču od ilira, oni su zapravo mnogo stariji narod! ne zna se tačno koliko su stari, ali su istoričari dokazali da su stariji od dinosaurusa! tiranosaurus rex je bio albanac, po njemu je i glavni grad albanije dobio ime...tirana. logično, zar ne?

zoran

pre 8 godina

Albanci su pravili crkve po Kosovu onoliko koliko i Srbi džamije po Srbiji.
Da kažu katoličke crkve, pa da im čovek i poveruje - nekad su svi oni bili katolici, ali pravoslavne crkve i manastiri... kako ono Kristijan kaže "Ludilo sastavljeno od hiljadu malih ludila", samo što su ovde i ta mala ludila prilično velika.
(Ja, 17. decembar 2015 23:08)

Albanaca je u Albaniji bilo oko 30% Pravoslavne vere. Ima ih i danas ali znatno manje.
Na Kosmetu (Kosovo Polje) oni nisu uopšte fizički egzistirali do dolaska Turaka i to je nepobitna činjenica. Oni su bili rasuti po Prokletijama i Šar Planini, kao plemena, u glavnom stočari. Ako su silazili u gradove onda je to bilo isključivo radi nabavke soli i prodaje kože i stoke. Tek posle Turskog osvajanja, krajem XV veka, zbog svoje paganske provenijencije (nisu imali nikakvu veru) masovno počinju prihvatanje Islama kao i naseljavanje gradova, kao i sela u ravnicama i dalje ka Severo-Istoku, Bujanovac, Preševo...
Odlaskom velikog broja Srpskog-Pravoslavnog življa sa Kosmeta krajem XVII veka koje je pokrenuo A. Čarnojević, a zbog strašnog Tursko-Albansko-Islamskog zuluma, kao i kasnijim seobama tokom XVIII veka, otvorio se prostor kada su praktično preplavili celo Kosovo Polje.

jolee

pre 8 godina

protiv Boga ne može niko.pa ni oni......bio sam.video tu divotu gradnje i osetio energiju......nikada neću zaboraviti prisustvo liturgiji.tu lepotu molitve date nam od Gospoda......dobro je da su prišli manastiru.trebaju češće.jer će blagodet Gospoda ući i u njihova srca.....

Ja

pre 8 godina

(zoran, 18. decembar 2015 00:43)

Da, naravno da znam da postoji Albanska pravoslavna crkva, ali ona sa Kosovom nema nikakve veze. Svi pravoslavni Albanci su mahom na jugu Albanije, uz granicu sa Grčkom. Sad bi zli (nacionalistički) jezici rekli da su oni u stvari Grci. Jesu ili nisu, niti znam, nit' me je briga.

"Tek posle Turskog osvajanja, krajem XV veka, zbog svoje paganske provenijencije (nisu imali nikakvu veru)"

Neviđena glupost. Po vizantijskim dokumentima iz 11. veka, tada je kompletno stanovništvo na teritoriji današnje Albanije bilo hrišćanske veroispovesti.
U 16. veku turski podaci pokazuju da je tada manje od 5% stanovništva bilo muslimanske veroispovesti.

"a zbog strašnog Tursko-Albansko-Islamskog zuluma"
Neće biti. Od 1683 do 1699 vodio se takozvani "Veliki turski rat" - Turska protiv "Svete lige", počeo posle neuspele turske opsade Beča 1683. Turci u ratu manje-više dobijaju batine, a vojska Svete lige stiže čak do Kosova i Makedonije i pri tom pozivaju sve hrišćanske narode koji tu žive na ustanak protiv Turske. Odazvali se, naravno, samo "pametni" Srbi, dok su Grci, Bugari, Rumuni gledali svoja posla.
U tom Francuska napada Austriju, i Austrijanci odjednom imaju pametnija posle nego da ginu na tamo nekom Kosovu i povlače se preko Save i Dunava, što znači da se Turci vraćaju. Nagradno pitanje: Šta će da urade onima koji su ratovali protiv njih?
Drugim rečima - da se nisu mešali u tuđa posla, Srbi bi i danas bili većina na Kosovu.

Demosten

pre 8 godina

Ateista sam pa se ne pronalazim u ovom faktoru pravoslavne crkve i sve uz to sto ide ali, uvek postoji to ALI! Uzasno je ruzno kada ti neko krade tvoju istoriju i visevekovnu tvoju svetinju danas svojata kao da ju je sam on podigao. Ruzno je to, da... Pogani ti i rusi groblja tvojih predaka, proteruje te sa rodjene zemlje. Valjda ce i nama svanuti jednog dana.

re:

pre 8 godina

@Lukas aus Agram

Nemoj jos i ti da davis sa tom albanskom Sci-Fi "istorijom". Albanci nisu ranije bili katolici pa su onda kao vecinski presli na islam. To su suplje albanske lazi kojima pokusavaju da dokazu da su kao starosedeoci. Bas kao i navodno ilirsko i dardanasko "poreklo". Ima jako puno rupa u albanskoj "istoriji" kao npr. to zasto su vecinski muslimasnke veroispovesti za razliku od Srba, Bugara, Grka, Rumuna, Hrvata koji su uprkos turskoj okupaciji ipak vecinski ostali pri hriscanstvu.

šazalakazu

pre 8 godina

Ako su oni gradili pravoslavne manastire onda su oni bili pravoslavci, pa u to ime nek prvo sruše svoje džamije i neka se vrate korenima, pa ćemo se nakon toga lako dogovoriti čiji će popa da ih krsti.

gooz

pre 8 godina

jos jedan dokaz koliko im je lobi jak i sa dosta para.sve smisljeno.nekad mi se cini kao da imaju pedesetogodosnji plan i da se prodrzavaju njega do krajnjeg cilja.

mozga nigde

pre 8 godina

Botovi,jel' vam i dalje neprijatno koliko nam dobro ide?

Inace su Albanci nadaleko poznati po svojoj arhitekturi i gradjevinama. :D

vlada

pre 8 godina

E ne bi ih se postideli ni Đura ni Nele u najboljim danima. Ma pogledajte ih samo. hahahah...Odkud oni bas pored nas da zive? Bas smo baksuzi. :-(

Logicno

pre 8 godina

Odavno pokusavam da posaljem komentar da je njihova severna granica palata Albanija na Terazijama ali mi B92 cenzori to nikada nisu objavili ! Da zivim juzno od Dunava, cuvao bih i negovao IMT traktor !

bomi

pre 8 godina

Dovoljno je pogledati dge jos ima ovakvih manastira?Da su ga gradili Albanci kako ti da nema nijednog u Albaniji,kako to da takvih manastira ima po celoj Srbiji,Manasija,Mileseva,Ravanica,Zica itd. itd. Jel su i njih oni gradil.Al ovo je frgunac tragikomike,pa to ni multipajtonovci nisu mogli da smisle...