Smuleco
pre 8 godina
LSD "vrši posao"...definitivno!
Nedelja, 08.11.2015.
15:38
Izvor: newsquench.com
pre 8 godina
LSD "vrši posao"...definitivno!
pre 8 godina
@covek
Dzaba se trudis. Covek jednostavno ne zeli da shvati.
Da ga zaista interesuje tematika:
- sam bi potrazio originalan na internetu
- procitao ga (dole sam mu uredno ostavio linkove posto je lamentirao nad tekstom)
Odatle mozes zakljuciti, induktivno doduse, da ili ga tematika ne interesuje, osim u kontekstu eristicke dijalektike, ili nema dovoljno strucnih znanja da bi pratio tekst (mozda i problem sa engleskim)...ili, najverovatnije kombinacija.
pre 8 godina
(protivotrov, 9. novembar 2015 10:13)
:) ... daklem, paralelni svemir bi po ovom modelu, bio svemir koji je nastao pri BigBengu alu se "odvojio" od našeg svemira ... BigBeng je zajednički početak a nepravilnosti u pozadinskom zračenju možda opravdavaju takav model ... dakle početna tačka je zajednička a dalji razvoj je diskutabilan ... "u ovom momentu" je literarno pojašnjenje egzistencije, jer ako je model tačan, onda je osnovano pretpostaviti da taj svemir i dalje egzistira ... čak štaviše nema nekog posebnog razloga zašto bi postojao samo jedan ili dva odvojena ili paralelna svemira, može ih biti prilično veliki broj ali to je već spekulacija ... u ovom modelu je pokušano objašnjenje napravilnosti u pretpostavljeno homogenoj slici zračenja ...
Multiverzum je posledica kvantne fizike ... beskonačno ima svoje posledice a "skoro beskonačno" je namerno upotrebljen termin da opiše skoro beskonačni broj varijacija ... u 1500 karaktera zaista ne mogu da se bavim dokazima već samo da opisujem rečima ... svaki pokušaj literarizacije matematičko-fizičkih modela nosi sa sobom aproskimacije i one su sastavni deo i mog komentara ...
drugi paralelni svemiri se mogu izvesti iz M-teorije ili 11D svemira ali samo ako bi to mogli da dokažemo u LHC ... imamo tehologiju, imamo eksperiment a da li će se to i desiti - videćemo ... do tada i dalje živimo u 4D svemitu sa mnogim nepoznanicama oko prirode realnog.
pre 8 godina
Kosmičko pozadinsko, mikrotalasno zračenje je jedan od ključnih dokaza za teoriju "velikog praska", naime 60-tih godina prošlog veka dvojica Amera testirali su specijalnu antenu za mikrotalase i registrovali su šum na odredjenoj talasnoj dužini(koja odgovara zračenju crnog tela na oko 3 kelvina),koji dolazi iz svih pravaca. Što god su pokušavali da ga otklone nije im polazilo za rukom, čak su čistili antenu od ptičijeg izmeta.Jedino racionalno objašnjenje je bilo da se radi od odjeku "velikog praska" koji se sa milijardi stepeni ohladio za vreme postojanja vasione na 3 K.Uz činjenicu da se svemir širi (uočio E. Habl(po njemu je nazvan kosmički teleskop) 20-tih godina XX veka),dokaz koji je dao za pravo Velikom prasku u odnosu na teorije stacionarnog stanja.A tamna materija je ona materija koja mora da postoji u i oko galaksija i galaktičkih jata da se ova ne bi raspala ili je to osobina prostora u makro razmerama?Postoji još i misteriozna "tamna energija" koja ubrzava naš kosmos, ili je to osobina prostora u makro makro razmerama.Uzgred budi rečeno pri nastanku svemira (u "velikom prasku") počelo je širenje prostora, vremena i materije u njemu, nije to bila neka eksplozija u prostoru.Ovde je reč o "našim prostornim dimenzijama (x,y,z) i našem vremenu Teoretski tih dimenzija može biti beskonačno, i takodje teoretski može postojati beskonačnost univerzuma(ovo je množina) smotanih na ultra malom ovom našem prostoru ili smo i mi jedan od mnogih u nekom mega mega svemiru.
pre 8 godina
(čovek, 9. novembar 2015 00:12
"paralelni svemir je jedan ili više svemira koji egzistiraju u ovom momentu"... LOL, stvarno, u ovom momentu... a dokaz za tako smelu tvrdnju?
"multiverzum je posledica kvantne fizike i predstavlja ideju o skoro beskonačnom broju klonova našeg univerzuma ... "... LOL, skoro pa beskonačno... pošto znam da si školovan čovek, shvatiću ovo kao nepažnju pri pisanju... razlika izmedju skoro beskonačno i beskonačno je beskonačna... beskonačnost može da bude samo jedna... a ovo da je multiverzum posledica kvantne fizike i ne treba komentarisati...
"a određene nepravilnosti u njemu se mogu tumačiti i dodirom ili presekom paralelnih svemira"... LOL, mogu a i ne moraju... kako se kome ćefne... i sve ovo bez ijednog dokaza prihvaćenog u relevantnoj naučnoj zajednici... kako reče jedan vaš- Ono što se bez dokaza prihvata, tako se i bez dokaza može odbaciti (parafraziram)...
p.s. egzistiraju u ovom momentu... nije nego... hahaha...
pre 8 godina
sve postoji i sve je moguce .
pre 8 godina
I da jeste, sta cete s'tim? Zaludan pop i jarice krsti...
pre 8 godina
Naravno da postoji drugi, ali nije takav kakav ga nauka objasnjava. Taj je netvaran, duhovan, nevidljiv i vecan. Taj se ne moze detektovati nikakvim spravama jer je nevidljiv, nije od ove tvari koja nas okruzuje. Tesko je ljudima da svate taj duhovni svet koji je bezvremenski i bezprostoran, jer nas sve sto nas okruzuje ima pocetak, kraj, prostor i vreme, a ipak se moze taj duhovni svet shvatiti, uz pomoc molitve. U njemu obitava bezpocetni i predvecni Tvorac koji je stvorio i tvaran svet i Njemu hvala i slava sto nam je podario ovaj predivan zivot.
pre 8 godina
uf uf svashta bi vam piso ali ne smem kasti
pre 8 godina
Taština praznine
pre 8 godina
11D univerzum(i). Tu je sve "moguće"!
pre 8 godina
Ljudski je biti prkosan. Srbski je biti prkosan prema svemu što ne razumemo: Nauci, umetnosti, padežima, gramatici...
pre 8 godina
ne volim kad naucnici ne znaju nesto da odjasne i onda samo svrstaju tu pojavu u paralelni univerzum. slican princip su ranije imali sa bogom. sta god nismo znali da objasnimo pripisivali smo bogu
pre 8 godina
U paralelnom univerzumu bg na vodi je vec izgradjen, Srbija je u EU, prosek plate je 1500e, a nasa reprezentacija igra finale evropskog prvenstva! Kako mi zaglavismo u pogresan univerzum.. :(
pre 8 godina
Ko se bar malo razume u fiziku i kosmologiju zna da je mapa kosmickog pozadinskog zracenja jedan od dokaza za postojanje tamne materije, a ne paralelnog univerzuma.
pre 8 godina
Zar nije jos Sir Roger Penrose objasnio i predvideo eone, tj. da se u CMBR vide obrisi prethidnih univerzuma?
pre 8 godina
Mnoge stvari ne znamo i ne treba da se opterećujemo sa time. Šta je čovek znao pre 1000 godina? Bio glup ko i danas. Povremeno se pojavi odoba poput da Vinčija i Tesle koji naprave ključni pomak u svetu. Jedini kočničari su oni koji skupljaju profit od stare trhnologije i ne daju razvoj koji bi nam potpuno olaksao život i učinio ga dugotrajim i lagodnim.
pre 8 godina
U nekom od tih Srbi upravljaju svetom ali u ovoj nema sanse nazalost, ili na svu srecu ...:-)
pre 8 godina
Aj prvo objasnite kako je nastalo 1.Vreme(tok) 2.Prostor u svemiru.3.Materija(odakle je došla) ...ako neko da odgovor ja se odricem Alaha...
(Mehmed, 8. novembar 2015 19:18)
1. Vreme nije ni nastalo. Vreme je apstrakt našeg uma, baš kao i Alah i služi nam u istu svrhu: da bismo lakše objasnili svet oko nas. Nažalost, kao i sa Alahom, umesto da to objašnjenje postane lakše, dodatno je skomplikovano time što smo i jednome i drugome dodali atribut fizičke stvarnosti, sposobnost da na bilo koji način utiče na realni svet oko nas koji čine tačka 2. i tačka 3. (prostor i materija, univerzum).
Vreme je Alah ili Alah je vreme; možemo to zvati kako želimo, ali je to isti pojam.
pre 8 godina
Ako verujete u teoriju velikog praska onda morate verovati i u multiuniverzum.Izuzetno je mala verovatnoca da je nas kosmos jedini jer da se posle velikog praska materija raspoledila samo malo drugacije mi verovatno ne bi nikad nastali.Pretpostavlja se da postoje mnogi kosmosi u kojima vladaju potpuno drugacije zakonitosti mada je moguce da postoje kosmosi koji su slicni nasem.Mislim da je nama nemoguce da dokazemo postojanje multiuniverzuma jer su ti drugi kosmosi u pravom smuslu reci paralerni.
pre 8 godina
@ Kako su se sudarili, ako su paralelni?
(Gari, 08. novembar 2015 21:41)
OVO DA SE PROGLASI ZA NAJBOLJI KOMENTAR SVIH VREMENA
pre 8 godina
"Otkriveno je da su u ranom univerzumu postojale anomalije u rasporedu kosmičke mikrotalasne radijacije, koje ne mogu biti objašnjene osim ukoliko se u priču ne uvedu drugi univerzumi i gravitacioni uticaj koji oni imaju na naš.
Na mapi koju je napravio teleskop na „Planku“ jasno se vidi da je koncentracija radijacije mnogo jača na južnoj polovini, dok na sredini postoji „mrtva tačka“, koja se ne uklapa u standardni model fizike sa jednim univerzumom.
Ove anomalije su, inače, 2005. godine predvideli Lora Mersini Houton, fizičarka sa Univerziteta Severna Karolina, i Ričard Holmen, profesor na Univerzitetu Karnegi Melon".
Tekst iz prosle godine.
pre 8 godina
LOL ... pa kako ljude ne mrzi da pišu komentare a da pri tom ne znaju ni o čemu je vest :) ... paralelni svemir je jedan ili više svemira koji egzistiraju u ovom momentu ... paralalni svemir može ali ne mora da ima iste zakone kao naš ... multiverzum je posledica kvantne fizike i predstavlja ideju o skoro beskonačnom broju klonova našeg univerzuma ... to su dva totalno drugačija pojma ... pozadinsko zračenje je relikt BigBenga a određene nepravilnosti u njemu se mogu tumačiti i dodirom ili presekom paralelnih svemira ... kao presek dva skupa ili dodir dva balona ... a jedan od potrebnih dokaza se traži i u LHC/Ženevi ...
pre 8 godina
Aa to je ono kad leptir istetovira na svojim leđima znate već šta :-D
pre 8 godina
@nole korišćenje reči "isti" u kontekstu koji ti navodiš je često u kolokvijalnom govoru, ali nepravilno.
pre 8 godina
@laki
Sjajno!
pre 8 godina
naucnici postali svestenici i filozofi a svestenici ekononisti a filozofi politicari.... svet se vraca u mracna vremena.
pre 8 godina
Ne znam kako vi, ali ja sam se uzbudio.
pre 8 godina
Dokaz tome je da GPS ne bi radio da teorija relativiteta nije tacna.
(ffws, 8. novembar 2015 17:12)
To nije tačno. Korekcija satova na satelitima se samo zove relativističkom, ali nije jednaka relativističkoj konstanti (gama). To je i nedvosmisleno dokazano nedavno kada se tražila greška Opere oko prebrzih neutrina. Da bi se dokazalo da ne postoje neutrini koji su brži od svetlosti, pronađena je "greška" baš u tome da je ekipa Opere za sinhronizaciju satova koristila relativističko gama, a ne pravu konstantu kojom se satovi koriguju (koja je empiririjski podatak i važi samo za cezijumske satove).
Nema dilatacije vremena, nego satovi žure ili kasne kada su u različitom gravitacionom ili inercijalnom polju. A nema dilatacije vremena zato što nema vremena, te tako nema šta ni da dilatira.
Sasvim je u redu da se fizičke pojave dokazuju matematički, ali integracija fizike i matematike je postala toliko tesna da su ljudi skloni da matematičke modele preslikavaju na fiziku. Tako su nastale multidimenzije, paralelni univerzumi, pa i to vreme koje je ništa drugo do naša emulacija kretanja. Ni jedan sat ne prikazuje vreme, koliko god da da mi to "podrazumevamo", već neko jednoliko kretanje (ili oscilovanje, tj. isto).
Upotrebiću jednostavniju analogiju: u bestežinskom stanju peščani sat stoji. Da li to znači da u bestežinskom stanju vreme stoji? "Atomski" satovi su tačniji, ali jednako satovi koliko i peščani
pre 8 godina
Jedno je sigurno. A to je da nista ne znamo...
pre 8 godina
@srb
Naravno da kao naucnik sa jednim nalazom ne moze da kaze "nije" ili "jeste". U nauci nikad nije dovoljan jedan rad da bi se neka teza osporila ili potvrdila. Nauka je spor, dugacak proces koji zahteva saradnju i konstantnu nadogradnju. U nauci se sve moze osporiti i (gotovo) nista nije sigurno. To je ono sto vecina ljudi koja se njome ne bavi, ne razume.
pre 8 godina
Nebeski narod u nebeskom univerzumu i nebeskim problemima. Dokle smo sami sebe doveli? Samo nam laži daju prividnu sigurnost.
pre 8 godina
Kako su se sudarili, ako su paralelni?
pre 8 godina
Počelo je
pre 8 godina
Kosmolog? Da li je to naučnik ili ljubitelj? Niko nikada od ozbiljnih i stručnih ljudi ne bi rekao "mislim,verujem". Nisi ti prijatelju tu da bi "mislio" ili "verovao" , već si tu da kažeš. Nauka je dokazala to,to i to na osnovu činjenica tih,tih i tih. Žali bože ovih današnjih naučnika kada ja sa srednjom školom znam da oni ništa ne znaju. :-S
pre 8 godina
Imamo mi nas paralelni univerzum Parove i Farmu.
pre 8 godina
Nemate bre pojma...;-) Paralelni univerzumi su izmišljotine ateista...kao ako je ovaj svet nastao ni od čega u velikom prasku, onda je logično da je nastao NEČIJOM voljom. E pa tu sad dolaze neverne tome naučnici koji pokušavaju da dokažu na sve nemoglije načine da to nije jedini univerzum, nego kao ima ih beskonačno, sami se stvaraju u mnogim velikim praskovima itd....samo da izbace NJEGA....to vam je to, hvala na pažnji.
pre 8 godina
"jer je postojanje ISTIH nemoguće dokazati" kaže pismeni novinar. - kaze pismeni Bojan.
to istih ne znaci da su univerzumi isti, nego se ta rec koristi da bi se izbeglo ponavljanje.
pazi: imao sam krusku i jabuku. iste sam prodao.
kapiras sad, pismeni bojane?
pre 8 godina
Kolega je pogresio. On je zaslepljen idejom postojanja paralelnog univerzume, da zbog toga ne razmislja o putovanju kroz vreme. Pozadinsko zracenje je posledica rascepanog medjuprostora izmedju proslosti i buducnosti - sadasnjosti. U skorije vreme ce se poceti pojavljivati ljudi iz proslosti, dok one iz buducnosti necemo primetiti. A mi sami ce mo kroz taj rascep moci otici napred ili nazad. To sve naravno vodi ka raznim izmenama sadasnjosti koju poznajemo a postoji mogucnost da jedino tako moze nastati paralelni univerzum, ispravljanjem proslosti i dogadjaja koji su se desili. Veoma je siroka ovo tema da bi stala u jedan komentar. Vodi ka paralelnom univerzumu ali samo preko putovanja kroz vreme, koje je nemoguce izvesti vestackim putem, vec jedino kroz cepanje multikonstrigularnog opna oko svetlosne membrane koja se nalazi na ivicama "poznatog" univerzuma. Samim tim, u vodu pada teza o svemu poznatom u vezi univerzuma i njegove velicine. Nemoguce jw tvrditi da je nesto beskrajno a da je ostalo mnogo neistrazenog u tom prostoru nicega i svacega. Dokazi postoje oko nas da se to desavalo,kroz ljudsku istoriju ima isklesanih dokaza o posetiocima iz buducnosti, ali tada ih je bilo lakse primetiti nego sada. Pre par godina u Karakasu smo nas dvojica razgovarali na tu temu ali on slepo odbija da razmotri bilo cije misljenje ako se ne slaze sa njegovim, donekle se slazemo ali onda dodjemo do trenutka mimoilazenja. Hvala na vremenu koje ste izdvojili za citanje ovog teksta.
pre 8 godina
ma,sve je to samo plod ljudske maste..nema veze,zivot tako i tako pocinje krstenjem;)
pre 8 godina
@protivotrov
"...... nigde objašnjenja zašto smatra to što smatra... ali zato su tu razni coveci, spajkovi, bonobi, ffwsffgrljgrljiovi i ostali YouTube dokinsonovo-denetovski-krausovsko-hokingovsko dopisni copy/paste djaci-prvaci.."
Tvoj komentar su shvatiti kao nezadovoljstvo sto autor clanka nije naveo strucne reference i precizno fizicko-matematicko objasnjenje autora na koga se pozvao.
Evo, na liniji tvojih primedbi o copy/paste djacima prvacima, i originalan tekst autra Ranga-Ram Carija iz "The Astrophysical Journal":
- apstrakt: http://arxiv.org/abs/1510.00126
- celokupan tekst: http://arxiv.org/pdf/1510.00126v1.pdf
pre 8 godina
Droga...
pre 8 godina
Postoji naravno, Nenad i ja smo zajedno u paralelnom univerzumu.
pre 8 godina
Ovo je komentar. Dokaži da nije.
pre 8 godina
"jer je postojanje ISTIH nemoguće dokazati" kaže pismeni novinar.
Pa paralelni univerzum o kojem se priča nije ISTI kao ovaj naš, u tome je cela stvar.
Isti nije isto što i "Njihovo", osim u glavama neobrazovanih političara i voditelja. Stoga, barem kada prepričavate "Novosti" iz sfere nauke, pokušajte da pišete ispravno, a "iste" ostavite za onda kada pišete o nečemu što je identično kao i nešto drugo.
pre 8 godina
Paralelni univerzum..??
Pa naravno , tu je odavno....
Rijaliti univerzumi....
pre 8 godina
Pozadinsko zračenje i tamna materija je samo prevod za "NEZNAMO "
pre 8 godina
I ja zaglavim u ovom univerzumu gde vlada AvAv druzina...
pre 8 godina
Bas me briga ja cekam Fallout 4 i to je to
pre 8 godina
Koliko komentatora koji sve znaju, pa blago nama!
pre 8 godina
И ја сам фасциниран позадинским зрачењем и слажем се да је то сасвим нека друга димензија. Зато једва чекам лето... толико лепих позадина које зраче... а још кад уђем у ту другу димензију... ух ух ух
pre 8 godina
Aj prvo objasnite kako je nastalo 1.Vreme(tok) 2.Prostor u svemiru.3.Materija(odakle je došla) ...ako neko da odgovor ja se odricem Alaha...
Vidim da vi nesto i ne verujete u boga jer znate odgovor na ova tri pitanja pa da vam se prodruzim...
Pozz iz Sandzaka..
pre 8 godina
danas svaka budala moze da bude naucnik. i novinar.
pre 8 godina
danas svaka budala moze da bude naucnik. i novinar.
(mc, 8. novembar 2015 19:42)
Isto tako svaka budala moze da ostavi komentar. zar ne ??/
pre 8 godina
@Al.C.Hajmer Najs. Ukrstanjem gubis jednu dimenziju, veoma zanimljivo. Ali posto vec imamo 4d univerzum (t) mozda je ukrstanje 5d? A onda odakle 5d itd. Dolazimo do beskonacno dimenzija iliti paralelnih univerzuma sto je vec i ideja. I samo jos jednu stvar bih da kazem, to sto ima beskonacno univerzuma ne znaci da su svi dogadjaji u nekom verovatni. Ne mora da znaci da je Srbija ni u jedno zemlja blagostanja. Zamislite f(x)=x^2, x ide od minus do plus beskonacno. Iako ima beskonacno funkcija, ne pojavljuju se svi brojevi
pre 8 godina
Sto volim naslove: Nadjen dokaz, pa znak pitanja na kraju.
pre 8 godina
Znaci i tamo je baba-baba? Pa tamos i ovamos su dve babe.
pre 8 godina
Nevernici, u kontekstu nauke, ne postoje. To su samo vernici koji veruju da nešto nije istina ili da ne postoji.
pre 8 godina
koliko i da postoji sam bog je pronadjen dokaz...
pre 8 godina
Idealna proporcija u prirodi i broj 1,618 u suštini nam govore da smo ipak dio nekog većeg plana u univerzumu.Nemoguće da se to slučajno dogodilo.
pre 8 godina
"Čari smatra da je neobjašnjiva boja na mapi koja prikazuje kosmičko pozadinsko zračenje posledica sudara dva univerzuma. Međutim, Čari ipak nije spreman da to proglasi činjenicom i traži još dokaza kako bi imao “siguran zaključak”..."... nigde objašnjenja zašto smatra to što smatra... ali zato su tu razni čoveci, spajkovi, bonobi, ffwsffgrljgrljiovi i ostali YouTube dokinsonovo-denetovski-krausovsko-hokingovsko dopisni copy/paste djaci-prvaci koji će nam objasniti da najprihvaćenija teorija Velikog Praska nije tačna i da je gravitacija u kombinaciji sa materijom i fluktuirajućim kvantnim poljima dovoljna da se sve stvori iz ničega , samo od sebe, iz čistog i potpunog ništavila jer je ukupni energetski bilans univerzuma jednak nuli tj. stvaranje univerzuma i sveg ostalog ne košta ništa... tj. multiverzumi su dovoljni da nam pokažu kako je materija beskonačna i kao takva stvaralačko-životno obdarena sama od sebe i da je najnormalnija stvar, da onda (zar može drugačije) stvara univerzume i munjama i gromovima omugućava da "nabadaju" organsku materiju i "stvore" život i svest i ljubav... Čari, ne brini, sada će ti neki srBski "stručnjaci za sve (kojima je malo falilo da izmisle nešto)" pružiti još dokaza da si u pravu...
pre 8 godina
Samo da kazem da na Caltech-u radi ijedan profesor Srbin iz Odzaka. Pozdrav mom bratu Draganu Nikolicu, pred njim su velika dela...
pre 8 godina
Ne postoji samo jedan paralelni svemir nego mnostvo njih tzv mutiverzuma...
pre 8 godina
To zracenje je vec poznato nauci ali niko ga ne moze sa sigurniscu objasniti.
pre 8 godina
Srbija u poredjenju sa normalnim svetom?
(Dokaz, 8. novembar 2015 15:45)
Srbija je po standardu zapravo u gornjih 30% sveta. Tako da je prosecni iliti "normalni" - normalizovani svet ispod nas. Sad naravno ako smatras normalnim da imas 5000e platu, ne radis nista a imas sve, onda je tacno da smo ispod tog normalnog nivoa.
pre 8 godina
Који сам ја себи краљ у паралелном свету!
pre 8 godina
Ovo je čisto mlaćenje prazne slame.
pre 8 godina
Vest jako zanimljiva jer nije u pitanju nekakvo "rekla-kazala" naklapanje, vec je strucan rad objavljen u jednom od najboljih svetskih magazina,ali zasto (pitanje redakciji) ne dajete prosirene komentare i tektstove nekih nasih naucnika i novinara na ovakve teme, da i mi koji ne znamo puno o tematici dobijemo dodatno znanje. Voleo sam da citam ovde na b92 clanke Milana Cirkovica i Darka Donevskog, blog Nsarskog, steta sto ih vise nema.
pre 8 godina
E,znao sam !!! U medijima je jedan,a u stvarnosti sasvim drugi svemir...
pre 8 godina
Taj su dokaz ukrali iz mog podruma, kome da jih prijavim?
pre 8 godina
"Mislim da postoje milioni paralelnih univerzuma u kojima ima bar jedan JA koji misli da nema paralelnih univerzuma. E da mi ga je pronaći da malo popričam sa njim"...citat Šeldon-Big Bang Theory.
pre 8 godina
@Ana-bg
I ja isto.
pre 8 godina
Srbija u poredjenju sa normalnim svetom?
(Dokaz, 8. novembar 2015 15:45)
...
O da kako da ne...Taj normalan svet je u trulom fazonu već vekovima, konkretnije, još od početka. Glavna opsesija je kako nekoga osvojiti, porobiti, istrebiti, ideje o nad ljudima isl... I Srbija je trula, ništa ne sporim, ali i ceo svet je oduvek u haosu. Lokalna, malograđanska, tačnje palanačka filozofija, sigurno nije rešenje jednog ogromnog globalnog problema.
pre 8 godina
Mi već 25 godina znamo da postoji paraelni unverzum jer mi živimo u njemu!
pre 8 godina
Covjek ne moze da pojmi beskonacno veliko i malo, ali znamo da sto idemo vise u mikrosvijet energija je sve veca i obrnuto. Sto manje cestice energija se blizi beskonacnoj. Zakljucak se namece sam po sebi, ta ista beskonacna energija je u svakom od nas i u svemu i dijeli je sve u nasem univerzumu. to je zajednicki sadrzalac svega zivog i nezivog. Svi smo jedno u toj energiji (BOGU)
pre 8 godina
Kada se ukrste dve prave dobije se tačka, kada se međusobno presecaju dve ravni dobije se prava, presecanjem dva tela dobija se ravan. Možda je naš univerzum mesto preseka dva 4d prostora?
pre 8 godina
glupost je raspravljati o tome...iz beskonacnog u beskonacno, bez pocetka i kraja sve je moguce...
pre 8 godina
Mozda me u paralelnom svetu devojka nije ostavila :)
pre 8 godina
Verujem da postoji Raj. Hvala naučnicima što iznose dokaze da moje verovanje nije praznoverje.
pre 8 godina
Neki veruju u ovo, a neki ne veruju. To znaci da ima vernika a i nevernika.
pre 8 godina
"Dokazivanje bilo cega u vezi s svemirom i tim takvim doatignucima trenutno je nemoguce. ja smatram da ljudi jos nisu dovoljno evoluirali da buli mogli da otkriju tako nesto postoji ono ili ne. Jer mi smo tek zagrebali na povrsinu i izveli neke prostije jednacine dokle za otkrivanje i dokazivane novih univerzuma treva izvesti jos nebrojeni broj formula pa tek onda doci do takvog otkrica i zagrebati jako duboko. Mada ako ovako nastavimo da se razvijamo kroz ratove i ko zna kakve strahote jos bikada necemo moci da dodjemo do takvih izuzetnih saznanja.
(Pametnjakovic Mladji, 8. novembar 2015 16:34)"
Istina je da znamo samo malo, ali dokazivanje je sasvim moguce. Dokaz tome je da GPS (Global Positioning System) ne bi radio da teorija relativiteta nije tacna. To je samo jedna od prakticnih aplikacija... Q.E.D.
pre 8 godina
Од кад' ја то причам!
pre 8 godina
Dokaz je Srbija!
pre 8 godina
Vučić i njegova bulumenta žive u paralelnom svemiru! Nakradoše se para, lele Bože!
pre 8 godina
Текст је требао бити потпунији, то да боје на мапи космичког позадинског зрачења показују све и свашта јасно је сваком лаику попут мене који прати емисије ове тематике на Discovery Science, где се у свакој другој емисији појављују космолози који на сличан начин тумаче поједина подручја на овој мапи. Мене као просечног читаоца би интересовало мало дубље објашњење ове тврдње. Сама чињеница да постоји пар јако чудних локалитета на овој мапи која је иначе прилично униформна у свим правцима, није никаква новина, још од састављања ове мапе постоји питање појединих њених подручја која се не уклапају у шаблон.
pre 8 godina
previše karija u čatniju!...zamisli tu scenu u maloj nevesti:-D..
pre 8 godina
covece gde mi zivimo, garant nismo otkrili 0,1 % onoga sto postoji, a mislimo da nesto znamo. znamo 0,1 %. samo da nije manje. trenutno smo na nivou borbe
tv magova za ukidanje bar privremeno rijalitija
pre 8 godina
bgh20 paralelni svemir i stanovnici sajberistana
pre 8 godina
Obozavam tekstove sa ovim temama !
pre 8 godina
pa mi ovde delimicno i zivimo i tom paralelnom univerzumu, jer imamo izbor...jos malo.
pre 8 godina
Dokazivanje bilo cega u vezi s svemirom i tim takvim doatignucima trenutno je nemoguce. ja smatram da ljudi jos nisu dovoljno evoluirali da buli mogli da otkriju tako nesto postoji ono ili ne. Jer mi smo tek zagrebali na povrsinu i izveli neke prostije jednacine dokle za otkrivanje i dokazivane novih univerzuma treva izvesti jos nebrojeni broj formula pa tek onda doci do takvog otkrica i zagrebati jako duboko. Mada ako ovako nastavimo da se razvijamo kroz ratove i ko zna kakve strahote jos bikada necemo moci da dodjemo do takvih izuzetnih saznanja.
pre 8 godina
Pronašli su nas,šta ćemo sada?
pre 8 godina
ne bih bio iznenadjen. OVAJ univerzum cemo uskoro novom generacijom teleskopa sagledati u celini a onda...idemo dalje...multiverzum...
pre 8 godina
Kolko lupaju ovi naucnici,sede ispijaju kavicu i samo izmisljaju nesto.
pre 8 godina
To su moje jednomesečne čarape, poslate u misiju.
pre 8 godina
Osim dr Radžeša Kutrapalija u istraživanju je sigurno učestvovao i dr Šeldon Kuper.
pre 8 godina
@singer
Svemir se širi brže nego što se kreće svetlost, tako da dok god zavisimo od "c" ništa od toga.
pre 8 godina
Ako ima neka malo manja glupost pa i da sazvacem ali ovo,ovo je mnogo.
pre 8 godina
Kako bih jeo jagnjetine. Uh
pre 8 godina
fringe
pre 8 godina
Srbija u poredjenju sa normalnim svetom?
pre 8 godina
Srbija u poredjenju sa normalnim svetom?
pre 8 godina
Kako bih jeo jagnjetine. Uh
pre 8 godina
Obozavam tekstove sa ovim temama !
pre 8 godina
danas svaka budala moze da bude naucnik. i novinar.
(mc, 8. novembar 2015 19:42)
Isto tako svaka budala moze da ostavi komentar. zar ne ??/
pre 8 godina
Osim dr Radžeša Kutrapalija u istraživanju je sigurno učestvovao i dr Šeldon Kuper.
pre 8 godina
Mozda me u paralelnom svetu devojka nije ostavila :)
pre 8 godina
Pronašli su nas,šta ćemo sada?
pre 8 godina
Kako su se sudarili, ako su paralelni?
pre 8 godina
fringe
pre 8 godina
Dokazivanje bilo cega u vezi s svemirom i tim takvim doatignucima trenutno je nemoguce. ja smatram da ljudi jos nisu dovoljno evoluirali da buli mogli da otkriju tako nesto postoji ono ili ne. Jer mi smo tek zagrebali na povrsinu i izveli neke prostije jednacine dokle za otkrivanje i dokazivane novih univerzuma treva izvesti jos nebrojeni broj formula pa tek onda doci do takvog otkrica i zagrebati jako duboko. Mada ako ovako nastavimo da se razvijamo kroz ratove i ko zna kakve strahote jos bikada necemo moci da dodjemo do takvih izuzetnih saznanja.
pre 8 godina
bgh20 paralelni svemir i stanovnici sajberistana
pre 8 godina
Imamo mi nas paralelni univerzum Parove i Farmu.
pre 8 godina
"Mislim da postoje milioni paralelnih univerzuma u kojima ima bar jedan JA koji misli da nema paralelnih univerzuma. E da mi ga je pronaći da malo popričam sa njim"...citat Šeldon-Big Bang Theory.
pre 8 godina
Sto volim naslove: Nadjen dokaz, pa znak pitanja na kraju.
pre 8 godina
I ja zaglavim u ovom univerzumu gde vlada AvAv druzina...
pre 8 godina
Srbija u poredjenju sa normalnim svetom?
(Dokaz, 8. novembar 2015 15:45)
Srbija je po standardu zapravo u gornjih 30% sveta. Tako da je prosecni iliti "normalni" - normalizovani svet ispod nas. Sad naravno ako smatras normalnim da imas 5000e platu, ne radis nista a imas sve, onda je tacno da smo ispod tog normalnog nivoa.
pre 8 godina
Kolega je pogresio. On je zaslepljen idejom postojanja paralelnog univerzume, da zbog toga ne razmislja o putovanju kroz vreme. Pozadinsko zracenje je posledica rascepanog medjuprostora izmedju proslosti i buducnosti - sadasnjosti. U skorije vreme ce se poceti pojavljivati ljudi iz proslosti, dok one iz buducnosti necemo primetiti. A mi sami ce mo kroz taj rascep moci otici napred ili nazad. To sve naravno vodi ka raznim izmenama sadasnjosti koju poznajemo a postoji mogucnost da jedino tako moze nastati paralelni univerzum, ispravljanjem proslosti i dogadjaja koji su se desili. Veoma je siroka ovo tema da bi stala u jedan komentar. Vodi ka paralelnom univerzumu ali samo preko putovanja kroz vreme, koje je nemoguce izvesti vestackim putem, vec jedino kroz cepanje multikonstrigularnog opna oko svetlosne membrane koja se nalazi na ivicama "poznatog" univerzuma. Samim tim, u vodu pada teza o svemu poznatom u vezi univerzuma i njegove velicine. Nemoguce jw tvrditi da je nesto beskrajno a da je ostalo mnogo neistrazenog u tom prostoru nicega i svacega. Dokazi postoje oko nas da se to desavalo,kroz ljudsku istoriju ima isklesanih dokaza o posetiocima iz buducnosti, ali tada ih je bilo lakse primetiti nego sada. Pre par godina u Karakasu smo nas dvojica razgovarali na tu temu ali on slepo odbija da razmotri bilo cije misljenje ako se ne slaze sa njegovim, donekle se slazemo ali onda dodjemo do trenutka mimoilazenja. Hvala na vremenu koje ste izdvojili za citanje ovog teksta.
pre 8 godina
pa mi ovde delimicno i zivimo i tom paralelnom univerzumu, jer imamo izbor...jos malo.
pre 8 godina
ne bih bio iznenadjen. OVAJ univerzum cemo uskoro novom generacijom teleskopa sagledati u celini a onda...idemo dalje...multiverzum...
pre 8 godina
"jer je postojanje ISTIH nemoguće dokazati" kaže pismeni novinar. - kaze pismeni Bojan.
to istih ne znaci da su univerzumi isti, nego se ta rec koristi da bi se izbeglo ponavljanje.
pazi: imao sam krusku i jabuku. iste sam prodao.
kapiras sad, pismeni bojane?
pre 8 godina
Kada se ukrste dve prave dobije se tačka, kada se međusobno presecaju dve ravni dobije se prava, presecanjem dva tela dobija se ravan. Možda je naš univerzum mesto preseka dva 4d prostora?
pre 8 godina
E,znao sam !!! U medijima je jedan,a u stvarnosti sasvim drugi svemir...
pre 8 godina
covece gde mi zivimo, garant nismo otkrili 0,1 % onoga sto postoji, a mislimo da nesto znamo. znamo 0,1 %. samo da nije manje. trenutno smo na nivou borbe
tv magova za ukidanje bar privremeno rijalitija
pre 8 godina
"Dokazivanje bilo cega u vezi s svemirom i tim takvim doatignucima trenutno je nemoguce. ja smatram da ljudi jos nisu dovoljno evoluirali da buli mogli da otkriju tako nesto postoji ono ili ne. Jer mi smo tek zagrebali na povrsinu i izveli neke prostije jednacine dokle za otkrivanje i dokazivane novih univerzuma treva izvesti jos nebrojeni broj formula pa tek onda doci do takvog otkrica i zagrebati jako duboko. Mada ako ovako nastavimo da se razvijamo kroz ratove i ko zna kakve strahote jos bikada necemo moci da dodjemo do takvih izuzetnih saznanja.
(Pametnjakovic Mladji, 8. novembar 2015 16:34)"
Istina je da znamo samo malo, ali dokazivanje je sasvim moguce. Dokaz tome je da GPS (Global Positioning System) ne bi radio da teorija relativiteta nije tacna. To je samo jedna od prakticnih aplikacija... Q.E.D.
pre 8 godina
И ја сам фасциниран позадинским зрачењем и слажем се да је то сасвим нека друга димензија. Зато једва чекам лето... толико лепих позадина које зраче... а још кад уђем у ту другу димензију... ух ух ух
pre 8 godina
Текст је требао бити потпунији, то да боје на мапи космичког позадинског зрачења показују све и свашта јасно је сваком лаику попут мене који прати емисије ове тематике на Discovery Science, где се у свакој другој емисији појављују космолози који на сличан начин тумаче поједина подручја на овој мапи. Мене као просечног читаоца би интересовало мало дубље објашњење ове тврдње. Сама чињеница да постоји пар јако чудних локалитета на овој мапи која је иначе прилично униформна у свим правцима, није никаква новина, још од састављања ове мапе постоји питање појединих њених подручја која се не уклапају у шаблон.
pre 8 godina
Samo da kazem da na Caltech-u radi ijedan profesor Srbin iz Odzaka. Pozdrav mom bratu Draganu Nikolicu, pred njim su velika dela...
pre 8 godina
To su moje jednomesečne čarape, poslate u misiju.
pre 8 godina
Који сам ја себи краљ у паралелном свету!
pre 8 godina
Vest jako zanimljiva jer nije u pitanju nekakvo "rekla-kazala" naklapanje, vec je strucan rad objavljen u jednom od najboljih svetskih magazina,ali zasto (pitanje redakciji) ne dajete prosirene komentare i tektstove nekih nasih naucnika i novinara na ovakve teme, da i mi koji ne znamo puno o tematici dobijemo dodatno znanje. Voleo sam da citam ovde na b92 clanke Milana Cirkovica i Darka Donevskog, blog Nsarskog, steta sto ih vise nema.
pre 8 godina
Srbija u poredjenju sa normalnim svetom?
(Dokaz, 8. novembar 2015 15:45)
...
O da kako da ne...Taj normalan svet je u trulom fazonu već vekovima, konkretnije, još od početka. Glavna opsesija je kako nekoga osvojiti, porobiti, istrebiti, ideje o nad ljudima isl... I Srbija je trula, ništa ne sporim, ali i ceo svet je oduvek u haosu. Lokalna, malograđanska, tačnje palanačka filozofija, sigurno nije rešenje jednog ogromnog globalnog problema.
pre 8 godina
Ne postoji samo jedan paralelni svemir nego mnostvo njih tzv mutiverzuma...
pre 8 godina
Vučić i njegova bulumenta žive u paralelnom svemiru! Nakradoše se para, lele Bože!
pre 8 godina
Kolko lupaju ovi naucnici,sede ispijaju kavicu i samo izmisljaju nesto.
pre 8 godina
Idealna proporcija u prirodi i broj 1,618 u suštini nam govore da smo ipak dio nekog većeg plana u univerzumu.Nemoguće da se to slučajno dogodilo.
pre 8 godina
Koliko komentatora koji sve znaju, pa blago nama!
pre 8 godina
To zracenje je vec poznato nauci ali niko ga ne moze sa sigurniscu objasniti.
pre 8 godina
Postoji naravno, Nenad i ja smo zajedno u paralelnom univerzumu.
pre 8 godina
@singer
Svemir se širi brže nego što se kreće svetlost, tako da dok god zavisimo od "c" ništa od toga.
pre 8 godina
Dokaz je Srbija!
pre 8 godina
Pozadinsko zračenje i tamna materija je samo prevod za "NEZNAMO "
pre 8 godina
Nemate bre pojma...;-) Paralelni univerzumi su izmišljotine ateista...kao ako je ovaj svet nastao ni od čega u velikom prasku, onda je logično da je nastao NEČIJOM voljom. E pa tu sad dolaze neverne tome naučnici koji pokušavaju da dokažu na sve nemoglije načine da to nije jedini univerzum, nego kao ima ih beskonačno, sami se stvaraju u mnogim velikim praskovima itd....samo da izbace NJEGA....to vam je to, hvala na pažnji.
pre 8 godina
Mi već 25 godina znamo da postoji paraelni unverzum jer mi živimo u njemu!
pre 8 godina
Covjek ne moze da pojmi beskonacno veliko i malo, ali znamo da sto idemo vise u mikrosvijet energija je sve veca i obrnuto. Sto manje cestice energija se blizi beskonacnoj. Zakljucak se namece sam po sebi, ta ista beskonacna energija je u svakom od nas i u svemu i dijeli je sve u nasem univerzumu. to je zajednicki sadrzalac svega zivog i nezivog. Svi smo jedno u toj energiji (BOGU)
pre 8 godina
@protivotrov
"...... nigde objašnjenja zašto smatra to što smatra... ali zato su tu razni coveci, spajkovi, bonobi, ffwsffgrljgrljiovi i ostali YouTube dokinsonovo-denetovski-krausovsko-hokingovsko dopisni copy/paste djaci-prvaci.."
Tvoj komentar su shvatiti kao nezadovoljstvo sto autor clanka nije naveo strucne reference i precizno fizicko-matematicko objasnjenje autora na koga se pozvao.
Evo, na liniji tvojih primedbi o copy/paste djacima prvacima, i originalan tekst autra Ranga-Ram Carija iz "The Astrophysical Journal":
- apstrakt: http://arxiv.org/abs/1510.00126
- celokupan tekst: http://arxiv.org/pdf/1510.00126v1.pdf
pre 8 godina
Kosmolog? Da li je to naučnik ili ljubitelj? Niko nikada od ozbiljnih i stručnih ljudi ne bi rekao "mislim,verujem". Nisi ti prijatelju tu da bi "mislio" ili "verovao" , već si tu da kažeš. Nauka je dokazala to,to i to na osnovu činjenica tih,tih i tih. Žali bože ovih današnjih naučnika kada ja sa srednjom školom znam da oni ništa ne znaju. :-S
pre 8 godina
Ako ima neka malo manja glupost pa i da sazvacem ali ovo,ovo je mnogo.
pre 8 godina
Од кад' ја то причам!
pre 8 godina
Paralelni univerzum..??
Pa naravno , tu je odavno....
Rijaliti univerzumi....
pre 8 godina
Bas me briga ja cekam Fallout 4 i to je to
pre 8 godina
danas svaka budala moze da bude naucnik. i novinar.
pre 8 godina
Znaci i tamo je baba-baba? Pa tamos i ovamos su dve babe.
pre 8 godina
previše karija u čatniju!...zamisli tu scenu u maloj nevesti:-D..
pre 8 godina
Aj prvo objasnite kako je nastalo 1.Vreme(tok) 2.Prostor u svemiru.3.Materija(odakle je došla) ...ako neko da odgovor ja se odricem Alaha...
Vidim da vi nesto i ne verujete u boga jer znate odgovor na ova tri pitanja pa da vam se prodruzim...
Pozz iz Sandzaka..
pre 8 godina
Ovo je komentar. Dokaži da nije.
pre 8 godina
Počelo je
pre 8 godina
Neki veruju u ovo, a neki ne veruju. To znaci da ima vernika a i nevernika.
pre 8 godina
Verujem da postoji Raj. Hvala naučnicima što iznose dokaze da moje verovanje nije praznoverje.
pre 8 godina
glupost je raspravljati o tome...iz beskonacnog u beskonacno, bez pocetka i kraja sve je moguce...
pre 8 godina
Ovo je čisto mlaćenje prazne slame.
pre 8 godina
"Čari smatra da je neobjašnjiva boja na mapi koja prikazuje kosmičko pozadinsko zračenje posledica sudara dva univerzuma. Međutim, Čari ipak nije spreman da to proglasi činjenicom i traži još dokaza kako bi imao “siguran zaključak”..."... nigde objašnjenja zašto smatra to što smatra... ali zato su tu razni čoveci, spajkovi, bonobi, ffwsffgrljgrljiovi i ostali YouTube dokinsonovo-denetovski-krausovsko-hokingovsko dopisni copy/paste djaci-prvaci koji će nam objasniti da najprihvaćenija teorija Velikog Praska nije tačna i da je gravitacija u kombinaciji sa materijom i fluktuirajućim kvantnim poljima dovoljna da se sve stvori iz ničega , samo od sebe, iz čistog i potpunog ništavila jer je ukupni energetski bilans univerzuma jednak nuli tj. stvaranje univerzuma i sveg ostalog ne košta ništa... tj. multiverzumi su dovoljni da nam pokažu kako je materija beskonačna i kao takva stvaralačko-životno obdarena sama od sebe i da je najnormalnija stvar, da onda (zar može drugačije) stvara univerzume i munjama i gromovima omugućava da "nabadaju" organsku materiju i "stvore" život i svest i ljubav... Čari, ne brini, sada će ti neki srBski "stručnjaci za sve (kojima je malo falilo da izmisle nešto)" pružiti još dokaza da si u pravu...
pre 8 godina
@Ana-bg
I ja isto.
pre 8 godina
@Al.C.Hajmer Najs. Ukrstanjem gubis jednu dimenziju, veoma zanimljivo. Ali posto vec imamo 4d univerzum (t) mozda je ukrstanje 5d? A onda odakle 5d itd. Dolazimo do beskonacno dimenzija iliti paralelnih univerzuma sto je vec i ideja. I samo jos jednu stvar bih da kazem, to sto ima beskonacno univerzuma ne znaci da su svi dogadjaji u nekom verovatni. Ne mora da znaci da je Srbija ni u jedno zemlja blagostanja. Zamislite f(x)=x^2, x ide od minus do plus beskonacno. Iako ima beskonacno funkcija, ne pojavljuju se svi brojevi
pre 8 godina
"jer je postojanje ISTIH nemoguće dokazati" kaže pismeni novinar.
Pa paralelni univerzum o kojem se priča nije ISTI kao ovaj naš, u tome je cela stvar.
Isti nije isto što i "Njihovo", osim u glavama neobrazovanih političara i voditelja. Stoga, barem kada prepričavate "Novosti" iz sfere nauke, pokušajte da pišete ispravno, a "iste" ostavite za onda kada pišete o nečemu što je identično kao i nešto drugo.
pre 8 godina
koliko i da postoji sam bog je pronadjen dokaz...
pre 8 godina
Droga...
pre 8 godina
Taj su dokaz ukrali iz mog podruma, kome da jih prijavim?
pre 8 godina
Nevernici, u kontekstu nauke, ne postoje. To su samo vernici koji veruju da nešto nije istina ili da ne postoji.
pre 8 godina
ma,sve je to samo plod ljudske maste..nema veze,zivot tako i tako pocinje krstenjem;)
pre 8 godina
@ Kako su se sudarili, ako su paralelni?
(Gari, 08. novembar 2015 21:41)
OVO DA SE PROGLASI ZA NAJBOLJI KOMENTAR SVIH VREMENA
pre 8 godina
U paralelnom univerzumu bg na vodi je vec izgradjen, Srbija je u EU, prosek plate je 1500e, a nasa reprezentacija igra finale evropskog prvenstva! Kako mi zaglavismo u pogresan univerzum.. :(
pre 8 godina
Ljudski je biti prkosan. Srbski je biti prkosan prema svemu što ne razumemo: Nauci, umetnosti, padežima, gramatici...
pre 8 godina
Dokaz tome je da GPS ne bi radio da teorija relativiteta nije tacna.
(ffws, 8. novembar 2015 17:12)
To nije tačno. Korekcija satova na satelitima se samo zove relativističkom, ali nije jednaka relativističkoj konstanti (gama). To je i nedvosmisleno dokazano nedavno kada se tražila greška Opere oko prebrzih neutrina. Da bi se dokazalo da ne postoje neutrini koji su brži od svetlosti, pronađena je "greška" baš u tome da je ekipa Opere za sinhronizaciju satova koristila relativističko gama, a ne pravu konstantu kojom se satovi koriguju (koja je empiririjski podatak i važi samo za cezijumske satove).
Nema dilatacije vremena, nego satovi žure ili kasne kada su u različitom gravitacionom ili inercijalnom polju. A nema dilatacije vremena zato što nema vremena, te tako nema šta ni da dilatira.
Sasvim je u redu da se fizičke pojave dokazuju matematički, ali integracija fizike i matematike je postala toliko tesna da su ljudi skloni da matematičke modele preslikavaju na fiziku. Tako su nastale multidimenzije, paralelni univerzumi, pa i to vreme koje je ništa drugo do naša emulacija kretanja. Ni jedan sat ne prikazuje vreme, koliko god da da mi to "podrazumevamo", već neko jednoliko kretanje (ili oscilovanje, tj. isto).
Upotrebiću jednostavniju analogiju: u bestežinskom stanju peščani sat stoji. Da li to znači da u bestežinskom stanju vreme stoji? "Atomski" satovi su tačniji, ali jednako satovi koliko i peščani
pre 8 godina
Aj prvo objasnite kako je nastalo 1.Vreme(tok) 2.Prostor u svemiru.3.Materija(odakle je došla) ...ako neko da odgovor ja se odricem Alaha...
(Mehmed, 8. novembar 2015 19:18)
1. Vreme nije ni nastalo. Vreme je apstrakt našeg uma, baš kao i Alah i služi nam u istu svrhu: da bismo lakše objasnili svet oko nas. Nažalost, kao i sa Alahom, umesto da to objašnjenje postane lakše, dodatno je skomplikovano time što smo i jednome i drugome dodali atribut fizičke stvarnosti, sposobnost da na bilo koji način utiče na realni svet oko nas koji čine tačka 2. i tačka 3. (prostor i materija, univerzum).
Vreme je Alah ili Alah je vreme; možemo to zvati kako želimo, ali je to isti pojam.
pre 8 godina
Naravno da postoji drugi, ali nije takav kakav ga nauka objasnjava. Taj je netvaran, duhovan, nevidljiv i vecan. Taj se ne moze detektovati nikakvim spravama jer je nevidljiv, nije od ove tvari koja nas okruzuje. Tesko je ljudima da svate taj duhovni svet koji je bezvremenski i bezprostoran, jer nas sve sto nas okruzuje ima pocetak, kraj, prostor i vreme, a ipak se moze taj duhovni svet shvatiti, uz pomoc molitve. U njemu obitava bezpocetni i predvecni Tvorac koji je stvorio i tvaran svet i Njemu hvala i slava sto nam je podario ovaj predivan zivot.
pre 8 godina
"Otkriveno je da su u ranom univerzumu postojale anomalije u rasporedu kosmičke mikrotalasne radijacije, koje ne mogu biti objašnjene osim ukoliko se u priču ne uvedu drugi univerzumi i gravitacioni uticaj koji oni imaju na naš.
Na mapi koju je napravio teleskop na „Planku“ jasno se vidi da je koncentracija radijacije mnogo jača na južnoj polovini, dok na sredini postoji „mrtva tačka“, koja se ne uklapa u standardni model fizike sa jednim univerzumom.
Ove anomalije su, inače, 2005. godine predvideli Lora Mersini Houton, fizičarka sa Univerziteta Severna Karolina, i Ričard Holmen, profesor na Univerzitetu Karnegi Melon".
Tekst iz prosle godine.
pre 8 godina
@covek
Dzaba se trudis. Covek jednostavno ne zeli da shvati.
Da ga zaista interesuje tematika:
- sam bi potrazio originalan na internetu
- procitao ga (dole sam mu uredno ostavio linkove posto je lamentirao nad tekstom)
Odatle mozes zakljuciti, induktivno doduse, da ili ga tematika ne interesuje, osim u kontekstu eristicke dijalektike, ili nema dovoljno strucnih znanja da bi pratio tekst (mozda i problem sa engleskim)...ili, najverovatnije kombinacija.
pre 8 godina
@srb
Naravno da kao naucnik sa jednim nalazom ne moze da kaze "nije" ili "jeste". U nauci nikad nije dovoljan jedan rad da bi se neka teza osporila ili potvrdila. Nauka je spor, dugacak proces koji zahteva saradnju i konstantnu nadogradnju. U nauci se sve moze osporiti i (gotovo) nista nije sigurno. To je ono sto vecina ljudi koja se njome ne bavi, ne razume.
pre 8 godina
LOL ... pa kako ljude ne mrzi da pišu komentare a da pri tom ne znaju ni o čemu je vest :) ... paralelni svemir je jedan ili više svemira koji egzistiraju u ovom momentu ... paralalni svemir može ali ne mora da ima iste zakone kao naš ... multiverzum je posledica kvantne fizike i predstavlja ideju o skoro beskonačnom broju klonova našeg univerzuma ... to su dva totalno drugačija pojma ... pozadinsko zračenje je relikt BigBenga a određene nepravilnosti u njemu se mogu tumačiti i dodirom ili presekom paralelnih svemira ... kao presek dva skupa ili dodir dva balona ... a jedan od potrebnih dokaza se traži i u LHC/Ženevi ...
pre 8 godina
U nekom od tih Srbi upravljaju svetom ali u ovoj nema sanse nazalost, ili na svu srecu ...:-)
pre 8 godina
(protivotrov, 9. novembar 2015 10:13)
:) ... daklem, paralelni svemir bi po ovom modelu, bio svemir koji je nastao pri BigBengu alu se "odvojio" od našeg svemira ... BigBeng je zajednički početak a nepravilnosti u pozadinskom zračenju možda opravdavaju takav model ... dakle početna tačka je zajednička a dalji razvoj je diskutabilan ... "u ovom momentu" je literarno pojašnjenje egzistencije, jer ako je model tačan, onda je osnovano pretpostaviti da taj svemir i dalje egzistira ... čak štaviše nema nekog posebnog razloga zašto bi postojao samo jedan ili dva odvojena ili paralelna svemira, može ih biti prilično veliki broj ali to je već spekulacija ... u ovom modelu je pokušano objašnjenje napravilnosti u pretpostavljeno homogenoj slici zračenja ...
Multiverzum je posledica kvantne fizike ... beskonačno ima svoje posledice a "skoro beskonačno" je namerno upotrebljen termin da opiše skoro beskonačni broj varijacija ... u 1500 karaktera zaista ne mogu da se bavim dokazima već samo da opisujem rečima ... svaki pokušaj literarizacije matematičko-fizičkih modela nosi sa sobom aproskimacije i one su sastavni deo i mog komentara ...
drugi paralelni svemiri se mogu izvesti iz M-teorije ili 11D svemira ali samo ako bi to mogli da dokažemo u LHC ... imamo tehologiju, imamo eksperiment a da li će se to i desiti - videćemo ... do tada i dalje živimo u 4D svemitu sa mnogim nepoznanicama oko prirode realnog.
pre 8 godina
Ne znam kako vi, ali ja sam se uzbudio.
pre 8 godina
LSD "vrši posao"...definitivno!
pre 8 godina
Ako verujete u teoriju velikog praska onda morate verovati i u multiuniverzum.Izuzetno je mala verovatnoca da je nas kosmos jedini jer da se posle velikog praska materija raspoledila samo malo drugacije mi verovatno ne bi nikad nastali.Pretpostavlja se da postoje mnogi kosmosi u kojima vladaju potpuno drugacije zakonitosti mada je moguce da postoje kosmosi koji su slicni nasem.Mislim da je nama nemoguce da dokazemo postojanje multiuniverzuma jer su ti drugi kosmosi u pravom smuslu reci paralerni.
pre 8 godina
ne volim kad naucnici ne znaju nesto da odjasne i onda samo svrstaju tu pojavu u paralelni univerzum. slican princip su ranije imali sa bogom. sta god nismo znali da objasnimo pripisivali smo bogu
pre 8 godina
Taština praznine
pre 8 godina
11D univerzum(i). Tu je sve "moguće"!
pre 8 godina
Mnoge stvari ne znamo i ne treba da se opterećujemo sa time. Šta je čovek znao pre 1000 godina? Bio glup ko i danas. Povremeno se pojavi odoba poput da Vinčija i Tesle koji naprave ključni pomak u svetu. Jedini kočničari su oni koji skupljaju profit od stare trhnologije i ne daju razvoj koji bi nam potpuno olaksao život i učinio ga dugotrajim i lagodnim.
pre 8 godina
Kosmičko pozadinsko, mikrotalasno zračenje je jedan od ključnih dokaza za teoriju "velikog praska", naime 60-tih godina prošlog veka dvojica Amera testirali su specijalnu antenu za mikrotalase i registrovali su šum na odredjenoj talasnoj dužini(koja odgovara zračenju crnog tela na oko 3 kelvina),koji dolazi iz svih pravaca. Što god su pokušavali da ga otklone nije im polazilo za rukom, čak su čistili antenu od ptičijeg izmeta.Jedino racionalno objašnjenje je bilo da se radi od odjeku "velikog praska" koji se sa milijardi stepeni ohladio za vreme postojanja vasione na 3 K.Uz činjenicu da se svemir širi (uočio E. Habl(po njemu je nazvan kosmički teleskop) 20-tih godina XX veka),dokaz koji je dao za pravo Velikom prasku u odnosu na teorije stacionarnog stanja.A tamna materija je ona materija koja mora da postoji u i oko galaksija i galaktičkih jata da se ova ne bi raspala ili je to osobina prostora u makro razmerama?Postoji još i misteriozna "tamna energija" koja ubrzava naš kosmos, ili je to osobina prostora u makro makro razmerama.Uzgred budi rečeno pri nastanku svemira (u "velikom prasku") počelo je širenje prostora, vremena i materije u njemu, nije to bila neka eksplozija u prostoru.Ovde je reč o "našim prostornim dimenzijama (x,y,z) i našem vremenu Teoretski tih dimenzija može biti beskonačno, i takodje teoretski može postojati beskonačnost univerzuma(ovo je množina) smotanih na ultra malom ovom našem prostoru ili smo i mi jedan od mnogih u nekom mega mega svemiru.
pre 8 godina
Jedno je sigurno. A to je da nista ne znamo...
pre 8 godina
Ko se bar malo razume u fiziku i kosmologiju zna da je mapa kosmickog pozadinskog zracenja jedan od dokaza za postojanje tamne materije, a ne paralelnog univerzuma.
pre 8 godina
Nebeski narod u nebeskom univerzumu i nebeskim problemima. Dokle smo sami sebe doveli? Samo nam laži daju prividnu sigurnost.
pre 8 godina
Zar nije jos Sir Roger Penrose objasnio i predvideo eone, tj. da se u CMBR vide obrisi prethidnih univerzuma?
pre 8 godina
(čovek, 9. novembar 2015 00:12
"paralelni svemir je jedan ili više svemira koji egzistiraju u ovom momentu"... LOL, stvarno, u ovom momentu... a dokaz za tako smelu tvrdnju?
"multiverzum je posledica kvantne fizike i predstavlja ideju o skoro beskonačnom broju klonova našeg univerzuma ... "... LOL, skoro pa beskonačno... pošto znam da si školovan čovek, shvatiću ovo kao nepažnju pri pisanju... razlika izmedju skoro beskonačno i beskonačno je beskonačna... beskonačnost može da bude samo jedna... a ovo da je multiverzum posledica kvantne fizike i ne treba komentarisati...
"a određene nepravilnosti u njemu se mogu tumačiti i dodirom ili presekom paralelnih svemira"... LOL, mogu a i ne moraju... kako se kome ćefne... i sve ovo bez ijednog dokaza prihvaćenog u relevantnoj naučnoj zajednici... kako reče jedan vaš- Ono što se bez dokaza prihvata, tako se i bez dokaza može odbaciti (parafraziram)...
p.s. egzistiraju u ovom momentu... nije nego... hahaha...
pre 8 godina
@nole korišćenje reči "isti" u kontekstu koji ti navodiš je često u kolokvijalnom govoru, ali nepravilno.
pre 8 godina
Aa to je ono kad leptir istetovira na svojim leđima znate već šta :-D
pre 8 godina
uf uf svashta bi vam piso ali ne smem kasti
pre 8 godina
I da jeste, sta cete s'tim? Zaludan pop i jarice krsti...
pre 8 godina
sve postoji i sve je moguce .
pre 8 godina
naucnici postali svestenici i filozofi a svestenici ekononisti a filozofi politicari.... svet se vraca u mracna vremena.
pre 8 godina
@laki
Sjajno!
pre 8 godina
Nemate bre pojma...;-) Paralelni univerzumi su izmišljotine ateista...kao ako je ovaj svet nastao ni od čega u velikom prasku, onda je logično da je nastao NEČIJOM voljom. E pa tu sad dolaze neverne tome naučnici koji pokušavaju da dokažu na sve nemoglije načine da to nije jedini univerzum, nego kao ima ih beskonačno, sami se stvaraju u mnogim velikim praskovima itd....samo da izbace NJEGA....to vam je to, hvala na pažnji.
pre 8 godina
Kolko lupaju ovi naucnici,sede ispijaju kavicu i samo izmisljaju nesto.
pre 8 godina
Ako ima neka malo manja glupost pa i da sazvacem ali ovo,ovo je mnogo.
pre 8 godina
To su moje jednomesečne čarape, poslate u misiju.
pre 8 godina
Kako bih jeo jagnjetine. Uh
pre 8 godina
Kosmolog? Da li je to naučnik ili ljubitelj? Niko nikada od ozbiljnih i stručnih ljudi ne bi rekao "mislim,verujem". Nisi ti prijatelju tu da bi "mislio" ili "verovao" , već si tu da kažeš. Nauka je dokazala to,to i to na osnovu činjenica tih,tih i tih. Žali bože ovih današnjih naučnika kada ja sa srednjom školom znam da oni ništa ne znaju. :-S
pre 8 godina
Srbija u poredjenju sa normalnim svetom?
pre 8 godina
Aj prvo objasnite kako je nastalo 1.Vreme(tok) 2.Prostor u svemiru.3.Materija(odakle je došla) ...ako neko da odgovor ja se odricem Alaha...
Vidim da vi nesto i ne verujete u boga jer znate odgovor na ova tri pitanja pa da vam se prodruzim...
Pozz iz Sandzaka..
pre 8 godina
Ovo je čisto mlaćenje prazne slame.
pre 8 godina
danas svaka budala moze da bude naucnik. i novinar.
pre 8 godina
Dokazivanje bilo cega u vezi s svemirom i tim takvim doatignucima trenutno je nemoguce. ja smatram da ljudi jos nisu dovoljno evoluirali da buli mogli da otkriju tako nesto postoji ono ili ne. Jer mi smo tek zagrebali na povrsinu i izveli neke prostije jednacine dokle za otkrivanje i dokazivane novih univerzuma treva izvesti jos nebrojeni broj formula pa tek onda doci do takvog otkrica i zagrebati jako duboko. Mada ako ovako nastavimo da se razvijamo kroz ratove i ko zna kakve strahote jos bikada necemo moci da dodjemo do takvih izuzetnih saznanja.
pre 8 godina
"jer je postojanje ISTIH nemoguće dokazati" kaže pismeni novinar.
Pa paralelni univerzum o kojem se priča nije ISTI kao ovaj naš, u tome je cela stvar.
Isti nije isto što i "Njihovo", osim u glavama neobrazovanih političara i voditelja. Stoga, barem kada prepričavate "Novosti" iz sfere nauke, pokušajte da pišete ispravno, a "iste" ostavite za onda kada pišete o nečemu što je identično kao i nešto drugo.
pre 8 godina
ma,sve je to samo plod ljudske maste..nema veze,zivot tako i tako pocinje krstenjem;)
pre 8 godina
bgh20 paralelni svemir i stanovnici sajberistana
pre 8 godina
Srbija u poredjenju sa normalnim svetom?
(Dokaz, 8. novembar 2015 15:45)
Srbija je po standardu zapravo u gornjih 30% sveta. Tako da je prosecni iliti "normalni" - normalizovani svet ispod nas. Sad naravno ako smatras normalnim da imas 5000e platu, ne radis nista a imas sve, onda je tacno da smo ispod tog normalnog nivoa.
pre 8 godina
Osim dr Radžeša Kutrapalija u istraživanju je sigurno učestvovao i dr Šeldon Kuper.
pre 8 godina
Taj su dokaz ukrali iz mog podruma, kome da jih prijavim?
pre 8 godina
Kolega je pogresio. On je zaslepljen idejom postojanja paralelnog univerzume, da zbog toga ne razmislja o putovanju kroz vreme. Pozadinsko zracenje je posledica rascepanog medjuprostora izmedju proslosti i buducnosti - sadasnjosti. U skorije vreme ce se poceti pojavljivati ljudi iz proslosti, dok one iz buducnosti necemo primetiti. A mi sami ce mo kroz taj rascep moci otici napred ili nazad. To sve naravno vodi ka raznim izmenama sadasnjosti koju poznajemo a postoji mogucnost da jedino tako moze nastati paralelni univerzum, ispravljanjem proslosti i dogadjaja koji su se desili. Veoma je siroka ovo tema da bi stala u jedan komentar. Vodi ka paralelnom univerzumu ali samo preko putovanja kroz vreme, koje je nemoguce izvesti vestackim putem, vec jedino kroz cepanje multikonstrigularnog opna oko svetlosne membrane koja se nalazi na ivicama "poznatog" univerzuma. Samim tim, u vodu pada teza o svemu poznatom u vezi univerzuma i njegove velicine. Nemoguce jw tvrditi da je nesto beskrajno a da je ostalo mnogo neistrazenog u tom prostoru nicega i svacega. Dokazi postoje oko nas da se to desavalo,kroz ljudsku istoriju ima isklesanih dokaza o posetiocima iz buducnosti, ali tada ih je bilo lakse primetiti nego sada. Pre par godina u Karakasu smo nas dvojica razgovarali na tu temu ali on slepo odbija da razmotri bilo cije misljenje ako se ne slaze sa njegovim, donekle se slazemo ali onda dodjemo do trenutka mimoilazenja. Hvala na vremenu koje ste izdvojili za citanje ovog teksta.
pre 8 godina
glupost je raspravljati o tome...iz beskonacnog u beskonacno, bez pocetka i kraja sve je moguce...
pre 8 godina
Neki veruju u ovo, a neki ne veruju. To znaci da ima vernika a i nevernika.
pre 8 godina
Verujem da postoji Raj. Hvala naučnicima što iznose dokaze da moje verovanje nije praznoverje.
pre 8 godina
Kako su se sudarili, ako su paralelni?
pre 8 godina
Pozadinsko zračenje i tamna materija je samo prevod za "NEZNAMO "
pre 8 godina
ne bih bio iznenadjen. OVAJ univerzum cemo uskoro novom generacijom teleskopa sagledati u celini a onda...idemo dalje...multiverzum...
pre 8 godina
"Čari smatra da je neobjašnjiva boja na mapi koja prikazuje kosmičko pozadinsko zračenje posledica sudara dva univerzuma. Međutim, Čari ipak nije spreman da to proglasi činjenicom i traži još dokaza kako bi imao “siguran zaključak”..."... nigde objašnjenja zašto smatra to što smatra... ali zato su tu razni čoveci, spajkovi, bonobi, ffwsffgrljgrljiovi i ostali YouTube dokinsonovo-denetovski-krausovsko-hokingovsko dopisni copy/paste djaci-prvaci koji će nam objasniti da najprihvaćenija teorija Velikog Praska nije tačna i da je gravitacija u kombinaciji sa materijom i fluktuirajućim kvantnim poljima dovoljna da se sve stvori iz ničega , samo od sebe, iz čistog i potpunog ništavila jer je ukupni energetski bilans univerzuma jednak nuli tj. stvaranje univerzuma i sveg ostalog ne košta ništa... tj. multiverzumi su dovoljni da nam pokažu kako je materija beskonačna i kao takva stvaralačko-životno obdarena sama od sebe i da je najnormalnija stvar, da onda (zar može drugačije) stvara univerzume i munjama i gromovima omugućava da "nabadaju" organsku materiju i "stvore" život i svest i ljubav... Čari, ne brini, sada će ti neki srBski "stručnjaci za sve (kojima je malo falilo da izmisle nešto)" pružiti još dokaza da si u pravu...
pre 8 godina
pa mi ovde delimicno i zivimo i tom paralelnom univerzumu, jer imamo izbor...jos malo.
pre 8 godina
Srbija u poredjenju sa normalnim svetom?
(Dokaz, 8. novembar 2015 15:45)
...
O da kako da ne...Taj normalan svet je u trulom fazonu već vekovima, konkretnije, još od početka. Glavna opsesija je kako nekoga osvojiti, porobiti, istrebiti, ideje o nad ljudima isl... I Srbija je trula, ništa ne sporim, ali i ceo svet je oduvek u haosu. Lokalna, malograđanska, tačnje palanačka filozofija, sigurno nije rešenje jednog ogromnog globalnog problema.
pre 8 godina
Naravno da postoji drugi, ali nije takav kakav ga nauka objasnjava. Taj je netvaran, duhovan, nevidljiv i vecan. Taj se ne moze detektovati nikakvim spravama jer je nevidljiv, nije od ove tvari koja nas okruzuje. Tesko je ljudima da svate taj duhovni svet koji je bezvremenski i bezprostoran, jer nas sve sto nas okruzuje ima pocetak, kraj, prostor i vreme, a ipak se moze taj duhovni svet shvatiti, uz pomoc molitve. U njemu obitava bezpocetni i predvecni Tvorac koji je stvorio i tvaran svet i Njemu hvala i slava sto nam je podario ovaj predivan zivot.
pre 8 godina
fringe
pre 8 godina
Droga...
pre 8 godina
Pronašli su nas,šta ćemo sada?
pre 8 godina
Počelo je
pre 8 godina
И ја сам фасциниран позадинским зрачењем и слажем се да је то сасвим нека друга димензија. Зато једва чекам лето... толико лепих позадина које зраче... а још кад уђем у ту другу димензију... ух ух ух
pre 8 godina
danas svaka budala moze da bude naucnik. i novinar.
(mc, 8. novembar 2015 19:42)
Isto tako svaka budala moze da ostavi komentar. zar ne ??/
pre 8 godina
Mozda me u paralelnom svetu devojka nije ostavila :)
pre 8 godina
Vučić i njegova bulumenta žive u paralelnom svemiru! Nakradoše se para, lele Bože!
pre 8 godina
Bas me briga ja cekam Fallout 4 i to je to
pre 8 godina
Postoji naravno, Nenad i ja smo zajedno u paralelnom univerzumu.
pre 8 godina
Obozavam tekstove sa ovim temama !
pre 8 godina
Dokaz je Srbija!
pre 8 godina
Idealna proporcija u prirodi i broj 1,618 u suštini nam govore da smo ipak dio nekog većeg plana u univerzumu.Nemoguće da se to slučajno dogodilo.
pre 8 godina
Znaci i tamo je baba-baba? Pa tamos i ovamos su dve babe.
pre 8 godina
Covjek ne moze da pojmi beskonacno veliko i malo, ali znamo da sto idemo vise u mikrosvijet energija je sve veca i obrnuto. Sto manje cestice energija se blizi beskonacnoj. Zakljucak se namece sam po sebi, ta ista beskonacna energija je u svakom od nas i u svemu i dijeli je sve u nasem univerzumu. to je zajednicki sadrzalac svega zivog i nezivog. Svi smo jedno u toj energiji (BOGU)
pre 8 godina
Imamo mi nas paralelni univerzum Parove i Farmu.
pre 8 godina
"Mislim da postoje milioni paralelnih univerzuma u kojima ima bar jedan JA koji misli da nema paralelnih univerzuma. E da mi ga je pronaći da malo popričam sa njim"...citat Šeldon-Big Bang Theory.
pre 8 godina
covece gde mi zivimo, garant nismo otkrili 0,1 % onoga sto postoji, a mislimo da nesto znamo. znamo 0,1 %. samo da nije manje. trenutno smo na nivou borbe
tv magova za ukidanje bar privremeno rijalitija
pre 8 godina
Mi već 25 godina znamo da postoji paraelni unverzum jer mi živimo u njemu!
pre 8 godina
Nevernici, u kontekstu nauke, ne postoje. To su samo vernici koji veruju da nešto nije istina ili da ne postoji.
pre 8 godina
koliko i da postoji sam bog je pronadjen dokaz...
pre 8 godina
@Al.C.Hajmer Najs. Ukrstanjem gubis jednu dimenziju, veoma zanimljivo. Ali posto vec imamo 4d univerzum (t) mozda je ukrstanje 5d? A onda odakle 5d itd. Dolazimo do beskonacno dimenzija iliti paralelnih univerzuma sto je vec i ideja. I samo jos jednu stvar bih da kazem, to sto ima beskonacno univerzuma ne znaci da su svi dogadjaji u nekom verovatni. Ne mora da znaci da je Srbija ni u jedno zemlja blagostanja. Zamislite f(x)=x^2, x ide od minus do plus beskonacno. Iako ima beskonacno funkcija, ne pojavljuju se svi brojevi
pre 8 godina
E,znao sam !!! U medijima je jedan,a u stvarnosti sasvim drugi svemir...
pre 8 godina
previše karija u čatniju!...zamisli tu scenu u maloj nevesti:-D..
pre 8 godina
"jer je postojanje ISTIH nemoguće dokazati" kaže pismeni novinar. - kaze pismeni Bojan.
to istih ne znaci da su univerzumi isti, nego se ta rec koristi da bi se izbeglo ponavljanje.
pazi: imao sam krusku i jabuku. iste sam prodao.
kapiras sad, pismeni bojane?
pre 8 godina
Paralelni univerzum..??
Pa naravno , tu je odavno....
Rijaliti univerzumi....
pre 8 godina
@singer
Svemir se širi brže nego što se kreće svetlost, tako da dok god zavisimo od "c" ništa od toga.
pre 8 godina
Од кад' ја то причам!
pre 8 godina
I ja zaglavim u ovom univerzumu gde vlada AvAv druzina...
pre 8 godina
Ne postoji samo jedan paralelni svemir nego mnostvo njih tzv mutiverzuma...
pre 8 godina
Kada se ukrste dve prave dobije se tačka, kada se međusobno presecaju dve ravni dobije se prava, presecanjem dva tela dobija se ravan. Možda je naš univerzum mesto preseka dva 4d prostora?
pre 8 godina
Koliko komentatora koji sve znaju, pa blago nama!
pre 8 godina
Ovo je komentar. Dokaži da nije.
pre 8 godina
"Dokazivanje bilo cega u vezi s svemirom i tim takvim doatignucima trenutno je nemoguce. ja smatram da ljudi jos nisu dovoljno evoluirali da buli mogli da otkriju tako nesto postoji ono ili ne. Jer mi smo tek zagrebali na povrsinu i izveli neke prostije jednacine dokle za otkrivanje i dokazivane novih univerzuma treva izvesti jos nebrojeni broj formula pa tek onda doci do takvog otkrica i zagrebati jako duboko. Mada ako ovako nastavimo da se razvijamo kroz ratove i ko zna kakve strahote jos bikada necemo moci da dodjemo do takvih izuzetnih saznanja.
(Pametnjakovic Mladji, 8. novembar 2015 16:34)"
Istina je da znamo samo malo, ali dokazivanje je sasvim moguce. Dokaz tome je da GPS (Global Positioning System) ne bi radio da teorija relativiteta nije tacna. To je samo jedna od prakticnih aplikacija... Q.E.D.
pre 8 godina
To zracenje je vec poznato nauci ali niko ga ne moze sa sigurniscu objasniti.
pre 8 godina
@protivotrov
"...... nigde objašnjenja zašto smatra to što smatra... ali zato su tu razni coveci, spajkovi, bonobi, ffwsffgrljgrljiovi i ostali YouTube dokinsonovo-denetovski-krausovsko-hokingovsko dopisni copy/paste djaci-prvaci.."
Tvoj komentar su shvatiti kao nezadovoljstvo sto autor clanka nije naveo strucne reference i precizno fizicko-matematicko objasnjenje autora na koga se pozvao.
Evo, na liniji tvojih primedbi o copy/paste djacima prvacima, i originalan tekst autra Ranga-Ram Carija iz "The Astrophysical Journal":
- apstrakt: http://arxiv.org/abs/1510.00126
- celokupan tekst: http://arxiv.org/pdf/1510.00126v1.pdf
pre 8 godina
uf uf svashta bi vam piso ali ne smem kasti
pre 8 godina
Који сам ја себи краљ у паралелном свету!
pre 8 godina
Sto volim naslove: Nadjen dokaz, pa znak pitanja na kraju.
pre 8 godina
Samo da kazem da na Caltech-u radi ijedan profesor Srbin iz Odzaka. Pozdrav mom bratu Draganu Nikolicu, pred njim su velika dela...
pre 8 godina
Taština praznine
pre 8 godina
Текст је требао бити потпунији, то да боје на мапи космичког позадинског зрачења показују све и свашта јасно је сваком лаику попут мене који прати емисије ове тематике на Discovery Science, где се у свакој другој емисији појављују космолози који на сличан начин тумаче поједина подручја на овој мапи. Мене као просечног читаоца би интересовало мало дубље објашњење ове тврдње. Сама чињеница да постоји пар јако чудних локалитета на овој мапи која је иначе прилично униформна у свим правцима, није никаква новина, још од састављања ове мапе постоји питање појединих њених подручја која се не уклапају у шаблон.
pre 8 godina
@Ana-bg
I ja isto.
pre 8 godina
Nebeski narod u nebeskom univerzumu i nebeskim problemima. Dokle smo sami sebe doveli? Samo nam laži daju prividnu sigurnost.
pre 8 godina
Ko se bar malo razume u fiziku i kosmologiju zna da je mapa kosmickog pozadinskog zracenja jedan od dokaza za postojanje tamne materije, a ne paralelnog univerzuma.
pre 8 godina
(čovek, 9. novembar 2015 00:12
"paralelni svemir je jedan ili više svemira koji egzistiraju u ovom momentu"... LOL, stvarno, u ovom momentu... a dokaz za tako smelu tvrdnju?
"multiverzum je posledica kvantne fizike i predstavlja ideju o skoro beskonačnom broju klonova našeg univerzuma ... "... LOL, skoro pa beskonačno... pošto znam da si školovan čovek, shvatiću ovo kao nepažnju pri pisanju... razlika izmedju skoro beskonačno i beskonačno je beskonačna... beskonačnost može da bude samo jedna... a ovo da je multiverzum posledica kvantne fizike i ne treba komentarisati...
"a određene nepravilnosti u njemu se mogu tumačiti i dodirom ili presekom paralelnih svemira"... LOL, mogu a i ne moraju... kako se kome ćefne... i sve ovo bez ijednog dokaza prihvaćenog u relevantnoj naučnoj zajednici... kako reče jedan vaš- Ono što se bez dokaza prihvata, tako se i bez dokaza može odbaciti (parafraziram)...
p.s. egzistiraju u ovom momentu... nije nego... hahaha...
pre 8 godina
Jedno je sigurno. A to je da nista ne znamo...
pre 8 godina
naucnici postali svestenici i filozofi a svestenici ekononisti a filozofi politicari.... svet se vraca u mracna vremena.
pre 8 godina
ne volim kad naucnici ne znaju nesto da odjasne i onda samo svrstaju tu pojavu u paralelni univerzum. slican princip su ranije imali sa bogom. sta god nismo znali da objasnimo pripisivali smo bogu
pre 8 godina
I da jeste, sta cete s'tim? Zaludan pop i jarice krsti...
pre 8 godina
Vest jako zanimljiva jer nije u pitanju nekakvo "rekla-kazala" naklapanje, vec je strucan rad objavljen u jednom od najboljih svetskih magazina,ali zasto (pitanje redakciji) ne dajete prosirene komentare i tektstove nekih nasih naucnika i novinara na ovakve teme, da i mi koji ne znamo puno o tematici dobijemo dodatno znanje. Voleo sam da citam ovde na b92 clanke Milana Cirkovica i Darka Donevskog, blog Nsarskog, steta sto ih vise nema.
pre 8 godina
Aj prvo objasnite kako je nastalo 1.Vreme(tok) 2.Prostor u svemiru.3.Materija(odakle je došla) ...ako neko da odgovor ja se odricem Alaha...
(Mehmed, 8. novembar 2015 19:18)
1. Vreme nije ni nastalo. Vreme je apstrakt našeg uma, baš kao i Alah i služi nam u istu svrhu: da bismo lakše objasnili svet oko nas. Nažalost, kao i sa Alahom, umesto da to objašnjenje postane lakše, dodatno je skomplikovano time što smo i jednome i drugome dodali atribut fizičke stvarnosti, sposobnost da na bilo koji način utiče na realni svet oko nas koji čine tačka 2. i tačka 3. (prostor i materija, univerzum).
Vreme je Alah ili Alah je vreme; možemo to zvati kako želimo, ali je to isti pojam.
pre 8 godina
"Otkriveno je da su u ranom univerzumu postojale anomalije u rasporedu kosmičke mikrotalasne radijacije, koje ne mogu biti objašnjene osim ukoliko se u priču ne uvedu drugi univerzumi i gravitacioni uticaj koji oni imaju na naš.
Na mapi koju je napravio teleskop na „Planku“ jasno se vidi da je koncentracija radijacije mnogo jača na južnoj polovini, dok na sredini postoji „mrtva tačka“, koja se ne uklapa u standardni model fizike sa jednim univerzumom.
Ove anomalije su, inače, 2005. godine predvideli Lora Mersini Houton, fizičarka sa Univerziteta Severna Karolina, i Ričard Holmen, profesor na Univerzitetu Karnegi Melon".
Tekst iz prosle godine.
pre 8 godina
Aa to je ono kad leptir istetovira na svojim leđima znate već šta :-D
pre 8 godina
@ Kako su se sudarili, ako su paralelni?
(Gari, 08. novembar 2015 21:41)
OVO DA SE PROGLASI ZA NAJBOLJI KOMENTAR SVIH VREMENA
pre 8 godina
Zar nije jos Sir Roger Penrose objasnio i predvideo eone, tj. da se u CMBR vide obrisi prethidnih univerzuma?
pre 8 godina
Mnoge stvari ne znamo i ne treba da se opterećujemo sa time. Šta je čovek znao pre 1000 godina? Bio glup ko i danas. Povremeno se pojavi odoba poput da Vinčija i Tesle koji naprave ključni pomak u svetu. Jedini kočničari su oni koji skupljaju profit od stare trhnologije i ne daju razvoj koji bi nam potpuno olaksao život i učinio ga dugotrajim i lagodnim.
pre 8 godina
U paralelnom univerzumu bg na vodi je vec izgradjen, Srbija je u EU, prosek plate je 1500e, a nasa reprezentacija igra finale evropskog prvenstva! Kako mi zaglavismo u pogresan univerzum.. :(
pre 8 godina
11D univerzum(i). Tu je sve "moguće"!
pre 8 godina
Kosmičko pozadinsko, mikrotalasno zračenje je jedan od ključnih dokaza za teoriju "velikog praska", naime 60-tih godina prošlog veka dvojica Amera testirali su specijalnu antenu za mikrotalase i registrovali su šum na odredjenoj talasnoj dužini(koja odgovara zračenju crnog tela na oko 3 kelvina),koji dolazi iz svih pravaca. Što god su pokušavali da ga otklone nije im polazilo za rukom, čak su čistili antenu od ptičijeg izmeta.Jedino racionalno objašnjenje je bilo da se radi od odjeku "velikog praska" koji se sa milijardi stepeni ohladio za vreme postojanja vasione na 3 K.Uz činjenicu da se svemir širi (uočio E. Habl(po njemu je nazvan kosmički teleskop) 20-tih godina XX veka),dokaz koji je dao za pravo Velikom prasku u odnosu na teorije stacionarnog stanja.A tamna materija je ona materija koja mora da postoji u i oko galaksija i galaktičkih jata da se ova ne bi raspala ili je to osobina prostora u makro razmerama?Postoji još i misteriozna "tamna energija" koja ubrzava naš kosmos, ili je to osobina prostora u makro makro razmerama.Uzgred budi rečeno pri nastanku svemira (u "velikom prasku") počelo je širenje prostora, vremena i materije u njemu, nije to bila neka eksplozija u prostoru.Ovde je reč o "našim prostornim dimenzijama (x,y,z) i našem vremenu Teoretski tih dimenzija može biti beskonačno, i takodje teoretski može postojati beskonačnost univerzuma(ovo je množina) smotanih na ultra malom ovom našem prostoru ili smo i mi jedan od mnogih u nekom mega mega svemiru.
pre 8 godina
(protivotrov, 9. novembar 2015 10:13)
:) ... daklem, paralelni svemir bi po ovom modelu, bio svemir koji je nastao pri BigBengu alu se "odvojio" od našeg svemira ... BigBeng je zajednički početak a nepravilnosti u pozadinskom zračenju možda opravdavaju takav model ... dakle početna tačka je zajednička a dalji razvoj je diskutabilan ... "u ovom momentu" je literarno pojašnjenje egzistencije, jer ako je model tačan, onda je osnovano pretpostaviti da taj svemir i dalje egzistira ... čak štaviše nema nekog posebnog razloga zašto bi postojao samo jedan ili dva odvojena ili paralelna svemira, može ih biti prilično veliki broj ali to je već spekulacija ... u ovom modelu je pokušano objašnjenje napravilnosti u pretpostavljeno homogenoj slici zračenja ...
Multiverzum je posledica kvantne fizike ... beskonačno ima svoje posledice a "skoro beskonačno" je namerno upotrebljen termin da opiše skoro beskonačni broj varijacija ... u 1500 karaktera zaista ne mogu da se bavim dokazima već samo da opisujem rečima ... svaki pokušaj literarizacije matematičko-fizičkih modela nosi sa sobom aproskimacije i one su sastavni deo i mog komentara ...
drugi paralelni svemiri se mogu izvesti iz M-teorije ili 11D svemira ali samo ako bi to mogli da dokažemo u LHC ... imamo tehologiju, imamo eksperiment a da li će se to i desiti - videćemo ... do tada i dalje živimo u 4D svemitu sa mnogim nepoznanicama oko prirode realnog.
pre 8 godina
@nole korišćenje reči "isti" u kontekstu koji ti navodiš je često u kolokvijalnom govoru, ali nepravilno.
pre 8 godina
LOL ... pa kako ljude ne mrzi da pišu komentare a da pri tom ne znaju ni o čemu je vest :) ... paralelni svemir je jedan ili više svemira koji egzistiraju u ovom momentu ... paralalni svemir može ali ne mora da ima iste zakone kao naš ... multiverzum je posledica kvantne fizike i predstavlja ideju o skoro beskonačnom broju klonova našeg univerzuma ... to su dva totalno drugačija pojma ... pozadinsko zračenje je relikt BigBenga a određene nepravilnosti u njemu se mogu tumačiti i dodirom ili presekom paralelnih svemira ... kao presek dva skupa ili dodir dva balona ... a jedan od potrebnih dokaza se traži i u LHC/Ženevi ...
pre 8 godina
Ako verujete u teoriju velikog praska onda morate verovati i u multiuniverzum.Izuzetno je mala verovatnoca da je nas kosmos jedini jer da se posle velikog praska materija raspoledila samo malo drugacije mi verovatno ne bi nikad nastali.Pretpostavlja se da postoje mnogi kosmosi u kojima vladaju potpuno drugacije zakonitosti mada je moguce da postoje kosmosi koji su slicni nasem.Mislim da je nama nemoguce da dokazemo postojanje multiuniverzuma jer su ti drugi kosmosi u pravom smuslu reci paralerni.
pre 8 godina
Ljudski je biti prkosan. Srbski je biti prkosan prema svemu što ne razumemo: Nauci, umetnosti, padežima, gramatici...
pre 8 godina
sve postoji i sve je moguce .
pre 8 godina
@srb
Naravno da kao naucnik sa jednim nalazom ne moze da kaze "nije" ili "jeste". U nauci nikad nije dovoljan jedan rad da bi se neka teza osporila ili potvrdila. Nauka je spor, dugacak proces koji zahteva saradnju i konstantnu nadogradnju. U nauci se sve moze osporiti i (gotovo) nista nije sigurno. To je ono sto vecina ljudi koja se njome ne bavi, ne razume.
pre 8 godina
Ne znam kako vi, ali ja sam se uzbudio.
pre 8 godina
Dokaz tome je da GPS ne bi radio da teorija relativiteta nije tacna.
(ffws, 8. novembar 2015 17:12)
To nije tačno. Korekcija satova na satelitima se samo zove relativističkom, ali nije jednaka relativističkoj konstanti (gama). To je i nedvosmisleno dokazano nedavno kada se tražila greška Opere oko prebrzih neutrina. Da bi se dokazalo da ne postoje neutrini koji su brži od svetlosti, pronađena je "greška" baš u tome da je ekipa Opere za sinhronizaciju satova koristila relativističko gama, a ne pravu konstantu kojom se satovi koriguju (koja je empiririjski podatak i važi samo za cezijumske satove).
Nema dilatacije vremena, nego satovi žure ili kasne kada su u različitom gravitacionom ili inercijalnom polju. A nema dilatacije vremena zato što nema vremena, te tako nema šta ni da dilatira.
Sasvim je u redu da se fizičke pojave dokazuju matematički, ali integracija fizike i matematike je postala toliko tesna da su ljudi skloni da matematičke modele preslikavaju na fiziku. Tako su nastale multidimenzije, paralelni univerzumi, pa i to vreme koje je ništa drugo do naša emulacija kretanja. Ni jedan sat ne prikazuje vreme, koliko god da da mi to "podrazumevamo", već neko jednoliko kretanje (ili oscilovanje, tj. isto).
Upotrebiću jednostavniju analogiju: u bestežinskom stanju peščani sat stoji. Da li to znači da u bestežinskom stanju vreme stoji? "Atomski" satovi su tačniji, ali jednako satovi koliko i peščani
pre 8 godina
@laki
Sjajno!
pre 8 godina
U nekom od tih Srbi upravljaju svetom ali u ovoj nema sanse nazalost, ili na svu srecu ...:-)
pre 8 godina
@covek
Dzaba se trudis. Covek jednostavno ne zeli da shvati.
Da ga zaista interesuje tematika:
- sam bi potrazio originalan na internetu
- procitao ga (dole sam mu uredno ostavio linkove posto je lamentirao nad tekstom)
Odatle mozes zakljuciti, induktivno doduse, da ili ga tematika ne interesuje, osim u kontekstu eristicke dijalektike, ili nema dovoljno strucnih znanja da bi pratio tekst (mozda i problem sa engleskim)...ili, najverovatnije kombinacija.
pre 8 godina
LSD "vrši posao"...definitivno!
101 Komentari
Sortiraj po: