Ponedeljak, 02.11.2015.

14:09

Mašina opere 2.500 puta i može u đubre

U kuhinjama mnogih domaćica u Srbiji još rade šporeti koji su proizvedeni i pre tri decenije, kao i mašine koje su davno postale "punoletne".

Izvor: Veèernje novosti

Mašina opere 2.500 puta i može u ðubre IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

73 Komentari

Sortiraj po:

djuro

pre 8 godina

@Kakvi stepeni? Valljda volti?
(Batak, 02. novembar 2015 14:47)

To su ti naši majstori druže!! Za euro neće pogriješiiti, iako nije naša valuta!
Ali, jedno su u pravu.. Uređaji će sigurno da izgore i na 140 i na 240 stepeni..
Možda se i istope...

Mitar

pre 8 godina

Radim u maloprodaji sa tehnickom robom vise od 10 godina. Slazem se da sve sto se pokvari kupac dobije pravo da trazi zamenu. Samo da dodam, znate li koliko ljudi trazi zamenu aparata jer misle da nakon 4 ili 5meseci ako kazu da nisu zadovoljni da ce dobiti novi. Razne gospodje koje klimaks jos nije napustio, muskarci koji su pred penzijom, nemaju ljudi sta da rade pa prete tuzbama. Razlozi: masina mi pere duze sada, ne izbacuje vodu do kraja (a u slivniku u zidu da vam ne pricam sta servis nadje) samo su neki od razloga da pokusaju da zamene. TV mi ne nalazi digitalne kanale kod Jotela samo hoce kod SBB a. To je tv u kvaru ja hocu novi itd. Samo da znate da takvi nikada ne dobiju zamenu jer servis utvrdi da je sve u redu sa aparatom, ali oni zele zamenu jel nisu zadovoljni. Pa kad bi bilo takve obaveze da sve mora da se zameni ako nisu zadovljni nakon 5 meseci ja ne verujem da bi sa nasim mentalitetom opstala neka firma sa belom tehnikom ovde.

It.

pre 8 godina

Sve je to isto. Zivim u inistr. kupio sam TV led itd... philips i pre neki dan ono crce ni oj majko.
Sada citam ovaj clanak i ne mogu da verujem tacno se uklapa u 20.000 rad.sati. jer sam ga kupio pre 2god i 2 meseca. A garancija bila 2god. Sreca jedino sto mogu ovde sebi da priustim ovakve greske i procene u kupovini. Zao mi je vas tamo.

Bogdan

pre 8 godina

whirpol je zakon, sudo masina 9 godina bez kvara, frizider 7 godina bez kvara, masina za ves 7 godina 2 puta sam menjao grejac koji kosta 800din. ali zato sve u A+ klasi, programi su im odlicni odlozeni start od 24h sta reci koliko para toliko i muzike! Inace strina mi ima sudo masinu koja pere vec 20tak godina svaki dan bez kvara i poucen njenim iskustvom samo Whirpol ali uvek A+ klasu!

razuma bez

pre 8 godina

ukucajte u Google 'planned obsolescence'... Nista cudno....
(Stockholm, 2. novembar 2015 18:45)

To su bese oni sto tvrde da se u tostere, pegle i fenove za kosu ugradjuju cipovi koji broje koliko se puta uredjaj upali?

planed obsolence, ili ti takozvano planirano zastarevanje nije druze nikakva tajna proizvodjaca i zavera masona, iluminata i ostalih neprijatelja slobodnog covecanstva...

Planirano zastarevanje je jednostavno nacin da se neke stvari ucine efikasnijim i jednostavnijim za koriscenje... Poenta je da ves masinu, kada se pokvari, odneses na reciklazu, a da je zafrljacis u najblizu reku ili kanal za odvodnjanjanje, kako to vecina srBa radi....

grom

pre 8 godina

A zamislite da vam sve sto kupite traje 20 godina i da se ne kvari. U roku od pet godina polovina ljudi bi ostalo bez posla, svetska ekonomija bi stala a ubrzo ne bismo imali sta da jedemo, posebno mi u Srbiji.

indesit ftw

pre 8 godina

INDESIT ves masina iz 2003;
WHIRLPOOL fridz i sudo masina iz 2003 i 2010;

sljakaju bez greske i popravki, a cijene su bile oko 300-350 evra po komadu..

svaka cast boschu i sl ali i oni su poceli kao samsung, jos malo pa ce i carape da prave...

dzoni

pre 8 godina

DA dodam za ovo sto kazu da nema razlicit kvalitet za razlicita trzista..2011 kupim high end laptop toshiba koji me kostao vise od 1000 eura..stvano sam verovao u tu marku ..bukvalno je tek izasao iz garancije ..dve godine i mesec dana i cvcr..samo odjednom crkao skroz na skroz..mrtav ,nikakve znake zivota ..nosio u razlicite servise ..nema nista..mora se menja cela ploca a za njega nigde u srbiji ploca nema..ali sta sam hteo da kazem..na samoj ploci laptopa stoji srebrnica nalepnica ..made for emerging EEMEA region ..ukusas u google i vidis sta to znaci east europe ,middle east ,africa a platio si ga isto kao i oni na zapadu a dobio tempirano djubre...od nove tehnike kupih jos i nexus 7 tablet..isto kao da ga tempirali ..samo sto izasao iz garancije crce touch screen ..i on im sad skuplja prasinu ..od tad samo polovnu tehniku kupujem pa ako crkne bar nisam pukao velike pare.

Aleksandar

pre 8 godina

Odavno je poznato da nijedan proizvod na nasem trzistu, prehrambeni ili bilo koji drugi, nije isti kao na trzistu EU. O kakvim usisivacima proizvedenim u Nemackoj prica gospodja, kada je sve od tehnike proizvedeno u Kini, odeca u Bangladesu, cipele u Vijetnamu. I da dodam da imam 40 godina staru masinu za ves "Gorenje" i, uz odrzavanje, radi sasvim lepo i ne bih je menjao ni za kakvu novu fensi masinu. Sa druge strane, masini za sudove koja je stara pet godina, majstor je trebao vec dva puta. Nista danas nije kvalitetno kao pre. Poenta je da budemo potrosacko drustvo, da sto vise kupujemo, kako bi proizvodjaci vise zaradjivali. Njima nije u interesu da Vam masina traje 40 godina, vec 4 godine, kako biste sto pre kupili novu. Ko god ima stare aparate, treba da pokusa da ih odrzava, jer su oni i u takvom stanju kvalitetniji od novih.

Frtalj atoma

pre 8 godina

Nemoj neko da mi pljuje BEKO!
Šporet,kombinovani frižider i veš mašina osnovni modeli,rade već 15godina bez kvara. Toliko o tome.

veljko

pre 8 godina

Zivim na zapadu vec 15 godina. Do sada sam kupio 2 ves masine. i pre tri meseca trecu. Izabrao sam ne tako poznatu i kvalitetnu marku (INDESIT) prva je bila u kombinaciji sa susenjem platio 380 €. Druga obicna platio 250€. Treca do 9 kg vesa platio 320€ sto dolazi do 900€. Ni jedna nije popravljana nego dok radi kako treba koristim. Uvek imam relativno novu masinu koja radi bez problema, cim problemi pocnu kupim drugu. Zato cu se uvek odluciti za jeftino. Moj dobar drug kupio MIELE ZA 1000€ radila 8 godina bez problema, a onda je pocelo prvi kvar i popravka od 280€, pa nakon godinu dana ponovo kvar ovaj put 300€, onda se odlucio kao i ja, jeftino i kad ode kupi novu.

Baxuz

pre 8 godina

Kupio auto sa 123.000 km i posle mesec dana crkne bosch pumpa. Eto to vam je taj bosch nemacki kvalitet, crklo posle mesec dana. Da zlo bude vece u servisu utvrdili da je auto presao 470.000km na zadnjem redovnom servisu, ovaj na placu ladno spustio kilometrazu.

the Blue

pre 8 godina

Kupili Indesit masinu i vrtela je 10. godina samo sa jednom intervencijom ( crkao je grejac ) koja je kostala oko 2.000 dinara. Dakle za 300 EUR deset godina svaki dan ili svaki drugi dan a to su tone opranog. Na kraju crkao lezaj na kazanu i zavrsila je na reciklazi. Onoliko koliko je radila vredela je tri puta vise nego sto je placena, prema tome ne vidim poentu ovog teksta.

nebojsa

pre 8 godina

Veš mašinu smo kupili 2003.godine, BECO. Od tada radi, jedna manja popravka od 600din. Inače je oprala veš dva mala deteta i nas dvoje, radi svaki dan. Toliko da je tehnika iz Turske loša.

bljuzga

pre 8 godina

inače za one koji kupuju samo u ino jer je sve brendirano u srbiji škart, kupim pre šest godina novi audi kvatro turbo benzinac u švedskoj, sačekam tri meseca da ga naprave, stigne, odrade nulti servis krenem odmah za beograd istog dana, pokvari mi se auto u nemačkoj, crkne kompresor klime

u srbiji kupim novu fijestu 2008, do danas samo zamenjena tri šrafa i sijalica, malo se vozi naravno i jako puno pazi, akumulator osma godina već, fabrički, kako radi teraće još osam rekao bih :-)

Majka

pre 8 godina

Nasa whirlpool masina je crkla 15ak dana po isteku garancije. I niko nije znao da nam kaze sta joj je. Samo je otkazala. Meni bilo zao, toliko se energije i materijala potrosilo, pa onda otpad i odlaganje..

milan

pre 8 godina

Savremene masine peru deset puta bolje od starih.Centrifuge od 1600 obrtaja, ves izlazi skoro suv.Pa neka traju 7 godina.Treba vam jedna prosecna plata za nju pa je bacite slobodno.Ranije se radilo dve godine za masinu pa sad vidite.Ovo je potrosacko drustvo i tu nema leka.

Bojan

pre 8 godina

Kvalitet pomenutih mašina iz naslova je daleko veći od kvaliteta novinara koji o njima pišu.

2500 - to je 7 godina svakodnevnog pranja. Ili 10 godina "normalnog"

izvoznik u pokušaju

pre 8 godina

Naruči naš čovek sa zaposlenjem u Ch kuhinju i belu tehniku za kućicu u Fr pa kad već vozi drvo da dopuni kamion tehnikom. Odaberemo Bosch uređaje zbog "kvaliteta" i pred sam njegov transfer novca a ja debelo u pripremi dokumentacije za izvoz on pita ovlašćeni servis u Fr da li važi internacionalna garancija i odgovor je da za uređaje iz Adria regije NE. Šta reći

Vlada

pre 8 godina

Ovde svi koriste neke skupe marke ili stare "dobre" uredjaje koji rade 30 godina a 15 puta su remontovani. A u realnosti svi jure i kupuju skart robu koju ne mogu da uvale ni Africkim plemenima tipa: Vox, Fox, Beko, Vistar, Schneider. Najveci problem sa takvim markama jeste sto se modeli prave u ekstremno malim serijama i posle vise od godinu dana je pakao naci rezervne delove kamoli drugi uredjaj za zamenu.

Zoki

pre 8 godina

Za utehu, slična je situacija i na Zapadu, ali je problem sam po sebi mnogo kompleksniji nego što na prvi pogled izgleda. Proizvodi koji traju su skuplji i samim tim teže dostupni. Nemački Miele usisivač ima garanciju od 10 godina ali košta kao 4 druga. Proizvodnju možete da pošaljete tamo gde je radna snaga jeftina, ali servisiranje se obavlja gde je roba prodata, a tamo je radna snaga skuplja. Tehnološki, neki proizvodi se unapređuju, tako da je nešto što je staro 5-6 godina danas zastarelo. Proizvodi se mnogo više nego ranije, mnogo više se i baca, što otvara potrebu za recikliranjem. Praktično bi bilo potrebno da se promeni ceo ovaj koncept, a to bi bilo veoma teško. Jedino možda ako bi se proizvođač obavezao da preuzme svoje proizvode koji više ne mogu da se koriste i reciklira ih o sopstvenom trošku. Naravno to bi podiglo cenu proizvoda.

k

pre 8 godina

ili da se standardizuju odredjeni delovi npr motori usisivaca. da pase svaki u svaki. to bi oborilo cenu i smanjilo kolicinu smeca a i bilo bi racuna da se popravlja...

ivan

pre 8 godina

Danasnja tehnika je mnogo jeftinija od one stare od pre 30 godina kada je moralo da se izdvoji nekoliko plata za tv ili ves masinu. I jos nesto, sramota je danas imati tehniku u kuci koja je proizvedena 80'. Sto se tice novcanog standarda to je vec druga tema ali i najveci razlog sto izgovaramo NEMA VISE KVALITET KAO RANIJE.

lzr

pre 8 godina

Nekada je trajalo pet puta duže, ali je i koštalo pet puta više. Ovako uvek imaš lepu, novu stvar, a u paramo ti dođe isto. Plus, sve to valjda proizvode neki ljudi, koji primaju plate. Tako da, sve mu dođe na isto, samo što sada ima stalnog posla za ljude.

zivcan_neki_lik

pre 8 godina

Nov LCD tv placen oko 25.000 pre 5 godina. Za vreme garancije bez ikakvih problema. Po isteku, krecu problemi...popravka 7000 dinara i nije original deo, a ako hocu original, onda da cekam 2 meseca i kosta 10.000!? Pa televizor ne vredi toliko polovan!!! Ovo mi se desavalo i sa mobilnim par puta i sa bojlerima...o kompjuteru necu ni da pricam.

Nevazno

pre 8 godina

kazu u tekstu: “Bošovi kućni aparati koji se prodaju na teritoriji Srbije su identičnog kvaliteta i performansi kao i aparati koji se prodaju na tržištu EU"
Jel sme neko to da potvrdi za ,,boshove" auto delove.Interesuje me sledece. Da je stvarno istina to sto pise u tekstu, kako drzavljani EU sa boshovim delovina ma autu smeji bez razmisljanja da se upute na put dugacak po par hiljada kilometara a mi srbi kad kupimo boshovu svecicu razmisljamo dal ce izdrzati do Beograda i nazad. A da ne pominjem brisace, filtere za ulje naftu i ostale sitnice.

hiavata

pre 8 godina

Samo majstori nisu spomenuli koliko prosecnih plata je bila ves masina pre 30 godina a koliko kosta danas. I ti elektro-mehanicki programatori su se redovno kvarili pa je majstor morao stalno da reaguje.

sivan

pre 8 godina

Pogledajte film na youtube Planirano zastarevanje. Nije ovo nimalo slucajno vec udruzeno delovanje proizvodjaca. Ovaj kriminal je vrlo tesko dokaziv zbog lobista koji su u svim sferama drustva i nacijama. Nece se vise ponoviti "Golf II"...

Aleksandar

pre 8 godina

Kupite Miele i trajace vam 20 godina bez kvara. Svako hoce jeftino pa se onda zali. E pa ne moze i jedno i drugo. Dakle postoje kvalitetne stvari samo nisu jeftine.

Iz iskustva

pre 8 godina

Sta je danas bolje:
- energetska efikasnost!
- duza garancija
- mnogo niza cena bele tehnike
- veci izbor pa ako zelite neosporan kvalitet mozete ga naci po nesto visoj ceni (Miele, Liebherr, Siemens, Bosch za zapadno trziste...)


Drugo je sto kupci u Srbiji kupuju tursku robu koju uvoze sumnjivi uvoznici bez ikakve podrske!

Ukoliko zelite kvalitet i manjak problema prva stavka neka vam bude dobra i ovlascena servisna mreza pa tek onda ostalo!

trt mrt

pre 8 godina

jeste, to je sve projektovano da radi 4-5 godina maksimum, međutim to važi za jeftinije modele aparata. ako kupite veš mašinu od 100 000 neće vam crći tako brzo. ako uporedite nekadašnje i današnje cene, tadašnje cene bi odgovarale današnjim cenama skupih modela. dakle otprilike danas je bolje jer skoro svako može da kupi neki jeftiniji model mašine za veš/sudove, a nekada većina nije mogla da kupi nikakvu

Marko

pre 8 godina

Inace jos jedna stvar na sve navedeno...: napunite masinu za ves ili sudove u osam uvece, jeftina struja krece od ponoci kao sto znamo na teritoriji cele Srbije, tri puta jeftinija inace, a vama se spava? Nema problema, odlozeni start je tu.

biljana

pre 8 godina

Radeci u ino kompanijama, znam da cesto proizvodjaci imaju obrazac zeljenog kvaliteta za razna trzista. Nazalost, nasi uglavnom popunjavaju zahtev za nizim kvalitetom, niza cena, racunajuci na bolju prodaju. Vrati im se to kao bumerang...

antibot

pre 8 godina

Ja ne znam, ovi ljudi sto pale masinu dva puta nedeljno, mora da se ne prljaju uopste.
(Rajko, 2. novembar 2015 15:41)

Ne, nego ne pustaju masinu za dva para gaca, jednu potkosulju i peskir...

Milan

pre 8 godina

Staviti zicane filtere na dovod vode i slavini.Videcete koko se kamenca nakupi.Redovno odvod cistiti i jednom u dva meseca pustiti na prazno kratak program bez praska i centrifuge radice bez problema.

Igor

pre 8 godina

Ima tu jos jedna stvar. Tehnologije sad mnogo brze napreduju. Nema bas mnogo smisla da 15 godina nemenjate uredjaj u kuci. Recimo masine od pre 15 su mnogo kabastije i losije peru uz mnogo vecu potrosnju struje. Nije trajanje jedino merilo.

Milosav

pre 8 godina

Ako masina pere svaki dan u godini (sto je malo verovatno) prema ovoj racunici trajace 7 godina. Znaci ako prepolovimo dobijamo 14 godina sto i nije lose.

razuma bez

pre 8 godina

Da, masina koja traje vec 30 godina, nije se kvarila, samo joj je zamenjen programator 2 puta, bubanj 3 puta i nekoliko puta je servisiran motor...

Nesto kao ona trigerova metla iz mucki...

Recimo da prosecna porodica u srbiji ukljucuje masinu za pranje vesa 3 puta nedeljno. Uz malo proste matematike, dolazi se do trajanja od 16 godina za tih 2500 pranja...

Druga stvar je cena.

Pre 30 godina, ljudi su za ves masinu radili 6 meseci. Danas, prosecna masina moze da se kupi za pola prosecne plate u srbiji...

Marko

pre 8 godina

“Ranije su se proizvodile mašine sa elektromehaničkim programatorima, a sada prave digitalne, električne module, sa kompjuterskim programom”, objašnjava Todorov.

A da neko objasni Todorovu da to znaci da je ranije dolazilo do pozara kada masina pokrene program a nestane vode recimo a da danas to ECU u masini detektuje i zaustavi rad odnosno spreci nastanak pozara?!

Neka zive u pecinama i puste nas na miru. Ovako su kudili i televizore pa i masine za sudove pa i ves nekada davno pa se danas bez njih ne moze.

Zubor potoka

pre 8 godina

2500 ciklusa pranja bi potrajalo preko 20 godina, ako bi palili masinu 2 puta nedeljno. Veeovatno ste omasili neku nulu ili zarez tu. :)

Alex

pre 8 godina

Samo je razlika sto kod nas covek da pola plate (ili celu) za ves masinu, a na zapadu da osminu plate, pa i nema veze sto potraje 5 godina :)

mc

pre 8 godina

ako perem ves dva puta nedeljno, to je 100 pranja za godinu, 1000 za deset... 2500 pranja je 25 godina....
a ranije se pazila tehnika, i kostala je 10 puta vise...
npr ves masina devedesetih je kostala 1500 maraka, danas za 200evra... ko je ovde lud?

problem je sto su plate male a ne sto su uredjaji losi..

Grid 2

pre 8 godina

U mojoj kući, mašina za veš ima dva ciklusa pranja dnevno. Ako bi oprala 2500 puta pre crkavanja, to bi značilo da je izdržala manje od 5 godina. Zato sam ja kupio Miele veš mašinu pa sam već deset godina bez kvara. Ona i sada kao polovna vredi kao nova Gorenje.

misa

pre 8 godina

Sony Bravia - 8 godina i dalje radi kao sat. Kupujte kvalitetno a ne jeftino i nema greske. Moji prijatelji su promenili u medjuvremenu po 2-3 televizora.

Beograd na vodi i hlebu

pre 8 godina

osovine sve tanje i ležajevi sve manji, ali su zato kod našihpametnih kupaca mašine koje primaju više kg veša sve popularnije. Pa neće valjda mašinu ispod 7kg i bar 1000obrtaja!

Marko.sky

pre 8 godina

Ja koristim gorenje masinu proizvedenu 86' ili 84', ima delova na izvol'te, jeftini, majstor po dolasku uzme 200 do 500 dinara, mada dosta stvari i sami znamo da zamenimo i popravimo... Ne bi je menjao ni za Bosch od 500-600 evra, nema sanse...

Nažalost tako je

pre 8 godina

Naravno,danas se sve pravi da izdrži garantni rok,moj dobar prijatelj ima starog Mercedesa iz '73 nikad nikakvih problema nema sa autom a vozi ga svakodnevno,a ja sam pre tri godine kupio nov reno clio posle 40000 sam morao da mu menjam menjač,danas se jednostavno proizvodjačima ne isplati da kupiš njihov proizvod i da ti traje 30 god.Danas je sve konfekcija,nažalost.

novi frižider drugi put

pre 8 godina

Pre 7 godina kupio sam BEKO frižder. Frizider nije hlaio kako treba. U naredna dva meseca majstori su dolazili tri puta. Na kraju sam od majstora dobio potvrdu da je frižider neispravan i da treba zamena. Ali u prodavnici gde sam kupio fižidre nisu htei ni da čuju. U predstavništvu kompanije BEKO još manje. Kao ni u dva udruženja za zaštitu potrošača.

llessa

pre 8 godina

"Na ispravnost uređaja u Beogradu utiče i loš napon. Nekada je 180, a nekad 240 stepeni"
a kad dodje do 360 stepeni , izvrti krug sa centifugom ??
jedinica za napon je volt.

seljadin

pre 8 godina

e pa da znate, moj brat radi na razvoju u jednoj USA velikoj firmi, prave razne stvari i ves masine, imaju fabrike svuda, kad prave delove, prave da mogu trajati par godina i kad prodje garancija da crknu, da bi kupili drugi.
To vam je kapitalizam, dobrodosli.
Firma je inace svetska.

zagi2

pre 8 godina

“Na ispravnost uređaja u Beogradu utiče i loš napon. Nekada je 180, a nekad 240 stepeni."

Ispravno bi bilo da prav ugao ima 90 stepeni, a da na 100 kljuca voda.

Milan

pre 8 godina

"Na primer, ako se određeni model usisivača proizvodi u fabrici u Nemačkoj, taj aparat se iz iste fabrike distribuira u sve zemlje u kojima se prodaje, uključujući i Srbiju i zemlje EU”

To je samo na primer, u stvarnosti se za Srbiju proizvodi u Rumuniji.

Inače postoji jedna veoma rasprostranjena pojava za svu vrstu robe, dakle ne samo tehničku (tu i ja imam iskustvo sa veš mašinama), a to je da uvoznici kupuju "škart" serije po bagatelnim cenama (kao robu za otpad) i prodaju ih ovde sasvim regularno, sindrom "torte sa otpada". Ne znam da li to rade zvanični distributeri ili ne ali poenta je da sam se u to uverio nebrojeno puta i više ništa brendirano ne kupujem u Srbiji jer se ovde nikome ne može verovati. U Srbiji jednostavno ne važi pravilo koliko para toliko muzike, ovde treba kupovati samo najneophodnije i što jeftinije jer ćeš ga ionako uskoro baciti, a pare treba trošiti kod renomiranih prodavaca na zapadu. Najkvalitetnija waterproof obuća renomiranog brenda mi se bukvalno raspala posle jedne sezone (pola godine) nošenja. Znate koliko mi traje taj ISTI MODEL ISTOG PROĐAČA kupljen u Austriji kod renomiranog prodavca? 7 godina. Kupio sam nove u Srbiji da zamene stare koje su izgrebane i izlizane ali još uvek cele i ne propuštaju. Sada sam se vratio na stare jer su se ove nove bukvalno raspale. Pametnom dovoljno.

Zeljko

pre 8 godina

Samo jedan brend bele tehnike se izdvaja po kvalitetu i trajnosti od ostalih koji su namerno projektovani da traju 5-7 godina a to je nemacki Miele koji se i danas projektuje za radni vek od 20tak godina ali im je i cena kao i radni vek 3-4 puta veca.

sebični gen

pre 8 godina

Recimo da uključujete mašinu 150 puta godišnje, što će reći svaki 3 dan, mašina će 2500 pranja obaviti za 16,5 godina. Toliko.

llessa

pre 8 godina

"Na ispravnost uređaja u Beogradu utiče i loš napon. Nekada je 180, a nekad 240 stepeni"
a kad dodje do 360 stepeni , izvrti krug sa centifugom ??
jedinica za napon je volt.

sebični gen

pre 8 godina

Recimo da uključujete mašinu 150 puta godišnje, što će reći svaki 3 dan, mašina će 2500 pranja obaviti za 16,5 godina. Toliko.

novi frižider drugi put

pre 8 godina

Pre 7 godina kupio sam BEKO frižder. Frizider nije hlaio kako treba. U naredna dva meseca majstori su dolazili tri puta. Na kraju sam od majstora dobio potvrdu da je frižider neispravan i da treba zamena. Ali u prodavnici gde sam kupio fižidre nisu htei ni da čuju. U predstavništvu kompanije BEKO još manje. Kao ni u dva udruženja za zaštitu potrošača.

seljadin

pre 8 godina

e pa da znate, moj brat radi na razvoju u jednoj USA velikoj firmi, prave razne stvari i ves masine, imaju fabrike svuda, kad prave delove, prave da mogu trajati par godina i kad prodje garancija da crknu, da bi kupili drugi.
To vam je kapitalizam, dobrodosli.
Firma je inace svetska.

Zeljko

pre 8 godina

Samo jedan brend bele tehnike se izdvaja po kvalitetu i trajnosti od ostalih koji su namerno projektovani da traju 5-7 godina a to je nemacki Miele koji se i danas projektuje za radni vek od 20tak godina ali im je i cena kao i radni vek 3-4 puta veca.

zagi2

pre 8 godina

“Na ispravnost uređaja u Beogradu utiče i loš napon. Nekada je 180, a nekad 240 stepeni."

Ispravno bi bilo da prav ugao ima 90 stepeni, a da na 100 kljuca voda.

mc

pre 8 godina

ako perem ves dva puta nedeljno, to je 100 pranja za godinu, 1000 za deset... 2500 pranja je 25 godina....
a ranije se pazila tehnika, i kostala je 10 puta vise...
npr ves masina devedesetih je kostala 1500 maraka, danas za 200evra... ko je ovde lud?

problem je sto su plate male a ne sto su uredjaji losi..

Milan

pre 8 godina

"Na primer, ako se određeni model usisivača proizvodi u fabrici u Nemačkoj, taj aparat se iz iste fabrike distribuira u sve zemlje u kojima se prodaje, uključujući i Srbiju i zemlje EU”

To je samo na primer, u stvarnosti se za Srbiju proizvodi u Rumuniji.

Inače postoji jedna veoma rasprostranjena pojava za svu vrstu robe, dakle ne samo tehničku (tu i ja imam iskustvo sa veš mašinama), a to je da uvoznici kupuju "škart" serije po bagatelnim cenama (kao robu za otpad) i prodaju ih ovde sasvim regularno, sindrom "torte sa otpada". Ne znam da li to rade zvanični distributeri ili ne ali poenta je da sam se u to uverio nebrojeno puta i više ništa brendirano ne kupujem u Srbiji jer se ovde nikome ne može verovati. U Srbiji jednostavno ne važi pravilo koliko para toliko muzike, ovde treba kupovati samo najneophodnije i što jeftinije jer ćeš ga ionako uskoro baciti, a pare treba trošiti kod renomiranih prodavaca na zapadu. Najkvalitetnija waterproof obuća renomiranog brenda mi se bukvalno raspala posle jedne sezone (pola godine) nošenja. Znate koliko mi traje taj ISTI MODEL ISTOG PROĐAČA kupljen u Austriji kod renomiranog prodavca? 7 godina. Kupio sam nove u Srbiji da zamene stare koje su izgrebane i izlizane ali još uvek cele i ne propuštaju. Sada sam se vratio na stare jer su se ove nove bukvalno raspale. Pametnom dovoljno.

antibot

pre 8 godina

Ja ne znam, ovi ljudi sto pale masinu dva puta nedeljno, mora da se ne prljaju uopste.
(Rajko, 2. novembar 2015 15:41)

Ne, nego ne pustaju masinu za dva para gaca, jednu potkosulju i peskir...

razuma bez

pre 8 godina

Da, masina koja traje vec 30 godina, nije se kvarila, samo joj je zamenjen programator 2 puta, bubanj 3 puta i nekoliko puta je servisiran motor...

Nesto kao ona trigerova metla iz mucki...

Recimo da prosecna porodica u srbiji ukljucuje masinu za pranje vesa 3 puta nedeljno. Uz malo proste matematike, dolazi se do trajanja od 16 godina za tih 2500 pranja...

Druga stvar je cena.

Pre 30 godina, ljudi su za ves masinu radili 6 meseci. Danas, prosecna masina moze da se kupi za pola prosecne plate u srbiji...

Nažalost tako je

pre 8 godina

Naravno,danas se sve pravi da izdrži garantni rok,moj dobar prijatelj ima starog Mercedesa iz '73 nikad nikakvih problema nema sa autom a vozi ga svakodnevno,a ja sam pre tri godine kupio nov reno clio posle 40000 sam morao da mu menjam menjač,danas se jednostavno proizvodjačima ne isplati da kupiš njihov proizvod i da ti traje 30 god.Danas je sve konfekcija,nažalost.

Alex

pre 8 godina

Samo je razlika sto kod nas covek da pola plate (ili celu) za ves masinu, a na zapadu da osminu plate, pa i nema veze sto potraje 5 godina :)

milan

pre 8 godina

Savremene masine peru deset puta bolje od starih.Centrifuge od 1600 obrtaja, ves izlazi skoro suv.Pa neka traju 7 godina.Treba vam jedna prosecna plata za nju pa je bacite slobodno.Ranije se radilo dve godine za masinu pa sad vidite.Ovo je potrosacko drustvo i tu nema leka.

Marko

pre 8 godina

“Ranije su se proizvodile mašine sa elektromehaničkim programatorima, a sada prave digitalne, električne module, sa kompjuterskim programom”, objašnjava Todorov.

A da neko objasni Todorovu da to znaci da je ranije dolazilo do pozara kada masina pokrene program a nestane vode recimo a da danas to ECU u masini detektuje i zaustavi rad odnosno spreci nastanak pozara?!

Neka zive u pecinama i puste nas na miru. Ovako su kudili i televizore pa i masine za sudove pa i ves nekada davno pa se danas bez njih ne moze.

Milosav

pre 8 godina

Ako masina pere svaki dan u godini (sto je malo verovatno) prema ovoj racunici trajace 7 godina. Znaci ako prepolovimo dobijamo 14 godina sto i nije lose.

Grid 2

pre 8 godina

U mojoj kući, mašina za veš ima dva ciklusa pranja dnevno. Ako bi oprala 2500 puta pre crkavanja, to bi značilo da je izdržala manje od 5 godina. Zato sam ja kupio Miele veš mašinu pa sam već deset godina bez kvara. Ona i sada kao polovna vredi kao nova Gorenje.

Marko.sky

pre 8 godina

Ja koristim gorenje masinu proizvedenu 86' ili 84', ima delova na izvol'te, jeftini, majstor po dolasku uzme 200 do 500 dinara, mada dosta stvari i sami znamo da zamenimo i popravimo... Ne bi je menjao ni za Bosch od 500-600 evra, nema sanse...

Baxuz

pre 8 godina

Kupio auto sa 123.000 km i posle mesec dana crkne bosch pumpa. Eto to vam je taj bosch nemacki kvalitet, crklo posle mesec dana. Da zlo bude vece u servisu utvrdili da je auto presao 470.000km na zadnjem redovnom servisu, ovaj na placu ladno spustio kilometrazu.

Bojan

pre 8 godina

Kvalitet pomenutih mašina iz naslova je daleko veći od kvaliteta novinara koji o njima pišu.

2500 - to je 7 godina svakodnevnog pranja. Ili 10 godina "normalnog"

trt mrt

pre 8 godina

jeste, to je sve projektovano da radi 4-5 godina maksimum, međutim to važi za jeftinije modele aparata. ako kupite veš mašinu od 100 000 neće vam crći tako brzo. ako uporedite nekadašnje i današnje cene, tadašnje cene bi odgovarale današnjim cenama skupih modela. dakle otprilike danas je bolje jer skoro svako može da kupi neki jeftiniji model mašine za veš/sudove, a nekada većina nije mogla da kupi nikakvu

Zubor potoka

pre 8 godina

2500 ciklusa pranja bi potrajalo preko 20 godina, ako bi palili masinu 2 puta nedeljno. Veeovatno ste omasili neku nulu ili zarez tu. :)

izvoznik u pokušaju

pre 8 godina

Naruči naš čovek sa zaposlenjem u Ch kuhinju i belu tehniku za kućicu u Fr pa kad već vozi drvo da dopuni kamion tehnikom. Odaberemo Bosch uređaje zbog "kvaliteta" i pred sam njegov transfer novca a ja debelo u pripremi dokumentacije za izvoz on pita ovlašćeni servis u Fr da li važi internacionalna garancija i odgovor je da za uređaje iz Adria regije NE. Šta reći

Igor

pre 8 godina

Ima tu jos jedna stvar. Tehnologije sad mnogo brze napreduju. Nema bas mnogo smisla da 15 godina nemenjate uredjaj u kuci. Recimo masine od pre 15 su mnogo kabastije i losije peru uz mnogo vecu potrosnju struje. Nije trajanje jedino merilo.

Marko

pre 8 godina

Inace jos jedna stvar na sve navedeno...: napunite masinu za ves ili sudove u osam uvece, jeftina struja krece od ponoci kao sto znamo na teritoriji cele Srbije, tri puta jeftinija inace, a vama se spava? Nema problema, odlozeni start je tu.

sivan

pre 8 godina

Pogledajte film na youtube Planirano zastarevanje. Nije ovo nimalo slucajno vec udruzeno delovanje proizvodjaca. Ovaj kriminal je vrlo tesko dokaziv zbog lobista koji su u svim sferama drustva i nacijama. Nece se vise ponoviti "Golf II"...

nebojsa

pre 8 godina

Veš mašinu smo kupili 2003.godine, BECO. Od tada radi, jedna manja popravka od 600din. Inače je oprala veš dva mala deteta i nas dvoje, radi svaki dan. Toliko da je tehnika iz Turske loša.

misa

pre 8 godina

Sony Bravia - 8 godina i dalje radi kao sat. Kupujte kvalitetno a ne jeftino i nema greske. Moji prijatelji su promenili u medjuvremenu po 2-3 televizora.

biljana

pre 8 godina

Radeci u ino kompanijama, znam da cesto proizvodjaci imaju obrazac zeljenog kvaliteta za razna trzista. Nazalost, nasi uglavnom popunjavaju zahtev za nizim kvalitetom, niza cena, racunajuci na bolju prodaju. Vrati im se to kao bumerang...

Frtalj atoma

pre 8 godina

Nemoj neko da mi pljuje BEKO!
Šporet,kombinovani frižider i veš mašina osnovni modeli,rade već 15godina bez kvara. Toliko o tome.

veljko

pre 8 godina

Zivim na zapadu vec 15 godina. Do sada sam kupio 2 ves masine. i pre tri meseca trecu. Izabrao sam ne tako poznatu i kvalitetnu marku (INDESIT) prva je bila u kombinaciji sa susenjem platio 380 €. Druga obicna platio 250€. Treca do 9 kg vesa platio 320€ sto dolazi do 900€. Ni jedna nije popravljana nego dok radi kako treba koristim. Uvek imam relativno novu masinu koja radi bez problema, cim problemi pocnu kupim drugu. Zato cu se uvek odluciti za jeftino. Moj dobar drug kupio MIELE ZA 1000€ radila 8 godina bez problema, a onda je pocelo prvi kvar i popravka od 280€, pa nakon godinu dana ponovo kvar ovaj put 300€, onda se odlucio kao i ja, jeftino i kad ode kupi novu.

dzoni

pre 8 godina

DA dodam za ovo sto kazu da nema razlicit kvalitet za razlicita trzista..2011 kupim high end laptop toshiba koji me kostao vise od 1000 eura..stvano sam verovao u tu marku ..bukvalno je tek izasao iz garancije ..dve godine i mesec dana i cvcr..samo odjednom crkao skroz na skroz..mrtav ,nikakve znake zivota ..nosio u razlicite servise ..nema nista..mora se menja cela ploca a za njega nigde u srbiji ploca nema..ali sta sam hteo da kazem..na samoj ploci laptopa stoji srebrnica nalepnica ..made for emerging EEMEA region ..ukusas u google i vidis sta to znaci east europe ,middle east ,africa a platio si ga isto kao i oni na zapadu a dobio tempirano djubre...od nove tehnike kupih jos i nexus 7 tablet..isto kao da ga tempirali ..samo sto izasao iz garancije crce touch screen ..i on im sad skuplja prasinu ..od tad samo polovnu tehniku kupujem pa ako crkne bar nisam pukao velike pare.

hiavata

pre 8 godina

Samo majstori nisu spomenuli koliko prosecnih plata je bila ves masina pre 30 godina a koliko kosta danas. I ti elektro-mehanicki programatori su se redovno kvarili pa je majstor morao stalno da reaguje.

Beograd na vodi i hlebu

pre 8 godina

osovine sve tanje i ležajevi sve manji, ali su zato kod našihpametnih kupaca mašine koje primaju više kg veša sve popularnije. Pa neće valjda mašinu ispod 7kg i bar 1000obrtaja!

the Blue

pre 8 godina

Kupili Indesit masinu i vrtela je 10. godina samo sa jednom intervencijom ( crkao je grejac ) koja je kostala oko 2.000 dinara. Dakle za 300 EUR deset godina svaki dan ili svaki drugi dan a to su tone opranog. Na kraju crkao lezaj na kazanu i zavrsila je na reciklazi. Onoliko koliko je radila vredela je tri puta vise nego sto je placena, prema tome ne vidim poentu ovog teksta.

lzr

pre 8 godina

Nekada je trajalo pet puta duže, ali je i koštalo pet puta više. Ovako uvek imaš lepu, novu stvar, a u paramo ti dođe isto. Plus, sve to valjda proizvode neki ljudi, koji primaju plate. Tako da, sve mu dođe na isto, samo što sada ima stalnog posla za ljude.

bljuzga

pre 8 godina

inače za one koji kupuju samo u ino jer je sve brendirano u srbiji škart, kupim pre šest godina novi audi kvatro turbo benzinac u švedskoj, sačekam tri meseca da ga naprave, stigne, odrade nulti servis krenem odmah za beograd istog dana, pokvari mi se auto u nemačkoj, crkne kompresor klime

u srbiji kupim novu fijestu 2008, do danas samo zamenjena tri šrafa i sijalica, malo se vozi naravno i jako puno pazi, akumulator osma godina već, fabrički, kako radi teraće još osam rekao bih :-)

Aleksandar

pre 8 godina

Kupite Miele i trajace vam 20 godina bez kvara. Svako hoce jeftino pa se onda zali. E pa ne moze i jedno i drugo. Dakle postoje kvalitetne stvari samo nisu jeftine.

Aleksandar

pre 8 godina

Odavno je poznato da nijedan proizvod na nasem trzistu, prehrambeni ili bilo koji drugi, nije isti kao na trzistu EU. O kakvim usisivacima proizvedenim u Nemackoj prica gospodja, kada je sve od tehnike proizvedeno u Kini, odeca u Bangladesu, cipele u Vijetnamu. I da dodam da imam 40 godina staru masinu za ves "Gorenje" i, uz odrzavanje, radi sasvim lepo i ne bih je menjao ni za kakvu novu fensi masinu. Sa druge strane, masini za sudove koja je stara pet godina, majstor je trebao vec dva puta. Nista danas nije kvalitetno kao pre. Poenta je da budemo potrosacko drustvo, da sto vise kupujemo, kako bi proizvodjaci vise zaradjivali. Njima nije u interesu da Vam masina traje 40 godina, vec 4 godine, kako biste sto pre kupili novu. Ko god ima stare aparate, treba da pokusa da ih odrzava, jer su oni i u takvom stanju kvalitetniji od novih.

Iz iskustva

pre 8 godina

Sta je danas bolje:
- energetska efikasnost!
- duza garancija
- mnogo niza cena bele tehnike
- veci izbor pa ako zelite neosporan kvalitet mozete ga naci po nesto visoj ceni (Miele, Liebherr, Siemens, Bosch za zapadno trziste...)


Drugo je sto kupci u Srbiji kupuju tursku robu koju uvoze sumnjivi uvoznici bez ikakve podrske!

Ukoliko zelite kvalitet i manjak problema prva stavka neka vam bude dobra i ovlascena servisna mreza pa tek onda ostalo!

Nevazno

pre 8 godina

kazu u tekstu: “Bošovi kućni aparati koji se prodaju na teritoriji Srbije su identičnog kvaliteta i performansi kao i aparati koji se prodaju na tržištu EU"
Jel sme neko to da potvrdi za ,,boshove" auto delove.Interesuje me sledece. Da je stvarno istina to sto pise u tekstu, kako drzavljani EU sa boshovim delovina ma autu smeji bez razmisljanja da se upute na put dugacak po par hiljada kilometara a mi srbi kad kupimo boshovu svecicu razmisljamo dal ce izdrzati do Beograda i nazad. A da ne pominjem brisace, filtere za ulje naftu i ostale sitnice.

Milan

pre 8 godina

Staviti zicane filtere na dovod vode i slavini.Videcete koko se kamenca nakupi.Redovno odvod cistiti i jednom u dva meseca pustiti na prazno kratak program bez praska i centrifuge radice bez problema.

indesit ftw

pre 8 godina

INDESIT ves masina iz 2003;
WHIRLPOOL fridz i sudo masina iz 2003 i 2010;

sljakaju bez greske i popravki, a cijene su bile oko 300-350 evra po komadu..

svaka cast boschu i sl ali i oni su poceli kao samsung, jos malo pa ce i carape da prave...

Majka

pre 8 godina

Nasa whirlpool masina je crkla 15ak dana po isteku garancije. I niko nije znao da nam kaze sta joj je. Samo je otkazala. Meni bilo zao, toliko se energije i materijala potrosilo, pa onda otpad i odlaganje..

zivcan_neki_lik

pre 8 godina

Nov LCD tv placen oko 25.000 pre 5 godina. Za vreme garancije bez ikakvih problema. Po isteku, krecu problemi...popravka 7000 dinara i nije original deo, a ako hocu original, onda da cekam 2 meseca i kosta 10.000!? Pa televizor ne vredi toliko polovan!!! Ovo mi se desavalo i sa mobilnim par puta i sa bojlerima...o kompjuteru necu ni da pricam.

Vlada

pre 8 godina

Ovde svi koriste neke skupe marke ili stare "dobre" uredjaje koji rade 30 godina a 15 puta su remontovani. A u realnosti svi jure i kupuju skart robu koju ne mogu da uvale ni Africkim plemenima tipa: Vox, Fox, Beko, Vistar, Schneider. Najveci problem sa takvim markama jeste sto se modeli prave u ekstremno malim serijama i posle vise od godinu dana je pakao naci rezervne delove kamoli drugi uredjaj za zamenu.

Zoki

pre 8 godina

Za utehu, slična je situacija i na Zapadu, ali je problem sam po sebi mnogo kompleksniji nego što na prvi pogled izgleda. Proizvodi koji traju su skuplji i samim tim teže dostupni. Nemački Miele usisivač ima garanciju od 10 godina ali košta kao 4 druga. Proizvodnju možete da pošaljete tamo gde je radna snaga jeftina, ali servisiranje se obavlja gde je roba prodata, a tamo je radna snaga skuplja. Tehnološki, neki proizvodi se unapređuju, tako da je nešto što je staro 5-6 godina danas zastarelo. Proizvodi se mnogo više nego ranije, mnogo više se i baca, što otvara potrebu za recikliranjem. Praktično bi bilo potrebno da se promeni ceo ovaj koncept, a to bi bilo veoma teško. Jedino možda ako bi se proizvođač obavezao da preuzme svoje proizvode koji više ne mogu da se koriste i reciklira ih o sopstvenom trošku. Naravno to bi podiglo cenu proizvoda.

k

pre 8 godina

ili da se standardizuju odredjeni delovi npr motori usisivaca. da pase svaki u svaki. to bi oborilo cenu i smanjilo kolicinu smeca a i bilo bi racuna da se popravlja...

grom

pre 8 godina

A zamislite da vam sve sto kupite traje 20 godina i da se ne kvari. U roku od pet godina polovina ljudi bi ostalo bez posla, svetska ekonomija bi stala a ubrzo ne bismo imali sta da jedemo, posebno mi u Srbiji.

razuma bez

pre 8 godina

ukucajte u Google 'planned obsolescence'... Nista cudno....
(Stockholm, 2. novembar 2015 18:45)

To su bese oni sto tvrde da se u tostere, pegle i fenove za kosu ugradjuju cipovi koji broje koliko se puta uredjaj upali?

planed obsolence, ili ti takozvano planirano zastarevanje nije druze nikakva tajna proizvodjaca i zavera masona, iluminata i ostalih neprijatelja slobodnog covecanstva...

Planirano zastarevanje je jednostavno nacin da se neke stvari ucine efikasnijim i jednostavnijim za koriscenje... Poenta je da ves masinu, kada se pokvari, odneses na reciklazu, a da je zafrljacis u najblizu reku ili kanal za odvodnjanjanje, kako to vecina srBa radi....

ivan

pre 8 godina

Danasnja tehnika je mnogo jeftinija od one stare od pre 30 godina kada je moralo da se izdvoji nekoliko plata za tv ili ves masinu. I jos nesto, sramota je danas imati tehniku u kuci koja je proizvedena 80'. Sto se tice novcanog standarda to je vec druga tema ali i najveci razlog sto izgovaramo NEMA VISE KVALITET KAO RANIJE.

Mitar

pre 8 godina

Radim u maloprodaji sa tehnickom robom vise od 10 godina. Slazem se da sve sto se pokvari kupac dobije pravo da trazi zamenu. Samo da dodam, znate li koliko ljudi trazi zamenu aparata jer misle da nakon 4 ili 5meseci ako kazu da nisu zadovoljni da ce dobiti novi. Razne gospodje koje klimaks jos nije napustio, muskarci koji su pred penzijom, nemaju ljudi sta da rade pa prete tuzbama. Razlozi: masina mi pere duze sada, ne izbacuje vodu do kraja (a u slivniku u zidu da vam ne pricam sta servis nadje) samo su neki od razloga da pokusaju da zamene. TV mi ne nalazi digitalne kanale kod Jotela samo hoce kod SBB a. To je tv u kvaru ja hocu novi itd. Samo da znate da takvi nikada ne dobiju zamenu jer servis utvrdi da je sve u redu sa aparatom, ali oni zele zamenu jel nisu zadovoljni. Pa kad bi bilo takve obaveze da sve mora da se zameni ako nisu zadovljni nakon 5 meseci ja ne verujem da bi sa nasim mentalitetom opstala neka firma sa belom tehnikom ovde.

It.

pre 8 godina

Sve je to isto. Zivim u inistr. kupio sam TV led itd... philips i pre neki dan ono crce ni oj majko.
Sada citam ovaj clanak i ne mogu da verujem tacno se uklapa u 20.000 rad.sati. jer sam ga kupio pre 2god i 2 meseca. A garancija bila 2god. Sreca jedino sto mogu ovde sebi da priustim ovakve greske i procene u kupovini. Zao mi je vas tamo.

djuro

pre 8 godina

@Kakvi stepeni? Valljda volti?
(Batak, 02. novembar 2015 14:47)

To su ti naši majstori druže!! Za euro neće pogriješiiti, iako nije naša valuta!
Ali, jedno su u pravu.. Uređaji će sigurno da izgore i na 140 i na 240 stepeni..
Možda se i istope...

Bogdan

pre 8 godina

whirpol je zakon, sudo masina 9 godina bez kvara, frizider 7 godina bez kvara, masina za ves 7 godina 2 puta sam menjao grejac koji kosta 800din. ali zato sve u A+ klasi, programi su im odlicni odlozeni start od 24h sta reci koliko para toliko i muzike! Inace strina mi ima sudo masinu koja pere vec 20tak godina svaki dan bez kvara i poucen njenim iskustvom samo Whirpol ali uvek A+ klasu!

grom

pre 8 godina

A zamislite da vam sve sto kupite traje 20 godina i da se ne kvari. U roku od pet godina polovina ljudi bi ostalo bez posla, svetska ekonomija bi stala a ubrzo ne bismo imali sta da jedemo, posebno mi u Srbiji.

Marko.sky

pre 8 godina

Ja koristim gorenje masinu proizvedenu 86' ili 84', ima delova na izvol'te, jeftini, majstor po dolasku uzme 200 do 500 dinara, mada dosta stvari i sami znamo da zamenimo i popravimo... Ne bi je menjao ni za Bosch od 500-600 evra, nema sanse...

Baxuz

pre 8 godina

Kupio auto sa 123.000 km i posle mesec dana crkne bosch pumpa. Eto to vam je taj bosch nemacki kvalitet, crklo posle mesec dana. Da zlo bude vece u servisu utvrdili da je auto presao 470.000km na zadnjem redovnom servisu, ovaj na placu ladno spustio kilometrazu.

antibot

pre 8 godina

Ja ne znam, ovi ljudi sto pale masinu dva puta nedeljno, mora da se ne prljaju uopste.
(Rajko, 2. novembar 2015 15:41)

Ne, nego ne pustaju masinu za dva para gaca, jednu potkosulju i peskir...

Igor

pre 8 godina

Ima tu jos jedna stvar. Tehnologije sad mnogo brze napreduju. Nema bas mnogo smisla da 15 godina nemenjate uredjaj u kuci. Recimo masine od pre 15 su mnogo kabastije i losije peru uz mnogo vecu potrosnju struje. Nije trajanje jedino merilo.

razuma bez

pre 8 godina

ukucajte u Google 'planned obsolescence'... Nista cudno....
(Stockholm, 2. novembar 2015 18:45)

To su bese oni sto tvrde da se u tostere, pegle i fenove za kosu ugradjuju cipovi koji broje koliko se puta uredjaj upali?

planed obsolence, ili ti takozvano planirano zastarevanje nije druze nikakva tajna proizvodjaca i zavera masona, iluminata i ostalih neprijatelja slobodnog covecanstva...

Planirano zastarevanje je jednostavno nacin da se neke stvari ucine efikasnijim i jednostavnijim za koriscenje... Poenta je da ves masinu, kada se pokvari, odneses na reciklazu, a da je zafrljacis u najblizu reku ili kanal za odvodnjanjanje, kako to vecina srBa radi....

seljadin

pre 8 godina

e pa da znate, moj brat radi na razvoju u jednoj USA velikoj firmi, prave razne stvari i ves masine, imaju fabrike svuda, kad prave delove, prave da mogu trajati par godina i kad prodje garancija da crknu, da bi kupili drugi.
To vam je kapitalizam, dobrodosli.
Firma je inace svetska.

Marko

pre 8 godina

“Ranije su se proizvodile mašine sa elektromehaničkim programatorima, a sada prave digitalne, električne module, sa kompjuterskim programom”, objašnjava Todorov.

A da neko objasni Todorovu da to znaci da je ranije dolazilo do pozara kada masina pokrene program a nestane vode recimo a da danas to ECU u masini detektuje i zaustavi rad odnosno spreci nastanak pozara?!

Neka zive u pecinama i puste nas na miru. Ovako su kudili i televizore pa i masine za sudove pa i ves nekada davno pa se danas bez njih ne moze.

ivan

pre 8 godina

Danasnja tehnika je mnogo jeftinija od one stare od pre 30 godina kada je moralo da se izdvoji nekoliko plata za tv ili ves masinu. I jos nesto, sramota je danas imati tehniku u kuci koja je proizvedena 80'. Sto se tice novcanog standarda to je vec druga tema ali i najveci razlog sto izgovaramo NEMA VISE KVALITET KAO RANIJE.

Frtalj atoma

pre 8 godina

Nemoj neko da mi pljuje BEKO!
Šporet,kombinovani frižider i veš mašina osnovni modeli,rade već 15godina bez kvara. Toliko o tome.

Bogdan

pre 8 godina

whirpol je zakon, sudo masina 9 godina bez kvara, frizider 7 godina bez kvara, masina za ves 7 godina 2 puta sam menjao grejac koji kosta 800din. ali zato sve u A+ klasi, programi su im odlicni odlozeni start od 24h sta reci koliko para toliko i muzike! Inace strina mi ima sudo masinu koja pere vec 20tak godina svaki dan bez kvara i poucen njenim iskustvom samo Whirpol ali uvek A+ klasu!

Aleksandar

pre 8 godina

Kupite Miele i trajace vam 20 godina bez kvara. Svako hoce jeftino pa se onda zali. E pa ne moze i jedno i drugo. Dakle postoje kvalitetne stvari samo nisu jeftine.

sebični gen

pre 8 godina

Recimo da uključujete mašinu 150 puta godišnje, što će reći svaki 3 dan, mašina će 2500 pranja obaviti za 16,5 godina. Toliko.

misa

pre 8 godina

Sony Bravia - 8 godina i dalje radi kao sat. Kupujte kvalitetno a ne jeftino i nema greske. Moji prijatelji su promenili u medjuvremenu po 2-3 televizora.

razuma bez

pre 8 godina

Da, masina koja traje vec 30 godina, nije se kvarila, samo joj je zamenjen programator 2 puta, bubanj 3 puta i nekoliko puta je servisiran motor...

Nesto kao ona trigerova metla iz mucki...

Recimo da prosecna porodica u srbiji ukljucuje masinu za pranje vesa 3 puta nedeljno. Uz malo proste matematike, dolazi se do trajanja od 16 godina za tih 2500 pranja...

Druga stvar je cena.

Pre 30 godina, ljudi su za ves masinu radili 6 meseci. Danas, prosecna masina moze da se kupi za pola prosecne plate u srbiji...

Grid 2

pre 8 godina

U mojoj kući, mašina za veš ima dva ciklusa pranja dnevno. Ako bi oprala 2500 puta pre crkavanja, to bi značilo da je izdržala manje od 5 godina. Zato sam ja kupio Miele veš mašinu pa sam već deset godina bez kvara. Ona i sada kao polovna vredi kao nova Gorenje.

milan

pre 8 godina

Savremene masine peru deset puta bolje od starih.Centrifuge od 1600 obrtaja, ves izlazi skoro suv.Pa neka traju 7 godina.Treba vam jedna prosecna plata za nju pa je bacite slobodno.Ranije se radilo dve godine za masinu pa sad vidite.Ovo je potrosacko drustvo i tu nema leka.

Zubor potoka

pre 8 godina

2500 ciklusa pranja bi potrajalo preko 20 godina, ako bi palili masinu 2 puta nedeljno. Veeovatno ste omasili neku nulu ili zarez tu. :)

Beograd na vodi i hlebu

pre 8 godina

osovine sve tanje i ležajevi sve manji, ali su zato kod našihpametnih kupaca mašine koje primaju više kg veša sve popularnije. Pa neće valjda mašinu ispod 7kg i bar 1000obrtaja!

trt mrt

pre 8 godina

jeste, to je sve projektovano da radi 4-5 godina maksimum, međutim to važi za jeftinije modele aparata. ako kupite veš mašinu od 100 000 neće vam crći tako brzo. ako uporedite nekadašnje i današnje cene, tadašnje cene bi odgovarale današnjim cenama skupih modela. dakle otprilike danas je bolje jer skoro svako može da kupi neki jeftiniji model mašine za veš/sudove, a nekada većina nije mogla da kupi nikakvu

sivan

pre 8 godina

Pogledajte film na youtube Planirano zastarevanje. Nije ovo nimalo slucajno vec udruzeno delovanje proizvodjaca. Ovaj kriminal je vrlo tesko dokaziv zbog lobista koji su u svim sferama drustva i nacijama. Nece se vise ponoviti "Golf II"...

veljko

pre 8 godina

Zivim na zapadu vec 15 godina. Do sada sam kupio 2 ves masine. i pre tri meseca trecu. Izabrao sam ne tako poznatu i kvalitetnu marku (INDESIT) prva je bila u kombinaciji sa susenjem platio 380 €. Druga obicna platio 250€. Treca do 9 kg vesa platio 320€ sto dolazi do 900€. Ni jedna nije popravljana nego dok radi kako treba koristim. Uvek imam relativno novu masinu koja radi bez problema, cim problemi pocnu kupim drugu. Zato cu se uvek odluciti za jeftino. Moj dobar drug kupio MIELE ZA 1000€ radila 8 godina bez problema, a onda je pocelo prvi kvar i popravka od 280€, pa nakon godinu dana ponovo kvar ovaj put 300€, onda se odlucio kao i ja, jeftino i kad ode kupi novu.

Nažalost tako je

pre 8 godina

Naravno,danas se sve pravi da izdrži garantni rok,moj dobar prijatelj ima starog Mercedesa iz '73 nikad nikakvih problema nema sa autom a vozi ga svakodnevno,a ja sam pre tri godine kupio nov reno clio posle 40000 sam morao da mu menjam menjač,danas se jednostavno proizvodjačima ne isplati da kupiš njihov proizvod i da ti traje 30 god.Danas je sve konfekcija,nažalost.

dzoni

pre 8 godina

DA dodam za ovo sto kazu da nema razlicit kvalitet za razlicita trzista..2011 kupim high end laptop toshiba koji me kostao vise od 1000 eura..stvano sam verovao u tu marku ..bukvalno je tek izasao iz garancije ..dve godine i mesec dana i cvcr..samo odjednom crkao skroz na skroz..mrtav ,nikakve znake zivota ..nosio u razlicite servise ..nema nista..mora se menja cela ploca a za njega nigde u srbiji ploca nema..ali sta sam hteo da kazem..na samoj ploci laptopa stoji srebrnica nalepnica ..made for emerging EEMEA region ..ukusas u google i vidis sta to znaci east europe ,middle east ,africa a platio si ga isto kao i oni na zapadu a dobio tempirano djubre...od nove tehnike kupih jos i nexus 7 tablet..isto kao da ga tempirali ..samo sto izasao iz garancije crce touch screen ..i on im sad skuplja prasinu ..od tad samo polovnu tehniku kupujem pa ako crkne bar nisam pukao velike pare.

mc

pre 8 godina

ako perem ves dva puta nedeljno, to je 100 pranja za godinu, 1000 za deset... 2500 pranja je 25 godina....
a ranije se pazila tehnika, i kostala je 10 puta vise...
npr ves masina devedesetih je kostala 1500 maraka, danas za 200evra... ko je ovde lud?

problem je sto su plate male a ne sto su uredjaji losi..

lzr

pre 8 godina

Nekada je trajalo pet puta duže, ali je i koštalo pet puta više. Ovako uvek imaš lepu, novu stvar, a u paramo ti dođe isto. Plus, sve to valjda proizvode neki ljudi, koji primaju plate. Tako da, sve mu dođe na isto, samo što sada ima stalnog posla za ljude.

Zeljko

pre 8 godina

Samo jedan brend bele tehnike se izdvaja po kvalitetu i trajnosti od ostalih koji su namerno projektovani da traju 5-7 godina a to je nemacki Miele koji se i danas projektuje za radni vek od 20tak godina ali im je i cena kao i radni vek 3-4 puta veca.

hiavata

pre 8 godina

Samo majstori nisu spomenuli koliko prosecnih plata je bila ves masina pre 30 godina a koliko kosta danas. I ti elektro-mehanicki programatori su se redovno kvarili pa je majstor morao stalno da reaguje.

Vlada

pre 8 godina

Ovde svi koriste neke skupe marke ili stare "dobre" uredjaje koji rade 30 godina a 15 puta su remontovani. A u realnosti svi jure i kupuju skart robu koju ne mogu da uvale ni Africkim plemenima tipa: Vox, Fox, Beko, Vistar, Schneider. Najveci problem sa takvim markama jeste sto se modeli prave u ekstremno malim serijama i posle vise od godinu dana je pakao naci rezervne delove kamoli drugi uredjaj za zamenu.

the Blue

pre 8 godina

Kupili Indesit masinu i vrtela je 10. godina samo sa jednom intervencijom ( crkao je grejac ) koja je kostala oko 2.000 dinara. Dakle za 300 EUR deset godina svaki dan ili svaki drugi dan a to su tone opranog. Na kraju crkao lezaj na kazanu i zavrsila je na reciklazi. Onoliko koliko je radila vredela je tri puta vise nego sto je placena, prema tome ne vidim poentu ovog teksta.

Aleksandar

pre 8 godina

Odavno je poznato da nijedan proizvod na nasem trzistu, prehrambeni ili bilo koji drugi, nije isti kao na trzistu EU. O kakvim usisivacima proizvedenim u Nemackoj prica gospodja, kada je sve od tehnike proizvedeno u Kini, odeca u Bangladesu, cipele u Vijetnamu. I da dodam da imam 40 godina staru masinu za ves "Gorenje" i, uz odrzavanje, radi sasvim lepo i ne bih je menjao ni za kakvu novu fensi masinu. Sa druge strane, masini za sudove koja je stara pet godina, majstor je trebao vec dva puta. Nista danas nije kvalitetno kao pre. Poenta je da budemo potrosacko drustvo, da sto vise kupujemo, kako bi proizvodjaci vise zaradjivali. Njima nije u interesu da Vam masina traje 40 godina, vec 4 godine, kako biste sto pre kupili novu. Ko god ima stare aparate, treba da pokusa da ih odrzava, jer su oni i u takvom stanju kvalitetniji od novih.

It.

pre 8 godina

Sve je to isto. Zivim u inistr. kupio sam TV led itd... philips i pre neki dan ono crce ni oj majko.
Sada citam ovaj clanak i ne mogu da verujem tacno se uklapa u 20.000 rad.sati. jer sam ga kupio pre 2god i 2 meseca. A garancija bila 2god. Sreca jedino sto mogu ovde sebi da priustim ovakve greske i procene u kupovini. Zao mi je vas tamo.

Milan

pre 8 godina

"Na primer, ako se određeni model usisivača proizvodi u fabrici u Nemačkoj, taj aparat se iz iste fabrike distribuira u sve zemlje u kojima se prodaje, uključujući i Srbiju i zemlje EU”

To je samo na primer, u stvarnosti se za Srbiju proizvodi u Rumuniji.

Inače postoji jedna veoma rasprostranjena pojava za svu vrstu robe, dakle ne samo tehničku (tu i ja imam iskustvo sa veš mašinama), a to je da uvoznici kupuju "škart" serije po bagatelnim cenama (kao robu za otpad) i prodaju ih ovde sasvim regularno, sindrom "torte sa otpada". Ne znam da li to rade zvanični distributeri ili ne ali poenta je da sam se u to uverio nebrojeno puta i više ništa brendirano ne kupujem u Srbiji jer se ovde nikome ne može verovati. U Srbiji jednostavno ne važi pravilo koliko para toliko muzike, ovde treba kupovati samo najneophodnije i što jeftinije jer ćeš ga ionako uskoro baciti, a pare treba trošiti kod renomiranih prodavaca na zapadu. Najkvalitetnija waterproof obuća renomiranog brenda mi se bukvalno raspala posle jedne sezone (pola godine) nošenja. Znate koliko mi traje taj ISTI MODEL ISTOG PROĐAČA kupljen u Austriji kod renomiranog prodavca? 7 godina. Kupio sam nove u Srbiji da zamene stare koje su izgrebane i izlizane ali još uvek cele i ne propuštaju. Sada sam se vratio na stare jer su se ove nove bukvalno raspale. Pametnom dovoljno.

zivcan_neki_lik

pre 8 godina

Nov LCD tv placen oko 25.000 pre 5 godina. Za vreme garancije bez ikakvih problema. Po isteku, krecu problemi...popravka 7000 dinara i nije original deo, a ako hocu original, onda da cekam 2 meseca i kosta 10.000!? Pa televizor ne vredi toliko polovan!!! Ovo mi se desavalo i sa mobilnim par puta i sa bojlerima...o kompjuteru necu ni da pricam.

Iz iskustva

pre 8 godina

Sta je danas bolje:
- energetska efikasnost!
- duza garancija
- mnogo niza cena bele tehnike
- veci izbor pa ako zelite neosporan kvalitet mozete ga naci po nesto visoj ceni (Miele, Liebherr, Siemens, Bosch za zapadno trziste...)


Drugo je sto kupci u Srbiji kupuju tursku robu koju uvoze sumnjivi uvoznici bez ikakve podrske!

Ukoliko zelite kvalitet i manjak problema prva stavka neka vam bude dobra i ovlascena servisna mreza pa tek onda ostalo!

Nevazno

pre 8 godina

kazu u tekstu: “Bošovi kućni aparati koji se prodaju na teritoriji Srbije su identičnog kvaliteta i performansi kao i aparati koji se prodaju na tržištu EU"
Jel sme neko to da potvrdi za ,,boshove" auto delove.Interesuje me sledece. Da je stvarno istina to sto pise u tekstu, kako drzavljani EU sa boshovim delovina ma autu smeji bez razmisljanja da se upute na put dugacak po par hiljada kilometara a mi srbi kad kupimo boshovu svecicu razmisljamo dal ce izdrzati do Beograda i nazad. A da ne pominjem brisace, filtere za ulje naftu i ostale sitnice.

bljuzga

pre 8 godina

inače za one koji kupuju samo u ino jer je sve brendirano u srbiji škart, kupim pre šest godina novi audi kvatro turbo benzinac u švedskoj, sačekam tri meseca da ga naprave, stigne, odrade nulti servis krenem odmah za beograd istog dana, pokvari mi se auto u nemačkoj, crkne kompresor klime

u srbiji kupim novu fijestu 2008, do danas samo zamenjena tri šrafa i sijalica, malo se vozi naravno i jako puno pazi, akumulator osma godina već, fabrički, kako radi teraće još osam rekao bih :-)

nebojsa

pre 8 godina

Veš mašinu smo kupili 2003.godine, BECO. Od tada radi, jedna manja popravka od 600din. Inače je oprala veš dva mala deteta i nas dvoje, radi svaki dan. Toliko da je tehnika iz Turske loša.

indesit ftw

pre 8 godina

INDESIT ves masina iz 2003;
WHIRLPOOL fridz i sudo masina iz 2003 i 2010;

sljakaju bez greske i popravki, a cijene su bile oko 300-350 evra po komadu..

svaka cast boschu i sl ali i oni su poceli kao samsung, jos malo pa ce i carape da prave...

Mitar

pre 8 godina

Radim u maloprodaji sa tehnickom robom vise od 10 godina. Slazem se da sve sto se pokvari kupac dobije pravo da trazi zamenu. Samo da dodam, znate li koliko ljudi trazi zamenu aparata jer misle da nakon 4 ili 5meseci ako kazu da nisu zadovoljni da ce dobiti novi. Razne gospodje koje klimaks jos nije napustio, muskarci koji su pred penzijom, nemaju ljudi sta da rade pa prete tuzbama. Razlozi: masina mi pere duze sada, ne izbacuje vodu do kraja (a u slivniku u zidu da vam ne pricam sta servis nadje) samo su neki od razloga da pokusaju da zamene. TV mi ne nalazi digitalne kanale kod Jotela samo hoce kod SBB a. To je tv u kvaru ja hocu novi itd. Samo da znate da takvi nikada ne dobiju zamenu jer servis utvrdi da je sve u redu sa aparatom, ali oni zele zamenu jel nisu zadovoljni. Pa kad bi bilo takve obaveze da sve mora da se zameni ako nisu zadovljni nakon 5 meseci ja ne verujem da bi sa nasim mentalitetom opstala neka firma sa belom tehnikom ovde.

novi frižider drugi put

pre 8 godina

Pre 7 godina kupio sam BEKO frižder. Frizider nije hlaio kako treba. U naredna dva meseca majstori su dolazili tri puta. Na kraju sam od majstora dobio potvrdu da je frižider neispravan i da treba zamena. Ali u prodavnici gde sam kupio fižidre nisu htei ni da čuju. U predstavništvu kompanije BEKO još manje. Kao ni u dva udruženja za zaštitu potrošača.

k

pre 8 godina

ili da se standardizuju odredjeni delovi npr motori usisivaca. da pase svaki u svaki. to bi oborilo cenu i smanjilo kolicinu smeca a i bilo bi racuna da se popravlja...

llessa

pre 8 godina

"Na ispravnost uređaja u Beogradu utiče i loš napon. Nekada je 180, a nekad 240 stepeni"
a kad dodje do 360 stepeni , izvrti krug sa centifugom ??
jedinica za napon je volt.

zagi2

pre 8 godina

“Na ispravnost uređaja u Beogradu utiče i loš napon. Nekada je 180, a nekad 240 stepeni."

Ispravno bi bilo da prav ugao ima 90 stepeni, a da na 100 kljuca voda.

Alex

pre 8 godina

Samo je razlika sto kod nas covek da pola plate (ili celu) za ves masinu, a na zapadu da osminu plate, pa i nema veze sto potraje 5 godina :)

Milan

pre 8 godina

Staviti zicane filtere na dovod vode i slavini.Videcete koko se kamenca nakupi.Redovno odvod cistiti i jednom u dva meseca pustiti na prazno kratak program bez praska i centrifuge radice bez problema.

Marko

pre 8 godina

Inace jos jedna stvar na sve navedeno...: napunite masinu za ves ili sudove u osam uvece, jeftina struja krece od ponoci kao sto znamo na teritoriji cele Srbije, tri puta jeftinija inace, a vama se spava? Nema problema, odlozeni start je tu.

Milosav

pre 8 godina

Ako masina pere svaki dan u godini (sto je malo verovatno) prema ovoj racunici trajace 7 godina. Znaci ako prepolovimo dobijamo 14 godina sto i nije lose.

Majka

pre 8 godina

Nasa whirlpool masina je crkla 15ak dana po isteku garancije. I niko nije znao da nam kaze sta joj je. Samo je otkazala. Meni bilo zao, toliko se energije i materijala potrosilo, pa onda otpad i odlaganje..

Bojan

pre 8 godina

Kvalitet pomenutih mašina iz naslova je daleko veći od kvaliteta novinara koji o njima pišu.

2500 - to je 7 godina svakodnevnog pranja. Ili 10 godina "normalnog"

izvoznik u pokušaju

pre 8 godina

Naruči naš čovek sa zaposlenjem u Ch kuhinju i belu tehniku za kućicu u Fr pa kad već vozi drvo da dopuni kamion tehnikom. Odaberemo Bosch uređaje zbog "kvaliteta" i pred sam njegov transfer novca a ja debelo u pripremi dokumentacije za izvoz on pita ovlašćeni servis u Fr da li važi internacionalna garancija i odgovor je da za uređaje iz Adria regije NE. Šta reći

biljana

pre 8 godina

Radeci u ino kompanijama, znam da cesto proizvodjaci imaju obrazac zeljenog kvaliteta za razna trzista. Nazalost, nasi uglavnom popunjavaju zahtev za nizim kvalitetom, niza cena, racunajuci na bolju prodaju. Vrati im se to kao bumerang...

Zoki

pre 8 godina

Za utehu, slična je situacija i na Zapadu, ali je problem sam po sebi mnogo kompleksniji nego što na prvi pogled izgleda. Proizvodi koji traju su skuplji i samim tim teže dostupni. Nemački Miele usisivač ima garanciju od 10 godina ali košta kao 4 druga. Proizvodnju možete da pošaljete tamo gde je radna snaga jeftina, ali servisiranje se obavlja gde je roba prodata, a tamo je radna snaga skuplja. Tehnološki, neki proizvodi se unapređuju, tako da je nešto što je staro 5-6 godina danas zastarelo. Proizvodi se mnogo više nego ranije, mnogo više se i baca, što otvara potrebu za recikliranjem. Praktično bi bilo potrebno da se promeni ceo ovaj koncept, a to bi bilo veoma teško. Jedino možda ako bi se proizvođač obavezao da preuzme svoje proizvode koji više ne mogu da se koriste i reciklira ih o sopstvenom trošku. Naravno to bi podiglo cenu proizvoda.

djuro

pre 8 godina

@Kakvi stepeni? Valljda volti?
(Batak, 02. novembar 2015 14:47)

To su ti naši majstori druže!! Za euro neće pogriješiiti, iako nije naša valuta!
Ali, jedno su u pravu.. Uređaji će sigurno da izgore i na 140 i na 240 stepeni..
Možda se i istope...