Petak, 30.10.2015.

15:26

Hrvatski ministar: Srbi nemaju para za novo oružje

Hrvatski ministar odbrane Ante Kotromanović izjavio je u Splitu da je "nemoguća misija" da Srbija kupi oružje od Rusije "jer nema novaca za to".

Izvor: Beta

Hrvatski ministar: Srbi nemaju para za novo oružje IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

93 Komentari

Sortiraj po:

Анон

pre 8 godina

(Slavonac, 30. oktobar 2015 18:34)

Драги сус(ј)еду, на тако мало простора написали сте толико дезинформација да Вам се мора честитати. Никакве америчке хаубице Ви нисте добили бадава. Заправо, Ви нисте ни купили ни добили било какве америчке хаубице. Знате ли да направите разлику између хаубице и вишецевног ракетног бацача? Очигледно је да не знате. (Хаубице су оно што сте купили од Немаца.) Ракете за америчке ВБР-ове ћете морати да купите (тако су ваши званичници и ваши медији саопштили), осим ако не намеравате да вишецевне ракетне бацаче користите без ракета. (Једна балистичка ракета за њих требало би да кошта око два милиона долара.) Даље, Kiowa није исто што и Black Hawk (црни јастреб). У питању су сасвим два различита типа хеликоптера. Иначе Хрватска је у обавези да плати модернизацију наручених Kiowa, произведених у периоду између 1969. године и 1989. године. F-15??? Хаха! Да ли се Ви то шалите или сте озбиљни? Ако се шалите, онда у реду. Ако не, онда опет хаха!

Baxuz

pre 8 godina

Da bi ozbiljno ugrozili Srbiju, Hrvatskoj treba najmanje 100 raketa, a verovatnije 3 puta toliko. (po iskustvu iz 99). Ako je cena jedne rakete ATACMS 1.500.000$ ja tesko mogu da poverujem da ce hrvatska nabaviti dovoljan broj raketa. Suvise je to para za jedno oruzje koje za razliku od helikoptera ili oklopnog tockasa nema neku ulogu u konfliktima niskog inteziteta. Dakle verujem da ce hrvatska kupiti 30tak raketa cisto reda radi, da ne izgube tu komponetu vojske (raketnu artiljeriju) po povlacenju iz upotrebe jugoslovenskih vbr orkana. Raketna artiljerija je skup sport cak je i jedna Francuska izbacila taj rod, sto zbog produzenog dometa klasicne artiljerije sa BaseBleed projektilima, sto zbog efikasne upotrebe dronova sa raketama hellfire. Dakle don't worry

VLAJKO

pre 8 godina

Sta se bre zezate i trosite pare nego iznajmite kasarne i vojne aerodrome Putinu i neka oni cuvaju nasu zemlju od vojnih udara. Sve das na 90 godina da koriste nek oni placaju nama troskove.

neutralan

pre 8 godina

Koliko smo mi bedni i glupi ( HR i RS ), a pogotovo politicari koji zarad rejtinga kod naroda koji se pati bave ovakvim izjavama i jos vise raspiruju mrznju. Citam komentare i orosto sam u cudu. Malo smo rativali i propatili ? Nije nam dosta? Hocemo jos? ... U RS je to manje izrazeno nego HR, ali zasto se "pecamo" na kompleksaske izjave HR politicara koji konstantno to rade vec godinama unazad. Vecina nas mrzi i to je to. Svi to znamo ( osim onih koji tamo idu na more pa kad se opeku onda shvate). Ne mogu vise da pisem, samo se iznerviram...

Bashkim

pre 8 godina

Ko ce vas da napadne? Misllite vi da svaku 20 God treba novi oruzje za novi napad, ljudi pa Dali mislite vi nesto bolje za nase dece? ili samo rat je vas u glavi.
Ja sllobodno mozem da vam kazem da ni hrvati ni allbanci nemaju neke namere
Da was napadaju, Dakle mi smo dobili Ono sta nam pripadne. Jedini vi ako hocete ipak neki Rat.

Dino

pre 8 godina

Naoruzavanje Srbije, Hrvatske i BiH je besmisleno. To su drzave u kojima ljudi nemaju kako treba leba da jedu, a ovamo bi davali milione i miljarde za oruzije koje je u nuklearnom dobu prevazidjeno.

Tesko da cemo opet medjusobno ratovati, a osim Srbije svi okolo su u NATO (gdje bi morala i Srbija ako gleda svoju korist a ne neke epsko-religiske lazne bratske veze sa Rusijom koja na Srbiju gleda kao na piona na sahovskoj tabli).

I da imate vi Srbi 100 aviona, i Hrvati jos 100 (a nemate ni 5 modernih) opet sta? Nemate novca za logistiku itd. O Bosni da ne govorim.

Koncept teritorijalne odbrane i na primjer 3-5 mjeseci obaveznog sluzenja vojske i to je to. Protiv NATO-a ili Rusije nemamo sanse ovako razmrvljeni (stara Jugoslavija mozda, ove nove "drzave" ne), a kazem medjusobno tesko da cemo ratovati.

Ulagati treba u privredu, skolstvo, zdravstvo, u stvaranje uredjenih i bogatih drzava, a onda je lako rjesavati i druga pitanja.

Zadnje sto Balkanu treba je gomilanje oruzija. Osim toga, jedno je lupat neki cilj iz vazduha, a drugo osvojiti ga cizmom. Dakle, dobra teritorijalna odbrana i mirna Bosna/Srbija/Hrvatska/CG...itd.

Стефан

pre 8 godina

Хаха нашле две кремпите земље да се утркују у оруђу! Толико су нас срозали да нам боље бити неће још 2 генерације. Ја не разумем шта ми имамо тражити поред Турске и њихових МИЛИОН професионалних војника!??

Nirvana

pre 8 godina

Vrlo je zanimljivo, hrvati dobijaju platforme za rakete koje ce morati da plate (trose novac), srbi ce morati isto nesto kupe il unajme od rusa ili nekog (trose novac). I ameri i rusima koji zapravo izvace novac na svoju stranu je u interesu da hrvati nevole srbe nit srbi hrvate kao ni stabilna situacija bilo gde u svetu jer nece imati kome da prodaju oruzje i izvlace novac. Ja to tako gledam malo širom slikom ovde na balkanu su uvek tu hrvati, srbi il neko ko ce bude ovca za sisanje i jos ce time se ponose kako su naoruzane ovce dok ce pastir se brcka u bazenu pun love ko brod.

Ne na precac

pre 8 godina

Niste objavili da grade 5 patrolnih brodova,i da su kupili 2 minolovca iz nemačke koji dolaze krajem 2017.
(Tom, 30. oktobar 2015 16:32)

O tome ce mo da brinemo kad prokopamo kanal. Do tada: voljno!

zoki

pre 8 godina

(Slavonac, 30. oktobar 2015 18:34)
f-15, 16 ili Gripeni i to jedna eskadrila

Hrvatska nikak nece imati eskadrilu F16,gripen ili nesto slicno, to nije golf 2 ,nece imati ni jedan a kamoli eskadrilu,prvo nema para za to,nema pilote za to i to ne moze da idu na obuku 2 meseca pa da vozi posle miga 21 odmah f16,nema teritoriju gde da vozi takve avione,nema resurse itd.a Srbija ne kupuje oruzje zato sto nato pakt daje nesto hrvatskoj ,hrvatska nije pretnja Srbiji,vec je to iskorisceno kao opravdanje pred eu vucica ,a taj agnzman sa rusima je ugovoren jos odavno.

Rem

pre 8 godina

sve pise u budzetu koji je javni dokument, pod pretpostavkom da znas sta citas... i nas ministar odbrane zna koliko i kako Hrvatska trosi na svoju vojsku...
(milos, 30. oktobar 2015 17:11) # Link komentara

Nas ministar mozda zna da napravi fug masu ali nisam siguran da li poznaje analitiku vojnih bilansa.

Milos

pre 8 godina

Vazi za obe zemlje :
Situacija kao iz Game of Thrones kad kepec Lanister obeca onim sumarima prave sekire a oni odlepe aha,ha,ha !!!
Pozdrav za sve normalne ljude u Srbiji i Hrvatskoj !

SjeverniJadran

pre 8 godina

човек је вероватно у праву...али мени смета њихова опсесија Србијом и Србима. ако је могуће ја би их игнорисао и не спомињао што је могуће више
(рајко, 30. oktobar 2015 16:26)

valjda mislis kontra.....
jer vas je premier rekao da ide trazit oruzje,jer neki ce imati i rakete (aludirajuci na HR)...imam osjecaj da je u HR novinama pisalo da HR nabavlja nosac aviona da bi bez provjere trazili jedan od Putina....ono nek se nadje...

znaci nije da nas spominjete nego odmah se bacate na posao i trazite od Putina samo zato jer eto kao HR ce nesto dobiti od Amera....pa sad ti reci ko o kome...

U čudu sam

pre 8 godina

A zaista,sa čime on navodno hoće da kupi nešto?! Kad su trebali akomulatori za avione da lete na mitingu,pa su molili Putina da nam pozajmi jer nemamo da kupimo.Sa čime sada mi kupujemo,sa narodom?!Samo mu je ostalo nas da proda.Vuk dlaku menja,ćud nikad!

Marko

pre 8 godina

@Realno sve potpisujem...sve si dobro reko.
Inace koliko je meni poznato 4.5 milijadi kuna je 600 milijuna eura. Najavljeno je da je cilj u iducim godinama vojni proracun dici do milijarde eura.

Vitez

pre 8 godina

Jedine ozbiljne vojne nabave u 25 godina srpske samostalnosti su bile nabava 2 mi24 helikoptera od strane JSO (mozete misliti kakvi i ciji su tu novci bili u pitanju, a helikopteri nisu dozivjeli ni prvi ciklus remonta btw) i danasnja nabavka dva mi171 helikoptera, i to nakon sto je padom jednog izgubljeno 50% operative.

O cemu dalje da pricamo?

Kalimero

pre 8 godina

Nemamo ni mi a ni oni novca za to, nego sto se Amerima ne isplati da istrosenu vojnu opremu vracaju nazad za US, pa koriste Banana drzava da deponuju svoj odpad, jos ce da im prodaju delove/moniciju pride.

veteran 99

pre 8 godina

Nikakvo naoruzavanje nam ne treba!Treba nam da uposlimo nase vojne industrije na zajednickim projektima.To bi donelo posla,naoruzanje bi smo palsirali na treca trzista.Potpisati sporazum o miru zvanicno posto je na snazi nametnuto primirije.

srce kaze jedno, razum drugo

pre 8 godina

Nadam se da nam oruzje nece trebati, ni jednima ni drugima, a dugova imamo i jedni i drugi. Razlike nisu nesto velike da bi se Hrvati imali razloga praviti vazni. Bilo bi bolje da se obje drzave vise brinu za standard gradana a manje za bacanje novca na oruzje. Ali sto je tu je. Jedino se slazem s ministrovim komentarom oko nejasne opredjeljenosti Srbije. Srbija ima pravo na svoj izbor ali ako zeli postat clanica EU, ovakvom politikom sama sebi otezava i sve jako usporava. Zbog ovih poteza srpskg Premijera (rusko oruzje) ne vjerujem da ce Srbija otvorit i jedno poglavlje u pregovorima sa EU do kraja godine.

Marko

pre 8 godina

90% toga smo dobili na poklon. Naravno, da to nije poklon, jer kao sto rece Vladimir Pula, a koliko kostaju rakete? Hrvatska mora modernizirati vojnu opremu jer je stara, kao i Srbija. Nije to nista ni novo ni staro kao vijest. Kupili smo helikoptere, onu njemacku haubicu, dobili hamvije i tu lansirnu rampu.
Meni nije jasan Vucic jer on ko da se kandidira za premijera u HR, stalno nesto komentira hrvatsku i dogadjanja u njoj. Kad on stigne brinut o svojoj zemlji? Naravno da onda na pitanje sta hrvatska strana misli o tome, neki ministar komentira. Ja osobno ne bi nista kometirao i amen.
Drugo, i za ovo je u pravu sto se tice veza sa Rusijom. Srbija se mora odluciti. Ako Vucic misli da ce moci sjediti na 2 stolice, gadno se vara. EU ce joj to ubaciti u jedno od iducih poglavlja.
Jer gle, ako je rusija super, onda je najbolje da odete sa njom u neku uniju, neki novi sovjetski savez. Ako vam je europa super, onda u europu. Ne moze i vamo i tamo.

Slavonac

pre 8 godina

Dragi susjedi, Hrvatska ne kupuje, njoj se poklanja i te kako operativno oružje. Hrvatska je u NATO i jel vi stvarno mislite da su balističke rakete namjenjene HV, pa na njima će biti instalirane neke druge posade. 2 eskadrile crnih jastrebova stižu, već su piloti na obuci, a do nove godine će se odlučiti f-15, 16 ili Gripeni i to jedna eskadrila. Istina njemačke haubice su kupljene, američke su dobijene badava. Nitko u Hrvatskoj nije sretan sa gomilanjem svega toga oružja jer to znači da će hrvatska vojska opet negdje na krizno žarište.

Ivan S

pre 8 godina

Koliko god bolno bilo, čovek rekao istinu. Sa druge strane, mi ne smemo da idemo mimo NATO pakta, iako o istom mislim sve najgore, ali nestaćemo kao država ako nismo u tim tokovima. Ne znam kako je ovom narodu to teško da shvati. Svakako prezirem USA i njihove satelite ali Rusija je daleko, NATO je blizu a problem sa istoka i juga još bliži.

Prvo i prvo, nas niko neće da naoruža džabe. Drugo, cenu koju ćemo platiti ako nas Rusija naoruža je daleko iznad cene koju ćemo platiti ako to uradi NATO.

Ne znam šta naš narod glumi i političari. Ako nam je u interesu da nema naših praunuka onda slobodno pridružimo se Rusiji. Meni je stalo da kada odem na jug da tamo vidim naša imanja, a pet balističkih lansera i par helikoptera to neće sačuvati već samo čiji si sluga.

Mi moramo da budemo sluge. Pogledajte oko sebe, gde vi živite?!

xim

pre 8 godina

(expkrt-import, 30. oktobar 2015 17:29)

Ma kako da ne! Rusi su gadljivi na pare?! :D Zato nam naplacuju gas koliko oni god zele. Nego Srbi su veliki mazohisti sto se tice ljubavi sa Rusima. Rusi nam nece dati nista ispod cene, a drzava nema para. Ovo obecanje ce gradjani da plate, veoma uskoro, kada PDV bude bio 24%.

Vladimir Pula

pre 8 godina

Ma jel meni moze iko objasnit zašto se mi to naoruzavamo? Srbi ili Hrvati? Sta cemo opet ratovat medjusobno ili sta? Koji je to tocno razlog ? Ja ne kužim zašto ta opsesija jedni drugima. Mi dobili neke opake haubice od Amerike za džabe a rakete 2 mil. $ komad, jasno zašto su haubice na poklon. I sad se kod vas digla panika ajmo se naoružati ?!
Mi smo namagarceni , a kod vas odmah loziona ajmo kod putina po atomsku bombu pa da nas vide. Pameti ni vamo ni tamo.

neko sa strane

pre 8 godina

@Washington

Svejedno je u sta Hrvatska ulaze pozajmljeni novac jer nece imati da ga vrati pa ce na kraju ipak zavrsiti isto kao i Grcka koja je pozajmljivala radi isplate plata i penzija.

expkrt-import

pre 8 godina

E moj ministre.Nisu tu pare u pitanju.Rusija posto poto hoce da otrgne Srbiju od EU.Nece zaliti. isporuku starih zaliha oruzja.Jedino Srbima nije jasno da postaju Ruski nosac Aviona na suvom.

Popaj

pre 8 godina

Gospodin Kotromanović bi mogao da objasni kakve su to sankcije prema Rusiji kada tamo radi 60 000 Nemaca u nemačkom firmama,dok Nemačka uvozi nesmetano ruski gas.U isto vreme Hrvatska ne može da izveze sardele i vino u tu istu Rusiju.Jednostavno zakoni EU ne važe za svakog podjednako ali to ne sme niko da kaže osim nas koji nismo u tom društvu.PS:Česi i Poljaci još uvek koriste a do juče su i remontovali ruske helikoptere to nema veze sa EU i Nato paktom već sa biznisom.

Borko

pre 8 godina

A sta ce nam i jednima i drugima toliko naoruzanje? Razumem da financijski smo prisiljeni da pomognemo proizvodjacu, jer ipak tolika roba mora da se proda...ali opet. A ako su planirali neki rat ovde, na balkanu se ratuje na svakih 50 god. Da niste malo pozurili s novim konfliktom? Nek neko objasni cemu toliko naoruzavanje, pa da ubrzam proces za iseljenicku vizu.

Bojan

pre 8 godina

""Mi znamo da oni troše 94 odsto na operativne troškove, na plate i logistiku." , ključna reč u rečenici je znamo. Njihove službe vršljaju po Srbiji i nikom ništa. Prisluškuju sve redom a naši diletanti to gledaju sa strane i čitaju u novinama o tome. Stvarno žalosno.
(Lucky, 30. oktobar 2015 15:26) "

To je javni podatak. Nema šta da se špijunira.

sasa jokic

pre 8 godina

Mi nemamo para, ali cemo zaao na poklon dobiti nekoliko izraubovanih helikoptera i par haubica, a za uzvrat cemo smanjiti rud u rentu, ili tako nesto....ne sekiraj se ti za Srbiju, znali smo mi kako da pomognemo Rusiji, a sebi odmognemo.

lolo trolic

pre 8 godina

Realno, oprema samo zastareva i nicemu nece sluziti. Takoreci bacili su pare. Ako se osecaju tako beBednijeonda ok. Ja i ovako mirno spavam. Veca opasnost je nasa vlast.

Realno

pre 8 godina

Mogu samo da kazem da je svaka recenica Hrvatskog ministra na mestu,verujte,veoma mi je tesko dok ovo kucam ali sta od svega sto je rekao nije tacno: Jel imamo pare?Nemamo!,Jel ne znamo sta hocemo?Ne znamo!Jel sedimo na dve stolice i Rusija i EU/NATO ? Sedimo!Jel hocemo u EU?Hocemo! A jel onda moramo da pristupimo NATO?Moramo! Sve clanice EU su i clanice NATO!Pa sto onda kupujemo naoruzanje od Rusije?Ne znamo!Jel mozemo sa Migovima i Suhojima u NATO?Ne mozemo!I na kraju da li znamo sta je Vucicu u glavi?Ne znamo! Ako pazljivo pogledate glavni problem kod nas je sto mi 20 god. ne znamo sta hocemo...

milos

pre 8 godina

Kako može sa sigurnošću da zna,koliko trošimo na vojsku.Ovo je slično,kao kad su prisluškivali Slovence oko arbitraže.Ako smo ozbiljna država,ovo mora da se istraži...

genije, sve pise u budzetu koji je javni dokument, pod pretpostavkom da znas sta citas... i nas ministar odbrane zna koliko i kako Hrvatska trosi na svoju vojsku...

lupi

pre 8 godina

hrvatski vojni budzet za 2015 je 4,5 milijardi kuna, sto je oko 550 miliona eura. srbijanski za 2015 je 56 milijardi dinara, sto je oko 500 miliona eura. hrvatska trosi 58,7% vojnog budzeta na plate a 36% materijalni troskovi, od cega je samo delic na novu opremu. srbija ima slicnu potrosnju. prije par godina obe zemlje imale su vojni budzet nesto manji od milijardu eura, sad su i srb i rh pred bankrotom.

šone

pre 8 godina

Mislite li da će NATO stvarno dozvoliti da se naoružavamo? Mislite da će Rumunija i Bugarska dozvoliti prelet ili transport opreme preko svoje teritorije? Naravno da neće, kao ni '98. i '99. Ljudi, naša šansa je u jačanju sopstvene namenske industrije. Mora li Nora baš na Kamaz? Ne može FAP da napravi kamion? Teško nama, okruženi smo kao '14. "Spasa nam nema, propasti ne možemo".

рајко

pre 8 godina

човек је вероватно у праву...али мени смета њихова опсесија Србијом и Србима. ако је могуће ја би их игнорисао и не спомињао што је могуће више

gavrastapar

pre 8 godina

Ima istine u ovom da Srbija nema para za najnovije Rusko oruzje tipa s300,s400 ali ima za Buk m2,ali ima i istine da hrvatska ima jos manje para za najnovije oruzje sa zapada ,samo polovno i istroseno,Srbija moze dosta i sama da proizvede kupiti samo neophodno .

Marijan

pre 8 godina

Ma možemo se mi i jedni i drugi naoružati do zuba, ali brate mili s kim ćemo mi to ratovati. Nema više budala koje bi nahuškali jedne na druge dok ste u pozadini dijelili firme podobnima. Iskreno do sada smo imali sreće s našim vojnicima u Afganistanu, ali ne daj Bože da se počnu vraćati u blindiranim kovčezima.

antipatriJota

pre 8 godina

Kako nemamo para? Ne znaš ti naše rukovodstvo, tj našeg primeMinistra. Lepo će prekrojiti budžet i nema za prosvetu i zdravstvo, a ima za oružje....ha ha ha a ima i od tetkinog ejscega (za koji je DS dobijao više, ali tada su vadikavi bili opozicija...ha ha ne znaš ti nije...

Đetić

pre 8 godina

Ne naručuje se oružje samo parama, 2 vlade mogu sklopiti neki mutni dogovor "ja tebi, ti meni". I kao što bivša Juga nije bila dio istoka ni zapada, ne mora ni Srbija. A prije nečijeg odgovora o okruženosti zemlje državama NATO, pogledajte alpske države ili egejske ;)

srki

pre 8 godina

Skroz je u pravu.
Skoro da su nas prestigli, sreća pa imamo nešto iz Jugoslavije pa još posedujemo veći broj tenkova i jurišnih aviona, ali Hrvati imaju modernije naoružanje, Patrie i Mi-171, veći broj helikoptera (22 Mi-171 i ako dobiju 16 OH-58) dok mi (5 Mi-8/17, 30tak Gazela).

Onako u prolazu

pre 8 godina

"Osim toga, on je naveo da Srbija mora da se opredeli želi li da bude do Zapada ili Ruske Federacije, prenela je agencija Hina."

Srbija nikada neće biti deo zločinačke NATO organizacije.

Je l' to dovoljno u svrhu objašnjenja g. ministre?

Što se tiče Hrvatske, samo neka se raduju što će besplatno dobiti izraubovane lansere za balističke rakete; same rakete nisu fraj, i koštaju od par desetina hiljada do dva miliona dolara po komadu.

Objasnite g. ministre vašim građanima odakle planirate da stvorite toliki novac, kojoj kategoriji stanovništva ćete zbog toga smanjiiti primanja i šta će vam uopšte ofanzivno oružje.

Nas ostavite na miru.

Trener

pre 8 godina

Covek je apsolutno u pravu samo ne znam zasto se ovaj nas nepromisljeno izlajava i time njima udeljuje komplimente. Imam transfer blama od njega a narocito od Tome.

ivan

pre 8 godina

samo se vi srbi naoruzajte, ja se ne bojim. Pa di ce ove dvije vojske naci budale da ratuju za debele politicare? svako pametan, pri prvom pucnju via Amerika Kanada cim dalje. Živijo ti meni rođo. i jos nesto, Slovenac Srbin Hrvat kak brat. dođite vi meni u Zagorje da popijemo nesto

Шумадинац

pre 8 godina

"... Oni nemaju sredstava za opremanje i modernizaciju. Ja sam posetio Beograd pre dve godine i to sam video", dodao je..."

Занимљиво да овој посети не знамо ништа. А још је занимљивије ко је њему дозволио да ''то види'' !?
И када смо већ код хрватског ''присуства'' у Србији, да ли у Београду још увек функционише заједнички командни центар полицијских снага Хрватске и Србије над коме иначе руководи хрватски полицијски генерал!?
Србија се и даље понаша као федерална јединица СФРЈ. И то у темељима убија Србију, пуно више него мањак наоружања...

TrueStory

pre 8 godina

realno hrvatski ministar je rekao istinu koju mi svi znamo , mi mozemo da lazemo sami sebe ili da dozvolimo drugima da nas lazu , ali istina je takva.
Hrvati su prosle godine uzeli 8.5 milijardi eura samo od turizma,njih najvise trenutno koci to sto moraju da isplati 200-300.000 ili kolko vec abnormalnih penzija i plata ratnim veteranima koji ne placaju porez/komunalije i brdo raznih drugih benefita ,e sad razmislite gde bi tek onda bili da ne moraju da bacaju gomilu para na te veterane.

Cobra

pre 8 godina

Kako može sa sigurnošću da zna,koliko trošimo na vojsku.Ovo je slično,kao kad su prisluškivali Slovence oko arbitraže.Ako smo ozbiljna država,ovo mora da se istraži.

Klupko

pre 8 godina

Vazno je da ste vi sila na Balkanu... aj ne lozite se i vi dugova imate na sve strane, od kad ste usli u EU sve Vam je gore i gore, samo vi nemojte da delite lekcije i pricate ko ima a ko nema pare. Da je nasa vojska u losem stanju to stoji, ali u svoje dvoriste gledajte kockasti.

Jure

pre 8 godina

Eto Hrvati imaju novca, inače najzaduženija zemlja u regionu! Dok Srbija dostigne nivo zaduženosti Hrvatske, može kupiti pola ruskog naoružanja!

@ (fensi, 30. oktobar 2015 15:23)

Kakav "region"? Hrvatska nema nikakve veze s "regionom" Balkana, jer je u EU i slijedi politiku EU.

Srbija slijedi politiku Rusije i po tomu civilizacijski i mentalno pripada istoku i to je oduvijek bilo tako.

Inače, živo mi se fućka za naoružanje Hrvatske, Srbije, Njemačke ili neznam koga..

Po prirodi sam pacifist, a ovaj Kotromanović je ministar još samo nekoliko dana ionako..

Hvala.

Washington

pre 8 godina

Eto Hrvati imaju novca, inače najzaduženija zemlja u regionu! Dok Srbija dostigne nivo zaduženosti Hrvatske, može kupiti pola ruskog naoružanja!
(fensi, 30. oktobar 2015 15:23)

Da, ALI hrvati se zaduzuju da bi ulagali novac u napredak svoje drzave. Srbi se zaduzuju da bi isplatili penzije i plate svima koji rade u drzavnom sektoru. VELIKA razlika.

Dragan BL

pre 8 godina

Bravo Kotromanovicu, jasno i glasno i kako biste vi rekli "ravno u sridu"! Pa sta rade nasi politicari? Zar nama treba jedan hrvatski ministar da kaze gde se nalazimo i kakva nas buducnost ceka? Dobro je da ste preneli ovu vest jer imam osecaj da se nase komsije vise brinu o nama nego nase domace elite. A to sta je rekao gorku istinu koju mi vec svi znamo samo se pravimo tose, to je druga prica.

Lucky

pre 8 godina

"Mi znamo da oni troše 94 odsto na operativne troškove, na plate i logistiku." , ključna reč u rečenici je znamo. Njihove službe vršljaju po Srbiji i nikom ništa. Prisluškuju sve redom a naši diletanti to gledaju sa strane i čitaju u novinama o tome. Stvarno žalosno.

fensi

pre 8 godina

Eto Hrvati imaju novca, inače najzaduženija zemlja u regionu! Dok Srbija dostigne nivo zaduženosti Hrvatske, može kupiti pola ruskog naoružanja!

Đetić

pre 8 godina

Ne naručuje se oružje samo parama, 2 vlade mogu sklopiti neki mutni dogovor "ja tebi, ti meni". I kao što bivša Juga nije bila dio istoka ni zapada, ne mora ni Srbija. A prije nečijeg odgovora o okruženosti zemlje državama NATO, pogledajte alpske države ili egejske ;)

ivan

pre 8 godina

samo se vi srbi naoruzajte, ja se ne bojim. Pa di ce ove dvije vojske naci budale da ratuju za debele politicare? svako pametan, pri prvom pucnju via Amerika Kanada cim dalje. Živijo ti meni rođo. i jos nesto, Slovenac Srbin Hrvat kak brat. dođite vi meni u Zagorje da popijemo nesto

fensi

pre 8 godina

Eto Hrvati imaju novca, inače najzaduženija zemlja u regionu! Dok Srbija dostigne nivo zaduženosti Hrvatske, može kupiti pola ruskog naoružanja!

Vladimir Pula

pre 8 godina

Ma jel meni moze iko objasnit zašto se mi to naoruzavamo? Srbi ili Hrvati? Sta cemo opet ratovat medjusobno ili sta? Koji je to tocno razlog ? Ja ne kužim zašto ta opsesija jedni drugima. Mi dobili neke opake haubice od Amerike za džabe a rakete 2 mil. $ komad, jasno zašto su haubice na poklon. I sad se kod vas digla panika ajmo se naoružati ?!
Mi smo namagarceni , a kod vas odmah loziona ajmo kod putina po atomsku bombu pa da nas vide. Pameti ni vamo ni tamo.

Lucky

pre 8 godina

"Mi znamo da oni troše 94 odsto na operativne troškove, na plate i logistiku." , ključna reč u rečenici je znamo. Njihove službe vršljaju po Srbiji i nikom ništa. Prisluškuju sve redom a naši diletanti to gledaju sa strane i čitaju u novinama o tome. Stvarno žalosno.

Шумадинац

pre 8 godina

"... Oni nemaju sredstava za opremanje i modernizaciju. Ja sam posetio Beograd pre dve godine i to sam video", dodao je..."

Занимљиво да овој посети не знамо ништа. А још је занимљивије ко је њему дозволио да ''то види'' !?
И када смо већ код хрватског ''присуства'' у Србији, да ли у Београду још увек функционише заједнички командни центар полицијских снага Хрватске и Србије над коме иначе руководи хрватски полицијски генерал!?
Србија се и даље понаша као федерална јединица СФРЈ. И то у темељима убија Србију, пуно више него мањак наоружања...

Realno

pre 8 godina

Mogu samo da kazem da je svaka recenica Hrvatskog ministra na mestu,verujte,veoma mi je tesko dok ovo kucam ali sta od svega sto je rekao nije tacno: Jel imamo pare?Nemamo!,Jel ne znamo sta hocemo?Ne znamo!Jel sedimo na dve stolice i Rusija i EU/NATO ? Sedimo!Jel hocemo u EU?Hocemo! A jel onda moramo da pristupimo NATO?Moramo! Sve clanice EU su i clanice NATO!Pa sto onda kupujemo naoruzanje od Rusije?Ne znamo!Jel mozemo sa Migovima i Suhojima u NATO?Ne mozemo!I na kraju da li znamo sta je Vucicu u glavi?Ne znamo! Ako pazljivo pogledate glavni problem kod nas je sto mi 20 god. ne znamo sta hocemo...

Trener

pre 8 godina

Covek je apsolutno u pravu samo ne znam zasto se ovaj nas nepromisljeno izlajava i time njima udeljuje komplimente. Imam transfer blama od njega a narocito od Tome.

Rem

pre 8 godina

sve pise u budzetu koji je javni dokument, pod pretpostavkom da znas sta citas... i nas ministar odbrane zna koliko i kako Hrvatska trosi na svoju vojsku...
(milos, 30. oktobar 2015 17:11) # Link komentara

Nas ministar mozda zna da napravi fug masu ali nisam siguran da li poznaje analitiku vojnih bilansa.

TrueStory

pre 8 godina

realno hrvatski ministar je rekao istinu koju mi svi znamo , mi mozemo da lazemo sami sebe ili da dozvolimo drugima da nas lazu , ali istina je takva.
Hrvati su prosle godine uzeli 8.5 milijardi eura samo od turizma,njih najvise trenutno koci to sto moraju da isplati 200-300.000 ili kolko vec abnormalnih penzija i plata ratnim veteranima koji ne placaju porez/komunalije i brdo raznih drugih benefita ,e sad razmislite gde bi tek onda bili da ne moraju da bacaju gomilu para na te veterane.

Kalimero

pre 8 godina

Nemamo ni mi a ni oni novca za to, nego sto se Amerima ne isplati da istrosenu vojnu opremu vracaju nazad za US, pa koriste Banana drzava da deponuju svoj odpad, jos ce da im prodaju delove/moniciju pride.

lupi

pre 8 godina

hrvatski vojni budzet za 2015 je 4,5 milijardi kuna, sto je oko 550 miliona eura. srbijanski za 2015 je 56 milijardi dinara, sto je oko 500 miliona eura. hrvatska trosi 58,7% vojnog budzeta na plate a 36% materijalni troskovi, od cega je samo delic na novu opremu. srbija ima slicnu potrosnju. prije par godina obe zemlje imale su vojni budzet nesto manji od milijardu eura, sad su i srb i rh pred bankrotom.

рајко

pre 8 godina

човек је вероватно у праву...али мени смета њихова опсесија Србијом и Србима. ако је могуће ја би их игнорисао и не спомињао што је могуће више

srki

pre 8 godina

Skroz je u pravu.
Skoro da su nas prestigli, sreća pa imamo nešto iz Jugoslavije pa još posedujemo veći broj tenkova i jurišnih aviona, ali Hrvati imaju modernije naoružanje, Patrie i Mi-171, veći broj helikoptera (22 Mi-171 i ako dobiju 16 OH-58) dok mi (5 Mi-8/17, 30tak Gazela).

Slavonac

pre 8 godina

Dragi susjedi, Hrvatska ne kupuje, njoj se poklanja i te kako operativno oružje. Hrvatska je u NATO i jel vi stvarno mislite da su balističke rakete namjenjene HV, pa na njima će biti instalirane neke druge posade. 2 eskadrile crnih jastrebova stižu, već su piloti na obuci, a do nove godine će se odlučiti f-15, 16 ili Gripeni i to jedna eskadrila. Istina njemačke haubice su kupljene, američke su dobijene badava. Nitko u Hrvatskoj nije sretan sa gomilanjem svega toga oružja jer to znači da će hrvatska vojska opet negdje na krizno žarište.

Washington

pre 8 godina

Eto Hrvati imaju novca, inače najzaduženija zemlja u regionu! Dok Srbija dostigne nivo zaduženosti Hrvatske, može kupiti pola ruskog naoružanja!
(fensi, 30. oktobar 2015 15:23)

Da, ALI hrvati se zaduzuju da bi ulagali novac u napredak svoje drzave. Srbi se zaduzuju da bi isplatili penzije i plate svima koji rade u drzavnom sektoru. VELIKA razlika.

Vitez

pre 8 godina

Jedine ozbiljne vojne nabave u 25 godina srpske samostalnosti su bile nabava 2 mi24 helikoptera od strane JSO (mozete misliti kakvi i ciji su tu novci bili u pitanju, a helikopteri nisu dozivjeli ni prvi ciklus remonta btw) i danasnja nabavka dva mi171 helikoptera, i to nakon sto je padom jednog izgubljeno 50% operative.

O cemu dalje da pricamo?

Bojan

pre 8 godina

""Mi znamo da oni troše 94 odsto na operativne troškove, na plate i logistiku." , ključna reč u rečenici je znamo. Njihove službe vršljaju po Srbiji i nikom ništa. Prisluškuju sve redom a naši diletanti to gledaju sa strane i čitaju u novinama o tome. Stvarno žalosno.
(Lucky, 30. oktobar 2015 15:26) "

To je javni podatak. Nema šta da se špijunira.

Milos

pre 8 godina

Vazi za obe zemlje :
Situacija kao iz Game of Thrones kad kepec Lanister obeca onim sumarima prave sekire a oni odlepe aha,ha,ha !!!
Pozdrav za sve normalne ljude u Srbiji i Hrvatskoj !

Dragan BL

pre 8 godina

Bravo Kotromanovicu, jasno i glasno i kako biste vi rekli "ravno u sridu"! Pa sta rade nasi politicari? Zar nama treba jedan hrvatski ministar da kaze gde se nalazimo i kakva nas buducnost ceka? Dobro je da ste preneli ovu vest jer imam osecaj da se nase komsije vise brinu o nama nego nase domace elite. A to sta je rekao gorku istinu koju mi vec svi znamo samo se pravimo tose, to je druga prica.

U čudu sam

pre 8 godina

A zaista,sa čime on navodno hoće da kupi nešto?! Kad su trebali akomulatori za avione da lete na mitingu,pa su molili Putina da nam pozajmi jer nemamo da kupimo.Sa čime sada mi kupujemo,sa narodom?!Samo mu je ostalo nas da proda.Vuk dlaku menja,ćud nikad!

Marijan

pre 8 godina

Ma možemo se mi i jedni i drugi naoružati do zuba, ali brate mili s kim ćemo mi to ratovati. Nema više budala koje bi nahuškali jedne na druge dok ste u pozadini dijelili firme podobnima. Iskreno do sada smo imali sreće s našim vojnicima u Afganistanu, ali ne daj Bože da se počnu vraćati u blindiranim kovčezima.

expkrt-import

pre 8 godina

E moj ministre.Nisu tu pare u pitanju.Rusija posto poto hoce da otrgne Srbiju od EU.Nece zaliti. isporuku starih zaliha oruzja.Jedino Srbima nije jasno da postaju Ruski nosac Aviona na suvom.

Onako u prolazu

pre 8 godina

"Osim toga, on je naveo da Srbija mora da se opredeli želi li da bude do Zapada ili Ruske Federacije, prenela je agencija Hina."

Srbija nikada neće biti deo zločinačke NATO organizacije.

Je l' to dovoljno u svrhu objašnjenja g. ministre?

Što se tiče Hrvatske, samo neka se raduju što će besplatno dobiti izraubovane lansere za balističke rakete; same rakete nisu fraj, i koštaju od par desetina hiljada do dva miliona dolara po komadu.

Objasnite g. ministre vašim građanima odakle planirate da stvorite toliki novac, kojoj kategoriji stanovništva ćete zbog toga smanjiiti primanja i šta će vam uopšte ofanzivno oružje.

Nas ostavite na miru.

Marko

pre 8 godina

90% toga smo dobili na poklon. Naravno, da to nije poklon, jer kao sto rece Vladimir Pula, a koliko kostaju rakete? Hrvatska mora modernizirati vojnu opremu jer je stara, kao i Srbija. Nije to nista ni novo ni staro kao vijest. Kupili smo helikoptere, onu njemacku haubicu, dobili hamvije i tu lansirnu rampu.
Meni nije jasan Vucic jer on ko da se kandidira za premijera u HR, stalno nesto komentira hrvatsku i dogadjanja u njoj. Kad on stigne brinut o svojoj zemlji? Naravno da onda na pitanje sta hrvatska strana misli o tome, neki ministar komentira. Ja osobno ne bi nista kometirao i amen.
Drugo, i za ovo je u pravu sto se tice veza sa Rusijom. Srbija se mora odluciti. Ako Vucic misli da ce moci sjediti na 2 stolice, gadno se vara. EU ce joj to ubaciti u jedno od iducih poglavlja.
Jer gle, ako je rusija super, onda je najbolje da odete sa njom u neku uniju, neki novi sovjetski savez. Ako vam je europa super, onda u europu. Ne moze i vamo i tamo.

Borko

pre 8 godina

A sta ce nam i jednima i drugima toliko naoruzanje? Razumem da financijski smo prisiljeni da pomognemo proizvodjacu, jer ipak tolika roba mora da se proda...ali opet. A ako su planirali neki rat ovde, na balkanu se ratuje na svakih 50 god. Da niste malo pozurili s novim konfliktom? Nek neko objasni cemu toliko naoruzavanje, pa da ubrzam proces za iseljenicku vizu.

gavrastapar

pre 8 godina

Ima istine u ovom da Srbija nema para za najnovije Rusko oruzje tipa s300,s400 ali ima za Buk m2,ali ima i istine da hrvatska ima jos manje para za najnovije oruzje sa zapada ,samo polovno i istroseno,Srbija moze dosta i sama da proizvede kupiti samo neophodno .

šone

pre 8 godina

Mislite li da će NATO stvarno dozvoliti da se naoružavamo? Mislite da će Rumunija i Bugarska dozvoliti prelet ili transport opreme preko svoje teritorije? Naravno da neće, kao ni '98. i '99. Ljudi, naša šansa je u jačanju sopstvene namenske industrije. Mora li Nora baš na Kamaz? Ne može FAP da napravi kamion? Teško nama, okruženi smo kao '14. "Spasa nam nema, propasti ne možemo".

SjeverniJadran

pre 8 godina

човек је вероватно у праву...али мени смета њихова опсесија Србијом и Србима. ако је могуће ја би их игнорисао и не спомињао што је могуће више
(рајко, 30. oktobar 2015 16:26)

valjda mislis kontra.....
jer vas je premier rekao da ide trazit oruzje,jer neki ce imati i rakete (aludirajuci na HR)...imam osjecaj da je u HR novinama pisalo da HR nabavlja nosac aviona da bi bez provjere trazili jedan od Putina....ono nek se nadje...

znaci nije da nas spominjete nego odmah se bacate na posao i trazite od Putina samo zato jer eto kao HR ce nesto dobiti od Amera....pa sad ti reci ko o kome...

Popaj

pre 8 godina

Gospodin Kotromanović bi mogao da objasni kakve su to sankcije prema Rusiji kada tamo radi 60 000 Nemaca u nemačkom firmama,dok Nemačka uvozi nesmetano ruski gas.U isto vreme Hrvatska ne može da izveze sardele i vino u tu istu Rusiju.Jednostavno zakoni EU ne važe za svakog podjednako ali to ne sme niko da kaže osim nas koji nismo u tom društvu.PS:Česi i Poljaci još uvek koriste a do juče su i remontovali ruske helikoptere to nema veze sa EU i Nato paktom već sa biznisom.

Klupko

pre 8 godina

Vazno je da ste vi sila na Balkanu... aj ne lozite se i vi dugova imate na sve strane, od kad ste usli u EU sve Vam je gore i gore, samo vi nemojte da delite lekcije i pricate ko ima a ko nema pare. Da je nasa vojska u losem stanju to stoji, ali u svoje dvoriste gledajte kockasti.

Jure

pre 8 godina

Eto Hrvati imaju novca, inače najzaduženija zemlja u regionu! Dok Srbija dostigne nivo zaduženosti Hrvatske, može kupiti pola ruskog naoružanja!

@ (fensi, 30. oktobar 2015 15:23)

Kakav "region"? Hrvatska nema nikakve veze s "regionom" Balkana, jer je u EU i slijedi politiku EU.

Srbija slijedi politiku Rusije i po tomu civilizacijski i mentalno pripada istoku i to je oduvijek bilo tako.

Inače, živo mi se fućka za naoružanje Hrvatske, Srbije, Njemačke ili neznam koga..

Po prirodi sam pacifist, a ovaj Kotromanović je ministar još samo nekoliko dana ionako..

Hvala.

lolo trolic

pre 8 godina

Realno, oprema samo zastareva i nicemu nece sluziti. Takoreci bacili su pare. Ako se osecaju tako beBednijeonda ok. Ja i ovako mirno spavam. Veca opasnost je nasa vlast.

Ivan S

pre 8 godina

Koliko god bolno bilo, čovek rekao istinu. Sa druge strane, mi ne smemo da idemo mimo NATO pakta, iako o istom mislim sve najgore, ali nestaćemo kao država ako nismo u tim tokovima. Ne znam kako je ovom narodu to teško da shvati. Svakako prezirem USA i njihove satelite ali Rusija je daleko, NATO je blizu a problem sa istoka i juga još bliži.

Prvo i prvo, nas niko neće da naoruža džabe. Drugo, cenu koju ćemo platiti ako nas Rusija naoruža je daleko iznad cene koju ćemo platiti ako to uradi NATO.

Ne znam šta naš narod glumi i političari. Ako nam je u interesu da nema naših praunuka onda slobodno pridružimo se Rusiji. Meni je stalo da kada odem na jug da tamo vidim naša imanja, a pet balističkih lansera i par helikoptera to neće sačuvati već samo čiji si sluga.

Mi moramo da budemo sluge. Pogledajte oko sebe, gde vi živite?!

Ne na precac

pre 8 godina

Niste objavili da grade 5 patrolnih brodova,i da su kupili 2 minolovca iz nemačke koji dolaze krajem 2017.
(Tom, 30. oktobar 2015 16:32)

O tome ce mo da brinemo kad prokopamo kanal. Do tada: voljno!

milos

pre 8 godina

Kako može sa sigurnošću da zna,koliko trošimo na vojsku.Ovo je slično,kao kad su prisluškivali Slovence oko arbitraže.Ako smo ozbiljna država,ovo mora da se istraži...

genije, sve pise u budzetu koji je javni dokument, pod pretpostavkom da znas sta citas... i nas ministar odbrane zna koliko i kako Hrvatska trosi na svoju vojsku...

antipatriJota

pre 8 godina

Kako nemamo para? Ne znaš ti naše rukovodstvo, tj našeg primeMinistra. Lepo će prekrojiti budžet i nema za prosvetu i zdravstvo, a ima za oružje....ha ha ha a ima i od tetkinog ejscega (za koji je DS dobijao više, ali tada su vadikavi bili opozicija...ha ha ne znaš ti nije...

xim

pre 8 godina

(expkrt-import, 30. oktobar 2015 17:29)

Ma kako da ne! Rusi su gadljivi na pare?! :D Zato nam naplacuju gas koliko oni god zele. Nego Srbi su veliki mazohisti sto se tice ljubavi sa Rusima. Rusi nam nece dati nista ispod cene, a drzava nema para. Ovo obecanje ce gradjani da plate, veoma uskoro, kada PDV bude bio 24%.

sasa jokic

pre 8 godina

Mi nemamo para, ali cemo zaao na poklon dobiti nekoliko izraubovanih helikoptera i par haubica, a za uzvrat cemo smanjiti rud u rentu, ili tako nesto....ne sekiraj se ti za Srbiju, znali smo mi kako da pomognemo Rusiji, a sebi odmognemo.

srce kaze jedno, razum drugo

pre 8 godina

Nadam se da nam oruzje nece trebati, ni jednima ni drugima, a dugova imamo i jedni i drugi. Razlike nisu nesto velike da bi se Hrvati imali razloga praviti vazni. Bilo bi bolje da se obje drzave vise brinu za standard gradana a manje za bacanje novca na oruzje. Ali sto je tu je. Jedino se slazem s ministrovim komentarom oko nejasne opredjeljenosti Srbije. Srbija ima pravo na svoj izbor ali ako zeli postat clanica EU, ovakvom politikom sama sebi otezava i sve jako usporava. Zbog ovih poteza srpskg Premijera (rusko oruzje) ne vjerujem da ce Srbija otvorit i jedno poglavlje u pregovorima sa EU do kraja godine.

neko sa strane

pre 8 godina

@Washington

Svejedno je u sta Hrvatska ulaze pozajmljeni novac jer nece imati da ga vrati pa ce na kraju ipak zavrsiti isto kao i Grcka koja je pozajmljivala radi isplate plata i penzija.

Cobra

pre 8 godina

Kako može sa sigurnošću da zna,koliko trošimo na vojsku.Ovo je slično,kao kad su prisluškivali Slovence oko arbitraže.Ako smo ozbiljna država,ovo mora da se istraži.

veteran 99

pre 8 godina

Nikakvo naoruzavanje nam ne treba!Treba nam da uposlimo nase vojne industrije na zajednickim projektima.To bi donelo posla,naoruzanje bi smo palsirali na treca trzista.Potpisati sporazum o miru zvanicno posto je na snazi nametnuto primirije.

Marko

pre 8 godina

@Realno sve potpisujem...sve si dobro reko.
Inace koliko je meni poznato 4.5 milijadi kuna je 600 milijuna eura. Najavljeno je da je cilj u iducim godinama vojni proracun dici do milijarde eura.

Đetić

pre 8 godina

Ne naručuje se oružje samo parama, 2 vlade mogu sklopiti neki mutni dogovor "ja tebi, ti meni". I kao što bivša Juga nije bila dio istoka ni zapada, ne mora ni Srbija. A prije nečijeg odgovora o okruženosti zemlje državama NATO, pogledajte alpske države ili egejske ;)

zoki

pre 8 godina

(Slavonac, 30. oktobar 2015 18:34)
f-15, 16 ili Gripeni i to jedna eskadrila

Hrvatska nikak nece imati eskadrilu F16,gripen ili nesto slicno, to nije golf 2 ,nece imati ni jedan a kamoli eskadrilu,prvo nema para za to,nema pilote za to i to ne moze da idu na obuku 2 meseca pa da vozi posle miga 21 odmah f16,nema teritoriju gde da vozi takve avione,nema resurse itd.a Srbija ne kupuje oruzje zato sto nato pakt daje nesto hrvatskoj ,hrvatska nije pretnja Srbiji,vec je to iskorisceno kao opravdanje pred eu vucica ,a taj agnzman sa rusima je ugovoren jos odavno.

Đetić

pre 8 godina

Ne naručuje se oružje samo parama, 2 vlade mogu sklopiti neki mutni dogovor "ja tebi, ti meni". I kao što bivša Juga nije bila dio istoka ni zapada, ne mora ni Srbija. A prije nečijeg odgovora o okruženosti zemlje državama NATO, pogledajte alpske države ili egejske ;)

neutralan

pre 8 godina

Koliko smo mi bedni i glupi ( HR i RS ), a pogotovo politicari koji zarad rejtinga kod naroda koji se pati bave ovakvim izjavama i jos vise raspiruju mrznju. Citam komentare i orosto sam u cudu. Malo smo rativali i propatili ? Nije nam dosta? Hocemo jos? ... U RS je to manje izrazeno nego HR, ali zasto se "pecamo" na kompleksaske izjave HR politicara koji konstantno to rade vec godinama unazad. Vecina nas mrzi i to je to. Svi to znamo ( osim onih koji tamo idu na more pa kad se opeku onda shvate). Ne mogu vise da pisem, samo se iznerviram...

Dino

pre 8 godina

Naoruzavanje Srbije, Hrvatske i BiH je besmisleno. To su drzave u kojima ljudi nemaju kako treba leba da jedu, a ovamo bi davali milione i miljarde za oruzije koje je u nuklearnom dobu prevazidjeno.

Tesko da cemo opet medjusobno ratovati, a osim Srbije svi okolo su u NATO (gdje bi morala i Srbija ako gleda svoju korist a ne neke epsko-religiske lazne bratske veze sa Rusijom koja na Srbiju gleda kao na piona na sahovskoj tabli).

I da imate vi Srbi 100 aviona, i Hrvati jos 100 (a nemate ni 5 modernih) opet sta? Nemate novca za logistiku itd. O Bosni da ne govorim.

Koncept teritorijalne odbrane i na primjer 3-5 mjeseci obaveznog sluzenja vojske i to je to. Protiv NATO-a ili Rusije nemamo sanse ovako razmrvljeni (stara Jugoslavija mozda, ove nove "drzave" ne), a kazem medjusobno tesko da cemo ratovati.

Ulagati treba u privredu, skolstvo, zdravstvo, u stvaranje uredjenih i bogatih drzava, a onda je lako rjesavati i druga pitanja.

Zadnje sto Balkanu treba je gomilanje oruzija. Osim toga, jedno je lupat neki cilj iz vazduha, a drugo osvojiti ga cizmom. Dakle, dobra teritorijalna odbrana i mirna Bosna/Srbija/Hrvatska/CG...itd.

Bashkim

pre 8 godina

Ko ce vas da napadne? Misllite vi da svaku 20 God treba novi oruzje za novi napad, ljudi pa Dali mislite vi nesto bolje za nase dece? ili samo rat je vas u glavi.
Ja sllobodno mozem da vam kazem da ni hrvati ni allbanci nemaju neke namere
Da was napadaju, Dakle mi smo dobili Ono sta nam pripadne. Jedini vi ako hocete ipak neki Rat.

Nirvana

pre 8 godina

Vrlo je zanimljivo, hrvati dobijaju platforme za rakete koje ce morati da plate (trose novac), srbi ce morati isto nesto kupe il unajme od rusa ili nekog (trose novac). I ameri i rusima koji zapravo izvace novac na svoju stranu je u interesu da hrvati nevole srbe nit srbi hrvate kao ni stabilna situacija bilo gde u svetu jer nece imati kome da prodaju oruzje i izvlace novac. Ja to tako gledam malo širom slikom ovde na balkanu su uvek tu hrvati, srbi il neko ko ce bude ovca za sisanje i jos ce time se ponose kako su naoruzane ovce dok ce pastir se brcka u bazenu pun love ko brod.

Стефан

pre 8 godina

Хаха нашле две кремпите земље да се утркују у оруђу! Толико су нас срозали да нам боље бити неће још 2 генерације. Ја не разумем шта ми имамо тражити поред Турске и њихових МИЛИОН професионалних војника!??

VLAJKO

pre 8 godina

Sta se bre zezate i trosite pare nego iznajmite kasarne i vojne aerodrome Putinu i neka oni cuvaju nasu zemlju od vojnih udara. Sve das na 90 godina da koriste nek oni placaju nama troskove.

Baxuz

pre 8 godina

Da bi ozbiljno ugrozili Srbiju, Hrvatskoj treba najmanje 100 raketa, a verovatnije 3 puta toliko. (po iskustvu iz 99). Ako je cena jedne rakete ATACMS 1.500.000$ ja tesko mogu da poverujem da ce hrvatska nabaviti dovoljan broj raketa. Suvise je to para za jedno oruzje koje za razliku od helikoptera ili oklopnog tockasa nema neku ulogu u konfliktima niskog inteziteta. Dakle verujem da ce hrvatska kupiti 30tak raketa cisto reda radi, da ne izgube tu komponetu vojske (raketnu artiljeriju) po povlacenju iz upotrebe jugoslovenskih vbr orkana. Raketna artiljerija je skup sport cak je i jedna Francuska izbacila taj rod, sto zbog produzenog dometa klasicne artiljerije sa BaseBleed projektilima, sto zbog efikasne upotrebe dronova sa raketama hellfire. Dakle don't worry

Анон

pre 8 godina

(Slavonac, 30. oktobar 2015 18:34)

Драги сус(ј)еду, на тако мало простора написали сте толико дезинформација да Вам се мора честитати. Никакве америчке хаубице Ви нисте добили бадава. Заправо, Ви нисте ни купили ни добили било какве америчке хаубице. Знате ли да направите разлику између хаубице и вишецевног ракетног бацача? Очигледно је да не знате. (Хаубице су оно што сте купили од Немаца.) Ракете за америчке ВБР-ове ћете морати да купите (тако су ваши званичници и ваши медији саопштили), осим ако не намеравате да вишецевне ракетне бацаче користите без ракета. (Једна балистичка ракета за њих требало би да кошта око два милиона долара.) Даље, Kiowa није исто што и Black Hawk (црни јастреб). У питању су сасвим два различита типа хеликоптера. Иначе Хрватска је у обавези да плати модернизацију наручених Kiowa, произведених у периоду између 1969. године и 1989. године. F-15??? Хаха! Да ли се Ви то шалите или сте озбиљни? Ако се шалите, онда у реду. Ако не, онда опет хаха!

SjeverniJadran

pre 8 godina

човек је вероватно у праву...али мени смета њихова опсесија Србијом и Србима. ако је могуће ја би их игнорисао и не спомињао што је могуће више
(рајко, 30. oktobar 2015 16:26)

valjda mislis kontra.....
jer vas je premier rekao da ide trazit oruzje,jer neki ce imati i rakete (aludirajuci na HR)...imam osjecaj da je u HR novinama pisalo da HR nabavlja nosac aviona da bi bez provjere trazili jedan od Putina....ono nek se nadje...

znaci nije da nas spominjete nego odmah se bacate na posao i trazite od Putina samo zato jer eto kao HR ce nesto dobiti od Amera....pa sad ti reci ko o kome...

fensi

pre 8 godina

Eto Hrvati imaju novca, inače najzaduženija zemlja u regionu! Dok Srbija dostigne nivo zaduženosti Hrvatske, može kupiti pola ruskog naoružanja!

TrueStory

pre 8 godina

realno hrvatski ministar je rekao istinu koju mi svi znamo , mi mozemo da lazemo sami sebe ili da dozvolimo drugima da nas lazu , ali istina je takva.
Hrvati su prosle godine uzeli 8.5 milijardi eura samo od turizma,njih najvise trenutno koci to sto moraju da isplati 200-300.000 ili kolko vec abnormalnih penzija i plata ratnim veteranima koji ne placaju porez/komunalije i brdo raznih drugih benefita ,e sad razmislite gde bi tek onda bili da ne moraju da bacaju gomilu para na te veterane.

Onako u prolazu

pre 8 godina

"Osim toga, on je naveo da Srbija mora da se opredeli želi li da bude do Zapada ili Ruske Federacije, prenela je agencija Hina."

Srbija nikada neće biti deo zločinačke NATO organizacije.

Je l' to dovoljno u svrhu objašnjenja g. ministre?

Što se tiče Hrvatske, samo neka se raduju što će besplatno dobiti izraubovane lansere za balističke rakete; same rakete nisu fraj, i koštaju od par desetina hiljada do dva miliona dolara po komadu.

Objasnite g. ministre vašim građanima odakle planirate da stvorite toliki novac, kojoj kategoriji stanovništva ćete zbog toga smanjiiti primanja i šta će vam uopšte ofanzivno oružje.

Nas ostavite na miru.

Realno

pre 8 godina

Mogu samo da kazem da je svaka recenica Hrvatskog ministra na mestu,verujte,veoma mi je tesko dok ovo kucam ali sta od svega sto je rekao nije tacno: Jel imamo pare?Nemamo!,Jel ne znamo sta hocemo?Ne znamo!Jel sedimo na dve stolice i Rusija i EU/NATO ? Sedimo!Jel hocemo u EU?Hocemo! A jel onda moramo da pristupimo NATO?Moramo! Sve clanice EU su i clanice NATO!Pa sto onda kupujemo naoruzanje od Rusije?Ne znamo!Jel mozemo sa Migovima i Suhojima u NATO?Ne mozemo!I na kraju da li znamo sta je Vucicu u glavi?Ne znamo! Ako pazljivo pogledate glavni problem kod nas je sto mi 20 god. ne znamo sta hocemo...

Ivan S

pre 8 godina

Koliko god bolno bilo, čovek rekao istinu. Sa druge strane, mi ne smemo da idemo mimo NATO pakta, iako o istom mislim sve najgore, ali nestaćemo kao država ako nismo u tim tokovima. Ne znam kako je ovom narodu to teško da shvati. Svakako prezirem USA i njihove satelite ali Rusija je daleko, NATO je blizu a problem sa istoka i juga još bliži.

Prvo i prvo, nas niko neće da naoruža džabe. Drugo, cenu koju ćemo platiti ako nas Rusija naoruža je daleko iznad cene koju ćemo platiti ako to uradi NATO.

Ne znam šta naš narod glumi i političari. Ako nam je u interesu da nema naših praunuka onda slobodno pridružimo se Rusiji. Meni je stalo da kada odem na jug da tamo vidim naša imanja, a pet balističkih lansera i par helikoptera to neće sačuvati već samo čiji si sluga.

Mi moramo da budemo sluge. Pogledajte oko sebe, gde vi živite?!

Washington

pre 8 godina

Eto Hrvati imaju novca, inače najzaduženija zemlja u regionu! Dok Srbija dostigne nivo zaduženosti Hrvatske, može kupiti pola ruskog naoružanja!
(fensi, 30. oktobar 2015 15:23)

Da, ALI hrvati se zaduzuju da bi ulagali novac u napredak svoje drzave. Srbi se zaduzuju da bi isplatili penzije i plate svima koji rade u drzavnom sektoru. VELIKA razlika.

Marko

pre 8 godina

90% toga smo dobili na poklon. Naravno, da to nije poklon, jer kao sto rece Vladimir Pula, a koliko kostaju rakete? Hrvatska mora modernizirati vojnu opremu jer je stara, kao i Srbija. Nije to nista ni novo ni staro kao vijest. Kupili smo helikoptere, onu njemacku haubicu, dobili hamvije i tu lansirnu rampu.
Meni nije jasan Vucic jer on ko da se kandidira za premijera u HR, stalno nesto komentira hrvatsku i dogadjanja u njoj. Kad on stigne brinut o svojoj zemlji? Naravno da onda na pitanje sta hrvatska strana misli o tome, neki ministar komentira. Ja osobno ne bi nista kometirao i amen.
Drugo, i za ovo je u pravu sto se tice veza sa Rusijom. Srbija se mora odluciti. Ako Vucic misli da ce moci sjediti na 2 stolice, gadno se vara. EU ce joj to ubaciti u jedno od iducih poglavlja.
Jer gle, ako je rusija super, onda je najbolje da odete sa njom u neku uniju, neki novi sovjetski savez. Ako vam je europa super, onda u europu. Ne moze i vamo i tamo.

expkrt-import

pre 8 godina

E moj ministre.Nisu tu pare u pitanju.Rusija posto poto hoce da otrgne Srbiju od EU.Nece zaliti. isporuku starih zaliha oruzja.Jedino Srbima nije jasno da postaju Ruski nosac Aviona na suvom.

Jure

pre 8 godina

Eto Hrvati imaju novca, inače najzaduženija zemlja u regionu! Dok Srbija dostigne nivo zaduženosti Hrvatske, može kupiti pola ruskog naoružanja!

@ (fensi, 30. oktobar 2015 15:23)

Kakav "region"? Hrvatska nema nikakve veze s "regionom" Balkana, jer je u EU i slijedi politiku EU.

Srbija slijedi politiku Rusije i po tomu civilizacijski i mentalno pripada istoku i to je oduvijek bilo tako.

Inače, živo mi se fućka za naoružanje Hrvatske, Srbije, Njemačke ili neznam koga..

Po prirodi sam pacifist, a ovaj Kotromanović je ministar još samo nekoliko dana ionako..

Hvala.

ivan

pre 8 godina

samo se vi srbi naoruzajte, ja se ne bojim. Pa di ce ove dvije vojske naci budale da ratuju za debele politicare? svako pametan, pri prvom pucnju via Amerika Kanada cim dalje. Živijo ti meni rođo. i jos nesto, Slovenac Srbin Hrvat kak brat. dođite vi meni u Zagorje da popijemo nesto

Dragan BL

pre 8 godina

Bravo Kotromanovicu, jasno i glasno i kako biste vi rekli "ravno u sridu"! Pa sta rade nasi politicari? Zar nama treba jedan hrvatski ministar da kaze gde se nalazimo i kakva nas buducnost ceka? Dobro je da ste preneli ovu vest jer imam osecaj da se nase komsije vise brinu o nama nego nase domace elite. A to sta je rekao gorku istinu koju mi vec svi znamo samo se pravimo tose, to je druga prica.

Klupko

pre 8 godina

Vazno je da ste vi sila na Balkanu... aj ne lozite se i vi dugova imate na sve strane, od kad ste usli u EU sve Vam je gore i gore, samo vi nemojte da delite lekcije i pricate ko ima a ko nema pare. Da je nasa vojska u losem stanju to stoji, ali u svoje dvoriste gledajte kockasti.

Kalimero

pre 8 godina

Nemamo ni mi a ni oni novca za to, nego sto se Amerima ne isplati da istrosenu vojnu opremu vracaju nazad za US, pa koriste Banana drzava da deponuju svoj odpad, jos ce da im prodaju delove/moniciju pride.

Trener

pre 8 godina

Covek je apsolutno u pravu samo ne znam zasto se ovaj nas nepromisljeno izlajava i time njima udeljuje komplimente. Imam transfer blama od njega a narocito od Tome.

Шумадинац

pre 8 godina

"... Oni nemaju sredstava za opremanje i modernizaciju. Ja sam posetio Beograd pre dve godine i to sam video", dodao je..."

Занимљиво да овој посети не знамо ништа. А још је занимљивије ко је њему дозволио да ''то види'' !?
И када смо већ код хрватског ''присуства'' у Србији, да ли у Београду још увек функционише заједнички командни центар полицијских снага Хрватске и Србије над коме иначе руководи хрватски полицијски генерал!?
Србија се и даље понаша као федерална јединица СФРЈ. И то у темељима убија Србију, пуно више него мањак наоружања...

šone

pre 8 godina

Mislite li da će NATO stvarno dozvoliti da se naoružavamo? Mislite da će Rumunija i Bugarska dozvoliti prelet ili transport opreme preko svoje teritorije? Naravno da neće, kao ni '98. i '99. Ljudi, naša šansa je u jačanju sopstvene namenske industrije. Mora li Nora baš na Kamaz? Ne može FAP da napravi kamion? Teško nama, okruženi smo kao '14. "Spasa nam nema, propasti ne možemo".

neko sa strane

pre 8 godina

@Washington

Svejedno je u sta Hrvatska ulaze pozajmljeni novac jer nece imati da ga vrati pa ce na kraju ipak zavrsiti isto kao i Grcka koja je pozajmljivala radi isplate plata i penzija.

gavrastapar

pre 8 godina

Ima istine u ovom da Srbija nema para za najnovije Rusko oruzje tipa s300,s400 ali ima za Buk m2,ali ima i istine da hrvatska ima jos manje para za najnovije oruzje sa zapada ,samo polovno i istroseno,Srbija moze dosta i sama da proizvede kupiti samo neophodno .

Lucky

pre 8 godina

"Mi znamo da oni troše 94 odsto na operativne troškove, na plate i logistiku." , ključna reč u rečenici je znamo. Njihove službe vršljaju po Srbiji i nikom ništa. Prisluškuju sve redom a naši diletanti to gledaju sa strane i čitaju u novinama o tome. Stvarno žalosno.

Slavonac

pre 8 godina

Dragi susjedi, Hrvatska ne kupuje, njoj se poklanja i te kako operativno oružje. Hrvatska je u NATO i jel vi stvarno mislite da su balističke rakete namjenjene HV, pa na njima će biti instalirane neke druge posade. 2 eskadrile crnih jastrebova stižu, već su piloti na obuci, a do nove godine će se odlučiti f-15, 16 ili Gripeni i to jedna eskadrila. Istina njemačke haubice su kupljene, američke su dobijene badava. Nitko u Hrvatskoj nije sretan sa gomilanjem svega toga oružja jer to znači da će hrvatska vojska opet negdje na krizno žarište.

srki

pre 8 godina

Skroz je u pravu.
Skoro da su nas prestigli, sreća pa imamo nešto iz Jugoslavije pa još posedujemo veći broj tenkova i jurišnih aviona, ali Hrvati imaju modernije naoružanje, Patrie i Mi-171, veći broj helikoptera (22 Mi-171 i ako dobiju 16 OH-58) dok mi (5 Mi-8/17, 30tak Gazela).

Cobra

pre 8 godina

Kako može sa sigurnošću da zna,koliko trošimo na vojsku.Ovo je slično,kao kad su prisluškivali Slovence oko arbitraže.Ako smo ozbiljna država,ovo mora da se istraži.

zoki

pre 8 godina

(Slavonac, 30. oktobar 2015 18:34)
f-15, 16 ili Gripeni i to jedna eskadrila

Hrvatska nikak nece imati eskadrilu F16,gripen ili nesto slicno, to nije golf 2 ,nece imati ni jedan a kamoli eskadrilu,prvo nema para za to,nema pilote za to i to ne moze da idu na obuku 2 meseca pa da vozi posle miga 21 odmah f16,nema teritoriju gde da vozi takve avione,nema resurse itd.a Srbija ne kupuje oruzje zato sto nato pakt daje nesto hrvatskoj ,hrvatska nije pretnja Srbiji,vec je to iskorisceno kao opravdanje pred eu vucica ,a taj agnzman sa rusima je ugovoren jos odavno.

рајко

pre 8 godina

човек је вероватно у праву...али мени смета њихова опсесија Србијом и Србима. ако је могуће ја би их игнорисао и не спомињао што је могуће више

xim

pre 8 godina

(expkrt-import, 30. oktobar 2015 17:29)

Ma kako da ne! Rusi su gadljivi na pare?! :D Zato nam naplacuju gas koliko oni god zele. Nego Srbi su veliki mazohisti sto se tice ljubavi sa Rusima. Rusi nam nece dati nista ispod cene, a drzava nema para. Ovo obecanje ce gradjani da plate, veoma uskoro, kada PDV bude bio 24%.

Đetić

pre 8 godina

Ne naručuje se oružje samo parama, 2 vlade mogu sklopiti neki mutni dogovor "ja tebi, ti meni". I kao što bivša Juga nije bila dio istoka ni zapada, ne mora ni Srbija. A prije nečijeg odgovora o okruženosti zemlje državama NATO, pogledajte alpske države ili egejske ;)

Đetić

pre 8 godina

Ne naručuje se oružje samo parama, 2 vlade mogu sklopiti neki mutni dogovor "ja tebi, ti meni". I kao što bivša Juga nije bila dio istoka ni zapada, ne mora ni Srbija. A prije nečijeg odgovora o okruženosti zemlje državama NATO, pogledajte alpske države ili egejske ;)

Vitez

pre 8 godina

Jedine ozbiljne vojne nabave u 25 godina srpske samostalnosti su bile nabava 2 mi24 helikoptera od strane JSO (mozete misliti kakvi i ciji su tu novci bili u pitanju, a helikopteri nisu dozivjeli ni prvi ciklus remonta btw) i danasnja nabavka dva mi171 helikoptera, i to nakon sto je padom jednog izgubljeno 50% operative.

O cemu dalje da pricamo?

sasa jokic

pre 8 godina

Mi nemamo para, ali cemo zaao na poklon dobiti nekoliko izraubovanih helikoptera i par haubica, a za uzvrat cemo smanjiti rud u rentu, ili tako nesto....ne sekiraj se ti za Srbiju, znali smo mi kako da pomognemo Rusiji, a sebi odmognemo.

Bashkim

pre 8 godina

Ko ce vas da napadne? Misllite vi da svaku 20 God treba novi oruzje za novi napad, ljudi pa Dali mislite vi nesto bolje za nase dece? ili samo rat je vas u glavi.
Ja sllobodno mozem da vam kazem da ni hrvati ni allbanci nemaju neke namere
Da was napadaju, Dakle mi smo dobili Ono sta nam pripadne. Jedini vi ako hocete ipak neki Rat.

lupi

pre 8 godina

hrvatski vojni budzet za 2015 je 4,5 milijardi kuna, sto je oko 550 miliona eura. srbijanski za 2015 je 56 milijardi dinara, sto je oko 500 miliona eura. hrvatska trosi 58,7% vojnog budzeta na plate a 36% materijalni troskovi, od cega je samo delic na novu opremu. srbija ima slicnu potrosnju. prije par godina obe zemlje imale su vojni budzet nesto manji od milijardu eura, sad su i srb i rh pred bankrotom.

Popaj

pre 8 godina

Gospodin Kotromanović bi mogao da objasni kakve su to sankcije prema Rusiji kada tamo radi 60 000 Nemaca u nemačkom firmama,dok Nemačka uvozi nesmetano ruski gas.U isto vreme Hrvatska ne može da izveze sardele i vino u tu istu Rusiju.Jednostavno zakoni EU ne važe za svakog podjednako ali to ne sme niko da kaže osim nas koji nismo u tom društvu.PS:Česi i Poljaci još uvek koriste a do juče su i remontovali ruske helikoptere to nema veze sa EU i Nato paktom već sa biznisom.

Vladimir Pula

pre 8 godina

Ma jel meni moze iko objasnit zašto se mi to naoruzavamo? Srbi ili Hrvati? Sta cemo opet ratovat medjusobno ili sta? Koji je to tocno razlog ? Ja ne kužim zašto ta opsesija jedni drugima. Mi dobili neke opake haubice od Amerike za džabe a rakete 2 mil. $ komad, jasno zašto su haubice na poklon. I sad se kod vas digla panika ajmo se naoružati ?!
Mi smo namagarceni , a kod vas odmah loziona ajmo kod putina po atomsku bombu pa da nas vide. Pameti ni vamo ni tamo.

veteran 99

pre 8 godina

Nikakvo naoruzavanje nam ne treba!Treba nam da uposlimo nase vojne industrije na zajednickim projektima.To bi donelo posla,naoruzanje bi smo palsirali na treca trzista.Potpisati sporazum o miru zvanicno posto je na snazi nametnuto primirije.

U čudu sam

pre 8 godina

A zaista,sa čime on navodno hoće da kupi nešto?! Kad su trebali akomulatori za avione da lete na mitingu,pa su molili Putina da nam pozajmi jer nemamo da kupimo.Sa čime sada mi kupujemo,sa narodom?!Samo mu je ostalo nas da proda.Vuk dlaku menja,ćud nikad!

srce kaze jedno, razum drugo

pre 8 godina

Nadam se da nam oruzje nece trebati, ni jednima ni drugima, a dugova imamo i jedni i drugi. Razlike nisu nesto velike da bi se Hrvati imali razloga praviti vazni. Bilo bi bolje da se obje drzave vise brinu za standard gradana a manje za bacanje novca na oruzje. Ali sto je tu je. Jedino se slazem s ministrovim komentarom oko nejasne opredjeljenosti Srbije. Srbija ima pravo na svoj izbor ali ako zeli postat clanica EU, ovakvom politikom sama sebi otezava i sve jako usporava. Zbog ovih poteza srpskg Premijera (rusko oruzje) ne vjerujem da ce Srbija otvorit i jedno poglavlje u pregovorima sa EU do kraja godine.

Milos

pre 8 godina

Vazi za obe zemlje :
Situacija kao iz Game of Thrones kad kepec Lanister obeca onim sumarima prave sekire a oni odlepe aha,ha,ha !!!
Pozdrav za sve normalne ljude u Srbiji i Hrvatskoj !

antipatriJota

pre 8 godina

Kako nemamo para? Ne znaš ti naše rukovodstvo, tj našeg primeMinistra. Lepo će prekrojiti budžet i nema za prosvetu i zdravstvo, a ima za oružje....ha ha ha a ima i od tetkinog ejscega (za koji je DS dobijao više, ali tada su vadikavi bili opozicija...ha ha ne znaš ti nije...

lolo trolic

pre 8 godina

Realno, oprema samo zastareva i nicemu nece sluziti. Takoreci bacili su pare. Ako se osecaju tako beBednijeonda ok. Ja i ovako mirno spavam. Veca opasnost je nasa vlast.

neutralan

pre 8 godina

Koliko smo mi bedni i glupi ( HR i RS ), a pogotovo politicari koji zarad rejtinga kod naroda koji se pati bave ovakvim izjavama i jos vise raspiruju mrznju. Citam komentare i orosto sam u cudu. Malo smo rativali i propatili ? Nije nam dosta? Hocemo jos? ... U RS je to manje izrazeno nego HR, ali zasto se "pecamo" na kompleksaske izjave HR politicara koji konstantno to rade vec godinama unazad. Vecina nas mrzi i to je to. Svi to znamo ( osim onih koji tamo idu na more pa kad se opeku onda shvate). Ne mogu vise da pisem, samo se iznerviram...

Marijan

pre 8 godina

Ma možemo se mi i jedni i drugi naoružati do zuba, ali brate mili s kim ćemo mi to ratovati. Nema više budala koje bi nahuškali jedne na druge dok ste u pozadini dijelili firme podobnima. Iskreno do sada smo imali sreće s našim vojnicima u Afganistanu, ali ne daj Bože da se počnu vraćati u blindiranim kovčezima.

Borko

pre 8 godina

A sta ce nam i jednima i drugima toliko naoruzanje? Razumem da financijski smo prisiljeni da pomognemo proizvodjacu, jer ipak tolika roba mora da se proda...ali opet. A ako su planirali neki rat ovde, na balkanu se ratuje na svakih 50 god. Da niste malo pozurili s novim konfliktom? Nek neko objasni cemu toliko naoruzavanje, pa da ubrzam proces za iseljenicku vizu.

milos

pre 8 godina

Kako može sa sigurnošću da zna,koliko trošimo na vojsku.Ovo je slično,kao kad su prisluškivali Slovence oko arbitraže.Ako smo ozbiljna država,ovo mora da se istraži...

genije, sve pise u budzetu koji je javni dokument, pod pretpostavkom da znas sta citas... i nas ministar odbrane zna koliko i kako Hrvatska trosi na svoju vojsku...

Ne na precac

pre 8 godina

Niste objavili da grade 5 patrolnih brodova,i da su kupili 2 minolovca iz nemačke koji dolaze krajem 2017.
(Tom, 30. oktobar 2015 16:32)

O tome ce mo da brinemo kad prokopamo kanal. Do tada: voljno!

Marko

pre 8 godina

@Realno sve potpisujem...sve si dobro reko.
Inace koliko je meni poznato 4.5 milijadi kuna je 600 milijuna eura. Najavljeno je da je cilj u iducim godinama vojni proracun dici do milijarde eura.

Bojan

pre 8 godina

""Mi znamo da oni troše 94 odsto na operativne troškove, na plate i logistiku." , ključna reč u rečenici je znamo. Njihove službe vršljaju po Srbiji i nikom ništa. Prisluškuju sve redom a naši diletanti to gledaju sa strane i čitaju u novinama o tome. Stvarno žalosno.
(Lucky, 30. oktobar 2015 15:26) "

To je javni podatak. Nema šta da se špijunira.

Rem

pre 8 godina

sve pise u budzetu koji je javni dokument, pod pretpostavkom da znas sta citas... i nas ministar odbrane zna koliko i kako Hrvatska trosi na svoju vojsku...
(milos, 30. oktobar 2015 17:11) # Link komentara

Nas ministar mozda zna da napravi fug masu ali nisam siguran da li poznaje analitiku vojnih bilansa.

VLAJKO

pre 8 godina

Sta se bre zezate i trosite pare nego iznajmite kasarne i vojne aerodrome Putinu i neka oni cuvaju nasu zemlju od vojnih udara. Sve das na 90 godina da koriste nek oni placaju nama troskove.

Dino

pre 8 godina

Naoruzavanje Srbije, Hrvatske i BiH je besmisleno. To su drzave u kojima ljudi nemaju kako treba leba da jedu, a ovamo bi davali milione i miljarde za oruzije koje je u nuklearnom dobu prevazidjeno.

Tesko da cemo opet medjusobno ratovati, a osim Srbije svi okolo su u NATO (gdje bi morala i Srbija ako gleda svoju korist a ne neke epsko-religiske lazne bratske veze sa Rusijom koja na Srbiju gleda kao na piona na sahovskoj tabli).

I da imate vi Srbi 100 aviona, i Hrvati jos 100 (a nemate ni 5 modernih) opet sta? Nemate novca za logistiku itd. O Bosni da ne govorim.

Koncept teritorijalne odbrane i na primjer 3-5 mjeseci obaveznog sluzenja vojske i to je to. Protiv NATO-a ili Rusije nemamo sanse ovako razmrvljeni (stara Jugoslavija mozda, ove nove "drzave" ne), a kazem medjusobno tesko da cemo ratovati.

Ulagati treba u privredu, skolstvo, zdravstvo, u stvaranje uredjenih i bogatih drzava, a onda je lako rjesavati i druga pitanja.

Zadnje sto Balkanu treba je gomilanje oruzija. Osim toga, jedno je lupat neki cilj iz vazduha, a drugo osvojiti ga cizmom. Dakle, dobra teritorijalna odbrana i mirna Bosna/Srbija/Hrvatska/CG...itd.

Baxuz

pre 8 godina

Da bi ozbiljno ugrozili Srbiju, Hrvatskoj treba najmanje 100 raketa, a verovatnije 3 puta toliko. (po iskustvu iz 99). Ako je cena jedne rakete ATACMS 1.500.000$ ja tesko mogu da poverujem da ce hrvatska nabaviti dovoljan broj raketa. Suvise je to para za jedno oruzje koje za razliku od helikoptera ili oklopnog tockasa nema neku ulogu u konfliktima niskog inteziteta. Dakle verujem da ce hrvatska kupiti 30tak raketa cisto reda radi, da ne izgube tu komponetu vojske (raketnu artiljeriju) po povlacenju iz upotrebe jugoslovenskih vbr orkana. Raketna artiljerija je skup sport cak je i jedna Francuska izbacila taj rod, sto zbog produzenog dometa klasicne artiljerije sa BaseBleed projektilima, sto zbog efikasne upotrebe dronova sa raketama hellfire. Dakle don't worry

Стефан

pre 8 godina

Хаха нашле две кремпите земље да се утркују у оруђу! Толико су нас срозали да нам боље бити неће још 2 генерације. Ја не разумем шта ми имамо тражити поред Турске и њихових МИЛИОН професионалних војника!??

Nirvana

pre 8 godina

Vrlo je zanimljivo, hrvati dobijaju platforme za rakete koje ce morati da plate (trose novac), srbi ce morati isto nesto kupe il unajme od rusa ili nekog (trose novac). I ameri i rusima koji zapravo izvace novac na svoju stranu je u interesu da hrvati nevole srbe nit srbi hrvate kao ni stabilna situacija bilo gde u svetu jer nece imati kome da prodaju oruzje i izvlace novac. Ja to tako gledam malo širom slikom ovde na balkanu su uvek tu hrvati, srbi il neko ko ce bude ovca za sisanje i jos ce time se ponose kako su naoruzane ovce dok ce pastir se brcka u bazenu pun love ko brod.

Анон

pre 8 godina

(Slavonac, 30. oktobar 2015 18:34)

Драги сус(ј)еду, на тако мало простора написали сте толико дезинформација да Вам се мора честитати. Никакве америчке хаубице Ви нисте добили бадава. Заправо, Ви нисте ни купили ни добили било какве америчке хаубице. Знате ли да направите разлику између хаубице и вишецевног ракетног бацача? Очигледно је да не знате. (Хаубице су оно што сте купили од Немаца.) Ракете за америчке ВБР-ове ћете морати да купите (тако су ваши званичници и ваши медији саопштили), осим ако не намеравате да вишецевне ракетне бацаче користите без ракета. (Једна балистичка ракета за њих требало би да кошта око два милиона долара.) Даље, Kiowa није исто што и Black Hawk (црни јастреб). У питању су сасвим два различита типа хеликоптера. Иначе Хрватска је у обавези да плати модернизацију наручених Kiowa, произведених у периоду између 1969. године и 1989. године. F-15??? Хаха! Да ли се Ви то шалите или сте озбиљни? Ако се шалите, онда у реду. Ако не, онда опет хаха!