Sreda, 14.10.2015.

16:15

B92 otkriva - šta piše u nemačkom amandmanu

Poglavlje 35 i nemački amandman na tekst postavili su pitanje daljeg puta Srbije ka EU. B92 otkriva šta piše u "spornim" dokumentima.

Izvor: B92

B92 otkriva - šta piše u nemaèkom amandmanu IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

83 Komentari

Sortiraj po:

smorena

pre 8 godina

@Maja
Prvo slažem se da Srbija i srpski narod moraju da se izbore za sebe sami, ali sa našim zakonima i uređenjem države ništa nije uredu. Ako se jednom sve sredi po zakonima koji su se pokazali uspešnim i onda se to sve primenjuje zemlja će se izvući. Zemlje koje spominjete kao primer neuspeha su upravo uradile to, usaglasile svoje zakone, postale članice EU, ali nastavile javašluk po starom. E, tu vam niko neće pomoći. Grčki vlastodršci su trpali novce koje su dobijali u svoje džepove a nisu ga koristili za ono za šta je bio namenjen. Ako nemate kulturu odnosa prema poslu, novcu, trošenju svog, o tuđem i da ne govorim, onda nećete uspeti. Ako i dalje lažete i mažete, kradete, uzimate tuđe, 'džaba ste krečili'. Uostalom ne možete očekivati od siromašnih zemalja kao što je Rumunija i Bugarska da će se sve preko noći promeniti, narod dobiti tu svest (isuviše dugo su živeli u diktatorskim režimima) i one postati Nemačka ili Holandija. Ne mislim da je srpski narod blesav, a nisam ni ja, niti tražim hleba preko pogače, ali očigledno ne živimo iste živote. Znate li da sam sada u apoteci prisustvovala situaciji da žena nije imala da plati lek od devedeset dinara. Nemojte mi prodavati maglu i pametovati sa 'visina' na kojima se nalazite.
Potrebna je kultura življenja u svim oblastima.

Milan

pre 8 godina

Ima li prostora za kreativno resenje bez mnogo buke i patetike? Da li se Kosovo moze urediti kao zajednicka drzava Srba i Albanaca i tako definise Kosovskim ustavom. To bi, posle svega , moglo biti dobro resenje i za nas i za njih. Srbija time realno ne bi nista izgubila, sta vise bilo bi lakse i njima tamo i nama ovde. Ne znam da li je neko nesto pokusao po ovom pitanju?

Maja

pre 8 godina

@smorena

Zaista, kada pogledamo takve primere uredjenosti i nekorumprianosti poput Rumunije, Bugarske, Hrvatske, Italije, Grcke ili ekonomskig buma a la Portugala, Irske, Litvanije & Co., prosto se covek zapita koliki je u stvari stepen retardiranosti ovog naroda koji nista, jel'te, sam ne ume i nece.

Da se razumemo, potpuno nevezano za pricu oko Kosova: ideja da ce Srbija da bude uredjena i razvijena zemlja jedino ako udje u EU je takva glupost da ja nemam reci.

Ukratko: koliko vi optuzujete Srbe da su budale, toliko i sami pripadate toj skupini. Krijete se iza EU jer zelite "'leba preko pogace". Nema tog Kosova, niti te Evropske Unije koji ce resiti probleme u kojima se Srbija davi. To nece uraditi niko do samih gradjana Srbije.

smorena

pre 8 godina

Zašto se Srbi generalno plaše ulaska u EU, pa sve i da nije Kosova bilo bi isto. Ne radi se o tome da ćemo biti poniženi i poslušni. Radi se o jedinstvenom sistemu u svim oblastima života, koji se mora poštovati. Da li bi nam odgovaralo da konačno imamo efikasno sudstvo, kvalitetno zdravstvo, socijalne službe i sve ostalo što nas jako boli. I da je sve sređeno i da na kraju krajeva znate šta vas i gde čeka. Ili je bolje da sve bude selektivno, pa kom obojci kom opanci. Zašto se srpski narod neprestano se zaklanjajući Kosovom ustvari protivi uvođenju reda u zemlju u kojoj je dvadeset i više godina haos. Da li verujete da će korupcija, dvostruki aršini u školovanju, zapošljavanju, lečenju, pristupu svim službama koje su potrebne jednom čoveku za normalan život biti sređeni posle dugačkog puta usaglašavanja i donošenja svih odgovarajućih zakona. Ne, nama više odgovara ovako. Čak sam čula i komentar da je bilo bolje kad je bila ona ogromna inflacija, odeš, prodaš neku markicu i već si na dobiti. Ovako moraš da prilegneš da radiš. Pa ljudi su napravili ni od čega dvorce od zarade u tim godinama. Normalno EU nam neće dati ništa, sve moramo sami da zaradimo ali nam može pomoći u uvođenju reda jer imaju duži hod društva kakvo treba da bude, dopadalo se to nekome ili ne.

Dale

pre 8 godina

Necu referendum! Zasto placamo politicare, ako mi moramo da donosimo odluke umesto niih.
Priznajmo Kosovo, i idemo dalje. Izgubili smo rat i teritoriju. Tu je kraj price

smorena

pre 8 godina

Zašto se Srbi generalno plaše ulaska u EU, pa sve i da nije Kosova bilo bi isto. Ne radi se o tome da ćemo biti poniženi i poslušni. Radi se o jedinstvenom sistemu u svim oblastima života, koji se mora poštovati. Da li bi nam odgovaralo da konačno imamo efikasno sudstvo, kvalitetno zdravstvo, socijalne službe i sve ostalo što nas jako boli. I da je sve sređeno i da na kraju krajeva znate šta vas i gde čeka. Ili je bolje da sve bude selektivno, pa kom obojci kom opanci. Zašto se srpski narod neprestano se zaklanjajući Kosovom ustvari protivi uvođenju reda u zemlju u kojoj je dvadeset i više godina haos. Da li verujete da će korupcija, dvostruki aršini u školovanju, zapošljavanju, lečenju, pristupu svim službama koje su potrebne jednom čoveku za normalan život biti sređeni posle dugačkog puta usaglašavanja i donošenja svih odgovarajućih zakona. Ne, nama više odgovara ovako. Čak sam čula i komentar da je bilo bolje kad je bila ona ogromna inflacija, odeš, prodaš neku markicu i već si na dobiti. Ovako moraš da prilegneš da radiš. Pa ljudi su napravili ni od čega dvorce od zarade u tim godinama. Normalno EU nam neće dati ništa, sve moramo sami da zaradimo ali nam može pomoći u uvođenju reda jer imaju duži hod društva kakvo treba da bude, dopadalo se to nekome ili ne.

lokator

pre 8 godina

Ubedjen sam da Nemci,Englezi,Francuzi i ostali pojma nemaju o politici niti ih interesuje sta se u ovom delu Evrope desava.Jedino se mi zamajavamo sa tim glupostima a zivimo bedno bez nade da ce nam biti bolje,realno mogu sta god im se prohte nikog bre nije briga za nas i ne shvataju nas ozbiljno.

Влада

pre 8 godina

Небитно је да ли ћемо признати или не. Косово ће једног дана бити враћено исто како је изгубљено, ратом...или неће, али ова политичка папазјанија нема смисла.

србин ло

pre 8 godina

Косово је независно и треба да га признамо ако хоћемо да сачувамо нашу лепу Србију.

Salas

pre 8 godina

Dajte vise referendum. DA - priznajte Kosovo i hocu u EU, NE - nista od priznavanja i necu u EU. Pa da znate sta da radite, ili vam mozda vise odgovara ovakvo stanje?

Slavisa V.

pre 8 godina

Zivim na severu, da li neko zna zbog cega se broj automobila sa BG tablicama na severu Kosova nenormalno povecao (bar 10-ak puta ih je vise) u prethodna 2-3 meseca? Ne bi me iznenadilo da ponovo postoji neka informacija koja je data samo pojedincima. Slicno je bilo sa pasosima, ne secam se koje godine, ali oni koji su svoje pasose podigli u Raski (a ne u Ljermontovljevoj) mogu da putuju bez viza. U njihovim pasosima ne pise koordinaciona uprava i nema nikakve razlike u odnosu na pasose gradjana C.Srbije.

Grbavica021

pre 8 godina

Hteli mi ili ne hteli, Kosovo ce biti samostalno. E sad, da li cemo da se busimo i pijemo samare je na nama i nasoj tvrdoglavosti. Problem je sto ni jedan politicar se nece usuditi da kaze 'gotovo' jer puca na sledecim izborima. Nisu krivi politicari.....krivi smo mi!

Boba NS

pre 8 godina

Ljudi, to tamo nikad vise nece biti nase ili bar za zivota tri cetiri generacije.
Treba iskoristiti koliko toliko dobre odnose sa Nemackom i ispregovarati sto vise za nase ljude tamo i zastitu i uraditi tu normalizaciju bez zvanicnog priznavanja.
Nisam zagovornik ulaza u uniju jer ce Vojvodina gde ja zivim imati najvise problema zbog proivodnje secera, psenice kukuruza i izvoza hrane, ali ostatk drzave bi imao znatne benefite. Nema sanse da Srbija udje u uniju sa ne definisanim granicama. Sto se tice evro aziske unije, mo bi bili jedina clanica koja je ex teritorije i to je nemoguce. Rumunija i bugarska su primljene samo da bi se povezale ostale drzave sa Grckom

istinski naprednjak

pre 8 godina

Sad pokazi premijeru da si drzavnik.
Opravdaj apsolutnu podrsku za svoju politiku integracacija sa EU.
Stalno slusamo o tvojoj superiornosti i hrabrosti, takav potez i ocekujemo,zarad buducnosti nase dece.
Sad je momenat da zrtvujes svoju popularnost i da dokazes da ti stvarno nije do fotelje. Ne skrivaj se iza referenduma ili izbora.

Benny Hill

pre 8 godina

Pa ovde samo nastajaju da se sprovodi to sto su se dogovorili ili potpisali sporzumima.A po izjavama nasih politicara da je grozno da je neprihvatljivo...ne razumem zasto najprvo potpisujete to sto ste se dogovorili a kasnije ne biste hteli da to sprovodite.Ne moze se namdudriti Evropa

Branko

pre 8 godina

Pa zar Vi draga gospodo sto zivite u Srbiji , da ne kažem u Beogradu. Jer koliko mogu da primetim, Vama je Kosovo trn u oku. Pa zar svi Vi mislite da ako Vučić ili bilo ko drugi ko se bude pitao u ovoj našoj Banana državi , i ako priznate Kosovo, Vi mislite da ce posle da Vam cvetaju ruže u Srbiji i da nas prime u VELIKU Evropsku uniju. Malo sutra, odma da Vam kažem , jos mnogo ćemo mi da deremo DU.... da bi nas primili u EU, i to je pod znakom pitanja. Da zna Vučić da je samo Kosovo problem, potpisao bi on odma sad Kosovo, ali se plaši sta dolazi posle toga i dal vredi ići i dalje tim putem. Ne zamajavajte se vise molim Vas.

Göteborg

pre 8 godina

Ja bih prekinuo sve razgovor re o ptistipanju, ako se nemačka i ostali ne smire!!!silom i ucenama ništa dobro 6se ne sprema ni nama ni njima!!!
(JOKER, 14. oktobar 2015 17:23)
Kakvim bre ucenama, pa ovo nije od juce ovo nam govore od prvog dana, ljudi Srbija je izgubila rat ! Izgubila Kosovo.
Jel to toliko tesko da se shvati?
Samo u Srbiji se slepo veruje politicarims, samo u Srbiji je laz istina, i samo se kod nas veruje u ono sto bi voleli da je istina.

Mateja

pre 8 godina

A Moskva nudi ulaz u Evroazijsku uniju bez ikakvih uslova,preduslova i pred pred preduslova. A odnos snaga u svetu se menja upravo na korist Moskve,ali kome to da pričam..

radojko

pre 8 godina

Mozda je ovo i dobro, da otvorimo oci. Eu kojoj stremimo je pod kontrolom USA, i upravo sama radi u korist svoje stete. Pa sta tek nas ceka? Mozda je bolje ostati dobronameran prema EU,ali prekinuti lanac ucena, prekinuti satiranje domace industrije zarad uvoza evropske robe “za eastern EU”, i konacno poceti naplacivanje PDV u trgovinama koje su kupili stranci.

Adrian

pre 8 godina

Srbija je Europa, uvek bila i uvek ce biti.
Moralna podrska svima u procesu pridruzivanja (formalizaciji) i da se nastavi kao do sada, posto je ocigledno pravi put. Ispuniti data obecanja (obaveze) i "tiha vida breg roni". Deca u Srbiji to zasluzuju.

VladaBGD

pre 8 godina

Kakva bre EU, kakvi bakrači. Pogledajte samo ove u našem okruženju, ko se od njih usrećio. Bugarska, Rumunija, Grčka, Hrvatska, svi oni su prosto procvetali od učlanjenja.
Da se lepo raspiše referendum, ali ne kao u Grčkoj, i da narod odluči da li poniženjima ima kraja ili da nastavimo da se ulizujemo i ponižavamo pa mozda postoji mogućnost da razmisle da li da nas prime u EU.
Ako nas ikada i prime u EU, tada će tek nastupiti blagostanje. Ni o čemu nećemo morati da mislimo, niti da donosimo bilo kakve odluke. Za nas će, kao i sada, odlike biti donošene u Berlinu, potvrđivaće ih u Briselu, a mi ćemo biti ponizni, poslušni i jeftina radna snaga, koja će stranim kapitalistima donositi veći profit.
Imali šta lepše i bolje za nas od svega toga?

JOKER

pre 8 godina

Ja bih prekinuo sve razgovor re o ptistipanju, ako se nemačka i ostali ne smire!!!silom i ucenama ništa dobro 6se ne sprema ni nama ni njima!!!

ma kako da ne...

pre 8 godina

"A da mi to batalimo...
(Lala, 14. oktobar 2015 16:33) # Link komentara
Preporučujem (+208) Ne preporučujem (-18)"

I onda... koliko vec sutra... Kosovo ce nam biti vraceno, uz odresene ruke da tamo radimo sta hocemo.

Ja

pre 8 godina

EU nikada nece primiti Srbiju sa Kosovom jer ne zeli Albance u EU.
Da se ne lazemo - Albanija, Kosovo i Turska NIKADA nece uci u EU!
Amputiranje Kosova od Srbije je zapravo hirurski zahvat nad Srbijom u pokusaju da se stvori stabilna i funkcionalna drzava bez Albanaca.
I poslednja sansa Srbiji da se opameti i shvati da se sve u svetu promenilo.
Ako propustimo ovu sansu zvog necega sto smo vec zauvek izgubili nece nas uskoro biti!
Pamet u glavu!!!

sale

pre 8 godina

"Takođe, dodaje se da bi, uzimajući u obzir dalji razvoj Djialoga, prvi set prelaznih merila bio po potrebi ažuriran."

Drugim rečima: Nema novih uslova, ali nema ni potrebe za njima, jer možemo da prekrajamo one koji su već na listi!

Junačina

pre 8 godina

Referendum, nego šta! Kad se čuje glasno Srpsko "NE!!" Evropskoj Uniji, oni u Briselu ima da se uplaše kao da im je Valter došao da brani Sarajevo. Čim se pojavi Vulin u finom Armani odelcetu sa velikim, pismenim "ne", sve će gospoda iz Brisela da se naroguše i da se zabrinu i pokaju što su priznali Kosovo. Još ako im, uz njega i Vučić dođe i ukrsti ručice, spreman na još jedan govor, ima da se počupaju za kosu i poviču "Ne, ne, evo, puj pike ne važi, nećemo Kosovo, eto ga vama". Još ako im sa tim istorijskim "ne" zabiberimo uz pretnju Putinom ili Medvedevom (ne ometaj ćaskamo sa Asadom ili Esadeom), ma ima cela administracija EU da izvrši seču vena uz plač i molbe da uzmu Kosovo nazad sa sobom, jerbo nisu znali da su Serbalji tako junački odgovorili "NE" na ono što su već potpisali. Ima ceo svet da vidi kako se sa jednim "NE" brani dostojanstvo naroda...

Nikola Nis

pre 8 godina

Kakav referendum ljudi spominjete? Sta ce nam Kosovo, rupa bez dna? Da li znate koliki je dole procenat nezaposlenosti? Da li znate da dole Albanci ne zele nikako da zive pod Srbijom? Vecina komentatora nikad nije bila na Kosovu a ovamo sve neke Srbende. Idite u Pristinu i u centru ponesite srpsku zastavu pa nam ispricajte kako ste se proveli. Ovaj dokument je odavno znan, jos je frau Merkel ispostavila uslove nekadasnjem predsedniku Tadicu, on ih nije prihvatio i prosao je kako je prosao. I ovi novi sve znaju, samo se prave nevini kao francuske sobarice. Mi Srbi smo narod koji kao da zivi u dve paralelne dimenzije, jedna je realnost, druga sta bi bilo kad bi bilo...

Milosav

pre 8 godina

Kada vidim da je inicijator Nemacka a Hrvati i Englezi podrzavaju, ne moram ni da citam ceo tekst, jasno mi je da taj amandman nije dobar po Srbiju.
Nego kao sto neko rece bicemo zahvalni Hrvatskoj zbog opstrukcije naseg ulaska u EU.

joe

pre 8 godina

A sa druge strane Moskva nudi Srbiji da Beograd bude jedna od 4 prestonice Evroazijske Unije, ravnopravan partner bez ponizavanja.U Evroaziji medju prvima, u EU zadnji....

Jonny Bravo

pre 8 godina

Ovde nema nista novo. Osim sto se kaze Srbija i Kosovo,sto isto nije skroz novo, sve ostalo je zahtev da Srbija to sprovodi vec preuzete obaveze.Takodje se znalo da ce poglavlje 35 biti paralelno sa svim ostalima i da ce od njega zavisiti otvaranje i napredak u drugim poglavljima. Obaveze su obaveze,i balkanci to treba jednom da shvate a ne da se pale svaki put kad ih neko na to potseti.

Realnost

pre 8 godina

Za 30 godina nece nas primiti u EU, jer Nemacka, najjaca drzava, ne zeli. Nema vise politike, sad je sve test inteligencije. U se i u svoje kljuse, zbogom EU.

Rudika

pre 8 godina

Kao Hrvata naravno da me sramota što se Hrvatska uopće bilo kako upliće u ta pitanja a pogotovo da drži stranu "ovima". Nikako mi nije jasno pa zar hrvatska diplomacija ne vidi tko i kakvi su ovi koje u suštini podržava!?

Zox

pre 8 godina

Ne znam sta je ovim nasim "pregovaracima":

- ako misle da ce vremenom neko zaboraviti da NE treba priznati Kosovo pa ce "proci" - varaju se;
- ako misle da ce EU oprostiti NEpriznavanje - varaju se;
- ako znaju da nas na kraju tunela ceka priznavanje - zasto idu dalje?
- ako misle da smo tolike budale pa da cemo "omeksati"...

E, tu nas poznaju dobro, kao sto je sve vec poznato. Kad je Rusija uzela svoj Krim - to im nikad nece biti oprosteno, a nama kad su uzelo NASE Kosovo - ne samo da je "pravedno" vec covek kome seku ruku treba da je sretan i veseo da bi ga prihvatili...

A sta ako covek ne moze da bude veseo i ne prihvati "veselje"? Odseci ce mu i Sandzak i Vojvodinu? Pa ako je tako, ako nam nema spasa, zasto ne napravimo neko kardinalno resenje - uz Ruse ili da priznamo sve odmah pa da se ne nadamo... Robovi pre ili robovi kasnije, svejedno...

Boban

pre 8 godina

Moja srbijo, opameti se i gledaj bre tvoja posla. srbi na kim zive bolje nego nas u srbiji. Radi i pridruzi se EU. Da ceo narod zivi bolje, dosta smo kocili celu srbiju za veoma mali broj srba.

ivan

pre 8 godina

Bas sam se iznenadio da su nasi ``prijatelji`` (po recima vrhovnog vodje) smislili ovakav tekst poglavlja 35. Ja licno ne verujem u ovaj tekst jer nam je vrhovni vodja nebrojano puta rekao da su nam ustvari nemci braca, da je edi rama pravi lafu a usa nasa majcinska zemlja. i to je istina, i oni sve rade d a nama bude gore, pardon greska , bolje. puno im hvala i hvala nasem vodji na mudroj politici jer zapad nema alternativu. verovatno on nikad nije cuo za rec kompas i za jos tri strane sveta.bez obzira na to znam da je on izuzetno izuzetno pametan covek i da ce nam siguran sam biti gore, pardon opet greska, bolje.

Dumar

pre 8 godina

Prave budale od nas. Vise ne znaju kako da umotaju taj zahtev da priznamo tzv. Kosovo. Znate sta, smucili ste se i evropoklonicima, a ne obicnom narodu.

gradjanin

pre 8 godina

Znaci nigde ne pise da je 5:0 za nas? Nece Nemac nikad zaboraviti onolike izmisljene Partizanske filmove i Batu kako rešeta kao Rambo.A posebno Banat i folksdojcere.Ne bi me zacudilo da zatraze povracaj imovine Nemaca u Banatu.Samo polako zivi bili pa videli.

Допуна амандмана

pre 8 godina

Није проблем. Нека ставе - нормализација односа између Републике Србије и АП Косова и Метохије, па да уђемо у ЕУ. Мада, искрено, најискреније, Југославија се распала због Косова (његовог већинског становништва) и исто ће проћи и ЕУ са Косовом.

Igor

pre 8 godina

Oduvek sam sebe smatrao građaninom Evrope, ali polako gubim strpljenje. Naše društvo jeste neuređeno, osiromašeno u svakom smislu, ogrezlo u korupciji, sa političarima AMATERIMA, ali niko ozbiljan iz EU ne može reći da je u Bugarskoj, Rumuniji ili Hrvatkoj bolje (u ovom smislu)? U Hrvatskoj ne možete da dobijete veći tender ako nemate nekoga u Vladi, u biznisu sam i to znam, ovde je ista priča.
Zašto smo onda mi poslednja rupa na Evropskoj svirali? Da li ste se zapitali? Ako jedna zajednica, koja pokušava da bude država, ima podršku Nemačke i V.Britanije (Hrvate ne bih komentarisao), mi moramo da se zapitamo gde mi to grešimo?
OK, znamo da Vulin, Babić i slična kompanija u nekim državama ne bi mogla da se zaposli ni u supermarketu, ali ima sličnih i u ostalim državama okruženja koje EU ne tretira ovako?
Jednostavno je:
1. Flert sa Rusijom - koristimo Ruse kada je to u našem interesu, a onda očekujemo da EU postupa takođe u našem interesu! To tako ne ide, EU traži da izaberemo stranu, a izgleda da smo je mi odabrali samo se to narodu ne saopštava.
2. EU neće primiti Kosovo nikada, jer dobro znaju šta se dole dešava i ovim pritiscima poručuju da mora da postoji čvrsta granica između Srbije i Kosova ako mi želimo u EU, jer će to sutra biti granica između EU i Kosova. Zašto baš Nemačka i V. Britanija? Zato što ogromna većina Kosovara/ALbanaca bi otišla u upravo ove dve države, kako vam nije jasno. Oni štite sebe, a Srbija je kolateralna šteta!

ДуЛе

pre 8 godina

Доста бре више за ЕУ понижавањем: Дошло је време да Србија јасно и гласно каже НЕ и почне да ради у заштити националног и државног интереса у свим сферама !!!

k

pre 8 godina

ma mi smo budale, sto ne pise kao u 1244, da se nasa policija vrati u pokrajnu...svaka cast albancima, samo napred i samo gaze a mi kao u futbalu, tuta mute...nije ni cudno sto je cela nacija posrnula, kad smo naucili samo neko da nas ko ovce voza

opet ja

pre 8 godina

A zašto niko u Srbiji što se tiče novinara ne sme da pita AV sledeće.Oće li biti referendum pa da se vidi volja naroda što se tiče EU?E ne sme niko da ga pita u tome je problem.

Balegar

pre 8 godina

I sta je to ovde novo i nepoznato!? Imam utisak da se opet igra na kartu nacionalizma radi unutarpolitickih stvari. Na stranu sta mislim o pitanju Kosova, sta dragi moji pametnjakovici od ovoga Srbija nije prihvatila po sporazumu iz Brisela?

Mila

pre 8 godina

Prirodno je da se Nemačka prema Srbima ponaša na isti način kao i u prošlom veku. A sa zadovoljstvom su prihvatili i bombardovanje Srbije 1999. godine, onako s' ljubavlju prema svojim divnim prijateljima iz slavne, nacističke (ne tako davne) prošlosti - Hrvatima, Mađarima, Bugarima, Albancima, Slovencima i našoj ulcinjskoj i cetinjskoj crnogorskoj braći.
I, mislim da se više ne treba čuditi i praviti glup (ako već nisi), no prihvatiti stvarnu, zapadnoeuropsku realnost - Srbi, njihove žene i deca manje su cenjeni od muslimanskih žena i njihovih devojčica, pitajte Nemce iz Beograda, Zagreba, Tirane ili Beča.
(Videla ih na Tajlandu svojim očima kako slinave za nevinim devojčicama, budističke vere)...
Ako ja lažem vas, lažu i oni mene opet.
Što se tiče vere u Nemicu, našeg divnog velikog Aleksandra i njegovog Malog gradonačelnika, pa - to nije moj problem, lezite na leđa i uživajte u svojoj poniženosti.
Nemcima su draži Albanci, plačite.

glas razuma

pre 8 godina

Sada g-din ambasador da se izvini Srbiji i Srbima. Mi umemo da citamo izmedju redova. Ukoliko su Nemci bukvalisti mi nismo. Tacno nelise jasno i glasno priznajte tkz. Kosovo, ali opisno da. Sto bi rekao nas narod nije sija nego vrat. Odmah referendum. Nikada nisam podnosio reketase, a ponajmanje na globalnom nivou.

život

pre 8 godina

Ovo je umiveno i ofarbano kako bi lepše izgledalo i kako bi to vremenom javnost u Srbiji mogla da prihvati i to činjenica i to je istina,nemojmo da lažemo sebe

Sitna duša

pre 8 godina

Ja sam sitna duša. Ja bih da se prvo krene od poglavlja 28 i da se ukine pušenje u kafanama i kafićima. Šta ću. Trenutno mi je bitnije da mi deca dišu zdrav vazduh. Kosovo je odmah iza toga.

Laza

pre 8 godina

Referendum, pa ko hoce da proces pregovora traje 100 godina kao u slucaju Turske neka glasa za EU. Mislim, njima se ne zuri, ako priznamo odmah bice za desetak godina kao sa Hrvatskom, a ako se kao do sada neckamo zajedno sa Turcima.

Glas Srbije

pre 8 godina

Slazem se sa Vucicem da je ovaj dokument grozan iz prostog razloga jer se ne bavi uredjivanjem odnosa izmedju Srbije i EU vec je dokument koji pokusava da definise obaveze Srbije prema teritoriji koja nije deo EU sto je krajnje smesno. Da li su Hrvati imali uslov da ispune odredjene obaveze prema Srbiji, ocigledno da nisu jer se i danas sporimo sa njima u nekoliko stvari? Ovi kako su poceli mogli bi da nam otvore i poglavlje 35a gde traze regulisanje odnosa sa Tajvanom. Zasto da ne i Tajvan je "drzava" barem koliko i Kosovo.

BranislavO.

pre 8 godina

Српска власт се ишчуђава без разлога. Бриселски споразум, у својој садржини, прецизира да Србија и Косово неће ометати једно друго у интеграцијама. Зашто се Србија сада одупире уласку Косова у Унеско? Па потписали су споразум по којем то неће радити! И чему чуђење због немачких услова? Јасно је да Србија опструира и да не поштује оно што је потписала!

Molim?

pre 8 godina

To znaci , kako be neko lepo vec ranije u komentarima primetio, da su ovi nadi sve vreme izvrdavali da primene dogovoreno - posto to dogovoreno prakticno znaci da je Kosovo samostalno...
Da li su stvarno mislili da ce to tako da prodje?
E majko moja, ko nas vodi... Vec decenijama....

Može biti samo je*an

pre 8 godina

Idu...
U nove, lepše kancelarije na čijim vratima piše : Pomoćnik direktora...
Eventualno - Savetnik direktora....

Dumar

pre 8 godina

Prave budale od nas. Vise ne znaju kako da umotaju taj zahtev da priznamo tzv. Kosovo. Znate sta, smucili ste se i evropoklonicima, a ne obicnom narodu.

gradjanin

pre 8 godina

Znaci nigde ne pise da je 5:0 za nas? Nece Nemac nikad zaboraviti onolike izmisljene Partizanske filmove i Batu kako rešeta kao Rambo.A posebno Banat i folksdojcere.Ne bi me zacudilo da zatraze povracaj imovine Nemaca u Banatu.Samo polako zivi bili pa videli.

k

pre 8 godina

ma mi smo budale, sto ne pise kao u 1244, da se nasa policija vrati u pokrajnu...svaka cast albancima, samo napred i samo gaze a mi kao u futbalu, tuta mute...nije ni cudno sto je cela nacija posrnula, kad smo naucili samo neko da nas ko ovce voza

ДуЛе

pre 8 godina

Доста бре више за ЕУ понижавањем: Дошло је време да Србија јасно и гласно каже НЕ и почне да ради у заштити националног и државног интереса у свим сферама !!!

Igor

pre 8 godina

Oduvek sam sebe smatrao građaninom Evrope, ali polako gubim strpljenje. Naše društvo jeste neuređeno, osiromašeno u svakom smislu, ogrezlo u korupciji, sa političarima AMATERIMA, ali niko ozbiljan iz EU ne može reći da je u Bugarskoj, Rumuniji ili Hrvatkoj bolje (u ovom smislu)? U Hrvatskoj ne možete da dobijete veći tender ako nemate nekoga u Vladi, u biznisu sam i to znam, ovde je ista priča.
Zašto smo onda mi poslednja rupa na Evropskoj svirali? Da li ste se zapitali? Ako jedna zajednica, koja pokušava da bude država, ima podršku Nemačke i V.Britanije (Hrvate ne bih komentarisao), mi moramo da se zapitamo gde mi to grešimo?
OK, znamo da Vulin, Babić i slična kompanija u nekim državama ne bi mogla da se zaposli ni u supermarketu, ali ima sličnih i u ostalim državama okruženja koje EU ne tretira ovako?
Jednostavno je:
1. Flert sa Rusijom - koristimo Ruse kada je to u našem interesu, a onda očekujemo da EU postupa takođe u našem interesu! To tako ne ide, EU traži da izaberemo stranu, a izgleda da smo je mi odabrali samo se to narodu ne saopštava.
2. EU neće primiti Kosovo nikada, jer dobro znaju šta se dole dešava i ovim pritiscima poručuju da mora da postoji čvrsta granica između Srbije i Kosova ako mi želimo u EU, jer će to sutra biti granica između EU i Kosova. Zašto baš Nemačka i V. Britanija? Zato što ogromna većina Kosovara/ALbanaca bi otišla u upravo ove dve države, kako vam nije jasno. Oni štite sebe, a Srbija je kolateralna šteta!

Nikola Nis

pre 8 godina

Kakav referendum ljudi spominjete? Sta ce nam Kosovo, rupa bez dna? Da li znate koliki je dole procenat nezaposlenosti? Da li znate da dole Albanci ne zele nikako da zive pod Srbijom? Vecina komentatora nikad nije bila na Kosovu a ovamo sve neke Srbende. Idite u Pristinu i u centru ponesite srpsku zastavu pa nam ispricajte kako ste se proveli. Ovaj dokument je odavno znan, jos je frau Merkel ispostavila uslove nekadasnjem predsedniku Tadicu, on ih nije prihvatio i prosao je kako je prosao. I ovi novi sve znaju, samo se prave nevini kao francuske sobarice. Mi Srbi smo narod koji kao da zivi u dve paralelne dimenzije, jedna je realnost, druga sta bi bilo kad bi bilo...

Realnost

pre 8 godina

Za 30 godina nece nas primiti u EU, jer Nemacka, najjaca drzava, ne zeli. Nema vise politike, sad je sve test inteligencije. U se i u svoje kljuse, zbogom EU.

joe

pre 8 godina

A sa druge strane Moskva nudi Srbiji da Beograd bude jedna od 4 prestonice Evroazijske Unije, ravnopravan partner bez ponizavanja.U Evroaziji medju prvima, u EU zadnji....

Mila

pre 8 godina

Prirodno je da se Nemačka prema Srbima ponaša na isti način kao i u prošlom veku. A sa zadovoljstvom su prihvatili i bombardovanje Srbije 1999. godine, onako s' ljubavlju prema svojim divnim prijateljima iz slavne, nacističke (ne tako davne) prošlosti - Hrvatima, Mađarima, Bugarima, Albancima, Slovencima i našoj ulcinjskoj i cetinjskoj crnogorskoj braći.
I, mislim da se više ne treba čuditi i praviti glup (ako već nisi), no prihvatiti stvarnu, zapadnoeuropsku realnost - Srbi, njihove žene i deca manje su cenjeni od muslimanskih žena i njihovih devojčica, pitajte Nemce iz Beograda, Zagreba, Tirane ili Beča.
(Videla ih na Tajlandu svojim očima kako slinave za nevinim devojčicama, budističke vere)...
Ako ja lažem vas, lažu i oni mene opet.
Što se tiče vere u Nemicu, našeg divnog velikog Aleksandra i njegovog Malog gradonačelnika, pa - to nije moj problem, lezite na leđa i uživajte u svojoj poniženosti.
Nemcima su draži Albanci, plačite.

glas razuma

pre 8 godina

Sada g-din ambasador da se izvini Srbiji i Srbima. Mi umemo da citamo izmedju redova. Ukoliko su Nemci bukvalisti mi nismo. Tacno nelise jasno i glasno priznajte tkz. Kosovo, ali opisno da. Sto bi rekao nas narod nije sija nego vrat. Odmah referendum. Nikada nisam podnosio reketase, a ponajmanje na globalnom nivou.

Rudika

pre 8 godina

Kao Hrvata naravno da me sramota što se Hrvatska uopće bilo kako upliće u ta pitanja a pogotovo da drži stranu "ovima". Nikako mi nije jasno pa zar hrvatska diplomacija ne vidi tko i kakvi su ovi koje u suštini podržava!?

Molim?

pre 8 godina

To znaci , kako be neko lepo vec ranije u komentarima primetio, da su ovi nadi sve vreme izvrdavali da primene dogovoreno - posto to dogovoreno prakticno znaci da je Kosovo samostalno...
Da li su stvarno mislili da ce to tako da prodje?
E majko moja, ko nas vodi... Vec decenijama....

Sitna duša

pre 8 godina

Ja sam sitna duša. Ja bih da se prvo krene od poglavlja 28 i da se ukine pušenje u kafanama i kafićima. Šta ću. Trenutno mi je bitnije da mi deca dišu zdrav vazduh. Kosovo je odmah iza toga.

Laza

pre 8 godina

Referendum, pa ko hoce da proces pregovora traje 100 godina kao u slucaju Turske neka glasa za EU. Mislim, njima se ne zuri, ako priznamo odmah bice za desetak godina kao sa Hrvatskom, a ako se kao do sada neckamo zajedno sa Turcima.

Junačina

pre 8 godina

Referendum, nego šta! Kad se čuje glasno Srpsko "NE!!" Evropskoj Uniji, oni u Briselu ima da se uplaše kao da im je Valter došao da brani Sarajevo. Čim se pojavi Vulin u finom Armani odelcetu sa velikim, pismenim "ne", sve će gospoda iz Brisela da se naroguše i da se zabrinu i pokaju što su priznali Kosovo. Još ako im, uz njega i Vučić dođe i ukrsti ručice, spreman na još jedan govor, ima da se počupaju za kosu i poviču "Ne, ne, evo, puj pike ne važi, nećemo Kosovo, eto ga vama". Još ako im sa tim istorijskim "ne" zabiberimo uz pretnju Putinom ili Medvedevom (ne ometaj ćaskamo sa Asadom ili Esadeom), ma ima cela administracija EU da izvrši seču vena uz plač i molbe da uzmu Kosovo nazad sa sobom, jerbo nisu znali da su Serbalji tako junački odgovorili "NE" na ono što su već potpisali. Ima ceo svet da vidi kako se sa jednim "NE" brani dostojanstvo naroda...

Göteborg

pre 8 godina

Ja bih prekinuo sve razgovor re o ptistipanju, ako se nemačka i ostali ne smire!!!silom i ucenama ništa dobro 6se ne sprema ni nama ni njima!!!
(JOKER, 14. oktobar 2015 17:23)
Kakvim bre ucenama, pa ovo nije od juce ovo nam govore od prvog dana, ljudi Srbija je izgubila rat ! Izgubila Kosovo.
Jel to toliko tesko da se shvati?
Samo u Srbiji se slepo veruje politicarims, samo u Srbiji je laz istina, i samo se kod nas veruje u ono sto bi voleli da je istina.

Zox

pre 8 godina

Ne znam sta je ovim nasim "pregovaracima":

- ako misle da ce vremenom neko zaboraviti da NE treba priznati Kosovo pa ce "proci" - varaju se;
- ako misle da ce EU oprostiti NEpriznavanje - varaju se;
- ako znaju da nas na kraju tunela ceka priznavanje - zasto idu dalje?
- ako misle da smo tolike budale pa da cemo "omeksati"...

E, tu nas poznaju dobro, kao sto je sve vec poznato. Kad je Rusija uzela svoj Krim - to im nikad nece biti oprosteno, a nama kad su uzelo NASE Kosovo - ne samo da je "pravedno" vec covek kome seku ruku treba da je sretan i veseo da bi ga prihvatili...

A sta ako covek ne moze da bude veseo i ne prihvati "veselje"? Odseci ce mu i Sandzak i Vojvodinu? Pa ako je tako, ako nam nema spasa, zasto ne napravimo neko kardinalno resenje - uz Ruse ili da priznamo sve odmah pa da se ne nadamo... Robovi pre ili robovi kasnije, svejedno...

ivan

pre 8 godina

Bas sam se iznenadio da su nasi ``prijatelji`` (po recima vrhovnog vodje) smislili ovakav tekst poglavlja 35. Ja licno ne verujem u ovaj tekst jer nam je vrhovni vodja nebrojano puta rekao da su nam ustvari nemci braca, da je edi rama pravi lafu a usa nasa majcinska zemlja. i to je istina, i oni sve rade d a nama bude gore, pardon greska , bolje. puno im hvala i hvala nasem vodji na mudroj politici jer zapad nema alternativu. verovatno on nikad nije cuo za rec kompas i za jos tri strane sveta.bez obzira na to znam da je on izuzetno izuzetno pametan covek i da ce nam siguran sam biti gore, pardon opet greska, bolje.

Milosav

pre 8 godina

Kada vidim da je inicijator Nemacka a Hrvati i Englezi podrzavaju, ne moram ni da citam ceo tekst, jasno mi je da taj amandman nije dobar po Srbiju.
Nego kao sto neko rece bicemo zahvalni Hrvatskoj zbog opstrukcije naseg ulaska u EU.

Ja

pre 8 godina

EU nikada nece primiti Srbiju sa Kosovom jer ne zeli Albance u EU.
Da se ne lazemo - Albanija, Kosovo i Turska NIKADA nece uci u EU!
Amputiranje Kosova od Srbije je zapravo hirurski zahvat nad Srbijom u pokusaju da se stvori stabilna i funkcionalna drzava bez Albanaca.
I poslednja sansa Srbiji da se opameti i shvati da se sve u svetu promenilo.
Ako propustimo ovu sansu zvog necega sto smo vec zauvek izgubili nece nas uskoro biti!
Pamet u glavu!!!

BranislavO.

pre 8 godina

Српска власт се ишчуђава без разлога. Бриселски споразум, у својој садржини, прецизира да Србија и Косово неће ометати једно друго у интеграцијама. Зашто се Србија сада одупире уласку Косова у Унеско? Па потписали су споразум по којем то неће радити! И чему чуђење због немачких услова? Јасно је да Србија опструира и да не поштује оно што је потписала!

opet ja

pre 8 godina

A zašto niko u Srbiji što se tiče novinara ne sme da pita AV sledeće.Oće li biti referendum pa da se vidi volja naroda što se tiče EU?E ne sme niko da ga pita u tome je problem.

Salas

pre 8 godina

Dajte vise referendum. DA - priznajte Kosovo i hocu u EU, NE - nista od priznavanja i necu u EU. Pa da znate sta da radite, ili vam mozda vise odgovara ovakvo stanje?

Grbavica021

pre 8 godina

Hteli mi ili ne hteli, Kosovo ce biti samostalno. E sad, da li cemo da se busimo i pijemo samare je na nama i nasoj tvrdoglavosti. Problem je sto ni jedan politicar se nece usuditi da kaze 'gotovo' jer puca na sledecim izborima. Nisu krivi politicari.....krivi smo mi!

sale

pre 8 godina

"Takođe, dodaje se da bi, uzimajući u obzir dalji razvoj Djialoga, prvi set prelaznih merila bio po potrebi ažuriran."

Drugim rečima: Nema novih uslova, ali nema ni potrebe za njima, jer možemo da prekrajamo one koji su već na listi!

Boban

pre 8 godina

Moja srbijo, opameti se i gledaj bre tvoja posla. srbi na kim zive bolje nego nas u srbiji. Radi i pridruzi se EU. Da ceo narod zivi bolje, dosta smo kocili celu srbiju za veoma mali broj srba.

Mateja

pre 8 godina

A Moskva nudi ulaz u Evroazijsku uniju bez ikakvih uslova,preduslova i pred pred preduslova. A odnos snaga u svetu se menja upravo na korist Moskve,ali kome to da pričam..

Branko

pre 8 godina

Pa zar Vi draga gospodo sto zivite u Srbiji , da ne kažem u Beogradu. Jer koliko mogu da primetim, Vama je Kosovo trn u oku. Pa zar svi Vi mislite da ako Vučić ili bilo ko drugi ko se bude pitao u ovoj našoj Banana državi , i ako priznate Kosovo, Vi mislite da ce posle da Vam cvetaju ruže u Srbiji i da nas prime u VELIKU Evropsku uniju. Malo sutra, odma da Vam kažem , jos mnogo ćemo mi da deremo DU.... da bi nas primili u EU, i to je pod znakom pitanja. Da zna Vučić da je samo Kosovo problem, potpisao bi on odma sad Kosovo, ali se plaši sta dolazi posle toga i dal vredi ići i dalje tim putem. Ne zamajavajte se vise molim Vas.

VladaBGD

pre 8 godina

Kakva bre EU, kakvi bakrači. Pogledajte samo ove u našem okruženju, ko se od njih usrećio. Bugarska, Rumunija, Grčka, Hrvatska, svi oni su prosto procvetali od učlanjenja.
Da se lepo raspiše referendum, ali ne kao u Grčkoj, i da narod odluči da li poniženjima ima kraja ili da nastavimo da se ulizujemo i ponižavamo pa mozda postoji mogućnost da razmisle da li da nas prime u EU.
Ako nas ikada i prime u EU, tada će tek nastupiti blagostanje. Ni o čemu nećemo morati da mislimo, niti da donosimo bilo kakve odluke. Za nas će, kao i sada, odlike biti donošene u Berlinu, potvrđivaće ih u Briselu, a mi ćemo biti ponizni, poslušni i jeftina radna snaga, koja će stranim kapitalistima donositi veći profit.
Imali šta lepše i bolje za nas od svega toga?

ma kako da ne...

pre 8 godina

"A da mi to batalimo...
(Lala, 14. oktobar 2015 16:33) # Link komentara
Preporučujem (+208) Ne preporučujem (-18)"

I onda... koliko vec sutra... Kosovo ce nam biti vraceno, uz odresene ruke da tamo radimo sta hocemo.

Balegar

pre 8 godina

I sta je to ovde novo i nepoznato!? Imam utisak da se opet igra na kartu nacionalizma radi unutarpolitickih stvari. Na stranu sta mislim o pitanju Kosova, sta dragi moji pametnjakovici od ovoga Srbija nije prihvatila po sporazumu iz Brisela?

Glas Srbije

pre 8 godina

Slazem se sa Vucicem da je ovaj dokument grozan iz prostog razloga jer se ne bavi uredjivanjem odnosa izmedju Srbije i EU vec je dokument koji pokusava da definise obaveze Srbije prema teritoriji koja nije deo EU sto je krajnje smesno. Da li su Hrvati imali uslov da ispune odredjene obaveze prema Srbiji, ocigledno da nisu jer se i danas sporimo sa njima u nekoliko stvari? Ovi kako su poceli mogli bi da nam otvore i poglavlje 35a gde traze regulisanje odnosa sa Tajvanom. Zasto da ne i Tajvan je "drzava" barem koliko i Kosovo.

istinski naprednjak

pre 8 godina

Sad pokazi premijeru da si drzavnik.
Opravdaj apsolutnu podrsku za svoju politiku integracacija sa EU.
Stalno slusamo o tvojoj superiornosti i hrabrosti, takav potez i ocekujemo,zarad buducnosti nase dece.
Sad je momenat da zrtvujes svoju popularnost i da dokazes da ti stvarno nije do fotelje. Ne skrivaj se iza referenduma ili izbora.

Jonny Bravo

pre 8 godina

Ovde nema nista novo. Osim sto se kaze Srbija i Kosovo,sto isto nije skroz novo, sve ostalo je zahtev da Srbija to sprovodi vec preuzete obaveze.Takodje se znalo da ce poglavlje 35 biti paralelno sa svim ostalima i da ce od njega zavisiti otvaranje i napredak u drugim poglavljima. Obaveze su obaveze,i balkanci to treba jednom da shvate a ne da se pale svaki put kad ih neko na to potseti.

Допуна амандмана

pre 8 godina

Није проблем. Нека ставе - нормализација односа између Републике Србије и АП Косова и Метохије, па да уђемо у ЕУ. Мада, искрено, најискреније, Југославија се распала због Косова (његовог већинског становништва) и исто ће проћи и ЕУ са Косовом.

radojko

pre 8 godina

Mozda je ovo i dobro, da otvorimo oci. Eu kojoj stremimo je pod kontrolom USA, i upravo sama radi u korist svoje stete. Pa sta tek nas ceka? Mozda je bolje ostati dobronameran prema EU,ali prekinuti lanac ucena, prekinuti satiranje domace industrije zarad uvoza evropske robe “za eastern EU”, i konacno poceti naplacivanje PDV u trgovinama koje su kupili stranci.

Boba NS

pre 8 godina

Ljudi, to tamo nikad vise nece biti nase ili bar za zivota tri cetiri generacije.
Treba iskoristiti koliko toliko dobre odnose sa Nemackom i ispregovarati sto vise za nase ljude tamo i zastitu i uraditi tu normalizaciju bez zvanicnog priznavanja.
Nisam zagovornik ulaza u uniju jer ce Vojvodina gde ja zivim imati najvise problema zbog proivodnje secera, psenice kukuruza i izvoza hrane, ali ostatk drzave bi imao znatne benefite. Nema sanse da Srbija udje u uniju sa ne definisanim granicama. Sto se tice evro aziske unije, mo bi bili jedina clanica koja je ex teritorije i to je nemoguce. Rumunija i bugarska su primljene samo da bi se povezale ostale drzave sa Grckom

život

pre 8 godina

Ovo je umiveno i ofarbano kako bi lepše izgledalo i kako bi to vremenom javnost u Srbiji mogla da prihvati i to činjenica i to je istina,nemojmo da lažemo sebe

JOKER

pre 8 godina

Ja bih prekinuo sve razgovor re o ptistipanju, ako se nemačka i ostali ne smire!!!silom i ucenama ništa dobro 6se ne sprema ni nama ni njima!!!

Slavisa V.

pre 8 godina

Zivim na severu, da li neko zna zbog cega se broj automobila sa BG tablicama na severu Kosova nenormalno povecao (bar 10-ak puta ih je vise) u prethodna 2-3 meseca? Ne bi me iznenadilo da ponovo postoji neka informacija koja je data samo pojedincima. Slicno je bilo sa pasosima, ne secam se koje godine, ali oni koji su svoje pasose podigli u Raski (a ne u Ljermontovljevoj) mogu da putuju bez viza. U njihovim pasosima ne pise koordinaciona uprava i nema nikakve razlike u odnosu na pasose gradjana C.Srbije.

Benny Hill

pre 8 godina

Pa ovde samo nastajaju da se sprovodi to sto su se dogovorili ili potpisali sporzumima.A po izjavama nasih politicara da je grozno da je neprihvatljivo...ne razumem zasto najprvo potpisujete to sto ste se dogovorili a kasnije ne biste hteli da to sprovodite.Ne moze se namdudriti Evropa

Adrian

pre 8 godina

Srbija je Europa, uvek bila i uvek ce biti.
Moralna podrska svima u procesu pridruzivanja (formalizaciji) i da se nastavi kao do sada, posto je ocigledno pravi put. Ispuniti data obecanja (obaveze) i "tiha vida breg roni". Deca u Srbiji to zasluzuju.

Može biti samo je*an

pre 8 godina

Idu...
U nove, lepše kancelarije na čijim vratima piše : Pomoćnik direktora...
Eventualno - Savetnik direktora....

србин ло

pre 8 godina

Косово је независно и треба да га признамо ако хоћемо да сачувамо нашу лепу Србију.

Влада

pre 8 godina

Небитно је да ли ћемо признати или не. Косово ће једног дана бити враћено исто како је изгубљено, ратом...или неће, али ова политичка папазјанија нема смисла.

lokator

pre 8 godina

Ubedjen sam da Nemci,Englezi,Francuzi i ostali pojma nemaju o politici niti ih interesuje sta se u ovom delu Evrope desava.Jedino se mi zamajavamo sa tim glupostima a zivimo bedno bez nade da ce nam biti bolje,realno mogu sta god im se prohte nikog bre nije briga za nas i ne shvataju nas ozbiljno.

Dale

pre 8 godina

Necu referendum! Zasto placamo politicare, ako mi moramo da donosimo odluke umesto niih.
Priznajmo Kosovo, i idemo dalje. Izgubili smo rat i teritoriju. Tu je kraj price

smorena

pre 8 godina

Zašto se Srbi generalno plaše ulaska u EU, pa sve i da nije Kosova bilo bi isto. Ne radi se o tome da ćemo biti poniženi i poslušni. Radi se o jedinstvenom sistemu u svim oblastima života, koji se mora poštovati. Da li bi nam odgovaralo da konačno imamo efikasno sudstvo, kvalitetno zdravstvo, socijalne službe i sve ostalo što nas jako boli. I da je sve sređeno i da na kraju krajeva znate šta vas i gde čeka. Ili je bolje da sve bude selektivno, pa kom obojci kom opanci. Zašto se srpski narod neprestano se zaklanjajući Kosovom ustvari protivi uvođenju reda u zemlju u kojoj je dvadeset i više godina haos. Da li verujete da će korupcija, dvostruki aršini u školovanju, zapošljavanju, lečenju, pristupu svim službama koje su potrebne jednom čoveku za normalan život biti sređeni posle dugačkog puta usaglašavanja i donošenja svih odgovarajućih zakona. Ne, nama više odgovara ovako. Čak sam čula i komentar da je bilo bolje kad je bila ona ogromna inflacija, odeš, prodaš neku markicu i već si na dobiti. Ovako moraš da prilegneš da radiš. Pa ljudi su napravili ni od čega dvorce od zarade u tim godinama. Normalno EU nam neće dati ništa, sve moramo sami da zaradimo ali nam može pomoći u uvođenju reda jer imaju duži hod društva kakvo treba da bude, dopadalo se to nekome ili ne.

smorena

pre 8 godina

Zašto se Srbi generalno plaše ulaska u EU, pa sve i da nije Kosova bilo bi isto. Ne radi se o tome da ćemo biti poniženi i poslušni. Radi se o jedinstvenom sistemu u svim oblastima života, koji se mora poštovati. Da li bi nam odgovaralo da konačno imamo efikasno sudstvo, kvalitetno zdravstvo, socijalne službe i sve ostalo što nas jako boli. I da je sve sređeno i da na kraju krajeva znate šta vas i gde čeka. Ili je bolje da sve bude selektivno, pa kom obojci kom opanci. Zašto se srpski narod neprestano se zaklanjajući Kosovom ustvari protivi uvođenju reda u zemlju u kojoj je dvadeset i više godina haos. Da li verujete da će korupcija, dvostruki aršini u školovanju, zapošljavanju, lečenju, pristupu svim službama koje su potrebne jednom čoveku za normalan život biti sređeni posle dugačkog puta usaglašavanja i donošenja svih odgovarajućih zakona. Ne, nama više odgovara ovako. Čak sam čula i komentar da je bilo bolje kad je bila ona ogromna inflacija, odeš, prodaš neku markicu i već si na dobiti. Ovako moraš da prilegneš da radiš. Pa ljudi su napravili ni od čega dvorce od zarade u tim godinama. Normalno EU nam neće dati ništa, sve moramo sami da zaradimo ali nam može pomoći u uvođenju reda jer imaju duži hod društva kakvo treba da bude, dopadalo se to nekome ili ne.

Maja

pre 8 godina

@smorena

Zaista, kada pogledamo takve primere uredjenosti i nekorumprianosti poput Rumunije, Bugarske, Hrvatske, Italije, Grcke ili ekonomskig buma a la Portugala, Irske, Litvanije & Co., prosto se covek zapita koliki je u stvari stepen retardiranosti ovog naroda koji nista, jel'te, sam ne ume i nece.

Da se razumemo, potpuno nevezano za pricu oko Kosova: ideja da ce Srbija da bude uredjena i razvijena zemlja jedino ako udje u EU je takva glupost da ja nemam reci.

Ukratko: koliko vi optuzujete Srbe da su budale, toliko i sami pripadate toj skupini. Krijete se iza EU jer zelite "'leba preko pogace". Nema tog Kosova, niti te Evropske Unije koji ce resiti probleme u kojima se Srbija davi. To nece uraditi niko do samih gradjana Srbije.

Milan

pre 8 godina

Ima li prostora za kreativno resenje bez mnogo buke i patetike? Da li se Kosovo moze urediti kao zajednicka drzava Srba i Albanaca i tako definise Kosovskim ustavom. To bi, posle svega , moglo biti dobro resenje i za nas i za njih. Srbija time realno ne bi nista izgubila, sta vise bilo bi lakse i njima tamo i nama ovde. Ne znam da li je neko nesto pokusao po ovom pitanju?

smorena

pre 8 godina

@Maja
Prvo slažem se da Srbija i srpski narod moraju da se izbore za sebe sami, ali sa našim zakonima i uređenjem države ništa nije uredu. Ako se jednom sve sredi po zakonima koji su se pokazali uspešnim i onda se to sve primenjuje zemlja će se izvući. Zemlje koje spominjete kao primer neuspeha su upravo uradile to, usaglasile svoje zakone, postale članice EU, ali nastavile javašluk po starom. E, tu vam niko neće pomoći. Grčki vlastodršci su trpali novce koje su dobijali u svoje džepove a nisu ga koristili za ono za šta je bio namenjen. Ako nemate kulturu odnosa prema poslu, novcu, trošenju svog, o tuđem i da ne govorim, onda nećete uspeti. Ako i dalje lažete i mažete, kradete, uzimate tuđe, 'džaba ste krečili'. Uostalom ne možete očekivati od siromašnih zemalja kao što je Rumunija i Bugarska da će se sve preko noći promeniti, narod dobiti tu svest (isuviše dugo su živeli u diktatorskim režimima) i one postati Nemačka ili Holandija. Ne mislim da je srpski narod blesav, a nisam ni ja, niti tražim hleba preko pogače, ali očigledno ne živimo iste živote. Znate li da sam sada u apoteci prisustvovala situaciji da žena nije imala da plati lek od devedeset dinara. Nemojte mi prodavati maglu i pametovati sa 'visina' na kojima se nalazite.
Potrebna je kultura življenja u svim oblastima.

Boban

pre 8 godina

Moja srbijo, opameti se i gledaj bre tvoja posla. srbi na kim zive bolje nego nas u srbiji. Radi i pridruzi se EU. Da ceo narod zivi bolje, dosta smo kocili celu srbiju za veoma mali broj srba.

Nikola Nis

pre 8 godina

Kakav referendum ljudi spominjete? Sta ce nam Kosovo, rupa bez dna? Da li znate koliki je dole procenat nezaposlenosti? Da li znate da dole Albanci ne zele nikako da zive pod Srbijom? Vecina komentatora nikad nije bila na Kosovu a ovamo sve neke Srbende. Idite u Pristinu i u centru ponesite srpsku zastavu pa nam ispricajte kako ste se proveli. Ovaj dokument je odavno znan, jos je frau Merkel ispostavila uslove nekadasnjem predsedniku Tadicu, on ih nije prihvatio i prosao je kako je prosao. I ovi novi sve znaju, samo se prave nevini kao francuske sobarice. Mi Srbi smo narod koji kao da zivi u dve paralelne dimenzije, jedna je realnost, druga sta bi bilo kad bi bilo...

Ja

pre 8 godina

EU nikada nece primiti Srbiju sa Kosovom jer ne zeli Albance u EU.
Da se ne lazemo - Albanija, Kosovo i Turska NIKADA nece uci u EU!
Amputiranje Kosova od Srbije je zapravo hirurski zahvat nad Srbijom u pokusaju da se stvori stabilna i funkcionalna drzava bez Albanaca.
I poslednja sansa Srbiji da se opameti i shvati da se sve u svetu promenilo.
Ako propustimo ovu sansu zvog necega sto smo vec zauvek izgubili nece nas uskoro biti!
Pamet u glavu!!!

joe

pre 8 godina

A sa druge strane Moskva nudi Srbiji da Beograd bude jedna od 4 prestonice Evroazijske Unije, ravnopravan partner bez ponizavanja.U Evroaziji medju prvima, u EU zadnji....

Boba NS

pre 8 godina

Ljudi, to tamo nikad vise nece biti nase ili bar za zivota tri cetiri generacije.
Treba iskoristiti koliko toliko dobre odnose sa Nemackom i ispregovarati sto vise za nase ljude tamo i zastitu i uraditi tu normalizaciju bez zvanicnog priznavanja.
Nisam zagovornik ulaza u uniju jer ce Vojvodina gde ja zivim imati najvise problema zbog proivodnje secera, psenice kukuruza i izvoza hrane, ali ostatk drzave bi imao znatne benefite. Nema sanse da Srbija udje u uniju sa ne definisanim granicama. Sto se tice evro aziske unije, mo bi bili jedina clanica koja je ex teritorije i to je nemoguce. Rumunija i bugarska su primljene samo da bi se povezale ostale drzave sa Grckom

Junačina

pre 8 godina

Referendum, nego šta! Kad se čuje glasno Srpsko "NE!!" Evropskoj Uniji, oni u Briselu ima da se uplaše kao da im je Valter došao da brani Sarajevo. Čim se pojavi Vulin u finom Armani odelcetu sa velikim, pismenim "ne", sve će gospoda iz Brisela da se naroguše i da se zabrinu i pokaju što su priznali Kosovo. Još ako im, uz njega i Vučić dođe i ukrsti ručice, spreman na još jedan govor, ima da se počupaju za kosu i poviču "Ne, ne, evo, puj pike ne važi, nećemo Kosovo, eto ga vama". Još ako im sa tim istorijskim "ne" zabiberimo uz pretnju Putinom ili Medvedevom (ne ometaj ćaskamo sa Asadom ili Esadeom), ma ima cela administracija EU da izvrši seču vena uz plač i molbe da uzmu Kosovo nazad sa sobom, jerbo nisu znali da su Serbalji tako junački odgovorili "NE" na ono što su već potpisali. Ima ceo svet da vidi kako se sa jednim "NE" brani dostojanstvo naroda...

Mateja

pre 8 godina

A Moskva nudi ulaz u Evroazijsku uniju bez ikakvih uslova,preduslova i pred pred preduslova. A odnos snaga u svetu se menja upravo na korist Moskve,ali kome to da pričam..

Adrian

pre 8 godina

Srbija je Europa, uvek bila i uvek ce biti.
Moralna podrska svima u procesu pridruzivanja (formalizaciji) i da se nastavi kao do sada, posto je ocigledno pravi put. Ispuniti data obecanja (obaveze) i "tiha vida breg roni". Deca u Srbiji to zasluzuju.

ДуЛе

pre 8 godina

Доста бре више за ЕУ понижавањем: Дошло је време да Србија јасно и гласно каже НЕ и почне да ради у заштити националног и државног интереса у свим сферама !!!

ma kako da ne...

pre 8 godina

"A da mi to batalimo...
(Lala, 14. oktobar 2015 16:33) # Link komentara
Preporučujem (+208) Ne preporučujem (-18)"

I onda... koliko vec sutra... Kosovo ce nam biti vraceno, uz odresene ruke da tamo radimo sta hocemo.

Dumar

pre 8 godina

Prave budale od nas. Vise ne znaju kako da umotaju taj zahtev da priznamo tzv. Kosovo. Znate sta, smucili ste se i evropoklonicima, a ne obicnom narodu.

Igor

pre 8 godina

Oduvek sam sebe smatrao građaninom Evrope, ali polako gubim strpljenje. Naše društvo jeste neuređeno, osiromašeno u svakom smislu, ogrezlo u korupciji, sa političarima AMATERIMA, ali niko ozbiljan iz EU ne može reći da je u Bugarskoj, Rumuniji ili Hrvatkoj bolje (u ovom smislu)? U Hrvatskoj ne možete da dobijete veći tender ako nemate nekoga u Vladi, u biznisu sam i to znam, ovde je ista priča.
Zašto smo onda mi poslednja rupa na Evropskoj svirali? Da li ste se zapitali? Ako jedna zajednica, koja pokušava da bude država, ima podršku Nemačke i V.Britanije (Hrvate ne bih komentarisao), mi moramo da se zapitamo gde mi to grešimo?
OK, znamo da Vulin, Babić i slična kompanija u nekim državama ne bi mogla da se zaposli ni u supermarketu, ali ima sličnih i u ostalim državama okruženja koje EU ne tretira ovako?
Jednostavno je:
1. Flert sa Rusijom - koristimo Ruse kada je to u našem interesu, a onda očekujemo da EU postupa takođe u našem interesu! To tako ne ide, EU traži da izaberemo stranu, a izgleda da smo je mi odabrali samo se to narodu ne saopštava.
2. EU neće primiti Kosovo nikada, jer dobro znaju šta se dole dešava i ovim pritiscima poručuju da mora da postoji čvrsta granica između Srbije i Kosova ako mi želimo u EU, jer će to sutra biti granica između EU i Kosova. Zašto baš Nemačka i V. Britanija? Zato što ogromna većina Kosovara/ALbanaca bi otišla u upravo ove dve države, kako vam nije jasno. Oni štite sebe, a Srbija je kolateralna šteta!

Grbavica021

pre 8 godina

Hteli mi ili ne hteli, Kosovo ce biti samostalno. E sad, da li cemo da se busimo i pijemo samare je na nama i nasoj tvrdoglavosti. Problem je sto ni jedan politicar se nece usuditi da kaze 'gotovo' jer puca na sledecim izborima. Nisu krivi politicari.....krivi smo mi!

Göteborg

pre 8 godina

Ja bih prekinuo sve razgovor re o ptistipanju, ako se nemačka i ostali ne smire!!!silom i ucenama ništa dobro 6se ne sprema ni nama ni njima!!!
(JOKER, 14. oktobar 2015 17:23)
Kakvim bre ucenama, pa ovo nije od juce ovo nam govore od prvog dana, ljudi Srbija je izgubila rat ! Izgubila Kosovo.
Jel to toliko tesko da se shvati?
Samo u Srbiji se slepo veruje politicarims, samo u Srbiji je laz istina, i samo se kod nas veruje u ono sto bi voleli da je istina.

Realnost

pre 8 godina

Za 30 godina nece nas primiti u EU, jer Nemacka, najjaca drzava, ne zeli. Nema vise politike, sad je sve test inteligencije. U se i u svoje kljuse, zbogom EU.

VladaBGD

pre 8 godina

Kakva bre EU, kakvi bakrači. Pogledajte samo ove u našem okruženju, ko se od njih usrećio. Bugarska, Rumunija, Grčka, Hrvatska, svi oni su prosto procvetali od učlanjenja.
Da se lepo raspiše referendum, ali ne kao u Grčkoj, i da narod odluči da li poniženjima ima kraja ili da nastavimo da se ulizujemo i ponižavamo pa mozda postoji mogućnost da razmisle da li da nas prime u EU.
Ako nas ikada i prime u EU, tada će tek nastupiti blagostanje. Ni o čemu nećemo morati da mislimo, niti da donosimo bilo kakve odluke. Za nas će, kao i sada, odlike biti donošene u Berlinu, potvrđivaće ih u Briselu, a mi ćemo biti ponizni, poslušni i jeftina radna snaga, koja će stranim kapitalistima donositi veći profit.
Imali šta lepše i bolje za nas od svega toga?

gradjanin

pre 8 godina

Znaci nigde ne pise da je 5:0 za nas? Nece Nemac nikad zaboraviti onolike izmisljene Partizanske filmove i Batu kako rešeta kao Rambo.A posebno Banat i folksdojcere.Ne bi me zacudilo da zatraze povracaj imovine Nemaca u Banatu.Samo polako zivi bili pa videli.

Rudika

pre 8 godina

Kao Hrvata naravno da me sramota što se Hrvatska uopće bilo kako upliće u ta pitanja a pogotovo da drži stranu "ovima". Nikako mi nije jasno pa zar hrvatska diplomacija ne vidi tko i kakvi su ovi koje u suštini podržava!?

glas razuma

pre 8 godina

Sada g-din ambasador da se izvini Srbiji i Srbima. Mi umemo da citamo izmedju redova. Ukoliko su Nemci bukvalisti mi nismo. Tacno nelise jasno i glasno priznajte tkz. Kosovo, ali opisno da. Sto bi rekao nas narod nije sija nego vrat. Odmah referendum. Nikada nisam podnosio reketase, a ponajmanje na globalnom nivou.

Mila

pre 8 godina

Prirodno je da se Nemačka prema Srbima ponaša na isti način kao i u prošlom veku. A sa zadovoljstvom su prihvatili i bombardovanje Srbije 1999. godine, onako s' ljubavlju prema svojim divnim prijateljima iz slavne, nacističke (ne tako davne) prošlosti - Hrvatima, Mađarima, Bugarima, Albancima, Slovencima i našoj ulcinjskoj i cetinjskoj crnogorskoj braći.
I, mislim da se više ne treba čuditi i praviti glup (ako već nisi), no prihvatiti stvarnu, zapadnoeuropsku realnost - Srbi, njihove žene i deca manje su cenjeni od muslimanskih žena i njihovih devojčica, pitajte Nemce iz Beograda, Zagreba, Tirane ili Beča.
(Videla ih na Tajlandu svojim očima kako slinave za nevinim devojčicama, budističke vere)...
Ako ja lažem vas, lažu i oni mene opet.
Što se tiče vere u Nemicu, našeg divnog velikog Aleksandra i njegovog Malog gradonačelnika, pa - to nije moj problem, lezite na leđa i uživajte u svojoj poniženosti.
Nemcima su draži Albanci, plačite.

Jonny Bravo

pre 8 godina

Ovde nema nista novo. Osim sto se kaze Srbija i Kosovo,sto isto nije skroz novo, sve ostalo je zahtev da Srbija to sprovodi vec preuzete obaveze.Takodje se znalo da ce poglavlje 35 biti paralelno sa svim ostalima i da ce od njega zavisiti otvaranje i napredak u drugim poglavljima. Obaveze su obaveze,i balkanci to treba jednom da shvate a ne da se pale svaki put kad ih neko na to potseti.

JOKER

pre 8 godina

Ja bih prekinuo sve razgovor re o ptistipanju, ako se nemačka i ostali ne smire!!!silom i ucenama ništa dobro 6se ne sprema ni nama ni njima!!!

BranislavO.

pre 8 godina

Српска власт се ишчуђава без разлога. Бриселски споразум, у својој садржини, прецизира да Србија и Косово неће ометати једно друго у интеграцијама. Зашто се Србија сада одупире уласку Косова у Унеско? Па потписали су споразум по којем то неће радити! И чему чуђење због немачких услова? Јасно је да Србија опструира и да не поштује оно што је потписала!

Glas Srbije

pre 8 godina

Slazem se sa Vucicem da je ovaj dokument grozan iz prostog razloga jer se ne bavi uredjivanjem odnosa izmedju Srbije i EU vec je dokument koji pokusava da definise obaveze Srbije prema teritoriji koja nije deo EU sto je krajnje smesno. Da li su Hrvati imali uslov da ispune odredjene obaveze prema Srbiji, ocigledno da nisu jer se i danas sporimo sa njima u nekoliko stvari? Ovi kako su poceli mogli bi da nam otvore i poglavlje 35a gde traze regulisanje odnosa sa Tajvanom. Zasto da ne i Tajvan je "drzava" barem koliko i Kosovo.

Milosav

pre 8 godina

Kada vidim da je inicijator Nemacka a Hrvati i Englezi podrzavaju, ne moram ni da citam ceo tekst, jasno mi je da taj amandman nije dobar po Srbiju.
Nego kao sto neko rece bicemo zahvalni Hrvatskoj zbog opstrukcije naseg ulaska u EU.

Допуна амандмана

pre 8 godina

Није проблем. Нека ставе - нормализација односа између Републике Србије и АП Косова и Метохије, па да уђемо у ЕУ. Мада, искрено, најискреније, Југославија се распала због Косова (његовог већинског становништва) и исто ће проћи и ЕУ са Косовом.

Branko

pre 8 godina

Pa zar Vi draga gospodo sto zivite u Srbiji , da ne kažem u Beogradu. Jer koliko mogu da primetim, Vama je Kosovo trn u oku. Pa zar svi Vi mislite da ako Vučić ili bilo ko drugi ko se bude pitao u ovoj našoj Banana državi , i ako priznate Kosovo, Vi mislite da ce posle da Vam cvetaju ruže u Srbiji i da nas prime u VELIKU Evropsku uniju. Malo sutra, odma da Vam kažem , jos mnogo ćemo mi da deremo DU.... da bi nas primili u EU, i to je pod znakom pitanja. Da zna Vučić da je samo Kosovo problem, potpisao bi on odma sad Kosovo, ali se plaši sta dolazi posle toga i dal vredi ići i dalje tim putem. Ne zamajavajte se vise molim Vas.

radojko

pre 8 godina

Mozda je ovo i dobro, da otvorimo oci. Eu kojoj stremimo je pod kontrolom USA, i upravo sama radi u korist svoje stete. Pa sta tek nas ceka? Mozda je bolje ostati dobronameran prema EU,ali prekinuti lanac ucena, prekinuti satiranje domace industrije zarad uvoza evropske robe “za eastern EU”, i konacno poceti naplacivanje PDV u trgovinama koje su kupili stranci.

Zox

pre 8 godina

Ne znam sta je ovim nasim "pregovaracima":

- ako misle da ce vremenom neko zaboraviti da NE treba priznati Kosovo pa ce "proci" - varaju se;
- ako misle da ce EU oprostiti NEpriznavanje - varaju se;
- ako znaju da nas na kraju tunela ceka priznavanje - zasto idu dalje?
- ako misle da smo tolike budale pa da cemo "omeksati"...

E, tu nas poznaju dobro, kao sto je sve vec poznato. Kad je Rusija uzela svoj Krim - to im nikad nece biti oprosteno, a nama kad su uzelo NASE Kosovo - ne samo da je "pravedno" vec covek kome seku ruku treba da je sretan i veseo da bi ga prihvatili...

A sta ako covek ne moze da bude veseo i ne prihvati "veselje"? Odseci ce mu i Sandzak i Vojvodinu? Pa ako je tako, ako nam nema spasa, zasto ne napravimo neko kardinalno resenje - uz Ruse ili da priznamo sve odmah pa da se ne nadamo... Robovi pre ili robovi kasnije, svejedno...

Sitna duša

pre 8 godina

Ja sam sitna duša. Ja bih da se prvo krene od poglavlja 28 i da se ukine pušenje u kafanama i kafićima. Šta ću. Trenutno mi je bitnije da mi deca dišu zdrav vazduh. Kosovo je odmah iza toga.

istinski naprednjak

pre 8 godina

Sad pokazi premijeru da si drzavnik.
Opravdaj apsolutnu podrsku za svoju politiku integracacija sa EU.
Stalno slusamo o tvojoj superiornosti i hrabrosti, takav potez i ocekujemo,zarad buducnosti nase dece.
Sad je momenat da zrtvujes svoju popularnost i da dokazes da ti stvarno nije do fotelje. Ne skrivaj se iza referenduma ili izbora.

Laza

pre 8 godina

Referendum, pa ko hoce da proces pregovora traje 100 godina kao u slucaju Turske neka glasa za EU. Mislim, njima se ne zuri, ako priznamo odmah bice za desetak godina kao sa Hrvatskom, a ako se kao do sada neckamo zajedno sa Turcima.

србин ло

pre 8 godina

Косово је независно и треба да га признамо ако хоћемо да сачувамо нашу лепу Србију.

k

pre 8 godina

ma mi smo budale, sto ne pise kao u 1244, da se nasa policija vrati u pokrajnu...svaka cast albancima, samo napred i samo gaze a mi kao u futbalu, tuta mute...nije ni cudno sto je cela nacija posrnula, kad smo naucili samo neko da nas ko ovce voza

opet ja

pre 8 godina

A zašto niko u Srbiji što se tiče novinara ne sme da pita AV sledeće.Oće li biti referendum pa da se vidi volja naroda što se tiče EU?E ne sme niko da ga pita u tome je problem.

ivan

pre 8 godina

Bas sam se iznenadio da su nasi ``prijatelji`` (po recima vrhovnog vodje) smislili ovakav tekst poglavlja 35. Ja licno ne verujem u ovaj tekst jer nam je vrhovni vodja nebrojano puta rekao da su nam ustvari nemci braca, da je edi rama pravi lafu a usa nasa majcinska zemlja. i to je istina, i oni sve rade d a nama bude gore, pardon greska , bolje. puno im hvala i hvala nasem vodji na mudroj politici jer zapad nema alternativu. verovatno on nikad nije cuo za rec kompas i za jos tri strane sveta.bez obzira na to znam da je on izuzetno izuzetno pametan covek i da ce nam siguran sam biti gore, pardon opet greska, bolje.

Balegar

pre 8 godina

I sta je to ovde novo i nepoznato!? Imam utisak da se opet igra na kartu nacionalizma radi unutarpolitickih stvari. Na stranu sta mislim o pitanju Kosova, sta dragi moji pametnjakovici od ovoga Srbija nije prihvatila po sporazumu iz Brisela?

sale

pre 8 godina

"Takođe, dodaje se da bi, uzimajući u obzir dalji razvoj Djialoga, prvi set prelaznih merila bio po potrebi ažuriran."

Drugim rečima: Nema novih uslova, ali nema ni potrebe za njima, jer možemo da prekrajamo one koji su već na listi!

Molim?

pre 8 godina

To znaci , kako be neko lepo vec ranije u komentarima primetio, da su ovi nadi sve vreme izvrdavali da primene dogovoreno - posto to dogovoreno prakticno znaci da je Kosovo samostalno...
Da li su stvarno mislili da ce to tako da prodje?
E majko moja, ko nas vodi... Vec decenijama....

Влада

pre 8 godina

Небитно је да ли ћемо признати или не. Косово ће једног дана бити враћено исто како је изгубљено, ратом...или неће, али ова политичка папазјанија нема смисла.

Dale

pre 8 godina

Necu referendum! Zasto placamo politicare, ako mi moramo da donosimo odluke umesto niih.
Priznajmo Kosovo, i idemo dalje. Izgubili smo rat i teritoriju. Tu je kraj price

Benny Hill

pre 8 godina

Pa ovde samo nastajaju da se sprovodi to sto su se dogovorili ili potpisali sporzumima.A po izjavama nasih politicara da je grozno da je neprihvatljivo...ne razumem zasto najprvo potpisujete to sto ste se dogovorili a kasnije ne biste hteli da to sprovodite.Ne moze se namdudriti Evropa

Salas

pre 8 godina

Dajte vise referendum. DA - priznajte Kosovo i hocu u EU, NE - nista od priznavanja i necu u EU. Pa da znate sta da radite, ili vam mozda vise odgovara ovakvo stanje?

smorena

pre 8 godina

Zašto se Srbi generalno plaše ulaska u EU, pa sve i da nije Kosova bilo bi isto. Ne radi se o tome da ćemo biti poniženi i poslušni. Radi se o jedinstvenom sistemu u svim oblastima života, koji se mora poštovati. Da li bi nam odgovaralo da konačno imamo efikasno sudstvo, kvalitetno zdravstvo, socijalne službe i sve ostalo što nas jako boli. I da je sve sređeno i da na kraju krajeva znate šta vas i gde čeka. Ili je bolje da sve bude selektivno, pa kom obojci kom opanci. Zašto se srpski narod neprestano se zaklanjajući Kosovom ustvari protivi uvođenju reda u zemlju u kojoj je dvadeset i više godina haos. Da li verujete da će korupcija, dvostruki aršini u školovanju, zapošljavanju, lečenju, pristupu svim službama koje su potrebne jednom čoveku za normalan život biti sređeni posle dugačkog puta usaglašavanja i donošenja svih odgovarajućih zakona. Ne, nama više odgovara ovako. Čak sam čula i komentar da je bilo bolje kad je bila ona ogromna inflacija, odeš, prodaš neku markicu i već si na dobiti. Ovako moraš da prilegneš da radiš. Pa ljudi su napravili ni od čega dvorce od zarade u tim godinama. Normalno EU nam neće dati ništa, sve moramo sami da zaradimo ali nam može pomoći u uvođenju reda jer imaju duži hod društva kakvo treba da bude, dopadalo se to nekome ili ne.

život

pre 8 godina

Ovo je umiveno i ofarbano kako bi lepše izgledalo i kako bi to vremenom javnost u Srbiji mogla da prihvati i to činjenica i to je istina,nemojmo da lažemo sebe

smorena

pre 8 godina

Zašto se Srbi generalno plaše ulaska u EU, pa sve i da nije Kosova bilo bi isto. Ne radi se o tome da ćemo biti poniženi i poslušni. Radi se o jedinstvenom sistemu u svim oblastima života, koji se mora poštovati. Da li bi nam odgovaralo da konačno imamo efikasno sudstvo, kvalitetno zdravstvo, socijalne službe i sve ostalo što nas jako boli. I da je sve sređeno i da na kraju krajeva znate šta vas i gde čeka. Ili je bolje da sve bude selektivno, pa kom obojci kom opanci. Zašto se srpski narod neprestano se zaklanjajući Kosovom ustvari protivi uvođenju reda u zemlju u kojoj je dvadeset i više godina haos. Da li verujete da će korupcija, dvostruki aršini u školovanju, zapošljavanju, lečenju, pristupu svim službama koje su potrebne jednom čoveku za normalan život biti sređeni posle dugačkog puta usaglašavanja i donošenja svih odgovarajućih zakona. Ne, nama više odgovara ovako. Čak sam čula i komentar da je bilo bolje kad je bila ona ogromna inflacija, odeš, prodaš neku markicu i već si na dobiti. Ovako moraš da prilegneš da radiš. Pa ljudi su napravili ni od čega dvorce od zarade u tim godinama. Normalno EU nam neće dati ništa, sve moramo sami da zaradimo ali nam može pomoći u uvođenju reda jer imaju duži hod društva kakvo treba da bude, dopadalo se to nekome ili ne.

Slavisa V.

pre 8 godina

Zivim na severu, da li neko zna zbog cega se broj automobila sa BG tablicama na severu Kosova nenormalno povecao (bar 10-ak puta ih je vise) u prethodna 2-3 meseca? Ne bi me iznenadilo da ponovo postoji neka informacija koja je data samo pojedincima. Slicno je bilo sa pasosima, ne secam se koje godine, ali oni koji su svoje pasose podigli u Raski (a ne u Ljermontovljevoj) mogu da putuju bez viza. U njihovim pasosima ne pise koordinaciona uprava i nema nikakve razlike u odnosu na pasose gradjana C.Srbije.

Može biti samo je*an

pre 8 godina

Idu...
U nove, lepše kancelarije na čijim vratima piše : Pomoćnik direktora...
Eventualno - Savetnik direktora....

lokator

pre 8 godina

Ubedjen sam da Nemci,Englezi,Francuzi i ostali pojma nemaju o politici niti ih interesuje sta se u ovom delu Evrope desava.Jedino se mi zamajavamo sa tim glupostima a zivimo bedno bez nade da ce nam biti bolje,realno mogu sta god im se prohte nikog bre nije briga za nas i ne shvataju nas ozbiljno.

Maja

pre 8 godina

@smorena

Zaista, kada pogledamo takve primere uredjenosti i nekorumprianosti poput Rumunije, Bugarske, Hrvatske, Italije, Grcke ili ekonomskig buma a la Portugala, Irske, Litvanije & Co., prosto se covek zapita koliki je u stvari stepen retardiranosti ovog naroda koji nista, jel'te, sam ne ume i nece.

Da se razumemo, potpuno nevezano za pricu oko Kosova: ideja da ce Srbija da bude uredjena i razvijena zemlja jedino ako udje u EU je takva glupost da ja nemam reci.

Ukratko: koliko vi optuzujete Srbe da su budale, toliko i sami pripadate toj skupini. Krijete se iza EU jer zelite "'leba preko pogace". Nema tog Kosova, niti te Evropske Unije koji ce resiti probleme u kojima se Srbija davi. To nece uraditi niko do samih gradjana Srbije.

Milan

pre 8 godina

Ima li prostora za kreativno resenje bez mnogo buke i patetike? Da li se Kosovo moze urediti kao zajednicka drzava Srba i Albanaca i tako definise Kosovskim ustavom. To bi, posle svega , moglo biti dobro resenje i za nas i za njih. Srbija time realno ne bi nista izgubila, sta vise bilo bi lakse i njima tamo i nama ovde. Ne znam da li je neko nesto pokusao po ovom pitanju?

smorena

pre 8 godina

@Maja
Prvo slažem se da Srbija i srpski narod moraju da se izbore za sebe sami, ali sa našim zakonima i uređenjem države ništa nije uredu. Ako se jednom sve sredi po zakonima koji su se pokazali uspešnim i onda se to sve primenjuje zemlja će se izvući. Zemlje koje spominjete kao primer neuspeha su upravo uradile to, usaglasile svoje zakone, postale članice EU, ali nastavile javašluk po starom. E, tu vam niko neće pomoći. Grčki vlastodršci su trpali novce koje su dobijali u svoje džepove a nisu ga koristili za ono za šta je bio namenjen. Ako nemate kulturu odnosa prema poslu, novcu, trošenju svog, o tuđem i da ne govorim, onda nećete uspeti. Ako i dalje lažete i mažete, kradete, uzimate tuđe, 'džaba ste krečili'. Uostalom ne možete očekivati od siromašnih zemalja kao što je Rumunija i Bugarska da će se sve preko noći promeniti, narod dobiti tu svest (isuviše dugo su živeli u diktatorskim režimima) i one postati Nemačka ili Holandija. Ne mislim da je srpski narod blesav, a nisam ni ja, niti tražim hleba preko pogače, ali očigledno ne živimo iste živote. Znate li da sam sada u apoteci prisustvovala situaciji da žena nije imala da plati lek od devedeset dinara. Nemojte mi prodavati maglu i pametovati sa 'visina' na kojima se nalazite.
Potrebna je kultura življenja u svim oblastima.