Nedelja, 04.10.2015.

17:26

Zašto treba čuvati stare VHS kasete?

Izvor: express.hr

Zašto treba èuvati stare VHS kasete? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

43 Komentari

Sortiraj po:

Smuleco

pre 8 godina

Vinil i VHS kasete nisu isto. Odnosno, stare ploče imaju značaj kao kolekcionarski primerci, i kvalitetni i superiorni analogni nosaći zvuka, a VHS trake su višestruko inferiorniji nosači slike, od novih digitalnih pandana.

CATAPA

pre 8 godina

Odavno veću besmislicu nisam pročitao ili čuo. Vinil je preživeo kao ezoterija jer je bilo moguće sačuvati gramofone bar jednako dugo koliko i ploče (skoro večno). Sa magnetnim medijima i uređajima za njihovo reprodukovanje to nije moguće, a na sreću nije ni potrebno. Takvu vrstu "nostalgije" za trakama bi valjda trebalo očekivati i za kompjutere koji su takođe koristili trake. Ili perforirane kartice, možda? Blesavo.

Očekivao sam članak u kom se daje ideja za drugačije korišćenje traka ili njihovu reciklažu, a ovo je glupost.

vhs?

pre 8 godina

Šta ćemo sa istinom:sloj koji čuva podatke na trakama se hemijski raspada posle određenog broja
godina ,tako da trake postaju neupotrebljive.

Vinil fan

pre 8 godina

zapitajte se kako svi ovi snime tu novu muziku na ploče. sa nalognog trakaša? aha naravno.
(kako da ne 128khz, 4. oktobar 2015 22:00)

Ne mogu da tvrdim, ali mislim da i dan danas bas tako i ide...sa analogne trake na vinil. A i da nije tako...recimo da je izvor tonskog zapisa digitalan...taj digitalni tonski zapis mora pre nego sto se prebaci na vinil da se konvertira u analogni. Znaci, kako god da okrenes, muzika sa vinila je analogna; e sad, da li je zbog toga "toplija", prepustam svakome da odluci za sebe. Licno imam, veliku zbirku ploca. Starija sam generacija, '58 godiste, i u moje vreme nije drugog bilo osim ploca. Kasnije su dosle kasete, a 1980 CD. Protiv CD-a nisam imao nikada nista protiv. Zvuk je apsolutno OK.

Rade

pre 8 godina

Sumnjam da bi vecina nas, ukljucujem tu i sebe, uspela na slepom testu da razlikuje zvuk sa ploce od zvuka cd, originalnih naravno , koji bi se reprodukovali sa vrhunskih uredjaja.

bezveze

pre 8 godina

Ovde je neko malo pobrkao stvari. Kada neko preferira vinyl, to je zato sto postoje legitimni razlozi za to... Glorifikovanje vhs-a je sa druge strane cist hipsterizam. Ako se izuzme to da su tek sa pojavom vhs-a ljudi mogli da poseduju svoje kopije filmova koje vole, da snimaju program sa televizije... format je bio ocajan. Jedino iz nostalgicnih vrednosti, i nista vise. Jedini argument koji se u tekstu navodi je da su filmovi koji su radjeni za taj format prosto bolji na tom formatu nego na dvd-u. Isto kao kad bi rekli da sadanji 'direct do dvd' filmovi nemaju bioskopski dozivljaj, pa pravljeno je za taj format. A opet da li iko zeli da gleda 'direct to video' filmove osamdesetih i devedesetih? Dakle to nisu filmovi koje je radio neko ko zna sta radi nego je to uglavnom mocan omot (sa glumcima koji cesto i nisu u filmu) sa mocnim naslovom koji podseca na blockbuster koji je u to vreme bio popularan... Nacin da se exploatise ciljna grupa mnogo boljeg pravog filma. Ili mozda neka studentarija, neko ko je snimao na vhs-u i montirao na vhs-u. Poenta je da to stvarno nisu filmovi koji treba da opravdaju egzistenciju jednog falicnog formata. A i sa druge strane, ko kaze da je nemoguce to preneti na digitalu. Ako neko pati za ostecenom trakom, naglim i grubim rezovima... ako je snimak prebacen sa kasete to ce ostati isto, nema razlike. Ko hoce, moze i noramalan snimak u post-produkciji da upropasti da izgleda tako ako mu se svidja.

nesto kao puter i margarin

pre 8 godina

@wer
a meni se cini da se ti u zvuk razumes cak ni toliko koliko Arapi u kavurme. Verovatno si ubedjen da je FLAK nesto najbolje sto je zadesilo covecanstvo ili nekompresovani WAV na 16 bita i 44.1 kHz. Cak i sada je za potrebe novih vinila standard 96 kHz, ali i takav zapis direktno zavisi od AD konvertera prilikom usnimavanja. U "zlatno" doba vinila, nosilo se direkt sa 1/4 ili 1/2 inca master trake i nije bilo nikakve AD-DA konverzije u procesu rada. Danasnji zvuk je cistiji i sa manje suma(naravno pricamo o profesionalnoj opremi, a ne karticama od 100e), ali i poprilicno dvodimenzionalan, a ako vec pricas o zvuku postoji mnogo nivoa na koji ljudi tokom slusanja muzike reaguju. Ploce su danas privilegija sladokusaca i zaljubljenika, sto spada u statisticku gresku ali to ne umanjuje kvalitet zapisa vinila.

vladica

pre 8 godina

Za razliku od ploča kojima je najbitnije da ne budu na suncu i previše hladnom/toplom, VHS (kao i bilo koja druga magnetna traka) mora da se čuva u prilično suvim uslovima po mogućstvu i premotava povremeno, da bi se održala 50-100 godina. Isto kao i kod ploče, svako gledanje za nijansu oštećuje medij, neispravan video može lako i totalno da uništi.... dakle ... čini mi se da se već drugi put u zadnjih godinu dana pominje ova prilično nerealna ideja... i još treba napomenuti da bi eventualno samo neki original naslovi (ne iz exyu) možda i mogli da imaju neku vrednost.
Što se kvaliteta tiče - originalni HiFi VHS snimak ima solidan kvalitet slike, realno bolji od bilo kog SD divx, a audio je na nivou kojo je dostupan jedino na CD izdanju (20Hz-20KHz, preko 90db signal šum čist analogni signal, dakle ono o čemu i ploča može da sanja) ali... baš taj audio je pipav po pitanju degradacije zapisa i stanja glava na plejeru, jer je snimnjen doslovno ispod video signala.

kako da ne 128khz

pre 8 godina

ploče su se vratile zbog hajpa dj-a. o nikakvim superiornim kvalitetima se ne može pričati, samo hajp mehaničkog bruma koju prodju za 'unikatnu toplinu zvuka'. o ostalim stvarima kao skladištenje i prenos da i ne govorim. inače ne pričam o nabijenom mp3 sa telefona. zapitajte se kako svi ovi snime tu novu muziku na ploče. sa nalognog trakaša? aha naravno.

VK

pre 8 godina

Još čuvam nekoliko VHS traka s početka 90ih, marka tadašnji GoldStar a današnji LG i snimak je kao prvog dana. Samo žalim sad što nisam više materijala snimio i to sačuvao.

stoper4

pre 8 godina

Od kad su prestale da se koriste vhs kasete skoro da sam prestao da gledam filmove. Digitalni formati nikad ne mogu dati prirodnu sliku kao analogni, zato jer nema konverzije u procesu reprodukcije. Isti je razlog i kod gramofonskih ploča, direktan analogni zapis ništa ne može pobediti. Ali džabe pričati matrix generaciji.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (perapk, 4. oktobar 2015 18:44)

Ala si se sad nalupao, svaka ti čast. Jok, daj da zadržimo fotoaparate sa pločom i onim barutom, ipak je to prirodno, kakav film a kamoli digitalno, to je satana lično smislio

cobo

pre 8 godina

Svako vreme ima svoje obicaje,svoju kulturu,svoje idole i svoju tehniku.Svakom je svoje vreme najlepse.Nama starijim je ova digitalna tehnika naporna,a staru manuelnu tehniku je bilo lako savladati i nauciti,mogao si je videti i opipati.U danasnje vreme je sve u chipovoma,deca su od malena u korak sa tehnikom,a odrasli se ovog digitalnog vremena boje.Interesantno su price dugogodisnjih zatvorenika koji su otpusceni,i ne razume ovaj svet vise.A jos kako je pacijentima koji su bili dugo u komi?!

Ale

pre 8 godina

Jedini razlog zašto bi sačuvali VHS kasete je zbog njihovog sadržaja.
Možda sam nostalgičan ali stare serije (i crtaći, tada sam bio dete) koje smo tada snimali na njih sada je skoro nemoguće naći ili samo deo.

Tada sinhronizovan Robotek i Otkrića bez granica sam tražio mesecima i naravno ti snimci su došli sa VHS kaseta. Mali broj ljudi je snimao tada i u ovo doba sve sastavio i maka deo tih sećanja je ostao sačuvan.

Same VHS nemaju mnogo šta da ponude u ovom vremenu osim njihovog sadržaja.
Tada snimljene serije na VHS sada nekima znače, makar lepa sećanja.

Smotana sarma

pre 8 godina

@jos uvek pamtim miris nove video kasete kad je otpakujes i skines celofan.. hm.. nostalgija..
(warum, 04. oktobar 2015 19:11). I ja još uvek pamtim, miris video kasete sa dobrom pornjavom. Uvek je lepo mirisala.

wer

pre 8 godina

Nebuloza.
Ploce su se vratile jer je kvalitet zvuka na njima perfektan u odnosu i na mnoge savremene digitalne formate, dok kvalitet snimka na VHS kasetama ne moze da se poredi sa novim HD formatima.
(YNWA, 4. oktobar 2015 18:30)


da, mozda je bolja od MP3 128Kbps sa 5EUR Logitech zvucnicima, ali se meni cini se ti u zvuk razumes koliko i arapi u kavurmu...

Vinil fan

pre 8 godina

Ne mogu se uporedjivati ploce sa audio kasetama jer kasete ni u svoje najbolje vreme nisu tako dobro zvucale kao vinil. Kasete su bile interesantne za ljude koji se nisu ozbiljno bavili slusanjem muzike vec su trazili medijum koji mogu i na najjeftinijem kasetofonu da odslusaju. "Prazne" kasete su sluzile snimanju svega i svacega sa radija, presnimavanju...Kasete su bile idealan medijum za masu, ili za muzicare, koji su na brzinu hteli da snime ideju koja im je upravo pala na pamet. Kasete vremenom propadaju (kao i VHS), demagnetizuju se, i protiv toga je nemoguce sta preduzeti. Ploce su vecne i mogu samo mehanicki biti ostecene. Tonski zapis ostaje za uvek.

HD Recorder

pre 8 godina

Poseban problem su vec sada video rekorderi koji su propali od stajanja. Pre par meseci bacio sam, pazite, potpuno nov, neotpakovan, zaboravljeni video rekorder, koji je jedan moj prijatelj slucajno pronasao. Vrhunska masina, tri glave, tri motora, dve brzine, kostao je bar 1.500 dem. ali "ubilo" ga je stajanje. Do duse, u pocetku je lepo radio, ali je vrlo brzo pobrljavio i nije mu bilo spasa.
(Nadzirac, 4. oktobar 2015 19:52)

Ne znam zasto ti je taj video rekorder pobrljavio, kako kazes. Ja sam svog SONY-ja (model 555S), pre neki dan na eBay prodao, za 35€. Kupac se je javio, zahvalio se, i rekao da je prezadovoljan aparatom. Video rekorder nije bio godinama u upotrebi.

hajp da se vlasi ne dosete

pre 8 godina

ploče su super za hipstere i matore nerdove. niko više ne obraća pažnu na suštinu samo se lože na pakovanje a neko tamo trlja ruke...

Nadzirac

pre 8 godina

Nema nista od toga. Analogija VHS-a sa plocama je nerealna i to je lepo konstatovano u skoro svim komentarima pa ne bih da ponavljam, ali cu da dodam sledece:

Ploce su kao dijamanti-vecne su, dok je u ovom trenutku magnetni zapis na znacajanom procenatu sacuvanih VHS kaseta trajno ostecen i taj proces je nezaustavljiv. Za par decenija tesko cete naci neki kvalitetni VHS zapis. Magnetofonske trake su najbolji dokaz, iako su one mnogo izdrzljivije od video traka.

Poseban problem su vec sada video rekorderi koji su propali od stajanja. Pre par meseci bacio sam, pazite, potpuno nov, neotpakovan, zaboravljeni video rekorder, koji je jedan moj prijatelj slucajno pronasao. Vrhunska masina, tri glave, tri motora, dve brzine, kostao je bar 1.500 dem. ali "ubilo" ga je stajanje. Do duse, u pocetku je lepo radio, ali je vrlo brzo pobrljavio i nije mu bilo spasa.

Nenad Lukic

pre 8 godina

Nije bas isto kao sa plocama. Traka sa godinama postaje krta i krunise tako da kada je posle mnogo godina stavite u videorekorder, pokida ce se. Ovo pod uslovom da uspete da pokrenete VCR, posto on pokrece traku sistemom gumenih kaiseva tj. gumica koje takodje sa godinama i neupotrebom propadaju.

zakivozd

pre 8 godina

VHS će se vratiti kao "niche" tržište za određenu grupu entuzijasta, ali samo original izdanja kultnih filmova iz 80ih i 90ih će moći da se prodaju, ne naši snimci svadbi ili nešto što smo snimali sa TVa...

YNWA

pre 8 godina

Nebuloza.
Ploce su se vratile jer je kvalitet zvuka na njima perfektan u odnosu i na mnoge savremene digitalne formate, dok kvalitet snimka na VHS kasetama ne moze da se poredi sa novim HD formatima.

perapk

pre 8 godina

Od kad su prestale da se koriste vhs kasete skoro da sam prestao da gledam filmove. Digitalni formati nikad ne mogu dati prirodnu sliku kao analogni, zato jer nema konverzije u procesu reprodukcije. Isti je razlog i kod gramofonskih ploča, direktan analogni zapis ništa ne može pobediti. Ali džabe pričati matrix generaciji.

Transcriptor Skeleton, Ortophon M20 E Super i Black Sabbath Vol 4 !!!!

pre 8 godina

@YNWA
"Ploce su se vratile jer je kvalitet zvuka na njima perfektan u odnosu i na mnoge savremene digitalne formate",

Ocigledno da nikada niste imali gramofon i RTB-ove ploce.

Neal

pre 8 godina

Postoji velika razlika. VHS imaju ocajan kvalitet slike, dok dobro ocuvana ploca ima neverovatan zvuk zato sto nije digitalno kompresovana... i da li se neko zaista oseca nostalgicno oko vhsa?

Predrag

pre 8 godina

Audio i VHS kasete cuvajte premotane na pocetak, teze ce se razmagnetisati. A ovi sto pisu da je bolja slika i zvuk na DVD i CD treba da znaju i da je udobnija voznja u novim kolima nego u oldtajmerima a oni ipak imaju vrednost.

Marko

pre 8 godina

VHS kasete nikada neće imati tu vrednost kao ploče iz prostog razloga što je za svoje vreme upotrebe, gramofona bilo dosta manje u odnosu na video plejere.

cojle

pre 8 godina

Za razliku od ploče, gde pije vodu, priča da je zvuk bogatiji i prirodniji...vhs nema nikakve karakteristike,kojima bi parirao dvxu a kamli boljim formatima.

džontra

pre 8 godina

Ploče su gotivne iz dosta razloga, VHS kasete... Pa ja ne vidim kako one mogu biti dobre za bilo šta, sem možda za nele kolekcionare.

YNWA

pre 8 godina

Nebuloza.
Ploce su se vratile jer je kvalitet zvuka na njima perfektan u odnosu i na mnoge savremene digitalne formate, dok kvalitet snimka na VHS kasetama ne moze da se poredi sa novim HD formatima.

Neal

pre 8 godina

Postoji velika razlika. VHS imaju ocajan kvalitet slike, dok dobro ocuvana ploca ima neverovatan zvuk zato sto nije digitalno kompresovana... i da li se neko zaista oseca nostalgicno oko vhsa?

cojle

pre 8 godina

Za razliku od ploče, gde pije vodu, priča da je zvuk bogatiji i prirodniji...vhs nema nikakve karakteristike,kojima bi parirao dvxu a kamli boljim formatima.

džontra

pre 8 godina

Ploče su gotivne iz dosta razloga, VHS kasete... Pa ja ne vidim kako one mogu biti dobre za bilo šta, sem možda za nele kolekcionare.

Marko

pre 8 godina

VHS kasete nikada neće imati tu vrednost kao ploče iz prostog razloga što je za svoje vreme upotrebe, gramofona bilo dosta manje u odnosu na video plejere.

stoper4

pre 8 godina

Od kad su prestale da se koriste vhs kasete skoro da sam prestao da gledam filmove. Digitalni formati nikad ne mogu dati prirodnu sliku kao analogni, zato jer nema konverzije u procesu reprodukcije. Isti je razlog i kod gramofonskih ploča, direktan analogni zapis ništa ne može pobediti. Ali džabe pričati matrix generaciji.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (perapk, 4. oktobar 2015 18:44)

Ala si se sad nalupao, svaka ti čast. Jok, daj da zadržimo fotoaparate sa pločom i onim barutom, ipak je to prirodno, kakav film a kamoli digitalno, to je satana lično smislio

Ale

pre 8 godina

Jedini razlog zašto bi sačuvali VHS kasete je zbog njihovog sadržaja.
Možda sam nostalgičan ali stare serije (i crtaći, tada sam bio dete) koje smo tada snimali na njih sada je skoro nemoguće naći ili samo deo.

Tada sinhronizovan Robotek i Otkrića bez granica sam tražio mesecima i naravno ti snimci su došli sa VHS kaseta. Mali broj ljudi je snimao tada i u ovo doba sve sastavio i maka deo tih sećanja je ostao sačuvan.

Same VHS nemaju mnogo šta da ponude u ovom vremenu osim njihovog sadržaja.
Tada snimljene serije na VHS sada nekima znače, makar lepa sećanja.

Nenad Lukic

pre 8 godina

Nije bas isto kao sa plocama. Traka sa godinama postaje krta i krunise tako da kada je posle mnogo godina stavite u videorekorder, pokida ce se. Ovo pod uslovom da uspete da pokrenete VCR, posto on pokrece traku sistemom gumenih kaiseva tj. gumica koje takodje sa godinama i neupotrebom propadaju.

Vinil fan

pre 8 godina

Ne mogu se uporedjivati ploce sa audio kasetama jer kasete ni u svoje najbolje vreme nisu tako dobro zvucale kao vinil. Kasete su bile interesantne za ljude koji se nisu ozbiljno bavili slusanjem muzike vec su trazili medijum koji mogu i na najjeftinijem kasetofonu da odslusaju. "Prazne" kasete su sluzile snimanju svega i svacega sa radija, presnimavanju...Kasete su bile idealan medijum za masu, ili za muzicare, koji su na brzinu hteli da snime ideju koja im je upravo pala na pamet. Kasete vremenom propadaju (kao i VHS), demagnetizuju se, i protiv toga je nemoguce sta preduzeti. Ploce su vecne i mogu samo mehanicki biti ostecene. Tonski zapis ostaje za uvek.

Smotana sarma

pre 8 godina

@jos uvek pamtim miris nove video kasete kad je otpakujes i skines celofan.. hm.. nostalgija..
(warum, 04. oktobar 2015 19:11). I ja još uvek pamtim, miris video kasete sa dobrom pornjavom. Uvek je lepo mirisala.

zakivozd

pre 8 godina

VHS će se vratiti kao "niche" tržište za određenu grupu entuzijasta, ali samo original izdanja kultnih filmova iz 80ih i 90ih će moći da se prodaju, ne naši snimci svadbi ili nešto što smo snimali sa TVa...

hajp da se vlasi ne dosete

pre 8 godina

ploče su super za hipstere i matore nerdove. niko više ne obraća pažnu na suštinu samo se lože na pakovanje a neko tamo trlja ruke...

Nadzirac

pre 8 godina

Nema nista od toga. Analogija VHS-a sa plocama je nerealna i to je lepo konstatovano u skoro svim komentarima pa ne bih da ponavljam, ali cu da dodam sledece:

Ploce su kao dijamanti-vecne su, dok je u ovom trenutku magnetni zapis na znacajanom procenatu sacuvanih VHS kaseta trajno ostecen i taj proces je nezaustavljiv. Za par decenija tesko cete naci neki kvalitetni VHS zapis. Magnetofonske trake su najbolji dokaz, iako su one mnogo izdrzljivije od video traka.

Poseban problem su vec sada video rekorderi koji su propali od stajanja. Pre par meseci bacio sam, pazite, potpuno nov, neotpakovan, zaboravljeni video rekorder, koji je jedan moj prijatelj slucajno pronasao. Vrhunska masina, tri glave, tri motora, dve brzine, kostao je bar 1.500 dem. ali "ubilo" ga je stajanje. Do duse, u pocetku je lepo radio, ali je vrlo brzo pobrljavio i nije mu bilo spasa.

wer

pre 8 godina

Nebuloza.
Ploce su se vratile jer je kvalitet zvuka na njima perfektan u odnosu i na mnoge savremene digitalne formate, dok kvalitet snimka na VHS kasetama ne moze da se poredi sa novim HD formatima.
(YNWA, 4. oktobar 2015 18:30)


da, mozda je bolja od MP3 128Kbps sa 5EUR Logitech zvucnicima, ali se meni cini se ti u zvuk razumes koliko i arapi u kavurmu...

Transcriptor Skeleton, Ortophon M20 E Super i Black Sabbath Vol 4 !!!!

pre 8 godina

@YNWA
"Ploce su se vratile jer je kvalitet zvuka na njima perfektan u odnosu i na mnoge savremene digitalne formate",

Ocigledno da nikada niste imali gramofon i RTB-ove ploce.

HD Recorder

pre 8 godina

Poseban problem su vec sada video rekorderi koji su propali od stajanja. Pre par meseci bacio sam, pazite, potpuno nov, neotpakovan, zaboravljeni video rekorder, koji je jedan moj prijatelj slucajno pronasao. Vrhunska masina, tri glave, tri motora, dve brzine, kostao je bar 1.500 dem. ali "ubilo" ga je stajanje. Do duse, u pocetku je lepo radio, ali je vrlo brzo pobrljavio i nije mu bilo spasa.
(Nadzirac, 4. oktobar 2015 19:52)

Ne znam zasto ti je taj video rekorder pobrljavio, kako kazes. Ja sam svog SONY-ja (model 555S), pre neki dan na eBay prodao, za 35€. Kupac se je javio, zahvalio se, i rekao da je prezadovoljan aparatom. Video rekorder nije bio godinama u upotrebi.

cobo

pre 8 godina

Svako vreme ima svoje obicaje,svoju kulturu,svoje idole i svoju tehniku.Svakom je svoje vreme najlepse.Nama starijim je ova digitalna tehnika naporna,a staru manuelnu tehniku je bilo lako savladati i nauciti,mogao si je videti i opipati.U danasnje vreme je sve u chipovoma,deca su od malena u korak sa tehnikom,a odrasli se ovog digitalnog vremena boje.Interesantno su price dugogodisnjih zatvorenika koji su otpusceni,i ne razume ovaj svet vise.A jos kako je pacijentima koji su bili dugo u komi?!

Predrag

pre 8 godina

Audio i VHS kasete cuvajte premotane na pocetak, teze ce se razmagnetisati. A ovi sto pisu da je bolja slika i zvuk na DVD i CD treba da znaju i da je udobnija voznja u novim kolima nego u oldtajmerima a oni ipak imaju vrednost.

perapk

pre 8 godina

Od kad su prestale da se koriste vhs kasete skoro da sam prestao da gledam filmove. Digitalni formati nikad ne mogu dati prirodnu sliku kao analogni, zato jer nema konverzije u procesu reprodukcije. Isti je razlog i kod gramofonskih ploča, direktan analogni zapis ništa ne može pobediti. Ali džabe pričati matrix generaciji.

VK

pre 8 godina

Još čuvam nekoliko VHS traka s početka 90ih, marka tadašnji GoldStar a današnji LG i snimak je kao prvog dana. Samo žalim sad što nisam više materijala snimio i to sačuvao.

kako da ne 128khz

pre 8 godina

ploče su se vratile zbog hajpa dj-a. o nikakvim superiornim kvalitetima se ne može pričati, samo hajp mehaničkog bruma koju prodju za 'unikatnu toplinu zvuka'. o ostalim stvarima kao skladištenje i prenos da i ne govorim. inače ne pričam o nabijenom mp3 sa telefona. zapitajte se kako svi ovi snime tu novu muziku na ploče. sa nalognog trakaša? aha naravno.

Rade

pre 8 godina

Sumnjam da bi vecina nas, ukljucujem tu i sebe, uspela na slepom testu da razlikuje zvuk sa ploce od zvuka cd, originalnih naravno , koji bi se reprodukovali sa vrhunskih uredjaja.

vhs?

pre 8 godina

Šta ćemo sa istinom:sloj koji čuva podatke na trakama se hemijski raspada posle određenog broja
godina ,tako da trake postaju neupotrebljive.

Vinil fan

pre 8 godina

zapitajte se kako svi ovi snime tu novu muziku na ploče. sa nalognog trakaša? aha naravno.
(kako da ne 128khz, 4. oktobar 2015 22:00)

Ne mogu da tvrdim, ali mislim da i dan danas bas tako i ide...sa analogne trake na vinil. A i da nije tako...recimo da je izvor tonskog zapisa digitalan...taj digitalni tonski zapis mora pre nego sto se prebaci na vinil da se konvertira u analogni. Znaci, kako god da okrenes, muzika sa vinila je analogna; e sad, da li je zbog toga "toplija", prepustam svakome da odluci za sebe. Licno imam, veliku zbirku ploca. Starija sam generacija, '58 godiste, i u moje vreme nije drugog bilo osim ploca. Kasnije su dosle kasete, a 1980 CD. Protiv CD-a nisam imao nikada nista protiv. Zvuk je apsolutno OK.

Smuleco

pre 8 godina

Vinil i VHS kasete nisu isto. Odnosno, stare ploče imaju značaj kao kolekcionarski primerci, i kvalitetni i superiorni analogni nosaći zvuka, a VHS trake su višestruko inferiorniji nosači slike, od novih digitalnih pandana.

CATAPA

pre 8 godina

Odavno veću besmislicu nisam pročitao ili čuo. Vinil je preživeo kao ezoterija jer je bilo moguće sačuvati gramofone bar jednako dugo koliko i ploče (skoro večno). Sa magnetnim medijima i uređajima za njihovo reprodukovanje to nije moguće, a na sreću nije ni potrebno. Takvu vrstu "nostalgije" za trakama bi valjda trebalo očekivati i za kompjutere koji su takođe koristili trake. Ili perforirane kartice, možda? Blesavo.

Očekivao sam članak u kom se daje ideja za drugačije korišćenje traka ili njihovu reciklažu, a ovo je glupost.

vladica

pre 8 godina

Za razliku od ploča kojima je najbitnije da ne budu na suncu i previše hladnom/toplom, VHS (kao i bilo koja druga magnetna traka) mora da se čuva u prilično suvim uslovima po mogućstvu i premotava povremeno, da bi se održala 50-100 godina. Isto kao i kod ploče, svako gledanje za nijansu oštećuje medij, neispravan video može lako i totalno da uništi.... dakle ... čini mi se da se već drugi put u zadnjih godinu dana pominje ova prilično nerealna ideja... i još treba napomenuti da bi eventualno samo neki original naslovi (ne iz exyu) možda i mogli da imaju neku vrednost.
Što se kvaliteta tiče - originalni HiFi VHS snimak ima solidan kvalitet slike, realno bolji od bilo kog SD divx, a audio je na nivou kojo je dostupan jedino na CD izdanju (20Hz-20KHz, preko 90db signal šum čist analogni signal, dakle ono o čemu i ploča može da sanja) ali... baš taj audio je pipav po pitanju degradacije zapisa i stanja glava na plejeru, jer je snimnjen doslovno ispod video signala.

nesto kao puter i margarin

pre 8 godina

@wer
a meni se cini da se ti u zvuk razumes cak ni toliko koliko Arapi u kavurme. Verovatno si ubedjen da je FLAK nesto najbolje sto je zadesilo covecanstvo ili nekompresovani WAV na 16 bita i 44.1 kHz. Cak i sada je za potrebe novih vinila standard 96 kHz, ali i takav zapis direktno zavisi od AD konvertera prilikom usnimavanja. U "zlatno" doba vinila, nosilo se direkt sa 1/4 ili 1/2 inca master trake i nije bilo nikakve AD-DA konverzije u procesu rada. Danasnji zvuk je cistiji i sa manje suma(naravno pricamo o profesionalnoj opremi, a ne karticama od 100e), ali i poprilicno dvodimenzionalan, a ako vec pricas o zvuku postoji mnogo nivoa na koji ljudi tokom slusanja muzike reaguju. Ploce su danas privilegija sladokusaca i zaljubljenika, sto spada u statisticku gresku ali to ne umanjuje kvalitet zapisa vinila.

bezveze

pre 8 godina

Ovde je neko malo pobrkao stvari. Kada neko preferira vinyl, to je zato sto postoje legitimni razlozi za to... Glorifikovanje vhs-a je sa druge strane cist hipsterizam. Ako se izuzme to da su tek sa pojavom vhs-a ljudi mogli da poseduju svoje kopije filmova koje vole, da snimaju program sa televizije... format je bio ocajan. Jedino iz nostalgicnih vrednosti, i nista vise. Jedini argument koji se u tekstu navodi je da su filmovi koji su radjeni za taj format prosto bolji na tom formatu nego na dvd-u. Isto kao kad bi rekli da sadanji 'direct do dvd' filmovi nemaju bioskopski dozivljaj, pa pravljeno je za taj format. A opet da li iko zeli da gleda 'direct to video' filmove osamdesetih i devedesetih? Dakle to nisu filmovi koje je radio neko ko zna sta radi nego je to uglavnom mocan omot (sa glumcima koji cesto i nisu u filmu) sa mocnim naslovom koji podseca na blockbuster koji je u to vreme bio popularan... Nacin da se exploatise ciljna grupa mnogo boljeg pravog filma. Ili mozda neka studentarija, neko ko je snimao na vhs-u i montirao na vhs-u. Poenta je da to stvarno nisu filmovi koji treba da opravdaju egzistenciju jednog falicnog formata. A i sa druge strane, ko kaze da je nemoguce to preneti na digitalu. Ako neko pati za ostecenom trakom, naglim i grubim rezovima... ako je snimak prebacen sa kasete to ce ostati isto, nema razlike. Ko hoce, moze i noramalan snimak u post-produkciji da upropasti da izgleda tako ako mu se svidja.

perapk

pre 8 godina

Od kad su prestale da se koriste vhs kasete skoro da sam prestao da gledam filmove. Digitalni formati nikad ne mogu dati prirodnu sliku kao analogni, zato jer nema konverzije u procesu reprodukcije. Isti je razlog i kod gramofonskih ploča, direktan analogni zapis ništa ne može pobediti. Ali džabe pričati matrix generaciji.

wer

pre 8 godina

Nebuloza.
Ploce su se vratile jer je kvalitet zvuka na njima perfektan u odnosu i na mnoge savremene digitalne formate, dok kvalitet snimka na VHS kasetama ne moze da se poredi sa novim HD formatima.
(YNWA, 4. oktobar 2015 18:30)


da, mozda je bolja od MP3 128Kbps sa 5EUR Logitech zvucnicima, ali se meni cini se ti u zvuk razumes koliko i arapi u kavurmu...

Predrag

pre 8 godina

Audio i VHS kasete cuvajte premotane na pocetak, teze ce se razmagnetisati. A ovi sto pisu da je bolja slika i zvuk na DVD i CD treba da znaju i da je udobnija voznja u novim kolima nego u oldtajmerima a oni ipak imaju vrednost.

YNWA

pre 8 godina

Nebuloza.
Ploce su se vratile jer je kvalitet zvuka na njima perfektan u odnosu i na mnoge savremene digitalne formate, dok kvalitet snimka na VHS kasetama ne moze da se poredi sa novim HD formatima.

Transcriptor Skeleton, Ortophon M20 E Super i Black Sabbath Vol 4 !!!!

pre 8 godina

@YNWA
"Ploce su se vratile jer je kvalitet zvuka na njima perfektan u odnosu i na mnoge savremene digitalne formate",

Ocigledno da nikada niste imali gramofon i RTB-ove ploce.

hajp da se vlasi ne dosete

pre 8 godina

ploče su super za hipstere i matore nerdove. niko više ne obraća pažnu na suštinu samo se lože na pakovanje a neko tamo trlja ruke...

kako da ne 128khz

pre 8 godina

ploče su se vratile zbog hajpa dj-a. o nikakvim superiornim kvalitetima se ne može pričati, samo hajp mehaničkog bruma koju prodju za 'unikatnu toplinu zvuka'. o ostalim stvarima kao skladištenje i prenos da i ne govorim. inače ne pričam o nabijenom mp3 sa telefona. zapitajte se kako svi ovi snime tu novu muziku na ploče. sa nalognog trakaša? aha naravno.

Marko

pre 8 godina

VHS kasete nikada neće imati tu vrednost kao ploče iz prostog razloga što je za svoje vreme upotrebe, gramofona bilo dosta manje u odnosu na video plejere.

stoper4

pre 8 godina

Od kad su prestale da se koriste vhs kasete skoro da sam prestao da gledam filmove. Digitalni formati nikad ne mogu dati prirodnu sliku kao analogni, zato jer nema konverzije u procesu reprodukcije. Isti je razlog i kod gramofonskih ploča, direktan analogni zapis ništa ne može pobediti. Ali džabe pričati matrix generaciji.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (perapk, 4. oktobar 2015 18:44)

Ala si se sad nalupao, svaka ti čast. Jok, daj da zadržimo fotoaparate sa pločom i onim barutom, ipak je to prirodno, kakav film a kamoli digitalno, to je satana lično smislio

Neal

pre 8 godina

Postoji velika razlika. VHS imaju ocajan kvalitet slike, dok dobro ocuvana ploca ima neverovatan zvuk zato sto nije digitalno kompresovana... i da li se neko zaista oseca nostalgicno oko vhsa?

cojle

pre 8 godina

Za razliku od ploče, gde pije vodu, priča da je zvuk bogatiji i prirodniji...vhs nema nikakve karakteristike,kojima bi parirao dvxu a kamli boljim formatima.

džontra

pre 8 godina

Ploče su gotivne iz dosta razloga, VHS kasete... Pa ja ne vidim kako one mogu biti dobre za bilo šta, sem možda za nele kolekcionare.

HD Recorder

pre 8 godina

Poseban problem su vec sada video rekorderi koji su propali od stajanja. Pre par meseci bacio sam, pazite, potpuno nov, neotpakovan, zaboravljeni video rekorder, koji je jedan moj prijatelj slucajno pronasao. Vrhunska masina, tri glave, tri motora, dve brzine, kostao je bar 1.500 dem. ali "ubilo" ga je stajanje. Do duse, u pocetku je lepo radio, ali je vrlo brzo pobrljavio i nije mu bilo spasa.
(Nadzirac, 4. oktobar 2015 19:52)

Ne znam zasto ti je taj video rekorder pobrljavio, kako kazes. Ja sam svog SONY-ja (model 555S), pre neki dan na eBay prodao, za 35€. Kupac se je javio, zahvalio se, i rekao da je prezadovoljan aparatom. Video rekorder nije bio godinama u upotrebi.

Vinil fan

pre 8 godina

Ne mogu se uporedjivati ploce sa audio kasetama jer kasete ni u svoje najbolje vreme nisu tako dobro zvucale kao vinil. Kasete su bile interesantne za ljude koji se nisu ozbiljno bavili slusanjem muzike vec su trazili medijum koji mogu i na najjeftinijem kasetofonu da odslusaju. "Prazne" kasete su sluzile snimanju svega i svacega sa radija, presnimavanju...Kasete su bile idealan medijum za masu, ili za muzicare, koji su na brzinu hteli da snime ideju koja im je upravo pala na pamet. Kasete vremenom propadaju (kao i VHS), demagnetizuju se, i protiv toga je nemoguce sta preduzeti. Ploce su vecne i mogu samo mehanicki biti ostecene. Tonski zapis ostaje za uvek.

vhs?

pre 8 godina

Šta ćemo sa istinom:sloj koji čuva podatke na trakama se hemijski raspada posle određenog broja
godina ,tako da trake postaju neupotrebljive.

Nadzirac

pre 8 godina

Nema nista od toga. Analogija VHS-a sa plocama je nerealna i to je lepo konstatovano u skoro svim komentarima pa ne bih da ponavljam, ali cu da dodam sledece:

Ploce su kao dijamanti-vecne su, dok je u ovom trenutku magnetni zapis na znacajanom procenatu sacuvanih VHS kaseta trajno ostecen i taj proces je nezaustavljiv. Za par decenija tesko cete naci neki kvalitetni VHS zapis. Magnetofonske trake su najbolji dokaz, iako su one mnogo izdrzljivije od video traka.

Poseban problem su vec sada video rekorderi koji su propali od stajanja. Pre par meseci bacio sam, pazite, potpuno nov, neotpakovan, zaboravljeni video rekorder, koji je jedan moj prijatelj slucajno pronasao. Vrhunska masina, tri glave, tri motora, dve brzine, kostao je bar 1.500 dem. ali "ubilo" ga je stajanje. Do duse, u pocetku je lepo radio, ali je vrlo brzo pobrljavio i nije mu bilo spasa.

Smotana sarma

pre 8 godina

@jos uvek pamtim miris nove video kasete kad je otpakujes i skines celofan.. hm.. nostalgija..
(warum, 04. oktobar 2015 19:11). I ja još uvek pamtim, miris video kasete sa dobrom pornjavom. Uvek je lepo mirisala.

VK

pre 8 godina

Još čuvam nekoliko VHS traka s početka 90ih, marka tadašnji GoldStar a današnji LG i snimak je kao prvog dana. Samo žalim sad što nisam više materijala snimio i to sačuvao.

nesto kao puter i margarin

pre 8 godina

@wer
a meni se cini da se ti u zvuk razumes cak ni toliko koliko Arapi u kavurme. Verovatno si ubedjen da je FLAK nesto najbolje sto je zadesilo covecanstvo ili nekompresovani WAV na 16 bita i 44.1 kHz. Cak i sada je za potrebe novih vinila standard 96 kHz, ali i takav zapis direktno zavisi od AD konvertera prilikom usnimavanja. U "zlatno" doba vinila, nosilo se direkt sa 1/4 ili 1/2 inca master trake i nije bilo nikakve AD-DA konverzije u procesu rada. Danasnji zvuk je cistiji i sa manje suma(naravno pricamo o profesionalnoj opremi, a ne karticama od 100e), ali i poprilicno dvodimenzionalan, a ako vec pricas o zvuku postoji mnogo nivoa na koji ljudi tokom slusanja muzike reaguju. Ploce su danas privilegija sladokusaca i zaljubljenika, sto spada u statisticku gresku ali to ne umanjuje kvalitet zapisa vinila.

CATAPA

pre 8 godina

Odavno veću besmislicu nisam pročitao ili čuo. Vinil je preživeo kao ezoterija jer je bilo moguće sačuvati gramofone bar jednako dugo koliko i ploče (skoro večno). Sa magnetnim medijima i uređajima za njihovo reprodukovanje to nije moguće, a na sreću nije ni potrebno. Takvu vrstu "nostalgije" za trakama bi valjda trebalo očekivati i za kompjutere koji su takođe koristili trake. Ili perforirane kartice, možda? Blesavo.

Očekivao sam članak u kom se daje ideja za drugačije korišćenje traka ili njihovu reciklažu, a ovo je glupost.

Nenad Lukic

pre 8 godina

Nije bas isto kao sa plocama. Traka sa godinama postaje krta i krunise tako da kada je posle mnogo godina stavite u videorekorder, pokida ce se. Ovo pod uslovom da uspete da pokrenete VCR, posto on pokrece traku sistemom gumenih kaiseva tj. gumica koje takodje sa godinama i neupotrebom propadaju.

Ale

pre 8 godina

Jedini razlog zašto bi sačuvali VHS kasete je zbog njihovog sadržaja.
Možda sam nostalgičan ali stare serije (i crtaći, tada sam bio dete) koje smo tada snimali na njih sada je skoro nemoguće naći ili samo deo.

Tada sinhronizovan Robotek i Otkrića bez granica sam tražio mesecima i naravno ti snimci su došli sa VHS kaseta. Mali broj ljudi je snimao tada i u ovo doba sve sastavio i maka deo tih sećanja je ostao sačuvan.

Same VHS nemaju mnogo šta da ponude u ovom vremenu osim njihovog sadržaja.
Tada snimljene serije na VHS sada nekima znače, makar lepa sećanja.

bezveze

pre 8 godina

Ovde je neko malo pobrkao stvari. Kada neko preferira vinyl, to je zato sto postoje legitimni razlozi za to... Glorifikovanje vhs-a je sa druge strane cist hipsterizam. Ako se izuzme to da su tek sa pojavom vhs-a ljudi mogli da poseduju svoje kopije filmova koje vole, da snimaju program sa televizije... format je bio ocajan. Jedino iz nostalgicnih vrednosti, i nista vise. Jedini argument koji se u tekstu navodi je da su filmovi koji su radjeni za taj format prosto bolji na tom formatu nego na dvd-u. Isto kao kad bi rekli da sadanji 'direct do dvd' filmovi nemaju bioskopski dozivljaj, pa pravljeno je za taj format. A opet da li iko zeli da gleda 'direct to video' filmove osamdesetih i devedesetih? Dakle to nisu filmovi koje je radio neko ko zna sta radi nego je to uglavnom mocan omot (sa glumcima koji cesto i nisu u filmu) sa mocnim naslovom koji podseca na blockbuster koji je u to vreme bio popularan... Nacin da se exploatise ciljna grupa mnogo boljeg pravog filma. Ili mozda neka studentarija, neko ko je snimao na vhs-u i montirao na vhs-u. Poenta je da to stvarno nisu filmovi koji treba da opravdaju egzistenciju jednog falicnog formata. A i sa druge strane, ko kaze da je nemoguce to preneti na digitalu. Ako neko pati za ostecenom trakom, naglim i grubim rezovima... ako je snimak prebacen sa kasete to ce ostati isto, nema razlike. Ko hoce, moze i noramalan snimak u post-produkciji da upropasti da izgleda tako ako mu se svidja.

Rade

pre 8 godina

Sumnjam da bi vecina nas, ukljucujem tu i sebe, uspela na slepom testu da razlikuje zvuk sa ploce od zvuka cd, originalnih naravno , koji bi se reprodukovali sa vrhunskih uredjaja.

zakivozd

pre 8 godina

VHS će se vratiti kao "niche" tržište za određenu grupu entuzijasta, ali samo original izdanja kultnih filmova iz 80ih i 90ih će moći da se prodaju, ne naši snimci svadbi ili nešto što smo snimali sa TVa...

Smuleco

pre 8 godina

Vinil i VHS kasete nisu isto. Odnosno, stare ploče imaju značaj kao kolekcionarski primerci, i kvalitetni i superiorni analogni nosaći zvuka, a VHS trake su višestruko inferiorniji nosači slike, od novih digitalnih pandana.

cobo

pre 8 godina

Svako vreme ima svoje obicaje,svoju kulturu,svoje idole i svoju tehniku.Svakom je svoje vreme najlepse.Nama starijim je ova digitalna tehnika naporna,a staru manuelnu tehniku je bilo lako savladati i nauciti,mogao si je videti i opipati.U danasnje vreme je sve u chipovoma,deca su od malena u korak sa tehnikom,a odrasli se ovog digitalnog vremena boje.Interesantno su price dugogodisnjih zatvorenika koji su otpusceni,i ne razume ovaj svet vise.A jos kako je pacijentima koji su bili dugo u komi?!

Vinil fan

pre 8 godina

zapitajte se kako svi ovi snime tu novu muziku na ploče. sa nalognog trakaša? aha naravno.
(kako da ne 128khz, 4. oktobar 2015 22:00)

Ne mogu da tvrdim, ali mislim da i dan danas bas tako i ide...sa analogne trake na vinil. A i da nije tako...recimo da je izvor tonskog zapisa digitalan...taj digitalni tonski zapis mora pre nego sto se prebaci na vinil da se konvertira u analogni. Znaci, kako god da okrenes, muzika sa vinila je analogna; e sad, da li je zbog toga "toplija", prepustam svakome da odluci za sebe. Licno imam, veliku zbirku ploca. Starija sam generacija, '58 godiste, i u moje vreme nije drugog bilo osim ploca. Kasnije su dosle kasete, a 1980 CD. Protiv CD-a nisam imao nikada nista protiv. Zvuk je apsolutno OK.

vladica

pre 8 godina

Za razliku od ploča kojima je najbitnije da ne budu na suncu i previše hladnom/toplom, VHS (kao i bilo koja druga magnetna traka) mora da se čuva u prilično suvim uslovima po mogućstvu i premotava povremeno, da bi se održala 50-100 godina. Isto kao i kod ploče, svako gledanje za nijansu oštećuje medij, neispravan video može lako i totalno da uništi.... dakle ... čini mi se da se već drugi put u zadnjih godinu dana pominje ova prilično nerealna ideja... i još treba napomenuti da bi eventualno samo neki original naslovi (ne iz exyu) možda i mogli da imaju neku vrednost.
Što se kvaliteta tiče - originalni HiFi VHS snimak ima solidan kvalitet slike, realno bolji od bilo kog SD divx, a audio je na nivou kojo je dostupan jedino na CD izdanju (20Hz-20KHz, preko 90db signal šum čist analogni signal, dakle ono o čemu i ploča može da sanja) ali... baš taj audio je pipav po pitanju degradacije zapisa i stanja glava na plejeru, jer je snimnjen doslovno ispod video signala.