Sreda, 30.09.2015.

14:29

Rusija izvela prve napade u Siriji

Rusija je izvela prve vazdušne napade u Siriji i to usmerene ka Islamskoj državi, protivnicima režima Bašara el Asada, potvrdilo je rusko ministarstvo odbrane.

Izvor: B92

Rusija izvela prve napade u Siriji IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

107 Komentari

Sortiraj po:

adriano_galliani

pre 8 godina

Pojma nemaš o čemu pišeš bitno je da komentarišeš.Ne radi se o 10 ili 30 000 otpadnika nego o ozbiljnoj vojsci od preko 200 000 boraca fanatika odlično organizovani i naoružanih.Teritorija koju drže od preko 230 000 km kvadratnih je 4 puta veća od Srbije i tamo živi preko 12 miliona njima lokalnih Sunita pa lako mogu da mobilišu još 500 000 boraca.

[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (nenad 12, 30. septembar 2015 18:12)

Озбиљно претерујеш, слажем се да то није само пар хиљада дивљака, али да неко стварно хоће, ово може да заврши за 24 часа. Између осталог, ни употребу нуклеарног наоружања Запад не би гледао са прекором, само да се ноћна мора заврши. У животу нисам видео овакву подршку Запада као данас Путину, само читајте коментаре на Дејли Мејлу. Рат између НАТО-а и Русије је искључен због хиљаде нуклеарки које Русија има (једно време преко 10 000 бојевих глава, сада имају мање мислим), тако да ово је сада позорница за Путина да се покаже. Решио је он много тврђу Чеченију, ове пустињске прашинаре ће да почисти док кажеш "кекс". Напред ПУТИН!

Rock

pre 8 godina

Daleko bilo ali lako može nešto da se iskomplikuje i svet sklizne u radioaktivnu propast. Realna opasnost. Valjda neće (srpska prognoza).

stefke

pre 8 godina

Vidim ovde preobjektivne komentare rusofila, tipa: "Kad ocistite Siriju od ID, vratice se izbeglice." Jedna infirmacija za neupucene: pronadji bilo koji intervju bilo koje izbeglice, pustis i odgledas. Kad vidis da SVI oni navode vlast kao razlog njihovog odlaska iz drzave, a ne ID, onda se vratis i lupis minus na svoj komentar. Ajde malo objektivnosti, barem malo.

razum

pre 8 godina

koliko ce samo civila da pobije
(ujko, 30. septembar 2015 14:43)

ni blizu koliko ih je pobio NATO!
(heroj Pinki, 30. septembar 2015 14:56)

Igra brojki, NATO pobio vise pa daj da malo nadoknade ? Bolesno razmisljanje sa jos bolesnijim ljudima koji ti dadose ovoliko pluseva

nenad 12

pre 8 godina

Ovo je smesno...cetiri najjace drzave na svetu ukljucujuci Kinu se bori sa 10.000-30.000 otpadnika. Ako im treba vise od mesec dana za taj posao, onda to nije normalno. Ako Rusija hoce, moze ih kopneno pregaziti za mesec dana.
(Miki, 30. septembar 2015 16:49)

Pojma nemaš o čemu pišeš bitno je da komentarišeš.Ne radi se o 10 ili 30 000 otpadnika nego o ozbiljnoj vojsci od preko 200 000 boraca fanatika odlično organizovani i naoružanih.Teritorija koju drže od preko 230 000 km kvadratnih je 4 puta veća od Srbije i tamo živi preko 12 miliona njima lokalnih Sunita pa lako mogu da mobilišu još 500 000 boraca.
Poštujem izuzetno Putina i volim Rusiju ali me ova intervencija ni malo ne raduje,plašim se da će ovo biti rat veći od svih dosadašnjih posle WW2 i siguran sam da će potrajati 10 godina i više.Niko ali niko ni Rusija ni USA ovaj rat ne mogu dobiti iz vazduha a kada dodje do kopnene intervencije biće to prava klanica i bojim se da je upravo Amerika uvukla Rusiju u ovo. Putin treba da čuva vojsku, svoje kapacitete i očekuje Nato negde na Baltiku za 10 godina a ovo sve računajući i Ukrajini je smišljeno kako bi se Rusija oslabila.

radetoronto

pre 8 godina

Nisu izveli niti jedan napad na ISIS vec iskljucivo na gradove koje kontrolise sirijska opozicija
(sole24, 30. septembar 2015 18:03)

Vidi ovako, posto opozicija vodi rat protiv Asada (isto kao i sto ID vodi rat protiv Asada), onda opozicija pomaze ID-a i Al-Nusre INDIREKTNO. Sa druge strane, ta opozicija nije u stanju da porazi nikoga, ni Asada, ni Al-Nusre, ni ID-a. Samo smetaju i nista vise. Tamo postoje samo dve ozbiljne kopnene vojske - Sirijska vojska sa jedne strane i ID / Al-Nusra koalicija sa druge strane. Pa ti sad biraj.

Licno ne verujem da Amerika pomaze Islamistima. Jesu glupi ali ne bas toliko. Ali sa druge strane uveren sam da su odlucili da salju pomoc kod onih koji su najmanje kompetentnih (te "opozicije"), i sad su ocigeldno pali u corsokak jer su se "kladili na pogresnom knoju".

Ifinus

pre 8 godina

Ja sam uzdržan po pitanju ruskog mešanja u ovaj rat. Rat u Siriji se ne može dobiti bez kopnene intervencije, a ni Rusi ni Amerikanci nisu spremni to da urade. Bojim se da će se stvari dodatno iskomplikovati i stvoriti prostor za uticaj Irana. Tako da ne profitira ovde ni Rusija ni SAD nego Iran.

Nikola

pre 8 godina

Kad poželite da komentarišete ovakvu vest poželjno je da ste elementarno obrazovani. Naime, jako je bitno razlikovati LEGALNO OD LEGITIMNOG

goxy

pre 8 godina

Za sve geopoliticke strucnjake i doktore medjunarodnog ratnog prava:
Svaka legitimna Vlada ima pravo da pozove drugu drzavu da joj pruzi direktnu ili/i indirektnu vojnu pomoc u ocuvanju svog poretka od napada nelegitimne sile, na osnovu cega ta druga sila ukoliko pristane ima pravo i obavezu da o tome obavesti trece drzave.Savet bezbednosti nema ovde sta da odobrava jer drzava ostvaruje svoje pravo na kolektivnu samoodbranu shodno clanu 51 Povelje UN.E sad druga je stvar sto su te iste UN marioneta zapada pa ni same ne reaguju aparatom kolektive prinude prema clanu 6 koji se odnosi na suzbijanje cinilaca ugrozavanja medjunarodne bezbednosti sto ocigledno prema njihovoj oceni IS nije.

Bojan Ilić

pre 8 godina

"Uprkos svom imenu, Islamska država ima malo dodira sa islamom. Radikali iz celog sveta su otišli u Irak i Siriju da se pridruže ovoj terorističkoj grupi. Oni moraju da budu poraženi tamo i ne sme im se dozvoliti da se vrate u svoje zemlje naoružani iskustvom i idelogijom", rekao je Putin.

Molim lepo!;-)
Da i "slepci" progledaju...:-)

Zoran

pre 8 godina

Za rusofile ovo bombardovanje je legitimno .
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (bojan, 30. septembar 2015 17:17)

Jedino ako ces da pustis da ti ID dodje do Moskve. A sto se legalnosti tice, ona je umra 1999. kada je bombardovana Srbija bez legalnih odluka u UN.

Sada svako ima pravo da radi sta hoce sa pravne strane: da se otcepljuje, da bombarduje, da otima,...

Bliznakinja Bg

pre 8 godina

@Mare 30.septembar 15,o6

Tacno tako.....tuzno i zalosno....
Sve po zakonu,Asad ga je pozvao,a Putin okrvavio ruke krvlju pobijene dece....

Zoran

pre 8 godina

"Ovo je smesno...cetiri najjace drzave na svetu ukljucujuci Kinu se bori sa 10.000-30.000 otpadnika."

Nije ti bilo cudno da ceo NATO bombarduje Srbiju?

nevski

pre 8 godina

jos od pocetka operacije povratak Krima kuci,mnogi su pricali kako eto Rusi nesmeju da primirisu gde Amerika ima interese(a ima ih svuda).
Sad vidimo da to i nije bas tako,steta je ljudskih zivota koji ce stradati,kao i u svakom ratu,ali,cenim da ce Asad ostati i bez Isila,i,sto je jos vaznije,bez "slobodounih Sirijskih pobunjenika". A,videce se,vrlo brzo i ucinak Ruskog bombardovanja,boljitak opstoj,svetskoj ekonomiji,jer je trgovina USA sa ISIL—om,i otkup nafte po,bezobraznih 15-20 usd po barelu,oborila cene nafte ispod svakog minimuma. Otud i caskanje Putina sa saudijcima pre neki dan...Rusi ce,ipak,preterati,ali,eto tog silovitog NATO pakta,neka ih spreci,ako moze...mislim da se bude stare uspomene kako je kad mecka resi da se zaigra...poljaci,nemci,francuzi...znaju oni to odlicno.

ogorčeni Ivan

pre 8 godina

S koje god strane da uzmeš, nigde zdravog razuma. Kad kažem nigde, onda mislim i na Asada i na Rusiju i na SAD i ostali zapad. Najžalije mi je dece koja stradaju, što u ratu, što daveći se u Mediteranu.

Marija

pre 8 godina

Ruski KGB uopste ne bombarduje ISIS teroriste vec grad koji drzi sirijska opozicija i gde su se sklonili ljudi koje je rezim komunistickog KGB zlikovca Asada ubijao.

Grad koji su Rusi bombardovali nije pod kontrolom ISIS terorista.

Ocigledan je pokusaj KGB mafije da po svaku cenu zadrzi na vlasti komunisitckog zlikovca Asada .

Asad kako nam ruske peta kolona po Srbiji pojasnjava da je legitimmno izabran predsednik, u Siriji nema slobodnih demokratskih izbora vec je Asad nasledio vlast iz porodice.

Tako da komentari ruske pete kolone padaju u vodu.

Ove jadne izbeglice sto prolaze kroz Srbiju i Balkan , su ljudi iz opozicije Sirije, ljudi koje je rezim komunistickog KGB zlikovca Asada ubijao.

U Srbiji se vrsi cudno i lozano iznosenje podataka o gradjanskom ratu u Siriji, naravno sve onako kako KGB mafija predstavlja rat u Siriji.

Kada KGB mafija bude udarila na ISIS teroriste reci cu bravo KGB i Putine.

Do tada ovo je klasicna KGB prica da se nasilno zadrzi na vlasti zlocinacki rezim Asada kojeg kontolise KGB mafija iz Kremlja.

Ovde za sada nema reci o napadu na ISIS teroriste, koji gle cuda svi pucaju iz kalasnjikova koje im je prodavao taj isti KGB , ali bitno je da ruska peta kolona kucka komentare kako Amerikanci daju oruzje ISIS-u.

Srbija i objektivno novinarstvo su oduvek bili misaona imenica.
Novinarstvo i izvestavanje je onako kako KGB kaze.

Djordje

pre 8 godina

Ovo je kraj Islamskee drzave, Rusija je poslala poruku da Putinove reci u UN nisu prazna prica, Amerikancima ostaje da idu uz Rusiju ili ce da podrzavaju ID koju su budi uzgred receno sami osnovali protiv Asada. Hladni rat i dalje traje, samo deo drugi.

Respekt

pre 8 godina

Rado bih se stavio na stranu Rusije ali ako su ove informacije tacne onda je jasno da i Rusi gledaju samo svoj interes. Grad koji bombarduju nema veze sa ISIL-om...

Nenad

pre 8 godina

U Saudijskoj Arabiji nije dozvoljeno demokratsko biranje bilo koga(osnova svake demokratije),pa se niko nije setio da ih bombarduje...Evo ja bih zamolio milosrdnog anđela da im donese demokratiju i ostala ljudska prava...

Mare

pre 8 godina

(Abraham, 30. septembar 2015 16:42)

Ako su protesti opozicije protiv Asada direktno i transparento finansirani od strane Amerike i ako su ti protesti bili pocetak naorzavanja iste te opozicije od istih tih Amerikanaca (Amerikanci to i ne kriju) onda ti meni objasni na koji to nacin i kojom izvrnutom logikom Amerika nema veze sa ratom u Siriji? Ima i to je najveci krivac za isti. Takodje objasni nam zasto niti u jednoj zemlji Bliskog Istoka gde su Amerikanci ucestovali u pomaganju smena aktuelnih vlasti danas nema mira ni godinama posle smenjivanja tih diktatora? Zasto je u Libiji vladao mir 43 godine da bi danas bio rat i to vise od dve godine nakon skidanja Gadafija sa vlasti? Smetao je Gadafi i sklonili su ga, zasto nije mir? Libija je danas zemlja podeljena na 14 plemenskih oblasti i svako sa svakim ratuje. Takodje me zanima posto vec sve znas, zasto je najveci procvat terorizma prisutan u Libiji, Iraku zemljama koje je Amerika pomogla svojim vojnim akcijama i dovela im demokratiju i u zemljama Zaliva koje su glavni saveznici Amerike? Najveci finansijer IDIL je Saudijka Arabija, glavni partner i prijateljska zemlja Amerike. Objasni nam sada tu tvoju tezu kako smo svi budale i kako samo ti znas da Amerikanci nisu krivi ni za sta.

Stefan

pre 8 godina

Koliko ja vidim ISIL ima rusko a ne Americko oruzije, tako da o kakvoj pomoci iz USA pricate???? Kao drugo ISIL je storio Asad a ne Amerika da bi se svet uperio prst u njih a ne prema njemu, jako pametno a inace sve je to ostvareno uz pomoc Rusije. Putin i Asad su diktatori i oni se bore protiv pobunjenika a ne protiv ISILa. Ja sam ziveo tamo i za razliku od vecine ovde znam o cemu pricam...

Miki

pre 8 godina

Ovo je smesno...cetiri najjace drzave na svetu ukljucujuci Kinu se bori sa 10.000-30.000 otpadnika. Ako im treba vise od mesec dana za taj posao, onda to nije normalno. Ako Rusija hoce, moze ih kopneno pregaziti za mesec dana.

ja

pre 8 godina

(Oddball, 30. septembar 2015 16:07)

Nisam znao da je Cecenija nezavisna drzava, hvala na ovoj informaciji. Rusi ne idu preko pola sveta da ratuju, ti ratovi u Gruziji i Avganistanu su njihovo dvoriste, nisu bombardovali neki Urugvaj, Nigeriju, Foklandska ostrva i sl. kao sto rade Ameri.

Milos

pre 8 godina

Odobrenje UN bi bilo potrebno da su zapoceli napade protiv Asada, odnosno legitimne vlasti u Siriji, priznate od strane UN. Islamska drzava i pro-americki islamisti su nedrzavni entiteti. Da je NATO recimo '99 hteo da bombarduje UCK na nas zahtev, naravno da ne bi bio zlocin ignorisanje UN-a...

karager

pre 8 godina

Prvo, vlast u siriji nije legitimna, da jeste ne bi bilo gradjanskog rata. Pod dva, to sto ih je zvala LEGALNA sirijska vlast, to ne znaci da su njihovi postupci opravdani. Isto kao sto su oni nasli za shodno da tumace medjunarodno pravo kako su zeleli, to su radili i amerikanci i opravdavali svoje intervencije krsenjem medjunarodno ustanovljenih ljudskih prava. Tako da nemojte da ste slepci, i vec jednom shvatite da je motiv kod svih uvek bio isti i ostace. Te ruske snage su za jedan deo sirijske populacije isto sto su bili amerikanci za srbe 1999.

Krim

pre 8 godina

,,Sirija je pozvala Rusiju da joj pomogne ":
-kao prvo, nije Asad Sirija,
-kao drugo, ni ovu,, pomoć "nije odobrio SB zašta se koliko pre 2 dana zalagao Putin u svom govoru u UN,
-kao treće, zašto prvo napadose Asadove protivnike a ne borce ISIL -a protiv kojih su navodno došli da se bore? Prirodno je da u narednim danima rukovodstvo pobunjenika pozove USA u pomoć pa da konačno vidimo ko je ko i šta je šta!

Goran

pre 8 godina

Ovo će samo produbiti sukobe u Siriji. Sirija je duboko podeljena i u gledanje crno-belo može biti samo pogrešno. Rusi gledaj usvoje interese jer znaju da propasat Asada znači i njihov odlazak iz jedine baze u Sredozemlju. Amerikanci u Sredozemlju imaju 37 raznih vojnih baza.
Puki opstanak Asada i može se ostvariti ali normalan život u Siriji bez podele vlasti izmežu svih naroda i konfesiaj tamo neće biti moguć. Asadova vojska je dominantno sastavljena od šiitskih Alevita, a oni čine samo 13% stanovnika. Bez sunitskih Arapa, kojih je preko 60% i Kurda kojih je oko 15% u Siriji nema rešenja. Nije ISIS nastao samo od sebe. Godinama raste nezadovoljstvo sunita položajem u Siriji i to je bio okidač. Može se bombardovati selo, može i ISIS tenk ili kamion, ali to neće dati rešenje. Imaju Rusi iskustvo iz Avganistana. Rešenje je da se sedne za sto i da se vlast podeli između svih. Svako da dobije deo kolača. Tada će rat prestati.

otvori oci

pre 8 godina

ISIS ne može da bude uništen samo vazdušnim napadima, to makar kažu sve analize koje sam ja uspeo da nađem. Tako da je sve ovo obično podizanje publiciteta, kako Amera prošle godine kad su započeli sa napadima, tako sad i Rusa. Samo masivna kopnena ofanziva može da se nada trajnom uspehu protiv islamske države. A očigledno da za to ne postoji volja ni na jednoj strani...
(Vlasta, 30. septembar 2015 15:19)
A sta je regularna vojska Sirije i Iraka, Kurdi, Hisbolah i drugi sto se bore protiv ID, andjeli koji lebde i zato se ne ubrajaju u kopnene snage? Oni bi uz ozbiljnu vazdusnu podrsku to zlo vec odavno sasekli da nije tu umesana Amerika koja bombarduje pustinjski pesak i kao dostavlja oruzje Iracanima koje redovno nekom cudom zavrse u rukama ID, oni su jos pustili i kuce sa lanca i dozvolili Turcima da bombarduju Kurde koji su opasno pritisli ID u njihovim oblastima, a sada vidim huskaju i Arape da se umesaju (mislim vojno, da oni sa amerima finansiraju ID to se zna).

Unknown.MNE

pre 8 godina

Sirija je zvanicno pozvala Rusiju da im pomogne i ako je koja zemlja poznata da postuje medjunarodno PRAVO onda je to Rusija i to radi bas zbog toga da joj niko sa zapada nebi mogao nista prigovoriti, ali se vazda nadje neki lokalni "Kamerom, Stoltengerg, Merkeloba, Oland" i sl.

strašni O'stoja

pre 8 godina

stafan : Ako misliš na kalašnjikove, to već godinama proizvodi veliki broj zemalja... A ako si video brojeve na njima, pa znaš koji su ruski, onda uredu...

Abraham

pre 8 godina

@(Goran, 30. septembar 2015 16:04)

Ma, lepo ti pričaš i uglavnom se slažem s tobom, ali ako pitaš naše uvek odlično obaveštene stručnjake za Ameriku, Zapad, Rusiju, geopolitiku i teorije zavere, uopšte nije bilo tako, nego su stvari mnogo jednostavnije i do rata je došlo ovako:

- U Siriji su pre rata curili med i mleko, Asad je bio vrlo demokratski izabran predsednik na slobodnim izborima, koga su svi Sirijci prosto obožavali jer im je svima omogućio da žive u neograničenoj slobodi, miru, slozi i velikom blagostanju.

- A onda, jednoga dana, iz čista mira, zli Ameri su rešili da sruše Asada da bi Siriji oteli naftu, pa su zato formirali i naoružali ID. Ostatak znamo.

Kako god da okreneš, Srbi uvek imaju nepobitne dokaze da su uvek i svuda za sve krivi Ameri. Francuzi imaju izreku "cherchez la femme" (potražite ženu). Krajnje je vreme da Srbi uvedu izreku "cherhez l'Americain" (potražite Amerikanca).

Srbin iz Srbije

pre 8 godina

@(Oddball, 30. septembar 2015 16:07)

Zaboravio si najvaznije: rasturanje Jugoslavije od strane KGB jer je bila prvi kandidat za ulazak u NATO i EU od svih istocnoevropskih zemalja, kao i najnovije - agresiju na Ukrajinu.

варава

pre 8 godina

То ти се зове ,срећа''...када те бомбардују и пријатељи и непријатељи!
Као у Шпанском грађанском рату!

Oddball

pre 8 godina

@Den

Stručnjak, a rat u Avganistanu, 2 rata u Čečeniji, intervenciju u Tadžikistanu i onaj mali rat iz 2008. godine sa Gruzijom su verovatno vodili Marsovci u uniformama ruske vojske.

Flash

pre 8 godina

Ozbiljno, komentari o mogucim pogibijama civila zbog ruskog bombardovanja? Nakon 4 godine rata i 250.000 poginulih? Cak naprotiv, ako skrate rat svojom intervencijom, spasice stotinu hiljada zivota koji bi poginuli ako se rat nastavi godinama. Uostalom, vecina udara bice u bliskoj koordinaciji sa sirijskim trupama na zemlji, znaci na samom frontu koji je odavno ispraznjen od civila. Ostali napadi bice po prestonici ID, Raki, i jedino tu moze doci do povremenih pogibija civila, kao sto se vec desavalo tokom americkog bombardovanja poslednjih godinu dana, oko kog se rusofobi nisu bunili (niti treba, jedini ispravan rat amera za dugo vreme). Razlika je sto Rusi imaju direktnu koordinaciju sa Asadovim trupama, tako da ce njihova intervencija imati mnoogo veci uticaj od americke.

M

pre 8 godina

Čuješ ti to: "Rusija je izvela prve vazdušne napade u Siriji i to usmerene ka protivnicima režima Bašara al Asada, saopštili su zvaničnici SAD."

Dakle nije protiv ID nego protiv protivnika režima Asada. Kako su to lepo sročili.

Zoran

pre 8 godina

Svet je ostao bez svetle buducnosti.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Black howk down, 30. septembar 2015 15:07)


Kako kome, mozda Amerima.

novosadjanin

pre 8 godina

kao prvo i netreba im odobrenje posto su na strani legalnih vlasti i uz dozvolu zemlje, drugo zar to nisu i protivnici iracana, amera engleza i francuza ili mozda gresim mozda su saveznici

Saldzo

pre 8 godina

Da li su dobili odobrenje UN? Isti su kao i Ameri.
(Predrag, 30. septembar 2015 15:22)

Zvanicno su dobili poziv od drzave Sirije. Ne treba odobrenje UN.

Amere nisu zvali ni Avganistanci, ni Iracani, a ni mi.

Stvarno?!!!

pre 8 godina

Da li je IKO od vas koji pričate o UN i dozvoli pročitao i malo proučio o čemu se radi? Predsjednik Sirije, Bašar Al Asad je uputio PISMO i MOLBU Rusiji da im vojno pomognu...Za razliku od amerike kojoj ništa nije uputio, pa isto rade...Sad, ko ima veći legitimitet u ovoj stvari,ha? Stručnjaci jedni...

Vlasta

pre 8 godina

ISIS ne može da bude uništen samo vazdušnim napadima, to makar kažu sve analize koje sam ja uspeo da nađem. Tako da je sve ovo obično podizanje publiciteta, kako Amera prošle godine kad su započeli sa napadima, tako sad i Rusa. Samo masivna kopnena ofanziva može da se nada trajnom uspehu protiv islamske države. A očigledno da za to ne postoji volja ni na jednoj strani...

Mare

pre 8 godina

27 mrtvih od kojih sedmoro dece, a napad nije bio izvršen na Islamsku državu nego na grad koji drži opozicija koja se bori protiv Asada. Dakle prvom akcijom se pokazalo da Putin laže o svojim namerama i da je odmah okrvavio ruke nevinom decom.

Đorđe

pre 8 godina

Da li su dobili odobrenje UN? Isti su kao i Ameri.
(Predrag, 30. septembar 2015 15:22)
Imaju zvaničan poziv legitimne vlasti Sirije
(UN su nadležne za napade US, GB i FR iako nisu ni pitale kao i
za nas 1999-te. Zar ne?)
Voleo ja Asada, Putina ili Obamu urelevantno je, skroz.
Kako god da je izabrana (Na izborima jeste. Pa i mi smo i Tita i Slobu izabirali sa 120% glasova! Svetskoj politici, zapadnoj posebno, nije važno da li je mačka crna ili bela. Važno je da lovi miševe. Vidi Saudijsku Arabiju. Šerijatski zakon je u skladu sa Deklaracijom o nezavisnosti USA i konvencijama o ljudskim pravima? Diktator Pinoče u Čileu i Franko u Španiji im nije smetao. Tito im je završavao posao oko nesvrstanih da se ne bi priklonili SSSR-u ) ona je legitimna i njeni predstavnici sede u UN.
Šta tu nije jasno?
Na stranu što je rat u Siriji "kec na deset" Rusiji da se vrati na mesto koje je zauzimao SSSR, a Kina prvi put posle Koreje i Vijetnama šalje vojsku van svojih granica!
(Preslušajte ponovo obraćanje Putina na Generalnoj skupštini UN
obraćajući pažnju na svaku reč i gest pa će se mnogima otvoriti)

NBGDEMOKRATA

pre 8 godina

I ovo je sada ok, ne? S obzirom na to da je Rusija u pitanju a ne USA/NATO... A da, "pozvani" su. Nema ličnog prijatelji, nema emocija, samo interes!

Marsovac

pre 8 godina

Da se niste malo kasno setili, drugovi?! To je moglo davno da se uradi, ali ste cekali da vam zlo "partnera" zakuca na vrata... vazno je da vi niste (jos) platili cenu neodgovornog ponasanja.

Marko

pre 8 godina

Neko kaze da je bombardovana najslabija frakcija. Pa kad je najslabija zasto hoce da zauzme Homs? I sta mislite, da rat nije strateska igra i da ne treba prvo ucvrstiti svoje pozicije. Grad Homs je strateska pozicija i mora se obezbediti. I ko to od nas zna koliko je "umerena pobunjenicka struja" zaista umerena. Umerenima nazivaju ove koji nisu ni ISIS ni Al Nusra = Al Kaida a isto ih je stvorila SAD. A to da je umerena pricaju nam Ameri. O Al Nusri se vise i ne govori a oni su Al Kaida u Siriji.

BeKo

pre 8 godina

Svako se češe tamo gde ga svrbi,pa tako i Bašara prvenstveno svrbi "opozicija" a ID neki drugi put.Kao i Turska prvo Kurdi pa posle ćemo videti šta ćemo.

Mare

pre 8 godina

bravo Rusi! Jos malo pa kad se oslobodi Sirija od islamske drzave, pa da se ove izbeglice vrate u Siriju. Tada vise nece biti razloga za izgnanstvo

Den

pre 8 godina

Ma kakvi Rusi. Razbiće ih ISIL, USA i ostali za 7 dana. Živi bili pa videli. Zadnji put su Rusi ratovali pre 40 godina. Veze oni nemaju o modernom ratovanju.

ralens

pre 8 godina

Mislim da bez kopnene intervencije tesko da ce se situacija razresiti u Siriju...inace kao sto Rusu sad bombarduju pobunjenike isto islamiste, tako i Amerika gadja Asadove snage.

Neko123

pre 8 godina

I ovo je sada ok, ne? S obzirom na to da je Rusija u pitanju a ne USA/NATO... A da, "pozvani" su. Nema ličnog prijatelji, nema emocija, samo interes!
(NBGDEMOKRATA, 30. septembar 2015 15:11)

Da naravno da je ok, pozvani su od strane legitimne vlasti u Siriji jer im je potrebna pomoc za obezbedjivanje teritorijalnog integriteta, sta je tu sporno? Ne rade na svrgavanju trenutne vlasti niti napadaju zbog nevidljivog oruzja za masovno unistenje, nego dolaze kao pomoc suverenoj drzavi koja ih je pozvala. Da sutra Rusija napadne Kanadu i Kanada pozove SAD u pomoc, naravno da bi pomoc SAD-a bila legitimna.

Zoran

pre 8 godina

I ovo je sada ok, ne? S obzirom na to da je Rusija u pitanju a ne USA/NATO... A da, "pozvani" su. Nema ličnog prijatelji, nema emocija, samo interes!
(NBGDEMOKRATA, 30. septembar 2015 15:11)

Normalno da je OK. Rusi se stvarno bore protiv teroritsa, a ne kao Ameri, kojima teroristi sluze da skinu rezim, pa kad ga skuinu, onda ce Amerika njih da skine.

Zezuo se Obama u koracima. Laz ovog puta nije prosla.

Mico

pre 8 godina

Prvo, sumnjam da je info. tačna ali je vetovatnija da su obučeni i potpomognuti rusima sirijski avioni izvršili bombardovanje. Drugaćiji je to osećaj kada iza sebe imaš takvu podrtšku a ne kao pre kad su svi protiv.

Srbin, ali iskreni

pre 8 godina

Mislim da je svima jasno da je Rusiji primarni cilj pobijediti Asadove protivnike, odnosno pobunjenike, a možda usput koji put pogode i ISIL. :) (više kao "friendly fire") To je razlog zašto je ostatak svijeta oprezan u pridruživanju Rusima. Rusi su slični Turskoj koja takodje kobajagi vodi rat protiv IDIL-a a ustvari želi da se riješi Kurda. Odvratan potez od obje zemlje. Putina nije lako pročitati jer je njegov govor tijela izvjezban u KGB-u, ali ovdje je situacija toliko očita i čitav svijet se drži li strani, bar dok ne vide da se Rusija iskreno biti i protiv Islamske ludare od države.

goranbl

pre 8 godina

Kad Rusi napadaju isil onda napadaju protivnike rezima a kad ameri napadaju isil onda napadaju teroriste...kakva igra rijeci, ajde sto gradjani amerike to progutaju ali ovi nasi pa jos komentarisu e to je vec zalosno...

slavko

pre 8 godina

Nakon američkih, britanskih, francuskih, turskih, izraelskih, jordanskih i saudijskih bombi na tlo Sirije sada padaju i ruske bombe. Tako če u buduče izgledati multipolarnost... Još da ih bombarduju i Kina, Indija i ceo BRIKS... Sreči Sirijaca ne bi bilo kraja...

slavko

pre 8 godina

Nakon američkih, britanskih, francuskih, turskih, izraelskih, jordanskih i saudijskih bombi na tlo Sirije sada padaju i ruske bombe. Tako če u buduče izgledati multipolarnost... Još da ih bombarduju i Kina, Indija i ceo BRIKS... Sreči Sirijaca ne bi bilo kraja...

M

pre 8 godina

Čuješ ti to: "Rusija je izvela prve vazdušne napade u Siriji i to usmerene ka protivnicima režima Bašara al Asada, saopštili su zvaničnici SAD."

Dakle nije protiv ID nego protiv protivnika režima Asada. Kako su to lepo sročili.

goranbl

pre 8 godina

Kad Rusi napadaju isil onda napadaju protivnike rezima a kad ameri napadaju isil onda napadaju teroriste...kakva igra rijeci, ajde sto gradjani amerike to progutaju ali ovi nasi pa jos komentarisu e to je vec zalosno...

Saldzo

pre 8 godina

Da li su dobili odobrenje UN? Isti su kao i Ameri.
(Predrag, 30. septembar 2015 15:22)

Zvanicno su dobili poziv od drzave Sirije. Ne treba odobrenje UN.

Amere nisu zvali ni Avganistanci, ni Iracani, a ni mi.

Neko123

pre 8 godina

I ovo je sada ok, ne? S obzirom na to da je Rusija u pitanju a ne USA/NATO... A da, "pozvani" su. Nema ličnog prijatelji, nema emocija, samo interes!
(NBGDEMOKRATA, 30. septembar 2015 15:11)

Da naravno da je ok, pozvani su od strane legitimne vlasti u Siriji jer im je potrebna pomoc za obezbedjivanje teritorijalnog integriteta, sta je tu sporno? Ne rade na svrgavanju trenutne vlasti niti napadaju zbog nevidljivog oruzja za masovno unistenje, nego dolaze kao pomoc suverenoj drzavi koja ih je pozvala. Da sutra Rusija napadne Kanadu i Kanada pozove SAD u pomoc, naravno da bi pomoc SAD-a bila legitimna.

Mare

pre 8 godina

bravo Rusi! Jos malo pa kad se oslobodi Sirija od islamske drzave, pa da se ove izbeglice vrate u Siriju. Tada vise nece biti razloga za izgnanstvo

Marko

pre 8 godina

Neko kaze da je bombardovana najslabija frakcija. Pa kad je najslabija zasto hoce da zauzme Homs? I sta mislite, da rat nije strateska igra i da ne treba prvo ucvrstiti svoje pozicije. Grad Homs je strateska pozicija i mora se obezbediti. I ko to od nas zna koliko je "umerena pobunjenicka struja" zaista umerena. Umerenima nazivaju ove koji nisu ni ISIS ni Al Nusra = Al Kaida a isto ih je stvorila SAD. A to da je umerena pricaju nam Ameri. O Al Nusri se vise i ne govori a oni su Al Kaida u Siriji.

Zoran

pre 8 godina

I ovo je sada ok, ne? S obzirom na to da je Rusija u pitanju a ne USA/NATO... A da, "pozvani" su. Nema ličnog prijatelji, nema emocija, samo interes!
(NBGDEMOKRATA, 30. septembar 2015 15:11)

Normalno da je OK. Rusi se stvarno bore protiv teroritsa, a ne kao Ameri, kojima teroristi sluze da skinu rezim, pa kad ga skuinu, onda ce Amerika njih da skine.

Zezuo se Obama u koracima. Laz ovog puta nije prosla.

Flash

pre 8 godina

Ozbiljno, komentari o mogucim pogibijama civila zbog ruskog bombardovanja? Nakon 4 godine rata i 250.000 poginulih? Cak naprotiv, ako skrate rat svojom intervencijom, spasice stotinu hiljada zivota koji bi poginuli ako se rat nastavi godinama. Uostalom, vecina udara bice u bliskoj koordinaciji sa sirijskim trupama na zemlji, znaci na samom frontu koji je odavno ispraznjen od civila. Ostali napadi bice po prestonici ID, Raki, i jedino tu moze doci do povremenih pogibija civila, kao sto se vec desavalo tokom americkog bombardovanja poslednjih godinu dana, oko kog se rusofobi nisu bunili (niti treba, jedini ispravan rat amera za dugo vreme). Razlika je sto Rusi imaju direktnu koordinaciju sa Asadovim trupama, tako da ce njihova intervencija imati mnoogo veci uticaj od americke.

Mare

pre 8 godina

(Abraham, 30. septembar 2015 16:42)

Ako su protesti opozicije protiv Asada direktno i transparento finansirani od strane Amerike i ako su ti protesti bili pocetak naorzavanja iste te opozicije od istih tih Amerikanaca (Amerikanci to i ne kriju) onda ti meni objasni na koji to nacin i kojom izvrnutom logikom Amerika nema veze sa ratom u Siriji? Ima i to je najveci krivac za isti. Takodje objasni nam zasto niti u jednoj zemlji Bliskog Istoka gde su Amerikanci ucestovali u pomaganju smena aktuelnih vlasti danas nema mira ni godinama posle smenjivanja tih diktatora? Zasto je u Libiji vladao mir 43 godine da bi danas bio rat i to vise od dve godine nakon skidanja Gadafija sa vlasti? Smetao je Gadafi i sklonili su ga, zasto nije mir? Libija je danas zemlja podeljena na 14 plemenskih oblasti i svako sa svakim ratuje. Takodje me zanima posto vec sve znas, zasto je najveci procvat terorizma prisutan u Libiji, Iraku zemljama koje je Amerika pomogla svojim vojnim akcijama i dovela im demokratiju i u zemljama Zaliva koje su glavni saveznici Amerike? Najveci finansijer IDIL je Saudijka Arabija, glavni partner i prijateljska zemlja Amerike. Objasni nam sada tu tvoju tezu kako smo svi budale i kako samo ti znas da Amerikanci nisu krivi ni za sta.

Zoran

pre 8 godina

Svet je ostao bez svetle buducnosti.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Black howk down, 30. septembar 2015 15:07)


Kako kome, mozda Amerima.

Nenad

pre 8 godina

U Saudijskoj Arabiji nije dozvoljeno demokratsko biranje bilo koga(osnova svake demokratije),pa se niko nije setio da ih bombarduje...Evo ja bih zamolio milosrdnog anđela da im donese demokratiju i ostala ljudska prava...

ja

pre 8 godina

(Oddball, 30. septembar 2015 16:07)

Nisam znao da je Cecenija nezavisna drzava, hvala na ovoj informaciji. Rusi ne idu preko pola sveta da ratuju, ti ratovi u Gruziji i Avganistanu su njihovo dvoriste, nisu bombardovali neki Urugvaj, Nigeriju, Foklandska ostrva i sl. kao sto rade Ameri.

Zoran

pre 8 godina

"Ovo je smesno...cetiri najjace drzave na svetu ukljucujuci Kinu se bori sa 10.000-30.000 otpadnika."

Nije ti bilo cudno da ceo NATO bombarduje Srbiju?

otvori oci

pre 8 godina

ISIS ne može da bude uništen samo vazdušnim napadima, to makar kažu sve analize koje sam ja uspeo da nađem. Tako da je sve ovo obično podizanje publiciteta, kako Amera prošle godine kad su započeli sa napadima, tako sad i Rusa. Samo masivna kopnena ofanziva može da se nada trajnom uspehu protiv islamske države. A očigledno da za to ne postoji volja ni na jednoj strani...
(Vlasta, 30. septembar 2015 15:19)
A sta je regularna vojska Sirije i Iraka, Kurdi, Hisbolah i drugi sto se bore protiv ID, andjeli koji lebde i zato se ne ubrajaju u kopnene snage? Oni bi uz ozbiljnu vazdusnu podrsku to zlo vec odavno sasekli da nije tu umesana Amerika koja bombarduje pustinjski pesak i kao dostavlja oruzje Iracanima koje redovno nekom cudom zavrse u rukama ID, oni su jos pustili i kuce sa lanca i dozvolili Turcima da bombarduju Kurde koji su opasno pritisli ID u njihovim oblastima, a sada vidim huskaju i Arape da se umesaju (mislim vojno, da oni sa amerima finansiraju ID to se zna).

Stvarno?!!!

pre 8 godina

Da li je IKO od vas koji pričate o UN i dozvoli pročitao i malo proučio o čemu se radi? Predsjednik Sirije, Bašar Al Asad je uputio PISMO i MOLBU Rusiji da im vojno pomognu...Za razliku od amerike kojoj ništa nije uputio, pa isto rade...Sad, ko ima veći legitimitet u ovoj stvari,ha? Stručnjaci jedni...

Djordje

pre 8 godina

Ovo je kraj Islamskee drzave, Rusija je poslala poruku da Putinove reci u UN nisu prazna prica, Amerikancima ostaje da idu uz Rusiju ili ce da podrzavaju ID koju su budi uzgred receno sami osnovali protiv Asada. Hladni rat i dalje traje, samo deo drugi.

Bojan Ilić

pre 8 godina

"Uprkos svom imenu, Islamska država ima malo dodira sa islamom. Radikali iz celog sveta su otišli u Irak i Siriju da se pridruže ovoj terorističkoj grupi. Oni moraju da budu poraženi tamo i ne sme im se dozvoliti da se vrate u svoje zemlje naoružani iskustvom i idelogijom", rekao je Putin.

Molim lepo!;-)
Da i "slepci" progledaju...:-)

Zoran

pre 8 godina

Za rusofile ovo bombardovanje je legitimno .
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (bojan, 30. septembar 2015 17:17)

Jedino ako ces da pustis da ti ID dodje do Moskve. A sto se legalnosti tice, ona je umra 1999. kada je bombardovana Srbija bez legalnih odluka u UN.

Sada svako ima pravo da radi sta hoce sa pravne strane: da se otcepljuje, da bombarduje, da otima,...

Milos

pre 8 godina

Odobrenje UN bi bilo potrebno da su zapoceli napade protiv Asada, odnosno legitimne vlasti u Siriji, priznate od strane UN. Islamska drzava i pro-americki islamisti su nedrzavni entiteti. Da je NATO recimo '99 hteo da bombarduje UCK na nas zahtev, naravno da ne bi bio zlocin ignorisanje UN-a...

Đorđe

pre 8 godina

Da li su dobili odobrenje UN? Isti su kao i Ameri.
(Predrag, 30. septembar 2015 15:22)
Imaju zvaničan poziv legitimne vlasti Sirije
(UN su nadležne za napade US, GB i FR iako nisu ni pitale kao i
za nas 1999-te. Zar ne?)
Voleo ja Asada, Putina ili Obamu urelevantno je, skroz.
Kako god da je izabrana (Na izborima jeste. Pa i mi smo i Tita i Slobu izabirali sa 120% glasova! Svetskoj politici, zapadnoj posebno, nije važno da li je mačka crna ili bela. Važno je da lovi miševe. Vidi Saudijsku Arabiju. Šerijatski zakon je u skladu sa Deklaracijom o nezavisnosti USA i konvencijama o ljudskim pravima? Diktator Pinoče u Čileu i Franko u Španiji im nije smetao. Tito im je završavao posao oko nesvrstanih da se ne bi priklonili SSSR-u ) ona je legitimna i njeni predstavnici sede u UN.
Šta tu nije jasno?
Na stranu što je rat u Siriji "kec na deset" Rusiji da se vrati na mesto koje je zauzimao SSSR, a Kina prvi put posle Koreje i Vijetnama šalje vojsku van svojih granica!
(Preslušajte ponovo obraćanje Putina na Generalnoj skupštini UN
obraćajući pažnju na svaku reč i gest pa će se mnogima otvoriti)

strašni O'stoja

pre 8 godina

stafan : Ako misliš na kalašnjikove, to već godinama proizvodi veliki broj zemalja... A ako si video brojeve na njima, pa znaš koji su ruski, onda uredu...

Unknown.MNE

pre 8 godina

Sirija je zvanicno pozvala Rusiju da im pomogne i ako je koja zemlja poznata da postuje medjunarodno PRAVO onda je to Rusija i to radi bas zbog toga da joj niko sa zapada nebi mogao nista prigovoriti, ali se vazda nadje neki lokalni "Kamerom, Stoltengerg, Merkeloba, Oland" i sl.

Mico

pre 8 godina

Prvo, sumnjam da je info. tačna ali je vetovatnija da su obučeni i potpomognuti rusima sirijski avioni izvršili bombardovanje. Drugaćiji je to osećaj kada iza sebe imaš takvu podrtšku a ne kao pre kad su svi protiv.

goxy

pre 8 godina

Za sve geopoliticke strucnjake i doktore medjunarodnog ratnog prava:
Svaka legitimna Vlada ima pravo da pozove drugu drzavu da joj pruzi direktnu ili/i indirektnu vojnu pomoc u ocuvanju svog poretka od napada nelegitimne sile, na osnovu cega ta druga sila ukoliko pristane ima pravo i obavezu da o tome obavesti trece drzave.Savet bezbednosti nema ovde sta da odobrava jer drzava ostvaruje svoje pravo na kolektivnu samoodbranu shodno clanu 51 Povelje UN.E sad druga je stvar sto su te iste UN marioneta zapada pa ni same ne reaguju aparatom kolektive prinude prema clanu 6 koji se odnosi na suzbijanje cinilaca ugrozavanja medjunarodne bezbednosti sto ocigledno prema njihovoj oceni IS nije.

novosadjanin

pre 8 godina

kao prvo i netreba im odobrenje posto su na strani legalnih vlasti i uz dozvolu zemlje, drugo zar to nisu i protivnici iracana, amera engleza i francuza ili mozda gresim mozda su saveznici

ralens

pre 8 godina

Mislim da bez kopnene intervencije tesko da ce se situacija razresiti u Siriju...inace kao sto Rusu sad bombarduju pobunjenike isto islamiste, tako i Amerika gadja Asadove snage.

Miki

pre 8 godina

Ovo je smesno...cetiri najjace drzave na svetu ukljucujuci Kinu se bori sa 10.000-30.000 otpadnika. Ako im treba vise od mesec dana za taj posao, onda to nije normalno. Ako Rusija hoce, moze ih kopneno pregaziti za mesec dana.

nenad 12

pre 8 godina

Ovo je smesno...cetiri najjace drzave na svetu ukljucujuci Kinu se bori sa 10.000-30.000 otpadnika. Ako im treba vise od mesec dana za taj posao, onda to nije normalno. Ako Rusija hoce, moze ih kopneno pregaziti za mesec dana.
(Miki, 30. septembar 2015 16:49)

Pojma nemaš o čemu pišeš bitno je da komentarišeš.Ne radi se o 10 ili 30 000 otpadnika nego o ozbiljnoj vojsci od preko 200 000 boraca fanatika odlično organizovani i naoružanih.Teritorija koju drže od preko 230 000 km kvadratnih je 4 puta veća od Srbije i tamo živi preko 12 miliona njima lokalnih Sunita pa lako mogu da mobilišu još 500 000 boraca.
Poštujem izuzetno Putina i volim Rusiju ali me ova intervencija ni malo ne raduje,plašim se da će ovo biti rat veći od svih dosadašnjih posle WW2 i siguran sam da će potrajati 10 godina i više.Niko ali niko ni Rusija ni USA ovaj rat ne mogu dobiti iz vazduha a kada dodje do kopnene intervencije biće to prava klanica i bojim se da je upravo Amerika uvukla Rusiju u ovo. Putin treba da čuva vojsku, svoje kapacitete i očekuje Nato negde na Baltiku za 10 godina a ovo sve računajući i Ukrajini je smišljeno kako bi se Rusija oslabila.

nevski

pre 8 godina

jos od pocetka operacije povratak Krima kuci,mnogi su pricali kako eto Rusi nesmeju da primirisu gde Amerika ima interese(a ima ih svuda).
Sad vidimo da to i nije bas tako,steta je ljudskih zivota koji ce stradati,kao i u svakom ratu,ali,cenim da ce Asad ostati i bez Isila,i,sto je jos vaznije,bez "slobodounih Sirijskih pobunjenika". A,videce se,vrlo brzo i ucinak Ruskog bombardovanja,boljitak opstoj,svetskoj ekonomiji,jer je trgovina USA sa ISIL—om,i otkup nafte po,bezobraznih 15-20 usd po barelu,oborila cene nafte ispod svakog minimuma. Otud i caskanje Putina sa saudijcima pre neki dan...Rusi ce,ipak,preterati,ali,eto tog silovitog NATO pakta,neka ih spreci,ako moze...mislim da se bude stare uspomene kako je kad mecka resi da se zaigra...poljaci,nemci,francuzi...znaju oni to odlicno.

Mare

pre 8 godina

27 mrtvih od kojih sedmoro dece, a napad nije bio izvršen na Islamsku državu nego na grad koji drži opozicija koja se bori protiv Asada. Dakle prvom akcijom se pokazalo da Putin laže o svojim namerama i da je odmah okrvavio ruke nevinom decom.

BeKo

pre 8 godina

Svako se češe tamo gde ga svrbi,pa tako i Bašara prvenstveno svrbi "opozicija" a ID neki drugi put.Kao i Turska prvo Kurdi pa posle ćemo videti šta ćemo.

radetoronto

pre 8 godina

Nisu izveli niti jedan napad na ISIS vec iskljucivo na gradove koje kontrolise sirijska opozicija
(sole24, 30. septembar 2015 18:03)

Vidi ovako, posto opozicija vodi rat protiv Asada (isto kao i sto ID vodi rat protiv Asada), onda opozicija pomaze ID-a i Al-Nusre INDIREKTNO. Sa druge strane, ta opozicija nije u stanju da porazi nikoga, ni Asada, ni Al-Nusre, ni ID-a. Samo smetaju i nista vise. Tamo postoje samo dve ozbiljne kopnene vojske - Sirijska vojska sa jedne strane i ID / Al-Nusra koalicija sa druge strane. Pa ti sad biraj.

Licno ne verujem da Amerika pomaze Islamistima. Jesu glupi ali ne bas toliko. Ali sa druge strane uveren sam da su odlucili da salju pomoc kod onih koji su najmanje kompetentnih (te "opozicije"), i sad su ocigeldno pali u corsokak jer su se "kladili na pogresnom knoju".

Oddball

pre 8 godina

@Den

Stručnjak, a rat u Avganistanu, 2 rata u Čečeniji, intervenciju u Tadžikistanu i onaj mali rat iz 2008. godine sa Gruzijom su verovatno vodili Marsovci u uniformama ruske vojske.

Nikola

pre 8 godina

Kad poželite da komentarišete ovakvu vest poželjno je da ste elementarno obrazovani. Naime, jako je bitno razlikovati LEGALNO OD LEGITIMNOG

adriano_galliani

pre 8 godina

Pojma nemaš o čemu pišeš bitno je da komentarišeš.Ne radi se o 10 ili 30 000 otpadnika nego o ozbiljnoj vojsci od preko 200 000 boraca fanatika odlično organizovani i naoružanih.Teritorija koju drže od preko 230 000 km kvadratnih je 4 puta veća od Srbije i tamo živi preko 12 miliona njima lokalnih Sunita pa lako mogu da mobilišu još 500 000 boraca.

[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (nenad 12, 30. septembar 2015 18:12)

Озбиљно претерујеш, слажем се да то није само пар хиљада дивљака, али да неко стварно хоће, ово може да заврши за 24 часа. Између осталог, ни употребу нуклеарног наоружања Запад не би гледао са прекором, само да се ноћна мора заврши. У животу нисам видео овакву подршку Запада као данас Путину, само читајте коментаре на Дејли Мејлу. Рат између НАТО-а и Русије је искључен због хиљаде нуклеарки које Русија има (једно време преко 10 000 бојевих глава, сада имају мање мислим), тако да ово је сада позорница за Путина да се покаже. Решио је он много тврђу Чеченију, ове пустињске прашинаре ће да почисти док кажеш "кекс". Напред ПУТИН!

варава

pre 8 godina

То ти се зове ,срећа''...када те бомбардују и пријатељи и непријатељи!
Као у Шпанском грађанском рату!

NBGDEMOKRATA

pre 8 godina

I ovo je sada ok, ne? S obzirom na to da je Rusija u pitanju a ne USA/NATO... A da, "pozvani" su. Nema ličnog prijatelji, nema emocija, samo interes!

Vlasta

pre 8 godina

ISIS ne može da bude uništen samo vazdušnim napadima, to makar kažu sve analize koje sam ja uspeo da nađem. Tako da je sve ovo obično podizanje publiciteta, kako Amera prošle godine kad su započeli sa napadima, tako sad i Rusa. Samo masivna kopnena ofanziva može da se nada trajnom uspehu protiv islamske države. A očigledno da za to ne postoji volja ni na jednoj strani...

Marija

pre 8 godina

Ruski KGB uopste ne bombarduje ISIS teroriste vec grad koji drzi sirijska opozicija i gde su se sklonili ljudi koje je rezim komunistickog KGB zlikovca Asada ubijao.

Grad koji su Rusi bombardovali nije pod kontrolom ISIS terorista.

Ocigledan je pokusaj KGB mafije da po svaku cenu zadrzi na vlasti komunisitckog zlikovca Asada .

Asad kako nam ruske peta kolona po Srbiji pojasnjava da je legitimmno izabran predsednik, u Siriji nema slobodnih demokratskih izbora vec je Asad nasledio vlast iz porodice.

Tako da komentari ruske pete kolone padaju u vodu.

Ove jadne izbeglice sto prolaze kroz Srbiju i Balkan , su ljudi iz opozicije Sirije, ljudi koje je rezim komunistickog KGB zlikovca Asada ubijao.

U Srbiji se vrsi cudno i lozano iznosenje podataka o gradjanskom ratu u Siriji, naravno sve onako kako KGB mafija predstavlja rat u Siriji.

Kada KGB mafija bude udarila na ISIS teroriste reci cu bravo KGB i Putine.

Do tada ovo je klasicna KGB prica da se nasilno zadrzi na vlasti zlocinacki rezim Asada kojeg kontolise KGB mafija iz Kremlja.

Ovde za sada nema reci o napadu na ISIS teroriste, koji gle cuda svi pucaju iz kalasnjikova koje im je prodavao taj isti KGB , ali bitno je da ruska peta kolona kucka komentare kako Amerikanci daju oruzje ISIS-u.

Srbija i objektivno novinarstvo su oduvek bili misaona imenica.
Novinarstvo i izvestavanje je onako kako KGB kaze.

Srbin, ali iskreni

pre 8 godina

Mislim da je svima jasno da je Rusiji primarni cilj pobijediti Asadove protivnike, odnosno pobunjenike, a možda usput koji put pogode i ISIL. :) (više kao "friendly fire") To je razlog zašto je ostatak svijeta oprezan u pridruživanju Rusima. Rusi su slični Turskoj koja takodje kobajagi vodi rat protiv IDIL-a a ustvari želi da se riješi Kurda. Odvratan potez od obje zemlje. Putina nije lako pročitati jer je njegov govor tijela izvjezban u KGB-u, ali ovdje je situacija toliko očita i čitav svijet se drži li strani, bar dok ne vide da se Rusija iskreno biti i protiv Islamske ludare od države.

Goran

pre 8 godina

Ovo će samo produbiti sukobe u Siriji. Sirija je duboko podeljena i u gledanje crno-belo može biti samo pogrešno. Rusi gledaj usvoje interese jer znaju da propasat Asada znači i njihov odlazak iz jedine baze u Sredozemlju. Amerikanci u Sredozemlju imaju 37 raznih vojnih baza.
Puki opstanak Asada i može se ostvariti ali normalan život u Siriji bez podele vlasti izmežu svih naroda i konfesiaj tamo neće biti moguć. Asadova vojska je dominantno sastavljena od šiitskih Alevita, a oni čine samo 13% stanovnika. Bez sunitskih Arapa, kojih je preko 60% i Kurda kojih je oko 15% u Siriji nema rešenja. Nije ISIS nastao samo od sebe. Godinama raste nezadovoljstvo sunita položajem u Siriji i to je bio okidač. Može se bombardovati selo, može i ISIS tenk ili kamion, ali to neće dati rešenje. Imaju Rusi iskustvo iz Avganistana. Rešenje je da se sedne za sto i da se vlast podeli između svih. Svako da dobije deo kolača. Tada će rat prestati.

Den

pre 8 godina

Ma kakvi Rusi. Razbiće ih ISIL, USA i ostali za 7 dana. Živi bili pa videli. Zadnji put su Rusi ratovali pre 40 godina. Veze oni nemaju o modernom ratovanju.

Abraham

pre 8 godina

@(Goran, 30. septembar 2015 16:04)

Ma, lepo ti pričaš i uglavnom se slažem s tobom, ali ako pitaš naše uvek odlično obaveštene stručnjake za Ameriku, Zapad, Rusiju, geopolitiku i teorije zavere, uopšte nije bilo tako, nego su stvari mnogo jednostavnije i do rata je došlo ovako:

- U Siriji su pre rata curili med i mleko, Asad je bio vrlo demokratski izabran predsednik na slobodnim izborima, koga su svi Sirijci prosto obožavali jer im je svima omogućio da žive u neograničenoj slobodi, miru, slozi i velikom blagostanju.

- A onda, jednoga dana, iz čista mira, zli Ameri su rešili da sruše Asada da bi Siriji oteli naftu, pa su zato formirali i naoružali ID. Ostatak znamo.

Kako god da okreneš, Srbi uvek imaju nepobitne dokaze da su uvek i svuda za sve krivi Ameri. Francuzi imaju izreku "cherchez la femme" (potražite ženu). Krajnje je vreme da Srbi uvedu izreku "cherhez l'Americain" (potražite Amerikanca).

Srbin iz Srbije

pre 8 godina

@(Oddball, 30. septembar 2015 16:07)

Zaboravio si najvaznije: rasturanje Jugoslavije od strane KGB jer je bila prvi kandidat za ulazak u NATO i EU od svih istocnoevropskih zemalja, kao i najnovije - agresiju na Ukrajinu.

ogorčeni Ivan

pre 8 godina

S koje god strane da uzmeš, nigde zdravog razuma. Kad kažem nigde, onda mislim i na Asada i na Rusiju i na SAD i ostali zapad. Najžalije mi je dece koja stradaju, što u ratu, što daveći se u Mediteranu.

Respekt

pre 8 godina

Rado bih se stavio na stranu Rusije ali ako su ove informacije tacne onda je jasno da i Rusi gledaju samo svoj interes. Grad koji bombarduju nema veze sa ISIL-om...

Stefan

pre 8 godina

Koliko ja vidim ISIL ima rusko a ne Americko oruzije, tako da o kakvoj pomoci iz USA pricate???? Kao drugo ISIL je storio Asad a ne Amerika da bi se svet uperio prst u njih a ne prema njemu, jako pametno a inace sve je to ostvareno uz pomoc Rusije. Putin i Asad su diktatori i oni se bore protiv pobunjenika a ne protiv ISILa. Ja sam ziveo tamo i za razliku od vecine ovde znam o cemu pricam...

Krim

pre 8 godina

,,Sirija je pozvala Rusiju da joj pomogne ":
-kao prvo, nije Asad Sirija,
-kao drugo, ni ovu,, pomoć "nije odobrio SB zašta se koliko pre 2 dana zalagao Putin u svom govoru u UN,
-kao treće, zašto prvo napadose Asadove protivnike a ne borce ISIL -a protiv kojih su navodno došli da se bore? Prirodno je da u narednim danima rukovodstvo pobunjenika pozove USA u pomoć pa da konačno vidimo ko je ko i šta je šta!

karager

pre 8 godina

Prvo, vlast u siriji nije legitimna, da jeste ne bi bilo gradjanskog rata. Pod dva, to sto ih je zvala LEGALNA sirijska vlast, to ne znaci da su njihovi postupci opravdani. Isto kao sto su oni nasli za shodno da tumace medjunarodno pravo kako su zeleli, to su radili i amerikanci i opravdavali svoje intervencije krsenjem medjunarodno ustanovljenih ljudskih prava. Tako da nemojte da ste slepci, i vec jednom shvatite da je motiv kod svih uvek bio isti i ostace. Te ruske snage su za jedan deo sirijske populacije isto sto su bili amerikanci za srbe 1999.

Marsovac

pre 8 godina

Da se niste malo kasno setili, drugovi?! To je moglo davno da se uradi, ali ste cekali da vam zlo "partnera" zakuca na vrata... vazno je da vi niste (jos) platili cenu neodgovornog ponasanja.

razum

pre 8 godina

koliko ce samo civila da pobije
(ujko, 30. septembar 2015 14:43)

ni blizu koliko ih je pobio NATO!
(heroj Pinki, 30. septembar 2015 14:56)

Igra brojki, NATO pobio vise pa daj da malo nadoknade ? Bolesno razmisljanje sa jos bolesnijim ljudima koji ti dadose ovoliko pluseva

stefke

pre 8 godina

Vidim ovde preobjektivne komentare rusofila, tipa: "Kad ocistite Siriju od ID, vratice se izbeglice." Jedna infirmacija za neupucene: pronadji bilo koji intervju bilo koje izbeglice, pustis i odgledas. Kad vidis da SVI oni navode vlast kao razlog njihovog odlaska iz drzave, a ne ID, onda se vratis i lupis minus na svoj komentar. Ajde malo objektivnosti, barem malo.

Rock

pre 8 godina

Daleko bilo ali lako može nešto da se iskomplikuje i svet sklizne u radioaktivnu propast. Realna opasnost. Valjda neće (srpska prognoza).

Bliznakinja Bg

pre 8 godina

@Mare 30.septembar 15,o6

Tacno tako.....tuzno i zalosno....
Sve po zakonu,Asad ga je pozvao,a Putin okrvavio ruke krvlju pobijene dece....

Ifinus

pre 8 godina

Ja sam uzdržan po pitanju ruskog mešanja u ovaj rat. Rat u Siriji se ne može dobiti bez kopnene intervencije, a ni Rusi ni Amerikanci nisu spremni to da urade. Bojim se da će se stvari dodatno iskomplikovati i stvoriti prostor za uticaj Irana. Tako da ne profitira ovde ni Rusija ni SAD nego Iran.

Mare

pre 8 godina

27 mrtvih od kojih sedmoro dece, a napad nije bio izvršen na Islamsku državu nego na grad koji drži opozicija koja se bori protiv Asada. Dakle prvom akcijom se pokazalo da Putin laže o svojim namerama i da je odmah okrvavio ruke nevinom decom.

Den

pre 8 godina

Ma kakvi Rusi. Razbiće ih ISIL, USA i ostali za 7 dana. Živi bili pa videli. Zadnji put su Rusi ratovali pre 40 godina. Veze oni nemaju o modernom ratovanju.

Stefan

pre 8 godina

Koliko ja vidim ISIL ima rusko a ne Americko oruzije, tako da o kakvoj pomoci iz USA pricate???? Kao drugo ISIL je storio Asad a ne Amerika da bi se svet uperio prst u njih a ne prema njemu, jako pametno a inace sve je to ostvareno uz pomoc Rusije. Putin i Asad su diktatori i oni se bore protiv pobunjenika a ne protiv ISILa. Ja sam ziveo tamo i za razliku od vecine ovde znam o cemu pricam...

Srbin, ali iskreni

pre 8 godina

Mislim da je svima jasno da je Rusiji primarni cilj pobijediti Asadove protivnike, odnosno pobunjenike, a možda usput koji put pogode i ISIL. :) (više kao "friendly fire") To je razlog zašto je ostatak svijeta oprezan u pridruživanju Rusima. Rusi su slični Turskoj koja takodje kobajagi vodi rat protiv IDIL-a a ustvari želi da se riješi Kurda. Odvratan potez od obje zemlje. Putina nije lako pročitati jer je njegov govor tijela izvjezban u KGB-u, ali ovdje je situacija toliko očita i čitav svijet se drži li strani, bar dok ne vide da se Rusija iskreno biti i protiv Islamske ludare od države.

Marija

pre 8 godina

Ruski KGB uopste ne bombarduje ISIS teroriste vec grad koji drzi sirijska opozicija i gde su se sklonili ljudi koje je rezim komunistickog KGB zlikovca Asada ubijao.

Grad koji su Rusi bombardovali nije pod kontrolom ISIS terorista.

Ocigledan je pokusaj KGB mafije da po svaku cenu zadrzi na vlasti komunisitckog zlikovca Asada .

Asad kako nam ruske peta kolona po Srbiji pojasnjava da je legitimmno izabran predsednik, u Siriji nema slobodnih demokratskih izbora vec je Asad nasledio vlast iz porodice.

Tako da komentari ruske pete kolone padaju u vodu.

Ove jadne izbeglice sto prolaze kroz Srbiju i Balkan , su ljudi iz opozicije Sirije, ljudi koje je rezim komunistickog KGB zlikovca Asada ubijao.

U Srbiji se vrsi cudno i lozano iznosenje podataka o gradjanskom ratu u Siriji, naravno sve onako kako KGB mafija predstavlja rat u Siriji.

Kada KGB mafija bude udarila na ISIS teroriste reci cu bravo KGB i Putine.

Do tada ovo je klasicna KGB prica da se nasilno zadrzi na vlasti zlocinacki rezim Asada kojeg kontolise KGB mafija iz Kremlja.

Ovde za sada nema reci o napadu na ISIS teroriste, koji gle cuda svi pucaju iz kalasnjikova koje im je prodavao taj isti KGB , ali bitno je da ruska peta kolona kucka komentare kako Amerikanci daju oruzje ISIS-u.

Srbija i objektivno novinarstvo su oduvek bili misaona imenica.
Novinarstvo i izvestavanje je onako kako KGB kaze.

NBGDEMOKRATA

pre 8 godina

I ovo je sada ok, ne? S obzirom na to da je Rusija u pitanju a ne USA/NATO... A da, "pozvani" su. Nema ličnog prijatelji, nema emocija, samo interes!

Abraham

pre 8 godina

@(Goran, 30. septembar 2015 16:04)

Ma, lepo ti pričaš i uglavnom se slažem s tobom, ali ako pitaš naše uvek odlično obaveštene stručnjake za Ameriku, Zapad, Rusiju, geopolitiku i teorije zavere, uopšte nije bilo tako, nego su stvari mnogo jednostavnije i do rata je došlo ovako:

- U Siriji su pre rata curili med i mleko, Asad je bio vrlo demokratski izabran predsednik na slobodnim izborima, koga su svi Sirijci prosto obožavali jer im je svima omogućio da žive u neograničenoj slobodi, miru, slozi i velikom blagostanju.

- A onda, jednoga dana, iz čista mira, zli Ameri su rešili da sruše Asada da bi Siriji oteli naftu, pa su zato formirali i naoružali ID. Ostatak znamo.

Kako god da okreneš, Srbi uvek imaju nepobitne dokaze da su uvek i svuda za sve krivi Ameri. Francuzi imaju izreku "cherchez la femme" (potražite ženu). Krajnje je vreme da Srbi uvedu izreku "cherhez l'Americain" (potražite Amerikanca).

Krim

pre 8 godina

,,Sirija je pozvala Rusiju da joj pomogne ":
-kao prvo, nije Asad Sirija,
-kao drugo, ni ovu,, pomoć "nije odobrio SB zašta se koliko pre 2 dana zalagao Putin u svom govoru u UN,
-kao treće, zašto prvo napadose Asadove protivnike a ne borce ISIL -a protiv kojih su navodno došli da se bore? Prirodno je da u narednim danima rukovodstvo pobunjenika pozove USA u pomoć pa da konačno vidimo ko je ko i šta je šta!

Srbin iz Srbije

pre 8 godina

@(Oddball, 30. septembar 2015 16:07)

Zaboravio si najvaznije: rasturanje Jugoslavije od strane KGB jer je bila prvi kandidat za ulazak u NATO i EU od svih istocnoevropskih zemalja, kao i najnovije - agresiju na Ukrajinu.

karager

pre 8 godina

Prvo, vlast u siriji nije legitimna, da jeste ne bi bilo gradjanskog rata. Pod dva, to sto ih je zvala LEGALNA sirijska vlast, to ne znaci da su njihovi postupci opravdani. Isto kao sto su oni nasli za shodno da tumace medjunarodno pravo kako su zeleli, to su radili i amerikanci i opravdavali svoje intervencije krsenjem medjunarodno ustanovljenih ljudskih prava. Tako da nemojte da ste slepci, i vec jednom shvatite da je motiv kod svih uvek bio isti i ostace. Te ruske snage su za jedan deo sirijske populacije isto sto su bili amerikanci za srbe 1999.

Bliznakinja Bg

pre 8 godina

@Mare 30.septembar 15,o6

Tacno tako.....tuzno i zalosno....
Sve po zakonu,Asad ga je pozvao,a Putin okrvavio ruke krvlju pobijene dece....

Oddball

pre 8 godina

@Den

Stručnjak, a rat u Avganistanu, 2 rata u Čečeniji, intervenciju u Tadžikistanu i onaj mali rat iz 2008. godine sa Gruzijom su verovatno vodili Marsovci u uniformama ruske vojske.

Respekt

pre 8 godina

Rado bih se stavio na stranu Rusije ali ako su ove informacije tacne onda je jasno da i Rusi gledaju samo svoj interes. Grad koji bombarduju nema veze sa ISIL-om...

Goran

pre 8 godina

Ovo će samo produbiti sukobe u Siriji. Sirija je duboko podeljena i u gledanje crno-belo može biti samo pogrešno. Rusi gledaj usvoje interese jer znaju da propasat Asada znači i njihov odlazak iz jedine baze u Sredozemlju. Amerikanci u Sredozemlju imaju 37 raznih vojnih baza.
Puki opstanak Asada i može se ostvariti ali normalan život u Siriji bez podele vlasti izmežu svih naroda i konfesiaj tamo neće biti moguć. Asadova vojska je dominantno sastavljena od šiitskih Alevita, a oni čine samo 13% stanovnika. Bez sunitskih Arapa, kojih je preko 60% i Kurda kojih je oko 15% u Siriji nema rešenja. Nije ISIS nastao samo od sebe. Godinama raste nezadovoljstvo sunita položajem u Siriji i to je bio okidač. Može se bombardovati selo, može i ISIS tenk ili kamion, ali to neće dati rešenje. Imaju Rusi iskustvo iz Avganistana. Rešenje je da se sedne za sto i da se vlast podeli između svih. Svako da dobije deo kolača. Tada će rat prestati.

stefke

pre 8 godina

Vidim ovde preobjektivne komentare rusofila, tipa: "Kad ocistite Siriju od ID, vratice se izbeglice." Jedna infirmacija za neupucene: pronadji bilo koji intervju bilo koje izbeglice, pustis i odgledas. Kad vidis da SVI oni navode vlast kao razlog njihovog odlaska iz drzave, a ne ID, onda se vratis i lupis minus na svoj komentar. Ajde malo objektivnosti, barem malo.

slavko

pre 8 godina

Nakon američkih, britanskih, francuskih, turskih, izraelskih, jordanskih i saudijskih bombi na tlo Sirije sada padaju i ruske bombe. Tako če u buduče izgledati multipolarnost... Još da ih bombarduju i Kina, Indija i ceo BRIKS... Sreči Sirijaca ne bi bilo kraja...

BeKo

pre 8 godina

Svako se češe tamo gde ga svrbi,pa tako i Bašara prvenstveno svrbi "opozicija" a ID neki drugi put.Kao i Turska prvo Kurdi pa posle ćemo videti šta ćemo.

Marsovac

pre 8 godina

Da se niste malo kasno setili, drugovi?! To je moglo davno da se uradi, ali ste cekali da vam zlo "partnera" zakuca na vrata... vazno je da vi niste (jos) platili cenu neodgovornog ponasanja.

razum

pre 8 godina

koliko ce samo civila da pobije
(ujko, 30. septembar 2015 14:43)

ni blizu koliko ih je pobio NATO!
(heroj Pinki, 30. septembar 2015 14:56)

Igra brojki, NATO pobio vise pa daj da malo nadoknade ? Bolesno razmisljanje sa jos bolesnijim ljudima koji ti dadose ovoliko pluseva

ogorčeni Ivan

pre 8 godina

S koje god strane da uzmeš, nigde zdravog razuma. Kad kažem nigde, onda mislim i na Asada i na Rusiju i na SAD i ostali zapad. Najžalije mi je dece koja stradaju, što u ratu, što daveći se u Mediteranu.

M

pre 8 godina

Čuješ ti to: "Rusija je izvela prve vazdušne napade u Siriji i to usmerene ka protivnicima režima Bašara al Asada, saopštili su zvaničnici SAD."

Dakle nije protiv ID nego protiv protivnika režima Asada. Kako su to lepo sročili.

Vlasta

pre 8 godina

ISIS ne može da bude uništen samo vazdušnim napadima, to makar kažu sve analize koje sam ja uspeo da nađem. Tako da je sve ovo obično podizanje publiciteta, kako Amera prošle godine kad su započeli sa napadima, tako sad i Rusa. Samo masivna kopnena ofanziva može da se nada trajnom uspehu protiv islamske države. A očigledno da za to ne postoji volja ni na jednoj strani...

Ifinus

pre 8 godina

Ja sam uzdržan po pitanju ruskog mešanja u ovaj rat. Rat u Siriji se ne može dobiti bez kopnene intervencije, a ni Rusi ni Amerikanci nisu spremni to da urade. Bojim se da će se stvari dodatno iskomplikovati i stvoriti prostor za uticaj Irana. Tako da ne profitira ovde ni Rusija ni SAD nego Iran.

Mare

pre 8 godina

bravo Rusi! Jos malo pa kad se oslobodi Sirija od islamske drzave, pa da se ove izbeglice vrate u Siriju. Tada vise nece biti razloga za izgnanstvo

Miki

pre 8 godina

Ovo je smesno...cetiri najjace drzave na svetu ukljucujuci Kinu se bori sa 10.000-30.000 otpadnika. Ako im treba vise od mesec dana za taj posao, onda to nije normalno. Ako Rusija hoce, moze ih kopneno pregaziti za mesec dana.

Zoran

pre 8 godina

Svet je ostao bez svetle buducnosti.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Black howk down, 30. septembar 2015 15:07)


Kako kome, mozda Amerima.

Zoran

pre 8 godina

I ovo je sada ok, ne? S obzirom na to da je Rusija u pitanju a ne USA/NATO... A da, "pozvani" su. Nema ličnog prijatelji, nema emocija, samo interes!
(NBGDEMOKRATA, 30. septembar 2015 15:11)

Normalno da je OK. Rusi se stvarno bore protiv teroritsa, a ne kao Ameri, kojima teroristi sluze da skinu rezim, pa kad ga skuinu, onda ce Amerika njih da skine.

Zezuo se Obama u koracima. Laz ovog puta nije prosla.

Neko123

pre 8 godina

I ovo je sada ok, ne? S obzirom na to da je Rusija u pitanju a ne USA/NATO... A da, "pozvani" su. Nema ličnog prijatelji, nema emocija, samo interes!
(NBGDEMOKRATA, 30. septembar 2015 15:11)

Da naravno da je ok, pozvani su od strane legitimne vlasti u Siriji jer im je potrebna pomoc za obezbedjivanje teritorijalnog integriteta, sta je tu sporno? Ne rade na svrgavanju trenutne vlasti niti napadaju zbog nevidljivog oruzja za masovno unistenje, nego dolaze kao pomoc suverenoj drzavi koja ih je pozvala. Da sutra Rusija napadne Kanadu i Kanada pozove SAD u pomoc, naravno da bi pomoc SAD-a bila legitimna.

goranbl

pre 8 godina

Kad Rusi napadaju isil onda napadaju protivnike rezima a kad ameri napadaju isil onda napadaju teroriste...kakva igra rijeci, ajde sto gradjani amerike to progutaju ali ovi nasi pa jos komentarisu e to je vec zalosno...

Mico

pre 8 godina

Prvo, sumnjam da je info. tačna ali je vetovatnija da su obučeni i potpomognuti rusima sirijski avioni izvršili bombardovanje. Drugaćiji je to osećaj kada iza sebe imaš takvu podrtšku a ne kao pre kad su svi protiv.

Saldzo

pre 8 godina

Da li su dobili odobrenje UN? Isti su kao i Ameri.
(Predrag, 30. septembar 2015 15:22)

Zvanicno su dobili poziv od drzave Sirije. Ne treba odobrenje UN.

Amere nisu zvali ni Avganistanci, ni Iracani, a ni mi.

Nenad

pre 8 godina

U Saudijskoj Arabiji nije dozvoljeno demokratsko biranje bilo koga(osnova svake demokratije),pa se niko nije setio da ih bombarduje...Evo ja bih zamolio milosrdnog anđela da im donese demokratiju i ostala ljudska prava...

nenad 12

pre 8 godina

Ovo je smesno...cetiri najjace drzave na svetu ukljucujuci Kinu se bori sa 10.000-30.000 otpadnika. Ako im treba vise od mesec dana za taj posao, onda to nije normalno. Ako Rusija hoce, moze ih kopneno pregaziti za mesec dana.
(Miki, 30. septembar 2015 16:49)

Pojma nemaš o čemu pišeš bitno je da komentarišeš.Ne radi se o 10 ili 30 000 otpadnika nego o ozbiljnoj vojsci od preko 200 000 boraca fanatika odlično organizovani i naoružanih.Teritorija koju drže od preko 230 000 km kvadratnih je 4 puta veća od Srbije i tamo živi preko 12 miliona njima lokalnih Sunita pa lako mogu da mobilišu još 500 000 boraca.
Poštujem izuzetno Putina i volim Rusiju ali me ova intervencija ni malo ne raduje,plašim se da će ovo biti rat veći od svih dosadašnjih posle WW2 i siguran sam da će potrajati 10 godina i više.Niko ali niko ni Rusija ni USA ovaj rat ne mogu dobiti iz vazduha a kada dodje do kopnene intervencije biće to prava klanica i bojim se da je upravo Amerika uvukla Rusiju u ovo. Putin treba da čuva vojsku, svoje kapacitete i očekuje Nato negde na Baltiku za 10 godina a ovo sve računajući i Ukrajini je smišljeno kako bi se Rusija oslabila.

ja

pre 8 godina

(Oddball, 30. septembar 2015 16:07)

Nisam znao da je Cecenija nezavisna drzava, hvala na ovoj informaciji. Rusi ne idu preko pola sveta da ratuju, ti ratovi u Gruziji i Avganistanu su njihovo dvoriste, nisu bombardovali neki Urugvaj, Nigeriju, Foklandska ostrva i sl. kao sto rade Ameri.

Flash

pre 8 godina

Ozbiljno, komentari o mogucim pogibijama civila zbog ruskog bombardovanja? Nakon 4 godine rata i 250.000 poginulih? Cak naprotiv, ako skrate rat svojom intervencijom, spasice stotinu hiljada zivota koji bi poginuli ako se rat nastavi godinama. Uostalom, vecina udara bice u bliskoj koordinaciji sa sirijskim trupama na zemlji, znaci na samom frontu koji je odavno ispraznjen od civila. Ostali napadi bice po prestonici ID, Raki, i jedino tu moze doci do povremenih pogibija civila, kao sto se vec desavalo tokom americkog bombardovanja poslednjih godinu dana, oko kog se rusofobi nisu bunili (niti treba, jedini ispravan rat amera za dugo vreme). Razlika je sto Rusi imaju direktnu koordinaciju sa Asadovim trupama, tako da ce njihova intervencija imati mnoogo veci uticaj od americke.

Unknown.MNE

pre 8 godina

Sirija je zvanicno pozvala Rusiju da im pomogne i ako je koja zemlja poznata da postuje medjunarodno PRAVO onda je to Rusija i to radi bas zbog toga da joj niko sa zapada nebi mogao nista prigovoriti, ali se vazda nadje neki lokalni "Kamerom, Stoltengerg, Merkeloba, Oland" i sl.

ralens

pre 8 godina

Mislim da bez kopnene intervencije tesko da ce se situacija razresiti u Siriju...inace kao sto Rusu sad bombarduju pobunjenike isto islamiste, tako i Amerika gadja Asadove snage.

варава

pre 8 godina

То ти се зове ,срећа''...када те бомбардују и пријатељи и непријатељи!
Као у Шпанском грађанском рату!

Djordje

pre 8 godina

Ovo je kraj Islamskee drzave, Rusija je poslala poruku da Putinove reci u UN nisu prazna prica, Amerikancima ostaje da idu uz Rusiju ili ce da podrzavaju ID koju su budi uzgred receno sami osnovali protiv Asada. Hladni rat i dalje traje, samo deo drugi.

Zoran

pre 8 godina

Za rusofile ovo bombardovanje je legitimno .
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (bojan, 30. septembar 2015 17:17)

Jedino ako ces da pustis da ti ID dodje do Moskve. A sto se legalnosti tice, ona je umra 1999. kada je bombardovana Srbija bez legalnih odluka u UN.

Sada svako ima pravo da radi sta hoce sa pravne strane: da se otcepljuje, da bombarduje, da otima,...

Marko

pre 8 godina

Neko kaze da je bombardovana najslabija frakcija. Pa kad je najslabija zasto hoce da zauzme Homs? I sta mislite, da rat nije strateska igra i da ne treba prvo ucvrstiti svoje pozicije. Grad Homs je strateska pozicija i mora se obezbediti. I ko to od nas zna koliko je "umerena pobunjenicka struja" zaista umerena. Umerenima nazivaju ove koji nisu ni ISIS ni Al Nusra = Al Kaida a isto ih je stvorila SAD. A to da je umerena pricaju nam Ameri. O Al Nusri se vise i ne govori a oni su Al Kaida u Siriji.

Đorđe

pre 8 godina

Da li su dobili odobrenje UN? Isti su kao i Ameri.
(Predrag, 30. septembar 2015 15:22)
Imaju zvaničan poziv legitimne vlasti Sirije
(UN su nadležne za napade US, GB i FR iako nisu ni pitale kao i
za nas 1999-te. Zar ne?)
Voleo ja Asada, Putina ili Obamu urelevantno je, skroz.
Kako god da je izabrana (Na izborima jeste. Pa i mi smo i Tita i Slobu izabirali sa 120% glasova! Svetskoj politici, zapadnoj posebno, nije važno da li je mačka crna ili bela. Važno je da lovi miševe. Vidi Saudijsku Arabiju. Šerijatski zakon je u skladu sa Deklaracijom o nezavisnosti USA i konvencijama o ljudskim pravima? Diktator Pinoče u Čileu i Franko u Španiji im nije smetao. Tito im je završavao posao oko nesvrstanih da se ne bi priklonili SSSR-u ) ona je legitimna i njeni predstavnici sede u UN.
Šta tu nije jasno?
Na stranu što je rat u Siriji "kec na deset" Rusiji da se vrati na mesto koje je zauzimao SSSR, a Kina prvi put posle Koreje i Vijetnama šalje vojsku van svojih granica!
(Preslušajte ponovo obraćanje Putina na Generalnoj skupštini UN
obraćajući pažnju na svaku reč i gest pa će se mnogima otvoriti)

Stvarno?!!!

pre 8 godina

Da li je IKO od vas koji pričate o UN i dozvoli pročitao i malo proučio o čemu se radi? Predsjednik Sirije, Bašar Al Asad je uputio PISMO i MOLBU Rusiji da im vojno pomognu...Za razliku od amerike kojoj ništa nije uputio, pa isto rade...Sad, ko ima veći legitimitet u ovoj stvari,ha? Stručnjaci jedni...

Milos

pre 8 godina

Odobrenje UN bi bilo potrebno da su zapoceli napade protiv Asada, odnosno legitimne vlasti u Siriji, priznate od strane UN. Islamska drzava i pro-americki islamisti su nedrzavni entiteti. Da je NATO recimo '99 hteo da bombarduje UCK na nas zahtev, naravno da ne bi bio zlocin ignorisanje UN-a...

Zoran

pre 8 godina

"Ovo je smesno...cetiri najjace drzave na svetu ukljucujuci Kinu se bori sa 10.000-30.000 otpadnika."

Nije ti bilo cudno da ceo NATO bombarduje Srbiju?

novosadjanin

pre 8 godina

kao prvo i netreba im odobrenje posto su na strani legalnih vlasti i uz dozvolu zemlje, drugo zar to nisu i protivnici iracana, amera engleza i francuza ili mozda gresim mozda su saveznici

adriano_galliani

pre 8 godina

Pojma nemaš o čemu pišeš bitno je da komentarišeš.Ne radi se o 10 ili 30 000 otpadnika nego o ozbiljnoj vojsci od preko 200 000 boraca fanatika odlično organizovani i naoružanih.Teritorija koju drže od preko 230 000 km kvadratnih je 4 puta veća od Srbije i tamo živi preko 12 miliona njima lokalnih Sunita pa lako mogu da mobilišu još 500 000 boraca.

[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (nenad 12, 30. septembar 2015 18:12)

Озбиљно претерујеш, слажем се да то није само пар хиљада дивљака, али да неко стварно хоће, ово може да заврши за 24 часа. Између осталог, ни употребу нуклеарног наоружања Запад не би гледао са прекором, само да се ноћна мора заврши. У животу нисам видео овакву подршку Запада као данас Путину, само читајте коментаре на Дејли Мејлу. Рат између НАТО-а и Русије је искључен због хиљаде нуклеарки које Русија има (једно време преко 10 000 бојевих глава, сада имају мање мислим), тако да ово је сада позорница за Путина да се покаже. Решио је он много тврђу Чеченију, ове пустињске прашинаре ће да почисти док кажеш "кекс". Напред ПУТИН!

Bojan Ilić

pre 8 godina

"Uprkos svom imenu, Islamska država ima malo dodira sa islamom. Radikali iz celog sveta su otišli u Irak i Siriju da se pridruže ovoj terorističkoj grupi. Oni moraju da budu poraženi tamo i ne sme im se dozvoliti da se vrate u svoje zemlje naoružani iskustvom i idelogijom", rekao je Putin.

Molim lepo!;-)
Da i "slepci" progledaju...:-)

nevski

pre 8 godina

jos od pocetka operacije povratak Krima kuci,mnogi su pricali kako eto Rusi nesmeju da primirisu gde Amerika ima interese(a ima ih svuda).
Sad vidimo da to i nije bas tako,steta je ljudskih zivota koji ce stradati,kao i u svakom ratu,ali,cenim da ce Asad ostati i bez Isila,i,sto je jos vaznije,bez "slobodounih Sirijskih pobunjenika". A,videce se,vrlo brzo i ucinak Ruskog bombardovanja,boljitak opstoj,svetskoj ekonomiji,jer je trgovina USA sa ISIL—om,i otkup nafte po,bezobraznih 15-20 usd po barelu,oborila cene nafte ispod svakog minimuma. Otud i caskanje Putina sa saudijcima pre neki dan...Rusi ce,ipak,preterati,ali,eto tog silovitog NATO pakta,neka ih spreci,ako moze...mislim da se bude stare uspomene kako je kad mecka resi da se zaigra...poljaci,nemci,francuzi...znaju oni to odlicno.

radetoronto

pre 8 godina

Nisu izveli niti jedan napad na ISIS vec iskljucivo na gradove koje kontrolise sirijska opozicija
(sole24, 30. septembar 2015 18:03)

Vidi ovako, posto opozicija vodi rat protiv Asada (isto kao i sto ID vodi rat protiv Asada), onda opozicija pomaze ID-a i Al-Nusre INDIREKTNO. Sa druge strane, ta opozicija nije u stanju da porazi nikoga, ni Asada, ni Al-Nusre, ni ID-a. Samo smetaju i nista vise. Tamo postoje samo dve ozbiljne kopnene vojske - Sirijska vojska sa jedne strane i ID / Al-Nusra koalicija sa druge strane. Pa ti sad biraj.

Licno ne verujem da Amerika pomaze Islamistima. Jesu glupi ali ne bas toliko. Ali sa druge strane uveren sam da su odlucili da salju pomoc kod onih koji su najmanje kompetentnih (te "opozicije"), i sad su ocigeldno pali u corsokak jer su se "kladili na pogresnom knoju".

otvori oci

pre 8 godina

ISIS ne može da bude uništen samo vazdušnim napadima, to makar kažu sve analize koje sam ja uspeo da nađem. Tako da je sve ovo obično podizanje publiciteta, kako Amera prošle godine kad su započeli sa napadima, tako sad i Rusa. Samo masivna kopnena ofanziva može da se nada trajnom uspehu protiv islamske države. A očigledno da za to ne postoji volja ni na jednoj strani...
(Vlasta, 30. septembar 2015 15:19)
A sta je regularna vojska Sirije i Iraka, Kurdi, Hisbolah i drugi sto se bore protiv ID, andjeli koji lebde i zato se ne ubrajaju u kopnene snage? Oni bi uz ozbiljnu vazdusnu podrsku to zlo vec odavno sasekli da nije tu umesana Amerika koja bombarduje pustinjski pesak i kao dostavlja oruzje Iracanima koje redovno nekom cudom zavrse u rukama ID, oni su jos pustili i kuce sa lanca i dozvolili Turcima da bombarduju Kurde koji su opasno pritisli ID u njihovim oblastima, a sada vidim huskaju i Arape da se umesaju (mislim vojno, da oni sa amerima finansiraju ID to se zna).

Mare

pre 8 godina

(Abraham, 30. septembar 2015 16:42)

Ako su protesti opozicije protiv Asada direktno i transparento finansirani od strane Amerike i ako su ti protesti bili pocetak naorzavanja iste te opozicije od istih tih Amerikanaca (Amerikanci to i ne kriju) onda ti meni objasni na koji to nacin i kojom izvrnutom logikom Amerika nema veze sa ratom u Siriji? Ima i to je najveci krivac za isti. Takodje objasni nam zasto niti u jednoj zemlji Bliskog Istoka gde su Amerikanci ucestovali u pomaganju smena aktuelnih vlasti danas nema mira ni godinama posle smenjivanja tih diktatora? Zasto je u Libiji vladao mir 43 godine da bi danas bio rat i to vise od dve godine nakon skidanja Gadafija sa vlasti? Smetao je Gadafi i sklonili su ga, zasto nije mir? Libija je danas zemlja podeljena na 14 plemenskih oblasti i svako sa svakim ratuje. Takodje me zanima posto vec sve znas, zasto je najveci procvat terorizma prisutan u Libiji, Iraku zemljama koje je Amerika pomogla svojim vojnim akcijama i dovela im demokratiju i u zemljama Zaliva koje su glavni saveznici Amerike? Najveci finansijer IDIL je Saudijka Arabija, glavni partner i prijateljska zemlja Amerike. Objasni nam sada tu tvoju tezu kako smo svi budale i kako samo ti znas da Amerikanci nisu krivi ni za sta.

goxy

pre 8 godina

Za sve geopoliticke strucnjake i doktore medjunarodnog ratnog prava:
Svaka legitimna Vlada ima pravo da pozove drugu drzavu da joj pruzi direktnu ili/i indirektnu vojnu pomoc u ocuvanju svog poretka od napada nelegitimne sile, na osnovu cega ta druga sila ukoliko pristane ima pravo i obavezu da o tome obavesti trece drzave.Savet bezbednosti nema ovde sta da odobrava jer drzava ostvaruje svoje pravo na kolektivnu samoodbranu shodno clanu 51 Povelje UN.E sad druga je stvar sto su te iste UN marioneta zapada pa ni same ne reaguju aparatom kolektive prinude prema clanu 6 koji se odnosi na suzbijanje cinilaca ugrozavanja medjunarodne bezbednosti sto ocigledno prema njihovoj oceni IS nije.

strašni O'stoja

pre 8 godina

stafan : Ako misliš na kalašnjikove, to već godinama proizvodi veliki broj zemalja... A ako si video brojeve na njima, pa znaš koji su ruski, onda uredu...

Rock

pre 8 godina

Daleko bilo ali lako može nešto da se iskomplikuje i svet sklizne u radioaktivnu propast. Realna opasnost. Valjda neće (srpska prognoza).

Nikola

pre 8 godina

Kad poželite da komentarišete ovakvu vest poželjno je da ste elementarno obrazovani. Naime, jako je bitno razlikovati LEGALNO OD LEGITIMNOG