radan
pre 8 godina
ko trazi djavola,naci ce ga
Petak, 14.08.2015.
09:15
Novi predsednik Poljske Andržej Duda pozvao je NATO da rasporedi još trupa i da formira nove baze, kako u Poljskoj, tako i u ostalim zemljama centralne Evrope.
Izvor: B92
pre 8 godina
ko trazi djavola,naci ce ga
pre 8 godina
Њему жао што још нису постали нуклеарна мета?!
pre 8 godina
Poljaci decenijama bili pod Rusima, a sad će B92 komentatori da im objasne šta je dobro po njih.
Nije to za džabe da se Poljska, Baltičke zemlje i ostale zemlje bivšeg Sovjetskog Saveza ili istočnog bloka toliko boje Rusije, znaju vrlo dobro šta ih čeka.
(profesionalni_amater, 14. avgust 2015 10:52)
Mislim, da se varaš. Pogrešno su procjenili geopolitiku, Rusi če uvjek biti na njihovoj granici a Jenkiji če nekog dana morati otiči. Ako bi se setili kako jim je bilo pod Rusima, onda jih ne bi provocirali, nego bi se ponašali prema njima kao Finska, dobro susjedski. Doči če i dan revanše a tada če se i Poljaci spreobrnuti.
pre 8 godina
@milun
istu paralelu mozes povuci sa kvalitetom zivota u sssr i danasnjoj rusiji. ljudi nikako da shvate da sssr nije bila rusija, isto kao sto sfrj nije bila srbija.
(Zoc, 14. avgust 2015 11:26)
Milun rusofo i misle, da Rusi gladuju, i da su još siromašniji.
pre 8 godina
Можда нисте знали али Совјетски савез не постоји већ двадесетак година.
pre 8 godina
Imam par pitanja.Kako oni koji su vodeca sila u svetu ,bez obzira da li ih zvali zapad ,Amerika,bankari ,kraljevske porodice,jezuti ,cionisti ,nastupaju tako slozno ili mi se samo cini?Kako medju njima nema neke vece opstrukcije?Koji su im mehanizmi opstanka?Da li mogu gradjani iz celog sveta da uz pomoc nekakvih peticija ,pravnih akata zatraze u nekoj medjunarodnoj instituciji ukidanje vojne idustrije,unistavanje naoruzanja i ukidanje legitimiteta ratovanja?(Znam da je ovo pitanje filozofski kompleksno zbog same prirode coveka).Ako ne, onda znamo kome i zasto sve to odgovara.Sve ostale price su samo licemerne price na tu temu.
pre 8 godina
Rusi su Kavkaz, Pribaltik i Ukrajinu okupacijom uneli u SSSR.Ukrajina je so 1921.godine bila nezavisna državs koja je u krvi ugašena.Tada je iz Ukrajine deportovano oko 8 miliona ukrajinaca a u genocidu Golodomoru je Moskva ubila oko 4 miliona ljudi u Ukrajini.
(stefan, 14. avgust 2015 12:39)
Ne pocinje istorija 1921. SSSR je izasao iz rata 1917. nakon revolucije i gradjanskog rata. 1918. se zvanicno zavrsio I svetski rat, a nakon toga je Poljska dobila nezavisnost. I ubrzo je iskoristila priliku da napadne SSSR i preotme pojedine teritorije. To se desilo te 1921. koju pominjes. Britanija je sve to podrzala. A u gotovo celoj istoriji na teritoriji danasnje Ukrajine su pretezno ziveli Rusi. Dobar deo njih je nasilno pokrstavan i tako se stvorila danasnja ukrajinska nacija. Prva prava ruska drzava nastala je na teritoriji danasnje Ukrajine.
pre 8 godina
"Ako, je tako, onda ispada da ste 5. oktobra nasilno srušili demokratski izabranog predsjednika Miloševića. "
Mi smo se zajebali tad a Ukrajina tek sad.
pre 8 godina
(Tomislav HR, 14. avgust 2015 12:50) nije milosevic pobedio na izborima nego nije hteo da prizna poraz i trazio da se izbori poniste.
pre 8 godina
Kod Poljaka je mržnja prema Rusiji i Rusima toliko velika da je svaki komentar na ovakve budalaštine izliušan. Sva sreća da nasuprot ruskim imperijaloističkim težnjama imamo američko oslobodilačko demokratsko "oslobadjanje" sveta. Kao posledicu te "slobode" trenutno imamo navalu od oko 5 miliona izbeglica iz tih "oslobodjenih" država. Uprkos svojim zavojevačko-imperijalističkim namerama Rusi još uvek nisu došli na granice SAD, mada ih Poljaci, u svojoj mržnji, već vide u "Beloj kući".
pre 8 godina
@Tomislav HR
U pravu si delimično, ostoji još jedan dogovor koji je prekršen a to je nasilno svrgavanje predsednika Ukrajine koji je pobedio na demokratskim izborima. Zašto je baš njega narod izabrao bioga pitaj, gledaj koje i mi biramo...
(Paor, 14. avgust 2015 12:07)
Ako, je tako, onda ispada da ste 5. oktobra nasilno srušili demokratski izabranog predsjednika Miloševića.
Budući da u slučaju nasilnog prevrata vlasti u nekoj zemlji po Rusima međunarodni sporazumi sa tom zemljom ne vrijede onda ne vrijedi ni sporazum iz Rambuijea jer ga je Milošević potpisao, pa su vam potpuno legalno uzeli Kosovo...
Dakle možete govoriti da je Kosovo vaše a Krim ruski. Ili podržavate braću Ruse ili hoćete natrag Kosovo.
pre 8 godina
Ruske imperijalističke želje? Kaže čovek i ostane živ.
pre 8 godina
Kakva suluda zamena teza...
pre 8 godina
Rusi su Kavkaz, Pribaltik i Ukrajinu okupacijom uneli u SSSR.Ukrajina je so 1921.godine bila nezavisna državs koja je u krvi ugašena.Tada je iz Ukrajine deportovano oko 8 miliona ukrajinaca a u genocidu Golodomoru je Moskva ubila oko 4 miliona ljudi u Ukrajini.
pre 8 godina
Neki ne mogu da shvate da Rusija nije vise SSSR (i da SSSR u politickom smislu nije bila Rusija) i da nema vise nikave pretenzije da siri bilo kakve ideologije. Rusija je danas kapitalisticka zemlja i vojna velesila sa svojim legitimnim interesima. Naravno, da ne postoji ni promil sanse da Rusija okupira Poljsku - sta ce im? Votke i huligana imaju Rusi vise nego dovoljno, a ne mislite valjda sa su Rusi toliko ludi i mazohisticni da ce da pokusaju da integrisu 40 miliona frustriranih Poljaka u Rusiju? Poljska Rusiju interesuje samo kao geostrateska cona - a ironija(koju ocigledno ovaj Dudek ne razume ili razume pa mu je rat cilj) je da sto vise Poljska zvala NATO na svoj teritorij to vise ce se Rusija (odnosno njeni raketni sistemi) interesovati za Poljsku.
pre 8 godina
Zoc@, U procentima žrtve izgledaju ovako:
1. Poljska - svaki četvrti GRADJANIN.
2. Jugoslavija - svaki osmi i
3. Rusija - svaki dvanaesti.
Ali, u Poljskoj je 96% žrtava - JEVREJI, a manje od 8%, ili tek svaki 32, Poljak.
U Jugoslaviji je slična situacija: 94% postadalih su - SRBI.
U Rusiji su takođe iznad 90% - RUSI.
U brojkama: Rusa blizu 30 miliona, Srba nešto blizu 2 miliona, Poljaka nešto manje od 1 milion!
U stvari, svaki TREĆI Srbin...
I, na kraju, ili na početku - Jevreja između 5 i 7 miliona. Ali, poljski Jevreji su pobijeni sa skoro 100%...
Treba upamtiti: skoro trećinu žrtava na Srpskoj strani su izazvali "saveznici" u besomučnim bombardovanjima nakon su Nemci prestali pružati organizovan otpor, ali i u sumanutoj operaciji "Sremski front"!
pre 8 godina
@Tomislav HR
U pravu si delimično, ostoji još jedan dogovor koji je prekršen a to je nasilno svrgavanje predsednika Ukrajine koji je pobedio na demokratskim izborima. Zašto je baš njega narod izabrao bioga pitaj, gledaj koje i mi biramo...
@sale
ja ne negiram, ali moraš da Američki spisak je dosta duži i krvaviji, Libija, Irak 2x, Avganistan, pa i sSirija, Jugoslavija ... sve do San Salvadora, Vijetanama itd
pre 8 godina
sale@,
"Ove što negiraju da postoji Putinov imperijalizam pitam kako nazvati okupaciju deliva nezavisne države Gruzije.Južna Osetija i Abhazija.Kako nazvati aneksiju Krima i okupaciju trećine Donbasa u Ukrajini?"
Kad već ne znaš, a ja sam jedan od onih koji jasno i s činjenicama negiram "Putinov imperijalizam", evo da ti objasnim: kao i Jugoslavija, koja se raspala po šavovima po kojima NIJE napravljena i nastala, jer su Srbi imali pravo da iz Jugoslavije iznesu ono šta su u nju uneli - ili pravo i pravda ne važe, tako je i sa Sovjetskim savezom, i narodom koji je bio dominantan u njemu - Rusima - jer se SSSR "raspao" po veštačkim linijama koje su komunisti, a ne narod, crtali, pa je tako, u to vreme, izvan Rusije ostalo ni manje ni više već PREKO 25 miliona Rusa! Od toga su glavnina bili svoji na svome, ali su ih crtanjem Lenjina, Staljina i Hruščova - "rasejavali" po "bratskim republikama".
Sve pomenute teritorije, Krim, Osetiju, Abhaziju, Donbas, Baltičke republike, Kavkaz - su u SSSR uneli Rusi - to je njihovo, što po nacionalnom sastavu, što kao ratni plen nakon sloma fašizma!
Kapiraš? Ili ti treba crtati? Hehe.
Valjda znaš: Rusi nisu maleni Srbi, s njima se nije šaliti.
pre 8 godina
I sad je ovaj nasao da "cacka mecku" i stavlja sopstveni narod na nisan zarad nekog drugog, samo sto to sada nije katolicka crkva vec NATO.
(cudim mu se, 14. avgust 2015 09:54)
I dalje je to katolicka crkva. Nista se nije promijenilo.
pre 8 godina
u prevodu,dodjite okupirajte nas jos vise. da covjek ne vjeruje svojim ocima i usima... prije pola vijeka bi svaka puska bila na gotovs da strana cizma kroci na domace tlo a danas ih pozivaju da se mnoze,da otvaraju baze...
pre 8 godina
Budala. Oni treba da budu meso koje ce primiti prvi ruski udar dok se Ameri, Nemci, Englezi i Francuzi priberu i kapituliraju bez rata.
pre 8 godina
@ Zoc
Vrlo pazljivo treba citati istoriju
Poljska je dala mnogo zivota u II sv. ratu, treci su po zrtvama
To je istina
Ali, te zrtve nisu bili Poljaci, to su bili u ogromnoj vecini Jevreji, poljski gradjani
A ako bas volis da citas nesto o II sv. ratu pronadji podatke o 1000 za jednog (SSSR, Kijev), 100 za jednog (Kragujevac)
Da li je bilo XYZ za jednog u Poljskoj, Ceskoj, Francuskoj...?
Inace: Poljska u mom srcu, u mom srcu mazurka. Poljska, nikiad nije, nikad nije dala Kvislinga
Konjicom su jurisali na nemacke tenkove
pre 8 godina
POslao bi ja tebe da zivis u Libiji,Siriji,Iraku ,Avganistanu i zivis u blagostanju koju im taj NATO doneo
(dzoni, 14. avgust 2015 10:11)
poslao bih ja tebe u tzv."novorosiju" da zivis u blagostanju koje im ta rusija donela
pre 8 godina
Našli jadni i bedni srpski rusofili da komentarišu jedne Poljake koji su za samo 20 godina od jedne, za nas bedne države, postali Švedska ili Švajcarska za naše uslove. Ali tako to biva kad iz zemlje na ovaj ili onaj način oteraš sav pametan i školovan kadar a onda naravno ostanu svi krezavi što po ceo dan grle flašu piva ispred lokalne prodavnice i bistre svetsku politiku i drže Putinovu sliku u novčaniku. Onda su ovi maloumni komentari potpuno očekivani.
pre 8 godina
Човјече боље ти је да гледаш шта ће те са тим јабукама које Руси неће да купе .
pre 8 godina
Ove što negiraju da postoji Putinov imperijalizam pitam kako nazvati okupaciju deliva nezavisne države Gruzije.Južna Osetija i Abhazija.Kako nazvati aneksiju Krima i okupaciju trećine Donbasa u Ukrajini?
pre 8 godina
Nakon godina zivljenja u Poljskoj, mozete steci samo jedan utisak: nacija opterecena svojim istorijskim nasledjem, plemickim poreklom i geopolitickom pozicijom.
Neverovatno je da ni dan-danas ne shvataju da bi sa 40 miliona stanovnika bilo gde u Evrope zaista i bili vazni, ali ovako - bili su, i ostali samo teritorija kojoj Rusi i Nemci pomeraju levo-desno 500km, evo vec vekovima. Za Amerikance ni ne postoje - dovoljno je reci da su i dalje jedina zemlja EU kojoj su potrebne vize za ulazak u SAD.
Pravo je pitanje kako ce buducim generacijama izgledati danasnja poljska pro-americka, pseudo-mirotvorna, prometejska i antislovenska retorika.
Nadam se - zalosno.
pre 8 godina
vaša sudbina je kao i naša. Krv prolivamo za tuđe interese. Bilo bi vam bolje da omekšavate sukob, iako ste u eu, rusi su vam veoma značajan partner, a i rusima na zapad i nato-u na istok put vodi poreklo poljske.
pre 8 godina
Izgleda da si bio slab iz istorije, jer bi vec shvatio da jr bolje imati russe za saveznike, nego za protivnika. Ako bi zagustelo od Nato nema ni N
pre 8 godina
Rusija ne sme sebi da dozvoli da Nato pravi baze uz njihovu granicu, i to je jedini razlog što Putin tako reaguje. Jer te Nato baze predstavljaju opasnost po ruski nuklearni program (defanzivi i ofanzivni), na taj način što nemaju vremena da uzvrate eventualni nuklearni udar. Nije isto ako se raketa na Moskvu pošalje iz SAD ili iz Ukrajine. Tako ni Kenedi nije dozvolio postavljanje ruskih raketa na Kubu, pa je svet bio na ivici nuklearnog rata.
pre 8 godina
Imali su Poljaci 45 godina Ruse na vratu i to im je dosta!
pre 8 godina
Ovde uopste nije poenta pretnja od Rusa. Niko ne misli da ce biti zapocet neki novi svetski rat.
Razlog za prizivanje baza je mnogo jednostavniji - novac. Baze generisu poslove. Treba ih izgraditi, treba ih odrzavati, vojka trosi novac van baze, baza kupuje struju, gas, naftu... Novac!
pre 8 godina
Mnogo plitko antiruskih komentara: Varsavski blok ne bi nastao da nije bilo Dr. sv. rata/Hitlera i u nastavku blokovskih podela (inicijalna odgovornost "Zapada"); SSSR nije isto sto i Rusija, Staljin je bio Gruzijac, Poljaci su desetinama puta tokom istorije imperojalno napadali Ruse (pod izgovorom - katolicki interesi) i sl. Rusi su naravno takodje velika i "nezgodna" drzava, ali nista drugaciji od nekolicine slicnih u svetu. Zato, umesto jeftinih moralnih pridika, knjige u sake pa posle komentarisi
pre 8 godina
čovek treba da pazi šta želi....neke od tih želja mogu da mu se ostvare
pre 8 godina
Imperijalisticke zelje? Covjek je predsjednik zemlje koja je kroz svoju istoriju primjenjivala jednu jedinu politiku prema Rusiji - rat i otimanje teritorije. Takodje jedna od zemalja koja je presla iz Varsavskog u NATO pakt. Tj. direktno pomogla sirenju jedinog imperijalizma koji trenutno postoji - americkgog.
pre 8 godina
Stop gvozdenoj cizmi, 14. avgust 2015 11:06)
A ti zaboravljas nase stradanje od strane Nemacke i evropskih ekipa...znamo mi odlicno sta je NATao,Rajh i ostala kultura
pre 8 godina
hm, pa da nije bilo Rusa poljaci nikada ne bi imali svoju državu.
pre 8 godina
Gospodine Duda, krajem 1980tih godina kada je Gorbacov pristao na razbijanje Varsavskog pakta i SSSR-a, NATO (tj. SAD) su mu obecali da se nece sirit na istok prema Rusiji. Kao sto vidimo - SAD nisu odrzale obecanje. Zatim, po tom dogovoru NATO ne sme da ima stalne snage na Ruskim granicama. I kao glavna stvar - pogledajte mape kroz vreme. Normalna osoba vidi da se NATO pakt KONSTANTNO SIRI, a da se Varsavski pakt raspao, da se SSSR raspao, i da je ostala samo Rusija opkoljena Nato snagama. E da, reci cete da je to demokratski da drzave same biraju da li ce u Nato. Tacno. A onda se setite kada je Kuba 1960tih htela na stranu SSSR-a - Kenedi je hteo da zapocne rat zato sto je SSSR vojska htela da se nastani na Kubi i instalira rakete. Normalna osoba vidi da su to dvostruki standardi.
pre 8 godina
Poljak je u pravu. NATO treba agilnije da reaguje na pretnju Istocnoj Evropi koju Kremlj predstavlja.
pre 8 godina
bas je ovo smesno :) Ruske imperijalisticke zelje!? mislim Rusija je uzela Krim,ali Krim je bio njihov.. Kosovo nikad nije bilo Americko,a danas jeste!
pre 8 godina
Prijatelju, prerano si ti krenuo ostro pa na prvu nogu! Tek si utrcao na teren,a utakmica se igra 90 minuta pa produzeci pa penali. Razmisli da ne izgubis pre vremena!?
pre 8 godina
@nedic
Poljaci su treci narod na svetu po broju zrtava od nemackog nacizma posle Jevreja i Rusa. Eto cisto da se iznesu neke cinjenice
pre 8 godina
Ajd ostavimo se tog opravdanja da je Krim dat Ukrajini pa ga sad vraća natrag.Krim je deo članice UN Ukrajine. Ona Krim smatra okupiranim i po međunarodnom pravu to jeste tako.Ruskom ligikom o vraćanju teritorija bi Vojvodina trebala da se vrati Mađarskoj, Istra Italiji a npr Novi Pazar Turskoj jer je do 1912.bio Turski.Losa logika!
pre 8 godina
Rusi su tri puta komadali Poljsku u 18. stoljeću.
Lenjin je napao Poljsku, kao osvetu za taj poraz uslijedio je Staljinov masakr u Katinskoj šumi u drugom svjetskom ratu gdje su ciljano pobili intelektualce i sav oficirski kadar koji je sudjelovao u poljskoj pobjedi 20 godina ranije.
Da ne govorimo o "puštanju" Varšavskog ustanka i 45 godina sovjetskog terora...
Inače, Ameri, Njemačka i Francuska su devedesetih bili protiv članstva Poljske i baltičkih zemalja u NATO paktu, sprdali su se sa njihovom "iracionalnom paranojom" kada su govorili da će kad-tad ruski imperijalizam ponovno iskrsnuti i krenuti na zapad...
Poljska je od pada berlinskog zida povećala kupovnu moć 11 puta dok je Ukrajina koja je bila pod ruskim kolaboracionističkim režimom ostala na razini SSSR-a.
Zato ih i Rusi toliko mrze - što su kao Estonci napravili uređenu ekonomski uspješnu državu, što Rusima nikada nije uspjelo, usprkos svom prirodnom bogatsvu.
A kako Rusi znaju dobro sa ekonomijom kada si pod njihovom vlašću vidimo kako je bilo "dobro" zemljama Istočnom Bloka i kako je sada "dobro" u Bjelorusiji...
Nije vam Rusofili čudno da baš nitko u susjedstvu osim par diktatora kao Lukašenko i Nazurbajev ne želi imati ništa sa Rusijom? Baš nitko? Pa nisu valjda baš svi "fašisti"?
pre 8 godina
Gospodine Duda, krajem 1980tih godina kada je Gorbacov pristao na razbijanje Varsavskog pakta i SSSR-a, NATO (tj. SAD) su mu obecali da se nece sirit na istok prema Rusiji.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Brica, 14. avgust 2015 11:02)
Nije istina. Kod raspada SSSR-a nikada ništa nije bilo obećano Gorbačevu. To je Putinova propaganda - izmislili su petnaest godina kasnije da je bio "usmeni" dogovor koji su kao šatro zapadnjaci prekršili.
Jedini dokument koje je potpisan od strane Rusije i SAD-a je Budimpeštanski memorandum koji garantira teritorijalni integritet Ukrajine.
Toliko o prekršenim dogovorima.
pre 8 godina
Niko ne mrzi Ruse kao Poljaci...
pre 8 godina
@milun
istu paralelu mozes povuci sa kvalitetom zivota u sssr i danasnjoj rusiji. ljudi nikako da shvate da sssr nije bila rusija, isto kao sto sfrj nije bila srbija.
pre 8 godina
Ove "pametnice" sto se cude Poljacima zbog straha od Rusije treba potsetiti da je Poljska bila 50 godina pod Rusijom i da mnogo bolje od nasih uspaljenika znaju kako to izgleda.
pre 8 godina
Apsolutne SVE slovenske zemlje i SVI pravoslavni narodi zele u evropsku porodicu i zaziru od Putinove neokolinijalne politike. Samo je Srbi podrzavaju. Izuzetak su samo Srbi koji podrzavaju Putina. Cak se i diktator Lukasenko udaljio od Putina. Ali dobro, s kim si , takav si.
pre 8 godina
Poljska opet pravi iste greske kao pred 2 svetski rat!
pre 8 godina
Koga zmija ujede, i guštera se plaši.
pre 8 godina
samo treba neko da plati sve to...
pre 8 godina
Zbog NATO baza blizu Ruske granice Rusi se ovako ponasaju i ovaj sad zeli nove baze da otvori pa to ce samo gore da bude.
I ocigledno je da NATO pakt misli da imperijalizam je previlegija samo za njih nikog drugog.
pre 8 godina
Kakvi su ovo sateliti maloumni ? Pa da li stvarno neko vjeruje da će Rusi krenuti na Poljsku?
pre 8 godina
Zasto se ljudi iz ovih okupiranih drzavica toliko loze da imaju stranu cizmu na svom tlu meni nije jasno.Oterali Ruse posle 50 godina a sad placu da ih gaze Ameri narednih 50.Zar je Poljskoj toliko tesko da kao zemlja nezavisno vodi svoju politiku i svoju odbranu?Nisu mala zemlja,mogli bi da samo stalno odbrane svoju bezbednost,razvijaju vojnu industriju kao nekad SFRJ a ne da igraju po NATO diktatu,kupuju oruzje sa zapada i samim time glume goluba za odstrel u ocima Rusa.Usput mislim da Rusi nemaju pretenzija ka Poljskoj i da ih ovakav govor i piltronstvo prema Zapadu jedino ugrozava.Taj isti Nato naravno da gleda interese zapadnuh clanica a Poljaci to nisu.
pre 8 godina
a kako bi bilo da ne padate ponovo u robstvo, nego da zivite malo kao samostalna drzava.
pre 8 godina
I sad ćemo mi opet da se zaluđujemo, dok gospoda karta šaha sa ljudskim životima.
pre 8 godina
Brzo će i ovaj biti Potrošenko.
pre 8 godina
U realnosti je ovo jos jedan od placenika zapada koji je pre ovog govora, dobio telefonske instrukcije od Obame ili Netanjahua sta bi trebalo da izgovori.
Cipras, Vucic, ovaj... zbog tih pojedinaca i vlada, cele drzave se upropascavaju. Ali narod mora da reaguje.
pre 8 godina
poljake ce ionako neko razbiti,a tako im i treba,poljska drzava se nalazi na nemackoj zemlji i to joj oni nece oprostiti a kad se poljska bude delila svako ce uzeti svoj deo
pre 8 godina
ironija
pre 8 godina
Земље Источног блока нису примљене у НАТО и ЕУ да би биле равноправне, већ за топовско месо и радну снагу. То Пољаци никако да прихвате мада се већ генерацијама труде западњацима увуку што дубље у ону ствар.
pre 8 godina
Tako je suprotstaviti se ruskom imperijalizmu uvek i na svakom mestu !
pre 8 godina
Земље Источног блока нису примљене у НАТО и ЕУ да би биле равноправне, већ за топовско месо и радну снагу. То Пољаци никако да прихвате мада се већ генерацијама труде западњацима увуку што дубље у ону ствар.
(25 година касније, 14. avgust 2015 10:13)
samo se vi obmanjujte: danasnja poljska je naspram nas kao svajcarska, obidji i varsavu i istocnu provinciju ka rusiji pa ces da vidis kako narod zivi i kakvim se putevima vozi, u kakvim kolima. sve istocne drzave koje su usle u uniju su prosperirale, od ceske do bugarske. jel ti dolaze danas rumuni i bugari fizikalci da mesaju malter za 15 maraka-eura na dan? secas li se koliko ih je bilo u rejonu nis- pozarevac-beograd? e pa nema vise - danas skoro samo tupi srbin radi za te novce. i pljuje evropsku uniju na sav glas.
pre 8 godina
Cega se pametan stidi, budala se ponosi.
pre 8 godina
E, bas si pametan... Super, najbolje da odmah zapocnes rat.
pre 8 godina
POslao bi ja tebe da zivis u Libiji,Siriji,Iraku ,Avganistanu i zivis u blagostanju koju im taj NATO doneo
pre 8 godina
Poljaci decenijama bili pod Rusima, a sad će B92 komentatori da im objasne šta je dobro po njih.
Nije to za džabe da se Poljska, Baltičke zemlje i ostale zemlje bivšeg Sovjetskog Saveza ili istočnog bloka toliko boje Rusije, znaju vrlo dobro šta ih čeka.
pre 8 godina
Pa Poljska i jeste tampon zona; to joj je i namena.
Ja ne znam šta ovaj gospodin zamišlja? Da su ravnopravni članovi?
Smešno.
pre 8 godina
vase pravo da pozivate da toga bude u Poljskoj! Ali manite se Slovacke i pre svega Ceske koje su naucile iz istorije. Trenutno maksimalno cute i rade samo ono sto njima odogovara.
Poljskoj ako se srlja u konflikt sa Rusijom zaradi interesa nekoga treceg, samo napred.
pre 8 godina
Paranoja..
pre 8 godina
Rusija je izgleda krenula ka imperijalizmu i najveći svetski hegemon je osetio da postoji još neko sem njega. A kad je imperija u pitanju...
pre 8 godina
Srbi pamet u glavu manite se Rusa!!
pre 8 godina
Jadan onaj kome neko drugi stvori ili brani drzavu...
pre 8 godina
@laki78
Pronadji sam odgovor na svoje pitanje. Kako se zivelo u Poljskoj u vreme SSSR-a, a kako sada. U poredjenju sa tim vremenima ovo je blagostanje.
pre 8 godina
Ovi idu mecki na rupu.. Aman Poljaci vi ste Slaveni kao i Rusi, i taj pecat ce te nositi do kraja zivota.. zapamtite to..a Kaliningrad vam je blizu..
pre 8 godina
citam komentare i nemogu se nacuditi. pa da je vas rusofole srbijanske isto gazilo i ubijali kao sto je njih. tzv. sssr i vi bi tako razmisljali.
sta je Srbiji uradio Nato to je Poljacima uradio sssr znaci Rusi...
pre 8 godina
Poljaci su definitivno dobitnici nakon pada Berlinskog zida. Ekonomija im je sve jaca, a time i uticaj u EU. uopste me nece cuditi ako u narednih 10 godina budu jedan od najznacajnijih faktora u Evropi. Uz Nemacku i Francusku. Poljaci su vredan i uporan narod, spreman da uci na svojim greskama. Za razliku od Srbije, koja je izgubila uzasno mnogo vremena, ali i ljudi. Toliko mnogo da je to nenadoknadiv gubitak.
pre 8 godina
Prosto je neverovatno kolika je jagma da se postane meta ruskih projektila. Ako pogledamo globus, videćemo toliko zemalja NATO, njihovih vazala i okupiranih oblasti da je svima jasno ko je ovde agresor. A Rusija ne sme da brani ni svoj narod? Briljantnom akcijom u Južnoj Osetiji 2008. Rusija je sprečila genocid, koji bi bio izvršen u potpunoj medijskoj tišini. Treba se vratiti u 1999. da bi se videlo kako bi izgledao svet pod apsolutnom NATO dominacijom. Mislite o tome.
pre 8 godina
Ovakvim politicarima glasaci daju svoj glas!? U slucaju stvarne ratne eskalacije po tim bazama se nece delovati klasicnim naoruzanjem vec taktickim nuklearnim oruzjem... i onda adio Poljskoj kao teritoriji iole pogodnoj za zivot, stanovnistvo ce takodje biti vise izginulo i kontaminirano nego da je takticka nuklearka pukla 500km dalje na zapad. A sto se tice klasicnih ratnih akcija Rusija nema snage ni da zavrsi rat u Ukrajini a kamoli da krene na neku drzavu gde nema ruskog stanovnistva.
pre 8 godina
Zar ovaj stvarno misli, da jih Amerikanci i Nemci smatraju zapadnjacima?Što se prebacivanja tiče mogu samo pojedinačno da se prebace kao "gastarbajteri", a ostalo neka zaboravi, zapadu su oni baš tu potrebni da, ako neko dobije po njušci, to su oni!
pre 8 godina
Alo Dudo,jel ti misliš da je to slučajno tako? E Dudo naivčino.
pre 8 godina
Posle ovakve retorike, kako covek da se nada da ce biti mira ?
pre 8 godina
Novi predsednik Poljske Andržej Duda pozvao je NATO da rasporedi još trupa i da formira nove baze, kako u Poljskoj, tako i u ostalim zemljama centralne Evrope.
Odsustvo svake logike, dobre namere i poznavanja istorije. Poljaci su mnogo puta kroz istoriju ratovali sa Rusima. Mnogo cesce su okupirali ruske teritorije nego Rusi poljske. Cak su u takozvanim smutnim vremenima uspeli i svog cara da postave na ruski presto. A sve to zarad sirenja katolicanstva. Dakle, besmisleni ratovi u kojima su, kad se podvuce crta posle vise vekova borbi, Poljaci izvukli deblji kraj. I sad je ovaj nasao da "cacka mecku" i stavlja sopstveni narod na nisan zarad nekog drugog, samo sto to sada nije katolicka crkva vec NATO.
pre 8 godina
U istoj recenici NATO i ruske imperijalisticke zelje?? :D
Genijalno. Malo smeha za kraj nedelje...
pre 8 godina
Nema niceg jaceg od kompleksa nize vrednosti.
Poljaci, vi ste Sloveni, uvek cete biti Sloveni, a i onda kada budete hteli da postanete veci Nemci od Nemaca, i dalje ce vas Nemac smatrati slovenskom ******.
Svaki put kada ste bili izricito protiv Rusije gubili ste drzavu, i milione svojih. Spustite se na zemlju i shvatite da vise od prehrambene zemlje za Germane nikada necete biti.
pre 8 godina
E naivni Poljaci prizivate đavola...
pre 8 godina
naravno da je nemacka granica i pustice vas niz vodu kad krene haos... sve centralno i istocno evropske zemlje.... i ja koliko se secam jedini imperijalisti ovde su francuska, belgija, holandija, spanija, engleska.... sta su sve porobili i ubili kroz vekove....
pre 8 godina
“NATO još nije ništa uradio da Poljsku prebaci sa istoka na zapad.“
E moj Duda, Duda... Ti bi da menjaš granice!
pre 8 godina
Земље Источног блока нису примљене у НАТО и ЕУ да би биле равноправне, већ за топовско месо и радну снагу. То Пољаци никако да прихвате мада се већ генерацијама труде западњацима увуку што дубље у ону ствар.
pre 8 godina
POslao bi ja tebe da zivis u Libiji,Siriji,Iraku ,Avganistanu i zivis u blagostanju koju im taj NATO doneo
pre 8 godina
Prosto je neverovatno kolika je jagma da se postane meta ruskih projektila. Ako pogledamo globus, videćemo toliko zemalja NATO, njihovih vazala i okupiranih oblasti da je svima jasno ko je ovde agresor. A Rusija ne sme da brani ni svoj narod? Briljantnom akcijom u Južnoj Osetiji 2008. Rusija je sprečila genocid, koji bi bio izvršen u potpunoj medijskoj tišini. Treba se vratiti u 1999. da bi se videlo kako bi izgledao svet pod apsolutnom NATO dominacijom. Mislite o tome.
pre 8 godina
U istoj recenici NATO i ruske imperijalisticke zelje?? :D
Genijalno. Malo smeha za kraj nedelje...
pre 8 godina
Nema niceg jaceg od kompleksa nize vrednosti.
Poljaci, vi ste Sloveni, uvek cete biti Sloveni, a i onda kada budete hteli da postanete veci Nemci od Nemaca, i dalje ce vas Nemac smatrati slovenskom ******.
Svaki put kada ste bili izricito protiv Rusije gubili ste drzavu, i milione svojih. Spustite se na zemlju i shvatite da vise od prehrambene zemlje za Germane nikada necete biti.
pre 8 godina
Brzo će i ovaj biti Potrošenko.
pre 8 godina
Pa Poljska i jeste tampon zona; to joj je i namena.
Ja ne znam šta ovaj gospodin zamišlja? Da su ravnopravni članovi?
Smešno.
pre 8 godina
Kakvi su ovo sateliti maloumni ? Pa da li stvarno neko vjeruje da će Rusi krenuti na Poljsku?
pre 8 godina
Novi predsednik Poljske Andržej Duda pozvao je NATO da rasporedi još trupa i da formira nove baze, kako u Poljskoj, tako i u ostalim zemljama centralne Evrope.
Odsustvo svake logike, dobre namere i poznavanja istorije. Poljaci su mnogo puta kroz istoriju ratovali sa Rusima. Mnogo cesce su okupirali ruske teritorije nego Rusi poljske. Cak su u takozvanim smutnim vremenima uspeli i svog cara da postave na ruski presto. A sve to zarad sirenja katolicanstva. Dakle, besmisleni ratovi u kojima su, kad se podvuce crta posle vise vekova borbi, Poljaci izvukli deblji kraj. I sad je ovaj nasao da "cacka mecku" i stavlja sopstveni narod na nisan zarad nekog drugog, samo sto to sada nije katolicka crkva vec NATO.
pre 8 godina
U realnosti je ovo jos jedan od placenika zapada koji je pre ovog govora, dobio telefonske instrukcije od Obame ili Netanjahua sta bi trebalo da izgovori.
Cipras, Vucic, ovaj... zbog tih pojedinaca i vlada, cele drzave se upropascavaju. Ali narod mora da reaguje.
pre 8 godina
Zasto se ljudi iz ovih okupiranih drzavica toliko loze da imaju stranu cizmu na svom tlu meni nije jasno.Oterali Ruse posle 50 godina a sad placu da ih gaze Ameri narednih 50.Zar je Poljskoj toliko tesko da kao zemlja nezavisno vodi svoju politiku i svoju odbranu?Nisu mala zemlja,mogli bi da samo stalno odbrane svoju bezbednost,razvijaju vojnu industriju kao nekad SFRJ a ne da igraju po NATO diktatu,kupuju oruzje sa zapada i samim time glume goluba za odstrel u ocima Rusa.Usput mislim da Rusi nemaju pretenzija ka Poljskoj i da ih ovakav govor i piltronstvo prema Zapadu jedino ugrozava.Taj isti Nato naravno da gleda interese zapadnuh clanica a Poljaci to nisu.
pre 8 godina
Paranoja..
pre 8 godina
naravno da je nemacka granica i pustice vas niz vodu kad krene haos... sve centralno i istocno evropske zemlje.... i ja koliko se secam jedini imperijalisti ovde su francuska, belgija, holandija, spanija, engleska.... sta su sve porobili i ubili kroz vekove....
pre 8 godina
Posle ovakve retorike, kako covek da se nada da ce biti mira ?
pre 8 godina
E naivni Poljaci prizivate đavola...
pre 8 godina
Jadan onaj kome neko drugi stvori ili brani drzavu...
pre 8 godina
poljake ce ionako neko razbiti,a tako im i treba,poljska drzava se nalazi na nemackoj zemlji i to joj oni nece oprostiti a kad se poljska bude delila svako ce uzeti svoj deo
pre 8 godina
Zar ovaj stvarno misli, da jih Amerikanci i Nemci smatraju zapadnjacima?Što se prebacivanja tiče mogu samo pojedinačno da se prebace kao "gastarbajteri", a ostalo neka zaboravi, zapadu su oni baš tu potrebni da, ako neko dobije po njušci, to su oni!
pre 8 godina
“NATO još nije ništa uradio da Poljsku prebaci sa istoka na zapad.“
E moj Duda, Duda... Ti bi da menjaš granice!
pre 8 godina
Gospodine Duda, krajem 1980tih godina kada je Gorbacov pristao na razbijanje Varsavskog pakta i SSSR-a, NATO (tj. SAD) su mu obecali da se nece sirit na istok prema Rusiji. Kao sto vidimo - SAD nisu odrzale obecanje. Zatim, po tom dogovoru NATO ne sme da ima stalne snage na Ruskim granicama. I kao glavna stvar - pogledajte mape kroz vreme. Normalna osoba vidi da se NATO pakt KONSTANTNO SIRI, a da se Varsavski pakt raspao, da se SSSR raspao, i da je ostala samo Rusija opkoljena Nato snagama. E da, reci cete da je to demokratski da drzave same biraju da li ce u Nato. Tacno. A onda se setite kada je Kuba 1960tih htela na stranu SSSR-a - Kenedi je hteo da zapocne rat zato sto je SSSR vojska htela da se nastani na Kubi i instalira rakete. Normalna osoba vidi da su to dvostruki standardi.
pre 8 godina
Niko ne mrzi Ruse kao Poljaci...
pre 8 godina
Alo Dudo,jel ti misliš da je to slučajno tako? E Dudo naivčino.
pre 8 godina
ironija
pre 8 godina
bas je ovo smesno :) Ruske imperijalisticke zelje!? mislim Rusija je uzela Krim,ali Krim je bio njihov.. Kosovo nikad nije bilo Americko,a danas jeste!
pre 8 godina
Koga zmija ujede, i guštera se plaši.
pre 8 godina
Prijatelju, prerano si ti krenuo ostro pa na prvu nogu! Tek si utrcao na teren,a utakmica se igra 90 minuta pa produzeci pa penali. Razmisli da ne izgubis pre vremena!?
pre 8 godina
samo treba neko da plati sve to...
pre 8 godina
a kako bi bilo da ne padate ponovo u robstvo, nego da zivite malo kao samostalna drzava.
pre 8 godina
vase pravo da pozivate da toga bude u Poljskoj! Ali manite se Slovacke i pre svega Ceske koje su naucile iz istorije. Trenutno maksimalno cute i rade samo ono sto njima odogovara.
Poljskoj ako se srlja u konflikt sa Rusijom zaradi interesa nekoga treceg, samo napred.
pre 8 godina
Zbog NATO baza blizu Ruske granice Rusi se ovako ponasaju i ovaj sad zeli nove baze da otvori pa to ce samo gore da bude.
I ocigledno je da NATO pakt misli da imperijalizam je previlegija samo za njih nikog drugog.
pre 8 godina
Ovi idu mecki na rupu.. Aman Poljaci vi ste Slaveni kao i Rusi, i taj pecat ce te nositi do kraja zivota.. zapamtite to..a Kaliningrad vam je blizu..
pre 8 godina
Ovakvim politicarima glasaci daju svoj glas!? U slucaju stvarne ratne eskalacije po tim bazama se nece delovati klasicnim naoruzanjem vec taktickim nuklearnim oruzjem... i onda adio Poljskoj kao teritoriji iole pogodnoj za zivot, stanovnistvo ce takodje biti vise izginulo i kontaminirano nego da je takticka nuklearka pukla 500km dalje na zapad. A sto se tice klasicnih ratnih akcija Rusija nema snage ni da zavrsi rat u Ukrajini a kamoli da krene na neku drzavu gde nema ruskog stanovnistva.
pre 8 godina
Mnogo plitko antiruskih komentara: Varsavski blok ne bi nastao da nije bilo Dr. sv. rata/Hitlera i u nastavku blokovskih podela (inicijalna odgovornost "Zapada"); SSSR nije isto sto i Rusija, Staljin je bio Gruzijac, Poljaci su desetinama puta tokom istorije imperojalno napadali Ruse (pod izgovorom - katolicki interesi) i sl. Rusi su naravno takodje velika i "nezgodna" drzava, ali nista drugaciji od nekolicine slicnih u svetu. Zato, umesto jeftinih moralnih pridika, knjige u sake pa posle komentarisi
pre 8 godina
E, bas si pametan... Super, najbolje da odmah zapocnes rat.
pre 8 godina
Nakon godina zivljenja u Poljskoj, mozete steci samo jedan utisak: nacija opterecena svojim istorijskim nasledjem, plemickim poreklom i geopolitickom pozicijom.
Neverovatno je da ni dan-danas ne shvataju da bi sa 40 miliona stanovnika bilo gde u Evrope zaista i bili vazni, ali ovako - bili su, i ostali samo teritorija kojoj Rusi i Nemci pomeraju levo-desno 500km, evo vec vekovima. Za Amerikance ni ne postoje - dovoljno je reci da su i dalje jedina zemlja EU kojoj su potrebne vize za ulazak u SAD.
Pravo je pitanje kako ce buducim generacijama izgledati danasnja poljska pro-americka, pseudo-mirotvorna, prometejska i antislovenska retorika.
Nadam se - zalosno.
pre 8 godina
Stop gvozdenoj cizmi, 14. avgust 2015 11:06)
A ti zaboravljas nase stradanje od strane Nemacke i evropskih ekipa...znamo mi odlicno sta je NATao,Rajh i ostala kultura
pre 8 godina
Ove "pametnice" sto se cude Poljacima zbog straha od Rusije treba potsetiti da je Poljska bila 50 godina pod Rusijom i da mnogo bolje od nasih uspaljenika znaju kako to izgleda.
pre 8 godina
Cega se pametan stidi, budala se ponosi.
pre 8 godina
Земље Источног блока нису примљене у НАТО и ЕУ да би биле равноправне, већ за топовско месо и радну снагу. То Пољаци никако да прихвате мада се већ генерацијама труде западњацима увуку што дубље у ону ствар.
(25 година касније, 14. avgust 2015 10:13)
samo se vi obmanjujte: danasnja poljska je naspram nas kao svajcarska, obidji i varsavu i istocnu provinciju ka rusiji pa ces da vidis kako narod zivi i kakvim se putevima vozi, u kakvim kolima. sve istocne drzave koje su usle u uniju su prosperirale, od ceske do bugarske. jel ti dolaze danas rumuni i bugari fizikalci da mesaju malter za 15 maraka-eura na dan? secas li se koliko ih je bilo u rejonu nis- pozarevac-beograd? e pa nema vise - danas skoro samo tupi srbin radi za te novce. i pljuje evropsku uniju na sav glas.
pre 8 godina
Poljaci decenijama bili pod Rusima, a sad će B92 komentatori da im objasne šta je dobro po njih.
Nije to za džabe da se Poljska, Baltičke zemlje i ostale zemlje bivšeg Sovjetskog Saveza ili istočnog bloka toliko boje Rusije, znaju vrlo dobro šta ih čeka.
pre 8 godina
Poljska opet pravi iste greske kao pred 2 svetski rat!
pre 8 godina
@nedic
Poljaci su treci narod na svetu po broju zrtava od nemackog nacizma posle Jevreja i Rusa. Eto cisto da se iznesu neke cinjenice
pre 8 godina
vaša sudbina je kao i naša. Krv prolivamo za tuđe interese. Bilo bi vam bolje da omekšavate sukob, iako ste u eu, rusi su vam veoma značajan partner, a i rusima na zapad i nato-u na istok put vodi poreklo poljske.
pre 8 godina
@milun
istu paralelu mozes povuci sa kvalitetom zivota u sssr i danasnjoj rusiji. ljudi nikako da shvate da sssr nije bila rusija, isto kao sto sfrj nije bila srbija.
pre 8 godina
sale@,
"Ove što negiraju da postoji Putinov imperijalizam pitam kako nazvati okupaciju deliva nezavisne države Gruzije.Južna Osetija i Abhazija.Kako nazvati aneksiju Krima i okupaciju trećine Donbasa u Ukrajini?"
Kad već ne znaš, a ja sam jedan od onih koji jasno i s činjenicama negiram "Putinov imperijalizam", evo da ti objasnim: kao i Jugoslavija, koja se raspala po šavovima po kojima NIJE napravljena i nastala, jer su Srbi imali pravo da iz Jugoslavije iznesu ono šta su u nju uneli - ili pravo i pravda ne važe, tako je i sa Sovjetskim savezom, i narodom koji je bio dominantan u njemu - Rusima - jer se SSSR "raspao" po veštačkim linijama koje su komunisti, a ne narod, crtali, pa je tako, u to vreme, izvan Rusije ostalo ni manje ni više već PREKO 25 miliona Rusa! Od toga su glavnina bili svoji na svome, ali su ih crtanjem Lenjina, Staljina i Hruščova - "rasejavali" po "bratskim republikama".
Sve pomenute teritorije, Krim, Osetiju, Abhaziju, Donbas, Baltičke republike, Kavkaz - su u SSSR uneli Rusi - to je njihovo, što po nacionalnom sastavu, što kao ratni plen nakon sloma fašizma!
Kapiraš? Ili ti treba crtati? Hehe.
Valjda znaš: Rusi nisu maleni Srbi, s njima se nije šaliti.
pre 8 godina
Poljaci su definitivno dobitnici nakon pada Berlinskog zida. Ekonomija im je sve jaca, a time i uticaj u EU. uopste me nece cuditi ako u narednih 10 godina budu jedan od najznacajnijih faktora u Evropi. Uz Nemacku i Francusku. Poljaci su vredan i uporan narod, spreman da uci na svojim greskama. Za razliku od Srbije, koja je izgubila uzasno mnogo vremena, ali i ljudi. Toliko mnogo da je to nenadoknadiv gubitak.
pre 8 godina
@laki78
Pronadji sam odgovor na svoje pitanje. Kako se zivelo u Poljskoj u vreme SSSR-a, a kako sada. U poredjenju sa tim vremenima ovo je blagostanje.
pre 8 godina
Poljak je u pravu. NATO treba agilnije da reaguje na pretnju Istocnoj Evropi koju Kremlj predstavlja.
pre 8 godina
Apsolutne SVE slovenske zemlje i SVI pravoslavni narodi zele u evropsku porodicu i zaziru od Putinove neokolinijalne politike. Samo je Srbi podrzavaju. Izuzetak su samo Srbi koji podrzavaju Putina. Cak se i diktator Lukasenko udaljio od Putina. Ali dobro, s kim si , takav si.
pre 8 godina
Rusi su tri puta komadali Poljsku u 18. stoljeću.
Lenjin je napao Poljsku, kao osvetu za taj poraz uslijedio je Staljinov masakr u Katinskoj šumi u drugom svjetskom ratu gdje su ciljano pobili intelektualce i sav oficirski kadar koji je sudjelovao u poljskoj pobjedi 20 godina ranije.
Da ne govorimo o "puštanju" Varšavskog ustanka i 45 godina sovjetskog terora...
Inače, Ameri, Njemačka i Francuska su devedesetih bili protiv članstva Poljske i baltičkih zemalja u NATO paktu, sprdali su se sa njihovom "iracionalnom paranojom" kada su govorili da će kad-tad ruski imperijalizam ponovno iskrsnuti i krenuti na zapad...
Poljska je od pada berlinskog zida povećala kupovnu moć 11 puta dok je Ukrajina koja je bila pod ruskim kolaboracionističkim režimom ostala na razini SSSR-a.
Zato ih i Rusi toliko mrze - što su kao Estonci napravili uređenu ekonomski uspješnu državu, što Rusima nikada nije uspjelo, usprkos svom prirodnom bogatsvu.
A kako Rusi znaju dobro sa ekonomijom kada si pod njihovom vlašću vidimo kako je bilo "dobro" zemljama Istočnom Bloka i kako je sada "dobro" u Bjelorusiji...
Nije vam Rusofili čudno da baš nitko u susjedstvu osim par diktatora kao Lukašenko i Nazurbajev ne želi imati ništa sa Rusijom? Baš nitko? Pa nisu valjda baš svi "fašisti"?
pre 8 godina
čovek treba da pazi šta želi....neke od tih želja mogu da mu se ostvare
pre 8 godina
Rusija ne sme sebi da dozvoli da Nato pravi baze uz njihovu granicu, i to je jedini razlog što Putin tako reaguje. Jer te Nato baze predstavljaju opasnost po ruski nuklearni program (defanzivi i ofanzivni), na taj način što nemaju vremena da uzvrate eventualni nuklearni udar. Nije isto ako se raketa na Moskvu pošalje iz SAD ili iz Ukrajine. Tako ni Kenedi nije dozvolio postavljanje ruskih raketa na Kubu, pa je svet bio na ivici nuklearnog rata.
pre 8 godina
I sad je ovaj nasao da "cacka mecku" i stavlja sopstveni narod na nisan zarad nekog drugog, samo sto to sada nije katolicka crkva vec NATO.
(cudim mu se, 14. avgust 2015 09:54)
I dalje je to katolicka crkva. Nista se nije promijenilo.
pre 8 godina
Ove što negiraju da postoji Putinov imperijalizam pitam kako nazvati okupaciju deliva nezavisne države Gruzije.Južna Osetija i Abhazija.Kako nazvati aneksiju Krima i okupaciju trećine Donbasa u Ukrajini?
pre 8 godina
citam komentare i nemogu se nacuditi. pa da je vas rusofole srbijanske isto gazilo i ubijali kao sto je njih. tzv. sssr i vi bi tako razmisljali.
sta je Srbiji uradio Nato to je Poljacima uradio sssr znaci Rusi...
pre 8 godina
@Tomislav HR
U pravu si delimično, ostoji još jedan dogovor koji je prekršen a to je nasilno svrgavanje predsednika Ukrajine koji je pobedio na demokratskim izborima. Zašto je baš njega narod izabrao bioga pitaj, gledaj koje i mi biramo...
@sale
ja ne negiram, ali moraš da Američki spisak je dosta duži i krvaviji, Libija, Irak 2x, Avganistan, pa i sSirija, Jugoslavija ... sve do San Salvadora, Vijetanama itd
pre 8 godina
I sad ćemo mi opet da se zaluđujemo, dok gospoda karta šaha sa ljudskim životima.
pre 8 godina
Gospodine Duda, krajem 1980tih godina kada je Gorbacov pristao na razbijanje Varsavskog pakta i SSSR-a, NATO (tj. SAD) su mu obecali da se nece sirit na istok prema Rusiji.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Brica, 14. avgust 2015 11:02)
Nije istina. Kod raspada SSSR-a nikada ništa nije bilo obećano Gorbačevu. To je Putinova propaganda - izmislili su petnaest godina kasnije da je bio "usmeni" dogovor koji su kao šatro zapadnjaci prekršili.
Jedini dokument koje je potpisan od strane Rusije i SAD-a je Budimpeštanski memorandum koji garantira teritorijalni integritet Ukrajine.
Toliko o prekršenim dogovorima.
pre 8 godina
Imperijalisticke zelje? Covjek je predsjednik zemlje koja je kroz svoju istoriju primjenjivala jednu jedinu politiku prema Rusiji - rat i otimanje teritorije. Takodje jedna od zemalja koja je presla iz Varsavskog u NATO pakt. Tj. direktno pomogla sirenju jedinog imperijalizma koji trenutno postoji - americkgog.
pre 8 godina
Srbi pamet u glavu manite se Rusa!!
pre 8 godina
Човјече боље ти је да гледаш шта ће те са тим јабукама које Руси неће да купе .
pre 8 godina
Kod Poljaka je mržnja prema Rusiji i Rusima toliko velika da je svaki komentar na ovakve budalaštine izliušan. Sva sreća da nasuprot ruskim imperijaloističkim težnjama imamo američko oslobodilačko demokratsko "oslobadjanje" sveta. Kao posledicu te "slobode" trenutno imamo navalu od oko 5 miliona izbeglica iz tih "oslobodjenih" država. Uprkos svojim zavojevačko-imperijalističkim namerama Rusi još uvek nisu došli na granice SAD, mada ih Poljaci, u svojoj mržnji, već vide u "Beloj kući".
pre 8 godina
u prevodu,dodjite okupirajte nas jos vise. da covjek ne vjeruje svojim ocima i usima... prije pola vijeka bi svaka puska bila na gotovs da strana cizma kroci na domace tlo a danas ih pozivaju da se mnoze,da otvaraju baze...
pre 8 godina
Zoc@, U procentima žrtve izgledaju ovako:
1. Poljska - svaki četvrti GRADJANIN.
2. Jugoslavija - svaki osmi i
3. Rusija - svaki dvanaesti.
Ali, u Poljskoj je 96% žrtava - JEVREJI, a manje od 8%, ili tek svaki 32, Poljak.
U Jugoslaviji je slična situacija: 94% postadalih su - SRBI.
U Rusiji su takođe iznad 90% - RUSI.
U brojkama: Rusa blizu 30 miliona, Srba nešto blizu 2 miliona, Poljaka nešto manje od 1 milion!
U stvari, svaki TREĆI Srbin...
I, na kraju, ili na početku - Jevreja između 5 i 7 miliona. Ali, poljski Jevreji su pobijeni sa skoro 100%...
Treba upamtiti: skoro trećinu žrtava na Srpskoj strani su izazvali "saveznici" u besomučnim bombardovanjima nakon su Nemci prestali pružati organizovan otpor, ali i u sumanutoj operaciji "Sremski front"!
pre 8 godina
Budala. Oni treba da budu meso koje ce primiti prvi ruski udar dok se Ameri, Nemci, Englezi i Francuzi priberu i kapituliraju bez rata.
pre 8 godina
Izgleda da si bio slab iz istorije, jer bi vec shvatio da jr bolje imati russe za saveznike, nego za protivnika. Ako bi zagustelo od Nato nema ni N
pre 8 godina
Rusija je izgleda krenula ka imperijalizmu i najveći svetski hegemon je osetio da postoji još neko sem njega. A kad je imperija u pitanju...
pre 8 godina
hm, pa da nije bilo Rusa poljaci nikada ne bi imali svoju državu.
pre 8 godina
Ruske imperijalističke želje? Kaže čovek i ostane živ.
pre 8 godina
Neki ne mogu da shvate da Rusija nije vise SSSR (i da SSSR u politickom smislu nije bila Rusija) i da nema vise nikave pretenzije da siri bilo kakve ideologije. Rusija je danas kapitalisticka zemlja i vojna velesila sa svojim legitimnim interesima. Naravno, da ne postoji ni promil sanse da Rusija okupira Poljsku - sta ce im? Votke i huligana imaju Rusi vise nego dovoljno, a ne mislite valjda sa su Rusi toliko ludi i mazohisticni da ce da pokusaju da integrisu 40 miliona frustriranih Poljaka u Rusiju? Poljska Rusiju interesuje samo kao geostrateska cona - a ironija(koju ocigledno ovaj Dudek ne razume ili razume pa mu je rat cilj) je da sto vise Poljska zvala NATO na svoj teritorij to vise ce se Rusija (odnosno njeni raketni sistemi) interesovati za Poljsku.
pre 8 godina
Našli jadni i bedni srpski rusofili da komentarišu jedne Poljake koji su za samo 20 godina od jedne, za nas bedne države, postali Švedska ili Švajcarska za naše uslove. Ali tako to biva kad iz zemlje na ovaj ili onaj način oteraš sav pametan i školovan kadar a onda naravno ostanu svi krezavi što po ceo dan grle flašu piva ispred lokalne prodavnice i bistre svetsku politiku i drže Putinovu sliku u novčaniku. Onda su ovi maloumni komentari potpuno očekivani.
pre 8 godina
Tako je suprotstaviti se ruskom imperijalizmu uvek i na svakom mestu !
pre 8 godina
Imali su Poljaci 45 godina Ruse na vratu i to im je dosta!
pre 8 godina
Ajd ostavimo se tog opravdanja da je Krim dat Ukrajini pa ga sad vraća natrag.Krim je deo članice UN Ukrajine. Ona Krim smatra okupiranim i po međunarodnom pravu to jeste tako.Ruskom ligikom o vraćanju teritorija bi Vojvodina trebala da se vrati Mađarskoj, Istra Italiji a npr Novi Pazar Turskoj jer je do 1912.bio Turski.Losa logika!
pre 8 godina
Ovde uopste nije poenta pretnja od Rusa. Niko ne misli da ce biti zapocet neki novi svetski rat.
Razlog za prizivanje baza je mnogo jednostavniji - novac. Baze generisu poslove. Treba ih izgraditi, treba ih odrzavati, vojka trosi novac van baze, baza kupuje struju, gas, naftu... Novac!
pre 8 godina
Kakva suluda zamena teza...
pre 8 godina
Rusi su Kavkaz, Pribaltik i Ukrajinu okupacijom uneli u SSSR.Ukrajina je so 1921.godine bila nezavisna državs koja je u krvi ugašena.Tada je iz Ukrajine deportovano oko 8 miliona ukrajinaca a u genocidu Golodomoru je Moskva ubila oko 4 miliona ljudi u Ukrajini.
(stefan, 14. avgust 2015 12:39)
Ne pocinje istorija 1921. SSSR je izasao iz rata 1917. nakon revolucije i gradjanskog rata. 1918. se zvanicno zavrsio I svetski rat, a nakon toga je Poljska dobila nezavisnost. I ubrzo je iskoristila priliku da napadne SSSR i preotme pojedine teritorije. To se desilo te 1921. koju pominjes. Britanija je sve to podrzala. A u gotovo celoj istoriji na teritoriji danasnje Ukrajine su pretezno ziveli Rusi. Dobar deo njih je nasilno pokrstavan i tako se stvorila danasnja ukrajinska nacija. Prva prava ruska drzava nastala je na teritoriji danasnje Ukrajine.
pre 8 godina
"Ako, je tako, onda ispada da ste 5. oktobra nasilno srušili demokratski izabranog predsjednika Miloševića. "
Mi smo se zajebali tad a Ukrajina tek sad.
pre 8 godina
POslao bi ja tebe da zivis u Libiji,Siriji,Iraku ,Avganistanu i zivis u blagostanju koju im taj NATO doneo
(dzoni, 14. avgust 2015 10:11)
poslao bih ja tebe u tzv."novorosiju" da zivis u blagostanju koje im ta rusija donela
pre 8 godina
@Tomislav HR
U pravu si delimično, ostoji još jedan dogovor koji je prekršen a to je nasilno svrgavanje predsednika Ukrajine koji je pobedio na demokratskim izborima. Zašto je baš njega narod izabrao bioga pitaj, gledaj koje i mi biramo...
(Paor, 14. avgust 2015 12:07)
Ako, je tako, onda ispada da ste 5. oktobra nasilno srušili demokratski izabranog predsjednika Miloševića.
Budući da u slučaju nasilnog prevrata vlasti u nekoj zemlji po Rusima međunarodni sporazumi sa tom zemljom ne vrijede onda ne vrijedi ni sporazum iz Rambuijea jer ga je Milošević potpisao, pa su vam potpuno legalno uzeli Kosovo...
Dakle možete govoriti da je Kosovo vaše a Krim ruski. Ili podržavate braću Ruse ili hoćete natrag Kosovo.
pre 8 godina
Poljaci decenijama bili pod Rusima, a sad će B92 komentatori da im objasne šta je dobro po njih.
Nije to za džabe da se Poljska, Baltičke zemlje i ostale zemlje bivšeg Sovjetskog Saveza ili istočnog bloka toliko boje Rusije, znaju vrlo dobro šta ih čeka.
(profesionalni_amater, 14. avgust 2015 10:52)
Mislim, da se varaš. Pogrešno su procjenili geopolitiku, Rusi če uvjek biti na njihovoj granici a Jenkiji če nekog dana morati otiči. Ako bi se setili kako jim je bilo pod Rusima, onda jih ne bi provocirali, nego bi se ponašali prema njima kao Finska, dobro susjedski. Doči če i dan revanše a tada če se i Poljaci spreobrnuti.
pre 8 godina
Rusi su Kavkaz, Pribaltik i Ukrajinu okupacijom uneli u SSSR.Ukrajina je so 1921.godine bila nezavisna državs koja je u krvi ugašena.Tada je iz Ukrajine deportovano oko 8 miliona ukrajinaca a u genocidu Golodomoru je Moskva ubila oko 4 miliona ljudi u Ukrajini.
pre 8 godina
(Tomislav HR, 14. avgust 2015 12:50) nije milosevic pobedio na izborima nego nije hteo da prizna poraz i trazio da se izbori poniste.
pre 8 godina
Можда нисте знали али Совјетски савез не постоји већ двадесетак година.
pre 8 godina
@ Zoc
Vrlo pazljivo treba citati istoriju
Poljska je dala mnogo zivota u II sv. ratu, treci su po zrtvama
To je istina
Ali, te zrtve nisu bili Poljaci, to su bili u ogromnoj vecini Jevreji, poljski gradjani
A ako bas volis da citas nesto o II sv. ratu pronadji podatke o 1000 za jednog (SSSR, Kijev), 100 za jednog (Kragujevac)
Da li je bilo XYZ za jednog u Poljskoj, Ceskoj, Francuskoj...?
Inace: Poljska u mom srcu, u mom srcu mazurka. Poljska, nikiad nije, nikad nije dala Kvislinga
Konjicom su jurisali na nemacke tenkove
pre 8 godina
Imam par pitanja.Kako oni koji su vodeca sila u svetu ,bez obzira da li ih zvali zapad ,Amerika,bankari ,kraljevske porodice,jezuti ,cionisti ,nastupaju tako slozno ili mi se samo cini?Kako medju njima nema neke vece opstrukcije?Koji su im mehanizmi opstanka?Da li mogu gradjani iz celog sveta da uz pomoc nekakvih peticija ,pravnih akata zatraze u nekoj medjunarodnoj instituciji ukidanje vojne idustrije,unistavanje naoruzanja i ukidanje legitimiteta ratovanja?(Znam da je ovo pitanje filozofski kompleksno zbog same prirode coveka).Ako ne, onda znamo kome i zasto sve to odgovara.Sve ostale price su samo licemerne price na tu temu.
pre 8 godina
@milun
istu paralelu mozes povuci sa kvalitetom zivota u sssr i danasnjoj rusiji. ljudi nikako da shvate da sssr nije bila rusija, isto kao sto sfrj nije bila srbija.
(Zoc, 14. avgust 2015 11:26)
Milun rusofo i misle, da Rusi gladuju, i da su još siromašniji.
pre 8 godina
Њему жао што још нису постали нуклеарна мета?!
pre 8 godina
ko trazi djavola,naci ce ga
pre 8 godina
Poljak je u pravu. NATO treba agilnije da reaguje na pretnju Istocnoj Evropi koju Kremlj predstavlja.
pre 8 godina
Ove "pametnice" sto se cude Poljacima zbog straha od Rusije treba potsetiti da je Poljska bila 50 godina pod Rusijom i da mnogo bolje od nasih uspaljenika znaju kako to izgleda.
pre 8 godina
poljake ce ionako neko razbiti,a tako im i treba,poljska drzava se nalazi na nemackoj zemlji i to joj oni nece oprostiti a kad se poljska bude delila svako ce uzeti svoj deo
pre 8 godina
Ovakvim politicarima glasaci daju svoj glas!? U slucaju stvarne ratne eskalacije po tim bazama se nece delovati klasicnim naoruzanjem vec taktickim nuklearnim oruzjem... i onda adio Poljskoj kao teritoriji iole pogodnoj za zivot, stanovnistvo ce takodje biti vise izginulo i kontaminirano nego da je takticka nuklearka pukla 500km dalje na zapad. A sto se tice klasicnih ratnih akcija Rusija nema snage ni da zavrsi rat u Ukrajini a kamoli da krene na neku drzavu gde nema ruskog stanovnistva.
pre 8 godina
Ove što negiraju da postoji Putinov imperijalizam pitam kako nazvati okupaciju deliva nezavisne države Gruzije.Južna Osetija i Abhazija.Kako nazvati aneksiju Krima i okupaciju trećine Donbasa u Ukrajini?
pre 8 godina
Apsolutne SVE slovenske zemlje i SVI pravoslavni narodi zele u evropsku porodicu i zaziru od Putinove neokolinijalne politike. Samo je Srbi podrzavaju. Izuzetak su samo Srbi koji podrzavaju Putina. Cak se i diktator Lukasenko udaljio od Putina. Ali dobro, s kim si , takav si.
pre 8 godina
citam komentare i nemogu se nacuditi. pa da je vas rusofole srbijanske isto gazilo i ubijali kao sto je njih. tzv. sssr i vi bi tako razmisljali.
sta je Srbiji uradio Nato to je Poljacima uradio sssr znaci Rusi...
pre 8 godina
Srbi pamet u glavu manite se Rusa!!
pre 8 godina
Tako je suprotstaviti se ruskom imperijalizmu uvek i na svakom mestu !
pre 8 godina
Poljaci su definitivno dobitnici nakon pada Berlinskog zida. Ekonomija im je sve jaca, a time i uticaj u EU. uopste me nece cuditi ako u narednih 10 godina budu jedan od najznacajnijih faktora u Evropi. Uz Nemacku i Francusku. Poljaci su vredan i uporan narod, spreman da uci na svojim greskama. Za razliku od Srbije, koja je izgubila uzasno mnogo vremena, ali i ljudi. Toliko mnogo da je to nenadoknadiv gubitak.
pre 8 godina
Rusi su tri puta komadali Poljsku u 18. stoljeću.
Lenjin je napao Poljsku, kao osvetu za taj poraz uslijedio je Staljinov masakr u Katinskoj šumi u drugom svjetskom ratu gdje su ciljano pobili intelektualce i sav oficirski kadar koji je sudjelovao u poljskoj pobjedi 20 godina ranije.
Da ne govorimo o "puštanju" Varšavskog ustanka i 45 godina sovjetskog terora...
Inače, Ameri, Njemačka i Francuska su devedesetih bili protiv članstva Poljske i baltičkih zemalja u NATO paktu, sprdali su se sa njihovom "iracionalnom paranojom" kada su govorili da će kad-tad ruski imperijalizam ponovno iskrsnuti i krenuti na zapad...
Poljska je od pada berlinskog zida povećala kupovnu moć 11 puta dok je Ukrajina koja je bila pod ruskim kolaboracionističkim režimom ostala na razini SSSR-a.
Zato ih i Rusi toliko mrze - što su kao Estonci napravili uređenu ekonomski uspješnu državu, što Rusima nikada nije uspjelo, usprkos svom prirodnom bogatsvu.
A kako Rusi znaju dobro sa ekonomijom kada si pod njihovom vlašću vidimo kako je bilo "dobro" zemljama Istočnom Bloka i kako je sada "dobro" u Bjelorusiji...
Nije vam Rusofili čudno da baš nitko u susjedstvu osim par diktatora kao Lukašenko i Nazurbajev ne želi imati ništa sa Rusijom? Baš nitko? Pa nisu valjda baš svi "fašisti"?
pre 8 godina
Земље Источног блока нису примљене у НАТО и ЕУ да би биле равноправне, већ за топовско месо и радну снагу. То Пољаци никако да прихвате мада се већ генерацијама труде западњацима увуку што дубље у ону ствар.
(25 година касније, 14. avgust 2015 10:13)
samo se vi obmanjujte: danasnja poljska je naspram nas kao svajcarska, obidji i varsavu i istocnu provinciju ka rusiji pa ces da vidis kako narod zivi i kakvim se putevima vozi, u kakvim kolima. sve istocne drzave koje su usle u uniju su prosperirale, od ceske do bugarske. jel ti dolaze danas rumuni i bugari fizikalci da mesaju malter za 15 maraka-eura na dan? secas li se koliko ih je bilo u rejonu nis- pozarevac-beograd? e pa nema vise - danas skoro samo tupi srbin radi za te novce. i pljuje evropsku uniju na sav glas.
pre 8 godina
Gospodine Duda, krajem 1980tih godina kada je Gorbacov pristao na razbijanje Varsavskog pakta i SSSR-a, NATO (tj. SAD) su mu obecali da se nece sirit na istok prema Rusiji.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Brica, 14. avgust 2015 11:02)
Nije istina. Kod raspada SSSR-a nikada ništa nije bilo obećano Gorbačevu. To je Putinova propaganda - izmislili su petnaest godina kasnije da je bio "usmeni" dogovor koji su kao šatro zapadnjaci prekršili.
Jedini dokument koje je potpisan od strane Rusije i SAD-a je Budimpeštanski memorandum koji garantira teritorijalni integritet Ukrajine.
Toliko o prekršenim dogovorima.
pre 8 godina
@laki78
Pronadji sam odgovor na svoje pitanje. Kako se zivelo u Poljskoj u vreme SSSR-a, a kako sada. U poredjenju sa tim vremenima ovo je blagostanje.
pre 8 godina
Poljaci decenijama bili pod Rusima, a sad će B92 komentatori da im objasne šta je dobro po njih.
Nije to za džabe da se Poljska, Baltičke zemlje i ostale zemlje bivšeg Sovjetskog Saveza ili istočnog bloka toliko boje Rusije, znaju vrlo dobro šta ih čeka.
pre 8 godina
Земље Источног блока нису примљене у НАТО и ЕУ да би биле равноправне, већ за топовско месо и радну снагу. То Пољаци никако да прихвате мада се већ генерацијама труде западњацима увуку што дубље у ону ствар.
pre 8 godina
Nema niceg jaceg od kompleksa nize vrednosti.
Poljaci, vi ste Sloveni, uvek cete biti Sloveni, a i onda kada budete hteli da postanete veci Nemci od Nemaca, i dalje ce vas Nemac smatrati slovenskom ******.
Svaki put kada ste bili izricito protiv Rusije gubili ste drzavu, i milione svojih. Spustite se na zemlju i shvatite da vise od prehrambene zemlje za Germane nikada necete biti.
pre 8 godina
Prosto je neverovatno kolika je jagma da se postane meta ruskih projektila. Ako pogledamo globus, videćemo toliko zemalja NATO, njihovih vazala i okupiranih oblasti da je svima jasno ko je ovde agresor. A Rusija ne sme da brani ni svoj narod? Briljantnom akcijom u Južnoj Osetiji 2008. Rusija je sprečila genocid, koji bi bio izvršen u potpunoj medijskoj tišini. Treba se vratiti u 1999. da bi se videlo kako bi izgledao svet pod apsolutnom NATO dominacijom. Mislite o tome.
pre 8 godina
Koga zmija ujede, i guštera se plaši.
pre 8 godina
U istoj recenici NATO i ruske imperijalisticke zelje?? :D
Genijalno. Malo smeha za kraj nedelje...
pre 8 godina
POslao bi ja tebe da zivis u Libiji,Siriji,Iraku ,Avganistanu i zivis u blagostanju koju im taj NATO doneo
pre 8 godina
Brzo će i ovaj biti Potrošenko.
pre 8 godina
naravno da je nemacka granica i pustice vas niz vodu kad krene haos... sve centralno i istocno evropske zemlje.... i ja koliko se secam jedini imperijalisti ovde su francuska, belgija, holandija, spanija, engleska.... sta su sve porobili i ubili kroz vekove....
pre 8 godina
Novi predsednik Poljske Andržej Duda pozvao je NATO da rasporedi još trupa i da formira nove baze, kako u Poljskoj, tako i u ostalim zemljama centralne Evrope.
Odsustvo svake logike, dobre namere i poznavanja istorije. Poljaci su mnogo puta kroz istoriju ratovali sa Rusima. Mnogo cesce su okupirali ruske teritorije nego Rusi poljske. Cak su u takozvanim smutnim vremenima uspeli i svog cara da postave na ruski presto. A sve to zarad sirenja katolicanstva. Dakle, besmisleni ratovi u kojima su, kad se podvuce crta posle vise vekova borbi, Poljaci izvukli deblji kraj. I sad je ovaj nasao da "cacka mecku" i stavlja sopstveni narod na nisan zarad nekog drugog, samo sto to sada nije katolicka crkva vec NATO.
pre 8 godina
U realnosti je ovo jos jedan od placenika zapada koji je pre ovog govora, dobio telefonske instrukcije od Obame ili Netanjahua sta bi trebalo da izgovori.
Cipras, Vucic, ovaj... zbog tih pojedinaca i vlada, cele drzave se upropascavaju. Ali narod mora da reaguje.
pre 8 godina
Zar ovaj stvarno misli, da jih Amerikanci i Nemci smatraju zapadnjacima?Što se prebacivanja tiče mogu samo pojedinačno da se prebace kao "gastarbajteri", a ostalo neka zaboravi, zapadu su oni baš tu potrebni da, ako neko dobije po njušci, to su oni!
pre 8 godina
E naivni Poljaci prizivate đavola...
pre 8 godina
Rusija je izgleda krenula ka imperijalizmu i najveći svetski hegemon je osetio da postoji još neko sem njega. A kad je imperija u pitanju...
pre 8 godina
Našli jadni i bedni srpski rusofili da komentarišu jedne Poljake koji su za samo 20 godina od jedne, za nas bedne države, postali Švedska ili Švajcarska za naše uslove. Ali tako to biva kad iz zemlje na ovaj ili onaj način oteraš sav pametan i školovan kadar a onda naravno ostanu svi krezavi što po ceo dan grle flašu piva ispred lokalne prodavnice i bistre svetsku politiku i drže Putinovu sliku u novčaniku. Onda su ovi maloumni komentari potpuno očekivani.
pre 8 godina
Zasto se ljudi iz ovih okupiranih drzavica toliko loze da imaju stranu cizmu na svom tlu meni nije jasno.Oterali Ruse posle 50 godina a sad placu da ih gaze Ameri narednih 50.Zar je Poljskoj toliko tesko da kao zemlja nezavisno vodi svoju politiku i svoju odbranu?Nisu mala zemlja,mogli bi da samo stalno odbrane svoju bezbednost,razvijaju vojnu industriju kao nekad SFRJ a ne da igraju po NATO diktatu,kupuju oruzje sa zapada i samim time glume goluba za odstrel u ocima Rusa.Usput mislim da Rusi nemaju pretenzija ka Poljskoj i da ih ovakav govor i piltronstvo prema Zapadu jedino ugrozava.Taj isti Nato naravno da gleda interese zapadnuh clanica a Poljaci to nisu.
pre 8 godina
Kakvi su ovo sateliti maloumni ? Pa da li stvarno neko vjeruje da će Rusi krenuti na Poljsku?
pre 8 godina
Alo Dudo,jel ti misliš da je to slučajno tako? E Dudo naivčino.
pre 8 godina
Posle ovakve retorike, kako covek da se nada da ce biti mira ?
pre 8 godina
“NATO još nije ništa uradio da Poljsku prebaci sa istoka na zapad.“
E moj Duda, Duda... Ti bi da menjaš granice!
pre 8 godina
Pa Poljska i jeste tampon zona; to joj je i namena.
Ja ne znam šta ovaj gospodin zamišlja? Da su ravnopravni članovi?
Smešno.
pre 8 godina
Paranoja..
pre 8 godina
bas je ovo smesno :) Ruske imperijalisticke zelje!? mislim Rusija je uzela Krim,ali Krim je bio njihov.. Kosovo nikad nije bilo Americko,a danas jeste!
pre 8 godina
Rusi su Kavkaz, Pribaltik i Ukrajinu okupacijom uneli u SSSR.Ukrajina je so 1921.godine bila nezavisna državs koja je u krvi ugašena.Tada je iz Ukrajine deportovano oko 8 miliona ukrajinaca a u genocidu Golodomoru je Moskva ubila oko 4 miliona ljudi u Ukrajini.
pre 8 godina
@Tomislav HR
U pravu si delimično, ostoji još jedan dogovor koji je prekršen a to je nasilno svrgavanje predsednika Ukrajine koji je pobedio na demokratskim izborima. Zašto je baš njega narod izabrao bioga pitaj, gledaj koje i mi biramo...
(Paor, 14. avgust 2015 12:07)
Ako, je tako, onda ispada da ste 5. oktobra nasilno srušili demokratski izabranog predsjednika Miloševića.
Budući da u slučaju nasilnog prevrata vlasti u nekoj zemlji po Rusima međunarodni sporazumi sa tom zemljom ne vrijede onda ne vrijedi ni sporazum iz Rambuijea jer ga je Milošević potpisao, pa su vam potpuno legalno uzeli Kosovo...
Dakle možete govoriti da je Kosovo vaše a Krim ruski. Ili podržavate braću Ruse ili hoćete natrag Kosovo.
pre 8 godina
Stop gvozdenoj cizmi, 14. avgust 2015 11:06)
A ti zaboravljas nase stradanje od strane Nemacke i evropskih ekipa...znamo mi odlicno sta je NATao,Rajh i ostala kultura
pre 8 godina
Ajd ostavimo se tog opravdanja da je Krim dat Ukrajini pa ga sad vraća natrag.Krim je deo članice UN Ukrajine. Ona Krim smatra okupiranim i po međunarodnom pravu to jeste tako.Ruskom ligikom o vraćanju teritorija bi Vojvodina trebala da se vrati Mađarskoj, Istra Italiji a npr Novi Pazar Turskoj jer je do 1912.bio Turski.Losa logika!
pre 8 godina
ironija
pre 8 godina
Imali su Poljaci 45 godina Ruse na vratu i to im je dosta!
pre 8 godina
POslao bi ja tebe da zivis u Libiji,Siriji,Iraku ,Avganistanu i zivis u blagostanju koju im taj NATO doneo
(dzoni, 14. avgust 2015 10:11)
poslao bih ja tebe u tzv."novorosiju" da zivis u blagostanju koje im ta rusija donela
pre 8 godina
Jadan onaj kome neko drugi stvori ili brani drzavu...
pre 8 godina
Mnogo plitko antiruskih komentara: Varsavski blok ne bi nastao da nije bilo Dr. sv. rata/Hitlera i u nastavku blokovskih podela (inicijalna odgovornost "Zapada"); SSSR nije isto sto i Rusija, Staljin je bio Gruzijac, Poljaci su desetinama puta tokom istorije imperojalno napadali Ruse (pod izgovorom - katolicki interesi) i sl. Rusi su naravno takodje velika i "nezgodna" drzava, ali nista drugaciji od nekolicine slicnih u svetu. Zato, umesto jeftinih moralnih pridika, knjige u sake pa posle komentarisi
pre 8 godina
Prijatelju, prerano si ti krenuo ostro pa na prvu nogu! Tek si utrcao na teren,a utakmica se igra 90 minuta pa produzeci pa penali. Razmisli da ne izgubis pre vremena!?
pre 8 godina
Ovi idu mecki na rupu.. Aman Poljaci vi ste Slaveni kao i Rusi, i taj pecat ce te nositi do kraja zivota.. zapamtite to..a Kaliningrad vam je blizu..
pre 8 godina
Gospodine Duda, krajem 1980tih godina kada je Gorbacov pristao na razbijanje Varsavskog pakta i SSSR-a, NATO (tj. SAD) su mu obecali da se nece sirit na istok prema Rusiji. Kao sto vidimo - SAD nisu odrzale obecanje. Zatim, po tom dogovoru NATO ne sme da ima stalne snage na Ruskim granicama. I kao glavna stvar - pogledajte mape kroz vreme. Normalna osoba vidi da se NATO pakt KONSTANTNO SIRI, a da se Varsavski pakt raspao, da se SSSR raspao, i da je ostala samo Rusija opkoljena Nato snagama. E da, reci cete da je to demokratski da drzave same biraju da li ce u Nato. Tacno. A onda se setite kada je Kuba 1960tih htela na stranu SSSR-a - Kenedi je hteo da zapocne rat zato sto je SSSR vojska htela da se nastani na Kubi i instalira rakete. Normalna osoba vidi da su to dvostruki standardi.
pre 8 godina
Poljska opet pravi iste greske kao pred 2 svetski rat!
pre 8 godina
Nakon godina zivljenja u Poljskoj, mozete steci samo jedan utisak: nacija opterecena svojim istorijskim nasledjem, plemickim poreklom i geopolitickom pozicijom.
Neverovatno je da ni dan-danas ne shvataju da bi sa 40 miliona stanovnika bilo gde u Evrope zaista i bili vazni, ali ovako - bili su, i ostali samo teritorija kojoj Rusi i Nemci pomeraju levo-desno 500km, evo vec vekovima. Za Amerikance ni ne postoje - dovoljno je reci da su i dalje jedina zemlja EU kojoj su potrebne vize za ulazak u SAD.
Pravo je pitanje kako ce buducim generacijama izgledati danasnja poljska pro-americka, pseudo-mirotvorna, prometejska i antislovenska retorika.
Nadam se - zalosno.
pre 8 godina
@nedic
Poljaci su treci narod na svetu po broju zrtava od nemackog nacizma posle Jevreja i Rusa. Eto cisto da se iznesu neke cinjenice
pre 8 godina
I sad je ovaj nasao da "cacka mecku" i stavlja sopstveni narod na nisan zarad nekog drugog, samo sto to sada nije katolicka crkva vec NATO.
(cudim mu se, 14. avgust 2015 09:54)
I dalje je to katolicka crkva. Nista se nije promijenilo.
pre 8 godina
sale@,
"Ove što negiraju da postoji Putinov imperijalizam pitam kako nazvati okupaciju deliva nezavisne države Gruzije.Južna Osetija i Abhazija.Kako nazvati aneksiju Krima i okupaciju trećine Donbasa u Ukrajini?"
Kad već ne znaš, a ja sam jedan od onih koji jasno i s činjenicama negiram "Putinov imperijalizam", evo da ti objasnim: kao i Jugoslavija, koja se raspala po šavovima po kojima NIJE napravljena i nastala, jer su Srbi imali pravo da iz Jugoslavije iznesu ono šta su u nju uneli - ili pravo i pravda ne važe, tako je i sa Sovjetskim savezom, i narodom koji je bio dominantan u njemu - Rusima - jer se SSSR "raspao" po veštačkim linijama koje su komunisti, a ne narod, crtali, pa je tako, u to vreme, izvan Rusije ostalo ni manje ni više već PREKO 25 miliona Rusa! Od toga su glavnina bili svoji na svome, ali su ih crtanjem Lenjina, Staljina i Hruščova - "rasejavali" po "bratskim republikama".
Sve pomenute teritorije, Krim, Osetiju, Abhaziju, Donbas, Baltičke republike, Kavkaz - su u SSSR uneli Rusi - to je njihovo, što po nacionalnom sastavu, što kao ratni plen nakon sloma fašizma!
Kapiraš? Ili ti treba crtati? Hehe.
Valjda znaš: Rusi nisu maleni Srbi, s njima se nije šaliti.
pre 8 godina
samo treba neko da plati sve to...
pre 8 godina
Izgleda da si bio slab iz istorije, jer bi vec shvatio da jr bolje imati russe za saveznike, nego za protivnika. Ako bi zagustelo od Nato nema ni N
pre 8 godina
I sad ćemo mi opet da se zaluđujemo, dok gospoda karta šaha sa ljudskim životima.
pre 8 godina
vaša sudbina je kao i naša. Krv prolivamo za tuđe interese. Bilo bi vam bolje da omekšavate sukob, iako ste u eu, rusi su vam veoma značajan partner, a i rusima na zapad i nato-u na istok put vodi poreklo poljske.
pre 8 godina
@Tomislav HR
U pravu si delimično, ostoji još jedan dogovor koji je prekršen a to je nasilno svrgavanje predsednika Ukrajine koji je pobedio na demokratskim izborima. Zašto je baš njega narod izabrao bioga pitaj, gledaj koje i mi biramo...
@sale
ja ne negiram, ali moraš da Američki spisak je dosta duži i krvaviji, Libija, Irak 2x, Avganistan, pa i sSirija, Jugoslavija ... sve do San Salvadora, Vijetanama itd
pre 8 godina
a kako bi bilo da ne padate ponovo u robstvo, nego da zivite malo kao samostalna drzava.
pre 8 godina
Zbog NATO baza blizu Ruske granice Rusi se ovako ponasaju i ovaj sad zeli nove baze da otvori pa to ce samo gore da bude.
I ocigledno je da NATO pakt misli da imperijalizam je previlegija samo za njih nikog drugog.
pre 8 godina
E, bas si pametan... Super, najbolje da odmah zapocnes rat.
pre 8 godina
čovek treba da pazi šta želi....neke od tih želja mogu da mu se ostvare
pre 8 godina
hm, pa da nije bilo Rusa poljaci nikada ne bi imali svoju državu.
pre 8 godina
Imperijalisticke zelje? Covjek je predsjednik zemlje koja je kroz svoju istoriju primjenjivala jednu jedinu politiku prema Rusiji - rat i otimanje teritorije. Takodje jedna od zemalja koja je presla iz Varsavskog u NATO pakt. Tj. direktno pomogla sirenju jedinog imperijalizma koji trenutno postoji - americkgog.
pre 8 godina
Zoc@, U procentima žrtve izgledaju ovako:
1. Poljska - svaki četvrti GRADJANIN.
2. Jugoslavija - svaki osmi i
3. Rusija - svaki dvanaesti.
Ali, u Poljskoj je 96% žrtava - JEVREJI, a manje od 8%, ili tek svaki 32, Poljak.
U Jugoslaviji je slična situacija: 94% postadalih su - SRBI.
U Rusiji su takođe iznad 90% - RUSI.
U brojkama: Rusa blizu 30 miliona, Srba nešto blizu 2 miliona, Poljaka nešto manje od 1 milion!
U stvari, svaki TREĆI Srbin...
I, na kraju, ili na početku - Jevreja između 5 i 7 miliona. Ali, poljski Jevreji su pobijeni sa skoro 100%...
Treba upamtiti: skoro trećinu žrtava na Srpskoj strani su izazvali "saveznici" u besomučnim bombardovanjima nakon su Nemci prestali pružati organizovan otpor, ali i u sumanutoj operaciji "Sremski front"!
pre 8 godina
Budala. Oni treba da budu meso koje ce primiti prvi ruski udar dok se Ameri, Nemci, Englezi i Francuzi priberu i kapituliraju bez rata.
pre 8 godina
Rusi su Kavkaz, Pribaltik i Ukrajinu okupacijom uneli u SSSR.Ukrajina je so 1921.godine bila nezavisna državs koja je u krvi ugašena.Tada je iz Ukrajine deportovano oko 8 miliona ukrajinaca a u genocidu Golodomoru je Moskva ubila oko 4 miliona ljudi u Ukrajini.
(stefan, 14. avgust 2015 12:39)
Ne pocinje istorija 1921. SSSR je izasao iz rata 1917. nakon revolucije i gradjanskog rata. 1918. se zvanicno zavrsio I svetski rat, a nakon toga je Poljska dobila nezavisnost. I ubrzo je iskoristila priliku da napadne SSSR i preotme pojedine teritorije. To se desilo te 1921. koju pominjes. Britanija je sve to podrzala. A u gotovo celoj istoriji na teritoriji danasnje Ukrajine su pretezno ziveli Rusi. Dobar deo njih je nasilno pokrstavan i tako se stvorila danasnja ukrajinska nacija. Prva prava ruska drzava nastala je na teritoriji danasnje Ukrajine.
pre 8 godina
Cega se pametan stidi, budala se ponosi.
pre 8 godina
vase pravo da pozivate da toga bude u Poljskoj! Ali manite se Slovacke i pre svega Ceske koje su naucile iz istorije. Trenutno maksimalno cute i rade samo ono sto njima odogovara.
Poljskoj ako se srlja u konflikt sa Rusijom zaradi interesa nekoga treceg, samo napred.
pre 8 godina
Ovde uopste nije poenta pretnja od Rusa. Niko ne misli da ce biti zapocet neki novi svetski rat.
Razlog za prizivanje baza je mnogo jednostavniji - novac. Baze generisu poslove. Treba ih izgraditi, treba ih odrzavati, vojka trosi novac van baze, baza kupuje struju, gas, naftu... Novac!
pre 8 godina
Rusija ne sme sebi da dozvoli da Nato pravi baze uz njihovu granicu, i to je jedini razlog što Putin tako reaguje. Jer te Nato baze predstavljaju opasnost po ruski nuklearni program (defanzivi i ofanzivni), na taj način što nemaju vremena da uzvrate eventualni nuklearni udar. Nije isto ako se raketa na Moskvu pošalje iz SAD ili iz Ukrajine. Tako ni Kenedi nije dozvolio postavljanje ruskih raketa na Kubu, pa je svet bio na ivici nuklearnog rata.
pre 8 godina
Човјече боље ти је да гледаш шта ће те са тим јабукама које Руси неће да купе .
pre 8 godina
Kod Poljaka je mržnja prema Rusiji i Rusima toliko velika da je svaki komentar na ovakve budalaštine izliušan. Sva sreća da nasuprot ruskim imperijaloističkim težnjama imamo američko oslobodilačko demokratsko "oslobadjanje" sveta. Kao posledicu te "slobode" trenutno imamo navalu od oko 5 miliona izbeglica iz tih "oslobodjenih" država. Uprkos svojim zavojevačko-imperijalističkim namerama Rusi još uvek nisu došli na granice SAD, mada ih Poljaci, u svojoj mržnji, već vide u "Beloj kući".
pre 8 godina
Poljaci decenijama bili pod Rusima, a sad će B92 komentatori da im objasne šta je dobro po njih.
Nije to za džabe da se Poljska, Baltičke zemlje i ostale zemlje bivšeg Sovjetskog Saveza ili istočnog bloka toliko boje Rusije, znaju vrlo dobro šta ih čeka.
(profesionalni_amater, 14. avgust 2015 10:52)
Mislim, da se varaš. Pogrešno su procjenili geopolitiku, Rusi če uvjek biti na njihovoj granici a Jenkiji če nekog dana morati otiči. Ako bi se setili kako jim je bilo pod Rusima, onda jih ne bi provocirali, nego bi se ponašali prema njima kao Finska, dobro susjedski. Doči če i dan revanše a tada če se i Poljaci spreobrnuti.
pre 8 godina
Neki ne mogu da shvate da Rusija nije vise SSSR (i da SSSR u politickom smislu nije bila Rusija) i da nema vise nikave pretenzije da siri bilo kakve ideologije. Rusija je danas kapitalisticka zemlja i vojna velesila sa svojim legitimnim interesima. Naravno, da ne postoji ni promil sanse da Rusija okupira Poljsku - sta ce im? Votke i huligana imaju Rusi vise nego dovoljno, a ne mislite valjda sa su Rusi toliko ludi i mazohisticni da ce da pokusaju da integrisu 40 miliona frustriranih Poljaka u Rusiju? Poljska Rusiju interesuje samo kao geostrateska cona - a ironija(koju ocigledno ovaj Dudek ne razume ili razume pa mu je rat cilj) je da sto vise Poljska zvala NATO na svoj teritorij to vise ce se Rusija (odnosno njeni raketni sistemi) interesovati za Poljsku.
pre 8 godina
Ruske imperijalističke želje? Kaže čovek i ostane živ.
pre 8 godina
"Ako, je tako, onda ispada da ste 5. oktobra nasilno srušili demokratski izabranog predsjednika Miloševića. "
Mi smo se zajebali tad a Ukrajina tek sad.
pre 8 godina
(Tomislav HR, 14. avgust 2015 12:50) nije milosevic pobedio na izborima nego nije hteo da prizna poraz i trazio da se izbori poniste.
pre 8 godina
Niko ne mrzi Ruse kao Poljaci...
pre 8 godina
@ Zoc
Vrlo pazljivo treba citati istoriju
Poljska je dala mnogo zivota u II sv. ratu, treci su po zrtvama
To je istina
Ali, te zrtve nisu bili Poljaci, to su bili u ogromnoj vecini Jevreji, poljski gradjani
A ako bas volis da citas nesto o II sv. ratu pronadji podatke o 1000 za jednog (SSSR, Kijev), 100 za jednog (Kragujevac)
Da li je bilo XYZ za jednog u Poljskoj, Ceskoj, Francuskoj...?
Inace: Poljska u mom srcu, u mom srcu mazurka. Poljska, nikiad nije, nikad nije dala Kvislinga
Konjicom su jurisali na nemacke tenkove
pre 8 godina
ko trazi djavola,naci ce ga
pre 8 godina
u prevodu,dodjite okupirajte nas jos vise. da covjek ne vjeruje svojim ocima i usima... prije pola vijeka bi svaka puska bila na gotovs da strana cizma kroci na domace tlo a danas ih pozivaju da se mnoze,da otvaraju baze...
pre 8 godina
Imam par pitanja.Kako oni koji su vodeca sila u svetu ,bez obzira da li ih zvali zapad ,Amerika,bankari ,kraljevske porodice,jezuti ,cionisti ,nastupaju tako slozno ili mi se samo cini?Kako medju njima nema neke vece opstrukcije?Koji su im mehanizmi opstanka?Da li mogu gradjani iz celog sveta da uz pomoc nekakvih peticija ,pravnih akata zatraze u nekoj medjunarodnoj instituciji ukidanje vojne idustrije,unistavanje naoruzanja i ukidanje legitimiteta ratovanja?(Znam da je ovo pitanje filozofski kompleksno zbog same prirode coveka).Ako ne, onda znamo kome i zasto sve to odgovara.Sve ostale price su samo licemerne price na tu temu.
pre 8 godina
Њему жао што још нису постали нуклеарна мета?!
pre 8 godina
@milun
istu paralelu mozes povuci sa kvalitetom zivota u sssr i danasnjoj rusiji. ljudi nikako da shvate da sssr nije bila rusija, isto kao sto sfrj nije bila srbija.
pre 8 godina
Kakva suluda zamena teza...
pre 8 godina
Можда нисте знали али Совјетски савез не постоји већ двадесетак година.
pre 8 godina
@milun
istu paralelu mozes povuci sa kvalitetom zivota u sssr i danasnjoj rusiji. ljudi nikako da shvate da sssr nije bila rusija, isto kao sto sfrj nije bila srbija.
(Zoc, 14. avgust 2015 11:26)
Milun rusofo i misle, da Rusi gladuju, i da su još siromašniji.
89 Komentari
Sortiraj po: