Četvrtak, 06.08.2015.

13:30

Nasin satelit zabeležio tamnu stranu Meseca

Izvor: Newser

Nasin satelit zabeležio tamnu stranu Meseca IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

58 Komentari

Sortiraj po:

neutralni felsh

pre 8 godina

Zapravo, funkcija nijedne sonde NIJE da zadovolji istancanu pakost teoreticara zavere, nego da sluzi nauci.

Manje ironije a vise realnosti, molicu.
(milan-bgd, 06. avgust 2015 23:46)



"istancana pakost teoreticara zavere" - perfektan izraz!

Nikola-nbgd

pre 8 godina

Zapravo, funkcija nijedne sonde NIJE da zadovolji istancanu pakost teoreticara zavere, nego da sluzi nauci.
(milan-bgd, 6. avgust 2015 23:46)

Najiskrenije, divim ti se na tome sa kakvim strpljenjem već duže vreme odgovaraš na ovakve poruke u ovoj temi i objašnjavaš o čemu se tu radi. Ono što je meni najtužnije je što za razumevanje ovakvog teksta zaista nije potrebno nikakvo spektakularno znanje fizike i matematike. Sasvim je dovoljno znanje iz srednje škole ili na naučno popularnom nivou emisija sa Discovery, NG i sličnih TV kanala. Poražavajuće je koliko ljudi nema ni taj minimalni nivo znanja, ali zato ima STAV. JA mislim da to nije tačno jer sam JA pročitao dva teksta na internetu i JA smatram da je to sve glupo i da je to prevara...

asdf

pre 8 godina

Zvezde se nikad ne vide na ovakvim slikama jer se dobijaju ekspozicijom. Te s;like se ne prave klasicno, skljocanjem dugmeta na aparatu.

Kontras

pre 8 godina

Ljudi, (ovo se odnosi na Nasa fanove, posto sam i ja bio nekad Nasa fan) probudite se. Verujte svojim ocima, intuciji, logici, i EKSPERIMENTALNOJ nauci. Ne dozvolite kvazi naucnicima iz Nase da vas obmanjuju.

Kazi da je ovo gif, animacija. Tu su u pravu doduse. A posle kazu da je snimano iz (nepostojeceg, naravno) Discovery satelita. (?) U ovoj, jednoj od smesnijih, animacija je ocigledno na standardnu fejk sliku Zemlje "nalepljen" fejk Mesec uz puno fotosopa.

Niko nikada od ljudi verovatno nije video drugu stranu Meseca, a i ako jeste verovatno ne izgleda ovako. Mesec je manji nego sto Nasa pokusava da predstavi, a razlog sto vidimo uvek istu stranu Meseca je prost: Mesec ne rotira oko svoje "ose", kao ni staticna Zemlja uostalom. Objasnjenje Nase zasto uvek vidimo istu stranu Meseca je da Zemlja i Mesec rotiraju savrseno sinhronizovano oko svojih "osa" (za to objasnjenje nema nijednog naucnog argumenta i eksperimenta, a protivi se i Okamovoj ostrici, culima i intuiciji).

Mesec izgleda bas onako kao sto ga vidimo, a ne kao sto ga teoretska kvazi nauka pokusava predstaviti. Mesec nije telo poput Zemlje koje reflektuje toplu Suncevu svetlost, vec ima svoju hladnu svetlost. Ako danju stavimo termometar u hladovinu, a potom na Sunce, temperatura na termometru ce, naravno, porasti. Ali, ako nocu stavimo termometar zaklonjen od Meseca, a potom na Mesecevu svetlost, temperatura na termometru ce tada biti za nijansu niza.

anti batko

pre 8 godina

Google? YouTube? Wikipedia? Obrazovanje?
(pozdrav iz usa, 06. avgust 2015 15:51)

Akademik Deretic, dveri - obraz - 1389 - nasi, SPC d.o.o, patriJotizam...

Nikola-nbgd

pre 8 godina

A taj satelit kruži oko čega? Zemlje? Možda je glupo pitanje, ali ako je toliko udaljen od Zemlje, a ima neuporedivo manju masu od Meseca, šta ga sprečava da ne odluta u duboki svemir?
(Igor, 6. avgust 2015 17:32)

Satelit se nalazi u Lagranžovoj L1 tački (http://map.gsfc.nasa.gov/mission/observatory_l2.html) u kojoj zemlja i sunce jednakom silom privlače objekat koji se tu nalazi i samim tim on ne ide nigde i ne mora da kruži oko zemlje.

milan-bgd

pre 8 godina

Ahahahaha a gde su zvezde? I zasto se vidi na centru zemlje jaca osvetljenost kao od fotoaparata? (ironicno realan, 6. avgust 2015 22:06)

Ahahahaha satelit kojim je snimljena ova lepa serija fotografija je postavljen u tzv. Lagranzevu L1 tacku,

https://en.wikipedia.org/wiki/Lagrangian_point#/media/File:Lagrange_points_simple.svg

gde zajedno sa Zemljom orbitira oko Sunca i Sunce mu je uvek iza ledja, a Zemlja ispred njega. Zato se na centru Zemlje vidi bljestavilo od odsjaja najjaceg blica - Sunca. A uz to bljestavilo Zemlje i Meseca, zvezde nemaju sanse da budu zabelezene na istom snimku. Da bi se videle zvezde, Zemlja i Mesec bi bili snimljeni kao dva bljestava diska bez detalja (preekspozicija). A to nije funkcija ovog satelita. Zapravo, funkcija nijedne sonde NIJE da zadovolji istancanu pakost teoreticara zavere, nego da sluzi nauci.

Manje ironije a vise realnosti, molicu.

draganz

pre 8 godina

Da, ali za razliku od Zemlje koja re rotira oko svoje ose, mjesec se ne rotira oko vlastite ose nego kruzi oko zemlje....
(JA, 6. avgust 2015 15:26)
========
Velika greska, Mesec se rotira oko vlastite ose, 28 dana mu treba da se okrene, Zemlji 1 dan.

.

pre 8 godina

@Vlado iz BanjalukeDruže, tebi je nemoguće bilo šta objasniti. Prosto, tvoji intelektualni kapaciteti su takvi da u njih ne može da stane slika čoveka na Mesecu. Ružno je kada čovek mrzi, a ti mrziš. Isfrustrian si i tebi treba stručna pomoć a ne nikakvi dokazi. kada dobiješ stručnu pomoć, i ako lečenje uspe, veruj mi da ćeš sve sam shvatiti.
(Goran, 06. avgust 2015 16:33)
Mnogo ruzan i nezreo odgovor.Iako je covek pogresio ti si postupio veoma bezobrazno i nezrelo verovatno imas samo osnovnu skolu iza sebe i manjak kulture...

Komentator

pre 8 godina

@JA

Naravno da Mesec rotira oko svoje ose. Fazon je sto mu treba isto vremena da se okrene oko svoje ose i da napravi revoluciju oko Zemlje i zato je uvek ista strana Meseca okrenuta ka Zemlji. Ali vremenom nece vise biti tako (govorim o milionima godina), jer se Mesec udaljava od Zemlje, pa ce mu trwbati vise vremena za rotaciju oko Zemlje.

Igor

pre 8 godina

A taj satelit kruži oko čega? Zemlje? Možda je glupo pitanje, ali ako je toliko udaljen od Zemlje, a ima neuporedivo manju masu od Meseca, šta ga sprečava da ne odluta u duboki svemir?

pedja

pre 8 godina

Na tamnoj strani meseca je kolonija vanzemaljaca.
(Šta će vam e-mail kad imate IP adresu, 06. avgust 2015 14:17)

Za sredinu u kojoj su sou programi najgledaniji , ovakvi komentari su nesto sasvim normalno .

Pozdrav iz Toronta

pre 8 godina

... Ne zanimaju me bijedni izgovori kako se tako nesto ne moze fotografisati...
(Владо Бања Лука, 6. avgust 2015 14:28)

http://www.nasa.gov/mission_pages/LRO/news/apollo-11.html

Naravno, pitanje je koliko ces ti da verujes da NASA zaista ima satelit koji kruzi oko meseca i fotografise ga. Za takve kao sto si ti jedini dokaz bi bio da tebe licno posalju na mesec.

Pipi duga carapa

pre 8 godina

Za pismene lepo pise da je ANIMIRANI video u pitanju. Ne znam samo kako ih vise nije stamota da vec X godina prikazuju dve iste nacrtane slike Zemlje iz svemira i da ljudi misle da su fotografije u pitanju. NASA je najveca prevara u istoriji covecanstva. Poligon za neshvatljivo veliku pljacku poreskih obveznika.

planet of the apes

pre 8 godina

Ljudska noga nikad (nazalost) nije krocila na Mjesec! Sve je farsa. A NASA i dan-danas laze o nekakvom Apolo programu (1969-1972.). S kakvom tehnologijom su oni poslali ljude 370 000 km daleko? Navodno je ljudska posada 1969.-te sigurno letjela kroz radijaciju, sletjela, tamo boravila 9 dana (kakve baterije su tad morale biti da 9 dana obezbjede struju,kiseonik,grijanje), uzletjeli i sigurno se vratili. I to sve u nekakvoj aluminijumskoj kanti zvanoj LEM!? Molio bih postovane komentatore (pogotovo one koji vjeruju) da ovdje okace link, ako postoji, snimka povrsine Mjeseca i ljudskih ostataka na njemu nacinjenih sa nekim npr indijskim ili ruskim teleskopom ili bar tu fotku povrsine nacinjenu sa ovim najnovijim NASAinim cudom o kojem je rijec u tekstu. Ne zanimaju me bijedni izgovori kako se tako nesto ne moze fotografisati...
(Владо Бања Лука, 6. avgust 2015 14:28)
kako vam BRE nikad ne dosadi
http://www.nasa.gov/sites/default/files/images/584398main_M168353795RE_25cm_AP12_area.jpg

milan-bgd

pre 8 godina

SSSR je jos 70-ih lansirao satelit koji je prvi snimio tamnu stranu Meseca.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Vladimir, 6. avgust 2015 14:48)

Sovjetska sonda "Luna 3" je 6. oktobra 1959. obletela Mesec u veoma izduzenoj putanji i snimila udaljenu stranu Meseca a zatim krenula nazad ka Zemlji. Snimanje je obavljeno fotoaparatom a na sondi se nalazila mala fotolaboratorija koja je automatski razvila film, fiksirala i osusila i pri povratku prema Zemlji prenela slike u elektronski oblik i emitovala kao SSTV signal. Fotografije nisu bile impresivne prema danasnjim standardima, ali to su PRVI snimci! Amerikanci hvataju prikljucak tek 1964. sa mnogo kvalitetnijim TV snimcima Ranger sondi.

Sto se sjajnosti Zemlje i Meseca tice, puna Zemlja gledana sa Meseca je vise od 20 puta sjajnija od punog Meseca gledanog sa Zemlje.

Goran

pre 8 godina

@Vlado iz Banjaluke
Druže, tebi je nemoguće bilo šta objasniti. Prosto, tvoji intelektualni kapaciteti su takvi da u njih ne može da stane slika čoveka na Mesecu. Ružno je kada čovek mrzi, a ti mrziš. Isfrustrian si i tebi treba stručna pomoć a ne nikakvi dokazi. kada dobiješ stručnu pomoć, i ako lečenje uspe, veruj mi da ćeš sve sam shvatiti.

астроном

pre 8 godina

@ Ako slučajno primete ostatke misija Apola na Mesecu, neka slobodno jave ...
(Hoću 158 pluseva botova, 6. avgust 2015 14:47)

Нема потребе да ишта примећују, међу остацима Apollo мисија 11, 14 и 15 су и ретрорефлектори помоћу којих ми данас знамо до у милиметар тачну удаљеност Месеца од Земље. Тако је откривено да се Месец постепено удаљава од Земље и да ће кроз пар милијарди година напустити њену орбиту. Сва ова научна сазнања су општеприхваћена у свету и то нико не спори, чак ни бивши СССР који је са САД био у хладном рату јер су и они поставили своје ретрорефлекторе за мерење удаљености. Занимљиво, зар не? https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_retroreflectors_on_the_Moon

Goran

pre 8 godina

Da odgovorim sam sebi, posto sam malo proguglao: ovo je slikako sa satelita koji se nalazi na udaljenosti od 1.6 miliona kilometara od zemlje, dakle 5 puta dalje nego mesec. Iz te perspektive, odnos izmedju velicine meseca i zemlje ce biti priblizno kao sto je u prirodi (1:6), sa Zemljom za oko petinu manjom od toga, tako da to odgovara ovoj slici... zaista, neverovatan ugao gledanja - direktni snimak tranzicije Zemlje Mesecom iz dubokog svemira. Wow.

JA

pre 8 godina

@Dragan

Da, ali za razliku od Zemlje koja re rotira oko svoje ose, mjesec se ne rotira oko vlastite ose nego kruzi oko zemlje, tj i on se rotira oko zemljine ose. Iz tog razloga mi sa zemlje uvijek gledamo jednu te istu polovinu mjeseca, nikada sa zemlje ne vidimo drugu polovinu koja je u odnosu na nas polozas stalno okrenuta prema vani. Ta vanjska polovina se popularno naziva "tamna strana mjeseca" iako je ona osvijetljena u periodu kada je pozicija mjeseca bliza suncu od pozicije zemlje.

Jasno

pre 8 godina

Oo nobelovci i naucnici svetskog kalibra usporite malo pustite i nas smrtnike da malo procitamo i razmislimo o ovoj vesti svojom glavom nemojte nam odma zakljucke davati... :)

Realan posmatrac

pre 8 godina

Neverovatno je da u vreme kada imamo snimke kosmickih sondi sa povrsine Marsa, komete ili sada Plutona, senzaciju predstavlja tamna strana Meseca!

prof.

pre 8 godina

Tamna strana Meseca obiluje izrazito dubokim kraterima od koji se neki smatraju za najdublje u Suncevom sistemu . Najpoznatiji je South Pole-Aitkin Basin , ekstremno dubok krater ciji je dijametar oko 2500 km i koji meri oko 13 km u dubinu . Odmah do njega uzdizu se planine Leibnitz cija visina premasuje Mont Everest dostizavsi cak desetak hiljada metara : https://en.wikipedia.org/wiki/South_Pole%E2%80%93Aitken_basin

Tamna strana meseca

pre 8 godina

Pa ta strana je davno snimljena od strane rusa, mislim da je to bilo još šesdesetih god. prošlog veka. Jedino što je posle od više četrdest godina kvalitet kamera i ostalog valjda napredovao.

draganz

pre 8 godina

Pa i zemlja je takodje tamna sa suprotne strane.
(Dragan, 6. avgust 2015 14:08)
====
Jeste, ali ovo sto vidimo je osvetljena strana Meseca. Sunce je iza satelita sa koga je snimljeno, tako da su istom svetloscu obasjani i Mesec i Zemlja. A razlika u svetloci izmedju njih je bas velika.

omakari abdul

pre 8 godina

oh zaboga,pa zar to nisu primetili vasi astronauti,amstrong i ekipa kada ste ih poslali na mesec,ili je to ipak bio samo dobro izrezirani holivudski film.........

Владо Бања Лука

pre 8 godina

Ljudska noga nikad (nazalost) nije krocila na Mjesec! Sve je farsa. A NASA i dan-danas laze o nekakvom Apolo programu (1969-1972.). S kakvom tehnologijom su oni poslali ljude 370 000 km daleko? Navodno je ljudska posada 1969.-te sigurno letjela kroz radijaciju, sletjela, tamo boravila 9 dana (kakve baterije su tad morale biti da 9 dana obezbjede struju,kiseonik,grijanje), uzletjeli i sigurno se vratili. I to sve u nekakvoj aluminijumskoj kanti zvanoj LEM!? Molio bih postovane komentatore (pogotovo one koji vjeruju) da ovdje okace link, ako postoji, snimka povrsine Mjeseca i ljudskih ostataka na njemu nacinjenih sa nekim npr indijskim ili ruskim teleskopom ili bar tu fotku povrsine nacinjenu sa ovim najnovijim NASAinim cudom o kojem je rijec u tekstu. Ne zanimaju me bijedni izgovori kako se tako nesto ne moze fotografisati...

Neko iz mase

pre 8 godina

“Iznenađujuće je koliko je Zemlja svetlija od Meseca,” izjavio je jedan od Nasinih naučnika.
Ne mogu da verujem da je ovo izjavio jedan naučnik. Isto kao kad bi rekao da je iznenadjujuće da je belo platno svetlije od crnog. Nisam siguran ali mislim da se u osnovnoj školi iz fizike uči kako se vide boje tj da naše oko vidi refleksiju talasnih dužina svetlosti od površine koja se posmatra...

Goran

pre 8 godina

Nesto je ovde cudno... gledajuci zemlju s meseca, ona je 6 puta veca, dakle zauzima 3 stepena neba. Posto je ovo slikano jos dalje od toga, zemlja ne bi trebalo da bude ovoliko velika, kao da je odmah iza. Ovo je ili slika meseca montirana preko nezavisno snimljene slike zemlje, ili, verovatnije, slikano pomocu ekstremnog teleobjektiva koji sasvim drugacije prikazuje kako ovo izgleda od onog sto bi astronaut video iz te perspektive, a koja bi prikazala malu zemlju iza ovolikog Meseca.

Goran

pre 8 godina

Da odgovorim sam sebi, posto sam malo proguglao: ovo je slikako sa satelita koji se nalazi na udaljenosti od 1.6 miliona kilometara od zemlje, dakle 5 puta dalje nego mesec. Iz te perspektive, odnos izmedju velicine meseca i zemlje ce biti priblizno kao sto je u prirodi (1:6), sa Zemljom za oko petinu manjom od toga, tako da to odgovara ovoj slici... zaista, neverovatan ugao gledanja - direktni snimak tranzicije Zemlje Mesecom iz dubokog svemira. Wow.

draganz

pre 8 godina

Pa i zemlja je takodje tamna sa suprotne strane.
(Dragan, 6. avgust 2015 14:08)
====
Jeste, ali ovo sto vidimo je osvetljena strana Meseca. Sunce je iza satelita sa koga je snimljeno, tako da su istom svetloscu obasjani i Mesec i Zemlja. A razlika u svetloci izmedju njih je bas velika.

JA

pre 8 godina

@Dragan

Da, ali za razliku od Zemlje koja re rotira oko svoje ose, mjesec se ne rotira oko vlastite ose nego kruzi oko zemlje, tj i on se rotira oko zemljine ose. Iz tog razloga mi sa zemlje uvijek gledamo jednu te istu polovinu mjeseca, nikada sa zemlje ne vidimo drugu polovinu koja je u odnosu na nas polozas stalno okrenuta prema vani. Ta vanjska polovina se popularno naziva "tamna strana mjeseca" iako je ona osvijetljena u periodu kada je pozicija mjeseca bliza suncu od pozicije zemlje.

Владо Бања Лука

pre 8 godina

Ljudska noga nikad (nazalost) nije krocila na Mjesec! Sve je farsa. A NASA i dan-danas laze o nekakvom Apolo programu (1969-1972.). S kakvom tehnologijom su oni poslali ljude 370 000 km daleko? Navodno je ljudska posada 1969.-te sigurno letjela kroz radijaciju, sletjela, tamo boravila 9 dana (kakve baterije su tad morale biti da 9 dana obezbjede struju,kiseonik,grijanje), uzletjeli i sigurno se vratili. I to sve u nekakvoj aluminijumskoj kanti zvanoj LEM!? Molio bih postovane komentatore (pogotovo one koji vjeruju) da ovdje okace link, ako postoji, snimka povrsine Mjeseca i ljudskih ostataka na njemu nacinjenih sa nekim npr indijskim ili ruskim teleskopom ili bar tu fotku povrsine nacinjenu sa ovim najnovijim NASAinim cudom o kojem je rijec u tekstu. Ne zanimaju me bijedni izgovori kako se tako nesto ne moze fotografisati...

Realan posmatrac

pre 8 godina

Neverovatno je da u vreme kada imamo snimke kosmickih sondi sa povrsine Marsa, komete ili sada Plutona, senzaciju predstavlja tamna strana Meseca!

prof.

pre 8 godina

Tamna strana Meseca obiluje izrazito dubokim kraterima od koji se neki smatraju za najdublje u Suncevom sistemu . Najpoznatiji je South Pole-Aitkin Basin , ekstremno dubok krater ciji je dijametar oko 2500 km i koji meri oko 13 km u dubinu . Odmah do njega uzdizu se planine Leibnitz cija visina premasuje Mont Everest dostizavsi cak desetak hiljada metara : https://en.wikipedia.org/wiki/South_Pole%E2%80%93Aitken_basin

Tamna strana meseca

pre 8 godina

Pa ta strana je davno snimljena od strane rusa, mislim da je to bilo još šesdesetih god. prošlog veka. Jedino što je posle od više četrdest godina kvalitet kamera i ostalog valjda napredovao.

Neko iz mase

pre 8 godina

“Iznenađujuće je koliko je Zemlja svetlija od Meseca,” izjavio je jedan od Nasinih naučnika.
Ne mogu da verujem da je ovo izjavio jedan naučnik. Isto kao kad bi rekao da je iznenadjujuće da je belo platno svetlije od crnog. Nisam siguran ali mislim da se u osnovnoj školi iz fizike uči kako se vide boje tj da naše oko vidi refleksiju talasnih dužina svetlosti od površine koja se posmatra...

Goran

pre 8 godina

Nesto je ovde cudno... gledajuci zemlju s meseca, ona je 6 puta veca, dakle zauzima 3 stepena neba. Posto je ovo slikano jos dalje od toga, zemlja ne bi trebalo da bude ovoliko velika, kao da je odmah iza. Ovo je ili slika meseca montirana preko nezavisno snimljene slike zemlje, ili, verovatnije, slikano pomocu ekstremnog teleobjektiva koji sasvim drugacije prikazuje kako ovo izgleda od onog sto bi astronaut video iz te perspektive, a koja bi prikazala malu zemlju iza ovolikog Meseca.

omakari abdul

pre 8 godina

oh zaboga,pa zar to nisu primetili vasi astronauti,amstrong i ekipa kada ste ih poslali na mesec,ili je to ipak bio samo dobro izrezirani holivudski film.........

астроном

pre 8 godina

@ Ako slučajno primete ostatke misija Apola na Mesecu, neka slobodno jave ...
(Hoću 158 pluseva botova, 6. avgust 2015 14:47)

Нема потребе да ишта примећују, међу остацима Apollo мисија 11, 14 и 15 су и ретрорефлектори помоћу којих ми данас знамо до у милиметар тачну удаљеност Месеца од Земље. Тако је откривено да се Месец постепено удаљава од Земље и да ће кроз пар милијарди година напустити њену орбиту. Сва ова научна сазнања су општеприхваћена у свету и то нико не спори, чак ни бивши СССР који је са САД био у хладном рату јер су и они поставили своје ретрорефлекторе за мерење удаљености. Занимљиво, зар не? https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_retroreflectors_on_the_Moon

Goran

pre 8 godina

@Vlado iz Banjaluke
Druže, tebi je nemoguće bilo šta objasniti. Prosto, tvoji intelektualni kapaciteti su takvi da u njih ne može da stane slika čoveka na Mesecu. Ružno je kada čovek mrzi, a ti mrziš. Isfrustrian si i tebi treba stručna pomoć a ne nikakvi dokazi. kada dobiješ stručnu pomoć, i ako lečenje uspe, veruj mi da ćeš sve sam shvatiti.

Nikola-nbgd

pre 8 godina

Zapravo, funkcija nijedne sonde NIJE da zadovolji istancanu pakost teoreticara zavere, nego da sluzi nauci.
(milan-bgd, 6. avgust 2015 23:46)

Najiskrenije, divim ti se na tome sa kakvim strpljenjem već duže vreme odgovaraš na ovakve poruke u ovoj temi i objašnjavaš o čemu se tu radi. Ono što je meni najtužnije je što za razumevanje ovakvog teksta zaista nije potrebno nikakvo spektakularno znanje fizike i matematike. Sasvim je dovoljno znanje iz srednje škole ili na naučno popularnom nivou emisija sa Discovery, NG i sličnih TV kanala. Poražavajuće je koliko ljudi nema ni taj minimalni nivo znanja, ali zato ima STAV. JA mislim da to nije tačno jer sam JA pročitao dva teksta na internetu i JA smatram da je to sve glupo i da je to prevara...

planet of the apes

pre 8 godina

Ljudska noga nikad (nazalost) nije krocila na Mjesec! Sve je farsa. A NASA i dan-danas laze o nekakvom Apolo programu (1969-1972.). S kakvom tehnologijom su oni poslali ljude 370 000 km daleko? Navodno je ljudska posada 1969.-te sigurno letjela kroz radijaciju, sletjela, tamo boravila 9 dana (kakve baterije su tad morale biti da 9 dana obezbjede struju,kiseonik,grijanje), uzletjeli i sigurno se vratili. I to sve u nekakvoj aluminijumskoj kanti zvanoj LEM!? Molio bih postovane komentatore (pogotovo one koji vjeruju) da ovdje okace link, ako postoji, snimka povrsine Mjeseca i ljudskih ostataka na njemu nacinjenih sa nekim npr indijskim ili ruskim teleskopom ili bar tu fotku povrsine nacinjenu sa ovim najnovijim NASAinim cudom o kojem je rijec u tekstu. Ne zanimaju me bijedni izgovori kako se tako nesto ne moze fotografisati...
(Владо Бања Лука, 6. avgust 2015 14:28)
kako vam BRE nikad ne dosadi
http://www.nasa.gov/sites/default/files/images/584398main_M168353795RE_25cm_AP12_area.jpg

milan-bgd

pre 8 godina

SSSR je jos 70-ih lansirao satelit koji je prvi snimio tamnu stranu Meseca.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Vladimir, 6. avgust 2015 14:48)

Sovjetska sonda "Luna 3" je 6. oktobra 1959. obletela Mesec u veoma izduzenoj putanji i snimila udaljenu stranu Meseca a zatim krenula nazad ka Zemlji. Snimanje je obavljeno fotoaparatom a na sondi se nalazila mala fotolaboratorija koja je automatski razvila film, fiksirala i osusila i pri povratku prema Zemlji prenela slike u elektronski oblik i emitovala kao SSTV signal. Fotografije nisu bile impresivne prema danasnjim standardima, ali to su PRVI snimci! Amerikanci hvataju prikljucak tek 1964. sa mnogo kvalitetnijim TV snimcima Ranger sondi.

Sto se sjajnosti Zemlje i Meseca tice, puna Zemlja gledana sa Meseca je vise od 20 puta sjajnija od punog Meseca gledanog sa Zemlje.

milan-bgd

pre 8 godina

Ahahahaha a gde su zvezde? I zasto se vidi na centru zemlje jaca osvetljenost kao od fotoaparata? (ironicno realan, 6. avgust 2015 22:06)

Ahahahaha satelit kojim je snimljena ova lepa serija fotografija je postavljen u tzv. Lagranzevu L1 tacku,

https://en.wikipedia.org/wiki/Lagrangian_point#/media/File:Lagrange_points_simple.svg

gde zajedno sa Zemljom orbitira oko Sunca i Sunce mu je uvek iza ledja, a Zemlja ispred njega. Zato se na centru Zemlje vidi bljestavilo od odsjaja najjaceg blica - Sunca. A uz to bljestavilo Zemlje i Meseca, zvezde nemaju sanse da budu zabelezene na istom snimku. Da bi se videle zvezde, Zemlja i Mesec bi bili snimljeni kao dva bljestava diska bez detalja (preekspozicija). A to nije funkcija ovog satelita. Zapravo, funkcija nijedne sonde NIJE da zadovolji istancanu pakost teoreticara zavere, nego da sluzi nauci.

Manje ironije a vise realnosti, molicu.

pedja

pre 8 godina

Na tamnoj strani meseca je kolonija vanzemaljaca.
(Šta će vam e-mail kad imate IP adresu, 06. avgust 2015 14:17)

Za sredinu u kojoj su sou programi najgledaniji , ovakvi komentari su nesto sasvim normalno .

.

pre 8 godina

@Vlado iz BanjalukeDruže, tebi je nemoguće bilo šta objasniti. Prosto, tvoji intelektualni kapaciteti su takvi da u njih ne može da stane slika čoveka na Mesecu. Ružno je kada čovek mrzi, a ti mrziš. Isfrustrian si i tebi treba stručna pomoć a ne nikakvi dokazi. kada dobiješ stručnu pomoć, i ako lečenje uspe, veruj mi da ćeš sve sam shvatiti.
(Goran, 06. avgust 2015 16:33)
Mnogo ruzan i nezreo odgovor.Iako je covek pogresio ti si postupio veoma bezobrazno i nezrelo verovatno imas samo osnovnu skolu iza sebe i manjak kulture...

Pozdrav iz Toronta

pre 8 godina

... Ne zanimaju me bijedni izgovori kako se tako nesto ne moze fotografisati...
(Владо Бања Лука, 6. avgust 2015 14:28)

http://www.nasa.gov/mission_pages/LRO/news/apollo-11.html

Naravno, pitanje je koliko ces ti da verujes da NASA zaista ima satelit koji kruzi oko meseca i fotografise ga. Za takve kao sto si ti jedini dokaz bi bio da tebe licno posalju na mesec.

Nikola-nbgd

pre 8 godina

A taj satelit kruži oko čega? Zemlje? Možda je glupo pitanje, ali ako je toliko udaljen od Zemlje, a ima neuporedivo manju masu od Meseca, šta ga sprečava da ne odluta u duboki svemir?
(Igor, 6. avgust 2015 17:32)

Satelit se nalazi u Lagranžovoj L1 tački (http://map.gsfc.nasa.gov/mission/observatory_l2.html) u kojoj zemlja i sunce jednakom silom privlače objekat koji se tu nalazi i samim tim on ne ide nigde i ne mora da kruži oko zemlje.

draganz

pre 8 godina

Da, ali za razliku od Zemlje koja re rotira oko svoje ose, mjesec se ne rotira oko vlastite ose nego kruzi oko zemlje....
(JA, 6. avgust 2015 15:26)
========
Velika greska, Mesec se rotira oko vlastite ose, 28 dana mu treba da se okrene, Zemlji 1 dan.

Komentator

pre 8 godina

@JA

Naravno da Mesec rotira oko svoje ose. Fazon je sto mu treba isto vremena da se okrene oko svoje ose i da napravi revoluciju oko Zemlje i zato je uvek ista strana Meseca okrenuta ka Zemlji. Ali vremenom nece vise biti tako (govorim o milionima godina), jer se Mesec udaljava od Zemlje, pa ce mu trwbati vise vremena za rotaciju oko Zemlje.

Pipi duga carapa

pre 8 godina

Za pismene lepo pise da je ANIMIRANI video u pitanju. Ne znam samo kako ih vise nije stamota da vec X godina prikazuju dve iste nacrtane slike Zemlje iz svemira i da ljudi misle da su fotografije u pitanju. NASA je najveca prevara u istoriji covecanstva. Poligon za neshvatljivo veliku pljacku poreskih obveznika.

anti batko

pre 8 godina

Google? YouTube? Wikipedia? Obrazovanje?
(pozdrav iz usa, 06. avgust 2015 15:51)

Akademik Deretic, dveri - obraz - 1389 - nasi, SPC d.o.o, patriJotizam...

asdf

pre 8 godina

Zvezde se nikad ne vide na ovakvim slikama jer se dobijaju ekspozicijom. Te s;like se ne prave klasicno, skljocanjem dugmeta na aparatu.

Jasno

pre 8 godina

Oo nobelovci i naucnici svetskog kalibra usporite malo pustite i nas smrtnike da malo procitamo i razmislimo o ovoj vesti svojom glavom nemojte nam odma zakljucke davati... :)

neutralni felsh

pre 8 godina

Zapravo, funkcija nijedne sonde NIJE da zadovolji istancanu pakost teoreticara zavere, nego da sluzi nauci.

Manje ironije a vise realnosti, molicu.
(milan-bgd, 06. avgust 2015 23:46)



"istancana pakost teoreticara zavere" - perfektan izraz!

Igor

pre 8 godina

A taj satelit kruži oko čega? Zemlje? Možda je glupo pitanje, ali ako je toliko udaljen od Zemlje, a ima neuporedivo manju masu od Meseca, šta ga sprečava da ne odluta u duboki svemir?

Kontras

pre 8 godina

Ljudi, (ovo se odnosi na Nasa fanove, posto sam i ja bio nekad Nasa fan) probudite se. Verujte svojim ocima, intuciji, logici, i EKSPERIMENTALNOJ nauci. Ne dozvolite kvazi naucnicima iz Nase da vas obmanjuju.

Kazi da je ovo gif, animacija. Tu su u pravu doduse. A posle kazu da je snimano iz (nepostojeceg, naravno) Discovery satelita. (?) U ovoj, jednoj od smesnijih, animacija je ocigledno na standardnu fejk sliku Zemlje "nalepljen" fejk Mesec uz puno fotosopa.

Niko nikada od ljudi verovatno nije video drugu stranu Meseca, a i ako jeste verovatno ne izgleda ovako. Mesec je manji nego sto Nasa pokusava da predstavi, a razlog sto vidimo uvek istu stranu Meseca je prost: Mesec ne rotira oko svoje "ose", kao ni staticna Zemlja uostalom. Objasnjenje Nase zasto uvek vidimo istu stranu Meseca je da Zemlja i Mesec rotiraju savrseno sinhronizovano oko svojih "osa" (za to objasnjenje nema nijednog naucnog argumenta i eksperimenta, a protivi se i Okamovoj ostrici, culima i intuiciji).

Mesec izgleda bas onako kao sto ga vidimo, a ne kao sto ga teoretska kvazi nauka pokusava predstaviti. Mesec nije telo poput Zemlje koje reflektuje toplu Suncevu svetlost, vec ima svoju hladnu svetlost. Ako danju stavimo termometar u hladovinu, a potom na Sunce, temperatura na termometru ce, naravno, porasti. Ali, ako nocu stavimo termometar zaklonjen od Meseca, a potom na Mesecevu svetlost, temperatura na termometru ce tada biti za nijansu niza.

Владо Бања Лука

pre 8 godina

Ljudska noga nikad (nazalost) nije krocila na Mjesec! Sve je farsa. A NASA i dan-danas laze o nekakvom Apolo programu (1969-1972.). S kakvom tehnologijom su oni poslali ljude 370 000 km daleko? Navodno je ljudska posada 1969.-te sigurno letjela kroz radijaciju, sletjela, tamo boravila 9 dana (kakve baterije su tad morale biti da 9 dana obezbjede struju,kiseonik,grijanje), uzletjeli i sigurno se vratili. I to sve u nekakvoj aluminijumskoj kanti zvanoj LEM!? Molio bih postovane komentatore (pogotovo one koji vjeruju) da ovdje okace link, ako postoji, snimka povrsine Mjeseca i ljudskih ostataka na njemu nacinjenih sa nekim npr indijskim ili ruskim teleskopom ili bar tu fotku povrsine nacinjenu sa ovim najnovijim NASAinim cudom o kojem je rijec u tekstu. Ne zanimaju me bijedni izgovori kako se tako nesto ne moze fotografisati...

omakari abdul

pre 8 godina

oh zaboga,pa zar to nisu primetili vasi astronauti,amstrong i ekipa kada ste ih poslali na mesec,ili je to ipak bio samo dobro izrezirani holivudski film.........

Neko iz mase

pre 8 godina

“Iznenađujuće je koliko je Zemlja svetlija od Meseca,” izjavio je jedan od Nasinih naučnika.
Ne mogu da verujem da je ovo izjavio jedan naučnik. Isto kao kad bi rekao da je iznenadjujuće da je belo platno svetlije od crnog. Nisam siguran ali mislim da se u osnovnoj školi iz fizike uči kako se vide boje tj da naše oko vidi refleksiju talasnih dužina svetlosti od površine koja se posmatra...

Goran

pre 8 godina

Nesto je ovde cudno... gledajuci zemlju s meseca, ona je 6 puta veca, dakle zauzima 3 stepena neba. Posto je ovo slikano jos dalje od toga, zemlja ne bi trebalo da bude ovoliko velika, kao da je odmah iza. Ovo je ili slika meseca montirana preko nezavisno snimljene slike zemlje, ili, verovatnije, slikano pomocu ekstremnog teleobjektiva koji sasvim drugacije prikazuje kako ovo izgleda od onog sto bi astronaut video iz te perspektive, a koja bi prikazala malu zemlju iza ovolikog Meseca.

Realan posmatrac

pre 8 godina

Neverovatno je da u vreme kada imamo snimke kosmickih sondi sa povrsine Marsa, komete ili sada Plutona, senzaciju predstavlja tamna strana Meseca!

Pipi duga carapa

pre 8 godina

Za pismene lepo pise da je ANIMIRANI video u pitanju. Ne znam samo kako ih vise nije stamota da vec X godina prikazuju dve iste nacrtane slike Zemlje iz svemira i da ljudi misle da su fotografije u pitanju. NASA je najveca prevara u istoriji covecanstva. Poligon za neshvatljivo veliku pljacku poreskih obveznika.

Kontras

pre 8 godina

Ljudi, (ovo se odnosi na Nasa fanove, posto sam i ja bio nekad Nasa fan) probudite se. Verujte svojim ocima, intuciji, logici, i EKSPERIMENTALNOJ nauci. Ne dozvolite kvazi naucnicima iz Nase da vas obmanjuju.

Kazi da je ovo gif, animacija. Tu su u pravu doduse. A posle kazu da je snimano iz (nepostojeceg, naravno) Discovery satelita. (?) U ovoj, jednoj od smesnijih, animacija je ocigledno na standardnu fejk sliku Zemlje "nalepljen" fejk Mesec uz puno fotosopa.

Niko nikada od ljudi verovatno nije video drugu stranu Meseca, a i ako jeste verovatno ne izgleda ovako. Mesec je manji nego sto Nasa pokusava da predstavi, a razlog sto vidimo uvek istu stranu Meseca je prost: Mesec ne rotira oko svoje "ose", kao ni staticna Zemlja uostalom. Objasnjenje Nase zasto uvek vidimo istu stranu Meseca je da Zemlja i Mesec rotiraju savrseno sinhronizovano oko svojih "osa" (za to objasnjenje nema nijednog naucnog argumenta i eksperimenta, a protivi se i Okamovoj ostrici, culima i intuiciji).

Mesec izgleda bas onako kao sto ga vidimo, a ne kao sto ga teoretska kvazi nauka pokusava predstaviti. Mesec nije telo poput Zemlje koje reflektuje toplu Suncevu svetlost, vec ima svoju hladnu svetlost. Ako danju stavimo termometar u hladovinu, a potom na Sunce, temperatura na termometru ce, naravno, porasti. Ali, ako nocu stavimo termometar zaklonjen od Meseca, a potom na Mesecevu svetlost, temperatura na termometru ce tada biti za nijansu niza.

Igor

pre 8 godina

A taj satelit kruži oko čega? Zemlje? Možda je glupo pitanje, ali ako je toliko udaljen od Zemlje, a ima neuporedivo manju masu od Meseca, šta ga sprečava da ne odluta u duboki svemir?

Tamna strana meseca

pre 8 godina

Pa ta strana je davno snimljena od strane rusa, mislim da je to bilo još šesdesetih god. prošlog veka. Jedino što je posle od više četrdest godina kvalitet kamera i ostalog valjda napredovao.

JA

pre 8 godina

@Dragan

Da, ali za razliku od Zemlje koja re rotira oko svoje ose, mjesec se ne rotira oko vlastite ose nego kruzi oko zemlje, tj i on se rotira oko zemljine ose. Iz tog razloga mi sa zemlje uvijek gledamo jednu te istu polovinu mjeseca, nikada sa zemlje ne vidimo drugu polovinu koja je u odnosu na nas polozas stalno okrenuta prema vani. Ta vanjska polovina se popularno naziva "tamna strana mjeseca" iako je ona osvijetljena u periodu kada je pozicija mjeseca bliza suncu od pozicije zemlje.

prof.

pre 8 godina

Tamna strana Meseca obiluje izrazito dubokim kraterima od koji se neki smatraju za najdublje u Suncevom sistemu . Najpoznatiji je South Pole-Aitkin Basin , ekstremno dubok krater ciji je dijametar oko 2500 km i koji meri oko 13 km u dubinu . Odmah do njega uzdizu se planine Leibnitz cija visina premasuje Mont Everest dostizavsi cak desetak hiljada metara : https://en.wikipedia.org/wiki/South_Pole%E2%80%93Aitken_basin

planet of the apes

pre 8 godina

Ljudska noga nikad (nazalost) nije krocila na Mjesec! Sve je farsa. A NASA i dan-danas laze o nekakvom Apolo programu (1969-1972.). S kakvom tehnologijom su oni poslali ljude 370 000 km daleko? Navodno je ljudska posada 1969.-te sigurno letjela kroz radijaciju, sletjela, tamo boravila 9 dana (kakve baterije su tad morale biti da 9 dana obezbjede struju,kiseonik,grijanje), uzletjeli i sigurno se vratili. I to sve u nekakvoj aluminijumskoj kanti zvanoj LEM!? Molio bih postovane komentatore (pogotovo one koji vjeruju) da ovdje okace link, ako postoji, snimka povrsine Mjeseca i ljudskih ostataka na njemu nacinjenih sa nekim npr indijskim ili ruskim teleskopom ili bar tu fotku povrsine nacinjenu sa ovim najnovijim NASAinim cudom o kojem je rijec u tekstu. Ne zanimaju me bijedni izgovori kako se tako nesto ne moze fotografisati...
(Владо Бања Лука, 6. avgust 2015 14:28)
kako vam BRE nikad ne dosadi
http://www.nasa.gov/sites/default/files/images/584398main_M168353795RE_25cm_AP12_area.jpg

draganz

pre 8 godina

Pa i zemlja je takodje tamna sa suprotne strane.
(Dragan, 6. avgust 2015 14:08)
====
Jeste, ali ovo sto vidimo je osvetljena strana Meseca. Sunce je iza satelita sa koga je snimljeno, tako da su istom svetloscu obasjani i Mesec i Zemlja. A razlika u svetloci izmedju njih je bas velika.

Goran

pre 8 godina

@Vlado iz Banjaluke
Druže, tebi je nemoguće bilo šta objasniti. Prosto, tvoji intelektualni kapaciteti su takvi da u njih ne može da stane slika čoveka na Mesecu. Ružno je kada čovek mrzi, a ti mrziš. Isfrustrian si i tebi treba stručna pomoć a ne nikakvi dokazi. kada dobiješ stručnu pomoć, i ako lečenje uspe, veruj mi da ćeš sve sam shvatiti.

Goran

pre 8 godina

Da odgovorim sam sebi, posto sam malo proguglao: ovo je slikako sa satelita koji se nalazi na udaljenosti od 1.6 miliona kilometara od zemlje, dakle 5 puta dalje nego mesec. Iz te perspektive, odnos izmedju velicine meseca i zemlje ce biti priblizno kao sto je u prirodi (1:6), sa Zemljom za oko petinu manjom od toga, tako da to odgovara ovoj slici... zaista, neverovatan ugao gledanja - direktni snimak tranzicije Zemlje Mesecom iz dubokog svemira. Wow.

.

pre 8 godina

@Vlado iz BanjalukeDruže, tebi je nemoguće bilo šta objasniti. Prosto, tvoji intelektualni kapaciteti su takvi da u njih ne može da stane slika čoveka na Mesecu. Ružno je kada čovek mrzi, a ti mrziš. Isfrustrian si i tebi treba stručna pomoć a ne nikakvi dokazi. kada dobiješ stručnu pomoć, i ako lečenje uspe, veruj mi da ćeš sve sam shvatiti.
(Goran, 06. avgust 2015 16:33)
Mnogo ruzan i nezreo odgovor.Iako je covek pogresio ti si postupio veoma bezobrazno i nezrelo verovatno imas samo osnovnu skolu iza sebe i manjak kulture...

Pozdrav iz Toronta

pre 8 godina

... Ne zanimaju me bijedni izgovori kako se tako nesto ne moze fotografisati...
(Владо Бања Лука, 6. avgust 2015 14:28)

http://www.nasa.gov/mission_pages/LRO/news/apollo-11.html

Naravno, pitanje je koliko ces ti da verujes da NASA zaista ima satelit koji kruzi oko meseca i fotografise ga. Za takve kao sto si ti jedini dokaz bi bio da tebe licno posalju na mesec.

астроном

pre 8 godina

@ Ako slučajno primete ostatke misija Apola na Mesecu, neka slobodno jave ...
(Hoću 158 pluseva botova, 6. avgust 2015 14:47)

Нема потребе да ишта примећују, међу остацима Apollo мисија 11, 14 и 15 су и ретрорефлектори помоћу којих ми данас знамо до у милиметар тачну удаљеност Месеца од Земље. Тако је откривено да се Месец постепено удаљава од Земље и да ће кроз пар милијарди година напустити њену орбиту. Сва ова научна сазнања су општеприхваћена у свету и то нико не спори, чак ни бивши СССР који је са САД био у хладном рату јер су и они поставили своје ретрорефлекторе за мерење удаљености. Занимљиво, зар не? https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_retroreflectors_on_the_Moon

pedja

pre 8 godina

Na tamnoj strani meseca je kolonija vanzemaljaca.
(Šta će vam e-mail kad imate IP adresu, 06. avgust 2015 14:17)

Za sredinu u kojoj su sou programi najgledaniji , ovakvi komentari su nesto sasvim normalno .

Komentator

pre 8 godina

@JA

Naravno da Mesec rotira oko svoje ose. Fazon je sto mu treba isto vremena da se okrene oko svoje ose i da napravi revoluciju oko Zemlje i zato je uvek ista strana Meseca okrenuta ka Zemlji. Ali vremenom nece vise biti tako (govorim o milionima godina), jer se Mesec udaljava od Zemlje, pa ce mu trwbati vise vremena za rotaciju oko Zemlje.

milan-bgd

pre 8 godina

Ahahahaha a gde su zvezde? I zasto se vidi na centru zemlje jaca osvetljenost kao od fotoaparata? (ironicno realan, 6. avgust 2015 22:06)

Ahahahaha satelit kojim je snimljena ova lepa serija fotografija je postavljen u tzv. Lagranzevu L1 tacku,

https://en.wikipedia.org/wiki/Lagrangian_point#/media/File:Lagrange_points_simple.svg

gde zajedno sa Zemljom orbitira oko Sunca i Sunce mu je uvek iza ledja, a Zemlja ispred njega. Zato se na centru Zemlje vidi bljestavilo od odsjaja najjaceg blica - Sunca. A uz to bljestavilo Zemlje i Meseca, zvezde nemaju sanse da budu zabelezene na istom snimku. Da bi se videle zvezde, Zemlja i Mesec bi bili snimljeni kao dva bljestava diska bez detalja (preekspozicija). A to nije funkcija ovog satelita. Zapravo, funkcija nijedne sonde NIJE da zadovolji istancanu pakost teoreticara zavere, nego da sluzi nauci.

Manje ironije a vise realnosti, molicu.

draganz

pre 8 godina

Da, ali za razliku od Zemlje koja re rotira oko svoje ose, mjesec se ne rotira oko vlastite ose nego kruzi oko zemlje....
(JA, 6. avgust 2015 15:26)
========
Velika greska, Mesec se rotira oko vlastite ose, 28 dana mu treba da se okrene, Zemlji 1 dan.

milan-bgd

pre 8 godina

SSSR je jos 70-ih lansirao satelit koji je prvi snimio tamnu stranu Meseca.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Vladimir, 6. avgust 2015 14:48)

Sovjetska sonda "Luna 3" je 6. oktobra 1959. obletela Mesec u veoma izduzenoj putanji i snimila udaljenu stranu Meseca a zatim krenula nazad ka Zemlji. Snimanje je obavljeno fotoaparatom a na sondi se nalazila mala fotolaboratorija koja je automatski razvila film, fiksirala i osusila i pri povratku prema Zemlji prenela slike u elektronski oblik i emitovala kao SSTV signal. Fotografije nisu bile impresivne prema danasnjim standardima, ali to su PRVI snimci! Amerikanci hvataju prikljucak tek 1964. sa mnogo kvalitetnijim TV snimcima Ranger sondi.

Sto se sjajnosti Zemlje i Meseca tice, puna Zemlja gledana sa Meseca je vise od 20 puta sjajnija od punog Meseca gledanog sa Zemlje.

neutralni felsh

pre 8 godina

Zapravo, funkcija nijedne sonde NIJE da zadovolji istancanu pakost teoreticara zavere, nego da sluzi nauci.

Manje ironije a vise realnosti, molicu.
(milan-bgd, 06. avgust 2015 23:46)



"istancana pakost teoreticara zavere" - perfektan izraz!

Jasno

pre 8 godina

Oo nobelovci i naucnici svetskog kalibra usporite malo pustite i nas smrtnike da malo procitamo i razmislimo o ovoj vesti svojom glavom nemojte nam odma zakljucke davati... :)

Nikola-nbgd

pre 8 godina

A taj satelit kruži oko čega? Zemlje? Možda je glupo pitanje, ali ako je toliko udaljen od Zemlje, a ima neuporedivo manju masu od Meseca, šta ga sprečava da ne odluta u duboki svemir?
(Igor, 6. avgust 2015 17:32)

Satelit se nalazi u Lagranžovoj L1 tački (http://map.gsfc.nasa.gov/mission/observatory_l2.html) u kojoj zemlja i sunce jednakom silom privlače objekat koji se tu nalazi i samim tim on ne ide nigde i ne mora da kruži oko zemlje.

anti batko

pre 8 godina

Google? YouTube? Wikipedia? Obrazovanje?
(pozdrav iz usa, 06. avgust 2015 15:51)

Akademik Deretic, dveri - obraz - 1389 - nasi, SPC d.o.o, patriJotizam...

asdf

pre 8 godina

Zvezde se nikad ne vide na ovakvim slikama jer se dobijaju ekspozicijom. Te s;like se ne prave klasicno, skljocanjem dugmeta na aparatu.

Nikola-nbgd

pre 8 godina

Zapravo, funkcija nijedne sonde NIJE da zadovolji istancanu pakost teoreticara zavere, nego da sluzi nauci.
(milan-bgd, 6. avgust 2015 23:46)

Najiskrenije, divim ti se na tome sa kakvim strpljenjem već duže vreme odgovaraš na ovakve poruke u ovoj temi i objašnjavaš o čemu se tu radi. Ono što je meni najtužnije je što za razumevanje ovakvog teksta zaista nije potrebno nikakvo spektakularno znanje fizike i matematike. Sasvim je dovoljno znanje iz srednje škole ili na naučno popularnom nivou emisija sa Discovery, NG i sličnih TV kanala. Poražavajuće je koliko ljudi nema ni taj minimalni nivo znanja, ali zato ima STAV. JA mislim da to nije tačno jer sam JA pročitao dva teksta na internetu i JA smatram da je to sve glupo i da je to prevara...