Nedelja, 02.08.2015.

12:06

Opelo za srpskog giganta, odlazi u istoriju

Nekadašnja perjanica i gigant tekstilne industrije SFRJ definitvno odlazi u istoriju. Kobna je bila druga privatizacija kada je fabriku kupila slovenačka "Mura"

Izvor: Veèernje novosti

Opelo za srpskog giganta, odlazi u istoriju IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

88 Komentari

Sortiraj po:

fantastiko

pre 8 godina

I kadace odgovarati neko za propale privatizacije , za hiljade radnika bez posla, koji su otpusteni bez isplacenih plata. Ja sam radio u firmi koja je u svojoj delatnosti bila No. 1 u ex YU. Sa 500.000e u plusu na dan privatizacije, 32 radnika. Posle privatizacije 3 godine -50.000e 0 radnika duguje za plate ... Kontrola iz Agencije dodje oni ih odvedu na rucak tutnu u kovertu i sve u redu... Eve iz agencije za privatizaciju treba sve pohapsiti oni su najogovorniji za ovakvo stanje.

Milorad

pre 8 godina

(drvobradi, 3. avgust 2015 12:27)

Sve se slažemo, uz jednu napomenu: privreda je propala 90ih, ali posle 2000te je nastao pokolj. Do 2004. godine sam radio u jednoj privatnoj firmi po terenu i obilazio svake godine oko 350 istih firmi. Posle 2000 su počele samo da se urušavaju. Nisu to bili giganti koji su bili predimenzionisani za novo vreme, već normalne firme koje su svoje obaveze izvršavale uredno a onda bile opljačkane.

cobo

pre 8 godina

Svi vi trazite zeca ali u pogresnom grmu.Dok smo mi u SFRJ bezbrizno ziveli,nama se radilo o glavi.Zapad je znao da se kakitalizmu priprema kraj tako da je CIA i masinerija radili punom parom.Ili oni ili mi.I bilo je onako kako je bilo.Ali nije dugo trajalo,i kapitalizam puca 2008-2009,i srlja iz katastrofe u katastrofu.Amerikanci u panici pomiruju se sa Kubom,zapadna Evropa uvela sankcije sama sebi protiv Rusije.Nista se ne proizvodi,samo se prodaje kineska roba.Iphone 6 kojem proizvodnja kosta 40 eura prodaje se za 800,Reebok patike proizvodnja u Vijetnamu 15eura,prodaje se za 220.U Nemackoj vazduh kao na Zlatiboru,nigde dimnjaka,nije cudo da kod nas nista ne funkcionise.U tako sve se polako priblizava kraju,da je socijalizam prezivio jos 20 godina,pobedio bi garantovano.Ovako propast programirana,i staro se nikada vratiti nece.

drvobradi

pre 8 godina

@dusanmal
Sve je to bilo REALNO, i to veoma realno, kao i period koji je bio posle.
Sta sve ovde moze da se procita, razni mudri saveti kako je trebalo itd. Da li neko od vas uopste ima pamcenje duze od par godina? Celokupna industrija Srbije je u sustini nestala 90tih, samo to niko nije smeo da vam kaze. Za to vreme, dok smo mi ratovali i bili pod sankcijama i hiperinflacijom, istocna Evropa (Poljska, Ceska, Slovacka, Madjarska, Rumunija itd) su prolazile kroz tranziciju, svetska privreda je imala skoro dvocifren rast (zlatno doba), Kina je imala dvocifren rast privrede, slicno i Juzna Koreja, Indonezija, Vijetnam. Seca li se neko na sta je licio GoldStar(LG), Daewoo, Samsung pre 1990, a sta su sada.Pored Prvog maja, mogu da navedem jos 10 firmi koje su se bavile tekstilom, imali jake ugovore za izvoz, solidan dizajn i jos bolji kvalitet. Danas nijedna ne postoji. Nestale i unistene jos 90tih, ostale su samo ljusture koje su posle kao privatizovane, da bi se izmuzle pare iz subvencija.
@Veliki brat
Da, gomilanje kesa u hiperinflaciji je inace put za napredak. Srbija nije nista mogla da uveze (ukljucujuci i masine i tehnologiju), politicari su ispumpali kes iz firmi da finansiraju svoj opstanak.
@Slobodna Srbija
Verovao ili ne, danasnja Srbija jako lici na tu tvoju predratnu Srbiju. Uzmi malo istorijske knjige ili citaj pisce iz tog doba, pa ces videti.
Jaka mi kraljevska porodica, ukupno vladali 38g i za to vreme imali skoro 15g bunta u zemlji.

lala nadnicar

pre 8 godina

@(pravi krivci, 3. avgust 2015 10:49)

...ma kako da ne radnik (narod) je najveci krivac jer oni su doneli zakone da se sve privatizuje i prodaje, da se sklapaju ugovori o prodaji sve za 1 dinar, konkretno Kole secer dobija fabrike secera za tri dinara...itd... a onda da bi privatizacija dobila svetski naziv u izbornim kampanjama politicari privatizaciju nazivaju TRANZICIJA i TRANSPARENTNOST... ma da radnik je kriv jer nije uspeo da se izbori da u Skupstinu Srbije udju njihovi predstavnici vec samo njihovi direktori... a znamo ko su oni i dan danas... pa im politicari malo priprete da bi dobili nove izbore...pritvor... pa susreti u americkoj ambgasadi i tako redom do danasnjih dana...a da danasnja vlast ponovo pocinje sa privatizacijom i prodajom onoga sto do sada nije prodato i objasni da li se i u ovom slucaju pita radnik koji je stvarao fabrike, firme, kombinate i dr.

pravi krivci

pre 8 godina

Sve su to unistili isti ti radnici koji danas kukaju kako nemaju posla. Vecernje novosti kanalisu samo njihov bes prema laznim metama, koje prakticno sa nasom propascu i nemaju toliko veze, ili su se u igru ukljucile mnogo kasnije.
Propast pocinje, kada ti isti radnici organizuju autobuske ture za mitinge Slobodana Milosevica. Radnici 90' su zeleli da ratuju, a ne da rade.
Kakva crna privatizacija upropastila giganet, pa jel citate vi tekst? I u samom tekstu vam pise da je taj "gigant" poceo da tavori mnogo pre privatizacije?
Tako vam je i moj otac radio u istom takvom gigantu (Krusik), i 94' je glavom bez obzira pobegao iz te fabrike, videci u sta se sve pretvorilo. Eno vam Krusika danas, u drzavnom vlasnistvu, ne mogu da se dogovore odakle im toliki dugovi, partijski kadrovi se otimaju oko toga ko ce da upravlja polumrtvom fabrikom, raznorazni primeri bahacenja upravnog kadra.
Svi ti "giganti" su vam bili giganti do 90' godina. Nakon toga u svim tim fabrikama nastupa propast. A propagandna masinerija tih upropastitelja, uvek trazi neke krivce, prvo je krivo bombardovanje, a posle privatizacija, pa strani kapital i ko sve ne. Samo nikada necete citati kako su oni sami doprineli toj propasti.
Prava istina je da bi malo fabrika izdrzalo bilo kakvu trzisnu utakmicu. Mogli su al uz velika otpustanja radnika (i preko 70%) i uz ulaganja u nove tehnologije, i naravno normalnu drzavnu politiku bez ratova i sankcija. Sve suprotno od onoga zasta su se zalagale te V. Novosti.

Slobodna Srbija

pre 8 godina

I kroz ovu pricu jos jednom se podsetismo koliko je SFRJ bila prosperitena drzva u svakom pogledu.
(zalosno, 2. avgust 2015 16:42)

Koliko bi tek kraljevina bila prosperitetna da nas nisu uništili domaći izdajnici alias srpski komunisti. Imovina koju su oteli ima revalorizovanu vrednost na današnji dan od 250 milijardi evra. Plus krediti koje su uzimali od zapada. Sve je to na žalost bilo dovoljno za jedno veliko Potemkinovo selo zvano SFRJ ali ne i da nastavi ozbiljni ekonomski rast i razvoj koji je prekinuo drugi svetski rat. Ti koji su '45 opljačkali svu tu imovinu su isti kriminalci kao i ovi danas. Svi su oni deca komunizma i ne mogu pobeći od tog mentalnog sklopa tako da se nemojte čuditi što nam ovako dobro ide. Ako bog da da jednog dana svrgnemo komuniste koji su danas u cilju obmanjivanja neukih ljudi obojeni svim duginim bojama, možda će se nešto i pokrenuti na bolje. Samo da nam Srbija ne propadne do tada.

Z

pre 8 godina

@dusanmal
Pogledaj podatke o tome koliki je bio javni dug SFRJ u trenutku raspada, a koliki je sadasnji javni dug drzava koje su nastale na njenoj teritoriji i videces da nisi u pravu i bice ti jasnije ko, u stvari, otima od svoje dece i unuka i ko unistava njihovu buducnost.

Adam

pre 8 godina

Cek more! Da pitam ja sve vas redom? Jel nosite gace Prvi maj ili iz Kine i Bangladesa?

Prvi maj nije izdao Dinkic nego kupci (i besparica). Hotelijerstvo i tekstilna industrija su na zacelju po primanjima. Nije to sto su gazde bahate nego su imputi skupi a proizvod mora da bude jeftiniji od sirovine (poput majci iz Bangladesha). I ovo se ne desava samo kod nas , sirom evrope su poguseni proizvodjaci obuce na primer. Problem je puno veci mego sto izgleda.

Dragojlo

pre 8 godina

Sad pohapsite sve koji su ucestvovali u losoj privatizaciji i naplatite stetu. Prosto resenje. A da, to su politicari prodavali .. onda nista .. cutite OVCE i dalje ..

SiMa

pre 8 godina

Od 1950te godine bilo je fabrike radnicima.Pitam zasto drzava prodaje fabrike za male pare, daje stimulacije, daje otpremnine i izaziva opsti revolt, zar nije bilo jednostavnije sve te fabrike dati u vlasnistvo radnicima koji u njima rade kao i radnicima koji su u njima radili (broj akcija vezati za radni staz), pa neka sami biraju menadzment, i tako nastave da rade a ako propadnu drzava im nije kriva, i nema strajkova i zaostalih plata, i zakrcenje ulica oko Vlade u Nemanjinoj.

pobegao pre raspada

pre 8 godina

Bio sam radnik giganta,Ei-Nis,koji je isto od beogradski lopova rasturen.Pogledajte jug,istok,a i drgi nisu bolji! Da,udruzili se sa bilo kim,ugradjivali,a radnici,citavi regioni crkli! BG nam je uzeo najbolju firmu Rengenaparati,stavili je u BG,a ostale rasturili!
Kao decu su nas vodili u "Prvi maj" da gledamo privredno cudo,uredjenost,
a onda su dosli oni! Jadna nam majka sa njima.

Dragan Oslo Norge

pre 8 godina

Svi ce to ovi pametni i pismeni ljudi/radnici sa izuzetnim pamcenjem koji cekaju u redu na slici sve ovo zaboraviti sta im radi "drzava" i opet glasati dva dana pred izbore jedne te iste lopove koje glasaju 20 i kusur godina i koje su ih i doveli tu gde jesu nakon jedne placene intervju emisije na tv-u u udarnom terminu sa zakljuckom"To mora tako...".

Narodu u Srbiji sa 10 hiljada eura i placenom emisijom na tv-u mozes prodati i maglu iz Avganistana i ubediti narod da je dobro sto ce bivsi cistac cipela iz Centralne Africke Republike kupiti fabriku od milion i kusur eura za jedan euro.

Na vreme sam otisao iz Srbije 2009-e godine.

sve

pre 8 godina

sve je upropasteno, pa i ova nekadasnja uspesna fabrika. Fasciniralo me da su imali vrtic za zaposlene, pa o tome danasnje firme mogu samo da sanjaju. Svaki dan prolazim pored IMT-ovog kompleksa na Novom beogradu i gledam onu pustos u ogromnom prostranstvu, setim se REKORDA-a i DMB-a iz Rakovice gde uspeva samo trava i korov i stvarno ne mozes da ne osetis tugu. Pomislis koliko je u svim tim nazovi uspesnim privatizacijama porodica ostalo bez prihoda i ko zna kako su prezivljavali posle svega, a NIKO nikada nike odgovarao zbog toga. Fascinira i ona recenica gde se kaze da su dobili 6 mil subvencija a onda kupili fabriku za 2.5! Stvarno smo budale sto bi rekao Kesic i treba da nestanemo sa mape Evrope

dusanmal

pre 8 godina

@tamni_vilajet "@dzoni@nik
upravo tako, bas sam to hteo da napisem. Svaka cast nik-u na komentaru. Moji roditelji su bili ono sto se nekad zvalo srednji stalez, a danas izgubilo. Znaci nikakva parija, nikakvi direktori; obrazovani srednji stalez. Uvek se islo na more, imao sam komp osamdestih godina, sto je i za zapad bilo retkost, NBA majicu Majkl Dzordan made in USA, vrhunske Reebok patike... kao da sam ziveo u Americi. Nikad nisam dobijao dzeparac, pakovali su mi sendvice sa parizerom za uzinu, znaci nista besno ali je bilo normalno da za svoju platu mozes da priustis sebi i deci nesto sto bi mogao i recimo Nemac i da te nije sranota da otputujes bilo gde. Imao sam kao dete goste Nemce u nekoj ucenickoj razmeni, a posle sam ja isao kod njih, malo je reci da smo bili egal potpuno po svemu."...
Jedino sto ni vi ni vecina zaslepljenih u Srbiji (ex-Yu takodje) ne primecujete je- SVO TO BOGATSTVO JE BILO LAZNO. To je kljuc. Kulise. Ni jedan od tih "giganata" stare-Yu privrede nije preziveo ni ovaj lazni drzavni kapitalizam. Svo to bogatstvo je bilo zajmljeno od ovih i buducih generacija jer nije bilo pokrica za taj zivotni standard u to vreme. Zato sada placaju deca, unuci,... neminovno gorim zivotom. Jer smo ih mi u proslosti opljackali. Ovo sada je rezultat te komunisticke lazi.

Milan

pre 8 godina

Nevezano za komunističku patetiku (alias krokodilske suze) ovo je odličan primer zašto zakonom treba zabraniti firmama koje su u dubiozi da kupuju druge firme. Mura je bila u dubiozi u trenutku kad je kupila Prvi maj. Mnoge firme danas poput Agrokora (Idea) se besomučno šire iako su u velikim dugovima. To je naravno moguće zahvaljujući bankama. Oni su miljenici bankara koji treba da obave prljavi posao pre nego što udu u stečaj i sve to kupi neko za sitne pare. Ne bilo ko naravno, onaj koji je i podsticao banke da daju neracionalne kredite. Banke su najveće zlo, treba ih ukinuti u potpunosti jer uništavaju ekonomiju. Štednja se može preneti na štedionice, krediti na kreditne zadruge, platni promet može da organizuje država kao u komunističko vreme (nešto pametno i od njih da nasledimo, vazda su samo pravili štetu).

Komsija

pre 8 godina

Jedna od narodnih kaze "Koliko sunza za Titova vremena napravili ovi ne mogu ni okreciti". Neki ce se sloziti neki ne ali ja se tog vremena sjecam onako sa sjetom. Prvo odrastao sam u porodici koju bi sad nazvali visokim stalezom, tad sunto zvali tehnokratskom. Jer nije bilo izrazene klasne iliti staleske raslojenosti. Imali smo sve sto se moglo zamisliti. Vikendicu na moru, odakle vam sad ovo pisem, kucu u ocevom rodnom mjestu i prekrasan stan. Roditelji su imali normalno radno vrijeme od 7 do 15 tako da su imali vremena da provedu kvalitetno vrijeme sa nama. Tata je bio tehnicki direktor jednog od giganata poput Pirota kojeg su ove demokrate unistile i prodale strancima za saku dolara, mama profesorica kojoj se nije dalo peglati sa srednjoskolcima pa je radila kao uciteljica. Sjecam se ja i vremena kad se stajalo u redu za ulje i kafu. Sjecam se i kad je stari kupio ficu pored novog stojadina jer mu je trebalo auto s parnim reg brojem. Sjecam se kad je cijeli moj razred osim dvoje troje koji nisu htjeli uciti stigau u glavni grad na studije, gdje smo se druzili i kao svi provincijalci medjusobno pomagali bez obzira da li ciji tata bio livac, bravar ili direktor jer su nas ucili da smo svi jednaki. Zahvaljujuci tati a i Titu ja sam se uspio izboriti za normalan zivot unatoc ratu i demokratama ali oko mene je jad tuga cemer i pitanje je koliko mi dugo moze biti dobro. Zbog toga ustanite se kad spomenete Tita..

Bane

pre 8 godina

gospodo kritičari socijalizma razmislite o sledećem:
u vreme mraka"grupa od 5-6 šnajdera osniva preduzeće"koje za 18 godina(lično sam kao student 1977 bio u toj fabrici) "ima 7000 zaposlenih,obdanište,kolekciju umetničkih dela kao neki jači muzej u Srbiji,prezadovoljne radnike,Opština pun budžet itd...itd
E,pa izvinjavam se na izrazu:
J..o vas Dinkić i liberalni kapitalizam,glasajte i dalje za Tatu
(srbin, 03. avgust 2015 00:15)

Dinkić je dovršio započeto, ali realno, šta će fabrici muzej? Šta će im umetnička dela? Zar nisu te novce mogli da iskoriste za unapređenje proizvodnje, razvoj tehnologija i dizajna?

Primer koji mi je pričao jedan direktor fabrike sa sredine 80ih, predlog na radničkom savetu - smanjiti plate radnicima za 5% na godinu dana a kupiti nove, savremene mašine. Smenili radnici direktora, došao nov, nije kupio mašine, povećao plate, a firma danas u restrukturiranju.

Toliko.

Veliki brat

pre 8 godina

Lepo kaže Prof. dr Miodrag Zec (ali većina naroda ne voli ISTINU, već nekakva palamuđenja po kafanama): PORTFOLIO svakog gubitaša u Srbiji (tj. većine firmi) je potpuno pogrešan!!!
Kod nas većina velikih giganata (ili gEganata) imaju na desetine hala, nemaju nikakvih zaliha novca (što je najvažnije danas, kad su u Srbiji kamate banaka relativno visoke), i nemaju novih mašina i tehnologija već samo one od pre 40-5 godina.

U takvim uslovima ni Bil Gejts ne bi napravio pozitivno poslovanje.

A pogledate u nekim drugim zemljama, firme imaju staru zgradu, ali najnoviju opremu i zalihu kapitala.

U Srbiji su nekad zalihe kapitala trošene na odmarališta, STANOVE, 13. platu, regres, sportske igre za radnike, plaćanje nebrojenih lažnih bolovanja...


Pogledajte samo vojsku, sve kasarne na elitnim lokacijama, a oružje prevaziđeno. A pogledajte npr. američku vojsku - vojne baze u nekim zabitima (osim retkih izuzetaka), ali najnovije oružje. Imamo na stotine generala, a sve smo ratove izgubili!!!


Kod nas je bitna forma, da postoji neko radno mesto za koje se prima dobra plata i dobijaju privilegije (stan, auto, vozač), a za REZULTATE niko ne pita, bitno je biti podoban i raditi na "zajedničkom poduhvatu" ličnog bogaćenja male grupe pojedinaca, narod ko šiša!


I kad neko izvan toga (npr. pošten, hoće da učini dobro za svoju zemlju i narod) upadne u tu priču, okrene list, jer je bolje da prvo reši svoje (finansijske) probleme, pošto je naš narod NEZAHVALAN!

srbin

pre 8 godina

gospodo kritičari socijalizma razmislite o sledećem:
u vreme mraka"grupa od 5-6 šnajdera osniva preduzeće"koje za 18 godina(lično sam kao student 1977 bio u toj fabrici) "ima 7000 zaposlenih,obdanište,kolekciju umetničkih dela kao neki jači muzej u Srbiji,prezadovoljne radnike,Opština pun budžet itd...itd
E,pa izvinjavam se na izrazu:
J..o vas Dinkić i liberalni kapitalizam,glasajte i dalje za Tatu

tamni vilajet

pre 8 godina

@dzoni@nik
upravo tako, bas sam to hteo da napisem. Svaka cast nik-u na komentaru. Moji roditelji su bili ono sto se nekad zvalo srednji stalez, a danas izgubilo. Znaci nikakva parija, nikakvi direktori; obrazovani srednji stalez. Uvek se islo na more, imao sam komp osamdestih godina, sto je i za zapad bilo retkost, NBA majicu Majkl Dzordan made in USA, vrhunske Reebok patike... kao da sam ziveo u Americi. Nikad nisam dobijao dzeparac, pakovali su mi sendvice sa parizerom za uzinu, znaci nista besno ali je bilo normalno da za svoju platu mozes da priustis sebi i deci nesto sto bi mogao i recimo Nemac i da te nije sranota da otputujes bilo gde. Imao sam kao dete goste Nemce u nekoj ucenickoj razmeni, a posle sam ja isao kod njih, malo je reci da smo bili egal potpuno po svemu. Ove price o Googlu i to cemu se danas svi odusevljavaju, pa mi smo to stvarno imali pre 30 godina. Na zalost ali to je surova istina. Ne znam, mozda nije bilo dobro ali ako ono nije bilo dobro, ovo danas je deveti krug pakla.

Milisav

pre 8 godina

"ZALOSNO",najbolji primer su Zastava i IMT.Giganti sa vise desetina hiljada zaposlenih.Imali su ko zna koliko doktora nauka,inzinjera.Oba giganta su pravila proizvod od licence sa zapada od starog proizvoda jer nije imao ko da to napravi u Yugi...
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (alienware, 2. avgust 2015 21:09)

Fakat, nije bilo savršeno. A sad? Fakat, uvoz sad više nije zabranjen, i pijemo uvozno mleko a naše prosipamo, uvozimo seme a naše institute smo rasturili. Fakat, bilo zatvoreno tržište, ali ondašnji izvoz i dalje je nedostižan. Fakat, bilo je gubitaša zbog zapošljavanja i potrošnje, a sad ih ima još više zbog pljačke i potrošnje (Farmakom, Veterinarski zavod, ...). Fakat, bili bonovi a i par/nepar, nestašice ... Tad smo dugovali 20ak milijardi dolara i kao "prezaduženi" dalje nismo mogli da se zadužujemo. Koliko sada duguje samo Srbija, i nude je da uzme još. Što? Fakat, ondašnja beda na selima je bila primetna. Sad na selima nema više toliko bede jer nema ni sela. Sad se već na pijaci vidi da je mnogo bolje i da je mnogo bolja ponuda. Doduše, iz uvoza.

alienware

pre 8 godina

"ZALOSNO",najbolji primer su Zastava i IMT.Giganti sa vise desetina hiljada zaposlenih.Imali su ko zna koliko doktora nauka,inzinjera.Oba giganta su pravila proizvod od licence sa zapada od starog proizvoda jer nije imao ko da to napravi u Yugi.Imali su zatvoreno trziste,Yugoslaviju ,narod je morao da kupuje jer nije bilo drugog,zabranjen uvoz osim za drzavu i njene potrebe,mercedesi za direktore i ostalu bagru.I novac koji su tako zaradjivali nisu ulagali ,trosili na zabavu radnika jer je politika bila da se pokaze kako smo napredna zemlja i zivimo super.Vidim da se ne spominju gubitasi koji su cinuli veci deo industrije niti nestasice ,bonovi,beda po selima.Odlutao sam od teme ali da zavrsim,sve je doslo na svoje.Bezbroj zaposlenih ,bez potrebe ,nikakva ulaganja osim u neka odmaralista, su dovela industriju da zaostaje vise decenija u odnosu na zapadnu industriju.I sa raspadom Yuge ne moze se niko naterati vise da kupuju robu koju ne zele.Uzivali ste na racun ulaganja,sad ispastate jer imate samo radnu snagu,nikakav proizvod ,koji je opet skuplji jer tamo tehnologija zamenila 100 radnika za jednog,skratila vreme proizvodnje ...

Milorad

pre 8 godina

dok se ne rascisti sa komunizmom, nema napretka
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (sajo, 2. avgust 2015 20:11)

Sa onim budalama koji su osnovali ovo preduzeće (i mnoga mnoga druga) i uposlili ga tako da je tamo radilo 7000 ljudi smo već raskrstili. A posle toga je, došao napredak i služba za zapošljavanje.

Милосав

pre 8 godina

Ово само у Србији има! Пљачкање државе без пардона и граница. "uz pomoć državnih subvencija od oko 6 miliona evra, za 2,5 miliona, fabriku kupila Mojca Lukančič, vlasnica "Mure" iz Murske Sobote.". Даш им 6 милона а они купе фабрику за 2.5 милиона!!! И 1300 радника на биро. И онда "велики" истрчи на ТВ "ова фабрика у Суботици запослиће 250 људи"! Када је свега доста?

ela r

pre 8 godina

kakve veze ima eu sa ovim? fabrika je opljackana od strane domacih,tada direktora,a sada tajkuna.u to vreme evropa nam je bila nikad dalja.dokle cemo druge da krivimo za sopstveni lopovluk?!dinkic,izmedju ostalih,nas je ojadio!!

Miloje

pre 8 godina

Neko treba da ogovara za postupak privatizacije i subvencije koje su date. Pare ovog naroda je neko stavio u dzep, bankrot i nikom nista. Alo lopine dokle vise ovaj narod da vas trpi.

anti batko - fmp cenzura

pre 8 godina

Restoran za zaposlene, vrtic za njihovu decu, odmaralista, sportski tereni, fudbalski klub, zoo vrt... Takve uslove danas nude Google, Microsoft i sl., a mi smo ih imali pre 30 godina! 

A sta imamo danas???
(nik, 02. avgust 2015 16:29)

A oprema i tehnologija stari 50 godina, dva modela koji se proizvode od kako je fabrika otvorena i gomila bespotrebnih "radnika" koji sede po kancelarijama i ne rade nista...

Da je novac koji je decenijama ulagan u sve ovo sto si naveo, vecim delom ulagan u osavremenjivanje proizvodnje, edukaciju kadrova i smanjenje troskova, prvi maj bi i danas funkcionisao...

soulrebel

pre 8 godina

Biznismen: Molim Vas daćete mi
jedno preduzeće i 3,5 miliona eura.
Vlada: Izvolite da li Vam treba još nešto?
Biznismen: Hvala ništa više.
Vic jel da, gde ovo ima? E pa nije vic, a ima u Srbiji brale ako si stranac, a ti narode crkni jer ne možeš da se lečiš zbog neuplaćenog socijalnog i zdravstenog osiguranja.

dzoni

pre 8 godina

@nik
Ubo si sustinu..otac i majka su mi radile u dve razlicite firme u komunizmu socijalizmu i obe su imale sve to plus odmaralista gde smo ja i sestra ili leti i zimi ..a sad imamo da ne kazem sta..gledamo u te zapadne firme ko bogove a svoje smo sve rasturili

greenbay

pre 8 godina

a mladja dinkic otisao u savetnike...on ce da deli savete. sad bi ovih 1300 radnika trebalo mladju ko mile dragic da izbaci ne iz hotela vec iz srbije pa nek lazinja po svetu a ne da vara naivne srbe...ili padinjak pa da savetuje krompir.

ProfesorKiksMaler

pre 8 godina

Potomci crvene buržoazije dovršavaju otimačinu. Ništa nama ne treba da radimo i proizvodimo, sve će nam vlastodršci-bizMismeni uvesti. A naša deca, koja ne pobegnu odavde, postaće robovska radna snaga i raditi najgore poslove tek da prežive.

Dell

pre 8 godina

Kad ne mozemo da odrzimo ni najjeftinija radna mesta kao sto je tekstilna industrija onda zaista sta da traze visokoobrazovani... Kupite se inženjeri i trbuhom za kruhom!

nik

pre 8 godina

Citam komentare i ne mogu da verujem da pojedini likiju sto je propala jos jedna firma na ovim prostorima.

Potpuno je nebitno da li je iz socijalistickog ili kapitalistickog vremena, "Prvi Maj" je bio firmetina!

Restoran za zaposlene, vrtic za njihovu decu, odmaralista, sportski tereni, fudbalski klub, zoo vrt... Takve uslove danas nude Google, Microsoft i sl., a mi smo ih imali pre 30 godina!

A sta imamo danas???

ams

pre 8 godina

Bavim se visokom modom, na zapadu, prilicno uspesno. Svaki put kada sam u Beogradu, zastanem kraj izloga Prvog maja u Makenzijevoj ulici. Mnogo toga nije kako treba, ali se potencijal uvek nazirao, stavise, nije bilo nemoguce probrati nekolicinu interesantnih odevnih predmeta. Moje francuske kolege zajljucuju isto.
Za razliku od butikaske kulture glavnog grada, ogledala neukusa i dalekog istoka.

Sve sto je nekad vredelo i sve sto danas vredi se sistemski unistava. Zasigurno s dobrom razlogom kakvih li vec sve 'mocnika'. Pa nek' srljamo i dalje tamo gde nam nije mesto...

Tuga.

zalosno

pre 8 godina

I kroz ovu pricu jos jednom se podsetismo koliko je SFRJ bila prosperitena drzva u svakom pogledu. Ako neko ima podatke, neka ih objavi, koliko je u Prvom maju radilo doktora nauka, magistara, inzinjera, ekonomista, pravnika.... Onda ce mladi imati kompletnu sliku iz tog vremena, ukljucujuci i to kako se radnik postovao i kako su mu sva vrata bila otvorena. A danas?

Vlada

pre 8 godina

"Uz pomoc državnih subvencija od 6 milona eura, ZA 2,5 EUR KUPLJENA FARBIKA"...evo daljeg objasnjenja koje nedostaje: dakle 3.5 mil Eur je vlasnik "Mure" odmah "stavio u dzep"; prihvatio da uposli 1,200 radnika i da ih drži u stalnom radnom odnosu jos 5 godina; ugovara "lon" posao (samo usluga šića gardorobe, tj klasična prodaja usluge radne snage) po najnižim mogućim cenama tj samo da pokrije trošak rane snage; drži radnike dokle može, tj tih 5 godina ako ima posla, a ako nema proglasi bankrot i nema aposlutno nikakvu dalji odgovornost...dakle suština "transakcije" je onih 6 mil eura subvencija koje se daje firmi koja je i te 2012 god je imala negativno poslovanje!!

Antitheist

pre 8 godina

@(dragan, 02. avgust 2015 16:01): sećam se plaćenih odmora. Odakle pare kad ne radimo- one su zarađene, majstore, one su tvoje pravo za koje su se ljudi vekovima borili, isto kao i na pravo na obrazovanje, na pismenost, da svi naučimo da se ne radimo piše odvojeno...

dalibor

pre 8 godina

klasican primer stete od privatizacije.koliko je dobra privatizacija.unistena cela privreda svih zemalja bivse juge.ciljano.za rad bogacenja nekoliko,posao je izgubilo na na milione radnika.privrede i industrije vise nema.ima samo trzinih centara.deru nas kao ovce.e narode tako ti i treba,neka bude volja tvoja.sam si zamesio ovu kasu pa sad uzivaj u specijalitetima svoga izbora

Кривокапић

pre 8 godina

Браво Динкићу. Субвенције од 6 милиона Евра и добијеш шипак. Боље да су те паре распоредили радницима па нека свако од њих по својим могућностима отвори бизнис па како се ко снађе. Верујем да би се бар пола њих снашло. И ова влада наставља са субвенцијама и бацањем пара.

bačka

pre 8 godina

i državu i svaku vlast zabole uvo za ovakve situacije ...moju suprugu koja treba da bude još na porodiljskom još godinu i po sutra zovu na ,,razgovor,, da joj kažu da je firma ,,pukla,,tj. italijan odlazi a po radniku dobio 10000€ ...

dovla

pre 8 godina

Eto kako su izgledale Dinkiceve privatizacije: ja vama 6 miliona iz budzeta, od toga vi investirate 2.5, a preostalih 3.5 delimo pola-pola. Naravno, nije Dinkic bio sam u tome, morao je biti u talu sa onima koji su ga postavljali za ministra: prvo Tadic, posle Vucic/Dacic. Da li ce ici u zatvor? Naravno da nece jer previse zna, povukao bi jos mnoge.

Realista

pre 8 godina

A da se ovo isto desi sa Crvenom Zvezdom ili Partizanom, izbio bi puč u državi, protesti, blokade, prodavali bi ljudi majke da ih izvade iz dugova...
Ovako ništa, šta je to što je 1500 ljudi ostalo bez posla, koga briga.
Privatizujmo Titove blizance i pokrenimo bar par firmi, biće svima bolje.

too late

pre 8 godina

Ovo (gasenje propalih preduzeca i prodaja iole uspesnih) je trebalo biti zavrseno pre 10-15 godina. Em ne bi propali toliko (kao drzava), em bi dobili vise para pa bi sad imali daleko bolji standard (bar duplo). Kao sto je poslednja prilika za spasavanje i unapredjivanje takvih firmi bila pre 25 godina. Sad je vec kasno i efekat ce biti minimalan.

Las Vegas

pre 8 godina

Pored Kine i dalekog istoka ni jedna tekstilna industrija na svetu nema sansi. U Singapuru su mi sasili odelo za dva sata za 80 dolara.Materijal lister

Zoran

pre 8 godina

Sve je to trebalo još devedesetih...
(kapitalizam je krenuo u 80im, 2. avgust 2015 14:03)

Krenuo je 1945., ponovo, ali kod nesposobnih lopova. Vec tada su neki zamenili neke na Dedinju.

unuged

pre 8 godina

Ista priča i sa pogonom Potisja u Adi, nekada pojam u proizvodnji strugova, slovenci celu livnicu te fabrike Isekli i bacili na otpad. Ovo nije jedini slučaj da su slovenačke firme u Srbiji uprolastile firme, isto se dešava bas sada sa livnicom u Kikindi u vlasništvu Cimosa. Lično sam tamo i znam tačno šta se dešava... I nikom ništa, sedimo skrštenih ruku i gledamo kako nas ruše...

Petar Golemi

pre 8 godina

Predlažem sledeću akciju: svako ko ima bar jedan odevni predmet koji je proizvela ova naša fabrika treba da oglasi njegovu prodaji a prihod od aukcije usmeriti u fod za radnike koji su izgubili posao. Da razvijemo takav pojavni oblik iskzivanja stava prema divljačkoj privatizaciji i kvazi liberelnom kapitalizmu.

Milan Niš

pre 8 godina

Da nije žalosno,bilo bi smešno.Kako je lako izbaciti 1300 ljudi na ulicu iz privatne firme,ali kad treba otpustiti viškove iz JP i državne uprave,katastrofa.Odavno ja pričam da je srpska vlada,nekom majka,nekom maćeha i to ne samo ova poslednja,od Miloševića do danas se ništa nije promenilo po tom pitanju.

Samo bahato

pre 8 godina

Pre ili kasnije svaka firma u Srbiji koja je privatizovana zavrsice ovako...Za jedno desetak godina pricace se i o propasti Telekoma Srbija koji je pred privatizacijom...Zivi bili pa videli...

draganz

pre 8 godina

NIje tako strasno, time se otvara prostor za nove male preduzentike. Znam jednoga koji vec 30 godina radi uspesno, firma je mala, radi odevne predmete, ima sopstevenu proizvodnju i samo dve prodavnice ali je pregurao sve krize.

humanista

pre 8 godina

Nesaglediva steta,nego ne saopstava se ime onoga ko je bio na celu te famozne druge privatizacije.E sad nek nosimo kinesko,jer svoje smo unistili.

eccles

pre 8 godina

citam sta je sve posedovala ova organizacija, pa razmisljam sta bi jedan pametan covek napravio od tolikog potencijala (i manite me price "nemamo mi tehnologiju", ni bakice iz sirogojna je nemaju pa koliko kosta jedan dzemper i kako zaradjuju od toga)...

koliko je mozga trebalo da se kompleks da milanu knezevicu (vlasnik modus-a) ili bilo kome tako sposobnom na deset godina sa jedinom obavezom da pristojno isplacuje radnike i da se posle deset godina, kao profitabilno preduzece, vrati drustvu?

toliko je ocigledno da je ovo uradjeno (zlo)namerno i sa jasnim ciljem otimanja od drustva zarad necijeg licnog interesa da je to smesno - skolski primer primene "sok doktrine", kako je nazvala klajnova.
jadna je okupirana srbija i bedan krupnim kapitalom okovan svet, cini se da nema izlaza.

samo pitam

pre 8 godina

"da bi 2012. godine, uz pomoć državnih subvencija od oko 6 miliona evra, za 2,5 miliona, fabriku kupila Mojca Lukančič, vlasnica "Mure" iz Murske Sobote"

Gde mogu da se prijavim da i ja dobijem takvu subvenciju?

mozaks

pre 8 godina

bitno je da se sadasnji politicari hvale kako se otvaraju pogoni ,gde ce biti zaposleno po cak 100-150 radnika.sramota,samo pokazuju nesposobnost.menadzment treba menjati.budite gospodo menadzeri,pa nadjite posao,za postojece fabrike,a ne prvo ugasite fabriku od 3000-4000 radnih mesta,pa kao pokrenete proizvodnju sa 50 tak radnika?to uspeh?cime se vi hvalite..

kiseonik

pre 8 godina

Ovaj tekst koji bi trebao da upozna javnost sa relevantnim činjenicama, je napisan od totalno nepismenog i izgubljenog takozvanog novinara (ao majko šta sve redi u medijima) koji nema dve blage veze s mozgom i izgleda da je namenjen isto takvoj čitalačkoj publici (večernje novosti - a B92 daj šta daš).Samo da se nešta piše.

ex Centrotextil

pre 8 godina

Odgovorno tvrdim da ni taj GIGANT socijalistickog samoupravljanja,a ni njemu slicni i jos GIGANTSKIJI,nikada,ama bas nikada nisu bili SAMOODRZIVI.
Taj tip snajderaja je mozda mogao da prodje do kraja 50-tih,posle toga ni slucajno.

samo pitam

pre 8 godina

"da bi 2012. godine, uz pomoć državnih subvencija od oko 6 miliona evra, za 2,5 miliona, fabriku kupila Mojca Lukančič, vlasnica "Mure" iz Murske Sobote"

Gde mogu da se prijavim da i ja dobijem takvu subvenciju?

Samo bahato

pre 8 godina

Pre ili kasnije svaka firma u Srbiji koja je privatizovana zavrsice ovako...Za jedno desetak godina pricace se i o propasti Telekoma Srbija koji je pred privatizacijom...Zivi bili pa videli...

mozaks

pre 8 godina

bitno je da se sadasnji politicari hvale kako se otvaraju pogoni ,gde ce biti zaposleno po cak 100-150 radnika.sramota,samo pokazuju nesposobnost.menadzment treba menjati.budite gospodo menadzeri,pa nadjite posao,za postojece fabrike,a ne prvo ugasite fabriku od 3000-4000 radnih mesta,pa kao pokrenete proizvodnju sa 50 tak radnika?to uspeh?cime se vi hvalite..

Realista

pre 8 godina

A da se ovo isto desi sa Crvenom Zvezdom ili Partizanom, izbio bi puč u državi, protesti, blokade, prodavali bi ljudi majke da ih izvade iz dugova...
Ovako ništa, šta je to što je 1500 ljudi ostalo bez posla, koga briga.
Privatizujmo Titove blizance i pokrenimo bar par firmi, biće svima bolje.

dovla

pre 8 godina

Eto kako su izgledale Dinkiceve privatizacije: ja vama 6 miliona iz budzeta, od toga vi investirate 2.5, a preostalih 3.5 delimo pola-pola. Naravno, nije Dinkic bio sam u tome, morao je biti u talu sa onima koji su ga postavljali za ministra: prvo Tadic, posle Vucic/Dacic. Da li ce ici u zatvor? Naravno da nece jer previse zna, povukao bi jos mnoge.

unuged

pre 8 godina

Ista priča i sa pogonom Potisja u Adi, nekada pojam u proizvodnji strugova, slovenci celu livnicu te fabrike Isekli i bacili na otpad. Ovo nije jedini slučaj da su slovenačke firme u Srbiji uprolastile firme, isto se dešava bas sada sa livnicom u Kikindi u vlasništvu Cimosa. Lično sam tamo i znam tačno šta se dešava... I nikom ništa, sedimo skrštenih ruku i gledamo kako nas ruše...

eccles

pre 8 godina

citam sta je sve posedovala ova organizacija, pa razmisljam sta bi jedan pametan covek napravio od tolikog potencijala (i manite me price "nemamo mi tehnologiju", ni bakice iz sirogojna je nemaju pa koliko kosta jedan dzemper i kako zaradjuju od toga)...

koliko je mozga trebalo da se kompleks da milanu knezevicu (vlasnik modus-a) ili bilo kome tako sposobnom na deset godina sa jedinom obavezom da pristojno isplacuje radnike i da se posle deset godina, kao profitabilno preduzece, vrati drustvu?

toliko je ocigledno da je ovo uradjeno (zlo)namerno i sa jasnim ciljem otimanja od drustva zarad necijeg licnog interesa da je to smesno - skolski primer primene "sok doktrine", kako je nazvala klajnova.
jadna je okupirana srbija i bedan krupnim kapitalom okovan svet, cini se da nema izlaza.

Milan Niš

pre 8 godina

Da nije žalosno,bilo bi smešno.Kako je lako izbaciti 1300 ljudi na ulicu iz privatne firme,ali kad treba otpustiti viškove iz JP i državne uprave,katastrofa.Odavno ja pričam da je srpska vlada,nekom majka,nekom maćeha i to ne samo ova poslednja,od Miloševića do danas se ništa nije promenilo po tom pitanju.

nik

pre 8 godina

Citam komentare i ne mogu da verujem da pojedini likiju sto je propala jos jedna firma na ovim prostorima.

Potpuno je nebitno da li je iz socijalistickog ili kapitalistickog vremena, "Prvi Maj" je bio firmetina!

Restoran za zaposlene, vrtic za njihovu decu, odmaralista, sportski tereni, fudbalski klub, zoo vrt... Takve uslove danas nude Google, Microsoft i sl., a mi smo ih imali pre 30 godina!

A sta imamo danas???

Кривокапић

pre 8 godina

Браво Динкићу. Субвенције од 6 милиона Евра и добијеш шипак. Боље да су те паре распоредили радницима па нека свако од њих по својим могућностима отвори бизнис па како се ко снађе. Верујем да би се бар пола њих снашло. И ова влада наставља са субвенцијама и бацањем пара.

Милосав

pre 8 godina

Ово само у Србији има! Пљачкање државе без пардона и граница. "uz pomoć državnih subvencija od oko 6 miliona evra, za 2,5 miliona, fabriku kupila Mojca Lukančič, vlasnica "Mure" iz Murske Sobote.". Даш им 6 милона а они купе фабрику за 2.5 милиона!!! И 1300 радника на биро. И онда "велики" истрчи на ТВ "ова фабрика у Суботици запослиће 250 људи"! Када је свега доста?

humanista

pre 8 godina

Nesaglediva steta,nego ne saopstava se ime onoga ko je bio na celu te famozne druge privatizacije.E sad nek nosimo kinesko,jer svoje smo unistili.

ams

pre 8 godina

Bavim se visokom modom, na zapadu, prilicno uspesno. Svaki put kada sam u Beogradu, zastanem kraj izloga Prvog maja u Makenzijevoj ulici. Mnogo toga nije kako treba, ali se potencijal uvek nazirao, stavise, nije bilo nemoguce probrati nekolicinu interesantnih odevnih predmeta. Moje francuske kolege zajljucuju isto.
Za razliku od butikaske kulture glavnog grada, ogledala neukusa i dalekog istoka.

Sve sto je nekad vredelo i sve sto danas vredi se sistemski unistava. Zasigurno s dobrom razlogom kakvih li vec sve 'mocnika'. Pa nek' srljamo i dalje tamo gde nam nije mesto...

Tuga.

bačka

pre 8 godina

i državu i svaku vlast zabole uvo za ovakve situacije ...moju suprugu koja treba da bude još na porodiljskom još godinu i po sutra zovu na ,,razgovor,, da joj kažu da je firma ,,pukla,,tj. italijan odlazi a po radniku dobio 10000€ ...

soulrebel

pre 8 godina

Biznismen: Molim Vas daćete mi
jedno preduzeće i 3,5 miliona eura.
Vlada: Izvolite da li Vam treba još nešto?
Biznismen: Hvala ništa više.
Vic jel da, gde ovo ima? E pa nije vic, a ima u Srbiji brale ako si stranac, a ti narode crkni jer ne možeš da se lečiš zbog neuplaćenog socijalnog i zdravstenog osiguranja.

Las Vegas

pre 8 godina

Pored Kine i dalekog istoka ni jedna tekstilna industrija na svetu nema sansi. U Singapuru su mi sasili odelo za dva sata za 80 dolara.Materijal lister

Petar Golemi

pre 8 godina

Predlažem sledeću akciju: svako ko ima bar jedan odevni predmet koji je proizvela ova naša fabrika treba da oglasi njegovu prodaji a prihod od aukcije usmeriti u fod za radnike koji su izgubili posao. Da razvijemo takav pojavni oblik iskzivanja stava prema divljačkoj privatizaciji i kvazi liberelnom kapitalizmu.

greenbay

pre 8 godina

a mladja dinkic otisao u savetnike...on ce da deli savete. sad bi ovih 1300 radnika trebalo mladju ko mile dragic da izbaci ne iz hotela vec iz srbije pa nek lazinja po svetu a ne da vara naivne srbe...ili padinjak pa da savetuje krompir.

Vlada

pre 8 godina

"Uz pomoc državnih subvencija od 6 milona eura, ZA 2,5 EUR KUPLJENA FARBIKA"...evo daljeg objasnjenja koje nedostaje: dakle 3.5 mil Eur je vlasnik "Mure" odmah "stavio u dzep"; prihvatio da uposli 1,200 radnika i da ih drži u stalnom radnom odnosu jos 5 godina; ugovara "lon" posao (samo usluga šića gardorobe, tj klasična prodaja usluge radne snage) po najnižim mogućim cenama tj samo da pokrije trošak rane snage; drži radnike dokle može, tj tih 5 godina ako ima posla, a ako nema proglasi bankrot i nema aposlutno nikakvu dalji odgovornost...dakle suština "transakcije" je onih 6 mil eura subvencija koje se daje firmi koja je i te 2012 god je imala negativno poslovanje!!

ex Centrotextil

pre 8 godina

Odgovorno tvrdim da ni taj GIGANT socijalistickog samoupravljanja,a ni njemu slicni i jos GIGANTSKIJI,nikada,ama bas nikada nisu bili SAMOODRZIVI.
Taj tip snajderaja je mozda mogao da prodje do kraja 50-tih,posle toga ni slucajno.

zalosno

pre 8 godina

I kroz ovu pricu jos jednom se podsetismo koliko je SFRJ bila prosperitena drzva u svakom pogledu. Ako neko ima podatke, neka ih objavi, koliko je u Prvom maju radilo doktora nauka, magistara, inzinjera, ekonomista, pravnika.... Onda ce mladi imati kompletnu sliku iz tog vremena, ukljucujuci i to kako se radnik postovao i kako su mu sva vrata bila otvorena. A danas?

dzoni

pre 8 godina

@nik
Ubo si sustinu..otac i majka su mi radile u dve razlicite firme u komunizmu socijalizmu i obe su imale sve to plus odmaralista gde smo ja i sestra ili leti i zimi ..a sad imamo da ne kazem sta..gledamo u te zapadne firme ko bogove a svoje smo sve rasturili

kiseonik

pre 8 godina

Ovaj tekst koji bi trebao da upozna javnost sa relevantnim činjenicama, je napisan od totalno nepismenog i izgubljenog takozvanog novinara (ao majko šta sve redi u medijima) koji nema dve blage veze s mozgom i izgleda da je namenjen isto takvoj čitalačkoj publici (večernje novosti - a B92 daj šta daš).Samo da se nešta piše.

too late

pre 8 godina

Ovo (gasenje propalih preduzeca i prodaja iole uspesnih) je trebalo biti zavrseno pre 10-15 godina. Em ne bi propali toliko (kao drzava), em bi dobili vise para pa bi sad imali daleko bolji standard (bar duplo). Kao sto je poslednja prilika za spasavanje i unapredjivanje takvih firmi bila pre 25 godina. Sad je vec kasno i efekat ce biti minimalan.

Zoran

pre 8 godina

Sve je to trebalo još devedesetih...
(kapitalizam je krenuo u 80im, 2. avgust 2015 14:03)

Krenuo je 1945., ponovo, ali kod nesposobnih lopova. Vec tada su neki zamenili neke na Dedinju.

Miloje

pre 8 godina

Neko treba da ogovara za postupak privatizacije i subvencije koje su date. Pare ovog naroda je neko stavio u dzep, bankrot i nikom nista. Alo lopine dokle vise ovaj narod da vas trpi.

Dell

pre 8 godina

Kad ne mozemo da odrzimo ni najjeftinija radna mesta kao sto je tekstilna industrija onda zaista sta da traze visokoobrazovani... Kupite se inženjeri i trbuhom za kruhom!

Antitheist

pre 8 godina

@(dragan, 02. avgust 2015 16:01): sećam se plaćenih odmora. Odakle pare kad ne radimo- one su zarađene, majstore, one su tvoje pravo za koje su se ljudi vekovima borili, isto kao i na pravo na obrazovanje, na pismenost, da svi naučimo da se ne radimo piše odvojeno...

anti batko - fmp cenzura

pre 8 godina

Restoran za zaposlene, vrtic za njihovu decu, odmaralista, sportski tereni, fudbalski klub, zoo vrt... Takve uslove danas nude Google, Microsoft i sl., a mi smo ih imali pre 30 godina! 

A sta imamo danas???
(nik, 02. avgust 2015 16:29)

A oprema i tehnologija stari 50 godina, dva modela koji se proizvode od kako je fabrika otvorena i gomila bespotrebnih "radnika" koji sede po kancelarijama i ne rade nista...

Da je novac koji je decenijama ulagan u sve ovo sto si naveo, vecim delom ulagan u osavremenjivanje proizvodnje, edukaciju kadrova i smanjenje troskova, prvi maj bi i danas funkcionisao...

ProfesorKiksMaler

pre 8 godina

Potomci crvene buržoazije dovršavaju otimačinu. Ništa nama ne treba da radimo i proizvodimo, sve će nam vlastodršci-bizMismeni uvesti. A naša deca, koja ne pobegnu odavde, postaće robovska radna snaga i raditi najgore poslove tek da prežive.

Milorad

pre 8 godina

dok se ne rascisti sa komunizmom, nema napretka
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (sajo, 2. avgust 2015 20:11)

Sa onim budalama koji su osnovali ovo preduzeće (i mnoga mnoga druga) i uposlili ga tako da je tamo radilo 7000 ljudi smo već raskrstili. A posle toga je, došao napredak i služba za zapošljavanje.

srbin

pre 8 godina

gospodo kritičari socijalizma razmislite o sledećem:
u vreme mraka"grupa od 5-6 šnajdera osniva preduzeće"koje za 18 godina(lično sam kao student 1977 bio u toj fabrici) "ima 7000 zaposlenih,obdanište,kolekciju umetničkih dela kao neki jači muzej u Srbiji,prezadovoljne radnike,Opština pun budžet itd...itd
E,pa izvinjavam se na izrazu:
J..o vas Dinkić i liberalni kapitalizam,glasajte i dalje za Tatu

Milisav

pre 8 godina

"ZALOSNO",najbolji primer su Zastava i IMT.Giganti sa vise desetina hiljada zaposlenih.Imali su ko zna koliko doktora nauka,inzinjera.Oba giganta su pravila proizvod od licence sa zapada od starog proizvoda jer nije imao ko da to napravi u Yugi...
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (alienware, 2. avgust 2015 21:09)

Fakat, nije bilo savršeno. A sad? Fakat, uvoz sad više nije zabranjen, i pijemo uvozno mleko a naše prosipamo, uvozimo seme a naše institute smo rasturili. Fakat, bilo zatvoreno tržište, ali ondašnji izvoz i dalje je nedostižan. Fakat, bilo je gubitaša zbog zapošljavanja i potrošnje, a sad ih ima još više zbog pljačke i potrošnje (Farmakom, Veterinarski zavod, ...). Fakat, bili bonovi a i par/nepar, nestašice ... Tad smo dugovali 20ak milijardi dolara i kao "prezaduženi" dalje nismo mogli da se zadužujemo. Koliko sada duguje samo Srbija, i nude je da uzme još. Što? Fakat, ondašnja beda na selima je bila primetna. Sad na selima nema više toliko bede jer nema ni sela. Sad se već na pijaci vidi da je mnogo bolje i da je mnogo bolja ponuda. Doduše, iz uvoza.

draganz

pre 8 godina

NIje tako strasno, time se otvara prostor za nove male preduzentike. Znam jednoga koji vec 30 godina radi uspesno, firma je mala, radi odevne predmete, ima sopstevenu proizvodnju i samo dve prodavnice ali je pregurao sve krize.

tamni vilajet

pre 8 godina

@dzoni@nik
upravo tako, bas sam to hteo da napisem. Svaka cast nik-u na komentaru. Moji roditelji su bili ono sto se nekad zvalo srednji stalez, a danas izgubilo. Znaci nikakva parija, nikakvi direktori; obrazovani srednji stalez. Uvek se islo na more, imao sam komp osamdestih godina, sto je i za zapad bilo retkost, NBA majicu Majkl Dzordan made in USA, vrhunske Reebok patike... kao da sam ziveo u Americi. Nikad nisam dobijao dzeparac, pakovali su mi sendvice sa parizerom za uzinu, znaci nista besno ali je bilo normalno da za svoju platu mozes da priustis sebi i deci nesto sto bi mogao i recimo Nemac i da te nije sranota da otputujes bilo gde. Imao sam kao dete goste Nemce u nekoj ucenickoj razmeni, a posle sam ja isao kod njih, malo je reci da smo bili egal potpuno po svemu. Ove price o Googlu i to cemu se danas svi odusevljavaju, pa mi smo to stvarno imali pre 30 godina. Na zalost ali to je surova istina. Ne znam, mozda nije bilo dobro ali ako ono nije bilo dobro, ovo danas je deveti krug pakla.

dalibor

pre 8 godina

klasican primer stete od privatizacije.koliko je dobra privatizacija.unistena cela privreda svih zemalja bivse juge.ciljano.za rad bogacenja nekoliko,posao je izgubilo na na milione radnika.privrede i industrije vise nema.ima samo trzinih centara.deru nas kao ovce.e narode tako ti i treba,neka bude volja tvoja.sam si zamesio ovu kasu pa sad uzivaj u specijalitetima svoga izbora

ela r

pre 8 godina

kakve veze ima eu sa ovim? fabrika je opljackana od strane domacih,tada direktora,a sada tajkuna.u to vreme evropa nam je bila nikad dalja.dokle cemo druge da krivimo za sopstveni lopovluk?!dinkic,izmedju ostalih,nas je ojadio!!

Veliki brat

pre 8 godina

Lepo kaže Prof. dr Miodrag Zec (ali većina naroda ne voli ISTINU, već nekakva palamuđenja po kafanama): PORTFOLIO svakog gubitaša u Srbiji (tj. većine firmi) je potpuno pogrešan!!!
Kod nas većina velikih giganata (ili gEganata) imaju na desetine hala, nemaju nikakvih zaliha novca (što je najvažnije danas, kad su u Srbiji kamate banaka relativno visoke), i nemaju novih mašina i tehnologija već samo one od pre 40-5 godina.

U takvim uslovima ni Bil Gejts ne bi napravio pozitivno poslovanje.

A pogledate u nekim drugim zemljama, firme imaju staru zgradu, ali najnoviju opremu i zalihu kapitala.

U Srbiji su nekad zalihe kapitala trošene na odmarališta, STANOVE, 13. platu, regres, sportske igre za radnike, plaćanje nebrojenih lažnih bolovanja...


Pogledajte samo vojsku, sve kasarne na elitnim lokacijama, a oružje prevaziđeno. A pogledajte npr. američku vojsku - vojne baze u nekim zabitima (osim retkih izuzetaka), ali najnovije oružje. Imamo na stotine generala, a sve smo ratove izgubili!!!


Kod nas je bitna forma, da postoji neko radno mesto za koje se prima dobra plata i dobijaju privilegije (stan, auto, vozač), a za REZULTATE niko ne pita, bitno je biti podoban i raditi na "zajedničkom poduhvatu" ličnog bogaćenja male grupe pojedinaca, narod ko šiša!


I kad neko izvan toga (npr. pošten, hoće da učini dobro za svoju zemlju i narod) upadne u tu priču, okrene list, jer je bolje da prvo reši svoje (finansijske) probleme, pošto je naš narod NEZAHVALAN!

alienware

pre 8 godina

"ZALOSNO",najbolji primer su Zastava i IMT.Giganti sa vise desetina hiljada zaposlenih.Imali su ko zna koliko doktora nauka,inzinjera.Oba giganta su pravila proizvod od licence sa zapada od starog proizvoda jer nije imao ko da to napravi u Yugi.Imali su zatvoreno trziste,Yugoslaviju ,narod je morao da kupuje jer nije bilo drugog,zabranjen uvoz osim za drzavu i njene potrebe,mercedesi za direktore i ostalu bagru.I novac koji su tako zaradjivali nisu ulagali ,trosili na zabavu radnika jer je politika bila da se pokaze kako smo napredna zemlja i zivimo super.Vidim da se ne spominju gubitasi koji su cinuli veci deo industrije niti nestasice ,bonovi,beda po selima.Odlutao sam od teme ali da zavrsim,sve je doslo na svoje.Bezbroj zaposlenih ,bez potrebe ,nikakva ulaganja osim u neka odmaralista, su dovela industriju da zaostaje vise decenija u odnosu na zapadnu industriju.I sa raspadom Yuge ne moze se niko naterati vise da kupuju robu koju ne zele.Uzivali ste na racun ulaganja,sad ispastate jer imate samo radnu snagu,nikakav proizvod ,koji je opet skuplji jer tamo tehnologija zamenila 100 radnika za jednog,skratila vreme proizvodnje ...

dusanmal

pre 8 godina

@tamni_vilajet "@dzoni@nik
upravo tako, bas sam to hteo da napisem. Svaka cast nik-u na komentaru. Moji roditelji su bili ono sto se nekad zvalo srednji stalez, a danas izgubilo. Znaci nikakva parija, nikakvi direktori; obrazovani srednji stalez. Uvek se islo na more, imao sam komp osamdestih godina, sto je i za zapad bilo retkost, NBA majicu Majkl Dzordan made in USA, vrhunske Reebok patike... kao da sam ziveo u Americi. Nikad nisam dobijao dzeparac, pakovali su mi sendvice sa parizerom za uzinu, znaci nista besno ali je bilo normalno da za svoju platu mozes da priustis sebi i deci nesto sto bi mogao i recimo Nemac i da te nije sranota da otputujes bilo gde. Imao sam kao dete goste Nemce u nekoj ucenickoj razmeni, a posle sam ja isao kod njih, malo je reci da smo bili egal potpuno po svemu."...
Jedino sto ni vi ni vecina zaslepljenih u Srbiji (ex-Yu takodje) ne primecujete je- SVO TO BOGATSTVO JE BILO LAZNO. To je kljuc. Kulise. Ni jedan od tih "giganata" stare-Yu privrede nije preziveo ni ovaj lazni drzavni kapitalizam. Svo to bogatstvo je bilo zajmljeno od ovih i buducih generacija jer nije bilo pokrica za taj zivotni standard u to vreme. Zato sada placaju deca, unuci,... neminovno gorim zivotom. Jer smo ih mi u proslosti opljackali. Ovo sada je rezultat te komunisticke lazi.

sve

pre 8 godina

sve je upropasteno, pa i ova nekadasnja uspesna fabrika. Fasciniralo me da su imali vrtic za zaposlene, pa o tome danasnje firme mogu samo da sanjaju. Svaki dan prolazim pored IMT-ovog kompleksa na Novom beogradu i gledam onu pustos u ogromnom prostranstvu, setim se REKORDA-a i DMB-a iz Rakovice gde uspeva samo trava i korov i stvarno ne mozes da ne osetis tugu. Pomislis koliko je u svim tim nazovi uspesnim privatizacijama porodica ostalo bez prihoda i ko zna kako su prezivljavali posle svega, a NIKO nikada nike odgovarao zbog toga. Fascinira i ona recenica gde se kaze da su dobili 6 mil subvencija a onda kupili fabriku za 2.5! Stvarno smo budale sto bi rekao Kesic i treba da nestanemo sa mape Evrope

Bane

pre 8 godina

gospodo kritičari socijalizma razmislite o sledećem:
u vreme mraka"grupa od 5-6 šnajdera osniva preduzeće"koje za 18 godina(lično sam kao student 1977 bio u toj fabrici) "ima 7000 zaposlenih,obdanište,kolekciju umetničkih dela kao neki jači muzej u Srbiji,prezadovoljne radnike,Opština pun budžet itd...itd
E,pa izvinjavam se na izrazu:
J..o vas Dinkić i liberalni kapitalizam,glasajte i dalje za Tatu
(srbin, 03. avgust 2015 00:15)

Dinkić je dovršio započeto, ali realno, šta će fabrici muzej? Šta će im umetnička dela? Zar nisu te novce mogli da iskoriste za unapređenje proizvodnje, razvoj tehnologija i dizajna?

Primer koji mi je pričao jedan direktor fabrike sa sredine 80ih, predlog na radničkom savetu - smanjiti plate radnicima za 5% na godinu dana a kupiti nove, savremene mašine. Smenili radnici direktora, došao nov, nije kupio mašine, povećao plate, a firma danas u restrukturiranju.

Toliko.

Komsija

pre 8 godina

Jedna od narodnih kaze "Koliko sunza za Titova vremena napravili ovi ne mogu ni okreciti". Neki ce se sloziti neki ne ali ja se tog vremena sjecam onako sa sjetom. Prvo odrastao sam u porodici koju bi sad nazvali visokim stalezom, tad sunto zvali tehnokratskom. Jer nije bilo izrazene klasne iliti staleske raslojenosti. Imali smo sve sto se moglo zamisliti. Vikendicu na moru, odakle vam sad ovo pisem, kucu u ocevom rodnom mjestu i prekrasan stan. Roditelji su imali normalno radno vrijeme od 7 do 15 tako da su imali vremena da provedu kvalitetno vrijeme sa nama. Tata je bio tehnicki direktor jednog od giganata poput Pirota kojeg su ove demokrate unistile i prodale strancima za saku dolara, mama profesorica kojoj se nije dalo peglati sa srednjoskolcima pa je radila kao uciteljica. Sjecam se ja i vremena kad se stajalo u redu za ulje i kafu. Sjecam se i kad je stari kupio ficu pored novog stojadina jer mu je trebalo auto s parnim reg brojem. Sjecam se kad je cijeli moj razred osim dvoje troje koji nisu htjeli uciti stigau u glavni grad na studije, gdje smo se druzili i kao svi provincijalci medjusobno pomagali bez obzira da li ciji tata bio livac, bravar ili direktor jer su nas ucili da smo svi jednaki. Zahvaljujuci tati a i Titu ja sam se uspio izboriti za normalan zivot unatoc ratu i demokratama ali oko mene je jad tuga cemer i pitanje je koliko mi dugo moze biti dobro. Zbog toga ustanite se kad spomenete Tita..

pravi krivci

pre 8 godina

Sve su to unistili isti ti radnici koji danas kukaju kako nemaju posla. Vecernje novosti kanalisu samo njihov bes prema laznim metama, koje prakticno sa nasom propascu i nemaju toliko veze, ili su se u igru ukljucile mnogo kasnije.
Propast pocinje, kada ti isti radnici organizuju autobuske ture za mitinge Slobodana Milosevica. Radnici 90' su zeleli da ratuju, a ne da rade.
Kakva crna privatizacija upropastila giganet, pa jel citate vi tekst? I u samom tekstu vam pise da je taj "gigant" poceo da tavori mnogo pre privatizacije?
Tako vam je i moj otac radio u istom takvom gigantu (Krusik), i 94' je glavom bez obzira pobegao iz te fabrike, videci u sta se sve pretvorilo. Eno vam Krusika danas, u drzavnom vlasnistvu, ne mogu da se dogovore odakle im toliki dugovi, partijski kadrovi se otimaju oko toga ko ce da upravlja polumrtvom fabrikom, raznorazni primeri bahacenja upravnog kadra.
Svi ti "giganti" su vam bili giganti do 90' godina. Nakon toga u svim tim fabrikama nastupa propast. A propagandna masinerija tih upropastitelja, uvek trazi neke krivce, prvo je krivo bombardovanje, a posle privatizacija, pa strani kapital i ko sve ne. Samo nikada necete citati kako su oni sami doprineli toj propasti.
Prava istina je da bi malo fabrika izdrzalo bilo kakvu trzisnu utakmicu. Mogli su al uz velika otpustanja radnika (i preko 70%) i uz ulaganja u nove tehnologije, i naravno normalnu drzavnu politiku bez ratova i sankcija. Sve suprotno od onoga zasta su se zalagale te V. Novosti.

Milan

pre 8 godina

Nevezano za komunističku patetiku (alias krokodilske suze) ovo je odličan primer zašto zakonom treba zabraniti firmama koje su u dubiozi da kupuju druge firme. Mura je bila u dubiozi u trenutku kad je kupila Prvi maj. Mnoge firme danas poput Agrokora (Idea) se besomučno šire iako su u velikim dugovima. To je naravno moguće zahvaljujući bankama. Oni su miljenici bankara koji treba da obave prljavi posao pre nego što udu u stečaj i sve to kupi neko za sitne pare. Ne bilo ko naravno, onaj koji je i podsticao banke da daju neracionalne kredite. Banke su najveće zlo, treba ih ukinuti u potpunosti jer uništavaju ekonomiju. Štednja se može preneti na štedionice, krediti na kreditne zadruge, platni promet može da organizuje država kao u komunističko vreme (nešto pametno i od njih da nasledimo, vazda su samo pravili štetu).

pobegao pre raspada

pre 8 godina

Bio sam radnik giganta,Ei-Nis,koji je isto od beogradski lopova rasturen.Pogledajte jug,istok,a i drgi nisu bolji! Da,udruzili se sa bilo kim,ugradjivali,a radnici,citavi regioni crkli! BG nam je uzeo najbolju firmu Rengenaparati,stavili je u BG,a ostale rasturili!
Kao decu su nas vodili u "Prvi maj" da gledamo privredno cudo,uredjenost,
a onda su dosli oni! Jadna nam majka sa njima.

Z

pre 8 godina

@dusanmal
Pogledaj podatke o tome koliki je bio javni dug SFRJ u trenutku raspada, a koliki je sadasnji javni dug drzava koje su nastale na njenoj teritoriji i videces da nisi u pravu i bice ti jasnije ko, u stvari, otima od svoje dece i unuka i ko unistava njihovu buducnost.

Slobodna Srbija

pre 8 godina

I kroz ovu pricu jos jednom se podsetismo koliko je SFRJ bila prosperitena drzva u svakom pogledu.
(zalosno, 2. avgust 2015 16:42)

Koliko bi tek kraljevina bila prosperitetna da nas nisu uništili domaći izdajnici alias srpski komunisti. Imovina koju su oteli ima revalorizovanu vrednost na današnji dan od 250 milijardi evra. Plus krediti koje su uzimali od zapada. Sve je to na žalost bilo dovoljno za jedno veliko Potemkinovo selo zvano SFRJ ali ne i da nastavi ozbiljni ekonomski rast i razvoj koji je prekinuo drugi svetski rat. Ti koji su '45 opljačkali svu tu imovinu su isti kriminalci kao i ovi danas. Svi su oni deca komunizma i ne mogu pobeći od tog mentalnog sklopa tako da se nemojte čuditi što nam ovako dobro ide. Ako bog da da jednog dana svrgnemo komuniste koji su danas u cilju obmanjivanja neukih ljudi obojeni svim duginim bojama, možda će se nešto i pokrenuti na bolje. Samo da nam Srbija ne propadne do tada.

Dragojlo

pre 8 godina

Sad pohapsite sve koji su ucestvovali u losoj privatizaciji i naplatite stetu. Prosto resenje. A da, to su politicari prodavali .. onda nista .. cutite OVCE i dalje ..

SiMa

pre 8 godina

Od 1950te godine bilo je fabrike radnicima.Pitam zasto drzava prodaje fabrike za male pare, daje stimulacije, daje otpremnine i izaziva opsti revolt, zar nije bilo jednostavnije sve te fabrike dati u vlasnistvo radnicima koji u njima rade kao i radnicima koji su u njima radili (broj akcija vezati za radni staz), pa neka sami biraju menadzment, i tako nastave da rade a ako propadnu drzava im nije kriva, i nema strajkova i zaostalih plata, i zakrcenje ulica oko Vlade u Nemanjinoj.

lala nadnicar

pre 8 godina

@(pravi krivci, 3. avgust 2015 10:49)

...ma kako da ne radnik (narod) je najveci krivac jer oni su doneli zakone da se sve privatizuje i prodaje, da se sklapaju ugovori o prodaji sve za 1 dinar, konkretno Kole secer dobija fabrike secera za tri dinara...itd... a onda da bi privatizacija dobila svetski naziv u izbornim kampanjama politicari privatizaciju nazivaju TRANZICIJA i TRANSPARENTNOST... ma da radnik je kriv jer nije uspeo da se izbori da u Skupstinu Srbije udju njihovi predstavnici vec samo njihovi direktori... a znamo ko su oni i dan danas... pa im politicari malo priprete da bi dobili nove izbore...pritvor... pa susreti u americkoj ambgasadi i tako redom do danasnjih dana...a da danasnja vlast ponovo pocinje sa privatizacijom i prodajom onoga sto do sada nije prodato i objasni da li se i u ovom slucaju pita radnik koji je stvarao fabrike, firme, kombinate i dr.

Dragan Oslo Norge

pre 8 godina

Svi ce to ovi pametni i pismeni ljudi/radnici sa izuzetnim pamcenjem koji cekaju u redu na slici sve ovo zaboraviti sta im radi "drzava" i opet glasati dva dana pred izbore jedne te iste lopove koje glasaju 20 i kusur godina i koje su ih i doveli tu gde jesu nakon jedne placene intervju emisije na tv-u u udarnom terminu sa zakljuckom"To mora tako...".

Narodu u Srbiji sa 10 hiljada eura i placenom emisijom na tv-u mozes prodati i maglu iz Avganistana i ubediti narod da je dobro sto ce bivsi cistac cipela iz Centralne Africke Republike kupiti fabriku od milion i kusur eura za jedan euro.

Na vreme sam otisao iz Srbije 2009-e godine.

drvobradi

pre 8 godina

@dusanmal
Sve je to bilo REALNO, i to veoma realno, kao i period koji je bio posle.
Sta sve ovde moze da se procita, razni mudri saveti kako je trebalo itd. Da li neko od vas uopste ima pamcenje duze od par godina? Celokupna industrija Srbije je u sustini nestala 90tih, samo to niko nije smeo da vam kaze. Za to vreme, dok smo mi ratovali i bili pod sankcijama i hiperinflacijom, istocna Evropa (Poljska, Ceska, Slovacka, Madjarska, Rumunija itd) su prolazile kroz tranziciju, svetska privreda je imala skoro dvocifren rast (zlatno doba), Kina je imala dvocifren rast privrede, slicno i Juzna Koreja, Indonezija, Vijetnam. Seca li se neko na sta je licio GoldStar(LG), Daewoo, Samsung pre 1990, a sta su sada.Pored Prvog maja, mogu da navedem jos 10 firmi koje su se bavile tekstilom, imali jake ugovore za izvoz, solidan dizajn i jos bolji kvalitet. Danas nijedna ne postoji. Nestale i unistene jos 90tih, ostale su samo ljusture koje su posle kao privatizovane, da bi se izmuzle pare iz subvencija.
@Veliki brat
Da, gomilanje kesa u hiperinflaciji je inace put za napredak. Srbija nije nista mogla da uveze (ukljucujuci i masine i tehnologiju), politicari su ispumpali kes iz firmi da finansiraju svoj opstanak.
@Slobodna Srbija
Verovao ili ne, danasnja Srbija jako lici na tu tvoju predratnu Srbiju. Uzmi malo istorijske knjige ili citaj pisce iz tog doba, pa ces videti.
Jaka mi kraljevska porodica, ukupno vladali 38g i za to vreme imali skoro 15g bunta u zemlji.

Adam

pre 8 godina

Cek more! Da pitam ja sve vas redom? Jel nosite gace Prvi maj ili iz Kine i Bangladesa?

Prvi maj nije izdao Dinkic nego kupci (i besparica). Hotelijerstvo i tekstilna industrija su na zacelju po primanjima. Nije to sto su gazde bahate nego su imputi skupi a proizvod mora da bude jeftiniji od sirovine (poput majci iz Bangladesha). I ovo se ne desava samo kod nas , sirom evrope su poguseni proizvodjaci obuce na primer. Problem je puno veci mego sto izgleda.

cobo

pre 8 godina

Svi vi trazite zeca ali u pogresnom grmu.Dok smo mi u SFRJ bezbrizno ziveli,nama se radilo o glavi.Zapad je znao da se kakitalizmu priprema kraj tako da je CIA i masinerija radili punom parom.Ili oni ili mi.I bilo je onako kako je bilo.Ali nije dugo trajalo,i kapitalizam puca 2008-2009,i srlja iz katastrofe u katastrofu.Amerikanci u panici pomiruju se sa Kubom,zapadna Evropa uvela sankcije sama sebi protiv Rusije.Nista se ne proizvodi,samo se prodaje kineska roba.Iphone 6 kojem proizvodnja kosta 40 eura prodaje se za 800,Reebok patike proizvodnja u Vijetnamu 15eura,prodaje se za 220.U Nemackoj vazduh kao na Zlatiboru,nigde dimnjaka,nije cudo da kod nas nista ne funkcionise.U tako sve se polako priblizava kraju,da je socijalizam prezivio jos 20 godina,pobedio bi garantovano.Ovako propast programirana,i staro se nikada vratiti nece.

Milorad

pre 8 godina

(drvobradi, 3. avgust 2015 12:27)

Sve se slažemo, uz jednu napomenu: privreda je propala 90ih, ali posle 2000te je nastao pokolj. Do 2004. godine sam radio u jednoj privatnoj firmi po terenu i obilazio svake godine oko 350 istih firmi. Posle 2000 su počele samo da se urušavaju. Nisu to bili giganti koji su bili predimenzionisani za novo vreme, već normalne firme koje su svoje obaveze izvršavale uredno a onda bile opljačkane.

fantastiko

pre 8 godina

I kadace odgovarati neko za propale privatizacije , za hiljade radnika bez posla, koji su otpusteni bez isplacenih plata. Ja sam radio u firmi koja je u svojoj delatnosti bila No. 1 u ex YU. Sa 500.000e u plusu na dan privatizacije, 32 radnika. Posle privatizacije 3 godine -50.000e 0 radnika duguje za plate ... Kontrola iz Agencije dodje oni ih odvedu na rucak tutnu u kovertu i sve u redu... Eve iz agencije za privatizaciju treba sve pohapsiti oni su najogovorniji za ovakvo stanje.

ex Centrotextil

pre 8 godina

Odgovorno tvrdim da ni taj GIGANT socijalistickog samoupravljanja,a ni njemu slicni i jos GIGANTSKIJI,nikada,ama bas nikada nisu bili SAMOODRZIVI.
Taj tip snajderaja je mozda mogao da prodje do kraja 50-tih,posle toga ni slucajno.

draganz

pre 8 godina

NIje tako strasno, time se otvara prostor za nove male preduzentike. Znam jednoga koji vec 30 godina radi uspesno, firma je mala, radi odevne predmete, ima sopstevenu proizvodnju i samo dve prodavnice ali je pregurao sve krize.

kiseonik

pre 8 godina

Ovaj tekst koji bi trebao da upozna javnost sa relevantnim činjenicama, je napisan od totalno nepismenog i izgubljenog takozvanog novinara (ao majko šta sve redi u medijima) koji nema dve blage veze s mozgom i izgleda da je namenjen isto takvoj čitalačkoj publici (večernje novosti - a B92 daj šta daš).Samo da se nešta piše.

anti batko - fmp cenzura

pre 8 godina

Restoran za zaposlene, vrtic za njihovu decu, odmaralista, sportski tereni, fudbalski klub, zoo vrt... Takve uslove danas nude Google, Microsoft i sl., a mi smo ih imali pre 30 godina! 

A sta imamo danas???
(nik, 02. avgust 2015 16:29)

A oprema i tehnologija stari 50 godina, dva modela koji se proizvode od kako je fabrika otvorena i gomila bespotrebnih "radnika" koji sede po kancelarijama i ne rade nista...

Da je novac koji je decenijama ulagan u sve ovo sto si naveo, vecim delom ulagan u osavremenjivanje proizvodnje, edukaciju kadrova i smanjenje troskova, prvi maj bi i danas funkcionisao...

Petar Golemi

pre 8 godina

Predlažem sledeću akciju: svako ko ima bar jedan odevni predmet koji je proizvela ova naša fabrika treba da oglasi njegovu prodaji a prihod od aukcije usmeriti u fod za radnike koji su izgubili posao. Da razvijemo takav pojavni oblik iskzivanja stava prema divljačkoj privatizaciji i kvazi liberelnom kapitalizmu.

Las Vegas

pre 8 godina

Pored Kine i dalekog istoka ni jedna tekstilna industrija na svetu nema sansi. U Singapuru su mi sasili odelo za dva sata za 80 dolara.Materijal lister

Samo bahato

pre 8 godina

Pre ili kasnije svaka firma u Srbiji koja je privatizovana zavrsice ovako...Za jedno desetak godina pricace se i o propasti Telekoma Srbija koji je pred privatizacijom...Zivi bili pa videli...

too late

pre 8 godina

Ovo (gasenje propalih preduzeca i prodaja iole uspesnih) je trebalo biti zavrseno pre 10-15 godina. Em ne bi propali toliko (kao drzava), em bi dobili vise para pa bi sad imali daleko bolji standard (bar duplo). Kao sto je poslednja prilika za spasavanje i unapredjivanje takvih firmi bila pre 25 godina. Sad je vec kasno i efekat ce biti minimalan.

Zoran

pre 8 godina

Sve je to trebalo još devedesetih...
(kapitalizam je krenuo u 80im, 2. avgust 2015 14:03)

Krenuo je 1945., ponovo, ali kod nesposobnih lopova. Vec tada su neki zamenili neke na Dedinju.

alienware

pre 8 godina

"ZALOSNO",najbolji primer su Zastava i IMT.Giganti sa vise desetina hiljada zaposlenih.Imali su ko zna koliko doktora nauka,inzinjera.Oba giganta su pravila proizvod od licence sa zapada od starog proizvoda jer nije imao ko da to napravi u Yugi.Imali su zatvoreno trziste,Yugoslaviju ,narod je morao da kupuje jer nije bilo drugog,zabranjen uvoz osim za drzavu i njene potrebe,mercedesi za direktore i ostalu bagru.I novac koji su tako zaradjivali nisu ulagali ,trosili na zabavu radnika jer je politika bila da se pokaze kako smo napredna zemlja i zivimo super.Vidim da se ne spominju gubitasi koji su cinuli veci deo industrije niti nestasice ,bonovi,beda po selima.Odlutao sam od teme ali da zavrsim,sve je doslo na svoje.Bezbroj zaposlenih ,bez potrebe ,nikakva ulaganja osim u neka odmaralista, su dovela industriju da zaostaje vise decenija u odnosu na zapadnu industriju.I sa raspadom Yuge ne moze se niko naterati vise da kupuju robu koju ne zele.Uzivali ste na racun ulaganja,sad ispastate jer imate samo radnu snagu,nikakav proizvod ,koji je opet skuplji jer tamo tehnologija zamenila 100 radnika za jednog,skratila vreme proizvodnje ...

dusanmal

pre 8 godina

@tamni_vilajet "@dzoni@nik
upravo tako, bas sam to hteo da napisem. Svaka cast nik-u na komentaru. Moji roditelji su bili ono sto se nekad zvalo srednji stalez, a danas izgubilo. Znaci nikakva parija, nikakvi direktori; obrazovani srednji stalez. Uvek se islo na more, imao sam komp osamdestih godina, sto je i za zapad bilo retkost, NBA majicu Majkl Dzordan made in USA, vrhunske Reebok patike... kao da sam ziveo u Americi. Nikad nisam dobijao dzeparac, pakovali su mi sendvice sa parizerom za uzinu, znaci nista besno ali je bilo normalno da za svoju platu mozes da priustis sebi i deci nesto sto bi mogao i recimo Nemac i da te nije sranota da otputujes bilo gde. Imao sam kao dete goste Nemce u nekoj ucenickoj razmeni, a posle sam ja isao kod njih, malo je reci da smo bili egal potpuno po svemu."...
Jedino sto ni vi ni vecina zaslepljenih u Srbiji (ex-Yu takodje) ne primecujete je- SVO TO BOGATSTVO JE BILO LAZNO. To je kljuc. Kulise. Ni jedan od tih "giganata" stare-Yu privrede nije preziveo ni ovaj lazni drzavni kapitalizam. Svo to bogatstvo je bilo zajmljeno od ovih i buducih generacija jer nije bilo pokrica za taj zivotni standard u to vreme. Zato sada placaju deca, unuci,... neminovno gorim zivotom. Jer smo ih mi u proslosti opljackali. Ovo sada je rezultat te komunisticke lazi.

zalosno

pre 8 godina

I kroz ovu pricu jos jednom se podsetismo koliko je SFRJ bila prosperitena drzva u svakom pogledu. Ako neko ima podatke, neka ih objavi, koliko je u Prvom maju radilo doktora nauka, magistara, inzinjera, ekonomista, pravnika.... Onda ce mladi imati kompletnu sliku iz tog vremena, ukljucujuci i to kako se radnik postovao i kako su mu sva vrata bila otvorena. A danas?

mozaks

pre 8 godina

bitno je da se sadasnji politicari hvale kako se otvaraju pogoni ,gde ce biti zaposleno po cak 100-150 radnika.sramota,samo pokazuju nesposobnost.menadzment treba menjati.budite gospodo menadzeri,pa nadjite posao,za postojece fabrike,a ne prvo ugasite fabriku od 3000-4000 radnih mesta,pa kao pokrenete proizvodnju sa 50 tak radnika?to uspeh?cime se vi hvalite..

unuged

pre 8 godina

Ista priča i sa pogonom Potisja u Adi, nekada pojam u proizvodnji strugova, slovenci celu livnicu te fabrike Isekli i bacili na otpad. Ovo nije jedini slučaj da su slovenačke firme u Srbiji uprolastile firme, isto se dešava bas sada sa livnicom u Kikindi u vlasništvu Cimosa. Lično sam tamo i znam tačno šta se dešava... I nikom ništa, sedimo skrštenih ruku i gledamo kako nas ruše...

ProfesorKiksMaler

pre 8 godina

Potomci crvene buržoazije dovršavaju otimačinu. Ništa nama ne treba da radimo i proizvodimo, sve će nam vlastodršci-bizMismeni uvesti. A naša deca, koja ne pobegnu odavde, postaće robovska radna snaga i raditi najgore poslove tek da prežive.

Bane

pre 8 godina

gospodo kritičari socijalizma razmislite o sledećem:
u vreme mraka"grupa od 5-6 šnajdera osniva preduzeće"koje za 18 godina(lično sam kao student 1977 bio u toj fabrici) "ima 7000 zaposlenih,obdanište,kolekciju umetničkih dela kao neki jači muzej u Srbiji,prezadovoljne radnike,Opština pun budžet itd...itd
E,pa izvinjavam se na izrazu:
J..o vas Dinkić i liberalni kapitalizam,glasajte i dalje za Tatu
(srbin, 03. avgust 2015 00:15)

Dinkić je dovršio započeto, ali realno, šta će fabrici muzej? Šta će im umetnička dela? Zar nisu te novce mogli da iskoriste za unapređenje proizvodnje, razvoj tehnologija i dizajna?

Primer koji mi je pričao jedan direktor fabrike sa sredine 80ih, predlog na radničkom savetu - smanjiti plate radnicima za 5% na godinu dana a kupiti nove, savremene mašine. Smenili radnici direktora, došao nov, nije kupio mašine, povećao plate, a firma danas u restrukturiranju.

Toliko.

Realista

pre 8 godina

A da se ovo isto desi sa Crvenom Zvezdom ili Partizanom, izbio bi puč u državi, protesti, blokade, prodavali bi ljudi majke da ih izvade iz dugova...
Ovako ništa, šta je to što je 1500 ljudi ostalo bez posla, koga briga.
Privatizujmo Titove blizance i pokrenimo bar par firmi, biće svima bolje.

Slobodna Srbija

pre 8 godina

I kroz ovu pricu jos jednom se podsetismo koliko je SFRJ bila prosperitena drzva u svakom pogledu.
(zalosno, 2. avgust 2015 16:42)

Koliko bi tek kraljevina bila prosperitetna da nas nisu uništili domaći izdajnici alias srpski komunisti. Imovina koju su oteli ima revalorizovanu vrednost na današnji dan od 250 milijardi evra. Plus krediti koje su uzimali od zapada. Sve je to na žalost bilo dovoljno za jedno veliko Potemkinovo selo zvano SFRJ ali ne i da nastavi ozbiljni ekonomski rast i razvoj koji je prekinuo drugi svetski rat. Ti koji su '45 opljačkali svu tu imovinu su isti kriminalci kao i ovi danas. Svi su oni deca komunizma i ne mogu pobeći od tog mentalnog sklopa tako da se nemojte čuditi što nam ovako dobro ide. Ako bog da da jednog dana svrgnemo komuniste koji su danas u cilju obmanjivanja neukih ljudi obojeni svim duginim bojama, možda će se nešto i pokrenuti na bolje. Samo da nam Srbija ne propadne do tada.

Dell

pre 8 godina

Kad ne mozemo da odrzimo ni najjeftinija radna mesta kao sto je tekstilna industrija onda zaista sta da traze visokoobrazovani... Kupite se inženjeri i trbuhom za kruhom!

eccles

pre 8 godina

citam sta je sve posedovala ova organizacija, pa razmisljam sta bi jedan pametan covek napravio od tolikog potencijala (i manite me price "nemamo mi tehnologiju", ni bakice iz sirogojna je nemaju pa koliko kosta jedan dzemper i kako zaradjuju od toga)...

koliko je mozga trebalo da se kompleks da milanu knezevicu (vlasnik modus-a) ili bilo kome tako sposobnom na deset godina sa jedinom obavezom da pristojno isplacuje radnike i da se posle deset godina, kao profitabilno preduzece, vrati drustvu?

toliko je ocigledno da je ovo uradjeno (zlo)namerno i sa jasnim ciljem otimanja od drustva zarad necijeg licnog interesa da je to smesno - skolski primer primene "sok doktrine", kako je nazvala klajnova.
jadna je okupirana srbija i bedan krupnim kapitalom okovan svet, cini se da nema izlaza.

dzoni

pre 8 godina

@nik
Ubo si sustinu..otac i majka su mi radile u dve razlicite firme u komunizmu socijalizmu i obe su imale sve to plus odmaralista gde smo ja i sestra ili leti i zimi ..a sad imamo da ne kazem sta..gledamo u te zapadne firme ko bogove a svoje smo sve rasturili

ela r

pre 8 godina

kakve veze ima eu sa ovim? fabrika je opljackana od strane domacih,tada direktora,a sada tajkuna.u to vreme evropa nam je bila nikad dalja.dokle cemo druge da krivimo za sopstveni lopovluk?!dinkic,izmedju ostalih,nas je ojadio!!

tamni vilajet

pre 8 godina

@dzoni@nik
upravo tako, bas sam to hteo da napisem. Svaka cast nik-u na komentaru. Moji roditelji su bili ono sto se nekad zvalo srednji stalez, a danas izgubilo. Znaci nikakva parija, nikakvi direktori; obrazovani srednji stalez. Uvek se islo na more, imao sam komp osamdestih godina, sto je i za zapad bilo retkost, NBA majicu Majkl Dzordan made in USA, vrhunske Reebok patike... kao da sam ziveo u Americi. Nikad nisam dobijao dzeparac, pakovali su mi sendvice sa parizerom za uzinu, znaci nista besno ali je bilo normalno da za svoju platu mozes da priustis sebi i deci nesto sto bi mogao i recimo Nemac i da te nije sranota da otputujes bilo gde. Imao sam kao dete goste Nemce u nekoj ucenickoj razmeni, a posle sam ja isao kod njih, malo je reci da smo bili egal potpuno po svemu. Ove price o Googlu i to cemu se danas svi odusevljavaju, pa mi smo to stvarno imali pre 30 godina. Na zalost ali to je surova istina. Ne znam, mozda nije bilo dobro ali ako ono nije bilo dobro, ovo danas je deveti krug pakla.

Кривокапић

pre 8 godina

Браво Динкићу. Субвенције од 6 милиона Евра и добијеш шипак. Боље да су те паре распоредили радницима па нека свако од њих по својим могућностима отвори бизнис па како се ко снађе. Верујем да би се бар пола њих снашло. И ова влада наставља са субвенцијама и бацањем пара.

Milan Niš

pre 8 godina

Da nije žalosno,bilo bi smešno.Kako je lako izbaciti 1300 ljudi na ulicu iz privatne firme,ali kad treba otpustiti viškove iz JP i državne uprave,katastrofa.Odavno ja pričam da je srpska vlada,nekom majka,nekom maćeha i to ne samo ova poslednja,od Miloševića do danas se ništa nije promenilo po tom pitanju.

Antitheist

pre 8 godina

@(dragan, 02. avgust 2015 16:01): sećam se plaćenih odmora. Odakle pare kad ne radimo- one su zarađene, majstore, one su tvoje pravo za koje su se ljudi vekovima borili, isto kao i na pravo na obrazovanje, na pismenost, da svi naučimo da se ne radimo piše odvojeno...

nik

pre 8 godina

Citam komentare i ne mogu da verujem da pojedini likiju sto je propala jos jedna firma na ovim prostorima.

Potpuno je nebitno da li je iz socijalistickog ili kapitalistickog vremena, "Prvi Maj" je bio firmetina!

Restoran za zaposlene, vrtic za njihovu decu, odmaralista, sportski tereni, fudbalski klub, zoo vrt... Takve uslove danas nude Google, Microsoft i sl., a mi smo ih imali pre 30 godina!

A sta imamo danas???

srbin

pre 8 godina

gospodo kritičari socijalizma razmislite o sledećem:
u vreme mraka"grupa od 5-6 šnajdera osniva preduzeće"koje za 18 godina(lično sam kao student 1977 bio u toj fabrici) "ima 7000 zaposlenih,obdanište,kolekciju umetničkih dela kao neki jači muzej u Srbiji,prezadovoljne radnike,Opština pun budžet itd...itd
E,pa izvinjavam se na izrazu:
J..o vas Dinkić i liberalni kapitalizam,glasajte i dalje za Tatu

pravi krivci

pre 8 godina

Sve su to unistili isti ti radnici koji danas kukaju kako nemaju posla. Vecernje novosti kanalisu samo njihov bes prema laznim metama, koje prakticno sa nasom propascu i nemaju toliko veze, ili su se u igru ukljucile mnogo kasnije.
Propast pocinje, kada ti isti radnici organizuju autobuske ture za mitinge Slobodana Milosevica. Radnici 90' su zeleli da ratuju, a ne da rade.
Kakva crna privatizacija upropastila giganet, pa jel citate vi tekst? I u samom tekstu vam pise da je taj "gigant" poceo da tavori mnogo pre privatizacije?
Tako vam je i moj otac radio u istom takvom gigantu (Krusik), i 94' je glavom bez obzira pobegao iz te fabrike, videci u sta se sve pretvorilo. Eno vam Krusika danas, u drzavnom vlasnistvu, ne mogu da se dogovore odakle im toliki dugovi, partijski kadrovi se otimaju oko toga ko ce da upravlja polumrtvom fabrikom, raznorazni primeri bahacenja upravnog kadra.
Svi ti "giganti" su vam bili giganti do 90' godina. Nakon toga u svim tim fabrikama nastupa propast. A propagandna masinerija tih upropastitelja, uvek trazi neke krivce, prvo je krivo bombardovanje, a posle privatizacija, pa strani kapital i ko sve ne. Samo nikada necete citati kako su oni sami doprineli toj propasti.
Prava istina je da bi malo fabrika izdrzalo bilo kakvu trzisnu utakmicu. Mogli su al uz velika otpustanja radnika (i preko 70%) i uz ulaganja u nove tehnologije, i naravno normalnu drzavnu politiku bez ratova i sankcija. Sve suprotno od onoga zasta su se zalagale te V. Novosti.

dovla

pre 8 godina

Eto kako su izgledale Dinkiceve privatizacije: ja vama 6 miliona iz budzeta, od toga vi investirate 2.5, a preostalih 3.5 delimo pola-pola. Naravno, nije Dinkic bio sam u tome, morao je biti u talu sa onima koji su ga postavljali za ministra: prvo Tadic, posle Vucic/Dacic. Da li ce ici u zatvor? Naravno da nece jer previse zna, povukao bi jos mnoge.

dalibor

pre 8 godina

klasican primer stete od privatizacije.koliko je dobra privatizacija.unistena cela privreda svih zemalja bivse juge.ciljano.za rad bogacenja nekoliko,posao je izgubilo na na milione radnika.privrede i industrije vise nema.ima samo trzinih centara.deru nas kao ovce.e narode tako ti i treba,neka bude volja tvoja.sam si zamesio ovu kasu pa sad uzivaj u specijalitetima svoga izbora

ams

pre 8 godina

Bavim se visokom modom, na zapadu, prilicno uspesno. Svaki put kada sam u Beogradu, zastanem kraj izloga Prvog maja u Makenzijevoj ulici. Mnogo toga nije kako treba, ali se potencijal uvek nazirao, stavise, nije bilo nemoguce probrati nekolicinu interesantnih odevnih predmeta. Moje francuske kolege zajljucuju isto.
Za razliku od butikaske kulture glavnog grada, ogledala neukusa i dalekog istoka.

Sve sto je nekad vredelo i sve sto danas vredi se sistemski unistava. Zasigurno s dobrom razlogom kakvih li vec sve 'mocnika'. Pa nek' srljamo i dalje tamo gde nam nije mesto...

Tuga.

soulrebel

pre 8 godina

Biznismen: Molim Vas daćete mi
jedno preduzeće i 3,5 miliona eura.
Vlada: Izvolite da li Vam treba još nešto?
Biznismen: Hvala ništa više.
Vic jel da, gde ovo ima? E pa nije vic, a ima u Srbiji brale ako si stranac, a ti narode crkni jer ne možeš da se lečiš zbog neuplaćenog socijalnog i zdravstenog osiguranja.

humanista

pre 8 godina

Nesaglediva steta,nego ne saopstava se ime onoga ko je bio na celu te famozne druge privatizacije.E sad nek nosimo kinesko,jer svoje smo unistili.

bačka

pre 8 godina

i državu i svaku vlast zabole uvo za ovakve situacije ...moju suprugu koja treba da bude još na porodiljskom još godinu i po sutra zovu na ,,razgovor,, da joj kažu da je firma ,,pukla,,tj. italijan odlazi a po radniku dobio 10000€ ...

Milorad

pre 8 godina

dok se ne rascisti sa komunizmom, nema napretka
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (sajo, 2. avgust 2015 20:11)

Sa onim budalama koji su osnovali ovo preduzeće (i mnoga mnoga druga) i uposlili ga tako da je tamo radilo 7000 ljudi smo već raskrstili. A posle toga je, došao napredak i služba za zapošljavanje.

Milisav

pre 8 godina

"ZALOSNO",najbolji primer su Zastava i IMT.Giganti sa vise desetina hiljada zaposlenih.Imali su ko zna koliko doktora nauka,inzinjera.Oba giganta su pravila proizvod od licence sa zapada od starog proizvoda jer nije imao ko da to napravi u Yugi...
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (alienware, 2. avgust 2015 21:09)

Fakat, nije bilo savršeno. A sad? Fakat, uvoz sad više nije zabranjen, i pijemo uvozno mleko a naše prosipamo, uvozimo seme a naše institute smo rasturili. Fakat, bilo zatvoreno tržište, ali ondašnji izvoz i dalje je nedostižan. Fakat, bilo je gubitaša zbog zapošljavanja i potrošnje, a sad ih ima još više zbog pljačke i potrošnje (Farmakom, Veterinarski zavod, ...). Fakat, bili bonovi a i par/nepar, nestašice ... Tad smo dugovali 20ak milijardi dolara i kao "prezaduženi" dalje nismo mogli da se zadužujemo. Koliko sada duguje samo Srbija, i nude je da uzme još. Što? Fakat, ondašnja beda na selima je bila primetna. Sad na selima nema više toliko bede jer nema ni sela. Sad se već na pijaci vidi da je mnogo bolje i da je mnogo bolja ponuda. Doduše, iz uvoza.

Veliki brat

pre 8 godina

Lepo kaže Prof. dr Miodrag Zec (ali većina naroda ne voli ISTINU, već nekakva palamuđenja po kafanama): PORTFOLIO svakog gubitaša u Srbiji (tj. većine firmi) je potpuno pogrešan!!!
Kod nas većina velikih giganata (ili gEganata) imaju na desetine hala, nemaju nikakvih zaliha novca (što je najvažnije danas, kad su u Srbiji kamate banaka relativno visoke), i nemaju novih mašina i tehnologija već samo one od pre 40-5 godina.

U takvim uslovima ni Bil Gejts ne bi napravio pozitivno poslovanje.

A pogledate u nekim drugim zemljama, firme imaju staru zgradu, ali najnoviju opremu i zalihu kapitala.

U Srbiji su nekad zalihe kapitala trošene na odmarališta, STANOVE, 13. platu, regres, sportske igre za radnike, plaćanje nebrojenih lažnih bolovanja...


Pogledajte samo vojsku, sve kasarne na elitnim lokacijama, a oružje prevaziđeno. A pogledajte npr. američku vojsku - vojne baze u nekim zabitima (osim retkih izuzetaka), ali najnovije oružje. Imamo na stotine generala, a sve smo ratove izgubili!!!


Kod nas je bitna forma, da postoji neko radno mesto za koje se prima dobra plata i dobijaju privilegije (stan, auto, vozač), a za REZULTATE niko ne pita, bitno je biti podoban i raditi na "zajedničkom poduhvatu" ličnog bogaćenja male grupe pojedinaca, narod ko šiša!


I kad neko izvan toga (npr. pošten, hoće da učini dobro za svoju zemlju i narod) upadne u tu priču, okrene list, jer je bolje da prvo reši svoje (finansijske) probleme, pošto je naš narod NEZAHVALAN!

Komsija

pre 8 godina

Jedna od narodnih kaze "Koliko sunza za Titova vremena napravili ovi ne mogu ni okreciti". Neki ce se sloziti neki ne ali ja se tog vremena sjecam onako sa sjetom. Prvo odrastao sam u porodici koju bi sad nazvali visokim stalezom, tad sunto zvali tehnokratskom. Jer nije bilo izrazene klasne iliti staleske raslojenosti. Imali smo sve sto se moglo zamisliti. Vikendicu na moru, odakle vam sad ovo pisem, kucu u ocevom rodnom mjestu i prekrasan stan. Roditelji su imali normalno radno vrijeme od 7 do 15 tako da su imali vremena da provedu kvalitetno vrijeme sa nama. Tata je bio tehnicki direktor jednog od giganata poput Pirota kojeg su ove demokrate unistile i prodale strancima za saku dolara, mama profesorica kojoj se nije dalo peglati sa srednjoskolcima pa je radila kao uciteljica. Sjecam se ja i vremena kad se stajalo u redu za ulje i kafu. Sjecam se i kad je stari kupio ficu pored novog stojadina jer mu je trebalo auto s parnim reg brojem. Sjecam se kad je cijeli moj razred osim dvoje troje koji nisu htjeli uciti stigau u glavni grad na studije, gdje smo se druzili i kao svi provincijalci medjusobno pomagali bez obzira da li ciji tata bio livac, bravar ili direktor jer su nas ucili da smo svi jednaki. Zahvaljujuci tati a i Titu ja sam se uspio izboriti za normalan zivot unatoc ratu i demokratama ali oko mene je jad tuga cemer i pitanje je koliko mi dugo moze biti dobro. Zbog toga ustanite se kad spomenete Tita..

Adam

pre 8 godina

Cek more! Da pitam ja sve vas redom? Jel nosite gace Prvi maj ili iz Kine i Bangladesa?

Prvi maj nije izdao Dinkic nego kupci (i besparica). Hotelijerstvo i tekstilna industrija su na zacelju po primanjima. Nije to sto su gazde bahate nego su imputi skupi a proizvod mora da bude jeftiniji od sirovine (poput majci iz Bangladesha). I ovo se ne desava samo kod nas , sirom evrope su poguseni proizvodjaci obuce na primer. Problem je puno veci mego sto izgleda.

cobo

pre 8 godina

Svi vi trazite zeca ali u pogresnom grmu.Dok smo mi u SFRJ bezbrizno ziveli,nama se radilo o glavi.Zapad je znao da se kakitalizmu priprema kraj tako da je CIA i masinerija radili punom parom.Ili oni ili mi.I bilo je onako kako je bilo.Ali nije dugo trajalo,i kapitalizam puca 2008-2009,i srlja iz katastrofe u katastrofu.Amerikanci u panici pomiruju se sa Kubom,zapadna Evropa uvela sankcije sama sebi protiv Rusije.Nista se ne proizvodi,samo se prodaje kineska roba.Iphone 6 kojem proizvodnja kosta 40 eura prodaje se za 800,Reebok patike proizvodnja u Vijetnamu 15eura,prodaje se za 220.U Nemackoj vazduh kao na Zlatiboru,nigde dimnjaka,nije cudo da kod nas nista ne funkcionise.U tako sve se polako priblizava kraju,da je socijalizam prezivio jos 20 godina,pobedio bi garantovano.Ovako propast programirana,i staro se nikada vratiti nece.

samo pitam

pre 8 godina

"da bi 2012. godine, uz pomoć državnih subvencija od oko 6 miliona evra, za 2,5 miliona, fabriku kupila Mojca Lukančič, vlasnica "Mure" iz Murske Sobote"

Gde mogu da se prijavim da i ja dobijem takvu subvenciju?

greenbay

pre 8 godina

a mladja dinkic otisao u savetnike...on ce da deli savete. sad bi ovih 1300 radnika trebalo mladju ko mile dragic da izbaci ne iz hotela vec iz srbije pa nek lazinja po svetu a ne da vara naivne srbe...ili padinjak pa da savetuje krompir.

Милосав

pre 8 godina

Ово само у Србији има! Пљачкање државе без пардона и граница. "uz pomoć državnih subvencija od oko 6 miliona evra, za 2,5 miliona, fabriku kupila Mojca Lukančič, vlasnica "Mure" iz Murske Sobote.". Даш им 6 милона а они купе фабрику за 2.5 милиона!!! И 1300 радника на биро. И онда "велики" истрчи на ТВ "ова фабрика у Суботици запослиће 250 људи"! Када је свега доста?

sve

pre 8 godina

sve je upropasteno, pa i ova nekadasnja uspesna fabrika. Fasciniralo me da su imali vrtic za zaposlene, pa o tome danasnje firme mogu samo da sanjaju. Svaki dan prolazim pored IMT-ovog kompleksa na Novom beogradu i gledam onu pustos u ogromnom prostranstvu, setim se REKORDA-a i DMB-a iz Rakovice gde uspeva samo trava i korov i stvarno ne mozes da ne osetis tugu. Pomislis koliko je u svim tim nazovi uspesnim privatizacijama porodica ostalo bez prihoda i ko zna kako su prezivljavali posle svega, a NIKO nikada nike odgovarao zbog toga. Fascinira i ona recenica gde se kaze da su dobili 6 mil subvencija a onda kupili fabriku za 2.5! Stvarno smo budale sto bi rekao Kesic i treba da nestanemo sa mape Evrope

Z

pre 8 godina

@dusanmal
Pogledaj podatke o tome koliki je bio javni dug SFRJ u trenutku raspada, a koliki je sadasnji javni dug drzava koje su nastale na njenoj teritoriji i videces da nisi u pravu i bice ti jasnije ko, u stvari, otima od svoje dece i unuka i ko unistava njihovu buducnost.

Milorad

pre 8 godina

(drvobradi, 3. avgust 2015 12:27)

Sve se slažemo, uz jednu napomenu: privreda je propala 90ih, ali posle 2000te je nastao pokolj. Do 2004. godine sam radio u jednoj privatnoj firmi po terenu i obilazio svake godine oko 350 istih firmi. Posle 2000 su počele samo da se urušavaju. Nisu to bili giganti koji su bili predimenzionisani za novo vreme, već normalne firme koje su svoje obaveze izvršavale uredno a onda bile opljačkane.

Miloje

pre 8 godina

Neko treba da ogovara za postupak privatizacije i subvencije koje su date. Pare ovog naroda je neko stavio u dzep, bankrot i nikom nista. Alo lopine dokle vise ovaj narod da vas trpi.

Milan

pre 8 godina

Nevezano za komunističku patetiku (alias krokodilske suze) ovo je odličan primer zašto zakonom treba zabraniti firmama koje su u dubiozi da kupuju druge firme. Mura je bila u dubiozi u trenutku kad je kupila Prvi maj. Mnoge firme danas poput Agrokora (Idea) se besomučno šire iako su u velikim dugovima. To je naravno moguće zahvaljujući bankama. Oni su miljenici bankara koji treba da obave prljavi posao pre nego što udu u stečaj i sve to kupi neko za sitne pare. Ne bilo ko naravno, onaj koji je i podsticao banke da daju neracionalne kredite. Banke su najveće zlo, treba ih ukinuti u potpunosti jer uništavaju ekonomiju. Štednja se može preneti na štedionice, krediti na kreditne zadruge, platni promet može da organizuje država kao u komunističko vreme (nešto pametno i od njih da nasledimo, vazda su samo pravili štetu).

Dragan Oslo Norge

pre 8 godina

Svi ce to ovi pametni i pismeni ljudi/radnici sa izuzetnim pamcenjem koji cekaju u redu na slici sve ovo zaboraviti sta im radi "drzava" i opet glasati dva dana pred izbore jedne te iste lopove koje glasaju 20 i kusur godina i koje su ih i doveli tu gde jesu nakon jedne placene intervju emisije na tv-u u udarnom terminu sa zakljuckom"To mora tako...".

Narodu u Srbiji sa 10 hiljada eura i placenom emisijom na tv-u mozes prodati i maglu iz Avganistana i ubediti narod da je dobro sto ce bivsi cistac cipela iz Centralne Africke Republike kupiti fabriku od milion i kusur eura za jedan euro.

Na vreme sam otisao iz Srbije 2009-e godine.

pobegao pre raspada

pre 8 godina

Bio sam radnik giganta,Ei-Nis,koji je isto od beogradski lopova rasturen.Pogledajte jug,istok,a i drgi nisu bolji! Da,udruzili se sa bilo kim,ugradjivali,a radnici,citavi regioni crkli! BG nam je uzeo najbolju firmu Rengenaparati,stavili je u BG,a ostale rasturili!
Kao decu su nas vodili u "Prvi maj" da gledamo privredno cudo,uredjenost,
a onda su dosli oni! Jadna nam majka sa njima.

Dragojlo

pre 8 godina

Sad pohapsite sve koji su ucestvovali u losoj privatizaciji i naplatite stetu. Prosto resenje. A da, to su politicari prodavali .. onda nista .. cutite OVCE i dalje ..

lala nadnicar

pre 8 godina

@(pravi krivci, 3. avgust 2015 10:49)

...ma kako da ne radnik (narod) je najveci krivac jer oni su doneli zakone da se sve privatizuje i prodaje, da se sklapaju ugovori o prodaji sve za 1 dinar, konkretno Kole secer dobija fabrike secera za tri dinara...itd... a onda da bi privatizacija dobila svetski naziv u izbornim kampanjama politicari privatizaciju nazivaju TRANZICIJA i TRANSPARENTNOST... ma da radnik je kriv jer nije uspeo da se izbori da u Skupstinu Srbije udju njihovi predstavnici vec samo njihovi direktori... a znamo ko su oni i dan danas... pa im politicari malo priprete da bi dobili nove izbore...pritvor... pa susreti u americkoj ambgasadi i tako redom do danasnjih dana...a da danasnja vlast ponovo pocinje sa privatizacijom i prodajom onoga sto do sada nije prodato i objasni da li se i u ovom slucaju pita radnik koji je stvarao fabrike, firme, kombinate i dr.

Vlada

pre 8 godina

"Uz pomoc državnih subvencija od 6 milona eura, ZA 2,5 EUR KUPLJENA FARBIKA"...evo daljeg objasnjenja koje nedostaje: dakle 3.5 mil Eur je vlasnik "Mure" odmah "stavio u dzep"; prihvatio da uposli 1,200 radnika i da ih drži u stalnom radnom odnosu jos 5 godina; ugovara "lon" posao (samo usluga šića gardorobe, tj klasična prodaja usluge radne snage) po najnižim mogućim cenama tj samo da pokrije trošak rane snage; drži radnike dokle može, tj tih 5 godina ako ima posla, a ako nema proglasi bankrot i nema aposlutno nikakvu dalji odgovornost...dakle suština "transakcije" je onih 6 mil eura subvencija koje se daje firmi koja je i te 2012 god je imala negativno poslovanje!!

SiMa

pre 8 godina

Od 1950te godine bilo je fabrike radnicima.Pitam zasto drzava prodaje fabrike za male pare, daje stimulacije, daje otpremnine i izaziva opsti revolt, zar nije bilo jednostavnije sve te fabrike dati u vlasnistvo radnicima koji u njima rade kao i radnicima koji su u njima radili (broj akcija vezati za radni staz), pa neka sami biraju menadzment, i tako nastave da rade a ako propadnu drzava im nije kriva, i nema strajkova i zaostalih plata, i zakrcenje ulica oko Vlade u Nemanjinoj.

drvobradi

pre 8 godina

@dusanmal
Sve je to bilo REALNO, i to veoma realno, kao i period koji je bio posle.
Sta sve ovde moze da se procita, razni mudri saveti kako je trebalo itd. Da li neko od vas uopste ima pamcenje duze od par godina? Celokupna industrija Srbije je u sustini nestala 90tih, samo to niko nije smeo da vam kaze. Za to vreme, dok smo mi ratovali i bili pod sankcijama i hiperinflacijom, istocna Evropa (Poljska, Ceska, Slovacka, Madjarska, Rumunija itd) su prolazile kroz tranziciju, svetska privreda je imala skoro dvocifren rast (zlatno doba), Kina je imala dvocifren rast privrede, slicno i Juzna Koreja, Indonezija, Vijetnam. Seca li se neko na sta je licio GoldStar(LG), Daewoo, Samsung pre 1990, a sta su sada.Pored Prvog maja, mogu da navedem jos 10 firmi koje su se bavile tekstilom, imali jake ugovore za izvoz, solidan dizajn i jos bolji kvalitet. Danas nijedna ne postoji. Nestale i unistene jos 90tih, ostale su samo ljusture koje su posle kao privatizovane, da bi se izmuzle pare iz subvencija.
@Veliki brat
Da, gomilanje kesa u hiperinflaciji je inace put za napredak. Srbija nije nista mogla da uveze (ukljucujuci i masine i tehnologiju), politicari su ispumpali kes iz firmi da finansiraju svoj opstanak.
@Slobodna Srbija
Verovao ili ne, danasnja Srbija jako lici na tu tvoju predratnu Srbiju. Uzmi malo istorijske knjige ili citaj pisce iz tog doba, pa ces videti.
Jaka mi kraljevska porodica, ukupno vladali 38g i za to vreme imali skoro 15g bunta u zemlji.

fantastiko

pre 8 godina

I kadace odgovarati neko za propale privatizacije , za hiljade radnika bez posla, koji su otpusteni bez isplacenih plata. Ja sam radio u firmi koja je u svojoj delatnosti bila No. 1 u ex YU. Sa 500.000e u plusu na dan privatizacije, 32 radnika. Posle privatizacije 3 godine -50.000e 0 radnika duguje za plate ... Kontrola iz Agencije dodje oni ih odvedu na rucak tutnu u kovertu i sve u redu... Eve iz agencije za privatizaciju treba sve pohapsiti oni su najogovorniji za ovakvo stanje.