Aktuelno

Subota, 18.07.2015.

11:08

Još brži, još "luđi" Tesla S: 0-96 km/h za 2,8 s!

Izvor: B92

Još brži, još "luði" Tesla S: 0-96 km/h za 2,8 s! IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

38 Komentari

Sortiraj po:

lala

pre 8 godina

svaki treci norvezanin vozi teslu,a I u svedskoj ih ima dosta,imao sam primili da se vozim u njoj ,drugar je poseduje,nemam reci ,auto perfektan,tih ,udoban,lep pre svega,I naravno stedljiv,u svedskoj I norveskoj imate superčardžere na svakom koraku ,na svakom parkingu ikeee,ili bilo kojih trznih centara,a auto je po meni namenjen radnickoj klasi ,ovde jer je sasvim normalno da putujete do 100 km na posao ja imam 50 u jednom pravcu I nazad toliko,sa obzirom na stanje puteva koji su perfektni,ovaj auto je idealan,jer do posla I nazad predjem 100 km svaki Dan pa vidite ustedu,na gorivu,znam da gledamo iz srbije je bajka,posedovati ovaj automobil ,ali za švedsku u kojoj zivim,nije neko veliko odricanje,na kredit mi je rata nni 500 eura ,podnosljivo petina plate,živeli

Vlada

pre 8 godina

Znaci kad ides auto putem stajes na svaka 3 sata da rucas? Ili cekas sat vremena uz kaficu dok se napuni baterija? Svi vi koji "posedujete" Teslu zaboravljate da pomenete da performanse drasticno opadaju kako se trosi baterija, tako da BMW M3 na 4milje nema sta da radi sa Teslom, ali kad se baterija istrosi do pola ne vidite auspuh BMW-u. Neko ko prica da predje 400km Teslom je neko ko nije video auto uzivo kamoli seo u isti. 400 km mozete da predjete u idealnim uslovima, znaci bez vetra, vozeci 60km/h da ne stvarate veliki otpor vazduha, ako iskljucite klimu, radio, svetla(sto je po zakonu kod nas sad zabranjeno i po danu). Realisticni domet ako vozite 120-140 kmh je oko 250 km, i sad neko treba da staje na svaka 2 sata da pravi sat vremena pauzu? I to pod uslovom da je supercharger u pitanju. Da se razumemo veliki sam fan Tesle i auto je savrsen za kraca putovanja do 200km, svaki dan do posla i nazad itd.. Malo mi na zivce idu ljudi koji prosli pored Tesle nisu vade neke informacije sa neta(Teslinog sajta prvenstveno) i ovde postuju kao cinjenice. Nikad niste culi za marketing? Mnoge kompanije sa automobilima na fosilna goriva lazu za potrosnju, nije realno kad vidis u brosuri Mercedes E 400 od 250 KW trosi 7 litara u proseku?

Odgovor za BMWistu od BMWiste

pre 8 godina

Mozda je ovo buducnost ali nije sadasnjost. Supercharger stanice omogucavaju autonomiju od 270 km posle 30 minuta punjenja ili 16 km posle 30 minuta punjenja na 30A standardnom punjacu.
Tesla je dobar za gradsku voznju ali malo komplikovan za duza putovanja. Da budem iskren ciljna grupa kupaca Tesle ne mari za duza putovanja kolima oni lete avionom, $100K je dosta para u svakoj kombinaciji.

Odgovor za "BMW-istu"

pre 8 godina

Kao prvo, hvala na komentaru, ali bih želeo da dodam par stvari, kao neko ko je ovaj auto imao priliku da vozi.

"Država" koja daje povraćaj odnosno finansijsku pomoć primkupovini električnog automobila zove se "USA" a ne "CA". Znači, taj stimulans se dobija u svim saveznim državama.

Oko izgleda unutrašnjosti se donekle slažemo, ali ja bih hteo da "skinem kapu" dizajnerima za uspešno sakrivanje silne skalamerije koja inače odlično funkcioniše.

Po meni, problematično - je nedostatak "dugmića" za kontrolu. Sve je touch screen a to je malo nepraktično za kontrole klime i ozvučenja na primer.

Punjenje na Tesla punjačima je potpuno besplatno dokle god posedujete automobil, i to je nešto što se nedovoljno reklamira. Punjenje na njihovim punjačima je gotovo za 1 sat. Ovih stanica za punjenje ima podosta na istočnoj obali a zapadna cenim da prednjači ipak u tome. Ja mogu na primer, celu istočnu obalu da pređem sa Teslom bez potrošenog $, s tim što svakih 400Km pravim pauzu za klopu (i punjenje). Na punjenju uštedim dobar obrok za 4-članu porodicu - taman onoliko koliko (u USA) košta jedan pun rezervoar za prosečnog BMW. Treba nam isto vremena da na miru jedemo dok se auto puni.

A onda, kada završimo klopu, kada i recimo vi, koji vozite Audi ili BMW - onda idemo zajedno dalje na put. "Na crti", izvini - nemate sa Teslom šta da tražite, makar vozili M5. Ostavljamo vas u prašini, pardon, nema prašine.

U autu ima više mesta za putnike nego u Audi A7 a za prtljag više od Q7.

Pozz.

Stanimir Branimir

pre 8 godina

Nisu mi jasni oni koji kritikuju to što može "samo" 450 km sa jednim punjenjem. Da li vi shvatate da je ovo pionirski poduhvat? Do pre 10 god. nisu postojali ni prototipovi električnih automobila koji bi mogli da pređu i 20 km sa jednim punjenjem. A da ne pominjem da niste mogli sa njima ni 50 km/h da izvučete. Sada imamo zver od automobila koja može da stane na crtu svakom sportskom automobilu na svetu i da pređe ne tako zanemarljivu kilometražu. I naravno da je skup, jer se i dalje ne proizvodi masovno. Da se proizvodi 100.000 ovakvih automobila godišnje, ne bi koštali 110.000, već 40-50 hiljada. I naravno da će da napreduje u svakom smislu i da će doći dan za koju godinu kada će imati baterije sa kojima će moći da pređe i 1000 km sa jednim punjenjem i da će se vremenom smanjiti vreme punjenja a troškovi proizvodnje postati sve manji. Ako se prodaje hi-end uređaj, naravno da neće biti u platežnoj moći nekoga ko radi za 2000-3000 dolara mesečno.

Igor

pre 8 godina

@(Gradimir, 18. jul 2015 14:25)

Da, samo sto nuklearka radi i nocu, i kad je tmurno i oblacno, tj. UVEK. solarne elektrane, koliko god da je zamisao lepa, jednostavno nisu resenje.

@(hiavata, 18. jul 2015 17:53)
Kazi to onima koji zive u Obrenovcu i u Pljevljima (to sam video i o tome mogu da pricam). Ne postoji vangradska sredina za termoelektrane jer mislim da nemas ni predstavu koji je to stepen zagadjenja i koliko se to zagadjenje siri. Otvori google maps i pogledaj sivilo oko Obrenovca i Pljevlja. Tamo ni trava jednostavno nije zelena.

Nazalost, buducnost planete lezi u nuklearnim elektranama uz poboljsanje njihove sigurnosti. Realno, dok nuklearka radi kako treba vazduh i okolina oko nje je cista kao suza. A u isto vreme proizvode nezamislivo velike kolicine el. energije.

Nepristojni stvor

pre 8 godina

Ja cu radije kupiti 30.000 evra jeftiniji SUS, i za taj novac puniti gorivo narednih 10 godina. Ako tako gledamo meni je gorivo isto besplatno. Da ne pricam o odrzavanju, servisu, zatim brzo punjenje baterija je moguce samo na specijalnim stanicama gde je kabel punjaca debeo kao ruka, i kojih nema na svakom cosku. Tehnologija Tesle je preskupa i neprakticna. A ja i dalje natankujem za 2 minuta. Teslu cu kupiti kad bude jeftiniji i prakticniji od SUS. Za jedno 70 godina.

bice bolje

pre 8 godina

Cenim da je auto ovoliko mocan u visokoj klasi, ali sta ce obicna raja da vozi, treba neki autic iz B segmenta da se pojavi na trzistu neka mu je domet i duplo manji, bio bi odlicna kupovina. Auto buducnosti pre svega treba sa bude ekonomican i ekoloski cist. Elektricni pogon pre svega treba da zazivi kod automobila klase polo, corsa, fiesta. A to je itekako moguce sa danasnjim baterijama, ne znam sta se ceka.

Iwan

pre 8 godina

da mi je jedan ovakav,ma moze i stari model pa da stanem na crtu na semaforu nekom napucanom bmw-u ili audiju,kakve bi to face bile :)

BMWista

pre 8 godina

Tesla ima svoju publiku i drago mi je da postoji. Lepo izgleda spolja ali je ruzan iznutra, ekran od "50 inca" deluje kao da su neki klinci budzili enterijer. Performanse su za postovanje uz neverovatno nisko teziste bazirano na lokaciji baterija. P85D kosta oko $103K u Kaliforniji jer drzava vraca oko $10K svakom kupcu automobila zbog zastite zivotne okoline.
Sto se tice voznje probacu da odem na test drive ali me malo buni da auto od 2.5 tone ubrzava oko 3 sec to 100 km/h.
Supercharge od 30 min daje autonomiju od 200 km a pravo punjenje traje oko 8-9 sati. Teorijski stanice za dopunu baterija imaju smisla ali ce nastati problemi kada vise ljudi pocne za vozi ova kola. Moze da se desi da morate da cekate na punjenje bar pola sata i jos izgubite pola sata za vase punjenje.
Mislim da je auto ok za gradsku voznju ali nema smisla za putovanja.

Error404

pre 8 godina

Super, samo sto Tesla puni bateriju 2 sata, a ja rezervoar 2 minuta. I nemojte mi o ekologiji, neko tu struju za punjenje treba da proizvede, nuklearka ili termoelektrana. Ima i ekoloskih elektrana, ali voda, vetar i sunce NIKAD nece biti predvidivi i pouzdani kao ugalj ili uranijum.
(Nepristojni stvor, 18. jul 2015 12:47)
Dok ti ostali pulaju minuse, dao sam ti plus. Evo zasto. Primer ch. Studija je pokazala da svi svajcarci voze samo elektricna kola trebalo bi 2 dodatne nuklearne centrale da to napune!!!

hiavata

pre 8 godina

(Nepristojni stvor, 18. jul 2015 12:47)

Srbija 30% elektricne energije dobija iz obnovljivih izvora. EU ima za cilj da minimum 27% bude iz obnovljivih izvora u sledecih par godina. Stepen iskoriscenja energije kod termo elektrane je daleko veca od SUS motora, i pritom je lokalizovan van naselja.

hiavata

pre 8 godina

Sto se toliko ulaze u tu brzinu bolje da bude komforan i udoban. Sta me briga dal ce za 3 sak doci do 100.
(Sin Dragan, 18. jul 2015 13:22)

Zato sto se masa pali kao deca na cifre i "najbrzi", " najbolji". A niko da prokomentarise da to kosta dodatnih 10.000$. Pa onda prorocanstva "tesla auta ima da zavladaju", a zuti ljudi ce piti vodu sa Morave. Daleko je ovo od siroke upotrebe da ne spominjem tek kod nas. Trebace jos 30 godina da nesto pocne da se desava na masovnom nivou osim ovih eksluzivnih gadgeta i fenseraja. Da tu ima masovne proizvodnje gigant poput tojote bi odavno poceo da gura automobile iskljucivo na elektrinci pogon, ali realno infrastrukture za to nema, i nece je skoro biti.

Error404

pre 8 godina

Kupiš auto od 150 hiljada evra i dva dana putuješ do mora jer se baterije na autoputu troše duplo brže. Kvalitet enterijera je sramota za tu klasu.
(Nenad-EU, 18. jul 2015 13:46) za ukus ne diskutujem. Neko mi objasni zasto bi putovao 2 dana i zbog cega se baterije duplo brze trose samo na autoputu? Pre nego sto lupas gluposti, informisi se malo!

Tesla

pre 8 godina

Imao sam priliku da ga vidim izbliza....auto je veoma dobar spolja i unutra....
Autonomija kretanja i punjenja mu je jos mana ali i to ce se promeniti u buducnosti.
Sad je oko 450 km....kad bude 1000 km to ce biti skoro jedini auto na putevima.
Vreme donosi svoje promene na polju baterija tako da od nekadasnjih 30 km autonomije kretanja danas imamo 450 km....za 10+ godina to ce biti 1000 i tad ce to biti pravi bum.
Prvi cu ga kupiti kao i svi ostali.

Gradimir

pre 8 godina

@Nepristojni stvor
Tvoj komentar je tipičan primer kako neko neinformisan formira svoje mišljenje - a priori, bez istraživanja i poznavanja napretka tehnologije. Baterije u Tesli S se na njihovim superpunjačima pune za pola sata do 45 minuta do kapaciteta od 80-90 % što je i preporučeni maksimum za često punjenje. Za dnevnu vožnju najbolje ga je puniti noću, na kućnoj utičnici, kada punjenje stvarno i traje dugo, ali to zavisi od kućne instalacije, a ne od auta. Kad ga napuniš, miran si nekoliko dana, ili koliko god tebi treba da pređeš 350-400 km. Što se tiče izvora struje, Tesla planira da sve svoje Superpunjače, gde je moguće, opremi solarnim panelima i baterijama za skladištenje. Gde nije moguće, plan je kupovati struju iz obnovljivih izvora. Inače, ovo tvoje NIKAD, je već vrlo izvodljivo, samo je stvar političke odluke. Da je svetska elektromreža jedinstvena, solarna energija bi bila sasvim dovoljna za celokupne svetske potrebe uz korišćenje vrlo malo zemljine površine. Solarna farma iste snage kao nuklearna elektrana koristi manje površine, jer oko nuklearne elektrane postoji velika površina koja se ne koristi nizašta. Baci pogled na ovu projekciju
http://landartgenerator.org/blagi/wp-content/uploads/2009/08/AreaRequired1000.jpg

Filip

pre 8 godina

@nepristojni stvor
kao prvo baterija se puni 30 min a ne 2 sata
kao drugo baterija moze odmah da se zameni i uzme nova(puna) uz doplatu jednaku ceni punog rezervoara
kao trece ako cekas da se puni 30 min na njihovim stanicama to te kosta 0$ a koliko kosta pun rezervoar?
kao cetvrto bas su ugalj i nafta predvidivi, a sta cemo onda kada nestanu zalihe, kako onda da ih predvidimo?
kao peto razmisli sledeci put pre nego napises komentar. pozz

popovicvl

pre 8 godina

@Nepristojni stvor

Gresis, "rezervoar" na Tesli se puni za 1 cas na "superpunjacima" koji su insralirani sirom Evrope. Cena punjenja je 0 eura, tj. besplatna.

Sledece. Ne poricu da je kretanje Tesle CO free, ali kad se sracuna da se struja proizvede iskljucivo iz termoelektrana, zagadjenje je na nivou 50% SUS motora. Naravno ako se struja proizvede iz prirodnih obnovljivih ili nuklearnih izvora, zagadjenje je 0%.

Trece, elektromotor ima nivo iskoriscenja ulozene energije >80%, SUS motor 500 ciklusa do 80% kapaciteta. Nivo recikliranja baterija je 99,9%. U svakom momentu ih mozete zameniti jacim ako se pojave na trzistu.

Ako vam se desi da se baterije isprazne na putu, dovoljno je da stane neko sa elektricnim ili obicnim vozilom, kablom "prebaci" nesto struje i idemo dalje.

Prosto takav je zivot, tehnologija ide napred hvala bogu.

Nenad-EU

pre 8 godina

Kupiš auto od 150 hiljada evra i dva dana putuješ do mora jer se baterije na autoputu troše duplo brže. Kvalitet enterijera je sramota za tu klasu.

čovek

pre 8 godina

kolega je kupio 85-icu i imao sam priliku da probam auto ... savršenstvo po svakom pitanju ... šteta da se ne može registrovati u Srbiji ...

Nepristojni stvor

pre 8 godina

Super, samo sto Tesla puni bateriju 2 sata, a ja rezervoar 2 minuta. I nemojte mi o ekologiji, neko tu struju za punjenje treba da proizvede, nuklearka ili termoelektrana. Ima i ekoloskih elektrana, ali voda, vetar i sunce NIKAD nece biti predvidivi i pouzdani kao ugalj ili uranijum.

Filip

pre 8 godina

@nepristojni stvor
kao prvo baterija se puni 30 min a ne 2 sata
kao drugo baterija moze odmah da se zameni i uzme nova(puna) uz doplatu jednaku ceni punog rezervoara
kao trece ako cekas da se puni 30 min na njihovim stanicama to te kosta 0$ a koliko kosta pun rezervoar?
kao cetvrto bas su ugalj i nafta predvidivi, a sta cemo onda kada nestanu zalihe, kako onda da ih predvidimo?
kao peto razmisli sledeci put pre nego napises komentar. pozz

popovicvl

pre 8 godina

@Nepristojni stvor

Gresis, "rezervoar" na Tesli se puni za 1 cas na "superpunjacima" koji su insralirani sirom Evrope. Cena punjenja je 0 eura, tj. besplatna.

Sledece. Ne poricu da je kretanje Tesle CO free, ali kad se sracuna da se struja proizvede iskljucivo iz termoelektrana, zagadjenje je na nivou 50% SUS motora. Naravno ako se struja proizvede iz prirodnih obnovljivih ili nuklearnih izvora, zagadjenje je 0%.

Trece, elektromotor ima nivo iskoriscenja ulozene energije >80%, SUS motor 500 ciklusa do 80% kapaciteta. Nivo recikliranja baterija je 99,9%. U svakom momentu ih mozete zameniti jacim ako se pojave na trzistu.

Ako vam se desi da se baterije isprazne na putu, dovoljno je da stane neko sa elektricnim ili obicnim vozilom, kablom "prebaci" nesto struje i idemo dalje.

Prosto takav je zivot, tehnologija ide napred hvala bogu.

čovek

pre 8 godina

kolega je kupio 85-icu i imao sam priliku da probam auto ... savršenstvo po svakom pitanju ... šteta da se ne može registrovati u Srbiji ...

Odgovor za "BMW-istu"

pre 8 godina

Kao prvo, hvala na komentaru, ali bih želeo da dodam par stvari, kao neko ko je ovaj auto imao priliku da vozi.

"Država" koja daje povraćaj odnosno finansijsku pomoć primkupovini električnog automobila zove se "USA" a ne "CA". Znači, taj stimulans se dobija u svim saveznim državama.

Oko izgleda unutrašnjosti se donekle slažemo, ali ja bih hteo da "skinem kapu" dizajnerima za uspešno sakrivanje silne skalamerije koja inače odlično funkcioniše.

Po meni, problematično - je nedostatak "dugmića" za kontrolu. Sve je touch screen a to je malo nepraktično za kontrole klime i ozvučenja na primer.

Punjenje na Tesla punjačima je potpuno besplatno dokle god posedujete automobil, i to je nešto što se nedovoljno reklamira. Punjenje na njihovim punjačima je gotovo za 1 sat. Ovih stanica za punjenje ima podosta na istočnoj obali a zapadna cenim da prednjači ipak u tome. Ja mogu na primer, celu istočnu obalu da pređem sa Teslom bez potrošenog $, s tim što svakih 400Km pravim pauzu za klopu (i punjenje). Na punjenju uštedim dobar obrok za 4-članu porodicu - taman onoliko koliko (u USA) košta jedan pun rezervoar za prosečnog BMW. Treba nam isto vremena da na miru jedemo dok se auto puni.

A onda, kada završimo klopu, kada i recimo vi, koji vozite Audi ili BMW - onda idemo zajedno dalje na put. "Na crti", izvini - nemate sa Teslom šta da tražite, makar vozili M5. Ostavljamo vas u prašini, pardon, nema prašine.

U autu ima više mesta za putnike nego u Audi A7 a za prtljag više od Q7.

Pozz.

Error404

pre 8 godina

Kupiš auto od 150 hiljada evra i dva dana putuješ do mora jer se baterije na autoputu troše duplo brže. Kvalitet enterijera je sramota za tu klasu.
(Nenad-EU, 18. jul 2015 13:46) za ukus ne diskutujem. Neko mi objasni zasto bi putovao 2 dana i zbog cega se baterije duplo brze trose samo na autoputu? Pre nego sto lupas gluposti, informisi se malo!

Nenad-EU

pre 8 godina

Kupiš auto od 150 hiljada evra i dva dana putuješ do mora jer se baterije na autoputu troše duplo brže. Kvalitet enterijera je sramota za tu klasu.

Tesla

pre 8 godina

Imao sam priliku da ga vidim izbliza....auto je veoma dobar spolja i unutra....
Autonomija kretanja i punjenja mu je jos mana ali i to ce se promeniti u buducnosti.
Sad je oko 450 km....kad bude 1000 km to ce biti skoro jedini auto na putevima.
Vreme donosi svoje promene na polju baterija tako da od nekadasnjih 30 km autonomije kretanja danas imamo 450 km....za 10+ godina to ce biti 1000 i tad ce to biti pravi bum.
Prvi cu ga kupiti kao i svi ostali.

Stanimir Branimir

pre 8 godina

Nisu mi jasni oni koji kritikuju to što može "samo" 450 km sa jednim punjenjem. Da li vi shvatate da je ovo pionirski poduhvat? Do pre 10 god. nisu postojali ni prototipovi električnih automobila koji bi mogli da pređu i 20 km sa jednim punjenjem. A da ne pominjem da niste mogli sa njima ni 50 km/h da izvučete. Sada imamo zver od automobila koja može da stane na crtu svakom sportskom automobilu na svetu i da pređe ne tako zanemarljivu kilometražu. I naravno da je skup, jer se i dalje ne proizvodi masovno. Da se proizvodi 100.000 ovakvih automobila godišnje, ne bi koštali 110.000, već 40-50 hiljada. I naravno da će da napreduje u svakom smislu i da će doći dan za koju godinu kada će imati baterije sa kojima će moći da pređe i 1000 km sa jednim punjenjem i da će se vremenom smanjiti vreme punjenja a troškovi proizvodnje postati sve manji. Ako se prodaje hi-end uređaj, naravno da neće biti u platežnoj moći nekoga ko radi za 2000-3000 dolara mesečno.

Nepristojni stvor

pre 8 godina

Super, samo sto Tesla puni bateriju 2 sata, a ja rezervoar 2 minuta. I nemojte mi o ekologiji, neko tu struju za punjenje treba da proizvede, nuklearka ili termoelektrana. Ima i ekoloskih elektrana, ali voda, vetar i sunce NIKAD nece biti predvidivi i pouzdani kao ugalj ili uranijum.

Gradimir

pre 8 godina

@Nepristojni stvor
Tvoj komentar je tipičan primer kako neko neinformisan formira svoje mišljenje - a priori, bez istraživanja i poznavanja napretka tehnologije. Baterije u Tesli S se na njihovim superpunjačima pune za pola sata do 45 minuta do kapaciteta od 80-90 % što je i preporučeni maksimum za često punjenje. Za dnevnu vožnju najbolje ga je puniti noću, na kućnoj utičnici, kada punjenje stvarno i traje dugo, ali to zavisi od kućne instalacije, a ne od auta. Kad ga napuniš, miran si nekoliko dana, ili koliko god tebi treba da pređeš 350-400 km. Što se tiče izvora struje, Tesla planira da sve svoje Superpunjače, gde je moguće, opremi solarnim panelima i baterijama za skladištenje. Gde nije moguće, plan je kupovati struju iz obnovljivih izvora. Inače, ovo tvoje NIKAD, je već vrlo izvodljivo, samo je stvar političke odluke. Da je svetska elektromreža jedinstvena, solarna energija bi bila sasvim dovoljna za celokupne svetske potrebe uz korišćenje vrlo malo zemljine površine. Solarna farma iste snage kao nuklearna elektrana koristi manje površine, jer oko nuklearne elektrane postoji velika površina koja se ne koristi nizašta. Baci pogled na ovu projekciju
http://landartgenerator.org/blagi/wp-content/uploads/2009/08/AreaRequired1000.jpg

Vlada

pre 8 godina

Znaci kad ides auto putem stajes na svaka 3 sata da rucas? Ili cekas sat vremena uz kaficu dok se napuni baterija? Svi vi koji "posedujete" Teslu zaboravljate da pomenete da performanse drasticno opadaju kako se trosi baterija, tako da BMW M3 na 4milje nema sta da radi sa Teslom, ali kad se baterija istrosi do pola ne vidite auspuh BMW-u. Neko ko prica da predje 400km Teslom je neko ko nije video auto uzivo kamoli seo u isti. 400 km mozete da predjete u idealnim uslovima, znaci bez vetra, vozeci 60km/h da ne stvarate veliki otpor vazduha, ako iskljucite klimu, radio, svetla(sto je po zakonu kod nas sad zabranjeno i po danu). Realisticni domet ako vozite 120-140 kmh je oko 250 km, i sad neko treba da staje na svaka 2 sata da pravi sat vremena pauzu? I to pod uslovom da je supercharger u pitanju. Da se razumemo veliki sam fan Tesle i auto je savrsen za kraca putovanja do 200km, svaki dan do posla i nazad itd.. Malo mi na zivce idu ljudi koji prosli pored Tesle nisu vade neke informacije sa neta(Teslinog sajta prvenstveno) i ovde postuju kao cinjenice. Nikad niste culi za marketing? Mnoge kompanije sa automobilima na fosilna goriva lazu za potrosnju, nije realno kad vidis u brosuri Mercedes E 400 od 250 KW trosi 7 litara u proseku?

Iwan

pre 8 godina

da mi je jedan ovakav,ma moze i stari model pa da stanem na crtu na semaforu nekom napucanom bmw-u ili audiju,kakve bi to face bile :)

lala

pre 8 godina

svaki treci norvezanin vozi teslu,a I u svedskoj ih ima dosta,imao sam primili da se vozim u njoj ,drugar je poseduje,nemam reci ,auto perfektan,tih ,udoban,lep pre svega,I naravno stedljiv,u svedskoj I norveskoj imate superčardžere na svakom koraku ,na svakom parkingu ikeee,ili bilo kojih trznih centara,a auto je po meni namenjen radnickoj klasi ,ovde jer je sasvim normalno da putujete do 100 km na posao ja imam 50 u jednom pravcu I nazad toliko,sa obzirom na stanje puteva koji su perfektni,ovaj auto je idealan,jer do posla I nazad predjem 100 km svaki Dan pa vidite ustedu,na gorivu,znam da gledamo iz srbije je bajka,posedovati ovaj automobil ,ali za švedsku u kojoj zivim,nije neko veliko odricanje,na kredit mi je rata nni 500 eura ,podnosljivo petina plate,živeli

bice bolje

pre 8 godina

Cenim da je auto ovoliko mocan u visokoj klasi, ali sta ce obicna raja da vozi, treba neki autic iz B segmenta da se pojavi na trzistu neka mu je domet i duplo manji, bio bi odlicna kupovina. Auto buducnosti pre svega treba sa bude ekonomican i ekoloski cist. Elektricni pogon pre svega treba da zazivi kod automobila klase polo, corsa, fiesta. A to je itekako moguce sa danasnjim baterijama, ne znam sta se ceka.

Igor

pre 8 godina

@(Gradimir, 18. jul 2015 14:25)

Da, samo sto nuklearka radi i nocu, i kad je tmurno i oblacno, tj. UVEK. solarne elektrane, koliko god da je zamisao lepa, jednostavno nisu resenje.

@(hiavata, 18. jul 2015 17:53)
Kazi to onima koji zive u Obrenovcu i u Pljevljima (to sam video i o tome mogu da pricam). Ne postoji vangradska sredina za termoelektrane jer mislim da nemas ni predstavu koji je to stepen zagadjenja i koliko se to zagadjenje siri. Otvori google maps i pogledaj sivilo oko Obrenovca i Pljevlja. Tamo ni trava jednostavno nije zelena.

Nazalost, buducnost planete lezi u nuklearnim elektranama uz poboljsanje njihove sigurnosti. Realno, dok nuklearka radi kako treba vazduh i okolina oko nje je cista kao suza. A u isto vreme proizvode nezamislivo velike kolicine el. energije.

BMWista

pre 8 godina

Tesla ima svoju publiku i drago mi je da postoji. Lepo izgleda spolja ali je ruzan iznutra, ekran od "50 inca" deluje kao da su neki klinci budzili enterijer. Performanse su za postovanje uz neverovatno nisko teziste bazirano na lokaciji baterija. P85D kosta oko $103K u Kaliforniji jer drzava vraca oko $10K svakom kupcu automobila zbog zastite zivotne okoline.
Sto se tice voznje probacu da odem na test drive ali me malo buni da auto od 2.5 tone ubrzava oko 3 sec to 100 km/h.
Supercharge od 30 min daje autonomiju od 200 km a pravo punjenje traje oko 8-9 sati. Teorijski stanice za dopunu baterija imaju smisla ali ce nastati problemi kada vise ljudi pocne za vozi ova kola. Moze da se desi da morate da cekate na punjenje bar pola sata i jos izgubite pola sata za vase punjenje.
Mislim da je auto ok za gradsku voznju ali nema smisla za putovanja.

hiavata

pre 8 godina

(Nepristojni stvor, 18. jul 2015 12:47)

Srbija 30% elektricne energije dobija iz obnovljivih izvora. EU ima za cilj da minimum 27% bude iz obnovljivih izvora u sledecih par godina. Stepen iskoriscenja energije kod termo elektrane je daleko veca od SUS motora, i pritom je lokalizovan van naselja.

hiavata

pre 8 godina

Sto se toliko ulaze u tu brzinu bolje da bude komforan i udoban. Sta me briga dal ce za 3 sak doci do 100.
(Sin Dragan, 18. jul 2015 13:22)

Zato sto se masa pali kao deca na cifre i "najbrzi", " najbolji". A niko da prokomentarise da to kosta dodatnih 10.000$. Pa onda prorocanstva "tesla auta ima da zavladaju", a zuti ljudi ce piti vodu sa Morave. Daleko je ovo od siroke upotrebe da ne spominjem tek kod nas. Trebace jos 30 godina da nesto pocne da se desava na masovnom nivou osim ovih eksluzivnih gadgeta i fenseraja. Da tu ima masovne proizvodnje gigant poput tojote bi odavno poceo da gura automobile iskljucivo na elektrinci pogon, ali realno infrastrukture za to nema, i nece je skoro biti.

Error404

pre 8 godina

Super, samo sto Tesla puni bateriju 2 sata, a ja rezervoar 2 minuta. I nemojte mi o ekologiji, neko tu struju za punjenje treba da proizvede, nuklearka ili termoelektrana. Ima i ekoloskih elektrana, ali voda, vetar i sunce NIKAD nece biti predvidivi i pouzdani kao ugalj ili uranijum.
(Nepristojni stvor, 18. jul 2015 12:47)
Dok ti ostali pulaju minuse, dao sam ti plus. Evo zasto. Primer ch. Studija je pokazala da svi svajcarci voze samo elektricna kola trebalo bi 2 dodatne nuklearne centrale da to napune!!!

Odgovor za BMWistu od BMWiste

pre 8 godina

Mozda je ovo buducnost ali nije sadasnjost. Supercharger stanice omogucavaju autonomiju od 270 km posle 30 minuta punjenja ili 16 km posle 30 minuta punjenja na 30A standardnom punjacu.
Tesla je dobar za gradsku voznju ali malo komplikovan za duza putovanja. Da budem iskren ciljna grupa kupaca Tesle ne mari za duza putovanja kolima oni lete avionom, $100K je dosta para u svakoj kombinaciji.

Nepristojni stvor

pre 8 godina

Ja cu radije kupiti 30.000 evra jeftiniji SUS, i za taj novac puniti gorivo narednih 10 godina. Ako tako gledamo meni je gorivo isto besplatno. Da ne pricam o odrzavanju, servisu, zatim brzo punjenje baterija je moguce samo na specijalnim stanicama gde je kabel punjaca debeo kao ruka, i kojih nema na svakom cosku. Tehnologija Tesle je preskupa i neprakticna. A ja i dalje natankujem za 2 minuta. Teslu cu kupiti kad bude jeftiniji i prakticniji od SUS. Za jedno 70 godina.

Nepristojni stvor

pre 8 godina

Super, samo sto Tesla puni bateriju 2 sata, a ja rezervoar 2 minuta. I nemojte mi o ekologiji, neko tu struju za punjenje treba da proizvede, nuklearka ili termoelektrana. Ima i ekoloskih elektrana, ali voda, vetar i sunce NIKAD nece biti predvidivi i pouzdani kao ugalj ili uranijum.

Nenad-EU

pre 8 godina

Kupiš auto od 150 hiljada evra i dva dana putuješ do mora jer se baterije na autoputu troše duplo brže. Kvalitet enterijera je sramota za tu klasu.

Nepristojni stvor

pre 8 godina

Ja cu radije kupiti 30.000 evra jeftiniji SUS, i za taj novac puniti gorivo narednih 10 godina. Ako tako gledamo meni je gorivo isto besplatno. Da ne pricam o odrzavanju, servisu, zatim brzo punjenje baterija je moguce samo na specijalnim stanicama gde je kabel punjaca debeo kao ruka, i kojih nema na svakom cosku. Tehnologija Tesle je preskupa i neprakticna. A ja i dalje natankujem za 2 minuta. Teslu cu kupiti kad bude jeftiniji i prakticniji od SUS. Za jedno 70 godina.

Error404

pre 8 godina

Super, samo sto Tesla puni bateriju 2 sata, a ja rezervoar 2 minuta. I nemojte mi o ekologiji, neko tu struju za punjenje treba da proizvede, nuklearka ili termoelektrana. Ima i ekoloskih elektrana, ali voda, vetar i sunce NIKAD nece biti predvidivi i pouzdani kao ugalj ili uranijum.
(Nepristojni stvor, 18. jul 2015 12:47)
Dok ti ostali pulaju minuse, dao sam ti plus. Evo zasto. Primer ch. Studija je pokazala da svi svajcarci voze samo elektricna kola trebalo bi 2 dodatne nuklearne centrale da to napune!!!

Filip

pre 8 godina

@nepristojni stvor
kao prvo baterija se puni 30 min a ne 2 sata
kao drugo baterija moze odmah da se zameni i uzme nova(puna) uz doplatu jednaku ceni punog rezervoara
kao trece ako cekas da se puni 30 min na njihovim stanicama to te kosta 0$ a koliko kosta pun rezervoar?
kao cetvrto bas su ugalj i nafta predvidivi, a sta cemo onda kada nestanu zalihe, kako onda da ih predvidimo?
kao peto razmisli sledeci put pre nego napises komentar. pozz

BMWista

pre 8 godina

Tesla ima svoju publiku i drago mi je da postoji. Lepo izgleda spolja ali je ruzan iznutra, ekran od "50 inca" deluje kao da su neki klinci budzili enterijer. Performanse su za postovanje uz neverovatno nisko teziste bazirano na lokaciji baterija. P85D kosta oko $103K u Kaliforniji jer drzava vraca oko $10K svakom kupcu automobila zbog zastite zivotne okoline.
Sto se tice voznje probacu da odem na test drive ali me malo buni da auto od 2.5 tone ubrzava oko 3 sec to 100 km/h.
Supercharge od 30 min daje autonomiju od 200 km a pravo punjenje traje oko 8-9 sati. Teorijski stanice za dopunu baterija imaju smisla ali ce nastati problemi kada vise ljudi pocne za vozi ova kola. Moze da se desi da morate da cekate na punjenje bar pola sata i jos izgubite pola sata za vase punjenje.
Mislim da je auto ok za gradsku voznju ali nema smisla za putovanja.

hiavata

pre 8 godina

Sto se toliko ulaze u tu brzinu bolje da bude komforan i udoban. Sta me briga dal ce za 3 sak doci do 100.
(Sin Dragan, 18. jul 2015 13:22)

Zato sto se masa pali kao deca na cifre i "najbrzi", " najbolji". A niko da prokomentarise da to kosta dodatnih 10.000$. Pa onda prorocanstva "tesla auta ima da zavladaju", a zuti ljudi ce piti vodu sa Morave. Daleko je ovo od siroke upotrebe da ne spominjem tek kod nas. Trebace jos 30 godina da nesto pocne da se desava na masovnom nivou osim ovih eksluzivnih gadgeta i fenseraja. Da tu ima masovne proizvodnje gigant poput tojote bi odavno poceo da gura automobile iskljucivo na elektrinci pogon, ali realno infrastrukture za to nema, i nece je skoro biti.

Vlada

pre 8 godina

Znaci kad ides auto putem stajes na svaka 3 sata da rucas? Ili cekas sat vremena uz kaficu dok se napuni baterija? Svi vi koji "posedujete" Teslu zaboravljate da pomenete da performanse drasticno opadaju kako se trosi baterija, tako da BMW M3 na 4milje nema sta da radi sa Teslom, ali kad se baterija istrosi do pola ne vidite auspuh BMW-u. Neko ko prica da predje 400km Teslom je neko ko nije video auto uzivo kamoli seo u isti. 400 km mozete da predjete u idealnim uslovima, znaci bez vetra, vozeci 60km/h da ne stvarate veliki otpor vazduha, ako iskljucite klimu, radio, svetla(sto je po zakonu kod nas sad zabranjeno i po danu). Realisticni domet ako vozite 120-140 kmh je oko 250 km, i sad neko treba da staje na svaka 2 sata da pravi sat vremena pauzu? I to pod uslovom da je supercharger u pitanju. Da se razumemo veliki sam fan Tesle i auto je savrsen za kraca putovanja do 200km, svaki dan do posla i nazad itd.. Malo mi na zivce idu ljudi koji prosli pored Tesle nisu vade neke informacije sa neta(Teslinog sajta prvenstveno) i ovde postuju kao cinjenice. Nikad niste culi za marketing? Mnoge kompanije sa automobilima na fosilna goriva lazu za potrosnju, nije realno kad vidis u brosuri Mercedes E 400 od 250 KW trosi 7 litara u proseku?

Odgovor za "BMW-istu"

pre 8 godina

Kao prvo, hvala na komentaru, ali bih želeo da dodam par stvari, kao neko ko je ovaj auto imao priliku da vozi.

"Država" koja daje povraćaj odnosno finansijsku pomoć primkupovini električnog automobila zove se "USA" a ne "CA". Znači, taj stimulans se dobija u svim saveznim državama.

Oko izgleda unutrašnjosti se donekle slažemo, ali ja bih hteo da "skinem kapu" dizajnerima za uspešno sakrivanje silne skalamerije koja inače odlično funkcioniše.

Po meni, problematično - je nedostatak "dugmića" za kontrolu. Sve je touch screen a to je malo nepraktično za kontrole klime i ozvučenja na primer.

Punjenje na Tesla punjačima je potpuno besplatno dokle god posedujete automobil, i to je nešto što se nedovoljno reklamira. Punjenje na njihovim punjačima je gotovo za 1 sat. Ovih stanica za punjenje ima podosta na istočnoj obali a zapadna cenim da prednjači ipak u tome. Ja mogu na primer, celu istočnu obalu da pređem sa Teslom bez potrošenog $, s tim što svakih 400Km pravim pauzu za klopu (i punjenje). Na punjenju uštedim dobar obrok za 4-članu porodicu - taman onoliko koliko (u USA) košta jedan pun rezervoar za prosečnog BMW. Treba nam isto vremena da na miru jedemo dok se auto puni.

A onda, kada završimo klopu, kada i recimo vi, koji vozite Audi ili BMW - onda idemo zajedno dalje na put. "Na crti", izvini - nemate sa Teslom šta da tražite, makar vozili M5. Ostavljamo vas u prašini, pardon, nema prašine.

U autu ima više mesta za putnike nego u Audi A7 a za prtljag više od Q7.

Pozz.

popovicvl

pre 8 godina

@Nepristojni stvor

Gresis, "rezervoar" na Tesli se puni za 1 cas na "superpunjacima" koji su insralirani sirom Evrope. Cena punjenja je 0 eura, tj. besplatna.

Sledece. Ne poricu da je kretanje Tesle CO free, ali kad se sracuna da se struja proizvede iskljucivo iz termoelektrana, zagadjenje je na nivou 50% SUS motora. Naravno ako se struja proizvede iz prirodnih obnovljivih ili nuklearnih izvora, zagadjenje je 0%.

Trece, elektromotor ima nivo iskoriscenja ulozene energije >80%, SUS motor 500 ciklusa do 80% kapaciteta. Nivo recikliranja baterija je 99,9%. U svakom momentu ih mozete zameniti jacim ako se pojave na trzistu.

Ako vam se desi da se baterije isprazne na putu, dovoljno je da stane neko sa elektricnim ili obicnim vozilom, kablom "prebaci" nesto struje i idemo dalje.

Prosto takav je zivot, tehnologija ide napred hvala bogu.

Error404

pre 8 godina

Kupiš auto od 150 hiljada evra i dva dana putuješ do mora jer se baterije na autoputu troše duplo brže. Kvalitet enterijera je sramota za tu klasu.
(Nenad-EU, 18. jul 2015 13:46) za ukus ne diskutujem. Neko mi objasni zasto bi putovao 2 dana i zbog cega se baterije duplo brze trose samo na autoputu? Pre nego sto lupas gluposti, informisi se malo!

hiavata

pre 8 godina

(Nepristojni stvor, 18. jul 2015 12:47)

Srbija 30% elektricne energije dobija iz obnovljivih izvora. EU ima za cilj da minimum 27% bude iz obnovljivih izvora u sledecih par godina. Stepen iskoriscenja energije kod termo elektrane je daleko veca od SUS motora, i pritom je lokalizovan van naselja.

čovek

pre 8 godina

kolega je kupio 85-icu i imao sam priliku da probam auto ... savršenstvo po svakom pitanju ... šteta da se ne može registrovati u Srbiji ...

Gradimir

pre 8 godina

@Nepristojni stvor
Tvoj komentar je tipičan primer kako neko neinformisan formira svoje mišljenje - a priori, bez istraživanja i poznavanja napretka tehnologije. Baterije u Tesli S se na njihovim superpunjačima pune za pola sata do 45 minuta do kapaciteta od 80-90 % što je i preporučeni maksimum za često punjenje. Za dnevnu vožnju najbolje ga je puniti noću, na kućnoj utičnici, kada punjenje stvarno i traje dugo, ali to zavisi od kućne instalacije, a ne od auta. Kad ga napuniš, miran si nekoliko dana, ili koliko god tebi treba da pređeš 350-400 km. Što se tiče izvora struje, Tesla planira da sve svoje Superpunjače, gde je moguće, opremi solarnim panelima i baterijama za skladištenje. Gde nije moguće, plan je kupovati struju iz obnovljivih izvora. Inače, ovo tvoje NIKAD, je već vrlo izvodljivo, samo je stvar političke odluke. Da je svetska elektromreža jedinstvena, solarna energija bi bila sasvim dovoljna za celokupne svetske potrebe uz korišćenje vrlo malo zemljine površine. Solarna farma iste snage kao nuklearna elektrana koristi manje površine, jer oko nuklearne elektrane postoji velika površina koja se ne koristi nizašta. Baci pogled na ovu projekciju
http://landartgenerator.org/blagi/wp-content/uploads/2009/08/AreaRequired1000.jpg

Iwan

pre 8 godina

da mi je jedan ovakav,ma moze i stari model pa da stanem na crtu na semaforu nekom napucanom bmw-u ili audiju,kakve bi to face bile :)

Igor

pre 8 godina

@(Gradimir, 18. jul 2015 14:25)

Da, samo sto nuklearka radi i nocu, i kad je tmurno i oblacno, tj. UVEK. solarne elektrane, koliko god da je zamisao lepa, jednostavno nisu resenje.

@(hiavata, 18. jul 2015 17:53)
Kazi to onima koji zive u Obrenovcu i u Pljevljima (to sam video i o tome mogu da pricam). Ne postoji vangradska sredina za termoelektrane jer mislim da nemas ni predstavu koji je to stepen zagadjenja i koliko se to zagadjenje siri. Otvori google maps i pogledaj sivilo oko Obrenovca i Pljevlja. Tamo ni trava jednostavno nije zelena.

Nazalost, buducnost planete lezi u nuklearnim elektranama uz poboljsanje njihove sigurnosti. Realno, dok nuklearka radi kako treba vazduh i okolina oko nje je cista kao suza. A u isto vreme proizvode nezamislivo velike kolicine el. energije.

Stanimir Branimir

pre 8 godina

Nisu mi jasni oni koji kritikuju to što može "samo" 450 km sa jednim punjenjem. Da li vi shvatate da je ovo pionirski poduhvat? Do pre 10 god. nisu postojali ni prototipovi električnih automobila koji bi mogli da pređu i 20 km sa jednim punjenjem. A da ne pominjem da niste mogli sa njima ni 50 km/h da izvučete. Sada imamo zver od automobila koja može da stane na crtu svakom sportskom automobilu na svetu i da pređe ne tako zanemarljivu kilometražu. I naravno da je skup, jer se i dalje ne proizvodi masovno. Da se proizvodi 100.000 ovakvih automobila godišnje, ne bi koštali 110.000, već 40-50 hiljada. I naravno da će da napreduje u svakom smislu i da će doći dan za koju godinu kada će imati baterije sa kojima će moći da pređe i 1000 km sa jednim punjenjem i da će se vremenom smanjiti vreme punjenja a troškovi proizvodnje postati sve manji. Ako se prodaje hi-end uređaj, naravno da neće biti u platežnoj moći nekoga ko radi za 2000-3000 dolara mesečno.

Tesla

pre 8 godina

Imao sam priliku da ga vidim izbliza....auto je veoma dobar spolja i unutra....
Autonomija kretanja i punjenja mu je jos mana ali i to ce se promeniti u buducnosti.
Sad je oko 450 km....kad bude 1000 km to ce biti skoro jedini auto na putevima.
Vreme donosi svoje promene na polju baterija tako da od nekadasnjih 30 km autonomije kretanja danas imamo 450 km....za 10+ godina to ce biti 1000 i tad ce to biti pravi bum.
Prvi cu ga kupiti kao i svi ostali.

bice bolje

pre 8 godina

Cenim da je auto ovoliko mocan u visokoj klasi, ali sta ce obicna raja da vozi, treba neki autic iz B segmenta da se pojavi na trzistu neka mu je domet i duplo manji, bio bi odlicna kupovina. Auto buducnosti pre svega treba sa bude ekonomican i ekoloski cist. Elektricni pogon pre svega treba da zazivi kod automobila klase polo, corsa, fiesta. A to je itekako moguce sa danasnjim baterijama, ne znam sta se ceka.

Odgovor za BMWistu od BMWiste

pre 8 godina

Mozda je ovo buducnost ali nije sadasnjost. Supercharger stanice omogucavaju autonomiju od 270 km posle 30 minuta punjenja ili 16 km posle 30 minuta punjenja na 30A standardnom punjacu.
Tesla je dobar za gradsku voznju ali malo komplikovan za duza putovanja. Da budem iskren ciljna grupa kupaca Tesle ne mari za duza putovanja kolima oni lete avionom, $100K je dosta para u svakoj kombinaciji.

lala

pre 8 godina

svaki treci norvezanin vozi teslu,a I u svedskoj ih ima dosta,imao sam primili da se vozim u njoj ,drugar je poseduje,nemam reci ,auto perfektan,tih ,udoban,lep pre svega,I naravno stedljiv,u svedskoj I norveskoj imate superčardžere na svakom koraku ,na svakom parkingu ikeee,ili bilo kojih trznih centara,a auto je po meni namenjen radnickoj klasi ,ovde jer je sasvim normalno da putujete do 100 km na posao ja imam 50 u jednom pravcu I nazad toliko,sa obzirom na stanje puteva koji su perfektni,ovaj auto je idealan,jer do posla I nazad predjem 100 km svaki Dan pa vidite ustedu,na gorivu,znam da gledamo iz srbije je bajka,posedovati ovaj automobil ,ali za švedsku u kojoj zivim,nije neko veliko odricanje,na kredit mi je rata nni 500 eura ,podnosljivo petina plate,živeli