Sreda, 01.07.2015.

09:40

Rusija: Joga je religijska praksa i treba je zabraniti

Izvor: themoscowtimes.com

Rusija: Joga je religijska praksa i treba je zabraniti IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

58 Komentari

Sortiraj po:

Пеђица

pre 8 godina

@Пеђица: crkve su preduzeća. I ne vole
konkurenciju...
(Dia, 4. jul 2015 00:51)

Нарочито у катакомбама цвета бизнис.

Пеђица

pre 8 godina

У животу препуном невоља слатко је
живети са љубављу Божијом.
Оптински старци

Пеђица

pre 8 godina

@Pedjica - Znam da ne idu biseri pred svinje.
To i ja kazem kada treba nekom da
objasnjavam da teorija evolucije nije
pretvaranje zabe u princa, tako da se
potpuno slazem sa tobom. :)
(Ma kako da ne, 1. jul 2015 20:26)

Наведи претке човека и видећеш да верујеш у претварање жабе у принца.

Пеђица

pre 8 godina

Joga je moderna skoro
10.000 godina :) starije od joge je jedino lov
na mamute. Inace rec 'sekta' je nastala od
reci 'sektor' odnosno deo. Tako imamo
pravoslavni sektor, muslimanski sektor,
budisticki sektor. Postoje i brojni drugi
sektori. Ne bih rekao da je joga sektor. Joga
nije religija, joga je nauka. Nauka o cemu?
Vezbajte pa cete videti sami.
(Nepristojni stvor, 1. jul 2015 17:43)

Сектор је у контексту целине, а целина је заједница Бога и људи, познатија као црква. Зна се у којој цркви се јавља Свети огањ, дакле, јога је секта зато што је неке секторе духовности ставила изнад целине.

Пеђица

pre 8 godina

@ (modesty, 17:53)

Свети огањ се помиње и у Старом и у Новом завету. Купина, огњени стуб, пламени језичци, светлост свету...
Ти си рекла да је то превара проваљења још у осмом веку. Није лепо да се гледа у пасуљ и да се нагађа.

Hm

pre 8 godina

Mislim da bi mnogi normalni ljudi postali vernici da se religije ne blamiraju hokus-pokus magijom, kada bi se fokusirali na duhovno. To odvraca ljude koji nisu projemcivi sujeverju, a ipak im je potrebna dusevna hrana, koju bi nasli u crkvi. Pa pogledajte ove nase....sebicni, gordi, nadmeni, masni materijalisti. Kako biste se vi ponasali da imate toliko moci i para? Isto! A mozda bih i ja! :)

Joca 011

pre 8 godina

@ (modesty, 17:53)

''Složena pitanja imaju jasne, jednostavne i – netačne odgovore.''
* * *
Kada bi to bilo tako lako kako si ti zamislila, veoma bi se obradovali mnogi zainteresovani da za sebe i svoje potrebe iznude, proizvedu, čudotvorni plamen. Pohrlili bi na taj dan sa svojom svitom u Crkvu Sv. groba i proslavili se neviđeno. Ali, vekovima, i pored svih sumnjičenja, ispitivanja i provera, nisu uspeli da objasne Božje čudo kojim On proslavlja samo pravoslavlje, i samo na pravoslavni datum. Pošto su se osramotili, jer plamen im se nije pojavio, nikakav fosfor im nije pomogao, katolici npr. više ne pokušavaju. A pojavu Sv.plamena od tada ignorišu i o njemu ne govore.
.

neutralni felsh

pre 8 godina

@neutralni fesh...Uglavnom se slazem sa tvojim komentarima, ali molim te da se malo potrudis oko gresaka u kucanju. Ponekad moram da pogadjam koje slovo si promasio. NJemnaq ljutbnjew :)
(Trovach, 01. jul 2015 12:32)


naravno! pozz :)

Ma kako da ne

pre 8 godina

@Pedjica - Znam da ne idu biseri pred svinje. To i ja kazem kada treba nekom da objasnjavam da teorija evolucije nije pretvaranje zabe u princa, tako da se potpuno slazem sa tobom. :)

Ma kako da ne

pre 8 godina

@Petar - A ti stvarno mislis da je sveti duh toliko stidljiv da mora sam patrijah da bude da bi mu se ovaj "objavio"? I takodje mislis da je sveti duh toliko nesavrsen da se javlja sa greskom julijanskog kalendara? Mora da ga je licno Gaj Julije Cezar zaduzio...svetog duha, tj. Ili ko veli, sveti duh, steta da razocara toliki narod kad se vec skupio i puk'o pare za put i hodocasce.
21. vek i ljudi jos veruju u bajke... Neverovatno. Kao onaj probuseni krov kod Del boja.

dosledan

pre 8 godina

i u svom potpunom izdanju može da utiče negativno na ljude iz Pravoslavne tradicije. (Joca 011, 01. jul 2015 10:41)

Ovaj je skroz odlepio, pa ovo nije ni rasizam, mozda neka nova pojava, pravoslavljizam, neko cudo nevidjeno koje povezuje fiziologiju i psihologiju sa mestom rodjenja, pa ni Hitlerovi arijevski naucnici se nisu usudjivali da ovako govore!
A sto se tice Rusije, to je velika zemlja malih paganskih plemena, koja su tokom vekova bila skrajnuta ili cak i otrgnuta od okolnih civilizacija sa kojima su se stalno sukobljavale njihove vodje. Ruska pravoslavna crkva ima na papiru 200 puta vise vernika nego u stvarnosti, i gleda svaku priliku da se naturi kao relevantan drustveni cinilac. To naravno nije, ili neko veruje da su Rusi gluvi i slepi, da im je bas milo da pop od 180 kila seta dva iphone mobilna i luksuzna kola? Malo sutra.

Nepristojni stvor

pre 8 godina

@JozefKowalski - Joga je moderna skoro 10.000 godina :) starije od joge je jedino lov na mamute. Inace rec 'sekta' je nastala od reci 'sektor' odnosno deo. Tako imamo pravoslavni sektor, muslimanski sektor, budisticki sektor. Postoje i brojni drugi sektori. Ne bih rekao da je joga sektor. Joga nije religija, joga je nauka. Nauka o cemu? Vezbajte pa cete videti sami.

modesty

pre 8 godina

"Sveta vatra' u Jerusalemu je poznata prevara jos od devetog veka. Efekat je reprodukovan mnogo puta i zna se da se koriste svece umocene u rastvor belog fosfora (koji se inace prirodno nalazi u tim delovima kao izvor, jos od vremena Babilona i jos tada su ovakve hemijske reakcije poznate). U zavisnosti koliko je rastvor jak, reakcija (vatra) se odlaze za 20 minuta pa cak i pola sata i vise. Cak i unutar pravoslavne crkve je odavno poznato kako se ta vatra pali, da se impresioniraju lakoverni. U tome svemu nema niceg loseg, svi mi volimo da verujemo u magiju i stari rituali su interesantni i mogu biti odraz duhovnosti. Ali je u 21-vom veku verovati u ovakve prevare jednako verovanju da je svet nastao pre 6000 godina. Samo intelektualno ogranicen covek moze da shvata takve alegorije bukvalno. I u tome svemu ovakav stav pravoslavne crkve je ne samo licemeran nego i veoma opasan jer poziva na nasilje prema bilo kome ko veruje u razlicitog 'boga'.

Petar

pre 8 godina

@Ma kako da ne

I ti stvarno veruješ da Vatikan ne bi iskoristio takvu priliku (kad bi bila istina to što Mile tvrdi) da javno ponizi Pravoslavlje, protiv kojeg se inače bori zadnjih 1000 godina na sve moguće načine?

A nisi nikad čuo za viševekovne pokušaje Vatikana da pravoslavne vernike stavi pod svoju upravu ili kroz nasilno pokatoličavanje ili kroz uniju itd., pa zato misliš da Vatikan može tek tako da se "potplati" da ćuti na gromoglasne objave Pravoslavlja koje tvrdi da je jedina ispravna vera i to dokazuje time što se jedino pravoslavcima javlja taj blagodatni oganj?

Misliš da Vatikan ne bi rado oborio takav dokaz Pravoslavlja da može?

Mile

pre 8 godina

@Joca011

Nisi se ni potrudio da pogledas link koji sam ti postavio, ali ok...ipak ste vi vernici, pa me ne cudi sto i bibliju ne citate.

Prvo, procedura prizivanja tzv. blagodatnog ognja nije javna! Nju obavlja patrijarh koji se sam zavuce u kriptu ("ostaje sam u stiharu"). Evo ti link SPC-a: http://www.spc.rs/sr/blagodatni_oganj
Drugo, objasnjanje sa belim fosforom upravo iskljucuje sibice. Evo o cemu se radi: https://www.youtube.com/watch?v=S66f87b05oM&feature=player_embedded#t=1m28s Naravno, niko ne moze da tvrdi da je to tako. Zasto - zato sto, kao sto rekoh, popa sam mulja u kripti.
Trece, nisam ni ocekivao da se vodi racuna o tacnosti datuma uskrsa. Ipak su to dogme...dakle bitnije je odrzati show za masu, nego zaista obeleziti godisnjicu (u naucnom/astronomskom smislu reci).
Cetvrto, ta pricica na kraju je istinita taman koliko i hodanje po vodi, sve biljke i zivotinje i biljke u jednom camcu i, moji omiljenik grm koji govori...a zapravo to je bila Leteca Spageta.

Ma kako da ne

pre 8 godina

@Petar - Ta komisija od nepravoslavnih je u talu sa doticnim. Ruka ruku mije, a na novac niko tamo nije gadljiv. Jos kada se okupi gomila ovcica u transu, pa steta je ne osisati ih. :)

Пеђица

pre 8 godina

(Mile, 1. jul 2015 12:34)

Чудо Светог огња је истинито, нико ти не брани да одеш у Јерусалим и да истражиш. Можеш и да прочиташ неку књигу о томе, или да се распиташ о истраживањима стручњака за физику плазме. А ти седиш у фотељи и измишљаш атеистичке фикс идеје.

долази са југа

pre 8 godina

Безбожници, верници у претварање жабе у принца и сатанисти сами сведоче која вера је права, а то је она која им највише смета- православље.

Ikaxc

pre 8 godina

Sledeće što će zabraniti u pravoslavnoj Džamahiriji su džudo i karate (takođe istočnjačke religije), a potom sport (starogrčka religija), i na kraju umetnost, kulture tj. razmišljanje (religije nejasnog porekla, ali pouzdano antidržavne).

Petar

pre 8 godina

@Mile, zasto volis da pricas o necemu o cemu nemas blage veze?

Rimokatolici, monoteliti i dr. bi jedva docekali da nadju taj "fosfor" ili neke "skrivene sibice" kod jerusalimskog patrijarha cime bi ponizili Pravoslavlje, a potom i preuzeli glavnu rec u Hramu Hristovog vaskrsenja u Jerusalimu. A taj hram je inace najveca svetinja za sve hriscane na svetu i njime upravljaju Pravoslavni iako vekovima Rimokatolici i drugi pokusavaju da preuzmu kontrolu nad tim hramom.

U svakom slucaju komisija od nekoliko nepravoslavnih ljudi pregleda jerusalimskog patrijarha od glave do pete pre nego sto udje u Hristov grob gde se ocekuje silazak blagodatnog ognja na Veliku subotu, tako da iako su mnogobrojni zainteresovani da ponize Pravoslavlje (medju njima i Mile) ipak ni dan danas ne mogu da ospore to Bozije cudo na Veliku subotu.

Sremac a dusa Vojvodjanska

pre 8 godina

Ima mnogo razloga zasto hriscanstvo izumire a jedan od razloga je upravo ovakvo bavuljanje zadriglih popova. Do te mere ugnjetavaju svojom zaostalom primitivstinom i neobrazovanjem da su zgadili religiju cak i najvecim vernicima.

Treba se samo osvrnuti 2000 godina nazad i videti koliko zla, smrti i mrznje je pocinjeno u ime boga svojom politikom i dogmama. Hriscanstvo je pobilo vise ljudi nego bilo koja znana bolest covecanstvu i nanela toliko stete da bi je trebalo zabraniti kratkom postupku bez bilo kakve diskusije. Zbog hriscanstva je covecanstvo zaostalo najmanje 1000 godina a ovi dokoni popovi se jede oko Yoge.

Treba da vas je sramota!

JozefKowalski

pre 8 godina

Joga je pomodni trend i ova koja se konzumira po bg-u nema veze sa izvornim ucenjem iz koga je potekla. Gotovo po pravilu su instruktori ''produhovljeni'' materijalisti sa nekom strucnom srednjom skolom koji su dosli do istine tako sto su isli na kurs joge kod spec. jogina Miladina Miladinovica iz Borce. Besmisleno je pominjati to u kontekstu bilo kakve duhovnosti. Ljudi razvili biznis, i to je sve. Ali to je kul, ima je u poznatim serijama i filmovima sto rece neko, i sta tu treba vise da se prica.. iskljuci mozak, ukljuci tv i reci om..

Joca 011

pre 8 godina

@ (Mile, 1. jul 2015 12:34)

Vrlo je stroga procedura provere da sveštenik možda ima skrivenu šibicu kojom bi mogao da podmetne plamen. Ona se odvija javno, pred hiljadu ljudi. Sveštenik se nigde ne krije već je sve vreme na javnom, svima vidljivom mestu. Plamen se javlja uz svojevrstan huk koji ispunjava prostor.
* * *
Julijanski kalendar je netačan, isto kao što je i gregorijanski netačan, ali je za Crkvene potrebe, npr. za određivanja datuma uskrsa, tačan, i kada se po njemu postupa nema nikakvih suprotstavljanja kanonima po kojima se određuje datum uskrsa.
* * *
Jednom prilikom su katolici vršili službu u hramu, a pravoslavce izbacili iz hrama napolje. Čudotvorni plamen se pojavio iznutra i probivši zid hrama izašao napolje i zapalio sveće pravoslavcima. Od tada, osramotivši se, katolici više ne pokušavaju, a o plamenu ćute.
.

Trovach

pre 8 godina

@neutralni fesh...Uglavnom se slazem sa tvojim komentarima, ali molim te da se malo potrudis oko gresaka u kucanju. Ponekad moram da pogadjam koje slovo si promasio. NJemnaq ljutbnjew :)

Trovach

pre 8 godina

Ako je joga protiv Hriscanstva, kako to da nisu zabranjene i druge vere? Pustite ljude da svojom voljom odluce u sta ce da veruju, ili da uopste ne veruju. Zasto bi necije verovanje trebalo mene da ugrozava, ili zasto bi moje verovanje ugrozavalo nekoga? Ja verujem, ili ne verujem, u nesto i da li vam je zbog toga zivot gori, ili bolji?

mile

pre 8 godina

Sad treba da ide ona poznata:
Prvo su dosli po liberale - niko se nije okrenuo
Onda po gejove, niko se nije okrenuo...
Sad yogisti - opet se niko ne okrece..
-----------------
Kad dolaze po nas?!

Fitnes Joga nema blage veze sa religijom , a i da ima - ko sme da brani da ja budem sledbenik hinduizma, ako mi se cefne. Sta je ovo srednji vek?

Obzirom da Rusi masovno praktikuju jogu, a i popularni su u gimnastici, baletu, cirkuskim vestinama, fitnesu i sl - ovo je jedinstvena prilika da se suprostave rastucoj tiraniji.

Mile

pre 8 godina

@Joca011

"Naime, na veliku subotu, u Jerusalimu, u Crkvi Sv.groba, događa se pojava čudotvornog plamena, i to samo na sasluživanje Pravoslavnog sveštenika, a nikada neke druge veroispovesti (a već sekte, naravno da ne). I, sve ovo samo po julijanskom kalendaru, što je bitno."

Nije to nikavo cudo, vec obicno sibicarenje za prisutan puk zahvacen kolektivnom histerijom. Na kraju krajeva, sta mislis, zasto se taj popa zatvara sam u kriptu da muti? Kako muva - verovatno beli fosfor (https://www.youtube.com/watch?v=xYWQqTiqr5c), ali to ne mozemo da znamo jer - covek sam mulja u kripti.

A to sto se desava po julijanskom kalendaru je samo jos jedan dokaza da je muljaza u pitanju, jer je poznato koliko je julijanski kalendar tacan. Osim ako ne mislis da je i kretanje Sunca zavera Vatikana, CIA-a, masona i ljudi-gustera?

Slavisa

pre 8 godina

(Joca 011, 01. jul 2015 10:41)

Zar ti nisi cuo da je internet djavolja rabota, da je protiv pravoslavne tradicije i da bi hriscani trebali da ga se klone, posto navodi na greh?

Pricao je onaj ruski pop o tome pre izvesnog vremena...

Aleksa

pre 8 godina

A sekta je šta?
Sekta (lat. secta i lat. sequi i pod uticajem lat. secare) je izdvojena ili zatvorena grupa ljudi koja čvrsto sledi svoja načela. Najčešće se sekta formira nasuprot osnovnoj grupi iz koje je potekla, razvijajući učenje, koje je po uverenju članova sekte, ispravnije u odnosu na učenje osnovne grupe. Za sve članove sekte karakteristično je da imaju čvrstu organizaciju i jedinstvene obavezne rituale. U jednom broju monoteističkih religija svako odstupanje od proklamovanih dogmi, proglašava se sektom[1].

U početku sekta je bila neutralan pojam za jednu manjinsku grupu koja bi dolazila u konflikt sa većinom. Taj pojam se najčešće koristio u antičkim filozofskim krugovima, opisujući manje filozofske grupe. U tom smislu i rano hrišćanstvo može da se razume kao sekta unutar judaizma. U srednjem veku pojmom sekte su opisivane jeretičke grupe koje su se odvajale od većinske Crkve. U moderno doba se pod sektama najčešće podrazumevaju zatvorene verske grupe, odnosno kultovi.

Neko iz mase

pre 8 godina

@Joca 011
U pravu si sve, samo sto su sve religije, a bogami i Hriscanstvo jedna velika sekta. Treba zabraniti sve religijske organizacije i izbaciti ih iz drzavnih ustanova (koje su sekularne)!

Po cemu je tvoja sekta bolja od Perine?

tralala

pre 8 godina

Ovi rusi su skroz odlepili.
A i ovde sta sve necu procitati...da joga negativno utice bas na pravoslavce joojj....sigurno je onomad Shiva to imao na umu da nam napakosti kada je osnovao jogu.

Legionar

pre 8 godina

Joca 011, 01. jul 2015 10:41)
Ti si Joco do poslednje reci u pravu,a ovo govorim na osnovu toga sto sam bio instruktor joge.Medjutim,neukim ljudim ti ne mozes da objasnis,jer je joga cool,a i ima je u popularnim filmovima i serijama.Sto se tice ideje vlasti Ruske Federacije,nadam se da ce jednog dana ovako nesto sprovesto i na crkvi,jer za religiju zaista nema mesta u drzavnim ustanovama.

Misha

pre 8 godina

O, kakvo licemerstvo! Joga pridaje magijska svojstva svojim "ritualima" ništa manje nego i mnogi hrišćani svom obredu pričesti, tvrdeći da kroz hleb i vino bukvalno primaju Isusa u svoje telo. Ako je sotonsko traženje utehe u jogi, zašto nije i u takvom magijskom shvatanju pričesti, koje zapravo svojom psihološkom satisfakcijom pruža hrišćanima garanciju da mogu da žive kako hoće, jer će to zatim da reše uzimanjem pričesti. U Svetom pismu pričest se čini Isusu za spomen, i tako ima ulogu da misli ljudi uzdigne ka Bogu (kao onome što je Bog učinio na krstu), dok u crkvenoj paganizovanoj interpretaciji ono spušta pogled sa Boga na sam obred, na ono što sam čovek čini, čime mu pruža psihološku satisfakciju za njegovu nečistu savest zbog nepobeđenih iskušenja.

neutralni felsh

pre 8 godina

pravoslavna dzamahirija. pope se i tamo dosetile pa sad sa generalima i polotikantima, rucicu pod rucicu - lepo svima njima. mada, narod se posle takvih najaznih saveznistava po pravilu cese i tamo gde ga ne svrbi.

Joca 011

pre 8 godina

@ (Neko iz mase, 11:00)

Hrišćanstvo nije sekta. Kao ni ostale dve monoteističke religije (Judaizam i Islam). A da je Pravoslavlje (pravilno slavljenje, orto-doksija), neuporedivo sa nekom tvojom (Perinom) sektom, potvrđuje nam Bog lično. Naime, na veliku subotu, u Jerusalimu, u Crkvi Sv.groba, događa se pojava čudotvornog plamena, i to samo na sasluživanje Pravoslavnog sveštenika, a nikada neke druge veroispovesti (a već sekte, naravno da ne). I, sve ovo samo po julijanskom kalendaru, što je bitno.
.

Joca 011

pre 8 godina

Hata joga nisu samo telesne vežbe već i svojevrsni duhovni, religiozni pogled na svet, suprotan Hrišćanstvu. Kada se ograniči samo na fizičke vežbe, joga doprinosi zdravlju, ali u svom potpunom izdanju može da utiče negativno na ljude iz Pravoslavne tradicije. Zgrade u državnom vlasništvu ne treba da udomljavaju jogu, sekte ili kultove. U privatnom vlasništvu – OK.
.

Neko iz mase

pre 8 godina

@Joca 011
U pravu si sve, samo sto su sve religije, a bogami i Hriscanstvo jedna velika sekta. Treba zabraniti sve religijske organizacije i izbaciti ih iz drzavnih ustanova (koje su sekularne)!

Po cemu je tvoja sekta bolja od Perine?

tralala

pre 8 godina

Ovi rusi su skroz odlepili.
A i ovde sta sve necu procitati...da joga negativno utice bas na pravoslavce joojj....sigurno je onomad Shiva to imao na umu da nam napakosti kada je osnovao jogu.

Trovach

pre 8 godina

Ako je joga protiv Hriscanstva, kako to da nisu zabranjene i druge vere? Pustite ljude da svojom voljom odluce u sta ce da veruju, ili da uopste ne veruju. Zasto bi necije verovanje trebalo mene da ugrozava, ili zasto bi moje verovanje ugrozavalo nekoga? Ja verujem, ili ne verujem, u nesto i da li vam je zbog toga zivot gori, ili bolji?

neutralni felsh

pre 8 godina

pravoslavna dzamahirija. pope se i tamo dosetile pa sad sa generalima i polotikantima, rucicu pod rucicu - lepo svima njima. mada, narod se posle takvih najaznih saveznistava po pravilu cese i tamo gde ga ne svrbi.

Slavisa

pre 8 godina

(Joca 011, 01. jul 2015 10:41)

Zar ti nisi cuo da je internet djavolja rabota, da je protiv pravoslavne tradicije i da bi hriscani trebali da ga se klone, posto navodi na greh?

Pricao je onaj ruski pop o tome pre izvesnog vremena...

Mile

pre 8 godina

@Joca011

"Naime, na veliku subotu, u Jerusalimu, u Crkvi Sv.groba, događa se pojava čudotvornog plamena, i to samo na sasluživanje Pravoslavnog sveštenika, a nikada neke druge veroispovesti (a već sekte, naravno da ne). I, sve ovo samo po julijanskom kalendaru, što je bitno."

Nije to nikavo cudo, vec obicno sibicarenje za prisutan puk zahvacen kolektivnom histerijom. Na kraju krajeva, sta mislis, zasto se taj popa zatvara sam u kriptu da muti? Kako muva - verovatno beli fosfor (https://www.youtube.com/watch?v=xYWQqTiqr5c), ali to ne mozemo da znamo jer - covek sam mulja u kripti.

A to sto se desava po julijanskom kalendaru je samo jos jedan dokaza da je muljaza u pitanju, jer je poznato koliko je julijanski kalendar tacan. Osim ako ne mislis da je i kretanje Sunca zavera Vatikana, CIA-a, masona i ljudi-gustera?

mile

pre 8 godina

Sad treba da ide ona poznata:
Prvo su dosli po liberale - niko se nije okrenuo
Onda po gejove, niko se nije okrenuo...
Sad yogisti - opet se niko ne okrece..
-----------------
Kad dolaze po nas?!

Fitnes Joga nema blage veze sa religijom , a i da ima - ko sme da brani da ja budem sledbenik hinduizma, ako mi se cefne. Sta je ovo srednji vek?

Obzirom da Rusi masovno praktikuju jogu, a i popularni su u gimnastici, baletu, cirkuskim vestinama, fitnesu i sl - ovo je jedinstvena prilika da se suprostave rastucoj tiraniji.

Aleksa

pre 8 godina

A sekta je šta?
Sekta (lat. secta i lat. sequi i pod uticajem lat. secare) je izdvojena ili zatvorena grupa ljudi koja čvrsto sledi svoja načela. Najčešće se sekta formira nasuprot osnovnoj grupi iz koje je potekla, razvijajući učenje, koje je po uverenju članova sekte, ispravnije u odnosu na učenje osnovne grupe. Za sve članove sekte karakteristično je da imaju čvrstu organizaciju i jedinstvene obavezne rituale. U jednom broju monoteističkih religija svako odstupanje od proklamovanih dogmi, proglašava se sektom[1].

U početku sekta je bila neutralan pojam za jednu manjinsku grupu koja bi dolazila u konflikt sa većinom. Taj pojam se najčešće koristio u antičkim filozofskim krugovima, opisujući manje filozofske grupe. U tom smislu i rano hrišćanstvo može da se razume kao sekta unutar judaizma. U srednjem veku pojmom sekte su opisivane jeretičke grupe koje su se odvajale od većinske Crkve. U moderno doba se pod sektama najčešće podrazumevaju zatvorene verske grupe, odnosno kultovi.

Misha

pre 8 godina

O, kakvo licemerstvo! Joga pridaje magijska svojstva svojim "ritualima" ništa manje nego i mnogi hrišćani svom obredu pričesti, tvrdeći da kroz hleb i vino bukvalno primaju Isusa u svoje telo. Ako je sotonsko traženje utehe u jogi, zašto nije i u takvom magijskom shvatanju pričesti, koje zapravo svojom psihološkom satisfakcijom pruža hrišćanima garanciju da mogu da žive kako hoće, jer će to zatim da reše uzimanjem pričesti. U Svetom pismu pričest se čini Isusu za spomen, i tako ima ulogu da misli ljudi uzdigne ka Bogu (kao onome što je Bog učinio na krstu), dok u crkvenoj paganizovanoj interpretaciji ono spušta pogled sa Boga na sam obred, na ono što sam čovek čini, čime mu pruža psihološku satisfakciju za njegovu nečistu savest zbog nepobeđenih iskušenja.

Ikaxc

pre 8 godina

Sledeće što će zabraniti u pravoslavnoj Džamahiriji su džudo i karate (takođe istočnjačke religije), a potom sport (starogrčka religija), i na kraju umetnost, kulture tj. razmišljanje (religije nejasnog porekla, ali pouzdano antidržavne).

Joca 011

pre 8 godina

Hata joga nisu samo telesne vežbe već i svojevrsni duhovni, religiozni pogled na svet, suprotan Hrišćanstvu. Kada se ograniči samo na fizičke vežbe, joga doprinosi zdravlju, ali u svom potpunom izdanju može da utiče negativno na ljude iz Pravoslavne tradicije. Zgrade u državnom vlasništvu ne treba da udomljavaju jogu, sekte ili kultove. U privatnom vlasništvu – OK.
.

Joca 011

pre 8 godina

@ (Neko iz mase, 11:00)

Hrišćanstvo nije sekta. Kao ni ostale dve monoteističke religije (Judaizam i Islam). A da je Pravoslavlje (pravilno slavljenje, orto-doksija), neuporedivo sa nekom tvojom (Perinom) sektom, potvrđuje nam Bog lično. Naime, na veliku subotu, u Jerusalimu, u Crkvi Sv.groba, događa se pojava čudotvornog plamena, i to samo na sasluživanje Pravoslavnog sveštenika, a nikada neke druge veroispovesti (a već sekte, naravno da ne). I, sve ovo samo po julijanskom kalendaru, što je bitno.
.

Sremac a dusa Vojvodjanska

pre 8 godina

Ima mnogo razloga zasto hriscanstvo izumire a jedan od razloga je upravo ovakvo bavuljanje zadriglih popova. Do te mere ugnjetavaju svojom zaostalom primitivstinom i neobrazovanjem da su zgadili religiju cak i najvecim vernicima.

Treba se samo osvrnuti 2000 godina nazad i videti koliko zla, smrti i mrznje je pocinjeno u ime boga svojom politikom i dogmama. Hriscanstvo je pobilo vise ljudi nego bilo koja znana bolest covecanstvu i nanela toliko stete da bi je trebalo zabraniti kratkom postupku bez bilo kakve diskusije. Zbog hriscanstva je covecanstvo zaostalo najmanje 1000 godina a ovi dokoni popovi se jede oko Yoge.

Treba da vas je sramota!

Legionar

pre 8 godina

Joca 011, 01. jul 2015 10:41)
Ti si Joco do poslednje reci u pravu,a ovo govorim na osnovu toga sto sam bio instruktor joge.Medjutim,neukim ljudim ti ne mozes da objasnis,jer je joga cool,a i ima je u popularnim filmovima i serijama.Sto se tice ideje vlasti Ruske Federacije,nadam se da ce jednog dana ovako nesto sprovesto i na crkvi,jer za religiju zaista nema mesta u drzavnim ustanovama.

Mile

pre 8 godina

@Joca011

Nisi se ni potrudio da pogledas link koji sam ti postavio, ali ok...ipak ste vi vernici, pa me ne cudi sto i bibliju ne citate.

Prvo, procedura prizivanja tzv. blagodatnog ognja nije javna! Nju obavlja patrijarh koji se sam zavuce u kriptu ("ostaje sam u stiharu"). Evo ti link SPC-a: http://www.spc.rs/sr/blagodatni_oganj
Drugo, objasnjanje sa belim fosforom upravo iskljucuje sibice. Evo o cemu se radi: https://www.youtube.com/watch?v=S66f87b05oM&feature=player_embedded#t=1m28s Naravno, niko ne moze da tvrdi da je to tako. Zasto - zato sto, kao sto rekoh, popa sam mulja u kripti.
Trece, nisam ni ocekivao da se vodi racuna o tacnosti datuma uskrsa. Ipak su to dogme...dakle bitnije je odrzati show za masu, nego zaista obeleziti godisnjicu (u naucnom/astronomskom smislu reci).
Cetvrto, ta pricica na kraju je istinita taman koliko i hodanje po vodi, sve biljke i zivotinje i biljke u jednom camcu i, moji omiljenik grm koji govori...a zapravo to je bila Leteca Spageta.

JozefKowalski

pre 8 godina

Joga je pomodni trend i ova koja se konzumira po bg-u nema veze sa izvornim ucenjem iz koga je potekla. Gotovo po pravilu su instruktori ''produhovljeni'' materijalisti sa nekom strucnom srednjom skolom koji su dosli do istine tako sto su isli na kurs joge kod spec. jogina Miladina Miladinovica iz Borce. Besmisleno je pominjati to u kontekstu bilo kakve duhovnosti. Ljudi razvili biznis, i to je sve. Ali to je kul, ima je u poznatim serijama i filmovima sto rece neko, i sta tu treba vise da se prica.. iskljuci mozak, ukljuci tv i reci om..

dosledan

pre 8 godina

i u svom potpunom izdanju može da utiče negativno na ljude iz Pravoslavne tradicije. (Joca 011, 01. jul 2015 10:41)

Ovaj je skroz odlepio, pa ovo nije ni rasizam, mozda neka nova pojava, pravoslavljizam, neko cudo nevidjeno koje povezuje fiziologiju i psihologiju sa mestom rodjenja, pa ni Hitlerovi arijevski naucnici se nisu usudjivali da ovako govore!
A sto se tice Rusije, to je velika zemlja malih paganskih plemena, koja su tokom vekova bila skrajnuta ili cak i otrgnuta od okolnih civilizacija sa kojima su se stalno sukobljavale njihove vodje. Ruska pravoslavna crkva ima na papiru 200 puta vise vernika nego u stvarnosti, i gleda svaku priliku da se naturi kao relevantan drustveni cinilac. To naravno nije, ili neko veruje da su Rusi gluvi i slepi, da im je bas milo da pop od 180 kila seta dva iphone mobilna i luksuzna kola? Malo sutra.

Nepristojni stvor

pre 8 godina

@JozefKowalski - Joga je moderna skoro 10.000 godina :) starije od joge je jedino lov na mamute. Inace rec 'sekta' je nastala od reci 'sektor' odnosno deo. Tako imamo pravoslavni sektor, muslimanski sektor, budisticki sektor. Postoje i brojni drugi sektori. Ne bih rekao da je joga sektor. Joga nije religija, joga je nauka. Nauka o cemu? Vezbajte pa cete videti sami.

Petar

pre 8 godina

@Mile, zasto volis da pricas o necemu o cemu nemas blage veze?

Rimokatolici, monoteliti i dr. bi jedva docekali da nadju taj "fosfor" ili neke "skrivene sibice" kod jerusalimskog patrijarha cime bi ponizili Pravoslavlje, a potom i preuzeli glavnu rec u Hramu Hristovog vaskrsenja u Jerusalimu. A taj hram je inace najveca svetinja za sve hriscane na svetu i njime upravljaju Pravoslavni iako vekovima Rimokatolici i drugi pokusavaju da preuzmu kontrolu nad tim hramom.

U svakom slucaju komisija od nekoliko nepravoslavnih ljudi pregleda jerusalimskog patrijarha od glave do pete pre nego sto udje u Hristov grob gde se ocekuje silazak blagodatnog ognja na Veliku subotu, tako da iako su mnogobrojni zainteresovani da ponize Pravoslavlje (medju njima i Mile) ipak ni dan danas ne mogu da ospore to Bozije cudo na Veliku subotu.

Пеђица

pre 8 godina

(Mile, 1. jul 2015 12:34)

Чудо Светог огња је истинито, нико ти не брани да одеш у Јерусалим и да истражиш. Можеш и да прочиташ неку књигу о томе, или да се распиташ о истраживањима стручњака за физику плазме. А ти седиш у фотељи и измишљаш атеистичке фикс идеје.

modesty

pre 8 godina

"Sveta vatra' u Jerusalemu je poznata prevara jos od devetog veka. Efekat je reprodukovan mnogo puta i zna se da se koriste svece umocene u rastvor belog fosfora (koji se inace prirodno nalazi u tim delovima kao izvor, jos od vremena Babilona i jos tada su ovakve hemijske reakcije poznate). U zavisnosti koliko je rastvor jak, reakcija (vatra) se odlaze za 20 minuta pa cak i pola sata i vise. Cak i unutar pravoslavne crkve je odavno poznato kako se ta vatra pali, da se impresioniraju lakoverni. U tome svemu nema niceg loseg, svi mi volimo da verujemo u magiju i stari rituali su interesantni i mogu biti odraz duhovnosti. Ali je u 21-vom veku verovati u ovakve prevare jednako verovanju da je svet nastao pre 6000 godina. Samo intelektualno ogranicen covek moze da shvata takve alegorije bukvalno. I u tome svemu ovakav stav pravoslavne crkve je ne samo licemeran nego i veoma opasan jer poziva na nasilje prema bilo kome ko veruje u razlicitog 'boga'.

Joca 011

pre 8 godina

@ (Mile, 1. jul 2015 12:34)

Vrlo je stroga procedura provere da sveštenik možda ima skrivenu šibicu kojom bi mogao da podmetne plamen. Ona se odvija javno, pred hiljadu ljudi. Sveštenik se nigde ne krije već je sve vreme na javnom, svima vidljivom mestu. Plamen se javlja uz svojevrstan huk koji ispunjava prostor.
* * *
Julijanski kalendar je netačan, isto kao što je i gregorijanski netačan, ali je za Crkvene potrebe, npr. za određivanja datuma uskrsa, tačan, i kada se po njemu postupa nema nikakvih suprotstavljanja kanonima po kojima se određuje datum uskrsa.
* * *
Jednom prilikom su katolici vršili službu u hramu, a pravoslavce izbacili iz hrama napolje. Čudotvorni plamen se pojavio iznutra i probivši zid hrama izašao napolje i zapalio sveće pravoslavcima. Od tada, osramotivši se, katolici više ne pokušavaju, a o plamenu ćute.
.

долази са југа

pre 8 godina

Безбожници, верници у претварање жабе у принца и сатанисти сами сведоче која вера је права, а то је она која им највише смета- православље.

Ma kako da ne

pre 8 godina

@Petar - Ta komisija od nepravoslavnih je u talu sa doticnim. Ruka ruku mije, a na novac niko tamo nije gadljiv. Jos kada se okupi gomila ovcica u transu, pa steta je ne osisati ih. :)

Ma kako da ne

pre 8 godina

@Petar - A ti stvarno mislis da je sveti duh toliko stidljiv da mora sam patrijah da bude da bi mu se ovaj "objavio"? I takodje mislis da je sveti duh toliko nesavrsen da se javlja sa greskom julijanskog kalendara? Mora da ga je licno Gaj Julije Cezar zaduzio...svetog duha, tj. Ili ko veli, sveti duh, steta da razocara toliki narod kad se vec skupio i puk'o pare za put i hodocasce.
21. vek i ljudi jos veruju u bajke... Neverovatno. Kao onaj probuseni krov kod Del boja.

Trovach

pre 8 godina

@neutralni fesh...Uglavnom se slazem sa tvojim komentarima, ali molim te da se malo potrudis oko gresaka u kucanju. Ponekad moram da pogadjam koje slovo si promasio. NJemnaq ljutbnjew :)

Petar

pre 8 godina

@Ma kako da ne

I ti stvarno veruješ da Vatikan ne bi iskoristio takvu priliku (kad bi bila istina to što Mile tvrdi) da javno ponizi Pravoslavlje, protiv kojeg se inače bori zadnjih 1000 godina na sve moguće načine?

A nisi nikad čuo za viševekovne pokušaje Vatikana da pravoslavne vernike stavi pod svoju upravu ili kroz nasilno pokatoličavanje ili kroz uniju itd., pa zato misliš da Vatikan može tek tako da se "potplati" da ćuti na gromoglasne objave Pravoslavlja koje tvrdi da je jedina ispravna vera i to dokazuje time što se jedino pravoslavcima javlja taj blagodatni oganj?

Misliš da Vatikan ne bi rado oborio takav dokaz Pravoslavlja da može?

Ma kako da ne

pre 8 godina

@Pedjica - Znam da ne idu biseri pred svinje. To i ja kazem kada treba nekom da objasnjavam da teorija evolucije nije pretvaranje zabe u princa, tako da se potpuno slazem sa tobom. :)

neutralni felsh

pre 8 godina

@neutralni fesh...Uglavnom se slazem sa tvojim komentarima, ali molim te da se malo potrudis oko gresaka u kucanju. Ponekad moram da pogadjam koje slovo si promasio. NJemnaq ljutbnjew :)
(Trovach, 01. jul 2015 12:32)


naravno! pozz :)

Joca 011

pre 8 godina

@ (modesty, 17:53)

''Složena pitanja imaju jasne, jednostavne i – netačne odgovore.''
* * *
Kada bi to bilo tako lako kako si ti zamislila, veoma bi se obradovali mnogi zainteresovani da za sebe i svoje potrebe iznude, proizvedu, čudotvorni plamen. Pohrlili bi na taj dan sa svojom svitom u Crkvu Sv. groba i proslavili se neviđeno. Ali, vekovima, i pored svih sumnjičenja, ispitivanja i provera, nisu uspeli da objasne Božje čudo kojim On proslavlja samo pravoslavlje, i samo na pravoslavni datum. Pošto su se osramotili, jer plamen im se nije pojavio, nikakav fosfor im nije pomogao, katolici npr. više ne pokušavaju. A pojavu Sv.plamena od tada ignorišu i o njemu ne govore.
.

Пеђица

pre 8 godina

@ (modesty, 17:53)

Свети огањ се помиње и у Старом и у Новом завету. Купина, огњени стуб, пламени језичци, светлост свету...
Ти си рекла да је то превара проваљења још у осмом веку. Није лепо да се гледа у пасуљ и да се нагађа.

Пеђица

pre 8 godina

Joga je moderna skoro
10.000 godina :) starije od joge je jedino lov
na mamute. Inace rec 'sekta' je nastala od
reci 'sektor' odnosno deo. Tako imamo
pravoslavni sektor, muslimanski sektor,
budisticki sektor. Postoje i brojni drugi
sektori. Ne bih rekao da je joga sektor. Joga
nije religija, joga je nauka. Nauka o cemu?
Vezbajte pa cete videti sami.
(Nepristojni stvor, 1. jul 2015 17:43)

Сектор је у контексту целине, а целина је заједница Бога и људи, познатија као црква. Зна се у којој цркви се јавља Свети огањ, дакле, јога је секта зато што је неке секторе духовности ставила изнад целине.

Пеђица

pre 8 godina

@Pedjica - Znam da ne idu biseri pred svinje.
To i ja kazem kada treba nekom da
objasnjavam da teorija evolucije nije
pretvaranje zabe u princa, tako da se
potpuno slazem sa tobom. :)
(Ma kako da ne, 1. jul 2015 20:26)

Наведи претке човека и видећеш да верујеш у претварање жабе у принца.

Hm

pre 8 godina

Mislim da bi mnogi normalni ljudi postali vernici da se religije ne blamiraju hokus-pokus magijom, kada bi se fokusirali na duhovno. To odvraca ljude koji nisu projemcivi sujeverju, a ipak im je potrebna dusevna hrana, koju bi nasli u crkvi. Pa pogledajte ove nase....sebicni, gordi, nadmeni, masni materijalisti. Kako biste se vi ponasali da imate toliko moci i para? Isto! A mozda bih i ja! :)

Пеђица

pre 8 godina

@Пеђица: crkve su preduzeća. I ne vole
konkurenciju...
(Dia, 4. jul 2015 00:51)

Нарочито у катакомбама цвета бизнис.

Пеђица

pre 8 godina

У животу препуном невоља слатко је
живети са љубављу Божијом.
Оптински старци

Joca 011

pre 8 godina

Hata joga nisu samo telesne vežbe već i svojevrsni duhovni, religiozni pogled na svet, suprotan Hrišćanstvu. Kada se ograniči samo na fizičke vežbe, joga doprinosi zdravlju, ali u svom potpunom izdanju može da utiče negativno na ljude iz Pravoslavne tradicije. Zgrade u državnom vlasništvu ne treba da udomljavaju jogu, sekte ili kultove. U privatnom vlasništvu – OK.
.

Joca 011

pre 8 godina

@ (Neko iz mase, 11:00)

Hrišćanstvo nije sekta. Kao ni ostale dve monoteističke religije (Judaizam i Islam). A da je Pravoslavlje (pravilno slavljenje, orto-doksija), neuporedivo sa nekom tvojom (Perinom) sektom, potvrđuje nam Bog lično. Naime, na veliku subotu, u Jerusalimu, u Crkvi Sv.groba, događa se pojava čudotvornog plamena, i to samo na sasluživanje Pravoslavnog sveštenika, a nikada neke druge veroispovesti (a već sekte, naravno da ne). I, sve ovo samo po julijanskom kalendaru, što je bitno.
.

Legionar

pre 8 godina

Joca 011, 01. jul 2015 10:41)
Ti si Joco do poslednje reci u pravu,a ovo govorim na osnovu toga sto sam bio instruktor joge.Medjutim,neukim ljudim ti ne mozes da objasnis,jer je joga cool,a i ima je u popularnim filmovima i serijama.Sto se tice ideje vlasti Ruske Federacije,nadam se da ce jednog dana ovako nesto sprovesto i na crkvi,jer za religiju zaista nema mesta u drzavnim ustanovama.

долази са југа

pre 8 godina

Безбожници, верници у претварање жабе у принца и сатанисти сами сведоче која вера је права, а то је она која им највише смета- православље.

JozefKowalski

pre 8 godina

Joga je pomodni trend i ova koja se konzumira po bg-u nema veze sa izvornim ucenjem iz koga je potekla. Gotovo po pravilu su instruktori ''produhovljeni'' materijalisti sa nekom strucnom srednjom skolom koji su dosli do istine tako sto su isli na kurs joge kod spec. jogina Miladina Miladinovica iz Borce. Besmisleno je pominjati to u kontekstu bilo kakve duhovnosti. Ljudi razvili biznis, i to je sve. Ali to je kul, ima je u poznatim serijama i filmovima sto rece neko, i sta tu treba vise da se prica.. iskljuci mozak, ukljuci tv i reci om..

Neko iz mase

pre 8 godina

@Joca 011
U pravu si sve, samo sto su sve religije, a bogami i Hriscanstvo jedna velika sekta. Treba zabraniti sve religijske organizacije i izbaciti ih iz drzavnih ustanova (koje su sekularne)!

Po cemu je tvoja sekta bolja od Perine?

Joca 011

pre 8 godina

@ (Mile, 1. jul 2015 12:34)

Vrlo je stroga procedura provere da sveštenik možda ima skrivenu šibicu kojom bi mogao da podmetne plamen. Ona se odvija javno, pred hiljadu ljudi. Sveštenik se nigde ne krije već je sve vreme na javnom, svima vidljivom mestu. Plamen se javlja uz svojevrstan huk koji ispunjava prostor.
* * *
Julijanski kalendar je netačan, isto kao što je i gregorijanski netačan, ali je za Crkvene potrebe, npr. za određivanja datuma uskrsa, tačan, i kada se po njemu postupa nema nikakvih suprotstavljanja kanonima po kojima se određuje datum uskrsa.
* * *
Jednom prilikom su katolici vršili službu u hramu, a pravoslavce izbacili iz hrama napolje. Čudotvorni plamen se pojavio iznutra i probivši zid hrama izašao napolje i zapalio sveće pravoslavcima. Od tada, osramotivši se, katolici više ne pokušavaju, a o plamenu ćute.
.

Пеђица

pre 8 godina

(Mile, 1. jul 2015 12:34)

Чудо Светог огња је истинито, нико ти не брани да одеш у Јерусалим и да истражиш. Можеш и да прочиташ неку књигу о томе, или да се распиташ о истраживањима стручњака за физику плазме. А ти седиш у фотељи и измишљаш атеистичке фикс идеје.

neutralni felsh

pre 8 godina

pravoslavna dzamahirija. pope se i tamo dosetile pa sad sa generalima i polotikantima, rucicu pod rucicu - lepo svima njima. mada, narod se posle takvih najaznih saveznistava po pravilu cese i tamo gde ga ne svrbi.

Mile

pre 8 godina

@Joca011

"Naime, na veliku subotu, u Jerusalimu, u Crkvi Sv.groba, događa se pojava čudotvornog plamena, i to samo na sasluživanje Pravoslavnog sveštenika, a nikada neke druge veroispovesti (a već sekte, naravno da ne). I, sve ovo samo po julijanskom kalendaru, što je bitno."

Nije to nikavo cudo, vec obicno sibicarenje za prisutan puk zahvacen kolektivnom histerijom. Na kraju krajeva, sta mislis, zasto se taj popa zatvara sam u kriptu da muti? Kako muva - verovatno beli fosfor (https://www.youtube.com/watch?v=xYWQqTiqr5c), ali to ne mozemo da znamo jer - covek sam mulja u kripti.

A to sto se desava po julijanskom kalendaru je samo jos jedan dokaza da je muljaza u pitanju, jer je poznato koliko je julijanski kalendar tacan. Osim ako ne mislis da je i kretanje Sunca zavera Vatikana, CIA-a, masona i ljudi-gustera?

Petar

pre 8 godina

@Mile, zasto volis da pricas o necemu o cemu nemas blage veze?

Rimokatolici, monoteliti i dr. bi jedva docekali da nadju taj "fosfor" ili neke "skrivene sibice" kod jerusalimskog patrijarha cime bi ponizili Pravoslavlje, a potom i preuzeli glavnu rec u Hramu Hristovog vaskrsenja u Jerusalimu. A taj hram je inace najveca svetinja za sve hriscane na svetu i njime upravljaju Pravoslavni iako vekovima Rimokatolici i drugi pokusavaju da preuzmu kontrolu nad tim hramom.

U svakom slucaju komisija od nekoliko nepravoslavnih ljudi pregleda jerusalimskog patrijarha od glave do pete pre nego sto udje u Hristov grob gde se ocekuje silazak blagodatnog ognja na Veliku subotu, tako da iako su mnogobrojni zainteresovani da ponize Pravoslavlje (medju njima i Mile) ipak ni dan danas ne mogu da ospore to Bozije cudo na Veliku subotu.

tralala

pre 8 godina

Ovi rusi su skroz odlepili.
A i ovde sta sve necu procitati...da joga negativno utice bas na pravoslavce joojj....sigurno je onomad Shiva to imao na umu da nam napakosti kada je osnovao jogu.

Misha

pre 8 godina

O, kakvo licemerstvo! Joga pridaje magijska svojstva svojim "ritualima" ništa manje nego i mnogi hrišćani svom obredu pričesti, tvrdeći da kroz hleb i vino bukvalno primaju Isusa u svoje telo. Ako je sotonsko traženje utehe u jogi, zašto nije i u takvom magijskom shvatanju pričesti, koje zapravo svojom psihološkom satisfakcijom pruža hrišćanima garanciju da mogu da žive kako hoće, jer će to zatim da reše uzimanjem pričesti. U Svetom pismu pričest se čini Isusu za spomen, i tako ima ulogu da misli ljudi uzdigne ka Bogu (kao onome što je Bog učinio na krstu), dok u crkvenoj paganizovanoj interpretaciji ono spušta pogled sa Boga na sam obred, na ono što sam čovek čini, čime mu pruža psihološku satisfakciju za njegovu nečistu savest zbog nepobeđenih iskušenja.

Mile

pre 8 godina

@Joca011

Nisi se ni potrudio da pogledas link koji sam ti postavio, ali ok...ipak ste vi vernici, pa me ne cudi sto i bibliju ne citate.

Prvo, procedura prizivanja tzv. blagodatnog ognja nije javna! Nju obavlja patrijarh koji se sam zavuce u kriptu ("ostaje sam u stiharu"). Evo ti link SPC-a: http://www.spc.rs/sr/blagodatni_oganj
Drugo, objasnjanje sa belim fosforom upravo iskljucuje sibice. Evo o cemu se radi: https://www.youtube.com/watch?v=S66f87b05oM&feature=player_embedded#t=1m28s Naravno, niko ne moze da tvrdi da je to tako. Zasto - zato sto, kao sto rekoh, popa sam mulja u kripti.
Trece, nisam ni ocekivao da se vodi racuna o tacnosti datuma uskrsa. Ipak su to dogme...dakle bitnije je odrzati show za masu, nego zaista obeleziti godisnjicu (u naucnom/astronomskom smislu reci).
Cetvrto, ta pricica na kraju je istinita taman koliko i hodanje po vodi, sve biljke i zivotinje i biljke u jednom camcu i, moji omiljenik grm koji govori...a zapravo to je bila Leteca Spageta.

Ma kako da ne

pre 8 godina

@Petar - Ta komisija od nepravoslavnih je u talu sa doticnim. Ruka ruku mije, a na novac niko tamo nije gadljiv. Jos kada se okupi gomila ovcica u transu, pa steta je ne osisati ih. :)

modesty

pre 8 godina

"Sveta vatra' u Jerusalemu je poznata prevara jos od devetog veka. Efekat je reprodukovan mnogo puta i zna se da se koriste svece umocene u rastvor belog fosfora (koji se inace prirodno nalazi u tim delovima kao izvor, jos od vremena Babilona i jos tada su ovakve hemijske reakcije poznate). U zavisnosti koliko je rastvor jak, reakcija (vatra) se odlaze za 20 minuta pa cak i pola sata i vise. Cak i unutar pravoslavne crkve je odavno poznato kako se ta vatra pali, da se impresioniraju lakoverni. U tome svemu nema niceg loseg, svi mi volimo da verujemo u magiju i stari rituali su interesantni i mogu biti odraz duhovnosti. Ali je u 21-vom veku verovati u ovakve prevare jednako verovanju da je svet nastao pre 6000 godina. Samo intelektualno ogranicen covek moze da shvata takve alegorije bukvalno. I u tome svemu ovakav stav pravoslavne crkve je ne samo licemeran nego i veoma opasan jer poziva na nasilje prema bilo kome ko veruje u razlicitog 'boga'.

Trovach

pre 8 godina

Ako je joga protiv Hriscanstva, kako to da nisu zabranjene i druge vere? Pustite ljude da svojom voljom odluce u sta ce da veruju, ili da uopste ne veruju. Zasto bi necije verovanje trebalo mene da ugrozava, ili zasto bi moje verovanje ugrozavalo nekoga? Ja verujem, ili ne verujem, u nesto i da li vam je zbog toga zivot gori, ili bolji?

Slavisa

pre 8 godina

(Joca 011, 01. jul 2015 10:41)

Zar ti nisi cuo da je internet djavolja rabota, da je protiv pravoslavne tradicije i da bi hriscani trebali da ga se klone, posto navodi na greh?

Pricao je onaj ruski pop o tome pre izvesnog vremena...

Ikaxc

pre 8 godina

Sledeće što će zabraniti u pravoslavnoj Džamahiriji su džudo i karate (takođe istočnjačke religije), a potom sport (starogrčka religija), i na kraju umetnost, kulture tj. razmišljanje (religije nejasnog porekla, ali pouzdano antidržavne).

Nepristojni stvor

pre 8 godina

@JozefKowalski - Joga je moderna skoro 10.000 godina :) starije od joge je jedino lov na mamute. Inace rec 'sekta' je nastala od reci 'sektor' odnosno deo. Tako imamo pravoslavni sektor, muslimanski sektor, budisticki sektor. Postoje i brojni drugi sektori. Ne bih rekao da je joga sektor. Joga nije religija, joga je nauka. Nauka o cemu? Vezbajte pa cete videti sami.

mile

pre 8 godina

Sad treba da ide ona poznata:
Prvo su dosli po liberale - niko se nije okrenuo
Onda po gejove, niko se nije okrenuo...
Sad yogisti - opet se niko ne okrece..
-----------------
Kad dolaze po nas?!

Fitnes Joga nema blage veze sa religijom , a i da ima - ko sme da brani da ja budem sledbenik hinduizma, ako mi se cefne. Sta je ovo srednji vek?

Obzirom da Rusi masovno praktikuju jogu, a i popularni su u gimnastici, baletu, cirkuskim vestinama, fitnesu i sl - ovo je jedinstvena prilika da se suprostave rastucoj tiraniji.

Sremac a dusa Vojvodjanska

pre 8 godina

Ima mnogo razloga zasto hriscanstvo izumire a jedan od razloga je upravo ovakvo bavuljanje zadriglih popova. Do te mere ugnjetavaju svojom zaostalom primitivstinom i neobrazovanjem da su zgadili religiju cak i najvecim vernicima.

Treba se samo osvrnuti 2000 godina nazad i videti koliko zla, smrti i mrznje je pocinjeno u ime boga svojom politikom i dogmama. Hriscanstvo je pobilo vise ljudi nego bilo koja znana bolest covecanstvu i nanela toliko stete da bi je trebalo zabraniti kratkom postupku bez bilo kakve diskusije. Zbog hriscanstva je covecanstvo zaostalo najmanje 1000 godina a ovi dokoni popovi se jede oko Yoge.

Treba da vas je sramota!

Petar

pre 8 godina

@Ma kako da ne

I ti stvarno veruješ da Vatikan ne bi iskoristio takvu priliku (kad bi bila istina to što Mile tvrdi) da javno ponizi Pravoslavlje, protiv kojeg se inače bori zadnjih 1000 godina na sve moguće načine?

A nisi nikad čuo za viševekovne pokušaje Vatikana da pravoslavne vernike stavi pod svoju upravu ili kroz nasilno pokatoličavanje ili kroz uniju itd., pa zato misliš da Vatikan može tek tako da se "potplati" da ćuti na gromoglasne objave Pravoslavlja koje tvrdi da je jedina ispravna vera i to dokazuje time što se jedino pravoslavcima javlja taj blagodatni oganj?

Misliš da Vatikan ne bi rado oborio takav dokaz Pravoslavlja da može?

Joca 011

pre 8 godina

@ (modesty, 17:53)

''Složena pitanja imaju jasne, jednostavne i – netačne odgovore.''
* * *
Kada bi to bilo tako lako kako si ti zamislila, veoma bi se obradovali mnogi zainteresovani da za sebe i svoje potrebe iznude, proizvedu, čudotvorni plamen. Pohrlili bi na taj dan sa svojom svitom u Crkvu Sv. groba i proslavili se neviđeno. Ali, vekovima, i pored svih sumnjičenja, ispitivanja i provera, nisu uspeli da objasne Božje čudo kojim On proslavlja samo pravoslavlje, i samo na pravoslavni datum. Pošto su se osramotili, jer plamen im se nije pojavio, nikakav fosfor im nije pomogao, katolici npr. više ne pokušavaju. A pojavu Sv.plamena od tada ignorišu i o njemu ne govore.
.

dosledan

pre 8 godina

i u svom potpunom izdanju može da utiče negativno na ljude iz Pravoslavne tradicije. (Joca 011, 01. jul 2015 10:41)

Ovaj je skroz odlepio, pa ovo nije ni rasizam, mozda neka nova pojava, pravoslavljizam, neko cudo nevidjeno koje povezuje fiziologiju i psihologiju sa mestom rodjenja, pa ni Hitlerovi arijevski naucnici se nisu usudjivali da ovako govore!
A sto se tice Rusije, to je velika zemlja malih paganskih plemena, koja su tokom vekova bila skrajnuta ili cak i otrgnuta od okolnih civilizacija sa kojima su se stalno sukobljavale njihove vodje. Ruska pravoslavna crkva ima na papiru 200 puta vise vernika nego u stvarnosti, i gleda svaku priliku da se naturi kao relevantan drustveni cinilac. To naravno nije, ili neko veruje da su Rusi gluvi i slepi, da im je bas milo da pop od 180 kila seta dva iphone mobilna i luksuzna kola? Malo sutra.

Ma kako da ne

pre 8 godina

@Petar - A ti stvarno mislis da je sveti duh toliko stidljiv da mora sam patrijah da bude da bi mu se ovaj "objavio"? I takodje mislis da je sveti duh toliko nesavrsen da se javlja sa greskom julijanskog kalendara? Mora da ga je licno Gaj Julije Cezar zaduzio...svetog duha, tj. Ili ko veli, sveti duh, steta da razocara toliki narod kad se vec skupio i puk'o pare za put i hodocasce.
21. vek i ljudi jos veruju u bajke... Neverovatno. Kao onaj probuseni krov kod Del boja.

Ma kako da ne

pre 8 godina

@Pedjica - Znam da ne idu biseri pred svinje. To i ja kazem kada treba nekom da objasnjavam da teorija evolucije nije pretvaranje zabe u princa, tako da se potpuno slazem sa tobom. :)

Trovach

pre 8 godina

@neutralni fesh...Uglavnom se slazem sa tvojim komentarima, ali molim te da se malo potrudis oko gresaka u kucanju. Ponekad moram da pogadjam koje slovo si promasio. NJemnaq ljutbnjew :)

Пеђица

pre 8 godina

Joga je moderna skoro
10.000 godina :) starije od joge je jedino lov
na mamute. Inace rec 'sekta' je nastala od
reci 'sektor' odnosno deo. Tako imamo
pravoslavni sektor, muslimanski sektor,
budisticki sektor. Postoje i brojni drugi
sektori. Ne bih rekao da je joga sektor. Joga
nije religija, joga je nauka. Nauka o cemu?
Vezbajte pa cete videti sami.
(Nepristojni stvor, 1. jul 2015 17:43)

Сектор је у контексту целине, а целина је заједница Бога и људи, познатија као црква. Зна се у којој цркви се јавља Свети огањ, дакле, јога је секта зато што је неке секторе духовности ставила изнад целине.

Пеђица

pre 8 godina

@ (modesty, 17:53)

Свети огањ се помиње и у Старом и у Новом завету. Купина, огњени стуб, пламени језичци, светлост свету...
Ти си рекла да је то превара проваљења још у осмом веку. Није лепо да се гледа у пасуљ и да се нагађа.

Пеђица

pre 8 godina

@Pedjica - Znam da ne idu biseri pred svinje.
To i ja kazem kada treba nekom da
objasnjavam da teorija evolucije nije
pretvaranje zabe u princa, tako da se
potpuno slazem sa tobom. :)
(Ma kako da ne, 1. jul 2015 20:26)

Наведи претке човека и видећеш да верујеш у претварање жабе у принца.

Aleksa

pre 8 godina

A sekta je šta?
Sekta (lat. secta i lat. sequi i pod uticajem lat. secare) je izdvojena ili zatvorena grupa ljudi koja čvrsto sledi svoja načela. Najčešće se sekta formira nasuprot osnovnoj grupi iz koje je potekla, razvijajući učenje, koje je po uverenju članova sekte, ispravnije u odnosu na učenje osnovne grupe. Za sve članove sekte karakteristično je da imaju čvrstu organizaciju i jedinstvene obavezne rituale. U jednom broju monoteističkih religija svako odstupanje od proklamovanih dogmi, proglašava se sektom[1].

U početku sekta je bila neutralan pojam za jednu manjinsku grupu koja bi dolazila u konflikt sa većinom. Taj pojam se najčešće koristio u antičkim filozofskim krugovima, opisujući manje filozofske grupe. U tom smislu i rano hrišćanstvo može da se razume kao sekta unutar judaizma. U srednjem veku pojmom sekte su opisivane jeretičke grupe koje su se odvajale od većinske Crkve. U moderno doba se pod sektama najčešće podrazumevaju zatvorene verske grupe, odnosno kultovi.

neutralni felsh

pre 8 godina

@neutralni fesh...Uglavnom se slazem sa tvojim komentarima, ali molim te da se malo potrudis oko gresaka u kucanju. Ponekad moram da pogadjam koje slovo si promasio. NJemnaq ljutbnjew :)
(Trovach, 01. jul 2015 12:32)


naravno! pozz :)

Hm

pre 8 godina

Mislim da bi mnogi normalni ljudi postali vernici da se religije ne blamiraju hokus-pokus magijom, kada bi se fokusirali na duhovno. To odvraca ljude koji nisu projemcivi sujeverju, a ipak im je potrebna dusevna hrana, koju bi nasli u crkvi. Pa pogledajte ove nase....sebicni, gordi, nadmeni, masni materijalisti. Kako biste se vi ponasali da imate toliko moci i para? Isto! A mozda bih i ja! :)

Пеђица

pre 8 godina

У животу препуном невоља слатко је
живети са љубављу Божијом.
Оптински старци

Пеђица

pre 8 godina

@Пеђица: crkve su preduzeća. I ne vole
konkurenciju...
(Dia, 4. jul 2015 00:51)

Нарочито у катакомбама цвета бизнис.