Utorak, 23.06.2015.

13:55

Ljosa: Nacionalizam je veliko zlo

Izvor: Vladimir Skoèajiæ

Ljosa: Nacionalizam je veliko zlo IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

87 Komentari

Sortiraj po:

esma

pre 8 godina

Covek cije su mi knjige bile bensendin je dosao u Beograd i tako mi se pokazalo da postoje stvarni ljudi cije stvaralastvo nadahnjuje u svakojakvim okolnostima.Kada sam krenula da citam Ljosu i to "Avanture nevaljale devojcice"pitala sam se ko li je ovaj pisac,da li je ziv kako mi je nepoznat kada ovako pise i tera na citanje bez daha, u pauzi dok se sprema rucak ,u autobusu ,koristeci svaki trenutak da se upijaju trenutci i misli glavnih junaka. Knjizevnik LJosa nas uvodi u sve moguce svetove na neverovatno specifican nacin ,do sada ne vidjen sa mnostvom znimljivosti koje okruzuju zivot ,a opet tako jenostvano sto mu daje jedinstvenost u ovoj znacajnoj kulturnoj sferi.Dok sam citala jednu po jednu knigu zavrsno sa knjigom "RAT ZA SMAK SVETA "PITALA SAM SE DA LI POSTOJI TEMA ILI MEDJULJUDSKI ODNOS KOGA SE NIJE DOTAKAO I PRIBLIZIO CITAOCU,LJUBAV,POLITIKA , BUNTOVNISTVO,SAMOCA ,REVOLUCIJA .Zaista Srbiji je ukazana cast sto joj je neponovljiv velikan ukazao paznju dosavsi i tako pokazavsi da samo velicine kao ON cvrsto stoje zna zemlji bez ikakve umisljenosti sto imaju u sebi bogatstvo celog sveta . I zato je vitalan i pun snage u zrelim godinama i zato je neverovatno privlacniji od mnogih mladjih muskaraca.

licemer

pre 8 godina

Licemerje i laganje je veliko zlo.
Pa tako i ovo.
Covek je licemer, u tome nema nista dobro.

A ova estradna halabuka nadobudnih i uobrazenih nezrelih botova je prica za sebe.

tesla

pre 8 godina

ljubiša, mnogo si bre ljut čovek. ne sumnjam da si izučio sve što si naveo, međutim primena na komentar je zaista loša. Očito ne bi video satiru, pa ni u supu da ti je sipaju, što dovodi u pitanje mnogo štošta u vezi sa tobom, ako ćemo ad hominem da frljamo. :) dobri su ti termini, ali loša logika i previsok ego.


ovom vremenu ne valja niko, to treba da uočite. svakom nešto može da se prišije, kao da sve sami bezgrešnici zive ovde. malo kulture nije na odmet ako se stavovi razilaze.

milojko

pre 8 godina

@(ja, 24. jun 2015 13:26)

Otkrivam nove elemente u tvom shvatanju srece. I nove zablude,jer mi se cini da si sad zakljucio da biti srecan znaci biti lenj i prepustiti se sudbini. Pazi sad ti, nijedan narod nema sudbinu koju nije zasluzio! Palo na pamet nekom Kubancu da gradi komunizam tamo gde za takav eksperiment nisu postojali nikakvi uslovi. U stvari uslovi za ekperimente sa narodom nikad i ne postoje, to je zlocin. I tako, jedan vek izgubljen a oni ce se uskoro opet privoleti potrosackom drustvu. Pazi sad na Balkanu: Nacionalizmi su pokrenuti 90-tih i nikada se vise nece smiriti. Zapadni Balkan se pretvara u Rapa-Nui(Uskrsnje ostrvo). Sto ekonomija vise propada a gradjani bednije zive, to se dizu sve vise i ruznije crkve, dzamije, kako gde. Jedini razlog je da budu vise od "protivnicke" bogomolje! Na kraju ce ostati samo one, naroda nece biti.

ja

pre 8 godina

@milojko - moja poenta je da za srecu nije bitno da li je neko bogat ili siromasan. Bitno je samo to koliko mu je potrebno. Pazi ovako, ja sam uveo internet pre 18 godina, imao sam 24kbps i bio sam presrecan. Sada mi je 6Mbps sporo i nezadovoljan sam svojim kablovskim operaterom, hocu jos. A pazi jos nesto - pre 10 godina sam kupio Nokiju 6600 sa kamerom od 0.3 megapiksela. Bio sam odusevljen time sto imam kameru na telefonu. Sad sam nezadovoljan sa 8.0 megapiksela na S3 i hocu da ga menjam. Kapiras sad o cemu pricam? To sto Amerikanci imaju bolje telefone, brzi internet i sl, ne znaci da su zadovoljniji. Nije poenta zivota biti siromasan, potpuno si pogresno protimacio moju poruku, poenta je samo biti srecan. A to sto su Kubanci kao u zatvoru, zasluzna je zapadna demokratija, ona ih u zatvoru i drzi. I stavise, Kubancima to cak i ne smeta, oni ne mrze Amerikance vec Amerikanci ne mogu da smisle njih, cak ni tako siromasne i izolovane, i takvi su im trn u oku.

olja

pre 8 godina

Nacija, nacionalizam, nacizam, sovinizam, patriotizam ... tudjice u nasem jeziku koje su najcesce u upotrebi u nekim smutnim vremenima, a kako su na ovom jadnom Balkanu svako malo smutna vremena tako im se i znacenje relativizuje. Nacionalizam je najcesce jednako patriotizam ili nacionalizam jednako sovinizam. Kako vidimo, sta je sta zavisi od osobe koja te pojmove tumaci, tj. od osjecanja koja gaji prema vlastitom i drugim narodima i njihovim medjusobnim odnosima i razumijevanja tih odnosa.

prevod

pre 8 godina

Jel on sam sebe iskorenio pa nije vise komunista? Evo ja sam ceo zivot socijal-demokrata i pacifista, pa veruem da samo uz razgovore, sa velikim piscima kao sto je Ljosa, mozemo da steknemo uvid o svetu.

samo da primetim

pre 8 godina

@Darko

Svako ko ima imalo pojma o Ljosinim političkim stavovima je jedino mogao da očekuje da će doći u majici na kojoj piše NATO i da će podržavati bombardovanje Srbije, kao što je radio i 1999.
Nego, pošto ti nisi Srbenda, kao što kažeš, onda si verovatno kosmopolitski drugosrbijanac, pa pošto verovatno pratiš takve stvari, da li je preostao neko od poznatih svetskih pisaca koji je podržavao bombardovanje kojeg još uvek niste dočekali u Beogradu sa oduševljenjem?

Meroni

pre 8 godina

@ dragan
Pitas nekoga da li je citao lektiru u skoli,a izjednacavas nacionalizam i nacizam?! Bolje se ti vrati u osnovnu skolu...

singer

pre 8 godina

procitao sam i drzim na posebnom mestu od kisa sve. preveo sam na slovacki i objavio u bratislavi njegov tekst o nacionalizmu. cas anatomije sav mi je izguzvan i ispodvlacen. zasto su nacional-pisci optuzili kisa zbog navodnog 'plagijata' i prakticno oterali iz beograda? ukratko, sto nije bio 'dobar srbin'. a sada dosao ljosa i tres - kis! srpske nacionaliste to izleciti nece, ali da ce ih iznervirati - to da.

erupcija

pre 8 godina

Nije, jugoslovenstvo se zasniva na antifasizmu i ne mora nuzno da bude vezano za komunizam ili bilo koje drustveno uredjenje. Jednostavno, mi smo rodjeni na ovim prostorima bez granica, imamo zajednicki jezik, kulture nam se preplicu i to je sjajna stvar. Ljudi nisu sjajni (u proseku), zato je ovako.(JessePinkmanPFC, 23. jun 2015 22:58)Kakve veze ima fašizam ili antifašizam sa"jugoslovenstvom"?Ideja o zajedničkoj državi Južnih Slovena je nastala još u 19-tom veku,dok je tvorac fašizama bio Musolini.Italija,posle 1918-te,je imala pretenzija prema Dalmaciji i nekim delovima Slovenije,teritorijama Kraljevine SHS,kasnije Jugoslavije,zbog čega dve zemlje nisu bili u dobrim odnosima.Zato je podržavala ustaški pokret i probugarski vmro u Makedoniji,organizacije koje su izvršile atentat na kralja Aleksandra,najvećeg Jugoslovena koji je postojao.Sa druge strane Tito je bio Jugosloven za vreme rata i do kraja 50-tih kada se na kongresu KPJ izjasnio kao Hrvat.

S.M. Ljubiša

pre 8 godina

@tesla: za tvoju informaciju, argumentum ad hominem je logicka greska onih koji nemaju bolji argument od pljuvanja po licnosti. Obrazovni status nije garancija ispravnog misljenja i politicke procene (vidi pod Hajdeger i nacizam). To sto neko uziva u Ljosinim knjigama ne znaci da se eo ipso izdigao iznad mediokriteta. Osim toga. to sto je neko protiv globalizma, ne znaci nuzno da je ostrasceni nacionalista jer je globalizam kompleksan fenomen kojem ljudi mogu biti suprotstavljeni iz mnostva razloga. Sve u svemu, aljkavo zakljucivanje od jedne tesle koja voli Ljosu.

AnarhoKap

pre 8 godina

(humanist, 23. jun 2015 18:45)

Tacno tako, prvo uvijaju taj nacionalizam u neku finu nobles foliju da deluju plemenito i plavokrvno, ali se u prvoj prilici pokazu da su sovinisti. Veoma tanka linija po kojoj hodaju, a nisu dovoljno tanani da ih ta linija izdrzi. Nespretni su i cesto je cepaju svojim izletima u sovinizam i rasizam. Pa mi kazu "voli svoje". A ja kazem, pa volim, bas zato i izvrdavam ruglu nesto nepotrebno kao sto je nacionalizam. Takodje misle da su rezervisani na patriotizam, ne znajuci da ne moras biti nacionalista da bi bio patriota. U toj tacki se i vidi njihovo neznanje koje ostavlja prostora da sebe smatraju plemenitim i ne vide hipokrizu svojih stavova. "Kralj ovo, kralj ono". Kako god, kmetski mentalitet je duboko usadjen u ovaj narod.

uko

pre 8 godina

Najvaznije pitanje za Ljosu je sta on misli I da li ima neki plan povodom katastrofalnih prevoda tako divnih knjizevnih dela.
Za Ljosu sam cula da je harmonican I da su njegove recenice melodicne. Medjutim Dnevnik nevalje devojcice je jedna zbrka nedovrsenih I konfuznih recenica, sramota za ponuditi citaocu. Da nema u pozadini tako intrigantne i interesante price, ne znam da li bih uspela da je procitam. A glavni junak ove knjige je bas prevodilac.
Danas, izdavacke kuce kupuju jeftino prava za knjizevna dela, a onda ih daju da im se prevedu za 100 evra bilo kome I to izgleda ovako poput te pomenute knjige ili jos gore poput Pana Knuta Hamsuna. A ipak moze I drugacije, verovatno sasvim slucjano je neka izdavacka kuca naisla na entuzijastu, pa je prevod Hajde da razgovaramo o Kevinu ispao bozanstveno.

tiket

pre 8 godina

Zalagao se za bombardovanje Srbije 1999.(Lela, 23. jun 2015 17:50)Zašto minusi istini?Ako je neko rođen posle bombardovanja onda mogu da razumem,za ostale mogu samo da konstatujem da imaju pamćenje ameba.

AnarhoKap

pre 8 godina

I jos nesto, da pitam ove nase nacionaliste... Jel' bi ste prihvatili da vas drzava Srbija odbaci ko pseta po ulici posto ste dali za nju svoju "patriotsku dusu vitesku"? Posto to radi. Jel volite sto ste sado-mazohisti ili vas jednostavno puca fles kada razmisljate kako ginete za Srbiju kao u nekim epskim pesmama? Nije to braco bas normalno. Tako se ne voli okolina, to je samo egoizam. To je ona buntovnicka zelja za autoritetom, zbog koje vasu okolinu maltretirate pod izgovorm da je branite.

bezimena kojoj su počeli da objavljuju komentare

pre 8 godina

Nacionalizam podrazumeva voljenje i veličanje svoje nacije bez automatske mržnje prema drugim nacijama i narodnostima.
(zlatan za medalju, 23. jun 2015 19:28)

Da bi veličao svoju naciju (nacionalizam) potrebno je da postoje drge nacije, kao komparativna vrednost tj. u odnosu na koje ćeš svoju isticati kao "posebnu"!

Prema tome, od nacionalizma počinje nacizam, dok su šovinizam i rasizam samo medju faze!

Patriotizam, koji jedini ispravan, jeste ljubav prema svom narodu i zemlji i to je nešto što svi rodjenjem i odrastanjem dobijamo. Medjutim, kako je i to nešto što mi naopako shvatamo, zbog svih izgubljenih vrednosti i potpunog moralnog pada, to bi posebno trebalo da se objašnjava. Najkraće, patriotizam nije samo umiranje za svoju zemlju, ono je poslednje, prvo je življenje i činjenje nečeg dobrog i lepog, a to se ogleda kako u malim, svakodnevnim, stvarima kao što je čuvanje svoje okoline (ne bacanje smeća po ulici, u kanale, reke) do velikih, kao što su razne donacije imućnih ljudi (Kolarac, Ivo Andrić, Višnjić i dr.) u vidu kuća, knjiga, slika, česmi, opremanju bolnica itd. koje su date za korist celom narodu!

reaktor

pre 8 godina

a toma potvrdno klima glavom i dobacuje: "a tek oni četnici fuj...."
(ha ha ha, 23. jun 2015 20:03)Četnici,tačnije pripadnici Jugoslovenske vojske u otadžbini nisu bili nacionalisti.Među njima je bilo Slovenaca,Hrvata,Muslimana...

Burazi jači od cele kafane

pre 8 godina

@ za milogorce

Pitanje za tebe i ostale patriote :

Tvoja zemlja (koja god) je zaratila sa drugom zemljom (kojom god). U jednoj bitci,jedinica tvoje vojske odnosi pobedu nad jedinicom protivnicke armije. Neprijatelj se predao,razoruzan....

Neki pripadnici jedinice tvoje vojske se izivljavaju nad lokalnim civilnim stanovnistvom. Neke zarobljenike su ubili. Pocinjena su silovanja i druga teska dela.

Rat se zavrsio. Posle par godina formirao se sud koji procesuira zlocine koji su se dogodili tokom rata.
Neki od tvojih saboraca su optuzeni. Neki od njih su ti i dobri drugovi. Mozda i rodjaci...

Pozvan si kao svedok. Sta ces uciniti ?

Precutaces istinu kao sve velike patriote ili ces reci kako je stvarno bilo ,kao i svi "izdajnici " ?

milojko

pre 8 godina

@(ja,

Evo coveka koji smatra da je sreca u siromastvu. Kaze, na Kubi su ljudi srecni bez ovoga i onoga. Pa sto onda gube zivote bezeci u SAD? Nema srece u zatvoru, bre!

Mladen Mladenovic

pre 8 godina

..Ja sam kazem kad me neko pita u vezi ovoga "nisam nacionalista ali jesam PATRIOTA".
E to je velika razlika.
Nikakav rasista, sovinista, anarhista, nacionalista I ostale gluposti. Patriota.
Jednostavno.
(za milogorce)
--------
Svaki pojam može da se izvrgne ruglu i poistoveti sa pojmovima koji su totalna suprotnost i negacija. Posebno kada je u pitanju reč NACIONALISTA. Pod tim pojmom podrazumevam gotovo idealnu ličnost. Visoko obrazovanu, humanu, koja ima veoma visok i stamen nacionalni, intelektualni i lični integritet. Takav "zlotvor" nikada ne može da mrzi ljude. Čak i kada su druge nacionalnosti. Nacionalizam se uglavnom zadržava na ljubavi prema svom narodu, prema svojoj otadžbini i njenom teritorijalnom suverenitetu. NEKOME TO SMETA. I šta taj NEKO radi? Satanizuje taj pojam, stalno ga vezujući za varvare, kriminalce i hohštaplere svih fela. Nema države bez nacije i nacionalista. Nema države bez teritorija. Postavlja se pitanje, šta je alternativa NACIJI pa prema tome i NACIONALISTI? Ovaj haos u kome mi živimo? Ili možda ovi kalifati i ID, koji se priblićavaju rubovima Evrope? Prvi korak ka uništavanju i degradaciji države je nestanak NACIJE I NACIONALISTA. Mi smo očiti primer. Jedan totalno anacionalni narod, koji je u svoje redove prihvatao sve druge narode, jedan izuzetno ateistički narod, proglašen je za velike nacionaliste i verske fanatike. Čak je i reč PATRIOTA srozana i svedena na nivo sitnih lopuža i secikesa.

za milogorce

pre 8 godina

a znaci sad je OK da se ide po majcinoj liniji I da se govori kako je eto, Danilo Kis milogorac posto mi je majka crnogorka. A ja mislio da milogorci tu idu ISKLJUCIVO PO OCEVOJ LINIJI posto je OTAC bog I batina a majke su samo rerne za proizvodnju zamotuljaka, kad ono drz ne daj I danilo KISH (bas pravo crnogorsko prezime BOGUMI) isto milogorac. A on ustvari Suboticanin I Parizanin. Ali nema veze.

Da se vratimo na Ljosu - slazem se sa gospodinom po pitanju nacionalizma. Ja sam kazem kad me neko pita u vezi ovoga "nisam nacionalista ali jesam PATRIOTA".
E to je velika razlika.
Nikakav rasista, sovinista, anarhista, nacionalista I ostale gluposti. Patriota.
Jednostavno.
Volim svoju zemlju. Niko drugi mi ne smeta. NE DOZVOLJAVAM svojatanje MOJEGA od strane drugih tupih ljudi (I ta svojatanja argumentovano odsecem u korenu), postujem druge zemlje, trudim se da pomognem da moja zemlja izgleda bolje iz dana u dan, ali ne mrzim nikoga zbog boje koze, jezika, akcenta, religije ili seksualne orijentacije.
Malo sam u svadji sa milogorcima ali ko nije?:) Ipak pokupim stomacni virus svake godine a oni se trude da sve sto vuce I 0,00005% korena iz CG (a budimo relani skoro svi imaju nekoga odatle posto je CG izrazito migratorna teritorija) svojataju kao svoje (Novak Djokovic. Borislav Pekic, Danilo Kis, Vuk Karadzic...)

joca

pre 8 godina

Covek je veliki pisac i volim njegove knjige. Ali nevezano sa tim,moram da kazem jednu cinjenicu koja se najvise "brka"kao pojam najvise kod nas,a sad vidim da se u svetu,tj u tom ludilu globalizacije,ne "brka",nego naprotiv namerno koristi u cilju ispunjenja tih ciljeva. To je rec "nacionalizam"koja ne znaci apsolutno nista lose,naprotiv,vec samo ljubav prema svome narodu uz postovanje svih ostalih. Jel to nesto lose ?! A ono sto se kod nas odomacilo je mesanje "nacionalizma" i "sovinizma".Sovinizam je taj koji je negativan i los jer predstavlja izvitoperenu ljubav prema svoma narodu a uz to,sto je najvaznija razlika izmedju ta 2 pojma je sto sovinizam automatski znaci i nepostovanje i mrznju prema svim ostalim narodima,rasama itd. Bojim se da kada je rec o ovom intervjuu,veliki pisac mislio bas na sovinizam a ne nacionalizam,jer u suprotnom ne bi toliko bio za svetsku globalizaciju koja je veliko zlo i samo po sebi,plus vodi ka tome da celim svetom upravljaju 1-2 velike sile,a svi ostali narodi i drzave su samo nebitne njihove kolonije izgubljenog,tj oduzetog bilo kakvog sopstvenog nacionalnog identiteta,kulture i tradicije i sluze samo kao jeftina radna snaga i iscrpljivanje svih mogucih domacih resursa,prakticno samoponistavanje i sebe kao pojedinca i drzave kojoj pripada.Zbog svega toga,Ljosa me je duboko razocarao kao covek,ali njegovi romani,nevezano za sve ovo,ostace veliki kao i do sada.

singer

pre 8 godina

ljudi su najpre ziveli u malim srodnickim grupama, pa u vecim plemenskim zajednicama, pa su se formirale nacije... sada je u toku formiranje globalne grupacije zemljana...to je, ako se ne istrebimo, neminovno... neuspesne nacije placu i kukumavce... nestaju...

dragan

pre 8 godina

Evo javili se nasi nacionalisti da kritikuju pisca.Naravni ni lektiru u smoli nisu citali.Za mene je nacionalizam=nacizam a i isto znacenje imaju samo su promenuli ime.

tesla

pre 8 godina

evo sad će prosečni srpski komentator - koji živi od prvog do prvog, ima jedva srednje obrazovanje, pušta da ga vodi napredna nepismena rulja, od intelektualnih aktivnosti promišlja je l će iz iksa u kec ili iz keca u kec, jedva uspeva da sabere pola sata dnevno bez nervoze, vrhunac društvenog uređenja je kafana - da proba da vam objasni gde Ljosa greši, džabe njemu sve te škole i dostignuća. ma ne samo Ljosa. svi greše.

wer

pre 8 godina

sad ce tebi srBske patriJote da objasne kako si ti jedan pajac, a da si im pri ruci verovatno bi te malo i prevaspitali u dobrom 'pravoslavnom duhu'

naravno rodjaci, nas nacionalizam je svetinja, tudji je svnjarija zar ne?

Darko

pre 8 godina

Sta ces, ocekivale Srbende da ce doci u majci sa Putinovim likom, i dati podrsku Kim Dzongu, Kastru i slicnim kreaturama. Covek ne shvata da je dosao u drzavu u kojoj se diktatura smatra naprednijim nacinom vladavine od demokratije. A globalizam je omiljeni izgovor Srbima za sve, uz masone, Vatikan, Nato, CIA, FBI, MMF....Gde ih bas tu dirnuo.

Aman

pre 8 godina

Covek je genije, a sto se tice naseg naroda, pa nisam ni ocekivao drugaciju reakciju. Ocekivano je sve kada imas iskrivljenu slku o realnosti. Iskrivljeno interpretirate globalizam kao vladavinu SAD nad svima ostalima, sto veze nema sa globalizmom. Zalazete se za nakakvu slobodu tako sto cete da se ogradite u svoje granice, pa vam je globalista koji ne voli granice rob i sluga. Biti nacionalista vam je nekakav uspeh u zivotu jer ste rodjeni na odrejenom mestu u osredjeno vreme. Pa evo da vam cestitam, svaka cast.

samo da primetim

pre 8 godina

Ovaj čovek dolazi iz Perua. U toj zemlji i danas, posle skoro 500 godina nametanja španskog jezika silom i inkvizicijom, i dalje polovina stanovništva govori svojim maternjim indijanskim jezicima. I šta mislite, kako se veliki borac protiv nacionalizma odnosi prema tom pitanju, da li se zalaže za multikulturalnost u svojoj zemlji? Ne, on je uvek bio oštar protivnik toga da se domaći indijanski jezici zakonom izjednače sa španskim.

Rock

pre 8 godina

Nije nacionalizam veliko zlo, nego sovinizam.
Nacionalizam je veliko zlo za one koji oce da uniste drugi narod...
Oni koji oce da poboljsaju drustvo oni podrzavaju nacionalizam (volim svoje tudje necu), Dok je sovinizam (mrzim sve sto nije moje)
uprosteno..
Ja sam VELIKI nacionalista, al nemam nista protiv GEY osoba, niti drugih nacionalnosti...Ali bi dao zivot za Srbiju..kakva god da je

Android Jelly Bean

pre 8 godina

Ah taj Ljosa. Oduvijek se zalagao za proamericke ciljeve i za njihovu hegemoniju zato je i dobio onu karikaturnu Nobelovu nagradu.

Unknown.MNE

pre 8 godina

"Mislim da je globalizacija nešto najbolje što se desilo svetu. Zbog globalizacije male i siromašne zemlje rastu, ljudi koji su živeli u mraku počinju da vide svetlo. Istina, ona ima i svojih mana, ali su joj vrline mnogo značajnije“.

U par recenica ovaj covjek je kod mene polozio tj pao.

Udba

pre 8 godina

Covjek je u prevodu rekao - Novi svetski poredak treba da se uspostavi.
GLOBALIZACIJA - jedna vlada, jedna banka, elektronsko placanje, cipovanje, jedna religija NOVA i smanjenje broja populacije sve pod kotrolom visevjekovne zelje bankarske elite koja je na pragu da to ostvari.
Mozda si veliki pisac, ali ja i ti smo definitivno na suprotnim stranama.
Ja sam za slobodu!

JessePinkmanPFC

pre 8 godina

I Jugoslovenski nacionalizam je nacionalizam,zar ne komentatori?
(dejan novi, 23. jun 2015 20:06)

Nije, jugoslovenstvo se zasniva na antifasizmu i ne mora nuzno da bude vezano za komunizam ili bilo koje drustveno uredjenje. Jednostavno, mi smo rodjeni na ovim prostorima bez granica, imamo zajednicki jezik, kulture nam se preplicu i to je sjajna stvar. Ljudi nisu sjajni (u proseku), zato je ovako.

monden

pre 8 godina

Prodana duša globalizma.Oportunista.Neka pita malo obične ljude u Španiji koliko im je "divno" u globalizmu.Bio sam tri puta u predivnom Madridu i jednom u egzotičnoj Barseloni, u poslednjih 5 godina i nešto se ne sećam da mi se ijedan Španac ili Španjolka, sa kojima sa imao kontakt, pohvalio kako im je lepo.
(monden)

Jos jedan mediokritet koji ima sta da kaze jednom Nobelovcu! Pitam se da li ljudi kao ti IKAD shvate koliko su ispali glupi samo zato sto nisu cutali?
Usput Vargas Ljosa je Peruanac - Peru, zemljau Juznoj Americi, glavni grad Lima... ma nema veze... Ako si takve 'spance' sretao u Madridu i Barseloni ko zna sta su ti rekli... i na kom jeziku...
(7 gotovan, 23. jun 2015 19:25)

Ne znam samo zašto ima toliko latinoamerikanaca i u toj Barseloni i Madridu(naročito Peruanki).Može da bude i Meksikanac, ali zna se odakle su mu koreni.Sigurno ne potiče od Maja ili Inka koje su konkvistadori sve potamanili i opljačkali.A to, ko je mediokritet, jasno se vidi u tvojoj reakciji na moj komentar.

humanist

pre 8 godina

(zlatan za medalju, 23. jun 2015 19:28)

Sovinizam, nacionalizam i rasizam su isto zbog toga sto podrazumijevaju dijeljenje ljudi po nekom proizvoljnom kriterijumu na 'nase' i 'njihove'. Jednom kad se to desi, samo mali korak je potreban da bi se 'njihovi' dehumanizovali i postali legitimna meta za bilo kakve postupke od strane 'nasih'. Kao sto smo to vidjeli mnogo puta u istoriji.

Borhes

pre 8 godina

Srbi uvek kritikuju globalizam a sustina je da nasa zemlja spada u retke koja nije uspela da se snadje u 21. veku i da spadamo u retke zemlje u kojima je zivot bio kvalitetniji pre 30 godina.
Zivim u Latinskoj Americi, konkretno u Argentini i cesto imam problem da objasnim u Srbiji da je plata u Buenos Airesu daleko veca od one u Beogradu ( ja kao lekar zaradjujem oko 3000 usd ) i da je prosecna plata veca od 1000 usd.Kvalitet zivota je ovde daleko bolji nego sto je bio pre 30 godina.Srednja klasa vec uveliko postoji u Argentini, Cileu i Urugvaju a negde na pola puta je u Peruu i Boliviji.Cile kao najrazvijenija zemlja ovog dela sveta je razvijeniji od pola Evrope a pre 30-40 godina spadali su u red najsiromasnijih zemalja.
Ovaj covek je iz Latinske Amerike i svako ko je sa ovih prostora ima samo reci hvale za novo vreme, globalizam i otvorenost ka svetu.Ovde se niko ne bi vracao u sedamdesete .
Pored plata koje su daleko vece od Srbije, ma koliko to zvucalo otrcano u Srbiji ali ovde su ljudska prava daleko napredovala u zadnjih 20 -30 godina. Svako zivi kako hoce, ljudi su dosta otvoreni za nove ideje, gay brak je u nekim drzavama legalizovan a u ostalim niko ne gleda negativno na tu pojavu, prava zena su daleko veca u odnosu na Srbiju a zaposleni su mnogo zasticeniji nego zaposleni u Srbiji. Ovde su sindikati veoma jaki i za cas posla izbije strajk koji paralise celu zemlju.

frane tabula

pre 8 godina

Kakva pljuska svima onima, koji su mislili evo došao čovjek iz latinske amerike, pa će sad opaliti kontra SAD i EU i globalizacije.Bilo bi lijepo vidjeti srpske nacionaliste, ala Kusturica i slični koji se prodaju pod antiglobaliste, na savim realne stvari koje je ovaj značajni pisac rekao.

bezimena kojoj su počeli da objavljuju komentare

pre 8 godina

Zanima me koliko Srba je procitalo ista od Kisa?
(Zanovetalo, 23. jun 2015 15:53)

Rekla bih vrlo malo, nažalost!

Vladimir

pre 8 godina

Necu o nacionalizmu vec o Ljosi kao piscu I coveku.Citao sam njegova dela,precenjen pisac.Dobija preveliku reklamu jer je sluga svetskih mocnika,onih iz americkog sveta,tj sveta USA I njenih satelita.To ne prilici jednom intelektualcu ali ja Ljosu ne smatram intelektualcem.I Koeljo je tirazan I slavan pisac ali pisac malog kalibra,male vrednosti.Ljosa je dobio Nobela kao veran sluga anglosaksonskog sveta a ne sto je veliki pisac jer nije veliki.Mnogi veci pisci nisu dobili tu nagradu I nece je dobiti.Jedan Kundera je nije dobio a daleko je bolji pisac,valjda nije nekome podoban I ne ume da se ulizuje.Pametan covek zna da da danas Nobela dobijaju podobni,ta nagrada je postala sprdnja.

bezimena kojoj su počeli da objavljuju komentare

pre 8 godina

Najlepša je ljubav (ne vole se pojmovi već ljudi, potom ostala živa bića) a najdraža sloboda!

p.s. Patriotizam je izandjala, potrošna, prodata i potrošena reč, naročito na Balkanu!

S.M. Ljubiša

pre 8 godina

ne postujem nijednog intelektualca koji pristaje da bude motka zastave globalizma...kakav covek moze da naziva sebe humanistom i istovremeno zahteva ombardovanje? i najzad, u kolikoj komi moras da budes da mu aplaudiras posle kasetnih bombi u Nisu i voza u Grdelickoj klisuri?

7 gotovan

pre 8 godina

Prodana duša globalizma.Oportunista.Neka pita malo obične ljude u Španiji koliko im je "divno" u globalizmu.Bio sam tri puta u predivnom Madridu i jednom u egzotičnoj Barseloni, u poslednjih 5 godina i nešto se ne sećam da mi se ijedan Španac ili Španjolka, sa kojima sa imao kontakt, pohvalio kako im je lepo.
(monden)

Jos jedan mediokritet koji ima sta da kaze jednom Nobelovcu! Pitam se da li ljudi kao ti IKAD shvate koliko su ispali glupi samo zato sto nisu cutali?
Usput Vargas Ljosa je Peruanac - Peru, zemljau Juznoj Americi, glavni grad Lima... ma nema veze... Ako si takve 'spance' sretao u Madridu i Barseloni ko zna sta su ti rekli... i na kom jeziku...

zlatan za medalju

pre 8 godina

(humanist, 23. jun 2015 18:45)

Popularno verovanje da su ta tri pojma istovetna me iz dana u dan iznenađuje. Šovinizam je dobio naziv po francuskom vojniku Šovenu koji je mrzeo sve ostale NARODE osim svog - francuskog. Nacionalizam podrazumeva voljenje i veličanje svoje nacije bez automatske mržnje prema drugim nacijama i narodnostima. Rasizam je neograničena mržnja prema jednoj RASI, dakle popularna podela kaže - crna, žuta i bela, dakle rasa je kod rasizma presudna - bilo koje da je nacionalnosti biće mržena zbog svoje "boje kože". Ovo je izuzetno kompleksna problematika za jedan komentar, ali dao sam sve od sebe da pojasnim u kratkim crtama.

Swedenonline

pre 8 godina

Nacionalizam nije zlo već nedostatak inteligencije koji poteže zle misli. I bubašvaba želi da se osjeća moćno, jedna je bezopasna ali 1000-e njih je veliki problem.Primitivni oblici života tako nažalost funkcionišu. :(

ja

pre 8 godina

O cemu ocaj covek prica? Moze on biti najbolji pisac svih vremena ali njegovi stavovi se ne mogu uzimati zdravo za gotovo. Konkretno mi je zasmetao ovakav stav o Kubi. U Severnoj Koreji nisam bio ali na Kubi jesam, i mogu reci da se ta drzava nikako ne moze nazvati karikaturom. Uredjenija je i pristojnija od pola Evrope. Dok sam kroz Havanu mogao da setam bez bojazni da ce mi se nesto desiti, kroz brojna crnacka geta u predgradju Pariza se ne bih usudio da prodjem nocu. Kriminal je na mnogo nizem nivou nego u mnogim zapadnim zemljama, nema velikih socijalnih razlika, ljudi zive opusteno i srecno. Istina je da nemaju mnogo para (siromasnim su ih ucinile kapitalisticke zemlje 50-godisnjom izolacijom), ali imaju dovoljno da lepo zive. Ajfoni im ne trebaju jer i ne znaju za njih, kao sto ni nama do pre par godina nisu bili potrebni. Ne pate za luksuznim kolima, firmiranom garderobom itd. Na kraju krajeva, nije srecan onaj koji najvise ima nego onaj koji najmanje treba, a garantujem da su Kubanci u proseku srecniji od Amerikanaca jer ce ovi do kraja zivota patiti za necim novijim i modernijim. I ti Parovi, koji su spomenuti, kao i ostale emisije slicnog tipa, nisu dosli sa Kube nego sa tog zapada. On moze da bude pisac do prekosutra, sto se mene tice, ali razmisljanje mu je na nivou prosecnog tinejdzera.

perica

pre 8 godina

@humanist
dragi humanisto voleli mi to ili ne al to nisu iste stvari.mozda nisu dobre al uopste nije isto. i jedna od zanimljivih osobina savremenog drustva i politicke korektnosti je sto sve pokusavaju da gurnu u isti kos. ponovo komunisticka uravnilovka. i jel nesto dobro ispalo iz toga

krsto

pre 8 godina

реци то у загребу
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (ИБАРСКИ ВУК, 23. jun 2015 17:54)
reci to u pristini,reci to u sarajevu,reci to u ...aaa ,hvala bogu oni drugi su krivi.

ma da

pre 8 godina

nacionalizam je zdrava stvar a sovinizam je nesto drugo ljudi treba da shvate da nismo svi isti druga je stvar sto hoce da nas orobe da vladaju sa celim svetom pa zato i propagiraju takve stvari

komsija

pre 8 godina

реци то у приштини
(ИБАРСКИ ВУК, 23. jun 2015 17:46)

реци то у загребу
(ИБАРСКИ ВУК, 23. jun 2015 17:54)

A covek je rekao na pravo mesto u Cernomgradu (pisaosam CERNIGRADU jer tu se pisal Cerno ne srbima u bifsoj SFRJ. koj beograd CRNIgrad.

monden

pre 8 godina

Prodana duša globalizma.Oportunista.Neka pita malo obične ljude u Španiji koliko im je "divno" u globalizmu.Bio sam tri puta u predivnom Madridu i jednom u egzotičnoj Barseloni, u poslednjih 5 godina i nešto se ne sećam da mi se ijedan Španac ili Španjolka, sa kojima sa imao kontakt, pohvalio kako im je lepo.

licemer

pre 8 godina

Nato bombe su veliko dobro.
Samo za rat u Iraku SAD su potrosile 3 000 milijardi dolara.
Ubijeno je preko 140 000 civila.

Samo jedan delic tog velicanstvenog "napretka" covecanstva i idilicne globalizacije.
Nije to ni pomenuo,a izmislja pretnju nacionlizma.
Koliko covek treba da bude zatucan da bi verovao ovakvim licemerima.

auto-moto-šovinizam

pre 8 godina

Svi o Ljosi, ja o piscu ovog teksta, šta ću, moram. Mr. Skočajić, to što natpis nije hteo da stoji verovatno ima više veze sa Španijom nego sa Srbijom, ipak je to njihov centar. Neki ljudi stoje kao zapete puške i samo čekaju priliku da sebi opale šamar.

Liberty

pre 8 godina

Pametan i ucen covek. Politicki stavovi su mu ispravni jer iza njih stoje cinejnice i cvrsti argumenti. Problem je sto se ovde ne uci sta je to globalizacija ni nacionalizam ni bezmalo nista pametno, vec se samo hvata za glupe floskule i onda nam je uvek neko drugi kriv.

Burazi jači od cele kafane

pre 8 godina

Patriotizam -> nacionalizam -> sovinizam - > nacizam

Znam da mislite da patriotizam ne pripada ovom nizu (za neke ni nacionalizam ?!),ali istina je da je patriotizam "poslednje utociste hulja". Za nacionalizam da i ne govorim...

humanist

pre 8 godina

Dragi ljubitelji nacionalizma,

Vase insistiranje da je nacionalizam nesto dobro a da je sovinizam nesto lose se bazira na ne shvatanju sta ijedna od tih rijeci znaci. Sovinizam = nacionalizam = rasizam. Ako je covek jedno od tih onda je svo troje. Razlike su samo u intenzitetu a ne u sustini.

Joza

pre 8 godina

"Mislim da je globalizacija nešto najbolje što se desilo svetu. Zbog globalizacije male i siromašne zemlje rastu, ljudi koji su živeli u mraku počinju da vide svetlo".
Odlican pisac, uzasan politicki analiticar u sluzbi politicko-ekonomske oligarhije.

licemer

pre 8 godina

Ovakvi ljudi svakako ne treba da vode svet.
Izmislja probleme koji ne postoje a stvarne uzroke problema nije ni pomenuo.
Mogao je da prodje parkom pored autobuske stanice u Beogradu, da vidi koliko ljudi lezi po zemlji, otkud oni tu?
Mogao je da obidje srusene zgrade i grobove koje napravio NATO pakt.
I sad on soli pamet o nekoj idili i crno belom svetu.

Skj

pre 8 godina

Nekoliko reci o ovom velikanu. Vargas Ljosa, za razliki od Garsije Markesa nije rodjeni genije pisane reci. On je svoj zanat pekao decenijama, i kao krunu svog rada dobio je najvece svetsko priznanje, Nobelovu nagradu za knjizevnost. Kao sto je juce rekao u Novom Sadu, treba se truditi, vezbati, raditi i istrajati. Mislim da je njegova zivotna prica o tome kako je postao inetelktualac par ekselans i jedan od najznacajnijih pisaca XX veka moze da bude sjajan primer. Nije poticao iz imucne porodice, nije bio rodjeni genije i talentan, vec je uspeo svojim radom i zalaganjem. Velika je cast sto je dosao u nasu zemlju, mislim da je ovo kulturni dogadjaj godine u Srbiji. Ukoliko zelite da citate njegove knjige, nadjite Prosvetina izdanja iz osamdesetih, prevodi su vrhunski, a predgovore su pisali nasi najeminentniji hispanisti. Ako vas vise zanima Ljosa, njegova problematika i roman, obavezno procitajte predgovor Dalibora Soldatica, naseg hispaniste, u knjizi "Razgovor u katedrali" u Prosvetinom izdanju.

Dream

pre 8 godina

Da li ste sigurni da ste tacno preveli ovo "globalizam je NAJBOLJA stvar koja se desila svijetu"??

Tesko ces naci Juznoamerikanca koji tako misli, naprotiv... Od prilike oni su prosli iste stvari kao i mi malo prije nas. Sve te manipulacije od strane zapada, pravljenje medjunacionalnih konflikata i forsiranje toga u medijima koje opet zapad kontrolise.

Skj

pre 8 godina

Nekoliko reci o ovom velikanu. Vargas Ljosa, za razliki od Garsije Markesa nije rodjeni genije pisane reci. On je svoj zanat pekao decenijama, i kao krunu svog rada dobio je najvece svetsko priznanje, Nobelovu nagradu za knjizevnost. Kao sto je juce rekao u Novom Sadu, treba se truditi, vezbati, raditi i istrajati. Mislim da je njegova zivotna prica o tome kako je postao inetelktualac par ekselans i jedan od najznacajnijih pisaca XX veka moze da bude sjajan primer. Nije poticao iz imucne porodice, nije bio rodjeni genije i talentan, vec je uspeo svojim radom i zalaganjem. Velika je cast sto je dosao u nasu zemlju, mislim da je ovo kulturni dogadjaj godine u Srbiji. Ukoliko zelite da citate njegove knjige, nadjite Prosvetina izdanja iz osamdesetih, prevodi su vrhunski, a predgovore su pisali nasi najeminentniji hispanisti. Ako vas vise zanima Ljosa, njegova problematika i roman, obavezno procitajte predgovor Dalibora Soldatica, naseg hispaniste, u knjizi "Razgovor u katedrali" u Prosvetinom izdanju.

humanist

pre 8 godina

Dragi ljubitelji nacionalizma,

Vase insistiranje da je nacionalizam nesto dobro a da je sovinizam nesto lose se bazira na ne shvatanju sta ijedna od tih rijeci znaci. Sovinizam = nacionalizam = rasizam. Ako je covek jedno od tih onda je svo troje. Razlike su samo u intenzitetu a ne u sustini.

Burazi jači od cele kafane

pre 8 godina

Patriotizam -> nacionalizam -> sovinizam - > nacizam

Znam da mislite da patriotizam ne pripada ovom nizu (za neke ni nacionalizam ?!),ali istina je da je patriotizam "poslednje utociste hulja". Za nacionalizam da i ne govorim...

Borhes

pre 8 godina

Srbi uvek kritikuju globalizam a sustina je da nasa zemlja spada u retke koja nije uspela da se snadje u 21. veku i da spadamo u retke zemlje u kojima je zivot bio kvalitetniji pre 30 godina.
Zivim u Latinskoj Americi, konkretno u Argentini i cesto imam problem da objasnim u Srbiji da je plata u Buenos Airesu daleko veca od one u Beogradu ( ja kao lekar zaradjujem oko 3000 usd ) i da je prosecna plata veca od 1000 usd.Kvalitet zivota je ovde daleko bolji nego sto je bio pre 30 godina.Srednja klasa vec uveliko postoji u Argentini, Cileu i Urugvaju a negde na pola puta je u Peruu i Boliviji.Cile kao najrazvijenija zemlja ovog dela sveta je razvijeniji od pola Evrope a pre 30-40 godina spadali su u red najsiromasnijih zemalja.
Ovaj covek je iz Latinske Amerike i svako ko je sa ovih prostora ima samo reci hvale za novo vreme, globalizam i otvorenost ka svetu.Ovde se niko ne bi vracao u sedamdesete .
Pored plata koje su daleko vece od Srbije, ma koliko to zvucalo otrcano u Srbiji ali ovde su ljudska prava daleko napredovala u zadnjih 20 -30 godina. Svako zivi kako hoce, ljudi su dosta otvoreni za nove ideje, gay brak je u nekim drzavama legalizovan a u ostalim niko ne gleda negativno na tu pojavu, prava zena su daleko veca u odnosu na Srbiju a zaposleni su mnogo zasticeniji nego zaposleni u Srbiji. Ovde su sindikati veoma jaki i za cas posla izbije strajk koji paralise celu zemlju.

krsto

pre 8 godina

реци то у загребу
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (ИБАРСКИ ВУК, 23. jun 2015 17:54)
reci to u pristini,reci to u sarajevu,reci to u ...aaa ,hvala bogu oni drugi su krivi.

Liberty

pre 8 godina

Pametan i ucen covek. Politicki stavovi su mu ispravni jer iza njih stoje cinejnice i cvrsti argumenti. Problem je sto se ovde ne uci sta je to globalizacija ni nacionalizam ni bezmalo nista pametno, vec se samo hvata za glupe floskule i onda nam je uvek neko drugi kriv.

frane tabula

pre 8 godina

Kakva pljuska svima onima, koji su mislili evo došao čovjek iz latinske amerike, pa će sad opaliti kontra SAD i EU i globalizacije.Bilo bi lijepo vidjeti srpske nacionaliste, ala Kusturica i slični koji se prodaju pod antiglobaliste, na savim realne stvari koje je ovaj značajni pisac rekao.

licemer

pre 8 godina

Ovakvi ljudi svakako ne treba da vode svet.
Izmislja probleme koji ne postoje a stvarne uzroke problema nije ni pomenuo.
Mogao je da prodje parkom pored autobuske stanice u Beogradu, da vidi koliko ljudi lezi po zemlji, otkud oni tu?
Mogao je da obidje srusene zgrade i grobove koje napravio NATO pakt.
I sad on soli pamet o nekoj idili i crno belom svetu.

licemer

pre 8 godina

Nato bombe su veliko dobro.
Samo za rat u Iraku SAD su potrosile 3 000 milijardi dolara.
Ubijeno je preko 140 000 civila.

Samo jedan delic tog velicanstvenog "napretka" covecanstva i idilicne globalizacije.
Nije to ni pomenuo,a izmislja pretnju nacionlizma.
Koliko covek treba da bude zatucan da bi verovao ovakvim licemerima.

Dream

pre 8 godina

Da li ste sigurni da ste tacno preveli ovo "globalizam je NAJBOLJA stvar koja se desila svijetu"??

Tesko ces naci Juznoamerikanca koji tako misli, naprotiv... Od prilike oni su prosli iste stvari kao i mi malo prije nas. Sve te manipulacije od strane zapada, pravljenje medjunacionalnih konflikata i forsiranje toga u medijima koje opet zapad kontrolise.

Joza

pre 8 godina

"Mislim da je globalizacija nešto najbolje što se desilo svetu. Zbog globalizacije male i siromašne zemlje rastu, ljudi koji su živeli u mraku počinju da vide svetlo".
Odlican pisac, uzasan politicki analiticar u sluzbi politicko-ekonomske oligarhije.

humanist

pre 8 godina

(zlatan za medalju, 23. jun 2015 19:28)

Sovinizam, nacionalizam i rasizam su isto zbog toga sto podrazumijevaju dijeljenje ljudi po nekom proizvoljnom kriterijumu na 'nase' i 'njihove'. Jednom kad se to desi, samo mali korak je potreban da bi se 'njihovi' dehumanizovali i postali legitimna meta za bilo kakve postupke od strane 'nasih'. Kao sto smo to vidjeli mnogo puta u istoriji.

Swedenonline

pre 8 godina

Nacionalizam nije zlo već nedostatak inteligencije koji poteže zle misli. I bubašvaba želi da se osjeća moćno, jedna je bezopasna ali 1000-e njih je veliki problem.Primitivni oblici života tako nažalost funkcionišu. :(

Vladimir

pre 8 godina

Necu o nacionalizmu vec o Ljosi kao piscu I coveku.Citao sam njegova dela,precenjen pisac.Dobija preveliku reklamu jer je sluga svetskih mocnika,onih iz americkog sveta,tj sveta USA I njenih satelita.To ne prilici jednom intelektualcu ali ja Ljosu ne smatram intelektualcem.I Koeljo je tirazan I slavan pisac ali pisac malog kalibra,male vrednosti.Ljosa je dobio Nobela kao veran sluga anglosaksonskog sveta a ne sto je veliki pisac jer nije veliki.Mnogi veci pisci nisu dobili tu nagradu I nece je dobiti.Jedan Kundera je nije dobio a daleko je bolji pisac,valjda nije nekome podoban I ne ume da se ulizuje.Pametan covek zna da da danas Nobela dobijaju podobni,ta nagrada je postala sprdnja.

monden

pre 8 godina

Prodana duša globalizma.Oportunista.Neka pita malo obične ljude u Španiji koliko im je "divno" u globalizmu.Bio sam tri puta u predivnom Madridu i jednom u egzotičnoj Barseloni, u poslednjih 5 godina i nešto se ne sećam da mi se ijedan Španac ili Španjolka, sa kojima sa imao kontakt, pohvalio kako im je lepo.

ja

pre 8 godina

O cemu ocaj covek prica? Moze on biti najbolji pisac svih vremena ali njegovi stavovi se ne mogu uzimati zdravo za gotovo. Konkretno mi je zasmetao ovakav stav o Kubi. U Severnoj Koreji nisam bio ali na Kubi jesam, i mogu reci da se ta drzava nikako ne moze nazvati karikaturom. Uredjenija je i pristojnija od pola Evrope. Dok sam kroz Havanu mogao da setam bez bojazni da ce mi se nesto desiti, kroz brojna crnacka geta u predgradju Pariza se ne bih usudio da prodjem nocu. Kriminal je na mnogo nizem nivou nego u mnogim zapadnim zemljama, nema velikih socijalnih razlika, ljudi zive opusteno i srecno. Istina je da nemaju mnogo para (siromasnim su ih ucinile kapitalisticke zemlje 50-godisnjom izolacijom), ali imaju dovoljno da lepo zive. Ajfoni im ne trebaju jer i ne znaju za njih, kao sto ni nama do pre par godina nisu bili potrebni. Ne pate za luksuznim kolima, firmiranom garderobom itd. Na kraju krajeva, nije srecan onaj koji najvise ima nego onaj koji najmanje treba, a garantujem da su Kubanci u proseku srecniji od Amerikanaca jer ce ovi do kraja zivota patiti za necim novijim i modernijim. I ti Parovi, koji su spomenuti, kao i ostale emisije slicnog tipa, nisu dosli sa Kube nego sa tog zapada. On moze da bude pisac do prekosutra, sto se mene tice, ali razmisljanje mu je na nivou prosecnog tinejdzera.

bezimena kojoj su počeli da objavljuju komentare

pre 8 godina

Zanima me koliko Srba je procitalo ista od Kisa?
(Zanovetalo, 23. jun 2015 15:53)

Rekla bih vrlo malo, nažalost!

7 gotovan

pre 8 godina

Prodana duša globalizma.Oportunista.Neka pita malo obične ljude u Španiji koliko im je "divno" u globalizmu.Bio sam tri puta u predivnom Madridu i jednom u egzotičnoj Barseloni, u poslednjih 5 godina i nešto se ne sećam da mi se ijedan Španac ili Španjolka, sa kojima sa imao kontakt, pohvalio kako im je lepo.
(monden)

Jos jedan mediokritet koji ima sta da kaze jednom Nobelovcu! Pitam se da li ljudi kao ti IKAD shvate koliko su ispali glupi samo zato sto nisu cutali?
Usput Vargas Ljosa je Peruanac - Peru, zemljau Juznoj Americi, glavni grad Lima... ma nema veze... Ako si takve 'spance' sretao u Madridu i Barseloni ko zna sta su ti rekli... i na kom jeziku...

S.M. Ljubiša

pre 8 godina

ne postujem nijednog intelektualca koji pristaje da bude motka zastave globalizma...kakav covek moze da naziva sebe humanistom i istovremeno zahteva ombardovanje? i najzad, u kolikoj komi moras da budes da mu aplaudiras posle kasetnih bombi u Nisu i voza u Grdelickoj klisuri?

bezimena kojoj su počeli da objavljuju komentare

pre 8 godina

Najlepša je ljubav (ne vole se pojmovi već ljudi, potom ostala živa bića) a najdraža sloboda!

p.s. Patriotizam je izandjala, potrošna, prodata i potrošena reč, naročito na Balkanu!

Udba

pre 8 godina

Covjek je u prevodu rekao - Novi svetski poredak treba da se uspostavi.
GLOBALIZACIJA - jedna vlada, jedna banka, elektronsko placanje, cipovanje, jedna religija NOVA i smanjenje broja populacije sve pod kotrolom visevjekovne zelje bankarske elite koja je na pragu da to ostvari.
Mozda si veliki pisac, ali ja i ti smo definitivno na suprotnim stranama.
Ja sam za slobodu!

tesla

pre 8 godina

evo sad će prosečni srpski komentator - koji živi od prvog do prvog, ima jedva srednje obrazovanje, pušta da ga vodi napredna nepismena rulja, od intelektualnih aktivnosti promišlja je l će iz iksa u kec ili iz keca u kec, jedva uspeva da sabere pola sata dnevno bez nervoze, vrhunac društvenog uređenja je kafana - da proba da vam objasni gde Ljosa greši, džabe njemu sve te škole i dostignuća. ma ne samo Ljosa. svi greše.

Android Jelly Bean

pre 8 godina

Ah taj Ljosa. Oduvijek se zalagao za proamericke ciljeve i za njihovu hegemoniju zato je i dobio onu karikaturnu Nobelovu nagradu.

ma da

pre 8 godina

nacionalizam je zdrava stvar a sovinizam je nesto drugo ljudi treba da shvate da nismo svi isti druga je stvar sto hoce da nas orobe da vladaju sa celim svetom pa zato i propagiraju takve stvari

Darko

pre 8 godina

Sta ces, ocekivale Srbende da ce doci u majci sa Putinovim likom, i dati podrsku Kim Dzongu, Kastru i slicnim kreaturama. Covek ne shvata da je dosao u drzavu u kojoj se diktatura smatra naprednijim nacinom vladavine od demokratije. A globalizam je omiljeni izgovor Srbima za sve, uz masone, Vatikan, Nato, CIA, FBI, MMF....Gde ih bas tu dirnuo.

wer

pre 8 godina

sad ce tebi srBske patriJote da objasne kako si ti jedan pajac, a da si im pri ruci verovatno bi te malo i prevaspitali u dobrom 'pravoslavnom duhu'

naravno rodjaci, nas nacionalizam je svetinja, tudji je svnjarija zar ne?

Unknown.MNE

pre 8 godina

"Mislim da je globalizacija nešto najbolje što se desilo svetu. Zbog globalizacije male i siromašne zemlje rastu, ljudi koji su živeli u mraku počinju da vide svetlo. Istina, ona ima i svojih mana, ali su joj vrline mnogo značajnije“.

U par recenica ovaj covjek je kod mene polozio tj pao.

zlatan za medalju

pre 8 godina

(humanist, 23. jun 2015 18:45)

Popularno verovanje da su ta tri pojma istovetna me iz dana u dan iznenađuje. Šovinizam je dobio naziv po francuskom vojniku Šovenu koji je mrzeo sve ostale NARODE osim svog - francuskog. Nacionalizam podrazumeva voljenje i veličanje svoje nacije bez automatske mržnje prema drugim nacijama i narodnostima. Rasizam je neograničena mržnja prema jednoj RASI, dakle popularna podela kaže - crna, žuta i bela, dakle rasa je kod rasizma presudna - bilo koje da je nacionalnosti biće mržena zbog svoje "boje kože". Ovo je izuzetno kompleksna problematika za jedan komentar, ali dao sam sve od sebe da pojasnim u kratkim crtama.

Aman

pre 8 godina

Covek je genije, a sto se tice naseg naroda, pa nisam ni ocekivao drugaciju reakciju. Ocekivano je sve kada imas iskrivljenu slku o realnosti. Iskrivljeno interpretirate globalizam kao vladavinu SAD nad svima ostalima, sto veze nema sa globalizmom. Zalazete se za nakakvu slobodu tako sto cete da se ogradite u svoje granice, pa vam je globalista koji ne voli granice rob i sluga. Biti nacionalista vam je nekakav uspeh u zivotu jer ste rodjeni na odrejenom mestu u osredjeno vreme. Pa evo da vam cestitam, svaka cast.

komsija

pre 8 godina

реци то у приштини
(ИБАРСКИ ВУК, 23. jun 2015 17:46)

реци то у загребу
(ИБАРСКИ ВУК, 23. jun 2015 17:54)

A covek je rekao na pravo mesto u Cernomgradu (pisaosam CERNIGRADU jer tu se pisal Cerno ne srbima u bifsoj SFRJ. koj beograd CRNIgrad.

dragan

pre 8 godina

Evo javili se nasi nacionalisti da kritikuju pisca.Naravni ni lektiru u smoli nisu citali.Za mene je nacionalizam=nacizam a i isto znacenje imaju samo su promenuli ime.

za milogorce

pre 8 godina

a znaci sad je OK da se ide po majcinoj liniji I da se govori kako je eto, Danilo Kis milogorac posto mi je majka crnogorka. A ja mislio da milogorci tu idu ISKLJUCIVO PO OCEVOJ LINIJI posto je OTAC bog I batina a majke su samo rerne za proizvodnju zamotuljaka, kad ono drz ne daj I danilo KISH (bas pravo crnogorsko prezime BOGUMI) isto milogorac. A on ustvari Suboticanin I Parizanin. Ali nema veze.

Da se vratimo na Ljosu - slazem se sa gospodinom po pitanju nacionalizma. Ja sam kazem kad me neko pita u vezi ovoga "nisam nacionalista ali jesam PATRIOTA".
E to je velika razlika.
Nikakav rasista, sovinista, anarhista, nacionalista I ostale gluposti. Patriota.
Jednostavno.
Volim svoju zemlju. Niko drugi mi ne smeta. NE DOZVOLJAVAM svojatanje MOJEGA od strane drugih tupih ljudi (I ta svojatanja argumentovano odsecem u korenu), postujem druge zemlje, trudim se da pomognem da moja zemlja izgleda bolje iz dana u dan, ali ne mrzim nikoga zbog boje koze, jezika, akcenta, religije ili seksualne orijentacije.
Malo sam u svadji sa milogorcima ali ko nije?:) Ipak pokupim stomacni virus svake godine a oni se trude da sve sto vuce I 0,00005% korena iz CG (a budimo relani skoro svi imaju nekoga odatle posto je CG izrazito migratorna teritorija) svojataju kao svoje (Novak Djokovic. Borislav Pekic, Danilo Kis, Vuk Karadzic...)

auto-moto-šovinizam

pre 8 godina

Svi o Ljosi, ja o piscu ovog teksta, šta ću, moram. Mr. Skočajić, to što natpis nije hteo da stoji verovatno ima više veze sa Španijom nego sa Srbijom, ipak je to njihov centar. Neki ljudi stoje kao zapete puške i samo čekaju priliku da sebi opale šamar.

singer

pre 8 godina

ljudi su najpre ziveli u malim srodnickim grupama, pa u vecim plemenskim zajednicama, pa su se formirale nacije... sada je u toku formiranje globalne grupacije zemljana...to je, ako se ne istrebimo, neminovno... neuspesne nacije placu i kukumavce... nestaju...

samo da primetim

pre 8 godina

Ovaj čovek dolazi iz Perua. U toj zemlji i danas, posle skoro 500 godina nametanja španskog jezika silom i inkvizicijom, i dalje polovina stanovništva govori svojim maternjim indijanskim jezicima. I šta mislite, kako se veliki borac protiv nacionalizma odnosi prema tom pitanju, da li se zalaže za multikulturalnost u svojoj zemlji? Ne, on je uvek bio oštar protivnik toga da se domaći indijanski jezici zakonom izjednače sa španskim.

monden

pre 8 godina

Prodana duša globalizma.Oportunista.Neka pita malo obične ljude u Španiji koliko im je "divno" u globalizmu.Bio sam tri puta u predivnom Madridu i jednom u egzotičnoj Barseloni, u poslednjih 5 godina i nešto se ne sećam da mi se ijedan Španac ili Španjolka, sa kojima sa imao kontakt, pohvalio kako im je lepo.
(monden)

Jos jedan mediokritet koji ima sta da kaze jednom Nobelovcu! Pitam se da li ljudi kao ti IKAD shvate koliko su ispali glupi samo zato sto nisu cutali?
Usput Vargas Ljosa je Peruanac - Peru, zemljau Juznoj Americi, glavni grad Lima... ma nema veze... Ako si takve 'spance' sretao u Madridu i Barseloni ko zna sta su ti rekli... i na kom jeziku...
(7 gotovan, 23. jun 2015 19:25)

Ne znam samo zašto ima toliko latinoamerikanaca i u toj Barseloni i Madridu(naročito Peruanki).Može da bude i Meksikanac, ali zna se odakle su mu koreni.Sigurno ne potiče od Maja ili Inka koje su konkvistadori sve potamanili i opljačkali.A to, ko je mediokritet, jasno se vidi u tvojoj reakciji na moj komentar.

AnarhoKap

pre 8 godina

I jos nesto, da pitam ove nase nacionaliste... Jel' bi ste prihvatili da vas drzava Srbija odbaci ko pseta po ulici posto ste dali za nju svoju "patriotsku dusu vitesku"? Posto to radi. Jel volite sto ste sado-mazohisti ili vas jednostavno puca fles kada razmisljate kako ginete za Srbiju kao u nekim epskim pesmama? Nije to braco bas normalno. Tako se ne voli okolina, to je samo egoizam. To je ona buntovnicka zelja za autoritetom, zbog koje vasu okolinu maltretirate pod izgovorm da je branite.

JessePinkmanPFC

pre 8 godina

I Jugoslovenski nacionalizam je nacionalizam,zar ne komentatori?
(dejan novi, 23. jun 2015 20:06)

Nije, jugoslovenstvo se zasniva na antifasizmu i ne mora nuzno da bude vezano za komunizam ili bilo koje drustveno uredjenje. Jednostavno, mi smo rodjeni na ovim prostorima bez granica, imamo zajednicki jezik, kulture nam se preplicu i to je sjajna stvar. Ljudi nisu sjajni (u proseku), zato je ovako.

bezimena kojoj su počeli da objavljuju komentare

pre 8 godina

Nacionalizam podrazumeva voljenje i veličanje svoje nacije bez automatske mržnje prema drugim nacijama i narodnostima.
(zlatan za medalju, 23. jun 2015 19:28)

Da bi veličao svoju naciju (nacionalizam) potrebno je da postoje drge nacije, kao komparativna vrednost tj. u odnosu na koje ćeš svoju isticati kao "posebnu"!

Prema tome, od nacionalizma počinje nacizam, dok su šovinizam i rasizam samo medju faze!

Patriotizam, koji jedini ispravan, jeste ljubav prema svom narodu i zemlji i to je nešto što svi rodjenjem i odrastanjem dobijamo. Medjutim, kako je i to nešto što mi naopako shvatamo, zbog svih izgubljenih vrednosti i potpunog moralnog pada, to bi posebno trebalo da se objašnjava. Najkraće, patriotizam nije samo umiranje za svoju zemlju, ono je poslednje, prvo je življenje i činjenje nečeg dobrog i lepog, a to se ogleda kako u malim, svakodnevnim, stvarima kao što je čuvanje svoje okoline (ne bacanje smeća po ulici, u kanale, reke) do velikih, kao što su razne donacije imućnih ljudi (Kolarac, Ivo Andrić, Višnjić i dr.) u vidu kuća, knjiga, slika, česmi, opremanju bolnica itd. koje su date za korist celom narodu!

AnarhoKap

pre 8 godina

(humanist, 23. jun 2015 18:45)

Tacno tako, prvo uvijaju taj nacionalizam u neku finu nobles foliju da deluju plemenito i plavokrvno, ali se u prvoj prilici pokazu da su sovinisti. Veoma tanka linija po kojoj hodaju, a nisu dovoljno tanani da ih ta linija izdrzi. Nespretni su i cesto je cepaju svojim izletima u sovinizam i rasizam. Pa mi kazu "voli svoje". A ja kazem, pa volim, bas zato i izvrdavam ruglu nesto nepotrebno kao sto je nacionalizam. Takodje misle da su rezervisani na patriotizam, ne znajuci da ne moras biti nacionalista da bi bio patriota. U toj tacki se i vidi njihovo neznanje koje ostavlja prostora da sebe smatraju plemenitim i ne vide hipokrizu svojih stavova. "Kralj ovo, kralj ono". Kako god, kmetski mentalitet je duboko usadjen u ovaj narod.

uko

pre 8 godina

Najvaznije pitanje za Ljosu je sta on misli I da li ima neki plan povodom katastrofalnih prevoda tako divnih knjizevnih dela.
Za Ljosu sam cula da je harmonican I da su njegove recenice melodicne. Medjutim Dnevnik nevalje devojcice je jedna zbrka nedovrsenih I konfuznih recenica, sramota za ponuditi citaocu. Da nema u pozadini tako intrigantne i interesante price, ne znam da li bih uspela da je procitam. A glavni junak ove knjige je bas prevodilac.
Danas, izdavacke kuce kupuju jeftino prava za knjizevna dela, a onda ih daju da im se prevedu za 100 evra bilo kome I to izgleda ovako poput te pomenute knjige ili jos gore poput Pana Knuta Hamsuna. A ipak moze I drugacije, verovatno sasvim slucjano je neka izdavacka kuca naisla na entuzijastu, pa je prevod Hajde da razgovaramo o Kevinu ispao bozanstveno.

singer

pre 8 godina

procitao sam i drzim na posebnom mestu od kisa sve. preveo sam na slovacki i objavio u bratislavi njegov tekst o nacionalizmu. cas anatomije sav mi je izguzvan i ispodvlacen. zasto su nacional-pisci optuzili kisa zbog navodnog 'plagijata' i prakticno oterali iz beograda? ukratko, sto nije bio 'dobar srbin'. a sada dosao ljosa i tres - kis! srpske nacionaliste to izleciti nece, ali da ce ih iznervirati - to da.

perica

pre 8 godina

@humanist
dragi humanisto voleli mi to ili ne al to nisu iste stvari.mozda nisu dobre al uopste nije isto. i jedna od zanimljivih osobina savremenog drustva i politicke korektnosti je sto sve pokusavaju da gurnu u isti kos. ponovo komunisticka uravnilovka. i jel nesto dobro ispalo iz toga

joca

pre 8 godina

Covek je veliki pisac i volim njegove knjige. Ali nevezano sa tim,moram da kazem jednu cinjenicu koja se najvise "brka"kao pojam najvise kod nas,a sad vidim da se u svetu,tj u tom ludilu globalizacije,ne "brka",nego naprotiv namerno koristi u cilju ispunjenja tih ciljeva. To je rec "nacionalizam"koja ne znaci apsolutno nista lose,naprotiv,vec samo ljubav prema svome narodu uz postovanje svih ostalih. Jel to nesto lose ?! A ono sto se kod nas odomacilo je mesanje "nacionalizma" i "sovinizma".Sovinizam je taj koji je negativan i los jer predstavlja izvitoperenu ljubav prema svoma narodu a uz to,sto je najvaznija razlika izmedju ta 2 pojma je sto sovinizam automatski znaci i nepostovanje i mrznju prema svim ostalim narodima,rasama itd. Bojim se da kada je rec o ovom intervjuu,veliki pisac mislio bas na sovinizam a ne nacionalizam,jer u suprotnom ne bi toliko bio za svetsku globalizaciju koja je veliko zlo i samo po sebi,plus vodi ka tome da celim svetom upravljaju 1-2 velike sile,a svi ostali narodi i drzave su samo nebitne njihove kolonije izgubljenog,tj oduzetog bilo kakvog sopstvenog nacionalnog identiteta,kulture i tradicije i sluze samo kao jeftina radna snaga i iscrpljivanje svih mogucih domacih resursa,prakticno samoponistavanje i sebe kao pojedinca i drzave kojoj pripada.Zbog svega toga,Ljosa me je duboko razocarao kao covek,ali njegovi romani,nevezano za sve ovo,ostace veliki kao i do sada.

Burazi jači od cele kafane

pre 8 godina

@ za milogorce

Pitanje za tebe i ostale patriote :

Tvoja zemlja (koja god) je zaratila sa drugom zemljom (kojom god). U jednoj bitci,jedinica tvoje vojske odnosi pobedu nad jedinicom protivnicke armije. Neprijatelj se predao,razoruzan....

Neki pripadnici jedinice tvoje vojske se izivljavaju nad lokalnim civilnim stanovnistvom. Neke zarobljenike su ubili. Pocinjena su silovanja i druga teska dela.

Rat se zavrsio. Posle par godina formirao se sud koji procesuira zlocine koji su se dogodili tokom rata.
Neki od tvojih saboraca su optuzeni. Neki od njih su ti i dobri drugovi. Mozda i rodjaci...

Pozvan si kao svedok. Sta ces uciniti ?

Precutaces istinu kao sve velike patriote ili ces reci kako je stvarno bilo ,kao i svi "izdajnici " ?

milojko

pre 8 godina

@(ja,

Evo coveka koji smatra da je sreca u siromastvu. Kaze, na Kubi su ljudi srecni bez ovoga i onoga. Pa sto onda gube zivote bezeci u SAD? Nema srece u zatvoru, bre!

tiket

pre 8 godina

Zalagao se za bombardovanje Srbije 1999.(Lela, 23. jun 2015 17:50)Zašto minusi istini?Ako je neko rođen posle bombardovanja onda mogu da razumem,za ostale mogu samo da konstatujem da imaju pamćenje ameba.

Rock

pre 8 godina

Nije nacionalizam veliko zlo, nego sovinizam.
Nacionalizam je veliko zlo za one koji oce da uniste drugi narod...
Oni koji oce da poboljsaju drustvo oni podrzavaju nacionalizam (volim svoje tudje necu), Dok je sovinizam (mrzim sve sto nije moje)
uprosteno..
Ja sam VELIKI nacionalista, al nemam nista protiv GEY osoba, niti drugih nacionalnosti...Ali bi dao zivot za Srbiju..kakva god da je

S.M. Ljubiša

pre 8 godina

@tesla: za tvoju informaciju, argumentum ad hominem je logicka greska onih koji nemaju bolji argument od pljuvanja po licnosti. Obrazovni status nije garancija ispravnog misljenja i politicke procene (vidi pod Hajdeger i nacizam). To sto neko uziva u Ljosinim knjigama ne znaci da se eo ipso izdigao iznad mediokriteta. Osim toga. to sto je neko protiv globalizma, ne znaci nuzno da je ostrasceni nacionalista jer je globalizam kompleksan fenomen kojem ljudi mogu biti suprotstavljeni iz mnostva razloga. Sve u svemu, aljkavo zakljucivanje od jedne tesle koja voli Ljosu.

samo da primetim

pre 8 godina

@Darko

Svako ko ima imalo pojma o Ljosinim političkim stavovima je jedino mogao da očekuje da će doći u majici na kojoj piše NATO i da će podržavati bombardovanje Srbije, kao što je radio i 1999.
Nego, pošto ti nisi Srbenda, kao što kažeš, onda si verovatno kosmopolitski drugosrbijanac, pa pošto verovatno pratiš takve stvari, da li je preostao neko od poznatih svetskih pisaca koji je podržavao bombardovanje kojeg još uvek niste dočekali u Beogradu sa oduševljenjem?

licemer

pre 8 godina

Licemerje i laganje je veliko zlo.
Pa tako i ovo.
Covek je licemer, u tome nema nista dobro.

A ova estradna halabuka nadobudnih i uobrazenih nezrelih botova je prica za sebe.

Meroni

pre 8 godina

@ dragan
Pitas nekoga da li je citao lektiru u skoli,a izjednacavas nacionalizam i nacizam?! Bolje se ti vrati u osnovnu skolu...

reaktor

pre 8 godina

a toma potvrdno klima glavom i dobacuje: "a tek oni četnici fuj...."
(ha ha ha, 23. jun 2015 20:03)Četnici,tačnije pripadnici Jugoslovenske vojske u otadžbini nisu bili nacionalisti.Među njima je bilo Slovenaca,Hrvata,Muslimana...

ja

pre 8 godina

@milojko - moja poenta je da za srecu nije bitno da li je neko bogat ili siromasan. Bitno je samo to koliko mu je potrebno. Pazi ovako, ja sam uveo internet pre 18 godina, imao sam 24kbps i bio sam presrecan. Sada mi je 6Mbps sporo i nezadovoljan sam svojim kablovskim operaterom, hocu jos. A pazi jos nesto - pre 10 godina sam kupio Nokiju 6600 sa kamerom od 0.3 megapiksela. Bio sam odusevljen time sto imam kameru na telefonu. Sad sam nezadovoljan sa 8.0 megapiksela na S3 i hocu da ga menjam. Kapiras sad o cemu pricam? To sto Amerikanci imaju bolje telefone, brzi internet i sl, ne znaci da su zadovoljniji. Nije poenta zivota biti siromasan, potpuno si pogresno protimacio moju poruku, poenta je samo biti srecan. A to sto su Kubanci kao u zatvoru, zasluzna je zapadna demokratija, ona ih u zatvoru i drzi. I stavise, Kubancima to cak i ne smeta, oni ne mrze Amerikance vec Amerikanci ne mogu da smisle njih, cak ni tako siromasne i izolovane, i takvi su im trn u oku.

erupcija

pre 8 godina

Nije, jugoslovenstvo se zasniva na antifasizmu i ne mora nuzno da bude vezano za komunizam ili bilo koje drustveno uredjenje. Jednostavno, mi smo rodjeni na ovim prostorima bez granica, imamo zajednicki jezik, kulture nam se preplicu i to je sjajna stvar. Ljudi nisu sjajni (u proseku), zato je ovako.(JessePinkmanPFC, 23. jun 2015 22:58)Kakve veze ima fašizam ili antifašizam sa"jugoslovenstvom"?Ideja o zajedničkoj državi Južnih Slovena je nastala još u 19-tom veku,dok je tvorac fašizama bio Musolini.Italija,posle 1918-te,je imala pretenzija prema Dalmaciji i nekim delovima Slovenije,teritorijama Kraljevine SHS,kasnije Jugoslavije,zbog čega dve zemlje nisu bili u dobrim odnosima.Zato je podržavala ustaški pokret i probugarski vmro u Makedoniji,organizacije koje su izvršile atentat na kralja Aleksandra,najvećeg Jugoslovena koji je postojao.Sa druge strane Tito je bio Jugosloven za vreme rata i do kraja 50-tih kada se na kongresu KPJ izjasnio kao Hrvat.

prevod

pre 8 godina

Jel on sam sebe iskorenio pa nije vise komunista? Evo ja sam ceo zivot socijal-demokrata i pacifista, pa veruem da samo uz razgovore, sa velikim piscima kao sto je Ljosa, mozemo da steknemo uvid o svetu.

olja

pre 8 godina

Nacija, nacionalizam, nacizam, sovinizam, patriotizam ... tudjice u nasem jeziku koje su najcesce u upotrebi u nekim smutnim vremenima, a kako su na ovom jadnom Balkanu svako malo smutna vremena tako im se i znacenje relativizuje. Nacionalizam je najcesce jednako patriotizam ili nacionalizam jednako sovinizam. Kako vidimo, sta je sta zavisi od osobe koja te pojmove tumaci, tj. od osjecanja koja gaji prema vlastitom i drugim narodima i njihovim medjusobnim odnosima i razumijevanja tih odnosa.

Mladen Mladenovic

pre 8 godina

..Ja sam kazem kad me neko pita u vezi ovoga "nisam nacionalista ali jesam PATRIOTA".
E to je velika razlika.
Nikakav rasista, sovinista, anarhista, nacionalista I ostale gluposti. Patriota.
Jednostavno.
(za milogorce)
--------
Svaki pojam može da se izvrgne ruglu i poistoveti sa pojmovima koji su totalna suprotnost i negacija. Posebno kada je u pitanju reč NACIONALISTA. Pod tim pojmom podrazumevam gotovo idealnu ličnost. Visoko obrazovanu, humanu, koja ima veoma visok i stamen nacionalni, intelektualni i lični integritet. Takav "zlotvor" nikada ne može da mrzi ljude. Čak i kada su druge nacionalnosti. Nacionalizam se uglavnom zadržava na ljubavi prema svom narodu, prema svojoj otadžbini i njenom teritorijalnom suverenitetu. NEKOME TO SMETA. I šta taj NEKO radi? Satanizuje taj pojam, stalno ga vezujući za varvare, kriminalce i hohštaplere svih fela. Nema države bez nacije i nacionalista. Nema države bez teritorija. Postavlja se pitanje, šta je alternativa NACIJI pa prema tome i NACIONALISTI? Ovaj haos u kome mi živimo? Ili možda ovi kalifati i ID, koji se priblićavaju rubovima Evrope? Prvi korak ka uništavanju i degradaciji države je nestanak NACIJE I NACIONALISTA. Mi smo očiti primer. Jedan totalno anacionalni narod, koji je u svoje redove prihvatao sve druge narode, jedan izuzetno ateistički narod, proglašen je za velike nacionaliste i verske fanatike. Čak je i reč PATRIOTA srozana i svedena na nivo sitnih lopuža i secikesa.

milojko

pre 8 godina

@(ja, 24. jun 2015 13:26)

Otkrivam nove elemente u tvom shvatanju srece. I nove zablude,jer mi se cini da si sad zakljucio da biti srecan znaci biti lenj i prepustiti se sudbini. Pazi sad ti, nijedan narod nema sudbinu koju nije zasluzio! Palo na pamet nekom Kubancu da gradi komunizam tamo gde za takav eksperiment nisu postojali nikakvi uslovi. U stvari uslovi za ekperimente sa narodom nikad i ne postoje, to je zlocin. I tako, jedan vek izgubljen a oni ce se uskoro opet privoleti potrosackom drustvu. Pazi sad na Balkanu: Nacionalizmi su pokrenuti 90-tih i nikada se vise nece smiriti. Zapadni Balkan se pretvara u Rapa-Nui(Uskrsnje ostrvo). Sto ekonomija vise propada a gradjani bednije zive, to se dizu sve vise i ruznije crkve, dzamije, kako gde. Jedini razlog je da budu vise od "protivnicke" bogomolje! Na kraju ce ostati samo one, naroda nece biti.

esma

pre 8 godina

Covek cije su mi knjige bile bensendin je dosao u Beograd i tako mi se pokazalo da postoje stvarni ljudi cije stvaralastvo nadahnjuje u svakojakvim okolnostima.Kada sam krenula da citam Ljosu i to "Avanture nevaljale devojcice"pitala sam se ko li je ovaj pisac,da li je ziv kako mi je nepoznat kada ovako pise i tera na citanje bez daha, u pauzi dok se sprema rucak ,u autobusu ,koristeci svaki trenutak da se upijaju trenutci i misli glavnih junaka. Knjizevnik LJosa nas uvodi u sve moguce svetove na neverovatno specifican nacin ,do sada ne vidjen sa mnostvom znimljivosti koje okruzuju zivot ,a opet tako jenostvano sto mu daje jedinstvenost u ovoj znacajnoj kulturnoj sferi.Dok sam citala jednu po jednu knigu zavrsno sa knjigom "RAT ZA SMAK SVETA "PITALA SAM SE DA LI POSTOJI TEMA ILI MEDJULJUDSKI ODNOS KOGA SE NIJE DOTAKAO I PRIBLIZIO CITAOCU,LJUBAV,POLITIKA , BUNTOVNISTVO,SAMOCA ,REVOLUCIJA .Zaista Srbiji je ukazana cast sto joj je neponovljiv velikan ukazao paznju dosavsi i tako pokazavsi da samo velicine kao ON cvrsto stoje zna zemlji bez ikakve umisljenosti sto imaju u sebi bogatstvo celog sveta . I zato je vitalan i pun snage u zrelim godinama i zato je neverovatno privlacniji od mnogih mladjih muskaraca.

tesla

pre 8 godina

ljubiša, mnogo si bre ljut čovek. ne sumnjam da si izučio sve što si naveo, međutim primena na komentar je zaista loša. Očito ne bi video satiru, pa ni u supu da ti je sipaju, što dovodi u pitanje mnogo štošta u vezi sa tobom, ako ćemo ad hominem da frljamo. :) dobri su ti termini, ali loša logika i previsok ego.


ovom vremenu ne valja niko, to treba da uočite. svakom nešto može da se prišije, kao da sve sami bezgrešnici zive ovde. malo kulture nije na odmet ako se stavovi razilaze.

licemer

pre 8 godina

Ovakvi ljudi svakako ne treba da vode svet.
Izmislja probleme koji ne postoje a stvarne uzroke problema nije ni pomenuo.
Mogao je da prodje parkom pored autobuske stanice u Beogradu, da vidi koliko ljudi lezi po zemlji, otkud oni tu?
Mogao je da obidje srusene zgrade i grobove koje napravio NATO pakt.
I sad on soli pamet o nekoj idili i crno belom svetu.

ma da

pre 8 godina

nacionalizam je zdrava stvar a sovinizam je nesto drugo ljudi treba da shvate da nismo svi isti druga je stvar sto hoce da nas orobe da vladaju sa celim svetom pa zato i propagiraju takve stvari

licemer

pre 8 godina

Nato bombe su veliko dobro.
Samo za rat u Iraku SAD su potrosile 3 000 milijardi dolara.
Ubijeno je preko 140 000 civila.

Samo jedan delic tog velicanstvenog "napretka" covecanstva i idilicne globalizacije.
Nije to ni pomenuo,a izmislja pretnju nacionlizma.
Koliko covek treba da bude zatucan da bi verovao ovakvim licemerima.

monden

pre 8 godina

Prodana duša globalizma.Oportunista.Neka pita malo obične ljude u Španiji koliko im je "divno" u globalizmu.Bio sam tri puta u predivnom Madridu i jednom u egzotičnoj Barseloni, u poslednjih 5 godina i nešto se ne sećam da mi se ijedan Španac ili Španjolka, sa kojima sa imao kontakt, pohvalio kako im je lepo.

Joza

pre 8 godina

"Mislim da je globalizacija nešto najbolje što se desilo svetu. Zbog globalizacije male i siromašne zemlje rastu, ljudi koji su živeli u mraku počinju da vide svetlo".
Odlican pisac, uzasan politicki analiticar u sluzbi politicko-ekonomske oligarhije.

Dream

pre 8 godina

Da li ste sigurni da ste tacno preveli ovo "globalizam je NAJBOLJA stvar koja se desila svijetu"??

Tesko ces naci Juznoamerikanca koji tako misli, naprotiv... Od prilike oni su prosli iste stvari kao i mi malo prije nas. Sve te manipulacije od strane zapada, pravljenje medjunacionalnih konflikata i forsiranje toga u medijima koje opet zapad kontrolise.

humanist

pre 8 godina

Dragi ljubitelji nacionalizma,

Vase insistiranje da je nacionalizam nesto dobro a da je sovinizam nesto lose se bazira na ne shvatanju sta ijedna od tih rijeci znaci. Sovinizam = nacionalizam = rasizam. Ako je covek jedno od tih onda je svo troje. Razlike su samo u intenzitetu a ne u sustini.

S.M. Ljubiša

pre 8 godina

ne postujem nijednog intelektualca koji pristaje da bude motka zastave globalizma...kakav covek moze da naziva sebe humanistom i istovremeno zahteva ombardovanje? i najzad, u kolikoj komi moras da budes da mu aplaudiras posle kasetnih bombi u Nisu i voza u Grdelickoj klisuri?

Vladimir

pre 8 godina

Necu o nacionalizmu vec o Ljosi kao piscu I coveku.Citao sam njegova dela,precenjen pisac.Dobija preveliku reklamu jer je sluga svetskih mocnika,onih iz americkog sveta,tj sveta USA I njenih satelita.To ne prilici jednom intelektualcu ali ja Ljosu ne smatram intelektualcem.I Koeljo je tirazan I slavan pisac ali pisac malog kalibra,male vrednosti.Ljosa je dobio Nobela kao veran sluga anglosaksonskog sveta a ne sto je veliki pisac jer nije veliki.Mnogi veci pisci nisu dobili tu nagradu I nece je dobiti.Jedan Kundera je nije dobio a daleko je bolji pisac,valjda nije nekome podoban I ne ume da se ulizuje.Pametan covek zna da da danas Nobela dobijaju podobni,ta nagrada je postala sprdnja.

monden

pre 8 godina

Prodana duša globalizma.Oportunista.Neka pita malo obične ljude u Španiji koliko im je "divno" u globalizmu.Bio sam tri puta u predivnom Madridu i jednom u egzotičnoj Barseloni, u poslednjih 5 godina i nešto se ne sećam da mi se ijedan Španac ili Španjolka, sa kojima sa imao kontakt, pohvalio kako im je lepo.
(monden)

Jos jedan mediokritet koji ima sta da kaze jednom Nobelovcu! Pitam se da li ljudi kao ti IKAD shvate koliko su ispali glupi samo zato sto nisu cutali?
Usput Vargas Ljosa je Peruanac - Peru, zemljau Juznoj Americi, glavni grad Lima... ma nema veze... Ako si takve 'spance' sretao u Madridu i Barseloni ko zna sta su ti rekli... i na kom jeziku...
(7 gotovan, 23. jun 2015 19:25)

Ne znam samo zašto ima toliko latinoamerikanaca i u toj Barseloni i Madridu(naročito Peruanki).Može da bude i Meksikanac, ali zna se odakle su mu koreni.Sigurno ne potiče od Maja ili Inka koje su konkvistadori sve potamanili i opljačkali.A to, ko je mediokritet, jasno se vidi u tvojoj reakciji na moj komentar.

Liberty

pre 8 godina

Pametan i ucen covek. Politicki stavovi su mu ispravni jer iza njih stoje cinejnice i cvrsti argumenti. Problem je sto se ovde ne uci sta je to globalizacija ni nacionalizam ni bezmalo nista pametno, vec se samo hvata za glupe floskule i onda nam je uvek neko drugi kriv.

ja

pre 8 godina

O cemu ocaj covek prica? Moze on biti najbolji pisac svih vremena ali njegovi stavovi se ne mogu uzimati zdravo za gotovo. Konkretno mi je zasmetao ovakav stav o Kubi. U Severnoj Koreji nisam bio ali na Kubi jesam, i mogu reci da se ta drzava nikako ne moze nazvati karikaturom. Uredjenija je i pristojnija od pola Evrope. Dok sam kroz Havanu mogao da setam bez bojazni da ce mi se nesto desiti, kroz brojna crnacka geta u predgradju Pariza se ne bih usudio da prodjem nocu. Kriminal je na mnogo nizem nivou nego u mnogim zapadnim zemljama, nema velikih socijalnih razlika, ljudi zive opusteno i srecno. Istina je da nemaju mnogo para (siromasnim su ih ucinile kapitalisticke zemlje 50-godisnjom izolacijom), ali imaju dovoljno da lepo zive. Ajfoni im ne trebaju jer i ne znaju za njih, kao sto ni nama do pre par godina nisu bili potrebni. Ne pate za luksuznim kolima, firmiranom garderobom itd. Na kraju krajeva, nije srecan onaj koji najvise ima nego onaj koji najmanje treba, a garantujem da su Kubanci u proseku srecniji od Amerikanaca jer ce ovi do kraja zivota patiti za necim novijim i modernijim. I ti Parovi, koji su spomenuti, kao i ostale emisije slicnog tipa, nisu dosli sa Kube nego sa tog zapada. On moze da bude pisac do prekosutra, sto se mene tice, ali razmisljanje mu je na nivou prosecnog tinejdzera.

Udba

pre 8 godina

Covjek je u prevodu rekao - Novi svetski poredak treba da se uspostavi.
GLOBALIZACIJA - jedna vlada, jedna banka, elektronsko placanje, cipovanje, jedna religija NOVA i smanjenje broja populacije sve pod kotrolom visevjekovne zelje bankarske elite koja je na pragu da to ostvari.
Mozda si veliki pisac, ali ja i ti smo definitivno na suprotnim stranama.
Ja sam za slobodu!

komsija

pre 8 godina

реци то у приштини
(ИБАРСКИ ВУК, 23. jun 2015 17:46)

реци то у загребу
(ИБАРСКИ ВУК, 23. jun 2015 17:54)

A covek je rekao na pravo mesto u Cernomgradu (pisaosam CERNIGRADU jer tu se pisal Cerno ne srbima u bifsoj SFRJ. koj beograd CRNIgrad.

Android Jelly Bean

pre 8 godina

Ah taj Ljosa. Oduvijek se zalagao za proamericke ciljeve i za njihovu hegemoniju zato je i dobio onu karikaturnu Nobelovu nagradu.

Burazi jači od cele kafane

pre 8 godina

Patriotizam -> nacionalizam -> sovinizam - > nacizam

Znam da mislite da patriotizam ne pripada ovom nizu (za neke ni nacionalizam ?!),ali istina je da je patriotizam "poslednje utociste hulja". Za nacionalizam da i ne govorim...

frane tabula

pre 8 godina

Kakva pljuska svima onima, koji su mislili evo došao čovjek iz latinske amerike, pa će sad opaliti kontra SAD i EU i globalizacije.Bilo bi lijepo vidjeti srpske nacionaliste, ala Kusturica i slični koji se prodaju pod antiglobaliste, na savim realne stvari koje je ovaj značajni pisac rekao.

zlatan za medalju

pre 8 godina

(humanist, 23. jun 2015 18:45)

Popularno verovanje da su ta tri pojma istovetna me iz dana u dan iznenađuje. Šovinizam je dobio naziv po francuskom vojniku Šovenu koji je mrzeo sve ostale NARODE osim svog - francuskog. Nacionalizam podrazumeva voljenje i veličanje svoje nacije bez automatske mržnje prema drugim nacijama i narodnostima. Rasizam je neograničena mržnja prema jednoj RASI, dakle popularna podela kaže - crna, žuta i bela, dakle rasa je kod rasizma presudna - bilo koje da je nacionalnosti biće mržena zbog svoje "boje kože". Ovo je izuzetno kompleksna problematika za jedan komentar, ali dao sam sve od sebe da pojasnim u kratkim crtama.

Unknown.MNE

pre 8 godina

"Mislim da je globalizacija nešto najbolje što se desilo svetu. Zbog globalizacije male i siromašne zemlje rastu, ljudi koji su živeli u mraku počinju da vide svetlo. Istina, ona ima i svojih mana, ali su joj vrline mnogo značajnije“.

U par recenica ovaj covjek je kod mene polozio tj pao.

7 gotovan

pre 8 godina

Prodana duša globalizma.Oportunista.Neka pita malo obične ljude u Španiji koliko im je "divno" u globalizmu.Bio sam tri puta u predivnom Madridu i jednom u egzotičnoj Barseloni, u poslednjih 5 godina i nešto se ne sećam da mi se ijedan Španac ili Španjolka, sa kojima sa imao kontakt, pohvalio kako im je lepo.
(monden)

Jos jedan mediokritet koji ima sta da kaze jednom Nobelovcu! Pitam se da li ljudi kao ti IKAD shvate koliko su ispali glupi samo zato sto nisu cutali?
Usput Vargas Ljosa je Peruanac - Peru, zemljau Juznoj Americi, glavni grad Lima... ma nema veze... Ako si takve 'spance' sretao u Madridu i Barseloni ko zna sta su ti rekli... i na kom jeziku...

auto-moto-šovinizam

pre 8 godina

Svi o Ljosi, ja o piscu ovog teksta, šta ću, moram. Mr. Skočajić, to što natpis nije hteo da stoji verovatno ima više veze sa Španijom nego sa Srbijom, ipak je to njihov centar. Neki ljudi stoje kao zapete puške i samo čekaju priliku da sebi opale šamar.

Rock

pre 8 godina

Nije nacionalizam veliko zlo, nego sovinizam.
Nacionalizam je veliko zlo za one koji oce da uniste drugi narod...
Oni koji oce da poboljsaju drustvo oni podrzavaju nacionalizam (volim svoje tudje necu), Dok je sovinizam (mrzim sve sto nije moje)
uprosteno..
Ja sam VELIKI nacionalista, al nemam nista protiv GEY osoba, niti drugih nacionalnosti...Ali bi dao zivot za Srbiju..kakva god da je

krsto

pre 8 godina

реци то у загребу
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (ИБАРСКИ ВУК, 23. jun 2015 17:54)
reci to u pristini,reci to u sarajevu,reci to u ...aaa ,hvala bogu oni drugi su krivi.

Swedenonline

pre 8 godina

Nacionalizam nije zlo već nedostatak inteligencije koji poteže zle misli. I bubašvaba želi da se osjeća moćno, jedna je bezopasna ali 1000-e njih je veliki problem.Primitivni oblici života tako nažalost funkcionišu. :(

humanist

pre 8 godina

(zlatan za medalju, 23. jun 2015 19:28)

Sovinizam, nacionalizam i rasizam su isto zbog toga sto podrazumijevaju dijeljenje ljudi po nekom proizvoljnom kriterijumu na 'nase' i 'njihove'. Jednom kad se to desi, samo mali korak je potreban da bi se 'njihovi' dehumanizovali i postali legitimna meta za bilo kakve postupke od strane 'nasih'. Kao sto smo to vidjeli mnogo puta u istoriji.

dragan

pre 8 godina

Evo javili se nasi nacionalisti da kritikuju pisca.Naravni ni lektiru u smoli nisu citali.Za mene je nacionalizam=nacizam a i isto znacenje imaju samo su promenuli ime.

Borhes

pre 8 godina

Srbi uvek kritikuju globalizam a sustina je da nasa zemlja spada u retke koja nije uspela da se snadje u 21. veku i da spadamo u retke zemlje u kojima je zivot bio kvalitetniji pre 30 godina.
Zivim u Latinskoj Americi, konkretno u Argentini i cesto imam problem da objasnim u Srbiji da je plata u Buenos Airesu daleko veca od one u Beogradu ( ja kao lekar zaradjujem oko 3000 usd ) i da je prosecna plata veca od 1000 usd.Kvalitet zivota je ovde daleko bolji nego sto je bio pre 30 godina.Srednja klasa vec uveliko postoji u Argentini, Cileu i Urugvaju a negde na pola puta je u Peruu i Boliviji.Cile kao najrazvijenija zemlja ovog dela sveta je razvijeniji od pola Evrope a pre 30-40 godina spadali su u red najsiromasnijih zemalja.
Ovaj covek je iz Latinske Amerike i svako ko je sa ovih prostora ima samo reci hvale za novo vreme, globalizam i otvorenost ka svetu.Ovde se niko ne bi vracao u sedamdesete .
Pored plata koje su daleko vece od Srbije, ma koliko to zvucalo otrcano u Srbiji ali ovde su ljudska prava daleko napredovala u zadnjih 20 -30 godina. Svako zivi kako hoce, ljudi su dosta otvoreni za nove ideje, gay brak je u nekim drzavama legalizovan a u ostalim niko ne gleda negativno na tu pojavu, prava zena su daleko veca u odnosu na Srbiju a zaposleni su mnogo zasticeniji nego zaposleni u Srbiji. Ovde su sindikati veoma jaki i za cas posla izbije strajk koji paralise celu zemlju.

Aman

pre 8 godina

Covek je genije, a sto se tice naseg naroda, pa nisam ni ocekivao drugaciju reakciju. Ocekivano je sve kada imas iskrivljenu slku o realnosti. Iskrivljeno interpretirate globalizam kao vladavinu SAD nad svima ostalima, sto veze nema sa globalizmom. Zalazete se za nakakvu slobodu tako sto cete da se ogradite u svoje granice, pa vam je globalista koji ne voli granice rob i sluga. Biti nacionalista vam je nekakav uspeh u zivotu jer ste rodjeni na odrejenom mestu u osredjeno vreme. Pa evo da vam cestitam, svaka cast.

joca

pre 8 godina

Covek je veliki pisac i volim njegove knjige. Ali nevezano sa tim,moram da kazem jednu cinjenicu koja se najvise "brka"kao pojam najvise kod nas,a sad vidim da se u svetu,tj u tom ludilu globalizacije,ne "brka",nego naprotiv namerno koristi u cilju ispunjenja tih ciljeva. To je rec "nacionalizam"koja ne znaci apsolutno nista lose,naprotiv,vec samo ljubav prema svome narodu uz postovanje svih ostalih. Jel to nesto lose ?! A ono sto se kod nas odomacilo je mesanje "nacionalizma" i "sovinizma".Sovinizam je taj koji je negativan i los jer predstavlja izvitoperenu ljubav prema svoma narodu a uz to,sto je najvaznija razlika izmedju ta 2 pojma je sto sovinizam automatski znaci i nepostovanje i mrznju prema svim ostalim narodima,rasama itd. Bojim se da kada je rec o ovom intervjuu,veliki pisac mislio bas na sovinizam a ne nacionalizam,jer u suprotnom ne bi toliko bio za svetsku globalizaciju koja je veliko zlo i samo po sebi,plus vodi ka tome da celim svetom upravljaju 1-2 velike sile,a svi ostali narodi i drzave su samo nebitne njihove kolonije izgubljenog,tj oduzetog bilo kakvog sopstvenog nacionalnog identiteta,kulture i tradicije i sluze samo kao jeftina radna snaga i iscrpljivanje svih mogucih domacih resursa,prakticno samoponistavanje i sebe kao pojedinca i drzave kojoj pripada.Zbog svega toga,Ljosa me je duboko razocarao kao covek,ali njegovi romani,nevezano za sve ovo,ostace veliki kao i do sada.

bezimena kojoj su počeli da objavljuju komentare

pre 8 godina

Najlepša je ljubav (ne vole se pojmovi već ljudi, potom ostala živa bića) a najdraža sloboda!

p.s. Patriotizam je izandjala, potrošna, prodata i potrošena reč, naročito na Balkanu!

Skj

pre 8 godina

Nekoliko reci o ovom velikanu. Vargas Ljosa, za razliki od Garsije Markesa nije rodjeni genije pisane reci. On je svoj zanat pekao decenijama, i kao krunu svog rada dobio je najvece svetsko priznanje, Nobelovu nagradu za knjizevnost. Kao sto je juce rekao u Novom Sadu, treba se truditi, vezbati, raditi i istrajati. Mislim da je njegova zivotna prica o tome kako je postao inetelktualac par ekselans i jedan od najznacajnijih pisaca XX veka moze da bude sjajan primer. Nije poticao iz imucne porodice, nije bio rodjeni genije i talentan, vec je uspeo svojim radom i zalaganjem. Velika je cast sto je dosao u nasu zemlju, mislim da je ovo kulturni dogadjaj godine u Srbiji. Ukoliko zelite da citate njegove knjige, nadjite Prosvetina izdanja iz osamdesetih, prevodi su vrhunski, a predgovore su pisali nasi najeminentniji hispanisti. Ako vas vise zanima Ljosa, njegova problematika i roman, obavezno procitajte predgovor Dalibora Soldatica, naseg hispaniste, u knjizi "Razgovor u katedrali" u Prosvetinom izdanju.

perica

pre 8 godina

@humanist
dragi humanisto voleli mi to ili ne al to nisu iste stvari.mozda nisu dobre al uopste nije isto. i jedna od zanimljivih osobina savremenog drustva i politicke korektnosti je sto sve pokusavaju da gurnu u isti kos. ponovo komunisticka uravnilovka. i jel nesto dobro ispalo iz toga

bezimena kojoj su počeli da objavljuju komentare

pre 8 godina

Zanima me koliko Srba je procitalo ista od Kisa?
(Zanovetalo, 23. jun 2015 15:53)

Rekla bih vrlo malo, nažalost!

Darko

pre 8 godina

Sta ces, ocekivale Srbende da ce doci u majci sa Putinovim likom, i dati podrsku Kim Dzongu, Kastru i slicnim kreaturama. Covek ne shvata da je dosao u drzavu u kojoj se diktatura smatra naprednijim nacinom vladavine od demokratije. A globalizam je omiljeni izgovor Srbima za sve, uz masone, Vatikan, Nato, CIA, FBI, MMF....Gde ih bas tu dirnuo.

wer

pre 8 godina

sad ce tebi srBske patriJote da objasne kako si ti jedan pajac, a da si im pri ruci verovatno bi te malo i prevaspitali u dobrom 'pravoslavnom duhu'

naravno rodjaci, nas nacionalizam je svetinja, tudji je svnjarija zar ne?

JessePinkmanPFC

pre 8 godina

I Jugoslovenski nacionalizam je nacionalizam,zar ne komentatori?
(dejan novi, 23. jun 2015 20:06)

Nije, jugoslovenstvo se zasniva na antifasizmu i ne mora nuzno da bude vezano za komunizam ili bilo koje drustveno uredjenje. Jednostavno, mi smo rodjeni na ovim prostorima bez granica, imamo zajednicki jezik, kulture nam se preplicu i to je sjajna stvar. Ljudi nisu sjajni (u proseku), zato je ovako.

samo da primetim

pre 8 godina

Ovaj čovek dolazi iz Perua. U toj zemlji i danas, posle skoro 500 godina nametanja španskog jezika silom i inkvizicijom, i dalje polovina stanovništva govori svojim maternjim indijanskim jezicima. I šta mislite, kako se veliki borac protiv nacionalizma odnosi prema tom pitanju, da li se zalaže za multikulturalnost u svojoj zemlji? Ne, on je uvek bio oštar protivnik toga da se domaći indijanski jezici zakonom izjednače sa španskim.

tesla

pre 8 godina

evo sad će prosečni srpski komentator - koji živi od prvog do prvog, ima jedva srednje obrazovanje, pušta da ga vodi napredna nepismena rulja, od intelektualnih aktivnosti promišlja je l će iz iksa u kec ili iz keca u kec, jedva uspeva da sabere pola sata dnevno bez nervoze, vrhunac društvenog uređenja je kafana - da proba da vam objasni gde Ljosa greši, džabe njemu sve te škole i dostignuća. ma ne samo Ljosa. svi greše.

Mladen Mladenovic

pre 8 godina

..Ja sam kazem kad me neko pita u vezi ovoga "nisam nacionalista ali jesam PATRIOTA".
E to je velika razlika.
Nikakav rasista, sovinista, anarhista, nacionalista I ostale gluposti. Patriota.
Jednostavno.
(za milogorce)
--------
Svaki pojam može da se izvrgne ruglu i poistoveti sa pojmovima koji su totalna suprotnost i negacija. Posebno kada je u pitanju reč NACIONALISTA. Pod tim pojmom podrazumevam gotovo idealnu ličnost. Visoko obrazovanu, humanu, koja ima veoma visok i stamen nacionalni, intelektualni i lični integritet. Takav "zlotvor" nikada ne može da mrzi ljude. Čak i kada su druge nacionalnosti. Nacionalizam se uglavnom zadržava na ljubavi prema svom narodu, prema svojoj otadžbini i njenom teritorijalnom suverenitetu. NEKOME TO SMETA. I šta taj NEKO radi? Satanizuje taj pojam, stalno ga vezujući za varvare, kriminalce i hohštaplere svih fela. Nema države bez nacije i nacionalista. Nema države bez teritorija. Postavlja se pitanje, šta je alternativa NACIJI pa prema tome i NACIONALISTI? Ovaj haos u kome mi živimo? Ili možda ovi kalifati i ID, koji se priblićavaju rubovima Evrope? Prvi korak ka uništavanju i degradaciji države je nestanak NACIJE I NACIONALISTA. Mi smo očiti primer. Jedan totalno anacionalni narod, koji je u svoje redove prihvatao sve druge narode, jedan izuzetno ateistički narod, proglašen je za velike nacionaliste i verske fanatike. Čak je i reč PATRIOTA srozana i svedena na nivo sitnih lopuža i secikesa.

singer

pre 8 godina

ljudi su najpre ziveli u malim srodnickim grupama, pa u vecim plemenskim zajednicama, pa su se formirale nacije... sada je u toku formiranje globalne grupacije zemljana...to je, ako se ne istrebimo, neminovno... neuspesne nacije placu i kukumavce... nestaju...

za milogorce

pre 8 godina

a znaci sad je OK da se ide po majcinoj liniji I da se govori kako je eto, Danilo Kis milogorac posto mi je majka crnogorka. A ja mislio da milogorci tu idu ISKLJUCIVO PO OCEVOJ LINIJI posto je OTAC bog I batina a majke su samo rerne za proizvodnju zamotuljaka, kad ono drz ne daj I danilo KISH (bas pravo crnogorsko prezime BOGUMI) isto milogorac. A on ustvari Suboticanin I Parizanin. Ali nema veze.

Da se vratimo na Ljosu - slazem se sa gospodinom po pitanju nacionalizma. Ja sam kazem kad me neko pita u vezi ovoga "nisam nacionalista ali jesam PATRIOTA".
E to je velika razlika.
Nikakav rasista, sovinista, anarhista, nacionalista I ostale gluposti. Patriota.
Jednostavno.
Volim svoju zemlju. Niko drugi mi ne smeta. NE DOZVOLJAVAM svojatanje MOJEGA od strane drugih tupih ljudi (I ta svojatanja argumentovano odsecem u korenu), postujem druge zemlje, trudim se da pomognem da moja zemlja izgleda bolje iz dana u dan, ali ne mrzim nikoga zbog boje koze, jezika, akcenta, religije ili seksualne orijentacije.
Malo sam u svadji sa milogorcima ali ko nije?:) Ipak pokupim stomacni virus svake godine a oni se trude da sve sto vuce I 0,00005% korena iz CG (a budimo relani skoro svi imaju nekoga odatle posto je CG izrazito migratorna teritorija) svojataju kao svoje (Novak Djokovic. Borislav Pekic, Danilo Kis, Vuk Karadzic...)

licemer

pre 8 godina

Licemerje i laganje je veliko zlo.
Pa tako i ovo.
Covek je licemer, u tome nema nista dobro.

A ova estradna halabuka nadobudnih i uobrazenih nezrelih botova je prica za sebe.

erupcija

pre 8 godina

Nije, jugoslovenstvo se zasniva na antifasizmu i ne mora nuzno da bude vezano za komunizam ili bilo koje drustveno uredjenje. Jednostavno, mi smo rodjeni na ovim prostorima bez granica, imamo zajednicki jezik, kulture nam se preplicu i to je sjajna stvar. Ljudi nisu sjajni (u proseku), zato je ovako.(JessePinkmanPFC, 23. jun 2015 22:58)Kakve veze ima fašizam ili antifašizam sa"jugoslovenstvom"?Ideja o zajedničkoj državi Južnih Slovena je nastala još u 19-tom veku,dok je tvorac fašizama bio Musolini.Italija,posle 1918-te,je imala pretenzija prema Dalmaciji i nekim delovima Slovenije,teritorijama Kraljevine SHS,kasnije Jugoslavije,zbog čega dve zemlje nisu bili u dobrim odnosima.Zato je podržavala ustaški pokret i probugarski vmro u Makedoniji,organizacije koje su izvršile atentat na kralja Aleksandra,najvećeg Jugoslovena koji je postojao.Sa druge strane Tito je bio Jugosloven za vreme rata i do kraja 50-tih kada se na kongresu KPJ izjasnio kao Hrvat.

reaktor

pre 8 godina

a toma potvrdno klima glavom i dobacuje: "a tek oni četnici fuj...."
(ha ha ha, 23. jun 2015 20:03)Četnici,tačnije pripadnici Jugoslovenske vojske u otadžbini nisu bili nacionalisti.Među njima je bilo Slovenaca,Hrvata,Muslimana...

samo da primetim

pre 8 godina

@Darko

Svako ko ima imalo pojma o Ljosinim političkim stavovima je jedino mogao da očekuje da će doći u majici na kojoj piše NATO i da će podržavati bombardovanje Srbije, kao što je radio i 1999.
Nego, pošto ti nisi Srbenda, kao što kažeš, onda si verovatno kosmopolitski drugosrbijanac, pa pošto verovatno pratiš takve stvari, da li je preostao neko od poznatih svetskih pisaca koji je podržavao bombardovanje kojeg još uvek niste dočekali u Beogradu sa oduševljenjem?

bezimena kojoj su počeli da objavljuju komentare

pre 8 godina

Nacionalizam podrazumeva voljenje i veličanje svoje nacije bez automatske mržnje prema drugim nacijama i narodnostima.
(zlatan za medalju, 23. jun 2015 19:28)

Da bi veličao svoju naciju (nacionalizam) potrebno je da postoje drge nacije, kao komparativna vrednost tj. u odnosu na koje ćeš svoju isticati kao "posebnu"!

Prema tome, od nacionalizma počinje nacizam, dok su šovinizam i rasizam samo medju faze!

Patriotizam, koji jedini ispravan, jeste ljubav prema svom narodu i zemlji i to je nešto što svi rodjenjem i odrastanjem dobijamo. Medjutim, kako je i to nešto što mi naopako shvatamo, zbog svih izgubljenih vrednosti i potpunog moralnog pada, to bi posebno trebalo da se objašnjava. Najkraće, patriotizam nije samo umiranje za svoju zemlju, ono je poslednje, prvo je življenje i činjenje nečeg dobrog i lepog, a to se ogleda kako u malim, svakodnevnim, stvarima kao što je čuvanje svoje okoline (ne bacanje smeća po ulici, u kanale, reke) do velikih, kao što su razne donacije imućnih ljudi (Kolarac, Ivo Andrić, Višnjić i dr.) u vidu kuća, knjiga, slika, česmi, opremanju bolnica itd. koje su date za korist celom narodu!

Meroni

pre 8 godina

@ dragan
Pitas nekoga da li je citao lektiru u skoli,a izjednacavas nacionalizam i nacizam?! Bolje se ti vrati u osnovnu skolu...

AnarhoKap

pre 8 godina

I jos nesto, da pitam ove nase nacionaliste... Jel' bi ste prihvatili da vas drzava Srbija odbaci ko pseta po ulici posto ste dali za nju svoju "patriotsku dusu vitesku"? Posto to radi. Jel volite sto ste sado-mazohisti ili vas jednostavno puca fles kada razmisljate kako ginete za Srbiju kao u nekim epskim pesmama? Nije to braco bas normalno. Tako se ne voli okolina, to je samo egoizam. To je ona buntovnicka zelja za autoritetom, zbog koje vasu okolinu maltretirate pod izgovorm da je branite.

tiket

pre 8 godina

Zalagao se za bombardovanje Srbije 1999.(Lela, 23. jun 2015 17:50)Zašto minusi istini?Ako je neko rođen posle bombardovanja onda mogu da razumem,za ostale mogu samo da konstatujem da imaju pamćenje ameba.

ja

pre 8 godina

@milojko - moja poenta je da za srecu nije bitno da li je neko bogat ili siromasan. Bitno je samo to koliko mu je potrebno. Pazi ovako, ja sam uveo internet pre 18 godina, imao sam 24kbps i bio sam presrecan. Sada mi je 6Mbps sporo i nezadovoljan sam svojim kablovskim operaterom, hocu jos. A pazi jos nesto - pre 10 godina sam kupio Nokiju 6600 sa kamerom od 0.3 megapiksela. Bio sam odusevljen time sto imam kameru na telefonu. Sad sam nezadovoljan sa 8.0 megapiksela na S3 i hocu da ga menjam. Kapiras sad o cemu pricam? To sto Amerikanci imaju bolje telefone, brzi internet i sl, ne znaci da su zadovoljniji. Nije poenta zivota biti siromasan, potpuno si pogresno protimacio moju poruku, poenta je samo biti srecan. A to sto su Kubanci kao u zatvoru, zasluzna je zapadna demokratija, ona ih u zatvoru i drzi. I stavise, Kubancima to cak i ne smeta, oni ne mrze Amerikance vec Amerikanci ne mogu da smisle njih, cak ni tako siromasne i izolovane, i takvi su im trn u oku.

milojko

pre 8 godina

@(ja,

Evo coveka koji smatra da je sreca u siromastvu. Kaze, na Kubi su ljudi srecni bez ovoga i onoga. Pa sto onda gube zivote bezeci u SAD? Nema srece u zatvoru, bre!

AnarhoKap

pre 8 godina

(humanist, 23. jun 2015 18:45)

Tacno tako, prvo uvijaju taj nacionalizam u neku finu nobles foliju da deluju plemenito i plavokrvno, ali se u prvoj prilici pokazu da su sovinisti. Veoma tanka linija po kojoj hodaju, a nisu dovoljno tanani da ih ta linija izdrzi. Nespretni su i cesto je cepaju svojim izletima u sovinizam i rasizam. Pa mi kazu "voli svoje". A ja kazem, pa volim, bas zato i izvrdavam ruglu nesto nepotrebno kao sto je nacionalizam. Takodje misle da su rezervisani na patriotizam, ne znajuci da ne moras biti nacionalista da bi bio patriota. U toj tacki se i vidi njihovo neznanje koje ostavlja prostora da sebe smatraju plemenitim i ne vide hipokrizu svojih stavova. "Kralj ovo, kralj ono". Kako god, kmetski mentalitet je duboko usadjen u ovaj narod.

singer

pre 8 godina

procitao sam i drzim na posebnom mestu od kisa sve. preveo sam na slovacki i objavio u bratislavi njegov tekst o nacionalizmu. cas anatomije sav mi je izguzvan i ispodvlacen. zasto su nacional-pisci optuzili kisa zbog navodnog 'plagijata' i prakticno oterali iz beograda? ukratko, sto nije bio 'dobar srbin'. a sada dosao ljosa i tres - kis! srpske nacionaliste to izleciti nece, ali da ce ih iznervirati - to da.

S.M. Ljubiša

pre 8 godina

@tesla: za tvoju informaciju, argumentum ad hominem je logicka greska onih koji nemaju bolji argument od pljuvanja po licnosti. Obrazovni status nije garancija ispravnog misljenja i politicke procene (vidi pod Hajdeger i nacizam). To sto neko uziva u Ljosinim knjigama ne znaci da se eo ipso izdigao iznad mediokriteta. Osim toga. to sto je neko protiv globalizma, ne znaci nuzno da je ostrasceni nacionalista jer je globalizam kompleksan fenomen kojem ljudi mogu biti suprotstavljeni iz mnostva razloga. Sve u svemu, aljkavo zakljucivanje od jedne tesle koja voli Ljosu.

Burazi jači od cele kafane

pre 8 godina

@ za milogorce

Pitanje za tebe i ostale patriote :

Tvoja zemlja (koja god) je zaratila sa drugom zemljom (kojom god). U jednoj bitci,jedinica tvoje vojske odnosi pobedu nad jedinicom protivnicke armije. Neprijatelj se predao,razoruzan....

Neki pripadnici jedinice tvoje vojske se izivljavaju nad lokalnim civilnim stanovnistvom. Neke zarobljenike su ubili. Pocinjena su silovanja i druga teska dela.

Rat se zavrsio. Posle par godina formirao se sud koji procesuira zlocine koji su se dogodili tokom rata.
Neki od tvojih saboraca su optuzeni. Neki od njih su ti i dobri drugovi. Mozda i rodjaci...

Pozvan si kao svedok. Sta ces uciniti ?

Precutaces istinu kao sve velike patriote ili ces reci kako je stvarno bilo ,kao i svi "izdajnici " ?

prevod

pre 8 godina

Jel on sam sebe iskorenio pa nije vise komunista? Evo ja sam ceo zivot socijal-demokrata i pacifista, pa veruem da samo uz razgovore, sa velikim piscima kao sto je Ljosa, mozemo da steknemo uvid o svetu.

milojko

pre 8 godina

@(ja, 24. jun 2015 13:26)

Otkrivam nove elemente u tvom shvatanju srece. I nove zablude,jer mi se cini da si sad zakljucio da biti srecan znaci biti lenj i prepustiti se sudbini. Pazi sad ti, nijedan narod nema sudbinu koju nije zasluzio! Palo na pamet nekom Kubancu da gradi komunizam tamo gde za takav eksperiment nisu postojali nikakvi uslovi. U stvari uslovi za ekperimente sa narodom nikad i ne postoje, to je zlocin. I tako, jedan vek izgubljen a oni ce se uskoro opet privoleti potrosackom drustvu. Pazi sad na Balkanu: Nacionalizmi su pokrenuti 90-tih i nikada se vise nece smiriti. Zapadni Balkan se pretvara u Rapa-Nui(Uskrsnje ostrvo). Sto ekonomija vise propada a gradjani bednije zive, to se dizu sve vise i ruznije crkve, dzamije, kako gde. Jedini razlog je da budu vise od "protivnicke" bogomolje! Na kraju ce ostati samo one, naroda nece biti.

uko

pre 8 godina

Najvaznije pitanje za Ljosu je sta on misli I da li ima neki plan povodom katastrofalnih prevoda tako divnih knjizevnih dela.
Za Ljosu sam cula da je harmonican I da su njegove recenice melodicne. Medjutim Dnevnik nevalje devojcice je jedna zbrka nedovrsenih I konfuznih recenica, sramota za ponuditi citaocu. Da nema u pozadini tako intrigantne i interesante price, ne znam da li bih uspela da je procitam. A glavni junak ove knjige je bas prevodilac.
Danas, izdavacke kuce kupuju jeftino prava za knjizevna dela, a onda ih daju da im se prevedu za 100 evra bilo kome I to izgleda ovako poput te pomenute knjige ili jos gore poput Pana Knuta Hamsuna. A ipak moze I drugacije, verovatno sasvim slucjano je neka izdavacka kuca naisla na entuzijastu, pa je prevod Hajde da razgovaramo o Kevinu ispao bozanstveno.

esma

pre 8 godina

Covek cije su mi knjige bile bensendin je dosao u Beograd i tako mi se pokazalo da postoje stvarni ljudi cije stvaralastvo nadahnjuje u svakojakvim okolnostima.Kada sam krenula da citam Ljosu i to "Avanture nevaljale devojcice"pitala sam se ko li je ovaj pisac,da li je ziv kako mi je nepoznat kada ovako pise i tera na citanje bez daha, u pauzi dok se sprema rucak ,u autobusu ,koristeci svaki trenutak da se upijaju trenutci i misli glavnih junaka. Knjizevnik LJosa nas uvodi u sve moguce svetove na neverovatno specifican nacin ,do sada ne vidjen sa mnostvom znimljivosti koje okruzuju zivot ,a opet tako jenostvano sto mu daje jedinstvenost u ovoj znacajnoj kulturnoj sferi.Dok sam citala jednu po jednu knigu zavrsno sa knjigom "RAT ZA SMAK SVETA "PITALA SAM SE DA LI POSTOJI TEMA ILI MEDJULJUDSKI ODNOS KOGA SE NIJE DOTAKAO I PRIBLIZIO CITAOCU,LJUBAV,POLITIKA , BUNTOVNISTVO,SAMOCA ,REVOLUCIJA .Zaista Srbiji je ukazana cast sto joj je neponovljiv velikan ukazao paznju dosavsi i tako pokazavsi da samo velicine kao ON cvrsto stoje zna zemlji bez ikakve umisljenosti sto imaju u sebi bogatstvo celog sveta . I zato je vitalan i pun snage u zrelim godinama i zato je neverovatno privlacniji od mnogih mladjih muskaraca.

olja

pre 8 godina

Nacija, nacionalizam, nacizam, sovinizam, patriotizam ... tudjice u nasem jeziku koje su najcesce u upotrebi u nekim smutnim vremenima, a kako su na ovom jadnom Balkanu svako malo smutna vremena tako im se i znacenje relativizuje. Nacionalizam je najcesce jednako patriotizam ili nacionalizam jednako sovinizam. Kako vidimo, sta je sta zavisi od osobe koja te pojmove tumaci, tj. od osjecanja koja gaji prema vlastitom i drugim narodima i njihovim medjusobnim odnosima i razumijevanja tih odnosa.

tesla

pre 8 godina

ljubiša, mnogo si bre ljut čovek. ne sumnjam da si izučio sve što si naveo, međutim primena na komentar je zaista loša. Očito ne bi video satiru, pa ni u supu da ti je sipaju, što dovodi u pitanje mnogo štošta u vezi sa tobom, ako ćemo ad hominem da frljamo. :) dobri su ti termini, ali loša logika i previsok ego.


ovom vremenu ne valja niko, to treba da uočite. svakom nešto može da se prišije, kao da sve sami bezgrešnici zive ovde. malo kulture nije na odmet ako se stavovi razilaze.