Aktuelno

Nedelja, 01.05.2016.

10:25

Najveći mit o vikinzima u koji veruje skoro ceo svet

Izvor: Independent

Najveæi mit o vikinzima u koji veruje skoro ceo svet IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

45 Komentari

Sortiraj po:

Tanja

pre 8 godina

Ovi šlamovi su nastali u Srbiji još pre turaka. Od nas su kopirali Nemci a posle i Vagner i taj kostimograf.
(srbIN, 1. maj 2016 14:27)

A da nismo mi kopirali od Nemaca? Od onih Sasa, nemackih rudara sto su naseljavali ove prostore u XIII veku?

Samo kažem

pre 8 godina

Skandinavci su i danas visoki, naročito Norvežani, a bili su visoki i tada. Sam teren i opšta nepristupačnost istog je uslovila jaču građu i više rada nego što su naprimer imali ljudi u plodnim ravnicama. I danas kada zabodeš ašov u zemlju u Norveškoj na 30 santimetru najkasnije naletiš na kamen. Nisu bili osvajači u klasičnom smislu te reči jer nisu imali nameru da drže napdnute teritorije pod svojom kontrolom nego su odlazili i vraćali se ponovo u pljačkaške pohode. Vremenom su pljačkaške pohode zamenili trgovinom, a dobrim delom su prosperirali kasnije na preprodaji robova. Žene su smatrane jednake muškarcima i radile su sve poslove, ali i uživale velika prava za ta vremena. To se nije izgubilo do dana današnjeg pa žene u Skandinaviji uživaju ista prava, ali i obaveze kao muškarci u mnogim sferama života.
Sem pojedinih pohoda nisu imali nacionalnu slogu za šta se krivica može pripisati ogromnoj udaljenosti između naseobina na prvom mestu. I danas kada posetite Norvešku shvatite da sem Osla i okoline ostali delovi su retko naseljeni i imate udaljenost po 500 kilometra između velikih gradova. Uglavnom njihov pad je krenuo sa primanjem hrišćanstva i asimilacijom koja im je neminovno sledila vremenom. Car Dušan je u svojim redovima imao Skandinavce koji su bili plaćenici.

Dejan

pre 8 godina

Oni su,u stvari,severni ogranak Srba!
(nex, 1. maj 2016 14:37)

Vidi, verujem da ni sam ne znas koliko je to tacno sto si napisao.
Naravno, kao i mi danasnji Srbi oni nisu bas cisti Srbi, oni imaju visok procenat mesanja sa Turkskim plemenima, njih zovu Germanska plemena, bas kao sto i mi imamo sa Arijevskim plemenima koje danas zovu Slovenskim plemenima.
Naravno, ima kod nas dosta maloumnika koji se loze na ovo Arijevci kao sto se onaj manijak Hitler lozio. Tragedija od svega toga je da su to sve Turska plemena koja su naselila Evropu iz Azije. Pre tog dolazka u Evropu, postojala su samo Srbska plemena na teritoriji cele Evrope.

neutralni felsh

pre 8 godina

Све је то лепо Викинзи, Римљани итд, али био би ред да се мало подсетимо наших предака чије смо обичаје наследили.
(Евроталибан, 01. maj 2016 14:06)


manite se vise turaka ;)

neutralni felsh

pre 8 godina

Шта је ту чудно? Па и ми данас перцепирамо Равногорце, односно Четнике онако како су их описали Вељко Булајић, Михајло Лалић и остала послератна дружина. А што је најгоре, данас у томе предњаче они који тврде да подржавају и подражавају поменути покрет. А то је већ жалосно.
(maksimilijan, 01. maj 2016 13:16)


a najveci paradoks da se oni veselnici po ravnoj gori oblace bas onako kako je veljko bulajic ekranizovao cetnike: crni ruzni prljavi opasni momci redom sa kamama i redenicima ;)

артиљерац

pre 8 godina

@ pahuljica Нису открили Америку баш 1000 година пре Колумба.Негде
у 10.веку су стигли на обале Њуфаундленда.Мада је и то 500 година
пре Колумба.

Milos

pre 8 godina

Kad smo vec kod serije Vikinzi (koju inace obozavam!) treba napomenuti jos jedan 'mit' u stvaranju, a to je - u seriji su anglo-saksonci i franci prikazani kao neuporedivo civilizovaniji i uredjeniji narodi od vikinga - njihovi vojnici su uniformisani jednobojno, sve po PS uniforme, i citav narod je osetljiv, plasljiv i prefinjen, kao da su aristokratija viktorijanskog doba. To je uradjeno samo da bi se vise izrazilo divljastvo i zastrasujuca pojava vikinga. Inace su i anglo-saksonci i franci bili ne mnogo drugaciji od vikinga, nisu bili prefinjene p*ckice vec ljuti ratnicki narodi, vojska normalno nije bila uniformisana ni onako plasljiva vec su se verovatno oblacili isto kao vikinski borci, veoma sarenoliko, ko je sta kupio, a i taktike u kopnenoj borbi su bile identicne...oblacenje isto samo bez ludih frizura i tetovaza...generalno sve isto kao Vikinzi osim sto su imali jednu propalu civilizaciju (Rim, sa sve hriscanskom religijom) kao osnovu iz koje su crpeli ideje i resurse za svoje nove civilizacije.

Pahuljica

pre 8 godina

Malo ljudi zna da su upravo Vikinzi "otkrili" Ameriku i to jos 1000 god pre Kolumba. Iduci severnim morima stigli su do Grenlanda i odatle se spustili na teritoriju danasnje Kanade, bili malo i vratili se kuci. Njihovi brodovi su bili univerzalni za plovidbu po moru, reci i jezeru a kada nema plovnog puta "prevozili" bi ih preko kopna na oblicama do sledece vode. Tako su stizali do Konstantinopolja preko danasnje Rusije dok su besneli ratovi po Evropi. Tamo su trgovali sa kozom, menjali je za zlato.

Евроталибан

pre 8 godina

Све је то лепо Викинзи, Римљани итд, али био би ред да се мало подсетимо наших предака чије смо обичаје наследили.

Strasbourg

pre 8 godina

Imate dobru knjigu, tj 3 pod nazivom "Vikinzi".
Predstavice vam mnogo toga ô njima, kao i reakcije u vremenu dolaska hriscanstva.

Lane

pre 8 godina

Ovo sam znao, jerr sam oavno vec citao o tome. A rogove su nosila germanska plemena. Jeste da su i Vikonzi Germani, ali severni. Mislim na germanska plemena u srednjoj Evropi.

gm

pre 8 godina

u selu divostin nadomak kragujevca, pronadjen je slem sa rogovima koji datira iz kasnog srednjeg veka. inace. sama rec oruzje je izvedenica iz reci rog koji je roznata tvorevina koja nije samo ukras

al sam pametan

pre 8 godina

Vikinzi su igrana serija, ne dokumentarna! stvarno volim seriju, ali ne sme se uzeti kao sredstvo iz koga se moze uciti istorija!

А ви како 'те

pre 8 godina

(Divos, 01. maj 2016 11:47
Серије где Викинзи парлају енглески?То мора да је добро и и истинито.

maksimilijan

pre 8 godina

Шта је ту чудно? Па и ми данас перцепирамо Равногорце, односно Четнике онако како су их описали Вељко Булајић, Михајло Лалић и остала послератна дружина. А што је најгоре, данас у томе предњаче они који тврде да подржавају и подражавају поменути покрет. А то је већ жалосно.

guy fawkes

pre 8 godina

vidim da se ovde dosta hvale vikinzi, seriju koju i sam gledam, ali je od strane istoricara danske i norveske dosta kritikovana sto zbog obicaja preko arhitekture i zivota koji su prikazani. precesljajte net.

Strasbourg

pre 8 godina

Imate dobru knjigu, tj 3 pod nazivom "Vikinzi".
Predstavice vam mnogo toga ô njima, kao i reakcije u vremenu dolaska hriscanstva.

Gorim su se jedino pokazali samo naše zapadne komšije!

pre 8 godina

a sa druge strane ne verujem ni da su bili neke razvijotke od silone ladnoce..
(haha, 1. maj 2016 11:40)
Najviše nacije u proseku:

1.Crnogorci i Holanđani
2.Norvežani i Šveđani
3.Danci i Srbi

... pa sad eto vidi jesu li bili razvijotke ili nisu. Mislim lepo je to zaključivati stvari nekom svojom logikom, to je odraz slobodne volje, ipak da ta slobodna volja ne bila na štetu, nije na odmet ponekad nešto pročitati, pa tek onda donositi zaključke?...


Inače, baš sam neki dan čitao o njima i u pregršt stvari došao ponovo do onog čudesnog engleskog spinovanja.

Naime Vikizi su "kršteni" u varvare najpre od hrišćanske engleske crkve... jer su njih redovno pelješili. Onda su ih ovi u ime Boga kleli i opisivali kao najmonstruoznije životinje, baš kako recimo nas htedoše pored Aboridžina i severnoameričkih Indijanaca ovenčati genocidnima.

To je ta pitoma i civilizovana engleska, koja je porobila 3/4 celog sveta u jednom momentu... a ni danas nisu ništa manje životinje!

A u istom tom tekstu, nehotice je autor dao savršen opis i sliku kakvi su zapravo englezi. Oni sve nazivaju varvarima i prljavima i zaostalima, a njihov kralj Henri IV ili VI zaboravih precizno, doneo je za vreme svoje vladavine zakon da se vitezi moraju okupati MAKAR JEDNOM U ŽIVOTU! Da baš tako, u životu!

I ne zaboravite da ne pričamo o seljacima i sirotinji, nego o plemićko-ratničkoj kasti i delu društva!

Kad ti englez piše istoriju, a pišu, ili te nema ili si prljavi, zaostali varvar!

Pedu

pre 8 godina

@Divos
Slažem se u svemu sa tobom.
Prva sezona Vikinga (sa Trevisom) je realno urađena.
Posle se umešao 20th Century, i sve je prešlo u tešku komercijalu.
Daleko od toga da su ostale sezone loše, ali nemaju mnogo veze sa istorijskim činjenicama.
Druga sezona je još i zadržala neku realnu sliku, treća i četvrta, teška komercijala.

Inače, da se pohvalim, učestvovao sam kao statista u snimanju četvrte i pete sezone.
;)

Neverovatan doživljaj.

only fools and horses

pre 8 godina

a najveca zabluda koja se siri istorijskim vodama, je da su vikinzi u stvari bili osvajaci, na protiv bili su veoma ljubazan i prost narod,nisi se bavili osvajanjem, mozda istrazivanjem, ali ne i osvajanjem, jer realno, bilo ih je veoma malo da bi ginuli, a sa druge strane ne verujem ni da su bili neke razvijotke od silone ladnoce..
(haha, 01. maj 2016 11:40)

Možeš da se smeješ sam sebi, jel ovo veze sa vezom nema. Kao prvo, Vikinzi uopšte nisu bili narod...

the truth only

pre 8 godina

@haha. Vecu glupost nisam cuo odavno. A vec si dobio po koji plus. Skandinavci su u globalu najvisocija nacija na svijetu i prika moj bas su razvijotke. U pravu si da su bili istrazivaci, al i zestoki ratnici. Gdje god su dosli bili su strah i trepet. Plus su bili neopisivo hrabri.

izgubljeni viking

pre 8 godina

a najveca zabluda koja se siri istorijskim vodama, je da su vikinzi u stvari bili osvajaci, na protiv bili su veoma ljubazan i prost narod,nisi se bavili osvajanjem, mozda istrazivanjem, ali ne i osvajanjem, jer realno, bilo ih je veoma malo da bi ginuli, a sa druge strane ne verujem ni da su bili neke razvijotke od silone ladnoce..
(haha, 1. maj 2016 11:40)

Ako pod 'osvajanje' mislis i vladanje tom teritorijom onda si u pravu, nisu bili osvajaci. Ali su napadali naselja i uzimali bogatstva koja bi vracali u svoja sela. Takodje su trazili plodna zemljista jer toga je malo bilo u skandinaviji. Dakle njihova istrazivanja i upadi u tudje teritorije su bili vodjeni mahom potragom za boljom zemljom, a ne prosirivanjem vec postojece teritorije i zeljom za vladanjem.

rejnald

pre 8 godina

@haha

Mora da si se salio kad si ovo napisao, Vikingzi ili Normani su bili pojam za divljastvo, krvolocnost i pljacku od 8-11vijeka, zapljusnuli su cijelu evropu sa svojim osvajanjima, Franci su im morali dati zemlju u Normandiji samo da bi ih odbili od Pariza a kasnije ti isti normani osvojili englesku 1066 i ubili engleskog kralja, svedski vikinzi su se sirili istocnom evropom i oni su osnivaci bas one,,kijevske rusije" u 9 vijeku...Ali zbog nedostatka kulture i pisanog jezika, svudje su se brzo asimilovali i prihvatali kulturu domicijelnog naroda, dok su ratnicke osobine zadrzali jos neko vrijeme.

Barry Ferguson

pre 8 godina

Ako je serija "Vikinzi" ono sto treba nekoga da obrazuje, dobicemo isti efekat kao sa filmom "Hrabro srce". Tako i danas ljudi misle da su Skotlandjani tada nosili kiltove, a Irci u sred bitke promenili stranu i slicno.

Divos

pre 8 godina

Задњих година повећано је занимање за ове древне северњаке. Један од разлога је што су снимљени бројни филмови и серије, који обрађују то време те овај народ.
И то су јако добре серије, за разлику од оних старије продукције испоштоване су историјски списи и углавном реално приказују то време и ове древне ратнике.
Морам поменути две одличне серије које су управо у току, то су "Vikings (2013-)" у току 4.сезона, и "The Last Kingdom (2015-)", енглески одговор на "Викинге", у току 2.сезона.
Ту је одлично обврађено то сурово време, у 1.сезони "Викинга", читава једна епизода (осма) је посвећена обредима и веровању Викнга, историјски списи и чињенице су углавном испоштовани, дочарани су начин и поимање живота ових ратника, а дочаран је и дух тог времена.
Две фантастичне серије које филмофили и љубитељи овог жанра не би смели пропустити. А постоји и доста литературе где се може сазнати још подоста о Викинзима.

haha

pre 8 godina

a najveca zabluda koja se siri istorijskim vodama, je da su vikinzi u stvari bili osvajaci, na protiv bili su veoma ljubazan i prost narod,nisi se bavili osvajanjem, mozda istrazivanjem, ali ne i osvajanjem, jer realno, bilo ih je veoma malo da bi ginuli, a sa druge strane ne verujem ni da su bili neke razvijotke od silone ladnoce..

Millennium

pre 8 godina

Kacige sa rogovima su korišćene u obredne svrhe, od strane njihovih sveštenika. Ajde zamislite da u sred borbe u gusto zbijenim redovima i krkljancu pokušavate da zamahnete oružjem a nosite rogove, ili da vas neprijatelj hvata za iste. Vikinški šlemovi su bili praktični, uglavnom uski, sa štitnicima za uši i nos. Dok se nordijska božanstva prikazuju sa krilima na šlemu.

nikola

pre 8 godina

Takodje, jedna od zabludi se vezuje za njihovu frizuru. Vecina ideal vikinga vidi u glumca koji glumi Ragnara sa pompadur frizurom i bradom, a po izvorima su zapravo bili cosavi i celavi sa siskama napred.

Dex

pre 8 godina

Iznenadili biste se kad bi znali koliko ljudi zna da je to samo mit. Da ne govorim sto su trenutno popularne bar dve serije o Vikinzima, jer realno govoreci, tim putem se danas ljudi obrazuju

Dex

pre 8 godina

Iznenadili biste se kad bi znali koliko ljudi zna da je to samo mit. Da ne govorim sto su trenutno popularne bar dve serije o Vikinzima, jer realno govoreci, tim putem se danas ljudi obrazuju

nikola

pre 8 godina

Takodje, jedna od zabludi se vezuje za njihovu frizuru. Vecina ideal vikinga vidi u glumca koji glumi Ragnara sa pompadur frizurom i bradom, a po izvorima su zapravo bili cosavi i celavi sa siskama napred.

Divos

pre 8 godina

Задњих година повећано је занимање за ове древне северњаке. Један од разлога је што су снимљени бројни филмови и серије, који обрађују то време те овај народ.
И то су јако добре серије, за разлику од оних старије продукције испоштоване су историјски списи и углавном реално приказују то време и ове древне ратнике.
Морам поменути две одличне серије које су управо у току, то су "Vikings (2013-)" у току 4.сезона, и "The Last Kingdom (2015-)", енглески одговор на "Викинге", у току 2.сезона.
Ту је одлично обврађено то сурово време, у 1.сезони "Викинга", читава једна епизода (осма) је посвећена обредима и веровању Викнга, историјски списи и чињенице су углавном испоштовани, дочарани су начин и поимање живота ових ратника, а дочаран је и дух тог времена.
Две фантастичне серије које филмофили и љубитељи овог жанра не би смели пропустити. А постоји и доста литературе где се може сазнати још подоста о Викинзима.

Barry Ferguson

pre 8 godina

Ako je serija "Vikinzi" ono sto treba nekoga da obrazuje, dobicemo isti efekat kao sa filmom "Hrabro srce". Tako i danas ljudi misle da su Skotlandjani tada nosili kiltove, a Irci u sred bitke promenili stranu i slicno.

Millennium

pre 8 godina

Kacige sa rogovima su korišćene u obredne svrhe, od strane njihovih sveštenika. Ajde zamislite da u sred borbe u gusto zbijenim redovima i krkljancu pokušavate da zamahnete oružjem a nosite rogove, ili da vas neprijatelj hvata za iste. Vikinški šlemovi su bili praktični, uglavnom uski, sa štitnicima za uši i nos. Dok se nordijska božanstva prikazuju sa krilima na šlemu.

Gorim su se jedino pokazali samo naše zapadne komšije!

pre 8 godina

a sa druge strane ne verujem ni da su bili neke razvijotke od silone ladnoce..
(haha, 1. maj 2016 11:40)
Najviše nacije u proseku:

1.Crnogorci i Holanđani
2.Norvežani i Šveđani
3.Danci i Srbi

... pa sad eto vidi jesu li bili razvijotke ili nisu. Mislim lepo je to zaključivati stvari nekom svojom logikom, to je odraz slobodne volje, ipak da ta slobodna volja ne bila na štetu, nije na odmet ponekad nešto pročitati, pa tek onda donositi zaključke?...


Inače, baš sam neki dan čitao o njima i u pregršt stvari došao ponovo do onog čudesnog engleskog spinovanja.

Naime Vikizi su "kršteni" u varvare najpre od hrišćanske engleske crkve... jer su njih redovno pelješili. Onda su ih ovi u ime Boga kleli i opisivali kao najmonstruoznije životinje, baš kako recimo nas htedoše pored Aboridžina i severnoameričkih Indijanaca ovenčati genocidnima.

To je ta pitoma i civilizovana engleska, koja je porobila 3/4 celog sveta u jednom momentu... a ni danas nisu ništa manje životinje!

A u istom tom tekstu, nehotice je autor dao savršen opis i sliku kakvi su zapravo englezi. Oni sve nazivaju varvarima i prljavima i zaostalima, a njihov kralj Henri IV ili VI zaboravih precizno, doneo je za vreme svoje vladavine zakon da se vitezi moraju okupati MAKAR JEDNOM U ŽIVOTU! Da baš tako, u životu!

I ne zaboravite da ne pričamo o seljacima i sirotinji, nego o plemićko-ratničkoj kasti i delu društva!

Kad ti englez piše istoriju, a pišu, ili te nema ili si prljavi, zaostali varvar!

rejnald

pre 8 godina

@haha

Mora da si se salio kad si ovo napisao, Vikingzi ili Normani su bili pojam za divljastvo, krvolocnost i pljacku od 8-11vijeka, zapljusnuli su cijelu evropu sa svojim osvajanjima, Franci su im morali dati zemlju u Normandiji samo da bi ih odbili od Pariza a kasnije ti isti normani osvojili englesku 1066 i ubili engleskog kralja, svedski vikinzi su se sirili istocnom evropom i oni su osnivaci bas one,,kijevske rusije" u 9 vijeku...Ali zbog nedostatka kulture i pisanog jezika, svudje su se brzo asimilovali i prihvatali kulturu domicijelnog naroda, dok su ratnicke osobine zadrzali jos neko vrijeme.

maksimilijan

pre 8 godina

Шта је ту чудно? Па и ми данас перцепирамо Равногорце, односно Четнике онако како су их описали Вељко Булајић, Михајло Лалић и остала послератна дружина. А што је најгоре, данас у томе предњаче они који тврде да подржавају и подражавају поменути покрет. А то је већ жалосно.

al sam pametan

pre 8 godina

Vikinzi su igrana serija, ne dokumentarna! stvarno volim seriju, ali ne sme se uzeti kao sredstvo iz koga se moze uciti istorija!

Milos

pre 8 godina

Kad smo vec kod serije Vikinzi (koju inace obozavam!) treba napomenuti jos jedan 'mit' u stvaranju, a to je - u seriji su anglo-saksonci i franci prikazani kao neuporedivo civilizovaniji i uredjeniji narodi od vikinga - njihovi vojnici su uniformisani jednobojno, sve po PS uniforme, i citav narod je osetljiv, plasljiv i prefinjen, kao da su aristokratija viktorijanskog doba. To je uradjeno samo da bi se vise izrazilo divljastvo i zastrasujuca pojava vikinga. Inace su i anglo-saksonci i franci bili ne mnogo drugaciji od vikinga, nisu bili prefinjene p*ckice vec ljuti ratnicki narodi, vojska normalno nije bila uniformisana ni onako plasljiva vec su se verovatno oblacili isto kao vikinski borci, veoma sarenoliko, ko je sta kupio, a i taktike u kopnenoj borbi su bile identicne...oblacenje isto samo bez ludih frizura i tetovaza...generalno sve isto kao Vikinzi osim sto su imali jednu propalu civilizaciju (Rim, sa sve hriscanskom religijom) kao osnovu iz koje su crpeli ideje i resurse za svoje nove civilizacije.

the truth only

pre 8 godina

@haha. Vecu glupost nisam cuo odavno. A vec si dobio po koji plus. Skandinavci su u globalu najvisocija nacija na svijetu i prika moj bas su razvijotke. U pravu si da su bili istrazivaci, al i zestoki ratnici. Gdje god su dosli bili su strah i trepet. Plus su bili neopisivo hrabri.

Евроталибан

pre 8 godina

Све је то лепо Викинзи, Римљани итд, али био би ред да се мало подсетимо наших предака чије смо обичаје наследили.

Pedu

pre 8 godina

@Divos
Slažem se u svemu sa tobom.
Prva sezona Vikinga (sa Trevisom) je realno urađena.
Posle se umešao 20th Century, i sve je prešlo u tešku komercijalu.
Daleko od toga da su ostale sezone loše, ali nemaju mnogo veze sa istorijskim činjenicama.
Druga sezona je još i zadržala neku realnu sliku, treća i četvrta, teška komercijala.

Inače, da se pohvalim, učestvovao sam kao statista u snimanju četvrte i pete sezone.
;)

Neverovatan doživljaj.

артиљерац

pre 8 godina

@ pahuljica Нису открили Америку баш 1000 година пре Колумба.Негде
у 10.веку су стигли на обале Њуфаундленда.Мада је и то 500 година
пре Колумба.

izgubljeni viking

pre 8 godina

a najveca zabluda koja se siri istorijskim vodama, je da su vikinzi u stvari bili osvajaci, na protiv bili su veoma ljubazan i prost narod,nisi se bavili osvajanjem, mozda istrazivanjem, ali ne i osvajanjem, jer realno, bilo ih je veoma malo da bi ginuli, a sa druge strane ne verujem ni da su bili neke razvijotke od silone ladnoce..
(haha, 1. maj 2016 11:40)

Ako pod 'osvajanje' mislis i vladanje tom teritorijom onda si u pravu, nisu bili osvajaci. Ali su napadali naselja i uzimali bogatstva koja bi vracali u svoja sela. Takodje su trazili plodna zemljista jer toga je malo bilo u skandinaviji. Dakle njihova istrazivanja i upadi u tudje teritorije su bili vodjeni mahom potragom za boljom zemljom, a ne prosirivanjem vec postojece teritorije i zeljom za vladanjem.

Lane

pre 8 godina

Ovo sam znao, jerr sam oavno vec citao o tome. A rogove su nosila germanska plemena. Jeste da su i Vikonzi Germani, ali severni. Mislim na germanska plemena u srednjoj Evropi.

А ви како 'те

pre 8 godina

(Divos, 01. maj 2016 11:47
Серије где Викинзи парлају енглески?То мора да је добро и и истинито.

guy fawkes

pre 8 godina

vidim da se ovde dosta hvale vikinzi, seriju koju i sam gledam, ali je od strane istoricara danske i norveske dosta kritikovana sto zbog obicaja preko arhitekture i zivota koji su prikazani. precesljajte net.

neutralni felsh

pre 8 godina

Шта је ту чудно? Па и ми данас перцепирамо Равногорце, односно Четнике онако како су их описали Вељко Булајић, Михајло Лалић и остала послератна дружина. А што је најгоре, данас у томе предњаче они који тврде да подржавају и подражавају поменути покрет. А то је већ жалосно.
(maksimilijan, 01. maj 2016 13:16)


a najveci paradoks da se oni veselnici po ravnoj gori oblace bas onako kako je veljko bulajic ekranizovao cetnike: crni ruzni prljavi opasni momci redom sa kamama i redenicima ;)

Pahuljica

pre 8 godina

Malo ljudi zna da su upravo Vikinzi "otkrili" Ameriku i to jos 1000 god pre Kolumba. Iduci severnim morima stigli su do Grenlanda i odatle se spustili na teritoriju danasnje Kanade, bili malo i vratili se kuci. Njihovi brodovi su bili univerzalni za plovidbu po moru, reci i jezeru a kada nema plovnog puta "prevozili" bi ih preko kopna na oblicama do sledece vode. Tako su stizali do Konstantinopolja preko danasnje Rusije dok su besneli ratovi po Evropi. Tamo su trgovali sa kozom, menjali je za zlato.

only fools and horses

pre 8 godina

a najveca zabluda koja se siri istorijskim vodama, je da su vikinzi u stvari bili osvajaci, na protiv bili su veoma ljubazan i prost narod,nisi se bavili osvajanjem, mozda istrazivanjem, ali ne i osvajanjem, jer realno, bilo ih je veoma malo da bi ginuli, a sa druge strane ne verujem ni da su bili neke razvijotke od silone ladnoce..
(haha, 01. maj 2016 11:40)

Možeš da se smeješ sam sebi, jel ovo veze sa vezom nema. Kao prvo, Vikinzi uopšte nisu bili narod...

gm

pre 8 godina

u selu divostin nadomak kragujevca, pronadjen je slem sa rogovima koji datira iz kasnog srednjeg veka. inace. sama rec oruzje je izvedenica iz reci rog koji je roznata tvorevina koja nije samo ukras

haha

pre 8 godina

a najveca zabluda koja se siri istorijskim vodama, je da su vikinzi u stvari bili osvajaci, na protiv bili su veoma ljubazan i prost narod,nisi se bavili osvajanjem, mozda istrazivanjem, ali ne i osvajanjem, jer realno, bilo ih je veoma malo da bi ginuli, a sa druge strane ne verujem ni da su bili neke razvijotke od silone ladnoce..

neutralni felsh

pre 8 godina

Све је то лепо Викинзи, Римљани итд, али био би ред да се мало подсетимо наших предака чије смо обичаје наследили.
(Евроталибан, 01. maj 2016 14:06)


manite se vise turaka ;)

Strasbourg

pre 8 godina

Imate dobru knjigu, tj 3 pod nazivom "Vikinzi".
Predstavice vam mnogo toga ô njima, kao i reakcije u vremenu dolaska hriscanstva.

Strasbourg

pre 8 godina

Imate dobru knjigu, tj 3 pod nazivom "Vikinzi".
Predstavice vam mnogo toga ô njima, kao i reakcije u vremenu dolaska hriscanstva.

Samo kažem

pre 8 godina

Skandinavci su i danas visoki, naročito Norvežani, a bili su visoki i tada. Sam teren i opšta nepristupačnost istog je uslovila jaču građu i više rada nego što su naprimer imali ljudi u plodnim ravnicama. I danas kada zabodeš ašov u zemlju u Norveškoj na 30 santimetru najkasnije naletiš na kamen. Nisu bili osvajači u klasičnom smislu te reči jer nisu imali nameru da drže napdnute teritorije pod svojom kontrolom nego su odlazili i vraćali se ponovo u pljačkaške pohode. Vremenom su pljačkaške pohode zamenili trgovinom, a dobrim delom su prosperirali kasnije na preprodaji robova. Žene su smatrane jednake muškarcima i radile su sve poslove, ali i uživale velika prava za ta vremena. To se nije izgubilo do dana današnjeg pa žene u Skandinaviji uživaju ista prava, ali i obaveze kao muškarci u mnogim sferama života.
Sem pojedinih pohoda nisu imali nacionalnu slogu za šta se krivica može pripisati ogromnoj udaljenosti između naseobina na prvom mestu. I danas kada posetite Norvešku shvatite da sem Osla i okoline ostali delovi su retko naseljeni i imate udaljenost po 500 kilometra između velikih gradova. Uglavnom njihov pad je krenuo sa primanjem hrišćanstva i asimilacijom koja im je neminovno sledila vremenom. Car Dušan je u svojim redovima imao Skandinavce koji su bili plaćenici.

Dejan

pre 8 godina

Oni su,u stvari,severni ogranak Srba!
(nex, 1. maj 2016 14:37)

Vidi, verujem da ni sam ne znas koliko je to tacno sto si napisao.
Naravno, kao i mi danasnji Srbi oni nisu bas cisti Srbi, oni imaju visok procenat mesanja sa Turkskim plemenima, njih zovu Germanska plemena, bas kao sto i mi imamo sa Arijevskim plemenima koje danas zovu Slovenskim plemenima.
Naravno, ima kod nas dosta maloumnika koji se loze na ovo Arijevci kao sto se onaj manijak Hitler lozio. Tragedija od svega toga je da su to sve Turska plemena koja su naselila Evropu iz Azije. Pre tog dolazka u Evropu, postojala su samo Srbska plemena na teritoriji cele Evrope.

Tanja

pre 8 godina

Ovi šlamovi su nastali u Srbiji još pre turaka. Od nas su kopirali Nemci a posle i Vagner i taj kostimograf.
(srbIN, 1. maj 2016 14:27)

A da nismo mi kopirali od Nemaca? Od onih Sasa, nemackih rudara sto su naseljavali ove prostore u XIII veku?

haha

pre 8 godina

a najveca zabluda koja se siri istorijskim vodama, je da su vikinzi u stvari bili osvajaci, na protiv bili su veoma ljubazan i prost narod,nisi se bavili osvajanjem, mozda istrazivanjem, ali ne i osvajanjem, jer realno, bilo ih je veoma malo da bi ginuli, a sa druge strane ne verujem ni da su bili neke razvijotke od silone ladnoce..

Gorim su se jedino pokazali samo naše zapadne komšije!

pre 8 godina

a sa druge strane ne verujem ni da su bili neke razvijotke od silone ladnoce..
(haha, 1. maj 2016 11:40)
Najviše nacije u proseku:

1.Crnogorci i Holanđani
2.Norvežani i Šveđani
3.Danci i Srbi

... pa sad eto vidi jesu li bili razvijotke ili nisu. Mislim lepo je to zaključivati stvari nekom svojom logikom, to je odraz slobodne volje, ipak da ta slobodna volja ne bila na štetu, nije na odmet ponekad nešto pročitati, pa tek onda donositi zaključke?...


Inače, baš sam neki dan čitao o njima i u pregršt stvari došao ponovo do onog čudesnog engleskog spinovanja.

Naime Vikizi su "kršteni" u varvare najpre od hrišćanske engleske crkve... jer su njih redovno pelješili. Onda su ih ovi u ime Boga kleli i opisivali kao najmonstruoznije životinje, baš kako recimo nas htedoše pored Aboridžina i severnoameričkih Indijanaca ovenčati genocidnima.

To je ta pitoma i civilizovana engleska, koja je porobila 3/4 celog sveta u jednom momentu... a ni danas nisu ništa manje životinje!

A u istom tom tekstu, nehotice je autor dao savršen opis i sliku kakvi su zapravo englezi. Oni sve nazivaju varvarima i prljavima i zaostalima, a njihov kralj Henri IV ili VI zaboravih precizno, doneo je za vreme svoje vladavine zakon da se vitezi moraju okupati MAKAR JEDNOM U ŽIVOTU! Da baš tako, u životu!

I ne zaboravite da ne pričamo o seljacima i sirotinji, nego o plemićko-ratničkoj kasti i delu društva!

Kad ti englez piše istoriju, a pišu, ili te nema ili si prljavi, zaostali varvar!

Евроталибан

pre 8 godina

Све је то лепо Викинзи, Римљани итд, али био би ред да се мало подсетимо наших предака чије смо обичаје наследили.

neutralni felsh

pre 8 godina

Све је то лепо Викинзи, Римљани итд, али био би ред да се мало подсетимо наших предака чије смо обичаје наследили.
(Евроталибан, 01. maj 2016 14:06)


manite se vise turaka ;)

Divos

pre 8 godina

Задњих година повећано је занимање за ове древне северњаке. Један од разлога је што су снимљени бројни филмови и серије, који обрађују то време те овај народ.
И то су јако добре серије, за разлику од оних старије продукције испоштоване су историјски списи и углавном реално приказују то време и ове древне ратнике.
Морам поменути две одличне серије које су управо у току, то су "Vikings (2013-)" у току 4.сезона, и "The Last Kingdom (2015-)", енглески одговор на "Викинге", у току 2.сезона.
Ту је одлично обврађено то сурово време, у 1.сезони "Викинга", читава једна епизода (осма) је посвећена обредима и веровању Викнга, историјски списи и чињенице су углавном испоштовани, дочарани су начин и поимање живота ових ратника, а дочаран је и дух тог времена.
Две фантастичне серије које филмофили и љубитељи овог жанра не би смели пропустити. А постоји и доста литературе где се може сазнати још подоста о Викинзима.

nikola

pre 8 godina

Takodje, jedna od zabludi se vezuje za njihovu frizuru. Vecina ideal vikinga vidi u glumca koji glumi Ragnara sa pompadur frizurom i bradom, a po izvorima su zapravo bili cosavi i celavi sa siskama napred.

Barry Ferguson

pre 8 godina

Ako je serija "Vikinzi" ono sto treba nekoga da obrazuje, dobicemo isti efekat kao sa filmom "Hrabro srce". Tako i danas ljudi misle da su Skotlandjani tada nosili kiltove, a Irci u sred bitke promenili stranu i slicno.

maksimilijan

pre 8 godina

Шта је ту чудно? Па и ми данас перцепирамо Равногорце, односно Четнике онако како су их описали Вељко Булајић, Михајло Лалић и остала послератна дружина. А што је најгоре, данас у томе предњаче они који тврде да подржавају и подражавају поменути покрет. А то је већ жалосно.

Pahuljica

pre 8 godina

Malo ljudi zna da su upravo Vikinzi "otkrili" Ameriku i to jos 1000 god pre Kolumba. Iduci severnim morima stigli su do Grenlanda i odatle se spustili na teritoriju danasnje Kanade, bili malo i vratili se kuci. Njihovi brodovi su bili univerzalni za plovidbu po moru, reci i jezeru a kada nema plovnog puta "prevozili" bi ih preko kopna na oblicama do sledece vode. Tako su stizali do Konstantinopolja preko danasnje Rusije dok su besneli ratovi po Evropi. Tamo su trgovali sa kozom, menjali je za zlato.

А ви како 'те

pre 8 godina

(Divos, 01. maj 2016 11:47
Серије где Викинзи парлају енглески?То мора да је добро и и истинито.

Dex

pre 8 godina

Iznenadili biste se kad bi znali koliko ljudi zna da je to samo mit. Da ne govorim sto su trenutno popularne bar dve serije o Vikinzima, jer realno govoreci, tim putem se danas ljudi obrazuju

Dejan

pre 8 godina

Oni su,u stvari,severni ogranak Srba!
(nex, 1. maj 2016 14:37)

Vidi, verujem da ni sam ne znas koliko je to tacno sto si napisao.
Naravno, kao i mi danasnji Srbi oni nisu bas cisti Srbi, oni imaju visok procenat mesanja sa Turkskim plemenima, njih zovu Germanska plemena, bas kao sto i mi imamo sa Arijevskim plemenima koje danas zovu Slovenskim plemenima.
Naravno, ima kod nas dosta maloumnika koji se loze na ovo Arijevci kao sto se onaj manijak Hitler lozio. Tragedija od svega toga je da su to sve Turska plemena koja su naselila Evropu iz Azije. Pre tog dolazka u Evropu, postojala su samo Srbska plemena na teritoriji cele Evrope.

rejnald

pre 8 godina

@haha

Mora da si se salio kad si ovo napisao, Vikingzi ili Normani su bili pojam za divljastvo, krvolocnost i pljacku od 8-11vijeka, zapljusnuli su cijelu evropu sa svojim osvajanjima, Franci su im morali dati zemlju u Normandiji samo da bi ih odbili od Pariza a kasnije ti isti normani osvojili englesku 1066 i ubili engleskog kralja, svedski vikinzi su se sirili istocnom evropom i oni su osnivaci bas one,,kijevske rusije" u 9 vijeku...Ali zbog nedostatka kulture i pisanog jezika, svudje su se brzo asimilovali i prihvatali kulturu domicijelnog naroda, dok su ratnicke osobine zadrzali jos neko vrijeme.

the truth only

pre 8 godina

@haha. Vecu glupost nisam cuo odavno. A vec si dobio po koji plus. Skandinavci su u globalu najvisocija nacija na svijetu i prika moj bas su razvijotke. U pravu si da su bili istrazivaci, al i zestoki ratnici. Gdje god su dosli bili su strah i trepet. Plus su bili neopisivo hrabri.

Millennium

pre 8 godina

Kacige sa rogovima su korišćene u obredne svrhe, od strane njihovih sveštenika. Ajde zamislite da u sred borbe u gusto zbijenim redovima i krkljancu pokušavate da zamahnete oružjem a nosite rogove, ili da vas neprijatelj hvata za iste. Vikinški šlemovi su bili praktični, uglavnom uski, sa štitnicima za uši i nos. Dok se nordijska božanstva prikazuju sa krilima na šlemu.

gm

pre 8 godina

u selu divostin nadomak kragujevca, pronadjen je slem sa rogovima koji datira iz kasnog srednjeg veka. inace. sama rec oruzje je izvedenica iz reci rog koji je roznata tvorevina koja nije samo ukras

Pedu

pre 8 godina

@Divos
Slažem se u svemu sa tobom.
Prva sezona Vikinga (sa Trevisom) je realno urađena.
Posle se umešao 20th Century, i sve je prešlo u tešku komercijalu.
Daleko od toga da su ostale sezone loše, ali nemaju mnogo veze sa istorijskim činjenicama.
Druga sezona je još i zadržala neku realnu sliku, treća i četvrta, teška komercijala.

Inače, da se pohvalim, učestvovao sam kao statista u snimanju četvrte i pete sezone.
;)

Neverovatan doživljaj.

Tanja

pre 8 godina

Ovi šlamovi su nastali u Srbiji još pre turaka. Od nas su kopirali Nemci a posle i Vagner i taj kostimograf.
(srbIN, 1. maj 2016 14:27)

A da nismo mi kopirali od Nemaca? Od onih Sasa, nemackih rudara sto su naseljavali ove prostore u XIII veku?

izgubljeni viking

pre 8 godina

a najveca zabluda koja se siri istorijskim vodama, je da su vikinzi u stvari bili osvajaci, na protiv bili su veoma ljubazan i prost narod,nisi se bavili osvajanjem, mozda istrazivanjem, ali ne i osvajanjem, jer realno, bilo ih je veoma malo da bi ginuli, a sa druge strane ne verujem ni da su bili neke razvijotke od silone ladnoce..
(haha, 1. maj 2016 11:40)

Ako pod 'osvajanje' mislis i vladanje tom teritorijom onda si u pravu, nisu bili osvajaci. Ali su napadali naselja i uzimali bogatstva koja bi vracali u svoja sela. Takodje su trazili plodna zemljista jer toga je malo bilo u skandinaviji. Dakle njihova istrazivanja i upadi u tudje teritorije su bili vodjeni mahom potragom za boljom zemljom, a ne prosirivanjem vec postojece teritorije i zeljom za vladanjem.

only fools and horses

pre 8 godina

a najveca zabluda koja se siri istorijskim vodama, je da su vikinzi u stvari bili osvajaci, na protiv bili su veoma ljubazan i prost narod,nisi se bavili osvajanjem, mozda istrazivanjem, ali ne i osvajanjem, jer realno, bilo ih je veoma malo da bi ginuli, a sa druge strane ne verujem ni da su bili neke razvijotke od silone ladnoce..
(haha, 01. maj 2016 11:40)

Možeš da se smeješ sam sebi, jel ovo veze sa vezom nema. Kao prvo, Vikinzi uopšte nisu bili narod...

al sam pametan

pre 8 godina

Vikinzi su igrana serija, ne dokumentarna! stvarno volim seriju, ali ne sme se uzeti kao sredstvo iz koga se moze uciti istorija!

Lane

pre 8 godina

Ovo sam znao, jerr sam oavno vec citao o tome. A rogove su nosila germanska plemena. Jeste da su i Vikonzi Germani, ali severni. Mislim na germanska plemena u srednjoj Evropi.

Strasbourg

pre 8 godina

Imate dobru knjigu, tj 3 pod nazivom "Vikinzi".
Predstavice vam mnogo toga ô njima, kao i reakcije u vremenu dolaska hriscanstva.

Milos

pre 8 godina

Kad smo vec kod serije Vikinzi (koju inace obozavam!) treba napomenuti jos jedan 'mit' u stvaranju, a to je - u seriji su anglo-saksonci i franci prikazani kao neuporedivo civilizovaniji i uredjeniji narodi od vikinga - njihovi vojnici su uniformisani jednobojno, sve po PS uniforme, i citav narod je osetljiv, plasljiv i prefinjen, kao da su aristokratija viktorijanskog doba. To je uradjeno samo da bi se vise izrazilo divljastvo i zastrasujuca pojava vikinga. Inace su i anglo-saksonci i franci bili ne mnogo drugaciji od vikinga, nisu bili prefinjene p*ckice vec ljuti ratnicki narodi, vojska normalno nije bila uniformisana ni onako plasljiva vec su se verovatno oblacili isto kao vikinski borci, veoma sarenoliko, ko je sta kupio, a i taktike u kopnenoj borbi su bile identicne...oblacenje isto samo bez ludih frizura i tetovaza...generalno sve isto kao Vikinzi osim sto su imali jednu propalu civilizaciju (Rim, sa sve hriscanskom religijom) kao osnovu iz koje su crpeli ideje i resurse za svoje nove civilizacije.

артиљерац

pre 8 godina

@ pahuljica Нису открили Америку баш 1000 година пре Колумба.Негде
у 10.веку су стигли на обале Њуфаундленда.Мада је и то 500 година
пре Колумба.

Strasbourg

pre 8 godina

Imate dobru knjigu, tj 3 pod nazivom "Vikinzi".
Predstavice vam mnogo toga ô njima, kao i reakcije u vremenu dolaska hriscanstva.

neutralni felsh

pre 8 godina

Шта је ту чудно? Па и ми данас перцепирамо Равногорце, односно Четнике онако како су их описали Вељко Булајић, Михајло Лалић и остала послератна дружина. А што је најгоре, данас у томе предњаче они који тврде да подржавају и подражавају поменути покрет. А то је већ жалосно.
(maksimilijan, 01. maj 2016 13:16)


a najveci paradoks da se oni veselnici po ravnoj gori oblace bas onako kako je veljko bulajic ekranizovao cetnike: crni ruzni prljavi opasni momci redom sa kamama i redenicima ;)

guy fawkes

pre 8 godina

vidim da se ovde dosta hvale vikinzi, seriju koju i sam gledam, ali je od strane istoricara danske i norveske dosta kritikovana sto zbog obicaja preko arhitekture i zivota koji su prikazani. precesljajte net.

Samo kažem

pre 8 godina

Skandinavci su i danas visoki, naročito Norvežani, a bili su visoki i tada. Sam teren i opšta nepristupačnost istog je uslovila jaču građu i više rada nego što su naprimer imali ljudi u plodnim ravnicama. I danas kada zabodeš ašov u zemlju u Norveškoj na 30 santimetru najkasnije naletiš na kamen. Nisu bili osvajači u klasičnom smislu te reči jer nisu imali nameru da drže napdnute teritorije pod svojom kontrolom nego su odlazili i vraćali se ponovo u pljačkaške pohode. Vremenom su pljačkaške pohode zamenili trgovinom, a dobrim delom su prosperirali kasnije na preprodaji robova. Žene su smatrane jednake muškarcima i radile su sve poslove, ali i uživale velika prava za ta vremena. To se nije izgubilo do dana današnjeg pa žene u Skandinaviji uživaju ista prava, ali i obaveze kao muškarci u mnogim sferama života.
Sem pojedinih pohoda nisu imali nacionalnu slogu za šta se krivica može pripisati ogromnoj udaljenosti između naseobina na prvom mestu. I danas kada posetite Norvešku shvatite da sem Osla i okoline ostali delovi su retko naseljeni i imate udaljenost po 500 kilometra između velikih gradova. Uglavnom njihov pad je krenuo sa primanjem hrišćanstva i asimilacijom koja im je neminovno sledila vremenom. Car Dušan je u svojim redovima imao Skandinavce koji su bili plaćenici.