Dijagnoza
pre 9 godina
Sto ih ovi nasi "strucnjaci" ne prepisu; da se ne muce?!
Ne znaju Nemacki!?
E, to je vec druga ozbiljna stvar!...
(crni domino, 22. jul 2014 12:36)
Znaju ruski.
Utorak, 22.07.2014.
09:38
Prava i obaveze nemačkih zaposlenih u odnosu na poslodavce regulisani su opsežnim zakonima koji često idu u prilog zaposlenima.
Izvor: Beta
pre 9 godina
Sto ih ovi nasi "strucnjaci" ne prepisu; da se ne muce?!
Ne znaju Nemacki!?
E, to je vec druga ozbiljna stvar!...
(crni domino, 22. jul 2014 12:36)
Znaju ruski.
pre 9 godina
Najkraće rečeno - u Nemačkoj se živi od rada, a u Srbiji od nerada. Ovde radnicima smanjuju plate da bi se dalo parazitima i neradnicima.
pre 9 godina
Srbija jeste geografski u Evropi ali ja iz Evrope u Srbiju nikada.
pre 9 godina
Radim u Nemackoj kao inzenjer. Imam 31 radni dan odmora koje mogu da koristim kako god pozelim, ogranicenja nema. Mogu i 6 nedelja odjednom, ili da 62 puta uzimam po pola dana. Ne bih da se setim kako je bilo iživljavanje sa odmorom dok sam radio u Srbiji... Hvala Bogu pa se odlucih da dodjem ovamo.
pre 9 godina
Ceo moj radni vek sam proveo u Nemackoj (43 godine staza) i sada sam penzioner. Nemam pojma kakva su radnicka prava u Nemackoj niti me je to nesto posebno zanimalo. Jednostavno sve te godine je sve islo kao po loju i ja nikada nisam smatrao da mi neko nesto zakida ili me ostecuje. Moj zivot sam mogao uvek planirati, ne godine nego decenije u napred. Gradnja kuce, otplacivenje kredita, skolovanje dece, sve je islo po zacrtanom planu, cak sam i godinama unapred znao visinu buduce penzije tacno u cent i prema tome sam se ravnao i pripremao za starost. Neka je blagosloveno ono januarsko jutro 1969 g. kada sam sa jednom sportskom torbom u ruci krenuo na put bez povratka prema mojoj gastarbajterskoj sudbini. Nisam postao ni bogat ni slavan, jednostavno spokojan i zadovoljan.
pre 9 godina
@ grof
u pravu si minimalna satnica je brutto 8,5 e.
ali sa time mozes preziveti. to si ti zaboravio spomenuti.a dvoje sa tom satnicom pri 2x150 sati zive ko dvoje u bgd, boljjem kraju na 70 m , bez oskudice i voze 2 god stari golf, namestili stan, brendirani uredjaji, 2x na godisnji negde. posle 3 god. boravka. za pocetak smo prezadovoljni.
inace text je dosta nejasan i netacan ali hajde moze da prodje . drago mi je da doprineo da vidite da u eu zaposleni imaju vise pravaa i zive humanije nego u nebeskoj zemlji i matici joj rusiji.
ko nema vremena da ceka da se meki i druzina odluce u kom pravcu hvatajte voz, dok ga uopste jos ima i izaberite sami pravac. mi se nismo pokajali.
pre 9 godina
Mogu da potvrdim sta je tomy rekao. U globalu jeste radnik dosta zasticen ali ne toliko zakonom. Mnogo je ostavljeno da sam poslodavac odlucuje ugovorom. Npr 20 dana je zakonski broj dana za odmor kao kod nas. To za ljude koji ne rade subotom. Za ove koji rade i subotom je mislim oko 25. Ali neretko je da sam poslodavac dodeli maksimalni odmor od 30 dana. Radio sam u firmi gde sam imao 20 dana odmora a sada radim gde imam 30 odmah od pocetka. To je do poslodavca. Ovi pomenuti slobodni dani nisu propisani zakonom tako da ima poslodavaca koji nemaju takav ugovor i ne postuju to. Drugarica nije dobila ni dan za vencanje a radi kao lekarka. Dok moja sadasnja firma daje dan za vencanje, dan za selidbu jednom godisnje... Kazem mnogo zavisi poslodavaca. Nadam se da ce i nasi poslodavci shvatiti da vise dobijaju od zadovoljnog radnika nego iskoriscavanjem.
Takodje socijalni program nije zagarantovan. Ako je mala firma ne dobijas otkazne pare.Takodje ne primas od biroa ako si radio manje od godinu dana u kontinuitetu... Za te stvari je najbolja Austrija.
Takodje nije pomenuto da se rucak ne racuna u rad, tj. moras da radis bar 8,5h dnevno. Takodje nije pomenuto da mozes godinama da radis na ugovor i da ne prelazi u stalni radni odnos kao kod nas. Ovde ko dobije za stalno je bas srecan.
Neko je pomenuo platu. To ne moze da se uporedjuje. Hrana je cak mozda i jeftinija nego kod nas ali ostalo je sve mnogo skuplje. Npr. jednoiposoban stan sa komunalijama u Minhenu ne moze da placas ispod 1K evrica. Porez na auto godisnje 200-400, osiguranje auta zavisi od auta ali oko 1K godisnje, mesecna karta za prevoz bar stotka... Ni jedna vozna karta za neku logicnu kilometrazu nema ispod 20 evra. Tako da pominjanje cene rada nije bas za usporedbu ali je sigurno da ovde bar lepo zivis. Mozes mozda i da ustedis ali i ako ne ustedis bar ne razmisljas o tome da li ces imati. Dok kod nas...
I jos jedna stvar za kraj. Mnogo tekstova sam procitao gde pisu o platama oko 4-5k. Npr za lekare cesto pisu da je toliko ali niko ne spomene da je to bruto. Lekar samac pocetnik moze da ima maksimalno 2,2k evra neto.... Radnik u fabrici salate ima oko 1,4k mesecno a radi 6 dana po 9-10h. Dok npr jedan radnik na traci u auto industriji moze da izadje i sa vecom platom od lekara. Cesto pominju basnoslovne cifre za IT i znajte da mnoge nisu tacne. ITevac iz Srbije bez znanja nemackog i njihove diplome ako dobije 4K bruto (samac oko 2-2,1 neto) moze da racuna da je srecan. Plata skace vremenom i godinama rada u jednoj firmi ali ne tako brzo i narocito ne kao Nemcima...
Eto, nadam se da sam pomogao....
pre 9 godina
Glupi nemci,propasce!
pre 9 godina
Rekao sam sto puta do sada kada nasi udare da donose neki "novi zakon". Nema sta brate da mozgujete, sve je vec napisano i propisno u Evropi, izaberi jednu zemlju, nadji nekog da ti to prevede na srpski i gotov posao.
Onda dovesti jednog prekog,inostranog namesnika sa timom koji bi rukovodio i vodio racuna da se novi zakon primenjuje kako treba, a oni koji ga krse budu propisno kaznjeni. Veoma jednostavno, zar ne?
pre 9 godina
evo na primer,u japanu...
pre 9 godina
Ok, ja ne znam da li sam lud ili sam lose razumeo, ali ako je npr. kriza i poslodavac mora da otpusti broj radnika, kriterijum nije da otpusta najgore nego mora da gleda njihov porodicni status? Tako da najbolji radnici mogu da lete ako nemaju decu?
pre 9 godina
istina.
mi smo rupa.
pre 9 godina
a Vulin i botovi ne veruju!
pre 9 godina
Takva Evropska prava radnika neodgovaraju našim političarima!!.
pre 9 godina
Dali su "pak" i "ocito" nase srpske reci? Dali neko zna? Nit sam rodjen nit zivim u Srbiji pa nisam bas najbolje upucen. U svakom slucaju strasno me iritiraju kada god jih procitam..
pre 9 godina
Ne razumem zasto ljudi koji zive u Srbiji , kad neko iz Nemacke napise kako je u istoj, lupaju minuse. Pa nije Nemacka komunisticka zemlja, ali je uredjena, sve se radi po zakonu. Coveku nekad nije pravo, kad njega zakace, ali onda shvati da nisu takvi ne bi bilo tako dobro.Tamo ne placa gazda zdravstveno osiguranje , nego svako za sebe. Bolovanja nadoknadjuje osiguranje, gazda placa samo za rad. Zdravstevo osiguranje se placa srazmerno primanjima. Ko ima manju platu placa vise. Ko ima veoma visoku platu placa vise i to ne vise kod obavezne kase nego privatne. Ima mnogo zdravstvenih osiguranja. Moze da se bira i prelazi iz jednog u drugo. Ne postoji centralizovano kao kod nas. A ipak sve funkcionise.Moj suprug cesto radi prekovremeno, ali mu se uopste ne isplati. Prekovremeno je jako oporezovano, pa mu prekovremeni sat izadje na pola obicne satnice, jer drzava verovatno tera na taj nacin firme da zaposle jos nekoga. Ovde se zivi za vikend. Preko sedmice rad.
pre 9 godina
Vidim mnogi komentari kazu "sto nismo prepisali ovaj zakon". Mozda smo i mogli, ali to svakako ne bi pomoglo. Zasto? Zato sto ovde ni najbolji zakon ne moze da pomogne. Ovo drustvo, vecinski, niti ima dobre radnike niti dobre poslodavce. Ni najbolji zakon ne moze da pomogne. Kada mi kao radnici budemo slicni nemcima, i kada nase drustvo bude slicnije Nemackom, tada ce ovaj zakon moci da bude dobar i kod nas.
pre 9 godina
(Vida, 22. jul 2014 14:36)
Evo guse me suze. Sedi di si, zahvaljuj se svakog dana Bogu, Alahu, Krisni sto to sve "nemas". A mozes i da dodjes da zivis kao i tvoji sto te loze sta sve imaju.
pre 9 godina
@rom, tako je ovde brate, kad ima posla i kad treba rok da se ispostuje i klijent, onda se radi nemilosrdno, ali zato kad dodje isplata, na sve zaboravis, prekovremene sate, radne nedelje...ali znas sta je zanimljivo, svaki put kad dodjem u Bosnu kod mojih ili u BG kod zeninih oni svi "znaju kako je u Americi" i kako je to brutalni kapitalizam i bla bla bla :)
pre 9 godina
Generalno, odresene ruke poslodavcima u normalnim okolnostima su bolje po radnike. Kad imate previse pravila ovog tipa, poslodavci se drze tih pravila i ne dalje nista preko toga. U Svajcarskoj ima veoma malo zakona koji idu na stetu poslodavca, zapravo da bih olaksali zaposljavanje. Vecina zakona idu na stetu drzave.
Naprimer:
Za nezaposlenog radnika, tokom 2 godine drzava dalje 70% bruto prethodne plate Net mesecno
Za nezaposlenog radnika, u slucaju potpisivanja stalnog radnog ugovora, bez ikakvih obaveza za novog poslodavca, drzava ispacuje poslodavcu 40% njegove plate tokom prvih 6 meseci u smisli inicijacije nezaposlenog na novi posao. Nikakva teska dokumentacija ni limitacije ne obavezuju poslodavca. Moze posle tih 6 meseci da odma da otkaz tom zaposlenom.
Za neplacenje plate od strane poslodavca koji je u stecaju, drzava peuzima obavezu da isplati te neisplacene plate zaposlenom. Naravno zaposleni mora da pokrene odredjeni process, ali u medjuvremenu ima osiguranih 70% plate kao sto je gore navedeno.
Jedine obaveze poslodavca prilikom otkaza su da odma da sve certifikate i da obavesti radnika 2 meseca unapred da prestaje sa radnim odnosom.
itd itd
pre 9 godina
@Ljudi, zakoni u Evropi su povoljni po radnike...
Svaka čast, opisao si kompletnu situaciju u oblasti rada i prava radnika u Srbiji u jednom pasusu! Zakonodavac samo treba da ide od zareza do zareza u tom pasusu i napravi kratak i efikasan zakon. Da li je zakonodavac glup, pa ne zna ove stvari koje mi znamo, da li je nestručan? Verovatno nije, samo dobija instrukcije od političara koji štite tzv."poslodavce" - tajkunčiće koji ih finansiraju i održavaju na vlasti. Jer ova zemlja od devedesetih tajkunima pripada.
pre 9 godina
Cini mi se da.su slicni dosta...
(kazamat, 22. jul 2014 14:13)
Hitno menjajte dioptriju. Ako Vam se i dalje bude činilo isto, e onda ste u ozbiljnom problemu, ali ne brinite, halucinacije se takodje leče.
p.s. Znajući koja prava, ljudska i radnička, imaju ljudi u "truloj" EU, dodje mi da presvisnem od muke, kada veliki vezir AV i njegovi janičari Vulin, Mihajlović, Ljajić itd. počnu da brane neodbranjivo.
NISMO OVCE, a baš nas tako tretiraju! Vanredni IZBORI na zimu su neminovnost!
pre 9 godina
Ako vas zanima Americki zakon proverite kako je placao USS. U Zelezari Smederevo ,cale mi je masin-bravar nisam ga vidjao po 2-3 dana ,ali kad bude plata 80.000-115.000. Ugovor je napravljen po americkom zakonu slican kao ovaj nemacki rad na praznik 150% nocna 40% prekovremeni svaki minut se kuca. Radilo se nadljudski ,ali se i placalo pa su ljudi bili zadovoljni, uz to su bili jako korektni posle gluposti su slali na tkzv razmisljanje par dana nisu odmah delili otkaze, uveli alko test, obaveznu zastitnu opremu, napravili red u fabrici, direktorima podelili odela i naocare i u pogon kod njih direktori ne idu u odelima po fabrici radnicima si morao da se obracas sa gospodine nikakva ponizenja i sikaniranja... Zlatno vreme ove fabrike.
(rom, 22. jul 2014 12:20)
ne zanima nas nista iz imperijalisticke amerike. nas interesuju samo gastarbajterske pare od uze rodbine i da li ce bratska rusija da pobedi novi svetski poredak na krimskom ludom kamenu. i naravno, da dokazemo da covek kao vrsta nikad nije sleteo na mesec nego negde u americku pustinju.
mi smo kao nacija svoje odziveli odavno. nas odavno nista normalno ne zanima.
pre 9 godina
A kod nas u prilog poslodavcima...
pre 9 godina
Isto kao u Srbiji! Ha, ha, ha! Ja ne znam zašto se mi pravimo pametni kad možemo da prepišemo zakone kakve imaju najrazvijenije zemlje EU. Pa mi smo imali Resavsku prepisivačku školu, treba nastaviti tradiciju - da prepišemo zakone o radu od Nemačke, a zakon o socijali od Švedske itd...
pre 9 godina
Auuu al im je loše! Hitno da im pošaljemo ove naše eksperte da im srede zakon o radu za Vrbicu. Ima da procveta ta jadna Nemačka dok si reko "SNS"!
pre 9 godina
'nemacka medicina je najbolja'
pre 9 godina
Ma sve isto ko ovde samo se u platama razlikujemo...
pre 9 godina
ne pa to ništa nije tačno molim vas, pitajte levičara vulina i velikog vodju i videcete da radnici u nemačkoj imaju mnogo gori zakon od naseg samo sto su mnogo manje plaćeni oni 8,5 a mi čak 115, ej bre 13 puta više
pre 9 godina
Nije sve tako kako pisete. Ovde ne znaju sta je regres, i ne znaju sta je topli obrok i ne placa se prevoz do posla, ako ti je daleko ti potrazi blize. Praznik ako padne u subotu ili nedelju , nisi imao srece. Ne prenosi se na radne dane. Isto cuveni Bozicni novac, sto kod nas zovu trinaesta plata, u malom broju firmi postoji. Ako ima, a firmi krene lose, ukuda se. Sto znaci , srecan si kad ima, jer firmi ide dobro, a kad nema, cutis. Ne strajkujes zbog toga.I opet je dobro, samo se zaista mnogo radi.
pre 9 godina
Prave Srbe to ne zanima jer oni zele ista prava koja imaju radnici u Rusiji ili Kini.
pre 9 godina
Dve stvari: onaj Vulin nema pojma o našem Zakonu, a kamo li o nemačkom jer Zakon su pisali poslodavci - robovlasnici u Srbiji. Trebao im je samo neki beskičmenjak kao Vulin sa kredibiltetom. Druga stvar: prethodnoh godina prepisivali smo Zakone, ALI SAMO prepisivali. Tumačenje i poštovanje nije bilo moguće, jer sa druge strane imali smo fosilne ostatke sudstva. DAKLE, O PREPISIVANJU NEMA NIŠTA, a zakone pišu lažni magistri i doktori. Jel jasno sada svima da begamo iz Srbije dok se ovi ne poubijaju među sobom!?
pre 9 godina
Nenapisaste koliki su doprinosi na platu ovde do 80% i u Nemackoj do 40% ?
pre 9 godina
Pa vi recite kako nismo kolonija ajmo sad svi beeeeeeeeeeeeee
pre 9 godina
Lazu vas bre. Nasi politicari i privrednici su napisali bolji zakon. I ostalo nije bolje u Nemackoj (i EU) - ostali zakoni, pravna drzava, bezbednost, medjuljudski odnosi (i na poslu i van), infrastruktura, kultura, umetnost, ... sve je sarena laza, kod nas je bilo bolje, sad je bolje i tek ce biti bolje!
pre 9 godina
A po cemu je razlika u odnosu na nas zakon, dajte neke paralele, da ne.moramo i jedan i drugi zakon da citamo uporedo. Cini mi se da.su slicni dosta...
pre 9 godina
Promenite sve direktore i postavite profesionalce jer je ovako stanje ne izdrzivo.
pre 9 godina
Godisnji sedam dana i to za to vreme druga ekipa radi obe smene tih sedam dana i obrnuto kad oni odu.Svaka druga nedelja slobodan dan.Na praznike ne sme da se radi ali dodji pa zakljucan unutra cisti,preslazi robu i slicno.Topli obrok nema.Bolovanje ako ga ne daj boze i bude nije placeno.Zena koja ostane trudna odmah sporazumni raskid ugovora.Pozdrav iz zemlje BiH,ili ti uspesnijeg entiteta RS.
pre 9 godina
Pu pu pu kapitalizam
pre 9 godina
Za bolovanje do tri dana nije potreban nalaz lekara, jednostavno se sve svodi na poverenje, naravno, ima zloupotreba. Ne samo od strane nasih ljudi, ni Nemci nisu ono sto se misli.
pre 9 godina
Dokle god na celu javnih preduzeca budu bili ljudi kojima je jedina referenca partiska knjizica u tom delu nece biti nikakvog boljitka.
pre 9 godina
sva ta prava imaju stariji ljudi ali u velikim koncernima i firmama sa tradicijom a sto se tice posrednickih (live)firmi to je napravljeno da bi samo bogati bili jos bogatiji a u tim firmama je stanje kao kod nas bezakonje i sav zakon je samo slovo na papiru
pre 9 godina
Kada Srbija k'o Nemačka bude izvozila 1200 milijardi € možda i možemo da se upoređujemo sa njima. Umesto da smo na vreme krenuli putem tržišne ekonomije i da nismo imali Broza i komunizam danas ne bi raspravljali o: zakonu o radu, sivoj ekonomiji, privatizaciji, tranziciju ne bi imali...
Imali bi normalnu generaciju uspešnih preduzetnika koji ne bi tretirali radnike bedno.
pre 9 godina
U ovom tekstu se ne pominju odredbe propisa o radu u Nemackoj koje u izrazito losu situaciju stavljaju zaposlene, kao sto su na primer: da se na zaposlene koji rade u firmi koja ima ima manje od 10 zaposlenih uopste ne primenjuju odredbe o zastiti u slucaju otkaza, da se otpremnina svim zaposlenima oduvek isplacivala samo za godine provedene kod poslednjeg poslodavca, da se prekovremeni rad ne mora kao kod nas isplacivati u novcu vec poslodavac umesto novca moze dati dodatne dane godisnjeg odmora (a posle reci da zbog obima posla zaposleni nema mogucnost da iskoristi ceo godisnji odmor) itd itd.
pre 9 godina
Ali zato mi imamo Bajatovića
pre 9 godina
I onda kazu nasi politicari(Vulin i ekipa iz SNS) kako je dobar ovaj novi zakon o radu!!! Ma koga bre vi za.....ate!Da je ovaj narod pametan ko sto nije i da svi izadjemo na ulicu, pa motke u ruke!!! Napravili ste od nas jeftinu radnu snagu......SRAMOTA!! Sve sto radite, radite protiv svog naroda, gde ce vam dusa...
pre 9 godina
citaj vucicu... citaj dacicu autoru legendarno glupe izjave kako nema socijalizma u evropi
pre 9 godina
To je taj "truli kapitalizam". Steta sto niste napisali koliko odmora i praznicnih dana imaju.
pre 9 godina
jeste ali dobiti otkaz u nemackoj i naci posao u nemackoj je sesnesta stvar nego uraditi to isto u srbiji!!!
pre 9 godina
ne mogu bre ovo da citam,dodje mi da ubijem nekoga ovde ..
pre 9 godina
Sto ih ovi nasi "strucnjaci" ne prepisu; da se ne muce?!
Ne znaju Nemacki!?
E, to je vec druga ozbiljna stvar!...
pre 9 godina
Što ovaj zakon niste prepisali ili Nemačka nije u eu???
pre 9 godina
Zasto ne "prepisemo" taj zakon. Ako valja njima tamo, valjace i nama. Ali krojacima sudbine ove napacenje zemlje to ne odgovara, to je pravi i jedini razlog zbog kojeg mi imamo to sto zasluzujemo.
pre 9 godina
Мислим да је наш закон о раду 100 пута бољи од овог. За послодавце и државу, наравно.
pre 9 godina
Ubedjen sam da Vulin i ekipa nisu ni prelistali ovaj zakon. Ali, tako to ide kad se kreira zakon u korist velikih igraca, bilo stranih, bilo domacih, koji ce vecinu radne snage (citaj: robova) da iznajmljuju preko agencija za lizing bez ikakvih obaveza prema onima koje zaposle.
pre 9 godina
Samo izmisljajte i dalje, i zaludjujte vec dovoljno zaludjene Srbe. Najmanje pola od ovoga nije tacno i veoma ste kreativno promenili istinu. Nebi bilo lose da ste napisali sta su obaveze radnika ali to nije bitno. Ovako vise prija
pre 9 godina
Prava su odlična ali kako bi bili korektni prema obe strane tj i prema poslodavcima bilo bi dobro da se navede i koliko požrtvovano se radi u Nemačkoj, da li sme da se dođe pijan na posao, da li radnika može da ne interesuje usavršavanje itd i uopšteno radni moral i disciplina...
pre 9 godina
I nas zakon o radu je isti ovakav ? Sto smo ga prepisali od njih kad oni imaju evropske plate ko i mi ?
pre 9 godina
Radim u Becu. Jedan lik je dobio otkaz posle 10 meseci. Imao je opciju da odma napusti ili da ostane jos 3 meseca. On je odlucio odma da napusti, firma mu je naredne dve plate morala isplatiti, onda 13. i 14. platu. Covek dobio oko 4000 € samo sto je dobio otkaz. I plus se zakacio na socijalno sad posto je bez posla i dobija ce 700-800€ mesecno zavisi od situacije i primanja ostalih clanova u porodici.
pre 9 godina
Ne vidim nijednu smetnju da su se bukvalno prepisala zakonska rešenja iz Zakona o radu Nemačke, čime bi se automatski uskladili i sa normama u EU. Zar ova prava radnika koče zapošljavanje nemaca u Nemačkoj pa moraju da zapošljavaju strane radnike ili je u pitanju poštovanje osnovnih prava zaposlenih?
pre 9 godina
Humanost prema radnicima je nepoznata ministru Vulinu.
pre 9 godina
Ako vas zanima Americki zakon proverite kako je placao USS. u zelezari Smederevo ,cale mi je masin bravar nisam ga vidjao po 2-3 dana ,ali kad bude plata 80 000-115 000 .. Ugovor je napravljen po americkom zakonu slican kao ovaj nemacki rad na praznik 150% nocna 40% prekovremeni svaki minut se kuca. Radilo se nadljudski ,ali se i placalo pa su ljudi bili zadovoljni, uz to su bili jako korektni posle gluposti su slali na tkzv razmisljanje par dana nisu odmah delili otkaze, uveli alko test , obaveznu zastitnu opremu ,napravili red u fabrici,direktorima podelili odela i naocare i u pogon kod njih direktori ne idu u odelima po fabrici radnicima si morao da se obracas sa gospodine nikakva ponizenja i sikaniranja.. Zlatno vreme ove fabrike.
pre 9 godina
I minimalni sat rada 8.5 E . Kako se uvek zaborave ovakve informacije.
pre 9 godina
Ups... Pa to se razlikuje od naseg buduceg zakona.
pre 9 godina
Moja koleginica zivi u selu, ima troje dece i seoski lekar joj daje po dve nedelje bolovanja na decu, svakog meseca i tako u kontinuitetu godinu dana.
pre 9 godina
SILA!
pre 9 godina
iju, kakvi neradnici
pre 9 godina
Ustanem otvorim oči, uzmem mobilni otvorim ovu vest, zatvorim oči i sanjam da ovde piše Srbija.
To su Srećni Ljudi, a ne ovi naši na RTS što su počeli po 1000 put da nas hipnotisu.
Ne budite me, spavam :-(
pre 9 godina
Tri godine sam radio u Svajcarskoj firmi za proizvodnju metalnih stvari kao fizicki radnik.Prvi put kada su mi se obratili za prkovremeno bio sam prilicno u soku jer su me pitali HOCU LI naglasavam Hocu li hteti I moci da za mesec dana odradim subotu jer ima posla naravno placanje 150 posto od normalnog rada.Posto sam radio u Srbiji pre toga zaista sam bio iznenadjen mesec dana te pitaju hoces li da odradis jedan prekovremeni rad I opet naglasavam radio sam ko fizikalac , toliko ovim nasi politicarima kako se void briga o radniku.
pre 9 godina
1. Nadam se da ce sada svi papagaji koji tvrde da su ovde radnici zasticeni ko beli medvedi videti koliko lupetaju.
2. Nadam se da ljudi shvataju da i prava koja zakon kod nas garantuje radnicima i jesu i nisu prava, tj. i mogu i ne moraju bas da se postuju.
3. Nadam se da imate predstavu sta se desava sa firmom/direktorom koji u Nemackoj prekrsi bilo koje pravo radnika navedeno u tekstu i kakva je reakcija drzave (o mogucnostima neisplacivanja zarada, neprijavljivanja radnika i sl. necu ni govoriti)
pre 9 godina
kakva Nemacka i njihova prava. To su lencuge. Sad cete vi da vidite sta ce novi zakon o radu da napravi od Srbije - ekonomsku velesilu. Bacićemo mi sve njih na kolena. Molice nas da udju u uniju sa nama, a ne mi sa njima.
pre 9 godina
U Nemackoj svako ko se prijavi na biro vrlo brzo dobije posao. Skoro je supruga jednog mog rodjaka koji zive tamo tako zaposlena. Ima preko 38 god., nije mnogo radila, gajila je dete ali se posle prijave za zaposlenje i prekvalifikacije zaposlila posle tri meseca. E to je drzava a ne ovo gde mi zivimo !
pre 9 godina
Ljudi, zakoni u Evropi su povoljni po radnike i tamo su radnici zasticeni kao beli medvedi. Radio sam u Belgiji, da ne govorimo o skandinavskim zemljama, evo Nemacka.. Prodaju nam pricu kako usvajaju evropske zakone, hteli ste kapitalizam...pa nije ni cudo kad ljudi mrze EU i mole Boga da nikad ne udjemo. Ne znam u kojoj to evropskoj zemlji je minimalac ovako sraman, gde to ima ovoliko neprijavljenih ljudi, gde se to zaposleni otpustaju, pa zaposljavaju da ne bi dobili za stalno, gde se ne placa prekovremeni rad, a da radno vreme ne postoji, da se ne isplacuje prevoz, socijalno.. To nije Evropa i kapializam, to je nas kriminal. Zao mi sto su sindikati i radnici ovakvi kakvi jesu, zato su i uslovi takvi. Sami smo krivi.
pre 9 godina
Ali tu se radi o radnickim zanimanjima. KV, VKV i slicno. Takvi nisu na internetu. Nas ineresuju fakultetska zanimanja (za diplomirane filozofe, socijologe, istoricare, antropologe, klinicke psihologe, sinologe... i tako ta kulturna zanimanja, kakve crne celicane i pekare...).
pre 9 godina
Ma ne, Vucicev zakon o radu je bolji pp radnika! Glasali ste, eto vam ga sad... A i vi sto niste glasali, ko vam je kriv...
pre 9 godina
Dobro bi bilo da je autor članka uporedio određene stavke sa stavkama iz našeg zakona pa da vidimo gde smo mi.
pre 9 godina
Ocigledno u EU zakon o radu sluzi da stiti prava radnika, a ne kao kod nas da se za njega zalazu poslodavci. U Nemackoj je otpremnina 0,5 plate x broj godina kod tekuceg poslodavca, a kod nas samo 0,3....pa jel ovo usaglasavanje sa zakonima u EU, ili pravljenje robova od nas??? Jel shvatate da su nas nasamarili?
pre 9 godina
Šta reći osim lagali su nas svi koji su bili na vlasti, i ovi nas lažu.
pre 9 godina
+ Bozicni bonus koji je obicno pola plate i koji se isplacuje za novembarskom platom u mnogim firmama
pre 9 godina
Pa ministre sto nisi prepisao ceo zakon od nemaca a ne samo delove.Siguran sam da te niko ne bi optuzio za plagijat kao sto su optuzili neke tvoje kolege ministre.
pre 9 godina
ovo je samo delimican zakon o radu u nemackoj postavite ceo pa da vidi nas "voljeni"ministar vulin kako je zasticen njihov radnik a ne ovde kao robovi da budemo...a tek zakon u francuskoj,skandinavski zakon...dosta bre vise lazi ovih nabedjenih politicara
nije preterano ostar komentar da se ne objavi
pre 9 godina
i, sto nismo mogli ovo da prepisemo?
pre 9 godina
Jos samo da je tekstopisac naveo koliko su primanja radnika u Nemackoj.
pre 9 godina
Zasto Vucic (kad je vec takav Evropejac) nije prepisao ovaj zakon? Nego nam uvodi robovlasnicki sistem!!!
pre 9 godina
Boze, kad procitam ovako nesto, dodje mi da presadim kosu, samo da bih je pocupao sa glave... Gde mi zivimo, covece dragi...
pre 9 godina
Nazadnjaci, zasto niste prepisali ovsj zakon o radu?! Zar nije to zakon vodece clanice EU?! Kako to da je nas zakon toliko losiji po zaposlene?!
pre 9 godina
Nemačka ima humaniji zakon za radnike od Srbije
pre 9 godina
vec smo ucinili prvi korak ka stvaranju takvog stanja u nasem drustvu,,
pre 9 godina
Preporuka,samo prepisite nemacki zakon,i nema da se sekirate.
pre 9 godina
Hm... Vidiš ti te strašne evropske zakone... Bolji su od našeg novog robovlasničkog zakona n puta. Gde li su sad domaće "gazde", botovi i evropejci da veličaju naše progresivni zakon o robovlasništvu, pardon - radu???
pre 9 godina
i na sve to jos svakoga meseca dobiju svoju zaradu. gde su sada vajni strucnjaci iz udruzenja privrednik, njihovi zastitnici vulin i vucic, ovi na drzavnim jaslama iz fiskalnog saveta...najgori smo u evropi, najmanji minimalac a uz to ne mozes ni da naplatis svoje zarade jer sistem stiti bogate.
pre 9 godina
Сада када су људи изградили стабилну економију капитализмом и марљивим радом све време се боривши против комуњара. Ова права свакако нису имали након Другог светског рата када су се опорављали од економског ужаса кроз који су прошли него су радили ко коњи ал џаба то објашњавати Србима. Они су своје радили и зарадили а Србија неће моћи да има овако опуштен положај запослених док не ојача довољно економију напорним радом.
pre 9 godina
Dakle nas zakon o radu Vuline,Vucicu i ostali foteljasi nije evropski
pre 9 godina
Bogata je država koja ima bogatog i zadovoljnog radnika
pre 9 godina
Tri godine sam radio u Svajcarskoj firmi za proizvodnju metalnih stvari kao fizicki radnik.Prvi put kada su mi se obratili za prkovremeno bio sam prilicno u soku jer su me pitali HOCU LI naglasavam Hocu li hteti I moci da za mesec dana odradim subotu jer ima posla naravno placanje 150 posto od normalnog rada.Posto sam radio u Srbiji pre toga zaista sam bio iznenadjen mesec dana te pitaju hoces li da odradis jedan prekovremeni rad I opet naglasavam radio sam ko fizikalac , toliko ovim nasi politicarima kako se void briga o radniku.
pre 9 godina
Ako vas zanima Americki zakon proverite kako je placao USS. u zelezari Smederevo ,cale mi je masin bravar nisam ga vidjao po 2-3 dana ,ali kad bude plata 80 000-115 000 .. Ugovor je napravljen po americkom zakonu slican kao ovaj nemacki rad na praznik 150% nocna 40% prekovremeni svaki minut se kuca. Radilo se nadljudski ,ali se i placalo pa su ljudi bili zadovoljni, uz to su bili jako korektni posle gluposti su slali na tkzv razmisljanje par dana nisu odmah delili otkaze, uveli alko test , obaveznu zastitnu opremu ,napravili red u fabrici,direktorima podelili odela i naocare i u pogon kod njih direktori ne idu u odelima po fabrici radnicima si morao da se obracas sa gospodine nikakva ponizenja i sikaniranja.. Zlatno vreme ove fabrike.
pre 9 godina
Ljudi, zakoni u Evropi su povoljni po radnike i tamo su radnici zasticeni kao beli medvedi. Radio sam u Belgiji, da ne govorimo o skandinavskim zemljama, evo Nemacka.. Prodaju nam pricu kako usvajaju evropske zakone, hteli ste kapitalizam...pa nije ni cudo kad ljudi mrze EU i mole Boga da nikad ne udjemo. Ne znam u kojoj to evropskoj zemlji je minimalac ovako sraman, gde to ima ovoliko neprijavljenih ljudi, gde se to zaposleni otpustaju, pa zaposljavaju da ne bi dobili za stalno, gde se ne placa prekovremeni rad, a da radno vreme ne postoji, da se ne isplacuje prevoz, socijalno.. To nije Evropa i kapializam, to je nas kriminal. Zao mi sto su sindikati i radnici ovakvi kakvi jesu, zato su i uslovi takvi. Sami smo krivi.
pre 9 godina
Bogata je država koja ima bogatog i zadovoljnog radnika
pre 9 godina
Godisnji sedam dana i to za to vreme druga ekipa radi obe smene tih sedam dana i obrnuto kad oni odu.Svaka druga nedelja slobodan dan.Na praznike ne sme da se radi ali dodji pa zakljucan unutra cisti,preslazi robu i slicno.Topli obrok nema.Bolovanje ako ga ne daj boze i bude nije placeno.Zena koja ostane trudna odmah sporazumni raskid ugovora.Pozdrav iz zemlje BiH,ili ti uspesnijeg entiteta RS.
pre 9 godina
Šta reći osim lagali su nas svi koji su bili na vlasti, i ovi nas lažu.
pre 9 godina
I minimalni sat rada 8.5 E . Kako se uvek zaborave ovakve informacije.
pre 9 godina
citaj vucicu... citaj dacicu autoru legendarno glupe izjave kako nema socijalizma u evropi
pre 9 godina
Hm... Vidiš ti te strašne evropske zakone... Bolji su od našeg novog robovlasničkog zakona n puta. Gde li su sad domaće "gazde", botovi i evropejci da veličaju naše progresivni zakon o robovlasništvu, pardon - radu???
pre 9 godina
Preporuka,samo prepisite nemacki zakon,i nema da se sekirate.
pre 9 godina
Za bolovanje do tri dana nije potreban nalaz lekara, jednostavno se sve svodi na poverenje, naravno, ima zloupotreba. Ne samo od strane nasih ljudi, ni Nemci nisu ono sto se misli.
pre 9 godina
Radim u Becu. Jedan lik je dobio otkaz posle 10 meseci. Imao je opciju da odma napusti ili da ostane jos 3 meseca. On je odlucio odma da napusti, firma mu je naredne dve plate morala isplatiti, onda 13. i 14. platu. Covek dobio oko 4000 € samo sto je dobio otkaz. I plus se zakacio na socijalno sad posto je bez posla i dobija ce 700-800€ mesecno zavisi od situacije i primanja ostalih clanova u porodici.
pre 9 godina
ne mogu bre ovo da citam,dodje mi da ubijem nekoga ovde ..
pre 9 godina
Kada Srbija k'o Nemačka bude izvozila 1200 milijardi € možda i možemo da se upoređujemo sa njima. Umesto da smo na vreme krenuli putem tržišne ekonomije i da nismo imali Broza i komunizam danas ne bi raspravljali o: zakonu o radu, sivoj ekonomiji, privatizaciji, tranziciju ne bi imali...
Imali bi normalnu generaciju uspešnih preduzetnika koji ne bi tretirali radnike bedno.
pre 9 godina
Humanost prema radnicima je nepoznata ministru Vulinu.
pre 9 godina
Boze, kad procitam ovako nesto, dodje mi da presadim kosu, samo da bih je pocupao sa glave... Gde mi zivimo, covece dragi...
pre 9 godina
Jos samo da je tekstopisac naveo koliko su primanja radnika u Nemackoj.
pre 9 godina
U Nemackoj svako ko se prijavi na biro vrlo brzo dobije posao. Skoro je supruga jednog mog rodjaka koji zive tamo tako zaposlena. Ima preko 38 god., nije mnogo radila, gajila je dete ali se posle prijave za zaposlenje i prekvalifikacije zaposlila posle tri meseca. E to je drzava a ne ovo gde mi zivimo !
pre 9 godina
Ako vas zanima Americki zakon proverite kako je placao USS. U Zelezari Smederevo ,cale mi je masin-bravar nisam ga vidjao po 2-3 dana ,ali kad bude plata 80.000-115.000. Ugovor je napravljen po americkom zakonu slican kao ovaj nemacki rad na praznik 150% nocna 40% prekovremeni svaki minut se kuca. Radilo se nadljudski ,ali se i placalo pa su ljudi bili zadovoljni, uz to su bili jako korektni posle gluposti su slali na tkzv razmisljanje par dana nisu odmah delili otkaze, uveli alko test, obaveznu zastitnu opremu, napravili red u fabrici, direktorima podelili odela i naocare i u pogon kod njih direktori ne idu u odelima po fabrici radnicima si morao da se obracas sa gospodine nikakva ponizenja i sikaniranja... Zlatno vreme ove fabrike.
(rom, 22. jul 2014 12:20)
ne zanima nas nista iz imperijalisticke amerike. nas interesuju samo gastarbajterske pare od uze rodbine i da li ce bratska rusija da pobedi novi svetski poredak na krimskom ludom kamenu. i naravno, da dokazemo da covek kao vrsta nikad nije sleteo na mesec nego negde u americku pustinju.
mi smo kao nacija svoje odziveli odavno. nas odavno nista normalno ne zanima.
pre 9 godina
Sto ih ovi nasi "strucnjaci" ne prepisu; da se ne muce?!
Ne znaju Nemacki!?
E, to je vec druga ozbiljna stvar!...
pre 9 godina
Мислим да је наш закон о раду 100 пута бољи од овог. За послодавце и државу, наравно.
pre 9 godina
1. Nadam se da ce sada svi papagaji koji tvrde da su ovde radnici zasticeni ko beli medvedi videti koliko lupetaju.
2. Nadam se da ljudi shvataju da i prava koja zakon kod nas garantuje radnicima i jesu i nisu prava, tj. i mogu i ne moraju bas da se postuju.
3. Nadam se da imate predstavu sta se desava sa firmom/direktorom koji u Nemackoj prekrsi bilo koje pravo radnika navedeno u tekstu i kakva je reakcija drzave (o mogucnostima neisplacivanja zarada, neprijavljivanja radnika i sl. necu ni govoriti)
pre 9 godina
kakva Nemacka i njihova prava. To su lencuge. Sad cete vi da vidite sta ce novi zakon o radu da napravi od Srbije - ekonomsku velesilu. Bacićemo mi sve njih na kolena. Molice nas da udju u uniju sa nama, a ne mi sa njima.
pre 9 godina
Nemačka ima humaniji zakon za radnike od Srbije
pre 9 godina
Prave Srbe to ne zanima jer oni zele ista prava koja imaju radnici u Rusiji ili Kini.
pre 9 godina
Nazadnjaci, zasto niste prepisali ovsj zakon o radu?! Zar nije to zakon vodece clanice EU?! Kako to da je nas zakon toliko losiji po zaposlene?!
pre 9 godina
+ Bozicni bonus koji je obicno pola plate i koji se isplacuje za novembarskom platom u mnogim firmama
pre 9 godina
Zasto Vucic (kad je vec takav Evropejac) nije prepisao ovaj zakon? Nego nam uvodi robovlasnicki sistem!!!
pre 9 godina
Ustanem otvorim oči, uzmem mobilni otvorim ovu vest, zatvorim oči i sanjam da ovde piše Srbija.
To su Srećni Ljudi, a ne ovi naši na RTS što su počeli po 1000 put da nas hipnotisu.
Ne budite me, spavam :-(
pre 9 godina
ovo je samo delimican zakon o radu u nemackoj postavite ceo pa da vidi nas "voljeni"ministar vulin kako je zasticen njihov radnik a ne ovde kao robovi da budemo...a tek zakon u francuskoj,skandinavski zakon...dosta bre vise lazi ovih nabedjenih politicara
nije preterano ostar komentar da se ne objavi
pre 9 godina
Dakle nas zakon o radu Vuline,Vucicu i ostali foteljasi nije evropski
pre 9 godina
To je taj "truli kapitalizam". Steta sto niste napisali koliko odmora i praznicnih dana imaju.
pre 9 godina
ne pa to ništa nije tačno molim vas, pitajte levičara vulina i velikog vodju i videcete da radnici u nemačkoj imaju mnogo gori zakon od naseg samo sto su mnogo manje plaćeni oni 8,5 a mi čak 115, ej bre 13 puta više
pre 9 godina
Ceo moj radni vek sam proveo u Nemackoj (43 godine staza) i sada sam penzioner. Nemam pojma kakva su radnicka prava u Nemackoj niti me je to nesto posebno zanimalo. Jednostavno sve te godine je sve islo kao po loju i ja nikada nisam smatrao da mi neko nesto zakida ili me ostecuje. Moj zivot sam mogao uvek planirati, ne godine nego decenije u napred. Gradnja kuce, otplacivenje kredita, skolovanje dece, sve je islo po zacrtanom planu, cak sam i godinama unapred znao visinu buduce penzije tacno u cent i prema tome sam se ravnao i pripremao za starost. Neka je blagosloveno ono januarsko jutro 1969 g. kada sam sa jednom sportskom torbom u ruci krenuo na put bez povratka prema mojoj gastarbajterskoj sudbini. Nisam postao ni bogat ni slavan, jednostavno spokojan i zadovoljan.
pre 9 godina
Auuu al im je loše! Hitno da im pošaljemo ove naše eksperte da im srede zakon o radu za Vrbicu. Ima da procveta ta jadna Nemačka dok si reko "SNS"!
pre 9 godina
Pa ministre sto nisi prepisao ceo zakon od nemaca a ne samo delove.Siguran sam da te niko ne bi optuzio za plagijat kao sto su optuzili neke tvoje kolege ministre.
pre 9 godina
jeste ali dobiti otkaz u nemackoj i naci posao u nemackoj je sesnesta stvar nego uraditi to isto u srbiji!!!
pre 9 godina
i na sve to jos svakoga meseca dobiju svoju zaradu. gde su sada vajni strucnjaci iz udruzenja privrednik, njihovi zastitnici vulin i vucic, ovi na drzavnim jaslama iz fiskalnog saveta...najgori smo u evropi, najmanji minimalac a uz to ne mozes ni da naplatis svoje zarade jer sistem stiti bogate.
pre 9 godina
Ma ne, Vucicev zakon o radu je bolji pp radnika! Glasali ste, eto vam ga sad... A i vi sto niste glasali, ko vam je kriv...
pre 9 godina
@Ljudi, zakoni u Evropi su povoljni po radnike...
Svaka čast, opisao si kompletnu situaciju u oblasti rada i prava radnika u Srbiji u jednom pasusu! Zakonodavac samo treba da ide od zareza do zareza u tom pasusu i napravi kratak i efikasan zakon. Da li je zakonodavac glup, pa ne zna ove stvari koje mi znamo, da li je nestručan? Verovatno nije, samo dobija instrukcije od političara koji štite tzv."poslodavce" - tajkunčiće koji ih finansiraju i održavaju na vlasti. Jer ova zemlja od devedesetih tajkunima pripada.
pre 9 godina
i, sto nismo mogli ovo da prepisemo?
pre 9 godina
Ocigledno u EU zakon o radu sluzi da stiti prava radnika, a ne kao kod nas da se za njega zalazu poslodavci. U Nemackoj je otpremnina 0,5 plate x broj godina kod tekuceg poslodavca, a kod nas samo 0,3....pa jel ovo usaglasavanje sa zakonima u EU, ili pravljenje robova od nas??? Jel shvatate da su nas nasamarili?
pre 9 godina
Ubedjen sam da Vulin i ekipa nisu ni prelistali ovaj zakon. Ali, tako to ide kad se kreira zakon u korist velikih igraca, bilo stranih, bilo domacih, koji ce vecinu radne snage (citaj: robova) da iznajmljuju preko agencija za lizing bez ikakvih obaveza prema onima koje zaposle.
pre 9 godina
Nenapisaste koliki su doprinosi na platu ovde do 80% i u Nemackoj do 40% ?
pre 9 godina
Ups... Pa to se razlikuje od naseg buduceg zakona.
pre 9 godina
Pu pu pu kapitalizam
pre 9 godina
iju, kakvi neradnici
pre 9 godina
Vidim mnogi komentari kazu "sto nismo prepisali ovaj zakon". Mozda smo i mogli, ali to svakako ne bi pomoglo. Zasto? Zato sto ovde ni najbolji zakon ne moze da pomogne. Ovo drustvo, vecinski, niti ima dobre radnike niti dobre poslodavce. Ni najbolji zakon ne moze da pomogne. Kada mi kao radnici budemo slicni nemcima, i kada nase drustvo bude slicnije Nemackom, tada ce ovaj zakon moci da bude dobar i kod nas.
pre 9 godina
Ne vidim nijednu smetnju da su se bukvalno prepisala zakonska rešenja iz Zakona o radu Nemačke, čime bi se automatski uskladili i sa normama u EU. Zar ova prava radnika koče zapošljavanje nemaca u Nemačkoj pa moraju da zapošljavaju strane radnike ili je u pitanju poštovanje osnovnih prava zaposlenih?
pre 9 godina
Isto kao u Srbiji! Ha, ha, ha! Ja ne znam zašto se mi pravimo pametni kad možemo da prepišemo zakone kakve imaju najrazvijenije zemlje EU. Pa mi smo imali Resavsku prepisivačku školu, treba nastaviti tradiciju - da prepišemo zakone o radu od Nemačke, a zakon o socijali od Švedske itd...
pre 9 godina
Što ovaj zakon niste prepisali ili Nemačka nije u eu???
pre 9 godina
Ali zato mi imamo Bajatovića
pre 9 godina
I onda kazu nasi politicari(Vulin i ekipa iz SNS) kako je dobar ovaj novi zakon o radu!!! Ma koga bre vi za.....ate!Da je ovaj narod pametan ko sto nije i da svi izadjemo na ulicu, pa motke u ruke!!! Napravili ste od nas jeftinu radnu snagu......SRAMOTA!! Sve sto radite, radite protiv svog naroda, gde ce vam dusa...
pre 9 godina
Dve stvari: onaj Vulin nema pojma o našem Zakonu, a kamo li o nemačkom jer Zakon su pisali poslodavci - robovlasnici u Srbiji. Trebao im je samo neki beskičmenjak kao Vulin sa kredibiltetom. Druga stvar: prethodnoh godina prepisivali smo Zakone, ALI SAMO prepisivali. Tumačenje i poštovanje nije bilo moguće, jer sa druge strane imali smo fosilne ostatke sudstva. DAKLE, O PREPISIVANJU NEMA NIŠTA, a zakone pišu lažni magistri i doktori. Jel jasno sada svima da begamo iz Srbije dok se ovi ne poubijaju među sobom!?
pre 9 godina
Cini mi se da.su slicni dosta...
(kazamat, 22. jul 2014 14:13)
Hitno menjajte dioptriju. Ako Vam se i dalje bude činilo isto, e onda ste u ozbiljnom problemu, ali ne brinite, halucinacije se takodje leče.
p.s. Znajući koja prava, ljudska i radnička, imaju ljudi u "truloj" EU, dodje mi da presvisnem od muke, kada veliki vezir AV i njegovi janičari Vulin, Mihajlović, Ljajić itd. počnu da brane neodbranjivo.
NISMO OVCE, a baš nas tako tretiraju! Vanredni IZBORI na zimu su neminovnost!
pre 9 godina
Moja koleginica zivi u selu, ima troje dece i seoski lekar joj daje po dve nedelje bolovanja na decu, svakog meseca i tako u kontinuitetu godinu dana.
pre 9 godina
Dobro bi bilo da je autor članka uporedio određene stavke sa stavkama iz našeg zakona pa da vidimo gde smo mi.
pre 9 godina
Zasto ne "prepisemo" taj zakon. Ako valja njima tamo, valjace i nama. Ali krojacima sudbine ove napacenje zemlje to ne odgovara, to je pravi i jedini razlog zbog kojeg mi imamo to sto zasluzujemo.
pre 9 godina
@rom, tako je ovde brate, kad ima posla i kad treba rok da se ispostuje i klijent, onda se radi nemilosrdno, ali zato kad dodje isplata, na sve zaboravis, prekovremene sate, radne nedelje...ali znas sta je zanimljivo, svaki put kad dodjem u Bosnu kod mojih ili u BG kod zeninih oni svi "znaju kako je u Americi" i kako je to brutalni kapitalizam i bla bla bla :)
pre 9 godina
Ne razumem zasto ljudi koji zive u Srbiji , kad neko iz Nemacke napise kako je u istoj, lupaju minuse. Pa nije Nemacka komunisticka zemlja, ali je uredjena, sve se radi po zakonu. Coveku nekad nije pravo, kad njega zakace, ali onda shvati da nisu takvi ne bi bilo tako dobro.Tamo ne placa gazda zdravstveno osiguranje , nego svako za sebe. Bolovanja nadoknadjuje osiguranje, gazda placa samo za rad. Zdravstevo osiguranje se placa srazmerno primanjima. Ko ima manju platu placa vise. Ko ima veoma visoku platu placa vise i to ne vise kod obavezne kase nego privatne. Ima mnogo zdravstvenih osiguranja. Moze da se bira i prelazi iz jednog u drugo. Ne postoji centralizovano kao kod nas. A ipak sve funkcionise.Moj suprug cesto radi prekovremeno, ali mu se uopste ne isplati. Prekovremeno je jako oporezovano, pa mu prekovremeni sat izadje na pola obicne satnice, jer drzava verovatno tera na taj nacin firme da zaposle jos nekoga. Ovde se zivi za vikend. Preko sedmice rad.
pre 9 godina
'nemacka medicina je najbolja'
pre 9 godina
Pa vi recite kako nismo kolonija ajmo sad svi beeeeeeeeeeeeee
pre 9 godina
Dokle god na celu javnih preduzeca budu bili ljudi kojima je jedina referenca partiska knjizica u tom delu nece biti nikakvog boljitka.
pre 9 godina
Lazu vas bre. Nasi politicari i privrednici su napisali bolji zakon. I ostalo nije bolje u Nemackoj (i EU) - ostali zakoni, pravna drzava, bezbednost, medjuljudski odnosi (i na poslu i van), infrastruktura, kultura, umetnost, ... sve je sarena laza, kod nas je bilo bolje, sad je bolje i tek ce biti bolje!
pre 9 godina
Radim u Nemackoj kao inzenjer. Imam 31 radni dan odmora koje mogu da koristim kako god pozelim, ogranicenja nema. Mogu i 6 nedelja odjednom, ili da 62 puta uzimam po pola dana. Ne bih da se setim kako je bilo iživljavanje sa odmorom dok sam radio u Srbiji... Hvala Bogu pa se odlucih da dodjem ovamo.
pre 9 godina
Ali tu se radi o radnickim zanimanjima. KV, VKV i slicno. Takvi nisu na internetu. Nas ineresuju fakultetska zanimanja (za diplomirane filozofe, socijologe, istoricare, antropologe, klinicke psihologe, sinologe... i tako ta kulturna zanimanja, kakve crne celicane i pekare...).
pre 9 godina
I nas zakon o radu je isti ovakav ? Sto smo ga prepisali od njih kad oni imaju evropske plate ko i mi ?
pre 9 godina
A kod nas u prilog poslodavcima...
pre 9 godina
a Vulin i botovi ne veruju!
pre 9 godina
Prava su odlična ali kako bi bili korektni prema obe strane tj i prema poslodavcima bilo bi dobro da se navede i koliko požrtvovano se radi u Nemačkoj, da li sme da se dođe pijan na posao, da li radnika može da ne interesuje usavršavanje itd i uopšteno radni moral i disciplina...
pre 9 godina
SILA!
pre 9 godina
Promenite sve direktore i postavite profesionalce jer je ovako stanje ne izdrzivo.
pre 9 godina
Takva Evropska prava radnika neodgovaraju našim političarima!!.
pre 9 godina
istina.
mi smo rupa.
pre 9 godina
Generalno, odresene ruke poslodavcima u normalnim okolnostima su bolje po radnike. Kad imate previse pravila ovog tipa, poslodavci se drze tih pravila i ne dalje nista preko toga. U Svajcarskoj ima veoma malo zakona koji idu na stetu poslodavca, zapravo da bih olaksali zaposljavanje. Vecina zakona idu na stetu drzave.
Naprimer:
Za nezaposlenog radnika, tokom 2 godine drzava dalje 70% bruto prethodne plate Net mesecno
Za nezaposlenog radnika, u slucaju potpisivanja stalnog radnog ugovora, bez ikakvih obaveza za novog poslodavca, drzava ispacuje poslodavcu 40% njegove plate tokom prvih 6 meseci u smisli inicijacije nezaposlenog na novi posao. Nikakva teska dokumentacija ni limitacije ne obavezuju poslodavca. Moze posle tih 6 meseci da odma da otkaz tom zaposlenom.
Za neplacenje plate od strane poslodavca koji je u stecaju, drzava peuzima obavezu da isplati te neisplacene plate zaposlenom. Naravno zaposleni mora da pokrene odredjeni process, ali u medjuvremenu ima osiguranih 70% plate kao sto je gore navedeno.
Jedine obaveze poslodavca prilikom otkaza su da odma da sve certifikate i da obavesti radnika 2 meseca unapred da prestaje sa radnim odnosom.
itd itd
pre 9 godina
Srbija jeste geografski u Evropi ali ja iz Evrope u Srbiju nikada.
pre 9 godina
Сада када су људи изградили стабилну економију капитализмом и марљивим радом све време се боривши против комуњара. Ова права свакако нису имали након Другог светског рата када су се опорављали од економског ужаса кроз који су прошли него су радили ко коњи ал џаба то објашњавати Србима. Они су своје радили и зарадили а Србија неће моћи да има овако опуштен положај запослених док не ојача довољно економију напорним радом.
pre 9 godina
Rekao sam sto puta do sada kada nasi udare da donose neki "novi zakon". Nema sta brate da mozgujete, sve je vec napisano i propisno u Evropi, izaberi jednu zemlju, nadji nekog da ti to prevede na srpski i gotov posao.
Onda dovesti jednog prekog,inostranog namesnika sa timom koji bi rukovodio i vodio racuna da se novi zakon primenjuje kako treba, a oni koji ga krse budu propisno kaznjeni. Veoma jednostavno, zar ne?
pre 9 godina
Nije sve tako kako pisete. Ovde ne znaju sta je regres, i ne znaju sta je topli obrok i ne placa se prevoz do posla, ako ti je daleko ti potrazi blize. Praznik ako padne u subotu ili nedelju , nisi imao srece. Ne prenosi se na radne dane. Isto cuveni Bozicni novac, sto kod nas zovu trinaesta plata, u malom broju firmi postoji. Ako ima, a firmi krene lose, ukuda se. Sto znaci , srecan si kad ima, jer firmi ide dobro, a kad nema, cutis. Ne strajkujes zbog toga.I opet je dobro, samo se zaista mnogo radi.
pre 9 godina
Najkraće rečeno - u Nemačkoj se živi od rada, a u Srbiji od nerada. Ovde radnicima smanjuju plate da bi se dalo parazitima i neradnicima.
pre 9 godina
U ovom tekstu se ne pominju odredbe propisa o radu u Nemackoj koje u izrazito losu situaciju stavljaju zaposlene, kao sto su na primer: da se na zaposlene koji rade u firmi koja ima ima manje od 10 zaposlenih uopste ne primenjuju odredbe o zastiti u slucaju otkaza, da se otpremnina svim zaposlenima oduvek isplacivala samo za godine provedene kod poslednjeg poslodavca, da se prekovremeni rad ne mora kao kod nas isplacivati u novcu vec poslodavac umesto novca moze dati dodatne dane godisnjeg odmora (a posle reci da zbog obima posla zaposleni nema mogucnost da iskoristi ceo godisnji odmor) itd itd.
pre 9 godina
Mogu da potvrdim sta je tomy rekao. U globalu jeste radnik dosta zasticen ali ne toliko zakonom. Mnogo je ostavljeno da sam poslodavac odlucuje ugovorom. Npr 20 dana je zakonski broj dana za odmor kao kod nas. To za ljude koji ne rade subotom. Za ove koji rade i subotom je mislim oko 25. Ali neretko je da sam poslodavac dodeli maksimalni odmor od 30 dana. Radio sam u firmi gde sam imao 20 dana odmora a sada radim gde imam 30 odmah od pocetka. To je do poslodavca. Ovi pomenuti slobodni dani nisu propisani zakonom tako da ima poslodavaca koji nemaju takav ugovor i ne postuju to. Drugarica nije dobila ni dan za vencanje a radi kao lekarka. Dok moja sadasnja firma daje dan za vencanje, dan za selidbu jednom godisnje... Kazem mnogo zavisi poslodavaca. Nadam se da ce i nasi poslodavci shvatiti da vise dobijaju od zadovoljnog radnika nego iskoriscavanjem.
Takodje socijalni program nije zagarantovan. Ako je mala firma ne dobijas otkazne pare.Takodje ne primas od biroa ako si radio manje od godinu dana u kontinuitetu... Za te stvari je najbolja Austrija.
Takodje nije pomenuto da se rucak ne racuna u rad, tj. moras da radis bar 8,5h dnevno. Takodje nije pomenuto da mozes godinama da radis na ugovor i da ne prelazi u stalni radni odnos kao kod nas. Ovde ko dobije za stalno je bas srecan.
Neko je pomenuo platu. To ne moze da se uporedjuje. Hrana je cak mozda i jeftinija nego kod nas ali ostalo je sve mnogo skuplje. Npr. jednoiposoban stan sa komunalijama u Minhenu ne moze da placas ispod 1K evrica. Porez na auto godisnje 200-400, osiguranje auta zavisi od auta ali oko 1K godisnje, mesecna karta za prevoz bar stotka... Ni jedna vozna karta za neku logicnu kilometrazu nema ispod 20 evra. Tako da pominjanje cene rada nije bas za usporedbu ali je sigurno da ovde bar lepo zivis. Mozes mozda i da ustedis ali i ako ne ustedis bar ne razmisljas o tome da li ces imati. Dok kod nas...
I jos jedna stvar za kraj. Mnogo tekstova sam procitao gde pisu o platama oko 4-5k. Npr za lekare cesto pisu da je toliko ali niko ne spomene da je to bruto. Lekar samac pocetnik moze da ima maksimalno 2,2k evra neto.... Radnik u fabrici salate ima oko 1,4k mesecno a radi 6 dana po 9-10h. Dok npr jedan radnik na traci u auto industriji moze da izadje i sa vecom platom od lekara. Cesto pominju basnoslovne cifre za IT i znajte da mnoge nisu tacne. ITevac iz Srbije bez znanja nemackog i njihove diplome ako dobije 4K bruto (samac oko 2-2,1 neto) moze da racuna da je srecan. Plata skace vremenom i godinama rada u jednoj firmi ali ne tako brzo i narocito ne kao Nemcima...
Eto, nadam se da sam pomogao....
pre 9 godina
Samo izmisljajte i dalje, i zaludjujte vec dovoljno zaludjene Srbe. Najmanje pola od ovoga nije tacno i veoma ste kreativno promenili istinu. Nebi bilo lose da ste napisali sta su obaveze radnika ali to nije bitno. Ovako vise prija
pre 9 godina
Ok, ja ne znam da li sam lud ili sam lose razumeo, ali ako je npr. kriza i poslodavac mora da otpusti broj radnika, kriterijum nije da otpusta najgore nego mora da gleda njihov porodicni status? Tako da najbolji radnici mogu da lete ako nemaju decu?
pre 9 godina
Glupi nemci,propasce!
pre 9 godina
Ma sve isto ko ovde samo se u platama razlikujemo...
pre 9 godina
@ grof
u pravu si minimalna satnica je brutto 8,5 e.
ali sa time mozes preziveti. to si ti zaboravio spomenuti.a dvoje sa tom satnicom pri 2x150 sati zive ko dvoje u bgd, boljjem kraju na 70 m , bez oskudice i voze 2 god stari golf, namestili stan, brendirani uredjaji, 2x na godisnji negde. posle 3 god. boravka. za pocetak smo prezadovoljni.
inace text je dosta nejasan i netacan ali hajde moze da prodje . drago mi je da doprineo da vidite da u eu zaposleni imaju vise pravaa i zive humanije nego u nebeskoj zemlji i matici joj rusiji.
ko nema vremena da ceka da se meki i druzina odluce u kom pravcu hvatajte voz, dok ga uopste jos ima i izaberite sami pravac. mi se nismo pokajali.
pre 9 godina
(Vida, 22. jul 2014 14:36)
Evo guse me suze. Sedi di si, zahvaljuj se svakog dana Bogu, Alahu, Krisni sto to sve "nemas". A mozes i da dodjes da zivis kao i tvoji sto te loze sta sve imaju.
pre 9 godina
A po cemu je razlika u odnosu na nas zakon, dajte neke paralele, da ne.moramo i jedan i drugi zakon da citamo uporedo. Cini mi se da.su slicni dosta...
pre 9 godina
evo na primer,u japanu...
pre 9 godina
sva ta prava imaju stariji ljudi ali u velikim koncernima i firmama sa tradicijom a sto se tice posrednickih (live)firmi to je napravljeno da bi samo bogati bili jos bogatiji a u tim firmama je stanje kao kod nas bezakonje i sav zakon je samo slovo na papiru
pre 9 godina
Dali su "pak" i "ocito" nase srpske reci? Dali neko zna? Nit sam rodjen nit zivim u Srbiji pa nisam bas najbolje upucen. U svakom slucaju strasno me iritiraju kada god jih procitam..
pre 9 godina
Sto ih ovi nasi "strucnjaci" ne prepisu; da se ne muce?!
Ne znaju Nemacki!?
E, to je vec druga ozbiljna stvar!...
(crni domino, 22. jul 2014 12:36)
Znaju ruski.
pre 9 godina
vec smo ucinili prvi korak ka stvaranju takvog stanja u nasem drustvu,,
pre 9 godina
Samo izmisljajte i dalje, i zaludjujte vec dovoljno zaludjene Srbe. Najmanje pola od ovoga nije tacno i veoma ste kreativno promenili istinu. Nebi bilo lose da ste napisali sta su obaveze radnika ali to nije bitno. Ovako vise prija
pre 9 godina
Kada Srbija k'o Nemačka bude izvozila 1200 milijardi € možda i možemo da se upoređujemo sa njima. Umesto da smo na vreme krenuli putem tržišne ekonomije i da nismo imali Broza i komunizam danas ne bi raspravljali o: zakonu o radu, sivoj ekonomiji, privatizaciji, tranziciju ne bi imali...
Imali bi normalnu generaciju uspešnih preduzetnika koji ne bi tretirali radnike bedno.
pre 9 godina
U ovom tekstu se ne pominju odredbe propisa o radu u Nemackoj koje u izrazito losu situaciju stavljaju zaposlene, kao sto su na primer: da se na zaposlene koji rade u firmi koja ima ima manje od 10 zaposlenih uopste ne primenjuju odredbe o zastiti u slucaju otkaza, da se otpremnina svim zaposlenima oduvek isplacivala samo za godine provedene kod poslednjeg poslodavca, da se prekovremeni rad ne mora kao kod nas isplacivati u novcu vec poslodavac umesto novca moze dati dodatne dane godisnjeg odmora (a posle reci da zbog obima posla zaposleni nema mogucnost da iskoristi ceo godisnji odmor) itd itd.
pre 9 godina
vec smo ucinili prvi korak ka stvaranju takvog stanja u nasem drustvu,,
pre 9 godina
A po cemu je razlika u odnosu na nas zakon, dajte neke paralele, da ne.moramo i jedan i drugi zakon da citamo uporedo. Cini mi se da.su slicni dosta...
pre 9 godina
Сада када су људи изградили стабилну економију капитализмом и марљивим радом све време се боривши против комуњара. Ова права свакако нису имали након Другог светског рата када су се опорављали од економског ужаса кроз који су прошли него су радили ко коњи ал џаба то објашњавати Србима. Они су своје радили и зарадили а Србија неће моћи да има овако опуштен положај запослених док не ојача довољно економију напорним радом.
pre 9 godina
Nije sve tako kako pisete. Ovde ne znaju sta je regres, i ne znaju sta je topli obrok i ne placa se prevoz do posla, ako ti je daleko ti potrazi blize. Praznik ako padne u subotu ili nedelju , nisi imao srece. Ne prenosi se na radne dane. Isto cuveni Bozicni novac, sto kod nas zovu trinaesta plata, u malom broju firmi postoji. Ako ima, a firmi krene lose, ukuda se. Sto znaci , srecan si kad ima, jer firmi ide dobro, a kad nema, cutis. Ne strajkujes zbog toga.I opet je dobro, samo se zaista mnogo radi.
pre 9 godina
Prave Srbe to ne zanima jer oni zele ista prava koja imaju radnici u Rusiji ili Kini.
pre 9 godina
Ako vas zanima Americki zakon proverite kako je placao USS. U Zelezari Smederevo ,cale mi je masin-bravar nisam ga vidjao po 2-3 dana ,ali kad bude plata 80.000-115.000. Ugovor je napravljen po americkom zakonu slican kao ovaj nemacki rad na praznik 150% nocna 40% prekovremeni svaki minut se kuca. Radilo se nadljudski ,ali se i placalo pa su ljudi bili zadovoljni, uz to su bili jako korektni posle gluposti su slali na tkzv razmisljanje par dana nisu odmah delili otkaze, uveli alko test, obaveznu zastitnu opremu, napravili red u fabrici, direktorima podelili odela i naocare i u pogon kod njih direktori ne idu u odelima po fabrici radnicima si morao da se obracas sa gospodine nikakva ponizenja i sikaniranja... Zlatno vreme ove fabrike.
(rom, 22. jul 2014 12:20)
ne zanima nas nista iz imperijalisticke amerike. nas interesuju samo gastarbajterske pare od uze rodbine i da li ce bratska rusija da pobedi novi svetski poredak na krimskom ludom kamenu. i naravno, da dokazemo da covek kao vrsta nikad nije sleteo na mesec nego negde u americku pustinju.
mi smo kao nacija svoje odziveli odavno. nas odavno nista normalno ne zanima.
pre 9 godina
Prava su odlična ali kako bi bili korektni prema obe strane tj i prema poslodavcima bilo bi dobro da se navede i koliko požrtvovano se radi u Nemačkoj, da li sme da se dođe pijan na posao, da li radnika može da ne interesuje usavršavanje itd i uopšteno radni moral i disciplina...
pre 9 godina
Vidim mnogi komentari kazu "sto nismo prepisali ovaj zakon". Mozda smo i mogli, ali to svakako ne bi pomoglo. Zasto? Zato sto ovde ni najbolji zakon ne moze da pomogne. Ovo drustvo, vecinski, niti ima dobre radnike niti dobre poslodavce. Ni najbolji zakon ne moze da pomogne. Kada mi kao radnici budemo slicni nemcima, i kada nase drustvo bude slicnije Nemackom, tada ce ovaj zakon moci da bude dobar i kod nas.
pre 9 godina
sva ta prava imaju stariji ljudi ali u velikim koncernima i firmama sa tradicijom a sto se tice posrednickih (live)firmi to je napravljeno da bi samo bogati bili jos bogatiji a u tim firmama je stanje kao kod nas bezakonje i sav zakon je samo slovo na papiru
pre 9 godina
Dali su "pak" i "ocito" nase srpske reci? Dali neko zna? Nit sam rodjen nit zivim u Srbiji pa nisam bas najbolje upucen. U svakom slucaju strasno me iritiraju kada god jih procitam..
pre 9 godina
Ma sve isto ko ovde samo se u platama razlikujemo...
pre 9 godina
Godisnji sedam dana i to za to vreme druga ekipa radi obe smene tih sedam dana i obrnuto kad oni odu.Svaka druga nedelja slobodan dan.Na praznike ne sme da se radi ali dodji pa zakljucan unutra cisti,preslazi robu i slicno.Topli obrok nema.Bolovanje ako ga ne daj boze i bude nije placeno.Zena koja ostane trudna odmah sporazumni raskid ugovora.Pozdrav iz zemlje BiH,ili ti uspesnijeg entiteta RS.
pre 9 godina
citaj vucicu... citaj dacicu autoru legendarno glupe izjave kako nema socijalizma u evropi
pre 9 godina
(Vida, 22. jul 2014 14:36)
Evo guse me suze. Sedi di si, zahvaljuj se svakog dana Bogu, Alahu, Krisni sto to sve "nemas". A mozes i da dodjes da zivis kao i tvoji sto te loze sta sve imaju.
pre 9 godina
Hm... Vidiš ti te strašne evropske zakone... Bolji su od našeg novog robovlasničkog zakona n puta. Gde li su sad domaće "gazde", botovi i evropejci da veličaju naše progresivni zakon o robovlasništvu, pardon - radu???
pre 9 godina
Radim u Becu. Jedan lik je dobio otkaz posle 10 meseci. Imao je opciju da odma napusti ili da ostane jos 3 meseca. On je odlucio odma da napusti, firma mu je naredne dve plate morala isplatiti, onda 13. i 14. platu. Covek dobio oko 4000 € samo sto je dobio otkaz. I plus se zakacio na socijalno sad posto je bez posla i dobija ce 700-800€ mesecno zavisi od situacije i primanja ostalih clanova u porodici.
pre 9 godina
Ok, ja ne znam da li sam lud ili sam lose razumeo, ali ako je npr. kriza i poslodavac mora da otpusti broj radnika, kriterijum nije da otpusta najgore nego mora da gleda njihov porodicni status? Tako da najbolji radnici mogu da lete ako nemaju decu?
pre 9 godina
Moja koleginica zivi u selu, ima troje dece i seoski lekar joj daje po dve nedelje bolovanja na decu, svakog meseca i tako u kontinuitetu godinu dana.
pre 9 godina
Nenapisaste koliki su doprinosi na platu ovde do 80% i u Nemackoj do 40% ?
pre 9 godina
Cini mi se da.su slicni dosta...
(kazamat, 22. jul 2014 14:13)
Hitno menjajte dioptriju. Ako Vam se i dalje bude činilo isto, e onda ste u ozbiljnom problemu, ali ne brinite, halucinacije se takodje leče.
p.s. Znajući koja prava, ljudska i radnička, imaju ljudi u "truloj" EU, dodje mi da presvisnem od muke, kada veliki vezir AV i njegovi janičari Vulin, Mihajlović, Ljajić itd. počnu da brane neodbranjivo.
NISMO OVCE, a baš nas tako tretiraju! Vanredni IZBORI na zimu su neminovnost!
pre 9 godina
Generalno, odresene ruke poslodavcima u normalnim okolnostima su bolje po radnike. Kad imate previse pravila ovog tipa, poslodavci se drze tih pravila i ne dalje nista preko toga. U Svajcarskoj ima veoma malo zakona koji idu na stetu poslodavca, zapravo da bih olaksali zaposljavanje. Vecina zakona idu na stetu drzave.
Naprimer:
Za nezaposlenog radnika, tokom 2 godine drzava dalje 70% bruto prethodne plate Net mesecno
Za nezaposlenog radnika, u slucaju potpisivanja stalnog radnog ugovora, bez ikakvih obaveza za novog poslodavca, drzava ispacuje poslodavcu 40% njegove plate tokom prvih 6 meseci u smisli inicijacije nezaposlenog na novi posao. Nikakva teska dokumentacija ni limitacije ne obavezuju poslodavca. Moze posle tih 6 meseci da odma da otkaz tom zaposlenom.
Za neplacenje plate od strane poslodavca koji je u stecaju, drzava peuzima obavezu da isplati te neisplacene plate zaposlenom. Naravno zaposleni mora da pokrene odredjeni process, ali u medjuvremenu ima osiguranih 70% plate kao sto je gore navedeno.
Jedine obaveze poslodavca prilikom otkaza su da odma da sve certifikate i da obavesti radnika 2 meseca unapred da prestaje sa radnim odnosom.
itd itd
pre 9 godina
I minimalni sat rada 8.5 E . Kako se uvek zaborave ovakve informacije.
pre 9 godina
Мислим да је наш закон о раду 100 пута бољи од овог. За послодавце и државу, наравно.
pre 9 godina
Nemačka ima humaniji zakon za radnike od Srbije
pre 9 godina
Ako vas zanima Americki zakon proverite kako je placao USS. u zelezari Smederevo ,cale mi je masin bravar nisam ga vidjao po 2-3 dana ,ali kad bude plata 80 000-115 000 .. Ugovor je napravljen po americkom zakonu slican kao ovaj nemacki rad na praznik 150% nocna 40% prekovremeni svaki minut se kuca. Radilo se nadljudski ,ali se i placalo pa su ljudi bili zadovoljni, uz to su bili jako korektni posle gluposti su slali na tkzv razmisljanje par dana nisu odmah delili otkaze, uveli alko test , obaveznu zastitnu opremu ,napravili red u fabrici,direktorima podelili odela i naocare i u pogon kod njih direktori ne idu u odelima po fabrici radnicima si morao da se obracas sa gospodine nikakva ponizenja i sikaniranja.. Zlatno vreme ove fabrike.
pre 9 godina
Za bolovanje do tri dana nije potreban nalaz lekara, jednostavno se sve svodi na poverenje, naravno, ima zloupotreba. Ne samo od strane nasih ljudi, ni Nemci nisu ono sto se misli.
pre 9 godina
Mogu da potvrdim sta je tomy rekao. U globalu jeste radnik dosta zasticen ali ne toliko zakonom. Mnogo je ostavljeno da sam poslodavac odlucuje ugovorom. Npr 20 dana je zakonski broj dana za odmor kao kod nas. To za ljude koji ne rade subotom. Za ove koji rade i subotom je mislim oko 25. Ali neretko je da sam poslodavac dodeli maksimalni odmor od 30 dana. Radio sam u firmi gde sam imao 20 dana odmora a sada radim gde imam 30 odmah od pocetka. To je do poslodavca. Ovi pomenuti slobodni dani nisu propisani zakonom tako da ima poslodavaca koji nemaju takav ugovor i ne postuju to. Drugarica nije dobila ni dan za vencanje a radi kao lekarka. Dok moja sadasnja firma daje dan za vencanje, dan za selidbu jednom godisnje... Kazem mnogo zavisi poslodavaca. Nadam se da ce i nasi poslodavci shvatiti da vise dobijaju od zadovoljnog radnika nego iskoriscavanjem.
Takodje socijalni program nije zagarantovan. Ako je mala firma ne dobijas otkazne pare.Takodje ne primas od biroa ako si radio manje od godinu dana u kontinuitetu... Za te stvari je najbolja Austrija.
Takodje nije pomenuto da se rucak ne racuna u rad, tj. moras da radis bar 8,5h dnevno. Takodje nije pomenuto da mozes godinama da radis na ugovor i da ne prelazi u stalni radni odnos kao kod nas. Ovde ko dobije za stalno je bas srecan.
Neko je pomenuo platu. To ne moze da se uporedjuje. Hrana je cak mozda i jeftinija nego kod nas ali ostalo je sve mnogo skuplje. Npr. jednoiposoban stan sa komunalijama u Minhenu ne moze da placas ispod 1K evrica. Porez na auto godisnje 200-400, osiguranje auta zavisi od auta ali oko 1K godisnje, mesecna karta za prevoz bar stotka... Ni jedna vozna karta za neku logicnu kilometrazu nema ispod 20 evra. Tako da pominjanje cene rada nije bas za usporedbu ali je sigurno da ovde bar lepo zivis. Mozes mozda i da ustedis ali i ako ne ustedis bar ne razmisljas o tome da li ces imati. Dok kod nas...
I jos jedna stvar za kraj. Mnogo tekstova sam procitao gde pisu o platama oko 4-5k. Npr za lekare cesto pisu da je toliko ali niko ne spomene da je to bruto. Lekar samac pocetnik moze da ima maksimalno 2,2k evra neto.... Radnik u fabrici salate ima oko 1,4k mesecno a radi 6 dana po 9-10h. Dok npr jedan radnik na traci u auto industriji moze da izadje i sa vecom platom od lekara. Cesto pominju basnoslovne cifre za IT i znajte da mnoge nisu tacne. ITevac iz Srbije bez znanja nemackog i njihove diplome ako dobije 4K bruto (samac oko 2-2,1 neto) moze da racuna da je srecan. Plata skace vremenom i godinama rada u jednoj firmi ali ne tako brzo i narocito ne kao Nemcima...
Eto, nadam se da sam pomogao....
pre 9 godina
Ljudi, zakoni u Evropi su povoljni po radnike i tamo su radnici zasticeni kao beli medvedi. Radio sam u Belgiji, da ne govorimo o skandinavskim zemljama, evo Nemacka.. Prodaju nam pricu kako usvajaju evropske zakone, hteli ste kapitalizam...pa nije ni cudo kad ljudi mrze EU i mole Boga da nikad ne udjemo. Ne znam u kojoj to evropskoj zemlji je minimalac ovako sraman, gde to ima ovoliko neprijavljenih ljudi, gde se to zaposleni otpustaju, pa zaposljavaju da ne bi dobili za stalno, gde se ne placa prekovremeni rad, a da radno vreme ne postoji, da se ne isplacuje prevoz, socijalno.. To nije Evropa i kapializam, to je nas kriminal. Zao mi sto su sindikati i radnici ovakvi kakvi jesu, zato su i uslovi takvi. Sami smo krivi.
pre 9 godina
Ali tu se radi o radnickim zanimanjima. KV, VKV i slicno. Takvi nisu na internetu. Nas ineresuju fakultetska zanimanja (za diplomirane filozofe, socijologe, istoricare, antropologe, klinicke psihologe, sinologe... i tako ta kulturna zanimanja, kakve crne celicane i pekare...).
pre 9 godina
Ocigledno u EU zakon o radu sluzi da stiti prava radnika, a ne kao kod nas da se za njega zalazu poslodavci. U Nemackoj je otpremnina 0,5 plate x broj godina kod tekuceg poslodavca, a kod nas samo 0,3....pa jel ovo usaglasavanje sa zakonima u EU, ili pravljenje robova od nas??? Jel shvatate da su nas nasamarili?
pre 9 godina
Humanost prema radnicima je nepoznata ministru Vulinu.
pre 9 godina
Pu pu pu kapitalizam
pre 9 godina
Promenite sve direktore i postavite profesionalce jer je ovako stanje ne izdrzivo.
pre 9 godina
'nemacka medicina je najbolja'
pre 9 godina
@rom, tako je ovde brate, kad ima posla i kad treba rok da se ispostuje i klijent, onda se radi nemilosrdno, ali zato kad dodje isplata, na sve zaboravis, prekovremene sate, radne nedelje...ali znas sta je zanimljivo, svaki put kad dodjem u Bosnu kod mojih ili u BG kod zeninih oni svi "znaju kako je u Americi" i kako je to brutalni kapitalizam i bla bla bla :)
pre 9 godina
Glupi nemci,propasce!
pre 9 godina
Jos samo da je tekstopisac naveo koliko su primanja radnika u Nemackoj.
pre 9 godina
Preporuka,samo prepisite nemacki zakon,i nema da se sekirate.
pre 9 godina
I nas zakon o radu je isti ovakav ? Sto smo ga prepisali od njih kad oni imaju evropske plate ko i mi ?
pre 9 godina
Bogata je država koja ima bogatog i zadovoljnog radnika
pre 9 godina
Nazadnjaci, zasto niste prepisali ovsj zakon o radu?! Zar nije to zakon vodece clanice EU?! Kako to da je nas zakon toliko losiji po zaposlene?!
pre 9 godina
i, sto nismo mogli ovo da prepisemo?
pre 9 godina
ovo je samo delimican zakon o radu u nemackoj postavite ceo pa da vidi nas "voljeni"ministar vulin kako je zasticen njihov radnik a ne ovde kao robovi da budemo...a tek zakon u francuskoj,skandinavski zakon...dosta bre vise lazi ovih nabedjenih politicara
nije preterano ostar komentar da se ne objavi
pre 9 godina
1. Nadam se da ce sada svi papagaji koji tvrde da su ovde radnici zasticeni ko beli medvedi videti koliko lupetaju.
2. Nadam se da ljudi shvataju da i prava koja zakon kod nas garantuje radnicima i jesu i nisu prava, tj. i mogu i ne moraju bas da se postuju.
3. Nadam se da imate predstavu sta se desava sa firmom/direktorom koji u Nemackoj prekrsi bilo koje pravo radnika navedeno u tekstu i kakva je reakcija drzave (o mogucnostima neisplacivanja zarada, neprijavljivanja radnika i sl. necu ni govoriti)
pre 9 godina
Tri godine sam radio u Svajcarskoj firmi za proizvodnju metalnih stvari kao fizicki radnik.Prvi put kada su mi se obratili za prkovremeno bio sam prilicno u soku jer su me pitali HOCU LI naglasavam Hocu li hteti I moci da za mesec dana odradim subotu jer ima posla naravno placanje 150 posto od normalnog rada.Posto sam radio u Srbiji pre toga zaista sam bio iznenadjen mesec dana te pitaju hoces li da odradis jedan prekovremeni rad I opet naglasavam radio sam ko fizikalac , toliko ovim nasi politicarima kako se void briga o radniku.
pre 9 godina
Ma ne, Vucicev zakon o radu je bolji pp radnika! Glasali ste, eto vam ga sad... A i vi sto niste glasali, ko vam je kriv...
pre 9 godina
Što ovaj zakon niste prepisali ili Nemačka nije u eu???
pre 9 godina
Ne vidim nijednu smetnju da su se bukvalno prepisala zakonska rešenja iz Zakona o radu Nemačke, čime bi se automatski uskladili i sa normama u EU. Zar ova prava radnika koče zapošljavanje nemaca u Nemačkoj pa moraju da zapošljavaju strane radnike ili je u pitanju poštovanje osnovnih prava zaposlenih?
pre 9 godina
Ali zato mi imamo Bajatovića
pre 9 godina
I onda kazu nasi politicari(Vulin i ekipa iz SNS) kako je dobar ovaj novi zakon o radu!!! Ma koga bre vi za.....ate!Da je ovaj narod pametan ko sto nije i da svi izadjemo na ulicu, pa motke u ruke!!! Napravili ste od nas jeftinu radnu snagu......SRAMOTA!! Sve sto radite, radite protiv svog naroda, gde ce vam dusa...
pre 9 godina
ne pa to ništa nije tačno molim vas, pitajte levičara vulina i velikog vodju i videcete da radnici u nemačkoj imaju mnogo gori zakon od naseg samo sto su mnogo manje plaćeni oni 8,5 a mi čak 115, ej bre 13 puta više
pre 9 godina
Lazu vas bre. Nasi politicari i privrednici su napisali bolji zakon. I ostalo nije bolje u Nemackoj (i EU) - ostali zakoni, pravna drzava, bezbednost, medjuljudski odnosi (i na poslu i van), infrastruktura, kultura, umetnost, ... sve je sarena laza, kod nas je bilo bolje, sad je bolje i tek ce biti bolje!
pre 9 godina
Dve stvari: onaj Vulin nema pojma o našem Zakonu, a kamo li o nemačkom jer Zakon su pisali poslodavci - robovlasnici u Srbiji. Trebao im je samo neki beskičmenjak kao Vulin sa kredibiltetom. Druga stvar: prethodnoh godina prepisivali smo Zakone, ALI SAMO prepisivali. Tumačenje i poštovanje nije bilo moguće, jer sa druge strane imali smo fosilne ostatke sudstva. DAKLE, O PREPISIVANJU NEMA NIŠTA, a zakone pišu lažni magistri i doktori. Jel jasno sada svima da begamo iz Srbije dok se ovi ne poubijaju među sobom!?
pre 9 godina
Ceo moj radni vek sam proveo u Nemackoj (43 godine staza) i sada sam penzioner. Nemam pojma kakva su radnicka prava u Nemackoj niti me je to nesto posebno zanimalo. Jednostavno sve te godine je sve islo kao po loju i ja nikada nisam smatrao da mi neko nesto zakida ili me ostecuje. Moj zivot sam mogao uvek planirati, ne godine nego decenije u napred. Gradnja kuce, otplacivenje kredita, skolovanje dece, sve je islo po zacrtanom planu, cak sam i godinama unapred znao visinu buduce penzije tacno u cent i prema tome sam se ravnao i pripremao za starost. Neka je blagosloveno ono januarsko jutro 1969 g. kada sam sa jednom sportskom torbom u ruci krenuo na put bez povratka prema mojoj gastarbajterskoj sudbini. Nisam postao ni bogat ni slavan, jednostavno spokojan i zadovoljan.
pre 9 godina
Dakle nas zakon o radu Vuline,Vucicu i ostali foteljasi nije evropski
pre 9 godina
i na sve to jos svakoga meseca dobiju svoju zaradu. gde su sada vajni strucnjaci iz udruzenja privrednik, njihovi zastitnici vulin i vucic, ovi na drzavnim jaslama iz fiskalnog saveta...najgori smo u evropi, najmanji minimalac a uz to ne mozes ni da naplatis svoje zarade jer sistem stiti bogate.
pre 9 godina
+ Bozicni bonus koji je obicno pola plate i koji se isplacuje za novembarskom platom u mnogim firmama
pre 9 godina
Pa ministre sto nisi prepisao ceo zakon od nemaca a ne samo delove.Siguran sam da te niko ne bi optuzio za plagijat kao sto su optuzili neke tvoje kolege ministre.
pre 9 godina
U Nemackoj svako ko se prijavi na biro vrlo brzo dobije posao. Skoro je supruga jednog mog rodjaka koji zive tamo tako zaposlena. Ima preko 38 god., nije mnogo radila, gajila je dete ali se posle prijave za zaposlenje i prekvalifikacije zaposlila posle tri meseca. E to je drzava a ne ovo gde mi zivimo !
pre 9 godina
To je taj "truli kapitalizam". Steta sto niste napisali koliko odmora i praznicnih dana imaju.
pre 9 godina
ne mogu bre ovo da citam,dodje mi da ubijem nekoga ovde ..
pre 9 godina
jeste ali dobiti otkaz u nemackoj i naci posao u nemackoj je sesnesta stvar nego uraditi to isto u srbiji!!!
pre 9 godina
Pa vi recite kako nismo kolonija ajmo sad svi beeeeeeeeeeeeee
pre 9 godina
Auuu al im je loše! Hitno da im pošaljemo ove naše eksperte da im srede zakon o radu za Vrbicu. Ima da procveta ta jadna Nemačka dok si reko "SNS"!
pre 9 godina
Isto kao u Srbiji! Ha, ha, ha! Ja ne znam zašto se mi pravimo pametni kad možemo da prepišemo zakone kakve imaju najrazvijenije zemlje EU. Pa mi smo imali Resavsku prepisivačku školu, treba nastaviti tradiciju - da prepišemo zakone o radu od Nemačke, a zakon o socijali od Švedske itd...
pre 9 godina
A kod nas u prilog poslodavcima...
pre 9 godina
Takva Evropska prava radnika neodgovaraju našim političarima!!.
pre 9 godina
Ne razumem zasto ljudi koji zive u Srbiji , kad neko iz Nemacke napise kako je u istoj, lupaju minuse. Pa nije Nemacka komunisticka zemlja, ali je uredjena, sve se radi po zakonu. Coveku nekad nije pravo, kad njega zakace, ali onda shvati da nisu takvi ne bi bilo tako dobro.Tamo ne placa gazda zdravstveno osiguranje , nego svako za sebe. Bolovanja nadoknadjuje osiguranje, gazda placa samo za rad. Zdravstevo osiguranje se placa srazmerno primanjima. Ko ima manju platu placa vise. Ko ima veoma visoku platu placa vise i to ne vise kod obavezne kase nego privatne. Ima mnogo zdravstvenih osiguranja. Moze da se bira i prelazi iz jednog u drugo. Ne postoji centralizovano kao kod nas. A ipak sve funkcionise.Moj suprug cesto radi prekovremeno, ali mu se uopste ne isplati. Prekovremeno je jako oporezovano, pa mu prekovremeni sat izadje na pola obicne satnice, jer drzava verovatno tera na taj nacin firme da zaposle jos nekoga. Ovde se zivi za vikend. Preko sedmice rad.
pre 9 godina
istina.
mi smo rupa.
pre 9 godina
@ grof
u pravu si minimalna satnica je brutto 8,5 e.
ali sa time mozes preziveti. to si ti zaboravio spomenuti.a dvoje sa tom satnicom pri 2x150 sati zive ko dvoje u bgd, boljjem kraju na 70 m , bez oskudice i voze 2 god stari golf, namestili stan, brendirani uredjaji, 2x na godisnji negde. posle 3 god. boravka. za pocetak smo prezadovoljni.
inace text je dosta nejasan i netacan ali hajde moze da prodje . drago mi je da doprineo da vidite da u eu zaposleni imaju vise pravaa i zive humanije nego u nebeskoj zemlji i matici joj rusiji.
ko nema vremena da ceka da se meki i druzina odluce u kom pravcu hvatajte voz, dok ga uopste jos ima i izaberite sami pravac. mi se nismo pokajali.
pre 9 godina
Radim u Nemackoj kao inzenjer. Imam 31 radni dan odmora koje mogu da koristim kako god pozelim, ogranicenja nema. Mogu i 6 nedelja odjednom, ili da 62 puta uzimam po pola dana. Ne bih da se setim kako je bilo iživljavanje sa odmorom dok sam radio u Srbiji... Hvala Bogu pa se odlucih da dodjem ovamo.
pre 9 godina
Šta reći osim lagali su nas svi koji su bili na vlasti, i ovi nas lažu.
pre 9 godina
Boze, kad procitam ovako nesto, dodje mi da presadim kosu, samo da bih je pocupao sa glave... Gde mi zivimo, covece dragi...
pre 9 godina
Zasto Vucic (kad je vec takav Evropejac) nije prepisao ovaj zakon? Nego nam uvodi robovlasnicki sistem!!!
pre 9 godina
Ustanem otvorim oči, uzmem mobilni otvorim ovu vest, zatvorim oči i sanjam da ovde piše Srbija.
To su Srećni Ljudi, a ne ovi naši na RTS što su počeli po 1000 put da nas hipnotisu.
Ne budite me, spavam :-(
pre 9 godina
Ups... Pa to se razlikuje od naseg buduceg zakona.
pre 9 godina
kakva Nemacka i njihova prava. To su lencuge. Sad cete vi da vidite sta ce novi zakon o radu da napravi od Srbije - ekonomsku velesilu. Bacićemo mi sve njih na kolena. Molice nas da udju u uniju sa nama, a ne mi sa njima.
pre 9 godina
SILA!
pre 9 godina
Ubedjen sam da Vulin i ekipa nisu ni prelistali ovaj zakon. Ali, tako to ide kad se kreira zakon u korist velikih igraca, bilo stranih, bilo domacih, koji ce vecinu radne snage (citaj: robova) da iznajmljuju preko agencija za lizing bez ikakvih obaveza prema onima koje zaposle.
pre 9 godina
Sto ih ovi nasi "strucnjaci" ne prepisu; da se ne muce?!
Ne znaju Nemacki!?
E, to je vec druga ozbiljna stvar!...
pre 9 godina
Dokle god na celu javnih preduzeca budu bili ljudi kojima je jedina referenca partiska knjizica u tom delu nece biti nikakvog boljitka.
pre 9 godina
Srbija jeste geografski u Evropi ali ja iz Evrope u Srbiju nikada.
pre 9 godina
Najkraće rečeno - u Nemačkoj se živi od rada, a u Srbiji od nerada. Ovde radnicima smanjuju plate da bi se dalo parazitima i neradnicima.
pre 9 godina
Sto ih ovi nasi "strucnjaci" ne prepisu; da se ne muce?!
Ne znaju Nemacki!?
E, to je vec druga ozbiljna stvar!...
(crni domino, 22. jul 2014 12:36)
Znaju ruski.
pre 9 godina
iju, kakvi neradnici
pre 9 godina
Dobro bi bilo da je autor članka uporedio određene stavke sa stavkama iz našeg zakona pa da vidimo gde smo mi.
pre 9 godina
Zasto ne "prepisemo" taj zakon. Ako valja njima tamo, valjace i nama. Ali krojacima sudbine ove napacenje zemlje to ne odgovara, to je pravi i jedini razlog zbog kojeg mi imamo to sto zasluzujemo.
pre 9 godina
@Ljudi, zakoni u Evropi su povoljni po radnike...
Svaka čast, opisao si kompletnu situaciju u oblasti rada i prava radnika u Srbiji u jednom pasusu! Zakonodavac samo treba da ide od zareza do zareza u tom pasusu i napravi kratak i efikasan zakon. Da li je zakonodavac glup, pa ne zna ove stvari koje mi znamo, da li je nestručan? Verovatno nije, samo dobija instrukcije od političara koji štite tzv."poslodavce" - tajkunčiće koji ih finansiraju i održavaju na vlasti. Jer ova zemlja od devedesetih tajkunima pripada.
pre 9 godina
a Vulin i botovi ne veruju!
pre 9 godina
evo na primer,u japanu...
pre 9 godina
Rekao sam sto puta do sada kada nasi udare da donose neki "novi zakon". Nema sta brate da mozgujete, sve je vec napisano i propisno u Evropi, izaberi jednu zemlju, nadji nekog da ti to prevede na srpski i gotov posao.
Onda dovesti jednog prekog,inostranog namesnika sa timom koji bi rukovodio i vodio racuna da se novi zakon primenjuje kako treba, a oni koji ga krse budu propisno kaznjeni. Veoma jednostavno, zar ne?
94 Komentari
Sortiraj po: