Četvrtak, 03.12.2015.

10:39

Turska ekspresno - već našla zamenu za ruski gas

Turska i Katar sklopili su sporazum o dugoročnoj isporuci tečnog prirodnog gasa Turskoj.

Izvor: Beta

Turska ekspresno - veæ našla zamenu za ruski gas IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

114 Komentari

Sortiraj po:

gogen

pre 8 godina

Predlazem da malo googlate ..malo ukljucite vijuge pa zakljucite kojim ce putem taj gas do Turske,Da sam na Putinovom mjestu odmah bi zavrnuo slavine uz poruku,,,kada skinete i osudite Erdogena gas ce opet poteci.Pa da vidimo ko ce pjevati borbene.

JA PA JA,NIKO KO JA PA MAKAR GUBIO I SVE IZGUBIO

pre 8 godina

(Dardanel, 3. decembar 2015 15:23) E pa bas zbog svega navedenog trebalo bi da se Putin ne busa u grudi a mogao bi da se ugleda i na Milosevevu arogantnost i negiranja sve sto mu se predlozi i da izvuce pouku jer uprkos na zal Turske i spremnost da se raspravlja i smire tenzije i nadje resenje ,dva ortaka Medvedev i Putin vracaju Rusiju u 15 vek u nadmetanju ko ce vise da ponizi Tursku.Pa Turska tj.Erdogan je za 24 sata nasao zamenu za Ruski gas(Katar u zamenu) i sta cemo sada.Sta ce uostalom Rusi koji se kunu na SB UN-a dole samovoljno,nije im dovoljan primer Amerike i zapada koji nista posebno nisu postigli u dosadasnjim ratovima osim prodaje oruzja i kradje nafte.A po svoj prilici su se bas i ugledali na njih s obzirom na optuzbe Turske i V.Britanije o preprodaji nafte a o oruzju i pomoci Asadu vec i ptice znaju.Izgleda da su se i Turska i Rusija upecali na zamku zapada kao i bivsa SFRJ,IRAK,LIBIJA,EGIPAT i td. i sto brze sednu za sto to bolje i po njih i po ceo svet.

Da

pre 8 godina

Činjenice; 2 ogromna ruska projekta propali(južni i turski tok), šta je to pobeda ili poraz? Ukrajina osim par oblasti i Krima otišla skoro zauvek u krilo Zapada, to je pobeda ili poraz? Sankcije Zapada pobeda ili poraz? Pad rublje i prihoda od energenata pobeda ili poraz?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (realno, 3. decembar 2015 14:51)

Upravo...pa ti onda vidi ko tu vuce konce i ko je agresor. Gadna mi je ona konzervativno-oligarhijska Rusija, ali "civilizovani" zapad je jos gori sve ce uraditi za profit....vrlo su opasni za ceo svet sto vidimo iz svih izreziranih ratova, "demokratija" i afera u koje uvlace mnoge manje jake drzave...

Zoonlogonechon

pre 8 godina

Nasi mediji samo obljavljuju gubitke za tursku ekonomiju nikako ne spominju Rusiju.
Rusija od prodaje gasa Turskoj zaradjuje milione - mogu ostati bez tog trzista ubuduce.
Rusi se boje da ce opet da skoci cijena voca i povrca ako se turski proizvodi bojkotuju jer nisu u stanju da snabdevaju trziste sopstvenim proizvidima hrane. A tesko je naci zemlju koja ce za istu cenu ( kvalitet, trosak transporta itd.) zameniti EU a sada i Tursku!

Dardanel

pre 8 godina

KAzu neki..turska da zatvori bosfor za ruske brodove..pa moze da proba ..ali onda bi rusi napravili novi moreuz pored koji bi isao kroz centar istanbula

Ne samo Bosfor nego i Dardanel. Pogledaj mapu. Bosfor i Dardanel su duboko u Turskoj teritoriji i turska je apsolutni vlasnik tih prolaza. To nisu medjunarodne vode. Ugovorom iz Montereja 1936 Turska je dala na upotrebu te prolaze ali i da ih kontrolise.
"Turkey was authorized to close the Straits to all foreign warships in wartime or when it was threatened by aggression; "
U slucaju rata ili da se Turska oseca ugrozenom ima pravo da zatvori prolaze.
Dakle jedan Nimitz na prolaz i ni plankton ne moze proci. E sad, hoce li Rusija praviti moreuz kroz Instabul zavisi od amerikanaca. U tom slucaju nestao i Instanbul, i Rusija i Ameriki i svi mi zajedno sa njima. Amerikanci su ludi. Vec 2 puta su bacili atomske bombe na civile. Ne verujem da bi se ustezali da to urade opet. A onda smo svi otisli u kameno doba.
U slucaju da je Turska u ratu ili se oseca

Batistuta

pre 8 godina

Likovali ovi neki glupani sad ili ne... Turska i EU nemaju nikakve sanse niti akternativu za ruski gas.

To im je sto im je. Ili Rusi ili nista. I ore ce da propadnu nego sto ce biti druge opcije.

Da mogu da zamene ruske gazde...bi oni odavno. Ali....


he he he....

Kako letite ko sareni baloni... smeju se i sami novinaro koji izmisle ove nebuloze...

Ovim sankcijama Rusi ne lome ruke Turskoj... vec kicmu.

Presusuje nafta od ID.... sve Rusi ciljano rade.

I treba.

DAVOR

pre 8 godina

Zaboravljate da je Hrvatska vec sklopila sa Katarom sporazum o razumevanju o gradnji terminala za tecni naftni gas na Krku uz sponzorstvo USA koji bi kasnije cevovodom snabdevao celu jugoustocnu Evropu gasom tako da bi on bio mnogo isplativiji i jeftiniji pogotovo ako se tom projektu pridruzi i evropski deo Turske.

kvatro

pre 8 godina

@katargas
Pa nema ga jel da poznajes istorijat tog dela sveta Izrael je bez pardona zbrisao sva postrojenja u bilo kojoj zemlji u okruzenju koja su u vezi sa time. I u vezi gasa nije bitno ko sta i kako bitna je cena a ona je kod rusa najniza. Kao drugo nikada ne bih kupovao gas od zemlje koja finansira one majmune koji te dok pijes kafu posalju na mesec.

manja

pre 8 godina

I tako...Vec 25 godina od raspada bivse Jugoslavije trcimo pod ruske skute i zivimo u nadi da ce svi koji nisu u ljubavi sa Rusima propasi, a cetvr veka smo svedoci sopstvenog propadanja.Kao kada pokusas da zivis samo od ljubavi u hladnom Sibiru. Mora covek valjda nesto i da jede!

Bolero

pre 8 godina

Citam ove komentare i ne mogu da verujem koliko neukih ljudi ima. TNG ili Tecni Naftni Gas (na engleskom LPG) nije isto sto i LNG (tj Tecni Prirodni Gas). I jedan i drugi mogu da se transportuju brodovima, ali ni priblizno kolicine koje se transportuju ne mogu da zamene kolicine koje se dopremaju cevima preko Plavog Toka. A sama doprema je skupa i totalno ekonomski neisplativa. Naslov da je Turska nasla zamenu za Ruski gas ne stoji i predstavlja insinuaciju. Razlika izmedju prirodnog gasa (metan) i tecnog gasa (propan-butan) je ogromna ali nema mesta ovde za siru pricu. Da zakljucim, ne pisite o stvarima koje ne poznajete, a pogotovo nemojte davati naslove tekstovima koji ne stoje.

MiRa

pre 8 godina

Mare sve je moguće ako iza sebe imaš amere i nato. Za njh ne važi nikakvo pravo pa ni medjunarodno. Za amere je samo pravo ono kako ga oni tumače, primer je krim-kosovo, gvatanamo ...

Mile

pre 8 godina

Turski gas zadovoljava potrebe ove zemlje sa oko 32%. Ostatak uvoze iz Rusije 38%, Azerbejdzana 21% i Katara 9%.
Sad ce podici nivo uvoza iz Azarbejdzana i Katara i to je to.Neko pita za gasovod iz Katara. Naravno da postoji.Ide od Dohe, preko S.Arabije, Iraka i stize do Turske. I sada se koristi.
Postavlja se pitanje kome ce Rusi prodavati gas ako svima zavrcu?
(Milan, bgd, 3. decembar 2015 12:28)
Ovaj gasovod postoji samo u tvojoj masti.

Srx Bg

pre 8 godina

Vi koji zagovarate tezu da Rusija samo sto nije propala kao i njena industrija da li ste svesni velicine Rusije i njenih prirodnih resorsa?A sa druge strane su Indija i Kina i ostale zemlje Azije od kojih Rusi lagano nadoknade gubitak iz Evrope.

realno

pre 8 godina

Činjenice; 2 ogromna ruska projekta propali(južni i turski tok), šta je to pobeda ili poraz? Ukrajina osim par oblasti i Krima otišla skoro zauvek u krilo Zapada, to je pobeda ili poraz? Sankcije Zapada pobeda ili poraz? Pad rublje i prihoda od energenata pobeda ili poraz?

Ivan

pre 8 godina

Rusija da je pametna izašla bi iz rata u Ukrajini. I vratila Krim pod upravu Ukrajine. Europa bi odmah ukinula sankcije i sve bi bilo puno jednostavnije za Rusiju. Ovako ju stišću sa svih strana i dugoročno ona to ne može izdržati. Cijena sankcija će biti sve veća što duže traju. Ali bojim se da Putin misli da može sve rješiti pokazivanjem mišića. A samo će se još jače ukopat. Dizanjem sankcija od strane EU bio bi jači u Siriji, a pozicija Turske bi oslabila. Ovako rat na dvije fronte+sankcije neće dugo izdržati.

Mladen Mladenović

pre 8 godina

Da je to povoljno za Tursku, odavno bi poceli da ga kupuju od Katara.
(Zoki, 3. decembar 2015 12:44)
------
Da, ali rusofobi zanemaruju taj "nevažni" detalj. Turska bi, da je mogla, ili da je jeftinije, kupila gas i od poslednjeg muslimana na ovoj planeti samo da ne kupuje od Rusa. Za one ko ne znaju, Turci su izračunali i odlučili se za ruski gas zato što im je tako najisplativije. Doduše, ima i onih koji smatraju da bi Turska pre kupila gas od Rusije nego od Katara ali, njima ništa ne treba zamerati. Nisu oni krivi.

novosadjanin

pre 8 godina

Gas moze da se transportuje brodovima, ne samo kroz cevi. Procitajte malo pre nego sto komentarisete.
(brodom, 3. decembar 2015 12:24) moze al kazi dal bi ti kupovao katarski po 500 dolara i plus ulozio silne pare u terminal za poretakanje il ruski po 230, u pravu si treba malo procitati pre komentara

Boka

pre 8 godina

Neka mi neko od silnih strucnjaka objasni, posto cena nafte i gasa padaju vec mesecima, kako to da u Srbiji cena tih istih energenata samo skace?? Pljackaju nas politicari u sprezi sa tajkunima i Rusima iz NIS-a ili sta je u pitanju?

Алексије

pre 8 godina

Neka mi neko od silnih strucnjaka objasni, posto cena nafte i gasa padaju vec mesecima, kako to da u Srbiji cena tih istih energenata samo skace?? Pljackaju nas politicari u sprezi sa tajkunima i Rusima iz NIS-a ili sta je u pitanju?
(Boka, 3. decembar 2015 14:08)

Ниси приметио да АКЦИЗЕ расту сваких неколико месеци. АКЦИЗА је срцу милије име за ПОРЕЗ. Некако лакше прихватамо АКЦИЗУ од ПОРЕЗА. То је измишљотина и велики економски успех којим се ова власт буса у груди. А цела економска мудрост се своду у ГЛОБИ становништва, до последњег Србина.

sssr

pre 8 godina

rusi polako ali sigurno gube na svako planu ali sami su krivi.pa nemogu oni protiv zapada covece pogotovo ekonomski.pa scenario smo vec videli i gledamo.rusi su se malo preracunali.ako im zapad jos malo stegne kais sledi bankrot privrede

katargas

pre 8 godina

Turska vec godinama uzima tecni gas od Katara, Alzira i Nigerije. Ono sto fali je masovno deponovanje i na tom polju Turska je prilicno poodmakla. A argument "da je mogla uzeti od Katara gas uzela bi ranije" je smesan. Odgovor je; pa zasto da ne uzme i od Rusije tu preko puta ako vec moze. E ako ne moze to je vec drugo, onda idemo u Katar. U ovom ekonomskom ratu Rusija ne moze da ucini neku veliku stetu Turskoj, obratno je mnogo verovatnije.
Vidim neki ovde su opijeni atomskim oruzjem Rusije. Jeste li vi sigurni da ga Turska nema?

Futurama

pre 8 godina

Tečni prirodni gas ili LNG (ne treba mešati sa tečnim naftnim gasom - LPG tj TNG kod nas) se prevozi velikim tankerima.
To nije stvar koja se kupuje u samoposluzi već traži odgovarajuću pripremu.
Prva stvar je odgovarajuća infrastruktura tj. skladišta i isparivači.
Druga stvar je samo tržište koje je ograničeno. Trenutna svetska proizvodnja je ekvivalent 320 milijardi kubika gasa godišnje a plavi tok koji snabdeva Tursku ima kapacitet 27 milijardi kubika. To je praktično 10% celokupne svetske proizvodnje što je jako veliki udeo.
Delimična zamena ruskog gasa ne može da se odigra pre bar 2 godine koliko je potrebno da se izgradi infrastruktura i rezervišu isporuke.
Treba imati u vidu i višu cenu LNG u odnosu na gas iz Rusije čime bi Turska bacala i do milijardu dolara godišnje.

Zemunacccc

pre 8 godina

Ume li neko pažljivo da pročita tekst??? Prva tri najbolje ocenjena komentara su zasnovana na nerazumevanju ove vesti. "TEČNI gas", naglasak je na TEČNI, onaj koji se prevozi brodovima! Cena tog gasa je značajno veća od onog transportovanog gasovodom iz nekoliko razloga:
1) koričćenje energije da se gas prevede u tečno stanje pa potom da se iz tečno vrati u gasovito -KOŠTA
2) potrebni su specijalni tankeri kojih ima vrlo malo u celom svetu, brodogradilištima su potrebne godine da zadovolje trenutnu svetsku potražnju
3) cena tih tankera je skuplja od svih drugih prekookeanskih brodova pa je i cena prevoza skuplja
4) potrebno je izgraditi specijalne luke za pretakanje tečnog gasa i skladištenje i kao i potpuno nove gasovode od tih luka do postojećih gasovoda!!!
Zato se u vesti govori da će Turska da zameni 25% ruskog gasa katarskim jer im je trenutni kapacitet "specijalnih" luka dovoljan samo za tu količinu. Dakle, sve je marketinški trik turske vlade, jer čak i kada bi Rusi pristali da ih i dalje snabdevaju gasom, sigurno neće biti po istoj ceni, nego po većoj, jer Turska jednostrano krši ugovor smanjenjem narudžbine za tih 25%. U prevodu, Turci će sledeće godine imati za trećinu skuplji gas bilo da stiže iz Katara ili Rusije!!!

Ja

pre 8 godina

KAzu neki..turska da zatvori bosfor za ruske brodove..pa moze da proba ..ali onda bi rusi napravili novi moreuz pored koji bi isao kroz centar istanbula

Komša

pre 8 godina

@Saša
Mislim da su rusi samo prividno bili u situaciji da biraju.
Ili su mogli da zmure i da posluju sa Turskom tj. da im prodaju gas dok Turska ne osvoji Siriju (postavi sebi lojalnu vlast) ,probije koridor za isporuku gasa i mrtva ladna prekine saradnju sa njima (kao Francuzi za one nosače) ili da odmah preseku .
U oba slucaja su na gubitku ali naszavak saradnje i duvanje u jedra nekome za koga znas da ce ti u najmanju ruku okrenuti ledja je iluzija koja moze jos skiplje da kosta.

kikindjanin

pre 8 godina

Kojim li ce putem da stize taj gas od Katara to Turske? Preko Iraka, Irana ili Sirije? Ne postoji cetvrta drzava kao opcija.

Postoji moderan gasovod iz 2010.godine na liniji Doha,Kuvajt,Kerbala,Kikruk,Urfa. Dakle kreće od Katara, pa preko A.Arabije, ide preko Kuvajta,Iraka i stiže do rafinerije u Urfi u juznoj Turskoj.

T

pre 8 godina

Rusi mislle da ceo svet zavisi od njihovog gasa,nazalost Rusa u Turskoj zima nije hladna kao u Ukrajini tako da ce posledice biti vece za Rusiju!!

Veliki Blek

pre 8 godina

Mogu preko indije pa za somaliju pa onda gore ka egiptu pa nazad u libiju odatle u tunis...i konačno avio rutom do turske...tako će izbeći Kurde.

rejnald

pre 8 godina

Pitanje koje se namece samo po sebi: A gdje ce da prodje taj gasovod?Preko teritorija Oslamske drzave?!Preko Irana?!Jedino sto mogu je preko Saudijske Arabije i Izraela i Sredozemnog mora,ali to bi toliko bilo skupo da je pitanje isplati li se...A da,i ja svasta pitam...Kao da bi im ISIS pravio bilo kakve probleme...

DaRko

pre 8 godina

Nije ni bilo sumnje u to. Svako može da se "snađe". Problem je cena tog snalaženja. Ovde se ne govori o izgradnji gasovoda jer je neisplativo. Radiće se klasična isporuka preko postojeće mreže uz dodatak (zbog kvota protoka) brodova cisterni. Snaga, tj. uticaj Rusije je baš u tome što ima veliku moć brze isporuke sa malim troškovima. Da nije tako Nemačka i pola evrope bi već našli alternativu koja neće podići cenu i napraviti haos privredi.

Saša

pre 8 godina

Hajmo malo da realno gledamo.
Čini mi se da Rusiaj može izvući deblji kraj iz ove krize sa Turskom.Gledam robnu razmenu ove dve države. Ona je 60:40 za Rusiju. Turska ima ulaganja u Rusiji 1.4 milijardi $,a Rusija u Turskoj 1.7$.
Hajmo sada i na naftu i gas. Rusiaj od izvoza energenata puni svoj budžet sa 64%. Zbog sankcija i pada cena nafte i gasa taj budžet je već okrnjen za oko 20%. Rublaj je za godinu dana izgubila 80% vrednsoti i a bdp je pao za 4.5%.
Ruski izvoz gasa u Tursku učestvuje sa 6% u ruskom bdp. Turci su dobre i tačne platiše. Prekig tog izvoza koštaće Rusiju 6% vrlo vidljivog i čvrstoh novca iz Turske.
Putin, kao i obično, puno preti na unutrašnjem nivou, a garantujem da več traži izlaznu varijantu iz ovog sukoba koji moža dodatno da mu umanji budžet i još više spusti rublju u bdp.

Racunica

pre 8 godina

To je TECNI gas, sto znaci da moze da se transportuje u velikim kolicinama sa velikim transporterima preko mora. Drugo, uskoro pocinje izgradnja TAP (Trans Adriatic Pipeline) koji ide od Azerbjedjana pa Turske, Grcke do Albanije a onda preko Adriatika u Italiju i td.

Dakle IMA zamenu za ruski gas i tako Rusija pravi probleme sebi i ostaje nerazvijena jer nema para.

Mare,NS

pre 8 godina

Sta? Ovo kontra-sankcije Turske Rusiji. Uskoro sledi zatvaranje Bosfora za ruske brodove.
(istina, 3. decembar 2015 11:49)

Neke stvari bi trebalo da znas,pre nego sto se upustis u spekulacije.
Mislis da je Turska VLASNIK Bosfora i moze da radi sta hoce?
Delic teritorije na evropskom kopnu je dobila samo iz samilosti,voljom tadasnjih svetskih sila,posle niza poraza,kao znak dobre volje.

Plovidba je regulisana medjunarodnim ugovorima(mislim montrealskim) i Turska NEMA PRAVO da je ometa,osim u slucaju rata.
U suprotnom krsi medjunarodno pravo.
Zamisli da Egipat zatvori Suecki kanal na svoju ruku?
Ili Panama svoj?
Mislis li da je to moguce?
Razocaracu te,NIJE!!!

Knut

pre 8 godina

Od Katara do najblizeg grada u Turskoj ima preko 2000 kilometara, a taj gasovod bi trebao da prodje kroz S. Arabiju, Kuvajt, celom duzinom Iraka, pri cemu u tim najblizim pogranicnim oblastima Turske zive Kurdi. Mogu da probaju i preko Irana, ali je to jos duze za oko 300-400 kilometara, ali i tamo zive Kurdi. Mogu i preko prijateljske im Sirije, to je sledeca najbliza ruta, ali im i tamo zive Kurdi

zimzeleni

pre 8 godina

Rusi nizu pobede kao Srbi, sve sa 5:0 - Crna Gora ide u NATO, Turska nasla gas a uskoro ce i trziste za svoje proizvode... Mi zasluzujemo jedni druge.

Tex

pre 8 godina

Da ovo je samo marketing za Tursku vladu. Treba jos reci koliko skuplje placaju taj gas od onoga sto su placali Rusima. Nikome ovo prepucavanje ne ide ali ce definitvn usporiti Tursku ekonomiju. Dok je zapad vec usporio rusku.

Milan, bgd

pre 8 godina

Turski gas zadovoljava potrebe ove zemlje sa oko 32%. Ostatak uvoze iz Rusije 38%, Azerbejdzana 21% i Katara 9%.
Sad ce podici nivo uvoza iz Azarbejdzana i Katara i to je to.Neko pita za gasovod iz Katara. Naravno da postoji.Ide od Dohe, preko S.Arabije, Iraka i stize do Turske. I sada se koristi.
Postavlja se pitanje kome ce Rusi prodavati gas ako svima zavrcu?

Алексије

pre 8 godina

Hajmo malo da realno gledamo.
Čini mi se da Rusiaj može izvući deblji kraj iz ove krize sa Turskom.Gledam robnu razmenu ove dve države. Ona je 60:40 za Rusiju. Turska ima ulaganja u Rusiji 1.4 milijardi $,a Rusija u Turskoj 1.7$.
Hajmo sada i na naftu i gas. Rusiaj od izvoza energenata puni svoj budžet sa 64%. Zbog sankcija i pada cena nafte i gasa taj budžet je već okrnjen za oko 20%. Rublaj je za godinu dana izgubila 80% vrednsoti i a bdp je pao za 4.5%.
Ruski izvoz gasa u Tursku učestvuje sa 6% u ruskom bdp. Turci su dobre i tačne platiše. Prekig tog izvoza koštaće Rusiju 6% vrlo vidljivog i čvrstoh novca iz Turske.
Putin, kao i obično, puno preti na unutrašnjem nivou, a garantujem da več traži izlaznu varijantu iz ovog sukoba koji moža dodatno da mu umanji budžet i još više spusti rublju u bdp.
(Saša, 3. decembar 2015 12:06)

Свако, ко би да уради "реалну" анализу, прво погледа МАПУ СВЕТА. На тој мапи би одмах приметио да катарски гас може у Турску да стигне преко Саудијске Арабије и НЕПРИЈАТЕЉСКОГ ирачког КУРДИСТАНА. Оног Курдистана, кога Турци немилосрдно бомбардују кад год им ћуне. Други пут води такође преко Саудијске Арабије, Јордана и на крају СИРИЈЕ. И сада долазимо до РАЗЛОГА ЗБОГ КОГА СВИ ХОЋЕ НЕСТАНАК АСАДА. КАТАРСКОГ ГАСА, ЗА ЕВРОПУ И ТУРСКУ. Због Сирије је пропао НАБУКО, пропашће ТАП, јер су Руси сада у Сирији и остаће тамо колико је потребно.

maki

pre 8 godina

pa sta mislite zasto se rusija angazovala vojno u siriji, da se spreci dotok gasa iz katara preko sirije i turske u evropu i smanji energetska zavisnost od rusije ili sto vole asada, uvek je neki interes ili zastita interesa, a islamska drzava zapravo bi i bio koridor za transport

London

pre 8 godina

Dragi komentatori koji se pitate kojim će gasovodom gas da stigne od Katara do Turske: da li ste ikada čuli za tankere? Većina nafte i gasa se svetom prevozi tankerima a ne gasovodima i nafotovdima? Kako gas stiže od Alžira do Evrope? Kako nafta od Saudijeske Arabije do Amerike? Tako će i od Katara do Turske? I ne, cena prevoza tankerima nije veća od transporta gasovodima,s obzirom da je za gasovod/nafotovod potrebno gigantsko ulaganje u napred. Tankera, naravno, ima k'o pleve...

GoranZemun

pre 8 godina

Ovo je i bio razlog za rat u Siriji. Sad su skinute rukavice i pravi rat, prema kome je ovaj decija zurka, moze da pocne. Turci ce probati da okupiraju trasu za gasovod iz Katara, a Rusi po cenu unistenja Turske, nece im dati.

maloicitao

pre 8 godina

(goranac, 03. decembar 2015 11:30)

Ja kapiram da te je naslov obradovao jako ali posle pocetnih 5 minuta srece jesi li razmislio koliko zima ce da prodje dok to naprave i, jos vaznije, gde ce to da prodje. Oni se ne granice a gas ne mozes e-mailom da posaljes

Marjan

pre 8 godina

Bas sam se lepo nasmejao, volim tekstove pune humora a jos je bolje ako su politicari umesani. Jos samo da Ameri preusmere one tankere namenjene za dopremanje gasa EU i prava festa! Kao sto su mnogi zapazili zato je i poceo rat u Siriji ako nekom jos nije jasno, nisu Rusi ni najmanje naivni i napravili su odlicnu procenu slanjem vojske u to podrucje.

Moscow

pre 8 godina

Hahahahaha, pa sta oni misle da se Ruja ne pita.
A iz Katara i SA nema sanse da prodje.Ruje su tamo stavile sapu, ajde molim da vidim ko to moze kroz Siriju da provlaci gas bez dozvole Rusije.

lala021

pre 8 godina

Tečni prirodni gas se ne prenosi gasovodom nego se komprimuje u rezervoare i prenosi tankerima do odredišta. Problem ovakvog dopremanja je cena samog gasa (a tankeri veoma lako potonu, a mogu i da eksplodiraju ako su instalacije loše pa dodje do varnicenja :-)

Igor

pre 8 godina

Sve nadobudni stručnjaci koji drže tursku stranu ovde, samo neka mi objasne sledeće:

ekonomski:
- koja cena će da bude tog gasa iz Katara?

- koja količina će tog gasa biti iz Katara (tj. koliko dugo mogu da se snabdevaju odatle) i kolika cena transporta u Tursku?

- koliki će biti gubitak Turske jer bi u Turskom toku oni imali veliki prihod kao tranzitna zemlja za dalje (Grčka, Bugarska,...)?

- zašto ne vide da Rusija ubrzano u ovim uslovima razvija vlastite izvore (poljoprivredu, industriju...) i sve manje postaje ovisna o uvozu.

vojno:
- kako Turska misli da zatvori moreuze kad nije napadnuta i nije u ratnom stanju?

- kako Turska misli da se odbrani od ruskog otvaranja moreuza ako Rusima to bude cilj?

- kako Turska misli da se odbrani od ruskog zatvaranja moreuza ako joj to bude cilj? (Rusija ga može zatvoriti vrlo jednostavnom akcijom sa svoje teritorije, a tada su i NATO brodovi i luke u Crnom moru odsječeni i jedini gospodar tog mora bila bi Rusija)

- da li Turska želi da nestane kao država kakvu poznajemo, ulaskom u vojni sukob sa Rusijom (koja bi podržala Kurde i ostale "elemente", a vojno bi porazila Tursku za dve nedelje, ma šta ko pričao o Turskoj vojsci, jer ako Rusima "dogori", imaju i atomsko oružje koje bi zbrisalo Tursku, a imaju i presedan za to, tj. dva vezano za američku upotrebu ovog oružja).

- da li Turska stvarno misli da će NATO (Grci, Španci, Nemci da ratuje sa Rusijom zbog nje (pre će NATO da se raspadne u tom slučaju)

tomy

pre 8 godina

Ovo je običan epp za gradjane Turske a i dokaz da Katar i S.Arabija pomažu teroriste zajedno sa Turskom.Kako i kuda da ga doprema neka to objasni i koliko će koštati u tom slučaju.

Markovic

pre 8 godina

Tecni naftni gas, tecni prirodni gas... Jedno u naslovu, drugo u tekstu... Dogovorite se vec jednom o cemu se radi. Ili dajte nekom novinaru koji se razume u tematiku da pise o ovim stvarima. Cak i ja, koji sam mahom laik, kapiram da nesto ne stima.

Ako je "prirodni", tj. LNG, onda ce to preusmeravanje da traje i traje. Ne znam koliko kapaciteta za pretakanje ima Turska u svojim Sredozemnim lukama

Vlajko

pre 8 godina

Nema sankcija koje pogode samo jednu stranu ali u ovom slučaju profitiraće privilegovani biznismeni oko Turskog predsednika koji će u novonastaloj situaciji da preuzmu bitne poslove. Tako će se namazati kao i naši privilegovani trgovci devedestih, pa će posle da niknu poslovne impreije.

Tihi Don

pre 8 godina

Ono što sledi je da će Rusija USKLADITI cenu svog gasa za Turke sa Katarskom cenom. što znači da će je povećati za 20 do 25%, pa će onda Turcima stvarno biti svejedno od koga kupuju. Pošto ovu cenu koju sada plaćaju Rusima neće dobiti ni od koga nikad više.

goranac

pre 8 godina

eto dusebriznicima turske i svim rusofilima koliko je turska zavisna od rusija. jucer ste spominjali da ruski izvoz u turku od skoro 30milijardi turska ne smije reducirati jer su "ovisni" od turkog gasa. e da sad vidimo koliko je i ko od koga ovisan i jeli stetnije 5milijardi ili 30molijardi. rusija svojom poloitokom i vazdusnim uznemirivanjem gubi kolko mi se cini jefinu zemlju natoa koja nije uvela rusima sankcije.

do Soluna... tri somuna

pre 8 godina

Ima tu samo jedan "mali" problem
CENA
Davno bi Tursci prešli na druge izvore snabdevanja da tečni gas nije značajno skuplji od ruskog koji im stiže gasovodom.

Ozbiljne su sankcije nametnute od strane Rusije, ništa ovo Turcima nije trebalo. Razmere sankcija i posledice po tursku privredu će se tek meriti ali značajno prevazilaze izgubljenu zaradu od ruskih turista u ol inkluzivima. To je tek mali deo cele priče.

aco

pre 8 godina

bojim se da Rusija malo po malo ne izgubi svo trziste gasa. Neznam koliko je pametna ruska politika.Sankcije svakome ,cene nafte najmanje u historiji, odakle da zarade novac ako svi okrenu ledja.Ukrajina vec rekla da ima dovoljno gasa.

Mare,NS

pre 8 godina

Sta? Ovo kontra-sankcije Turske Rusiji. Uskoro sledi zatvaranje Bosfora za ruske brodove.
(istina, 3. decembar 2015 11:49)

Neke stvari bi trebalo da znas,pre nego sto se upustis u spekulacije.
Mislis da je Turska VLASNIK Bosfora i moze da radi sta hoce?
Delic teritorije na evropskom kopnu je dobila samo iz samilosti,voljom tadasnjih svetskih sila,posle niza poraza,kao znak dobre volje.

Plovidba je regulisana medjunarodnim ugovorima(mislim montrealskim) i Turska NEMA PRAVO da je ometa,osim u slucaju rata.
U suprotnom krsi medjunarodno pravo.
Zamisli da Egipat zatvori Suecki kanal na svoju ruku?
Ili Panama svoj?
Mislis li da je to moguce?
Razocaracu te,NIJE!!!

rejnald

pre 8 godina

Pitanje koje se namece samo po sebi: A gdje ce da prodje taj gasovod?Preko teritorija Oslamske drzave?!Preko Irana?!Jedino sto mogu je preko Saudijske Arabije i Izraela i Sredozemnog mora,ali to bi toliko bilo skupo da je pitanje isplati li se...A da,i ja svasta pitam...Kao da bi im ISIS pravio bilo kakve probleme...

Knut

pre 8 godina

Od Katara do najblizeg grada u Turskoj ima preko 2000 kilometara, a taj gasovod bi trebao da prodje kroz S. Arabiju, Kuvajt, celom duzinom Iraka, pri cemu u tim najblizim pogranicnim oblastima Turske zive Kurdi. Mogu da probaju i preko Irana, ali je to jos duze za oko 300-400 kilometara, ali i tamo zive Kurdi. Mogu i preko prijateljske im Sirije, to je sledeca najbliza ruta, ali im i tamo zive Kurdi

maki

pre 8 godina

pa sta mislite zasto se rusija angazovala vojno u siriji, da se spreci dotok gasa iz katara preko sirije i turske u evropu i smanji energetska zavisnost od rusije ili sto vole asada, uvek je neki interes ili zastita interesa, a islamska drzava zapravo bi i bio koridor za transport

tomy

pre 8 godina

Ovo je običan epp za gradjane Turske a i dokaz da Katar i S.Arabija pomažu teroriste zajedno sa Turskom.Kako i kuda da ga doprema neka to objasni i koliko će koštati u tom slučaju.

Tihi Don

pre 8 godina

Ono što sledi je da će Rusija USKLADITI cenu svog gasa za Turke sa Katarskom cenom. što znači da će je povećati za 20 do 25%, pa će onda Turcima stvarno biti svejedno od koga kupuju. Pošto ovu cenu koju sada plaćaju Rusima neće dobiti ni od koga nikad više.

Igor

pre 8 godina

Sve nadobudni stručnjaci koji drže tursku stranu ovde, samo neka mi objasne sledeće:

ekonomski:
- koja cena će da bude tog gasa iz Katara?

- koja količina će tog gasa biti iz Katara (tj. koliko dugo mogu da se snabdevaju odatle) i kolika cena transporta u Tursku?

- koliki će biti gubitak Turske jer bi u Turskom toku oni imali veliki prihod kao tranzitna zemlja za dalje (Grčka, Bugarska,...)?

- zašto ne vide da Rusija ubrzano u ovim uslovima razvija vlastite izvore (poljoprivredu, industriju...) i sve manje postaje ovisna o uvozu.

vojno:
- kako Turska misli da zatvori moreuze kad nije napadnuta i nije u ratnom stanju?

- kako Turska misli da se odbrani od ruskog otvaranja moreuza ako Rusima to bude cilj?

- kako Turska misli da se odbrani od ruskog zatvaranja moreuza ako joj to bude cilj? (Rusija ga može zatvoriti vrlo jednostavnom akcijom sa svoje teritorije, a tada su i NATO brodovi i luke u Crnom moru odsječeni i jedini gospodar tog mora bila bi Rusija)

- da li Turska želi da nestane kao država kakvu poznajemo, ulaskom u vojni sukob sa Rusijom (koja bi podržala Kurde i ostale "elemente", a vojno bi porazila Tursku za dve nedelje, ma šta ko pričao o Turskoj vojsci, jer ako Rusima "dogori", imaju i atomsko oružje koje bi zbrisalo Tursku, a imaju i presedan za to, tj. dva vezano za američku upotrebu ovog oružja).

- da li Turska stvarno misli da će NATO (Grci, Španci, Nemci da ratuje sa Rusijom zbog nje (pre će NATO da se raspadne u tom slučaju)

Saša

pre 8 godina

Hajmo malo da realno gledamo.
Čini mi se da Rusiaj može izvući deblji kraj iz ove krize sa Turskom.Gledam robnu razmenu ove dve države. Ona je 60:40 za Rusiju. Turska ima ulaganja u Rusiji 1.4 milijardi $,a Rusija u Turskoj 1.7$.
Hajmo sada i na naftu i gas. Rusiaj od izvoza energenata puni svoj budžet sa 64%. Zbog sankcija i pada cena nafte i gasa taj budžet je već okrnjen za oko 20%. Rublaj je za godinu dana izgubila 80% vrednsoti i a bdp je pao za 4.5%.
Ruski izvoz gasa u Tursku učestvuje sa 6% u ruskom bdp. Turci su dobre i tačne platiše. Prekig tog izvoza koštaće Rusiju 6% vrlo vidljivog i čvrstoh novca iz Turske.
Putin, kao i obično, puno preti na unutrašnjem nivou, a garantujem da več traži izlaznu varijantu iz ovog sukoba koji moža dodatno da mu umanji budžet i još više spusti rublju u bdp.

DaRko

pre 8 godina

Nije ni bilo sumnje u to. Svako može da se "snađe". Problem je cena tog snalaženja. Ovde se ne govori o izgradnji gasovoda jer je neisplativo. Radiće se klasična isporuka preko postojeće mreže uz dodatak (zbog kvota protoka) brodova cisterni. Snaga, tj. uticaj Rusije je baš u tome što ima veliku moć brze isporuke sa malim troškovima. Da nije tako Nemačka i pola evrope bi već našli alternativu koja neće podići cenu i napraviti haos privredi.

Алексије

pre 8 godina

Neka mi neko od silnih strucnjaka objasni, posto cena nafte i gasa padaju vec mesecima, kako to da u Srbiji cena tih istih energenata samo skace?? Pljackaju nas politicari u sprezi sa tajkunima i Rusima iz NIS-a ili sta je u pitanju?
(Boka, 3. decembar 2015 14:08)

Ниси приметио да АКЦИЗЕ расту сваких неколико месеци. АКЦИЗА је срцу милије име за ПОРЕЗ. Некако лакше прихватамо АКЦИЗУ од ПОРЕЗА. То је измишљотина и велики економски успех којим се ова власт буса у груди. А цела економска мудрост се своду у ГЛОБИ становништва, до последњег Србина.

Алексије

pre 8 godina

Hajmo malo da realno gledamo.
Čini mi se da Rusiaj može izvući deblji kraj iz ove krize sa Turskom.Gledam robnu razmenu ove dve države. Ona je 60:40 za Rusiju. Turska ima ulaganja u Rusiji 1.4 milijardi $,a Rusija u Turskoj 1.7$.
Hajmo sada i na naftu i gas. Rusiaj od izvoza energenata puni svoj budžet sa 64%. Zbog sankcija i pada cena nafte i gasa taj budžet je već okrnjen za oko 20%. Rublaj je za godinu dana izgubila 80% vrednsoti i a bdp je pao za 4.5%.
Ruski izvoz gasa u Tursku učestvuje sa 6% u ruskom bdp. Turci su dobre i tačne platiše. Prekig tog izvoza koštaće Rusiju 6% vrlo vidljivog i čvrstoh novca iz Turske.
Putin, kao i obično, puno preti na unutrašnjem nivou, a garantujem da več traži izlaznu varijantu iz ovog sukoba koji moža dodatno da mu umanji budžet i još više spusti rublju u bdp.
(Saša, 3. decembar 2015 12:06)

Свако, ко би да уради "реалну" анализу, прво погледа МАПУ СВЕТА. На тој мапи би одмах приметио да катарски гас може у Турску да стигне преко Саудијске Арабије и НЕПРИЈАТЕЉСКОГ ирачког КУРДИСТАНА. Оног Курдистана, кога Турци немилосрдно бомбардују кад год им ћуне. Други пут води такође преко Саудијске Арабије, Јордана и на крају СИРИЈЕ. И сада долазимо до РАЗЛОГА ЗБОГ КОГА СВИ ХОЋЕ НЕСТАНАК АСАДА. КАТАРСКОГ ГАСА, ЗА ЕВРОПУ И ТУРСКУ. Због Сирије је пропао НАБУКО, пропашће ТАП, јер су Руси сада у Сирији и остаће тамо колико је потребно.

do Soluna... tri somuna

pre 8 godina

Ima tu samo jedan "mali" problem
CENA
Davno bi Tursci prešli na druge izvore snabdevanja da tečni gas nije značajno skuplji od ruskog koji im stiže gasovodom.

Ozbiljne su sankcije nametnute od strane Rusije, ništa ovo Turcima nije trebalo. Razmere sankcija i posledice po tursku privredu će se tek meriti ali značajno prevazilaze izgubljenu zaradu od ruskih turista u ol inkluzivima. To je tek mali deo cele priče.

maloicitao

pre 8 godina

(goranac, 03. decembar 2015 11:30)

Ja kapiram da te je naslov obradovao jako ali posle pocetnih 5 minuta srece jesi li razmislio koliko zima ce da prodje dok to naprave i, jos vaznije, gde ce to da prodje. Oni se ne granice a gas ne mozes e-mailom da posaljes

novosadjanin

pre 8 godina

Gas moze da se transportuje brodovima, ne samo kroz cevi. Procitajte malo pre nego sto komentarisete.
(brodom, 3. decembar 2015 12:24) moze al kazi dal bi ti kupovao katarski po 500 dolara i plus ulozio silne pare u terminal za poretakanje il ruski po 230, u pravu si treba malo procitati pre komentara

Bolero

pre 8 godina

Citam ove komentare i ne mogu da verujem koliko neukih ljudi ima. TNG ili Tecni Naftni Gas (na engleskom LPG) nije isto sto i LNG (tj Tecni Prirodni Gas). I jedan i drugi mogu da se transportuju brodovima, ali ni priblizno kolicine koje se transportuju ne mogu da zamene kolicine koje se dopremaju cevima preko Plavog Toka. A sama doprema je skupa i totalno ekonomski neisplativa. Naslov da je Turska nasla zamenu za Ruski gas ne stoji i predstavlja insinuaciju. Razlika izmedju prirodnog gasa (metan) i tecnog gasa (propan-butan) je ogromna ali nema mesta ovde za siru pricu. Da zakljucim, ne pisite o stvarima koje ne poznajete, a pogotovo nemojte davati naslove tekstovima koji ne stoje.

aco

pre 8 godina

bojim se da Rusija malo po malo ne izgubi svo trziste gasa. Neznam koliko je pametna ruska politika.Sankcije svakome ,cene nafte najmanje u historiji, odakle da zarade novac ako svi okrenu ledja.Ukrajina vec rekla da ima dovoljno gasa.

Zemunacccc

pre 8 godina

Ume li neko pažljivo da pročita tekst??? Prva tri najbolje ocenjena komentara su zasnovana na nerazumevanju ove vesti. "TEČNI gas", naglasak je na TEČNI, onaj koji se prevozi brodovima! Cena tog gasa je značajno veća od onog transportovanog gasovodom iz nekoliko razloga:
1) koričćenje energije da se gas prevede u tečno stanje pa potom da se iz tečno vrati u gasovito -KOŠTA
2) potrebni su specijalni tankeri kojih ima vrlo malo u celom svetu, brodogradilištima su potrebne godine da zadovolje trenutnu svetsku potražnju
3) cena tih tankera je skuplja od svih drugih prekookeanskih brodova pa je i cena prevoza skuplja
4) potrebno je izgraditi specijalne luke za pretakanje tečnog gasa i skladištenje i kao i potpuno nove gasovode od tih luka do postojećih gasovoda!!!
Zato se u vesti govori da će Turska da zameni 25% ruskog gasa katarskim jer im je trenutni kapacitet "specijalnih" luka dovoljan samo za tu količinu. Dakle, sve je marketinški trik turske vlade, jer čak i kada bi Rusi pristali da ih i dalje snabdevaju gasom, sigurno neće biti po istoj ceni, nego po većoj, jer Turska jednostrano krši ugovor smanjenjem narudžbine za tih 25%. U prevodu, Turci će sledeće godine imati za trećinu skuplji gas bilo da stiže iz Katara ili Rusije!!!

realno

pre 8 godina

Činjenice; 2 ogromna ruska projekta propali(južni i turski tok), šta je to pobeda ili poraz? Ukrajina osim par oblasti i Krima otišla skoro zauvek u krilo Zapada, to je pobeda ili poraz? Sankcije Zapada pobeda ili poraz? Pad rublje i prihoda od energenata pobeda ili poraz?

Vlajko

pre 8 godina

Nema sankcija koje pogode samo jednu stranu ali u ovom slučaju profitiraće privilegovani biznismeni oko Turskog predsednika koji će u novonastaloj situaciji da preuzmu bitne poslove. Tako će se namazati kao i naši privilegovani trgovci devedestih, pa će posle da niknu poslovne impreije.

goranac

pre 8 godina

eto dusebriznicima turske i svim rusofilima koliko je turska zavisna od rusija. jucer ste spominjali da ruski izvoz u turku od skoro 30milijardi turska ne smije reducirati jer su "ovisni" od turkog gasa. e da sad vidimo koliko je i ko od koga ovisan i jeli stetnije 5milijardi ili 30molijardi. rusija svojom poloitokom i vazdusnim uznemirivanjem gubi kolko mi se cini jefinu zemlju natoa koja nije uvela rusima sankcije.

zimzeleni

pre 8 godina

Rusi nizu pobede kao Srbi, sve sa 5:0 - Crna Gora ide u NATO, Turska nasla gas a uskoro ce i trziste za svoje proizvode... Mi zasluzujemo jedni druge.

Milan, bgd

pre 8 godina

Turski gas zadovoljava potrebe ove zemlje sa oko 32%. Ostatak uvoze iz Rusije 38%, Azerbejdzana 21% i Katara 9%.
Sad ce podici nivo uvoza iz Azarbejdzana i Katara i to je to.Neko pita za gasovod iz Katara. Naravno da postoji.Ide od Dohe, preko S.Arabije, Iraka i stize do Turske. I sada se koristi.
Postavlja se pitanje kome ce Rusi prodavati gas ako svima zavrcu?

Boka

pre 8 godina

Neka mi neko od silnih strucnjaka objasni, posto cena nafte i gasa padaju vec mesecima, kako to da u Srbiji cena tih istih energenata samo skace?? Pljackaju nas politicari u sprezi sa tajkunima i Rusima iz NIS-a ili sta je u pitanju?

Mile

pre 8 godina

Turski gas zadovoljava potrebe ove zemlje sa oko 32%. Ostatak uvoze iz Rusije 38%, Azerbejdzana 21% i Katara 9%.
Sad ce podici nivo uvoza iz Azarbejdzana i Katara i to je to.Neko pita za gasovod iz Katara. Naravno da postoji.Ide od Dohe, preko S.Arabije, Iraka i stize do Turske. I sada se koristi.
Postavlja se pitanje kome ce Rusi prodavati gas ako svima zavrcu?
(Milan, bgd, 3. decembar 2015 12:28)
Ovaj gasovod postoji samo u tvojoj masti.

Zoonlogonechon

pre 8 godina

Nasi mediji samo obljavljuju gubitke za tursku ekonomiju nikako ne spominju Rusiju.
Rusija od prodaje gasa Turskoj zaradjuje milione - mogu ostati bez tog trzista ubuduce.
Rusi se boje da ce opet da skoci cijena voca i povrca ako se turski proizvodi bojkotuju jer nisu u stanju da snabdevaju trziste sopstvenim proizvidima hrane. A tesko je naci zemlju koja ce za istu cenu ( kvalitet, trosak transporta itd.) zameniti EU a sada i Tursku!

Racunica

pre 8 godina

To je TECNI gas, sto znaci da moze da se transportuje u velikim kolicinama sa velikim transporterima preko mora. Drugo, uskoro pocinje izgradnja TAP (Trans Adriatic Pipeline) koji ide od Azerbjedjana pa Turske, Grcke do Albanije a onda preko Adriatika u Italiju i td.

Dakle IMA zamenu za ruski gas i tako Rusija pravi probleme sebi i ostaje nerazvijena jer nema para.

GoranZemun

pre 8 godina

Ovo je i bio razlog za rat u Siriji. Sad su skinute rukavice i pravi rat, prema kome je ovaj decija zurka, moze da pocne. Turci ce probati da okupiraju trasu za gasovod iz Katara, a Rusi po cenu unistenja Turske, nece im dati.

Dardanel

pre 8 godina

KAzu neki..turska da zatvori bosfor za ruske brodove..pa moze da proba ..ali onda bi rusi napravili novi moreuz pored koji bi isao kroz centar istanbula

Ne samo Bosfor nego i Dardanel. Pogledaj mapu. Bosfor i Dardanel su duboko u Turskoj teritoriji i turska je apsolutni vlasnik tih prolaza. To nisu medjunarodne vode. Ugovorom iz Montereja 1936 Turska je dala na upotrebu te prolaze ali i da ih kontrolise.
"Turkey was authorized to close the Straits to all foreign warships in wartime or when it was threatened by aggression; "
U slucaju rata ili da se Turska oseca ugrozenom ima pravo da zatvori prolaze.
Dakle jedan Nimitz na prolaz i ni plankton ne moze proci. E sad, hoce li Rusija praviti moreuz kroz Instabul zavisi od amerikanaca. U tom slucaju nestao i Instanbul, i Rusija i Ameriki i svi mi zajedno sa njima. Amerikanci su ludi. Vec 2 puta su bacili atomske bombe na civile. Ne verujem da bi se ustezali da to urade opet. A onda smo svi otisli u kameno doba.
U slucaju da je Turska u ratu ili se oseca

Da

pre 8 godina

Činjenice; 2 ogromna ruska projekta propali(južni i turski tok), šta je to pobeda ili poraz? Ukrajina osim par oblasti i Krima otišla skoro zauvek u krilo Zapada, to je pobeda ili poraz? Sankcije Zapada pobeda ili poraz? Pad rublje i prihoda od energenata pobeda ili poraz?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (realno, 3. decembar 2015 14:51)

Upravo...pa ti onda vidi ko tu vuce konce i ko je agresor. Gadna mi je ona konzervativno-oligarhijska Rusija, ali "civilizovani" zapad je jos gori sve ce uraditi za profit....vrlo su opasni za ceo svet sto vidimo iz svih izreziranih ratova, "demokratija" i afera u koje uvlace mnoge manje jake drzave...

sssr

pre 8 godina

rusi polako ali sigurno gube na svako planu ali sami su krivi.pa nemogu oni protiv zapada covece pogotovo ekonomski.pa scenario smo vec videli i gledamo.rusi su se malo preracunali.ako im zapad jos malo stegne kais sledi bankrot privrede

Mladen Mladenović

pre 8 godina

Da je to povoljno za Tursku, odavno bi poceli da ga kupuju od Katara.
(Zoki, 3. decembar 2015 12:44)
------
Da, ali rusofobi zanemaruju taj "nevažni" detalj. Turska bi, da je mogla, ili da je jeftinije, kupila gas i od poslednjeg muslimana na ovoj planeti samo da ne kupuje od Rusa. Za one ko ne znaju, Turci su izračunali i odlučili se za ruski gas zato što im je tako najisplativije. Doduše, ima i onih koji smatraju da bi Turska pre kupila gas od Rusije nego od Katara ali, njima ništa ne treba zamerati. Nisu oni krivi.

katargas

pre 8 godina

Turska vec godinama uzima tecni gas od Katara, Alzira i Nigerije. Ono sto fali je masovno deponovanje i na tom polju Turska je prilicno poodmakla. A argument "da je mogla uzeti od Katara gas uzela bi ranije" je smesan. Odgovor je; pa zasto da ne uzme i od Rusije tu preko puta ako vec moze. E ako ne moze to je vec drugo, onda idemo u Katar. U ovom ekonomskom ratu Rusija ne moze da ucini neku veliku stetu Turskoj, obratno je mnogo verovatnije.
Vidim neki ovde su opijeni atomskim oruzjem Rusije. Jeste li vi sigurni da ga Turska nema?

Srx Bg

pre 8 godina

Vi koji zagovarate tezu da Rusija samo sto nije propala kao i njena industrija da li ste svesni velicine Rusije i njenih prirodnih resorsa?A sa druge strane su Indija i Kina i ostale zemlje Azije od kojih Rusi lagano nadoknade gubitak iz Evrope.

Ivan

pre 8 godina

Rusija da je pametna izašla bi iz rata u Ukrajini. I vratila Krim pod upravu Ukrajine. Europa bi odmah ukinula sankcije i sve bi bilo puno jednostavnije za Rusiju. Ovako ju stišću sa svih strana i dugoročno ona to ne može izdržati. Cijena sankcija će biti sve veća što duže traju. Ali bojim se da Putin misli da može sve rješiti pokazivanjem mišića. A samo će se još jače ukopat. Dizanjem sankcija od strane EU bio bi jači u Siriji, a pozicija Turske bi oslabila. Ovako rat na dvije fronte+sankcije neće dugo izdržati.

Batistuta

pre 8 godina

Likovali ovi neki glupani sad ili ne... Turska i EU nemaju nikakve sanse niti akternativu za ruski gas.

To im je sto im je. Ili Rusi ili nista. I ore ce da propadnu nego sto ce biti druge opcije.

Da mogu da zamene ruske gazde...bi oni odavno. Ali....


he he he....

Kako letite ko sareni baloni... smeju se i sami novinaro koji izmisle ove nebuloze...

Ovim sankcijama Rusi ne lome ruke Turskoj... vec kicmu.

Presusuje nafta od ID.... sve Rusi ciljano rade.

I treba.

T

pre 8 godina

Rusi mislle da ceo svet zavisi od njihovog gasa,nazalost Rusa u Turskoj zima nije hladna kao u Ukrajini tako da ce posledice biti vece za Rusiju!!

manja

pre 8 godina

I tako...Vec 25 godina od raspada bivse Jugoslavije trcimo pod ruske skute i zivimo u nadi da ce svi koji nisu u ljubavi sa Rusima propasi, a cetvr veka smo svedoci sopstvenog propadanja.Kao kada pokusas da zivis samo od ljubavi u hladnom Sibiru. Mora covek valjda nesto i da jede!

Markovic

pre 8 godina

Tecni naftni gas, tecni prirodni gas... Jedno u naslovu, drugo u tekstu... Dogovorite se vec jednom o cemu se radi. Ili dajte nekom novinaru koji se razume u tematiku da pise o ovim stvarima. Cak i ja, koji sam mahom laik, kapiram da nesto ne stima.

Ako je "prirodni", tj. LNG, onda ce to preusmeravanje da traje i traje. Ne znam koliko kapaciteta za pretakanje ima Turska u svojim Sredozemnim lukama

London

pre 8 godina

Dragi komentatori koji se pitate kojim će gasovodom gas da stigne od Katara do Turske: da li ste ikada čuli za tankere? Većina nafte i gasa se svetom prevozi tankerima a ne gasovodima i nafotovdima? Kako gas stiže od Alžira do Evrope? Kako nafta od Saudijeske Arabije do Amerike? Tako će i od Katara do Turske? I ne, cena prevoza tankerima nije veća od transporta gasovodima,s obzirom da je za gasovod/nafotovod potrebno gigantsko ulaganje u napred. Tankera, naravno, ima k'o pleve...

kvatro

pre 8 godina

@katargas
Pa nema ga jel da poznajes istorijat tog dela sveta Izrael je bez pardona zbrisao sva postrojenja u bilo kojoj zemlji u okruzenju koja su u vezi sa time. I u vezi gasa nije bitno ko sta i kako bitna je cena a ona je kod rusa najniza. Kao drugo nikada ne bih kupovao gas od zemlje koja finansira one majmune koji te dok pijes kafu posalju na mesec.

Tex

pre 8 godina

Da ovo je samo marketing za Tursku vladu. Treba jos reci koliko skuplje placaju taj gas od onoga sto su placali Rusima. Nikome ovo prepucavanje ne ide ali ce definitvn usporiti Tursku ekonomiju. Dok je zapad vec usporio rusku.

Futurama

pre 8 godina

Tečni prirodni gas ili LNG (ne treba mešati sa tečnim naftnim gasom - LPG tj TNG kod nas) se prevozi velikim tankerima.
To nije stvar koja se kupuje u samoposluzi već traži odgovarajuću pripremu.
Prva stvar je odgovarajuća infrastruktura tj. skladišta i isparivači.
Druga stvar je samo tržište koje je ograničeno. Trenutna svetska proizvodnja je ekvivalent 320 milijardi kubika gasa godišnje a plavi tok koji snabdeva Tursku ima kapacitet 27 milijardi kubika. To je praktično 10% celokupne svetske proizvodnje što je jako veliki udeo.
Delimična zamena ruskog gasa ne može da se odigra pre bar 2 godine koliko je potrebno da se izgradi infrastruktura i rezervišu isporuke.
Treba imati u vidu i višu cenu LNG u odnosu na gas iz Rusije čime bi Turska bacala i do milijardu dolara godišnje.

Marjan

pre 8 godina

Bas sam se lepo nasmejao, volim tekstove pune humora a jos je bolje ako su politicari umesani. Jos samo da Ameri preusmere one tankere namenjene za dopremanje gasa EU i prava festa! Kao sto su mnogi zapazili zato je i poceo rat u Siriji ako nekom jos nije jasno, nisu Rusi ni najmanje naivni i napravili su odlicnu procenu slanjem vojske u to podrucje.

Veliki Blek

pre 8 godina

Mogu preko indije pa za somaliju pa onda gore ka egiptu pa nazad u libiju odatle u tunis...i konačno avio rutom do turske...tako će izbeći Kurde.

DAVOR

pre 8 godina

Zaboravljate da je Hrvatska vec sklopila sa Katarom sporazum o razumevanju o gradnji terminala za tecni naftni gas na Krku uz sponzorstvo USA koji bi kasnije cevovodom snabdevao celu jugoustocnu Evropu gasom tako da bi on bio mnogo isplativiji i jeftiniji pogotovo ako se tom projektu pridruzi i evropski deo Turske.

Komša

pre 8 godina

@Saša
Mislim da su rusi samo prividno bili u situaciji da biraju.
Ili su mogli da zmure i da posluju sa Turskom tj. da im prodaju gas dok Turska ne osvoji Siriju (postavi sebi lojalnu vlast) ,probije koridor za isporuku gasa i mrtva ladna prekine saradnju sa njima (kao Francuzi za one nosače) ili da odmah preseku .
U oba slucaja su na gubitku ali naszavak saradnje i duvanje u jedra nekome za koga znas da ce ti u najmanju ruku okrenuti ledja je iluzija koja moze jos skiplje da kosta.

MiRa

pre 8 godina

Mare sve je moguće ako iza sebe imaš amere i nato. Za njh ne važi nikakvo pravo pa ni medjunarodno. Za amere je samo pravo ono kako ga oni tumače, primer je krim-kosovo, gvatanamo ...

Ja

pre 8 godina

KAzu neki..turska da zatvori bosfor za ruske brodove..pa moze da proba ..ali onda bi rusi napravili novi moreuz pored koji bi isao kroz centar istanbula

kikindjanin

pre 8 godina

Kojim li ce putem da stize taj gas od Katara to Turske? Preko Iraka, Irana ili Sirije? Ne postoji cetvrta drzava kao opcija.

Postoji moderan gasovod iz 2010.godine na liniji Doha,Kuvajt,Kerbala,Kikruk,Urfa. Dakle kreće od Katara, pa preko A.Arabije, ide preko Kuvajta,Iraka i stiže do rafinerije u Urfi u juznoj Turskoj.

lala021

pre 8 godina

Tečni prirodni gas se ne prenosi gasovodom nego se komprimuje u rezervoare i prenosi tankerima do odredišta. Problem ovakvog dopremanja je cena samog gasa (a tankeri veoma lako potonu, a mogu i da eksplodiraju ako su instalacije loše pa dodje do varnicenja :-)

JA PA JA,NIKO KO JA PA MAKAR GUBIO I SVE IZGUBIO

pre 8 godina

(Dardanel, 3. decembar 2015 15:23) E pa bas zbog svega navedenog trebalo bi da se Putin ne busa u grudi a mogao bi da se ugleda i na Milosevevu arogantnost i negiranja sve sto mu se predlozi i da izvuce pouku jer uprkos na zal Turske i spremnost da se raspravlja i smire tenzije i nadje resenje ,dva ortaka Medvedev i Putin vracaju Rusiju u 15 vek u nadmetanju ko ce vise da ponizi Tursku.Pa Turska tj.Erdogan je za 24 sata nasao zamenu za Ruski gas(Katar u zamenu) i sta cemo sada.Sta ce uostalom Rusi koji se kunu na SB UN-a dole samovoljno,nije im dovoljan primer Amerike i zapada koji nista posebno nisu postigli u dosadasnjim ratovima osim prodaje oruzja i kradje nafte.A po svoj prilici su se bas i ugledali na njih s obzirom na optuzbe Turske i V.Britanije o preprodaji nafte a o oruzju i pomoci Asadu vec i ptice znaju.Izgleda da su se i Turska i Rusija upecali na zamku zapada kao i bivsa SFRJ,IRAK,LIBIJA,EGIPAT i td. i sto brze sednu za sto to bolje i po njih i po ceo svet.

gogen

pre 8 godina

Predlazem da malo googlate ..malo ukljucite vijuge pa zakljucite kojim ce putem taj gas do Turske,Da sam na Putinovom mjestu odmah bi zavrnuo slavine uz poruku,,,kada skinete i osudite Erdogena gas ce opet poteci.Pa da vidimo ko ce pjevati borbene.

Moscow

pre 8 godina

Hahahahaha, pa sta oni misle da se Ruja ne pita.
A iz Katara i SA nema sanse da prodje.Ruje su tamo stavile sapu, ajde molim da vidim ko to moze kroz Siriju da provlaci gas bez dozvole Rusije.

Saša

pre 8 godina

Hajmo malo da realno gledamo.
Čini mi se da Rusiaj može izvući deblji kraj iz ove krize sa Turskom.Gledam robnu razmenu ove dve države. Ona je 60:40 za Rusiju. Turska ima ulaganja u Rusiji 1.4 milijardi $,a Rusija u Turskoj 1.7$.
Hajmo sada i na naftu i gas. Rusiaj od izvoza energenata puni svoj budžet sa 64%. Zbog sankcija i pada cena nafte i gasa taj budžet je već okrnjen za oko 20%. Rublaj je za godinu dana izgubila 80% vrednsoti i a bdp je pao za 4.5%.
Ruski izvoz gasa u Tursku učestvuje sa 6% u ruskom bdp. Turci su dobre i tačne platiše. Prekig tog izvoza koštaće Rusiju 6% vrlo vidljivog i čvrstoh novca iz Turske.
Putin, kao i obično, puno preti na unutrašnjem nivou, a garantujem da več traži izlaznu varijantu iz ovog sukoba koji moža dodatno da mu umanji budžet i još više spusti rublju u bdp.

goranac

pre 8 godina

eto dusebriznicima turske i svim rusofilima koliko je turska zavisna od rusija. jucer ste spominjali da ruski izvoz u turku od skoro 30milijardi turska ne smije reducirati jer su "ovisni" od turkog gasa. e da sad vidimo koliko je i ko od koga ovisan i jeli stetnije 5milijardi ili 30molijardi. rusija svojom poloitokom i vazdusnim uznemirivanjem gubi kolko mi se cini jefinu zemlju natoa koja nije uvela rusima sankcije.

aco

pre 8 godina

bojim se da Rusija malo po malo ne izgubi svo trziste gasa. Neznam koliko je pametna ruska politika.Sankcije svakome ,cene nafte najmanje u historiji, odakle da zarade novac ako svi okrenu ledja.Ukrajina vec rekla da ima dovoljno gasa.

Ivan

pre 8 godina

Rusija da je pametna izašla bi iz rata u Ukrajini. I vratila Krim pod upravu Ukrajine. Europa bi odmah ukinula sankcije i sve bi bilo puno jednostavnije za Rusiju. Ovako ju stišću sa svih strana i dugoročno ona to ne može izdržati. Cijena sankcija će biti sve veća što duže traju. Ali bojim se da Putin misli da može sve rješiti pokazivanjem mišića. A samo će se još jače ukopat. Dizanjem sankcija od strane EU bio bi jači u Siriji, a pozicija Turske bi oslabila. Ovako rat na dvije fronte+sankcije neće dugo izdržati.

sssr

pre 8 godina

rusi polako ali sigurno gube na svako planu ali sami su krivi.pa nemogu oni protiv zapada covece pogotovo ekonomski.pa scenario smo vec videli i gledamo.rusi su se malo preracunali.ako im zapad jos malo stegne kais sledi bankrot privrede

Racunica

pre 8 godina

To je TECNI gas, sto znaci da moze da se transportuje u velikim kolicinama sa velikim transporterima preko mora. Drugo, uskoro pocinje izgradnja TAP (Trans Adriatic Pipeline) koji ide od Azerbjedjana pa Turske, Grcke do Albanije a onda preko Adriatika u Italiju i td.

Dakle IMA zamenu za ruski gas i tako Rusija pravi probleme sebi i ostaje nerazvijena jer nema para.

katargas

pre 8 godina

Turska vec godinama uzima tecni gas od Katara, Alzira i Nigerije. Ono sto fali je masovno deponovanje i na tom polju Turska je prilicno poodmakla. A argument "da je mogla uzeti od Katara gas uzela bi ranije" je smesan. Odgovor je; pa zasto da ne uzme i od Rusije tu preko puta ako vec moze. E ako ne moze to je vec drugo, onda idemo u Katar. U ovom ekonomskom ratu Rusija ne moze da ucini neku veliku stetu Turskoj, obratno je mnogo verovatnije.
Vidim neki ovde su opijeni atomskim oruzjem Rusije. Jeste li vi sigurni da ga Turska nema?

zimzeleni

pre 8 godina

Rusi nizu pobede kao Srbi, sve sa 5:0 - Crna Gora ide u NATO, Turska nasla gas a uskoro ce i trziste za svoje proizvode... Mi zasluzujemo jedni druge.

Mare,NS

pre 8 godina

Sta? Ovo kontra-sankcije Turske Rusiji. Uskoro sledi zatvaranje Bosfora za ruske brodove.
(istina, 3. decembar 2015 11:49)

Neke stvari bi trebalo da znas,pre nego sto se upustis u spekulacije.
Mislis da je Turska VLASNIK Bosfora i moze da radi sta hoce?
Delic teritorije na evropskom kopnu je dobila samo iz samilosti,voljom tadasnjih svetskih sila,posle niza poraza,kao znak dobre volje.

Plovidba je regulisana medjunarodnim ugovorima(mislim montrealskim) i Turska NEMA PRAVO da je ometa,osim u slucaju rata.
U suprotnom krsi medjunarodno pravo.
Zamisli da Egipat zatvori Suecki kanal na svoju ruku?
Ili Panama svoj?
Mislis li da je to moguce?
Razocaracu te,NIJE!!!

Igor

pre 8 godina

Sve nadobudni stručnjaci koji drže tursku stranu ovde, samo neka mi objasne sledeće:

ekonomski:
- koja cena će da bude tog gasa iz Katara?

- koja količina će tog gasa biti iz Katara (tj. koliko dugo mogu da se snabdevaju odatle) i kolika cena transporta u Tursku?

- koliki će biti gubitak Turske jer bi u Turskom toku oni imali veliki prihod kao tranzitna zemlja za dalje (Grčka, Bugarska,...)?

- zašto ne vide da Rusija ubrzano u ovim uslovima razvija vlastite izvore (poljoprivredu, industriju...) i sve manje postaje ovisna o uvozu.

vojno:
- kako Turska misli da zatvori moreuze kad nije napadnuta i nije u ratnom stanju?

- kako Turska misli da se odbrani od ruskog otvaranja moreuza ako Rusima to bude cilj?

- kako Turska misli da se odbrani od ruskog zatvaranja moreuza ako joj to bude cilj? (Rusija ga može zatvoriti vrlo jednostavnom akcijom sa svoje teritorije, a tada su i NATO brodovi i luke u Crnom moru odsječeni i jedini gospodar tog mora bila bi Rusija)

- da li Turska želi da nestane kao država kakvu poznajemo, ulaskom u vojni sukob sa Rusijom (koja bi podržala Kurde i ostale "elemente", a vojno bi porazila Tursku za dve nedelje, ma šta ko pričao o Turskoj vojsci, jer ako Rusima "dogori", imaju i atomsko oružje koje bi zbrisalo Tursku, a imaju i presedan za to, tj. dva vezano za američku upotrebu ovog oružja).

- da li Turska stvarno misli da će NATO (Grci, Španci, Nemci da ratuje sa Rusijom zbog nje (pre će NATO da se raspadne u tom slučaju)

London

pre 8 godina

Dragi komentatori koji se pitate kojim će gasovodom gas da stigne od Katara do Turske: da li ste ikada čuli za tankere? Većina nafte i gasa se svetom prevozi tankerima a ne gasovodima i nafotovdima? Kako gas stiže od Alžira do Evrope? Kako nafta od Saudijeske Arabije do Amerike? Tako će i od Katara do Turske? I ne, cena prevoza tankerima nije veća od transporta gasovodima,s obzirom da je za gasovod/nafotovod potrebno gigantsko ulaganje u napred. Tankera, naravno, ima k'o pleve...

realno

pre 8 godina

Činjenice; 2 ogromna ruska projekta propali(južni i turski tok), šta je to pobeda ili poraz? Ukrajina osim par oblasti i Krima otišla skoro zauvek u krilo Zapada, to je pobeda ili poraz? Sankcije Zapada pobeda ili poraz? Pad rublje i prihoda od energenata pobeda ili poraz?

Batistuta

pre 8 godina

Likovali ovi neki glupani sad ili ne... Turska i EU nemaju nikakve sanse niti akternativu za ruski gas.

To im je sto im je. Ili Rusi ili nista. I ore ce da propadnu nego sto ce biti druge opcije.

Da mogu da zamene ruske gazde...bi oni odavno. Ali....


he he he....

Kako letite ko sareni baloni... smeju se i sami novinaro koji izmisle ove nebuloze...

Ovim sankcijama Rusi ne lome ruke Turskoj... vec kicmu.

Presusuje nafta od ID.... sve Rusi ciljano rade.

I treba.

JA PA JA,NIKO KO JA PA MAKAR GUBIO I SVE IZGUBIO

pre 8 godina

(Dardanel, 3. decembar 2015 15:23) E pa bas zbog svega navedenog trebalo bi da se Putin ne busa u grudi a mogao bi da se ugleda i na Milosevevu arogantnost i negiranja sve sto mu se predlozi i da izvuce pouku jer uprkos na zal Turske i spremnost da se raspravlja i smire tenzije i nadje resenje ,dva ortaka Medvedev i Putin vracaju Rusiju u 15 vek u nadmetanju ko ce vise da ponizi Tursku.Pa Turska tj.Erdogan je za 24 sata nasao zamenu za Ruski gas(Katar u zamenu) i sta cemo sada.Sta ce uostalom Rusi koji se kunu na SB UN-a dole samovoljno,nije im dovoljan primer Amerike i zapada koji nista posebno nisu postigli u dosadasnjim ratovima osim prodaje oruzja i kradje nafte.A po svoj prilici su se bas i ugledali na njih s obzirom na optuzbe Turske i V.Britanije o preprodaji nafte a o oruzju i pomoci Asadu vec i ptice znaju.Izgleda da su se i Turska i Rusija upecali na zamku zapada kao i bivsa SFRJ,IRAK,LIBIJA,EGIPAT i td. i sto brze sednu za sto to bolje i po njih i po ceo svet.

Milan, bgd

pre 8 godina

Turski gas zadovoljava potrebe ove zemlje sa oko 32%. Ostatak uvoze iz Rusije 38%, Azerbejdzana 21% i Katara 9%.
Sad ce podici nivo uvoza iz Azarbejdzana i Katara i to je to.Neko pita za gasovod iz Katara. Naravno da postoji.Ide od Dohe, preko S.Arabije, Iraka i stize do Turske. I sada se koristi.
Postavlja se pitanje kome ce Rusi prodavati gas ako svima zavrcu?

DAVOR

pre 8 godina

Zaboravljate da je Hrvatska vec sklopila sa Katarom sporazum o razumevanju o gradnji terminala za tecni naftni gas na Krku uz sponzorstvo USA koji bi kasnije cevovodom snabdevao celu jugoustocnu Evropu gasom tako da bi on bio mnogo isplativiji i jeftiniji pogotovo ako se tom projektu pridruzi i evropski deo Turske.

rejnald

pre 8 godina

Pitanje koje se namece samo po sebi: A gdje ce da prodje taj gasovod?Preko teritorija Oslamske drzave?!Preko Irana?!Jedino sto mogu je preko Saudijske Arabije i Izraela i Sredozemnog mora,ali to bi toliko bilo skupo da je pitanje isplati li se...A da,i ja svasta pitam...Kao da bi im ISIS pravio bilo kakve probleme...

Knut

pre 8 godina

Od Katara do najblizeg grada u Turskoj ima preko 2000 kilometara, a taj gasovod bi trebao da prodje kroz S. Arabiju, Kuvajt, celom duzinom Iraka, pri cemu u tim najblizim pogranicnim oblastima Turske zive Kurdi. Mogu da probaju i preko Irana, ali je to jos duze za oko 300-400 kilometara, ali i tamo zive Kurdi. Mogu i preko prijateljske im Sirije, to je sledeca najbliza ruta, ali im i tamo zive Kurdi

Ja

pre 8 godina

KAzu neki..turska da zatvori bosfor za ruske brodove..pa moze da proba ..ali onda bi rusi napravili novi moreuz pored koji bi isao kroz centar istanbula

Dardanel

pre 8 godina

KAzu neki..turska da zatvori bosfor za ruske brodove..pa moze da proba ..ali onda bi rusi napravili novi moreuz pored koji bi isao kroz centar istanbula

Ne samo Bosfor nego i Dardanel. Pogledaj mapu. Bosfor i Dardanel su duboko u Turskoj teritoriji i turska je apsolutni vlasnik tih prolaza. To nisu medjunarodne vode. Ugovorom iz Montereja 1936 Turska je dala na upotrebu te prolaze ali i da ih kontrolise.
"Turkey was authorized to close the Straits to all foreign warships in wartime or when it was threatened by aggression; "
U slucaju rata ili da se Turska oseca ugrozenom ima pravo da zatvori prolaze.
Dakle jedan Nimitz na prolaz i ni plankton ne moze proci. E sad, hoce li Rusija praviti moreuz kroz Instabul zavisi od amerikanaca. U tom slucaju nestao i Instanbul, i Rusija i Ameriki i svi mi zajedno sa njima. Amerikanci su ludi. Vec 2 puta su bacili atomske bombe na civile. Ne verujem da bi se ustezali da to urade opet. A onda smo svi otisli u kameno doba.
U slucaju da je Turska u ratu ili se oseca

manja

pre 8 godina

I tako...Vec 25 godina od raspada bivse Jugoslavije trcimo pod ruske skute i zivimo u nadi da ce svi koji nisu u ljubavi sa Rusima propasi, a cetvr veka smo svedoci sopstvenog propadanja.Kao kada pokusas da zivis samo od ljubavi u hladnom Sibiru. Mora covek valjda nesto i da jede!

Srx Bg

pre 8 godina

Vi koji zagovarate tezu da Rusija samo sto nije propala kao i njena industrija da li ste svesni velicine Rusije i njenih prirodnih resorsa?A sa druge strane su Indija i Kina i ostale zemlje Azije od kojih Rusi lagano nadoknade gubitak iz Evrope.

T

pre 8 godina

Rusi mislle da ceo svet zavisi od njihovog gasa,nazalost Rusa u Turskoj zima nije hladna kao u Ukrajini tako da ce posledice biti vece za Rusiju!!

Tihi Don

pre 8 godina

Ono što sledi je da će Rusija USKLADITI cenu svog gasa za Turke sa Katarskom cenom. što znači da će je povećati za 20 do 25%, pa će onda Turcima stvarno biti svejedno od koga kupuju. Pošto ovu cenu koju sada plaćaju Rusima neće dobiti ni od koga nikad više.

maloicitao

pre 8 godina

(goranac, 03. decembar 2015 11:30)

Ja kapiram da te je naslov obradovao jako ali posle pocetnih 5 minuta srece jesi li razmislio koliko zima ce da prodje dok to naprave i, jos vaznije, gde ce to da prodje. Oni se ne granice a gas ne mozes e-mailom da posaljes

tomy

pre 8 godina

Ovo je običan epp za gradjane Turske a i dokaz da Katar i S.Arabija pomažu teroriste zajedno sa Turskom.Kako i kuda da ga doprema neka to objasni i koliko će koštati u tom slučaju.

Алексије

pre 8 godina

Hajmo malo da realno gledamo.
Čini mi se da Rusiaj može izvući deblji kraj iz ove krize sa Turskom.Gledam robnu razmenu ove dve države. Ona je 60:40 za Rusiju. Turska ima ulaganja u Rusiji 1.4 milijardi $,a Rusija u Turskoj 1.7$.
Hajmo sada i na naftu i gas. Rusiaj od izvoza energenata puni svoj budžet sa 64%. Zbog sankcija i pada cena nafte i gasa taj budžet je već okrnjen za oko 20%. Rublaj je za godinu dana izgubila 80% vrednsoti i a bdp je pao za 4.5%.
Ruski izvoz gasa u Tursku učestvuje sa 6% u ruskom bdp. Turci su dobre i tačne platiše. Prekig tog izvoza koštaće Rusiju 6% vrlo vidljivog i čvrstoh novca iz Turske.
Putin, kao i obično, puno preti na unutrašnjem nivou, a garantujem da več traži izlaznu varijantu iz ovog sukoba koji moža dodatno da mu umanji budžet i još više spusti rublju u bdp.
(Saša, 3. decembar 2015 12:06)

Свако, ко би да уради "реалну" анализу, прво погледа МАПУ СВЕТА. На тој мапи би одмах приметио да катарски гас може у Турску да стигне преко Саудијске Арабије и НЕПРИЈАТЕЉСКОГ ирачког КУРДИСТАНА. Оног Курдистана, кога Турци немилосрдно бомбардују кад год им ћуне. Други пут води такође преко Саудијске Арабије, Јордана и на крају СИРИЈЕ. И сада долазимо до РАЗЛОГА ЗБОГ КОГА СВИ ХОЋЕ НЕСТАНАК АСАДА. КАТАРСКОГ ГАСА, ЗА ЕВРОПУ И ТУРСКУ. Због Сирије је пропао НАБУКО, пропашће ТАП, јер су Руси сада у Сирији и остаће тамо колико је потребно.

maki

pre 8 godina

pa sta mislite zasto se rusija angazovala vojno u siriji, da se spreci dotok gasa iz katara preko sirije i turske u evropu i smanji energetska zavisnost od rusije ili sto vole asada, uvek je neki interes ili zastita interesa, a islamska drzava zapravo bi i bio koridor za transport

do Soluna... tri somuna

pre 8 godina

Ima tu samo jedan "mali" problem
CENA
Davno bi Tursci prešli na druge izvore snabdevanja da tečni gas nije značajno skuplji od ruskog koji im stiže gasovodom.

Ozbiljne su sankcije nametnute od strane Rusije, ništa ovo Turcima nije trebalo. Razmere sankcija i posledice po tursku privredu će se tek meriti ali značajno prevazilaze izgubljenu zaradu od ruskih turista u ol inkluzivima. To je tek mali deo cele priče.

Zoonlogonechon

pre 8 godina

Nasi mediji samo obljavljuju gubitke za tursku ekonomiju nikako ne spominju Rusiju.
Rusija od prodaje gasa Turskoj zaradjuje milione - mogu ostati bez tog trzista ubuduce.
Rusi se boje da ce opet da skoci cijena voca i povrca ako se turski proizvodi bojkotuju jer nisu u stanju da snabdevaju trziste sopstvenim proizvidima hrane. A tesko je naci zemlju koja ce za istu cenu ( kvalitet, trosak transporta itd.) zameniti EU a sada i Tursku!

Moscow

pre 8 godina

Hahahahaha, pa sta oni misle da se Ruja ne pita.
A iz Katara i SA nema sanse da prodje.Ruje su tamo stavile sapu, ajde molim da vidim ko to moze kroz Siriju da provlaci gas bez dozvole Rusije.

Mladen Mladenović

pre 8 godina

Da je to povoljno za Tursku, odavno bi poceli da ga kupuju od Katara.
(Zoki, 3. decembar 2015 12:44)
------
Da, ali rusofobi zanemaruju taj "nevažni" detalj. Turska bi, da je mogla, ili da je jeftinije, kupila gas i od poslednjeg muslimana na ovoj planeti samo da ne kupuje od Rusa. Za one ko ne znaju, Turci su izračunali i odlučili se za ruski gas zato što im je tako najisplativije. Doduše, ima i onih koji smatraju da bi Turska pre kupila gas od Rusije nego od Katara ali, njima ništa ne treba zamerati. Nisu oni krivi.

GoranZemun

pre 8 godina

Ovo je i bio razlog za rat u Siriji. Sad su skinute rukavice i pravi rat, prema kome je ovaj decija zurka, moze da pocne. Turci ce probati da okupiraju trasu za gasovod iz Katara, a Rusi po cenu unistenja Turske, nece im dati.

Tex

pre 8 godina

Da ovo je samo marketing za Tursku vladu. Treba jos reci koliko skuplje placaju taj gas od onoga sto su placali Rusima. Nikome ovo prepucavanje ne ide ali ce definitvn usporiti Tursku ekonomiju. Dok je zapad vec usporio rusku.

novosadjanin

pre 8 godina

Gas moze da se transportuje brodovima, ne samo kroz cevi. Procitajte malo pre nego sto komentarisete.
(brodom, 3. decembar 2015 12:24) moze al kazi dal bi ti kupovao katarski po 500 dolara i plus ulozio silne pare u terminal za poretakanje il ruski po 230, u pravu si treba malo procitati pre komentara

DaRko

pre 8 godina

Nije ni bilo sumnje u to. Svako može da se "snađe". Problem je cena tog snalaženja. Ovde se ne govori o izgradnji gasovoda jer je neisplativo. Radiće se klasična isporuka preko postojeće mreže uz dodatak (zbog kvota protoka) brodova cisterni. Snaga, tj. uticaj Rusije je baš u tome što ima veliku moć brze isporuke sa malim troškovima. Da nije tako Nemačka i pola evrope bi već našli alternativu koja neće podići cenu i napraviti haos privredi.

Mile

pre 8 godina

Turski gas zadovoljava potrebe ove zemlje sa oko 32%. Ostatak uvoze iz Rusije 38%, Azerbejdzana 21% i Katara 9%.
Sad ce podici nivo uvoza iz Azarbejdzana i Katara i to je to.Neko pita za gasovod iz Katara. Naravno da postoji.Ide od Dohe, preko S.Arabije, Iraka i stize do Turske. I sada se koristi.
Postavlja se pitanje kome ce Rusi prodavati gas ako svima zavrcu?
(Milan, bgd, 3. decembar 2015 12:28)
Ovaj gasovod postoji samo u tvojoj masti.

MiRa

pre 8 godina

Mare sve je moguće ako iza sebe imaš amere i nato. Za njh ne važi nikakvo pravo pa ni medjunarodno. Za amere je samo pravo ono kako ga oni tumače, primer je krim-kosovo, gvatanamo ...

Marjan

pre 8 godina

Bas sam se lepo nasmejao, volim tekstove pune humora a jos je bolje ako su politicari umesani. Jos samo da Ameri preusmere one tankere namenjene za dopremanje gasa EU i prava festa! Kao sto su mnogi zapazili zato je i poceo rat u Siriji ako nekom jos nije jasno, nisu Rusi ni najmanje naivni i napravili su odlicnu procenu slanjem vojske u to podrucje.

Veliki Blek

pre 8 godina

Mogu preko indije pa za somaliju pa onda gore ka egiptu pa nazad u libiju odatle u tunis...i konačno avio rutom do turske...tako će izbeći Kurde.

kvatro

pre 8 godina

@katargas
Pa nema ga jel da poznajes istorijat tog dela sveta Izrael je bez pardona zbrisao sva postrojenja u bilo kojoj zemlji u okruzenju koja su u vezi sa time. I u vezi gasa nije bitno ko sta i kako bitna je cena a ona je kod rusa najniza. Kao drugo nikada ne bih kupovao gas od zemlje koja finansira one majmune koji te dok pijes kafu posalju na mesec.

Bolero

pre 8 godina

Citam ove komentare i ne mogu da verujem koliko neukih ljudi ima. TNG ili Tecni Naftni Gas (na engleskom LPG) nije isto sto i LNG (tj Tecni Prirodni Gas). I jedan i drugi mogu da se transportuju brodovima, ali ni priblizno kolicine koje se transportuju ne mogu da zamene kolicine koje se dopremaju cevima preko Plavog Toka. A sama doprema je skupa i totalno ekonomski neisplativa. Naslov da je Turska nasla zamenu za Ruski gas ne stoji i predstavlja insinuaciju. Razlika izmedju prirodnog gasa (metan) i tecnog gasa (propan-butan) je ogromna ali nema mesta ovde za siru pricu. Da zakljucim, ne pisite o stvarima koje ne poznajete, a pogotovo nemojte davati naslove tekstovima koji ne stoje.

Zemunacccc

pre 8 godina

Ume li neko pažljivo da pročita tekst??? Prva tri najbolje ocenjena komentara su zasnovana na nerazumevanju ove vesti. "TEČNI gas", naglasak je na TEČNI, onaj koji se prevozi brodovima! Cena tog gasa je značajno veća od onog transportovanog gasovodom iz nekoliko razloga:
1) koričćenje energije da se gas prevede u tečno stanje pa potom da se iz tečno vrati u gasovito -KOŠTA
2) potrebni su specijalni tankeri kojih ima vrlo malo u celom svetu, brodogradilištima su potrebne godine da zadovolje trenutnu svetsku potražnju
3) cena tih tankera je skuplja od svih drugih prekookeanskih brodova pa je i cena prevoza skuplja
4) potrebno je izgraditi specijalne luke za pretakanje tečnog gasa i skladištenje i kao i potpuno nove gasovode od tih luka do postojećih gasovoda!!!
Zato se u vesti govori da će Turska da zameni 25% ruskog gasa katarskim jer im je trenutni kapacitet "specijalnih" luka dovoljan samo za tu količinu. Dakle, sve je marketinški trik turske vlade, jer čak i kada bi Rusi pristali da ih i dalje snabdevaju gasom, sigurno neće biti po istoj ceni, nego po većoj, jer Turska jednostrano krši ugovor smanjenjem narudžbine za tih 25%. U prevodu, Turci će sledeće godine imati za trećinu skuplji gas bilo da stiže iz Katara ili Rusije!!!

Da

pre 8 godina

Činjenice; 2 ogromna ruska projekta propali(južni i turski tok), šta je to pobeda ili poraz? Ukrajina osim par oblasti i Krima otišla skoro zauvek u krilo Zapada, to je pobeda ili poraz? Sankcije Zapada pobeda ili poraz? Pad rublje i prihoda od energenata pobeda ili poraz?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (realno, 3. decembar 2015 14:51)

Upravo...pa ti onda vidi ko tu vuce konce i ko je agresor. Gadna mi je ona konzervativno-oligarhijska Rusija, ali "civilizovani" zapad je jos gori sve ce uraditi za profit....vrlo su opasni za ceo svet sto vidimo iz svih izreziranih ratova, "demokratija" i afera u koje uvlace mnoge manje jake drzave...

Vlajko

pre 8 godina

Nema sankcija koje pogode samo jednu stranu ali u ovom slučaju profitiraće privilegovani biznismeni oko Turskog predsednika koji će u novonastaloj situaciji da preuzmu bitne poslove. Tako će se namazati kao i naši privilegovani trgovci devedestih, pa će posle da niknu poslovne impreije.

kikindjanin

pre 8 godina

Kojim li ce putem da stize taj gas od Katara to Turske? Preko Iraka, Irana ili Sirije? Ne postoji cetvrta drzava kao opcija.

Postoji moderan gasovod iz 2010.godine na liniji Doha,Kuvajt,Kerbala,Kikruk,Urfa. Dakle kreće od Katara, pa preko A.Arabije, ide preko Kuvajta,Iraka i stiže do rafinerije u Urfi u juznoj Turskoj.

lala021

pre 8 godina

Tečni prirodni gas se ne prenosi gasovodom nego se komprimuje u rezervoare i prenosi tankerima do odredišta. Problem ovakvog dopremanja je cena samog gasa (a tankeri veoma lako potonu, a mogu i da eksplodiraju ako su instalacije loše pa dodje do varnicenja :-)

gogen

pre 8 godina

Predlazem da malo googlate ..malo ukljucite vijuge pa zakljucite kojim ce putem taj gas do Turske,Da sam na Putinovom mjestu odmah bi zavrnuo slavine uz poruku,,,kada skinete i osudite Erdogena gas ce opet poteci.Pa da vidimo ko ce pjevati borbene.

Komša

pre 8 godina

@Saša
Mislim da su rusi samo prividno bili u situaciji da biraju.
Ili su mogli da zmure i da posluju sa Turskom tj. da im prodaju gas dok Turska ne osvoji Siriju (postavi sebi lojalnu vlast) ,probije koridor za isporuku gasa i mrtva ladna prekine saradnju sa njima (kao Francuzi za one nosače) ili da odmah preseku .
U oba slucaja su na gubitku ali naszavak saradnje i duvanje u jedra nekome za koga znas da ce ti u najmanju ruku okrenuti ledja je iluzija koja moze jos skiplje da kosta.

Futurama

pre 8 godina

Tečni prirodni gas ili LNG (ne treba mešati sa tečnim naftnim gasom - LPG tj TNG kod nas) se prevozi velikim tankerima.
To nije stvar koja se kupuje u samoposluzi već traži odgovarajuću pripremu.
Prva stvar je odgovarajuća infrastruktura tj. skladišta i isparivači.
Druga stvar je samo tržište koje je ograničeno. Trenutna svetska proizvodnja je ekvivalent 320 milijardi kubika gasa godišnje a plavi tok koji snabdeva Tursku ima kapacitet 27 milijardi kubika. To je praktično 10% celokupne svetske proizvodnje što je jako veliki udeo.
Delimična zamena ruskog gasa ne može da se odigra pre bar 2 godine koliko je potrebno da se izgradi infrastruktura i rezervišu isporuke.
Treba imati u vidu i višu cenu LNG u odnosu na gas iz Rusije čime bi Turska bacala i do milijardu dolara godišnje.

Boka

pre 8 godina

Neka mi neko od silnih strucnjaka objasni, posto cena nafte i gasa padaju vec mesecima, kako to da u Srbiji cena tih istih energenata samo skace?? Pljackaju nas politicari u sprezi sa tajkunima i Rusima iz NIS-a ili sta je u pitanju?

Markovic

pre 8 godina

Tecni naftni gas, tecni prirodni gas... Jedno u naslovu, drugo u tekstu... Dogovorite se vec jednom o cemu se radi. Ili dajte nekom novinaru koji se razume u tematiku da pise o ovim stvarima. Cak i ja, koji sam mahom laik, kapiram da nesto ne stima.

Ako je "prirodni", tj. LNG, onda ce to preusmeravanje da traje i traje. Ne znam koliko kapaciteta za pretakanje ima Turska u svojim Sredozemnim lukama

Алексије

pre 8 godina

Neka mi neko od silnih strucnjaka objasni, posto cena nafte i gasa padaju vec mesecima, kako to da u Srbiji cena tih istih energenata samo skace?? Pljackaju nas politicari u sprezi sa tajkunima i Rusima iz NIS-a ili sta je u pitanju?
(Boka, 3. decembar 2015 14:08)

Ниси приметио да АКЦИЗЕ расту сваких неколико месеци. АКЦИЗА је срцу милије име за ПОРЕЗ. Некако лакше прихватамо АКЦИЗУ од ПОРЕЗА. То је измишљотина и велики економски успех којим се ова власт буса у груди. А цела економска мудрост се своду у ГЛОБИ становништва, до последњег Србина.