Petak, 25.09.2015.

09:04

Evo ko je otkrio da moćni Folksvagen vara

Prevaru Folksvagena, najveći korporativni skandal ovog trenutka u svetu, otkrio je petoročlani tim istraživača sa Univerziteta Zapadne Virdžinije.

Izvor: Jutarnji list

Evo ko je otkrio da moæni Folksvagen vara IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

36 Komentari

Sortiraj po:

Djedov opanak

pre 8 godina

Jeste,zabranite uvoz automobila sa euro 3 motorima pa cemo voziti kolica za beton!!!Sa ovakvim standardom sigurno to ne mozemo!I manite se evrope i sveta i toga kako smo mi deo toga!Daj platu 1700€ pa cu ti ja pokazati sta su izduvni gasovi kada se svedu na minimum!!

Rade

pre 8 godina

Zasto su nama opet Amerikanci krivi? VW je varao a ne Amerikanci. Ceo svet su varali. Nemci nista novo nisi uradili u auto industriji zadnjih 30 godina. gde su bili Kia i Hundai pre 10 godina - na dnu. a gde su sad - iznad Nemaca.

MM

pre 8 godina

Zato je moj auto zakon za eko uslove!Natankam rezervoar sa loz uljem,nalilam motornog ulja i dvotaktola u rezervoar da malo bolje podmazuje,i dodam aditive...Pa kad ga nagarim bato,nista se ne vidi iza mene.
...Kad idem,4 metra lima i 6 metara dima...I Bog da me vidi,xaxaxa...

snoop dog

pre 8 godina

@ hvala Sve mi je jasno, samo mi nije jasno kako je softver mogao da prpozna kad je eko test a kad nije, zaista mi nije jasno. @ hvala Prestani da lupas glavu ! Postoji "SWITSH unutar vozila ispred vozaca, na kome pise "TEST ON i TEST OFF. Dva puta koji vode na dve strane.

DPolitika

pre 8 godina

@marko

razlike u emitovanju CO2 nisu vezane samo za automobile vec zemlju u celosti te podaci koje iznosis su povezani sa ukuponom emisijom CO2 koaj ukljucuju i industriju kao zagadjivaca koja u nekim slucajeviam moze zagaditi vise od svih automobila u jednoj drzavi .
USA ima i veci broj automobila po stanovniku od Nemacke a opet po automatizmu to ne mora znaci da ima i vece zagadjenje od vozila posebno po drzavama SAD ako gledamo podake o globalnoj CO2 emisiji.

UAE ima oko 20 tona CO2 po stanovniku Katar 40 cisto da se svati da ti podaci se nemogu posmatrati bez detaljnije analize sta sve ulazi u njih.

SAD ima Clean Air Act (po kome ce se kazniti VW) koji ce dovesti do postepenog smanjenja zagadjenja a odnosi se na miks gasova koji izazivaju efekat staklene baste. Ako pricamo o Nemackoj emisiji CO2 ne smemo iskljuciti da u navedenih 9 tona ulaze kako sada znamo lazni podaci o dizelima koja emituju i CO2 sto se zaboravlja te se samo spominje NOx a pitanje je i koliko su CO2 i drugi gasovi redukovani laziranjem. Garez iz dizela itekako deluje i globalno utice na zagrevanje i zagadjenje planete.

Sve navedeno ne opravdava laziranje podataka od strane VW i reklamiranje “Cistog dizela”.te je VW je licmer koji se bogatio na lazima.

@profesionalac
U SAD-u se godisnje prema podacima za zadnje 2 godine proda oko 450.000 automobila sa dizel motorima od cega VW prodaje oko 80.000 te ne znam kao mislis da se ne voze sigurno ih ne kupuju za ukras.

mr.x

pre 8 godina

(rex, 25. septembar 2015 11:31)

E vidis ,meni smeta I mojoj deci.Dizelcine treba zabraniti uopste da se voze ili da se poveca akciza na naftne derivate pa kad si baja onda I plati.

Zilijen

pre 8 godina

I ja sam se pitao kako je software znao kada se radi test emisije gasova. Evo objasnjenja https://www.youtube.com/watch?v=CQ4irwe3ZDk

marko

pre 8 godina

@profesionalac

Ovo sto se desilo je stvarno strasan skandal, ali pre svega prema ljudima koji su kupili te automobile, posebno zato sto su to ljudi koji su u drugoj po redu najnezelenijoj zemlji odlucili da budu zeleni. (bar su tako vrednosti emisija pokazivale).

Ali zelim da naglasim koliko je licemerno da americka, a i evropska javnost kritikuje samo jednog proizvodjaca, a da se nijedna kritika ne uputi emisiji CO2 i da se nadovezem na gore citiran komentar da Ameri mnogo vode racuna. Zasto? Prvo, Amerikanci imaju stroge zakone za NOx i to je u redu. Ali, NOx gasovi deluju lokalno, ne i na globalnom nivou, dok emisija CO2 deluje na globalno. Dakle, lepo je to sto su zakonima zastitili svoju zemlju, ali sta je sa zakonima za CO2? Australijanci i Amerikanci emituju 18,6 i 18 tona CO2 po glavi stanovnika godisnje, dok "najprljavija" evropska zemlja (Nemacka) emituje 9,6 , a Francuska oko 5 tona. To su ogromne razlike, a veliki udeo u tome imaju americki vozaci i tamosnja autoindustrija. Tri najprodavanija modela u SAD su tri pik-apa Ford F150, Chevrolet Silverado i Dodge Ram i to ubedljivo, koji imaju motore od 3,5 i 5 hiljada kubika i 3 do 4 puta vecu emisiju CO2 od kritikovanih Folksvagenovih vozila. Pa kad vec brinete o lokalnoj sredini, dajte malo zakona koji ce uticati na celu planetu. Ova tri modela bi u evropi kostala, zbog ekoloskih taksi, oko 70,000e po komadu i niko ih ne bi kupovao, tamo su 25-35. Dzaba je trud Evropljana, ako se preko bare samo rasipa.

maloicitao

pre 8 godina

(Milos, 25. septembar 2015 10:46)

Ne , nije ih protivzakonito registrovati. Pa pogledaj sta se sve registruje kod nas... ali mozda bi moglo biti protivzakonito uvoziti ako ako dignu minimum euro normu za uvoz kao sto se suska da ce...

kisa

pre 8 godina

Jos jedan mit o tim radnim, uspesnim, tacnim, kvalitetnim, .... Nemcima je ugledao svetlost dana.
Ostaje jos dosta ne odgovorenih pitanja:
Kad ce da otkriju koliko svi proizvodjaci lazu potrosnju i emisiju.
Ovaj su softver otkrili a koliko takvih nisu, ...?
i da ne prosirujem na podrucje medicine, farmaceutike ...

lovac botova

pre 8 godina

stavimo na stranu gluposti o co2 faktorima i testove i sl forme zamajavanja javnosti. savršeno se zna šta je 'eco' a šta nije...
ovde je priča o tome da se u narednih nekoliko godina sistem celokupni promeni, sistem automobilske industrije koja će se dobrim delom preseliti u silikonsku dolinu. naravno da ovi što su 'otkrili' skandal su iz usa. Pa njima to jedino i odgovara. čitajte u zadnjem 'time-u' imate savršenu analizu transformacije cele industrije i sve što je infrastruktura (putevi, signalizacija i sl) .
iskreno, koga briga za 0.01 promil co2 ili neki kvazi test. ovde se radi o tome ko će u narednom veku praviti prevozna sredstva ! to je moć.

Švaba

pre 8 godina

Ima li neko link sa detaljnim spiskom automobila koji imaju motore ea 189 ?
(Dragan, 25. septembar 2015 10:01)
Svi osim nove Škode Octavia 2.0 Tdi.

captain beefheart

pre 8 godina

@pukovnik mortimor
Ne brini, i kad se budemo vozili na struju ugradiće nam softver koji će pokazivati da se baterija troši 40x manje od realne potrošnje :)

@maltretirator

pre 8 godina

Jedna konstatacija/pitanje: Da li ovi otkriveni podaci onda znače da navedeni diesel motori ne zadovoljavaju norme Euro 6 ili možda 5 ili čak i niže pošto imaju do 40 puta veći nivo azotnih oksida (koji isto ulaze u Euro normu kao i CO, CO2 i ostali, a moraju se poštovati)? Da li je protivzakonito njih registrovati sada kada se ovo zna? LP(Milos, 25. septembar 2015 10:46)

Upravo to znači. Ako makar po jednom parametru kojim se određuje 'standard' prelazi u niži onda motor ima oznaku tog nižeg standarda.

hvala

pre 8 godina

sve mi je jasno, samo mi nije jasno kako je softver mogao da prepozna kad je na eko-testu a kad nije. zaista mi nije jasno, pa ako neko zna neka odgovori.

Profesionalac

pre 8 godina

Teorija zavere će uvek biti...U Americi nema registracije ako automobil ne prođe navedeni test (u 90% država). Vode računa jako o tome. Problem je u tome što VW od deset najprodavanijih evropskih modela na tržištu USA ima 6 svojih. Znači koka ne nosi zlatna već smrdljiva jaja...Putnički automobili sa dizel motorima se ne voze u Americi.

ajofbiholder

pre 8 godina

Euro normu ne odredjuje samo emisija izduvnih gasova. Ovo sa prepoznavanjem o kojoj vrsti testa i prilagodjavanja motora testu mi je jako interensantno

rex

pre 8 godina

to sto dimi malo vise nego sto su rekli, meni licno ne znaci nista.....ne znam zasto bi opala prodaja, zasto bi neko zbog toga odustao od kupovine

drvobradi

pre 8 godina

@Dinastija Bushido
Pre nego sto pocnu Srbi sa teorijom zavere, ovo nije kec iz rukava. Nakon sto je otkriveno da ima povecanu emisiju gasova, EPA je kontaktirala VW jos prosle godine da rese problem. U VW su se pravili ludi i tvrdili da je softverska zakrpa resila problem. Nakon toga je EPA odlucila da to malo detaljnije pretrese.

Milos

pre 8 godina

Jedna konstatacija/pitanje: Da li ovi otkriveni podaci onda znače da navedeni diesel motori ne zadovoljavaju norme Euro 6 ili možda 5 ili čak i niže pošto imaju do 40 puta veći nivo azotnih oksida (koji isto ulaze u Euro normu kao i CO, CO2 i ostali, a moraju se poštovati)? Da li je protivzakonito njih registrovati sada kada se ovo zna?
LP

Milos

pre 8 godina

Jedna konstatacija/pitanje: Da li ovi otkriveni podaci onda znače da navedeni diesel motori ne zadovoljavaju norme Euro 6 ili možda 5 ili čak i niže pošto imaju do 40 puta veći nivo azotnih oksida (koji isto ulaze u Euro normu kao i CO, CO2 i ostali, a moraju se poštovati)? Da li je protivzakonito njih registrovati sada kada se ovo zna?
LP

drvobradi

pre 8 godina

@Dinastija Bushido
Pre nego sto pocnu Srbi sa teorijom zavere, ovo nije kec iz rukava. Nakon sto je otkriveno da ima povecanu emisiju gasova, EPA je kontaktirala VW jos prosle godine da rese problem. U VW su se pravili ludi i tvrdili da je softverska zakrpa resila problem. Nakon toga je EPA odlucila da to malo detaljnije pretrese.

@maltretirator

pre 8 godina

Jedna konstatacija/pitanje: Da li ovi otkriveni podaci onda znače da navedeni diesel motori ne zadovoljavaju norme Euro 6 ili možda 5 ili čak i niže pošto imaju do 40 puta veći nivo azotnih oksida (koji isto ulaze u Euro normu kao i CO, CO2 i ostali, a moraju se poštovati)? Da li je protivzakonito njih registrovati sada kada se ovo zna? LP(Milos, 25. septembar 2015 10:46)

Upravo to znači. Ako makar po jednom parametru kojim se određuje 'standard' prelazi u niži onda motor ima oznaku tog nižeg standarda.

captain beefheart

pre 8 godina

@pukovnik mortimor
Ne brini, i kad se budemo vozili na struju ugradiće nam softver koji će pokazivati da se baterija troši 40x manje od realne potrošnje :)

Profesionalac

pre 8 godina

Teorija zavere će uvek biti...U Americi nema registracije ako automobil ne prođe navedeni test (u 90% država). Vode računa jako o tome. Problem je u tome što VW od deset najprodavanijih evropskih modela na tržištu USA ima 6 svojih. Znači koka ne nosi zlatna već smrdljiva jaja...Putnički automobili sa dizel motorima se ne voze u Americi.

lovac botova

pre 8 godina

stavimo na stranu gluposti o co2 faktorima i testove i sl forme zamajavanja javnosti. savršeno se zna šta je 'eco' a šta nije...
ovde je priča o tome da se u narednih nekoliko godina sistem celokupni promeni, sistem automobilske industrije koja će se dobrim delom preseliti u silikonsku dolinu. naravno da ovi što su 'otkrili' skandal su iz usa. Pa njima to jedino i odgovara. čitajte u zadnjem 'time-u' imate savršenu analizu transformacije cele industrije i sve što je infrastruktura (putevi, signalizacija i sl) .
iskreno, koga briga za 0.01 promil co2 ili neki kvazi test. ovde se radi o tome ko će u narednom veku praviti prevozna sredstva ! to je moć.

marko

pre 8 godina

@profesionalac

Ovo sto se desilo je stvarno strasan skandal, ali pre svega prema ljudima koji su kupili te automobile, posebno zato sto su to ljudi koji su u drugoj po redu najnezelenijoj zemlji odlucili da budu zeleni. (bar su tako vrednosti emisija pokazivale).

Ali zelim da naglasim koliko je licemerno da americka, a i evropska javnost kritikuje samo jednog proizvodjaca, a da se nijedna kritika ne uputi emisiji CO2 i da se nadovezem na gore citiran komentar da Ameri mnogo vode racuna. Zasto? Prvo, Amerikanci imaju stroge zakone za NOx i to je u redu. Ali, NOx gasovi deluju lokalno, ne i na globalnom nivou, dok emisija CO2 deluje na globalno. Dakle, lepo je to sto su zakonima zastitili svoju zemlju, ali sta je sa zakonima za CO2? Australijanci i Amerikanci emituju 18,6 i 18 tona CO2 po glavi stanovnika godisnje, dok "najprljavija" evropska zemlja (Nemacka) emituje 9,6 , a Francuska oko 5 tona. To su ogromne razlike, a veliki udeo u tome imaju americki vozaci i tamosnja autoindustrija. Tri najprodavanija modela u SAD su tri pik-apa Ford F150, Chevrolet Silverado i Dodge Ram i to ubedljivo, koji imaju motore od 3,5 i 5 hiljada kubika i 3 do 4 puta vecu emisiju CO2 od kritikovanih Folksvagenovih vozila. Pa kad vec brinete o lokalnoj sredini, dajte malo zakona koji ce uticati na celu planetu. Ova tri modela bi u evropi kostala, zbog ekoloskih taksi, oko 70,000e po komadu i niko ih ne bi kupovao, tamo su 25-35. Dzaba je trud Evropljana, ako se preko bare samo rasipa.

ajofbiholder

pre 8 godina

Euro normu ne odredjuje samo emisija izduvnih gasova. Ovo sa prepoznavanjem o kojoj vrsti testa i prilagodjavanja motora testu mi je jako interensantno

hvala

pre 8 godina

sve mi je jasno, samo mi nije jasno kako je softver mogao da prepozna kad je na eko-testu a kad nije. zaista mi nije jasno, pa ako neko zna neka odgovori.

kisa

pre 8 godina

Jos jedan mit o tim radnim, uspesnim, tacnim, kvalitetnim, .... Nemcima je ugledao svetlost dana.
Ostaje jos dosta ne odgovorenih pitanja:
Kad ce da otkriju koliko svi proizvodjaci lazu potrosnju i emisiju.
Ovaj su softver otkrili a koliko takvih nisu, ...?
i da ne prosirujem na podrucje medicine, farmaceutike ...

Švaba

pre 8 godina

Ima li neko link sa detaljnim spiskom automobila koji imaju motore ea 189 ?
(Dragan, 25. septembar 2015 10:01)
Svi osim nove Škode Octavia 2.0 Tdi.

rex

pre 8 godina

to sto dimi malo vise nego sto su rekli, meni licno ne znaci nista.....ne znam zasto bi opala prodaja, zasto bi neko zbog toga odustao od kupovine

maloicitao

pre 8 godina

(Milos, 25. septembar 2015 10:46)

Ne , nije ih protivzakonito registrovati. Pa pogledaj sta se sve registruje kod nas... ali mozda bi moglo biti protivzakonito uvoziti ako ako dignu minimum euro normu za uvoz kao sto se suska da ce...

Rade

pre 8 godina

Zasto su nama opet Amerikanci krivi? VW je varao a ne Amerikanci. Ceo svet su varali. Nemci nista novo nisi uradili u auto industriji zadnjih 30 godina. gde su bili Kia i Hundai pre 10 godina - na dnu. a gde su sad - iznad Nemaca.

Zilijen

pre 8 godina

I ja sam se pitao kako je software znao kada se radi test emisije gasova. Evo objasnjenja https://www.youtube.com/watch?v=CQ4irwe3ZDk

MM

pre 8 godina

Zato je moj auto zakon za eko uslove!Natankam rezervoar sa loz uljem,nalilam motornog ulja i dvotaktola u rezervoar da malo bolje podmazuje,i dodam aditive...Pa kad ga nagarim bato,nista se ne vidi iza mene.
...Kad idem,4 metra lima i 6 metara dima...I Bog da me vidi,xaxaxa...

mr.x

pre 8 godina

(rex, 25. septembar 2015 11:31)

E vidis ,meni smeta I mojoj deci.Dizelcine treba zabraniti uopste da se voze ili da se poveca akciza na naftne derivate pa kad si baja onda I plati.

snoop dog

pre 8 godina

@ hvala Sve mi je jasno, samo mi nije jasno kako je softver mogao da prpozna kad je eko test a kad nije, zaista mi nije jasno. @ hvala Prestani da lupas glavu ! Postoji "SWITSH unutar vozila ispred vozaca, na kome pise "TEST ON i TEST OFF. Dva puta koji vode na dve strane.

DPolitika

pre 8 godina

@marko

razlike u emitovanju CO2 nisu vezane samo za automobile vec zemlju u celosti te podaci koje iznosis su povezani sa ukuponom emisijom CO2 koaj ukljucuju i industriju kao zagadjivaca koja u nekim slucajeviam moze zagaditi vise od svih automobila u jednoj drzavi .
USA ima i veci broj automobila po stanovniku od Nemacke a opet po automatizmu to ne mora znaci da ima i vece zagadjenje od vozila posebno po drzavama SAD ako gledamo podake o globalnoj CO2 emisiji.

UAE ima oko 20 tona CO2 po stanovniku Katar 40 cisto da se svati da ti podaci se nemogu posmatrati bez detaljnije analize sta sve ulazi u njih.

SAD ima Clean Air Act (po kome ce se kazniti VW) koji ce dovesti do postepenog smanjenja zagadjenja a odnosi se na miks gasova koji izazivaju efekat staklene baste. Ako pricamo o Nemackoj emisiji CO2 ne smemo iskljuciti da u navedenih 9 tona ulaze kako sada znamo lazni podaci o dizelima koja emituju i CO2 sto se zaboravlja te se samo spominje NOx a pitanje je i koliko su CO2 i drugi gasovi redukovani laziranjem. Garez iz dizela itekako deluje i globalno utice na zagrevanje i zagadjenje planete.

Sve navedeno ne opravdava laziranje podataka od strane VW i reklamiranje “Cistog dizela”.te je VW je licmer koji se bogatio na lazima.

@profesionalac
U SAD-u se godisnje prema podacima za zadnje 2 godine proda oko 450.000 automobila sa dizel motorima od cega VW prodaje oko 80.000 te ne znam kao mislis da se ne voze sigurno ih ne kupuju za ukras.

Djedov opanak

pre 8 godina

Jeste,zabranite uvoz automobila sa euro 3 motorima pa cemo voziti kolica za beton!!!Sa ovakvim standardom sigurno to ne mozemo!I manite se evrope i sveta i toga kako smo mi deo toga!Daj platu 1700€ pa cu ti ja pokazati sta su izduvni gasovi kada se svedu na minimum!!

rex

pre 8 godina

to sto dimi malo vise nego sto su rekli, meni licno ne znaci nista.....ne znam zasto bi opala prodaja, zasto bi neko zbog toga odustao od kupovine

lovac botova

pre 8 godina

stavimo na stranu gluposti o co2 faktorima i testove i sl forme zamajavanja javnosti. savršeno se zna šta je 'eco' a šta nije...
ovde je priča o tome da se u narednih nekoliko godina sistem celokupni promeni, sistem automobilske industrije koja će se dobrim delom preseliti u silikonsku dolinu. naravno da ovi što su 'otkrili' skandal su iz usa. Pa njima to jedino i odgovara. čitajte u zadnjem 'time-u' imate savršenu analizu transformacije cele industrije i sve što je infrastruktura (putevi, signalizacija i sl) .
iskreno, koga briga za 0.01 promil co2 ili neki kvazi test. ovde se radi o tome ko će u narednom veku praviti prevozna sredstva ! to je moć.

hvala

pre 8 godina

sve mi je jasno, samo mi nije jasno kako je softver mogao da prepozna kad je na eko-testu a kad nije. zaista mi nije jasno, pa ako neko zna neka odgovori.

mr.x

pre 8 godina

(rex, 25. septembar 2015 11:31)

E vidis ,meni smeta I mojoj deci.Dizelcine treba zabraniti uopste da se voze ili da se poveca akciza na naftne derivate pa kad si baja onda I plati.

marko

pre 8 godina

@profesionalac

Ovo sto se desilo je stvarno strasan skandal, ali pre svega prema ljudima koji su kupili te automobile, posebno zato sto su to ljudi koji su u drugoj po redu najnezelenijoj zemlji odlucili da budu zeleni. (bar su tako vrednosti emisija pokazivale).

Ali zelim da naglasim koliko je licemerno da americka, a i evropska javnost kritikuje samo jednog proizvodjaca, a da se nijedna kritika ne uputi emisiji CO2 i da se nadovezem na gore citiran komentar da Ameri mnogo vode racuna. Zasto? Prvo, Amerikanci imaju stroge zakone za NOx i to je u redu. Ali, NOx gasovi deluju lokalno, ne i na globalnom nivou, dok emisija CO2 deluje na globalno. Dakle, lepo je to sto su zakonima zastitili svoju zemlju, ali sta je sa zakonima za CO2? Australijanci i Amerikanci emituju 18,6 i 18 tona CO2 po glavi stanovnika godisnje, dok "najprljavija" evropska zemlja (Nemacka) emituje 9,6 , a Francuska oko 5 tona. To su ogromne razlike, a veliki udeo u tome imaju americki vozaci i tamosnja autoindustrija. Tri najprodavanija modela u SAD su tri pik-apa Ford F150, Chevrolet Silverado i Dodge Ram i to ubedljivo, koji imaju motore od 3,5 i 5 hiljada kubika i 3 do 4 puta vecu emisiju CO2 od kritikovanih Folksvagenovih vozila. Pa kad vec brinete o lokalnoj sredini, dajte malo zakona koji ce uticati na celu planetu. Ova tri modela bi u evropi kostala, zbog ekoloskih taksi, oko 70,000e po komadu i niko ih ne bi kupovao, tamo su 25-35. Dzaba je trud Evropljana, ako se preko bare samo rasipa.

Rade

pre 8 godina

Zasto su nama opet Amerikanci krivi? VW je varao a ne Amerikanci. Ceo svet su varali. Nemci nista novo nisi uradili u auto industriji zadnjih 30 godina. gde su bili Kia i Hundai pre 10 godina - na dnu. a gde su sad - iznad Nemaca.

kisa

pre 8 godina

Jos jedan mit o tim radnim, uspesnim, tacnim, kvalitetnim, .... Nemcima je ugledao svetlost dana.
Ostaje jos dosta ne odgovorenih pitanja:
Kad ce da otkriju koliko svi proizvodjaci lazu potrosnju i emisiju.
Ovaj su softver otkrili a koliko takvih nisu, ...?
i da ne prosirujem na podrucje medicine, farmaceutike ...

MM

pre 8 godina

Zato je moj auto zakon za eko uslove!Natankam rezervoar sa loz uljem,nalilam motornog ulja i dvotaktola u rezervoar da malo bolje podmazuje,i dodam aditive...Pa kad ga nagarim bato,nista se ne vidi iza mene.
...Kad idem,4 metra lima i 6 metara dima...I Bog da me vidi,xaxaxa...

drvobradi

pre 8 godina

@Dinastija Bushido
Pre nego sto pocnu Srbi sa teorijom zavere, ovo nije kec iz rukava. Nakon sto je otkriveno da ima povecanu emisiju gasova, EPA je kontaktirala VW jos prosle godine da rese problem. U VW su se pravili ludi i tvrdili da je softverska zakrpa resila problem. Nakon toga je EPA odlucila da to malo detaljnije pretrese.

captain beefheart

pre 8 godina

@pukovnik mortimor
Ne brini, i kad se budemo vozili na struju ugradiće nam softver koji će pokazivati da se baterija troši 40x manje od realne potrošnje :)

Profesionalac

pre 8 godina

Teorija zavere će uvek biti...U Americi nema registracije ako automobil ne prođe navedeni test (u 90% država). Vode računa jako o tome. Problem je u tome što VW od deset najprodavanijih evropskih modela na tržištu USA ima 6 svojih. Znači koka ne nosi zlatna već smrdljiva jaja...Putnički automobili sa dizel motorima se ne voze u Americi.

@maltretirator

pre 8 godina

Jedna konstatacija/pitanje: Da li ovi otkriveni podaci onda znače da navedeni diesel motori ne zadovoljavaju norme Euro 6 ili možda 5 ili čak i niže pošto imaju do 40 puta veći nivo azotnih oksida (koji isto ulaze u Euro normu kao i CO, CO2 i ostali, a moraju se poštovati)? Da li je protivzakonito njih registrovati sada kada se ovo zna? LP(Milos, 25. septembar 2015 10:46)

Upravo to znači. Ako makar po jednom parametru kojim se određuje 'standard' prelazi u niži onda motor ima oznaku tog nižeg standarda.

snoop dog

pre 8 godina

@ hvala Sve mi je jasno, samo mi nije jasno kako je softver mogao da prpozna kad je eko test a kad nije, zaista mi nije jasno. @ hvala Prestani da lupas glavu ! Postoji "SWITSH unutar vozila ispred vozaca, na kome pise "TEST ON i TEST OFF. Dva puta koji vode na dve strane.

ajofbiholder

pre 8 godina

Euro normu ne odredjuje samo emisija izduvnih gasova. Ovo sa prepoznavanjem o kojoj vrsti testa i prilagodjavanja motora testu mi je jako interensantno

Milos

pre 8 godina

Jedna konstatacija/pitanje: Da li ovi otkriveni podaci onda znače da navedeni diesel motori ne zadovoljavaju norme Euro 6 ili možda 5 ili čak i niže pošto imaju do 40 puta veći nivo azotnih oksida (koji isto ulaze u Euro normu kao i CO, CO2 i ostali, a moraju se poštovati)? Da li je protivzakonito njih registrovati sada kada se ovo zna?
LP

maloicitao

pre 8 godina

(Milos, 25. septembar 2015 10:46)

Ne , nije ih protivzakonito registrovati. Pa pogledaj sta se sve registruje kod nas... ali mozda bi moglo biti protivzakonito uvoziti ako ako dignu minimum euro normu za uvoz kao sto se suska da ce...

Zilijen

pre 8 godina

I ja sam se pitao kako je software znao kada se radi test emisije gasova. Evo objasnjenja https://www.youtube.com/watch?v=CQ4irwe3ZDk

Švaba

pre 8 godina

Ima li neko link sa detaljnim spiskom automobila koji imaju motore ea 189 ?
(Dragan, 25. septembar 2015 10:01)
Svi osim nove Škode Octavia 2.0 Tdi.

DPolitika

pre 8 godina

@marko

razlike u emitovanju CO2 nisu vezane samo za automobile vec zemlju u celosti te podaci koje iznosis su povezani sa ukuponom emisijom CO2 koaj ukljucuju i industriju kao zagadjivaca koja u nekim slucajeviam moze zagaditi vise od svih automobila u jednoj drzavi .
USA ima i veci broj automobila po stanovniku od Nemacke a opet po automatizmu to ne mora znaci da ima i vece zagadjenje od vozila posebno po drzavama SAD ako gledamo podake o globalnoj CO2 emisiji.

UAE ima oko 20 tona CO2 po stanovniku Katar 40 cisto da se svati da ti podaci se nemogu posmatrati bez detaljnije analize sta sve ulazi u njih.

SAD ima Clean Air Act (po kome ce se kazniti VW) koji ce dovesti do postepenog smanjenja zagadjenja a odnosi se na miks gasova koji izazivaju efekat staklene baste. Ako pricamo o Nemackoj emisiji CO2 ne smemo iskljuciti da u navedenih 9 tona ulaze kako sada znamo lazni podaci o dizelima koja emituju i CO2 sto se zaboravlja te se samo spominje NOx a pitanje je i koliko su CO2 i drugi gasovi redukovani laziranjem. Garez iz dizela itekako deluje i globalno utice na zagrevanje i zagadjenje planete.

Sve navedeno ne opravdava laziranje podataka od strane VW i reklamiranje “Cistog dizela”.te je VW je licmer koji se bogatio na lazima.

@profesionalac
U SAD-u se godisnje prema podacima za zadnje 2 godine proda oko 450.000 automobila sa dizel motorima od cega VW prodaje oko 80.000 te ne znam kao mislis da se ne voze sigurno ih ne kupuju za ukras.

Djedov opanak

pre 8 godina

Jeste,zabranite uvoz automobila sa euro 3 motorima pa cemo voziti kolica za beton!!!Sa ovakvim standardom sigurno to ne mozemo!I manite se evrope i sveta i toga kako smo mi deo toga!Daj platu 1700€ pa cu ti ja pokazati sta su izduvni gasovi kada se svedu na minimum!!