Ponedeljak, 11.08.2014.

11:18

"Zašto banke šalju podatke u SAD?"

Rodoljub Šabić upitao je banke zašto od novih klijenata traže da potpišu izjavu i pristanu da se promene na njihovom računu dostavljaju poreskim organima SAD.

Izvor: Tanjug

"Zašto banke šalju podatke u SAD?" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

133 Komentari

Sortiraj po:

Katarza

pre 10 godina

Kako je lako sprovesti teoriju zavere u ovoj Srbiji. Pre neko vreme, ambasador 'bocne' da nismo deklarisali da priznajemo Ukrainu sa Krimom... iako smo svasta rekli za sve UN clanice.... nasi dragi 'vladari' brze bolje da objasne da nije tako... sada neko bupnuo "novinski" clanak (pod navodnicama jer tabolide ne ubrajam u novine a u Srbiji novinarstvo kao da je umrlo) sa nepotpunom informacijom i eto... zavera... CIA, snajka, CIA... nebeski narod... svi bi samo nas! itd. Sto je gore, par ljudi se ovde potrudilo da objasni da se radi o Americkim drzavljanima i poreskim obveznicima... ali dobise minuse... jer, nemoj ti da mi kvaris uzitak price da smo mi kao nesto specijalno a opet nam stranac pravi haos jer je... sta ja znam... ljubomoran sto smo "najstariji narod, sto imamo zemlju da hranimo pola evrope, sto smo nebeski narod, sto imamo lepe zene, sto imamo rude i minerale kao niko.... i ostalo" ... naravno, za one koje ne razumeju sarkazam... ovo pod navodnicima je bilo sarkasticno... moram da naglasim... Srbija je ovo... eh...

Bata, USa

pre 10 godina

Ljudi ne nasedajte, ovaj covek nema pojma o cemu prica. To se odnosi na ljude koji imaju dvojno drzavljanstvo, gde je jedno od njih USA (moj slucaj). Zakon nalaze da se porez placa u USA, a prema tome banka u Srbiji treba da za USA drzavljane reportuje neke od transakcija u americkom IRS-u. Ovo sto ovaj covek prica nema veze s mozgom. Sta briga IRS koje transakcije rade drzavljani Srbije. Ne nasedajte pricama neinformisanih ljudi.

u prolazu

pre 10 godina

@luxxx bravo, napokon neko ko je to vrlo jednostavno i tačno objasnio. Jeste da si hronološki među poslednjima, ali vredelo je naleteti na tebe posle svih ostalih nebuloza.

Egon

pre 10 godina

Stvarno će me banke naterati da opet budu samo protočni bojler - legne plata, podignem celu platu, sam plaćam račune kešom ne online, kredit nikad, kartice nikad, štednja ništa, pa neka šalju SAD ime, prezime i 12 dinara na računu. Pamtim ja i to vreme, mogu opet, ali onda nema naknade za e-banking, provizije po virmanu, naknade za kartice...

Stranac

pre 10 godina

Luxx
Zamena teze?! Zivim u Nemackoj,do sada otvarao 4-5 konta u razlicitim bankama i nikada ali nikada niko ovako nesto nije trazio,ni od mene,a nisam ni od koga to cuo! Srbija je jedna banana drzava i to 100%,da pocnemo samo o kostanjima koje banke za svoje uloge od gadjana traze,onda uplatnica pa sve do kamata...Ne bi banke to,da nemaju Amen od drzave! Sa srecom.

Angelino

pre 10 godina

Zato sto je Srbija postala kolonija. Razbucala je Jugoslaviju koja joj je davala status samostalnosti i sada sa svim balkanskim patuljcima mora da slusa radi sta joj gazda kaze.

goran bb

pre 10 godina

I po ko zna koji put ponavljam ovaj čovek ništa korisno ni pametno ne radi ni za ovu državu ni za ovaj narod. Samo priča u prazno, s vremena na vreme otvori neku temu kako bi opravdao ono što dobija iz budžeta od poreskih obveznika i na tome se sve završi. Zaista ne razumem oduševljenje ni gosp. Šabićem ni njegovim delovanjem.

ko to trči pred rudu i zašto?

pre 10 godina

Zašto je dobro pitanje. Ugovor još nije potpisan http://serbia.usembassy.gov/public-services/foreign-account-tax-compliance-act2.html , a kad bude potpisan mora da bude ratifikovan pa tek onda primenjen http://www.ibr-rbi.ro/site/wp-content/uploads/2014/03/Bucharest-FATCA-workshop_March-2014_Deloitte-presentation.pdf

Milan

pre 10 godina

Zato sto mnogo nasih gradjana posluje sa americkim firmama, preko americkih banaka.Placaju 30 procenata poreza americi od svake zarade.Ako dokazes da placas od tih para Srbiji porez, amerikanci u tom slucaju smanjuju njihov na 5 posto.Prosto, jasno i dokazano u praksi.Primer/ Srpski tajkun posluje u Americi, vrti milione i placa im 5 posto, zato sto im je prijavio da ovde uredno placa porez.A ovde.... Da li ga placa?Sta vi mislite o tome?

analitičar

pre 10 godina

Pitanje za one "prepametne",koji,nama glupavima,uključujući i g. Šabića, pojašanjavaju ovaj zahtev banaka ,odnosno SAD...U kojoj suvereneoj,nezavisnoj zemlji poreski organi druge države imaju pristup?
Mogli ste da pročitati reakciju Irske ovih dana na koju se , čujte ovo, ljuti Amerika jer su poreske stope znatno niže nego u SAD (mislim 35 u SAD , a u Irskoj petnaestak), pa svoj kapital Amerikanci prenose u Irsku. SAD smatraju da to nije dobro i da treba da se Irska prilagodi Americi!!!
E, pa - mi hoćemo kapital SAD ovde u Srbiji, odredjujemo poreske stope kolike hoćemo, držimo što je bankarska svetinja tajnost ulagača ili nosilaca kapitala, ali se Amerima to ne svidja. Hoće, ljudi, da drže ceo svet u ruci! Ja bih im rekao, nije bezobrazno, neka drže nešto drugo u ruci kada je Srbija u pitanju. Uostalom, znamo šta je Snouden obelodanio, znamo šta je radila i radi SAD sve pod plaštom "zaštite od terorizma" i sada radi sa najvećim svetskim državnicima... Znamo Vukilisove poruke.
Reč je, dakle, o zemlji koja gubi svoju žanadrmsku funkciju na Planeti i oštri se na malima.
Srbijo, Vučiću, Nikoliću, Dačiću - ne potpisujte ništa, ne budite, kao što je ovde već neko pomenuo Drašković u vezi sa NATOm, bićete odgovorni.
Bio bi to čin VELEIZDAJE!
Izvinite, Vaša ekselencijo, g. Kirbi, ali jeste da ste nas bombardovali mučki,ali ovakvih muljatorskih stvari - manite se kada je u pitanju Srbija.
Ili, će možda Vučić i Nikolić na kanabe kod Vas?

Prozirni

pre 10 godina

Gde su sada ljubitelji zapadnih sloboda iliti natofili, nešto se ne hvale kako su kontrlisani ili špijunirani (Snouden) na svakom koraku. Nema bato trte-mrte sa svih strana te "gledaju", pa ako treba poslaće bespilotnu da te "srede" bilo gde da si. Ni Staljin im nije dorastao!

Ivan Mitrovic

pre 10 godina

Citam komentare i neverovatno koje neznanje vlada.
Pa sve banke u Evropi se finansiraju preko Svetske Banke i MMF-a.
A ko je njihov glavni snabdevac novcem? Pa stamparije, Federalne Rezerve i ECB.Tesko da neko ima mozga u ovoj zemlji.

Rock

pre 10 godina

Dakle, nema od nas ni krivo vreteno. Sluganjstvo i prosjačenje, po tome nas valjda prepoznaju! A zemlja koja ima sve, sem odgovornosti sopstvenog stanovništva.

proxima centauri

pre 10 godina

Mene zanima sledece:
Sta bi se dogodilo kada bi poreskom obvezniku Sjedinjenih Drzava bilo koja americka banka trazila saglasnost, da bilo ko, bez naloga suda, ima uvid u njegov bankovni racun?
Verujem da bi se taj obveznik zaprepastio, jer tako nesto ne moze ni da zamisli. A najverovatnije bi sledila i tuzba i velika odsteta.

fuj prodane duse!

pre 10 godina

Krivicne prijave pod hitno protiv direktora banaka i zahev da se NBS hitno oglasi - da li zna za ovo ili ne?
Naravno moraju da pistoje dokazi, dokumenti koje su ljudi potpisali, svedoci....

drvobradi

pre 10 godina

@S.
FATCA se odnosi na drzavljane SAD i njihovo prijavljivanje racuna u bankama. U tekstu nije precizirano na koje klijente se odnosi tj koga su terali da potpise. Ako se odnosi na drzavljane SAD ili osobe sa dvojnim drzavljanstvom, a Srbija je potpisala ovaj sporazum, onda zakon mora da se uskladi sa potpisanim obavezama. U slucaju da dele podatke drzavljana ove zemlje koji nisu vezani za IRS, onda je to opasan kriminal.
U svakom slucaju, smatram da je Rodoljub Sabic u pravu, a kao i uvek razlog je nesposobnost drzavnih organa da odgovore na obaveze koje su preuzeli.

Zulu Warrior

pre 10 godina

Gospodin Rodoljub Sabic je za moju zemlju i mene vise ucinio postavljanjem ovakvih pitanja nego ijedan premijer ili politicki muljator. Pametnome dosta.

luxxx

pre 10 godina

u članku su malo zamenjene teze... klijenti u banci potpisuju samo izjavu da nisu poreski obveznici u sad. ukoliko jesu, onda potpisuju i izjavu saglasnosti i još neke formulare za američki irs.
dakle, nikakve to veze nema sa finansiranjem terorizma, već samo da američkom naplatom poreza.

Birdie

pre 10 godina

p.s. ovo moraju da sprovode sve banke i sva osiguravajuca drustva
(S., 11. avgust 2014 13:15)

Savršen način da ih se rešimo jednim dobrim potezom.

Rhyzm

pre 10 godina

Neko se smeje "teorijama zavere sveznajucih nepismenih Srba" o jedinstvenoj svetskoj vladi i kontrolom bankarskog sistema celog sveta iz jednog centra? Ma neeee, to Amerika zeli da ima uvid zbog zastite od "terorizma", da nije neko slucajno prodao "teroristima" ili nekom "dikatoru" neke daleke neprijateljske zemlje neko naoruzanje...

Bankar

pre 10 godina

Dizete uzbunu bez razloga. Kao prvo banka u kojoj ja radim ne salje podatke bankama u SAD. Znaci laž. Drugo, šta će nekoj velikoj banci podaci o Petru Petroviću?!? Ako su ti podaci potrebni za podmukao plan u kome je banka učesnik, pa logično je da pri tome ne bi tražila da klijent potpiše saglasnost. Jedino što mi je smisleno jeste da se KLIJENTIMA omogućava uporedni prikaz potrošnje sa drugim klijentima i da radi prikaza programerska kuća ili banka matica (najčešće Austrijska ili Italijanska) skuplja podatke za sta je prema propisima NBS potreban potpis klijenta bez obzira na svrhu.

Ali kako je popularno okrivljavati banke za sve, ovo bih nazvao: prikupljanje poena.

Mile

pre 10 godina

Salju podatke, ali samo za americke drzavljane i rezidente. Isto tako bilo koja banka u Evropi salje podatke maticnoj drzavi klijenta (ciji je drzavljanin tj. rezident). To je tako svuda u normalnom delu sveta a ako necete da budete deo njega nije problem, nemojte slati ali onda nema normalnog poslovanja sa njima.

Mladen Mladenović

pre 10 godina

Zato sto je Amerika najjaca zemlja na svetu i zavrnula je ruku svim ostalim zemljama sveta usvajanjem FATCA propisa po kome sve banke moraju da izvestavaju o racunima americkih drzavljana. Amerikanci su to uveli kako bi sprecili utaju poreza svojih gradjana. Legle su na rudu i najvece evropske zemlje, tako da ne vidim nacin da se mi koji smo slabiji od prosecne mesne zajednice u Berlinu suprotstavimo tome.
(Mladj referent, 11. avgust 2014 12:22)
--------
Ne moramo da se suprotstavljamo ali, ne moramo ni da "ležemo na svačiju rudu" već, jednostavno, možemo da ne prosledjujemo informacije odnosno, ne cinkarimo svoje klijente.

Gilgames

pre 10 godina

Bas me briga kako ce Amerika da resava svoju poresku politiku i briga me sto ce finansijske institucije da placaju veci porez u Americi ako nemaju nase podatke.
To je problem Amerike i banaka, nije moj.

Sabic nije obavesten

pre 10 godina

Ne vidim sta je skandalozno u tome?
Pa zar se nas vrh drzave od 5. oktobra ne skida sa kanabeta u americkoj amasadi (Vikiliks je sve preneo)?
Uvek tamo idu da se ogovaraju opozicija i vlast, njihovi obavestajni oficiri nam sede u generalstabu, sve u svemu - nas pravi predsednik je svaki ambasador Amerike u Srbiji i sad je ovde kao nesto sokantno.
A narod sve to glasa na izborima, alo! Znaci da se to podrzava i da tako treba Sabicu.

Žarko

pre 10 godina

Da li je u pitanju direktiva Ministartstva finansija OP-000102-0011/2014?
Još je čudnije da u većini banaka referenti nisu upoznati sa Zakonom o zaštiti podataka.
I gotovo uvek se dešava da se pristanak o pribavljanju i obradi podataka o ličnosti potpisuje po već upisanim podacima u formularu za otvaranju računa.

Ilija

pre 10 godina

Zasto se cudite ? Jasno je da je zvanicno to kontrausluga, obaveza prema dogovoru, radi nacionalne bezbednosti USA da bi se identifikovali potencijalni teroristi i njihovi finansijeri, koji prete interesima Amera, a znamo svi dobro da su nam isto tako, devedesetih i kasnije njihove banke dostavljale uredno iste takkve podatke za racune OVK, kada su nas Ameri branili od separatista. Nezvanicno, to je lov na nase drzavljane, USA poreske obveznike, koji prihode skrivali na svojim racunima u Srbiji, pa ce ih ujka Sam za usi, uz kaznu za izbegavanje poreza. Ako ne saradjujemo imacemo sankcije, a tuzice nas svakako da im nadoknadimo porez koji su izgubili, jer smo skrivali prekrsioce, kao sto se desilo Svajcarcima.

Saldzo

pre 10 godina

Ajd cipujte nas vec jednom pa da skratimo pricu!
(Patriota, 11. avgust 2014 13:00)

Imate novu licnu kartu, pasos, vozacku i mobilni telefon sa postpaid karticom? Cipovani ste, zivi bili.

Prle

pre 10 godina

Opaaaa... Pocelo je... Ako, blago meni, samo sam cekao kad ce Ujka Sem da se uhvati i za nase bankovne podatke... Cisto da zna: bedni su vecinom, ali ima par zabavnih, ocito...

osecam se kao njujorcanin

pre 10 godina

Mozda smo postali 53 federalna drzava u sastavu Sjedinjenih Americkih Drzava...A da nas niko nije obavestio...xe xe xe xe

ko i kako upravlja ovom državom

pre 10 godina

Ovde neko zbog ovog treba da zaglavi u zatvoru na dugogodišnju robiju. Guverner NBS je već trebalo nekog da kazni ili da podnese ostavku. Ukoliko je ona umešana u ovo ne znam šta čeka tužilac.
Premijer je već uveliko trebalo da se oglasi kad će da održi u toku dana konferenciju za štampu.
Ovo nisu neke banke, nego je bio slučaj sa Komercijonalnom bankom, verovatno i sve druge banke već uveliko šalju podatke.

S.

pre 10 godina

To je FATCA propis (Foreign Account Tax Compliance Act). Ceo svet je morao da pristane na njega, a fin. institucije su zaduzene za monitoring i sprovodjenje (banke, osg. kuce, fondovi, itd) i odnosi se na sve klijente, jer posredno ili neposredno (trgovanje amerkickim fin. instrumentima) podlazu placanju poreza u SAD.

Svaka drzava je morala da odobri njegovu upotrebu kako fin. institucije ne bi placale porez od 30% na odredjene poslove sa SAD.

evo vam link (dostupan na netu): http://www.ubs-asb.com/Portals/0/Aktivnosti/Inostranstvo/Aktuelno/Inicijativa.pdf



p.s. ovo moraju da sprovode sve banke i sva osiguravajuca drustva

Zeljo voli malo masniju hranu

pre 10 godina

SAD skupe podatke o bankovnim racunima stanovnika jedne zemlje i onda sve lepo saberu, vide koliko novca ima.

Ako novca ima dosta onda lepo napadnu tu zemlju i opljačkaju sve. Ipak je to samo mafija koja se predstavlja kao država.

EU Citizen

pre 10 godina

Evo ga opet primer "supermastiljare" koja se ne pita o smislu zakona i propisa, već samo ide za tim da se i najbesmisleniji propis sprovede u delo. Takvih je puna Nemačka, pa je ova država birokratski kazamat sa milionima propisa i milionima iz tuđeg, na ogromnim haračima opljačkanog novca dobro plaćenih ćata i njuškala poput Šabića, koji guše privredu pa zemlja puna superkonkurentnih brendova, odličnih firmi i vrednih ljudi godinama oscilira na ivici recesije. Ja razumem da u srpskom bezakonju i gangsteraju pojava jednog poštenog i savesnog birokrate izaziva pozitivne reakcije čak i kada cepa dlaku na tri dela i bavi se besmislicama, ali, verujte mi, videćete kada vas takvi ozbiljno zajašu i krenu da udaraju pečate, kamče takse i šalju inspekcije za svaku od hiljada budalaština koje su, opet da opravdaju svoje postojanje i obezbede udoban život, njihove kolege, socijalistički demagozi izglasali, vrlo brzo ćete prokleti svaki plus koji ste Šabiću ovde dali i, kao što najpametniji i najsposobniji Nemci rade već godinama, spakovati kofere za put u oravcu SAD ili Azije... :))

haha

pre 10 godina

Kako zasto? Pa zato sto se tako radi u demokratski uredjenim drustvima. Moraju svetski policajci sve da znaju, ali opusteno - oni su dobri momci :-)

Nadnicar-znaci rad na crno,dakle crnac

pre 10 godina

Jasno je da JORGOBANKA ne vlada diplomom univerziteta, vec klozeta.
Traze podatke da ustanove koji ce ici na crnu listu ekonomskih sankcija zbog Rusije i da se uvere koje su EU zemlje neposlusne. Rumuni zakukali, Austrijanci vec spakovali robu za RU,a ovi im stavili kontra sankcije na izvoz hrane.
Krece haos, opsta zabava.
Ko ce da kuva do tacke kljucanja, nema ko Ameri i Britanci.
Zbog velike ponude roba, cene ce morati da padnu dole.
Da vidimo kakav ce izgovor imati ovi kapitalisti, pardon ugledni privrednici, post ratni.

Marko

pre 10 godina

Istina, danas sam morao to da potpisem, sluzbenica mi je rekla da je bez toga racun, koji je pritom vec otvoren, u blokadi. Rekla je da to traze Amerikanci, i da to mora. Malo joj je, istina, bilo neprijatno. Ja nisam bas znao sta potpisujem, ali sam to uradio jer stvarno nisam mogao da cekam.

Branko Von Beca

pre 10 godina

""Zašto banke šalju podatke u SAD?"

Zato što taj narod živi u banana nazovi državi u kojoj više od tri tenka ne sme da izađe iz kasarne na neku vežbu, a da se o tome predhodno ne obaveste ambasade prijateljskih nam i partnerskih država...A zahvaljujući istim teško da nam je više tenkova i ostalo ...

Mene više zanoma koji će im podaci o nekima koji su toliko nisko pali... kome smo mi još bitni...?

kraljmajmuna

pre 10 godina

Sve što je napisao komentator S. je tačno.
Ponižavanje na svetskom nivou.
----------------
To je FATCA propis (Foreign Account Tax Compliance Act). Ceo svet je morao da pristane na njega, a fin. institucije su zaduzene za monitoring i sprovodjenje (banke, osg. kuce, fondovi, itd) i odnosi se na sve klijente, jer posredno ili neposredno (trgovanje amerkickim fin. instrumentima) podlazu placanju poreza u SAD.

Svaka drzava je morala da odobri njegovu upotrebu kako fin. institucije ne bi placale porez od 30% na odredjene poslove sa SAD.

evo vam link (dostupan na netu): [link]


p.s. ovo moraju da sprovode sve banke i sva osiguravajuca drustva
(S., 11. avgust 2014 13:15)

oooo

pre 10 godina

Izmislio je toplu vodu. Transakcije novca izvode se u USA, ostale zemlje su vlasnici plastike - tj. kartice, ali sustinski nemaju kontrolu nad tokovima novca.

Voja

pre 10 godina

U cemu je frka? Opet kasnimo!
Ja sam to prosle godine u junu morao da potpisem kod ove "nase" francuske banke!

Sprecavanje borbe protiv terorizma! Tako se to zove!

Ove banke sto se kunu da to ne rade! MA, kako da ne!
Sutra kad ti zafali lova... a nisi dozvolio pristup informacijama, NEMA LOVEEE!

Jashta

pre 10 godina

@ Зато што је главни град Србије - Вашингтон.
(Милош, 11. avgust 2014 12:31)

Glavni grad celog sveta, pa tako i Srbije.

Nenad

pre 10 godina

@(S., 11. avgust 2014 13:15) - ako sam dobro razumeo to se odnosi na poreske obveznike SAD-a, zasto onda svaki klijent mora to da potpise?

but thats just my op

pre 10 godina

Kah kah..
Nakon ukrajinske krize ispalo je da je srpski narod podeljen na Zapadnjake (Obama), i Istocnjake (Putin). Nesto ne vidim da su ruske banke trazile podatke o racunima nadih klijenata..

dinosaurus jr

pre 10 godina

Aaaa...jel to znaci da nam ne treba ni viza za SAD, postajemo pridruzena zemlja? S obzirom da IRS vodi racuna o nasim bankovnim racunima to je logican sled stvari.

emirati

pre 10 godina

Davno sam rekao " Bolje da je i nama predsednik SAD, nego neko nas,kada nema niti znanja,niti bilo kakvog uticaja.Videli smo ko su nasi sve ambasadori,i sada zamislite da su u nekoj zemlji autoritavniji od predsednika,a to imamo slucaj kod nas i americkog ambasadora.Cela vlada mu se klanja do poda ! Pare u slamaricu (ko ima) i mirno spavajte, bankari i banke su dosli glave celom covecanstvu !

LFC

pre 10 godina

Država potpisala i propisala.
Banke samo sprovode.
P.S . Ovo se odnosi samo za američke državljane, a po komentarima vidim da ih u Srbiji ima dosta. Najgori su komentari na polu-vesti i nedovoljno objašnjeni problemi.

shonex

pre 10 godina

...to bi trebalo da se odnosi SAMO na Americke drzavljane, pa makar bili oni i Srbi poreklom i ovde imali racun. Ako su drzavljani Amerike, tamo prijavljeni i tamo rade onda oni to moraju da potpisu sa nasim bankama gde imaju racune zbog nekog njihovog novog zakona i borbi protiv utaje poreza. Tako da mislim da je Sabic malo preterao da se to odnosi na SVE NOVE klijente u nekim bankama, a ako nije preterao i ne odnosi se samo na Americke drzavljane onda je ovo IZDAJA od strane drzave Srbije i NBS ASTRONOMSKIH PROPORCIJA!!!! U svakom slucaju treba proveriti i istraziti...

Ratluk

pre 10 godina

Ajde vidim sve neki apologeti i internet karijeristi objasnjavaju kako je ovo zbog FATCA zakona u USA. Tacno ovo je zakon tamo donesen da bi se sprecilo zaobilazenje placanje poreza u USA, a ne kod nas i odnosi se na njihove gradjane, a ne gradjanje Srbije. Ovo sto banke traze od gradjana Srbije je nelegalno i kosi se sa zakonima Srbije i kao takvo ponasanje treba i MORA da se sankcionise. Nema sta tu da se "ohladjuje" i "smiruje".

Mladj referent

pre 10 godina

Zato sto je Amerika najjaca zemlja na svetu i zavrnula je ruku svim ostalim zemljama sveta usvajanjem FATCA propisa po kome sve banke moraju da izvestavaju o racunima americkih drzavljana. Amerikanci su to uveli kako bi sprecili utaju poreza svojih gradjana. Legle su na rudu i najvece evropske zemlje, tako da ne vidim nacin da se mi koji smo slabiji od prosecne mesne zajednice u Berlinu suprotstavimo tome.

Zoran

pre 10 godina

Zato sto Amerika ima sve manje novca. Digli su poreze kompanijama, one prebacile sedista po Kajmanskim ostrvima i Irskoj, pa sada Ameriak nema ni ono sto je imala. Osim toga jure one koji bi da ne plate porez sakrivajuci novac po stranim bankama.

Sve to govori da je Amerika u krizi i to prilicnoj.

Evo ja sam pisao agenciji na Kajmanskim ostrvima da mi kaze da li ja mogu da otvorim kompaniju na tom ostrvu(pod vlascu je Engleza) a da imam i dalje ordinaciju u Americi. Radi se o tome da ja placam porez Americi i dalje na platu, ali ne i na dobit. Naravno, ja ne znam jos da li je to moguce, ali zeleo bih da to uradim. Sama ta zelja govori mnogo o stanju u Americi.

Kvrc

pre 10 godina

@Sa 22 si tropa

Opušteno bre čoveče, traže se samo podaci za američke državljane, ne za sve i to samo pod nekim uslovima.

Ne paniči

I podatke dostavljaju sve banke, ne samo neke

Misha

pre 10 godina

Daleko od toga da branim bilo koje banke, a posebno nase banke, ali mislim da je u pitanju obaveza po osnovu FATCA zakona iz USA kome nase banke ne moraju da se povinuju, ali verujem da im je od interesa.

Sa 22 si tropa

pre 10 godina

-Koje banke to traže od klijenata? Navedite imena.
-Od kada banke to zahtevaju? Navedite datum. Za svaku banku poimenice.
-Kako je formulisana ta stavka u Ugovoru koji se potpisuje izmedju banke i klijenta? Navedite par primera.
-Da li je NBS upoznata sa ovim klauzulama u Ugovoru? Ako jeste, od kada je upoznata? Ako jeste, začto se ne oglašava do sada? Ako nije NBS upoznata ni sa čim, zašto onda postoji? Osim da Cvećarka prima 680.000 dinara mesečno.
-Ovo banke nisu mogle same da smisle i sprovedu. Dakle, morala je da postoji saglasnost nekog "odozgo" iz državnog vrha koji je za i u ime "naših prijatelja sa zapada" implementirao celu ovu priču oko bankarskuh Ugovora.
Ako je ovo sve istina, onda je ovo šta se dogadja sa ličnim podacima gradjana (kontrola prihoda u domaćinstvu, kontrola plaćanja svih računa, preko godišnjeg poreza na nekretnine može da se "uveže" broj nekretnina koje poseduje pojedinac, kontrola čekova i kreditnih kartica...jednostavno rečeno TOK NOVCA jedne obične srpske porodice)koji se predaju drugoj zemlji, to se drugačije zove AKT VELEIZDAJE DRŽAVE!

Mladen Mladenović

pre 10 godina

Tipičan odnos gazde i potčinjenog. Ne moraju to Amerikanci čak ni da traže od nas ali, naša snishodljivost, kompleks niže vrednosti i sklonost ka "janičarenju" će nas naterati da to radimo i kada "gazda" od nas to ne traži. Ej, Amerika je to? Znam za slučaj da je predsednik neke mesne zajednice cinkario svoju komšinicu austrijskim penzionim vlastima, da imenovana provodi više verema u svom selu u Srbiji nego što to predvidja austrijski zakon, kako bi joj smanjili penziju?! Zapanjujuće ali istinito?! Na kraju postavlja se pitanje da li banke mogu da se ponašaju kao država u državi? Kako su smele da sopstvene klijente cinkare stranim vlastima?!

Goran

pre 10 godina

Medjunarodno pravo je u izumiranju svuda, pa tako i u svetu finansija. Ukinuta je bankarska tajna - ne možete više da otvorite anoniman racun, a podaci o svim medjunarodnim (swift) plaćanjima se dostavljaju vlastima u SAD (ne znam dokle je stigao dogovor u EU o pristupu tim podacima). Ovaj (FATCA) propis je u stilu don Korleonea, ponuda koju svetske banke/vlade ne mogu da odbiju. Ukoliko budu označene kao nekooperativne (ne budu htele da dostavljaju podatke IRSu o njihovim poreskim obveznicima) slede sankcije. Medjudrzavni sporazum je spremljen i biće potpisan do kraja godine (i država želi da bude kooperativna ) to je samo pitanje timinga. Do potpisivanja sporazuma banke rade samo prikupljanje podataka. Dostava bi trebalo da počne 2016.

advocatus diaboli

pre 10 godina

G.Šabić u svakoj prilici daje primer kako treba da funkcionuše državni organ,po zakonu i u interesu građana. Ovo je još jedno efektno podsećanje na to da ova zemlja ipak nije kolonija. Ne bi se smelo dozvoliti da se na svaki mig iz inostranstva krše naši zakoni i garantovana prava građana.

Bankar

pre 10 godina

Zato sto SAD to traze od svih banaka. I svaka banka koja zeli da posluje na bilo koji nacin sa SAD mora ovo da potpise. Prakticno, banke su ucenjene od strane amerike

Hombre

pre 10 godina

Naše banke dostavljaju američkim poreskim organima podatke o svojim klijentima? Ja ne mogu da verujem da ovo nije šala. Ako je ovo tačno, ja bih takve banke zatvorio i za uvek im zabranio poslovanje na teritoriji Republike Srbije. Zaista, Šabiću, da niste pogrešili? Meni kao običnom građaninu ovo zvuči neverovatno. Mislim da u vezi sa tim mora da se oglasi i gđa.Tabaković, ali i Premijer Vučić. Za mene je ovo međunarodni skandal!

Aj se pravimo pametni...

pre 10 godina

Poštovani svi koji komentarišete ovu vest... Dakle ne radi se o tome da treba sad raspredati o raznoraznim teorijama zavere protiv "nebeskog naroda", tajnim NATO kancelarijama, velikom bratu, HAARP-u (koji ne može da izostane kad god se pominje bilo šta vezano za Ameriku)... Mislim da je mnogo bitnije što se po ko zna koji put vidi da ovaj GOSPODIN pre svega ističe važnost slova zakona... Ne treba Šabić da vam dostavlja spisak banaka, vrlo je jasno definisano Zakonom ko vrši nadzor nad radom banaka u Srbiji, to je NBS... I pre nego što mi gospodarevi sledbenici polupaju 10000000 minusa na komentar setite se ko postavlja guvernera NBS... Skandalozno je da se NBS po ovom pitanju uopšte ne oglašava... Šabić dakle po ko zna koji put "štiti" građane time što ističe da je ovo protivno odredbama Zakona, da građani ništa slično ne bi trebali da potpišu i na tome još jednom Hvala i dubok naklon GOSPODINE.

hoyeo

pre 10 godina

zasto? pa zato sto veliki brat hoce da ima te podatke. i nemoj da se neko usudi da kaze nesto ptiv, jer ce odam biti proglasen za patriJotu i rusofila putinoljuba.

Willi

pre 10 godina

Amerika je sila, a sila boga ne moli. Bolje ovako da se lepo saglasimo svi zajedno potpisemo tamo sta treba, oni bi to ionako radili bez icije dozvole.

Ratluk

pre 10 godina

Nije mi jasno sta se prave nevesti "zasto oni daju licne podatke tudjim vladama" Nije zasto ih daju vec sto ih daju. Ovo shvatam kao da Sabic zeli od nekoga dozvolu da radi svoj posao. Ako se utvrdi da ih daju u najkracem roku opalite im fino lepo kaznu prema zakoniku Srbije (i to u maksimalnom iznosu po svakom deljenom podatku) za primer drugim bankama i to je to. Razume se i vlasnici racuna ciji su podaci bili deljenji imaju pravo na privatnu tuzbu prema kojoj bi bili obesteceni

Njujorker

pre 10 godina

Kenedija su ubili nedelju dana po potpisivanju uredbe da Nacionalne USA banke postanu nezavisne od FED-a. Jedino FED ima pravo da štampa pare i kreditira i države i banke. Nakon ubistva Kenedija, ta uredba je poništena. Svet se vise ne vrti oko para već pare oko sveta. FED je akcionarsko društvo. Šta mislite kakvih faca ima u toj menažeriji?

zoran užice

pre 10 godina

Pre bankara trebali ste gospodine Šabiću da pitate Vučića zašto je pro*ao i iz*ao zemlju. Da on to nije uradio danas banke ne bi radile to što rade.

deki

pre 10 godina

I onda nas neko plasi da postajemo ili da cemo postati nekakva ruska gubernija. I jedna i druga drzava idu u pravcu orvelovskog sistema totalne kontrole svojih interesnih zona. Neka na grublji, a neka na sofisticiraniji nacin. Jos ce nam Titova SFRJ, uskoro izgledati kao Perikleova demokratija u odnosu na ovo sto nam dolazi.

voša

pre 10 godina

... objavite imena tih banaka ... pošta je tražila da ažuriram svoje podatke ali ništa nisam potpisao .. dogodine ću ignorisati njihov poziv ...ako ne žele ne moram biti njihov klient.

nenad

pre 10 godina

Ovo je covek koji sprecava policiju da objavi snimke zlocina kako bi nalazila pocinioce jer kao stiti prava ljudi!!! Ko je njega uopste izmislio???

Sole

pre 10 godina

Predpostavka je da banke nisu same odlucile, da traze od klijenata ove licne podatke, vec su dobile instrukcije od odgovarajucih drzavnih ustanova .
Nema ih mnogo, a sluzincad u tim ustanovama, brze bolje,da se ne zamere,mozda svojim buducim nalogodavcima,daje saglasnost na takvu proceduru .Sta je narod srpski ,ko njega pita.

neko

pre 10 godina

Živimo u vremenu totalitarne tiranije i diktature USA. Bez ikakve sumnje. "evropski put" je put u totalno ropstvo, kolonijalni status sada izgleda sjajno....

Ena

pre 10 godina

Gospodin Šabić i Saša Janković još uspevaju da mi probude nadu da bi i ovo jednom mogla biti normalna zemlja. Ali strašno su usamljeni..

dragan

pre 10 godina

Ето највећа банка тражи да на мелнии напишете-без права протеста. То значи да непризнају законе ове државе.

Бојан Илић

pre 10 godina

Ево постаде човек сад "патриЈота", сад ће да га етикетирају in коментатори!:-))
Браво господине Шабићу!

Marko

pre 10 godina

Jednostavno bankama koje to rade oduzeti dozvolu,pa nek idu u Americi da rade.

Koji je to bezobrazluk da Američka država ima uvid u moj račun i ako nemam ništa sa njima,dokle će da se bahate ti amerikanci crkli dabogda.

Zašto nereaguju nadležni organi države Srbije po tom pitanju,zašto se banke ne kažnjavaju jer rade mimo zakona.

dragiša

pre 10 godina

Stvarno smo banana država! Pa ko je dozvolio NEKOME da ovako radi? Kakve veze imaju poreski organi SAD sa Srbijom? Poreski organi moje zemlje mogu da me kontrolišu, a ne neke druge, po običaju, nametnute - svetskog policajca. Onaj koji se zalaže za to iz vlade,ili koji najavljuje i potpisivanje nekog ugovora sa SAD, mora biti kažnjen, odgovoran, jer zemlju dovodi u stanje obične kolonije, a ja kao Srbin, i većina, to ne želimo. Ovo mi liči na potez Vuka Draškovića koji je kao šedf diplomatije, bez ikakve odluke vlade (pre toga), niti parlamenta potpisao neki sporazum sa NATO o tome da oni ne mogu da odfgovaraju pred našim sudovima i mogu da se kreću našim putevima. I za jednog i za drugog - najteža sankcija, jer se radi o jednom obliku veleizdaje.

LazarL

pre 10 godina

Pravite nepotrebnu galamu a ameromrzci su se naravno odmah uspalili.
Ako je to uopste tacno, razlog je jednostavan i potpuno bezopasan: Svaki Amerikanac mora da placa porez Americi bez obzira gde bio nastanjen, cak i ako je nastanjen u Srbiji. Na ovaj ncin oni osiguravaju da svi Amerikanci placaju porez Americi.
Isto to rade i svajcarske banke.

kiseli

pre 10 godina

E moj Šabiću, a zašto onda država preko raznih inspekcika štiti autorska prava stranih lica (čitaj Microsoft), i druga prava intelektualne svojine, umesto da Microsoft, i drugi, sami štite svoja prava u Srbiji bez zakonskog angažovanja državnih organa

Sa 22 si tropa

pre 10 godina

-Koje banke to traže od klijenata? Navedite imena.
-Od kada banke to zahtevaju? Navedite datum. Za svaku banku poimenice.
-Kako je formulisana ta stavka u Ugovoru koji se potpisuje izmedju banke i klijenta? Navedite par primera.
-Da li je NBS upoznata sa ovim klauzulama u Ugovoru? Ako jeste, od kada je upoznata? Ako jeste, začto se ne oglašava do sada? Ako nije NBS upoznata ni sa čim, zašto onda postoji? Osim da Cvećarka prima 680.000 dinara mesečno.
-Ovo banke nisu mogle same da smisle i sprovedu. Dakle, morala je da postoji saglasnost nekog "odozgo" iz državnog vrha koji je za i u ime "naših prijatelja sa zapada" implementirao celu ovu priču oko bankarskuh Ugovora.
Ako je ovo sve istina, onda je ovo šta se dogadja sa ličnim podacima gradjana (kontrola prihoda u domaćinstvu, kontrola plaćanja svih računa, preko godišnjeg poreza na nekretnine može da se "uveže" broj nekretnina koje poseduje pojedinac, kontrola čekova i kreditnih kartica...jednostavno rečeno TOK NOVCA jedne obične srpske porodice)koji se predaju drugoj zemlji, to se drugačije zove AKT VELEIZDAJE DRŽAVE!

advocatus diaboli

pre 10 godina

G.Šabić u svakoj prilici daje primer kako treba da funkcionuše državni organ,po zakonu i u interesu građana. Ovo je još jedno efektno podsećanje na to da ova zemlja ipak nije kolonija. Ne bi se smelo dozvoliti da se na svaki mig iz inostranstva krše naši zakoni i garantovana prava građana.

Aj se pravimo pametni...

pre 10 godina

Poštovani svi koji komentarišete ovu vest... Dakle ne radi se o tome da treba sad raspredati o raznoraznim teorijama zavere protiv "nebeskog naroda", tajnim NATO kancelarijama, velikom bratu, HAARP-u (koji ne može da izostane kad god se pominje bilo šta vezano za Ameriku)... Mislim da je mnogo bitnije što se po ko zna koji put vidi da ovaj GOSPODIN pre svega ističe važnost slova zakona... Ne treba Šabić da vam dostavlja spisak banaka, vrlo je jasno definisano Zakonom ko vrši nadzor nad radom banaka u Srbiji, to je NBS... I pre nego što mi gospodarevi sledbenici polupaju 10000000 minusa na komentar setite se ko postavlja guvernera NBS... Skandalozno je da se NBS po ovom pitanju uopšte ne oglašava... Šabić dakle po ko zna koji put "štiti" građane time što ističe da je ovo protivno odredbama Zakona, da građani ništa slično ne bi trebali da potpišu i na tome još jednom Hvala i dubok naklon GOSPODINE.

Zulu Warrior

pre 10 godina

Gospodin Rodoljub Sabic je za moju zemlju i mene vise ucinio postavljanjem ovakvih pitanja nego ijedan premijer ili politicki muljator. Pametnome dosta.

deki

pre 10 godina

I onda nas neko plasi da postajemo ili da cemo postati nekakva ruska gubernija. I jedna i druga drzava idu u pravcu orvelovskog sistema totalne kontrole svojih interesnih zona. Neka na grublji, a neka na sofisticiraniji nacin. Jos ce nam Titova SFRJ, uskoro izgledati kao Perikleova demokratija u odnosu na ovo sto nam dolazi.

Marko

pre 10 godina

Jednostavno bankama koje to rade oduzeti dozvolu,pa nek idu u Americi da rade.

Koji je to bezobrazluk da Američka država ima uvid u moj račun i ako nemam ništa sa njima,dokle će da se bahate ti amerikanci crkli dabogda.

Zašto nereaguju nadležni organi države Srbije po tom pitanju,zašto se banke ne kažnjavaju jer rade mimo zakona.

Бојан Илић

pre 10 godina

Ево постаде човек сад "патриЈота", сад ће да га етикетирају in коментатори!:-))
Браво господине Шабићу!

neko

pre 10 godina

Živimo u vremenu totalitarne tiranije i diktature USA. Bez ikakve sumnje. "evropski put" je put u totalno ropstvo, kolonijalni status sada izgleda sjajno....

Mladen Mladenović

pre 10 godina

Tipičan odnos gazde i potčinjenog. Ne moraju to Amerikanci čak ni da traže od nas ali, naša snishodljivost, kompleks niže vrednosti i sklonost ka "janičarenju" će nas naterati da to radimo i kada "gazda" od nas to ne traži. Ej, Amerika je to? Znam za slučaj da je predsednik neke mesne zajednice cinkario svoju komšinicu austrijskim penzionim vlastima, da imenovana provodi više verema u svom selu u Srbiji nego što to predvidja austrijski zakon, kako bi joj smanjili penziju?! Zapanjujuće ali istinito?! Na kraju postavlja se pitanje da li banke mogu da se ponašaju kao država u državi? Kako su smele da sopstvene klijente cinkare stranim vlastima?!

hoyeo

pre 10 godina

zasto? pa zato sto veliki brat hoce da ima te podatke. i nemoj da se neko usudi da kaze nesto ptiv, jer ce odam biti proglasen za patriJotu i rusofila putinoljuba.

Saldzo

pre 10 godina

Ajd cipujte nas vec jednom pa da skratimo pricu!
(Patriota, 11. avgust 2014 13:00)

Imate novu licnu kartu, pasos, vozacku i mobilni telefon sa postpaid karticom? Cipovani ste, zivi bili.

Hombre

pre 10 godina

Naše banke dostavljaju američkim poreskim organima podatke o svojim klijentima? Ja ne mogu da verujem da ovo nije šala. Ako je ovo tačno, ja bih takve banke zatvorio i za uvek im zabranio poslovanje na teritoriji Republike Srbije. Zaista, Šabiću, da niste pogrešili? Meni kao običnom građaninu ovo zvuči neverovatno. Mislim da u vezi sa tim mora da se oglasi i gđa.Tabaković, ali i Premijer Vučić. Za mene je ovo međunarodni skandal!

Ena

pre 10 godina

Gospodin Šabić i Saša Janković još uspevaju da mi probude nadu da bi i ovo jednom mogla biti normalna zemlja. Ali strašno su usamljeni..

Zoran

pre 10 godina

Zato sto Amerika ima sve manje novca. Digli su poreze kompanijama, one prebacile sedista po Kajmanskim ostrvima i Irskoj, pa sada Ameriak nema ni ono sto je imala. Osim toga jure one koji bi da ne plate porez sakrivajuci novac po stranim bankama.

Sve to govori da je Amerika u krizi i to prilicnoj.

Evo ja sam pisao agenciji na Kajmanskim ostrvima da mi kaze da li ja mogu da otvorim kompaniju na tom ostrvu(pod vlascu je Engleza) a da imam i dalje ordinaciju u Americi. Radi se o tome da ja placam porez Americi i dalje na platu, ali ne i na dobit. Naravno, ja ne znam jos da li je to moguce, ali zeleo bih da to uradim. Sama ta zelja govori mnogo o stanju u Americi.

Bankar

pre 10 godina

Zato sto SAD to traze od svih banaka. I svaka banka koja zeli da posluje na bilo koji nacin sa SAD mora ovo da potpise. Prakticno, banke su ucenjene od strane amerike

Mladen Mladenović

pre 10 godina

Zato sto je Amerika najjaca zemlja na svetu i zavrnula je ruku svim ostalim zemljama sveta usvajanjem FATCA propisa po kome sve banke moraju da izvestavaju o racunima americkih drzavljana. Amerikanci su to uveli kako bi sprecili utaju poreza svojih gradjana. Legle su na rudu i najvece evropske zemlje, tako da ne vidim nacin da se mi koji smo slabiji od prosecne mesne zajednice u Berlinu suprotstavimo tome.
(Mladj referent, 11. avgust 2014 12:22)
--------
Ne moramo da se suprotstavljamo ali, ne moramo ni da "ležemo na svačiju rudu" već, jednostavno, možemo da ne prosledjujemo informacije odnosno, ne cinkarimo svoje klijente.

kiseli

pre 10 godina

E moj Šabiću, a zašto onda država preko raznih inspekcika štiti autorska prava stranih lica (čitaj Microsoft), i druga prava intelektualne svojine, umesto da Microsoft, i drugi, sami štite svoja prava u Srbiji bez zakonskog angažovanja državnih organa

voša

pre 10 godina

... objavite imena tih banaka ... pošta je tražila da ažuriram svoje podatke ali ništa nisam potpisao .. dogodine ću ignorisati njihov poziv ...ako ne žele ne moram biti njihov klient.

osecam se kao njujorcanin

pre 10 godina

Mozda smo postali 53 federalna drzava u sastavu Sjedinjenih Americkih Drzava...A da nas niko nije obavestio...xe xe xe xe

Jashta

pre 10 godina

@ Зато што је главни град Србије - Вашингтон.
(Милош, 11. avgust 2014 12:31)

Glavni grad celog sveta, pa tako i Srbije.

drvobradi

pre 10 godina

@S.
FATCA se odnosi na drzavljane SAD i njihovo prijavljivanje racuna u bankama. U tekstu nije precizirano na koje klijente se odnosi tj koga su terali da potpise. Ako se odnosi na drzavljane SAD ili osobe sa dvojnim drzavljanstvom, a Srbija je potpisala ovaj sporazum, onda zakon mora da se uskladi sa potpisanim obavezama. U slucaju da dele podatke drzavljana ove zemlje koji nisu vezani za IRS, onda je to opasan kriminal.
U svakom slucaju, smatram da je Rodoljub Sabic u pravu, a kao i uvek razlog je nesposobnost drzavnih organa da odgovore na obaveze koje su preuzeli.

Njujorker

pre 10 godina

Kenedija su ubili nedelju dana po potpisivanju uredbe da Nacionalne USA banke postanu nezavisne od FED-a. Jedino FED ima pravo da štampa pare i kreditira i države i banke. Nakon ubistva Kenedija, ta uredba je poništena. Svet se vise ne vrti oko para već pare oko sveta. FED je akcionarsko društvo. Šta mislite kakvih faca ima u toj menažeriji?

Ratluk

pre 10 godina

Ajde vidim sve neki apologeti i internet karijeristi objasnjavaju kako je ovo zbog FATCA zakona u USA. Tacno ovo je zakon tamo donesen da bi se sprecilo zaobilazenje placanje poreza u USA, a ne kod nas i odnosi se na njihove gradjane, a ne gradjanje Srbije. Ovo sto banke traze od gradjana Srbije je nelegalno i kosi se sa zakonima Srbije i kao takvo ponasanje treba i MORA da se sankcionise. Nema sta tu da se "ohladjuje" i "smiruje".

Nenad

pre 10 godina

@(S., 11. avgust 2014 13:15) - ako sam dobro razumeo to se odnosi na poreske obveznike SAD-a, zasto onda svaki klijent mora to da potpise?

Branko Von Beca

pre 10 godina

""Zašto banke šalju podatke u SAD?"

Zato što taj narod živi u banana nazovi državi u kojoj više od tri tenka ne sme da izađe iz kasarne na neku vežbu, a da se o tome predhodno ne obaveste ambasade prijateljskih nam i partnerskih država...A zahvaljujući istim teško da nam je više tenkova i ostalo ...

Mene više zanoma koji će im podaci o nekima koji su toliko nisko pali... kome smo mi još bitni...?

zoran užice

pre 10 godina

Pre bankara trebali ste gospodine Šabiću da pitate Vučića zašto je pro*ao i iz*ao zemlju. Da on to nije uradio danas banke ne bi radile to što rade.

dinosaurus jr

pre 10 godina

Aaaa...jel to znaci da nam ne treba ni viza za SAD, postajemo pridruzena zemlja? S obzirom da IRS vodi racuna o nasim bankovnim racunima to je logican sled stvari.

Mladj referent

pre 10 godina

Zato sto je Amerika najjaca zemlja na svetu i zavrnula je ruku svim ostalim zemljama sveta usvajanjem FATCA propisa po kome sve banke moraju da izvestavaju o racunima americkih drzavljana. Amerikanci su to uveli kako bi sprecili utaju poreza svojih gradjana. Legle su na rudu i najvece evropske zemlje, tako da ne vidim nacin da se mi koji smo slabiji od prosecne mesne zajednice u Berlinu suprotstavimo tome.

Prle

pre 10 godina

Opaaaa... Pocelo je... Ako, blago meni, samo sam cekao kad ce Ujka Sem da se uhvati i za nase bankovne podatke... Cisto da zna: bedni su vecinom, ali ima par zabavnih, ocito...

S.

pre 10 godina

To je FATCA propis (Foreign Account Tax Compliance Act). Ceo svet je morao da pristane na njega, a fin. institucije su zaduzene za monitoring i sprovodjenje (banke, osg. kuce, fondovi, itd) i odnosi se na sve klijente, jer posredno ili neposredno (trgovanje amerkickim fin. instrumentima) podlazu placanju poreza u SAD.

Svaka drzava je morala da odobri njegovu upotrebu kako fin. institucije ne bi placale porez od 30% na odredjene poslove sa SAD.

evo vam link (dostupan na netu): http://www.ubs-asb.com/Portals/0/Aktivnosti/Inostranstvo/Aktuelno/Inicijativa.pdf



p.s. ovo moraju da sprovode sve banke i sva osiguravajuca drustva

dragan

pre 10 godina

Ето највећа банка тражи да на мелнии напишете-без права протеста. То значи да непризнају законе ове државе.

Sabic nije obavesten

pre 10 godina

Ne vidim sta je skandalozno u tome?
Pa zar se nas vrh drzave od 5. oktobra ne skida sa kanabeta u americkoj amasadi (Vikiliks je sve preneo)?
Uvek tamo idu da se ogovaraju opozicija i vlast, njihovi obavestajni oficiri nam sede u generalstabu, sve u svemu - nas pravi predsednik je svaki ambasador Amerike u Srbiji i sad je ovde kao nesto sokantno.
A narod sve to glasa na izborima, alo! Znaci da se to podrzava i da tako treba Sabicu.

Sole

pre 10 godina

Predpostavka je da banke nisu same odlucile, da traze od klijenata ove licne podatke, vec su dobile instrukcije od odgovarajucih drzavnih ustanova .
Nema ih mnogo, a sluzincad u tim ustanovama, brze bolje,da se ne zamere,mozda svojim buducim nalogodavcima,daje saglasnost na takvu proceduru .Sta je narod srpski ,ko njega pita.

shonex

pre 10 godina

...to bi trebalo da se odnosi SAMO na Americke drzavljane, pa makar bili oni i Srbi poreklom i ovde imali racun. Ako su drzavljani Amerike, tamo prijavljeni i tamo rade onda oni to moraju da potpisu sa nasim bankama gde imaju racune zbog nekog njihovog novog zakona i borbi protiv utaje poreza. Tako da mislim da je Sabic malo preterao da se to odnosi na SVE NOVE klijente u nekim bankama, a ako nije preterao i ne odnosi se samo na Americke drzavljane onda je ovo IZDAJA od strane drzave Srbije i NBS ASTRONOMSKIH PROPORCIJA!!!! U svakom slucaju treba proveriti i istraziti...

Ratluk

pre 10 godina

Nije mi jasno sta se prave nevesti "zasto oni daju licne podatke tudjim vladama" Nije zasto ih daju vec sto ih daju. Ovo shvatam kao da Sabic zeli od nekoga dozvolu da radi svoj posao. Ako se utvrdi da ih daju u najkracem roku opalite im fino lepo kaznu prema zakoniku Srbije (i to u maksimalnom iznosu po svakom deljenom podatku) za primer drugim bankama i to je to. Razume se i vlasnici racuna ciji su podaci bili deljenji imaju pravo na privatnu tuzbu prema kojoj bi bili obesteceni

dragiša

pre 10 godina

Stvarno smo banana država! Pa ko je dozvolio NEKOME da ovako radi? Kakve veze imaju poreski organi SAD sa Srbijom? Poreski organi moje zemlje mogu da me kontrolišu, a ne neke druge, po običaju, nametnute - svetskog policajca. Onaj koji se zalaže za to iz vlade,ili koji najavljuje i potpisivanje nekog ugovora sa SAD, mora biti kažnjen, odgovoran, jer zemlju dovodi u stanje obične kolonije, a ja kao Srbin, i većina, to ne želimo. Ovo mi liči na potez Vuka Draškovića koji je kao šedf diplomatije, bez ikakve odluke vlade (pre toga), niti parlamenta potpisao neki sporazum sa NATO o tome da oni ne mogu da odfgovaraju pred našim sudovima i mogu da se kreću našim putevima. I za jednog i za drugog - najteža sankcija, jer se radi o jednom obliku veleizdaje.

Mile

pre 10 godina

Salju podatke, ali samo za americke drzavljane i rezidente. Isto tako bilo koja banka u Evropi salje podatke maticnoj drzavi klijenta (ciji je drzavljanin tj. rezident). To je tako svuda u normalnom delu sveta a ako necete da budete deo njega nije problem, nemojte slati ali onda nema normalnog poslovanja sa njima.

luxxx

pre 10 godina

u članku su malo zamenjene teze... klijenti u banci potpisuju samo izjavu da nisu poreski obveznici u sad. ukoliko jesu, onda potpisuju i izjavu saglasnosti i još neke formulare za američki irs.
dakle, nikakve to veze nema sa finansiranjem terorizma, već samo da američkom naplatom poreza.

Nadnicar-znaci rad na crno,dakle crnac

pre 10 godina

Jasno je da JORGOBANKA ne vlada diplomom univerziteta, vec klozeta.
Traze podatke da ustanove koji ce ici na crnu listu ekonomskih sankcija zbog Rusije i da se uvere koje su EU zemlje neposlusne. Rumuni zakukali, Austrijanci vec spakovali robu za RU,a ovi im stavili kontra sankcije na izvoz hrane.
Krece haos, opsta zabava.
Ko ce da kuva do tacke kljucanja, nema ko Ameri i Britanci.
Zbog velike ponude roba, cene ce morati da padnu dole.
Da vidimo kakav ce izgovor imati ovi kapitalisti, pardon ugledni privrednici, post ratni.

ko i kako upravlja ovom državom

pre 10 godina

Ovde neko zbog ovog treba da zaglavi u zatvoru na dugogodišnju robiju. Guverner NBS je već trebalo nekog da kazni ili da podnese ostavku. Ukoliko je ona umešana u ovo ne znam šta čeka tužilac.
Premijer je već uveliko trebalo da se oglasi kad će da održi u toku dana konferenciju za štampu.
Ovo nisu neke banke, nego je bio slučaj sa Komercijonalnom bankom, verovatno i sve druge banke već uveliko šalju podatke.

LazarL

pre 10 godina

Pravite nepotrebnu galamu a ameromrzci su se naravno odmah uspalili.
Ako je to uopste tacno, razlog je jednostavan i potpuno bezopasan: Svaki Amerikanac mora da placa porez Americi bez obzira gde bio nastanjen, cak i ako je nastanjen u Srbiji. Na ovaj ncin oni osiguravaju da svi Amerikanci placaju porez Americi.
Isto to rade i svajcarske banke.

Birdie

pre 10 godina

p.s. ovo moraju da sprovode sve banke i sva osiguravajuca drustva
(S., 11. avgust 2014 13:15)

Savršen način da ih se rešimo jednim dobrim potezom.

Kvrc

pre 10 godina

@Sa 22 si tropa

Opušteno bre čoveče, traže se samo podaci za američke državljane, ne za sve i to samo pod nekim uslovima.

Ne paniči

I podatke dostavljaju sve banke, ne samo neke

Rhyzm

pre 10 godina

Neko se smeje "teorijama zavere sveznajucih nepismenih Srba" o jedinstvenoj svetskoj vladi i kontrolom bankarskog sistema celog sveta iz jednog centra? Ma neeee, to Amerika zeli da ima uvid zbog zastite od "terorizma", da nije neko slucajno prodao "teroristima" ili nekom "dikatoru" neke daleke neprijateljske zemlje neko naoruzanje...

Zeljo voli malo masniju hranu

pre 10 godina

SAD skupe podatke o bankovnim racunima stanovnika jedne zemlje i onda sve lepo saberu, vide koliko novca ima.

Ako novca ima dosta onda lepo napadnu tu zemlju i opljačkaju sve. Ipak je to samo mafija koja se predstavlja kao država.

Žarko

pre 10 godina

Da li je u pitanju direktiva Ministartstva finansija OP-000102-0011/2014?
Još je čudnije da u većini banaka referenti nisu upoznati sa Zakonom o zaštiti podataka.
I gotovo uvek se dešava da se pristanak o pribavljanju i obradi podataka o ličnosti potpisuje po već upisanim podacima u formularu za otvaranju računa.

oooo

pre 10 godina

Izmislio je toplu vodu. Transakcije novca izvode se u USA, ostale zemlje su vlasnici plastike - tj. kartice, ali sustinski nemaju kontrolu nad tokovima novca.

Goran

pre 10 godina

Medjunarodno pravo je u izumiranju svuda, pa tako i u svetu finansija. Ukinuta je bankarska tajna - ne možete više da otvorite anoniman racun, a podaci o svim medjunarodnim (swift) plaćanjima se dostavljaju vlastima u SAD (ne znam dokle je stigao dogovor u EU o pristupu tim podacima). Ovaj (FATCA) propis je u stilu don Korleonea, ponuda koju svetske banke/vlade ne mogu da odbiju. Ukoliko budu označene kao nekooperativne (ne budu htele da dostavljaju podatke IRSu o njihovim poreskim obveznicima) slede sankcije. Medjudrzavni sporazum je spremljen i biće potpisan do kraja godine (i država želi da bude kooperativna ) to je samo pitanje timinga. Do potpisivanja sporazuma banke rade samo prikupljanje podataka. Dostava bi trebalo da počne 2016.

but thats just my op

pre 10 godina

Kah kah..
Nakon ukrajinske krize ispalo je da je srpski narod podeljen na Zapadnjake (Obama), i Istocnjake (Putin). Nesto ne vidim da su ruske banke trazile podatke o racunima nadih klijenata..

emirati

pre 10 godina

Davno sam rekao " Bolje da je i nama predsednik SAD, nego neko nas,kada nema niti znanja,niti bilo kakvog uticaja.Videli smo ko su nasi sve ambasadori,i sada zamislite da su u nekoj zemlji autoritavniji od predsednika,a to imamo slucaj kod nas i americkog ambasadora.Cela vlada mu se klanja do poda ! Pare u slamaricu (ko ima) i mirno spavajte, bankari i banke su dosli glave celom covecanstvu !

Voja

pre 10 godina

U cemu je frka? Opet kasnimo!
Ja sam to prosle godine u junu morao da potpisem kod ove "nase" francuske banke!

Sprecavanje borbe protiv terorizma! Tako se to zove!

Ove banke sto se kunu da to ne rade! MA, kako da ne!
Sutra kad ti zafali lova... a nisi dozvolio pristup informacijama, NEMA LOVEEE!

Willi

pre 10 godina

Amerika je sila, a sila boga ne moli. Bolje ovako da se lepo saglasimo svi zajedno potpisemo tamo sta treba, oni bi to ionako radili bez icije dozvole.

Gilgames

pre 10 godina

Bas me briga kako ce Amerika da resava svoju poresku politiku i briga me sto ce finansijske institucije da placaju veci porez u Americi ako nemaju nase podatke.
To je problem Amerike i banaka, nije moj.

Marko

pre 10 godina

Istina, danas sam morao to da potpisem, sluzbenica mi je rekla da je bez toga racun, koji je pritom vec otvoren, u blokadi. Rekla je da to traze Amerikanci, i da to mora. Malo joj je, istina, bilo neprijatno. Ja nisam bas znao sta potpisujem, ali sam to uradio jer stvarno nisam mogao da cekam.

haha

pre 10 godina

Kako zasto? Pa zato sto se tako radi u demokratski uredjenim drustvima. Moraju svetski policajci sve da znaju, ali opusteno - oni su dobri momci :-)

Ilija

pre 10 godina

Zasto se cudite ? Jasno je da je zvanicno to kontrausluga, obaveza prema dogovoru, radi nacionalne bezbednosti USA da bi se identifikovali potencijalni teroristi i njihovi finansijeri, koji prete interesima Amera, a znamo svi dobro da su nam isto tako, devedesetih i kasnije njihove banke dostavljale uredno iste takkve podatke za racune OVK, kada su nas Ameri branili od separatista. Nezvanicno, to je lov na nase drzavljane, USA poreske obveznike, koji prihode skrivali na svojim racunima u Srbiji, pa ce ih ujka Sam za usi, uz kaznu za izbegavanje poreza. Ako ne saradjujemo imacemo sankcije, a tuzice nas svakako da im nadoknadimo porez koji su izgubili, jer smo skrivali prekrsioce, kao sto se desilo Svajcarcima.

LFC

pre 10 godina

Država potpisala i propisala.
Banke samo sprovode.
P.S . Ovo se odnosi samo za američke državljane, a po komentarima vidim da ih u Srbiji ima dosta. Najgori su komentari na polu-vesti i nedovoljno objašnjeni problemi.

Misha

pre 10 godina

Daleko od toga da branim bilo koje banke, a posebno nase banke, ali mislim da je u pitanju obaveza po osnovu FATCA zakona iz USA kome nase banke ne moraju da se povinuju, ali verujem da im je od interesa.

Bankar

pre 10 godina

Dizete uzbunu bez razloga. Kao prvo banka u kojoj ja radim ne salje podatke bankama u SAD. Znaci laž. Drugo, šta će nekoj velikoj banci podaci o Petru Petroviću?!? Ako su ti podaci potrebni za podmukao plan u kome je banka učesnik, pa logično je da pri tome ne bi tražila da klijent potpiše saglasnost. Jedino što mi je smisleno jeste da se KLIJENTIMA omogućava uporedni prikaz potrošnje sa drugim klijentima i da radi prikaza programerska kuća ili banka matica (najčešće Austrijska ili Italijanska) skuplja podatke za sta je prema propisima NBS potreban potpis klijenta bez obzira na svrhu.

Ali kako je popularno okrivljavati banke za sve, ovo bih nazvao: prikupljanje poena.

kraljmajmuna

pre 10 godina

Sve što je napisao komentator S. je tačno.
Ponižavanje na svetskom nivou.
----------------
To je FATCA propis (Foreign Account Tax Compliance Act). Ceo svet je morao da pristane na njega, a fin. institucije su zaduzene za monitoring i sprovodjenje (banke, osg. kuce, fondovi, itd) i odnosi se na sve klijente, jer posredno ili neposredno (trgovanje amerkickim fin. instrumentima) podlazu placanju poreza u SAD.

Svaka drzava je morala da odobri njegovu upotrebu kako fin. institucije ne bi placale porez od 30% na odredjene poslove sa SAD.

evo vam link (dostupan na netu): [link]


p.s. ovo moraju da sprovode sve banke i sva osiguravajuca drustva
(S., 11. avgust 2014 13:15)

Stranac

pre 10 godina

Luxx
Zamena teze?! Zivim u Nemackoj,do sada otvarao 4-5 konta u razlicitim bankama i nikada ali nikada niko ovako nesto nije trazio,ni od mene,a nisam ni od koga to cuo! Srbija je jedna banana drzava i to 100%,da pocnemo samo o kostanjima koje banke za svoje uloge od gadjana traze,onda uplatnica pa sve do kamata...Ne bi banke to,da nemaju Amen od drzave! Sa srecom.

analitičar

pre 10 godina

Pitanje za one "prepametne",koji,nama glupavima,uključujući i g. Šabića, pojašanjavaju ovaj zahtev banaka ,odnosno SAD...U kojoj suvereneoj,nezavisnoj zemlji poreski organi druge države imaju pristup?
Mogli ste da pročitati reakciju Irske ovih dana na koju se , čujte ovo, ljuti Amerika jer su poreske stope znatno niže nego u SAD (mislim 35 u SAD , a u Irskoj petnaestak), pa svoj kapital Amerikanci prenose u Irsku. SAD smatraju da to nije dobro i da treba da se Irska prilagodi Americi!!!
E, pa - mi hoćemo kapital SAD ovde u Srbiji, odredjujemo poreske stope kolike hoćemo, držimo što je bankarska svetinja tajnost ulagača ili nosilaca kapitala, ali se Amerima to ne svidja. Hoće, ljudi, da drže ceo svet u ruci! Ja bih im rekao, nije bezobrazno, neka drže nešto drugo u ruci kada je Srbija u pitanju. Uostalom, znamo šta je Snouden obelodanio, znamo šta je radila i radi SAD sve pod plaštom "zaštite od terorizma" i sada radi sa najvećim svetskim državnicima... Znamo Vukilisove poruke.
Reč je, dakle, o zemlji koja gubi svoju žanadrmsku funkciju na Planeti i oštri se na malima.
Srbijo, Vučiću, Nikoliću, Dačiću - ne potpisujte ništa, ne budite, kao što je ovde već neko pomenuo Drašković u vezi sa NATOm, bićete odgovorni.
Bio bi to čin VELEIZDAJE!
Izvinite, Vaša ekselencijo, g. Kirbi, ali jeste da ste nas bombardovali mučki,ali ovakvih muljatorskih stvari - manite se kada je u pitanju Srbija.
Ili, će možda Vučić i Nikolić na kanabe kod Vas?

fuj prodane duse!

pre 10 godina

Krivicne prijave pod hitno protiv direktora banaka i zahev da se NBS hitno oglasi - da li zna za ovo ili ne?
Naravno moraju da pistoje dokazi, dokumenti koje su ljudi potpisali, svedoci....

Angelino

pre 10 godina

Zato sto je Srbija postala kolonija. Razbucala je Jugoslaviju koja joj je davala status samostalnosti i sada sa svim balkanskim patuljcima mora da slusa radi sta joj gazda kaze.

Bata, USa

pre 10 godina

Ljudi ne nasedajte, ovaj covek nema pojma o cemu prica. To se odnosi na ljude koji imaju dvojno drzavljanstvo, gde je jedno od njih USA (moj slucaj). Zakon nalaze da se porez placa u USA, a prema tome banka u Srbiji treba da za USA drzavljane reportuje neke od transakcija u americkom IRS-u. Ovo sto ovaj covek prica nema veze s mozgom. Sta briga IRS koje transakcije rade drzavljani Srbije. Ne nasedajte pricama neinformisanih ljudi.

Egon

pre 10 godina

Stvarno će me banke naterati da opet budu samo protočni bojler - legne plata, podignem celu platu, sam plaćam račune kešom ne online, kredit nikad, kartice nikad, štednja ništa, pa neka šalju SAD ime, prezime i 12 dinara na računu. Pamtim ja i to vreme, mogu opet, ali onda nema naknade za e-banking, provizije po virmanu, naknade za kartice...

Prozirni

pre 10 godina

Gde su sada ljubitelji zapadnih sloboda iliti natofili, nešto se ne hvale kako su kontrlisani ili špijunirani (Snouden) na svakom koraku. Nema bato trte-mrte sa svih strana te "gledaju", pa ako treba poslaće bespilotnu da te "srede" bilo gde da si. Ni Staljin im nije dorastao!

nenad

pre 10 godina

Ovo je covek koji sprecava policiju da objavi snimke zlocina kako bi nalazila pocinioce jer kao stiti prava ljudi!!! Ko je njega uopste izmislio???

EU Citizen

pre 10 godina

Evo ga opet primer "supermastiljare" koja se ne pita o smislu zakona i propisa, već samo ide za tim da se i najbesmisleniji propis sprovede u delo. Takvih je puna Nemačka, pa je ova država birokratski kazamat sa milionima propisa i milionima iz tuđeg, na ogromnim haračima opljačkanog novca dobro plaćenih ćata i njuškala poput Šabića, koji guše privredu pa zemlja puna superkonkurentnih brendova, odličnih firmi i vrednih ljudi godinama oscilira na ivici recesije. Ja razumem da u srpskom bezakonju i gangsteraju pojava jednog poštenog i savesnog birokrate izaziva pozitivne reakcije čak i kada cepa dlaku na tri dela i bavi se besmislicama, ali, verujte mi, videćete kada vas takvi ozbiljno zajašu i krenu da udaraju pečate, kamče takse i šalju inspekcije za svaku od hiljada budalaština koje su, opet da opravdaju svoje postojanje i obezbede udoban život, njihove kolege, socijalistički demagozi izglasali, vrlo brzo ćete prokleti svaki plus koji ste Šabiću ovde dali i, kao što najpametniji i najsposobniji Nemci rade već godinama, spakovati kofere za put u oravcu SAD ili Azije... :))

Rock

pre 10 godina

Dakle, nema od nas ni krivo vreteno. Sluganjstvo i prosjačenje, po tome nas valjda prepoznaju! A zemlja koja ima sve, sem odgovornosti sopstvenog stanovništva.

proxima centauri

pre 10 godina

Mene zanima sledece:
Sta bi se dogodilo kada bi poreskom obvezniku Sjedinjenih Drzava bilo koja americka banka trazila saglasnost, da bilo ko, bez naloga suda, ima uvid u njegov bankovni racun?
Verujem da bi se taj obveznik zaprepastio, jer tako nesto ne moze ni da zamisli. A najverovatnije bi sledila i tuzba i velika odsteta.

Milan

pre 10 godina

Zato sto mnogo nasih gradjana posluje sa americkim firmama, preko americkih banaka.Placaju 30 procenata poreza americi od svake zarade.Ako dokazes da placas od tih para Srbiji porez, amerikanci u tom slucaju smanjuju njihov na 5 posto.Prosto, jasno i dokazano u praksi.Primer/ Srpski tajkun posluje u Americi, vrti milione i placa im 5 posto, zato sto im je prijavio da ovde uredno placa porez.A ovde.... Da li ga placa?Sta vi mislite o tome?

Ivan Mitrovic

pre 10 godina

Citam komentare i neverovatno koje neznanje vlada.
Pa sve banke u Evropi se finansiraju preko Svetske Banke i MMF-a.
A ko je njihov glavni snabdevac novcem? Pa stamparije, Federalne Rezerve i ECB.Tesko da neko ima mozga u ovoj zemlji.

ko to trči pred rudu i zašto?

pre 10 godina

Zašto je dobro pitanje. Ugovor još nije potpisan http://serbia.usembassy.gov/public-services/foreign-account-tax-compliance-act2.html , a kad bude potpisan mora da bude ratifikovan pa tek onda primenjen http://www.ibr-rbi.ro/site/wp-content/uploads/2014/03/Bucharest-FATCA-workshop_March-2014_Deloitte-presentation.pdf

goran bb

pre 10 godina

I po ko zna koji put ponavljam ovaj čovek ništa korisno ni pametno ne radi ni za ovu državu ni za ovaj narod. Samo priča u prazno, s vremena na vreme otvori neku temu kako bi opravdao ono što dobija iz budžeta od poreskih obveznika i na tome se sve završi. Zaista ne razumem oduševljenje ni gosp. Šabićem ni njegovim delovanjem.

u prolazu

pre 10 godina

@luxxx bravo, napokon neko ko je to vrlo jednostavno i tačno objasnio. Jeste da si hronološki među poslednjima, ali vredelo je naleteti na tebe posle svih ostalih nebuloza.

Katarza

pre 10 godina

Kako je lako sprovesti teoriju zavere u ovoj Srbiji. Pre neko vreme, ambasador 'bocne' da nismo deklarisali da priznajemo Ukrainu sa Krimom... iako smo svasta rekli za sve UN clanice.... nasi dragi 'vladari' brze bolje da objasne da nije tako... sada neko bupnuo "novinski" clanak (pod navodnicama jer tabolide ne ubrajam u novine a u Srbiji novinarstvo kao da je umrlo) sa nepotpunom informacijom i eto... zavera... CIA, snajka, CIA... nebeski narod... svi bi samo nas! itd. Sto je gore, par ljudi se ovde potrudilo da objasni da se radi o Americkim drzavljanima i poreskim obveznicima... ali dobise minuse... jer, nemoj ti da mi kvaris uzitak price da smo mi kao nesto specijalno a opet nam stranac pravi haos jer je... sta ja znam... ljubomoran sto smo "najstariji narod, sto imamo zemlju da hranimo pola evrope, sto smo nebeski narod, sto imamo lepe zene, sto imamo rude i minerale kao niko.... i ostalo" ... naravno, za one koje ne razumeju sarkazam... ovo pod navodnicima je bilo sarkasticno... moram da naglasim... Srbija je ovo... eh...

Bankar

pre 10 godina

Dizete uzbunu bez razloga. Kao prvo banka u kojoj ja radim ne salje podatke bankama u SAD. Znaci laž. Drugo, šta će nekoj velikoj banci podaci o Petru Petroviću?!? Ako su ti podaci potrebni za podmukao plan u kome je banka učesnik, pa logično je da pri tome ne bi tražila da klijent potpiše saglasnost. Jedino što mi je smisleno jeste da se KLIJENTIMA omogućava uporedni prikaz potrošnje sa drugim klijentima i da radi prikaza programerska kuća ili banka matica (najčešće Austrijska ili Italijanska) skuplja podatke za sta je prema propisima NBS potreban potpis klijenta bez obzira na svrhu.

Ali kako je popularno okrivljavati banke za sve, ovo bih nazvao: prikupljanje poena.

nenad

pre 10 godina

Ovo je covek koji sprecava policiju da objavi snimke zlocina kako bi nalazila pocinioce jer kao stiti prava ljudi!!! Ko je njega uopste izmislio???

Willi

pre 10 godina

Amerika je sila, a sila boga ne moli. Bolje ovako da se lepo saglasimo svi zajedno potpisemo tamo sta treba, oni bi to ionako radili bez icije dozvole.

LazarL

pre 10 godina

Pravite nepotrebnu galamu a ameromrzci su se naravno odmah uspalili.
Ako je to uopste tacno, razlog je jednostavan i potpuno bezopasan: Svaki Amerikanac mora da placa porez Americi bez obzira gde bio nastanjen, cak i ako je nastanjen u Srbiji. Na ovaj ncin oni osiguravaju da svi Amerikanci placaju porez Americi.
Isto to rade i svajcarske banke.

luxxx

pre 10 godina

u članku su malo zamenjene teze... klijenti u banci potpisuju samo izjavu da nisu poreski obveznici u sad. ukoliko jesu, onda potpisuju i izjavu saglasnosti i još neke formulare za američki irs.
dakle, nikakve to veze nema sa finansiranjem terorizma, već samo da američkom naplatom poreza.

S.

pre 10 godina

To je FATCA propis (Foreign Account Tax Compliance Act). Ceo svet je morao da pristane na njega, a fin. institucije su zaduzene za monitoring i sprovodjenje (banke, osg. kuce, fondovi, itd) i odnosi se na sve klijente, jer posredno ili neposredno (trgovanje amerkickim fin. instrumentima) podlazu placanju poreza u SAD.

Svaka drzava je morala da odobri njegovu upotrebu kako fin. institucije ne bi placale porez od 30% na odredjene poslove sa SAD.

evo vam link (dostupan na netu): http://www.ubs-asb.com/Portals/0/Aktivnosti/Inostranstvo/Aktuelno/Inicijativa.pdf



p.s. ovo moraju da sprovode sve banke i sva osiguravajuca drustva

Mile

pre 10 godina

Salju podatke, ali samo za americke drzavljane i rezidente. Isto tako bilo koja banka u Evropi salje podatke maticnoj drzavi klijenta (ciji je drzavljanin tj. rezident). To je tako svuda u normalnom delu sveta a ako necete da budete deo njega nije problem, nemojte slati ali onda nema normalnog poslovanja sa njima.

Kvrc

pre 10 godina

@Sa 22 si tropa

Opušteno bre čoveče, traže se samo podaci za američke državljane, ne za sve i to samo pod nekim uslovima.

Ne paniči

I podatke dostavljaju sve banke, ne samo neke

Mladj referent

pre 10 godina

Zato sto je Amerika najjaca zemlja na svetu i zavrnula je ruku svim ostalim zemljama sveta usvajanjem FATCA propisa po kome sve banke moraju da izvestavaju o racunima americkih drzavljana. Amerikanci su to uveli kako bi sprecili utaju poreza svojih gradjana. Legle su na rudu i najvece evropske zemlje, tako da ne vidim nacin da se mi koji smo slabiji od prosecne mesne zajednice u Berlinu suprotstavimo tome.

EU Citizen

pre 10 godina

Evo ga opet primer "supermastiljare" koja se ne pita o smislu zakona i propisa, već samo ide za tim da se i najbesmisleniji propis sprovede u delo. Takvih je puna Nemačka, pa je ova država birokratski kazamat sa milionima propisa i milionima iz tuđeg, na ogromnim haračima opljačkanog novca dobro plaćenih ćata i njuškala poput Šabića, koji guše privredu pa zemlja puna superkonkurentnih brendova, odličnih firmi i vrednih ljudi godinama oscilira na ivici recesije. Ja razumem da u srpskom bezakonju i gangsteraju pojava jednog poštenog i savesnog birokrate izaziva pozitivne reakcije čak i kada cepa dlaku na tri dela i bavi se besmislicama, ali, verujte mi, videćete kada vas takvi ozbiljno zajašu i krenu da udaraju pečate, kamče takse i šalju inspekcije za svaku od hiljada budalaština koje su, opet da opravdaju svoje postojanje i obezbede udoban život, njihove kolege, socijalistički demagozi izglasali, vrlo brzo ćete prokleti svaki plus koji ste Šabiću ovde dali i, kao što najpametniji i najsposobniji Nemci rade već godinama, spakovati kofere za put u oravcu SAD ili Azije... :))

Mladen Mladenović

pre 10 godina

Zato sto je Amerika najjaca zemlja na svetu i zavrnula je ruku svim ostalim zemljama sveta usvajanjem FATCA propisa po kome sve banke moraju da izvestavaju o racunima americkih drzavljana. Amerikanci su to uveli kako bi sprecili utaju poreza svojih gradjana. Legle su na rudu i najvece evropske zemlje, tako da ne vidim nacin da se mi koji smo slabiji od prosecne mesne zajednice u Berlinu suprotstavimo tome.
(Mladj referent, 11. avgust 2014 12:22)
--------
Ne moramo da se suprotstavljamo ali, ne moramo ni da "ležemo na svačiju rudu" već, jednostavno, možemo da ne prosledjujemo informacije odnosno, ne cinkarimo svoje klijente.

kiseli

pre 10 godina

E moj Šabiću, a zašto onda država preko raznih inspekcika štiti autorska prava stranih lica (čitaj Microsoft), i druga prava intelektualne svojine, umesto da Microsoft, i drugi, sami štite svoja prava u Srbiji bez zakonskog angažovanja državnih organa

Jashta

pre 10 godina

@ Зато што је главни град Србије - Вашингтон.
(Милош, 11. avgust 2014 12:31)

Glavni grad celog sveta, pa tako i Srbije.

goran bb

pre 10 godina

I po ko zna koji put ponavljam ovaj čovek ništa korisno ni pametno ne radi ni za ovu državu ni za ovaj narod. Samo priča u prazno, s vremena na vreme otvori neku temu kako bi opravdao ono što dobija iz budžeta od poreskih obveznika i na tome se sve završi. Zaista ne razumem oduševljenje ni gosp. Šabićem ni njegovim delovanjem.

Misha

pre 10 godina

Daleko od toga da branim bilo koje banke, a posebno nase banke, ali mislim da je u pitanju obaveza po osnovu FATCA zakona iz USA kome nase banke ne moraju da se povinuju, ali verujem da im je od interesa.

Sa 22 si tropa

pre 10 godina

-Koje banke to traže od klijenata? Navedite imena.
-Od kada banke to zahtevaju? Navedite datum. Za svaku banku poimenice.
-Kako je formulisana ta stavka u Ugovoru koji se potpisuje izmedju banke i klijenta? Navedite par primera.
-Da li je NBS upoznata sa ovim klauzulama u Ugovoru? Ako jeste, od kada je upoznata? Ako jeste, začto se ne oglašava do sada? Ako nije NBS upoznata ni sa čim, zašto onda postoji? Osim da Cvećarka prima 680.000 dinara mesečno.
-Ovo banke nisu mogle same da smisle i sprovedu. Dakle, morala je da postoji saglasnost nekog "odozgo" iz državnog vrha koji je za i u ime "naših prijatelja sa zapada" implementirao celu ovu priču oko bankarskuh Ugovora.
Ako je ovo sve istina, onda je ovo šta se dogadja sa ličnim podacima gradjana (kontrola prihoda u domaćinstvu, kontrola plaćanja svih računa, preko godišnjeg poreza na nekretnine može da se "uveže" broj nekretnina koje poseduje pojedinac, kontrola čekova i kreditnih kartica...jednostavno rečeno TOK NOVCA jedne obične srpske porodice)koji se predaju drugoj zemlji, to se drugačije zove AKT VELEIZDAJE DRŽAVE!

Marko

pre 10 godina

Jednostavno bankama koje to rade oduzeti dozvolu,pa nek idu u Americi da rade.

Koji je to bezobrazluk da Američka država ima uvid u moj račun i ako nemam ništa sa njima,dokle će da se bahate ti amerikanci crkli dabogda.

Zašto nereaguju nadležni organi države Srbije po tom pitanju,zašto se banke ne kažnjavaju jer rade mimo zakona.

Бојан Илић

pre 10 godina

Ево постаде човек сад "патриЈота", сад ће да га етикетирају in коментатори!:-))
Браво господине Шабићу!

but thats just my op

pre 10 godina

Kah kah..
Nakon ukrajinske krize ispalo je da je srpski narod podeljen na Zapadnjake (Obama), i Istocnjake (Putin). Nesto ne vidim da su ruske banke trazile podatke o racunima nadih klijenata..

Sabic nije obavesten

pre 10 godina

Ne vidim sta je skandalozno u tome?
Pa zar se nas vrh drzave od 5. oktobra ne skida sa kanabeta u americkoj amasadi (Vikiliks je sve preneo)?
Uvek tamo idu da se ogovaraju opozicija i vlast, njihovi obavestajni oficiri nam sede u generalstabu, sve u svemu - nas pravi predsednik je svaki ambasador Amerike u Srbiji i sad je ovde kao nesto sokantno.
A narod sve to glasa na izborima, alo! Znaci da se to podrzava i da tako treba Sabicu.

Saldzo

pre 10 godina

Ajd cipujte nas vec jednom pa da skratimo pricu!
(Patriota, 11. avgust 2014 13:00)

Imate novu licnu kartu, pasos, vozacku i mobilni telefon sa postpaid karticom? Cipovani ste, zivi bili.

Rhyzm

pre 10 godina

Neko se smeje "teorijama zavere sveznajucih nepismenih Srba" o jedinstvenoj svetskoj vladi i kontrolom bankarskog sistema celog sveta iz jednog centra? Ma neeee, to Amerika zeli da ima uvid zbog zastite od "terorizma", da nije neko slucajno prodao "teroristima" ili nekom "dikatoru" neke daleke neprijateljske zemlje neko naoruzanje...

oooo

pre 10 godina

Izmislio je toplu vodu. Transakcije novca izvode se u USA, ostale zemlje su vlasnici plastike - tj. kartice, ali sustinski nemaju kontrolu nad tokovima novca.

Nadnicar-znaci rad na crno,dakle crnac

pre 10 godina

Jasno je da JORGOBANKA ne vlada diplomom univerziteta, vec klozeta.
Traze podatke da ustanove koji ce ici na crnu listu ekonomskih sankcija zbog Rusije i da se uvere koje su EU zemlje neposlusne. Rumuni zakukali, Austrijanci vec spakovali robu za RU,a ovi im stavili kontra sankcije na izvoz hrane.
Krece haos, opsta zabava.
Ko ce da kuva do tacke kljucanja, nema ko Ameri i Britanci.
Zbog velike ponude roba, cene ce morati da padnu dole.
Da vidimo kakav ce izgovor imati ovi kapitalisti, pardon ugledni privrednici, post ratni.

Zeljo voli malo masniju hranu

pre 10 godina

SAD skupe podatke o bankovnim racunima stanovnika jedne zemlje i onda sve lepo saberu, vide koliko novca ima.

Ako novca ima dosta onda lepo napadnu tu zemlju i opljačkaju sve. Ipak je to samo mafija koja se predstavlja kao država.

Ilija

pre 10 godina

Zasto se cudite ? Jasno je da je zvanicno to kontrausluga, obaveza prema dogovoru, radi nacionalne bezbednosti USA da bi se identifikovali potencijalni teroristi i njihovi finansijeri, koji prete interesima Amera, a znamo svi dobro da su nam isto tako, devedesetih i kasnije njihove banke dostavljale uredno iste takkve podatke za racune OVK, kada su nas Ameri branili od separatista. Nezvanicno, to je lov na nase drzavljane, USA poreske obveznike, koji prihode skrivali na svojim racunima u Srbiji, pa ce ih ujka Sam za usi, uz kaznu za izbegavanje poreza. Ako ne saradjujemo imacemo sankcije, a tuzice nas svakako da im nadoknadimo porez koji su izgubili, jer smo skrivali prekrsioce, kao sto se desilo Svajcarcima.

hoyeo

pre 10 godina

zasto? pa zato sto veliki brat hoce da ima te podatke. i nemoj da se neko usudi da kaze nesto ptiv, jer ce odam biti proglasen za patriJotu i rusofila putinoljuba.

Branko Von Beca

pre 10 godina

""Zašto banke šalju podatke u SAD?"

Zato što taj narod živi u banana nazovi državi u kojoj više od tri tenka ne sme da izađe iz kasarne na neku vežbu, a da se o tome predhodno ne obaveste ambasade prijateljskih nam i partnerskih država...A zahvaljujući istim teško da nam je više tenkova i ostalo ...

Mene više zanoma koji će im podaci o nekima koji su toliko nisko pali... kome smo mi još bitni...?

Bata, USa

pre 10 godina

Ljudi ne nasedajte, ovaj covek nema pojma o cemu prica. To se odnosi na ljude koji imaju dvojno drzavljanstvo, gde je jedno od njih USA (moj slucaj). Zakon nalaze da se porez placa u USA, a prema tome banka u Srbiji treba da za USA drzavljane reportuje neke od transakcija u americkom IRS-u. Ovo sto ovaj covek prica nema veze s mozgom. Sta briga IRS koje transakcije rade drzavljani Srbije. Ne nasedajte pricama neinformisanih ljudi.

neko

pre 10 godina

Živimo u vremenu totalitarne tiranije i diktature USA. Bez ikakve sumnje. "evropski put" je put u totalno ropstvo, kolonijalni status sada izgleda sjajno....

Aj se pravimo pametni...

pre 10 godina

Poštovani svi koji komentarišete ovu vest... Dakle ne radi se o tome da treba sad raspredati o raznoraznim teorijama zavere protiv "nebeskog naroda", tajnim NATO kancelarijama, velikom bratu, HAARP-u (koji ne može da izostane kad god se pominje bilo šta vezano za Ameriku)... Mislim da je mnogo bitnije što se po ko zna koji put vidi da ovaj GOSPODIN pre svega ističe važnost slova zakona... Ne treba Šabić da vam dostavlja spisak banaka, vrlo je jasno definisano Zakonom ko vrši nadzor nad radom banaka u Srbiji, to je NBS... I pre nego što mi gospodarevi sledbenici polupaju 10000000 minusa na komentar setite se ko postavlja guvernera NBS... Skandalozno je da se NBS po ovom pitanju uopšte ne oglašava... Šabić dakle po ko zna koji put "štiti" građane time što ističe da je ovo protivno odredbama Zakona, da građani ništa slično ne bi trebali da potpišu i na tome još jednom Hvala i dubok naklon GOSPODINE.

osecam se kao njujorcanin

pre 10 godina

Mozda smo postali 53 federalna drzava u sastavu Sjedinjenih Americkih Drzava...A da nas niko nije obavestio...xe xe xe xe

Voja

pre 10 godina

U cemu je frka? Opet kasnimo!
Ja sam to prosle godine u junu morao da potpisem kod ove "nase" francuske banke!

Sprecavanje borbe protiv terorizma! Tako se to zove!

Ove banke sto se kunu da to ne rade! MA, kako da ne!
Sutra kad ti zafali lova... a nisi dozvolio pristup informacijama, NEMA LOVEEE!

Birdie

pre 10 godina

p.s. ovo moraju da sprovode sve banke i sva osiguravajuca drustva
(S., 11. avgust 2014 13:15)

Savršen način da ih se rešimo jednim dobrim potezom.

dragiša

pre 10 godina

Stvarno smo banana država! Pa ko je dozvolio NEKOME da ovako radi? Kakve veze imaju poreski organi SAD sa Srbijom? Poreski organi moje zemlje mogu da me kontrolišu, a ne neke druge, po običaju, nametnute - svetskog policajca. Onaj koji se zalaže za to iz vlade,ili koji najavljuje i potpisivanje nekog ugovora sa SAD, mora biti kažnjen, odgovoran, jer zemlju dovodi u stanje obične kolonije, a ja kao Srbin, i većina, to ne želimo. Ovo mi liči na potez Vuka Draškovića koji je kao šedf diplomatije, bez ikakve odluke vlade (pre toga), niti parlamenta potpisao neki sporazum sa NATO o tome da oni ne mogu da odfgovaraju pred našim sudovima i mogu da se kreću našim putevima. I za jednog i za drugog - najteža sankcija, jer se radi o jednom obliku veleizdaje.

Hombre

pre 10 godina

Naše banke dostavljaju američkim poreskim organima podatke o svojim klijentima? Ja ne mogu da verujem da ovo nije šala. Ako je ovo tačno, ja bih takve banke zatvorio i za uvek im zabranio poslovanje na teritoriji Republike Srbije. Zaista, Šabiću, da niste pogrešili? Meni kao običnom građaninu ovo zvuči neverovatno. Mislim da u vezi sa tim mora da se oglasi i gđa.Tabaković, ali i Premijer Vučić. Za mene je ovo međunarodni skandal!

haha

pre 10 godina

Kako zasto? Pa zato sto se tako radi u demokratski uredjenim drustvima. Moraju svetski policajci sve da znaju, ali opusteno - oni su dobri momci :-)

emirati

pre 10 godina

Davno sam rekao " Bolje da je i nama predsednik SAD, nego neko nas,kada nema niti znanja,niti bilo kakvog uticaja.Videli smo ko su nasi sve ambasadori,i sada zamislite da su u nekoj zemlji autoritavniji od predsednika,a to imamo slucaj kod nas i americkog ambasadora.Cela vlada mu se klanja do poda ! Pare u slamaricu (ko ima) i mirno spavajte, bankari i banke su dosli glave celom covecanstvu !

Ratluk

pre 10 godina

Ajde vidim sve neki apologeti i internet karijeristi objasnjavaju kako je ovo zbog FATCA zakona u USA. Tacno ovo je zakon tamo donesen da bi se sprecilo zaobilazenje placanje poreza u USA, a ne kod nas i odnosi se na njihove gradjane, a ne gradjanje Srbije. Ovo sto banke traze od gradjana Srbije je nelegalno i kosi se sa zakonima Srbije i kao takvo ponasanje treba i MORA da se sankcionise. Nema sta tu da se "ohladjuje" i "smiruje".

Nenad

pre 10 godina

@(S., 11. avgust 2014 13:15) - ako sam dobro razumeo to se odnosi na poreske obveznike SAD-a, zasto onda svaki klijent mora to da potpise?

Bankar

pre 10 godina

Zato sto SAD to traze od svih banaka. I svaka banka koja zeli da posluje na bilo koji nacin sa SAD mora ovo da potpise. Prakticno, banke su ucenjene od strane amerike

advocatus diaboli

pre 10 godina

G.Šabić u svakoj prilici daje primer kako treba da funkcionuše državni organ,po zakonu i u interesu građana. Ovo je još jedno efektno podsećanje na to da ova zemlja ipak nije kolonija. Ne bi se smelo dozvoliti da se na svaki mig iz inostranstva krše naši zakoni i garantovana prava građana.

shonex

pre 10 godina

...to bi trebalo da se odnosi SAMO na Americke drzavljane, pa makar bili oni i Srbi poreklom i ovde imali racun. Ako su drzavljani Amerike, tamo prijavljeni i tamo rade onda oni to moraju da potpisu sa nasim bankama gde imaju racune zbog nekog njihovog novog zakona i borbi protiv utaje poreza. Tako da mislim da je Sabic malo preterao da se to odnosi na SVE NOVE klijente u nekim bankama, a ako nije preterao i ne odnosi se samo na Americke drzavljane onda je ovo IZDAJA od strane drzave Srbije i NBS ASTRONOMSKIH PROPORCIJA!!!! U svakom slucaju treba proveriti i istraziti...

LFC

pre 10 godina

Država potpisala i propisala.
Banke samo sprovode.
P.S . Ovo se odnosi samo za američke državljane, a po komentarima vidim da ih u Srbiji ima dosta. Najgori su komentari na polu-vesti i nedovoljno objašnjeni problemi.

Zulu Warrior

pre 10 godina

Gospodin Rodoljub Sabic je za moju zemlju i mene vise ucinio postavljanjem ovakvih pitanja nego ijedan premijer ili politicki muljator. Pametnome dosta.

Zoran

pre 10 godina

Zato sto Amerika ima sve manje novca. Digli su poreze kompanijama, one prebacile sedista po Kajmanskim ostrvima i Irskoj, pa sada Ameriak nema ni ono sto je imala. Osim toga jure one koji bi da ne plate porez sakrivajuci novac po stranim bankama.

Sve to govori da je Amerika u krizi i to prilicnoj.

Evo ja sam pisao agenciji na Kajmanskim ostrvima da mi kaze da li ja mogu da otvorim kompaniju na tom ostrvu(pod vlascu je Engleza) a da imam i dalje ordinaciju u Americi. Radi se o tome da ja placam porez Americi i dalje na platu, ali ne i na dobit. Naravno, ja ne znam jos da li je to moguce, ali zeleo bih da to uradim. Sama ta zelja govori mnogo o stanju u Americi.

Ratluk

pre 10 godina

Nije mi jasno sta se prave nevesti "zasto oni daju licne podatke tudjim vladama" Nije zasto ih daju vec sto ih daju. Ovo shvatam kao da Sabic zeli od nekoga dozvolu da radi svoj posao. Ako se utvrdi da ih daju u najkracem roku opalite im fino lepo kaznu prema zakoniku Srbije (i to u maksimalnom iznosu po svakom deljenom podatku) za primer drugim bankama i to je to. Razume se i vlasnici racuna ciji su podaci bili deljenji imaju pravo na privatnu tuzbu prema kojoj bi bili obesteceni

ko i kako upravlja ovom državom

pre 10 godina

Ovde neko zbog ovog treba da zaglavi u zatvoru na dugogodišnju robiju. Guverner NBS je već trebalo nekog da kazni ili da podnese ostavku. Ukoliko je ona umešana u ovo ne znam šta čeka tužilac.
Premijer je već uveliko trebalo da se oglasi kad će da održi u toku dana konferenciju za štampu.
Ovo nisu neke banke, nego je bio slučaj sa Komercijonalnom bankom, verovatno i sve druge banke već uveliko šalju podatke.

Prle

pre 10 godina

Opaaaa... Pocelo je... Ako, blago meni, samo sam cekao kad ce Ujka Sem da se uhvati i za nase bankovne podatke... Cisto da zna: bedni su vecinom, ali ima par zabavnih, ocito...

kraljmajmuna

pre 10 godina

Sve što je napisao komentator S. je tačno.
Ponižavanje na svetskom nivou.
----------------
To je FATCA propis (Foreign Account Tax Compliance Act). Ceo svet je morao da pristane na njega, a fin. institucije su zaduzene za monitoring i sprovodjenje (banke, osg. kuce, fondovi, itd) i odnosi se na sve klijente, jer posredno ili neposredno (trgovanje amerkickim fin. instrumentima) podlazu placanju poreza u SAD.

Svaka drzava je morala da odobri njegovu upotrebu kako fin. institucije ne bi placale porez od 30% na odredjene poslove sa SAD.

evo vam link (dostupan na netu): [link]


p.s. ovo moraju da sprovode sve banke i sva osiguravajuca drustva
(S., 11. avgust 2014 13:15)

Gilgames

pre 10 godina

Bas me briga kako ce Amerika da resava svoju poresku politiku i briga me sto ce finansijske institucije da placaju veci porez u Americi ako nemaju nase podatke.
To je problem Amerike i banaka, nije moj.

Katarza

pre 10 godina

Kako je lako sprovesti teoriju zavere u ovoj Srbiji. Pre neko vreme, ambasador 'bocne' da nismo deklarisali da priznajemo Ukrainu sa Krimom... iako smo svasta rekli za sve UN clanice.... nasi dragi 'vladari' brze bolje da objasne da nije tako... sada neko bupnuo "novinski" clanak (pod navodnicama jer tabolide ne ubrajam u novine a u Srbiji novinarstvo kao da je umrlo) sa nepotpunom informacijom i eto... zavera... CIA, snajka, CIA... nebeski narod... svi bi samo nas! itd. Sto je gore, par ljudi se ovde potrudilo da objasni da se radi o Americkim drzavljanima i poreskim obveznicima... ali dobise minuse... jer, nemoj ti da mi kvaris uzitak price da smo mi kao nesto specijalno a opet nam stranac pravi haos jer je... sta ja znam... ljubomoran sto smo "najstariji narod, sto imamo zemlju da hranimo pola evrope, sto smo nebeski narod, sto imamo lepe zene, sto imamo rude i minerale kao niko.... i ostalo" ... naravno, za one koje ne razumeju sarkazam... ovo pod navodnicima je bilo sarkasticno... moram da naglasim... Srbija je ovo... eh...

zoran užice

pre 10 godina

Pre bankara trebali ste gospodine Šabiću da pitate Vučića zašto je pro*ao i iz*ao zemlju. Da on to nije uradio danas banke ne bi radile to što rade.

Ivan Mitrovic

pre 10 godina

Citam komentare i neverovatno koje neznanje vlada.
Pa sve banke u Evropi se finansiraju preko Svetske Banke i MMF-a.
A ko je njihov glavni snabdevac novcem? Pa stamparije, Federalne Rezerve i ECB.Tesko da neko ima mozga u ovoj zemlji.

Njujorker

pre 10 godina

Kenedija su ubili nedelju dana po potpisivanju uredbe da Nacionalne USA banke postanu nezavisne od FED-a. Jedino FED ima pravo da štampa pare i kreditira i države i banke. Nakon ubistva Kenedija, ta uredba je poništena. Svet se vise ne vrti oko para već pare oko sveta. FED je akcionarsko društvo. Šta mislite kakvih faca ima u toj menažeriji?

dinosaurus jr

pre 10 godina

Aaaa...jel to znaci da nam ne treba ni viza za SAD, postajemo pridruzena zemlja? S obzirom da IRS vodi racuna o nasim bankovnim racunima to je logican sled stvari.

Marko

pre 10 godina

Istina, danas sam morao to da potpisem, sluzbenica mi je rekla da je bez toga racun, koji je pritom vec otvoren, u blokadi. Rekla je da to traze Amerikanci, i da to mora. Malo joj je, istina, bilo neprijatno. Ja nisam bas znao sta potpisujem, ali sam to uradio jer stvarno nisam mogao da cekam.

deki

pre 10 godina

I onda nas neko plasi da postajemo ili da cemo postati nekakva ruska gubernija. I jedna i druga drzava idu u pravcu orvelovskog sistema totalne kontrole svojih interesnih zona. Neka na grublji, a neka na sofisticiraniji nacin. Jos ce nam Titova SFRJ, uskoro izgledati kao Perikleova demokratija u odnosu na ovo sto nam dolazi.

Goran

pre 10 godina

Medjunarodno pravo je u izumiranju svuda, pa tako i u svetu finansija. Ukinuta je bankarska tajna - ne možete više da otvorite anoniman racun, a podaci o svim medjunarodnim (swift) plaćanjima se dostavljaju vlastima u SAD (ne znam dokle je stigao dogovor u EU o pristupu tim podacima). Ovaj (FATCA) propis je u stilu don Korleonea, ponuda koju svetske banke/vlade ne mogu da odbiju. Ukoliko budu označene kao nekooperativne (ne budu htele da dostavljaju podatke IRSu o njihovim poreskim obveznicima) slede sankcije. Medjudrzavni sporazum je spremljen i biće potpisan do kraja godine (i država želi da bude kooperativna ) to je samo pitanje timinga. Do potpisivanja sporazuma banke rade samo prikupljanje podataka. Dostava bi trebalo da počne 2016.

Mladen Mladenović

pre 10 godina

Tipičan odnos gazde i potčinjenog. Ne moraju to Amerikanci čak ni da traže od nas ali, naša snishodljivost, kompleks niže vrednosti i sklonost ka "janičarenju" će nas naterati da to radimo i kada "gazda" od nas to ne traži. Ej, Amerika je to? Znam za slučaj da je predsednik neke mesne zajednice cinkario svoju komšinicu austrijskim penzionim vlastima, da imenovana provodi više verema u svom selu u Srbiji nego što to predvidja austrijski zakon, kako bi joj smanjili penziju?! Zapanjujuće ali istinito?! Na kraju postavlja se pitanje da li banke mogu da se ponašaju kao država u državi? Kako su smele da sopstvene klijente cinkare stranim vlastima?!

dragan

pre 10 godina

Ето највећа банка тражи да на мелнии напишете-без права протеста. То значи да непризнају законе ове државе.

proxima centauri

pre 10 godina

Mene zanima sledece:
Sta bi se dogodilo kada bi poreskom obvezniku Sjedinjenih Drzava bilo koja americka banka trazila saglasnost, da bilo ko, bez naloga suda, ima uvid u njegov bankovni racun?
Verujem da bi se taj obveznik zaprepastio, jer tako nesto ne moze ni da zamisli. A najverovatnije bi sledila i tuzba i velika odsteta.

Egon

pre 10 godina

Stvarno će me banke naterati da opet budu samo protočni bojler - legne plata, podignem celu platu, sam plaćam račune kešom ne online, kredit nikad, kartice nikad, štednja ništa, pa neka šalju SAD ime, prezime i 12 dinara na računu. Pamtim ja i to vreme, mogu opet, ali onda nema naknade za e-banking, provizije po virmanu, naknade za kartice...

Ena

pre 10 godina

Gospodin Šabić i Saša Janković još uspevaju da mi probude nadu da bi i ovo jednom mogla biti normalna zemlja. Ali strašno su usamljeni..

Žarko

pre 10 godina

Da li je u pitanju direktiva Ministartstva finansija OP-000102-0011/2014?
Još je čudnije da u većini banaka referenti nisu upoznati sa Zakonom o zaštiti podataka.
I gotovo uvek se dešava da se pristanak o pribavljanju i obradi podataka o ličnosti potpisuje po već upisanim podacima u formularu za otvaranju računa.

drvobradi

pre 10 godina

@S.
FATCA se odnosi na drzavljane SAD i njihovo prijavljivanje racuna u bankama. U tekstu nije precizirano na koje klijente se odnosi tj koga su terali da potpise. Ako se odnosi na drzavljane SAD ili osobe sa dvojnim drzavljanstvom, a Srbija je potpisala ovaj sporazum, onda zakon mora da se uskladi sa potpisanim obavezama. U slucaju da dele podatke drzavljana ove zemlje koji nisu vezani za IRS, onda je to opasan kriminal.
U svakom slucaju, smatram da je Rodoljub Sabic u pravu, a kao i uvek razlog je nesposobnost drzavnih organa da odgovore na obaveze koje su preuzeli.

Prozirni

pre 10 godina

Gde su sada ljubitelji zapadnih sloboda iliti natofili, nešto se ne hvale kako su kontrlisani ili špijunirani (Snouden) na svakom koraku. Nema bato trte-mrte sa svih strana te "gledaju", pa ako treba poslaće bespilotnu da te "srede" bilo gde da si. Ni Staljin im nije dorastao!

Rock

pre 10 godina

Dakle, nema od nas ni krivo vreteno. Sluganjstvo i prosjačenje, po tome nas valjda prepoznaju! A zemlja koja ima sve, sem odgovornosti sopstvenog stanovništva.

analitičar

pre 10 godina

Pitanje za one "prepametne",koji,nama glupavima,uključujući i g. Šabića, pojašanjavaju ovaj zahtev banaka ,odnosno SAD...U kojoj suvereneoj,nezavisnoj zemlji poreski organi druge države imaju pristup?
Mogli ste da pročitati reakciju Irske ovih dana na koju se , čujte ovo, ljuti Amerika jer su poreske stope znatno niže nego u SAD (mislim 35 u SAD , a u Irskoj petnaestak), pa svoj kapital Amerikanci prenose u Irsku. SAD smatraju da to nije dobro i da treba da se Irska prilagodi Americi!!!
E, pa - mi hoćemo kapital SAD ovde u Srbiji, odredjujemo poreske stope kolike hoćemo, držimo što je bankarska svetinja tajnost ulagača ili nosilaca kapitala, ali se Amerima to ne svidja. Hoće, ljudi, da drže ceo svet u ruci! Ja bih im rekao, nije bezobrazno, neka drže nešto drugo u ruci kada je Srbija u pitanju. Uostalom, znamo šta je Snouden obelodanio, znamo šta je radila i radi SAD sve pod plaštom "zaštite od terorizma" i sada radi sa najvećim svetskim državnicima... Znamo Vukilisove poruke.
Reč je, dakle, o zemlji koja gubi svoju žanadrmsku funkciju na Planeti i oštri se na malima.
Srbijo, Vučiću, Nikoliću, Dačiću - ne potpisujte ništa, ne budite, kao što je ovde već neko pomenuo Drašković u vezi sa NATOm, bićete odgovorni.
Bio bi to čin VELEIZDAJE!
Izvinite, Vaša ekselencijo, g. Kirbi, ali jeste da ste nas bombardovali mučki,ali ovakvih muljatorskih stvari - manite se kada je u pitanju Srbija.
Ili, će možda Vučić i Nikolić na kanabe kod Vas?

Angelino

pre 10 godina

Zato sto je Srbija postala kolonija. Razbucala je Jugoslaviju koja joj je davala status samostalnosti i sada sa svim balkanskim patuljcima mora da slusa radi sta joj gazda kaze.

Stranac

pre 10 godina

Luxx
Zamena teze?! Zivim u Nemackoj,do sada otvarao 4-5 konta u razlicitim bankama i nikada ali nikada niko ovako nesto nije trazio,ni od mene,a nisam ni od koga to cuo! Srbija je jedna banana drzava i to 100%,da pocnemo samo o kostanjima koje banke za svoje uloge od gadjana traze,onda uplatnica pa sve do kamata...Ne bi banke to,da nemaju Amen od drzave! Sa srecom.

Milan

pre 10 godina

Zato sto mnogo nasih gradjana posluje sa americkim firmama, preko americkih banaka.Placaju 30 procenata poreza americi od svake zarade.Ako dokazes da placas od tih para Srbiji porez, amerikanci u tom slucaju smanjuju njihov na 5 posto.Prosto, jasno i dokazano u praksi.Primer/ Srpski tajkun posluje u Americi, vrti milione i placa im 5 posto, zato sto im je prijavio da ovde uredno placa porez.A ovde.... Da li ga placa?Sta vi mislite o tome?

ko to trči pred rudu i zašto?

pre 10 godina

Zašto je dobro pitanje. Ugovor još nije potpisan http://serbia.usembassy.gov/public-services/foreign-account-tax-compliance-act2.html , a kad bude potpisan mora da bude ratifikovan pa tek onda primenjen http://www.ibr-rbi.ro/site/wp-content/uploads/2014/03/Bucharest-FATCA-workshop_March-2014_Deloitte-presentation.pdf

fuj prodane duse!

pre 10 godina

Krivicne prijave pod hitno protiv direktora banaka i zahev da se NBS hitno oglasi - da li zna za ovo ili ne?
Naravno moraju da pistoje dokazi, dokumenti koje su ljudi potpisali, svedoci....

u prolazu

pre 10 godina

@luxxx bravo, napokon neko ko je to vrlo jednostavno i tačno objasnio. Jeste da si hronološki među poslednjima, ali vredelo je naleteti na tebe posle svih ostalih nebuloza.

Sole

pre 10 godina

Predpostavka je da banke nisu same odlucile, da traze od klijenata ove licne podatke, vec su dobile instrukcije od odgovarajucih drzavnih ustanova .
Nema ih mnogo, a sluzincad u tim ustanovama, brze bolje,da se ne zamere,mozda svojim buducim nalogodavcima,daje saglasnost na takvu proceduru .Sta je narod srpski ,ko njega pita.

voša

pre 10 godina

... objavite imena tih banaka ... pošta je tražila da ažuriram svoje podatke ali ništa nisam potpisao .. dogodine ću ignorisati njihov poziv ...ako ne žele ne moram biti njihov klient.