Četvrtak, 08.09.2011.

11:25

20 činjenica o Njujorku

Izvor: B92

20 èinjenica o Njujorku IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

44 Komentari

Sortiraj po:

pozz

pre 11 godina

JA VOLIM NYC jer ko nije tamo bio taj ga nije zavoleo. Niko ne kaze da tamo cvetaju ruze ali lepotu gradova zaista cine i avenije i najmanje prljave ulice. Ali zato ja volim NYC bas zato sto podseca na Evropu, a s druge strane ti pokazuje snagu covekove volje i snage za uspehom i dostignuca modernog coveka.Ali to spokojstvo i pripadnost nisam osetila ni u jednom drugom velegradu. (Pariz je prljaviji mada Pariz krajem 80 i sada je totalno drugi grad nagore nazalost). Provela sam divan period svog zivota u tom gradu -studije .
(Nax, 13. septembar 2011 11:46)

Ne mogu se sloziti sa tobom. Za mene je NY predstavljao cak sta vise veliko razocarenje. Mozda sam ja i previse ocekivao a ono sto me je docekalo je: prljavstina, smrad i zagadjen vazduh, metro koji se raspada a pacovi su svakodnevica.

srbijasine

pre 11 godina

@ Ovo je vrlo zanimljivo:
16. Više od 12.700 licenciranih taksista saobraća na ulicama Njujorka.

(MareBG, 8. septembar 2011 16:07)

Ne, u NYC im a 14000 zutih taksija, i 40000 ostalih (ovde ih zovu limos) a NYC ima 8 mil ljudi.

Magelan

pre 12 godina

Objasniti New York City, hm, pa to je čista utopija, kad sam otišao ptvi put nisam oka sklopio 5 dana i noći. Porazno je bilo da sam na kraju zaključio kako je NYC potpuno bez veze. Elem posle toga sam boravio prilično često i svaki sledeći boravak je dodavao novu blještaviju svetlost na taj, ajd da kažem, čudesni grad. Kod takvih, ogromnih, gradova koji pružaju neviđenu paletu svega i svačega treba pre svega dosta vremena i dovoljno para da se zadovolji znatiželja. A, ako si već tu, na licu mesta, a ne svratiš na piće u "Hard Rock Cafe" (odatle je krenuo lanac širom sveta) ili ako znaš da je tu nege "Alberth Taverna" gde se sluša sjajan blues (ko voli) a ne svratiš... i milion drugih čuda i pokora propustiš, pitaj se štaćeš tu i odma se vrati kući... samo gubiš vreme i bacaš pare kroz prozor. To se odnosi i na sve ostalo što vredi videti, ako voliš da putuješ.
Moja top lista izgleda ovako:
No.1 Barselona
No.2 New York City
No.3 Venecija
No.4 San Francisko
No.5 Sevilja
No.6 Stokholm
No.7 Buenos Aires
Spisak je sastavljen posle čitavi 45 godina putovanja diljem planete, ostaje žal što nisam stigao do Novog Zelanda i Australije... ali ima vremena.

Fibonacije

pre 12 godina

@ Stewart Gilligan.
ko je posten?! taksisti?! ha! svaki gradski klosar i protuva koji ima kola i ne zna sta ce sa sobom - postane taxista.
(alex, 8. septembar 2011 21:46)

Ne bih se slozio sa tim! Jos jedna informacija: 466 532 Eura kosta licenca za jedna Taxi. Izvor GEO Special New York, 4/2011.

Nax

pre 12 godina

JA VOLIM NYC jer ko nije tamo bio taj ga nije zavoleo. Niko ne kaze da tamo cvetaju ruze ali lepotu gradova zaista cine i avenije i najmanje prljave ulice. Ali zato ja volim NYC bas zato sto podseca na Evropu, a s druge strane ti pokazuje snagu covekove volje i snage za uspehom i dostignuca modernog coveka.Ali to spokojstvo i pripadnost nisam osetila ni u jednom drugom velegradu. (Pariz je prljaviji mada Pariz krajem 80 i sada je totalno drugi grad nagore nazalost). Provela sam divan period svog zivota u tom gradu -studije .

Pilot

pre 12 godina

Da gaga i ti si nam letela konkordom sa cenom od 12,000.00USD povratna karta...znam bogatase Americke u NY koji nisu hteli da placaju te pare jer je skupo. Srbi uglavnom odu za Evropu odnosno Srbiju jednom u 7godina......leti (kad nema skole) za 4clanu porodicu ti treba 7-8000USD samo za avionske karte a da ne pricam za ostalo....a jos da ne pisem ako ostanu vise od 2 nedelje onda je sve to ne placeno........PLEASE konkordom su leteli samo 1% svetskog stanovnistva .. . sta samo mlatite.

grga1810

pre 12 godina

hahaha, chitam komentare od gore, i vidim da neko spominje zivot u Astoriji...i ja sve mislim na Waldorf Astoria-u hotel na Park Aveniji:)
kad ono, Astoria QUEENS:))))))))))))))

btw. kome se NY ne svidja, NE MORA da ide tamo! Jedna veoma dobra prednost NY u odnosu na ostale USA gradove je da je JAKO BLIZU EVROPI. Za par sati sve u Evropi, shto je velika prednost takvog grada.
Kad je leteo Konkord, mogli ste otici u NY na poslovni sastanak za 4 sata iz Londona, obavite sastanak i uveche ste vec kuci u Londonu na vecheri.

E ZATO JE NY jedinstven

dabar

pre 12 godina

Čemu tolika opčinjenost gradu, pa i NY.
Meni lepo ovako, porodica, prijatelji, radim stvari koje volim, više volim da stvorim i postupam ispravno, nego da dobijam instant i da gazim po drugima.

Maksa

pre 12 godina

LoveNYC

Jako dobro znam sta pricam ali ti to ne vidis jer ne zelis da vidis.
Progutao/la si udicu i sad te vuku tamo amo kao Sarana dok te lepo ne upecaju i zavrsis karijeru...

Tada moze biti kasno jer ces se osecati kao prazna baterija...

Ja sam rodjeni Beogradjanin i prvi sam u redu da mu nalistam mane ali putujuci po svetu sam uvideo koliko je sve prenabudzeno marketingom ...
Doduse nemam ni onu zaslepljujucu ljubav prema BGD-u...

Sve u svemu treba stvari nazvati pravim imenom...

Ali svaka ptica svome jatu... Haj ti lepo (kao sto meni savetujes) nazad u tvoj budzak od stana negde u Bruklinu ili jos bolje u Kvinsu ili u najboljem slucaju u gornjem delu Menhetna pa lepo se naspavaj u buci od 24h, pacovima, smradu, prljavstini i teskim mirisima brze hrane i tesi se subotom kad si na Union skveru ili ako mozda se prosetas nekom od avenija onako radosno gledajuci u izloge i piskeci od srece sto si u NYC... i da obavezno Starbucks...
To se nikako ne propusta u NYC snu...

Izvinjavam se ako ima malo sarkazma ali tako je kako je...

:)

Darko

pre 12 godina

E jos kad bi znali koliko sirmomasnih zivi u New York, i kad bi videli njihove ulice pune rupa, onda bi se veoma zapitali sta to nije u redu. Gradi izgleda kao da je stao u 90'. Impozantan jeste, gradjevine da, ali obicna naselja vidi se da se ne ulaze i ne obnavlja a cak se i rupe ne krpe cesto u manjim ulicama, jako je prljav i jako puno fals robe se prodaje bas na Menhetnu. Grad kontradiktornosti, ali opet i dalje predivan. Mozda mu sve to i daje taj neki smek.

marko

pre 12 godina

Dok sam citao komentare, sa namerom da i sam napisem neki, posto sam video neke od tih velikih gradova, sve vreme citanja mi je falilo to nesto sto bi jednostavno opisalo ono sto sam primetio kod tih gradova. A onda naidjem na @alenovu recnicu " Ako hoćete da se opustite i da imate lagan život onda vam je New York najgore mesto na planeti". Upravo ova recenica je sustina. To je jedna masina koja lomi. Ako niste nagruvani tom nekom zeljom, dal za uspehom, dal za nekim drugim ciljem, treba zaobici te velike gradove. Ne kazem da ta zelja i glad za uspehom ne postoji svuda na svetu, i u manjim gradovima, vec samo to da je za te velike masine koje gutaju ljude, gde se gubi vreme na svakakve gluposti, pocevsi od putovanja do posla, gde niko nema vremena ni za koga, gde se ljudi rotiraju kao na fabrickoj traci, potrebna izuzetna energija i strpljenje.

LoveNYC

pre 12 godina

@Maksa
Pa ti covece ne znas sta pricas! Vec si u svojoj prvoj recenici objasnio sustinu zivota u NY-u. I sta ti znaci ta rec „NErealnost“ ? Svi ga mi vidimo drugacije i kako god da ga predstavis, sebi ili drugima, je realnost. Ti si vjerovatno dosao u NY bez ikakve ideje i inicijative. Pitaj tog ortaka od tvog prijatelja sta on misli o NY. Naravno, recice ti sve najpozitivnije. Recicu ti nesto, NY nije za takve kao sto si ti. Ti si verovatno kukavica, pa se bojis da te to cudo od grada ne proguta, sta li?!
„NYC je grad koji zivi kao parazit u odnosu na svoje stanovnike jer vecina tesko radi i zivi a manjina se izivljava“... pa ti ne znas nista o kapitalizmu i „competitive“ marketu. Niko nikoga ne vuce za rukav i prisiljava ga da zivi u NY i tesko radi, ako taj sto sljaka ne zeli, jel’ ti to jasno? I znas zasto je cijena rentiranja stana za samca na Manhatnu $2500? Zato sto moze na to istom mjestu da ZARADI novac, puno novca. Sve dok ima onih koji to placaju, cijena ce biti tolika ili veca. Haj’ ti u svoj BG i cekaj da te prijatelji pozovu da ih ponovo posjetis, onako djabaka.

Miskolj

pre 12 godina

Woody Allen
Pisem ti sa svog IPada dok sedim na vc-solji.Evo zivim u gradu od 10 miliona stanovnika vec 15 godina i mogu ti reci: muuuuka mi je.Ocu kuci!!! Ali ne mogu.Vec su tu zena, deca, kredit...Nemoj i ti da se predjes kao ja vec uzmi sa sobom Yellow Pages i idi kuci da ti i deca govore srpski. Sve najbolje!

Maksa

pre 12 godina

Woody,

Druze ja ne zivim na planini iako to uporno zelis da podvuces...
Takodje sam proputovao sveta i video vise toga i vise Amerike nego 95% Amerikanaca i svih ostalih...

Nemoj da zamenjujes teze i sve koji se ne slazu sa hvalospevima NYC da nazivas penzionerima i brdjanima...

Nije dobro za holesterol :-)

Ali znas sta, necu ja tebe da ubedjujem sta je dobro ili ne.
Ti se se pronasao u gradu koji jede ljude za dorucak i ne bi me cudilo da i ti postanes takav.

NYC je grad koji eksploatise ceo svet preko Wall Street-a, bolje receno pljacka ceo svet da bi ti mogao da pijuckas espresso na desetom spratu sa pogledom na central park...

Ako to ne vidis i ako ne shvatas vezu izmedju stravicne pohlepe koja vlada u NYC i ostatka sveta ,ako velicas "zdravu" pohlepu (pohlepa nikad nije dobra) , ako se divis krvi znoju i suzama u nadi da ces i ti jednom zauzeti neku busiju odakle ces tim istim ljudima da cedsi krv znoj i suze da bi se baskario na petoj aveniji u fensi restoranu ili imao divan pogled na c.park...

Ako je to tvoj izbor, onda to postujem.
Dok se takve stvari velicaju svet ide gde ide ... u tamnu realnost svih onih SF filmova osamdesetih...

Ne bih da sam deo tog sveta.

A ionako se vec urusava...ne moze se vecno pljackati a da ne dodje racun...

NYC nije grad vec moderni Vavilon...

Woody Allen

pre 12 godina

@Maksa

Izvini da te pitam, a na šta drugo može jedna društvena mašina (grad) da radi sem na krv, znoj i suze?

Društvena mašina ili radi ili ne radi, ako radi onda radi na krv, znoj i suze. Lako je biti dobar i pravedan gore u planini gde nemaš konflikte jer srećeš drugog čoveka jednom u 6 meseci, problemi nastaju kada se spustiš u civilizaciju a još više kada odeš u jednu takvu dinamičnu sredinu kao što je New York. Tamo je konkurencija toliko velika za sve što možeš da zamisliš da su konflikti neminovni a jedini način da budeš deo toga je da igraš i živiš prema pravilima takve sredine, a to znači da se vrtiš na visokim obrtajima. Krv, znoj i suze su deo toga. A bez zdrave doze pohlepe nema čovek šanse da opstane u toj sredini. Prema tome kome to nije po ukusu ne treba tamo da živi. Ali mi je potpuno nelogično da neko to naziva paklom samo zato što se njemu to ne sviđa.

Ja volim sve gradove sveta gde sam bio, a bio sam u preko 30 zemalja, u svakom gradu je moguće živeti, i neko voli miran mali gradić gde se ništa ne dešava, neko voli vrh planine i sl. ali ono što tvrdim je da je New York nešto specijalno, dok drugi gradovi mogu da se stave u grupe sa drugim gradovima, imaju veoma mnogo sličnog mada i različitog, dotle New York je nešto što se ne može porediti ni sa kojim drugim gradom (sem kako sam rekao možda London i Hong Kong ako spustimo kriterijume). To ne znači da je New York savršen grad i da će tamo svi super da žive i da uživaju (neće, mnogima će to biti užas od grada jer su navikli na mir, tišinu, rutinu i plaše se nepoznatog i nepredvidivog i ne mogu da se snađu u uslovima konkurencije niti imaju "social skills" da sarađuju sa ljudima potpuno drugih nacija i kultura niti da žive zajedno sa njima pa čak ni pored njih).

New York je za kosmopolite, za ljude otvorenih shvatanja i za ljude koji žele da budu zavisni od milion drugih ali koji cene i to da su milioni (ili bar hiljade) zavisni od njih. New York je tržište svega i svačega, a ko ne voli tržište ne voli ni New York.

Jozo

pre 12 godina

Da bi u New York-u obican automobil postao taxi,treba mu licenca.
Gradske vlasti limitiraju broj licenci i taj limit raste svakih 10-ak godina ali samo za 50-ak novih koje idu na aukciju.
Licencu mozete rentati,kupiti na aukciji ili od nekog tko je vec ima a cijena je oko 650 000 $.
Znaci,da bi vozio taxi u New York-u,trebas imati dosta novca,dignuti kredit ili raditi za placu i baksis kao obican vozac za vlasnika licence.

Maksa

pre 12 godina

Woody super je sto ti to volis i ako volis takav zivot onda ok.
Samo takav zivot i takav grad crpi mnogo energije pa posle kad te prodje to sve ima da se teleportujes odatle...

Ja nisam penzioner niti mi takav zivot odgovara ali ni zivot NYC...

Ali sve u svemu treba videti i obici.
Treba videti tu masinu koja radi na ljudsku krv,znoj i suze... i pre svega pohlepu.

Woody Allen

pre 12 godina

Kao što rekoh, New York nije za svakoga, to je za one kojima ne smeta da su non stop u pokretu i pod opterećenjem, ja sam takav pa mi je valjda zato New York super. New York nije za gubitnike, to je grad za pobednike, grad za one koji ne plaču jer im je teško i koji se ne plaše izazova. To je grad u kome nije mesto onome koga zanima kada će na odmor i koliko neradnih dana ima u godini. Ako hoćete da se opustite i da imate lagan život bez sadržaja onda vam je New York najgore mesto na planeti, jer tamo imate sadržaj bez konkurencije ali je potrebno da budete aktivni, da budete živi. Ako ste prosečan čovek kome odgovara dnevna rutina, mrzite promene i pritisak, užasavate se od mesta gde je veoma teško predvideti šta će se desiti sledećeg trenutka onda zaobiđite New York. To nije mesto za lagan penzionerski život, to je mesto gde imate šansu da ostvarite svoje snove.

San Francisco je isto super grad, ali ne smemo da se zavaravamo jer to ipak nije Menhetn :) mada i tamo nemate šta da tražite ako ste došli da životarite.

Boston... pa Boston je grad koji želi da bude New York, problem je u tome što je Boston više Američki grad a New York je svetski grad.

Beograd... pa Beograd i nije grad, to je samo mesto gde živi mnogo ljudi na gomili, fali tu mnogo čega da bi bio grad u pravom smislu reči. Ogromno selo sa milion+ stanovnika gde niko nikog ne poznaje.

London je skoro kao New York ali bez visokih zgrada, imate sve i svašta, mada u manjem obimu nego u New Yorku.

Kineski gradovi su slično kao i Beograd, velika sela samo što imaju velike zgrade i puteve, mada neki imaju karatkeristike gradova ali je verovatno potrebno 100 godina života u uslovima slobodnog tržišta da bi postali kao New York, mada Kinezi su čudo oni veoma brzo rade i uspevaju ponekad za 10 godina da odrade ono za šta je drugima bilo potrebno 100 godina, videćemo.

Hong Kong je nešto između Londona i New Yorka, samo što je tamo pritisak i jurnjava još veća ;)

Inače ono što izdvaja New York i London od ostatka je to što u ta dva grada nikada niste stranci, prvi dan kad stignete ste već kući, jer u ta dva grada živi ceo svet, imate sve moguće nacije i sve moguće kulture, i zato imate i sve ono što te nacije i kulture mogu da vam ponude. Nije nikakav problem u New Yorku naručiti bilo koju hranu što postoji na planeti, pokušajte to recimo u Rimu ili Berlinu ili Beogradu. Isto tako ne radi se samo o restoranima nego i o bilo kojoj robi i usluzi, sve je tamo dostupno.

Čitao sam nedavno da u New Yorku postoji 7 specijalizovanih radnji za reparaciju leptir mašni i tuxedo odela... to sve govori, ako u jednom gradu imate posla za tako specijalizovane radnje i to ne za jednog nego za više njih onda vam je sve jasno. Pokušajte u Beogradu da iznajmite tuxedo ;) sve što vam treba da biste shvatili šta je New York je da uzmete u ruke Yellow Pages ;)

O kulturnom životu da ne pričamo, muzeji, opere, bioskopi, biblioteke, pozorišta, klubovi...

Inače moje iskustvo kaže da grad bez metroa NIJE grad.

Ja sam u New Yorku spavao samo 4h dnevno jer nisam hteo da upropastim više vremena, 20h dnevno je premalo za New York. U Beogradu mogu bez problema da prespavam ceo dan. U New Yorku morate da napravite spisak prioriteta jer jednostavno ima 100 dešavanja u svakom trenutku gde biste želeli da budete a možete stići samo na jedno mesto.

Gilligan from West End Ave.

pre 12 godina

Astoriju "uglavnom" brane oni koji zive u njoj!!! Iako vecito pricaju kako je u NYC SVE moguce, ipak sebi ne mogu da prijuste stan na Manhattanu...a sto se tice nas koji "nikad" nismo bili i tvrdimo da je selendra......da upravu si kod Muncana se samo skuplja elita kad dolaze po cvarke, masne kobasice i kiseli kupus. Kad Grk na Steinwayu zadimi pola kvarta sa od suvlaki, zene umotane u feredjama od glave do pete prodjes krkoz Astoriju kao da si prosao kroz neko selu u Pakistanu.....sad ces da mi pricas kako je "eksluziva"...PLEASE, sorry to burst your bubble, but been there, done that!!!!
A za ovog gore koji tvrdi da mu prijatelj stize iz orange county za 45 minuta, sigurno helikopterom......jer od guzve sa East side na West Side ti treba 45min a kamoli za "bridge and tunnel" people ........
New York je jedna ogromna masina, i 98% ljudi su mali sarafi na toj masini, ostali 2 % uglavnom Jevreja su ti koji drmaju gradom, drzavom i uostalom svetom...a to sto nekim tamo Balkancima VECITO gaje nadu o uspehu i slavi "American Dream" su samo zvake za seljake!!

Maksa

pre 12 godina

Slazem se da svako sebi pravi zivot kako zeli i bira.

Ali ono sto sam pokusao da prikazem je ta NErealnost u vezi NYC. Naime ja sam prvi bio opcinjen NYC. Kao sto rekoh balavio sam da odem tamo. Prvi put sam bio sa prijateljom iz Bostona koji zna NYC kao svoj dzep i odseli smo kod njegovog ortaka sa koledza . BTW njegov ortak ima kucu od par miliona u Orange county-u u NJ i treba 45 minuta kolima do Menthetna .

Tri hektara placa i poslugu koja zivi u dvorisnoj kuci tako da je moj prvi put bio kakav se pozeleti moze. Sve najbolje smo imali ,od hrane do prevoza do svega sto se luksuzno moze uraditi u NYC.

Drugi put sam bio u Maju ove godine i bio kod prijateljice na gajbi u Spanish Harlem-u. Dakle susta suprotnost predhodnom iskustvu.

Prvi put sam uzivao par dana ali sam isto jedva cekao da odem a drugi put sam hteo da odem posle prvog dana...

Drugo NYC te opcini a kad prodju svetla velegrada posle par dana ,ti shvatis gde se nalazis , u velikoj fabrici ljudske krvi i znoja. NYC je grad koji zivi kao parazit u odnosu na svoje stanovnike jer vecina tesko radi i zivi a manjina se izivljava ... Nemas gajbu koja je normalna za jednog samca na Menhetnu ispod 2500$ mesecno i to ako si srecan da je nadjes... Vecinom ti uvaljuju budzake u kojima ne bih ni kafu popio sa drustvom ...za veliku lovu...
100$ ti ode za dan dva a da ne znas gde...

U BG pravim mesecno oko 2000 eura i zivim lepo a kad sam objasnio kako zivim u BG-u i da bih tako i u NYC odgovor je bio 10000$ mesecno...koje treba da zaradis tamo...bolje receno da rodis mecku dok ne dodjes do plate od 10000$...

Alex je spomenuo London...

Slicna situacija kao sa NYC ali sam ipak misljenja da je London malo humanije mesto za zivot od NYC...

Poenta price je da su danasnji megapolisi velika prevara i ogromne masine za isisavanje zivotne energije... Kina je pravi primer sa njihovim megapolisima koji su kao iz Blejdranera...

Kazem ako nam je svima to ideja o gradovima , da se ugledamo na NYC ...neka hvala...

P.S.

SF je kombinacija NYC i Evrope i vec je bolja sitacija nego NYC...
Boston je ipak najbolji US grad...bar za mene...

Alex

pre 12 godina

Ne razumem neke ljude i komentare tipa NY usisava energiju,Njujorcani beze iz grada. Pa tacno je da neki beze,ali velika vecina ostaje. Svaki grad ima svoje prednosti i mane i svaki grad utice na coveka onako kako taj covek sebi dozvoli.
Grad pruza mnogo,ima fantasticnu energiju,puno talentovanih, obrazovanih i VREDNIH ljudi!
A sve te price kako nije dobro mesto za zivot i kako je Astoria selo puno nasih imigranata....hajte molim vas,takvi komentari dolaze od onih kojima je zao sto nisu ovde ili u neku ruku sto se vuku po mozda nekim drugim svetskim "metropolama"...a tu istu Astoriu verovatno nikada nisu ni videli!
Cudan smo mi narod! Upoznao sam na stotine Evropljana i ljudi koji dolaze van USA i koji zive ili su ziveli u NY,i niko nema tako negativan i tako zavidan stav o ovom gradu.

Woody Allen

pre 12 godina

New York je grad u kome SAMO OD VAS SAMIH zavisi kakav ćete život živeti. To je grad gde imate sve mogućnosti sveta, i na 10 minuta od vas je sve što postoji na ovom svetu, treba samo da imate para (koje možete bez problema zaraditi) i da okrenete neki broj ili da prošetate malo. To je grad u kome su mogućnosti neograničene gde imate sve i svašta, gde vam kvalitet života zavisi od toga da li sedite kući i gledate TV ili koristite sve mogućnosti koje postoje da bi se družili i sarađivali sa ostatkom New Yorka. Oni koji ne vole veliku dinamiku mrze New York, za njih je bolje mesto neko selo Bogu iza leđa ili predgrađe gde realno žive u 1950.

New York je jedinstven, i jedina dva mesta na planeti koje mogu bar donekle da se porede sa New Yorkom su London i Hong Kong. Imao sam prilike da posetim sva tri grada, i još gomilu drugih, koji na prvi pogled možda izgledaju kao New York ali im fali 100-200 godina neprekidnog razvoja u okruženju relativno slobodnog tržišta da bi postali nešto poput ova tri grada. U New Yorku sam shvatio da grad ne čine zgrade i putevi već socijalna mreža odnosno veze, poznanstva, pravila, rutinske stvari koje se dešavaju redovno i koji su uhodani do besvesti ali koji se menjaju po potrebi, odnosno grad čine ljudi.
New York je grad u kome svako odradi svoje i zbog toga sve funkcioniše ma koliko kompleksno izgledalo za slučajnog prolaznika. Ako imate para možete da sagradite Dubai ili Dohu ali ne možete da sagradite New York jer je to nešto što se razvijalo dva stoleća organski, rešavajući probleme koje su se prvi put u istoriji baš tamo pojavile. Ljudi su u tom gradu naučili da žive u pozitivnoj "džungli", i novi koji pristižu se ili vrlo brzo prilagode ili se nikada ne uklope u to okruženje, i beze u neko mesto gde mogu da se opuste. New York je za ljude koji vole i žele da žive a ne za one koji čekaju kraj. Make no mistake, moving is living... i u New Yorku morate stalno da budete u pokretu, jer ako niste onda nema smisla biti u New Yorku.

New York je jedini grad gde možete živeti kako god hoćete (ako uradite sve što je potrebno), u svim ostalim gradovima ćete vrlo brzo naići na gomilu prepreka i ograničenja, mogućnosti su svugde ograničeni sem u New Yorku. U prevodu ono što ne možete u New Yorku NE možete nigde. A samo delić onoga što možete u New Yorku možete u nekom drugom gradu... odnosno New York je ceo svet u malom.

Naravno pod New York pre svega mislim na Menhetn... mada su i ostali delovi dosta dinamičniji od ostatka sveta ali Menhetn je Menhetn.

Gilligan from West End Ave.

pre 12 godina

NY GUY ...Jeste osecaj uspeha, dok ceo zivot tapkas u mestu zives tudje bajke i zivis po astoriji, Ridgewoodu, ili vrhunac za svakog srbina da se preseli u NJ. Ljudi u proseku putuju sat+ do posla,(40 minuta je za one na Manhattanu, gde prakticno nema nasih) i zaboravili su da kazu da su sad manjine vecina...belci u NYC i okruzenju su sad manjina!!
Koja ironija i Ekrem jevric e postigao veci uspeh u tome NY-u jer stanuje na Manhattanu san svakog tkz "Beogradjanina", samo sto Ekrem radi kao hauzmajstori pa ima GRATIS gajbu...

NYC guy

pre 12 godina

@Maksa A da nisi to vreme bio kod prijatelja u Astoriji gde zive nasi emigranti i koja lici na selo u Srbiji, sve sa kafanama? Svako ima svoj NYC i svoju NYC pricu. Ja ga obozavam i za mene je nabolji grad na svetu. Ko voli brzinu, adrenalin u poslu i osecaj uspeha taj neka dodje u NYC.

MareBG

pre 12 godina

Ok, ja se izvinjavam ako sam pogrešio u brojkama, samo sam citirao ono što piše na Wiki.

Ako su lagali mene, i ja lažem vas :)

Priča o taksistima mi je bila zanimljiva, jer se već duuugo unazad priča da Beograd ima preveliki broj taksista, i da se tako međusobno guše i da zbog toga ne mogu da imaju cenu kakvu bi želeli (a verovatno i trebalo da imaju). A iskreno, nije da često koristim taksi, ali ono što sam koristio nikada nisam imao negativno iskustvo, tako da reći da su kojekakve protuve među njima je grozna generalizacija. Sigurno ih ima, ali kao i svuda. Predrasude i generalizacija su pogrešni.

Još jednom se izvinjavam na pogrešnoj računici.

džek

pre 12 godina

@mare bg

Prema zadnjem zvaničnom cenzusu iz aprila 2010., New York City ima 8,175,133 stanovnika.

Metropolsko područje New York Cityja ima 18,887,109 stanovnika ali u to je uračunata kompletna okolica na površini od skoro 2 (dva) Kosova.

Dakle, sam grad New York ima nešto više od 8 miliona stanovnika. Ostalo su satelitski gradovi, razna predgrađa, manja mesta, šume, njive, potoci itd...

Isto tako Beograd nema 2 miliona nego ima skoro 2 miliona ali samo kad mu uračunaš kompletnu okolicu (3222km2). Evo link na izveštaj Zavoda za informatiku i statistiku grada Beograda iz 2009. godine:

https://zis.beograd.gov.rs/upload/G_2009S.pdf

Nema smisla da se izmišljaju i natežu brojke. Grad ima onoliko stanovnika koliko ima i tačka. Svi zvanični podaci su lako dostupni na internetu.

TV

pre 12 godina

E, znala sam ovo :" 10. Banka federalnih rezervi na njujorškom Vol stritu ima podzemne prostorije na 25 metara dubine gde se čuva oko 25 odsto svetskih zlatnih poluga. ", iako nikad nisam bila u New York- u. Zato sto sam gledala " Die Hard III "... I posle Kusturica neka tvrdi da je taj film pretenciozno, neumetnicko americko s..nje... A vidi kol'ko informacija iz opste kulture mozes da dobijes...
(jelena, 8. septembar 2011 16:14)

Mislim da je u pitanju Die Hard 4 i tu Kusturica apsolutno nije pogrijesio. Taj film je cak dozivio javnu sahranu koju je organizovao Kusturica.
Inace, Njujork je fenomenalan.

Maksa

pre 12 godina

Cinjenica br 21.
Ogroman usisivac energije i betonska dzungla kojom hodaju ljudi koji vise lice na zombije nego na sebe...

I ja sam bio fasciniran godinama i balavio da odem i vidim. Bio dva puta po nekoliko dana i osecao se kao u onoj poslovici : "Dala baba dinar da udje a dva da izadje..."

I da, sto nisu napisali da ljudi rodjeni u NYC beze glavom bez obzira posle dve ,tri decenije zivota tamo ...

Najvise su fascinirani NYC turisti i oni koji nisu iz NYC.

Ako moraju da ostanu ,domoroci- oni koji to mogu sebi da priuste automatski kupuju kucu van grada u nekom od bogatih zelenih predgradja a samo idu na posao u NYC...

USA ima toliko lepih mesta u odnosu na NYC tako da je steta provesti vise od 5 dana u komadu tamo...

Sve u svemu velika dzungla , vredi pogledati i onako uljudno se zahvaliti na paznji i otici... jer ako je to buducnost gradova na planeti , ako je NYC lajt motiv napretka ,ako svi balave da budu TO ...onda nam nema spasa na ovoj planeti...

Stewart Gilligan

pre 12 godina

Ljudi, jeste culi za ironiju ?

Ili u tim vasim skolama niste imali taj predmet, umesto da zavrsavate zivotne skole ko bajice sto vrte djevrek ko Lauda batee !

doc

pre 12 godina

Americke rezerve zlata su u Fort Knoxu (nije nikakva tajna) a ne u Wall Streetu (sto ne znaci da ga tamo nema). Inace, u NG sam procitao da svo zlato koje je iskopano od pocetka istorije do danas moze da stane u jedan olimpijski bazen.

alex

pre 12 godina

@ Stewart Gilligan.
ko je posten?! taksisti?! ha! svaki gradski klosar i protuva koji ima kola i ne zna sta ce sa sobom - postane taxista.

Hana

pre 12 godina

Provela sam u New Yorku nekoliko meseci, fantastican grad, treba ga obavezno videti.
Na osnovu bogatog turistickog iskustva tvrdim da je New York centar sveta!

Stewart Gilligan

pre 12 godina

Mare, Decko, je l' ti to imas neki problem s postenim ljudima koji bi samo da zarade neku kintu bate beogradskim taksistima ? A ??
Kudos za research.

'Jabuka' je od dzez muzicara koji su turovali velike gradove, u svakome bi na kofere, kutije od instrumenata, lepili nalepnicu jabuke sa sanduka od voca i ispisivali ime, NY je bio, 'big apple'....

jelena

pre 12 godina

E, znala sam ovo :" 10. Banka federalnih rezervi na njujorškom Vol stritu ima podzemne prostorije na 25 metara dubine gde se čuva oko 25 odsto svetskih zlatnih poluga. ", iako nikad nisam bila u New York- u. Zato sto sam gledala " Die Hard III "... I posle Kusturica neka tvrdi da je taj film pretenciozno, neumetnicko americko s..nje... A vidi kol'ko informacija iz opste kulture mozes da dobijes...

MareBG

pre 12 godina

Ovo je vrlo zanimljivo:
16. Više od 12.700 licenciranih taksista saobraća na ulicama Njujorka.

Koliko beše Njujork ima stanovnika? (odoh da proverim Wiki...). Evo ga! Prema popisu iz 2010. godine ima 19,378,102 stanovnika. Znači na grad od preko 19 miliona stanovnika ide nešto manje od 13k taksista. (neka bude i 15k, jer su napisali "više od").

A na Beograd, koji ima oko dva miliona stanovnika, ide oko 12k taksista. Pa ko je ovde lud? I onda se taksisti žale jer im je slaba zarada!? Pa naravno da vam je slaba zarada kada vas ima nekoliko puta više nego što vas je potrebno. Ako bi uzeli proporcionalno u Njujorku ispada da ide oko 790 taksista na milion stanovnika. U Beogradu ide 6000 taksista na milion stanovnika. Da, šest hiljada! Što znači da u Beogradu ima taksista više nego ŠEST PUTA nego što je potrebno!

Samo da vidim sledeći protest taksista u Beogradu...

MareBG

pre 12 godina

Ovo je vrlo zanimljivo:
16. Više od 12.700 licenciranih taksista saobraća na ulicama Njujorka.

Koliko beše Njujork ima stanovnika? (odoh da proverim Wiki...). Evo ga! Prema popisu iz 2010. godine ima 19,378,102 stanovnika. Znači na grad od preko 19 miliona stanovnika ide nešto manje od 13k taksista. (neka bude i 15k, jer su napisali "više od").

A na Beograd, koji ima oko dva miliona stanovnika, ide oko 12k taksista. Pa ko je ovde lud? I onda se taksisti žale jer im je slaba zarada!? Pa naravno da vam je slaba zarada kada vas ima nekoliko puta više nego što vas je potrebno. Ako bi uzeli proporcionalno u Njujorku ispada da ide oko 790 taksista na milion stanovnika. U Beogradu ide 6000 taksista na milion stanovnika. Da, šest hiljada! Što znači da u Beogradu ima taksista više nego ŠEST PUTA nego što je potrebno!

Samo da vidim sledeći protest taksista u Beogradu...

Hana

pre 12 godina

Provela sam u New Yorku nekoliko meseci, fantastican grad, treba ga obavezno videti.
Na osnovu bogatog turistickog iskustva tvrdim da je New York centar sveta!

jelena

pre 12 godina

E, znala sam ovo :" 10. Banka federalnih rezervi na njujorškom Vol stritu ima podzemne prostorije na 25 metara dubine gde se čuva oko 25 odsto svetskih zlatnih poluga. ", iako nikad nisam bila u New York- u. Zato sto sam gledala " Die Hard III "... I posle Kusturica neka tvrdi da je taj film pretenciozno, neumetnicko americko s..nje... A vidi kol'ko informacija iz opste kulture mozes da dobijes...

Woody Allen

pre 12 godina

New York je grad u kome SAMO OD VAS SAMIH zavisi kakav ćete život živeti. To je grad gde imate sve mogućnosti sveta, i na 10 minuta od vas je sve što postoji na ovom svetu, treba samo da imate para (koje možete bez problema zaraditi) i da okrenete neki broj ili da prošetate malo. To je grad u kome su mogućnosti neograničene gde imate sve i svašta, gde vam kvalitet života zavisi od toga da li sedite kući i gledate TV ili koristite sve mogućnosti koje postoje da bi se družili i sarađivali sa ostatkom New Yorka. Oni koji ne vole veliku dinamiku mrze New York, za njih je bolje mesto neko selo Bogu iza leđa ili predgrađe gde realno žive u 1950.

New York je jedinstven, i jedina dva mesta na planeti koje mogu bar donekle da se porede sa New Yorkom su London i Hong Kong. Imao sam prilike da posetim sva tri grada, i još gomilu drugih, koji na prvi pogled možda izgledaju kao New York ali im fali 100-200 godina neprekidnog razvoja u okruženju relativno slobodnog tržišta da bi postali nešto poput ova tri grada. U New Yorku sam shvatio da grad ne čine zgrade i putevi već socijalna mreža odnosno veze, poznanstva, pravila, rutinske stvari koje se dešavaju redovno i koji su uhodani do besvesti ali koji se menjaju po potrebi, odnosno grad čine ljudi.
New York je grad u kome svako odradi svoje i zbog toga sve funkcioniše ma koliko kompleksno izgledalo za slučajnog prolaznika. Ako imate para možete da sagradite Dubai ili Dohu ali ne možete da sagradite New York jer je to nešto što se razvijalo dva stoleća organski, rešavajući probleme koje su se prvi put u istoriji baš tamo pojavile. Ljudi su u tom gradu naučili da žive u pozitivnoj "džungli", i novi koji pristižu se ili vrlo brzo prilagode ili se nikada ne uklope u to okruženje, i beze u neko mesto gde mogu da se opuste. New York je za ljude koji vole i žele da žive a ne za one koji čekaju kraj. Make no mistake, moving is living... i u New Yorku morate stalno da budete u pokretu, jer ako niste onda nema smisla biti u New Yorku.

New York je jedini grad gde možete živeti kako god hoćete (ako uradite sve što je potrebno), u svim ostalim gradovima ćete vrlo brzo naići na gomilu prepreka i ograničenja, mogućnosti su svugde ograničeni sem u New Yorku. U prevodu ono što ne možete u New Yorku NE možete nigde. A samo delić onoga što možete u New Yorku možete u nekom drugom gradu... odnosno New York je ceo svet u malom.

Naravno pod New York pre svega mislim na Menhetn... mada su i ostali delovi dosta dinamičniji od ostatka sveta ali Menhetn je Menhetn.

alex

pre 12 godina

@ Stewart Gilligan.
ko je posten?! taksisti?! ha! svaki gradski klosar i protuva koji ima kola i ne zna sta ce sa sobom - postane taxista.

Maksa

pre 12 godina

LoveNYC

Jako dobro znam sta pricam ali ti to ne vidis jer ne zelis da vidis.
Progutao/la si udicu i sad te vuku tamo amo kao Sarana dok te lepo ne upecaju i zavrsis karijeru...

Tada moze biti kasno jer ces se osecati kao prazna baterija...

Ja sam rodjeni Beogradjanin i prvi sam u redu da mu nalistam mane ali putujuci po svetu sam uvideo koliko je sve prenabudzeno marketingom ...
Doduse nemam ni onu zaslepljujucu ljubav prema BGD-u...

Sve u svemu treba stvari nazvati pravim imenom...

Ali svaka ptica svome jatu... Haj ti lepo (kao sto meni savetujes) nazad u tvoj budzak od stana negde u Bruklinu ili jos bolje u Kvinsu ili u najboljem slucaju u gornjem delu Menhetna pa lepo se naspavaj u buci od 24h, pacovima, smradu, prljavstini i teskim mirisima brze hrane i tesi se subotom kad si na Union skveru ili ako mozda se prosetas nekom od avenija onako radosno gledajuci u izloge i piskeci od srece sto si u NYC... i da obavezno Starbucks...
To se nikako ne propusta u NYC snu...

Izvinjavam se ako ima malo sarkazma ali tako je kako je...

:)

Maksa

pre 12 godina

Cinjenica br 21.
Ogroman usisivac energije i betonska dzungla kojom hodaju ljudi koji vise lice na zombije nego na sebe...

I ja sam bio fasciniran godinama i balavio da odem i vidim. Bio dva puta po nekoliko dana i osecao se kao u onoj poslovici : "Dala baba dinar da udje a dva da izadje..."

I da, sto nisu napisali da ljudi rodjeni u NYC beze glavom bez obzira posle dve ,tri decenije zivota tamo ...

Najvise su fascinirani NYC turisti i oni koji nisu iz NYC.

Ako moraju da ostanu ,domoroci- oni koji to mogu sebi da priuste automatski kupuju kucu van grada u nekom od bogatih zelenih predgradja a samo idu na posao u NYC...

USA ima toliko lepih mesta u odnosu na NYC tako da je steta provesti vise od 5 dana u komadu tamo...

Sve u svemu velika dzungla , vredi pogledati i onako uljudno se zahvaliti na paznji i otici... jer ako je to buducnost gradova na planeti , ako je NYC lajt motiv napretka ,ako svi balave da budu TO ...onda nam nema spasa na ovoj planeti...

Woody Allen

pre 12 godina

Kao što rekoh, New York nije za svakoga, to je za one kojima ne smeta da su non stop u pokretu i pod opterećenjem, ja sam takav pa mi je valjda zato New York super. New York nije za gubitnike, to je grad za pobednike, grad za one koji ne plaču jer im je teško i koji se ne plaše izazova. To je grad u kome nije mesto onome koga zanima kada će na odmor i koliko neradnih dana ima u godini. Ako hoćete da se opustite i da imate lagan život bez sadržaja onda vam je New York najgore mesto na planeti, jer tamo imate sadržaj bez konkurencije ali je potrebno da budete aktivni, da budete živi. Ako ste prosečan čovek kome odgovara dnevna rutina, mrzite promene i pritisak, užasavate se od mesta gde je veoma teško predvideti šta će se desiti sledećeg trenutka onda zaobiđite New York. To nije mesto za lagan penzionerski život, to je mesto gde imate šansu da ostvarite svoje snove.

San Francisco je isto super grad, ali ne smemo da se zavaravamo jer to ipak nije Menhetn :) mada i tamo nemate šta da tražite ako ste došli da životarite.

Boston... pa Boston je grad koji želi da bude New York, problem je u tome što je Boston više Američki grad a New York je svetski grad.

Beograd... pa Beograd i nije grad, to je samo mesto gde živi mnogo ljudi na gomili, fali tu mnogo čega da bi bio grad u pravom smislu reči. Ogromno selo sa milion+ stanovnika gde niko nikog ne poznaje.

London je skoro kao New York ali bez visokih zgrada, imate sve i svašta, mada u manjem obimu nego u New Yorku.

Kineski gradovi su slično kao i Beograd, velika sela samo što imaju velike zgrade i puteve, mada neki imaju karatkeristike gradova ali je verovatno potrebno 100 godina života u uslovima slobodnog tržišta da bi postali kao New York, mada Kinezi su čudo oni veoma brzo rade i uspevaju ponekad za 10 godina da odrade ono za šta je drugima bilo potrebno 100 godina, videćemo.

Hong Kong je nešto između Londona i New Yorka, samo što je tamo pritisak i jurnjava još veća ;)

Inače ono što izdvaja New York i London od ostatka je to što u ta dva grada nikada niste stranci, prvi dan kad stignete ste već kući, jer u ta dva grada živi ceo svet, imate sve moguće nacije i sve moguće kulture, i zato imate i sve ono što te nacije i kulture mogu da vam ponude. Nije nikakav problem u New Yorku naručiti bilo koju hranu što postoji na planeti, pokušajte to recimo u Rimu ili Berlinu ili Beogradu. Isto tako ne radi se samo o restoranima nego i o bilo kojoj robi i usluzi, sve je tamo dostupno.

Čitao sam nedavno da u New Yorku postoji 7 specijalizovanih radnji za reparaciju leptir mašni i tuxedo odela... to sve govori, ako u jednom gradu imate posla za tako specijalizovane radnje i to ne za jednog nego za više njih onda vam je sve jasno. Pokušajte u Beogradu da iznajmite tuxedo ;) sve što vam treba da biste shvatili šta je New York je da uzmete u ruke Yellow Pages ;)

O kulturnom životu da ne pričamo, muzeji, opere, bioskopi, biblioteke, pozorišta, klubovi...

Inače moje iskustvo kaže da grad bez metroa NIJE grad.

Ja sam u New Yorku spavao samo 4h dnevno jer nisam hteo da upropastim više vremena, 20h dnevno je premalo za New York. U Beogradu mogu bez problema da prespavam ceo dan. U New Yorku morate da napravite spisak prioriteta jer jednostavno ima 100 dešavanja u svakom trenutku gde biste želeli da budete a možete stići samo na jedno mesto.

Miskolj

pre 12 godina

Woody Allen
Pisem ti sa svog IPada dok sedim na vc-solji.Evo zivim u gradu od 10 miliona stanovnika vec 15 godina i mogu ti reci: muuuuka mi je.Ocu kuci!!! Ali ne mogu.Vec su tu zena, deca, kredit...Nemoj i ti da se predjes kao ja vec uzmi sa sobom Yellow Pages i idi kuci da ti i deca govore srpski. Sve najbolje!

Maksa

pre 12 godina

Woody,

Druze ja ne zivim na planini iako to uporno zelis da podvuces...
Takodje sam proputovao sveta i video vise toga i vise Amerike nego 95% Amerikanaca i svih ostalih...

Nemoj da zamenjujes teze i sve koji se ne slazu sa hvalospevima NYC da nazivas penzionerima i brdjanima...

Nije dobro za holesterol :-)

Ali znas sta, necu ja tebe da ubedjujem sta je dobro ili ne.
Ti se se pronasao u gradu koji jede ljude za dorucak i ne bi me cudilo da i ti postanes takav.

NYC je grad koji eksploatise ceo svet preko Wall Street-a, bolje receno pljacka ceo svet da bi ti mogao da pijuckas espresso na desetom spratu sa pogledom na central park...

Ako to ne vidis i ako ne shvatas vezu izmedju stravicne pohlepe koja vlada u NYC i ostatka sveta ,ako velicas "zdravu" pohlepu (pohlepa nikad nije dobra) , ako se divis krvi znoju i suzama u nadi da ces i ti jednom zauzeti neku busiju odakle ces tim istim ljudima da cedsi krv znoj i suze da bi se baskario na petoj aveniji u fensi restoranu ili imao divan pogled na c.park...

Ako je to tvoj izbor, onda to postujem.
Dok se takve stvari velicaju svet ide gde ide ... u tamnu realnost svih onih SF filmova osamdesetih...

Ne bih da sam deo tog sveta.

A ionako se vec urusava...ne moze se vecno pljackati a da ne dodje racun...

NYC nije grad vec moderni Vavilon...

NYC guy

pre 12 godina

@Maksa A da nisi to vreme bio kod prijatelja u Astoriji gde zive nasi emigranti i koja lici na selo u Srbiji, sve sa kafanama? Svako ima svoj NYC i svoju NYC pricu. Ja ga obozavam i za mene je nabolji grad na svetu. Ko voli brzinu, adrenalin u poslu i osecaj uspeha taj neka dodje u NYC.

Darko

pre 12 godina

E jos kad bi znali koliko sirmomasnih zivi u New York, i kad bi videli njihove ulice pune rupa, onda bi se veoma zapitali sta to nije u redu. Gradi izgleda kao da je stao u 90'. Impozantan jeste, gradjevine da, ali obicna naselja vidi se da se ne ulaze i ne obnavlja a cak se i rupe ne krpe cesto u manjim ulicama, jako je prljav i jako puno fals robe se prodaje bas na Menhetnu. Grad kontradiktornosti, ali opet i dalje predivan. Mozda mu sve to i daje taj neki smek.

džek

pre 12 godina

@mare bg

Prema zadnjem zvaničnom cenzusu iz aprila 2010., New York City ima 8,175,133 stanovnika.

Metropolsko područje New York Cityja ima 18,887,109 stanovnika ali u to je uračunata kompletna okolica na površini od skoro 2 (dva) Kosova.

Dakle, sam grad New York ima nešto više od 8 miliona stanovnika. Ostalo su satelitski gradovi, razna predgrađa, manja mesta, šume, njive, potoci itd...

Isto tako Beograd nema 2 miliona nego ima skoro 2 miliona ali samo kad mu uračunaš kompletnu okolicu (3222km2). Evo link na izveštaj Zavoda za informatiku i statistiku grada Beograda iz 2009. godine:

https://zis.beograd.gov.rs/upload/G_2009S.pdf

Nema smisla da se izmišljaju i natežu brojke. Grad ima onoliko stanovnika koliko ima i tačka. Svi zvanični podaci su lako dostupni na internetu.

marko

pre 12 godina

Dok sam citao komentare, sa namerom da i sam napisem neki, posto sam video neke od tih velikih gradova, sve vreme citanja mi je falilo to nesto sto bi jednostavno opisalo ono sto sam primetio kod tih gradova. A onda naidjem na @alenovu recnicu " Ako hoćete da se opustite i da imate lagan život onda vam je New York najgore mesto na planeti". Upravo ova recenica je sustina. To je jedna masina koja lomi. Ako niste nagruvani tom nekom zeljom, dal za uspehom, dal za nekim drugim ciljem, treba zaobici te velike gradove. Ne kazem da ta zelja i glad za uspehom ne postoji svuda na svetu, i u manjim gradovima, vec samo to da je za te velike masine koje gutaju ljude, gde se gubi vreme na svakakve gluposti, pocevsi od putovanja do posla, gde niko nema vremena ni za koga, gde se ljudi rotiraju kao na fabrickoj traci, potrebna izuzetna energija i strpljenje.

doc

pre 12 godina

Americke rezerve zlata su u Fort Knoxu (nije nikakva tajna) a ne u Wall Streetu (sto ne znaci da ga tamo nema). Inace, u NG sam procitao da svo zlato koje je iskopano od pocetka istorije do danas moze da stane u jedan olimpijski bazen.

Gilligan from West End Ave.

pre 12 godina

Astoriju "uglavnom" brane oni koji zive u njoj!!! Iako vecito pricaju kako je u NYC SVE moguce, ipak sebi ne mogu da prijuste stan na Manhattanu...a sto se tice nas koji "nikad" nismo bili i tvrdimo da je selendra......da upravu si kod Muncana se samo skuplja elita kad dolaze po cvarke, masne kobasice i kiseli kupus. Kad Grk na Steinwayu zadimi pola kvarta sa od suvlaki, zene umotane u feredjama od glave do pete prodjes krkoz Astoriju kao da si prosao kroz neko selu u Pakistanu.....sad ces da mi pricas kako je "eksluziva"...PLEASE, sorry to burst your bubble, but been there, done that!!!!
A za ovog gore koji tvrdi da mu prijatelj stize iz orange county za 45 minuta, sigurno helikopterom......jer od guzve sa East side na West Side ti treba 45min a kamoli za "bridge and tunnel" people ........
New York je jedna ogromna masina, i 98% ljudi su mali sarafi na toj masini, ostali 2 % uglavnom Jevreja su ti koji drmaju gradom, drzavom i uostalom svetom...a to sto nekim tamo Balkancima VECITO gaje nadu o uspehu i slavi "American Dream" su samo zvake za seljake!!

Woody Allen

pre 12 godina

@Maksa

Izvini da te pitam, a na šta drugo može jedna društvena mašina (grad) da radi sem na krv, znoj i suze?

Društvena mašina ili radi ili ne radi, ako radi onda radi na krv, znoj i suze. Lako je biti dobar i pravedan gore u planini gde nemaš konflikte jer srećeš drugog čoveka jednom u 6 meseci, problemi nastaju kada se spustiš u civilizaciju a još više kada odeš u jednu takvu dinamičnu sredinu kao što je New York. Tamo je konkurencija toliko velika za sve što možeš da zamisliš da su konflikti neminovni a jedini način da budeš deo toga je da igraš i živiš prema pravilima takve sredine, a to znači da se vrtiš na visokim obrtajima. Krv, znoj i suze su deo toga. A bez zdrave doze pohlepe nema čovek šanse da opstane u toj sredini. Prema tome kome to nije po ukusu ne treba tamo da živi. Ali mi je potpuno nelogično da neko to naziva paklom samo zato što se njemu to ne sviđa.

Ja volim sve gradove sveta gde sam bio, a bio sam u preko 30 zemalja, u svakom gradu je moguće živeti, i neko voli miran mali gradić gde se ništa ne dešava, neko voli vrh planine i sl. ali ono što tvrdim je da je New York nešto specijalno, dok drugi gradovi mogu da se stave u grupe sa drugim gradovima, imaju veoma mnogo sličnog mada i različitog, dotle New York je nešto što se ne može porediti ni sa kojim drugim gradom (sem kako sam rekao možda London i Hong Kong ako spustimo kriterijume). To ne znači da je New York savršen grad i da će tamo svi super da žive i da uživaju (neće, mnogima će to biti užas od grada jer su navikli na mir, tišinu, rutinu i plaše se nepoznatog i nepredvidivog i ne mogu da se snađu u uslovima konkurencije niti imaju "social skills" da sarađuju sa ljudima potpuno drugih nacija i kultura niti da žive zajedno sa njima pa čak ni pored njih).

New York je za kosmopolite, za ljude otvorenih shvatanja i za ljude koji žele da budu zavisni od milion drugih ali koji cene i to da su milioni (ili bar hiljade) zavisni od njih. New York je tržište svega i svačega, a ko ne voli tržište ne voli ni New York.

Alex

pre 12 godina

Ne razumem neke ljude i komentare tipa NY usisava energiju,Njujorcani beze iz grada. Pa tacno je da neki beze,ali velika vecina ostaje. Svaki grad ima svoje prednosti i mane i svaki grad utice na coveka onako kako taj covek sebi dozvoli.
Grad pruza mnogo,ima fantasticnu energiju,puno talentovanih, obrazovanih i VREDNIH ljudi!
A sve te price kako nije dobro mesto za zivot i kako je Astoria selo puno nasih imigranata....hajte molim vas,takvi komentari dolaze od onih kojima je zao sto nisu ovde ili u neku ruku sto se vuku po mozda nekim drugim svetskim "metropolama"...a tu istu Astoriu verovatno nikada nisu ni videli!
Cudan smo mi narod! Upoznao sam na stotine Evropljana i ljudi koji dolaze van USA i koji zive ili su ziveli u NY,i niko nema tako negativan i tako zavidan stav o ovom gradu.

Gilligan from West End Ave.

pre 12 godina

NY GUY ...Jeste osecaj uspeha, dok ceo zivot tapkas u mestu zives tudje bajke i zivis po astoriji, Ridgewoodu, ili vrhunac za svakog srbina da se preseli u NJ. Ljudi u proseku putuju sat+ do posla,(40 minuta je za one na Manhattanu, gde prakticno nema nasih) i zaboravili su da kazu da su sad manjine vecina...belci u NYC i okruzenju su sad manjina!!
Koja ironija i Ekrem jevric e postigao veci uspeh u tome NY-u jer stanuje na Manhattanu san svakog tkz "Beogradjanina", samo sto Ekrem radi kao hauzmajstori pa ima GRATIS gajbu...

LoveNYC

pre 12 godina

@Maksa
Pa ti covece ne znas sta pricas! Vec si u svojoj prvoj recenici objasnio sustinu zivota u NY-u. I sta ti znaci ta rec „NErealnost“ ? Svi ga mi vidimo drugacije i kako god da ga predstavis, sebi ili drugima, je realnost. Ti si vjerovatno dosao u NY bez ikakve ideje i inicijative. Pitaj tog ortaka od tvog prijatelja sta on misli o NY. Naravno, recice ti sve najpozitivnije. Recicu ti nesto, NY nije za takve kao sto si ti. Ti si verovatno kukavica, pa se bojis da te to cudo od grada ne proguta, sta li?!
„NYC je grad koji zivi kao parazit u odnosu na svoje stanovnike jer vecina tesko radi i zivi a manjina se izivljava“... pa ti ne znas nista o kapitalizmu i „competitive“ marketu. Niko nikoga ne vuce za rukav i prisiljava ga da zivi u NY i tesko radi, ako taj sto sljaka ne zeli, jel’ ti to jasno? I znas zasto je cijena rentiranja stana za samca na Manhatnu $2500? Zato sto moze na to istom mjestu da ZARADI novac, puno novca. Sve dok ima onih koji to placaju, cijena ce biti tolika ili veca. Haj’ ti u svoj BG i cekaj da te prijatelji pozovu da ih ponovo posjetis, onako djabaka.

Maksa

pre 12 godina

Slazem se da svako sebi pravi zivot kako zeli i bira.

Ali ono sto sam pokusao da prikazem je ta NErealnost u vezi NYC. Naime ja sam prvi bio opcinjen NYC. Kao sto rekoh balavio sam da odem tamo. Prvi put sam bio sa prijateljom iz Bostona koji zna NYC kao svoj dzep i odseli smo kod njegovog ortaka sa koledza . BTW njegov ortak ima kucu od par miliona u Orange county-u u NJ i treba 45 minuta kolima do Menthetna .

Tri hektara placa i poslugu koja zivi u dvorisnoj kuci tako da je moj prvi put bio kakav se pozeleti moze. Sve najbolje smo imali ,od hrane do prevoza do svega sto se luksuzno moze uraditi u NYC.

Drugi put sam bio u Maju ove godine i bio kod prijateljice na gajbi u Spanish Harlem-u. Dakle susta suprotnost predhodnom iskustvu.

Prvi put sam uzivao par dana ali sam isto jedva cekao da odem a drugi put sam hteo da odem posle prvog dana...

Drugo NYC te opcini a kad prodju svetla velegrada posle par dana ,ti shvatis gde se nalazis , u velikoj fabrici ljudske krvi i znoja. NYC je grad koji zivi kao parazit u odnosu na svoje stanovnike jer vecina tesko radi i zivi a manjina se izivljava ... Nemas gajbu koja je normalna za jednog samca na Menhetnu ispod 2500$ mesecno i to ako si srecan da je nadjes... Vecinom ti uvaljuju budzake u kojima ne bih ni kafu popio sa drustvom ...za veliku lovu...
100$ ti ode za dan dva a da ne znas gde...

U BG pravim mesecno oko 2000 eura i zivim lepo a kad sam objasnio kako zivim u BG-u i da bih tako i u NYC odgovor je bio 10000$ mesecno...koje treba da zaradis tamo...bolje receno da rodis mecku dok ne dodjes do plate od 10000$...

Alex je spomenuo London...

Slicna situacija kao sa NYC ali sam ipak misljenja da je London malo humanije mesto za zivot od NYC...

Poenta price je da su danasnji megapolisi velika prevara i ogromne masine za isisavanje zivotne energije... Kina je pravi primer sa njihovim megapolisima koji su kao iz Blejdranera...

Kazem ako nam je svima to ideja o gradovima , da se ugledamo na NYC ...neka hvala...

P.S.

SF je kombinacija NYC i Evrope i vec je bolja sitacija nego NYC...
Boston je ipak najbolji US grad...bar za mene...

Nax

pre 12 godina

JA VOLIM NYC jer ko nije tamo bio taj ga nije zavoleo. Niko ne kaze da tamo cvetaju ruze ali lepotu gradova zaista cine i avenije i najmanje prljave ulice. Ali zato ja volim NYC bas zato sto podseca na Evropu, a s druge strane ti pokazuje snagu covekove volje i snage za uspehom i dostignuca modernog coveka.Ali to spokojstvo i pripadnost nisam osetila ni u jednom drugom velegradu. (Pariz je prljaviji mada Pariz krajem 80 i sada je totalno drugi grad nagore nazalost). Provela sam divan period svog zivota u tom gradu -studije .

Magelan

pre 12 godina

Objasniti New York City, hm, pa to je čista utopija, kad sam otišao ptvi put nisam oka sklopio 5 dana i noći. Porazno je bilo da sam na kraju zaključio kako je NYC potpuno bez veze. Elem posle toga sam boravio prilično često i svaki sledeći boravak je dodavao novu blještaviju svetlost na taj, ajd da kažem, čudesni grad. Kod takvih, ogromnih, gradova koji pružaju neviđenu paletu svega i svačega treba pre svega dosta vremena i dovoljno para da se zadovolji znatiželja. A, ako si već tu, na licu mesta, a ne svratiš na piće u "Hard Rock Cafe" (odatle je krenuo lanac širom sveta) ili ako znaš da je tu nege "Alberth Taverna" gde se sluša sjajan blues (ko voli) a ne svratiš... i milion drugih čuda i pokora propustiš, pitaj se štaćeš tu i odma se vrati kući... samo gubiš vreme i bacaš pare kroz prozor. To se odnosi i na sve ostalo što vredi videti, ako voliš da putuješ.
Moja top lista izgleda ovako:
No.1 Barselona
No.2 New York City
No.3 Venecija
No.4 San Francisko
No.5 Sevilja
No.6 Stokholm
No.7 Buenos Aires
Spisak je sastavljen posle čitavi 45 godina putovanja diljem planete, ostaje žal što nisam stigao do Novog Zelanda i Australije... ali ima vremena.

Jozo

pre 12 godina

Da bi u New York-u obican automobil postao taxi,treba mu licenca.
Gradske vlasti limitiraju broj licenci i taj limit raste svakih 10-ak godina ali samo za 50-ak novih koje idu na aukciju.
Licencu mozete rentati,kupiti na aukciji ili od nekog tko je vec ima a cijena je oko 650 000 $.
Znaci,da bi vozio taxi u New York-u,trebas imati dosta novca,dignuti kredit ili raditi za placu i baksis kao obican vozac za vlasnika licence.

MareBG

pre 12 godina

Ok, ja se izvinjavam ako sam pogrešio u brojkama, samo sam citirao ono što piše na Wiki.

Ako su lagali mene, i ja lažem vas :)

Priča o taksistima mi je bila zanimljiva, jer se već duuugo unazad priča da Beograd ima preveliki broj taksista, i da se tako međusobno guše i da zbog toga ne mogu da imaju cenu kakvu bi želeli (a verovatno i trebalo da imaju). A iskreno, nije da često koristim taksi, ali ono što sam koristio nikada nisam imao negativno iskustvo, tako da reći da su kojekakve protuve među njima je grozna generalizacija. Sigurno ih ima, ali kao i svuda. Predrasude i generalizacija su pogrešni.

Još jednom se izvinjavam na pogrešnoj računici.

Pilot

pre 12 godina

Da gaga i ti si nam letela konkordom sa cenom od 12,000.00USD povratna karta...znam bogatase Americke u NY koji nisu hteli da placaju te pare jer je skupo. Srbi uglavnom odu za Evropu odnosno Srbiju jednom u 7godina......leti (kad nema skole) za 4clanu porodicu ti treba 7-8000USD samo za avionske karte a da ne pricam za ostalo....a jos da ne pisem ako ostanu vise od 2 nedelje onda je sve to ne placeno........PLEASE konkordom su leteli samo 1% svetskog stanovnistva .. . sta samo mlatite.

Maksa

pre 12 godina

Woody super je sto ti to volis i ako volis takav zivot onda ok.
Samo takav zivot i takav grad crpi mnogo energije pa posle kad te prodje to sve ima da se teleportujes odatle...

Ja nisam penzioner niti mi takav zivot odgovara ali ni zivot NYC...

Ali sve u svemu treba videti i obici.
Treba videti tu masinu koja radi na ljudsku krv,znoj i suze... i pre svega pohlepu.

TV

pre 12 godina

E, znala sam ovo :" 10. Banka federalnih rezervi na njujorškom Vol stritu ima podzemne prostorije na 25 metara dubine gde se čuva oko 25 odsto svetskih zlatnih poluga. ", iako nikad nisam bila u New York- u. Zato sto sam gledala " Die Hard III "... I posle Kusturica neka tvrdi da je taj film pretenciozno, neumetnicko americko s..nje... A vidi kol'ko informacija iz opste kulture mozes da dobijes...
(jelena, 8. septembar 2011 16:14)

Mislim da je u pitanju Die Hard 4 i tu Kusturica apsolutno nije pogrijesio. Taj film je cak dozivio javnu sahranu koju je organizovao Kusturica.
Inace, Njujork je fenomenalan.

dabar

pre 12 godina

Čemu tolika opčinjenost gradu, pa i NY.
Meni lepo ovako, porodica, prijatelji, radim stvari koje volim, više volim da stvorim i postupam ispravno, nego da dobijam instant i da gazim po drugima.

grga1810

pre 12 godina

hahaha, chitam komentare od gore, i vidim da neko spominje zivot u Astoriji...i ja sve mislim na Waldorf Astoria-u hotel na Park Aveniji:)
kad ono, Astoria QUEENS:))))))))))))))

btw. kome se NY ne svidja, NE MORA da ide tamo! Jedna veoma dobra prednost NY u odnosu na ostale USA gradove je da je JAKO BLIZU EVROPI. Za par sati sve u Evropi, shto je velika prednost takvog grada.
Kad je leteo Konkord, mogli ste otici u NY na poslovni sastanak za 4 sata iz Londona, obavite sastanak i uveche ste vec kuci u Londonu na vecheri.

E ZATO JE NY jedinstven

Fibonacije

pre 12 godina

@ Stewart Gilligan.
ko je posten?! taksisti?! ha! svaki gradski klosar i protuva koji ima kola i ne zna sta ce sa sobom - postane taxista.
(alex, 8. septembar 2011 21:46)

Ne bih se slozio sa tim! Jos jedna informacija: 466 532 Eura kosta licenca za jedna Taxi. Izvor GEO Special New York, 4/2011.

Stewart Gilligan

pre 12 godina

Mare, Decko, je l' ti to imas neki problem s postenim ljudima koji bi samo da zarade neku kintu bate beogradskim taksistima ? A ??
Kudos za research.

'Jabuka' je od dzez muzicara koji su turovali velike gradove, u svakome bi na kofere, kutije od instrumenata, lepili nalepnicu jabuke sa sanduka od voca i ispisivali ime, NY je bio, 'big apple'....

Stewart Gilligan

pre 12 godina

Ljudi, jeste culi za ironiju ?

Ili u tim vasim skolama niste imali taj predmet, umesto da zavrsavate zivotne skole ko bajice sto vrte djevrek ko Lauda batee !

pozz

pre 11 godina

JA VOLIM NYC jer ko nije tamo bio taj ga nije zavoleo. Niko ne kaze da tamo cvetaju ruze ali lepotu gradova zaista cine i avenije i najmanje prljave ulice. Ali zato ja volim NYC bas zato sto podseca na Evropu, a s druge strane ti pokazuje snagu covekove volje i snage za uspehom i dostignuca modernog coveka.Ali to spokojstvo i pripadnost nisam osetila ni u jednom drugom velegradu. (Pariz je prljaviji mada Pariz krajem 80 i sada je totalno drugi grad nagore nazalost). Provela sam divan period svog zivota u tom gradu -studije .
(Nax, 13. septembar 2011 11:46)

Ne mogu se sloziti sa tobom. Za mene je NY predstavljao cak sta vise veliko razocarenje. Mozda sam ja i previse ocekivao a ono sto me je docekalo je: prljavstina, smrad i zagadjen vazduh, metro koji se raspada a pacovi su svakodnevica.

srbijasine

pre 11 godina

@ Ovo je vrlo zanimljivo:
16. Više od 12.700 licenciranih taksista saobraća na ulicama Njujorka.

(MareBG, 8. septembar 2011 16:07)

Ne, u NYC im a 14000 zutih taksija, i 40000 ostalih (ovde ih zovu limos) a NYC ima 8 mil ljudi.

Maksa

pre 12 godina

Cinjenica br 21.
Ogroman usisivac energije i betonska dzungla kojom hodaju ljudi koji vise lice na zombije nego na sebe...

I ja sam bio fasciniran godinama i balavio da odem i vidim. Bio dva puta po nekoliko dana i osecao se kao u onoj poslovici : "Dala baba dinar da udje a dva da izadje..."

I da, sto nisu napisali da ljudi rodjeni u NYC beze glavom bez obzira posle dve ,tri decenije zivota tamo ...

Najvise su fascinirani NYC turisti i oni koji nisu iz NYC.

Ako moraju da ostanu ,domoroci- oni koji to mogu sebi da priuste automatski kupuju kucu van grada u nekom od bogatih zelenih predgradja a samo idu na posao u NYC...

USA ima toliko lepih mesta u odnosu na NYC tako da je steta provesti vise od 5 dana u komadu tamo...

Sve u svemu velika dzungla , vredi pogledati i onako uljudno se zahvaliti na paznji i otici... jer ako je to buducnost gradova na planeti , ako je NYC lajt motiv napretka ,ako svi balave da budu TO ...onda nam nema spasa na ovoj planeti...

Stewart Gilligan

pre 12 godina

Mare, Decko, je l' ti to imas neki problem s postenim ljudima koji bi samo da zarade neku kintu bate beogradskim taksistima ? A ??
Kudos za research.

'Jabuka' je od dzez muzicara koji su turovali velike gradove, u svakome bi na kofere, kutije od instrumenata, lepili nalepnicu jabuke sa sanduka od voca i ispisivali ime, NY je bio, 'big apple'....

Woody Allen

pre 12 godina

Kao što rekoh, New York nije za svakoga, to je za one kojima ne smeta da su non stop u pokretu i pod opterećenjem, ja sam takav pa mi je valjda zato New York super. New York nije za gubitnike, to je grad za pobednike, grad za one koji ne plaču jer im je teško i koji se ne plaše izazova. To je grad u kome nije mesto onome koga zanima kada će na odmor i koliko neradnih dana ima u godini. Ako hoćete da se opustite i da imate lagan život bez sadržaja onda vam je New York najgore mesto na planeti, jer tamo imate sadržaj bez konkurencije ali je potrebno da budete aktivni, da budete živi. Ako ste prosečan čovek kome odgovara dnevna rutina, mrzite promene i pritisak, užasavate se od mesta gde je veoma teško predvideti šta će se desiti sledećeg trenutka onda zaobiđite New York. To nije mesto za lagan penzionerski život, to je mesto gde imate šansu da ostvarite svoje snove.

San Francisco je isto super grad, ali ne smemo da se zavaravamo jer to ipak nije Menhetn :) mada i tamo nemate šta da tražite ako ste došli da životarite.

Boston... pa Boston je grad koji želi da bude New York, problem je u tome što je Boston više Američki grad a New York je svetski grad.

Beograd... pa Beograd i nije grad, to je samo mesto gde živi mnogo ljudi na gomili, fali tu mnogo čega da bi bio grad u pravom smislu reči. Ogromno selo sa milion+ stanovnika gde niko nikog ne poznaje.

London je skoro kao New York ali bez visokih zgrada, imate sve i svašta, mada u manjem obimu nego u New Yorku.

Kineski gradovi su slično kao i Beograd, velika sela samo što imaju velike zgrade i puteve, mada neki imaju karatkeristike gradova ali je verovatno potrebno 100 godina života u uslovima slobodnog tržišta da bi postali kao New York, mada Kinezi su čudo oni veoma brzo rade i uspevaju ponekad za 10 godina da odrade ono za šta je drugima bilo potrebno 100 godina, videćemo.

Hong Kong je nešto između Londona i New Yorka, samo što je tamo pritisak i jurnjava još veća ;)

Inače ono što izdvaja New York i London od ostatka je to što u ta dva grada nikada niste stranci, prvi dan kad stignete ste već kući, jer u ta dva grada živi ceo svet, imate sve moguće nacije i sve moguće kulture, i zato imate i sve ono što te nacije i kulture mogu da vam ponude. Nije nikakav problem u New Yorku naručiti bilo koju hranu što postoji na planeti, pokušajte to recimo u Rimu ili Berlinu ili Beogradu. Isto tako ne radi se samo o restoranima nego i o bilo kojoj robi i usluzi, sve je tamo dostupno.

Čitao sam nedavno da u New Yorku postoji 7 specijalizovanih radnji za reparaciju leptir mašni i tuxedo odela... to sve govori, ako u jednom gradu imate posla za tako specijalizovane radnje i to ne za jednog nego za više njih onda vam je sve jasno. Pokušajte u Beogradu da iznajmite tuxedo ;) sve što vam treba da biste shvatili šta je New York je da uzmete u ruke Yellow Pages ;)

O kulturnom životu da ne pričamo, muzeji, opere, bioskopi, biblioteke, pozorišta, klubovi...

Inače moje iskustvo kaže da grad bez metroa NIJE grad.

Ja sam u New Yorku spavao samo 4h dnevno jer nisam hteo da upropastim više vremena, 20h dnevno je premalo za New York. U Beogradu mogu bez problema da prespavam ceo dan. U New Yorku morate da napravite spisak prioriteta jer jednostavno ima 100 dešavanja u svakom trenutku gde biste želeli da budete a možete stići samo na jedno mesto.

TV

pre 12 godina

E, znala sam ovo :" 10. Banka federalnih rezervi na njujorškom Vol stritu ima podzemne prostorije na 25 metara dubine gde se čuva oko 25 odsto svetskih zlatnih poluga. ", iako nikad nisam bila u New York- u. Zato sto sam gledala " Die Hard III "... I posle Kusturica neka tvrdi da je taj film pretenciozno, neumetnicko americko s..nje... A vidi kol'ko informacija iz opste kulture mozes da dobijes...
(jelena, 8. septembar 2011 16:14)

Mislim da je u pitanju Die Hard 4 i tu Kusturica apsolutno nije pogrijesio. Taj film je cak dozivio javnu sahranu koju je organizovao Kusturica.
Inace, Njujork je fenomenalan.

Maksa

pre 12 godina

LoveNYC

Jako dobro znam sta pricam ali ti to ne vidis jer ne zelis da vidis.
Progutao/la si udicu i sad te vuku tamo amo kao Sarana dok te lepo ne upecaju i zavrsis karijeru...

Tada moze biti kasno jer ces se osecati kao prazna baterija...

Ja sam rodjeni Beogradjanin i prvi sam u redu da mu nalistam mane ali putujuci po svetu sam uvideo koliko je sve prenabudzeno marketingom ...
Doduse nemam ni onu zaslepljujucu ljubav prema BGD-u...

Sve u svemu treba stvari nazvati pravim imenom...

Ali svaka ptica svome jatu... Haj ti lepo (kao sto meni savetujes) nazad u tvoj budzak od stana negde u Bruklinu ili jos bolje u Kvinsu ili u najboljem slucaju u gornjem delu Menhetna pa lepo se naspavaj u buci od 24h, pacovima, smradu, prljavstini i teskim mirisima brze hrane i tesi se subotom kad si na Union skveru ili ako mozda se prosetas nekom od avenija onako radosno gledajuci u izloge i piskeci od srece sto si u NYC... i da obavezno Starbucks...
To se nikako ne propusta u NYC snu...

Izvinjavam se ako ima malo sarkazma ali tako je kako je...

:)

dabar

pre 12 godina

Čemu tolika opčinjenost gradu, pa i NY.
Meni lepo ovako, porodica, prijatelji, radim stvari koje volim, više volim da stvorim i postupam ispravno, nego da dobijam instant i da gazim po drugima.

Woody Allen

pre 12 godina

@Maksa

Izvini da te pitam, a na šta drugo može jedna društvena mašina (grad) da radi sem na krv, znoj i suze?

Društvena mašina ili radi ili ne radi, ako radi onda radi na krv, znoj i suze. Lako je biti dobar i pravedan gore u planini gde nemaš konflikte jer srećeš drugog čoveka jednom u 6 meseci, problemi nastaju kada se spustiš u civilizaciju a još više kada odeš u jednu takvu dinamičnu sredinu kao što je New York. Tamo je konkurencija toliko velika za sve što možeš da zamisliš da su konflikti neminovni a jedini način da budeš deo toga je da igraš i živiš prema pravilima takve sredine, a to znači da se vrtiš na visokim obrtajima. Krv, znoj i suze su deo toga. A bez zdrave doze pohlepe nema čovek šanse da opstane u toj sredini. Prema tome kome to nije po ukusu ne treba tamo da živi. Ali mi je potpuno nelogično da neko to naziva paklom samo zato što se njemu to ne sviđa.

Ja volim sve gradove sveta gde sam bio, a bio sam u preko 30 zemalja, u svakom gradu je moguće živeti, i neko voli miran mali gradić gde se ništa ne dešava, neko voli vrh planine i sl. ali ono što tvrdim je da je New York nešto specijalno, dok drugi gradovi mogu da se stave u grupe sa drugim gradovima, imaju veoma mnogo sličnog mada i različitog, dotle New York je nešto što se ne može porediti ni sa kojim drugim gradom (sem kako sam rekao možda London i Hong Kong ako spustimo kriterijume). To ne znači da je New York savršen grad i da će tamo svi super da žive i da uživaju (neće, mnogima će to biti užas od grada jer su navikli na mir, tišinu, rutinu i plaše se nepoznatog i nepredvidivog i ne mogu da se snađu u uslovima konkurencije niti imaju "social skills" da sarađuju sa ljudima potpuno drugih nacija i kultura niti da žive zajedno sa njima pa čak ni pored njih).

New York je za kosmopolite, za ljude otvorenih shvatanja i za ljude koji žele da budu zavisni od milion drugih ali koji cene i to da su milioni (ili bar hiljade) zavisni od njih. New York je tržište svega i svačega, a ko ne voli tržište ne voli ni New York.

MareBG

pre 12 godina

Ovo je vrlo zanimljivo:
16. Više od 12.700 licenciranih taksista saobraća na ulicama Njujorka.

Koliko beše Njujork ima stanovnika? (odoh da proverim Wiki...). Evo ga! Prema popisu iz 2010. godine ima 19,378,102 stanovnika. Znači na grad od preko 19 miliona stanovnika ide nešto manje od 13k taksista. (neka bude i 15k, jer su napisali "više od").

A na Beograd, koji ima oko dva miliona stanovnika, ide oko 12k taksista. Pa ko je ovde lud? I onda se taksisti žale jer im je slaba zarada!? Pa naravno da vam je slaba zarada kada vas ima nekoliko puta više nego što vas je potrebno. Ako bi uzeli proporcionalno u Njujorku ispada da ide oko 790 taksista na milion stanovnika. U Beogradu ide 6000 taksista na milion stanovnika. Da, šest hiljada! Što znači da u Beogradu ima taksista više nego ŠEST PUTA nego što je potrebno!

Samo da vidim sledeći protest taksista u Beogradu...

Miskolj

pre 12 godina

Woody Allen
Pisem ti sa svog IPada dok sedim na vc-solji.Evo zivim u gradu od 10 miliona stanovnika vec 15 godina i mogu ti reci: muuuuka mi je.Ocu kuci!!! Ali ne mogu.Vec su tu zena, deca, kredit...Nemoj i ti da se predjes kao ja vec uzmi sa sobom Yellow Pages i idi kuci da ti i deca govore srpski. Sve najbolje!

jelena

pre 12 godina

E, znala sam ovo :" 10. Banka federalnih rezervi na njujorškom Vol stritu ima podzemne prostorije na 25 metara dubine gde se čuva oko 25 odsto svetskih zlatnih poluga. ", iako nikad nisam bila u New York- u. Zato sto sam gledala " Die Hard III "... I posle Kusturica neka tvrdi da je taj film pretenciozno, neumetnicko americko s..nje... A vidi kol'ko informacija iz opste kulture mozes da dobijes...

LoveNYC

pre 12 godina

@Maksa
Pa ti covece ne znas sta pricas! Vec si u svojoj prvoj recenici objasnio sustinu zivota u NY-u. I sta ti znaci ta rec „NErealnost“ ? Svi ga mi vidimo drugacije i kako god da ga predstavis, sebi ili drugima, je realnost. Ti si vjerovatno dosao u NY bez ikakve ideje i inicijative. Pitaj tog ortaka od tvog prijatelja sta on misli o NY. Naravno, recice ti sve najpozitivnije. Recicu ti nesto, NY nije za takve kao sto si ti. Ti si verovatno kukavica, pa se bojis da te to cudo od grada ne proguta, sta li?!
„NYC je grad koji zivi kao parazit u odnosu na svoje stanovnike jer vecina tesko radi i zivi a manjina se izivljava“... pa ti ne znas nista o kapitalizmu i „competitive“ marketu. Niko nikoga ne vuce za rukav i prisiljava ga da zivi u NY i tesko radi, ako taj sto sljaka ne zeli, jel’ ti to jasno? I znas zasto je cijena rentiranja stana za samca na Manhatnu $2500? Zato sto moze na to istom mjestu da ZARADI novac, puno novca. Sve dok ima onih koji to placaju, cijena ce biti tolika ili veca. Haj’ ti u svoj BG i cekaj da te prijatelji pozovu da ih ponovo posjetis, onako djabaka.

grga1810

pre 12 godina

hahaha, chitam komentare od gore, i vidim da neko spominje zivot u Astoriji...i ja sve mislim na Waldorf Astoria-u hotel na Park Aveniji:)
kad ono, Astoria QUEENS:))))))))))))))

btw. kome se NY ne svidja, NE MORA da ide tamo! Jedna veoma dobra prednost NY u odnosu na ostale USA gradove je da je JAKO BLIZU EVROPI. Za par sati sve u Evropi, shto je velika prednost takvog grada.
Kad je leteo Konkord, mogli ste otici u NY na poslovni sastanak za 4 sata iz Londona, obavite sastanak i uveche ste vec kuci u Londonu na vecheri.

E ZATO JE NY jedinstven

Maksa

pre 12 godina

Woody,

Druze ja ne zivim na planini iako to uporno zelis da podvuces...
Takodje sam proputovao sveta i video vise toga i vise Amerike nego 95% Amerikanaca i svih ostalih...

Nemoj da zamenjujes teze i sve koji se ne slazu sa hvalospevima NYC da nazivas penzionerima i brdjanima...

Nije dobro za holesterol :-)

Ali znas sta, necu ja tebe da ubedjujem sta je dobro ili ne.
Ti se se pronasao u gradu koji jede ljude za dorucak i ne bi me cudilo da i ti postanes takav.

NYC je grad koji eksploatise ceo svet preko Wall Street-a, bolje receno pljacka ceo svet da bi ti mogao da pijuckas espresso na desetom spratu sa pogledom na central park...

Ako to ne vidis i ako ne shvatas vezu izmedju stravicne pohlepe koja vlada u NYC i ostatka sveta ,ako velicas "zdravu" pohlepu (pohlepa nikad nije dobra) , ako se divis krvi znoju i suzama u nadi da ces i ti jednom zauzeti neku busiju odakle ces tim istim ljudima da cedsi krv znoj i suze da bi se baskario na petoj aveniji u fensi restoranu ili imao divan pogled na c.park...

Ako je to tvoj izbor, onda to postujem.
Dok se takve stvari velicaju svet ide gde ide ... u tamnu realnost svih onih SF filmova osamdesetih...

Ne bih da sam deo tog sveta.

A ionako se vec urusava...ne moze se vecno pljackati a da ne dodje racun...

NYC nije grad vec moderni Vavilon...

Stewart Gilligan

pre 12 godina

Ljudi, jeste culi za ironiju ?

Ili u tim vasim skolama niste imali taj predmet, umesto da zavrsavate zivotne skole ko bajice sto vrte djevrek ko Lauda batee !

Maksa

pre 12 godina

Slazem se da svako sebi pravi zivot kako zeli i bira.

Ali ono sto sam pokusao da prikazem je ta NErealnost u vezi NYC. Naime ja sam prvi bio opcinjen NYC. Kao sto rekoh balavio sam da odem tamo. Prvi put sam bio sa prijateljom iz Bostona koji zna NYC kao svoj dzep i odseli smo kod njegovog ortaka sa koledza . BTW njegov ortak ima kucu od par miliona u Orange county-u u NJ i treba 45 minuta kolima do Menthetna .

Tri hektara placa i poslugu koja zivi u dvorisnoj kuci tako da je moj prvi put bio kakav se pozeleti moze. Sve najbolje smo imali ,od hrane do prevoza do svega sto se luksuzno moze uraditi u NYC.

Drugi put sam bio u Maju ove godine i bio kod prijateljice na gajbi u Spanish Harlem-u. Dakle susta suprotnost predhodnom iskustvu.

Prvi put sam uzivao par dana ali sam isto jedva cekao da odem a drugi put sam hteo da odem posle prvog dana...

Drugo NYC te opcini a kad prodju svetla velegrada posle par dana ,ti shvatis gde se nalazis , u velikoj fabrici ljudske krvi i znoja. NYC je grad koji zivi kao parazit u odnosu na svoje stanovnike jer vecina tesko radi i zivi a manjina se izivljava ... Nemas gajbu koja je normalna za jednog samca na Menhetnu ispod 2500$ mesecno i to ako si srecan da je nadjes... Vecinom ti uvaljuju budzake u kojima ne bih ni kafu popio sa drustvom ...za veliku lovu...
100$ ti ode za dan dva a da ne znas gde...

U BG pravim mesecno oko 2000 eura i zivim lepo a kad sam objasnio kako zivim u BG-u i da bih tako i u NYC odgovor je bio 10000$ mesecno...koje treba da zaradis tamo...bolje receno da rodis mecku dok ne dodjes do plate od 10000$...

Alex je spomenuo London...

Slicna situacija kao sa NYC ali sam ipak misljenja da je London malo humanije mesto za zivot od NYC...

Poenta price je da su danasnji megapolisi velika prevara i ogromne masine za isisavanje zivotne energije... Kina je pravi primer sa njihovim megapolisima koji su kao iz Blejdranera...

Kazem ako nam je svima to ideja o gradovima , da se ugledamo na NYC ...neka hvala...

P.S.

SF je kombinacija NYC i Evrope i vec je bolja sitacija nego NYC...
Boston je ipak najbolji US grad...bar za mene...

doc

pre 12 godina

Americke rezerve zlata su u Fort Knoxu (nije nikakva tajna) a ne u Wall Streetu (sto ne znaci da ga tamo nema). Inace, u NG sam procitao da svo zlato koje je iskopano od pocetka istorije do danas moze da stane u jedan olimpijski bazen.

Woody Allen

pre 12 godina

New York je grad u kome SAMO OD VAS SAMIH zavisi kakav ćete život živeti. To je grad gde imate sve mogućnosti sveta, i na 10 minuta od vas je sve što postoji na ovom svetu, treba samo da imate para (koje možete bez problema zaraditi) i da okrenete neki broj ili da prošetate malo. To je grad u kome su mogućnosti neograničene gde imate sve i svašta, gde vam kvalitet života zavisi od toga da li sedite kući i gledate TV ili koristite sve mogućnosti koje postoje da bi se družili i sarađivali sa ostatkom New Yorka. Oni koji ne vole veliku dinamiku mrze New York, za njih je bolje mesto neko selo Bogu iza leđa ili predgrađe gde realno žive u 1950.

New York je jedinstven, i jedina dva mesta na planeti koje mogu bar donekle da se porede sa New Yorkom su London i Hong Kong. Imao sam prilike da posetim sva tri grada, i još gomilu drugih, koji na prvi pogled možda izgledaju kao New York ali im fali 100-200 godina neprekidnog razvoja u okruženju relativno slobodnog tržišta da bi postali nešto poput ova tri grada. U New Yorku sam shvatio da grad ne čine zgrade i putevi već socijalna mreža odnosno veze, poznanstva, pravila, rutinske stvari koje se dešavaju redovno i koji su uhodani do besvesti ali koji se menjaju po potrebi, odnosno grad čine ljudi.
New York je grad u kome svako odradi svoje i zbog toga sve funkcioniše ma koliko kompleksno izgledalo za slučajnog prolaznika. Ako imate para možete da sagradite Dubai ili Dohu ali ne možete da sagradite New York jer je to nešto što se razvijalo dva stoleća organski, rešavajući probleme koje su se prvi put u istoriji baš tamo pojavile. Ljudi su u tom gradu naučili da žive u pozitivnoj "džungli", i novi koji pristižu se ili vrlo brzo prilagode ili se nikada ne uklope u to okruženje, i beze u neko mesto gde mogu da se opuste. New York je za ljude koji vole i žele da žive a ne za one koji čekaju kraj. Make no mistake, moving is living... i u New Yorku morate stalno da budete u pokretu, jer ako niste onda nema smisla biti u New Yorku.

New York je jedini grad gde možete živeti kako god hoćete (ako uradite sve što je potrebno), u svim ostalim gradovima ćete vrlo brzo naići na gomilu prepreka i ograničenja, mogućnosti su svugde ograničeni sem u New Yorku. U prevodu ono što ne možete u New Yorku NE možete nigde. A samo delić onoga što možete u New Yorku možete u nekom drugom gradu... odnosno New York je ceo svet u malom.

Naravno pod New York pre svega mislim na Menhetn... mada su i ostali delovi dosta dinamičniji od ostatka sveta ali Menhetn je Menhetn.

NYC guy

pre 12 godina

@Maksa A da nisi to vreme bio kod prijatelja u Astoriji gde zive nasi emigranti i koja lici na selo u Srbiji, sve sa kafanama? Svako ima svoj NYC i svoju NYC pricu. Ja ga obozavam i za mene je nabolji grad na svetu. Ko voli brzinu, adrenalin u poslu i osecaj uspeha taj neka dodje u NYC.

Gilligan from West End Ave.

pre 12 godina

NY GUY ...Jeste osecaj uspeha, dok ceo zivot tapkas u mestu zives tudje bajke i zivis po astoriji, Ridgewoodu, ili vrhunac za svakog srbina da se preseli u NJ. Ljudi u proseku putuju sat+ do posla,(40 minuta je za one na Manhattanu, gde prakticno nema nasih) i zaboravili su da kazu da su sad manjine vecina...belci u NYC i okruzenju su sad manjina!!
Koja ironija i Ekrem jevric e postigao veci uspeh u tome NY-u jer stanuje na Manhattanu san svakog tkz "Beogradjanina", samo sto Ekrem radi kao hauzmajstori pa ima GRATIS gajbu...

Gilligan from West End Ave.

pre 12 godina

Astoriju "uglavnom" brane oni koji zive u njoj!!! Iako vecito pricaju kako je u NYC SVE moguce, ipak sebi ne mogu da prijuste stan na Manhattanu...a sto se tice nas koji "nikad" nismo bili i tvrdimo da je selendra......da upravu si kod Muncana se samo skuplja elita kad dolaze po cvarke, masne kobasice i kiseli kupus. Kad Grk na Steinwayu zadimi pola kvarta sa od suvlaki, zene umotane u feredjama od glave do pete prodjes krkoz Astoriju kao da si prosao kroz neko selu u Pakistanu.....sad ces da mi pricas kako je "eksluziva"...PLEASE, sorry to burst your bubble, but been there, done that!!!!
A za ovog gore koji tvrdi da mu prijatelj stize iz orange county za 45 minuta, sigurno helikopterom......jer od guzve sa East side na West Side ti treba 45min a kamoli za "bridge and tunnel" people ........
New York je jedna ogromna masina, i 98% ljudi su mali sarafi na toj masini, ostali 2 % uglavnom Jevreja su ti koji drmaju gradom, drzavom i uostalom svetom...a to sto nekim tamo Balkancima VECITO gaje nadu o uspehu i slavi "American Dream" su samo zvake za seljake!!

Hana

pre 12 godina

Provela sam u New Yorku nekoliko meseci, fantastican grad, treba ga obavezno videti.
Na osnovu bogatog turistickog iskustva tvrdim da je New York centar sveta!

Nax

pre 12 godina

JA VOLIM NYC jer ko nije tamo bio taj ga nije zavoleo. Niko ne kaze da tamo cvetaju ruze ali lepotu gradova zaista cine i avenije i najmanje prljave ulice. Ali zato ja volim NYC bas zato sto podseca na Evropu, a s druge strane ti pokazuje snagu covekove volje i snage za uspehom i dostignuca modernog coveka.Ali to spokojstvo i pripadnost nisam osetila ni u jednom drugom velegradu. (Pariz je prljaviji mada Pariz krajem 80 i sada je totalno drugi grad nagore nazalost). Provela sam divan period svog zivota u tom gradu -studije .

pozz

pre 11 godina

JA VOLIM NYC jer ko nije tamo bio taj ga nije zavoleo. Niko ne kaze da tamo cvetaju ruze ali lepotu gradova zaista cine i avenije i najmanje prljave ulice. Ali zato ja volim NYC bas zato sto podseca na Evropu, a s druge strane ti pokazuje snagu covekove volje i snage za uspehom i dostignuca modernog coveka.Ali to spokojstvo i pripadnost nisam osetila ni u jednom drugom velegradu. (Pariz je prljaviji mada Pariz krajem 80 i sada je totalno drugi grad nagore nazalost). Provela sam divan period svog zivota u tom gradu -studije .
(Nax, 13. septembar 2011 11:46)

Ne mogu se sloziti sa tobom. Za mene je NY predstavljao cak sta vise veliko razocarenje. Mozda sam ja i previse ocekivao a ono sto me je docekalo je: prljavstina, smrad i zagadjen vazduh, metro koji se raspada a pacovi su svakodnevica.

Alex

pre 12 godina

Ne razumem neke ljude i komentare tipa NY usisava energiju,Njujorcani beze iz grada. Pa tacno je da neki beze,ali velika vecina ostaje. Svaki grad ima svoje prednosti i mane i svaki grad utice na coveka onako kako taj covek sebi dozvoli.
Grad pruza mnogo,ima fantasticnu energiju,puno talentovanih, obrazovanih i VREDNIH ljudi!
A sve te price kako nije dobro mesto za zivot i kako je Astoria selo puno nasih imigranata....hajte molim vas,takvi komentari dolaze od onih kojima je zao sto nisu ovde ili u neku ruku sto se vuku po mozda nekim drugim svetskim "metropolama"...a tu istu Astoriu verovatno nikada nisu ni videli!
Cudan smo mi narod! Upoznao sam na stotine Evropljana i ljudi koji dolaze van USA i koji zive ili su ziveli u NY,i niko nema tako negativan i tako zavidan stav o ovom gradu.

Maksa

pre 12 godina

Woody super je sto ti to volis i ako volis takav zivot onda ok.
Samo takav zivot i takav grad crpi mnogo energije pa posle kad te prodje to sve ima da se teleportujes odatle...

Ja nisam penzioner niti mi takav zivot odgovara ali ni zivot NYC...

Ali sve u svemu treba videti i obici.
Treba videti tu masinu koja radi na ljudsku krv,znoj i suze... i pre svega pohlepu.

marko

pre 12 godina

Dok sam citao komentare, sa namerom da i sam napisem neki, posto sam video neke od tih velikih gradova, sve vreme citanja mi je falilo to nesto sto bi jednostavno opisalo ono sto sam primetio kod tih gradova. A onda naidjem na @alenovu recnicu " Ako hoćete da se opustite i da imate lagan život onda vam je New York najgore mesto na planeti". Upravo ova recenica je sustina. To je jedna masina koja lomi. Ako niste nagruvani tom nekom zeljom, dal za uspehom, dal za nekim drugim ciljem, treba zaobici te velike gradove. Ne kazem da ta zelja i glad za uspehom ne postoji svuda na svetu, i u manjim gradovima, vec samo to da je za te velike masine koje gutaju ljude, gde se gubi vreme na svakakve gluposti, pocevsi od putovanja do posla, gde niko nema vremena ni za koga, gde se ljudi rotiraju kao na fabrickoj traci, potrebna izuzetna energija i strpljenje.

alex

pre 12 godina

@ Stewart Gilligan.
ko je posten?! taksisti?! ha! svaki gradski klosar i protuva koji ima kola i ne zna sta ce sa sobom - postane taxista.

džek

pre 12 godina

@mare bg

Prema zadnjem zvaničnom cenzusu iz aprila 2010., New York City ima 8,175,133 stanovnika.

Metropolsko područje New York Cityja ima 18,887,109 stanovnika ali u to je uračunata kompletna okolica na površini od skoro 2 (dva) Kosova.

Dakle, sam grad New York ima nešto više od 8 miliona stanovnika. Ostalo su satelitski gradovi, razna predgrađa, manja mesta, šume, njive, potoci itd...

Isto tako Beograd nema 2 miliona nego ima skoro 2 miliona ali samo kad mu uračunaš kompletnu okolicu (3222km2). Evo link na izveštaj Zavoda za informatiku i statistiku grada Beograda iz 2009. godine:

https://zis.beograd.gov.rs/upload/G_2009S.pdf

Nema smisla da se izmišljaju i natežu brojke. Grad ima onoliko stanovnika koliko ima i tačka. Svi zvanični podaci su lako dostupni na internetu.

Pilot

pre 12 godina

Da gaga i ti si nam letela konkordom sa cenom od 12,000.00USD povratna karta...znam bogatase Americke u NY koji nisu hteli da placaju te pare jer je skupo. Srbi uglavnom odu za Evropu odnosno Srbiju jednom u 7godina......leti (kad nema skole) za 4clanu porodicu ti treba 7-8000USD samo za avionske karte a da ne pricam za ostalo....a jos da ne pisem ako ostanu vise od 2 nedelje onda je sve to ne placeno........PLEASE konkordom su leteli samo 1% svetskog stanovnistva .. . sta samo mlatite.

Darko

pre 12 godina

E jos kad bi znali koliko sirmomasnih zivi u New York, i kad bi videli njihove ulice pune rupa, onda bi se veoma zapitali sta to nije u redu. Gradi izgleda kao da je stao u 90'. Impozantan jeste, gradjevine da, ali obicna naselja vidi se da se ne ulaze i ne obnavlja a cak se i rupe ne krpe cesto u manjim ulicama, jako je prljav i jako puno fals robe se prodaje bas na Menhetnu. Grad kontradiktornosti, ali opet i dalje predivan. Mozda mu sve to i daje taj neki smek.

Fibonacije

pre 12 godina

@ Stewart Gilligan.
ko je posten?! taksisti?! ha! svaki gradski klosar i protuva koji ima kola i ne zna sta ce sa sobom - postane taxista.
(alex, 8. septembar 2011 21:46)

Ne bih se slozio sa tim! Jos jedna informacija: 466 532 Eura kosta licenca za jedna Taxi. Izvor GEO Special New York, 4/2011.

Magelan

pre 12 godina

Objasniti New York City, hm, pa to je čista utopija, kad sam otišao ptvi put nisam oka sklopio 5 dana i noći. Porazno je bilo da sam na kraju zaključio kako je NYC potpuno bez veze. Elem posle toga sam boravio prilično često i svaki sledeći boravak je dodavao novu blještaviju svetlost na taj, ajd da kažem, čudesni grad. Kod takvih, ogromnih, gradova koji pružaju neviđenu paletu svega i svačega treba pre svega dosta vremena i dovoljno para da se zadovolji znatiželja. A, ako si već tu, na licu mesta, a ne svratiš na piće u "Hard Rock Cafe" (odatle je krenuo lanac širom sveta) ili ako znaš da je tu nege "Alberth Taverna" gde se sluša sjajan blues (ko voli) a ne svratiš... i milion drugih čuda i pokora propustiš, pitaj se štaćeš tu i odma se vrati kući... samo gubiš vreme i bacaš pare kroz prozor. To se odnosi i na sve ostalo što vredi videti, ako voliš da putuješ.
Moja top lista izgleda ovako:
No.1 Barselona
No.2 New York City
No.3 Venecija
No.4 San Francisko
No.5 Sevilja
No.6 Stokholm
No.7 Buenos Aires
Spisak je sastavljen posle čitavi 45 godina putovanja diljem planete, ostaje žal što nisam stigao do Novog Zelanda i Australije... ali ima vremena.

MareBG

pre 12 godina

Ok, ja se izvinjavam ako sam pogrešio u brojkama, samo sam citirao ono što piše na Wiki.

Ako su lagali mene, i ja lažem vas :)

Priča o taksistima mi je bila zanimljiva, jer se već duuugo unazad priča da Beograd ima preveliki broj taksista, i da se tako međusobno guše i da zbog toga ne mogu da imaju cenu kakvu bi želeli (a verovatno i trebalo da imaju). A iskreno, nije da često koristim taksi, ali ono što sam koristio nikada nisam imao negativno iskustvo, tako da reći da su kojekakve protuve među njima je grozna generalizacija. Sigurno ih ima, ali kao i svuda. Predrasude i generalizacija su pogrešni.

Još jednom se izvinjavam na pogrešnoj računici.

Jozo

pre 12 godina

Da bi u New York-u obican automobil postao taxi,treba mu licenca.
Gradske vlasti limitiraju broj licenci i taj limit raste svakih 10-ak godina ali samo za 50-ak novih koje idu na aukciju.
Licencu mozete rentati,kupiti na aukciji ili od nekog tko je vec ima a cijena je oko 650 000 $.
Znaci,da bi vozio taxi u New York-u,trebas imati dosta novca,dignuti kredit ili raditi za placu i baksis kao obican vozac za vlasnika licence.

srbijasine

pre 11 godina

@ Ovo je vrlo zanimljivo:
16. Više od 12.700 licenciranih taksista saobraća na ulicama Njujorka.

(MareBG, 8. septembar 2011 16:07)

Ne, u NYC im a 14000 zutih taksija, i 40000 ostalih (ovde ih zovu limos) a NYC ima 8 mil ljudi.