Utorak, 20.03.2007.

07:27

Čurkin: Nisam demonstrativno otišao

Vitalij Čurkin demantovao da je besno napustio sednicu Saveta bezbednosti u znak protesta zbog izveštaja šefa UNMIK-a.

Izvor: B92

Èurkin: Nisam demonstrativno otišao IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

55 Komentari

Sortiraj po:

miroslav

pre 17 godina

... Mislim da to sto je Curkin napustio sjednicu i nije toliko bitno kao sto je po meni bitna zelja Rusije za nastavkom pregovora. Volio bih cuti nekoga ko bi mi posteno odgovorio na pitanje: Sta bi se nastavkom pregovora postiglo i ima li smisla dalje pregovarati? ( Kada se zna da se oni ni o cemu ne mogu dogovoriti)Osnovno pitanje koje treba rijesiti prije pregovora je: Da li je Kosovo dio Srbije Ili je samostalna drzava. Kada se to utvrdi onda je moguc razgovor o svim temama koje oni sada stavljaju na dnevni red pregovora. Prema tome Ruski stav je cista opstrukcija.

Dragan

pre 17 godina

Нажалост, сила Бога не моли, па ће тако бити и у нашем случају. Као што је било и у свим овим годинама иза нас тако ће бити и у будуће. Елем, Русија ће нас поново продати као што је то вазда до сад радила. А зар то није учинила и наша држава према Републици Српској Крајини и Републици Српској? Баш због тога, ни ми се нећемо боље провести. Понашамо се сами према себи као према каквом не пријатељу.
То је исто као кад би Лекар своју инфицирану рану на нози, прогласио гангреном и одсеко је чак ни не покушавши било какав метод лечења. Тако се ми сами односимо према својим проблемима, као неурачунљив лекар. Да ми не волимо себе, своје порекло, Историју... Требамо се запитати да ли се одричемо својих отаца зарад бљештавила са запада. Наравно, треба прихватити са запада све што је добро и не одрећи се себе, јер ако се одрекнемо себе онда заиста заслужујемо да станемо под шљиву.

Illyria

pre 17 godina

Ćurkin kaže : "...da pregovorima da još jednu šansu i vreme za logičan završetak"!?
Najlogičnije rešenje(ne završetak)za Kosovo je nezavisnost od Srbije,sve drugo je NElogično,NEpravedno,NEhumano,NEdemokratsko,NEodrživo,NEozbiljno,NErealno i NEprihvatljivo!

Manjina

pre 17 godina

Apropo tvrdnje da u Srbiji manjene imaju vise prava nego manjine u EU - nije tacno. Manjine u Srbiji nemogu da udju bez vize u EU, postali su taoci nacional-socijalista, niti imaju izglea za neku bolju buducnost. Maine iz EU putuje gde hoce, imaju visestruko vise plate, veci i bolji stadard. To su pravi kriterijumi necijeg prava.

komsija iz USA

pre 17 godina

za neobavestene a vidim se da ih ima mnogo, texas i ako ih molis meksikance ne bi se pripajali meksiku. Poredjenje srbije i amerike je tuzno, njihov drzavni tuzilac je meksikanac (gonzalez), sekretarka drzave afrikan-amerikan (kondoliza), ako bio srbija tretirala njene manjine kao amerika sad bi bila drugo prica, a ne da ih iskopava iz dunava i batanjice. I josh jedna stvar ovo je srpska recenica, "teskom onome koga rusi brane..."

Jesus Christ

pre 17 godina

Covek isao ne WC a ljudi to odmah objavili da je Ambasador Rusije napustio sednicu! Onda se nije vise mogao vratiti, mrzilo mu se! ;-)

Roni

pre 17 godina

Pa gospodine Holbruk, s obzirom koliko je bila primenjivana rezolucija 1244, vi sada apsolutno nemate prava da se pozivate na nju!!!

Rade

pre 17 godina

Holbruk i pravda!!!
Ne zeleci da ulazim u stav Rusije, ili, da li UN moze da krsi sopstvene propise zarad Americke politike, ali, na zalost i nasih milion gresaka u poslednjih petnaestak godina, preporucujem nekome ko to moze da javno pita Holbruka
- da li oduzimanje jednog dela teritorije suverenoj i nezavisnoj drzavi danas, moze sutra da se primeni na isti nacin i u slucaju Teksasa ako potrazi izdvajanje iz SAD? Ili, ce to vaziti samo za male zemlje i one koje nisu po volji Amerike. Ako izjavi i potpise da ce jednako reagovati i u bilo kom slucaju na teritoriji Amerike, zatim Korzike u Francuskoj, Baskije u Spaniji, onda je rec o principijelnosti koja ce nas vratiti u vreme plemenskih drzava, jer ce sve, vekovima ujedinjavano, za kratko vreme se razjediniti. Po toj logici docicemo i do najmanje celije koja cini celinu, a to je porodica. Da nije glupo, na Kosmetu i surovo, bilo bi smesno...

Marko, ex-NS

pre 17 godina

Uh, bas znamo da nadjemo prave prijatelje u nevolji. Radije bih voleo da procitam da se americki predstavnik zauzeo za nas, ili da je on demonstrativno ustao. Ovako, da li je Rus ustao ili nije, ili je isao na toalet, ili skocio na vinjak, ili drugde, podjednakog je znacaja - to smo samo mi primetili i sad kujemo konspirativne interpretacije, sta iza toga stoji. Ovo je najobicnija milosevicevska skola i strategija politickog rasudjivanja, vec dvadeset godina u Srbiji. Prvo se uzivimo u semu. A uglavnom se, na kraju, razocaramo.

Vasa V.

pre 17 godina

Srbija, nikad nije imala pomoc od Rusije, pa ovaj put ce biti isto tako kao i uvek. NISTA. Rusi samo nesto pricaju ostalom svetu samo neke BAJKE,da bih se sami Interesantni napravili kod drugih nacija.Rusiju odavno niko ne uzima ozbiljno, kao velika sila!!!

Borko

pre 17 godina

Za mene je najbolji Holbruk.
Kao i svi "lideri" Amerike ponasa se potpuno siledzijski.
Po njemu, Rusi (Srbi se vec podrazumevaju) sto ce Albanci nasilnicki da se ponasaju ako Kosovo ne dobije nezavisnost.
Da li njihovoj bahatosti ima kraja? Zar takve siledzije treba da predvode svet u "svetlu buducnost"?

Ana

pre 17 godina

Srbija ima najvisi procenat nacionalnih manjina u Evropi. I sve te manjine imaju vise prava od manjina u EU. Da li EU smatra da Srbija treba da ispuni jednonacionalni standard, koji je ocigledno najefikasniji u EU. Mi tu poruku nikako da shvatimo. EU smatra da je najvisi standard jednonacionalna drzava i to pokazuje razumevanjem za stvaranje jednonacionalnih drzava, kao sto je recimo Hrvatska, a zalaze se i za stvaranje drzave na Kosovu, jer zaboga tamo zivi kako oni kazu 90% albanaca. Nasi ljudi i dalje zive u zabludi kada je rec o Evropi( zapadnoj). Ja bih svima koji u takvim zabludama zive preporucila da pogledaju koliko procentualno ima raznih nacionalnih i religijskih manjina u svakoj zemlji EU. U proseku oko 10 puta manje nego u Srbiji!!!!!!!!!

Dragomir

pre 17 godina

Mnogi ovde vide ono sto ne postoji. Dakle radi se o brutalnom nasilju nad medjunarodnim pravom i to je to.
Pustite pricu o tome da nas Rusi vole ili ne. Jedna zemlja je resila da to barem verbalno pokusa da spreci. Ne znam sta radi demokratska Evropa ali bi morala stati na stranu zakona a ne samo povladjivati Americkom intereseu. Ako sukobi na Kosovu pocnu to je samo zbog toga sto ce ih Amerikanci inicirati preko svojih proksi institucija na Kosovu i treba da budu odgovorni za to ukoliko se desi.
Sve to nema veze sa zeljom Srbije da bude u Evropi niti potrebom dobrih odnosa sa Rusijom niti icim drugim sto pokusava da se podmetne u ovom kontekstu. Mi hocemo u Evropu i NATO ali necemo nikada glasati za krsenje medjunarodnog prava ba bili u NATO ili EU. To zaboravite, ne racunajte da ce Srbija to da radi. Nije joj u genima. Ako zbog toga smatrate da nismo dostojni EU i NATO onda nas ostavite. Mi izbora nemamo. Vi gospodo imate!

Enver Kelmendi

pre 17 godina

Marko Jaksic kaze da Rusija ne brani Srbiju,nego pre svega brani legalne i zakonske norme koje postoje u Savetu bezbednosti zadnjih pedesetak godina.A zasto Rusija nije branila zakonske norme kada Srbija je proterivala 800.000 Albanaca preko granica?Zasto Rusija nije primenila te iste zakonske norme u slucaju "Cecenija"? Gosp.Curkin treba da zna da u Americi i svugde u EU ako neko tuce i maltretira svoju decu,onda dolazi neko od socialnih radnika i uzima decu.Status kvo ne odgovara nikome a pogotovo kosovskim Srbima.Enver Kelmendi,20.mart 2007

IvanS

pre 17 godina

Jako se dobro zna sta znaci kada ambasador jedne od stalnih clanica SB "demonstrativno napusti sednicu". Nije to Curkin uradio ishitreno i bez prethodnih konsultacija. Nije se on ponasao kao "malo uvredjeno dete", to je nespojivo sa ruskom diplomatijom, koja je, bez obzira na domace "strucnjake", na izuzetnom nivou.
Da bi parirala Holbrukovim, kao i izjavam drugih zapadnih diplomata, Srbija bi na neki nacin trebala da nagovesti, da ce u slucaju otimanja svoje teritorije, "na svaki nacin" (nemora se spomenuti sila, odmah) svoju teritoriju braniti. Tako bi neko od bivsih diplomata iz Moskve, odmah mogao Holbruku da odgovori kontra tezom: "Amerika ce biti odgovorna ...". Uostalom, to je i bio cilj jednog od "principa" koje je DSS naveo u svom predlogu pre formiranja nove vlade.

Bruce Lee

pre 17 godina

Daleko važniji od stava Rusije, je odgovor Kine . Treća sila (ako ne i prva,bar po perspektivi razvoja) ima uravnotežene odnose i sa Rusijom i sa Zapadom, koje veto u slučaju plana za Kosovo, ne bi poremetio. SAD već odavno nisu agresivne prema Kini (ako ne računamo bombardovanje ambasade u Beogradu). Ta saradnja im je itekako potrebna ako žele da zadrže pritisak na Sev.Koreju i još neke "antiamerički raspoložene" države Azije. Tako da najverovatniji ishod glasanja može da bude da albanska mafija za veliki novac otkupi uzdržan glas Rusije i onda Kina ulaže veto.

Dragan

pre 17 godina

Rusija samo malo vise tvrdi pazar, ali cisto sumnjam da kao rezultat toga eventualno moze da dodje do podele Kosova na duzi rok.
A sto se HOlbruka tice, mislim da je on svojim dosadasnjim delima debelo zasluzio da se prikljuci ekipi u Sheveningenu.

Mika Vranjanac

pre 17 godina

A kako nam ti nasi prijatelji u EU (o koji govori gosp Svilanovic) pomazu.
Ako nas cuvaju tako sto nam traze Kosovo, onda nam gi ni ne treba.

MILOS

pre 17 godina

Sve je to lepo sto prica g-din Holbruk,ali u sledecem svom obracanju,neka bude precizniji ako se ne prizna nezavisnost srpske pokrajine ko ce to ratovati????
Na Kosovu gotovo nema Srba,osim starijih i iznemoglih za koje neverujem da imaju i snage a i zelje da ratuju,a i potpuno su nenaoruzani...S druge strane srpska drzava neprekidno ponavlja da nema nameru da se sluzi vojnim sredstvima,a i posle toliko godina ratovanja mislim da ne raspolaze osim starijim borbenim sredstvima nekom vecom i znacajnom snagom,a i neverujem u odziv na eventualnoj mobilizaciji...
Dakle g-dine Holbruk ko ce to ratovati?? Budite precizni od koga se bojite?? Od istih onih koje ste posetili 1998?? Pred kojima ste izuli cipele?? Ja shvatam vasu zelju da popunite budzet za izbornu kampanju Hilari Klinton(i vasu licnu zelju da postanete drzavni sekretar).
Zar cete opet vase hirove resavati krvlju balkanskih naroda??? Pa zar nije bilo dosta???
Pozivam vladu neka raspise referendum za izmenu budzeta,u koji ce se dodati stavka o finansiranju kampanje Demokrata u SAD, koliko i da kosta bice jeftinije,nego da to platimo krvlju,jer nam to otvoreno porucuje gospodin, i nadam se da ce na sledecim izborima biti bacen na bunistu istorije,i da ce jednog dana odgovarati za sve zrtve koje je njegova politika proizvela.

vladimir pandurevic

pre 17 godina

Za Kosovo je jedina varijanta da bude clanica nekakve formalne konfederacije sa Srbijom, i da na taj nacin budu i vuci siti i ovce na broju. Ta konfederacija u stvarnosti ne bi znacila nista, ali bi joj trebalo zabraniti razdvajanje osim konsenzusom. Tako bi Kosovo postalo samostalna drzava, a Srbija bi sacuvala dostojanstvo. "Beogradska konfederacija" ili "Beogradski commonwealth" !

IVO

pre 17 godina

Rusi opet nešto trebaju, kad će to dobiti če se uzdržati ili podprti zapad. Takva ti je politika svaki traži svoj interes. Sa lobiranjem se puno postiže još više ako imaš prave prijatelje. Srbija je trebala više napraviti na prijateljstvu sa zapadnim državama koje odlučuju. Ja se više bojim da Albanci neće dobiti neodvisnost što če se odraziti i velikim nemirima i opet če biti Srbi u velikoj opasnosti. Bojim se za svoje na KiM.Lako je onima u Beogradu

Dr. Riviera

pre 17 godina

to sto svilanovic prica stvarno nema veze ni sa cim...kave veze to ima sa odnosima clanice EU i Rusije...mislim, i jednima i drugima je sasvim svejedno kad ce kosovo dobiti konacan status....mislim, nije im ni zivot ni ekonomoja niti ista drugo o koncu zbog toga...to sto se nama to tako predstavlja od strane svilanovica ili kostunice s druge strane, to je vec nesto drugo...mislim ako im cefne svet od kosova moze napraviti i novu palestinu...samo je pitanje da li mi ti zelimo...ako zelimo, onda treba da se drzimo rusije i pripremamo za novi rat...lepo, za ne, srbi...

komsija broj 3

pre 17 godina

Rusi kao Srbi igraju "na sve ili nista". Zar oni su svesni cinjenici da protivljenje iz inata ne doprinosi smirivanja odnosa izmedju Srba i Albanaca uopste i unutar Kosova narocito? Sta ce to doneti? Neka predpostavimo da "uliganizam" rodi "plodom" i UN nece odobriti rezoluciju. Zar to ce povratiti Kosovo nazad u zagrljaj "majci"? Da li to moze da bude dobro za Srbiju(za nas Albance vec znamo sta to znaci)? Nista od tih ne moze. Jedino sto srpka ruska-srpska diplomatija radi je da zaostri odnose izmedju Albanaca i Srba, koje ce doneti ciscenje Kosova i radikalizaciju Juga Srbije. Sa druge strane zaostrice ce odnose izmedju Zapada I Rusije. Ja znam da Rusija ce preziveti. Da li ce to biti slucaj za Srbiju, je na vama da odlucujte ali vreme je da vas pominjem kako Sekspir kaze: ...To je sudbina mlaoga kada on umesa izmedju velikih

neon

pre 17 godina

Srbija treba da iskoristi prilično dobru poziciju i (konačno) postupi proaktivno, a ne reaktivno. Treba da predloži neko konkretno rešenje, neki poseban status za Kosovo (poput Tajvana), znači faktički državu... ali da sa druge strane traži da Kosovo bude albansko-srpska država, da ima povećan broj srpskih opština i "zacementirane" odredbe Ustava koje se tiču Srba i njihovih prava i teritorije... Što se više Srbija bude kačila na status, a ne na sadržinu, toliko će se, kako kaže Svilanović, situacija pogoršavati. Nadam se novoj vladi i smeni gđe Ivić koja je pokazala da je nedorasla za ovu poziciju.

Arsim Bajraktari

pre 17 godina

Srpski zvanicnici raduju kada se svetske sile svadjaju. Tako je bilo odavno. I Milosevic nadao da ce Rusija nece dopustiti bombardovanje Srbije. I kad su ruski vojnici dosli kao prvi na pristinski aerodrum 1999 god. srbi i Milosveci nadali su da ce izbiti 3. svetski rat.
2001 god. nije bilo vise ruskih vojnika na Kosovu?!
Lepa Sanda Raskovic kaze: "Imacu priliku da obevestim SB UN o 51 etnickih incidenata u proteklih tri meseca na Kosovu". Znaci, sto vise etnickih motivisanih incidenata na Kosovo, to bolje za Sandu i za sprsku politiku.
Kako kosovski srbi ne primecuju konacno da beogradska politika zasniva na njihovu sto veci bol i patnju.
Pozdrav!
Arsimi

vlada

pre 17 godina

Za ne poverovati je sa kojom kolicinom arogancije, hipokrizije i osvetoljublja neke zapadne sile prilaze resenju kosovskog pitanja. Tacno je sto Raskoviceva kaze da do sada niko jos nije dao ni jedan razlog zasto nezavisnost. Bar da su se oko toga potrudili da nam zamazu oci. Ako je patnja Albanaca 1998-99 bila prevelika, sta onda sa patnjom Srba 5 vekova, pa za vreme komunizma pa konacno od 99-07 na tom istom Kosovu? I to sve pored mrtvog Milosevica. "Medjunarodna zajednica" je pokazala svoje pravo lice. Treba im se svim snagama suprotstaviti.

skeptik

pre 17 godina

Bojim se da će tako postupati i tokom izglasavanja za Ahtisarijev plan u SB. Demonstrativno napustiti sastanak. Da li ima iko protiv? Niko.

Klinkton

pre 17 godina

A Holbruku je kao stalo do nas!? Ha! Razlog zasto "humanitarna intervencija" NATO-a 1999 nije legalna tj. nije dobila blagoslov saveta bezbednosti je upravo rusko i kinesko protivljenje. Rusija i Kina gledaju svoj interes, a u slucaju Kosmeta on se slaze sa srpskim interesom. Mi nemamo vise sta da izgubimo oko Kosmeta, ne nudi nam se clanstvo u EU niti milijarde dolara u zamenu. Nama samo daju stap, ali Rusi gospodo ovaj put hoce sargarepu, i to povecu (citaj Juzna Osetija, Abhazija itd). Putin vise nista ne duguje zapadu a i ne pije tako da je malo verovatno da ce igrati na zvuke americkog saksofona.

Protiv nacionalizma i primitivizma

pre 17 godina

Mogu Rusi da lupaju i sakama i cipelama po stolu - sve je to od njih vec vidjeno - ali svidjalo se to njima ili ne, Kosovo ce biti uskoro priznato kao posebna drzava. To naravno uopste nije pravicno resenje, ali je pravicnije nego da ostane unutrar drzave koja je pokusala da protera celokupno stanovnistvo preko Prokletija. Granice u modernoj Evropi su proslost, i svi koji na njima insistiraju - bilo da je rec o srpskim ili albanskim nacionalistima - pripadaju nekom drugom vremenu i drugacijoj civilizaciji od evropske.

DG

pre 17 godina

Pa da, amere sada muči da se Albanci sa Kosova ne okrenu ka putu nasilja pa kako da onda objasne pred svojom javnošću koga su branili 1999. I uvek je krivica i odgovornost drugih: Srba, Rusa, dela EU koji tu vidi neki problem.....pa samo onaj koji ne želi dugoročno rešenje nameće ovakav tip konačnog statusa Kosova. E, sada, pravo pitanje bi bilo zbog čega se ne želi trajno rešenje?!

Горан

pre 17 godina

Господин Холбрук сада јавно говори о разлозима НАТО-ве употребе војне силе над Југославијом.
Жалосно је да западне "демократске" земље на овакав начин крше међународно право.
Нама је важно да наставимо са процесима демократизације друштва. Никакви ратови не долазе у обзир и никакво спомињање ратова нам не треба у одбрани Косова.

Stevan

pre 17 godina

Zapad uporno igra na kartu da se sa Rusijom moze o svemu dogovoriti. Moze, ali ne kao juce. Danas je cena nesto drugacija. Rusiji je, naravno, stalo do dobrih odnosa sa EU i USA ali na ravnopravnoj osnovi. Navike se tesko menjaju, Zapad se ponasa samouvereno i razuzdano. EU se gura u zagrljaj Amerike, istocni susedi za njih nikada nisu bili glavni partneri. Ruski zvanicnici uporno ponavljaju svoje stavove i ne prete, Zapad ih ne shvata ozbiljno. Kosovo je test, kota, pukotina na Pandorinoj kutiji. Beograd se ponasa pristojno i konstruktivno, mozda nedovoljno energicno, pa nas ministar Sergej Lavrov pita, da li Rusi treba da budu veci Srbi od samih Srba. Kao sto treba zameniti Ahtisarija, treba zameniti i ovu nasu Sandru Raskovic, koja kao papagaj ponavlja reci svog sefa o sustinskoj autonomiji. To je danas vec utopija, srpska delegacija je u Becu vec istupila sa podelom po entitetima, pre definisanja statusa. To je jasan, razumljiv zahtev, koji sigurno podrzava Rusija, Grcka, Italija, Kina, mozda Spanija i tako redom. Vreme radi za nas. Ovo je rat nerava. Naki nasi "vizionari" vec su shvatili da je bolje da odmah dignemo ruke, priznamo nezavisnost, uzmemo neku kintu i pravac Evropa. Nemcima nije bas svejedno, rekli su da se do juna, dok predsedavaju EU ne donosi nikakva odluka o statusu.

Srdjan, Ceska

pre 17 godina

Zanimljivo je posmatrati senku jednog bivseg veoma uticajnog diplomate, koji je svoju karijeru izgradio upravo na Balkanu (prosirenje NATO o zemlje V4 mu nikada nisu donele takvu medijsku paznju kao Bosna, tako se moze slobodno govoriti da je Holbruk svoju karijeru izgradio na Balkanu). A nije nikakva tajnaa da je Holbruk nastavio da radi za albanski lobi u Americi, tacnije za AACL iz New Yorka. Njegove izjave znaci nisu nista vise od jasnog lobinga. A svi znamo sta je lobing a sta politika.

Živanka

pre 17 godina

Šta je tu čudno. Problem je međutim u tome što se po običaju Ruski i Srpski geostrateški interesi ne poklapaju! Rusiji (koja je u "mlakom" ratu sa Zapadom) odgovara da se problem Kosova nikada ne reši! Odgovara im da u Evropi postoji jedna dobra krizna tačka, uopte im ne odgovara stabilna Evropa! Naravno sve suprotno od naših, Srpskih, interesa, naš je interes da se problem Kosova što pre reši, i naš je interes da što pre budemo deo EU, i da Evropa bude stabilna! Ukratko sve ovo što se događalo od pada Berlinskog zida do danas liči na izreku "tukle se jetrve (SAD i Rusija) preko svekrve (Srbija, i bivša YU!)". Zato je politika (ratna!) koju je vodio Milošević i njegovi nastavljači katastrofalna za Srbiju! Oni su dozvolili da naša zemlja bude moneta za potkosurivanje između velikih sila!!!

Vlada, NL

pre 17 godina

A, ako im je (Zapadu) toliko krivo sto se Srbija svrstala uz Rusiju zasto su oni svi seli uz Albaniju? Svojim postupcima oni (Zapad) bukvalno guraju Srbiju ka Rusiji. Mislim, jasno je da od Rusije 'leba nece biti, ali iskreno zadnji put kada su nas Nemci pomagali bese Velika Seoba Srba (znaci mnogo se lepo sve zavrsilo), a kada su nas napr. Britanci pomagali dobismo FNRJ i Tita. Pa tim povodom i evo pitanjce za Svilanovica, dal' ce se vratiti na Kosovo kada do resenja kakvog on zagovara dodje ili ce i dalje sedeti u Beogradu i propovedati konstruktivnost. Mislim, lepo bi bilo za visi cilj, to bi bila prakticna konstruktivnost, uzmes lepo stvari i preselis odatle gde si sada u to Gnilane (jer odatle bese?) da pokazes izbeglim ljudima da je moguce da se tamo zivi po tom Rikerovom resenju. Ja sa Kosova nisam, da jesam ja bih eto tako uradio. Ali ja sam zbog upliva ljudi sa Kosova (i iz Bih i Hrvatske) morao da nadjem sebi resnje drugde - postalo je previse "napucheno". Neka se lepo ti sa Kosova vrate na Kosovo (predvodjeni Svilanovicem) pa da ja mogu lepo kuci. I poslednje recenice: zbog cega je tako neverovatno podeliti Kosovo na mnogo manji srpski deo i mnogo veci Albanski deo ako je vec bilo moguce razbucati SFRJ, Srbiju i sta vec? Dal' ce nekome kruna sa glave da padne ili sta? Kako to da nije destruktivno (nekonstruktivno) ono sto i o cemu pricaju Albanski prvaci? Kako ces zastititi 10-20% Srba od 80-90% Albanaca tada (u tom gradjanskom Albin-Kurti Kosovu) ako sada sa sve 35000 NATO trupa to ne mozes. U stvari mozes, tako sto ih drzis u getoima.Zar to nije dovoljan razlog da neko ko smatra to netacnim (znaci ono sto Riker laze pa maze) jednostavno napusti tu pricu, ako moze. Pa nije svako lud da pomisli da je ziveti sa njima (tako silnim kakvi su sada) i medj njima (vrlo dominantnim i totalno netoleratnim) resenje? Zasto Svilanovic sedi u Beorgadu ako ovo prethodno nije tacno? I da li je resenje imati Veliku Albaniju uz sebe takodje resenje? "Albanija ide u EU tako da ce to resiti probleme". "Albanija je u Paktu za stabilnost". Albanija ne kontrolise sever svoje teritorije - pogledajte Bruklinsku vezu, pogledajte priloge BBC-a. A mozda je resenje sve sto je jos uvek daleko od Beograda? Onog levog i humanog, "evropjeskog"? "konstruktivnog"? Onog sto sedi sa Albinom Kurtijem i bas ga briga za bilo sta van tog Beograda? Pa i nije neko resnje. Nije Beograd toliko daleko od tog silnog Kosova kakvo je sada... za manje od pola veka eto vam ga Gnjilane tu na Dorcolu. Znaci eto, svojim primerom u konstruktivnost!

grobar1977

pre 17 godina

Takav gest Curkina vise govori o stavu Rusije nego bilo kakva replika.
Pitanje Kosova je sve vise stvar principa, pre nego interesa. Ovo je za Rusiju nacin da se ponovo prikaze kao velika sila sa snagom iza svojih reci.
Za nas ima nade samo u multipolarnom svetu...

Fisnik

pre 17 godina

Dokle god Rusija brani Srbiju jasna je perspektiva srpskoga naroda ,to jest izolacija od citavog sveta, a jos kad cujem da neki takozvani srpski nacionalisti ovaj Curkinov potez pozdravljaju onda stvarno mislim da vi kao narod ste daleko od toga da budete primljeni u EU.
Epa ne moze to tako, hocete u Evropu a Rusiju smatrate kao Big Brother?

Goran

pre 17 godina

Uf, "naljutice" se Albanci ... Kakav argument koji u stvari otkriva da se silejdzijstvo Zapada nad medjunarodnim pravom urusava.
Ljuti su, pobogu, Tamilci, Baski, Korzikanci, Srbi iz Bosne, Ceceni, Rusi u Gruziji, baltickim drzavama, iracki suniti, Kurdi ...
Da to bude novi recept za medjunarodni poredak:
"Naljutite se i dobijete svoju drzavu. Ali se morate PUNO naljutiti".
Smijesno da nije tragicno. Svijet je poludio.
Putin jos ne.

Oliver

pre 17 godina

Bravo Gospodine Curkin. Ovo je lep signal nasim (ozbiljnim) politicarima da jos jace i sloznije stanu u odbranu Kosova svim miroljubivim sredstvima. Nije bitno da li je Kosovo 15% ili 1% teritorije ono je nase i niko od nas nema pravo da se drugacije ponasa, uostalom to je i ustavom potvrdjeno. Ako se nekome nesto poklanja neka poklanja svoje a ne tudje, a to sto cemo jednog dana imati Albanca za premijera ili 50% poslanika Albanaca to je u redu uostalom borili smo se za demokratiju.

MIRKO

pre 17 godina

Konačno neko da kaže "Ej ljudi pa nismo mi budale da nam prodajete maglu".
Tužno je to gledati na šta danas liče Engleska, Francuska i Nemačka, to su danas zemlje bez političkog identiteta bezlični američki sateliti.
Primećujemo da narodi koji su kasnije ušli u Evrposku uniju imaju više političke svesti i samostalnosti nego ove nekada vodeće zemlje sveta.

dejan

pre 17 godina

Ovo ce se opet obiti o nasa ledja , ne sirim defetizam ali jednostavno su takve prilike u svetu . Najlakse za nas ce biti da to sa Kosovom zavrsi Amerika sa Evropom bez nas.

Stojan

pre 17 godina

Znajuci da su desavanja oko Kosova od samog pocetka,sa verifikacionom misijom na celu sa Vilijamom Vokerom na celu,pa do danasnjih dana bili anje ili vise nelegalni i protiv medjunarodnog prava i konvencija i da su izvestaji o radu unmik i privremenih institucija uglavnom nastelovani i netacni bilo je i krajnje vreme da neko konacno to i javno prizna i ne podrzi.Znajuci u kom pravcu to ide i kakav je stav Rusije po tom pitanju ovakav potez Curkina se i mogao ocekivati,a to je samo potvrda da Rusija ima neke svoje interese u svemu ovome i da je izgleda spremna da ih brani.To takodje znaci da izjave zapadnih diplomata da ce vec nekeko izgladiti stvar sa Rusima i da Rusi nece biti prereka u SB UN predlogu Ahtisarija nije zasnovana na cinjenicama vec je neka vrsta marketinga.Sve u svemu ovo se pola ko zaostrava!

Nikita

pre 17 godina

Pa ne moze se bas reci da se radi o "neslaganju sila", vec je prosto rec o tome da su se Rusi "naljutili" na ostale clanice Saveta Bezbednosti i ostale "sile".
Oni su nekada umeli da u UN izuju cipelu i njom udaraju u govornicu i tako izrazavaju svoj "anger". Sto se Rusa tice, sve je vec vidjeno: oni cesto daju oduska svojim "emocijama" ali ta predstava je uvek nekome namenjena, uglavnom onima "za koga se bore". Ovoga puta predstava je bila posvecena srpskoj javnosti, da nam pokazu "riku ljutitog medveda" i kako su dali sve od sebe "stiteci nase interese" ali, avaj, nista se vise nije moglo,"isli su grudima na bajonete, bilo ih je 100 na jednoga".
Mozda je sada najzgodniji trenutak da priupitamo one koji su vladali Srbijom devedesetih, ove koji su preostali, da li su im Rusi (tada SSSR) uopste nesto obecali i sta to kad su onako samouvereno i "ludo hrabro" gurali prst u oko svim silama sveta i izazvali ih na "dvoboj", dobili teske batine a onda potpisali kapitulaciju, a nesto kasnije odbili koliko-toliko prihvatljivu ponudu iz Rambujea?
Bojim se da se isti scenario ponavljao vise puta i uvek na nasu stetu. Ili smo mnogo glupi ili nas neko stalno, vekovima vec, prevodi zedne preko vode.

Ivan Stojkov

pre 17 godina

Kada svi pocnu da duvaju u istu tikvu stvar je jasna. Naravno jasna je jos od pre 15 god. ali ... Ne slazem se da treba zaustaviti lobiranje, nego ga treba aktivirati u punoj snazi i na svim nivoima. Kada su davne 1930 i neke godine albanski gradjani u povorci demonstrativno, cini mi se u Rimu, skandirali Kosovo je albansko ni tada, kao ni sada, niko od nasih zvanicnika (u ovom slucaju ambasadora) nije reagovo(opisano u knjizi M.Crnjanskog "Embahade"). Pravim paralelu sa desavanjima na svetskom fudbalskom prvenstvu u Francuskoj 1998 kada je na Plakatu pisalo da su zvanicni jezici u SRJ srpski i albanski a glavni gradovi Beograd i Pristina!!! Moze li neko reci da li nam je neko drugi kriv nego mi sami. Nista nismo naucili za poslednjih 80 godina a NjKV kralj Petar se ipak radja samo jednom u sto ako ne i vise godina. A i svi mi gospodo koji provodimo neko vreme van nase Srbije bi trebalo da ucinimo maximum napora da se istina sagleda. Inertni smo, i to treba promeniti. Kada se budemo SVI stvarno zabrinuli oko onoga sto se desava nasim i svim nealbanskim zivljem na KiM, pretpostavljam da ce se i profil Srbije u svetu promeniti. Nama je kao i uvek dovoljno da se oko nasih vrata ne desava nista(prividno) a kamoli sta se desava u precniku od nepunih 500 km. Razmislimo malo i stavimo prst na celo da li je min. do 12 da se opametimo!!! Pozdrav Srbima na Kosovu i Metohiji, stradalnicima i legitimnim logorasima 21 veka !!!

Ivan Stojkov
Pancevo

B.Mikic

pre 17 godina

Dabome, pa ne bori se medjunarodna zajednica za Kosmet radi Albanaca nego radi sebe. Nezavisno Kosovo ce biti nezavisno samo od Srbije. Amerikanci i kompanija nece nikada izaci iz Kosova jer im je taj deo Balkana od ogromnog geostrateskog a mozda i ekonoskog znacaja. Albanci na Kosovu ce samo promeniti gazdu, stim sto ce im ovaj novi gazda oduzeti sva prava odlucivanja i samim tim svu vlast. Kosmet ce biti klasican protektorat SAD-a. Pravi problemi za kosovske Albance tek dolaze.

Kiklop, Blok 70

pre 17 godina

Napokon da se u UN-u cuje srpski glas. Zbog nasih nesposobnih politicara, glas su morali da podignu Rusi.
Riker je ocigledno na Kosovo dosao da sprovede necije planove, a ne da radi na standardima za multietnicko drustvo. U protivnom ne bi pricao naucnu fantastiku.

Duša

pre 17 godina

Gospodin Čurkin je lupio šakom po stolu i napustio sednicu. Bilo je bolje da je ostao unutra i replicirao članovima Saveta bezbednosti koji su podržali Rikerov izveštaj o stanju na KIM. Svaka zaštita naših intresa je dobro došla ali ona mora biti održiva i razložna. Ako bi se ovakvom reakcijom na nekoj budućoj, ključnoj sednici Saveta bezbednosti u vezi KIM poneo ruski predstavnik nama bi samo ostalo da zaključimo ono u stilu: "Čiko nemoj više da me braniš".

Aster Blistok

pre 17 godina

Treba reci da su Rusi sto se tice diplomatije bili i ostali pravi VELEmajstori (posebna je prica kako su, jedni od retkih koji su dovodili naciste i Hitlera do ludila svojom politikom). Imaju oni svojih briga i to sto rade nije zbog bratskog srpskog naroda, treba to imati na umu. Ja licno mislim da rusi dobro govore, ne samo zbog toga sto nama ide na ruku, nego sto od standarda, ama bas nista, nije ispostovano tako da ako nam vec zavrcete ruku iza ledja ond zovite to svojim imenom, nemojte misliti da to ne vidimo (i ne osecamo!). I jos nesto, jaoj Kosovu i ko ga predstavlja i ko vlada njime ako je ovo najbolje sto znaju. Sve mi se cini da im se crno pise, bili nezavisni ili ne. Ja im zelim sve najbolje, bez obzira kako se stvar resi!

Zivota Starcevic

pre 17 godina

Bravo baćuška! To je primer kako se treba ponašati u Savetu bezbednosti na svaki pomen kršenja Povelje UN. Ako dođe do rasprave o novoj rezoluciji SB UN koja bi poništila 1244, naši predstavnici,ako treba, moraju demonstrativno da naprave sličan diplomatski skandal, npr. demonstrativno opstruisanje sednice, ..., kao odgovor na skandalozno ponašanje većeg dela zapadnih zemalja. Jedino tako se može animirati svetsko javno mnenje da se kod nas dešava eklatantno kršenje međunarodnog prava. Mora se svetu pokazati cinizam naših evropskih "prijatelja", koji svoj "partnerski" odnos prema nama pokazuju tako što nam uzimaju 15% teritorije, i što ponižavaju sve što je u Srbiji demokratsko, i na kraju ponižavaju naš zdrav razum.

Abra Kadabra

pre 17 godina

Ako vi necete kako ja hocu onda ja pobesnim i odem. Ovako neshto rade razmazhane deca. I sve shto se meni ne dopada, to je jednostrano i pristrasno. E pa nije tako, cijeli svet, znaci tu su najmnje tri veto sile koje podrzhavaju Ahtisarijev plan, medju njima i srpski prijatelj Francuska. A samo jedna se protivi, znaci Rusija. Ali mislim da rusi tu nemaju nikakvo moralno pravo da se meshaju, neka oni prvo obrishe ispred svoga dvorishta i neka se zalazhu za prava chechena, prije shto pocinju da se zalazhu za neke stvari u Balkanu o kojima sem pristrasnosti za Srbe, pojma nemaju. Hvala Bogu shto nisu blizhe pa nemamo chechenske muke.

uomo_011

pre 17 godina

Pa zar oni koji propovedaju o postovanju Medjunarodnog prava, sami to ne postuju?
Slazem se da Milosevic nije postovao pravo, ali njega vise nema, tako da nije lepo da neko preuzima Milosevicevu ulogu i da ne postuje Medjunarodno pravo.

Abra Kadabra

pre 17 godina

Ako vi necete kako ja hocu onda ja pobesnim i odem. Ovako neshto rade razmazhane deca. I sve shto se meni ne dopada, to je jednostrano i pristrasno. E pa nije tako, cijeli svet, znaci tu su najmnje tri veto sile koje podrzhavaju Ahtisarijev plan, medju njima i srpski prijatelj Francuska. A samo jedna se protivi, znaci Rusija. Ali mislim da rusi tu nemaju nikakvo moralno pravo da se meshaju, neka oni prvo obrishe ispred svoga dvorishta i neka se zalazhu za prava chechena, prije shto pocinju da se zalazhu za neke stvari u Balkanu o kojima sem pristrasnosti za Srbe, pojma nemaju. Hvala Bogu shto nisu blizhe pa nemamo chechenske muke.

Zivota Starcevic

pre 17 godina

Bravo baćuška! To je primer kako se treba ponašati u Savetu bezbednosti na svaki pomen kršenja Povelje UN. Ako dođe do rasprave o novoj rezoluciji SB UN koja bi poništila 1244, naši predstavnici,ako treba, moraju demonstrativno da naprave sličan diplomatski skandal, npr. demonstrativno opstruisanje sednice, ..., kao odgovor na skandalozno ponašanje većeg dela zapadnih zemalja. Jedino tako se može animirati svetsko javno mnenje da se kod nas dešava eklatantno kršenje međunarodnog prava. Mora se svetu pokazati cinizam naših evropskih "prijatelja", koji svoj "partnerski" odnos prema nama pokazuju tako što nam uzimaju 15% teritorije, i što ponižavaju sve što je u Srbiji demokratsko, i na kraju ponižavaju naš zdrav razum.

uomo_011

pre 17 godina

Pa zar oni koji propovedaju o postovanju Medjunarodnog prava, sami to ne postuju?
Slazem se da Milosevic nije postovao pravo, ali njega vise nema, tako da nije lepo da neko preuzima Milosevicevu ulogu i da ne postuje Medjunarodno pravo.

Duša

pre 17 godina

Gospodin Čurkin je lupio šakom po stolu i napustio sednicu. Bilo je bolje da je ostao unutra i replicirao članovima Saveta bezbednosti koji su podržali Rikerov izveštaj o stanju na KIM. Svaka zaštita naših intresa je dobro došla ali ona mora biti održiva i razložna. Ako bi se ovakvom reakcijom na nekoj budućoj, ključnoj sednici Saveta bezbednosti u vezi KIM poneo ruski predstavnik nama bi samo ostalo da zaključimo ono u stilu: "Čiko nemoj više da me braniš".

Stojan

pre 17 godina

Znajuci da su desavanja oko Kosova od samog pocetka,sa verifikacionom misijom na celu sa Vilijamom Vokerom na celu,pa do danasnjih dana bili anje ili vise nelegalni i protiv medjunarodnog prava i konvencija i da su izvestaji o radu unmik i privremenih institucija uglavnom nastelovani i netacni bilo je i krajnje vreme da neko konacno to i javno prizna i ne podrzi.Znajuci u kom pravcu to ide i kakav je stav Rusije po tom pitanju ovakav potez Curkina se i mogao ocekivati,a to je samo potvrda da Rusija ima neke svoje interese u svemu ovome i da je izgleda spremna da ih brani.To takodje znaci da izjave zapadnih diplomata da ce vec nekeko izgladiti stvar sa Rusima i da Rusi nece biti prereka u SB UN predlogu Ahtisarija nije zasnovana na cinjenicama vec je neka vrsta marketinga.Sve u svemu ovo se pola ko zaostrava!

Ivan Stojkov

pre 17 godina

Kada svi pocnu da duvaju u istu tikvu stvar je jasna. Naravno jasna je jos od pre 15 god. ali ... Ne slazem se da treba zaustaviti lobiranje, nego ga treba aktivirati u punoj snazi i na svim nivoima. Kada su davne 1930 i neke godine albanski gradjani u povorci demonstrativno, cini mi se u Rimu, skandirali Kosovo je albansko ni tada, kao ni sada, niko od nasih zvanicnika (u ovom slucaju ambasadora) nije reagovo(opisano u knjizi M.Crnjanskog "Embahade"). Pravim paralelu sa desavanjima na svetskom fudbalskom prvenstvu u Francuskoj 1998 kada je na Plakatu pisalo da su zvanicni jezici u SRJ srpski i albanski a glavni gradovi Beograd i Pristina!!! Moze li neko reci da li nam je neko drugi kriv nego mi sami. Nista nismo naucili za poslednjih 80 godina a NjKV kralj Petar se ipak radja samo jednom u sto ako ne i vise godina. A i svi mi gospodo koji provodimo neko vreme van nase Srbije bi trebalo da ucinimo maximum napora da se istina sagleda. Inertni smo, i to treba promeniti. Kada se budemo SVI stvarno zabrinuli oko onoga sto se desava nasim i svim nealbanskim zivljem na KiM, pretpostavljam da ce se i profil Srbije u svetu promeniti. Nama je kao i uvek dovoljno da se oko nasih vrata ne desava nista(prividno) a kamoli sta se desava u precniku od nepunih 500 km. Razmislimo malo i stavimo prst na celo da li je min. do 12 da se opametimo!!! Pozdrav Srbima na Kosovu i Metohiji, stradalnicima i legitimnim logorasima 21 veka !!!

Ivan Stojkov
Pancevo

MIRKO

pre 17 godina

Konačno neko da kaže "Ej ljudi pa nismo mi budale da nam prodajete maglu".
Tužno je to gledati na šta danas liče Engleska, Francuska i Nemačka, to su danas zemlje bez političkog identiteta bezlični američki sateliti.
Primećujemo da narodi koji su kasnije ušli u Evrposku uniju imaju više političke svesti i samostalnosti nego ove nekada vodeće zemlje sveta.

dejan

pre 17 godina

Ovo ce se opet obiti o nasa ledja , ne sirim defetizam ali jednostavno su takve prilike u svetu . Najlakse za nas ce biti da to sa Kosovom zavrsi Amerika sa Evropom bez nas.

Nikita

pre 17 godina

Pa ne moze se bas reci da se radi o "neslaganju sila", vec je prosto rec o tome da su se Rusi "naljutili" na ostale clanice Saveta Bezbednosti i ostale "sile".
Oni su nekada umeli da u UN izuju cipelu i njom udaraju u govornicu i tako izrazavaju svoj "anger". Sto se Rusa tice, sve je vec vidjeno: oni cesto daju oduska svojim "emocijama" ali ta predstava je uvek nekome namenjena, uglavnom onima "za koga se bore". Ovoga puta predstava je bila posvecena srpskoj javnosti, da nam pokazu "riku ljutitog medveda" i kako su dali sve od sebe "stiteci nase interese" ali, avaj, nista se vise nije moglo,"isli su grudima na bajonete, bilo ih je 100 na jednoga".
Mozda je sada najzgodniji trenutak da priupitamo one koji su vladali Srbijom devedesetih, ove koji su preostali, da li su im Rusi (tada SSSR) uopste nesto obecali i sta to kad su onako samouvereno i "ludo hrabro" gurali prst u oko svim silama sveta i izazvali ih na "dvoboj", dobili teske batine a onda potpisali kapitulaciju, a nesto kasnije odbili koliko-toliko prihvatljivu ponudu iz Rambujea?
Bojim se da se isti scenario ponavljao vise puta i uvek na nasu stetu. Ili smo mnogo glupi ili nas neko stalno, vekovima vec, prevodi zedne preko vode.

Aster Blistok

pre 17 godina

Treba reci da su Rusi sto se tice diplomatije bili i ostali pravi VELEmajstori (posebna je prica kako su, jedni od retkih koji su dovodili naciste i Hitlera do ludila svojom politikom). Imaju oni svojih briga i to sto rade nije zbog bratskog srpskog naroda, treba to imati na umu. Ja licno mislim da rusi dobro govore, ne samo zbog toga sto nama ide na ruku, nego sto od standarda, ama bas nista, nije ispostovano tako da ako nam vec zavrcete ruku iza ledja ond zovite to svojim imenom, nemojte misliti da to ne vidimo (i ne osecamo!). I jos nesto, jaoj Kosovu i ko ga predstavlja i ko vlada njime ako je ovo najbolje sto znaju. Sve mi se cini da im se crno pise, bili nezavisni ili ne. Ja im zelim sve najbolje, bez obzira kako se stvar resi!

Kiklop, Blok 70

pre 17 godina

Napokon da se u UN-u cuje srpski glas. Zbog nasih nesposobnih politicara, glas su morali da podignu Rusi.
Riker je ocigledno na Kosovo dosao da sprovede necije planove, a ne da radi na standardima za multietnicko drustvo. U protivnom ne bi pricao naucnu fantastiku.

B.Mikic

pre 17 godina

Dabome, pa ne bori se medjunarodna zajednica za Kosmet radi Albanaca nego radi sebe. Nezavisno Kosovo ce biti nezavisno samo od Srbije. Amerikanci i kompanija nece nikada izaci iz Kosova jer im je taj deo Balkana od ogromnog geostrateskog a mozda i ekonoskog znacaja. Albanci na Kosovu ce samo promeniti gazdu, stim sto ce im ovaj novi gazda oduzeti sva prava odlucivanja i samim tim svu vlast. Kosmet ce biti klasican protektorat SAD-a. Pravi problemi za kosovske Albance tek dolaze.

grobar1977

pre 17 godina

Takav gest Curkina vise govori o stavu Rusije nego bilo kakva replika.
Pitanje Kosova je sve vise stvar principa, pre nego interesa. Ovo je za Rusiju nacin da se ponovo prikaze kao velika sila sa snagom iza svojih reci.
Za nas ima nade samo u multipolarnom svetu...

Oliver

pre 17 godina

Bravo Gospodine Curkin. Ovo je lep signal nasim (ozbiljnim) politicarima da jos jace i sloznije stanu u odbranu Kosova svim miroljubivim sredstvima. Nije bitno da li je Kosovo 15% ili 1% teritorije ono je nase i niko od nas nema pravo da se drugacije ponasa, uostalom to je i ustavom potvrdjeno. Ako se nekome nesto poklanja neka poklanja svoje a ne tudje, a to sto cemo jednog dana imati Albanca za premijera ili 50% poslanika Albanaca to je u redu uostalom borili smo se za demokratiju.

Živanka

pre 17 godina

Šta je tu čudno. Problem je međutim u tome što se po običaju Ruski i Srpski geostrateški interesi ne poklapaju! Rusiji (koja je u "mlakom" ratu sa Zapadom) odgovara da se problem Kosova nikada ne reši! Odgovara im da u Evropi postoji jedna dobra krizna tačka, uopte im ne odgovara stabilna Evropa! Naravno sve suprotno od naših, Srpskih, interesa, naš je interes da se problem Kosova što pre reši, i naš je interes da što pre budemo deo EU, i da Evropa bude stabilna! Ukratko sve ovo što se događalo od pada Berlinskog zida do danas liči na izreku "tukle se jetrve (SAD i Rusija) preko svekrve (Srbija, i bivša YU!)". Zato je politika (ratna!) koju je vodio Milošević i njegovi nastavljači katastrofalna za Srbiju! Oni su dozvolili da naša zemlja bude moneta za potkosurivanje između velikih sila!!!

Srdjan, Ceska

pre 17 godina

Zanimljivo je posmatrati senku jednog bivseg veoma uticajnog diplomate, koji je svoju karijeru izgradio upravo na Balkanu (prosirenje NATO o zemlje V4 mu nikada nisu donele takvu medijsku paznju kao Bosna, tako se moze slobodno govoriti da je Holbruk svoju karijeru izgradio na Balkanu). A nije nikakva tajnaa da je Holbruk nastavio da radi za albanski lobi u Americi, tacnije za AACL iz New Yorka. Njegove izjave znaci nisu nista vise od jasnog lobinga. A svi znamo sta je lobing a sta politika.

Fisnik

pre 17 godina

Dokle god Rusija brani Srbiju jasna je perspektiva srpskoga naroda ,to jest izolacija od citavog sveta, a jos kad cujem da neki takozvani srpski nacionalisti ovaj Curkinov potez pozdravljaju onda stvarno mislim da vi kao narod ste daleko od toga da budete primljeni u EU.
Epa ne moze to tako, hocete u Evropu a Rusiju smatrate kao Big Brother?

Goran

pre 17 godina

Uf, "naljutice" se Albanci ... Kakav argument koji u stvari otkriva da se silejdzijstvo Zapada nad medjunarodnim pravom urusava.
Ljuti su, pobogu, Tamilci, Baski, Korzikanci, Srbi iz Bosne, Ceceni, Rusi u Gruziji, baltickim drzavama, iracki suniti, Kurdi ...
Da to bude novi recept za medjunarodni poredak:
"Naljutite se i dobijete svoju drzavu. Ali se morate PUNO naljutiti".
Smijesno da nije tragicno. Svijet je poludio.
Putin jos ne.

Vlada, NL

pre 17 godina

A, ako im je (Zapadu) toliko krivo sto se Srbija svrstala uz Rusiju zasto su oni svi seli uz Albaniju? Svojim postupcima oni (Zapad) bukvalno guraju Srbiju ka Rusiji. Mislim, jasno je da od Rusije 'leba nece biti, ali iskreno zadnji put kada su nas Nemci pomagali bese Velika Seoba Srba (znaci mnogo se lepo sve zavrsilo), a kada su nas napr. Britanci pomagali dobismo FNRJ i Tita. Pa tim povodom i evo pitanjce za Svilanovica, dal' ce se vratiti na Kosovo kada do resenja kakvog on zagovara dodje ili ce i dalje sedeti u Beogradu i propovedati konstruktivnost. Mislim, lepo bi bilo za visi cilj, to bi bila prakticna konstruktivnost, uzmes lepo stvari i preselis odatle gde si sada u to Gnilane (jer odatle bese?) da pokazes izbeglim ljudima da je moguce da se tamo zivi po tom Rikerovom resenju. Ja sa Kosova nisam, da jesam ja bih eto tako uradio. Ali ja sam zbog upliva ljudi sa Kosova (i iz Bih i Hrvatske) morao da nadjem sebi resnje drugde - postalo je previse "napucheno". Neka se lepo ti sa Kosova vrate na Kosovo (predvodjeni Svilanovicem) pa da ja mogu lepo kuci. I poslednje recenice: zbog cega je tako neverovatno podeliti Kosovo na mnogo manji srpski deo i mnogo veci Albanski deo ako je vec bilo moguce razbucati SFRJ, Srbiju i sta vec? Dal' ce nekome kruna sa glave da padne ili sta? Kako to da nije destruktivno (nekonstruktivno) ono sto i o cemu pricaju Albanski prvaci? Kako ces zastititi 10-20% Srba od 80-90% Albanaca tada (u tom gradjanskom Albin-Kurti Kosovu) ako sada sa sve 35000 NATO trupa to ne mozes. U stvari mozes, tako sto ih drzis u getoima.Zar to nije dovoljan razlog da neko ko smatra to netacnim (znaci ono sto Riker laze pa maze) jednostavno napusti tu pricu, ako moze. Pa nije svako lud da pomisli da je ziveti sa njima (tako silnim kakvi su sada) i medj njima (vrlo dominantnim i totalno netoleratnim) resenje? Zasto Svilanovic sedi u Beorgadu ako ovo prethodno nije tacno? I da li je resenje imati Veliku Albaniju uz sebe takodje resenje? "Albanija ide u EU tako da ce to resiti probleme". "Albanija je u Paktu za stabilnost". Albanija ne kontrolise sever svoje teritorije - pogledajte Bruklinsku vezu, pogledajte priloge BBC-a. A mozda je resenje sve sto je jos uvek daleko od Beograda? Onog levog i humanog, "evropjeskog"? "konstruktivnog"? Onog sto sedi sa Albinom Kurtijem i bas ga briga za bilo sta van tog Beograda? Pa i nije neko resnje. Nije Beograd toliko daleko od tog silnog Kosova kakvo je sada... za manje od pola veka eto vam ga Gnjilane tu na Dorcolu. Znaci eto, svojim primerom u konstruktivnost!

Protiv nacionalizma i primitivizma

pre 17 godina

Mogu Rusi da lupaju i sakama i cipelama po stolu - sve je to od njih vec vidjeno - ali svidjalo se to njima ili ne, Kosovo ce biti uskoro priznato kao posebna drzava. To naravno uopste nije pravicno resenje, ali je pravicnije nego da ostane unutrar drzave koja je pokusala da protera celokupno stanovnistvo preko Prokletija. Granice u modernoj Evropi su proslost, i svi koji na njima insistiraju - bilo da je rec o srpskim ili albanskim nacionalistima - pripadaju nekom drugom vremenu i drugacijoj civilizaciji od evropske.

Stevan

pre 17 godina

Zapad uporno igra na kartu da se sa Rusijom moze o svemu dogovoriti. Moze, ali ne kao juce. Danas je cena nesto drugacija. Rusiji je, naravno, stalo do dobrih odnosa sa EU i USA ali na ravnopravnoj osnovi. Navike se tesko menjaju, Zapad se ponasa samouvereno i razuzdano. EU se gura u zagrljaj Amerike, istocni susedi za njih nikada nisu bili glavni partneri. Ruski zvanicnici uporno ponavljaju svoje stavove i ne prete, Zapad ih ne shvata ozbiljno. Kosovo je test, kota, pukotina na Pandorinoj kutiji. Beograd se ponasa pristojno i konstruktivno, mozda nedovoljno energicno, pa nas ministar Sergej Lavrov pita, da li Rusi treba da budu veci Srbi od samih Srba. Kao sto treba zameniti Ahtisarija, treba zameniti i ovu nasu Sandru Raskovic, koja kao papagaj ponavlja reci svog sefa o sustinskoj autonomiji. To je danas vec utopija, srpska delegacija je u Becu vec istupila sa podelom po entitetima, pre definisanja statusa. To je jasan, razumljiv zahtev, koji sigurno podrzava Rusija, Grcka, Italija, Kina, mozda Spanija i tako redom. Vreme radi za nas. Ovo je rat nerava. Naki nasi "vizionari" vec su shvatili da je bolje da odmah dignemo ruke, priznamo nezavisnost, uzmemo neku kintu i pravac Evropa. Nemcima nije bas svejedno, rekli su da se do juna, dok predsedavaju EU ne donosi nikakva odluka o statusu.

Arsim Bajraktari

pre 17 godina

Srpski zvanicnici raduju kada se svetske sile svadjaju. Tako je bilo odavno. I Milosevic nadao da ce Rusija nece dopustiti bombardovanje Srbije. I kad su ruski vojnici dosli kao prvi na pristinski aerodrum 1999 god. srbi i Milosveci nadali su da ce izbiti 3. svetski rat.
2001 god. nije bilo vise ruskih vojnika na Kosovu?!
Lepa Sanda Raskovic kaze: "Imacu priliku da obevestim SB UN o 51 etnickih incidenata u proteklih tri meseca na Kosovu". Znaci, sto vise etnickih motivisanih incidenata na Kosovo, to bolje za Sandu i za sprsku politiku.
Kako kosovski srbi ne primecuju konacno da beogradska politika zasniva na njihovu sto veci bol i patnju.
Pozdrav!
Arsimi

skeptik

pre 17 godina

Bojim se da će tako postupati i tokom izglasavanja za Ahtisarijev plan u SB. Demonstrativno napustiti sastanak. Da li ima iko protiv? Niko.

DG

pre 17 godina

Pa da, amere sada muči da se Albanci sa Kosova ne okrenu ka putu nasilja pa kako da onda objasne pred svojom javnošću koga su branili 1999. I uvek je krivica i odgovornost drugih: Srba, Rusa, dela EU koji tu vidi neki problem.....pa samo onaj koji ne želi dugoročno rešenje nameće ovakav tip konačnog statusa Kosova. E, sada, pravo pitanje bi bilo zbog čega se ne želi trajno rešenje?!

vlada

pre 17 godina

Za ne poverovati je sa kojom kolicinom arogancije, hipokrizije i osvetoljublja neke zapadne sile prilaze resenju kosovskog pitanja. Tacno je sto Raskoviceva kaze da do sada niko jos nije dao ni jedan razlog zasto nezavisnost. Bar da su se oko toga potrudili da nam zamazu oci. Ako je patnja Albanaca 1998-99 bila prevelika, sta onda sa patnjom Srba 5 vekova, pa za vreme komunizma pa konacno od 99-07 na tom istom Kosovu? I to sve pored mrtvog Milosevica. "Medjunarodna zajednica" je pokazala svoje pravo lice. Treba im se svim snagama suprotstaviti.

Горан

pre 17 godina

Господин Холбрук сада јавно говори о разлозима НАТО-ве употребе војне силе над Југославијом.
Жалосно је да западне "демократске" земље на овакав начин крше међународно право.
Нама је важно да наставимо са процесима демократизације друштва. Никакви ратови не долазе у обзир и никакво спомињање ратова нам не треба у одбрани Косова.

neon

pre 17 godina

Srbija treba da iskoristi prilično dobru poziciju i (konačno) postupi proaktivno, a ne reaktivno. Treba da predloži neko konkretno rešenje, neki poseban status za Kosovo (poput Tajvana), znači faktički državu... ali da sa druge strane traži da Kosovo bude albansko-srpska država, da ima povećan broj srpskih opština i "zacementirane" odredbe Ustava koje se tiču Srba i njihovih prava i teritorije... Što se više Srbija bude kačila na status, a ne na sadržinu, toliko će se, kako kaže Svilanović, situacija pogoršavati. Nadam se novoj vladi i smeni gđe Ivić koja je pokazala da je nedorasla za ovu poziciju.

Klinkton

pre 17 godina

A Holbruku je kao stalo do nas!? Ha! Razlog zasto "humanitarna intervencija" NATO-a 1999 nije legalna tj. nije dobila blagoslov saveta bezbednosti je upravo rusko i kinesko protivljenje. Rusija i Kina gledaju svoj interes, a u slucaju Kosmeta on se slaze sa srpskim interesom. Mi nemamo vise sta da izgubimo oko Kosmeta, ne nudi nam se clanstvo u EU niti milijarde dolara u zamenu. Nama samo daju stap, ali Rusi gospodo ovaj put hoce sargarepu, i to povecu (citaj Juzna Osetija, Abhazija itd). Putin vise nista ne duguje zapadu a i ne pije tako da je malo verovatno da ce igrati na zvuke americkog saksofona.

Dr. Riviera

pre 17 godina

to sto svilanovic prica stvarno nema veze ni sa cim...kave veze to ima sa odnosima clanice EU i Rusije...mislim, i jednima i drugima je sasvim svejedno kad ce kosovo dobiti konacan status....mislim, nije im ni zivot ni ekonomoja niti ista drugo o koncu zbog toga...to sto se nama to tako predstavlja od strane svilanovica ili kostunice s druge strane, to je vec nesto drugo...mislim ako im cefne svet od kosova moze napraviti i novu palestinu...samo je pitanje da li mi ti zelimo...ako zelimo, onda treba da se drzimo rusije i pripremamo za novi rat...lepo, za ne, srbi...

IVO

pre 17 godina

Rusi opet nešto trebaju, kad će to dobiti če se uzdržati ili podprti zapad. Takva ti je politika svaki traži svoj interes. Sa lobiranjem se puno postiže još više ako imaš prave prijatelje. Srbija je trebala više napraviti na prijateljstvu sa zapadnim državama koje odlučuju. Ja se više bojim da Albanci neće dobiti neodvisnost što če se odraziti i velikim nemirima i opet če biti Srbi u velikoj opasnosti. Bojim se za svoje na KiM.Lako je onima u Beogradu

komsija broj 3

pre 17 godina

Rusi kao Srbi igraju "na sve ili nista". Zar oni su svesni cinjenici da protivljenje iz inata ne doprinosi smirivanja odnosa izmedju Srba i Albanaca uopste i unutar Kosova narocito? Sta ce to doneti? Neka predpostavimo da "uliganizam" rodi "plodom" i UN nece odobriti rezoluciju. Zar to ce povratiti Kosovo nazad u zagrljaj "majci"? Da li to moze da bude dobro za Srbiju(za nas Albance vec znamo sta to znaci)? Nista od tih ne moze. Jedino sto srpka ruska-srpska diplomatija radi je da zaostri odnose izmedju Albanaca i Srba, koje ce doneti ciscenje Kosova i radikalizaciju Juga Srbije. Sa druge strane zaostrice ce odnose izmedju Zapada I Rusije. Ja znam da Rusija ce preziveti. Da li ce to biti slucaj za Srbiju, je na vama da odlucujte ali vreme je da vas pominjem kako Sekspir kaze: ...To je sudbina mlaoga kada on umesa izmedju velikih

MILOS

pre 17 godina

Sve je to lepo sto prica g-din Holbruk,ali u sledecem svom obracanju,neka bude precizniji ako se ne prizna nezavisnost srpske pokrajine ko ce to ratovati????
Na Kosovu gotovo nema Srba,osim starijih i iznemoglih za koje neverujem da imaju i snage a i zelje da ratuju,a i potpuno su nenaoruzani...S druge strane srpska drzava neprekidno ponavlja da nema nameru da se sluzi vojnim sredstvima,a i posle toliko godina ratovanja mislim da ne raspolaze osim starijim borbenim sredstvima nekom vecom i znacajnom snagom,a i neverujem u odziv na eventualnoj mobilizaciji...
Dakle g-dine Holbruk ko ce to ratovati?? Budite precizni od koga se bojite?? Od istih onih koje ste posetili 1998?? Pred kojima ste izuli cipele?? Ja shvatam vasu zelju da popunite budzet za izbornu kampanju Hilari Klinton(i vasu licnu zelju da postanete drzavni sekretar).
Zar cete opet vase hirove resavati krvlju balkanskih naroda??? Pa zar nije bilo dosta???
Pozivam vladu neka raspise referendum za izmenu budzeta,u koji ce se dodati stavka o finansiranju kampanje Demokrata u SAD, koliko i da kosta bice jeftinije,nego da to platimo krvlju,jer nam to otvoreno porucuje gospodin, i nadam se da ce na sledecim izborima biti bacen na bunistu istorije,i da ce jednog dana odgovarati za sve zrtve koje je njegova politika proizvela.

Mika Vranjanac

pre 17 godina

A kako nam ti nasi prijatelji u EU (o koji govori gosp Svilanovic) pomazu.
Ako nas cuvaju tako sto nam traze Kosovo, onda nam gi ni ne treba.

Bruce Lee

pre 17 godina

Daleko važniji od stava Rusije, je odgovor Kine . Treća sila (ako ne i prva,bar po perspektivi razvoja) ima uravnotežene odnose i sa Rusijom i sa Zapadom, koje veto u slučaju plana za Kosovo, ne bi poremetio. SAD već odavno nisu agresivne prema Kini (ako ne računamo bombardovanje ambasade u Beogradu). Ta saradnja im je itekako potrebna ako žele da zadrže pritisak na Sev.Koreju i još neke "antiamerički raspoložene" države Azije. Tako da najverovatniji ishod glasanja može da bude da albanska mafija za veliki novac otkupi uzdržan glas Rusije i onda Kina ulaže veto.

Dragan

pre 17 godina

Rusija samo malo vise tvrdi pazar, ali cisto sumnjam da kao rezultat toga eventualno moze da dodje do podele Kosova na duzi rok.
A sto se HOlbruka tice, mislim da je on svojim dosadasnjim delima debelo zasluzio da se prikljuci ekipi u Sheveningenu.

IvanS

pre 17 godina

Jako se dobro zna sta znaci kada ambasador jedne od stalnih clanica SB "demonstrativno napusti sednicu". Nije to Curkin uradio ishitreno i bez prethodnih konsultacija. Nije se on ponasao kao "malo uvredjeno dete", to je nespojivo sa ruskom diplomatijom, koja je, bez obzira na domace "strucnjake", na izuzetnom nivou.
Da bi parirala Holbrukovim, kao i izjavam drugih zapadnih diplomata, Srbija bi na neki nacin trebala da nagovesti, da ce u slucaju otimanja svoje teritorije, "na svaki nacin" (nemora se spomenuti sila, odmah) svoju teritoriju braniti. Tako bi neko od bivsih diplomata iz Moskve, odmah mogao Holbruku da odgovori kontra tezom: "Amerika ce biti odgovorna ...". Uostalom, to je i bio cilj jednog od "principa" koje je DSS naveo u svom predlogu pre formiranja nove vlade.

vladimir pandurevic

pre 17 godina

Za Kosovo je jedina varijanta da bude clanica nekakve formalne konfederacije sa Srbijom, i da na taj nacin budu i vuci siti i ovce na broju. Ta konfederacija u stvarnosti ne bi znacila nista, ali bi joj trebalo zabraniti razdvajanje osim konsenzusom. Tako bi Kosovo postalo samostalna drzava, a Srbija bi sacuvala dostojanstvo. "Beogradska konfederacija" ili "Beogradski commonwealth" !

Enver Kelmendi

pre 17 godina

Marko Jaksic kaze da Rusija ne brani Srbiju,nego pre svega brani legalne i zakonske norme koje postoje u Savetu bezbednosti zadnjih pedesetak godina.A zasto Rusija nije branila zakonske norme kada Srbija je proterivala 800.000 Albanaca preko granica?Zasto Rusija nije primenila te iste zakonske norme u slucaju "Cecenija"? Gosp.Curkin treba da zna da u Americi i svugde u EU ako neko tuce i maltretira svoju decu,onda dolazi neko od socialnih radnika i uzima decu.Status kvo ne odgovara nikome a pogotovo kosovskim Srbima.Enver Kelmendi,20.mart 2007

Dragomir

pre 17 godina

Mnogi ovde vide ono sto ne postoji. Dakle radi se o brutalnom nasilju nad medjunarodnim pravom i to je to.
Pustite pricu o tome da nas Rusi vole ili ne. Jedna zemlja je resila da to barem verbalno pokusa da spreci. Ne znam sta radi demokratska Evropa ali bi morala stati na stranu zakona a ne samo povladjivati Americkom intereseu. Ako sukobi na Kosovu pocnu to je samo zbog toga sto ce ih Amerikanci inicirati preko svojih proksi institucija na Kosovu i treba da budu odgovorni za to ukoliko se desi.
Sve to nema veze sa zeljom Srbije da bude u Evropi niti potrebom dobrih odnosa sa Rusijom niti icim drugim sto pokusava da se podmetne u ovom kontekstu. Mi hocemo u Evropu i NATO ali necemo nikada glasati za krsenje medjunarodnog prava ba bili u NATO ili EU. To zaboravite, ne racunajte da ce Srbija to da radi. Nije joj u genima. Ako zbog toga smatrate da nismo dostojni EU i NATO onda nas ostavite. Mi izbora nemamo. Vi gospodo imate!

Ana

pre 17 godina

Srbija ima najvisi procenat nacionalnih manjina u Evropi. I sve te manjine imaju vise prava od manjina u EU. Da li EU smatra da Srbija treba da ispuni jednonacionalni standard, koji je ocigledno najefikasniji u EU. Mi tu poruku nikako da shvatimo. EU smatra da je najvisi standard jednonacionalna drzava i to pokazuje razumevanjem za stvaranje jednonacionalnih drzava, kao sto je recimo Hrvatska, a zalaze se i za stvaranje drzave na Kosovu, jer zaboga tamo zivi kako oni kazu 90% albanaca. Nasi ljudi i dalje zive u zabludi kada je rec o Evropi( zapadnoj). Ja bih svima koji u takvim zabludama zive preporucila da pogledaju koliko procentualno ima raznih nacionalnih i religijskih manjina u svakoj zemlji EU. U proseku oko 10 puta manje nego u Srbiji!!!!!!!!!

Rade

pre 17 godina

Holbruk i pravda!!!
Ne zeleci da ulazim u stav Rusije, ili, da li UN moze da krsi sopstvene propise zarad Americke politike, ali, na zalost i nasih milion gresaka u poslednjih petnaestak godina, preporucujem nekome ko to moze da javno pita Holbruka
- da li oduzimanje jednog dela teritorije suverenoj i nezavisnoj drzavi danas, moze sutra da se primeni na isti nacin i u slucaju Teksasa ako potrazi izdvajanje iz SAD? Ili, ce to vaziti samo za male zemlje i one koje nisu po volji Amerike. Ako izjavi i potpise da ce jednako reagovati i u bilo kom slucaju na teritoriji Amerike, zatim Korzike u Francuskoj, Baskije u Spaniji, onda je rec o principijelnosti koja ce nas vratiti u vreme plemenskih drzava, jer ce sve, vekovima ujedinjavano, za kratko vreme se razjediniti. Po toj logici docicemo i do najmanje celije koja cini celinu, a to je porodica. Da nije glupo, na Kosmetu i surovo, bilo bi smesno...

Vasa V.

pre 17 godina

Srbija, nikad nije imala pomoc od Rusije, pa ovaj put ce biti isto tako kao i uvek. NISTA. Rusi samo nesto pricaju ostalom svetu samo neke BAJKE,da bih se sami Interesantni napravili kod drugih nacija.Rusiju odavno niko ne uzima ozbiljno, kao velika sila!!!

Borko

pre 17 godina

Za mene je najbolji Holbruk.
Kao i svi "lideri" Amerike ponasa se potpuno siledzijski.
Po njemu, Rusi (Srbi se vec podrazumevaju) sto ce Albanci nasilnicki da se ponasaju ako Kosovo ne dobije nezavisnost.
Da li njihovoj bahatosti ima kraja? Zar takve siledzije treba da predvode svet u "svetlu buducnost"?

Roni

pre 17 godina

Pa gospodine Holbruk, s obzirom koliko je bila primenjivana rezolucija 1244, vi sada apsolutno nemate prava da se pozivate na nju!!!

Marko, ex-NS

pre 17 godina

Uh, bas znamo da nadjemo prave prijatelje u nevolji. Radije bih voleo da procitam da se americki predstavnik zauzeo za nas, ili da je on demonstrativno ustao. Ovako, da li je Rus ustao ili nije, ili je isao na toalet, ili skocio na vinjak, ili drugde, podjednakog je znacaja - to smo samo mi primetili i sad kujemo konspirativne interpretacije, sta iza toga stoji. Ovo je najobicnija milosevicevska skola i strategija politickog rasudjivanja, vec dvadeset godina u Srbiji. Prvo se uzivimo u semu. A uglavnom se, na kraju, razocaramo.

Jesus Christ

pre 17 godina

Covek isao ne WC a ljudi to odmah objavili da je Ambasador Rusije napustio sednicu! Onda se nije vise mogao vratiti, mrzilo mu se! ;-)

Manjina

pre 17 godina

Apropo tvrdnje da u Srbiji manjene imaju vise prava nego manjine u EU - nije tacno. Manjine u Srbiji nemogu da udju bez vize u EU, postali su taoci nacional-socijalista, niti imaju izglea za neku bolju buducnost. Maine iz EU putuje gde hoce, imaju visestruko vise plate, veci i bolji stadard. To su pravi kriterijumi necijeg prava.

komsija iz USA

pre 17 godina

za neobavestene a vidim se da ih ima mnogo, texas i ako ih molis meksikance ne bi se pripajali meksiku. Poredjenje srbije i amerike je tuzno, njihov drzavni tuzilac je meksikanac (gonzalez), sekretarka drzave afrikan-amerikan (kondoliza), ako bio srbija tretirala njene manjine kao amerika sad bi bila drugo prica, a ne da ih iskopava iz dunava i batanjice. I josh jedna stvar ovo je srpska recenica, "teskom onome koga rusi brane..."

Illyria

pre 17 godina

Ćurkin kaže : "...da pregovorima da još jednu šansu i vreme za logičan završetak"!?
Najlogičnije rešenje(ne završetak)za Kosovo je nezavisnost od Srbije,sve drugo je NElogično,NEpravedno,NEhumano,NEdemokratsko,NEodrživo,NEozbiljno,NErealno i NEprihvatljivo!

Dragan

pre 17 godina

Нажалост, сила Бога не моли, па ће тако бити и у нашем случају. Као што је било и у свим овим годинама иза нас тако ће бити и у будуће. Елем, Русија ће нас поново продати као што је то вазда до сад радила. А зар то није учинила и наша држава према Републици Српској Крајини и Републици Српској? Баш због тога, ни ми се нећемо боље провести. Понашамо се сами према себи као према каквом не пријатељу.
То је исто као кад би Лекар своју инфицирану рану на нози, прогласио гангреном и одсеко је чак ни не покушавши било какав метод лечења. Тако се ми сами односимо према својим проблемима, као неурачунљив лекар. Да ми не волимо себе, своје порекло, Историју... Требамо се запитати да ли се одричемо својих отаца зарад бљештавила са запада. Наравно, треба прихватити са запада све што је добро и не одрећи се себе, јер ако се одрекнемо себе онда заиста заслужујемо да станемо под шљиву.

miroslav

pre 17 godina

... Mislim da to sto je Curkin napustio sjednicu i nije toliko bitno kao sto je po meni bitna zelja Rusije za nastavkom pregovora. Volio bih cuti nekoga ko bi mi posteno odgovorio na pitanje: Sta bi se nastavkom pregovora postiglo i ima li smisla dalje pregovarati? ( Kada se zna da se oni ni o cemu ne mogu dogovoriti)Osnovno pitanje koje treba rijesiti prije pregovora je: Da li je Kosovo dio Srbije Ili je samostalna drzava. Kada se to utvrdi onda je moguc razgovor o svim temama koje oni sada stavljaju na dnevni red pregovora. Prema tome Ruski stav je cista opstrukcija.

Abra Kadabra

pre 17 godina

Ako vi necete kako ja hocu onda ja pobesnim i odem. Ovako neshto rade razmazhane deca. I sve shto se meni ne dopada, to je jednostrano i pristrasno. E pa nije tako, cijeli svet, znaci tu su najmnje tri veto sile koje podrzhavaju Ahtisarijev plan, medju njima i srpski prijatelj Francuska. A samo jedna se protivi, znaci Rusija. Ali mislim da rusi tu nemaju nikakvo moralno pravo da se meshaju, neka oni prvo obrishe ispred svoga dvorishta i neka se zalazhu za prava chechena, prije shto pocinju da se zalazhu za neke stvari u Balkanu o kojima sem pristrasnosti za Srbe, pojma nemaju. Hvala Bogu shto nisu blizhe pa nemamo chechenske muke.

Zivota Starcevic

pre 17 godina

Bravo baćuška! To je primer kako se treba ponašati u Savetu bezbednosti na svaki pomen kršenja Povelje UN. Ako dođe do rasprave o novoj rezoluciji SB UN koja bi poništila 1244, naši predstavnici,ako treba, moraju demonstrativno da naprave sličan diplomatski skandal, npr. demonstrativno opstruisanje sednice, ..., kao odgovor na skandalozno ponašanje većeg dela zapadnih zemalja. Jedino tako se može animirati svetsko javno mnenje da se kod nas dešava eklatantno kršenje međunarodnog prava. Mora se svetu pokazati cinizam naših evropskih "prijatelja", koji svoj "partnerski" odnos prema nama pokazuju tako što nam uzimaju 15% teritorije, i što ponižavaju sve što je u Srbiji demokratsko, i na kraju ponižavaju naš zdrav razum.

uomo_011

pre 17 godina

Pa zar oni koji propovedaju o postovanju Medjunarodnog prava, sami to ne postuju?
Slazem se da Milosevic nije postovao pravo, ali njega vise nema, tako da nije lepo da neko preuzima Milosevicevu ulogu i da ne postuje Medjunarodno pravo.

Duša

pre 17 godina

Gospodin Čurkin je lupio šakom po stolu i napustio sednicu. Bilo je bolje da je ostao unutra i replicirao članovima Saveta bezbednosti koji su podržali Rikerov izveštaj o stanju na KIM. Svaka zaštita naših intresa je dobro došla ali ona mora biti održiva i razložna. Ako bi se ovakvom reakcijom na nekoj budućoj, ključnoj sednici Saveta bezbednosti u vezi KIM poneo ruski predstavnik nama bi samo ostalo da zaključimo ono u stilu: "Čiko nemoj više da me braniš".

Stojan

pre 17 godina

Znajuci da su desavanja oko Kosova od samog pocetka,sa verifikacionom misijom na celu sa Vilijamom Vokerom na celu,pa do danasnjih dana bili anje ili vise nelegalni i protiv medjunarodnog prava i konvencija i da su izvestaji o radu unmik i privremenih institucija uglavnom nastelovani i netacni bilo je i krajnje vreme da neko konacno to i javno prizna i ne podrzi.Znajuci u kom pravcu to ide i kakav je stav Rusije po tom pitanju ovakav potez Curkina se i mogao ocekivati,a to je samo potvrda da Rusija ima neke svoje interese u svemu ovome i da je izgleda spremna da ih brani.To takodje znaci da izjave zapadnih diplomata da ce vec nekeko izgladiti stvar sa Rusima i da Rusi nece biti prereka u SB UN predlogu Ahtisarija nije zasnovana na cinjenicama vec je neka vrsta marketinga.Sve u svemu ovo se pola ko zaostrava!

Ivan Stojkov

pre 17 godina

Kada svi pocnu da duvaju u istu tikvu stvar je jasna. Naravno jasna je jos od pre 15 god. ali ... Ne slazem se da treba zaustaviti lobiranje, nego ga treba aktivirati u punoj snazi i na svim nivoima. Kada su davne 1930 i neke godine albanski gradjani u povorci demonstrativno, cini mi se u Rimu, skandirali Kosovo je albansko ni tada, kao ni sada, niko od nasih zvanicnika (u ovom slucaju ambasadora) nije reagovo(opisano u knjizi M.Crnjanskog "Embahade"). Pravim paralelu sa desavanjima na svetskom fudbalskom prvenstvu u Francuskoj 1998 kada je na Plakatu pisalo da su zvanicni jezici u SRJ srpski i albanski a glavni gradovi Beograd i Pristina!!! Moze li neko reci da li nam je neko drugi kriv nego mi sami. Nista nismo naucili za poslednjih 80 godina a NjKV kralj Petar se ipak radja samo jednom u sto ako ne i vise godina. A i svi mi gospodo koji provodimo neko vreme van nase Srbije bi trebalo da ucinimo maximum napora da se istina sagleda. Inertni smo, i to treba promeniti. Kada se budemo SVI stvarno zabrinuli oko onoga sto se desava nasim i svim nealbanskim zivljem na KiM, pretpostavljam da ce se i profil Srbije u svetu promeniti. Nama je kao i uvek dovoljno da se oko nasih vrata ne desava nista(prividno) a kamoli sta se desava u precniku od nepunih 500 km. Razmislimo malo i stavimo prst na celo da li je min. do 12 da se opametimo!!! Pozdrav Srbima na Kosovu i Metohiji, stradalnicima i legitimnim logorasima 21 veka !!!

Ivan Stojkov
Pancevo

MIRKO

pre 17 godina

Konačno neko da kaže "Ej ljudi pa nismo mi budale da nam prodajete maglu".
Tužno je to gledati na šta danas liče Engleska, Francuska i Nemačka, to su danas zemlje bez političkog identiteta bezlični američki sateliti.
Primećujemo da narodi koji su kasnije ušli u Evrposku uniju imaju više političke svesti i samostalnosti nego ove nekada vodeće zemlje sveta.

dejan

pre 17 godina

Ovo ce se opet obiti o nasa ledja , ne sirim defetizam ali jednostavno su takve prilike u svetu . Najlakse za nas ce biti da to sa Kosovom zavrsi Amerika sa Evropom bez nas.

Nikita

pre 17 godina

Pa ne moze se bas reci da se radi o "neslaganju sila", vec je prosto rec o tome da su se Rusi "naljutili" na ostale clanice Saveta Bezbednosti i ostale "sile".
Oni su nekada umeli da u UN izuju cipelu i njom udaraju u govornicu i tako izrazavaju svoj "anger". Sto se Rusa tice, sve je vec vidjeno: oni cesto daju oduska svojim "emocijama" ali ta predstava je uvek nekome namenjena, uglavnom onima "za koga se bore". Ovoga puta predstava je bila posvecena srpskoj javnosti, da nam pokazu "riku ljutitog medveda" i kako su dali sve od sebe "stiteci nase interese" ali, avaj, nista se vise nije moglo,"isli su grudima na bajonete, bilo ih je 100 na jednoga".
Mozda je sada najzgodniji trenutak da priupitamo one koji su vladali Srbijom devedesetih, ove koji su preostali, da li su im Rusi (tada SSSR) uopste nesto obecali i sta to kad su onako samouvereno i "ludo hrabro" gurali prst u oko svim silama sveta i izazvali ih na "dvoboj", dobili teske batine a onda potpisali kapitulaciju, a nesto kasnije odbili koliko-toliko prihvatljivu ponudu iz Rambujea?
Bojim se da se isti scenario ponavljao vise puta i uvek na nasu stetu. Ili smo mnogo glupi ili nas neko stalno, vekovima vec, prevodi zedne preko vode.

Aster Blistok

pre 17 godina

Treba reci da su Rusi sto se tice diplomatije bili i ostali pravi VELEmajstori (posebna je prica kako su, jedni od retkih koji su dovodili naciste i Hitlera do ludila svojom politikom). Imaju oni svojih briga i to sto rade nije zbog bratskog srpskog naroda, treba to imati na umu. Ja licno mislim da rusi dobro govore, ne samo zbog toga sto nama ide na ruku, nego sto od standarda, ama bas nista, nije ispostovano tako da ako nam vec zavrcete ruku iza ledja ond zovite to svojim imenom, nemojte misliti da to ne vidimo (i ne osecamo!). I jos nesto, jaoj Kosovu i ko ga predstavlja i ko vlada njime ako je ovo najbolje sto znaju. Sve mi se cini da im se crno pise, bili nezavisni ili ne. Ja im zelim sve najbolje, bez obzira kako se stvar resi!

Kiklop, Blok 70

pre 17 godina

Napokon da se u UN-u cuje srpski glas. Zbog nasih nesposobnih politicara, glas su morali da podignu Rusi.
Riker je ocigledno na Kosovo dosao da sprovede necije planove, a ne da radi na standardima za multietnicko drustvo. U protivnom ne bi pricao naucnu fantastiku.

B.Mikic

pre 17 godina

Dabome, pa ne bori se medjunarodna zajednica za Kosmet radi Albanaca nego radi sebe. Nezavisno Kosovo ce biti nezavisno samo od Srbije. Amerikanci i kompanija nece nikada izaci iz Kosova jer im je taj deo Balkana od ogromnog geostrateskog a mozda i ekonoskog znacaja. Albanci na Kosovu ce samo promeniti gazdu, stim sto ce im ovaj novi gazda oduzeti sva prava odlucivanja i samim tim svu vlast. Kosmet ce biti klasican protektorat SAD-a. Pravi problemi za kosovske Albance tek dolaze.

grobar1977

pre 17 godina

Takav gest Curkina vise govori o stavu Rusije nego bilo kakva replika.
Pitanje Kosova je sve vise stvar principa, pre nego interesa. Ovo je za Rusiju nacin da se ponovo prikaze kao velika sila sa snagom iza svojih reci.
Za nas ima nade samo u multipolarnom svetu...

Oliver

pre 17 godina

Bravo Gospodine Curkin. Ovo je lep signal nasim (ozbiljnim) politicarima da jos jace i sloznije stanu u odbranu Kosova svim miroljubivim sredstvima. Nije bitno da li je Kosovo 15% ili 1% teritorije ono je nase i niko od nas nema pravo da se drugacije ponasa, uostalom to je i ustavom potvrdjeno. Ako se nekome nesto poklanja neka poklanja svoje a ne tudje, a to sto cemo jednog dana imati Albanca za premijera ili 50% poslanika Albanaca to je u redu uostalom borili smo se za demokratiju.

Živanka

pre 17 godina

Šta je tu čudno. Problem je međutim u tome što se po običaju Ruski i Srpski geostrateški interesi ne poklapaju! Rusiji (koja je u "mlakom" ratu sa Zapadom) odgovara da se problem Kosova nikada ne reši! Odgovara im da u Evropi postoji jedna dobra krizna tačka, uopte im ne odgovara stabilna Evropa! Naravno sve suprotno od naših, Srpskih, interesa, naš je interes da se problem Kosova što pre reši, i naš je interes da što pre budemo deo EU, i da Evropa bude stabilna! Ukratko sve ovo što se događalo od pada Berlinskog zida do danas liči na izreku "tukle se jetrve (SAD i Rusija) preko svekrve (Srbija, i bivša YU!)". Zato je politika (ratna!) koju je vodio Milošević i njegovi nastavljači katastrofalna za Srbiju! Oni su dozvolili da naša zemlja bude moneta za potkosurivanje između velikih sila!!!

Srdjan, Ceska

pre 17 godina

Zanimljivo je posmatrati senku jednog bivseg veoma uticajnog diplomate, koji je svoju karijeru izgradio upravo na Balkanu (prosirenje NATO o zemlje V4 mu nikada nisu donele takvu medijsku paznju kao Bosna, tako se moze slobodno govoriti da je Holbruk svoju karijeru izgradio na Balkanu). A nije nikakva tajnaa da je Holbruk nastavio da radi za albanski lobi u Americi, tacnije za AACL iz New Yorka. Njegove izjave znaci nisu nista vise od jasnog lobinga. A svi znamo sta je lobing a sta politika.

Fisnik

pre 17 godina

Dokle god Rusija brani Srbiju jasna je perspektiva srpskoga naroda ,to jest izolacija od citavog sveta, a jos kad cujem da neki takozvani srpski nacionalisti ovaj Curkinov potez pozdravljaju onda stvarno mislim da vi kao narod ste daleko od toga da budete primljeni u EU.
Epa ne moze to tako, hocete u Evropu a Rusiju smatrate kao Big Brother?

Goran

pre 17 godina

Uf, "naljutice" se Albanci ... Kakav argument koji u stvari otkriva da se silejdzijstvo Zapada nad medjunarodnim pravom urusava.
Ljuti su, pobogu, Tamilci, Baski, Korzikanci, Srbi iz Bosne, Ceceni, Rusi u Gruziji, baltickim drzavama, iracki suniti, Kurdi ...
Da to bude novi recept za medjunarodni poredak:
"Naljutite se i dobijete svoju drzavu. Ali se morate PUNO naljutiti".
Smijesno da nije tragicno. Svijet je poludio.
Putin jos ne.

Vlada, NL

pre 17 godina

A, ako im je (Zapadu) toliko krivo sto se Srbija svrstala uz Rusiju zasto su oni svi seli uz Albaniju? Svojim postupcima oni (Zapad) bukvalno guraju Srbiju ka Rusiji. Mislim, jasno je da od Rusije 'leba nece biti, ali iskreno zadnji put kada su nas Nemci pomagali bese Velika Seoba Srba (znaci mnogo se lepo sve zavrsilo), a kada su nas napr. Britanci pomagali dobismo FNRJ i Tita. Pa tim povodom i evo pitanjce za Svilanovica, dal' ce se vratiti na Kosovo kada do resenja kakvog on zagovara dodje ili ce i dalje sedeti u Beogradu i propovedati konstruktivnost. Mislim, lepo bi bilo za visi cilj, to bi bila prakticna konstruktivnost, uzmes lepo stvari i preselis odatle gde si sada u to Gnilane (jer odatle bese?) da pokazes izbeglim ljudima da je moguce da se tamo zivi po tom Rikerovom resenju. Ja sa Kosova nisam, da jesam ja bih eto tako uradio. Ali ja sam zbog upliva ljudi sa Kosova (i iz Bih i Hrvatske) morao da nadjem sebi resnje drugde - postalo je previse "napucheno". Neka se lepo ti sa Kosova vrate na Kosovo (predvodjeni Svilanovicem) pa da ja mogu lepo kuci. I poslednje recenice: zbog cega je tako neverovatno podeliti Kosovo na mnogo manji srpski deo i mnogo veci Albanski deo ako je vec bilo moguce razbucati SFRJ, Srbiju i sta vec? Dal' ce nekome kruna sa glave da padne ili sta? Kako to da nije destruktivno (nekonstruktivno) ono sto i o cemu pricaju Albanski prvaci? Kako ces zastititi 10-20% Srba od 80-90% Albanaca tada (u tom gradjanskom Albin-Kurti Kosovu) ako sada sa sve 35000 NATO trupa to ne mozes. U stvari mozes, tako sto ih drzis u getoima.Zar to nije dovoljan razlog da neko ko smatra to netacnim (znaci ono sto Riker laze pa maze) jednostavno napusti tu pricu, ako moze. Pa nije svako lud da pomisli da je ziveti sa njima (tako silnim kakvi su sada) i medj njima (vrlo dominantnim i totalno netoleratnim) resenje? Zasto Svilanovic sedi u Beorgadu ako ovo prethodno nije tacno? I da li je resenje imati Veliku Albaniju uz sebe takodje resenje? "Albanija ide u EU tako da ce to resiti probleme". "Albanija je u Paktu za stabilnost". Albanija ne kontrolise sever svoje teritorije - pogledajte Bruklinsku vezu, pogledajte priloge BBC-a. A mozda je resenje sve sto je jos uvek daleko od Beograda? Onog levog i humanog, "evropjeskog"? "konstruktivnog"? Onog sto sedi sa Albinom Kurtijem i bas ga briga za bilo sta van tog Beograda? Pa i nije neko resnje. Nije Beograd toliko daleko od tog silnog Kosova kakvo je sada... za manje od pola veka eto vam ga Gnjilane tu na Dorcolu. Znaci eto, svojim primerom u konstruktivnost!

Protiv nacionalizma i primitivizma

pre 17 godina

Mogu Rusi da lupaju i sakama i cipelama po stolu - sve je to od njih vec vidjeno - ali svidjalo se to njima ili ne, Kosovo ce biti uskoro priznato kao posebna drzava. To naravno uopste nije pravicno resenje, ali je pravicnije nego da ostane unutrar drzave koja je pokusala da protera celokupno stanovnistvo preko Prokletija. Granice u modernoj Evropi su proslost, i svi koji na njima insistiraju - bilo da je rec o srpskim ili albanskim nacionalistima - pripadaju nekom drugom vremenu i drugacijoj civilizaciji od evropske.

Stevan

pre 17 godina

Zapad uporno igra na kartu da se sa Rusijom moze o svemu dogovoriti. Moze, ali ne kao juce. Danas je cena nesto drugacija. Rusiji je, naravno, stalo do dobrih odnosa sa EU i USA ali na ravnopravnoj osnovi. Navike se tesko menjaju, Zapad se ponasa samouvereno i razuzdano. EU se gura u zagrljaj Amerike, istocni susedi za njih nikada nisu bili glavni partneri. Ruski zvanicnici uporno ponavljaju svoje stavove i ne prete, Zapad ih ne shvata ozbiljno. Kosovo je test, kota, pukotina na Pandorinoj kutiji. Beograd se ponasa pristojno i konstruktivno, mozda nedovoljno energicno, pa nas ministar Sergej Lavrov pita, da li Rusi treba da budu veci Srbi od samih Srba. Kao sto treba zameniti Ahtisarija, treba zameniti i ovu nasu Sandru Raskovic, koja kao papagaj ponavlja reci svog sefa o sustinskoj autonomiji. To je danas vec utopija, srpska delegacija je u Becu vec istupila sa podelom po entitetima, pre definisanja statusa. To je jasan, razumljiv zahtev, koji sigurno podrzava Rusija, Grcka, Italija, Kina, mozda Spanija i tako redom. Vreme radi za nas. Ovo je rat nerava. Naki nasi "vizionari" vec su shvatili da je bolje da odmah dignemo ruke, priznamo nezavisnost, uzmemo neku kintu i pravac Evropa. Nemcima nije bas svejedno, rekli su da se do juna, dok predsedavaju EU ne donosi nikakva odluka o statusu.

Arsim Bajraktari

pre 17 godina

Srpski zvanicnici raduju kada se svetske sile svadjaju. Tako je bilo odavno. I Milosevic nadao da ce Rusija nece dopustiti bombardovanje Srbije. I kad su ruski vojnici dosli kao prvi na pristinski aerodrum 1999 god. srbi i Milosveci nadali su da ce izbiti 3. svetski rat.
2001 god. nije bilo vise ruskih vojnika na Kosovu?!
Lepa Sanda Raskovic kaze: "Imacu priliku da obevestim SB UN o 51 etnickih incidenata u proteklih tri meseca na Kosovu". Znaci, sto vise etnickih motivisanih incidenata na Kosovo, to bolje za Sandu i za sprsku politiku.
Kako kosovski srbi ne primecuju konacno da beogradska politika zasniva na njihovu sto veci bol i patnju.
Pozdrav!
Arsimi

skeptik

pre 17 godina

Bojim se da će tako postupati i tokom izglasavanja za Ahtisarijev plan u SB. Demonstrativno napustiti sastanak. Da li ima iko protiv? Niko.

DG

pre 17 godina

Pa da, amere sada muči da se Albanci sa Kosova ne okrenu ka putu nasilja pa kako da onda objasne pred svojom javnošću koga su branili 1999. I uvek je krivica i odgovornost drugih: Srba, Rusa, dela EU koji tu vidi neki problem.....pa samo onaj koji ne želi dugoročno rešenje nameće ovakav tip konačnog statusa Kosova. E, sada, pravo pitanje bi bilo zbog čega se ne želi trajno rešenje?!

vlada

pre 17 godina

Za ne poverovati je sa kojom kolicinom arogancije, hipokrizije i osvetoljublja neke zapadne sile prilaze resenju kosovskog pitanja. Tacno je sto Raskoviceva kaze da do sada niko jos nije dao ni jedan razlog zasto nezavisnost. Bar da su se oko toga potrudili da nam zamazu oci. Ako je patnja Albanaca 1998-99 bila prevelika, sta onda sa patnjom Srba 5 vekova, pa za vreme komunizma pa konacno od 99-07 na tom istom Kosovu? I to sve pored mrtvog Milosevica. "Medjunarodna zajednica" je pokazala svoje pravo lice. Treba im se svim snagama suprotstaviti.

Горан

pre 17 godina

Господин Холбрук сада јавно говори о разлозима НАТО-ве употребе војне силе над Југославијом.
Жалосно је да западне "демократске" земље на овакав начин крше међународно право.
Нама је важно да наставимо са процесима демократизације друштва. Никакви ратови не долазе у обзир и никакво спомињање ратова нам не треба у одбрани Косова.

neon

pre 17 godina

Srbija treba da iskoristi prilično dobru poziciju i (konačno) postupi proaktivno, a ne reaktivno. Treba da predloži neko konkretno rešenje, neki poseban status za Kosovo (poput Tajvana), znači faktički državu... ali da sa druge strane traži da Kosovo bude albansko-srpska država, da ima povećan broj srpskih opština i "zacementirane" odredbe Ustava koje se tiču Srba i njihovih prava i teritorije... Što se više Srbija bude kačila na status, a ne na sadržinu, toliko će se, kako kaže Svilanović, situacija pogoršavati. Nadam se novoj vladi i smeni gđe Ivić koja je pokazala da je nedorasla za ovu poziciju.

Klinkton

pre 17 godina

A Holbruku je kao stalo do nas!? Ha! Razlog zasto "humanitarna intervencija" NATO-a 1999 nije legalna tj. nije dobila blagoslov saveta bezbednosti je upravo rusko i kinesko protivljenje. Rusija i Kina gledaju svoj interes, a u slucaju Kosmeta on se slaze sa srpskim interesom. Mi nemamo vise sta da izgubimo oko Kosmeta, ne nudi nam se clanstvo u EU niti milijarde dolara u zamenu. Nama samo daju stap, ali Rusi gospodo ovaj put hoce sargarepu, i to povecu (citaj Juzna Osetija, Abhazija itd). Putin vise nista ne duguje zapadu a i ne pije tako da je malo verovatno da ce igrati na zvuke americkog saksofona.

Dr. Riviera

pre 17 godina

to sto svilanovic prica stvarno nema veze ni sa cim...kave veze to ima sa odnosima clanice EU i Rusije...mislim, i jednima i drugima je sasvim svejedno kad ce kosovo dobiti konacan status....mislim, nije im ni zivot ni ekonomoja niti ista drugo o koncu zbog toga...to sto se nama to tako predstavlja od strane svilanovica ili kostunice s druge strane, to je vec nesto drugo...mislim ako im cefne svet od kosova moze napraviti i novu palestinu...samo je pitanje da li mi ti zelimo...ako zelimo, onda treba da se drzimo rusije i pripremamo za novi rat...lepo, za ne, srbi...

IVO

pre 17 godina

Rusi opet nešto trebaju, kad će to dobiti če se uzdržati ili podprti zapad. Takva ti je politika svaki traži svoj interes. Sa lobiranjem se puno postiže još više ako imaš prave prijatelje. Srbija je trebala više napraviti na prijateljstvu sa zapadnim državama koje odlučuju. Ja se više bojim da Albanci neće dobiti neodvisnost što če se odraziti i velikim nemirima i opet če biti Srbi u velikoj opasnosti. Bojim se za svoje na KiM.Lako je onima u Beogradu

komsija broj 3

pre 17 godina

Rusi kao Srbi igraju "na sve ili nista". Zar oni su svesni cinjenici da protivljenje iz inata ne doprinosi smirivanja odnosa izmedju Srba i Albanaca uopste i unutar Kosova narocito? Sta ce to doneti? Neka predpostavimo da "uliganizam" rodi "plodom" i UN nece odobriti rezoluciju. Zar to ce povratiti Kosovo nazad u zagrljaj "majci"? Da li to moze da bude dobro za Srbiju(za nas Albance vec znamo sta to znaci)? Nista od tih ne moze. Jedino sto srpka ruska-srpska diplomatija radi je da zaostri odnose izmedju Albanaca i Srba, koje ce doneti ciscenje Kosova i radikalizaciju Juga Srbije. Sa druge strane zaostrice ce odnose izmedju Zapada I Rusije. Ja znam da Rusija ce preziveti. Da li ce to biti slucaj za Srbiju, je na vama da odlucujte ali vreme je da vas pominjem kako Sekspir kaze: ...To je sudbina mlaoga kada on umesa izmedju velikih

MILOS

pre 17 godina

Sve je to lepo sto prica g-din Holbruk,ali u sledecem svom obracanju,neka bude precizniji ako se ne prizna nezavisnost srpske pokrajine ko ce to ratovati????
Na Kosovu gotovo nema Srba,osim starijih i iznemoglih za koje neverujem da imaju i snage a i zelje da ratuju,a i potpuno su nenaoruzani...S druge strane srpska drzava neprekidno ponavlja da nema nameru da se sluzi vojnim sredstvima,a i posle toliko godina ratovanja mislim da ne raspolaze osim starijim borbenim sredstvima nekom vecom i znacajnom snagom,a i neverujem u odziv na eventualnoj mobilizaciji...
Dakle g-dine Holbruk ko ce to ratovati?? Budite precizni od koga se bojite?? Od istih onih koje ste posetili 1998?? Pred kojima ste izuli cipele?? Ja shvatam vasu zelju da popunite budzet za izbornu kampanju Hilari Klinton(i vasu licnu zelju da postanete drzavni sekretar).
Zar cete opet vase hirove resavati krvlju balkanskih naroda??? Pa zar nije bilo dosta???
Pozivam vladu neka raspise referendum za izmenu budzeta,u koji ce se dodati stavka o finansiranju kampanje Demokrata u SAD, koliko i da kosta bice jeftinije,nego da to platimo krvlju,jer nam to otvoreno porucuje gospodin, i nadam se da ce na sledecim izborima biti bacen na bunistu istorije,i da ce jednog dana odgovarati za sve zrtve koje je njegova politika proizvela.

Mika Vranjanac

pre 17 godina

A kako nam ti nasi prijatelji u EU (o koji govori gosp Svilanovic) pomazu.
Ako nas cuvaju tako sto nam traze Kosovo, onda nam gi ni ne treba.

Bruce Lee

pre 17 godina

Daleko važniji od stava Rusije, je odgovor Kine . Treća sila (ako ne i prva,bar po perspektivi razvoja) ima uravnotežene odnose i sa Rusijom i sa Zapadom, koje veto u slučaju plana za Kosovo, ne bi poremetio. SAD već odavno nisu agresivne prema Kini (ako ne računamo bombardovanje ambasade u Beogradu). Ta saradnja im je itekako potrebna ako žele da zadrže pritisak na Sev.Koreju i još neke "antiamerički raspoložene" države Azije. Tako da najverovatniji ishod glasanja može da bude da albanska mafija za veliki novac otkupi uzdržan glas Rusije i onda Kina ulaže veto.

Dragan

pre 17 godina

Rusija samo malo vise tvrdi pazar, ali cisto sumnjam da kao rezultat toga eventualno moze da dodje do podele Kosova na duzi rok.
A sto se HOlbruka tice, mislim da je on svojim dosadasnjim delima debelo zasluzio da se prikljuci ekipi u Sheveningenu.

IvanS

pre 17 godina

Jako se dobro zna sta znaci kada ambasador jedne od stalnih clanica SB "demonstrativno napusti sednicu". Nije to Curkin uradio ishitreno i bez prethodnih konsultacija. Nije se on ponasao kao "malo uvredjeno dete", to je nespojivo sa ruskom diplomatijom, koja je, bez obzira na domace "strucnjake", na izuzetnom nivou.
Da bi parirala Holbrukovim, kao i izjavam drugih zapadnih diplomata, Srbija bi na neki nacin trebala da nagovesti, da ce u slucaju otimanja svoje teritorije, "na svaki nacin" (nemora se spomenuti sila, odmah) svoju teritoriju braniti. Tako bi neko od bivsih diplomata iz Moskve, odmah mogao Holbruku da odgovori kontra tezom: "Amerika ce biti odgovorna ...". Uostalom, to je i bio cilj jednog od "principa" koje je DSS naveo u svom predlogu pre formiranja nove vlade.

vladimir pandurevic

pre 17 godina

Za Kosovo je jedina varijanta da bude clanica nekakve formalne konfederacije sa Srbijom, i da na taj nacin budu i vuci siti i ovce na broju. Ta konfederacija u stvarnosti ne bi znacila nista, ali bi joj trebalo zabraniti razdvajanje osim konsenzusom. Tako bi Kosovo postalo samostalna drzava, a Srbija bi sacuvala dostojanstvo. "Beogradska konfederacija" ili "Beogradski commonwealth" !

Enver Kelmendi

pre 17 godina

Marko Jaksic kaze da Rusija ne brani Srbiju,nego pre svega brani legalne i zakonske norme koje postoje u Savetu bezbednosti zadnjih pedesetak godina.A zasto Rusija nije branila zakonske norme kada Srbija je proterivala 800.000 Albanaca preko granica?Zasto Rusija nije primenila te iste zakonske norme u slucaju "Cecenija"? Gosp.Curkin treba da zna da u Americi i svugde u EU ako neko tuce i maltretira svoju decu,onda dolazi neko od socialnih radnika i uzima decu.Status kvo ne odgovara nikome a pogotovo kosovskim Srbima.Enver Kelmendi,20.mart 2007

Dragomir

pre 17 godina

Mnogi ovde vide ono sto ne postoji. Dakle radi se o brutalnom nasilju nad medjunarodnim pravom i to je to.
Pustite pricu o tome da nas Rusi vole ili ne. Jedna zemlja je resila da to barem verbalno pokusa da spreci. Ne znam sta radi demokratska Evropa ali bi morala stati na stranu zakona a ne samo povladjivati Americkom intereseu. Ako sukobi na Kosovu pocnu to je samo zbog toga sto ce ih Amerikanci inicirati preko svojih proksi institucija na Kosovu i treba da budu odgovorni za to ukoliko se desi.
Sve to nema veze sa zeljom Srbije da bude u Evropi niti potrebom dobrih odnosa sa Rusijom niti icim drugim sto pokusava da se podmetne u ovom kontekstu. Mi hocemo u Evropu i NATO ali necemo nikada glasati za krsenje medjunarodnog prava ba bili u NATO ili EU. To zaboravite, ne racunajte da ce Srbija to da radi. Nije joj u genima. Ako zbog toga smatrate da nismo dostojni EU i NATO onda nas ostavite. Mi izbora nemamo. Vi gospodo imate!

Ana

pre 17 godina

Srbija ima najvisi procenat nacionalnih manjina u Evropi. I sve te manjine imaju vise prava od manjina u EU. Da li EU smatra da Srbija treba da ispuni jednonacionalni standard, koji je ocigledno najefikasniji u EU. Mi tu poruku nikako da shvatimo. EU smatra da je najvisi standard jednonacionalna drzava i to pokazuje razumevanjem za stvaranje jednonacionalnih drzava, kao sto je recimo Hrvatska, a zalaze se i za stvaranje drzave na Kosovu, jer zaboga tamo zivi kako oni kazu 90% albanaca. Nasi ljudi i dalje zive u zabludi kada je rec o Evropi( zapadnoj). Ja bih svima koji u takvim zabludama zive preporucila da pogledaju koliko procentualno ima raznih nacionalnih i religijskih manjina u svakoj zemlji EU. U proseku oko 10 puta manje nego u Srbiji!!!!!!!!!

Rade

pre 17 godina

Holbruk i pravda!!!
Ne zeleci da ulazim u stav Rusije, ili, da li UN moze da krsi sopstvene propise zarad Americke politike, ali, na zalost i nasih milion gresaka u poslednjih petnaestak godina, preporucujem nekome ko to moze da javno pita Holbruka
- da li oduzimanje jednog dela teritorije suverenoj i nezavisnoj drzavi danas, moze sutra da se primeni na isti nacin i u slucaju Teksasa ako potrazi izdvajanje iz SAD? Ili, ce to vaziti samo za male zemlje i one koje nisu po volji Amerike. Ako izjavi i potpise da ce jednako reagovati i u bilo kom slucaju na teritoriji Amerike, zatim Korzike u Francuskoj, Baskije u Spaniji, onda je rec o principijelnosti koja ce nas vratiti u vreme plemenskih drzava, jer ce sve, vekovima ujedinjavano, za kratko vreme se razjediniti. Po toj logici docicemo i do najmanje celije koja cini celinu, a to je porodica. Da nije glupo, na Kosmetu i surovo, bilo bi smesno...

Vasa V.

pre 17 godina

Srbija, nikad nije imala pomoc od Rusije, pa ovaj put ce biti isto tako kao i uvek. NISTA. Rusi samo nesto pricaju ostalom svetu samo neke BAJKE,da bih se sami Interesantni napravili kod drugih nacija.Rusiju odavno niko ne uzima ozbiljno, kao velika sila!!!

Borko

pre 17 godina

Za mene je najbolji Holbruk.
Kao i svi "lideri" Amerike ponasa se potpuno siledzijski.
Po njemu, Rusi (Srbi se vec podrazumevaju) sto ce Albanci nasilnicki da se ponasaju ako Kosovo ne dobije nezavisnost.
Da li njihovoj bahatosti ima kraja? Zar takve siledzije treba da predvode svet u "svetlu buducnost"?

Roni

pre 17 godina

Pa gospodine Holbruk, s obzirom koliko je bila primenjivana rezolucija 1244, vi sada apsolutno nemate prava da se pozivate na nju!!!

Marko, ex-NS

pre 17 godina

Uh, bas znamo da nadjemo prave prijatelje u nevolji. Radije bih voleo da procitam da se americki predstavnik zauzeo za nas, ili da je on demonstrativno ustao. Ovako, da li je Rus ustao ili nije, ili je isao na toalet, ili skocio na vinjak, ili drugde, podjednakog je znacaja - to smo samo mi primetili i sad kujemo konspirativne interpretacije, sta iza toga stoji. Ovo je najobicnija milosevicevska skola i strategija politickog rasudjivanja, vec dvadeset godina u Srbiji. Prvo se uzivimo u semu. A uglavnom se, na kraju, razocaramo.

Jesus Christ

pre 17 godina

Covek isao ne WC a ljudi to odmah objavili da je Ambasador Rusije napustio sednicu! Onda se nije vise mogao vratiti, mrzilo mu se! ;-)

Manjina

pre 17 godina

Apropo tvrdnje da u Srbiji manjene imaju vise prava nego manjine u EU - nije tacno. Manjine u Srbiji nemogu da udju bez vize u EU, postali su taoci nacional-socijalista, niti imaju izglea za neku bolju buducnost. Maine iz EU putuje gde hoce, imaju visestruko vise plate, veci i bolji stadard. To su pravi kriterijumi necijeg prava.

komsija iz USA

pre 17 godina

za neobavestene a vidim se da ih ima mnogo, texas i ako ih molis meksikance ne bi se pripajali meksiku. Poredjenje srbije i amerike je tuzno, njihov drzavni tuzilac je meksikanac (gonzalez), sekretarka drzave afrikan-amerikan (kondoliza), ako bio srbija tretirala njene manjine kao amerika sad bi bila drugo prica, a ne da ih iskopava iz dunava i batanjice. I josh jedna stvar ovo je srpska recenica, "teskom onome koga rusi brane..."

Illyria

pre 17 godina

Ćurkin kaže : "...da pregovorima da još jednu šansu i vreme za logičan završetak"!?
Najlogičnije rešenje(ne završetak)za Kosovo je nezavisnost od Srbije,sve drugo je NElogično,NEpravedno,NEhumano,NEdemokratsko,NEodrživo,NEozbiljno,NErealno i NEprihvatljivo!

Dragan

pre 17 godina

Нажалост, сила Бога не моли, па ће тако бити и у нашем случају. Као што је било и у свим овим годинама иза нас тако ће бити и у будуће. Елем, Русија ће нас поново продати као што је то вазда до сад радила. А зар то није учинила и наша држава према Републици Српској Крајини и Републици Српској? Баш због тога, ни ми се нећемо боље провести. Понашамо се сами према себи као према каквом не пријатељу.
То је исто као кад би Лекар своју инфицирану рану на нози, прогласио гангреном и одсеко је чак ни не покушавши било какав метод лечења. Тако се ми сами односимо према својим проблемима, као неурачунљив лекар. Да ми не волимо себе, своје порекло, Историју... Требамо се запитати да ли се одричемо својих отаца зарад бљештавила са запада. Наравно, треба прихватити са запада све што је добро и не одрећи се себе, јер ако се одрекнемо себе онда заиста заслужујемо да станемо под шљиву.

miroslav

pre 17 godina

... Mislim da to sto je Curkin napustio sjednicu i nije toliko bitno kao sto je po meni bitna zelja Rusije za nastavkom pregovora. Volio bih cuti nekoga ko bi mi posteno odgovorio na pitanje: Sta bi se nastavkom pregovora postiglo i ima li smisla dalje pregovarati? ( Kada se zna da se oni ni o cemu ne mogu dogovoriti)Osnovno pitanje koje treba rijesiti prije pregovora je: Da li je Kosovo dio Srbije Ili je samostalna drzava. Kada se to utvrdi onda je moguc razgovor o svim temama koje oni sada stavljaju na dnevni red pregovora. Prema tome Ruski stav je cista opstrukcija.