Ponedeljak, 30.01.2017.

13:36

Poruka Trampu iz Kine: Rat protiv SAD postaje stvarnost

Rat Kine i SAD tokom mandata predsednika Donalda Trampa "nije samo slogan" već postaje "praktična stvarnost", izjavio je visoki zvaničnik kineske vojske.

Izvor: B92

Poruka Trampu iz Kine: Rat protiv SAD postaje stvarnost IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

57 Komentari

Sortiraj po:

Grozni

pre 7 godina

Simpaticno je kako svi pricaju i pametuju a vidim da niko nije upucen ni u zvanicni plan Kine ako bi dosli do rata sa Amerikom sto je malo smesno. I nije sporno da je Amerika tehnoloski jaca ali ako za 1 Amerikanca umru 3 kineza Amerika i dalje gubi. Plus ako oni zarate Rusi su u obavezi da opale po amerima a njihovo naoruzanje i nije tolikooo zaostalo. Setimo se sa te strane NATO nije blizu :) A i nije Kina isto sto i mi da ih gadjas iz vazduha dok oni sede i cekaju po kucama. Treca stvar nije bitno koliko je Americka podmornica bolja 10 podmornica ce uvek potopiti 5 i ako moze da izgubi 7 u procesu. U prevodu oni nisu p...e ko neki nebeski narodi.

qq

pre 7 godina

ameri mozda imaju vise nosaca ali pomorske bitke dobijaju podmornice a ne brodovi. kad im potope nosace na sta ce avioni da im slete? Pa nisu rusi ludi sto su investirali onolike pare u podmornice i sto ih imaju da ni sami ne znaju koliko. Rat je danas takticki postao krajnje jednostavan: prvo isceniras neku situaciju da protivnika predstavis kao zlog neprijatelja sveta a onda sa svojim prijateljima uvedes sankcije, mucis ga ekonomski kako bi mu vreme unistilo vojsku (i tehnicki i fizicki) a onda kad bude primoran da se preda ti dolazis sa pricom "sve je ok, prijatelji smo" kupujes infrastrukuru i privredne sektore uzimas pod svoje i na taj nacin okupiras zemlju i narod porobljavajuci ih. Naravno, svo to vreme zveckas oruzjem i

Dusan

pre 7 godina

Kina je razvila tehnologiju dizel podmornica (onaj ko se razume u ovo zna sta znaci dizel podmornica) :-)?
(Dacha, 30. januar 2017 17:16)
U kom veku ti zivis?Kina nemoze da se meri sa SAD,daleko je slabija.

NYC Boy

pre 7 godina

Odavno je poznato jos od "umjeca ratovanja" da je pobjednik onaj koji izbjegne rat.
(P, 30. januar 2017 18:32)
Genijalni pobednik je onaj koji pobedi bez rata (bez borbe) - Sun Tzu. Upravo je to ideja pomorske blokade moreuza Malaka. Ovo je strategijski problem za Kinu i mnoge knjige su o tome napisane. Jedini nacin da Kina odgovori na blokadu je da napravi svoju mornaricu koja ce moci da drzi Malaku pod kontrolom. Kina je pocela da ulaze u mornaricu, radi prve vezbe sa nosacem aviona i gradi svoj nosac. Ali potrebne su decenije dok Kina postane iskusna u pomorskom ratu. Zato pomorski okrsaj danas odgovara Americi i Obama je imao dosta problema da zaustavi svoje admirale da ne odgovore silom na kineska vestacka ostrva i insistiranje Kine da je Juzno Kinesko More njihovo. Ako se ovo otegne na dvadeset godina i Kina preuzme kontrolu Juznog Kineskog Mora od Amerike, i preuzme kontrolu Malake, sledeci korak je Indijski okean. Indija to zna i nece cekati da Kina toliko ojaca da pocne svojim nosacima da plovi Indijskim Okeanom. Indija je prvi put u 2016. ucestvovala u vojnoj vezbi u Juznom Kineskom Moru i to sa americkom mornaricom. Takodje, Indija finansira svog saveznika Vijetnam da se odupre Kini. Indija je dala kredit Vijetnamu za kupovinu moderne podmornice kojom ce poceti da patrolira Juznim Kineskim Morem. Situacija je dosta komplikovana. Ali ako znas Sun Tzu, onda znas da je njegova omiljena stragetija stvaranje saveznika i izolovanje protivnika. To Amerika dobro radi.

NYC Boy

pre 7 godina

Da nece mozda Amerika da napadne Kinu kopneno :-)?
(Dacha, 30. januar 2017 17:16)
Nece. Amerika ce da zatvori tesnac Malaka kroz koji prolazi sva kineska nafta. Kina nema brodova koji bi mogli da dodju i otklone blokadu. Kineske rezerve energije su 3 meseca. Nakon tri meseca gase se svetla u Kini. Kina ne moze da resi problem pomorske blokade jer nema blue ocean navy, odnosno mornaricu koja moze da reaguje na vecoj daljini. Ja ne znam da li je vecina citalaca uopste svesna, Kina ima daleko slabiju mornaricu cak i od Japana. U sukobu japanske i kineske mornarice, Kina bi popila debele batine. Americku mornaricu da i ne pominjemo. Americk amornarica bi blokirala tesnac Malaka jednim delom, da bi Kinu unistila ekonomski a drugim delom bi uzela kontrolu nad Juznim Kineskim Morem. To je samo mornarica. A da ne pricamo da je Amerika dogurala strateske bombardere, medju kojima i stealth B1 na Guam. Kina jednostavno u pomorskom sukobu nema sansi. Nema cime da se bori. Americki generali odavno zele sukob sa kineskom mornaricom jer znaju da ce za 20 godina Kina da ojaca pomorski i blokade nece biti moguce. Svako ko se razume u mornaricu i odnos mornarickih snaga zna da Kina ne moze nos da promoli u slucaju pomorskog rata i blokade, cak ni protiv Japana danas a kamoli Amerike. Amerika niti zeli niti ima plan da kopneno napadne Kinu. Amerika ce je ugustiti ekonomski, omorskom blokadu na koji Kinezi jedino mogu da odgovore psovkama.

P

pre 7 godina

@NYC boy dobar komentar. Do sad nisam shvatao i razmisljao da rat moze poceti jednostavno zato sto neka zemlja misli da moze drugu da unisti odnosno dobije nesto i da je sad prava sansa za to, a posle ce biti u znatno nepovoljnijem polozaju. Mada ipak ne vidim kako bi Amerika ili bilo koja sila dobila vise od rataovanje nego od mira.. Odavno je poznato jos od "umjeca ratovanja" da je pobjednik onaj koji izbjegne rat.

Dacha

pre 7 godina

Kina nema nikakve sanse protiv SAD-a i ne samo Kina nego niko.Mozete da mrzite SAD ali je tako.
(Dusan, 30. januar 2017 16:38)

Prijatelju, analiziraj situaciju pre no sto lupis nesto.
U ovom trenutku je Amerika ta koja je nemocna protiv Kine. Kina je poklopila Ameriku na dva najbitnija polja, onesposobila ih je za rat na I u vodi I za rat u svemiru. Umesto razvijajuci tehnologiju nosaca aviona, Kina je razvila tehnologiju dizel podmornica (onaj ko se razume u ovo zna sta znaci dizel podmornica) I vec je demonstrirala da ima tehnologiju kojom moze da skine satellite.

Da nece mozda Amerika da napadne Kinu kopneno :-)?

BB_Le

pre 7 godina

"A kinezi miroljubivi ko mravi. Zauzeli su celu internacinalnu teritoriju juzno kineskog mora, izgradili vestacka ostrva, naoruzali ih do zuba i zabranjuju svima da se priblozavaju i teraju ih na obilazne puteve. To je glavni spor koji Kinezi imaju sa bukvalnim svim drzavama u okolini. Ah da, i nevidjenje informacione pljacke."
(Zoki, 30. januar 2017 13:52)

A kako se zove to more gde su izgradjena ta ostrva ?!

Pogledaj malo kartu, atlas.

Da li ta ostrva imaju neku drugu svrhu osim da pomorski "zatvore" Tajvan ?!

Kome smeta ako izgradiš ostrvo na moru ?! Izgleda da smeta samo onima koji planiraju da njihovi ratni brodovi tu prolaze, kada izazovu nemire na Tajvanu. Kinezi to provalili i deluju preventivno.

I šta sad ?!

A te "sve zemlje u okruženju" su samo Japan.

Logika

pre 7 godina

@Jovan naravno da bi i Kina i SAD iskoristile svo naoruzanje koje imaju,jedino u sta sumnjam je da bi koristili nuklearno oruzje zato sto bi onda i SAD upotrebili svoje i tu nema pobednika.Radijacija bi unistila zemljiste u potpunosti i onda dzabe pobeda.Verovatno bi bilo kao i u 2 svetskom ratu,SAD bi brzo uzele svu teritoriju uz more i velike centre a Kinezi bi bili potisnuti u planine i krenuli sa gerilom i iznurivanjem protivnika pa bi na kraju palo neko primirje ali uz zrtve vece nego u bilo kojem ratu do sada.Da se SAD i Kina granice kopnom verovatno bi bila drugacija situacija ali s obzirom koliko je SAD superiorna svojom avijacijom i mornaricom u odnosu na sve ostale onda Kineska brojcanost nema tolikog uticaja.

Nikola

pre 7 godina

Nisam bas siguran da bi Tajvan tako olako stupio u rat protiv svog naroda u Kini, kao sto mnogi pisete. Bez obzira na gradjanski rat u proslom vijeku. Na kraju krajeva nije ni neka znacajna sila da bi mogao zaprijetiti Kini. (u odnosu na broj stanovnika jeste sila i ekonomski i vojno, ali nula prema prvom susjedu). A samo budala bi pomislila da je moguce voditi rat bilo na Americkom kopnu bilo na Kineskom. Hajde neka mi neko objasni kako bi se to Amerikanci iskrcali u Kinu ? Sta bi uradili sa tih 20 nosaca aviona kada bi prisli Kineskoj obali ? Sta mislite da li Kinezi imaju dobru PVO ? Da li imaju krstarece rakete ? Milion manjih brodova sa krstarecim raketama ? Da li bi se jedan veliki nosac odbranio ? I da li bi uspjeli ti avioni da polete prema Kini, ako bi i uspjeli da li bi bili obroreni od Kineskih lovaca i Kineske PVO ? Sta bi 30 hiljada americkih vojnika u Juznoj Koreji moglo da uradi Kini ? Da proba invaziju na obalu, ili da preko sjeverne koreje udje u Kinu ? Ne glupirajte se.

slobinator

pre 7 godina

samo ludak bi se upustio u rat protiv kine ili rusije pa makar in bio na čelu najmoćnije armije sveta.nije ovo 1945 pa da baca atomske bombe bez mogućnosti protivnika da mu uzvrati.nije mu to ni mala srbija koju opet amerikanci nisu napali sami nego im je trebala pomoć još 18 saveznika.znamo kako su se amerikanci proveli u vijetnamu tako da o vojnom nekom sukobu sa kinom nema ni govora,dok je možda moguć neki vid trgovinskog rata.

mmf se izivljava nad nama

pre 7 godina

Ameri duguju kinezima milijarde a dolazi vreme da se vrati dug.
Normalnom coveku nije tesko da shvati sta se desava a sada sta zvanicno kazu ameri rusi kinezi to i nije bitno

Logika

pre 7 godina

Ovo su izjave da bi se uplasila javnost i poruka Trampu da ne talasa.Kina nema nikakve sanse u direktnom sukobu sa SAD konvencionalnim oruzjem,SAD ulazu u vojni budzet koliko 10 narednih svetskih sila zajedno!SAD ima 18 nosaca aviona dok Kina 1 i to neki stari koji su kupili od Ukrajine kada se raspao SSSR.To je ogromna prednost zato sto bi se rat odmah preselio u vode kineskog mora a onda i na kopno dok bi SAD ostala netaknuta i njihova insustrija bi mogla nesmetano da radi kao i za vreme 2 svetskog rata.Kina je u sporu sa svim susedima od kojih su neki veliki saveznici SAD,Japan i Juzna Koreja koji vec imaju u svojim drzavama velike Americke snage i ne bi me cudilo da se iz svojih interesa ukljuce na stranu SAD u ratu,Tajvan bi jedva docekao!Jedino pitanje je kolike ce zrtve SAD imati mada bi za razliku od Kine to bile samo vojne,koliko bi rat potrajao i da li bi se Kina predala ili bi na kraju upotrebila nuklearno oruzje.Ja mislim da ne bi vec bi pao neki dogovor.

Zeleni zmaj

pre 7 godina

A kinezi miroljubivi ko mravi. Zauzeli su celu internacinalnu teritoriju juzno kineskog mora, izgradili vestacka ostrva, naoruzali ih do zuba i zabranjuju svima da se priblozavaju i teraju ih na obilazne puteve. To je glavni spor koji Kinezi imaju sa bukvalnim svim drzavama u okolini. Ah da, i nevidjenje informacione pljacke.
(Zoki, 30. januar 2017 13:52)

Kinezi deluju u skladu sa svojim interesima. Ne vidim u cemu je problem.

bbb

pre 7 godina

Vojno najmocniji su SAD, Rusija , Kina koja ustvari kopira oruzlje kupljeno od Rusije. Ekonomski Kina, SAD , Rusija tj ekonomski Kina stvarno ima veci BDP od SAD, ali Kini ce trebati decenije da stigne BDP po glavi stanovnika koji ima SAD a taj BDP po glavi stanovnika je veci pokazatelj ekonomije i standarda gradjana.

Tzar bomba

pre 7 godina

Kina je u Juznom kineskom moru bukvalno sa svima u sukobu.Oko Paracelskih ostrva sa Vijetnamom,oko Spratli ostrva sa Tajvanom,a pravo na vode tog mora polazu i Filipini,Brunej i Malezija.Sa Japanom su u sukobu oko ostrva Senkaku(Diaoju).Kako bi "dokazali" da su to njihove vode,a ne medjunarodne,grade vestacka ostrva kako bi onda tvrdili da eto ima kineskog kopna u moru.Ali vestacko kopno se ne moze racunati,tako bi svi mogli da naprave vestacko kopno u moru.Ponasanje Kine vrlo lepo ilustruje kako bi se oni ponasali kao najveca sila na svetu-bili bi gori hegemon nego Amerika.Srecom,Kina ima 3 velika separatisticka problema koje Amerikanci uvek mogu da aktiviraju i naprave velike stete Kini-Tajvan,Tibet sa budistima i Sindjijang sa muslimanima Ujgurima.
(Oliver, 30. januar 2017 15:01)

Kina je sila mnogo duze nego sto ti znas istoriju. Barut su smislili, ali su mu pravu svrhu dali tek englezi.

WTA

pre 7 godina

Setimo se samo kako su Tramp i njegove pristalice (i ovdašnji fanovi) tvrdili da treba izabrati Trampa jer će Hilari da odvede svet u rat. Vidimo. Hilari pešači na planinama Montane i kači selfije, a o ratu evo od koga čitamo.

Dragan

pre 7 godina

Pa dobro je vise ljudi, dokle.cete vise pisati samo o ratu.Svaki dan samo.pretnje ratom.Cemu to vise vodi.Ostavite narod na miru, neka zivi i radi slobodno a ne da se samo o ratu prica.Van svake pameti.Dosta mi je vise ovakvih izjava.Da li iko odgovara za ove izjave i natpise na ovom sajtu.Ovo je najbolje necitati i neces imati sigurno glavobolju.

Slavonija

pre 7 godina

Nije mi drago da vidim povišene tonove na tim opasnim relacijama, ipak su to nuklearne sile. Ali nadam se da ipak neće da dođe do eskalacije i do rata. Ovo tumačim kao pokazivanje mišića i jurenje boljih startnih pozicija. Nuklearni rat bi bio katastrofa globalnih razmjera i to mu glavna kočnica. Baš zato mislim da se niko neće upustiti u tu opasnu i katastrofalnu avanturu.
Vođe treba da nađu način kako da ljudima osiguraju bolji a ne gori život. Kinezi su predugo živjeli na rubu egzistencije, posebno u zabačenim planinskim predjelima. Drago mi je da što veći broj ljudi na svijetu živi bolje, da ima bar osnovno, stan, hranu, higijenu, zdravstvo, škole, bar minimalnu zabavu. Nek su svi živi, zdravi veseli. Udružit se treba protiv loših pojava, protiv terorizma, ubijanja po bilo kojoj osnovi, trgovine ljudima, zlostavljanja, kriminala, robovskog rada, droge. A ljudima koji mirno zive, rade, drže se zakona pa njima treba olakšati život a ne ih gurati u rat.
Koje je rješenje? Rješenje je pravednija raspodjela, pravednije plaće (zapadu smanjit svima ostalima povećat), osigurati pristup radu svima (radni dan ne mora trajati 8 sati, radni tjedan ne mora trajati 5 dana) tako da svi imaju od čega živjeti. Dalje edukacija za razna kreativna zanimanja da ljudi izvan posla (kojeg će biti malo) mogu popuniti vrijeme nečim kreativnim i korisnim. Nije normalno da je slavonska plodna zemlja neobrađena a toliki zdravi ljiudi besposleni i bez novca i hrane.

Recimo NE Kini !!!

pre 7 godina

gczat
Nenad-EU@ nije istina,Kina odavno porobljava svjet novcem ali vojno ne mogu daleko. Prednost Kine je niska cijena radne snage i materijala,naj visi most na svijetu su napravili za samo nekoliko stotina miliona dolara ali vojno su mali jos uvijek. Nije Tramp bez veze prvo na njih krenuo.

Novosadjan

pre 7 godina

(hm?, 30. januar 2017 14:46)

Da li stvarno ocekujes racionalnost nasih botova koji nemaju preca posla u zivotu od kliktanja na ocene komentara i infantilnog politickog navijanja, kao da je u pitanju derbi? Da li stvarno ocekujes kvalitetan rezon od gradjana Srbije koji ne mogu da rese ni problem snega i zaledjenih reka? A kad jos shvatis da svi pametni iz Srbije beze i da su ostali samo neobrazovani zadrugari koji politiku shvataju kao nesto sto se radi dok pijes pivo, mislim da je sve mnogo jadnije, pardon, jasnije.

robert

pre 7 godina

Od rata Kine i SAD profitira Rusija.
(lV b, 30. januar 2017 13:45)


Nebi profitirao niko,na kraju bi morala i Rusija da se umesa. i to bi bio kraj za sve . Svi oni to znaju,zato i nema rata,a nadajmo se da nece ni biti.

FT1

pre 7 godina

Zagore, Kina je ekonomski jača od Rusije, to stoji. Ali vojno i tehnološki ne mogu vodu Rusima da nose... Jedina država na planeti koja može da se bori 1 na 1 sa Amerikom je Rusija. Zapad ulaže ogromne napore i ogromna sredstva kako bi sprečio ekonomsko razvijanje Rusije. Ali zato Kina ekonomski raste. USA bi zgazila Kinu 1 na 1 dok bi sa Rusijom bilo nerešeno, tj. uništili bi planetu... Ali iza Kine stoje Rusi sa svojom tehnologijom i oružjem. To je neki balans u svetu. Koliko god neko podništavao Rusiju, ne može da ospori činjenicu da je Rusija nuklearna i svemirska super sila...
@(Realista, 30. januar 2017 15:16)


Jedina stvar koja bi mogla da unisti Rusiju je losa demografija, na sve ostale krize poput bede, ratova, izdaje, bratoubilastva, diktature, komunizma i gladi koje je doziveo tokom svoje istorije ruski narod je nekako prebrodio i uspesno preziveo bas kao i Srbi, ali negativan prirodni prirastaj je nesto sto nam i jednima i drugima preti da nas unisti, samo sto za njih jos ima nade, a mi smo bojim se vec izgubili tu bitku.

Realista

pre 7 godina

Zagore, Kina je ekonomski jača od Rusije, to stoji. Ali vojno i tehnološki ne mogu vodu Rusima da nose... Jedina država na planeti koja može da se bori 1 na 1 sa Amerikom je Rusija. Zapad ulaže ogromne napore i ogromna sredstva kako bi sprečio ekonomsko razvijanje Rusije. Ali zato Kina ekonomski raste. USA bi zgazila Kinu 1 na 1 dok bi sa Rusijom bilo nerešeno, tj. uništili bi planetu... Ali iza Kine stoje Rusi sa svojom tehnologijom i oružjem. To je neki balans u svetu. Koliko god neko podništavao Rusiju, ne može da ospori činjenicu da je Rusija nuklearna i svemirska super sila...

Zapata

pre 7 godina

Ovaj rat srusio bi svetsku ekonomiju u jednom danu. Vidite kako trzista reaguju na svaki najmanji signal, zamislite sta bi se desilo da najvece svetske ekonomske sile (od kojih je jedna duznik drugoj u visini vecoj od sopstvenog BDP) zaratuju...Pade u danu Vol Strit, pade americka ekonomija, pade tim putem i svaka liberalna ekonomija na svetu. Za 24 sata doziveli bismo takav ekonomski reset kakav nije zamisliv za sada. I bez ovog rata u tim uslovima izbila bi nezabelezena anarhija sirom sveta, klanje za resurse, granice, padanje vlada, gradjanski ratovi, pad citavog poretka reda i mira unutar drustava...Delili bismo istoriju na pre i posle tog dana.

Oliver

pre 7 godina

Kina je u Juznom kineskom moru bukvalno sa svima u sukobu.Oko Paracelskih ostrva sa Vijetnamom,oko Spratli ostrva sa Tajvanom,a pravo na vode tog mora polazu i Filipini,Brunej i Malezija.Sa Japanom su u sukobu oko ostrva Senkaku(Diaoju).Kako bi "dokazali" da su to njihove vode,a ne medjunarodne,grade vestacka ostrva kako bi onda tvrdili da eto ima kineskog kopna u moru.Ali vestacko kopno se ne moze racunati,tako bi svi mogli da naprave vestacko kopno u moru.Ponasanje Kine vrlo lepo ilustruje kako bi se oni ponasali kao najveca sila na svetu-bili bi gori hegemon nego Amerika.Srecom,Kina ima 3 velika separatisticka problema koje Amerikanci uvek mogu da aktiviraju i naprave velike stete Kini-Tajvan,Tibet sa budistima i Sindjijang sa muslimanima Ujgurima.

xz

pre 7 godina

. Prednost Kine je što se digla iz gladi i blata u kratko vrijeme i postaje glavni igrač. Prednost Kine je i to što je do transformacije i uzleta došlo bez rata i bez krvavih revolucija kakve su u istoriji bile redovita stvar. Kinezi su stari i mudar narod.
(samo da ne bude nuklearnog, a nadam se da neće, 30. januar 2017 14:50)

a mana kine je u tome sto osim možda donekle severne koreje nema pravog saveznika, već se njene komšije mahom plaše i zaziru od nje. da ne bude sad kina ima više stanovnika od svih njih zajedno, treba reći da je kina i u očajnim odnosima sa još jednom nuklearnom silom, indijom, koja ima stanovnika skoro pa kao i kina. uglavnom, ako nesto pukne na dalekom istoku vrlo je moguće da će to biti taj treći svetski rat koji će ako ne uništiti a ono planetu večno osakatiti za normalan život homo sapiensa. samo se eto ovaj put neće voditi u evropi

NYC Boy

pre 7 godina

Pogotovu u Vijetnamu , taj su dobili ubedljivo.
(Veliki Blek, 30. januar 2017 14:05)
Americka vojska je dobila svaku bitku protiv Vietkonga i Severnog Vijetnama. I Vietkong i Severni Vijetnam pretrpeli su ogromne, milionske gubitke. Vojnicki su Amerikanci dobili svaku bitku koji su vodili u Vinetnamu. Bombardovanjem Severnog Vijetnama Amerikanci su primorali Severni Vijetnam na potpisivanje primirja. Mir je potpisan 1972. u Parizu. Severni Vinetnam se obavezao da ce priznati granice Juznog Vijetnama i da nece vrsiri agresiju na Juzni Vijetnam. Amerika se obavezala da ce u roku od 6 meseci njena vojska napustiti Juzni Vijetnam. Tako je i bilo. U Vijetnamu je ostalo oko 2,000 Amerikanaca koji su obezbedjivali ambasadu i radili u lokalnim firmama. Tri godine je vladao mir. 1975. godine doslo je do velike politicke krize u Americi oko prisluskivanja i u citavom politickom haosu, smenjen je predsednik Nikson. Severni Vijetnam je iskoristio americku krizu i napao i zauzeo Juzni Vijetnam. Inace na potpisivanju mirovnog ugovora u Parizu, americki pukovnik je rekao vijetnamskom pukovniku kako Vijetnamci nisu uspeli da dobiju ni iednu jedinu bitku protiv Amerikanaca. Na to mu je vijetnamski pukovnik odgovorio: "Istina. Ali to uopste nije bitno." Njegove reci pokazale su se kao prorocanstvo. U ratu Kine i Amerike koji bi bio pomorski rat, Kina bi izgubila svaku bitku i pretrpela bi ogromne gubitke ali to na kraju mozda i ne bi bilo bitno.

Ocemo

pre 7 godina

volim svoje prijatelje i neprijatelje, kakav bi to zivot bio bez njih, sam i pust. jednog dana smejaćemo se uz kafu svi...
(srb, 30. januar 2017 13:57

Da. Sedecemo gore na nekom oblacicu i sa setom posmatrati crnilo sprzene nekad plave planete.

Abrakapokus

pre 7 godina

Kako sad ja, kao prosečan Srbin koji gaji istu količinu ljubavi prema braći Kinezima i bratu Trampu, da se odlučim na koju ću stranu ako se zarati. Pa nemojte to da mi radite! :(

nothing wrong with me

pre 7 godina

Kineska tehnologija je mahom po uzoru na stranu
svoju proizvodnju nemaju,sklapaju za strane firme,samo su jeftina radna snaga
izrada djene-djene kvaliteta
nemaju preciznu mehaniku
nemaju svoj mlazni motor
zatvorili svoje trziste a izvoze na strana

Evropa i Amerika su bile na rodjendanu kada se delila torta (pre 100 godina) i gotovo.
Indija,Kina,Brazil mogu samo svom stanovnistvu da prosipaju price o nekakvoj snazi

Smuleco

pre 7 godina

@IV b: Od rata Kine i SAD, "profitira" planeta, koja će se na taj način, vrlo brzo osloboditi, Homo Sapiens-a. Nema drugog "profita".

aca

pre 7 godina

Meni se cini da je Tramp idiot ne zato sto Obama i njegove demokrate to kazu ili sto su bolji nego covek ne moze dva poteza da predvidi unapred.
SAD su ubile Gadafija i Sadama Huseina zato sto naftu nisu hteli vise da prodaju za americki dolar vec za valutu koja ima pokrice u zlatu.
Takodje tim istim dolarom manipulisu sa pola sveta a svojim gradjanima obezbedjuju dobar standard.
Hoce da zabrane muslimanima ulaz u SAD a hoce da im Turska, Saudijska Arabija i Pakistan budu veliki saveznici?
Hoce mir sa Rusijom ali ne skida joj sankcije a i dalje dovlace rakete na njenu granicu.
Nece kinesku robu a hoce i Kineze zbog gubitka posla a hoce da ss pita o Juznom kineskom moru?

hm?

pre 7 godina

Kada sam pre par meseci napisao u komentarima da je izbor Trampa uvod u oružani sukob SAD sa nekom od nuklearnih sila, dobio sam na stotinu negativnih ocena na ovom sajtu, pošto je javnost u Srbiji doživela Trampa kao nekog ko će nam vratiti Kosovo. Naravno, juče je i to palo u vodu.... Voleo bih da ne budem u pravu, ali u ovom trenutku SAD vodi čovek koji uopšte nema političko iskustvo, nema osećaj za diplomatiju i zamišlja da je država privatna kompanija. Sve bi to bilo OK da se ne zvecka nuklearnim oružijem, a to se tiče svih nas ostalih.

samo da ne bude nuklearnog, a nadam se da neće

pre 7 godina

Klasićna priča o borbi za podjelu moći. Ko su pretendenti za "prestolje"? Kina i Amerika, a Rusija isto traži svoj dio, EU se izgubila i postaje regionalna "sila" puna unutrašnjih konflikata i slabosti. Ostali statiraju. Prednost Kine je što se digla iz gladi i blata u kratko vrijeme i postaje glavni igrač. Prednost Kine je i to što je do transformacije i uzleta došlo bez rata i bez krvavih revolucija kakve su u istoriji bile redovita stvar. Kinezi su stari i mudar narod. Amerikanci su velikom stresu i minusu jer se prvi put nakon mnogo godina suočavaju sa gubitkom moći i super jakim konkurentim za kojeg i sami vide da će pobjediti. Kina je ngezaustavljiva. Rusima odgovara da se dva gluavna konkurenta međusobno oslabe kako bi Rusija u proporciji bila jača.

.

pre 7 godina

@па логично. кина је много јача од русије. ако сад жели сачува превласт, покушаће да се уједини са русијом против кине. све друго води ка војној и економској превласти кине.што се рата тиче, американци нису изгубили ни један, а кина није добила ни један. у целој историји постојања једних и других. русија онако. махом губила освајачке ратове, добијала одбрамбене.
(zagor, 30. januar 2017 13:53)
Istorija ti nije jaca strana... Kina je posle Japana najstarija drzava na planeti... kako mislis da je bez ratova njeno ime, njen narod i drzava toliko opstala?

Zoki

pre 7 godina

A kinezi miroljubivi ko mravi. Zauzeli su celu internacinalnu teritoriju juzno kineskog mora, izgradili vestacka ostrva, naoruzali ih do zuba i zabranjuju svima da se priblozavaju i teraju ih na obilazne puteve. To je glavni spor koji Kinezi imaju sa bukvalnim svim drzavama u okolini. Ah da, i nevidjenje informacione pljacke.

zagor

pre 7 godina

па логично. кина је много јача од русије. ако сад жели сачува превласт, покушаће да се уједини са русијом против кине. све друго води ка војној и економској превласти кине.
што се рата тиче, американци нису изгубили ни један, а кина није добила ни један. у целој историји постојања једних и других.
русија онако. махом губила освајачке ратове, добијала одбрамбене.

VI4Dimir

pre 7 godina

Ove izjave ko Šešelj da mu je pisao.. Gadjanje "velikim rečima", bez razmisljanja o posledicama..

Tramp, osim što ima politiku da vrati američke firme iz Kine, gde njihovi tajkuni ubiraju krem a kineska sirotinja radi za 2 dolara dnevno, nije ništa drugo ni učinio ni pretio..

A ovakvima to ne odgovara, ostaju bez "svog dela" kajmaka, pa ce pre da "prete ratom"...

Sale

pre 7 godina

Ajde više krenite...i jedni i drugi...ubi me ova neizvesnost...ne mogu bre da se organizujem, ništa da planiram...završite to što pre, pa da opet lovimo lukom i strelom.

Sale

pre 7 godina

Ajde više krenite...i jedni i drugi...ubi me ova neizvesnost...ne mogu bre da se organizujem, ništa da planiram...završite to što pre, pa da opet lovimo lukom i strelom.

Abrakapokus

pre 7 godina

Kako sad ja, kao prosečan Srbin koji gaji istu količinu ljubavi prema braći Kinezima i bratu Trampu, da se odlučim na koju ću stranu ako se zarati. Pa nemojte to da mi radite! :(

Zoki

pre 7 godina

A kinezi miroljubivi ko mravi. Zauzeli su celu internacinalnu teritoriju juzno kineskog mora, izgradili vestacka ostrva, naoruzali ih do zuba i zabranjuju svima da se priblozavaju i teraju ih na obilazne puteve. To je glavni spor koji Kinezi imaju sa bukvalnim svim drzavama u okolini. Ah da, i nevidjenje informacione pljacke.

Ocemo

pre 7 godina

volim svoje prijatelje i neprijatelje, kakav bi to zivot bio bez njih, sam i pust. jednog dana smejaćemo se uz kafu svi...
(srb, 30. januar 2017 13:57

Da. Sedecemo gore na nekom oblacicu i sa setom posmatrati crnilo sprzene nekad plave planete.

VI4Dimir

pre 7 godina

Ove izjave ko Šešelj da mu je pisao.. Gadjanje "velikim rečima", bez razmisljanja o posledicama..

Tramp, osim što ima politiku da vrati američke firme iz Kine, gde njihovi tajkuni ubiraju krem a kineska sirotinja radi za 2 dolara dnevno, nije ništa drugo ni učinio ni pretio..

A ovakvima to ne odgovara, ostaju bez "svog dela" kajmaka, pa ce pre da "prete ratom"...

Smuleco

pre 7 godina

@IV b: Od rata Kine i SAD, "profitira" planeta, koja će se na taj način, vrlo brzo osloboditi, Homo Sapiens-a. Nema drugog "profita".

Zapata

pre 7 godina

Ovaj rat srusio bi svetsku ekonomiju u jednom danu. Vidite kako trzista reaguju na svaki najmanji signal, zamislite sta bi se desilo da najvece svetske ekonomske sile (od kojih je jedna duznik drugoj u visini vecoj od sopstvenog BDP) zaratuju...Pade u danu Vol Strit, pade americka ekonomija, pade tim putem i svaka liberalna ekonomija na svetu. Za 24 sata doziveli bismo takav ekonomski reset kakav nije zamisliv za sada. I bez ovog rata u tim uslovima izbila bi nezabelezena anarhija sirom sveta, klanje za resurse, granice, padanje vlada, gradjanski ratovi, pad citavog poretka reda i mira unutar drustava...Delili bismo istoriju na pre i posle tog dana.

Realista

pre 7 godina

Zagore, Kina je ekonomski jača od Rusije, to stoji. Ali vojno i tehnološki ne mogu vodu Rusima da nose... Jedina država na planeti koja može da se bori 1 na 1 sa Amerikom je Rusija. Zapad ulaže ogromne napore i ogromna sredstva kako bi sprečio ekonomsko razvijanje Rusije. Ali zato Kina ekonomski raste. USA bi zgazila Kinu 1 na 1 dok bi sa Rusijom bilo nerešeno, tj. uništili bi planetu... Ali iza Kine stoje Rusi sa svojom tehnologijom i oružjem. To je neki balans u svetu. Koliko god neko podništavao Rusiju, ne može da ospori činjenicu da je Rusija nuklearna i svemirska super sila...

Novosadjan

pre 7 godina

(hm?, 30. januar 2017 14:46)

Da li stvarno ocekujes racionalnost nasih botova koji nemaju preca posla u zivotu od kliktanja na ocene komentara i infantilnog politickog navijanja, kao da je u pitanju derbi? Da li stvarno ocekujes kvalitetan rezon od gradjana Srbije koji ne mogu da rese ni problem snega i zaledjenih reka? A kad jos shvatis da svi pametni iz Srbije beze i da su ostali samo neobrazovani zadrugari koji politiku shvataju kao nesto sto se radi dok pijes pivo, mislim da je sve mnogo jadnije, pardon, jasnije.

hm?

pre 7 godina

Kada sam pre par meseci napisao u komentarima da je izbor Trampa uvod u oružani sukob SAD sa nekom od nuklearnih sila, dobio sam na stotinu negativnih ocena na ovom sajtu, pošto je javnost u Srbiji doživela Trampa kao nekog ko će nam vratiti Kosovo. Naravno, juče je i to palo u vodu.... Voleo bih da ne budem u pravu, ali u ovom trenutku SAD vodi čovek koji uopšte nema političko iskustvo, nema osećaj za diplomatiju i zamišlja da je država privatna kompanija. Sve bi to bilo OK da se ne zvecka nuklearnim oružijem, a to se tiče svih nas ostalih.

NYC Boy

pre 7 godina

Pogotovu u Vijetnamu , taj su dobili ubedljivo.
(Veliki Blek, 30. januar 2017 14:05)
Americka vojska je dobila svaku bitku protiv Vietkonga i Severnog Vijetnama. I Vietkong i Severni Vijetnam pretrpeli su ogromne, milionske gubitke. Vojnicki su Amerikanci dobili svaku bitku koji su vodili u Vinetnamu. Bombardovanjem Severnog Vijetnama Amerikanci su primorali Severni Vijetnam na potpisivanje primirja. Mir je potpisan 1972. u Parizu. Severni Vinetnam se obavezao da ce priznati granice Juznog Vijetnama i da nece vrsiri agresiju na Juzni Vijetnam. Amerika se obavezala da ce u roku od 6 meseci njena vojska napustiti Juzni Vijetnam. Tako je i bilo. U Vijetnamu je ostalo oko 2,000 Amerikanaca koji su obezbedjivali ambasadu i radili u lokalnim firmama. Tri godine je vladao mir. 1975. godine doslo je do velike politicke krize u Americi oko prisluskivanja i u citavom politickom haosu, smenjen je predsednik Nikson. Severni Vijetnam je iskoristio americku krizu i napao i zauzeo Juzni Vijetnam. Inace na potpisivanju mirovnog ugovora u Parizu, americki pukovnik je rekao vijetnamskom pukovniku kako Vijetnamci nisu uspeli da dobiju ni iednu jedinu bitku protiv Amerikanaca. Na to mu je vijetnamski pukovnik odgovorio: "Istina. Ali to uopste nije bitno." Njegove reci pokazale su se kao prorocanstvo. U ratu Kine i Amerike koji bi bio pomorski rat, Kina bi izgubila svaku bitku i pretrpela bi ogromne gubitke ali to na kraju mozda i ne bi bilo bitno.

aca

pre 7 godina

Meni se cini da je Tramp idiot ne zato sto Obama i njegove demokrate to kazu ili sto su bolji nego covek ne moze dva poteza da predvidi unapred.
SAD su ubile Gadafija i Sadama Huseina zato sto naftu nisu hteli vise da prodaju za americki dolar vec za valutu koja ima pokrice u zlatu.
Takodje tim istim dolarom manipulisu sa pola sveta a svojim gradjanima obezbedjuju dobar standard.
Hoce da zabrane muslimanima ulaz u SAD a hoce da im Turska, Saudijska Arabija i Pakistan budu veliki saveznici?
Hoce mir sa Rusijom ali ne skida joj sankcije a i dalje dovlace rakete na njenu granicu.
Nece kinesku robu a hoce i Kineze zbog gubitka posla a hoce da ss pita o Juznom kineskom moru?

zagor

pre 7 godina

па логично. кина је много јача од русије. ако сад жели сачува превласт, покушаће да се уједини са русијом против кине. све друго води ка војној и економској превласти кине.
што се рата тиче, американци нису изгубили ни један, а кина није добила ни један. у целој историји постојања једних и других.
русија онако. махом губила освајачке ратове, добијала одбрамбене.

.

pre 7 godina

@па логично. кина је много јача од русије. ако сад жели сачува превласт, покушаће да се уједини са русијом против кине. све друго води ка војној и економској превласти кине.што се рата тиче, американци нису изгубили ни један, а кина није добила ни један. у целој историји постојања једних и других. русија онако. махом губила освајачке ратове, добијала одбрамбене.
(zagor, 30. januar 2017 13:53)
Istorija ti nije jaca strana... Kina je posle Japana najstarija drzava na planeti... kako mislis da je bez ratova njeno ime, njen narod i drzava toliko opstala?

Oliver

pre 7 godina

Kina je u Juznom kineskom moru bukvalno sa svima u sukobu.Oko Paracelskih ostrva sa Vijetnamom,oko Spratli ostrva sa Tajvanom,a pravo na vode tog mora polazu i Filipini,Brunej i Malezija.Sa Japanom su u sukobu oko ostrva Senkaku(Diaoju).Kako bi "dokazali" da su to njihove vode,a ne medjunarodne,grade vestacka ostrva kako bi onda tvrdili da eto ima kineskog kopna u moru.Ali vestacko kopno se ne moze racunati,tako bi svi mogli da naprave vestacko kopno u moru.Ponasanje Kine vrlo lepo ilustruje kako bi se oni ponasali kao najveca sila na svetu-bili bi gori hegemon nego Amerika.Srecom,Kina ima 3 velika separatisticka problema koje Amerikanci uvek mogu da aktiviraju i naprave velike stete Kini-Tajvan,Tibet sa budistima i Sindjijang sa muslimanima Ujgurima.

robert

pre 7 godina

Od rata Kine i SAD profitira Rusija.
(lV b, 30. januar 2017 13:45)


Nebi profitirao niko,na kraju bi morala i Rusija da se umesa. i to bi bio kraj za sve . Svi oni to znaju,zato i nema rata,a nadajmo se da nece ni biti.

samo da ne bude nuklearnog, a nadam se da neće

pre 7 godina

Klasićna priča o borbi za podjelu moći. Ko su pretendenti za "prestolje"? Kina i Amerika, a Rusija isto traži svoj dio, EU se izgubila i postaje regionalna "sila" puna unutrašnjih konflikata i slabosti. Ostali statiraju. Prednost Kine je što se digla iz gladi i blata u kratko vrijeme i postaje glavni igrač. Prednost Kine je i to što je do transformacije i uzleta došlo bez rata i bez krvavih revolucija kakve su u istoriji bile redovita stvar. Kinezi su stari i mudar narod. Amerikanci su velikom stresu i minusu jer se prvi put nakon mnogo godina suočavaju sa gubitkom moći i super jakim konkurentim za kojeg i sami vide da će pobjediti. Kina je ngezaustavljiva. Rusima odgovara da se dva gluavna konkurenta međusobno oslabe kako bi Rusija u proporciji bila jača.

FT1

pre 7 godina

Zagore, Kina je ekonomski jača od Rusije, to stoji. Ali vojno i tehnološki ne mogu vodu Rusima da nose... Jedina država na planeti koja može da se bori 1 na 1 sa Amerikom je Rusija. Zapad ulaže ogromne napore i ogromna sredstva kako bi sprečio ekonomsko razvijanje Rusije. Ali zato Kina ekonomski raste. USA bi zgazila Kinu 1 na 1 dok bi sa Rusijom bilo nerešeno, tj. uništili bi planetu... Ali iza Kine stoje Rusi sa svojom tehnologijom i oružjem. To je neki balans u svetu. Koliko god neko podništavao Rusiju, ne može da ospori činjenicu da je Rusija nuklearna i svemirska super sila...
@(Realista, 30. januar 2017 15:16)


Jedina stvar koja bi mogla da unisti Rusiju je losa demografija, na sve ostale krize poput bede, ratova, izdaje, bratoubilastva, diktature, komunizma i gladi koje je doziveo tokom svoje istorije ruski narod je nekako prebrodio i uspesno preziveo bas kao i Srbi, ali negativan prirodni prirastaj je nesto sto nam i jednima i drugima preti da nas unisti, samo sto za njih jos ima nade, a mi smo bojim se vec izgubili tu bitku.

xz

pre 7 godina

. Prednost Kine je što se digla iz gladi i blata u kratko vrijeme i postaje glavni igrač. Prednost Kine je i to što je do transformacije i uzleta došlo bez rata i bez krvavih revolucija kakve su u istoriji bile redovita stvar. Kinezi su stari i mudar narod.
(samo da ne bude nuklearnog, a nadam se da neće, 30. januar 2017 14:50)

a mana kine je u tome sto osim možda donekle severne koreje nema pravog saveznika, već se njene komšije mahom plaše i zaziru od nje. da ne bude sad kina ima više stanovnika od svih njih zajedno, treba reći da je kina i u očajnim odnosima sa još jednom nuklearnom silom, indijom, koja ima stanovnika skoro pa kao i kina. uglavnom, ako nesto pukne na dalekom istoku vrlo je moguće da će to biti taj treći svetski rat koji će ako ne uništiti a ono planetu večno osakatiti za normalan život homo sapiensa. samo se eto ovaj put neće voditi u evropi

bbb

pre 7 godina

Vojno najmocniji su SAD, Rusija , Kina koja ustvari kopira oruzlje kupljeno od Rusije. Ekonomski Kina, SAD , Rusija tj ekonomski Kina stvarno ima veci BDP od SAD, ali Kini ce trebati decenije da stigne BDP po glavi stanovnika koji ima SAD a taj BDP po glavi stanovnika je veci pokazatelj ekonomije i standarda gradjana.

nothing wrong with me

pre 7 godina

Kineska tehnologija je mahom po uzoru na stranu
svoju proizvodnju nemaju,sklapaju za strane firme,samo su jeftina radna snaga
izrada djene-djene kvaliteta
nemaju preciznu mehaniku
nemaju svoj mlazni motor
zatvorili svoje trziste a izvoze na strana

Evropa i Amerika su bile na rodjendanu kada se delila torta (pre 100 godina) i gotovo.
Indija,Kina,Brazil mogu samo svom stanovnistvu da prosipaju price o nekakvoj snazi

mmf se izivljava nad nama

pre 7 godina

Ameri duguju kinezima milijarde a dolazi vreme da se vrati dug.
Normalnom coveku nije tesko da shvati sta se desava a sada sta zvanicno kazu ameri rusi kinezi to i nije bitno

Tzar bomba

pre 7 godina

Kina je u Juznom kineskom moru bukvalno sa svima u sukobu.Oko Paracelskih ostrva sa Vijetnamom,oko Spratli ostrva sa Tajvanom,a pravo na vode tog mora polazu i Filipini,Brunej i Malezija.Sa Japanom su u sukobu oko ostrva Senkaku(Diaoju).Kako bi "dokazali" da su to njihove vode,a ne medjunarodne,grade vestacka ostrva kako bi onda tvrdili da eto ima kineskog kopna u moru.Ali vestacko kopno se ne moze racunati,tako bi svi mogli da naprave vestacko kopno u moru.Ponasanje Kine vrlo lepo ilustruje kako bi se oni ponasali kao najveca sila na svetu-bili bi gori hegemon nego Amerika.Srecom,Kina ima 3 velika separatisticka problema koje Amerikanci uvek mogu da aktiviraju i naprave velike stete Kini-Tajvan,Tibet sa budistima i Sindjijang sa muslimanima Ujgurima.
(Oliver, 30. januar 2017 15:01)

Kina je sila mnogo duze nego sto ti znas istoriju. Barut su smislili, ali su mu pravu svrhu dali tek englezi.

Logika

pre 7 godina

Ovo su izjave da bi se uplasila javnost i poruka Trampu da ne talasa.Kina nema nikakve sanse u direktnom sukobu sa SAD konvencionalnim oruzjem,SAD ulazu u vojni budzet koliko 10 narednih svetskih sila zajedno!SAD ima 18 nosaca aviona dok Kina 1 i to neki stari koji su kupili od Ukrajine kada se raspao SSSR.To je ogromna prednost zato sto bi se rat odmah preselio u vode kineskog mora a onda i na kopno dok bi SAD ostala netaknuta i njihova insustrija bi mogla nesmetano da radi kao i za vreme 2 svetskog rata.Kina je u sporu sa svim susedima od kojih su neki veliki saveznici SAD,Japan i Juzna Koreja koji vec imaju u svojim drzavama velike Americke snage i ne bi me cudilo da se iz svojih interesa ukljuce na stranu SAD u ratu,Tajvan bi jedva docekao!Jedino pitanje je kolike ce zrtve SAD imati mada bi za razliku od Kine to bile samo vojne,koliko bi rat potrajao i da li bi se Kina predala ili bi na kraju upotrebila nuklearno oruzje.Ja mislim da ne bi vec bi pao neki dogovor.

Slavonija

pre 7 godina

Nije mi drago da vidim povišene tonove na tim opasnim relacijama, ipak su to nuklearne sile. Ali nadam se da ipak neće da dođe do eskalacije i do rata. Ovo tumačim kao pokazivanje mišića i jurenje boljih startnih pozicija. Nuklearni rat bi bio katastrofa globalnih razmjera i to mu glavna kočnica. Baš zato mislim da se niko neće upustiti u tu opasnu i katastrofalnu avanturu.
Vođe treba da nađu način kako da ljudima osiguraju bolji a ne gori život. Kinezi su predugo živjeli na rubu egzistencije, posebno u zabačenim planinskim predjelima. Drago mi je da što veći broj ljudi na svijetu živi bolje, da ima bar osnovno, stan, hranu, higijenu, zdravstvo, škole, bar minimalnu zabavu. Nek su svi živi, zdravi veseli. Udružit se treba protiv loših pojava, protiv terorizma, ubijanja po bilo kojoj osnovi, trgovine ljudima, zlostavljanja, kriminala, robovskog rada, droge. A ljudima koji mirno zive, rade, drže se zakona pa njima treba olakšati život a ne ih gurati u rat.
Koje je rješenje? Rješenje je pravednija raspodjela, pravednije plaće (zapadu smanjit svima ostalima povećat), osigurati pristup radu svima (radni dan ne mora trajati 8 sati, radni tjedan ne mora trajati 5 dana) tako da svi imaju od čega živjeti. Dalje edukacija za razna kreativna zanimanja da ljudi izvan posla (kojeg će biti malo) mogu popuniti vrijeme nečim kreativnim i korisnim. Nije normalno da je slavonska plodna zemlja neobrađena a toliki zdravi ljiudi besposleni i bez novca i hrane.

Zeleni zmaj

pre 7 godina

A kinezi miroljubivi ko mravi. Zauzeli su celu internacinalnu teritoriju juzno kineskog mora, izgradili vestacka ostrva, naoruzali ih do zuba i zabranjuju svima da se priblozavaju i teraju ih na obilazne puteve. To je glavni spor koji Kinezi imaju sa bukvalnim svim drzavama u okolini. Ah da, i nevidjenje informacione pljacke.
(Zoki, 30. januar 2017 13:52)

Kinezi deluju u skladu sa svojim interesima. Ne vidim u cemu je problem.

Dragan

pre 7 godina

Pa dobro je vise ljudi, dokle.cete vise pisati samo o ratu.Svaki dan samo.pretnje ratom.Cemu to vise vodi.Ostavite narod na miru, neka zivi i radi slobodno a ne da se samo o ratu prica.Van svake pameti.Dosta mi je vise ovakvih izjava.Da li iko odgovara za ove izjave i natpise na ovom sajtu.Ovo je najbolje necitati i neces imati sigurno glavobolju.

WTA

pre 7 godina

Setimo se samo kako su Tramp i njegove pristalice (i ovdašnji fanovi) tvrdili da treba izabrati Trampa jer će Hilari da odvede svet u rat. Vidimo. Hilari pešači na planinama Montane i kači selfije, a o ratu evo od koga čitamo.

slobinator

pre 7 godina

samo ludak bi se upustio u rat protiv kine ili rusije pa makar in bio na čelu najmoćnije armije sveta.nije ovo 1945 pa da baca atomske bombe bez mogućnosti protivnika da mu uzvrati.nije mu to ni mala srbija koju opet amerikanci nisu napali sami nego im je trebala pomoć još 18 saveznika.znamo kako su se amerikanci proveli u vijetnamu tako da o vojnom nekom sukobu sa kinom nema ni govora,dok je možda moguć neki vid trgovinskog rata.

NYC Boy

pre 7 godina

Da nece mozda Amerika da napadne Kinu kopneno :-)?
(Dacha, 30. januar 2017 17:16)
Nece. Amerika ce da zatvori tesnac Malaka kroz koji prolazi sva kineska nafta. Kina nema brodova koji bi mogli da dodju i otklone blokadu. Kineske rezerve energije su 3 meseca. Nakon tri meseca gase se svetla u Kini. Kina ne moze da resi problem pomorske blokade jer nema blue ocean navy, odnosno mornaricu koja moze da reaguje na vecoj daljini. Ja ne znam da li je vecina citalaca uopste svesna, Kina ima daleko slabiju mornaricu cak i od Japana. U sukobu japanske i kineske mornarice, Kina bi popila debele batine. Americku mornaricu da i ne pominjemo. Americk amornarica bi blokirala tesnac Malaka jednim delom, da bi Kinu unistila ekonomski a drugim delom bi uzela kontrolu nad Juznim Kineskim Morem. To je samo mornarica. A da ne pricamo da je Amerika dogurala strateske bombardere, medju kojima i stealth B1 na Guam. Kina jednostavno u pomorskom sukobu nema sansi. Nema cime da se bori. Americki generali odavno zele sukob sa kineskom mornaricom jer znaju da ce za 20 godina Kina da ojaca pomorski i blokade nece biti moguce. Svako ko se razume u mornaricu i odnos mornarickih snaga zna da Kina ne moze nos da promoli u slucaju pomorskog rata i blokade, cak ni protiv Japana danas a kamoli Amerike. Amerika niti zeli niti ima plan da kopneno napadne Kinu. Amerika ce je ugustiti ekonomski, omorskom blokadu na koji Kinezi jedino mogu da odgovore psovkama.

Recimo NE Kini !!!

pre 7 godina

gczat
Nenad-EU@ nije istina,Kina odavno porobljava svjet novcem ali vojno ne mogu daleko. Prednost Kine je niska cijena radne snage i materijala,naj visi most na svijetu su napravili za samo nekoliko stotina miliona dolara ali vojno su mali jos uvijek. Nije Tramp bez veze prvo na njih krenuo.

NYC Boy

pre 7 godina

Odavno je poznato jos od "umjeca ratovanja" da je pobjednik onaj koji izbjegne rat.
(P, 30. januar 2017 18:32)
Genijalni pobednik je onaj koji pobedi bez rata (bez borbe) - Sun Tzu. Upravo je to ideja pomorske blokade moreuza Malaka. Ovo je strategijski problem za Kinu i mnoge knjige su o tome napisane. Jedini nacin da Kina odgovori na blokadu je da napravi svoju mornaricu koja ce moci da drzi Malaku pod kontrolom. Kina je pocela da ulaze u mornaricu, radi prve vezbe sa nosacem aviona i gradi svoj nosac. Ali potrebne su decenije dok Kina postane iskusna u pomorskom ratu. Zato pomorski okrsaj danas odgovara Americi i Obama je imao dosta problema da zaustavi svoje admirale da ne odgovore silom na kineska vestacka ostrva i insistiranje Kine da je Juzno Kinesko More njihovo. Ako se ovo otegne na dvadeset godina i Kina preuzme kontrolu Juznog Kineskog Mora od Amerike, i preuzme kontrolu Malake, sledeci korak je Indijski okean. Indija to zna i nece cekati da Kina toliko ojaca da pocne svojim nosacima da plovi Indijskim Okeanom. Indija je prvi put u 2016. ucestvovala u vojnoj vezbi u Juznom Kineskom Moru i to sa americkom mornaricom. Takodje, Indija finansira svog saveznika Vijetnam da se odupre Kini. Indija je dala kredit Vijetnamu za kupovinu moderne podmornice kojom ce poceti da patrolira Juznim Kineskim Morem. Situacija je dosta komplikovana. Ali ako znas Sun Tzu, onda znas da je njegova omiljena stragetija stvaranje saveznika i izolovanje protivnika. To Amerika dobro radi.

Nikola

pre 7 godina

Nisam bas siguran da bi Tajvan tako olako stupio u rat protiv svog naroda u Kini, kao sto mnogi pisete. Bez obzira na gradjanski rat u proslom vijeku. Na kraju krajeva nije ni neka znacajna sila da bi mogao zaprijetiti Kini. (u odnosu na broj stanovnika jeste sila i ekonomski i vojno, ali nula prema prvom susjedu). A samo budala bi pomislila da je moguce voditi rat bilo na Americkom kopnu bilo na Kineskom. Hajde neka mi neko objasni kako bi se to Amerikanci iskrcali u Kinu ? Sta bi uradili sa tih 20 nosaca aviona kada bi prisli Kineskoj obali ? Sta mislite da li Kinezi imaju dobru PVO ? Da li imaju krstarece rakete ? Milion manjih brodova sa krstarecim raketama ? Da li bi se jedan veliki nosac odbranio ? I da li bi uspjeli ti avioni da polete prema Kini, ako bi i uspjeli da li bi bili obroreni od Kineskih lovaca i Kineske PVO ? Sta bi 30 hiljada americkih vojnika u Juznoj Koreji moglo da uradi Kini ? Da proba invaziju na obalu, ili da preko sjeverne koreje udje u Kinu ? Ne glupirajte se.

Logika

pre 7 godina

@Jovan naravno da bi i Kina i SAD iskoristile svo naoruzanje koje imaju,jedino u sta sumnjam je da bi koristili nuklearno oruzje zato sto bi onda i SAD upotrebili svoje i tu nema pobednika.Radijacija bi unistila zemljiste u potpunosti i onda dzabe pobeda.Verovatno bi bilo kao i u 2 svetskom ratu,SAD bi brzo uzele svu teritoriju uz more i velike centre a Kinezi bi bili potisnuti u planine i krenuli sa gerilom i iznurivanjem protivnika pa bi na kraju palo neko primirje ali uz zrtve vece nego u bilo kojem ratu do sada.Da se SAD i Kina granice kopnom verovatno bi bila drugacija situacija ali s obzirom koliko je SAD superiorna svojom avijacijom i mornaricom u odnosu na sve ostale onda Kineska brojcanost nema tolikog uticaja.

Dacha

pre 7 godina

Kina nema nikakve sanse protiv SAD-a i ne samo Kina nego niko.Mozete da mrzite SAD ali je tako.
(Dusan, 30. januar 2017 16:38)

Prijatelju, analiziraj situaciju pre no sto lupis nesto.
U ovom trenutku je Amerika ta koja je nemocna protiv Kine. Kina je poklopila Ameriku na dva najbitnija polja, onesposobila ih je za rat na I u vodi I za rat u svemiru. Umesto razvijajuci tehnologiju nosaca aviona, Kina je razvila tehnologiju dizel podmornica (onaj ko se razume u ovo zna sta znaci dizel podmornica) I vec je demonstrirala da ima tehnologiju kojom moze da skine satellite.

Da nece mozda Amerika da napadne Kinu kopneno :-)?

BB_Le

pre 7 godina

"A kinezi miroljubivi ko mravi. Zauzeli su celu internacinalnu teritoriju juzno kineskog mora, izgradili vestacka ostrva, naoruzali ih do zuba i zabranjuju svima da se priblozavaju i teraju ih na obilazne puteve. To je glavni spor koji Kinezi imaju sa bukvalnim svim drzavama u okolini. Ah da, i nevidjenje informacione pljacke."
(Zoki, 30. januar 2017 13:52)

A kako se zove to more gde su izgradjena ta ostrva ?!

Pogledaj malo kartu, atlas.

Da li ta ostrva imaju neku drugu svrhu osim da pomorski "zatvore" Tajvan ?!

Kome smeta ako izgradiš ostrvo na moru ?! Izgleda da smeta samo onima koji planiraju da njihovi ratni brodovi tu prolaze, kada izazovu nemire na Tajvanu. Kinezi to provalili i deluju preventivno.

I šta sad ?!

A te "sve zemlje u okruženju" su samo Japan.

qq

pre 7 godina

ameri mozda imaju vise nosaca ali pomorske bitke dobijaju podmornice a ne brodovi. kad im potope nosace na sta ce avioni da im slete? Pa nisu rusi ludi sto su investirali onolike pare u podmornice i sto ih imaju da ni sami ne znaju koliko. Rat je danas takticki postao krajnje jednostavan: prvo isceniras neku situaciju da protivnika predstavis kao zlog neprijatelja sveta a onda sa svojim prijateljima uvedes sankcije, mucis ga ekonomski kako bi mu vreme unistilo vojsku (i tehnicki i fizicki) a onda kad bude primoran da se preda ti dolazis sa pricom "sve je ok, prijatelji smo" kupujes infrastrukuru i privredne sektore uzimas pod svoje i na taj nacin okupiras zemlju i narod porobljavajuci ih. Naravno, svo to vreme zveckas oruzjem i

P

pre 7 godina

@NYC boy dobar komentar. Do sad nisam shvatao i razmisljao da rat moze poceti jednostavno zato sto neka zemlja misli da moze drugu da unisti odnosno dobije nesto i da je sad prava sansa za to, a posle ce biti u znatno nepovoljnijem polozaju. Mada ipak ne vidim kako bi Amerika ili bilo koja sila dobila vise od rataovanje nego od mira.. Odavno je poznato jos od "umjeca ratovanja" da je pobjednik onaj koji izbjegne rat.

Dusan

pre 7 godina

Kina je razvila tehnologiju dizel podmornica (onaj ko se razume u ovo zna sta znaci dizel podmornica) :-)?
(Dacha, 30. januar 2017 17:16)
U kom veku ti zivis?Kina nemoze da se meri sa SAD,daleko je slabija.

Grozni

pre 7 godina

Simpaticno je kako svi pricaju i pametuju a vidim da niko nije upucen ni u zvanicni plan Kine ako bi dosli do rata sa Amerikom sto je malo smesno. I nije sporno da je Amerika tehnoloski jaca ali ako za 1 Amerikanca umru 3 kineza Amerika i dalje gubi. Plus ako oni zarate Rusi su u obavezi da opale po amerima a njihovo naoruzanje i nije tolikooo zaostalo. Setimo se sa te strane NATO nije blizu :) A i nije Kina isto sto i mi da ih gadjas iz vazduha dok oni sede i cekaju po kucama. Treca stvar nije bitno koliko je Americka podmornica bolja 10 podmornica ce uvek potopiti 5 i ako moze da izgubi 7 u procesu. U prevodu oni nisu p...e ko neki nebeski narodi.

zagor

pre 7 godina

па логично. кина је много јача од русије. ако сад жели сачува превласт, покушаће да се уједини са русијом против кине. све друго води ка војној и економској превласти кине.
што се рата тиче, американци нису изгубили ни један, а кина није добила ни један. у целој историји постојања једних и других.
русија онако. махом губила освајачке ратове, добијала одбрамбене.

Zoki

pre 7 godina

A kinezi miroljubivi ko mravi. Zauzeli su celu internacinalnu teritoriju juzno kineskog mora, izgradili vestacka ostrva, naoruzali ih do zuba i zabranjuju svima da se priblozavaju i teraju ih na obilazne puteve. To je glavni spor koji Kinezi imaju sa bukvalnim svim drzavama u okolini. Ah da, i nevidjenje informacione pljacke.

nothing wrong with me

pre 7 godina

Kineska tehnologija je mahom po uzoru na stranu
svoju proizvodnju nemaju,sklapaju za strane firme,samo su jeftina radna snaga
izrada djene-djene kvaliteta
nemaju preciznu mehaniku
nemaju svoj mlazni motor
zatvorili svoje trziste a izvoze na strana

Evropa i Amerika su bile na rodjendanu kada se delila torta (pre 100 godina) i gotovo.
Indija,Kina,Brazil mogu samo svom stanovnistvu da prosipaju price o nekakvoj snazi

NYC Boy

pre 7 godina

Pogotovu u Vijetnamu , taj su dobili ubedljivo.
(Veliki Blek, 30. januar 2017 14:05)
Americka vojska je dobila svaku bitku protiv Vietkonga i Severnog Vijetnama. I Vietkong i Severni Vijetnam pretrpeli su ogromne, milionske gubitke. Vojnicki su Amerikanci dobili svaku bitku koji su vodili u Vinetnamu. Bombardovanjem Severnog Vijetnama Amerikanci su primorali Severni Vijetnam na potpisivanje primirja. Mir je potpisan 1972. u Parizu. Severni Vinetnam se obavezao da ce priznati granice Juznog Vijetnama i da nece vrsiri agresiju na Juzni Vijetnam. Amerika se obavezala da ce u roku od 6 meseci njena vojska napustiti Juzni Vijetnam. Tako je i bilo. U Vijetnamu je ostalo oko 2,000 Amerikanaca koji su obezbedjivali ambasadu i radili u lokalnim firmama. Tri godine je vladao mir. 1975. godine doslo je do velike politicke krize u Americi oko prisluskivanja i u citavom politickom haosu, smenjen je predsednik Nikson. Severni Vijetnam je iskoristio americku krizu i napao i zauzeo Juzni Vijetnam. Inace na potpisivanju mirovnog ugovora u Parizu, americki pukovnik je rekao vijetnamskom pukovniku kako Vijetnamci nisu uspeli da dobiju ni iednu jedinu bitku protiv Amerikanaca. Na to mu je vijetnamski pukovnik odgovorio: "Istina. Ali to uopste nije bitno." Njegove reci pokazale su se kao prorocanstvo. U ratu Kine i Amerike koji bi bio pomorski rat, Kina bi izgubila svaku bitku i pretrpela bi ogromne gubitke ali to na kraju mozda i ne bi bilo bitno.

Logika

pre 7 godina

Ovo su izjave da bi se uplasila javnost i poruka Trampu da ne talasa.Kina nema nikakve sanse u direktnom sukobu sa SAD konvencionalnim oruzjem,SAD ulazu u vojni budzet koliko 10 narednih svetskih sila zajedno!SAD ima 18 nosaca aviona dok Kina 1 i to neki stari koji su kupili od Ukrajine kada se raspao SSSR.To je ogromna prednost zato sto bi se rat odmah preselio u vode kineskog mora a onda i na kopno dok bi SAD ostala netaknuta i njihova insustrija bi mogla nesmetano da radi kao i za vreme 2 svetskog rata.Kina je u sporu sa svim susedima od kojih su neki veliki saveznici SAD,Japan i Juzna Koreja koji vec imaju u svojim drzavama velike Americke snage i ne bi me cudilo da se iz svojih interesa ukljuce na stranu SAD u ratu,Tajvan bi jedva docekao!Jedino pitanje je kolike ce zrtve SAD imati mada bi za razliku od Kine to bile samo vojne,koliko bi rat potrajao i da li bi se Kina predala ili bi na kraju upotrebila nuklearno oruzje.Ja mislim da ne bi vec bi pao neki dogovor.

VI4Dimir

pre 7 godina

Ove izjave ko Šešelj da mu je pisao.. Gadjanje "velikim rečima", bez razmisljanja o posledicama..

Tramp, osim što ima politiku da vrati američke firme iz Kine, gde njihovi tajkuni ubiraju krem a kineska sirotinja radi za 2 dolara dnevno, nije ništa drugo ni učinio ni pretio..

A ovakvima to ne odgovara, ostaju bez "svog dela" kajmaka, pa ce pre da "prete ratom"...

Realista

pre 7 godina

Zagore, Kina je ekonomski jača od Rusije, to stoji. Ali vojno i tehnološki ne mogu vodu Rusima da nose... Jedina država na planeti koja može da se bori 1 na 1 sa Amerikom je Rusija. Zapad ulaže ogromne napore i ogromna sredstva kako bi sprečio ekonomsko razvijanje Rusije. Ali zato Kina ekonomski raste. USA bi zgazila Kinu 1 na 1 dok bi sa Rusijom bilo nerešeno, tj. uništili bi planetu... Ali iza Kine stoje Rusi sa svojom tehnologijom i oružjem. To je neki balans u svetu. Koliko god neko podništavao Rusiju, ne može da ospori činjenicu da je Rusija nuklearna i svemirska super sila...

Sale

pre 7 godina

Ajde više krenite...i jedni i drugi...ubi me ova neizvesnost...ne mogu bre da se organizujem, ništa da planiram...završite to što pre, pa da opet lovimo lukom i strelom.

WTA

pre 7 godina

Setimo se samo kako su Tramp i njegove pristalice (i ovdašnji fanovi) tvrdili da treba izabrati Trampa jer će Hilari da odvede svet u rat. Vidimo. Hilari pešači na planinama Montane i kači selfije, a o ratu evo od koga čitamo.

hm?

pre 7 godina

Kada sam pre par meseci napisao u komentarima da je izbor Trampa uvod u oružani sukob SAD sa nekom od nuklearnih sila, dobio sam na stotinu negativnih ocena na ovom sajtu, pošto je javnost u Srbiji doživela Trampa kao nekog ko će nam vratiti Kosovo. Naravno, juče je i to palo u vodu.... Voleo bih da ne budem u pravu, ali u ovom trenutku SAD vodi čovek koji uopšte nema političko iskustvo, nema osećaj za diplomatiju i zamišlja da je država privatna kompanija. Sve bi to bilo OK da se ne zvecka nuklearnim oružijem, a to se tiče svih nas ostalih.

Abrakapokus

pre 7 godina

Kako sad ja, kao prosečan Srbin koji gaji istu količinu ljubavi prema braći Kinezima i bratu Trampu, da se odlučim na koju ću stranu ako se zarati. Pa nemojte to da mi radite! :(

Recimo NE Kini !!!

pre 7 godina

gczat
Nenad-EU@ nije istina,Kina odavno porobljava svjet novcem ali vojno ne mogu daleko. Prednost Kine je niska cijena radne snage i materijala,naj visi most na svijetu su napravili za samo nekoliko stotina miliona dolara ali vojno su mali jos uvijek. Nije Tramp bez veze prvo na njih krenuo.

aca

pre 7 godina

Meni se cini da je Tramp idiot ne zato sto Obama i njegove demokrate to kazu ili sto su bolji nego covek ne moze dva poteza da predvidi unapred.
SAD su ubile Gadafija i Sadama Huseina zato sto naftu nisu hteli vise da prodaju za americki dolar vec za valutu koja ima pokrice u zlatu.
Takodje tim istim dolarom manipulisu sa pola sveta a svojim gradjanima obezbedjuju dobar standard.
Hoce da zabrane muslimanima ulaz u SAD a hoce da im Turska, Saudijska Arabija i Pakistan budu veliki saveznici?
Hoce mir sa Rusijom ali ne skida joj sankcije a i dalje dovlace rakete na njenu granicu.
Nece kinesku robu a hoce i Kineze zbog gubitka posla a hoce da ss pita o Juznom kineskom moru?

Zeleni zmaj

pre 7 godina

A kinezi miroljubivi ko mravi. Zauzeli su celu internacinalnu teritoriju juzno kineskog mora, izgradili vestacka ostrva, naoruzali ih do zuba i zabranjuju svima da se priblozavaju i teraju ih na obilazne puteve. To je glavni spor koji Kinezi imaju sa bukvalnim svim drzavama u okolini. Ah da, i nevidjenje informacione pljacke.
(Zoki, 30. januar 2017 13:52)

Kinezi deluju u skladu sa svojim interesima. Ne vidim u cemu je problem.

Dacha

pre 7 godina

Kina nema nikakve sanse protiv SAD-a i ne samo Kina nego niko.Mozete da mrzite SAD ali je tako.
(Dusan, 30. januar 2017 16:38)

Prijatelju, analiziraj situaciju pre no sto lupis nesto.
U ovom trenutku je Amerika ta koja je nemocna protiv Kine. Kina je poklopila Ameriku na dva najbitnija polja, onesposobila ih je za rat na I u vodi I za rat u svemiru. Umesto razvijajuci tehnologiju nosaca aviona, Kina je razvila tehnologiju dizel podmornica (onaj ko se razume u ovo zna sta znaci dizel podmornica) I vec je demonstrirala da ima tehnologiju kojom moze da skine satellite.

Da nece mozda Amerika da napadne Kinu kopneno :-)?

.

pre 7 godina

@па логично. кина је много јача од русије. ако сад жели сачува превласт, покушаће да се уједини са русијом против кине. све друго води ка војној и економској превласти кине.што се рата тиче, американци нису изгубили ни један, а кина није добила ни један. у целој историји постојања једних и других. русија онако. махом губила освајачке ратове, добијала одбрамбене.
(zagor, 30. januar 2017 13:53)
Istorija ti nije jaca strana... Kina je posle Japana najstarija drzava na planeti... kako mislis da je bez ratova njeno ime, njen narod i drzava toliko opstala?

Novosadjan

pre 7 godina

(hm?, 30. januar 2017 14:46)

Da li stvarno ocekujes racionalnost nasih botova koji nemaju preca posla u zivotu od kliktanja na ocene komentara i infantilnog politickog navijanja, kao da je u pitanju derbi? Da li stvarno ocekujes kvalitetan rezon od gradjana Srbije koji ne mogu da rese ni problem snega i zaledjenih reka? A kad jos shvatis da svi pametni iz Srbije beze i da su ostali samo neobrazovani zadrugari koji politiku shvataju kao nesto sto se radi dok pijes pivo, mislim da je sve mnogo jadnije, pardon, jasnije.

samo da ne bude nuklearnog, a nadam se da neće

pre 7 godina

Klasićna priča o borbi za podjelu moći. Ko su pretendenti za "prestolje"? Kina i Amerika, a Rusija isto traži svoj dio, EU se izgubila i postaje regionalna "sila" puna unutrašnjih konflikata i slabosti. Ostali statiraju. Prednost Kine je što se digla iz gladi i blata u kratko vrijeme i postaje glavni igrač. Prednost Kine je i to što je do transformacije i uzleta došlo bez rata i bez krvavih revolucija kakve su u istoriji bile redovita stvar. Kinezi su stari i mudar narod. Amerikanci su velikom stresu i minusu jer se prvi put nakon mnogo godina suočavaju sa gubitkom moći i super jakim konkurentim za kojeg i sami vide da će pobjediti. Kina je ngezaustavljiva. Rusima odgovara da se dva gluavna konkurenta međusobno oslabe kako bi Rusija u proporciji bila jača.

Oliver

pre 7 godina

Kina je u Juznom kineskom moru bukvalno sa svima u sukobu.Oko Paracelskih ostrva sa Vijetnamom,oko Spratli ostrva sa Tajvanom,a pravo na vode tog mora polazu i Filipini,Brunej i Malezija.Sa Japanom su u sukobu oko ostrva Senkaku(Diaoju).Kako bi "dokazali" da su to njihove vode,a ne medjunarodne,grade vestacka ostrva kako bi onda tvrdili da eto ima kineskog kopna u moru.Ali vestacko kopno se ne moze racunati,tako bi svi mogli da naprave vestacko kopno u moru.Ponasanje Kine vrlo lepo ilustruje kako bi se oni ponasali kao najveca sila na svetu-bili bi gori hegemon nego Amerika.Srecom,Kina ima 3 velika separatisticka problema koje Amerikanci uvek mogu da aktiviraju i naprave velike stete Kini-Tajvan,Tibet sa budistima i Sindjijang sa muslimanima Ujgurima.

Tzar bomba

pre 7 godina

Kina je u Juznom kineskom moru bukvalno sa svima u sukobu.Oko Paracelskih ostrva sa Vijetnamom,oko Spratli ostrva sa Tajvanom,a pravo na vode tog mora polazu i Filipini,Brunej i Malezija.Sa Japanom su u sukobu oko ostrva Senkaku(Diaoju).Kako bi "dokazali" da su to njihove vode,a ne medjunarodne,grade vestacka ostrva kako bi onda tvrdili da eto ima kineskog kopna u moru.Ali vestacko kopno se ne moze racunati,tako bi svi mogli da naprave vestacko kopno u moru.Ponasanje Kine vrlo lepo ilustruje kako bi se oni ponasali kao najveca sila na svetu-bili bi gori hegemon nego Amerika.Srecom,Kina ima 3 velika separatisticka problema koje Amerikanci uvek mogu da aktiviraju i naprave velike stete Kini-Tajvan,Tibet sa budistima i Sindjijang sa muslimanima Ujgurima.
(Oliver, 30. januar 2017 15:01)

Kina je sila mnogo duze nego sto ti znas istoriju. Barut su smislili, ali su mu pravu svrhu dali tek englezi.

bbb

pre 7 godina

Vojno najmocniji su SAD, Rusija , Kina koja ustvari kopira oruzlje kupljeno od Rusije. Ekonomski Kina, SAD , Rusija tj ekonomski Kina stvarno ima veci BDP od SAD, ali Kini ce trebati decenije da stigne BDP po glavi stanovnika koji ima SAD a taj BDP po glavi stanovnika je veci pokazatelj ekonomije i standarda gradjana.

mmf se izivljava nad nama

pre 7 godina

Ameri duguju kinezima milijarde a dolazi vreme da se vrati dug.
Normalnom coveku nije tesko da shvati sta se desava a sada sta zvanicno kazu ameri rusi kinezi to i nije bitno

slobinator

pre 7 godina

samo ludak bi se upustio u rat protiv kine ili rusije pa makar in bio na čelu najmoćnije armije sveta.nije ovo 1945 pa da baca atomske bombe bez mogućnosti protivnika da mu uzvrati.nije mu to ni mala srbija koju opet amerikanci nisu napali sami nego im je trebala pomoć još 18 saveznika.znamo kako su se amerikanci proveli u vijetnamu tako da o vojnom nekom sukobu sa kinom nema ni govora,dok je možda moguć neki vid trgovinskog rata.

NYC Boy

pre 7 godina

Da nece mozda Amerika da napadne Kinu kopneno :-)?
(Dacha, 30. januar 2017 17:16)
Nece. Amerika ce da zatvori tesnac Malaka kroz koji prolazi sva kineska nafta. Kina nema brodova koji bi mogli da dodju i otklone blokadu. Kineske rezerve energije su 3 meseca. Nakon tri meseca gase se svetla u Kini. Kina ne moze da resi problem pomorske blokade jer nema blue ocean navy, odnosno mornaricu koja moze da reaguje na vecoj daljini. Ja ne znam da li je vecina citalaca uopste svesna, Kina ima daleko slabiju mornaricu cak i od Japana. U sukobu japanske i kineske mornarice, Kina bi popila debele batine. Americku mornaricu da i ne pominjemo. Americk amornarica bi blokirala tesnac Malaka jednim delom, da bi Kinu unistila ekonomski a drugim delom bi uzela kontrolu nad Juznim Kineskim Morem. To je samo mornarica. A da ne pricamo da je Amerika dogurala strateske bombardere, medju kojima i stealth B1 na Guam. Kina jednostavno u pomorskom sukobu nema sansi. Nema cime da se bori. Americki generali odavno zele sukob sa kineskom mornaricom jer znaju da ce za 20 godina Kina da ojaca pomorski i blokade nece biti moguce. Svako ko se razume u mornaricu i odnos mornarickih snaga zna da Kina ne moze nos da promoli u slucaju pomorskog rata i blokade, cak ni protiv Japana danas a kamoli Amerike. Amerika niti zeli niti ima plan da kopneno napadne Kinu. Amerika ce je ugustiti ekonomski, omorskom blokadu na koji Kinezi jedino mogu da odgovore psovkama.

Ocemo

pre 7 godina

volim svoje prijatelje i neprijatelje, kakav bi to zivot bio bez njih, sam i pust. jednog dana smejaćemo se uz kafu svi...
(srb, 30. januar 2017 13:57

Da. Sedecemo gore na nekom oblacicu i sa setom posmatrati crnilo sprzene nekad plave planete.

FT1

pre 7 godina

Zagore, Kina je ekonomski jača od Rusije, to stoji. Ali vojno i tehnološki ne mogu vodu Rusima da nose... Jedina država na planeti koja može da se bori 1 na 1 sa Amerikom je Rusija. Zapad ulaže ogromne napore i ogromna sredstva kako bi sprečio ekonomsko razvijanje Rusije. Ali zato Kina ekonomski raste. USA bi zgazila Kinu 1 na 1 dok bi sa Rusijom bilo nerešeno, tj. uništili bi planetu... Ali iza Kine stoje Rusi sa svojom tehnologijom i oružjem. To je neki balans u svetu. Koliko god neko podništavao Rusiju, ne može da ospori činjenicu da je Rusija nuklearna i svemirska super sila...
@(Realista, 30. januar 2017 15:16)


Jedina stvar koja bi mogla da unisti Rusiju je losa demografija, na sve ostale krize poput bede, ratova, izdaje, bratoubilastva, diktature, komunizma i gladi koje je doziveo tokom svoje istorije ruski narod je nekako prebrodio i uspesno preziveo bas kao i Srbi, ali negativan prirodni prirastaj je nesto sto nam i jednima i drugima preti da nas unisti, samo sto za njih jos ima nade, a mi smo bojim se vec izgubili tu bitku.

xz

pre 7 godina

. Prednost Kine je što se digla iz gladi i blata u kratko vrijeme i postaje glavni igrač. Prednost Kine je i to što je do transformacije i uzleta došlo bez rata i bez krvavih revolucija kakve su u istoriji bile redovita stvar. Kinezi su stari i mudar narod.
(samo da ne bude nuklearnog, a nadam se da neće, 30. januar 2017 14:50)

a mana kine je u tome sto osim možda donekle severne koreje nema pravog saveznika, već se njene komšije mahom plaše i zaziru od nje. da ne bude sad kina ima više stanovnika od svih njih zajedno, treba reći da je kina i u očajnim odnosima sa još jednom nuklearnom silom, indijom, koja ima stanovnika skoro pa kao i kina. uglavnom, ako nesto pukne na dalekom istoku vrlo je moguće da će to biti taj treći svetski rat koji će ako ne uništiti a ono planetu večno osakatiti za normalan život homo sapiensa. samo se eto ovaj put neće voditi u evropi

Logika

pre 7 godina

@Jovan naravno da bi i Kina i SAD iskoristile svo naoruzanje koje imaju,jedino u sta sumnjam je da bi koristili nuklearno oruzje zato sto bi onda i SAD upotrebili svoje i tu nema pobednika.Radijacija bi unistila zemljiste u potpunosti i onda dzabe pobeda.Verovatno bi bilo kao i u 2 svetskom ratu,SAD bi brzo uzele svu teritoriju uz more i velike centre a Kinezi bi bili potisnuti u planine i krenuli sa gerilom i iznurivanjem protivnika pa bi na kraju palo neko primirje ali uz zrtve vece nego u bilo kojem ratu do sada.Da se SAD i Kina granice kopnom verovatno bi bila drugacija situacija ali s obzirom koliko je SAD superiorna svojom avijacijom i mornaricom u odnosu na sve ostale onda Kineska brojcanost nema tolikog uticaja.

BB_Le

pre 7 godina

"A kinezi miroljubivi ko mravi. Zauzeli su celu internacinalnu teritoriju juzno kineskog mora, izgradili vestacka ostrva, naoruzali ih do zuba i zabranjuju svima da se priblozavaju i teraju ih na obilazne puteve. To je glavni spor koji Kinezi imaju sa bukvalnim svim drzavama u okolini. Ah da, i nevidjenje informacione pljacke."
(Zoki, 30. januar 2017 13:52)

A kako se zove to more gde su izgradjena ta ostrva ?!

Pogledaj malo kartu, atlas.

Da li ta ostrva imaju neku drugu svrhu osim da pomorski "zatvore" Tajvan ?!

Kome smeta ako izgradiš ostrvo na moru ?! Izgleda da smeta samo onima koji planiraju da njihovi ratni brodovi tu prolaze, kada izazovu nemire na Tajvanu. Kinezi to provalili i deluju preventivno.

I šta sad ?!

A te "sve zemlje u okruženju" su samo Japan.

Nikola

pre 7 godina

Nisam bas siguran da bi Tajvan tako olako stupio u rat protiv svog naroda u Kini, kao sto mnogi pisete. Bez obzira na gradjanski rat u proslom vijeku. Na kraju krajeva nije ni neka znacajna sila da bi mogao zaprijetiti Kini. (u odnosu na broj stanovnika jeste sila i ekonomski i vojno, ali nula prema prvom susjedu). A samo budala bi pomislila da je moguce voditi rat bilo na Americkom kopnu bilo na Kineskom. Hajde neka mi neko objasni kako bi se to Amerikanci iskrcali u Kinu ? Sta bi uradili sa tih 20 nosaca aviona kada bi prisli Kineskoj obali ? Sta mislite da li Kinezi imaju dobru PVO ? Da li imaju krstarece rakete ? Milion manjih brodova sa krstarecim raketama ? Da li bi se jedan veliki nosac odbranio ? I da li bi uspjeli ti avioni da polete prema Kini, ako bi i uspjeli da li bi bili obroreni od Kineskih lovaca i Kineske PVO ? Sta bi 30 hiljada americkih vojnika u Juznoj Koreji moglo da uradi Kini ? Da proba invaziju na obalu, ili da preko sjeverne koreje udje u Kinu ? Ne glupirajte se.

Zapata

pre 7 godina

Ovaj rat srusio bi svetsku ekonomiju u jednom danu. Vidite kako trzista reaguju na svaki najmanji signal, zamislite sta bi se desilo da najvece svetske ekonomske sile (od kojih je jedna duznik drugoj u visini vecoj od sopstvenog BDP) zaratuju...Pade u danu Vol Strit, pade americka ekonomija, pade tim putem i svaka liberalna ekonomija na svetu. Za 24 sata doziveli bismo takav ekonomski reset kakav nije zamisliv za sada. I bez ovog rata u tim uslovima izbila bi nezabelezena anarhija sirom sveta, klanje za resurse, granice, padanje vlada, gradjanski ratovi, pad citavog poretka reda i mira unutar drustava...Delili bismo istoriju na pre i posle tog dana.

Slavonija

pre 7 godina

Nije mi drago da vidim povišene tonove na tim opasnim relacijama, ipak su to nuklearne sile. Ali nadam se da ipak neće da dođe do eskalacije i do rata. Ovo tumačim kao pokazivanje mišića i jurenje boljih startnih pozicija. Nuklearni rat bi bio katastrofa globalnih razmjera i to mu glavna kočnica. Baš zato mislim da se niko neće upustiti u tu opasnu i katastrofalnu avanturu.
Vođe treba da nađu način kako da ljudima osiguraju bolji a ne gori život. Kinezi su predugo živjeli na rubu egzistencije, posebno u zabačenim planinskim predjelima. Drago mi je da što veći broj ljudi na svijetu živi bolje, da ima bar osnovno, stan, hranu, higijenu, zdravstvo, škole, bar minimalnu zabavu. Nek su svi živi, zdravi veseli. Udružit se treba protiv loših pojava, protiv terorizma, ubijanja po bilo kojoj osnovi, trgovine ljudima, zlostavljanja, kriminala, robovskog rada, droge. A ljudima koji mirno zive, rade, drže se zakona pa njima treba olakšati život a ne ih gurati u rat.
Koje je rješenje? Rješenje je pravednija raspodjela, pravednije plaće (zapadu smanjit svima ostalima povećat), osigurati pristup radu svima (radni dan ne mora trajati 8 sati, radni tjedan ne mora trajati 5 dana) tako da svi imaju od čega živjeti. Dalje edukacija za razna kreativna zanimanja da ljudi izvan posla (kojeg će biti malo) mogu popuniti vrijeme nečim kreativnim i korisnim. Nije normalno da je slavonska plodna zemlja neobrađena a toliki zdravi ljiudi besposleni i bez novca i hrane.

Smuleco

pre 7 godina

@IV b: Od rata Kine i SAD, "profitira" planeta, koja će se na taj način, vrlo brzo osloboditi, Homo Sapiens-a. Nema drugog "profita".

Dusan

pre 7 godina

Kina je razvila tehnologiju dizel podmornica (onaj ko se razume u ovo zna sta znaci dizel podmornica) :-)?
(Dacha, 30. januar 2017 17:16)
U kom veku ti zivis?Kina nemoze da se meri sa SAD,daleko je slabija.

Dragan

pre 7 godina

Pa dobro je vise ljudi, dokle.cete vise pisati samo o ratu.Svaki dan samo.pretnje ratom.Cemu to vise vodi.Ostavite narod na miru, neka zivi i radi slobodno a ne da se samo o ratu prica.Van svake pameti.Dosta mi je vise ovakvih izjava.Da li iko odgovara za ove izjave i natpise na ovom sajtu.Ovo je najbolje necitati i neces imati sigurno glavobolju.

P

pre 7 godina

@NYC boy dobar komentar. Do sad nisam shvatao i razmisljao da rat moze poceti jednostavno zato sto neka zemlja misli da moze drugu da unisti odnosno dobije nesto i da je sad prava sansa za to, a posle ce biti u znatno nepovoljnijem polozaju. Mada ipak ne vidim kako bi Amerika ili bilo koja sila dobila vise od rataovanje nego od mira.. Odavno je poznato jos od "umjeca ratovanja" da je pobjednik onaj koji izbjegne rat.

NYC Boy

pre 7 godina

Odavno je poznato jos od "umjeca ratovanja" da je pobjednik onaj koji izbjegne rat.
(P, 30. januar 2017 18:32)
Genijalni pobednik je onaj koji pobedi bez rata (bez borbe) - Sun Tzu. Upravo je to ideja pomorske blokade moreuza Malaka. Ovo je strategijski problem za Kinu i mnoge knjige su o tome napisane. Jedini nacin da Kina odgovori na blokadu je da napravi svoju mornaricu koja ce moci da drzi Malaku pod kontrolom. Kina je pocela da ulaze u mornaricu, radi prve vezbe sa nosacem aviona i gradi svoj nosac. Ali potrebne su decenije dok Kina postane iskusna u pomorskom ratu. Zato pomorski okrsaj danas odgovara Americi i Obama je imao dosta problema da zaustavi svoje admirale da ne odgovore silom na kineska vestacka ostrva i insistiranje Kine da je Juzno Kinesko More njihovo. Ako se ovo otegne na dvadeset godina i Kina preuzme kontrolu Juznog Kineskog Mora od Amerike, i preuzme kontrolu Malake, sledeci korak je Indijski okean. Indija to zna i nece cekati da Kina toliko ojaca da pocne svojim nosacima da plovi Indijskim Okeanom. Indija je prvi put u 2016. ucestvovala u vojnoj vezbi u Juznom Kineskom Moru i to sa americkom mornaricom. Takodje, Indija finansira svog saveznika Vijetnam da se odupre Kini. Indija je dala kredit Vijetnamu za kupovinu moderne podmornice kojom ce poceti da patrolira Juznim Kineskim Morem. Situacija je dosta komplikovana. Ali ako znas Sun Tzu, onda znas da je njegova omiljena stragetija stvaranje saveznika i izolovanje protivnika. To Amerika dobro radi.

qq

pre 7 godina

ameri mozda imaju vise nosaca ali pomorske bitke dobijaju podmornice a ne brodovi. kad im potope nosace na sta ce avioni da im slete? Pa nisu rusi ludi sto su investirali onolike pare u podmornice i sto ih imaju da ni sami ne znaju koliko. Rat je danas takticki postao krajnje jednostavan: prvo isceniras neku situaciju da protivnika predstavis kao zlog neprijatelja sveta a onda sa svojim prijateljima uvedes sankcije, mucis ga ekonomski kako bi mu vreme unistilo vojsku (i tehnicki i fizicki) a onda kad bude primoran da se preda ti dolazis sa pricom "sve je ok, prijatelji smo" kupujes infrastrukuru i privredne sektore uzimas pod svoje i na taj nacin okupiras zemlju i narod porobljavajuci ih. Naravno, svo to vreme zveckas oruzjem i

Grozni

pre 7 godina

Simpaticno je kako svi pricaju i pametuju a vidim da niko nije upucen ni u zvanicni plan Kine ako bi dosli do rata sa Amerikom sto je malo smesno. I nije sporno da je Amerika tehnoloski jaca ali ako za 1 Amerikanca umru 3 kineza Amerika i dalje gubi. Plus ako oni zarate Rusi su u obavezi da opale po amerima a njihovo naoruzanje i nije tolikooo zaostalo. Setimo se sa te strane NATO nije blizu :) A i nije Kina isto sto i mi da ih gadjas iz vazduha dok oni sede i cekaju po kucama. Treca stvar nije bitno koliko je Americka podmornica bolja 10 podmornica ce uvek potopiti 5 i ako moze da izgubi 7 u procesu. U prevodu oni nisu p...e ko neki nebeski narodi.

robert

pre 7 godina

Od rata Kine i SAD profitira Rusija.
(lV b, 30. januar 2017 13:45)


Nebi profitirao niko,na kraju bi morala i Rusija da se umesa. i to bi bio kraj za sve . Svi oni to znaju,zato i nema rata,a nadajmo se da nece ni biti.