Nedelja, 29.03.2015.

13:27

Ne prepuštajte Srbiju Rusiji i Kini

Evropski lideri su zbog više dobrih razloga usmerili pažnju na rat u Ukrajini, ali je, istovremeno Zapadni Balkan pao na dno evropske agende, piše EU Obzerver.

Izvor: Tanjug

Ne prepuštajte Srbiju Rusiji i Kini IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

149 Komentari

Sortiraj po:

Kiza

pre 9 godina

Dok ne dođe taj dan kada će Srbija definitivo morati da izabere jednu stranu hodaćemo po toj nekoj tankoj žici i balansirati između velikih a koliko i dokle to će zavisti od umešnosti ljudi koji vode i vodiće ovu zemlju,barem za sada Vučić stabilno korača ka napred i boljitku Srbije ka EU standardima a ako imamo to možda nam i ne bude trebala EU, ko to zna.

citalac

pre 9 godina

Obzirom da je "Obzerver" list sa izuzetnom reputacijom , smatram da iznosi objektivan sud kada je u pitanju Srbija , njen put u EU , Vuciceva posvecenost tom putu , ali i zatezanje evropske zajednice . Kada su u pitanju Rusija i Kina , tu zaista postoji nebranjeni manevarski prostor o kome bi EU trebala da povede racuna.

Митбастер

pre 9 godina

Мала лекција о толеранцији:треба макар покушати да се разумеју позиције страначких ботова који пишу ове "високоумне" пароле, ипак је то колико толико поштен посао или можда и услов да се добије неко запослење у државном предузећу.

Tamara

pre 9 godina

Premijer sve radi u interesu svoga naroda. Nama su potrebne obe strane, i Istok i Zapad. Imamo prijatelje, ali nikad necemo dozvoliti da budemo "izmedju dve vatre". Samo mudrom i odgovornom politikom mozemo postici da budemo u dobrim odnosima sa svima.

Ivona Dj

pre 9 godina

Velika je i znacajna uloga koju bi Srbija mogla da ima. Uzdam se da cemo imati snage i mudrosti da ostvarimo sva ocekivanja, a na dobrom smo koloseku.

sofa

pre 9 godina

Najvaznije je zastititi interese nase drzave i voditi iskljucivo takvu politiku. Nas ne treba da doticu nesuglasice istoka I zapada i necemo ni po koju cenu ucestvovati u tome.

pokahontas

pre 9 godina

Ova vlada je proevropska i počela je borbu protiv korupcije, sprovela je teške ekonomske reforme i iznad svega se zalaže za normalizaciju odnosa sa Kosovom,gvećina vlade je proevropska,a to je pre nekoliko godina bilo nezamislivo,zato nas i poštuju sve više,mada za nas je najbitnije da sledimo sopstvene interese i napredak.

java

pre 9 godina

Mislim da ne teba ni u kom slucaju okretati ledja ekonomskoj sili kakva je Rusija. Ipak imamo dobru komunikaciju i saradnju koja garantuje uspeh. A EU nam je prioritet, bar kada su investicije u pitanju.

had

pre 9 godina

Nisam siguran da se trebamo da ponašamo bahato tokom ovog procesa i da zloupotrebljavamo ovakvu situacije, bolje je da budemo iskreni, baš kao i do sada, prema obe strane.

Natasa

pre 9 godina

Koliko vidim sada su svi pogledi Evrope uperene u Srbiju i svakako treba iskoristiti tu paznju, ubrzati reforme, reorganizaciju JP, privlacenje stranih investicija, sprovoditi stednju u svim segmentima, nepopularne mere za gradjane ali dobre za drzavu i privredu..nadam se da ce se uskoro pokazati kao ispravne

Dani

pre 9 godina

Trebamo da saradjujemo sa jakim zemljama i da polako dostignemo cilj kao i one.Treba teziti ka sto boljem cilju i ovu zemlju uciniti bogatom.

Mavro

pre 9 godina

Zar je netko netko mogao pomisliti da ce se EU uplašiti srpskog "skretanja" prema Rusiji ili Kini? To mogu samo naivci. Srbiji je mjesto u EU i kad odradi sve zadatke bit ce primljena, a za to su potrebne strukturalne reforme u društvu. Srbija kasni za Crnom Gorom a za ostalim bivšim ex yu zemljama vise od desetak godina. Sve ide svojim tokom, jer Srbija nije spremna i sposobna prije 2025 biti punopravna članica. Tako da mi ovaj ćlanak nije nista drugo do providne ucjene da se žurbom zbog navodne opasnosti od Rusa i Kineza, Srbija brže bolje progura preko reda u EU ne ispunjavajući svoje obaveze, što bi bilo jako ne korektno prema Crnoj Gori i drugim zemljama kandidatima. EU je toga svjesna i Junkers je u pravu kad je rekao da on ne vidi niti jednog kandidata da bi do 2020 bio sposoban uci u EU. Rusi nisu sposobni dati a posebno ne Kinezi ono što Srbima treba, jer poznavajuči srpski mentalitet oni se vole praviti važni i šegačiti se europljanima, a ne nekim Rusima ili Kinezima.

Bole22

pre 9 godina

Mi smo spona izmedju istoka i zapada iako je naš put proevropski mi i dalje težimo ka saradnji sa Kinom i Rusijom,jer su to naši prijatelji od davnina.

ema

pre 9 godina

Bitno je da se ne naruse odnosi ni sa jednom stranom. To je poprilicno opterecujuce za sve, ali dobra volja ce rezultirati uspehom na svim poljima. Ne treba okretati ledja Rusiji ali nas plan da udjemo u EU treba na vreme realizovati.

dina

pre 9 godina

Vucic se vec izjasnio da bogatu istorijsku pozadinu naseg prijateljstva sa Rusijom nikako necemo zaboraviti ali nasa buducnost na spoljnopolitickom planu je vezana za evropsku zajednicu jer je njihov uticaj na Balkanu mnogo veci. Premijer je u potpunosti svestan ove situacije i iz tog razloga je sva njegova paznja i usemerena ka ucvrscivanju diplomatskih odnosa sa najuticajnijim zemljama clanicama EU!

aha da da

pre 9 godina

Dobro se zapitajte zasto je to tako. Rusija i Kina nas nikad nisu bombardovali niti uslovljavali za razliku od vas a od njih smo uvek imali podrsku i dobre ekonomske saradnje.

klas

pre 9 godina

Potpuno odogovorna i realna konstatacija, ako uzmemo u obzir nas geopoliticki polozaj. Mnogo vece nterese imamo ulaskom u EU i zbog problematicnog pitanja Kosova jer je mirovna misija direktno pod njihovim patronatom!

Filip

pre 9 godina

Zainteresovanost velikih sila za malu i skormnu drzavu kao sto je Srbija pokazuje koliko potencijala imamo. Nude nam se otvoreni savezi i sa Kinom i sa Rusijom zahvljujuci prijateljskim i ekonomski odnosima koje odrzavaju celni ljudi Srbije. Evropska unija moze da izgubi mnogo ne prihvatanjem Srbije u clanstvo EU ali nisu jos uvek toga svesni.

miki

pre 9 godina

Nama je u interesu da imamo sto bolje odnose sa svima. Sa Rusijom, bratske odnose treba odrzavati , ali EU nam je prioritet. I ka tome treba teziti.

svi se otimaju

pre 9 godina

Toliko smo bitni svima, da nas paze i maze, pa zivimo u opstem blagostanju.Lesinari dolaze sa svih strana i gledaju sta ko moze da ocerupa.A zna se i kad oni stupaju na scenu.

Vladimir

pre 9 godina

Lepo rekose ovi iz Obzervera da je Srbija most izmedju istoka i zapada a sto se tice Kineza i tog "popunjavanja vakuma", to oni vec rade svuda u svetu jer imaju svez i zdrav kapital. Upravo ono sto je nama potrebno.

arijel

pre 9 godina

Konacno nas u medijima predstavljali kao civilizovan drzavu, a zahvaljujuci ozbiljnim reformama postali smo privlacniji za strane investitore.

Jasna

pre 9 godina

Iskreno mislim da ako nas EU ne podrzi u naporima koje pruzamo (zarad prikljucenja EU), ni malo me ne bi cudilo da se svi okrenemo Istoku. Ovo je, smatram, poslednja sansa za sve!

Boki 92

pre 9 godina

Nadam se da je ovo glas razuma nekih iz evropske zajednice, prženje i pećenje Srbije sa ucenama i šargarepama nije model priključenja Srbije EU, put mora niti kraći efikasniji jer ode Srbija na drzuu stranu sa ovakvim nonšalantnim ponašanjem Zapada.

dzoni

pre 9 godina

TO sto zivimo nikad gore i nikad bednije ,gore nego i pod sankcijama i sto vise nista nije u nasem vlastnistvu vec zapadnom vlastnistvu je odlican pokazatelj da smo odlicni zapadni robovi

mara

pre 9 godina

Srbija je kao svoj primarni spoljnopolitički cilj istakla punopravno članstvo u porodici evropskih naroda, uz istovremeno zadržavanje tradicionalno dobrih odnosa sa Ruskom Federacijom, u duhu Deklaracije o strateškom partnerstvu dve države

Labud

pre 9 godina

Srbija definitivno mora nastaviti politiku razvijanja prijateljskih odnosa i saradnje sa svima, jer samo tako možemo očekivati boljitak i to što pre.

beba

pre 9 godina

Građani Srbije shvataju da Srbija kulturološki i civilazacijski pripada Evropskoj uniji, tako da u tom kontekstu i podržavaju napore vlade da naša država otpočne pregovore sa unijom u kontekstu našeh primarnog spoljnopolitičkog cilja, oličenog u ambiciji da budemo punopravna članica Evropske unije

Ivana

pre 9 godina

Srbija ne treba da bude isključiva ni prema ijednom partneru jer je to u njenom ekonomskom interesu i cilj naše politike i treba da bude da sa svima budemo u prijateljskim odnosima i tako sebi obezbedimo bolju budućnost. Ulazak u Evropsku uniju se odužio i zbog toga nikoga ne treba da iznenadi što Srbija pronalazi i druge političke i ekonomske partnere. Možda nas tako budu više cenili.

da da

pre 9 godina

"Istorijske veze sa Rusijom",da li se tu misli na 1948 ? Tj na onomad ma nas je Rusija skoro napala tj kad as opkolila tenkovima ? Ili kad nije ulozila veto kad su nam uvodili sankcije ? Ili sto nam cuva sve milijardere (Karic,Miira,Marko....) koje ne mozemo da ubapsimo ? Cudne te neke veze.

Nataly

pre 9 godina

Srbija, zbog svog strateski dobrog geopolitickog polozaja, a na raskrsnici puteva istoka sa zapadom, ima tu srecu ili nesrecu da u zavisnosti od vetrova koji duvaju, ili treba ili ne. Sada je, kako se meni cini, povoljan trenutak za nas, i nadam se da ce premijer mudro iskoristiti splet novonastalih okolnosti i poentirati

pp aparat

pre 9 godina

@klif #2 a ubistvo Djindjica? to nas je usporilo bar 4 godine koštuničine vladavine, plus jos 3-4 godine zbog rezultata te vladavine! a da ne spominjem još i Đinđićeve sposobnosti u tom kontekstu. ljudi brzo zaboravljaju:(

Vojin

pre 9 godina

Srbija ce saradjivati sa svima, ako je to u nasem interesu, a slazem se sa konstatacijom, da smo zaskuzili mnogo vise od onog sto nam daje EU sada.

vidan

pre 9 godina

Evropska unija neće biti u potpunosti geopolitički i kulturološki kompletirana sve dok čitav region zapadnog Balkana ne bude u potpunosti integrisan u nju

Borba za Srbiju

pre 9 godina

Srbija je svima zanimljiva i dobrodosla kao moneta za potkusurivanje. Kada jedna ili druga strana zeli da onoj drugoj napakosti ili da je izprovocira, onda joj pljune u tanjir. Tanjir se zove Srbija i za sada je to jedini smisao njenog postojanja u svetskoj politici.

Magnetno jezgro

pre 9 godina

Ovaj clanak ide u prilog tezi da je Srbija postala pozeljan partner svima. Od drzave koju su svi zaobilazili i u stranim medijima nas predstavljali kao civilizaciju divljaka zahvaljujuci Vucicu i njegovom pristupu ozbiljnim reformama postali smo magnet za privlacenje investitora i faktor stabilnosti ovog dela Evrope.

ecc

pre 9 godina

Svako ko ima interesa da investira u Srbiju je dobrodosao, ukljucujuci i Kinu. O odnosima sa Rusijom se sve zna, imamo istorijsku i bratsku vezu.

Stotka

pre 9 godina

Srbija je vec duze vreme prepustena sama sebi,Vucic se dovija na hiljadu nacina da stvori prijatelje i u Evropi i u Rusiji, ne kazem da ih nemamo ali sve je to puki interes.

dusanmal

pre 9 godina

@DarkoP - problem je u onima koji "kupuju" propagandu da je u Srpskom interesu da se pridruzi EU: iz clanka "da Kina, a naročito Rusija, jedva čekaju da uskoče u vakuum koji je za sobom ostavila EU, a njihovi interesi se ne poklapaju uvek sa interesima EU" - primetite "interesi Kine" "interesi Rusije" "interesi EU". Nigde "interesi Srbije".
U samoj osnovi, ma kako to izgledalo paradoksalno, interesi Srbije su najblizi ineresima Kine. EU interes je da nas oslabi i podcini, da se stvori potpuno priznata drzava Kosovo te da Srbi vise ne igraju nikakvu ekono-politicku ulogu u Evropi, mali, ograniceni, bespomocni. Ruski interes je njihov uticaj na Evropu, kontrola i zarada od energetike, jedini zajednicki interes sa njima je Kosovo, njih apsolutno ne interesuje bilo kakav rast privrede u Srbiji, cak naprotiv - ako smo slabiji, jaci njihov uticaj. Bolje nego direktna zelja da nas EU podcini, no ne u nasu korist. Kina zeli temelje u Evropi, zeleznica kroz Rusiju, Grcke luke,... Takodje zbog svoje situacije nam "brane" Kosovo. Nemaju nikakav interes da nas umanje, oslabe, bas naprotiv-Srbija u rastu sa njihovim uticajem jaca njihov ulaz u Evropsko trziste. Jaki temelji su u njihovom interesu. Plus-trenutno najjaca svetska ekonomija, EU je stara prica u opadanju i propadanju. Na dugi rok treba biti prijatelj sa Rusijom, poklanjati se Kini a te dve cinjenice koristiti da se obrne ponizavajuci EU tretman sa prvom metom da se obrne status Kosova.

DraŽen

pre 9 godina

Kako reče EU Obzerver, Vučićeva stranka je počela i vodi borbu protiv korupcije, sprovela je teške ekonomske reforme i iznad svega se zalaže za normalizaciju odnosa sa Kosovom, što su preduslovi za članstvo u EU, a kada će mo to postati više ne zavisi od nas već od drugih.

master

pre 9 godina

Jako bi se usrecili sa njima,ne dao bog da se to desi.Uzrok zbog koga jos uvek tapkamo u mestu,nije EU,vec nasi neodgovorni i korumpirani politicari,i svi oni koji nisu u stanju da razmisljaju svojom glavom ili iz nekih drugih razloga mrze sve sto je naprednije od njih ili bi ulaskom u EU izgubili privilegije pa ne bi mogli da muckaju vise i zive parazitski i morali da odgovaraju za neke mutne radnje.Ne sme se dozvoliti Putinu i strukturama koje on u Srbiji finansira da manipulisanjem i stvaranjem atmosfere straha uticu na gradjane i veruju u njihovu propagandu,to bi bilo fatalno za svakog postenog i vrednog coveka,koji tezi lepsem zivotu i buducnosti svojih deca,ali ne na tudjoj grbaci.Mladi uz pomoc starijih moraju da se izbore za svoje lepse sutra,samo po sebi se nikada nista nije resilo,u tome nam EU moze pomoci,ali svoje dvoriste moramo sami da ocistimo,svako odugovlacenje je produzetak bede i nepravde,a od goreg uvek moze biti jos i gore.

ursula

pre 9 godina

Citajuci ovaj clanak stice se utisak da je Srbija svojim zalaganjem,promenama, ostvarila cilj. Privukla je strane invetitore i da se na neki nacin iako smo mali vodi neka vrsta bitke oko nas, Drago mi je zbog toga

sumorni

pre 9 godina

Nema nikakve opasnosti da Srbija skrene ka Rusiji, u ovoj zemlji još ne postoji kritična masa mentalno obolelih koji bi se radovali takvom koraku.

Ovi ruski plaćenici kevću samo na internetu, i oni nisu nikakva opasnost.

Srbija je evropska zemlja, i njeno prirodno okruženje je Evropa, a ne Azija.

ne u eu

pre 9 godina

ne mogu a da ne povratim! "najveće sredstvo uticaja na budući razvoj Srbije, a to su pregovori o ulasku u EU. " tako je, sredstvo utiaja jesu pregovori o ulasku, non stop drzanje na distanci, uz prazna obecanja i praznoglavu vlast koja nema drugo resenje!

D.P

pre 9 godina

Stvarajmo srbiju nas radi ne sveta radi. Napravimo najbolju državu na svetu pa budimo svoji na svome i bez EU i Bez Rusa. Uzdaj se use i u svoje kljuse.

Kosta

pre 9 godina

Srbija će odabrati put koji joj je najbolji. Prijateljstvo treba negovati, ali od toga se ne živi. Da li smo u EU ili nismo neće imati neki poseban uticaj na prijateljske odnose sa Kinom i Rusijom. Mislim da za sada dobro balansiramo u komplikovanim odnosima.

Gazda Cvetko

pre 9 godina

Evropa je zauvek izgubila Srbiju. Posle 15 godine bezuslovne saradnje, ispunjenja svih uslova i ustupanja kao niko na svetu, narod ne zivi ic bolje.

Vučić je Srpski heroj

pre 9 godina

Премијер Вучић одлично води Србију.Србија треба да уђе у ЕУ и НАТО јер бољи живот долази.Вучић за сваку похвалу.Напред Вучићу и само напред.

Big in Japan

pre 9 godina

Ми да њима нешто вредимо, и да нас они стварно желе у ЕУ, примили би они нас још одавно. Кад су могли да приме Бугаре и Румуне преко везе, могли су и нас.

У тексту лепо пише да смо од једне проблематичне земље постали "најбољи ђак". Све смо услове испунили. Од силних закона који су усклађени са законодавством ЕУ, па преко Хага, све до потпуно бесмислених преговора са Косовом. И шта смо добили за узврат? Ништа. Професори нас и даље не узимају за озбиљно.

А кад се већ користи тај пример са ђацима, мени овај наш пут ка ЕУ изгледа као у оним филмовима кад ђак из једне школе пређе у другу и тамо га затекне ситуација да има две групе у свом окружењу. Једна у којој га сви гледају са подсмехом, стално га нешто ниподаштавају, и сваким даном му стављају до знања да он није део њих. Истовремено ту постоји и једна друга група која можда није на тако добром гласу код школских девојчица (ту другу групу у пракси представља Русија), али у тој групи га нико не условљавља и сви га третирају са поштовањем и разумевањем. И шта он ради. Уместо да се окрене онима који га поштују, он на сваки начин покушава да се убаци у екипу у којој су "баје". Док се он убаци у екипу и свакодневно трпи понижења, прођоше му 4 године. Заврши он школу, како тако, али школски баја није постао. А приде може да се догоди да чак и они који су га у почетку поштовали у међувремену дигну руке и забораве на њега. Што би они више бринули за њега него он сам.

Све у свему, неће ово наше на добро да изађе.

Vopi

pre 9 godina

Koliko botova koji pisu u prilog radnjama ove vlasti je prosto neverovatno. Zar neko zaista misli da je EU i Americi cilj da ovde postoji jedna jaka drzava sa narodom koji nikad nije niti ce uvazavati bilo ciji autoritet niti ce biti poltron. Ja licno necu nikad sa onima koji nam oduzese zemlju i ubijase narod i decu i jos te zrtve nazvase kolateralnom stetom. Dok ne priznaju agresiju izvinu se i ne plate adekvatno obestecenje nemamo mi o cemu da razgovaramo. Ne u EU ovakvu kakva jeste. Sa Rusijom i Kinom maksimalno prosiriti poslovne i vojne veze i saveze.

vidal

pre 9 godina

Veoma bitno je da Vlada Srbije vodi unutrasnju i spoljnu politiku zemlje u skladu sa interesima gradjana Srbije i od toga treba da zavisi kakva ce nam biti spoljna politika.Za sad po meni je dobra ideja da balansiramo odnose izmedju svetskih sila i da sa svima u svetu gradimo prijateljske odnose od kojih korist mozemo imati svi.

Budimir

pre 9 godina

Mi ne treba da se mesamo, vec da vodimo svoju neutralnu politiku, samo tako mozemo opstati i uraditi nesto, nikako da budemo opredeljeni, nego da vagamo, jer smo mali i nemocni, drzavbni vrh upravo i sprovodi ovu politiku.

Cale

pre 9 godina

Ko pre devojci njemu devojka. Evropski zvanicnici gube iz vida da velesile Kina i Rusija imaju sve vecu zainteresovanost za Srbiju i da odugovlacenjem procesa evrointegracija Srbija ce izgubiti zainteresovanost za EU i okrenuti se novim savezima na istoku.

Worgen

pre 9 godina

Srbija ima svoj stav i tako će i ostati. Jasno smo rekli da težimo ulasku u EU, ali se nećemo odreći Rusije. Što se tiče Kine, ukoliko žele da ulažu u Srbiju, zašto bismo se mi odrekli toga?

Darko P.

pre 9 godina

@ (aleksandar kv, 29. mart 2015 17:02)

Upravo zbog ovakvih koji ne veruju u bolje sutra i ne žele da pruže podršku da stvorimo moderniju državu, sporije napredujemo ka EU.

Miloš

pre 9 godina

Naša šansa je baš u tome, što nismo striktni "branitelji" ni jedne strane, Znamo da su nam obe potrebne, i Istok i Zapad i mudrošću pokušavamo da izborimo najbolju poziciju za nas.

aleksandar kv

pre 9 godina

Prvo, vidim da botovi rade punom praom, pišu li pišu.Ova izdajnička vlada je više očekiavala kada je priznala Kosovo.Međutim ,nije dobila ništa do praznih obećanja.U ovom trenutku EU ne može ništa da nam ponudi, jer je i sama u lošoj situaciji. Problem je jako loš kvalitet ljudi koji vode ovu zemlju i koji nemaju ideju kako dalje.Jedina mera ove vlade je smanjenje plata i penzija.Privreda sve više tone, medijske slobode se ograničavaju, građani nemaju pravo na slobodu mišljenja i izražavanja, kriminalci su na rukovodećim mestima.Suviše podižemo svoju ulogu u sukobu Amerike i Rusije.Lično bih voleo da Ameri dobiju po ....., ali mi se tu ne pitamo.Sve ove priče su spin, ovraćanje pažnje ovog naroda od sve goreg života, gubljenja nade da možda bude bolje.PS. botovi, udrite, da oduševite šefa.

dadula

pre 9 godina

Srbija, uz Bosnu i Hercegovinu, jedina zemlja u Evropi koja nije uvela sankcije Rusiji i nadam se da ce ostati dosledna i da nece podleci pritiscima da ih uvede.Cini mi se da to govori dovoljno o nasem odnosu i postovanju prema Rusiji i postovanju naseg odnosa.S druge strane mislim da je Srbija pokazala da ima svoju politiku koja je najbolja za nas,koja drzi do morala, do evrointergacija, ali i do postovanja svojih prijatelja.

akrobata68

pre 9 godina

@mare
Ja bih tebi preporučio da pročitaš ono o čemu želiš da kometarišeš.To što ti misliš to je tvoja privatna stvar i ako imaš dovoljno godina moćićeš da to kažeš na izborima.
Da si pročitao,video bi da u tekstu stoji da u Republičkom Parlamentu danas sede stranke koje se zalazu za integrisanje Srbije u EU ,a te nazadne grupacije koje neću više da zovem strankama su ostale ispod cenzusa.
A na kraju krajeva pročitaj tekst biće ti mnogo toga jasnije.

zemljoradnik

pre 9 godina

Cilj oko kojeg cemo se svi sloziti jeste da zemlja bude ekonomski i politicki stabilna, da u njoj vlada mir i da se gradjani osecaju bezbedno.Sa trenutnom spoljnom politikom balansiranja izmedju velikih sila mi grabimo krupnim koracima ka zacrtanom cilju a to da li cemo vise biti privrzeni Zapadu ili Rusiji za mene nije ni bitno, bitno je da se cilj za nasu drzavu i njen narod ostvari.

Iskra

pre 9 godina

Nema nista gore nego biti izmedju dve vatre,a Srbija je u bas takvom polozaju,koji god potez da napravimo, za jednu stranu to ce biti pogresan potez i izgubicemo mnogo.

Darko

pre 9 godina

EU nam je prirodno najbliži trgovinski partner, jer se graničimo sa njihovom teritorijom, logično je da težimo ka integraciji sanjima, ali istovremeno treba nastaviti ovako dobru saradnju sa Rusijom i Kinom. Ova Vlada radi jako dobar posao za nas.

klif #2

pre 9 godina

Nama su pričali 2000. da ćemo da uđemo u Eu 2005. I? šta sada da mislimo? Katastrofalna privatizacija na koju Eu sve vreme gleda blagonaklono nas je uništila (treba im naše trzište za njihovu robu, hrvatske tajkune i cigarete iz Rovinja)! Jedini benefit je ukidanje viza za zemlje Eu, a za takvu odluku im je trebalo 9. godina! I? Iskreno, za mnoge od nas šareni vozovi su odavno već prošli. Ne bih samo volela da novije generacije prolaze kroz istu priču.

Gagi

pre 9 godina

Ove reci prijaju pogotovo deo kada je ponovio izjavu da je Srbija postala najbolji djak u odeljenju i sprovela reforme brze i bolje od mnogoh clanica EU.

Filip

pre 9 godina

Samo saradnja sa svima nas vodi napred, kao što je Vlada već i zauzela stav, svi su dobro došli koji nam žele dobro i jasnu ekonomsku saradnju.

davca

pre 9 godina

Vučićeva konzervativna, proevropska stranka je počela borbu protiv korupcije, sprovela je teške ekonomske reforme i iznad svega se zalaže za normalizaciju odnosa sa Kosovom..

davca

pre 9 godina

Srbija je bila jedina zemlja kandidat za ulazak u EU koja nije podržala sankcije Rusiji i koja nije podržala saopštenje UN kojim se Rusija osuđuje zbog aneksije Krima..

Nikoleta

pre 9 godina

EU je pristala da brani nase interese ali se moramo prilagoditi novom nacinu zivota, sto nece biti ni malo lako. Teske I zahtevne reforme dokazuju kako se nas narod tesko nosi sa novonastalom situacijom u drzavi ali shvataju da je to jedina garancija za potpuni drustveni I ekonomski oporavak drzave.

Ponivil

pre 9 godina

Jednostavno je. Mi moramo i dalje da nastavimo putem ka EU, ali da koristimo i sve ostale pogodnosti i predložena partnerstva. Nema ništa loše u tome što sarađujemo sa Kinom i Rusijom.

Mia

pre 9 godina

Srbija u ovom trenutku je ,,dobra mlada" i to treba iskoristiti. Pitanje je samo ko ce prvi doci do nje i dati joj podrsku. Vidimo da je velika zainteresovanost i Rusije i Kine za Srbiju kao centar Balkana i mosta izmedju istoka i zapada.

Istina

pre 9 godina

Od Rusije i Kine ce korist imati samo politicati, a od EU narod al to lokalni rusofili nece nikada shvatiti, vjerovatno jer odmah iz jutra imaju previse promila u krvi.

ugled

pre 9 godina

"treba da imaju u vidu da je Srbija doživela izvanrednu transformaciju od nekoga ko nije bio voljan da se evropeizuje do najboljeg đaka i razredu" Treba da se ponosimo sto polako vracamo ugled.

Kiza

pre 9 godina

Sigurno necemo dozvoliti uticaj koji planira EU,sacuvacemo nas integritet kao drzava!!!Mi imamo svoj put a ne da budemo marioneta u velikoj masineriji!Nekim pogresnim odlukama Junkera,priblizio nas i poveo cvrsce sa Rusijom i Kinom!!!Naravno bicemo sa onima od kojih imamo koristi i sa kojima imamo dobru finansijsku podlugu u buducnosti!!!
(savesni gradjanin, 29. mart 2015 14:00)

Koja bre drzava i koji crni integrited. Da li ti imas blage veze sta si napisao?

Mario

pre 9 godina

"UMILJATO JAGNJE DVE MAJKE SISA". Pocinje trka izmedju istoka i zapada, a mi samo mozemo da izvucemo najbolje. (jagnje, 29. mart 2015 13:50)
Jako ste baš bitni evo sutra vas primaju u EU.

mina

pre 9 godina

Jos jedan dokaz da je Srbija strateski centar svih mocnih sila i da politika aktuelne vlade ide u dobrom pravcu. Odugovlacenjem procesa pridruzivanja Srbije EU otvaraju nam se i druge mogucnosti kao sto je naveo Portal EU Obzerve a to je okretanje Rusiji ili Kini.

mare

pre 9 godina

vi ste vec zauzeli stranu, ali narod se pita, a narod keze da Rusija a ne EU!
Tako da vas premijer sigurno ide sa vlasti a dolaze neki mnogo bolji ljudi.

Miona

pre 9 godina

Interesi Sbije se ne poklapaju uvek sa interesima EU, ali Vlada Srbije želi da sarađuje i sa istočnim i sa zapadnim zemljama i mislim da je to svima jasno.

dado90

pre 9 godina

Ne znam zasto mediji spinuju neke price koje nisu u interesu nikog u zemlji pa ni ove vlade.Mislim da je Vlada izricita i vrlo jasna sa svojom spoljnom politikom a ona je da se grade dobri odnosi i sa zapadom i sa Rusijom i to je bezbroj puta ponovljeno.Ta politika daje i tek ce dati rezultate koji su iskljucivo u interesu Republike Srbije.

Vanga

pre 9 godina

Prepustajte, prepustajte!
(Slavyan, 29. mart 2015 13:57)

I sta posle "prepustanja"? Mozemo samo "dobro da ga primimo" od Rusije,
kao i obicno.

bulumbac

pre 9 godina

tako je. srbija ce biti clan eu....jedva cekam i ako vise ne zivim u srbiji. mislim da poske svih poraza i svega u proslosti, zelim srbima pristup civilizaciji....

Пеђа

pre 9 godina

"...a njihovi interesi se ne poklapaju uvek sa interesima EU."
Нико не спомиње интересе Србије. Случајно?
Цео пут у ЕУ је крајње циничан. Годинама као мало "ђак" радиш задаћу, мучиш се, одричеш се свега и свачега како би се свидео "наставницима" и како би ти они на крају тог твог школовања дали неку пролазну оцену. На крају тог пута "најбољи ђаци" у свом разреду распишу референцум на којем исмучене "ученике" питају хоће ли сада да уђу у ЕУ.... Да су "наставници" и "најбољи ђаци" искрени у велој причи, одмах би у старту рекли шта ми, "ђаци из последљих клупа" добиламо а шта губимо тим уласком. Након тога би било логично да се распише неки референдум на којем бисмо одлучивали за пут којим бисмо хтели да идемо(или не идемо). Овако, имитирамо неку демократију :(

DIV

pre 9 godina

CITAT: "Ako se EU ne probudi i ne pokaže jaču privreženost tom regionu, Srbija će možda početi da traži alternativne puteve." KRAJ CITATA. Nista nije nemoguce.

Edvard Kardelj

pre 9 godina

Mi idemo u EU, ali ona mnogo odugovlaci sa procesom pridruzivanja. Plasim se da malo ne preteraju sa tim. Sta ce biti ako posle bude bilo kasno.

Streptomicin

pre 9 godina

Ovaj rat u Ukrajini i uopste zategnuti odnosi Rusije sa EU, dovodi Srbiju u veoma neprijatnu situaciju, neznam kako cemo se kao drzava izvuci iz svega toga.

LaLolo

pre 9 godina

Srbija treba da se vodi svojim interesima i da održava koliko god je moguće dobre odnose sa velikim silama. Mislim da nikako ne bi bilo dobro da Srbija jednostranim potezima narušava saradnju sa moćnim državama, pogotovo ako ništa ne dobija za uzvrat na drugoj strani.

Bulat

pre 9 godina

Otimanje o ove prostore nasa je sudbina i usud, ali Evropa nas je mogla "imati" ali da je imala drugaciji pristup koji nije i ne podrazumeva unizavanje, obezvredjivanaje, naredjivanje, snishodljivost, ucenjivanje, obespravljivanje i mnogo sto sta drugo. Tako da ako i postoji bojazan za povecanim uticajem Rusije i Kine, razlog za to je jedino i iskljucivo lecenje frustracije Nemacke pre svega, umesto sagledavanje jednog sireg interesa Evropske Unije u celini, a to je potiskivanje Rusije sa ovog prostora. Pokazuje se jos jednom amaterstvo briselske birokratije zvae EU.

savesni gradjanin

pre 9 godina

Sigurno necemo dozvoliti uticaj koji planira EU,sacuvacemo nas integritet kao drzava!!!Mi imamo svoj put a ne da budemo marioneta u velikoj masineriji!Nekim pogresnim odlukama Junkera,priblizio nas i poveo cvrsce sa Rusijom i Kinom!!!Naravno bicemo sa onima od kojih imamo koristi i sa kojima imamo dobru finansijsku podlugu u buducnosti!!!

Komsija

pre 9 godina

Ja se slabo razumem upolitiku slabo to nesto i pratim ali gledam u mom kraju uvek sedi neka ekipa to su oni fizicki radnici sto ih pozovete da vam izriljaju bastu ,cepaju drva i sl.dakle znaju tako da se zaborave sa pivom i rakijama pa onda na sva usta kako su nam rusi braca i ziveo Putin ne mozes da udjes u prodavnicu od njih samo se teturaju i gledaju namrsteno.Toliko od mene

Petrija

pre 9 godina

Možda zvuči kao paradoks, ali Srbija negujući bliske odnose sa Moskvom vodi istinsku proevropsku politiku koja je u najboljem interesu Evropske zajednice. Samo ako Rusija i EU budu istinski partneri koji razvijaju svoje odnose, stanovnici starog kontinenta mogu da se nadaju sigurnijoj i boljoj budućnosti.

Darko011

pre 9 godina

EU clanice i EU birokratija treba da se dozovu pameti i omoguce ubrzanje procesa pristupa Srbije punopravnom clanstvu u EU. Srbija to zasluzuje vise nego neke postojece clanice.

crveno beli

pre 9 godina

"I kada postave ovo pitanje treba da imaju u vidu da je Srbija doživela izvanrednu transformaciju od nekoga ko nije bio voljan da se evropeizuje do najboljeg đaka i razredu, kao što je rekao bivši austrijski kancelar Alfred Guzenbauer", navodi EU Obzerver.

Браво ђаци! Разредни одлази!

`Ranđel The Overlord

pre 9 godina

Ono što je od presudne važnosti za jednu tako malu nacionalnu ekonomiju, kakva je naša, jeste da se ŠTO PRE oslobodimo stereotipa i šablona koji vladaju u geo-političkom matrixu "istok-zapad", "Vašington-Moskva", itd. Reper u oblikovanju bilateralnih odnosa, JEDNOM ZA SVAGDA, mora postati NAŠ INTERS kao i spremnost druge strane na korektnost. Uopšte, sama pomisao da mi, jedan tako mali narod, treba NEŠTO KAO da se opredeljuje predstavlja izraz kolektivnog kompleksna inferiornosti i totalne izmanipulisanosti. Predugo smo vodili tuđe ratove, krajnje je vreme da se upustimo u po neku bitku, ISKLJUČIVO PORADI NAS SAMIH !!! Makar, sarađivali i sa "marsovcima" !!!

XXL

pre 9 godina

Srbija bi bila u problemu ako bi je odmah primili u EU tada ne bi mogli da kalkulišemo ovamte-tamte i morali bi sprovodimo politiku EU. Ali ... ali EU bi htela da pritiska Srbiju i u tome da uživa .... samo dokle?

ruka pravde

pre 9 godina

Pa dobro,mi u svakom slucaju gradicemo prijateljske odnose i sa Rusijom i Kinom i necemo to zapostavljati ako to zahteva EU!Junker je pokazao svoju nesposobnost i time sto je odlozio pristup Srbije 2020 direktno tera nas da se cvrsce povezemo sa drugim zemljama!!!

R.Zivkovic,Rotterdam-zlatiborac

pre 9 godina

Na vasu zalost i kuknjavu kuda ce se Srbija kretati od vasig ucena do zebnje daje ne izgubite u vrtlogu vira ili kolovrata:Dalice Srbija samu sebe utopiti u Reci UVca,gde postoji kolovrat gde se voda okrece oko sebe, pa akose slucaajno nade tu dase kupa ode na dno!kako to dase sada svi otimaju o Srbiju,kada nije bilo Ukrajinske krize,Srbija je svako nekloliko casova bila izlozena raznim ucenama ,uslovima date Bog sacuva, a sada svi strepe kuda ide Srbija i kome ce se carstvu opredeliti?!Tu zazulja Nato,pa brze bolje pozavase Gasica i Dacica u Nato daim saposte:Nije dovoljan samo pantrestvo sa Natom vec nesto vise od toga za svaki slucaj!Jednom recju precutno pristupanje Srbije Nato-paktu zivi bili pa videli!Cena da Srbija nemoze postati clanica EU,ako ne pristupi Nato-paktu,naravno dase Narod ne doseti!posto amerika i Nato otvaraju nova zarista po svetu trebajuim vojnici iz malenig drzava da nebi slali svoje vonjike na svetska gubilista kada mogu srpsku sirotinju!!Zna to i Vicic i Dacic i Nikolic ,ali njig se to ne tice vec gledaju kakoceig Nato amerika dizati u visine kao dobre sluge!!Od kud asda tolika otimacina o Srbiju? Zato bi sad Srbija trebala da iskoristi priliku i sama postavi uslove EU i Nat-paktu,akonas brzo ne primite u Eu mi odosmo na Istok.Dosta je ucena uslova izivljavanja bad srpskim narodom od devedesetig do danas!!

nuns

pre 9 godina

EU,naravno!Mi se nalazimo u Evropi i nema sta da trazimo sa Rusijom.I verujem da je vecina gradjana Srbije za put ka EU i za bolju buducnost nase dece.

crveno beli

pre 9 godina

"I kada postave ovo pitanje treba da imaju u vidu da je Srbija doživela izvanrednu transformaciju od nekoga ko nije bio voljan da se evropeizuje do najboljeg đaka i razredu, kao što je rekao bivši austrijski kancelar Alfred Guzenbauer", navodi EU Obzerver.

Браво ђаци! Разредни одлази!

D.P

pre 9 godina

Stvarajmo srbiju nas radi ne sveta radi. Napravimo najbolju državu na svetu pa budimo svoji na svome i bez EU i Bez Rusa. Uzdaj se use i u svoje kljuse.

ruka pravde

pre 9 godina

Pa dobro,mi u svakom slucaju gradicemo prijateljske odnose i sa Rusijom i Kinom i necemo to zapostavljati ako to zahteva EU!Junker je pokazao svoju nesposobnost i time sto je odlozio pristup Srbije 2020 direktno tera nas da se cvrsce povezemo sa drugim zemljama!!!

Nataly

pre 9 godina

Srbija, zbog svog strateski dobrog geopolitickog polozaja, a na raskrsnici puteva istoka sa zapadom, ima tu srecu ili nesrecu da u zavisnosti od vetrova koji duvaju, ili treba ili ne. Sada je, kako se meni cini, povoljan trenutak za nas, i nadam se da ce premijer mudro iskoristiti splet novonastalih okolnosti i poentirati

`Ranđel The Overlord

pre 9 godina

Ono što je od presudne važnosti za jednu tako malu nacionalnu ekonomiju, kakva je naša, jeste da se ŠTO PRE oslobodimo stereotipa i šablona koji vladaju u geo-političkom matrixu "istok-zapad", "Vašington-Moskva", itd. Reper u oblikovanju bilateralnih odnosa, JEDNOM ZA SVAGDA, mora postati NAŠ INTERS kao i spremnost druge strane na korektnost. Uopšte, sama pomisao da mi, jedan tako mali narod, treba NEŠTO KAO da se opredeljuje predstavlja izraz kolektivnog kompleksna inferiornosti i totalne izmanipulisanosti. Predugo smo vodili tuđe ratove, krajnje je vreme da se upustimo u po neku bitku, ISKLJUČIVO PORADI NAS SAMIH !!! Makar, sarađivali i sa "marsovcima" !!!

klif #2

pre 9 godina

Nama su pričali 2000. da ćemo da uđemo u Eu 2005. I? šta sada da mislimo? Katastrofalna privatizacija na koju Eu sve vreme gleda blagonaklono nas je uništila (treba im naše trzište za njihovu robu, hrvatske tajkune i cigarete iz Rovinja)! Jedini benefit je ukidanje viza za zemlje Eu, a za takvu odluku im je trebalo 9. godina! I? Iskreno, za mnoge od nas šareni vozovi su odavno već prošli. Ne bih samo volela da novije generacije prolaze kroz istu priču.

Petrija

pre 9 godina

Možda zvuči kao paradoks, ali Srbija negujući bliske odnose sa Moskvom vodi istinsku proevropsku politiku koja je u najboljem interesu Evropske zajednice. Samo ako Rusija i EU budu istinski partneri koji razvijaju svoje odnose, stanovnici starog kontinenta mogu da se nadaju sigurnijoj i boljoj budućnosti.

Budimir

pre 9 godina

Mi ne treba da se mesamo, vec da vodimo svoju neutralnu politiku, samo tako mozemo opstati i uraditi nesto, nikako da budemo opredeljeni, nego da vagamo, jer smo mali i nemocni, drzavbni vrh upravo i sprovodi ovu politiku.

klas

pre 9 godina

Potpuno odogovorna i realna konstatacija, ako uzmemo u obzir nas geopoliticki polozaj. Mnogo vece nterese imamo ulaskom u EU i zbog problematicnog pitanja Kosova jer je mirovna misija direktno pod njihovim patronatom!

savesni gradjanin

pre 9 godina

Sigurno necemo dozvoliti uticaj koji planira EU,sacuvacemo nas integritet kao drzava!!!Mi imamo svoj put a ne da budemo marioneta u velikoj masineriji!Nekim pogresnim odlukama Junkera,priblizio nas i poveo cvrsce sa Rusijom i Kinom!!!Naravno bicemo sa onima od kojih imamo koristi i sa kojima imamo dobru finansijsku podlugu u buducnosti!!!

Istina

pre 9 godina

Od Rusije i Kine ce korist imati samo politicati, a od EU narod al to lokalni rusofili nece nikada shvatiti, vjerovatno jer odmah iz jutra imaju previse promila u krvi.

ecc

pre 9 godina

Svako ko ima interesa da investira u Srbiju je dobrodosao, ukljucujuci i Kinu. O odnosima sa Rusijom se sve zna, imamo istorijsku i bratsku vezu.

ema

pre 9 godina

Bitno je da se ne naruse odnosi ni sa jednom stranom. To je poprilicno opterecujuce za sve, ali dobra volja ce rezultirati uspehom na svim poljima. Ne treba okretati ledja Rusiji ali nas plan da udjemo u EU treba na vreme realizovati.

Borba za Srbiju

pre 9 godina

Srbija je svima zanimljiva i dobrodosla kao moneta za potkusurivanje. Kada jedna ili druga strana zeli da onoj drugoj napakosti ili da je izprovocira, onda joj pljune u tanjir. Tanjir se zove Srbija i za sada je to jedini smisao njenog postojanja u svetskoj politici.

dusanmal

pre 9 godina

@DarkoP - problem je u onima koji "kupuju" propagandu da je u Srpskom interesu da se pridruzi EU: iz clanka "da Kina, a naročito Rusija, jedva čekaju da uskoče u vakuum koji je za sobom ostavila EU, a njihovi interesi se ne poklapaju uvek sa interesima EU" - primetite "interesi Kine" "interesi Rusije" "interesi EU". Nigde "interesi Srbije".
U samoj osnovi, ma kako to izgledalo paradoksalno, interesi Srbije su najblizi ineresima Kine. EU interes je da nas oslabi i podcini, da se stvori potpuno priznata drzava Kosovo te da Srbi vise ne igraju nikakvu ekono-politicku ulogu u Evropi, mali, ograniceni, bespomocni. Ruski interes je njihov uticaj na Evropu, kontrola i zarada od energetike, jedini zajednicki interes sa njima je Kosovo, njih apsolutno ne interesuje bilo kakav rast privrede u Srbiji, cak naprotiv - ako smo slabiji, jaci njihov uticaj. Bolje nego direktna zelja da nas EU podcini, no ne u nasu korist. Kina zeli temelje u Evropi, zeleznica kroz Rusiju, Grcke luke,... Takodje zbog svoje situacije nam "brane" Kosovo. Nemaju nikakav interes da nas umanje, oslabe, bas naprotiv-Srbija u rastu sa njihovim uticajem jaca njihov ulaz u Evropsko trziste. Jaki temelji su u njihovom interesu. Plus-trenutno najjaca svetska ekonomija, EU je stara prica u opadanju i propadanju. Na dugi rok treba biti prijatelj sa Rusijom, poklanjati se Kini a te dve cinjenice koristiti da se obrne ponizavajuci EU tretman sa prvom metom da se obrne status Kosova.

dado90

pre 9 godina

Ne znam zasto mediji spinuju neke price koje nisu u interesu nikog u zemlji pa ni ove vlade.Mislim da je Vlada izricita i vrlo jasna sa svojom spoljnom politikom a ona je da se grade dobri odnosi i sa zapadom i sa Rusijom i to je bezbroj puta ponovljeno.Ta politika daje i tek ce dati rezultate koji su iskljucivo u interesu Republike Srbije.

mare

pre 9 godina

vi ste vec zauzeli stranu, ali narod se pita, a narod keze da Rusija a ne EU!
Tako da vas premijer sigurno ide sa vlasti a dolaze neki mnogo bolji ljudi.

Magnetno jezgro

pre 9 godina

Ovaj clanak ide u prilog tezi da je Srbija postala pozeljan partner svima. Od drzave koju su svi zaobilazili i u stranim medijima nas predstavljali kao civilizaciju divljaka zahvaljujuci Vucicu i njegovom pristupu ozbiljnim reformama postali smo magnet za privlacenje investitora i faktor stabilnosti ovog dela Evrope.

vidal

pre 9 godina

Veoma bitno je da Vlada Srbije vodi unutrasnju i spoljnu politiku zemlje u skladu sa interesima gradjana Srbije i od toga treba da zavisi kakva ce nam biti spoljna politika.Za sad po meni je dobra ideja da balansiramo odnose izmedju svetskih sila i da sa svima u svetu gradimo prijateljske odnose od kojih korist mozemo imati svi.

ugled

pre 9 godina

"treba da imaju u vidu da je Srbija doživela izvanrednu transformaciju od nekoga ko nije bio voljan da se evropeizuje do najboljeg đaka i razredu" Treba da se ponosimo sto polako vracamo ugled.

aha da da

pre 9 godina

Dobro se zapitajte zasto je to tako. Rusija i Kina nas nikad nisu bombardovali niti uslovljavali za razliku od vas a od njih smo uvek imali podrsku i dobre ekonomske saradnje.

sumorni

pre 9 godina

Nema nikakve opasnosti da Srbija skrene ka Rusiji, u ovoj zemlji još ne postoji kritična masa mentalno obolelih koji bi se radovali takvom koraku.

Ovi ruski plaćenici kevću samo na internetu, i oni nisu nikakva opasnost.

Srbija je evropska zemlja, i njeno prirodno okruženje je Evropa, a ne Azija.

miki

pre 9 godina

Nama je u interesu da imamo sto bolje odnose sa svima. Sa Rusijom, bratske odnose treba odrzavati , ali EU nam je prioritet. I ka tome treba teziti.

Cale

pre 9 godina

Ko pre devojci njemu devojka. Evropski zvanicnici gube iz vida da velesile Kina i Rusija imaju sve vecu zainteresovanost za Srbiju i da odugovlacenjem procesa evrointegracija Srbija ce izgubiti zainteresovanost za EU i okrenuti se novim savezima na istoku.

Ponivil

pre 9 godina

Jednostavno je. Mi moramo i dalje da nastavimo putem ka EU, ali da koristimo i sve ostale pogodnosti i predložena partnerstva. Nema ništa loše u tome što sarađujemo sa Kinom i Rusijom.

XXL

pre 9 godina

Srbija bi bila u problemu ako bi je odmah primili u EU tada ne bi mogli da kalkulišemo ovamte-tamte i morali bi sprovodimo politiku EU. Ali ... ali EU bi htela da pritiska Srbiju i u tome da uživa .... samo dokle?

ursula

pre 9 godina

Citajuci ovaj clanak stice se utisak da je Srbija svojim zalaganjem,promenama, ostvarila cilj. Privukla je strane invetitore i da se na neki nacin iako smo mali vodi neka vrsta bitke oko nas, Drago mi je zbog toga

vidan

pre 9 godina

Evropska unija neće biti u potpunosti geopolitički i kulturološki kompletirana sve dok čitav region zapadnog Balkana ne bude u potpunosti integrisan u nju

LaLolo

pre 9 godina

Srbija treba da se vodi svojim interesima i da održava koliko god je moguće dobre odnose sa velikim silama. Mislim da nikako ne bi bilo dobro da Srbija jednostranim potezima narušava saradnju sa moćnim državama, pogotovo ako ništa ne dobija za uzvrat na drugoj strani.

Edvard Kardelj

pre 9 godina

Mi idemo u EU, ali ona mnogo odugovlaci sa procesom pridruzivanja. Plasim se da malo ne preteraju sa tim. Sta ce biti ako posle bude bilo kasno.

Darko P.

pre 9 godina

@ (aleksandar kv, 29. mart 2015 17:02)

Upravo zbog ovakvih koji ne veruju u bolje sutra i ne žele da pruže podršku da stvorimo moderniju državu, sporije napredujemo ka EU.

DraŽen

pre 9 godina

Kako reče EU Obzerver, Vučićeva stranka je počela i vodi borbu protiv korupcije, sprovela je teške ekonomske reforme i iznad svega se zalaže za normalizaciju odnosa sa Kosovom, što su preduslovi za članstvo u EU, a kada će mo to postati više ne zavisi od nas već od drugih.

mina

pre 9 godina

Jos jedan dokaz da je Srbija strateski centar svih mocnih sila i da politika aktuelne vlade ide u dobrom pravcu. Odugovlacenjem procesa pridruzivanja Srbije EU otvaraju nam se i druge mogucnosti kao sto je naveo Portal EU Obzerve a to je okretanje Rusiji ili Kini.

Ivana

pre 9 godina

Srbija ne treba da bude isključiva ni prema ijednom partneru jer je to u njenom ekonomskom interesu i cilj naše politike i treba da bude da sa svima budemo u prijateljskim odnosima i tako sebi obezbedimo bolju budućnost. Ulazak u Evropsku uniju se odužio i zbog toga nikoga ne treba da iznenadi što Srbija pronalazi i druge političke i ekonomske partnere. Možda nas tako budu više cenili.

Labud

pre 9 godina

Srbija definitivno mora nastaviti politiku razvijanja prijateljskih odnosa i saradnje sa svima, jer samo tako možemo očekivati boljitak i to što pre.

Filip

pre 9 godina

Samo saradnja sa svima nas vodi napred, kao što je Vlada već i zauzela stav, svi su dobro došli koji nam žele dobro i jasnu ekonomsku saradnju.

dina

pre 9 godina

Vucic se vec izjasnio da bogatu istorijsku pozadinu naseg prijateljstva sa Rusijom nikako necemo zaboraviti ali nasa buducnost na spoljnopolitickom planu je vezana za evropsku zajednicu jer je njihov uticaj na Balkanu mnogo veci. Premijer je u potpunosti svestan ove situacije i iz tog razloga je sva njegova paznja i usemerena ka ucvrscivanju diplomatskih odnosa sa najuticajnijim zemljama clanicama EU!

Miona

pre 9 godina

Interesi Sbije se ne poklapaju uvek sa interesima EU, ali Vlada Srbije želi da sarađuje i sa istočnim i sa zapadnim zemljama i mislim da je to svima jasno.

Miloš

pre 9 godina

Naša šansa je baš u tome, što nismo striktni "branitelji" ni jedne strane, Znamo da su nam obe potrebne, i Istok i Zapad i mudrošću pokušavamo da izborimo najbolju poziciju za nas.

Darko011

pre 9 godina

EU clanice i EU birokratija treba da se dozovu pameti i omoguce ubrzanje procesa pristupa Srbije punopravnom clanstvu u EU. Srbija to zasluzuje vise nego neke postojece clanice.

Vojin

pre 9 godina

Srbija ce saradjivati sa svima, ako je to u nasem interesu, a slazem se sa konstatacijom, da smo zaskuzili mnogo vise od onog sto nam daje EU sada.

beba

pre 9 godina

Građani Srbije shvataju da Srbija kulturološki i civilazacijski pripada Evropskoj uniji, tako da u tom kontekstu i podržavaju napore vlade da naša država otpočne pregovore sa unijom u kontekstu našeh primarnog spoljnopolitičkog cilja, oličenog u ambiciji da budemo punopravna članica Evropske unije

Vučić je Srpski heroj

pre 9 godina

Премијер Вучић одлично води Србију.Србија треба да уђе у ЕУ и НАТО јер бољи живот долази.Вучић за сваку похвалу.Напред Вучићу и само напред.

dadula

pre 9 godina

Srbija, uz Bosnu i Hercegovinu, jedina zemlja u Evropi koja nije uvela sankcije Rusiji i nadam se da ce ostati dosledna i da nece podleci pritiscima da ih uvede.Cini mi se da to govori dovoljno o nasem odnosu i postovanju prema Rusiji i postovanju naseg odnosa.S druge strane mislim da je Srbija pokazala da ima svoju politiku koja je najbolja za nas,koja drzi do morala, do evrointergacija, ali i do postovanja svojih prijatelja.

Jasna

pre 9 godina

Iskreno mislim da ako nas EU ne podrzi u naporima koje pruzamo (zarad prikljucenja EU), ni malo me ne bi cudilo da se svi okrenemo Istoku. Ovo je, smatram, poslednja sansa za sve!

mara

pre 9 godina

Srbija je kao svoj primarni spoljnopolitički cilj istakla punopravno članstvo u porodici evropskih naroda, uz istovremeno zadržavanje tradicionalno dobrih odnosa sa Ruskom Federacijom, u duhu Deklaracije o strateškom partnerstvu dve države

Vladimir

pre 9 godina

Lepo rekose ovi iz Obzervera da je Srbija most izmedju istoka i zapada a sto se tice Kineza i tog "popunjavanja vakuma", to oni vec rade svuda u svetu jer imaju svez i zdrav kapital. Upravo ono sto je nama potrebno.

Boki 92

pre 9 godina

Nadam se da je ovo glas razuma nekih iz evropske zajednice, prženje i pećenje Srbije sa ucenama i šargarepama nije model priključenja Srbije EU, put mora niti kraći efikasniji jer ode Srbija na drzuu stranu sa ovakvim nonšalantnim ponašanjem Zapada.

Пеђа

pre 9 godina

"...a njihovi interesi se ne poklapaju uvek sa interesima EU."
Нико не спомиње интересе Србије. Случајно?
Цео пут у ЕУ је крајње циничан. Годинама као мало "ђак" радиш задаћу, мучиш се, одричеш се свега и свачега како би се свидео "наставницима" и како би ти они на крају тог твог школовања дали неку пролазну оцену. На крају тог пута "најбољи ђаци" у свом разреду распишу референцум на којем исмучене "ученике" питају хоће ли сада да уђу у ЕУ.... Да су "наставници" и "најбољи ђаци" искрени у велој причи, одмах би у старту рекли шта ми, "ђаци из последљих клупа" добиламо а шта губимо тим уласком. Након тога би било логично да се распише неки референдум на којем бисмо одлучивали за пут којим бисмо хтели да идемо(или не идемо). Овако, имитирамо неку демократију :(

arijel

pre 9 godina

Konacno nas u medijima predstavljali kao civilizovan drzavu, a zahvaljujuci ozbiljnim reformama postali smo privlacniji za strane investitore.

Kiza

pre 9 godina

Sigurno necemo dozvoliti uticaj koji planira EU,sacuvacemo nas integritet kao drzava!!!Mi imamo svoj put a ne da budemo marioneta u velikoj masineriji!Nekim pogresnim odlukama Junkera,priblizio nas i poveo cvrsce sa Rusijom i Kinom!!!Naravno bicemo sa onima od kojih imamo koristi i sa kojima imamo dobru finansijsku podlugu u buducnosti!!!
(savesni gradjanin, 29. mart 2015 14:00)

Koja bre drzava i koji crni integrited. Da li ti imas blage veze sta si napisao?

davca

pre 9 godina

Srbija je bila jedina zemlja kandidat za ulazak u EU koja nije podržala sankcije Rusiji i koja nije podržala saopštenje UN kojim se Rusija osuđuje zbog aneksije Krima..

Darko

pre 9 godina

EU nam je prirodno najbliži trgovinski partner, jer se graničimo sa njihovom teritorijom, logično je da težimo ka integraciji sanjima, ali istovremeno treba nastaviti ovako dobru saradnju sa Rusijom i Kinom. Ova Vlada radi jako dobar posao za nas.

Stotka

pre 9 godina

Srbija je vec duze vreme prepustena sama sebi,Vucic se dovija na hiljadu nacina da stvori prijatelje i u Evropi i u Rusiji, ne kazem da ih nemamo ali sve je to puki interes.

Filip

pre 9 godina

Zainteresovanost velikih sila za malu i skormnu drzavu kao sto je Srbija pokazuje koliko potencijala imamo. Nude nam se otvoreni savezi i sa Kinom i sa Rusijom zahvljujuci prijateljskim i ekonomski odnosima koje odrzavaju celni ljudi Srbije. Evropska unija moze da izgubi mnogo ne prihvatanjem Srbije u clanstvo EU ali nisu jos uvek toga svesni.

Nikoleta

pre 9 godina

EU je pristala da brani nase interese ali se moramo prilagoditi novom nacinu zivota, sto nece biti ni malo lako. Teske I zahtevne reforme dokazuju kako se nas narod tesko nosi sa novonastalom situacijom u drzavi ali shvataju da je to jedina garancija za potpuni drustveni I ekonomski oporavak drzave.

aleksandar kv

pre 9 godina

Prvo, vidim da botovi rade punom praom, pišu li pišu.Ova izdajnička vlada je više očekiavala kada je priznala Kosovo.Međutim ,nije dobila ništa do praznih obećanja.U ovom trenutku EU ne može ništa da nam ponudi, jer je i sama u lošoj situaciji. Problem je jako loš kvalitet ljudi koji vode ovu zemlju i koji nemaju ideju kako dalje.Jedina mera ove vlade je smanjenje plata i penzija.Privreda sve više tone, medijske slobode se ograničavaju, građani nemaju pravo na slobodu mišljenja i izražavanja, kriminalci su na rukovodećim mestima.Suviše podižemo svoju ulogu u sukobu Amerike i Rusije.Lično bih voleo da Ameri dobiju po ....., ali mi se tu ne pitamo.Sve ove priče su spin, ovraćanje pažnje ovog naroda od sve goreg života, gubljenja nade da možda bude bolje.PS. botovi, udrite, da oduševite šefa.

Worgen

pre 9 godina

Srbija ima svoj stav i tako će i ostati. Jasno smo rekli da težimo ulasku u EU, ali se nećemo odreći Rusije. Što se tiče Kine, ukoliko žele da ulažu u Srbiju, zašto bismo se mi odrekli toga?

Mia

pre 9 godina

Srbija u ovom trenutku je ,,dobra mlada" i to treba iskoristiti. Pitanje je samo ko ce prvi doci do nje i dati joj podrsku. Vidimo da je velika zainteresovanost i Rusije i Kine za Srbiju kao centar Balkana i mosta izmedju istoka i zapada.

Iskra

pre 9 godina

Nema nista gore nego biti izmedju dve vatre,a Srbija je u bas takvom polozaju,koji god potez da napravimo, za jednu stranu to ce biti pogresan potez i izgubicemo mnogo.

zemljoradnik

pre 9 godina

Cilj oko kojeg cemo se svi sloziti jeste da zemlja bude ekonomski i politicki stabilna, da u njoj vlada mir i da se gradjani osecaju bezbedno.Sa trenutnom spoljnom politikom balansiranja izmedju velikih sila mi grabimo krupnim koracima ka zacrtanom cilju a to da li cemo vise biti privrzeni Zapadu ili Rusiji za mene nije ni bitno, bitno je da se cilj za nasu drzavu i njen narod ostvari.

Gagi

pre 9 godina

Ove reci prijaju pogotovo deo kada je ponovio izjavu da je Srbija postala najbolji djak u odeljenju i sprovela reforme brze i bolje od mnogoh clanica EU.

nuns

pre 9 godina

EU,naravno!Mi se nalazimo u Evropi i nema sta da trazimo sa Rusijom.I verujem da je vecina gradjana Srbije za put ka EU i za bolju buducnost nase dece.

davca

pre 9 godina

Vučićeva konzervativna, proevropska stranka je počela borbu protiv korupcije, sprovela je teške ekonomske reforme i iznad svega se zalaže za normalizaciju odnosa sa Kosovom..

Bulat

pre 9 godina

Otimanje o ove prostore nasa je sudbina i usud, ali Evropa nas je mogla "imati" ali da je imala drugaciji pristup koji nije i ne podrazumeva unizavanje, obezvredjivanaje, naredjivanje, snishodljivost, ucenjivanje, obespravljivanje i mnogo sto sta drugo. Tako da ako i postoji bojazan za povecanim uticajem Rusije i Kine, razlog za to je jedino i iskljucivo lecenje frustracije Nemacke pre svega, umesto sagledavanje jednog sireg interesa Evropske Unije u celini, a to je potiskivanje Rusije sa ovog prostora. Pokazuje se jos jednom amaterstvo briselske birokratije zvae EU.

Gazda Cvetko

pre 9 godina

Evropa je zauvek izgubila Srbiju. Posle 15 godine bezuslovne saradnje, ispunjenja svih uslova i ustupanja kao niko na svetu, narod ne zivi ic bolje.

Vopi

pre 9 godina

Koliko botova koji pisu u prilog radnjama ove vlasti je prosto neverovatno. Zar neko zaista misli da je EU i Americi cilj da ovde postoji jedna jaka drzava sa narodom koji nikad nije niti ce uvazavati bilo ciji autoritet niti ce biti poltron. Ja licno necu nikad sa onima koji nam oduzese zemlju i ubijase narod i decu i jos te zrtve nazvase kolateralnom stetom. Dok ne priznaju agresiju izvinu se i ne plate adekvatno obestecenje nemamo mi o cemu da razgovaramo. Ne u EU ovakvu kakva jeste. Sa Rusijom i Kinom maksimalno prosiriti poslovne i vojne veze i saveze.

Kosta

pre 9 godina

Srbija će odabrati put koji joj je najbolji. Prijateljstvo treba negovati, ali od toga se ne živi. Da li smo u EU ili nismo neće imati neki poseban uticaj na prijateljske odnose sa Kinom i Rusijom. Mislim da za sada dobro balansiramo u komplikovanim odnosima.

pp aparat

pre 9 godina

@klif #2 a ubistvo Djindjica? to nas je usporilo bar 4 godine koštuničine vladavine, plus jos 3-4 godine zbog rezultata te vladavine! a da ne spominjem još i Đinđićeve sposobnosti u tom kontekstu. ljudi brzo zaboravljaju:(

akrobata68

pre 9 godina

@mare
Ja bih tebi preporučio da pročitaš ono o čemu želiš da kometarišeš.To što ti misliš to je tvoja privatna stvar i ako imaš dovoljno godina moćićeš da to kažeš na izborima.
Da si pročitao,video bi da u tekstu stoji da u Republičkom Parlamentu danas sede stranke koje se zalazu za integrisanje Srbije u EU ,a te nazadne grupacije koje neću više da zovem strankama su ostale ispod cenzusa.
A na kraju krajeva pročitaj tekst biće ti mnogo toga jasnije.

Mario

pre 9 godina

"UMILJATO JAGNJE DVE MAJKE SISA". Pocinje trka izmedju istoka i zapada, a mi samo mozemo da izvucemo najbolje. (jagnje, 29. mart 2015 13:50)
Jako ste baš bitni evo sutra vas primaju u EU.

bulumbac

pre 9 godina

tako je. srbija ce biti clan eu....jedva cekam i ako vise ne zivim u srbiji. mislim da poske svih poraza i svega u proslosti, zelim srbima pristup civilizaciji....

R.Zivkovic,Rotterdam-zlatiborac

pre 9 godina

Na vasu zalost i kuknjavu kuda ce se Srbija kretati od vasig ucena do zebnje daje ne izgubite u vrtlogu vira ili kolovrata:Dalice Srbija samu sebe utopiti u Reci UVca,gde postoji kolovrat gde se voda okrece oko sebe, pa akose slucaajno nade tu dase kupa ode na dno!kako to dase sada svi otimaju o Srbiju,kada nije bilo Ukrajinske krize,Srbija je svako nekloliko casova bila izlozena raznim ucenama ,uslovima date Bog sacuva, a sada svi strepe kuda ide Srbija i kome ce se carstvu opredeliti?!Tu zazulja Nato,pa brze bolje pozavase Gasica i Dacica u Nato daim saposte:Nije dovoljan samo pantrestvo sa Natom vec nesto vise od toga za svaki slucaj!Jednom recju precutno pristupanje Srbije Nato-paktu zivi bili pa videli!Cena da Srbija nemoze postati clanica EU,ako ne pristupi Nato-paktu,naravno dase Narod ne doseti!posto amerika i Nato otvaraju nova zarista po svetu trebajuim vojnici iz malenig drzava da nebi slali svoje vonjike na svetska gubilista kada mogu srpsku sirotinju!!Zna to i Vicic i Dacic i Nikolic ,ali njig se to ne tice vec gledaju kakoceig Nato amerika dizati u visine kao dobre sluge!!Od kud asda tolika otimacina o Srbiju? Zato bi sad Srbija trebala da iskoristi priliku i sama postavi uslove EU i Nat-paktu,akonas brzo ne primite u Eu mi odosmo na Istok.Dosta je ucena uslova izivljavanja bad srpskim narodom od devedesetig do danas!!

Big in Japan

pre 9 godina

Ми да њима нешто вредимо, и да нас они стварно желе у ЕУ, примили би они нас још одавно. Кад су могли да приме Бугаре и Румуне преко везе, могли су и нас.

У тексту лепо пише да смо од једне проблематичне земље постали "најбољи ђак". Све смо услове испунили. Од силних закона који су усклађени са законодавством ЕУ, па преко Хага, све до потпуно бесмислених преговора са Косовом. И шта смо добили за узврат? Ништа. Професори нас и даље не узимају за озбиљно.

А кад се већ користи тај пример са ђацима, мени овај наш пут ка ЕУ изгледа као у оним филмовима кад ђак из једне школе пређе у другу и тамо га затекне ситуација да има две групе у свом окружењу. Једна у којој га сви гледају са подсмехом, стално га нешто ниподаштавају, и сваким даном му стављају до знања да он није део њих. Истовремено ту постоји и једна друга група која можда није на тако добром гласу код школских девојчица (ту другу групу у пракси представља Русија), али у тој групи га нико не условљавља и сви га третирају са поштовањем и разумевањем. И шта он ради. Уместо да се окрене онима који га поштују, он на сваки начин покушава да се убаци у екипу у којој су "баје". Док се он убаци у екипу и свакодневно трпи понижења, прођоше му 4 године. Заврши он школу, како тако, али школски баја није постао. А приде може да се догоди да чак и они који су га у почетку поштовали у међувремену дигну руке и забораве на њега. Што би они више бринули за њега него он сам.

Све у свему, неће ово наше на добро да изађе.

ne u eu

pre 9 godina

ne mogu a da ne povratim! "najveće sredstvo uticaja na budući razvoj Srbije, a to su pregovori o ulasku u EU. " tako je, sredstvo utiaja jesu pregovori o ulasku, non stop drzanje na distanci, uz prazna obecanja i praznoglavu vlast koja nema drugo resenje!

Mavro

pre 9 godina

Zar je netko netko mogao pomisliti da ce se EU uplašiti srpskog "skretanja" prema Rusiji ili Kini? To mogu samo naivci. Srbiji je mjesto u EU i kad odradi sve zadatke bit ce primljena, a za to su potrebne strukturalne reforme u društvu. Srbija kasni za Crnom Gorom a za ostalim bivšim ex yu zemljama vise od desetak godina. Sve ide svojim tokom, jer Srbija nije spremna i sposobna prije 2025 biti punopravna članica. Tako da mi ovaj ćlanak nije nista drugo do providne ucjene da se žurbom zbog navodne opasnosti od Rusa i Kineza, Srbija brže bolje progura preko reda u EU ne ispunjavajući svoje obaveze, što bi bilo jako ne korektno prema Crnoj Gori i drugim zemljama kandidatima. EU je toga svjesna i Junkers je u pravu kad je rekao da on ne vidi niti jednog kandidata da bi do 2020 bio sposoban uci u EU. Rusi nisu sposobni dati a posebno ne Kinezi ono što Srbima treba, jer poznavajuči srpski mentalitet oni se vole praviti važni i šegačiti se europljanima, a ne nekim Rusima ili Kinezima.

DIV

pre 9 godina

CITAT: "Ako se EU ne probudi i ne pokaže jaču privreženost tom regionu, Srbija će možda početi da traži alternativne puteve." KRAJ CITATA. Nista nije nemoguce.

Dani

pre 9 godina

Trebamo da saradjujemo sa jakim zemljama i da polako dostignemo cilj kao i one.Treba teziti ka sto boljem cilju i ovu zemlju uciniti bogatom.

Vanga

pre 9 godina

Prepustajte, prepustajte!
(Slavyan, 29. mart 2015 13:57)

I sta posle "prepustanja"? Mozemo samo "dobro da ga primimo" od Rusije,
kao i obicno.

Streptomicin

pre 9 godina

Ovaj rat u Ukrajini i uopste zategnuti odnosi Rusije sa EU, dovodi Srbiju u veoma neprijatnu situaciju, neznam kako cemo se kao drzava izvuci iz svega toga.

Komsija

pre 9 godina

Ja se slabo razumem upolitiku slabo to nesto i pratim ali gledam u mom kraju uvek sedi neka ekipa to su oni fizicki radnici sto ih pozovete da vam izriljaju bastu ,cepaju drva i sl.dakle znaju tako da se zaborave sa pivom i rakijama pa onda na sva usta kako su nam rusi braca i ziveo Putin ne mozes da udjes u prodavnicu od njih samo se teturaju i gledaju namrsteno.Toliko od mene

Митбастер

pre 9 godina

Мала лекција о толеранцији:треба макар покушати да се разумеју позиције страначких ботова који пишу ове "високоумне" пароле, ипак је то колико толико поштен посао или можда и услов да се добије неко запослење у државном предузећу.

master

pre 9 godina

Jako bi se usrecili sa njima,ne dao bog da se to desi.Uzrok zbog koga jos uvek tapkamo u mestu,nije EU,vec nasi neodgovorni i korumpirani politicari,i svi oni koji nisu u stanju da razmisljaju svojom glavom ili iz nekih drugih razloga mrze sve sto je naprednije od njih ili bi ulaskom u EU izgubili privilegije pa ne bi mogli da muckaju vise i zive parazitski i morali da odgovaraju za neke mutne radnje.Ne sme se dozvoliti Putinu i strukturama koje on u Srbiji finansira da manipulisanjem i stvaranjem atmosfere straha uticu na gradjane i veruju u njihovu propagandu,to bi bilo fatalno za svakog postenog i vrednog coveka,koji tezi lepsem zivotu i buducnosti svojih deca,ali ne na tudjoj grbaci.Mladi uz pomoc starijih moraju da se izbore za svoje lepse sutra,samo po sebi se nikada nista nije resilo,u tome nam EU moze pomoci,ali svoje dvoriste moramo sami da ocistimo,svako odugovlacenje je produzetak bede i nepravde,a od goreg uvek moze biti jos i gore.

da da

pre 9 godina

"Istorijske veze sa Rusijom",da li se tu misli na 1948 ? Tj na onomad ma nas je Rusija skoro napala tj kad as opkolila tenkovima ? Ili kad nije ulozila veto kad su nam uvodili sankcije ? Ili sto nam cuva sve milijardere (Karic,Miira,Marko....) koje ne mozemo da ubapsimo ? Cudne te neke veze.

svi se otimaju

pre 9 godina

Toliko smo bitni svima, da nas paze i maze, pa zivimo u opstem blagostanju.Lesinari dolaze sa svih strana i gledaju sta ko moze da ocerupa.A zna se i kad oni stupaju na scenu.

dzoni

pre 9 godina

TO sto zivimo nikad gore i nikad bednije ,gore nego i pod sankcijama i sto vise nista nije u nasem vlastnistvu vec zapadnom vlastnistvu je odlican pokazatelj da smo odlicni zapadni robovi

had

pre 9 godina

Nisam siguran da se trebamo da ponašamo bahato tokom ovog procesa i da zloupotrebljavamo ovakvu situacije, bolje je da budemo iskreni, baš kao i do sada, prema obe strane.

pokahontas

pre 9 godina

Ova vlada je proevropska i počela je borbu protiv korupcije, sprovela je teške ekonomske reforme i iznad svega se zalaže za normalizaciju odnosa sa Kosovom,gvećina vlade je proevropska,a to je pre nekoliko godina bilo nezamislivo,zato nas i poštuju sve više,mada za nas je najbitnije da sledimo sopstvene interese i napredak.

sofa

pre 9 godina

Najvaznije je zastititi interese nase drzave i voditi iskljucivo takvu politiku. Nas ne treba da doticu nesuglasice istoka I zapada i necemo ni po koju cenu ucestvovati u tome.

Natasa

pre 9 godina

Koliko vidim sada su svi pogledi Evrope uperene u Srbiju i svakako treba iskoristiti tu paznju, ubrzati reforme, reorganizaciju JP, privlacenje stranih investicija, sprovoditi stednju u svim segmentima, nepopularne mere za gradjane ali dobre za drzavu i privredu..nadam se da ce se uskoro pokazati kao ispravne

Tamara

pre 9 godina

Premijer sve radi u interesu svoga naroda. Nama su potrebne obe strane, i Istok i Zapad. Imamo prijatelje, ali nikad necemo dozvoliti da budemo "izmedju dve vatre". Samo mudrom i odgovornom politikom mozemo postici da budemo u dobrim odnosima sa svima.

Ivona Dj

pre 9 godina

Velika je i znacajna uloga koju bi Srbija mogla da ima. Uzdam se da cemo imati snage i mudrosti da ostvarimo sva ocekivanja, a na dobrom smo koloseku.

java

pre 9 godina

Mislim da ne teba ni u kom slucaju okretati ledja ekonomskoj sili kakva je Rusija. Ipak imamo dobru komunikaciju i saradnju koja garantuje uspeh. A EU nam je prioritet, bar kada su investicije u pitanju.

Bole22

pre 9 godina

Mi smo spona izmedju istoka i zapada iako je naš put proevropski mi i dalje težimo ka saradnji sa Kinom i Rusijom,jer su to naši prijatelji od davnina.

citalac

pre 9 godina

Obzirom da je "Obzerver" list sa izuzetnom reputacijom , smatram da iznosi objektivan sud kada je u pitanju Srbija , njen put u EU , Vuciceva posvecenost tom putu , ali i zatezanje evropske zajednice . Kada su u pitanju Rusija i Kina , tu zaista postoji nebranjeni manevarski prostor o kome bi EU trebala da povede racuna.

Kiza

pre 9 godina

Dok ne dođe taj dan kada će Srbija definitivo morati da izabere jednu stranu hodaćemo po toj nekoj tankoj žici i balansirati između velikih a koliko i dokle to će zavisti od umešnosti ljudi koji vode i vodiće ovu zemlju,barem za sada Vučić stabilno korača ka napred i boljitku Srbije ka EU standardima a ako imamo to možda nam i ne bude trebala EU, ko to zna.

crveno beli

pre 9 godina

"I kada postave ovo pitanje treba da imaju u vidu da je Srbija doživela izvanrednu transformaciju od nekoga ko nije bio voljan da se evropeizuje do najboljeg đaka i razredu, kao što je rekao bivši austrijski kancelar Alfred Guzenbauer", navodi EU Obzerver.

Браво ђаци! Разредни одлази!

nuns

pre 9 godina

EU,naravno!Mi se nalazimo u Evropi i nema sta da trazimo sa Rusijom.I verujem da je vecina gradjana Srbije za put ka EU i za bolju buducnost nase dece.

bulumbac

pre 9 godina

tako je. srbija ce biti clan eu....jedva cekam i ako vise ne zivim u srbiji. mislim da poske svih poraza i svega u proslosti, zelim srbima pristup civilizaciji....

mare

pre 9 godina

vi ste vec zauzeli stranu, ali narod se pita, a narod keze da Rusija a ne EU!
Tako da vas premijer sigurno ide sa vlasti a dolaze neki mnogo bolji ljudi.

Vanga

pre 9 godina

Prepustajte, prepustajte!
(Slavyan, 29. mart 2015 13:57)

I sta posle "prepustanja"? Mozemo samo "dobro da ga primimo" od Rusije,
kao i obicno.

master

pre 9 godina

Jako bi se usrecili sa njima,ne dao bog da se to desi.Uzrok zbog koga jos uvek tapkamo u mestu,nije EU,vec nasi neodgovorni i korumpirani politicari,i svi oni koji nisu u stanju da razmisljaju svojom glavom ili iz nekih drugih razloga mrze sve sto je naprednije od njih ili bi ulaskom u EU izgubili privilegije pa ne bi mogli da muckaju vise i zive parazitski i morali da odgovaraju za neke mutne radnje.Ne sme se dozvoliti Putinu i strukturama koje on u Srbiji finansira da manipulisanjem i stvaranjem atmosfere straha uticu na gradjane i veruju u njihovu propagandu,to bi bilo fatalno za svakog postenog i vrednog coveka,koji tezi lepsem zivotu i buducnosti svojih deca,ali ne na tudjoj grbaci.Mladi uz pomoc starijih moraju da se izbore za svoje lepse sutra,samo po sebi se nikada nista nije resilo,u tome nam EU moze pomoci,ali svoje dvoriste moramo sami da ocistimo,svako odugovlacenje je produzetak bede i nepravde,a od goreg uvek moze biti jos i gore.

ne u eu

pre 9 godina

ne mogu a da ne povratim! "najveće sredstvo uticaja na budući razvoj Srbije, a to su pregovori o ulasku u EU. " tako je, sredstvo utiaja jesu pregovori o ulasku, non stop drzanje na distanci, uz prazna obecanja i praznoglavu vlast koja nema drugo resenje!

Mario

pre 9 godina

"UMILJATO JAGNJE DVE MAJKE SISA". Pocinje trka izmedju istoka i zapada, a mi samo mozemo da izvucemo najbolje. (jagnje, 29. mart 2015 13:50)
Jako ste baš bitni evo sutra vas primaju u EU.

R.Zivkovic,Rotterdam-zlatiborac

pre 9 godina

Na vasu zalost i kuknjavu kuda ce se Srbija kretati od vasig ucena do zebnje daje ne izgubite u vrtlogu vira ili kolovrata:Dalice Srbija samu sebe utopiti u Reci UVca,gde postoji kolovrat gde se voda okrece oko sebe, pa akose slucaajno nade tu dase kupa ode na dno!kako to dase sada svi otimaju o Srbiju,kada nije bilo Ukrajinske krize,Srbija je svako nekloliko casova bila izlozena raznim ucenama ,uslovima date Bog sacuva, a sada svi strepe kuda ide Srbija i kome ce se carstvu opredeliti?!Tu zazulja Nato,pa brze bolje pozavase Gasica i Dacica u Nato daim saposte:Nije dovoljan samo pantrestvo sa Natom vec nesto vise od toga za svaki slucaj!Jednom recju precutno pristupanje Srbije Nato-paktu zivi bili pa videli!Cena da Srbija nemoze postati clanica EU,ako ne pristupi Nato-paktu,naravno dase Narod ne doseti!posto amerika i Nato otvaraju nova zarista po svetu trebajuim vojnici iz malenig drzava da nebi slali svoje vonjike na svetska gubilista kada mogu srpsku sirotinju!!Zna to i Vicic i Dacic i Nikolic ,ali njig se to ne tice vec gledaju kakoceig Nato amerika dizati u visine kao dobre sluge!!Od kud asda tolika otimacina o Srbiju? Zato bi sad Srbija trebala da iskoristi priliku i sama postavi uslove EU i Nat-paktu,akonas brzo ne primite u Eu mi odosmo na Istok.Dosta je ucena uslova izivljavanja bad srpskim narodom od devedesetig do danas!!

Пеђа

pre 9 godina

"...a njihovi interesi se ne poklapaju uvek sa interesima EU."
Нико не спомиње интересе Србије. Случајно?
Цео пут у ЕУ је крајње циничан. Годинама као мало "ђак" радиш задаћу, мучиш се, одричеш се свега и свачега како би се свидео "наставницима" и како би ти они на крају тог твог школовања дали неку пролазну оцену. На крају тог пута "најбољи ђаци" у свом разреду распишу референцум на којем исмучене "ученике" питају хоће ли сада да уђу у ЕУ.... Да су "наставници" и "најбољи ђаци" искрени у велој причи, одмах би у старту рекли шта ми, "ђаци из последљих клупа" добиламо а шта губимо тим уласком. Након тога би било логично да се распише неки референдум на којем бисмо одлучивали за пут којим бисмо хтели да идемо(или не идемо). Овако, имитирамо неку демократију :(

Istina

pre 9 godina

Od Rusije i Kine ce korist imati samo politicati, a od EU narod al to lokalni rusofili nece nikada shvatiti, vjerovatno jer odmah iz jutra imaju previse promila u krvi.

Kiza

pre 9 godina

Sigurno necemo dozvoliti uticaj koji planira EU,sacuvacemo nas integritet kao drzava!!!Mi imamo svoj put a ne da budemo marioneta u velikoj masineriji!Nekim pogresnim odlukama Junkera,priblizio nas i poveo cvrsce sa Rusijom i Kinom!!!Naravno bicemo sa onima od kojih imamo koristi i sa kojima imamo dobru finansijsku podlugu u buducnosti!!!
(savesni gradjanin, 29. mart 2015 14:00)

Koja bre drzava i koji crni integrited. Da li ti imas blage veze sta si napisao?

Vopi

pre 9 godina

Koliko botova koji pisu u prilog radnjama ove vlasti je prosto neverovatno. Zar neko zaista misli da je EU i Americi cilj da ovde postoji jedna jaka drzava sa narodom koji nikad nije niti ce uvazavati bilo ciji autoritet niti ce biti poltron. Ja licno necu nikad sa onima koji nam oduzese zemlju i ubijase narod i decu i jos te zrtve nazvase kolateralnom stetom. Dok ne priznaju agresiju izvinu se i ne plate adekvatno obestecenje nemamo mi o cemu da razgovaramo. Ne u EU ovakvu kakva jeste. Sa Rusijom i Kinom maksimalno prosiriti poslovne i vojne veze i saveze.

aleksandar kv

pre 9 godina

Prvo, vidim da botovi rade punom praom, pišu li pišu.Ova izdajnička vlada je više očekiavala kada je priznala Kosovo.Međutim ,nije dobila ništa do praznih obećanja.U ovom trenutku EU ne može ništa da nam ponudi, jer je i sama u lošoj situaciji. Problem je jako loš kvalitet ljudi koji vode ovu zemlju i koji nemaju ideju kako dalje.Jedina mera ove vlade je smanjenje plata i penzija.Privreda sve više tone, medijske slobode se ograničavaju, građani nemaju pravo na slobodu mišljenja i izražavanja, kriminalci su na rukovodećim mestima.Suviše podižemo svoju ulogu u sukobu Amerike i Rusije.Lično bih voleo da Ameri dobiju po ....., ali mi se tu ne pitamo.Sve ove priče su spin, ovraćanje pažnje ovog naroda od sve goreg života, gubljenja nade da možda bude bolje.PS. botovi, udrite, da oduševite šefa.

Big in Japan

pre 9 godina

Ми да њима нешто вредимо, и да нас они стварно желе у ЕУ, примили би они нас још одавно. Кад су могли да приме Бугаре и Румуне преко везе, могли су и нас.

У тексту лепо пише да смо од једне проблематичне земље постали "најбољи ђак". Све смо услове испунили. Од силних закона који су усклађени са законодавством ЕУ, па преко Хага, све до потпуно бесмислених преговора са Косовом. И шта смо добили за узврат? Ништа. Професори нас и даље не узимају за озбиљно.

А кад се већ користи тај пример са ђацима, мени овај наш пут ка ЕУ изгледа као у оним филмовима кад ђак из једне школе пређе у другу и тамо га затекне ситуација да има две групе у свом окружењу. Једна у којој га сви гледају са подсмехом, стално га нешто ниподаштавају, и сваким даном му стављају до знања да он није део њих. Истовремено ту постоји и једна друга група која можда није на тако добром гласу код школских девојчица (ту другу групу у пракси представља Русија), али у тој групи га нико не условљавља и сви га третирају са поштовањем и разумевањем. И шта он ради. Уместо да се окрене онима који га поштују, он на сваки начин покушава да се убаци у екипу у којој су "баје". Док се он убаци у екипу и свакодневно трпи понижења, прођоше му 4 године. Заврши он школу, како тако, али школски баја није постао. А приде може да се догоди да чак и они који су га у почетку поштовали у међувремену дигну руке и забораве на њега. Што би они више бринули за њега него он сам.

Све у свему, неће ово наше на добро да изађе.

Streptomicin

pre 9 godina

Ovaj rat u Ukrajini i uopste zategnuti odnosi Rusije sa EU, dovodi Srbiju u veoma neprijatnu situaciju, neznam kako cemo se kao drzava izvuci iz svega toga.

da da

pre 9 godina

"Istorijske veze sa Rusijom",da li se tu misli na 1948 ? Tj na onomad ma nas je Rusija skoro napala tj kad as opkolila tenkovima ? Ili kad nije ulozila veto kad su nam uvodili sankcije ? Ili sto nam cuva sve milijardere (Karic,Miira,Marko....) koje ne mozemo da ubapsimo ? Cudne te neke veze.

dzoni

pre 9 godina

TO sto zivimo nikad gore i nikad bednije ,gore nego i pod sankcijama i sto vise nista nije u nasem vlastnistvu vec zapadnom vlastnistvu je odlican pokazatelj da smo odlicni zapadni robovi

DIV

pre 9 godina

CITAT: "Ako se EU ne probudi i ne pokaže jaču privreženost tom regionu, Srbija će možda početi da traži alternativne puteve." KRAJ CITATA. Nista nije nemoguce.

Bulat

pre 9 godina

Otimanje o ove prostore nasa je sudbina i usud, ali Evropa nas je mogla "imati" ali da je imala drugaciji pristup koji nije i ne podrazumeva unizavanje, obezvredjivanaje, naredjivanje, snishodljivost, ucenjivanje, obespravljivanje i mnogo sto sta drugo. Tako da ako i postoji bojazan za povecanim uticajem Rusije i Kine, razlog za to je jedino i iskljucivo lecenje frustracije Nemacke pre svega, umesto sagledavanje jednog sireg interesa Evropske Unije u celini, a to je potiskivanje Rusije sa ovog prostora. Pokazuje se jos jednom amaterstvo briselske birokratije zvae EU.

Vučić je Srpski heroj

pre 9 godina

Премијер Вучић одлично води Србију.Србија треба да уђе у ЕУ и НАТО јер бољи живот долази.Вучић за сваку похвалу.Напред Вучићу и само напред.

svi se otimaju

pre 9 godina

Toliko smo bitni svima, da nas paze i maze, pa zivimo u opstem blagostanju.Lesinari dolaze sa svih strana i gledaju sta ko moze da ocerupa.A zna se i kad oni stupaju na scenu.

ugled

pre 9 godina

"treba da imaju u vidu da je Srbija doživela izvanrednu transformaciju od nekoga ko nije bio voljan da se evropeizuje do najboljeg đaka i razredu" Treba da se ponosimo sto polako vracamo ugled.

Komsija

pre 9 godina

Ja se slabo razumem upolitiku slabo to nesto i pratim ali gledam u mom kraju uvek sedi neka ekipa to su oni fizicki radnici sto ih pozovete da vam izriljaju bastu ,cepaju drva i sl.dakle znaju tako da se zaborave sa pivom i rakijama pa onda na sva usta kako su nam rusi braca i ziveo Putin ne mozes da udjes u prodavnicu od njih samo se teturaju i gledaju namrsteno.Toliko od mene

mina

pre 9 godina

Jos jedan dokaz da je Srbija strateski centar svih mocnih sila i da politika aktuelne vlade ide u dobrom pravcu. Odugovlacenjem procesa pridruzivanja Srbije EU otvaraju nam se i druge mogucnosti kao sto je naveo Portal EU Obzerve a to je okretanje Rusiji ili Kini.

Gazda Cvetko

pre 9 godina

Evropa je zauvek izgubila Srbiju. Posle 15 godine bezuslovne saradnje, ispunjenja svih uslova i ustupanja kao niko na svetu, narod ne zivi ic bolje.

savesni gradjanin

pre 9 godina

Sigurno necemo dozvoliti uticaj koji planira EU,sacuvacemo nas integritet kao drzava!!!Mi imamo svoj put a ne da budemo marioneta u velikoj masineriji!Nekim pogresnim odlukama Junkera,priblizio nas i poveo cvrsce sa Rusijom i Kinom!!!Naravno bicemo sa onima od kojih imamo koristi i sa kojima imamo dobru finansijsku podlugu u buducnosti!!!

dado90

pre 9 godina

Ne znam zasto mediji spinuju neke price koje nisu u interesu nikog u zemlji pa ni ove vlade.Mislim da je Vlada izricita i vrlo jasna sa svojom spoljnom politikom a ona je da se grade dobri odnosi i sa zapadom i sa Rusijom i to je bezbroj puta ponovljeno.Ta politika daje i tek ce dati rezultate koji su iskljucivo u interesu Republike Srbije.

sumorni

pre 9 godina

Nema nikakve opasnosti da Srbija skrene ka Rusiji, u ovoj zemlji još ne postoji kritična masa mentalno obolelih koji bi se radovali takvom koraku.

Ovi ruski plaćenici kevću samo na internetu, i oni nisu nikakva opasnost.

Srbija je evropska zemlja, i njeno prirodno okruženje je Evropa, a ne Azija.

Darko

pre 9 godina

EU nam je prirodno najbliži trgovinski partner, jer se graničimo sa njihovom teritorijom, logično je da težimo ka integraciji sanjima, ali istovremeno treba nastaviti ovako dobru saradnju sa Rusijom i Kinom. Ova Vlada radi jako dobar posao za nas.

Nikoleta

pre 9 godina

EU je pristala da brani nase interese ali se moramo prilagoditi novom nacinu zivota, sto nece biti ni malo lako. Teske I zahtevne reforme dokazuju kako se nas narod tesko nosi sa novonastalom situacijom u drzavi ali shvataju da je to jedina garancija za potpuni drustveni I ekonomski oporavak drzave.

Miona

pre 9 godina

Interesi Sbije se ne poklapaju uvek sa interesima EU, ali Vlada Srbije želi da sarađuje i sa istočnim i sa zapadnim zemljama i mislim da je to svima jasno.

akrobata68

pre 9 godina

@mare
Ja bih tebi preporučio da pročitaš ono o čemu želiš da kometarišeš.To što ti misliš to je tvoja privatna stvar i ako imaš dovoljno godina moćićeš da to kažeš na izborima.
Da si pročitao,video bi da u tekstu stoji da u Republičkom Parlamentu danas sede stranke koje se zalazu za integrisanje Srbije u EU ,a te nazadne grupacije koje neću više da zovem strankama su ostale ispod cenzusa.
A na kraju krajeva pročitaj tekst biće ti mnogo toga jasnije.

davca

pre 9 godina

Vučićeva konzervativna, proevropska stranka je počela borbu protiv korupcije, sprovela je teške ekonomske reforme i iznad svega se zalaže za normalizaciju odnosa sa Kosovom..

Gagi

pre 9 godina

Ove reci prijaju pogotovo deo kada je ponovio izjavu da je Srbija postala najbolji djak u odeljenju i sprovela reforme brze i bolje od mnogoh clanica EU.

Darko011

pre 9 godina

EU clanice i EU birokratija treba da se dozovu pameti i omoguce ubrzanje procesa pristupa Srbije punopravnom clanstvu u EU. Srbija to zasluzuje vise nego neke postojece clanice.

Ponivil

pre 9 godina

Jednostavno je. Mi moramo i dalje da nastavimo putem ka EU, ali da koristimo i sve ostale pogodnosti i predložena partnerstva. Nema ništa loše u tome što sarađujemo sa Kinom i Rusijom.

Darko P.

pre 9 godina

@ (aleksandar kv, 29. mart 2015 17:02)

Upravo zbog ovakvih koji ne veruju u bolje sutra i ne žele da pruže podršku da stvorimo moderniju državu, sporije napredujemo ka EU.

Filip

pre 9 godina

Samo saradnja sa svima nas vodi napred, kao što je Vlada već i zauzela stav, svi su dobro došli koji nam žele dobro i jasnu ekonomsku saradnju.

Magnetno jezgro

pre 9 godina

Ovaj clanak ide u prilog tezi da je Srbija postala pozeljan partner svima. Od drzave koju su svi zaobilazili i u stranim medijima nas predstavljali kao civilizaciju divljaka zahvaljujuci Vucicu i njegovom pristupu ozbiljnim reformama postali smo magnet za privlacenje investitora i faktor stabilnosti ovog dela Evrope.

Edvard Kardelj

pre 9 godina

Mi idemo u EU, ali ona mnogo odugovlaci sa procesom pridruzivanja. Plasim se da malo ne preteraju sa tim. Sta ce biti ako posle bude bilo kasno.

ursula

pre 9 godina

Citajuci ovaj clanak stice se utisak da je Srbija svojim zalaganjem,promenama, ostvarila cilj. Privukla je strane invetitore i da se na neki nacin iako smo mali vodi neka vrsta bitke oko nas, Drago mi je zbog toga

DraŽen

pre 9 godina

Kako reče EU Obzerver, Vučićeva stranka je počela i vodi borbu protiv korupcije, sprovela je teške ekonomske reforme i iznad svega se zalaže za normalizaciju odnosa sa Kosovom, što su preduslovi za članstvo u EU, a kada će mo to postati više ne zavisi od nas već od drugih.

Kosta

pre 9 godina

Srbija će odabrati put koji joj je najbolji. Prijateljstvo treba negovati, ali od toga se ne živi. Da li smo u EU ili nismo neće imati neki poseban uticaj na prijateljske odnose sa Kinom i Rusijom. Mislim da za sada dobro balansiramo u komplikovanim odnosima.

XXL

pre 9 godina

Srbija bi bila u problemu ako bi je odmah primili u EU tada ne bi mogli da kalkulišemo ovamte-tamte i morali bi sprovodimo politiku EU. Ali ... ali EU bi htela da pritiska Srbiju i u tome da uživa .... samo dokle?

ruka pravde

pre 9 godina

Pa dobro,mi u svakom slucaju gradicemo prijateljske odnose i sa Rusijom i Kinom i necemo to zapostavljati ako to zahteva EU!Junker je pokazao svoju nesposobnost i time sto je odlozio pristup Srbije 2020 direktno tera nas da se cvrsce povezemo sa drugim zemljama!!!

Tamara

pre 9 godina

Premijer sve radi u interesu svoga naroda. Nama su potrebne obe strane, i Istok i Zapad. Imamo prijatelje, ali nikad necemo dozvoliti da budemo "izmedju dve vatre". Samo mudrom i odgovornom politikom mozemo postici da budemo u dobrim odnosima sa svima.

pp aparat

pre 9 godina

@klif #2 a ubistvo Djindjica? to nas je usporilo bar 4 godine koštuničine vladavine, plus jos 3-4 godine zbog rezultata te vladavine! a da ne spominjem još i Đinđićeve sposobnosti u tom kontekstu. ljudi brzo zaboravljaju:(

dina

pre 9 godina

Vucic se vec izjasnio da bogatu istorijsku pozadinu naseg prijateljstva sa Rusijom nikako necemo zaboraviti ali nasa buducnost na spoljnopolitickom planu je vezana za evropsku zajednicu jer je njihov uticaj na Balkanu mnogo veci. Premijer je u potpunosti svestan ove situacije i iz tog razloga je sva njegova paznja i usemerena ka ucvrscivanju diplomatskih odnosa sa najuticajnijim zemljama clanicama EU!

Mavro

pre 9 godina

Zar je netko netko mogao pomisliti da ce se EU uplašiti srpskog "skretanja" prema Rusiji ili Kini? To mogu samo naivci. Srbiji je mjesto u EU i kad odradi sve zadatke bit ce primljena, a za to su potrebne strukturalne reforme u društvu. Srbija kasni za Crnom Gorom a za ostalim bivšim ex yu zemljama vise od desetak godina. Sve ide svojim tokom, jer Srbija nije spremna i sposobna prije 2025 biti punopravna članica. Tako da mi ovaj ćlanak nije nista drugo do providne ucjene da se žurbom zbog navodne opasnosti od Rusa i Kineza, Srbija brže bolje progura preko reda u EU ne ispunjavajući svoje obaveze, što bi bilo jako ne korektno prema Crnoj Gori i drugim zemljama kandidatima. EU je toga svjesna i Junkers je u pravu kad je rekao da on ne vidi niti jednog kandidata da bi do 2020 bio sposoban uci u EU. Rusi nisu sposobni dati a posebno ne Kinezi ono što Srbima treba, jer poznavajuči srpski mentalitet oni se vole praviti važni i šegačiti se europljanima, a ne nekim Rusima ili Kinezima.

`Ranđel The Overlord

pre 9 godina

Ono što je od presudne važnosti za jednu tako malu nacionalnu ekonomiju, kakva je naša, jeste da se ŠTO PRE oslobodimo stereotipa i šablona koji vladaju u geo-političkom matrixu "istok-zapad", "Vašington-Moskva", itd. Reper u oblikovanju bilateralnih odnosa, JEDNOM ZA SVAGDA, mora postati NAŠ INTERS kao i spremnost druge strane na korektnost. Uopšte, sama pomisao da mi, jedan tako mali narod, treba NEŠTO KAO da se opredeljuje predstavlja izraz kolektivnog kompleksna inferiornosti i totalne izmanipulisanosti. Predugo smo vodili tuđe ratove, krajnje je vreme da se upustimo u po neku bitku, ISKLJUČIVO PORADI NAS SAMIH !!! Makar, sarađivali i sa "marsovcima" !!!

Petrija

pre 9 godina

Možda zvuči kao paradoks, ali Srbija negujući bliske odnose sa Moskvom vodi istinsku proevropsku politiku koja je u najboljem interesu Evropske zajednice. Samo ako Rusija i EU budu istinski partneri koji razvijaju svoje odnose, stanovnici starog kontinenta mogu da se nadaju sigurnijoj i boljoj budućnosti.

Miloš

pre 9 godina

Naša šansa je baš u tome, što nismo striktni "branitelji" ni jedne strane, Znamo da su nam obe potrebne, i Istok i Zapad i mudrošću pokušavamo da izborimo najbolju poziciju za nas.

Stotka

pre 9 godina

Srbija je vec duze vreme prepustena sama sebi,Vucic se dovija na hiljadu nacina da stvori prijatelje i u Evropi i u Rusiji, ne kazem da ih nemamo ali sve je to puki interes.

pokahontas

pre 9 godina

Ova vlada je proevropska i počela je borbu protiv korupcije, sprovela je teške ekonomske reforme i iznad svega se zalaže za normalizaciju odnosa sa Kosovom,gvećina vlade je proevropska,a to je pre nekoliko godina bilo nezamislivo,zato nas i poštuju sve više,mada za nas je najbitnije da sledimo sopstvene interese i napredak.

Bole22

pre 9 godina

Mi smo spona izmedju istoka i zapada iako je naš put proevropski mi i dalje težimo ka saradnji sa Kinom i Rusijom,jer su to naši prijatelji od davnina.

Nataly

pre 9 godina

Srbija, zbog svog strateski dobrog geopolitickog polozaja, a na raskrsnici puteva istoka sa zapadom, ima tu srecu ili nesrecu da u zavisnosti od vetrova koji duvaju, ili treba ili ne. Sada je, kako se meni cini, povoljan trenutak za nas, i nadam se da ce premijer mudro iskoristiti splet novonastalih okolnosti i poentirati

Mia

pre 9 godina

Srbija u ovom trenutku je ,,dobra mlada" i to treba iskoristiti. Pitanje je samo ko ce prvi doci do nje i dati joj podrsku. Vidimo da je velika zainteresovanost i Rusije i Kine za Srbiju kao centar Balkana i mosta izmedju istoka i zapada.

Budimir

pre 9 godina

Mi ne treba da se mesamo, vec da vodimo svoju neutralnu politiku, samo tako mozemo opstati i uraditi nesto, nikako da budemo opredeljeni, nego da vagamo, jer smo mali i nemocni, drzavbni vrh upravo i sprovodi ovu politiku.

java

pre 9 godina

Mislim da ne teba ni u kom slucaju okretati ledja ekonomskoj sili kakva je Rusija. Ipak imamo dobru komunikaciju i saradnju koja garantuje uspeh. A EU nam je prioritet, bar kada su investicije u pitanju.

vidan

pre 9 godina

Evropska unija neće biti u potpunosti geopolitički i kulturološki kompletirana sve dok čitav region zapadnog Balkana ne bude u potpunosti integrisan u nju

ecc

pre 9 godina

Svako ko ima interesa da investira u Srbiju je dobrodosao, ukljucujuci i Kinu. O odnosima sa Rusijom se sve zna, imamo istorijsku i bratsku vezu.

Filip

pre 9 godina

Zainteresovanost velikih sila za malu i skormnu drzavu kao sto je Srbija pokazuje koliko potencijala imamo. Nude nam se otvoreni savezi i sa Kinom i sa Rusijom zahvljujuci prijateljskim i ekonomski odnosima koje odrzavaju celni ljudi Srbije. Evropska unija moze da izgubi mnogo ne prihvatanjem Srbije u clanstvo EU ali nisu jos uvek toga svesni.

Natasa

pre 9 godina

Koliko vidim sada su svi pogledi Evrope uperene u Srbiju i svakako treba iskoristiti tu paznju, ubrzati reforme, reorganizaciju JP, privlacenje stranih investicija, sprovoditi stednju u svim segmentima, nepopularne mere za gradjane ali dobre za drzavu i privredu..nadam se da ce se uskoro pokazati kao ispravne

Ivona Dj

pre 9 godina

Velika je i znacajna uloga koju bi Srbija mogla da ima. Uzdam se da cemo imati snage i mudrosti da ostvarimo sva ocekivanja, a na dobrom smo koloseku.

klif #2

pre 9 godina

Nama su pričali 2000. da ćemo da uđemo u Eu 2005. I? šta sada da mislimo? Katastrofalna privatizacija na koju Eu sve vreme gleda blagonaklono nas je uništila (treba im naše trzište za njihovu robu, hrvatske tajkune i cigarete iz Rovinja)! Jedini benefit je ukidanje viza za zemlje Eu, a za takvu odluku im je trebalo 9. godina! I? Iskreno, za mnoge od nas šareni vozovi su odavno već prošli. Ne bih samo volela da novije generacije prolaze kroz istu priču.

miki

pre 9 godina

Nama je u interesu da imamo sto bolje odnose sa svima. Sa Rusijom, bratske odnose treba odrzavati , ali EU nam je prioritet. I ka tome treba teziti.

vidal

pre 9 godina

Veoma bitno je da Vlada Srbije vodi unutrasnju i spoljnu politiku zemlje u skladu sa interesima gradjana Srbije i od toga treba da zavisi kakva ce nam biti spoljna politika.Za sad po meni je dobra ideja da balansiramo odnose izmedju svetskih sila i da sa svima u svetu gradimo prijateljske odnose od kojih korist mozemo imati svi.

sofa

pre 9 godina

Najvaznije je zastititi interese nase drzave i voditi iskljucivo takvu politiku. Nas ne treba da doticu nesuglasice istoka I zapada i necemo ni po koju cenu ucestvovati u tome.

dadula

pre 9 godina

Srbija, uz Bosnu i Hercegovinu, jedina zemlja u Evropi koja nije uvela sankcije Rusiji i nadam se da ce ostati dosledna i da nece podleci pritiscima da ih uvede.Cini mi se da to govori dovoljno o nasem odnosu i postovanju prema Rusiji i postovanju naseg odnosa.S druge strane mislim da je Srbija pokazala da ima svoju politiku koja je najbolja za nas,koja drzi do morala, do evrointergacija, ali i do postovanja svojih prijatelja.

Worgen

pre 9 godina

Srbija ima svoj stav i tako će i ostati. Jasno smo rekli da težimo ulasku u EU, ali se nećemo odreći Rusije. Što se tiče Kine, ukoliko žele da ulažu u Srbiju, zašto bismo se mi odrekli toga?

LaLolo

pre 9 godina

Srbija treba da se vodi svojim interesima i da održava koliko god je moguće dobre odnose sa velikim silama. Mislim da nikako ne bi bilo dobro da Srbija jednostranim potezima narušava saradnju sa moćnim državama, pogotovo ako ništa ne dobija za uzvrat na drugoj strani.

dusanmal

pre 9 godina

@DarkoP - problem je u onima koji "kupuju" propagandu da je u Srpskom interesu da se pridruzi EU: iz clanka "da Kina, a naročito Rusija, jedva čekaju da uskoče u vakuum koji je za sobom ostavila EU, a njihovi interesi se ne poklapaju uvek sa interesima EU" - primetite "interesi Kine" "interesi Rusije" "interesi EU". Nigde "interesi Srbije".
U samoj osnovi, ma kako to izgledalo paradoksalno, interesi Srbije su najblizi ineresima Kine. EU interes je da nas oslabi i podcini, da se stvori potpuno priznata drzava Kosovo te da Srbi vise ne igraju nikakvu ekono-politicku ulogu u Evropi, mali, ograniceni, bespomocni. Ruski interes je njihov uticaj na Evropu, kontrola i zarada od energetike, jedini zajednicki interes sa njima je Kosovo, njih apsolutno ne interesuje bilo kakav rast privrede u Srbiji, cak naprotiv - ako smo slabiji, jaci njihov uticaj. Bolje nego direktna zelja da nas EU podcini, no ne u nasu korist. Kina zeli temelje u Evropi, zeleznica kroz Rusiju, Grcke luke,... Takodje zbog svoje situacije nam "brane" Kosovo. Nemaju nikakav interes da nas umanje, oslabe, bas naprotiv-Srbija u rastu sa njihovim uticajem jaca njihov ulaz u Evropsko trziste. Jaki temelji su u njihovom interesu. Plus-trenutno najjaca svetska ekonomija, EU je stara prica u opadanju i propadanju. Na dugi rok treba biti prijatelj sa Rusijom, poklanjati se Kini a te dve cinjenice koristiti da se obrne ponizavajuci EU tretman sa prvom metom da se obrne status Kosova.

Dani

pre 9 godina

Trebamo da saradjujemo sa jakim zemljama i da polako dostignemo cilj kao i one.Treba teziti ka sto boljem cilju i ovu zemlju uciniti bogatom.

Boki 92

pre 9 godina

Nadam se da je ovo glas razuma nekih iz evropske zajednice, prženje i pećenje Srbije sa ucenama i šargarepama nije model priključenja Srbije EU, put mora niti kraći efikasniji jer ode Srbija na drzuu stranu sa ovakvim nonšalantnim ponašanjem Zapada.

ema

pre 9 godina

Bitno je da se ne naruse odnosi ni sa jednom stranom. To je poprilicno opterecujuce za sve, ali dobra volja ce rezultirati uspehom na svim poljima. Ne treba okretati ledja Rusiji ali nas plan da udjemo u EU treba na vreme realizovati.

Cale

pre 9 godina

Ko pre devojci njemu devojka. Evropski zvanicnici gube iz vida da velesile Kina i Rusija imaju sve vecu zainteresovanost za Srbiju i da odugovlacenjem procesa evrointegracija Srbija ce izgubiti zainteresovanost za EU i okrenuti se novim savezima na istoku.

D.P

pre 9 godina

Stvarajmo srbiju nas radi ne sveta radi. Napravimo najbolju državu na svetu pa budimo svoji na svome i bez EU i Bez Rusa. Uzdaj se use i u svoje kljuse.

Vojin

pre 9 godina

Srbija ce saradjivati sa svima, ako je to u nasem interesu, a slazem se sa konstatacijom, da smo zaskuzili mnogo vise od onog sto nam daje EU sada.

Iskra

pre 9 godina

Nema nista gore nego biti izmedju dve vatre,a Srbija je u bas takvom polozaju,koji god potez da napravimo, za jednu stranu to ce biti pogresan potez i izgubicemo mnogo.

Borba za Srbiju

pre 9 godina

Srbija je svima zanimljiva i dobrodosla kao moneta za potkusurivanje. Kada jedna ili druga strana zeli da onoj drugoj napakosti ili da je izprovocira, onda joj pljune u tanjir. Tanjir se zove Srbija i za sada je to jedini smisao njenog postojanja u svetskoj politici.

arijel

pre 9 godina

Konacno nas u medijima predstavljali kao civilizovan drzavu, a zahvaljujuci ozbiljnim reformama postali smo privlacniji za strane investitore.

klas

pre 9 godina

Potpuno odogovorna i realna konstatacija, ako uzmemo u obzir nas geopoliticki polozaj. Mnogo vece nterese imamo ulaskom u EU i zbog problematicnog pitanja Kosova jer je mirovna misija direktno pod njihovim patronatom!

zemljoradnik

pre 9 godina

Cilj oko kojeg cemo se svi sloziti jeste da zemlja bude ekonomski i politicki stabilna, da u njoj vlada mir i da se gradjani osecaju bezbedno.Sa trenutnom spoljnom politikom balansiranja izmedju velikih sila mi grabimo krupnim koracima ka zacrtanom cilju a to da li cemo vise biti privrzeni Zapadu ili Rusiji za mene nije ni bitno, bitno je da se cilj za nasu drzavu i njen narod ostvari.

beba

pre 9 godina

Građani Srbije shvataju da Srbija kulturološki i civilazacijski pripada Evropskoj uniji, tako da u tom kontekstu i podržavaju napore vlade da naša država otpočne pregovore sa unijom u kontekstu našeh primarnog spoljnopolitičkog cilja, oličenog u ambiciji da budemo punopravna članica Evropske unije

aha da da

pre 9 godina

Dobro se zapitajte zasto je to tako. Rusija i Kina nas nikad nisu bombardovali niti uslovljavali za razliku od vas a od njih smo uvek imali podrsku i dobre ekonomske saradnje.

Vladimir

pre 9 godina

Lepo rekose ovi iz Obzervera da je Srbija most izmedju istoka i zapada a sto se tice Kineza i tog "popunjavanja vakuma", to oni vec rade svuda u svetu jer imaju svez i zdrav kapital. Upravo ono sto je nama potrebno.

had

pre 9 godina

Nisam siguran da se trebamo da ponašamo bahato tokom ovog procesa i da zloupotrebljavamo ovakvu situacije, bolje je da budemo iskreni, baš kao i do sada, prema obe strane.

davca

pre 9 godina

Srbija je bila jedina zemlja kandidat za ulazak u EU koja nije podržala sankcije Rusiji i koja nije podržala saopštenje UN kojim se Rusija osuđuje zbog aneksije Krima..

Labud

pre 9 godina

Srbija definitivno mora nastaviti politiku razvijanja prijateljskih odnosa i saradnje sa svima, jer samo tako možemo očekivati boljitak i to što pre.

mara

pre 9 godina

Srbija je kao svoj primarni spoljnopolitički cilj istakla punopravno članstvo u porodici evropskih naroda, uz istovremeno zadržavanje tradicionalno dobrih odnosa sa Ruskom Federacijom, u duhu Deklaracije o strateškom partnerstvu dve države

Jasna

pre 9 godina

Iskreno mislim da ako nas EU ne podrzi u naporima koje pruzamo (zarad prikljucenja EU), ni malo me ne bi cudilo da se svi okrenemo Istoku. Ovo je, smatram, poslednja sansa za sve!

Ivana

pre 9 godina

Srbija ne treba da bude isključiva ni prema ijednom partneru jer je to u njenom ekonomskom interesu i cilj naše politike i treba da bude da sa svima budemo u prijateljskim odnosima i tako sebi obezbedimo bolju budućnost. Ulazak u Evropsku uniju se odužio i zbog toga nikoga ne treba da iznenadi što Srbija pronalazi i druge političke i ekonomske partnere. Možda nas tako budu više cenili.

Митбастер

pre 9 godina

Мала лекција о толеранцији:треба макар покушати да се разумеју позиције страначких ботова који пишу ове "високоумне" пароле, ипак је то колико толико поштен посао или можда и услов да се добије неко запослење у државном предузећу.

citalac

pre 9 godina

Obzirom da je "Obzerver" list sa izuzetnom reputacijom , smatram da iznosi objektivan sud kada je u pitanju Srbija , njen put u EU , Vuciceva posvecenost tom putu , ali i zatezanje evropske zajednice . Kada su u pitanju Rusija i Kina , tu zaista postoji nebranjeni manevarski prostor o kome bi EU trebala da povede racuna.

Kiza

pre 9 godina

Dok ne dođe taj dan kada će Srbija definitivo morati da izabere jednu stranu hodaćemo po toj nekoj tankoj žici i balansirati između velikih a koliko i dokle to će zavisti od umešnosti ljudi koji vode i vodiće ovu zemlju,barem za sada Vučić stabilno korača ka napred i boljitku Srbije ka EU standardima a ako imamo to možda nam i ne bude trebala EU, ko to zna.