Petak, 12.12.2014.

12:12

Kako je Islamska država nastala Amerikancima "ispred nosa"

Izvor: Gardijan

Kako je Islamska država nastala Amerikancima "ispred nosa" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

73 Komentari

Sortiraj po:

Johhny Boy

pre 9 godina

"Kako?" pitate se?
Tako sto su je oni stvorili.
Voleo bih da nas stvarno napadnu vazemaljci kao u filmu "Dan nezavisnosti" pa bih onda pitao Amere kud ce i sta ce.

vUK

pre 9 godina

A jel i to bila metoda mucenja od strane CIA da nikad ne menjaju gace?
Koga bre ovaj farba.
Da vas nisu mozda oni napravili, pa sad kad vide da ce posle otkrica mucenja, mozda jednog dana biti i to otkriveno pustaju ovakve price.

absolutezero

pre 9 godina

Zapadni novari pisu izuzetne bajke. Valjda svoj narod smatraju decom. Naravno, u Srbiji to ne pali. (Istok, 12. decembar 2014 14:00)

Da, mi smo najpametniji. Zato nam je tako dobro. Ma zemlja Dembelija!

xmen

pre 9 godina

Jasno je kao dan - tvorac ove takozvane ID je USA..kraj priče...a u tom kampu su ih verovatno zavrbovali da rade za CIA i sad kao bajagi su to neki teroristi..

anti balkan mentality

pre 9 godina

Cela Evropa se podiže,pravi prosteste protiv ID,i njenih simpatizera,a onda se nađe mala državica zvana Srbija,u kojoj se neko nađe da pljuje po Americi,EU - Zapadu, i podržava ID...
Prestanite da koristite produkte zapadne civilizacije,pravac planina,pustinja,kako ko želi!

Cika Velja

pre 9 godina

Jesu li ideju za ovu pricu pokupili iz Povratka Otpisanih?
Kao sastali se Prle i Tihi (citaj Abu Ahmed i Al Bagdadi), opljackali nemacke (citaj iracke banke) i oteli svabama (citaj amerima) najsavremenije oruzje "isped nosa" te krenuli u borbu protiv Treceg Rajha (citaj Cetvrtog Rajha).

jasko

pre 9 godina

Ok, svima je poznato da su ih ameri na ovaj ili onaj nacin stvorili, samo mi njihova funkcija nije bas najjasnija. Sumnjam da oni sad deluju van ovlascenja/usmerenja amerikanaca, ali sta im je konacan cilj ne mogu da skontam. Mozda da uvuku Tursku u ratove na Bliskom istoku, mozda da napadnu Izrael... Nebi se Ameri cimali za Irak i Siriju, oni su manje ili vise vec kontrolisali naftu u tom kraju..

Bato

pre 9 godina

Em divljak em budala. Nezna da su uh amerikanci navukli da formiraju kako kaze ispred nosa IS. Pa odkad su formirali svoju drzavu zaklali su nekoliko zapadnjak a ubili na desetine hiljada svojih muslimana, a ovoj je samo pocetak jer ce ih amerikanci pustiti umesto njih da jos nekoliko godina tamanane svoje. Bas su ih ameri dobro nasankali.

bb

pre 9 godina

@kako - lako
Hteo sam da napišem to isto, ali si me preduhitrio. Hvala na trudu.

Ja znam da zapadne info-agencije na ovaj način konstruišu javnu sliku, ali ne znam kakva je uloga b92 u širenju medijskih manipulacija.

ИБАРСКИ ВУК

pre 9 godina

америчка верзија бајке о џихадистима........све је то америка закувала

Bosanac

pre 9 godina

A šta ako iza ove ID stoji plan za samostalni Kurdistan koji ce Ameri napraviti na Sirijsko-Iračkoj teritoriji. Na Turskoj strani nece jer su saveznici I njima ce pomoci da oni rijese problem Kurda tako sto ce ih fino preseliti u nezavisni Kurdistan. Strasno smrdi na to da su Ameri smislili I izmislili ovu islamsku drzavu.

LAKI69

pre 9 godina

nismo valjda toliko glupavi da u ovo poverujemo? ISLAMSKA DRZAVA JE NASTALA U VASINGTONU A BLISKI ISTOK SAMO IZVRSAVA. CILJ SU STALNO ODRZAVANJE RATNIH DEJSTAVA ZARAD JEFTINE NAFTE I odrzavanje Ajzenhaureve industrije vijne opreme oruzje i municije, koja je pocela da belezi kao i cela industrije SAD recesiju. trebali je pobuditi masineriju a nestalo je malih drzava za samaranje i bombardovanje... nastavak sledi, bice nam burna istorije sledecih 10 godina, videcete...

zar nije tako?

pre 9 godina

Hannibal at the gates. Historija se ponavlja samo na malo drugačiji način. Arapski svijet je talac zbog prirodnih bogatstava, narodi su utuceni u mozak, baš kao i robovi u Rimskoj Republici.

Bokisha

pre 9 godina

Islamska drzava je projekat Sjedinjenih drzava, koji se mozda otrgao kontroli, ali svakako nastao njenim delovanjem. Sve i da je nastao kao radikalni vid otpora okupaciji Iraka, opet je krivica na SAD, i puki pokazatelj da nasilje radja jos vece nasilje. Ali ovo bi moglo da bude samo banalno objasnjenje, jer je pozadina nastanka ove organizacije dosta dublja. Kako to da su i na zapadu svi prihvatili termin drzava u nazivu, a potpuno je nepriznata?! U slucajevima nekih drugih separatistickih oblasti jeze se ako u njihovom nazivu ima i termina autonomija, ne daj boze drzava. Znaci, da te pretenzije iz njihovog imena trebaju da sluze kao pretnja i upozorenje nekome. Kome bi to moglo da bude? Odgovor i nije tako tezak, posebno zato sto je ID odlican adut Sjedinjenim drzavama za njihove geopoliticke i geostrateske ciljeve. A da bi ih ostvarili i ocuvali svoj 'zlatni standard' ici ce i preko miliona zrtava i leseva. Zato i ne sumnjam da ce rat protiv ID biti dugorocan, sve dok se odvija daleko od Amerike.

Smuleco

pre 9 godina

Ne zaboravite, Bin Ladena su stvorili Amerikanci! To što se posle otrgao kontroli, je bilo pogubno po njih. A ID je samo nastavljač " dela" Bin Ladena. Sve je jasno: ako stvaraš monstruma, kad- tad će se okrenuti protiv tebe! Jer monstrum nema "stranu"- on radi samo za sebe!

Vlada

pre 9 godina

Mozda je sve ovo tacno a mozda i nije. U svakom slucaju ne verujem da su Amerikanci bas tako naivni i da nisu znali sta im zarobljenici rade u tim kampovima. Ono sto mozda nisu znali je jedino to koliko je tesko ih kontrolisati i koliko su dzihadisti u stanju da idu daleko u svojim planovima.

Grada

pre 9 godina

Stvorili su se u poslednjem trenutku. Bolje je ratovati protiv njih, nego protiv Severne Koreje, Rusije, Irana. Bitno je da se negde ratuje (ali ne u nasem dvoristu).

stop medijskim lazima

pre 9 godina

asd mi glupi koji znamo da USA Finansira ISIL treba da poverujemo u price kako je ISIL zapravo nastao sam,bez ikakve pomoci $$$ USA ,to samo budala moze da vam poveruje.

daska

pre 9 godina

(Zole, 12. decembar 2014 13:01)

ID nema veze sa Sirijom, osim što je ove godine upala u Siriju iz Iraka i otela tehniku sirijske vojske iz napuštenih baza. ID je nastala i borila se protiv Amera nakon svrgavanja Sadama, a glavni dio ID čine bivši Sadamovi činovnici koje nove vlasti još nisu uhapsile. Ako ti misliš da se suniti, vatreni pobornici Sadama Huseina, bore za Amere protiv šijita, koje Ameri podupiru u Iraku, onda nešto nije u redu. Niti ima logike. Nad ID-om veću kontrolu ima Turska nego SAD. A Turska baš i nije neki veliki obožavatelj Amera.

milan

pre 9 godina

Ne samo za SAD i za mnoge druge države nastanak Islamske države i njeno jačanje je izgleda sve uhvatilo na spavanju. Prvo su tvrdili da ih ima najviše 3.500 pa onda odjednom u roku par dana su povećali broj na 12.500 da bi priznali da ih u stvari ima 35.000 opremljeni sa najmodernijim oružjem i sa dosta novca.

mdj

pre 9 godina

Frida si cula za de Sada? Cisto isijavanje zla i imbecilnosti. Upitajmo se zasto taj kako se vec zove koji se trtio po tom zatvoru nije upisao istoriju umetnosti ili teoriju knjizevnosti, zasto nije studirao skandinavske jezike, kad je vec spreman da sve zrtvuje za ideale, nego je bas resio da bude terorista? Zato sto su ga od detinjstva napajali mrznjom. A kakve bi samo velike uspehe postigao kao istoricar ili teoreticar umetnosti, osoba u toj meri spremna na samopregor i odricanje od svake materijalne koristi. Prijatelju, mogao si u tom zatvoru da tri puta das ispit iz fenomenologije i ontologije, a ti resio da ispisujes adrese po lastis gacama. Kakav gubitak za covecanstvo, nauku i umetnost.

Zole

pre 9 godina

Islamska drzava je nastala ispred nosa SAD i pod njenim budnim okom. SAD su stvorile Islamsku drzavu da sruse rezim u Siriji. Kroz Siriju je trebao da prodje gasovod iz Katara do Evrope. Katar poseduje najvece rezerve gasa. Katargas je podeljen u cetri kompanije a svakoj od tih komanija cetri nqjvece americke naftne kompanije imaju 30% vlasnistva. Sirija je odbila da potpise ugovor o izgradnji ovog gasovoda ali je potpisala ugovor sa Irakom i Iranom o izgradnji gasovoda iz Irana. Inace najvece svetsko nalaziste gasa nalazi se ispod Perzijskog zaliva izmedju Katara i Irana.

alexis

pre 9 godina

Boze kakvo zlo ovaj Isis. Koriste kao izgovor Amerikance i zapad a u stvari ih jedino zanima da ubijaju ljude na najsvirepije nacine. Realno najvece dno u istoriji ljudskog postojanja.

disco ninja

pre 9 godina

Kako je Islamska država nastala Amerikancima "ispred nosa".

Pa tako što su je pažljivo zasadili, zalivali, đubrili, plevili, brinuli se da dobije dovoljno svetla i svega što joj treba da naraste i rodi plodom.

Sada su spremni za žetvu.

Kako - lako

pre 9 godina

Опет испирамо мозгове? Да подсетимо оне који имају кратко памћење: ИСИС а после и ИСД су настали као директна финансијска, војна, техничка и саветодавна подршка Америке сепаратистима и терористима у Сирији који су хтели да смене Башара Ал Асада. После намештених "револуција" у Либији и Египту, на ред је дошла Сирија. Али Руска Федерација није дозволила да се исто понови и у Сирији, па је Башар уз Русију као савезника успео да одржи контролу над Сиријом. А онда су амерички пријатељи из ИСИС-а кренули да се обрачунавају са цивилима, јер више нису могли да се носе са сиријском легитимном војском. Ко жели да сазна више, нека чита вести од раније, а не ово смеће у које верују само још људи који су преспавали задњих 50 година.

krsta...

pre 9 godina

i onda se ljudi bune i zgrozavaju kad vide metode mucenja u americkim zatvorima...naravno da ima zloupotreba jer je to ljudska priroda ali i te zloupotrebe su bolje od nereagovanja i pustanja ovakvih ludaka na slobodu koji svojim zivotom samo unistavaju i nisu sposobni nista normalno da stvore i urade...

MileZullu

pre 9 godina

Ima ljudi kojima pamćenje traje malo više nego zlatnim ribicama, a ima i nas koji se sjećaju kako su ovi isti mediji, u prvom redu CNN i Guardian (a koje većina medija Balkana prenese), govorili kako je vojska koju čini danas ISIS u stvari pobunjenička vojska koja se bori za SLOBODU u Siriji i protiv represije Asada. Sada čujemo kako oni šire strah. Ne postoje borci za slobodu, samo borci za resurse!

Нешко

pre 9 godina

Ма да, IS није створен од стране Саудијске Арабије (СА), а није на све начине подржан од стране Турске и Израела (СА се подразумијева), а уз прећутну сагласност САД (као и кроз индиректну подршку преко ”умерених” терориста у Сирији).

Anarhista

pre 9 godina

Мени није логично да су САД створиле ИД. Сад су подржавале оне цивиле који су протестовали ал схватите да људи који су се бунили у Сирији и ИД нису исто. Можда би чак и срушили Асада да нема ИД... ИД чак ни није настала у Сирији...

Sremac

pre 9 godina

Ne znam kako su nastali ali znam kako opstaju. Pa prodaju to jwftino gorivo zapadu. Pa sta mislite kako je to cena nafte tako niska????

MiIos

pre 9 godina

To je ta americka "demokratija", izivljavanje nad nevinima. Samo Srbe hapse. Razbice ih Putin.
(nisam bas procitao tekst, kapiram da ovaj komentar legne u svakoj situaciji)

rango

pre 9 godina

Zanimljivo! To dokazuje da je svaka tortura kontraproduktivna i da se danas silom ne može mnogo toga postići, posebno na većem nivou, kada se vrši pritisak na neki narod i kada se pokušava izmjeniti kulturu silom. Da su ameri uložili u škole, obrazovanje i instalirali mikrokreditne organizacije za malu privredu, nakon pada Sadama, Irak bi sada bio na putu da postane razvijena zemlja, a ne treći svijet, što je sada. Naravno, da su obrazovali Iracane onda nebi mogli da kontrolišu naftu, tj. mogli bi ali bi bilo mnogo skuplje i teže. Obrazovan, zadovoljan čovjek, nije povodljiv za glupim i ispranim ideologijama, odnosno nema vremena da se njima bavi...

Pustinjski lisac

pre 9 godina

Kada su velike igre u pitanju, a ova u Siriji i Iraku je zaista velika jer se sukobljavaju s jedne strane Rusija I Iran, a sa druge SAD, Turska, Izrael i zemlje zaliva, ništa nije slučajno. Samim tim ni Islamska država nije nastala slučajno. Ona je u jednom trenutku trebala da posluži kao sredstvo za ostvarenje određenih ciljeva, u Iraku cepanje zemlje na faktički tri celine, a u Sirji za rušenje Asada. Da li se IS u određenom trenutku otrgla kontroli ili je ovo i dalje predviđeni scenario teško je reći. Međutim, ne verujem da se IS nije mogao zaustaviti i ne može zaustaviti. Trenutno, sirijska avijacija izvodi sa manjim brojem aviona mnogo veći broj napada na IS od Koalicije. Kada je bombardovana Jugoslavija, svakog dana letelo je oko 200 aviona i izvršavan je daleko veći broj udara nego sada u Iraku i Siriji, a teren u Jugoslaviji je bio daleko nepovoljniji po napadača. Najnoviji primer, IS je poslala pojačanje u napadu na Deir Ez Zor u vidu nekoliko kilometara dugačke kolone vozila koja je imala jasna obeležja IS-a i išla iz Al Bukamala prema Zoru. Nemoguće je da Koalicija nije imala obaveštajni podatak o kretanju tolikog broja boraca i vozila ka Zoru i nemoguće je da se takva kolona ne vidi iz vazduha posebno sa tehnologijom koju Zapad ima. Samo je bilo pitanje da li se želelo delovati ili ne. Dakle, nema slučajnosti u velikim igrama. IS je velika pretnja svetu i morao je biti zaustavljen na početku.

Ћезо рца

pre 9 godina

Да није трагично,било би смешно. Да, направљена је мрежа у камповима, али са знањем Американаца. Или тачније, по њиховом плану. ISIS је америчко чедо које се случајно (вероватније плански) ,,отело'' контроли. Сам чланак је спиновање које би требало да нас увери у невиност УСА.

Mihailo

pre 9 godina

Islamska država razara Siriju, Islamska država preti Iranu, Islamska država regrutuje i šalje u prve redove džihadiste koji dolaze iz Evrope (Evropa ne preduzima ozbiljne mere da ti ljudi ne odlaze na Bliski istok jer joj odgovara da ginu), Islamska država za sve ovo vreme nije izvela ni jedna jedini napad na tlu Evrope ili SAD a navodno je najveća svetska pretnja, Islamska država preti Putinu lično (manje bitno) i Rusiji (mnogo bitnije) da će stvoriti kalifat na Kavkazu, a što je najvažnije od svega Islamska država ne napada niti namerava da napadne izrael.

Da li je stvarno moguće da neko može da bude toliko malouman i da ne vidi "odakle vetar duva" i kome je u interesu da Islamska država stvara probleme svim američko-jevrejskim neprijateljima na Blistoku, kao i u Rusiji, i stvara dodatni raskol među muslimanima, koji, umesto da udružuju i jačaju sopstvene snage za borbu prtiv pravog neprijatelja, prolivaju krv u jednom nenormalnom, besciljnom i režiranom sukobu?

Mihailo

pre 9 godina

Islamska država razara Siriju, Islamska država preti Iranu, Islamska država regrutuje i šalje u prve redove džihadiste koji dolaze iz Evrope (Evropa ne preduzima ozbiljne mere da ti ljudi ne odlaze na Bliski istok jer joj odgovara da ginu), Islamska država za sve ovo vreme nije izvela ni jedna jedini napad na tlu Evrope ili SAD a navodno je najveća svetska pretnja, Islamska država preti Putinu lično (manje bitno) i Rusiji (mnogo bitnije) da će stvoriti kalifat na Kavkazu, a što je najvažnije od svega Islamska država ne napada niti namerava da napadne izrael.

Da li je stvarno moguće da neko može da bude toliko malouman i da ne vidi "odakle vetar duva" i kome je u interesu da Islamska država stvara probleme svim američko-jevrejskim neprijateljima na Blistoku, kao i u Rusiji, i stvara dodatni raskol među muslimanima, koji, umesto da udružuju i jačaju sopstvene snage za borbu prtiv pravog neprijatelja, prolivaju krv u jednom nenormalnom, besciljnom i režiranom sukobu?

Mihailo

pre 9 godina

Islamska država razara Siriju, Islamska država preti Iranu, Islamska država regrutuje i šalje u prve redove džihadiste koji dolaze iz Evrope (Evropa ne preduzima ozbiljne mere da ti ljudi ne odlaze na Bliski istok jer joj odgovara da ginu), Islamska država za sve ovo vreme nije izvela ni jedna jedini napad na tlu Evrope ili SAD a navodno je najveća svetska pretnja, Islamska država preti Putinu lično (manje bitno) i Rusiji (mnogo bitnije) da će stvoriti kalifat na Kavkazu, a što je najvažnije od svega Islamska država ne napada niti namerava da napadne izrael.

Da li je stvarno moguće da neko može da bude toliko malouman i da ne vidi "odakle vetar duva" i kome je u interesu da Islamska država stvara probleme svim američko-jevrejskim neprijateljima na Blistoku, kao i u Rusiji, i stvara dodatni raskol među muslimanima, koji, umesto da udružuju i jačaju sopstvene snage za borbu prtiv pravog neprijatelja, prolivaju krv u jednom nenormalnom, besciljnom i režiranom sukobu?

Kako - lako

pre 9 godina

Опет испирамо мозгове? Да подсетимо оне који имају кратко памћење: ИСИС а после и ИСД су настали као директна финансијска, војна, техничка и саветодавна подршка Америке сепаратистима и терористима у Сирији који су хтели да смене Башара Ал Асада. После намештених "револуција" у Либији и Египту, на ред је дошла Сирија. Али Руска Федерација није дозволила да се исто понови и у Сирији, па је Башар уз Русију као савезника успео да одржи контролу над Сиријом. А онда су амерички пријатељи из ИСИС-а кренули да се обрачунавају са цивилима, јер више нису могли да се носе са сиријском легитимном војском. Ко жели да сазна више, нека чита вести од раније, а не ово смеће у које верују само још људи који су преспавали задњих 50 година.

Zole

pre 9 godina

Islamska drzava je nastala ispred nosa SAD i pod njenim budnim okom. SAD su stvorile Islamsku drzavu da sruse rezim u Siriji. Kroz Siriju je trebao da prodje gasovod iz Katara do Evrope. Katar poseduje najvece rezerve gasa. Katargas je podeljen u cetri kompanije a svakoj od tih komanija cetri nqjvece americke naftne kompanije imaju 30% vlasnistva. Sirija je odbila da potpise ugovor o izgradnji ovog gasovoda ali je potpisala ugovor sa Irakom i Iranom o izgradnji gasovoda iz Irana. Inace najvece svetsko nalaziste gasa nalazi se ispod Perzijskog zaliva izmedju Katara i Irana.

Mihailo

pre 9 godina

Islamska država razara Siriju, Islamska država preti Iranu, Islamska država regrutuje i šalje u prve redove džihadiste koji dolaze iz Evrope (Evropa ne preduzima ozbiljne mere da ti ljudi ne odlaze na Bliski istok jer joj odgovara da ginu), Islamska država za sve ovo vreme nije izvela ni jedna jedini napad na tlu Evrope ili SAD a navodno je najveća svetska pretnja, Islamska država preti Putinu lično (manje bitno) i Rusiji (mnogo bitnije) da će stvoriti kalifat na Kavkazu, a što je najvažnije od svega Islamska država ne napada niti namerava da napadne izrael.

Da li je stvarno moguće da neko može da bude toliko malouman i da ne vidi "odakle vetar duva" i kome je u interesu da Islamska država stvara probleme svim američko-jevrejskim neprijateljima na Blistoku, kao i u Rusiji, i stvara dodatni raskol među muslimanima, koji, umesto da udružuju i jačaju sopstvene snage za borbu prtiv pravog neprijatelja, prolivaju krv u jednom nenormalnom, besciljnom i režiranom sukobu?

MiIos

pre 9 godina

To je ta americka "demokratija", izivljavanje nad nevinima. Samo Srbe hapse. Razbice ih Putin.
(nisam bas procitao tekst, kapiram da ovaj komentar legne u svakoj situaciji)

Pustinjski lisac

pre 9 godina

Kada su velike igre u pitanju, a ova u Siriji i Iraku je zaista velika jer se sukobljavaju s jedne strane Rusija I Iran, a sa druge SAD, Turska, Izrael i zemlje zaliva, ništa nije slučajno. Samim tim ni Islamska država nije nastala slučajno. Ona je u jednom trenutku trebala da posluži kao sredstvo za ostvarenje određenih ciljeva, u Iraku cepanje zemlje na faktički tri celine, a u Sirji za rušenje Asada. Da li se IS u određenom trenutku otrgla kontroli ili je ovo i dalje predviđeni scenario teško je reći. Međutim, ne verujem da se IS nije mogao zaustaviti i ne može zaustaviti. Trenutno, sirijska avijacija izvodi sa manjim brojem aviona mnogo veći broj napada na IS od Koalicije. Kada je bombardovana Jugoslavija, svakog dana letelo je oko 200 aviona i izvršavan je daleko veći broj udara nego sada u Iraku i Siriji, a teren u Jugoslaviji je bio daleko nepovoljniji po napadača. Najnoviji primer, IS je poslala pojačanje u napadu na Deir Ez Zor u vidu nekoliko kilometara dugačke kolone vozila koja je imala jasna obeležja IS-a i išla iz Al Bukamala prema Zoru. Nemoguće je da Koalicija nije imala obaveštajni podatak o kretanju tolikog broja boraca i vozila ka Zoru i nemoguće je da se takva kolona ne vidi iz vazduha posebno sa tehnologijom koju Zapad ima. Samo je bilo pitanje da li se želelo delovati ili ne. Dakle, nema slučajnosti u velikim igrama. IS je velika pretnja svetu i morao je biti zaustavljen na početku.

Ћезо рца

pre 9 godina

Да није трагично,било би смешно. Да, направљена је мрежа у камповима, али са знањем Американаца. Или тачније, по њиховом плану. ISIS је америчко чедо које се случајно (вероватније плански) ,,отело'' контроли. Сам чланак је спиновање које би требало да нас увери у невиност УСА.

Нешко

pre 9 godina

Ма да, IS није створен од стране Саудијске Арабије (СА), а није на све начине подржан од стране Турске и Израела (СА се подразумијева), а уз прећутну сагласност САД (као и кроз индиректну подршку преко ”умерених” терориста у Сирији).

rango

pre 9 godina

Zanimljivo! To dokazuje da je svaka tortura kontraproduktivna i da se danas silom ne može mnogo toga postići, posebno na većem nivou, kada se vrši pritisak na neki narod i kada se pokušava izmjeniti kulturu silom. Da su ameri uložili u škole, obrazovanje i instalirali mikrokreditne organizacije za malu privredu, nakon pada Sadama, Irak bi sada bio na putu da postane razvijena zemlja, a ne treći svijet, što je sada. Naravno, da su obrazovali Iracane onda nebi mogli da kontrolišu naftu, tj. mogli bi ali bi bilo mnogo skuplje i teže. Obrazovan, zadovoljan čovjek, nije povodljiv za glupim i ispranim ideologijama, odnosno nema vremena da se njima bavi...

alexis

pre 9 godina

Boze kakvo zlo ovaj Isis. Koriste kao izgovor Amerikance i zapad a u stvari ih jedino zanima da ubijaju ljude na najsvirepije nacine. Realno najvece dno u istoriji ljudskog postojanja.

Sremac

pre 9 godina

Ne znam kako su nastali ali znam kako opstaju. Pa prodaju to jwftino gorivo zapadu. Pa sta mislite kako je to cena nafte tako niska????

Cika Velja

pre 9 godina

Jesu li ideju za ovu pricu pokupili iz Povratka Otpisanih?
Kao sastali se Prle i Tihi (citaj Abu Ahmed i Al Bagdadi), opljackali nemacke (citaj iracke banke) i oteli svabama (citaj amerima) najsavremenije oruzje "isped nosa" te krenuli u borbu protiv Treceg Rajha (citaj Cetvrtog Rajha).

xmen

pre 9 godina

Jasno je kao dan - tvorac ove takozvane ID je USA..kraj priče...a u tom kampu su ih verovatno zavrbovali da rade za CIA i sad kao bajagi su to neki teroristi..

bb

pre 9 godina

@kako - lako
Hteo sam da napišem to isto, ali si me preduhitrio. Hvala na trudu.

Ja znam da zapadne info-agencije na ovaj način konstruišu javnu sliku, ali ne znam kakva je uloga b92 u širenju medijskih manipulacija.

Smuleco

pre 9 godina

Ne zaboravite, Bin Ladena su stvorili Amerikanci! To što se posle otrgao kontroli, je bilo pogubno po njih. A ID je samo nastavljač " dela" Bin Ladena. Sve je jasno: ako stvaraš monstruma, kad- tad će se okrenuti protiv tebe! Jer monstrum nema "stranu"- on radi samo za sebe!

Bokisha

pre 9 godina

Islamska drzava je projekat Sjedinjenih drzava, koji se mozda otrgao kontroli, ali svakako nastao njenim delovanjem. Sve i da je nastao kao radikalni vid otpora okupaciji Iraka, opet je krivica na SAD, i puki pokazatelj da nasilje radja jos vece nasilje. Ali ovo bi moglo da bude samo banalno objasnjenje, jer je pozadina nastanka ove organizacije dosta dublja. Kako to da su i na zapadu svi prihvatili termin drzava u nazivu, a potpuno je nepriznata?! U slucajevima nekih drugih separatistickih oblasti jeze se ako u njihovom nazivu ima i termina autonomija, ne daj boze drzava. Znaci, da te pretenzije iz njihovog imena trebaju da sluze kao pretnja i upozorenje nekome. Kome bi to moglo da bude? Odgovor i nije tako tezak, posebno zato sto je ID odlican adut Sjedinjenim drzavama za njihove geopoliticke i geostrateske ciljeve. A da bi ih ostvarili i ocuvali svoj 'zlatni standard' ici ce i preko miliona zrtava i leseva. Zato i ne sumnjam da ce rat protiv ID biti dugorocan, sve dok se odvija daleko od Amerike.

Bosanac

pre 9 godina

A šta ako iza ove ID stoji plan za samostalni Kurdistan koji ce Ameri napraviti na Sirijsko-Iračkoj teritoriji. Na Turskoj strani nece jer su saveznici I njima ce pomoci da oni rijese problem Kurda tako sto ce ih fino preseliti u nezavisni Kurdistan. Strasno smrdi na to da su Ameri smislili I izmislili ovu islamsku drzavu.

Bato

pre 9 godina

Em divljak em budala. Nezna da su uh amerikanci navukli da formiraju kako kaze ispred nosa IS. Pa odkad su formirali svoju drzavu zaklali su nekoliko zapadnjak a ubili na desetine hiljada svojih muslimana, a ovoj je samo pocetak jer ce ih amerikanci pustiti umesto njih da jos nekoliko godina tamanane svoje. Bas su ih ameri dobro nasankali.

ИБАРСКИ ВУК

pre 9 godina

америчка верзија бајке о џихадистима........све је то америка закувала

LAKI69

pre 9 godina

nismo valjda toliko glupavi da u ovo poverujemo? ISLAMSKA DRZAVA JE NASTALA U VASINGTONU A BLISKI ISTOK SAMO IZVRSAVA. CILJ SU STALNO ODRZAVANJE RATNIH DEJSTAVA ZARAD JEFTINE NAFTE I odrzavanje Ajzenhaureve industrije vijne opreme oruzje i municije, koja je pocela da belezi kao i cela industrije SAD recesiju. trebali je pobuditi masineriju a nestalo je malih drzava za samaranje i bombardovanje... nastavak sledi, bice nam burna istorije sledecih 10 godina, videcete...

vUK

pre 9 godina

A jel i to bila metoda mucenja od strane CIA da nikad ne menjaju gace?
Koga bre ovaj farba.
Da vas nisu mozda oni napravili, pa sad kad vide da ce posle otkrica mucenja, mozda jednog dana biti i to otkriveno pustaju ovakve price.

zar nije tako?

pre 9 godina

Hannibal at the gates. Historija se ponavlja samo na malo drugačiji način. Arapski svijet je talac zbog prirodnih bogatstava, narodi su utuceni u mozak, baš kao i robovi u Rimskoj Republici.

absolutezero

pre 9 godina

Zapadni novari pisu izuzetne bajke. Valjda svoj narod smatraju decom. Naravno, u Srbiji to ne pali. (Istok, 12. decembar 2014 14:00)

Da, mi smo najpametniji. Zato nam je tako dobro. Ma zemlja Dembelija!

jasko

pre 9 godina

Ok, svima je poznato da su ih ameri na ovaj ili onaj nacin stvorili, samo mi njihova funkcija nije bas najjasnija. Sumnjam da oni sad deluju van ovlascenja/usmerenja amerikanaca, ali sta im je konacan cilj ne mogu da skontam. Mozda da uvuku Tursku u ratove na Bliskom istoku, mozda da napadnu Izrael... Nebi se Ameri cimali za Irak i Siriju, oni su manje ili vise vec kontrolisali naftu u tom kraju..

stop medijskim lazima

pre 9 godina

asd mi glupi koji znamo da USA Finansira ISIL treba da poverujemo u price kako je ISIL zapravo nastao sam,bez ikakve pomoci $$$ USA ,to samo budala moze da vam poveruje.

anti balkan mentality

pre 9 godina

Cela Evropa se podiže,pravi prosteste protiv ID,i njenih simpatizera,a onda se nađe mala državica zvana Srbija,u kojoj se neko nađe da pljuje po Americi,EU - Zapadu, i podržava ID...
Prestanite da koristite produkte zapadne civilizacije,pravac planina,pustinja,kako ko želi!

MileZullu

pre 9 godina

Ima ljudi kojima pamćenje traje malo više nego zlatnim ribicama, a ima i nas koji se sjećaju kako su ovi isti mediji, u prvom redu CNN i Guardian (a koje većina medija Balkana prenese), govorili kako je vojska koju čini danas ISIS u stvari pobunjenička vojska koja se bori za SLOBODU u Siriji i protiv represije Asada. Sada čujemo kako oni šire strah. Ne postoje borci za slobodu, samo borci za resurse!

disco ninja

pre 9 godina

Kako je Islamska država nastala Amerikancima "ispred nosa".

Pa tako što su je pažljivo zasadili, zalivali, đubrili, plevili, brinuli se da dobije dovoljno svetla i svega što joj treba da naraste i rodi plodom.

Sada su spremni za žetvu.

Grada

pre 9 godina

Stvorili su se u poslednjem trenutku. Bolje je ratovati protiv njih, nego protiv Severne Koreje, Rusije, Irana. Bitno je da se negde ratuje (ali ne u nasem dvoristu).

daska

pre 9 godina

(Zole, 12. decembar 2014 13:01)

ID nema veze sa Sirijom, osim što je ove godine upala u Siriju iz Iraka i otela tehniku sirijske vojske iz napuštenih baza. ID je nastala i borila se protiv Amera nakon svrgavanja Sadama, a glavni dio ID čine bivši Sadamovi činovnici koje nove vlasti još nisu uhapsile. Ako ti misliš da se suniti, vatreni pobornici Sadama Huseina, bore za Amere protiv šijita, koje Ameri podupiru u Iraku, onda nešto nije u redu. Niti ima logike. Nad ID-om veću kontrolu ima Turska nego SAD. A Turska baš i nije neki veliki obožavatelj Amera.

mdj

pre 9 godina

Frida si cula za de Sada? Cisto isijavanje zla i imbecilnosti. Upitajmo se zasto taj kako se vec zove koji se trtio po tom zatvoru nije upisao istoriju umetnosti ili teoriju knjizevnosti, zasto nije studirao skandinavske jezike, kad je vec spreman da sve zrtvuje za ideale, nego je bas resio da bude terorista? Zato sto su ga od detinjstva napajali mrznjom. A kakve bi samo velike uspehe postigao kao istoricar ili teoreticar umetnosti, osoba u toj meri spremna na samopregor i odricanje od svake materijalne koristi. Prijatelju, mogao si u tom zatvoru da tri puta das ispit iz fenomenologije i ontologije, a ti resio da ispisujes adrese po lastis gacama. Kakav gubitak za covecanstvo, nauku i umetnost.

Vlada

pre 9 godina

Mozda je sve ovo tacno a mozda i nije. U svakom slucaju ne verujem da su Amerikanci bas tako naivni i da nisu znali sta im zarobljenici rade u tim kampovima. Ono sto mozda nisu znali je jedino to koliko je tesko ih kontrolisati i koliko su dzihadisti u stanju da idu daleko u svojim planovima.

krsta...

pre 9 godina

i onda se ljudi bune i zgrozavaju kad vide metode mucenja u americkim zatvorima...naravno da ima zloupotreba jer je to ljudska priroda ali i te zloupotrebe su bolje od nereagovanja i pustanja ovakvih ludaka na slobodu koji svojim zivotom samo unistavaju i nisu sposobni nista normalno da stvore i urade...

Anarhista

pre 9 godina

Мени није логично да су САД створиле ИД. Сад су подржавале оне цивиле који су протестовали ал схватите да људи који су се бунили у Сирији и ИД нису исто. Можда би чак и срушили Асада да нема ИД... ИД чак ни није настала у Сирији...

milan

pre 9 godina

Ne samo za SAD i za mnoge druge države nastanak Islamske države i njeno jačanje je izgleda sve uhvatilo na spavanju. Prvo su tvrdili da ih ima najviše 3.500 pa onda odjednom u roku par dana su povećali broj na 12.500 da bi priznali da ih u stvari ima 35.000 opremljeni sa najmodernijim oružjem i sa dosta novca.

Johhny Boy

pre 9 godina

"Kako?" pitate se?
Tako sto su je oni stvorili.
Voleo bih da nas stvarno napadnu vazemaljci kao u filmu "Dan nezavisnosti" pa bih onda pitao Amere kud ce i sta ce.

alexis

pre 9 godina

Boze kakvo zlo ovaj Isis. Koriste kao izgovor Amerikance i zapad a u stvari ih jedino zanima da ubijaju ljude na najsvirepije nacine. Realno najvece dno u istoriji ljudskog postojanja.

MiIos

pre 9 godina

To je ta americka "demokratija", izivljavanje nad nevinima. Samo Srbe hapse. Razbice ih Putin.
(nisam bas procitao tekst, kapiram da ovaj komentar legne u svakoj situaciji)

anti balkan mentality

pre 9 godina

Cela Evropa se podiže,pravi prosteste protiv ID,i njenih simpatizera,a onda se nađe mala državica zvana Srbija,u kojoj se neko nađe da pljuje po Americi,EU - Zapadu, i podržava ID...
Prestanite da koristite produkte zapadne civilizacije,pravac planina,pustinja,kako ko želi!

absolutezero

pre 9 godina

Zapadni novari pisu izuzetne bajke. Valjda svoj narod smatraju decom. Naravno, u Srbiji to ne pali. (Istok, 12. decembar 2014 14:00)

Da, mi smo najpametniji. Zato nam je tako dobro. Ma zemlja Dembelija!

Mihailo

pre 9 godina

Islamska država razara Siriju, Islamska država preti Iranu, Islamska država regrutuje i šalje u prve redove džihadiste koji dolaze iz Evrope (Evropa ne preduzima ozbiljne mere da ti ljudi ne odlaze na Bliski istok jer joj odgovara da ginu), Islamska država za sve ovo vreme nije izvela ni jedna jedini napad na tlu Evrope ili SAD a navodno je najveća svetska pretnja, Islamska država preti Putinu lično (manje bitno) i Rusiji (mnogo bitnije) da će stvoriti kalifat na Kavkazu, a što je najvažnije od svega Islamska država ne napada niti namerava da napadne izrael.

Da li je stvarno moguće da neko može da bude toliko malouman i da ne vidi "odakle vetar duva" i kome je u interesu da Islamska država stvara probleme svim američko-jevrejskim neprijateljima na Blistoku, kao i u Rusiji, i stvara dodatni raskol među muslimanima, koji, umesto da udružuju i jačaju sopstvene snage za borbu prtiv pravog neprijatelja, prolivaju krv u jednom nenormalnom, besciljnom i režiranom sukobu?

Mihailo

pre 9 godina

Islamska država razara Siriju, Islamska država preti Iranu, Islamska država regrutuje i šalje u prve redove džihadiste koji dolaze iz Evrope (Evropa ne preduzima ozbiljne mere da ti ljudi ne odlaze na Bliski istok jer joj odgovara da ginu), Islamska država za sve ovo vreme nije izvela ni jedna jedini napad na tlu Evrope ili SAD a navodno je najveća svetska pretnja, Islamska država preti Putinu lično (manje bitno) i Rusiji (mnogo bitnije) da će stvoriti kalifat na Kavkazu, a što je najvažnije od svega Islamska država ne napada niti namerava da napadne izrael.

Da li je stvarno moguće da neko može da bude toliko malouman i da ne vidi "odakle vetar duva" i kome je u interesu da Islamska država stvara probleme svim američko-jevrejskim neprijateljima na Blistoku, kao i u Rusiji, i stvara dodatni raskol među muslimanima, koji, umesto da udružuju i jačaju sopstvene snage za borbu prtiv pravog neprijatelja, prolivaju krv u jednom nenormalnom, besciljnom i režiranom sukobu?

Kako - lako

pre 9 godina

Опет испирамо мозгове? Да подсетимо оне који имају кратко памћење: ИСИС а после и ИСД су настали као директна финансијска, војна, техничка и саветодавна подршка Америке сепаратистима и терористима у Сирији који су хтели да смене Башара Ал Асада. После намештених "револуција" у Либији и Египту, на ред је дошла Сирија. Али Руска Федерација није дозволила да се исто понови и у Сирији, па је Башар уз Русију као савезника успео да одржи контролу над Сиријом. А онда су амерички пријатељи из ИСИС-а кренули да се обрачунавају са цивилима, јер више нису могли да се носе са сиријском легитимном војском. Ко жели да сазна више, нека чита вести од раније, а не ово смеће у које верују само још људи који су преспавали задњих 50 година.

rango

pre 9 godina

Zanimljivo! To dokazuje da je svaka tortura kontraproduktivna i da se danas silom ne može mnogo toga postići, posebno na većem nivou, kada se vrši pritisak na neki narod i kada se pokušava izmjeniti kulturu silom. Da su ameri uložili u škole, obrazovanje i instalirali mikrokreditne organizacije za malu privredu, nakon pada Sadama, Irak bi sada bio na putu da postane razvijena zemlja, a ne treći svijet, što je sada. Naravno, da su obrazovali Iracane onda nebi mogli da kontrolišu naftu, tj. mogli bi ali bi bilo mnogo skuplje i teže. Obrazovan, zadovoljan čovjek, nije povodljiv za glupim i ispranim ideologijama, odnosno nema vremena da se njima bavi...

Anarhista

pre 9 godina

Мени није логично да су САД створиле ИД. Сад су подржавале оне цивиле који су протестовали ал схватите да људи који су се бунили у Сирији и ИД нису исто. Можда би чак и срушили Асада да нема ИД... ИД чак ни није настала у Сирији...

Zole

pre 9 godina

Islamska drzava je nastala ispred nosa SAD i pod njenim budnim okom. SAD su stvorile Islamsku drzavu da sruse rezim u Siriji. Kroz Siriju je trebao da prodje gasovod iz Katara do Evrope. Katar poseduje najvece rezerve gasa. Katargas je podeljen u cetri kompanije a svakoj od tih komanija cetri nqjvece americke naftne kompanije imaju 30% vlasnistva. Sirija je odbila da potpise ugovor o izgradnji ovog gasovoda ali je potpisala ugovor sa Irakom i Iranom o izgradnji gasovoda iz Irana. Inace najvece svetsko nalaziste gasa nalazi se ispod Perzijskog zaliva izmedju Katara i Irana.

Ћезо рца

pre 9 godina

Да није трагично,било би смешно. Да, направљена је мрежа у камповима, али са знањем Американаца. Или тачније, по њиховом плану. ISIS је америчко чедо које се случајно (вероватније плански) ,,отело'' контроли. Сам чланак је спиновање које би требало да нас увери у невиност УСА.

Sremac

pre 9 godina

Ne znam kako su nastali ali znam kako opstaju. Pa prodaju to jwftino gorivo zapadu. Pa sta mislite kako je to cena nafte tako niska????

Pustinjski lisac

pre 9 godina

Kada su velike igre u pitanju, a ova u Siriji i Iraku je zaista velika jer se sukobljavaju s jedne strane Rusija I Iran, a sa druge SAD, Turska, Izrael i zemlje zaliva, ništa nije slučajno. Samim tim ni Islamska država nije nastala slučajno. Ona je u jednom trenutku trebala da posluži kao sredstvo za ostvarenje određenih ciljeva, u Iraku cepanje zemlje na faktički tri celine, a u Sirji za rušenje Asada. Da li se IS u određenom trenutku otrgla kontroli ili je ovo i dalje predviđeni scenario teško je reći. Međutim, ne verujem da se IS nije mogao zaustaviti i ne može zaustaviti. Trenutno, sirijska avijacija izvodi sa manjim brojem aviona mnogo veći broj napada na IS od Koalicije. Kada je bombardovana Jugoslavija, svakog dana letelo je oko 200 aviona i izvršavan je daleko veći broj udara nego sada u Iraku i Siriji, a teren u Jugoslaviji je bio daleko nepovoljniji po napadača. Najnoviji primer, IS je poslala pojačanje u napadu na Deir Ez Zor u vidu nekoliko kilometara dugačke kolone vozila koja je imala jasna obeležja IS-a i išla iz Al Bukamala prema Zoru. Nemoguće je da Koalicija nije imala obaveštajni podatak o kretanju tolikog broja boraca i vozila ka Zoru i nemoguće je da se takva kolona ne vidi iz vazduha posebno sa tehnologijom koju Zapad ima. Samo je bilo pitanje da li se želelo delovati ili ne. Dakle, nema slučajnosti u velikim igrama. IS je velika pretnja svetu i morao je biti zaustavljen na početku.

Нешко

pre 9 godina

Ма да, IS није створен од стране Саудијске Арабије (СА), а није на све начине подржан од стране Турске и Израела (СА се подразумијева), а уз прећутну сагласност САД (као и кроз индиректну подршку преко ”умерених” терориста у Сирији).

jasko

pre 9 godina

Ok, svima je poznato da su ih ameri na ovaj ili onaj nacin stvorili, samo mi njihova funkcija nije bas najjasnija. Sumnjam da oni sad deluju van ovlascenja/usmerenja amerikanaca, ali sta im je konacan cilj ne mogu da skontam. Mozda da uvuku Tursku u ratove na Bliskom istoku, mozda da napadnu Izrael... Nebi se Ameri cimali za Irak i Siriju, oni su manje ili vise vec kontrolisali naftu u tom kraju..

xmen

pre 9 godina

Jasno je kao dan - tvorac ove takozvane ID je USA..kraj priče...a u tom kampu su ih verovatno zavrbovali da rade za CIA i sad kao bajagi su to neki teroristi..

daska

pre 9 godina

(Zole, 12. decembar 2014 13:01)

ID nema veze sa Sirijom, osim što je ove godine upala u Siriju iz Iraka i otela tehniku sirijske vojske iz napuštenih baza. ID je nastala i borila se protiv Amera nakon svrgavanja Sadama, a glavni dio ID čine bivši Sadamovi činovnici koje nove vlasti još nisu uhapsile. Ako ti misliš da se suniti, vatreni pobornici Sadama Huseina, bore za Amere protiv šijita, koje Ameri podupiru u Iraku, onda nešto nije u redu. Niti ima logike. Nad ID-om veću kontrolu ima Turska nego SAD. A Turska baš i nije neki veliki obožavatelj Amera.

zar nije tako?

pre 9 godina

Hannibal at the gates. Historija se ponavlja samo na malo drugačiji način. Arapski svijet je talac zbog prirodnih bogatstava, narodi su utuceni u mozak, baš kao i robovi u Rimskoj Republici.

krsta...

pre 9 godina

i onda se ljudi bune i zgrozavaju kad vide metode mucenja u americkim zatvorima...naravno da ima zloupotreba jer je to ljudska priroda ali i te zloupotrebe su bolje od nereagovanja i pustanja ovakvih ludaka na slobodu koji svojim zivotom samo unistavaju i nisu sposobni nista normalno da stvore i urade...

Vlada

pre 9 godina

Mozda je sve ovo tacno a mozda i nije. U svakom slucaju ne verujem da su Amerikanci bas tako naivni i da nisu znali sta im zarobljenici rade u tim kampovima. Ono sto mozda nisu znali je jedino to koliko je tesko ih kontrolisati i koliko su dzihadisti u stanju da idu daleko u svojim planovima.

milan

pre 9 godina

Ne samo za SAD i za mnoge druge države nastanak Islamske države i njeno jačanje je izgleda sve uhvatilo na spavanju. Prvo su tvrdili da ih ima najviše 3.500 pa onda odjednom u roku par dana su povećali broj na 12.500 da bi priznali da ih u stvari ima 35.000 opremljeni sa najmodernijim oružjem i sa dosta novca.

bb

pre 9 godina

@kako - lako
Hteo sam da napišem to isto, ali si me preduhitrio. Hvala na trudu.

Ja znam da zapadne info-agencije na ovaj način konstruišu javnu sliku, ali ne znam kakva je uloga b92 u širenju medijskih manipulacija.

mdj

pre 9 godina

Frida si cula za de Sada? Cisto isijavanje zla i imbecilnosti. Upitajmo se zasto taj kako se vec zove koji se trtio po tom zatvoru nije upisao istoriju umetnosti ili teoriju knjizevnosti, zasto nije studirao skandinavske jezike, kad je vec spreman da sve zrtvuje za ideale, nego je bas resio da bude terorista? Zato sto su ga od detinjstva napajali mrznjom. A kakve bi samo velike uspehe postigao kao istoricar ili teoreticar umetnosti, osoba u toj meri spremna na samopregor i odricanje od svake materijalne koristi. Prijatelju, mogao si u tom zatvoru da tri puta das ispit iz fenomenologije i ontologije, a ti resio da ispisujes adrese po lastis gacama. Kakav gubitak za covecanstvo, nauku i umetnost.

MileZullu

pre 9 godina

Ima ljudi kojima pamćenje traje malo više nego zlatnim ribicama, a ima i nas koji se sjećaju kako su ovi isti mediji, u prvom redu CNN i Guardian (a koje većina medija Balkana prenese), govorili kako je vojska koju čini danas ISIS u stvari pobunjenička vojska koja se bori za SLOBODU u Siriji i protiv represije Asada. Sada čujemo kako oni šire strah. Ne postoje borci za slobodu, samo borci za resurse!

Grada

pre 9 godina

Stvorili su se u poslednjem trenutku. Bolje je ratovati protiv njih, nego protiv Severne Koreje, Rusije, Irana. Bitno je da se negde ratuje (ali ne u nasem dvoristu).

Smuleco

pre 9 godina

Ne zaboravite, Bin Ladena su stvorili Amerikanci! To što se posle otrgao kontroli, je bilo pogubno po njih. A ID je samo nastavljač " dela" Bin Ladena. Sve je jasno: ako stvaraš monstruma, kad- tad će se okrenuti protiv tebe! Jer monstrum nema "stranu"- on radi samo za sebe!

vUK

pre 9 godina

A jel i to bila metoda mucenja od strane CIA da nikad ne menjaju gace?
Koga bre ovaj farba.
Da vas nisu mozda oni napravili, pa sad kad vide da ce posle otkrica mucenja, mozda jednog dana biti i to otkriveno pustaju ovakve price.

disco ninja

pre 9 godina

Kako je Islamska država nastala Amerikancima "ispred nosa".

Pa tako što su je pažljivo zasadili, zalivali, đubrili, plevili, brinuli se da dobije dovoljno svetla i svega što joj treba da naraste i rodi plodom.

Sada su spremni za žetvu.

stop medijskim lazima

pre 9 godina

asd mi glupi koji znamo da USA Finansira ISIL treba da poverujemo u price kako je ISIL zapravo nastao sam,bez ikakve pomoci $$$ USA ,to samo budala moze da vam poveruje.

LAKI69

pre 9 godina

nismo valjda toliko glupavi da u ovo poverujemo? ISLAMSKA DRZAVA JE NASTALA U VASINGTONU A BLISKI ISTOK SAMO IZVRSAVA. CILJ SU STALNO ODRZAVANJE RATNIH DEJSTAVA ZARAD JEFTINE NAFTE I odrzavanje Ajzenhaureve industrije vijne opreme oruzje i municije, koja je pocela da belezi kao i cela industrije SAD recesiju. trebali je pobuditi masineriju a nestalo je malih drzava za samaranje i bombardovanje... nastavak sledi, bice nam burna istorije sledecih 10 godina, videcete...

Bokisha

pre 9 godina

Islamska drzava je projekat Sjedinjenih drzava, koji se mozda otrgao kontroli, ali svakako nastao njenim delovanjem. Sve i da je nastao kao radikalni vid otpora okupaciji Iraka, opet je krivica na SAD, i puki pokazatelj da nasilje radja jos vece nasilje. Ali ovo bi moglo da bude samo banalno objasnjenje, jer je pozadina nastanka ove organizacije dosta dublja. Kako to da su i na zapadu svi prihvatili termin drzava u nazivu, a potpuno je nepriznata?! U slucajevima nekih drugih separatistickih oblasti jeze se ako u njihovom nazivu ima i termina autonomija, ne daj boze drzava. Znaci, da te pretenzije iz njihovog imena trebaju da sluze kao pretnja i upozorenje nekome. Kome bi to moglo da bude? Odgovor i nije tako tezak, posebno zato sto je ID odlican adut Sjedinjenim drzavama za njihove geopoliticke i geostrateske ciljeve. A da bi ih ostvarili i ocuvali svoj 'zlatni standard' ici ce i preko miliona zrtava i leseva. Zato i ne sumnjam da ce rat protiv ID biti dugorocan, sve dok se odvija daleko od Amerike.

ИБАРСКИ ВУК

pre 9 godina

америчка верзија бајке о џихадистима........све је то америка закувала

Bosanac

pre 9 godina

A šta ako iza ove ID stoji plan za samostalni Kurdistan koji ce Ameri napraviti na Sirijsko-Iračkoj teritoriji. Na Turskoj strani nece jer su saveznici I njima ce pomoci da oni rijese problem Kurda tako sto ce ih fino preseliti u nezavisni Kurdistan. Strasno smrdi na to da su Ameri smislili I izmislili ovu islamsku drzavu.

Bato

pre 9 godina

Em divljak em budala. Nezna da su uh amerikanci navukli da formiraju kako kaze ispred nosa IS. Pa odkad su formirali svoju drzavu zaklali su nekoliko zapadnjak a ubili na desetine hiljada svojih muslimana, a ovoj je samo pocetak jer ce ih amerikanci pustiti umesto njih da jos nekoliko godina tamanane svoje. Bas su ih ameri dobro nasankali.

Cika Velja

pre 9 godina

Jesu li ideju za ovu pricu pokupili iz Povratka Otpisanih?
Kao sastali se Prle i Tihi (citaj Abu Ahmed i Al Bagdadi), opljackali nemacke (citaj iracke banke) i oteli svabama (citaj amerima) najsavremenije oruzje "isped nosa" te krenuli u borbu protiv Treceg Rajha (citaj Cetvrtog Rajha).

Johhny Boy

pre 9 godina

"Kako?" pitate se?
Tako sto su je oni stvorili.
Voleo bih da nas stvarno napadnu vazemaljci kao u filmu "Dan nezavisnosti" pa bih onda pitao Amere kud ce i sta ce.