Ponedeljak, 15.09.2014.

09:31

Deca su žrtve poremećenog sistema

Koordinatorka Centra za prevenciju devijantnog ponašanja kod mladih Biljana Kikić Grujić kaže za RTS da je prevencija glavni lek protiv maloletničkog nasilja.

Izvor: RTS

Deca su žrtve poremeæenog sistema IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

71 Komentari

Sortiraj po:

modesty

pre 9 godina

@Zoran: A kako da se 'domognu' bolesni? Hendikepirani? Sirotinja? Sirocad? Ljudi koji brinu o bolesnim roditeljima? Lupas i ostajes ziv samo tako.. Elem, i ja sam se 'domogla' i medicine na zapadu i muza lekara i nebulozno visokih primanja u odnosu na ono sto moji prijatelji u Srbiji zaradjuju. Ali reci cu ti nesto, kao lekar. Kad sam dobila ponudu finansiranja nostrifikacije i posla u Americi nakon zavrsene seste godine, eticki nisam mogla ni da zamislim da radim u tako neetickom zdravstvu kao sto je americko. AUS je jedina zemljamprvog sveta u kojoj bolesni ljudi,postaju beskucnici jer im bolnice uzmu zadnji cent ako se razbole. So I wouldn't brag about it so much if I were you.

Tako da, pricam ti pricu, ti si se uvalio, i boli te tvoja fina gospodja za one less fortunate, a sad tu pametujes ljudima koji se bore za golu egzistenciju vec 20 godina, jer je naravno njihova krivica jer nisu imali priliku da odu. Ne moze svako ni da ode. Malo trezvenosti i empatije ti nebi skodilo.

Tišina tamo - Pljačka je u toku

pre 9 godina

Klasična je ovo sistemska priča kvazi stručnjaka za mazanja očiju i prebacivanje odgovornosti depresivnog političkog sistema na tamo neke dežurne krivce. Ne kvari gospođo internet ničiju decu, već ta nevaspitana i neobrazovana deca kvare internet. Kakav si u kući i na ulici takav si i na internetu sistemski proizvod i ne možeš da budeš drugačiji. A to se sve vidi na tom internetu i iz aviona ko iz kakve tajkunske džamahirije dolazi. Samo otvorite oči i gledajte malo bolje, videćete sve vaše seke i splavove i Južne pruge i Ibarske magistrale i TV kanale i "Bolje živote" u serijskim raprizama i na tom internetu. Ne fale na njemu ni sveti Mirko i Slavko. - Svako iznosi na taj internet to što ima i pošto je bogatstvo u narodu toliko, onda je logično da i ponuda tog naroda na internetu bude ralnom životu adekvatna. Internet je samo ogledalo društva. Jedno od mnogih.

Zoran

pre 9 godina

"A to što se deklarišeš kao konzervativac uopšte nije bitno, ja imam drugara koji se deklariše kao Džedaj, a ne veruje u vanzemaljski život."

Evo upredi me sa bilo kojim u Srbiji:

Dete mi dobilo telefon pre 3 godine, sada je cetvrti srednje.
Prvi izalzak na fejs dobilo pre 3 godine(u isto vreme je Bil Gejts dozvolio svojoj deci fejs).
Ja nemam mobilni u Americi.
Zena nema mobilni u Americi.
Odelo ne pamtim kada sma kupio, ako kupim to je obicno nesto jednostavno i nosim ga po 5 do 10 godina dok se ne pocepa.
Imam kola 1998. godiste i jednog novog Bjuika od 50.000 dolara.
Kucu nemam, ne osecam potrebu, iako mi godisnje ostaje USTEDA od 100.000 dolara.
Zarad moje prodice u Americi je u 2% u SAD.

Eto, uporedi to sa bilo kim u Srbiji, pa mi javi da li si nasao nekog koji je konzervativniji i za neoliberalizam.

Zoran

pre 9 godina

Facebook je zlo
(Aca, 15. septembar 2014 13:27)

Ja sam u SAD. Moje dete je dobilo fejs tek pre 3 godine, a sada je cetvrti razred srednje. Mobilni je dobilo pre 3 godine. Ali ja sam za neoliberalni kapitalizam. I jos konzervativan prilicno.

Zoran

pre 9 godina

"A to što se deklarišeš kao konzervativac uopšte nije bitno, ja imam drugara koji se deklariše kao Džedaj, a ne veruje u vanzemaljski život."

Nastavak:

Ne pusim, ne pijem, ne idem u Mek, ne jedem brzu hranu. Kuvamo kuci, mesimo hleb, dete ne zna sta je brza hrana. Nisam za paradiranje homo, ali nsiam ni da ih tuku. Nisam za usvajanje dece od takvih. Nisam za leaglizaciju droge.

Ali ja sam ZA NEOLIBERALIZAM.

skyfall

pre 9 godina

@Zoran, 15. septembar 2014 14:58
Jako mi je drago zbog tebe, to je za svaku pohvalu, ali bojim se da ne menja suštinu moje primedbe.

Zoran

pre 9 godina

Пре свега, родитеље кривим!!! Јесте да наиђе период када деца више слушају друштво него родитеље али то што немају дисциплину, радну навику, културу, то је нешто што нису понели из куће. И тај интернет, па родитељи треба да контролишу шта деца раде и причају са њима. Није интернет крив.
(jelena, 15. septembar 2014 13:31)

A roditelji ne slusaju drustvo, samo deca? Pa Amerika je muslimaska zemlja za vas u Srbiji. Toliko konzervativna i ujedno neoliberalna. I to pre svega zahvaljujuci konzervativcima koji nisu za homo brakove za legalizaciju droge, ali jesu za prilicno posten rad i to obicno vise od demokrata. Demokrate su za dobru pricu i mazanje ociju narodu. Evo ti ga Obama. Ameriak ovakvu nespsobniost nije videla od kada postala.

Milko

pre 9 godina

Kakvo je stanje u društvu, koji su sistemi vrednosti na snazi, kakvi su ljudi na vlasti, deca su nam još i dobra, većinom.
Za sve što se mladima dogadja, za njihove nevolje, ispade, za njihovu agresivnost, skretanje u kriminal i sl. najveću odgovornost imaju roditelji, odrasli ljudi.
Odrasli biraju kako će se i u kakvim uslovima ževeti, kakvim će ambijentom deca biti okružena. Odrasli biraju one koji će graditi i voditi taj društveni ambijent u kojem će deca živeti i razvijati se.
Odrasli u Srbiji su već četvrt veka loš primer svojoj deci.

;)

pre 9 godina

"I niko od vas sto ovde pametuje nikada nije otisao u skolu da insistira kod nastavnika i profesora da njihovo mezimce sigurno zna bolje, da mu se da bolja ocena, da nastavnik nema pojma. Naravno bas u vasem slucaju je opravdano... vase dete je zlatnoa nastavnici ne valjaju... da, da.
Roditelji dovoze decu u skolu i to ne malu decu pesackim stazama do ulaznih vrata da dete ne napravi 10 koraka slucajno a onda posto kasne jure nazad bezobzirno bas ih briga sto druga deca tu idu peske. Bezobzirni i sebicni roditelji takva su i deca
Samo sebe ne vidimo a kriva nam je drzava, drustvo, internet.
(hm,"
Nema potrebe da gubimo vreme sa isfrustriranim prosvetarima, ako planiramo da dete upiše tehnički fakultet, jednostavnije je obezbediti mu dobre profesore sa kojima će raditi van škole. Ocena je subjektivna procena, a često i način za susret sa roditeljem...znate kako radite i zbog čega ste dobri za izbegavanje.

skyfall

pre 9 godina

@Zoran, 15. septembar 2014 12:14
"Kako tumacis da sam ja za neolberalni kapitalizam, zivim u SAD i imam dete koje vaspitavam prilicno konzervativno, jer sam i sam takav? Kako tumacis da su konzervativci u SAD najcesce za neolberalni kapitalizam?"
Ja to tumačim lako. Ti si se Zorane domogao nekako kaste koja profitira na praksi liberalnog kapitalizma, i dok god kaplje, nije te briga za ostatak sveta. A to što se deklarišeš kao konzervativac uopšte nije bitno, ja imam drugara koji se deklariše kao Džedaj, a ne veruje u vanzemaljski život.

"Nije vama probem u Srbiji ni neoliberalni kapitalizam, ni socijalizam, ni komunizam. Vama je problem lopovstina, mito, veze, korupcija."
Sa ovim se slažem u potpunosti. A kako nazivaš američko spašavanje banaka koje su generisale svetsku finansijsku krizu, pa od te poći delile direktorima milionske bonuse?

Ne klasa žito u peščari

pre 9 godina

Poremećeni sistem vrednosti, kao i njegove posledice, nisu direktno povezane sa Internetom i socijalnim mrežama. Moralni pad i izvrnute životne vrednosti u našem društvu imaju korene u turbulentnim 1980-im, kao i ratnim 1990-im godinama, da bi nas prva decenija XXI veka gotovo sasvim dokrajčila. Nažalost, pokazalo se da se ne samo materijalne vrednosti većeg ili velikog obima, nego i društveni ugled, uglavnom, mogu "steći" bez rada, truda i poštenja. Živimo u društvu mita i korupcije, nameštenih tendera, legalizovane pljačke nekadašnje društvene imovine, monopola, kartela, par(ti)tokratije, itd, itd. Ljudi se, prirodno, prilagođavaju svemu tome, ne bi li nekako preživeli, odnosno imali utisak da žive normalno, "ko sav svet". Šta se onda iščuđavate za decu? Ne rastu deca mimo sveta i prevlađujućih društvenih odnosa.

BS

pre 9 godina

Deca su žrtve nesposobnih roditelja.
A što se tiče opasnosti i nasilnika, oni i dalje prvenstveno prete iz neposredne okoline. Internet ništa posebno tu nije promenio.

Zoran

pre 9 godina

"Ja to tumačim lako. Ti si se Zorane domogao nekako kaste koja profitira na praksi liberalnog kapitalizma, i dok god kaplje, nije te briga za ostatak sveta. A to što se deklarišeš kao konzervativac uopšte nije bitno, ja imam drugara koji se deklariše kao Džedaj, a ne veruje u vanzemaljski život."

Domogni se i ti. Zavrsi fakultet, pa nadji posao u Americi, pa nadji zenu koju zavrsila medicinu, pa joj plati nostrifikaciju od posla koji radis(15.000 dolara), pa ona neka nostrifikuje jos 3 godine povrh 5 studiranja i 7 godina rada bez specijalziacije u Srbiji, pa neka zavrsi specijalziaciju od 3 godine sa 60 do 80 sati rada nedeljno, pa otvori privatno i radi u Americi.

Eto, domogni se i ti.

m power

pre 9 godina

Kada bi većina mladih ljudi trošila vreme na neki svrsishodan rad, a ne Fejsbuk, Viber, Skype, Twitter, Scandal, Paparazzo lov, Pink, kladionice, kafiće, nebulozne tv sapunice i ostale pošasti 21. veka koje im stvaraju privid lepog života bez rada i truda, daleko više bi poštovali osnovna ljudska načela i vrednosti. Stari su imali vrlo lepu izreku da je nezaposlen um igralište za nečastivog.

;)

pre 9 godina

"Sve se nosi iz kuce. Kako nas roditelji vaspitaju, takvi cemo i mi biti. Npr. sada roditelj ide da tuce profesora ako mu mezimce dobije slabu ili neopravdan. Time ga uci i nasilju i bahatosti!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (folivora"
Profesore, roditelji ti daju ljubav, smeštaj, hranu, vaspitanje, ali i deca rade na sebi, ugledaju se, između ostalog, i na profesore. Tokom školovanja sarađuju sa prosvetarima vrednim poštovanja, kao i sa onima koji ne bi ni smeli da zauzimaju ta radna mesta. Nema razloga za tučom, ma koliko pojedini prosvetari to priželjkuju i pokušavaju da isceniraju problem sa detetom kako bi roditelji osećali zahvalnost i obavezu prema direktoru koji kao interveniše, ali ne, naravno, u skladu sa zakonom. Zakon i pravilnik se ne poštuju, te oni kojima nije mesto u prosveti ostaju da maltretiraju generacije i generacije, dok ne odu u penziju. Roditelj ni ne sme da pomisli na podnošenje krivične prijave, jer familijarizovana prosveta je čudo i ruka problematičnog prosvetara bi dete stigla u koju god školu da bude prebačeno.

zolo

pre 9 godina

Vratite uciteljima, nastavnicima i profesorima autoritet. Prekinite decu da tretirate kao da su od sapunice. Omogucite im da rade privremene, placene, poslove za grad ili dogovor sa privatnim sektorom ( ciscenje, odrzavanja, popisivanje, usluga.... ) dozvolite im da osete dusciplinu i njene nagrade. Uvek je bilo i bice "problematicnih" ali ako im smanjite manevarski prostor i odobravajucu publiku i oni ce biti manje uticajni.

Aleksandar

pre 9 godina

@(b, 15. septembar 2014 12:45)

Sve je to tačno, al' nemojmo se pretvarati da ovaj problem postoji samo u proteklih dve i kusur godine - problem vučemo već decenijama i on samo postaje sve gori i gori. A za to svi snosimo odgovornost - kao društvo, i u krajnjoj instanci kao roditelji.

Ivana

pre 9 godina

Deca su savrseni ucenici (svega. Ponasaju u skladu sa onim sto vide, sa cime se identifikuju, sa uzorom, sa onim sto smatraju da je dobro ua njih. Vide roditelje koji se ubijaju od posla, a zaradjuju malo i gube zivce i nemaju zivot, ne raduju se nicemu - kako onda dete to da zeli? Ili vidi svoje roditelje koji su lenji i neradnici, prolaze na "mufte", a tako i zaradjuju i cini im se kao da su zadovljni - naravno da ce i deca to hteti. Ako im uzor mrzi homoseksualce, Hrvate, ne cita knjige, pa cak i ne slusa muziku (znace, ne mora cak ni da slusa "losu" muziku), a pritom pije i veruje da je batina iz raja izasla - kako onda ocekivati nesto drugo. Nisu krive Ceca, Jeca i ostali, one postoje jer imaju publiku.

zola

pre 9 godina

Kada ti je Pink omiljena televizija na kojoj ti mama gleda turske serije i ostale nebuloze a tata osisan na dvojku i bilduje a da i on nezna zasto a klinci pilje u mobilni cak i od sedam godina,sta pricati vise.Gori od najgorih,to je profil jednog srbina obucenog u kineskoj radnji.

Posebni

pre 9 godina

Sunovrat morala i porast nasilja nastupili su onog casa kad su Pokemoni, Mocni rendzeri i ostala cuda poslala u penziju Duska Dugouska, Snupija, Draguljceta..

hm

pre 9 godina

I niko od vas sto ovde pametuje nikada nije otisao u skolu da insistira kod nastavnika i profesora da njihovo mezimce sigurno zna bolje, da mu se da bolja ocena, da nastavnik nema pojma. Naravno bas u vasem slucaju je opravdano... vase dete je zlatnoa nastavnici ne valjaju... da, da.
Roditelji dovoze decu u skolu i to ne malu decu pesackim stazama do ulaznih vrata da dete ne napravi 10 koraka slucajno a onda posto kasne jure nazad bezobzirno bas ih briga sto druga deca tu idu peske. Bezobzirni i sebicni roditelji takva su i deca
Samo sebe ne vidimo a kriva nam je drzava, drustvo, internet.

jelena

pre 9 godina

Пре свега, родитеље кривим!!! Јесте да наиђе период када деца више слушају друштво него родитеље али то што немају дисциплину, радну навику, културу, то је нешто што нису понели из куће. И тај интернет, па родитељи треба да контролишу шта деца раде и причају са њима. Није интернет крив.

Sava

pre 9 godina

Patrokratski, nespobni ljudi
upropastili su ovu zemlju.
To je problem koji zbog nevidjene korupcije rusi moral mladih.
Bez promene sistema, ali ne sa svim dosadasnjim prefarbanim, nema buducnosti.

mrx

pre 9 godina

Kikic Grujic - sedi, jedan. Pre deset i dvadeset godina je takodje bio glavni onaj ko je maltretirao. Nemate vi pojma, zato i jesmo tu gde smo.

Prorok

pre 9 godina

Iznedrila je ova zemlja mnogo heroja iz zablude.Obican svet,zaogrnut famom logicnosti znoja iz autobusa i fiksiranim radnim vremenom.Pomerio je nehotice vrednosti zivota.Kroz umazana stakla gradskog saobracaja,bilo da je Lasta iz prigradskih naselja,ili copora kratkih i harmonika buseva,nalazili su besno sebe.Seksi devojcice i nabildovani decaci.Miris pljeskavica i fabrickih detalja potirali su samo pogledom na crne dzipove tamnih stakala.Registracije sa lepo slozenim brojevima i uzdah za nocnim zivotom,odvodile su ih putem koji je jako privlacio.I uzimao sve.Duse,i tela ,i obraz.Kroz maglu dima,kroz raskos nicega,u tami svetla okupanoj muzikom splavova i raznih razrokih diskoteka,podrzanih nevestim enterijerom i temeljom od narkomanskih splacina.
Odlomak iz knjige KAO LJUBAV,Viktora Bogdanovica

folivora

pre 9 godina

Sve se nosi iz kuce. Kako nas roditelji vaspitaju, takvi cemo i mi biti. Npr. sada roditelj ide da tuce profesora ako mu mezimce dobije slabu ili neopravdan. Time ga uci i nasilju i bahatosti!

Marko

pre 9 godina

@buki
Sistem vrednosti ne odredjuju pevaci, nego neko drugi. Sto se tice same muzike, apsolutno je nebitno da li slusas srpsku komercijalnu ili americku komercijalnu, dok god ti muzika sluzi iskljucivo kao kratkorocna zabava i opustanje, a ne kao stil zivota. Citanje komentara na internetu, napisanih od najcesce neznalica i isfrustriranih ljudi je cak pogubnije od gledanja Pinka (ili je mrtva trka sta je gore).

Za mlade poput tebe je najvaznije da umesto negativnih budete okupirani pozitivnim mislima i vestima, pozitivnom muzikom, ljubavlju i pozitivnim emocijama. Uz takvu pozitivnu energiju trebalo bi da gradite samopouzdanje i stvarate ciljeve gde idete, sta cete postati i da se drzite toga.
Citajuci i slusajuci kritiku, kuknjavu i prebacivanje odgovornosti ne mozete stvoriti dobar zivot. Mozete samo da postanete kao oni ciju energiju upijate.

Zoran

pre 9 godina

Deca su žrtve roditelja koji su, u ime neoliberalnih, odbaciju tradicinalni sistem vrednosti.
Zašto? Zato što je tako lakše.
Pa kada je lakše, eto im, tražili su, neka sada uživaju gledajući.
(Jelena, 15. septembar 2014 11:02)

Kako tumacis da sam ja za neolberalni kapitalizam, zivim u SAD i imam dete koje vaspitavam prilicno konzervativno, jer sam i sam takav? Kako tumacis da su konzervativci u SAD najcesce za neolberalni kapitalizam?

Da se nisi malo presla?

Nije vama probem u Srbiji ni neoliberalni kapitalizam, ni socijalizam, ni komunizam. Vama je problem lopovstina, mito, veze, korupcija.

Aleksandar

pre 9 godina

Procitah komentare, i neverujem. Za sve je krivo vreme, Pink, Ceca, Aca, Marko, Pera, Laza, Zika. Samo roditelji i kucno vaspitanje dece NIJE KRIVO. Na sve mozemo da svalimo krivicu, samo mi sami u svoje dvoriste ne zelimo, necemo, ne mozemo da gledamo. Uvek smo spremni na teorije zavere, kako drugi uticu na nasu decu. Da li to znaci, ako moje dete slike stavlja neprimerene na FB krv je Ceda Jovanovic, a ako se sprijatelji sa nekim neznancem na istom FB, onda je kriv Aleksandar Vucic, ako se obuce u mini suknju i tasnu kao za izlazak i tako krene u skolu, ako ode to skole, e onda je kriva Jorgovanka Tabakovic, a ako ode pod tudji prozor i pocen da arlauce kao vuk, e onda je kriv Boris Tadic
O BOZE, kako samo ljudi. Imam dvoje dece devojcicu od 13 god, decak 11 god, kontrolisem FB, mobilni redovno kontrolisem, igram se sa njima, ucim, saljim, tugujem i placem. Pokusavam da im usadim prave vrednosti, da smo kao porodica najjaci, da se uvek drzimo zajedno, da smo najvazniji porvo mi, a posle neko tamo trinaesti. Da se ponasaju kako treba, sa postovanjem prema drugima. Mada mi u jednom trenutku dodje da ih kontra ucim jer ovo vreme ne ceni takve vrednosti, ali tako zelim ja da budu ljudi, casni i posteni, t.j spremam ih za napolje jer za ovde nisu casni, posteni, dobri, sa manirima. Ovde pistoljem i sirovom snagom mozes sve, prave vrednosti u ovoj zemlji davno su na margini ili ne postoje vise.

b

pre 9 godina

dolaskom sns na vlasti u SRBIJI je ponovo zaziveo nacionalizam, kriminal, navijacka divljanja, isto kao sto je bilo i 90-tih, zato sto je sns samo promenio ime, a ideologija je ostala ista radikalsko-seseljovska i vode politiku ist kao i milosevic, a omladina nema posla, sistem vrednosti coveka ne postoji, kultura mladih na najnizem mogucem nivou,

ner0n

pre 9 godina

Dobro i ko je krivac za globalno urusavanje drustvenog sistema ? Evo ja cu da vam kazem - strani faktor (engleska, usa masoni i satanisti..)

Paklena pomorandza

pre 9 godina

Dobro jutro Kolumbo dve i po decenije zivimo u blago receno bolesnom sistemu gde vladaju lazi ,zastrsivanja , ratovi ,malodusnost ,korupcija , razni vidovi nasilja , neobrazovanost i nepoverenje institucijama i najgore od toga je sto nadlezni uopste ne obracaju paznju na to ne trude se da makar malo promene tu sliku u drustvu vec naprotiv salju sliku narodu koja se sastoji od toga da i oni mrze onog ko nije njihov nema postovanja samo ljigavost i sta onda ocekivati od dece koja sve upijaju kao sundjer ona nizasta nisu kriva vec su kao i naslov ovog bloga "ZRTVE POREMECENOG SISTEMA" !!!!Dovidjenja !!!

Amis

pre 9 godina

Iii evo najezde konzervativaca koji deci ne bi dozvoljavali upotrebu telefona i racunara u drugoj deceniji dvadeset prvog veka. Vi ste tek pedagozi, nalik ovima koji sire grandovsku kulturu samo sto su oni u jednoj krajnosti a vi u drugoj a podjednako losoj.

Svi sve znaju ocigledno, genijalci. Zbog toga se ta deca tako bahato i ponasaju jer svaka budala daje sebi za pravo da im kroji sudbinu i uci ih "pravilnom" zivotu bez i malo obzira prema njihovim zeljama i potrebama.

Neko

pre 9 godina

@budiboksnama: kada neko diskvalifikuje tuđe mišljenje generalnim, sveobuhvatnim stavom, i to začini uvredom o neznanju, jasno je da isti u stvari nema kontra-argument i besni...dakle, izvolite napisati šta je pogrešno, pošto sam pisao o sistemu vrednosti, ako ste uopšte i pročitali, a pogotovo razumeli napisano...

rino

pre 9 godina

Nije kriv internet. Najlakse je okriviti internet i igrice za nasilje. I kad nije bilo fejsa pre desetak godina, i tad je postojalo nasilje, ne secam se tacno sta su odosno koga krivili?

RS

pre 9 godina

Poremecno je jos 90-tih. Dalje, poremeceno je i blagim kaznama prestupnicima, kao i bahatim ponasanjem gazdi prema radnicima koje tretiraju kao marvu za male pare. Eto.

aleks

pre 9 godina

Ma da svi su nesto zabrinuti za decu, ponasanje, moral a na ulici svaki matorac balavi za klinkama maloletnim. Nisu ni matori cisti pa kako ce im deca biti

Iznogud

pre 9 godina

Stotine "prijatelja" na internetu a ne znas ime prvog komsije - ali nema veze ovi na internetu te samo hvale I ti hvalis njih I svi se tako hvale I hrane gov...a I svima vam je tako lepo I onda otvoris frizider I popijes par piva, sve u stilu - "kako je nama dobro"...Lazne vrednosti, lazni moral, lazni zivot...

ostj

pre 9 godina

sistem vrednosti je poremecen i pre masovnije upotrebe inteneta..setite se vhs kasete vidimo se u citulji,koja je tih godina bila prakticno udzbenik za mlade ljude..odsustvo postovanja, moralnih normi, obrazovanja.. to je nas problem...

majka

pre 9 godina

Na svakom internet portalu koji nije b92 možete videti takve prostote i uvrede da vam se stomak prevrne. Kakvi ljudi to pišu, stvarno ne znam. Samo znam da moja deca ne treba da budu u društvu takvih.

vldjuka

pre 9 godina

Naš klasičan pristup, konstatuj i sedi i plači. Ni jedan predlog za zaustavljanje pomenute pojave. Država može da ublaži problem uticajem na RODITELJE i DECU. Na roditelje i decu se može uticati preko RTS-a, a na decu dodatno preko škole, uz upotrebu centara za socijalni rad. Škola je moćan mehanizam koji ni jedna vlada ne zna da upotrebi. Pored toga i crkva može ako želi da postane uticajni faktor.
U ovoj oblasti sve je izmišljeno, dobrih primera ima u evropskim zemljama, naše je samo da ih usvojimo i primenimo.

dzoni

pre 9 godina

@natalija
Ma da za sve je sloba kriv... Te klinke nisu ni bile rodjene 90tih i odrasle su u tzv demorakratiji.. Glavni krivci su mediji i domaci i zapadni koji se ovde kopiraju i prenose.. Cim se neko skine go odmah u svim medijima je to vest kao nesto cool a to je samo vrh ledenog brega.. Sve se svelo da mora da bude sto sokantnije.. Normalnost vise nije u modi ni u nasim ni zapadnim medijima.. Budi neki ludak bez mozga i imas zagarantovano mesto u medijima.. Filmovi i serije su puni eksplicitnog nasilja.. Sto vise to njima bolje
A muzika je posebna prica.. U spotovima Samo gola dupeta, smrkanje kokaina i kamioni avioni a muzika totalna nula a tu pricam i nasu i zapadnu mainstream muziku.. Mene koji sam odrastao 80tih i tadasnju muziku od te danasnje tzv muzike zaboli glava posle 20 sekundi slusanja..prosto mi je neverovatno da neko i sa pola mozga moze to da slusa.

Jelena

pre 9 godina

Deca su žrtve roditelja koji su, u ime neoliberalnih, odbaciju tradicinalni sistem vrednosti.
Zašto? Zato što je tako lakše.
Pa kada je lakše, eto im, tražili su, neka sada uživaju gledajući.

lemy

pre 9 godina

nije internet nuzno zlo,i pre pojave intwrneta kod nas ste imali kolektivno trovanje preko pinka 90-ih i slicnih televizija slicnih godina...

Ivanka

pre 9 godina

Kada bi roditelji zapravo posvetili kvalitetno vreme svojoj deci, ne bi bilo tog društva ili medija koji bi uticali na njegovo ponašanje.
Najlakše je tutnuti detetu telefon ili računar. Šta ste ga pravili ako ne želite da mu se posvetite?

Neko

pre 9 godina

naravno da je poremećen sistem, već 15 godina nas uteruju u neki kvazi-demokratski sistem, gde nikome nije jasno šta su vladajuće vrednosti osim novca i brendova, menja se potpuno paradigma čovečanstva iz korena, pa sada, pored muškaraca i žena imamo i "ono", što je teško prihvatiti kada ne postoji nikakav naučni dokaz koji potkrepljuje ovu novotariju, ljudima je obećavan socijalni kapitalizam (Švedska) a dobili su divljački neoliberalni (zakon džungle) kapitalizam (kolonije), mediji u stranom vlasništvu ili pod kontrolom pro-EU partija srozavaju moral i unose haos u društvo svojim tendencioznim i tabloidnim izveštavanjem, većinsko stanovništvo je svedeno na građane drugog reda, čiji se problemi jednostavno ne rešavaju, interesi ne poštuju, a i ako neko nastrada, ukoliko nije Rom, gej ili stranac niko neće ništa preduzeti, država je pod NATO okupacijom što potvrđuje odlazak izabranih predstavnika vlasti po mišljenje kod NATO Guvernera Srbije Kirbija...

prst.u.oko

pre 9 godina

Prevencija? Bice sve gore i gore, jer ljudi koji su pod uticajem devedesetih u svakom pogledu (pre svega nacionalisticki sistem uverenja) sada mahom imaju svoju decu, kojoj usadjuju ideje o mrznji svega sto nisu oni. Nisu svi takvi, naravno, ali je vec alarmantno...

buki

pre 9 godina

Kljucna recenica "...sve vidljiviji poremecaj sistema vrednosti."
Reci kao nepuni 16-godisnjak, da moji iole normalni vrsnjaci sve ovo primjecuju. Problem je sto sve manje i manje djece sa prihvatljivim sistemima vrijednosti. Ne treba ovo da nas cudi. Pogledajte ko diktira te vrijednosti. Ceca, Aca... oni treba da budu uzori nama tinejdzerima?? Ako se nesto debelo ne promijeni, narod ce propasti u moralni ambis. Mogao bih do sjutra pisati o ovome.
P. S. Vjerovatno mislite da sam trol sto se tice godina, ali kunem vam se ostalo je jos tinejdzera koji ne idu po splavovima i kojima nisu uzor "narko-folkeri"

Orwell Vegan

pre 9 godina

Evo jos jedan biser od experta. Da nema interneta, Srbija bi bila izolovano ostrvo, iznutra i spolja. Osim interneta, mediji su sramotno cenzurisani. Na internetu se moze puno toga nauciti i steci prijatelje i poslovna poznanstva sirom sveta.

Useful idiots manual (re-edition 2014)

pre 9 godina

bunt, koji se pomodarski tumači kao rušenje nekakvih tabua, kanalisan je tako da udara u jasno određene tačke sistema vrednosti, kao što su autoriet i pravila ponašanja, a u funkciji je stvaranja priprostog mentalnog sklopa, koji će se lakše pomiriti sa činjenicama kao što su velika socijalna nejednakost, pad perspektive novih generacija, podilaženje najnižim nagonima, itd ... gospođo, protiv toga ne možete da se borite, kakva crna preventiva.
(skyfall, 15. septembar 2014 10:26)

Ma nema veze, važno da je bila na televizor. I ona je dio ovog o čemu pričaš, mada potpuno nesvesno.

budiboksnama

pre 9 godina

@Neko

Da li ste sigurni u svoje dijagnoze? Zasto u Parizu, Berlinu ili Sofiji nema svake noci po 10 povedjenih ovako ili onako? Osim toga - poistovetiti principe demokratije i kapitalizam je prilicno nepoznavanje osnovnih pojmova...

Natalija

pre 9 godina

"porodica, skola,vršnjacko grupe, mediji"!!!
Deca se u te 4 strukture identifikuju ugledaju na nekoga, to je centralno mesto. Ko im je u te 4 klase UZOR?
PS. 1990-2014 ko su im uzori (a tu je rts bitno doprineo)?
Ratnici, hajduci, guslari, paravojnici, probisveti, kriminalci, žestoki momci, pevaljke, prostitutke, sportisti (takodje sumnjivog morala)...
Jednom rečju deca su onakva kakvim ju je napravila vlast koja nas je od 1987. Gazimestana gurala iz rata u rat iz bede u bede. A veća od materijalne je ta duhovna beda koja stvara takvu omladinu.
Ko je od 1990. sklonio iz kulture, medija, prosvete nekadašnju srednju klasu? Težište je na ovome pitanju. Sve ostalo je sporedno.

skyfall

pre 9 godina

bunt, koji se pomodarski tumači kao rušenje nekakvih tabua, kanalisan je tako da udara u jasno određene tačke sistema vrednosti, kao što su autoriet i pravila ponašanja, a u funkciji je stvaranja priprostog mentalnog sklopa, koji će se lakše pomiriti sa činjenicama kao što su velika socijalna nejednakost, pad perspektive novih generacija, podilaženje najnižim nagonima, itd ... gospođo, protiv toga ne možete da se borite, kakva crna preventiva.

Vladimir

pre 9 godina

Lavovski deo krivice, svakako, otpada na medije čiji ste i vi deo. Uvek ističem ogromnu odgovornost medija za sve što nam se dešava.

Mladen Mladenović

pre 9 godina

Deca su zrtve prevashodno svojih nevaspitanih roditelja, njihovog ponasanja u kuci, njihovog rangiranja zivotnih vrednosti i ciljeva, njihovog ponasanja kako u kuci tako i na ulici. Mi smo jedno totalno unisteno drustvo. Rekao bih sa necijom namerom. To se mora priznati radi uspesnijeg "lecenja" i oporavka. Potom, decu od roditelja preuzimaju vaspitne ustanove odnosno skole u kojima takodje rade ljudi izokrenutih vrednosti, kojima je prezivljavanje osnovna obaveza tako da ne ostaje mnogo vremena ni mesta za lepotu, pamet, nauku, postenje, rad, odanost, i ostale ljudske vrline. Svi misle da je najtragicnije to sto smo pauperizovani do maksimuma, zaboravljajuci da se materijalno stanje moze popraviti u relativno kracem periodu nego ova duhovna i moralna beda, u kojoj se davimo i, koja se mora ispravljati decenijama. To sto je seksualnost postala primarna briga nasih devojcica treba da zahvalimo, ne samo internetu vec i nekim televizijama, na kojima se moze pojaviti svaka polupismena budaletina i pokazati svoj "talenat" tako sto ce se maksimalno "razgaciti" cime ona postaje primer sirokim masama jer, to moze svako. Zasto uciti, zasto se muciti kada se moze postati jedna od "ruzicastih" talenata?! Vrhunska pornografija. Za decake je "IN" onaj koji se "snasao" itd.itd. Retardirci su oni koji nesto uce, koji se vaspitavaju na proverenim tradicionalnim vrednostima na kojima su odrastale generacije ovoga naroda. Hocemo sve. Odmah i sada. Nove vrednosti koje mladi uvazavaju.

modesty

pre 9 godina

"Četiri su faktora poremećaja u ponašanju kod mladih- a to su porodica, škola, vršnjačke grupe i mediji", kaže Kikić Grujić.

Slazem se ali uz dopunu. Mozda cak i najveci razlog nasilja medju decom je posledica nasilja medju odraslima. Ratovi, etnicka ciscenja, agresori i okupatori koji uzurpiraju pravdu na nasem tlu, uranijum na nasem tlu, plagijatori i lopovi na vlasti, wadikawi, fudbalski huligani, tolerisanje maltretiranja LGBT i raznih manjinskih zajednica na institucionalnom nivou, potpuno,propala jurisdikcija i zdravstvo i skolstvo...I tek onda dodati medije koji samo to oslikavaju, i potenciraju, i dobijemo ono sto smo dobili.

zliMarsovac

pre 9 godina

Upravu je, ali 80% su krivi svi roditelji, koji su dozvolili svojoj deci internet, kada kazem deci mislim na one koji nisu ni osnovnu skolu zavrsili.. a gledam i ove balavce od 9-10 godina vec su im roditelji kupili telefon iznad proseka, sto je merilo njihovog statusa naravno nda ni tablicu mnozenja nisu naucili..

Pepe

pre 9 godina

I pre deceniju je takvo dete bilo primer, a pre tri decenije je takvo deze bilo nepozeljno. E sad imamo plodove onog sto smo sejali, a bice jos gore

Lidija

pre 9 godina

Mogla je da spomene i ponašanje dečaka, a ne samo devojčice. Golih slika kod dečaka na FB ima duplo više nego kod devojčica, ali je nama OK da dečaci pokazuju nabildovane bicepse i trbušnjake, a devojčice moraju da se pokriju!
Takođe je mogla malo više da spomene fizičko i verbalno nasilje...

buki

pre 9 godina

Kljucna recenica "...sve vidljiviji poremecaj sistema vrednosti."
Reci kao nepuni 16-godisnjak, da moji iole normalni vrsnjaci sve ovo primjecuju. Problem je sto sve manje i manje djece sa prihvatljivim sistemima vrijednosti. Ne treba ovo da nas cudi. Pogledajte ko diktira te vrijednosti. Ceca, Aca... oni treba da budu uzori nama tinejdzerima?? Ako se nesto debelo ne promijeni, narod ce propasti u moralni ambis. Mogao bih do sjutra pisati o ovome.
P. S. Vjerovatno mislite da sam trol sto se tice godina, ali kunem vam se ostalo je jos tinejdzera koji ne idu po splavovima i kojima nisu uzor "narko-folkeri"

Pepe

pre 9 godina

I pre deceniju je takvo dete bilo primer, a pre tri decenije je takvo deze bilo nepozeljno. E sad imamo plodove onog sto smo sejali, a bice jos gore

Ivanka

pre 9 godina

Kada bi roditelji zapravo posvetili kvalitetno vreme svojoj deci, ne bi bilo tog društva ili medija koji bi uticali na njegovo ponašanje.
Najlakše je tutnuti detetu telefon ili računar. Šta ste ga pravili ako ne želite da mu se posvetite?

zliMarsovac

pre 9 godina

Upravu je, ali 80% su krivi svi roditelji, koji su dozvolili svojoj deci internet, kada kazem deci mislim na one koji nisu ni osnovnu skolu zavrsili.. a gledam i ove balavce od 9-10 godina vec su im roditelji kupili telefon iznad proseka, sto je merilo njihovog statusa naravno nda ni tablicu mnozenja nisu naucili..

Natalija

pre 9 godina

"porodica, skola,vršnjacko grupe, mediji"!!!
Deca se u te 4 strukture identifikuju ugledaju na nekoga, to je centralno mesto. Ko im je u te 4 klase UZOR?
PS. 1990-2014 ko su im uzori (a tu je rts bitno doprineo)?
Ratnici, hajduci, guslari, paravojnici, probisveti, kriminalci, žestoki momci, pevaljke, prostitutke, sportisti (takodje sumnjivog morala)...
Jednom rečju deca su onakva kakvim ju je napravila vlast koja nas je od 1987. Gazimestana gurala iz rata u rat iz bede u bede. A veća od materijalne je ta duhovna beda koja stvara takvu omladinu.
Ko je od 1990. sklonio iz kulture, medija, prosvete nekadašnju srednju klasu? Težište je na ovome pitanju. Sve ostalo je sporedno.

modesty

pre 9 godina

"Četiri su faktora poremećaja u ponašanju kod mladih- a to su porodica, škola, vršnjačke grupe i mediji", kaže Kikić Grujić.

Slazem se ali uz dopunu. Mozda cak i najveci razlog nasilja medju decom je posledica nasilja medju odraslima. Ratovi, etnicka ciscenja, agresori i okupatori koji uzurpiraju pravdu na nasem tlu, uranijum na nasem tlu, plagijatori i lopovi na vlasti, wadikawi, fudbalski huligani, tolerisanje maltretiranja LGBT i raznih manjinskih zajednica na institucionalnom nivou, potpuno,propala jurisdikcija i zdravstvo i skolstvo...I tek onda dodati medije koji samo to oslikavaju, i potenciraju, i dobijemo ono sto smo dobili.

Lidija

pre 9 godina

Mogla je da spomene i ponašanje dečaka, a ne samo devojčice. Golih slika kod dečaka na FB ima duplo više nego kod devojčica, ali je nama OK da dečaci pokazuju nabildovane bicepse i trbušnjake, a devojčice moraju da se pokriju!
Takođe je mogla malo više da spomene fizičko i verbalno nasilje...

Orwell Vegan

pre 9 godina

Evo jos jedan biser od experta. Da nema interneta, Srbija bi bila izolovano ostrvo, iznutra i spolja. Osim interneta, mediji su sramotno cenzurisani. Na internetu se moze puno toga nauciti i steci prijatelje i poslovna poznanstva sirom sveta.

Vladimir

pre 9 godina

Lavovski deo krivice, svakako, otpada na medije čiji ste i vi deo. Uvek ističem ogromnu odgovornost medija za sve što nam se dešava.

Neko

pre 9 godina

naravno da je poremećen sistem, već 15 godina nas uteruju u neki kvazi-demokratski sistem, gde nikome nije jasno šta su vladajuće vrednosti osim novca i brendova, menja se potpuno paradigma čovečanstva iz korena, pa sada, pored muškaraca i žena imamo i "ono", što je teško prihvatiti kada ne postoji nikakav naučni dokaz koji potkrepljuje ovu novotariju, ljudima je obećavan socijalni kapitalizam (Švedska) a dobili su divljački neoliberalni (zakon džungle) kapitalizam (kolonije), mediji u stranom vlasništvu ili pod kontrolom pro-EU partija srozavaju moral i unose haos u društvo svojim tendencioznim i tabloidnim izveštavanjem, većinsko stanovništvo je svedeno na građane drugog reda, čiji se problemi jednostavno ne rešavaju, interesi ne poštuju, a i ako neko nastrada, ukoliko nije Rom, gej ili stranac niko neće ništa preduzeti, država je pod NATO okupacijom što potvrđuje odlazak izabranih predstavnika vlasti po mišljenje kod NATO Guvernera Srbije Kirbija...

prst.u.oko

pre 9 godina

Prevencija? Bice sve gore i gore, jer ljudi koji su pod uticajem devedesetih u svakom pogledu (pre svega nacionalisticki sistem uverenja) sada mahom imaju svoju decu, kojoj usadjuju ideje o mrznji svega sto nisu oni. Nisu svi takvi, naravno, ali je vec alarmantno...

Iznogud

pre 9 godina

Stotine "prijatelja" na internetu a ne znas ime prvog komsije - ali nema veze ovi na internetu te samo hvale I ti hvalis njih I svi se tako hvale I hrane gov...a I svima vam je tako lepo I onda otvoris frizider I popijes par piva, sve u stilu - "kako je nama dobro"...Lazne vrednosti, lazni moral, lazni zivot...

Mladen Mladenović

pre 9 godina

Deca su zrtve prevashodno svojih nevaspitanih roditelja, njihovog ponasanja u kuci, njihovog rangiranja zivotnih vrednosti i ciljeva, njihovog ponasanja kako u kuci tako i na ulici. Mi smo jedno totalno unisteno drustvo. Rekao bih sa necijom namerom. To se mora priznati radi uspesnijeg "lecenja" i oporavka. Potom, decu od roditelja preuzimaju vaspitne ustanove odnosno skole u kojima takodje rade ljudi izokrenutih vrednosti, kojima je prezivljavanje osnovna obaveza tako da ne ostaje mnogo vremena ni mesta za lepotu, pamet, nauku, postenje, rad, odanost, i ostale ljudske vrline. Svi misle da je najtragicnije to sto smo pauperizovani do maksimuma, zaboravljajuci da se materijalno stanje moze popraviti u relativno kracem periodu nego ova duhovna i moralna beda, u kojoj se davimo i, koja se mora ispravljati decenijama. To sto je seksualnost postala primarna briga nasih devojcica treba da zahvalimo, ne samo internetu vec i nekim televizijama, na kojima se moze pojaviti svaka polupismena budaletina i pokazati svoj "talenat" tako sto ce se maksimalno "razgaciti" cime ona postaje primer sirokim masama jer, to moze svako. Zasto uciti, zasto se muciti kada se moze postati jedna od "ruzicastih" talenata?! Vrhunska pornografija. Za decake je "IN" onaj koji se "snasao" itd.itd. Retardirci su oni koji nesto uce, koji se vaspitavaju na proverenim tradicionalnim vrednostima na kojima su odrastale generacije ovoga naroda. Hocemo sve. Odmah i sada. Nove vrednosti koje mladi uvazavaju.

ostj

pre 9 godina

sistem vrednosti je poremecen i pre masovnije upotrebe inteneta..setite se vhs kasete vidimo se u citulji,koja je tih godina bila prakticno udzbenik za mlade ljude..odsustvo postovanja, moralnih normi, obrazovanja.. to je nas problem...

Aleksandar

pre 9 godina

Procitah komentare, i neverujem. Za sve je krivo vreme, Pink, Ceca, Aca, Marko, Pera, Laza, Zika. Samo roditelji i kucno vaspitanje dece NIJE KRIVO. Na sve mozemo da svalimo krivicu, samo mi sami u svoje dvoriste ne zelimo, necemo, ne mozemo da gledamo. Uvek smo spremni na teorije zavere, kako drugi uticu na nasu decu. Da li to znaci, ako moje dete slike stavlja neprimerene na FB krv je Ceda Jovanovic, a ako se sprijatelji sa nekim neznancem na istom FB, onda je kriv Aleksandar Vucic, ako se obuce u mini suknju i tasnu kao za izlazak i tako krene u skolu, ako ode to skole, e onda je kriva Jorgovanka Tabakovic, a ako ode pod tudji prozor i pocen da arlauce kao vuk, e onda je kriv Boris Tadic
O BOZE, kako samo ljudi. Imam dvoje dece devojcicu od 13 god, decak 11 god, kontrolisem FB, mobilni redovno kontrolisem, igram se sa njima, ucim, saljim, tugujem i placem. Pokusavam da im usadim prave vrednosti, da smo kao porodica najjaci, da se uvek drzimo zajedno, da smo najvazniji porvo mi, a posle neko tamo trinaesti. Da se ponasaju kako treba, sa postovanjem prema drugima. Mada mi u jednom trenutku dodje da ih kontra ucim jer ovo vreme ne ceni takve vrednosti, ali tako zelim ja da budu ljudi, casni i posteni, t.j spremam ih za napolje jer za ovde nisu casni, posteni, dobri, sa manirima. Ovde pistoljem i sirovom snagom mozes sve, prave vrednosti u ovoj zemlji davno su na margini ili ne postoje vise.

budiboksnama

pre 9 godina

@Neko

Da li ste sigurni u svoje dijagnoze? Zasto u Parizu, Berlinu ili Sofiji nema svake noci po 10 povedjenih ovako ili onako? Osim toga - poistovetiti principe demokratije i kapitalizam je prilicno nepoznavanje osnovnih pojmova...

skyfall

pre 9 godina

bunt, koji se pomodarski tumači kao rušenje nekakvih tabua, kanalisan je tako da udara u jasno određene tačke sistema vrednosti, kao što su autoriet i pravila ponašanja, a u funkciji je stvaranja priprostog mentalnog sklopa, koji će se lakše pomiriti sa činjenicama kao što su velika socijalna nejednakost, pad perspektive novih generacija, podilaženje najnižim nagonima, itd ... gospođo, protiv toga ne možete da se borite, kakva crna preventiva.

zolo

pre 9 godina

Vratite uciteljima, nastavnicima i profesorima autoritet. Prekinite decu da tretirate kao da su od sapunice. Omogucite im da rade privremene, placene, poslove za grad ili dogovor sa privatnim sektorom ( ciscenje, odrzavanja, popisivanje, usluga.... ) dozvolite im da osete dusciplinu i njene nagrade. Uvek je bilo i bice "problematicnih" ali ako im smanjite manevarski prostor i odobravajucu publiku i oni ce biti manje uticajni.

aleks

pre 9 godina

Ma da svi su nesto zabrinuti za decu, ponasanje, moral a na ulici svaki matorac balavi za klinkama maloletnim. Nisu ni matori cisti pa kako ce im deca biti

dzoni

pre 9 godina

@natalija
Ma da za sve je sloba kriv... Te klinke nisu ni bile rodjene 90tih i odrasle su u tzv demorakratiji.. Glavni krivci su mediji i domaci i zapadni koji se ovde kopiraju i prenose.. Cim se neko skine go odmah u svim medijima je to vest kao nesto cool a to je samo vrh ledenog brega.. Sve se svelo da mora da bude sto sokantnije.. Normalnost vise nije u modi ni u nasim ni zapadnim medijima.. Budi neki ludak bez mozga i imas zagarantovano mesto u medijima.. Filmovi i serije su puni eksplicitnog nasilja.. Sto vise to njima bolje
A muzika je posebna prica.. U spotovima Samo gola dupeta, smrkanje kokaina i kamioni avioni a muzika totalna nula a tu pricam i nasu i zapadnu mainstream muziku.. Mene koji sam odrastao 80tih i tadasnju muziku od te danasnje tzv muzike zaboli glava posle 20 sekundi slusanja..prosto mi je neverovatno da neko i sa pola mozga moze to da slusa.

majka

pre 9 godina

Na svakom internet portalu koji nije b92 možete videti takve prostote i uvrede da vam se stomak prevrne. Kakvi ljudi to pišu, stvarno ne znam. Samo znam da moja deca ne treba da budu u društvu takvih.

lemy

pre 9 godina

nije internet nuzno zlo,i pre pojave intwrneta kod nas ste imali kolektivno trovanje preko pinka 90-ih i slicnih televizija slicnih godina...

zola

pre 9 godina

Kada ti je Pink omiljena televizija na kojoj ti mama gleda turske serije i ostale nebuloze a tata osisan na dvojku i bilduje a da i on nezna zasto a klinci pilje u mobilni cak i od sedam godina,sta pricati vise.Gori od najgorih,to je profil jednog srbina obucenog u kineskoj radnji.

RS

pre 9 godina

Poremecno je jos 90-tih. Dalje, poremeceno je i blagim kaznama prestupnicima, kao i bahatim ponasanjem gazdi prema radnicima koje tretiraju kao marvu za male pare. Eto.

vldjuka

pre 9 godina

Naš klasičan pristup, konstatuj i sedi i plači. Ni jedan predlog za zaustavljanje pomenute pojave. Država može da ublaži problem uticajem na RODITELJE i DECU. Na roditelje i decu se može uticati preko RTS-a, a na decu dodatno preko škole, uz upotrebu centara za socijalni rad. Škola je moćan mehanizam koji ni jedna vlada ne zna da upotrebi. Pored toga i crkva može ako želi da postane uticajni faktor.
U ovoj oblasti sve je izmišljeno, dobrih primera ima u evropskim zemljama, naše je samo da ih usvojimo i primenimo.

Zoran

pre 9 godina

Deca su žrtve roditelja koji su, u ime neoliberalnih, odbaciju tradicinalni sistem vrednosti.
Zašto? Zato što je tako lakše.
Pa kada je lakše, eto im, tražili su, neka sada uživaju gledajući.
(Jelena, 15. septembar 2014 11:02)

Kako tumacis da sam ja za neolberalni kapitalizam, zivim u SAD i imam dete koje vaspitavam prilicno konzervativno, jer sam i sam takav? Kako tumacis da su konzervativci u SAD najcesce za neolberalni kapitalizam?

Da se nisi malo presla?

Nije vama probem u Srbiji ni neoliberalni kapitalizam, ni socijalizam, ni komunizam. Vama je problem lopovstina, mito, veze, korupcija.

folivora

pre 9 godina

Sve se nosi iz kuce. Kako nas roditelji vaspitaju, takvi cemo i mi biti. Npr. sada roditelj ide da tuce profesora ako mu mezimce dobije slabu ili neopravdan. Time ga uci i nasilju i bahatosti!

Paklena pomorandza

pre 9 godina

Dobro jutro Kolumbo dve i po decenije zivimo u blago receno bolesnom sistemu gde vladaju lazi ,zastrsivanja , ratovi ,malodusnost ,korupcija , razni vidovi nasilja , neobrazovanost i nepoverenje institucijama i najgore od toga je sto nadlezni uopste ne obracaju paznju na to ne trude se da makar malo promene tu sliku u drustvu vec naprotiv salju sliku narodu koja se sastoji od toga da i oni mrze onog ko nije njihov nema postovanja samo ljigavost i sta onda ocekivati od dece koja sve upijaju kao sundjer ona nizasta nisu kriva vec su kao i naslov ovog bloga "ZRTVE POREMECENOG SISTEMA" !!!!Dovidjenja !!!

b

pre 9 godina

dolaskom sns na vlasti u SRBIJI je ponovo zaziveo nacionalizam, kriminal, navijacka divljanja, isto kao sto je bilo i 90-tih, zato sto je sns samo promenio ime, a ideologija je ostala ista radikalsko-seseljovska i vode politiku ist kao i milosevic, a omladina nema posla, sistem vrednosti coveka ne postoji, kultura mladih na najnizem mogucem nivou,

hm

pre 9 godina

I niko od vas sto ovde pametuje nikada nije otisao u skolu da insistira kod nastavnika i profesora da njihovo mezimce sigurno zna bolje, da mu se da bolja ocena, da nastavnik nema pojma. Naravno bas u vasem slucaju je opravdano... vase dete je zlatnoa nastavnici ne valjaju... da, da.
Roditelji dovoze decu u skolu i to ne malu decu pesackim stazama do ulaznih vrata da dete ne napravi 10 koraka slucajno a onda posto kasne jure nazad bezobzirno bas ih briga sto druga deca tu idu peske. Bezobzirni i sebicni roditelji takva su i deca
Samo sebe ne vidimo a kriva nam je drzava, drustvo, internet.

Ivana

pre 9 godina

Deca su savrseni ucenici (svega. Ponasaju u skladu sa onim sto vide, sa cime se identifikuju, sa uzorom, sa onim sto smatraju da je dobro ua njih. Vide roditelje koji se ubijaju od posla, a zaradjuju malo i gube zivce i nemaju zivot, ne raduju se nicemu - kako onda dete to da zeli? Ili vidi svoje roditelje koji su lenji i neradnici, prolaze na "mufte", a tako i zaradjuju i cini im se kao da su zadovljni - naravno da ce i deca to hteti. Ako im uzor mrzi homoseksualce, Hrvate, ne cita knjige, pa cak i ne slusa muziku (znace, ne mora cak ni da slusa "losu" muziku), a pritom pije i veruje da je batina iz raja izasla - kako onda ocekivati nesto drugo. Nisu krive Ceca, Jeca i ostali, one postoje jer imaju publiku.

Prorok

pre 9 godina

Iznedrila je ova zemlja mnogo heroja iz zablude.Obican svet,zaogrnut famom logicnosti znoja iz autobusa i fiksiranim radnim vremenom.Pomerio je nehotice vrednosti zivota.Kroz umazana stakla gradskog saobracaja,bilo da je Lasta iz prigradskih naselja,ili copora kratkih i harmonika buseva,nalazili su besno sebe.Seksi devojcice i nabildovani decaci.Miris pljeskavica i fabrickih detalja potirali su samo pogledom na crne dzipove tamnih stakala.Registracije sa lepo slozenim brojevima i uzdah za nocnim zivotom,odvodile su ih putem koji je jako privlacio.I uzimao sve.Duse,i tela ,i obraz.Kroz maglu dima,kroz raskos nicega,u tami svetla okupanoj muzikom splavova i raznih razrokih diskoteka,podrzanih nevestim enterijerom i temeljom od narkomanskih splacina.
Odlomak iz knjige KAO LJUBAV,Viktora Bogdanovica

Posebni

pre 9 godina

Sunovrat morala i porast nasilja nastupili su onog casa kad su Pokemoni, Mocni rendzeri i ostala cuda poslala u penziju Duska Dugouska, Snupija, Draguljceta..

Sava

pre 9 godina

Patrokratski, nespobni ljudi
upropastili su ovu zemlju.
To je problem koji zbog nevidjene korupcije rusi moral mladih.
Bez promene sistema, ali ne sa svim dosadasnjim prefarbanim, nema buducnosti.

mrx

pre 9 godina

Kikic Grujic - sedi, jedan. Pre deset i dvadeset godina je takodje bio glavni onaj ko je maltretirao. Nemate vi pojma, zato i jesmo tu gde smo.

rino

pre 9 godina

Nije kriv internet. Najlakse je okriviti internet i igrice za nasilje. I kad nije bilo fejsa pre desetak godina, i tad je postojalo nasilje, ne secam se tacno sta su odosno koga krivili?

jelena

pre 9 godina

Пре свега, родитеље кривим!!! Јесте да наиђе период када деца више слушају друштво него родитеље али то што немају дисциплину, радну навику, културу, то је нешто што нису понели из куће. И тај интернет, па родитељи треба да контролишу шта деца раде и причају са њима. Није интернет крив.

Jelena

pre 9 godina

Deca su žrtve roditelja koji su, u ime neoliberalnih, odbaciju tradicinalni sistem vrednosti.
Zašto? Zato što je tako lakše.
Pa kada je lakše, eto im, tražili su, neka sada uživaju gledajući.

Aleksandar

pre 9 godina

@(b, 15. septembar 2014 12:45)

Sve je to tačno, al' nemojmo se pretvarati da ovaj problem postoji samo u proteklih dve i kusur godine - problem vučemo već decenijama i on samo postaje sve gori i gori. A za to svi snosimo odgovornost - kao društvo, i u krajnjoj instanci kao roditelji.

Amis

pre 9 godina

Iii evo najezde konzervativaca koji deci ne bi dozvoljavali upotrebu telefona i racunara u drugoj deceniji dvadeset prvog veka. Vi ste tek pedagozi, nalik ovima koji sire grandovsku kulturu samo sto su oni u jednoj krajnosti a vi u drugoj a podjednako losoj.

Svi sve znaju ocigledno, genijalci. Zbog toga se ta deca tako bahato i ponasaju jer svaka budala daje sebi za pravo da im kroji sudbinu i uci ih "pravilnom" zivotu bez i malo obzira prema njihovim zeljama i potrebama.

BS

pre 9 godina

Deca su žrtve nesposobnih roditelja.
A što se tiče opasnosti i nasilnika, oni i dalje prvenstveno prete iz neposredne okoline. Internet ništa posebno tu nije promenio.

Ne klasa žito u peščari

pre 9 godina

Poremećeni sistem vrednosti, kao i njegove posledice, nisu direktno povezane sa Internetom i socijalnim mrežama. Moralni pad i izvrnute životne vrednosti u našem društvu imaju korene u turbulentnim 1980-im, kao i ratnim 1990-im godinama, da bi nas prva decenija XXI veka gotovo sasvim dokrajčila. Nažalost, pokazalo se da se ne samo materijalne vrednosti većeg ili velikog obima, nego i društveni ugled, uglavnom, mogu "steći" bez rada, truda i poštenja. Živimo u društvu mita i korupcije, nameštenih tendera, legalizovane pljačke nekadašnje društvene imovine, monopola, kartela, par(ti)tokratije, itd, itd. Ljudi se, prirodno, prilagođavaju svemu tome, ne bi li nekako preživeli, odnosno imali utisak da žive normalno, "ko sav svet". Šta se onda iščuđavate za decu? Ne rastu deca mimo sveta i prevlađujućih društvenih odnosa.

m power

pre 9 godina

Kada bi većina mladih ljudi trošila vreme na neki svrsishodan rad, a ne Fejsbuk, Viber, Skype, Twitter, Scandal, Paparazzo lov, Pink, kladionice, kafiće, nebulozne tv sapunice i ostale pošasti 21. veka koje im stvaraju privid lepog života bez rada i truda, daleko više bi poštovali osnovna ljudska načela i vrednosti. Stari su imali vrlo lepu izreku da je nezaposlen um igralište za nečastivog.

skyfall

pre 9 godina

@Zoran, 15. septembar 2014 12:14
"Kako tumacis da sam ja za neolberalni kapitalizam, zivim u SAD i imam dete koje vaspitavam prilicno konzervativno, jer sam i sam takav? Kako tumacis da su konzervativci u SAD najcesce za neolberalni kapitalizam?"
Ja to tumačim lako. Ti si se Zorane domogao nekako kaste koja profitira na praksi liberalnog kapitalizma, i dok god kaplje, nije te briga za ostatak sveta. A to što se deklarišeš kao konzervativac uopšte nije bitno, ja imam drugara koji se deklariše kao Džedaj, a ne veruje u vanzemaljski život.

"Nije vama probem u Srbiji ni neoliberalni kapitalizam, ni socijalizam, ni komunizam. Vama je problem lopovstina, mito, veze, korupcija."
Sa ovim se slažem u potpunosti. A kako nazivaš američko spašavanje banaka koje su generisale svetsku finansijsku krizu, pa od te poći delile direktorima milionske bonuse?

Useful idiots manual (re-edition 2014)

pre 9 godina

bunt, koji se pomodarski tumači kao rušenje nekakvih tabua, kanalisan je tako da udara u jasno određene tačke sistema vrednosti, kao što su autoriet i pravila ponašanja, a u funkciji je stvaranja priprostog mentalnog sklopa, koji će se lakše pomiriti sa činjenicama kao što su velika socijalna nejednakost, pad perspektive novih generacija, podilaženje najnižim nagonima, itd ... gospođo, protiv toga ne možete da se borite, kakva crna preventiva.
(skyfall, 15. septembar 2014 10:26)

Ma nema veze, važno da je bila na televizor. I ona je dio ovog o čemu pričaš, mada potpuno nesvesno.

Neko

pre 9 godina

@budiboksnama: kada neko diskvalifikuje tuđe mišljenje generalnim, sveobuhvatnim stavom, i to začini uvredom o neznanju, jasno je da isti u stvari nema kontra-argument i besni...dakle, izvolite napisati šta je pogrešno, pošto sam pisao o sistemu vrednosti, ako ste uopšte i pročitali, a pogotovo razumeli napisano...

ner0n

pre 9 godina

Dobro i ko je krivac za globalno urusavanje drustvenog sistema ? Evo ja cu da vam kazem - strani faktor (engleska, usa masoni i satanisti..)

Marko

pre 9 godina

@buki
Sistem vrednosti ne odredjuju pevaci, nego neko drugi. Sto se tice same muzike, apsolutno je nebitno da li slusas srpsku komercijalnu ili americku komercijalnu, dok god ti muzika sluzi iskljucivo kao kratkorocna zabava i opustanje, a ne kao stil zivota. Citanje komentara na internetu, napisanih od najcesce neznalica i isfrustriranih ljudi je cak pogubnije od gledanja Pinka (ili je mrtva trka sta je gore).

Za mlade poput tebe je najvaznije da umesto negativnih budete okupirani pozitivnim mislima i vestima, pozitivnom muzikom, ljubavlju i pozitivnim emocijama. Uz takvu pozitivnu energiju trebalo bi da gradite samopouzdanje i stvarate ciljeve gde idete, sta cete postati i da se drzite toga.
Citajuci i slusajuci kritiku, kuknjavu i prebacivanje odgovornosti ne mozete stvoriti dobar zivot. Mozete samo da postanete kao oni ciju energiju upijate.

Tišina tamo - Pljačka je u toku

pre 9 godina

Klasična je ovo sistemska priča kvazi stručnjaka za mazanja očiju i prebacivanje odgovornosti depresivnog političkog sistema na tamo neke dežurne krivce. Ne kvari gospođo internet ničiju decu, već ta nevaspitana i neobrazovana deca kvare internet. Kakav si u kući i na ulici takav si i na internetu sistemski proizvod i ne možeš da budeš drugačiji. A to se sve vidi na tom internetu i iz aviona ko iz kakve tajkunske džamahirije dolazi. Samo otvorite oči i gledajte malo bolje, videćete sve vaše seke i splavove i Južne pruge i Ibarske magistrale i TV kanale i "Bolje živote" u serijskim raprizama i na tom internetu. Ne fale na njemu ni sveti Mirko i Slavko. - Svako iznosi na taj internet to što ima i pošto je bogatstvo u narodu toliko, onda je logično da i ponuda tog naroda na internetu bude ralnom životu adekvatna. Internet je samo ogledalo društva. Jedno od mnogih.

;)

pre 9 godina

"I niko od vas sto ovde pametuje nikada nije otisao u skolu da insistira kod nastavnika i profesora da njihovo mezimce sigurno zna bolje, da mu se da bolja ocena, da nastavnik nema pojma. Naravno bas u vasem slucaju je opravdano... vase dete je zlatnoa nastavnici ne valjaju... da, da.
Roditelji dovoze decu u skolu i to ne malu decu pesackim stazama do ulaznih vrata da dete ne napravi 10 koraka slucajno a onda posto kasne jure nazad bezobzirno bas ih briga sto druga deca tu idu peske. Bezobzirni i sebicni roditelji takva su i deca
Samo sebe ne vidimo a kriva nam je drzava, drustvo, internet.
(hm,"
Nema potrebe da gubimo vreme sa isfrustriranim prosvetarima, ako planiramo da dete upiše tehnički fakultet, jednostavnije je obezbediti mu dobre profesore sa kojima će raditi van škole. Ocena je subjektivna procena, a često i način za susret sa roditeljem...znate kako radite i zbog čega ste dobri za izbegavanje.

Zoran

pre 9 godina

"Ja to tumačim lako. Ti si se Zorane domogao nekako kaste koja profitira na praksi liberalnog kapitalizma, i dok god kaplje, nije te briga za ostatak sveta. A to što se deklarišeš kao konzervativac uopšte nije bitno, ja imam drugara koji se deklariše kao Džedaj, a ne veruje u vanzemaljski život."

Domogni se i ti. Zavrsi fakultet, pa nadji posao u Americi, pa nadji zenu koju zavrsila medicinu, pa joj plati nostrifikaciju od posla koji radis(15.000 dolara), pa ona neka nostrifikuje jos 3 godine povrh 5 studiranja i 7 godina rada bez specijalziacije u Srbiji, pa neka zavrsi specijalziaciju od 3 godine sa 60 do 80 sati rada nedeljno, pa otvori privatno i radi u Americi.

Eto, domogni se i ti.

Milko

pre 9 godina

Kakvo je stanje u društvu, koji su sistemi vrednosti na snazi, kakvi su ljudi na vlasti, deca su nam još i dobra, većinom.
Za sve što se mladima dogadja, za njihove nevolje, ispade, za njihovu agresivnost, skretanje u kriminal i sl. najveću odgovornost imaju roditelji, odrasli ljudi.
Odrasli biraju kako će se i u kakvim uslovima ževeti, kakvim će ambijentom deca biti okružena. Odrasli biraju one koji će graditi i voditi taj društveni ambijent u kojem će deca živeti i razvijati se.
Odrasli u Srbiji su već četvrt veka loš primer svojoj deci.

;)

pre 9 godina

"Sve se nosi iz kuce. Kako nas roditelji vaspitaju, takvi cemo i mi biti. Npr. sada roditelj ide da tuce profesora ako mu mezimce dobije slabu ili neopravdan. Time ga uci i nasilju i bahatosti!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (folivora"
Profesore, roditelji ti daju ljubav, smeštaj, hranu, vaspitanje, ali i deca rade na sebi, ugledaju se, između ostalog, i na profesore. Tokom školovanja sarađuju sa prosvetarima vrednim poštovanja, kao i sa onima koji ne bi ni smeli da zauzimaju ta radna mesta. Nema razloga za tučom, ma koliko pojedini prosvetari to priželjkuju i pokušavaju da isceniraju problem sa detetom kako bi roditelji osećali zahvalnost i obavezu prema direktoru koji kao interveniše, ali ne, naravno, u skladu sa zakonom. Zakon i pravilnik se ne poštuju, te oni kojima nije mesto u prosveti ostaju da maltretiraju generacije i generacije, dok ne odu u penziju. Roditelj ni ne sme da pomisli na podnošenje krivične prijave, jer familijarizovana prosveta je čudo i ruka problematičnog prosvetara bi dete stigla u koju god školu da bude prebačeno.

modesty

pre 9 godina

@Zoran: A kako da se 'domognu' bolesni? Hendikepirani? Sirotinja? Sirocad? Ljudi koji brinu o bolesnim roditeljima? Lupas i ostajes ziv samo tako.. Elem, i ja sam se 'domogla' i medicine na zapadu i muza lekara i nebulozno visokih primanja u odnosu na ono sto moji prijatelji u Srbiji zaradjuju. Ali reci cu ti nesto, kao lekar. Kad sam dobila ponudu finansiranja nostrifikacije i posla u Americi nakon zavrsene seste godine, eticki nisam mogla ni da zamislim da radim u tako neetickom zdravstvu kao sto je americko. AUS je jedina zemljamprvog sveta u kojoj bolesni ljudi,postaju beskucnici jer im bolnice uzmu zadnji cent ako se razbole. So I wouldn't brag about it so much if I were you.

Tako da, pricam ti pricu, ti si se uvalio, i boli te tvoja fina gospodja za one less fortunate, a sad tu pametujes ljudima koji se bore za golu egzistenciju vec 20 godina, jer je naravno njihova krivica jer nisu imali priliku da odu. Ne moze svako ni da ode. Malo trezvenosti i empatije ti nebi skodilo.

Zoran

pre 9 godina

Facebook je zlo
(Aca, 15. septembar 2014 13:27)

Ja sam u SAD. Moje dete je dobilo fejs tek pre 3 godine, a sada je cetvrti razred srednje. Mobilni je dobilo pre 3 godine. Ali ja sam za neoliberalni kapitalizam. I jos konzervativan prilicno.

Zoran

pre 9 godina

"A to što se deklarišeš kao konzervativac uopšte nije bitno, ja imam drugara koji se deklariše kao Džedaj, a ne veruje u vanzemaljski život."

Evo upredi me sa bilo kojim u Srbiji:

Dete mi dobilo telefon pre 3 godine, sada je cetvrti srednje.
Prvi izalzak na fejs dobilo pre 3 godine(u isto vreme je Bil Gejts dozvolio svojoj deci fejs).
Ja nemam mobilni u Americi.
Zena nema mobilni u Americi.
Odelo ne pamtim kada sma kupio, ako kupim to je obicno nesto jednostavno i nosim ga po 5 do 10 godina dok se ne pocepa.
Imam kola 1998. godiste i jednog novog Bjuika od 50.000 dolara.
Kucu nemam, ne osecam potrebu, iako mi godisnje ostaje USTEDA od 100.000 dolara.
Zarad moje prodice u Americi je u 2% u SAD.

Eto, uporedi to sa bilo kim u Srbiji, pa mi javi da li si nasao nekog koji je konzervativniji i za neoliberalizam.

skyfall

pre 9 godina

@Zoran, 15. septembar 2014 14:58
Jako mi je drago zbog tebe, to je za svaku pohvalu, ali bojim se da ne menja suštinu moje primedbe.

Zoran

pre 9 godina

Пре свега, родитеље кривим!!! Јесте да наиђе период када деца више слушају друштво него родитеље али то што немају дисциплину, радну навику, културу, то је нешто што нису понели из куће. И тај интернет, па родитељи треба да контролишу шта деца раде и причају са њима. Није интернет крив.
(jelena, 15. septembar 2014 13:31)

A roditelji ne slusaju drustvo, samo deca? Pa Amerika je muslimaska zemlja za vas u Srbiji. Toliko konzervativna i ujedno neoliberalna. I to pre svega zahvaljujuci konzervativcima koji nisu za homo brakove za legalizaciju droge, ali jesu za prilicno posten rad i to obicno vise od demokrata. Demokrate su za dobru pricu i mazanje ociju narodu. Evo ti ga Obama. Ameriak ovakvu nespsobniost nije videla od kada postala.

Zoran

pre 9 godina

"A to što se deklarišeš kao konzervativac uopšte nije bitno, ja imam drugara koji se deklariše kao Džedaj, a ne veruje u vanzemaljski život."

Nastavak:

Ne pusim, ne pijem, ne idem u Mek, ne jedem brzu hranu. Kuvamo kuci, mesimo hleb, dete ne zna sta je brza hrana. Nisam za paradiranje homo, ali nsiam ni da ih tuku. Nisam za usvajanje dece od takvih. Nisam za leaglizaciju droge.

Ali ja sam ZA NEOLIBERALIZAM.

Neko

pre 9 godina

naravno da je poremećen sistem, već 15 godina nas uteruju u neki kvazi-demokratski sistem, gde nikome nije jasno šta su vladajuće vrednosti osim novca i brendova, menja se potpuno paradigma čovečanstva iz korena, pa sada, pored muškaraca i žena imamo i "ono", što je teško prihvatiti kada ne postoji nikakav naučni dokaz koji potkrepljuje ovu novotariju, ljudima je obećavan socijalni kapitalizam (Švedska) a dobili su divljački neoliberalni (zakon džungle) kapitalizam (kolonije), mediji u stranom vlasništvu ili pod kontrolom pro-EU partija srozavaju moral i unose haos u društvo svojim tendencioznim i tabloidnim izveštavanjem, većinsko stanovništvo je svedeno na građane drugog reda, čiji se problemi jednostavno ne rešavaju, interesi ne poštuju, a i ako neko nastrada, ukoliko nije Rom, gej ili stranac niko neće ništa preduzeti, država je pod NATO okupacijom što potvrđuje odlazak izabranih predstavnika vlasti po mišljenje kod NATO Guvernera Srbije Kirbija...

zliMarsovac

pre 9 godina

Upravu je, ali 80% su krivi svi roditelji, koji su dozvolili svojoj deci internet, kada kazem deci mislim na one koji nisu ni osnovnu skolu zavrsili.. a gledam i ove balavce od 9-10 godina vec su im roditelji kupili telefon iznad proseka, sto je merilo njihovog statusa naravno nda ni tablicu mnozenja nisu naucili..

ner0n

pre 9 godina

Dobro i ko je krivac za globalno urusavanje drustvenog sistema ? Evo ja cu da vam kazem - strani faktor (engleska, usa masoni i satanisti..)

Jelena

pre 9 godina

Deca su žrtve roditelja koji su, u ime neoliberalnih, odbaciju tradicinalni sistem vrednosti.
Zašto? Zato što je tako lakše.
Pa kada je lakše, eto im, tražili su, neka sada uživaju gledajući.

b

pre 9 godina

dolaskom sns na vlasti u SRBIJI je ponovo zaziveo nacionalizam, kriminal, navijacka divljanja, isto kao sto je bilo i 90-tih, zato sto je sns samo promenio ime, a ideologija je ostala ista radikalsko-seseljovska i vode politiku ist kao i milosevic, a omladina nema posla, sistem vrednosti coveka ne postoji, kultura mladih na najnizem mogucem nivou,

budiboksnama

pre 9 godina

@Neko

Da li ste sigurni u svoje dijagnoze? Zasto u Parizu, Berlinu ili Sofiji nema svake noci po 10 povedjenih ovako ili onako? Osim toga - poistovetiti principe demokratije i kapitalizam je prilicno nepoznavanje osnovnih pojmova...

Lidija

pre 9 godina

Mogla je da spomene i ponašanje dečaka, a ne samo devojčice. Golih slika kod dečaka na FB ima duplo više nego kod devojčica, ali je nama OK da dečaci pokazuju nabildovane bicepse i trbušnjake, a devojčice moraju da se pokriju!
Takođe je mogla malo više da spomene fizičko i verbalno nasilje...

prst.u.oko

pre 9 godina

Prevencija? Bice sve gore i gore, jer ljudi koji su pod uticajem devedesetih u svakom pogledu (pre svega nacionalisticki sistem uverenja) sada mahom imaju svoju decu, kojoj usadjuju ideje o mrznji svega sto nisu oni. Nisu svi takvi, naravno, ali je vec alarmantno...

Natalija

pre 9 godina

"porodica, skola,vršnjacko grupe, mediji"!!!
Deca se u te 4 strukture identifikuju ugledaju na nekoga, to je centralno mesto. Ko im je u te 4 klase UZOR?
PS. 1990-2014 ko su im uzori (a tu je rts bitno doprineo)?
Ratnici, hajduci, guslari, paravojnici, probisveti, kriminalci, žestoki momci, pevaljke, prostitutke, sportisti (takodje sumnjivog morala)...
Jednom rečju deca su onakva kakvim ju je napravila vlast koja nas je od 1987. Gazimestana gurala iz rata u rat iz bede u bede. A veća od materijalne je ta duhovna beda koja stvara takvu omladinu.
Ko je od 1990. sklonio iz kulture, medija, prosvete nekadašnju srednju klasu? Težište je na ovome pitanju. Sve ostalo je sporedno.

Orwell Vegan

pre 9 godina

Evo jos jedan biser od experta. Da nema interneta, Srbija bi bila izolovano ostrvo, iznutra i spolja. Osim interneta, mediji su sramotno cenzurisani. Na internetu se moze puno toga nauciti i steci prijatelje i poslovna poznanstva sirom sveta.

Posebni

pre 9 godina

Sunovrat morala i porast nasilja nastupili su onog casa kad su Pokemoni, Mocni rendzeri i ostala cuda poslala u penziju Duska Dugouska, Snupija, Draguljceta..

Ivanka

pre 9 godina

Kada bi roditelji zapravo posvetili kvalitetno vreme svojoj deci, ne bi bilo tog društva ili medija koji bi uticali na njegovo ponašanje.
Najlakše je tutnuti detetu telefon ili računar. Šta ste ga pravili ako ne želite da mu se posvetite?

Amis

pre 9 godina

Iii evo najezde konzervativaca koji deci ne bi dozvoljavali upotrebu telefona i racunara u drugoj deceniji dvadeset prvog veka. Vi ste tek pedagozi, nalik ovima koji sire grandovsku kulturu samo sto su oni u jednoj krajnosti a vi u drugoj a podjednako losoj.

Svi sve znaju ocigledno, genijalci. Zbog toga se ta deca tako bahato i ponasaju jer svaka budala daje sebi za pravo da im kroji sudbinu i uci ih "pravilnom" zivotu bez i malo obzira prema njihovim zeljama i potrebama.

;)

pre 9 godina

"I niko od vas sto ovde pametuje nikada nije otisao u skolu da insistira kod nastavnika i profesora da njihovo mezimce sigurno zna bolje, da mu se da bolja ocena, da nastavnik nema pojma. Naravno bas u vasem slucaju je opravdano... vase dete je zlatnoa nastavnici ne valjaju... da, da.
Roditelji dovoze decu u skolu i to ne malu decu pesackim stazama do ulaznih vrata da dete ne napravi 10 koraka slucajno a onda posto kasne jure nazad bezobzirno bas ih briga sto druga deca tu idu peske. Bezobzirni i sebicni roditelji takva su i deca
Samo sebe ne vidimo a kriva nam je drzava, drustvo, internet.
(hm,"
Nema potrebe da gubimo vreme sa isfrustriranim prosvetarima, ako planiramo da dete upiše tehnički fakultet, jednostavnije je obezbediti mu dobre profesore sa kojima će raditi van škole. Ocena je subjektivna procena, a često i način za susret sa roditeljem...znate kako radite i zbog čega ste dobri za izbegavanje.

buki

pre 9 godina

Kljucna recenica "...sve vidljiviji poremecaj sistema vrednosti."
Reci kao nepuni 16-godisnjak, da moji iole normalni vrsnjaci sve ovo primjecuju. Problem je sto sve manje i manje djece sa prihvatljivim sistemima vrijednosti. Ne treba ovo da nas cudi. Pogledajte ko diktira te vrijednosti. Ceca, Aca... oni treba da budu uzori nama tinejdzerima?? Ako se nesto debelo ne promijeni, narod ce propasti u moralni ambis. Mogao bih do sjutra pisati o ovome.
P. S. Vjerovatno mislite da sam trol sto se tice godina, ali kunem vam se ostalo je jos tinejdzera koji ne idu po splavovima i kojima nisu uzor "narko-folkeri"

;)

pre 9 godina

"Sve se nosi iz kuce. Kako nas roditelji vaspitaju, takvi cemo i mi biti. Npr. sada roditelj ide da tuce profesora ako mu mezimce dobije slabu ili neopravdan. Time ga uci i nasilju i bahatosti!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (folivora"
Profesore, roditelji ti daju ljubav, smeštaj, hranu, vaspitanje, ali i deca rade na sebi, ugledaju se, između ostalog, i na profesore. Tokom školovanja sarađuju sa prosvetarima vrednim poštovanja, kao i sa onima koji ne bi ni smeli da zauzimaju ta radna mesta. Nema razloga za tučom, ma koliko pojedini prosvetari to priželjkuju i pokušavaju da isceniraju problem sa detetom kako bi roditelji osećali zahvalnost i obavezu prema direktoru koji kao interveniše, ali ne, naravno, u skladu sa zakonom. Zakon i pravilnik se ne poštuju, te oni kojima nije mesto u prosveti ostaju da maltretiraju generacije i generacije, dok ne odu u penziju. Roditelj ni ne sme da pomisli na podnošenje krivične prijave, jer familijarizovana prosveta je čudo i ruka problematičnog prosvetara bi dete stigla u koju god školu da bude prebačeno.

Zoran

pre 9 godina

"A to što se deklarišeš kao konzervativac uopšte nije bitno, ja imam drugara koji se deklariše kao Džedaj, a ne veruje u vanzemaljski život."

Evo upredi me sa bilo kojim u Srbiji:

Dete mi dobilo telefon pre 3 godine, sada je cetvrti srednje.
Prvi izalzak na fejs dobilo pre 3 godine(u isto vreme je Bil Gejts dozvolio svojoj deci fejs).
Ja nemam mobilni u Americi.
Zena nema mobilni u Americi.
Odelo ne pamtim kada sma kupio, ako kupim to je obicno nesto jednostavno i nosim ga po 5 do 10 godina dok se ne pocepa.
Imam kola 1998. godiste i jednog novog Bjuika od 50.000 dolara.
Kucu nemam, ne osecam potrebu, iako mi godisnje ostaje USTEDA od 100.000 dolara.
Zarad moje prodice u Americi je u 2% u SAD.

Eto, uporedi to sa bilo kim u Srbiji, pa mi javi da li si nasao nekog koji je konzervativniji i za neoliberalizam.

dzoni

pre 9 godina

@natalija
Ma da za sve je sloba kriv... Te klinke nisu ni bile rodjene 90tih i odrasle su u tzv demorakratiji.. Glavni krivci su mediji i domaci i zapadni koji se ovde kopiraju i prenose.. Cim se neko skine go odmah u svim medijima je to vest kao nesto cool a to je samo vrh ledenog brega.. Sve se svelo da mora da bude sto sokantnije.. Normalnost vise nije u modi ni u nasim ni zapadnim medijima.. Budi neki ludak bez mozga i imas zagarantovano mesto u medijima.. Filmovi i serije su puni eksplicitnog nasilja.. Sto vise to njima bolje
A muzika je posebna prica.. U spotovima Samo gola dupeta, smrkanje kokaina i kamioni avioni a muzika totalna nula a tu pricam i nasu i zapadnu mainstream muziku.. Mene koji sam odrastao 80tih i tadasnju muziku od te danasnje tzv muzike zaboli glava posle 20 sekundi slusanja..prosto mi je neverovatno da neko i sa pola mozga moze to da slusa.

modesty

pre 9 godina

"Četiri su faktora poremećaja u ponašanju kod mladih- a to su porodica, škola, vršnjačke grupe i mediji", kaže Kikić Grujić.

Slazem se ali uz dopunu. Mozda cak i najveci razlog nasilja medju decom je posledica nasilja medju odraslima. Ratovi, etnicka ciscenja, agresori i okupatori koji uzurpiraju pravdu na nasem tlu, uranijum na nasem tlu, plagijatori i lopovi na vlasti, wadikawi, fudbalski huligani, tolerisanje maltretiranja LGBT i raznih manjinskih zajednica na institucionalnom nivou, potpuno,propala jurisdikcija i zdravstvo i skolstvo...I tek onda dodati medije koji samo to oslikavaju, i potenciraju, i dobijemo ono sto smo dobili.

m power

pre 9 godina

Kada bi većina mladih ljudi trošila vreme na neki svrsishodan rad, a ne Fejsbuk, Viber, Skype, Twitter, Scandal, Paparazzo lov, Pink, kladionice, kafiće, nebulozne tv sapunice i ostale pošasti 21. veka koje im stvaraju privid lepog života bez rada i truda, daleko više bi poštovali osnovna ljudska načela i vrednosti. Stari su imali vrlo lepu izreku da je nezaposlen um igralište za nečastivog.

Zoran

pre 9 godina

Facebook je zlo
(Aca, 15. septembar 2014 13:27)

Ja sam u SAD. Moje dete je dobilo fejs tek pre 3 godine, a sada je cetvrti razred srednje. Mobilni je dobilo pre 3 godine. Ali ja sam za neoliberalni kapitalizam. I jos konzervativan prilicno.

Zoran

pre 9 godina

Пре свега, родитеље кривим!!! Јесте да наиђе период када деца више слушају друштво него родитеље али то што немају дисциплину, радну навику, културу, то је нешто што нису понели из куће. И тај интернет, па родитељи треба да контролишу шта деца раде и причају са њима. Није интернет крив.
(jelena, 15. septembar 2014 13:31)

A roditelji ne slusaju drustvo, samo deca? Pa Amerika je muslimaska zemlja za vas u Srbiji. Toliko konzervativna i ujedno neoliberalna. I to pre svega zahvaljujuci konzervativcima koji nisu za homo brakove za legalizaciju droge, ali jesu za prilicno posten rad i to obicno vise od demokrata. Demokrate su za dobru pricu i mazanje ociju narodu. Evo ti ga Obama. Ameriak ovakvu nespsobniost nije videla od kada postala.

Zoran

pre 9 godina

"A to što se deklarišeš kao konzervativac uopšte nije bitno, ja imam drugara koji se deklariše kao Džedaj, a ne veruje u vanzemaljski život."

Nastavak:

Ne pusim, ne pijem, ne idem u Mek, ne jedem brzu hranu. Kuvamo kuci, mesimo hleb, dete ne zna sta je brza hrana. Nisam za paradiranje homo, ali nsiam ni da ih tuku. Nisam za usvajanje dece od takvih. Nisam za leaglizaciju droge.

Ali ja sam ZA NEOLIBERALIZAM.

Mladen Mladenović

pre 9 godina

Deca su zrtve prevashodno svojih nevaspitanih roditelja, njihovog ponasanja u kuci, njihovog rangiranja zivotnih vrednosti i ciljeva, njihovog ponasanja kako u kuci tako i na ulici. Mi smo jedno totalno unisteno drustvo. Rekao bih sa necijom namerom. To se mora priznati radi uspesnijeg "lecenja" i oporavka. Potom, decu od roditelja preuzimaju vaspitne ustanove odnosno skole u kojima takodje rade ljudi izokrenutih vrednosti, kojima je prezivljavanje osnovna obaveza tako da ne ostaje mnogo vremena ni mesta za lepotu, pamet, nauku, postenje, rad, odanost, i ostale ljudske vrline. Svi misle da je najtragicnije to sto smo pauperizovani do maksimuma, zaboravljajuci da se materijalno stanje moze popraviti u relativno kracem periodu nego ova duhovna i moralna beda, u kojoj se davimo i, koja se mora ispravljati decenijama. To sto je seksualnost postala primarna briga nasih devojcica treba da zahvalimo, ne samo internetu vec i nekim televizijama, na kojima se moze pojaviti svaka polupismena budaletina i pokazati svoj "talenat" tako sto ce se maksimalno "razgaciti" cime ona postaje primer sirokim masama jer, to moze svako. Zasto uciti, zasto se muciti kada se moze postati jedna od "ruzicastih" talenata?! Vrhunska pornografija. Za decake je "IN" onaj koji se "snasao" itd.itd. Retardirci su oni koji nesto uce, koji se vaspitavaju na proverenim tradicionalnim vrednostima na kojima su odrastale generacije ovoga naroda. Hocemo sve. Odmah i sada. Nove vrednosti koje mladi uvazavaju.

zola

pre 9 godina

Kada ti je Pink omiljena televizija na kojoj ti mama gleda turske serije i ostale nebuloze a tata osisan na dvojku i bilduje a da i on nezna zasto a klinci pilje u mobilni cak i od sedam godina,sta pricati vise.Gori od najgorih,to je profil jednog srbina obucenog u kineskoj radnji.

Zoran

pre 9 godina

"Ja to tumačim lako. Ti si se Zorane domogao nekako kaste koja profitira na praksi liberalnog kapitalizma, i dok god kaplje, nije te briga za ostatak sveta. A to što se deklarišeš kao konzervativac uopšte nije bitno, ja imam drugara koji se deklariše kao Džedaj, a ne veruje u vanzemaljski život."

Domogni se i ti. Zavrsi fakultet, pa nadji posao u Americi, pa nadji zenu koju zavrsila medicinu, pa joj plati nostrifikaciju od posla koji radis(15.000 dolara), pa ona neka nostrifikuje jos 3 godine povrh 5 studiranja i 7 godina rada bez specijalziacije u Srbiji, pa neka zavrsi specijalziaciju od 3 godine sa 60 do 80 sati rada nedeljno, pa otvori privatno i radi u Americi.

Eto, domogni se i ti.

skyfall

pre 9 godina

bunt, koji se pomodarski tumači kao rušenje nekakvih tabua, kanalisan je tako da udara u jasno određene tačke sistema vrednosti, kao što su autoriet i pravila ponašanja, a u funkciji je stvaranja priprostog mentalnog sklopa, koji će se lakše pomiriti sa činjenicama kao što su velika socijalna nejednakost, pad perspektive novih generacija, podilaženje najnižim nagonima, itd ... gospođo, protiv toga ne možete da se borite, kakva crna preventiva.

Iznogud

pre 9 godina

Stotine "prijatelja" na internetu a ne znas ime prvog komsije - ali nema veze ovi na internetu te samo hvale I ti hvalis njih I svi se tako hvale I hrane gov...a I svima vam je tako lepo I onda otvoris frizider I popijes par piva, sve u stilu - "kako je nama dobro"...Lazne vrednosti, lazni moral, lazni zivot...

Zoran

pre 9 godina

Deca su žrtve roditelja koji su, u ime neoliberalnih, odbaciju tradicinalni sistem vrednosti.
Zašto? Zato što je tako lakše.
Pa kada je lakše, eto im, tražili su, neka sada uživaju gledajući.
(Jelena, 15. septembar 2014 11:02)

Kako tumacis da sam ja za neolberalni kapitalizam, zivim u SAD i imam dete koje vaspitavam prilicno konzervativno, jer sam i sam takav? Kako tumacis da su konzervativci u SAD najcesce za neolberalni kapitalizam?

Da se nisi malo presla?

Nije vama probem u Srbiji ni neoliberalni kapitalizam, ni socijalizam, ni komunizam. Vama je problem lopovstina, mito, veze, korupcija.

skyfall

pre 9 godina

@Zoran, 15. septembar 2014 12:14
"Kako tumacis da sam ja za neolberalni kapitalizam, zivim u SAD i imam dete koje vaspitavam prilicno konzervativno, jer sam i sam takav? Kako tumacis da su konzervativci u SAD najcesce za neolberalni kapitalizam?"
Ja to tumačim lako. Ti si se Zorane domogao nekako kaste koja profitira na praksi liberalnog kapitalizma, i dok god kaplje, nije te briga za ostatak sveta. A to što se deklarišeš kao konzervativac uopšte nije bitno, ja imam drugara koji se deklariše kao Džedaj, a ne veruje u vanzemaljski život.

"Nije vama probem u Srbiji ni neoliberalni kapitalizam, ni socijalizam, ni komunizam. Vama je problem lopovstina, mito, veze, korupcija."
Sa ovim se slažem u potpunosti. A kako nazivaš američko spašavanje banaka koje su generisale svetsku finansijsku krizu, pa od te poći delile direktorima milionske bonuse?

majka

pre 9 godina

Na svakom internet portalu koji nije b92 možete videti takve prostote i uvrede da vam se stomak prevrne. Kakvi ljudi to pišu, stvarno ne znam. Samo znam da moja deca ne treba da budu u društvu takvih.

mrx

pre 9 godina

Kikic Grujic - sedi, jedan. Pre deset i dvadeset godina je takodje bio glavni onaj ko je maltretirao. Nemate vi pojma, zato i jesmo tu gde smo.

zolo

pre 9 godina

Vratite uciteljima, nastavnicima i profesorima autoritet. Prekinite decu da tretirate kao da su od sapunice. Omogucite im da rade privremene, placene, poslove za grad ili dogovor sa privatnim sektorom ( ciscenje, odrzavanja, popisivanje, usluga.... ) dozvolite im da osete dusciplinu i njene nagrade. Uvek je bilo i bice "problematicnih" ali ako im smanjite manevarski prostor i odobravajucu publiku i oni ce biti manje uticajni.

Marko

pre 9 godina

@buki
Sistem vrednosti ne odredjuju pevaci, nego neko drugi. Sto se tice same muzike, apsolutno je nebitno da li slusas srpsku komercijalnu ili americku komercijalnu, dok god ti muzika sluzi iskljucivo kao kratkorocna zabava i opustanje, a ne kao stil zivota. Citanje komentara na internetu, napisanih od najcesce neznalica i isfrustriranih ljudi je cak pogubnije od gledanja Pinka (ili je mrtva trka sta je gore).

Za mlade poput tebe je najvaznije da umesto negativnih budete okupirani pozitivnim mislima i vestima, pozitivnom muzikom, ljubavlju i pozitivnim emocijama. Uz takvu pozitivnu energiju trebalo bi da gradite samopouzdanje i stvarate ciljeve gde idete, sta cete postati i da se drzite toga.
Citajuci i slusajuci kritiku, kuknjavu i prebacivanje odgovornosti ne mozete stvoriti dobar zivot. Mozete samo da postanete kao oni ciju energiju upijate.

aleks

pre 9 godina

Ma da svi su nesto zabrinuti za decu, ponasanje, moral a na ulici svaki matorac balavi za klinkama maloletnim. Nisu ni matori cisti pa kako ce im deca biti

Aleksandar

pre 9 godina

Procitah komentare, i neverujem. Za sve je krivo vreme, Pink, Ceca, Aca, Marko, Pera, Laza, Zika. Samo roditelji i kucno vaspitanje dece NIJE KRIVO. Na sve mozemo da svalimo krivicu, samo mi sami u svoje dvoriste ne zelimo, necemo, ne mozemo da gledamo. Uvek smo spremni na teorije zavere, kako drugi uticu na nasu decu. Da li to znaci, ako moje dete slike stavlja neprimerene na FB krv je Ceda Jovanovic, a ako se sprijatelji sa nekim neznancem na istom FB, onda je kriv Aleksandar Vucic, ako se obuce u mini suknju i tasnu kao za izlazak i tako krene u skolu, ako ode to skole, e onda je kriva Jorgovanka Tabakovic, a ako ode pod tudji prozor i pocen da arlauce kao vuk, e onda je kriv Boris Tadic
O BOZE, kako samo ljudi. Imam dvoje dece devojcicu od 13 god, decak 11 god, kontrolisem FB, mobilni redovno kontrolisem, igram se sa njima, ucim, saljim, tugujem i placem. Pokusavam da im usadim prave vrednosti, da smo kao porodica najjaci, da se uvek drzimo zajedno, da smo najvazniji porvo mi, a posle neko tamo trinaesti. Da se ponasaju kako treba, sa postovanjem prema drugima. Mada mi u jednom trenutku dodje da ih kontra ucim jer ovo vreme ne ceni takve vrednosti, ali tako zelim ja da budu ljudi, casni i posteni, t.j spremam ih za napolje jer za ovde nisu casni, posteni, dobri, sa manirima. Ovde pistoljem i sirovom snagom mozes sve, prave vrednosti u ovoj zemlji davno su na margini ili ne postoje vise.

Vladimir

pre 9 godina

Lavovski deo krivice, svakako, otpada na medije čiji ste i vi deo. Uvek ističem ogromnu odgovornost medija za sve što nam se dešava.

Prorok

pre 9 godina

Iznedrila je ova zemlja mnogo heroja iz zablude.Obican svet,zaogrnut famom logicnosti znoja iz autobusa i fiksiranim radnim vremenom.Pomerio je nehotice vrednosti zivota.Kroz umazana stakla gradskog saobracaja,bilo da je Lasta iz prigradskih naselja,ili copora kratkih i harmonika buseva,nalazili su besno sebe.Seksi devojcice i nabildovani decaci.Miris pljeskavica i fabrickih detalja potirali su samo pogledom na crne dzipove tamnih stakala.Registracije sa lepo slozenim brojevima i uzdah za nocnim zivotom,odvodile su ih putem koji je jako privlacio.I uzimao sve.Duse,i tela ,i obraz.Kroz maglu dima,kroz raskos nicega,u tami svetla okupanoj muzikom splavova i raznih razrokih diskoteka,podrzanih nevestim enterijerom i temeljom od narkomanskih splacina.
Odlomak iz knjige KAO LJUBAV,Viktora Bogdanovica

folivora

pre 9 godina

Sve se nosi iz kuce. Kako nas roditelji vaspitaju, takvi cemo i mi biti. Npr. sada roditelj ide da tuce profesora ako mu mezimce dobije slabu ili neopravdan. Time ga uci i nasilju i bahatosti!

Pepe

pre 9 godina

I pre deceniju je takvo dete bilo primer, a pre tri decenije je takvo deze bilo nepozeljno. E sad imamo plodove onog sto smo sejali, a bice jos gore

Useful idiots manual (re-edition 2014)

pre 9 godina

bunt, koji se pomodarski tumači kao rušenje nekakvih tabua, kanalisan je tako da udara u jasno određene tačke sistema vrednosti, kao što su autoriet i pravila ponašanja, a u funkciji je stvaranja priprostog mentalnog sklopa, koji će se lakše pomiriti sa činjenicama kao što su velika socijalna nejednakost, pad perspektive novih generacija, podilaženje najnižim nagonima, itd ... gospođo, protiv toga ne možete da se borite, kakva crna preventiva.
(skyfall, 15. septembar 2014 10:26)

Ma nema veze, važno da je bila na televizor. I ona je dio ovog o čemu pričaš, mada potpuno nesvesno.

rino

pre 9 godina

Nije kriv internet. Najlakse je okriviti internet i igrice za nasilje. I kad nije bilo fejsa pre desetak godina, i tad je postojalo nasilje, ne secam se tacno sta su odosno koga krivili?

Ivana

pre 9 godina

Deca su savrseni ucenici (svega. Ponasaju u skladu sa onim sto vide, sa cime se identifikuju, sa uzorom, sa onim sto smatraju da je dobro ua njih. Vide roditelje koji se ubijaju od posla, a zaradjuju malo i gube zivce i nemaju zivot, ne raduju se nicemu - kako onda dete to da zeli? Ili vidi svoje roditelje koji su lenji i neradnici, prolaze na "mufte", a tako i zaradjuju i cini im se kao da su zadovljni - naravno da ce i deca to hteti. Ako im uzor mrzi homoseksualce, Hrvate, ne cita knjige, pa cak i ne slusa muziku (znace, ne mora cak ni da slusa "losu" muziku), a pritom pije i veruje da je batina iz raja izasla - kako onda ocekivati nesto drugo. Nisu krive Ceca, Jeca i ostali, one postoje jer imaju publiku.

jelena

pre 9 godina

Пре свега, родитеље кривим!!! Јесте да наиђе период када деца више слушају друштво него родитеље али то што немају дисциплину, радну навику, културу, то је нешто што нису понели из куће. И тај интернет, па родитељи треба да контролишу шта деца раде и причају са њима. Није интернет крив.

hm

pre 9 godina

I niko od vas sto ovde pametuje nikada nije otisao u skolu da insistira kod nastavnika i profesora da njihovo mezimce sigurno zna bolje, da mu se da bolja ocena, da nastavnik nema pojma. Naravno bas u vasem slucaju je opravdano... vase dete je zlatnoa nastavnici ne valjaju... da, da.
Roditelji dovoze decu u skolu i to ne malu decu pesackim stazama do ulaznih vrata da dete ne napravi 10 koraka slucajno a onda posto kasne jure nazad bezobzirno bas ih briga sto druga deca tu idu peske. Bezobzirni i sebicni roditelji takva su i deca
Samo sebe ne vidimo a kriva nam je drzava, drustvo, internet.

vldjuka

pre 9 godina

Naš klasičan pristup, konstatuj i sedi i plači. Ni jedan predlog za zaustavljanje pomenute pojave. Država može da ublaži problem uticajem na RODITELJE i DECU. Na roditelje i decu se može uticati preko RTS-a, a na decu dodatno preko škole, uz upotrebu centara za socijalni rad. Škola je moćan mehanizam koji ni jedna vlada ne zna da upotrebi. Pored toga i crkva može ako želi da postane uticajni faktor.
U ovoj oblasti sve je izmišljeno, dobrih primera ima u evropskim zemljama, naše je samo da ih usvojimo i primenimo.

Paklena pomorandza

pre 9 godina

Dobro jutro Kolumbo dve i po decenije zivimo u blago receno bolesnom sistemu gde vladaju lazi ,zastrsivanja , ratovi ,malodusnost ,korupcija , razni vidovi nasilja , neobrazovanost i nepoverenje institucijama i najgore od toga je sto nadlezni uopste ne obracaju paznju na to ne trude se da makar malo promene tu sliku u drustvu vec naprotiv salju sliku narodu koja se sastoji od toga da i oni mrze onog ko nije njihov nema postovanja samo ljigavost i sta onda ocekivati od dece koja sve upijaju kao sundjer ona nizasta nisu kriva vec su kao i naslov ovog bloga "ZRTVE POREMECENOG SISTEMA" !!!!Dovidjenja !!!

Neko

pre 9 godina

@budiboksnama: kada neko diskvalifikuje tuđe mišljenje generalnim, sveobuhvatnim stavom, i to začini uvredom o neznanju, jasno je da isti u stvari nema kontra-argument i besni...dakle, izvolite napisati šta je pogrešno, pošto sam pisao o sistemu vrednosti, ako ste uopšte i pročitali, a pogotovo razumeli napisano...

Aleksandar

pre 9 godina

@(b, 15. septembar 2014 12:45)

Sve je to tačno, al' nemojmo se pretvarati da ovaj problem postoji samo u proteklih dve i kusur godine - problem vučemo već decenijama i on samo postaje sve gori i gori. A za to svi snosimo odgovornost - kao društvo, i u krajnjoj instanci kao roditelji.

Sava

pre 9 godina

Patrokratski, nespobni ljudi
upropastili su ovu zemlju.
To je problem koji zbog nevidjene korupcije rusi moral mladih.
Bez promene sistema, ali ne sa svim dosadasnjim prefarbanim, nema buducnosti.

BS

pre 9 godina

Deca su žrtve nesposobnih roditelja.
A što se tiče opasnosti i nasilnika, oni i dalje prvenstveno prete iz neposredne okoline. Internet ništa posebno tu nije promenio.

Milko

pre 9 godina

Kakvo je stanje u društvu, koji su sistemi vrednosti na snazi, kakvi su ljudi na vlasti, deca su nam još i dobra, većinom.
Za sve što se mladima dogadja, za njihove nevolje, ispade, za njihovu agresivnost, skretanje u kriminal i sl. najveću odgovornost imaju roditelji, odrasli ljudi.
Odrasli biraju kako će se i u kakvim uslovima ževeti, kakvim će ambijentom deca biti okružena. Odrasli biraju one koji će graditi i voditi taj društveni ambijent u kojem će deca živeti i razvijati se.
Odrasli u Srbiji su već četvrt veka loš primer svojoj deci.

skyfall

pre 9 godina

@Zoran, 15. septembar 2014 14:58
Jako mi je drago zbog tebe, to je za svaku pohvalu, ali bojim se da ne menja suštinu moje primedbe.

modesty

pre 9 godina

@Zoran: A kako da se 'domognu' bolesni? Hendikepirani? Sirotinja? Sirocad? Ljudi koji brinu o bolesnim roditeljima? Lupas i ostajes ziv samo tako.. Elem, i ja sam se 'domogla' i medicine na zapadu i muza lekara i nebulozno visokih primanja u odnosu na ono sto moji prijatelji u Srbiji zaradjuju. Ali reci cu ti nesto, kao lekar. Kad sam dobila ponudu finansiranja nostrifikacije i posla u Americi nakon zavrsene seste godine, eticki nisam mogla ni da zamislim da radim u tako neetickom zdravstvu kao sto je americko. AUS je jedina zemljamprvog sveta u kojoj bolesni ljudi,postaju beskucnici jer im bolnice uzmu zadnji cent ako se razbole. So I wouldn't brag about it so much if I were you.

Tako da, pricam ti pricu, ti si se uvalio, i boli te tvoja fina gospodja za one less fortunate, a sad tu pametujes ljudima koji se bore za golu egzistenciju vec 20 godina, jer je naravno njihova krivica jer nisu imali priliku da odu. Ne moze svako ni da ode. Malo trezvenosti i empatije ti nebi skodilo.

lemy

pre 9 godina

nije internet nuzno zlo,i pre pojave intwrneta kod nas ste imali kolektivno trovanje preko pinka 90-ih i slicnih televizija slicnih godina...

ostj

pre 9 godina

sistem vrednosti je poremecen i pre masovnije upotrebe inteneta..setite se vhs kasete vidimo se u citulji,koja je tih godina bila prakticno udzbenik za mlade ljude..odsustvo postovanja, moralnih normi, obrazovanja.. to je nas problem...

RS

pre 9 godina

Poremecno je jos 90-tih. Dalje, poremeceno je i blagim kaznama prestupnicima, kao i bahatim ponasanjem gazdi prema radnicima koje tretiraju kao marvu za male pare. Eto.

Ne klasa žito u peščari

pre 9 godina

Poremećeni sistem vrednosti, kao i njegove posledice, nisu direktno povezane sa Internetom i socijalnim mrežama. Moralni pad i izvrnute životne vrednosti u našem društvu imaju korene u turbulentnim 1980-im, kao i ratnim 1990-im godinama, da bi nas prva decenija XXI veka gotovo sasvim dokrajčila. Nažalost, pokazalo se da se ne samo materijalne vrednosti većeg ili velikog obima, nego i društveni ugled, uglavnom, mogu "steći" bez rada, truda i poštenja. Živimo u društvu mita i korupcije, nameštenih tendera, legalizovane pljačke nekadašnje društvene imovine, monopola, kartela, par(ti)tokratije, itd, itd. Ljudi se, prirodno, prilagođavaju svemu tome, ne bi li nekako preživeli, odnosno imali utisak da žive normalno, "ko sav svet". Šta se onda iščuđavate za decu? Ne rastu deca mimo sveta i prevlađujućih društvenih odnosa.

Tišina tamo - Pljačka je u toku

pre 9 godina

Klasična je ovo sistemska priča kvazi stručnjaka za mazanja očiju i prebacivanje odgovornosti depresivnog političkog sistema na tamo neke dežurne krivce. Ne kvari gospođo internet ničiju decu, već ta nevaspitana i neobrazovana deca kvare internet. Kakav si u kući i na ulici takav si i na internetu sistemski proizvod i ne možeš da budeš drugačiji. A to se sve vidi na tom internetu i iz aviona ko iz kakve tajkunske džamahirije dolazi. Samo otvorite oči i gledajte malo bolje, videćete sve vaše seke i splavove i Južne pruge i Ibarske magistrale i TV kanale i "Bolje živote" u serijskim raprizama i na tom internetu. Ne fale na njemu ni sveti Mirko i Slavko. - Svako iznosi na taj internet to što ima i pošto je bogatstvo u narodu toliko, onda je logično da i ponuda tog naroda na internetu bude ralnom životu adekvatna. Internet je samo ogledalo društva. Jedno od mnogih.