Ponedeljak, 01.09.2014.

14:47

Šta ako Škoti "iznenade" Britance?

Britanska vlada je danas saopštila da ne pravi rezervni plan u slučaju da na referendumu u Škotskoj dođe do iznenađenja i bude izglasana nezavisnost.

Izvor: Tanjug

Šta ako Škoti "iznenade" Britance? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

34 Komentari

Sortiraj po:

Bivsi Balkanac

pre 9 godina

Jos malo da pojasnimo posto je malo zbunjujuce:

Engleska, Vels i Skotska = Velika Britanija
Ujedinjeno Kraljevstvo = Velika Britanija i Sjeverna Irska

I jos moze dalje da se komplikuje sa statusom Kanalskih Ostrva i Ostrva Man koji nisu sluzbeno dio UK pa ni EU.

Dosta Skota je za nezavisnost ali izgleda da referendum nece uspjeti. Inverness na sjeveru Skotske je 1000 km od Londona, ti ljudi ne osjecaju se puno vezani za ostatak Britanije.

Nije samo Skoti da se osjecaju posebnim, dosta Engleza kazu da su Englezi prvo pa onda Britanci, uz to postoje i jaki regionalni identiteti npr Devon i Kornvol (Devon, Cornwall)

NK

pre 9 godina

.......
Previše su se izmešali da bi se delili.
(Nema, 1. septembar 2014 17:53)

Slazem se sa tvojom procjenom da ce Skotska ostati u sastavu Britanije, ali to da je izmijesanost razlog tome veze nema sa zivotom.
Ako postoje izmijesanija dva naroda (mada ja mislim da smo isti narod) to su onda Srbi i Crnogorci, ali nas ipak odvojise, zato sto je to bilo prosto u inteseu zapada i sto su sve ucinjeli da tako bude, a nas narod (velikom vecinom neobrazovan ili vrlo niskog stepena obrazovanja) kad je glasao nije razmisljao o tome da li ce bolje zivjeti posle referenduma nego samo da se busamo u prsa sto samo Crnogorci i da imao svoju drzavu(mad kad sad vidim vlast u Srbiji mozda nam i nije los izbor na refendumu... :-) ). E to je razlika sto recimo prosjecan Skot prvo razmislja na 'ekonomski' nacin, da li cemu biti bolje posle referenduma ili ne i znaju da ce im zajednica sa Engleskom vjerovatno manje komplikovati zivot nego otcjepjenje (iako vecina nas zna sta su im Englezi radili kroz istoriju), gledaju ljudi jednostavno buducnost, a kroz sport ce se busati u prsa. A sa druge strane nema ko' da ih 'ohrabri' na otcjepljenje i time oslabe Britanko kraljevstvo, ka' sto su nas oslabili i ekonomski u crno zavili sve zajedno..., pa zivimo ka' podanici i robovi velikih sila bilo sa istoka ili zapada u ovom modernom kolonijalnom poretku, a tripujemo se da smo nezavisni i bitni!

Hvala lepo

pre 9 godina

(Svjatoslav, 1. septembar 2014 18:06)
Свјатославе, хвала Вам за нови израз - еурофиличар. Од сифилистичара их не дели пуно, а мене је баш насмејало.

Иначе, што се тиче отцепљења од ВБ, мислим да ће проћи као и Фокландска острва - масакр по опробаном рецепту из богате геноцидне историје Енглеске. Поручио бих Србима, али и осталим писменим људима широм света да мало прелистају историју, па да виде ко је зло света и зашто Британци упорно скривају своју прошлост као неки наши "susjedi".

Vlada

pre 9 godina

Prvo ce ih priznati Ujedinjeno Kraljevsto jer oni nisu nenormalni da ratuju oko isprazne nacionalisticke retorike. Mi smo imali sve vreme ovog sveta da resimo kosovsko pitanje na miran nacin i dozvolimo Kosovarima da demokratskim putem rese svoj status u Jugoslaviji ili kasnije u SRJ, ali smo se radije odlucili za represiju i sovinizam, pa nam je posle cudno sto nam je OVK zakucao na vrata. Ne kazem da je medju kosovskim Albancima nesto bolje, ali mi moramo biti samokriticni zbog buducnosti nase drzave.

delta

pre 9 godina

Do nezavisnosti Škotske (za sada) neće doći jer bi to bio uvod i u raspad EU, a to Amerika i Engleska jednostavno neće dozvoliti jer im to u ovom trenutku ne bi odgovaralo.

cin2

pre 9 godina

@veteran - Ulster ili Severna Irska je voljom većine ostala u V. Britaniji. Nisu hteli sa Republikom Irskom. Da, to je velik problem, ali to ne dovodi u pitanje unutrašnju demokratiju unije. Katolička manjina u Ulsteru traži prisajedinjenje Irskoj i taj problem je prvenstveno između katolika i protestanata Iraca. A da Britanija nije toliko rđava pokazuju i naseljeni Irci u Glazgovu koji su tu razvili svoju autonomiju, veru i fudbal poznatiji kao Glasgow Celtics.

Mita

pre 9 godina

@(Svjatoslav)
Svjetoslave,ja ne znam gde ti živiš?Jel u Srbiji ili Švajcarskoj?Ako živiš u Švajcarskoj,onda te razumem i u pravu si.Kada si već spomenuo rakiju i automobile,ja baš mislim da tu moramo da se dovedemo u red.Da naučimo da se ponašamo,kao u Evropi,što će reći da rakija i automobili ne idu zajedno.U Srbiji su sada omiljeni sportovi gaženje pešaka i saobraćajne nezgode.Pošto nemamo gde da se dokažemo,onda svoju bahatost pokazujemo u saobraćaju.Evo,danas su uhapsili jednog takvog kabadahiju koji će,nadam se,dugo robijati za primer ostalim bahatim kabadahijama,koji vole rakiju i volan.To jedan od milion razloga zašto nam trebaju Evropska pravila u Srbiji.Da smo u Švajcarskoj,onda bi nam bila dovoljna Švajcarska pravila.

Miloš

pre 9 godina

Eurofilicari moraju da shvate da mnogi ljudi EU dozivljavaju ne kao slobodu, vec kao tesnu kravatu koja davi i gusi. Oni ali i ostali moraju da shvate da mnogi ljudi hoce malo svoje zemlje, malo slobodne Srbije, da nam niko ne odredjuje da li da palimo svetla na automobilu u po bela dana ili da li da popijemo domacu rakijicu.
(Svjatoslav, 1. septembar 2014 18:06)

Svjatoslave, Vaš komentar najbolje pokazuje da je najveći broj strahova od EU izazvan - potpunim neznanjem.

EU svakako nije savršena, ali pretnje ne dolaze ni od automobilskih svetala (ovo, uzgred, uopšte nije u nadležnosti Unije - u Nemačkoj svetla ne moraju biti upaljena, u Mađarskoj samo na otvorenom putu, u Hrvatskoj moraju...) niti od domaće rakijice (EU zabranjuje prodaju i stavljanje u promet prehrambenih proizvoda koji nisu proizvedeni prema veoma strogim standardima - to znači da svako i dalje može da sam pije svoju rakiju ili da je pokloni kome želi, ali isto tako znači da ne može da se desi Zozovača, kada nesavesni proizvođač plasira proizvod sumnjivog kvaliteta na tržište).

tamo_daleko

pre 9 godina

Da ima mesta bilo kakvom iznenadjenju referenduma ne bi ni bilo.Od ovoga nece biti nista,ALI na sledecem (clanstvo u EU) sam siguran da ce Britanci izaci iz Unije.

Svjatoslav

pre 9 godina

@Mita

Covek uopste nije pomenuo da ce Rusija dolaziti bilo gde. Izgleda da je zavlada kod eurofilicara kolektivna paranoja. Covek je samo rekao da tvorevina EU nemoguca, prirodno neprirodna, da ubija kreativnost, raznolikost kulture, vere i nacina zivota, ishrane i socijalnih odnosa, da je EU bezidejna, centralisticka, birokratska institucija, kvazietatisticka i da ubija svako preduzetnistvo. Ja bih dodao da je EK najvisi stepen organizovanog kriminala.

Da li se u Evropi zivelo mnogo bolje pre Mastrihta? Jeste. Eto resenja. Labava povezanost oko razlicitih projekata, bez centralne banke, vlade, parlamenta, ministarstava, vojske, policije, ustava, zastava i slicnih gluposti. Ovde nema reci o Rusiji. Jednostavno kao sto je komunizam bio utopija, EU je jos veca. Da ne kazem veca glupost i tamnica naroda.

Eurofilicari moraju da shvate da mnogi ljudi EU dozivljavaju ne kao slobodu, vec kao tesnu kravatu koja davi i gusi. Oni ali i ostali moraju da shvate da mnogi ljudi hoce malo svoje zemlje, malo slobodne Srbije, da nam niko ne odredjuje da li da palimo svetla na automobilu u po bela dana ili da li da popijemo domacu rakijicu.

Mita

pre 9 godina

Najbolja je neovisnost za Skotsku,zato sto EU dzrave nemaju neovisnost,a zajednicko osvajanje Rusije je propalo,vreme trazi nove odnose u svetu,Srbija je sretna sto nije usla u Europski savez.
(Suvereni demokrata, 1. septembar 2014 16:28)

Zanimljivo je kako neko ko živi 5000 km dalje,zna šta je najbolje za Škote.Škotska,i da se otcepi,ostaće u Evropi i neće se pripojiti Rusiji.U svakom slučaju,i Škoti i Englezi,mogu da daju primer svetu kako se rešavaju problemi,za razliku od nas,koji smo napravili i genocid.Poenta priče je da će Srbija ući u EU,baš kao i Škotska,iako se otcepi,a neki ovde bi trebalo da prestanu da boluju od bolesti,koja se zove zabluda.Jedna od njih je i da će Rusi doći na Balkan.To čak ni Rusi neće,a ovom regionu je određena budućnost,na tvoju nesreću...

Dragan

pre 9 godina

Iznenadila bih se da se odvoje. Kakva god da je kultura, istorija ili razmirice mislim da su svi Škoti svesni prednosti zajednice.
(qwertzk, 1. septembar 2014 15:58)

Koje su to prednosti "zajednice"? Škoti su siti engleske neoliberalne politike. http://www.theguardian.com/commentisfree/2014/aug/31/scottish-independence-yes-vote-turnout-polls

Nema

pre 9 godina

Komentatori koji su za otcepljenje Škotske su oni koji potajno žele da drugome (čitaj: jednoj zapadnoj zemlji) "crkne krava" pa lepe minuse na sve realne komentare. Neće se Škotska odvojiti, nije luda. To znaju i Škoti a i Englezi. Zato i nema rezervnog plana.
Previše su se izmešali da bi se delili.

veteran

pre 9 godina

@munz

" Kako god, nivo svesti posle 300 godina zajedničke istorije je neuporedivo viši od balkanskog rezonovanja. I zato su tamo manje-više svi mirni i staloženi"
Pa ti nista ne znas. Severna Irska mirna i stalozena??? Pa od kuda onoliko mrtvih i ranjenih u poslednjih 100 godina. Jesi li cuo za IRA-u? Ratuje protiv Britanije od 1913 kada je osnovana.

munz

pre 9 godina

Malo neprecizno u tekstu - Skotska nije samo u uniji sa Engleskom nego i sa ostatkom Ujedinjenog Kraljevstva - Velsom i Sjevernom Irskom.
(Bivsi Balkanac, 1. septembar 2014 15:28)
Da, unija se sastoji iz četiri dela. I opstaće, to je definitivno jasno. Što se tiče samog imena, ono je u engleskom dvosmisleno - The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland što bi se na srpski moglo prevesti "Ujedineno kraljevstvo V. Britanije i S. Irske" ili "Ujedinjeno kraljevstvo V. Britanija i S. Irska". Naime, zbog pipavog političkog pitanja, ostavljeno je da svako tumači da li je Severna Irska deo "ujedinjenog kraljevstva" ili samo njen pridruženi član, van formulacije "UK". Kako god, nivo svesti posle 300 godina zajedničke istorije je neuporedivo viši od balkanskog rezonovanja. I zato su tamo manje-više svi mirni i staloženi. Ispada da mi ovde više navijamo zbog svojih problema.

andreas kisser

pre 9 godina

(maloicitao, 1. septembar 2014 14:57)

ne pricaj gluposti nego se malo raspitaj o stvarima koje zelis da komentarises pre nego sto nesto napises. kampanja za i protiv traje vec tri godine. da je referendum odrzan odmah nakon sto je raspisan (kao u slucaju izvesnih balkanskih strapija u kojima su politicke i mufljuske kvazi-elite nabrzinu hvatajuci vecinu glasackog tela koristeci momentum nacionalizma i slicnih demagosskih manipulacija, sprovele brzinske referendume bez jasnog predocavanja glasacima svih rizika) jedva trecina skota bi glasala za nezavisnost! upravo je dug vremenski period i jaka ideolosko-nacionalisticka kampanja SNP tokom prethodnih meseci uspela da preokrene javno mnjenje, te je sada odnos otp. 53%-47% protiv nezavisnosti. u kampanji ne ucestvuje nijedan englez, niti apsolutno niko iz vlade u londonu, a svi kljucni skotski listovi su do sada uglavnom davali podrsku nezavisnosti. ljudi koji se bore protiv nezavisnosti su lokalni skotski politicari, uglavnom iz redova laburista, predvodjeni bivsim ministrom finansija alisterom darlingom, koji smatraju da je skotskoj bolje da ostane u sastavu VB jer su ekonomski rizici nezavisnsti preveliki (skotska ne bi imala pravo da udje u sastav EU, budzetski deficit je preveliki da zatrazi clanstvo, ne bi imala svoju valutu, imala bi jako los kreditni rejting, ne bi bilo novca za socijalu, itd). a tek lupetanja o nafti u severnom moru... ali populisticka demagogija je jako oruzje svuda, i na balkanu i na zapadu.

Suvereni demokrata

pre 9 godina

Najbolja je neovisnost za Skotsku,zato sto EU dzrave nemaju neovisnost,a zajednicko osvajanje Rusije je propalo,vreme trazi nove odnose u svetu,Srbija je sretna sto nije usla u Europski savez.

Vlada

pre 9 godina

Koji to referendum nije uspeo?
(vlada, 1. septembar 2014 14:50)

Evo ja znam za nekoliko.Tri neuspešna u Kvebeku za odvajanje od Kanade. Jedan nesupešan na Grenlandu za odvajanje od Danske(96% protiv) i jedan neuspešan na Farskim ostrvima za odvajanje od Danske(89% protiv).Ovaj u Škotskoj će biti neuspešan.99,99% sam siguran u to.

zoran

pre 9 godina

Jos nisam sreo Shkota, zivim u U.K., koji zeli da ostane u uniji sa Engleskom. RAcunam ,cirka, 85% Shkota hoce napolje iz U.K. Nema tu dileme niti malo. To je gotova stvar.
Odcepljenje ce jako oslabiti Englesku, tu dileme nema.

Bivsi Balkanac

pre 9 godina

Malo neprecizno u tekstu - Skotska nije samo u uniji sa Engleskom nego i sa ostatkom Ujedinjenog Kraljevstva - Velsom i Sjevernom Irskom.

Deka

pre 9 godina

Ja zivim u Skotskoj vec duze vreme i mogu reci da Skoti nisu sposobni da samostalno vode drzavu. Nemaju svoju centralnu banku (u vlasnistvu je Bank of England).Kao glavni argument navode primer Norveske i nadaju se da budu kao Norveska ,sto je ravno nemogucem.Naftu ovde vade strane kompanije i drzava ,osim poreza na naftu (koji i nije veliki) nema neke koristi od nafte.Bolje im je i bice im bolje ako ostanu u UK

voša

pre 9 godina

... Škoti traže samo da im na pasošu piše Skotland umesto UK ...žele i dalje da budu u komoventu tj. pod kraljicom i žele i UK funtu a i za vojsku sigurno ne bi bio problem...

anglofil

pre 9 godina

O ljudi pa sta bi bilo nista, zato je njima i dat Referendum iako po konstituciji to pravo nisu imali ,ali Englezi se bune zasto to pravo nije dato i njima da mogu da biraju dali bi oni hteli sa Skotima, sta mislite koji bi ishod bio?, znam sta pricam jer sam drzavljanin UK i zivim ovde 45 godina. BDP UK je 2800 milijardi dolara sa stanovnistvom od 64.5 miliona , Skotska u svemu tome ucestvuje sa 8% u ekonomiji i po broju stanovnika za UK to i nije neki gubitak ali bi za Skote mogao da bude ogroman jer im preti da mnoga preduzeca,banke,osiguravajuca drustva napuste Skotsku to se ovde na veliko prica a i kakva im je onda ta nezavisnost ako hoce funtu ,da nema granica i da Kraljica bude glava drzave, budite sigurni da ako budu dovoljno ludi i odu to prava sigurno gube a UK ce biti jos i jaca jer nece morati da izdvaja velike sume novca koje sada mora da izdvaja i zato ja mislim da Skoti nisu toliko ludi da napuste jednu zemlju u kojoj imaju sve.

Мали Радојица

pre 9 godina

Acts of Union је предвидео уједињење две краљевине,коју у иностраним пословима, монетарној политици и одбрани прдставља Енглеска влада у Лондону, тако да се овде ни о каквој Британској влади не може говорити. Напред Шкоти ка независној Краљевини!

Мали Радојица

pre 9 godina

Acts of Union је предвидео уједињење две краљевине,коју у иностраним пословима, монетарној политици и одбрани прдставља Енглеска влада у Лондону, тако да се овде ни о каквој Британској влади не може говорити. Напред Шкоти ка независној Краљевини!

voša

pre 9 godina

... Škoti traže samo da im na pasošu piše Skotland umesto UK ...žele i dalje da budu u komoventu tj. pod kraljicom i žele i UK funtu a i za vojsku sigurno ne bi bio problem...

Bivsi Balkanac

pre 9 godina

Malo neprecizno u tekstu - Skotska nije samo u uniji sa Engleskom nego i sa ostatkom Ujedinjenog Kraljevstva - Velsom i Sjevernom Irskom.

Vlada

pre 9 godina

Koji to referendum nije uspeo?
(vlada, 1. septembar 2014 14:50)

Evo ja znam za nekoliko.Tri neuspešna u Kvebeku za odvajanje od Kanade. Jedan nesupešan na Grenlandu za odvajanje od Danske(96% protiv) i jedan neuspešan na Farskim ostrvima za odvajanje od Danske(89% protiv).Ovaj u Škotskoj će biti neuspešan.99,99% sam siguran u to.

anglofil

pre 9 godina

O ljudi pa sta bi bilo nista, zato je njima i dat Referendum iako po konstituciji to pravo nisu imali ,ali Englezi se bune zasto to pravo nije dato i njima da mogu da biraju dali bi oni hteli sa Skotima, sta mislite koji bi ishod bio?, znam sta pricam jer sam drzavljanin UK i zivim ovde 45 godina. BDP UK je 2800 milijardi dolara sa stanovnistvom od 64.5 miliona , Skotska u svemu tome ucestvuje sa 8% u ekonomiji i po broju stanovnika za UK to i nije neki gubitak ali bi za Skote mogao da bude ogroman jer im preti da mnoga preduzeca,banke,osiguravajuca drustva napuste Skotsku to se ovde na veliko prica a i kakva im je onda ta nezavisnost ako hoce funtu ,da nema granica i da Kraljica bude glava drzave, budite sigurni da ako budu dovoljno ludi i odu to prava sigurno gube a UK ce biti jos i jaca jer nece morati da izdvaja velike sume novca koje sada mora da izdvaja i zato ja mislim da Skoti nisu toliko ludi da napuste jednu zemlju u kojoj imaju sve.

Deka

pre 9 godina

Ja zivim u Skotskoj vec duze vreme i mogu reci da Skoti nisu sposobni da samostalno vode drzavu. Nemaju svoju centralnu banku (u vlasnistvu je Bank of England).Kao glavni argument navode primer Norveske i nadaju se da budu kao Norveska ,sto je ravno nemogucem.Naftu ovde vade strane kompanije i drzava ,osim poreza na naftu (koji i nije veliki) nema neke koristi od nafte.Bolje im je i bice im bolje ako ostanu u UK

zoran

pre 9 godina

Jos nisam sreo Shkota, zivim u U.K., koji zeli da ostane u uniji sa Engleskom. RAcunam ,cirka, 85% Shkota hoce napolje iz U.K. Nema tu dileme niti malo. To je gotova stvar.
Odcepljenje ce jako oslabiti Englesku, tu dileme nema.

andreas kisser

pre 9 godina

(maloicitao, 1. septembar 2014 14:57)

ne pricaj gluposti nego se malo raspitaj o stvarima koje zelis da komentarises pre nego sto nesto napises. kampanja za i protiv traje vec tri godine. da je referendum odrzan odmah nakon sto je raspisan (kao u slucaju izvesnih balkanskih strapija u kojima su politicke i mufljuske kvazi-elite nabrzinu hvatajuci vecinu glasackog tela koristeci momentum nacionalizma i slicnih demagosskih manipulacija, sprovele brzinske referendume bez jasnog predocavanja glasacima svih rizika) jedva trecina skota bi glasala za nezavisnost! upravo je dug vremenski period i jaka ideolosko-nacionalisticka kampanja SNP tokom prethodnih meseci uspela da preokrene javno mnjenje, te je sada odnos otp. 53%-47% protiv nezavisnosti. u kampanji ne ucestvuje nijedan englez, niti apsolutno niko iz vlade u londonu, a svi kljucni skotski listovi su do sada uglavnom davali podrsku nezavisnosti. ljudi koji se bore protiv nezavisnosti su lokalni skotski politicari, uglavnom iz redova laburista, predvodjeni bivsim ministrom finansija alisterom darlingom, koji smatraju da je skotskoj bolje da ostane u sastavu VB jer su ekonomski rizici nezavisnsti preveliki (skotska ne bi imala pravo da udje u sastav EU, budzetski deficit je preveliki da zatrazi clanstvo, ne bi imala svoju valutu, imala bi jako los kreditni rejting, ne bi bilo novca za socijalu, itd). a tek lupetanja o nafti u severnom moru... ali populisticka demagogija je jako oruzje svuda, i na balkanu i na zapadu.

veteran

pre 9 godina

@munz

" Kako god, nivo svesti posle 300 godina zajedničke istorije je neuporedivo viši od balkanskog rezonovanja. I zato su tamo manje-više svi mirni i staloženi"
Pa ti nista ne znas. Severna Irska mirna i stalozena??? Pa od kuda onoliko mrtvih i ranjenih u poslednjih 100 godina. Jesi li cuo za IRA-u? Ratuje protiv Britanije od 1913 kada je osnovana.

Miloš

pre 9 godina

Eurofilicari moraju da shvate da mnogi ljudi EU dozivljavaju ne kao slobodu, vec kao tesnu kravatu koja davi i gusi. Oni ali i ostali moraju da shvate da mnogi ljudi hoce malo svoje zemlje, malo slobodne Srbije, da nam niko ne odredjuje da li da palimo svetla na automobilu u po bela dana ili da li da popijemo domacu rakijicu.
(Svjatoslav, 1. septembar 2014 18:06)

Svjatoslave, Vaš komentar najbolje pokazuje da je najveći broj strahova od EU izazvan - potpunim neznanjem.

EU svakako nije savršena, ali pretnje ne dolaze ni od automobilskih svetala (ovo, uzgred, uopšte nije u nadležnosti Unije - u Nemačkoj svetla ne moraju biti upaljena, u Mađarskoj samo na otvorenom putu, u Hrvatskoj moraju...) niti od domaće rakijice (EU zabranjuje prodaju i stavljanje u promet prehrambenih proizvoda koji nisu proizvedeni prema veoma strogim standardima - to znači da svako i dalje može da sam pije svoju rakiju ili da je pokloni kome želi, ali isto tako znači da ne može da se desi Zozovača, kada nesavesni proizvođač plasira proizvod sumnjivog kvaliteta na tržište).

Nema

pre 9 godina

Komentatori koji su za otcepljenje Škotske su oni koji potajno žele da drugome (čitaj: jednoj zapadnoj zemlji) "crkne krava" pa lepe minuse na sve realne komentare. Neće se Škotska odvojiti, nije luda. To znaju i Škoti a i Englezi. Zato i nema rezervnog plana.
Previše su se izmešali da bi se delili.

Dragan

pre 9 godina

Iznenadila bih se da se odvoje. Kakva god da je kultura, istorija ili razmirice mislim da su svi Škoti svesni prednosti zajednice.
(qwertzk, 1. septembar 2014 15:58)

Koje su to prednosti "zajednice"? Škoti su siti engleske neoliberalne politike. http://www.theguardian.com/commentisfree/2014/aug/31/scottish-independence-yes-vote-turnout-polls

Mita

pre 9 godina

Najbolja je neovisnost za Skotsku,zato sto EU dzrave nemaju neovisnost,a zajednicko osvajanje Rusije je propalo,vreme trazi nove odnose u svetu,Srbija je sretna sto nije usla u Europski savez.
(Suvereni demokrata, 1. septembar 2014 16:28)

Zanimljivo je kako neko ko živi 5000 km dalje,zna šta je najbolje za Škote.Škotska,i da se otcepi,ostaće u Evropi i neće se pripojiti Rusiji.U svakom slučaju,i Škoti i Englezi,mogu da daju primer svetu kako se rešavaju problemi,za razliku od nas,koji smo napravili i genocid.Poenta priče je da će Srbija ući u EU,baš kao i Škotska,iako se otcepi,a neki ovde bi trebalo da prestanu da boluju od bolesti,koja se zove zabluda.Jedna od njih je i da će Rusi doći na Balkan.To čak ni Rusi neće,a ovom regionu je određena budućnost,na tvoju nesreću...

delta

pre 9 godina

Do nezavisnosti Škotske (za sada) neće doći jer bi to bio uvod i u raspad EU, a to Amerika i Engleska jednostavno neće dozvoliti jer im to u ovom trenutku ne bi odgovaralo.

Suvereni demokrata

pre 9 godina

Najbolja je neovisnost za Skotsku,zato sto EU dzrave nemaju neovisnost,a zajednicko osvajanje Rusije je propalo,vreme trazi nove odnose u svetu,Srbija je sretna sto nije usla u Europski savez.

Svjatoslav

pre 9 godina

@Mita

Covek uopste nije pomenuo da ce Rusija dolaziti bilo gde. Izgleda da je zavlada kod eurofilicara kolektivna paranoja. Covek je samo rekao da tvorevina EU nemoguca, prirodno neprirodna, da ubija kreativnost, raznolikost kulture, vere i nacina zivota, ishrane i socijalnih odnosa, da je EU bezidejna, centralisticka, birokratska institucija, kvazietatisticka i da ubija svako preduzetnistvo. Ja bih dodao da je EK najvisi stepen organizovanog kriminala.

Da li se u Evropi zivelo mnogo bolje pre Mastrihta? Jeste. Eto resenja. Labava povezanost oko razlicitih projekata, bez centralne banke, vlade, parlamenta, ministarstava, vojske, policije, ustava, zastava i slicnih gluposti. Ovde nema reci o Rusiji. Jednostavno kao sto je komunizam bio utopija, EU je jos veca. Da ne kazem veca glupost i tamnica naroda.

Eurofilicari moraju da shvate da mnogi ljudi EU dozivljavaju ne kao slobodu, vec kao tesnu kravatu koja davi i gusi. Oni ali i ostali moraju da shvate da mnogi ljudi hoce malo svoje zemlje, malo slobodne Srbije, da nam niko ne odredjuje da li da palimo svetla na automobilu u po bela dana ili da li da popijemo domacu rakijicu.

Mita

pre 9 godina

@(Svjatoslav)
Svjetoslave,ja ne znam gde ti živiš?Jel u Srbiji ili Švajcarskoj?Ako živiš u Švajcarskoj,onda te razumem i u pravu si.Kada si već spomenuo rakiju i automobile,ja baš mislim da tu moramo da se dovedemo u red.Da naučimo da se ponašamo,kao u Evropi,što će reći da rakija i automobili ne idu zajedno.U Srbiji su sada omiljeni sportovi gaženje pešaka i saobraćajne nezgode.Pošto nemamo gde da se dokažemo,onda svoju bahatost pokazujemo u saobraćaju.Evo,danas su uhapsili jednog takvog kabadahiju koji će,nadam se,dugo robijati za primer ostalim bahatim kabadahijama,koji vole rakiju i volan.To jedan od milion razloga zašto nam trebaju Evropska pravila u Srbiji.Da smo u Švajcarskoj,onda bi nam bila dovoljna Švajcarska pravila.

munz

pre 9 godina

Malo neprecizno u tekstu - Skotska nije samo u uniji sa Engleskom nego i sa ostatkom Ujedinjenog Kraljevstva - Velsom i Sjevernom Irskom.
(Bivsi Balkanac, 1. septembar 2014 15:28)
Da, unija se sastoji iz četiri dela. I opstaće, to je definitivno jasno. Što se tiče samog imena, ono je u engleskom dvosmisleno - The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland što bi se na srpski moglo prevesti "Ujedineno kraljevstvo V. Britanije i S. Irske" ili "Ujedinjeno kraljevstvo V. Britanija i S. Irska". Naime, zbog pipavog političkog pitanja, ostavljeno je da svako tumači da li je Severna Irska deo "ujedinjenog kraljevstva" ili samo njen pridruženi član, van formulacije "UK". Kako god, nivo svesti posle 300 godina zajedničke istorije je neuporedivo viši od balkanskog rezonovanja. I zato su tamo manje-više svi mirni i staloženi. Ispada da mi ovde više navijamo zbog svojih problema.

cin2

pre 9 godina

@veteran - Ulster ili Severna Irska je voljom većine ostala u V. Britaniji. Nisu hteli sa Republikom Irskom. Da, to je velik problem, ali to ne dovodi u pitanje unutrašnju demokratiju unije. Katolička manjina u Ulsteru traži prisajedinjenje Irskoj i taj problem je prvenstveno između katolika i protestanata Iraca. A da Britanija nije toliko rđava pokazuju i naseljeni Irci u Glazgovu koji su tu razvili svoju autonomiju, veru i fudbal poznatiji kao Glasgow Celtics.

tamo_daleko

pre 9 godina

Da ima mesta bilo kakvom iznenadjenju referenduma ne bi ni bilo.Od ovoga nece biti nista,ALI na sledecem (clanstvo u EU) sam siguran da ce Britanci izaci iz Unije.

NK

pre 9 godina

.......
Previše su se izmešali da bi se delili.
(Nema, 1. septembar 2014 17:53)

Slazem se sa tvojom procjenom da ce Skotska ostati u sastavu Britanije, ali to da je izmijesanost razlog tome veze nema sa zivotom.
Ako postoje izmijesanija dva naroda (mada ja mislim da smo isti narod) to su onda Srbi i Crnogorci, ali nas ipak odvojise, zato sto je to bilo prosto u inteseu zapada i sto su sve ucinjeli da tako bude, a nas narod (velikom vecinom neobrazovan ili vrlo niskog stepena obrazovanja) kad je glasao nije razmisljao o tome da li ce bolje zivjeti posle referenduma nego samo da se busamo u prsa sto samo Crnogorci i da imao svoju drzavu(mad kad sad vidim vlast u Srbiji mozda nam i nije los izbor na refendumu... :-) ). E to je razlika sto recimo prosjecan Skot prvo razmislja na 'ekonomski' nacin, da li cemu biti bolje posle referenduma ili ne i znaju da ce im zajednica sa Engleskom vjerovatno manje komplikovati zivot nego otcjepjenje (iako vecina nas zna sta su im Englezi radili kroz istoriju), gledaju ljudi jednostavno buducnost, a kroz sport ce se busati u prsa. A sa druge strane nema ko' da ih 'ohrabri' na otcjepljenje i time oslabe Britanko kraljevstvo, ka' sto su nas oslabili i ekonomski u crno zavili sve zajedno..., pa zivimo ka' podanici i robovi velikih sila bilo sa istoka ili zapada u ovom modernom kolonijalnom poretku, a tripujemo se da smo nezavisni i bitni!

Vlada

pre 9 godina

Prvo ce ih priznati Ujedinjeno Kraljevsto jer oni nisu nenormalni da ratuju oko isprazne nacionalisticke retorike. Mi smo imali sve vreme ovog sveta da resimo kosovsko pitanje na miran nacin i dozvolimo Kosovarima da demokratskim putem rese svoj status u Jugoslaviji ili kasnije u SRJ, ali smo se radije odlucili za represiju i sovinizam, pa nam je posle cudno sto nam je OVK zakucao na vrata. Ne kazem da je medju kosovskim Albancima nesto bolje, ali mi moramo biti samokriticni zbog buducnosti nase drzave.

Hvala lepo

pre 9 godina

(Svjatoslav, 1. septembar 2014 18:06)
Свјатославе, хвала Вам за нови израз - еурофиличар. Од сифилистичара их не дели пуно, а мене је баш насмејало.

Иначе, што се тиче отцепљења од ВБ, мислим да ће проћи као и Фокландска острва - масакр по опробаном рецепту из богате геноцидне историје Енглеске. Поручио бих Србима, али и осталим писменим људима широм света да мало прелистају историју, па да виде ко је зло света и зашто Британци упорно скривају своју прошлост као неки наши "susjedi".

Bivsi Balkanac

pre 9 godina

Jos malo da pojasnimo posto je malo zbunjujuce:

Engleska, Vels i Skotska = Velika Britanija
Ujedinjeno Kraljevstvo = Velika Britanija i Sjeverna Irska

I jos moze dalje da se komplikuje sa statusom Kanalskih Ostrva i Ostrva Man koji nisu sluzbeno dio UK pa ni EU.

Dosta Skota je za nezavisnost ali izgleda da referendum nece uspjeti. Inverness na sjeveru Skotske je 1000 km od Londona, ti ljudi ne osjecaju se puno vezani za ostatak Britanije.

Nije samo Skoti da se osjecaju posebnim, dosta Engleza kazu da su Englezi prvo pa onda Britanci, uz to postoje i jaki regionalni identiteti npr Devon i Kornvol (Devon, Cornwall)

zoran

pre 9 godina

Jos nisam sreo Shkota, zivim u U.K., koji zeli da ostane u uniji sa Engleskom. RAcunam ,cirka, 85% Shkota hoce napolje iz U.K. Nema tu dileme niti malo. To je gotova stvar.
Odcepljenje ce jako oslabiti Englesku, tu dileme nema.

Mita

pre 9 godina

Najbolja je neovisnost za Skotsku,zato sto EU dzrave nemaju neovisnost,a zajednicko osvajanje Rusije je propalo,vreme trazi nove odnose u svetu,Srbija je sretna sto nije usla u Europski savez.
(Suvereni demokrata, 1. septembar 2014 16:28)

Zanimljivo je kako neko ko živi 5000 km dalje,zna šta je najbolje za Škote.Škotska,i da se otcepi,ostaće u Evropi i neće se pripojiti Rusiji.U svakom slučaju,i Škoti i Englezi,mogu da daju primer svetu kako se rešavaju problemi,za razliku od nas,koji smo napravili i genocid.Poenta priče je da će Srbija ući u EU,baš kao i Škotska,iako se otcepi,a neki ovde bi trebalo da prestanu da boluju od bolesti,koja se zove zabluda.Jedna od njih je i da će Rusi doći na Balkan.To čak ni Rusi neće,a ovom regionu je određena budućnost,na tvoju nesreću...

Nema

pre 9 godina

Komentatori koji su za otcepljenje Škotske su oni koji potajno žele da drugome (čitaj: jednoj zapadnoj zemlji) "crkne krava" pa lepe minuse na sve realne komentare. Neće se Škotska odvojiti, nije luda. To znaju i Škoti a i Englezi. Zato i nema rezervnog plana.
Previše su se izmešali da bi se delili.

Deka

pre 9 godina

Ja zivim u Skotskoj vec duze vreme i mogu reci da Skoti nisu sposobni da samostalno vode drzavu. Nemaju svoju centralnu banku (u vlasnistvu je Bank of England).Kao glavni argument navode primer Norveske i nadaju se da budu kao Norveska ,sto je ravno nemogucem.Naftu ovde vade strane kompanije i drzava ,osim poreza na naftu (koji i nije veliki) nema neke koristi od nafte.Bolje im je i bice im bolje ako ostanu u UK

Мали Радојица

pre 9 godina

Acts of Union је предвидео уједињење две краљевине,коју у иностраним пословима, монетарној политици и одбрани прдставља Енглеска влада у Лондону, тако да се овде ни о каквој Британској влади не може говорити. Напред Шкоти ка независној Краљевини!

Suvereni demokrata

pre 9 godina

Najbolja je neovisnost za Skotsku,zato sto EU dzrave nemaju neovisnost,a zajednicko osvajanje Rusije je propalo,vreme trazi nove odnose u svetu,Srbija je sretna sto nije usla u Europski savez.

Vlada

pre 9 godina

Koji to referendum nije uspeo?
(vlada, 1. septembar 2014 14:50)

Evo ja znam za nekoliko.Tri neuspešna u Kvebeku za odvajanje od Kanade. Jedan nesupešan na Grenlandu za odvajanje od Danske(96% protiv) i jedan neuspešan na Farskim ostrvima za odvajanje od Danske(89% protiv).Ovaj u Škotskoj će biti neuspešan.99,99% sam siguran u to.

Dragan

pre 9 godina

Iznenadila bih se da se odvoje. Kakva god da je kultura, istorija ili razmirice mislim da su svi Škoti svesni prednosti zajednice.
(qwertzk, 1. septembar 2014 15:58)

Koje su to prednosti "zajednice"? Škoti su siti engleske neoliberalne politike. http://www.theguardian.com/commentisfree/2014/aug/31/scottish-independence-yes-vote-turnout-polls

delta

pre 9 godina

Do nezavisnosti Škotske (za sada) neće doći jer bi to bio uvod i u raspad EU, a to Amerika i Engleska jednostavno neće dozvoliti jer im to u ovom trenutku ne bi odgovaralo.

munz

pre 9 godina

Malo neprecizno u tekstu - Skotska nije samo u uniji sa Engleskom nego i sa ostatkom Ujedinjenog Kraljevstva - Velsom i Sjevernom Irskom.
(Bivsi Balkanac, 1. septembar 2014 15:28)
Da, unija se sastoji iz četiri dela. I opstaće, to je definitivno jasno. Što se tiče samog imena, ono je u engleskom dvosmisleno - The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland što bi se na srpski moglo prevesti "Ujedineno kraljevstvo V. Britanije i S. Irske" ili "Ujedinjeno kraljevstvo V. Britanija i S. Irska". Naime, zbog pipavog političkog pitanja, ostavljeno je da svako tumači da li je Severna Irska deo "ujedinjenog kraljevstva" ili samo njen pridruženi član, van formulacije "UK". Kako god, nivo svesti posle 300 godina zajedničke istorije je neuporedivo viši od balkanskog rezonovanja. I zato su tamo manje-više svi mirni i staloženi. Ispada da mi ovde više navijamo zbog svojih problema.

veteran

pre 9 godina

@munz

" Kako god, nivo svesti posle 300 godina zajedničke istorije je neuporedivo viši od balkanskog rezonovanja. I zato su tamo manje-više svi mirni i staloženi"
Pa ti nista ne znas. Severna Irska mirna i stalozena??? Pa od kuda onoliko mrtvih i ranjenih u poslednjih 100 godina. Jesi li cuo za IRA-u? Ratuje protiv Britanije od 1913 kada je osnovana.

anglofil

pre 9 godina

O ljudi pa sta bi bilo nista, zato je njima i dat Referendum iako po konstituciji to pravo nisu imali ,ali Englezi se bune zasto to pravo nije dato i njima da mogu da biraju dali bi oni hteli sa Skotima, sta mislite koji bi ishod bio?, znam sta pricam jer sam drzavljanin UK i zivim ovde 45 godina. BDP UK je 2800 milijardi dolara sa stanovnistvom od 64.5 miliona , Skotska u svemu tome ucestvuje sa 8% u ekonomiji i po broju stanovnika za UK to i nije neki gubitak ali bi za Skote mogao da bude ogroman jer im preti da mnoga preduzeca,banke,osiguravajuca drustva napuste Skotsku to se ovde na veliko prica a i kakva im je onda ta nezavisnost ako hoce funtu ,da nema granica i da Kraljica bude glava drzave, budite sigurni da ako budu dovoljno ludi i odu to prava sigurno gube a UK ce biti jos i jaca jer nece morati da izdvaja velike sume novca koje sada mora da izdvaja i zato ja mislim da Skoti nisu toliko ludi da napuste jednu zemlju u kojoj imaju sve.

andreas kisser

pre 9 godina

(maloicitao, 1. septembar 2014 14:57)

ne pricaj gluposti nego se malo raspitaj o stvarima koje zelis da komentarises pre nego sto nesto napises. kampanja za i protiv traje vec tri godine. da je referendum odrzan odmah nakon sto je raspisan (kao u slucaju izvesnih balkanskih strapija u kojima su politicke i mufljuske kvazi-elite nabrzinu hvatajuci vecinu glasackog tela koristeci momentum nacionalizma i slicnih demagosskih manipulacija, sprovele brzinske referendume bez jasnog predocavanja glasacima svih rizika) jedva trecina skota bi glasala za nezavisnost! upravo je dug vremenski period i jaka ideolosko-nacionalisticka kampanja SNP tokom prethodnih meseci uspela da preokrene javno mnjenje, te je sada odnos otp. 53%-47% protiv nezavisnosti. u kampanji ne ucestvuje nijedan englez, niti apsolutno niko iz vlade u londonu, a svi kljucni skotski listovi su do sada uglavnom davali podrsku nezavisnosti. ljudi koji se bore protiv nezavisnosti su lokalni skotski politicari, uglavnom iz redova laburista, predvodjeni bivsim ministrom finansija alisterom darlingom, koji smatraju da je skotskoj bolje da ostane u sastavu VB jer su ekonomski rizici nezavisnsti preveliki (skotska ne bi imala pravo da udje u sastav EU, budzetski deficit je preveliki da zatrazi clanstvo, ne bi imala svoju valutu, imala bi jako los kreditni rejting, ne bi bilo novca za socijalu, itd). a tek lupetanja o nafti u severnom moru... ali populisticka demagogija je jako oruzje svuda, i na balkanu i na zapadu.

Svjatoslav

pre 9 godina

@Mita

Covek uopste nije pomenuo da ce Rusija dolaziti bilo gde. Izgleda da je zavlada kod eurofilicara kolektivna paranoja. Covek je samo rekao da tvorevina EU nemoguca, prirodno neprirodna, da ubija kreativnost, raznolikost kulture, vere i nacina zivota, ishrane i socijalnih odnosa, da je EU bezidejna, centralisticka, birokratska institucija, kvazietatisticka i da ubija svako preduzetnistvo. Ja bih dodao da je EK najvisi stepen organizovanog kriminala.

Da li se u Evropi zivelo mnogo bolje pre Mastrihta? Jeste. Eto resenja. Labava povezanost oko razlicitih projekata, bez centralne banke, vlade, parlamenta, ministarstava, vojske, policije, ustava, zastava i slicnih gluposti. Ovde nema reci o Rusiji. Jednostavno kao sto je komunizam bio utopija, EU je jos veca. Da ne kazem veca glupost i tamnica naroda.

Eurofilicari moraju da shvate da mnogi ljudi EU dozivljavaju ne kao slobodu, vec kao tesnu kravatu koja davi i gusi. Oni ali i ostali moraju da shvate da mnogi ljudi hoce malo svoje zemlje, malo slobodne Srbije, da nam niko ne odredjuje da li da palimo svetla na automobilu u po bela dana ili da li da popijemo domacu rakijicu.

voša

pre 9 godina

... Škoti traže samo da im na pasošu piše Skotland umesto UK ...žele i dalje da budu u komoventu tj. pod kraljicom i žele i UK funtu a i za vojsku sigurno ne bi bio problem...

Miloš

pre 9 godina

Eurofilicari moraju da shvate da mnogi ljudi EU dozivljavaju ne kao slobodu, vec kao tesnu kravatu koja davi i gusi. Oni ali i ostali moraju da shvate da mnogi ljudi hoce malo svoje zemlje, malo slobodne Srbije, da nam niko ne odredjuje da li da palimo svetla na automobilu u po bela dana ili da li da popijemo domacu rakijicu.
(Svjatoslav, 1. septembar 2014 18:06)

Svjatoslave, Vaš komentar najbolje pokazuje da je najveći broj strahova od EU izazvan - potpunim neznanjem.

EU svakako nije savršena, ali pretnje ne dolaze ni od automobilskih svetala (ovo, uzgred, uopšte nije u nadležnosti Unije - u Nemačkoj svetla ne moraju biti upaljena, u Mađarskoj samo na otvorenom putu, u Hrvatskoj moraju...) niti od domaće rakijice (EU zabranjuje prodaju i stavljanje u promet prehrambenih proizvoda koji nisu proizvedeni prema veoma strogim standardima - to znači da svako i dalje može da sam pije svoju rakiju ili da je pokloni kome želi, ali isto tako znači da ne može da se desi Zozovača, kada nesavesni proizvođač plasira proizvod sumnjivog kvaliteta na tržište).

Mita

pre 9 godina

@(Svjatoslav)
Svjetoslave,ja ne znam gde ti živiš?Jel u Srbiji ili Švajcarskoj?Ako živiš u Švajcarskoj,onda te razumem i u pravu si.Kada si već spomenuo rakiju i automobile,ja baš mislim da tu moramo da se dovedemo u red.Da naučimo da se ponašamo,kao u Evropi,što će reći da rakija i automobili ne idu zajedno.U Srbiji su sada omiljeni sportovi gaženje pešaka i saobraćajne nezgode.Pošto nemamo gde da se dokažemo,onda svoju bahatost pokazujemo u saobraćaju.Evo,danas su uhapsili jednog takvog kabadahiju koji će,nadam se,dugo robijati za primer ostalim bahatim kabadahijama,koji vole rakiju i volan.To jedan od milion razloga zašto nam trebaju Evropska pravila u Srbiji.Da smo u Švajcarskoj,onda bi nam bila dovoljna Švajcarska pravila.

tamo_daleko

pre 9 godina

Da ima mesta bilo kakvom iznenadjenju referenduma ne bi ni bilo.Od ovoga nece biti nista,ALI na sledecem (clanstvo u EU) sam siguran da ce Britanci izaci iz Unije.

Vlada

pre 9 godina

Prvo ce ih priznati Ujedinjeno Kraljevsto jer oni nisu nenormalni da ratuju oko isprazne nacionalisticke retorike. Mi smo imali sve vreme ovog sveta da resimo kosovsko pitanje na miran nacin i dozvolimo Kosovarima da demokratskim putem rese svoj status u Jugoslaviji ili kasnije u SRJ, ali smo se radije odlucili za represiju i sovinizam, pa nam je posle cudno sto nam je OVK zakucao na vrata. Ne kazem da je medju kosovskim Albancima nesto bolje, ali mi moramo biti samokriticni zbog buducnosti nase drzave.

Hvala lepo

pre 9 godina

(Svjatoslav, 1. septembar 2014 18:06)
Свјатославе, хвала Вам за нови израз - еурофиличар. Од сифилистичара их не дели пуно, а мене је баш насмејало.

Иначе, што се тиче отцепљења од ВБ, мислим да ће проћи као и Фокландска острва - масакр по опробаном рецепту из богате геноцидне историје Енглеске. Поручио бих Србима, али и осталим писменим људима широм света да мало прелистају историју, па да виде ко је зло света и зашто Британци упорно скривају своју прошлост као неки наши "susjedi".

cin2

pre 9 godina

@veteran - Ulster ili Severna Irska je voljom većine ostala u V. Britaniji. Nisu hteli sa Republikom Irskom. Da, to je velik problem, ali to ne dovodi u pitanje unutrašnju demokratiju unije. Katolička manjina u Ulsteru traži prisajedinjenje Irskoj i taj problem je prvenstveno između katolika i protestanata Iraca. A da Britanija nije toliko rđava pokazuju i naseljeni Irci u Glazgovu koji su tu razvili svoju autonomiju, veru i fudbal poznatiji kao Glasgow Celtics.

Bivsi Balkanac

pre 9 godina

Malo neprecizno u tekstu - Skotska nije samo u uniji sa Engleskom nego i sa ostatkom Ujedinjenog Kraljevstva - Velsom i Sjevernom Irskom.

NK

pre 9 godina

.......
Previše su se izmešali da bi se delili.
(Nema, 1. septembar 2014 17:53)

Slazem se sa tvojom procjenom da ce Skotska ostati u sastavu Britanije, ali to da je izmijesanost razlog tome veze nema sa zivotom.
Ako postoje izmijesanija dva naroda (mada ja mislim da smo isti narod) to su onda Srbi i Crnogorci, ali nas ipak odvojise, zato sto je to bilo prosto u inteseu zapada i sto su sve ucinjeli da tako bude, a nas narod (velikom vecinom neobrazovan ili vrlo niskog stepena obrazovanja) kad je glasao nije razmisljao o tome da li ce bolje zivjeti posle referenduma nego samo da se busamo u prsa sto samo Crnogorci i da imao svoju drzavu(mad kad sad vidim vlast u Srbiji mozda nam i nije los izbor na refendumu... :-) ). E to je razlika sto recimo prosjecan Skot prvo razmislja na 'ekonomski' nacin, da li cemu biti bolje posle referenduma ili ne i znaju da ce im zajednica sa Engleskom vjerovatno manje komplikovati zivot nego otcjepjenje (iako vecina nas zna sta su im Englezi radili kroz istoriju), gledaju ljudi jednostavno buducnost, a kroz sport ce se busati u prsa. A sa druge strane nema ko' da ih 'ohrabri' na otcjepljenje i time oslabe Britanko kraljevstvo, ka' sto su nas oslabili i ekonomski u crno zavili sve zajedno..., pa zivimo ka' podanici i robovi velikih sila bilo sa istoka ili zapada u ovom modernom kolonijalnom poretku, a tripujemo se da smo nezavisni i bitni!

Bivsi Balkanac

pre 9 godina

Jos malo da pojasnimo posto je malo zbunjujuce:

Engleska, Vels i Skotska = Velika Britanija
Ujedinjeno Kraljevstvo = Velika Britanija i Sjeverna Irska

I jos moze dalje da se komplikuje sa statusom Kanalskih Ostrva i Ostrva Man koji nisu sluzbeno dio UK pa ni EU.

Dosta Skota je za nezavisnost ali izgleda da referendum nece uspjeti. Inverness na sjeveru Skotske je 1000 km od Londona, ti ljudi ne osjecaju se puno vezani za ostatak Britanije.

Nije samo Skoti da se osjecaju posebnim, dosta Engleza kazu da su Englezi prvo pa onda Britanci, uz to postoje i jaki regionalni identiteti npr Devon i Kornvol (Devon, Cornwall)