Četvrtak, 10.01.2013.

23:32

Zapadni Balkan kao Skandinavija?

Zemlje Zapadnog Balkana, posebno Srbija, Hrvatska, BiH i Crna Gora, treba da prihvate "nordijski model“ saradnje na interparlamentarnom nivou, kažu analitičari.

Izvor: Danas

Zapadni Balkan kao Skandinavija? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

119 Komentari

Sortiraj po:

Jure

pre 11 godina

Zamolio bih srpske politicare da samo govore u ime zemlje gdje su izabrani. Prodjite se vec jednom Hrvatske. Hvala na razumjevanju.

Troml

pre 11 godina

Zapadni Balkan kao Skandinavija?

Ideja je dobra, pače odlična, no treba je malo
razraditi, kako bi se utanačile pojedinost (zbog
budućeg nedaj bože, raskusuravanja).

Jasno, Hrvati traže par uvjeta - redom:

-Prvi član sporazuma - ulaz u uniju
je besplatan i slobodan, izlaz nemoguć.
-Glavni grad - Beograd.
-Jedino vojska Srbije moože biti
oružana sila te unije.
-Srbija raspolaže SVIM sredstvima i djeli
po svom nahođenju ostalim članicama unije.
-U slučaju bilo-kakvih nesporazuma,
presuđuju Srbija, odnosno sud u Beogradu.
-Jedino Srbija ima parlament a ostali dobrovoljno
prihvačaju odluke tog parlamenta.
-Jedina priznata vjera je pravoslavlje
a sve ostale se ukidaju po hitnom postupku.

Na kraju, o pristupanju Hrvatske toj uniji,
jedino odlučuju dolje popisani a ostali
Hrvati imaju biti kuš.

Zoran Šprajc,
Denis Latin,
Aleksandar Stanković,
Mirjana Rakić,
Robert Zuber,
NIKOLA KRISTIĆ
INKA ETEROVIĆ,
Saša Kosanović,
Domagoj Margetić,
Drago Hedl,
Milanka Opačić,
Milorad Pupovac,
Vojislav Stanimirović,
Ratko Gajica,
Savo Štrbac,
Zoran Pusić,
Žarko Puhovski,
Boris Dežulović,
Predrag Lucić,
Miljenko Jergović,
Viktor Ivančić
i još neki, no nema mjesta
(tekst komentara ograničen je na 1500 karaktera).

Beograd

pre 11 godina

Ne bih volela da saradjujemo sa Hrvatskom jer ne volimo ni mi njih ni oni nas,kao ni sa Crnom Gorom,a bogami ni BiH.Greska je bila sto smo se ikada udruzivali,nadam se da smo nesto naucili na greskama.Daleko im lepa kuca svima.

Djordje

pre 11 godina

Zbog svega ovoga, potrebna je odredjena doza humora za povlacenje paralele sa skandinavijom.
(drno, 11. januar 2013 11:32)

Ako gledaš skandinavske zemlje sada, u pravu si.
Balkan je na onom stadiumu u kom su Skandinavci bili pre 200 g.
Te ova ideja korespondira sa sadašnjim stanjem i postizanjem skandinavskog.
Politika i život nisu Grand Parada i instant pamet!

Konstantinos Veliki

pre 11 godina

Ha ha! To je neki vic! I to od covjeka cija je stranka nanijela toliko bola i patnje svim narodima nekadasnje SFRJ, covjeka koji se nicim nije distancrirao od politike iz 90-tih! Covjeka koji danas rusi i "ledi" diplomatske odnose sa susjedima... Pa ovo stvarno prelazi granicu dobrog ukusa! Da gospodine Dacicu, da za prijateljstvo i suradnju (to nitko normalan ne spori) ali ne s vama nego nekim mladim snagama koje ce se u Srbiji pojaviti u buducnosti!

Bojan

pre 11 godina

Da li si ti svestan uopste gde cete vi biti u toj EU i kako na vas gledaju ostali narodi te unije? - Nema tu postovanja brajko, samo surova realnost..ono sto ti mislis o nama pa pomnozi sa nekoliko puta!

Da smo degradirano drustvo, mogu se sa tugom sloziti, ali da se busam kako cu u EU iako svi misle da ste poslednji papci, e pa tolika budala nisam..a vi cete najvise pevati kada i Srbija udje u EU - necete biti tada najgori!
(Bojan, 11. januar 2013 09:31)

A o Srbiji koja je izvan EU misle drugačije?
(ludi splićo, 11. januar 2013 11:49)

Bar procitaj sta sam napisao, ne pisem na spanskom, a srpski dobro razumes.
"a vi cete najvise pevati kada i Srbija udje u EU - necete biti tada najgori!"

Da, o nama misle jos losije, ali ne vidim kako ce to tebi pomoci. Ali ako se kod vas dobro zivi od toga sto je tek Srbija u zapecku, onda je vama mnogo dobro :)

rodjena u jugoslaviji

pre 11 godina

Propustili smo istorijsku priliku da, zahvaljujuci brojnosti i geografskom polozaju, budemo najuticajniji Sloveni u Evropi. Naravno mislim na juzne Slovene, odnosno Jugoslovene.
Dozvolili smo da nas najgori medju nama zavade, i uz ogromna stradanja obicnih ljudi, uniste zemlju kakva je bila Jugoslavija. Mogli smo da je popravimo i da svima bude potaman.
Posle svega, ne hvala, bilo je previse traumaticno.
Sto se jezika tice isti je ( ili smo svi poliglote) i povezuje nas neraskidivim nitima. Most koji je izgradio jedan Veliki vezir opisao je jedan veliki Hrvat ekavicom.
Ako bolje razmislimo sve nase-vase mrznje su bazirane na onoj Njegosevoj ( da pomenem Crnogorca koji je pisao na istom tom jeziku): gleda majmun sebe u zrcalo.

Milosav

pre 11 godina

Normalno je da drzave susedi saradjuju. Medjutim, "Nordijski sistem", "Balkanski savet", sve mu to opet dodje nalik na Jugoslaviju samo malo vise opusteno.
Da je bilo srece da su ondasnje Jugo republike napravile neku vrstu konfederacije, gde bi nam bio kraj. Sada imamo pregrst banana drzavica ciji stanovnici jedva prezivljavaju, koje niko ne uzima za ozbiljno, mogu da nabrajam do sutra.

Balkanska kaljuga

pre 11 godina

(Djordje, 11. januar 2013 11:42)

Koliko se već vidi po preporukama, jedan od retkih normalnih, positive-thinking komentara će biti popljuvan od svih. Pa, za bolje od ovog životarenja očigledno i nismo.

Byakuya-sama

pre 11 godina

Rumunija i Slovenija teritorijalno uopste ne spadaju Balkansko poluostrvo. Takodje i Vojvodina, ali ona je u sastavu Srbije, slicno je i sa Slavonijom. Pozdrav iz srednje Evrope :)
(marketingdizajn@yahoo.com, 11. januar 2013 12:09)

Nesrećo, sve južno od Beča je Balkan. To je izjava Bizmarka, ali ti se valjda više interesuješ u Budaka, pa šta ti ja mogu.

sasa

pre 11 godina

ma kakvi novi savezi nemojte biti smesni pa za 20 -50 godina opet neko da pali vatru nacionalizma i opet ratovi.samo saradnja i nista vise necu da mi deca ili unuci opet ratuju.

Bucko razmisljam

pre 11 godina

Zemlje Zapadnog Balkana, posebno Srbija, Hrvatska, BiH i Crna Gora, treba da prihvate "nordijski model“ saradnje na interparlamentarnom nivou, kažu analitičari.

Ovde se cini mi se i ne mora biti neki veliki "analiticar" pa primetiti da "Srbija SAMA nije u stanju da prezivi" i ako uskoro ne nadje ponovo neki "savez" na "cijoj bi grbaci zivela", Srbiji nece valjat NIKAKO !

marketingdizajn@yahoo.com

pre 11 godina

Rumunija i Slovenija teritorijalno uopste ne spadaju Balkansko poluostrvo. Takodje i Vojvodina, ali ona je u sastavu Srbije, slicno je i sa Slavonijom. Pozdrav iz srednje Evrope :)

JBT

pre 11 godina

Prvo treba da se raščiste neke istorijske činjenice pa onda možemo da govorimo o novoj Jugoslaviji. Treba videti kako je tekao dolazak Slovena na Balkan i da li su Srbi i Hrvati jedan narod. Ako su jedan narod, onda možemo da pravimo Jugoslaviju, jer u taj isti narod spadaju i takozvani Crnogorci, Muslimani/Bošnjaci i drugi koji čekaju da dobiju svoj jezik, nacionalnost i autokefalnu crkvu - pošto je to izgleda postalo moderno u poslednje vreme. Za Slovence i Makedonce stvarno ne znam da li su isti narod kao mi. Slovenci su mi više zapadni Sloveni po svemu, a Makedonci su bliži Bugarima nego nama. Država bi bila homogenija kada bi svi govorili istim jezikom.

ludi splićo

pre 11 godina

Da li si ti svestan uopste gde cete vi biti u toj EU i kako na vas gledaju ostali narodi te unije? - Nema tu postovanja brajko, samo surova realnost..ono sto ti mislis o nama pa pomnozi sa nekoliko puta!

Da smo degradirano drustvo, mogu se sa tugom sloziti, ali da se busam kako cu u EU iako svi misle da ste poslednji papci, e pa tolika budala nisam..a vi cete najvise pevati kada i Srbija udje u EU - necete biti tada najgori!
(Bojan, 11. januar 2013 09:31)

A o Srbiji koja je izvan EU misle drugačije?

zoran

pre 11 godina

Jos je ,pochetkom 20 veka, Rudolf Shtajner (antropozof) predvideo da ce ovde biti balkanska konfederacija.
Jasno je kao dan da velike sile idu ka stvaranju tog modela.

Djordje

pre 11 godina

Logično!
Takva "skandinavska" saradnja bila bi logičan i potreban razvoj društveno-ekonomskih i kulturnih odnosa na Balkanu nezavisno od geografskih odrednica. I ti skandinavci su prošli kroz sličan scenario stvaranja sopstvenih država (doduše mnogo ranije, na vreme i ne bez ratovanja i krvi).
Interesi u drugi plan treba da potisnu animozitete i nesuglasice.
Zar EU nisu stvorile dve države koje su međusobno toliko mnogo i dugo ratovale, pa nikom ništa.
Razmišljajmo i težimo budućnosti.
Ako se oslanjamo samo na prošlost na Balkanu nikad mira, razumevanja i prosperiteta.
Civilizovanost da ne pominjem!

Boban

pre 11 godina

Sa experimentima na ovim prostorima treba prekinuti, jer posle svakog takvog Srbija je izlazila sve oslabljenija a ostali sve jaci, a da ne govorimo o ratovima i ubijanju. Pokusajmo da napokon stvorimo srpsku drzavu, jaku i prosperitetnu bez ovakvih unija!

simets

pre 11 godina

Izvinite....Mene intresuje gde je... Istocni Balkan???
(Dr., 11. januar 2013 09:20)

Ahahahahaha, e svaka ti cast! :D Morao sam da ostavim komentar samo zbog toga sto si me ovako lepo nasmejao :D

Srbin iz EU

pre 11 godina

Što opet neki od vas menjaju teze!!!
U tekstu se ne govori o sjedinjenju država već o zajedničkom savetu (organu) koji bi potpomogao saradnju nezavisnih država nastalih raspadom Jugoslavije.
Saradnja DA, sjedinjenje NE!!!

drno

pre 11 godina

Nijedna skandinavska zemlja nema teritorijalnih pretenzija prema susjedima. Nijedna skandinavska drzava ne negira etnicko postojanje drugih naroda, njihov jezik i njihovu kulturu. Nijedna skandinavska zemlja nema za predsjednika covjeka koji je sa puskom u ruci palio i harao po teritoriji susjednih zemalja.

Zbog svega ovoga, potrebna je odredjena doza humora za povlacenje paralele sa skandinavijom.

Jeus Christ

pre 11 godina

Dacica ne mogu da volim zbog njegove proslosti, ali licno sam ga video i mislim da covek je napred i da je dalekovid.
Ako su Nemacka i Francuzka pa i VB mogle da se spoje u jedno Inter-Gov organizaciju, mislim da moze i Zapadni Balkan. Ljudi iz ovog regijona misle (mislimo) da smo specijalni, da nema ko nas - losi, ali da nema ko nas.
Mislim da gresimo. Ja mislim i siguran sam da kao sto je rekao Dacic, zemlje regijona ne treba se voliti, al za dobrobit ekonomije moraju saradjivati.
Sto se tice primera, Hr vec je u EU, pa mislim da bi BiH, CG i SRB blok (tipo EFTA) a sa druge strane KS, AL i FYROM. Ovako za pocetak jer Srbija nece nikad prihvatiti Kosovo u istu organizaciju, ali bi sigurno htela da saradjuje sa vecom organizacijom. Kad ove dve gore navedene organizacije bi saradjivale, Zapadni Balkan bi bio spreman za EU.

Jugoslovenstvo je bolest

pre 11 godina

Srbija treba da ima dobru bilaterlanu saradnju sa prijateljskim i kulturno-istorijski bliskim zemljama na Balkanu kao sto su Grcka i Rumunija. Sa svima ostalima samo po reciprocitetu.

Naim qalaj

pre 11 godina

To je moguce ako Srbija prizna da glavni grad da bude Prishtina jel Dacic je zaboravio da na kartu Evrope je jos jedna nova Zemlja koja na ovo staru kartu se ne vidi a ja zivim u Njemacku pa uvek kad gledam kartu Evrope je i Kosovo unutra a 90 posto ove zemlje na kartu su priznale ove Drzavu kad ostalo 10 posto to priznaju onda cemo razmisliti POZDRAV

velika je razlika izmedju Titoslavije i Skandinavije

pre 11 godina

Skandinavci su zadovoljni sa svojim modelom saradnje izmedju nordiskih zemalja!U Skandinaviji se tacnno zna i ako se ne spominje javno koja je zemlja najjaca i oko koje gravitira sveobuhvatna saradnja,pogotovu u smislu tehnoloskog,indistriskog,privrednog,inovativnog razvoja ili motor koji vuce unapred Skandionavske zemlje itd..,itd..!Zna se koja zemlja je ekonomski najjaca,ali to ne znaci da ako neka od pojedinacnih Skandinavskih zemalja ima pun budzet,moze da bude dominirajuci faktor u Skandinaviji,jer isti buzdet se puni kroz neke drzavi dostupnih izvora,poput poreza,izvoza,proizvodnje,koriscenje mineralnih resursa itd..,a da bi se proizvodi proizvodili potrebna je proizvodna tehnologija, resursi iskoristavali potrebna je takodje tehnoloija,pa tako zemlja s bogatim kapitalnim rezervama u budzetu nema svoju visoko industrisku tehnolosku proizvodnju pa tako i nije dominirajuca u Skandinaviji.Srbija nikada nece moci da bude dominirajuca zemlja na Balkanu i ne trba se zanositi Skandinavskom filozofijom saradnje,jer Srbija moze ziveti u iluzijama Skandinavskog modela,ali ona moze samo da bude uzor po pitanju kriminala,korupcije.Dacicu ne sanjaj vise CEFTU,ulaskom Hrvatske u EU,zavrsena je prica,tako je i Tadic sanjao CEFTU i zajednicki ulazka Srbije s Hrvastkom u EU,ali Hrvatska je jedinsvena i kod njih visoko kotirajuci politicari su zaglavili u zatvor za korupciju,a ti Dacicu jos nesmes nikoga da stavis u zatvor za isto krivicno delo.

Saldzo

pre 11 godina

Evo vidim, braca Slovenci su presrecni u EU. Toliko su srecni da vec mesec dana svakodnevno izlaze na ulice i proslavljaju sa policijom.

Vladimir Pula

pre 11 godina

Utopija. Ako se opet ujedinimo to će biti pod okriljem EU, dakle pod utjecajem i pokroviteljstvom neke vanjske sile.
Kako mi je neki Amerikanac rekao - sve sto ja znam o Balkanu jest da je pun nekakvih plemena koja se međusobno ne podnose. To je ta uvredljiva, a zapravo gorko istinita recenzija naše realnosti.
Skandinavija? Hahaha samo najciviliziranija regija na svijetu uopće...

Đole

pre 11 godina

Od Skandinavije treba da nas interesuju samo norveške i švedske krune. One su solidna alternativa evru. Srećna nam štednja, braćo Balkanci, pare strancima ne dajte.

marko

pre 11 godina

Ne verujem da je to ikako moguce mozda za jedno 20 godina, verski problemi na ovom prostoru prosto nisu prevazidjeni , kada se to desi moze da se prica o balkanskoj uniji. Zemlje Skandinavije nemaju takav problem i nisu ratovale najmanje 150 godina.

Mihajlo

pre 11 godina

Nikada clanstvo u EU !!! Saradnja i najsuvlji interes - da , clanstvo ne !!! Nikada bilo kakvi savezi, unije , bratstva i sl. sa ex yu republikama ! Sve te saveze smo platili krvlju i nadam se da smo naucili lekciju !

vox

pre 11 godina

Dačić se baca i hvata Hrvatsku za nogavicu.Ja se samo nadam da će ga naši političari znati otresti Jedinio gospodarska suradnja i ništa više.Mislim da je Hrvatska dokazala da možemo i gospodarski bez tog dijela svijeta,jer smo živjeli godinama bez ikakve suradnje.Na ovoj karti oduzmite SLO i HR ,a dodajte Tursku i eto vam osmanlijskog carstva.

Žaq

pre 11 godina

Jugonostalgični opsenari koji ne shvataju da je YU ideja mrtva. Mi smo platili jezivu cenu te države i nove generacije ne treba da ponove grešku. Samo Srbija.

vlada-so

pre 11 godina

gde se deli oružje?moram priznati da bi za ovakvu ideju i glavu dao.
p.s.petre iz cro,čemu nipodaštavanje država u okruženju,ako jedna država liči na bananu to je upravo hrvatska,a ja ću iz domaćinske pristojnosti reći,samo po obliku.

Гвоздени

pre 11 godina

@Лимени 036
Буде ли потребе великима да промене ствари, у тренутку Скандинавија може постати Балкан и обрнуто. Немој се заносити да су тренутне ситуације непроменљиве.

MunzeLjux.

pre 11 godina

E moji Slovenci,nikako da pobegnete sa Balkana.Ova karta jasno pokazuje u kom obimu je Evropa spremna da primi Tursku u EU. Sto rece Djoka Balasevic;borio sam se protiv onih sto su rasturali Jugoslaviju,a jos cu se zesce boriti protiv onih koji je ponovo budu stvarali.

mator

pre 11 godina

Evo u Zadru se konkretno ratovalo zato što su hrvatski teritorijalci opkolili kasarne u gradu i nisu dali vojsci da se izvuče Zatim su pucali po njima i to je dovelo do granatiranja Zadra i vazdušnog dejstva. Uostalom, sam Tuđman je rekao da im treba rat da bi dobili nezavisnu državu, a i na Brionima je rekao kako će se rešiti Srba. Eto zato se ratovalo. A ti si verovatno jako mlad, i ništa ne znaš osim onog što su ti napričali po medijima.
(Dan, 11. januar 2013 00:02)

Znaci da ne bi Tudjmana ne bi ni bilo rata?! Kakav zakljucak, eto upravo zbog takvog razmisljanja i tako naivnih i povodljivih ljudi se i ratovalo.
Konfederacija u staroj Jugi se predlagala jos 80-tih, tada jos nije bilo Tudjmana u Hrvatskoj. Odbijanje svih predloga o rekonstruisanju drzave naravno da je iznedrilo i ove najekstremnije likove, isto tako je bilo i na Kosovu. Sloba godinama nije hteo da razgovara sa Rugovom, a ovaj trazio samo autonomiju, pojavili se Taci, Haradinaj i kompanija i napravise drzavu u drzavi.
To se desavalo zato sto nismo imali vodje koje imaju sluha i viziju vec su isli glavom kroz zid, a videli smo gde nas je to dovelo. Medjutim naivnom narodu je milo kada vodja kaze ne, oseti se ponosnim.
Secam se kako su se jos sredinom osamdesetih nosile karte velike Srbije po preduzecima, svi su imali neku svoju kopiju, to nije Tudjman crtao.
Zato decko istorija nije ono sto se desava u medijima, to je ono sto je proslo pored tebe samo si zaboravio.

Wukadin

pre 11 godina

Koje gluposti!
" a Litvanac kada dođe u Srbiju, ima veća prava nego neko kad dođe iz Hrvatske."
Prvo, i pre svega - kolika prava ima u Hrvatskoj "neko kad dođe iz Srbije"?! Sve ozbiljne države drže do nekog reciprociteta.
Drugo, ako Livanac "ima veća prava" to je zato što je došao iz EU, pa nek Ivica vidi ko je odlučivao da oni imaju veća prava. A Hrvati će uskoro biti EU, pa će imati ista prava sa Litvancima.
Treće, kad već pomenuh EU, šta mislite - koliko će Hrvatima biti do "produbljivanja saradnje", osim ako to ne znači da mi produbljujemo deficit u razmeni sa njima. Ulaze oni u EU, kakav crni Balkan...

Marko

pre 11 godina

@PetarCro
Nećete mi verovati, ali Republika Hrvatska ima teritoriju koja je 47% na Balkanu. 47% ne da ne predstavlja nikakvu vezu sa Balkanom, nego predstavlja značajni civilizacijski podatak koji vi očito niste do sad znali. Verujem da ćete mi biti zhvalni što sam vam pomogao da nešto novo saznate vezano za vašu zemlju. Inače, moje lično mišljenje je da Srbija nikada više ne sme da stupi u savez sa balkanskom zemljom Hrvatskom.

Ona

pre 11 godina

Bolje da su pitali onog seika kako oni funkcionisu u okviru UAE...mentalitet nam je u proseku sliciniji...

Kaze meni kolega Skandinavac kako u njegovom mestu zivi puno "mojih"
"Kojih?" pitam ja..."Ne znam vi ste nama svi isti :D..." Kad malo razmislis i tacno je.

Prostor bivse Jugoslavije ekonomski mora da saradjuje ako zeli da opstane, ali politicke kombiniacije nikakve, svakom svoja drzava, pa neka radi sta hoce u njoj. U ime dece koja se sada radjaju. Nismo mi zreli za to, da jesmo makar bi se razisli k'o ljudi. Posmatrajuci fizicke i mentalitetske karakteristike "razlicitih" iz bivsih krajeva one zemlje, prilicno sam sigurna da su na jednoj modli napravljeni zato je onoliko medjusobnog zla i ucinjeno.

Oni koji mogu jedni sa drugima ili makar pored drugih se iseljavaju vec vise od dvadesetak godina.

Bojan

pre 11 godina

Ne hvala, prvo i prvo Hrvatska nije nikakav Balkan, drugo Hrvatska ove godine ulazi u Europsku uniju i pridruzit će se ozbiljnim i uredenim državama u Europskoj obitelji, a sa nekih par banana Republika koje su geografski, kulturno i ekonomski ispod nas. Vi nama ne trebate shvatite to, i nije mi jasno u kojem svijetu žive pojedinci. A najveća ironija mi je kad takve stvari predlažu oni poput Dačića koji su odgovorni za ratove i koji su slali Srbiziranu JNA na Hrvatsku i naoružavali lokalne Srbe.
(PetarCro, 11. januar 2013 06:35)

hhahahaha divim ti se..ti si srecan samo sto je Hrvatska nekoliko lestvica ispred Srbije?!
To najvise govori o tvom mentalitetu.
Da li si ti svestan uopste gde cete vi biti u toj EU i kako na vas gledaju ostali narodi te unije? - Nema tu postovanja brajko, samo surova realnost..ono sto ti mislis o nama pa pomnozi sa nekoliko puta!

Da smo degradirano drustvo, mogu se sa tugom sloziti, ali da se busam kako cu u EU iako svi misle da ste poslednji papci, e pa tolika budala nisam..a vi cete najvise pevati kada i Srbija udje u EU - necete biti tada najgori!

Jovan

pre 11 godina

Konstruktivna opcija, na koju Hrvati NIKADA nece pristati. Hrvati imaju istu dozu racionalnosti o Jugoslaviji kao Srbi o srednjevekovnoj istoriji.

MozakUberAles

pre 11 godina

Ima samo jedan problem. A to su dva. Rumunija nije ni 1% na Balkanu, Slovenija je 6% na Balkanu, a ne verujem da su preterano zainteresovani, ni jedni, ni drugi.

Dr.Bravar

pre 11 godina

Јој људи.....смешни сте......далеко је скавдинавија
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Лимени 036, 10. januar 2013 23:39)

Jste daleko ali i tamo je ratovao svako sa svakim,pa sta im danas fali.
Finska je bila oko 500godina pod Svedskom,pa pod Rusima, pa izgubili veliki deo teritorije, pa ratovali protiv Vikinga.....Danci su izvlacili usi Svedjanima zajedno sa Rusima i Norvezanima(u savezu), a sve zahvaljujuci Svedskom kralju koji je hteo da izazove rat,pa se preobukli u ruske uniforme i napali sopstvenu karaulu na granici i tu su bili umesani i Englezi i Austrijanci itd itd....
pa su presavili papir i shvatili koliko je glupo to sto rade i okrenuli se saradnji, sto bi i mi trebali da uradimo sa zaksnjenjem od 200 godina,a
mozemo da sacekamo jos 30 pa da opet ratujemo.
Gledajuci ovu mapu sve izgleda izvodljivo, samo ce biti problem sa integracijom Albanaca kao sto je uvek bio problem.Kada kazem Albanaca mislim na Albaniju oni jos jedini cini mi se nisu procitali noviju Balkansku lektiru pa jos imaju pogresne afirmacije.
Sve u svemu izvodljivo.Sto manje pravoslavlja,katolicanstva i islama, to su vece sanse da postanemo ljudi svidelo se to nekom ili ne.
Ovo je mozda i jedan od kljucnih uslova da i Balkan konacno ispravi kicmu i izadje iz "bronzanog doba".

DEDA CVETKO

pre 11 godina

"balkanski savet" hihihiii! To ti je nesto kao "draga Saveta" iz Cik pogodi, sto nas je savetovala i ucila kako treba da se zaljubljujemo i volimo.

dok

pre 11 godina

Pa zasto ste rasturali Jugoslaviju ako sad hocete opet saradnju, kao zajedno smo jaci, pa bili smo jaci i zajedno, znate li ,sta vi uopste hocete?

Srbin iz EU

pre 11 godina

Naravno da treba da postoji medju-državna i medju-regionalna saradnja. U Evropi je takvih primera mnogo. DACH (Deutschland, Austria, CHelvetia), Višegradska četvorka (Češka, Slovačka, Poljska, Madjarska), BENELUX (BElgium, NEderland, LUxembourg) itd....
Na kraju krajeva hteli ili ne Evropska unija će vas naterati na to.

vipera

pre 11 godina

Ovo je moguće. Samo bi morali svi dramatično zamjeniti političke elite. Primjer Slovenije i Hrvatske. Slovenska vlada ucjenuje Hrvatsku oko ratifikacije ugovora. Istoveremeno Hrvati i Slovenci su si omeljinei turisti i preplave susjednu zemlju tijekom turističkih sezona.S druge strane imate Dodika koji kaže da Srbi mogu živjeti samo sami, u etnički čistom okruženju. Još samo da doda: "pod mojom vlašću. Kad zamjenimo takve političare imamo šanse. E, a da li imako druge.
Svaka predizborna kampanja na Balkanu se ipak temelji na nacionalističkim parolalama, jer su najjednostavnije. Malo smo se pomakli, istina, sad ljudi pitaju u o parama. Ali ima se tu još puno posla.

agushi

pre 11 godina

nesto slicno je predlozio Adem Demaci prije mozda 25 godina,ova ideja, mislim, da nije vise moguce jer ako se kaze da zemlje zapadnog balkana ide ka integrisanja u EU onda to nece imati neku veliko interesovanje

Laponac

pre 11 godina

Dacic je veliki govornik i diplomata. Pazi kad je sad rutinski i nicim izazvano uvredio Litvaniju. Dobro da nije spominjao Meksikance i pse...

Talični Tom

pre 11 godina

Šta to imamo zajedničko sa ostalim zemljama zapadnog Balkana?. Imamo sličan jezik, ali nemamo kulturu, religiju, ekonomiju... Već je napravljena jedna greška, kada su srbi pristali posle I Svetskog rata, na ujedinjenje, umesto da su naplatili ratnu odštetu, i ostavili hrvate i slovence austrijancima. Pametan uči na greškama i ne čini ih ponovo.

Zajecarac

pre 11 godina

Ja pre 5 dana doso iz Skandinavije i da Vam kazem, tesko cemo mi to izgurati... Sto kaze @Лимени 036 "Daleko je SKandinavija". Ali mnogo daleko!

Sumadinac

pre 11 godina

A zasto niko ne govori o tome da Sirija i Jordan zajedno sa Izraelom trebaju da zive po skandinavskom modelu zajedno? Ili Madjarska sa Slovackom i Ceskom? Svajcarska sa Austrijom i Slovenijom?
Koju to potrebu imate da Srbiju ponovo gurate u nekakve problematicne zajednice iz kojih smo uvek izlazili osakaceni?
Zasto nas to neko stalno podstice da se odricemo sebe i podredjujemo se drugim identitetima!?

Gogi

pre 11 godina

Mogli bi da započnu saradnju oko zaštite reke Save i Dunava: od saradnje između naučnika do saradnje između privrede (standardi i izrada prečišćivača), kao pilot program. Energetski sistem je i pravljen da bude zajednički, pa bi tu neka saradnja koju bi osmislila i vodila stručna lica bila i logična i široka. . Oko svega ovoga je moglo početi i ranije da se saradjuje, ali nije, jer se ni sada ideja o međusobnoj saradnji ne potiče iz želje za unapređenjem kvaliteta života i bogatstva stanovništva, već iz želje za skupljanjem dnevnica članova vlada uz što manje prisustvo na poslu u matičnoj zemlji.

@xxx@

pre 11 godina

ha!ha!ha!volim kad me nasmejete ovako rano!pa nismo se mi sanjima igrali rata!?puj pike nevazi,hajde da budemo skandinavci!?hej ljudi mi smo balkanci!znaci nema nista od te price!!!!!

Nenad

pre 11 godina

Pa umozete se ujediniti u recimo kraduckanju. Lopovluk, nekultura, bahatost, neodgovornost, kriminal, korupcija i politicari koji ce sve uraditi zarad vlasti su zajednicke tacke svih balkanskih zemalja. Moze se jedna vrlo simpaticna unija napraviti.

Dacapcelica

pre 11 godina

Pa dali je ovo normalno! Pre 20 God. su nas , SFRJ rasturili na najgori moguci nacin, zapalili Bratoubilacki rat ubedili su nas da mi mrzimo jedno druge, da smo mi svi nacionalisti, cetnici, ustase....., i.t.d. Pa kako to da Zapad i ta ista ...... sad nakon 20 God. tvrdi da treba poonovo praviti neku Balkanslaviju. yugonostalgicar sam i zivim u mesovitom Braku ali ovo je preteralo svako meru. Prokleti zapad i nasi placenici mars odavde .... vas onaj ko vas je doveo na balkan.

PetarCro

pre 11 godina

Ne hvala, prvo i prvo Hrvatska nije nikakav Balkan, drugo Hrvatska ove godine ulazi u Europsku uniju i pridruzit će se ozbiljnim i uredenim državama u Europskoj obitelji, a sa nekih par banana Republika koje su geografski, kulturno i ekonomski ispod nas. Vi nama ne trebate shvatite to, i nije mi jasno u kojem svijetu žive pojedinci. A najveća ironija mi je kad takve stvari predlažu oni poput Dačića koji su odgovorni za ratove i koji su slali Srbiziranu JNA na Hrvatsku i naoružavali lokalne Srbe.

kimi

pre 11 godina

@dve leve
Ne pravi se pametan.Covek ne zna sta ga ceka sutra,a kamo li za 20godina.Srbija je jedina bila za ocuvanje bivse SFRJ i sa danasnje tacke gledista jedina bila u pravu.Raspadom SFRJ svi su izgubili.

Petar S.

pre 11 godina

Ako bi inicijativa ukljucivala i drzave oko bivse YU (RU, BU, Gr,..) pa i da se razmisli. Ali ako su to samo republike bivse YU A-AA, Jok.
Zasto ste onda izasli iz Jugoslavije. Napravili svoje Nacionalne drzave, a sad bi zajednicko trziste sa Srbijom (bezcarinsko naj verovatnije).
Batali, trazili ste feude, sad ste ih dobili.
Uzivajte.

meni se zivi a vi kakote

pre 11 godina

Velike sile Evrope ratuju jedna sa drugom otkako znaju za sebe pa sad zive pod istim krovom ko ljudi, a mi se tu malo poklasmo zadnjih 100 godina i sad se durimo jedni na druge ima vec 20 godina. Ma balavi smo u p...... Cim neko predlozi nesto normalno svi graknu "nije vreme jos", "nikad vise nista s njima" itd... A kad ce da bude vreme za normalu? Zivot je DANAS.

Kavkazac

pre 11 godina

@(dve leve, 10. januar 2013 23:45) Nije moglo prvo zbog Kucana,pa Tudjmana i na kraju Izetbegovica,a sve to je potvrdio kao prisutan Kiro koji je bio prisutan na toj sednici.
Amerika je u nekoliko navrata pokusavala da rasturi YU i za vreme tita,ali je korupcijom uspela
Tudjman" ja sad imam priliku da povratim banovine i nezavisnost,cena me u opste ne interesuje,kao ni milijarde i ostali predlozi da se ne razilazimo".
Slovenac je u emisiji na HTV-u samo pognuo glavu od sramote koliki je lazovcina bio prema svom narodu,a identican instrument je primenio i tudjman u HR.Milosevic je bio poslednja rupa na svirali

dusanmal

pre 11 godina

Bilo moguce kao resenje stare Jugoslavije i komsiluka. No, Veliki Zapad je imao na umu razbucavanje i razbucavanje smo dobili. Nije u korist ni jedne od novoformiranix ex-Ju drzava, no to nije ni bio Zapadni cilj. Cinjenica: u poredjenju sa slicno ekonomsko-politickim sirim okruzenjem, pre raspada smo bili po svemu uspesniji od svih, dve decenije posle raspada svaka nova drzavica je u mnogo gorem stanju od svih tih... Voleli-ne-voleli svoje nove drzavice ili ex-Ju, to su neoborive cinjenice.
Trenutno, Daciceva Utopija niti je moguca niti je treba prizeljkivati. Ex-Ju drzavice i komsiluk su u konkurenciji za ograniceno trziste i ogranicena strana investiciona sredstva. Ekonomsko-politicki je znatno pametnije pribliziti se Litvancima (da koristim Dacicev primer) i dati njima povoljnije uslove saradnje nego direktnom konkurentu na granici (koji uz to ima Balkansku "da komsiji crkne krava" narav). Da, i "Homo Heroicus" narav koju delimo sa komsilukom ne pomaze ni malo. Ovo nije Skandinavija.

mjasorubka

pre 11 godina

Sve je to lepo i krasno, ali bi bilo dobro da ovi dokoni entuzijasti malo olade i sacekaju jedno pedeset godina (bar jedan geostrategijski ciklus) da za 20 godina, kada poraste standard u regiji, a shodno njemu apetiti, a i lokalni krivci za neostvarivanje apetita,koji obicno budu personifikovani u alter ego iz komsiluka, dakle da opet ne bi doslo do uobicajene mjasorubke, koja se ciklicno ponavlja i akumulira posledice u sve gorem i nepovratnijem obliku.

Dan

pre 11 godina

@dve leve

Evo u Zadru se konkretno ratovalo zato što su hrvatski teritorijalci opkolili kasarne u gradu i nisu dali vojsci da se izvuče Zatim su pucali po njima i to je dovelo do granatiranja Zadra i vazdušnog dejstva. Uostalom, sam Tuđman je rekao da im treba rat da bi dobili nezavisnu državu, a i na Brionima je rekao kako će se rešiti Srba. Eto zato se ratovalo. A ti si verovatno jako mlad, i ništa ne znaš osim onog što su ti napričali po medijima.

Pozdrav iz Hrvatske

pre 11 godina

Zar mi ne možemo surađivati i bez osnivanja bilo kakve političke unije? Iz Hrvatske perspektive, suradnja je bitna sa svima, ukoliko ta suradnja bude isplativa. Ja se grozim i na samu pomisao da bi jednog dana Srbija i Hrvatska mogle biti u istoj političkoj organizaciji, odnosno EU.

Trifun

pre 11 godina

Samo ti Dačiću vređaj Litvaniju - kao da im se nismo već dovoljno zamerili guranjem Vuka Jeremića za predsedavajućeg Generalne skupštine UN... Kad nas jednog dana budu prikočili u pristupanju EU pitaćemo se zašto! :-)

dve leve

pre 11 godina

Dačiću, reci ti nama zašto smo ratovali? Zar se ovo nije moglo predložiti pre 20 i kusur godina? Neka brda u nekoj vukojebini su bila važnija od ovoga? Pa ko se još seća imena onih sela oko Knina kad se "događao narod". A toliki ljudi izgiboše uzalud. A da, sada smo čuli za Jarinje i Brnjak. Za 5-10 godina niko neće imati pojma šta su Jarinje i Brnjak. Ljudi, skidajte sa vlasti ove populiste dok je vreme!

dve leve

pre 11 godina

Dačiću, reci ti nama zašto smo ratovali? Zar se ovo nije moglo predložiti pre 20 i kusur godina? Neka brda u nekoj vukojebini su bila važnija od ovoga? Pa ko se još seća imena onih sela oko Knina kad se "događao narod". A toliki ljudi izgiboše uzalud. A da, sada smo čuli za Jarinje i Brnjak. Za 5-10 godina niko neće imati pojma šta su Jarinje i Brnjak. Ljudi, skidajte sa vlasti ove populiste dok je vreme!

Dan

pre 11 godina

@dve leve

Evo u Zadru se konkretno ratovalo zato što su hrvatski teritorijalci opkolili kasarne u gradu i nisu dali vojsci da se izvuče Zatim su pucali po njima i to je dovelo do granatiranja Zadra i vazdušnog dejstva. Uostalom, sam Tuđman je rekao da im treba rat da bi dobili nezavisnu državu, a i na Brionima je rekao kako će se rešiti Srba. Eto zato se ratovalo. A ti si verovatno jako mlad, i ništa ne znaš osim onog što su ti napričali po medijima.

Bojan

pre 11 godina

Ne hvala, prvo i prvo Hrvatska nije nikakav Balkan, drugo Hrvatska ove godine ulazi u Europsku uniju i pridruzit će se ozbiljnim i uredenim državama u Europskoj obitelji, a sa nekih par banana Republika koje su geografski, kulturno i ekonomski ispod nas. Vi nama ne trebate shvatite to, i nije mi jasno u kojem svijetu žive pojedinci. A najveća ironija mi je kad takve stvari predlažu oni poput Dačića koji su odgovorni za ratove i koji su slali Srbiziranu JNA na Hrvatsku i naoružavali lokalne Srbe.
(PetarCro, 11. januar 2013 06:35)

hhahahaha divim ti se..ti si srecan samo sto je Hrvatska nekoliko lestvica ispred Srbije?!
To najvise govori o tvom mentalitetu.
Da li si ti svestan uopste gde cete vi biti u toj EU i kako na vas gledaju ostali narodi te unije? - Nema tu postovanja brajko, samo surova realnost..ono sto ti mislis o nama pa pomnozi sa nekoliko puta!

Da smo degradirano drustvo, mogu se sa tugom sloziti, ali da se busam kako cu u EU iako svi misle da ste poslednji papci, e pa tolika budala nisam..a vi cete najvise pevati kada i Srbija udje u EU - necete biti tada najgori!

PetarCro

pre 11 godina

Ne hvala, prvo i prvo Hrvatska nije nikakav Balkan, drugo Hrvatska ove godine ulazi u Europsku uniju i pridruzit će se ozbiljnim i uredenim državama u Europskoj obitelji, a sa nekih par banana Republika koje su geografski, kulturno i ekonomski ispod nas. Vi nama ne trebate shvatite to, i nije mi jasno u kojem svijetu žive pojedinci. A najveća ironija mi je kad takve stvari predlažu oni poput Dačića koji su odgovorni za ratove i koji su slali Srbiziranu JNA na Hrvatsku i naoružavali lokalne Srbe.

Talični Tom

pre 11 godina

Šta to imamo zajedničko sa ostalim zemljama zapadnog Balkana?. Imamo sličan jezik, ali nemamo kulturu, religiju, ekonomiju... Već je napravljena jedna greška, kada su srbi pristali posle I Svetskog rata, na ujedinjenje, umesto da su naplatili ratnu odštetu, i ostavili hrvate i slovence austrijancima. Pametan uči na greškama i ne čini ih ponovo.

Laponac

pre 11 godina

Dacic je veliki govornik i diplomata. Pazi kad je sad rutinski i nicim izazvano uvredio Litvaniju. Dobro da nije spominjao Meksikance i pse...

Petar S.

pre 11 godina

Ako bi inicijativa ukljucivala i drzave oko bivse YU (RU, BU, Gr,..) pa i da se razmisli. Ali ako su to samo republike bivse YU A-AA, Jok.
Zasto ste onda izasli iz Jugoslavije. Napravili svoje Nacionalne drzave, a sad bi zajednicko trziste sa Srbijom (bezcarinsko naj verovatnije).
Batali, trazili ste feude, sad ste ih dobili.
Uzivajte.

Pozdrav iz Hrvatske

pre 11 godina

Zar mi ne možemo surađivati i bez osnivanja bilo kakve političke unije? Iz Hrvatske perspektive, suradnja je bitna sa svima, ukoliko ta suradnja bude isplativa. Ja se grozim i na samu pomisao da bi jednog dana Srbija i Hrvatska mogle biti u istoj političkoj organizaciji, odnosno EU.

Nenad

pre 11 godina

Pa umozete se ujediniti u recimo kraduckanju. Lopovluk, nekultura, bahatost, neodgovornost, kriminal, korupcija i politicari koji ce sve uraditi zarad vlasti su zajednicke tacke svih balkanskih zemalja. Moze se jedna vrlo simpaticna unija napraviti.

Sumadinac

pre 11 godina

A zasto niko ne govori o tome da Sirija i Jordan zajedno sa Izraelom trebaju da zive po skandinavskom modelu zajedno? Ili Madjarska sa Slovackom i Ceskom? Svajcarska sa Austrijom i Slovenijom?
Koju to potrebu imate da Srbiju ponovo gurate u nekakve problematicne zajednice iz kojih smo uvek izlazili osakaceni?
Zasto nas to neko stalno podstice da se odricemo sebe i podredjujemo se drugim identitetima!?

dok

pre 11 godina

Pa zasto ste rasturali Jugoslaviju ako sad hocete opet saradnju, kao zajedno smo jaci, pa bili smo jaci i zajedno, znate li ,sta vi uopste hocete?

Dacapcelica

pre 11 godina

Pa dali je ovo normalno! Pre 20 God. su nas , SFRJ rasturili na najgori moguci nacin, zapalili Bratoubilacki rat ubedili su nas da mi mrzimo jedno druge, da smo mi svi nacionalisti, cetnici, ustase....., i.t.d. Pa kako to da Zapad i ta ista ...... sad nakon 20 God. tvrdi da treba poonovo praviti neku Balkanslaviju. yugonostalgicar sam i zivim u mesovitom Braku ali ovo je preteralo svako meru. Prokleti zapad i nasi placenici mars odavde .... vas onaj ko vas je doveo na balkan.

vipera

pre 11 godina

Ovo je moguće. Samo bi morali svi dramatično zamjeniti političke elite. Primjer Slovenije i Hrvatske. Slovenska vlada ucjenuje Hrvatsku oko ratifikacije ugovora. Istoveremeno Hrvati i Slovenci su si omeljinei turisti i preplave susjednu zemlju tijekom turističkih sezona.S druge strane imate Dodika koji kaže da Srbi mogu živjeti samo sami, u etnički čistom okruženju. Još samo da doda: "pod mojom vlašću. Kad zamjenimo takve političare imamo šanse. E, a da li imako druge.
Svaka predizborna kampanja na Balkanu se ipak temelji na nacionalističkim parolalama, jer su najjednostavnije. Malo smo se pomakli, istina, sad ljudi pitaju u o parama. Ali ima se tu još puno posla.

Zajecarac

pre 11 godina

Ja pre 5 dana doso iz Skandinavije i da Vam kazem, tesko cemo mi to izgurati... Sto kaze @Лимени 036 "Daleko je SKandinavija". Ali mnogo daleko!

Trifun

pre 11 godina

Samo ti Dačiću vređaj Litvaniju - kao da im se nismo već dovoljno zamerili guranjem Vuka Jeremića za predsedavajućeg Generalne skupštine UN... Kad nas jednog dana budu prikočili u pristupanju EU pitaćemo se zašto! :-)

Srbin iz EU

pre 11 godina

Naravno da treba da postoji medju-državna i medju-regionalna saradnja. U Evropi je takvih primera mnogo. DACH (Deutschland, Austria, CHelvetia), Višegradska četvorka (Češka, Slovačka, Poljska, Madjarska), BENELUX (BElgium, NEderland, LUxembourg) itd....
Na kraju krajeva hteli ili ne Evropska unija će vas naterati na to.

meni se zivi a vi kakote

pre 11 godina

Velike sile Evrope ratuju jedna sa drugom otkako znaju za sebe pa sad zive pod istim krovom ko ljudi, a mi se tu malo poklasmo zadnjih 100 godina i sad se durimo jedni na druge ima vec 20 godina. Ma balavi smo u p...... Cim neko predlozi nesto normalno svi graknu "nije vreme jos", "nikad vise nista s njima" itd... A kad ce da bude vreme za normalu? Zivot je DANAS.

Gogi

pre 11 godina

Mogli bi da započnu saradnju oko zaštite reke Save i Dunava: od saradnje između naučnika do saradnje između privrede (standardi i izrada prečišćivača), kao pilot program. Energetski sistem je i pravljen da bude zajednički, pa bi tu neka saradnja koju bi osmislila i vodila stručna lica bila i logična i široka. . Oko svega ovoga je moglo početi i ranije da se saradjuje, ali nije, jer se ni sada ideja o međusobnoj saradnji ne potiče iz želje za unapređenjem kvaliteta života i bogatstva stanovništva, već iz želje za skupljanjem dnevnica članova vlada uz što manje prisustvo na poslu u matičnoj zemlji.

Kavkazac

pre 11 godina

@(dve leve, 10. januar 2013 23:45) Nije moglo prvo zbog Kucana,pa Tudjmana i na kraju Izetbegovica,a sve to je potvrdio kao prisutan Kiro koji je bio prisutan na toj sednici.
Amerika je u nekoliko navrata pokusavala da rasturi YU i za vreme tita,ali je korupcijom uspela
Tudjman" ja sad imam priliku da povratim banovine i nezavisnost,cena me u opste ne interesuje,kao ni milijarde i ostali predlozi da se ne razilazimo".
Slovenac je u emisiji na HTV-u samo pognuo glavu od sramote koliki je lazovcina bio prema svom narodu,a identican instrument je primenio i tudjman u HR.Milosevic je bio poslednja rupa na svirali

Гвоздени

pre 11 godina

@Лимени 036
Буде ли потребе великима да промене ствари, у тренутку Скандинавија може постати Балкан и обрнуто. Немој се заносити да су тренутне ситуације непроменљиве.

kimi

pre 11 godina

@dve leve
Ne pravi se pametan.Covek ne zna sta ga ceka sutra,a kamo li za 20godina.Srbija je jedina bila za ocuvanje bivse SFRJ i sa danasnje tacke gledista jedina bila u pravu.Raspadom SFRJ svi su izgubili.

dusanmal

pre 11 godina

Bilo moguce kao resenje stare Jugoslavije i komsiluka. No, Veliki Zapad je imao na umu razbucavanje i razbucavanje smo dobili. Nije u korist ni jedne od novoformiranix ex-Ju drzava, no to nije ni bio Zapadni cilj. Cinjenica: u poredjenju sa slicno ekonomsko-politickim sirim okruzenjem, pre raspada smo bili po svemu uspesniji od svih, dve decenije posle raspada svaka nova drzavica je u mnogo gorem stanju od svih tih... Voleli-ne-voleli svoje nove drzavice ili ex-Ju, to su neoborive cinjenice.
Trenutno, Daciceva Utopija niti je moguca niti je treba prizeljkivati. Ex-Ju drzavice i komsiluk su u konkurenciji za ograniceno trziste i ogranicena strana investiciona sredstva. Ekonomsko-politicki je znatno pametnije pribliziti se Litvancima (da koristim Dacicev primer) i dati njima povoljnije uslove saradnje nego direktnom konkurentu na granici (koji uz to ima Balkansku "da komsiji crkne krava" narav). Da, i "Homo Heroicus" narav koju delimo sa komsilukom ne pomaze ni malo. Ovo nije Skandinavija.

@xxx@

pre 11 godina

ha!ha!ha!volim kad me nasmejete ovako rano!pa nismo se mi sanjima igrali rata!?puj pike nevazi,hajde da budemo skandinavci!?hej ljudi mi smo balkanci!znaci nema nista od te price!!!!!

DEDA CVETKO

pre 11 godina

"balkanski savet" hihihiii! To ti je nesto kao "draga Saveta" iz Cik pogodi, sto nas je savetovala i ucila kako treba da se zaljubljujemo i volimo.

agushi

pre 11 godina

nesto slicno je predlozio Adem Demaci prije mozda 25 godina,ova ideja, mislim, da nije vise moguce jer ako se kaze da zemlje zapadnog balkana ide ka integrisanja u EU onda to nece imati neku veliko interesovanje

Žaq

pre 11 godina

Jugonostalgični opsenari koji ne shvataju da je YU ideja mrtva. Mi smo platili jezivu cenu te države i nove generacije ne treba da ponove grešku. Samo Srbija.

Mihajlo

pre 11 godina

Nikada clanstvo u EU !!! Saradnja i najsuvlji interes - da , clanstvo ne !!! Nikada bilo kakvi savezi, unije , bratstva i sl. sa ex yu republikama ! Sve te saveze smo platili krvlju i nadam se da smo naucili lekciju !

Marko

pre 11 godina

@PetarCro
Nećete mi verovati, ali Republika Hrvatska ima teritoriju koja je 47% na Balkanu. 47% ne da ne predstavlja nikakvu vezu sa Balkanom, nego predstavlja značajni civilizacijski podatak koji vi očito niste do sad znali. Verujem da ćete mi biti zhvalni što sam vam pomogao da nešto novo saznate vezano za vašu zemlju. Inače, moje lično mišljenje je da Srbija nikada više ne sme da stupi u savez sa balkanskom zemljom Hrvatskom.

Boban

pre 11 godina

Sa experimentima na ovim prostorima treba prekinuti, jer posle svakog takvog Srbija je izlazila sve oslabljenija a ostali sve jaci, a da ne govorimo o ratovima i ubijanju. Pokusajmo da napokon stvorimo srpsku drzavu, jaku i prosperitetnu bez ovakvih unija!

mator

pre 11 godina

Evo u Zadru se konkretno ratovalo zato što su hrvatski teritorijalci opkolili kasarne u gradu i nisu dali vojsci da se izvuče Zatim su pucali po njima i to je dovelo do granatiranja Zadra i vazdušnog dejstva. Uostalom, sam Tuđman je rekao da im treba rat da bi dobili nezavisnu državu, a i na Brionima je rekao kako će se rešiti Srba. Eto zato se ratovalo. A ti si verovatno jako mlad, i ništa ne znaš osim onog što su ti napričali po medijima.
(Dan, 11. januar 2013 00:02)

Znaci da ne bi Tudjmana ne bi ni bilo rata?! Kakav zakljucak, eto upravo zbog takvog razmisljanja i tako naivnih i povodljivih ljudi se i ratovalo.
Konfederacija u staroj Jugi se predlagala jos 80-tih, tada jos nije bilo Tudjmana u Hrvatskoj. Odbijanje svih predloga o rekonstruisanju drzave naravno da je iznedrilo i ove najekstremnije likove, isto tako je bilo i na Kosovu. Sloba godinama nije hteo da razgovara sa Rugovom, a ovaj trazio samo autonomiju, pojavili se Taci, Haradinaj i kompanija i napravise drzavu u drzavi.
To se desavalo zato sto nismo imali vodje koje imaju sluha i viziju vec su isli glavom kroz zid, a videli smo gde nas je to dovelo. Medjutim naivnom narodu je milo kada vodja kaze ne, oseti se ponosnim.
Secam se kako su se jos sredinom osamdesetih nosile karte velike Srbije po preduzecima, svi su imali neku svoju kopiju, to nije Tudjman crtao.
Zato decko istorija nije ono sto se desava u medijima, to je ono sto je proslo pored tebe samo si zaboravio.

Jugoslovenstvo je bolest

pre 11 godina

Srbija treba da ima dobru bilaterlanu saradnju sa prijateljskim i kulturno-istorijski bliskim zemljama na Balkanu kao sto su Grcka i Rumunija. Sa svima ostalima samo po reciprocitetu.

vox

pre 11 godina

Dačić se baca i hvata Hrvatsku za nogavicu.Ja se samo nadam da će ga naši političari znati otresti Jedinio gospodarska suradnja i ništa više.Mislim da je Hrvatska dokazala da možemo i gospodarski bez tog dijela svijeta,jer smo živjeli godinama bez ikakve suradnje.Na ovoj karti oduzmite SLO i HR ,a dodajte Tursku i eto vam osmanlijskog carstva.

velika je razlika izmedju Titoslavije i Skandinavije

pre 11 godina

Skandinavci su zadovoljni sa svojim modelom saradnje izmedju nordiskih zemalja!U Skandinaviji se tacnno zna i ako se ne spominje javno koja je zemlja najjaca i oko koje gravitira sveobuhvatna saradnja,pogotovu u smislu tehnoloskog,indistriskog,privrednog,inovativnog razvoja ili motor koji vuce unapred Skandionavske zemlje itd..,itd..!Zna se koja zemlja je ekonomski najjaca,ali to ne znaci da ako neka od pojedinacnih Skandinavskih zemalja ima pun budzet,moze da bude dominirajuci faktor u Skandinaviji,jer isti buzdet se puni kroz neke drzavi dostupnih izvora,poput poreza,izvoza,proizvodnje,koriscenje mineralnih resursa itd..,a da bi se proizvodi proizvodili potrebna je proizvodna tehnologija, resursi iskoristavali potrebna je takodje tehnoloija,pa tako zemlja s bogatim kapitalnim rezervama u budzetu nema svoju visoko industrisku tehnolosku proizvodnju pa tako i nije dominirajuca u Skandinaviji.Srbija nikada nece moci da bude dominirajuca zemlja na Balkanu i ne trba se zanositi Skandinavskom filozofijom saradnje,jer Srbija moze ziveti u iluzijama Skandinavskog modela,ali ona moze samo da bude uzor po pitanju kriminala,korupcije.Dacicu ne sanjaj vise CEFTU,ulaskom Hrvatske u EU,zavrsena je prica,tako je i Tadic sanjao CEFTU i zajednicki ulazka Srbije s Hrvastkom u EU,ali Hrvatska je jedinsvena i kod njih visoko kotirajuci politicari su zaglavili u zatvor za korupciju,a ti Dacicu jos nesmes nikoga da stavis u zatvor za isto krivicno delo.

mjasorubka

pre 11 godina

Sve je to lepo i krasno, ali bi bilo dobro da ovi dokoni entuzijasti malo olade i sacekaju jedno pedeset godina (bar jedan geostrategijski ciklus) da za 20 godina, kada poraste standard u regiji, a shodno njemu apetiti, a i lokalni krivci za neostvarivanje apetita,koji obicno budu personifikovani u alter ego iz komsiluka, dakle da opet ne bi doslo do uobicajene mjasorubke, koja se ciklicno ponavlja i akumulira posledice u sve gorem i nepovratnijem obliku.

Saldzo

pre 11 godina

Evo vidim, braca Slovenci su presrecni u EU. Toliko su srecni da vec mesec dana svakodnevno izlaze na ulice i proslavljaju sa policijom.

Bucko razmisljam

pre 11 godina

Zemlje Zapadnog Balkana, posebno Srbija, Hrvatska, BiH i Crna Gora, treba da prihvate "nordijski model“ saradnje na interparlamentarnom nivou, kažu analitičari.

Ovde se cini mi se i ne mora biti neki veliki "analiticar" pa primetiti da "Srbija SAMA nije u stanju da prezivi" i ako uskoro ne nadje ponovo neki "savez" na "cijoj bi grbaci zivela", Srbiji nece valjat NIKAKO !

Dr.Bravar

pre 11 godina

Јој људи.....смешни сте......далеко је скавдинавија
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Лимени 036, 10. januar 2013 23:39)

Jste daleko ali i tamo je ratovao svako sa svakim,pa sta im danas fali.
Finska je bila oko 500godina pod Svedskom,pa pod Rusima, pa izgubili veliki deo teritorije, pa ratovali protiv Vikinga.....Danci su izvlacili usi Svedjanima zajedno sa Rusima i Norvezanima(u savezu), a sve zahvaljujuci Svedskom kralju koji je hteo da izazove rat,pa se preobukli u ruske uniforme i napali sopstvenu karaulu na granici i tu su bili umesani i Englezi i Austrijanci itd itd....
pa su presavili papir i shvatili koliko je glupo to sto rade i okrenuli se saradnji, sto bi i mi trebali da uradimo sa zaksnjenjem od 200 godina,a
mozemo da sacekamo jos 30 pa da opet ratujemo.
Gledajuci ovu mapu sve izgleda izvodljivo, samo ce biti problem sa integracijom Albanaca kao sto je uvek bio problem.Kada kazem Albanaca mislim na Albaniju oni jos jedini cini mi se nisu procitali noviju Balkansku lektiru pa jos imaju pogresne afirmacije.
Sve u svemu izvodljivo.Sto manje pravoslavlja,katolicanstva i islama, to su vece sanse da postanemo ljudi svidelo se to nekom ili ne.
Ovo je mozda i jedan od kljucnih uslova da i Balkan konacno ispravi kicmu i izadje iz "bronzanog doba".

MunzeLjux.

pre 11 godina

E moji Slovenci,nikako da pobegnete sa Balkana.Ova karta jasno pokazuje u kom obimu je Evropa spremna da primi Tursku u EU. Sto rece Djoka Balasevic;borio sam se protiv onih sto su rasturali Jugoslaviju,a jos cu se zesce boriti protiv onih koji je ponovo budu stvarali.

drno

pre 11 godina

Nijedna skandinavska zemlja nema teritorijalnih pretenzija prema susjedima. Nijedna skandinavska drzava ne negira etnicko postojanje drugih naroda, njihov jezik i njihovu kulturu. Nijedna skandinavska zemlja nema za predsjednika covjeka koji je sa puskom u ruci palio i harao po teritoriji susjednih zemalja.

Zbog svega ovoga, potrebna je odredjena doza humora za povlacenje paralele sa skandinavijom.

vlada-so

pre 11 godina

gde se deli oružje?moram priznati da bi za ovakvu ideju i glavu dao.
p.s.petre iz cro,čemu nipodaštavanje država u okruženju,ako jedna država liči na bananu to je upravo hrvatska,a ja ću iz domaćinske pristojnosti reći,samo po obliku.

Wukadin

pre 11 godina

Koje gluposti!
" a Litvanac kada dođe u Srbiju, ima veća prava nego neko kad dođe iz Hrvatske."
Prvo, i pre svega - kolika prava ima u Hrvatskoj "neko kad dođe iz Srbije"?! Sve ozbiljne države drže do nekog reciprociteta.
Drugo, ako Livanac "ima veća prava" to je zato što je došao iz EU, pa nek Ivica vidi ko je odlučivao da oni imaju veća prava. A Hrvati će uskoro biti EU, pa će imati ista prava sa Litvancima.
Treće, kad već pomenuh EU, šta mislite - koliko će Hrvatima biti do "produbljivanja saradnje", osim ako to ne znači da mi produbljujemo deficit u razmeni sa njima. Ulaze oni u EU, kakav crni Balkan...

Vladimir Pula

pre 11 godina

Utopija. Ako se opet ujedinimo to će biti pod okriljem EU, dakle pod utjecajem i pokroviteljstvom neke vanjske sile.
Kako mi je neki Amerikanac rekao - sve sto ja znam o Balkanu jest da je pun nekakvih plemena koja se međusobno ne podnose. To je ta uvredljiva, a zapravo gorko istinita recenzija naše realnosti.
Skandinavija? Hahaha samo najciviliziranija regija na svijetu uopće...

Đole

pre 11 godina

Od Skandinavije treba da nas interesuju samo norveške i švedske krune. One su solidna alternativa evru. Srećna nam štednja, braćo Balkanci, pare strancima ne dajte.

Srbin iz EU

pre 11 godina

Što opet neki od vas menjaju teze!!!
U tekstu se ne govori o sjedinjenju država već o zajedničkom savetu (organu) koji bi potpomogao saradnju nezavisnih država nastalih raspadom Jugoslavije.
Saradnja DA, sjedinjenje NE!!!

Jovan

pre 11 godina

Konstruktivna opcija, na koju Hrvati NIKADA nece pristati. Hrvati imaju istu dozu racionalnosti o Jugoslaviji kao Srbi o srednjevekovnoj istoriji.

Ona

pre 11 godina

Bolje da su pitali onog seika kako oni funkcionisu u okviru UAE...mentalitet nam je u proseku sliciniji...

Kaze meni kolega Skandinavac kako u njegovom mestu zivi puno "mojih"
"Kojih?" pitam ja..."Ne znam vi ste nama svi isti :D..." Kad malo razmislis i tacno je.

Prostor bivse Jugoslavije ekonomski mora da saradjuje ako zeli da opstane, ali politicke kombiniacije nikakve, svakom svoja drzava, pa neka radi sta hoce u njoj. U ime dece koja se sada radjaju. Nismo mi zreli za to, da jesmo makar bi se razisli k'o ljudi. Posmatrajuci fizicke i mentalitetske karakteristike "razlicitih" iz bivsih krajeva one zemlje, prilicno sam sigurna da su na jednoj modli napravljeni zato je onoliko medjusobnog zla i ucinjeno.

Oni koji mogu jedni sa drugima ili makar pored drugih se iseljavaju vec vise od dvadesetak godina.

simets

pre 11 godina

Izvinite....Mene intresuje gde je... Istocni Balkan???
(Dr., 11. januar 2013 09:20)

Ahahahahaha, e svaka ti cast! :D Morao sam da ostavim komentar samo zbog toga sto si me ovako lepo nasmejao :D

Byakuya-sama

pre 11 godina

Rumunija i Slovenija teritorijalno uopste ne spadaju Balkansko poluostrvo. Takodje i Vojvodina, ali ona je u sastavu Srbije, slicno je i sa Slavonijom. Pozdrav iz srednje Evrope :)
(marketingdizajn@yahoo.com, 11. januar 2013 12:09)

Nesrećo, sve južno od Beča je Balkan. To je izjava Bizmarka, ali ti se valjda više interesuješ u Budaka, pa šta ti ja mogu.

rodjena u jugoslaviji

pre 11 godina

Propustili smo istorijsku priliku da, zahvaljujuci brojnosti i geografskom polozaju, budemo najuticajniji Sloveni u Evropi. Naravno mislim na juzne Slovene, odnosno Jugoslovene.
Dozvolili smo da nas najgori medju nama zavade, i uz ogromna stradanja obicnih ljudi, uniste zemlju kakva je bila Jugoslavija. Mogli smo da je popravimo i da svima bude potaman.
Posle svega, ne hvala, bilo je previse traumaticno.
Sto se jezika tice isti je ( ili smo svi poliglote) i povezuje nas neraskidivim nitima. Most koji je izgradio jedan Veliki vezir opisao je jedan veliki Hrvat ekavicom.
Ako bolje razmislimo sve nase-vase mrznje su bazirane na onoj Njegosevoj ( da pomenem Crnogorca koji je pisao na istom tom jeziku): gleda majmun sebe u zrcalo.

Beograd

pre 11 godina

Ne bih volela da saradjujemo sa Hrvatskom jer ne volimo ni mi njih ni oni nas,kao ni sa Crnom Gorom,a bogami ni BiH.Greska je bila sto smo se ikada udruzivali,nadam se da smo nesto naucili na greskama.Daleko im lepa kuca svima.

Konstantinos Veliki

pre 11 godina

Ha ha! To je neki vic! I to od covjeka cija je stranka nanijela toliko bola i patnje svim narodima nekadasnje SFRJ, covjeka koji se nicim nije distancrirao od politike iz 90-tih! Covjeka koji danas rusi i "ledi" diplomatske odnose sa susjedima... Pa ovo stvarno prelazi granicu dobrog ukusa! Da gospodine Dacicu, da za prijateljstvo i suradnju (to nitko normalan ne spori) ali ne s vama nego nekim mladim snagama koje ce se u Srbiji pojaviti u buducnosti!

Naim qalaj

pre 11 godina

To je moguce ako Srbija prizna da glavni grad da bude Prishtina jel Dacic je zaboravio da na kartu Evrope je jos jedna nova Zemlja koja na ovo staru kartu se ne vidi a ja zivim u Njemacku pa uvek kad gledam kartu Evrope je i Kosovo unutra a 90 posto ove zemlje na kartu su priznale ove Drzavu kad ostalo 10 posto to priznaju onda cemo razmisliti POZDRAV

sasa

pre 11 godina

ma kakvi novi savezi nemojte biti smesni pa za 20 -50 godina opet neko da pali vatru nacionalizma i opet ratovi.samo saradnja i nista vise necu da mi deca ili unuci opet ratuju.

Troml

pre 11 godina

Zapadni Balkan kao Skandinavija?

Ideja je dobra, pače odlična, no treba je malo
razraditi, kako bi se utanačile pojedinost (zbog
budućeg nedaj bože, raskusuravanja).

Jasno, Hrvati traže par uvjeta - redom:

-Prvi član sporazuma - ulaz u uniju
je besplatan i slobodan, izlaz nemoguć.
-Glavni grad - Beograd.
-Jedino vojska Srbije moože biti
oružana sila te unije.
-Srbija raspolaže SVIM sredstvima i djeli
po svom nahođenju ostalim članicama unije.
-U slučaju bilo-kakvih nesporazuma,
presuđuju Srbija, odnosno sud u Beogradu.
-Jedino Srbija ima parlament a ostali dobrovoljno
prihvačaju odluke tog parlamenta.
-Jedina priznata vjera je pravoslavlje
a sve ostale se ukidaju po hitnom postupku.

Na kraju, o pristupanju Hrvatske toj uniji,
jedino odlučuju dolje popisani a ostali
Hrvati imaju biti kuš.

Zoran Šprajc,
Denis Latin,
Aleksandar Stanković,
Mirjana Rakić,
Robert Zuber,
NIKOLA KRISTIĆ
INKA ETEROVIĆ,
Saša Kosanović,
Domagoj Margetić,
Drago Hedl,
Milanka Opačić,
Milorad Pupovac,
Vojislav Stanimirović,
Ratko Gajica,
Savo Štrbac,
Zoran Pusić,
Žarko Puhovski,
Boris Dežulović,
Predrag Lucić,
Miljenko Jergović,
Viktor Ivančić
i još neki, no nema mjesta
(tekst komentara ograničen je na 1500 karaktera).

marko

pre 11 godina

Ne verujem da je to ikako moguce mozda za jedno 20 godina, verski problemi na ovom prostoru prosto nisu prevazidjeni , kada se to desi moze da se prica o balkanskoj uniji. Zemlje Skandinavije nemaju takav problem i nisu ratovale najmanje 150 godina.

Djordje

pre 11 godina

Logično!
Takva "skandinavska" saradnja bila bi logičan i potreban razvoj društveno-ekonomskih i kulturnih odnosa na Balkanu nezavisno od geografskih odrednica. I ti skandinavci su prošli kroz sličan scenario stvaranja sopstvenih država (doduše mnogo ranije, na vreme i ne bez ratovanja i krvi).
Interesi u drugi plan treba da potisnu animozitete i nesuglasice.
Zar EU nisu stvorile dve države koje su međusobno toliko mnogo i dugo ratovale, pa nikom ništa.
Razmišljajmo i težimo budućnosti.
Ako se oslanjamo samo na prošlost na Balkanu nikad mira, razumevanja i prosperiteta.
Civilizovanost da ne pominjem!

marketingdizajn@yahoo.com

pre 11 godina

Rumunija i Slovenija teritorijalno uopste ne spadaju Balkansko poluostrvo. Takodje i Vojvodina, ali ona je u sastavu Srbije, slicno je i sa Slavonijom. Pozdrav iz srednje Evrope :)

Milosav

pre 11 godina

Normalno je da drzave susedi saradjuju. Medjutim, "Nordijski sistem", "Balkanski savet", sve mu to opet dodje nalik na Jugoslaviju samo malo vise opusteno.
Da je bilo srece da su ondasnje Jugo republike napravile neku vrstu konfederacije, gde bi nam bio kraj. Sada imamo pregrst banana drzavica ciji stanovnici jedva prezivljavaju, koje niko ne uzima za ozbiljno, mogu da nabrajam do sutra.

zoran

pre 11 godina

Jos je ,pochetkom 20 veka, Rudolf Shtajner (antropozof) predvideo da ce ovde biti balkanska konfederacija.
Jasno je kao dan da velike sile idu ka stvaranju tog modela.

ludi splićo

pre 11 godina

Da li si ti svestan uopste gde cete vi biti u toj EU i kako na vas gledaju ostali narodi te unije? - Nema tu postovanja brajko, samo surova realnost..ono sto ti mislis o nama pa pomnozi sa nekoliko puta!

Da smo degradirano drustvo, mogu se sa tugom sloziti, ali da se busam kako cu u EU iako svi misle da ste poslednji papci, e pa tolika budala nisam..a vi cete najvise pevati kada i Srbija udje u EU - necete biti tada najgori!
(Bojan, 11. januar 2013 09:31)

A o Srbiji koja je izvan EU misle drugačije?

Balkanska kaljuga

pre 11 godina

(Djordje, 11. januar 2013 11:42)

Koliko se već vidi po preporukama, jedan od retkih normalnih, positive-thinking komentara će biti popljuvan od svih. Pa, za bolje od ovog životarenja očigledno i nismo.

Jure

pre 11 godina

Zamolio bih srpske politicare da samo govore u ime zemlje gdje su izabrani. Prodjite se vec jednom Hrvatske. Hvala na razumjevanju.

MozakUberAles

pre 11 godina

Ima samo jedan problem. A to su dva. Rumunija nije ni 1% na Balkanu, Slovenija je 6% na Balkanu, a ne verujem da su preterano zainteresovani, ni jedni, ni drugi.

JBT

pre 11 godina

Prvo treba da se raščiste neke istorijske činjenice pa onda možemo da govorimo o novoj Jugoslaviji. Treba videti kako je tekao dolazak Slovena na Balkan i da li su Srbi i Hrvati jedan narod. Ako su jedan narod, onda možemo da pravimo Jugoslaviju, jer u taj isti narod spadaju i takozvani Crnogorci, Muslimani/Bošnjaci i drugi koji čekaju da dobiju svoj jezik, nacionalnost i autokefalnu crkvu - pošto je to izgleda postalo moderno u poslednje vreme. Za Slovence i Makedonce stvarno ne znam da li su isti narod kao mi. Slovenci su mi više zapadni Sloveni po svemu, a Makedonci su bliži Bugarima nego nama. Država bi bila homogenija kada bi svi govorili istim jezikom.

Bojan

pre 11 godina

Da li si ti svestan uopste gde cete vi biti u toj EU i kako na vas gledaju ostali narodi te unije? - Nema tu postovanja brajko, samo surova realnost..ono sto ti mislis o nama pa pomnozi sa nekoliko puta!

Da smo degradirano drustvo, mogu se sa tugom sloziti, ali da se busam kako cu u EU iako svi misle da ste poslednji papci, e pa tolika budala nisam..a vi cete najvise pevati kada i Srbija udje u EU - necete biti tada najgori!
(Bojan, 11. januar 2013 09:31)

A o Srbiji koja je izvan EU misle drugačije?
(ludi splićo, 11. januar 2013 11:49)

Bar procitaj sta sam napisao, ne pisem na spanskom, a srpski dobro razumes.
"a vi cete najvise pevati kada i Srbija udje u EU - necete biti tada najgori!"

Da, o nama misle jos losije, ali ne vidim kako ce to tebi pomoci. Ali ako se kod vas dobro zivi od toga sto je tek Srbija u zapecku, onda je vama mnogo dobro :)

Djordje

pre 11 godina

Zbog svega ovoga, potrebna je odredjena doza humora za povlacenje paralele sa skandinavijom.
(drno, 11. januar 2013 11:32)

Ako gledaš skandinavske zemlje sada, u pravu si.
Balkan je na onom stadiumu u kom su Skandinavci bili pre 200 g.
Te ova ideja korespondira sa sadašnjim stanjem i postizanjem skandinavskog.
Politika i život nisu Grand Parada i instant pamet!

Jeus Christ

pre 11 godina

Dacica ne mogu da volim zbog njegove proslosti, ali licno sam ga video i mislim da covek je napred i da je dalekovid.
Ako su Nemacka i Francuzka pa i VB mogle da se spoje u jedno Inter-Gov organizaciju, mislim da moze i Zapadni Balkan. Ljudi iz ovog regijona misle (mislimo) da smo specijalni, da nema ko nas - losi, ali da nema ko nas.
Mislim da gresimo. Ja mislim i siguran sam da kao sto je rekao Dacic, zemlje regijona ne treba se voliti, al za dobrobit ekonomije moraju saradjivati.
Sto se tice primera, Hr vec je u EU, pa mislim da bi BiH, CG i SRB blok (tipo EFTA) a sa druge strane KS, AL i FYROM. Ovako za pocetak jer Srbija nece nikad prihvatiti Kosovo u istu organizaciju, ali bi sigurno htela da saradjuje sa vecom organizacijom. Kad ove dve gore navedene organizacije bi saradjivale, Zapadni Balkan bi bio spreman za EU.

dve leve

pre 11 godina

Dačiću, reci ti nama zašto smo ratovali? Zar se ovo nije moglo predložiti pre 20 i kusur godina? Neka brda u nekoj vukojebini su bila važnija od ovoga? Pa ko se još seća imena onih sela oko Knina kad se "događao narod". A toliki ljudi izgiboše uzalud. A da, sada smo čuli za Jarinje i Brnjak. Za 5-10 godina niko neće imati pojma šta su Jarinje i Brnjak. Ljudi, skidajte sa vlasti ove populiste dok je vreme!

Dan

pre 11 godina

@dve leve

Evo u Zadru se konkretno ratovalo zato što su hrvatski teritorijalci opkolili kasarne u gradu i nisu dali vojsci da se izvuče Zatim su pucali po njima i to je dovelo do granatiranja Zadra i vazdušnog dejstva. Uostalom, sam Tuđman je rekao da im treba rat da bi dobili nezavisnu državu, a i na Brionima je rekao kako će se rešiti Srba. Eto zato se ratovalo. A ti si verovatno jako mlad, i ništa ne znaš osim onog što su ti napričali po medijima.

PetarCro

pre 11 godina

Ne hvala, prvo i prvo Hrvatska nije nikakav Balkan, drugo Hrvatska ove godine ulazi u Europsku uniju i pridruzit će se ozbiljnim i uredenim državama u Europskoj obitelji, a sa nekih par banana Republika koje su geografski, kulturno i ekonomski ispod nas. Vi nama ne trebate shvatite to, i nije mi jasno u kojem svijetu žive pojedinci. A najveća ironija mi je kad takve stvari predlažu oni poput Dačića koji su odgovorni za ratove i koji su slali Srbiziranu JNA na Hrvatsku i naoružavali lokalne Srbe.

Pozdrav iz Hrvatske

pre 11 godina

Zar mi ne možemo surađivati i bez osnivanja bilo kakve političke unije? Iz Hrvatske perspektive, suradnja je bitna sa svima, ukoliko ta suradnja bude isplativa. Ja se grozim i na samu pomisao da bi jednog dana Srbija i Hrvatska mogle biti u istoj političkoj organizaciji, odnosno EU.

Bojan

pre 11 godina

Ne hvala, prvo i prvo Hrvatska nije nikakav Balkan, drugo Hrvatska ove godine ulazi u Europsku uniju i pridruzit će se ozbiljnim i uredenim državama u Europskoj obitelji, a sa nekih par banana Republika koje su geografski, kulturno i ekonomski ispod nas. Vi nama ne trebate shvatite to, i nije mi jasno u kojem svijetu žive pojedinci. A najveća ironija mi je kad takve stvari predlažu oni poput Dačića koji su odgovorni za ratove i koji su slali Srbiziranu JNA na Hrvatsku i naoružavali lokalne Srbe.
(PetarCro, 11. januar 2013 06:35)

hhahahaha divim ti se..ti si srecan samo sto je Hrvatska nekoliko lestvica ispred Srbije?!
To najvise govori o tvom mentalitetu.
Da li si ti svestan uopste gde cete vi biti u toj EU i kako na vas gledaju ostali narodi te unije? - Nema tu postovanja brajko, samo surova realnost..ono sto ti mislis o nama pa pomnozi sa nekoliko puta!

Da smo degradirano drustvo, mogu se sa tugom sloziti, ali da se busam kako cu u EU iako svi misle da ste poslednji papci, e pa tolika budala nisam..a vi cete najvise pevati kada i Srbija udje u EU - necete biti tada najgori!

kimi

pre 11 godina

@dve leve
Ne pravi se pametan.Covek ne zna sta ga ceka sutra,a kamo li za 20godina.Srbija je jedina bila za ocuvanje bivse SFRJ i sa danasnje tacke gledista jedina bila u pravu.Raspadom SFRJ svi su izgubili.

Kavkazac

pre 11 godina

@(dve leve, 10. januar 2013 23:45) Nije moglo prvo zbog Kucana,pa Tudjmana i na kraju Izetbegovica,a sve to je potvrdio kao prisutan Kiro koji je bio prisutan na toj sednici.
Amerika je u nekoliko navrata pokusavala da rasturi YU i za vreme tita,ali je korupcijom uspela
Tudjman" ja sad imam priliku da povratim banovine i nezavisnost,cena me u opste ne interesuje,kao ni milijarde i ostali predlozi da se ne razilazimo".
Slovenac je u emisiji na HTV-u samo pognuo glavu od sramote koliki je lazovcina bio prema svom narodu,a identican instrument je primenio i tudjman u HR.Milosevic je bio poslednja rupa na svirali

Trifun

pre 11 godina

Samo ti Dačiću vređaj Litvaniju - kao da im se nismo već dovoljno zamerili guranjem Vuka Jeremića za predsedavajućeg Generalne skupštine UN... Kad nas jednog dana budu prikočili u pristupanju EU pitaćemo se zašto! :-)

Petar S.

pre 11 godina

Ako bi inicijativa ukljucivala i drzave oko bivse YU (RU, BU, Gr,..) pa i da se razmisli. Ali ako su to samo republike bivse YU A-AA, Jok.
Zasto ste onda izasli iz Jugoslavije. Napravili svoje Nacionalne drzave, a sad bi zajednicko trziste sa Srbijom (bezcarinsko naj verovatnije).
Batali, trazili ste feude, sad ste ih dobili.
Uzivajte.

Talični Tom

pre 11 godina

Šta to imamo zajedničko sa ostalim zemljama zapadnog Balkana?. Imamo sličan jezik, ali nemamo kulturu, religiju, ekonomiju... Već je napravljena jedna greška, kada su srbi pristali posle I Svetskog rata, na ujedinjenje, umesto da su naplatili ratnu odštetu, i ostavili hrvate i slovence austrijancima. Pametan uči na greškama i ne čini ih ponovo.

Dacapcelica

pre 11 godina

Pa dali je ovo normalno! Pre 20 God. su nas , SFRJ rasturili na najgori moguci nacin, zapalili Bratoubilacki rat ubedili su nas da mi mrzimo jedno druge, da smo mi svi nacionalisti, cetnici, ustase....., i.t.d. Pa kako to da Zapad i ta ista ...... sad nakon 20 God. tvrdi da treba poonovo praviti neku Balkanslaviju. yugonostalgicar sam i zivim u mesovitom Braku ali ovo je preteralo svako meru. Prokleti zapad i nasi placenici mars odavde .... vas onaj ko vas je doveo na balkan.

meni se zivi a vi kakote

pre 11 godina

Velike sile Evrope ratuju jedna sa drugom otkako znaju za sebe pa sad zive pod istim krovom ko ljudi, a mi se tu malo poklasmo zadnjih 100 godina i sad se durimo jedni na druge ima vec 20 godina. Ma balavi smo u p...... Cim neko predlozi nesto normalno svi graknu "nije vreme jos", "nikad vise nista s njima" itd... A kad ce da bude vreme za normalu? Zivot je DANAS.

vox

pre 11 godina

Dačić se baca i hvata Hrvatsku za nogavicu.Ja se samo nadam da će ga naši političari znati otresti Jedinio gospodarska suradnja i ništa više.Mislim da je Hrvatska dokazala da možemo i gospodarski bez tog dijela svijeta,jer smo živjeli godinama bez ikakve suradnje.Na ovoj karti oduzmite SLO i HR ,a dodajte Tursku i eto vam osmanlijskog carstva.

JBT

pre 11 godina

Prvo treba da se raščiste neke istorijske činjenice pa onda možemo da govorimo o novoj Jugoslaviji. Treba videti kako je tekao dolazak Slovena na Balkan i da li su Srbi i Hrvati jedan narod. Ako su jedan narod, onda možemo da pravimo Jugoslaviju, jer u taj isti narod spadaju i takozvani Crnogorci, Muslimani/Bošnjaci i drugi koji čekaju da dobiju svoj jezik, nacionalnost i autokefalnu crkvu - pošto je to izgleda postalo moderno u poslednje vreme. Za Slovence i Makedonce stvarno ne znam da li su isti narod kao mi. Slovenci su mi više zapadni Sloveni po svemu, a Makedonci su bliži Bugarima nego nama. Država bi bila homogenija kada bi svi govorili istim jezikom.

Гвоздени

pre 11 godina

@Лимени 036
Буде ли потребе великима да промене ствари, у тренутку Скандинавија може постати Балкан и обрнуто. Немој се заносити да су тренутне ситуације непроменљиве.

drno

pre 11 godina

Nijedna skandinavska zemlja nema teritorijalnih pretenzija prema susjedima. Nijedna skandinavska drzava ne negira etnicko postojanje drugih naroda, njihov jezik i njihovu kulturu. Nijedna skandinavska zemlja nema za predsjednika covjeka koji je sa puskom u ruci palio i harao po teritoriji susjednih zemalja.

Zbog svega ovoga, potrebna je odredjena doza humora za povlacenje paralele sa skandinavijom.

Sumadinac

pre 11 godina

A zasto niko ne govori o tome da Sirija i Jordan zajedno sa Izraelom trebaju da zive po skandinavskom modelu zajedno? Ili Madjarska sa Slovackom i Ceskom? Svajcarska sa Austrijom i Slovenijom?
Koju to potrebu imate da Srbiju ponovo gurate u nekakve problematicne zajednice iz kojih smo uvek izlazili osakaceni?
Zasto nas to neko stalno podstice da se odricemo sebe i podredjujemo se drugim identitetima!?

Srbin iz EU

pre 11 godina

Naravno da treba da postoji medju-državna i medju-regionalna saradnja. U Evropi je takvih primera mnogo. DACH (Deutschland, Austria, CHelvetia), Višegradska četvorka (Češka, Slovačka, Poljska, Madjarska), BENELUX (BElgium, NEderland, LUxembourg) itd....
Na kraju krajeva hteli ili ne Evropska unija će vas naterati na to.

vipera

pre 11 godina

Ovo je moguće. Samo bi morali svi dramatično zamjeniti političke elite. Primjer Slovenije i Hrvatske. Slovenska vlada ucjenuje Hrvatsku oko ratifikacije ugovora. Istoveremeno Hrvati i Slovenci su si omeljinei turisti i preplave susjednu zemlju tijekom turističkih sezona.S druge strane imate Dodika koji kaže da Srbi mogu živjeti samo sami, u etnički čistom okruženju. Još samo da doda: "pod mojom vlašću. Kad zamjenimo takve političare imamo šanse. E, a da li imako druge.
Svaka predizborna kampanja na Balkanu se ipak temelji na nacionalističkim parolalama, jer su najjednostavnije. Malo smo se pomakli, istina, sad ljudi pitaju u o parama. Ali ima se tu još puno posla.

Naim qalaj

pre 11 godina

To je moguce ako Srbija prizna da glavni grad da bude Prishtina jel Dacic je zaboravio da na kartu Evrope je jos jedna nova Zemlja koja na ovo staru kartu se ne vidi a ja zivim u Njemacku pa uvek kad gledam kartu Evrope je i Kosovo unutra a 90 posto ove zemlje na kartu su priznale ove Drzavu kad ostalo 10 posto to priznaju onda cemo razmisliti POZDRAV

mator

pre 11 godina

Evo u Zadru se konkretno ratovalo zato što su hrvatski teritorijalci opkolili kasarne u gradu i nisu dali vojsci da se izvuče Zatim su pucali po njima i to je dovelo do granatiranja Zadra i vazdušnog dejstva. Uostalom, sam Tuđman je rekao da im treba rat da bi dobili nezavisnu državu, a i na Brionima je rekao kako će se rešiti Srba. Eto zato se ratovalo. A ti si verovatno jako mlad, i ništa ne znaš osim onog što su ti napričali po medijima.
(Dan, 11. januar 2013 00:02)

Znaci da ne bi Tudjmana ne bi ni bilo rata?! Kakav zakljucak, eto upravo zbog takvog razmisljanja i tako naivnih i povodljivih ljudi se i ratovalo.
Konfederacija u staroj Jugi se predlagala jos 80-tih, tada jos nije bilo Tudjmana u Hrvatskoj. Odbijanje svih predloga o rekonstruisanju drzave naravno da je iznedrilo i ove najekstremnije likove, isto tako je bilo i na Kosovu. Sloba godinama nije hteo da razgovara sa Rugovom, a ovaj trazio samo autonomiju, pojavili se Taci, Haradinaj i kompanija i napravise drzavu u drzavi.
To se desavalo zato sto nismo imali vodje koje imaju sluha i viziju vec su isli glavom kroz zid, a videli smo gde nas je to dovelo. Medjutim naivnom narodu je milo kada vodja kaze ne, oseti se ponosnim.
Secam se kako su se jos sredinom osamdesetih nosile karte velike Srbije po preduzecima, svi su imali neku svoju kopiju, to nije Tudjman crtao.
Zato decko istorija nije ono sto se desava u medijima, to je ono sto je proslo pored tebe samo si zaboravio.

zoran

pre 11 godina

Jos je ,pochetkom 20 veka, Rudolf Shtajner (antropozof) predvideo da ce ovde biti balkanska konfederacija.
Jasno je kao dan da velike sile idu ka stvaranju tog modela.

marketingdizajn@yahoo.com

pre 11 godina

Rumunija i Slovenija teritorijalno uopste ne spadaju Balkansko poluostrvo. Takodje i Vojvodina, ali ona je u sastavu Srbije, slicno je i sa Slavonijom. Pozdrav iz srednje Evrope :)

dusanmal

pre 11 godina

Bilo moguce kao resenje stare Jugoslavije i komsiluka. No, Veliki Zapad je imao na umu razbucavanje i razbucavanje smo dobili. Nije u korist ni jedne od novoformiranix ex-Ju drzava, no to nije ni bio Zapadni cilj. Cinjenica: u poredjenju sa slicno ekonomsko-politickim sirim okruzenjem, pre raspada smo bili po svemu uspesniji od svih, dve decenije posle raspada svaka nova drzavica je u mnogo gorem stanju od svih tih... Voleli-ne-voleli svoje nove drzavice ili ex-Ju, to su neoborive cinjenice.
Trenutno, Daciceva Utopija niti je moguca niti je treba prizeljkivati. Ex-Ju drzavice i komsiluk su u konkurenciji za ograniceno trziste i ogranicena strana investiciona sredstva. Ekonomsko-politicki je znatno pametnije pribliziti se Litvancima (da koristim Dacicev primer) i dati njima povoljnije uslove saradnje nego direktnom konkurentu na granici (koji uz to ima Balkansku "da komsiji crkne krava" narav). Da, i "Homo Heroicus" narav koju delimo sa komsilukom ne pomaze ni malo. Ovo nije Skandinavija.

Jeus Christ

pre 11 godina

Dacica ne mogu da volim zbog njegove proslosti, ali licno sam ga video i mislim da covek je napred i da je dalekovid.
Ako su Nemacka i Francuzka pa i VB mogle da se spoje u jedno Inter-Gov organizaciju, mislim da moze i Zapadni Balkan. Ljudi iz ovog regijona misle (mislimo) da smo specijalni, da nema ko nas - losi, ali da nema ko nas.
Mislim da gresimo. Ja mislim i siguran sam da kao sto je rekao Dacic, zemlje regijona ne treba se voliti, al za dobrobit ekonomije moraju saradjivati.
Sto se tice primera, Hr vec je u EU, pa mislim da bi BiH, CG i SRB blok (tipo EFTA) a sa druge strane KS, AL i FYROM. Ovako za pocetak jer Srbija nece nikad prihvatiti Kosovo u istu organizaciju, ali bi sigurno htela da saradjuje sa vecom organizacijom. Kad ove dve gore navedene organizacije bi saradjivale, Zapadni Balkan bi bio spreman za EU.

dok

pre 11 godina

Pa zasto ste rasturali Jugoslaviju ako sad hocete opet saradnju, kao zajedno smo jaci, pa bili smo jaci i zajedno, znate li ,sta vi uopste hocete?

@xxx@

pre 11 godina

ha!ha!ha!volim kad me nasmejete ovako rano!pa nismo se mi sanjima igrali rata!?puj pike nevazi,hajde da budemo skandinavci!?hej ljudi mi smo balkanci!znaci nema nista od te price!!!!!

agushi

pre 11 godina

nesto slicno je predlozio Adem Demaci prije mozda 25 godina,ova ideja, mislim, da nije vise moguce jer ako se kaze da zemlje zapadnog balkana ide ka integrisanja u EU onda to nece imati neku veliko interesovanje

Laponac

pre 11 godina

Dacic je veliki govornik i diplomata. Pazi kad je sad rutinski i nicim izazvano uvredio Litvaniju. Dobro da nije spominjao Meksikance i pse...

Marko

pre 11 godina

@PetarCro
Nećete mi verovati, ali Republika Hrvatska ima teritoriju koja je 47% na Balkanu. 47% ne da ne predstavlja nikakvu vezu sa Balkanom, nego predstavlja značajni civilizacijski podatak koji vi očito niste do sad znali. Verujem da ćete mi biti zhvalni što sam vam pomogao da nešto novo saznate vezano za vašu zemlju. Inače, moje lično mišljenje je da Srbija nikada više ne sme da stupi u savez sa balkanskom zemljom Hrvatskom.

Mihajlo

pre 11 godina

Nikada clanstvo u EU !!! Saradnja i najsuvlji interes - da , clanstvo ne !!! Nikada bilo kakvi savezi, unije , bratstva i sl. sa ex yu republikama ! Sve te saveze smo platili krvlju i nadam se da smo naucili lekciju !

Djordje

pre 11 godina

Logično!
Takva "skandinavska" saradnja bila bi logičan i potreban razvoj društveno-ekonomskih i kulturnih odnosa na Balkanu nezavisno od geografskih odrednica. I ti skandinavci su prošli kroz sličan scenario stvaranja sopstvenih država (doduše mnogo ranije, na vreme i ne bez ratovanja i krvi).
Interesi u drugi plan treba da potisnu animozitete i nesuglasice.
Zar EU nisu stvorile dve države koje su međusobno toliko mnogo i dugo ratovale, pa nikom ništa.
Razmišljajmo i težimo budućnosti.
Ako se oslanjamo samo na prošlost na Balkanu nikad mira, razumevanja i prosperiteta.
Civilizovanost da ne pominjem!

ludi splićo

pre 11 godina

Da li si ti svestan uopste gde cete vi biti u toj EU i kako na vas gledaju ostali narodi te unije? - Nema tu postovanja brajko, samo surova realnost..ono sto ti mislis o nama pa pomnozi sa nekoliko puta!

Da smo degradirano drustvo, mogu se sa tugom sloziti, ali da se busam kako cu u EU iako svi misle da ste poslednji papci, e pa tolika budala nisam..a vi cete najvise pevati kada i Srbija udje u EU - necete biti tada najgori!
(Bojan, 11. januar 2013 09:31)

A o Srbiji koja je izvan EU misle drugačije?

mjasorubka

pre 11 godina

Sve je to lepo i krasno, ali bi bilo dobro da ovi dokoni entuzijasti malo olade i sacekaju jedno pedeset godina (bar jedan geostrategijski ciklus) da za 20 godina, kada poraste standard u regiji, a shodno njemu apetiti, a i lokalni krivci za neostvarivanje apetita,koji obicno budu personifikovani u alter ego iz komsiluka, dakle da opet ne bi doslo do uobicajene mjasorubke, koja se ciklicno ponavlja i akumulira posledice u sve gorem i nepovratnijem obliku.

vlada-so

pre 11 godina

gde se deli oružje?moram priznati da bi za ovakvu ideju i glavu dao.
p.s.petre iz cro,čemu nipodaštavanje država u okruženju,ako jedna država liči na bananu to je upravo hrvatska,a ja ću iz domaćinske pristojnosti reći,samo po obliku.

Byakuya-sama

pre 11 godina

Rumunija i Slovenija teritorijalno uopste ne spadaju Balkansko poluostrvo. Takodje i Vojvodina, ali ona je u sastavu Srbije, slicno je i sa Slavonijom. Pozdrav iz srednje Evrope :)
(marketingdizajn@yahoo.com, 11. januar 2013 12:09)

Nesrećo, sve južno od Beča je Balkan. To je izjava Bizmarka, ali ti se valjda više interesuješ u Budaka, pa šta ti ja mogu.

Bucko razmisljam

pre 11 godina

Zemlje Zapadnog Balkana, posebno Srbija, Hrvatska, BiH i Crna Gora, treba da prihvate "nordijski model“ saradnje na interparlamentarnom nivou, kažu analitičari.

Ovde se cini mi se i ne mora biti neki veliki "analiticar" pa primetiti da "Srbija SAMA nije u stanju da prezivi" i ako uskoro ne nadje ponovo neki "savez" na "cijoj bi grbaci zivela", Srbiji nece valjat NIKAKO !

Jovan

pre 11 godina

Konstruktivna opcija, na koju Hrvati NIKADA nece pristati. Hrvati imaju istu dozu racionalnosti o Jugoslaviji kao Srbi o srednjevekovnoj istoriji.

Dr.Bravar

pre 11 godina

Јој људи.....смешни сте......далеко је скавдинавија
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Лимени 036, 10. januar 2013 23:39)

Jste daleko ali i tamo je ratovao svako sa svakim,pa sta im danas fali.
Finska je bila oko 500godina pod Svedskom,pa pod Rusima, pa izgubili veliki deo teritorije, pa ratovali protiv Vikinga.....Danci su izvlacili usi Svedjanima zajedno sa Rusima i Norvezanima(u savezu), a sve zahvaljujuci Svedskom kralju koji je hteo da izazove rat,pa se preobukli u ruske uniforme i napali sopstvenu karaulu na granici i tu su bili umesani i Englezi i Austrijanci itd itd....
pa su presavili papir i shvatili koliko je glupo to sto rade i okrenuli se saradnji, sto bi i mi trebali da uradimo sa zaksnjenjem od 200 godina,a
mozemo da sacekamo jos 30 pa da opet ratujemo.
Gledajuci ovu mapu sve izgleda izvodljivo, samo ce biti problem sa integracijom Albanaca kao sto je uvek bio problem.Kada kazem Albanaca mislim na Albaniju oni jos jedini cini mi se nisu procitali noviju Balkansku lektiru pa jos imaju pogresne afirmacije.
Sve u svemu izvodljivo.Sto manje pravoslavlja,katolicanstva i islama, to su vece sanse da postanemo ljudi svidelo se to nekom ili ne.
Ovo je mozda i jedan od kljucnih uslova da i Balkan konacno ispravi kicmu i izadje iz "bronzanog doba".

DEDA CVETKO

pre 11 godina

"balkanski savet" hihihiii! To ti je nesto kao "draga Saveta" iz Cik pogodi, sto nas je savetovala i ucila kako treba da se zaljubljujemo i volimo.

MozakUberAles

pre 11 godina

Ima samo jedan problem. A to su dva. Rumunija nije ni 1% na Balkanu, Slovenija je 6% na Balkanu, a ne verujem da su preterano zainteresovani, ni jedni, ni drugi.

Wukadin

pre 11 godina

Koje gluposti!
" a Litvanac kada dođe u Srbiju, ima veća prava nego neko kad dođe iz Hrvatske."
Prvo, i pre svega - kolika prava ima u Hrvatskoj "neko kad dođe iz Srbije"?! Sve ozbiljne države drže do nekog reciprociteta.
Drugo, ako Livanac "ima veća prava" to je zato što je došao iz EU, pa nek Ivica vidi ko je odlučivao da oni imaju veća prava. A Hrvati će uskoro biti EU, pa će imati ista prava sa Litvancima.
Treće, kad već pomenuh EU, šta mislite - koliko će Hrvatima biti do "produbljivanja saradnje", osim ako to ne znači da mi produbljujemo deficit u razmeni sa njima. Ulaze oni u EU, kakav crni Balkan...

velika je razlika izmedju Titoslavije i Skandinavije

pre 11 godina

Skandinavci su zadovoljni sa svojim modelom saradnje izmedju nordiskih zemalja!U Skandinaviji se tacnno zna i ako se ne spominje javno koja je zemlja najjaca i oko koje gravitira sveobuhvatna saradnja,pogotovu u smislu tehnoloskog,indistriskog,privrednog,inovativnog razvoja ili motor koji vuce unapred Skandionavske zemlje itd..,itd..!Zna se koja zemlja je ekonomski najjaca,ali to ne znaci da ako neka od pojedinacnih Skandinavskih zemalja ima pun budzet,moze da bude dominirajuci faktor u Skandinaviji,jer isti buzdet se puni kroz neke drzavi dostupnih izvora,poput poreza,izvoza,proizvodnje,koriscenje mineralnih resursa itd..,a da bi se proizvodi proizvodili potrebna je proizvodna tehnologija, resursi iskoristavali potrebna je takodje tehnoloija,pa tako zemlja s bogatim kapitalnim rezervama u budzetu nema svoju visoko industrisku tehnolosku proizvodnju pa tako i nije dominirajuca u Skandinaviji.Srbija nikada nece moci da bude dominirajuca zemlja na Balkanu i ne trba se zanositi Skandinavskom filozofijom saradnje,jer Srbija moze ziveti u iluzijama Skandinavskog modela,ali ona moze samo da bude uzor po pitanju kriminala,korupcije.Dacicu ne sanjaj vise CEFTU,ulaskom Hrvatske u EU,zavrsena je prica,tako je i Tadic sanjao CEFTU i zajednicki ulazka Srbije s Hrvastkom u EU,ali Hrvatska je jedinsvena i kod njih visoko kotirajuci politicari su zaglavili u zatvor za korupciju,a ti Dacicu jos nesmes nikoga da stavis u zatvor za isto krivicno delo.

Srbin iz EU

pre 11 godina

Što opet neki od vas menjaju teze!!!
U tekstu se ne govori o sjedinjenju država već o zajedničkom savetu (organu) koji bi potpomogao saradnju nezavisnih država nastalih raspadom Jugoslavije.
Saradnja DA, sjedinjenje NE!!!

Balkanska kaljuga

pre 11 godina

(Djordje, 11. januar 2013 11:42)

Koliko se već vidi po preporukama, jedan od retkih normalnih, positive-thinking komentara će biti popljuvan od svih. Pa, za bolje od ovog životarenja očigledno i nismo.

rodjena u jugoslaviji

pre 11 godina

Propustili smo istorijsku priliku da, zahvaljujuci brojnosti i geografskom polozaju, budemo najuticajniji Sloveni u Evropi. Naravno mislim na juzne Slovene, odnosno Jugoslovene.
Dozvolili smo da nas najgori medju nama zavade, i uz ogromna stradanja obicnih ljudi, uniste zemlju kakva je bila Jugoslavija. Mogli smo da je popravimo i da svima bude potaman.
Posle svega, ne hvala, bilo je previse traumaticno.
Sto se jezika tice isti je ( ili smo svi poliglote) i povezuje nas neraskidivim nitima. Most koji je izgradio jedan Veliki vezir opisao je jedan veliki Hrvat ekavicom.
Ako bolje razmislimo sve nase-vase mrznje su bazirane na onoj Njegosevoj ( da pomenem Crnogorca koji je pisao na istom tom jeziku): gleda majmun sebe u zrcalo.

Bojan

pre 11 godina

Da li si ti svestan uopste gde cete vi biti u toj EU i kako na vas gledaju ostali narodi te unije? - Nema tu postovanja brajko, samo surova realnost..ono sto ti mislis o nama pa pomnozi sa nekoliko puta!

Da smo degradirano drustvo, mogu se sa tugom sloziti, ali da se busam kako cu u EU iako svi misle da ste poslednji papci, e pa tolika budala nisam..a vi cete najvise pevati kada i Srbija udje u EU - necete biti tada najgori!
(Bojan, 11. januar 2013 09:31)

A o Srbiji koja je izvan EU misle drugačije?
(ludi splićo, 11. januar 2013 11:49)

Bar procitaj sta sam napisao, ne pisem na spanskom, a srpski dobro razumes.
"a vi cete najvise pevati kada i Srbija udje u EU - necete biti tada najgori!"

Da, o nama misle jos losije, ali ne vidim kako ce to tebi pomoci. Ali ako se kod vas dobro zivi od toga sto je tek Srbija u zapecku, onda je vama mnogo dobro :)

Djordje

pre 11 godina

Zbog svega ovoga, potrebna je odredjena doza humora za povlacenje paralele sa skandinavijom.
(drno, 11. januar 2013 11:32)

Ako gledaš skandinavske zemlje sada, u pravu si.
Balkan je na onom stadiumu u kom su Skandinavci bili pre 200 g.
Te ova ideja korespondira sa sadašnjim stanjem i postizanjem skandinavskog.
Politika i život nisu Grand Parada i instant pamet!

Beograd

pre 11 godina

Ne bih volela da saradjujemo sa Hrvatskom jer ne volimo ni mi njih ni oni nas,kao ni sa Crnom Gorom,a bogami ni BiH.Greska je bila sto smo se ikada udruzivali,nadam se da smo nesto naucili na greskama.Daleko im lepa kuca svima.

Konstantinos Veliki

pre 11 godina

Ha ha! To je neki vic! I to od covjeka cija je stranka nanijela toliko bola i patnje svim narodima nekadasnje SFRJ, covjeka koji se nicim nije distancrirao od politike iz 90-tih! Covjeka koji danas rusi i "ledi" diplomatske odnose sa susjedima... Pa ovo stvarno prelazi granicu dobrog ukusa! Da gospodine Dacicu, da za prijateljstvo i suradnju (to nitko normalan ne spori) ali ne s vama nego nekim mladim snagama koje ce se u Srbiji pojaviti u buducnosti!

Gogi

pre 11 godina

Mogli bi da započnu saradnju oko zaštite reke Save i Dunava: od saradnje između naučnika do saradnje između privrede (standardi i izrada prečišćivača), kao pilot program. Energetski sistem je i pravljen da bude zajednički, pa bi tu neka saradnja koju bi osmislila i vodila stručna lica bila i logična i široka. . Oko svega ovoga je moglo početi i ranije da se saradjuje, ali nije, jer se ni sada ideja o međusobnoj saradnji ne potiče iz želje za unapređenjem kvaliteta života i bogatstva stanovništva, već iz želje za skupljanjem dnevnica članova vlada uz što manje prisustvo na poslu u matičnoj zemlji.

Zajecarac

pre 11 godina

Ja pre 5 dana doso iz Skandinavije i da Vam kazem, tesko cemo mi to izgurati... Sto kaze @Лимени 036 "Daleko je SKandinavija". Ali mnogo daleko!

Ona

pre 11 godina

Bolje da su pitali onog seika kako oni funkcionisu u okviru UAE...mentalitet nam je u proseku sliciniji...

Kaze meni kolega Skandinavac kako u njegovom mestu zivi puno "mojih"
"Kojih?" pitam ja..."Ne znam vi ste nama svi isti :D..." Kad malo razmislis i tacno je.

Prostor bivse Jugoslavije ekonomski mora da saradjuje ako zeli da opstane, ali politicke kombiniacije nikakve, svakom svoja drzava, pa neka radi sta hoce u njoj. U ime dece koja se sada radjaju. Nismo mi zreli za to, da jesmo makar bi se razisli k'o ljudi. Posmatrajuci fizicke i mentalitetske karakteristike "razlicitih" iz bivsih krajeva one zemlje, prilicno sam sigurna da su na jednoj modli napravljeni zato je onoliko medjusobnog zla i ucinjeno.

Oni koji mogu jedni sa drugima ili makar pored drugih se iseljavaju vec vise od dvadesetak godina.

MunzeLjux.

pre 11 godina

E moji Slovenci,nikako da pobegnete sa Balkana.Ova karta jasno pokazuje u kom obimu je Evropa spremna da primi Tursku u EU. Sto rece Djoka Balasevic;borio sam se protiv onih sto su rasturali Jugoslaviju,a jos cu se zesce boriti protiv onih koji je ponovo budu stvarali.

Vladimir Pula

pre 11 godina

Utopija. Ako se opet ujedinimo to će biti pod okriljem EU, dakle pod utjecajem i pokroviteljstvom neke vanjske sile.
Kako mi je neki Amerikanac rekao - sve sto ja znam o Balkanu jest da je pun nekakvih plemena koja se međusobno ne podnose. To je ta uvredljiva, a zapravo gorko istinita recenzija naše realnosti.
Skandinavija? Hahaha samo najciviliziranija regija na svijetu uopće...

Saldzo

pre 11 godina

Evo vidim, braca Slovenci su presrecni u EU. Toliko su srecni da vec mesec dana svakodnevno izlaze na ulice i proslavljaju sa policijom.

Žaq

pre 11 godina

Jugonostalgični opsenari koji ne shvataju da je YU ideja mrtva. Mi smo platili jezivu cenu te države i nove generacije ne treba da ponove grešku. Samo Srbija.

Jugoslovenstvo je bolest

pre 11 godina

Srbija treba da ima dobru bilaterlanu saradnju sa prijateljskim i kulturno-istorijski bliskim zemljama na Balkanu kao sto su Grcka i Rumunija. Sa svima ostalima samo po reciprocitetu.

Milosav

pre 11 godina

Normalno je da drzave susedi saradjuju. Medjutim, "Nordijski sistem", "Balkanski savet", sve mu to opet dodje nalik na Jugoslaviju samo malo vise opusteno.
Da je bilo srece da su ondasnje Jugo republike napravile neku vrstu konfederacije, gde bi nam bio kraj. Sada imamo pregrst banana drzavica ciji stanovnici jedva prezivljavaju, koje niko ne uzima za ozbiljno, mogu da nabrajam do sutra.

Jure

pre 11 godina

Zamolio bih srpske politicare da samo govore u ime zemlje gdje su izabrani. Prodjite se vec jednom Hrvatske. Hvala na razumjevanju.

Nenad

pre 11 godina

Pa umozete se ujediniti u recimo kraduckanju. Lopovluk, nekultura, bahatost, neodgovornost, kriminal, korupcija i politicari koji ce sve uraditi zarad vlasti su zajednicke tacke svih balkanskih zemalja. Moze se jedna vrlo simpaticna unija napraviti.

Đole

pre 11 godina

Od Skandinavije treba da nas interesuju samo norveške i švedske krune. One su solidna alternativa evru. Srećna nam štednja, braćo Balkanci, pare strancima ne dajte.

Boban

pre 11 godina

Sa experimentima na ovim prostorima treba prekinuti, jer posle svakog takvog Srbija je izlazila sve oslabljenija a ostali sve jaci, a da ne govorimo o ratovima i ubijanju. Pokusajmo da napokon stvorimo srpsku drzavu, jaku i prosperitetnu bez ovakvih unija!

simets

pre 11 godina

Izvinite....Mene intresuje gde je... Istocni Balkan???
(Dr., 11. januar 2013 09:20)

Ahahahahaha, e svaka ti cast! :D Morao sam da ostavim komentar samo zbog toga sto si me ovako lepo nasmejao :D

sasa

pre 11 godina

ma kakvi novi savezi nemojte biti smesni pa za 20 -50 godina opet neko da pali vatru nacionalizma i opet ratovi.samo saradnja i nista vise necu da mi deca ili unuci opet ratuju.

Troml

pre 11 godina

Zapadni Balkan kao Skandinavija?

Ideja je dobra, pače odlična, no treba je malo
razraditi, kako bi se utanačile pojedinost (zbog
budućeg nedaj bože, raskusuravanja).

Jasno, Hrvati traže par uvjeta - redom:

-Prvi član sporazuma - ulaz u uniju
je besplatan i slobodan, izlaz nemoguć.
-Glavni grad - Beograd.
-Jedino vojska Srbije moože biti
oružana sila te unije.
-Srbija raspolaže SVIM sredstvima i djeli
po svom nahođenju ostalim članicama unije.
-U slučaju bilo-kakvih nesporazuma,
presuđuju Srbija, odnosno sud u Beogradu.
-Jedino Srbija ima parlament a ostali dobrovoljno
prihvačaju odluke tog parlamenta.
-Jedina priznata vjera je pravoslavlje
a sve ostale se ukidaju po hitnom postupku.

Na kraju, o pristupanju Hrvatske toj uniji,
jedino odlučuju dolje popisani a ostali
Hrvati imaju biti kuš.

Zoran Šprajc,
Denis Latin,
Aleksandar Stanković,
Mirjana Rakić,
Robert Zuber,
NIKOLA KRISTIĆ
INKA ETEROVIĆ,
Saša Kosanović,
Domagoj Margetić,
Drago Hedl,
Milanka Opačić,
Milorad Pupovac,
Vojislav Stanimirović,
Ratko Gajica,
Savo Štrbac,
Zoran Pusić,
Žarko Puhovski,
Boris Dežulović,
Predrag Lucić,
Miljenko Jergović,
Viktor Ivančić
i još neki, no nema mjesta
(tekst komentara ograničen je na 1500 karaktera).

marko

pre 11 godina

Ne verujem da je to ikako moguce mozda za jedno 20 godina, verski problemi na ovom prostoru prosto nisu prevazidjeni , kada se to desi moze da se prica o balkanskoj uniji. Zemlje Skandinavije nemaju takav problem i nisu ratovale najmanje 150 godina.