Četvrtak, 01.03.2012.

00:11

Brisel: Večeras odluka o Srbiji

Šefovi država i vlada EU tokom radne večere, koja počinje u 19.30, odlučuju da li će Srbija dobiti status kandidata za članstvo u EU.

Izvor: B92

Brisel: Veèeras odluka o Srbiji IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

72 Komentari

Sortiraj po:

bezimena

pre 12 godina

140 dinara litar benzina od jutros. Jel' se sipa ta kandidatura u auto ili mozda u traktor???
(Milan, 1. mart 2012 14:21)

Za cenu benzina ZAHVALITE BAĆUŠKAMA!
Troškove kandidature i svih napora da od nas naprave UREDJENU državu, najpre nama za korist, potom i Evropi, PLAĆA EU!

Kalojan

pre 12 godina

Bugarska nije pravila nikakve probleme Srbiji kao Rumunija, a jos uvek odnos Srbije i Srba prema Bugarskoj i Bugarskom stanovnistvu nije nikako pozitivan. Da ne pominjemo i uzasan odnos prema Bugarskoj manjini u Srbiji, ili vekovne bugarske terotije poklonjene Srbiji, a premijer Borisov i ministar spoljasnjih poslova Mladenov nisu ni podigli to bolno pitanje.

EU -> nove mogucnosti

pre 12 godina

Porediti Makedoniju ili Tursku sa Srbijom je ko nebo i zemlja. Po toj logici Makedonija je trebala dobiti bezvizni rezim 7god. pre Srbije, jer je pre 7god. postala kandidat. Ali… gle cuda dobili smo u isto vreme. To znaci da ce Srbija u skoro postati clanica EU, a Makedonci 7god. kasnije. Turska? E njima jos ni vize nisu uklonjene, a kad ce… e verovatno nikada.

Milane - 140 je litar benzina u Kanadi i to u kanadskim dolarima. A da ne govorimo da se nafta ovde ne uvozi, vec iscrpljuje iz Kanadskih izvora. Zato i ovde vecina vozi Kije jedva "kupljene" na lizing.

Maradona

pre 12 godina

Vec i vrapci na grani znaju da cemo veceras dobiti kadidaturu, ali stalno ce se pronalaziti neki novi razlozi za neko novo ucenjivanje i postavljanje novih uslova, sada je to jos uvek status kandidata pa datum pregovora i ko zna sta jos

Evronaut

pre 12 godina

Ja sam metnuo tri kofe na terasu... Kad večeras počnu da padaju evri s neba iz fondova EU zbog kandidature, da lepo padaju unutra, a ne da moram da ih skupljam ujutro :)

EU -> nove mogucnosti

pre 12 godina

Porediti Makedoniju ili Tursku sa Srbijom je ko nebo i zemlja. Po toj logici Makedonija je trebala dobiti bezvizni rezim 7god. pre Srbije, jer je pre 7god. postala kandidat. Ali… gle cuda dobili smo u isto vreme. To znaci da ce Srbija u skoro postati clanica EU, a Makedonci 7god. kasnije. Turska? E njima jos ni vize nisu uklonjene, a kad ce… e verovatno nikada.

Milane - 140 je litar benzina u Kanadi i to u kanadskim dolarima. A da ne govorimo da se nafta ovde ne uvozi, vec iscrpljuje iz Kanadskih izvora. Zato i ovde vecina vozi Kije jedva "kupljene" na lizing.

Milan

pre 12 godina

Zapamtite da je EU samo lepa mogucnost da nesto konacno napravimo od Srbije!
Ovi likovi sto zamisljaju da je EU nesto nama duzna da deli po nasem ulasku u istu mi nisu jasni. Sta ocekujete, da nas gadjaju zlatnim polugama???
Ono sto mozete da ocekujete je slobodan izvoz i uvoz robe, slobodno kretanje i zaposljavanje ljudi i nista vise! Ako ni to nismo u stanju da iskoristimo i da od toga napravimo sebi boljitak onda nismo ni zasluzili da nam ikada bude bolje.

jagodica

pre 12 godina

Sve je to lepo!
Samo vec je naporno slusati neprekidno o tome, ulazimo sutra , pa juce. pa danas...
Hoce li nam EU povecati plate, a ne cene gore , a plate dole...

Ljubisa livac

pre 12 godina

Turska je odavno kandidat, ali neve postati clan zbog svojih zakona, polozaja zena, manjina... A njima kao tolikoj zemlji EU i nije preko potrebna, za razliku od nas. I kao sto neko dole vec rece, kandidaturom i SSP dobijamo bescarinski rezim! Sto znaci mnogo veci izvoz i priliv kapitala, mogucnost za nova radna mesta...

moxi

pre 12 godina

jedno je kad vam neko nudi nesto a jedno je kad vi trazite nesto ko je u povoljnijoj poziciji..stvarno smo kratkovidi..a sto cemo dobiti status ee pa mi njima uopste netrebamo mi smo im samo smetnja na putu ka rusiji ..zna narod koga voli i za koga ce da gine...pokazite mi u srbiji bar jedno americko vojnicko groblje u kojem su ameri i njeni sateliti ginuli za srpski narod..jos jedan los epp..pred izbore..

vladimir

pre 12 godina

Nikako da shvatimo da mi treba i pre ulaska u uniju da radimo i gradimo zemlju i da stvorimo uslove kakvi vladaju u uniji u koju zelimo.
Stice se utisak kod vecine stanovnika da ce svanuti neko novo sunce kada se tamo uclanimo.
Do uclanjenja ima mnogo, a posla jos vise.
Siguran sam da gradjani Srbije ne bi ni razmisljali o EU da im je standard kao u Svedskoj, ili da bar osecaju da su na pravom putu.

marina

pre 12 godina

Koliko dugo se bavi Evropa Srbijom i razmišlja da li da nam da status kandidata koji može da traje godinama, a mi smo uradili sve što se od nas tražilo. Sve žive koje su tražili smo izručili haškom tribunalu, pa opet ništa. Za Hrvatsku kažu da je što se tiče Haga ispunila sve uslove, a njeni generali i ostali zločinci se slobodno šetaju! Zbog čega su tolike nejednakosti u postavljanju uslova!? Da li težimo da se pridružimo zemljama koje nas nikako ne vole i stalno nas ucenjuju, a ako nam odobre status kandidata, nećemo imati mira od njih!

Mkd

pre 12 godina

Braco srbi, ima da prodjete isto ko i mi makedonci,dobicete datum,al dok ne priznate nezavisno Kosovo(u nasem slucaju da se pre imenujemo)nemojte se nadati EU.U nasem slucaju je propala Grcka a u vasem USA i Nemacka kao garant Kosova.Tako da se ne zanosite previse,ili priznajte Kosovo pa u EU,ili stanite u red sa nama,nama nije pomogao ni sud u Hagu m.s.pravde koji je presudio da nas Grcka NE SME blokirati u integracijama,al za "demokratske"mocnike sveta medjunarodno pravo i ljudska prava ne vaze za sve zemlje isto!!!

milos

pre 12 godina

@ Živi bili pa videli

Pises ono sto zelis, a ne sta je u stvarnosti.
Posto si te reci Borisa Tadica, shvatio kao NE kandidaturi (ja sam ih shvatio tako sto ne zeli da se izleti i previse ponada kao prosli put) , obavesticu te da je Rumunija pristala na dodelu kandidata. Veceras je samo cista formalnost.
Drugo, pravosudne reforme nece imati uticaj na dodelu statusa kandidata. Slazem se da pravosudna reforma nije otisla daleko, sto ce biti glavni posao za dobijanje datuma pregovora, ali ne veceras nece imati uticaj!
A ta ti je smesna da ce EU podrzati da Nikolic dodje na vlas. Prvo narod u Srbiji to nece dozvoliti, zatim EU to nece podrzati.

Jovan

pre 12 godina

Sta ce biti veceras ne znam. Znam samo da su vec poceli sa cupanjem usiju. Vec je dobila po nosu Malovicka zbog obmanjivanja u vezi reforme sudstva, a po usima je dobila i Agencija protiv korupcije, ova koju vodi Zorana Markovic.
To su jedine dve svetle tacke za sada.
Nadam se da ce se ponoviti model iz Hrvatske; otkacinjanje i hapsenja u vrhu vlasti.

Kalimero

pre 12 godina

Ali, pazi kad me uopšte ne interesuje ova priča o kandidaturi. Imam 39 godina, porodicu i malo dete, bez posla sam već skoro godinu dana. Jedino što čekam je raspisivanje izbora i da mudro pošaljemo ove lažove i lopove u istoriju.

gavra

pre 12 godina

Vidim da su se ovi sa organizovanim komentarima iz SNS-a uhvatili primera Turske i Makednoije kao dugogodisnjih kandidata za EU..evo ja im drage volje obijasniti zaso one nisu clanice EU..Turska prvenstveno zbog nepriznavanja Kipra i okupacije istog,loseg zakonodavstva,ugnjetavanja Kurda i generalno losih ljudskih prava,izuzetno jake i uticajne vojske koja je pod slabom civilnom kontrolom..sto se tice Makedonije nju blokira Grcka zbog spora oko imena,veliki broj Albanaca koji trazi autonomiju(blaza varijanata naseg Kosova)i losa poreska politika.Eto to su u kratkim crtama razlozi zasto ove dve zemlje jos uvek imaju status kandidata...i apelujem na omladinu SNS-a koja salje komentare da se prvo upoznaju sa cinjenicama o EU pa tek onda da ulaze u raspravu.

888888

pre 12 godina

Odluka o Srbiji ce zahvaljujuci onima koji zele bolji zivot biti pozitivna ... Vec je ta odluka doneta... Puna podrska za predsednika Tadica ...

jacika1969

pre 12 godina

Priča o tome kako gradjani ove države trebaju da "zasuču rukave" i kako trebaju da se "prione na rad", da bi Srbija, nakon dobijanja statusa kandidata, dalje napredovala ka punopravnom članstvu u EU je toliko prazna i bez ikakvog smisla da je pomalo smešno, a svakako tragično. Gradjani Srbije nisu nikakva prepreka za dobijanje članstva u EU. Dobijanje članstva nije kopanje kanala, pa da gradjani trebaju da "zasuču rukave" i "prione na rad". Dobijanje članstva je političko pitanje koje zahteva političko rešenje. Kriterijumi iz Kopenhagena su formalni uslov, ali EU nije birokratska, već politička i ekonomska zajednica, tako da se odluka o članstvu Srbije ne donosi isključivo na osnovu ispunjavanja ili neispunjavanja birokratskih kriterijuma, nego i na osnovu političke volje i interesa država ćlanica EU, a i na osnovu ekonomskog stanja u Srbiji. Ako Srbija ne bude imala šta da ponudi Evropi, i to u veoma konkretnom ekonomskom smislu, ili ako se njeno članstvo ne uklapa sa političkim interesima neke od država članica, onda od tog članstva nema ništa. Gradjani Srbije ni u kom slučaju ne mogu da utiču na to. Niti su naši gradjani državna uprava i vlast, pa da mogu ispunjavati kriterijume iz Kopenhagena, niti su u stanju da poprave ekonomsku moć svoje zemlje u ovakvim uslovima, niti mogu na bilo koji način da utiču na političke odluke EU. Znam da su mnogi komentatori iz DS-a i SPS-a bivši komunisti, pa prosto volite te prazne komunističke floskule kako narod treba da "zasuče rukave" i "prione na rad", ali ima ovde i mladjeg sveta, gospodo drugovi, pa nemojte baš ovoliko da smarate.

Vlada

pre 12 godina

Srbija je u SVIM svetskim medijima ovih dana i to u dobrom svetlu. Te medije prate investitori i cekaju pogodan trenutak da udju na trziste. Apel novinarima B92: Molim vas napravite jednu reportazu koja ce malo jasnije i plasticnije ljudima objasniti sta znaci kandidatura. Neka osnova bude cinjenica da ce sa Kandidaturom i ratifikacijom SSP-a preostale 3 drzave koje to nisu ucinile (a sada ce morati zbog kandidature), stupiti na snagu BESCARINSKI IZVOZ SVIH PROIZVODA U EU. Samim tim, proizvodjaci iz EU (ne samo Balkana/CEFTE) ce imati razlog da otvore proizvodne kapacitete ovde zbog jeftinije radne snage i uslova kao bilo gde drugde u EU. Za sada se proizvodjaci jos uvek ne pojavljuju zbog tih carina. Imajte u vidu da, osim za ogranicen skup od oko 600 proizvoda, nama EU carini sve. Bilo bi dobro i kreirati grafik sa rastom BDP-a i industrijske proizvodnje ostalih drzava pre i posle stupanja na snagu bescarinskog izvoza u EU. Ljudima treba jednostavno i prakticno objasniti i demistifikovati EU. Ovako vecina misli da cemo ziveti od nekih predpristupnih fondova, sto je samo delic pravih mogucnosti.

mr B

pre 12 godina

Ljudi, sta je sa vama? Ponasate sa kao muzikanti na Titaniku. Zemlja iz dana u dan tone, cene i dinar luduju, privreda potpuno unistena, a vi nedeljama samo mantrate o kandidaturi koja ni na koji nacin nece poboljsati situaciju i za gradjane ne znaci ama bas nista.

Zoran

pre 12 godina

Predsednici, ministri i poslanici dodju i prodju,
Ima zivota i posle izbora, zasto posvecujete toliko paznje tim ljudima koji bi trebali biti administrativni radnici a ne pop zvezde.
Evropska unija je nastala na evropskim standardima koje zvako normalan zeli. Ako neko ne zeli svojoj zemlji razvoj, taj mora imati licnog interesa koji je u sukobu sa zdravom ekonomijom, demokratijom ili pravima.

Živi bili pa videli

pre 12 godina

Utisak je da ni večeras Srbija neće dobiti "zeleno svetlo" za dobijanje statusa kandidata za članstvo u EU?!
Problem sa Rumunijom je vrlo ozbiljan što priznaje i predsednik Boris Tadić i teško da može, kao prepreka na putu za EU, da se otkloni za jedan dan?!
Takođe ni visoki predstavnici EU nisu zadovoljno kako su u Srbiji provedene "pravosudne reforme" i očekuju da se to ispravi, uz prisustvo EU zvaničnika, a za to je potrebno vreme?!
Lider opozicionog SNS T.Nikolić smatra da ovog puta EU neće dati podršku Borisu Tadiću na predstojećim izborima, jer su "briselski zvaničnici" sa kojima razgovara uvereni da dolaskom na vlast SNS ne bi bio zaustavljen evropski put Srbije?!
Očigledno da je "odlaganje odluke EU" do decembra o.g. jedino realno i moguće rešenje u ovom trenutku?!

Bg

pre 12 godina

@predizborna kampanja! Kako vama mnogima koji se ovde javljate i komentarisete, ne dosadi vise da pominjete Tursku i Makedoniju kao dugogodisnje kandidate za ulazak u E.U, kada svi mi, koji smo informisani, obrazovani i malo stariji ZNAMO ZASTO JE TO TAKO?! Mozda mislite da cete tom demagogijom i "mlacenjem prazne slame" da nas ubedite i odvratite?! Ma, da, kako da ne, evo mene ste vec ubedili! Smesno!

gaga

pre 12 godina

Cela prica o MOGUCNOSTI da se kandidujemo a ne o kandidaturi je farsa koja treba da pomogne na izborima najtragicnijoj vladi direkno baziranoj na tekovinama i moralnim vrednostima KP(komunisticke partije)
Ali niko nije pisao da su juce opet dali raspadajucim Bankama u EU pomoc od 523 milijarde ne bi li sprecili nesprecivo.

r2d3

pre 12 godina

И поред свих "напора" Србија је и даље на иглама... Докле ћемо се само понижавати... Постали смо европска колонија!
(Бувица, 1. mart 2012 11:57)

Velike reci za buvicu koja pati od visestruke licnosti, pa pise komentare u mnozini...

bane

pre 12 godina

Da li je mozda nekome palo na pamet da raspise referendum i priupita narod sta misli o ulasku Srbije u eu?znam da to kosta,neko ce reci i da je bespotrebno,ali to je veoma bitno pitanje i mislim da narod ima konacnu rec!moja malenkost bi iz milion razloga na tom listicu zaokruzila NE!

Predizborna kampanja

pre 12 godina

Makedonija ima status kandidata od 2004-e godine, a Turska, koja je u sustini u Aziji, od ko zna kada(jos od proslog veka), cisto da se zna, za one koje pripremaju slavlje.

Petar

pre 12 godina

Dobro je da smo i ovoliko dobili s obzirom na stanje u drzavi, korupciju, kriminal, u sukobu smo sa svim susedima, sve mrzimo, svi nam smetaju itd. I naravno za sve su nam drugi krivi. Totalno smo nezrela nacija u svakom pogledu. Turskoj je odavno receno sta treba da uradi da bi otpocela pregovore. Ona to nije uradila i zato je kandidat tako dugo. Vrlo jednostavno je i sve to proveriti, dostupni su izvori na internetu. Zasucite rukave i radite, najpre na sebi, evo mozete poceti od Kopenhaskih kriterijuma za ulazak u EU, sve lepo pise. Ali lakse je verovati teorijama zavere, gledati serije i kriviti ceo svet za ono sto nam se desava.

Vaskica

pre 12 godina

EU ce nagraditi sigurno nasu vlast koja je prodala deo teritorije za kandidaturu na kojoj cemo izvesno i ostati,nikad se Nemacka i jos pojedine zemlje nece sloziti niti dozvoliti da postanemo clanica,niti sa ovakvom vlascu mozemo da postignemo priblizan standard zemalja EU

mi smo uvek u pravu

pre 12 godina

Pa ako bi sad sve odmah dobili, čime će nas ucenjivati kasnije? Ima tu još teritorije za otkidanje....
(Optimista, 1. mart 2012 08:16)

I bice je dok se ne otkine sve, ali ni tada nista ne bi shvatili...

Бувица

pre 12 godina

И поред свих "напора" Србија је и даље на иглама... Докле ћемо се само понижавати... Постали смо европска колонија!

Sale

pre 12 godina

Iako mnogi ovde sumnjaju ulaskom Srbije u EU ce se dosta toga promeniti. U Evropskoj Uniji vlada zakon i red, prava gradjana se postuju, ljudska prava su veoma bitna i demokratija je stara stotine godina. Svi oni koji su protiv ulaska Srbije u EU su protiv Srpskog naroda i interesa zemlje. Ljudi koju su protiv su uglavnom ultra desnicarski nacionalist, ljudi iz preduzeca kojima vise odgovara da Srbija bude izvan EU pa da tako mogu da manipulisu trziste. Sudije koje bi radije da budu korumpirane nego da budu posteni i da donose zakone za dobrobit svih ljudi. Politicari, koji bi radije da kradu nego posteno da zarade svoju platu na obecanjima koje su dali gradjanima. Zato nemojte da obracate paznju na negativne komentare i minuse.Mozda bilioni evra nece padati sa neba ali ce nam daleko bolje biti nego sada.
Za Evropu!

Anonimus

pre 12 godina

Dosadni ste i Bogu i ljudima vise! Ljudi gladuju, ubijaju se, ostaju bez posla svakodnevno, drzava nam se urusava i samo o cemu treba da pricamo je kandidatura! Ponavljamo iste floskule kao da smo hipnotisani i to floskule nih koji su na vlasti jer da nema te kandidature ja ne znam na cemu bi se temeljio njihov plan..osim verovatno na novoj pljacki i malverzacijama al o tome se naravno ne govori javno..tu je kandidatura iza koje ce se sakriti!

Ja

pre 12 godina

Alvale@ kakve ti gluposti pricas i slo je minimalac 400e sto je vise nego prosječna plaća u srbiji a taj minimalac imaju samo u tekstilnoj industriji. Pitam se kolko je u srbiji minimalac a kolko ja znam u sloveniji zivi i radi jako puno srba kao i u ostatku eu ako im je tako lose i ako toliko mrze zapad sto se onda ne vrate u srbiji ili presele u rusiju ili mozda kinu tamo se sigurno moze jako dobro zivit jer oni po vama ne propadaju ko eu

Ma koga bre zabole za EU . Hocemo posao!!!!!

pre 12 godina

Moja porodica, kao i ja, danas ne idemo na posao. Icicemo pre podne u crkvu, a zatim na svecani rucak. Lepo cemo se obuci i doterati, drzai s za ruke i cekati da dodje vece. U 3 imamo svecani rucak, a zatim pravac u fotelje ispred malog ekrana. Vec me podilaze zmarci. Strpljivo i u svecanoj atmosferi, cekacemo odluku Evropskih zvanicnika o kandidaturi nase zemlje. Nadam se da ce nam evropski velikani i ti divni emancipovani, kulturni i nadasve pametni ljudi dozvoliti da im se pridruzimo, a kasnije postanemo i clanovi te velike, mocne, predivne unije u kojoj ce nam sve biti tako lepo. Vrt ispred moje kuce ce ponovo da ozeleni, opet ce da se cuje jutarnji cvrkut ptica, gledaju decu koja sa neizbrisivim osmehom idu u moderne skole u kojima nema nasilja, vec samo ljubav i dobrota. Svi sivi oblaci nad mojom zemljom ce nestati, a nasa fudbalska reprezentacija ponovo zasijati. Nece vise biti nezaposlenih ljudi, narkomana, ni guzva u saobracaju. gradicemo nove mostove, pruge, a nasa vojska ce se starati o poplavama i brizi o starim licima. Do groba cu ostati zahvalan nasim milim politicarima, kao i svim drzavnicima, koji su nas doveli do najveceg datuma od dolaska Srba na ove prostore u 7. veku. Ceo svet ce nas voleti i postovati. Zamislite samo platicu od 3000 Evra a? Mmmmm pa more na Tajlandu i vikend u Parizu za dve osobe na bazi polupansiona. stajanje u redu na aerodromima sa svim tim divnim i kulturnim svetom evropskih zemalja. Joj kada ce da se spusti noc, ne mogu vise da docekam!

Nele

pre 12 godina

@Alcale

Imam prijatelje u skoro svakoj zemlji eu a i sam zivim u eu vise od 10 godina. Njihovi i nasi problemi su nebo i zemlja. Kao kada bi coveka kome se ne svidja izbor modela cipela u izlogu poredio sa onim sto ide bosonog. Jedan komentator je napisao da je ostao bez posla jer je trazio platu! Pa to je nezamislivo da se desi. Na stranu nas mentalitet, imao bi makar kome da se zali. Nama neuredjenima je eu jedina alternativa. Nije savrseno resenje, ali je najbolje od postojeceg. I ako nas prime ovakve kakvi generalno jesmo, trebali bi da budemo srecni.

MilosM

pre 12 godina

@Djordje Malo toga ce promeniti i u potpunosti sam svestan toga, ali ovo je bitno koliko iz sustinskih, toliko i iz simbolickih razloga. Ja sam oduvek verovao da je Srbija ne proevropska, vec evropska zemlja i ona je to pokazivala mnogo puta u istoriji. Ako je ista delila sa Evropom, onda je delila stradanje, narocito u Prvom i Drugom svetskom ratu, za Srednji vek da ne pricamo. Mnogo se pametnih Srba okusalo u Evropi i doprinelo njenom razvoju, setite se kulture i sta su Gete i Siler pricali o nasoj knjizevnosti, setite se da je Srbija medju prvima imala Ustav i jos ima mnogo stvari u kojima je Srbija pratila tu Evropu i vreme je da se posle vise od sto godina i kneza Mihaila Obrenovica Srbija vrati tamo gde joj je i geografski i kulturoloski mesto. Svestan sam da je u kapitalizmu i materijalnom svetu, narocito kod nas sa ovakvom materijalnom situacijom, ne mnogo smisleno pricati o ovim simbolickim temama, ali se od simbolike i krece. Pa i sama EU je nastala kao reakcija na nacizam, koji je svet zatrovao za narednih hiljadu godina, a Srbija, koja je toliko stradala od nacizma, ne slavi Dan pobede. E, kad se toga prisetimo videcemo da smo sami sebi najveci naprijatelji. Jeste danas u Srbiji tesko, ali sigurno sanse za boljitak nece biti u izolaciji ili u Putinovoj Evroazijskoj Uniji, jer, uz svo postovanje Azijata, ja sam Evropljanin iz Srbije, a ne Mongol ili Tadzikistanac, tako da mogu slododno reci da ovo predstavlja, sa zakasnjenjem, veliki dan za Srbiju i njen narod! Nadam se da ne zvucim previse kao neki radikalni idealista, ali sam ubedjen da je ovo divna vest. P.S. Verujem da Vas nervira kao i mene nepostojanje latinicnih slova, ali molim da predjete preko toga, posto nije do mene, vec do OS-a. Svako dobro svima Vama zelim!

Mirko_NS

pre 12 godina

E koliko su ljudi neobavesteni i lako potpadaju pod medijske kampanje.
Status kandidata za dzep i standard gradjana je jedno veliko nista.
Jedino dobijamo mogucnost povlacenja nesto vise novca iz IPA fondova, kroz projekte, nego dosad, i to tek 2014 god.
Takodje kada govore o investicijama, za investicije je najvazniji investicioni ambijent( infrastruktura, birokratija, korupcija, monopoli itd.), a ne sam status kandidata.

Alcale

pre 12 godina

@Aleksandar
A kako neko ko se raduje mogućem ulasku u EU može druge osobe koje imaju drugačiji stav da naziva šovinističkim pa čak i fašističkim. Jel to u tebe ušao duh evropske demokratije i njenih naroda? Nebih rekao. Evo u sloveniji mi niko pre 8 godina nije rekao da sam fašista jer sam protiv EU ali mi zato danas mnogi kažu da su se za**** jer su veovali u EU, ja tvrdim da nisu već su samo verovali političarima.
Tako da prijatelju bez buke i halabuke, vređanja, uvreda i ponižavanja. Nego crno na belo objasni šta je to što će tebi i meni da donese bolje sutra a da nije samo sjaj zvezda sa zastave EU jer se od tog sjaja ne hrane deca!!!
Koliko zemanlja EU ste obišli? Jeste li razgovarali sa ljudima, običnim ljudima koji rade za manje plate, srednji stalež itd? Npr. dali ste znali da u SLO JAKO mnogo ljudi ima platu od 400 do 600evroa a ima ih i sa 300??? Vrtić u SLO košta mesečno 250evra! Jeste, jeste prosek je 1000, tačno, jer ima njih koji zarađuju od 10.000evra zahvaljujući fukcijama u EU i SLO administraciji.
Sretno svim i mani se velikih reči i malih ljudi!

izgovor

pre 12 godina

@aleksandar: Kao što vidiš, sovinističkofašistički fanovi su počeli da ti udaraju minuse, i ne samo tebi, nego svima koji misle da je Srbija u EVROPI! Naravno, svi oni (a ima ih podosta) bi pali u duboki zaborav, ako Srbija udje u EU! A tek mnogi tzv. političari, jer čeka nas lustracija i mnogi normalni zakoni, koji ne odgovaraju mnoštvu PATRIJOTA! A DSS i SRS da ne pričamo; mislim da oni jednostavno drhte od mržnje! Dakle, veliko je pitanje ko je izdajica srpstva! Srbija je u EVROPI, svidjalo se to njima, ili ne!

doren atina

pre 12 godina

EU je kao daleka zvezda cija svetlost, iz proslih vremena, dopire do nas,i mi se krecemo ka njoj ne znajuci da li jos uvek postoji u realnom vremenu ili samo vidimo davno emitovanu svetlost vec ugasene zvezde....Voleo bih da zateknemo nesto kad stignemo tamo gde vec predugo putujemo...

Đorđe

pre 12 godina

Nadamo se da ce ovaj visevekovni san (jos od Obrenovica) najzad ugledati svetlo na kraju tunela! Srbija do Brisela, Brisel do Srbije!
(MilosM, 1. mart 2012 01:03)

Da li ti Miloše stvarno veruješ da će ova kandidatura nešto promeniti?
Da li misliš da će dinar prestati da pada, da će se smanjiti nenormalna javna potrošnja, da će iščeznuti korupcija, da će firme izaći iz blokada i povećati obim proizvodnje, da će nam porasti izvoz, da će nam neko pokloniti milijarde evra, samo zato što smo kandidati? Evo ja ti garantujem da neće. I nisam šovinista, ni antievropski orjentisan, već naprotiv, ali sam isto tako i realan. I ja smatram da nije loše što smo dobili kandidaturu, ali to ne znači da smo dobili čarobni štapić i da ćemo jednim zamahom rešiti sve naše probleme. I užasno me nervira što vlast, nesposobna da reši gore pomenute probleme, ovu kandidaturu upravo i predstavlja kao neku magičnu formulu i pitanje svih pitanja. Ali to je dobro oprobani recept- skrenuti pažnju sa glavnih problema i u fokus ubaciti teme koje su atraktivne, ali nisu od suštinskog značaja.
Nego, ajde da dobijemo i tu kandidaturu, pa dam objasni neko zašto su nam plate najmanje u regionu, zašto banke iznose profit u inostranstvo i zašto dinar tako strmoglavo pada.

Zoran

pre 12 godina

Ova prica oko kandidature je potpuno nepotrebna. Gradjani Srbije su vecinski protiv EU sto bi referendum sa tim pitanjem jasno pokazao. Isti se mora odrzati pre svih razgovora i pregovora koje su veoma skupi i besmisleni ako nemaju podrsku gradjana sto je svima kristalno jasno te zbog toga imamo apsurdnu situaciju u kojoj demokratski izabrana vlast bezi od demokratskog izjasnjavanja na referendumu.

Dzox

pre 12 godina

E dok vi lepo pricate I komentarisete ove lepe vesti, evo da se pohvalim da sam dobio otkaz jer sam trazio platu koja kasni 2 meseca, a vec je mizerna, i ne dobijam ni amortizaciju ni troskove za gorivo, a teram svoja kola. I sta sada da radim? I sve pod izgovorom "ako ti se ne svidja, napusti" I "necu ja da slusam tvoje kukanje za platu svaki mesec. Ne radis vise". Eu ili ne, kod nas ce uvek biti ovako, tako da od same vesti koja stoji u naslovu, ja absolutno nemam nista, niti ce me vratiti na posao, a kamoli dati normalne uslove rada da zivim normalno.

Aleksandar

pre 12 godina

Mogu sve antievropske,šovinističke i fašističke struje u Srbiji da nestanu zauvek.Srbija je EVROPSKA zemlja i mesto joj je u EU.Konačno dolazimo na pravi put!

Boza Bogdanovic

pre 12 godina

Konacno neka lepa vest. Dao Bog i da se ostvari. Posle kandidature, sam ulazak moze i da se ubrza na najvise tri godine, ili da se mnogo uspori. Ubrzacemo ga tako sto ce se konacno poceti sa pravom borbom protiv organizovanog kriminala. Tek kada uhapse nekoliko bivsih i bar jednog aktuelnog ministra, EU ce poverovati u nasu ozbiljnost. Usput, smanjivati administraciju, otvarati nova proizvodna radna mesta, usaglasiti sve zakone, poboljsati saobracaj.
Boza Bogdanovic, Bor

Dule NS

pre 12 godina

"...izvestilac Evropskog parlamenta Jelko Kacin, koji će u četvrtak, neposredno uoči početka samita, predložiti parlamentu rezoluciju u kojoj se preporučuje ne samo da se Srbiji dodeli status kandidata, nego i datum početka pregovora o pridruživanju."


-Konačno da i od ovog čoveka čujemo nešto dobro po nas! Šteta samo što se to ipak neće dogoditi da dobijemo odmah i datum za otpočinjanje pregovora iako je Srbija sasvim sigurno i to odavno zaslužila!
-Ali očigledno je da Srbija mora da se nosi sa mnogo raznoraznih političkih igara i peripetija koje nisu zadesile nijednu drugu zemlju!
-Ali ko zna, možda je tako čak i bolje, "jer ono što te ne ubije, te učini jačim i boljim"!
...Ako ništa drugo, barem nećemo ući u uniju kao Rumunija i Bugarska već kao normalna i sređena država! Mada sam ubeđen da smo mi i sada daleko ispred pomenute dve zemlje u mnogim stvarima!

Dzox

pre 12 godina

E dok vi lepo pricate I komentarisete ove lepe vesti, evo da se pohvalim da sam dobio otkaz jer sam trazio platu koja kasni 2 meseca, a vec je mizerna, i ne dobijam ni amortizaciju ni troskove za gorivo, a teram svoja kola. I sta sada da radim? I sve pod izgovorom "ako ti se ne svidja, napusti" I "necu ja da slusam tvoje kukanje za platu svaki mesec. Ne radis vise". Eu ili ne, kod nas ce uvek biti ovako, tako da od same vesti koja stoji u naslovu, ja absolutno nemam nista, niti ce me vratiti na posao, a kamoli dati normalne uslove rada da zivim normalno.

Aleksandar

pre 12 godina

Mogu sve antievropske,šovinističke i fašističke struje u Srbiji da nestanu zauvek.Srbija je EVROPSKA zemlja i mesto joj je u EU.Konačno dolazimo na pravi put!

Ma koga bre zabole za EU . Hocemo posao!!!!!

pre 12 godina

Moja porodica, kao i ja, danas ne idemo na posao. Icicemo pre podne u crkvu, a zatim na svecani rucak. Lepo cemo se obuci i doterati, drzai s za ruke i cekati da dodje vece. U 3 imamo svecani rucak, a zatim pravac u fotelje ispred malog ekrana. Vec me podilaze zmarci. Strpljivo i u svecanoj atmosferi, cekacemo odluku Evropskih zvanicnika o kandidaturi nase zemlje. Nadam se da ce nam evropski velikani i ti divni emancipovani, kulturni i nadasve pametni ljudi dozvoliti da im se pridruzimo, a kasnije postanemo i clanovi te velike, mocne, predivne unije u kojoj ce nam sve biti tako lepo. Vrt ispred moje kuce ce ponovo da ozeleni, opet ce da se cuje jutarnji cvrkut ptica, gledaju decu koja sa neizbrisivim osmehom idu u moderne skole u kojima nema nasilja, vec samo ljubav i dobrota. Svi sivi oblaci nad mojom zemljom ce nestati, a nasa fudbalska reprezentacija ponovo zasijati. Nece vise biti nezaposlenih ljudi, narkomana, ni guzva u saobracaju. gradicemo nove mostove, pruge, a nasa vojska ce se starati o poplavama i brizi o starim licima. Do groba cu ostati zahvalan nasim milim politicarima, kao i svim drzavnicima, koji su nas doveli do najveceg datuma od dolaska Srba na ove prostore u 7. veku. Ceo svet ce nas voleti i postovati. Zamislite samo platicu od 3000 Evra a? Mmmmm pa more na Tajlandu i vikend u Parizu za dve osobe na bazi polupansiona. stajanje u redu na aerodromima sa svim tim divnim i kulturnim svetom evropskih zemalja. Joj kada ce da se spusti noc, ne mogu vise da docekam!

Boza Bogdanovic

pre 12 godina

Konacno neka lepa vest. Dao Bog i da se ostvari. Posle kandidature, sam ulazak moze i da se ubrza na najvise tri godine, ili da se mnogo uspori. Ubrzacemo ga tako sto ce se konacno poceti sa pravom borbom protiv organizovanog kriminala. Tek kada uhapse nekoliko bivsih i bar jednog aktuelnog ministra, EU ce poverovati u nasu ozbiljnost. Usput, smanjivati administraciju, otvarati nova proizvodna radna mesta, usaglasiti sve zakone, poboljsati saobracaj.
Boza Bogdanovic, Bor

Dule NS

pre 12 godina

"...izvestilac Evropskog parlamenta Jelko Kacin, koji će u četvrtak, neposredno uoči početka samita, predložiti parlamentu rezoluciju u kojoj se preporučuje ne samo da se Srbiji dodeli status kandidata, nego i datum početka pregovora o pridruživanju."


-Konačno da i od ovog čoveka čujemo nešto dobro po nas! Šteta samo što se to ipak neće dogoditi da dobijemo odmah i datum za otpočinjanje pregovora iako je Srbija sasvim sigurno i to odavno zaslužila!
-Ali očigledno je da Srbija mora da se nosi sa mnogo raznoraznih političkih igara i peripetija koje nisu zadesile nijednu drugu zemlju!
-Ali ko zna, možda je tako čak i bolje, "jer ono što te ne ubije, te učini jačim i boljim"!
...Ako ništa drugo, barem nećemo ući u uniju kao Rumunija i Bugarska već kao normalna i sređena država! Mada sam ubeđen da smo mi i sada daleko ispred pomenute dve zemlje u mnogim stvarima!

Đorđe

pre 12 godina

Nadamo se da ce ovaj visevekovni san (jos od Obrenovica) najzad ugledati svetlo na kraju tunela! Srbija do Brisela, Brisel do Srbije!
(MilosM, 1. mart 2012 01:03)

Da li ti Miloše stvarno veruješ da će ova kandidatura nešto promeniti?
Da li misliš da će dinar prestati da pada, da će se smanjiti nenormalna javna potrošnja, da će iščeznuti korupcija, da će firme izaći iz blokada i povećati obim proizvodnje, da će nam porasti izvoz, da će nam neko pokloniti milijarde evra, samo zato što smo kandidati? Evo ja ti garantujem da neće. I nisam šovinista, ni antievropski orjentisan, već naprotiv, ali sam isto tako i realan. I ja smatram da nije loše što smo dobili kandidaturu, ali to ne znači da smo dobili čarobni štapić i da ćemo jednim zamahom rešiti sve naše probleme. I užasno me nervira što vlast, nesposobna da reši gore pomenute probleme, ovu kandidaturu upravo i predstavlja kao neku magičnu formulu i pitanje svih pitanja. Ali to je dobro oprobani recept- skrenuti pažnju sa glavnih problema i u fokus ubaciti teme koje su atraktivne, ali nisu od suštinskog značaja.
Nego, ajde da dobijemo i tu kandidaturu, pa dam objasni neko zašto su nam plate najmanje u regionu, zašto banke iznose profit u inostranstvo i zašto dinar tako strmoglavo pada.

Nele

pre 12 godina

@Alcale

Imam prijatelje u skoro svakoj zemlji eu a i sam zivim u eu vise od 10 godina. Njihovi i nasi problemi su nebo i zemlja. Kao kada bi coveka kome se ne svidja izbor modela cipela u izlogu poredio sa onim sto ide bosonog. Jedan komentator je napisao da je ostao bez posla jer je trazio platu! Pa to je nezamislivo da se desi. Na stranu nas mentalitet, imao bi makar kome da se zali. Nama neuredjenima je eu jedina alternativa. Nije savrseno resenje, ali je najbolje od postojeceg. I ako nas prime ovakve kakvi generalno jesmo, trebali bi da budemo srecni.

izgovor

pre 12 godina

@aleksandar: Kao što vidiš, sovinističkofašistički fanovi su počeli da ti udaraju minuse, i ne samo tebi, nego svima koji misle da je Srbija u EVROPI! Naravno, svi oni (a ima ih podosta) bi pali u duboki zaborav, ako Srbija udje u EU! A tek mnogi tzv. političari, jer čeka nas lustracija i mnogi normalni zakoni, koji ne odgovaraju mnoštvu PATRIJOTA! A DSS i SRS da ne pričamo; mislim da oni jednostavno drhte od mržnje! Dakle, veliko je pitanje ko je izdajica srpstva! Srbija je u EVROPI, svidjalo se to njima, ili ne!

MilosM

pre 12 godina

@Djordje Malo toga ce promeniti i u potpunosti sam svestan toga, ali ovo je bitno koliko iz sustinskih, toliko i iz simbolickih razloga. Ja sam oduvek verovao da je Srbija ne proevropska, vec evropska zemlja i ona je to pokazivala mnogo puta u istoriji. Ako je ista delila sa Evropom, onda je delila stradanje, narocito u Prvom i Drugom svetskom ratu, za Srednji vek da ne pricamo. Mnogo se pametnih Srba okusalo u Evropi i doprinelo njenom razvoju, setite se kulture i sta su Gete i Siler pricali o nasoj knjizevnosti, setite se da je Srbija medju prvima imala Ustav i jos ima mnogo stvari u kojima je Srbija pratila tu Evropu i vreme je da se posle vise od sto godina i kneza Mihaila Obrenovica Srbija vrati tamo gde joj je i geografski i kulturoloski mesto. Svestan sam da je u kapitalizmu i materijalnom svetu, narocito kod nas sa ovakvom materijalnom situacijom, ne mnogo smisleno pricati o ovim simbolickim temama, ali se od simbolike i krece. Pa i sama EU je nastala kao reakcija na nacizam, koji je svet zatrovao za narednih hiljadu godina, a Srbija, koja je toliko stradala od nacizma, ne slavi Dan pobede. E, kad se toga prisetimo videcemo da smo sami sebi najveci naprijatelji. Jeste danas u Srbiji tesko, ali sigurno sanse za boljitak nece biti u izolaciji ili u Putinovoj Evroazijskoj Uniji, jer, uz svo postovanje Azijata, ja sam Evropljanin iz Srbije, a ne Mongol ili Tadzikistanac, tako da mogu slododno reci da ovo predstavlja, sa zakasnjenjem, veliki dan za Srbiju i njen narod! Nadam se da ne zvucim previse kao neki radikalni idealista, ali sam ubedjen da je ovo divna vest. P.S. Verujem da Vas nervira kao i mene nepostojanje latinicnih slova, ali molim da predjete preko toga, posto nije do mene, vec do OS-a. Svako dobro svima Vama zelim!

Predizborna kampanja

pre 12 godina

Makedonija ima status kandidata od 2004-e godine, a Turska, koja je u sustini u Aziji, od ko zna kada(jos od proslog veka), cisto da se zna, za one koje pripremaju slavlje.

Zoran

pre 12 godina

Ova prica oko kandidature je potpuno nepotrebna. Gradjani Srbije su vecinski protiv EU sto bi referendum sa tim pitanjem jasno pokazao. Isti se mora odrzati pre svih razgovora i pregovora koje su veoma skupi i besmisleni ako nemaju podrsku gradjana sto je svima kristalno jasno te zbog toga imamo apsurdnu situaciju u kojoj demokratski izabrana vlast bezi od demokratskog izjasnjavanja na referendumu.

Alcale

pre 12 godina

@Aleksandar
A kako neko ko se raduje mogućem ulasku u EU može druge osobe koje imaju drugačiji stav da naziva šovinističkim pa čak i fašističkim. Jel to u tebe ušao duh evropske demokratije i njenih naroda? Nebih rekao. Evo u sloveniji mi niko pre 8 godina nije rekao da sam fašista jer sam protiv EU ali mi zato danas mnogi kažu da su se za**** jer su veovali u EU, ja tvrdim da nisu već su samo verovali političarima.
Tako da prijatelju bez buke i halabuke, vređanja, uvreda i ponižavanja. Nego crno na belo objasni šta je to što će tebi i meni da donese bolje sutra a da nije samo sjaj zvezda sa zastave EU jer se od tog sjaja ne hrane deca!!!
Koliko zemanlja EU ste obišli? Jeste li razgovarali sa ljudima, običnim ljudima koji rade za manje plate, srednji stalež itd? Npr. dali ste znali da u SLO JAKO mnogo ljudi ima platu od 400 do 600evroa a ima ih i sa 300??? Vrtić u SLO košta mesečno 250evra! Jeste, jeste prosek je 1000, tačno, jer ima njih koji zarađuju od 10.000evra zahvaljujući fukcijama u EU i SLO administraciji.
Sretno svim i mani se velikih reči i malih ljudi!

Mirko_NS

pre 12 godina

E koliko su ljudi neobavesteni i lako potpadaju pod medijske kampanje.
Status kandidata za dzep i standard gradjana je jedno veliko nista.
Jedino dobijamo mogucnost povlacenja nesto vise novca iz IPA fondova, kroz projekte, nego dosad, i to tek 2014 god.
Takodje kada govore o investicijama, za investicije je najvazniji investicioni ambijent( infrastruktura, birokratija, korupcija, monopoli itd.), a ne sam status kandidata.

Petar

pre 12 godina

Dobro je da smo i ovoliko dobili s obzirom na stanje u drzavi, korupciju, kriminal, u sukobu smo sa svim susedima, sve mrzimo, svi nam smetaju itd. I naravno za sve su nam drugi krivi. Totalno smo nezrela nacija u svakom pogledu. Turskoj je odavno receno sta treba da uradi da bi otpocela pregovore. Ona to nije uradila i zato je kandidat tako dugo. Vrlo jednostavno je i sve to proveriti, dostupni su izvori na internetu. Zasucite rukave i radite, najpre na sebi, evo mozete poceti od Kopenhaskih kriterijuma za ulazak u EU, sve lepo pise. Ali lakse je verovati teorijama zavere, gledati serije i kriviti ceo svet za ono sto nam se desava.

Sale

pre 12 godina

Iako mnogi ovde sumnjaju ulaskom Srbije u EU ce se dosta toga promeniti. U Evropskoj Uniji vlada zakon i red, prava gradjana se postuju, ljudska prava su veoma bitna i demokratija je stara stotine godina. Svi oni koji su protiv ulaska Srbije u EU su protiv Srpskog naroda i interesa zemlje. Ljudi koju su protiv su uglavnom ultra desnicarski nacionalist, ljudi iz preduzeca kojima vise odgovara da Srbija bude izvan EU pa da tako mogu da manipulisu trziste. Sudije koje bi radije da budu korumpirane nego da budu posteni i da donose zakone za dobrobit svih ljudi. Politicari, koji bi radije da kradu nego posteno da zarade svoju platu na obecanjima koje su dali gradjanima. Zato nemojte da obracate paznju na negativne komentare i minuse.Mozda bilioni evra nece padati sa neba ali ce nam daleko bolje biti nego sada.
Za Evropu!

doren atina

pre 12 godina

EU je kao daleka zvezda cija svetlost, iz proslih vremena, dopire do nas,i mi se krecemo ka njoj ne znajuci da li jos uvek postoji u realnom vremenu ili samo vidimo davno emitovanu svetlost vec ugasene zvezde....Voleo bih da zateknemo nesto kad stignemo tamo gde vec predugo putujemo...

Ja

pre 12 godina

Alvale@ kakve ti gluposti pricas i slo je minimalac 400e sto je vise nego prosječna plaća u srbiji a taj minimalac imaju samo u tekstilnoj industriji. Pitam se kolko je u srbiji minimalac a kolko ja znam u sloveniji zivi i radi jako puno srba kao i u ostatku eu ako im je tako lose i ako toliko mrze zapad sto se onda ne vrate u srbiji ili presele u rusiju ili mozda kinu tamo se sigurno moze jako dobro zivit jer oni po vama ne propadaju ko eu

bane

pre 12 godina

Da li je mozda nekome palo na pamet da raspise referendum i priupita narod sta misli o ulasku Srbije u eu?znam da to kosta,neko ce reci i da je bespotrebno,ali to je veoma bitno pitanje i mislim da narod ima konacnu rec!moja malenkost bi iz milion razloga na tom listicu zaokruzila NE!

r2d3

pre 12 godina

И поред свих "напора" Србија је и даље на иглама... Докле ћемо се само понижавати... Постали смо европска колонија!
(Бувица, 1. mart 2012 11:57)

Velike reci za buvicu koja pati od visestruke licnosti, pa pise komentare u mnozini...

Anonimus

pre 12 godina

Dosadni ste i Bogu i ljudima vise! Ljudi gladuju, ubijaju se, ostaju bez posla svakodnevno, drzava nam se urusava i samo o cemu treba da pricamo je kandidatura! Ponavljamo iste floskule kao da smo hipnotisani i to floskule nih koji su na vlasti jer da nema te kandidature ja ne znam na cemu bi se temeljio njihov plan..osim verovatno na novoj pljacki i malverzacijama al o tome se naravno ne govori javno..tu je kandidatura iza koje ce se sakriti!

mr B

pre 12 godina

Ljudi, sta je sa vama? Ponasate sa kao muzikanti na Titaniku. Zemlja iz dana u dan tone, cene i dinar luduju, privreda potpuno unistena, a vi nedeljama samo mantrate o kandidaturi koja ni na koji nacin nece poboljsati situaciju i za gradjane ne znaci ama bas nista.

Бувица

pre 12 godina

И поред свих "напора" Србија је и даље на иглама... Докле ћемо се само понижавати... Постали смо европска колонија!

Bg

pre 12 godina

@predizborna kampanja! Kako vama mnogima koji se ovde javljate i komentarisete, ne dosadi vise da pominjete Tursku i Makedoniju kao dugogodisnje kandidate za ulazak u E.U, kada svi mi, koji smo informisani, obrazovani i malo stariji ZNAMO ZASTO JE TO TAKO?! Mozda mislite da cete tom demagogijom i "mlacenjem prazne slame" da nas ubedite i odvratite?! Ma, da, kako da ne, evo mene ste vec ubedili! Smesno!

Kalimero

pre 12 godina

Ali, pazi kad me uopšte ne interesuje ova priča o kandidaturi. Imam 39 godina, porodicu i malo dete, bez posla sam već skoro godinu dana. Jedino što čekam je raspisivanje izbora i da mudro pošaljemo ove lažove i lopove u istoriju.

Vaskica

pre 12 godina

EU ce nagraditi sigurno nasu vlast koja je prodala deo teritorije za kandidaturu na kojoj cemo izvesno i ostati,nikad se Nemacka i jos pojedine zemlje nece sloziti niti dozvoliti da postanemo clanica,niti sa ovakvom vlascu mozemo da postignemo priblizan standard zemalja EU

gaga

pre 12 godina

Cela prica o MOGUCNOSTI da se kandidujemo a ne o kandidaturi je farsa koja treba da pomogne na izborima najtragicnijoj vladi direkno baziranoj na tekovinama i moralnim vrednostima KP(komunisticke partije)
Ali niko nije pisao da su juce opet dali raspadajucim Bankama u EU pomoc od 523 milijarde ne bi li sprecili nesprecivo.

mi smo uvek u pravu

pre 12 godina

Pa ako bi sad sve odmah dobili, čime će nas ucenjivati kasnije? Ima tu još teritorije za otkidanje....
(Optimista, 1. mart 2012 08:16)

I bice je dok se ne otkine sve, ali ni tada nista ne bi shvatili...

Jovan

pre 12 godina

Sta ce biti veceras ne znam. Znam samo da su vec poceli sa cupanjem usiju. Vec je dobila po nosu Malovicka zbog obmanjivanja u vezi reforme sudstva, a po usima je dobila i Agencija protiv korupcije, ova koju vodi Zorana Markovic.
To su jedine dve svetle tacke za sada.
Nadam se da ce se ponoviti model iz Hrvatske; otkacinjanje i hapsenja u vrhu vlasti.

Mkd

pre 12 godina

Braco srbi, ima da prodjete isto ko i mi makedonci,dobicete datum,al dok ne priznate nezavisno Kosovo(u nasem slucaju da se pre imenujemo)nemojte se nadati EU.U nasem slucaju je propala Grcka a u vasem USA i Nemacka kao garant Kosova.Tako da se ne zanosite previse,ili priznajte Kosovo pa u EU,ili stanite u red sa nama,nama nije pomogao ni sud u Hagu m.s.pravde koji je presudio da nas Grcka NE SME blokirati u integracijama,al za "demokratske"mocnike sveta medjunarodno pravo i ljudska prava ne vaze za sve zemlje isto!!!

888888

pre 12 godina

Odluka o Srbiji ce zahvaljujuci onima koji zele bolji zivot biti pozitivna ... Vec je ta odluka doneta... Puna podrska za predsednika Tadica ...

jacika1969

pre 12 godina

Priča o tome kako gradjani ove države trebaju da "zasuču rukave" i kako trebaju da se "prione na rad", da bi Srbija, nakon dobijanja statusa kandidata, dalje napredovala ka punopravnom članstvu u EU je toliko prazna i bez ikakvog smisla da je pomalo smešno, a svakako tragično. Gradjani Srbije nisu nikakva prepreka za dobijanje članstva u EU. Dobijanje članstva nije kopanje kanala, pa da gradjani trebaju da "zasuču rukave" i "prione na rad". Dobijanje članstva je političko pitanje koje zahteva političko rešenje. Kriterijumi iz Kopenhagena su formalni uslov, ali EU nije birokratska, već politička i ekonomska zajednica, tako da se odluka o članstvu Srbije ne donosi isključivo na osnovu ispunjavanja ili neispunjavanja birokratskih kriterijuma, nego i na osnovu političke volje i interesa država ćlanica EU, a i na osnovu ekonomskog stanja u Srbiji. Ako Srbija ne bude imala šta da ponudi Evropi, i to u veoma konkretnom ekonomskom smislu, ili ako se njeno članstvo ne uklapa sa političkim interesima neke od država članica, onda od tog članstva nema ništa. Gradjani Srbije ni u kom slučaju ne mogu da utiču na to. Niti su naši gradjani državna uprava i vlast, pa da mogu ispunjavati kriterijume iz Kopenhagena, niti su u stanju da poprave ekonomsku moć svoje zemlje u ovakvim uslovima, niti mogu na bilo koji način da utiču na političke odluke EU. Znam da su mnogi komentatori iz DS-a i SPS-a bivši komunisti, pa prosto volite te prazne komunističke floskule kako narod treba da "zasuče rukave" i "prione na rad", ali ima ovde i mladjeg sveta, gospodo drugovi, pa nemojte baš ovoliko da smarate.

Vlada

pre 12 godina

Srbija je u SVIM svetskim medijima ovih dana i to u dobrom svetlu. Te medije prate investitori i cekaju pogodan trenutak da udju na trziste. Apel novinarima B92: Molim vas napravite jednu reportazu koja ce malo jasnije i plasticnije ljudima objasniti sta znaci kandidatura. Neka osnova bude cinjenica da ce sa Kandidaturom i ratifikacijom SSP-a preostale 3 drzave koje to nisu ucinile (a sada ce morati zbog kandidature), stupiti na snagu BESCARINSKI IZVOZ SVIH PROIZVODA U EU. Samim tim, proizvodjaci iz EU (ne samo Balkana/CEFTE) ce imati razlog da otvore proizvodne kapacitete ovde zbog jeftinije radne snage i uslova kao bilo gde drugde u EU. Za sada se proizvodjaci jos uvek ne pojavljuju zbog tih carina. Imajte u vidu da, osim za ogranicen skup od oko 600 proizvoda, nama EU carini sve. Bilo bi dobro i kreirati grafik sa rastom BDP-a i industrijske proizvodnje ostalih drzava pre i posle stupanja na snagu bescarinskog izvoza u EU. Ljudima treba jednostavno i prakticno objasniti i demistifikovati EU. Ovako vecina misli da cemo ziveti od nekih predpristupnih fondova, sto je samo delic pravih mogucnosti.

gavra

pre 12 godina

Vidim da su se ovi sa organizovanim komentarima iz SNS-a uhvatili primera Turske i Makednoije kao dugogodisnjih kandidata za EU..evo ja im drage volje obijasniti zaso one nisu clanice EU..Turska prvenstveno zbog nepriznavanja Kipra i okupacije istog,loseg zakonodavstva,ugnjetavanja Kurda i generalno losih ljudskih prava,izuzetno jake i uticajne vojske koja je pod slabom civilnom kontrolom..sto se tice Makedonije nju blokira Grcka zbog spora oko imena,veliki broj Albanaca koji trazi autonomiju(blaza varijanata naseg Kosova)i losa poreska politika.Eto to su u kratkim crtama razlozi zasto ove dve zemlje jos uvek imaju status kandidata...i apelujem na omladinu SNS-a koja salje komentare da se prvo upoznaju sa cinjenicama o EU pa tek onda da ulaze u raspravu.

Ljubisa livac

pre 12 godina

Turska je odavno kandidat, ali neve postati clan zbog svojih zakona, polozaja zena, manjina... A njima kao tolikoj zemlji EU i nije preko potrebna, za razliku od nas. I kao sto neko dole vec rece, kandidaturom i SSP dobijamo bescarinski rezim! Sto znaci mnogo veci izvoz i priliv kapitala, mogucnost za nova radna mesta...

Živi bili pa videli

pre 12 godina

Utisak je da ni večeras Srbija neće dobiti "zeleno svetlo" za dobijanje statusa kandidata za članstvo u EU?!
Problem sa Rumunijom je vrlo ozbiljan što priznaje i predsednik Boris Tadić i teško da može, kao prepreka na putu za EU, da se otkloni za jedan dan?!
Takođe ni visoki predstavnici EU nisu zadovoljno kako su u Srbiji provedene "pravosudne reforme" i očekuju da se to ispravi, uz prisustvo EU zvaničnika, a za to je potrebno vreme?!
Lider opozicionog SNS T.Nikolić smatra da ovog puta EU neće dati podršku Borisu Tadiću na predstojećim izborima, jer su "briselski zvaničnici" sa kojima razgovara uvereni da dolaskom na vlast SNS ne bi bio zaustavljen evropski put Srbije?!
Očigledno da je "odlaganje odluke EU" do decembra o.g. jedino realno i moguće rešenje u ovom trenutku?!

marina

pre 12 godina

Koliko dugo se bavi Evropa Srbijom i razmišlja da li da nam da status kandidata koji može da traje godinama, a mi smo uradili sve što se od nas tražilo. Sve žive koje su tražili smo izručili haškom tribunalu, pa opet ništa. Za Hrvatsku kažu da je što se tiče Haga ispunila sve uslove, a njeni generali i ostali zločinci se slobodno šetaju! Zbog čega su tolike nejednakosti u postavljanju uslova!? Da li težimo da se pridružimo zemljama koje nas nikako ne vole i stalno nas ucenjuju, a ako nam odobre status kandidata, nećemo imati mira od njih!

milos

pre 12 godina

@ Živi bili pa videli

Pises ono sto zelis, a ne sta je u stvarnosti.
Posto si te reci Borisa Tadica, shvatio kao NE kandidaturi (ja sam ih shvatio tako sto ne zeli da se izleti i previse ponada kao prosli put) , obavesticu te da je Rumunija pristala na dodelu kandidata. Veceras je samo cista formalnost.
Drugo, pravosudne reforme nece imati uticaj na dodelu statusa kandidata. Slazem se da pravosudna reforma nije otisla daleko, sto ce biti glavni posao za dobijanje datuma pregovora, ali ne veceras nece imati uticaj!
A ta ti je smesna da ce EU podrzati da Nikolic dodje na vlas. Prvo narod u Srbiji to nece dozvoliti, zatim EU to nece podrzati.

Zoran

pre 12 godina

Predsednici, ministri i poslanici dodju i prodju,
Ima zivota i posle izbora, zasto posvecujete toliko paznje tim ljudima koji bi trebali biti administrativni radnici a ne pop zvezde.
Evropska unija je nastala na evropskim standardima koje zvako normalan zeli. Ako neko ne zeli svojoj zemlji razvoj, taj mora imati licnog interesa koji je u sukobu sa zdravom ekonomijom, demokratijom ili pravima.

vladimir

pre 12 godina

Nikako da shvatimo da mi treba i pre ulaska u uniju da radimo i gradimo zemlju i da stvorimo uslove kakvi vladaju u uniji u koju zelimo.
Stice se utisak kod vecine stanovnika da ce svanuti neko novo sunce kada se tamo uclanimo.
Do uclanjenja ima mnogo, a posla jos vise.
Siguran sam da gradjani Srbije ne bi ni razmisljali o EU da im je standard kao u Svedskoj, ili da bar osecaju da su na pravom putu.

Milan

pre 12 godina

Zapamtite da je EU samo lepa mogucnost da nesto konacno napravimo od Srbije!
Ovi likovi sto zamisljaju da je EU nesto nama duzna da deli po nasem ulasku u istu mi nisu jasni. Sta ocekujete, da nas gadjaju zlatnim polugama???
Ono sto mozete da ocekujete je slobodan izvoz i uvoz robe, slobodno kretanje i zaposljavanje ljudi i nista vise! Ako ni to nismo u stanju da iskoristimo i da od toga napravimo sebi boljitak onda nismo ni zasluzili da nam ikada bude bolje.

Evronaut

pre 12 godina

Ja sam metnuo tri kofe na terasu... Kad večeras počnu da padaju evri s neba iz fondova EU zbog kandidature, da lepo padaju unutra, a ne da moram da ih skupljam ujutro :)

EU -> nove mogucnosti

pre 12 godina

Porediti Makedoniju ili Tursku sa Srbijom je ko nebo i zemlja. Po toj logici Makedonija je trebala dobiti bezvizni rezim 7god. pre Srbije, jer je pre 7god. postala kandidat. Ali… gle cuda dobili smo u isto vreme. To znaci da ce Srbija u skoro postati clanica EU, a Makedonci 7god. kasnije. Turska? E njima jos ni vize nisu uklonjene, a kad ce… e verovatno nikada.

Milane - 140 je litar benzina u Kanadi i to u kanadskim dolarima. A da ne govorimo da se nafta ovde ne uvozi, vec iscrpljuje iz Kanadskih izvora. Zato i ovde vecina vozi Kije jedva "kupljene" na lizing.

Maradona

pre 12 godina

Vec i vrapci na grani znaju da cemo veceras dobiti kadidaturu, ali stalno ce se pronalaziti neki novi razlozi za neko novo ucenjivanje i postavljanje novih uslova, sada je to jos uvek status kandidata pa datum pregovora i ko zna sta jos

EU -> nove mogucnosti

pre 12 godina

Porediti Makedoniju ili Tursku sa Srbijom je ko nebo i zemlja. Po toj logici Makedonija je trebala dobiti bezvizni rezim 7god. pre Srbije, jer je pre 7god. postala kandidat. Ali… gle cuda dobili smo u isto vreme. To znaci da ce Srbija u skoro postati clanica EU, a Makedonci 7god. kasnije. Turska? E njima jos ni vize nisu uklonjene, a kad ce… e verovatno nikada.

Milane - 140 je litar benzina u Kanadi i to u kanadskim dolarima. A da ne govorimo da se nafta ovde ne uvozi, vec iscrpljuje iz Kanadskih izvora. Zato i ovde vecina vozi Kije jedva "kupljene" na lizing.

jagodica

pre 12 godina

Sve je to lepo!
Samo vec je naporno slusati neprekidno o tome, ulazimo sutra , pa juce. pa danas...
Hoce li nam EU povecati plate, a ne cene gore , a plate dole...

Kalojan

pre 12 godina

Bugarska nije pravila nikakve probleme Srbiji kao Rumunija, a jos uvek odnos Srbije i Srba prema Bugarskoj i Bugarskom stanovnistvu nije nikako pozitivan. Da ne pominjemo i uzasan odnos prema Bugarskoj manjini u Srbiji, ili vekovne bugarske terotije poklonjene Srbiji, a premijer Borisov i ministar spoljasnjih poslova Mladenov nisu ni podigli to bolno pitanje.

bezimena

pre 12 godina

140 dinara litar benzina od jutros. Jel' se sipa ta kandidatura u auto ili mozda u traktor???
(Milan, 1. mart 2012 14:21)

Za cenu benzina ZAHVALITE BAĆUŠKAMA!
Troškove kandidature i svih napora da od nas naprave UREDJENU državu, najpre nama za korist, potom i Evropi, PLAĆA EU!

moxi

pre 12 godina

jedno je kad vam neko nudi nesto a jedno je kad vi trazite nesto ko je u povoljnijoj poziciji..stvarno smo kratkovidi..a sto cemo dobiti status ee pa mi njima uopste netrebamo mi smo im samo smetnja na putu ka rusiji ..zna narod koga voli i za koga ce da gine...pokazite mi u srbiji bar jedno americko vojnicko groblje u kojem su ameri i njeni sateliti ginuli za srpski narod..jos jedan los epp..pred izbore..

Aleksandar

pre 12 godina

Mogu sve antievropske,šovinističke i fašističke struje u Srbiji da nestanu zauvek.Srbija je EVROPSKA zemlja i mesto joj je u EU.Konačno dolazimo na pravi put!

Dule NS

pre 12 godina

"...izvestilac Evropskog parlamenta Jelko Kacin, koji će u četvrtak, neposredno uoči početka samita, predložiti parlamentu rezoluciju u kojoj se preporučuje ne samo da se Srbiji dodeli status kandidata, nego i datum početka pregovora o pridruživanju."


-Konačno da i od ovog čoveka čujemo nešto dobro po nas! Šteta samo što se to ipak neće dogoditi da dobijemo odmah i datum za otpočinjanje pregovora iako je Srbija sasvim sigurno i to odavno zaslužila!
-Ali očigledno je da Srbija mora da se nosi sa mnogo raznoraznih političkih igara i peripetija koje nisu zadesile nijednu drugu zemlju!
-Ali ko zna, možda je tako čak i bolje, "jer ono što te ne ubije, te učini jačim i boljim"!
...Ako ništa drugo, barem nećemo ući u uniju kao Rumunija i Bugarska već kao normalna i sređena država! Mada sam ubeđen da smo mi i sada daleko ispred pomenute dve zemlje u mnogim stvarima!

Boza Bogdanovic

pre 12 godina

Konacno neka lepa vest. Dao Bog i da se ostvari. Posle kandidature, sam ulazak moze i da se ubrza na najvise tri godine, ili da se mnogo uspori. Ubrzacemo ga tako sto ce se konacno poceti sa pravom borbom protiv organizovanog kriminala. Tek kada uhapse nekoliko bivsih i bar jednog aktuelnog ministra, EU ce poverovati u nasu ozbiljnost. Usput, smanjivati administraciju, otvarati nova proizvodna radna mesta, usaglasiti sve zakone, poboljsati saobracaj.
Boza Bogdanovic, Bor

Zoran

pre 12 godina

Ova prica oko kandidature je potpuno nepotrebna. Gradjani Srbije su vecinski protiv EU sto bi referendum sa tim pitanjem jasno pokazao. Isti se mora odrzati pre svih razgovora i pregovora koje su veoma skupi i besmisleni ako nemaju podrsku gradjana sto je svima kristalno jasno te zbog toga imamo apsurdnu situaciju u kojoj demokratski izabrana vlast bezi od demokratskog izjasnjavanja na referendumu.

izgovor

pre 12 godina

@aleksandar: Kao što vidiš, sovinističkofašistički fanovi su počeli da ti udaraju minuse, i ne samo tebi, nego svima koji misle da je Srbija u EVROPI! Naravno, svi oni (a ima ih podosta) bi pali u duboki zaborav, ako Srbija udje u EU! A tek mnogi tzv. političari, jer čeka nas lustracija i mnogi normalni zakoni, koji ne odgovaraju mnoštvu PATRIJOTA! A DSS i SRS da ne pričamo; mislim da oni jednostavno drhte od mržnje! Dakle, veliko je pitanje ko je izdajica srpstva! Srbija je u EVROPI, svidjalo se to njima, ili ne!

Ma koga bre zabole za EU . Hocemo posao!!!!!

pre 12 godina

Moja porodica, kao i ja, danas ne idemo na posao. Icicemo pre podne u crkvu, a zatim na svecani rucak. Lepo cemo se obuci i doterati, drzai s za ruke i cekati da dodje vece. U 3 imamo svecani rucak, a zatim pravac u fotelje ispred malog ekrana. Vec me podilaze zmarci. Strpljivo i u svecanoj atmosferi, cekacemo odluku Evropskih zvanicnika o kandidaturi nase zemlje. Nadam se da ce nam evropski velikani i ti divni emancipovani, kulturni i nadasve pametni ljudi dozvoliti da im se pridruzimo, a kasnije postanemo i clanovi te velike, mocne, predivne unije u kojoj ce nam sve biti tako lepo. Vrt ispred moje kuce ce ponovo da ozeleni, opet ce da se cuje jutarnji cvrkut ptica, gledaju decu koja sa neizbrisivim osmehom idu u moderne skole u kojima nema nasilja, vec samo ljubav i dobrota. Svi sivi oblaci nad mojom zemljom ce nestati, a nasa fudbalska reprezentacija ponovo zasijati. Nece vise biti nezaposlenih ljudi, narkomana, ni guzva u saobracaju. gradicemo nove mostove, pruge, a nasa vojska ce se starati o poplavama i brizi o starim licima. Do groba cu ostati zahvalan nasim milim politicarima, kao i svim drzavnicima, koji su nas doveli do najveceg datuma od dolaska Srba na ove prostore u 7. veku. Ceo svet ce nas voleti i postovati. Zamislite samo platicu od 3000 Evra a? Mmmmm pa more na Tajlandu i vikend u Parizu za dve osobe na bazi polupansiona. stajanje u redu na aerodromima sa svim tim divnim i kulturnim svetom evropskih zemalja. Joj kada ce da se spusti noc, ne mogu vise da docekam!

Бувица

pre 12 godina

И поред свих "напора" Србија је и даље на иглама... Докле ћемо се само понижавати... Постали смо европска колонија!

bane

pre 12 godina

Da li je mozda nekome palo na pamet da raspise referendum i priupita narod sta misli o ulasku Srbije u eu?znam da to kosta,neko ce reci i da je bespotrebno,ali to je veoma bitno pitanje i mislim da narod ima konacnu rec!moja malenkost bi iz milion razloga na tom listicu zaokruzila NE!

Predizborna kampanja

pre 12 godina

Makedonija ima status kandidata od 2004-e godine, a Turska, koja je u sustini u Aziji, od ko zna kada(jos od proslog veka), cisto da se zna, za one koje pripremaju slavlje.

Vaskica

pre 12 godina

EU ce nagraditi sigurno nasu vlast koja je prodala deo teritorije za kandidaturu na kojoj cemo izvesno i ostati,nikad se Nemacka i jos pojedine zemlje nece sloziti niti dozvoliti da postanemo clanica,niti sa ovakvom vlascu mozemo da postignemo priblizan standard zemalja EU

Đorđe

pre 12 godina

Nadamo se da ce ovaj visevekovni san (jos od Obrenovica) najzad ugledati svetlo na kraju tunela! Srbija do Brisela, Brisel do Srbije!
(MilosM, 1. mart 2012 01:03)

Da li ti Miloše stvarno veruješ da će ova kandidatura nešto promeniti?
Da li misliš da će dinar prestati da pada, da će se smanjiti nenormalna javna potrošnja, da će iščeznuti korupcija, da će firme izaći iz blokada i povećati obim proizvodnje, da će nam porasti izvoz, da će nam neko pokloniti milijarde evra, samo zato što smo kandidati? Evo ja ti garantujem da neće. I nisam šovinista, ni antievropski orjentisan, već naprotiv, ali sam isto tako i realan. I ja smatram da nije loše što smo dobili kandidaturu, ali to ne znači da smo dobili čarobni štapić i da ćemo jednim zamahom rešiti sve naše probleme. I užasno me nervira što vlast, nesposobna da reši gore pomenute probleme, ovu kandidaturu upravo i predstavlja kao neku magičnu formulu i pitanje svih pitanja. Ali to je dobro oprobani recept- skrenuti pažnju sa glavnih problema i u fokus ubaciti teme koje su atraktivne, ali nisu od suštinskog značaja.
Nego, ajde da dobijemo i tu kandidaturu, pa dam objasni neko zašto su nam plate najmanje u regionu, zašto banke iznose profit u inostranstvo i zašto dinar tako strmoglavo pada.

Dzox

pre 12 godina

E dok vi lepo pricate I komentarisete ove lepe vesti, evo da se pohvalim da sam dobio otkaz jer sam trazio platu koja kasni 2 meseca, a vec je mizerna, i ne dobijam ni amortizaciju ni troskove za gorivo, a teram svoja kola. I sta sada da radim? I sve pod izgovorom "ako ti se ne svidja, napusti" I "necu ja da slusam tvoje kukanje za platu svaki mesec. Ne radis vise". Eu ili ne, kod nas ce uvek biti ovako, tako da od same vesti koja stoji u naslovu, ja absolutno nemam nista, niti ce me vratiti na posao, a kamoli dati normalne uslove rada da zivim normalno.

Alcale

pre 12 godina

@Aleksandar
A kako neko ko se raduje mogućem ulasku u EU može druge osobe koje imaju drugačiji stav da naziva šovinističkim pa čak i fašističkim. Jel to u tebe ušao duh evropske demokratije i njenih naroda? Nebih rekao. Evo u sloveniji mi niko pre 8 godina nije rekao da sam fašista jer sam protiv EU ali mi zato danas mnogi kažu da su se za**** jer su veovali u EU, ja tvrdim da nisu već su samo verovali političarima.
Tako da prijatelju bez buke i halabuke, vređanja, uvreda i ponižavanja. Nego crno na belo objasni šta je to što će tebi i meni da donese bolje sutra a da nije samo sjaj zvezda sa zastave EU jer se od tog sjaja ne hrane deca!!!
Koliko zemanlja EU ste obišli? Jeste li razgovarali sa ljudima, običnim ljudima koji rade za manje plate, srednji stalež itd? Npr. dali ste znali da u SLO JAKO mnogo ljudi ima platu od 400 do 600evroa a ima ih i sa 300??? Vrtić u SLO košta mesečno 250evra! Jeste, jeste prosek je 1000, tačno, jer ima njih koji zarađuju od 10.000evra zahvaljujući fukcijama u EU i SLO administraciji.
Sretno svim i mani se velikih reči i malih ljudi!

Sale

pre 12 godina

Iako mnogi ovde sumnjaju ulaskom Srbije u EU ce se dosta toga promeniti. U Evropskoj Uniji vlada zakon i red, prava gradjana se postuju, ljudska prava su veoma bitna i demokratija je stara stotine godina. Svi oni koji su protiv ulaska Srbije u EU su protiv Srpskog naroda i interesa zemlje. Ljudi koju su protiv su uglavnom ultra desnicarski nacionalist, ljudi iz preduzeca kojima vise odgovara da Srbija bude izvan EU pa da tako mogu da manipulisu trziste. Sudije koje bi radije da budu korumpirane nego da budu posteni i da donose zakone za dobrobit svih ljudi. Politicari, koji bi radije da kradu nego posteno da zarade svoju platu na obecanjima koje su dali gradjanima. Zato nemojte da obracate paznju na negativne komentare i minuse.Mozda bilioni evra nece padati sa neba ali ce nam daleko bolje biti nego sada.
Za Evropu!

mr B

pre 12 godina

Ljudi, sta je sa vama? Ponasate sa kao muzikanti na Titaniku. Zemlja iz dana u dan tone, cene i dinar luduju, privreda potpuno unistena, a vi nedeljama samo mantrate o kandidaturi koja ni na koji nacin nece poboljsati situaciju i za gradjane ne znaci ama bas nista.

MilosM

pre 12 godina

@Djordje Malo toga ce promeniti i u potpunosti sam svestan toga, ali ovo je bitno koliko iz sustinskih, toliko i iz simbolickih razloga. Ja sam oduvek verovao da je Srbija ne proevropska, vec evropska zemlja i ona je to pokazivala mnogo puta u istoriji. Ako je ista delila sa Evropom, onda je delila stradanje, narocito u Prvom i Drugom svetskom ratu, za Srednji vek da ne pricamo. Mnogo se pametnih Srba okusalo u Evropi i doprinelo njenom razvoju, setite se kulture i sta su Gete i Siler pricali o nasoj knjizevnosti, setite se da je Srbija medju prvima imala Ustav i jos ima mnogo stvari u kojima je Srbija pratila tu Evropu i vreme je da se posle vise od sto godina i kneza Mihaila Obrenovica Srbija vrati tamo gde joj je i geografski i kulturoloski mesto. Svestan sam da je u kapitalizmu i materijalnom svetu, narocito kod nas sa ovakvom materijalnom situacijom, ne mnogo smisleno pricati o ovim simbolickim temama, ali se od simbolike i krece. Pa i sama EU je nastala kao reakcija na nacizam, koji je svet zatrovao za narednih hiljadu godina, a Srbija, koja je toliko stradala od nacizma, ne slavi Dan pobede. E, kad se toga prisetimo videcemo da smo sami sebi najveci naprijatelji. Jeste danas u Srbiji tesko, ali sigurno sanse za boljitak nece biti u izolaciji ili u Putinovoj Evroazijskoj Uniji, jer, uz svo postovanje Azijata, ja sam Evropljanin iz Srbije, a ne Mongol ili Tadzikistanac, tako da mogu slododno reci da ovo predstavlja, sa zakasnjenjem, veliki dan za Srbiju i njen narod! Nadam se da ne zvucim previse kao neki radikalni idealista, ali sam ubedjen da je ovo divna vest. P.S. Verujem da Vas nervira kao i mene nepostojanje latinicnih slova, ali molim da predjete preko toga, posto nije do mene, vec do OS-a. Svako dobro svima Vama zelim!

Anonimus

pre 12 godina

Dosadni ste i Bogu i ljudima vise! Ljudi gladuju, ubijaju se, ostaju bez posla svakodnevno, drzava nam se urusava i samo o cemu treba da pricamo je kandidatura! Ponavljamo iste floskule kao da smo hipnotisani i to floskule nih koji su na vlasti jer da nema te kandidature ja ne znam na cemu bi se temeljio njihov plan..osim verovatno na novoj pljacki i malverzacijama al o tome se naravno ne govori javno..tu je kandidatura iza koje ce se sakriti!

mi smo uvek u pravu

pre 12 godina

Pa ako bi sad sve odmah dobili, čime će nas ucenjivati kasnije? Ima tu još teritorije za otkidanje....
(Optimista, 1. mart 2012 08:16)

I bice je dok se ne otkine sve, ali ni tada nista ne bi shvatili...

Nele

pre 12 godina

@Alcale

Imam prijatelje u skoro svakoj zemlji eu a i sam zivim u eu vise od 10 godina. Njihovi i nasi problemi su nebo i zemlja. Kao kada bi coveka kome se ne svidja izbor modela cipela u izlogu poredio sa onim sto ide bosonog. Jedan komentator je napisao da je ostao bez posla jer je trazio platu! Pa to je nezamislivo da se desi. Na stranu nas mentalitet, imao bi makar kome da se zali. Nama neuredjenima je eu jedina alternativa. Nije savrseno resenje, ali je najbolje od postojeceg. I ako nas prime ovakve kakvi generalno jesmo, trebali bi da budemo srecni.

Bg

pre 12 godina

@predizborna kampanja! Kako vama mnogima koji se ovde javljate i komentarisete, ne dosadi vise da pominjete Tursku i Makedoniju kao dugogodisnje kandidate za ulazak u E.U, kada svi mi, koji smo informisani, obrazovani i malo stariji ZNAMO ZASTO JE TO TAKO?! Mozda mislite da cete tom demagogijom i "mlacenjem prazne slame" da nas ubedite i odvratite?! Ma, da, kako da ne, evo mene ste vec ubedili! Smesno!

888888

pre 12 godina

Odluka o Srbiji ce zahvaljujuci onima koji zele bolji zivot biti pozitivna ... Vec je ta odluka doneta... Puna podrska za predsednika Tadica ...

Mirko_NS

pre 12 godina

E koliko su ljudi neobavesteni i lako potpadaju pod medijske kampanje.
Status kandidata za dzep i standard gradjana je jedno veliko nista.
Jedino dobijamo mogucnost povlacenja nesto vise novca iz IPA fondova, kroz projekte, nego dosad, i to tek 2014 god.
Takodje kada govore o investicijama, za investicije je najvazniji investicioni ambijent( infrastruktura, birokratija, korupcija, monopoli itd.), a ne sam status kandidata.

Živi bili pa videli

pre 12 godina

Utisak je da ni večeras Srbija neće dobiti "zeleno svetlo" za dobijanje statusa kandidata za članstvo u EU?!
Problem sa Rumunijom je vrlo ozbiljan što priznaje i predsednik Boris Tadić i teško da može, kao prepreka na putu za EU, da se otkloni za jedan dan?!
Takođe ni visoki predstavnici EU nisu zadovoljno kako su u Srbiji provedene "pravosudne reforme" i očekuju da se to ispravi, uz prisustvo EU zvaničnika, a za to je potrebno vreme?!
Lider opozicionog SNS T.Nikolić smatra da ovog puta EU neće dati podršku Borisu Tadiću na predstojećim izborima, jer su "briselski zvaničnici" sa kojima razgovara uvereni da dolaskom na vlast SNS ne bi bio zaustavljen evropski put Srbije?!
Očigledno da je "odlaganje odluke EU" do decembra o.g. jedino realno i moguće rešenje u ovom trenutku?!

doren atina

pre 12 godina

EU je kao daleka zvezda cija svetlost, iz proslih vremena, dopire do nas,i mi se krecemo ka njoj ne znajuci da li jos uvek postoji u realnom vremenu ili samo vidimo davno emitovanu svetlost vec ugasene zvezde....Voleo bih da zateknemo nesto kad stignemo tamo gde vec predugo putujemo...

r2d3

pre 12 godina

И поред свих "напора" Србија је и даље на иглама... Докле ћемо се само понижавати... Постали смо европска колонија!
(Бувица, 1. mart 2012 11:57)

Velike reci za buvicu koja pati od visestruke licnosti, pa pise komentare u mnozini...

Petar

pre 12 godina

Dobro je da smo i ovoliko dobili s obzirom na stanje u drzavi, korupciju, kriminal, u sukobu smo sa svim susedima, sve mrzimo, svi nam smetaju itd. I naravno za sve su nam drugi krivi. Totalno smo nezrela nacija u svakom pogledu. Turskoj je odavno receno sta treba da uradi da bi otpocela pregovore. Ona to nije uradila i zato je kandidat tako dugo. Vrlo jednostavno je i sve to proveriti, dostupni su izvori na internetu. Zasucite rukave i radite, najpre na sebi, evo mozete poceti od Kopenhaskih kriterijuma za ulazak u EU, sve lepo pise. Ali lakse je verovati teorijama zavere, gledati serije i kriviti ceo svet za ono sto nam se desava.

Kalimero

pre 12 godina

Ali, pazi kad me uopšte ne interesuje ova priča o kandidaturi. Imam 39 godina, porodicu i malo dete, bez posla sam već skoro godinu dana. Jedino što čekam je raspisivanje izbora i da mudro pošaljemo ove lažove i lopove u istoriju.

gaga

pre 12 godina

Cela prica o MOGUCNOSTI da se kandidujemo a ne o kandidaturi je farsa koja treba da pomogne na izborima najtragicnijoj vladi direkno baziranoj na tekovinama i moralnim vrednostima KP(komunisticke partije)
Ali niko nije pisao da su juce opet dali raspadajucim Bankama u EU pomoc od 523 milijarde ne bi li sprecili nesprecivo.

gavra

pre 12 godina

Vidim da su se ovi sa organizovanim komentarima iz SNS-a uhvatili primera Turske i Makednoije kao dugogodisnjih kandidata za EU..evo ja im drage volje obijasniti zaso one nisu clanice EU..Turska prvenstveno zbog nepriznavanja Kipra i okupacije istog,loseg zakonodavstva,ugnjetavanja Kurda i generalno losih ljudskih prava,izuzetno jake i uticajne vojske koja je pod slabom civilnom kontrolom..sto se tice Makedonije nju blokira Grcka zbog spora oko imena,veliki broj Albanaca koji trazi autonomiju(blaza varijanata naseg Kosova)i losa poreska politika.Eto to su u kratkim crtama razlozi zasto ove dve zemlje jos uvek imaju status kandidata...i apelujem na omladinu SNS-a koja salje komentare da se prvo upoznaju sa cinjenicama o EU pa tek onda da ulaze u raspravu.

Ja

pre 12 godina

Alvale@ kakve ti gluposti pricas i slo je minimalac 400e sto je vise nego prosječna plaća u srbiji a taj minimalac imaju samo u tekstilnoj industriji. Pitam se kolko je u srbiji minimalac a kolko ja znam u sloveniji zivi i radi jako puno srba kao i u ostatku eu ako im je tako lose i ako toliko mrze zapad sto se onda ne vrate u srbiji ili presele u rusiju ili mozda kinu tamo se sigurno moze jako dobro zivit jer oni po vama ne propadaju ko eu

marina

pre 12 godina

Koliko dugo se bavi Evropa Srbijom i razmišlja da li da nam da status kandidata koji može da traje godinama, a mi smo uradili sve što se od nas tražilo. Sve žive koje su tražili smo izručili haškom tribunalu, pa opet ništa. Za Hrvatsku kažu da je što se tiče Haga ispunila sve uslove, a njeni generali i ostali zločinci se slobodno šetaju! Zbog čega su tolike nejednakosti u postavljanju uslova!? Da li težimo da se pridružimo zemljama koje nas nikako ne vole i stalno nas ucenjuju, a ako nam odobre status kandidata, nećemo imati mira od njih!

Mkd

pre 12 godina

Braco srbi, ima da prodjete isto ko i mi makedonci,dobicete datum,al dok ne priznate nezavisno Kosovo(u nasem slucaju da se pre imenujemo)nemojte se nadati EU.U nasem slucaju je propala Grcka a u vasem USA i Nemacka kao garant Kosova.Tako da se ne zanosite previse,ili priznajte Kosovo pa u EU,ili stanite u red sa nama,nama nije pomogao ni sud u Hagu m.s.pravde koji je presudio da nas Grcka NE SME blokirati u integracijama,al za "demokratske"mocnike sveta medjunarodno pravo i ljudska prava ne vaze za sve zemlje isto!!!

Vlada

pre 12 godina

Srbija je u SVIM svetskim medijima ovih dana i to u dobrom svetlu. Te medije prate investitori i cekaju pogodan trenutak da udju na trziste. Apel novinarima B92: Molim vas napravite jednu reportazu koja ce malo jasnije i plasticnije ljudima objasniti sta znaci kandidatura. Neka osnova bude cinjenica da ce sa Kandidaturom i ratifikacijom SSP-a preostale 3 drzave koje to nisu ucinile (a sada ce morati zbog kandidature), stupiti na snagu BESCARINSKI IZVOZ SVIH PROIZVODA U EU. Samim tim, proizvodjaci iz EU (ne samo Balkana/CEFTE) ce imati razlog da otvore proizvodne kapacitete ovde zbog jeftinije radne snage i uslova kao bilo gde drugde u EU. Za sada se proizvodjaci jos uvek ne pojavljuju zbog tih carina. Imajte u vidu da, osim za ogranicen skup od oko 600 proizvoda, nama EU carini sve. Bilo bi dobro i kreirati grafik sa rastom BDP-a i industrijske proizvodnje ostalih drzava pre i posle stupanja na snagu bescarinskog izvoza u EU. Ljudima treba jednostavno i prakticno objasniti i demistifikovati EU. Ovako vecina misli da cemo ziveti od nekih predpristupnih fondova, sto je samo delic pravih mogucnosti.

Evronaut

pre 12 godina

Ja sam metnuo tri kofe na terasu... Kad večeras počnu da padaju evri s neba iz fondova EU zbog kandidature, da lepo padaju unutra, a ne da moram da ih skupljam ujutro :)

Maradona

pre 12 godina

Vec i vrapci na grani znaju da cemo veceras dobiti kadidaturu, ali stalno ce se pronalaziti neki novi razlozi za neko novo ucenjivanje i postavljanje novih uslova, sada je to jos uvek status kandidata pa datum pregovora i ko zna sta jos

jagodica

pre 12 godina

Sve je to lepo!
Samo vec je naporno slusati neprekidno o tome, ulazimo sutra , pa juce. pa danas...
Hoce li nam EU povecati plate, a ne cene gore , a plate dole...

Kalojan

pre 12 godina

Bugarska nije pravila nikakve probleme Srbiji kao Rumunija, a jos uvek odnos Srbije i Srba prema Bugarskoj i Bugarskom stanovnistvu nije nikako pozitivan. Da ne pominjemo i uzasan odnos prema Bugarskoj manjini u Srbiji, ili vekovne bugarske terotije poklonjene Srbiji, a premijer Borisov i ministar spoljasnjih poslova Mladenov nisu ni podigli to bolno pitanje.

Zoran

pre 12 godina

Predsednici, ministri i poslanici dodju i prodju,
Ima zivota i posle izbora, zasto posvecujete toliko paznje tim ljudima koji bi trebali biti administrativni radnici a ne pop zvezde.
Evropska unija je nastala na evropskim standardima koje zvako normalan zeli. Ako neko ne zeli svojoj zemlji razvoj, taj mora imati licnog interesa koji je u sukobu sa zdravom ekonomijom, demokratijom ili pravima.

moxi

pre 12 godina

jedno je kad vam neko nudi nesto a jedno je kad vi trazite nesto ko je u povoljnijoj poziciji..stvarno smo kratkovidi..a sto cemo dobiti status ee pa mi njima uopste netrebamo mi smo im samo smetnja na putu ka rusiji ..zna narod koga voli i za koga ce da gine...pokazite mi u srbiji bar jedno americko vojnicko groblje u kojem su ameri i njeni sateliti ginuli za srpski narod..jos jedan los epp..pred izbore..

Milan

pre 12 godina

Zapamtite da je EU samo lepa mogucnost da nesto konacno napravimo od Srbije!
Ovi likovi sto zamisljaju da je EU nesto nama duzna da deli po nasem ulasku u istu mi nisu jasni. Sta ocekujete, da nas gadjaju zlatnim polugama???
Ono sto mozete da ocekujete je slobodan izvoz i uvoz robe, slobodno kretanje i zaposljavanje ljudi i nista vise! Ako ni to nismo u stanju da iskoristimo i da od toga napravimo sebi boljitak onda nismo ni zasluzili da nam ikada bude bolje.

jacika1969

pre 12 godina

Priča o tome kako gradjani ove države trebaju da "zasuču rukave" i kako trebaju da se "prione na rad", da bi Srbija, nakon dobijanja statusa kandidata, dalje napredovala ka punopravnom članstvu u EU je toliko prazna i bez ikakvog smisla da je pomalo smešno, a svakako tragično. Gradjani Srbije nisu nikakva prepreka za dobijanje članstva u EU. Dobijanje članstva nije kopanje kanala, pa da gradjani trebaju da "zasuču rukave" i "prione na rad". Dobijanje članstva je političko pitanje koje zahteva političko rešenje. Kriterijumi iz Kopenhagena su formalni uslov, ali EU nije birokratska, već politička i ekonomska zajednica, tako da se odluka o članstvu Srbije ne donosi isključivo na osnovu ispunjavanja ili neispunjavanja birokratskih kriterijuma, nego i na osnovu političke volje i interesa država ćlanica EU, a i na osnovu ekonomskog stanja u Srbiji. Ako Srbija ne bude imala šta da ponudi Evropi, i to u veoma konkretnom ekonomskom smislu, ili ako se njeno članstvo ne uklapa sa političkim interesima neke od država članica, onda od tog članstva nema ništa. Gradjani Srbije ni u kom slučaju ne mogu da utiču na to. Niti su naši gradjani državna uprava i vlast, pa da mogu ispunjavati kriterijume iz Kopenhagena, niti su u stanju da poprave ekonomsku moć svoje zemlje u ovakvim uslovima, niti mogu na bilo koji način da utiču na političke odluke EU. Znam da su mnogi komentatori iz DS-a i SPS-a bivši komunisti, pa prosto volite te prazne komunističke floskule kako narod treba da "zasuče rukave" i "prione na rad", ali ima ovde i mladjeg sveta, gospodo drugovi, pa nemojte baš ovoliko da smarate.

milos

pre 12 godina

@ Živi bili pa videli

Pises ono sto zelis, a ne sta je u stvarnosti.
Posto si te reci Borisa Tadica, shvatio kao NE kandidaturi (ja sam ih shvatio tako sto ne zeli da se izleti i previse ponada kao prosli put) , obavesticu te da je Rumunija pristala na dodelu kandidata. Veceras je samo cista formalnost.
Drugo, pravosudne reforme nece imati uticaj na dodelu statusa kandidata. Slazem se da pravosudna reforma nije otisla daleko, sto ce biti glavni posao za dobijanje datuma pregovora, ali ne veceras nece imati uticaj!
A ta ti je smesna da ce EU podrzati da Nikolic dodje na vlas. Prvo narod u Srbiji to nece dozvoliti, zatim EU to nece podrzati.

vladimir

pre 12 godina

Nikako da shvatimo da mi treba i pre ulaska u uniju da radimo i gradimo zemlju i da stvorimo uslove kakvi vladaju u uniji u koju zelimo.
Stice se utisak kod vecine stanovnika da ce svanuti neko novo sunce kada se tamo uclanimo.
Do uclanjenja ima mnogo, a posla jos vise.
Siguran sam da gradjani Srbije ne bi ni razmisljali o EU da im je standard kao u Svedskoj, ili da bar osecaju da su na pravom putu.

Ljubisa livac

pre 12 godina

Turska je odavno kandidat, ali neve postati clan zbog svojih zakona, polozaja zena, manjina... A njima kao tolikoj zemlji EU i nije preko potrebna, za razliku od nas. I kao sto neko dole vec rece, kandidaturom i SSP dobijamo bescarinski rezim! Sto znaci mnogo veci izvoz i priliv kapitala, mogucnost za nova radna mesta...

Jovan

pre 12 godina

Sta ce biti veceras ne znam. Znam samo da su vec poceli sa cupanjem usiju. Vec je dobila po nosu Malovicka zbog obmanjivanja u vezi reforme sudstva, a po usima je dobila i Agencija protiv korupcije, ova koju vodi Zorana Markovic.
To su jedine dve svetle tacke za sada.
Nadam se da ce se ponoviti model iz Hrvatske; otkacinjanje i hapsenja u vrhu vlasti.

EU -> nove mogucnosti

pre 12 godina

Porediti Makedoniju ili Tursku sa Srbijom je ko nebo i zemlja. Po toj logici Makedonija je trebala dobiti bezvizni rezim 7god. pre Srbije, jer je pre 7god. postala kandidat. Ali… gle cuda dobili smo u isto vreme. To znaci da ce Srbija u skoro postati clanica EU, a Makedonci 7god. kasnije. Turska? E njima jos ni vize nisu uklonjene, a kad ce… e verovatno nikada.

Milane - 140 je litar benzina u Kanadi i to u kanadskim dolarima. A da ne govorimo da se nafta ovde ne uvozi, vec iscrpljuje iz Kanadskih izvora. Zato i ovde vecina vozi Kije jedva "kupljene" na lizing.

EU -> nove mogucnosti

pre 12 godina

Porediti Makedoniju ili Tursku sa Srbijom je ko nebo i zemlja. Po toj logici Makedonija je trebala dobiti bezvizni rezim 7god. pre Srbije, jer je pre 7god. postala kandidat. Ali… gle cuda dobili smo u isto vreme. To znaci da ce Srbija u skoro postati clanica EU, a Makedonci 7god. kasnije. Turska? E njima jos ni vize nisu uklonjene, a kad ce… e verovatno nikada.

Milane - 140 je litar benzina u Kanadi i to u kanadskim dolarima. A da ne govorimo da se nafta ovde ne uvozi, vec iscrpljuje iz Kanadskih izvora. Zato i ovde vecina vozi Kije jedva "kupljene" na lizing.

bezimena

pre 12 godina

140 dinara litar benzina od jutros. Jel' se sipa ta kandidatura u auto ili mozda u traktor???
(Milan, 1. mart 2012 14:21)

Za cenu benzina ZAHVALITE BAĆUŠKAMA!
Troškove kandidature i svih napora da od nas naprave UREDJENU državu, najpre nama za korist, potom i Evropi, PLAĆA EU!