"Nema EU bez priznanja Kosova"

Priština -- Ambasador Nemačke na Kosovu Hans Diter Štajnbah procenio je da će, tokom približavanja Srbije Uniji, Beogradu biti postavljeno pitanje priznanja Kosova.

Prikazati ovde celokupan tekst članka

Pošaljite komentar

  1. Sorry that I will write it in English, but my written Serbian is very weak yet. When I read all of these comments i think one more time that... I have enough all of this speech of hate, this horrible nationalism and emanation of feud. Of both of sides, Serbian and Albanian. Thank God not everyone is like that, but still - too much of too much. If it comes to Kosovo - I don't accept any discrimination of Serbian people by Albanians and i.e. any destructions of Serbian monuments by Albanian people. But it works both ways. And, please, just think about it - you want so much the territory, where there are 80-90% of Albanians. So... do you want to have 80-90% of slaves? Please think, whatever happened and happens, would you like to be in this situation? I don't think most of you'd like to be, i.e., under the Turkish regime one more time in the history. Besides, there is a topic of keeping the international law... But it's a natural way of history that the new countries are born. The same Ottoman Empire in XIX would say that Serbia broke the international law... Just want to show the perspective - it's not as easy as it may seem. In my opinion, it would be better to work for peace in Kosovo and carrying for the rights of Serbian people there - believe me, it would make more positive effects.

    Why on Balkans more important than any economical, cultural etc. things is this horrible nationalism, which can only cause thousands of victims?

    I'm afraid that no matter how gentle my words would be, I'd be eaten - by both of the sides.
    (Piotrek, 23. jul 2011 00:48)

    # Link komentara

  2. Super. Onda nema EU.
    Eto i te bede smo se resili.
    (Rada, 20. jul 2011 12:20)

    # Link komentara

  3. "Standardi pa status"....

    Ne?

    Ne, ne standardi da bi priznali status "u smislu stvaranja uslova života za Srbe na severu Kosova, u smislu prihvatanja pravila države Kosovo".
    (mirko, 19. jul 2011 21:21)

    # Link komentara

  4. @minus i minus daje plus,

    Kad bi matematika bila na tom nivou na kom je ti zamisljas, mi bi smo bili verovatno na nivou amebe. Posto je situacija sa matematikom daleko komlikovanija, jer ima i drugih operacija kao pomnozeno, podeljeno, faktorijel, pa zagrade, pa razlomci itd. Tako ti je i sa danasnjim raznim situacijama. Tvoja operacija sa novim nislajama, je samo delic. Ima ih takodje i Beogradu koliko hoces, i tu se vide, pa sta? Privatna imovina je privatna, a drzavna je drzavna. Da ne govorim za ostalo. Nadam se, da se slazes, da je matematika daleko komplikovanija nauka?
    (marko, 19. jul 2011 00:20)

    # Link komentara

  5. @Kujtim Sadriu
    Realno? To ona realnost koju pominjao zapad da treba Srbija da prihvati realnost na kosovu? Istu onu realnost koji isti taj zapad nece da prihvati u RS-u? KOja drzava i narod moze da prihvati tako neshto. Uostalom sve price sa strane kosovo jeste okupirana teritorija rat je NAT-o vodio protiv nas i okupirao deo teritorija.Rat za koji nije imao odobrenje saveta bezbednosti i UN-a uzgred.To sto ne pominju Albanci mi je jasno ali mi sto ne pominjemo nije.NE priznati nikako kosovo jer kad tad itekako imamo zakonskih osnova(medjunarodno pravo) da se vratimo na njega.Ili pregovarati sa onima koji su okupirali kosovo i vode ga dali su spremni da trguju ako ne onda nista cekati i dotle najvishe raditi na antalitetu u Srbiji i ekonomiji...
    (Ivan78bg, 18. jul 2011 23:48)

    # Link komentara

  6. Bez priznanja Kosova Srbija ne dovodi samo svoje EU clanstvo u pitanje nego i svoju buducnost i dalju drzavnu egzistenciju.Srbija je siromasna zemlja koja ne moze da zivi autarhno i da se oslanja na vlastite resurse,znanje,nauku i tehnicku sposobnost.Ona danas zivi na infuziji EU i milodarima na primer Japana,Norveske i tsl.Takvo stanje je bez ikakve perspektive jer se nece moci gradjanstvo manipulisati gromovitom patetikom do u beskraj.U samoj Srbiji postoje dve suprostavljene frakcije.Jedna za priznavanje Kosova,druga protiv.Ono cega se Evropa najvise plasi je sve otvorenija mogucnost jednog "oruzanog referenduma" sa nesagledivim posledicama koje bi nastale kroz neminovnu (mirovnu) intervenciju direktno pogdjenih (svih) suseda koji imaju i onako manje vise otvorene ili latentno otvorene racune sa Srbijom i koji tesko da bi propustili ukazanu priliku.Jedino ona Srbija koja je ugradjena u NATO i EU strukture i koja prihvata njihove norme i uzanse,postaje kako vojno tako i politicki uracunjljiva, od svih prihvacena zaista Evropska drzava i clanica Unije.
    (Vokshi, 18. jul 2011 22:06)

    # Link komentara

  7. Много пута до сада смо од великог броја страних дипломата чули да је признање независности Косова услов над условима. У Србији је то свима одавно јасно, једино наша власт наставља да обмањује грађане неким причама у које још само они верују. Наш Народ који је преокупиран својим егзистенцијалним питањем као да нема снаге да подигне свој глас против оних који му отимају део територије. Наиме, до сада није било или је била изузетно млака реакција јавности на све отворенију политику издаје наших националних интереса од стране наше власти. Борис тадић и његова партија и њихови партнери чине све, а поготово у последње време како би нас довели пред свршен чин признања квази државе Косова. Прво су прекршили резолуцију 1244 давањем сагласност да се замене снаге УН-а мисијом Европске уније, затим су одлучили да признају таблице Косова, по онда затим и пасоше, па да дозволе да „Држава Косово" учествује на међународним скуповима итд. па ако ово није чин издаје онда стварно не знам шта је. Али срећом брзо долази време када ће власт одговарати за сва своја недела пред Народом, а Народ ће и те како знати да их казни.
    (Дарко, 18. jul 2011 22:05)

    # Link komentara

  8. Sto se opet vracamo na gluposti stare 10 godina? To je zavrsena stvar.
    Sve ovo je vec poznato. I sad opet prensite ko zna kako pristrasno preveden intervju za albanske novine, zasto?
    Srbiji ne treba EU i njihovi problemi, iz potpuno istih razloga ne treba nam ni nekakav savez sa Rusijom i ko zna kim. Srbija ne treba da bude niciji pajac ili sluga. Mozemo i sami, samo prvo malo treba da se ocisti Srbija od politicarsko-bankarskog taloga koji se nakupio poslednjih decenija, zato bi trebalo da se koncentrisemo na NASE unutrasnje probleme a ne da osluskujemo sta trabunjaju komsije.
    Uostalom uskoro ce svi imati mngo vaznije i vece probleme od svadje oko 0,5% povrsine planete..
    (marko, 18. jul 2011 21:00)

    # Link komentara

  9. Omah im vratiti sve kredite.
    (e-krem, 18. jul 2011 20:47)

    # Link komentara

  10. Misljenje Nemacke i njenih politicara decenijama unazad o ulasku Turske u EU svodilo se na protivljenje zbog kulturoloskih razlika, a i danas isto to misle, ponekad otvoreno kazu, nekad uvijeno, u svom dobro poznatom maniru, kao i u nasem slucaju. Zasto bi onda Kosovo za Nemce bilo "kulturoloski" prihvatljivije od (sekularne) Turske? Trazenjem da Srbija prizna Kosovo, oni kreiraju dugorocni izgovor da ne prime ni nas ni njih.
    Jedino zaboravljaju, da istorija ne ide bas cesto njima u prilog...
    (Tolbuhin 2.0, 18. jul 2011 20:47)

    # Link komentara

  11. Vama Srbi kad neko priča realno i istinu vi se bunite! Na primer Čedomir Jovanović, a kad Dačić i Tadič vama laže vi spavate mirno.
    (Kujtim Sadriu, 18. jul 2011 20:37)

    # Link komentara

  12. Beograd je Prištini nudio \\\"više od autonomije, manje od nezavisnosti\\\". Pod tim se podrazumeva bezbroj stavki koje idu u prilog Albancima. Sada kada su dobili tobožnju nezavisnost, mogu npr. da vide da nemaju svoju reprezentaciju u fudbalu u kvalifikacijama i mnoštvo sličnih stvari. Amerika je zapravo izigrala same Albance kome je bila potrebna magična reč - \\\"nezavisnost\\\".
     (Marko, 18. jul 2011 20:31)

    # Link komentara

  13. Ljudi, ne palite se!
    Josh jedan diletant amater ministarchic Steinbach koji pre svega iz straha u atmosferi kojoj je laprda milinu za kosovskoalbanske naci-shovinistichke ushi.
    Sve dok EU sama, RELEVANTNI nemachki politichki funkcioneri itd. ne izadju jasno i glasno s stavom da je priznavanje Kosova uslov Srbiji za EU a shto se nije desilo niti se deshava niti ce, treba totalno ignorisati ove kojekakve ambasadorchice ministarchice. Stalno davanje paznje ovim glupostima samo ide na vodenicu d(ss), toma vuchicevih, ilicevih te radikalskih demagoga, a poshto zelim da verujem da to nije cilj B92, onda treba prestati davati na vaznosti kojekakvim otudjivachima Srbije od EU-a i obratno.


    Podrshka komentarima analiticar amater, mirko, Deda, jasna!

    p.s. 'ajde sada zdruzeni koshtunichino-radikali s jedne strane i kosovskoalbanski maksimalisti i vashi shticenici s druge strane- zdruzeno lupajte mi te minuse, bar hiljadu/tisucu minusa, ha, ha!
    (Velibor, USA, 18. jul 2011 20:15)

    # Link komentara

  14. Odmah uputiti protestnu notu.
    (Sumadinac, 18. jul 2011 19:44)

    # Link komentara

  15. Adam

    Kada budes pristao da Srbi u Hrvatskoj imaju svoju nezavisnu drzavu "Republiku Srpsku Krajinu" e onda mozes nama da pricas o Kosovu. Uostalom, sta se vi hrvati brinete za nas.
    (pfc, 18. jul 2011 19:43)

    # Link komentara

  16. Taj film nece gledas!
    (veterinarBG, 18. jul 2011 17:23)
    Film mozda nece, ali ce svakako to gledati uzivo.
    (agim, 18. jul 2011 19:27)

    # Link komentara

  17. "Nemačka je uverena da samo sigurne granice u ovom regionu mogu doneti stabilnost na Balkanu, ali i u Evropi."

    Pa kad je tako, zašto ste onda svaki čas prekrajali jugoslovenske i srpske granice? Ko još može da veruje u sigurne granice i ko još veruje u ono što se priča, a radi se sasvim drugačije? Mislim da za većinu Srba pod ovim uslovima ulazak u EU nije privilegija, već kazna.
    (Ana, 18. jul 2011 19:19)

    # Link komentara

  18. Za Tolbuhina:
    Odakle vasa ideja da ako Srbija ne udje u EU, Kosovo nece isto? Kosovo i Srbija su potpuno razlicita pitanja. Srbija nece dopuniti uslove, jer ima problema sa Kosovom, dok Kosovo nema problema sa Srbijom. Da li napokon vidis razliku???? Kosovo poznaje Srbiju i njene granice...Srbija je ona sto ne poznaje kosovske, odnosno srpske granice, te Srbija je ona sto mora da popuni taj uslov i ne Kosovo. Slazem se da Kosovo ima drugih problema kao sto su zakoni itg, ali to su uslovi isto kao i za sve druge zemlje. Ako Kosovo udje pre Srbije u EU, to ce biti spektakolarno i ja ne mogu da cekam do tog dana....
    (Zamiri, 18. jul 2011 19:02)

    # Link komentara

  19. Још 1984 када сам био у ЈНА читао сам у новинама да је на Косову скупљи квадрат земље него у Бразилу где расте кафа.Срби су своја имања продавали Албанцима и за те исте паре се у Србији куповали 2 пута веће куће, аута и радна мјеста итд.Албанци су се наоружабали, правили демонстрације,стварали свој лоби у иностранству и чекали погодан тренутак. Долазком Милошебића на власт сви су мислили да ће се све промијенити и пуно су од њега очекивали али ни он ништа није могао да учини зато што у то време није било ни 15 процената Срба на Косову.То би исто било као да би се Турска залагала да од Њемачке направи Турсу зато што тамо живи 7 посто Турака.
    Мој деда у РС је имао 10 хектара земље и могао је то добро да прода муслиманима и Хрватима али није хтио и ако је бедно живео.Његова идеологија је била да се земља може само наследити и заслужити.Ја сам био дете и говорио ми је овако:"Муслимани све дају и чине за жене, Хрвати много воле и све дадоше за своју цркву а ми Срби највише волимо земљу јер је Србин постао од земље и у њу се враћа".
    Ово што је рекао Њемачки амбасадор је тачно а Србијански политичари полако припремају народ да им каже: "Е народе морамо да признама Косово, ући ћемо у ЕУ и много лепо ћемо живети а нашем народу на Косову ћемо....(бла,бла као и досад). Нама којима је стало до Косова можемо се само једног дана надати да ће за председника Србије доћи неко ко ће све рећи у 3 реченице:- Сви који су живели на Косову до задњег пописа (мислим да је био 1991) могу да остану на Косову и сви Срби који живе у Србији а рођени на Косову да се тамо врате а они који не испуњавају ове услове нека напусте Косово а то важи и за УМНИК. Српска војска и полиција на границе и у касарне и на радна места.
    Један мој колега рекао ми је једну шаљиву изреку која гласи: "Жена и земља су оног ко гази по њој".
    (Nikola, 18. jul 2011 18:35)

    # Link komentara

  20. Sta je rekao ambasador Nemacke u Pristini a da nije tacno? Sta znaci ova recenica:tokom pribljizavanja Srbije Unije, Beogradu biti postavljeno pitanje priznavanja Kosova? EU gresi sto ne kaze otvoreno i jasno da nema nista od EU ako se ne priznaje Kosovo.
    Carls Kroford, bivsi ambasador Velike Britanije, u Srbiji je porucio Borisu Tadicu da prestane "da vodi Milosevicu politiku".Prema podacima Ministarstva financije, Srbija je u protekloj deceniji dobila 45 miliardi € bezplatne pomoci (EU 1,2 ;D 840 ; SAD 473).Srbija treba da prestane da daje zmigavac na ljevo a voziti na desno.
    Do sada je Kosovo priznalo 76 drzave sveta a ocekuje se i priznavanja od pedesetak zemalja i tako cemo doci do broja 126 gde se automatski Kosovo uclanjuje u UN. Tada ce biti vuk sit i ovce na broju.
    (Enver Kelmendi, 18. jul 2011 18:05)

    # Link komentara

  21. Ako nam pravite problem za EU clanstvo, onda nece ni vase omiljeno Kosovo u EU. A kako ce oni bez vas, ili vi bez njih? Ili mozda ne zelite ni nas ni njih?
    Ali onda se postavlja pitanje, da li ce druge zemlje EU voleti vas kao sefa EU? I dokle cete biti sef EU, obzirom da istorijsko iskustvo pokazuje da niste uspevali ranije da nesto dugo bas pravite red u Evropi.
    I ako ste tako otvoreni i direktni, budite to do kraja, pa da se svi mi drugi ujedinimo u jednu uniju, bez nametanja vasih ekonomskih i finansijskih ustrojstava, i da bez vaseg dirigovanja poslujemo kako nama odgovara i sa kim nam odgovara.
    (Tolbuhin, 18. jul 2011 18:01)

    # Link komentara

  22. Ne razumem zasto se stalno objavljju "procene" i "misljenja" razno raznih predstavnika stranih drzava kada se zna da Kosovski lobisti placaju svako misljenje, konstataciju i slicno. Objavite kad EU zvanicno zatrazi tj uslovi Srbiju sa priznanjem Kosova a do tad ne uznemiravajte narod, dovoljno nam je vruce.
    (Deda, 18. jul 2011 17:50)

    # Link komentara

  23. Taj film nece gledas!
    (veterinarBG, 18. jul 2011 17:23)

    # Link komentara

  24. Zaista ne razumijem ovu zaslijepljenost kod zdravih ociju tolikih komentatora ovdje. Njemacka je osnivac i najvaznija, najmocnija i najbogatija drzava EU, osobito sada, kada bas ona spasava vase miljenike Grke i sl. Bez Njemacke nema ni Unije, to je jasno svakome tko iole poznaje situaciju u Europi. A kada njemacki ambasador na Kosovu (i to ne u nekom "kafanskom" razgovoru s nekolicinom albanskih nacionalista, nego u sluzbenome interviewu za mozda i najvazniji kosovski list, za koji i on vrlo dobro zna da ga citaju i u Srbiji) izjavi ovako nesto, onda je to SLUZBENI STAV BERLINA. Zar mislite da bi se jedan ambasador usudio iznijeti takve eksplicitne tvrdnje na svoju ruku, bez spoznaje sto o tome misle njegovi nadredjeni koji su ga poslali u Pristinu ?!

    Ljudi, probudite se, zaboga! Ili cete priznati Kosovo i onda za 10-ak godina uci u EU, ali bez Kosova, naravno, ili ga necete priznati, ono ce medjutim tako i tako s vremenom uci u UN, a vi necete uci u Uniju. Trece mogucnosti nema, sto god vi o tome mislili.

    I ne shvacam stalnu potrebu usporedjivanja Srbije i clanica EU koje ZA SADA jos nisu priznale Kosovo. To je kao zbrajanje krusaka i jabuka. Te drzave su vec u EU i Kosovo nije bio njihov teritorij koji oni i dalju svojataju, zato im nitko nece postavljati nikakav uvjet njegova priznavanja, a Srbija tek zeli postati clanicom i morat ce ispuniti "mali milijun" uvjeta, izmedju ostalih i iznimno bitan uvjet jasnoga definiranja granica. A vi kao drzava granicite s Kosovom. Tocka.
    (Adam, 18. jul 2011 16:21)

    # Link komentara

  25. A vi vasa exelencijo Steinbach ,kao da ste vrlo brzo zaboravili da je vasa drzava do skora bila odeljena zidom? Zaboravili ste da ste kapitulirali u drugom svetskom ratu? sada se usudjujete da delite druge?! Zalosno je da Vasa zemlja nema vise Heinricha Boella da vas malo urazumi. Da vas upozori na osionost.
    (jasna, 18. jul 2011 15:40)

    # Link komentara

  26. A izgleda da nema ni vama EU bez novca iz Kine. Onda cemo tek videti ko ce koga ucenjivati.
    (tako u krug, 18. jul 2011 15:31)

    # Link komentara

  27. @Denbabaden
    Zivish u iluziji.NIkad Srbija nece priznati kosovo kao drzavu dok to isto pravo ne dobiju Srbi u RS-u.Prosto i jednostavno.Srbija nikad nece moci da prihvati da se na jedan nacin reshava problem kosova a na drugi pitanje RS-a.Srbija je spremna na bilo koji modalitet za reshavanje tih problema ali da to vazi za sve..Histori magistra est.Treba uciti iz istorije...
    (Ivan78, 18. jul 2011 15:23)

    # Link komentara

  28. svaki put kad nemackoj svane, srbiji se smrkne. dva rata, plus ujedinjenje devedesetih, da ne idemo dublje u istoriju. i svaki put i sebe i nas unazade debelo. veliki narod, velika istorija, velike zasluge i velike greske.
    (Konstantin, 18. jul 2011 15:03)

    # Link komentara

  29. @goran dorontic: Bavarska zasad jos nema vecinsko tursko stanovnistvo, a i ne treba joj jer se Bavarci sami po sebi mogu odvojiti. Naime, Bavarska nije nikakva "pokrajina" vec ima puni naziv Slobodna Drzava Bavarska. Na njenom tlu djeluje i u politickom zivotu sudjeluje Bavarska partija koja se u svom programu otvoreno zalaze za samostalnost Bavarske (sva sreca pa nije bila dio SFRJ inace bi to vjerojatno bio dovoljan razlog da je JNA tenkovima i bombama uvjeri da to nije u redu) samo sto za te svoje ciljeve dobiva u pravilu manje od 1% glasova.
    (Podsjetnik, 18. jul 2011 14:31)

    # Link komentara

  30. @bred,

    Pa sta ako bi svaki cetvrti ili peti u skupstini bio Albanac? U cemu je problem? Ako su deo drzave NORMALNO je da imaju svoje predstavnike...Ili ti to imas veci problem sa Albancima nego mi koji bi nazad NASE Kosovo? Sto se mene tice, neka imaju ne samo prestavnike u skupstini nego i ministre.
    (djordjevic, 18. jul 2011 14:22)

    # Link komentara

  31. ...Ovom u Beogradu i onom sto je na okupiranoj teritoriji, 2(dva)puta Danke Deutschland!

    A sad svako na svoj posao i obaveze...polako ce vreme(pravda,a ne pravo) pokazati u kom grmu lezi zec
    (IQ=0, 18. jul 2011 14:16)

    # Link komentara

  32. Izbice rat i ako se ne vrati, ako se ne postigne neki dogovor. To je i poanta nase strane u pregovorima, ali Albanci, koji su sada jaci, za to ne zele ni da cuju, i siluju potpuno ostvarenje njihovih interesa naustrb srpskih. To ce im, naravno, uspeti jer imaju snaznu podrsku SAD i drugih najmocnijih zemalja Zapada. Medjutim, cim ta podrska bude usled bilo kog razloga uminula, a to ce se dogoditi kad-tad, bice novog oruzanog sukoba, naravno ako se ne postigne dogovor. Razume se da Srbija niti hoce niti moze da povrati suverenitet na celom Kosovu, niti bi to bilo dobro za nju imajuci u vidu demografski razvoj. Zato je Albancima zapravo sad najbolji momenat da, davanjem nekih koncesija Srbiji, trajno rese svoj status na Kosovu. Samo, to niti odgovara usijanim glavama u Pristini, niti onima na Zapadu koji vole da odrzavaju "tihi sukob" jer ce im mozda nekad dobro doci. I zato ce nasa deca ili unuci (kad kazem "nasa", mislim i na srpsku i na albansku) ratovati oko Kosova u buducnosti.
    (@ brad, 18. jul 2011 14:13)

    # Link komentara

  33. Свесни смо сви да не можемо имати поверење у своју власт већ да све морамо да узимамо са резервом али... Да ли је то нормално? Није!!! Косово је српска територија која је лошом политиком у последњих 20 година скоро па тотално отета, али никада Србија не сме толико да се понози и да призна независност!!! Тамо је наша историја, култура, наш народ који не сме бити угњетаван и отеран! Косово пре ЕУ! Тако мора да буде! Уосталом нека дају референдум па нека народ одлучи!!!
    (Биберче, 18. jul 2011 14:12)

    # Link komentara

  34. @Ritter, 18. jul 2011 11:55
    Ma u pravu si.Nije Hitler kriv sto je ubijao Srbe i rusio im zemlju krivi su sami Srbi.Nije kriv ni Pavelic krivi su Srbi.Ma u pravu si 100%.Uvek su Srbi krivi za sve i uvek je opravdano njih kaznjavati.To kad ti neko kaze cinjenice direktno u lice,to moze da bude i mafija.I Hitler je govorio cinjenice direktno u lice,pa sta onda.To znaci da je bio u pravu samo zato sto govori direktno u lice?
    Ovo je cest slucaj da neko ko ode na zapad pocne da umislja da je postao nesto narocito pametan pa sad treba da soli pamet nama koji zivimo ovde i to s neke visine nam se obracaju,sa nekim potcenjivackim stavom,kao takav ste vi narod ko vam je kriv,kao vi ste razliciti od ostalih naroda, i ostale nebuloze.
    To sto neko zivi u nekulturnom komsiluku negde u Beogradu ne daje mu pravo da ceo jedan narod karakterise kao toboz zaostao za tamo nekim naprednim narodima.
    (rihter, 18. jul 2011 14:01)

    # Link komentara

  35. Што ће рећи: не брините ништа, признали, не признали, нећкајте се колико год хоћете, ако толико желите у ЕУ, ми ћемо проблем решити уместо вас, рачунајте да сте признали Косово, све остало је на нама, ваш председник ионако довољно добро сарађује са нама, тако да се ви ништа не питате, други ће решити ово питање, и не само ово, већ и све остале, како нама одговара.
    Нажалост, допустили су да сви овако поступају са нама, а ми да се само повинујемо. Али државном врху то изгледа одговара.
    (Цоје, 18. jul 2011 13:45)

    # Link komentara

  36. Realno, evropska unija je u velikom problemu. Treba se zapitati sta mi postizemo i sta dobijamo ulaskom u EU. Naivni su oni koji misle da je evropska unija resenje za ovu krizu u srbiji, a ocigledno je da vlast to propagira jer bezi od stvarnosti. U EU necemo sigurno uci do 2018 ili 2020, sta li ce tada biti sa tom unijom. Zar treba da potrosimo jos 7-8 godina i da zivimo u nadanju kako ce nam biti lepo kad udjemo u evropu, da zivimo jos toliko godina u bedi, stvarno ne znam da li je to resenje. Traba da se okrenemo resavanjem naseg ogromnog problema u drzavi a da evropu pustimo da nas sama uvede kad joj budemo potrebni. Doziveli smo nekoliko velikih blamaza od evrope, pa sta nam jos treba da shvatimo....
    (boban, 18. jul 2011 13:39)

    # Link komentara

  37. e... a sta ima novo?
    (diskretni heroj, 18. jul 2011 13:39)

    # Link komentara

  38. Molim one koji neće u EU "bez" Kosova, da objasne zašto bi gradjani Srbije trebali da čekaju Albance na Kosovu da ispune uslove za EU!? Šta gradjane briga kada će oni ući, ili neće, u tu evropsku zajednicu.

    Ako neko nije ništa naučio od dva svetska rata (a i ovih naših 90-tih, u kojima "nismo" učestvovali), to sigurno nisu Nemci. Mi nismo ništa naučili, UVEK JE ONAKO KAKO to odredi USA (koja ima podršku najjačih evropskih država).
    (bezimena, 18. jul 2011 13:38)

    # Link komentara

  39. Srbija NECE morati da prizna Kosovo ako hoce da udje u EU i to je zvanicni stav CELOKUPNE EU i to samo zbog razloga jer par ekonomski propalih drzava jos nisu priznale nezavisnost Kosova(zbog unutrasnjih problema).E sad, mnogi u Srbiji mesaju taj zvanicni stav EU sa stavovima drzava clanica.Svaka drzava clanica ima pravo da brani svoj stav i kao sto svi znamo 22(uskoro 23) drzave ce biti protiv ulaska Srbije u EU dok se u NAJMANJU ruku NE blokira Kosovu da postane clanica UN.Ima i clanica koje traze cak i potpuno priznavanje Kosova. Jos nesto, jos nikada nisam cuo od ovih "patriota" koji su protiv EU da se zale kad im EU i Nemacka pomaze, daje kredite, poklanja pare za razne projekte i punjenje dudzeta.Ili na drugu stranu, kao sto svi znamo drzava Kosovo je ravnopravan clan MMF-a i svetske banke.Pitam se zasto Srbija ne bojkotuje ove dve institucije ? Ovde Jeremicu i Tadicu NE smeta da se Kosovo predstavlja kao drzava a ?
    (agim, 18. jul 2011 13:38)

    # Link komentara

  40. Nemci su strucnjaci za granice,pogotovo na Balkanu!
    (mica bor, 18. jul 2011 13:37)

    # Link komentara

  41. Vlast je nesposobna da pregovara sa evropskim i svetskim zvaničnicima. Vlast nas teritorijalno uništava već 20 goduina.Koji deo naše teritorije možemo da se odreknemo da bi ušli u EU.Raspišite izbore, nama su potrebni izbori pod hitno, potrebne su nam nove političke ideje kao i nove strateška rešenja.
    (Ivana, 18. jul 2011 13:37)

    # Link komentara

  42. Upravo tako a, napadose Madjara Kasu da je izdajica a, covek reko samo ono sto se odavno zna !!!
    Trebalo bi - javno - da mu se izvine svi redom sto su ga popljuvali u svojim komentarima.
    (Lala, 18. jul 2011 13:35)

    # Link komentara

  43. OK. Onda ništa Evropo. U zdravlje.
    (nik, 18. jul 2011 13:29)

    # Link komentara

  44. Ha, ha koji cinizam. Nemačka se ujedinila i sad može mirne duše da druge razjedinjuje...
    (men, 18. jul 2011 13:13)

    # Link komentara

  45. @ meskalin, 18.jul 2011 11:55
    NEsme, NEmogu, NEžele, se piše odvojeno.
    Znači: ne sme, ne mogu i ne žele.
    A sad može "bistrenje" evropske i svetske politike.
    Inače, nemam komentar, pošto je neko već napisao:
    "Znači... nema EU".
    (taraba, 18. jul 2011 13:09)

    # Link komentara

  46. Znaci nista od EU...ako smo normalni
    (VladaIM, 18. jul 2011 13:09)

    # Link komentara

  47. Ovi što pobijaju da je Kosovo nezavisno: šta hoćete? Da se Kosovo vrati Srbiji? KAKO? Da Albanci odjednom shvate da vole Srbiju? Ili da se vrate ne silu, pa da opet malo ratujemo? A i šta KADA se Kosovo vrati Srbiji? Da pod okrilje države Srbije dođe teritorija gde ima 15% Srba, možda i manje? Da Albanci imaju svako peto mesto u državnoj Skupštini? Da pod okrilje Srbije dođe narod koji ne želi da bude sa nama? Šta, potpisaćemo neko "primirje" i odjednom se vole Albanci i Srbi, pogotovo dole gde ti kamenuju kuću ako ti se prezime završava na "-ić"? Većina ovde kada kaže "Kosovo" zamišlja kako su tamo zapravo sve Srbi pa ih tamo neki Albanci ugnjetavaju - NE. Srbi su ili proterani, ili su prodali svoja imanja. Kosovo nije SRPSKO još od '99. Zahvalite Miloševiću, nikom drugom. Nije Kosovo Republika Srpska pa da su to zapravo samo dva naroda odvojena veštaćkom granicom. Kosovo je drugi svet sa drugim narodom - koji nas ne voli, a ne volimo ni mi njih. Ako se Kosovo vrati Srbiji, samo će izbiti još jedan rat, kad tad.
    (bred, 18. jul 2011 13:04)

    # Link komentara

  48. Da ce ovo biti uslov, tvrdim vec deset godina i redovno sam dobijao sve same minuse. Broj minusa se nesto smanjio u prethodnih par godina kad je to svakim danom postajalo sve ociglednije. A, inace ponovicu jos jednom, po ko zna koji put, da ce Srbija i eksplicitno priznati Kosovo. I zbog ove tvrdnje ocekujem da cu svakim danom dobijati sve manje minusa jer i to postaje sve ociglednije.
    (Skywalker, 18. jul 2011 12:55)

    # Link komentara

  49. [link]

    Evo odgovor svim Srbima koji bi da priznaju nezavisnost, zar zelita ovo da gledate da se nema dogodi koji smo ovde
    (igor, 18. jul 2011 12:51)

    # Link komentara

  50. Napaceni narod nikako da uci iz sopstvenih istorijskih gresaka.Ko god prica o podeli Kosova znaci da istovremeno gura Srbiju u podelu,tj juzni deo Srbije.Ko god kaze da Srbija nece nikad priznati Kosovo onda je iluzionista.Pa koliko ja znam Kosovo nije nikad zamolilo Srbiju da bude priznata od njene strane.Zar napaceni narod Srbije veruje da Kosovo nece da pokrene postupke u vezi masakra Kosovskog naroda,za paljenje i rusenje,zar mislite da ce Srbija da se izvuce i da ce ceo svet zaboraviti sta se dogodilo na Kosovu?Da vas podsetim da ovog puta nemamo konja vec imamo Kamilu za jahanje,zdravi bili pa videli kada bude Srbija priznala nasu dragu nezavisnu drzavu Kosova, e tek onda cemo mi sa Kosova da pokrenemo 1 milion slucajeva za koje ce DEMOKRATSKA Srbija da odgovori moralno i financijski.Treba jos puno da uce ljudi u Srbiji,sta to znaci DEMOKRACIJA.
    (Denbabaden, 18. jul 2011 12:47)

    # Link komentara

  51. Kao sto sam uvek tvrdio...dok se ne resi situacija izmedju Albanaca i Srba (ne izmedju Srbije i "Kosova" - jer Kosovo nije drzava, dok ne udje u UN) nema ni EU ni NATO ni za Srbe ni za Albance. Pa sad ko voli nek izvoli, ljutili li se i jedni i drugi...dzaba ste krecili, ko sto neko ovde jednom rekao...a narod bira svoje predstavnike.... Kraj price.
    (Sasa, 18. jul 2011 12:45)

    # Link komentara

  52. ja sam za EU ali ako je to uslov onda hvala lepo.po meni vise nije bitno kosovo, ono je odvojeno od matice i mi ne mozemo sada da ga vratimo , ali, ovakvo uslovljavanje je ponizavanje i to veliko. pogotovo od nemacke koja nas je napadala tri puta i samim tim nema sta ona da trazi i postavlja bilo kakav uslov
    (dexy, 18. jul 2011 12:44)

    # Link komentara

  53. Kako to da je Kosovo do sada priznalo 76 od 193 država čl. UN? Zar takvu epsku pobedu gandijevskih pobunjenika nad genocidnim tiranima ne bi trebalo listom svi odjednom da priznaju i nagrade državnošću?
    (Meni ovde ništa nije jasno., 18. jul 2011 12:42)

    # Link komentara

  54. Tako vam to ljudi pocinje...Malo se izleti neki politicar, pa malo parlament (kao nebitno), pa onda poneki ambasador. Pa onda krene ambasador jos neke drzave, pa ce na kraju to biti ZVANICNI stav svih tih drzava. Ovo sada malo ispipavaju i polako nam daju do znanja sta ce od nas traziti. Nece oni to odjednom, pa nisu toliki retardi...Da nasi politicari imaju mozga trazili bi lepo od EU da stave na papir da li cemo moci da udjemo u EU, a da ne priznamo takozvano nezavisno Kosovo. Ipak papir ima vecu vrednost od nekih smesnih izjava u koje niko ziv ne veruje.
    U pravu je bio Kostunica. Koliko god to da boli dobar deo nas, covek je bio 100% u pravu kada je trazio odgovore od EU. Kako i zasto takav stav nisu zauzeli SVI politicari, to mi nije jasno. Pa covek je samo hteo da ih pita na cemu smo, ali izgleda da neki vise vole da ne znaju nista...
    (djordjevic, 18. jul 2011 12:41)

    # Link komentara

  55. Nista lepse od bratskog saveta onih koji su unazadili nasu zemlju vise puta i bili krivi za smrt 1/3 srpskog naroda?
    Da krenemo redom, uslov je bio Milosevic u Hagu, onda cela svita oko njega, onda Karadzic, pa Ratko Mladic, u medjuvremenu milion ekonomskih malverzacija.... E sada su uslov Kosovo i Hadzic, i stize escajg zlatnih kasika i tanjira...
    Kada cemo da shvatiimo da u Evropu stizemo u za desetak i vise godina, da narodu u ovoj napacenoj zemlji nece biti bolje dok se on ne promeni a ne stav o Kosovo. Pa i pokojni premijer je govorio da mi treba da se menjamo, kao pojedinci i drustvo uopste.
    Nije mi jasno zasto lazu narod pricom: Da nije Kosova imali bi plate 1000 evra?
    Pa nije valjda da verujete u to???
    A sta ako se postavi novo pitanje, Sandzak ili EU??
    Vojvodina ili EU?
    Prodajmo veru za veceru!!!
    (igor, 18. jul 2011 12:37)

    # Link komentara

  56. To je misljenje samo jednog ambasadora...ostali ne misle tako..
    (posmatrac, 18. jul 2011 12:29)

    # Link komentara

  57. Postoji drugi aspekt svega ovoga. Naime, u nekim krugovima se tumači da Amerika forsira ulazak zemalja Istočne Evrope u EU, upravo da bi se time oslabila EU. Slabljenje EU ne odgovara Nemačkoj. Nemoguće je da Nemačka ne zna da postavljanjem uslova o priznanju Kosova, zapravo postiže da Srbija neće da uđe u Evropu jer čak ni Amerikanofili u Srbiji neće da priznaju nezavisnost Kosova, iz principa. Tako, Nemačka zapravo štiti sebe. Možda.
    (Milan, 18. jul 2011 12:17)

    # Link komentara

  58. (point_of_sale, 18. jul 2011 11:33)

    nije tacno da je zapadna Nemacka priznala istocnu kao drzavu. Samo je odustala od toga da je blokira i prihvatila ih kao realnost.
    Istok i zapad nisu nikada imali ambasade nego stalna predstavnistva.
    Zapadna Nemacka nije imala ustav, nego preambulu ustava! Ustav je tek od kada su se ujedinile Nemacke.
    (dejan-minhen, 18. jul 2011 12:11)

    # Link komentara

  59. Ovi nemački službenici k'o da se trude da ubiju i poslednju nadu za Srbiju u EU.
    Pošto su Srbiju napali 3 puta u prošlom veku, bolje da ćute u vezi iste.
    (The Red House Report, 18. jul 2011 12:08)

    # Link komentara

  60. Postoji li makar jedna osoba u Srbiji koja ume da objasni zbog cega je dobro da Kosovo bude Srbija? Bilo je Srbija 100 godina i nikakve vajde od toga nije bilo za gradjane Kosova. A i Srbija sa Kosovom nije bila primer civilizacijskog procvata. Od kada je postalo nezavisno od Srbije, standard im je u stalnom porastu, kao i svima koji su se odvojili. kada bi se posvetila nekim realnim temama, a ne fikciji o Kosovu, Srbija bi isla brze. Lepo bi bilo kada bi Srbija koliko sutra priznala Kosovo, ali za sada su to pusti snovi. Bilo bi svima lakse, a najvise Srbiji. Ne moze cinjenica da Srbija ne priznaje Kosovo nesto bitno ugoziti razvoj te drzave, a da u isto vreme mnogo vece stete ne nanese samoj Srbiji.
    (marko, nis, 18. jul 2011 12:06)

    # Link komentara

  61. bas me interesuje sta ce jos da izmisle na nasem stogodisnjem putu ka eu
    (strasno!, 18. jul 2011 12:05)

    # Link komentara

  62. Onda... nema EU.
    (Aj zdravo, 18. jul 2011 11:58)

    # Link komentara

  63. Šta je rekao ambasador Nemačke u Prištini,ne znam ali nije ni važno.Angela Merkel i najviši zvaničnici SRN su više puta rekli da se od Srbije neće tražiti direktno priznanje Kosova.
    Neprekidno lansiranje ovakvih poluistina ide na ruku protivnicima EU u Srbiji i političkim strankama koje se zalažu za prekid saradnje sa EU(DSS i SRS u prvom redu).
    (mirko, 18. jul 2011 11:56)

    # Link komentara

  64. Pred nacističku invaziju ostrva Čerčil je u parlamentu parlamentarcima i lordovima rakao: "Branićemo Britaniju i slobodu svim sredstvima kojima raspoplažemo". I odbranili su se, ogromnim žtrtvama i odricanjima.
    Hoće li bivši komunisti i njihovi potomci braniti i odbraniti Srbiju i slobodu Srba svim sredstvima na putu ka Evropi? Pameću pre svega. Neće, jer su oni znali samo da se biju i otimaju.
    Pamet u glavu. Postoje evropske zemlje koje nisu Članice EU ali su i demokratske i celovite i ekonomski razvijene.Doduše tamo plitičari nemaju boljševički pedigre.
    Zato, najpre katarza da bi smo Zapadu mogli da pogledamo u oči i upitamo ih: Da li je danas Srbija-Britanija?
    (zoran, 18. jul 2011 11:56)

    # Link komentara

  65. Ja razumem braco da vas nervira kad vam neko kaze cinjenice direktno u lice kao sto to obicno Nemci i rade. Medjutim osim ljutnje, ima li neko neki bolji predlog? "da se okrenemo sebi", kazu neki...Zivim u Nemackoj i moje kolege i komsije Nemci ako se nesto pokvari odmah isti dan zovu i gledaju ko moze to da popravi i stvar se obicno i resi u roku od par dana. U Beogradu moje komsije nisu sposobne ni dvoriste zgrade od 16 stanova da ociste od djubreta i izmeta njihovih kucnih ljubimaca ili da se dogovore oko toga ko ce da im popravi fasadu zgrade koja se raspada, ali zato svi sve znaju o svetskoj politici. Krivi su Turci, Kralj Milan, Nemci, Kralj Aleksandar, Tito, Milosevic, Djindjic, Vuk, Nato, Amerikanci, Tadic, Dinkic, Vatikan, CIA, Masoni itd...NIKAD ali NIKAD mi sami nismo krivi za nesto.
    (Ritter, 18. jul 2011 11:55)

    # Link komentara

  66. Pa to je odavno jasno samo nitko od vladajuče garniture nesme da to kaže jer če bit proglašen izdajnikom.

    Zemlje koje su "bitnog" karaktera i nepriznavaju kosovu su isključivo zemlje koje imaju takvu situaciju "doma", pa nisu one na strani Srbije nego na strani samo i sključivo sopstvenih interesa da se to i njima ne desi kao "domino efekt". (Rusija,Kina,španija etc).

    Ovo je činjenica a ljudi to nemogu/nežele da svare.
    (meskalin, 18. jul 2011 11:55)

    # Link komentara

  67. Ma dosta vise! Priznajte to Kosovo! I ovako nije pod kontrolom R.Srbije.. Da li ste u ISTORIJI Sveta negde videli da se odvojena teritorija, koja se odvojila njenom voljom i priznata od dobrog dela velikih sila posle nekih "pregovora" vrati u sastav drzave od koje se odvojila!? Dosta vise bajki i zavrsavajte pricu sa tim Kosovom i okrenite se bitnijim stvarima!
    (Icarus, 18. jul 2011 11:53)

    # Link komentara

  68. ko je makar malo putovao po evropi zna da srbija ovakva kakva je, evropi ne da nije potrebna, nego će evropa učiniti sve da nas tamo ne vidi. postoji ona urbana legenda (a možda i nije samo legenda), da je početkom devedesetih godina, čovek sa ovih prostora sa porodicom pobegao u norvešku. počeo je da pravi kuću u sred parka i napravio je jer u norveškoj ne postoje propisi koji te stvari brane, jer nikome tamo ne bi palo na pamet da to radi. danas, taj propis u norveškoj postoji.
    (gaara, 18. jul 2011 11:53)

    # Link komentara

  69. Hoćemo referendum o priznavanju Kosova i kraj priče! Ovako možemo do prekosutra. Pa neka narod odluči, a ne džabalebaroši u Skupštini. Glasam za onog ko obeća referendum, inače ne izlazim i glasam za prisajedinjenje Japanu.
    (fgh, 18. jul 2011 11:50)

    # Link komentara

  70. A ako Kosovo ne prizna Srbiju?
    (Josip Vasilj, 18. jul 2011 11:46)

    # Link komentara

  71. PRIZNAJEM.
    (mail, 18. jul 2011 11:46)

    # Link komentara

  72. Sa priznanjem ili bez priznanja mi smo u EU najranije za 20 godina, a do tada EU nece ni postojati, bar ne u ovom obliku...
    (vladimir, 18. jul 2011 11:43)

    # Link komentara

  73. А хоћете ли у међувремено мало истерати Шпанију, Словачку, Румунију, Кипар и Грчку из ЕУ па назад и њих у ред за пријем све док и оне не признају Косово?
    (бт, 18. jul 2011 11:42)

    # Link komentara

  74. ima mi da pevamo ako nam uopste i daju parce kosova.a vi sto necete u eu ocigledno nemate dece ili patite od nedostatka ambicija.
    (komandant, 18. jul 2011 11:41)

    # Link komentara

  75. Valjda ce sad ovom napacenom narodu da bude jasno da od EU nema nista, cak je i pitanje da li ce se i sama EU odrzati. Zato, use u svoje kljuse, ekonomska saradnja sa svima, menjanje zakona na bolje, prihvatanje svih pozitivnih stvari iz EU - DA, ali clanstvo nikad.
    EU ima alternativu ali SRBIJA nema alternativu.
    (Dejan, 18. jul 2011 11:41)

    # Link komentara

  76. Нерадо спомињем Вилмерово писмо Шредеру (2000 те) Не оживљамо га ми, већ је Немачка доследна томе? Колика је могућност да то није један те исти став?Тадашње и садашње политике спрам Србије ?
    (пацифиста, 18. jul 2011 11:39)

    # Link komentara

  77. CIA predvidja raspad EU ako se ne ostvari vece politicko jedinstvo.
    (Kupus, 18. jul 2011 11:38)

    # Link komentara

  78. Savezna Republika (a ne Država) Njemačka nije nikad ulazila u nikakvu EU, jer je ona zemlja osnivačica onoga što će 42 godine kasnije postati EU. Kad se 1993. EEZ transformirala u EU, njena članica je već 4 dodine bila ujedinjena Njemačka. I, da, BRD i DDR su se medjusobno priznale još 70-ih, što je bio uslov za prijem istočne Njemačke u UN.
    (point_of_sale, 18. jul 2011 11:33)

    # Link komentara

  79. Kakav vrhunski cinizam od Nemačkog diplomate! Sada priča o nepovredivosti granica, a aktivno da ne kažem navijački su učestvovali u razbijanju SRFJ na krvav način! E sada uporediti izjave ambasadora u Srbiji i na Kosovu vezano za budućnost Srbije u EU i da nam kažu koji nas laže!
    (cinični, 18. jul 2011 11:31)

    # Link komentara

  80. E Nemci, Nemci ništa niste naučili iz dva svetska rata.
    (Sava Drugi, 18. jul 2011 11:31)

    # Link komentara

  81. Moram da dam jedan komentar koji je indirektno vezan za ovaj tekst.
    Znate da je veliki broj Srba sa Kosova došao da živi u Niš nakon 1999.
    Juče prolazim naseljem Čalije i gledam velelpne kuće, ergele Mercedesa, BMW-a i drugih luksuznih automobila koji su kupljeni od novca koji su dobili tako što su prodali svoju imovinu na Kosovu za ogromne pare. I za nekoliko puta veću cenu od tržišne. Takođe znam za slučajeve ljudi koji su čak i nakon 2000 godine dobijali realne sume novca za svoju imovinu.
    Sad bih postavio glupo pitanje. Ako je najveći broj građana prodao svoju imovinu (ko što rekoh nekad i po nekoliko puta većoj ceni od tržišne u Nišu) kako to da polažemo pravo na nešto što je u ratu izgubljeno,a uz to i prodato od strane građana koji su živeli tamo???
    Čak znam da se većina tamo nikad ne bi ni vratila i da ima gde.
    Čemu onda naše ne priznavanje? Dokle ćemo da glumimo noja?
    (minus i minus daje plus, 18. jul 2011 11:28)

    # Link komentara

  82. od 2000 trcimo uzbrdo gledamo preko brda a tamo nas nece,okrenuti se sebi i onima koji hoce da saradjuju sa nama bilo da su zemlje evropske unije,rusija,kina,arapske zemlje.ovo je za kratko vreme druga poruka iz nemacke koja nikad nece dozvoliti da udjemo u evropsku uniju ne treba varati narod to sto neke zemlje podrzavaju nas ulazak je dzaba kljucnu rec u evropskoj uniji vode nemacka,francuska i engleska.
    (srdjan, 18. jul 2011 11:22)

    # Link komentara

  83. Ova izjava je skroz besmislena, ili prazna, kako hocete, srocena za usi lokalnih Albanaca, a evo i zasto:
    - EU je nastala oko mekih granica i pune slobode kretanja, pa je u smislu "evropskih vrednosti" kontradiktorno zagovarati cvrste granice na Balkanu.
    - Ako je tacno ovo za nepriznavanj, ona Kosovo nece biti deo EU kao nezavisna drzava jer je tri clanice EU ne priznaju, prema tome nije moguce poceti ni sa studijom izvodljivosti.
    S druge strane, to znaci da g. amasador kaze da Kosovo nece u EU dok god ga Srbija ne prizna.
    - Evropske vrednosti znace da se upravljanje prepusti regionima, pa u tom smislu tako treba pristupiti i severu kosova, ljudi tamo imaju pravo i na deklaraciju i na izjasnjavanje u kojoj drzavi zele da zive. Pre nego sto pocnu da teraju Srbe da priznaju Kosovsku vlast, porucio bih mu da procita izvestaj slzbe BND i izvestaj Dika Martija.
    - Podsetio bih g. amabasadora da je nemacka priznavala i granice SFRJ, i cele Srbije, pa sada i Kosova, sto ce reci to sto vi priznajete je krjanje relativna i promenljiva stvar, a da se pri tome ne vracamo u proslost kada ste takodje imali ambicije da crtate granice na balkanu, pa znamo kako se to zavrsilo.

    Mislim da je ovo svakome dovoljno argumenata da shvati koliko je ovo jedna besmislena izjava, za koju verovatno nikada necemo saznati sta je ovog diplomatu motivisalo da je sroci.
    (analiticar amater, 18. jul 2011 11:20)

    # Link komentara

  84. Ok, onda na referendum pa sta narod kaze.
    Mislim da ulazak u EU nece biti ostvaren sa omalovazavanjem Srbije.
    Uostalom i njihov opstanak je pod pitanjem.
    Dakle gradjani Srbije "u se i u svoje kljuse". Covecanstvo je sve brojnije, hrane sve manje, eto nam lepe prilike za ekonomski procvat, zasucimo rukave, proizvodimo sve vise hrane, vremenom ce i ostale grane privrede krenuti napred, nadam se da ova poruka stize do onih koji upravljaju ovom zemljom.
    (Logika, 18. jul 2011 11:20)

    # Link komentara

  85. Uslovi , uslovi , uslovi ... Draga braco i sestre mi smo 30god daleko od Eu.Posle 11 god od promena , jasno je da nas oni tamo ne zele .
    (Jole, 18. jul 2011 11:15)

    # Link komentara

  86. Nikakav poseban komentar ovde nije potreban jer je sve jasno i precizno receno, za razliku od onih nasih papaka, kako u Bg-u tako i na Kosovu. Scenario po kome se svi, ama bas svi, upravljaju je sledeci:
    1. Kosovo je nezavisno-zavisna tvorevina (citaj drzava) kontrolisana od strane US-EU
    2. Sever Kosova (cetiri severne opstine) ce 3-5 godina biti u formi tkz. zamrznutog konflikta
    3. Za to vreme, zdravstveni, obrazovni i finansisjki sistem ce u potpunosti biti pod kontrolom Rep. Srbije
    4. Zakonodvani sistem , pitanje carina i jedisntvene valute kako i placanje poreza ce biti predmet pregovora u narednim godinama
    5. U naredne dve godine, direktni predsednicki izbori i lokalni izbori
    6. Mogucnost parlamentarnih izbora je oko 60%
    7. Trazice se zamena za aktuelno kosovosko rukovodstvo gde bi nekompromitovani kosovoski lideri zamenili postojece
    8. Gotovo izvesna hapsenja sadasnjih kosovskih lidera sto ce, opet izvesno ali kontrolisano, dovesti do odredjene destabilizacije kako na bezbednosnom tako i na institucionalnom planu.
    Prema tome, manje gledajte/slusajte lokalne politicare a vise obratiti paznju na izjave medjunarodnih faktora (kreatora politickih i ekonosmkih desavanja) i sami cete doci do nedvosmislenih zakljucaka o tome kuda ide Kosovo i sta Srbija relano moze da uradi po tom pitanju.
    Pozdrav i do citanja
    (Sirom zatvorenih ociju!, 18. jul 2011 11:13)

    # Link komentara

  87. Mogu da vam garantujem da Srbija nikada nece priznati Kosovo i da Kosovo nikada nece biti drzava.
    Na svaku vasu, mi imamo svoju garanciju.

    p.s. samo podsecanja radi, garantovali ste pobedu u I i II sv. ratu
    (Bogdan, 18. jul 2011 11:12)

    # Link komentara

  88. Sledi da bi mi valjda trebalo da budemo zadovoljni jer je Kosovo raspoloženo da priznaje Srbiju? Pa šta je ovo, cirkus?
    (Simon, 18. jul 2011 11:09)

    # Link komentara

  89. kad Nemacka da Bavarskoj pokraini npr da se odcepi jer ima vecinsko tursko stanovnistvo a Francuska Korzici onda mozemo istog momenta da priznamo nezavisno Kosovo i svi lepo zajedno da zivimo u EU.Do tada to priznavanje neka podele sa Sudanom,Saudijskom Arabijom,Nemackom,hrvatskom,Holandijom,Madjarskom,Slovenijom i ostalim nama tradicionalno prijateljskim zemljama i resavaju probleme u svojim divnim demokratskim zemljama
    (goran dorontic, 18. jul 2011 11:08)

    # Link komentara

  90. Ovo je Jeremicu i jeremicima kapak na usta za sva vremena i sada doticni nakon ove izjave mogu samo da mumlaju nerazgovetne reci.
    (e-krem, 18. jul 2011 11:07)

    # Link komentara

  91. Nemac pa bulazni, sad ce vook da te demantuje vec u toku popodneva. Nisi mislio to sto si rekao, rekao si da Kosovo nije uslov za ulazak Srbije u EU. Valjda nasa vlada bolje zna od nekog ambasadorcica :)
     (gost, 18. jul 2011 11:04)

    # Link komentara

  92. Nista novo i neobicno od Nemaca. Srbi su im stalna musterija.
    (Kontinuitet, 18. jul 2011 11:03)

    # Link komentara

  93. Sta bismo mi bez nasih vekovnih prijatelja Nemaca... Niko se vise od njih ne trudi da na smenu prica kako moramo da priznamo Kosovo da bi usli u Evropu, a potom kaze da je to bilo izdvojeno misljenje i kako to nece biti uslov.
    (Milos, 18. jul 2011 11:02)

    # Link komentara

  94. Ajde sada Saper da javi Djelicu da javi Volfgangu Masu da ih spase jos jednom pricom o tome da u stvari drugi nemacki zvanicnici nemaju pojma sta govore
    (spin, 18. jul 2011 11:00)

    # Link komentara

  95. Da ste ranije razmišljali o tome da stanovnici treba da prihvataju pravila života države u kojoj žive do svega što se dogodilo i što se događa ne bi nikada ni došlo. Ali nema veze, i vašem licemerju jednom mora doći kraj.
    (Dejan, 18. jul 2011 10:56)

    # Link komentara

  96. Prosto ko pasulj.Necemo u EU bez Kosova i kraj.Ja imam 20 godina, zelim lep zivot, zelim pravdu, razumevanje, dostojanstvo.Zelim EU ali kao normalan covek a ne kao ponizni sluga.Ne zelim u EU bez Kosova.
    (bata, 18. jul 2011 10:51)

    # Link komentara

  97. Ok. Ako je tako, hvala, nismo zainteresovani.
    (Bgd, 18. jul 2011 10:51)

    # Link komentara

  98. Kosovo ce se podeliti... To je jedino odrzivo resenje..
    (Igor, 18. jul 2011 10:46)

    # Link komentara

  99. Šta će sad Tadić ?
     (Auto cenzura, 18. jul 2011 10:45)

    # Link komentara

  100. Ocigledno, no, kada je Savezna Drzava Nemacka usla u EU, da li je vec bila priznala Istocnu Nemacku?
    (novisad, 18. jul 2011 10:44)

    # Link komentara

  101. Toliko o evropskim prijateljima.. Mislim da nema potrebe da vise razmiljamo o eu. Za mene je the end ili kraj!
    (Boban Nikolic, 18. jul 2011 10:43)

    # Link komentara

Bulevar

Tigrovi kao i pravi muškarci - nestaju

30.07.2014. | Komentari: 0

Kako stvari stoje, pravi muškarci ali i tigrovi, uskoro će moći da se vide samo na starim fotografijama. Kao apel za zaštitu vrste 29. jul je počeo da se obeležava kao Svetski dan tigrova. Ova životinjska vrsta je u izumiraju. Broj tigrova se za jedan

Srbija

Grcima plaćamo čitavo bogatstvo?

30.07.2014. | 13:40 | Izvor: Novosti | Komentari: 6
(www.beobuild.rs)

Beograd -- Zbog kašnjenja predaje poseda, Srbija bi mogla da izgubi čitavo bogatstvo na ime sudskog spora zbog prodaje fabrike "Beko“ u Beogradu.

Film/TV

Tarantino ne da da umre filmska traka

30.07.2014. | Komentari: 5
Beta / AP Photo/Laurent Cipriani

Holivudski teškaši među kojima su Kventin Tarantino, Kristofer Nolan i Džej Džej Ejbrams izborili su se da studiji postignu novi dogovor sa Kodakom i omoguće kompaniji da nastavi proizvodnju filmske trake kojoj u eri digitalizacije preti izumiranje.

Vozili smo

Evropska prezentacija: Ford Transit Courier

30.07.2014. | Komentari: 0

Ekonomska kriza je teško pogodila našu ekonomiju, pa mala i srednja preduzeća, koja su glavni kupci komercijalnih vozila, racionalizuju nabavku novih vozila. Umesto velikih i srednjih dostavnjaka odlučuju se za manje, koji su jeftiniji za nabavku i održavanje.

Uzbudilnik

Upadnite u loše društvo svakog radnog dana od 6 do 9.

Fudbal

LŠ: Partizan gostuje u Razgradu

30.07.2014. | 08:12 | Izvor: B92 | Komentari: 62 partizan.rs

Međutim, po sletanju u Bugarsku igrači su istakli da su spremni za predstojeći meč i da žele pobedu i prolaz u narednu fazu. "Očekujemo duel sa jakim protivnikom, veoma kvalitetnim timom. Spremali smo se naporno za ovo, želimo pobedu", istakao