Ponedeljak, 21.04.2008.

06:44

Nove zamisli o pregovorima

UN i EU podržavaju "nove zamisli" o posrednim ili neposrednim pregovorima Beograda i Prištine o rešavanju "praktičnih pitanja" za sređivanje prilika na Kosovu, navode izvori.

Izvor: Beta

Nove zamisli o pregovorima IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

13 Komentari

Sortiraj po:

Cera

pre 17 godina

Nadam se da ce ove nove zamisli o pregovorima zaista postati pregovori koji nece liciti na one iz Beca vec ce se pronaci neki kompromis.
Mora se prihvatiti realnost da su Srbi masovno i na razne nacine proterivani sa Kosova. Istina, ima ih i koji su to i naplatili- ali ovde se ne radi o njima nego o 250.000 registrovanih "interno raseljenih lica" sa Kosova. To su samo oni koji su registrovani, razmislite malo o tom podatku. Sta je sa njima i njihovom imovinom? Zasto su nebezbedni oni koji su preostali? Veoma neprijatno.

Dembabadem

pre 17 godina

Koliko god se potrudili Kosovski Albanci da zaborave proslost i da se okrenu ka buducnosti,jednostavno to nije nikako moguce zbog Srpske politike prema Kosovu i svemu sto je Albansko.
Ne mogu da verujem, ja licno se trudim da posle 18 godina zaboravim, kako su me Srbi i njihova nebeska politika, izbacila sa posla na ulicu, pokusavam da zaboravim na istoriju, odakle su dosli Srbi? Pa kad bolje pomislim Samardzic i oni koji slede njegovu politiku, zele da povuku ceo Balkan sa sobom, kad se dave.
Ako bih ja trazio svoje osnovno ljudsko pravo da mi se plati 18 godina, prosecna plata 200 eVra, bilo bi 43,200 eVra ne racunajuci kamatu, psiholoske i ostale traume u porodici, na hiljade takvih ljudi ima na Kosovu. A da se vratimo jos vise u istoriji, pa Srbija bi se morala vratiti u Karpate i ne bi imala novca da naplati odstetu Kosovskim Albancima.
Nemojte unazad molim vas, jer kad god ste trazili nesto unazad, izgubili ste unapred.Pozdrav iz suncanog Kosova.

Davitelj

pre 17 godina

Prakticno,da li na Kosovo mogu da odem sa turistickom vizom za za cije izdavanje je potrebno pozivno pismo rodjaka ili ne.U svakom slucaju trebalo bi se boriti za sto vece olaksice po tom pitanju.

fadil_h

pre 17 godina

Kosovski lideri niti su niti ce biti protiv razgovora ili pregovora sa Srbijom oko resavanja prakticnih pitanja i boljeg zivota svih nas. Ocigledno da pregovora i razgovora oko statusa Kosova nece biti jer Srbija ne moze da ponudi za Kosovo bolje resenje nego trenutni status Kosova osim priznavanja nezavisnosti Kosova. Dakle sto se tice statusa Kosova ide se u procesu priznavanja Kosova od zemalja sveta i pocetak uclanjenja Kosova prvo u svetskim finansijskim institucijama poput Svetske Banke i MMF sa velikim izgledima jer tamo niko nema pravo veta i vecinu imaju oni koji su vec priznali Kosovo. Drugi cilj potom jeste clanstvo u NATO i EU dok dugorocni cilj jeste clanstvo u UN. U medjuvremenu moraju se resiti veliki broj prakticnih pitanja koje se ticu nestalih lica, privrede, specijalne veze kosovskih srba sa Srbijom, verski srpski objekti na Kosovo i td. Manipulacija sa kosovskim srbima kako trenutno radi srpska vlada samo ce dovesti do konfrontacija i tenzija sa pogubnim rezultatom za kosovske srbe kojih u takvoj situaciji bi bilo manje i manje.

denis

pre 17 godina

politicki marketing,,izbori dolaze, a svim stranama treba nesto gde ce da istrose negativnu energiju.
nista vise.
back to the old story..

Baksuz sa juga Srbije

pre 17 godina

Slazem se da su to pitanja o kojima je neophodan dogovor. Samo, cisto sumnjam da ce nasi narodnjaci prihvatiti bilo kakv razgovor koji bi doprineo da se situacija na Kosovu smiri. Oni zele da razgovaraju iskljucivo o temama o kjima je dogovor nemoguc, jer se njihova koncepcija "odbrane Kosova" ne moze zamisliti bez tenzija, inacenja i sukoba sa svima, a izolacija je "kiseonik" za njihov opstanak.

pitanje

pre 17 godina

O svemu treba razgovarati,jer se samo tako mogu normalizovati odnosi Beograda i Pristine.I o ekonomiji,izbeglicama,ratnoj osteti,cinjenici da Srbija placa Kosovski dug,uzurpaciji zemlje na Kosovu,privatizaciji na Kosovu gde se nacionalizovana i konfiskovana imovina vraca bivsim vlasnicima,medju kojima ima dosta Srba i nealbanaca.
Veliki posao za koji treba tolerancije,mudrosti i osecanja odgovornosti.
Ali jedno pitanje:vidite li to trenutno kod vodecih politicara obe strane?

ana

pre 17 godina

Pobrojana navedena pitanja o kojima bi trebalo da se razgovara (pregovara) mi lice na set pitanja za pregovore o skucesiji (takve pregovore i iskustvo u tome vec imamo sa drugim novoformiranim drzavama iz bivse SFRJ). Ne vidim da su navedena pitanja koja se ticu svakodnevnih gorucih pitanja i Srba i Albanaca i ostalih gradjana Kosova (sloboda kretanja, sloboda investiranja, restitucija, funkcionisanje javnih sistema i komunalnih sluzbi (saobracaj, struja, fiksna telefonija...), skolovanje, zdravstvo...).

Julius

pre 17 godina

O prakticnim pitanjima, koja se ne ticu vec utvrdjenog statusa Kosova, moze i treba razgovarati i pregovarati.Kosovska strana je veoma zainteresovana za takve pregovore, jer ima puno toga sto bi trebalo resiti. Prvo, pronalazenje kidnapovanih i nestalih lica, sa obe strane. Potom naknada stete za eksploataciju prirodnih resursa Kosova od strane Srbije od 1912.godine, reparaciju ratne stete iz rata 1998 i 1999, naknada stete privatnim licima, materijalne i nematerijalne, naknada stete za masovno proterivanje sa posla oko 150 hiljada radnika albanske nacionalnosti, naknada neisplacenih penzija, itd. Isto treba resiti pitanje vracanja uzurpirane imovine, i vracanja izbeglica i raseljenih lica, sa obe strane. To su ta prakticna pitanja o kojima ce se kad-tad pregovarati i resavati, bilo u bilateralnim odnosima ili preko medjunarodne arbitraze. Napokon ce se ta potrazivanja i dugovanja prebijati, pa kom opanci kom obojci. Sto se tice privatizacije drustvene imovine, o tome se ne moze pregovarati. Ako neka srpska preduzeca mogu dokazati ulaganje na Kosovu, vise nego sto su uzimali, to ce sud da resava u redovnom sporu. Ne moze Srbija da pretenduje da ostvari bilo kakva potrazivanja na osnovu njenih zakona donetih posle 23.marta 1989.godine. Ti zakoni su, uredbama PSSP-a/UN, proglaseni nevazeci, i ne mogu proizvesti pravna dejstva.

seka

pre 17 godina

Izvinite jel se to nama prividja ili od 1999 do 2008 ima samo 9 godina.
Da zaista, posto su Srbi istrebljeni, sada konacno moze da se razgovara i o neki "prakticnim" stvarima. Do sada su bile samo neprakticne!
Svaka cas'!

BigMuzzy

pre 17 godina

Ajde sada da cujem neverne Tome iz Srbije kako se ovo sve ovde lose radi i kako je ovo ocigledan propust i dokaz neuspeha Samardziceve politike prema Kosovu.
Na zalost, iako je on jedini doprineo da se ovi razgovori pokrenu, on ce biti i protiv njih!
UNMIK gubi svoj uticaj na severu a EULEX ne moze ni da se nada da ce ga ikada imati. Bilo je za ocekivati da neki ustupci dodju sa druge strane ali sacekajmo da vidimo sta se tu zaista nudi pre nego sednemo za sto!

seka

pre 17 godina

Izvinite jel se to nama prividja ili od 1999 do 2008 ima samo 9 godina.
Da zaista, posto su Srbi istrebljeni, sada konacno moze da se razgovara i o neki "prakticnim" stvarima. Do sada su bile samo neprakticne!
Svaka cas'!

Julius

pre 17 godina

O prakticnim pitanjima, koja se ne ticu vec utvrdjenog statusa Kosova, moze i treba razgovarati i pregovarati.Kosovska strana je veoma zainteresovana za takve pregovore, jer ima puno toga sto bi trebalo resiti. Prvo, pronalazenje kidnapovanih i nestalih lica, sa obe strane. Potom naknada stete za eksploataciju prirodnih resursa Kosova od strane Srbije od 1912.godine, reparaciju ratne stete iz rata 1998 i 1999, naknada stete privatnim licima, materijalne i nematerijalne, naknada stete za masovno proterivanje sa posla oko 150 hiljada radnika albanske nacionalnosti, naknada neisplacenih penzija, itd. Isto treba resiti pitanje vracanja uzurpirane imovine, i vracanja izbeglica i raseljenih lica, sa obe strane. To su ta prakticna pitanja o kojima ce se kad-tad pregovarati i resavati, bilo u bilateralnim odnosima ili preko medjunarodne arbitraze. Napokon ce se ta potrazivanja i dugovanja prebijati, pa kom opanci kom obojci. Sto se tice privatizacije drustvene imovine, o tome se ne moze pregovarati. Ako neka srpska preduzeca mogu dokazati ulaganje na Kosovu, vise nego sto su uzimali, to ce sud da resava u redovnom sporu. Ne moze Srbija da pretenduje da ostvari bilo kakva potrazivanja na osnovu njenih zakona donetih posle 23.marta 1989.godine. Ti zakoni su, uredbama PSSP-a/UN, proglaseni nevazeci, i ne mogu proizvesti pravna dejstva.

BigMuzzy

pre 17 godina

Ajde sada da cujem neverne Tome iz Srbije kako se ovo sve ovde lose radi i kako je ovo ocigledan propust i dokaz neuspeha Samardziceve politike prema Kosovu.
Na zalost, iako je on jedini doprineo da se ovi razgovori pokrenu, on ce biti i protiv njih!
UNMIK gubi svoj uticaj na severu a EULEX ne moze ni da se nada da ce ga ikada imati. Bilo je za ocekivati da neki ustupci dodju sa druge strane ali sacekajmo da vidimo sta se tu zaista nudi pre nego sednemo za sto!

Dembabadem

pre 17 godina

Koliko god se potrudili Kosovski Albanci da zaborave proslost i da se okrenu ka buducnosti,jednostavno to nije nikako moguce zbog Srpske politike prema Kosovu i svemu sto je Albansko.
Ne mogu da verujem, ja licno se trudim da posle 18 godina zaboravim, kako su me Srbi i njihova nebeska politika, izbacila sa posla na ulicu, pokusavam da zaboravim na istoriju, odakle su dosli Srbi? Pa kad bolje pomislim Samardzic i oni koji slede njegovu politiku, zele da povuku ceo Balkan sa sobom, kad se dave.
Ako bih ja trazio svoje osnovno ljudsko pravo da mi se plati 18 godina, prosecna plata 200 eVra, bilo bi 43,200 eVra ne racunajuci kamatu, psiholoske i ostale traume u porodici, na hiljade takvih ljudi ima na Kosovu. A da se vratimo jos vise u istoriji, pa Srbija bi se morala vratiti u Karpate i ne bi imala novca da naplati odstetu Kosovskim Albancima.
Nemojte unazad molim vas, jer kad god ste trazili nesto unazad, izgubili ste unapred.Pozdrav iz suncanog Kosova.

fadil_h

pre 17 godina

Kosovski lideri niti su niti ce biti protiv razgovora ili pregovora sa Srbijom oko resavanja prakticnih pitanja i boljeg zivota svih nas. Ocigledno da pregovora i razgovora oko statusa Kosova nece biti jer Srbija ne moze da ponudi za Kosovo bolje resenje nego trenutni status Kosova osim priznavanja nezavisnosti Kosova. Dakle sto se tice statusa Kosova ide se u procesu priznavanja Kosova od zemalja sveta i pocetak uclanjenja Kosova prvo u svetskim finansijskim institucijama poput Svetske Banke i MMF sa velikim izgledima jer tamo niko nema pravo veta i vecinu imaju oni koji su vec priznali Kosovo. Drugi cilj potom jeste clanstvo u NATO i EU dok dugorocni cilj jeste clanstvo u UN. U medjuvremenu moraju se resiti veliki broj prakticnih pitanja koje se ticu nestalih lica, privrede, specijalne veze kosovskih srba sa Srbijom, verski srpski objekti na Kosovo i td. Manipulacija sa kosovskim srbima kako trenutno radi srpska vlada samo ce dovesti do konfrontacija i tenzija sa pogubnim rezultatom za kosovske srbe kojih u takvoj situaciji bi bilo manje i manje.

Baksuz sa juga Srbije

pre 17 godina

Slazem se da su to pitanja o kojima je neophodan dogovor. Samo, cisto sumnjam da ce nasi narodnjaci prihvatiti bilo kakv razgovor koji bi doprineo da se situacija na Kosovu smiri. Oni zele da razgovaraju iskljucivo o temama o kjima je dogovor nemoguc, jer se njihova koncepcija "odbrane Kosova" ne moze zamisliti bez tenzija, inacenja i sukoba sa svima, a izolacija je "kiseonik" za njihov opstanak.

pitanje

pre 17 godina

O svemu treba razgovarati,jer se samo tako mogu normalizovati odnosi Beograda i Pristine.I o ekonomiji,izbeglicama,ratnoj osteti,cinjenici da Srbija placa Kosovski dug,uzurpaciji zemlje na Kosovu,privatizaciji na Kosovu gde se nacionalizovana i konfiskovana imovina vraca bivsim vlasnicima,medju kojima ima dosta Srba i nealbanaca.
Veliki posao za koji treba tolerancije,mudrosti i osecanja odgovornosti.
Ali jedno pitanje:vidite li to trenutno kod vodecih politicara obe strane?

ana

pre 17 godina

Pobrojana navedena pitanja o kojima bi trebalo da se razgovara (pregovara) mi lice na set pitanja za pregovore o skucesiji (takve pregovore i iskustvo u tome vec imamo sa drugim novoformiranim drzavama iz bivse SFRJ). Ne vidim da su navedena pitanja koja se ticu svakodnevnih gorucih pitanja i Srba i Albanaca i ostalih gradjana Kosova (sloboda kretanja, sloboda investiranja, restitucija, funkcionisanje javnih sistema i komunalnih sluzbi (saobracaj, struja, fiksna telefonija...), skolovanje, zdravstvo...).

Davitelj

pre 17 godina

Prakticno,da li na Kosovo mogu da odem sa turistickom vizom za za cije izdavanje je potrebno pozivno pismo rodjaka ili ne.U svakom slucaju trebalo bi se boriti za sto vece olaksice po tom pitanju.

Cera

pre 17 godina

Nadam se da ce ove nove zamisli o pregovorima zaista postati pregovori koji nece liciti na one iz Beca vec ce se pronaci neki kompromis.
Mora se prihvatiti realnost da su Srbi masovno i na razne nacine proterivani sa Kosova. Istina, ima ih i koji su to i naplatili- ali ovde se ne radi o njima nego o 250.000 registrovanih "interno raseljenih lica" sa Kosova. To su samo oni koji su registrovani, razmislite malo o tom podatku. Sta je sa njima i njihovom imovinom? Zasto su nebezbedni oni koji su preostali? Veoma neprijatno.

denis

pre 17 godina

politicki marketing,,izbori dolaze, a svim stranama treba nesto gde ce da istrose negativnu energiju.
nista vise.
back to the old story..

Julius

pre 17 godina

O prakticnim pitanjima, koja se ne ticu vec utvrdjenog statusa Kosova, moze i treba razgovarati i pregovarati.Kosovska strana je veoma zainteresovana za takve pregovore, jer ima puno toga sto bi trebalo resiti. Prvo, pronalazenje kidnapovanih i nestalih lica, sa obe strane. Potom naknada stete za eksploataciju prirodnih resursa Kosova od strane Srbije od 1912.godine, reparaciju ratne stete iz rata 1998 i 1999, naknada stete privatnim licima, materijalne i nematerijalne, naknada stete za masovno proterivanje sa posla oko 150 hiljada radnika albanske nacionalnosti, naknada neisplacenih penzija, itd. Isto treba resiti pitanje vracanja uzurpirane imovine, i vracanja izbeglica i raseljenih lica, sa obe strane. To su ta prakticna pitanja o kojima ce se kad-tad pregovarati i resavati, bilo u bilateralnim odnosima ili preko medjunarodne arbitraze. Napokon ce se ta potrazivanja i dugovanja prebijati, pa kom opanci kom obojci. Sto se tice privatizacije drustvene imovine, o tome se ne moze pregovarati. Ako neka srpska preduzeca mogu dokazati ulaganje na Kosovu, vise nego sto su uzimali, to ce sud da resava u redovnom sporu. Ne moze Srbija da pretenduje da ostvari bilo kakva potrazivanja na osnovu njenih zakona donetih posle 23.marta 1989.godine. Ti zakoni su, uredbama PSSP-a/UN, proglaseni nevazeci, i ne mogu proizvesti pravna dejstva.

fadil_h

pre 17 godina

Kosovski lideri niti su niti ce biti protiv razgovora ili pregovora sa Srbijom oko resavanja prakticnih pitanja i boljeg zivota svih nas. Ocigledno da pregovora i razgovora oko statusa Kosova nece biti jer Srbija ne moze da ponudi za Kosovo bolje resenje nego trenutni status Kosova osim priznavanja nezavisnosti Kosova. Dakle sto se tice statusa Kosova ide se u procesu priznavanja Kosova od zemalja sveta i pocetak uclanjenja Kosova prvo u svetskim finansijskim institucijama poput Svetske Banke i MMF sa velikim izgledima jer tamo niko nema pravo veta i vecinu imaju oni koji su vec priznali Kosovo. Drugi cilj potom jeste clanstvo u NATO i EU dok dugorocni cilj jeste clanstvo u UN. U medjuvremenu moraju se resiti veliki broj prakticnih pitanja koje se ticu nestalih lica, privrede, specijalne veze kosovskih srba sa Srbijom, verski srpski objekti na Kosovo i td. Manipulacija sa kosovskim srbima kako trenutno radi srpska vlada samo ce dovesti do konfrontacija i tenzija sa pogubnim rezultatom za kosovske srbe kojih u takvoj situaciji bi bilo manje i manje.

BigMuzzy

pre 17 godina

Ajde sada da cujem neverne Tome iz Srbije kako se ovo sve ovde lose radi i kako je ovo ocigledan propust i dokaz neuspeha Samardziceve politike prema Kosovu.
Na zalost, iako je on jedini doprineo da se ovi razgovori pokrenu, on ce biti i protiv njih!
UNMIK gubi svoj uticaj na severu a EULEX ne moze ni da se nada da ce ga ikada imati. Bilo je za ocekivati da neki ustupci dodju sa druge strane ali sacekajmo da vidimo sta se tu zaista nudi pre nego sednemo za sto!

Dembabadem

pre 17 godina

Koliko god se potrudili Kosovski Albanci da zaborave proslost i da se okrenu ka buducnosti,jednostavno to nije nikako moguce zbog Srpske politike prema Kosovu i svemu sto je Albansko.
Ne mogu da verujem, ja licno se trudim da posle 18 godina zaboravim, kako su me Srbi i njihova nebeska politika, izbacila sa posla na ulicu, pokusavam da zaboravim na istoriju, odakle su dosli Srbi? Pa kad bolje pomislim Samardzic i oni koji slede njegovu politiku, zele da povuku ceo Balkan sa sobom, kad se dave.
Ako bih ja trazio svoje osnovno ljudsko pravo da mi se plati 18 godina, prosecna plata 200 eVra, bilo bi 43,200 eVra ne racunajuci kamatu, psiholoske i ostale traume u porodici, na hiljade takvih ljudi ima na Kosovu. A da se vratimo jos vise u istoriji, pa Srbija bi se morala vratiti u Karpate i ne bi imala novca da naplati odstetu Kosovskim Albancima.
Nemojte unazad molim vas, jer kad god ste trazili nesto unazad, izgubili ste unapred.Pozdrav iz suncanog Kosova.

seka

pre 17 godina

Izvinite jel se to nama prividja ili od 1999 do 2008 ima samo 9 godina.
Da zaista, posto su Srbi istrebljeni, sada konacno moze da se razgovara i o neki "prakticnim" stvarima. Do sada su bile samo neprakticne!
Svaka cas'!

Cera

pre 17 godina

Nadam se da ce ove nove zamisli o pregovorima zaista postati pregovori koji nece liciti na one iz Beca vec ce se pronaci neki kompromis.
Mora se prihvatiti realnost da su Srbi masovno i na razne nacine proterivani sa Kosova. Istina, ima ih i koji su to i naplatili- ali ovde se ne radi o njima nego o 250.000 registrovanih "interno raseljenih lica" sa Kosova. To su samo oni koji su registrovani, razmislite malo o tom podatku. Sta je sa njima i njihovom imovinom? Zasto su nebezbedni oni koji su preostali? Veoma neprijatno.

Baksuz sa juga Srbije

pre 17 godina

Slazem se da su to pitanja o kojima je neophodan dogovor. Samo, cisto sumnjam da ce nasi narodnjaci prihvatiti bilo kakv razgovor koji bi doprineo da se situacija na Kosovu smiri. Oni zele da razgovaraju iskljucivo o temama o kjima je dogovor nemoguc, jer se njihova koncepcija "odbrane Kosova" ne moze zamisliti bez tenzija, inacenja i sukoba sa svima, a izolacija je "kiseonik" za njihov opstanak.

Davitelj

pre 17 godina

Prakticno,da li na Kosovo mogu da odem sa turistickom vizom za za cije izdavanje je potrebno pozivno pismo rodjaka ili ne.U svakom slucaju trebalo bi se boriti za sto vece olaksice po tom pitanju.

denis

pre 17 godina

politicki marketing,,izbori dolaze, a svim stranama treba nesto gde ce da istrose negativnu energiju.
nista vise.
back to the old story..

ana

pre 17 godina

Pobrojana navedena pitanja o kojima bi trebalo da se razgovara (pregovara) mi lice na set pitanja za pregovore o skucesiji (takve pregovore i iskustvo u tome vec imamo sa drugim novoformiranim drzavama iz bivse SFRJ). Ne vidim da su navedena pitanja koja se ticu svakodnevnih gorucih pitanja i Srba i Albanaca i ostalih gradjana Kosova (sloboda kretanja, sloboda investiranja, restitucija, funkcionisanje javnih sistema i komunalnih sluzbi (saobracaj, struja, fiksna telefonija...), skolovanje, zdravstvo...).

pitanje

pre 17 godina

O svemu treba razgovarati,jer se samo tako mogu normalizovati odnosi Beograda i Pristine.I o ekonomiji,izbeglicama,ratnoj osteti,cinjenici da Srbija placa Kosovski dug,uzurpaciji zemlje na Kosovu,privatizaciji na Kosovu gde se nacionalizovana i konfiskovana imovina vraca bivsim vlasnicima,medju kojima ima dosta Srba i nealbanaca.
Veliki posao za koji treba tolerancije,mudrosti i osecanja odgovornosti.
Ali jedno pitanje:vidite li to trenutno kod vodecih politicara obe strane?