Petak, 17.08.2018.

11:36

MUP zatvorio vojni kamp za decu na Zlatiboru VIDEO

Ministar unutrašnjih poslova Nebojša Stefanović izjavio je da je kamp na Zlatiboru, u kojem su deca učila vojničke veštine, zatvoren i da su deca vraćena kući.

Izvor: B92

MUP zatvorio vojni kamp za decu na Zlatiboru VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

158 Komentari

Sortiraj po:

035

pre 5 godina

Злоупотреба власти ради узнемиравања јавности наишла на опште одобравање стотине automatski generisanih komentara "Небојша из Београда " ! Обрачунајмо се с неформалним васпитањем и образовањем деце до 23 године и правом на удруживање у НВО !

Ogledalo naroda

pre 5 godina

Vas stranka je stranka patriota ali americkih.
(Dejan, 18. avgust 2018 15:54)

A prava patriotska je ona koja ima ruske instruktore ?!

Bala

pre 5 godina

Smeta im sto od dece hoce da naprave vojnike a ne smeta sto ih uce da imaju dve mame i dve tate.Znaci mogu biti pederi ali nemogu biti vojnici,Srbijo gde li ides

Jevrem

pre 5 godina

U Kanadi postoje kadeti, sto je identicno ovome. Tamo nije sporno, ne znam zasto je ovde (Royal Canadian Army Cadets)
(Aco, 17. avgust 2018 17:05) # Link komentara

Aco sam si objasnio o cemu se radi, ali da ti pojasnim.
Zvanicna drzavna vojna akademija je jedna stvar. Paravojne formacije
maloletnika otvorene od jedne strane drzave je KRIMINAL najviseg ranga.

Mitar

pre 5 godina

Deca su boravila u kampu od 9. avgusta i trebalo je da kamp traje do 18. avgusta. Država se jedan dan pred zatvaranje kampa "zabrinula" za bezbednost dece. Da nije bilo reakcije javnosti sve bi prošlo nezapaženo...

troll level 100

pre 5 godina

Gej paradu to niste zabranili ...tuga.
(iva, 17. avgust 2018 11:38)

Sta je tužno reci mi? Znači po tvojoj logici bolje deca sa pušakama nego gay ljudi sa zastavama duge. Neverovatno koliko smo poremećeno društvo. Oni se bore za svoja prava i fer tretiranje a šta ove "patriote" rade? Lože decu na rat.

Vojin

pre 5 godina

Najozbiljniji krivicni postupak u najmanju ruku.
Strani drzavljanin uz pomoc srpskog otvara deciji vojni
kamp u STRNOJ drzavi. A sta se jos radi iza ledja?
A ove "parijote" zbog ovakvog delanja
treba nazvati pravim imenom! Treba odmah izvrsiti provery
jos nekih institucija otvorenih pod "humanitarnim" plastom.
Mislim da je sada potpuno jasno ko vec duze vremena OTVORENO rovari
nasim prostorima uz kolaboraciju nekih nasih "patrijota".

Batko pamcenje mu kratko

pre 5 godina

Tako i treba, bravo za Mup..Deca treba da gledaju crtace i da se igraju u pesku a ne da budu obucavana da rukuju oruzjem, jel treba "sutra" da pripucaju na prvog komsiju? Bravo za MUP jos jednom, deci nije mesto blizu oruzija.

Coco Bill

pre 5 godina

Ako ne vide ništa ružno i loše u tome onda ovde svaka "šuša od ratnika" i svaka država može da otvori svoj kamp sa svojim instruktorima i naravno da to krsti u "patrijotizam" ?!. Pa ćemo tako lepo postasti poligon sukoba gde ćemo gle čuda, opet se ubijati, između sebe, za nećiji tuđi račun.

nekad i sad

pre 5 godina

(Trovach, 17. avgust 2018 13:43)

Nekada su skole deci BESPLATNO organizovale brojne vanskolske aktivnosti, u vidu tzv. "sekcija". Samo u mojoj skoli je postojala sekcija fotografa, radio-amatera, avio-modelara, dramska, likovna, muzicka ... Nastavnici fizickog su decu talentovanu za sport upucivali u amaterska sportska drustva gde su deca takodje besplatno mogla da treniraju razlicite sportove. Deca talentovana za ples i muziku su mogla da se prikljuce nekom horu ili folkloru pri KUD. Opet besplatno. Bila su tu i udruzenja gorana, izvidjaca, ferijalaca, planinara ... Danas sve to postoji samo u tragovima, a i to sto postoji ili se PAPRENO PLACA ili su ti potrebne debele veze (ili mito) da bi ti dete bilo primljeno na neki sport, u neki ansambl itd. E zato su deca osudjena na sedenje uz igrice, jer kada platis udzbenike, patike i mobilni telefon (sto je osnova), sta ti ostane za ostalo? Lako je reci "pa nemoj mu kupiti mobilni", hoces vraga ... prica mi brat kako uciteljica njegove dece salje deci uputstva sta da ponesu narednog dana u skolu preko Vibera. Znaci, dete mora da ima i to cudo. Patike ... one nekadasnje domace smrduse su izdrzavale i po 3 meseca svakodnevnog sutiranja lopte. Ovi danasnji vijetnamski Nike/Reebok laznjaci se raspadnu posle mesec dana, a pri tome deca nisu aktivna ni priblizno onoliko koliko smo mi to bili. I gde su ti onda pare za vanskolske aktivnosti? Ali ona drzava SFRJ nam nije valjala, pa smo izmislili ovu Srbiju. E pa eto nam!

Henry Chinasky

pre 5 godina

Ako deca hoće da idu, a roditelji ih puštaju ne vidim ništa loše.Bolje to nego da se drogiraju, igraju igrice i rade ostale stvari za zatupljivanje.

Pavle

pre 5 godina

A jel ce mup da zatvara vehabijske kampove po Srbiji? Ne samo da nam nedaju da imamo nesto cime da se branimo nego ni da se pripremimo za odbranu. Izdaja, nista manje nadam se da ce platiti kad tad.

Огњен

pre 5 godina

Браво за Нешу из Београда, ајде сад затвори и ове ријалитије који праве 100 пута врћу штету него 30 деце на златибору, а да, то није у надлежности.

веверица

pre 5 godina

не капирам. ми имамо војне гимназије и војску. служење војног рока и даље је могуће, али није обавезно. ко жели да се усавршава у том правцу, свака му част и хвала му, али треба да иде у регуларну воску наше државе, а не у паравојне формације. ово није за "укидање кампа", него за стрељање. у питању је акт тероризма. то што су злоупотребљена деца целој ствари даје додатну тежину, тако да није ни за стрељање, него јавно вешање.

Zaciorski

pre 5 godina

To su samo trebali da osmisle u formi izvidjaca, naravno, bez vojnih uniformi I gumenih pušaka. ....orijentiring, fiskultura, ishrana u prirodi, higijena, pošumljavanje, pomoć starijima...

Istina

pre 5 godina

Ovajvi kampovi postoje svuda na zapadu, ali prosečan Srbin nema pojma o tome.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (pilgrim, 17. avgust 2018 14:00)

Takvi kampovi postoje u Afganistanu,Iraku, Siriji,Palestini... Na zapadu postoje skautski(izvidjacki) kampovi gde se deca i omladina bave prirodom a ne oruzijem

bez dioptrije

pre 5 godina

Ako bih se podsetila svog školovanja u ex-SFRY ono što mi je bilo užasno a znam i većini mojih drugarica je bila predvojnička obuka. Prvo teorija koja na uopšte nije interesovala pa onda u trećem razredu gimnazije bojevo gađanje. Mislim da sam tada imala stres. Prvo puške su bile užasne i znale su da iskoče iz ruku devojčica od šesnaestak godina. Na fakultetu još gore- Mogao si da ne položiš glavni predmet koji studiraš, ako si sve ostale položio i da upišeš sledeću godinu, ali bez predvojničke ne. Bojevo gađanje isto strava za devojke. Tako da ne razumem decu koja svoj patriotizam koji je za mene eufemizam za nacionalizam pokazuju učeći da koriste oružje, a pored svega sve organizovano iz džepa ovog sirotog naroda.

Kiza

pre 5 godina

Ovi sto se pozivaju na patriotizam, pozivam ih da patriotski pociste najblizi parkic, da plate porez, da uplate neki novac da decu bez roditelja, da pomognu nekoj porodici na selu da sredi kucu, da ... ma ima toliko toga, al ne oni bi da prete, e pa necete lazne patriote! Ja sam patriota i bravo za drzavu, ovakve stvari odmah zatvarati.

Ostin A

pre 5 godina

Ipak, kad ima "deca" od 23 godine sa decom od 14 godina...Drago mi je i zbog ministra bosanca iz Moskve koji je to verovatno organizovao.
(miloje, 17. avgust 2018 12:07)

Deca koja su bila od 15 - 18 godina, lepo u izviđače, sportske kampove, volonterske organizacije, gorane..
"Deca" od 18+ ako hoće da se igraju rata, imaju dobrovoljno služenje vojnog roka, gde zaista rade za državu, a ne da plaćaju paravojnu organizaciju za učenje da budu obezbeđenje na splavovima.

Raff, ZG

pre 5 godina

Koje vrijednosti povećavaju kvalitetu života? Dosta paranoje i histerije na ovim prostorima. Dosta mržnje prema svima koji su različiti. Pustite barem djecu na miru, dajte im djetinjstvo bezbrižno kakvo smo mi imali u Jugoslaviji.

Indus

pre 5 godina

1. Gej paradu to niste zabranili ...tuga.
(iva, 17. avgust 2018 11:38)

2. Vratite redovno služenje vojnog roka.
(Nikola, 17. avgust 2018 11:59)

1. Na gej paradi se ne daje maloletnoj deci puška u ruke pod izgovorom "odbrane" zemlje, već se propagira tolerancija među ljudima i to punoletnim. Ako ne vidite tu suštinsku razliku, možda je problem kod vas.

2. Vojni rok možeš služiti dobrovoljno ako želiš, odmah odjuri da se prijaviš.

Hitler jugen na svezem vazduhu

pre 5 godina

Sve takozvane "paramilitarne" odrede organizuje isklucivo drzava, odnosno DB i tako ce uvek i biti. Da li se neko seca onog nesrecnog Milana Paroskog? On je takodje, kada je video da se sprema osvajanje i pljackanje susednih republika i da svaka budala pravi svoju vojsku, krenuo na svoju ruku da uvezbava neku bulumentu u blizini Odzaka. Dosla murija, isamarala ih i poslala kucama.
A vi se i dalje lozite na price o svezem vazduhu i rusko - porodicnim vrednostima.
Dragi roditelji, sledeci put kada pozelite da od svog deteta pravite paramilitarca, samo se malo bolje raspitajte ko to organizuje da vam opet ne dodje policija da ih razjuri.

Predrag

pre 5 godina

Protiv ovakvih kampova nisam, ali se moraju znati programi i deca moraju biti odevena primereno svom uzrastu, a ne u odrpane uniforme naše vojske. Jer oni nisu vojska.

Bane

pre 5 godina

I treba da zatvore jer su deca premlada da bi racionalno skapirala sa 12, 14 ili 16 godina koje veštine treba koristiti samo u odbranbene svrhe. Ona bi tu zavolela oružje, tražila da ih poseduju, a onda su granice veoma veoma tanke.
Uzgrred ja videh da naša deca vežbaju ispod ruske zastave? Čemu to? Je l se to indoktrinišu da Srbija treba da bude deo Rusije?

MarkoB

pre 5 godina

Izvodi iz zakona:

"Zloupotreba ili zlostavljanje deteta obuhvata sve oblike fizičkog i/ili emocionalnog zlostavljanja, seksualnu zloupotrebu, zanemarivanje ili nemaran postupak, kao i komercijalnu ili drugu eksploataciju, što dovodi do stvarnog ili potencijalnog narušavanja detetovog zdravlja, njegovog preživljavanja, razvoja ili dostojanstva u okviru odnosa koji uključuje odgovornost, poverenje ili moć."

Što se uznemirenja građana tiče, niđe veze nema tematski kamp sa dobrovoljnim učesnicima u šumi. Čak ni po zakonu.

Dakle, koji je pravni osnov za uklanjanje kampa od strane pripadnika MUP-a?

S reci na dela

pre 5 godina

@ "Не улазим у суштину кампа,"...
(Андрија, 17. avgust 2018 13:07)

E, vidis, rode, @Andrija! Ti zmuris NAMERNO i DOBROVOLJNO na SUYSTINU. A sustina je zveckanje oruzjem.

Ima million drugih nacina da se deca (ljudi uopste) vrate prirodi. Izvoli angazuj se. Pretvori svoje pametovanje u delo. Ovako zvucis vrlo neodgovorno nepromisljen.

Hemoroid

pre 5 godina

Da, da. To je taj slavni Vucic, u strahu da ce mu deca od 13 godina doci glave. U demokratskoj drzavi ne bitno je kako se zovete, ne bitno je kako se oblacite bitno je da postujete zakon. Ljudi iz vojnog kampa nisu prekrsili zakon, za razliku od gomile olosa bliskog vlasti, koj divlja po ulicama, gradi nelegalne objekte, ruse pod okriljem noci i maskama ljudima kuce. To je uredu, jer oni ne ugrozavaju Vucica, ali sposobni ljudi, ljudi koji ce sutra nesto znati, moci, hteti to je prava opasnost za Vucica i SNS. SNS je sposoban jedino krdom svinja da vlada, svako ko digne glavu rizikuje da ostane bez nje. Zato i jeste okupio oko sebe armiju batinasa i olosa. I nije mu prvi put.

SGT

pre 5 godina

Ja drzim svojoj deci obuku, bice spremni za izdajnike i agresore. Da necete da mi zabranite, ne plasim se Nese sline i ovog izdajnika? Povukli smo se ali nismo se predali, sada su na vlasti sluge, ulizice, izdajnici, gej lobiji i slicni "junaci". Pokidacemo vas.

slobaa

pre 5 godina

U vojsci se nauci MNOGO korisnih stvari koje mogu pomoći ako se neko zadesi u određenoj životnoj situaciji i takvu vrstu obuke bi svako dete/čovek trebalo da prođe i takvu vrstu obuke podržavan! To, recimo, nije kako repertirati pištolj i pucati već kako "preživeti" i zaštiti se na niskim temperaturana i razne druge situacije.

Neko iznutra

pre 5 godina

Koga bas zanima vojska i vojni poziv, kad napuni 18 godina i stekne malo svest o tome ode lepo u vojni odsek prijavi se dobrovoljno i odsluzi kako to i treba da se uradi. Casno i posteno za svoju zemlju, a ne da u nekoj nedodjiji nose grbove i oznake paravojnih formacija. Ova deca treba da uzivaju u detinjstvu,da igraju zmurke, klikere, imaju simpatiju itd.. A ne da se igraju ovih budalastina.

Trovach

pre 5 godina

Nekada smo imali udruzenja "Gorana" i "Izvidjaca" i steta sto to vise ne postoji (osim na papiru). Tamo nikada nije bilo mesta oruzju, a ako bas neko zeli da se svi gradjani upoznaju sa rukovanjem oruzjem, tu bi mogla doci u obzir predvojnicka obuka (u nadleznosti vojske), gde bi se ispucalo nekoliko metaka iz raznih tipova pusaka, iste naucule sklapanju i rasklapanju i ciscenju, na kraju vojnicki pasulj i nazad kuci.

Pavle

pre 5 godina

Organizatori kampa su ispali glupi. Mogli su lepo da navedu da je to pejntbol kamp i mirna Backa. Cik ih zabranite, kad u sred Beograda postoje takvi klubovi. Inace, ja jesam za vojnu obuku, i to od strane drzave i na pravi nacin. Ne ono JNA glupiranje i zabusavanje, nego onako kako rade zapadne vojske, Legija stranaca, Izraelci...U poslednjem ratu se itekako pokazalo sta je bolje- par instruktora sa zapada je napravilo za par godina pravu vojsku Hrvatima, dok su nasi vezbali "atomski zdesna". Rezultat nam je poznat. E sad, sta ako neko nece da ide i da se obucava? Pa nista, objaviti javno da ce u slucaju rata SVI ici na front, bez obzira bili obuceni ili ne. Ako je neko dovoljno glup da lisi sebe znanja potrebnog za prezivljavanje u ratu, neka mu bude! Kad se rat zavrsi, imacemo puno manje "pacifista", "kosmopolita", "gradjana sveta"... "Kakav crni rat???", "ne sme biti vise rata!" To bi bas bilo lepo, ali covecanstvo jos nije dostiglo taj stepen razvoja, a posebno ne Balkanci. Kad malo bolje proucite istoriju, videcete da su Srbi u svaki rat u XX veku usli nespremni: u Balkanskim ratovima vojnici su isli bosi jer politicari nisu pre rata kupili dovoljno opanaka, u I sv. ratu nismo imali dovoljno municije i granata, II smo docekali sa oruzjem i taktikom iz I sv rata.Politicari u miru pokradu pare, narod cuti, a kad izbije rat- pogibija, poraz pa tek onda pobeda i veliki gubici.Bolje dati danas dinar za vojsku i par meseci svog zivota, nego sutra da ponovo dozivimo zlo!

SRBIN IZ SRBIJE

pre 5 godina

Super sto je zatvoren kamp , nego kada ce biti pohapseni ruski agenti i domaci petokolonasi koji su organizovali ovaj kamp po nalogu iz Kremlja?

Vise je nego ocigledan upliv KGB sluzbi u Srbiji koji su izdali nalog petokolonasima po Srbiji da pocnu sa organizovanjem i pripremom kampova po Srbiji po ugledu na ruske kampove koje KGB organizuje po Rusiji.

Ima li drzave Srbije da procesuira odgovorne iz ruske spijunske mreze po Srbiji?

Bane

pre 5 godina

U Šumaricama u Spomen parku streljanim djacima,gradonačenik Radomir Nikolić je otvorio kamp za pucanje paintball. Puške su takodje plastične ali sa metkovima sa crvenom bojom da podsećaju na streljanje. Ko je njemu dozvolio da tamo organizuje vežbe streljanja i zašto njemu ne šalju inspekciju !!!

Андрија

pre 5 godina

Не улазим у суштину кампа,али су та деца ипак била у природи.Као родитељ знам колико је тешко наћи родитеље који ће децу послати да буду у кампу било које тематике.А вероватно већина њих "шерује" или "лајкује" искуства из рецимо Финске, Норвешке где су деца напољу у било којим метео условима.Зато нека их кући online,тако је најсигурније :(

Indus

pre 5 godina

I ovaj "kamp" je dobrovoljan i niko deci nije davao oružje.
(nemanja, 17. avgust 2018 13:30)

Dobrovoljno od strane deteta od 12 godina ili dobrovoljno od strane roditelja koji ga je tamo gurnuo? Vojska se služi sa navršenih 18 godina, a ovo su deca od 12 godina. OGROMNA razlika u dobrovoljnosti, ako me razumete?

Nisu imali puške već vežbovne puške. Najbolje bi bilo da su im davali prave puške ali je i ovo tragično. Šta će detetu od 12 godina vežbovna puška u rukama? Jel ne mislite da će to posle stvoriti čoveka koji će hteti da uzme pravu pušku u ruke? Lepo sam napisao, ako je nekom do vojske, može još uvek da služi, neka se slobodno i dobrovoljno prijavi. NE vidim način kako se dete od 12 godina dobrovoljno prijavilo da se "igra" sa vežbovnim puškama. Ovo je posao, po meni, i za socijalnu službu da se pretresu i ti roditelji.

stranger

pre 5 godina

Napravite sistem i drustvo u kojem cete decu uciti da se sto pre osamostale i misle zdravorazumski pa kad postanu svoji ljudi znace i da se odbrane za ne daj Boze, a nikakvi kampovi im onda nece trebati. Ucite ih da sviraju, slikaju, da se bave sportom. Ucite ih da postuju i cuvaju zivotinje i prirodu. Ucite ih da su svi ljudi jednaki bili oni beli ili crni, zuti ili crveni, gay ili straight. Ucite ih da razlikuju dobro i zlo. Iz takvog sistema se onda radja i cojstvo i junastvo.

obren

pre 5 godina

Ne mogu da razumem nas Srbe, pa to ti je! Juče drvlje i kamenje po državi zašto je dozvolila ovako nešto, danas drvlje i kamenje zato što je naredila da se kamp raspusti?? Stvarno je glavna odlika našeg mentaliteta kontrašenje, a ne inat kako se obično misli... Ne znam šta hoću, al neću da se potrudim da saznam šta neću...
(ja, 17. avgust 2018 12:58)

Pa taki nam i precednik...

Zoran

pre 5 godina

Gej paradu to niste zabranili ...tuga. (iva, 17. avgust 2018 11:38)
Tuga je nemati nikakvo dešavanje u životu da ti je parada tuga. Kakvi isprazni životi Ive i njoj sličnih.

Pravednik

pre 5 godina

Pa mi smo dakle najjadniji i najbedniji ispljuvak od zemlje koji postoji na svetu porobljeni i zgaženi! Ni u wc nesmemo a da ne pitamo velikog brata Koji nam pretopio haubice i tenkove u smederevskoj železari i izneo 06.10.2000. 25 tona uranijuma iz Vinče....Pa šta je koga briga šta mi radimo u svojoj državi? Neka nas Bog dragi sačuva, samo nam on može pomoći, samo njemu možemo da se nadamo.

Washington

pre 5 godina

Ne mogu da razumem nas Srbe, pa to ti je! Juče drvlje i kamenje po državi zašto je dozvolila ovako nešto, danas drvlje i kamenje zato što je naredila da se kamp raspusti?? Stvarno je glavna odlika našeg mentaliteta kontrašenje, a ne inat kako se obično misli... Ne znam šta hoću, al neću da se potrudim da saznam šta neću...
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (ja, 17. avgust 2018 12:58)

To se zovu botovi i sa jedne i sa druge strane, teski mentalni bolesnici.

DAVOR

pre 5 godina

Nazalost kamp je vise ukinut zbog pokroviteljstva opozicionog predsednika opstine Stamatovica nego zbog sustinskog ne slaganja rezima sa ovakvim rusofilskim paravojnim aktivnostima. To je jedina istina.

Podsetnik

pre 5 godina

Tužna odluka i tužna reakcija javnosti koja na žalost nije svesna da bez gajenja patriotskog duha Srbija neće imati budućnost kao nezavisna i suverena zemlja.

DoktorO

pre 5 godina

Ne znam čemu tolika frka oko ovg kampa.

Ne bih poslao svoje dete u ovakav kamp, ali isto tako ne mislim da kamp loše utiče na decu ili društvo.

Daleko opasniji po decu i društvo su kampovi koje nazivate Reality i čije standarde i pravila slušate i upijate svaki dan.

Ko pije, a ko plaća

pre 5 godina

Dva su problema koja bi država imala da nije raspustila odnosno zabranila ovakav kamp za vojnu ili predvojničku obuku, ili polu-obuku.

1. Zloupotreba mlađih maloletnika (kao i mlađih punoletnih osoba) od strane tzv. instruktora pešadijske i druge obuke, kao i od strane roditelja, koji su dali svoj pristanak, ne razmišljajući o mogućim posledicama.

2. Vojna obuka, makar bila sa gumenim puškama i plastičnim pištoljima, monopol je države, odnosno vojske koju osniva, finansira i nadzire država. Paravojna obuka može samo da vodi ka formiranju paravojnih jedinica, a to nijednoj državi u mirnodopskom vremenu, najblaže rečeno, ne treba.

Šta se dešava u drugim državama, stvar je isključivo tih država. Neki su slali ljude ma Mesec, a neki pse, pa to ne znači da i Srbija treba (i može) to da radi.

Samo da kazem

pre 5 godina

U redu je zabraniti ovakav kamp, cija je jedina pozitivna stvar sto su deca aktivna i ne sede ispred racunara ali u vezi sa tim ja i dalje postavljam pitanje ministru koji je to objavio:
Ministre, hocete li nesto uraditi povodom ubiostava po decjim parkovima u Beogradu?

Neven

pre 5 godina

http://www.mod.gov.rs/lat/5513/vojna-obaveza-5513

*Ministarstvo odbrane u sredstvima javnog informisanja objavljuje javni oglas za prijavu kandidata za dobrovoljno služenje vojnog roka sa oružjem i kurs za rezervne oficire Vojske Srbije. Na dobrovoljno služenje vojnog roka sa oružjem u Vojsci Srbije i za kurs za rezervne oficire Vojske Srbije, mogu se prijaviti kandidati muškog i ženskog pola koji u tekućoj godini navršavaju od 19 do 30 godina života. Oglas za prijavu kandidata za dobrovoljno služenje vojnog roka sa oružjem objavljuje se najmanje dva meseca pre upućivanja na dobrovoljno služenje vojnog roka sa oružjem. Prijavu za dobrovoljno služenje vojnog roka sa oružjem zainteresovano lice podnosi centru Ministarstva odbrane za lokalnu samoupravu, nadležnom prema adresi njegovog prebivališta.*


Svako normalan je protiv ovakvih kampova. Ko su uopste ljudi koji obucavaju tu decu? Ako neko zeli da prodje taj tip obuke, postoji zvanicna vojna ustanova kojoj treba da se obrati, a ne raznim paravojnim formacijama..

Ostin A

pre 5 godina

Gej paradu to niste zabranili ...tuga.
(iva, 17. avgust 2018 11:38)

Ti zaista porediš klince iz osnovne i srednje kako uče da pucaju iz automatskog oružja i barataju noževima, sa bezazlenom žurkom ?

Ti nasilnik, ubica ili kriminalac možeš da postaneš, ali ne možeš ako si strejt da postaneš gej, niti obrnuto.

комша

pre 5 godina

Svima je izgleda izmakla suština problema, a to je što su deca bila obučena u uniforme sa važećim amblemima Vojske Srbije!
(Jaroslaw, 17. avgust 2018 12:06)
Ти амблеми не постоје од 2006. године. То су амблеми ВЈ и после ВСЦГ.

ендру

pre 5 godina

Питање за министра, хоће ли тих 20 полицајаца да продуже за Велики Трновац? Хвала унапред на одговору

bff

pre 5 godina

I od Nebojse nesto pametno.
Stop vrbovanju dece.
Danas vezba sa lažnim pištoljem, sutra brani braću Ruse u Ukrajni, prekosutra reketira vlasnike kafana i učestvuje u mafijaškim obračunima.

Hajduk Stanko

pre 5 godina

Posto su nasli ubice Olivera Ivanovica i pohapsili srpski otpad sa severa KiM, mogu da se usredsrede na zadatke vazne za nacionalni interes.

ZgHrEu

pre 5 godina

Obuku izvode ratni veterane koji su izgubili sve moguće ratove.
(Baš će ih obučiti, 17. avgust 2018 11:31)
Za sto godina ćete sve ratove izgubljene 90-tih slaviti kao pobjede. Onako mitomanski.

ivan

pre 5 godina

zato su itekako dobro dosli rijaliti progeami, fantasticne pevacke zvezde, jos vece kriminalne zvezde, i svi ostali fantasticni likovi koje nasa deca svakodnevno mogu videti na tv-u i uzivo!!!

panzer general

pre 5 godina

Prvo, jako velika razlika je između 12-15 g. i 18-23 g., to nikako ne ide zajedno. Ovi prvi su za izviđače, a ovi drugi se regularno mogu prijavit u vojsku. Drugo, čovjek bi očekivao da u 21.st. za bilo koju državu u Evropi su ovakve vojne "samoorganizacije" zakonom zabranjene i da ih se treba rasformirati po službenoj dužnosti na prvu dojavu. Treće, regrutiranje djece u bilo kakve (kvazi)vojne formacije i ispiranje mozga trebalo bi završiti sa optužbom za terorizam za organizatore.

dux

pre 5 godina

Doktor O... slažem se sa svime što ste rekli o rijaliti programima ali takođe mislim da je i ovaj kamp opasna stvar. I tu, kao u rijaliti šou na mlade mozgove vrše uticaj neki opskurni likovi kojima nije mesto blizu tuđe dece.

South Park

pre 5 godina

Sto se tice priprema za nedaj boze mogli ste ih obucavati bez kampa tj hodanje pesice,e sad ne moraju bas Albaniju da prepesace ali neki marsevi od par kilometara bi bili dobri.

miloje

pre 5 godina

Pametno.Mada, da nije Stamatović aminovao, ne verujem da bi ga rasformirali. Ipak, kad ima "deca" od 23 godine sa decom od 14 godina...Drago mi je i zbog ministra bosanca iz Moskve koji je to verovatno organizovao.

E bas zato...

pre 5 godina

Auuuu, sto mi zivimo u nekoj virtuelnoj svesnosti. Nisam pripadnik ni jedne stranke i u 90% posto slucajeva kritikujem poteze na politickoj sceni. Kritikovao sam i ovaj kamp kao i 90% ostalih na ovom istom portalu. Secam se da je najpozitivnije ocenjen komentar tipa sta bi bilo da hrvati otvore ovakav kamp. Taman se obradujem kad videh da ga policija zatvorila i krenem da pohvalim akciju kad ono isti komentatori sada obrnuli pricu. Sta je ovo sa nama???

ja

pre 5 godina

Ne mogu da razumem nas Srbe, pa to ti je! Juče drvlje i kamenje po državi zašto je dozvolila ovako nešto, danas drvlje i kamenje zato što je naredila da se kamp raspusti?? Stvarno je glavna odlika našeg mentaliteta kontrašenje, a ne inat kako se obično misli... Ne znam šta hoću, al neću da se potrudim da saznam šta neću...

laki

pre 5 godina

''Gej paradu to niste zabranili ...tuga.''

Na gej paradi se nalaze isključivo punoletne LGBT osobe koje su tu iz sebi ličnih političkih razloga, te ni na koji način nisu zloupotrebljeni jer imaju pravo izbora. Drugo, ne vidim razlog zašto gej parada mora da se zabrani? Šta će to konkretno na bolje da promeni u srpskom društvu? To je jedna najmizernija manifestacija koja ima učesnika koliko i moj kućni savet u soliteru. Sa druge strane, ako i dalje verujete da čovek ili klinac može postati gej tako što na ulici vidi gej osobu kako maše zastavom duginih boja, onda ste vi u debelom problemu.

U kampu su bila deca koja su tu odvedena samo zato što roditelji misle da će oni tako postati bolji ljudi. Neće. Postaće bolji ljudi ako su roditelji odradili dobar posao oko vaspitavanja i ako odrastaju u zdravoj okolini. U Srbiji nažalost ovo drugo nije ispunjeno. Ovako će postati pravoslavni talibani koji će biti spremni na regrutaciju po ratištima širom Ukrajine, Gruzije i Sirije. A možda još opasnije, biće spremni da olako uđu u rat sa svojim komšijama sa kojima su njihovi roditelji, ne tako davno, bili u najkrvavijem ratu nakon drugog svetskog rata.

lol

pre 5 godina

"... da naša deca budu spremna danas-sutra ne daj bože da nas neko napadne, da budu spremna da se brane... “

Kakve nebuloze, čime da se branimo? Ostali imaju svemirsku tehnologiju, dronove , lasere, a mi praktično luk i strelu. Toliko.

Millennium

pre 5 godina

Normalno. Kao što sam već napisao u komentaru. Kampovi treba da postoje, ali da ga vode i drže obuku stručna lica. Oficiri, spasioci, planinari... Nije problem ni da se uči rukovanje oružjem, ni patriotizam i ljubav prema domovini, poštovanje prema drugima i drugarstvo. Ništa našim starima nije falilo što su imali radne akcije, odbranu i zaštitu. ALI, to ne treba da rade priučene, samoproklamovane patriJote, koje na decu kače simbole vojske koja više ne postoji.

Abolirani

pre 5 godina

Obuku izvode ratni veterane koji su izgubili sve moguće ratove.
(Baš će ih obučiti, 17. avgust 2018 11:31)

Nisu oni izgubili nego političari koji su sada na vlasti!!!

Професор Атлагић

pre 5 godina

Свашта, уместо да деца уче како се фалсификују дипломе, лаже, краде, издаје држава, они би да вежбају...

Carli Caplin

pre 5 godina

Vec postoje izvidjacki kampovi, i ako zelite da vam dece uce da se snalaze u prirodi onda ih saljite tamo a ne ovo od malih nogu ih uciti da rukuju oružjem.

Hajduk

pre 5 godina

И сада да ме неко убеди да живимо у демократској држави где постоји слобода изражавања и мишљења. Ово је срамота за полицију што је затворила камп.

blockout

pre 5 godina

Moze li neko da zamisli da se isto desilo, tipa madjari u vojvodini, ovi iz raskog okruga sa turcima posto smatraju da su isto, odma bi bilo za obuku terorista, separatisti, to bi letelo i drvlje i kamenje, a ovako rusija bracka zemlja jel da? pa nigde nikom nista

zoki

pre 5 godina

Ko će, osim dobrovoljne malobrojne vojske, braniti ovu zemlju od oružanog sukoba? Da neće možda starlete, selfi tipovi, Gej populacija ili učesnici parova?
Ako ne daj Boze dođe nekada u budućnosti do oružanog sukoba, u našoj zemlji, 90% civila ne zna osnovne vojne veštine za preživljavanje, a ne samo korišćenje oružja...
Ali koga to uopšte briga kada za 50 godina ovim tempom, ova zemlja neće postojati.

ton

pre 5 godina

Izdaja jos traje ? Nemoj slucajno nesto za intres zemlje bicemo bombardovani plus sankcije ooooo neeeeeee nesmemo se braniti predaajmo se ovom lepom miru ?

F22

pre 5 godina

Sinonim danasnje Srbije: disciplina,fizicka spremnost,osjecaj nacionalnog zajednistva,ucenje radnih navika su lose stvari dok su farme,zjevanje po kaficima i kladionicama,droge taaako cool...
Cik da neko zatvori ovo drugo,aha ali malo morgen...

Rezultat:raspala drzava,raspale porodice,raspale vrijednosti i kukumacenje istih onih koji su se zgrazavali nad idejom da se djeca na ovakav nacin micu sa ulica kako nemaju standard u ovoj zemlji i kako mastaju o baustelisanju u Austriji...

Лепи Цане

pre 5 godina

"Mi smo dali nalog za raspuštanje kampa zbog moguće zloupotrebe dece i uznemirenja javnosti."

Затворите онда из истих разлога и све стрељане и борилачке клубове, и тамо има пуно деце и омладине.
Благо нама са оваквом полицијом, па управо она оваква каква је представља највећу опасност по сигурност грађана.

Mare

pre 5 godina

Sjajno, ajmo sada svi da sednu i cepaju GTA 5, vise na Instagramu i slikaju se sa napucenim usnama i ispruzena dva prsta. Onda dodje recimo uranak i od 10 tinejdzera niko vatru da zapali ne zna. Prave nas na debile modernog doba.

Veso

pre 5 godina

Ministre policije, ko je ubio advokata Misu Ognjanovic? Olivera Ivanovica? Jelenu pevacicu za koi dokaza nema da je ubio muz? Cijom zaslugom je preminuo covek koi je bio vezan dok su se rusili objekti u Savamala? Ko je odgovoran za helihoptersku nesrecu i ima jo pitanj KO JE.

Belaj

pre 5 godina

Mi kao ratni veterani jednostavno želimo da naša deca budu spremna danas-sutra ne daj bože da nas neko napadne, da budu spremna da se brane“, naglašava Željko Vukelić, učesnik oružanih sukoba na prostoru bivše Jugoslavije.

A od čega ste se branili molim te, ni Hrvatska ni BiH vas nije napala!
Dok ste jurišali naoružani s jogurtima i pripremali "bitke", godinama prije pojave Franje i Alije i u Hrvatskoj i u BiH Srbima ništa nije falilo, bio je 45 godina mir i idilični suživot bez nekih značajnijih međunacionalnih tenzija.

frka panika

pre 5 godina

"Ovo je humanitarni patriotski kamp gde se deca uče tradicionalnim srpskim vrednostima" -pošto su velika većina seoskih gazdinstva u tom kraju nestala sada ćemo da učimo decu da nam tradicija nije ratarstvo i uzgajanje stoke već ratovanje? A i siguran sam da velika većina te dece nije dobrovoljno tu već su ih roditelji prislili...

ludidoni

pre 5 godina

Ako nas ne daj Boze neko napadne, mi smo ga ugasili. Nasa drzava i vojska je nista naspram drugih. Ne vidim smisao onda zasto bi neka deca ginula za neki izgubljeni rat!

Професор Атлагић

pre 5 godina

Свашта, уместо да деца уче како се фалсификују дипломе, лаже, краде, издаје држава, они би да вежбају...

Millennium

pre 5 godina

Normalno. Kao što sam već napisao u komentaru. Kampovi treba da postoje, ali da ga vode i drže obuku stručna lica. Oficiri, spasioci, planinari... Nije problem ni da se uči rukovanje oružjem, ni patriotizam i ljubav prema domovini, poštovanje prema drugima i drugarstvo. Ništa našim starima nije falilo što su imali radne akcije, odbranu i zaštitu. ALI, to ne treba da rade priučene, samoproklamovane patriJote, koje na decu kače simbole vojske koja više ne postoji.

DoktorO

pre 5 godina

Ne znam čemu tolika frka oko ovg kampa.

Ne bih poslao svoje dete u ovakav kamp, ali isto tako ne mislim da kamp loše utiče na decu ili društvo.

Daleko opasniji po decu i društvo su kampovi koje nazivate Reality i čije standarde i pravila slušate i upijate svaki dan.

Neven

pre 5 godina

http://www.mod.gov.rs/lat/5513/vojna-obaveza-5513

*Ministarstvo odbrane u sredstvima javnog informisanja objavljuje javni oglas za prijavu kandidata za dobrovoljno služenje vojnog roka sa oružjem i kurs za rezervne oficire Vojske Srbije. Na dobrovoljno služenje vojnog roka sa oružjem u Vojsci Srbije i za kurs za rezervne oficire Vojske Srbije, mogu se prijaviti kandidati muškog i ženskog pola koji u tekućoj godini navršavaju od 19 do 30 godina života. Oglas za prijavu kandidata za dobrovoljno služenje vojnog roka sa oružjem objavljuje se najmanje dva meseca pre upućivanja na dobrovoljno služenje vojnog roka sa oružjem. Prijavu za dobrovoljno služenje vojnog roka sa oružjem zainteresovano lice podnosi centru Ministarstva odbrane za lokalnu samoupravu, nadležnom prema adresi njegovog prebivališta.*


Svako normalan je protiv ovakvih kampova. Ko su uopste ljudi koji obucavaju tu decu? Ako neko zeli da prodje taj tip obuke, postoji zvanicna vojna ustanova kojoj treba da se obrati, a ne raznim paravojnim formacijama..

S reci na dela

pre 5 godina

@ "Не улазим у суштину кампа,"...
(Андрија, 17. avgust 2018 13:07)

E, vidis, rode, @Andrija! Ti zmuris NAMERNO i DOBROVOLJNO na SUYSTINU. A sustina je zveckanje oruzjem.

Ima million drugih nacina da se deca (ljudi uopste) vrate prirodi. Izvoli angazuj se. Pretvori svoje pametovanje u delo. Ovako zvucis vrlo neodgovorno nepromisljen.

Istina

pre 5 godina

Ovajvi kampovi postoje svuda na zapadu, ali prosečan Srbin nema pojma o tome.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (pilgrim, 17. avgust 2018 14:00)

Takvi kampovi postoje u Afganistanu,Iraku, Siriji,Palestini... Na zapadu postoje skautski(izvidjacki) kampovi gde se deca i omladina bave prirodom a ne oruzijem

веверица

pre 5 godina

не капирам. ми имамо војне гимназије и војску. служење војног рока и даље је могуће, али није обавезно. ко жели да се усавршава у том правцу, свака му част и хвала му, али треба да иде у регуларну воску наше државе, а не у паравојне формације. ово није за "укидање кампа", него за стрељање. у питању је акт тероризма. то што су злоупотребљена деца целој ствари даје додатну тежину, тако да није ни за стрељање, него јавно вешање.

Kiza

pre 5 godina

Ovi sto se pozivaju na patriotizam, pozivam ih da patriotski pociste najblizi parkic, da plate porez, da uplate neki novac da decu bez roditelja, da pomognu nekoj porodici na selu da sredi kucu, da ... ma ima toliko toga, al ne oni bi da prete, e pa necete lazne patriote! Ja sam patriota i bravo za drzavu, ovakve stvari odmah zatvarati.

Огњен

pre 5 godina

Браво за Нешу из Београда, ајде сад затвори и ове ријалитије који праве 100 пута врћу штету него 30 деце на златибору, а да, то није у надлежности.

Belaj

pre 5 godina

Mi kao ratni veterani jednostavno želimo da naša deca budu spremna danas-sutra ne daj bože da nas neko napadne, da budu spremna da se brane“, naglašava Željko Vukelić, učesnik oružanih sukoba na prostoru bivše Jugoslavije.

A od čega ste se branili molim te, ni Hrvatska ni BiH vas nije napala!
Dok ste jurišali naoružani s jogurtima i pripremali "bitke", godinama prije pojave Franje i Alije i u Hrvatskoj i u BiH Srbima ništa nije falilo, bio je 45 godina mir i idilični suživot bez nekih značajnijih međunacionalnih tenzija.

Carli Caplin

pre 5 godina

Vec postoje izvidjacki kampovi, i ako zelite da vam dece uce da se snalaze u prirodi onda ih saljite tamo a ne ovo od malih nogu ih uciti da rukuju oružjem.

troll level 100

pre 5 godina

Gej paradu to niste zabranili ...tuga.
(iva, 17. avgust 2018 11:38)

Sta je tužno reci mi? Znači po tvojoj logici bolje deca sa pušakama nego gay ljudi sa zastavama duge. Neverovatno koliko smo poremećeno društvo. Oni se bore za svoja prava i fer tretiranje a šta ove "patriote" rade? Lože decu na rat.

Лепи Цане

pre 5 godina

"Mi smo dali nalog za raspuštanje kampa zbog moguće zloupotrebe dece i uznemirenja javnosti."

Затворите онда из истих разлога и све стрељане и борилачке клубове, и тамо има пуно деце и омладине.
Благо нама са оваквом полицијом, па управо она оваква каква је представља највећу опасност по сигурност грађана.

Veso

pre 5 godina

Ministre policije, ko je ubio advokata Misu Ognjanovic? Olivera Ivanovica? Jelenu pevacicu za koi dokaza nema da je ubio muz? Cijom zaslugom je preminuo covek koi je bio vezan dok su se rusili objekti u Savamala? Ko je odgovoran za helihoptersku nesrecu i ima jo pitanj KO JE.

Zaciorski

pre 5 godina

To su samo trebali da osmisle u formi izvidjaca, naravno, bez vojnih uniformi I gumenih pušaka. ....orijentiring, fiskultura, ishrana u prirodi, higijena, pošumljavanje, pomoć starijima...

ivan

pre 5 godina

zato su itekako dobro dosli rijaliti progeami, fantasticne pevacke zvezde, jos vece kriminalne zvezde, i svi ostali fantasticni likovi koje nasa deca svakodnevno mogu videti na tv-u i uzivo!!!

Hajduk Stanko

pre 5 godina

Posto su nasli ubice Olivera Ivanovica i pohapsili srpski otpad sa severa KiM, mogu da se usredsrede na zadatke vazne za nacionalni interes.

Predrag

pre 5 godina

Protiv ovakvih kampova nisam, ali se moraju znati programi i deca moraju biti odevena primereno svom uzrastu, a ne u odrpane uniforme naše vojske. Jer oni nisu vojska.

frka panika

pre 5 godina

"Ovo je humanitarni patriotski kamp gde se deca uče tradicionalnim srpskim vrednostima" -pošto su velika većina seoskih gazdinstva u tom kraju nestala sada ćemo da učimo decu da nam tradicija nije ratarstvo i uzgajanje stoke već ratovanje? A i siguran sam da velika većina te dece nije dobrovoljno tu već su ih roditelji prislili...

Batko pamcenje mu kratko

pre 5 godina

Tako i treba, bravo za Mup..Deca treba da gledaju crtace i da se igraju u pesku a ne da budu obucavana da rukuju oruzjem, jel treba "sutra" da pripucaju na prvog komsiju? Bravo za MUP jos jednom, deci nije mesto blizu oruzija.

panzer general

pre 5 godina

Prvo, jako velika razlika je između 12-15 g. i 18-23 g., to nikako ne ide zajedno. Ovi prvi su za izviđače, a ovi drugi se regularno mogu prijavit u vojsku. Drugo, čovjek bi očekivao da u 21.st. za bilo koju državu u Evropi su ovakve vojne "samoorganizacije" zakonom zabranjene i da ih se treba rasformirati po službenoj dužnosti na prvu dojavu. Treće, regrutiranje djece u bilo kakve (kvazi)vojne formacije i ispiranje mozga trebalo bi završiti sa optužbom za terorizam za organizatore.

Pavle

pre 5 godina

A jel ce mup da zatvara vehabijske kampove po Srbiji? Ne samo da nam nedaju da imamo nesto cime da se branimo nego ni da se pripremimo za odbranu. Izdaja, nista manje nadam se da ce platiti kad tad.

Henry Chinasky

pre 5 godina

Ako deca hoće da idu, a roditelji ih puštaju ne vidim ništa loše.Bolje to nego da se drogiraju, igraju igrice i rade ostale stvari za zatupljivanje.

Ostin A

pre 5 godina

Ipak, kad ima "deca" od 23 godine sa decom od 14 godina...Drago mi je i zbog ministra bosanca iz Moskve koji je to verovatno organizovao.
(miloje, 17. avgust 2018 12:07)

Deca koja su bila od 15 - 18 godina, lepo u izviđače, sportske kampove, volonterske organizacije, gorane..
"Deca" od 18+ ako hoće da se igraju rata, imaju dobrovoljno služenje vojnog roka, gde zaista rade za državu, a ne da plaćaju paravojnu organizaciju za učenje da budu obezbeđenje na splavovima.

Abolirani

pre 5 godina

Obuku izvode ratni veterane koji su izgubili sve moguće ratove.
(Baš će ih obučiti, 17. avgust 2018 11:31)

Nisu oni izgubili nego političari koji su sada na vlasti!!!

Ostin A

pre 5 godina

Gej paradu to niste zabranili ...tuga.
(iva, 17. avgust 2018 11:38)

Ti zaista porediš klince iz osnovne i srednje kako uče da pucaju iz automatskog oružja i barataju noževima, sa bezazlenom žurkom ?

Ti nasilnik, ubica ili kriminalac možeš da postaneš, ali ne možeš ako si strejt da postaneš gej, niti obrnuto.

Hajduk

pre 5 godina

И сада да ме неко убеди да живимо у демократској држави где постоји слобода изражавања и мишљења. Ово је срамота за полицију што је затворила камп.

Mare

pre 5 godina

Sjajno, ajmo sada svi da sednu i cepaju GTA 5, vise na Instagramu i slikaju se sa napucenim usnama i ispruzena dva prsta. Onda dodje recimo uranak i od 10 tinejdzera niko vatru da zapali ne zna. Prave nas na debile modernog doba.

ja

pre 5 godina

Ne mogu da razumem nas Srbe, pa to ti je! Juče drvlje i kamenje po državi zašto je dozvolila ovako nešto, danas drvlje i kamenje zato što je naredila da se kamp raspusti?? Stvarno je glavna odlika našeg mentaliteta kontrašenje, a ne inat kako se obično misli... Ne znam šta hoću, al neću da se potrudim da saznam šta neću...

Bane

pre 5 godina

U Šumaricama u Spomen parku streljanim djacima,gradonačenik Radomir Nikolić je otvorio kamp za pucanje paintball. Puške su takodje plastične ali sa metkovima sa crvenom bojom da podsećaju na streljanje. Ko je njemu dozvolio da tamo organizuje vežbe streljanja i zašto njemu ne šalju inspekciju !!!

bff

pre 5 godina

I od Nebojse nesto pametno.
Stop vrbovanju dece.
Danas vezba sa lažnim pištoljem, sutra brani braću Ruse u Ukrajni, prekosutra reketira vlasnike kafana i učestvuje u mafijaškim obračunima.

stranger

pre 5 godina

Napravite sistem i drustvo u kojem cete decu uciti da se sto pre osamostale i misle zdravorazumski pa kad postanu svoji ljudi znace i da se odbrane za ne daj Boze, a nikakvi kampovi im onda nece trebati. Ucite ih da sviraju, slikaju, da se bave sportom. Ucite ih da postuju i cuvaju zivotinje i prirodu. Ucite ih da su svi ljudi jednaki bili oni beli ili crni, zuti ili crveni, gay ili straight. Ucite ih da razlikuju dobro i zlo. Iz takvog sistema se onda radja i cojstvo i junastvo.

Coco Bill

pre 5 godina

Ako ne vide ništa ružno i loše u tome onda ovde svaka "šuša od ratnika" i svaka država može da otvori svoj kamp sa svojim instruktorima i naravno da to krsti u "patrijotizam" ?!. Pa ćemo tako lepo postasti poligon sukoba gde ćemo gle čuda, opet se ubijati, između sebe, za nećiji tuđi račun.

Neko iznutra

pre 5 godina

Koga bas zanima vojska i vojni poziv, kad napuni 18 godina i stekne malo svest o tome ode lepo u vojni odsek prijavi se dobrovoljno i odsluzi kako to i treba da se uradi. Casno i posteno za svoju zemlju, a ne da u nekoj nedodjiji nose grbove i oznake paravojnih formacija. Ova deca treba da uzivaju u detinjstvu,da igraju zmurke, klikere, imaju simpatiju itd.. A ne da se igraju ovih budalastina.

zoki

pre 5 godina

Ko će, osim dobrovoljne malobrojne vojske, braniti ovu zemlju od oružanog sukoba? Da neće možda starlete, selfi tipovi, Gej populacija ili učesnici parova?
Ako ne daj Boze dođe nekada u budućnosti do oružanog sukoba, u našoj zemlji, 90% civila ne zna osnovne vojne veštine za preživljavanje, a ne samo korišćenje oružja...
Ali koga to uopšte briga kada za 50 godina ovim tempom, ova zemlja neće postojati.

Jevrem

pre 5 godina

U Kanadi postoje kadeti, sto je identicno ovome. Tamo nije sporno, ne znam zasto je ovde (Royal Canadian Army Cadets)
(Aco, 17. avgust 2018 17:05) # Link komentara

Aco sam si objasnio o cemu se radi, ali da ti pojasnim.
Zvanicna drzavna vojna akademija je jedna stvar. Paravojne formacije
maloletnika otvorene od jedne strane drzave je KRIMINAL najviseg ranga.

Indus

pre 5 godina

1. Gej paradu to niste zabranili ...tuga.
(iva, 17. avgust 2018 11:38)

2. Vratite redovno služenje vojnog roka.
(Nikola, 17. avgust 2018 11:59)

1. Na gej paradi se ne daje maloletnoj deci puška u ruke pod izgovorom "odbrane" zemlje, već se propagira tolerancija među ljudima i to punoletnim. Ako ne vidite tu suštinsku razliku, možda je problem kod vas.

2. Vojni rok možeš služiti dobrovoljno ako želiš, odmah odjuri da se prijaviš.

F22

pre 5 godina

Sinonim danasnje Srbije: disciplina,fizicka spremnost,osjecaj nacionalnog zajednistva,ucenje radnih navika su lose stvari dok su farme,zjevanje po kaficima i kladionicama,droge taaako cool...
Cik da neko zatvori ovo drugo,aha ali malo morgen...

Rezultat:raspala drzava,raspale porodice,raspale vrijednosti i kukumacenje istih onih koji su se zgrazavali nad idejom da se djeca na ovakav nacin micu sa ulica kako nemaju standard u ovoj zemlji i kako mastaju o baustelisanju u Austriji...

DAVOR

pre 5 godina

Nazalost kamp je vise ukinut zbog pokroviteljstva opozicionog predsednika opstine Stamatovica nego zbog sustinskog ne slaganja rezima sa ovakvim rusofilskim paravojnim aktivnostima. To je jedina istina.

Indus

pre 5 godina

I ovaj "kamp" je dobrovoljan i niko deci nije davao oružje.
(nemanja, 17. avgust 2018 13:30)

Dobrovoljno od strane deteta od 12 godina ili dobrovoljno od strane roditelja koji ga je tamo gurnuo? Vojska se služi sa navršenih 18 godina, a ovo su deca od 12 godina. OGROMNA razlika u dobrovoljnosti, ako me razumete?

Nisu imali puške već vežbovne puške. Najbolje bi bilo da su im davali prave puške ali je i ovo tragično. Šta će detetu od 12 godina vežbovna puška u rukama? Jel ne mislite da će to posle stvoriti čoveka koji će hteti da uzme pravu pušku u ruke? Lepo sam napisao, ako je nekom do vojske, može još uvek da služi, neka se slobodno i dobrovoljno prijavi. NE vidim način kako se dete od 12 godina dobrovoljno prijavilo da se "igra" sa vežbovnim puškama. Ovo je posao, po meni, i za socijalnu službu da se pretresu i ti roditelji.

Ko pije, a ko plaća

pre 5 godina

Dva su problema koja bi država imala da nije raspustila odnosno zabranila ovakav kamp za vojnu ili predvojničku obuku, ili polu-obuku.

1. Zloupotreba mlađih maloletnika (kao i mlađih punoletnih osoba) od strane tzv. instruktora pešadijske i druge obuke, kao i od strane roditelja, koji su dali svoj pristanak, ne razmišljajući o mogućim posledicama.

2. Vojna obuka, makar bila sa gumenim puškama i plastičnim pištoljima, monopol je države, odnosno vojske koju osniva, finansira i nadzire država. Paravojna obuka može samo da vodi ka formiranju paravojnih jedinica, a to nijednoj državi u mirnodopskom vremenu, najblaže rečeno, ne treba.

Šta se dešava u drugim državama, stvar je isključivo tih država. Neki su slali ljude ma Mesec, a neki pse, pa to ne znači da i Srbija treba (i može) to da radi.

nekad i sad

pre 5 godina

(Trovach, 17. avgust 2018 13:43)

Nekada su skole deci BESPLATNO organizovale brojne vanskolske aktivnosti, u vidu tzv. "sekcija". Samo u mojoj skoli je postojala sekcija fotografa, radio-amatera, avio-modelara, dramska, likovna, muzicka ... Nastavnici fizickog su decu talentovanu za sport upucivali u amaterska sportska drustva gde su deca takodje besplatno mogla da treniraju razlicite sportove. Deca talentovana za ples i muziku su mogla da se prikljuce nekom horu ili folkloru pri KUD. Opet besplatno. Bila su tu i udruzenja gorana, izvidjaca, ferijalaca, planinara ... Danas sve to postoji samo u tragovima, a i to sto postoji ili se PAPRENO PLACA ili su ti potrebne debele veze (ili mito) da bi ti dete bilo primljeno na neki sport, u neki ansambl itd. E zato su deca osudjena na sedenje uz igrice, jer kada platis udzbenike, patike i mobilni telefon (sto je osnova), sta ti ostane za ostalo? Lako je reci "pa nemoj mu kupiti mobilni", hoces vraga ... prica mi brat kako uciteljica njegove dece salje deci uputstva sta da ponesu narednog dana u skolu preko Vibera. Znaci, dete mora da ima i to cudo. Patike ... one nekadasnje domace smrduse su izdrzavale i po 3 meseca svakodnevnog sutiranja lopte. Ovi danasnji vijetnamski Nike/Reebok laznjaci se raspadnu posle mesec dana, a pri tome deca nisu aktivna ni priblizno onoliko koliko smo mi to bili. I gde su ti onda pare za vanskolske aktivnosti? Ali ona drzava SFRJ nam nije valjala, pa smo izmislili ovu Srbiju. E pa eto nam!

Raff, ZG

pre 5 godina

Koje vrijednosti povećavaju kvalitetu života? Dosta paranoje i histerije na ovim prostorima. Dosta mržnje prema svima koji su različiti. Pustite barem djecu na miru, dajte im djetinjstvo bezbrižno kakvo smo mi imali u Jugoslaviji.

Pravednik

pre 5 godina

Pa mi smo dakle najjadniji i najbedniji ispljuvak od zemlje koji postoji na svetu porobljeni i zgaženi! Ni u wc nesmemo a da ne pitamo velikog brata Koji nam pretopio haubice i tenkove u smederevskoj železari i izneo 06.10.2000. 25 tona uranijuma iz Vinče....Pa šta je koga briga šta mi radimo u svojoj državi? Neka nas Bog dragi sačuva, samo nam on može pomoći, samo njemu možemo da se nadamo.

dux

pre 5 godina

Doktor O... slažem se sa svime što ste rekli o rijaliti programima ali takođe mislim da je i ovaj kamp opasna stvar. I tu, kao u rijaliti šou na mlade mozgove vrše uticaj neki opskurni likovi kojima nije mesto blizu tuđe dece.

Trovach

pre 5 godina

Nekada smo imali udruzenja "Gorana" i "Izvidjaca" i steta sto to vise ne postoji (osim na papiru). Tamo nikada nije bilo mesta oruzju, a ako bas neko zeli da se svi gradjani upoznaju sa rukovanjem oruzjem, tu bi mogla doci u obzir predvojnicka obuka (u nadleznosti vojske), gde bi se ispucalo nekoliko metaka iz raznih tipova pusaka, iste naucule sklapanju i rasklapanju i ciscenju, na kraju vojnicki pasulj i nazad kuci.

Zoran

pre 5 godina

Gej paradu to niste zabranili ...tuga. (iva, 17. avgust 2018 11:38)
Tuga je nemati nikakvo dešavanje u životu da ti je parada tuga. Kakvi isprazni životi Ive i njoj sličnih.

Bane

pre 5 godina

I treba da zatvore jer su deca premlada da bi racionalno skapirala sa 12, 14 ili 16 godina koje veštine treba koristiti samo u odbranbene svrhe. Ona bi tu zavolela oružje, tražila da ih poseduju, a onda su granice veoma veoma tanke.
Uzgrred ja videh da naša deca vežbaju ispod ruske zastave? Čemu to? Je l se to indoktrinišu da Srbija treba da bude deo Rusije?

ZgHrEu

pre 5 godina

Obuku izvode ratni veterane koji su izgubili sve moguće ratove.
(Baš će ih obučiti, 17. avgust 2018 11:31)
Za sto godina ćete sve ratove izgubljene 90-tih slaviti kao pobjede. Onako mitomanski.

Podsetnik

pre 5 godina

Tužna odluka i tužna reakcija javnosti koja na žalost nije svesna da bez gajenja patriotskog duha Srbija neće imati budućnost kao nezavisna i suverena zemlja.

laki

pre 5 godina

''Gej paradu to niste zabranili ...tuga.''

Na gej paradi se nalaze isključivo punoletne LGBT osobe koje su tu iz sebi ličnih političkih razloga, te ni na koji način nisu zloupotrebljeni jer imaju pravo izbora. Drugo, ne vidim razlog zašto gej parada mora da se zabrani? Šta će to konkretno na bolje da promeni u srpskom društvu? To je jedna najmizernija manifestacija koja ima učesnika koliko i moj kućni savet u soliteru. Sa druge strane, ako i dalje verujete da čovek ili klinac može postati gej tako što na ulici vidi gej osobu kako maše zastavom duginih boja, onda ste vi u debelom problemu.

U kampu su bila deca koja su tu odvedena samo zato što roditelji misle da će oni tako postati bolji ljudi. Neće. Postaće bolji ljudi ako su roditelji odradili dobar posao oko vaspitavanja i ako odrastaju u zdravoj okolini. U Srbiji nažalost ovo drugo nije ispunjeno. Ovako će postati pravoslavni talibani koji će biti spremni na regrutaciju po ratištima širom Ukrajine, Gruzije i Sirije. A možda još opasnije, biće spremni da olako uđu u rat sa svojim komšijama sa kojima su njihovi roditelji, ne tako davno, bili u najkrvavijem ratu nakon drugog svetskog rata.

MarkoB

pre 5 godina

Izvodi iz zakona:

"Zloupotreba ili zlostavljanje deteta obuhvata sve oblike fizičkog i/ili emocionalnog zlostavljanja, seksualnu zloupotrebu, zanemarivanje ili nemaran postupak, kao i komercijalnu ili drugu eksploataciju, što dovodi do stvarnog ili potencijalnog narušavanja detetovog zdravlja, njegovog preživljavanja, razvoja ili dostojanstva u okviru odnosa koji uključuje odgovornost, poverenje ili moć."

Što se uznemirenja građana tiče, niđe veze nema tematski kamp sa dobrovoljnim učesnicima u šumi. Čak ni po zakonu.

Dakle, koji je pravni osnov za uklanjanje kampa od strane pripadnika MUP-a?

blockout

pre 5 godina

Moze li neko da zamisli da se isto desilo, tipa madjari u vojvodini, ovi iz raskog okruga sa turcima posto smatraju da su isto, odma bi bilo za obuku terorista, separatisti, to bi letelo i drvlje i kamenje, a ovako rusija bracka zemlja jel da? pa nigde nikom nista

ton

pre 5 godina

Izdaja jos traje ? Nemoj slucajno nesto za intres zemlje bicemo bombardovani plus sankcije ooooo neeeeeee nesmemo se braniti predaajmo se ovom lepom miru ?

ludidoni

pre 5 godina

Ako nas ne daj Boze neko napadne, mi smo ga ugasili. Nasa drzava i vojska je nista naspram drugih. Ne vidim smisao onda zasto bi neka deca ginula za neki izgubljeni rat!

Samo da kazem

pre 5 godina

U redu je zabraniti ovakav kamp, cija je jedina pozitivna stvar sto su deca aktivna i ne sede ispred racunara ali u vezi sa tim ja i dalje postavljam pitanje ministru koji je to objavio:
Ministre, hocete li nesto uraditi povodom ubiostava po decjim parkovima u Beogradu?

Hitler jugen na svezem vazduhu

pre 5 godina

Sve takozvane "paramilitarne" odrede organizuje isklucivo drzava, odnosno DB i tako ce uvek i biti. Da li se neko seca onog nesrecnog Milana Paroskog? On je takodje, kada je video da se sprema osvajanje i pljackanje susednih republika i da svaka budala pravi svoju vojsku, krenuo na svoju ruku da uvezbava neku bulumentu u blizini Odzaka. Dosla murija, isamarala ih i poslala kucama.
A vi se i dalje lozite na price o svezem vazduhu i rusko - porodicnim vrednostima.
Dragi roditelji, sledeci put kada pozelite da od svog deteta pravite paramilitarca, samo se malo bolje raspitajte ko to organizuje da vam opet ne dodje policija da ih razjuri.

bez dioptrije

pre 5 godina

Ako bih se podsetila svog školovanja u ex-SFRY ono što mi je bilo užasno a znam i većini mojih drugarica je bila predvojnička obuka. Prvo teorija koja na uopšte nije interesovala pa onda u trećem razredu gimnazije bojevo gađanje. Mislim da sam tada imala stres. Prvo puške su bile užasne i znale su da iskoče iz ruku devojčica od šesnaestak godina. Na fakultetu još gore- Mogao si da ne položiš glavni predmet koji studiraš, ako si sve ostale položio i da upišeš sledeću godinu, ali bez predvojničke ne. Bojevo gađanje isto strava za devojke. Tako da ne razumem decu koja svoj patriotizam koji je za mene eufemizam za nacionalizam pokazuju učeći da koriste oružje, a pored svega sve organizovano iz džepa ovog sirotog naroda.

Pavle

pre 5 godina

Organizatori kampa su ispali glupi. Mogli su lepo da navedu da je to pejntbol kamp i mirna Backa. Cik ih zabranite, kad u sred Beograda postoje takvi klubovi. Inace, ja jesam za vojnu obuku, i to od strane drzave i na pravi nacin. Ne ono JNA glupiranje i zabusavanje, nego onako kako rade zapadne vojske, Legija stranaca, Izraelci...U poslednjem ratu se itekako pokazalo sta je bolje- par instruktora sa zapada je napravilo za par godina pravu vojsku Hrvatima, dok su nasi vezbali "atomski zdesna". Rezultat nam je poznat. E sad, sta ako neko nece da ide i da se obucava? Pa nista, objaviti javno da ce u slucaju rata SVI ici na front, bez obzira bili obuceni ili ne. Ako je neko dovoljno glup da lisi sebe znanja potrebnog za prezivljavanje u ratu, neka mu bude! Kad se rat zavrsi, imacemo puno manje "pacifista", "kosmopolita", "gradjana sveta"... "Kakav crni rat???", "ne sme biti vise rata!" To bi bas bilo lepo, ali covecanstvo jos nije dostiglo taj stepen razvoja, a posebno ne Balkanci. Kad malo bolje proucite istoriju, videcete da su Srbi u svaki rat u XX veku usli nespremni: u Balkanskim ratovima vojnici su isli bosi jer politicari nisu pre rata kupili dovoljno opanaka, u I sv. ratu nismo imali dovoljno municije i granata, II smo docekali sa oruzjem i taktikom iz I sv rata.Politicari u miru pokradu pare, narod cuti, a kad izbije rat- pogibija, poraz pa tek onda pobeda i veliki gubici.Bolje dati danas dinar za vojsku i par meseci svog zivota, nego sutra da ponovo dozivimo zlo!

комша

pre 5 godina

Svima je izgleda izmakla suština problema, a to je što su deca bila obučena u uniforme sa važećim amblemima Vojske Srbije!
(Jaroslaw, 17. avgust 2018 12:06)
Ти амблеми не постоје од 2006. године. То су амблеми ВЈ и после ВСЦГ.

Mitar

pre 5 godina

Deca su boravila u kampu od 9. avgusta i trebalo je da kamp traje do 18. avgusta. Država se jedan dan pred zatvaranje kampa "zabrinula" za bezbednost dece. Da nije bilo reakcije javnosti sve bi prošlo nezapaženo...

Hemoroid

pre 5 godina

Da, da. To je taj slavni Vucic, u strahu da ce mu deca od 13 godina doci glave. U demokratskoj drzavi ne bitno je kako se zovete, ne bitno je kako se oblacite bitno je da postujete zakon. Ljudi iz vojnog kampa nisu prekrsili zakon, za razliku od gomile olosa bliskog vlasti, koj divlja po ulicama, gradi nelegalne objekte, ruse pod okriljem noci i maskama ljudima kuce. To je uredu, jer oni ne ugrozavaju Vucica, ali sposobni ljudi, ljudi koji ce sutra nesto znati, moci, hteti to je prava opasnost za Vucica i SNS. SNS je sposoban jedino krdom svinja da vlada, svako ko digne glavu rizikuje da ostane bez nje. Zato i jeste okupio oko sebe armiju batinasa i olosa. I nije mu prvi put.

miloje

pre 5 godina

Pametno.Mada, da nije Stamatović aminovao, ne verujem da bi ga rasformirali. Ipak, kad ima "deca" od 23 godine sa decom od 14 godina...Drago mi je i zbog ministra bosanca iz Moskve koji je to verovatno organizovao.

ендру

pre 5 godina

Питање за министра, хоће ли тих 20 полицајаца да продуже за Велики Трновац? Хвала унапред на одговору

Vojin

pre 5 godina

Najozbiljniji krivicni postupak u najmanju ruku.
Strani drzavljanin uz pomoc srpskog otvara deciji vojni
kamp u STRNOJ drzavi. A sta se jos radi iza ledja?
A ove "parijote" zbog ovakvog delanja
treba nazvati pravim imenom! Treba odmah izvrsiti provery
jos nekih institucija otvorenih pod "humanitarnim" plastom.
Mislim da je sada potpuno jasno ko vec duze vremena OTVORENO rovari
nasim prostorima uz kolaboraciju nekih nasih "patrijota".

SRBIN IZ SRBIJE

pre 5 godina

Super sto je zatvoren kamp , nego kada ce biti pohapseni ruski agenti i domaci petokolonasi koji su organizovali ovaj kamp po nalogu iz Kremlja?

Vise je nego ocigledan upliv KGB sluzbi u Srbiji koji su izdali nalog petokolonasima po Srbiji da pocnu sa organizovanjem i pripremom kampova po Srbiji po ugledu na ruske kampove koje KGB organizuje po Rusiji.

Ima li drzave Srbije da procesuira odgovorne iz ruske spijunske mreze po Srbiji?

SGT

pre 5 godina

Ja drzim svojoj deci obuku, bice spremni za izdajnike i agresore. Da necete da mi zabranite, ne plasim se Nese sline i ovog izdajnika? Povukli smo se ali nismo se predali, sada su na vlasti sluge, ulizice, izdajnici, gej lobiji i slicni "junaci". Pokidacemo vas.

lol

pre 5 godina

"... da naša deca budu spremna danas-sutra ne daj bože da nas neko napadne, da budu spremna da se brane... “

Kakve nebuloze, čime da se branimo? Ostali imaju svemirsku tehnologiju, dronove , lasere, a mi praktično luk i strelu. Toliko.

Washington

pre 5 godina

Ne mogu da razumem nas Srbe, pa to ti je! Juče drvlje i kamenje po državi zašto je dozvolila ovako nešto, danas drvlje i kamenje zato što je naredila da se kamp raspusti?? Stvarno je glavna odlika našeg mentaliteta kontrašenje, a ne inat kako se obično misli... Ne znam šta hoću, al neću da se potrudim da saznam šta neću...
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (ja, 17. avgust 2018 12:58)

To se zovu botovi i sa jedne i sa druge strane, teski mentalni bolesnici.

E bas zato...

pre 5 godina

Auuuu, sto mi zivimo u nekoj virtuelnoj svesnosti. Nisam pripadnik ni jedne stranke i u 90% posto slucajeva kritikujem poteze na politickoj sceni. Kritikovao sam i ovaj kamp kao i 90% ostalih na ovom istom portalu. Secam se da je najpozitivnije ocenjen komentar tipa sta bi bilo da hrvati otvore ovakav kamp. Taman se obradujem kad videh da ga policija zatvorila i krenem da pohvalim akciju kad ono isti komentatori sada obrnuli pricu. Sta je ovo sa nama???

obren

pre 5 godina

Ne mogu da razumem nas Srbe, pa to ti je! Juče drvlje i kamenje po državi zašto je dozvolila ovako nešto, danas drvlje i kamenje zato što je naredila da se kamp raspusti?? Stvarno je glavna odlika našeg mentaliteta kontrašenje, a ne inat kako se obično misli... Ne znam šta hoću, al neću da se potrudim da saznam šta neću...
(ja, 17. avgust 2018 12:58)

Pa taki nam i precednik...

Андрија

pre 5 godina

Не улазим у суштину кампа,али су та деца ипак била у природи.Као родитељ знам колико је тешко наћи родитеље који ће децу послати да буду у кампу било које тематике.А вероватно већина њих "шерује" или "лајкује" искуства из рецимо Финске, Норвешке где су деца напољу у било којим метео условима.Зато нека их кући online,тако је најсигурније :(

South Park

pre 5 godina

Sto se tice priprema za nedaj boze mogli ste ih obucavati bez kampa tj hodanje pesice,e sad ne moraju bas Albaniju da prepesace ali neki marsevi od par kilometara bi bili dobri.

slobaa

pre 5 godina

U vojsci se nauci MNOGO korisnih stvari koje mogu pomoći ako se neko zadesi u određenoj životnoj situaciji i takvu vrstu obuke bi svako dete/čovek trebalo da prođe i takvu vrstu obuke podržavan! To, recimo, nije kako repertirati pištolj i pucati već kako "preživeti" i zaštiti se na niskim temperaturana i razne druge situacije.

Bala

pre 5 godina

Smeta im sto od dece hoce da naprave vojnike a ne smeta sto ih uce da imaju dve mame i dve tate.Znaci mogu biti pederi ali nemogu biti vojnici,Srbijo gde li ides

Ogledalo naroda

pre 5 godina

Vas stranka je stranka patriota ali americkih.
(Dejan, 18. avgust 2018 15:54)

A prava patriotska je ona koja ima ruske instruktore ?!

035

pre 5 godina

Злоупотреба власти ради узнемиравања јавности наишла на опште одобравање стотине automatski generisanih komentara "Небојша из Београда " ! Обрачунајмо се с неформалним васпитањем и образовањем деце до 23 године и правом на удруживање у НВО !

Професор Атлагић

pre 5 godina

Свашта, уместо да деца уче како се фалсификују дипломе, лаже, краде, издаје држава, они би да вежбају...

Лепи Цане

pre 5 godina

"Mi smo dali nalog za raspuštanje kampa zbog moguće zloupotrebe dece i uznemirenja javnosti."

Затворите онда из истих разлога и све стрељане и борилачке клубове, и тамо има пуно деце и омладине.
Благо нама са оваквом полицијом, па управо она оваква каква је представља највећу опасност по сигурност грађана.

Veso

pre 5 godina

Ministre policije, ko je ubio advokata Misu Ognjanovic? Olivera Ivanovica? Jelenu pevacicu za koi dokaza nema da je ubio muz? Cijom zaslugom je preminuo covek koi je bio vezan dok su se rusili objekti u Savamala? Ko je odgovoran za helihoptersku nesrecu i ima jo pitanj KO JE.

Mitar

pre 5 godina

Deca su boravila u kampu od 9. avgusta i trebalo je da kamp traje do 18. avgusta. Država se jedan dan pred zatvaranje kampa "zabrinula" za bezbednost dece. Da nije bilo reakcije javnosti sve bi prošlo nezapaženo...

Огњен

pre 5 godina

Браво за Нешу из Београда, ајде сад затвори и ове ријалитије који праве 100 пута врћу штету него 30 деце на златибору, а да, то није у надлежности.

Hajduk Stanko

pre 5 godina

Posto su nasli ubice Olivera Ivanovica i pohapsili srpski otpad sa severa KiM, mogu da se usredsrede na zadatke vazne za nacionalni interes.

Abolirani

pre 5 godina

Obuku izvode ratni veterane koji su izgubili sve moguće ratove.
(Baš će ih obučiti, 17. avgust 2018 11:31)

Nisu oni izgubili nego političari koji su sada na vlasti!!!

ivan

pre 5 godina

zato su itekako dobro dosli rijaliti progeami, fantasticne pevacke zvezde, jos vece kriminalne zvezde, i svi ostali fantasticni likovi koje nasa deca svakodnevno mogu videti na tv-u i uzivo!!!

Ostin A

pre 5 godina

Gej paradu to niste zabranili ...tuga.
(iva, 17. avgust 2018 11:38)

Ti zaista porediš klince iz osnovne i srednje kako uče da pucaju iz automatskog oružja i barataju noževima, sa bezazlenom žurkom ?

Ti nasilnik, ubica ili kriminalac možeš da postaneš, ali ne možeš ako si strejt da postaneš gej, niti obrnuto.

Mare

pre 5 godina

Sjajno, ajmo sada svi da sednu i cepaju GTA 5, vise na Instagramu i slikaju se sa napucenim usnama i ispruzena dva prsta. Onda dodje recimo uranak i od 10 tinejdzera niko vatru da zapali ne zna. Prave nas na debile modernog doba.

Bane

pre 5 godina

U Šumaricama u Spomen parku streljanim djacima,gradonačenik Radomir Nikolić je otvorio kamp za pucanje paintball. Puške su takodje plastične ali sa metkovima sa crvenom bojom da podsećaju na streljanje. Ko je njemu dozvolio da tamo organizuje vežbe streljanja i zašto njemu ne šalju inspekciju !!!

zoki

pre 5 godina

Ko će, osim dobrovoljne malobrojne vojske, braniti ovu zemlju od oružanog sukoba? Da neće možda starlete, selfi tipovi, Gej populacija ili učesnici parova?
Ako ne daj Boze dođe nekada u budućnosti do oružanog sukoba, u našoj zemlji, 90% civila ne zna osnovne vojne veštine za preživljavanje, a ne samo korišćenje oružja...
Ali koga to uopšte briga kada za 50 godina ovim tempom, ova zemlja neće postojati.

Pavle

pre 5 godina

A jel ce mup da zatvara vehabijske kampove po Srbiji? Ne samo da nam nedaju da imamo nesto cime da se branimo nego ni da se pripremimo za odbranu. Izdaja, nista manje nadam se da ce platiti kad tad.

Hajduk

pre 5 godina

И сада да ме неко убеди да живимо у демократској држави где постоји слобода изражавања и мишљења. Ово је срамота за полицију што је затворила камп.

Henry Chinasky

pre 5 godina

Ako deca hoće da idu, a roditelji ih puštaju ne vidim ništa loše.Bolje to nego da se drogiraju, igraju igrice i rade ostale stvari za zatupljivanje.

miloje

pre 5 godina

Pametno.Mada, da nije Stamatović aminovao, ne verujem da bi ga rasformirali. Ipak, kad ima "deca" od 23 godine sa decom od 14 godina...Drago mi je i zbog ministra bosanca iz Moskve koji je to verovatno organizovao.

DAVOR

pre 5 godina

Nazalost kamp je vise ukinut zbog pokroviteljstva opozicionog predsednika opstine Stamatovica nego zbog sustinskog ne slaganja rezima sa ovakvim rusofilskim paravojnim aktivnostima. To je jedina istina.

F22

pre 5 godina

Sinonim danasnje Srbije: disciplina,fizicka spremnost,osjecaj nacionalnog zajednistva,ucenje radnih navika su lose stvari dok su farme,zjevanje po kaficima i kladionicama,droge taaako cool...
Cik da neko zatvori ovo drugo,aha ali malo morgen...

Rezultat:raspala drzava,raspale porodice,raspale vrijednosti i kukumacenje istih onih koji su se zgrazavali nad idejom da se djeca na ovakav nacin micu sa ulica kako nemaju standard u ovoj zemlji i kako mastaju o baustelisanju u Austriji...

Hemoroid

pre 5 godina

Da, da. To je taj slavni Vucic, u strahu da ce mu deca od 13 godina doci glave. U demokratskoj drzavi ne bitno je kako se zovete, ne bitno je kako se oblacite bitno je da postujete zakon. Ljudi iz vojnog kampa nisu prekrsili zakon, za razliku od gomile olosa bliskog vlasti, koj divlja po ulicama, gradi nelegalne objekte, ruse pod okriljem noci i maskama ljudima kuce. To je uredu, jer oni ne ugrozavaju Vucica, ali sposobni ljudi, ljudi koji ce sutra nesto znati, moci, hteti to je prava opasnost za Vucica i SNS. SNS je sposoban jedino krdom svinja da vlada, svako ko digne glavu rizikuje da ostane bez nje. Zato i jeste okupio oko sebe armiju batinasa i olosa. I nije mu prvi put.

Belaj

pre 5 godina

Mi kao ratni veterani jednostavno želimo da naša deca budu spremna danas-sutra ne daj bože da nas neko napadne, da budu spremna da se brane“, naglašava Željko Vukelić, učesnik oružanih sukoba na prostoru bivše Jugoslavije.

A od čega ste se branili molim te, ni Hrvatska ni BiH vas nije napala!
Dok ste jurišali naoružani s jogurtima i pripremali "bitke", godinama prije pojave Franje i Alije i u Hrvatskoj i u BiH Srbima ništa nije falilo, bio je 45 godina mir i idilični suživot bez nekih značajnijih međunacionalnih tenzija.

ZgHrEu

pre 5 godina

Obuku izvode ratni veterane koji su izgubili sve moguće ratove.
(Baš će ih obučiti, 17. avgust 2018 11:31)
Za sto godina ćete sve ratove izgubljene 90-tih slaviti kao pobjede. Onako mitomanski.

laki

pre 5 godina

''Gej paradu to niste zabranili ...tuga.''

Na gej paradi se nalaze isključivo punoletne LGBT osobe koje su tu iz sebi ličnih političkih razloga, te ni na koji način nisu zloupotrebljeni jer imaju pravo izbora. Drugo, ne vidim razlog zašto gej parada mora da se zabrani? Šta će to konkretno na bolje da promeni u srpskom društvu? To je jedna najmizernija manifestacija koja ima učesnika koliko i moj kućni savet u soliteru. Sa druge strane, ako i dalje verujete da čovek ili klinac može postati gej tako što na ulici vidi gej osobu kako maše zastavom duginih boja, onda ste vi u debelom problemu.

U kampu su bila deca koja su tu odvedena samo zato što roditelji misle da će oni tako postati bolji ljudi. Neće. Postaće bolji ljudi ako su roditelji odradili dobar posao oko vaspitavanja i ako odrastaju u zdravoj okolini. U Srbiji nažalost ovo drugo nije ispunjeno. Ovako će postati pravoslavni talibani koji će biti spremni na regrutaciju po ratištima širom Ukrajine, Gruzije i Sirije. A možda još opasnije, biće spremni da olako uđu u rat sa svojim komšijama sa kojima su njihovi roditelji, ne tako davno, bili u najkrvavijem ratu nakon drugog svetskog rata.

ton

pre 5 godina

Izdaja jos traje ? Nemoj slucajno nesto za intres zemlje bicemo bombardovani plus sankcije ooooo neeeeeee nesmemo se braniti predaajmo se ovom lepom miru ?

Podsetnik

pre 5 godina

Tužna odluka i tužna reakcija javnosti koja na žalost nije svesna da bez gajenja patriotskog duha Srbija neće imati budućnost kao nezavisna i suverena zemlja.

nekad i sad

pre 5 godina

(Trovach, 17. avgust 2018 13:43)

Nekada su skole deci BESPLATNO organizovale brojne vanskolske aktivnosti, u vidu tzv. "sekcija". Samo u mojoj skoli je postojala sekcija fotografa, radio-amatera, avio-modelara, dramska, likovna, muzicka ... Nastavnici fizickog su decu talentovanu za sport upucivali u amaterska sportska drustva gde su deca takodje besplatno mogla da treniraju razlicite sportove. Deca talentovana za ples i muziku su mogla da se prikljuce nekom horu ili folkloru pri KUD. Opet besplatno. Bila su tu i udruzenja gorana, izvidjaca, ferijalaca, planinara ... Danas sve to postoji samo u tragovima, a i to sto postoji ili se PAPRENO PLACA ili su ti potrebne debele veze (ili mito) da bi ti dete bilo primljeno na neki sport, u neki ansambl itd. E zato su deca osudjena na sedenje uz igrice, jer kada platis udzbenike, patike i mobilni telefon (sto je osnova), sta ti ostane za ostalo? Lako je reci "pa nemoj mu kupiti mobilni", hoces vraga ... prica mi brat kako uciteljica njegove dece salje deci uputstva sta da ponesu narednog dana u skolu preko Vibera. Znaci, dete mora da ima i to cudo. Patike ... one nekadasnje domace smrduse su izdrzavale i po 3 meseca svakodnevnog sutiranja lopte. Ovi danasnji vijetnamski Nike/Reebok laznjaci se raspadnu posle mesec dana, a pri tome deca nisu aktivna ni priblizno onoliko koliko smo mi to bili. I gde su ti onda pare za vanskolske aktivnosti? Ali ona drzava SFRJ nam nije valjala, pa smo izmislili ovu Srbiju. E pa eto nam!

Pravednik

pre 5 godina

Pa mi smo dakle najjadniji i najbedniji ispljuvak od zemlje koji postoji na svetu porobljeni i zgaženi! Ni u wc nesmemo a da ne pitamo velikog brata Koji nam pretopio haubice i tenkove u smederevskoj železari i izneo 06.10.2000. 25 tona uranijuma iz Vinče....Pa šta je koga briga šta mi radimo u svojoj državi? Neka nas Bog dragi sačuva, samo nam on može pomoći, samo njemu možemo da se nadamo.

MarkoB

pre 5 godina

Izvodi iz zakona:

"Zloupotreba ili zlostavljanje deteta obuhvata sve oblike fizičkog i/ili emocionalnog zlostavljanja, seksualnu zloupotrebu, zanemarivanje ili nemaran postupak, kao i komercijalnu ili drugu eksploataciju, što dovodi do stvarnog ili potencijalnog narušavanja detetovog zdravlja, njegovog preživljavanja, razvoja ili dostojanstva u okviru odnosa koji uključuje odgovornost, poverenje ili moć."

Što se uznemirenja građana tiče, niđe veze nema tematski kamp sa dobrovoljnim učesnicima u šumi. Čak ni po zakonu.

Dakle, koji je pravni osnov za uklanjanje kampa od strane pripadnika MUP-a?

ludidoni

pre 5 godina

Ako nas ne daj Boze neko napadne, mi smo ga ugasili. Nasa drzava i vojska je nista naspram drugih. Ne vidim smisao onda zasto bi neka deca ginula za neki izgubljeni rat!

blockout

pre 5 godina

Moze li neko da zamisli da se isto desilo, tipa madjari u vojvodini, ovi iz raskog okruga sa turcima posto smatraju da su isto, odma bi bilo za obuku terorista, separatisti, to bi letelo i drvlje i kamenje, a ovako rusija bracka zemlja jel da? pa nigde nikom nista

Samo da kazem

pre 5 godina

U redu je zabraniti ovakav kamp, cija je jedina pozitivna stvar sto su deca aktivna i ne sede ispred racunara ali u vezi sa tim ja i dalje postavljam pitanje ministru koji je to objavio:
Ministre, hocete li nesto uraditi povodom ubiostava po decjim parkovima u Beogradu?

Hitler jugen na svezem vazduhu

pre 5 godina

Sve takozvane "paramilitarne" odrede organizuje isklucivo drzava, odnosno DB i tako ce uvek i biti. Da li se neko seca onog nesrecnog Milana Paroskog? On je takodje, kada je video da se sprema osvajanje i pljackanje susednih republika i da svaka budala pravi svoju vojsku, krenuo na svoju ruku da uvezbava neku bulumentu u blizini Odzaka. Dosla murija, isamarala ih i poslala kucama.
A vi se i dalje lozite na price o svezem vazduhu i rusko - porodicnim vrednostima.
Dragi roditelji, sledeci put kada pozelite da od svog deteta pravite paramilitarca, samo se malo bolje raspitajte ko to organizuje da vam opet ne dodje policija da ih razjuri.

ендру

pre 5 godina

Питање за министра, хоће ли тих 20 полицајаца да продуже за Велики Трновац? Хвала унапред на одговору

комша

pre 5 godina

Svima je izgleda izmakla suština problema, a to je što su deca bila obučena u uniforme sa važećim amblemima Vojske Srbije!
(Jaroslaw, 17. avgust 2018 12:06)
Ти амблеми не постоје од 2006. године. То су амблеми ВЈ и после ВСЦГ.

SGT

pre 5 godina

Ja drzim svojoj deci obuku, bice spremni za izdajnike i agresore. Da necete da mi zabranite, ne plasim se Nese sline i ovog izdajnika? Povukli smo se ali nismo se predali, sada su na vlasti sluge, ulizice, izdajnici, gej lobiji i slicni "junaci". Pokidacemo vas.

SRBIN IZ SRBIJE

pre 5 godina

Super sto je zatvoren kamp , nego kada ce biti pohapseni ruski agenti i domaci petokolonasi koji su organizovali ovaj kamp po nalogu iz Kremlja?

Vise je nego ocigledan upliv KGB sluzbi u Srbiji koji su izdali nalog petokolonasima po Srbiji da pocnu sa organizovanjem i pripremom kampova po Srbiji po ugledu na ruske kampove koje KGB organizuje po Rusiji.

Ima li drzave Srbije da procesuira odgovorne iz ruske spijunske mreze po Srbiji?

Андрија

pre 5 godina

Не улазим у суштину кампа,али су та деца ипак била у природи.Као родитељ знам колико је тешко наћи родитеље који ће децу послати да буду у кампу било које тематике.А вероватно већина њих "шерује" или "лајкује" искуства из рецимо Финске, Норвешке где су деца напољу у било којим метео условима.Зато нека их кући online,тако је најсигурније :(

Vojin

pre 5 godina

Najozbiljniji krivicni postupak u najmanju ruku.
Strani drzavljanin uz pomoc srpskog otvara deciji vojni
kamp u STRNOJ drzavi. A sta se jos radi iza ledja?
A ove "parijote" zbog ovakvog delanja
treba nazvati pravim imenom! Treba odmah izvrsiti provery
jos nekih institucija otvorenih pod "humanitarnim" plastom.
Mislim da je sada potpuno jasno ko vec duze vremena OTVORENO rovari
nasim prostorima uz kolaboraciju nekih nasih "patrijota".

lol

pre 5 godina

"... da naša deca budu spremna danas-sutra ne daj bože da nas neko napadne, da budu spremna da se brane... “

Kakve nebuloze, čime da se branimo? Ostali imaju svemirsku tehnologiju, dronove , lasere, a mi praktično luk i strelu. Toliko.

веверица

pre 5 godina

не капирам. ми имамо војне гимназије и војску. служење војног рока и даље је могуће, али није обавезно. ко жели да се усавршава у том правцу, свака му част и хвала му, али треба да иде у регуларну воску наше државе, а не у паравојне формације. ово није за "укидање кампа", него за стрељање. у питању је акт тероризма. то што су злоупотребљена деца целој ствари даје додатну тежину, тако да није ни за стрељање, него јавно вешање.

Washington

pre 5 godina

Ne mogu da razumem nas Srbe, pa to ti je! Juče drvlje i kamenje po državi zašto je dozvolila ovako nešto, danas drvlje i kamenje zato što je naredila da se kamp raspusti?? Stvarno je glavna odlika našeg mentaliteta kontrašenje, a ne inat kako se obično misli... Ne znam šta hoću, al neću da se potrudim da saznam šta neću...
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (ja, 17. avgust 2018 12:58)

To se zovu botovi i sa jedne i sa druge strane, teski mentalni bolesnici.

troll level 100

pre 5 godina

Gej paradu to niste zabranili ...tuga.
(iva, 17. avgust 2018 11:38)

Sta je tužno reci mi? Znači po tvojoj logici bolje deca sa pušakama nego gay ljudi sa zastavama duge. Neverovatno koliko smo poremećeno društvo. Oni se bore za svoja prava i fer tretiranje a šta ove "patriote" rade? Lože decu na rat.

bff

pre 5 godina

I od Nebojse nesto pametno.
Stop vrbovanju dece.
Danas vezba sa lažnim pištoljem, sutra brani braću Ruse u Ukrajni, prekosutra reketira vlasnike kafana i učestvuje u mafijaškim obračunima.

obren

pre 5 godina

Ne mogu da razumem nas Srbe, pa to ti je! Juče drvlje i kamenje po državi zašto je dozvolila ovako nešto, danas drvlje i kamenje zato što je naredila da se kamp raspusti?? Stvarno je glavna odlika našeg mentaliteta kontrašenje, a ne inat kako se obično misli... Ne znam šta hoću, al neću da se potrudim da saznam šta neću...
(ja, 17. avgust 2018 12:58)

Pa taki nam i precednik...

Millennium

pre 5 godina

Normalno. Kao što sam već napisao u komentaru. Kampovi treba da postoje, ali da ga vode i drže obuku stručna lica. Oficiri, spasioci, planinari... Nije problem ni da se uči rukovanje oružjem, ni patriotizam i ljubav prema domovini, poštovanje prema drugima i drugarstvo. Ništa našim starima nije falilo što su imali radne akcije, odbranu i zaštitu. ALI, to ne treba da rade priučene, samoproklamovane patriJote, koje na decu kače simbole vojske koja više ne postoji.

Istina

pre 5 godina

Ovajvi kampovi postoje svuda na zapadu, ali prosečan Srbin nema pojma o tome.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (pilgrim, 17. avgust 2018 14:00)

Takvi kampovi postoje u Afganistanu,Iraku, Siriji,Palestini... Na zapadu postoje skautski(izvidjacki) kampovi gde se deca i omladina bave prirodom a ne oruzijem

Zoran

pre 5 godina

Gej paradu to niste zabranili ...tuga. (iva, 17. avgust 2018 11:38)
Tuga je nemati nikakvo dešavanje u životu da ti je parada tuga. Kakvi isprazni životi Ive i njoj sličnih.

Carli Caplin

pre 5 godina

Vec postoje izvidjacki kampovi, i ako zelite da vam dece uce da se snalaze u prirodi onda ih saljite tamo a ne ovo od malih nogu ih uciti da rukuju oružjem.

Trovach

pre 5 godina

Nekada smo imali udruzenja "Gorana" i "Izvidjaca" i steta sto to vise ne postoji (osim na papiru). Tamo nikada nije bilo mesta oruzju, a ako bas neko zeli da se svi gradjani upoznaju sa rukovanjem oruzjem, tu bi mogla doci u obzir predvojnicka obuka (u nadleznosti vojske), gde bi se ispucalo nekoliko metaka iz raznih tipova pusaka, iste naucule sklapanju i rasklapanju i ciscenju, na kraju vojnicki pasulj i nazad kuci.

bez dioptrije

pre 5 godina

Ako bih se podsetila svog školovanja u ex-SFRY ono što mi je bilo užasno a znam i većini mojih drugarica je bila predvojnička obuka. Prvo teorija koja na uopšte nije interesovala pa onda u trećem razredu gimnazije bojevo gađanje. Mislim da sam tada imala stres. Prvo puške su bile užasne i znale su da iskoče iz ruku devojčica od šesnaestak godina. Na fakultetu još gore- Mogao si da ne položiš glavni predmet koji studiraš, ako si sve ostale položio i da upišeš sledeću godinu, ali bez predvojničke ne. Bojevo gađanje isto strava za devojke. Tako da ne razumem decu koja svoj patriotizam koji je za mene eufemizam za nacionalizam pokazuju učeći da koriste oružje, a pored svega sve organizovano iz džepa ovog sirotog naroda.

DoktorO

pre 5 godina

Ne znam čemu tolika frka oko ovg kampa.

Ne bih poslao svoje dete u ovakav kamp, ali isto tako ne mislim da kamp loše utiče na decu ili društvo.

Daleko opasniji po decu i društvo su kampovi koje nazivate Reality i čije standarde i pravila slušate i upijate svaki dan.

Neven

pre 5 godina

http://www.mod.gov.rs/lat/5513/vojna-obaveza-5513

*Ministarstvo odbrane u sredstvima javnog informisanja objavljuje javni oglas za prijavu kandidata za dobrovoljno služenje vojnog roka sa oružjem i kurs za rezervne oficire Vojske Srbije. Na dobrovoljno služenje vojnog roka sa oružjem u Vojsci Srbije i za kurs za rezervne oficire Vojske Srbije, mogu se prijaviti kandidati muškog i ženskog pola koji u tekućoj godini navršavaju od 19 do 30 godina života. Oglas za prijavu kandidata za dobrovoljno služenje vojnog roka sa oružjem objavljuje se najmanje dva meseca pre upućivanja na dobrovoljno služenje vojnog roka sa oružjem. Prijavu za dobrovoljno služenje vojnog roka sa oružjem zainteresovano lice podnosi centru Ministarstva odbrane za lokalnu samoupravu, nadležnom prema adresi njegovog prebivališta.*


Svako normalan je protiv ovakvih kampova. Ko su uopste ljudi koji obucavaju tu decu? Ako neko zeli da prodje taj tip obuke, postoji zvanicna vojna ustanova kojoj treba da se obrati, a ne raznim paravojnim formacijama..

frka panika

pre 5 godina

"Ovo je humanitarni patriotski kamp gde se deca uče tradicionalnim srpskim vrednostima" -pošto su velika većina seoskih gazdinstva u tom kraju nestala sada ćemo da učimo decu da nam tradicija nije ratarstvo i uzgajanje stoke već ratovanje? A i siguran sam da velika većina te dece nije dobrovoljno tu već su ih roditelji prislili...

Batko pamcenje mu kratko

pre 5 godina

Tako i treba, bravo za Mup..Deca treba da gledaju crtace i da se igraju u pesku a ne da budu obucavana da rukuju oruzjem, jel treba "sutra" da pripucaju na prvog komsiju? Bravo za MUP jos jednom, deci nije mesto blizu oruzija.

Kiza

pre 5 godina

Ovi sto se pozivaju na patriotizam, pozivam ih da patriotski pociste najblizi parkic, da plate porez, da uplate neki novac da decu bez roditelja, da pomognu nekoj porodici na selu da sredi kucu, da ... ma ima toliko toga, al ne oni bi da prete, e pa necete lazne patriote! Ja sam patriota i bravo za drzavu, ovakve stvari odmah zatvarati.

Bane

pre 5 godina

I treba da zatvore jer su deca premlada da bi racionalno skapirala sa 12, 14 ili 16 godina koje veštine treba koristiti samo u odbranbene svrhe. Ona bi tu zavolela oružje, tražila da ih poseduju, a onda su granice veoma veoma tanke.
Uzgrred ja videh da naša deca vežbaju ispod ruske zastave? Čemu to? Je l se to indoktrinišu da Srbija treba da bude deo Rusije?

Coco Bill

pre 5 godina

Ako ne vide ništa ružno i loše u tome onda ovde svaka "šuša od ratnika" i svaka država može da otvori svoj kamp sa svojim instruktorima i naravno da to krsti u "patrijotizam" ?!. Pa ćemo tako lepo postasti poligon sukoba gde ćemo gle čuda, opet se ubijati, između sebe, za nećiji tuđi račun.

Indus

pre 5 godina

1. Gej paradu to niste zabranili ...tuga.
(iva, 17. avgust 2018 11:38)

2. Vratite redovno služenje vojnog roka.
(Nikola, 17. avgust 2018 11:59)

1. Na gej paradi se ne daje maloletnoj deci puška u ruke pod izgovorom "odbrane" zemlje, već se propagira tolerancija među ljudima i to punoletnim. Ako ne vidite tu suštinsku razliku, možda je problem kod vas.

2. Vojni rok možeš služiti dobrovoljno ako želiš, odmah odjuri da se prijaviš.

Indus

pre 5 godina

I ovaj "kamp" je dobrovoljan i niko deci nije davao oružje.
(nemanja, 17. avgust 2018 13:30)

Dobrovoljno od strane deteta od 12 godina ili dobrovoljno od strane roditelja koji ga je tamo gurnuo? Vojska se služi sa navršenih 18 godina, a ovo su deca od 12 godina. OGROMNA razlika u dobrovoljnosti, ako me razumete?

Nisu imali puške već vežbovne puške. Najbolje bi bilo da su im davali prave puške ali je i ovo tragično. Šta će detetu od 12 godina vežbovna puška u rukama? Jel ne mislite da će to posle stvoriti čoveka koji će hteti da uzme pravu pušku u ruke? Lepo sam napisao, ako je nekom do vojske, može još uvek da služi, neka se slobodno i dobrovoljno prijavi. NE vidim način kako se dete od 12 godina dobrovoljno prijavilo da se "igra" sa vežbovnim puškama. Ovo je posao, po meni, i za socijalnu službu da se pretresu i ti roditelji.

Neko iznutra

pre 5 godina

Koga bas zanima vojska i vojni poziv, kad napuni 18 godina i stekne malo svest o tome ode lepo u vojni odsek prijavi se dobrovoljno i odsluzi kako to i treba da se uradi. Casno i posteno za svoju zemlju, a ne da u nekoj nedodjiji nose grbove i oznake paravojnih formacija. Ova deca treba da uzivaju u detinjstvu,da igraju zmurke, klikere, imaju simpatiju itd.. A ne da se igraju ovih budalastina.

Raff, ZG

pre 5 godina

Koje vrijednosti povećavaju kvalitetu života? Dosta paranoje i histerije na ovim prostorima. Dosta mržnje prema svima koji su različiti. Pustite barem djecu na miru, dajte im djetinjstvo bezbrižno kakvo smo mi imali u Jugoslaviji.

S reci na dela

pre 5 godina

@ "Не улазим у суштину кампа,"...
(Андрија, 17. avgust 2018 13:07)

E, vidis, rode, @Andrija! Ti zmuris NAMERNO i DOBROVOLJNO na SUYSTINU. A sustina je zveckanje oruzjem.

Ima million drugih nacina da se deca (ljudi uopste) vrate prirodi. Izvoli angazuj se. Pretvori svoje pametovanje u delo. Ovako zvucis vrlo neodgovorno nepromisljen.

Pavle

pre 5 godina

Organizatori kampa su ispali glupi. Mogli su lepo da navedu da je to pejntbol kamp i mirna Backa. Cik ih zabranite, kad u sred Beograda postoje takvi klubovi. Inace, ja jesam za vojnu obuku, i to od strane drzave i na pravi nacin. Ne ono JNA glupiranje i zabusavanje, nego onako kako rade zapadne vojske, Legija stranaca, Izraelci...U poslednjem ratu se itekako pokazalo sta je bolje- par instruktora sa zapada je napravilo za par godina pravu vojsku Hrvatima, dok su nasi vezbali "atomski zdesna". Rezultat nam je poznat. E sad, sta ako neko nece da ide i da se obucava? Pa nista, objaviti javno da ce u slucaju rata SVI ici na front, bez obzira bili obuceni ili ne. Ako je neko dovoljno glup da lisi sebe znanja potrebnog za prezivljavanje u ratu, neka mu bude! Kad se rat zavrsi, imacemo puno manje "pacifista", "kosmopolita", "gradjana sveta"... "Kakav crni rat???", "ne sme biti vise rata!" To bi bas bilo lepo, ali covecanstvo jos nije dostiglo taj stepen razvoja, a posebno ne Balkanci. Kad malo bolje proucite istoriju, videcete da su Srbi u svaki rat u XX veku usli nespremni: u Balkanskim ratovima vojnici su isli bosi jer politicari nisu pre rata kupili dovoljno opanaka, u I sv. ratu nismo imali dovoljno municije i granata, II smo docekali sa oruzjem i taktikom iz I sv rata.Politicari u miru pokradu pare, narod cuti, a kad izbije rat- pogibija, poraz pa tek onda pobeda i veliki gubici.Bolje dati danas dinar za vojsku i par meseci svog zivota, nego sutra da ponovo dozivimo zlo!

Ostin A

pre 5 godina

Ipak, kad ima "deca" od 23 godine sa decom od 14 godina...Drago mi je i zbog ministra bosanca iz Moskve koji je to verovatno organizovao.
(miloje, 17. avgust 2018 12:07)

Deca koja su bila od 15 - 18 godina, lepo u izviđače, sportske kampove, volonterske organizacije, gorane..
"Deca" od 18+ ako hoće da se igraju rata, imaju dobrovoljno služenje vojnog roka, gde zaista rade za državu, a ne da plaćaju paravojnu organizaciju za učenje da budu obezbeđenje na splavovima.

Ko pije, a ko plaća

pre 5 godina

Dva su problema koja bi država imala da nije raspustila odnosno zabranila ovakav kamp za vojnu ili predvojničku obuku, ili polu-obuku.

1. Zloupotreba mlađih maloletnika (kao i mlađih punoletnih osoba) od strane tzv. instruktora pešadijske i druge obuke, kao i od strane roditelja, koji su dali svoj pristanak, ne razmišljajući o mogućim posledicama.

2. Vojna obuka, makar bila sa gumenim puškama i plastičnim pištoljima, monopol je države, odnosno vojske koju osniva, finansira i nadzire država. Paravojna obuka može samo da vodi ka formiranju paravojnih jedinica, a to nijednoj državi u mirnodopskom vremenu, najblaže rečeno, ne treba.

Šta se dešava u drugim državama, stvar je isključivo tih država. Neki su slali ljude ma Mesec, a neki pse, pa to ne znači da i Srbija treba (i može) to da radi.

Jevrem

pre 5 godina

U Kanadi postoje kadeti, sto je identicno ovome. Tamo nije sporno, ne znam zasto je ovde (Royal Canadian Army Cadets)
(Aco, 17. avgust 2018 17:05) # Link komentara

Aco sam si objasnio o cemu se radi, ali da ti pojasnim.
Zvanicna drzavna vojna akademija je jedna stvar. Paravojne formacije
maloletnika otvorene od jedne strane drzave je KRIMINAL najviseg ranga.

panzer general

pre 5 godina

Prvo, jako velika razlika je između 12-15 g. i 18-23 g., to nikako ne ide zajedno. Ovi prvi su za izviđače, a ovi drugi se regularno mogu prijavit u vojsku. Drugo, čovjek bi očekivao da u 21.st. za bilo koju državu u Evropi su ovakve vojne "samoorganizacije" zakonom zabranjene i da ih se treba rasformirati po službenoj dužnosti na prvu dojavu. Treće, regrutiranje djece u bilo kakve (kvazi)vojne formacije i ispiranje mozga trebalo bi završiti sa optužbom za terorizam za organizatore.

Predrag

pre 5 godina

Protiv ovakvih kampova nisam, ali se moraju znati programi i deca moraju biti odevena primereno svom uzrastu, a ne u odrpane uniforme naše vojske. Jer oni nisu vojska.

South Park

pre 5 godina

Sto se tice priprema za nedaj boze mogli ste ih obucavati bez kampa tj hodanje pesice,e sad ne moraju bas Albaniju da prepesace ali neki marsevi od par kilometara bi bili dobri.

E bas zato...

pre 5 godina

Auuuu, sto mi zivimo u nekoj virtuelnoj svesnosti. Nisam pripadnik ni jedne stranke i u 90% posto slucajeva kritikujem poteze na politickoj sceni. Kritikovao sam i ovaj kamp kao i 90% ostalih na ovom istom portalu. Secam se da je najpozitivnije ocenjen komentar tipa sta bi bilo da hrvati otvore ovakav kamp. Taman se obradujem kad videh da ga policija zatvorila i krenem da pohvalim akciju kad ono isti komentatori sada obrnuli pricu. Sta je ovo sa nama???

Zaciorski

pre 5 godina

To su samo trebali da osmisle u formi izvidjaca, naravno, bez vojnih uniformi I gumenih pušaka. ....orijentiring, fiskultura, ishrana u prirodi, higijena, pošumljavanje, pomoć starijima...

slobaa

pre 5 godina

U vojsci se nauci MNOGO korisnih stvari koje mogu pomoći ako se neko zadesi u određenoj životnoj situaciji i takvu vrstu obuke bi svako dete/čovek trebalo da prođe i takvu vrstu obuke podržavan! To, recimo, nije kako repertirati pištolj i pucati već kako "preživeti" i zaštiti se na niskim temperaturana i razne druge situacije.

ja

pre 5 godina

Ne mogu da razumem nas Srbe, pa to ti je! Juče drvlje i kamenje po državi zašto je dozvolila ovako nešto, danas drvlje i kamenje zato što je naredila da se kamp raspusti?? Stvarno je glavna odlika našeg mentaliteta kontrašenje, a ne inat kako se obično misli... Ne znam šta hoću, al neću da se potrudim da saznam šta neću...

stranger

pre 5 godina

Napravite sistem i drustvo u kojem cete decu uciti da se sto pre osamostale i misle zdravorazumski pa kad postanu svoji ljudi znace i da se odbrane za ne daj Boze, a nikakvi kampovi im onda nece trebati. Ucite ih da sviraju, slikaju, da se bave sportom. Ucite ih da postuju i cuvaju zivotinje i prirodu. Ucite ih da su svi ljudi jednaki bili oni beli ili crni, zuti ili crveni, gay ili straight. Ucite ih da razlikuju dobro i zlo. Iz takvog sistema se onda radja i cojstvo i junastvo.

dux

pre 5 godina

Doktor O... slažem se sa svime što ste rekli o rijaliti programima ali takođe mislim da je i ovaj kamp opasna stvar. I tu, kao u rijaliti šou na mlade mozgove vrše uticaj neki opskurni likovi kojima nije mesto blizu tuđe dece.

Bala

pre 5 godina

Smeta im sto od dece hoce da naprave vojnike a ne smeta sto ih uce da imaju dve mame i dve tate.Znaci mogu biti pederi ali nemogu biti vojnici,Srbijo gde li ides

Ogledalo naroda

pre 5 godina

Vas stranka je stranka patriota ali americkih.
(Dejan, 18. avgust 2018 15:54)

A prava patriotska je ona koja ima ruske instruktore ?!

035

pre 5 godina

Злоупотреба власти ради узнемиравања јавности наишла на опште одобравање стотине automatski generisanih komentara "Небојша из Београда " ! Обрачунајмо се с неформалним васпитањем и образовањем деце до 23 године и правом на удруживање у НВО !