vlada
pre 6 godina
Ja sam video 80-ih da je jedino Srbija prva dovela autokratu i nacionalistu na vlast, prva je podigla oruzanu bunu Srba u Hrvatskoj leta 90-ih tzv Balvan revolucija. Ali da, nama su uvek neki drugi krivi.
Ponedeljak, 23.10.2017.
23:21
Srbija je sama sebi nanela zlo i njeni građani moraju da žive sa istinom da su sami sebi naneli patnju, smatra nobelovka Herta Miler.
Izvor: Tanjug
pre 6 godina
Ja sam video 80-ih da je jedino Srbija prva dovela autokratu i nacionalistu na vlast, prva je podigla oruzanu bunu Srba u Hrvatskoj leta 90-ih tzv Balvan revolucija. Ali da, nama su uvek neki drugi krivi.
pre 6 godina
dragan
Niko ne zamera Slovencima sto su bezali, nego sto su pobili nase regrute! Hrvati su takodje mogli da beze, ali ne da silom sa sobom vuku i Srbe iz Hrvatske, isto se odnosi i na Bosnjake! ja ne znam sta vama nije jasno jos u toj prici! Pa ne moogu se svi ostali pitati, samo da se Srbi nigde ne pitaju ni da li ce ziveti , a kamoli kako ce i sa kim ziveti! Gospode Boze, zatstrasujuce je do koje su mere su Srbi obespravljeni i kako se to smatra prirodnim i normalnim!
pre 6 godina
Upravu je, ali sa tom istinom nije lako ziveti. Secam se vremena antibirokratske revolucije nakon osme sednice, kada su milioni ljudi izlazili na ulice podrzavajuci i obozavajuci Milosevica. Srbija je tih godina licila na Kinu iz vremena kulturne revolucije. Obozavani vodja cija je svaka rec istina, ciji se kriticari zigosu i na kraju i ubijaju, a narod slepo veruje da je pravac politike spasonosan, jedino ispravan i najbolji na svetu. I ko nam je kriv? Da li nas je neko terao da to radimo? Da li je neko naterao milion ljudi da ide na Gazimestan i slusa govor u kome politicar kaze da ni ratovi nisu iskljuceni? I ko je onda kriv? Vatikan, SAD, Klinton, Hilari, Kol, Genser, Tudjman, Izetbegovic? Od te i takve Srbije su svi bezali i iskreno da li im mozete zameriti? Da li iko danas moze da zameri Slovencima sto su iz toga pakla bezali? Verovali smo vodji, slepo ga sledeli, mislili smo da smo jaki, da je pobeda nasa. I izgubili smo sve. I Jugoslaviju, i standard, sadasnjost nam je kosmarna najvise stoga sto nam je jasno da nam je buducnost mracna. Dovoljno je preci granicu pa videti na kolikom smo dnu. Putevi u Majdarskoj, HRvatskoj, samo napravite poredjenje sa nasim, uz koje su nesredjene deponije pored puta a nesnosni smrad se siri na sve strane. I sada ko je kriv? Imali smo velikog vodju tada imamo i sada, znaci nismo naucili nista! Srbija se danas unistava a pitam se ko ce sutra biti kriv? Naravno Angela Merkel, pa zar to nije jasno kao dan?
pre 6 godina
Ma koliko gospođa Miler bila levičar, ili kako je ovdašnji komentatori nazivaju mainstream filozof i autor,, gospođa je u pravu. Nisu hrvatske snage bile u Sloveniji, niti su hrvatske paravojske praćene legalnim vojnim snagama rušile po srbiji. Naravno, očekujem horsko graktanje na ovo, ali istina stoji, niko nije hteo da brani Jugoslaviju, niko. JNA se ponašala kao medved u staklarskoj radnji, stala je na stranu nacionalno homogeniozovanih srba, i rezultat je bio da su je smatrali okupacijskom vojskom. On je to, od trenutka kada je odbila da sruši nacionaliste, i kada se stavila na stranu Srbije, i bila. Koliko god da se to onima koji se pozivaju na gusle, na Kosovo i na NDH sviđalo ili ne sviđalo. SPC? pa ona je tek saučestvovala u rasulu, samo treba pročitati knjigu "Srpska crkva u ratu i ratovi u njoj. Da li je KGB učestvovao u razbijanju SFRJ? Teško je reći da nije, jer oružje secesionisti nisu kupovali od amerikanca, nego od zemalja Varšavskog ugovora. U Moskvi su generalima koji su hteli da pučem spreče raspad rekli Ne. Dok je sa druge strane, posredno SAD stavila do znanja da imaju samo 30 dana da reše stvari i time su dobili zeleno svetlo. Koga su poslušali? Pa matrjošku, domaju koja i čuva udovicu i sinka jednog od ubica Jugoslavije.
pre 6 godina
Naravno da smo krivi,hteli smo na silu nekog zadrzimo u zajednickoj drzavi a da se pri tom ne promenimo ni za milimetar tj da ostanemo u komunizmu.Naravno da niko normalan to nije hteo.Daljim teranjem kontre celom svetu smo izvisili i za dobra resenja koja su nam nudjena za nas narod izvan Srbije.Sve ovo naravno ne opravdava Hrvate koji su ponovili svoj nacisticki pir iz 40-tih godina i jedva docekali da ociste zemlju od Srba.Ceo nas cirkus je i poceo 1945. kada su komunisticki jurisnici,otimaci,ubice i sljam svake vrste na silu preuzele drzavu i stvorile nakaradan sistem koji je mogao da prezivi samo neko vreme i uz svesrdnu pomoc zapadnih kredita.90-tih je sve stiglo na naplatu.A nama Srbima je jos uvek Vampir u belom iz Kumroveca idol,zato nam i ide ovako,jos uvek ni to nismo skontali kakva je to stetocina bila,naravno zajedno sa njegovom crvenom burzoazijom...
pre 6 godina
(Жика Врачаруралац, 24. oktobar 2017 14:25)
Srbija treba da pripada pre svega svojim gradjanima, tj. sebi. Ali ako cemo da teramo mak na konac, gde najvise nasih gradjana odlazi, na istok ili na zapad? Manite me tih grubih podela istok zapad, nista nije crno belo, nije ovo vise 14-15 vek ili pocetak dvadesetog. Svet je odavno postao jedno globalno selo, a vi zivite u romantizmu. Romantizujete rusiju, a Dostojevkog, Tolstoja, Tarkovskog odavno vise nema. Ova zena govori totalno opste stvari, gadja i blizu je centra, ali nekako deluje povrsno i nedovoljno upuceno, ali ovde ljude zna i delic istine mnogo da zaboli.
pre 6 godina
Muka mi je od pomena reci Rusija, Putin i sl... a takodje mi je muka od politike koju zagovara SAD, a po najveca mi je muka od cinjenice da zivim u zemlji gde nema dana, a da se na spomene uticaj jednih ili drugih. `Ajde molim Vas 7 dana pauze i prestanite da sludjujete i trujete ovaj napaceni narod koji gleda samo kako da prezivi!
pre 6 godina
pa jeste, kad takvima kao ti dajemo znacaj i gostoprimstvo
pre 6 godina
Opet neke babe nešto komentarišu? Pa svaki Nemac koji ima obraz, bilo koje generacije treba da ćuti i u pikslu da gleda kad se spomene Srbija.
pre 6 godina
Србија и већински народ који живи у њој је слободарска, јуначка земља која има хиљадугодишњу цивилизацијску и култтрну баштину иза себе. Земља која припада и духовно и душевно и морално источној цивилизацији, а силом је гурају у западну овој госпођи и њенима је непојмљива и недокучива.
Оволика количина јефтиних и неистинитих "мејнстрим" ставова недопустива је за једног интелектуалца овенчаног Нобеловом наградом.
Неко чита Хандкеа, нико Херту Милер.
pre 6 godina
neka joj da neko dve igle i pletivo...
pre 6 godina
Istorija Nemačke XX veka je izmedju ostalog istorija masakra srpskog naroda...gospodjo Miler pričajete malo o sopstvenim zločinima...
pre 6 godina
Rastuzio me je ovaj jednostrani napis, ovaj pogled iz uskog ugla,
ovo ponavljanje mantre sa optuzbama na racun jedne strane. Sada
je i crkva kriva? Tesko je slusati takve reci iz usta nobelovca.
pre 6 godina
Znaci po njoj SFRJ je razbila Srbija koja ju branila a ne one nacije koje su htele da se otcepe upravo zbog svog nacionalizma koji ona ovde pominje i osudjuje.
Lep, posto je ona Rumunka voleo bih da vidim njenu reakciju kada Madjari budu htele da otcepe Translivaniju tj. Eredelj da li ce i tada reci da su Rumuni krivi za razbijanje drzave.
pre 6 godina
Jednom će možda postojati neko ko će napisati ko je i zašto ponovo oživeo nacionalizme i (u nekim slučajevima) nacizme te zašto je SFRJ pocepana I porobljena kada više nije bilo SSSR. Dotle svako može da iznosi ovakvo ili onakvo mišljenje.
pre 6 godina
U pravu je! Pogledajte snimke od nekada šta su pričali Dačić i Vučić i njihovi mentori, pogledajte posledice njihove vladavine, a uzroci su bili provokacije Zapada, stvarnih i izmišljenih neprijatelja i stvaranja napumpane napete atmosfere da bi se glup narod pecao na glasove. Svi su se obogatili, a narod izvisio.
pre 6 godina
Samo u banana drzavi kao sto je nasa moze da se desi ovo, da je narod kriv sto je bombardovan, sto nema tzv demokratije po americkom receptu ili slicno, svo postovana gospodjo idite npr u SA ili Tursku pa tamo lepo nesto slicno probajte da kazete, cenim da ne bi ni stigli do druge recenice vec bi bili izbaceni iz zemlje i to je najmanje sto bi lose moglo tamo da Vam se desi, ali evo u Srbiji svako moze da pokazuje snagu, inace draga gospodjo nikada u istoriji ni jedan narod nije osudjen da je genocidan ili kriv, uvek su krive vodje, bar bi vi to trebalo da znate, npr Nemacka ili i za njen narod mislite da je kriv kao i nas...
pre 6 godina
Srbija je kriva?Pa dobro. Mozemo biti posle bitke generali. Srbija kao najveca republika snosi svoj deo krivice. Zasto i kako?Zato sto smo se nekako trebali mentalno izdici iznad svoje pozicije i vremena i biti vidovitiji-sirokovidiji, samosvesniji. Trebali smo. Da li smo mogli? E to je pitanje. Verovatno ne. Izgleda da smo takvi kakvi smo bili osudjeni na ovakvu buducnost. Damo smo bili svesniji u smislu - shvatiti da su se vremena promenila, da se los brak ne moze silom nametnuti i da je tezak razlaz bolji nego bilo kakav rat. Trebalo je preci na parlamentarizam jos 80tih, trebalo je dozvoliti Slovencima i Hrvatima da naprave svoje drzave, imali bi smo daleko jace pozicije i mogucnosti i kosovo mozda ne bi ni otislo. Trebali smo svasta ali smo za to trebali imati drugaciju istoriju, i trebali smo biti neko drugi. U situaciji u kojoj smo bili, i obzirom ko smo, ovo je sledilo. Ovo je kao da si deci dozvolio da se domognu oruzja, a posle toboz nisi ocekivao da ce napraviti dzumbus i vuces usi onom ko ti se najmanje dopada. Mi smo zrtve samih sebe, i tu je u pravu. Nije nas nato bombardovao osamdeset devete ili devedesete, nego dosta kasnije nakon sto smo doveli Slobu,a on uzjahao i izvukao najgore iz nas nakon sto je mnogo krvi prosuto u ime cuvanja nekih propalih realnosti. Da li su i drugi krivi? Itekako. Ali time sto to napominjemo stalno samo dokazujemo tezu sa pocetka mog pisanija - da smo infantilni - Sto mene kaznjavate kad ja nisam jedini, nisam prvi poceo itd itd...
pre 6 godina
Onog Milosevica nisam voleo i mislim da ako je kriv onda je kriv nama Srbima a ne okolini.Zasto Hrvatski ili muslimanski ili Slovenacki nacionalizam nije kriv?Pa oni su cepali drzavu i nista uradili nisu da je sacuvaju.Milosevic im kriv.Kad se cepa Kosovo,mi smo krivi.Kad se cepa Ukrajina,Rusija je kriva.A kad oce da se cepa Katalonija,e onda ne moze.Mi nemamo demokratiju pa ni Rusi sli zato Saudijska Arabija je puna demokratije.Pogotovo onih sa macem na ulici sto kad muz pokaze prstom na zenu da ga je prevarila da joj odma na ulici secne glavu.Sta ste zeno i dal ste tamo isli da ukazete na vase misljenje ? A za Rusiju me zabole isto koliko i za Ameriku i ostale.Dok vi imate misljenje mi ne smemo da razmisljamo.
pre 6 godina
A rumuni bas prosperirali od EU?! Od zemlje koja nije imala ni dolar duga postala jedna od najzaduzenijih u svetu, bas lepa racunica.
(Miljan, 24. oktobar 2017 11:02)
Care, si ti bio u Rumuniji recimo '88 ili '89? Nisi. E pa pitaj nekog ko je bio nek ti malo ispriča kako su živeli tada.
pre 6 godina
Mislim da su Srbi pouceni istorijom uzeli oruzje da odbrane zivote da ne bi zavrsili po logorima jamama i rekama.Da nam ne bi dusmani silovali sestre i cerke i ubijali sinove. Pa nismo mogli pustiti to, pa nismo ovce da legnemo i da nas lisavaju zivota. Lako je govoriti iz ove perspektive i iz podrucja u kojima nismo ugrozeni samim tim ko smo. Nismo mi okruzeni modernim razumnim i prosvecenim Evropskim nacijama vec izvinjavam se ali primitivnim narodima koji su spremni na najgora zverstva. Ova gospodja ne razume i ne treba da komentarise balkansko grotlo. Mi se trudimo da prevazidjemo proslost ali kao da nas upravo svet vraca u nju.
pre 6 godina
@Milos: Uz sve ograde koje imam prema ljudima poput g-dje Miler, koji pametuju iz fotelje i pričaju o stvarima koje niti poznaju niti razumeju, hajde barem da baratamo činjenicama koje su lako proverive. Naime, prosečna plata u Rusiji je dvostruko manja od iznosa o kome govoriš. U Moskvi je to približno, negde oko 800 USD, ali sa ovdašnjim troškovima života, to je nivo Srbije, dakle, nedovoljno za goli život. Pritom je taj prosek u Moskvi toliki isključivo zbog činjenice da 90% superbogatih i bogatih žive upravo tamo.
pre 6 godina
A rumuni bas prosperirali od EU?! Od zemlje koja nije imala ni dolar duga postala jedna od najzaduzenijih u svetu, bas lepa racunica.
pre 6 godina
Ček, pa zar nije u pravu? Ko je izglasao tog Miloševića?Ko glasa sve ove godine, ona??!!
pre 6 godina
Ubi nas zabluda da je ceo razvijeni i civilizovan svet protiv Srba..! Mi smo ti koji treba da branimo i čuvamo Pravoslavlje...smeju nam se Grci pa i Rusi...Odoše komunisti dodjoše popovi...i tako u krug začarani..
pre 6 godina
Zlo nema naciju...
pre 6 godina
Nažalost, Srbi nikada neće uvideti da su sami najveći krivci za ovo što se desilo. Svi ostali pobegoše od Srbije, čak i Crnogorci, i svima je bolje nego u Srbiji i Srbima. Samo, Srbima to nikada neće biti jasno, a oni i ne žele da im bude jasno. Lakše je ovako - drugi su krivi za sve! Nerazumni potezi rukovodstva Srbije od nesrećne 8. sednice pa nadalje, masovna zaslepljenost mitovima i unakaženom istinom, nezaiteresovanost za istinu i večito optuživanje drugih da Srbima ne daju da saznaju istinu. Sada je Srbija tu gde je: osakaćena i maetrijalno i duhovno i lovi veštice na svakom koraku. U Srbiji se sve imitira i to na bolestan i nakaradan način, ništa se ne dovede kraju, ništa se ne uredi, uvek se ostavlja prostor za kuma, brata, prijatelja... Zato Srbija nikada i neće postatio n ormalna država i ostati prokažena i izolovana. Svuda u inostranstvu su Srbi postali sinonim za prevaru, podvalu, neiskrenost, pojvarenost u svakom obliku,zamislite se zašto. Istinu ne želite da sami pogledate u oči isuočite se sa njom, ali znate da pametujete i morališete drugima.
pre 6 godina
Šta je pogrešno rekla? Ko nam je vladao i kako? Ko nam sada vlada? Kako su vladali i oni pre njih? Šta imamo mi, šta imaju oni koji su vladali ili vladaju? Odakle? Za koga oni rade? Čija su deca nastradala i u čije ime? Čije su kuće porušene?
Glupi narode, evolutivno smo idioti, to nam dokazuju botine, mediji ali i srednji, građanski sloj: novinari, pisci, lekari, advokati.... Ima li još poštenih medju nama?
pre 6 godina
Slažem se.
pre 6 godina
Ma jok, nismo mi krivi, komšije su krive.
Ili drekavac iz tunela.
pre 6 godina
Razočaravajuće površno i pristrasno gledanje na stvari .Taj polu raj na zemlji , SFRJ je razbijena na proste činioce uz pomoć nacionalizma ali su iza svega ekonomski interesi ali ne naroda sa prostora Jugoslavije nego interesi zapadnih kreditora .Uporedite dug SFRJ i ukupan dug država sukcesora shvatićete da je dug uvećan višestruko , dakle orobljeni smo .Pri tom , ne može se reći da je SFRJ bila na nivou Afrike po razvijenosti , naprotiv .Dakle nacionalizam je u stvari bio samo katalizator koji je višestruko ubrzao proces razgradnje.
pre 6 godina
Rusija nema demokratiju i Putinov rezim je dosta slican starim rezimima tamo, ali ovo sto je ova zena sve rekla je takodje sramotno i najgora propaganda. Pa Evropa je tezila da unisti Rusiju jednom za svagda i za malo i uspela. Razlika izmedju EU i Rusije je to sto Rusija ima svoju drzavu i pravo da je vodi kako god zeli to se zove SUVERENOST. Ja bi gospodju samo bitao koliko desetina puta je razlika u civilnim zrtvama kada se uporedi Nemacka, SAD, Francuska, Britanija, Spanija i Rusija. Ja Nemce volim i postujem al Rusi imaju jos mnogo fore pre nego sto pridju bilo kome od ovih po broju civila i zlocina.
pre 6 godina
Tacno, i ja se slazem. Takvi tipovi kao taj Putin, Kim, Milosevic i sva ta bagra, to ne treba mnogo cekati, nego sto pre treba primeniti vojnu opciju na taj sljam covecanstva. Satrti to treba svim raspolozivim stredstvima, po svaku cenu. Sloboda nema cenu, i ako je cena nekoliko desetina pa i stotina miliona zrtvi, to nije ni 10% ljudi koji postoje na planeti, i to je prihvatljiva cena, ali slobodni svet mora da se prosvesti i da zaustavi to zlo, narocito zlo tog Putina, zlo koje jedino sto radi je da rovari po slobodnom svetu bez ikakve namere da saradjuje. To zlo onda treba fizicki zatrti, sve te rusije, severne koreje, srbije, to mora biti vojno neutralisano i onda te teritorije treba jednom vec konacno civilizovati. Nema druge opcije. Sto pre to slobodni svet shvati to ce biti manje zrtvi na njegovoj strani, ali to zlo koje vekovima rovari po civilizaciji mora biti neutralisano jednom za sva vremena i to sto pre.
pre 6 godina
Srbija i dan danas to isto radi. Zagađuje region najgorom kič muzikom, čija se produkcija otela kontroli. Zagađuje medijski prostor decenijama kroz Pink televiziju, a u posljednjoj deceniji kroz rijaliti programe tipa Parovi, iz kojih se produkuje najveći gadluk na ovim prostorima. Kurir i Informer najbesramniji primjeri medijskog otpada, neodgovornog pisanja. Takav haos nikome ne može donijeti dobro, ni Srbiji, ni regionu.
pre 6 godina
A Djura ce da ti oprosti sto te tuk'o...
pre 6 godina
Kad to kaže jedna Nemica, ja mirno spavam.
pre 6 godina
Iz moje perspektive života u Rumuniji, Jugoslavija je bila polu-raj. Iznenadilo me da je u takvoj zemlji eksplodirao nacionalizam
Sad će odmah drugi, da nismo samo mi krivi. Ona ovde nije spominjala druge.
Gledano iz druge perspektive u Sloveniji, kasnije Hrvatskoj, pa Bosni i na kraju Kosovu su učestvovale snage Srbije. Da smo 1991 otišli svako na svoju stranu, danas bi imali Kosovo i mnogo normalniju i stabilniju zemlju.
pre 6 godina
Poenta je da Milosevica smo sami nametnuli, nije ga doneo niko sa strane, tako da je zena savrseno u pravu. To ne znaci da nije bilo zlocina u ratu drugih strana. Ali optuzivati Nemacku da je kriva za Milosevica je glupo, a pogotovo je besmisleno optuzivati Hertu Miler da je ona kriva za vlast u Nemackoj. Zena je izuzetan kritican totalitarizma, nacionalizma i svih ostalih pojava koje su dovele do ljudskih patnji u Evropi. Ona se ne libi da kritikuje bilo koga, ukljucujuci i Nemacku.
pre 6 godina
Ja prvi kritikujem naše ponašanje, glupost i kratkovidost, ali ga ova gospođa malo pretera. Recimo da je kriva vlast u Srbiji za rat, ali ne vidim zašto su krivi građani ove zemlje. Jesu li krivi Bošnjaci iz Srbije što su njihovi sunarodnici postradali u Bosni? Jesu li krivi Albanci na Kosovu što ih je Sloba napao? Pa i njih ste bombardovali zajedno sa nama. Jesu li kriva deca za maloumno ponašanje odraslih? Jesu li krivi građani koji su na izborima 2000 glasali protiv Slobe? Tako bih mogao da nabrajam u nedogled. Ovo je bilo u stilu..."Đura će ti oprostiti što te je tukao." Neverovatno mi je da ovakve indoktrinirane osobe smatraju intelektualcima. Kao Vesli Klark da je držao tribinu...
pre 6 godina
Apsolutno su srpske vodje krive, ne zbog dijela koliko zbog ne predvidjanja posledica svojih poteza. Ukoliko sam dobro razumio gospodju, a mislim da jesam, ovo je poenta dužeg govora kojeg je imala.
pre 6 godina
Zastrasujuce je to da neko ko je dobio Nobela ima tako jednosmerna razmisljanja.Osoba koja je dobila "najvece" priznanje na svetu trebalo bi,u najmanju ruku,da bude u stanju da sagleda najvaznija svetska desavanja iz vise uglova i iz cipela svih zaracenih i suprotstavljenih strana kako bi mogla da nam ponudi zajednicku tacku sa koje se mogu razvijati bolji odnosi u svetu!Umesto toga dobili smo poziv za NATO intervenciju,tuzno,Nobel se pokajao zbog svog izuma,da je ziv sada bi se pokajao i zbog nagrade koja nosi njegovo ime!
pre 6 godina
Pa...mi sebi najviše zla nanosimo. Zato što trpimo da nas kradu, varaju na svakom koraku, zato sto trpimo da nam nude Skandal-Story kao knjizevnost i Grand kao umetnost. I tako decenijama...
pre 6 godina
Dzaba je nama pricati. Cak i kada nam neko kaze nesto sto bi bilo normalno da znamo. Evo, meni ne treba ova gospodja da mi objasnjava, jer sam sve to bas tako, a i gore, video svojim ocima. Drugima, kako vidim po komentarima, ne pomazu ni svoje, ni tudje oci, jer ne dozvoljava njihov mozak. On je video sta mu najvise odgovara, i sve ostalo ne postoji. Kada bi takvi okostali mozgovi bili bitni samo za citanje istorije, ni po jada, oni su jos vazniji za sagledavanje buducnosti. I, sta ce tamo videti iz svoje ljusture?
pre 6 godina
Do pre neku godinu bih se nervirao zbog ovakve izjave međutim za neke stvari jeste u pravu.
Zašto jeste...
pa recimo da za dve godine znamo da nećemo živeti bolje ali ipak ništa ne menjamo.
Tako da, ne treba da živimo bolje
pre 6 godina
Njeni stavovi nece uopste uticati na tiraz njenih knjiga u Srbiji iz dva razloga. Prvi je sto smo mi, prevashodno po sopstvenom misljenju, neverovatno tolerantni i otvoreni ljudi, a drugi sto u Srbiji niko i ne cita knjige.
pre 6 godina
Sve sto je gospodja rekla je tacno.Jedino sto se to nece svideti srbima.Tesko da ce njene knjige neko citati u Srbiji?
(putin voli gimnasticarke, 23. oktobar 2017 23:53)
Ako je zena ovako povrsna, pristrasna i subjektivna zaista se nece citati njene knjige. Da smo naneli zlo sami sebi ali i drugima - to je tacno. Ali je isto tako tacno i da je to samo jedan deo cele price i celog zla koje se desilo na Balkanu 90-tih. Nisu smatrali za potrebno da isto tako vojno zaustave jednog Tudjmana ili jednog Haradinaja? Oni nisu bili zlo? Oni nisu jahali na talasu nacionalizma? Ucestvovala SPC? A katolicka crkva i islamske zajednice nisu? Srbi bili nacionalisti, a sta su bili Hrvati? Hoce vojno da zaustave Putina? Neka joj neko objasni da taj isti Putin moze bukvalno da se USETA vojskom u njen Berlin, Hamburg, Minhen i da moze istim tempom da produzi do Pariza, da nimalo ne preteramo. Evropa ne moze vojno da se nosi sa Rusijom, suvise je slaba za tako nesto. Jaki su samo kada udare na male, siromasne i tehnoloski zaostale zemlje poput nas ili Libije.
pre 6 godina
Sve tacno rece ova zena... Znaju Rumuni ko su Rusi, pa mracili su ih 50godina a za to vreme im je Jugoslavija izgledala kao raj... Sada je sve obrnuto. Trebali smo I mi da budemo u Varsavskom paktu sada bi bili normalna zemlja...
pre 6 godina
gospodja miler je mozda u pravu ali jedno je zaboravila. demokratija je nesto sto sazre kao vocka i kada dodje vreme za to razvice se i plod a ne silom i americkim milionima investirati naprasna proleca po svetu. time stvaraju jos veci haos pa tako i u ukrajini. u ime demokratije zapad treba da prizna i prihvati koja su oni nedela ucinili u ime navodne dobrote.
pre 6 godina
"Srbija je sama sebi nanela zlo"
Srbija je sama sebi nanela zlo i njeni građani moraju da žive sa istinom da su sami sebi naneli patnju, smatra nobelovka Herta Miler.
Nažalost građani Srbije ni do dana danasnjeg nisu prestali da sami sebi nanose patnju !
I dalje glasaju za ISTE koji su "samoj Srbiji naneli zlo" 90-tih godina !
Sve je isto samo njega nema !
pre 6 godina
I sebi i susednim narodima i nacionalnim manjinama. Tačno u centar.
pre 6 godina
More .... samo nek nam vi niste naneli nesrecu i bedu na vrat.
pre 6 godina
"
I ova bi Srbima da menja svest.
(Branko Potezica, 23. oktobar 2017 23:31)".
Ne bi da vam menja svest. Samo vam govori istinu.
pre 6 godina
Hertu ste reklamirali, a sada će postati državni neprijatelj razularenom stadu.
pre 6 godina
Žena vam sve fino objasnila.
pre 6 godina
Lepo rekla zena, ali nema ko to da cuje.
pre 6 godina
Imas narode koji naprave zlo, priznaju i suoce se sa tim , pokusaju da isprave i dozive katarzu, kao npr Nemci i to su veliki narodi a imas male secikese koji naprave zlo, ne priznaju, krive druge , prave se ludi i svima se ogade, kao npr Srbi. Jedni imaju buducnost, drugi nemaju. jednostavno!
pre 6 godina
Uvek Srbi ili Rusi...Ajde sto pricaju da su narodi krivi evo sad kaze i crkva kriva,jos malo vise nece znati sta da kazu pa ce i zgrade i polja na teritorijama dve zemlje biti krive....Nas su osvojili, mi smo trenutno kolonija zato se i sepuri ovde, ali me je uvek čudilo kako da bre ne ode u Moskvu pa tamo da kaze Putinu i ostalima ko su i sta su, a da ne sme..
pre 6 godina
Misleći ljudi, pogotovo književnici, nekada su bili disidenti koji su se opirali postojećim dogmama i idejama koje su širile vladajuće elite.
Nažalost, danas je slučaj, da se bilo svesno ili nesvesno, čak i najveći intelektualci stavljaju u službu dominantnih narativa.
pre 6 godina
Poštovana, vaše očigledno anglosaksonsko, prozapadnjačko, jednostrano informisanje, površnost poznavanja problema u odnosu na raspad Jugoslavije, kao i nepoznavanje uzročno— posledičnih istorijskih veza između ovdašnjih naroda ne daje vam za pravo na ovako jednostran i grub sud o mom narodu, bez osvrta i kritike za ostale narode učesnike istog konflikta. Pročitajte nešto o stradanju Srba u Jasenovcu i NDH pa možda počnete razumeti zašto je neko ko je Srbin u Hrvatskoj pobegao u nacionalizam da bi se spasao od fašizma.
Gde ste bili sa moralizmom, kada je vaša država snabdevala oružjem paravojne formacije hrvatskih nacionalista i albanskih secesionista....?
Isti takav površan stav imate i prema Ukrajini. Kao da slušam analizu CNN, BBC, ili neke slične jednoumne medijske kompanije... Bez ikakvog sagledavanja i razumevanja stvarne situacije, međunarodnog, spoljnog, geostrateškog uticaja, problema i uzroka konflikta iz ugla obe zaraćene strane.
Moram nešto pročitati od vas, možda i niste tako loš pisac koliko ste loš politički analitičar?
pre 6 godina
Nije sve tacno, ali ima puno istine. To sto mi necemo da prihvatimo cinjenice, ne menja stvarnost. To tvrdoglavo odbijanje onoga sto se ne uklapa u sliku koju smo stvorili o nama nas je i dovelo do situacije u kojoj smo sada, a i unistice nas ako se ne dozovemo pameti. Ja nisam optimista.
pre 6 godina
U medjunarodnom pravu i politici ne postoji univerzalnost, vec samo dva pogleda. Jedan Pax Americana pogled i drugi, pogled zemalja koje jos uvek nisu pod tom neokolonijalistickom sapom. Ali neverovatno mi je sto, iako znajuci sve to, i dalje se iznerviram kad vidim ovaj pro-zapadnjacki pogled koji se kosi sa svom logikom.
Ona prvo kaze da je veoma iznenadio (i razocarao) taj destruktivni naboj nacionalizma u tada razvijenoj drzavi, da bi onda u sledecoj recenici pozvala na bratoubistvo pozdravljajuci davanje oruzja pro-zapadnim Ukrajincima. Ovakvim ljudima zivot nema cenu, sve im je interes. I sto je najzalosnije, ne njihov visi interes, nego interes onoga ko njihovim zivotima upravlja od skora. Nezavisne drzave samo na papiru. Vec sutra da ne govore kako se to od njih ocekuje i zahteva, 90% BDP-a bi otislo niz vodu.
pre 6 godina
Kako bi lepo bilo, makar nama i ne išlo u korist, da je sve tako, crno ili belo.
pre 6 godina
A katolici i muslimani čisti, je li?
pre 6 godina
Ova je puna predrasuda, sramota za jednog nobelovca.
pre 6 godina
Da li je gospodjo samo Srbija odgovorna za nacionalizam ili su sve strane podjednako? Da li se može meriti ko je najodgovorniji za građanski rat?
pre 6 godina
Žena je u pravu 100%. A koliko je u pravu, pokazaće broj negativnih glasova na moj komentar.
pre 6 godina
Zloupotreba nobelovke. Sami semi naneli zlo? Pa jel moguce da to neko kaze?
pre 6 godina
Irak, Libija, Sirija, Vijetnam, Nikaragva, Jemen, Liban, Granada... lista zemalja čiji stanovnici sami sebi čine zlo je podugačka.
pre 6 godina
Kada ce SPC poceti da snosi posledice svog iskljucivo negativnog vojno-politickog uticaja? Gospodja je u potpunosti u pravu, oni su jedni od najodgovornijih za glib u kome se trenutno nalazimo.
pre 6 godina
Njena Nemačka nam je nanosila patnju ceo prošli vek. Smeta joj srpski nacionalizam, a nije joj zasmetalo tiho etničko čišćenje koje smo doživeli na Kosovu decenijama pre građanskog rata u SFRJ. Smeta joj ruska secesija od povampirenog fašizma i nacizma u Ukrajini, a to joj ne smeta u slučaju Kosova... I naravno mi Nobelovku dočekamo raširenih ruku, saslušamo njene lekcije i ispratimo je ponosni na svoju otvorenost za drugačije mišljenje. A bilo bi lepo da obiđe i te vrle demokratije, Ukrajinu i Kosovo, pa da pokuša da njima deli slične lekcije.
pre 6 godina
Svaka joj je na mestu.
pre 6 godina
Probali Rusi demokratiju i videli da se to ne jede, od 80dolara plate do skoro 1000dolara pre devalviranje rublje, malo li je?
pre 6 godina
I ova bi Srbima da menja svest.
pre 6 godina
... Prema njenim rečima, kada se raspao S S S R, svi su očekivali da će demokratija zameniti totalitarizam.
"Nije se to dogodilo. Putin je sve izvrnuo. Danas je povređen novinar koji kritikuje Putina. On je u životnoj opasnosti. To su stvari za koje smo mislili da se neće više događati. Ako ne ide diplomatski onda mora vojno da se zaustave takvi tipovi. Tako su i Miloševića morali da sruše", kazala je Miler...
Zar ona stvarno veruje da je Putina moguće zaustaviti VOJNO?
pre 6 godina
Sve sto je gospodja rekla je tacno.Jedino sto se to nece svideti srbima.Tesko da ce njene knjige neko citati u Srbiji?
pre 6 godina
Tko je organizirao i financirao ovu tribinu? To se ne kaže u tekstu, a vrlo je značajan podatak. Istraživačko novinarstvo u Srbiji je na umoru. Ajte, istražite i dodajte činjenicu i vest da se ne bi sramotili.
pre 6 godina
Kakvo površno gledanje na stvari jednog Nobelovca,užas.
pre 6 godina
Nagrdi nas ova dobro. Šta ako je u pravu?
pre 6 godina
U Ukrajini praktično ne može normalno da se živi samo zato što su hteli u Evropsku uniju...neverovatno prosto.I ko je dao milijarde dolara,kako to rece usa ambasador u Ukrajini, kako bi poceo Majdan sa sve pesnicom i kako bi se zbacio legalno izabrazani predsednik? Koliko gluposti u jednom clanku
pre 6 godina
Kad kazu silovanoj osobi da je sam kriva za to
pre 6 godina
Idi Amin i Pol Pot bi da su kojim slucajem zivi verovatno dobili Nobelovu nagradu.
pre 6 godina
Kakvo površno gledanje na stvari jednog Nobelovca,užas.
pre 6 godina
Kad kazu silovanoj osobi da je sam kriva za to
pre 6 godina
I ova bi Srbima da menja svest.
pre 6 godina
Tko je organizirao i financirao ovu tribinu? To se ne kaže u tekstu, a vrlo je značajan podatak. Istraživačko novinarstvo u Srbiji je na umoru. Ajte, istražite i dodajte činjenicu i vest da se ne bi sramotili.
pre 6 godina
U Ukrajini praktično ne može normalno da se živi samo zato što su hteli u Evropsku uniju...neverovatno prosto.I ko je dao milijarde dolara,kako to rece usa ambasador u Ukrajini, kako bi poceo Majdan sa sve pesnicom i kako bi se zbacio legalno izabrazani predsednik? Koliko gluposti u jednom clanku
pre 6 godina
Idi Amin i Pol Pot bi da su kojim slucajem zivi verovatno dobili Nobelovu nagradu.
pre 6 godina
... Prema njenim rečima, kada se raspao S S S R, svi su očekivali da će demokratija zameniti totalitarizam.
"Nije se to dogodilo. Putin je sve izvrnuo. Danas je povređen novinar koji kritikuje Putina. On je u životnoj opasnosti. To su stvari za koje smo mislili da se neće više događati. Ako ne ide diplomatski onda mora vojno da se zaustave takvi tipovi. Tako su i Miloševića morali da sruše", kazala je Miler...
Zar ona stvarno veruje da je Putina moguće zaustaviti VOJNO?
pre 6 godina
Njena Nemačka nam je nanosila patnju ceo prošli vek. Smeta joj srpski nacionalizam, a nije joj zasmetalo tiho etničko čišćenje koje smo doživeli na Kosovu decenijama pre građanskog rata u SFRJ. Smeta joj ruska secesija od povampirenog fašizma i nacizma u Ukrajini, a to joj ne smeta u slučaju Kosova... I naravno mi Nobelovku dočekamo raširenih ruku, saslušamo njene lekcije i ispratimo je ponosni na svoju otvorenost za drugačije mišljenje. A bilo bi lepo da obiđe i te vrle demokratije, Ukrajinu i Kosovo, pa da pokuša da njima deli slične lekcije.
pre 6 godina
Irak, Libija, Sirija, Vijetnam, Nikaragva, Jemen, Liban, Granada... lista zemalja čiji stanovnici sami sebi čine zlo je podugačka.
pre 6 godina
Ova je puna predrasuda, sramota za jednog nobelovca.
pre 6 godina
A katolici i muslimani čisti, je li?
pre 6 godina
Zloupotreba nobelovke. Sami semi naneli zlo? Pa jel moguce da to neko kaze?
pre 6 godina
Da li je gospodjo samo Srbija odgovorna za nacionalizam ili su sve strane podjednako? Da li se može meriti ko je najodgovorniji za građanski rat?
pre 6 godina
Nagrdi nas ova dobro. Šta ako je u pravu?
pre 6 godina
Sve sto je gospodja rekla je tacno.Jedino sto se to nece svideti srbima.Tesko da ce njene knjige neko citati u Srbiji?
pre 6 godina
Kako bi lepo bilo, makar nama i ne išlo u korist, da je sve tako, crno ili belo.
pre 6 godina
Žena je u pravu 100%. A koliko je u pravu, pokazaće broj negativnih glasova na moj komentar.
pre 6 godina
Kada ce SPC poceti da snosi posledice svog iskljucivo negativnog vojno-politickog uticaja? Gospodja je u potpunosti u pravu, oni su jedni od najodgovornijih za glib u kome se trenutno nalazimo.
pre 6 godina
Poštovana, vaše očigledno anglosaksonsko, prozapadnjačko, jednostrano informisanje, površnost poznavanja problema u odnosu na raspad Jugoslavije, kao i nepoznavanje uzročno— posledičnih istorijskih veza između ovdašnjih naroda ne daje vam za pravo na ovako jednostran i grub sud o mom narodu, bez osvrta i kritike za ostale narode učesnike istog konflikta. Pročitajte nešto o stradanju Srba u Jasenovcu i NDH pa možda počnete razumeti zašto je neko ko je Srbin u Hrvatskoj pobegao u nacionalizam da bi se spasao od fašizma.
Gde ste bili sa moralizmom, kada je vaša država snabdevala oružjem paravojne formacije hrvatskih nacionalista i albanskih secesionista....?
Isti takav površan stav imate i prema Ukrajini. Kao da slušam analizu CNN, BBC, ili neke slične jednoumne medijske kompanije... Bez ikakvog sagledavanja i razumevanja stvarne situacije, međunarodnog, spoljnog, geostrateškog uticaja, problema i uzroka konflikta iz ugla obe zaraćene strane.
Moram nešto pročitati od vas, možda i niste tako loš pisac koliko ste loš politički analitičar?
pre 6 godina
A rumuni bas prosperirali od EU?! Od zemlje koja nije imala ni dolar duga postala jedna od najzaduzenijih u svetu, bas lepa racunica.
pre 6 godina
Onog Milosevica nisam voleo i mislim da ako je kriv onda je kriv nama Srbima a ne okolini.Zasto Hrvatski ili muslimanski ili Slovenacki nacionalizam nije kriv?Pa oni su cepali drzavu i nista uradili nisu da je sacuvaju.Milosevic im kriv.Kad se cepa Kosovo,mi smo krivi.Kad se cepa Ukrajina,Rusija je kriva.A kad oce da se cepa Katalonija,e onda ne moze.Mi nemamo demokratiju pa ni Rusi sli zato Saudijska Arabija je puna demokratije.Pogotovo onih sa macem na ulici sto kad muz pokaze prstom na zenu da ga je prevarila da joj odma na ulici secne glavu.Sta ste zeno i dal ste tamo isli da ukazete na vase misljenje ? A za Rusiju me zabole isto koliko i za Ameriku i ostale.Dok vi imate misljenje mi ne smemo da razmisljamo.
pre 6 godina
Dzaba je nama pricati. Cak i kada nam neko kaze nesto sto bi bilo normalno da znamo. Evo, meni ne treba ova gospodja da mi objasnjava, jer sam sve to bas tako, a i gore, video svojim ocima. Drugima, kako vidim po komentarima, ne pomazu ni svoje, ni tudje oci, jer ne dozvoljava njihov mozak. On je video sta mu najvise odgovara, i sve ostalo ne postoji. Kada bi takvi okostali mozgovi bili bitni samo za citanje istorije, ni po jada, oni su jos vazniji za sagledavanje buducnosti. I, sta ce tamo videti iz svoje ljusture?
pre 6 godina
Mislim da su Srbi pouceni istorijom uzeli oruzje da odbrane zivote da ne bi zavrsili po logorima jamama i rekama.Da nam ne bi dusmani silovali sestre i cerke i ubijali sinove. Pa nismo mogli pustiti to, pa nismo ovce da legnemo i da nas lisavaju zivota. Lako je govoriti iz ove perspektive i iz podrucja u kojima nismo ugrozeni samim tim ko smo. Nismo mi okruzeni modernim razumnim i prosvecenim Evropskim nacijama vec izvinjavam se ali primitivnim narodima koji su spremni na najgora zverstva. Ova gospodja ne razume i ne treba da komentarise balkansko grotlo. Mi se trudimo da prevazidjemo proslost ali kao da nas upravo svet vraca u nju.
pre 6 godina
Misleći ljudi, pogotovo književnici, nekada su bili disidenti koji su se opirali postojećim dogmama i idejama koje su širile vladajuće elite.
Nažalost, danas je slučaj, da se bilo svesno ili nesvesno, čak i najveći intelektualci stavljaju u službu dominantnih narativa.
pre 6 godina
Uvek Srbi ili Rusi...Ajde sto pricaju da su narodi krivi evo sad kaze i crkva kriva,jos malo vise nece znati sta da kazu pa ce i zgrade i polja na teritorijama dve zemlje biti krive....Nas su osvojili, mi smo trenutno kolonija zato se i sepuri ovde, ali me je uvek čudilo kako da bre ne ode u Moskvu pa tamo da kaze Putinu i ostalima ko su i sta su, a da ne sme..
pre 6 godina
Probali Rusi demokratiju i videli da se to ne jede, od 80dolara plate do skoro 1000dolara pre devalviranje rublje, malo li je?
pre 6 godina
Ček, pa zar nije u pravu? Ko je izglasao tog Miloševića?Ko glasa sve ove godine, ona??!!
pre 6 godina
A rumuni bas prosperirali od EU?! Od zemlje koja nije imala ni dolar duga postala jedna od najzaduzenijih u svetu, bas lepa racunica.
(Miljan, 24. oktobar 2017 11:02)
Care, si ti bio u Rumuniji recimo '88 ili '89? Nisi. E pa pitaj nekog ko je bio nek ti malo ispriča kako su živeli tada.
pre 6 godina
Šta je pogrešno rekla? Ko nam je vladao i kako? Ko nam sada vlada? Kako su vladali i oni pre njih? Šta imamo mi, šta imaju oni koji su vladali ili vladaju? Odakle? Za koga oni rade? Čija su deca nastradala i u čije ime? Čije su kuće porušene?
Glupi narode, evolutivno smo idioti, to nam dokazuju botine, mediji ali i srednji, građanski sloj: novinari, pisci, lekari, advokati.... Ima li još poštenih medju nama?
pre 6 godina
U medjunarodnom pravu i politici ne postoji univerzalnost, vec samo dva pogleda. Jedan Pax Americana pogled i drugi, pogled zemalja koje jos uvek nisu pod tom neokolonijalistickom sapom. Ali neverovatno mi je sto, iako znajuci sve to, i dalje se iznerviram kad vidim ovaj pro-zapadnjacki pogled koji se kosi sa svom logikom.
Ona prvo kaze da je veoma iznenadio (i razocarao) taj destruktivni naboj nacionalizma u tada razvijenoj drzavi, da bi onda u sledecoj recenici pozvala na bratoubistvo pozdravljajuci davanje oruzja pro-zapadnim Ukrajincima. Ovakvim ljudima zivot nema cenu, sve im je interes. I sto je najzalosnije, ne njihov visi interes, nego interes onoga ko njihovim zivotima upravlja od skora. Nezavisne drzave samo na papiru. Vec sutra da ne govore kako se to od njih ocekuje i zahteva, 90% BDP-a bi otislo niz vodu.
pre 6 godina
Imas narode koji naprave zlo, priznaju i suoce se sa tim , pokusaju da isprave i dozive katarzu, kao npr Nemci i to su veliki narodi a imas male secikese koji naprave zlo, ne priznaju, krive druge , prave se ludi i svima se ogade, kao npr Srbi. Jedni imaju buducnost, drugi nemaju. jednostavno!
pre 6 godina
Sve sto je gospodja rekla je tacno.Jedino sto se to nece svideti srbima.Tesko da ce njene knjige neko citati u Srbiji?
(putin voli gimnasticarke, 23. oktobar 2017 23:53)
Ako je zena ovako povrsna, pristrasna i subjektivna zaista se nece citati njene knjige. Da smo naneli zlo sami sebi ali i drugima - to je tacno. Ali je isto tako tacno i da je to samo jedan deo cele price i celog zla koje se desilo na Balkanu 90-tih. Nisu smatrali za potrebno da isto tako vojno zaustave jednog Tudjmana ili jednog Haradinaja? Oni nisu bili zlo? Oni nisu jahali na talasu nacionalizma? Ucestvovala SPC? A katolicka crkva i islamske zajednice nisu? Srbi bili nacionalisti, a sta su bili Hrvati? Hoce vojno da zaustave Putina? Neka joj neko objasni da taj isti Putin moze bukvalno da se USETA vojskom u njen Berlin, Hamburg, Minhen i da moze istim tempom da produzi do Pariza, da nimalo ne preteramo. Evropa ne moze vojno da se nosi sa Rusijom, suvise je slaba za tako nesto. Jaki su samo kada udare na male, siromasne i tehnoloski zaostale zemlje poput nas ili Libije.
pre 6 godina
Nažalost, Srbi nikada neće uvideti da su sami najveći krivci za ovo što se desilo. Svi ostali pobegoše od Srbije, čak i Crnogorci, i svima je bolje nego u Srbiji i Srbima. Samo, Srbima to nikada neće biti jasno, a oni i ne žele da im bude jasno. Lakše je ovako - drugi su krivi za sve! Nerazumni potezi rukovodstva Srbije od nesrećne 8. sednice pa nadalje, masovna zaslepljenost mitovima i unakaženom istinom, nezaiteresovanost za istinu i večito optuživanje drugih da Srbima ne daju da saznaju istinu. Sada je Srbija tu gde je: osakaćena i maetrijalno i duhovno i lovi veštice na svakom koraku. U Srbiji se sve imitira i to na bolestan i nakaradan način, ništa se ne dovede kraju, ništa se ne uredi, uvek se ostavlja prostor za kuma, brata, prijatelja... Zato Srbija nikada i neće postatio n ormalna država i ostati prokažena i izolovana. Svuda u inostranstvu su Srbi postali sinonim za prevaru, podvalu, neiskrenost, pojvarenost u svakom obliku,zamislite se zašto. Istinu ne želite da sami pogledate u oči isuočite se sa njom, ali znate da pametujete i morališete drugima.
pre 6 godina
Tacno, i ja se slazem. Takvi tipovi kao taj Putin, Kim, Milosevic i sva ta bagra, to ne treba mnogo cekati, nego sto pre treba primeniti vojnu opciju na taj sljam covecanstva. Satrti to treba svim raspolozivim stredstvima, po svaku cenu. Sloboda nema cenu, i ako je cena nekoliko desetina pa i stotina miliona zrtvi, to nije ni 10% ljudi koji postoje na planeti, i to je prihvatljiva cena, ali slobodni svet mora da se prosvesti i da zaustavi to zlo, narocito zlo tog Putina, zlo koje jedino sto radi je da rovari po slobodnom svetu bez ikakve namere da saradjuje. To zlo onda treba fizicki zatrti, sve te rusije, severne koreje, srbije, to mora biti vojno neutralisano i onda te teritorije treba jednom vec konacno civilizovati. Nema druge opcije. Sto pre to slobodni svet shvati to ce biti manje zrtvi na njegovoj strani, ali to zlo koje vekovima rovari po civilizaciji mora biti neutralisano jednom za sva vremena i to sto pre.
pre 6 godina
@Milos: Uz sve ograde koje imam prema ljudima poput g-dje Miler, koji pametuju iz fotelje i pričaju o stvarima koje niti poznaju niti razumeju, hajde barem da baratamo činjenicama koje su lako proverive. Naime, prosečna plata u Rusiji je dvostruko manja od iznosa o kome govoriš. U Moskvi je to približno, negde oko 800 USD, ali sa ovdašnjim troškovima života, to je nivo Srbije, dakle, nedovoljno za goli život. Pritom je taj prosek u Moskvi toliki isključivo zbog činjenice da 90% superbogatih i bogatih žive upravo tamo.
pre 6 godina
"Srbija je sama sebi nanela zlo"
Srbija je sama sebi nanela zlo i njeni građani moraju da žive sa istinom da su sami sebi naneli patnju, smatra nobelovka Herta Miler.
Nažalost građani Srbije ni do dana danasnjeg nisu prestali da sami sebi nanose patnju !
I dalje glasaju za ISTE koji su "samoj Srbiji naneli zlo" 90-tih godina !
Sve je isto samo njega nema !
pre 6 godina
Zastrasujuce je to da neko ko je dobio Nobela ima tako jednosmerna razmisljanja.Osoba koja je dobila "najvece" priznanje na svetu trebalo bi,u najmanju ruku,da bude u stanju da sagleda najvaznija svetska desavanja iz vise uglova i iz cipela svih zaracenih i suprotstavljenih strana kako bi mogla da nam ponudi zajednicku tacku sa koje se mogu razvijati bolji odnosi u svetu!Umesto toga dobili smo poziv za NATO intervenciju,tuzno,Nobel se pokajao zbog svog izuma,da je ziv sada bi se pokajao i zbog nagrade koja nosi njegovo ime!
pre 6 godina
Slažem se.
pre 6 godina
Ubi nas zabluda da je ceo razvijeni i civilizovan svet protiv Srba..! Mi smo ti koji treba da branimo i čuvamo Pravoslavlje...smeju nam se Grci pa i Rusi...Odoše komunisti dodjoše popovi...i tako u krug začarani..
pre 6 godina
U pravu je! Pogledajte snimke od nekada šta su pričali Dačić i Vučić i njihovi mentori, pogledajte posledice njihove vladavine, a uzroci su bili provokacije Zapada, stvarnih i izmišljenih neprijatelja i stvaranja napumpane napete atmosfere da bi se glup narod pecao na glasove. Svi su se obogatili, a narod izvisio.
pre 6 godina
Lepo rekla zena, ali nema ko to da cuje.
pre 6 godina
Srbija je kriva?Pa dobro. Mozemo biti posle bitke generali. Srbija kao najveca republika snosi svoj deo krivice. Zasto i kako?Zato sto smo se nekako trebali mentalno izdici iznad svoje pozicije i vremena i biti vidovitiji-sirokovidiji, samosvesniji. Trebali smo. Da li smo mogli? E to je pitanje. Verovatno ne. Izgleda da smo takvi kakvi smo bili osudjeni na ovakvu buducnost. Damo smo bili svesniji u smislu - shvatiti da su se vremena promenila, da se los brak ne moze silom nametnuti i da je tezak razlaz bolji nego bilo kakav rat. Trebalo je preci na parlamentarizam jos 80tih, trebalo je dozvoliti Slovencima i Hrvatima da naprave svoje drzave, imali bi smo daleko jace pozicije i mogucnosti i kosovo mozda ne bi ni otislo. Trebali smo svasta ali smo za to trebali imati drugaciju istoriju, i trebali smo biti neko drugi. U situaciji u kojoj smo bili, i obzirom ko smo, ovo je sledilo. Ovo je kao da si deci dozvolio da se domognu oruzja, a posle toboz nisi ocekivao da ce napraviti dzumbus i vuces usi onom ko ti se najmanje dopada. Mi smo zrtve samih sebe, i tu je u pravu. Nije nas nato bombardovao osamdeset devete ili devedesete, nego dosta kasnije nakon sto smo doveli Slobu,a on uzjahao i izvukao najgore iz nas nakon sto je mnogo krvi prosuto u ime cuvanja nekih propalih realnosti. Da li su i drugi krivi? Itekako. Ali time sto to napominjemo stalno samo dokazujemo tezu sa pocetka mog pisanija - da smo infantilni - Sto mene kaznjavate kad ja nisam jedini, nisam prvi poceo itd itd...
pre 6 godina
Ma jok, nismo mi krivi, komšije su krive.
Ili drekavac iz tunela.
pre 6 godina
Србија и већински народ који живи у њој је слободарска, јуначка земља која има хиљадугодишњу цивилизацијску и култтрну баштину иза себе. Земља која припада и духовно и душевно и морално источној цивилизацији, а силом је гурају у западну овој госпођи и њенима је непојмљива и недокучива.
Оволика количина јефтиних и неистинитих "мејнстрим" ставова недопустива је за једног интелектуалца овенчаног Нобеловом наградом.
Неко чита Хандкеа, нико Херту Милер.
pre 6 godina
Samo u banana drzavi kao sto je nasa moze da se desi ovo, da je narod kriv sto je bombardovan, sto nema tzv demokratije po americkom receptu ili slicno, svo postovana gospodjo idite npr u SA ili Tursku pa tamo lepo nesto slicno probajte da kazete, cenim da ne bi ni stigli do druge recenice vec bi bili izbaceni iz zemlje i to je najmanje sto bi lose moglo tamo da Vam se desi, ali evo u Srbiji svako moze da pokazuje snagu, inace draga gospodjo nikada u istoriji ni jedan narod nije osudjen da je genocidan ili kriv, uvek su krive vodje, bar bi vi to trebalo da znate, npr Nemacka ili i za njen narod mislite da je kriv kao i nas...
pre 6 godina
"
I ova bi Srbima da menja svest.
(Branko Potezica, 23. oktobar 2017 23:31)".
Ne bi da vam menja svest. Samo vam govori istinu.
pre 6 godina
More .... samo nek nam vi niste naneli nesrecu i bedu na vrat.
pre 6 godina
Razočaravajuće površno i pristrasno gledanje na stvari .Taj polu raj na zemlji , SFRJ je razbijena na proste činioce uz pomoć nacionalizma ali su iza svega ekonomski interesi ali ne naroda sa prostora Jugoslavije nego interesi zapadnih kreditora .Uporedite dug SFRJ i ukupan dug država sukcesora shvatićete da je dug uvećan višestruko , dakle orobljeni smo .Pri tom , ne može se reći da je SFRJ bila na nivou Afrike po razvijenosti , naprotiv .Dakle nacionalizam je u stvari bio samo katalizator koji je višestruko ubrzao proces razgradnje.
pre 6 godina
Rastuzio me je ovaj jednostrani napis, ovaj pogled iz uskog ugla,
ovo ponavljanje mantre sa optuzbama na racun jedne strane. Sada
je i crkva kriva? Tesko je slusati takve reci iz usta nobelovca.
pre 6 godina
Svaka joj je na mestu.
pre 6 godina
Istorija Nemačke XX veka je izmedju ostalog istorija masakra srpskog naroda...gospodjo Miler pričajete malo o sopstvenim zločinima...
pre 6 godina
Opet neke babe nešto komentarišu? Pa svaki Nemac koji ima obraz, bilo koje generacije treba da ćuti i u pikslu da gleda kad se spomene Srbija.
pre 6 godina
Nije sve tacno, ali ima puno istine. To sto mi necemo da prihvatimo cinjenice, ne menja stvarnost. To tvrdoglavo odbijanje onoga sto se ne uklapa u sliku koju smo stvorili o nama nas je i dovelo do situacije u kojoj smo sada, a i unistice nas ako se ne dozovemo pameti. Ja nisam optimista.
pre 6 godina
Kad to kaže jedna Nemica, ja mirno spavam.
pre 6 godina
Srbija i dan danas to isto radi. Zagađuje region najgorom kič muzikom, čija se produkcija otela kontroli. Zagađuje medijski prostor decenijama kroz Pink televiziju, a u posljednjoj deceniji kroz rijaliti programe tipa Parovi, iz kojih se produkuje najveći gadluk na ovim prostorima. Kurir i Informer najbesramniji primjeri medijskog otpada, neodgovornog pisanja. Takav haos nikome ne može donijeti dobro, ni Srbiji, ni regionu.
pre 6 godina
neka joj da neko dve igle i pletivo...
pre 6 godina
Pa...mi sebi najviše zla nanosimo. Zato što trpimo da nas kradu, varaju na svakom koraku, zato sto trpimo da nam nude Skandal-Story kao knjizevnost i Grand kao umetnost. I tako decenijama...
pre 6 godina
Žena vam sve fino objasnila.
pre 6 godina
Znaci po njoj SFRJ je razbila Srbija koja ju branila a ne one nacije koje su htele da se otcepe upravo zbog svog nacionalizma koji ona ovde pominje i osudjuje.
Lep, posto je ona Rumunka voleo bih da vidim njenu reakciju kada Madjari budu htele da otcepe Translivaniju tj. Eredelj da li ce i tada reci da su Rumuni krivi za razbijanje drzave.
pre 6 godina
Poenta je da Milosevica smo sami nametnuli, nije ga doneo niko sa strane, tako da je zena savrseno u pravu. To ne znaci da nije bilo zlocina u ratu drugih strana. Ali optuzivati Nemacku da je kriva za Milosevica je glupo, a pogotovo je besmisleno optuzivati Hertu Miler da je ona kriva za vlast u Nemackoj. Zena je izuzetan kritican totalitarizma, nacionalizma i svih ostalih pojava koje su dovele do ljudskih patnji u Evropi. Ona se ne libi da kritikuje bilo koga, ukljucujuci i Nemacku.
pre 6 godina
Zlo nema naciju...
pre 6 godina
Ja prvi kritikujem naše ponašanje, glupost i kratkovidost, ali ga ova gospođa malo pretera. Recimo da je kriva vlast u Srbiji za rat, ali ne vidim zašto su krivi građani ove zemlje. Jesu li krivi Bošnjaci iz Srbije što su njihovi sunarodnici postradali u Bosni? Jesu li krivi Albanci na Kosovu što ih je Sloba napao? Pa i njih ste bombardovali zajedno sa nama. Jesu li kriva deca za maloumno ponašanje odraslih? Jesu li krivi građani koji su na izborima 2000 glasali protiv Slobe? Tako bih mogao da nabrajam u nedogled. Ovo je bilo u stilu..."Đura će ti oprostiti što te je tukao." Neverovatno mi je da ovakve indoktrinirane osobe smatraju intelektualcima. Kao Vesli Klark da je držao tribinu...
pre 6 godina
I sebi i susednim narodima i nacionalnim manjinama. Tačno u centar.
pre 6 godina
Upravu je, ali sa tom istinom nije lako ziveti. Secam se vremena antibirokratske revolucije nakon osme sednice, kada su milioni ljudi izlazili na ulice podrzavajuci i obozavajuci Milosevica. Srbija je tih godina licila na Kinu iz vremena kulturne revolucije. Obozavani vodja cija je svaka rec istina, ciji se kriticari zigosu i na kraju i ubijaju, a narod slepo veruje da je pravac politike spasonosan, jedino ispravan i najbolji na svetu. I ko nam je kriv? Da li nas je neko terao da to radimo? Da li je neko naterao milion ljudi da ide na Gazimestan i slusa govor u kome politicar kaze da ni ratovi nisu iskljuceni? I ko je onda kriv? Vatikan, SAD, Klinton, Hilari, Kol, Genser, Tudjman, Izetbegovic? Od te i takve Srbije su svi bezali i iskreno da li im mozete zameriti? Da li iko danas moze da zameri Slovencima sto su iz toga pakla bezali? Verovali smo vodji, slepo ga sledeli, mislili smo da smo jaki, da je pobeda nasa. I izgubili smo sve. I Jugoslaviju, i standard, sadasnjost nam je kosmarna najvise stoga sto nam je jasno da nam je buducnost mracna. Dovoljno je preci granicu pa videti na kolikom smo dnu. Putevi u Majdarskoj, HRvatskoj, samo napravite poredjenje sa nasim, uz koje su nesredjene deponije pored puta a nesnosni smrad se siri na sve strane. I sada ko je kriv? Imali smo velikog vodju tada imamo i sada, znaci nismo naucili nista! Srbija se danas unistava a pitam se ko ce sutra biti kriv? Naravno Angela Merkel, pa zar to nije jasno kao dan?
pre 6 godina
Do pre neku godinu bih se nervirao zbog ovakve izjave međutim za neke stvari jeste u pravu.
Zašto jeste...
pa recimo da za dve godine znamo da nećemo živeti bolje ali ipak ništa ne menjamo.
Tako da, ne treba da živimo bolje
pre 6 godina
Sve tacno rece ova zena... Znaju Rumuni ko su Rusi, pa mracili su ih 50godina a za to vreme im je Jugoslavija izgledala kao raj... Sada je sve obrnuto. Trebali smo I mi da budemo u Varsavskom paktu sada bi bili normalna zemlja...
pre 6 godina
Rusija nema demokratiju i Putinov rezim je dosta slican starim rezimima tamo, ali ovo sto je ova zena sve rekla je takodje sramotno i najgora propaganda. Pa Evropa je tezila da unisti Rusiju jednom za svagda i za malo i uspela. Razlika izmedju EU i Rusije je to sto Rusija ima svoju drzavu i pravo da je vodi kako god zeli to se zove SUVERENOST. Ja bi gospodju samo bitao koliko desetina puta je razlika u civilnim zrtvama kada se uporedi Nemacka, SAD, Francuska, Britanija, Spanija i Rusija. Ja Nemce volim i postujem al Rusi imaju jos mnogo fore pre nego sto pridju bilo kome od ovih po broju civila i zlocina.
pre 6 godina
Ma koliko gospođa Miler bila levičar, ili kako je ovdašnji komentatori nazivaju mainstream filozof i autor,, gospođa je u pravu. Nisu hrvatske snage bile u Sloveniji, niti su hrvatske paravojske praćene legalnim vojnim snagama rušile po srbiji. Naravno, očekujem horsko graktanje na ovo, ali istina stoji, niko nije hteo da brani Jugoslaviju, niko. JNA se ponašala kao medved u staklarskoj radnji, stala je na stranu nacionalno homogeniozovanih srba, i rezultat je bio da su je smatrali okupacijskom vojskom. On je to, od trenutka kada je odbila da sruši nacionaliste, i kada se stavila na stranu Srbije, i bila. Koliko god da se to onima koji se pozivaju na gusle, na Kosovo i na NDH sviđalo ili ne sviđalo. SPC? pa ona je tek saučestvovala u rasulu, samo treba pročitati knjigu "Srpska crkva u ratu i ratovi u njoj. Da li je KGB učestvovao u razbijanju SFRJ? Teško je reći da nije, jer oružje secesionisti nisu kupovali od amerikanca, nego od zemalja Varšavskog ugovora. U Moskvi su generalima koji su hteli da pučem spreče raspad rekli Ne. Dok je sa druge strane, posredno SAD stavila do znanja da imaju samo 30 dana da reše stvari i time su dobili zeleno svetlo. Koga su poslušali? Pa matrjošku, domaju koja i čuva udovicu i sinka jednog od ubica Jugoslavije.
pre 6 godina
dragan
Niko ne zamera Slovencima sto su bezali, nego sto su pobili nase regrute! Hrvati su takodje mogli da beze, ali ne da silom sa sobom vuku i Srbe iz Hrvatske, isto se odnosi i na Bosnjake! ja ne znam sta vama nije jasno jos u toj prici! Pa ne moogu se svi ostali pitati, samo da se Srbi nigde ne pitaju ni da li ce ziveti , a kamoli kako ce i sa kim ziveti! Gospode Boze, zatstrasujuce je do koje su mere su Srbi obespravljeni i kako se to smatra prirodnim i normalnim!
pre 6 godina
pa jeste, kad takvima kao ti dajemo znacaj i gostoprimstvo
pre 6 godina
Iz moje perspektive života u Rumuniji, Jugoslavija je bila polu-raj. Iznenadilo me da je u takvoj zemlji eksplodirao nacionalizam
Sad će odmah drugi, da nismo samo mi krivi. Ona ovde nije spominjala druge.
Gledano iz druge perspektive u Sloveniji, kasnije Hrvatskoj, pa Bosni i na kraju Kosovu su učestvovale snage Srbije. Da smo 1991 otišli svako na svoju stranu, danas bi imali Kosovo i mnogo normalniju i stabilniju zemlju.
pre 6 godina
Njeni stavovi nece uopste uticati na tiraz njenih knjiga u Srbiji iz dva razloga. Prvi je sto smo mi, prevashodno po sopstvenom misljenju, neverovatno tolerantni i otvoreni ljudi, a drugi sto u Srbiji niko i ne cita knjige.
pre 6 godina
Hertu ste reklamirali, a sada će postati državni neprijatelj razularenom stadu.
pre 6 godina
A Djura ce da ti oprosti sto te tuk'o...
pre 6 godina
Jednom će možda postojati neko ko će napisati ko je i zašto ponovo oživeo nacionalizme i (u nekim slučajevima) nacizme te zašto je SFRJ pocepana I porobljena kada više nije bilo SSSR. Dotle svako može da iznosi ovakvo ili onakvo mišljenje.
pre 6 godina
gospodja miler je mozda u pravu ali jedno je zaboravila. demokratija je nesto sto sazre kao vocka i kada dodje vreme za to razvice se i plod a ne silom i americkim milionima investirati naprasna proleca po svetu. time stvaraju jos veci haos pa tako i u ukrajini. u ime demokratije zapad treba da prizna i prihvati koja su oni nedela ucinili u ime navodne dobrote.
pre 6 godina
Muka mi je od pomena reci Rusija, Putin i sl... a takodje mi je muka od politike koju zagovara SAD, a po najveca mi je muka od cinjenice da zivim u zemlji gde nema dana, a da se na spomene uticaj jednih ili drugih. `Ajde molim Vas 7 dana pauze i prestanite da sludjujete i trujete ovaj napaceni narod koji gleda samo kako da prezivi!
pre 6 godina
Naravno da smo krivi,hteli smo na silu nekog zadrzimo u zajednickoj drzavi a da se pri tom ne promenimo ni za milimetar tj da ostanemo u komunizmu.Naravno da niko normalan to nije hteo.Daljim teranjem kontre celom svetu smo izvisili i za dobra resenja koja su nam nudjena za nas narod izvan Srbije.Sve ovo naravno ne opravdava Hrvate koji su ponovili svoj nacisticki pir iz 40-tih godina i jedva docekali da ociste zemlju od Srba.Ceo nas cirkus je i poceo 1945. kada su komunisticki jurisnici,otimaci,ubice i sljam svake vrste na silu preuzele drzavu i stvorile nakaradan sistem koji je mogao da prezivi samo neko vreme i uz svesrdnu pomoc zapadnih kredita.90-tih je sve stiglo na naplatu.A nama Srbima je jos uvek Vampir u belom iz Kumroveca idol,zato nam i ide ovako,jos uvek ni to nismo skontali kakva je to stetocina bila,naravno zajedno sa njegovom crvenom burzoazijom...
pre 6 godina
Apsolutno su srpske vodje krive, ne zbog dijela koliko zbog ne predvidjanja posledica svojih poteza. Ukoliko sam dobro razumio gospodju, a mislim da jesam, ovo je poenta dužeg govora kojeg je imala.
pre 6 godina
(Жика Врачаруралац, 24. oktobar 2017 14:25)
Srbija treba da pripada pre svega svojim gradjanima, tj. sebi. Ali ako cemo da teramo mak na konac, gde najvise nasih gradjana odlazi, na istok ili na zapad? Manite me tih grubih podela istok zapad, nista nije crno belo, nije ovo vise 14-15 vek ili pocetak dvadesetog. Svet je odavno postao jedno globalno selo, a vi zivite u romantizmu. Romantizujete rusiju, a Dostojevkog, Tolstoja, Tarkovskog odavno vise nema. Ova zena govori totalno opste stvari, gadja i blizu je centra, ali nekako deluje povrsno i nedovoljno upuceno, ali ovde ljude zna i delic istine mnogo da zaboli.
pre 6 godina
Ja sam video 80-ih da je jedino Srbija prva dovela autokratu i nacionalistu na vlast, prva je podigla oruzanu bunu Srba u Hrvatskoj leta 90-ih tzv Balvan revolucija. Ali da, nama su uvek neki drugi krivi.
pre 6 godina
Sve sto je gospodja rekla je tacno.Jedino sto se to nece svideti srbima.Tesko da ce njene knjige neko citati u Srbiji?
pre 6 godina
Žena je u pravu 100%. A koliko je u pravu, pokazaće broj negativnih glasova na moj komentar.
pre 6 godina
Nagrdi nas ova dobro. Šta ako je u pravu?
pre 6 godina
Kada ce SPC poceti da snosi posledice svog iskljucivo negativnog vojno-politickog uticaja? Gospodja je u potpunosti u pravu, oni su jedni od najodgovornijih za glib u kome se trenutno nalazimo.
pre 6 godina
Tacno, i ja se slazem. Takvi tipovi kao taj Putin, Kim, Milosevic i sva ta bagra, to ne treba mnogo cekati, nego sto pre treba primeniti vojnu opciju na taj sljam covecanstva. Satrti to treba svim raspolozivim stredstvima, po svaku cenu. Sloboda nema cenu, i ako je cena nekoliko desetina pa i stotina miliona zrtvi, to nije ni 10% ljudi koji postoje na planeti, i to je prihvatljiva cena, ali slobodni svet mora da se prosvesti i da zaustavi to zlo, narocito zlo tog Putina, zlo koje jedino sto radi je da rovari po slobodnom svetu bez ikakve namere da saradjuje. To zlo onda treba fizicki zatrti, sve te rusije, severne koreje, srbije, to mora biti vojno neutralisano i onda te teritorije treba jednom vec konacno civilizovati. Nema druge opcije. Sto pre to slobodni svet shvati to ce biti manje zrtvi na njegovoj strani, ali to zlo koje vekovima rovari po civilizaciji mora biti neutralisano jednom za sva vremena i to sto pre.
pre 6 godina
Dzaba je nama pricati. Cak i kada nam neko kaze nesto sto bi bilo normalno da znamo. Evo, meni ne treba ova gospodja da mi objasnjava, jer sam sve to bas tako, a i gore, video svojim ocima. Drugima, kako vidim po komentarima, ne pomazu ni svoje, ni tudje oci, jer ne dozvoljava njihov mozak. On je video sta mu najvise odgovara, i sve ostalo ne postoji. Kada bi takvi okostali mozgovi bili bitni samo za citanje istorije, ni po jada, oni su jos vazniji za sagledavanje buducnosti. I, sta ce tamo videti iz svoje ljusture?
pre 6 godina
Kakvo površno gledanje na stvari jednog Nobelovca,užas.
pre 6 godina
Kad kazu silovanoj osobi da je sam kriva za to
pre 6 godina
Imas narode koji naprave zlo, priznaju i suoce se sa tim , pokusaju da isprave i dozive katarzu, kao npr Nemci i to su veliki narodi a imas male secikese koji naprave zlo, ne priznaju, krive druge , prave se ludi i svima se ogade, kao npr Srbi. Jedni imaju buducnost, drugi nemaju. jednostavno!
pre 6 godina
Slažem se.
pre 6 godina
Lepo rekla zena, ali nema ko to da cuje.
pre 6 godina
Svaka joj je na mestu.
pre 6 godina
I ova bi Srbima da menja svest.
pre 6 godina
"
I ova bi Srbima da menja svest.
(Branko Potezica, 23. oktobar 2017 23:31)".
Ne bi da vam menja svest. Samo vam govori istinu.
pre 6 godina
Zloupotreba nobelovke. Sami semi naneli zlo? Pa jel moguce da to neko kaze?
pre 6 godina
U Ukrajini praktično ne može normalno da se živi samo zato što su hteli u Evropsku uniju...neverovatno prosto.I ko je dao milijarde dolara,kako to rece usa ambasador u Ukrajini, kako bi poceo Majdan sa sve pesnicom i kako bi se zbacio legalno izabrazani predsednik? Koliko gluposti u jednom clanku
pre 6 godina
Žena vam sve fino objasnila.
pre 6 godina
Njena Nemačka nam je nanosila patnju ceo prošli vek. Smeta joj srpski nacionalizam, a nije joj zasmetalo tiho etničko čišćenje koje smo doživeli na Kosovu decenijama pre građanskog rata u SFRJ. Smeta joj ruska secesija od povampirenog fašizma i nacizma u Ukrajini, a to joj ne smeta u slučaju Kosova... I naravno mi Nobelovku dočekamo raširenih ruku, saslušamo njene lekcije i ispratimo je ponosni na svoju otvorenost za drugačije mišljenje. A bilo bi lepo da obiđe i te vrle demokratije, Ukrajinu i Kosovo, pa da pokuša da njima deli slične lekcije.
pre 6 godina
Da li je gospodjo samo Srbija odgovorna za nacionalizam ili su sve strane podjednako? Da li se može meriti ko je najodgovorniji za građanski rat?
pre 6 godina
Idi Amin i Pol Pot bi da su kojim slucajem zivi verovatno dobili Nobelovu nagradu.
pre 6 godina
Tko je organizirao i financirao ovu tribinu? To se ne kaže u tekstu, a vrlo je značajan podatak. Istraživačko novinarstvo u Srbiji je na umoru. Ajte, istražite i dodajte činjenicu i vest da se ne bi sramotili.
pre 6 godina
A rumuni bas prosperirali od EU?! Od zemlje koja nije imala ni dolar duga postala jedna od najzaduzenijih u svetu, bas lepa racunica.
pre 6 godina
A katolici i muslimani čisti, je li?
pre 6 godina
Nažalost, Srbi nikada neće uvideti da su sami najveći krivci za ovo što se desilo. Svi ostali pobegoše od Srbije, čak i Crnogorci, i svima je bolje nego u Srbiji i Srbima. Samo, Srbima to nikada neće biti jasno, a oni i ne žele da im bude jasno. Lakše je ovako - drugi su krivi za sve! Nerazumni potezi rukovodstva Srbije od nesrećne 8. sednice pa nadalje, masovna zaslepljenost mitovima i unakaženom istinom, nezaiteresovanost za istinu i večito optuživanje drugih da Srbima ne daju da saznaju istinu. Sada je Srbija tu gde je: osakaćena i maetrijalno i duhovno i lovi veštice na svakom koraku. U Srbiji se sve imitira i to na bolestan i nakaradan način, ništa se ne dovede kraju, ništa se ne uredi, uvek se ostavlja prostor za kuma, brata, prijatelja... Zato Srbija nikada i neće postatio n ormalna država i ostati prokažena i izolovana. Svuda u inostranstvu su Srbi postali sinonim za prevaru, podvalu, neiskrenost, pojvarenost u svakom obliku,zamislite se zašto. Istinu ne želite da sami pogledate u oči isuočite se sa njom, ali znate da pametujete i morališete drugima.
pre 6 godina
Ova je puna predrasuda, sramota za jednog nobelovca.
pre 6 godina
Ma jok, nismo mi krivi, komšije su krive.
Ili drekavac iz tunela.
pre 6 godina
... Prema njenim rečima, kada se raspao S S S R, svi su očekivali da će demokratija zameniti totalitarizam.
"Nije se to dogodilo. Putin je sve izvrnuo. Danas je povređen novinar koji kritikuje Putina. On je u životnoj opasnosti. To su stvari za koje smo mislili da se neće više događati. Ako ne ide diplomatski onda mora vojno da se zaustave takvi tipovi. Tako su i Miloševića morali da sruše", kazala je Miler...
Zar ona stvarno veruje da je Putina moguće zaustaviti VOJNO?
pre 6 godina
Ček, pa zar nije u pravu? Ko je izglasao tog Miloševića?Ko glasa sve ove godine, ona??!!
pre 6 godina
Ma koliko gospođa Miler bila levičar, ili kako je ovdašnji komentatori nazivaju mainstream filozof i autor,, gospođa je u pravu. Nisu hrvatske snage bile u Sloveniji, niti su hrvatske paravojske praćene legalnim vojnim snagama rušile po srbiji. Naravno, očekujem horsko graktanje na ovo, ali istina stoji, niko nije hteo da brani Jugoslaviju, niko. JNA se ponašala kao medved u staklarskoj radnji, stala je na stranu nacionalno homogeniozovanih srba, i rezultat je bio da su je smatrali okupacijskom vojskom. On je to, od trenutka kada je odbila da sruši nacionaliste, i kada se stavila na stranu Srbije, i bila. Koliko god da se to onima koji se pozivaju na gusle, na Kosovo i na NDH sviđalo ili ne sviđalo. SPC? pa ona je tek saučestvovala u rasulu, samo treba pročitati knjigu "Srpska crkva u ratu i ratovi u njoj. Da li je KGB učestvovao u razbijanju SFRJ? Teško je reći da nije, jer oružje secesionisti nisu kupovali od amerikanca, nego od zemalja Varšavskog ugovora. U Moskvi su generalima koji su hteli da pučem spreče raspad rekli Ne. Dok je sa druge strane, posredno SAD stavila do znanja da imaju samo 30 dana da reše stvari i time su dobili zeleno svetlo. Koga su poslušali? Pa matrjošku, domaju koja i čuva udovicu i sinka jednog od ubica Jugoslavije.
pre 6 godina
Nije sve tacno, ali ima puno istine. To sto mi necemo da prihvatimo cinjenice, ne menja stvarnost. To tvrdoglavo odbijanje onoga sto se ne uklapa u sliku koju smo stvorili o nama nas je i dovelo do situacije u kojoj smo sada, a i unistice nas ako se ne dozovemo pameti. Ja nisam optimista.
pre 6 godina
I sebi i susednim narodima i nacionalnim manjinama. Tačno u centar.
pre 6 godina
Šta je pogrešno rekla? Ko nam je vladao i kako? Ko nam sada vlada? Kako su vladali i oni pre njih? Šta imamo mi, šta imaju oni koji su vladali ili vladaju? Odakle? Za koga oni rade? Čija su deca nastradala i u čije ime? Čije su kuće porušene?
Glupi narode, evolutivno smo idioti, to nam dokazuju botine, mediji ali i srednji, građanski sloj: novinari, pisci, lekari, advokati.... Ima li još poštenih medju nama?
pre 6 godina
Ubi nas zabluda da je ceo razvijeni i civilizovan svet protiv Srba..! Mi smo ti koji treba da branimo i čuvamo Pravoslavlje...smeju nam se Grci pa i Rusi...Odoše komunisti dodjoše popovi...i tako u krug začarani..
pre 6 godina
Poenta je da Milosevica smo sami nametnuli, nije ga doneo niko sa strane, tako da je zena savrseno u pravu. To ne znaci da nije bilo zlocina u ratu drugih strana. Ali optuzivati Nemacku da je kriva za Milosevica je glupo, a pogotovo je besmisleno optuzivati Hertu Miler da je ona kriva za vlast u Nemackoj. Zena je izuzetan kritican totalitarizma, nacionalizma i svih ostalih pojava koje su dovele do ljudskih patnji u Evropi. Ona se ne libi da kritikuje bilo koga, ukljucujuci i Nemacku.
pre 6 godina
Mislim da su Srbi pouceni istorijom uzeli oruzje da odbrane zivote da ne bi zavrsili po logorima jamama i rekama.Da nam ne bi dusmani silovali sestre i cerke i ubijali sinove. Pa nismo mogli pustiti to, pa nismo ovce da legnemo i da nas lisavaju zivota. Lako je govoriti iz ove perspektive i iz podrucja u kojima nismo ugrozeni samim tim ko smo. Nismo mi okruzeni modernim razumnim i prosvecenim Evropskim nacijama vec izvinjavam se ali primitivnim narodima koji su spremni na najgora zverstva. Ova gospodja ne razume i ne treba da komentarise balkansko grotlo. Mi se trudimo da prevazidjemo proslost ali kao da nas upravo svet vraca u nju.
pre 6 godina
Irak, Libija, Sirija, Vijetnam, Nikaragva, Jemen, Liban, Granada... lista zemalja čiji stanovnici sami sebi čine zlo je podugačka.
pre 6 godina
U pravu je! Pogledajte snimke od nekada šta su pričali Dačić i Vučić i njihovi mentori, pogledajte posledice njihove vladavine, a uzroci su bili provokacije Zapada, stvarnih i izmišljenih neprijatelja i stvaranja napumpane napete atmosfere da bi se glup narod pecao na glasove. Svi su se obogatili, a narod izvisio.
pre 6 godina
Hertu ste reklamirali, a sada će postati državni neprijatelj razularenom stadu.
pre 6 godina
Sve tacno rece ova zena... Znaju Rumuni ko su Rusi, pa mracili su ih 50godina a za to vreme im je Jugoslavija izgledala kao raj... Sada je sve obrnuto. Trebali smo I mi da budemo u Varsavskom paktu sada bi bili normalna zemlja...
pre 6 godina
Poštovana, vaše očigledno anglosaksonsko, prozapadnjačko, jednostrano informisanje, površnost poznavanja problema u odnosu na raspad Jugoslavije, kao i nepoznavanje uzročno— posledičnih istorijskih veza između ovdašnjih naroda ne daje vam za pravo na ovako jednostran i grub sud o mom narodu, bez osvrta i kritike za ostale narode učesnike istog konflikta. Pročitajte nešto o stradanju Srba u Jasenovcu i NDH pa možda počnete razumeti zašto je neko ko je Srbin u Hrvatskoj pobegao u nacionalizam da bi se spasao od fašizma.
Gde ste bili sa moralizmom, kada je vaša država snabdevala oružjem paravojne formacije hrvatskih nacionalista i albanskih secesionista....?
Isti takav površan stav imate i prema Ukrajini. Kao da slušam analizu CNN, BBC, ili neke slične jednoumne medijske kompanije... Bez ikakvog sagledavanja i razumevanja stvarne situacije, međunarodnog, spoljnog, geostrateškog uticaja, problema i uzroka konflikta iz ugla obe zaraćene strane.
Moram nešto pročitati od vas, možda i niste tako loš pisac koliko ste loš politički analitičar?
pre 6 godina
Probali Rusi demokratiju i videli da se to ne jede, od 80dolara plate do skoro 1000dolara pre devalviranje rublje, malo li je?
pre 6 godina
@Milos: Uz sve ograde koje imam prema ljudima poput g-dje Miler, koji pametuju iz fotelje i pričaju o stvarima koje niti poznaju niti razumeju, hajde barem da baratamo činjenicama koje su lako proverive. Naime, prosečna plata u Rusiji je dvostruko manja od iznosa o kome govoriš. U Moskvi je to približno, negde oko 800 USD, ali sa ovdašnjim troškovima života, to je nivo Srbije, dakle, nedovoljno za goli život. Pritom je taj prosek u Moskvi toliki isključivo zbog činjenice da 90% superbogatih i bogatih žive upravo tamo.
pre 6 godina
Naravno da smo krivi,hteli smo na silu nekog zadrzimo u zajednickoj drzavi a da se pri tom ne promenimo ni za milimetar tj da ostanemo u komunizmu.Naravno da niko normalan to nije hteo.Daljim teranjem kontre celom svetu smo izvisili i za dobra resenja koja su nam nudjena za nas narod izvan Srbije.Sve ovo naravno ne opravdava Hrvate koji su ponovili svoj nacisticki pir iz 40-tih godina i jedva docekali da ociste zemlju od Srba.Ceo nas cirkus je i poceo 1945. kada su komunisticki jurisnici,otimaci,ubice i sljam svake vrste na silu preuzele drzavu i stvorile nakaradan sistem koji je mogao da prezivi samo neko vreme i uz svesrdnu pomoc zapadnih kredita.90-tih je sve stiglo na naplatu.A nama Srbima je jos uvek Vampir u belom iz Kumroveca idol,zato nam i ide ovako,jos uvek ni to nismo skontali kakva je to stetocina bila,naravno zajedno sa njegovom crvenom burzoazijom...
pre 6 godina
Onog Milosevica nisam voleo i mislim da ako je kriv onda je kriv nama Srbima a ne okolini.Zasto Hrvatski ili muslimanski ili Slovenacki nacionalizam nije kriv?Pa oni su cepali drzavu i nista uradili nisu da je sacuvaju.Milosevic im kriv.Kad se cepa Kosovo,mi smo krivi.Kad se cepa Ukrajina,Rusija je kriva.A kad oce da se cepa Katalonija,e onda ne moze.Mi nemamo demokratiju pa ni Rusi sli zato Saudijska Arabija je puna demokratije.Pogotovo onih sa macem na ulici sto kad muz pokaze prstom na zenu da ga je prevarila da joj odma na ulici secne glavu.Sta ste zeno i dal ste tamo isli da ukazete na vase misljenje ? A za Rusiju me zabole isto koliko i za Ameriku i ostale.Dok vi imate misljenje mi ne smemo da razmisljamo.
pre 6 godina
Apsolutno su srpske vodje krive, ne zbog dijela koliko zbog ne predvidjanja posledica svojih poteza. Ukoliko sam dobro razumio gospodju, a mislim da jesam, ovo je poenta dužeg govora kojeg je imala.
pre 6 godina
Upravu je, ali sa tom istinom nije lako ziveti. Secam se vremena antibirokratske revolucije nakon osme sednice, kada su milioni ljudi izlazili na ulice podrzavajuci i obozavajuci Milosevica. Srbija je tih godina licila na Kinu iz vremena kulturne revolucije. Obozavani vodja cija je svaka rec istina, ciji se kriticari zigosu i na kraju i ubijaju, a narod slepo veruje da je pravac politike spasonosan, jedino ispravan i najbolji na svetu. I ko nam je kriv? Da li nas je neko terao da to radimo? Da li je neko naterao milion ljudi da ide na Gazimestan i slusa govor u kome politicar kaze da ni ratovi nisu iskljuceni? I ko je onda kriv? Vatikan, SAD, Klinton, Hilari, Kol, Genser, Tudjman, Izetbegovic? Od te i takve Srbije su svi bezali i iskreno da li im mozete zameriti? Da li iko danas moze da zameri Slovencima sto su iz toga pakla bezali? Verovali smo vodji, slepo ga sledeli, mislili smo da smo jaki, da je pobeda nasa. I izgubili smo sve. I Jugoslaviju, i standard, sadasnjost nam je kosmarna najvise stoga sto nam je jasno da nam je buducnost mracna. Dovoljno je preci granicu pa videti na kolikom smo dnu. Putevi u Majdarskoj, HRvatskoj, samo napravite poredjenje sa nasim, uz koje su nesredjene deponije pored puta a nesnosni smrad se siri na sve strane. I sada ko je kriv? Imali smo velikog vodju tada imamo i sada, znaci nismo naucili nista! Srbija se danas unistava a pitam se ko ce sutra biti kriv? Naravno Angela Merkel, pa zar to nije jasno kao dan?
pre 6 godina
Uvek Srbi ili Rusi...Ajde sto pricaju da su narodi krivi evo sad kaze i crkva kriva,jos malo vise nece znati sta da kazu pa ce i zgrade i polja na teritorijama dve zemlje biti krive....Nas su osvojili, mi smo trenutno kolonija zato se i sepuri ovde, ali me je uvek čudilo kako da bre ne ode u Moskvu pa tamo da kaze Putinu i ostalima ko su i sta su, a da ne sme..
pre 6 godina
Sve sto je gospodja rekla je tacno.Jedino sto se to nece svideti srbima.Tesko da ce njene knjige neko citati u Srbiji?
(putin voli gimnasticarke, 23. oktobar 2017 23:53)
Ako je zena ovako povrsna, pristrasna i subjektivna zaista se nece citati njene knjige. Da smo naneli zlo sami sebi ali i drugima - to je tacno. Ali je isto tako tacno i da je to samo jedan deo cele price i celog zla koje se desilo na Balkanu 90-tih. Nisu smatrali za potrebno da isto tako vojno zaustave jednog Tudjmana ili jednog Haradinaja? Oni nisu bili zlo? Oni nisu jahali na talasu nacionalizma? Ucestvovala SPC? A katolicka crkva i islamske zajednice nisu? Srbi bili nacionalisti, a sta su bili Hrvati? Hoce vojno da zaustave Putina? Neka joj neko objasni da taj isti Putin moze bukvalno da se USETA vojskom u njen Berlin, Hamburg, Minhen i da moze istim tempom da produzi do Pariza, da nimalo ne preteramo. Evropa ne moze vojno da se nosi sa Rusijom, suvise je slaba za tako nesto. Jaki su samo kada udare na male, siromasne i tehnoloski zaostale zemlje poput nas ili Libije.
pre 6 godina
Iz moje perspektive života u Rumuniji, Jugoslavija je bila polu-raj. Iznenadilo me da je u takvoj zemlji eksplodirao nacionalizam
Sad će odmah drugi, da nismo samo mi krivi. Ona ovde nije spominjala druge.
Gledano iz druge perspektive u Sloveniji, kasnije Hrvatskoj, pa Bosni i na kraju Kosovu su učestvovale snage Srbije. Da smo 1991 otišli svako na svoju stranu, danas bi imali Kosovo i mnogo normalniju i stabilniju zemlju.
pre 6 godina
Zastrasujuce je to da neko ko je dobio Nobela ima tako jednosmerna razmisljanja.Osoba koja je dobila "najvece" priznanje na svetu trebalo bi,u najmanju ruku,da bude u stanju da sagleda najvaznija svetska desavanja iz vise uglova i iz cipela svih zaracenih i suprotstavljenih strana kako bi mogla da nam ponudi zajednicku tacku sa koje se mogu razvijati bolji odnosi u svetu!Umesto toga dobili smo poziv za NATO intervenciju,tuzno,Nobel se pokajao zbog svog izuma,da je ziv sada bi se pokajao i zbog nagrade koja nosi njegovo ime!
pre 6 godina
Србија и већински народ који живи у њој је слободарска, јуначка земља која има хиљадугодишњу цивилизацијску и култтрну баштину иза себе. Земља која припада и духовно и душевно и морално источној цивилизацији, а силом је гурају у западну овој госпођи и њенима је непојмљива и недокучива.
Оволика количина јефтиних и неистинитих "мејнстрим" ставова недопустива је за једног интелектуалца овенчаног Нобеловом наградом.
Неко чита Хандкеа, нико Херту Милер.
pre 6 godina
Misleći ljudi, pogotovo književnici, nekada su bili disidenti koji su se opirali postojećim dogmama i idejama koje su širile vladajuće elite.
Nažalost, danas je slučaj, da se bilo svesno ili nesvesno, čak i najveći intelektualci stavljaju u službu dominantnih narativa.
pre 6 godina
"Srbija je sama sebi nanela zlo"
Srbija je sama sebi nanela zlo i njeni građani moraju da žive sa istinom da su sami sebi naneli patnju, smatra nobelovka Herta Miler.
Nažalost građani Srbije ni do dana danasnjeg nisu prestali da sami sebi nanose patnju !
I dalje glasaju za ISTE koji su "samoj Srbiji naneli zlo" 90-tih godina !
Sve je isto samo njega nema !
pre 6 godina
Kako bi lepo bilo, makar nama i ne išlo u korist, da je sve tako, crno ili belo.
pre 6 godina
Opet neke babe nešto komentarišu? Pa svaki Nemac koji ima obraz, bilo koje generacije treba da ćuti i u pikslu da gleda kad se spomene Srbija.
pre 6 godina
Ja sam video 80-ih da je jedino Srbija prva dovela autokratu i nacionalistu na vlast, prva je podigla oruzanu bunu Srba u Hrvatskoj leta 90-ih tzv Balvan revolucija. Ali da, nama su uvek neki drugi krivi.
pre 6 godina
Srbija je kriva?Pa dobro. Mozemo biti posle bitke generali. Srbija kao najveca republika snosi svoj deo krivice. Zasto i kako?Zato sto smo se nekako trebali mentalno izdici iznad svoje pozicije i vremena i biti vidovitiji-sirokovidiji, samosvesniji. Trebali smo. Da li smo mogli? E to je pitanje. Verovatno ne. Izgleda da smo takvi kakvi smo bili osudjeni na ovakvu buducnost. Damo smo bili svesniji u smislu - shvatiti da su se vremena promenila, da se los brak ne moze silom nametnuti i da je tezak razlaz bolji nego bilo kakav rat. Trebalo je preci na parlamentarizam jos 80tih, trebalo je dozvoliti Slovencima i Hrvatima da naprave svoje drzave, imali bi smo daleko jace pozicije i mogucnosti i kosovo mozda ne bi ni otislo. Trebali smo svasta ali smo za to trebali imati drugaciju istoriju, i trebali smo biti neko drugi. U situaciji u kojoj smo bili, i obzirom ko smo, ovo je sledilo. Ovo je kao da si deci dozvolio da se domognu oruzja, a posle toboz nisi ocekivao da ce napraviti dzumbus i vuces usi onom ko ti se najmanje dopada. Mi smo zrtve samih sebe, i tu je u pravu. Nije nas nato bombardovao osamdeset devete ili devedesete, nego dosta kasnije nakon sto smo doveli Slobu,a on uzjahao i izvukao najgore iz nas nakon sto je mnogo krvi prosuto u ime cuvanja nekih propalih realnosti. Da li su i drugi krivi? Itekako. Ali time sto to napominjemo stalno samo dokazujemo tezu sa pocetka mog pisanija - da smo infantilni - Sto mene kaznjavate kad ja nisam jedini, nisam prvi poceo itd itd...
pre 6 godina
neka joj da neko dve igle i pletivo...
pre 6 godina
A rumuni bas prosperirali od EU?! Od zemlje koja nije imala ni dolar duga postala jedna od najzaduzenijih u svetu, bas lepa racunica.
(Miljan, 24. oktobar 2017 11:02)
Care, si ti bio u Rumuniji recimo '88 ili '89? Nisi. E pa pitaj nekog ko je bio nek ti malo ispriča kako su živeli tada.
pre 6 godina
Srbija i dan danas to isto radi. Zagađuje region najgorom kič muzikom, čija se produkcija otela kontroli. Zagađuje medijski prostor decenijama kroz Pink televiziju, a u posljednjoj deceniji kroz rijaliti programe tipa Parovi, iz kojih se produkuje najveći gadluk na ovim prostorima. Kurir i Informer najbesramniji primjeri medijskog otpada, neodgovornog pisanja. Takav haos nikome ne može donijeti dobro, ni Srbiji, ni regionu.
pre 6 godina
Rusija nema demokratiju i Putinov rezim je dosta slican starim rezimima tamo, ali ovo sto je ova zena sve rekla je takodje sramotno i najgora propaganda. Pa Evropa je tezila da unisti Rusiju jednom za svagda i za malo i uspela. Razlika izmedju EU i Rusije je to sto Rusija ima svoju drzavu i pravo da je vodi kako god zeli to se zove SUVERENOST. Ja bi gospodju samo bitao koliko desetina puta je razlika u civilnim zrtvama kada se uporedi Nemacka, SAD, Francuska, Britanija, Spanija i Rusija. Ja Nemce volim i postujem al Rusi imaju jos mnogo fore pre nego sto pridju bilo kome od ovih po broju civila i zlocina.
pre 6 godina
Samo u banana drzavi kao sto je nasa moze da se desi ovo, da je narod kriv sto je bombardovan, sto nema tzv demokratije po americkom receptu ili slicno, svo postovana gospodjo idite npr u SA ili Tursku pa tamo lepo nesto slicno probajte da kazete, cenim da ne bi ni stigli do druge recenice vec bi bili izbaceni iz zemlje i to je najmanje sto bi lose moglo tamo da Vam se desi, ali evo u Srbiji svako moze da pokazuje snagu, inace draga gospodjo nikada u istoriji ni jedan narod nije osudjen da je genocidan ili kriv, uvek su krive vodje, bar bi vi to trebalo da znate, npr Nemacka ili i za njen narod mislite da je kriv kao i nas...
pre 6 godina
Znaci po njoj SFRJ je razbila Srbija koja ju branila a ne one nacije koje su htele da se otcepe upravo zbog svog nacionalizma koji ona ovde pominje i osudjuje.
Lep, posto je ona Rumunka voleo bih da vidim njenu reakciju kada Madjari budu htele da otcepe Translivaniju tj. Eredelj da li ce i tada reci da su Rumuni krivi za razbijanje drzave.
pre 6 godina
Rastuzio me je ovaj jednostrani napis, ovaj pogled iz uskog ugla,
ovo ponavljanje mantre sa optuzbama na racun jedne strane. Sada
je i crkva kriva? Tesko je slusati takve reci iz usta nobelovca.
pre 6 godina
U medjunarodnom pravu i politici ne postoji univerzalnost, vec samo dva pogleda. Jedan Pax Americana pogled i drugi, pogled zemalja koje jos uvek nisu pod tom neokolonijalistickom sapom. Ali neverovatno mi je sto, iako znajuci sve to, i dalje se iznerviram kad vidim ovaj pro-zapadnjacki pogled koji se kosi sa svom logikom.
Ona prvo kaze da je veoma iznenadio (i razocarao) taj destruktivni naboj nacionalizma u tada razvijenoj drzavi, da bi onda u sledecoj recenici pozvala na bratoubistvo pozdravljajuci davanje oruzja pro-zapadnim Ukrajincima. Ovakvim ljudima zivot nema cenu, sve im je interes. I sto je najzalosnije, ne njihov visi interes, nego interes onoga ko njihovim zivotima upravlja od skora. Nezavisne drzave samo na papiru. Vec sutra da ne govore kako se to od njih ocekuje i zahteva, 90% BDP-a bi otislo niz vodu.
pre 6 godina
Ja prvi kritikujem naše ponašanje, glupost i kratkovidost, ali ga ova gospođa malo pretera. Recimo da je kriva vlast u Srbiji za rat, ali ne vidim zašto su krivi građani ove zemlje. Jesu li krivi Bošnjaci iz Srbije što su njihovi sunarodnici postradali u Bosni? Jesu li krivi Albanci na Kosovu što ih je Sloba napao? Pa i njih ste bombardovali zajedno sa nama. Jesu li kriva deca za maloumno ponašanje odraslih? Jesu li krivi građani koji su na izborima 2000 glasali protiv Slobe? Tako bih mogao da nabrajam u nedogled. Ovo je bilo u stilu..."Đura će ti oprostiti što te je tukao." Neverovatno mi je da ovakve indoktrinirane osobe smatraju intelektualcima. Kao Vesli Klark da je držao tribinu...
pre 6 godina
Kad to kaže jedna Nemica, ja mirno spavam.
pre 6 godina
More .... samo nek nam vi niste naneli nesrecu i bedu na vrat.
pre 6 godina
Razočaravajuće površno i pristrasno gledanje na stvari .Taj polu raj na zemlji , SFRJ je razbijena na proste činioce uz pomoć nacionalizma ali su iza svega ekonomski interesi ali ne naroda sa prostora Jugoslavije nego interesi zapadnih kreditora .Uporedite dug SFRJ i ukupan dug država sukcesora shvatićete da je dug uvećan višestruko , dakle orobljeni smo .Pri tom , ne može se reći da je SFRJ bila na nivou Afrike po razvijenosti , naprotiv .Dakle nacionalizam je u stvari bio samo katalizator koji je višestruko ubrzao proces razgradnje.
pre 6 godina
(Жика Врачаруралац, 24. oktobar 2017 14:25)
Srbija treba da pripada pre svega svojim gradjanima, tj. sebi. Ali ako cemo da teramo mak na konac, gde najvise nasih gradjana odlazi, na istok ili na zapad? Manite me tih grubih podela istok zapad, nista nije crno belo, nije ovo vise 14-15 vek ili pocetak dvadesetog. Svet je odavno postao jedno globalno selo, a vi zivite u romantizmu. Romantizujete rusiju, a Dostojevkog, Tolstoja, Tarkovskog odavno vise nema. Ova zena govori totalno opste stvari, gadja i blizu je centra, ali nekako deluje povrsno i nedovoljno upuceno, ali ovde ljude zna i delic istine mnogo da zaboli.
pre 6 godina
gospodja miler je mozda u pravu ali jedno je zaboravila. demokratija je nesto sto sazre kao vocka i kada dodje vreme za to razvice se i plod a ne silom i americkim milionima investirati naprasna proleca po svetu. time stvaraju jos veci haos pa tako i u ukrajini. u ime demokratije zapad treba da prizna i prihvati koja su oni nedela ucinili u ime navodne dobrote.
pre 6 godina
pa jeste, kad takvima kao ti dajemo znacaj i gostoprimstvo
pre 6 godina
Istorija Nemačke XX veka je izmedju ostalog istorija masakra srpskog naroda...gospodjo Miler pričajete malo o sopstvenim zločinima...
pre 6 godina
A Djura ce da ti oprosti sto te tuk'o...
pre 6 godina
Do pre neku godinu bih se nervirao zbog ovakve izjave međutim za neke stvari jeste u pravu.
Zašto jeste...
pa recimo da za dve godine znamo da nećemo živeti bolje ali ipak ništa ne menjamo.
Tako da, ne treba da živimo bolje
pre 6 godina
Njeni stavovi nece uopste uticati na tiraz njenih knjiga u Srbiji iz dva razloga. Prvi je sto smo mi, prevashodno po sopstvenom misljenju, neverovatno tolerantni i otvoreni ljudi, a drugi sto u Srbiji niko i ne cita knjige.
pre 6 godina
Muka mi je od pomena reci Rusija, Putin i sl... a takodje mi je muka od politike koju zagovara SAD, a po najveca mi je muka od cinjenice da zivim u zemlji gde nema dana, a da se na spomene uticaj jednih ili drugih. `Ajde molim Vas 7 dana pauze i prestanite da sludjujete i trujete ovaj napaceni narod koji gleda samo kako da prezivi!
pre 6 godina
dragan
Niko ne zamera Slovencima sto su bezali, nego sto su pobili nase regrute! Hrvati su takodje mogli da beze, ali ne da silom sa sobom vuku i Srbe iz Hrvatske, isto se odnosi i na Bosnjake! ja ne znam sta vama nije jasno jos u toj prici! Pa ne moogu se svi ostali pitati, samo da se Srbi nigde ne pitaju ni da li ce ziveti , a kamoli kako ce i sa kim ziveti! Gospode Boze, zatstrasujuce je do koje su mere su Srbi obespravljeni i kako se to smatra prirodnim i normalnim!
pre 6 godina
Jednom će možda postojati neko ko će napisati ko je i zašto ponovo oživeo nacionalizme i (u nekim slučajevima) nacizme te zašto je SFRJ pocepana I porobljena kada više nije bilo SSSR. Dotle svako može da iznosi ovakvo ili onakvo mišljenje.
pre 6 godina
Zlo nema naciju...
pre 6 godina
Pa...mi sebi najviše zla nanosimo. Zato što trpimo da nas kradu, varaju na svakom koraku, zato sto trpimo da nam nude Skandal-Story kao knjizevnost i Grand kao umetnost. I tako decenijama...
81 Komentari
Sortiraj po: