Ponedeljak, 02.10.2017.

14:25

EK: Katalonija i Kosmet nisu uporedivi, Španija je u EU

Evropska komisija, koja je referendum u Kataloniji proglasila neustavnim, tvrdi da slučaj te španske pokrajine i Kosova i Metohije "nisu uporedivi".

Izvor: Tanjug

EK: Katalonija i Kosmet nisu uporedivi, Španija je u EU IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

121 Komentari

Sortiraj po:

Darko

pre 6 godina

Moze oni da priznaju ili ne to se isto hvata. Da li je razlika ili ne nije bitno,bitno je da se to desilo. Sada ce verovatno krenuti dalje,dalje i dalje i to je veliki problem kojeg ne priznanjem nista ne menja.Kako sejes tako i zanjes

CATAPA

pre 6 godina

Što bi rekao Radovan III "a Katica je sestra..." i možemo tako do ujutru. Dve stvari koje maltene i veze jedna sa drugom nemaju. Nego ne znaju šta da kažu, jer principjelno bi morali da podrže Kataloniju, a politički se boje ko bi se sve našao pogođen time.

smarate spineri

pre 6 godina

@Budimir

A kako je nastala "drzava kosova", Hrvatska ovakva kakva je danas ili kako je Federacija u BiH postala tako etnicki homogena ili kako su posle II svetskog rata novoizmisljeni "bosnjaci" postai cvecina u BiH? Etnickim ciscenjem i zlocinima nad Srbima, decace, ali se ti i tebi slicni ne javljate da osporite ni "drzavu kosova" ni Hrvatsku a ni Federaciju. Tako da...

hipokriticar

pre 6 godina

Uh, pa vi ste tek specifičan slučaj! Teritorija nastala etničkim čišćenjem, teškim zločinima i na kraju i genocidom u mnogim dijelovima BiH. Ko bi mogao (osim Rusije, naravno) priznati takvo nešto?
(Budimir, 3. oktobar 2017 07:20)

Budimire sta su bosnjaci i hrvati radili devedesetih, okopavali bastu? Ko bese onaj "jaran" Naser Oric? Ko bejahu oni "decki" Markac i Gotovina? Sve fini neki ljudi. A kada pricas o genocidu, pogledaj se prvo u ogledalo.

Budimir

pre 6 godina

Evo mi nismo iz EU? Moze sutra nezavisnost?
Hvala i lijep pozdrav iz Banjaluke!
(Sole)
Uh, pa vi ste tek specifičan slučaj! Teritorija nastala etničkim čišćenjem, teškim zločinima i na kraju i genocidom u mnogim dijelovima BiH. Ko bi mogao (osim Rusije, naravno) priznati takvo nešto?

swe

pre 6 godina

@Andol

Nije Kosovo odrzalo nikakav referendum nego su albanski nacionalisti i sovinisti sa Kosova organizovali nelegalni referendum ciji rezultati ni tada ni sada ne zanimaju nikoga. Albanci nisu isto sto i Kosovo, cak i naziv Kosovo portice iz srpskog jezika a narocito nacin na koji ste postali vecina na Kosovu vam ne daje pravo da svojatate Kosovo.

tito

pre 6 godina

Ha,ha, `referendum nije u skladu sa ustavom Spanije`. Koji licemjeri. A na Kosovu je otcepljenje bilo u skladu sa ustavom Srbije, je li? Kakve rezolucije i deklaracije, prazne rijeci cinika. Kada mecka zaigra pred njihovim vratima nemoze a koda je to slucaj kod drugih izvan EU onda moze. Jos se pozivaju na rezolucije UN, a da ironije bude veca,sve su donesene u korist suveriniteta Srbije. Zato i nisu naveli na koje rezolucije i deklaracije se pozivaju.Sramno, ali dobro,zna se ko je prijatelj Srbije a ko je dvolican.

мики

pre 6 godina

читам коментаре који су углавном исправни. нажалост видим плусеве и минусе који су пола-пола што ми говори да је пола Срба потпуно изгубљено.

Katalonija

pre 6 godina

Posle scena ovakve policijske brutalnosti protiv mirnih ljudi, Španija treba hitno da leti iz EU.
Nije joj kao primitivnoj i siromašnoj monarhiji koja decenijama isisava EU fondove a ništa ne doprinosi, tamo ni mesto.

Logike bez

pre 6 godina

Pa barem bi u Srbiji trebali znati koje su to specifičnosti dovele do kosovske nezavisnosti i po čemu je Kosovo različito od Katalonije.

Na Kosovo je Beograd poslao policijske i vojne snage koje su dovele do masovnog zbjega albanskog stanovništva. Specifičnost je i ta da je Srbija priznala posredovanje UN-a preko svoga predstavnika Ahtisaarija i Srbija se obavezala da će poštovati njegovu odluku o Kosovu. A Ahtisaari je ustvrdio: "Srbija je zbog drastičnog kršenja ljudski prava kosovskih Albanaca, izgubila pravo upravljanja nad tom pokrajinom". (qsarks, 02. oktobar 2017 16:56)

A Madrid nije poslao policajce? Ljudi brane elementarno pravo da se demokratski izjasne o tome da li sa nekim zele da budu ili ne i policija ih u tome brutalno sprecava. To nije krsenje ljudskih prava? Drugo, sta mislis da bi bilo da je poginuo neki policajac ili vojnik. Mislis da bi vlast u Spaniji postovala ljudska prava? Ili jos bolje da se u svojim dvoristima zakopaju u rovove naoruzani do zuba i pucaju na stanovnistvo i organe reda? Sta mislis da bi se desilo?

Dragan

pre 6 godina

Pored svih razlika i nakon svog zla Drugog svetskog rata koje su, kao i veći deo sveta, videle i iskusile, države zapadne Evrope su te koje su težile približavanju i ujedinjenju kako se iste slike nikada ne bi ponovile. Dakle, jedna u suštini plemenita ideja potekla je sa zapada, ne sa Balkana ili istoka Evrope. Mi smo tada bili zauzeti nacionalizmom potpomognutim spolja. Dalje se (i u ovakvoj bogatoj Evropi) javlja veći jaz između bogatih i siromašnih, te nacionalizam, koliko god to bezveze zvučalo nama sa ovih prostora, ne igra toliku ulogu u težnjama za otcepljenjem pojedinih regija u Evropi. Pogledajte koje su to regije koje danas traže veću autonomiju ili nezavisnost - uglavnom bogate pokrajine koje smatraju da daju previše centralnim vladama, a da zauzvrat dobijaju premalo, ili ništa, jednom rečju one regije koje smatraju da svojim radom prehranjuju lenji ostatak nacije, što ne odgovara u potpunosti istini. Nažalost, koliko god mala bila država uvek će postojati jaz između bogatih i siromašnih, te izuzev pojedinih skandinavskih država u Evropi danas nema pravih socijalnih država, odnosno nisu spremne da izvrše dugotrajne i dalekosežne reformske procese suprotne kapitalističkom uređenju koje je i uzrok kako trenutnog blagostanja, tako i manjka socijalne pravde.

vlada

pre 6 godina

Ne tako davno regija Katalonije je SAMOSTALNO postojala i pored današnje veličine prostirala se na Andoru i jedan deo južne Francuske.Mislim da nema sličnosti sa Kosovom

cvarci i kavurma

pre 6 godina

@”Kada je priznanje Kosova u pitanju, to je bio vrlo specifičan kontekst. To je bila pozicija usvojena od različitih UN deklaracija i različitih UN rezolucija i međunarodne zajednice. Veoma specifičan kontekst, sa specifičnim razlozima" He-he, nekada davno je neko rekao jednu veoma pametnu konstataciju-Istoriju pisu pobednici, e to je to i sve ostalo je 'nistavno', pa cak i da svi znaju da je bilo drugacije ostace upisano da je bilo kako je pobednik rekao. Ovde je sve jasno kod doticnog gospodina kome je nesto 'specificno' i to gde on i njemu slicni odluce, a mi smo tu 'beton liga', tako da nam je lepo rekao, moze da nam se ne svidja ali to je realnost...

Neopterecen

pre 6 godina

Pa u kom bre ustavu ne pise, da je referendum o odcepljenju nelegalan???? Brate u svakom. Da to stoji i pije vodu, nikad ne bi bilo nikakvih odcepljenja... Uzas.

Andol

pre 6 godina

(Bojan BG, 2. oktobar 2017 18:08)

Nema ti sta da podsetis jer gresis. Kosovo je odrzalo referendum 1992 godine i 99.96% ljudi je glasao za otcepljenje od Srbije ali je vlada Srbije brzo proglasila taj referendum neustavnim.

neobavezno

pre 6 godina

Sa pravne tacke gledista to nema ama bas nikakve veze. Medjunarodno pravo ne bi bilo MEDJUNARODNO kada bi bilo selektivno. Ali "misljenje" EK nije iznenadjenje jer nekom glupavom izjavom se mora opravdati postupak bez presedana bas u tom medjunarodnom pravu koje se tumaci po slobodnoj proceni, vec kako kome odgovara.

Ironični che

pre 6 godina

Naravno da nisu uporedivi, Kosovo je bilo specifično iz mnogo razloga, a i tad nam je odgovaralo da se otcepi. Slovenija je bila u deo SFRJ i ona se ne bi mogla otcepiti... da nije bila specifičan slučaj jer nam to odgovaralo. E, a Hrvatska je... mmm... ne znam, npr. imala more, pa je bila specifičan slučaj... za razliku od Bosne, koja je specifična na toliko različitih nivoa što vodi otcepljenju.

S druge strane R. Srpska i Katalonija su klasični primeri... ovih... mmm... entiteta koji se ne mogu otcepiti. Katalonija, jer Španija je u EU, a R. Srpska jer ćemo, kad i ako nam bude odgovaralo da primimo BiH u EU. A i ne damo!

gast

pre 6 godina

@putin voli gimnasticarke - Nije baš jasno. Srbija jeste sprovela aparthejd na Kosovu od 1990, ali prve žrtve su bili lokalni Srbi i srpski policajci. S NATO intervencijom kreće haos i sramna deportacija Albanaca. Konačno, zapad je mogao da "pakuje" Kosovo u sistem Srbije sa maksimalnom autonomijom. Nisu hteli, nego su im napravili državu. Posledice otimanja teritorije (tako se zove) su jasne 18 godina kasnije. Clinton i Albrightova, ali i evropski saveznici su srušili dotadašnji svetski poredak i sada žanju kako su sejali. Inače, svašta je Francova Španija radila Kataloncima i Baskima...

slobinator

pre 6 godina

(Spaky, 2. oktobar 2017 16:49)
pomešao si lončiće.španija je među onim zemljama koje nisu priznale nezavisnost kosova isto kao ni ukrajina,pa mi ni u kom slučaju ne bismo trebali priznati ni kataloniju niti odobravati pripajanje krima rusiji jer je na kraju krajeva sve to separatizam koji ne odobrava centralna vlada.u slučaju referendum u škotskoj I crnoj gori radilo se o tome da su ih odobrile vlade u londonu I beogradu pa su oni bili legitimni.sa ovom naknadnom pameću nismo ni mi trebali dozvoliti milu njegov referendum jer je on bio sve samo ne demokratski.

Kokodakalo

pre 6 godina

Drugovi "Komesari" (ovo zvuči ko 1945.) rekoste da referendum nije legalan , a koliko znam za puno ostvarenje demokratije treba ispuniti i uslov legitimiteta ,što znači nije legalan ,a jeste legitiman .Slažem se da Kosovo i Katalonija nisu isto kao što slonica i majmunica nisu isto ali je isti način na koji zatrudne i sve što kasnije sledi .

banja luka

pre 6 godina

Za mog brata iz banjaluke. Volio bih I ja nezavisnost ali je to nemoguca misija. Pomrli bi od gladi ili bi se iselili jernje vlast koja vlada dvadeset godina ucinila sve da nezavisnost postane nemoguca. Imamo ukupno mozdabtri fabrike ako I toliko a zivimo od kredita MMF I prodaje obveznica. Tako da pustimo mi Kataloniju svemir je to za nas.

Realno

pre 6 godina

Čim EK mora da trci pred rudu i izjavljuje kako Katalonija i Kosovo nisu isto onda je jasno da imaju problem. Da je to tako jasno vidljivo kao sto se pokušava prikazati onda ne bi bilo potrebe izlaziti sa jednim takvim saopštenjem. Nama je jasno da Srbija nema uticaja na Kosovo i da sem severa i enklava, gde polako gubi uporište, realno se ne pita nizašta. Na to treba dodati da su nam političari takvi kakvi su pa ih lako kupiti i dogovoriti da pravimo vladu sa Haradinajem. Bukvalno nadrealna scena. Medjutim ovo je očigledno postalo veće od Kosova jer Krim ode, a koliko smo videli slabo šta EU uradi po tom pitanju. Gruziju ignorisu evo već deceniju skoro. Kurdistan se stvara polako i sem mlakih komentara iz EU prakticno ništa. Ovo govori da veliki, a to EU očigledno nije, rade šta hoće. EU gubi kompas jer je postala inferiorna i sada strepi za sopstvene teritorije jer zamislite da ipak dune USA da podrži Katalonce, mislite da bi EU prstom mrdnula?! EU je morala bolje odigrati u slučaju Kosova, Krima, Gruzije, ali su izabrali da budu mlakonje i puste druge da odlučuju o svemu. Rezultat vidimo. Tako će i u BiH da bude ako svetski policajac resi da rastura to, a ne bi me čudilo da se odluci na tako nešto čisto da pravi nove probleme Evropi. EU je izdala Evropu, a tome ide u prilog milioni izbeglica.

megatronman

pre 6 godina

Tip laže, i to laže onako kako ne bi piljar s bananama lagao, specifični razlozi ali se ne može sjetiti koji su. Albanci imaju svoju državu i ne treba im Kosovo, Katalonci je nemaju. I to je to. Imaju pravo po tom pitanju na referendum kao i Kurdi uostalom.

Vitez Koja

pre 6 godina

Obaveza svake države članice EU je da uskladi svoje pravo sa pravom EU.
Takođe, obaveza EU je da svoje pravo uskladi sa međunarodnim pravom koje važi za sve države sveta.
EU ne priznaje međunarodno pravo i primenjuje ga samo kada im to odgovara.
Imaju veliki broj vlastitih problema i ako žele da povrate poverenje, moraće da povlače bolne rezove u svojoj kući.
Dosta su izvozili cirkus, sada je mečka kod njih.

Srrrrrrrrrdjan

pre 6 godina

A sta ste ocekivali da kazu? Pa imace za manje od 3 godine jos 10 ovakvih slucajeva u velikom broju drzava clanica (EU). Mi sad treba da pocnemo da podrzavamo sve separatisticke procese, osim u drzavama koje nisu priznale Kosovo. Priznanje cak i bez referenduma, razmena ambasadora, prijateljske fudbalske utakmice, prijem zvanicnika...
Garantujem da bi za 6 meseci najmanje 10 drzava povuklo priznanje Kosova .
A oni neka nastave da pricaju da ova pravila vaze za senegal a ne vaze za USA, da vaze za Irak a ne vaze za belgiju....pa ce bumerang jos brze da im se vrati. Glupo je uopste razmisljati da se ovakvi procesi mogu zaustaviti poveljom EU ili tamonekim Linkolnovim zakonom. Zakon ili vazi ili ne vasi.
Oni ocigledno jos nisu razumeli koliko su jamu sebi iskopali zbog nekog Kosova o kome 90% stanovnika ne zna ni gde se nalazi.

qsarks

pre 6 godina

Pa barem bi u Srbiji trebali znati koje su to specifičnosti dovele do kosovske nezavisnosti i po čemu je Kosovo različito od Katalonije.

Na Kosovo je Beograd poslao policijske i vojne snage koje su dovele do masovnog zbjega albanskog stanovništva. Specifičnost je i ta da je Srbija priznala posredovanje UN-a preko svoga predstavnika Ahtisaarija i Srbija se obavezala da će poštovati njegovu odluku o Kosovu.
A Ahtisaari je ustvrdio: "Srbija je zbog drastičnog kršenja ljudski prava kosovskih Albanaca, izgubila pravo upravljanja nad tom pokrajinom".

putin voli gimnasticarke

pre 6 godina

Komentatori optuzuju EU za duple standarde.Pa nije bas tako.Sta cini razliku-Spanija se nije povukla iz Baskije i Estramadure gde je vodila dva krvava rata u kojima je poginulo 500 hiljada i raseljeno milion ljudi i usput oba izgubila.Primirila se mesec dana i zbog separatizma Katalonije krenula u nov rat gde je pobijeno 10 hiljada a raseljeno ko zna koliko.Za vreme svih tih ratova ignorisala je upozorenja medjunarodne zajednice da rat prekine i pocne pregovore.Sve to je trajalo 10 godina i onda je medjunarodna zajednica izgubili strpljenje i bombardovala Spaniju.Nadam se da je malo jasnije?

Neko iz Banata

pre 6 godina

Pa i nije uporedivo.Katalonija je imala status drzave(knezevine msm),dok je Kosovo produkt komunistickih brljotina koje su neokolonisti tezili i dalje teze da iskoriste u borbi protiv rusa u vecitoj geopolitickoj borbi.Kosovo je ekpanzija Albanije,dok je Katalonija borba za slobodu.Svaki rusofob je i srbofob,a ko drugacije misli zivi u velikoj zabludi(nikad nas nece drugacije ni posmatrati ,sta-god mi radili).Tako da na jednoj strani imamo licemerje Spaniskih ,Nemackih i Britaniskih imperijalista(tu politiku sada sledi Amerika),sa druge islamske(Turska i Saudijska Arabija) i istocnjacke(Kina,Rusija i Persija/Iran),neke pregazilo vreme i protivnici(Japan,Italija,Francuska,Holandija i sl.),a neke su u usponu poput Indije i Indonezije i Brazila.
Sve to je van domasaja obicnih smrtnika,treba i preziveti u medjuvremenu.

Vlada M

pre 6 godina

@Deda cvetko pa ok ali UN jeste usvojila rezoluciju 1199 kojom se osuđuje progon stanovništva na KiM, sa sve glasom Rusije. Znam da su vam mozgovi zatrovani decenijama propagande, ali tamo jeste progonjeno stanovništvo a to nije lepo ni dozvoljeno. To je ono, veliki no no. Ko to radi taj je fašista i otcepi mu se ponekad pokrajina. A ko i dalje posle ima primedbe, želi nazad tu teritoriju ali da ipak progna narod (umesto bar da se izvini za progon i obeća integraciju), pa taj je i dalje fašista koji se baš zato i drži gladan i bedan da opet nekoga ne napadne.

Spaky

pre 6 godina

E sad, kada Katalonci progalse nezavisnost od Spanije Srbija treba da bude prva drzava koja ce Kataloniju priznati kao nezavisnu drzavu , bas zbog tih dvostrukih arsina koji vladaju. A ako nas i neko bude pitao "Zasto priznajete Kataloniju a imate problem sa Kosovom ? " odgovor treba da glasi "Katalonija i Kosmet nisu uporedivi" i kraj price.

Doktor

pre 6 godina

Sramota! Pritom, zaista postoji jedna bitna razlika koja proizilazi iz rezolucije 1244 SB UN. Ta rezolucija izričito garantuje da je KiM deo Srbije (odnosno tada SR Jugoslavije, čiji je Srbija sukcesor). Španija nema takvu tapiju nad Katalonijom (premda ima Povelju UN što je sasvim dovoljno).

Sin lovca na medvede

pre 6 godina

Posle više nego neprincipijelne politike oko " priznavanja" Kosova, cime se upravo krše Rezolucije UN, na koje se EU poziva, istoj ne preostaje ništa drugo nego da brani svoj stav. To znači EU brani nešto što se ne može braniti, uporno se dokazuje da laž istina a istina laž, glava se drži u pesku, a život (Krim,Kurdistan, Katalonija)ih svakog dana demantuje.
Tačno je da su Katalonija i Kosovo neuporedivi. Katalonci su narod koji ima pravo na svoju državu, a
Albanci na KiM su nacionalna manjina u državi Srbiji i imaju svoju nacionalnu državu - Albaniju.
I još jedna bitna razlika - KiM je
oktroirana država Albancima u Srbiji, nasilnim putem - besumučnim
78-dnevnim bombardovanjem Srbije, bez presedana u istoriji čovečanstva, bez Rezolucije SB UN.
I upravo taj čin besumučnog bombardovanja Srbije i otimačina njene Južne pokrajine 1999. godine je de facto početak kraja medjunarodnog pravniog poretka po WW2, i povratak sveta u Srednji vek.
I umesto da je sudi počiniocima takvog stanja, a tačno se zna ko su i odakle su, progone se i kažnjavaju žrtve, njihovih dokazanih zločina.

Ni Amer ni Rus

pre 6 godina

Ok, to mozete da pricate Srbiji i Albancima ali ne razumem sto bi ta prica pila vodu kod Katalonaca. Mozete vi kakvu god hocete glupost da odvalite ali ne znam zasto bi vas iko shvatao ozbiljno... Samo nemojte da se ljutite kada se neko ne slozi sa vama jer je to suprotno demokratiji, a do sada se niste ljutili jer ste bili u vecini pa je bilo bez pogovora tako kako kazete da jeste. Vise tu vecinu nemate, samo to imajte na umu...

Dragan

pre 6 godina

Naravno da nisu, Katalonija je "zaseban slučaj". Neka i nisu uporedivi, kao što kaže licemerni gospodin, ali za Kosovom i Metohijom odoše Abhazija i Osetija, Krim, Kurdistan, Katalonija, a secesionistički pokreti u svetu su sve brojniji i sve veći broj ljudi ih podržava, kao što je stanje u Baskiji, Škotskoj, na Korzici, pa i u Kaliforniji i Teksasu.

ajmo realno

pre 6 godina

Ja ne znam sta vise treba da se dogodi i kaze, da deo ovdasnjeg naroda shvati, da je usled pogubne i ratnohuskacke politike od strane Milosevica, Seselja, Vucica , Nikolica .., doslo do poraza u svim vodjenim i ne vodjenim ratovima, i da je Kosovo izgubljeno kao kazna za sva cinjenja i ne cinjenja.Izgubljeno, ali je klika iz 90-ih i dalje na vlasti, bogatie se, ne podlezu zakonima i Ustavu ove drzave.E pa sa Katalonijom je sve suprotno od toga i jos je punopravna clanica NATO i EU.

DEDA CVETKO

pre 6 godina

”Kada je priznanje Kosova u pitanju, to je bio vrlo specifičan kontekst. To je bila pozicija usvojena od različitih UN deklaracija i različitih UN rezolucija i međunarodne zajednice.'

Laž.

Niti Ujedinjene Nacije niti bilo koja medjunarodna pravna organizacija iz koje proistice medjunarodno pravo NIKADA nije usvojila bilo kakvu pravno vazecu deklaraciju koja bi dozvolila grupi drzava da 79 dana bombarduju drzavu clanicu UN i na silu aneksiraju jednu petinu njene teritorije.

N-I-K-A-D-A.

Dragan

pre 6 godina

Ako Kosovo i Metohija ne može da se poredi sa Katalonijom, zašto onda Španija nije priznala "Republiku Kosovo"? Ili Rumunija u kojoj ima skoro milion i po Mađara? Ili Slovačka u kojoj takođe postoji veliki broj Mađara? Ili Grčka i Kipar koji je faktički podeljen na grčki i nepriznati turski deo? U suštini je stvar ista i zove se secesionizam, a dalje od toga ne treba zalaziti. Šta god mislili, sa Kosovom i Metohijom su napravili haos koji neće moći da poprave, a secesionistički pokreti u svetu su sve brojniji i sve je veći broj ljudi koji ih podržava. Španija tu prednjači jer pored Katalonije sa Francuzima deli i Baskiju, ali tu su i drugi delovi Evrope, kao što su Flandrija i Valonija, zatim Škotska, Korzika, Lombardija, Farska i Olandska Ostrva, Republika Srpska, Moravska, Istra...

bas cete mi objaviti komentar - nisam dovoljno isprao mozak

pre 6 godina

Nesto nisam cuo da je Spanija slala vojsku ili policiju da kolje po Kataloniji! Sta se pravite blesavi? Kosovo nije Katalonija i to sto se Kosovo otcepilo nema veze sa EU nego sa nama - to sto smo zakuvali morali smo i da pojedemo

aranđel

pre 6 godina

Juče Kosmet, danas Katalonija, sutra... Slušajući podanički SAD, EU pravi grešku za greškom. O licemerju i bezobrazluku ne treba trošiti reči. Španija ima Ustav! Zar ga Srbija nema?
Uostalom i EU i njen naredbodavac vode katastrofalnu spoljnu politiku što će stići na naplatu (ako već nije)

Smiri živce

pre 6 godina

Uporedivi su donekle. Kosovo je imala OVK, Katalonija ETA. Teroristi obe organizacije šetaju kao slobodni ljudi i čak su u politici. I Kosovo je imala ilegalan referendum.
(živčan_neki_lik, 2. oktobar 2017 14:33)

Ako je Katalonija imala ETA, šta je onda imala Baskija?

Voja

pre 6 godina

Znači da smo i mi 99. godine bili u EU, Kosmet ne bi bio priznat. Ovako pošto nismo bili u EU,bili smo bombardovani i oduzeta nam je međunarodno priznata teritorija.

Henry Chinasky

pre 6 godina

Gde su sad ljudska prava i demokratija? Ljudi hoće da žive u samostalnoj državi i da radpolažu SVOJIM novcem. Šta je tu sporno? Sporno je to što finansiraju celu Španiju, kao Vojvodina Srbiju. Uvek i samo novac, nikad ljudska prava i demokratija.

Luminara Unduli

pre 6 godina

Hahshahhaahhaha, pa ako uzmemo u obzir i ustav Republike Srbije onda i na Kosovu je referendum neustavan. Kakvi su ovo pokvareni dvolicni likovi. Recite jasno onako kako jeste, Kosovo je nezavisno jer smo mi tako htjeli i tacka, a nemojte muljati i petljati

Beogradjanin - Bijelo Polje

pre 6 godina

Jesu uporedivi, kako nisu?!? I ne samo da su uporedivi, nego će tek biti uporedivi i sa Baskijom, Galicijom, Korzikom, Flandrijom, Veneto, a možda bude još primjera za porediti... A ja sve to podržavam, i jako mi je drago! Slobodni i ponosni narodi! I treba im država. I za Kosovo mi je drago. Srbija svakako nije znala ni što ni kako sa Kosovom, pa je otišlo. Žao mi je samo izgubljenih života, i posijane mržnje. To nam nije trebalo... I sada je došlo vrijeme da se i EU države malo dovedu u red, malo skrate i prekomponuju... Ako možete to bez krvoprolića, utoliko bolje, a ako ne sami ste krivi. Dakle samo naprijed i hrabro svi porobljeni narodi EU! Sloboda nema cijenu!

živčan_neki_lik

pre 6 godina

Uporedivi su donekle. Kosovo je imala OVK, Katalonija ETA. Teroristi obe organizacije šetaju kao slobodni ljudi i čak su u politici. I Kosovo je imala ilegalan referendum.

NZZ

pre 6 godina

Ja, ja naravno da nije uporedivo ni de jure a ni de facto. Ovo je za mene indirektno priznanje duplih standarda. Ako i nije uporedivo sa Kosovom, da li je uporedivo sa SFRJ?! Dakle, mi nismo imali i nemamo Ustav?! Kako god, mi smo, ispade, uvijek "izuzetak".

srdjan

pre 6 godina

Kakvo bezobzirno, bezobrazno, pretenciozno tumačenje i upoređivanje dve političke situacije.
Nažalost ovakvim stavovima EU pokazuje upravo ono sto je trebalo odavno da prevazidje, svoju slabost!
Tumacenje ovog gospodina, sa jako masnom platom, je da je referendum u Kataloniji mnogo opasniji, nego oruzana pobuna na KiM.
STRASNO!

Svetlo i tama

pre 6 godina

Srbi nikako da ne postoji međunarodno pravo nego zakon jačeg. To što mi nismo videli na vreme sta nam se sprema je iskljucivo nas problem. Ta naša ideja suluda da možemo da vidimo nezavisnu politiku i ostanemo teritorijalno neokrnjeni je iluzija.

Korosavendz

pre 6 godina

Ahahahah cekaj, Katalonija je unutrasnje pitanje Spanije, a Kosovo nije unutrasnje pitanje Srbije jer je takav stav zauzela "medjunarodna zajednica" hahaha Pravo na samoopredeljenje i postovanje suverenosti drzava zavisi od toga da li je drzava clanica EU. I onda se to naziva vladavinom prava kao jednim od osnovnih nacela EU. Ok onda xD Ili svi narodi imaju pravo na samoopredeljenje ili su sve drzave suverene. Ili vi lepo kazete "ovi imaju a ovi nemaju jer tako mi kazemo" i sve jasno. A ne ove viceve da pricamo

sub013

pre 6 godina

Kako očekujete da nas neko poštuje kad sami sebe ne poštujemo, usadili su nam da smo mi sami, jedini i glavni krivci za sve, da smo najgori, da je Kosovo izgubljeno, da će republika Srpska biti Bosna itd itd. Evo vidimo i Canka ( koji bi u svakoj normalnoj zemlji odavno bio osuđen za separatizam ) kako mase zastavama Katalinije. Mi smo sve to lepo prihvatili, ubili su nas u pojam što im je i bio cilj, uzeli dostojanstvo i sad mogu slobodno da pi**** po nama. Ako hoćeš druge da te poštuje moraš prvo da poštujes sam sebe. A njih nije bilo sramota ni kad su bacali kasetne bombe na bolnice a vi očekujete da ih bude sramota izjava, šta se iscudjujete

stanislav

pre 6 godina

Ama i Velika Britanija je uEU pa je dozvolila miran referendum u Skotskoj.
EU je jedna zbrkana i nedosledna birokratska tvorevina koja uglavnom zadovoljava političku kamarilu sakupljenu u Briselu i okonjega.

Divac

pre 6 godina

Ha ha ha ha, moram ljudi, jace je od mene. Samo da vidim da li sam shvatio, ako je nesto specificno, onda zakon ne vazi. Evo komsija ima Jaguar F-Pace, ja ga ukradem od komsije, i na sudu kazem da je to specificna situacija, tj specifican auto jer se na prste moze izbrojati koliko ih ima u Beogradu. Toliko glupo zvuci ovo njihovo objasnjenje. Inace nemam problem sa tim da je Kosovo nezavisno, al nemojte biti licemerni.

Vlada

pre 6 godina

Lazu i sami ne veruju,u ovo sto su napisali!!,gospodo KiM, je cista agresija od strane SAD i poltrona iz EU!, ( svaka cast Grcima,Slovacima,Kipranima,Spancima i Rumunima)!

srecko

pre 6 godina

Odnos EK/EU prema Srbiji je uvek na dva moguca nacina:

1. "Hocete u EU? Prihvatite radi mira i stabilnosti u regionu,i zajednickog Evropskog puta. Ako se ne pokorite - bice berba usiju."

2. "Ko vas sisa, niste u EU."

Горан

pre 6 godina

Лицимерна европа нам се поново руга и поново нас понижава. Косовски албанци могу да отцепе део територије и да узму земљу која није њихова а Каталонци не могу да се осамостале на СВОЈОЈ земљи? Никада у лицимерну ЕУ!

Dzeronimo

pre 6 godina

Demagogija i tumacenje prava kako im odgovara. Srecom, narod Katalonije ce se u sledecih par godina pitati, sta god vi promovisali i zabranjivali.

netko

pre 6 godina

Verujemo vođstvu premijera Marijana Rahoja da će reši ovaj komplikovani proces u punom poštovanju španskog ustava i fundamentalnih prava građana”, zaklučuju u Evropskoj komisji.

ala ja postovao prava gradjana svaka mu cast.
njih 800 zavrsilo u bolnici a on i dalje brani du*eta eu politicara i njihove plate pritom izjavljujuci da referenduma nije ni bilo.
ovo su momenti kad vlada spanije a i komisija eu radi protiv sebe.
na kratkim stazama su pobedili i razni junkeri i rahoji su zadrzali vlast , al na duze staze, sad kad narod vidi o cemu se tu radi i da im je narod poslednja rupa na svirali ima da ih pociste samo tako.
katalonija ce nakon ovog pendrecenja od juce biti jos udaljenija od spanije, a svi oni sto su verovali u price junkera sad vide da se ovde radi o dvostrukim arsinima i da ce junker i njemu slicni ako treba dati saglasnost da se pendreci narod u svakom kutku eu ako budu trazili nesto sto ne odgovara eu politicarima.

jos su englezi ispali najpametniji sto su pobegli od ove diktature na finjaka.

brale

pre 6 godina

EK meša babe i žabe... međunarodno pravo je univerzalno i ne zavisi da li država pripada nekoj uniji ili ne... a druga je stvar što bi Katalonija morala da pregovara za članstvo u EU... to bi bio sigurno jedan jako mukotrpan put usled stalnih opstrukcija Španije

Ratko

pre 6 godina

Kažu neki Katalonija bi bila mala državica bez igde ikoga. Katalonja je površinski veća od Kosova i Crne Gore zajedno i to dosta veća, ima 7 milona stanovnika. To je sve samo ne neka mala teritorija i Španiji bi bio zadat veliki udarac njenim otcepljenjem. Ljudi možda trenutno neće moći to da sprovedu ali u bliskoj budućnosti hoće sasvim sigurno isto kao i R. Srpska. Oni su na toj zemlji vekovima i imaju sva moguća prava da biraju sa kime hoće da žive. I zaista je ovo šou program sa Kosovom kojem se takav referendum dozvoljava a sa Katalonijom i R. Srpskom se tako nešto se smatra ilegalnim i nije u skladu sa Evropskom pravima.

Don Corleone

pre 6 godina

Objasnjenje,,jer je Spanija clanica EU".Ovo je tako bahata i nesmotrena recenica kojom oni urusavaju sve svoje vrednosti koje nacelno zagovaraju.Ovo je jednako izjavama nacista gde su oni iznad svih.Ocigledno su gradjani EU ,,jednakiji'' i slobodniji od gradjana koji nisu u EU.Sami su zapoceli proces separatizma na Balkanu,a sada odjednom peru ruke,ali polako ih stize ono sto su sami proklamovali.

Vitez

pre 6 godina

I Velika Britanija je bila članica EU, pa su Škoti održali referendum....
(BBBBBBBBBBBEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE, 2. oktobar 2017 14:29)

Razlika je u tome što London nije imao ništa protiv referenduma, zato im je isti i propao.

pera

pre 6 godina

hahahahahaha, jel ste culi katalonci, mora prvo spanija da izadje iz EU pa onda moze referendum ... ili bombardovanje, hahahaha :)

pa napravili ste haos kakav cemo tek da gledamo, i to ne samo u evropi nego i sire ...

a mozda da nas opet bombardujete, mozda ne smemo ni da komentarisemo hahahaha

Don Corleone

pre 6 godina

Objasnjenje,,jer je Spanija clanica EU".Ovo je tako bahata i nesmotrena recenica kojom oni urusavaju sve svoje vrednosti koje nacelno zagovaraju.Ovo je jednako izjavama nacista gde su oni iznad svih.Ocigledno su gradjani EU ,,jednakiji'' i slobodniji od gradjana koji nisu u EU.Sami su zapoceli proces separatizma na Balkanu,a sada odjednom peru ruke,ali polako ih stize ono sto su sami proklamovali.

Горан

pre 6 godina

Лицимерна европа нам се поново руга и поново нас понижава. Косовски албанци могу да отцепе део територије и да узму земљу која није њихова а Каталонци не могу да се осамостале на СВОЈОЈ земљи? Никада у лицимерну ЕУ!

Vlada

pre 6 godina

Lazu i sami ne veruju,u ovo sto su napisali!!,gospodo KiM, je cista agresija od strane SAD i poltrona iz EU!, ( svaka cast Grcima,Slovacima,Kipranima,Spancima i Rumunima)!

Voja

pre 6 godina

Znači da smo i mi 99. godine bili u EU, Kosmet ne bi bio priznat. Ovako pošto nismo bili u EU,bili smo bombardovani i oduzeta nam je međunarodno priznata teritorija.

DEDA CVETKO

pre 6 godina

”Kada je priznanje Kosova u pitanju, to je bio vrlo specifičan kontekst. To je bila pozicija usvojena od različitih UN deklaracija i različitih UN rezolucija i međunarodne zajednice.'

Laž.

Niti Ujedinjene Nacije niti bilo koja medjunarodna pravna organizacija iz koje proistice medjunarodno pravo NIKADA nije usvojila bilo kakvu pravno vazecu deklaraciju koja bi dozvolila grupi drzava da 79 dana bombarduju drzavu clanicu UN i na silu aneksiraju jednu petinu njene teritorije.

N-I-K-A-D-A.

Luminara Unduli

pre 6 godina

Hahshahhaahhaha, pa ako uzmemo u obzir i ustav Republike Srbije onda i na Kosovu je referendum neustavan. Kakvi su ovo pokvareni dvolicni likovi. Recite jasno onako kako jeste, Kosovo je nezavisno jer smo mi tako htjeli i tacka, a nemojte muljati i petljati

stanislav

pre 6 godina

Ama i Velika Britanija je uEU pa je dozvolila miran referendum u Skotskoj.
EU je jedna zbrkana i nedosledna birokratska tvorevina koja uglavnom zadovoljava političku kamarilu sakupljenu u Briselu i okonjega.

brale

pre 6 godina

EK meša babe i žabe... međunarodno pravo je univerzalno i ne zavisi da li država pripada nekoj uniji ili ne... a druga je stvar što bi Katalonija morala da pregovara za članstvo u EU... to bi bio sigurno jedan jako mukotrpan put usled stalnih opstrukcija Španije

Smiri živce

pre 6 godina

Uporedivi su donekle. Kosovo je imala OVK, Katalonija ETA. Teroristi obe organizacije šetaju kao slobodni ljudi i čak su u politici. I Kosovo je imala ilegalan referendum.
(živčan_neki_lik, 2. oktobar 2017 14:33)

Ako je Katalonija imala ETA, šta je onda imala Baskija?

sub013

pre 6 godina

Kako očekujete da nas neko poštuje kad sami sebe ne poštujemo, usadili su nam da smo mi sami, jedini i glavni krivci za sve, da smo najgori, da je Kosovo izgubljeno, da će republika Srpska biti Bosna itd itd. Evo vidimo i Canka ( koji bi u svakoj normalnoj zemlji odavno bio osuđen za separatizam ) kako mase zastavama Katalinije. Mi smo sve to lepo prihvatili, ubili su nas u pojam što im je i bio cilj, uzeli dostojanstvo i sad mogu slobodno da pi**** po nama. Ako hoćeš druge da te poštuje moraš prvo da poštujes sam sebe. A njih nije bilo sramota ni kad su bacali kasetne bombe na bolnice a vi očekujete da ih bude sramota izjava, šta se iscudjujete

NZZ

pre 6 godina

Ja, ja naravno da nije uporedivo ni de jure a ni de facto. Ovo je za mene indirektno priznanje duplih standarda. Ako i nije uporedivo sa Kosovom, da li je uporedivo sa SFRJ?! Dakle, mi nismo imali i nemamo Ustav?! Kako god, mi smo, ispade, uvijek "izuzetak".

aranđel

pre 6 godina

Juče Kosmet, danas Katalonija, sutra... Slušajući podanički SAD, EU pravi grešku za greškom. O licemerju i bezobrazluku ne treba trošiti reči. Španija ima Ustav! Zar ga Srbija nema?
Uostalom i EU i njen naredbodavac vode katastrofalnu spoljnu politiku što će stići na naplatu (ako već nije)

Ratko

pre 6 godina

Kažu neki Katalonija bi bila mala državica bez igde ikoga. Katalonja je površinski veća od Kosova i Crne Gore zajedno i to dosta veća, ima 7 milona stanovnika. To je sve samo ne neka mala teritorija i Španiji bi bio zadat veliki udarac njenim otcepljenjem. Ljudi možda trenutno neće moći to da sprovedu ali u bliskoj budućnosti hoće sasvim sigurno isto kao i R. Srpska. Oni su na toj zemlji vekovima i imaju sva moguća prava da biraju sa kime hoće da žive. I zaista je ovo šou program sa Kosovom kojem se takav referendum dozvoljava a sa Katalonijom i R. Srpskom se tako nešto se smatra ilegalnim i nije u skladu sa Evropskom pravima.

Korosavendz

pre 6 godina

Ahahahah cekaj, Katalonija je unutrasnje pitanje Spanije, a Kosovo nije unutrasnje pitanje Srbije jer je takav stav zauzela "medjunarodna zajednica" hahaha Pravo na samoopredeljenje i postovanje suverenosti drzava zavisi od toga da li je drzava clanica EU. I onda se to naziva vladavinom prava kao jednim od osnovnih nacela EU. Ok onda xD Ili svi narodi imaju pravo na samoopredeljenje ili su sve drzave suverene. Ili vi lepo kazete "ovi imaju a ovi nemaju jer tako mi kazemo" i sve jasno. A ne ove viceve da pricamo

Divac

pre 6 godina

Ha ha ha ha, moram ljudi, jace je od mene. Samo da vidim da li sam shvatio, ako je nesto specificno, onda zakon ne vazi. Evo komsija ima Jaguar F-Pace, ja ga ukradem od komsije, i na sudu kazem da je to specificna situacija, tj specifican auto jer se na prste moze izbrojati koliko ih ima u Beogradu. Toliko glupo zvuci ovo njihovo objasnjenje. Inace nemam problem sa tim da je Kosovo nezavisno, al nemojte biti licemerni.

swe

pre 6 godina

@Andol

Nije Kosovo odrzalo nikakav referendum nego su albanski nacionalisti i sovinisti sa Kosova organizovali nelegalni referendum ciji rezultati ni tada ni sada ne zanimaju nikoga. Albanci nisu isto sto i Kosovo, cak i naziv Kosovo portice iz srpskog jezika a narocito nacin na koji ste postali vecina na Kosovu vam ne daje pravo da svojatate Kosovo.

bas cete mi objaviti komentar - nisam dovoljno isprao mozak

pre 6 godina

Nesto nisam cuo da je Spanija slala vojsku ili policiju da kolje po Kataloniji! Sta se pravite blesavi? Kosovo nije Katalonija i to sto se Kosovo otcepilo nema veze sa EU nego sa nama - to sto smo zakuvali morali smo i da pojedemo

Dragan

pre 6 godina

Naravno da nisu, Katalonija je "zaseban slučaj". Neka i nisu uporedivi, kao što kaže licemerni gospodin, ali za Kosovom i Metohijom odoše Abhazija i Osetija, Krim, Kurdistan, Katalonija, a secesionistički pokreti u svetu su sve brojniji i sve veći broj ljudi ih podržava, kao što je stanje u Baskiji, Škotskoj, na Korzici, pa i u Kaliforniji i Teksasu.

tito

pre 6 godina

Ha,ha, `referendum nije u skladu sa ustavom Spanije`. Koji licemjeri. A na Kosovu je otcepljenje bilo u skladu sa ustavom Srbije, je li? Kakve rezolucije i deklaracije, prazne rijeci cinika. Kada mecka zaigra pred njihovim vratima nemoze a koda je to slucaj kod drugih izvan EU onda moze. Jos se pozivaju na rezolucije UN, a da ironije bude veca,sve su donesene u korist suveriniteta Srbije. Zato i nisu naveli na koje rezolucije i deklaracije se pozivaju.Sramno, ali dobro,zna se ko je prijatelj Srbije a ko je dvolican.

vlada

pre 6 godina

Ne tako davno regija Katalonije je SAMOSTALNO postojala i pored današnje veličine prostirala se na Andoru i jedan deo južne Francuske.Mislim da nema sličnosti sa Kosovom

srdjan

pre 6 godina

Kakvo bezobzirno, bezobrazno, pretenciozno tumačenje i upoređivanje dve političke situacije.
Nažalost ovakvim stavovima EU pokazuje upravo ono sto je trebalo odavno da prevazidje, svoju slabost!
Tumacenje ovog gospodina, sa jako masnom platom, je da je referendum u Kataloniji mnogo opasniji, nego oruzana pobuna na KiM.
STRASNO!

pera

pre 6 godina

hahahahahaha, jel ste culi katalonci, mora prvo spanija da izadje iz EU pa onda moze referendum ... ili bombardovanje, hahahaha :)

pa napravili ste haos kakav cemo tek da gledamo, i to ne samo u evropi nego i sire ...

a mozda da nas opet bombardujete, mozda ne smemo ni da komentarisemo hahahaha

ajmo realno

pre 6 godina

Ja ne znam sta vise treba da se dogodi i kaze, da deo ovdasnjeg naroda shvati, da je usled pogubne i ratnohuskacke politike od strane Milosevica, Seselja, Vucica , Nikolica .., doslo do poraza u svim vodjenim i ne vodjenim ratovima, i da je Kosovo izgubljeno kao kazna za sva cinjenja i ne cinjenja.Izgubljeno, ali je klika iz 90-ih i dalje na vlasti, bogatie se, ne podlezu zakonima i Ustavu ove drzave.E pa sa Katalonijom je sve suprotno od toga i jos je punopravna clanica NATO i EU.

Neko iz Banata

pre 6 godina

Pa i nije uporedivo.Katalonija je imala status drzave(knezevine msm),dok je Kosovo produkt komunistickih brljotina koje su neokolonisti tezili i dalje teze da iskoriste u borbi protiv rusa u vecitoj geopolitickoj borbi.Kosovo je ekpanzija Albanije,dok je Katalonija borba za slobodu.Svaki rusofob je i srbofob,a ko drugacije misli zivi u velikoj zabludi(nikad nas nece drugacije ni posmatrati ,sta-god mi radili).Tako da na jednoj strani imamo licemerje Spaniskih ,Nemackih i Britaniskih imperijalista(tu politiku sada sledi Amerika),sa druge islamske(Turska i Saudijska Arabija) i istocnjacke(Kina,Rusija i Persija/Iran),neke pregazilo vreme i protivnici(Japan,Italija,Francuska,Holandija i sl.),a neke su u usponu poput Indije i Indonezije i Brazila.
Sve to je van domasaja obicnih smrtnika,treba i preziveti u medjuvremenu.

Doktor

pre 6 godina

Sramota! Pritom, zaista postoji jedna bitna razlika koja proizilazi iz rezolucije 1244 SB UN. Ta rezolucija izričito garantuje da je KiM deo Srbije (odnosno tada SR Jugoslavije, čiji je Srbija sukcesor). Španija nema takvu tapiju nad Katalonijom (premda ima Povelju UN što je sasvim dovoljno).

neobavezno

pre 6 godina

Sa pravne tacke gledista to nema ama bas nikakve veze. Medjunarodno pravo ne bi bilo MEDJUNARODNO kada bi bilo selektivno. Ali "misljenje" EK nije iznenadjenje jer nekom glupavom izjavom se mora opravdati postupak bez presedana bas u tom medjunarodnom pravu koje se tumaci po slobodnoj proceni, vec kako kome odgovara.

srecko

pre 6 godina

Odnos EK/EU prema Srbiji je uvek na dva moguca nacina:

1. "Hocete u EU? Prihvatite radi mira i stabilnosti u regionu,i zajednickog Evropskog puta. Ako se ne pokorite - bice berba usiju."

2. "Ko vas sisa, niste u EU."

Dragan

pre 6 godina

Ako Kosovo i Metohija ne može da se poredi sa Katalonijom, zašto onda Španija nije priznala "Republiku Kosovo"? Ili Rumunija u kojoj ima skoro milion i po Mađara? Ili Slovačka u kojoj takođe postoji veliki broj Mađara? Ili Grčka i Kipar koji je faktički podeljen na grčki i nepriznati turski deo? U suštini je stvar ista i zove se secesionizam, a dalje od toga ne treba zalaziti. Šta god mislili, sa Kosovom i Metohijom su napravili haos koji neće moći da poprave, a secesionistički pokreti u svetu su sve brojniji i sve je veći broj ljudi koji ih podržava. Španija tu prednjači jer pored Katalonije sa Francuzima deli i Baskiju, ali tu su i drugi delovi Evrope, kao što su Flandrija i Valonija, zatim Škotska, Korzika, Lombardija, Farska i Olandska Ostrva, Republika Srpska, Moravska, Istra...

Svetlo i tama

pre 6 godina

Srbi nikako da ne postoji međunarodno pravo nego zakon jačeg. To što mi nismo videli na vreme sta nam se sprema je iskljucivo nas problem. Ta naša ideja suluda da možemo da vidimo nezavisnu politiku i ostanemo teritorijalno neokrnjeni je iluzija.

Sin lovca na medvede

pre 6 godina

Posle više nego neprincipijelne politike oko " priznavanja" Kosova, cime se upravo krše Rezolucije UN, na koje se EU poziva, istoj ne preostaje ništa drugo nego da brani svoj stav. To znači EU brani nešto što se ne može braniti, uporno se dokazuje da laž istina a istina laž, glava se drži u pesku, a život (Krim,Kurdistan, Katalonija)ih svakog dana demantuje.
Tačno je da su Katalonija i Kosovo neuporedivi. Katalonci su narod koji ima pravo na svoju državu, a
Albanci na KiM su nacionalna manjina u državi Srbiji i imaju svoju nacionalnu državu - Albaniju.
I još jedna bitna razlika - KiM je
oktroirana država Albancima u Srbiji, nasilnim putem - besumučnim
78-dnevnim bombardovanjem Srbije, bez presedana u istoriji čovečanstva, bez Rezolucije SB UN.
I upravo taj čin besumučnog bombardovanja Srbije i otimačina njene Južne pokrajine 1999. godine je de facto početak kraja medjunarodnog pravniog poretka po WW2, i povratak sveta u Srednji vek.
I umesto da je sudi počiniocima takvog stanja, a tačno se zna ko su i odakle su, progone se i kažnjavaju žrtve, njihovih dokazanih zločina.

Beogradjanin - Bijelo Polje

pre 6 godina

Jesu uporedivi, kako nisu?!? I ne samo da su uporedivi, nego će tek biti uporedivi i sa Baskijom, Galicijom, Korzikom, Flandrijom, Veneto, a možda bude još primjera za porediti... A ja sve to podržavam, i jako mi je drago! Slobodni i ponosni narodi! I treba im država. I za Kosovo mi je drago. Srbija svakako nije znala ni što ni kako sa Kosovom, pa je otišlo. Žao mi je samo izgubljenih života, i posijane mržnje. To nam nije trebalo... I sada je došlo vrijeme da se i EU države malo dovedu u red, malo skrate i prekomponuju... Ako možete to bez krvoprolića, utoliko bolje, a ako ne sami ste krivi. Dakle samo naprijed i hrabro svi porobljeni narodi EU! Sloboda nema cijenu!

Dzeronimo

pre 6 godina

Demagogija i tumacenje prava kako im odgovara. Srecom, narod Katalonije ce se u sledecih par godina pitati, sta god vi promovisali i zabranjivali.

Henry Chinasky

pre 6 godina

Gde su sad ljudska prava i demokratija? Ljudi hoće da žive u samostalnoj državi i da radpolažu SVOJIM novcem. Šta je tu sporno? Sporno je to što finansiraju celu Španiju, kao Vojvodina Srbiju. Uvek i samo novac, nikad ljudska prava i demokratija.

netko

pre 6 godina

Verujemo vođstvu premijera Marijana Rahoja da će reši ovaj komplikovani proces u punom poštovanju španskog ustava i fundamentalnih prava građana”, zaklučuju u Evropskoj komisji.

ala ja postovao prava gradjana svaka mu cast.
njih 800 zavrsilo u bolnici a on i dalje brani du*eta eu politicara i njihove plate pritom izjavljujuci da referenduma nije ni bilo.
ovo su momenti kad vlada spanije a i komisija eu radi protiv sebe.
na kratkim stazama su pobedili i razni junkeri i rahoji su zadrzali vlast , al na duze staze, sad kad narod vidi o cemu se tu radi i da im je narod poslednja rupa na svirali ima da ih pociste samo tako.
katalonija ce nakon ovog pendrecenja od juce biti jos udaljenija od spanije, a svi oni sto su verovali u price junkera sad vide da se ovde radi o dvostrukim arsinima i da ce junker i njemu slicni ako treba dati saglasnost da se pendreci narod u svakom kutku eu ako budu trazili nesto sto ne odgovara eu politicarima.

jos su englezi ispali najpametniji sto su pobegli od ove diktature na finjaka.

slobinator

pre 6 godina

(Spaky, 2. oktobar 2017 16:49)
pomešao si lončiće.španija je među onim zemljama koje nisu priznale nezavisnost kosova isto kao ni ukrajina,pa mi ni u kom slučaju ne bismo trebali priznati ni kataloniju niti odobravati pripajanje krima rusiji jer je na kraju krajeva sve to separatizam koji ne odobrava centralna vlada.u slučaju referendum u škotskoj I crnoj gori radilo se o tome da su ih odobrile vlade u londonu I beogradu pa su oni bili legitimni.sa ovom naknadnom pameću nismo ni mi trebali dozvoliti milu njegov referendum jer je on bio sve samo ne demokratski.

Vitez

pre 6 godina

I Velika Britanija je bila članica EU, pa su Škoti održali referendum....
(BBBBBBBBBBBEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE, 2. oktobar 2017 14:29)

Razlika je u tome što London nije imao ništa protiv referenduma, zato im je isti i propao.

Spaky

pre 6 godina

E sad, kada Katalonci progalse nezavisnost od Spanije Srbija treba da bude prva drzava koja ce Kataloniju priznati kao nezavisnu drzavu , bas zbog tih dvostrukih arsina koji vladaju. A ako nas i neko bude pitao "Zasto priznajete Kataloniju a imate problem sa Kosovom ? " odgovor treba da glasi "Katalonija i Kosmet nisu uporedivi" i kraj price.

Logike bez

pre 6 godina

Pa barem bi u Srbiji trebali znati koje su to specifičnosti dovele do kosovske nezavisnosti i po čemu je Kosovo različito od Katalonije.

Na Kosovo je Beograd poslao policijske i vojne snage koje su dovele do masovnog zbjega albanskog stanovništva. Specifičnost je i ta da je Srbija priznala posredovanje UN-a preko svoga predstavnika Ahtisaarija i Srbija se obavezala da će poštovati njegovu odluku o Kosovu. A Ahtisaari je ustvrdio: "Srbija je zbog drastičnog kršenja ljudski prava kosovskih Albanaca, izgubila pravo upravljanja nad tom pokrajinom". (qsarks, 02. oktobar 2017 16:56)

A Madrid nije poslao policajce? Ljudi brane elementarno pravo da se demokratski izjasne o tome da li sa nekim zele da budu ili ne i policija ih u tome brutalno sprecava. To nije krsenje ljudskih prava? Drugo, sta mislis da bi bilo da je poginuo neki policajac ili vojnik. Mislis da bi vlast u Spaniji postovala ljudska prava? Ili jos bolje da se u svojim dvoristima zakopaju u rovove naoruzani do zuba i pucaju na stanovnistvo i organe reda? Sta mislis da bi se desilo?

Ironični che

pre 6 godina

Naravno da nisu uporedivi, Kosovo je bilo specifično iz mnogo razloga, a i tad nam je odgovaralo da se otcepi. Slovenija je bila u deo SFRJ i ona se ne bi mogla otcepiti... da nije bila specifičan slučaj jer nam to odgovaralo. E, a Hrvatska je... mmm... ne znam, npr. imala more, pa je bila specifičan slučaj... za razliku od Bosne, koja je specifična na toliko različitih nivoa što vodi otcepljenju.

S druge strane R. Srpska i Katalonija su klasični primeri... ovih... mmm... entiteta koji se ne mogu otcepiti. Katalonija, jer Španija je u EU, a R. Srpska jer ćemo, kad i ako nam bude odgovaralo da primimo BiH u EU. A i ne damo!

Vlada M

pre 6 godina

@Deda cvetko pa ok ali UN jeste usvojila rezoluciju 1199 kojom se osuđuje progon stanovništva na KiM, sa sve glasom Rusije. Znam da su vam mozgovi zatrovani decenijama propagande, ali tamo jeste progonjeno stanovništvo a to nije lepo ni dozvoljeno. To je ono, veliki no no. Ko to radi taj je fašista i otcepi mu se ponekad pokrajina. A ko i dalje posle ima primedbe, želi nazad tu teritoriju ali da ipak progna narod (umesto bar da se izvini za progon i obeća integraciju), pa taj je i dalje fašista koji se baš zato i drži gladan i bedan da opet nekoga ne napadne.

Ni Amer ni Rus

pre 6 godina

Ok, to mozete da pricate Srbiji i Albancima ali ne razumem sto bi ta prica pila vodu kod Katalonaca. Mozete vi kakvu god hocete glupost da odvalite ali ne znam zasto bi vas iko shvatao ozbiljno... Samo nemojte da se ljutite kada se neko ne slozi sa vama jer je to suprotno demokratiji, a do sada se niste ljutili jer ste bili u vecini pa je bilo bez pogovora tako kako kazete da jeste. Vise tu vecinu nemate, samo to imajte na umu...

Srrrrrrrrrdjan

pre 6 godina

A sta ste ocekivali da kazu? Pa imace za manje od 3 godine jos 10 ovakvih slucajeva u velikom broju drzava clanica (EU). Mi sad treba da pocnemo da podrzavamo sve separatisticke procese, osim u drzavama koje nisu priznale Kosovo. Priznanje cak i bez referenduma, razmena ambasadora, prijateljske fudbalske utakmice, prijem zvanicnika...
Garantujem da bi za 6 meseci najmanje 10 drzava povuklo priznanje Kosova .
A oni neka nastave da pricaju da ova pravila vaze za senegal a ne vaze za USA, da vaze za Irak a ne vaze za belgiju....pa ce bumerang jos brze da im se vrati. Glupo je uopste razmisljati da se ovakvi procesi mogu zaustaviti poveljom EU ili tamonekim Linkolnovim zakonom. Zakon ili vazi ili ne vasi.
Oni ocigledno jos nisu razumeli koliko su jamu sebi iskopali zbog nekog Kosova o kome 90% stanovnika ne zna ni gde se nalazi.

gast

pre 6 godina

@putin voli gimnasticarke - Nije baš jasno. Srbija jeste sprovela aparthejd na Kosovu od 1990, ali prve žrtve su bili lokalni Srbi i srpski policajci. S NATO intervencijom kreće haos i sramna deportacija Albanaca. Konačno, zapad je mogao da "pakuje" Kosovo u sistem Srbije sa maksimalnom autonomijom. Nisu hteli, nego su im napravili državu. Posledice otimanja teritorije (tako se zove) su jasne 18 godina kasnije. Clinton i Albrightova, ali i evropski saveznici su srušili dotadašnji svetski poredak i sada žanju kako su sejali. Inače, svašta je Francova Španija radila Kataloncima i Baskima...

мики

pre 6 godina

читам коментаре који су углавном исправни. нажалост видим плусеве и минусе који су пола-пола што ми говори да је пола Срба потпуно изгубљено.

Vitez Koja

pre 6 godina

Obaveza svake države članice EU je da uskladi svoje pravo sa pravom EU.
Takođe, obaveza EU je da svoje pravo uskladi sa međunarodnim pravom koje važi za sve države sveta.
EU ne priznaje međunarodno pravo i primenjuje ga samo kada im to odgovara.
Imaju veliki broj vlastitih problema i ako žele da povrate poverenje, moraće da povlače bolne rezove u svojoj kući.
Dosta su izvozili cirkus, sada je mečka kod njih.

megatronman

pre 6 godina

Tip laže, i to laže onako kako ne bi piljar s bananama lagao, specifični razlozi ali se ne može sjetiti koji su. Albanci imaju svoju državu i ne treba im Kosovo, Katalonci je nemaju. I to je to. Imaju pravo po tom pitanju na referendum kao i Kurdi uostalom.

živčan_neki_lik

pre 6 godina

Uporedivi su donekle. Kosovo je imala OVK, Katalonija ETA. Teroristi obe organizacije šetaju kao slobodni ljudi i čak su u politici. I Kosovo je imala ilegalan referendum.

putin voli gimnasticarke

pre 6 godina

Komentatori optuzuju EU za duple standarde.Pa nije bas tako.Sta cini razliku-Spanija se nije povukla iz Baskije i Estramadure gde je vodila dva krvava rata u kojima je poginulo 500 hiljada i raseljeno milion ljudi i usput oba izgubila.Primirila se mesec dana i zbog separatizma Katalonije krenula u nov rat gde je pobijeno 10 hiljada a raseljeno ko zna koliko.Za vreme svih tih ratova ignorisala je upozorenja medjunarodne zajednice da rat prekine i pocne pregovore.Sve to je trajalo 10 godina i onda je medjunarodna zajednica izgubili strpljenje i bombardovala Spaniju.Nadam se da je malo jasnije?

Kokodakalo

pre 6 godina

Drugovi "Komesari" (ovo zvuči ko 1945.) rekoste da referendum nije legalan , a koliko znam za puno ostvarenje demokratije treba ispuniti i uslov legitimiteta ,što znači nije legalan ,a jeste legitiman .Slažem se da Kosovo i Katalonija nisu isto kao što slonica i majmunica nisu isto ali je isti način na koji zatrudne i sve što kasnije sledi .

Realno

pre 6 godina

Čim EK mora da trci pred rudu i izjavljuje kako Katalonija i Kosovo nisu isto onda je jasno da imaju problem. Da je to tako jasno vidljivo kao sto se pokušava prikazati onda ne bi bilo potrebe izlaziti sa jednim takvim saopštenjem. Nama je jasno da Srbija nema uticaja na Kosovo i da sem severa i enklava, gde polako gubi uporište, realno se ne pita nizašta. Na to treba dodati da su nam političari takvi kakvi su pa ih lako kupiti i dogovoriti da pravimo vladu sa Haradinajem. Bukvalno nadrealna scena. Medjutim ovo je očigledno postalo veće od Kosova jer Krim ode, a koliko smo videli slabo šta EU uradi po tom pitanju. Gruziju ignorisu evo već deceniju skoro. Kurdistan se stvara polako i sem mlakih komentara iz EU prakticno ništa. Ovo govori da veliki, a to EU očigledno nije, rade šta hoće. EU gubi kompas jer je postala inferiorna i sada strepi za sopstvene teritorije jer zamislite da ipak dune USA da podrži Katalonce, mislite da bi EU prstom mrdnula?! EU je morala bolje odigrati u slučaju Kosova, Krima, Gruzije, ali su izabrali da budu mlakonje i puste druge da odlučuju o svemu. Rezultat vidimo. Tako će i u BiH da bude ako svetski policajac resi da rastura to, a ne bi me čudilo da se odluci na tako nešto čisto da pravi nove probleme Evropi. EU je izdala Evropu, a tome ide u prilog milioni izbeglica.

Neopterecen

pre 6 godina

Pa u kom bre ustavu ne pise, da je referendum o odcepljenju nelegalan???? Brate u svakom. Da to stoji i pije vodu, nikad ne bi bilo nikakvih odcepljenja... Uzas.

Andol

pre 6 godina

(Bojan BG, 2. oktobar 2017 18:08)

Nema ti sta da podsetis jer gresis. Kosovo je odrzalo referendum 1992 godine i 99.96% ljudi je glasao za otcepljenje od Srbije ali je vlada Srbije brzo proglasila taj referendum neustavnim.

Katalonija

pre 6 godina

Posle scena ovakve policijske brutalnosti protiv mirnih ljudi, Španija treba hitno da leti iz EU.
Nije joj kao primitivnoj i siromašnoj monarhiji koja decenijama isisava EU fondove a ništa ne doprinosi, tamo ni mesto.

qsarks

pre 6 godina

Pa barem bi u Srbiji trebali znati koje su to specifičnosti dovele do kosovske nezavisnosti i po čemu je Kosovo različito od Katalonije.

Na Kosovo je Beograd poslao policijske i vojne snage koje su dovele do masovnog zbjega albanskog stanovništva. Specifičnost je i ta da je Srbija priznala posredovanje UN-a preko svoga predstavnika Ahtisaarija i Srbija se obavezala da će poštovati njegovu odluku o Kosovu.
A Ahtisaari je ustvrdio: "Srbija je zbog drastičnog kršenja ljudski prava kosovskih Albanaca, izgubila pravo upravljanja nad tom pokrajinom".

Dragan

pre 6 godina

Pored svih razlika i nakon svog zla Drugog svetskog rata koje su, kao i veći deo sveta, videle i iskusile, države zapadne Evrope su te koje su težile približavanju i ujedinjenju kako se iste slike nikada ne bi ponovile. Dakle, jedna u suštini plemenita ideja potekla je sa zapada, ne sa Balkana ili istoka Evrope. Mi smo tada bili zauzeti nacionalizmom potpomognutim spolja. Dalje se (i u ovakvoj bogatoj Evropi) javlja veći jaz između bogatih i siromašnih, te nacionalizam, koliko god to bezveze zvučalo nama sa ovih prostora, ne igra toliku ulogu u težnjama za otcepljenjem pojedinih regija u Evropi. Pogledajte koje su to regije koje danas traže veću autonomiju ili nezavisnost - uglavnom bogate pokrajine koje smatraju da daju previše centralnim vladama, a da zauzvrat dobijaju premalo, ili ništa, jednom rečju one regije koje smatraju da svojim radom prehranjuju lenji ostatak nacije, što ne odgovara u potpunosti istini. Nažalost, koliko god mala bila država uvek će postojati jaz između bogatih i siromašnih, te izuzev pojedinih skandinavskih država u Evropi danas nema pravih socijalnih država, odnosno nisu spremne da izvrše dugotrajne i dalekosežne reformske procese suprotne kapitalističkom uređenju koje je i uzrok kako trenutnog blagostanja, tako i manjka socijalne pravde.

cvarci i kavurma

pre 6 godina

@”Kada je priznanje Kosova u pitanju, to je bio vrlo specifičan kontekst. To je bila pozicija usvojena od različitih UN deklaracija i različitih UN rezolucija i međunarodne zajednice. Veoma specifičan kontekst, sa specifičnim razlozima" He-he, nekada davno je neko rekao jednu veoma pametnu konstataciju-Istoriju pisu pobednici, e to je to i sve ostalo je 'nistavno', pa cak i da svi znaju da je bilo drugacije ostace upisano da je bilo kako je pobednik rekao. Ovde je sve jasno kod doticnog gospodina kome je nesto 'specificno' i to gde on i njemu slicni odluce, a mi smo tu 'beton liga', tako da nam je lepo rekao, moze da nam se ne svidja ali to je realnost...

banja luka

pre 6 godina

Za mog brata iz banjaluke. Volio bih I ja nezavisnost ali je to nemoguca misija. Pomrli bi od gladi ili bi se iselili jernje vlast koja vlada dvadeset godina ucinila sve da nezavisnost postane nemoguca. Imamo ukupno mozdabtri fabrike ako I toliko a zivimo od kredita MMF I prodaje obveznica. Tako da pustimo mi Kataloniju svemir je to za nas.

smarate spineri

pre 6 godina

@Budimir

A kako je nastala "drzava kosova", Hrvatska ovakva kakva je danas ili kako je Federacija u BiH postala tako etnicki homogena ili kako su posle II svetskog rata novoizmisljeni "bosnjaci" postai cvecina u BiH? Etnickim ciscenjem i zlocinima nad Srbima, decace, ali se ti i tebi slicni ne javljate da osporite ni "drzavu kosova" ni Hrvatsku a ni Federaciju. Tako da...

Budimir

pre 6 godina

Evo mi nismo iz EU? Moze sutra nezavisnost?
Hvala i lijep pozdrav iz Banjaluke!
(Sole)
Uh, pa vi ste tek specifičan slučaj! Teritorija nastala etničkim čišćenjem, teškim zločinima i na kraju i genocidom u mnogim dijelovima BiH. Ko bi mogao (osim Rusije, naravno) priznati takvo nešto?

hipokriticar

pre 6 godina

Uh, pa vi ste tek specifičan slučaj! Teritorija nastala etničkim čišćenjem, teškim zločinima i na kraju i genocidom u mnogim dijelovima BiH. Ko bi mogao (osim Rusije, naravno) priznati takvo nešto?
(Budimir, 3. oktobar 2017 07:20)

Budimire sta su bosnjaci i hrvati radili devedesetih, okopavali bastu? Ko bese onaj "jaran" Naser Oric? Ko bejahu oni "decki" Markac i Gotovina? Sve fini neki ljudi. A kada pricas o genocidu, pogledaj se prvo u ogledalo.

CATAPA

pre 6 godina

Što bi rekao Radovan III "a Katica je sestra..." i možemo tako do ujutru. Dve stvari koje maltene i veze jedna sa drugom nemaju. Nego ne znaju šta da kažu, jer principjelno bi morali da podrže Kataloniju, a politički se boje ko bi se sve našao pogođen time.

Darko

pre 6 godina

Moze oni da priznaju ili ne to se isto hvata. Da li je razlika ili ne nije bitno,bitno je da se to desilo. Sada ce verovatno krenuti dalje,dalje i dalje i to je veliki problem kojeg ne priznanjem nista ne menja.Kako sejes tako i zanjes

bas cete mi objaviti komentar - nisam dovoljno isprao mozak

pre 6 godina

Nesto nisam cuo da je Spanija slala vojsku ili policiju da kolje po Kataloniji! Sta se pravite blesavi? Kosovo nije Katalonija i to sto se Kosovo otcepilo nema veze sa EU nego sa nama - to sto smo zakuvali morali smo i da pojedemo

Voja

pre 6 godina

Znači da smo i mi 99. godine bili u EU, Kosmet ne bi bio priznat. Ovako pošto nismo bili u EU,bili smo bombardovani i oduzeta nam je međunarodno priznata teritorija.

Горан

pre 6 godina

Лицимерна европа нам се поново руга и поново нас понижава. Косовски албанци могу да отцепе део територије и да узму земљу која није њихова а Каталонци не могу да се осамостале на СВОЈОЈ земљи? Никада у лицимерну ЕУ!

DEDA CVETKO

pre 6 godina

”Kada je priznanje Kosova u pitanju, to je bio vrlo specifičan kontekst. To je bila pozicija usvojena od različitih UN deklaracija i različitih UN rezolucija i međunarodne zajednice.'

Laž.

Niti Ujedinjene Nacije niti bilo koja medjunarodna pravna organizacija iz koje proistice medjunarodno pravo NIKADA nije usvojila bilo kakvu pravno vazecu deklaraciju koja bi dozvolila grupi drzava da 79 dana bombarduju drzavu clanicu UN i na silu aneksiraju jednu petinu njene teritorije.

N-I-K-A-D-A.

ajmo realno

pre 6 godina

Ja ne znam sta vise treba da se dogodi i kaze, da deo ovdasnjeg naroda shvati, da je usled pogubne i ratnohuskacke politike od strane Milosevica, Seselja, Vucica , Nikolica .., doslo do poraza u svim vodjenim i ne vodjenim ratovima, i da je Kosovo izgubljeno kao kazna za sva cinjenja i ne cinjenja.Izgubljeno, ali je klika iz 90-ih i dalje na vlasti, bogatie se, ne podlezu zakonima i Ustavu ove drzave.E pa sa Katalonijom je sve suprotno od toga i jos je punopravna clanica NATO i EU.

brale

pre 6 godina

EK meša babe i žabe... međunarodno pravo je univerzalno i ne zavisi da li država pripada nekoj uniji ili ne... a druga je stvar što bi Katalonija morala da pregovara za članstvo u EU... to bi bio sigurno jedan jako mukotrpan put usled stalnih opstrukcija Španije

Vlada

pre 6 godina

Lazu i sami ne veruju,u ovo sto su napisali!!,gospodo KiM, je cista agresija od strane SAD i poltrona iz EU!, ( svaka cast Grcima,Slovacima,Kipranima,Spancima i Rumunima)!

stanislav

pre 6 godina

Ama i Velika Britanija je uEU pa je dozvolila miran referendum u Skotskoj.
EU je jedna zbrkana i nedosledna birokratska tvorevina koja uglavnom zadovoljava političku kamarilu sakupljenu u Briselu i okonjega.

Luminara Unduli

pre 6 godina

Hahshahhaahhaha, pa ako uzmemo u obzir i ustav Republike Srbije onda i na Kosovu je referendum neustavan. Kakvi su ovo pokvareni dvolicni likovi. Recite jasno onako kako jeste, Kosovo je nezavisno jer smo mi tako htjeli i tacka, a nemojte muljati i petljati

Don Corleone

pre 6 godina

Objasnjenje,,jer je Spanija clanica EU".Ovo je tako bahata i nesmotrena recenica kojom oni urusavaju sve svoje vrednosti koje nacelno zagovaraju.Ovo je jednako izjavama nacista gde su oni iznad svih.Ocigledno su gradjani EU ,,jednakiji'' i slobodniji od gradjana koji nisu u EU.Sami su zapoceli proces separatizma na Balkanu,a sada odjednom peru ruke,ali polako ih stize ono sto su sami proklamovali.

Henry Chinasky

pre 6 godina

Gde su sad ljudska prava i demokratija? Ljudi hoće da žive u samostalnoj državi i da radpolažu SVOJIM novcem. Šta je tu sporno? Sporno je to što finansiraju celu Španiju, kao Vojvodina Srbiju. Uvek i samo novac, nikad ljudska prava i demokratija.

Smiri živce

pre 6 godina

Uporedivi su donekle. Kosovo je imala OVK, Katalonija ETA. Teroristi obe organizacije šetaju kao slobodni ljudi i čak su u politici. I Kosovo je imala ilegalan referendum.
(živčan_neki_lik, 2. oktobar 2017 14:33)

Ako je Katalonija imala ETA, šta je onda imala Baskija?

srecko

pre 6 godina

Odnos EK/EU prema Srbiji je uvek na dva moguca nacina:

1. "Hocete u EU? Prihvatite radi mira i stabilnosti u regionu,i zajednickog Evropskog puta. Ako se ne pokorite - bice berba usiju."

2. "Ko vas sisa, niste u EU."

qsarks

pre 6 godina

Pa barem bi u Srbiji trebali znati koje su to specifičnosti dovele do kosovske nezavisnosti i po čemu je Kosovo različito od Katalonije.

Na Kosovo je Beograd poslao policijske i vojne snage koje su dovele do masovnog zbjega albanskog stanovništva. Specifičnost je i ta da je Srbija priznala posredovanje UN-a preko svoga predstavnika Ahtisaarija i Srbija se obavezala da će poštovati njegovu odluku o Kosovu.
A Ahtisaari je ustvrdio: "Srbija je zbog drastičnog kršenja ljudski prava kosovskih Albanaca, izgubila pravo upravljanja nad tom pokrajinom".

netko

pre 6 godina

Verujemo vođstvu premijera Marijana Rahoja da će reši ovaj komplikovani proces u punom poštovanju španskog ustava i fundamentalnih prava građana”, zaklučuju u Evropskoj komisji.

ala ja postovao prava gradjana svaka mu cast.
njih 800 zavrsilo u bolnici a on i dalje brani du*eta eu politicara i njihove plate pritom izjavljujuci da referenduma nije ni bilo.
ovo su momenti kad vlada spanije a i komisija eu radi protiv sebe.
na kratkim stazama su pobedili i razni junkeri i rahoji su zadrzali vlast , al na duze staze, sad kad narod vidi o cemu se tu radi i da im je narod poslednja rupa na svirali ima da ih pociste samo tako.
katalonija ce nakon ovog pendrecenja od juce biti jos udaljenija od spanije, a svi oni sto su verovali u price junkera sad vide da se ovde radi o dvostrukim arsinima i da ce junker i njemu slicni ako treba dati saglasnost da se pendreci narod u svakom kutku eu ako budu trazili nesto sto ne odgovara eu politicarima.

jos su englezi ispali najpametniji sto su pobegli od ove diktature na finjaka.

sub013

pre 6 godina

Kako očekujete da nas neko poštuje kad sami sebe ne poštujemo, usadili su nam da smo mi sami, jedini i glavni krivci za sve, da smo najgori, da je Kosovo izgubljeno, da će republika Srpska biti Bosna itd itd. Evo vidimo i Canka ( koji bi u svakoj normalnoj zemlji odavno bio osuđen za separatizam ) kako mase zastavama Katalinije. Mi smo sve to lepo prihvatili, ubili su nas u pojam što im je i bio cilj, uzeli dostojanstvo i sad mogu slobodno da pi**** po nama. Ako hoćeš druge da te poštuje moraš prvo da poštujes sam sebe. A njih nije bilo sramota ni kad su bacali kasetne bombe na bolnice a vi očekujete da ih bude sramota izjava, šta se iscudjujete

NZZ

pre 6 godina

Ja, ja naravno da nije uporedivo ni de jure a ni de facto. Ovo je za mene indirektno priznanje duplih standarda. Ako i nije uporedivo sa Kosovom, da li je uporedivo sa SFRJ?! Dakle, mi nismo imali i nemamo Ustav?! Kako god, mi smo, ispade, uvijek "izuzetak".

Svetlo i tama

pre 6 godina

Srbi nikako da ne postoji međunarodno pravo nego zakon jačeg. To što mi nismo videli na vreme sta nam se sprema je iskljucivo nas problem. Ta naša ideja suluda da možemo da vidimo nezavisnu politiku i ostanemo teritorijalno neokrnjeni je iluzija.

pera

pre 6 godina

hahahahahaha, jel ste culi katalonci, mora prvo spanija da izadje iz EU pa onda moze referendum ... ili bombardovanje, hahahaha :)

pa napravili ste haos kakav cemo tek da gledamo, i to ne samo u evropi nego i sire ...

a mozda da nas opet bombardujete, mozda ne smemo ni da komentarisemo hahahaha

Ratko

pre 6 godina

Kažu neki Katalonija bi bila mala državica bez igde ikoga. Katalonja je površinski veća od Kosova i Crne Gore zajedno i to dosta veća, ima 7 milona stanovnika. To je sve samo ne neka mala teritorija i Španiji bi bio zadat veliki udarac njenim otcepljenjem. Ljudi možda trenutno neće moći to da sprovedu ali u bliskoj budućnosti hoće sasvim sigurno isto kao i R. Srpska. Oni su na toj zemlji vekovima i imaju sva moguća prava da biraju sa kime hoće da žive. I zaista je ovo šou program sa Kosovom kojem se takav referendum dozvoljava a sa Katalonijom i R. Srpskom se tako nešto se smatra ilegalnim i nije u skladu sa Evropskom pravima.

Korosavendz

pre 6 godina

Ahahahah cekaj, Katalonija je unutrasnje pitanje Spanije, a Kosovo nije unutrasnje pitanje Srbije jer je takav stav zauzela "medjunarodna zajednica" hahaha Pravo na samoopredeljenje i postovanje suverenosti drzava zavisi od toga da li je drzava clanica EU. I onda se to naziva vladavinom prava kao jednim od osnovnih nacela EU. Ok onda xD Ili svi narodi imaju pravo na samoopredeljenje ili su sve drzave suverene. Ili vi lepo kazete "ovi imaju a ovi nemaju jer tako mi kazemo" i sve jasno. A ne ove viceve da pricamo

putin voli gimnasticarke

pre 6 godina

Komentatori optuzuju EU za duple standarde.Pa nije bas tako.Sta cini razliku-Spanija se nije povukla iz Baskije i Estramadure gde je vodila dva krvava rata u kojima je poginulo 500 hiljada i raseljeno milion ljudi i usput oba izgubila.Primirila se mesec dana i zbog separatizma Katalonije krenula u nov rat gde je pobijeno 10 hiljada a raseljeno ko zna koliko.Za vreme svih tih ratova ignorisala je upozorenja medjunarodne zajednice da rat prekine i pocne pregovore.Sve to je trajalo 10 godina i onda je medjunarodna zajednica izgubili strpljenje i bombardovala Spaniju.Nadam se da je malo jasnije?

srdjan

pre 6 godina

Kakvo bezobzirno, bezobrazno, pretenciozno tumačenje i upoređivanje dve političke situacije.
Nažalost ovakvim stavovima EU pokazuje upravo ono sto je trebalo odavno da prevazidje, svoju slabost!
Tumacenje ovog gospodina, sa jako masnom platom, je da je referendum u Kataloniji mnogo opasniji, nego oruzana pobuna na KiM.
STRASNO!

Divac

pre 6 godina

Ha ha ha ha, moram ljudi, jace je od mene. Samo da vidim da li sam shvatio, ako je nesto specificno, onda zakon ne vazi. Evo komsija ima Jaguar F-Pace, ja ga ukradem od komsije, i na sudu kazem da je to specificna situacija, tj specifican auto jer se na prste moze izbrojati koliko ih ima u Beogradu. Toliko glupo zvuci ovo njihovo objasnjenje. Inace nemam problem sa tim da je Kosovo nezavisno, al nemojte biti licemerni.

Ni Amer ni Rus

pre 6 godina

Ok, to mozete da pricate Srbiji i Albancima ali ne razumem sto bi ta prica pila vodu kod Katalonaca. Mozete vi kakvu god hocete glupost da odvalite ali ne znam zasto bi vas iko shvatao ozbiljno... Samo nemojte da se ljutite kada se neko ne slozi sa vama jer je to suprotno demokratiji, a do sada se niste ljutili jer ste bili u vecini pa je bilo bez pogovora tako kako kazete da jeste. Vise tu vecinu nemate, samo to imajte na umu...

Vitez Koja

pre 6 godina

Obaveza svake države članice EU je da uskladi svoje pravo sa pravom EU.
Takođe, obaveza EU je da svoje pravo uskladi sa međunarodnim pravom koje važi za sve države sveta.
EU ne priznaje međunarodno pravo i primenjuje ga samo kada im to odgovara.
Imaju veliki broj vlastitih problema i ako žele da povrate poverenje, moraće da povlače bolne rezove u svojoj kući.
Dosta su izvozili cirkus, sada je mečka kod njih.

megatronman

pre 6 godina

Tip laže, i to laže onako kako ne bi piljar s bananama lagao, specifični razlozi ali se ne može sjetiti koji su. Albanci imaju svoju državu i ne treba im Kosovo, Katalonci je nemaju. I to je to. Imaju pravo po tom pitanju na referendum kao i Kurdi uostalom.

Dzeronimo

pre 6 godina

Demagogija i tumacenje prava kako im odgovara. Srecom, narod Katalonije ce se u sledecih par godina pitati, sta god vi promovisali i zabranjivali.

Spaky

pre 6 godina

E sad, kada Katalonci progalse nezavisnost od Spanije Srbija treba da bude prva drzava koja ce Kataloniju priznati kao nezavisnu drzavu , bas zbog tih dvostrukih arsina koji vladaju. A ako nas i neko bude pitao "Zasto priznajete Kataloniju a imate problem sa Kosovom ? " odgovor treba da glasi "Katalonija i Kosmet nisu uporedivi" i kraj price.

Dragan

pre 6 godina

Ako Kosovo i Metohija ne može da se poredi sa Katalonijom, zašto onda Španija nije priznala "Republiku Kosovo"? Ili Rumunija u kojoj ima skoro milion i po Mađara? Ili Slovačka u kojoj takođe postoji veliki broj Mađara? Ili Grčka i Kipar koji je faktički podeljen na grčki i nepriznati turski deo? U suštini je stvar ista i zove se secesionizam, a dalje od toga ne treba zalaziti. Šta god mislili, sa Kosovom i Metohijom su napravili haos koji neće moći da poprave, a secesionistički pokreti u svetu su sve brojniji i sve je veći broj ljudi koji ih podržava. Španija tu prednjači jer pored Katalonije sa Francuzima deli i Baskiju, ali tu su i drugi delovi Evrope, kao što su Flandrija i Valonija, zatim Škotska, Korzika, Lombardija, Farska i Olandska Ostrva, Republika Srpska, Moravska, Istra...

živčan_neki_lik

pre 6 godina

Uporedivi su donekle. Kosovo je imala OVK, Katalonija ETA. Teroristi obe organizacije šetaju kao slobodni ljudi i čak su u politici. I Kosovo je imala ilegalan referendum.

aranđel

pre 6 godina

Juče Kosmet, danas Katalonija, sutra... Slušajući podanički SAD, EU pravi grešku za greškom. O licemerju i bezobrazluku ne treba trošiti reči. Španija ima Ustav! Zar ga Srbija nema?
Uostalom i EU i njen naredbodavac vode katastrofalnu spoljnu politiku što će stići na naplatu (ako već nije)

Beogradjanin - Bijelo Polje

pre 6 godina

Jesu uporedivi, kako nisu?!? I ne samo da su uporedivi, nego će tek biti uporedivi i sa Baskijom, Galicijom, Korzikom, Flandrijom, Veneto, a možda bude još primjera za porediti... A ja sve to podržavam, i jako mi je drago! Slobodni i ponosni narodi! I treba im država. I za Kosovo mi je drago. Srbija svakako nije znala ni što ni kako sa Kosovom, pa je otišlo. Žao mi je samo izgubljenih života, i posijane mržnje. To nam nije trebalo... I sada je došlo vrijeme da se i EU države malo dovedu u red, malo skrate i prekomponuju... Ako možete to bez krvoprolića, utoliko bolje, a ako ne sami ste krivi. Dakle samo naprijed i hrabro svi porobljeni narodi EU! Sloboda nema cijenu!

Logike bez

pre 6 godina

Pa barem bi u Srbiji trebali znati koje su to specifičnosti dovele do kosovske nezavisnosti i po čemu je Kosovo različito od Katalonije.

Na Kosovo je Beograd poslao policijske i vojne snage koje su dovele do masovnog zbjega albanskog stanovništva. Specifičnost je i ta da je Srbija priznala posredovanje UN-a preko svoga predstavnika Ahtisaarija i Srbija se obavezala da će poštovati njegovu odluku o Kosovu. A Ahtisaari je ustvrdio: "Srbija je zbog drastičnog kršenja ljudski prava kosovskih Albanaca, izgubila pravo upravljanja nad tom pokrajinom". (qsarks, 02. oktobar 2017 16:56)

A Madrid nije poslao policajce? Ljudi brane elementarno pravo da se demokratski izjasne o tome da li sa nekim zele da budu ili ne i policija ih u tome brutalno sprecava. To nije krsenje ljudskih prava? Drugo, sta mislis da bi bilo da je poginuo neki policajac ili vojnik. Mislis da bi vlast u Spaniji postovala ljudska prava? Ili jos bolje da se u svojim dvoristima zakopaju u rovove naoruzani do zuba i pucaju na stanovnistvo i organe reda? Sta mislis da bi se desilo?

Vitez

pre 6 godina

I Velika Britanija je bila članica EU, pa su Škoti održali referendum....
(BBBBBBBBBBBEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE, 2. oktobar 2017 14:29)

Razlika je u tome što London nije imao ništa protiv referenduma, zato im je isti i propao.

Dragan

pre 6 godina

Naravno da nisu, Katalonija je "zaseban slučaj". Neka i nisu uporedivi, kao što kaže licemerni gospodin, ali za Kosovom i Metohijom odoše Abhazija i Osetija, Krim, Kurdistan, Katalonija, a secesionistički pokreti u svetu su sve brojniji i sve veći broj ljudi ih podržava, kao što je stanje u Baskiji, Škotskoj, na Korzici, pa i u Kaliforniji i Teksasu.

Doktor

pre 6 godina

Sramota! Pritom, zaista postoji jedna bitna razlika koja proizilazi iz rezolucije 1244 SB UN. Ta rezolucija izričito garantuje da je KiM deo Srbije (odnosno tada SR Jugoslavije, čiji je Srbija sukcesor). Španija nema takvu tapiju nad Katalonijom (premda ima Povelju UN što je sasvim dovoljno).

gast

pre 6 godina

@putin voli gimnasticarke - Nije baš jasno. Srbija jeste sprovela aparthejd na Kosovu od 1990, ali prve žrtve su bili lokalni Srbi i srpski policajci. S NATO intervencijom kreće haos i sramna deportacija Albanaca. Konačno, zapad je mogao da "pakuje" Kosovo u sistem Srbije sa maksimalnom autonomijom. Nisu hteli, nego su im napravili državu. Posledice otimanja teritorije (tako se zove) su jasne 18 godina kasnije. Clinton i Albrightova, ali i evropski saveznici su srušili dotadašnji svetski poredak i sada žanju kako su sejali. Inače, svašta je Francova Španija radila Kataloncima i Baskima...

Vlada M

pre 6 godina

@Deda cvetko pa ok ali UN jeste usvojila rezoluciju 1199 kojom se osuđuje progon stanovništva na KiM, sa sve glasom Rusije. Znam da su vam mozgovi zatrovani decenijama propagande, ali tamo jeste progonjeno stanovništvo a to nije lepo ni dozvoljeno. To je ono, veliki no no. Ko to radi taj je fašista i otcepi mu se ponekad pokrajina. A ko i dalje posle ima primedbe, želi nazad tu teritoriju ali da ipak progna narod (umesto bar da se izvini za progon i obeća integraciju), pa taj je i dalje fašista koji se baš zato i drži gladan i bedan da opet nekoga ne napadne.

Ironični che

pre 6 godina

Naravno da nisu uporedivi, Kosovo je bilo specifično iz mnogo razloga, a i tad nam je odgovaralo da se otcepi. Slovenija je bila u deo SFRJ i ona se ne bi mogla otcepiti... da nije bila specifičan slučaj jer nam to odgovaralo. E, a Hrvatska je... mmm... ne znam, npr. imala more, pa je bila specifičan slučaj... za razliku od Bosne, koja je specifična na toliko različitih nivoa što vodi otcepljenju.

S druge strane R. Srpska i Katalonija su klasični primeri... ovih... mmm... entiteta koji se ne mogu otcepiti. Katalonija, jer Španija je u EU, a R. Srpska jer ćemo, kad i ako nam bude odgovaralo da primimo BiH u EU. A i ne damo!

Realno

pre 6 godina

Čim EK mora da trci pred rudu i izjavljuje kako Katalonija i Kosovo nisu isto onda je jasno da imaju problem. Da je to tako jasno vidljivo kao sto se pokušava prikazati onda ne bi bilo potrebe izlaziti sa jednim takvim saopštenjem. Nama je jasno da Srbija nema uticaja na Kosovo i da sem severa i enklava, gde polako gubi uporište, realno se ne pita nizašta. Na to treba dodati da su nam političari takvi kakvi su pa ih lako kupiti i dogovoriti da pravimo vladu sa Haradinajem. Bukvalno nadrealna scena. Medjutim ovo je očigledno postalo veće od Kosova jer Krim ode, a koliko smo videli slabo šta EU uradi po tom pitanju. Gruziju ignorisu evo već deceniju skoro. Kurdistan se stvara polako i sem mlakih komentara iz EU prakticno ništa. Ovo govori da veliki, a to EU očigledno nije, rade šta hoće. EU gubi kompas jer je postala inferiorna i sada strepi za sopstvene teritorije jer zamislite da ipak dune USA da podrži Katalonce, mislite da bi EU prstom mrdnula?! EU je morala bolje odigrati u slučaju Kosova, Krima, Gruzije, ali su izabrali da budu mlakonje i puste druge da odlučuju o svemu. Rezultat vidimo. Tako će i u BiH da bude ako svetski policajac resi da rastura to, a ne bi me čudilo da se odluci na tako nešto čisto da pravi nove probleme Evropi. EU je izdala Evropu, a tome ide u prilog milioni izbeglica.

Srrrrrrrrrdjan

pre 6 godina

A sta ste ocekivali da kazu? Pa imace za manje od 3 godine jos 10 ovakvih slucajeva u velikom broju drzava clanica (EU). Mi sad treba da pocnemo da podrzavamo sve separatisticke procese, osim u drzavama koje nisu priznale Kosovo. Priznanje cak i bez referenduma, razmena ambasadora, prijateljske fudbalske utakmice, prijem zvanicnika...
Garantujem da bi za 6 meseci najmanje 10 drzava povuklo priznanje Kosova .
A oni neka nastave da pricaju da ova pravila vaze za senegal a ne vaze za USA, da vaze za Irak a ne vaze za belgiju....pa ce bumerang jos brze da im se vrati. Glupo je uopste razmisljati da se ovakvi procesi mogu zaustaviti poveljom EU ili tamonekim Linkolnovim zakonom. Zakon ili vazi ili ne vasi.
Oni ocigledno jos nisu razumeli koliko su jamu sebi iskopali zbog nekog Kosova o kome 90% stanovnika ne zna ni gde se nalazi.

Andol

pre 6 godina

(Bojan BG, 2. oktobar 2017 18:08)

Nema ti sta da podsetis jer gresis. Kosovo je odrzalo referendum 1992 godine i 99.96% ljudi je glasao za otcepljenje od Srbije ali je vlada Srbije brzo proglasila taj referendum neustavnim.

Budimir

pre 6 godina

Evo mi nismo iz EU? Moze sutra nezavisnost?
Hvala i lijep pozdrav iz Banjaluke!
(Sole)
Uh, pa vi ste tek specifičan slučaj! Teritorija nastala etničkim čišćenjem, teškim zločinima i na kraju i genocidom u mnogim dijelovima BiH. Ko bi mogao (osim Rusije, naravno) priznati takvo nešto?

Neko iz Banata

pre 6 godina

Pa i nije uporedivo.Katalonija je imala status drzave(knezevine msm),dok je Kosovo produkt komunistickih brljotina koje su neokolonisti tezili i dalje teze da iskoriste u borbi protiv rusa u vecitoj geopolitickoj borbi.Kosovo je ekpanzija Albanije,dok je Katalonija borba za slobodu.Svaki rusofob je i srbofob,a ko drugacije misli zivi u velikoj zabludi(nikad nas nece drugacije ni posmatrati ,sta-god mi radili).Tako da na jednoj strani imamo licemerje Spaniskih ,Nemackih i Britaniskih imperijalista(tu politiku sada sledi Amerika),sa druge islamske(Turska i Saudijska Arabija) i istocnjacke(Kina,Rusija i Persija/Iran),neke pregazilo vreme i protivnici(Japan,Italija,Francuska,Holandija i sl.),a neke su u usponu poput Indije i Indonezije i Brazila.
Sve to je van domasaja obicnih smrtnika,treba i preziveti u medjuvremenu.

swe

pre 6 godina

@Andol

Nije Kosovo odrzalo nikakav referendum nego su albanski nacionalisti i sovinisti sa Kosova organizovali nelegalni referendum ciji rezultati ni tada ni sada ne zanimaju nikoga. Albanci nisu isto sto i Kosovo, cak i naziv Kosovo portice iz srpskog jezika a narocito nacin na koji ste postali vecina na Kosovu vam ne daje pravo da svojatate Kosovo.

banja luka

pre 6 godina

Za mog brata iz banjaluke. Volio bih I ja nezavisnost ali je to nemoguca misija. Pomrli bi od gladi ili bi se iselili jernje vlast koja vlada dvadeset godina ucinila sve da nezavisnost postane nemoguca. Imamo ukupno mozdabtri fabrike ako I toliko a zivimo od kredita MMF I prodaje obveznica. Tako da pustimo mi Kataloniju svemir je to za nas.

Katalonija

pre 6 godina

Posle scena ovakve policijske brutalnosti protiv mirnih ljudi, Španija treba hitno da leti iz EU.
Nije joj kao primitivnoj i siromašnoj monarhiji koja decenijama isisava EU fondove a ništa ne doprinosi, tamo ni mesto.

Sin lovca na medvede

pre 6 godina

Posle više nego neprincipijelne politike oko " priznavanja" Kosova, cime se upravo krše Rezolucije UN, na koje se EU poziva, istoj ne preostaje ništa drugo nego da brani svoj stav. To znači EU brani nešto što se ne može braniti, uporno se dokazuje da laž istina a istina laž, glava se drži u pesku, a život (Krim,Kurdistan, Katalonija)ih svakog dana demantuje.
Tačno je da su Katalonija i Kosovo neuporedivi. Katalonci su narod koji ima pravo na svoju državu, a
Albanci na KiM su nacionalna manjina u državi Srbiji i imaju svoju nacionalnu državu - Albaniju.
I još jedna bitna razlika - KiM je
oktroirana država Albancima u Srbiji, nasilnim putem - besumučnim
78-dnevnim bombardovanjem Srbije, bez presedana u istoriji čovečanstva, bez Rezolucije SB UN.
I upravo taj čin besumučnog bombardovanja Srbije i otimačina njene Južne pokrajine 1999. godine je de facto početak kraja medjunarodnog pravniog poretka po WW2, i povratak sveta u Srednji vek.
I umesto da je sudi počiniocima takvog stanja, a tačno se zna ko su i odakle su, progone se i kažnjavaju žrtve, njihovih dokazanih zločina.

мики

pre 6 godina

читам коментаре који су углавном исправни. нажалост видим плусеве и минусе који су пола-пола што ми говори да је пола Срба потпуно изгубљено.

slobinator

pre 6 godina

(Spaky, 2. oktobar 2017 16:49)
pomešao si lončiće.španija je među onim zemljama koje nisu priznale nezavisnost kosova isto kao ni ukrajina,pa mi ni u kom slučaju ne bismo trebali priznati ni kataloniju niti odobravati pripajanje krima rusiji jer je na kraju krajeva sve to separatizam koji ne odobrava centralna vlada.u slučaju referendum u škotskoj I crnoj gori radilo se o tome da su ih odobrile vlade u londonu I beogradu pa su oni bili legitimni.sa ovom naknadnom pameću nismo ni mi trebali dozvoliti milu njegov referendum jer je on bio sve samo ne demokratski.

Kokodakalo

pre 6 godina

Drugovi "Komesari" (ovo zvuči ko 1945.) rekoste da referendum nije legalan , a koliko znam za puno ostvarenje demokratije treba ispuniti i uslov legitimiteta ,što znači nije legalan ,a jeste legitiman .Slažem se da Kosovo i Katalonija nisu isto kao što slonica i majmunica nisu isto ali je isti način na koji zatrudne i sve što kasnije sledi .

tito

pre 6 godina

Ha,ha, `referendum nije u skladu sa ustavom Spanije`. Koji licemjeri. A na Kosovu je otcepljenje bilo u skladu sa ustavom Srbije, je li? Kakve rezolucije i deklaracije, prazne rijeci cinika. Kada mecka zaigra pred njihovim vratima nemoze a koda je to slucaj kod drugih izvan EU onda moze. Jos se pozivaju na rezolucije UN, a da ironije bude veca,sve su donesene u korist suveriniteta Srbije. Zato i nisu naveli na koje rezolucije i deklaracije se pozivaju.Sramno, ali dobro,zna se ko je prijatelj Srbije a ko je dvolican.

cvarci i kavurma

pre 6 godina

@”Kada je priznanje Kosova u pitanju, to je bio vrlo specifičan kontekst. To je bila pozicija usvojena od različitih UN deklaracija i različitih UN rezolucija i međunarodne zajednice. Veoma specifičan kontekst, sa specifičnim razlozima" He-he, nekada davno je neko rekao jednu veoma pametnu konstataciju-Istoriju pisu pobednici, e to je to i sve ostalo je 'nistavno', pa cak i da svi znaju da je bilo drugacije ostace upisano da je bilo kako je pobednik rekao. Ovde je sve jasno kod doticnog gospodina kome je nesto 'specificno' i to gde on i njemu slicni odluce, a mi smo tu 'beton liga', tako da nam je lepo rekao, moze da nam se ne svidja ali to je realnost...

vlada

pre 6 godina

Ne tako davno regija Katalonije je SAMOSTALNO postojala i pored današnje veličine prostirala se na Andoru i jedan deo južne Francuske.Mislim da nema sličnosti sa Kosovom

Dragan

pre 6 godina

Pored svih razlika i nakon svog zla Drugog svetskog rata koje su, kao i veći deo sveta, videle i iskusile, države zapadne Evrope su te koje su težile približavanju i ujedinjenju kako se iste slike nikada ne bi ponovile. Dakle, jedna u suštini plemenita ideja potekla je sa zapada, ne sa Balkana ili istoka Evrope. Mi smo tada bili zauzeti nacionalizmom potpomognutim spolja. Dalje se (i u ovakvoj bogatoj Evropi) javlja veći jaz između bogatih i siromašnih, te nacionalizam, koliko god to bezveze zvučalo nama sa ovih prostora, ne igra toliku ulogu u težnjama za otcepljenjem pojedinih regija u Evropi. Pogledajte koje su to regije koje danas traže veću autonomiju ili nezavisnost - uglavnom bogate pokrajine koje smatraju da daju previše centralnim vladama, a da zauzvrat dobijaju premalo, ili ništa, jednom rečju one regije koje smatraju da svojim radom prehranjuju lenji ostatak nacije, što ne odgovara u potpunosti istini. Nažalost, koliko god mala bila država uvek će postojati jaz između bogatih i siromašnih, te izuzev pojedinih skandinavskih država u Evropi danas nema pravih socijalnih država, odnosno nisu spremne da izvrše dugotrajne i dalekosežne reformske procese suprotne kapitalističkom uređenju koje je i uzrok kako trenutnog blagostanja, tako i manjka socijalne pravde.

hipokriticar

pre 6 godina

Uh, pa vi ste tek specifičan slučaj! Teritorija nastala etničkim čišćenjem, teškim zločinima i na kraju i genocidom u mnogim dijelovima BiH. Ko bi mogao (osim Rusije, naravno) priznati takvo nešto?
(Budimir, 3. oktobar 2017 07:20)

Budimire sta su bosnjaci i hrvati radili devedesetih, okopavali bastu? Ko bese onaj "jaran" Naser Oric? Ko bejahu oni "decki" Markac i Gotovina? Sve fini neki ljudi. A kada pricas o genocidu, pogledaj se prvo u ogledalo.

smarate spineri

pre 6 godina

@Budimir

A kako je nastala "drzava kosova", Hrvatska ovakva kakva je danas ili kako je Federacija u BiH postala tako etnicki homogena ili kako su posle II svetskog rata novoizmisljeni "bosnjaci" postai cvecina u BiH? Etnickim ciscenjem i zlocinima nad Srbima, decace, ali se ti i tebi slicni ne javljate da osporite ni "drzavu kosova" ni Hrvatsku a ni Federaciju. Tako da...

neobavezno

pre 6 godina

Sa pravne tacke gledista to nema ama bas nikakve veze. Medjunarodno pravo ne bi bilo MEDJUNARODNO kada bi bilo selektivno. Ali "misljenje" EK nije iznenadjenje jer nekom glupavom izjavom se mora opravdati postupak bez presedana bas u tom medjunarodnom pravu koje se tumaci po slobodnoj proceni, vec kako kome odgovara.

Neopterecen

pre 6 godina

Pa u kom bre ustavu ne pise, da je referendum o odcepljenju nelegalan???? Brate u svakom. Da to stoji i pije vodu, nikad ne bi bilo nikakvih odcepljenja... Uzas.

CATAPA

pre 6 godina

Što bi rekao Radovan III "a Katica je sestra..." i možemo tako do ujutru. Dve stvari koje maltene i veze jedna sa drugom nemaju. Nego ne znaju šta da kažu, jer principjelno bi morali da podrže Kataloniju, a politički se boje ko bi se sve našao pogođen time.

Darko

pre 6 godina

Moze oni da priznaju ili ne to se isto hvata. Da li je razlika ili ne nije bitno,bitno je da se to desilo. Sada ce verovatno krenuti dalje,dalje i dalje i to je veliki problem kojeg ne priznanjem nista ne menja.Kako sejes tako i zanjes