Utorak, 27.06.2017.

11:16

Potvrđeno: Holandija delimično kriva za smrti u Srebrenici

Apelaciono veće holandskog suda potvrdilo da Holandija snosi delimičnu odgovornost za smrt 300 muslimana koji su ubijeni u Srebrenici.

Izvor: B92

Potvrðeno: Holandija delimièno kriva za smrti u Srebrenici IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

83 Komentari

Sortiraj po:

hm

pre 6 godina

UN je oduvijek samo pozirao, nesposoban da bilo šta zaustavi ili zaštiti.
Naivan je onaj ko misli da UN ima bilo kakav utjecaj (vojni), a gotovo nikakav (politički).

Pravi utjecaj što se tiče Europe imaju Rusija, Amerika i Njemačka... I samo ovisi o tome imaju li te tri države interesa ili ne.

Mlatili smo se 5+ godina u srcu europe da bi na kraju Amerikanci radili reda... I to samo govori koliko je Europa usporena i nesposobna...

kikimusampa

pre 6 godina

Nisam dovoljno strucan da ocenim da li je genocid , zlocin, ubistvo ili pokolj...ekonomista sam po struci...a ako mi verujes organski ne podnosim Vodju i ekipu,i izlazim svaki put na izbore, ali ne dozvoljavam da me sa njima u isti kos stavljaju...pa nije meni kriv Dirk Novicki i njegovo dete sto su mi Svabe prebile dedu na smrt!

Stefan

pre 6 godina

Svi ste sad u fazonu "kriv je onaj ko je pucao" ili "to nas opet ne opravdava" i slicno.Zasto onda po pitanju Oluje ne kazete da je kriv onaj ko je pucao,nego ne smete to da prevalite preko usta pa onda koristite floskulu "dogovr Tudjmana i Milosevica".Taman toliko koliko ima dokaza za dogovor Tudjmana i Milosevica ima i za dogovor Izetbegovica i Klintona...pa sto vam je onda to nije opravdanje za Srebrenicu?Na svako pominjanje NATO zlocina po Srbiji ili zlocina nad Srbima na KiM ili Oluje vi se pitate "sta je blo pre toga" kako bi opravdali zlocine nad Srbima...dobro,zasto bi onda bilo nelegitimno pitanje sta je bilo pre Srebrenice i kako su muslimani izazvali reakciju?To je odmah nacionalizam i sta sve ne...jer srpske zrtve vama nisu vredne,mislite da vam se moze da po njima gazite.

hmm...

pre 6 godina

A po tome se nikako nevidi ko je u stvari pravio zlocine? Vjerujem da su sve 3 strane radile zlocine, i ne branin ni jedne, Ali na zalost, VRS je ucinila najvise zlocina i zato ih je. Ajvise osuđeno. 

Ps. Ja jos nikako nisam vidio cvrste dokaze od vlade Srbije da je Naser pocinio zlocin
(Taraba, 27. jun 2017 14:01)

nisi video cvrste dokaze da je Naser spalio cela sela sa ljudima ??!!!! Ti se salis... Znas li koliko je bilo zlocina na sve tri strane, a ubedljivo najvise zlocinaca su Srbi osudili, to samo znaci da mi svoje uradili, a ostali...

Sto mu gromova

pre 6 godina

@Pera, 27. jun 2017 14:21
Prilikom predaje Nemačke šeste armije, zajedno sa sve feldmaršalom Fon Paulusom, u bici za Staljingrad 1943. godine, zarobljeno je IZMEDJU 90.000 i 120.000 Nemačkih, Madjarskih, Bugarskih, Italijanskih, Rumunskih, Hrvatskih...vojnika. Od tog broja svojim kućama se vratilo samo 6.000 vojnika. Šta se desilo sa izmedju 84.000 i 114.000 duša? Gde nestadoše? Da li je počinjen genocid nad tim ljudima? Da li je Sovjetski savez osudjen za genocid? Rat je bio Pero. Rat u kome nema poštovanja za čoveka i njegov život. Rat, kao odvratna tekovina ljudske civilizacije. Rat kojem sude zemaljski sudovi i zakoni koji se oslanjaju na jačinu topuza. Ja ovu presudu ne vidim kao pobedu pravde demokratske Kraljevine Holandije, niti kao novu osudu Srbije, kao ni lek koji će Srebreničkoj majci da ublaži bol za izgubljenim detetom, već kao pranje savesti onih koji su nesrećnom Aliji i nesrećnom Radovanu gurnuli pušku u ruke i zavadili dva bliska naroda. Oni su doneli presudu, otići će svojim kućama da planiraju kako da predstojeće leto provedu sa svojom porodicom na moru, a mi ćemo Radovani, Alije i Srebreničke majke da ostanemo u našem ćumezu da jedni drugima i dalje skačemo za oči, da sejemo mržnju medju sobom i žanjemo presude NJIHOVIH sudova, uz večita pitanja ko je kriv i da li je moglo drugačije da bude!

velja

pre 6 godina

Ja kao Srbin nemam nikakve veze sa Vucicevim pozivanjem na genocid sa skupstinske govornice.Milioni radnika i seljaka gledali su svoja posla i onda isad dok nazovi politicari kriminalci rade sta im je volja nekaznjeno. To vazi za sve narode i njihove nazovi vodje,kojise se uz sve zlocine i kriminal obogatili.

ma šta mi reče

pre 6 godina

Ja sam Srbin i 100% sam siguran da nisam kriv za ubistvo tih sirotih ljudi. Znaci nisu Srbi krivi nego ljudi sa imenom i prezimenom....kakve ja veze imam s tim ubistvima...ako moze neka mi neko ali realno i racionalno objasni...bicu mu zavhalan!!
(kikimusampa, 27. jun 2017 14:28)
Ti kao Srbin koji 100% nije kriv za ta ubistva da li prihvataš činjenicu da je u Srebrnici izvršen GENOCID od strane vojnog i političkog vođstva Republike Srpske i da je Republika Srpska genocidna tvorevina. Takođe prihvataš li činjecu da su danas na vlasti u Srbiji oni koji su 90-ih bili najžešći politički akteri i da su nadmoćno pobedili u Srbiji na zadnjim izborima.
Evo ja kao Srbin prihvatam činjecu da sam kriv jer nisam ništa učinio da se sve ovo ne desi iako sam bio protiv i Miloševića a i sada protiv Vučića, Dačića, Vulina,...

Realista

pre 6 godina

Za rat u BIH svi imaju putera na glavi od UN, do zapadnih drzava na celu sa SAD, lideri 3 naroda u BIH , lideri 2 drzave u susedstvu BIH. Za Srebrenicu nije kriva Holandija niti njiove snage, nego UN sto je prvo dopustio da se iz zasticene zone UN napadju i ubijau Srbi u okolnim mestima a onda i sto je dopusteno da vojska bosanskih srba udju u grad i isto tako ubiju Bosnjake. Treba postaviti pitanje i odgovornosti SAD, jer da nisu odgovorili Aliju od vec prihvacenog Kutiljerov plana u martu 1992 mozda rata u BIH ne bi ni bilo niti bi se desila Srebrenica... a taj plan se nije mnogo razlikovao od Dejtoan koji je donet 3,5 godian kasniej posle rata i silgno stradanja sva 3 naroda u BIH a inicijatori Dejtona su iste te SAD.

Zlopamtilo

pre 6 godina

@ asesinos
Nezavisno od ovog , nezavisno od onog,...bottom line je da su Srbima krvave ruke .Nije nego!Kao što rekoh svi imaju svoje mišljenje i neobično ga cene .Ja ipak mislim da je sve vrlo zavisno jedno od drugog i da nikako nije pošteno kada se priča o zločinima etiketirati čitav jedan narod a to upravo radite jer ne kažete zločini nad Srbima počinjeni od strane Bošnjaka nego od strane Nasera Orića a nad bošnjacima su zločine činili , po vama Srbi . Moram da vas razočaram ili obradujem (ne znam kakvo vam je zaista stanje svesti), ja sam Srbin , nisam ubio nikog samim tim ni jednog Bošnjaka ,niti sam bilo kako učestvovao u organizaciji nečeg sličnog .Možda vam zbog toga ide loše sa nama jer grešite u pristupu .

lela

pre 6 godina

(Pera, 27. jun 2017 14:21)

Prvo, Holandezi kojima se Vi divite su preuzeli odgovornost 18 godina kasnije. Jos jednom da Vam ponovim - 18 godina kasnije. I to ne cak u prvostepenom postupku, nego u Apelacionom, pod pritiskom javnosti. U medjuvremenu, Srbija je izrucila i osudila dvocifren broj svojih drzavljana. Srbija je jedina drzava u regionu koja je donela rezoluciju u svom parlamentu kojom se odaje pocast svim zrtvama ratova u biv Jugi, bez obzira na veroispovest i nacionalnost. Trece, Srbija je jedina drzava koja je i bez sudske odluke isplatila novcano obestecenje gradu Srebrenci. E, sad sto su oni tu lovu spiskali na dzipove i kafice, to je sad druga prica. I konacno, poslusajte cinjenice koje je izneo Mekenzi, koji je u tom momentu bio glavnokomandujuci UN u Bosni, sta on ima da kaze na temu Srebrence.

Ajmo malo da iznosimo cinjenice, a ne svoje misljenje zasnovano na ideologiji i politickom uverenju.

Ljutko

pre 6 godina

@Ante, Zadar: Sami ste odgovorili na svoje pitanje! Upravo tako, nismo svi krivi ali SVI nosimo breme krivice! Ima nas koji pamtimo ebmargo i putne restrikcije, sikaniranja po granicama i ponizavanja po ambasadama!

pozdrav od slobe

pre 6 godina

za to vreme sudovi u srbiji, cuvaju zlocince i bratime se sa njima, zataskavaju tragove i guraju sve pod tepih.
toliko o tome ko je na kom civilizacijskom nivou.

Low Key Lyesmith

pre 6 godina

Odgovornost holandskih trupa svakako postoji. I to višestruka. Da počnemo s tim da je jedan od njihovih zadataka - deo njihovog mandata mirovnih trupa - bio i sprečavanje dejstava oružanih snaga Armije BiH iz Srebrenice - Nasera & Co. drugim rečima. Jesu li to učinili? Nisu, naravno. Naser & Co. su divljali po Podrinju 1993. i 1994. godine. Zločin u Srebrenici 1995. - a bio je zločin, tu zbora nema - je, svidelo se to nekome ili ne, bio reakcija na te zločine. To nipošto ne opravdava srebrenički zločin, ali samo potvrđuje da se događaji na prostorima bivše nam države tokom prve polovine 1990-tih, moraju posmatrati kroz prizmu uzroka i posledica.
Da, holandski vojnici nisu ni prstom mrdnuli da zaštite te muškarce. Ali stavite se u njihov položaj. Zašto bi to radili i time rizikovali sopstvene živote? U očima mnogih iz VRS, svi vojnosposobni muškarci iz Srebrenice su bili podjednako krivi za zločine u Podrinju, a pripadnici holandskog bataljona su već bili viđeni kao njihovi sučesnici. Zapovednik holandskih trupa je imao izbor - skloniti tih 300 muškaraca, i time sigurno ugroziti živote ljudi pod svojom komandom, ili ih predati VRS i na taj način spasti živote (potencijalno) svih vojnika pod svojom komandom. Uradio je jedinu logičnu stvar. Životi ljudi pod njegovom komandom su za njega bili daleko bitniji. Surova realnost rata. Možda je to bio i nekakav pilatovski čin negiranja bilo kakve odgovornosti za događaje iz 1993. i 1994.

*Nadam se da će komentar biti objavljen.

asesinos

pre 6 godina

Da je Milosević rezolucijom UN preuzeo svu odgovornost za dogаđaje 1999,
i da su ga plaćali mililjardu dolara da spreči nasilje, za bombardovanje civila bi opet bio odgovoran NATO.
Srebrenički masakr su izvršili srbi, svakako svesno i namerno, a i planirano u ovoj ili onoj meri. Nezavisno od toga što je napad na Srebrenicu gotovo sigurno pokrenut zbog Orićevih zverstava nad srbima po okolnim selima, nezavisno od bilo kakvih rezolucija UN, nezavisno od toga da li Miki Maus ima trepavice, primarna odgovornost za takav zlocin je na onima koji su ga izvršili, a holanđani i bilo ko drugi mogu eventualno da snose sekundarnu odgovornost.
Al dobro, samo vi nastavite ovako braćo srbi, civilizovano, hrabro, muški, hrišćanski da tražite opravdanja za krv na svojim rukama. Bar imate sreću (ili nesreću) da i neki drugi u ovom svetu slično razmišljaju o pitanjima morala, samo što je u njihovim krvavim rukama mnogo veća motka.

Ivan S.

pre 6 godina

Vecina komentara nema nikakvog smisla. Holandjani kao i svi ostali plavi slemovi, nisu opste dosli da stite bilo koga, samo su gledali gradjanski rat uzivo. Briga njih ko je ubijen i gde i kako. Ako treba suditi hopandskim vojnicima, onda treba suditi i ostalim pripadnicima UN.

lako je biti general poslije bitke

pre 6 godina

@ kikimusampa
Nisu krivi svi Srbi ni svi Srbijanci. Krivnja je individualna. Najveća krivnja je onog koji je izdao zapovjed. I zato se sudi u Hagu. Ali dio odgovornosti a posebno posljedica pada na sve iako nisu krivi. Ako političko vodstvo države vodi lošu politiku i izazove ratove i napravi štete i ubijanja, kad se sve riješi na sudu, čitav narod snosi teret odštete. Ako ta loša politika dovede do sankcija opet trpi čitav narod iako većina ljudi nisu krivi.
Dio odgovornosti je na društvenoj eliti koja nije u javnosti govorila protiv loše politike, dio odgovornosti je onima koji su mogli izaći na proteste a nisu, dio odgovornosti je na onima koji su izborima glasali za te loše vođe. Najmanje je kriv neuk čovjek, izmanipuliran čovjek, nemoćan čovjek, onaj tko nije mogao učiniti ništa a opet trpi (djeca, stari, bolesni, neinformirani itd.). Ponekad nije kriv ni samosvjestan čovjek jer se ne suprotstavlja zbog straha za sebe, za svoje dijete. A ponekad se i krivo procjeni, jer običan čovjek ne misli da će sve otići tako daleko. Lako je debatirati nakon svega jer je jasno šta je ispravno a šta nije, ali u fazi događanja i nije baš sve jasno, pa se dogodi i kriva procjena, dade se podrška nekoj politici a poslije kad se vidi čovjek se kaje.

Pera

pre 6 godina

U Srebrenici je ubijeno 8000 porazenih i razoruzanih ljudi. Ubili su ih pripadnici Vojske RS i neke druge paravojne jedinice, sponzorisane iz izvora u Srbiji. Oni su krivi, ja nisam. Neko ko je mogao da puca u nenaoruzanog coveka ili da to naredi, zato sto je taj imao muslimansko ime, ili zato sto je cuo da su neki muslimani pobili neke druge Srbe ili zato sto su 400 godina Turci vladali Bosnom ili zato sto je neki Mujo zaklao nekog Milorada 1942-e, je zlocinac i ubica. Ej bre, ubiti 8000 ljudi, o cemu tu vise sa se prica bagro jedna! Nismo mi (Srbi) ni bolji ni losiji od onih drugih, al ono sto je bilo u Bosni je nasa sramota! Ja ne zelim da me neko poistovecuje sa ubicama iz Srebrenice i da se krije iza i mog Srpstva i iza toga da su "i drugi ubijali". Ne zelim da zivim sa nekim takvim u istoj zgradi, ni u istom gradu, ne zelim da slusam sta ti ljudi imaju da kazu i ne zelim da pricam niti diskutujem sa ljudima koji relativizuju ovako strasne stvari. Holandezi su casno sebe osudili jer nisu mogli da sprece ubistva a mi raspravljamo o tome umesto o tome ko je ubio sve te nesrecne ljude (ako nekog interesuje, svako od tih 8000 ljudi je imao ime, roditelje, decu, isao je u neku skolu, bio dobar u necemu...).

Taraba

pre 6 godina

Hvala bogu! A sada Srbija treba dalje da tera stvar po sudovima, dok se ne ustavi, da su ih Holandjani i masakrirali...a ne Srbi! Izgleda, svi su toliko glupi da nesto priznaju i da su nesto krivi...svi osim Srba! Bit ce da je tako, svi nesto krivi, Srbi potpuno neduzni!! 
(GlasBrisela, 27. jun 2017 12:21) 

koji broj ljudi je osudila Hrvatska ili Bosna (muslimana) za ratne zlocine, a koliko je Srbija osudila. Po tome se vidi ko priznaje zlocine. Naser recimo slobodno seta.

A po tome se nikako nevidi ko je u stvari pravio zlocine? Vjerujem da su sve 3 strane radile zlocine, i ne branin ni jedne, Ali na zalost, VRS je ucinila najvise zlocina i zato ih je. Ajvise osuđeno.

Ps. Ja jos nikako nisam vidio cvrste dokaze od vlade Srbije da je Naser pocinio zlocin

kikimusampa

pre 6 godina

Ja sam Srbin i 100% sam siguran da nisam kriv za ubistvo tih sirotih ljudi. Znaci nisu Srbi krivi nego ljudi sa imenom i prezimenom....kakve ja veze imam s tim ubistvima...ako moze neka mi neko ali realno i racionalno objasni...bicu mu zavhalan!!

rango_unchained

pre 6 godina

Neko je ljude pobio, nisu se sami ubili i deportovali, a taj neko je vojska RS, i njeni komandiri su direktno odgovorni. Holanđani su tu bili da to sprece, nisu to ucinili, dakle oni su indirektno odgovorni. Nema tu puno price. Znam ja da mi najvise volimo da smo zrtve, da nas svi mrze, i da ni za sta nismo krivi, ali istina je značajno drugačija.

anastasija

pre 6 godina

Cekaj, ako sam dobro razumela: Oni su isterali 300 muslimana iz dela koji su stitili u sred rata, i brane se recima: Nismo znali da ce biti ubijeni???

mmajstor

pre 6 godina

Hvala bogu! A sada Srbija treba dalje da tera stvar po sudovima, dok se ne ustavi, da su ih Holandjani i masakrirali...a ne Srbi! Izgleda, svi su toliko glupi da nesto priznaju i da su nesto krivi...svi osim Srba! Bit ce da je tako, svi nesto krivi, Srbi potpuno neduzni!! 
(GlasBrisela, 27. jun 2017 12:21) 

Za zlocin u Srebrenici je osudjen Drazen Erdemovic - hrvat. Jel sada hrvati treba da priznaju da su bili odgovorni za taj zlocin i da priznaju da su krivi?

Deks

pre 6 godina

Holandski vojnici u BiH nisu došli kao deo vojnih trupa Holandije već mirovne misije Ujedinjenih Nacija pa je prema tome apsurdno da se bilo koja zemlja koja je učestvovala u toj misiji izdvaja i proglašava krivom za krivicu koju snose Ujedinjene Nacije. Ujedinjene Nacije i uopšte međunarodna zajednica snose veliku krivicu jer su mogli a nisu sprečili zločine u Srebrenici ali se to ne sme mešati sa krivicom izvršilaca tih zločina tj snaga bosanskih Srba koje je finansirala i na sve načine podržavala Srbija odnosno njen tadašnji režim.

Јабучило

pre 6 godina

E sad su krivi holandjani sto su srbi ubijali...apsurd
(Dzenan 24, 27. jun 2017 12:24)

Џенане, криви су и они, јер су дали реч да ће те људе сачувати, а прстом мрднули нису да их сачувају.

Sarkozije

pre 6 godina

Sad je najzad dokazano: svi su krivi, samo nisu krive ubice - vojska bosanskih Srba, nisu krivi pomagači i finansijeri iz Beograda, nisu krivi Radovan Karadžić i Ratko Mladić, nisu krivi vikendaši koji su iz Srbije išli u BiH u pljacku i silovanja. Republika Srpska nastala je na slavnim tradicijama, a krivi su - Holanđani!

nakon svega

pre 6 godina

"Ovo je kazna za one holandske vojnike koji su se usudili da kazu istinu o svemu tome."
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Filip, 27. jun 2017 11:40)

Ne mogu da verujem da je taj komentar dobio toliko odobravanja od strane čitalaca 2017. godine.

nisu ih spasili a mogli su

pre 6 godina

Holanđani su krivi jer su propustili da spase ljude koji su pobgli kod njih u UN bazu. Nisu tih 300 Muslimana prevezli na sigurno. Holanđani ih nisu ubijali ali nisu ih spasili a mogli su da ih spase. Možda nisu bili svesni da će ovi da budu ubijeni ali trebalo je da budu svesni i zato su delimično krivi.

uskrsnji zec

pre 6 godina

da zaista neki mamlazi nisu ubijali civile ne bi mogli da "nam" prisiju genocide i tako dalje. i "oni" su takodje to radili srpskim civilima, ali srpski politicari nisu lepo idigrali svoju partiju saha sa nato, un, eu i amerima. sto je rezultovalo da se nadjemo na njihovom nisanu. tu vam nije kriv Omer koji prodaje baklave u Sarajevu, nije kriv Mitar koji predaje knjizevnost i srpski jezik u Banja luci, niti je kriv Stipe kohi svira gitaru preko leta u Rovinju. krivi su malmlazi koji i kad nema rata traze kavgu, prave scene, lome grad kada je gej parada, koji pucaju u noge nekome jer je naglo ukocio u saobracaju.

Marko Petrović

pre 6 godina

I sta sada? Kao nesto ce se promeniti?
(Aleksandar, 27. jun 2017 11:33)

Promenit će se kad tad i Srbija t.j. Narod (pokoljenja) će snositi odgovornost i vrko teške posledice, i ne samo za Srebrenicu već i za sve druge "Srebrenice" (Vukovar, Račak...., da ne nabrajam, ima ih puno). Sve to zbog ludila koje je u tim vremenima vladalo narodom koji je slepo verovao lažnoj unutrašnjoj propagandi o nekoj velikoj srbiji i time sebi dozvolio da u njegovo ime bude, na najgore moguči način, zverski ubijeno na stotine hiljada nedužnih civila samo zbog toga što s pripadali nekoj drugoj naciji ili veri a bili su ljudska bića od krvi i mesa sa dušom kao i svi ostali. Bilo je zločina i sa "drugih strana" koji se isto tako moraju procesuirati i najstrožije kažnjavati ali to nikako i na nijedan način ne smanjuje odgovornost Srbije u svojem delu i obimu. To višedecenijsko "opravdanje", da su i drugi činili zločine nad srbima, ne znači ništa u smanjenju njene odgovornosti i krivice. Srbija i stpski narod će "svoj" deo odgovornosti ublažiti samo priznanjem krivice i što je najvažnije STVARNO procesuirati sve te koljače i ubice kojo su "u njeno ime" činili zločine. To će morati da uradi kad tad, ne samo zbog drugih već prvenstveno zbog sebe i božije pravde, jer je to JEDINI način da sebi olakša to crno breme i ne ostavlja je budučim generacijama. To je i alfa i beta istinskog pomirenja i suživota i obostrandkog poštovanja sa svim komšijama. Druge alternative NEMA.

Јабучило

pre 6 godina

Од тада је нова клетва ушла у језик: "Дабогда те чувао холандски батаљон!"

Zlopamtilo

pre 6 godina

Mislim da se mnogima kojima su puna usta prava ,pravde genocida,....zapravo ne bi svidela istina a ona je jedna jedina , teško je , gotovo nemoguće do nje doći , još teže je prepoznati . Svi mi imamo samo mišljenja ,svi mislimo da je baš naše mišljenje aksiom ali tih ljudi više nema ,u svakom slučaju A mi koji smo preživeli ta vremena i ko zna koliko generacija još , možemo raspredati o tome koliko je koja politika , vojska ,država , narod , strani interesi ,....doprineli toj i drugim tragedijama . Mislim da je mnogo ispravnije da tražimo načine da gradimo budućnost a ne da kopamo po tamnim vilajetima i svi zajedno tapkamo u mestu ....

Ante, Zadar

pre 6 godina

@ A jesmo li mi manje krivi zbog toga?! Nismo!!!
(Ljutko, 27. jun 2017 12:26)

Čekaj malo - tko ste to "vi"?

Ja sam prije nekoliko godina objavio na Facebooku jednu sliku na godišnjicu Srebrenice (koja poziva na osudu zločina). Na tu objavu se moj prijetelj iz Srbije jako naljutio i rekao da to jako vrijeđa srpski narod i njega kao Srbina, da su svi činili zločine i onda počne sa Jasenovcem kao nešto što (po njegovom mišljenju) visi kao teret nad glavom svakog Hrvata i slične priče.

Ja, kad se sjećam Srebrenice, ili tisuća drugih mjesta koja su mi geografski i nacionalno bliža, ne shvaćam to kao kolektivno djelo srpskog naroda, niti nešto za što bi trebalo optuživati Srbe kao kolektiv.

Tim više mi nije bila jasna njegova reakcija, jer kako mi nije na pameti srpski narod, još manje mi je na pameti neki Srbin kao pojedinac.

Zato mi ovakav komentar gore nije jasan. Kad vi kažete da ste krivi "vi", na što točno mislite? Kako ste vi u Srbiji, za koje sam uvjeren da velika većina (ako ne i svi obični građani) niste imali blage veze što se dešava u susjednim državama, iole za išta odgovorni pa onda i krivi?

Krivnja je u pravnom pogledu "subjektivni odnos počinitelja prema djelu"? Jel zaista vaš subjektivni odnos da to podržavate i nad tim likujete? Ma čak i da je - vi niste počinitelj, pa ne možemo govoriti o ikakvoj krivnji.

Zato, mislim da je vrijeme da vi u Srbi kažete - NE; TO NISMO MI, to su ONI! Što su ti "oni" po nacionalnosti, to je njihov problem!

EU Citizen

pre 6 godina

Ovo se dešava kada levičarski kontaminiraju sudove i druge institucije. Po kom osnovu Holandija može da bude kriva za srpski zločin? Oni nisu bili ni u obavezi da tako nešto spreče, niti su imali dovoljnu vojnu silu za taki nešto na mestu, niti je tako nešto moglo da se predvidi. Odgovornost za nečinjenje je i generalno jedan od najsumnjivijih i najproblematičnijih koncepata u današnjem pravu, s kojim pravom vi možete pojedincu, državi ili instituciji prisilno natovariti odgovornost da bilo šta aktivno uradi, naročito ako to mora radi sa bilo kakvim rizikom ili štetom po sebe? To već u tom slučaju postaje klasičan kolektivistički teror, nasilno kačenje na nekoga odgovornosti za nekog drugog i njegov život i postupke.

Mile

pre 6 godina

@(GlasBrisela, 27. jun 2017 12:21) & @Dzenan

Nisu krivi Srbi kako volite da pisete, i NIKADA nece biti krivi Srbi, JA vam nisam ama bas nista kriv iako sam Srbin i uvek cu to biti. Kriv je deo Vojske RS i oficiri koji su sve to planirali i uradili, imenom i prezimenom. Holandski vojnici su odgovorni sto nisu obezbedili zonu koja im je data u odgovornost, ali oni nisu ubijali, dakle nisu krivi, vec su odgovorni. Isto tako su za neke druge monstruozne zlocine krivi i neki iz te iste Srebrenice koji su ubijali po okolnim mestima nevino Srpsko stanovnistvo. To sto su pojedince koji su bili monstrumi, a ima nepobitnih dokaza da ih je bilo jer su ubijali unaokolo, ubili drugi monstrumi, ne znaci da i sami nisu bili monstrumi. Skrivanje i menjanje istine i zataskavanje iste nijednoj strani nece doneti dobra. A cinjenica je da su Srpske zrtve ostale nekaznjene i u "senci" su zlocina koje su radili neki monstrumi koji su se nazivali njihovim sunarodnicima. A po vama na vasoj strani sve sam svetac. Treba da shvatite da je ciscenje vaseg dvorista zadatak jednako vazan kao i pamcenje zrtava. Srbija svoje dvoriste cisti i odrice se monstruma iz svojih redova. Da li to i vi cinite?

spovac

pre 6 godina

Cak i sud drzave koja nije zastitila zrtve je priznao njenu odgovornost, a kod nas, u cetiri oka, vecina ljudi ce reci da je Ratko Mladic heroj. Zato smo ovako i prosli i jos cemo...

Petar

pre 6 godina

Zlocin sigurno, genocid kako ko zakljucuje. Nije lako dokazati genocid,ako nije bilo neselektivnog ubijanja, dakle sve bez izuzutka(muskarci, zene, deca). Ipak mislim da je najgore od svega sto su zapadne zemlje, narocito bivse kolonijalne sile, neki reper humanosti, pravde u svetu. Srbija ima taman odgovornost kao i Holandija, jer nemoguce da nisu znali sta sprema vojska Republike Srpske. Najveca odgovornost je onog ko je zlocin pocinio, dakle vojni i politicki vrh Republike Srpske u to vreme. To treba priznati i truditi se da generacije koje dolaze ne urade nista slicno.

OpustenoUe

pre 6 godina

Kriv je onaj koji je pucao. Nisu holanđani njih bacili u Drinu pa eto sila prirode ih ubila a oni krivi. (Ne)Čovek je to uradio koji, siguran sam, veze sa Holandijom nema. Tako da ne mogu biti odgovorni za ubistva već zato što ih nisu zaštitili.

the seventh

pre 6 godina

Ne snosi odgovornost ni Holandija ni Srbija ni Bosna. Odgovornost treba da snose oni koji su ubili te neduzne ljude, samo oni, robija za ceo zivot.

BB8

pre 6 godina

Ne sporim, ali otkad mo to verujemo haškom tribunalu?
(Majstor celuloidne loptice iz zemlje izlazećeg sunca, 27. jun 2017 11:34)

Mozemo mi da ne verujemo da mesec kruzi oko zemlje, ali to nece uticati ni na koga drugog. To od prilike kao kad noj zabije glavu u pesak pa misli da ga niko ne vidi. NI Turci ne veruju u genocid protiv Jermena. Mislim kakve to veze ima sa bilo cim?

Jesu li ti ljudi u Potocarima pobijeni ili nisu? Ako su pobijeni, onda se postavlja pitanje krivice I odgovornosti. Krivica je apsolutno na strani Vojske RS, a odgovornost (sto nije isto sto I krivica) na strani holandskog bataljona koji je upravo bio postavljen tamo da spreci takve stvari. Nisu oni sta imali da veruju ili ne veruju da li ce se nesto desiti vec da sprece. Ovako se postavlja pitanje sta su tamo radili. Kako god to ne umanjuje krivicu onih koji su pocinili genocid, potvrdjen pred Medjunarodnim sudom pravde (to nije Medjunarodni sud za ratne zlocine, vec redovan sud osnovan od strane UN). Mozemo da se ponasamo kao nojevi, ali osim sebi nikome necemo drugacije izgledati.

Belić

pre 6 godina

Na osnovu čega se zločin nad muškarcima mogao naslutiti? Znaci li to da su postojala neka saznanja o događajima u okolini Srebrenice pa se moglo naslutiti da se sprema odmazda i nad nedužnim? Ne opravdavam bilo koje ubistvo, a pogotovo ne nevinih ljudi, ali bih voleo da se zna kompletna istina o Srebrenici, a ne samo ona koju zapadna propagandna mašinerija širi. Meni je iskreno žao zbog tih togađaja. Moje saučešće porodicama nastradalih

Neverica

pre 6 godina

Kad Pera Miki lupi šamar, pa Mika lupi Peri, ko je kriv? Za onog ko je bio pored je Pera, a neko ko je bio daleko i čuje da su jedan drugog udarili krivi su obojica. Ali pored je bio Žika koji je mogao Peru da odbrani da ga Mika ne udari, ali nije.
Ko je kriv?!

Mens sana in malvasia istriana

pre 6 godina

Gurnuo sam Peru kroz prozor na desetom katu, ali nisam ga ja ubio nego sila gravitacije.

Ovi Holandezi su krivi za kukavičluk, a za sve ostalo - teško.

GlasBrisela

pre 6 godina

Hvala bogu! A sada Srbija treba dalje da tera stvar po sudovima, dok se ne ustavi, da su ih Holandjani i masakrirali...a ne Srbi! Izgleda, svi su toliko glupi da nesto priznaju i da su nesto krivi...svi osim Srba! Bit ce da je tako, svi nesto krivi, Srbi potpuno neduzni!!

Bucko razmisljam

pre 6 godina

Zvaničnici holandije su naveli da "niko nije mogao predvideti da će se dogoditi genocid". "Niko nije mogao ni da pomisli da bi u Evropi 1995. godine mogao da se dogodi genocid", rekao je pravni zastupnik Holandije Bert-Jan Hutzagers.

Niko nije mogao ni da pomisli da ce "srpski visoki zvanicnici" taj GENOCID koji se dogodio "preinaciti u tezak zlocin" a ipak se eto dogodilo upravo to !

hmm...

pre 6 godina

Hvala bogu! A sada Srbija treba dalje da tera stvar po sudovima, dok se ne ustavi, da su ih Holandjani i masakrirali...a ne Srbi! Izgleda, svi su toliko glupi da nesto priznaju i da su nesto krivi...svi osim Srba! Bit ce da je tako, svi nesto krivi, Srbi potpuno neduzni!!
(GlasBrisela, 27. jun 2017 12:21)

koji broj ljudi je osudila Hrvatska ili Bosna (muslimana) za ratne zlocine, a koliko je Srbija osudila. Po tome se vidi ko priznaje zlocine. Naser recimo slobodno seta.

ko cita taj ne skita

pre 6 godina

Ne sporim, ali otkad mo to verujemo haškom tribunalu?
@(Majstor celuloidne loptice iz zemlje izlazećeg sunca, 27. jun 2017 11:34)


nije haski tribunal, nego haski sud, kapiras li; dve potpuno razlicite pravosudne institucije nezavisne jedna od druge, jedna osnivana od dela medjunarodne zajednice, uglavnom od NATOa, a druga od holandske drzave

hojge nider landung

pre 6 godina

Ovi Holandjani su mi uvek bili sumnjivi. Te lale, pa vetrenjače, pa ukradu koji metar od mora i okeana... Jasno da su krivi, makar delimično. Ja sam za to da im se uvedu sankcije.

Miljan

pre 6 godina

Oni snose svu odgovornost,jer su rezolucijom UN preuzeli svu odgovornost za događaje na tom podneblju. Isto kao što su odgovorni i za smrt Srba u tom kraju,godinu dana ranije. Primali su visoke plate za to a nisu ništa radili,ustvari jesu,vodili su politiku!

samo misljenje

pre 6 godina

Ja mislim da je kriv onaj, koji je posvadjao Srpsku i Bosnjacku stranu...Kolko je to bio nepotreban rat, stvarno steta...poz svim normalnim ljudima

lud, zbunjen, normalan

pre 6 godina

pazite naslov. sad kad je Holandija osudjena onda ona nije odgovorna za genocid, već za ubistva.

ah da, samo je državi Srbiji bila namenjena ta uloga

Marko

pre 6 godina

Holandija "delomično" kriva. Ali Srbija je u potpunosti kriva. Tek kad Srbija prizna moći će se reći da je ona odlučila da ide prema budućnosti. Kako je ironično gledati kako se u Srbiji piše od odgovornosti Holandije. To je u stilu: Srbi su ih ubili ali su krivi holanđani koji su im to dopustili

samo misljenje

pre 6 godina

Ja mislim da je kriv onaj, koji je posvadjao Srpsku i Bosnjacku stranu...Kolko je to bio nepotreban rat, stvarno steta...poz svim normalnim ljudima

BB8

pre 6 godina

Ne sporim, ali otkad mo to verujemo haškom tribunalu?
(Majstor celuloidne loptice iz zemlje izlazećeg sunca, 27. jun 2017 11:34)

Mozemo mi da ne verujemo da mesec kruzi oko zemlje, ali to nece uticati ni na koga drugog. To od prilike kao kad noj zabije glavu u pesak pa misli da ga niko ne vidi. NI Turci ne veruju u genocid protiv Jermena. Mislim kakve to veze ima sa bilo cim?

Jesu li ti ljudi u Potocarima pobijeni ili nisu? Ako su pobijeni, onda se postavlja pitanje krivice I odgovornosti. Krivica je apsolutno na strani Vojske RS, a odgovornost (sto nije isto sto I krivica) na strani holandskog bataljona koji je upravo bio postavljen tamo da spreci takve stvari. Nisu oni sta imali da veruju ili ne veruju da li ce se nesto desiti vec da sprece. Ovako se postavlja pitanje sta su tamo radili. Kako god to ne umanjuje krivicu onih koji su pocinili genocid, potvrdjen pred Medjunarodnim sudom pravde (to nije Medjunarodni sud za ratne zlocine, vec redovan sud osnovan od strane UN). Mozemo da se ponasamo kao nojevi, ali osim sebi nikome necemo drugacije izgledati.

Miljan

pre 6 godina

Oni snose svu odgovornost,jer su rezolucijom UN preuzeli svu odgovornost za događaje na tom podneblju. Isto kao što su odgovorni i za smrt Srba u tom kraju,godinu dana ranije. Primali su visoke plate za to a nisu ništa radili,ustvari jesu,vodili su politiku!

hojge nider landung

pre 6 godina

Ovi Holandjani su mi uvek bili sumnjivi. Te lale, pa vetrenjače, pa ukradu koji metar od mora i okeana... Jasno da su krivi, makar delimično. Ja sam za to da im se uvedu sankcije.

kikimusampa

pre 6 godina

Ja sam Srbin i 100% sam siguran da nisam kriv za ubistvo tih sirotih ljudi. Znaci nisu Srbi krivi nego ljudi sa imenom i prezimenom....kakve ja veze imam s tim ubistvima...ako moze neka mi neko ali realno i racionalno objasni...bicu mu zavhalan!!

lud, zbunjen, normalan

pre 6 godina

pazite naslov. sad kad je Holandija osudjena onda ona nije odgovorna za genocid, već za ubistva.

ah da, samo je državi Srbiji bila namenjena ta uloga

Marko

pre 6 godina

Holandija "delomično" kriva. Ali Srbija je u potpunosti kriva. Tek kad Srbija prizna moći će se reći da je ona odlučila da ide prema budućnosti. Kako je ironično gledati kako se u Srbiji piše od odgovornosti Holandije. To je u stilu: Srbi su ih ubili ali su krivi holanđani koji su im to dopustili

hmm...

pre 6 godina

Hvala bogu! A sada Srbija treba dalje da tera stvar po sudovima, dok se ne ustavi, da su ih Holandjani i masakrirali...a ne Srbi! Izgleda, svi su toliko glupi da nesto priznaju i da su nesto krivi...svi osim Srba! Bit ce da je tako, svi nesto krivi, Srbi potpuno neduzni!!
(GlasBrisela, 27. jun 2017 12:21)

koji broj ljudi je osudila Hrvatska ili Bosna (muslimana) za ratne zlocine, a koliko je Srbija osudila. Po tome se vidi ko priznaje zlocine. Naser recimo slobodno seta.

ko cita taj ne skita

pre 6 godina

Ne sporim, ali otkad mo to verujemo haškom tribunalu?
@(Majstor celuloidne loptice iz zemlje izlazećeg sunca, 27. jun 2017 11:34)


nije haski tribunal, nego haski sud, kapiras li; dve potpuno razlicite pravosudne institucije nezavisne jedna od druge, jedna osnivana od dela medjunarodne zajednice, uglavnom od NATOa, a druga od holandske drzave

Pera

pre 6 godina

U Srebrenici je ubijeno 8000 porazenih i razoruzanih ljudi. Ubili su ih pripadnici Vojske RS i neke druge paravojne jedinice, sponzorisane iz izvora u Srbiji. Oni su krivi, ja nisam. Neko ko je mogao da puca u nenaoruzanog coveka ili da to naredi, zato sto je taj imao muslimansko ime, ili zato sto je cuo da su neki muslimani pobili neke druge Srbe ili zato sto su 400 godina Turci vladali Bosnom ili zato sto je neki Mujo zaklao nekog Milorada 1942-e, je zlocinac i ubica. Ej bre, ubiti 8000 ljudi, o cemu tu vise sa se prica bagro jedna! Nismo mi (Srbi) ni bolji ni losiji od onih drugih, al ono sto je bilo u Bosni je nasa sramota! Ja ne zelim da me neko poistovecuje sa ubicama iz Srebrenice i da se krije iza i mog Srpstva i iza toga da su "i drugi ubijali". Ne zelim da zivim sa nekim takvim u istoj zgradi, ni u istom gradu, ne zelim da slusam sta ti ljudi imaju da kazu i ne zelim da pricam niti diskutujem sa ljudima koji relativizuju ovako strasne stvari. Holandezi su casno sebe osudili jer nisu mogli da sprece ubistva a mi raspravljamo o tome umesto o tome ko je ubio sve te nesrecne ljude (ako nekog interesuje, svako od tih 8000 ljudi je imao ime, roditelje, decu, isao je u neku skolu, bio dobar u necemu...).

OpustenoUe

pre 6 godina

Kriv je onaj koji je pucao. Nisu holanđani njih bacili u Drinu pa eto sila prirode ih ubila a oni krivi. (Ne)Čovek je to uradio koji, siguran sam, veze sa Holandijom nema. Tako da ne mogu biti odgovorni za ubistva već zato što ih nisu zaštitili.

GlasBrisela

pre 6 godina

Hvala bogu! A sada Srbija treba dalje da tera stvar po sudovima, dok se ne ustavi, da su ih Holandjani i masakrirali...a ne Srbi! Izgleda, svi su toliko glupi da nesto priznaju i da su nesto krivi...svi osim Srba! Bit ce da je tako, svi nesto krivi, Srbi potpuno neduzni!!

Bucko razmisljam

pre 6 godina

Zvaničnici holandije su naveli da "niko nije mogao predvideti da će se dogoditi genocid". "Niko nije mogao ni da pomisli da bi u Evropi 1995. godine mogao da se dogodi genocid", rekao je pravni zastupnik Holandije Bert-Jan Hutzagers.

Niko nije mogao ni da pomisli da ce "srpski visoki zvanicnici" taj GENOCID koji se dogodio "preinaciti u tezak zlocin" a ipak se eto dogodilo upravo to !

Belić

pre 6 godina

Na osnovu čega se zločin nad muškarcima mogao naslutiti? Znaci li to da su postojala neka saznanja o događajima u okolini Srebrenice pa se moglo naslutiti da se sprema odmazda i nad nedužnim? Ne opravdavam bilo koje ubistvo, a pogotovo ne nevinih ljudi, ali bih voleo da se zna kompletna istina o Srebrenici, a ne samo ona koju zapadna propagandna mašinerija širi. Meni je iskreno žao zbog tih togađaja. Moje saučešće porodicama nastradalih

mmajstor

pre 6 godina

Hvala bogu! A sada Srbija treba dalje da tera stvar po sudovima, dok se ne ustavi, da su ih Holandjani i masakrirali...a ne Srbi! Izgleda, svi su toliko glupi da nesto priznaju i da su nesto krivi...svi osim Srba! Bit ce da je tako, svi nesto krivi, Srbi potpuno neduzni!! 
(GlasBrisela, 27. jun 2017 12:21) 

Za zlocin u Srebrenici je osudjen Drazen Erdemovic - hrvat. Jel sada hrvati treba da priznaju da su bili odgovorni za taj zlocin i da priznaju da su krivi?

Mens sana in malvasia istriana

pre 6 godina

Gurnuo sam Peru kroz prozor na desetom katu, ali nisam ga ja ubio nego sila gravitacije.

Ovi Holandezi su krivi za kukavičluk, a za sve ostalo - teško.

the seventh

pre 6 godina

Ne snosi odgovornost ni Holandija ni Srbija ni Bosna. Odgovornost treba da snose oni koji su ubili te neduzne ljude, samo oni, robija za ceo zivot.

ma šta mi reče

pre 6 godina

Ja sam Srbin i 100% sam siguran da nisam kriv za ubistvo tih sirotih ljudi. Znaci nisu Srbi krivi nego ljudi sa imenom i prezimenom....kakve ja veze imam s tim ubistvima...ako moze neka mi neko ali realno i racionalno objasni...bicu mu zavhalan!!
(kikimusampa, 27. jun 2017 14:28)
Ti kao Srbin koji 100% nije kriv za ta ubistva da li prihvataš činjenicu da je u Srebrnici izvršen GENOCID od strane vojnog i političkog vođstva Republike Srpske i da je Republika Srpska genocidna tvorevina. Takođe prihvataš li činjecu da su danas na vlasti u Srbiji oni koji su 90-ih bili najžešći politički akteri i da su nadmoćno pobedili u Srbiji na zadnjim izborima.
Evo ja kao Srbin prihvatam činjecu da sam kriv jer nisam ništa učinio da se sve ovo ne desi iako sam bio protiv i Miloševića a i sada protiv Vučića, Dačića, Vulina,...

Mile

pre 6 godina

@(GlasBrisela, 27. jun 2017 12:21) & @Dzenan

Nisu krivi Srbi kako volite da pisete, i NIKADA nece biti krivi Srbi, JA vam nisam ama bas nista kriv iako sam Srbin i uvek cu to biti. Kriv je deo Vojske RS i oficiri koji su sve to planirali i uradili, imenom i prezimenom. Holandski vojnici su odgovorni sto nisu obezbedili zonu koja im je data u odgovornost, ali oni nisu ubijali, dakle nisu krivi, vec su odgovorni. Isto tako su za neke druge monstruozne zlocine krivi i neki iz te iste Srebrenice koji su ubijali po okolnim mestima nevino Srpsko stanovnistvo. To sto su pojedince koji su bili monstrumi, a ima nepobitnih dokaza da ih je bilo jer su ubijali unaokolo, ubili drugi monstrumi, ne znaci da i sami nisu bili monstrumi. Skrivanje i menjanje istine i zataskavanje iste nijednoj strani nece doneti dobra. A cinjenica je da su Srpske zrtve ostale nekaznjene i u "senci" su zlocina koje su radili neki monstrumi koji su se nazivali njihovim sunarodnicima. A po vama na vasoj strani sve sam svetac. Treba da shvatite da je ciscenje vaseg dvorista zadatak jednako vazan kao i pamcenje zrtava. Srbija svoje dvoriste cisti i odrice se monstruma iz svojih redova. Da li to i vi cinite?

Sarkozije

pre 6 godina

Sad je najzad dokazano: svi su krivi, samo nisu krive ubice - vojska bosanskih Srba, nisu krivi pomagači i finansijeri iz Beograda, nisu krivi Radovan Karadžić i Ratko Mladić, nisu krivi vikendaši koji su iz Srbije išli u BiH u pljacku i silovanja. Republika Srpska nastala je na slavnim tradicijama, a krivi su - Holanđani!

uskrsnji zec

pre 6 godina

da zaista neki mamlazi nisu ubijali civile ne bi mogli da "nam" prisiju genocide i tako dalje. i "oni" su takodje to radili srpskim civilima, ali srpski politicari nisu lepo idigrali svoju partiju saha sa nato, un, eu i amerima. sto je rezultovalo da se nadjemo na njihovom nisanu. tu vam nije kriv Omer koji prodaje baklave u Sarajevu, nije kriv Mitar koji predaje knjizevnost i srpski jezik u Banja luci, niti je kriv Stipe kohi svira gitaru preko leta u Rovinju. krivi su malmlazi koji i kad nema rata traze kavgu, prave scene, lome grad kada je gej parada, koji pucaju u noge nekome jer je naglo ukocio u saobracaju.

Јабучило

pre 6 godina

E sad su krivi holandjani sto su srbi ubijali...apsurd
(Dzenan 24, 27. jun 2017 12:24)

Џенане, криви су и они, јер су дали реч да ће те људе сачувати, а прстом мрднули нису да их сачувају.

Ante, Zadar

pre 6 godina

@ A jesmo li mi manje krivi zbog toga?! Nismo!!!
(Ljutko, 27. jun 2017 12:26)

Čekaj malo - tko ste to "vi"?

Ja sam prije nekoliko godina objavio na Facebooku jednu sliku na godišnjicu Srebrenice (koja poziva na osudu zločina). Na tu objavu se moj prijetelj iz Srbije jako naljutio i rekao da to jako vrijeđa srpski narod i njega kao Srbina, da su svi činili zločine i onda počne sa Jasenovcem kao nešto što (po njegovom mišljenju) visi kao teret nad glavom svakog Hrvata i slične priče.

Ja, kad se sjećam Srebrenice, ili tisuća drugih mjesta koja su mi geografski i nacionalno bliža, ne shvaćam to kao kolektivno djelo srpskog naroda, niti nešto za što bi trebalo optuživati Srbe kao kolektiv.

Tim više mi nije bila jasna njegova reakcija, jer kako mi nije na pameti srpski narod, još manje mi je na pameti neki Srbin kao pojedinac.

Zato mi ovakav komentar gore nije jasan. Kad vi kažete da ste krivi "vi", na što točno mislite? Kako ste vi u Srbiji, za koje sam uvjeren da velika većina (ako ne i svi obični građani) niste imali blage veze što se dešava u susjednim državama, iole za išta odgovorni pa onda i krivi?

Krivnja je u pravnom pogledu "subjektivni odnos počinitelja prema djelu"? Jel zaista vaš subjektivni odnos da to podržavate i nad tim likujete? Ma čak i da je - vi niste počinitelj, pa ne možemo govoriti o ikakvoj krivnji.

Zato, mislim da je vrijeme da vi u Srbi kažete - NE; TO NISMO MI, to su ONI! Što su ti "oni" po nacionalnosti, to je njihov problem!

anastasija

pre 6 godina

Cekaj, ako sam dobro razumela: Oni su isterali 300 muslimana iz dela koji su stitili u sred rata, i brane se recima: Nismo znali da ce biti ubijeni???

rango_unchained

pre 6 godina

Neko je ljude pobio, nisu se sami ubili i deportovali, a taj neko je vojska RS, i njeni komandiri su direktno odgovorni. Holanđani su tu bili da to sprece, nisu to ucinili, dakle oni su indirektno odgovorni. Nema tu puno price. Znam ja da mi najvise volimo da smo zrtve, da nas svi mrze, i da ni za sta nismo krivi, ali istina je značajno drugačija.

Sto mu gromova

pre 6 godina

@Pera, 27. jun 2017 14:21
Prilikom predaje Nemačke šeste armije, zajedno sa sve feldmaršalom Fon Paulusom, u bici za Staljingrad 1943. godine, zarobljeno je IZMEDJU 90.000 i 120.000 Nemačkih, Madjarskih, Bugarskih, Italijanskih, Rumunskih, Hrvatskih...vojnika. Od tog broja svojim kućama se vratilo samo 6.000 vojnika. Šta se desilo sa izmedju 84.000 i 114.000 duša? Gde nestadoše? Da li je počinjen genocid nad tim ljudima? Da li je Sovjetski savez osudjen za genocid? Rat je bio Pero. Rat u kome nema poštovanja za čoveka i njegov život. Rat, kao odvratna tekovina ljudske civilizacije. Rat kojem sude zemaljski sudovi i zakoni koji se oslanjaju na jačinu topuza. Ja ovu presudu ne vidim kao pobedu pravde demokratske Kraljevine Holandije, niti kao novu osudu Srbije, kao ni lek koji će Srebreničkoj majci da ublaži bol za izgubljenim detetom, već kao pranje savesti onih koji su nesrećnom Aliji i nesrećnom Radovanu gurnuli pušku u ruke i zavadili dva bliska naroda. Oni su doneli presudu, otići će svojim kućama da planiraju kako da predstojeće leto provedu sa svojom porodicom na moru, a mi ćemo Radovani, Alije i Srebreničke majke da ostanemo u našem ćumezu da jedni drugima i dalje skačemo za oči, da sejemo mržnju medju sobom i žanjemo presude NJIHOVIH sudova, uz večita pitanja ko je kriv i da li je moglo drugačije da bude!

Marko Petrović

pre 6 godina

I sta sada? Kao nesto ce se promeniti?
(Aleksandar, 27. jun 2017 11:33)

Promenit će se kad tad i Srbija t.j. Narod (pokoljenja) će snositi odgovornost i vrko teške posledice, i ne samo za Srebrenicu već i za sve druge "Srebrenice" (Vukovar, Račak...., da ne nabrajam, ima ih puno). Sve to zbog ludila koje je u tim vremenima vladalo narodom koji je slepo verovao lažnoj unutrašnjoj propagandi o nekoj velikoj srbiji i time sebi dozvolio da u njegovo ime bude, na najgore moguči način, zverski ubijeno na stotine hiljada nedužnih civila samo zbog toga što s pripadali nekoj drugoj naciji ili veri a bili su ljudska bića od krvi i mesa sa dušom kao i svi ostali. Bilo je zločina i sa "drugih strana" koji se isto tako moraju procesuirati i najstrožije kažnjavati ali to nikako i na nijedan način ne smanjuje odgovornost Srbije u svojem delu i obimu. To višedecenijsko "opravdanje", da su i drugi činili zločine nad srbima, ne znači ništa u smanjenju njene odgovornosti i krivice. Srbija i stpski narod će "svoj" deo odgovornosti ublažiti samo priznanjem krivice i što je najvažnije STVARNO procesuirati sve te koljače i ubice kojo su "u njeno ime" činili zločine. To će morati da uradi kad tad, ne samo zbog drugih već prvenstveno zbog sebe i božije pravde, jer je to JEDINI način da sebi olakša to crno breme i ne ostavlja je budučim generacijama. To je i alfa i beta istinskog pomirenja i suživota i obostrandkog poštovanja sa svim komšijama. Druge alternative NEMA.

Deks

pre 6 godina

Holandski vojnici u BiH nisu došli kao deo vojnih trupa Holandije već mirovne misije Ujedinjenih Nacija pa je prema tome apsurdno da se bilo koja zemlja koja je učestvovala u toj misiji izdvaja i proglašava krivom za krivicu koju snose Ujedinjene Nacije. Ujedinjene Nacije i uopšte međunarodna zajednica snose veliku krivicu jer su mogli a nisu sprečili zločine u Srebrenici ali se to ne sme mešati sa krivicom izvršilaca tih zločina tj snaga bosanskih Srba koje je finansirala i na sve načine podržavala Srbija odnosno njen tadašnji režim.

Ivan S.

pre 6 godina

Vecina komentara nema nikakvog smisla. Holandjani kao i svi ostali plavi slemovi, nisu opste dosli da stite bilo koga, samo su gledali gradjanski rat uzivo. Briga njih ko je ubijen i gde i kako. Ako treba suditi hopandskim vojnicima, onda treba suditi i ostalim pripadnicima UN.

lela

pre 6 godina

(Pera, 27. jun 2017 14:21)

Prvo, Holandezi kojima se Vi divite su preuzeli odgovornost 18 godina kasnije. Jos jednom da Vam ponovim - 18 godina kasnije. I to ne cak u prvostepenom postupku, nego u Apelacionom, pod pritiskom javnosti. U medjuvremenu, Srbija je izrucila i osudila dvocifren broj svojih drzavljana. Srbija je jedina drzava u regionu koja je donela rezoluciju u svom parlamentu kojom se odaje pocast svim zrtvama ratova u biv Jugi, bez obzira na veroispovest i nacionalnost. Trece, Srbija je jedina drzava koja je i bez sudske odluke isplatila novcano obestecenje gradu Srebrenci. E, sad sto su oni tu lovu spiskali na dzipove i kafice, to je sad druga prica. I konacno, poslusajte cinjenice koje je izneo Mekenzi, koji je u tom momentu bio glavnokomandujuci UN u Bosni, sta on ima da kaze na temu Srebrence.

Ajmo malo da iznosimo cinjenice, a ne svoje misljenje zasnovano na ideologiji i politickom uverenju.

spovac

pre 6 godina

Cak i sud drzave koja nije zastitila zrtve je priznao njenu odgovornost, a kod nas, u cetiri oka, vecina ljudi ce reci da je Ratko Mladic heroj. Zato smo ovako i prosli i jos cemo...

Јабучило

pre 6 godina

Од тада је нова клетва ушла у језик: "Дабогда те чувао холандски батаљон!"

pozdrav od slobe

pre 6 godina

za to vreme sudovi u srbiji, cuvaju zlocince i bratime se sa njima, zataskavaju tragove i guraju sve pod tepih.
toliko o tome ko je na kom civilizacijskom nivou.

Neverica

pre 6 godina

Kad Pera Miki lupi šamar, pa Mika lupi Peri, ko je kriv? Za onog ko je bio pored je Pera, a neko ko je bio daleko i čuje da su jedan drugog udarili krivi su obojica. Ali pored je bio Žika koji je mogao Peru da odbrani da ga Mika ne udari, ali nije.
Ko je kriv?!

hmm...

pre 6 godina

A po tome se nikako nevidi ko je u stvari pravio zlocine? Vjerujem da su sve 3 strane radile zlocine, i ne branin ni jedne, Ali na zalost, VRS je ucinila najvise zlocina i zato ih je. Ajvise osuđeno. 

Ps. Ja jos nikako nisam vidio cvrste dokaze od vlade Srbije da je Naser pocinio zlocin
(Taraba, 27. jun 2017 14:01)

nisi video cvrste dokaze da je Naser spalio cela sela sa ljudima ??!!!! Ti se salis... Znas li koliko je bilo zlocina na sve tri strane, a ubedljivo najvise zlocinaca su Srbi osudili, to samo znaci da mi svoje uradili, a ostali...

Ljutko

pre 6 godina

@Ante, Zadar: Sami ste odgovorili na svoje pitanje! Upravo tako, nismo svi krivi ali SVI nosimo breme krivice! Ima nas koji pamtimo ebmargo i putne restrikcije, sikaniranja po granicama i ponizavanja po ambasadama!

Low Key Lyesmith

pre 6 godina

Odgovornost holandskih trupa svakako postoji. I to višestruka. Da počnemo s tim da je jedan od njihovih zadataka - deo njihovog mandata mirovnih trupa - bio i sprečavanje dejstava oružanih snaga Armije BiH iz Srebrenice - Nasera & Co. drugim rečima. Jesu li to učinili? Nisu, naravno. Naser & Co. su divljali po Podrinju 1993. i 1994. godine. Zločin u Srebrenici 1995. - a bio je zločin, tu zbora nema - je, svidelo se to nekome ili ne, bio reakcija na te zločine. To nipošto ne opravdava srebrenički zločin, ali samo potvrđuje da se događaji na prostorima bivše nam države tokom prve polovine 1990-tih, moraju posmatrati kroz prizmu uzroka i posledica.
Da, holandski vojnici nisu ni prstom mrdnuli da zaštite te muškarce. Ali stavite se u njihov položaj. Zašto bi to radili i time rizikovali sopstvene živote? U očima mnogih iz VRS, svi vojnosposobni muškarci iz Srebrenice su bili podjednako krivi za zločine u Podrinju, a pripadnici holandskog bataljona su već bili viđeni kao njihovi sučesnici. Zapovednik holandskih trupa je imao izbor - skloniti tih 300 muškaraca, i time sigurno ugroziti živote ljudi pod svojom komandom, ili ih predati VRS i na taj način spasti živote (potencijalno) svih vojnika pod svojom komandom. Uradio je jedinu logičnu stvar. Životi ljudi pod njegovom komandom su za njega bili daleko bitniji. Surova realnost rata. Možda je to bio i nekakav pilatovski čin negiranja bilo kakve odgovornosti za događaje iz 1993. i 1994.

*Nadam se da će komentar biti objavljen.

velja

pre 6 godina

Ja kao Srbin nemam nikakve veze sa Vucicevim pozivanjem na genocid sa skupstinske govornice.Milioni radnika i seljaka gledali su svoja posla i onda isad dok nazovi politicari kriminalci rade sta im je volja nekaznjeno. To vazi za sve narode i njihove nazovi vodje,kojise se uz sve zlocine i kriminal obogatili.

Petar

pre 6 godina

Zlocin sigurno, genocid kako ko zakljucuje. Nije lako dokazati genocid,ako nije bilo neselektivnog ubijanja, dakle sve bez izuzutka(muskarci, zene, deca). Ipak mislim da je najgore od svega sto su zapadne zemlje, narocito bivse kolonijalne sile, neki reper humanosti, pravde u svetu. Srbija ima taman odgovornost kao i Holandija, jer nemoguce da nisu znali sta sprema vojska Republike Srpske. Najveca odgovornost je onog ko je zlocin pocinio, dakle vojni i politicki vrh Republike Srpske u to vreme. To treba priznati i truditi se da generacije koje dolaze ne urade nista slicno.

Zlopamtilo

pre 6 godina

@ asesinos
Nezavisno od ovog , nezavisno od onog,...bottom line je da su Srbima krvave ruke .Nije nego!Kao što rekoh svi imaju svoje mišljenje i neobično ga cene .Ja ipak mislim da je sve vrlo zavisno jedno od drugog i da nikako nije pošteno kada se priča o zločinima etiketirati čitav jedan narod a to upravo radite jer ne kažete zločini nad Srbima počinjeni od strane Bošnjaka nego od strane Nasera Orića a nad bošnjacima su zločine činili , po vama Srbi . Moram da vas razočaram ili obradujem (ne znam kakvo vam je zaista stanje svesti), ja sam Srbin , nisam ubio nikog samim tim ni jednog Bošnjaka ,niti sam bilo kako učestvovao u organizaciji nečeg sličnog .Možda vam zbog toga ide loše sa nama jer grešite u pristupu .

Taraba

pre 6 godina

Hvala bogu! A sada Srbija treba dalje da tera stvar po sudovima, dok se ne ustavi, da su ih Holandjani i masakrirali...a ne Srbi! Izgleda, svi su toliko glupi da nesto priznaju i da su nesto krivi...svi osim Srba! Bit ce da je tako, svi nesto krivi, Srbi potpuno neduzni!! 
(GlasBrisela, 27. jun 2017 12:21) 

koji broj ljudi je osudila Hrvatska ili Bosna (muslimana) za ratne zlocine, a koliko je Srbija osudila. Po tome se vidi ko priznaje zlocine. Naser recimo slobodno seta.

A po tome se nikako nevidi ko je u stvari pravio zlocine? Vjerujem da su sve 3 strane radile zlocine, i ne branin ni jedne, Ali na zalost, VRS je ucinila najvise zlocina i zato ih je. Ajvise osuđeno.

Ps. Ja jos nikako nisam vidio cvrste dokaze od vlade Srbije da je Naser pocinio zlocin

Realista

pre 6 godina

Za rat u BIH svi imaju putera na glavi od UN, do zapadnih drzava na celu sa SAD, lideri 3 naroda u BIH , lideri 2 drzave u susedstvu BIH. Za Srebrenicu nije kriva Holandija niti njiove snage, nego UN sto je prvo dopustio da se iz zasticene zone UN napadju i ubijau Srbi u okolnim mestima a onda i sto je dopusteno da vojska bosanskih srba udju u grad i isto tako ubiju Bosnjake. Treba postaviti pitanje i odgovornosti SAD, jer da nisu odgovorili Aliju od vec prihvacenog Kutiljerov plana u martu 1992 mozda rata u BIH ne bi ni bilo niti bi se desila Srebrenica... a taj plan se nije mnogo razlikovao od Dejtoan koji je donet 3,5 godian kasniej posle rata i silgno stradanja sva 3 naroda u BIH a inicijatori Dejtona su iste te SAD.

asesinos

pre 6 godina

Da je Milosević rezolucijom UN preuzeo svu odgovornost za dogаđaje 1999,
i da su ga plaćali mililjardu dolara da spreči nasilje, za bombardovanje civila bi opet bio odgovoran NATO.
Srebrenički masakr su izvršili srbi, svakako svesno i namerno, a i planirano u ovoj ili onoj meri. Nezavisno od toga što je napad na Srebrenicu gotovo sigurno pokrenut zbog Orićevih zverstava nad srbima po okolnim selima, nezavisno od bilo kakvih rezolucija UN, nezavisno od toga da li Miki Maus ima trepavice, primarna odgovornost za takav zlocin je na onima koji su ga izvršili, a holanđani i bilo ko drugi mogu eventualno da snose sekundarnu odgovornost.
Al dobro, samo vi nastavite ovako braćo srbi, civilizovano, hrabro, muški, hrišćanski da tražite opravdanja za krv na svojim rukama. Bar imate sreću (ili nesreću) da i neki drugi u ovom svetu slično razmišljaju o pitanjima morala, samo što je u njihovim krvavim rukama mnogo veća motka.

nisu ih spasili a mogli su

pre 6 godina

Holanđani su krivi jer su propustili da spase ljude koji su pobgli kod njih u UN bazu. Nisu tih 300 Muslimana prevezli na sigurno. Holanđani ih nisu ubijali ali nisu ih spasili a mogli su da ih spase. Možda nisu bili svesni da će ovi da budu ubijeni ali trebalo je da budu svesni i zato su delimično krivi.

nakon svega

pre 6 godina

"Ovo je kazna za one holandske vojnike koji su se usudili da kazu istinu o svemu tome."
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Filip, 27. jun 2017 11:40)

Ne mogu da verujem da je taj komentar dobio toliko odobravanja od strane čitalaca 2017. godine.

EU Citizen

pre 6 godina

Ovo se dešava kada levičarski kontaminiraju sudove i druge institucije. Po kom osnovu Holandija može da bude kriva za srpski zločin? Oni nisu bili ni u obavezi da tako nešto spreče, niti su imali dovoljnu vojnu silu za taki nešto na mestu, niti je tako nešto moglo da se predvidi. Odgovornost za nečinjenje je i generalno jedan od najsumnjivijih i najproblematičnijih koncepata u današnjem pravu, s kojim pravom vi možete pojedincu, državi ili instituciji prisilno natovariti odgovornost da bilo šta aktivno uradi, naročito ako to mora radi sa bilo kakvim rizikom ili štetom po sebe? To već u tom slučaju postaje klasičan kolektivistički teror, nasilno kačenje na nekoga odgovornosti za nekog drugog i njegov život i postupke.

Stefan

pre 6 godina

Svi ste sad u fazonu "kriv je onaj ko je pucao" ili "to nas opet ne opravdava" i slicno.Zasto onda po pitanju Oluje ne kazete da je kriv onaj ko je pucao,nego ne smete to da prevalite preko usta pa onda koristite floskulu "dogovr Tudjmana i Milosevica".Taman toliko koliko ima dokaza za dogovor Tudjmana i Milosevica ima i za dogovor Izetbegovica i Klintona...pa sto vam je onda to nije opravdanje za Srebrenicu?Na svako pominjanje NATO zlocina po Srbiji ili zlocina nad Srbima na KiM ili Oluje vi se pitate "sta je blo pre toga" kako bi opravdali zlocine nad Srbima...dobro,zasto bi onda bilo nelegitimno pitanje sta je bilo pre Srebrenice i kako su muslimani izazvali reakciju?To je odmah nacionalizam i sta sve ne...jer srpske zrtve vama nisu vredne,mislite da vam se moze da po njima gazite.

Zlopamtilo

pre 6 godina

Mislim da se mnogima kojima su puna usta prava ,pravde genocida,....zapravo ne bi svidela istina a ona je jedna jedina , teško je , gotovo nemoguće do nje doći , još teže je prepoznati . Svi mi imamo samo mišljenja ,svi mislimo da je baš naše mišljenje aksiom ali tih ljudi više nema ,u svakom slučaju A mi koji smo preživeli ta vremena i ko zna koliko generacija još , možemo raspredati o tome koliko je koja politika , vojska ,država , narod , strani interesi ,....doprineli toj i drugim tragedijama . Mislim da je mnogo ispravnije da tražimo načine da gradimo budućnost a ne da kopamo po tamnim vilajetima i svi zajedno tapkamo u mestu ....

lako je biti general poslije bitke

pre 6 godina

@ kikimusampa
Nisu krivi svi Srbi ni svi Srbijanci. Krivnja je individualna. Najveća krivnja je onog koji je izdao zapovjed. I zato se sudi u Hagu. Ali dio odgovornosti a posebno posljedica pada na sve iako nisu krivi. Ako političko vodstvo države vodi lošu politiku i izazove ratove i napravi štete i ubijanja, kad se sve riješi na sudu, čitav narod snosi teret odštete. Ako ta loša politika dovede do sankcija opet trpi čitav narod iako većina ljudi nisu krivi.
Dio odgovornosti je na društvenoj eliti koja nije u javnosti govorila protiv loše politike, dio odgovornosti je onima koji su mogli izaći na proteste a nisu, dio odgovornosti je na onima koji su izborima glasali za te loše vođe. Najmanje je kriv neuk čovjek, izmanipuliran čovjek, nemoćan čovjek, onaj tko nije mogao učiniti ništa a opet trpi (djeca, stari, bolesni, neinformirani itd.). Ponekad nije kriv ni samosvjestan čovjek jer se ne suprotstavlja zbog straha za sebe, za svoje dijete. A ponekad se i krivo procjeni, jer običan čovjek ne misli da će sve otići tako daleko. Lako je debatirati nakon svega jer je jasno šta je ispravno a šta nije, ali u fazi događanja i nije baš sve jasno, pa se dogodi i kriva procjena, dade se podrška nekoj politici a poslije kad se vidi čovjek se kaje.

kikimusampa

pre 6 godina

Nisam dovoljno strucan da ocenim da li je genocid , zlocin, ubistvo ili pokolj...ekonomista sam po struci...a ako mi verujes organski ne podnosim Vodju i ekipu,i izlazim svaki put na izbore, ali ne dozvoljavam da me sa njima u isti kos stavljaju...pa nije meni kriv Dirk Novicki i njegovo dete sto su mi Svabe prebile dedu na smrt!

hm

pre 6 godina

UN je oduvijek samo pozirao, nesposoban da bilo šta zaustavi ili zaštiti.
Naivan je onaj ko misli da UN ima bilo kakav utjecaj (vojni), a gotovo nikakav (politički).

Pravi utjecaj što se tiče Europe imaju Rusija, Amerika i Njemačka... I samo ovisi o tome imaju li te tri države interesa ili ne.

Mlatili smo se 5+ godina u srcu europe da bi na kraju Amerikanci radili reda... I to samo govori koliko je Europa usporena i nesposobna...

Marko

pre 6 godina

Holandija "delomično" kriva. Ali Srbija je u potpunosti kriva. Tek kad Srbija prizna moći će se reći da je ona odlučila da ide prema budućnosti. Kako je ironično gledati kako se u Srbiji piše od odgovornosti Holandije. To je u stilu: Srbi su ih ubili ali su krivi holanđani koji su im to dopustili

BB8

pre 6 godina

Ne sporim, ali otkad mo to verujemo haškom tribunalu?
(Majstor celuloidne loptice iz zemlje izlazećeg sunca, 27. jun 2017 11:34)

Mozemo mi da ne verujemo da mesec kruzi oko zemlje, ali to nece uticati ni na koga drugog. To od prilike kao kad noj zabije glavu u pesak pa misli da ga niko ne vidi. NI Turci ne veruju u genocid protiv Jermena. Mislim kakve to veze ima sa bilo cim?

Jesu li ti ljudi u Potocarima pobijeni ili nisu? Ako su pobijeni, onda se postavlja pitanje krivice I odgovornosti. Krivica je apsolutno na strani Vojske RS, a odgovornost (sto nije isto sto I krivica) na strani holandskog bataljona koji je upravo bio postavljen tamo da spreci takve stvari. Nisu oni sta imali da veruju ili ne veruju da li ce se nesto desiti vec da sprece. Ovako se postavlja pitanje sta su tamo radili. Kako god to ne umanjuje krivicu onih koji su pocinili genocid, potvrdjen pred Medjunarodnim sudom pravde (to nije Medjunarodni sud za ratne zlocine, vec redovan sud osnovan od strane UN). Mozemo da se ponasamo kao nojevi, ali osim sebi nikome necemo drugacije izgledati.

Bucko razmisljam

pre 6 godina

Zvaničnici holandije su naveli da "niko nije mogao predvideti da će se dogoditi genocid". "Niko nije mogao ni da pomisli da bi u Evropi 1995. godine mogao da se dogodi genocid", rekao je pravni zastupnik Holandije Bert-Jan Hutzagers.

Niko nije mogao ni da pomisli da ce "srpski visoki zvanicnici" taj GENOCID koji se dogodio "preinaciti u tezak zlocin" a ipak se eto dogodilo upravo to !

GlasBrisela

pre 6 godina

Hvala bogu! A sada Srbija treba dalje da tera stvar po sudovima, dok se ne ustavi, da su ih Holandjani i masakrirali...a ne Srbi! Izgleda, svi su toliko glupi da nesto priznaju i da su nesto krivi...svi osim Srba! Bit ce da je tako, svi nesto krivi, Srbi potpuno neduzni!!

OpustenoUe

pre 6 godina

Kriv je onaj koji je pucao. Nisu holanđani njih bacili u Drinu pa eto sila prirode ih ubila a oni krivi. (Ne)Čovek je to uradio koji, siguran sam, veze sa Holandijom nema. Tako da ne mogu biti odgovorni za ubistva već zato što ih nisu zaštitili.

Pera

pre 6 godina

U Srebrenici je ubijeno 8000 porazenih i razoruzanih ljudi. Ubili su ih pripadnici Vojske RS i neke druge paravojne jedinice, sponzorisane iz izvora u Srbiji. Oni su krivi, ja nisam. Neko ko je mogao da puca u nenaoruzanog coveka ili da to naredi, zato sto je taj imao muslimansko ime, ili zato sto je cuo da su neki muslimani pobili neke druge Srbe ili zato sto su 400 godina Turci vladali Bosnom ili zato sto je neki Mujo zaklao nekog Milorada 1942-e, je zlocinac i ubica. Ej bre, ubiti 8000 ljudi, o cemu tu vise sa se prica bagro jedna! Nismo mi (Srbi) ni bolji ni losiji od onih drugih, al ono sto je bilo u Bosni je nasa sramota! Ja ne zelim da me neko poistovecuje sa ubicama iz Srebrenice i da se krije iza i mog Srpstva i iza toga da su "i drugi ubijali". Ne zelim da zivim sa nekim takvim u istoj zgradi, ni u istom gradu, ne zelim da slusam sta ti ljudi imaju da kazu i ne zelim da pricam niti diskutujem sa ljudima koji relativizuju ovako strasne stvari. Holandezi su casno sebe osudili jer nisu mogli da sprece ubistva a mi raspravljamo o tome umesto o tome ko je ubio sve te nesrecne ljude (ako nekog interesuje, svako od tih 8000 ljudi je imao ime, roditelje, decu, isao je u neku skolu, bio dobar u necemu...).

ma šta mi reče

pre 6 godina

Ja sam Srbin i 100% sam siguran da nisam kriv za ubistvo tih sirotih ljudi. Znaci nisu Srbi krivi nego ljudi sa imenom i prezimenom....kakve ja veze imam s tim ubistvima...ako moze neka mi neko ali realno i racionalno objasni...bicu mu zavhalan!!
(kikimusampa, 27. jun 2017 14:28)
Ti kao Srbin koji 100% nije kriv za ta ubistva da li prihvataš činjenicu da je u Srebrnici izvršen GENOCID od strane vojnog i političkog vođstva Republike Srpske i da je Republika Srpska genocidna tvorevina. Takođe prihvataš li činjecu da su danas na vlasti u Srbiji oni koji su 90-ih bili najžešći politički akteri i da su nadmoćno pobedili u Srbiji na zadnjim izborima.
Evo ja kao Srbin prihvatam činjecu da sam kriv jer nisam ništa učinio da se sve ovo ne desi iako sam bio protiv i Miloševića a i sada protiv Vučića, Dačića, Vulina,...

Marko Petrović

pre 6 godina

I sta sada? Kao nesto ce se promeniti?
(Aleksandar, 27. jun 2017 11:33)

Promenit će se kad tad i Srbija t.j. Narod (pokoljenja) će snositi odgovornost i vrko teške posledice, i ne samo za Srebrenicu već i za sve druge "Srebrenice" (Vukovar, Račak...., da ne nabrajam, ima ih puno). Sve to zbog ludila koje je u tim vremenima vladalo narodom koji je slepo verovao lažnoj unutrašnjoj propagandi o nekoj velikoj srbiji i time sebi dozvolio da u njegovo ime bude, na najgore moguči način, zverski ubijeno na stotine hiljada nedužnih civila samo zbog toga što s pripadali nekoj drugoj naciji ili veri a bili su ljudska bića od krvi i mesa sa dušom kao i svi ostali. Bilo je zločina i sa "drugih strana" koji se isto tako moraju procesuirati i najstrožije kažnjavati ali to nikako i na nijedan način ne smanjuje odgovornost Srbije u svojem delu i obimu. To višedecenijsko "opravdanje", da su i drugi činili zločine nad srbima, ne znači ništa u smanjenju njene odgovornosti i krivice. Srbija i stpski narod će "svoj" deo odgovornosti ublažiti samo priznanjem krivice i što je najvažnije STVARNO procesuirati sve te koljače i ubice kojo su "u njeno ime" činili zločine. To će morati da uradi kad tad, ne samo zbog drugih već prvenstveno zbog sebe i božije pravde, jer je to JEDINI način da sebi olakša to crno breme i ne ostavlja je budučim generacijama. To je i alfa i beta istinskog pomirenja i suživota i obostrandkog poštovanja sa svim komšijama. Druge alternative NEMA.

Sarkozije

pre 6 godina

Sad je najzad dokazano: svi su krivi, samo nisu krive ubice - vojska bosanskih Srba, nisu krivi pomagači i finansijeri iz Beograda, nisu krivi Radovan Karadžić i Ratko Mladić, nisu krivi vikendaši koji su iz Srbije išli u BiH u pljacku i silovanja. Republika Srpska nastala je na slavnim tradicijama, a krivi su - Holanđani!

hmm...

pre 6 godina

Hvala bogu! A sada Srbija treba dalje da tera stvar po sudovima, dok se ne ustavi, da su ih Holandjani i masakrirali...a ne Srbi! Izgleda, svi su toliko glupi da nesto priznaju i da su nesto krivi...svi osim Srba! Bit ce da je tako, svi nesto krivi, Srbi potpuno neduzni!!
(GlasBrisela, 27. jun 2017 12:21)

koji broj ljudi je osudila Hrvatska ili Bosna (muslimana) za ratne zlocine, a koliko je Srbija osudila. Po tome se vidi ko priznaje zlocine. Naser recimo slobodno seta.

lud, zbunjen, normalan

pre 6 godina

pazite naslov. sad kad je Holandija osudjena onda ona nije odgovorna za genocid, već za ubistva.

ah da, samo je državi Srbiji bila namenjena ta uloga

Taraba

pre 6 godina

Hvala bogu! A sada Srbija treba dalje da tera stvar po sudovima, dok se ne ustavi, da su ih Holandjani i masakrirali...a ne Srbi! Izgleda, svi su toliko glupi da nesto priznaju i da su nesto krivi...svi osim Srba! Bit ce da je tako, svi nesto krivi, Srbi potpuno neduzni!! 
(GlasBrisela, 27. jun 2017 12:21) 

koji broj ljudi je osudila Hrvatska ili Bosna (muslimana) za ratne zlocine, a koliko je Srbija osudila. Po tome se vidi ko priznaje zlocine. Naser recimo slobodno seta.

A po tome se nikako nevidi ko je u stvari pravio zlocine? Vjerujem da su sve 3 strane radile zlocine, i ne branin ni jedne, Ali na zalost, VRS je ucinila najvise zlocina i zato ih je. Ajvise osuđeno.

Ps. Ja jos nikako nisam vidio cvrste dokaze od vlade Srbije da je Naser pocinio zlocin

asesinos

pre 6 godina

Da je Milosević rezolucijom UN preuzeo svu odgovornost za dogаđaje 1999,
i da su ga plaćali mililjardu dolara da spreči nasilje, za bombardovanje civila bi opet bio odgovoran NATO.
Srebrenički masakr su izvršili srbi, svakako svesno i namerno, a i planirano u ovoj ili onoj meri. Nezavisno od toga što je napad na Srebrenicu gotovo sigurno pokrenut zbog Orićevih zverstava nad srbima po okolnim selima, nezavisno od bilo kakvih rezolucija UN, nezavisno od toga da li Miki Maus ima trepavice, primarna odgovornost za takav zlocin je na onima koji su ga izvršili, a holanđani i bilo ko drugi mogu eventualno da snose sekundarnu odgovornost.
Al dobro, samo vi nastavite ovako braćo srbi, civilizovano, hrabro, muški, hrišćanski da tražite opravdanja za krv na svojim rukama. Bar imate sreću (ili nesreću) da i neki drugi u ovom svetu slično razmišljaju o pitanjima morala, samo što je u njihovim krvavim rukama mnogo veća motka.

Miljan

pre 6 godina

Oni snose svu odgovornost,jer su rezolucijom UN preuzeli svu odgovornost za događaje na tom podneblju. Isto kao što su odgovorni i za smrt Srba u tom kraju,godinu dana ranije. Primali su visoke plate za to a nisu ništa radili,ustvari jesu,vodili su politiku!

pozdrav od slobe

pre 6 godina

za to vreme sudovi u srbiji, cuvaju zlocince i bratime se sa njima, zataskavaju tragove i guraju sve pod tepih.
toliko o tome ko je na kom civilizacijskom nivou.

hojge nider landung

pre 6 godina

Ovi Holandjani su mi uvek bili sumnjivi. Te lale, pa vetrenjače, pa ukradu koji metar od mora i okeana... Jasno da su krivi, makar delimično. Ja sam za to da im se uvedu sankcije.

rango_unchained

pre 6 godina

Neko je ljude pobio, nisu se sami ubili i deportovali, a taj neko je vojska RS, i njeni komandiri su direktno odgovorni. Holanđani su tu bili da to sprece, nisu to ucinili, dakle oni su indirektno odgovorni. Nema tu puno price. Znam ja da mi najvise volimo da smo zrtve, da nas svi mrze, i da ni za sta nismo krivi, ali istina je značajno drugačija.

EU Citizen

pre 6 godina

Ovo se dešava kada levičarski kontaminiraju sudove i druge institucije. Po kom osnovu Holandija može da bude kriva za srpski zločin? Oni nisu bili ni u obavezi da tako nešto spreče, niti su imali dovoljnu vojnu silu za taki nešto na mestu, niti je tako nešto moglo da se predvidi. Odgovornost za nečinjenje je i generalno jedan od najsumnjivijih i najproblematičnijih koncepata u današnjem pravu, s kojim pravom vi možete pojedincu, državi ili instituciji prisilno natovariti odgovornost da bilo šta aktivno uradi, naročito ako to mora radi sa bilo kakvim rizikom ili štetom po sebe? To već u tom slučaju postaje klasičan kolektivistički teror, nasilno kačenje na nekoga odgovornosti za nekog drugog i njegov život i postupke.

Belić

pre 6 godina

Na osnovu čega se zločin nad muškarcima mogao naslutiti? Znaci li to da su postojala neka saznanja o događajima u okolini Srebrenice pa se moglo naslutiti da se sprema odmazda i nad nedužnim? Ne opravdavam bilo koje ubistvo, a pogotovo ne nevinih ljudi, ali bih voleo da se zna kompletna istina o Srebrenici, a ne samo ona koju zapadna propagandna mašinerija širi. Meni je iskreno žao zbog tih togađaja. Moje saučešće porodicama nastradalih

Mens sana in malvasia istriana

pre 6 godina

Gurnuo sam Peru kroz prozor na desetom katu, ali nisam ga ja ubio nego sila gravitacije.

Ovi Holandezi su krivi za kukavičluk, a za sve ostalo - teško.

Deks

pre 6 godina

Holandski vojnici u BiH nisu došli kao deo vojnih trupa Holandije već mirovne misije Ujedinjenih Nacija pa je prema tome apsurdno da se bilo koja zemlja koja je učestvovala u toj misiji izdvaja i proglašava krivom za krivicu koju snose Ujedinjene Nacije. Ujedinjene Nacije i uopšte međunarodna zajednica snose veliku krivicu jer su mogli a nisu sprečili zločine u Srebrenici ali se to ne sme mešati sa krivicom izvršilaca tih zločina tj snaga bosanskih Srba koje je finansirala i na sve načine podržavala Srbija odnosno njen tadašnji režim.

Neverica

pre 6 godina

Kad Pera Miki lupi šamar, pa Mika lupi Peri, ko je kriv? Za onog ko je bio pored je Pera, a neko ko je bio daleko i čuje da su jedan drugog udarili krivi su obojica. Ali pored je bio Žika koji je mogao Peru da odbrani da ga Mika ne udari, ali nije.
Ko je kriv?!

Ante, Zadar

pre 6 godina

@ A jesmo li mi manje krivi zbog toga?! Nismo!!!
(Ljutko, 27. jun 2017 12:26)

Čekaj malo - tko ste to "vi"?

Ja sam prije nekoliko godina objavio na Facebooku jednu sliku na godišnjicu Srebrenice (koja poziva na osudu zločina). Na tu objavu se moj prijetelj iz Srbije jako naljutio i rekao da to jako vrijeđa srpski narod i njega kao Srbina, da su svi činili zločine i onda počne sa Jasenovcem kao nešto što (po njegovom mišljenju) visi kao teret nad glavom svakog Hrvata i slične priče.

Ja, kad se sjećam Srebrenice, ili tisuća drugih mjesta koja su mi geografski i nacionalno bliža, ne shvaćam to kao kolektivno djelo srpskog naroda, niti nešto za što bi trebalo optuživati Srbe kao kolektiv.

Tim više mi nije bila jasna njegova reakcija, jer kako mi nije na pameti srpski narod, još manje mi je na pameti neki Srbin kao pojedinac.

Zato mi ovakav komentar gore nije jasan. Kad vi kažete da ste krivi "vi", na što točno mislite? Kako ste vi u Srbiji, za koje sam uvjeren da velika većina (ako ne i svi obični građani) niste imali blage veze što se dešava u susjednim državama, iole za išta odgovorni pa onda i krivi?

Krivnja je u pravnom pogledu "subjektivni odnos počinitelja prema djelu"? Jel zaista vaš subjektivni odnos da to podržavate i nad tim likujete? Ma čak i da je - vi niste počinitelj, pa ne možemo govoriti o ikakvoj krivnji.

Zato, mislim da je vrijeme da vi u Srbi kažete - NE; TO NISMO MI, to su ONI! Što su ti "oni" po nacionalnosti, to je njihov problem!

mmajstor

pre 6 godina

Hvala bogu! A sada Srbija treba dalje da tera stvar po sudovima, dok se ne ustavi, da su ih Holandjani i masakrirali...a ne Srbi! Izgleda, svi su toliko glupi da nesto priznaju i da su nesto krivi...svi osim Srba! Bit ce da je tako, svi nesto krivi, Srbi potpuno neduzni!! 
(GlasBrisela, 27. jun 2017 12:21) 

Za zlocin u Srebrenici je osudjen Drazen Erdemovic - hrvat. Jel sada hrvati treba da priznaju da su bili odgovorni za taj zlocin i da priznaju da su krivi?

nakon svega

pre 6 godina

"Ovo je kazna za one holandske vojnike koji su se usudili da kazu istinu o svemu tome."
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Filip, 27. jun 2017 11:40)

Ne mogu da verujem da je taj komentar dobio toliko odobravanja od strane čitalaca 2017. godine.

samo misljenje

pre 6 godina

Ja mislim da je kriv onaj, koji je posvadjao Srpsku i Bosnjacku stranu...Kolko je to bio nepotreban rat, stvarno steta...poz svim normalnim ljudima

spovac

pre 6 godina

Cak i sud drzave koja nije zastitila zrtve je priznao njenu odgovornost, a kod nas, u cetiri oka, vecina ljudi ce reci da je Ratko Mladic heroj. Zato smo ovako i prosli i jos cemo...

Mile

pre 6 godina

@(GlasBrisela, 27. jun 2017 12:21) & @Dzenan

Nisu krivi Srbi kako volite da pisete, i NIKADA nece biti krivi Srbi, JA vam nisam ama bas nista kriv iako sam Srbin i uvek cu to biti. Kriv je deo Vojske RS i oficiri koji su sve to planirali i uradili, imenom i prezimenom. Holandski vojnici su odgovorni sto nisu obezbedili zonu koja im je data u odgovornost, ali oni nisu ubijali, dakle nisu krivi, vec su odgovorni. Isto tako su za neke druge monstruozne zlocine krivi i neki iz te iste Srebrenice koji su ubijali po okolnim mestima nevino Srpsko stanovnistvo. To sto su pojedince koji su bili monstrumi, a ima nepobitnih dokaza da ih je bilo jer su ubijali unaokolo, ubili drugi monstrumi, ne znaci da i sami nisu bili monstrumi. Skrivanje i menjanje istine i zataskavanje iste nijednoj strani nece doneti dobra. A cinjenica je da su Srpske zrtve ostale nekaznjene i u "senci" su zlocina koje su radili neki monstrumi koji su se nazivali njihovim sunarodnicima. A po vama na vasoj strani sve sam svetac. Treba da shvatite da je ciscenje vaseg dvorista zadatak jednako vazan kao i pamcenje zrtava. Srbija svoje dvoriste cisti i odrice se monstruma iz svojih redova. Da li to i vi cinite?

hmm...

pre 6 godina

A po tome se nikako nevidi ko je u stvari pravio zlocine? Vjerujem da su sve 3 strane radile zlocine, i ne branin ni jedne, Ali na zalost, VRS je ucinila najvise zlocina i zato ih je. Ajvise osuđeno. 

Ps. Ja jos nikako nisam vidio cvrste dokaze od vlade Srbije da je Naser pocinio zlocin
(Taraba, 27. jun 2017 14:01)

nisi video cvrste dokaze da je Naser spalio cela sela sa ljudima ??!!!! Ti se salis... Znas li koliko je bilo zlocina na sve tri strane, a ubedljivo najvise zlocinaca su Srbi osudili, to samo znaci da mi svoje uradili, a ostali...

Low Key Lyesmith

pre 6 godina

Odgovornost holandskih trupa svakako postoji. I to višestruka. Da počnemo s tim da je jedan od njihovih zadataka - deo njihovog mandata mirovnih trupa - bio i sprečavanje dejstava oružanih snaga Armije BiH iz Srebrenice - Nasera & Co. drugim rečima. Jesu li to učinili? Nisu, naravno. Naser & Co. su divljali po Podrinju 1993. i 1994. godine. Zločin u Srebrenici 1995. - a bio je zločin, tu zbora nema - je, svidelo se to nekome ili ne, bio reakcija na te zločine. To nipošto ne opravdava srebrenički zločin, ali samo potvrđuje da se događaji na prostorima bivše nam države tokom prve polovine 1990-tih, moraju posmatrati kroz prizmu uzroka i posledica.
Da, holandski vojnici nisu ni prstom mrdnuli da zaštite te muškarce. Ali stavite se u njihov položaj. Zašto bi to radili i time rizikovali sopstvene živote? U očima mnogih iz VRS, svi vojnosposobni muškarci iz Srebrenice su bili podjednako krivi za zločine u Podrinju, a pripadnici holandskog bataljona su već bili viđeni kao njihovi sučesnici. Zapovednik holandskih trupa je imao izbor - skloniti tih 300 muškaraca, i time sigurno ugroziti živote ljudi pod svojom komandom, ili ih predati VRS i na taj način spasti živote (potencijalno) svih vojnika pod svojom komandom. Uradio je jedinu logičnu stvar. Životi ljudi pod njegovom komandom su za njega bili daleko bitniji. Surova realnost rata. Možda je to bio i nekakav pilatovski čin negiranja bilo kakve odgovornosti za događaje iz 1993. i 1994.

*Nadam se da će komentar biti objavljen.

the seventh

pre 6 godina

Ne snosi odgovornost ni Holandija ni Srbija ni Bosna. Odgovornost treba da snose oni koji su ubili te neduzne ljude, samo oni, robija za ceo zivot.

Petar

pre 6 godina

Zlocin sigurno, genocid kako ko zakljucuje. Nije lako dokazati genocid,ako nije bilo neselektivnog ubijanja, dakle sve bez izuzutka(muskarci, zene, deca). Ipak mislim da je najgore od svega sto su zapadne zemlje, narocito bivse kolonijalne sile, neki reper humanosti, pravde u svetu. Srbija ima taman odgovornost kao i Holandija, jer nemoguce da nisu znali sta sprema vojska Republike Srpske. Najveca odgovornost je onog ko je zlocin pocinio, dakle vojni i politicki vrh Republike Srpske u to vreme. To treba priznati i truditi se da generacije koje dolaze ne urade nista slicno.

uskrsnji zec

pre 6 godina

da zaista neki mamlazi nisu ubijali civile ne bi mogli da "nam" prisiju genocide i tako dalje. i "oni" su takodje to radili srpskim civilima, ali srpski politicari nisu lepo idigrali svoju partiju saha sa nato, un, eu i amerima. sto je rezultovalo da se nadjemo na njihovom nisanu. tu vam nije kriv Omer koji prodaje baklave u Sarajevu, nije kriv Mitar koji predaje knjizevnost i srpski jezik u Banja luci, niti je kriv Stipe kohi svira gitaru preko leta u Rovinju. krivi su malmlazi koji i kad nema rata traze kavgu, prave scene, lome grad kada je gej parada, koji pucaju u noge nekome jer je naglo ukocio u saobracaju.

lela

pre 6 godina

(Pera, 27. jun 2017 14:21)

Prvo, Holandezi kojima se Vi divite su preuzeli odgovornost 18 godina kasnije. Jos jednom da Vam ponovim - 18 godina kasnije. I to ne cak u prvostepenom postupku, nego u Apelacionom, pod pritiskom javnosti. U medjuvremenu, Srbija je izrucila i osudila dvocifren broj svojih drzavljana. Srbija je jedina drzava u regionu koja je donela rezoluciju u svom parlamentu kojom se odaje pocast svim zrtvama ratova u biv Jugi, bez obzira na veroispovest i nacionalnost. Trece, Srbija je jedina drzava koja je i bez sudske odluke isplatila novcano obestecenje gradu Srebrenci. E, sad sto su oni tu lovu spiskali na dzipove i kafice, to je sad druga prica. I konacno, poslusajte cinjenice koje je izneo Mekenzi, koji je u tom momentu bio glavnokomandujuci UN u Bosni, sta on ima da kaze na temu Srebrence.

Ajmo malo da iznosimo cinjenice, a ne svoje misljenje zasnovano na ideologiji i politickom uverenju.

Realista

pre 6 godina

Za rat u BIH svi imaju putera na glavi od UN, do zapadnih drzava na celu sa SAD, lideri 3 naroda u BIH , lideri 2 drzave u susedstvu BIH. Za Srebrenicu nije kriva Holandija niti njiove snage, nego UN sto je prvo dopustio da se iz zasticene zone UN napadju i ubijau Srbi u okolnim mestima a onda i sto je dopusteno da vojska bosanskih srba udju u grad i isto tako ubiju Bosnjake. Treba postaviti pitanje i odgovornosti SAD, jer da nisu odgovorili Aliju od vec prihvacenog Kutiljerov plana u martu 1992 mozda rata u BIH ne bi ni bilo niti bi se desila Srebrenica... a taj plan se nije mnogo razlikovao od Dejtoan koji je donet 3,5 godian kasniej posle rata i silgno stradanja sva 3 naroda u BIH a inicijatori Dejtona su iste te SAD.

ko cita taj ne skita

pre 6 godina

Ne sporim, ali otkad mo to verujemo haškom tribunalu?
@(Majstor celuloidne loptice iz zemlje izlazećeg sunca, 27. jun 2017 11:34)


nije haski tribunal, nego haski sud, kapiras li; dve potpuno razlicite pravosudne institucije nezavisne jedna od druge, jedna osnivana od dela medjunarodne zajednice, uglavnom od NATOa, a druga od holandske drzave

anastasija

pre 6 godina

Cekaj, ako sam dobro razumela: Oni su isterali 300 muslimana iz dela koji su stitili u sred rata, i brane se recima: Nismo znali da ce biti ubijeni???

Sto mu gromova

pre 6 godina

@Pera, 27. jun 2017 14:21
Prilikom predaje Nemačke šeste armije, zajedno sa sve feldmaršalom Fon Paulusom, u bici za Staljingrad 1943. godine, zarobljeno je IZMEDJU 90.000 i 120.000 Nemačkih, Madjarskih, Bugarskih, Italijanskih, Rumunskih, Hrvatskih...vojnika. Od tog broja svojim kućama se vratilo samo 6.000 vojnika. Šta se desilo sa izmedju 84.000 i 114.000 duša? Gde nestadoše? Da li je počinjen genocid nad tim ljudima? Da li je Sovjetski savez osudjen za genocid? Rat je bio Pero. Rat u kome nema poštovanja za čoveka i njegov život. Rat, kao odvratna tekovina ljudske civilizacije. Rat kojem sude zemaljski sudovi i zakoni koji se oslanjaju na jačinu topuza. Ja ovu presudu ne vidim kao pobedu pravde demokratske Kraljevine Holandije, niti kao novu osudu Srbije, kao ni lek koji će Srebreničkoj majci da ublaži bol za izgubljenim detetom, već kao pranje savesti onih koji su nesrećnom Aliji i nesrećnom Radovanu gurnuli pušku u ruke i zavadili dva bliska naroda. Oni su doneli presudu, otići će svojim kućama da planiraju kako da predstojeće leto provedu sa svojom porodicom na moru, a mi ćemo Radovani, Alije i Srebreničke majke da ostanemo u našem ćumezu da jedni drugima i dalje skačemo za oči, da sejemo mržnju medju sobom i žanjemo presude NJIHOVIH sudova, uz večita pitanja ko je kriv i da li je moglo drugačije da bude!

Zlopamtilo

pre 6 godina

Mislim da se mnogima kojima su puna usta prava ,pravde genocida,....zapravo ne bi svidela istina a ona je jedna jedina , teško je , gotovo nemoguće do nje doći , još teže je prepoznati . Svi mi imamo samo mišljenja ,svi mislimo da je baš naše mišljenje aksiom ali tih ljudi više nema ,u svakom slučaju A mi koji smo preživeli ta vremena i ko zna koliko generacija još , možemo raspredati o tome koliko je koja politika , vojska ,država , narod , strani interesi ,....doprineli toj i drugim tragedijama . Mislim da je mnogo ispravnije da tražimo načine da gradimo budućnost a ne da kopamo po tamnim vilajetima i svi zajedno tapkamo u mestu ....

kikimusampa

pre 6 godina

Ja sam Srbin i 100% sam siguran da nisam kriv za ubistvo tih sirotih ljudi. Znaci nisu Srbi krivi nego ljudi sa imenom i prezimenom....kakve ja veze imam s tim ubistvima...ako moze neka mi neko ali realno i racionalno objasni...bicu mu zavhalan!!

Zlopamtilo

pre 6 godina

@ asesinos
Nezavisno od ovog , nezavisno od onog,...bottom line je da su Srbima krvave ruke .Nije nego!Kao što rekoh svi imaju svoje mišljenje i neobično ga cene .Ja ipak mislim da je sve vrlo zavisno jedno od drugog i da nikako nije pošteno kada se priča o zločinima etiketirati čitav jedan narod a to upravo radite jer ne kažete zločini nad Srbima počinjeni od strane Bošnjaka nego od strane Nasera Orića a nad bošnjacima su zločine činili , po vama Srbi . Moram da vas razočaram ili obradujem (ne znam kakvo vam je zaista stanje svesti), ja sam Srbin , nisam ubio nikog samim tim ni jednog Bošnjaka ,niti sam bilo kako učestvovao u organizaciji nečeg sličnog .Možda vam zbog toga ide loše sa nama jer grešite u pristupu .

Јабучило

pre 6 godina

Од тада је нова клетва ушла у језик: "Дабогда те чувао холандски батаљон!"

Јабучило

pre 6 godina

E sad su krivi holandjani sto su srbi ubijali...apsurd
(Dzenan 24, 27. jun 2017 12:24)

Џенане, криви су и они, јер су дали реч да ће те људе сачувати, а прстом мрднули нису да их сачувају.

lako je biti general poslije bitke

pre 6 godina

@ kikimusampa
Nisu krivi svi Srbi ni svi Srbijanci. Krivnja je individualna. Najveća krivnja je onog koji je izdao zapovjed. I zato se sudi u Hagu. Ali dio odgovornosti a posebno posljedica pada na sve iako nisu krivi. Ako političko vodstvo države vodi lošu politiku i izazove ratove i napravi štete i ubijanja, kad se sve riješi na sudu, čitav narod snosi teret odštete. Ako ta loša politika dovede do sankcija opet trpi čitav narod iako većina ljudi nisu krivi.
Dio odgovornosti je na društvenoj eliti koja nije u javnosti govorila protiv loše politike, dio odgovornosti je onima koji su mogli izaći na proteste a nisu, dio odgovornosti je na onima koji su izborima glasali za te loše vođe. Najmanje je kriv neuk čovjek, izmanipuliran čovjek, nemoćan čovjek, onaj tko nije mogao učiniti ništa a opet trpi (djeca, stari, bolesni, neinformirani itd.). Ponekad nije kriv ni samosvjestan čovjek jer se ne suprotstavlja zbog straha za sebe, za svoje dijete. A ponekad se i krivo procjeni, jer običan čovjek ne misli da će sve otići tako daleko. Lako je debatirati nakon svega jer je jasno šta je ispravno a šta nije, ali u fazi događanja i nije baš sve jasno, pa se dogodi i kriva procjena, dade se podrška nekoj politici a poslije kad se vidi čovjek se kaje.

velja

pre 6 godina

Ja kao Srbin nemam nikakve veze sa Vucicevim pozivanjem na genocid sa skupstinske govornice.Milioni radnika i seljaka gledali su svoja posla i onda isad dok nazovi politicari kriminalci rade sta im je volja nekaznjeno. To vazi za sve narode i njihove nazovi vodje,kojise se uz sve zlocine i kriminal obogatili.

nisu ih spasili a mogli su

pre 6 godina

Holanđani su krivi jer su propustili da spase ljude koji su pobgli kod njih u UN bazu. Nisu tih 300 Muslimana prevezli na sigurno. Holanđani ih nisu ubijali ali nisu ih spasili a mogli su da ih spase. Možda nisu bili svesni da će ovi da budu ubijeni ali trebalo je da budu svesni i zato su delimično krivi.

Ljutko

pre 6 godina

@Ante, Zadar: Sami ste odgovorili na svoje pitanje! Upravo tako, nismo svi krivi ali SVI nosimo breme krivice! Ima nas koji pamtimo ebmargo i putne restrikcije, sikaniranja po granicama i ponizavanja po ambasadama!

Stefan

pre 6 godina

Svi ste sad u fazonu "kriv je onaj ko je pucao" ili "to nas opet ne opravdava" i slicno.Zasto onda po pitanju Oluje ne kazete da je kriv onaj ko je pucao,nego ne smete to da prevalite preko usta pa onda koristite floskulu "dogovr Tudjmana i Milosevica".Taman toliko koliko ima dokaza za dogovor Tudjmana i Milosevica ima i za dogovor Izetbegovica i Klintona...pa sto vam je onda to nije opravdanje za Srebrenicu?Na svako pominjanje NATO zlocina po Srbiji ili zlocina nad Srbima na KiM ili Oluje vi se pitate "sta je blo pre toga" kako bi opravdali zlocine nad Srbima...dobro,zasto bi onda bilo nelegitimno pitanje sta je bilo pre Srebrenice i kako su muslimani izazvali reakciju?To je odmah nacionalizam i sta sve ne...jer srpske zrtve vama nisu vredne,mislite da vam se moze da po njima gazite.

Ivan S.

pre 6 godina

Vecina komentara nema nikakvog smisla. Holandjani kao i svi ostali plavi slemovi, nisu opste dosli da stite bilo koga, samo su gledali gradjanski rat uzivo. Briga njih ko je ubijen i gde i kako. Ako treba suditi hopandskim vojnicima, onda treba suditi i ostalim pripadnicima UN.

kikimusampa

pre 6 godina

Nisam dovoljno strucan da ocenim da li je genocid , zlocin, ubistvo ili pokolj...ekonomista sam po struci...a ako mi verujes organski ne podnosim Vodju i ekipu,i izlazim svaki put na izbore, ali ne dozvoljavam da me sa njima u isti kos stavljaju...pa nije meni kriv Dirk Novicki i njegovo dete sto su mi Svabe prebile dedu na smrt!

hm

pre 6 godina

UN je oduvijek samo pozirao, nesposoban da bilo šta zaustavi ili zaštiti.
Naivan je onaj ko misli da UN ima bilo kakav utjecaj (vojni), a gotovo nikakav (politički).

Pravi utjecaj što se tiče Europe imaju Rusija, Amerika i Njemačka... I samo ovisi o tome imaju li te tri države interesa ili ne.

Mlatili smo se 5+ godina u srcu europe da bi na kraju Amerikanci radili reda... I to samo govori koliko je Europa usporena i nesposobna...