Ponedeljak, 24.04.2017.

19:55

Može li Marin le Pen do pobede?

Nakon objavljivanja rezultata i u trenucima kada se Marin le Pen spremala da pozdravi pristalice, ostatak francuskog političkog sistema okrenuo se protiv nje.

Izvor: B92

Može li Marin le Pen do pobede? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

66 Komentari

Sortiraj po:

Komša

pre 7 godina

@Nenad EU
Meni baš tako izgleda- eksponent bankara i krupnog kapitala,gotivi Merkelovu...sa druge strane Šešeljuga.
Po glasanju u prvom krugu bi čovek rekao da hoće promenu a po rezultatima ispada da će glasati za isto u drugom.

oli

pre 7 godina

Vrlo dobro znamo da ne može, proći će kao njen otac 2002 biće minimum 70%-30% za Makrona,i to će biti kraj te fašističke familije otići će na smetlište istorije

Ujka Vasa

pre 7 godina

Dosta neukog lupetanja svih onih u stilu:Da komšiji crkne krava!
Ta LePen nema nikakve šanse i njen maksimalni domet je do 40% na izborima!
Spreman sam na opkladu sa ovim našim univerzalnim ekspertima.

Sparta

pre 7 godina

Ljudi ovde su poprilicno neobavesteni. Svaki iole obrazovaniji Francuz mrzi Marin Le Pen sto ne znaci da vole Makrona. Najobrazovaniji ljudi u Francuskoj su glasali za Melansona. Isto u Srbiji obrazovani ljudi nisu glasali za Seselja. Le Pen nece pobediti iz prostog razloga sto su svi ostali kandidati pozvali svoje glasace da podrze Makrona.Tako da ljudi nece glasati za Makrona nego protiv Le Pen.

WTA

pre 7 godina

@Oliver

Ne pričaj gluposti. Melanšon jeste antikapitalista i antiglobalista, ali svakako kao levičar neće i nikada ne može podržati kandidata koji zastupa nacionalizam i desničari. Čak i kad bi pojeo bunike pa uradio tako nešto, nijedan normalan levičar i socijaldrmokrata ga ne bi poslušao, a to bi bio kraj njegove levičarske karijere. Šta reći... što je babi milo, to joj se i snilo. Vama nacionalistima iz Srbije je bitno da je kandidat antiestablišmentski, pa mislite svi koji su antiglobalisti mogu zajedno. Žao mi je što ću da te razočaram, ali Francuska je zemlja sa dugom građanskom i demokratskom tradicijom i svaki levičar zna da je razumnije podržati Makrona, pa kroz vladu i skupštinu pokušati ostvariti što veći uticaj na njega, a svakako da im je on daleko bliži kao razumna osoba od nerazumne Le Pen i njene nacionalističke politike.

Steve

pre 7 godina

@Gavrilo
O kojoj novoj politici,koju pretstavlja le Penova govoris?Ona je protiv establismenta?Ona je,moj nepoznati druze,antisemita,neonacista,islamofob i da,kolonijalista.Da se pitalo nju 60-ih,ili takve kao ona,nikada Alzir ne bi dobio slobodu,niti Alzir,ni druge francuske kolonije.Uz nju su upravo oni koji su se 60-ih i terorizmom i atentatima borili protiv oslobadjanje francuskih kolonija,a najpre Alzira.Ultradesnicari i ultrapatriote.E sad,sto takvi najbolje prolaze kod Srba...

Aleksandar

pre 7 godina

@(genije, 24. april 2017 22:06)

Pa jedino ako je taj 'bes' tipa 'naljutio se pop na celo selo pa sam sebi odsekao bradu' (što bi bar objasnilo što se stanovnici Srbije time oduševljavaju jer i oni tako biraju još od 90-ih) pošto je dotična gospođa po mnogo čemu 'establišment i po'. Zapravo, mnogi od njenih protivkandidata su daleko, daleko manji 'establišment' nego ona.

A to koliko 'nemaju šta da izgube'... ja im od srca želim da ne budu u prilici da to proveravaju u praksi.

Don Giovanni

pre 7 godina

Razumem ja da politički nepismeni/lakoverni ljudi padaju na jeftin populizam al' populizma vala ne manjka nikome na političkoj sceni, mene više čudi taj sociološki fenomen da se ljudi baš uhvate za one sa kojima nemaju ama baš nikakvih dodirnih tačaka - pre ću ja razumeti težak život subsaharskog deteta ratnika nego što će Marin Le Pen razumeti muku običnog Francuza i pre ćeš ti razumeti muku brazilskih rudara nego što će Tramp razumeti muku prosečnog Amerikanca... Šta je to u ljudima što ih vuče ka najokorelijim populistima je meni velika enigma.
(Aleksandar, 24. april 2017 21:26)

Vrlo jednostavno: zato što im ti demagozi nude vrlo jednostavno rešenje, kakvo oni žele da čuju, tipa:

- Za sve vaše probleme kriv je "establišment" (šta god to bilo). Nikako vi sami! Vi ne morate da uradite ništa drugo osim da glasate za mene, jer kad dobijem vlast, ja ću da razvalim taj "establišment", a vi ćete živeti srećno do kraja života!

Pa ko ne bi pristao na tako jednostavno, brzo i efikasno rešenje svih svojih problema?! Naročito ako to ne zahteva da radi na sebi, da razmišlja, da planira, da uči, da se menja, nego sve što treba je da glasa za Spasioca!

Svaka budala koja veruje da uopšte mogu postojati laka i brza rešenja (tipa "razvaliti establišment") za probleme na nivou društva, države i nacije, uvek će padati na demagogiju i populizam, i latentni je fašista, bez obzira da li je to u Americi, Francuskoj ili Srbiji!

Oliver

pre 7 godina

Naravno da moze.Po CNN-u je i Hilari imala 7% prednosti dan pre izbora.Kako se zavrsilo znamo.Prvo,Melanson se jos ne oglasava.Njegova politika prema Evropskoj uniji,liberalnom kapitalizmu,spoljnoj politici,je mnogo slicnija Le Penovoj.Melanson se divi Putinu,a ranije i Ugu Cavezu.CAk nije ni tako blagonaklon prema migrantima.Dakle,po kojoj logici ce glasaci Melansona glasati pre za Makrona,a ne za Le Penovu? Melanson je kao Berni Sanders,a znamo da su mnogi glasaci Bernija u Viskonsinu,Micigenu i Pensilvaniji glasali za Trumpa,a ne Hilari,iako je Sanders javno pozvao da se glasa za Hilari.I Trump je pobedio spektakularno u te tri drzave.Nisu glasaci dzakovi krompira pa da se premestaju po zelji politicara.Isto vredi i za Fijonove glasace.Zasto bi nekom ultrakatoliku kao prosecnom glasacu Fijona bio blizi Makron,nego le Pen? Gde je tu logika? Makron je do juce bio socijalista,ministar kod VAlsa,Olandovog coveka.Zasto bi umeren desnicar glasao za levicara,a toboze centristu,a ne za ultradesnicarku Le Penovu? Ja inace koristim termin ultra,a ne ekstremni,jer nema niceg ekstremnog kod Le PEnove,niti Melansona.Fijonovi i Melansonovi glasaci cak i ne moraju da glasaju za Le Penovu,dovoljno je da ostanu kod kuce i ne glasaju.Njihovi biraci ce biti demoralisani zbog poraza svojih kandidata pa sigurno nece izaci u istom broju.Mi imamo takvo iskustvo iz 2012.Sanse dakle postoje,uz negativnu kampanju prema Makronu,kojeg treba ocrniti.

Nenad-EU

pre 7 godina

Zapravo, možda bi najbolje za Francusku bilo da se kolektivno odrekne sopstvenog prava na biranje i to prepusti stanovnicima Srbije pa možda za par decenija Francuska nekako i dogura do nivoa kvaliteta života i blagostanja kakvo je u Srbiji.
(Aleksandar, 24. april 2017 23:19)

Zabluda je da se ljudi bilo gde pa i u Francuskoj nešto pitaju. Makrona mediji favorizuju već godinu dana. Neko je rešio da on bude predsednik i tako će biti. Ulaz Le Pen u drugi krug im je sigurica jer je to jedini način da svi pozovu svoje glasače da glasaju protiv nje.

Inače su Francuzi apsolutno nezadovoljni vladavinom socijalista a sad biraju ni manje, ni više nego Olandovog "mezimca" i bivšeg ministra.

Aleksandar

pre 7 godina

Čitam ove mudre komentare ovde pa mi ne ostaje ništa drugo nego da preporučim građanima Francuske da poslušaju šta im stanovnici Srbije predlažu jer, je l' te, oni već tri decenije nepogrešivo biraju najbolje moguće lidere.

Zapravo, možda bi najbolje za Francusku bilo da se kolektivno odrekne sopstvenog prava na biranje i to prepusti stanovnicima Srbije pa možda za par decenija Francuska nekako i dogura do nivoa kvaliteta života i blagostanja kakvo je u Srbiji.

jel im semta elitizam ili nesto drugo

pre 7 godina

Ako je suditi po ovim clancima, ona je jedina stabilnih i cvrstih stavova. A gradjani daju glasove ako ne njoj, onda nekom drugom. Ali samo oni koji glasaju za nju su sto posto sigurni da treba zele i hoce da glasaju za nju. Sto znaci da 21% gradjana zapravo zna koga zeli za predsednika.

Dragisa

pre 7 godina

Jedino nas predsednik ima 55% u prvom krugu. Iz toga se vidi koliko smo mi stabilnija i naprednija zemlja od Francuske, kod nas nema recesije, svakog dana dolaze strane investicije, puna zaposlenost...i kad sve to postignete normalno je da imate 55%.

FR

pre 7 godina

E moji Srbi. Užasnut sam vašim glupim komentarima u fazonu "nek komšiji crkne krava". Marine Le Pen je za sve samo ne za narod. Svi znamo kako izgleda kad se razbude nacionalističke strasti. A narod je tako lako izmanipulisati. To je viđeno toliko puta već. Pa vi ste pravi dokaz i vaš novoizabrani predsednik.

genije

pre 7 godina

@aleksandar
Mislim da je to bes - besni su na politicku elitu. A uz to misle da su veoma "nisko" i da nemaju sta da izgube. Kao sto misle da im uz postojeci establisment (pozicija/opozicija) nece biti bolje.
Dovoljno da pomisle da im se rizik isplati.

spaceman

pre 7 godina

Ovoga puta dobiće Makron a već za koju godinu Le Pen će da razbije, kad Francuzima pukne pred očima.
(Bager, 24. april 2017 20:02)

Šta da im pukne?
Imaju male plate?
Deca im beže iz zemlje?
Umiru od gladi?
Teško nama s' nama.

Antifasista iz Pariza

pre 7 godina

Emmanuel Macron ima EKONOSMKI PROGRAM.Pospesivanje rada PME (malih i srednjih preduzeca i privatnika) kao i poreske olaksice zanatlijama.U Decembru je usvojen i Makronov zakon po kome ako neko dovede firmu do propasti ne moze da mu se uzme stan u kome zivi i za trenutak zaustavio Francusku da ne postane gora od Amerike.Marine sa druge strane NEMA NIKAKAV EKONOMSKI PROGRAM, otvoreno je rasisticka i ANTISEMITISTICKA pa uz to i islamofob.NE vidim ko bi glasao za zenu ciji je OTac rekao da su "gasne komore samo jedan mali detalj iz drugog svetskog rata" te se ja kao SRBIN stidim postova koje citam a koje ostavljaju moji Srbi iz Srbije i boraj pluseva koji takvi komentari dobijaju!!!!

pojasni

pre 7 godina

Upravo to je dovelo do velike nejednakosti života ljudi u svetu, do umiranja ljudi od gladi u jednom delu sveta dok u drugom se ispija šampanjac na nekakvoj donatorskoj veceri!
To je licemerje!
Establišment koji vlada EU je breg licemerja i upravo Penova ide protiv toga brega.
Njena pobeda nije važna samo za Francusku već za ceo svet.
(Gavrilo, 24. april 2017 21:56)

Ja za ove 47 godina koliko sam u Francuskoj nisam nesto zakljucio da porodica Le Pen olicenje humanosti. Mozda sam propustio neku epizodu? Ne znam. Ti nesto brzo skaces sa nacionalnih vrednosti na eksploataciju treceg sveta. Nego reci mi uzgred, ko je bio protiv dekolonizacije Alzira? Nije li njen tatko imao nekog ucesca u tome? Ona koja je antievropska je ipak poslanik njene stranke u toj istoj Evropi protiv koje se bori i iz sredstava evrope finansira svoje podredjene koji cak i ne rade u evropskom parlamantu. Mislim opet POJASNI?

pojasni

pre 7 godina

Pa naravno da ne moze iako bi ja voleo da moze.
(sah 88, 24. april 2017 19:55)

A zasto bi ti voleo da moze? Ako zivis u Francuskoj, mislis da bi bio tamo da je njen tata bio na vlasti kad si ti ili neki tvoj predak dosao i zagrebao na vrata Francuske? Ako zivis u Srbiji, u cemu ce se to tvoj zivot promaniti ako fasisti zavladaju Francuskom?

Mujo11

pre 7 godina

Može li Marin le Pen do pobede?

Tesko je ali ali ipak mogucno je!
I za Trumpa su rekli da nema sanse do pobedi na izborima, ali eto, on je Predsednik SAD.
Ako pobedi Marie le Pain u Francuskoj, sigurno da nece biti katastrofa, naprotiv mozda ona ce biti jedna uspesna dama na vrh Francuske.Dakle ona bi bila jos jedna "gvozdena" dama (pored Angela Merkel u Njemackoj i Thereza May u VB), koja ce upravljati jednu veliku i mocnu drzavu, kao sto je Francuska.

deki-pariz

pre 7 godina

za Lepen Srbija=smeče i nista drugo...

nemojte da pomislite da je za n'as narod dobra stvar jer puno gresite....


@darmon
to se sami novinari sprdaju da bi ljudi gledali vesti....
lepo znate da 20% od Melansona ide kod Makrona....kraj price

Aleksandar

pre 7 godina

@(Darmon, 24. april 2017 20:51)

Slažem se da ništa nije sigurno, i to je izgleda globalni svetski trend da najveća sirotinja (niskokvalifikovani radnici, seljaci, nezaposleni...) listom navijaju za ljude koji su se rodili sa srebrnom kašikom u ustima i ništa teže od te kašike nikad nisu ni podigli.

Razumem ja da politički nepismeni/lakoverni ljudi padaju na jeftin populizam al' populizma vala ne manjka nikome na političkoj sceni, mene više čudi taj sociološki fenomen da se ljudi baš uhvate za one sa kojima nemaju ama baš nikakvih dodirnih tačaka - pre ću ja razumeti težak život subsaharskog deteta ratnika nego što će Marin Le Pen razumeti muku običnog Francuza i pre ćeš ti razumeti muku brazilskih rudara nego što će Tramp razumeti muku prosečnog Amerikanca... Šta je to u ljudima što ih vuče ka najokorelijim populistima je meni velika enigma.

živčan_neki_lik

pre 7 godina

Ne može. Razlog je jednostavan - ona će ostati na tih 20%, jer će za Makrona glasati svi oni koji su podržavali druge kandidate koji su u manjoj ili većoj meri njemu slični. Da se vučić samostalno kandidovao, bez podrške 100 manjih partija, situacija bi bila slična francuskim.

321

pre 7 godina

U drugom krugu izbora. Ako gledate vesti na FR2 ili France 24 mozete videti da postoje sanse da ona pobedi, jer radnici, seljaci, ljudi bez posla itd; navijaju za nju.
(Darmon, 24. april 2017 20:51)

To iz besa na vlast da odaberu jos losije i uniste , izoluju , unazade FR u 19 vek.

WTA

pre 7 godina

Kratko i jasno - NE. Njen poslednji potez da se povuče sa funkcije predsednika stranke kako bi dokazala Francuzima kako je sposobna da bude predsednica svim građanima je poslednji potez očajnika. Ne možeš da imaš zapaljivu retoriku godinama, diskriminatoran stav prema velikom delu populacije, seješ strah i poručuješ im kako nekima od njih nije mesto u FR i da nisu dobrodošli, a onda 12 dana pred finale izbora budeš 'predsednik svih građana'. Makron pobeđuje 58:42 - u najboljem slučaju po Le Pen.

Gavrilo

pre 7 godina

@pojasni

Zašto je Penova za tebe fašista?
Zato što je orijentisana ka nacionalnom?
Zašto je osećaj pripadnosti vrednostima nekog naroda loše, jer to je upravo ono nacionalno?
Bogati establišment je isprao mozak narodima da je identifikacija sa nacionalnim loše nešto pa otuda imamo identifikaciju sa bogatstvom koje nije ljudska vrednost!
Upravo to je dovelo do velike nejednakosti života ljudi u svetu, do umiranja ljudi od gladi u jednom delu sveta dok u drugom se ispija šampanjac na nekakvoj donatorskoj veceri!
To je licemerje!
Establišment koji vlada EU je breg licemerja i upravo Penova ide protiv toga brega.
Njena pobeda nije važna samo za Francusku već za ceo svet.

dusanmal

pre 7 godina

Moze, ali mora za to da radi 24/7 do sledeceg kruga. Ako bi se rezultati prvog kruga preslikali sa preraspodelom na ideoloski najblizim i sa istim biracima, Macron pobedjuje. No, to nije tako jednostavno. Prvo, ima dovoljno vremena za obe strane da podpire vise direktnih podrzavaoca no sto su izasli u prvom krugu. Drugo, preko 50% glasaca vise nema svoj prvi izbor i oni mogu odbiti glasanje u drugom krugu. Iz tog razloga glavno pitanje za kandidate je: dal' je njhova strana u vecem egzistencijalnom strahu od rezultata? To je sto je potpuno preokrenulo slican izborni sistem u Avganistanu, to je sto je prevarilo sve statisticare u Brexitu i Americi. Po mom misljenju, LePen ima znatno vece sanse da podpiri taj strah i izlaznost njenih. No, bez podpirivanja i njenog teskog rada-nista: sve od nje zavisi, tesnje je no "prva aproksimacija" prema prvom krugu. Ja licno se ne bih kladio na rezultat, nepredvidljivo i tesno.

sumadinac

pre 7 godina

@321
pobratime, u XIX veku je Francuska bila jedna od vodecih zemalja Evrope i sveta gledano po nauci, ekonomiji, kulturi, privredi, cak i vojno...
komentar ti ne pije vodu...
ajde opet na ucenje...

Darmon

pre 7 godina

@deki pariz
Francuski sam gradjanin vec vise od pedeset godina. Nijenuopste sigurno da Marine Le Pen izgubi
U drugom krugu izbora. Ako gledate vesti na FR2 ili France 24 mozete videti da postoje sanse da ona pobedi, jer radnici, seljaci, ljudi bez posla itd; navijaju za nju.

Sale

pre 7 godina

Nije ni Toma mogao da pobedi Tadića, pa...

To što su ostali pozvali svoje pristalice da glasaju za Makrona ne znači da će svi koji su glasali za njih i poslušati njihov poziv. Imali smo i mi one koji su protiv Vučića, pa nisu glasali za ostale nego za Belog.
Ništa još nije gotovo.

MiIos

pre 7 godina

Pomislim, kako je moguće da Srbi podržavaju ovu Šešeljku. A onda se setim ko nam je predsednik, i ko će tek da bude, pa kažem sebi "dokle ćeš majke ti sebe da foliraš?"

sah 88

pre 7 godina

Pa naravno da ne moze iako bi ja voleo da moze. U drugom krugu ce se svi ujediniti protiv nje, kao ovde nekada protiv Radikala. A i ona sama nije ostvarila neki brilijantan rezultat u prvom krugu, dobar da ali nista vise od toga. Da bi imala neke sanse u drugom krugu u prvom mora da osvoji najmanje 35% glasova.

MiIos

pre 7 godina

Pomislim, kako je moguće da Srbi podržavaju ovu Šešeljku. A onda se setim ko nam je predsednik, i ko će tek da bude, pa kažem sebi "dokle ćeš majke ti sebe da foliraš?"

Darmon

pre 7 godina

@deki pariz
Francuski sam gradjanin vec vise od pedeset godina. Nijenuopste sigurno da Marine Le Pen izgubi
U drugom krugu izbora. Ako gledate vesti na FR2 ili France 24 mozete videti da postoje sanse da ona pobedi, jer radnici, seljaci, ljudi bez posla itd; navijaju za nju.

Aleksandar

pre 7 godina

Čitam ove mudre komentare ovde pa mi ne ostaje ništa drugo nego da preporučim građanima Francuske da poslušaju šta im stanovnici Srbije predlažu jer, je l' te, oni već tri decenije nepogrešivo biraju najbolje moguće lidere.

Zapravo, možda bi najbolje za Francusku bilo da se kolektivno odrekne sopstvenog prava na biranje i to prepusti stanovnicima Srbije pa možda za par decenija Francuska nekako i dogura do nivoa kvaliteta života i blagostanja kakvo je u Srbiji.

Gavrilo

pre 7 godina

@pojasni

Zašto je Penova za tebe fašista?
Zato što je orijentisana ka nacionalnom?
Zašto je osećaj pripadnosti vrednostima nekog naroda loše, jer to je upravo ono nacionalno?
Bogati establišment je isprao mozak narodima da je identifikacija sa nacionalnim loše nešto pa otuda imamo identifikaciju sa bogatstvom koje nije ljudska vrednost!
Upravo to je dovelo do velike nejednakosti života ljudi u svetu, do umiranja ljudi od gladi u jednom delu sveta dok u drugom se ispija šampanjac na nekakvoj donatorskoj veceri!
To je licemerje!
Establišment koji vlada EU je breg licemerja i upravo Penova ide protiv toga brega.
Njena pobeda nije važna samo za Francusku već za ceo svet.

Dragisa

pre 7 godina

Jedino nas predsednik ima 55% u prvom krugu. Iz toga se vidi koliko smo mi stabilnija i naprednija zemlja od Francuske, kod nas nema recesije, svakog dana dolaze strane investicije, puna zaposlenost...i kad sve to postignete normalno je da imate 55%.

FR

pre 7 godina

E moji Srbi. Užasnut sam vašim glupim komentarima u fazonu "nek komšiji crkne krava". Marine Le Pen je za sve samo ne za narod. Svi znamo kako izgleda kad se razbude nacionalističke strasti. A narod je tako lako izmanipulisati. To je viđeno toliko puta već. Pa vi ste pravi dokaz i vaš novoizabrani predsednik.

Steve

pre 7 godina

@Gavrilo
O kojoj novoj politici,koju pretstavlja le Penova govoris?Ona je protiv establismenta?Ona je,moj nepoznati druze,antisemita,neonacista,islamofob i da,kolonijalista.Da se pitalo nju 60-ih,ili takve kao ona,nikada Alzir ne bi dobio slobodu,niti Alzir,ni druge francuske kolonije.Uz nju su upravo oni koji su se 60-ih i terorizmom i atentatima borili protiv oslobadjanje francuskih kolonija,a najpre Alzira.Ultradesnicari i ultrapatriote.E sad,sto takvi najbolje prolaze kod Srba...

Nenad-EU

pre 7 godina

Zapravo, možda bi najbolje za Francusku bilo da se kolektivno odrekne sopstvenog prava na biranje i to prepusti stanovnicima Srbije pa možda za par decenija Francuska nekako i dogura do nivoa kvaliteta života i blagostanja kakvo je u Srbiji.
(Aleksandar, 24. april 2017 23:19)

Zabluda je da se ljudi bilo gde pa i u Francuskoj nešto pitaju. Makrona mediji favorizuju već godinu dana. Neko je rešio da on bude predsednik i tako će biti. Ulaz Le Pen u drugi krug im je sigurica jer je to jedini način da svi pozovu svoje glasače da glasaju protiv nje.

Inače su Francuzi apsolutno nezadovoljni vladavinom socijalista a sad biraju ni manje, ni više nego Olandovog "mezimca" i bivšeg ministra.

Antifasista iz Pariza

pre 7 godina

Emmanuel Macron ima EKONOSMKI PROGRAM.Pospesivanje rada PME (malih i srednjih preduzeca i privatnika) kao i poreske olaksice zanatlijama.U Decembru je usvojen i Makronov zakon po kome ako neko dovede firmu do propasti ne moze da mu se uzme stan u kome zivi i za trenutak zaustavio Francusku da ne postane gora od Amerike.Marine sa druge strane NEMA NIKAKAV EKONOMSKI PROGRAM, otvoreno je rasisticka i ANTISEMITISTICKA pa uz to i islamofob.NE vidim ko bi glasao za zenu ciji je OTac rekao da su "gasne komore samo jedan mali detalj iz drugog svetskog rata" te se ja kao SRBIN stidim postova koje citam a koje ostavljaju moji Srbi iz Srbije i boraj pluseva koji takvi komentari dobijaju!!!!

spaceman

pre 7 godina

Ovoga puta dobiće Makron a već za koju godinu Le Pen će da razbije, kad Francuzima pukne pred očima.
(Bager, 24. april 2017 20:02)

Šta da im pukne?
Imaju male plate?
Deca im beže iz zemlje?
Umiru od gladi?
Teško nama s' nama.

pojasni

pre 7 godina

Pa naravno da ne moze iako bi ja voleo da moze.
(sah 88, 24. april 2017 19:55)

A zasto bi ti voleo da moze? Ako zivis u Francuskoj, mislis da bi bio tamo da je njen tata bio na vlasti kad si ti ili neki tvoj predak dosao i zagrebao na vrata Francuske? Ako zivis u Srbiji, u cemu ce se to tvoj zivot promaniti ako fasisti zavladaju Francuskom?

Sale

pre 7 godina

Nije ni Toma mogao da pobedi Tadića, pa...

To što su ostali pozvali svoje pristalice da glasaju za Makrona ne znači da će svi koji su glasali za njih i poslušati njihov poziv. Imali smo i mi one koji su protiv Vučića, pa nisu glasali za ostale nego za Belog.
Ništa još nije gotovo.

Don Giovanni

pre 7 godina

Razumem ja da politički nepismeni/lakoverni ljudi padaju na jeftin populizam al' populizma vala ne manjka nikome na političkoj sceni, mene više čudi taj sociološki fenomen da se ljudi baš uhvate za one sa kojima nemaju ama baš nikakvih dodirnih tačaka - pre ću ja razumeti težak život subsaharskog deteta ratnika nego što će Marin Le Pen razumeti muku običnog Francuza i pre ćeš ti razumeti muku brazilskih rudara nego što će Tramp razumeti muku prosečnog Amerikanca... Šta je to u ljudima što ih vuče ka najokorelijim populistima je meni velika enigma.
(Aleksandar, 24. april 2017 21:26)

Vrlo jednostavno: zato što im ti demagozi nude vrlo jednostavno rešenje, kakvo oni žele da čuju, tipa:

- Za sve vaše probleme kriv je "establišment" (šta god to bilo). Nikako vi sami! Vi ne morate da uradite ništa drugo osim da glasate za mene, jer kad dobijem vlast, ja ću da razvalim taj "establišment", a vi ćete živeti srećno do kraja života!

Pa ko ne bi pristao na tako jednostavno, brzo i efikasno rešenje svih svojih problema?! Naročito ako to ne zahteva da radi na sebi, da razmišlja, da planira, da uči, da se menja, nego sve što treba je da glasa za Spasioca!

Svaka budala koja veruje da uopšte mogu postojati laka i brza rešenja (tipa "razvaliti establišment") za probleme na nivou društva, države i nacije, uvek će padati na demagogiju i populizam, i latentni je fašista, bez obzira da li je to u Americi, Francuskoj ili Srbiji!

Aleksandar

pre 7 godina

@(Darmon, 24. april 2017 20:51)

Slažem se da ništa nije sigurno, i to je izgleda globalni svetski trend da najveća sirotinja (niskokvalifikovani radnici, seljaci, nezaposleni...) listom navijaju za ljude koji su se rodili sa srebrnom kašikom u ustima i ništa teže od te kašike nikad nisu ni podigli.

Razumem ja da politički nepismeni/lakoverni ljudi padaju na jeftin populizam al' populizma vala ne manjka nikome na političkoj sceni, mene više čudi taj sociološki fenomen da se ljudi baš uhvate za one sa kojima nemaju ama baš nikakvih dodirnih tačaka - pre ću ja razumeti težak život subsaharskog deteta ratnika nego što će Marin Le Pen razumeti muku običnog Francuza i pre ćeš ti razumeti muku brazilskih rudara nego što će Tramp razumeti muku prosečnog Amerikanca... Šta je to u ljudima što ih vuče ka najokorelijim populistima je meni velika enigma.

sah 88

pre 7 godina

Pa naravno da ne moze iako bi ja voleo da moze. U drugom krugu ce se svi ujediniti protiv nje, kao ovde nekada protiv Radikala. A i ona sama nije ostvarila neki brilijantan rezultat u prvom krugu, dobar da ali nista vise od toga. Da bi imala neke sanse u drugom krugu u prvom mora da osvoji najmanje 35% glasova.

WTA

pre 7 godina

Kratko i jasno - NE. Njen poslednji potez da se povuče sa funkcije predsednika stranke kako bi dokazala Francuzima kako je sposobna da bude predsednica svim građanima je poslednji potez očajnika. Ne možeš da imaš zapaljivu retoriku godinama, diskriminatoran stav prema velikom delu populacije, seješ strah i poručuješ im kako nekima od njih nije mesto u FR i da nisu dobrodošli, a onda 12 dana pred finale izbora budeš 'predsednik svih građana'. Makron pobeđuje 58:42 - u najboljem slučaju po Le Pen.

Sparta

pre 7 godina

Ljudi ovde su poprilicno neobavesteni. Svaki iole obrazovaniji Francuz mrzi Marin Le Pen sto ne znaci da vole Makrona. Najobrazovaniji ljudi u Francuskoj su glasali za Melansona. Isto u Srbiji obrazovani ljudi nisu glasali za Seselja. Le Pen nece pobediti iz prostog razloga sto su svi ostali kandidati pozvali svoje glasace da podrze Makrona.Tako da ljudi nece glasati za Makrona nego protiv Le Pen.

sumadinac

pre 7 godina

@321
pobratime, u XIX veku je Francuska bila jedna od vodecih zemalja Evrope i sveta gledano po nauci, ekonomiji, kulturi, privredi, cak i vojno...
komentar ti ne pije vodu...
ajde opet na ucenje...

Ujka Vasa

pre 7 godina

Dosta neukog lupetanja svih onih u stilu:Da komšiji crkne krava!
Ta LePen nema nikakve šanse i njen maksimalni domet je do 40% na izborima!
Spreman sam na opkladu sa ovim našim univerzalnim ekspertima.

živčan_neki_lik

pre 7 godina

Ne može. Razlog je jednostavan - ona će ostati na tih 20%, jer će za Makrona glasati svi oni koji su podržavali druge kandidate koji su u manjoj ili većoj meri njemu slični. Da se vučić samostalno kandidovao, bez podrške 100 manjih partija, situacija bi bila slična francuskim.

WTA

pre 7 godina

@Oliver

Ne pričaj gluposti. Melanšon jeste antikapitalista i antiglobalista, ali svakako kao levičar neće i nikada ne može podržati kandidata koji zastupa nacionalizam i desničari. Čak i kad bi pojeo bunike pa uradio tako nešto, nijedan normalan levičar i socijaldrmokrata ga ne bi poslušao, a to bi bio kraj njegove levičarske karijere. Šta reći... što je babi milo, to joj se i snilo. Vama nacionalistima iz Srbije je bitno da je kandidat antiestablišmentski, pa mislite svi koji su antiglobalisti mogu zajedno. Žao mi je što ću da te razočaram, ali Francuska je zemlja sa dugom građanskom i demokratskom tradicijom i svaki levičar zna da je razumnije podržati Makrona, pa kroz vladu i skupštinu pokušati ostvariti što veći uticaj na njega, a svakako da im je on daleko bliži kao razumna osoba od nerazumne Le Pen i njene nacionalističke politike.

pojasni

pre 7 godina

Upravo to je dovelo do velike nejednakosti života ljudi u svetu, do umiranja ljudi od gladi u jednom delu sveta dok u drugom se ispija šampanjac na nekakvoj donatorskoj veceri!
To je licemerje!
Establišment koji vlada EU je breg licemerja i upravo Penova ide protiv toga brega.
Njena pobeda nije važna samo za Francusku već za ceo svet.
(Gavrilo, 24. april 2017 21:56)

Ja za ove 47 godina koliko sam u Francuskoj nisam nesto zakljucio da porodica Le Pen olicenje humanosti. Mozda sam propustio neku epizodu? Ne znam. Ti nesto brzo skaces sa nacionalnih vrednosti na eksploataciju treceg sveta. Nego reci mi uzgred, ko je bio protiv dekolonizacije Alzira? Nije li njen tatko imao nekog ucesca u tome? Ona koja je antievropska je ipak poslanik njene stranke u toj istoj Evropi protiv koje se bori i iz sredstava evrope finansira svoje podredjene koji cak i ne rade u evropskom parlamantu. Mislim opet POJASNI?

Oliver

pre 7 godina

Naravno da moze.Po CNN-u je i Hilari imala 7% prednosti dan pre izbora.Kako se zavrsilo znamo.Prvo,Melanson se jos ne oglasava.Njegova politika prema Evropskoj uniji,liberalnom kapitalizmu,spoljnoj politici,je mnogo slicnija Le Penovoj.Melanson se divi Putinu,a ranije i Ugu Cavezu.CAk nije ni tako blagonaklon prema migrantima.Dakle,po kojoj logici ce glasaci Melansona glasati pre za Makrona,a ne za Le Penovu? Melanson je kao Berni Sanders,a znamo da su mnogi glasaci Bernija u Viskonsinu,Micigenu i Pensilvaniji glasali za Trumpa,a ne Hilari,iako je Sanders javno pozvao da se glasa za Hilari.I Trump je pobedio spektakularno u te tri drzave.Nisu glasaci dzakovi krompira pa da se premestaju po zelji politicara.Isto vredi i za Fijonove glasace.Zasto bi nekom ultrakatoliku kao prosecnom glasacu Fijona bio blizi Makron,nego le Pen? Gde je tu logika? Makron je do juce bio socijalista,ministar kod VAlsa,Olandovog coveka.Zasto bi umeren desnicar glasao za levicara,a toboze centristu,a ne za ultradesnicarku Le Penovu? Ja inace koristim termin ultra,a ne ekstremni,jer nema niceg ekstremnog kod Le PEnove,niti Melansona.Fijonovi i Melansonovi glasaci cak i ne moraju da glasaju za Le Penovu,dovoljno je da ostanu kod kuce i ne glasaju.Njihovi biraci ce biti demoralisani zbog poraza svojih kandidata pa sigurno nece izaci u istom broju.Mi imamo takvo iskustvo iz 2012.Sanse dakle postoje,uz negativnu kampanju prema Makronu,kojeg treba ocrniti.

jel im semta elitizam ili nesto drugo

pre 7 godina

Ako je suditi po ovim clancima, ona je jedina stabilnih i cvrstih stavova. A gradjani daju glasove ako ne njoj, onda nekom drugom. Ali samo oni koji glasaju za nju su sto posto sigurni da treba zele i hoce da glasaju za nju. Sto znaci da 21% gradjana zapravo zna koga zeli za predsednika.

321

pre 7 godina

U drugom krugu izbora. Ako gledate vesti na FR2 ili France 24 mozete videti da postoje sanse da ona pobedi, jer radnici, seljaci, ljudi bez posla itd; navijaju za nju.
(Darmon, 24. april 2017 20:51)

To iz besa na vlast da odaberu jos losije i uniste , izoluju , unazade FR u 19 vek.

Mujo11

pre 7 godina

Može li Marin le Pen do pobede?

Tesko je ali ali ipak mogucno je!
I za Trumpa su rekli da nema sanse do pobedi na izborima, ali eto, on je Predsednik SAD.
Ako pobedi Marie le Pain u Francuskoj, sigurno da nece biti katastrofa, naprotiv mozda ona ce biti jedna uspesna dama na vrh Francuske.Dakle ona bi bila jos jedna "gvozdena" dama (pored Angela Merkel u Njemackoj i Thereza May u VB), koja ce upravljati jednu veliku i mocnu drzavu, kao sto je Francuska.

deki-pariz

pre 7 godina

za Lepen Srbija=smeče i nista drugo...

nemojte da pomislite da je za n'as narod dobra stvar jer puno gresite....


@darmon
to se sami novinari sprdaju da bi ljudi gledali vesti....
lepo znate da 20% od Melansona ide kod Makrona....kraj price

dusanmal

pre 7 godina

Moze, ali mora za to da radi 24/7 do sledeceg kruga. Ako bi se rezultati prvog kruga preslikali sa preraspodelom na ideoloski najblizim i sa istim biracima, Macron pobedjuje. No, to nije tako jednostavno. Prvo, ima dovoljno vremena za obe strane da podpire vise direktnih podrzavaoca no sto su izasli u prvom krugu. Drugo, preko 50% glasaca vise nema svoj prvi izbor i oni mogu odbiti glasanje u drugom krugu. Iz tog razloga glavno pitanje za kandidate je: dal' je njhova strana u vecem egzistencijalnom strahu od rezultata? To je sto je potpuno preokrenulo slican izborni sistem u Avganistanu, to je sto je prevarilo sve statisticare u Brexitu i Americi. Po mom misljenju, LePen ima znatno vece sanse da podpiri taj strah i izlaznost njenih. No, bez podpirivanja i njenog teskog rada-nista: sve od nje zavisi, tesnje je no "prva aproksimacija" prema prvom krugu. Ja licno se ne bih kladio na rezultat, nepredvidljivo i tesno.

oli

pre 7 godina

Vrlo dobro znamo da ne može, proći će kao njen otac 2002 biće minimum 70%-30% za Makrona,i to će biti kraj te fašističke familije otići će na smetlište istorije

Aleksandar

pre 7 godina

@(genije, 24. april 2017 22:06)

Pa jedino ako je taj 'bes' tipa 'naljutio se pop na celo selo pa sam sebi odsekao bradu' (što bi bar objasnilo što se stanovnici Srbije time oduševljavaju jer i oni tako biraju još od 90-ih) pošto je dotična gospođa po mnogo čemu 'establišment i po'. Zapravo, mnogi od njenih protivkandidata su daleko, daleko manji 'establišment' nego ona.

A to koliko 'nemaju šta da izgube'... ja im od srca želim da ne budu u prilici da to proveravaju u praksi.

genije

pre 7 godina

@aleksandar
Mislim da je to bes - besni su na politicku elitu. A uz to misle da su veoma "nisko" i da nemaju sta da izgube. Kao sto misle da im uz postojeci establisment (pozicija/opozicija) nece biti bolje.
Dovoljno da pomisle da im se rizik isplati.

Komša

pre 7 godina

@Nenad EU
Meni baš tako izgleda- eksponent bankara i krupnog kapitala,gotivi Merkelovu...sa druge strane Šešeljuga.
Po glasanju u prvom krugu bi čovek rekao da hoće promenu a po rezultatima ispada da će glasati za isto u drugom.

MiIos

pre 7 godina

Pomislim, kako je moguće da Srbi podržavaju ovu Šešeljku. A onda se setim ko nam je predsednik, i ko će tek da bude, pa kažem sebi "dokle ćeš majke ti sebe da foliraš?"

Steve

pre 7 godina

@Gavrilo
O kojoj novoj politici,koju pretstavlja le Penova govoris?Ona je protiv establismenta?Ona je,moj nepoznati druze,antisemita,neonacista,islamofob i da,kolonijalista.Da se pitalo nju 60-ih,ili takve kao ona,nikada Alzir ne bi dobio slobodu,niti Alzir,ni druge francuske kolonije.Uz nju su upravo oni koji su se 60-ih i terorizmom i atentatima borili protiv oslobadjanje francuskih kolonija,a najpre Alzira.Ultradesnicari i ultrapatriote.E sad,sto takvi najbolje prolaze kod Srba...

Gavrilo

pre 7 godina

@pojasni

Zašto je Penova za tebe fašista?
Zato što je orijentisana ka nacionalnom?
Zašto je osećaj pripadnosti vrednostima nekog naroda loše, jer to je upravo ono nacionalno?
Bogati establišment je isprao mozak narodima da je identifikacija sa nacionalnim loše nešto pa otuda imamo identifikaciju sa bogatstvom koje nije ljudska vrednost!
Upravo to je dovelo do velike nejednakosti života ljudi u svetu, do umiranja ljudi od gladi u jednom delu sveta dok u drugom se ispija šampanjac na nekakvoj donatorskoj veceri!
To je licemerje!
Establišment koji vlada EU je breg licemerja i upravo Penova ide protiv toga brega.
Njena pobeda nije važna samo za Francusku već za ceo svet.

FR

pre 7 godina

E moji Srbi. Užasnut sam vašim glupim komentarima u fazonu "nek komšiji crkne krava". Marine Le Pen je za sve samo ne za narod. Svi znamo kako izgleda kad se razbude nacionalističke strasti. A narod je tako lako izmanipulisati. To je viđeno toliko puta već. Pa vi ste pravi dokaz i vaš novoizabrani predsednik.

WTA

pre 7 godina

Kratko i jasno - NE. Njen poslednji potez da se povuče sa funkcije predsednika stranke kako bi dokazala Francuzima kako je sposobna da bude predsednica svim građanima je poslednji potez očajnika. Ne možeš da imaš zapaljivu retoriku godinama, diskriminatoran stav prema velikom delu populacije, seješ strah i poručuješ im kako nekima od njih nije mesto u FR i da nisu dobrodošli, a onda 12 dana pred finale izbora budeš 'predsednik svih građana'. Makron pobeđuje 58:42 - u najboljem slučaju po Le Pen.

Antifasista iz Pariza

pre 7 godina

Emmanuel Macron ima EKONOSMKI PROGRAM.Pospesivanje rada PME (malih i srednjih preduzeca i privatnika) kao i poreske olaksice zanatlijama.U Decembru je usvojen i Makronov zakon po kome ako neko dovede firmu do propasti ne moze da mu se uzme stan u kome zivi i za trenutak zaustavio Francusku da ne postane gora od Amerike.Marine sa druge strane NEMA NIKAKAV EKONOMSKI PROGRAM, otvoreno je rasisticka i ANTISEMITISTICKA pa uz to i islamofob.NE vidim ko bi glasao za zenu ciji je OTac rekao da su "gasne komore samo jedan mali detalj iz drugog svetskog rata" te se ja kao SRBIN stidim postova koje citam a koje ostavljaju moji Srbi iz Srbije i boraj pluseva koji takvi komentari dobijaju!!!!

pojasni

pre 7 godina

Pa naravno da ne moze iako bi ja voleo da moze.
(sah 88, 24. april 2017 19:55)

A zasto bi ti voleo da moze? Ako zivis u Francuskoj, mislis da bi bio tamo da je njen tata bio na vlasti kad si ti ili neki tvoj predak dosao i zagrebao na vrata Francuske? Ako zivis u Srbiji, u cemu ce se to tvoj zivot promaniti ako fasisti zavladaju Francuskom?

321

pre 7 godina

U drugom krugu izbora. Ako gledate vesti na FR2 ili France 24 mozete videti da postoje sanse da ona pobedi, jer radnici, seljaci, ljudi bez posla itd; navijaju za nju.
(Darmon, 24. april 2017 20:51)

To iz besa na vlast da odaberu jos losije i uniste , izoluju , unazade FR u 19 vek.

oli

pre 7 godina

Vrlo dobro znamo da ne može, proći će kao njen otac 2002 biće minimum 70%-30% za Makrona,i to će biti kraj te fašističke familije otići će na smetlište istorije

sah 88

pre 7 godina

Pa naravno da ne moze iako bi ja voleo da moze. U drugom krugu ce se svi ujediniti protiv nje, kao ovde nekada protiv Radikala. A i ona sama nije ostvarila neki brilijantan rezultat u prvom krugu, dobar da ali nista vise od toga. Da bi imala neke sanse u drugom krugu u prvom mora da osvoji najmanje 35% glasova.

Darmon

pre 7 godina

@deki pariz
Francuski sam gradjanin vec vise od pedeset godina. Nijenuopste sigurno da Marine Le Pen izgubi
U drugom krugu izbora. Ako gledate vesti na FR2 ili France 24 mozete videti da postoje sanse da ona pobedi, jer radnici, seljaci, ljudi bez posla itd; navijaju za nju.

WTA

pre 7 godina

@Oliver

Ne pričaj gluposti. Melanšon jeste antikapitalista i antiglobalista, ali svakako kao levičar neće i nikada ne može podržati kandidata koji zastupa nacionalizam i desničari. Čak i kad bi pojeo bunike pa uradio tako nešto, nijedan normalan levičar i socijaldrmokrata ga ne bi poslušao, a to bi bio kraj njegove levičarske karijere. Šta reći... što je babi milo, to joj se i snilo. Vama nacionalistima iz Srbije je bitno da je kandidat antiestablišmentski, pa mislite svi koji su antiglobalisti mogu zajedno. Žao mi je što ću da te razočaram, ali Francuska je zemlja sa dugom građanskom i demokratskom tradicijom i svaki levičar zna da je razumnije podržati Makrona, pa kroz vladu i skupštinu pokušati ostvariti što veći uticaj na njega, a svakako da im je on daleko bliži kao razumna osoba od nerazumne Le Pen i njene nacionalističke politike.

Mujo11

pre 7 godina

Može li Marin le Pen do pobede?

Tesko je ali ali ipak mogucno je!
I za Trumpa su rekli da nema sanse do pobedi na izborima, ali eto, on je Predsednik SAD.
Ako pobedi Marie le Pain u Francuskoj, sigurno da nece biti katastrofa, naprotiv mozda ona ce biti jedna uspesna dama na vrh Francuske.Dakle ona bi bila jos jedna "gvozdena" dama (pored Angela Merkel u Njemackoj i Thereza May u VB), koja ce upravljati jednu veliku i mocnu drzavu, kao sto je Francuska.

spaceman

pre 7 godina

Ovoga puta dobiće Makron a već za koju godinu Le Pen će da razbije, kad Francuzima pukne pred očima.
(Bager, 24. april 2017 20:02)

Šta da im pukne?
Imaju male plate?
Deca im beže iz zemlje?
Umiru od gladi?
Teško nama s' nama.

Oliver

pre 7 godina

Naravno da moze.Po CNN-u je i Hilari imala 7% prednosti dan pre izbora.Kako se zavrsilo znamo.Prvo,Melanson se jos ne oglasava.Njegova politika prema Evropskoj uniji,liberalnom kapitalizmu,spoljnoj politici,je mnogo slicnija Le Penovoj.Melanson se divi Putinu,a ranije i Ugu Cavezu.CAk nije ni tako blagonaklon prema migrantima.Dakle,po kojoj logici ce glasaci Melansona glasati pre za Makrona,a ne za Le Penovu? Melanson je kao Berni Sanders,a znamo da su mnogi glasaci Bernija u Viskonsinu,Micigenu i Pensilvaniji glasali za Trumpa,a ne Hilari,iako je Sanders javno pozvao da se glasa za Hilari.I Trump je pobedio spektakularno u te tri drzave.Nisu glasaci dzakovi krompira pa da se premestaju po zelji politicara.Isto vredi i za Fijonove glasace.Zasto bi nekom ultrakatoliku kao prosecnom glasacu Fijona bio blizi Makron,nego le Pen? Gde je tu logika? Makron je do juce bio socijalista,ministar kod VAlsa,Olandovog coveka.Zasto bi umeren desnicar glasao za levicara,a toboze centristu,a ne za ultradesnicarku Le Penovu? Ja inace koristim termin ultra,a ne ekstremni,jer nema niceg ekstremnog kod Le PEnove,niti Melansona.Fijonovi i Melansonovi glasaci cak i ne moraju da glasaju za Le Penovu,dovoljno je da ostanu kod kuce i ne glasaju.Njihovi biraci ce biti demoralisani zbog poraza svojih kandidata pa sigurno nece izaci u istom broju.Mi imamo takvo iskustvo iz 2012.Sanse dakle postoje,uz negativnu kampanju prema Makronu,kojeg treba ocrniti.

Nenad-EU

pre 7 godina

Zapravo, možda bi najbolje za Francusku bilo da se kolektivno odrekne sopstvenog prava na biranje i to prepusti stanovnicima Srbije pa možda za par decenija Francuska nekako i dogura do nivoa kvaliteta života i blagostanja kakvo je u Srbiji.
(Aleksandar, 24. april 2017 23:19)

Zabluda je da se ljudi bilo gde pa i u Francuskoj nešto pitaju. Makrona mediji favorizuju već godinu dana. Neko je rešio da on bude predsednik i tako će biti. Ulaz Le Pen u drugi krug im je sigurica jer je to jedini način da svi pozovu svoje glasače da glasaju protiv nje.

Inače su Francuzi apsolutno nezadovoljni vladavinom socijalista a sad biraju ni manje, ni više nego Olandovog "mezimca" i bivšeg ministra.

pojasni

pre 7 godina

Upravo to je dovelo do velike nejednakosti života ljudi u svetu, do umiranja ljudi od gladi u jednom delu sveta dok u drugom se ispija šampanjac na nekakvoj donatorskoj veceri!
To je licemerje!
Establišment koji vlada EU je breg licemerja i upravo Penova ide protiv toga brega.
Njena pobeda nije važna samo za Francusku već za ceo svet.
(Gavrilo, 24. april 2017 21:56)

Ja za ove 47 godina koliko sam u Francuskoj nisam nesto zakljucio da porodica Le Pen olicenje humanosti. Mozda sam propustio neku epizodu? Ne znam. Ti nesto brzo skaces sa nacionalnih vrednosti na eksploataciju treceg sveta. Nego reci mi uzgred, ko je bio protiv dekolonizacije Alzira? Nije li njen tatko imao nekog ucesca u tome? Ona koja je antievropska je ipak poslanik njene stranke u toj istoj Evropi protiv koje se bori i iz sredstava evrope finansira svoje podredjene koji cak i ne rade u evropskom parlamantu. Mislim opet POJASNI?

Aleksandar

pre 7 godina

@(Darmon, 24. april 2017 20:51)

Slažem se da ništa nije sigurno, i to je izgleda globalni svetski trend da najveća sirotinja (niskokvalifikovani radnici, seljaci, nezaposleni...) listom navijaju za ljude koji su se rodili sa srebrnom kašikom u ustima i ništa teže od te kašike nikad nisu ni podigli.

Razumem ja da politički nepismeni/lakoverni ljudi padaju na jeftin populizam al' populizma vala ne manjka nikome na političkoj sceni, mene više čudi taj sociološki fenomen da se ljudi baš uhvate za one sa kojima nemaju ama baš nikakvih dodirnih tačaka - pre ću ja razumeti težak život subsaharskog deteta ratnika nego što će Marin Le Pen razumeti muku običnog Francuza i pre ćeš ti razumeti muku brazilskih rudara nego što će Tramp razumeti muku prosečnog Amerikanca... Šta je to u ljudima što ih vuče ka najokorelijim populistima je meni velika enigma.

Ujka Vasa

pre 7 godina

Dosta neukog lupetanja svih onih u stilu:Da komšiji crkne krava!
Ta LePen nema nikakve šanse i njen maksimalni domet je do 40% na izborima!
Spreman sam na opkladu sa ovim našim univerzalnim ekspertima.

Sparta

pre 7 godina

Ljudi ovde su poprilicno neobavesteni. Svaki iole obrazovaniji Francuz mrzi Marin Le Pen sto ne znaci da vole Makrona. Najobrazovaniji ljudi u Francuskoj su glasali za Melansona. Isto u Srbiji obrazovani ljudi nisu glasali za Seselja. Le Pen nece pobediti iz prostog razloga sto su svi ostali kandidati pozvali svoje glasace da podrze Makrona.Tako da ljudi nece glasati za Makrona nego protiv Le Pen.

Aleksandar

pre 7 godina

Čitam ove mudre komentare ovde pa mi ne ostaje ništa drugo nego da preporučim građanima Francuske da poslušaju šta im stanovnici Srbije predlažu jer, je l' te, oni već tri decenije nepogrešivo biraju najbolje moguće lidere.

Zapravo, možda bi najbolje za Francusku bilo da se kolektivno odrekne sopstvenog prava na biranje i to prepusti stanovnicima Srbije pa možda za par decenija Francuska nekako i dogura do nivoa kvaliteta života i blagostanja kakvo je u Srbiji.

živčan_neki_lik

pre 7 godina

Ne može. Razlog je jednostavan - ona će ostati na tih 20%, jer će za Makrona glasati svi oni koji su podržavali druge kandidate koji su u manjoj ili većoj meri njemu slični. Da se vučić samostalno kandidovao, bez podrške 100 manjih partija, situacija bi bila slična francuskim.

dusanmal

pre 7 godina

Moze, ali mora za to da radi 24/7 do sledeceg kruga. Ako bi se rezultati prvog kruga preslikali sa preraspodelom na ideoloski najblizim i sa istim biracima, Macron pobedjuje. No, to nije tako jednostavno. Prvo, ima dovoljno vremena za obe strane da podpire vise direktnih podrzavaoca no sto su izasli u prvom krugu. Drugo, preko 50% glasaca vise nema svoj prvi izbor i oni mogu odbiti glasanje u drugom krugu. Iz tog razloga glavno pitanje za kandidate je: dal' je njhova strana u vecem egzistencijalnom strahu od rezultata? To je sto je potpuno preokrenulo slican izborni sistem u Avganistanu, to je sto je prevarilo sve statisticare u Brexitu i Americi. Po mom misljenju, LePen ima znatno vece sanse da podpiri taj strah i izlaznost njenih. No, bez podpirivanja i njenog teskog rada-nista: sve od nje zavisi, tesnje je no "prva aproksimacija" prema prvom krugu. Ja licno se ne bih kladio na rezultat, nepredvidljivo i tesno.

Don Giovanni

pre 7 godina

Razumem ja da politički nepismeni/lakoverni ljudi padaju na jeftin populizam al' populizma vala ne manjka nikome na političkoj sceni, mene više čudi taj sociološki fenomen da se ljudi baš uhvate za one sa kojima nemaju ama baš nikakvih dodirnih tačaka - pre ću ja razumeti težak život subsaharskog deteta ratnika nego što će Marin Le Pen razumeti muku običnog Francuza i pre ćeš ti razumeti muku brazilskih rudara nego što će Tramp razumeti muku prosečnog Amerikanca... Šta je to u ljudima što ih vuče ka najokorelijim populistima je meni velika enigma.
(Aleksandar, 24. april 2017 21:26)

Vrlo jednostavno: zato što im ti demagozi nude vrlo jednostavno rešenje, kakvo oni žele da čuju, tipa:

- Za sve vaše probleme kriv je "establišment" (šta god to bilo). Nikako vi sami! Vi ne morate da uradite ništa drugo osim da glasate za mene, jer kad dobijem vlast, ja ću da razvalim taj "establišment", a vi ćete živeti srećno do kraja života!

Pa ko ne bi pristao na tako jednostavno, brzo i efikasno rešenje svih svojih problema?! Naročito ako to ne zahteva da radi na sebi, da razmišlja, da planira, da uči, da se menja, nego sve što treba je da glasa za Spasioca!

Svaka budala koja veruje da uopšte mogu postojati laka i brza rešenja (tipa "razvaliti establišment") za probleme na nivou društva, države i nacije, uvek će padati na demagogiju i populizam, i latentni je fašista, bez obzira da li je to u Americi, Francuskoj ili Srbiji!

Sale

pre 7 godina

Nije ni Toma mogao da pobedi Tadića, pa...

To što su ostali pozvali svoje pristalice da glasaju za Makrona ne znači da će svi koji su glasali za njih i poslušati njihov poziv. Imali smo i mi one koji su protiv Vučića, pa nisu glasali za ostale nego za Belog.
Ništa još nije gotovo.

deki-pariz

pre 7 godina

za Lepen Srbija=smeče i nista drugo...

nemojte da pomislite da je za n'as narod dobra stvar jer puno gresite....


@darmon
to se sami novinari sprdaju da bi ljudi gledali vesti....
lepo znate da 20% od Melansona ide kod Makrona....kraj price

jel im semta elitizam ili nesto drugo

pre 7 godina

Ako je suditi po ovim clancima, ona je jedina stabilnih i cvrstih stavova. A gradjani daju glasove ako ne njoj, onda nekom drugom. Ali samo oni koji glasaju za nju su sto posto sigurni da treba zele i hoce da glasaju za nju. Sto znaci da 21% gradjana zapravo zna koga zeli za predsednika.

sumadinac

pre 7 godina

@321
pobratime, u XIX veku je Francuska bila jedna od vodecih zemalja Evrope i sveta gledano po nauci, ekonomiji, kulturi, privredi, cak i vojno...
komentar ti ne pije vodu...
ajde opet na ucenje...

Dragisa

pre 7 godina

Jedino nas predsednik ima 55% u prvom krugu. Iz toga se vidi koliko smo mi stabilnija i naprednija zemlja od Francuske, kod nas nema recesije, svakog dana dolaze strane investicije, puna zaposlenost...i kad sve to postignete normalno je da imate 55%.

Aleksandar

pre 7 godina

@(genije, 24. april 2017 22:06)

Pa jedino ako je taj 'bes' tipa 'naljutio se pop na celo selo pa sam sebi odsekao bradu' (što bi bar objasnilo što se stanovnici Srbije time oduševljavaju jer i oni tako biraju još od 90-ih) pošto je dotična gospođa po mnogo čemu 'establišment i po'. Zapravo, mnogi od njenih protivkandidata su daleko, daleko manji 'establišment' nego ona.

A to koliko 'nemaju šta da izgube'... ja im od srca želim da ne budu u prilici da to proveravaju u praksi.

Komša

pre 7 godina

@Nenad EU
Meni baš tako izgleda- eksponent bankara i krupnog kapitala,gotivi Merkelovu...sa druge strane Šešeljuga.
Po glasanju u prvom krugu bi čovek rekao da hoće promenu a po rezultatima ispada da će glasati za isto u drugom.

genije

pre 7 godina

@aleksandar
Mislim da je to bes - besni su na politicku elitu. A uz to misle da su veoma "nisko" i da nemaju sta da izgube. Kao sto misle da im uz postojeci establisment (pozicija/opozicija) nece biti bolje.
Dovoljno da pomisle da im se rizik isplati.