Petak, 24.02.2017.

14:41

"Od 1. juna – 'udarite li ženu, ići ćete u zatvor'"

Od 1. juna stupa na snagu novi zakon koji nosi jasnu poruku: "Udarite li ženu, ići ćete u zatvor".

Izvor: Tanjug

"Od 1. juna – 'udarite li ženu, iæi æete u zatvor'" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

36 Komentari

Sortiraj po:

Natalija

pre 7 godina

Ubijeno preko 30 zena i dece ove ili prosle godine, ne secam se, a ljudi se brinu o fake prijavama? Najbolje je da sve zene pobiju da ne bi slucajno doslo do neke fake prijave. Znaci, ne treba ni optuzivati nikoga za ubistvo ili bilo koji drugi zlocin jer je mozda sve to fake? Treba li sve zakone da ukinemo, jer su prijave u vezi sa istima mozda fake? Neverovatno.

bopal

pre 7 godina

fali u zakonu drugi tas na vagi, odgovornost. sa velikom moći trebalo bi da ide i odgovornost. da izbaciš nekoga iz kuće ili čak smestiš u zatvor samo na osnovu jedne optužbe je velika moć a odgovarajuća odgovornost bi bila da, ako se pokaže da optužbe nisu tačne, sam(a) završiš u istom. i to bez pardona, pozivanja na decu, pms, trudnoću, žensku privilegiju. pošteno.

inače, da dodam da su ovako oštre mere kritikovane zato što u praksi često dovode do smanjenja broja prijava jer su mnogi nasilnici i primarni izvor prihoda pa bi njihovim boravkom u zatvoru porodica dospela u probleme.

Liberal

pre 7 godina

Apsolutno podrzavam ovakve inicijative i ovaj zakon ali ljudi ovo je Balkan.Plasim se da ovaj zakon nece izazvati kontraefekat.licno sam pre za rad na prevenciji i diskusiju na ovu temu na svim nivoima.rano je za ovaj zakon kod nas daj Boze da gresim.A neko je spomenuo rasiste i huligane? Sta s njima?

abc

pre 7 godina

Sve je to super, i podrzavam, ali... U KOJI zatvor!?

Nasoj zemlji fale MINIMUM tri poveca zatvora. Mnogo kriminalaca je na slobodi i sada, a zatvori su prenatrpani.
Da bi (odredjeni) ljudi postovali zakon, potrebna je svest o kazni. A kod nas svasta prolazi zbog politike/sudova/policije i izmedju ostalog premalog kapaciteta u zatvorima.

Dragan

pre 7 godina

Pozdravljam zakon i treba biti usvojen i oitanje da li zakon vazi i kada zena udar muskarca. Sta ce biti sa zenam koje lazno prijave i same sebi nanesu masnicu ili vec ... kako bi samo napakostile bivsem muzu a on priveo bez veze u zatvor, sto je postao sve veci slucaj takvih zloupotreba.
Ovim izuzimam sve one zene koje su zrtve porodicnog nasilja.

Deda sa Romanije

pre 7 godina

Ovako se to radi u Kanadi!
Zena vas prijavi za nasilje u porodici, policija dolazi,lisice na ruke i pravac"Padinska skela",pa onda sutra dan ti dokazuj da li si kriv.Ovo se veoma rijetko desava,a kada se desi,pogodite ko su ti (u vecini slucajeva)?Da u pravu ste,nasi primitivni Balkanci!A kve probleme ce te imati posle toga,to nemozete ni da zamislite.Vi koji volite da se tucete nadjite negog Vama ravnog pa se dokazujte.Ostavite nejake zene na miru,jer nisu one Vase vlasnisvo!Znam da cu popiti brdo minusa,ali budimo iskreni 100% sam u pravu!

J

pre 7 godina

Ja ne znam sta vi hocete. Sve vreme pisete ovde da drzava nema zakon koji stiti zenu, sad kad ga treba da ga donesu opet nesto ne valja. Samo vam treba povod da pljujete vlast.
Verovatno mi kom i nece biti objavljen jer nije usmeren protiv Vucica i drzave

Bika

pre 7 godina

Dragi Nebojša, od kako ste na vlasti na televiziji u rijalitima imamo primera nasilja koliko vam se hoće. Do sada koliko mi je poznato, nakon nasilja koje smo gledali uživo, ni jednom nije intervenisala policija. Kako to da dok neku ženu hvataju za vrat u rijalitim programima policija ne reaguje?

ona

pre 7 godina

Konačno su se vlasti uhvatile u kostac sa ovako vaznim pitanjem i gle cuda, koja neverica i nipodistavanje! Mene su učili da je zdrava porodica osnovna ćelija razvijenog društva...Naše društvo je u metastazama a vaši negativni komentari i sumnje u sve što je potencijalno izlečenje istog idu u prilog večne patologije!

Block

pre 7 godina

Dakle mi smo najcudnija nacija na svetu. Svakodnevno smo svedoci porodicnog nasilja I nemogucnosti sudova da reaguju, jer mnoge stvari nisu obuhvacene zakonima. I sada se donese zakon, koji niko od komentatora nije procitao, ali zna da ne valja, jer moze I neko nevin da bude kaznjen. Gospodo draga, teoretski po svakom zakonu na svetu, moze neko nevin da ispasta, sto ne znaci da treba ukinuti zakone. I za ubistvo moze neko nepravedno da bude osudjen, ali nije kriv zakon, niti treba ukinuti kaznene odredbe.

Takodje za svaki zakon pa I za ovaj je bitno dokazati krivicu. Zato postoje advokati I postupci. Ne pise u zakonu, ako zena javi telefonom da je udarena, sve se uzima zdravo za gotovo, momentalno muz ide na robiju, uzimaju mu decu dozivotno... Tako Mali Djokica zamislja zakone.

Ovoliku sumnjicavost u zakon I njegovu relativizaciju mogu da objasnim jedino podsvesnim protivljenjem njegove svrhe, jer negde u dubini duse ljudi na Balkanu veruju da nije bas ni strasno mlatiti "svoju" zenu ili dete. Mislim ipak je to sve u krugu porodice. Ono bolje da trpe batine, nego da neko bude nepravedno optuzen. Strasno.

NN

pre 7 godina

Pre donosenja ovog Zakon se trebalo razmisliti o fake prijavama , jer kada zakon stupi na snagu bice i mnogo takvih tuzbi da bi zrtve dobile stanove svojih supruznka. Dovoljno je samo nekoilo meseci da kolegama, prijateliam se zalite kako vas muz psihcki zlostavlja, onda naneti sami neke sampovrede i pozvati polciju i epilog je muz se predstaljva kao monstrum u medijima, sud presudje velike kazne bez cak i nekih konretnih dokaza veruje se samo na rec jer ne plase reakcija medija na nisku presudu ili oslobadajuju i rakcija drzava koja ce biti pritisnuta od strane medija i NVO da takve presude preinaci ....

Marko

pre 7 godina

Pre odlaska sam imao tu nesrecu da sam radio pri sudovima.. i tada je zakon zloupotrebljavan pa su nasilnici ostajali na ulici a naivne tate gubile decu i sve sto su stvarali. nije do zakona, vec do primene, pravde..

Balkanac

pre 7 godina

@Somborac_777:

Nije to bas uvek tako prosto. Ljudi cesto ostaju u horor-brakovima godinama jer nemaju gde da odu. Narocito starije nezaposlene zene, takozvane domacice. Na zapadu je to reseno tako sto se posle razvoda plate oba supruznika stave na istu gomilu koja se podeli po pola i svako dobije polovinu te sume. Pa ko ima vecu platu placa onome ko ima manju. Uz to ide i decja alimentacija koja je totalno odvojena stavka. Kod nas zena ima pravo na izdrzavanje od strane bivseg muza samo ako je totalno nesposobna za rad (deca imaju pravo na alimentaciju, ali te pare pripadaju deci, a ne njoj). Takodje, zapadni zakoni preciziraju obaveze nasilnika izbacenog iz zajednicke kuce, izmedju ostalog da placa svoj deo racuna za tu kucu do konacne sudske odluke. Kod nas se lako moze desiti da siledzija ode da zivi kod rodibne, prestane da placa racune, pa zeni i deci iseku struju usred zime ... i pojeo vuk magarca! Ako vec prepisujete zapadne zakone, onda ih barem prepisujte do kraja!

Ања

pre 7 godina

Одрасла сам у врло насилној породици у којој су дебљи крај извлачиле и жене и мушкарци и ја. Било је и физичког али више психичког злостављања. Небројено пута је долазила полиција али нико никада није био кажњен. Поента је да сам од малих ногу видела да су мушкарци и жене подједнако способни да буду страшно лоши људи, а овај закон омогућава лошим женама да се отарасе мужа који им више не треба. То ће трајати неко време, а онда ће доћи до револта и више нико неће веровати ни женама које су заиста жртве. Искрено се надам да ће током истраживања истине излазити на видело и да ће права жртва, без обзира на свој пол, бити заштићена. Нека је Бог у помоћи свим правим жртвама насиља јер држава је решила да нас све покопа.

Filmofil

pre 7 godina

@(Balkanac, 24. februar 2017 16:16)

Nisam pravnik, ali sam sigurna da to sa izdrzavanjem ide iz anglosaksonskog prava, dakle nije ceo zapad. Mislim da se zove alimony. Srpsko pravo se oslanja na tradicije kontinentalnog prava.
Mi smo jedna apsurdna i duboko mizogina sredina, gde bi voleli zenu domacicu (da ne moze da utekne, ni pod kojim okolnostima), ali da joj se kaze da nista ne radi i time ne vredi. Nisam domacica i ne bih to izabrala, ali imam respekt za rad.

propaganda bre!

pre 7 godina

sve je lepo definisano i ispravljeno....samo, koji je mehanizam zaštite od lažne optužbe ? u svakom slučaju nasilnik leti iz kuće bez obzira da li je optužba iatinita !? znači nema pretpostavke nevinosti. kriv si osim ako ne dokažeš suprotno....biće mnogo zlouptreba i nameštaljki sa ovakvim zakonom.

Praksa

pre 7 godina

Prijateljica koja je advokat pa se prirodom svog posla često susreće sa nasiljem u porodici opisuje kako to u praksi izgleda na sledeći način. Kada dođe patrola policije po pozivu neretko komentar policajca glasi... "šta li si ti ženo učinila kad je ovaj čovek morao toliko da te bije". I još češće u "težim" slučajevima žena završi zatvorena u sigurnoj kući a siledžija i dalje slobodan šeta. To je Srbija.

Abrakapokus

pre 7 godina

Ako ovo uopšte bude usvojeno, jasno je da će se primenjivati selektivno, kao i svaki drugi zakon. Baš da vidim da li će da privode nasilnike koji imaju "jaka leđa" ili veze sa policijom (funkcionere, policajce, biznismene...).

Filmofil

pre 7 godina

@Milos, 24. februar 2017 15:31)

Verovatno i jeste tako, ali naslov se pise zbog komentars, i valjda sto su one najcesce tucene. Ne moze se zakon kao opsta stvar donositi za pol ili za jednu relaciju ili pojedinacni slucaj. Zena moze da bude i majka. Sigurno je i da vazi kad zena udari. Koliko je slucajeva nasrtanja na ostarele roditelje. Ovo je za nasilje u porodicnim relacijama.

Sladjana

pre 7 godina

Odlično! Al smatram da je neophodna i obuka policije,tj.inspektora koji su zaduženi za slučajeve porodičnog nasilja jer mnogi od njih imaju totalno pogrešan pristup i umesto podrške dodatno pogoršavaju situaciju žrtve.

opet ja

pre 7 godina

Da vidimo da li sam dobro razumeo... zena ustane na levu nogu i prijavi muza za nasilje, istog momenta dolazi policija i bez pitanja ga izbacuje iz sopstvenog stana na mesec dana. Ovo je cist teror drzave. Toliko postovanja ce ta ista drzava dobiti nazad od mene - nula.

ravnopravan

pre 7 godina

Sve pohvale za novi zakon i želju države da se obračuna sa nasilnicima, ali imam nekoliko pitanja na koje nigde ne mogu pronaći odgovor:

1. Da li će zakon biti primenjivan na sve bez obzira na pol i uzrast (vršnjačko nasilje, nasilje prema starijim licima, nasilje prema supružnicima, invalidima, nasilje prema određenim grupama, prema slabijim/jačim licima)?

2. Da li planirate da zaštitite decu od toksičnih roditelja svih polova?

3. Kada planirate da uvedete potpunu ravnopravnost medju polovima kada se radi o dobijanju staratejstva nad decom, pošto je samo u Srbiji potpuno normalno da muškarac nije roditelj i da se dete uvek dalje majci inače "mora da je potplatio"?

4. Zašto stalno potencirate nasilje samo prema jednoj grupi/polu? Srbija je uvek bila ravnopravna država.

Nažalost, na ove teme nikada nećemo dobiti odgovore, jer agenda nije takva i to niko ne plaća...

opet ja

pre 7 godina

Da vidimo da li sam dobro razumeo... zena ustane na levu nogu i prijavi muza za nasilje, istog momenta dolazi policija i bez pitanja ga izbacuje iz sopstvenog stana na mesec dana. Ovo je cist teror drzave. Toliko postovanja ce ta ista drzava dobiti nazad od mene - nula.

Abrakapokus

pre 7 godina

Ako ovo uopšte bude usvojeno, jasno je da će se primenjivati selektivno, kao i svaki drugi zakon. Baš da vidim da li će da privode nasilnike koji imaju "jaka leđa" ili veze sa policijom (funkcionere, policajce, biznismene...).

Ања

pre 7 godina

Одрасла сам у врло насилној породици у којој су дебљи крај извлачиле и жене и мушкарци и ја. Било је и физичког али више психичког злостављања. Небројено пута је долазила полиција али нико никада није био кажњен. Поента је да сам од малих ногу видела да су мушкарци и жене подједнако способни да буду страшно лоши људи, а овај закон омогућава лошим женама да се отарасе мужа који им више не треба. То ће трајати неко време, а онда ће доћи до револта и више нико неће веровати ни женама које су заиста жртве. Искрено се надам да ће током истраживања истине излазити на видело и да ће права жртва, без обзира на свој пол, бити заштићена. Нека је Бог у помоћи свим правим жртвама насиља јер држава је решила да нас све покопа.

propaganda bre!

pre 7 godina

sve je lepo definisano i ispravljeno....samo, koji je mehanizam zaštite od lažne optužbe ? u svakom slučaju nasilnik leti iz kuće bez obzira da li je optužba iatinita !? znači nema pretpostavke nevinosti. kriv si osim ako ne dokažeš suprotno....biće mnogo zlouptreba i nameštaljki sa ovakvim zakonom.

ravnopravan

pre 7 godina

Sve pohvale za novi zakon i želju države da se obračuna sa nasilnicima, ali imam nekoliko pitanja na koje nigde ne mogu pronaći odgovor:

1. Da li će zakon biti primenjivan na sve bez obzira na pol i uzrast (vršnjačko nasilje, nasilje prema starijim licima, nasilje prema supružnicima, invalidima, nasilje prema određenim grupama, prema slabijim/jačim licima)?

2. Da li planirate da zaštitite decu od toksičnih roditelja svih polova?

3. Kada planirate da uvedete potpunu ravnopravnost medju polovima kada se radi o dobijanju staratejstva nad decom, pošto je samo u Srbiji potpuno normalno da muškarac nije roditelj i da se dete uvek dalje majci inače "mora da je potplatio"?

4. Zašto stalno potencirate nasilje samo prema jednoj grupi/polu? Srbija je uvek bila ravnopravna država.

Nažalost, na ove teme nikada nećemo dobiti odgovore, jer agenda nije takva i to niko ne plaća...

Marko

pre 7 godina

Pre odlaska sam imao tu nesrecu da sam radio pri sudovima.. i tada je zakon zloupotrebljavan pa su nasilnici ostajali na ulici a naivne tate gubile decu i sve sto su stvarali. nije do zakona, vec do primene, pravde..

NN

pre 7 godina

Pre donosenja ovog Zakon se trebalo razmisliti o fake prijavama , jer kada zakon stupi na snagu bice i mnogo takvih tuzbi da bi zrtve dobile stanove svojih supruznka. Dovoljno je samo nekoilo meseci da kolegama, prijateliam se zalite kako vas muz psihcki zlostavlja, onda naneti sami neke sampovrede i pozvati polciju i epilog je muz se predstaljva kao monstrum u medijima, sud presudje velike kazne bez cak i nekih konretnih dokaza veruje se samo na rec jer ne plase reakcija medija na nisku presudu ili oslobadajuju i rakcija drzava koja ce biti pritisnuta od strane medija i NVO da takve presude preinaci ....

Praksa

pre 7 godina

Prijateljica koja je advokat pa se prirodom svog posla često susreće sa nasiljem u porodici opisuje kako to u praksi izgleda na sledeći način. Kada dođe patrola policije po pozivu neretko komentar policajca glasi... "šta li si ti ženo učinila kad je ovaj čovek morao toliko da te bije". I još češće u "težim" slučajevima žena završi zatvorena u sigurnoj kući a siledžija i dalje slobodan šeta. To je Srbija.

Balkanac

pre 7 godina

@Somborac_777:

Nije to bas uvek tako prosto. Ljudi cesto ostaju u horor-brakovima godinama jer nemaju gde da odu. Narocito starije nezaposlene zene, takozvane domacice. Na zapadu je to reseno tako sto se posle razvoda plate oba supruznika stave na istu gomilu koja se podeli po pola i svako dobije polovinu te sume. Pa ko ima vecu platu placa onome ko ima manju. Uz to ide i decja alimentacija koja je totalno odvojena stavka. Kod nas zena ima pravo na izdrzavanje od strane bivseg muza samo ako je totalno nesposobna za rad (deca imaju pravo na alimentaciju, ali te pare pripadaju deci, a ne njoj). Takodje, zapadni zakoni preciziraju obaveze nasilnika izbacenog iz zajednicke kuce, izmedju ostalog da placa svoj deo racuna za tu kucu do konacne sudske odluke. Kod nas se lako moze desiti da siledzija ode da zivi kod rodibne, prestane da placa racune, pa zeni i deci iseku struju usred zime ... i pojeo vuk magarca! Ako vec prepisujete zapadne zakone, onda ih barem prepisujte do kraja!

Sladjana

pre 7 godina

Odlično! Al smatram da je neophodna i obuka policije,tj.inspektora koji su zaduženi za slučajeve porodičnog nasilja jer mnogi od njih imaju totalno pogrešan pristup i umesto podrške dodatno pogoršavaju situaciju žrtve.

Block

pre 7 godina

Dakle mi smo najcudnija nacija na svetu. Svakodnevno smo svedoci porodicnog nasilja I nemogucnosti sudova da reaguju, jer mnoge stvari nisu obuhvacene zakonima. I sada se donese zakon, koji niko od komentatora nije procitao, ali zna da ne valja, jer moze I neko nevin da bude kaznjen. Gospodo draga, teoretski po svakom zakonu na svetu, moze neko nevin da ispasta, sto ne znaci da treba ukinuti zakone. I za ubistvo moze neko nepravedno da bude osudjen, ali nije kriv zakon, niti treba ukinuti kaznene odredbe.

Takodje za svaki zakon pa I za ovaj je bitno dokazati krivicu. Zato postoje advokati I postupci. Ne pise u zakonu, ako zena javi telefonom da je udarena, sve se uzima zdravo za gotovo, momentalno muz ide na robiju, uzimaju mu decu dozivotno... Tako Mali Djokica zamislja zakone.

Ovoliku sumnjicavost u zakon I njegovu relativizaciju mogu da objasnim jedino podsvesnim protivljenjem njegove svrhe, jer negde u dubini duse ljudi na Balkanu veruju da nije bas ni strasno mlatiti "svoju" zenu ili dete. Mislim ipak je to sve u krugu porodice. Ono bolje da trpe batine, nego da neko bude nepravedno optuzen. Strasno.

Bika

pre 7 godina

Dragi Nebojša, od kako ste na vlasti na televiziji u rijalitima imamo primera nasilja koliko vam se hoće. Do sada koliko mi je poznato, nakon nasilja koje smo gledali uživo, ni jednom nije intervenisala policija. Kako to da dok neku ženu hvataju za vrat u rijalitim programima policija ne reaguje?

Deda sa Romanije

pre 7 godina

Ovako se to radi u Kanadi!
Zena vas prijavi za nasilje u porodici, policija dolazi,lisice na ruke i pravac"Padinska skela",pa onda sutra dan ti dokazuj da li si kriv.Ovo se veoma rijetko desava,a kada se desi,pogodite ko su ti (u vecini slucajeva)?Da u pravu ste,nasi primitivni Balkanci!A kve probleme ce te imati posle toga,to nemozete ni da zamislite.Vi koji volite da se tucete nadjite negog Vama ravnog pa se dokazujte.Ostavite nejake zene na miru,jer nisu one Vase vlasnisvo!Znam da cu popiti brdo minusa,ali budimo iskreni 100% sam u pravu!

Dragan

pre 7 godina

Pozdravljam zakon i treba biti usvojen i oitanje da li zakon vazi i kada zena udar muskarca. Sta ce biti sa zenam koje lazno prijave i same sebi nanesu masnicu ili vec ... kako bi samo napakostile bivsem muzu a on priveo bez veze u zatvor, sto je postao sve veci slucaj takvih zloupotreba.
Ovim izuzimam sve one zene koje su zrtve porodicnog nasilja.

Filmofil

pre 7 godina

@Milos, 24. februar 2017 15:31)

Verovatno i jeste tako, ali naslov se pise zbog komentars, i valjda sto su one najcesce tucene. Ne moze se zakon kao opsta stvar donositi za pol ili za jednu relaciju ili pojedinacni slucaj. Zena moze da bude i majka. Sigurno je i da vazi kad zena udari. Koliko je slucajeva nasrtanja na ostarele roditelje. Ovo je za nasilje u porodicnim relacijama.

Filmofil

pre 7 godina

@(Balkanac, 24. februar 2017 16:16)

Nisam pravnik, ali sam sigurna da to sa izdrzavanjem ide iz anglosaksonskog prava, dakle nije ceo zapad. Mislim da se zove alimony. Srpsko pravo se oslanja na tradicije kontinentalnog prava.
Mi smo jedna apsurdna i duboko mizogina sredina, gde bi voleli zenu domacicu (da ne moze da utekne, ni pod kojim okolnostima), ali da joj se kaze da nista ne radi i time ne vredi. Nisam domacica i ne bih to izabrala, ali imam respekt za rad.

ona

pre 7 godina

Konačno su se vlasti uhvatile u kostac sa ovako vaznim pitanjem i gle cuda, koja neverica i nipodistavanje! Mene su učili da je zdrava porodica osnovna ćelija razvijenog društva...Naše društvo je u metastazama a vaši negativni komentari i sumnje u sve što je potencijalno izlečenje istog idu u prilog večne patologije!

bopal

pre 7 godina

fali u zakonu drugi tas na vagi, odgovornost. sa velikom moći trebalo bi da ide i odgovornost. da izbaciš nekoga iz kuće ili čak smestiš u zatvor samo na osnovu jedne optužbe je velika moć a odgovarajuća odgovornost bi bila da, ako se pokaže da optužbe nisu tačne, sam(a) završiš u istom. i to bez pardona, pozivanja na decu, pms, trudnoću, žensku privilegiju. pošteno.

inače, da dodam da su ovako oštre mere kritikovane zato što u praksi često dovode do smanjenja broja prijava jer su mnogi nasilnici i primarni izvor prihoda pa bi njihovim boravkom u zatvoru porodica dospela u probleme.

abc

pre 7 godina

Sve je to super, i podrzavam, ali... U KOJI zatvor!?

Nasoj zemlji fale MINIMUM tri poveca zatvora. Mnogo kriminalaca je na slobodi i sada, a zatvori su prenatrpani.
Da bi (odredjeni) ljudi postovali zakon, potrebna je svest o kazni. A kod nas svasta prolazi zbog politike/sudova/policije i izmedju ostalog premalog kapaciteta u zatvorima.

Natalija

pre 7 godina

Ubijeno preko 30 zena i dece ove ili prosle godine, ne secam se, a ljudi se brinu o fake prijavama? Najbolje je da sve zene pobiju da ne bi slucajno doslo do neke fake prijave. Znaci, ne treba ni optuzivati nikoga za ubistvo ili bilo koji drugi zlocin jer je mozda sve to fake? Treba li sve zakone da ukinemo, jer su prijave u vezi sa istima mozda fake? Neverovatno.

J

pre 7 godina

Ja ne znam sta vi hocete. Sve vreme pisete ovde da drzava nema zakon koji stiti zenu, sad kad ga treba da ga donesu opet nesto ne valja. Samo vam treba povod da pljujete vlast.
Verovatno mi kom i nece biti objavljen jer nije usmeren protiv Vucica i drzave

Liberal

pre 7 godina

Apsolutno podrzavam ovakve inicijative i ovaj zakon ali ljudi ovo je Balkan.Plasim se da ovaj zakon nece izazvati kontraefekat.licno sam pre za rad na prevenciji i diskusiju na ovu temu na svim nivoima.rano je za ovaj zakon kod nas daj Boze da gresim.A neko je spomenuo rasiste i huligane? Sta s njima?

opet ja

pre 7 godina

Da vidimo da li sam dobro razumeo... zena ustane na levu nogu i prijavi muza za nasilje, istog momenta dolazi policija i bez pitanja ga izbacuje iz sopstvenog stana na mesec dana. Ovo je cist teror drzave. Toliko postovanja ce ta ista drzava dobiti nazad od mene - nula.

Deda sa Romanije

pre 7 godina

Ovako se to radi u Kanadi!
Zena vas prijavi za nasilje u porodici, policija dolazi,lisice na ruke i pravac"Padinska skela",pa onda sutra dan ti dokazuj da li si kriv.Ovo se veoma rijetko desava,a kada se desi,pogodite ko su ti (u vecini slucajeva)?Da u pravu ste,nasi primitivni Balkanci!A kve probleme ce te imati posle toga,to nemozete ni da zamislite.Vi koji volite da se tucete nadjite negog Vama ravnog pa se dokazujte.Ostavite nejake zene na miru,jer nisu one Vase vlasnisvo!Znam da cu popiti brdo minusa,ali budimo iskreni 100% sam u pravu!

Praksa

pre 7 godina

Prijateljica koja je advokat pa se prirodom svog posla često susreće sa nasiljem u porodici opisuje kako to u praksi izgleda na sledeći način. Kada dođe patrola policije po pozivu neretko komentar policajca glasi... "šta li si ti ženo učinila kad je ovaj čovek morao toliko da te bije". I još češće u "težim" slučajevima žena završi zatvorena u sigurnoj kući a siledžija i dalje slobodan šeta. To je Srbija.

J

pre 7 godina

Ja ne znam sta vi hocete. Sve vreme pisete ovde da drzava nema zakon koji stiti zenu, sad kad ga treba da ga donesu opet nesto ne valja. Samo vam treba povod da pljujete vlast.
Verovatno mi kom i nece biti objavljen jer nije usmeren protiv Vucica i drzave

Block

pre 7 godina

Dakle mi smo najcudnija nacija na svetu. Svakodnevno smo svedoci porodicnog nasilja I nemogucnosti sudova da reaguju, jer mnoge stvari nisu obuhvacene zakonima. I sada se donese zakon, koji niko od komentatora nije procitao, ali zna da ne valja, jer moze I neko nevin da bude kaznjen. Gospodo draga, teoretski po svakom zakonu na svetu, moze neko nevin da ispasta, sto ne znaci da treba ukinuti zakone. I za ubistvo moze neko nepravedno da bude osudjen, ali nije kriv zakon, niti treba ukinuti kaznene odredbe.

Takodje za svaki zakon pa I za ovaj je bitno dokazati krivicu. Zato postoje advokati I postupci. Ne pise u zakonu, ako zena javi telefonom da je udarena, sve se uzima zdravo za gotovo, momentalno muz ide na robiju, uzimaju mu decu dozivotno... Tako Mali Djokica zamislja zakone.

Ovoliku sumnjicavost u zakon I njegovu relativizaciju mogu da objasnim jedino podsvesnim protivljenjem njegove svrhe, jer negde u dubini duse ljudi na Balkanu veruju da nije bas ni strasno mlatiti "svoju" zenu ili dete. Mislim ipak je to sve u krugu porodice. Ono bolje da trpe batine, nego da neko bude nepravedno optuzen. Strasno.

ona

pre 7 godina

Konačno su se vlasti uhvatile u kostac sa ovako vaznim pitanjem i gle cuda, koja neverica i nipodistavanje! Mene su učili da je zdrava porodica osnovna ćelija razvijenog društva...Naše društvo je u metastazama a vaši negativni komentari i sumnje u sve što je potencijalno izlečenje istog idu u prilog večne patologije!

Filmofil

pre 7 godina

@(Balkanac, 24. februar 2017 16:16)

Nisam pravnik, ali sam sigurna da to sa izdrzavanjem ide iz anglosaksonskog prava, dakle nije ceo zapad. Mislim da se zove alimony. Srpsko pravo se oslanja na tradicije kontinentalnog prava.
Mi smo jedna apsurdna i duboko mizogina sredina, gde bi voleli zenu domacicu (da ne moze da utekne, ni pod kojim okolnostima), ali da joj se kaze da nista ne radi i time ne vredi. Nisam domacica i ne bih to izabrala, ali imam respekt za rad.

NN

pre 7 godina

Pre donosenja ovog Zakon se trebalo razmisliti o fake prijavama , jer kada zakon stupi na snagu bice i mnogo takvih tuzbi da bi zrtve dobile stanove svojih supruznka. Dovoljno je samo nekoilo meseci da kolegama, prijateliam se zalite kako vas muz psihcki zlostavlja, onda naneti sami neke sampovrede i pozvati polciju i epilog je muz se predstaljva kao monstrum u medijima, sud presudje velike kazne bez cak i nekih konretnih dokaza veruje se samo na rec jer ne plase reakcija medija na nisku presudu ili oslobadajuju i rakcija drzava koja ce biti pritisnuta od strane medija i NVO da takve presude preinaci ....

Natalija

pre 7 godina

Ubijeno preko 30 zena i dece ove ili prosle godine, ne secam se, a ljudi se brinu o fake prijavama? Najbolje je da sve zene pobiju da ne bi slucajno doslo do neke fake prijave. Znaci, ne treba ni optuzivati nikoga za ubistvo ili bilo koji drugi zlocin jer je mozda sve to fake? Treba li sve zakone da ukinemo, jer su prijave u vezi sa istima mozda fake? Neverovatno.

ravnopravan

pre 7 godina

Sve pohvale za novi zakon i želju države da se obračuna sa nasilnicima, ali imam nekoliko pitanja na koje nigde ne mogu pronaći odgovor:

1. Da li će zakon biti primenjivan na sve bez obzira na pol i uzrast (vršnjačko nasilje, nasilje prema starijim licima, nasilje prema supružnicima, invalidima, nasilje prema određenim grupama, prema slabijim/jačim licima)?

2. Da li planirate da zaštitite decu od toksičnih roditelja svih polova?

3. Kada planirate da uvedete potpunu ravnopravnost medju polovima kada se radi o dobijanju staratejstva nad decom, pošto je samo u Srbiji potpuno normalno da muškarac nije roditelj i da se dete uvek dalje majci inače "mora da je potplatio"?

4. Zašto stalno potencirate nasilje samo prema jednoj grupi/polu? Srbija je uvek bila ravnopravna država.

Nažalost, na ove teme nikada nećemo dobiti odgovore, jer agenda nije takva i to niko ne plaća...

propaganda bre!

pre 7 godina

sve je lepo definisano i ispravljeno....samo, koji je mehanizam zaštite od lažne optužbe ? u svakom slučaju nasilnik leti iz kuće bez obzira da li je optužba iatinita !? znači nema pretpostavke nevinosti. kriv si osim ako ne dokažeš suprotno....biće mnogo zlouptreba i nameštaljki sa ovakvim zakonom.

abc

pre 7 godina

Sve je to super, i podrzavam, ali... U KOJI zatvor!?

Nasoj zemlji fale MINIMUM tri poveca zatvora. Mnogo kriminalaca je na slobodi i sada, a zatvori su prenatrpani.
Da bi (odredjeni) ljudi postovali zakon, potrebna je svest o kazni. A kod nas svasta prolazi zbog politike/sudova/policije i izmedju ostalog premalog kapaciteta u zatvorima.

Balkanac

pre 7 godina

@Somborac_777:

Nije to bas uvek tako prosto. Ljudi cesto ostaju u horor-brakovima godinama jer nemaju gde da odu. Narocito starije nezaposlene zene, takozvane domacice. Na zapadu je to reseno tako sto se posle razvoda plate oba supruznika stave na istu gomilu koja se podeli po pola i svako dobije polovinu te sume. Pa ko ima vecu platu placa onome ko ima manju. Uz to ide i decja alimentacija koja je totalno odvojena stavka. Kod nas zena ima pravo na izdrzavanje od strane bivseg muza samo ako je totalno nesposobna za rad (deca imaju pravo na alimentaciju, ali te pare pripadaju deci, a ne njoj). Takodje, zapadni zakoni preciziraju obaveze nasilnika izbacenog iz zajednicke kuce, izmedju ostalog da placa svoj deo racuna za tu kucu do konacne sudske odluke. Kod nas se lako moze desiti da siledzija ode da zivi kod rodibne, prestane da placa racune, pa zeni i deci iseku struju usred zime ... i pojeo vuk magarca! Ako vec prepisujete zapadne zakone, onda ih barem prepisujte do kraja!

Ања

pre 7 godina

Одрасла сам у врло насилној породици у којој су дебљи крај извлачиле и жене и мушкарци и ја. Било је и физичког али више психичког злостављања. Небројено пута је долазила полиција али нико никада није био кажњен. Поента је да сам од малих ногу видела да су мушкарци и жене подједнако способни да буду страшно лоши људи, а овај закон омогућава лошим женама да се отарасе мужа који им више не треба. То ће трајати неко време, а онда ће доћи до револта и више нико неће веровати ни женама које су заиста жртве. Искрено се надам да ће током истраживања истине излазити на видело и да ће права жртва, без обзира на свој пол, бити заштићена. Нека је Бог у помоћи свим правим жртвама насиља јер држава је решила да нас све покопа.

Sladjana

pre 7 godina

Odlično! Al smatram da je neophodna i obuka policije,tj.inspektora koji su zaduženi za slučajeve porodičnog nasilja jer mnogi od njih imaju totalno pogrešan pristup i umesto podrške dodatno pogoršavaju situaciju žrtve.

Dragan

pre 7 godina

Pozdravljam zakon i treba biti usvojen i oitanje da li zakon vazi i kada zena udar muskarca. Sta ce biti sa zenam koje lazno prijave i same sebi nanesu masnicu ili vec ... kako bi samo napakostile bivsem muzu a on priveo bez veze u zatvor, sto je postao sve veci slucaj takvih zloupotreba.
Ovim izuzimam sve one zene koje su zrtve porodicnog nasilja.

Abrakapokus

pre 7 godina

Ako ovo uopšte bude usvojeno, jasno je da će se primenjivati selektivno, kao i svaki drugi zakon. Baš da vidim da li će da privode nasilnike koji imaju "jaka leđa" ili veze sa policijom (funkcionere, policajce, biznismene...).

Filmofil

pre 7 godina

@Milos, 24. februar 2017 15:31)

Verovatno i jeste tako, ali naslov se pise zbog komentars, i valjda sto su one najcesce tucene. Ne moze se zakon kao opsta stvar donositi za pol ili za jednu relaciju ili pojedinacni slucaj. Zena moze da bude i majka. Sigurno je i da vazi kad zena udari. Koliko je slucajeva nasrtanja na ostarele roditelje. Ovo je za nasilje u porodicnim relacijama.

Liberal

pre 7 godina

Apsolutno podrzavam ovakve inicijative i ovaj zakon ali ljudi ovo je Balkan.Plasim se da ovaj zakon nece izazvati kontraefekat.licno sam pre za rad na prevenciji i diskusiju na ovu temu na svim nivoima.rano je za ovaj zakon kod nas daj Boze da gresim.A neko je spomenuo rasiste i huligane? Sta s njima?

Marko

pre 7 godina

Pre odlaska sam imao tu nesrecu da sam radio pri sudovima.. i tada je zakon zloupotrebljavan pa su nasilnici ostajali na ulici a naivne tate gubile decu i sve sto su stvarali. nije do zakona, vec do primene, pravde..

bopal

pre 7 godina

fali u zakonu drugi tas na vagi, odgovornost. sa velikom moći trebalo bi da ide i odgovornost. da izbaciš nekoga iz kuće ili čak smestiš u zatvor samo na osnovu jedne optužbe je velika moć a odgovarajuća odgovornost bi bila da, ako se pokaže da optužbe nisu tačne, sam(a) završiš u istom. i to bez pardona, pozivanja na decu, pms, trudnoću, žensku privilegiju. pošteno.

inače, da dodam da su ovako oštre mere kritikovane zato što u praksi često dovode do smanjenja broja prijava jer su mnogi nasilnici i primarni izvor prihoda pa bi njihovim boravkom u zatvoru porodica dospela u probleme.

Bika

pre 7 godina

Dragi Nebojša, od kako ste na vlasti na televiziji u rijalitima imamo primera nasilja koliko vam se hoće. Do sada koliko mi je poznato, nakon nasilja koje smo gledali uživo, ni jednom nije intervenisala policija. Kako to da dok neku ženu hvataju za vrat u rijalitim programima policija ne reaguje?