Ponedeljak, 13.02.2017.

14:37

Mišljenje o NATO: Srbija - "pretnja", svi ostali "zaštita"

Srbija i Rusija su jedine države na istoku Evrope čiji građani u znatnoj većini vide NATO kao pretnju, pokazuje istraživanje američkog "Galupa".

Izvor: B92

Mišljenje o NATO: Srbija - "pretnja", svi ostali "zaštita" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

67 Komentari

Sortiraj po:

Toxic

pre 7 godina

"Jeste,kada bi se zivotni standard cele nacije merio po broju metro linija u glavnom gradu,dok ti se ostatak drzave raspada,a od Sofije do Burgasa sansa da te na putu (koji ne lici ni na sta) zaskoce drumski razbojnici su 50-50.
(Slobodni Klikeri, 13. februar 2017 19:23)"

E moj klikerašu, ja sam lane išao putem Sofija - Burgas i, gle čuda, drumskih razbojnika nisam video nigde a taj put koji "ne liči ni na šta" pravo je građevinsko remek delo naspram kojeg je autoput Beograd - Niš oranica. A i nisam primetio da samo Sofija cveta a resto Bugarske se raspada. Bar onaj deo koji je na Crnom moru.

ZagrebGrad

pre 7 godina

@Bas cudno sa obzirom da mi NATO ostetio kuci u skoro centru Kragujevca steta 20 000 eura,samo pukom srecom niko nije poginuo ,isterao dedu i babu iz njihovog stana u Pristini pri cemu mi deda pretucen...umro u bolnici u Kragejuvcu 20 dana posle ,nisu im dali cak ni porodicne slike da ponesu,u njihov stan gde su ziveli 50 godina uselio se clan OVK ..sve to 150 metara od sedista NATO u Pristini,imao sam dva druga..celo detinjstvo smo proveli zajendo ..jedan imao 17 poginuo od NATO bombe dok bio sa ocem u kolima na Kosovu ,drugi 21 godinu ubila ga OVK iz zasede isto u kolima..i onda neko da me pita sto ne volim NATO a znam da isto radili sirom sveta.
(Nikola, 13. februar 2017 18:02) Eto meni otac umro od srpske ruke u logoru u srbiji, kuca u kojoj smo zivjeli razrusena do temelja od srpskih granata, stric mi poginuo u ratu, pa ipak ne mrzim srbe, dapace dobre ljude volim koje god nacionalnosti bili

Jurica

pre 7 godina

Od koga treba da štiti nato recimo slovačku, belgiju, dansku, portugal, srbiju, italiju? Koje su njihove pretnje tačno? Razumem za zemlje koje se graniče sa rusijom ili za grčku koja se kači s turcima, ali za šta će nama nato, evo jedno čisto praktično pitanje?
(Sreta, 13. februar 2017 17:46)

NATO nije samo vojna alijansa već i politička. Danas se rat ne vodi samo sa puškama.

Mexico

pre 7 godina

Nisu mi jasni ljudi u Srbiji koji mogu da podržavaju NATO. Imamo vrlo kratko pamćenje, ali čak i ako se ne sećamo šta se dešavalo pre manje od dvadeset godina...
(Patriota, 13. februar 2017 17:05)

Da, a vama pamcenje pocinje od 24. Marta 1999. Ne dao bog da svima vama pamcenje krece od 24 Marta 1989. godine kada ste kao muve bez glave zokruzivali SPS na glasackim listicima i u transu padali na nacistickim govorima Slobodana Milosevica verujuci u pricu da su Srbi u SFRJ neke zrtve. Pa onda zaobravljate donosenje ustava Srbije unutar SFRJ, pa upad u NBJ i povlacenje milijarde maraka od strane Srbije i definitivno zaboravljate novo glasanje za SPS/SRS koaliciju i balvane u Hrvatskoj, tenkove i snajpere u Bosni. Sve to od 1989 vodi do kulminacije 1999 a vama je tesko da sami sebi priznate da ste se zalagali za gubitnicku i pre svega pogubnu politiku. Zato vama 1999. nikada nece biti jasna jer vi verujete u ideale od pre dvadeset godina i cekate momenat da nam svima dokazete kako ste ipak bili u pravu. Zato i dan danas glasate za SPS/SRS ljude a u mi svi tonemo jos dublje.

Aleksandar

pre 7 godina

Zasto moram biti rusofil, ako nisam za NATO. Nisam rusofil, ali nisam ni za NATO. Zbog bombardovanja, zbog osiromasenog uranijuma, nikad takvu jednu organizaciju necu prihvatiti. NATO je stvoren da stiti zapadni svet od Sovjetskog saveza. Iako Hladnog rata i blokovske podele zvanicno vec duze vreme vise nema, on i dalje postoji, naravno, sada da stiti Zapad od Rusije. Mislim da Srbija u takvom savezu nema sta da trazi, jer bi joj onda Rusija postala neprijatelj, a sa Rusijom ipak imamo religiozne, istorijske i druge veze. Jesam za EU, moze ali ne mora, ali nikako nisam za NATO i nikad necu biti jer pamtim. Nisam ni za to da moramo da biramo automatski jedno ili drugo. Sa svakima fino, mudro, i to je to, ali bez priblizavanja samo jednima ili samo drugima.

Car Dušan

pre 7 godina

NATO bi mogao i nama da bude zaštita, ali ne, mi smo pelcovani od zdravog razuma i razumnih ljudi. Svi koji su takvi odoše u USA, a ovde je ostala, kako kaže pesnik, samo fukara i r*ja.

Aleksandar

pre 7 godina

To je zato što je Srbija imala sreću (ili maler, zavisi kako se gleda) da ima pametno vođstvo u osudnom trenutku pa nije došla u priliku da oseti čari ruske 'zaštite' od koje svi ostali beže glavom bez obzira. Posle Rusa i NATO dođe sladak k'o šećerlema...

Vozdovac

pre 7 godina

Staljinizam nikad nije umro ovde, to je najveci problem.. Bombardovanje 1999. zbog bezumne Miloseviceve politike je samo deo problema u gledanju obicnih ljudi na NATO.. Daleko veci problem je propaganda kojom se ovde kontinuirano ispira mozak ljudima vec decenijama. Rusija ovde finansira medije, stranke, politicare.. Srbija je pod KGB-ovskom okupacijom. U takvom ambijentu, razumu je nemoguce da dopre do obicnih ljudi. Nije lako kada te konstantno lazu da si bombardovan ni kriv ni duzan..

Spearman

pre 7 godina

Ne cudi uopste. Da smo pametniji i obrazovaniji ne bismo imali manji minimalac od Bugarske i Rumunije. Ne bismo bili medju 5 najsiromasnijih zemalja u Evropi.

Slobodni Klikeri

pre 7 godina

Tacno Bugari i Rumuni su sada daleko ispred nas, a bili su daleko iza. U Sofiji se zavrsava treca linija metroa
(Tako je Nikola, 13. februar 2017 18:50)

Jeste,kada bi se zivotni standard cele nacije merio po broju metro linija u glavnom gradu,dok ti se ostatak drzave raspada,a od Sofije do Burgasa sansa da te na putu (koji ne lici ni na sta) zaskoce drumski razbojnici su 50-50.

U Srbiji se ne zna ko je smesniji da li ovi koji se loze na S-300 ili ovi koji se loze na metro. I jednima i drugima su to pojmovi zivotnog uspeha i standarda. Garantujem zivotom da,ako BG jedan dan dobije metro,da ce sve "gradske face" i ostali uvece izlaziti u metro da bi bili vidjeni. Linija metroa ce biti glavno mesto za izlaz i pitanje statusa narednih 50 godina. Duze nego Mekdonalds. Nema veze sto na povratku kuci ispred zgrade moze da vas ubije komad otpale fasade ili drogirani ludak koji kolima 100 na sat prodje kroz crveno.

Xman

pre 7 godina

Koliko rusofila i ruskih botova na jednom mestu. Pa nije nas NATO bombardovao iz cista mira nego je Milosevic napadao sve narode oko nas a na sankcije i upozorenja nije reagovao.Tek nakon bombardovanja zavrseno je sa ratovimana Balkanu svidelo se to nama ili ne.

Srbin iz Srbije

pre 7 godina

Pa da, tako je onomad perpametnom Srbinu bila pretnja i pomracenje sunca, pa su se iznabijali svi u podrume i stavljali cebad na prozore... Jedino mu nije pretnja rusija koja Srbiju satire, zloupotrebljava i iskoriscava vec tri decenije, od kad nam je unistila Jugoslaviju da ne bi postala clan EU i NATO... Pa i Japan je Amerika bombardovala i to nuklearkama, pa su sad najveci saveznici, kad ce Srbinov mozak da proradi?

asomakum

pre 7 godina

prilika da postanemo nato clanica je propustena jos u vreme tita, a sve posle je posledica. da je milosevic prihvatio sve uslove 1990/91 kao neki, volksvagen bi se pravio kod nas a ne u slovackoj a mi bi imali minimum 700€ prosecnu platu

Zemljoradnik

pre 7 godina

Od koga treba da štiti nato recimo slovačku, belgiju, dansku, portugal, srbiju, italiju? Koje su njihove pretnje tačno? Razumem za zemlje koje se graniče sa rusijom ili za grčku koja se kači s turcima, ali za šta će nama nato, evo jedno čisto praktično pitanje?
(Sreta, 13. februar 2017 17:46)
- Ne znam za Portugal i Dansku, ali Srbija je u takvom okruženju da ako ne sediš za istim stolom (NATO), naći ćeš se na stolu. U stvari već jesmo na stolu i kidaju nam komadiće polako. Zemlje koje su to na vreme uvidele i krenule prema NATO (Hrvatska, Albanija, itd), uspele su jednu neverovatnu stvar: okrenuli su tok nekoliko vekova istorije u svoju korist. Za par desetina godina izbrisali su generacije naših žrtava, sebe su predstavili kao žrtvu i dobili ono što nikad nisu mogli ni da sanjaju. Mi smo za to vreme gledali u Rusiju i bili protiv NATO. Da ne bude zabune, uopšte ne volim NATO, ali ako kalkulišem hladne glave, shvatam da je tragična greška što je Srbija ignorisala i još uvek ignoriše značaj bliskosti sa tom organizacijom. Mada sad je i kasno da se nešto značajno promeni jer karte su podeljene. Više bi se svelo na to da nekako zadržimo ono što još imamo.

Tako je Nikola

pre 7 godina

A zasto su Bugari i Rumuni tu gde jesu iako su clanovi i EU i NATO?
(Nikola, 13. februar 2017 15:58)

Tacno Bugari i Rumuni su sada daleko ispred nas, a bili su daleko iza. U Sofiji se zavrsava treca linija metroa

Nikola

pre 7 godina

Bas cudno sa obzirom da mi NATO ostetio kuci u skoro centru Kragujevca steta 20 000 eura,samo pukom srecom niko nije poginuo ,isterao dedu i babu iz njihovog stana u Pristini pri cemu mi deda pretucen...umro u bolnici u Kragejuvcu 20 dana posle ,nisu im dali cak ni porodicne slike da ponesu,u njihov stan gde su ziveli 50 godina uselio se clan OVK ..sve to 150 metara od sedista NATO u Pristini,imao sam dva druga..celo detinjstvo smo proveli zajendo ..jedan imao 17 poginuo od NATO bombe dok bio sa ocem u kolima na Kosovu ,drugi 21 godinu ubila ga OVK iz zasede isto u kolima..i onda neko da me pita sto ne volim NATO a znam da isto radili sirom sveta.

Sreta

pre 7 godina

Od koga treba da štiti nato recimo slovačku, belgiju, dansku, portugal, srbiju, italiju? Koje su njihove pretnje tačno? Razumem za zemlje koje se graniče sa rusijom ili za grčku koja se kači s turcima, ali za šta će nama nato, evo jedno čisto praktično pitanje?

Selektivno pamcenje

pre 7 godina

Kome je naneo zlo mora da je pretnja, ili treba da ih volimo ?
(haha)

Sjajan komentar. Eto odgovora zasto smo neomiljeni u regionu I zasto svi koje smo "oslobadjali" vide u Nato svog zastitnika? Da smo ovakvi bandoglavi kakvi smo, imali u rukama oruzanu silu kao Nato, pa mi bi smo istrebili pola zemaljske kugle. Bukvalno zbrisali sa lica zemlje sve susede. Cak I sa ovom malom vojskom (malom u globalnim razmerama) smo uspeli da se podicimo Vukovarom, Dubrovnikom, Sarajevom, Srebrenicom, hladnjacama... Ah da to smo zaboravili. U stvari drugi su nam to napakovali, zapravo se nista od toga nije desilo, nego Nato krenuo na nas onako iz dosade.

zoki

pre 7 godina

Svi koji su bili pod Rusima mrze ih najvise na svetu.
(s 1000, 13. februar 2017 16:43)

Nas je NATO bombardovao i logicno je da NATO mrzimo najvise na svetu.
Po strani ljubav, strast, osecanja itd, itd. Razum na prvom mestu i on kaze ovo sto je rekao. Doci ce dan kada cemo drugacije da razmisljamo, budala menja misljenje svaki dan, normalnom coveku ipak treba malo vremena.

Didul

pre 7 godina

Pretnja je u više pogleda! Kao prvi, pretnja je u tome što nato instalira baze i svaka zemlja sa nato bazom postaje meta strateških nuklearnih snaga rusije. Drugo, razlog je instaliranje svojih marionetskih režima tako da zbogom demokracijo (ako je demokracije ikad i bilo) Treći je taj što svaka članica mora da sprovodi politiku nato-a, pa makar bila naopaka. Četvrti je taj što članica mora slati svoje ljude na ratišta uvek kada se to od njih satraži i tako zamerarti nekim trecim zemljama koje nas objektivno ni malo ne ugrožavaju. Peti je razlog je taj što nato mnogo para traži za svoje egzibicije. Šesti razlog je nemogućnost (čitaj: nezainteresovanost) nato-a da zaštiti članice od terorizma. I sedmo, čak sam siguran da nato namjerno izaziva krize kako bi opravdao svoje postojanje, pa makar i izmislili neprijatelje. Što mislite, da bi nato želio da se Kim džon un primiri....pa nee, njima baš odgovara buka koju pravi Kim Džon kako bi plašili japan i južnu koreju, a opet sve to radi američkih interesa!

GMO banda

pre 7 godina

Nije problem u tome kako mi i Rusi percipiramo zapad i NATO, vec u tome kako oni dozivljavaju nas, jer da se ne lazemo, sve ovo sto se desava svuda po
svetu je jedan veliki tihi rat za dominaciju, prevlast, resurse i energiju kojih ima u izobilju pre svega u Rusiji i Sibiru, ali i dobrom delu ostatka Azije i delovima Afrike koje bi zapad i NATO da preotmu ili da sto manje plate, Rusija se naravno odlucno protivi tome, a mi smo se tu nasli sticajem nesretnih okolnosti, s druge strane sto se tice ovih malih satelitskih drzava iz NATO-a koje su isto tako minorne poput nase Srbije, odmah da se zna da su oni tu vise kao topovsko meso koje bi u eventualnom ratnom scenariju trebale da prime i raspodele radijaciju, a koje bi u slucaju nekakve pirove pobede ostali bez svog dela "zarade", ali bi zato nastavili da budu ono sto su i sada - "belo roblje".

kiza

pre 7 godina

Razlog za to je propaganda i naivnost naroda.

Naprimer, nas su Nemci 2 puta napadali, i to bez nekog povoda sa nase strane, a ipak najvise nase dijaspore ide tamo da radi, kupuje se nemacka roba, itd.

Pametni narodi gledaju da izbegnu lose stvari iz proslosti, a ne zive u proslosti (i to plitkoj, od 20-tak godina sto nije nista iz istorijske perspektive).

Ako cemo tako da gledamo, ni sa kim ne bi saradjivali nego bi bili kao Severna Koreja.

leptirica

pre 7 godina

@pingiTacno,nato kosta 2%,ali moras da posaljes mnogo vise od 2%vojske u Avganistan,Irak,Somaliju...E pa ko se vrati.To je cena za ucesce u nato-u.
(dr laza, 13. februar 2017 16:20)

1. Nije istina da moraš slati vojsku bilo gdje,ali sa takvim potezima dobivaš povlastice tipa koji Hrvatska 220 MRAP oklopnjaka i Kiowe kao poklon od Amera.
2. 2% bi trebalo biti ukupno izdvajanje za vojsku,ne uplaćuje se 2% budžeta NATO-U. Radi se o plaćama vojske,troškovima opreme,održavanja objekata i nabavi oružja vlastite vojske.
3. Niti jedna zemlja nije dužna sudjelovati u operacijama u npr Afganistanu, Libiji i slično,dužna je samo u slučaju napada neke zemlje na zemlju članicu NATO-a sudjelovati u odgovoru na napad i obrani članice NATO-A.

Patriota

pre 7 godina

Nisu mi jasni ljudi u Srbiji koji mogu da podržavaju NATO. Imamo vrlo kratko pamćenje, ali čak i ako se ne sećamo šta se dešavalo pre manje od dvadeset godina, pogledajmo samo kako NATO "štiti" svuda po svetu. Trebalo je da pokažu rezultate ove ankete i sa bliskog istoka, iz severne Afrike, Južne Amerike...

XY

pre 7 godina

U NATO je imalo smisla uci devedesetih,kad se raspao Varsavski pakt,NATO pobedio,Rusija bila slaba,a Tramp ni na vidiku.Danas,kada vise ne vlada unipolarni svet,kada je Rusija vojno mocna,NATO se obrukao u Avganistanu,a Tramp u najmanju ruku nije blagonaklon prema njemu,nema nikakvih prednosti uci u takvu organizaciju koja kuburi sa konfuzijom identiteta i krizom smisla postojanja.To bi bilo isto kao 45. ici u cetnike.Prosto nije tajming.

bosnia

pre 7 godina

Naravno da je pretnja kad su nas zasuila bombama.
(Skyfury, 13. februar 2017 15:17)

A Japan nisu zasuli atomskim, niti je Japan zasuo komsije prije toga?
Komsije ostavite vise to selektivno pamcenje od datuma kada vama odgovara itd... Nato nije dobar ali je najmanje zlo od onoga sto nam se nudi kao opcija. Evo ja u BiH sam bio zasut srpskim bombama pa Srbiju ne dozivljavam kao prijetnju. Vise vas gledam kao na potencionalnog partnera za saradnju. Necu da zivim u proslosti.

dd

pre 7 godina

Belorusija nije bila u istrazivanju. Samo zemlje (Istocne) Evrope. Azijske zemlje nisu bile ukljucene. Mozete da odete direktno na Galup i pogledate rezultate [link] Istrazivanje za Rusiju je uradjeno 2016.
(East West, 13. februar 2017 15:57)
Да сам јуче умро не бих знао да је Белорусија у Азији. Колико сам ја учио Азија почиње из Урала. У истраживање укључена Русија, а Белорусија се налази између Пољске и Русије.

Vlada

pre 7 godina

Ovo je potpuno razumljivo s obzirom da je pitanje bilo da li ljudi vide NATO kao pretnju njihovoj sopstvenoj drzavi. Da je pitanje bilo da li vide NATO kao globalnu pretnju po mir apsolutno bi rezultati bili veoma drugaciji u svim ostalim drzavam dok se kod nas ne bi mnogo promenilo.

dr laza

pre 7 godina

@pingiTacno,nato kosta 2%,ali moras da posaljes mnogo vise od 2%vojske u Avganistan,Irak,Somaliju...E pa ko se vrati.To je cena za ucesce u nato-u.

Zoran

pre 7 godina

Belorusija nije bila u istrazivanju. Samo zemlje (Istocne) Evrope. Azijske zemlje nisu bile ukljucene. Mozete da odete direktno na Galup i pogledate rezultate http://www.gallup.com/poll/203819/nato-members-eastern-europe-protection.aspx Istrazivanje za Rusiju je uradjeno 2016.
(East West, 13. februar 2017 15:57)

Belorusija je itekako Evropska zemlja tacnije istocno Evropska zemlja kao i Rusija. Istocna granica Evrope je planina Ural.

bandiera rossa

pre 7 godina

NATO je dao sebi za pravo da okolo DELI PRAVDU na sebi svojstven nacin, UBIJANJEM i razaranjem. Drugim recima, ponasao se kao lokalni siledzija u seoskoj kafani. Ako ga neko pogleda, on mu da po labrnji. E sad, neki ovde tvrde, da smo sami krivi sto smo ga pogledali, a mi ga nismo samo pogledali, vec se i usprotivili... I onda je nama NATO unazadio, ma kakvi unazadio, nama je NATO pakt UNISTIO zemlju, jer ovo sto je ostalo je sve samo ne ZEMLJA.

diskretni heroj

pre 7 godina

Ali zato Srbi idu u Grcku na more koja je u NATO i koja je pravoslavna zemlja (tu pada u vodu teorija srbendi da samo katolicle zemlje ulaze u NATO) i koja 2,5% BDP koji potice i od turizma uplacuje u NATO budzet pa tako Srbi (iako to nece nikada priznat) svojim letovanjima finansiraju NATO.

a to

pre 7 godina

Mozemo mi da kukamo kako je NATO nekome 90'ih bio majka, a nekome maceha, ali posle pada Berlinskog zida pre skoro tri decenije svako je na evropskom istoku mogao da racuna na njegovu veliku pomoc, pogotovo mi Srbi ratni saveznici iz dva svetska rata sa USA, GBR i FRA ciji su kontigenti najveci u tom vojnom savezu. Ali smo se mi predvodjeni Milosevicem, Mirom, Seseljem, Karadzicem, UDBA-om, JNA, bivsim komunistima i novokomponovanim ultranacionalistima, i ostalim faktorima koji su nas vukli na pogresnu stranu istorije svrstali iza u Evropi prevazidjene autoritarne, plemenske i militantne politike "krvi i tla" koja nas je prvo sukobila sa svima iz bivse zajednicke drzave, pa zatim izolovala iz sveta, i na kraju direktno konfrontirala sa NATO.

Vreme je vise da se suocimo sa sopstvenim greskama iz nase novije istorije i izvucemo vazne pouke iz toga, a ne da poput recimo nasih komsija Bugara posle 2. Balkanskog rata ili Madjara posle WW1 svoju nacionalnu energiju usmerimo ka "ispravljanju nepravdi" i tako se jos vise ukopamo. Poznajuci kakva je ovde preovladjujuca svest, mislim da dzaba sve ovo ja pisem i podsecam, ali istina nikada ne moze da steti...

obi van

pre 7 godina

ne znam da bi su svjesni ovi koji zagovaraju ulazak u NATO da tu ima i nekih obaveza. Kupovina naoružanja, slanje vojske na bojišta...
A da ne govorim šta bi bilo u slučaju otvorenog sukoba sa Rusijom

Bivši sugrađanin

pre 7 godina

Interesantno je da se uvek pominje NATO bombardovanje, a niko da se seti zbog čega se to bombardovanje desilo.

Evo, da vas potsetim: Milošević, dešavanje naroda, velika Srbija, balvan revolucije, višegodišnja opsada i bombardovanje Sarajeva, Srebrenica, ratovi Srbije protiv svih naroda bivše Jugoslavije, masovne grobnice, itd...

ded

pre 7 godina

Nije problem u tome sta Srbi misle o NATO. Ni ja nemam lepo misljenje o njima. Problem je sto Srbi ne misle uopste. Da li su Japanci srecni zbod Hirosime i Nagasakija? Pa ko im je glavni saveznik zadnjih 70 godina? Da li su Nemci srecni sto su im Ameri preorali Nemacku? U bombardovanju Drezdena je stradalo vise ljudi nego u napadu na Hirosimu. Pa ko im je saveznik 70 godina. Oni ne misle srcem kao mi. Oni gledaju goli interes. NATO znaci manje ulaganja u vojsku a vecu sigurnost, ma sta vi mislili. Tramp zato i negoduje jer je NATO veliki trosak za Amere.
Totalna tupost naseg stanovnistva nam drzi na vlasti korumpirane tirane, vec decenijama unazad. Kako onda ocekivati od naroda da razume spoljnu i bezbednosnu politiku zemlje u kojoj zivi. Uzasno smo neobrazovan i neracionalan narod.

Petar

pre 7 godina

Kazete bombardovali su nas. Pa samo se malo zapitajte zasto su nas bombardovali. 10 godina ludila na celu sa onim ludakom koga smo u transu podrzavali. Zalosno je da smo morali da budemo bombardovani da bi shvatili da nas je mamlaz unistio i da su u nase ime pocinjeni brojni zlocini.

s 1000

pre 7 godina

Engleska i Francuska su ratovale vekovima, takodje Nemacka i Francuska, Italija i Francuska takodje, a sada su najveci saveznici. USA i Japan su bili najveci neprijatelji, a sada su najveci prijatelji. Vremena se menjaju, a sa njima i politika, a te zemlje napreduju zato sto nisu zaglibljene u proslosti. Svi koji su bili pod Rusima mrze ih najvise na svetu.

Pera

pre 7 godina

Pretnja je svima koji nisu pod njihovom sapom,razlog je prost - ulaskom u NATO gubite suverenitet.Primera radi,Turska nije odbila zahtev Alijanse da ucestvuje u bombardovanju Srbije 1999 godine, to je bio uslov.
(strateg, 13. februar 2017 15:39)

Sve veliki stratezi. Turska je pristupila NATO 18 Februara 1952, zajedno sa Grckom. 1952 godina je, Strateze, bilo tacno 47 godina pre 1999. godine. Tvoj iskaz da se u NATO gubi suverenitet je u potpunosti, 100% netacan, jer kako onda objasnjavas cinjenicu da je druga po vojnoj moci clanica NATO - Turska ucestvovala u bombardovanju Srbije jer je po tebi morala kako ne bi izgubila suverenitet, a jedna mnogo slabija clanica NATO - Grcka, nije, i nije izgubila ni suverenitet ni clanstvo svojim aktom?

Todor strasni

pre 7 godina

zvanicnoj politici to odgovara i ona preko medija podgreva takvu atmosferu i to je sve.nista cudno.u cg je obrnuta situacija jer je zvanicna politika takvu zeli.riba,glava,rep...

cukce

pre 7 godina

Jesam za EU, nisam rusofil, ali posle bombardovanja 99te za NATO ne mogu da budem, ne samo zbog samog bombardovanja vec zbog svih zrtava koje su proglasene koratelarnom stetom i zbog svega onoga (osiromasen uranijum i dr...) sto su bacali i zbog cega su maligna oboljenja visestruko povecana!

strateg

pre 7 godina

Pretnja je svima koji nisu pod njihovom sapom,razlog je prost - ulaskom u NATO gubite suverenitet.Primera radi,Turska nije odbila zahtev Alijanse da ucestvuje u bombardovanju Srbije 1999 godine, to je bio uslov.

East West

pre 7 godina

Dakle Belorusija vidi NATO kao zaštitu? Stvarno?
(protector, 13. februar 2017 15:19)
Belorusija nije bila u istrazivanju. Samo zemlje (Istocne) Evrope. Azijske zemlje nisu bile ukljucene. Mozete da odete direktno na Galup i pogledate rezultate http://www.gallup.com/poll/203819/nato-members-eastern-europe-protection.aspx Istrazivanje za Rusiju je uradjeno 2016.

achtung

pre 7 godina

Istrazivanje americkog "Galupa" (2014) takodje pokazuje da vecina svetske populacije smatra da su SAD (bez sumnje boss u NATO-u) najveca pretnje po mir u svetu.

crnac

pre 7 godina

U Srbiji je veliki odijum prema NATO zbog intervencije '99. Naizgled normalno, no... Srbi bi, zapravo, trebalo da su zahvalni: NATO ih je sprijecio da na Kosovu (kako su bili krenuli) ucine zlocin stravicnih razmjera, kojega se generacije i generacije ne bi mogle oprati i otresti.

achtung

pre 7 godina

Istrazivanje americkog "Galupa" (2014) takodje pokazuje da vecina svetske populacije smatra da su SAD (bez sumnje boss u NATO-u) najveca pretnje po mir u svetu.

Bivši sugrađanin

pre 7 godina

Interesantno je da se uvek pominje NATO bombardovanje, a niko da se seti zbog čega se to bombardovanje desilo.

Evo, da vas potsetim: Milošević, dešavanje naroda, velika Srbija, balvan revolucije, višegodišnja opsada i bombardovanje Sarajeva, Srebrenica, ratovi Srbije protiv svih naroda bivše Jugoslavije, masovne grobnice, itd...

Petar

pre 7 godina

Kazete bombardovali su nas. Pa samo se malo zapitajte zasto su nas bombardovali. 10 godina ludila na celu sa onim ludakom koga smo u transu podrzavali. Zalosno je da smo morali da budemo bombardovani da bi shvatili da nas je mamlaz unistio i da su u nase ime pocinjeni brojni zlocini.

cukce

pre 7 godina

Jesam za EU, nisam rusofil, ali posle bombardovanja 99te za NATO ne mogu da budem, ne samo zbog samog bombardovanja vec zbog svih zrtava koje su proglasene koratelarnom stetom i zbog svega onoga (osiromasen uranijum i dr...) sto su bacali i zbog cega su maligna oboljenja visestruko povecana!

a to

pre 7 godina

Mozemo mi da kukamo kako je NATO nekome 90'ih bio majka, a nekome maceha, ali posle pada Berlinskog zida pre skoro tri decenije svako je na evropskom istoku mogao da racuna na njegovu veliku pomoc, pogotovo mi Srbi ratni saveznici iz dva svetska rata sa USA, GBR i FRA ciji su kontigenti najveci u tom vojnom savezu. Ali smo se mi predvodjeni Milosevicem, Mirom, Seseljem, Karadzicem, UDBA-om, JNA, bivsim komunistima i novokomponovanim ultranacionalistima, i ostalim faktorima koji su nas vukli na pogresnu stranu istorije svrstali iza u Evropi prevazidjene autoritarne, plemenske i militantne politike "krvi i tla" koja nas je prvo sukobila sa svima iz bivse zajednicke drzave, pa zatim izolovala iz sveta, i na kraju direktno konfrontirala sa NATO.

Vreme je vise da se suocimo sa sopstvenim greskama iz nase novije istorije i izvucemo vazne pouke iz toga, a ne da poput recimo nasih komsija Bugara posle 2. Balkanskog rata ili Madjara posle WW1 svoju nacionalnu energiju usmerimo ka "ispravljanju nepravdi" i tako se jos vise ukopamo. Poznajuci kakva je ovde preovladjujuca svest, mislim da dzaba sve ovo ja pisem i podsecam, ali istina nikada ne moze da steti...

ded

pre 7 godina

Nije problem u tome sta Srbi misle o NATO. Ni ja nemam lepo misljenje o njima. Problem je sto Srbi ne misle uopste. Da li su Japanci srecni zbod Hirosime i Nagasakija? Pa ko im je glavni saveznik zadnjih 70 godina? Da li su Nemci srecni sto su im Ameri preorali Nemacku? U bombardovanju Drezdena je stradalo vise ljudi nego u napadu na Hirosimu. Pa ko im je saveznik 70 godina. Oni ne misle srcem kao mi. Oni gledaju goli interes. NATO znaci manje ulaganja u vojsku a vecu sigurnost, ma sta vi mislili. Tramp zato i negoduje jer je NATO veliki trosak za Amere.
Totalna tupost naseg stanovnistva nam drzi na vlasti korumpirane tirane, vec decenijama unazad. Kako onda ocekivati od naroda da razume spoljnu i bezbednosnu politiku zemlje u kojoj zivi. Uzasno smo neobrazovan i neracionalan narod.

Nikola

pre 7 godina

Bas cudno sa obzirom da mi NATO ostetio kuci u skoro centru Kragujevca steta 20 000 eura,samo pukom srecom niko nije poginuo ,isterao dedu i babu iz njihovog stana u Pristini pri cemu mi deda pretucen...umro u bolnici u Kragejuvcu 20 dana posle ,nisu im dali cak ni porodicne slike da ponesu,u njihov stan gde su ziveli 50 godina uselio se clan OVK ..sve to 150 metara od sedista NATO u Pristini,imao sam dva druga..celo detinjstvo smo proveli zajendo ..jedan imao 17 poginuo od NATO bombe dok bio sa ocem u kolima na Kosovu ,drugi 21 godinu ubila ga OVK iz zasede isto u kolima..i onda neko da me pita sto ne volim NATO a znam da isto radili sirom sveta.

diskretni heroj

pre 7 godina

Ali zato Srbi idu u Grcku na more koja je u NATO i koja je pravoslavna zemlja (tu pada u vodu teorija srbendi da samo katolicle zemlje ulaze u NATO) i koja 2,5% BDP koji potice i od turizma uplacuje u NATO budzet pa tako Srbi (iako to nece nikada priznat) svojim letovanjima finansiraju NATO.

crnac

pre 7 godina

U Srbiji je veliki odijum prema NATO zbog intervencije '99. Naizgled normalno, no... Srbi bi, zapravo, trebalo da su zahvalni: NATO ih je sprijecio da na Kosovu (kako su bili krenuli) ucine zlocin stravicnih razmjera, kojega se generacije i generacije ne bi mogle oprati i otresti.

s 1000

pre 7 godina

Engleska i Francuska su ratovale vekovima, takodje Nemacka i Francuska, Italija i Francuska takodje, a sada su najveci saveznici. USA i Japan su bili najveci neprijatelji, a sada su najveci prijatelji. Vremena se menjaju, a sa njima i politika, a te zemlje napreduju zato sto nisu zaglibljene u proslosti. Svi koji su bili pod Rusima mrze ih najvise na svetu.

Selektivno pamcenje

pre 7 godina

Kome je naneo zlo mora da je pretnja, ili treba da ih volimo ?
(haha)

Sjajan komentar. Eto odgovora zasto smo neomiljeni u regionu I zasto svi koje smo "oslobadjali" vide u Nato svog zastitnika? Da smo ovakvi bandoglavi kakvi smo, imali u rukama oruzanu silu kao Nato, pa mi bi smo istrebili pola zemaljske kugle. Bukvalno zbrisali sa lica zemlje sve susede. Cak I sa ovom malom vojskom (malom u globalnim razmerama) smo uspeli da se podicimo Vukovarom, Dubrovnikom, Sarajevom, Srebrenicom, hladnjacama... Ah da to smo zaboravili. U stvari drugi su nam to napakovali, zapravo se nista od toga nije desilo, nego Nato krenuo na nas onako iz dosade.

bandiera rossa

pre 7 godina

NATO je dao sebi za pravo da okolo DELI PRAVDU na sebi svojstven nacin, UBIJANJEM i razaranjem. Drugim recima, ponasao se kao lokalni siledzija u seoskoj kafani. Ako ga neko pogleda, on mu da po labrnji. E sad, neki ovde tvrde, da smo sami krivi sto smo ga pogledali, a mi ga nismo samo pogledali, vec se i usprotivili... I onda je nama NATO unazadio, ma kakvi unazadio, nama je NATO pakt UNISTIO zemlju, jer ovo sto je ostalo je sve samo ne ZEMLJA.

Patriota

pre 7 godina

Nisu mi jasni ljudi u Srbiji koji mogu da podržavaju NATO. Imamo vrlo kratko pamćenje, ali čak i ako se ne sećamo šta se dešavalo pre manje od dvadeset godina, pogledajmo samo kako NATO "štiti" svuda po svetu. Trebalo je da pokažu rezultate ove ankete i sa bliskog istoka, iz severne Afrike, Južne Amerike...

Pera

pre 7 godina

Pretnja je svima koji nisu pod njihovom sapom,razlog je prost - ulaskom u NATO gubite suverenitet.Primera radi,Turska nije odbila zahtev Alijanse da ucestvuje u bombardovanju Srbije 1999 godine, to je bio uslov.
(strateg, 13. februar 2017 15:39)

Sve veliki stratezi. Turska je pristupila NATO 18 Februara 1952, zajedno sa Grckom. 1952 godina je, Strateze, bilo tacno 47 godina pre 1999. godine. Tvoj iskaz da se u NATO gubi suverenitet je u potpunosti, 100% netacan, jer kako onda objasnjavas cinjenicu da je druga po vojnoj moci clanica NATO - Turska ucestvovala u bombardovanju Srbije jer je po tebi morala kako ne bi izgubila suverenitet, a jedna mnogo slabija clanica NATO - Grcka, nije, i nije izgubila ni suverenitet ni clanstvo svojim aktom?

obi van

pre 7 godina

ne znam da bi su svjesni ovi koji zagovaraju ulazak u NATO da tu ima i nekih obaveza. Kupovina naoružanja, slanje vojske na bojišta...
A da ne govorim šta bi bilo u slučaju otvorenog sukoba sa Rusijom

dd

pre 7 godina

Belorusija nije bila u istrazivanju. Samo zemlje (Istocne) Evrope. Azijske zemlje nisu bile ukljucene. Mozete da odete direktno na Galup i pogledate rezultate [link] Istrazivanje za Rusiju je uradjeno 2016.
(East West, 13. februar 2017 15:57)
Да сам јуче умро не бих знао да је Белорусија у Азији. Колико сам ја учио Азија почиње из Урала. У истраживање укључена Русија, а Белорусија се налази између Пољске и Русије.

Zoran

pre 7 godina

Belorusija nije bila u istrazivanju. Samo zemlje (Istocne) Evrope. Azijske zemlje nisu bile ukljucene. Mozete da odete direktno na Galup i pogledate rezultate http://www.gallup.com/poll/203819/nato-members-eastern-europe-protection.aspx Istrazivanje za Rusiju je uradjeno 2016.
(East West, 13. februar 2017 15:57)

Belorusija je itekako Evropska zemlja tacnije istocno Evropska zemlja kao i Rusija. Istocna granica Evrope je planina Ural.

bosnia

pre 7 godina

Naravno da je pretnja kad su nas zasuila bombama.
(Skyfury, 13. februar 2017 15:17)

A Japan nisu zasuli atomskim, niti je Japan zasuo komsije prije toga?
Komsije ostavite vise to selektivno pamcenje od datuma kada vama odgovara itd... Nato nije dobar ali je najmanje zlo od onoga sto nam se nudi kao opcija. Evo ja u BiH sam bio zasut srpskim bombama pa Srbiju ne dozivljavam kao prijetnju. Vise vas gledam kao na potencionalnog partnera za saradnju. Necu da zivim u proslosti.

zoki

pre 7 godina

Svi koji su bili pod Rusima mrze ih najvise na svetu.
(s 1000, 13. februar 2017 16:43)

Nas je NATO bombardovao i logicno je da NATO mrzimo najvise na svetu.
Po strani ljubav, strast, osecanja itd, itd. Razum na prvom mestu i on kaze ovo sto je rekao. Doci ce dan kada cemo drugacije da razmisljamo, budala menja misljenje svaki dan, normalnom coveku ipak treba malo vremena.

Xman

pre 7 godina

Koliko rusofila i ruskih botova na jednom mestu. Pa nije nas NATO bombardovao iz cista mira nego je Milosevic napadao sve narode oko nas a na sankcije i upozorenja nije reagovao.Tek nakon bombardovanja zavrseno je sa ratovimana Balkanu svidelo se to nama ili ne.

Didul

pre 7 godina

Pretnja je u više pogleda! Kao prvi, pretnja je u tome što nato instalira baze i svaka zemlja sa nato bazom postaje meta strateških nuklearnih snaga rusije. Drugo, razlog je instaliranje svojih marionetskih režima tako da zbogom demokracijo (ako je demokracije ikad i bilo) Treći je taj što svaka članica mora da sprovodi politiku nato-a, pa makar bila naopaka. Četvrti je taj što članica mora slati svoje ljude na ratišta uvek kada se to od njih satraži i tako zamerarti nekim trecim zemljama koje nas objektivno ni malo ne ugrožavaju. Peti je razlog je taj što nato mnogo para traži za svoje egzibicije. Šesti razlog je nemogućnost (čitaj: nezainteresovanost) nato-a da zaštiti članice od terorizma. I sedmo, čak sam siguran da nato namjerno izaziva krize kako bi opravdao svoje postojanje, pa makar i izmislili neprijatelje. Što mislite, da bi nato želio da se Kim džon un primiri....pa nee, njima baš odgovara buka koju pravi Kim Džon kako bi plašili japan i južnu koreju, a opet sve to radi američkih interesa!

dr laza

pre 7 godina

@pingiTacno,nato kosta 2%,ali moras da posaljes mnogo vise od 2%vojske u Avganistan,Irak,Somaliju...E pa ko se vrati.To je cena za ucesce u nato-u.

Vlada

pre 7 godina

Ovo je potpuno razumljivo s obzirom da je pitanje bilo da li ljudi vide NATO kao pretnju njihovoj sopstvenoj drzavi. Da je pitanje bilo da li vide NATO kao globalnu pretnju po mir apsolutno bi rezultati bili veoma drugaciji u svim ostalim drzavam dok se kod nas ne bi mnogo promenilo.

kiza

pre 7 godina

Razlog za to je propaganda i naivnost naroda.

Naprimer, nas su Nemci 2 puta napadali, i to bez nekog povoda sa nase strane, a ipak najvise nase dijaspore ide tamo da radi, kupuje se nemacka roba, itd.

Pametni narodi gledaju da izbegnu lose stvari iz proslosti, a ne zive u proslosti (i to plitkoj, od 20-tak godina sto nije nista iz istorijske perspektive).

Ako cemo tako da gledamo, ni sa kim ne bi saradjivali nego bi bili kao Severna Koreja.

GMO banda

pre 7 godina

Nije problem u tome kako mi i Rusi percipiramo zapad i NATO, vec u tome kako oni dozivljavaju nas, jer da se ne lazemo, sve ovo sto se desava svuda po
svetu je jedan veliki tihi rat za dominaciju, prevlast, resurse i energiju kojih ima u izobilju pre svega u Rusiji i Sibiru, ali i dobrom delu ostatka Azije i delovima Afrike koje bi zapad i NATO da preotmu ili da sto manje plate, Rusija se naravno odlucno protivi tome, a mi smo se tu nasli sticajem nesretnih okolnosti, s druge strane sto se tice ovih malih satelitskih drzava iz NATO-a koje su isto tako minorne poput nase Srbije, odmah da se zna da su oni tu vise kao topovsko meso koje bi u eventualnom ratnom scenariju trebale da prime i raspodele radijaciju, a koje bi u slucaju nekakve pirove pobede ostali bez svog dela "zarade", ali bi zato nastavili da budu ono sto su i sada - "belo roblje".

leptirica

pre 7 godina

@pingiTacno,nato kosta 2%,ali moras da posaljes mnogo vise od 2%vojske u Avganistan,Irak,Somaliju...E pa ko se vrati.To je cena za ucesce u nato-u.
(dr laza, 13. februar 2017 16:20)

1. Nije istina da moraš slati vojsku bilo gdje,ali sa takvim potezima dobivaš povlastice tipa koji Hrvatska 220 MRAP oklopnjaka i Kiowe kao poklon od Amera.
2. 2% bi trebalo biti ukupno izdvajanje za vojsku,ne uplaćuje se 2% budžeta NATO-U. Radi se o plaćama vojske,troškovima opreme,održavanja objekata i nabavi oružja vlastite vojske.
3. Niti jedna zemlja nije dužna sudjelovati u operacijama u npr Afganistanu, Libiji i slično,dužna je samo u slučaju napada neke zemlje na zemlju članicu NATO-a sudjelovati u odgovoru na napad i obrani članice NATO-A.

strateg

pre 7 godina

Pretnja je svima koji nisu pod njihovom sapom,razlog je prost - ulaskom u NATO gubite suverenitet.Primera radi,Turska nije odbila zahtev Alijanse da ucestvuje u bombardovanju Srbije 1999 godine, to je bio uslov.

XY

pre 7 godina

U NATO je imalo smisla uci devedesetih,kad se raspao Varsavski pakt,NATO pobedio,Rusija bila slaba,a Tramp ni na vidiku.Danas,kada vise ne vlada unipolarni svet,kada je Rusija vojno mocna,NATO se obrukao u Avganistanu,a Tramp u najmanju ruku nije blagonaklon prema njemu,nema nikakvih prednosti uci u takvu organizaciju koja kuburi sa konfuzijom identiteta i krizom smisla postojanja.To bi bilo isto kao 45. ici u cetnike.Prosto nije tajming.

Tako je Nikola

pre 7 godina

A zasto su Bugari i Rumuni tu gde jesu iako su clanovi i EU i NATO?
(Nikola, 13. februar 2017 15:58)

Tacno Bugari i Rumuni su sada daleko ispred nas, a bili su daleko iza. U Sofiji se zavrsava treca linija metroa

Zemljoradnik

pre 7 godina

Od koga treba da štiti nato recimo slovačku, belgiju, dansku, portugal, srbiju, italiju? Koje su njihove pretnje tačno? Razumem za zemlje koje se graniče sa rusijom ili za grčku koja se kači s turcima, ali za šta će nama nato, evo jedno čisto praktično pitanje?
(Sreta, 13. februar 2017 17:46)
- Ne znam za Portugal i Dansku, ali Srbija je u takvom okruženju da ako ne sediš za istim stolom (NATO), naći ćeš se na stolu. U stvari već jesmo na stolu i kidaju nam komadiće polako. Zemlje koje su to na vreme uvidele i krenule prema NATO (Hrvatska, Albanija, itd), uspele su jednu neverovatnu stvar: okrenuli su tok nekoliko vekova istorije u svoju korist. Za par desetina godina izbrisali su generacije naših žrtava, sebe su predstavili kao žrtvu i dobili ono što nikad nisu mogli ni da sanjaju. Mi smo za to vreme gledali u Rusiju i bili protiv NATO. Da ne bude zabune, uopšte ne volim NATO, ali ako kalkulišem hladne glave, shvatam da je tragična greška što je Srbija ignorisala i još uvek ignoriše značaj bliskosti sa tom organizacijom. Mada sad je i kasno da se nešto značajno promeni jer karte su podeljene. Više bi se svelo na to da nekako zadržimo ono što još imamo.

Sreta

pre 7 godina

Od koga treba da štiti nato recimo slovačku, belgiju, dansku, portugal, srbiju, italiju? Koje su njihove pretnje tačno? Razumem za zemlje koje se graniče sa rusijom ili za grčku koja se kači s turcima, ali za šta će nama nato, evo jedno čisto praktično pitanje?

Srbin iz Srbije

pre 7 godina

Pa da, tako je onomad perpametnom Srbinu bila pretnja i pomracenje sunca, pa su se iznabijali svi u podrume i stavljali cebad na prozore... Jedino mu nije pretnja rusija koja Srbiju satire, zloupotrebljava i iskoriscava vec tri decenije, od kad nam je unistila Jugoslaviju da ne bi postala clan EU i NATO... Pa i Japan je Amerika bombardovala i to nuklearkama, pa su sad najveci saveznici, kad ce Srbinov mozak da proradi?

asomakum

pre 7 godina

prilika da postanemo nato clanica je propustena jos u vreme tita, a sve posle je posledica. da je milosevic prihvatio sve uslove 1990/91 kao neki, volksvagen bi se pravio kod nas a ne u slovackoj a mi bi imali minimum 700€ prosecnu platu

Slobodni Klikeri

pre 7 godina

Tacno Bugari i Rumuni su sada daleko ispred nas, a bili su daleko iza. U Sofiji se zavrsava treca linija metroa
(Tako je Nikola, 13. februar 2017 18:50)

Jeste,kada bi se zivotni standard cele nacije merio po broju metro linija u glavnom gradu,dok ti se ostatak drzave raspada,a od Sofije do Burgasa sansa da te na putu (koji ne lici ni na sta) zaskoce drumski razbojnici su 50-50.

U Srbiji se ne zna ko je smesniji da li ovi koji se loze na S-300 ili ovi koji se loze na metro. I jednima i drugima su to pojmovi zivotnog uspeha i standarda. Garantujem zivotom da,ako BG jedan dan dobije metro,da ce sve "gradske face" i ostali uvece izlaziti u metro da bi bili vidjeni. Linija metroa ce biti glavno mesto za izlaz i pitanje statusa narednih 50 godina. Duze nego Mekdonalds. Nema veze sto na povratku kuci ispred zgrade moze da vas ubije komad otpale fasade ili drogirani ludak koji kolima 100 na sat prodje kroz crveno.

Vozdovac

pre 7 godina

Staljinizam nikad nije umro ovde, to je najveci problem.. Bombardovanje 1999. zbog bezumne Miloseviceve politike je samo deo problema u gledanju obicnih ljudi na NATO.. Daleko veci problem je propaganda kojom se ovde kontinuirano ispira mozak ljudima vec decenijama. Rusija ovde finansira medije, stranke, politicare.. Srbija je pod KGB-ovskom okupacijom. U takvom ambijentu, razumu je nemoguce da dopre do obicnih ljudi. Nije lako kada te konstantno lazu da si bombardovan ni kriv ni duzan..

Todor strasni

pre 7 godina

zvanicnoj politici to odgovara i ona preko medija podgreva takvu atmosferu i to je sve.nista cudno.u cg je obrnuta situacija jer je zvanicna politika takvu zeli.riba,glava,rep...

Mexico

pre 7 godina

Nisu mi jasni ljudi u Srbiji koji mogu da podržavaju NATO. Imamo vrlo kratko pamćenje, ali čak i ako se ne sećamo šta se dešavalo pre manje od dvadeset godina...
(Patriota, 13. februar 2017 17:05)

Da, a vama pamcenje pocinje od 24. Marta 1999. Ne dao bog da svima vama pamcenje krece od 24 Marta 1989. godine kada ste kao muve bez glave zokruzivali SPS na glasackim listicima i u transu padali na nacistickim govorima Slobodana Milosevica verujuci u pricu da su Srbi u SFRJ neke zrtve. Pa onda zaobravljate donosenje ustava Srbije unutar SFRJ, pa upad u NBJ i povlacenje milijarde maraka od strane Srbije i definitivno zaboravljate novo glasanje za SPS/SRS koaliciju i balvane u Hrvatskoj, tenkove i snajpere u Bosni. Sve to od 1989 vodi do kulminacije 1999 a vama je tesko da sami sebi priznate da ste se zalagali za gubitnicku i pre svega pogubnu politiku. Zato vama 1999. nikada nece biti jasna jer vi verujete u ideale od pre dvadeset godina i cekate momenat da nam svima dokazete kako ste ipak bili u pravu. Zato i dan danas glasate za SPS/SRS ljude a u mi svi tonemo jos dublje.

Spearman

pre 7 godina

Ne cudi uopste. Da smo pametniji i obrazovaniji ne bismo imali manji minimalac od Bugarske i Rumunije. Ne bismo bili medju 5 najsiromasnijih zemalja u Evropi.

ZagrebGrad

pre 7 godina

@Bas cudno sa obzirom da mi NATO ostetio kuci u skoro centru Kragujevca steta 20 000 eura,samo pukom srecom niko nije poginuo ,isterao dedu i babu iz njihovog stana u Pristini pri cemu mi deda pretucen...umro u bolnici u Kragejuvcu 20 dana posle ,nisu im dali cak ni porodicne slike da ponesu,u njihov stan gde su ziveli 50 godina uselio se clan OVK ..sve to 150 metara od sedista NATO u Pristini,imao sam dva druga..celo detinjstvo smo proveli zajendo ..jedan imao 17 poginuo od NATO bombe dok bio sa ocem u kolima na Kosovu ,drugi 21 godinu ubila ga OVK iz zasede isto u kolima..i onda neko da me pita sto ne volim NATO a znam da isto radili sirom sveta.
(Nikola, 13. februar 2017 18:02) Eto meni otac umro od srpske ruke u logoru u srbiji, kuca u kojoj smo zivjeli razrusena do temelja od srpskih granata, stric mi poginuo u ratu, pa ipak ne mrzim srbe, dapace dobre ljude volim koje god nacionalnosti bili

Car Dušan

pre 7 godina

NATO bi mogao i nama da bude zaštita, ali ne, mi smo pelcovani od zdravog razuma i razumnih ljudi. Svi koji su takvi odoše u USA, a ovde je ostala, kako kaže pesnik, samo fukara i r*ja.

East West

pre 7 godina

Dakle Belorusija vidi NATO kao zaštitu? Stvarno?
(protector, 13. februar 2017 15:19)
Belorusija nije bila u istrazivanju. Samo zemlje (Istocne) Evrope. Azijske zemlje nisu bile ukljucene. Mozete da odete direktno na Galup i pogledate rezultate http://www.gallup.com/poll/203819/nato-members-eastern-europe-protection.aspx Istrazivanje za Rusiju je uradjeno 2016.

Aleksandar

pre 7 godina

Zasto moram biti rusofil, ako nisam za NATO. Nisam rusofil, ali nisam ni za NATO. Zbog bombardovanja, zbog osiromasenog uranijuma, nikad takvu jednu organizaciju necu prihvatiti. NATO je stvoren da stiti zapadni svet od Sovjetskog saveza. Iako Hladnog rata i blokovske podele zvanicno vec duze vreme vise nema, on i dalje postoji, naravno, sada da stiti Zapad od Rusije. Mislim da Srbija u takvom savezu nema sta da trazi, jer bi joj onda Rusija postala neprijatelj, a sa Rusijom ipak imamo religiozne, istorijske i druge veze. Jesam za EU, moze ali ne mora, ali nikako nisam za NATO i nikad necu biti jer pamtim. Nisam ni za to da moramo da biramo automatski jedno ili drugo. Sa svakima fino, mudro, i to je to, ali bez priblizavanja samo jednima ili samo drugima.

Aleksandar

pre 7 godina

To je zato što je Srbija imala sreću (ili maler, zavisi kako se gleda) da ima pametno vođstvo u osudnom trenutku pa nije došla u priliku da oseti čari ruske 'zaštite' od koje svi ostali beže glavom bez obzira. Posle Rusa i NATO dođe sladak k'o šećerlema...

Jurica

pre 7 godina

Od koga treba da štiti nato recimo slovačku, belgiju, dansku, portugal, srbiju, italiju? Koje su njihove pretnje tačno? Razumem za zemlje koje se graniče sa rusijom ili za grčku koja se kači s turcima, ali za šta će nama nato, evo jedno čisto praktično pitanje?
(Sreta, 13. februar 2017 17:46)

NATO nije samo vojna alijansa već i politička. Danas se rat ne vodi samo sa puškama.

Toxic

pre 7 godina

"Jeste,kada bi se zivotni standard cele nacije merio po broju metro linija u glavnom gradu,dok ti se ostatak drzave raspada,a od Sofije do Burgasa sansa da te na putu (koji ne lici ni na sta) zaskoce drumski razbojnici su 50-50.
(Slobodni Klikeri, 13. februar 2017 19:23)"

E moj klikerašu, ja sam lane išao putem Sofija - Burgas i, gle čuda, drumskih razbojnika nisam video nigde a taj put koji "ne liči ni na šta" pravo je građevinsko remek delo naspram kojeg je autoput Beograd - Niš oranica. A i nisam primetio da samo Sofija cveta a resto Bugarske se raspada. Bar onaj deo koji je na Crnom moru.

crnac

pre 7 godina

U Srbiji je veliki odijum prema NATO zbog intervencije '99. Naizgled normalno, no... Srbi bi, zapravo, trebalo da su zahvalni: NATO ih je sprijecio da na Kosovu (kako su bili krenuli) ucine zlocin stravicnih razmjera, kojega se generacije i generacije ne bi mogle oprati i otresti.

Bivši sugrađanin

pre 7 godina

Interesantno je da se uvek pominje NATO bombardovanje, a niko da se seti zbog čega se to bombardovanje desilo.

Evo, da vas potsetim: Milošević, dešavanje naroda, velika Srbija, balvan revolucije, višegodišnja opsada i bombardovanje Sarajeva, Srebrenica, ratovi Srbije protiv svih naroda bivše Jugoslavije, masovne grobnice, itd...

Petar

pre 7 godina

Kazete bombardovali su nas. Pa samo se malo zapitajte zasto su nas bombardovali. 10 godina ludila na celu sa onim ludakom koga smo u transu podrzavali. Zalosno je da smo morali da budemo bombardovani da bi shvatili da nas je mamlaz unistio i da su u nase ime pocinjeni brojni zlocini.

a to

pre 7 godina

Mozemo mi da kukamo kako je NATO nekome 90'ih bio majka, a nekome maceha, ali posle pada Berlinskog zida pre skoro tri decenije svako je na evropskom istoku mogao da racuna na njegovu veliku pomoc, pogotovo mi Srbi ratni saveznici iz dva svetska rata sa USA, GBR i FRA ciji su kontigenti najveci u tom vojnom savezu. Ali smo se mi predvodjeni Milosevicem, Mirom, Seseljem, Karadzicem, UDBA-om, JNA, bivsim komunistima i novokomponovanim ultranacionalistima, i ostalim faktorima koji su nas vukli na pogresnu stranu istorije svrstali iza u Evropi prevazidjene autoritarne, plemenske i militantne politike "krvi i tla" koja nas je prvo sukobila sa svima iz bivse zajednicke drzave, pa zatim izolovala iz sveta, i na kraju direktno konfrontirala sa NATO.

Vreme je vise da se suocimo sa sopstvenim greskama iz nase novije istorije i izvucemo vazne pouke iz toga, a ne da poput recimo nasih komsija Bugara posle 2. Balkanskog rata ili Madjara posle WW1 svoju nacionalnu energiju usmerimo ka "ispravljanju nepravdi" i tako se jos vise ukopamo. Poznajuci kakva je ovde preovladjujuca svest, mislim da dzaba sve ovo ja pisem i podsecam, ali istina nikada ne moze da steti...

Selektivno pamcenje

pre 7 godina

Kome je naneo zlo mora da je pretnja, ili treba da ih volimo ?
(haha)

Sjajan komentar. Eto odgovora zasto smo neomiljeni u regionu I zasto svi koje smo "oslobadjali" vide u Nato svog zastitnika? Da smo ovakvi bandoglavi kakvi smo, imali u rukama oruzanu silu kao Nato, pa mi bi smo istrebili pola zemaljske kugle. Bukvalno zbrisali sa lica zemlje sve susede. Cak I sa ovom malom vojskom (malom u globalnim razmerama) smo uspeli da se podicimo Vukovarom, Dubrovnikom, Sarajevom, Srebrenicom, hladnjacama... Ah da to smo zaboravili. U stvari drugi su nam to napakovali, zapravo se nista od toga nije desilo, nego Nato krenuo na nas onako iz dosade.

diskretni heroj

pre 7 godina

Ali zato Srbi idu u Grcku na more koja je u NATO i koja je pravoslavna zemlja (tu pada u vodu teorija srbendi da samo katolicle zemlje ulaze u NATO) i koja 2,5% BDP koji potice i od turizma uplacuje u NATO budzet pa tako Srbi (iako to nece nikada priznat) svojim letovanjima finansiraju NATO.

ded

pre 7 godina

Nije problem u tome sta Srbi misle o NATO. Ni ja nemam lepo misljenje o njima. Problem je sto Srbi ne misle uopste. Da li su Japanci srecni zbod Hirosime i Nagasakija? Pa ko im je glavni saveznik zadnjih 70 godina? Da li su Nemci srecni sto su im Ameri preorali Nemacku? U bombardovanju Drezdena je stradalo vise ljudi nego u napadu na Hirosimu. Pa ko im je saveznik 70 godina. Oni ne misle srcem kao mi. Oni gledaju goli interes. NATO znaci manje ulaganja u vojsku a vecu sigurnost, ma sta vi mislili. Tramp zato i negoduje jer je NATO veliki trosak za Amere.
Totalna tupost naseg stanovnistva nam drzi na vlasti korumpirane tirane, vec decenijama unazad. Kako onda ocekivati od naroda da razume spoljnu i bezbednosnu politiku zemlje u kojoj zivi. Uzasno smo neobrazovan i neracionalan narod.

s 1000

pre 7 godina

Engleska i Francuska su ratovale vekovima, takodje Nemacka i Francuska, Italija i Francuska takodje, a sada su najveci saveznici. USA i Japan su bili najveci neprijatelji, a sada su najveci prijatelji. Vremena se menjaju, a sa njima i politika, a te zemlje napreduju zato sto nisu zaglibljene u proslosti. Svi koji su bili pod Rusima mrze ih najvise na svetu.

Xman

pre 7 godina

Koliko rusofila i ruskih botova na jednom mestu. Pa nije nas NATO bombardovao iz cista mira nego je Milosevic napadao sve narode oko nas a na sankcije i upozorenja nije reagovao.Tek nakon bombardovanja zavrseno je sa ratovimana Balkanu svidelo se to nama ili ne.

strateg

pre 7 godina

Pretnja je svima koji nisu pod njihovom sapom,razlog je prost - ulaskom u NATO gubite suverenitet.Primera radi,Turska nije odbila zahtev Alijanse da ucestvuje u bombardovanju Srbije 1999 godine, to je bio uslov.

bosnia

pre 7 godina

Naravno da je pretnja kad su nas zasuila bombama.
(Skyfury, 13. februar 2017 15:17)

A Japan nisu zasuli atomskim, niti je Japan zasuo komsije prije toga?
Komsije ostavite vise to selektivno pamcenje od datuma kada vama odgovara itd... Nato nije dobar ali je najmanje zlo od onoga sto nam se nudi kao opcija. Evo ja u BiH sam bio zasut srpskim bombama pa Srbiju ne dozivljavam kao prijetnju. Vise vas gledam kao na potencionalnog partnera za saradnju. Necu da zivim u proslosti.

East West

pre 7 godina

Dakle Belorusija vidi NATO kao zaštitu? Stvarno?
(protector, 13. februar 2017 15:19)
Belorusija nije bila u istrazivanju. Samo zemlje (Istocne) Evrope. Azijske zemlje nisu bile ukljucene. Mozete da odete direktno na Galup i pogledate rezultate http://www.gallup.com/poll/203819/nato-members-eastern-europe-protection.aspx Istrazivanje za Rusiju je uradjeno 2016.

leptirica

pre 7 godina

@pingiTacno,nato kosta 2%,ali moras da posaljes mnogo vise od 2%vojske u Avganistan,Irak,Somaliju...E pa ko se vrati.To je cena za ucesce u nato-u.
(dr laza, 13. februar 2017 16:20)

1. Nije istina da moraš slati vojsku bilo gdje,ali sa takvim potezima dobivaš povlastice tipa koji Hrvatska 220 MRAP oklopnjaka i Kiowe kao poklon od Amera.
2. 2% bi trebalo biti ukupno izdvajanje za vojsku,ne uplaćuje se 2% budžeta NATO-U. Radi se o plaćama vojske,troškovima opreme,održavanja objekata i nabavi oružja vlastite vojske.
3. Niti jedna zemlja nije dužna sudjelovati u operacijama u npr Afganistanu, Libiji i slično,dužna je samo u slučaju napada neke zemlje na zemlju članicu NATO-a sudjelovati u odgovoru na napad i obrani članice NATO-A.

Patriota

pre 7 godina

Nisu mi jasni ljudi u Srbiji koji mogu da podržavaju NATO. Imamo vrlo kratko pamćenje, ali čak i ako se ne sećamo šta se dešavalo pre manje od dvadeset godina, pogledajmo samo kako NATO "štiti" svuda po svetu. Trebalo je da pokažu rezultate ove ankete i sa bliskog istoka, iz severne Afrike, Južne Amerike...

bandiera rossa

pre 7 godina

NATO je dao sebi za pravo da okolo DELI PRAVDU na sebi svojstven nacin, UBIJANJEM i razaranjem. Drugim recima, ponasao se kao lokalni siledzija u seoskoj kafani. Ako ga neko pogleda, on mu da po labrnji. E sad, neki ovde tvrde, da smo sami krivi sto smo ga pogledali, a mi ga nismo samo pogledali, vec se i usprotivili... I onda je nama NATO unazadio, ma kakvi unazadio, nama je NATO pakt UNISTIO zemlju, jer ovo sto je ostalo je sve samo ne ZEMLJA.

Srbin iz Srbije

pre 7 godina

Pa da, tako je onomad perpametnom Srbinu bila pretnja i pomracenje sunca, pa su se iznabijali svi u podrume i stavljali cebad na prozore... Jedino mu nije pretnja rusija koja Srbiju satire, zloupotrebljava i iskoriscava vec tri decenije, od kad nam je unistila Jugoslaviju da ne bi postala clan EU i NATO... Pa i Japan je Amerika bombardovala i to nuklearkama, pa su sad najveci saveznici, kad ce Srbinov mozak da proradi?

cukce

pre 7 godina

Jesam za EU, nisam rusofil, ali posle bombardovanja 99te za NATO ne mogu da budem, ne samo zbog samog bombardovanja vec zbog svih zrtava koje su proglasene koratelarnom stetom i zbog svega onoga (osiromasen uranijum i dr...) sto su bacali i zbog cega su maligna oboljenja visestruko povecana!

kiza

pre 7 godina

Razlog za to je propaganda i naivnost naroda.

Naprimer, nas su Nemci 2 puta napadali, i to bez nekog povoda sa nase strane, a ipak najvise nase dijaspore ide tamo da radi, kupuje se nemacka roba, itd.

Pametni narodi gledaju da izbegnu lose stvari iz proslosti, a ne zive u proslosti (i to plitkoj, od 20-tak godina sto nije nista iz istorijske perspektive).

Ako cemo tako da gledamo, ni sa kim ne bi saradjivali nego bi bili kao Severna Koreja.

dr laza

pre 7 godina

@pingiTacno,nato kosta 2%,ali moras da posaljes mnogo vise od 2%vojske u Avganistan,Irak,Somaliju...E pa ko se vrati.To je cena za ucesce u nato-u.

Didul

pre 7 godina

Pretnja je u više pogleda! Kao prvi, pretnja je u tome što nato instalira baze i svaka zemlja sa nato bazom postaje meta strateških nuklearnih snaga rusije. Drugo, razlog je instaliranje svojih marionetskih režima tako da zbogom demokracijo (ako je demokracije ikad i bilo) Treći je taj što svaka članica mora da sprovodi politiku nato-a, pa makar bila naopaka. Četvrti je taj što članica mora slati svoje ljude na ratišta uvek kada se to od njih satraži i tako zamerarti nekim trecim zemljama koje nas objektivno ni malo ne ugrožavaju. Peti je razlog je taj što nato mnogo para traži za svoje egzibicije. Šesti razlog je nemogućnost (čitaj: nezainteresovanost) nato-a da zaštiti članice od terorizma. I sedmo, čak sam siguran da nato namjerno izaziva krize kako bi opravdao svoje postojanje, pa makar i izmislili neprijatelje. Što mislite, da bi nato želio da se Kim džon un primiri....pa nee, njima baš odgovara buka koju pravi Kim Džon kako bi plašili japan i južnu koreju, a opet sve to radi američkih interesa!

obi van

pre 7 godina

ne znam da bi su svjesni ovi koji zagovaraju ulazak u NATO da tu ima i nekih obaveza. Kupovina naoružanja, slanje vojske na bojišta...
A da ne govorim šta bi bilo u slučaju otvorenog sukoba sa Rusijom

achtung

pre 7 godina

Istrazivanje americkog "Galupa" (2014) takodje pokazuje da vecina svetske populacije smatra da su SAD (bez sumnje boss u NATO-u) najveca pretnje po mir u svetu.

Pera

pre 7 godina

Pretnja je svima koji nisu pod njihovom sapom,razlog je prost - ulaskom u NATO gubite suverenitet.Primera radi,Turska nije odbila zahtev Alijanse da ucestvuje u bombardovanju Srbije 1999 godine, to je bio uslov.
(strateg, 13. februar 2017 15:39)

Sve veliki stratezi. Turska je pristupila NATO 18 Februara 1952, zajedno sa Grckom. 1952 godina je, Strateze, bilo tacno 47 godina pre 1999. godine. Tvoj iskaz da se u NATO gubi suverenitet je u potpunosti, 100% netacan, jer kako onda objasnjavas cinjenicu da je druga po vojnoj moci clanica NATO - Turska ucestvovala u bombardovanju Srbije jer je po tebi morala kako ne bi izgubila suverenitet, a jedna mnogo slabija clanica NATO - Grcka, nije, i nije izgubila ni suverenitet ni clanstvo svojim aktom?

XY

pre 7 godina

U NATO je imalo smisla uci devedesetih,kad se raspao Varsavski pakt,NATO pobedio,Rusija bila slaba,a Tramp ni na vidiku.Danas,kada vise ne vlada unipolarni svet,kada je Rusija vojno mocna,NATO se obrukao u Avganistanu,a Tramp u najmanju ruku nije blagonaklon prema njemu,nema nikakvih prednosti uci u takvu organizaciju koja kuburi sa konfuzijom identiteta i krizom smisla postojanja.To bi bilo isto kao 45. ici u cetnike.Prosto nije tajming.

Nikola

pre 7 godina

Bas cudno sa obzirom da mi NATO ostetio kuci u skoro centru Kragujevca steta 20 000 eura,samo pukom srecom niko nije poginuo ,isterao dedu i babu iz njihovog stana u Pristini pri cemu mi deda pretucen...umro u bolnici u Kragejuvcu 20 dana posle ,nisu im dali cak ni porodicne slike da ponesu,u njihov stan gde su ziveli 50 godina uselio se clan OVK ..sve to 150 metara od sedista NATO u Pristini,imao sam dva druga..celo detinjstvo smo proveli zajendo ..jedan imao 17 poginuo od NATO bombe dok bio sa ocem u kolima na Kosovu ,drugi 21 godinu ubila ga OVK iz zasede isto u kolima..i onda neko da me pita sto ne volim NATO a znam da isto radili sirom sveta.

Tako je Nikola

pre 7 godina

A zasto su Bugari i Rumuni tu gde jesu iako su clanovi i EU i NATO?
(Nikola, 13. februar 2017 15:58)

Tacno Bugari i Rumuni su sada daleko ispred nas, a bili su daleko iza. U Sofiji se zavrsava treca linija metroa

GMO banda

pre 7 godina

Nije problem u tome kako mi i Rusi percipiramo zapad i NATO, vec u tome kako oni dozivljavaju nas, jer da se ne lazemo, sve ovo sto se desava svuda po
svetu je jedan veliki tihi rat za dominaciju, prevlast, resurse i energiju kojih ima u izobilju pre svega u Rusiji i Sibiru, ali i dobrom delu ostatka Azije i delovima Afrike koje bi zapad i NATO da preotmu ili da sto manje plate, Rusija se naravno odlucno protivi tome, a mi smo se tu nasli sticajem nesretnih okolnosti, s druge strane sto se tice ovih malih satelitskih drzava iz NATO-a koje su isto tako minorne poput nase Srbije, odmah da se zna da su oni tu vise kao topovsko meso koje bi u eventualnom ratnom scenariju trebale da prime i raspodele radijaciju, a koje bi u slucaju nekakve pirove pobede ostali bez svog dela "zarade", ali bi zato nastavili da budu ono sto su i sada - "belo roblje".

zoki

pre 7 godina

Svi koji su bili pod Rusima mrze ih najvise na svetu.
(s 1000, 13. februar 2017 16:43)

Nas je NATO bombardovao i logicno je da NATO mrzimo najvise na svetu.
Po strani ljubav, strast, osecanja itd, itd. Razum na prvom mestu i on kaze ovo sto je rekao. Doci ce dan kada cemo drugacije da razmisljamo, budala menja misljenje svaki dan, normalnom coveku ipak treba malo vremena.

Sreta

pre 7 godina

Od koga treba da štiti nato recimo slovačku, belgiju, dansku, portugal, srbiju, italiju? Koje su njihove pretnje tačno? Razumem za zemlje koje se graniče sa rusijom ili za grčku koja se kači s turcima, ali za šta će nama nato, evo jedno čisto praktično pitanje?

Vozdovac

pre 7 godina

Staljinizam nikad nije umro ovde, to je najveci problem.. Bombardovanje 1999. zbog bezumne Miloseviceve politike je samo deo problema u gledanju obicnih ljudi na NATO.. Daleko veci problem je propaganda kojom se ovde kontinuirano ispira mozak ljudima vec decenijama. Rusija ovde finansira medije, stranke, politicare.. Srbija je pod KGB-ovskom okupacijom. U takvom ambijentu, razumu je nemoguce da dopre do obicnih ljudi. Nije lako kada te konstantno lazu da si bombardovan ni kriv ni duzan..

Car Dušan

pre 7 godina

NATO bi mogao i nama da bude zaštita, ali ne, mi smo pelcovani od zdravog razuma i razumnih ljudi. Svi koji su takvi odoše u USA, a ovde je ostala, kako kaže pesnik, samo fukara i r*ja.

Zemljoradnik

pre 7 godina

Od koga treba da štiti nato recimo slovačku, belgiju, dansku, portugal, srbiju, italiju? Koje su njihove pretnje tačno? Razumem za zemlje koje se graniče sa rusijom ili za grčku koja se kači s turcima, ali za šta će nama nato, evo jedno čisto praktično pitanje?
(Sreta, 13. februar 2017 17:46)
- Ne znam za Portugal i Dansku, ali Srbija je u takvom okruženju da ako ne sediš za istim stolom (NATO), naći ćeš se na stolu. U stvari već jesmo na stolu i kidaju nam komadiće polako. Zemlje koje su to na vreme uvidele i krenule prema NATO (Hrvatska, Albanija, itd), uspele su jednu neverovatnu stvar: okrenuli su tok nekoliko vekova istorije u svoju korist. Za par desetina godina izbrisali su generacije naših žrtava, sebe su predstavili kao žrtvu i dobili ono što nikad nisu mogli ni da sanjaju. Mi smo za to vreme gledali u Rusiju i bili protiv NATO. Da ne bude zabune, uopšte ne volim NATO, ali ako kalkulišem hladne glave, shvatam da je tragična greška što je Srbija ignorisala i još uvek ignoriše značaj bliskosti sa tom organizacijom. Mada sad je i kasno da se nešto značajno promeni jer karte su podeljene. Više bi se svelo na to da nekako zadržimo ono što još imamo.

Mexico

pre 7 godina

Nisu mi jasni ljudi u Srbiji koji mogu da podržavaju NATO. Imamo vrlo kratko pamćenje, ali čak i ako se ne sećamo šta se dešavalo pre manje od dvadeset godina...
(Patriota, 13. februar 2017 17:05)

Da, a vama pamcenje pocinje od 24. Marta 1999. Ne dao bog da svima vama pamcenje krece od 24 Marta 1989. godine kada ste kao muve bez glave zokruzivali SPS na glasackim listicima i u transu padali na nacistickim govorima Slobodana Milosevica verujuci u pricu da su Srbi u SFRJ neke zrtve. Pa onda zaobravljate donosenje ustava Srbije unutar SFRJ, pa upad u NBJ i povlacenje milijarde maraka od strane Srbije i definitivno zaboravljate novo glasanje za SPS/SRS koaliciju i balvane u Hrvatskoj, tenkove i snajpere u Bosni. Sve to od 1989 vodi do kulminacije 1999 a vama je tesko da sami sebi priznate da ste se zalagali za gubitnicku i pre svega pogubnu politiku. Zato vama 1999. nikada nece biti jasna jer vi verujete u ideale od pre dvadeset godina i cekate momenat da nam svima dokazete kako ste ipak bili u pravu. Zato i dan danas glasate za SPS/SRS ljude a u mi svi tonemo jos dublje.

Vlada

pre 7 godina

Ovo je potpuno razumljivo s obzirom da je pitanje bilo da li ljudi vide NATO kao pretnju njihovoj sopstvenoj drzavi. Da je pitanje bilo da li vide NATO kao globalnu pretnju po mir apsolutno bi rezultati bili veoma drugaciji u svim ostalim drzavam dok se kod nas ne bi mnogo promenilo.

asomakum

pre 7 godina

prilika da postanemo nato clanica je propustena jos u vreme tita, a sve posle je posledica. da je milosevic prihvatio sve uslove 1990/91 kao neki, volksvagen bi se pravio kod nas a ne u slovackoj a mi bi imali minimum 700€ prosecnu platu

dd

pre 7 godina

Belorusija nije bila u istrazivanju. Samo zemlje (Istocne) Evrope. Azijske zemlje nisu bile ukljucene. Mozete da odete direktno na Galup i pogledate rezultate [link] Istrazivanje za Rusiju je uradjeno 2016.
(East West, 13. februar 2017 15:57)
Да сам јуче умро не бих знао да је Белорусија у Азији. Колико сам ја учио Азија почиње из Урала. У истраживање укључена Русија, а Белорусија се налази између Пољске и Русије.

ZagrebGrad

pre 7 godina

@Bas cudno sa obzirom da mi NATO ostetio kuci u skoro centru Kragujevca steta 20 000 eura,samo pukom srecom niko nije poginuo ,isterao dedu i babu iz njihovog stana u Pristini pri cemu mi deda pretucen...umro u bolnici u Kragejuvcu 20 dana posle ,nisu im dali cak ni porodicne slike da ponesu,u njihov stan gde su ziveli 50 godina uselio se clan OVK ..sve to 150 metara od sedista NATO u Pristini,imao sam dva druga..celo detinjstvo smo proveli zajendo ..jedan imao 17 poginuo od NATO bombe dok bio sa ocem u kolima na Kosovu ,drugi 21 godinu ubila ga OVK iz zasede isto u kolima..i onda neko da me pita sto ne volim NATO a znam da isto radili sirom sveta.
(Nikola, 13. februar 2017 18:02) Eto meni otac umro od srpske ruke u logoru u srbiji, kuca u kojoj smo zivjeli razrusena do temelja od srpskih granata, stric mi poginuo u ratu, pa ipak ne mrzim srbe, dapace dobre ljude volim koje god nacionalnosti bili

Zoran

pre 7 godina

Belorusija nije bila u istrazivanju. Samo zemlje (Istocne) Evrope. Azijske zemlje nisu bile ukljucene. Mozete da odete direktno na Galup i pogledate rezultate http://www.gallup.com/poll/203819/nato-members-eastern-europe-protection.aspx Istrazivanje za Rusiju je uradjeno 2016.
(East West, 13. februar 2017 15:57)

Belorusija je itekako Evropska zemlja tacnije istocno Evropska zemlja kao i Rusija. Istocna granica Evrope je planina Ural.

Todor strasni

pre 7 godina

zvanicnoj politici to odgovara i ona preko medija podgreva takvu atmosferu i to je sve.nista cudno.u cg je obrnuta situacija jer je zvanicna politika takvu zeli.riba,glava,rep...

Aleksandar

pre 7 godina

To je zato što je Srbija imala sreću (ili maler, zavisi kako se gleda) da ima pametno vođstvo u osudnom trenutku pa nije došla u priliku da oseti čari ruske 'zaštite' od koje svi ostali beže glavom bez obzira. Posle Rusa i NATO dođe sladak k'o šećerlema...

Slobodni Klikeri

pre 7 godina

Tacno Bugari i Rumuni su sada daleko ispred nas, a bili su daleko iza. U Sofiji se zavrsava treca linija metroa
(Tako je Nikola, 13. februar 2017 18:50)

Jeste,kada bi se zivotni standard cele nacije merio po broju metro linija u glavnom gradu,dok ti se ostatak drzave raspada,a od Sofije do Burgasa sansa da te na putu (koji ne lici ni na sta) zaskoce drumski razbojnici su 50-50.

U Srbiji se ne zna ko je smesniji da li ovi koji se loze na S-300 ili ovi koji se loze na metro. I jednima i drugima su to pojmovi zivotnog uspeha i standarda. Garantujem zivotom da,ako BG jedan dan dobije metro,da ce sve "gradske face" i ostali uvece izlaziti u metro da bi bili vidjeni. Linija metroa ce biti glavno mesto za izlaz i pitanje statusa narednih 50 godina. Duze nego Mekdonalds. Nema veze sto na povratku kuci ispred zgrade moze da vas ubije komad otpale fasade ili drogirani ludak koji kolima 100 na sat prodje kroz crveno.

Toxic

pre 7 godina

"Jeste,kada bi se zivotni standard cele nacije merio po broju metro linija u glavnom gradu,dok ti se ostatak drzave raspada,a od Sofije do Burgasa sansa da te na putu (koji ne lici ni na sta) zaskoce drumski razbojnici su 50-50.
(Slobodni Klikeri, 13. februar 2017 19:23)"

E moj klikerašu, ja sam lane išao putem Sofija - Burgas i, gle čuda, drumskih razbojnika nisam video nigde a taj put koji "ne liči ni na šta" pravo je građevinsko remek delo naspram kojeg je autoput Beograd - Niš oranica. A i nisam primetio da samo Sofija cveta a resto Bugarske se raspada. Bar onaj deo koji je na Crnom moru.

Aleksandar

pre 7 godina

Zasto moram biti rusofil, ako nisam za NATO. Nisam rusofil, ali nisam ni za NATO. Zbog bombardovanja, zbog osiromasenog uranijuma, nikad takvu jednu organizaciju necu prihvatiti. NATO je stvoren da stiti zapadni svet od Sovjetskog saveza. Iako Hladnog rata i blokovske podele zvanicno vec duze vreme vise nema, on i dalje postoji, naravno, sada da stiti Zapad od Rusije. Mislim da Srbija u takvom savezu nema sta da trazi, jer bi joj onda Rusija postala neprijatelj, a sa Rusijom ipak imamo religiozne, istorijske i druge veze. Jesam za EU, moze ali ne mora, ali nikako nisam za NATO i nikad necu biti jer pamtim. Nisam ni za to da moramo da biramo automatski jedno ili drugo. Sa svakima fino, mudro, i to je to, ali bez priblizavanja samo jednima ili samo drugima.

Spearman

pre 7 godina

Ne cudi uopste. Da smo pametniji i obrazovaniji ne bismo imali manji minimalac od Bugarske i Rumunije. Ne bismo bili medju 5 najsiromasnijih zemalja u Evropi.

Jurica

pre 7 godina

Od koga treba da štiti nato recimo slovačku, belgiju, dansku, portugal, srbiju, italiju? Koje su njihove pretnje tačno? Razumem za zemlje koje se graniče sa rusijom ili za grčku koja se kači s turcima, ali za šta će nama nato, evo jedno čisto praktično pitanje?
(Sreta, 13. februar 2017 17:46)

NATO nije samo vojna alijansa već i politička. Danas se rat ne vodi samo sa puškama.