Utorak, 17.01.2017.

13:52

Uništio svoj život da majke njegovih vojnika ne bi plakale

Preminuli general Vladimir Trifunović je jednom prilikom rekao da je jedini general kog je Hrvatska osudila za ratni zločin, a Jugoslavija jer ga nije počinio.

Izvor: B92

Uništio svoj život da majke njegovih vojnika ne bi plakale IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

82 Komentari

Sortiraj po:

Alen Randjelovic

pre 7 godina

Da je kojim slucajem general Vlado Trifunovic , te 1991.g glumio heroja , ja danas ne bi imao dvoje odrasle dece i dve predivne unuke. Onaj ko nije doziveo tih sedam dana i sedam noci u kasarni Kalnicki partizani u Varazdinu , na Varazdin bregu i kasarni Jalkovacke zrtve kao i u drugim vojnim objektima , moze pricati o nekom herojstvu i junastvu. Martovska klasa vojnika , koja ni obuku nije zavrsila , borila se u neprijateljskom okruzenju.
Generale Vlado , tebi vecna slava i hvala u ime moje porodice i porodica ostalih vojnika. Uvek ce mi ostati zal , sto nisam posetio ovog velikog coveka i popricao sa njim.
ceta veze , VP 7464/31 , kasarna Kalnicki partizani Varazdin , mart 1991.

Gordana Vasic

pre 7 godina

Moj muz je bio medju tim spasenim 240-280 vojnika.Bili su opkoljeni sa15.000protivnickih vojnika tako da nisu imali sanse.Spaseni su zivoti!Neka mu je vecna slava!Pozdrav!

Rade

pre 7 godina

Vode se polemike u zemlji cije je rukovodstvo dozvolilo 1999 da 19 najmocnijih drzava vodi rat protiv tebe. Ovaj covek nema cega da se stidi, ja bi bio ponosan na njegovom mestu. Sta osudili ga ti isti nesposobnjakovici? Slava mu.

indurain

pre 7 godina

99a, reči zamenika načelnika generalštaba kapetanu I klase koga šalje u samoubilački zadatak:
Meni ne trebaju živi heroji!

General Trifunović je heroj. Toga smo se setili tek kada je umro. Neka to govori i o nama.

Бацач пламена

pre 7 godina

@mare

У Задру је било лако извући јер је на брдима изнад њега била територија САО Крајине, ту су биле артиљеријске и оклопне јединице книнског корпуса ЈНА са све крајишком милицијом и ТО као пешадијском попуном, плус морнарица ЈНА која је блокирала јадранску обалу. Поврх свега, авиони ЈНА са аеродрома у Мостару и Бихаћу летели су безбедно преко још мирне БиХ пружајући подршку из ваздуха. Хрватске снаге нису имале избора сем да деблокирају војне објекте и пусте да ЈНА изнесе наоружање.
Вараждин је крајњи север Хрватске, крајишка територија била је предалеко, гарнизон је био одсечен тако да му војска и Крајишници нису могли прићи. Мора код Вараждина нема, а авионима ЈНА није баш било безбедно да лете преко Славоније, где су хрватске снаге имале ПВО системе мањег домета.

Martovska klasa,Varazdin 1991

pre 7 godina

(Јабучило, 18. januar 2017 11:46)
Pitao bih te da li bi tako brojao tenkove da su tvoja deca bila u Varazdinu.
Ne vrede ta oruzija jedan ljudski a kamoli 280 mladih zivota.
Hrvati su se svakako naoruzavali odlicno i spolja i samo bi uzalud izginuli svi.
Taj spisak naoruzanja koji je izgubljen meni mnogo lepse deluje nego da je spisak poginulih decaka od 18 godina.

Razum

pre 7 godina

General Trifunović je postupio ljudski i spasao i hrvatski i srpski narod još veće tragedije.
To što je predao kasarnu punu oružja Hrvatima i nije mnogo značajno, oni su ionako imali podršku zapada, i sve da nisu uzeli ovo, njihovi zapadni mentori bi im to nadoknadili i isporučili.
Na ovim prostorima nikada nije nedostajalo oružja kao ni novca za oružje, ali je oduvek nedostajalo pameti i zdravog razuma.

Slava Generalu Trifunoviću

Јабучило

pre 7 godina

Ево шта је генерал Трифуновић без борбе нетакнуто предао непријатељу (и то према хрватским изворима). Процените да ли је то херојство.

- 74 borbena tenka T-55 (sovjetski)
- desetak tenkova druge namjene (laki amfibijski tenkovi PT-76, tenkovi nosači mostova, tenkovi za izvlačenje
- 48 oklopnih transportera za pješaštvo OT BVP M-80
- 18 borbenih oklopnih vozila s protuzračnim topovima
- 6 topova Gvozdika 122 mm (sovjetski)
- 6 višecijevnih bacača raketa tipa Plamen
- 4 VBR-a tipa Oganj
- 18 top-haubica 155 mm i 12 152 mm s potrebnim prijevoznim sredstvima
- oko 180 topova kalibra manjeg od 100 mm
- više bitnica (батерија) minobacača od 60, 82 i 120 mm
- oko 25 000 cijevi pješačkog naoružanja
- oko 250 raznovrsnih vozila i inženjeerijskih strojeva
- stotine tisuća tona streljiva i eksploziva
- veće količine sredstava veza i ostalog ratnog materijala.

Оружје је упућено на ратиште по целој СР Хрватској од Вуковара, Осијека, Винковаца до Лике и Далмације. Да не говоримо о огромном моралном подстреку хрватској војсци.

GetToDaChoppa

pre 7 godina

Jugoslaviju su zajednicki razbucali Milosevic, Kucan i Tudjman i to bog otac nije mogao da spase a kamoli multietnicka vojska koja nije ratovala od 1945. Trifunovicu duboki naklon za ono sto je uradio.

ex-

pre 7 godina

Ma koliko tada JNA bila jaka, jedinstvena i sposobna da izvrsi svaki Ustavni zadatak, nije imala nikakve sanse sa nesposobnim Predsednistvom kao Vrhovnim komandantom i bolesno obolelih od sindroma Tito, tadasnjih predsednika Republika Slobe,Tudjmana, Alije, Kucana, Kire.. Posle zaustavljanja sa par kamion-cisterni one oklopne brigade iz Hercegovine u Sloveniji kao i terevenke Slobe i Tudjmana u Karadjordjevu kada je sve vec pocelo i ginulo se nije bilo dileme kako ce se sve zavrsiti. Najodgovornije staresine u GS su uglavnom znale politicke odluke i ishod i pripremale se za nove uloge u novim banana drzavicama. U lancu komandovanja trupne staresine i jedinice su dozivljavale pravu golgotu nesposobnim odlukama i naredjenjima GS. Nije samo general Trifunovic kao komandant korpusa bukvalno ostao na cedilu, vec i mnogobrojni drugi manji sastavi. General Trifunovic je doneo pravu odluku. Neka mu je vecna slava. Trupne i nize staresine kao i golobradi rocni vojnici su bili koleteralna steta u JNA. Valjda ce se nekada otvoriti dosije ovog rata koji ce nazalost biti porazavajuci.

.

pre 7 godina

@Aamo
Ah, pa JNA je mogla da se useta u Zagreb i zavrsi rat pre nego sto je zaista poceo, ali onda ne bi moglo da se radi sve ono sto se radilo tokom rata. Nema pljackanja, bogacenja, nema trgovanja teritorijama itd. I sto je najvaznije, da je JNA pohapsila hrvatsko rukovodstvo i okoncala rat, ubrzo bi pohapsili i rukovodstva ostalih republika i zaveli vojnu upravu dok se ne smiri situacija. Jugoslavija bi ostala netaknuta, ne bi izginule stotine hiljada, ne bi bilo raseljeno milion ljudi, svi secesionisti bi videli da sa JNA nema sale, ali ne bi se Franjo, Sloba, Alija, Ante, Vojvoda, Hasim, Ramus i slicni obogatili niti bi vedrili i oblacili.
Zato je general Kadijevic dosao na celo vojske i obustavio vec postojeci plan JNA za hapsenje rukovodstva svih republika. Slobin general je slusao sta Sloba kaze i usrecio nas sve.
Niko nije ocekivao kukavicko ponasanje JNA. Pa sami Ameri su podrzavali SFRJ i prognozirali da ce JNA dobiti rat za maksimum 5 dana. Potcenili su nasu glupost.

.

pre 7 godina

@poznavalac
On je uzivao blagodeti SFRJ i nije hteo da to opravda tako sto ce pobiti stanovnike citavog jednog grada ili tako sto ce svoje vojnike izloziti sigurnoj pogibiji posto su se nasli opkoljeni, bez podrske JNA. Gde je bila JNA da posalje avijaciju i unisti skladiste posle povlacenja? Ili jos bolje, gde su bili oni koje verovatno smatras herojima da posalju vojsku da spreci opkoljavanje kasarne? Mislim, morali su ti Hrvati odnekud da dodju. Gde je bila treca vojna sila Evrope da ih spreci? Gde su bili generali da narede desant? Podrsku opkoljenim vojnicima?
Gledaj malo kako ozbiljne armije funkcionisu. Alerima ili Rusima ubiju jednog vojnika, pa ovi avionima preoru mesto ubistva i siru okolinu. A kod nas nista, pitaju zasto nije potopio grad!?
I moze on za pojedine armije biti izdajnik, i oni su izdajnici za nekoga, posto su se razbezali za 4 dana i nigde ih nije bilo na vidiku kada su Hrvati krenuli u ofanzivu.

spasenija kolček

pre 7 godina

Poštovanje i slava generalu Trifunoviću. Uradio je po svom ljudskom moralu i obrazu, spasao decu narodne sirotinje koja su se našla u grotlu besmislenog rata i rizikovao da na jednoj strani bude zločinac, a na drugoj izdajnik. Neka mu je laka zemlja.

Dragan Bozic

pre 7 godina

Opisacu samo jedan detalj a tice se velikog srca naseg Generala Trifunovica.Moja mati od kuce je napravila kapelu u kojoj se neprestano molila da nam se njen sin a nas brat vrati iz tog ratnog pakla.Danima nismo nista lepo culi za vojnike koji su ostali u kasarni ''Kalnicki partizani'' .Do nas su dopirale sumorne vesti i jedina nada ostala je kroz molitvu Bogu.Eto, danas kad kroz suzne oce pisemo o zaboravljenom Generalu,zaboravljenog od drzave ali ne i od nas, koji smatramo da je hriscansko i vitesko u Generalu utkalo u nas dom i nase porodice punocu duha i beskrajnu radost troje dece koja su rodjena zahvaljujuci potezu naseg Generala.Da je brata pokrila crna zemlja MI danas ne bi imali troje prelepe dece,dece koje ce ovoj nasoj Srbiji dati svoj doprinos kroz visoko obrazovanje, kako u skolstvu tako i kroz njihova dela i talenat koji su neosporni.Molitva majke je uslisena, a na nama ''generalovoj deci'' ostaje da ga slavimo i slavom prenosimo.

zoka

pre 7 godina

Ovde je neko pomenuo kako je zarobljenim oruzjem kasnije ratovano protiv Srba.
Slazem se da to jeste problem,ali:
1. JNA je mogla da pojede Hrvate zajedno sa zarobljenim oruzjem da je bilo volje i jasne zelje.
2.Da li je i bio cilj da dio opreme ostane u rukama Hrvata, da se nastavi kreni-stani ratovanje.
3.Da je htjela, JNA je mogla da unisti skladiste avijacijom nakon povlacenja vojnika.
4.Da je JNA usla u ZG i uhapsila rukovodstvo, mozda bi i gospoda sa Dedinja zavrsila na isti nacin...sto im nije odgovaralo

Neko je pomenuo kako je Perisic izvukao silnu vojsku sa opremom. To je tacno ali je imao 5000 vojnika,specijalne jedinice i blizu sigurnu teritoriju.

Neko je i blokirao ratni raspored. Vojska u kasarnama i pored ocigledno ratnog stanja nije izmjestena tao da pored sve opreme je bila laka meta i za lovacka udruzenja.

Pametnom dosta.

Socijalizam je bio bolji

pre 7 godina

Slava mu! nazalost tako lose prolaze ljudi koji slusaju svoju savest i srce, a ne politicke dikatat(or)e. Slicno je prosao i Isus Hristos.

Bata Stojkovic

pre 7 godina

Interesantno kako se svi fokusiraju na postupke generala a niko da prokomentarise apsolutno kriminalno ponasanje hrvatskih "branitelja". Upravo zato ta njihova drzava ne moze imati moje postovanje.

kimi

pre 7 godina

najbolji potez koji je, za mene ovaj heroj uradio.da je kojim slucajem digao kasarnu u vazduh sa sve vojnicima,bio bi heroj za kratkotrajnu upotrebu,a posle bi ga srbija kao sto je to istorija nebrojeno puta pokazala bacila u blato,zaboravila I jos bi joj bio teret.sa strane morala, u srbiji se nikada nije isplatilo biti heroj jer vas kada prodje oluja uvek pljuju I razvlace najvece kukavice.neka je vecna slava generalu.

Nikad vise

pre 7 godina

Generale, hvala i vecna slava!

Moj brat je 92. bio u redovnoj vojsci i znam koliko smo i on i mi sa njim propatili. Od te skoro dve godine na ratistu, danas ima pecat u vojnoj knjizici, reumu i drugove na groblju.

Nikada nisam razumela taj rat, ni zasto je vodjen, ni zasto je izgubljen, jer je Milosevic na kraju svuda kapitulirao. Mogli smo se razici kao Ceska i Slovacka, ali smo zaratili, jer je neko video priliku da zaradi ogroman novac. To sto smo danas skoro svi sirotinja, kazna je sto smo bili budale.

Da je vise ljudi imalo hrabrost i samilost generala Trifunovica, mnogi bi danas bili zivi. Ovaj covek je za mene najveci patriota i dugujrmo mu vecnu zahvalnost.

Slava mu i hvala.

zg

pre 7 godina

Svaka čast čovjeku. Nije ubijao i nisu ubijali njegove vojnike. U Hrvatskoj je postupak obnovljen 2013. i vjerojatno bi bio oslobođen krivnje. Predao je oružje Hrvatskoj, sve se mirno riješilo, nema mu se što zamjeriti. Mudro je postupio. R.I.P. Iskrena sućut njegovoj obitelji. Taj čovjek zaslužuje poštovanje. Familija se može ponositi njime.

johnzie

pre 7 godina

Te '91. imao sam 9 godina i ne znam šta se zaista dešavalo po kasarnama bivše nam države, kao što verovatno malo ko i zna. Međutim, bez želje da veličam ili bacam u blato bilo koga (jer odakle mi pravo) želeo bih da kažem da se ta ista kasarna u Varaždinu mogla i bombardovati nakon povlačenja JNA ako se već nije htelo da naoružanje dospe u hrvatske ruke. Uostalom, kao i oni kamioni sa oružjem koje su nam tih dana besomučno prikazivali na TV-u. Pa ipak ništa od toga se nije desilo. A zašto, znaju opet malobrojni.
Svako dobro.

Marko

pre 7 godina

Pravi heroj i, pre svega, čovek. Mnogo nas je zadužio spasivši živote tih momaka, a društvo sa izvitoperenim vrednostima ga je osudilo i odbacilo. To su oni ljudi kojima su bili potrebni neki tuđi mrtvi sinovi kao sredstvo ratne propagande i masa onih koji dele takve vrednosti.
Učite svoju decu tome ko je bio general Vladimir Trifunović i ljudskom integritetu i čovečnošću, koji su ga odlikovali.
Hvala Vam, generale, i neka Vam je večna slava.

Nena

pre 7 godina

"Vode se ratovi koji nemaju nikakvog smisla. Ubijaju se komšije, zavađa se narod, a ja to nisam želeo. "

Covek do kraja ispao jugoslovenski general.

@

pre 7 godina

@podržavam ali
Onda su krivi oni koji su proizveli to oruzje, oni koji su ga kupili ili doneli u kasarnu. On je spasao zivot svojih vojnika jer nije mogao da dobije bitku, tako da to jeste herojski cin. Ne moze on da bude odgovoran za ceo rat.
Jer ako cemo tako, onda je trebalo suditi celomupnom drzavnom vrhu I svim komandantima JNA jer su oni ti koji su imali hiljade tenkova, stotine aviona i helikoptera i opet su dozvoliki da im neko opkoljava kasarne. Nisu Hrvati pobedioi zato sto su imali nekoliko tenkova iz Varazdina. JNA je imala vise tenkova nego Britanija i Francuska zajedno, i vise aviona nego Nemacka danas, pa su lako mogli da se izbore sa hrvatskim tenkovima. Da su znali kako i bili sposobni za to!

A.T.T.

pre 7 godina

Iz Zagreba sam, imao sam 14 godina kad je rat počeo, i svaki dan sam na putu do škole prolazio pored zgrade 5.vojne oblasti dok je unutra još (kojih mjesec-dva) bila JNA. Roditelji govorili da ne idem tim putem u školu, jer se u bilo kom trenutku može desit neko s****, s bilo koje strane, ali meni je tako bilo kraće pa se nisam obazirao.
U svakom slučaju, još uvijek se sjećam lica jednog vojnika koji je čuvao stražu ispred, kad sam jednom prolazio susreli su nam se pogledi, izgledao je kao dijete, vjerojatno je i bio 4-5 godina stariji od mene tad, a u tom trenutku kad sam ga pogledao vidio sam mu u očima da je on, s onim kalašnjikovom kojeg je grčevito držao čuvajući tamo neku zgradu iza vreća od pijeska - U***N od straha. Mislim da je očekivao (a da su mu tako i rekli pretpostavljeni) da ga svaki prolaznik u bilo kom trenutku može ubiti, čak i neki klinac kao ja. Tog sam momenta, iako, velim, klinac, shvatio štošta o ljudima i ratu i propagandi i svačemu.

Enivej, većina regruta je bila takva u to doba, prištavi klinci od 18 na odsluženju obaveznog vojnog roka, koji su se odjednom našli usred rata, i ako je ovaj general to učinio što je učinio da spasi živote tim klincima, ima moj respekt.
Ratovanje su ionako vrlo brzo preuzeli lešinari.
Kao što je jedan komentator na nekom drugom mjestu rekao, "Ako te mrze i Srbija i Hrvatska i Bosna, znači da si vjerojatno bio moralno ljudsko biće, RIP"

@

pre 7 godina

@stiven k.
Pa jel on kriv sto je neko dozvolio da gomila naoruzanih Hrvata dodje do Varazdina i opkoli garnizon? Bilo je valjda i drugih vojnika u JNA, gde su bili da sprece to ili da obaveste ove da im preti opkoljavanje? Gde si bio ti stivene, da dodjes tako hrabar i sprecis opkoljavanje?

Lik

pre 7 godina

"...Pravo pitanje je sto je JNA zaustavljena 40 kilometra od Zagreba kada je mogla da se useta u njega i pohapsi hrvatsko rukovodstvo...
(Aamo, 17. januar 2017 17:07)

Za ovo si u pravu. U to vreme Generalštab i Stejt Department bili su non stop na vezi jer su Ameri želeli da budu informisani šta se događa. Njihovo pitanje tih dana koje su stalno ponavljali bilo je: "kada ulazite u Zagreb?".

poznavalac

pre 7 godina

Postoji dokumentarac (mislim da ga je RTS napravio) o generalu Trifunovicu koji je prakticno na obe zaracene strane okarakterisan-osudjen kao izdajnik odnosno agresor sto samo po sebi je kontradiktorno.
Na kraju tog dokumentarca Vojni sudija iz Beograda, kaze da njegova "krivica" je to sto je uopste dozvolio da se nadje u takvoj situaciji da bude opkoljen i da se preda.
Kao sto neko rece situacija nije crno bela, nego nijansa sive.
Jer ako pitate majke vojnika koje je spasio za njih je heroj, ako pitate borce Vojske RSK ili Vojske RS, za njih je izdajnik. I jedni i drugi imaju svoje argumente, i sto je najtuzinije obe strane su u pravu.

Na kraju Trifunovic je bio general koji je, verovatno, uzivao sve blagodeti i privilegije SFRJ drzave i drustva, a kad je trebalo da to nekako "vrati" toj istoj drzavi uradio je nesto sto nije za to skolovan. (gledajuci presudu)
U sustini tragicna sudbina coveka.

Zoki

pre 7 godina

Trifunović se branio nekih sedam dana, dok nije shvatio da je ostavljen na cedilu. Sa 280 ljudi nije mogao da izvuče tu tehniku, tamo je bilo oko 200 borbenih vozila - tenkova, transportera, samohodnih haubica i PVO topova... Dok se branio, pucao je po gradu, zato su ga Hrvati i osudili. Položaj Varaždina se ne može upoređivati sa položajem Zadra, koji je bio veoma blizu srpskih područja. Ako bi se trebao tražiti krivac za tu izgubljenu tehniku, onda bi to bio onaj ko je dozvolio da 280 ljudi čuva tehniku celog korpusa, na 150 km od prijateljske teritorije. Izvlačenje te tehnike pod borbom bi bila složena operacija za koju bi bilo potrebno angažovati više hiljada ljudi.

somina

pre 7 godina

Svima bih toplo preporučio da pročitaju knjigu "Tri rata Ratka Kataline", izd.2016. Napisao ju je neposredni učesnik događanja u Varaždinu, na dan predaje elitnog 32.koprusa JNA. Mnogo toga će posle čitanja biti jasnije.

Filmofil

pre 7 godina

"Ljude koje sam spasio, to su deca sirotinje. Oni koji su imali vezu i šansu, svi su povučeni iz opasnih garnizona, a ja sam spasao one koji nisu imali nikoga."
Toliko ! Jasno ! Veličina !
(JPR23, 17. januar 2017 16:39)

To je ono sto ja pricam za devedesete. Popila sam ne znam koliko pendreka i kad vidim ekipu foliranata na vlasti koja bi poskocila od zelene petarde, politicke i estradne patriote (pozicije i opozicije) ove balave mucenike sto botuju za njih, zeludac mi se stisne. To su mi pricali prezivele pradede za I svetski rat. I da se gine opet, opet sa svih strana sirotinja.

Radnicko dete, na svoju srecu zensko.

Pokoj vam dusi generale. Oni koje ste sacuvali, njihovi roditelji i potomci ce vas po dobru pamtiti.

Aamo

pre 7 godina

Čovek je ostavljen na cedilu, izdan od vrhovne komande i prakticno ostavljen da deluje po slobodnoj volji. Uradio je ono sto je smatrao pravom odlukom. On teoretske šanse nije imao da zaustavi nalet Hrvata. Oružje nije uništeno na pravi način jer nije imao vremena da uradi to. Uglavnom većina oružja je onesposobljena tako da je trebalo izvršiti manje popravke ili u pojedinačnim slučajevima remont. U istom tom periodu Major Milan Tepic je razneo sebe i skladište municije ne ostavljajući Hrvatima ništa! Obojica su heroji na svoj način jer su obojica ostavljeni na cedilu. Pravo pitanje je sto je JNA zaustavljena 40 kilometra od Zagreba kada je mogla da se useta u njega i pohapsi hrvatsko rukovodstvo. Zli jezici kažu da je to uradjeno zbog toga sto se isto spremalo rukovodstvu u Beogradu kao i BiH, a onda ne bi mogli da se igraju rata iz udobnih fotelja.

Zemun

pre 7 godina

Da je vise ovakvih ljudi svet bi bio puno drugaciji.
Da je manje retarda koji na mirne komentare tipa :
Velicina,Pokoj mu dusi,Laka mu zemlja lupaju minuse isto tako bi svet bio puno drugaciji.

Dragan Pavlović

pre 7 godina

Heroj. Čovek -daleko ispred vremena i smutnih vremena.Nažalost i Srbi i Hrvati i dan danas tapkaju u mulju.Dokaz da je bio veliki čovek je i taj što su ga obadve države-i Hrvatska i Srbija osudile.

popp

pre 7 godina

Za sve one koji sumnjaju u postupak generala postavio bih jedno pitanje. Da li se kasarna sa tolikom vojnom tehnikom brani sa 280-oro golobrade dece? Da je neko hteo da ratuje, uzorao bi Zagreb, ovako, taktika stani kreni kostala je zivota mnoge. Bilo - ne ponovilo se.

zagorje do munchena

pre 7 godina

"A zašto nije na vreme izmestio ljude i naoružanje izvan grada, gde ne bi bili blokirani i ucenjivani?"

Hoces reci da bi Hrvati uspjeli izvuci stotine tenkova i haubica od npr. Nisa do RH? Zamisli da je iz vojarne krenula tehnika, 200 vojnika protiv milijun hrvata na tom podrucju Kako vi velite, ostali bi samo dugmici. Ovako su dobili civilke - Varteks traperice i jakne i djabe autobus da se vrate doma...

stiven k.

pre 7 godina

Komandant garnizona predao se bez borbe, "da spasi svoje vojnike". A zašto nije na vreme izmestio ljude i naoružanje izvan grada, gde ne bi bili blokirani i ucenjivani ? Gledao sam 1994. godine na Hrvatskoj tv., kad je bila godišnjica zauzimanja tog garnizona, kako gen. Špegelj kaže : TEK ONDA KADA SMO ZAUZELI GARNIZON U VARAŽDINU, MI SMO POSTALI PRAVA VOJSKA ! Nabrojao je koliko tenkova, raznog artiljerijskog oruđa, vozila, municije i ostalog su dobili. Jeste da su bili spaseni ti vojnici u garnizonu (a nisu smeli ni da budu dovedeni u tu situaciju da je general na vreme preduzeo šta treba), ali zapitajmo se - koliko je nekih drugih vojnika i civila na drugim mestima u Hrvatskoj, poginulo od tog istog zaplenjenog naoružanja i municije.

Nemanja

pre 7 godina

Veliki covek.Mogao je napraviti haos i tada bi verovatno bolje prosao.Kod nas se cene ljudi koji nemaju mozak.Pocivajte u miru Generale,vi ste vasu zemaljsku ulogu odradili na najbolji nacin.

bilo i opet ce....

pre 7 godina

to oruzje je i trebalo da ostane tu i to po zamisli velikog vodje, da je suprotno bilo bi suprotno...ne zamajavajmo se. Nek ti je vecna slava...

(Vlast)a

pre 7 godina

Neka mu je laka zemlja!
Od onoga sto nam je preostalo,ovo je bio daleko sposobniji i dosledniji covek,sa manje putera na glavi i manje krvavim rukama.
Da ne kazem da je sramota za vojsku kakvi je ljudi vode.
I ovaj covek nema pravo na Aleje velikana?!Jadna Srbijo,bas si izgubila svaki kompas.

podržavam, ali

pre 7 godina

Ne znam šta se zaista dogodilo, ali je činjenica da je priča kakva god bila tragična i bez srećnog završetka. Tragične su uostalom desetine hiljada priča iz tog vremena i sa tog prostora - ne treba ih porediti, niti je to moguće.

Oko ove predaje je bilo dosta kontroverzi, koje ni do danas nisu otklonjene.

Dakle, da, neke majke su bile usrećene činjenicom da su im se deca vratila živa, ali je ostalo pitanje da li su neke druge bile unesrećene oružjem koje je u toj kasarni ostavljeno.

Čitajte pažljivo, ne piše da se njemu sudilo jer nije potopio Varaždin - naravno da nije. Sudilo mu se jer je navodno predao veliku količinu naoružanja neprijatelju. Da li jeste i da li je ono nakon toga korišćeno?

Nažalost, ni ovaj tekst ništa ne otkriva, jer ne piše da je oružje uništeno, već da je"kako je rekao, podređenima izdao zadatak da onesposobe tehniku i borbena sredstva i da neprijatelju ne ostave ništa."

Izdao je zadatak podređenima, ne piše da li je zadatak i obavljen.
Takođe, piše "kako je rekao".

Šta kažu ti podređeni, to nigde ne piše. Da li su dobili naređenje da unište naoružanje? Da li su to naređenje izvršili?

Znate, ako nešto od toga nije urađeno, onda su mnoge majke možda upravo time zavijene u crno.

Nažalost, sumnjam da bi HVO tada pustilo vojnike da mirno odu ukoliko je naoružanje bilo trajno onesposobljeno.

Priznajem da bih verovatno učinio isto kao i ovaj čovek. Samo želim da kažem da ni do danas ne znamo da li je to herojski čin.

Vuk

pre 7 godina

@zagorje do muenchena

Nebitno je za ovu temu , jer je tekst pocast jednom dobrom coveku, ali ti zaista poredis stratesku poziciju i znacaj Beograda, grada na Dunavu , vaznog uporista hriscanske vojske i brane prema tadasnjoj Kraljevini Ugarskoj sa nekakvim Varazdinom? Turci su pokusavali decenijama i nisu uspevali do Sulejmana Velicanstvenog da osvoje tu metropolu (koju stavljas pod navodnike) ...

Uzgred, barokni biser je Prag ili Bazel.. Ovo u nasim krajevima su samo bledunjave kopije.

mare

pre 7 godina

On je predao ceo 32. korpus, sve to što je ostavio od oružja su Hrvati upotrebili u Zapadnoj Slavoniji i ''Oluji''. Gomilu tehnike...
A kako je Perišić izvukao ljudi iz Zadra 1991.g, a Vinkovci a Trifunović nije mogao?
Perišić je poslednji izašao iz Artiljerskog školskog centra Đura Đaković izvukao 5000 ljudi i poslednji napustio kasarnu.
Trifunović je sve loše uradio.

deni

pre 7 godina

@Gledao sam 1994. godine na Hrvatskoj tv., kad je bila godišnjica zauzimanja tog garnizona, kako gen. Špegelj kaže : TEK ONDA KADA SMO ZAUZELI GARNIZON U VARAŽDINU, MI SMO POSTALI PRAVA VOJSKA ! Nabrojao je koliko tenkova, raznog artiljerijskog oruđa, vozila, municije i ostalog su dobili. Jeste da su bili spaseni ti vojnici u garnizonu (a nisu smeli ni da budu dovedeni u tu situaciju da je general na vreme preduzeo šta treba), ali zapitajmo se - koliko je nekih drugih vojnika i civila na drugim mestima u Hrvatskoj, poginulo od tog istog zaplenjenog naoružanja i municije.
(stiven k., 17. januar 2017 16:07)

S obzirmo da je Hrvatska izdvajala u kasu bivše države, a time i u naoružanje JNA više nego Srbija, ja bih rekao da je Srbija ta koja je dobila, a Hrvatskoj je pripalo srazmjerno simbolično u odnosu na koliko su izdvajali. Pogotovo što su i to ''dobijeno'' morali platiti još dodatno i životima svojih građana.

Koba

pre 7 godina

Prvo, nije General Trifunovic kriv sto je ostavljen sa 250 klinaca na odsluzenju vojnog roka, a svi ostali povuceni. Covek je uradio ono sto je bilo normalno i ljudski. Citam ovde komentare, predao je oruzije s kojim su posle ratovali hrvati i drugi ginuli zbog toga. Pitajte Boru Jovica i ekipu sto su povukli kobre i KOS kada su isli da uhapse hrvatsko rukovodstvo jer su svercovali oruzije. General Trifunovic je bio ozbiljan i skolovan general. Covek koji je u ludilu 90tih ucinio ljudsku stvar i za razliku od drugih komandanata, spasao ljudske zivote. Ostavljen je da zivi u hotelu Bristol u 9 kvadrata. Ovo je mozda i najveca sramota ove drzave u njenoj modernoj istoriji. Citam JNA je bila nesposobna. JNA je bila narodna armija koja je imala strategiju i taktiku odbrane zemlje od spoljne agresije a ne od unutrasnjih cepanja. To nije bio posao JNA. Sramota ove zemlje je sto su ovakvi ljudi ostavljeni na cedilu. Sramota ove zemlje je da sva deca i mladi znaju ko je bio Arkan i ko je Legija, velicaju ih, a pojma nemaju o istinskim herojima, skolovanim ljudima od integriteta i casti.
Sve u svemu, General Vladimir Trifunovic je bio castan covek i pravi komandant. Velika sramota i nepravda je ucinjena njemu i njegovim oficirima. Licno mislim da bi ceo nas vojni vrh trebao da ode coveku na sahranu i da mu bar odaju pocast na groblju, kad nisu smeli, imali hrabrosti i casti da to urade za njegovog zivota.

cica

pre 7 godina

Zašto su bili tamo? Pa zato što nismo bili u ratu. Zato što jedan čovek nije mogao da se odluči da li da pregazi Hrvatsku i spasi Srbe, ili da povuče naše vojnike iz JNA i zaista ne bude u ratu. Oni su služili kao kolateralna šteta. Neka od tih 280 spašenih života imamo sada 400 dece, mladih ljudi, i svakako smo na dobitku zbog njegovog postupka. A za sposobnost pokojnog generala ne brinite. Da je imao naredjenje NAPRED opet bi se proslavio, kao prilikom predaje.

Marko

pre 7 godina

@Stiven k
procitaj malo sta pise u ovoj vesti a nadji malo i neki link na internetu. Ljudi su bili opkoljeni, bez bilo kakve podrske i snabdevanja sa 280 ljudi ukupno. To je brojno stanje jedne cete, a ne garnizona. Vecina vojnika su bili osamnaestogodisnjaci na odsluzenju roka, a ne neke specijalne jedinice. Da se nije predao, ljudi bi samo bili pobijeni i kasarna bi opet pala u ruke Hrvatima. Da je vlastima bilo stalo do ovih ljudi oni bi bili izvuceni ranije sa svom tom tehnikom i naoruzanjem. Najlakse je drugom prebacivati sto se nije zrtvovao. Za koga? Ti vojnici su danas vecinom zivi i imaju svoje porodice i decu. Po meni je njegov cin za svaku pohvalu.

Marko BL

pre 7 godina

Bio je u jedan major,u garnizonu koji je bio dalje od Varaždina,skladište Bedenik kraj Bjelovara,samo on je nekoliko dana kasnije drugačije postupio. 
Za tijelo mu se i dalje ne zna gdje je. 
Mada džabe pišem komentar se neće objaviti
(Goran, 17. januar 2017 15:14)

Da, major Tepić, i osim ulice u BL i BG, ništa nije imao od toga. Srbija je njegovu porodicu ostavila na cjedilu, hrvati su kasnije svakako dobili oružje od Njemačke. Vjerovatno se čovjek u grobu prevrće kada vidi za sta se žrtvovao.

Milan

pre 7 godina

Vjecna ti slava I laka crna zemlja generale...pa kako bi to vi postupili,sto general rece djecu sirotinje ste ostavili da gine I nikom nista a od guzonja djeca su bila negdje po Banjici I Kosutnjaku e jesu se I namrli straha...Sta je to trebo Trifunovic da sve gurne u smrt pa ta tehnika I oruzje je prodato od nekog viseg tu njega niko nista nije pitao....trebalo je pitati Slobodana Milosevica....

JPR23

pre 7 godina

"Ljude koje sam spasio, to su deca sirotinje. Oni koji su imali vezu i šansu, svi su povučeni iz opasnih garnizona, a ja sam spasao one koji nisu imali nikoga."
Toliko ! Jasno ! Veličina !

Marko

pre 7 godina

Heroj, slava ti Generale ! Ako je sahrana u BiH molim Dodika da organizuje sve entitetske pocasti sa pocasnim strojem bar policije i zastavom, ipak je to bila nasa zajednicka drzava.

Goran

pre 7 godina

Bio je u jedan major,u garnizonu koji je bio dalje od Varaždina,skladište Bedenik kraj Bjelovara,samo on je nekoliko dana kasnije drugačije postupio.
Za tijelo mu se i dalje ne zna gdje je.
Mada džabe pišem komentar se neće objaviti

zagorje do munchena

pre 7 godina

"U Beogradu je 1994-95 osuđen za izdaju. Njemu je prebacivano zašto nije srušio branu da potopi celi Varaždin, čime bi podavio sopstvene vojnike, kao i građane Varaždina."

Aha, tako znaci izgleda kada te regularna vojska oslobadja... u Varazdinu su bregi a ne turske kale jer za razliku od "metropole", turska noga nije krocila u taj barokni biser nikada iako im je stajao na putu za Bec.

Mix

pre 7 godina

Nekada je vreme za Milosa Obrenovica,a nekada za Karadjordja Petrovica.To je bilo vreme za Milosa i svaka cast generale na mudrosti.Voleo bih da vidim sve one koji ce ga prozivati i koji su ga prozivali za izdaju,da su njihova deca bila tamo.

sturmmann

pre 7 godina

Bog da mu dušu prosti.
Srbi, setite se ove LJUDSKE VELIČINE kada vam MORALNE GNJIDE pozivaju decu u rat. Ovaj čovek je zaslužio mesto u aleji velikana a ne neki koji su tamo sahranjeni.

sturmmann

pre 7 godina

Bog da mu dušu prosti.
Srbi, setite se ove LJUDSKE VELIČINE kada vam MORALNE GNJIDE pozivaju decu u rat. Ovaj čovek je zaslužio mesto u aleji velikana a ne neki koji su tamo sahranjeni.

Koba

pre 7 godina

Prvo, nije General Trifunovic kriv sto je ostavljen sa 250 klinaca na odsluzenju vojnog roka, a svi ostali povuceni. Covek je uradio ono sto je bilo normalno i ljudski. Citam ovde komentare, predao je oruzije s kojim su posle ratovali hrvati i drugi ginuli zbog toga. Pitajte Boru Jovica i ekipu sto su povukli kobre i KOS kada su isli da uhapse hrvatsko rukovodstvo jer su svercovali oruzije. General Trifunovic je bio ozbiljan i skolovan general. Covek koji je u ludilu 90tih ucinio ljudsku stvar i za razliku od drugih komandanata, spasao ljudske zivote. Ostavljen je da zivi u hotelu Bristol u 9 kvadrata. Ovo je mozda i najveca sramota ove drzave u njenoj modernoj istoriji. Citam JNA je bila nesposobna. JNA je bila narodna armija koja je imala strategiju i taktiku odbrane zemlje od spoljne agresije a ne od unutrasnjih cepanja. To nije bio posao JNA. Sramota ove zemlje je sto su ovakvi ljudi ostavljeni na cedilu. Sramota ove zemlje je da sva deca i mladi znaju ko je bio Arkan i ko je Legija, velicaju ih, a pojma nemaju o istinskim herojima, skolovanim ljudima od integriteta i casti.
Sve u svemu, General Vladimir Trifunovic je bio castan covek i pravi komandant. Velika sramota i nepravda je ucinjena njemu i njegovim oficirima. Licno mislim da bi ceo nas vojni vrh trebao da ode coveku na sahranu i da mu bar odaju pocast na groblju, kad nisu smeli, imali hrabrosti i casti da to urade za njegovog zivota.

JPR23

pre 7 godina

"Ljude koje sam spasio, to su deca sirotinje. Oni koji su imali vezu i šansu, svi su povučeni iz opasnih garnizona, a ja sam spasao one koji nisu imali nikoga."
Toliko ! Jasno ! Veličina !

Mix

pre 7 godina

Nekada je vreme za Milosa Obrenovica,a nekada za Karadjordja Petrovica.To je bilo vreme za Milosa i svaka cast generale na mudrosti.Voleo bih da vidim sve one koji ce ga prozivati i koji su ga prozivali za izdaju,da su njihova deca bila tamo.

Filmofil

pre 7 godina

"Ljude koje sam spasio, to su deca sirotinje. Oni koji su imali vezu i šansu, svi su povučeni iz opasnih garnizona, a ja sam spasao one koji nisu imali nikoga."
Toliko ! Jasno ! Veličina !
(JPR23, 17. januar 2017 16:39)

To je ono sto ja pricam za devedesete. Popila sam ne znam koliko pendreka i kad vidim ekipu foliranata na vlasti koja bi poskocila od zelene petarde, politicke i estradne patriote (pozicije i opozicije) ove balave mucenike sto botuju za njih, zeludac mi se stisne. To su mi pricali prezivele pradede za I svetski rat. I da se gine opet, opet sa svih strana sirotinja.

Radnicko dete, na svoju srecu zensko.

Pokoj vam dusi generale. Oni koje ste sacuvali, njihovi roditelji i potomci ce vas po dobru pamtiti.

Marko

pre 7 godina

@Stiven k
procitaj malo sta pise u ovoj vesti a nadji malo i neki link na internetu. Ljudi su bili opkoljeni, bez bilo kakve podrske i snabdevanja sa 280 ljudi ukupno. To je brojno stanje jedne cete, a ne garnizona. Vecina vojnika su bili osamnaestogodisnjaci na odsluzenju roka, a ne neke specijalne jedinice. Da se nije predao, ljudi bi samo bili pobijeni i kasarna bi opet pala u ruke Hrvatima. Da je vlastima bilo stalo do ovih ljudi oni bi bili izvuceni ranije sa svom tom tehnikom i naoruzanjem. Najlakse je drugom prebacivati sto se nije zrtvovao. Za koga? Ti vojnici su danas vecinom zivi i imaju svoje porodice i decu. Po meni je njegov cin za svaku pohvalu.

Marko BL

pre 7 godina

Bio je u jedan major,u garnizonu koji je bio dalje od Varaždina,skladište Bedenik kraj Bjelovara,samo on je nekoliko dana kasnije drugačije postupio. 
Za tijelo mu se i dalje ne zna gdje je. 
Mada džabe pišem komentar se neće objaviti
(Goran, 17. januar 2017 15:14)

Da, major Tepić, i osim ulice u BL i BG, ništa nije imao od toga. Srbija je njegovu porodicu ostavila na cjedilu, hrvati su kasnije svakako dobili oružje od Njemačke. Vjerovatno se čovjek u grobu prevrće kada vidi za sta se žrtvovao.

A.T.T.

pre 7 godina

Iz Zagreba sam, imao sam 14 godina kad je rat počeo, i svaki dan sam na putu do škole prolazio pored zgrade 5.vojne oblasti dok je unutra još (kojih mjesec-dva) bila JNA. Roditelji govorili da ne idem tim putem u školu, jer se u bilo kom trenutku može desit neko s****, s bilo koje strane, ali meni je tako bilo kraće pa se nisam obazirao.
U svakom slučaju, još uvijek se sjećam lica jednog vojnika koji je čuvao stražu ispred, kad sam jednom prolazio susreli su nam se pogledi, izgledao je kao dijete, vjerojatno je i bio 4-5 godina stariji od mene tad, a u tom trenutku kad sam ga pogledao vidio sam mu u očima da je on, s onim kalašnjikovom kojeg je grčevito držao čuvajući tamo neku zgradu iza vreća od pijeska - U***N od straha. Mislim da je očekivao (a da su mu tako i rekli pretpostavljeni) da ga svaki prolaznik u bilo kom trenutku može ubiti, čak i neki klinac kao ja. Tog sam momenta, iako, velim, klinac, shvatio štošta o ljudima i ratu i propagandi i svačemu.

Enivej, većina regruta je bila takva u to doba, prištavi klinci od 18 na odsluženju obaveznog vojnog roka, koji su se odjednom našli usred rata, i ako je ovaj general to učinio što je učinio da spasi živote tim klincima, ima moj respekt.
Ratovanje su ionako vrlo brzo preuzeli lešinari.
Kao što je jedan komentator na nekom drugom mjestu rekao, "Ako te mrze i Srbija i Hrvatska i Bosna, znači da si vjerojatno bio moralno ljudsko biće, RIP"

Dragan Pavlović

pre 7 godina

Heroj. Čovek -daleko ispred vremena i smutnih vremena.Nažalost i Srbi i Hrvati i dan danas tapkaju u mulju.Dokaz da je bio veliki čovek je i taj što su ga obadve države-i Hrvatska i Srbija osudile.

popp

pre 7 godina

Za sve one koji sumnjaju u postupak generala postavio bih jedno pitanje. Da li se kasarna sa tolikom vojnom tehnikom brani sa 280-oro golobrade dece? Da je neko hteo da ratuje, uzorao bi Zagreb, ovako, taktika stani kreni kostala je zivota mnoge. Bilo - ne ponovilo se.

Goran

pre 7 godina

Bio je u jedan major,u garnizonu koji je bio dalje od Varaždina,skladište Bedenik kraj Bjelovara,samo on je nekoliko dana kasnije drugačije postupio.
Za tijelo mu se i dalje ne zna gdje je.
Mada džabe pišem komentar se neće objaviti

Aamo

pre 7 godina

Čovek je ostavljen na cedilu, izdan od vrhovne komande i prakticno ostavljen da deluje po slobodnoj volji. Uradio je ono sto je smatrao pravom odlukom. On teoretske šanse nije imao da zaustavi nalet Hrvata. Oružje nije uništeno na pravi način jer nije imao vremena da uradi to. Uglavnom većina oružja je onesposobljena tako da je trebalo izvršiti manje popravke ili u pojedinačnim slučajevima remont. U istom tom periodu Major Milan Tepic je razneo sebe i skladište municije ne ostavljajući Hrvatima ništa! Obojica su heroji na svoj način jer su obojica ostavljeni na cedilu. Pravo pitanje je sto je JNA zaustavljena 40 kilometra od Zagreba kada je mogla da se useta u njega i pohapsi hrvatsko rukovodstvo. Zli jezici kažu da je to uradjeno zbog toga sto se isto spremalo rukovodstvu u Beogradu kao i BiH, a onda ne bi mogli da se igraju rata iz udobnih fotelja.

Zemun

pre 7 godina

Da je vise ovakvih ljudi svet bi bio puno drugaciji.
Da je manje retarda koji na mirne komentare tipa :
Velicina,Pokoj mu dusi,Laka mu zemlja lupaju minuse isto tako bi svet bio puno drugaciji.

(Vlast)a

pre 7 godina

Neka mu je laka zemlja!
Od onoga sto nam je preostalo,ovo je bio daleko sposobniji i dosledniji covek,sa manje putera na glavi i manje krvavim rukama.
Da ne kazem da je sramota za vojsku kakvi je ljudi vode.
I ovaj covek nema pravo na Aleje velikana?!Jadna Srbijo,bas si izgubila svaki kompas.

cica

pre 7 godina

Zašto su bili tamo? Pa zato što nismo bili u ratu. Zato što jedan čovek nije mogao da se odluči da li da pregazi Hrvatsku i spasi Srbe, ili da povuče naše vojnike iz JNA i zaista ne bude u ratu. Oni su služili kao kolateralna šteta. Neka od tih 280 spašenih života imamo sada 400 dece, mladih ljudi, i svakako smo na dobitku zbog njegovog postupka. A za sposobnost pokojnog generala ne brinite. Da je imao naredjenje NAPRED opet bi se proslavio, kao prilikom predaje.

Nemanja

pre 7 godina

Veliki covek.Mogao je napraviti haos i tada bi verovatno bolje prosao.Kod nas se cene ljudi koji nemaju mozak.Pocivajte u miru Generale,vi ste vasu zemaljsku ulogu odradili na najbolji nacin.

Nena

pre 7 godina

"Vode se ratovi koji nemaju nikakvog smisla. Ubijaju se komšije, zavađa se narod, a ja to nisam želeo. "

Covek do kraja ispao jugoslovenski general.

Nikad vise

pre 7 godina

Generale, hvala i vecna slava!

Moj brat je 92. bio u redovnoj vojsci i znam koliko smo i on i mi sa njim propatili. Od te skoro dve godine na ratistu, danas ima pecat u vojnoj knjizici, reumu i drugove na groblju.

Nikada nisam razumela taj rat, ni zasto je vodjen, ni zasto je izgubljen, jer je Milosevic na kraju svuda kapitulirao. Mogli smo se razici kao Ceska i Slovacka, ali smo zaratili, jer je neko video priliku da zaradi ogroman novac. To sto smo danas skoro svi sirotinja, kazna je sto smo bili budale.

Da je vise ljudi imalo hrabrost i samilost generala Trifunovica, mnogi bi danas bili zivi. Ovaj covek je za mene najveci patriota i dugujrmo mu vecnu zahvalnost.

Slava mu i hvala.

stiven k.

pre 7 godina

Komandant garnizona predao se bez borbe, "da spasi svoje vojnike". A zašto nije na vreme izmestio ljude i naoružanje izvan grada, gde ne bi bili blokirani i ucenjivani ? Gledao sam 1994. godine na Hrvatskoj tv., kad je bila godišnjica zauzimanja tog garnizona, kako gen. Špegelj kaže : TEK ONDA KADA SMO ZAUZELI GARNIZON U VARAŽDINU, MI SMO POSTALI PRAVA VOJSKA ! Nabrojao je koliko tenkova, raznog artiljerijskog oruđa, vozila, municije i ostalog su dobili. Jeste da su bili spaseni ti vojnici u garnizonu (a nisu smeli ni da budu dovedeni u tu situaciju da je general na vreme preduzeo šta treba), ali zapitajmo se - koliko je nekih drugih vojnika i civila na drugim mestima u Hrvatskoj, poginulo od tog istog zaplenjenog naoružanja i municije.

Marko

pre 7 godina

Heroj, slava ti Generale ! Ako je sahrana u BiH molim Dodika da organizuje sve entitetske pocasti sa pocasnim strojem bar policije i zastavom, ipak je to bila nasa zajednicka drzava.

zg

pre 7 godina

Svaka čast čovjeku. Nije ubijao i nisu ubijali njegove vojnike. U Hrvatskoj je postupak obnovljen 2013. i vjerojatno bi bio oslobođen krivnje. Predao je oružje Hrvatskoj, sve se mirno riješilo, nema mu se što zamjeriti. Mudro je postupio. R.I.P. Iskrena sućut njegovoj obitelji. Taj čovjek zaslužuje poštovanje. Familija se može ponositi njime.

Marko

pre 7 godina

Pravi heroj i, pre svega, čovek. Mnogo nas je zadužio spasivši živote tih momaka, a društvo sa izvitoperenim vrednostima ga je osudilo i odbacilo. To su oni ljudi kojima su bili potrebni neki tuđi mrtvi sinovi kao sredstvo ratne propagande i masa onih koji dele takve vrednosti.
Učite svoju decu tome ko je bio general Vladimir Trifunović i ljudskom integritetu i čovečnošću, koji su ga odlikovali.
Hvala Vam, generale, i neka Vam je večna slava.

Vuk

pre 7 godina

@zagorje do muenchena

Nebitno je za ovu temu , jer je tekst pocast jednom dobrom coveku, ali ti zaista poredis stratesku poziciju i znacaj Beograda, grada na Dunavu , vaznog uporista hriscanske vojske i brane prema tadasnjoj Kraljevini Ugarskoj sa nekakvim Varazdinom? Turci su pokusavali decenijama i nisu uspevali do Sulejmana Velicanstvenog da osvoje tu metropolu (koju stavljas pod navodnike) ...

Uzgred, barokni biser je Prag ili Bazel.. Ovo u nasim krajevima su samo bledunjave kopije.

bilo i opet ce....

pre 7 godina

to oruzje je i trebalo da ostane tu i to po zamisli velikog vodje, da je suprotno bilo bi suprotno...ne zamajavajmo se. Nek ti je vecna slava...

Milan

pre 7 godina

Vjecna ti slava I laka crna zemlja generale...pa kako bi to vi postupili,sto general rece djecu sirotinje ste ostavili da gine I nikom nista a od guzonja djeca su bila negdje po Banjici I Kosutnjaku e jesu se I namrli straha...Sta je to trebo Trifunovic da sve gurne u smrt pa ta tehnika I oruzje je prodato od nekog viseg tu njega niko nista nije pitao....trebalo je pitati Slobodana Milosevica....

Zoki

pre 7 godina

Trifunović se branio nekih sedam dana, dok nije shvatio da je ostavljen na cedilu. Sa 280 ljudi nije mogao da izvuče tu tehniku, tamo je bilo oko 200 borbenih vozila - tenkova, transportera, samohodnih haubica i PVO topova... Dok se branio, pucao je po gradu, zato su ga Hrvati i osudili. Položaj Varaždina se ne može upoređivati sa položajem Zadra, koji je bio veoma blizu srpskih područja. Ako bi se trebao tražiti krivac za tu izgubljenu tehniku, onda bi to bio onaj ko je dozvolio da 280 ljudi čuva tehniku celog korpusa, na 150 km od prijateljske teritorije. Izvlačenje te tehnike pod borbom bi bila složena operacija za koju bi bilo potrebno angažovati više hiljada ljudi.

mare

pre 7 godina

On je predao ceo 32. korpus, sve to što je ostavio od oružja su Hrvati upotrebili u Zapadnoj Slavoniji i ''Oluji''. Gomilu tehnike...
A kako je Perišić izvukao ljudi iz Zadra 1991.g, a Vinkovci a Trifunović nije mogao?
Perišić je poslednji izašao iz Artiljerskog školskog centra Đura Đaković izvukao 5000 ljudi i poslednji napustio kasarnu.
Trifunović je sve loše uradio.

deni

pre 7 godina

@Gledao sam 1994. godine na Hrvatskoj tv., kad je bila godišnjica zauzimanja tog garnizona, kako gen. Špegelj kaže : TEK ONDA KADA SMO ZAUZELI GARNIZON U VARAŽDINU, MI SMO POSTALI PRAVA VOJSKA ! Nabrojao je koliko tenkova, raznog artiljerijskog oruđa, vozila, municije i ostalog su dobili. Jeste da su bili spaseni ti vojnici u garnizonu (a nisu smeli ni da budu dovedeni u tu situaciju da je general na vreme preduzeo šta treba), ali zapitajmo se - koliko je nekih drugih vojnika i civila na drugim mestima u Hrvatskoj, poginulo od tog istog zaplenjenog naoružanja i municije.
(stiven k., 17. januar 2017 16:07)

S obzirmo da je Hrvatska izdvajala u kasu bivše države, a time i u naoružanje JNA više nego Srbija, ja bih rekao da je Srbija ta koja je dobila, a Hrvatskoj je pripalo srazmjerno simbolično u odnosu na koliko su izdvajali. Pogotovo što su i to ''dobijeno'' morali platiti još dodatno i životima svojih građana.

kimi

pre 7 godina

najbolji potez koji je, za mene ovaj heroj uradio.da je kojim slucajem digao kasarnu u vazduh sa sve vojnicima,bio bi heroj za kratkotrajnu upotrebu,a posle bi ga srbija kao sto je to istorija nebrojeno puta pokazala bacila u blato,zaboravila I jos bi joj bio teret.sa strane morala, u srbiji se nikada nije isplatilo biti heroj jer vas kada prodje oluja uvek pljuju I razvlace najvece kukavice.neka je vecna slava generalu.

podržavam, ali

pre 7 godina

Ne znam šta se zaista dogodilo, ali je činjenica da je priča kakva god bila tragična i bez srećnog završetka. Tragične su uostalom desetine hiljada priča iz tog vremena i sa tog prostora - ne treba ih porediti, niti je to moguće.

Oko ove predaje je bilo dosta kontroverzi, koje ni do danas nisu otklonjene.

Dakle, da, neke majke su bile usrećene činjenicom da su im se deca vratila živa, ali je ostalo pitanje da li su neke druge bile unesrećene oružjem koje je u toj kasarni ostavljeno.

Čitajte pažljivo, ne piše da se njemu sudilo jer nije potopio Varaždin - naravno da nije. Sudilo mu se jer je navodno predao veliku količinu naoružanja neprijatelju. Da li jeste i da li je ono nakon toga korišćeno?

Nažalost, ni ovaj tekst ništa ne otkriva, jer ne piše da je oružje uništeno, već da je"kako je rekao, podređenima izdao zadatak da onesposobe tehniku i borbena sredstva i da neprijatelju ne ostave ništa."

Izdao je zadatak podređenima, ne piše da li je zadatak i obavljen.
Takođe, piše "kako je rekao".

Šta kažu ti podređeni, to nigde ne piše. Da li su dobili naređenje da unište naoružanje? Da li su to naređenje izvršili?

Znate, ako nešto od toga nije urađeno, onda su mnoge majke možda upravo time zavijene u crno.

Nažalost, sumnjam da bi HVO tada pustilo vojnike da mirno odu ukoliko je naoružanje bilo trajno onesposobljeno.

Priznajem da bih verovatno učinio isto kao i ovaj čovek. Samo želim da kažem da ni do danas ne znamo da li je to herojski čin.

zagorje do munchena

pre 7 godina

"A zašto nije na vreme izmestio ljude i naoružanje izvan grada, gde ne bi bili blokirani i ucenjivani?"

Hoces reci da bi Hrvati uspjeli izvuci stotine tenkova i haubica od npr. Nisa do RH? Zamisli da je iz vojarne krenula tehnika, 200 vojnika protiv milijun hrvata na tom podrucju Kako vi velite, ostali bi samo dugmici. Ovako su dobili civilke - Varteks traperice i jakne i djabe autobus da se vrate doma...

johnzie

pre 7 godina

Te '91. imao sam 9 godina i ne znam šta se zaista dešavalo po kasarnama bivše nam države, kao što verovatno malo ko i zna. Međutim, bez želje da veličam ili bacam u blato bilo koga (jer odakle mi pravo) želeo bih da kažem da se ta ista kasarna u Varaždinu mogla i bombardovati nakon povlačenja JNA ako se već nije htelo da naoružanje dospe u hrvatske ruke. Uostalom, kao i oni kamioni sa oružjem koje su nam tih dana besomučno prikazivali na TV-u. Pa ipak ništa od toga se nije desilo. A zašto, znaju opet malobrojni.
Svako dobro.

@

pre 7 godina

@stiven k.
Pa jel on kriv sto je neko dozvolio da gomila naoruzanih Hrvata dodje do Varazdina i opkoli garnizon? Bilo je valjda i drugih vojnika u JNA, gde su bili da sprece to ili da obaveste ove da im preti opkoljavanje? Gde si bio ti stivene, da dodjes tako hrabar i sprecis opkoljavanje?

Lik

pre 7 godina

"...Pravo pitanje je sto je JNA zaustavljena 40 kilometra od Zagreba kada je mogla da se useta u njega i pohapsi hrvatsko rukovodstvo...
(Aamo, 17. januar 2017 17:07)

Za ovo si u pravu. U to vreme Generalštab i Stejt Department bili su non stop na vezi jer su Ameri želeli da budu informisani šta se događa. Njihovo pitanje tih dana koje su stalno ponavljali bilo je: "kada ulazite u Zagreb?".

@

pre 7 godina

@podržavam ali
Onda su krivi oni koji su proizveli to oruzje, oni koji su ga kupili ili doneli u kasarnu. On je spasao zivot svojih vojnika jer nije mogao da dobije bitku, tako da to jeste herojski cin. Ne moze on da bude odgovoran za ceo rat.
Jer ako cemo tako, onda je trebalo suditi celomupnom drzavnom vrhu I svim komandantima JNA jer su oni ti koji su imali hiljade tenkova, stotine aviona i helikoptera i opet su dozvoliki da im neko opkoljava kasarne. Nisu Hrvati pobedioi zato sto su imali nekoliko tenkova iz Varazdina. JNA je imala vise tenkova nego Britanija i Francuska zajedno, i vise aviona nego Nemacka danas, pa su lako mogli da se izbore sa hrvatskim tenkovima. Da su znali kako i bili sposobni za to!

poznavalac

pre 7 godina

Postoji dokumentarac (mislim da ga je RTS napravio) o generalu Trifunovicu koji je prakticno na obe zaracene strane okarakterisan-osudjen kao izdajnik odnosno agresor sto samo po sebi je kontradiktorno.
Na kraju tog dokumentarca Vojni sudija iz Beograda, kaze da njegova "krivica" je to sto je uopste dozvolio da se nadje u takvoj situaciji da bude opkoljen i da se preda.
Kao sto neko rece situacija nije crno bela, nego nijansa sive.
Jer ako pitate majke vojnika koje je spasio za njih je heroj, ako pitate borce Vojske RSK ili Vojske RS, za njih je izdajnik. I jedni i drugi imaju svoje argumente, i sto je najtuzinije obe strane su u pravu.

Na kraju Trifunovic je bio general koji je, verovatno, uzivao sve blagodeti i privilegije SFRJ drzave i drustva, a kad je trebalo da to nekako "vrati" toj istoj drzavi uradio je nesto sto nije za to skolovan. (gledajuci presudu)
U sustini tragicna sudbina coveka.

Dragan Bozic

pre 7 godina

Opisacu samo jedan detalj a tice se velikog srca naseg Generala Trifunovica.Moja mati od kuce je napravila kapelu u kojoj se neprestano molila da nam se njen sin a nas brat vrati iz tog ratnog pakla.Danima nismo nista lepo culi za vojnike koji su ostali u kasarni ''Kalnicki partizani'' .Do nas su dopirale sumorne vesti i jedina nada ostala je kroz molitvu Bogu.Eto, danas kad kroz suzne oce pisemo o zaboravljenom Generalu,zaboravljenog od drzave ali ne i od nas, koji smatramo da je hriscansko i vitesko u Generalu utkalo u nas dom i nase porodice punocu duha i beskrajnu radost troje dece koja su rodjena zahvaljujuci potezu naseg Generala.Da je brata pokrila crna zemlja MI danas ne bi imali troje prelepe dece,dece koje ce ovoj nasoj Srbiji dati svoj doprinos kroz visoko obrazovanje, kako u skolstvu tako i kroz njihova dela i talenat koji su neosporni.Molitva majke je uslisena, a na nama ''generalovoj deci'' ostaje da ga slavimo i slavom prenosimo.

zagorje do munchena

pre 7 godina

"U Beogradu je 1994-95 osuđen za izdaju. Njemu je prebacivano zašto nije srušio branu da potopi celi Varaždin, čime bi podavio sopstvene vojnike, kao i građane Varaždina."

Aha, tako znaci izgleda kada te regularna vojska oslobadja... u Varazdinu su bregi a ne turske kale jer za razliku od "metropole", turska noga nije krocila u taj barokni biser nikada iako im je stajao na putu za Bec.

zoka

pre 7 godina

Ovde je neko pomenuo kako je zarobljenim oruzjem kasnije ratovano protiv Srba.
Slazem se da to jeste problem,ali:
1. JNA je mogla da pojede Hrvate zajedno sa zarobljenim oruzjem da je bilo volje i jasne zelje.
2.Da li je i bio cilj da dio opreme ostane u rukama Hrvata, da se nastavi kreni-stani ratovanje.
3.Da je htjela, JNA je mogla da unisti skladiste avijacijom nakon povlacenja vojnika.
4.Da je JNA usla u ZG i uhapsila rukovodstvo, mozda bi i gospoda sa Dedinja zavrsila na isti nacin...sto im nije odgovaralo

Neko je pomenuo kako je Perisic izvukao silnu vojsku sa opremom. To je tacno ali je imao 5000 vojnika,specijalne jedinice i blizu sigurnu teritoriju.

Neko je i blokirao ratni raspored. Vojska u kasarnama i pored ocigledno ratnog stanja nije izmjestena tao da pored sve opreme je bila laka meta i za lovacka udruzenja.

Pametnom dosta.

Bata Stojkovic

pre 7 godina

Interesantno kako se svi fokusiraju na postupke generala a niko da prokomentarise apsolutno kriminalno ponasanje hrvatskih "branitelja". Upravo zato ta njihova drzava ne moze imati moje postovanje.

somina

pre 7 godina

Svima bih toplo preporučio da pročitaju knjigu "Tri rata Ratka Kataline", izd.2016. Napisao ju je neposredni učesnik događanja u Varaždinu, na dan predaje elitnog 32.koprusa JNA. Mnogo toga će posle čitanja biti jasnije.

Razum

pre 7 godina

General Trifunović je postupio ljudski i spasao i hrvatski i srpski narod još veće tragedije.
To što je predao kasarnu punu oružja Hrvatima i nije mnogo značajno, oni su ionako imali podršku zapada, i sve da nisu uzeli ovo, njihovi zapadni mentori bi im to nadoknadili i isporučili.
Na ovim prostorima nikada nije nedostajalo oružja kao ni novca za oružje, ali je oduvek nedostajalo pameti i zdravog razuma.

Slava Generalu Trifunoviću

.

pre 7 godina

@Aamo
Ah, pa JNA je mogla da se useta u Zagreb i zavrsi rat pre nego sto je zaista poceo, ali onda ne bi moglo da se radi sve ono sto se radilo tokom rata. Nema pljackanja, bogacenja, nema trgovanja teritorijama itd. I sto je najvaznije, da je JNA pohapsila hrvatsko rukovodstvo i okoncala rat, ubrzo bi pohapsili i rukovodstva ostalih republika i zaveli vojnu upravu dok se ne smiri situacija. Jugoslavija bi ostala netaknuta, ne bi izginule stotine hiljada, ne bi bilo raseljeno milion ljudi, svi secesionisti bi videli da sa JNA nema sale, ali ne bi se Franjo, Sloba, Alija, Ante, Vojvoda, Hasim, Ramus i slicni obogatili niti bi vedrili i oblacili.
Zato je general Kadijevic dosao na celo vojske i obustavio vec postojeci plan JNA za hapsenje rukovodstva svih republika. Slobin general je slusao sta Sloba kaze i usrecio nas sve.
Niko nije ocekivao kukavicko ponasanje JNA. Pa sami Ameri su podrzavali SFRJ i prognozirali da ce JNA dobiti rat za maksimum 5 dana. Potcenili su nasu glupost.

Socijalizam je bio bolji

pre 7 godina

Slava mu! nazalost tako lose prolaze ljudi koji slusaju svoju savest i srce, a ne politicke dikatat(or)e. Slicno je prosao i Isus Hristos.

GetToDaChoppa

pre 7 godina

Jugoslaviju su zajednicki razbucali Milosevic, Kucan i Tudjman i to bog otac nije mogao da spase a kamoli multietnicka vojska koja nije ratovala od 1945. Trifunovicu duboki naklon za ono sto je uradio.

spasenija kolček

pre 7 godina

Poštovanje i slava generalu Trifunoviću. Uradio je po svom ljudskom moralu i obrazu, spasao decu narodne sirotinje koja su se našla u grotlu besmislenog rata i rizikovao da na jednoj strani bude zločinac, a na drugoj izdajnik. Neka mu je laka zemlja.

Martovska klasa,Varazdin 1991

pre 7 godina

(Јабучило, 18. januar 2017 11:46)
Pitao bih te da li bi tako brojao tenkove da su tvoja deca bila u Varazdinu.
Ne vrede ta oruzija jedan ljudski a kamoli 280 mladih zivota.
Hrvati su se svakako naoruzavali odlicno i spolja i samo bi uzalud izginuli svi.
Taj spisak naoruzanja koji je izgubljen meni mnogo lepse deluje nego da je spisak poginulih decaka od 18 godina.

ex-

pre 7 godina

Ma koliko tada JNA bila jaka, jedinstvena i sposobna da izvrsi svaki Ustavni zadatak, nije imala nikakve sanse sa nesposobnim Predsednistvom kao Vrhovnim komandantom i bolesno obolelih od sindroma Tito, tadasnjih predsednika Republika Slobe,Tudjmana, Alije, Kucana, Kire.. Posle zaustavljanja sa par kamion-cisterni one oklopne brigade iz Hercegovine u Sloveniji kao i terevenke Slobe i Tudjmana u Karadjordjevu kada je sve vec pocelo i ginulo se nije bilo dileme kako ce se sve zavrsiti. Najodgovornije staresine u GS su uglavnom znale politicke odluke i ishod i pripremale se za nove uloge u novim banana drzavicama. U lancu komandovanja trupne staresine i jedinice su dozivljavale pravu golgotu nesposobnim odlukama i naredjenjima GS. Nije samo general Trifunovic kao komandant korpusa bukvalno ostao na cedilu, vec i mnogobrojni drugi manji sastavi. General Trifunovic je doneo pravu odluku. Neka mu je vecna slava. Trupne i nize staresine kao i golobradi rocni vojnici su bili koleteralna steta u JNA. Valjda ce se nekada otvoriti dosije ovog rata koji ce nazalost biti porazavajuci.

.

pre 7 godina

@poznavalac
On je uzivao blagodeti SFRJ i nije hteo da to opravda tako sto ce pobiti stanovnike citavog jednog grada ili tako sto ce svoje vojnike izloziti sigurnoj pogibiji posto su se nasli opkoljeni, bez podrske JNA. Gde je bila JNA da posalje avijaciju i unisti skladiste posle povlacenja? Ili jos bolje, gde su bili oni koje verovatno smatras herojima da posalju vojsku da spreci opkoljavanje kasarne? Mislim, morali su ti Hrvati odnekud da dodju. Gde je bila treca vojna sila Evrope da ih spreci? Gde su bili generali da narede desant? Podrsku opkoljenim vojnicima?
Gledaj malo kako ozbiljne armije funkcionisu. Alerima ili Rusima ubiju jednog vojnika, pa ovi avionima preoru mesto ubistva i siru okolinu. A kod nas nista, pitaju zasto nije potopio grad!?
I moze on za pojedine armije biti izdajnik, i oni su izdajnici za nekoga, posto su se razbezali za 4 dana i nigde ih nije bilo na vidiku kada su Hrvati krenuli u ofanzivu.

indurain

pre 7 godina

99a, reči zamenika načelnika generalštaba kapetanu I klase koga šalje u samoubilački zadatak:
Meni ne trebaju živi heroji!

General Trifunović je heroj. Toga smo se setili tek kada je umro. Neka to govori i o nama.

Alen Randjelovic

pre 7 godina

Da je kojim slucajem general Vlado Trifunovic , te 1991.g glumio heroja , ja danas ne bi imao dvoje odrasle dece i dve predivne unuke. Onaj ko nije doziveo tih sedam dana i sedam noci u kasarni Kalnicki partizani u Varazdinu , na Varazdin bregu i kasarni Jalkovacke zrtve kao i u drugim vojnim objektima , moze pricati o nekom herojstvu i junastvu. Martovska klasa vojnika , koja ni obuku nije zavrsila , borila se u neprijateljskom okruzenju.
Generale Vlado , tebi vecna slava i hvala u ime moje porodice i porodica ostalih vojnika. Uvek ce mi ostati zal , sto nisam posetio ovog velikog coveka i popricao sa njim.
ceta veze , VP 7464/31 , kasarna Kalnicki partizani Varazdin , mart 1991.

Јабучило

pre 7 godina

Ево шта је генерал Трифуновић без борбе нетакнуто предао непријатељу (и то према хрватским изворима). Процените да ли је то херојство.

- 74 borbena tenka T-55 (sovjetski)
- desetak tenkova druge namjene (laki amfibijski tenkovi PT-76, tenkovi nosači mostova, tenkovi za izvlačenje
- 48 oklopnih transportera za pješaštvo OT BVP M-80
- 18 borbenih oklopnih vozila s protuzračnim topovima
- 6 topova Gvozdika 122 mm (sovjetski)
- 6 višecijevnih bacača raketa tipa Plamen
- 4 VBR-a tipa Oganj
- 18 top-haubica 155 mm i 12 152 mm s potrebnim prijevoznim sredstvima
- oko 180 topova kalibra manjeg od 100 mm
- više bitnica (батерија) minobacača od 60, 82 i 120 mm
- oko 25 000 cijevi pješačkog naoružanja
- oko 250 raznovrsnih vozila i inženjeerijskih strojeva
- stotine tisuća tona streljiva i eksploziva
- veće količine sredstava veza i ostalog ratnog materijala.

Оружје је упућено на ратиште по целој СР Хрватској од Вуковара, Осијека, Винковаца до Лике и Далмације. Да не говоримо о огромном моралном подстреку хрватској војсци.

Rade

pre 7 godina

Vode se polemike u zemlji cije je rukovodstvo dozvolilo 1999 da 19 najmocnijih drzava vodi rat protiv tebe. Ovaj covek nema cega da se stidi, ja bi bio ponosan na njegovom mestu. Sta osudili ga ti isti nesposobnjakovici? Slava mu.

Gordana Vasic

pre 7 godina

Moj muz je bio medju tim spasenim 240-280 vojnika.Bili su opkoljeni sa15.000protivnickih vojnika tako da nisu imali sanse.Spaseni su zivoti!Neka mu je vecna slava!Pozdrav!

Бацач пламена

pre 7 godina

@mare

У Задру је било лако извући јер је на брдима изнад њега била територија САО Крајине, ту су биле артиљеријске и оклопне јединице книнског корпуса ЈНА са све крајишком милицијом и ТО као пешадијском попуном, плус морнарица ЈНА која је блокирала јадранску обалу. Поврх свега, авиони ЈНА са аеродрома у Мостару и Бихаћу летели су безбедно преко још мирне БиХ пружајући подршку из ваздуха. Хрватске снаге нису имале избора сем да деблокирају војне објекте и пусте да ЈНА изнесе наоружање.
Вараждин је крајњи север Хрватске, крајишка територија била је предалеко, гарнизон је био одсечен тако да му војска и Крајишници нису могли прићи. Мора код Вараждина нема, а авионима ЈНА није баш било безбедно да лете преко Славоније, где су хрватске снаге имале ПВО системе мањег домета.

stiven k.

pre 7 godina

Komandant garnizona predao se bez borbe, "da spasi svoje vojnike". A zašto nije na vreme izmestio ljude i naoružanje izvan grada, gde ne bi bili blokirani i ucenjivani ? Gledao sam 1994. godine na Hrvatskoj tv., kad je bila godišnjica zauzimanja tog garnizona, kako gen. Špegelj kaže : TEK ONDA KADA SMO ZAUZELI GARNIZON U VARAŽDINU, MI SMO POSTALI PRAVA VOJSKA ! Nabrojao je koliko tenkova, raznog artiljerijskog oruđa, vozila, municije i ostalog su dobili. Jeste da su bili spaseni ti vojnici u garnizonu (a nisu smeli ni da budu dovedeni u tu situaciju da je general na vreme preduzeo šta treba), ali zapitajmo se - koliko je nekih drugih vojnika i civila na drugim mestima u Hrvatskoj, poginulo od tog istog zaplenjenog naoružanja i municije.

zagorje do munchena

pre 7 godina

"U Beogradu je 1994-95 osuđen za izdaju. Njemu je prebacivano zašto nije srušio branu da potopi celi Varaždin, čime bi podavio sopstvene vojnike, kao i građane Varaždina."

Aha, tako znaci izgleda kada te regularna vojska oslobadja... u Varazdinu su bregi a ne turske kale jer za razliku od "metropole", turska noga nije krocila u taj barokni biser nikada iako im je stajao na putu za Bec.

mare

pre 7 godina

On je predao ceo 32. korpus, sve to što je ostavio od oružja su Hrvati upotrebili u Zapadnoj Slavoniji i ''Oluji''. Gomilu tehnike...
A kako je Perišić izvukao ljudi iz Zadra 1991.g, a Vinkovci a Trifunović nije mogao?
Perišić je poslednji izašao iz Artiljerskog školskog centra Đura Đaković izvukao 5000 ljudi i poslednji napustio kasarnu.
Trifunović je sve loše uradio.

deni

pre 7 godina

@Gledao sam 1994. godine na Hrvatskoj tv., kad je bila godišnjica zauzimanja tog garnizona, kako gen. Špegelj kaže : TEK ONDA KADA SMO ZAUZELI GARNIZON U VARAŽDINU, MI SMO POSTALI PRAVA VOJSKA ! Nabrojao je koliko tenkova, raznog artiljerijskog oruđa, vozila, municije i ostalog su dobili. Jeste da su bili spaseni ti vojnici u garnizonu (a nisu smeli ni da budu dovedeni u tu situaciju da je general na vreme preduzeo šta treba), ali zapitajmo se - koliko je nekih drugih vojnika i civila na drugim mestima u Hrvatskoj, poginulo od tog istog zaplenjenog naoružanja i municije.
(stiven k., 17. januar 2017 16:07)

S obzirmo da je Hrvatska izdvajala u kasu bivše države, a time i u naoružanje JNA više nego Srbija, ja bih rekao da je Srbija ta koja je dobila, a Hrvatskoj je pripalo srazmjerno simbolično u odnosu na koliko su izdvajali. Pogotovo što su i to ''dobijeno'' morali platiti još dodatno i životima svojih građana.

podržavam, ali

pre 7 godina

Ne znam šta se zaista dogodilo, ali je činjenica da je priča kakva god bila tragična i bez srećnog završetka. Tragične su uostalom desetine hiljada priča iz tog vremena i sa tog prostora - ne treba ih porediti, niti je to moguće.

Oko ove predaje je bilo dosta kontroverzi, koje ni do danas nisu otklonjene.

Dakle, da, neke majke su bile usrećene činjenicom da su im se deca vratila živa, ali je ostalo pitanje da li su neke druge bile unesrećene oružjem koje je u toj kasarni ostavljeno.

Čitajte pažljivo, ne piše da se njemu sudilo jer nije potopio Varaždin - naravno da nije. Sudilo mu se jer je navodno predao veliku količinu naoružanja neprijatelju. Da li jeste i da li je ono nakon toga korišćeno?

Nažalost, ni ovaj tekst ništa ne otkriva, jer ne piše da je oružje uništeno, već da je"kako je rekao, podređenima izdao zadatak da onesposobe tehniku i borbena sredstva i da neprijatelju ne ostave ništa."

Izdao je zadatak podređenima, ne piše da li je zadatak i obavljen.
Takođe, piše "kako je rekao".

Šta kažu ti podređeni, to nigde ne piše. Da li su dobili naređenje da unište naoružanje? Da li su to naređenje izvršili?

Znate, ako nešto od toga nije urađeno, onda su mnoge majke možda upravo time zavijene u crno.

Nažalost, sumnjam da bi HVO tada pustilo vojnike da mirno odu ukoliko je naoružanje bilo trajno onesposobljeno.

Priznajem da bih verovatno učinio isto kao i ovaj čovek. Samo želim da kažem da ni do danas ne znamo da li je to herojski čin.

poznavalac

pre 7 godina

Postoji dokumentarac (mislim da ga je RTS napravio) o generalu Trifunovicu koji je prakticno na obe zaracene strane okarakterisan-osudjen kao izdajnik odnosno agresor sto samo po sebi je kontradiktorno.
Na kraju tog dokumentarca Vojni sudija iz Beograda, kaze da njegova "krivica" je to sto je uopste dozvolio da se nadje u takvoj situaciji da bude opkoljen i da se preda.
Kao sto neko rece situacija nije crno bela, nego nijansa sive.
Jer ako pitate majke vojnika koje je spasio za njih je heroj, ako pitate borce Vojske RSK ili Vojske RS, za njih je izdajnik. I jedni i drugi imaju svoje argumente, i sto je najtuzinije obe strane su u pravu.

Na kraju Trifunovic je bio general koji je, verovatno, uzivao sve blagodeti i privilegije SFRJ drzave i drustva, a kad je trebalo da to nekako "vrati" toj istoj drzavi uradio je nesto sto nije za to skolovan. (gledajuci presudu)
U sustini tragicna sudbina coveka.

sturmmann

pre 7 godina

Bog da mu dušu prosti.
Srbi, setite se ove LJUDSKE VELIČINE kada vam MORALNE GNJIDE pozivaju decu u rat. Ovaj čovek je zaslužio mesto u aleji velikana a ne neki koji su tamo sahranjeni.

zagorje do munchena

pre 7 godina

"A zašto nije na vreme izmestio ljude i naoružanje izvan grada, gde ne bi bili blokirani i ucenjivani?"

Hoces reci da bi Hrvati uspjeli izvuci stotine tenkova i haubica od npr. Nisa do RH? Zamisli da je iz vojarne krenula tehnika, 200 vojnika protiv milijun hrvata na tom podrucju Kako vi velite, ostali bi samo dugmici. Ovako su dobili civilke - Varteks traperice i jakne i djabe autobus da se vrate doma...

Goran

pre 7 godina

Bio je u jedan major,u garnizonu koji je bio dalje od Varaždina,skladište Bedenik kraj Bjelovara,samo on je nekoliko dana kasnije drugačije postupio.
Za tijelo mu se i dalje ne zna gdje je.
Mada džabe pišem komentar se neće objaviti

Јабучило

pre 7 godina

Ево шта је генерал Трифуновић без борбе нетакнуто предао непријатељу (и то према хрватским изворима). Процените да ли је то херојство.

- 74 borbena tenka T-55 (sovjetski)
- desetak tenkova druge namjene (laki amfibijski tenkovi PT-76, tenkovi nosači mostova, tenkovi za izvlačenje
- 48 oklopnih transportera za pješaštvo OT BVP M-80
- 18 borbenih oklopnih vozila s protuzračnim topovima
- 6 topova Gvozdika 122 mm (sovjetski)
- 6 višecijevnih bacača raketa tipa Plamen
- 4 VBR-a tipa Oganj
- 18 top-haubica 155 mm i 12 152 mm s potrebnim prijevoznim sredstvima
- oko 180 topova kalibra manjeg od 100 mm
- više bitnica (батерија) minobacača od 60, 82 i 120 mm
- oko 25 000 cijevi pješačkog naoružanja
- oko 250 raznovrsnih vozila i inženjeerijskih strojeva
- stotine tisuća tona streljiva i eksploziva
- veće količine sredstava veza i ostalog ratnog materijala.

Оружје је упућено на ратиште по целој СР Хрватској од Вуковара, Осијека, Винковаца до Лике и Далмације. Да не говоримо о огромном моралном подстреку хрватској војсци.

Marko

pre 7 godina

Heroj, slava ti Generale ! Ako je sahrana u BiH molim Dodika da organizuje sve entitetske pocasti sa pocasnim strojem bar policije i zastavom, ipak je to bila nasa zajednicka drzava.

Nemanja

pre 7 godina

Veliki covek.Mogao je napraviti haos i tada bi verovatno bolje prosao.Kod nas se cene ljudi koji nemaju mozak.Pocivajte u miru Generale,vi ste vasu zemaljsku ulogu odradili na najbolji nacin.

(Vlast)a

pre 7 godina

Neka mu je laka zemlja!
Od onoga sto nam je preostalo,ovo je bio daleko sposobniji i dosledniji covek,sa manje putera na glavi i manje krvavim rukama.
Da ne kazem da je sramota za vojsku kakvi je ljudi vode.
I ovaj covek nema pravo na Aleje velikana?!Jadna Srbijo,bas si izgubila svaki kompas.

Mix

pre 7 godina

Nekada je vreme za Milosa Obrenovica,a nekada za Karadjordja Petrovica.To je bilo vreme za Milosa i svaka cast generale na mudrosti.Voleo bih da vidim sve one koji ce ga prozivati i koji su ga prozivali za izdaju,da su njihova deca bila tamo.

Koba

pre 7 godina

Prvo, nije General Trifunovic kriv sto je ostavljen sa 250 klinaca na odsluzenju vojnog roka, a svi ostali povuceni. Covek je uradio ono sto je bilo normalno i ljudski. Citam ovde komentare, predao je oruzije s kojim su posle ratovali hrvati i drugi ginuli zbog toga. Pitajte Boru Jovica i ekipu sto su povukli kobre i KOS kada su isli da uhapse hrvatsko rukovodstvo jer su svercovali oruzije. General Trifunovic je bio ozbiljan i skolovan general. Covek koji je u ludilu 90tih ucinio ljudsku stvar i za razliku od drugih komandanata, spasao ljudske zivote. Ostavljen je da zivi u hotelu Bristol u 9 kvadrata. Ovo je mozda i najveca sramota ove drzave u njenoj modernoj istoriji. Citam JNA je bila nesposobna. JNA je bila narodna armija koja je imala strategiju i taktiku odbrane zemlje od spoljne agresije a ne od unutrasnjih cepanja. To nije bio posao JNA. Sramota ove zemlje je sto su ovakvi ljudi ostavljeni na cedilu. Sramota ove zemlje je da sva deca i mladi znaju ko je bio Arkan i ko je Legija, velicaju ih, a pojma nemaju o istinskim herojima, skolovanim ljudima od integriteta i casti.
Sve u svemu, General Vladimir Trifunovic je bio castan covek i pravi komandant. Velika sramota i nepravda je ucinjena njemu i njegovim oficirima. Licno mislim da bi ceo nas vojni vrh trebao da ode coveku na sahranu i da mu bar odaju pocast na groblju, kad nisu smeli, imali hrabrosti i casti da to urade za njegovog zivota.

JPR23

pre 7 godina

"Ljude koje sam spasio, to su deca sirotinje. Oni koji su imali vezu i šansu, svi su povučeni iz opasnih garnizona, a ja sam spasao one koji nisu imali nikoga."
Toliko ! Jasno ! Veličina !

Marko BL

pre 7 godina

Bio je u jedan major,u garnizonu koji je bio dalje od Varaždina,skladište Bedenik kraj Bjelovara,samo on je nekoliko dana kasnije drugačije postupio. 
Za tijelo mu se i dalje ne zna gdje je. 
Mada džabe pišem komentar se neće objaviti
(Goran, 17. januar 2017 15:14)

Da, major Tepić, i osim ulice u BL i BG, ništa nije imao od toga. Srbija je njegovu porodicu ostavila na cjedilu, hrvati su kasnije svakako dobili oružje od Njemačke. Vjerovatno se čovjek u grobu prevrće kada vidi za sta se žrtvovao.

zg

pre 7 godina

Svaka čast čovjeku. Nije ubijao i nisu ubijali njegove vojnike. U Hrvatskoj je postupak obnovljen 2013. i vjerojatno bi bio oslobođen krivnje. Predao je oružje Hrvatskoj, sve se mirno riješilo, nema mu se što zamjeriti. Mudro je postupio. R.I.P. Iskrena sućut njegovoj obitelji. Taj čovjek zaslužuje poštovanje. Familija se može ponositi njime.

Dragan Pavlović

pre 7 godina

Heroj. Čovek -daleko ispred vremena i smutnih vremena.Nažalost i Srbi i Hrvati i dan danas tapkaju u mulju.Dokaz da je bio veliki čovek je i taj što su ga obadve države-i Hrvatska i Srbija osudile.

Zemun

pre 7 godina

Da je vise ovakvih ljudi svet bi bio puno drugaciji.
Da je manje retarda koji na mirne komentare tipa :
Velicina,Pokoj mu dusi,Laka mu zemlja lupaju minuse isto tako bi svet bio puno drugaciji.

Filmofil

pre 7 godina

"Ljude koje sam spasio, to su deca sirotinje. Oni koji su imali vezu i šansu, svi su povučeni iz opasnih garnizona, a ja sam spasao one koji nisu imali nikoga."
Toliko ! Jasno ! Veličina !
(JPR23, 17. januar 2017 16:39)

To je ono sto ja pricam za devedesete. Popila sam ne znam koliko pendreka i kad vidim ekipu foliranata na vlasti koja bi poskocila od zelene petarde, politicke i estradne patriote (pozicije i opozicije) ove balave mucenike sto botuju za njih, zeludac mi se stisne. To su mi pricali prezivele pradede za I svetski rat. I da se gine opet, opet sa svih strana sirotinja.

Radnicko dete, na svoju srecu zensko.

Pokoj vam dusi generale. Oni koje ste sacuvali, njihovi roditelji i potomci ce vas po dobru pamtiti.

Marko

pre 7 godina

@Stiven k
procitaj malo sta pise u ovoj vesti a nadji malo i neki link na internetu. Ljudi su bili opkoljeni, bez bilo kakve podrske i snabdevanja sa 280 ljudi ukupno. To je brojno stanje jedne cete, a ne garnizona. Vecina vojnika su bili osamnaestogodisnjaci na odsluzenju roka, a ne neke specijalne jedinice. Da se nije predao, ljudi bi samo bili pobijeni i kasarna bi opet pala u ruke Hrvatima. Da je vlastima bilo stalo do ovih ljudi oni bi bili izvuceni ranije sa svom tom tehnikom i naoruzanjem. Najlakse je drugom prebacivati sto se nije zrtvovao. Za koga? Ti vojnici su danas vecinom zivi i imaju svoje porodice i decu. Po meni je njegov cin za svaku pohvalu.

Vuk

pre 7 godina

@zagorje do muenchena

Nebitno je za ovu temu , jer je tekst pocast jednom dobrom coveku, ali ti zaista poredis stratesku poziciju i znacaj Beograda, grada na Dunavu , vaznog uporista hriscanske vojske i brane prema tadasnjoj Kraljevini Ugarskoj sa nekakvim Varazdinom? Turci su pokusavali decenijama i nisu uspevali do Sulejmana Velicanstvenog da osvoje tu metropolu (koju stavljas pod navodnike) ...

Uzgred, barokni biser je Prag ili Bazel.. Ovo u nasim krajevima su samo bledunjave kopije.

cica

pre 7 godina

Zašto su bili tamo? Pa zato što nismo bili u ratu. Zato što jedan čovek nije mogao da se odluči da li da pregazi Hrvatsku i spasi Srbe, ili da povuče naše vojnike iz JNA i zaista ne bude u ratu. Oni su služili kao kolateralna šteta. Neka od tih 280 spašenih života imamo sada 400 dece, mladih ljudi, i svakako smo na dobitku zbog njegovog postupka. A za sposobnost pokojnog generala ne brinite. Da je imao naredjenje NAPRED opet bi se proslavio, kao prilikom predaje.

bilo i opet ce....

pre 7 godina

to oruzje je i trebalo da ostane tu i to po zamisli velikog vodje, da je suprotno bilo bi suprotno...ne zamajavajmo se. Nek ti je vecna slava...

Milan

pre 7 godina

Vjecna ti slava I laka crna zemlja generale...pa kako bi to vi postupili,sto general rece djecu sirotinje ste ostavili da gine I nikom nista a od guzonja djeca su bila negdje po Banjici I Kosutnjaku e jesu se I namrli straha...Sta je to trebo Trifunovic da sve gurne u smrt pa ta tehnika I oruzje je prodato od nekog viseg tu njega niko nista nije pitao....trebalo je pitati Slobodana Milosevica....

popp

pre 7 godina

Za sve one koji sumnjaju u postupak generala postavio bih jedno pitanje. Da li se kasarna sa tolikom vojnom tehnikom brani sa 280-oro golobrade dece? Da je neko hteo da ratuje, uzorao bi Zagreb, ovako, taktika stani kreni kostala je zivota mnoge. Bilo - ne ponovilo se.

Marko

pre 7 godina

Pravi heroj i, pre svega, čovek. Mnogo nas je zadužio spasivši živote tih momaka, a društvo sa izvitoperenim vrednostima ga je osudilo i odbacilo. To su oni ljudi kojima su bili potrebni neki tuđi mrtvi sinovi kao sredstvo ratne propagande i masa onih koji dele takve vrednosti.
Učite svoju decu tome ko je bio general Vladimir Trifunović i ljudskom integritetu i čovečnošću, koji su ga odlikovali.
Hvala Vam, generale, i neka Vam je večna slava.

Bata Stojkovic

pre 7 godina

Interesantno kako se svi fokusiraju na postupke generala a niko da prokomentarise apsolutno kriminalno ponasanje hrvatskih "branitelja". Upravo zato ta njihova drzava ne moze imati moje postovanje.

johnzie

pre 7 godina

Te '91. imao sam 9 godina i ne znam šta se zaista dešavalo po kasarnama bivše nam države, kao što verovatno malo ko i zna. Međutim, bez želje da veličam ili bacam u blato bilo koga (jer odakle mi pravo) želeo bih da kažem da se ta ista kasarna u Varaždinu mogla i bombardovati nakon povlačenja JNA ako se već nije htelo da naoružanje dospe u hrvatske ruke. Uostalom, kao i oni kamioni sa oružjem koje su nam tih dana besomučno prikazivali na TV-u. Pa ipak ništa od toga se nije desilo. A zašto, znaju opet malobrojni.
Svako dobro.

Aamo

pre 7 godina

Čovek je ostavljen na cedilu, izdan od vrhovne komande i prakticno ostavljen da deluje po slobodnoj volji. Uradio je ono sto je smatrao pravom odlukom. On teoretske šanse nije imao da zaustavi nalet Hrvata. Oružje nije uništeno na pravi način jer nije imao vremena da uradi to. Uglavnom većina oružja je onesposobljena tako da je trebalo izvršiti manje popravke ili u pojedinačnim slučajevima remont. U istom tom periodu Major Milan Tepic je razneo sebe i skladište municije ne ostavljajući Hrvatima ništa! Obojica su heroji na svoj način jer su obojica ostavljeni na cedilu. Pravo pitanje je sto je JNA zaustavljena 40 kilometra od Zagreba kada je mogla da se useta u njega i pohapsi hrvatsko rukovodstvo. Zli jezici kažu da je to uradjeno zbog toga sto se isto spremalo rukovodstvu u Beogradu kao i BiH, a onda ne bi mogli da se igraju rata iz udobnih fotelja.

@

pre 7 godina

@podržavam ali
Onda su krivi oni koji su proizveli to oruzje, oni koji su ga kupili ili doneli u kasarnu. On je spasao zivot svojih vojnika jer nije mogao da dobije bitku, tako da to jeste herojski cin. Ne moze on da bude odgovoran za ceo rat.
Jer ako cemo tako, onda je trebalo suditi celomupnom drzavnom vrhu I svim komandantima JNA jer su oni ti koji su imali hiljade tenkova, stotine aviona i helikoptera i opet su dozvoliki da im neko opkoljava kasarne. Nisu Hrvati pobedioi zato sto su imali nekoliko tenkova iz Varazdina. JNA je imala vise tenkova nego Britanija i Francuska zajedno, i vise aviona nego Nemacka danas, pa su lako mogli da se izbore sa hrvatskim tenkovima. Da su znali kako i bili sposobni za to!

Nikad vise

pre 7 godina

Generale, hvala i vecna slava!

Moj brat je 92. bio u redovnoj vojsci i znam koliko smo i on i mi sa njim propatili. Od te skoro dve godine na ratistu, danas ima pecat u vojnoj knjizici, reumu i drugove na groblju.

Nikada nisam razumela taj rat, ni zasto je vodjen, ni zasto je izgubljen, jer je Milosevic na kraju svuda kapitulirao. Mogli smo se razici kao Ceska i Slovacka, ali smo zaratili, jer je neko video priliku da zaradi ogroman novac. To sto smo danas skoro svi sirotinja, kazna je sto smo bili budale.

Da je vise ljudi imalo hrabrost i samilost generala Trifunovica, mnogi bi danas bili zivi. Ovaj covek je za mene najveci patriota i dugujrmo mu vecnu zahvalnost.

Slava mu i hvala.

Nena

pre 7 godina

"Vode se ratovi koji nemaju nikakvog smisla. Ubijaju se komšije, zavađa se narod, a ja to nisam želeo. "

Covek do kraja ispao jugoslovenski general.

Lik

pre 7 godina

"...Pravo pitanje je sto je JNA zaustavljena 40 kilometra od Zagreba kada je mogla da se useta u njega i pohapsi hrvatsko rukovodstvo...
(Aamo, 17. januar 2017 17:07)

Za ovo si u pravu. U to vreme Generalštab i Stejt Department bili su non stop na vezi jer su Ameri želeli da budu informisani šta se događa. Njihovo pitanje tih dana koje su stalno ponavljali bilo je: "kada ulazite u Zagreb?".

A.T.T.

pre 7 godina

Iz Zagreba sam, imao sam 14 godina kad je rat počeo, i svaki dan sam na putu do škole prolazio pored zgrade 5.vojne oblasti dok je unutra još (kojih mjesec-dva) bila JNA. Roditelji govorili da ne idem tim putem u školu, jer se u bilo kom trenutku može desit neko s****, s bilo koje strane, ali meni je tako bilo kraće pa se nisam obazirao.
U svakom slučaju, još uvijek se sjećam lica jednog vojnika koji je čuvao stražu ispred, kad sam jednom prolazio susreli su nam se pogledi, izgledao je kao dijete, vjerojatno je i bio 4-5 godina stariji od mene tad, a u tom trenutku kad sam ga pogledao vidio sam mu u očima da je on, s onim kalašnjikovom kojeg je grčevito držao čuvajući tamo neku zgradu iza vreća od pijeska - U***N od straha. Mislim da je očekivao (a da su mu tako i rekli pretpostavljeni) da ga svaki prolaznik u bilo kom trenutku može ubiti, čak i neki klinac kao ja. Tog sam momenta, iako, velim, klinac, shvatio štošta o ljudima i ratu i propagandi i svačemu.

Enivej, većina regruta je bila takva u to doba, prištavi klinci od 18 na odsluženju obaveznog vojnog roka, koji su se odjednom našli usred rata, i ako je ovaj general to učinio što je učinio da spasi živote tim klincima, ima moj respekt.
Ratovanje su ionako vrlo brzo preuzeli lešinari.
Kao što je jedan komentator na nekom drugom mjestu rekao, "Ako te mrze i Srbija i Hrvatska i Bosna, znači da si vjerojatno bio moralno ljudsko biće, RIP"

kimi

pre 7 godina

najbolji potez koji je, za mene ovaj heroj uradio.da je kojim slucajem digao kasarnu u vazduh sa sve vojnicima,bio bi heroj za kratkotrajnu upotrebu,a posle bi ga srbija kao sto je to istorija nebrojeno puta pokazala bacila u blato,zaboravila I jos bi joj bio teret.sa strane morala, u srbiji se nikada nije isplatilo biti heroj jer vas kada prodje oluja uvek pljuju I razvlace najvece kukavice.neka je vecna slava generalu.

@

pre 7 godina

@stiven k.
Pa jel on kriv sto je neko dozvolio da gomila naoruzanih Hrvata dodje do Varazdina i opkoli garnizon? Bilo je valjda i drugih vojnika u JNA, gde su bili da sprece to ili da obaveste ove da im preti opkoljavanje? Gde si bio ti stivene, da dodjes tako hrabar i sprecis opkoljavanje?

Socijalizam je bio bolji

pre 7 godina

Slava mu! nazalost tako lose prolaze ljudi koji slusaju svoju savest i srce, a ne politicke dikatat(or)e. Slicno je prosao i Isus Hristos.

Zoki

pre 7 godina

Trifunović se branio nekih sedam dana, dok nije shvatio da je ostavljen na cedilu. Sa 280 ljudi nije mogao da izvuče tu tehniku, tamo je bilo oko 200 borbenih vozila - tenkova, transportera, samohodnih haubica i PVO topova... Dok se branio, pucao je po gradu, zato su ga Hrvati i osudili. Položaj Varaždina se ne može upoređivati sa položajem Zadra, koji je bio veoma blizu srpskih područja. Ako bi se trebao tražiti krivac za tu izgubljenu tehniku, onda bi to bio onaj ko je dozvolio da 280 ljudi čuva tehniku celog korpusa, na 150 km od prijateljske teritorije. Izvlačenje te tehnike pod borbom bi bila složena operacija za koju bi bilo potrebno angažovati više hiljada ljudi.

zoka

pre 7 godina

Ovde je neko pomenuo kako je zarobljenim oruzjem kasnije ratovano protiv Srba.
Slazem se da to jeste problem,ali:
1. JNA je mogla da pojede Hrvate zajedno sa zarobljenim oruzjem da je bilo volje i jasne zelje.
2.Da li je i bio cilj da dio opreme ostane u rukama Hrvata, da se nastavi kreni-stani ratovanje.
3.Da je htjela, JNA je mogla da unisti skladiste avijacijom nakon povlacenja vojnika.
4.Da je JNA usla u ZG i uhapsila rukovodstvo, mozda bi i gospoda sa Dedinja zavrsila na isti nacin...sto im nije odgovaralo

Neko je pomenuo kako je Perisic izvukao silnu vojsku sa opremom. To je tacno ali je imao 5000 vojnika,specijalne jedinice i blizu sigurnu teritoriju.

Neko je i blokirao ratni raspored. Vojska u kasarnama i pored ocigledno ratnog stanja nije izmjestena tao da pored sve opreme je bila laka meta i za lovacka udruzenja.

Pametnom dosta.

somina

pre 7 godina

Svima bih toplo preporučio da pročitaju knjigu "Tri rata Ratka Kataline", izd.2016. Napisao ju je neposredni učesnik događanja u Varaždinu, na dan predaje elitnog 32.koprusa JNA. Mnogo toga će posle čitanja biti jasnije.

.

pre 7 godina

@Aamo
Ah, pa JNA je mogla da se useta u Zagreb i zavrsi rat pre nego sto je zaista poceo, ali onda ne bi moglo da se radi sve ono sto se radilo tokom rata. Nema pljackanja, bogacenja, nema trgovanja teritorijama itd. I sto je najvaznije, da je JNA pohapsila hrvatsko rukovodstvo i okoncala rat, ubrzo bi pohapsili i rukovodstva ostalih republika i zaveli vojnu upravu dok se ne smiri situacija. Jugoslavija bi ostala netaknuta, ne bi izginule stotine hiljada, ne bi bilo raseljeno milion ljudi, svi secesionisti bi videli da sa JNA nema sale, ali ne bi se Franjo, Sloba, Alija, Ante, Vojvoda, Hasim, Ramus i slicni obogatili niti bi vedrili i oblacili.
Zato je general Kadijevic dosao na celo vojske i obustavio vec postojeci plan JNA za hapsenje rukovodstva svih republika. Slobin general je slusao sta Sloba kaze i usrecio nas sve.
Niko nije ocekivao kukavicko ponasanje JNA. Pa sami Ameri su podrzavali SFRJ i prognozirali da ce JNA dobiti rat za maksimum 5 dana. Potcenili su nasu glupost.

GetToDaChoppa

pre 7 godina

Jugoslaviju su zajednicki razbucali Milosevic, Kucan i Tudjman i to bog otac nije mogao da spase a kamoli multietnicka vojska koja nije ratovala od 1945. Trifunovicu duboki naklon za ono sto je uradio.

spasenija kolček

pre 7 godina

Poštovanje i slava generalu Trifunoviću. Uradio je po svom ljudskom moralu i obrazu, spasao decu narodne sirotinje koja su se našla u grotlu besmislenog rata i rizikovao da na jednoj strani bude zločinac, a na drugoj izdajnik. Neka mu je laka zemlja.

Dragan Bozic

pre 7 godina

Opisacu samo jedan detalj a tice se velikog srca naseg Generala Trifunovica.Moja mati od kuce je napravila kapelu u kojoj se neprestano molila da nam se njen sin a nas brat vrati iz tog ratnog pakla.Danima nismo nista lepo culi za vojnike koji su ostali u kasarni ''Kalnicki partizani'' .Do nas su dopirale sumorne vesti i jedina nada ostala je kroz molitvu Bogu.Eto, danas kad kroz suzne oce pisemo o zaboravljenom Generalu,zaboravljenog od drzave ali ne i od nas, koji smatramo da je hriscansko i vitesko u Generalu utkalo u nas dom i nase porodice punocu duha i beskrajnu radost troje dece koja su rodjena zahvaljujuci potezu naseg Generala.Da je brata pokrila crna zemlja MI danas ne bi imali troje prelepe dece,dece koje ce ovoj nasoj Srbiji dati svoj doprinos kroz visoko obrazovanje, kako u skolstvu tako i kroz njihova dela i talenat koji su neosporni.Molitva majke je uslisena, a na nama ''generalovoj deci'' ostaje da ga slavimo i slavom prenosimo.

.

pre 7 godina

@poznavalac
On je uzivao blagodeti SFRJ i nije hteo da to opravda tako sto ce pobiti stanovnike citavog jednog grada ili tako sto ce svoje vojnike izloziti sigurnoj pogibiji posto su se nasli opkoljeni, bez podrske JNA. Gde je bila JNA da posalje avijaciju i unisti skladiste posle povlacenja? Ili jos bolje, gde su bili oni koje verovatno smatras herojima da posalju vojsku da spreci opkoljavanje kasarne? Mislim, morali su ti Hrvati odnekud da dodju. Gde je bila treca vojna sila Evrope da ih spreci? Gde su bili generali da narede desant? Podrsku opkoljenim vojnicima?
Gledaj malo kako ozbiljne armije funkcionisu. Alerima ili Rusima ubiju jednog vojnika, pa ovi avionima preoru mesto ubistva i siru okolinu. A kod nas nista, pitaju zasto nije potopio grad!?
I moze on za pojedine armije biti izdajnik, i oni su izdajnici za nekoga, posto su se razbezali za 4 dana i nigde ih nije bilo na vidiku kada su Hrvati krenuli u ofanzivu.

Razum

pre 7 godina

General Trifunović je postupio ljudski i spasao i hrvatski i srpski narod još veće tragedije.
To što je predao kasarnu punu oružja Hrvatima i nije mnogo značajno, oni su ionako imali podršku zapada, i sve da nisu uzeli ovo, njihovi zapadni mentori bi im to nadoknadili i isporučili.
Na ovim prostorima nikada nije nedostajalo oružja kao ni novca za oružje, ali je oduvek nedostajalo pameti i zdravog razuma.

Slava Generalu Trifunoviću

ex-

pre 7 godina

Ma koliko tada JNA bila jaka, jedinstvena i sposobna da izvrsi svaki Ustavni zadatak, nije imala nikakve sanse sa nesposobnim Predsednistvom kao Vrhovnim komandantom i bolesno obolelih od sindroma Tito, tadasnjih predsednika Republika Slobe,Tudjmana, Alije, Kucana, Kire.. Posle zaustavljanja sa par kamion-cisterni one oklopne brigade iz Hercegovine u Sloveniji kao i terevenke Slobe i Tudjmana u Karadjordjevu kada je sve vec pocelo i ginulo se nije bilo dileme kako ce se sve zavrsiti. Najodgovornije staresine u GS su uglavnom znale politicke odluke i ishod i pripremale se za nove uloge u novim banana drzavicama. U lancu komandovanja trupne staresine i jedinice su dozivljavale pravu golgotu nesposobnim odlukama i naredjenjima GS. Nije samo general Trifunovic kao komandant korpusa bukvalno ostao na cedilu, vec i mnogobrojni drugi manji sastavi. General Trifunovic je doneo pravu odluku. Neka mu je vecna slava. Trupne i nize staresine kao i golobradi rocni vojnici su bili koleteralna steta u JNA. Valjda ce se nekada otvoriti dosije ovog rata koji ce nazalost biti porazavajuci.

Martovska klasa,Varazdin 1991

pre 7 godina

(Јабучило, 18. januar 2017 11:46)
Pitao bih te da li bi tako brojao tenkove da su tvoja deca bila u Varazdinu.
Ne vrede ta oruzija jedan ljudski a kamoli 280 mladih zivota.
Hrvati su se svakako naoruzavali odlicno i spolja i samo bi uzalud izginuli svi.
Taj spisak naoruzanja koji je izgubljen meni mnogo lepse deluje nego da je spisak poginulih decaka od 18 godina.

Бацач пламена

pre 7 godina

@mare

У Задру је било лако извући јер је на брдима изнад њега била територија САО Крајине, ту су биле артиљеријске и оклопне јединице книнског корпуса ЈНА са све крајишком милицијом и ТО као пешадијском попуном, плус морнарица ЈНА која је блокирала јадранску обалу. Поврх свега, авиони ЈНА са аеродрома у Мостару и Бихаћу летели су безбедно преко још мирне БиХ пружајући подршку из ваздуха. Хрватске снаге нису имале избора сем да деблокирају војне објекте и пусте да ЈНА изнесе наоружање.
Вараждин је крајњи север Хрватске, крајишка територија била је предалеко, гарнизон је био одсечен тако да му војска и Крајишници нису могли прићи. Мора код Вараждина нема, а авионима ЈНА није баш било безбедно да лете преко Славоније, где су хрватске снаге имале ПВО системе мањег домета.

Rade

pre 7 godina

Vode se polemike u zemlji cije je rukovodstvo dozvolilo 1999 da 19 najmocnijih drzava vodi rat protiv tebe. Ovaj covek nema cega da se stidi, ja bi bio ponosan na njegovom mestu. Sta osudili ga ti isti nesposobnjakovici? Slava mu.

indurain

pre 7 godina

99a, reči zamenika načelnika generalštaba kapetanu I klase koga šalje u samoubilački zadatak:
Meni ne trebaju živi heroji!

General Trifunović je heroj. Toga smo se setili tek kada je umro. Neka to govori i o nama.

Gordana Vasic

pre 7 godina

Moj muz je bio medju tim spasenim 240-280 vojnika.Bili su opkoljeni sa15.000protivnickih vojnika tako da nisu imali sanse.Spaseni su zivoti!Neka mu je vecna slava!Pozdrav!

Alen Randjelovic

pre 7 godina

Da je kojim slucajem general Vlado Trifunovic , te 1991.g glumio heroja , ja danas ne bi imao dvoje odrasle dece i dve predivne unuke. Onaj ko nije doziveo tih sedam dana i sedam noci u kasarni Kalnicki partizani u Varazdinu , na Varazdin bregu i kasarni Jalkovacke zrtve kao i u drugim vojnim objektima , moze pricati o nekom herojstvu i junastvu. Martovska klasa vojnika , koja ni obuku nije zavrsila , borila se u neprijateljskom okruzenju.
Generale Vlado , tebi vecna slava i hvala u ime moje porodice i porodica ostalih vojnika. Uvek ce mi ostati zal , sto nisam posetio ovog velikog coveka i popricao sa njim.
ceta veze , VP 7464/31 , kasarna Kalnicki partizani Varazdin , mart 1991.