Utorak, 29.11.2016.

07:32

Golman preminuo u bolnici, u padu aviona 75 mrtvih

Kolumbijski odsek civilne avijacije je saopštio da je šestoro od 81 putnika preživelo pad aviona koji je prevozio fudbalere brazilskog kluba Šapikoensea.

Izvor: B92

Golman preminuo u bolnici, u padu aviona 75 mrtvih IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

64 Komentari

Sortiraj po:

brane

pre 7 godina

Akcija spasavanja obustavljena zbog jake kise??? wtf???
(auuuu, 29. novembar 2016 14:36)

Zašto na sve negativan komentar, a ne poznajete situaciju? Nepristupačan teren u kombinaciji sa prejakim pljuskovima dovodi u veliki rizik živote spasilaca koji, pored toga, ne mogu efikasno ni da obavljaju posao u tim uslovima. Ne može se glavom kroz zid. Najlakše je na sve pljunuti, sve neki stručnjaci za aeronautiku, aerodinamiku, mlazne motore, motore sa unutrašnjim sagorevanjem, pilotiranje, spasavanje,...

za jedan sendvic bi I dete prodali...fujjj

pre 7 godina

Akcija spasavanja obustavljena zbog jake kise??? wtf???
(auuuu, 29. novembar 2016 14:36)

decko pa nisu ti to ove nase hiljadugodisnje kise tamo breee pada I sve je neravno,znaci bujice I blato

Keltivoje

pre 7 godina

Strašna tragedija. Torino se od slične tragedije nikada nije oporavio. Možda i najbolja ekipa koja je ikada igrala u Italiji je nastradala, a Torino je pao u senku gradskog rivala Juventusa.

Stanimir Branimir

pre 7 godina

Ako mislite da je avio saobraćaj nebezbedan, pogledajte neki flight tracker sa celom mapom sveta pa da vidite koliko je aviona na nebu u svakom momentu. Samo u Srbiji u saobraćajnim nesrećama godišnje prosečno gine 600-700 ljudi. Toliko u avio nesrećama na celom svetu ne pogine za dve godine.

trololol

pre 7 godina

ne razumem zasto zivot fudbalera vise vredi od obicnog smrtnika? Kad je pao avion germanwingsa sa celim razredom srednje skole iz Nemacke, ljudi se nisu potresli ovako.

Jašim

pre 7 godina

Po broju poginulih putnika u odnosu na broj prevezenih, na godisnjem nivou. Nije potreban nijedan drugi pokazatelj.
(dsf, 29. novembar 2016 14:51)

A broj poginulih u odnosu na broj nesreća?

Pilot

pre 7 godina

@pribil:
Malo nisi informisan. Vazdušni saobraćaj je nekoliko stotina puta sigurniji od drumskog saobraćaja. Šanse da neko pogine u avionu su 1:11 miliona. Ogroman broj putnika se preveze svakog dana, biće ukupno preko 3,6 milijardi ljudi prevezeno ove godine. Nađi podatke o poginulima pa ćeš lako dobiti procente :) Da se vratim na ovu nesreću, i da komentarišem ono što mi je poznato do sada. Avro RJ85 ima dolet, sa svim rezervama, 1600Nm (nautičkih milja). Let koji je trebao da obavi, kao čarter - pošto nema redovne linije, je iznosio 1598Nm. Nešto se ne slaže. Direktan let nije mogao da obavi bez usputnog dolivanja goriva. Postoje modeli ovog aviona sa dopunskim rezervoarima, ali onda mu je nosivost (maksimalna težina na poletanju) dosta smanjena. Nosi 112 putnika. Ako je bilo samo 81 putnik u kabini, moguće da je imao te dodatne rezervoare, ali zasad to nije potvrđeno. Prijavili su problem sa gorivom i elektro sistemima, odnosno proglasili su stanje pune hitnosti.

Nemanja

pre 7 godina

@ (pribil, 29. novembar 2016 13:48)

Kako glupo pitanje... Uzmes broj prevezenih putnika godisnje i podleis sa brojem nezgoda odnosno brojem poginulih. Ili broj predjenih kilometara sa brojem poginulih. Pogledaj malo statistike pa ce ti biti jasnije...

Milos

pre 7 godina

Gledao sam revans mec protiv San Lorenca, kakav zicer je skinuo Danilo u poslednjoj sekundi, svi su loptu videli u golu. Kakva radost je usledila posle toga. A sada ove vesti. Sta ti je zivot...

nex

pre 7 godina

Uzas. Da covek zanemi. Kompanije su alave,i spajaju kargo i putnicki prevoz. Treba to razdvojiti. I ugraditi u putnicki saobracaj sigurnosne padobrane. Valjda je ljudski zivot vredniji od je....g,prokletog profita. Zato imate jeftine avio karte. Prevozi se roba,vece vrednosti,pa aj usput da povezemo 100-150 putnika,i tu da se zaradi,pa koliko,aman. Ako imate na low cost pondi karte od 30-50 eur,pa zaista...

Pa je i odgovornst svakog čoveka prema svemu jednaka!

pre 7 godina

(..., 29. novembar 2016 12:35)
Problem je lova... troškovi sirovina da se proizvede sve to, pa utrošak u vremenu, pa eksperimenti i plate naučnicima, pa obuka i obrazovanje kako se ponašati prilikom letenja... pa plus osiguravajuće kuće ostaju bez posla!!!

Dakle možda bi neko zaključio da je problem novac i lihvarstvo, ali to je površina. U dubini, problem je ljudsko neznanje!

Ljudsko neznanje je koren svih problema. Ali ljudi nekim čudom eto svi od reda već sve znaju i najbolje znaju... posebno oni koji završe škole, a istina je da je takvo znanje suštinski upravo ono što proizvodi neznanje.

Samo glup čovek misli da zna, a što više škole to više misliš da znaš...a zapravo si sve gluplji i opasniji po sebe i okolinu!
To školsko obrazovanje je dobro, kao alatka, ali kao suština ne da nije dobro nego je čisto zlo upreneo ka čovekovom biću!... a ko sa đavolom tikve sadi kad tad ih sa dotičnim i obere... a to verujte ne da nije lepo, nego je čist užas!

Zato je lenjost smrtni greh. Nije lenjost to što vam u školi kažu da si lenj ako nemaš posao i sl., lenjost je kad ne radiš na sebi, uživaš u neznaju i pritom još svu odgvornost svaljuješ na druge, na Boga, na Vučića i celo psotojanje... samo ti u svoj svojoj slavi i veličini pameti nisi jadan kriv za ništa!

Ne treba se boriti protiv ničeg, već se boriti ZA ZNANJE(pravo i suštinsko)! Kad upališ svetlo, mrak sam ode!

Ako mene pitate, za svaku tragediju krivi su SVI! Svi tvorimo ovaj svet jednako!

dsf

pre 7 godina

(pribil, 29. novembar 2016 13:48)

Po broju poginulih putnika u odnosu na broj prevezenih, na godisnjem nivou. Nije potreban nijedan drugi pokazatelj.

Lola

pre 7 godina

@Profesor Okultis
Pa ne bas, svest se gubi u prvih nekoliko sekundi pada (kad se radi o padovima s velikih visina). Doduse, ovde to nije bio slucaj, ovo je bilo prinudno sletanje, i sasvim je sigurno bilo strasno za one koji su znali kolika je opasnost :(. Verujem da vecina putnika nije znala.

Aleksandar

pre 7 godina

@(CikaaMilee, 29. novembar 2016 10:38)

Ima Cesni i Bombardiera koje imaju sisteme za odvajanje kabine sa padobranima al' to su avioni sa 8-14 mesta, na velikom komercijalnom avionu taj sistem bi se merio u desetinama tona čineći sam avion apsolutno ekonomski neisplativim.

Kad se na to doda da se 94% avionskih nesreća dešava pri poletanju i sletanju (gde takav sistem ne igra nikakvu ulogu) i da je preko polovine od preostalih 6% nesreća započelo na visinama manjim od 500m iznad tla (gde nema dovoljno vremena da se kapsula odvoji i padobran otvori) nije ni čudo što ni dan danas nemamo rešenje za ovakve nesreće.

Jednostavno, više se isplati ulagati u redundansu, kontrolu, automatiku... i time sačuvati hiljade i hiljade života svakog dana nego leteti komercijalno neisplativo u iščekivanju da će se jednog dana desiti savršeni uslovi gde bi takvi sistemi sačuvali stotinak života...

Washington

pre 7 godina

kristina@ Po cemu je putovanje avionom sigurnije nego autom? Ako se racuna vreme provedeno u autu i broj auta u svetu koja se voze, ne bih rekao da je avion najbezbedniji. Jedan kvar je dovoljan za pad. Sa10 000 metara nema popravnog.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (pribil, 29. novembar 2016 13:48)

Ne budi smesan druze, pa na aerodrom blizu mene svaki dan sleti 1000 letova i uzleti isti broj. Pritom grad ima 3 aerodroma! Koliko je u zadnjih 40 godina poginulo ljudi koji su uzletili iz ovog aerodroma? NULA!

Ako se bojis letit onda priznaj i gotova prica. Sigurnije je i od setanja i od voznje.

kinen

pre 7 godina

Toliko tehnologija napredovala a da jos nisu osmislili sistem spasavanja putnika aviona u slucaju kvara i pada. Nesto tipa da se kapsula sa putnicima izdvoji od ostale konstrukcije aviona i prizemni sa velikim padobranom.
(CikaaMilee, 29. novembar 2016 10:38)

Može, ali tada bi cena karte bila jedno 30 puta skuplja zbog dodatne potrošnje goriva i nove konstrukcije aviona. Avion se pažljivo i farba, kako mu višak boje ne bi povećao masu. Džambodžetovi samo zbog mase farbe na sebi godišnje potroše goriva za 500-600 hiljada dolara. A ti bi tek tako da ubaciš kapsulu. Ovi rizici su svesno uračunati. Dnevno imamo desetine hiljada letova. A mi čujemo samo kada neki padne pa nam se čini da je avio saobraćaj nebezbedan.

Profesor Okultis

pre 7 godina

Da kazem ovako,u zemaljskim saobracajnim nesrecama,automobili,vozovi,kad se gine,gine se na mestu i nesrece se desavaju u delicu sekunde tako da covek nema vremena da se posteno ni uplasi.Sa avionskim nesrecama je druga stvar,padas i znas da te vise nema za neki minut.Ti minuti su uzas koji niko ne zasluzuje.

pribil

pre 7 godina

kristina@ Po cemu je putovanje avionom sigurnije nego autom? Ako se racuna vreme provedeno u autu i broj auta u svetu koja se voze, ne bih rekao da je avion najbezbedniji. Jedan kvar je dovoljan za pad. Sa10 000 metara nema popravnog.

Nažalost ne

pre 7 godina

Toliko tehnologija napredovala a da jos nisu osmislili sistem spasavanja putnika aviona u slucaju kvara i pada. Nesto tipa da se kapsula sa putnicima izdvoji od ostale konstrukcije aviona i prizemni sa velikim padobranom.
(CikaaMilee, 29. novembar 2016 10:38)

"Osmi Putnik", omiljeni film vaše i naše mladosti. U realnosti, da je moglo, već bi bilo osmišljeno.

ja

pre 7 godina

Velika tragedija. Fudbaleri su javne licnosti, mnogo vise ljudi ih prati i voli nego neke anonimne, danas ce hiljade njihovih fanova plakati, ne samo porodica i prijatelji. Zato je ovo velika vest. I mnogo tragicna. U jednom trenutku da nestane citav tim. Ne ponovilo se.

sava

pre 7 godina

Ne znam šta je uzrok pada, ali se na radaru može uočiti da je avion bio u holdingu tj. čekanju na sletanje pri čemu je uradio tri kruga. Tuga. Saučešće porodicama.

...

pre 7 godina

Toliko tehnologija napredovala a da jos nisu osmislili sistem spasavanja putnika aviona u slucaju kvara i pada. Nesto tipa da se kapsula sa putnicima izdvoji od ostale konstrukcije aviona i prizemni sa velikim padobranom.
(CikaaMilee, 29. novembar 2016 10:38)

"Osmi Putnik", omiljeni film vaše i naše mladosti. U realnosti, da je moglo, već bi bilo osmišljeno.
(Nažalost ne, 29. novembar 2016 12:11)

Ja ne vidim nikakav problem da se na svakom avionu instaliraju 2 ili jos bolje 3 izuzetno cvrsta padobrana koji ce avion kojemu je nestalo goriva ili ima obican mehanicki kvar - prizemljiti bez problema (uz malo tvrdje sletanje). Uostalom, tako se vec odavno prizemljuju svemirske letelice/kapsule pa sto onda nemoze i jedan avion???

TEGI DEBELA STRIPTIZETA

pre 7 godina

Koliko ne meni krivo svih ovih ljudi,bukvalno su ziveli svoj san do ove godine niko nije vuo za njih,trebali su da ispisu istoriju i da se sudbina ovako poigra sa njima,nije fer,tuga pregoleema!!!!!!

klopp

pre 7 godina

Neki pominju kako avionski prevoz mora biti bezbedniji.Pa statistički gledano on jeste bezbedniji od bilo kog drugog vida transporta.Na svetu se dnevno odvija i po više hiljada letova...nesreće se jednostavno moraju nekad dešavati.Kad uzmemo u obzir da se u svetu godišnje desi 10-tak ovakvih to i nije tako mnogo kao što deluje.

Kristina

pre 7 godina

Uzasna katastrofa i tragedija. Iako je putovanje avionom daleko sigurnije nego putovanje automobilom, ovo je neverovatno. Nestanak goriva u avionu mi zvuci toliko neverovatno jer ne verujem da bi bilo ko normalan namerno dozvolio takav rizik. Sve na sto mogu da pomislim je mozda neki kvar u vezi rezervoara za gorivo. Nisam strucnjak za avione naravno, ali to mi deluje najlogicnije. Iskreno saucesce porodicama nastradalih....

CikaaMilee

pre 7 godina

Toliko tehnologija napredovala a da jos nisu osmislili sistem spasavanja putnika aviona u slucaju kvara i pada. Nesto tipa da se kapsula sa putnicima izdvoji od ostale konstrukcije aviona i prizemni sa velikim padobranom.

milan010

pre 7 godina

@Thilmo, upravo to se desilo pre 20-ak godina, mislim da je bila Avianca u pitanju. Kruzili jako dugo oko aerodroma, nisu se razumeli sa kontrolom leta i krenuli u sletanje kad je bilo kasno... Kako god, ovo sto se desilo je uzasna tragedija, zao mi je kao da sam poznavao ljude... Neka im je laka zemlja i da se u buducnosti trofej Copa Sudamericana zove Chapecoense.

Milan_PT

pre 7 godina

@Batke: "Nije Šapinkoense nego Čapekoense..."
Istina je negde na pola puta. U portugalskom ne postoji glas "č", tako da je ime kluba Šapokoense...

Just

pre 7 godina

Kako stvari stoje pronacice crnu kutiju pa ćemo znati detaljnije dosta brzo šta se desilo. Nestanak goriva pred samo sletanje nije fatalni problem za avion i pilota. Sletanje u tim uslovima je moguće. Ovakav pad više ukazuje na neki mehanički problem ako je već bilo prijave problema od strane pilota jer da je čista greska pilota ne bi bilo ničega sem uobičajne komunikacije tornja i kokpita. Uglavnom tragedija je kada se ovako nešto desi, romantizovana tragedija je kada se desi malom fudbalskom klubu koji je bio na putu da udje u sportsku istoriju J. Amerike pa i svetskog fudbala.

lal

pre 7 godina

ismevate nestanak goriva, kao da je pilot zaboravio da se natanka negde na 10000 metara visine...
losi vremenski uslovi... plus mehanicki kvar... nisam pilot, ali mi deluje logicno da se oslobadjam goriva, ako znam da ce prizemljenje biti takvo da rizikujem ekploziju... pritom, ko zna koliko dugo su kruzili i pokusavali da pogode pistu...

Noya PxFxCx ZA

pre 7 godina

Ja ne mogu da verujem znači. Cele sezone sam baš njih pratio. Neverovatno srčana i borbena ekipa! Sve su iznenadili, pobedili su velike klubove Brazila i Južne Amerike, stigli do finala Sudamerikane, što je nešto kao Liga Evrope u Evropi i pred najveću utakmicu u istoriji... Kakva šteta, baš pre neki dan sam ih gledao kako plaču od sreće kad su ušli u finale i izbacili veliki San Lorenco.

Sofronije

pre 7 godina

Smrt fudbalera svakako nije veca tragedija od smrti bilo koga drugog. Prosto, nesto privlaci paznju medija a to je u ovom slucaju rusenje aviona sportista finalista kontinentalnog takmicenja.

đura krojač

pre 7 godina

Čapekoense, mali klub iz velike zemlje, ušao je u među slavne plasmanom u finale Copa Sudamericana. Nastradali su pred najveći trenutak u njihovoj istoriji (osnovani su 1973.). Kakva sudbina!

Thilmo

pre 7 godina

@lal

Genije, nije avion imao kvar pa istankao gorivo, lepo piše da je prinudno sleteo tj. srušio se zbog nedostatka goriva.

A to jeste izbiljna stvar, osim ako zbog vremenskih uslova nije mogao da sleti pa kružio. Ali opet, nisu ludi da kruže dok im ne nestane goriva.

PPeca@SER

pre 7 godina

Bas cudno deluje putanja onog drugog aviona koji je leteo vrlo blizu, koji se skoro poklopio sa ovim, a onda naglo okrenuo nazad. Taj pilot je verovatno nesto video.

lal

pre 7 godina

@thilmo: u tekstu se pominje i fizicki kvar i losi vremenski uslovi... ponavljam... nisam pilot... ali instinktivno bih se pre odlucio da ateriram bez goriva, ako me ocekuje jak udarac kod prizemljenja...

skeptik

pre 7 godina

Koja je ovo tragedija za ovaj mali klub iz Brazila. Prvo veliko finale u njihovoj istoriji, finale Copa Sudamerica, i desi im se ovakva tragedija. Strasno.

Batke

pre 7 godina

Nije Šapinkoense nego Čapekoense Taj Čapekoense je mali klub iz Brazila koji je u kopa sudamerikani (južnoamerički ekvivalent kupa uefa) tukao sve južnoameričke i brazilske velike klubove i taman da ispišu fudbalsku istoriju ovo im se desi. Strašno...

hm

pre 7 godina

Nestalo goriva !?!
(Homo politicus, 29. novembar 2016 08:03)

da, da.. nestalo goriva "nekoliko trenutaka pre nego što je avion trebalo da sleti".. yeah, right..

Batke

pre 7 godina

Nije Šapinkoense nego Čapekoense Taj Čapekoense je mali klub iz Brazila koji je u kopa sudamerikani (južnoamerički ekvivalent kupa uefa) tukao sve južnoameričke i brazilske velike klubove i taman da ispišu fudbalsku istoriju ovo im se desi. Strašno...

Noya PxFxCx ZA

pre 7 godina

Ja ne mogu da verujem znači. Cele sezone sam baš njih pratio. Neverovatno srčana i borbena ekipa! Sve su iznenadili, pobedili su velike klubove Brazila i Južne Amerike, stigli do finala Sudamerikane, što je nešto kao Liga Evrope u Evropi i pred najveću utakmicu u istoriji... Kakva šteta, baš pre neki dan sam ih gledao kako plaču od sreće kad su ušli u finale i izbacili veliki San Lorenco.

đura krojač

pre 7 godina

Čapekoense, mali klub iz velike zemlje, ušao je u među slavne plasmanom u finale Copa Sudamericana. Nastradali su pred najveći trenutak u njihovoj istoriji (osnovani su 1973.). Kakva sudbina!

lal

pre 7 godina

ismevate nestanak goriva, kao da je pilot zaboravio da se natanka negde na 10000 metara visine...
losi vremenski uslovi... plus mehanicki kvar... nisam pilot, ali mi deluje logicno da se oslobadjam goriva, ako znam da ce prizemljenje biti takvo da rizikujem ekploziju... pritom, ko zna koliko dugo su kruzili i pokusavali da pogode pistu...

Sofronije

pre 7 godina

Smrt fudbalera svakako nije veca tragedija od smrti bilo koga drugog. Prosto, nesto privlaci paznju medija a to je u ovom slucaju rusenje aviona sportista finalista kontinentalnog takmicenja.

skeptik

pre 7 godina

Koja je ovo tragedija za ovaj mali klub iz Brazila. Prvo veliko finale u njihovoj istoriji, finale Copa Sudamerica, i desi im se ovakva tragedija. Strasno.

CikaaMilee

pre 7 godina

Toliko tehnologija napredovala a da jos nisu osmislili sistem spasavanja putnika aviona u slucaju kvara i pada. Nesto tipa da se kapsula sa putnicima izdvoji od ostale konstrukcije aviona i prizemni sa velikim padobranom.

Nažalost ne

pre 7 godina

Toliko tehnologija napredovala a da jos nisu osmislili sistem spasavanja putnika aviona u slucaju kvara i pada. Nesto tipa da se kapsula sa putnicima izdvoji od ostale konstrukcije aviona i prizemni sa velikim padobranom.
(CikaaMilee, 29. novembar 2016 10:38)

"Osmi Putnik", omiljeni film vaše i naše mladosti. U realnosti, da je moglo, već bi bilo osmišljeno.

milan010

pre 7 godina

@Thilmo, upravo to se desilo pre 20-ak godina, mislim da je bila Avianca u pitanju. Kruzili jako dugo oko aerodroma, nisu se razumeli sa kontrolom leta i krenuli u sletanje kad je bilo kasno... Kako god, ovo sto se desilo je uzasna tragedija, zao mi je kao da sam poznavao ljude... Neka im je laka zemlja i da se u buducnosti trofej Copa Sudamericana zove Chapecoense.

Just

pre 7 godina

Kako stvari stoje pronacice crnu kutiju pa ćemo znati detaljnije dosta brzo šta se desilo. Nestanak goriva pred samo sletanje nije fatalni problem za avion i pilota. Sletanje u tim uslovima je moguće. Ovakav pad više ukazuje na neki mehanički problem ako je već bilo prijave problema od strane pilota jer da je čista greska pilota ne bi bilo ničega sem uobičajne komunikacije tornja i kokpita. Uglavnom tragedija je kada se ovako nešto desi, romantizovana tragedija je kada se desi malom fudbalskom klubu koji je bio na putu da udje u sportsku istoriju J. Amerike pa i svetskog fudbala.

Profesor Okultis

pre 7 godina

Da kazem ovako,u zemaljskim saobracajnim nesrecama,automobili,vozovi,kad se gine,gine se na mestu i nesrece se desavaju u delicu sekunde tako da covek nema vremena da se posteno ni uplasi.Sa avionskim nesrecama je druga stvar,padas i znas da te vise nema za neki minut.Ti minuti su uzas koji niko ne zasluzuje.

Kristina

pre 7 godina

Uzasna katastrofa i tragedija. Iako je putovanje avionom daleko sigurnije nego putovanje automobilom, ovo je neverovatno. Nestanak goriva u avionu mi zvuci toliko neverovatno jer ne verujem da bi bilo ko normalan namerno dozvolio takav rizik. Sve na sto mogu da pomislim je mozda neki kvar u vezi rezervoara za gorivo. Nisam strucnjak za avione naravno, ali to mi deluje najlogicnije. Iskreno saucesce porodicama nastradalih....

TEGI DEBELA STRIPTIZETA

pre 7 godina

Koliko ne meni krivo svih ovih ljudi,bukvalno su ziveli svoj san do ove godine niko nije vuo za njih,trebali su da ispisu istoriju i da se sudbina ovako poigra sa njima,nije fer,tuga pregoleema!!!!!!

Washington

pre 7 godina

kristina@ Po cemu je putovanje avionom sigurnije nego autom? Ako se racuna vreme provedeno u autu i broj auta u svetu koja se voze, ne bih rekao da je avion najbezbedniji. Jedan kvar je dovoljan za pad. Sa10 000 metara nema popravnog.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (pribil, 29. novembar 2016 13:48)

Ne budi smesan druze, pa na aerodrom blizu mene svaki dan sleti 1000 letova i uzleti isti broj. Pritom grad ima 3 aerodroma! Koliko je u zadnjih 40 godina poginulo ljudi koji su uzletili iz ovog aerodroma? NULA!

Ako se bojis letit onda priznaj i gotova prica. Sigurnije je i od setanja i od voznje.

ja

pre 7 godina

Velika tragedija. Fudbaleri su javne licnosti, mnogo vise ljudi ih prati i voli nego neke anonimne, danas ce hiljade njihovih fanova plakati, ne samo porodica i prijatelji. Zato je ovo velika vest. I mnogo tragicna. U jednom trenutku da nestane citav tim. Ne ponovilo se.

klopp

pre 7 godina

Neki pominju kako avionski prevoz mora biti bezbedniji.Pa statistički gledano on jeste bezbedniji od bilo kog drugog vida transporta.Na svetu se dnevno odvija i po više hiljada letova...nesreće se jednostavno moraju nekad dešavati.Kad uzmemo u obzir da se u svetu godišnje desi 10-tak ovakvih to i nije tako mnogo kao što deluje.

...

pre 7 godina

Toliko tehnologija napredovala a da jos nisu osmislili sistem spasavanja putnika aviona u slucaju kvara i pada. Nesto tipa da se kapsula sa putnicima izdvoji od ostale konstrukcije aviona i prizemni sa velikim padobranom.
(CikaaMilee, 29. novembar 2016 10:38)

"Osmi Putnik", omiljeni film vaše i naše mladosti. U realnosti, da je moglo, već bi bilo osmišljeno.
(Nažalost ne, 29. novembar 2016 12:11)

Ja ne vidim nikakav problem da se na svakom avionu instaliraju 2 ili jos bolje 3 izuzetno cvrsta padobrana koji ce avion kojemu je nestalo goriva ili ima obican mehanicki kvar - prizemljiti bez problema (uz malo tvrdje sletanje). Uostalom, tako se vec odavno prizemljuju svemirske letelice/kapsule pa sto onda nemoze i jedan avion???

Milos

pre 7 godina

Gledao sam revans mec protiv San Lorenca, kakav zicer je skinuo Danilo u poslednjoj sekundi, svi su loptu videli u golu. Kakva radost je usledila posle toga. A sada ove vesti. Sta ti je zivot...

lal

pre 7 godina

@thilmo: u tekstu se pominje i fizicki kvar i losi vremenski uslovi... ponavljam... nisam pilot... ali instinktivno bih se pre odlucio da ateriram bez goriva, ako me ocekuje jak udarac kod prizemljenja...

PPeca@SER

pre 7 godina

Bas cudno deluje putanja onog drugog aviona koji je leteo vrlo blizu, koji se skoro poklopio sa ovim, a onda naglo okrenuo nazad. Taj pilot je verovatno nesto video.

trololol

pre 7 godina

ne razumem zasto zivot fudbalera vise vredi od obicnog smrtnika? Kad je pao avion germanwingsa sa celim razredom srednje skole iz Nemacke, ljudi se nisu potresli ovako.

Keltivoje

pre 7 godina

Strašna tragedija. Torino se od slične tragedije nikada nije oporavio. Možda i najbolja ekipa koja je ikada igrala u Italiji je nastradala, a Torino je pao u senku gradskog rivala Juventusa.

Thilmo

pre 7 godina

@lal

Genije, nije avion imao kvar pa istankao gorivo, lepo piše da je prinudno sleteo tj. srušio se zbog nedostatka goriva.

A to jeste izbiljna stvar, osim ako zbog vremenskih uslova nije mogao da sleti pa kružio. Ali opet, nisu ludi da kruže dok im ne nestane goriva.

Stanimir Branimir

pre 7 godina

Ako mislite da je avio saobraćaj nebezbedan, pogledajte neki flight tracker sa celom mapom sveta pa da vidite koliko je aviona na nebu u svakom momentu. Samo u Srbiji u saobraćajnim nesrećama godišnje prosečno gine 600-700 ljudi. Toliko u avio nesrećama na celom svetu ne pogine za dve godine.

Aleksandar

pre 7 godina

@(CikaaMilee, 29. novembar 2016 10:38)

Ima Cesni i Bombardiera koje imaju sisteme za odvajanje kabine sa padobranima al' to su avioni sa 8-14 mesta, na velikom komercijalnom avionu taj sistem bi se merio u desetinama tona čineći sam avion apsolutno ekonomski neisplativim.

Kad se na to doda da se 94% avionskih nesreća dešava pri poletanju i sletanju (gde takav sistem ne igra nikakvu ulogu) i da je preko polovine od preostalih 6% nesreća započelo na visinama manjim od 500m iznad tla (gde nema dovoljno vremena da se kapsula odvoji i padobran otvori) nije ni čudo što ni dan danas nemamo rešenje za ovakve nesreće.

Jednostavno, više se isplati ulagati u redundansu, kontrolu, automatiku... i time sačuvati hiljade i hiljade života svakog dana nego leteti komercijalno neisplativo u iščekivanju da će se jednog dana desiti savršeni uslovi gde bi takvi sistemi sačuvali stotinak života...

kinen

pre 7 godina

Toliko tehnologija napredovala a da jos nisu osmislili sistem spasavanja putnika aviona u slucaju kvara i pada. Nesto tipa da se kapsula sa putnicima izdvoji od ostale konstrukcije aviona i prizemni sa velikim padobranom.
(CikaaMilee, 29. novembar 2016 10:38)

Može, ali tada bi cena karte bila jedno 30 puta skuplja zbog dodatne potrošnje goriva i nove konstrukcije aviona. Avion se pažljivo i farba, kako mu višak boje ne bi povećao masu. Džambodžetovi samo zbog mase farbe na sebi godišnje potroše goriva za 500-600 hiljada dolara. A ti bi tek tako da ubaciš kapsulu. Ovi rizici su svesno uračunati. Dnevno imamo desetine hiljada letova. A mi čujemo samo kada neki padne pa nam se čini da je avio saobraćaj nebezbedan.

Pilot

pre 7 godina

@pribil:
Malo nisi informisan. Vazdušni saobraćaj je nekoliko stotina puta sigurniji od drumskog saobraćaja. Šanse da neko pogine u avionu su 1:11 miliona. Ogroman broj putnika se preveze svakog dana, biće ukupno preko 3,6 milijardi ljudi prevezeno ove godine. Nađi podatke o poginulima pa ćeš lako dobiti procente :) Da se vratim na ovu nesreću, i da komentarišem ono što mi je poznato do sada. Avro RJ85 ima dolet, sa svim rezervama, 1600Nm (nautičkih milja). Let koji je trebao da obavi, kao čarter - pošto nema redovne linije, je iznosio 1598Nm. Nešto se ne slaže. Direktan let nije mogao da obavi bez usputnog dolivanja goriva. Postoje modeli ovog aviona sa dopunskim rezervoarima, ali onda mu je nosivost (maksimalna težina na poletanju) dosta smanjena. Nosi 112 putnika. Ako je bilo samo 81 putnik u kabini, moguće da je imao te dodatne rezervoare, ali zasad to nije potvrđeno. Prijavili su problem sa gorivom i elektro sistemima, odnosno proglasili su stanje pune hitnosti.

Jašim

pre 7 godina

Po broju poginulih putnika u odnosu na broj prevezenih, na godisnjem nivou. Nije potreban nijedan drugi pokazatelj.
(dsf, 29. novembar 2016 14:51)

A broj poginulih u odnosu na broj nesreća?

dsf

pre 7 godina

(pribil, 29. novembar 2016 13:48)

Po broju poginulih putnika u odnosu na broj prevezenih, na godisnjem nivou. Nije potreban nijedan drugi pokazatelj.

Milan_PT

pre 7 godina

@Batke: "Nije Šapinkoense nego Čapekoense..."
Istina je negde na pola puta. U portugalskom ne postoji glas "č", tako da je ime kluba Šapokoense...

hm

pre 7 godina

Nestalo goriva !?!
(Homo politicus, 29. novembar 2016 08:03)

da, da.. nestalo goriva "nekoliko trenutaka pre nego što je avion trebalo da sleti".. yeah, right..

Lola

pre 7 godina

@Profesor Okultis
Pa ne bas, svest se gubi u prvih nekoliko sekundi pada (kad se radi o padovima s velikih visina). Doduse, ovde to nije bio slucaj, ovo je bilo prinudno sletanje, i sasvim je sigurno bilo strasno za one koji su znali kolika je opasnost :(. Verujem da vecina putnika nije znala.

sava

pre 7 godina

Ne znam šta je uzrok pada, ali se na radaru može uočiti da je avion bio u holdingu tj. čekanju na sletanje pri čemu je uradio tri kruga. Tuga. Saučešće porodicama.

Pa je i odgovornst svakog čoveka prema svemu jednaka!

pre 7 godina

(..., 29. novembar 2016 12:35)
Problem je lova... troškovi sirovina da se proizvede sve to, pa utrošak u vremenu, pa eksperimenti i plate naučnicima, pa obuka i obrazovanje kako se ponašati prilikom letenja... pa plus osiguravajuće kuće ostaju bez posla!!!

Dakle možda bi neko zaključio da je problem novac i lihvarstvo, ali to je površina. U dubini, problem je ljudsko neznanje!

Ljudsko neznanje je koren svih problema. Ali ljudi nekim čudom eto svi od reda već sve znaju i najbolje znaju... posebno oni koji završe škole, a istina je da je takvo znanje suštinski upravo ono što proizvodi neznanje.

Samo glup čovek misli da zna, a što više škole to više misliš da znaš...a zapravo si sve gluplji i opasniji po sebe i okolinu!
To školsko obrazovanje je dobro, kao alatka, ali kao suština ne da nije dobro nego je čisto zlo upreneo ka čovekovom biću!... a ko sa đavolom tikve sadi kad tad ih sa dotičnim i obere... a to verujte ne da nije lepo, nego je čist užas!

Zato je lenjost smrtni greh. Nije lenjost to što vam u školi kažu da si lenj ako nemaš posao i sl., lenjost je kad ne radiš na sebi, uživaš u neznaju i pritom još svu odgvornost svaljuješ na druge, na Boga, na Vučića i celo psotojanje... samo ti u svoj svojoj slavi i veličini pameti nisi jadan kriv za ništa!

Ne treba se boriti protiv ničeg, već se boriti ZA ZNANJE(pravo i suštinsko)! Kad upališ svetlo, mrak sam ode!

Ako mene pitate, za svaku tragediju krivi su SVI! Svi tvorimo ovaj svet jednako!

pribil

pre 7 godina

kristina@ Po cemu je putovanje avionom sigurnije nego autom? Ako se racuna vreme provedeno u autu i broj auta u svetu koja se voze, ne bih rekao da je avion najbezbedniji. Jedan kvar je dovoljan za pad. Sa10 000 metara nema popravnog.

brane

pre 7 godina

Akcija spasavanja obustavljena zbog jake kise??? wtf???
(auuuu, 29. novembar 2016 14:36)

Zašto na sve negativan komentar, a ne poznajete situaciju? Nepristupačan teren u kombinaciji sa prejakim pljuskovima dovodi u veliki rizik živote spasilaca koji, pored toga, ne mogu efikasno ni da obavljaju posao u tim uslovima. Ne može se glavom kroz zid. Najlakše je na sve pljunuti, sve neki stručnjaci za aeronautiku, aerodinamiku, mlazne motore, motore sa unutrašnjim sagorevanjem, pilotiranje, spasavanje,...

za jedan sendvic bi I dete prodali...fujjj

pre 7 godina

Akcija spasavanja obustavljena zbog jake kise??? wtf???
(auuuu, 29. novembar 2016 14:36)

decko pa nisu ti to ove nase hiljadugodisnje kise tamo breee pada I sve je neravno,znaci bujice I blato

Nemanja

pre 7 godina

@ (pribil, 29. novembar 2016 13:48)

Kako glupo pitanje... Uzmes broj prevezenih putnika godisnje i podleis sa brojem nezgoda odnosno brojem poginulih. Ili broj predjenih kilometara sa brojem poginulih. Pogledaj malo statistike pa ce ti biti jasnije...

nex

pre 7 godina

Uzas. Da covek zanemi. Kompanije su alave,i spajaju kargo i putnicki prevoz. Treba to razdvojiti. I ugraditi u putnicki saobracaj sigurnosne padobrane. Valjda je ljudski zivot vredniji od je....g,prokletog profita. Zato imate jeftine avio karte. Prevozi se roba,vece vrednosti,pa aj usput da povezemo 100-150 putnika,i tu da se zaradi,pa koliko,aman. Ako imate na low cost pondi karte od 30-50 eur,pa zaista...

pribil

pre 7 godina

kristina@ Po cemu je putovanje avionom sigurnije nego autom? Ako se racuna vreme provedeno u autu i broj auta u svetu koja se voze, ne bih rekao da je avion najbezbedniji. Jedan kvar je dovoljan za pad. Sa10 000 metara nema popravnog.

hm

pre 7 godina

Nestalo goriva !?!
(Homo politicus, 29. novembar 2016 08:03)

da, da.. nestalo goriva "nekoliko trenutaka pre nego što je avion trebalo da sleti".. yeah, right..

trololol

pre 7 godina

ne razumem zasto zivot fudbalera vise vredi od obicnog smrtnika? Kad je pao avion germanwingsa sa celim razredom srednje skole iz Nemacke, ljudi se nisu potresli ovako.

CikaaMilee

pre 7 godina

Toliko tehnologija napredovala a da jos nisu osmislili sistem spasavanja putnika aviona u slucaju kvara i pada. Nesto tipa da se kapsula sa putnicima izdvoji od ostale konstrukcije aviona i prizemni sa velikim padobranom.

Milan_PT

pre 7 godina

@Batke: "Nije Šapinkoense nego Čapekoense..."
Istina je negde na pola puta. U portugalskom ne postoji glas "č", tako da je ime kluba Šapokoense...

PPeca@SER

pre 7 godina

Bas cudno deluje putanja onog drugog aviona koji je leteo vrlo blizu, koji se skoro poklopio sa ovim, a onda naglo okrenuo nazad. Taj pilot je verovatno nesto video.

ja

pre 7 godina

Velika tragedija. Fudbaleri su javne licnosti, mnogo vise ljudi ih prati i voli nego neke anonimne, danas ce hiljade njihovih fanova plakati, ne samo porodica i prijatelji. Zato je ovo velika vest. I mnogo tragicna. U jednom trenutku da nestane citav tim. Ne ponovilo se.

Batke

pre 7 godina

Nije Šapinkoense nego Čapekoense Taj Čapekoense je mali klub iz Brazila koji je u kopa sudamerikani (južnoamerički ekvivalent kupa uefa) tukao sve južnoameričke i brazilske velike klubove i taman da ispišu fudbalsku istoriju ovo im se desi. Strašno...

Nažalost ne

pre 7 godina

Toliko tehnologija napredovala a da jos nisu osmislili sistem spasavanja putnika aviona u slucaju kvara i pada. Nesto tipa da se kapsula sa putnicima izdvoji od ostale konstrukcije aviona i prizemni sa velikim padobranom.
(CikaaMilee, 29. novembar 2016 10:38)

"Osmi Putnik", omiljeni film vaše i naše mladosti. U realnosti, da je moglo, već bi bilo osmišljeno.

Pa je i odgovornst svakog čoveka prema svemu jednaka!

pre 7 godina

(..., 29. novembar 2016 12:35)
Problem je lova... troškovi sirovina da se proizvede sve to, pa utrošak u vremenu, pa eksperimenti i plate naučnicima, pa obuka i obrazovanje kako se ponašati prilikom letenja... pa plus osiguravajuće kuće ostaju bez posla!!!

Dakle možda bi neko zaključio da je problem novac i lihvarstvo, ali to je površina. U dubini, problem je ljudsko neznanje!

Ljudsko neznanje je koren svih problema. Ali ljudi nekim čudom eto svi od reda već sve znaju i najbolje znaju... posebno oni koji završe škole, a istina je da je takvo znanje suštinski upravo ono što proizvodi neznanje.

Samo glup čovek misli da zna, a što više škole to više misliš da znaš...a zapravo si sve gluplji i opasniji po sebe i okolinu!
To školsko obrazovanje je dobro, kao alatka, ali kao suština ne da nije dobro nego je čisto zlo upreneo ka čovekovom biću!... a ko sa đavolom tikve sadi kad tad ih sa dotičnim i obere... a to verujte ne da nije lepo, nego je čist užas!

Zato je lenjost smrtni greh. Nije lenjost to što vam u školi kažu da si lenj ako nemaš posao i sl., lenjost je kad ne radiš na sebi, uživaš u neznaju i pritom još svu odgvornost svaljuješ na druge, na Boga, na Vučića i celo psotojanje... samo ti u svoj svojoj slavi i veličini pameti nisi jadan kriv za ništa!

Ne treba se boriti protiv ničeg, već se boriti ZA ZNANJE(pravo i suštinsko)! Kad upališ svetlo, mrak sam ode!

Ako mene pitate, za svaku tragediju krivi su SVI! Svi tvorimo ovaj svet jednako!

Sofronije

pre 7 godina

Smrt fudbalera svakako nije veca tragedija od smrti bilo koga drugog. Prosto, nesto privlaci paznju medija a to je u ovom slucaju rusenje aviona sportista finalista kontinentalnog takmicenja.

Washington

pre 7 godina

kristina@ Po cemu je putovanje avionom sigurnije nego autom? Ako se racuna vreme provedeno u autu i broj auta u svetu koja se voze, ne bih rekao da je avion najbezbedniji. Jedan kvar je dovoljan za pad. Sa10 000 metara nema popravnog.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (pribil, 29. novembar 2016 13:48)

Ne budi smesan druze, pa na aerodrom blizu mene svaki dan sleti 1000 letova i uzleti isti broj. Pritom grad ima 3 aerodroma! Koliko je u zadnjih 40 godina poginulo ljudi koji su uzletili iz ovog aerodroma? NULA!

Ako se bojis letit onda priznaj i gotova prica. Sigurnije je i od setanja i od voznje.

nex

pre 7 godina

Uzas. Da covek zanemi. Kompanije su alave,i spajaju kargo i putnicki prevoz. Treba to razdvojiti. I ugraditi u putnicki saobracaj sigurnosne padobrane. Valjda je ljudski zivot vredniji od je....g,prokletog profita. Zato imate jeftine avio karte. Prevozi se roba,vece vrednosti,pa aj usput da povezemo 100-150 putnika,i tu da se zaradi,pa koliko,aman. Ako imate na low cost pondi karte od 30-50 eur,pa zaista...

klopp

pre 7 godina

Neki pominju kako avionski prevoz mora biti bezbedniji.Pa statistički gledano on jeste bezbedniji od bilo kog drugog vida transporta.Na svetu se dnevno odvija i po više hiljada letova...nesreće se jednostavno moraju nekad dešavati.Kad uzmemo u obzir da se u svetu godišnje desi 10-tak ovakvih to i nije tako mnogo kao što deluje.

Thilmo

pre 7 godina

@lal

Genije, nije avion imao kvar pa istankao gorivo, lepo piše da je prinudno sleteo tj. srušio se zbog nedostatka goriva.

A to jeste izbiljna stvar, osim ako zbog vremenskih uslova nije mogao da sleti pa kružio. Ali opet, nisu ludi da kruže dok im ne nestane goriva.

Jašim

pre 7 godina

Po broju poginulih putnika u odnosu na broj prevezenih, na godisnjem nivou. Nije potreban nijedan drugi pokazatelj.
(dsf, 29. novembar 2016 14:51)

A broj poginulih u odnosu na broj nesreća?

lal

pre 7 godina

ismevate nestanak goriva, kao da je pilot zaboravio da se natanka negde na 10000 metara visine...
losi vremenski uslovi... plus mehanicki kvar... nisam pilot, ali mi deluje logicno da se oslobadjam goriva, ako znam da ce prizemljenje biti takvo da rizikujem ekploziju... pritom, ko zna koliko dugo su kruzili i pokusavali da pogode pistu...

...

pre 7 godina

Toliko tehnologija napredovala a da jos nisu osmislili sistem spasavanja putnika aviona u slucaju kvara i pada. Nesto tipa da se kapsula sa putnicima izdvoji od ostale konstrukcije aviona i prizemni sa velikim padobranom.
(CikaaMilee, 29. novembar 2016 10:38)

"Osmi Putnik", omiljeni film vaše i naše mladosti. U realnosti, da je moglo, već bi bilo osmišljeno.
(Nažalost ne, 29. novembar 2016 12:11)

Ja ne vidim nikakav problem da se na svakom avionu instaliraju 2 ili jos bolje 3 izuzetno cvrsta padobrana koji ce avion kojemu je nestalo goriva ili ima obican mehanicki kvar - prizemljiti bez problema (uz malo tvrdje sletanje). Uostalom, tako se vec odavno prizemljuju svemirske letelice/kapsule pa sto onda nemoze i jedan avion???

Noya PxFxCx ZA

pre 7 godina

Ja ne mogu da verujem znači. Cele sezone sam baš njih pratio. Neverovatno srčana i borbena ekipa! Sve su iznenadili, pobedili su velike klubove Brazila i Južne Amerike, stigli do finala Sudamerikane, što je nešto kao Liga Evrope u Evropi i pred najveću utakmicu u istoriji... Kakva šteta, baš pre neki dan sam ih gledao kako plaču od sreće kad su ušli u finale i izbacili veliki San Lorenco.

milan010

pre 7 godina

@Thilmo, upravo to se desilo pre 20-ak godina, mislim da je bila Avianca u pitanju. Kruzili jako dugo oko aerodroma, nisu se razumeli sa kontrolom leta i krenuli u sletanje kad je bilo kasno... Kako god, ovo sto se desilo je uzasna tragedija, zao mi je kao da sam poznavao ljude... Neka im je laka zemlja i da se u buducnosti trofej Copa Sudamericana zove Chapecoense.

Stanimir Branimir

pre 7 godina

Ako mislite da je avio saobraćaj nebezbedan, pogledajte neki flight tracker sa celom mapom sveta pa da vidite koliko je aviona na nebu u svakom momentu. Samo u Srbiji u saobraćajnim nesrećama godišnje prosečno gine 600-700 ljudi. Toliko u avio nesrećama na celom svetu ne pogine za dve godine.

đura krojač

pre 7 godina

Čapekoense, mali klub iz velike zemlje, ušao je u među slavne plasmanom u finale Copa Sudamericana. Nastradali su pred najveći trenutak u njihovoj istoriji (osnovani su 1973.). Kakva sudbina!

skeptik

pre 7 godina

Koja je ovo tragedija za ovaj mali klub iz Brazila. Prvo veliko finale u njihovoj istoriji, finale Copa Sudamerica, i desi im se ovakva tragedija. Strasno.

lal

pre 7 godina

@thilmo: u tekstu se pominje i fizicki kvar i losi vremenski uslovi... ponavljam... nisam pilot... ali instinktivno bih se pre odlucio da ateriram bez goriva, ako me ocekuje jak udarac kod prizemljenja...

Kristina

pre 7 godina

Uzasna katastrofa i tragedija. Iako je putovanje avionom daleko sigurnije nego putovanje automobilom, ovo je neverovatno. Nestanak goriva u avionu mi zvuci toliko neverovatno jer ne verujem da bi bilo ko normalan namerno dozvolio takav rizik. Sve na sto mogu da pomislim je mozda neki kvar u vezi rezervoara za gorivo. Nisam strucnjak za avione naravno, ali to mi deluje najlogicnije. Iskreno saucesce porodicama nastradalih....

TEGI DEBELA STRIPTIZETA

pre 7 godina

Koliko ne meni krivo svih ovih ljudi,bukvalno su ziveli svoj san do ove godine niko nije vuo za njih,trebali su da ispisu istoriju i da se sudbina ovako poigra sa njima,nije fer,tuga pregoleema!!!!!!

sava

pre 7 godina

Ne znam šta je uzrok pada, ali se na radaru može uočiti da je avion bio u holdingu tj. čekanju na sletanje pri čemu je uradio tri kruga. Tuga. Saučešće porodicama.

Aleksandar

pre 7 godina

@(CikaaMilee, 29. novembar 2016 10:38)

Ima Cesni i Bombardiera koje imaju sisteme za odvajanje kabine sa padobranima al' to su avioni sa 8-14 mesta, na velikom komercijalnom avionu taj sistem bi se merio u desetinama tona čineći sam avion apsolutno ekonomski neisplativim.

Kad se na to doda da se 94% avionskih nesreća dešava pri poletanju i sletanju (gde takav sistem ne igra nikakvu ulogu) i da je preko polovine od preostalih 6% nesreća započelo na visinama manjim od 500m iznad tla (gde nema dovoljno vremena da se kapsula odvoji i padobran otvori) nije ni čudo što ni dan danas nemamo rešenje za ovakve nesreće.

Jednostavno, više se isplati ulagati u redundansu, kontrolu, automatiku... i time sačuvati hiljade i hiljade života svakog dana nego leteti komercijalno neisplativo u iščekivanju da će se jednog dana desiti savršeni uslovi gde bi takvi sistemi sačuvali stotinak života...

dsf

pre 7 godina

(pribil, 29. novembar 2016 13:48)

Po broju poginulih putnika u odnosu na broj prevezenih, na godisnjem nivou. Nije potreban nijedan drugi pokazatelj.

Profesor Okultis

pre 7 godina

Da kazem ovako,u zemaljskim saobracajnim nesrecama,automobili,vozovi,kad se gine,gine se na mestu i nesrece se desavaju u delicu sekunde tako da covek nema vremena da se posteno ni uplasi.Sa avionskim nesrecama je druga stvar,padas i znas da te vise nema za neki minut.Ti minuti su uzas koji niko ne zasluzuje.

Lola

pre 7 godina

@Profesor Okultis
Pa ne bas, svest se gubi u prvih nekoliko sekundi pada (kad se radi o padovima s velikih visina). Doduse, ovde to nije bio slucaj, ovo je bilo prinudno sletanje, i sasvim je sigurno bilo strasno za one koji su znali kolika je opasnost :(. Verujem da vecina putnika nije znala.

Milos

pre 7 godina

Gledao sam revans mec protiv San Lorenca, kakav zicer je skinuo Danilo u poslednjoj sekundi, svi su loptu videli u golu. Kakva radost je usledila posle toga. A sada ove vesti. Sta ti je zivot...

Just

pre 7 godina

Kako stvari stoje pronacice crnu kutiju pa ćemo znati detaljnije dosta brzo šta se desilo. Nestanak goriva pred samo sletanje nije fatalni problem za avion i pilota. Sletanje u tim uslovima je moguće. Ovakav pad više ukazuje na neki mehanički problem ako je već bilo prijave problema od strane pilota jer da je čista greska pilota ne bi bilo ničega sem uobičajne komunikacije tornja i kokpita. Uglavnom tragedija je kada se ovako nešto desi, romantizovana tragedija je kada se desi malom fudbalskom klubu koji je bio na putu da udje u sportsku istoriju J. Amerike pa i svetskog fudbala.

kinen

pre 7 godina

Toliko tehnologija napredovala a da jos nisu osmislili sistem spasavanja putnika aviona u slucaju kvara i pada. Nesto tipa da se kapsula sa putnicima izdvoji od ostale konstrukcije aviona i prizemni sa velikim padobranom.
(CikaaMilee, 29. novembar 2016 10:38)

Može, ali tada bi cena karte bila jedno 30 puta skuplja zbog dodatne potrošnje goriva i nove konstrukcije aviona. Avion se pažljivo i farba, kako mu višak boje ne bi povećao masu. Džambodžetovi samo zbog mase farbe na sebi godišnje potroše goriva za 500-600 hiljada dolara. A ti bi tek tako da ubaciš kapsulu. Ovi rizici su svesno uračunati. Dnevno imamo desetine hiljada letova. A mi čujemo samo kada neki padne pa nam se čini da je avio saobraćaj nebezbedan.

Pilot

pre 7 godina

@pribil:
Malo nisi informisan. Vazdušni saobraćaj je nekoliko stotina puta sigurniji od drumskog saobraćaja. Šanse da neko pogine u avionu su 1:11 miliona. Ogroman broj putnika se preveze svakog dana, biće ukupno preko 3,6 milijardi ljudi prevezeno ove godine. Nađi podatke o poginulima pa ćeš lako dobiti procente :) Da se vratim na ovu nesreću, i da komentarišem ono što mi je poznato do sada. Avro RJ85 ima dolet, sa svim rezervama, 1600Nm (nautičkih milja). Let koji je trebao da obavi, kao čarter - pošto nema redovne linije, je iznosio 1598Nm. Nešto se ne slaže. Direktan let nije mogao da obavi bez usputnog dolivanja goriva. Postoje modeli ovog aviona sa dopunskim rezervoarima, ali onda mu je nosivost (maksimalna težina na poletanju) dosta smanjena. Nosi 112 putnika. Ako je bilo samo 81 putnik u kabini, moguće da je imao te dodatne rezervoare, ali zasad to nije potvrđeno. Prijavili su problem sa gorivom i elektro sistemima, odnosno proglasili su stanje pune hitnosti.

Nemanja

pre 7 godina

@ (pribil, 29. novembar 2016 13:48)

Kako glupo pitanje... Uzmes broj prevezenih putnika godisnje i podleis sa brojem nezgoda odnosno brojem poginulih. Ili broj predjenih kilometara sa brojem poginulih. Pogledaj malo statistike pa ce ti biti jasnije...

Keltivoje

pre 7 godina

Strašna tragedija. Torino se od slične tragedije nikada nije oporavio. Možda i najbolja ekipa koja je ikada igrala u Italiji je nastradala, a Torino je pao u senku gradskog rivala Juventusa.

za jedan sendvic bi I dete prodali...fujjj

pre 7 godina

Akcija spasavanja obustavljena zbog jake kise??? wtf???
(auuuu, 29. novembar 2016 14:36)

decko pa nisu ti to ove nase hiljadugodisnje kise tamo breee pada I sve je neravno,znaci bujice I blato

brane

pre 7 godina

Akcija spasavanja obustavljena zbog jake kise??? wtf???
(auuuu, 29. novembar 2016 14:36)

Zašto na sve negativan komentar, a ne poznajete situaciju? Nepristupačan teren u kombinaciji sa prejakim pljuskovima dovodi u veliki rizik živote spasilaca koji, pored toga, ne mogu efikasno ni da obavljaju posao u tim uslovima. Ne može se glavom kroz zid. Najlakše je na sve pljunuti, sve neki stručnjaci za aeronautiku, aerodinamiku, mlazne motore, motore sa unutrašnjim sagorevanjem, pilotiranje, spasavanje,...