Utorak, 28.06.2016.

18:37

"Ne mislim da su deca na gubitku zbog informatike"

Odluka Nacionalnog prosvetnog saveta da ne prihvati predlog Ministarstva prosvete da informatika bude obavezan predmet podelila je javnost.

Izvor: B92

"Ne mislim da su deca na gubitku zbog informatike" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

95 Komentari

Sortiraj po:

zatucani smo

pre 7 godina

ako smo nedovoljno prosvetljeni a istovremeno hoćemo u evropu, svet, zašto ne prekopiramo ustaljenu praksu u civilizovanom svetu(kao što to često činimo sa manje bitnim stvarima). ovim dokazujemo da kaskamo za modernizacijom društva/prosvete/nauke, kao i mnogo čemu drugom.

TecHiFi

pre 7 godina

Po zanimanju sam informaticar i slazem se da nema potrebe suvise rano uvoditi informatiku, cak moze biti i kontraproduktivno. Informatika je primenjena nauka, bolje bi bilo prvo se koncentrisati na osnove i preduslov - matematiku. Ako pod informatikom podrazumevate koriscenje racunara, oni su danas toliko dostupni da deca to prirodno nauce.
(Rade, 28. jun 2016 21:38)

Grešiš, ali baš. Kad dođu u peti razred kod mene na informatiku deca ne znaju da promene ime dokumentu ili da kopiraju folder na neku drugu lokaciju. Jezivo, ali istinito, a to su generacije 2003-2004 znači rodili se sa računarom u kući, a znaju samo da pokrenu IE, Chrome, FF, Operu i sl i da kucaju Facebook ili Youtube i beskrajno gube vreme. O programiranju ne treba trošiti reči, to je sa njima nemoguća misija jer ih je ovaj sistem školovanja nepovratno unazadio i toliko otupavio da ne mogu apsolutno ništa da shvate i logički iznađu rešenje, naučeni su da samo bubaju i uče napamet neke besmislene informacije. Iz cele generacije tri deteta znaju da razmišljaju, katastrofalno je stanje.

Druga stvar, nema ko ni da ih uči. IT pismeno stanovništvo neće da radi za 40.000 u prosveti i da ga ponižava jedan Vučić i njemu slični i da mu na svu odgovornost koju ima skine 10% od plate kad mu se prohte da bi to dotirao nekom Nemcu ili Kinezu "investitoru". Sa IT znanjem je bilo gde drugde bolja plata, nekad i višestruko.

Vladimir

pre 7 godina

Kakve su ovo gluposti Srbiji hvali 10000 informaticara pa naravno idite na biro za nezaposlene i zaposlite sve one koji su zavrsili informatiku! Ja sam jedan od njih nazalost ali za nas nema posla u Srbiji nego smo morali da odemo negde de toga i ima! E Srbijo majko i maceho, pored stranacke zaslepljenosti jos i obrazovna zaslepljenost da drzava nema pojma koliko je ljudi nezaposleno u oblasti informatike a sad ce jos i da ukinu informatiku! Pa sta ce nam ionako svako dete ima racunar u obliku telefona sta ce mu jos i racunar, pa jos i znanje rada sa racunarima kome to jos treba!!!! Nek se zapitaju koliko ima kompjutera u svakoj skoli i koliko je toga kupljeno u proteklih 10 godina pa ima kapaciteta da se otvore i vecernje skole za babe i dede a kamoli za decu!!!!

cypress

pre 7 godina

ne mislim da je ovaj narod na gubitku ako bismo ukinuli skupštinu, vladu, i sve druge državne institucije

informatika nauka budućnosti, a ljudi bez stida i srama daju ovakve izjave, strašno, ja kao diplomirani pravnik to shvatam

php.exe

pre 7 godina

Kako vam nije jasno.
Pa to je samo reorganizacija.
Mora vojska od hiljade i hiljade profesora i nastavnika matematike,srpskog...da sacuva radno mesto.Informaticari su u manjini i na njima se lomi..Sledeci ce doci na red likovno,muzicko..etc

bgd na vodi

pre 7 godina

Ja da imam para kao sto ih nemam poslala bih svoju decu na skolovanje u neku dobru katolicku skolu u Svajcarskoj gde se sve uci na tradicionalni nacin. Nisu belosvetski bogatasi bas toliko ludi sto svoju decu skoluju u takvim skolama.

spirogira

pre 7 godina

I ja sam mislila da deca i bez časova u školi već sve znaju ali nije baš tako. Ne znaju osnovne stvari, šta je email, kako da ga koriste, šta je brauzer, a šta pretraživač. Da ne govorim o bezbednosti na internetu, toliko važna stvar a deca nam o tome ništa ne znaju. Ok umeju oni da se igraju i da gledaju youtube ali toliko ume i moja majka. Naravno pričam o onoj tihoj većini.

mandrak

pre 7 godina

U Švedskoj se u jaslicama sa decom radi dozirano na tabletima, sa posebno prilagodjenim aplikacijama. U osnovnoj školi gotovo da nema papira i olovke nakon 4-5 razreda, dete duži tablet od škole i sve radi na njemu, uči, čita, piše sastave i eseje, rešava matematičke probleme, održava konverzaciju sa nastavnicima putem internih školskih sistema i aplikacija.....

Rade

pre 7 godina

Po zanimanju sam informaticar i slazem se da nema potrebe suvise rano uvoditi informatiku, cak moze biti i kontraproduktivno. Informatika je primenjena nauka, bolje bi bilo prvo se koncentrisati na osnove i preduslov - matematiku. Ako pod informatikom podrazumevate koriscenje racunara, oni su danas toliko dostupni da deca to prirodno nauce.

Marko

pre 7 godina

Pa ako ne znate sami vidite malo sta rade razvijene zemlje jednostavno ulazu u svoju budzcnost.Informatika treba da bude obavezna jer je kompjuterska pismenost stanovnustva neophodna u 21 veku svakome pojedinacno.Ukoliko se nastava pravilno sprovodi razvija kreativnost i interesovanje dece da se kasnije bave ovim trazenim zanimanjem i sebi osiguraju siguran i solidno placen posao cak i u Srbiji.Nazalost, u mnogim slucajevima neki nazovi nastavnici banalizuju ovaj predmet bilo teranjem dece da uce teoriju racunarstva ili iskljucivo igranjem igrica.Dakle suvisna duskusija i ozbiljno se brinem za nasu buducnist ako strucnjaci iz ministarstva imaju ovakav stav.

marija

pre 7 godina

ps. Za premijera poruka,

Nemate para za Narodni muzej,
nemate para za Muzej savremene umetnosti,
nemate para za informatiku u skolama,
nemate za kompjutere u skolama,
nemate para da platite profesore informatike,
nemate para za penzionere da dostojanstveno prozive starost,...,
alooooooooooooo,
kazite mi onda ko su oni koji su zaradili da mogu trovati sa rijalitijima i kupovati silikone???
Sve je naopako, Vucicu, pa jos i ovo,
generacije ce biti invalidi,
samo preko naucnih sajtova nasa deca mogu videti ono sto nisu u Narodnom muzeju u Beogradu,...,
da li je ovo normalno???

dalabu

pre 7 godina

kako bre ne kapirate? sad ce se javiti neko i reci, ne moze to tako! ima da se nadju pare! i naci ce se pare. za odabrane dobavljace. i bice informatike. eto.

a grgura

pre 7 godina

''bala vas informatika. Pa mozda je trebala u nase vreme kad smo se igrali napolju a komp vidjali jedino u skoli. Sad se deca ne skidaju kuci s kompa i sa mobilnog, nema tog nastavnika koji bi mogao nesto da nauci moje savremeno dete do osmog razreda sto zna sad vec u trecem. Pa ova deca bi mogla nastavnicima da predaju informatiku.
U osnovnoj skoli bih ja uveo još par časova fizičkog vaspitanja uz obavezno plivanje ako mislimo da ozdravimo naciju.
--------------------------------------------------------

Ala ti onda nisi upucen u to cemu kompjuter sluzi. Ako mislis da su Youtube i igrice kompjuter svaka cast. Samo razmisli pa saberi na prste sta to danas radi bez kompjutera. Baza podataka je najosnovniji pojam 21. veka - to su ti posta, zdravstvene knjizice, kurirska sluzba, biro za takve kao sto si ti i svaka druga usluga koja danas postoji. Ako im ne treba informatika danas kad je plata programera pocetnika u ovoj jadnoj Srbiji 600e onda ne znam sta im treba. A "proizvodnja", kola, lazari, shrafovi i Mercedesovi ikarbusi ili koji god da su nam ocigledno ne trebaju.

Inace plata programera posle dve godine iskustva, gotovo bez greske, ne ide ispod 1500e, a to je samo ono sto zaradi na poslu. Gomila radi i sa strane i taj sat je skuplji. Nas Srbe zapravo jako cene svugde sto se te profesije tiche. Inace podrzavam i fizicko jer je kompjuter po prirodi stvari ubitacan za dete koje odrasta, ali nazalost i obavezan.

perica

pre 7 godina

Lipkovski je unistavac informatike u Srbiji. Ovo nije prva instanca njegovog blokiranja inicijativa vezanih za informatiku. Covek treba da se skloni i da pusti sposobije da vode pricu.

sasa

pre 7 godina

sto rece neko u komentarima- dete ide na informatiku i tamo se igraju na fejsu.
nase skolstvo je tromo tako da bi ucili samo one prevazidjene stvari.
ja sam ucio paskal dok je windows bio aktuelan a paskal mrtav.
trenutno su aktuelne android aplikacije a za godinu-dve ko zna sta ce biti

Binasr

pre 7 godina

Pomocnica plasira ovu ideju spram svoje struke. A najveca glupost je njeno misljenje, bolje receno marketing koji za popularizaciju iformatike uzima, po njoj cinjenicu da nasi buduci strucnjaci u ovoj oblasti nemaju dovoljno predznanja,a svima vec dovoljno poznato je da se na tron ove oblasti mogu popeti oni koji matematiku, fiziku i tehniku koriste i razumeju kao da su negde iz buducnosti. A kada se vec spominje 10000 strucnjaka postavio bi pitanje sta je sa ovim sto zavrsise informatiku i sve sto je vezano za nju po ovim silnim fakultetima, sto nji ne zaposlite kada ste im vec podelili diplome. Imamo iformaticare koji su znanje i zvanje sticali i na vaspitackim fakultetima,a da ne spominjem ostale drzavne i privatne fakultete. Ne bi me cudilo da ovakav smer osvane i na Vetrrinarskom fakultetu. Naopako, necemo mi vise nikada doci u normalu,samo se bavimo glupostima.

stanoje

pre 7 godina

Komentatori dragi, niti su sve škole opremljene kako treba (naročito Kuršumlija, Crna Trava, Vlasotince, Knjaževac i sl.) niti ima odgovarajućeg kadra koji bi radio za 90€ nedeljno. Pričam vam kao neko ko je predavao informatiku i od igračke do računara (ne radim više u školi). Što se tiče programiranja - mali je broj dece koju to iskreno zanima i koja su spremna da se ozbiljno posvete tome (mislim na osnovnu školu). Računari i digitalne učionice su tek priča za sebe - kao sve radi a u stvari nije baš tako.
Cilj bi trebao biti da deca nauče da poštuju roditelje, nastavnike i hranu (pogledajte na internetu šta kažu u japanskim školama), a ko želi da uči i da se usavršava - danas je sve dostupno.

Artemis Foul

pre 7 godina

(Grgur, 28. jun 2016 20:34)
######
Tvoje dete je IT pismeno koliko i moja baba. Zna da uključi računar, pokrene Facebook i Dota 2 i to je sve. I onda ćeš, preko veze, da tražiš da tvoje dete zaposle u Telekomu jer je genije za računare a ne zna da razlikuje RJ11 od UTP5 kabla, a kamoli šta su mreže i mrežni protokoli...

djordje

pre 7 godina

u 2016. godini pricati o kvalitetu racunara i manjka predavaca je smesno.
Nekad treba ici u korak sa vremenom ili korak napred, predavanja mogu biti snimljena i pustana na bilo kom streamu.
Vezbe se rade na racunaru, to moze da se radi kuci a ne znam dal ima nekog bez racunara danas.
Za osnove programiranja ne treba bog zna kakav racunar, treba vam jedan notepad da kucate code.
Niko ne ocekuje da se radi GTA5 na tim racunarima ili da pravi drustvena mreza treba samo uputiti decu u sta je to zapravo programiranje.
U Australiji se programiranje uci u osnovnim skolama od prvog razreda.
Znam da se ovde pominje informatika ali ne mozete decu da zainteresujete sa tehnickim stvarima koliko kad im napiste code pustite te ga na izlaz i vi vidite nekog coveculjka kako se krece ili web app koji ima nekoliko stranica.

Generalno treba nam potpuna reforma obrazovnog sistema, nacina polaganja prijemnih, bodovanja kao i sistem ocenjivanja kako ucenika/studenata tako i nastavnika/profesora.
Mozda je najbolje platiti Finske strucnjake koji imaju najbolji obrazovni sistem na svetu, gde se preko 70% nastave obavlja prakticno kroz rad.

Komentator

pre 7 godina

Ali taj stav "pa i ja to nisam imao pa sta mi fali" je genijalan.
Pa care ti nisi imao, ali nisu tad ni drugi!
A sutra ce drugi imati a nasa deca nece!

Kako su ljudi kratkovidi to je strasno.

nezaposleni dipl.ecc

pre 7 godina

zavrsio sam drzavni ekonomski fax, i od tada (vec 4 god) ne mogu da se zaposlim u struci. Vec god i po dana se aktivno prekvalifikujem u programiranju, tacnije web programiranju... toliko

Darth Shone

pre 7 godina

Nimalo nisam začuđen ovom odlukom, nimalo. Znajući kakav je odnos ove države bio prema Informatici i u vreme SFRJ, kada im je trebalo duuugo vremena da ovaj predmet čak i uvedu kao deo nekadašnjeg O.T.O-a, mogu samo da kažem, dobrodošli u devetnaesti vek manuelne proizvodnje i to dok se u toj vama tako dragoj industriji skoro sve radi robotikom, a roboti, spavači jedni se programiraju! Ko će ih programirati? Ko? Ono malo programera što je samouko naučilo jezike? Pa nije kompjuter-računar samo Fejsbuk, youtube, LOL ili neka slična zgubidanija. Pa ukinite neke druge predmete i uvedite informatiku, jer gospodo, Inforamatika je važna isto koliko i strani jezici, maternji ili bi ste možda više moleli očinji jezik, matematika....

Dragana

pre 7 godina

Gospodja Markovic svojim izjavama vredja mnoge nastavnike tehnike i informatike koji uspesno realizuju informaticke sadrzaje sadrzaje.

ja

pre 7 godina

moje dete je zavrsilo 5.razred i cele godine je islo na predcas fakultativnu informatiku al dzaba. sve sto su 'radili' je fejs i online igre, ukljucujuci i nastavnika. a od opreme imaju 1 komp sa 10 terminala od kojih je polovina ispravno... ja sam 100% za informatiku ali ne na papiru i da neko skuplja poene i promovise sebe i svoje...

Miroslav

pre 7 godina

"Ne mislim da su deca na gubitku zbog informatike"

Nase drustvo je na nevidjenom gubitku zapostavljanjem informatike vise od dvadeset godina. Sto zbog sankcija i informativne blokade devedesetuh godina, sto zbog sveopsteg straha od prihvatanja neceg sto nije rabos, blokce iolovka mastiljara.

nastavnik

pre 7 godina

Da, da, deca uce razne stvari u skoli, mnoge beskorisne. I to zapravo nije problem, jer tako razvijaju misljenje, apatrahovanje, memoriju, disciplinu, i jos mnoge sposobnosti potrebne u zivotu. Nije problem sto se mi odrasli ne secamo vecine stvari koje smo ucili u skoli, to je normalno, one su svoj posao zavrsile u nasem razvoju kada je to bilo potrebno. Deca znaju svasta na komjuteru, ali nesistematski, uce parcijalno, igrice i socijalne mreze, ali uglavom ne znaju da instaliraju windows ili igricu. A znaju veoma dobro da programiraju u osnovnoj skoli, ako hoce i ako ima ko da uh nauci. I tu je kao u svakom drugom predmetu, postoji diferencirana nastava, dodatna, IOP3(za napredne), pa moze mnogo da se postigne. Valjalo bi kada bi donosioci odluka imali malo manju potrebu da nalaze nekakva unikatna resenja, mimo sveta i potreba dece

Volim Srbiju iako imam sve manje razloga za to

pre 7 godina

Krenuo sam da ucim Basic na C64 sa dvanaest godina. Sa nepunih petnaest na Amiga 500 napisao program koji mi je doneo prve pare. Kupio Turbo Pascal knjigu i sam naucio Pascal. Upisao ETF naucio C, C++ i assembler. Zaposliti se naucio Java-u, JavaScript, Go, Rust, Groovy. Do sada bio placen da programera u preko trinaest programming jezika. Radim kao Software Architect. Ovo sve jer sam srecom kao jako mali shvatio sta mi ide I sta volim. I onda sam to guramo I ucio uglavnom sam. Sta sa decom koja nemaju srece da ovako rano shvate sta im ide od ruke. Ova odluka je po meni katastrofalna. Drzim mobile sirok zemlje razvoja programski jezik za decu koji se skroz previse na zeljeni jezik iogu vam reci da ovo decu zanima. Sramota je sta im radimo. I koliko im bespotrebno otezavamo.

T

pre 7 godina

Kad je ovaj predlog dospeo u javnost, prosvetari su smatrali da je stetan jer nemaju sva deca iste sposobnosti, pa ce se oni manje daroviti osecati lose. Valjda su zaboravili da se u skoli daju ocene, tj. da oni treba da vrednuju neciju sposobnost i ulozen trud.

Argument im je kao prica za malu decu. Ocigledno je da nastavnici iz svojih licnih pobuda ne zele da informatika bude obavezan predmet.

crazy processor

pre 7 godina

Meni je bila obavezna, ne secam se u kojim bese sve razredima OS. Inace sam rodjen 1980. godine i obavezni predmeti su bili pored informatike, odbrana i zastita, i domacinstvo. Smesno je da sam je kasnije imao u srednjoj, s tim sto sam u OS ucio basic sa koliko toliko ozbiljnim algoritmima, a u srednjoj su mi predavali kako se pali komp i sta je hard, a sta soft:)

Lisac

pre 7 godina

Prvo, nema kadrova - i to je najveći problem. Neki još na papiru pišu algoritme i kodove dok teraju decu da uče iz krajnje tupavih knjiga. Niko nije lud da sa završenim fakultetom gde je dobio znanje iz IT-a radi u školi za 40.000RSD. To je šamarčina za te ljude.

Drugo, argument za novac ne stoji. Da SVAKA (tu mislim i na seoske sa par đaka) srednja i osnovna škola u Srbiji (ima ih oko 3500) dobije po DVA potpuno opremljena kabineta sa po 30 računara (dakle svako dete svoj da ima, da se ne radi u paru kako je slučaj), nama treba 210.000 računara. Kupovina jefitnih varijanti specijalno dizajniranih za škole, na veliko od Kineza ne bi prešla 10 miliona evra. I sad će neko da mi kaže da država nema 10 miliona evra da potpuno digitalizuje škole? Pa ništa, kao što neko reče, veronauka i metalurgija pa za 1000 godina možda i doguramo do nekog standarda... ali obzirom da je ovo Srbija verovatno će se škole vratiti u manastire. Informatika u 21. veku NIJE OBAVEZNA ali zato JESTE OBAVEZNO da dete bira da li će na građansko (gubljenje vremena) ili veronauku (zaglupljivanje deteta hrišćanskim dogmama gde neće ništa o svetskim religijama naučiti). Sramota!

Darko

pre 7 godina

Informatika je prelepa nauka. I ne moze deci nikako da steti. Gledam neke slike na netu, pa tu kao uporedjuju decu koja trce po ceo dan za loptom i nista ne uče, i decu koja pokusavaju da savladaju neko programiranje za kompom. I sada kao deca koja su trčala za lopton imala su pravo detinjstvo. Ok, imala su pravo detinjsto. Ali iz tog pravog detinstva su otisla pravo na gradjevinu i to na najteze poslove. Dok se deci koja pokusavaju da savladaju programiranje, pored loseg i nezdravog detinstva smesi preleoa buducnost.

Anticipativno razmišljanje

pre 7 godina

Kasno je od V razreda, osnove treba da krenu od I razreda, a motorika ruke i oka još od 5-te godine života, naravno uz strogu kontrolu i edukativne igrice, a ne gluposti koje crpe vreme.

Mile

pre 7 godina

Neverovatni su! Dok svi kukaju na sav glas da je neophodno povećati proizvodnju, Ministarstvo ukida čas Tehničkog da bi umesto njega bio čas informatike...
Pa zar je moguće, da od svih predmeta ukidaju Tehničko, koji moje dete obožava, jer tu jedino nešto konkretno i praktično uradi, dok se sa druge strane smara na časovima građanskog ili bubači neverovatne količine podataka iz istorije, biologije, geografije...
Da se razumemo, ima moje dete odlične ocene, ali onaj ponos kad donese vrljavo iseckanu kućicu za ptice od šper ploče koju je sam isekao i zalepio, pa još kad ga pohvalimo...
Mislim da časove Tehničkog ne treba dirati, a razmisliti o količini informacija iz svih predmeta koje su predviđene tim programima iz Ministarstva.
Manje bubanja a više praktične primene znanja!!!

Grgur

pre 7 godina

''bala vas informatika. Pa mozda je trebala u nase vreme kad smo se igrali napolju a komp vidjali jedino u skoli. Sad se deca ne skidaju kuci s kompa i sa mobilnog, nema tog nastavnika koji bi mogao nesto da nauci moje savremeno dete do osmog razreda sto zna sad vec u trecem. Pa ova deca bi mogla nastavnicima da predaju informatiku.
U osnovnoj skoli bih ja uveo još par časova fizičkog vaspitanja uz obavezno plivanje ako mislimo da ozdravimo naciju.

Ojha

pre 7 godina

Pa logicno kad pola Srbije juzno od Beograda nema ni osnovne sanitarne uslove za rad, a ne kompjutere za informatiku. Prvo treba da se uradi jedna velika sveobuhvatna reforma skolstva, posto je ovaj sistem vec duze vremena zastareo i prakticno nicemu vise ne sluzi. On je zreo da se menja jos devedesetih godina, ali tada bese kako bese, tako da je to trebalo da se uradi vec sa oktobarskim promenama. Ali kao i obicno, kod nas je sve nesto dvozucno, pa se oteglo evo 2016. prolazi a deca uce po istom sistemu po kojem sam i ja ucio. Ne mozete zadatak da radite od sredine ili kraja, to oko predmeta je slag na torti, mora da se pocne od pocetka, e tu mi gresimo, i zato i jesmo tu gde jesmo sve ove godine...

Kirito

pre 7 godina

Ma sve što izgube od informatike, nadoknadiće na ustavu i pravima građana i veronauci, opušteno... Naša zemlja je još uvek negde oko Berlinskog kongresa 1878.
(The Chief, 28. jun 2016 19:03)
Gresis prijatelju, mi smo jos daleko od toga. Bolje reci u doba inkvizicije, ionako nismo spaljivali vestice i bezboznike, sad je red i tome.

dusanmal

pre 7 godina

Problem koji iznice iz (komunistickog) javnog obrazovanja. Cime god drzava upravlja-to propada od neefikasnosti, birokratije i korupcije. Neizbezno. No, cik objasniti komunisticki zadojenoj naciji da se obrazovanje mora privatizovati...
A evo kako: 1) Potpuna privatizacija skolstva davanjem resursa stranim obrazovnim gigantima. Da, DAVANJEM. Sa samo jednim uslovom - da moraju sve da ih operisu, pa u Beogradu ili selu iznad Surdulice. 2) Preorijentacija svih drzavnih sredstava za obrazovanje DIREKTNO po svakom uceniku godisnje. Da, eliminacija 99.999% birokratskog osoblja u drzavnoj strukturi obrazovanja, ovo jedan ili dva coveka moze da operise. Roditelji/ucenici to da koriste da kupe obrazovanje od privatno operisucih ustanova. Kako oni, roditelji, to najbolje vide.
Eto ne samo efikasnog obrazovanja vec i uklanjanja korova iz drzavnog sistema i odluka u rukama naroda a ne lopuza. Eto ne samo informatike vec informatike na najbolje mogucoj tehnologiji... jer nema cata koji sede u dvorcima i trose pare koje bi bolje bile upotrebljene direktno za decu.
A ko kontrolise?-E, to je najbolje - divlje neumoljive sile slobodnog trzista i srca i dusa roditelja.

pre 7 godina

Radim kao profesor u srednjoj školi, ali ne predajem informatiku. Tačno je da imamo računare i digitalne učionice. Isto tako je tačno da su ti računari bedno ili nikako održavani jer to treba da se plati, a ministarstvo neće da plati. Škola, naravno, nema novca ni za higijenu, a kamoli za računare. Sad, postoji mnogo predmeta poput Poslovne informatike ili Elektronskog poslovanja koji se realizuju u digitalnoj učionici. Po
onome što čujem od učenika, a i sam vidim, oni na tim časovima igraju igrice ili gledaju Facebook. Po mom mišljenju, većina njih je informatički nepismena.

Verovati da će ministarstvo nešto da organizuje od jula do septembra može samo neko ko sa njima nikad nije imao posla. Ja jesam, nažalost. Dve ovce im ne bi dao da čuvaju. Ogromna većina problema po školama, za koje nikad ne biste pretpostavili, potiče upravo od ministarstva i njihovih naloga i mera, kao i nesposobnosti da organizuju bilo šta.

Za kraj, kuriozitet. Od svih tih silnih računara, meni kao profesoru je dostupan samo jedan, onaj koji se nalazi u zbornici i koji delim sa mojih pedesetak kolega. Sednem danas da otkucam izveštaj o radu za to famozno ministarstvo, kraj je školske godine, kad ono - računar ne radi!

Uši --> pokrivanje

pre 7 godina

Ostavite se informatike vi dranmaturzi, sociolozi, andragozi, FON-ovci, pohađači kurseva o ljudskim pravima, te ini WTF-ologisti. Lipkovskom možete pljunuti pod prozor. On je nivo koji vi ne možete niti pojmiti.

ZEITGEIST

pre 7 godina

informatika treba biti glavni predmet u školi, nama čak ni ne trebaju udzbenici i sveske nego samo kompjuteri. ručno pisanje samo ponekad da se ne zaboravi više kao umetnički predmet. u domaćinstvu
90% ljudi uglavnom koristi kompjuter samo za surfovanje i ostale ne produktivne aktivnosti, više kao zabavni multimedijalni uređaj, a ne kao veoma korisni alat.

Toto-ko-tunjo-matematicar-koji-nudi-jedan-od-cetiri-casa-informatici

pre 7 godina

Bravo za vece staraca koje ide u korak s vremenom. Cekaju uslove? Skoro ce ih docekati. Bitno da imamo fizicko i odabrani sport, gradjansko i versku, muzicko i hor i orkestar . Sad sto neki zafrkanti prodaju Microsoft-u LinkedIn za tricavih 27 milijardi dolara, cista glupost. Treba slaviti kineskih 4 miliona evra u zelezari. Ipak je predmet koji treba uvesti kao obavezan "zivot u proslosti".

Student_neradnik

pre 7 godina

U pravu je covek. Jer to bi izgledalo ovako:
"Vidite deco, ovo je mis, a ovo je tastatura. I kliknete na Start dugme. Ovo je Windows 98 i najbolji je, mada majkrosoft pokusava da nas prebaci na noviji XP, ali on je samo sminka."
Toliko.

Nindza

pre 7 godina

Salite se da nema ljudi...
Nista, s obzirom na mentalni sklop politicara i verskih poglavara, sa Zukorlicem na celu, deca ce izucavati verofanatiku.

Nikodije IV

pre 7 godina

Obrazovanje je veoma opasno u zemljama kakva je Srbija danas. Sto je obrazovanje sire, to vise tera ljude da misle i uocavaju stvari koje nisu po volji vodjama. Zato: Ziveo mrak!

Nenad

pre 7 godina

Pre nego što komentarišeta, pogledajte ko je Aleksandar Lipkovski: šef katedre za algebru na matematičkom fakultetu. Diplomirao sa prosekom 10. Njegovo mišljenje ima težinu. Ili živimo u svetu gde o tome šta će na deca učiti, treba odlučuju oni kojima je "api economy" vrhunsko naučno dostignuće, a poslednji put su pročitali "Tri praseta".

Perun

pre 7 godina

To su te napredne reforme,a obrazovanje zarobljeno u 19 vijeku,doduše najviše onih koji su glasali za aktuelnu vlast su informatički elementarno nepismeni,oni koji su informatički elementarno pismeni rade napredno 25 časova kao botovi.

nexus

pre 7 godina

Bavim se programiranjem. Upisao sam fax 2003, kada sam i dobio prvi racunar. Dok su moji drugovi pricali o asembleru, kompajliranju linux kernela, ja sam ucio kako se u Winampu dodaju pesme. Veliki hendikep, kako u motivacionom tako i u prakticnom smislu. Naravno, vremenom sam nadoknadio sve, sada dobro zaradjujem, ali secanje na taj period me uzasava. Kasnije su i roditelji skapirali da su pogresili sto mi nisu ranije kupili racunar. Samo totalno neupucena osoba moze da izjavi da godinu dana nije gubitak kada je rec o informatickim tehnologijama.

Pete

pre 7 godina

Svrha obrazovnog sistema je da decu nešto nauči KORISNO. Škola treba da otkrije TALENAT dece i da ih podstiče da talenat razviju i kasnije žive od njega. To je najbezbolniji put. Ako je neko talentovan za informatiku, treba ga podstaći da napreduje u toj oblasti i da nema neizvesnost oko toga čime bi voleo da se bavi. Ali ne, naše škole ne otkrivaju decu koka su talentovana za muziku, književnost (pisanje, izveštavanje i slično), sport, informatiku, matematiku, hemiju, fiziku, glumu, slikarstvo, debatovanje i slično. Njima je cilj da nas nauče Akađanima i Hetitima i njihovim datumima, ili o anafazi mejoze 1.

Nije ni to problem, ali ko obožava istoriju, i želi da se bavi novinarstvom, političkim naukama, istorijom, književnošću, neka zna sve o Hetitima, isto kao što koga interesuju molekularna biologija, hemija i genetski inženjering treba da uči o mejozi.

Dakle, sva deca moraju probati sve, zato informatika mora bar jednu godinu biti obavezna ,a nakon toga ako su talentovani za matiš, ne smarajte ih drugim predmetima toliko opširno, jer gube volju za bilo čim. Potrebno je obavezne predmete napraviti kao kurseve ,,jače" i ,,slabije" Pa da matematičar uči istoriju bazično ako ga ne zanima, a matematiku "jako" a ko voli geografiju neka ne uči da rešava integral metodom parcijalne integracije, dovoljno je da zna za pojam integrala i primenu. Kada se tako uredi obrazovanje, talenti će biti iskorišćeni sto posto.

Marinija

pre 7 godina

Pa normalno, na taj način preusmeravate narod na televiziju, koja odgovara vlasti da bi manipulisala... Sa druge strane, povećavate i usporavate administraciju. Dovoljno je reći da prema poslednjoj anketi oko 70% studenata je kompjuterski nepismeno!

Filmofil

pre 7 godina

Ovako... Onima koji imaju mozga i roditelji para nece smetati. Evakusiace se na vreme. Oni koji nemaju mozga i roditelji imaju prava, takodje nece smetati. To je takoreci idealno drustvo za njih. Oni koji nemaju para, ni mozga ce raditi za ove druge prljave poslove. Zao mi je pametne dece ciji roditelji nemaju novca. Oni su prave zrtve ovoga.

dzonson

pre 7 godina

Ma ovde je sve tuga i jad. Mogli bi svakom detetu da ture jeftini racunar na sto, poput rPi 3 koji kosta 40$ (u maloprodaji, pa sad zamislite koliko bi to bilo na vece kolicine), na kom se ne bi igralo vec na zabavan nacin ulazilo u osnove programiranja, rad u terminalu, linux okruzenju...
Ali ovde nema ni volje drzave, ni novca, ni kadrovske struke - ko je lud sa IT znanjem da radi u skolama za platu od 40.000 dinara. Tako da, kako god da se okrene, jad. Mladi samo treba sami da se pokrecu, teraju na ucenje, sve je sad dostupno onlajn. Drugar je jos 1999. u trecem srednje kupio knjigu za C++ i evo ga sad, i dalje u Beogradu, ali sa pristojnim zivotom i stabilnih 2k evra mesecno, bez mnogo stresa.

nastavnik

pre 7 godina

Gomila lazi. Prvo, uslova ima, jer ogromna vecina dece u svim skolama vec bira informatiku, recimo 90 posto. Drugo, kompjuteri postoje. To sto su u nekim skolama zakljucani, govori o nepismenosti direktora i nastavnika informatike, koji cesto imaju formalno obrazovanje, ali ne znaju IT. To zapravo nema veze, jer je tako sa mnogim nastavnicima i za druge predmete. Ovaj suludi argument, da smo i mi ucili kompjutere kad su nam bili potrebni,zahteva ostavku onoga koji ga je izrekao. Mnogi od nas su ucili i srpski, strane jezike matematiku tako, pa to nije razlog da se ne uce u skoli. Skola je jedino mesyo koje pruza sistem znanja koji posle mozemo da nadogradjujemo. Pobeda lobija nastavnika tehnickog i matematike, protiv interesa dece

bole

pre 7 godina

Apsolutno podržavam odluku. Gospodo 21. vek je odavno počeo. Nisam siguran za argumente druge strane, da učimo decu kako se lovi uz pomoć luka i strele?

Nikola

pre 7 godina

Ajd ne morališite! Ko je kad nešto naučio na informatici u školi? Sve se to na kraju svede na bubačenje definicije informacije od reči do reči ili igranje 15 godina starih igrica u zavisnosti od nastavnika. Gubljenje vremena.

toxic

pre 7 godina

Postoje svi uslovi za informatiku kao obavezni predmet, pre 3-4 godina su sve škole dobile moderne računarske učionice, projekat Digitalna škola. Sve škole u Srbiji, i to solidne računare, tako da je čisto laprdanje priča da nema uslova. Informatika kao izborni predmet postoji već 10-ak godina, od 1. do 4. kao Od igračke do računara, a od 5. do 8. kao Informatika i računarstvo. Priča da se nešto žuri je tek nadrealna. Kada bi trebali? 2500. godine? Ako se i tada ne pojave neki graveri šper ploča da se bune jer isti drže tu informatiku kao izborni predmet nestručno, da je postao obavezni ne bi mogli tek tako da varaju zakon. Zbog toga je sve ovo zamajavanje naroda i uništavanje budućnosti. Ovo je velika sramota!

gummybears

pre 7 godina

"Ne mislim da su deca na gubitku zbog informatike" - osim što JESU! Ja sam '81. god. i imala sam i u osnovnoj i u gimnaziji informatiku kao obavezni predmet. Mi smo tada učili Basis, Pascal, kompovi su bili stari, ali bilo nam je zanimljivo, a posebno kao način da nam približi progamiranje i prpfesiju programera. Da li je moguće da u današnje vreme, kad je tehnologija toliko napredovala i kad je kompjuterska pismenost apolutno neophodna da biste studirali, da biste obavljali maltene bilo koji posao, vi kažete da deca neće biti na gubitku. Drugo je pitanje o prekomernoj upotrebi tehnologije kod male dece, a i starije, ali ako im ne pokažeš da kompjuter služi za još gomilu pametnijih i zanimljivijih stvari od igranja igrica, fejsbukovanja i tvitovanja, ne možeš ni da očekuješ da će deca imati kompjutersku kulturu.

matori

pre 7 godina

Pa mozda i nisu sva deca za zavarivace i armirace, ali tako nas Vodja vidi Srbiju u buducnosti. Kinezi prave gvozdje a mi ga krivimo i varimo kako bi Arapi pravili stanove za penzionisane Nemacke policajce i kasirke.

MvpofNba

pre 7 godina

Student sam informatike. Slazem se sa tim da sa decom mora mnogo ozbiljnije da se radi informatika, ali ne u osnovnim nego u srednjim skolama. Nerealno je osnovce uciti programiranju, zato sto jos nisu na tom intelektualnom nivou, ali se secam da smo u srednjoj to jako neozbiljno radili i samo smo preleteli, sto se kasnije kad sam dosao na fakultet ispostavilo kao veliki hendikep koji sam tesko nadoknadio. Tako da ucite decu informatici u srednjim skolama ozbiljno, a ne ofrlje.

Ja sam

pre 7 godina

Informatika je trebao da bude kvalitetan i obavezan predmet pre deset godina...
Svi ste vi nesposobni da promislite šta je dobro, a šta ne.

leming

pre 7 godina

Ne daju im se pare za kompjutere nema tu mnogo filozofije, a i znaju da neobrazovani glasaju za njih, a jednog dana će i ta deca doći na red za glasanje

Voodoo

pre 7 godina

Nase obrazovanje i skola nisu spremni ni za jedan predmet, a ovi iz ministarstva odmah sa izjavom nemaju poverenja u ono sto mi mozemo da uradimo do Septembra, smejurija, obrazovanje je raspad, a plan za svaku skolsku godinu prave za vreme letnjeg raspusta pred pocetak godine i jos imaju drskosti da pricaju o sposobnosti da nesto spreme od kraja Juna do Septembra.

nikola

pre 7 godina

U Estoniji deca od drugog razreda osnovne škole uče programiranje. Mi nemamo ni informatiku kao obavezni predmet... Prosveta nam je katastrofalna i sramotna!

The Chief

pre 7 godina

Ma sve što izgube od informatike, nadoknadiće na ustavu i pravima građana i veronauci, opušteno... Naša zemlja je još uvek negde oko Berlinskog kongresa 1878.

nexus

pre 7 godina

Bavim se programiranjem. Upisao sam fax 2003, kada sam i dobio prvi racunar. Dok su moji drugovi pricali o asembleru, kompajliranju linux kernela, ja sam ucio kako se u Winampu dodaju pesme. Veliki hendikep, kako u motivacionom tako i u prakticnom smislu. Naravno, vremenom sam nadoknadio sve, sada dobro zaradjujem, ali secanje na taj period me uzasava. Kasnije su i roditelji skapirali da su pogresili sto mi nisu ranije kupili racunar. Samo totalno neupucena osoba moze da izjavi da godinu dana nije gubitak kada je rec o informatickim tehnologijama.

The Chief

pre 7 godina

Ma sve što izgube od informatike, nadoknadiće na ustavu i pravima građana i veronauci, opušteno... Naša zemlja je još uvek negde oko Berlinskog kongresa 1878.

leming

pre 7 godina

Ne daju im se pare za kompjutere nema tu mnogo filozofije, a i znaju da neobrazovani glasaju za njih, a jednog dana će i ta deca doći na red za glasanje

Student_neradnik

pre 7 godina

U pravu je covek. Jer to bi izgledalo ovako:
"Vidite deco, ovo je mis, a ovo je tastatura. I kliknete na Start dugme. Ovo je Windows 98 i najbolji je, mada majkrosoft pokusava da nas prebaci na noviji XP, ali on je samo sminka."
Toliko.

Nikodije IV

pre 7 godina

Obrazovanje je veoma opasno u zemljama kakva je Srbija danas. Sto je obrazovanje sire, to vise tera ljude da misle i uocavaju stvari koje nisu po volji vodjama. Zato: Ziveo mrak!

toxic

pre 7 godina

Postoje svi uslovi za informatiku kao obavezni predmet, pre 3-4 godina su sve škole dobile moderne računarske učionice, projekat Digitalna škola. Sve škole u Srbiji, i to solidne računare, tako da je čisto laprdanje priča da nema uslova. Informatika kao izborni predmet postoji već 10-ak godina, od 1. do 4. kao Od igračke do računara, a od 5. do 8. kao Informatika i računarstvo. Priča da se nešto žuri je tek nadrealna. Kada bi trebali? 2500. godine? Ako se i tada ne pojave neki graveri šper ploča da se bune jer isti drže tu informatiku kao izborni predmet nestručno, da je postao obavezni ne bi mogli tek tako da varaju zakon. Zbog toga je sve ovo zamajavanje naroda i uništavanje budućnosti. Ovo je velika sramota!

Pete

pre 7 godina

Svrha obrazovnog sistema je da decu nešto nauči KORISNO. Škola treba da otkrije TALENAT dece i da ih podstiče da talenat razviju i kasnije žive od njega. To je najbezbolniji put. Ako je neko talentovan za informatiku, treba ga podstaći da napreduje u toj oblasti i da nema neizvesnost oko toga čime bi voleo da se bavi. Ali ne, naše škole ne otkrivaju decu koka su talentovana za muziku, književnost (pisanje, izveštavanje i slično), sport, informatiku, matematiku, hemiju, fiziku, glumu, slikarstvo, debatovanje i slično. Njima je cilj da nas nauče Akađanima i Hetitima i njihovim datumima, ili o anafazi mejoze 1.

Nije ni to problem, ali ko obožava istoriju, i želi da se bavi novinarstvom, političkim naukama, istorijom, književnošću, neka zna sve o Hetitima, isto kao što koga interesuju molekularna biologija, hemija i genetski inženjering treba da uči o mejozi.

Dakle, sva deca moraju probati sve, zato informatika mora bar jednu godinu biti obavezna ,a nakon toga ako su talentovani za matiš, ne smarajte ih drugim predmetima toliko opširno, jer gube volju za bilo čim. Potrebno je obavezne predmete napraviti kao kurseve ,,jače" i ,,slabije" Pa da matematičar uči istoriju bazično ako ga ne zanima, a matematiku "jako" a ko voli geografiju neka ne uči da rešava integral metodom parcijalne integracije, dovoljno je da zna za pojam integrala i primenu. Kada se tako uredi obrazovanje, talenti će biti iskorišćeni sto posto.

gummybears

pre 7 godina

"Ne mislim da su deca na gubitku zbog informatike" - osim što JESU! Ja sam '81. god. i imala sam i u osnovnoj i u gimnaziji informatiku kao obavezni predmet. Mi smo tada učili Basis, Pascal, kompovi su bili stari, ali bilo nam je zanimljivo, a posebno kao način da nam približi progamiranje i prpfesiju programera. Da li je moguće da u današnje vreme, kad je tehnologija toliko napredovala i kad je kompjuterska pismenost apolutno neophodna da biste studirali, da biste obavljali maltene bilo koji posao, vi kažete da deca neće biti na gubitku. Drugo je pitanje o prekomernoj upotrebi tehnologije kod male dece, a i starije, ali ako im ne pokažeš da kompjuter služi za još gomilu pametnijih i zanimljivijih stvari od igranja igrica, fejsbukovanja i tvitovanja, ne možeš ni da očekuješ da će deca imati kompjutersku kulturu.

Nindza

pre 7 godina

Salite se da nema ljudi...
Nista, s obzirom na mentalni sklop politicara i verskih poglavara, sa Zukorlicem na celu, deca ce izucavati verofanatiku.

matori

pre 7 godina

Pa mozda i nisu sva deca za zavarivace i armirace, ali tako nas Vodja vidi Srbiju u buducnosti. Kinezi prave gvozdje a mi ga krivimo i varimo kako bi Arapi pravili stanove za penzionisane Nemacke policajce i kasirke.

Perun

pre 7 godina

To su te napredne reforme,a obrazovanje zarobljeno u 19 vijeku,doduše najviše onih koji su glasali za aktuelnu vlast su informatički elementarno nepismeni,oni koji su informatički elementarno pismeni rade napredno 25 časova kao botovi.

nikola

pre 7 godina

U Estoniji deca od drugog razreda osnovne škole uče programiranje. Mi nemamo ni informatiku kao obavezni predmet... Prosveta nam je katastrofalna i sramotna!

Marinija

pre 7 godina

Pa normalno, na taj način preusmeravate narod na televiziju, koja odgovara vlasti da bi manipulisala... Sa druge strane, povećavate i usporavate administraciju. Dovoljno je reći da prema poslednjoj anketi oko 70% studenata je kompjuterski nepismeno!

Volim Srbiju iako imam sve manje razloga za to

pre 7 godina

Krenuo sam da ucim Basic na C64 sa dvanaest godina. Sa nepunih petnaest na Amiga 500 napisao program koji mi je doneo prve pare. Kupio Turbo Pascal knjigu i sam naucio Pascal. Upisao ETF naucio C, C++ i assembler. Zaposliti se naucio Java-u, JavaScript, Go, Rust, Groovy. Do sada bio placen da programera u preko trinaest programming jezika. Radim kao Software Architect. Ovo sve jer sam srecom kao jako mali shvatio sta mi ide I sta volim. I onda sam to guramo I ucio uglavnom sam. Sta sa decom koja nemaju srece da ovako rano shvate sta im ide od ruke. Ova odluka je po meni katastrofalna. Drzim mobile sirok zemlje razvoja programski jezik za decu koji se skroz previse na zeljeni jezik iogu vam reci da ovo decu zanima. Sramota je sta im radimo. I koliko im bespotrebno otezavamo.

Toto-ko-tunjo-matematicar-koji-nudi-jedan-od-cetiri-casa-informatici

pre 7 godina

Bravo za vece staraca koje ide u korak s vremenom. Cekaju uslove? Skoro ce ih docekati. Bitno da imamo fizicko i odabrani sport, gradjansko i versku, muzicko i hor i orkestar . Sad sto neki zafrkanti prodaju Microsoft-u LinkedIn za tricavih 27 milijardi dolara, cista glupost. Treba slaviti kineskih 4 miliona evra u zelezari. Ipak je predmet koji treba uvesti kao obavezan "zivot u proslosti".

MvpofNba

pre 7 godina

Student sam informatike. Slazem se sa tim da sa decom mora mnogo ozbiljnije da se radi informatika, ali ne u osnovnim nego u srednjim skolama. Nerealno je osnovce uciti programiranju, zato sto jos nisu na tom intelektualnom nivou, ali se secam da smo u srednjoj to jako neozbiljno radili i samo smo preleteli, sto se kasnije kad sam dosao na fakultet ispostavilo kao veliki hendikep koji sam tesko nadoknadio. Tako da ucite decu informatici u srednjim skolama ozbiljno, a ne ofrlje.

Filmofil

pre 7 godina

Ovako... Onima koji imaju mozga i roditelji para nece smetati. Evakusiace se na vreme. Oni koji nemaju mozga i roditelji imaju prava, takodje nece smetati. To je takoreci idealno drustvo za njih. Oni koji nemaju para, ni mozga ce raditi za ove druge prljave poslove. Zao mi je pametne dece ciji roditelji nemaju novca. Oni su prave zrtve ovoga.

bole

pre 7 godina

Apsolutno podržavam odluku. Gospodo 21. vek je odavno počeo. Nisam siguran za argumente druge strane, da učimo decu kako se lovi uz pomoć luka i strele?

Kirito

pre 7 godina

Ma sve što izgube od informatike, nadoknadiće na ustavu i pravima građana i veronauci, opušteno... Naša zemlja je još uvek negde oko Berlinskog kongresa 1878.
(The Chief, 28. jun 2016 19:03)
Gresis prijatelju, mi smo jos daleko od toga. Bolje reci u doba inkvizicije, ionako nismo spaljivali vestice i bezboznike, sad je red i tome.

nastavnik

pre 7 godina

Gomila lazi. Prvo, uslova ima, jer ogromna vecina dece u svim skolama vec bira informatiku, recimo 90 posto. Drugo, kompjuteri postoje. To sto su u nekim skolama zakljucani, govori o nepismenosti direktora i nastavnika informatike, koji cesto imaju formalno obrazovanje, ali ne znaju IT. To zapravo nema veze, jer je tako sa mnogim nastavnicima i za druge predmete. Ovaj suludi argument, da smo i mi ucili kompjutere kad su nam bili potrebni,zahteva ostavku onoga koji ga je izrekao. Mnogi od nas su ucili i srpski, strane jezike matematiku tako, pa to nije razlog da se ne uce u skoli. Skola je jedino mesyo koje pruza sistem znanja koji posle mozemo da nadogradjujemo. Pobeda lobija nastavnika tehnickog i matematike, protiv interesa dece

Ja sam

pre 7 godina

Informatika je trebao da bude kvalitetan i obavezan predmet pre deset godina...
Svi ste vi nesposobni da promislite šta je dobro, a šta ne.

Artemis Foul

pre 7 godina

(Grgur, 28. jun 2016 20:34)
######
Tvoje dete je IT pismeno koliko i moja baba. Zna da uključi računar, pokrene Facebook i Dota 2 i to je sve. I onda ćeš, preko veze, da tražiš da tvoje dete zaposle u Telekomu jer je genije za računare a ne zna da razlikuje RJ11 od UTP5 kabla, a kamoli šta su mreže i mrežni protokoli...

pre 7 godina

Radim kao profesor u srednjoj školi, ali ne predajem informatiku. Tačno je da imamo računare i digitalne učionice. Isto tako je tačno da su ti računari bedno ili nikako održavani jer to treba da se plati, a ministarstvo neće da plati. Škola, naravno, nema novca ni za higijenu, a kamoli za računare. Sad, postoji mnogo predmeta poput Poslovne informatike ili Elektronskog poslovanja koji se realizuju u digitalnoj učionici. Po
onome što čujem od učenika, a i sam vidim, oni na tim časovima igraju igrice ili gledaju Facebook. Po mom mišljenju, većina njih je informatički nepismena.

Verovati da će ministarstvo nešto da organizuje od jula do septembra može samo neko ko sa njima nikad nije imao posla. Ja jesam, nažalost. Dve ovce im ne bi dao da čuvaju. Ogromna većina problema po školama, za koje nikad ne biste pretpostavili, potiče upravo od ministarstva i njihovih naloga i mera, kao i nesposobnosti da organizuju bilo šta.

Za kraj, kuriozitet. Od svih tih silnih računara, meni kao profesoru je dostupan samo jedan, onaj koji se nalazi u zbornici i koji delim sa mojih pedesetak kolega. Sednem danas da otkucam izveštaj o radu za to famozno ministarstvo, kraj je školske godine, kad ono - računar ne radi!

marija

pre 7 godina

ps. Za premijera poruka,

Nemate para za Narodni muzej,
nemate para za Muzej savremene umetnosti,
nemate para za informatiku u skolama,
nemate za kompjutere u skolama,
nemate para da platite profesore informatike,
nemate para za penzionere da dostojanstveno prozive starost,...,
alooooooooooooo,
kazite mi onda ko su oni koji su zaradili da mogu trovati sa rijalitijima i kupovati silikone???
Sve je naopako, Vucicu, pa jos i ovo,
generacije ce biti invalidi,
samo preko naucnih sajtova nasa deca mogu videti ono sto nisu u Narodnom muzeju u Beogradu,...,
da li je ovo normalno???

ZEITGEIST

pre 7 godina

informatika treba biti glavni predmet u školi, nama čak ni ne trebaju udzbenici i sveske nego samo kompjuteri. ručno pisanje samo ponekad da se ne zaboravi više kao umetnički predmet. u domaćinstvu
90% ljudi uglavnom koristi kompjuter samo za surfovanje i ostale ne produktivne aktivnosti, više kao zabavni multimedijalni uređaj, a ne kao veoma korisni alat.

dzonson

pre 7 godina

Ma ovde je sve tuga i jad. Mogli bi svakom detetu da ture jeftini racunar na sto, poput rPi 3 koji kosta 40$ (u maloprodaji, pa sad zamislite koliko bi to bilo na vece kolicine), na kom se ne bi igralo vec na zabavan nacin ulazilo u osnove programiranja, rad u terminalu, linux okruzenju...
Ali ovde nema ni volje drzave, ni novca, ni kadrovske struke - ko je lud sa IT znanjem da radi u skolama za platu od 40.000 dinara. Tako da, kako god da se okrene, jad. Mladi samo treba sami da se pokrecu, teraju na ucenje, sve je sad dostupno onlajn. Drugar je jos 1999. u trecem srednje kupio knjigu za C++ i evo ga sad, i dalje u Beogradu, ali sa pristojnim zivotom i stabilnih 2k evra mesecno, bez mnogo stresa.

Lisac

pre 7 godina

Prvo, nema kadrova - i to je najveći problem. Neki još na papiru pišu algoritme i kodove dok teraju decu da uče iz krajnje tupavih knjiga. Niko nije lud da sa završenim fakultetom gde je dobio znanje iz IT-a radi u školi za 40.000RSD. To je šamarčina za te ljude.

Drugo, argument za novac ne stoji. Da SVAKA (tu mislim i na seoske sa par đaka) srednja i osnovna škola u Srbiji (ima ih oko 3500) dobije po DVA potpuno opremljena kabineta sa po 30 računara (dakle svako dete svoj da ima, da se ne radi u paru kako je slučaj), nama treba 210.000 računara. Kupovina jefitnih varijanti specijalno dizajniranih za škole, na veliko od Kineza ne bi prešla 10 miliona evra. I sad će neko da mi kaže da država nema 10 miliona evra da potpuno digitalizuje škole? Pa ništa, kao što neko reče, veronauka i metalurgija pa za 1000 godina možda i doguramo do nekog standarda... ali obzirom da je ovo Srbija verovatno će se škole vratiti u manastire. Informatika u 21. veku NIJE OBAVEZNA ali zato JESTE OBAVEZNO da dete bira da li će na građansko (gubljenje vremena) ili veronauku (zaglupljivanje deteta hrišćanskim dogmama gde neće ništa o svetskim religijama naučiti). Sramota!

Komentator

pre 7 godina

Ali taj stav "pa i ja to nisam imao pa sta mi fali" je genijalan.
Pa care ti nisi imao, ali nisu tad ni drugi!
A sutra ce drugi imati a nasa deca nece!

Kako su ljudi kratkovidi to je strasno.

a grgura

pre 7 godina

''bala vas informatika. Pa mozda je trebala u nase vreme kad smo se igrali napolju a komp vidjali jedino u skoli. Sad se deca ne skidaju kuci s kompa i sa mobilnog, nema tog nastavnika koji bi mogao nesto da nauci moje savremeno dete do osmog razreda sto zna sad vec u trecem. Pa ova deca bi mogla nastavnicima da predaju informatiku.
U osnovnoj skoli bih ja uveo još par časova fizičkog vaspitanja uz obavezno plivanje ako mislimo da ozdravimo naciju.
--------------------------------------------------------

Ala ti onda nisi upucen u to cemu kompjuter sluzi. Ako mislis da su Youtube i igrice kompjuter svaka cast. Samo razmisli pa saberi na prste sta to danas radi bez kompjutera. Baza podataka je najosnovniji pojam 21. veka - to su ti posta, zdravstvene knjizice, kurirska sluzba, biro za takve kao sto si ti i svaka druga usluga koja danas postoji. Ako im ne treba informatika danas kad je plata programera pocetnika u ovoj jadnoj Srbiji 600e onda ne znam sta im treba. A "proizvodnja", kola, lazari, shrafovi i Mercedesovi ikarbusi ili koji god da su nam ocigledno ne trebaju.

Inace plata programera posle dve godine iskustva, gotovo bez greske, ne ide ispod 1500e, a to je samo ono sto zaradi na poslu. Gomila radi i sa strane i taj sat je skuplji. Nas Srbe zapravo jako cene svugde sto se te profesije tiche. Inace podrzavam i fizicko jer je kompjuter po prirodi stvari ubitacan za dete koje odrasta, ali nazalost i obavezan.

Nenad

pre 7 godina

Pre nego što komentarišeta, pogledajte ko je Aleksandar Lipkovski: šef katedre za algebru na matematičkom fakultetu. Diplomirao sa prosekom 10. Njegovo mišljenje ima težinu. Ili živimo u svetu gde o tome šta će na deca učiti, treba odlučuju oni kojima je "api economy" vrhunsko naučno dostignuće, a poslednji put su pročitali "Tri praseta".

Darth Shone

pre 7 godina

Nimalo nisam začuđen ovom odlukom, nimalo. Znajući kakav je odnos ove države bio prema Informatici i u vreme SFRJ, kada im je trebalo duuugo vremena da ovaj predmet čak i uvedu kao deo nekadašnjeg O.T.O-a, mogu samo da kažem, dobrodošli u devetnaesti vek manuelne proizvodnje i to dok se u toj vama tako dragoj industriji skoro sve radi robotikom, a roboti, spavači jedni se programiraju! Ko će ih programirati? Ko? Ono malo programera što je samouko naučilo jezike? Pa nije kompjuter-računar samo Fejsbuk, youtube, LOL ili neka slična zgubidanija. Pa ukinite neke druge predmete i uvedite informatiku, jer gospodo, Inforamatika je važna isto koliko i strani jezici, maternji ili bi ste možda više moleli očinji jezik, matematika....

Mile

pre 7 godina

Neverovatni su! Dok svi kukaju na sav glas da je neophodno povećati proizvodnju, Ministarstvo ukida čas Tehničkog da bi umesto njega bio čas informatike...
Pa zar je moguće, da od svih predmeta ukidaju Tehničko, koji moje dete obožava, jer tu jedino nešto konkretno i praktično uradi, dok se sa druge strane smara na časovima građanskog ili bubači neverovatne količine podataka iz istorije, biologije, geografije...
Da se razumemo, ima moje dete odlične ocene, ali onaj ponos kad donese vrljavo iseckanu kućicu za ptice od šper ploče koju je sam isekao i zalepio, pa još kad ga pohvalimo...
Mislim da časove Tehničkog ne treba dirati, a razmisliti o količini informacija iz svih predmeta koje su predviđene tim programima iz Ministarstva.
Manje bubanja a više praktične primene znanja!!!

Darko

pre 7 godina

Informatika je prelepa nauka. I ne moze deci nikako da steti. Gledam neke slike na netu, pa tu kao uporedjuju decu koja trce po ceo dan za loptom i nista ne uče, i decu koja pokusavaju da savladaju neko programiranje za kompom. I sada kao deca koja su trčala za lopton imala su pravo detinjstvo. Ok, imala su pravo detinjsto. Ali iz tog pravog detinstva su otisla pravo na gradjevinu i to na najteze poslove. Dok se deci koja pokusavaju da savladaju programiranje, pored loseg i nezdravog detinstva smesi preleoa buducnost.

Voodoo

pre 7 godina

Nase obrazovanje i skola nisu spremni ni za jedan predmet, a ovi iz ministarstva odmah sa izjavom nemaju poverenja u ono sto mi mozemo da uradimo do Septembra, smejurija, obrazovanje je raspad, a plan za svaku skolsku godinu prave za vreme letnjeg raspusta pred pocetak godine i jos imaju drskosti da pricaju o sposobnosti da nesto spreme od kraja Juna do Septembra.

crazy processor

pre 7 godina

Meni je bila obavezna, ne secam se u kojim bese sve razredima OS. Inace sam rodjen 1980. godine i obavezni predmeti su bili pored informatike, odbrana i zastita, i domacinstvo. Smesno je da sam je kasnije imao u srednjoj, s tim sto sam u OS ucio basic sa koliko toliko ozbiljnim algoritmima, a u srednjoj su mi predavali kako se pali komp i sta je hard, a sta soft:)

Rade

pre 7 godina

Po zanimanju sam informaticar i slazem se da nema potrebe suvise rano uvoditi informatiku, cak moze biti i kontraproduktivno. Informatika je primenjena nauka, bolje bi bilo prvo se koncentrisati na osnove i preduslov - matematiku. Ako pod informatikom podrazumevate koriscenje racunara, oni su danas toliko dostupni da deca to prirodno nauce.

Ojha

pre 7 godina

Pa logicno kad pola Srbije juzno od Beograda nema ni osnovne sanitarne uslove za rad, a ne kompjutere za informatiku. Prvo treba da se uradi jedna velika sveobuhvatna reforma skolstva, posto je ovaj sistem vec duze vremena zastareo i prakticno nicemu vise ne sluzi. On je zreo da se menja jos devedesetih godina, ali tada bese kako bese, tako da je to trebalo da se uradi vec sa oktobarskim promenama. Ali kao i obicno, kod nas je sve nesto dvozucno, pa se oteglo evo 2016. prolazi a deca uce po istom sistemu po kojem sam i ja ucio. Ne mozete zadatak da radite od sredine ili kraja, to oko predmeta je slag na torti, mora da se pocne od pocetka, e tu mi gresimo, i zato i jesmo tu gde jesmo sve ove godine...

Nikola

pre 7 godina

Ajd ne morališite! Ko je kad nešto naučio na informatici u školi? Sve se to na kraju svede na bubačenje definicije informacije od reči do reči ili igranje 15 godina starih igrica u zavisnosti od nastavnika. Gubljenje vremena.

djordje

pre 7 godina

u 2016. godini pricati o kvalitetu racunara i manjka predavaca je smesno.
Nekad treba ici u korak sa vremenom ili korak napred, predavanja mogu biti snimljena i pustana na bilo kom streamu.
Vezbe se rade na racunaru, to moze da se radi kuci a ne znam dal ima nekog bez racunara danas.
Za osnove programiranja ne treba bog zna kakav racunar, treba vam jedan notepad da kucate code.
Niko ne ocekuje da se radi GTA5 na tim racunarima ili da pravi drustvena mreza treba samo uputiti decu u sta je to zapravo programiranje.
U Australiji se programiranje uci u osnovnim skolama od prvog razreda.
Znam da se ovde pominje informatika ali ne mozete decu da zainteresujete sa tehnickim stvarima koliko kad im napiste code pustite te ga na izlaz i vi vidite nekog coveculjka kako se krece ili web app koji ima nekoliko stranica.

Generalno treba nam potpuna reforma obrazovnog sistema, nacina polaganja prijemnih, bodovanja kao i sistem ocenjivanja kako ucenika/studenata tako i nastavnika/profesora.
Mozda je najbolje platiti Finske strucnjake koji imaju najbolji obrazovni sistem na svetu, gde se preko 70% nastave obavlja prakticno kroz rad.

stanoje

pre 7 godina

Komentatori dragi, niti su sve škole opremljene kako treba (naročito Kuršumlija, Crna Trava, Vlasotince, Knjaževac i sl.) niti ima odgovarajućeg kadra koji bi radio za 90€ nedeljno. Pričam vam kao neko ko je predavao informatiku i od igračke do računara (ne radim više u školi). Što se tiče programiranja - mali je broj dece koju to iskreno zanima i koja su spremna da se ozbiljno posvete tome (mislim na osnovnu školu). Računari i digitalne učionice su tek priča za sebe - kao sve radi a u stvari nije baš tako.
Cilj bi trebao biti da deca nauče da poštuju roditelje, nastavnike i hranu (pogledajte na internetu šta kažu u japanskim školama), a ko želi da uči i da se usavršava - danas je sve dostupno.

ja

pre 7 godina

moje dete je zavrsilo 5.razred i cele godine je islo na predcas fakultativnu informatiku al dzaba. sve sto su 'radili' je fejs i online igre, ukljucujuci i nastavnika. a od opreme imaju 1 komp sa 10 terminala od kojih je polovina ispravno... ja sam 100% za informatiku ali ne na papiru i da neko skuplja poene i promovise sebe i svoje...

sasa

pre 7 godina

sto rece neko u komentarima- dete ide na informatiku i tamo se igraju na fejsu.
nase skolstvo je tromo tako da bi ucili samo one prevazidjene stvari.
ja sam ucio paskal dok je windows bio aktuelan a paskal mrtav.
trenutno su aktuelne android aplikacije a za godinu-dve ko zna sta ce biti

T

pre 7 godina

Kad je ovaj predlog dospeo u javnost, prosvetari su smatrali da je stetan jer nemaju sva deca iste sposobnosti, pa ce se oni manje daroviti osecati lose. Valjda su zaboravili da se u skoli daju ocene, tj. da oni treba da vrednuju neciju sposobnost i ulozen trud.

Argument im je kao prica za malu decu. Ocigledno je da nastavnici iz svojih licnih pobuda ne zele da informatika bude obavezan predmet.

Anticipativno razmišljanje

pre 7 godina

Kasno je od V razreda, osnove treba da krenu od I razreda, a motorika ruke i oka još od 5-te godine života, naravno uz strogu kontrolu i edukativne igrice, a ne gluposti koje crpe vreme.

Miroslav

pre 7 godina

"Ne mislim da su deca na gubitku zbog informatike"

Nase drustvo je na nevidjenom gubitku zapostavljanjem informatike vise od dvadeset godina. Sto zbog sankcija i informativne blokade devedesetuh godina, sto zbog sveopsteg straha od prihvatanja neceg sto nije rabos, blokce iolovka mastiljara.

nezaposleni dipl.ecc

pre 7 godina

zavrsio sam drzavni ekonomski fax, i od tada (vec 4 god) ne mogu da se zaposlim u struci. Vec god i po dana se aktivno prekvalifikujem u programiranju, tacnije web programiranju... toliko

Grgur

pre 7 godina

''bala vas informatika. Pa mozda je trebala u nase vreme kad smo se igrali napolju a komp vidjali jedino u skoli. Sad se deca ne skidaju kuci s kompa i sa mobilnog, nema tog nastavnika koji bi mogao nesto da nauci moje savremeno dete do osmog razreda sto zna sad vec u trecem. Pa ova deca bi mogla nastavnicima da predaju informatiku.
U osnovnoj skoli bih ja uveo još par časova fizičkog vaspitanja uz obavezno plivanje ako mislimo da ozdravimo naciju.

Marko

pre 7 godina

Pa ako ne znate sami vidite malo sta rade razvijene zemlje jednostavno ulazu u svoju budzcnost.Informatika treba da bude obavezna jer je kompjuterska pismenost stanovnustva neophodna u 21 veku svakome pojedinacno.Ukoliko se nastava pravilno sprovodi razvija kreativnost i interesovanje dece da se kasnije bave ovim trazenim zanimanjem i sebi osiguraju siguran i solidno placen posao cak i u Srbiji.Nazalost, u mnogim slucajevima neki nazovi nastavnici banalizuju ovaj predmet bilo teranjem dece da uce teoriju racunarstva ili iskljucivo igranjem igrica.Dakle suvisna duskusija i ozbiljno se brinem za nasu buducnist ako strucnjaci iz ministarstva imaju ovakav stav.

Binasr

pre 7 godina

Pomocnica plasira ovu ideju spram svoje struke. A najveca glupost je njeno misljenje, bolje receno marketing koji za popularizaciju iformatike uzima, po njoj cinjenicu da nasi buduci strucnjaci u ovoj oblasti nemaju dovoljno predznanja,a svima vec dovoljno poznato je da se na tron ove oblasti mogu popeti oni koji matematiku, fiziku i tehniku koriste i razumeju kao da su negde iz buducnosti. A kada se vec spominje 10000 strucnjaka postavio bi pitanje sta je sa ovim sto zavrsise informatiku i sve sto je vezano za nju po ovim silnim fakultetima, sto nji ne zaposlite kada ste im vec podelili diplome. Imamo iformaticare koji su znanje i zvanje sticali i na vaspitackim fakultetima,a da ne spominjem ostale drzavne i privatne fakultete. Ne bi me cudilo da ovakav smer osvane i na Vetrrinarskom fakultetu. Naopako, necemo mi vise nikada doci u normalu,samo se bavimo glupostima.

Uši --> pokrivanje

pre 7 godina

Ostavite se informatike vi dranmaturzi, sociolozi, andragozi, FON-ovci, pohađači kurseva o ljudskim pravima, te ini WTF-ologisti. Lipkovskom možete pljunuti pod prozor. On je nivo koji vi ne možete niti pojmiti.

perica

pre 7 godina

Lipkovski je unistavac informatike u Srbiji. Ovo nije prva instanca njegovog blokiranja inicijativa vezanih za informatiku. Covek treba da se skloni i da pusti sposobije da vode pricu.

Dragana

pre 7 godina

Gospodja Markovic svojim izjavama vredja mnoge nastavnike tehnike i informatike koji uspesno realizuju informaticke sadrzaje sadrzaje.

nastavnik

pre 7 godina

Da, da, deca uce razne stvari u skoli, mnoge beskorisne. I to zapravo nije problem, jer tako razvijaju misljenje, apatrahovanje, memoriju, disciplinu, i jos mnoge sposobnosti potrebne u zivotu. Nije problem sto se mi odrasli ne secamo vecine stvari koje smo ucili u skoli, to je normalno, one su svoj posao zavrsile u nasem razvoju kada je to bilo potrebno. Deca znaju svasta na komjuteru, ali nesistematski, uce parcijalno, igrice i socijalne mreze, ali uglavom ne znaju da instaliraju windows ili igricu. A znaju veoma dobro da programiraju u osnovnoj skoli, ako hoce i ako ima ko da uh nauci. I tu je kao u svakom drugom predmetu, postoji diferencirana nastava, dodatna, IOP3(za napredne), pa moze mnogo da se postigne. Valjalo bi kada bi donosioci odluka imali malo manju potrebu da nalaze nekakva unikatna resenja, mimo sveta i potreba dece

mandrak

pre 7 godina

U Švedskoj se u jaslicama sa decom radi dozirano na tabletima, sa posebno prilagodjenim aplikacijama. U osnovnoj školi gotovo da nema papira i olovke nakon 4-5 razreda, dete duži tablet od škole i sve radi na njemu, uči, čita, piše sastave i eseje, rešava matematičke probleme, održava konverzaciju sa nastavnicima putem internih školskih sistema i aplikacija.....

TecHiFi

pre 7 godina

Po zanimanju sam informaticar i slazem se da nema potrebe suvise rano uvoditi informatiku, cak moze biti i kontraproduktivno. Informatika je primenjena nauka, bolje bi bilo prvo se koncentrisati na osnove i preduslov - matematiku. Ako pod informatikom podrazumevate koriscenje racunara, oni su danas toliko dostupni da deca to prirodno nauce.
(Rade, 28. jun 2016 21:38)

Grešiš, ali baš. Kad dođu u peti razred kod mene na informatiku deca ne znaju da promene ime dokumentu ili da kopiraju folder na neku drugu lokaciju. Jezivo, ali istinito, a to su generacije 2003-2004 znači rodili se sa računarom u kući, a znaju samo da pokrenu IE, Chrome, FF, Operu i sl i da kucaju Facebook ili Youtube i beskrajno gube vreme. O programiranju ne treba trošiti reči, to je sa njima nemoguća misija jer ih je ovaj sistem školovanja nepovratno unazadio i toliko otupavio da ne mogu apsolutno ništa da shvate i logički iznađu rešenje, naučeni su da samo bubaju i uče napamet neke besmislene informacije. Iz cele generacije tri deteta znaju da razmišljaju, katastrofalno je stanje.

Druga stvar, nema ko ni da ih uči. IT pismeno stanovništvo neće da radi za 40.000 u prosveti i da ga ponižava jedan Vučić i njemu slični i da mu na svu odgovornost koju ima skine 10% od plate kad mu se prohte da bi to dotirao nekom Nemcu ili Kinezu "investitoru". Sa IT znanjem je bilo gde drugde bolja plata, nekad i višestruko.

dalabu

pre 7 godina

kako bre ne kapirate? sad ce se javiti neko i reci, ne moze to tako! ima da se nadju pare! i naci ce se pare. za odabrane dobavljace. i bice informatike. eto.

dusanmal

pre 7 godina

Problem koji iznice iz (komunistickog) javnog obrazovanja. Cime god drzava upravlja-to propada od neefikasnosti, birokratije i korupcije. Neizbezno. No, cik objasniti komunisticki zadojenoj naciji da se obrazovanje mora privatizovati...
A evo kako: 1) Potpuna privatizacija skolstva davanjem resursa stranim obrazovnim gigantima. Da, DAVANJEM. Sa samo jednim uslovom - da moraju sve da ih operisu, pa u Beogradu ili selu iznad Surdulice. 2) Preorijentacija svih drzavnih sredstava za obrazovanje DIREKTNO po svakom uceniku godisnje. Da, eliminacija 99.999% birokratskog osoblja u drzavnoj strukturi obrazovanja, ovo jedan ili dva coveka moze da operise. Roditelji/ucenici to da koriste da kupe obrazovanje od privatno operisucih ustanova. Kako oni, roditelji, to najbolje vide.
Eto ne samo efikasnog obrazovanja vec i uklanjanja korova iz drzavnog sistema i odluka u rukama naroda a ne lopuza. Eto ne samo informatike vec informatike na najbolje mogucoj tehnologiji... jer nema cata koji sede u dvorcima i trose pare koje bi bolje bile upotrebljene direktno za decu.
A ko kontrolise?-E, to je najbolje - divlje neumoljive sile slobodnog trzista i srca i dusa roditelja.

cypress

pre 7 godina

ne mislim da je ovaj narod na gubitku ako bismo ukinuli skupštinu, vladu, i sve druge državne institucije

informatika nauka budućnosti, a ljudi bez stida i srama daju ovakve izjave, strašno, ja kao diplomirani pravnik to shvatam

php.exe

pre 7 godina

Kako vam nije jasno.
Pa to je samo reorganizacija.
Mora vojska od hiljade i hiljade profesora i nastavnika matematike,srpskog...da sacuva radno mesto.Informaticari su u manjini i na njima se lomi..Sledeci ce doci na red likovno,muzicko..etc

spirogira

pre 7 godina

I ja sam mislila da deca i bez časova u školi već sve znaju ali nije baš tako. Ne znaju osnovne stvari, šta je email, kako da ga koriste, šta je brauzer, a šta pretraživač. Da ne govorim o bezbednosti na internetu, toliko važna stvar a deca nam o tome ništa ne znaju. Ok umeju oni da se igraju i da gledaju youtube ali toliko ume i moja majka. Naravno pričam o onoj tihoj većini.

bgd na vodi

pre 7 godina

Ja da imam para kao sto ih nemam poslala bih svoju decu na skolovanje u neku dobru katolicku skolu u Svajcarskoj gde se sve uci na tradicionalni nacin. Nisu belosvetski bogatasi bas toliko ludi sto svoju decu skoluju u takvim skolama.

Vladimir

pre 7 godina

Kakve su ovo gluposti Srbiji hvali 10000 informaticara pa naravno idite na biro za nezaposlene i zaposlite sve one koji su zavrsili informatiku! Ja sam jedan od njih nazalost ali za nas nema posla u Srbiji nego smo morali da odemo negde de toga i ima! E Srbijo majko i maceho, pored stranacke zaslepljenosti jos i obrazovna zaslepljenost da drzava nema pojma koliko je ljudi nezaposleno u oblasti informatike a sad ce jos i da ukinu informatiku! Pa sta ce nam ionako svako dete ima racunar u obliku telefona sta ce mu jos i racunar, pa jos i znanje rada sa racunarima kome to jos treba!!!! Nek se zapitaju koliko ima kompjutera u svakoj skoli i koliko je toga kupljeno u proteklih 10 godina pa ima kapaciteta da se otvore i vecernje skole za babe i dede a kamoli za decu!!!!

zatucani smo

pre 7 godina

ako smo nedovoljno prosvetljeni a istovremeno hoćemo u evropu, svet, zašto ne prekopiramo ustaljenu praksu u civilizovanom svetu(kao što to često činimo sa manje bitnim stvarima). ovim dokazujemo da kaskamo za modernizacijom društva/prosvete/nauke, kao i mnogo čemu drugom.

Nikola

pre 7 godina

Ajd ne morališite! Ko je kad nešto naučio na informatici u školi? Sve se to na kraju svede na bubačenje definicije informacije od reči do reči ili igranje 15 godina starih igrica u zavisnosti od nastavnika. Gubljenje vremena.

Nenad

pre 7 godina

Pre nego što komentarišeta, pogledajte ko je Aleksandar Lipkovski: šef katedre za algebru na matematičkom fakultetu. Diplomirao sa prosekom 10. Njegovo mišljenje ima težinu. Ili živimo u svetu gde o tome šta će na deca učiti, treba odlučuju oni kojima je "api economy" vrhunsko naučno dostignuće, a poslednji put su pročitali "Tri praseta".

Grgur

pre 7 godina

''bala vas informatika. Pa mozda je trebala u nase vreme kad smo se igrali napolju a komp vidjali jedino u skoli. Sad se deca ne skidaju kuci s kompa i sa mobilnog, nema tog nastavnika koji bi mogao nesto da nauci moje savremeno dete do osmog razreda sto zna sad vec u trecem. Pa ova deca bi mogla nastavnicima da predaju informatiku.
U osnovnoj skoli bih ja uveo još par časova fizičkog vaspitanja uz obavezno plivanje ako mislimo da ozdravimo naciju.

Uši --> pokrivanje

pre 7 godina

Ostavite se informatike vi dranmaturzi, sociolozi, andragozi, FON-ovci, pohađači kurseva o ljudskim pravima, te ini WTF-ologisti. Lipkovskom možete pljunuti pod prozor. On je nivo koji vi ne možete niti pojmiti.

Darko

pre 7 godina

Informatika je prelepa nauka. I ne moze deci nikako da steti. Gledam neke slike na netu, pa tu kao uporedjuju decu koja trce po ceo dan za loptom i nista ne uče, i decu koja pokusavaju da savladaju neko programiranje za kompom. I sada kao deca koja su trčala za lopton imala su pravo detinjstvo. Ok, imala su pravo detinjsto. Ali iz tog pravog detinstva su otisla pravo na gradjevinu i to na najteze poslove. Dok se deci koja pokusavaju da savladaju programiranje, pored loseg i nezdravog detinstva smesi preleoa buducnost.

Student_neradnik

pre 7 godina

U pravu je covek. Jer to bi izgledalo ovako:
"Vidite deco, ovo je mis, a ovo je tastatura. I kliknete na Start dugme. Ovo je Windows 98 i najbolji je, mada majkrosoft pokusava da nas prebaci na noviji XP, ali on je samo sminka."
Toliko.

The Chief

pre 7 godina

Ma sve što izgube od informatike, nadoknadiće na ustavu i pravima građana i veronauci, opušteno... Naša zemlja je još uvek negde oko Berlinskog kongresa 1878.

Rade

pre 7 godina

Po zanimanju sam informaticar i slazem se da nema potrebe suvise rano uvoditi informatiku, cak moze biti i kontraproduktivno. Informatika je primenjena nauka, bolje bi bilo prvo se koncentrisati na osnove i preduslov - matematiku. Ako pod informatikom podrazumevate koriscenje racunara, oni su danas toliko dostupni da deca to prirodno nauce.

MvpofNba

pre 7 godina

Student sam informatike. Slazem se sa tim da sa decom mora mnogo ozbiljnije da se radi informatika, ali ne u osnovnim nego u srednjim skolama. Nerealno je osnovce uciti programiranju, zato sto jos nisu na tom intelektualnom nivou, ali se secam da smo u srednjoj to jako neozbiljno radili i samo smo preleteli, sto se kasnije kad sam dosao na fakultet ispostavilo kao veliki hendikep koji sam tesko nadoknadio. Tako da ucite decu informatici u srednjim skolama ozbiljno, a ne ofrlje.

dusanmal

pre 7 godina

Problem koji iznice iz (komunistickog) javnog obrazovanja. Cime god drzava upravlja-to propada od neefikasnosti, birokratije i korupcije. Neizbezno. No, cik objasniti komunisticki zadojenoj naciji da se obrazovanje mora privatizovati...
A evo kako: 1) Potpuna privatizacija skolstva davanjem resursa stranim obrazovnim gigantima. Da, DAVANJEM. Sa samo jednim uslovom - da moraju sve da ih operisu, pa u Beogradu ili selu iznad Surdulice. 2) Preorijentacija svih drzavnih sredstava za obrazovanje DIREKTNO po svakom uceniku godisnje. Da, eliminacija 99.999% birokratskog osoblja u drzavnoj strukturi obrazovanja, ovo jedan ili dva coveka moze da operise. Roditelji/ucenici to da koriste da kupe obrazovanje od privatno operisucih ustanova. Kako oni, roditelji, to najbolje vide.
Eto ne samo efikasnog obrazovanja vec i uklanjanja korova iz drzavnog sistema i odluka u rukama naroda a ne lopuza. Eto ne samo informatike vec informatike na najbolje mogucoj tehnologiji... jer nema cata koji sede u dvorcima i trose pare koje bi bolje bile upotrebljene direktno za decu.
A ko kontrolise?-E, to je najbolje - divlje neumoljive sile slobodnog trzista i srca i dusa roditelja.

ZEITGEIST

pre 7 godina

informatika treba biti glavni predmet u školi, nama čak ni ne trebaju udzbenici i sveske nego samo kompjuteri. ručno pisanje samo ponekad da se ne zaboravi više kao umetnički predmet. u domaćinstvu
90% ljudi uglavnom koristi kompjuter samo za surfovanje i ostale ne produktivne aktivnosti, više kao zabavni multimedijalni uređaj, a ne kao veoma korisni alat.

nexus

pre 7 godina

Bavim se programiranjem. Upisao sam fax 2003, kada sam i dobio prvi racunar. Dok su moji drugovi pricali o asembleru, kompajliranju linux kernela, ja sam ucio kako se u Winampu dodaju pesme. Veliki hendikep, kako u motivacionom tako i u prakticnom smislu. Naravno, vremenom sam nadoknadio sve, sada dobro zaradjujem, ali secanje na taj period me uzasava. Kasnije su i roditelji skapirali da su pogresili sto mi nisu ranije kupili racunar. Samo totalno neupucena osoba moze da izjavi da godinu dana nije gubitak kada je rec o informatickim tehnologijama.

toxic

pre 7 godina

Postoje svi uslovi za informatiku kao obavezni predmet, pre 3-4 godina su sve škole dobile moderne računarske učionice, projekat Digitalna škola. Sve škole u Srbiji, i to solidne računare, tako da je čisto laprdanje priča da nema uslova. Informatika kao izborni predmet postoji već 10-ak godina, od 1. do 4. kao Od igračke do računara, a od 5. do 8. kao Informatika i računarstvo. Priča da se nešto žuri je tek nadrealna. Kada bi trebali? 2500. godine? Ako se i tada ne pojave neki graveri šper ploča da se bune jer isti drže tu informatiku kao izborni predmet nestručno, da je postao obavezni ne bi mogli tek tako da varaju zakon. Zbog toga je sve ovo zamajavanje naroda i uništavanje budućnosti. Ovo je velika sramota!

bgd na vodi

pre 7 godina

Ja da imam para kao sto ih nemam poslala bih svoju decu na skolovanje u neku dobru katolicku skolu u Svajcarskoj gde se sve uci na tradicionalni nacin. Nisu belosvetski bogatasi bas toliko ludi sto svoju decu skoluju u takvim skolama.

Mile

pre 7 godina

Neverovatni su! Dok svi kukaju na sav glas da je neophodno povećati proizvodnju, Ministarstvo ukida čas Tehničkog da bi umesto njega bio čas informatike...
Pa zar je moguće, da od svih predmeta ukidaju Tehničko, koji moje dete obožava, jer tu jedino nešto konkretno i praktično uradi, dok se sa druge strane smara na časovima građanskog ili bubači neverovatne količine podataka iz istorije, biologije, geografije...
Da se razumemo, ima moje dete odlične ocene, ali onaj ponos kad donese vrljavo iseckanu kućicu za ptice od šper ploče koju je sam isekao i zalepio, pa još kad ga pohvalimo...
Mislim da časove Tehničkog ne treba dirati, a razmisliti o količini informacija iz svih predmeta koje su predviđene tim programima iz Ministarstva.
Manje bubanja a više praktične primene znanja!!!

perica

pre 7 godina

Lipkovski je unistavac informatike u Srbiji. Ovo nije prva instanca njegovog blokiranja inicijativa vezanih za informatiku. Covek treba da se skloni i da pusti sposobije da vode pricu.

Nikodije IV

pre 7 godina

Obrazovanje je veoma opasno u zemljama kakva je Srbija danas. Sto je obrazovanje sire, to vise tera ljude da misle i uocavaju stvari koje nisu po volji vodjama. Zato: Ziveo mrak!

Volim Srbiju iako imam sve manje razloga za to

pre 7 godina

Krenuo sam da ucim Basic na C64 sa dvanaest godina. Sa nepunih petnaest na Amiga 500 napisao program koji mi je doneo prve pare. Kupio Turbo Pascal knjigu i sam naucio Pascal. Upisao ETF naucio C, C++ i assembler. Zaposliti se naucio Java-u, JavaScript, Go, Rust, Groovy. Do sada bio placen da programera u preko trinaest programming jezika. Radim kao Software Architect. Ovo sve jer sam srecom kao jako mali shvatio sta mi ide I sta volim. I onda sam to guramo I ucio uglavnom sam. Sta sa decom koja nemaju srece da ovako rano shvate sta im ide od ruke. Ova odluka je po meni katastrofalna. Drzim mobile sirok zemlje razvoja programski jezik za decu koji se skroz previse na zeljeni jezik iogu vam reci da ovo decu zanima. Sramota je sta im radimo. I koliko im bespotrebno otezavamo.

Lisac

pre 7 godina

Prvo, nema kadrova - i to je najveći problem. Neki još na papiru pišu algoritme i kodove dok teraju decu da uče iz krajnje tupavih knjiga. Niko nije lud da sa završenim fakultetom gde je dobio znanje iz IT-a radi u školi za 40.000RSD. To je šamarčina za te ljude.

Drugo, argument za novac ne stoji. Da SVAKA (tu mislim i na seoske sa par đaka) srednja i osnovna škola u Srbiji (ima ih oko 3500) dobije po DVA potpuno opremljena kabineta sa po 30 računara (dakle svako dete svoj da ima, da se ne radi u paru kako je slučaj), nama treba 210.000 računara. Kupovina jefitnih varijanti specijalno dizajniranih za škole, na veliko od Kineza ne bi prešla 10 miliona evra. I sad će neko da mi kaže da država nema 10 miliona evra da potpuno digitalizuje škole? Pa ništa, kao što neko reče, veronauka i metalurgija pa za 1000 godina možda i doguramo do nekog standarda... ali obzirom da je ovo Srbija verovatno će se škole vratiti u manastire. Informatika u 21. veku NIJE OBAVEZNA ali zato JESTE OBAVEZNO da dete bira da li će na građansko (gubljenje vremena) ili veronauku (zaglupljivanje deteta hrišćanskim dogmama gde neće ništa o svetskim religijama naučiti). Sramota!

Binasr

pre 7 godina

Pomocnica plasira ovu ideju spram svoje struke. A najveca glupost je njeno misljenje, bolje receno marketing koji za popularizaciju iformatike uzima, po njoj cinjenicu da nasi buduci strucnjaci u ovoj oblasti nemaju dovoljno predznanja,a svima vec dovoljno poznato je da se na tron ove oblasti mogu popeti oni koji matematiku, fiziku i tehniku koriste i razumeju kao da su negde iz buducnosti. A kada se vec spominje 10000 strucnjaka postavio bi pitanje sta je sa ovim sto zavrsise informatiku i sve sto je vezano za nju po ovim silnim fakultetima, sto nji ne zaposlite kada ste im vec podelili diplome. Imamo iformaticare koji su znanje i zvanje sticali i na vaspitackim fakultetima,a da ne spominjem ostale drzavne i privatne fakultete. Ne bi me cudilo da ovakav smer osvane i na Vetrrinarskom fakultetu. Naopako, necemo mi vise nikada doci u normalu,samo se bavimo glupostima.

Pete

pre 7 godina

Svrha obrazovnog sistema je da decu nešto nauči KORISNO. Škola treba da otkrije TALENAT dece i da ih podstiče da talenat razviju i kasnije žive od njega. To je najbezbolniji put. Ako je neko talentovan za informatiku, treba ga podstaći da napreduje u toj oblasti i da nema neizvesnost oko toga čime bi voleo da se bavi. Ali ne, naše škole ne otkrivaju decu koka su talentovana za muziku, književnost (pisanje, izveštavanje i slično), sport, informatiku, matematiku, hemiju, fiziku, glumu, slikarstvo, debatovanje i slično. Njima je cilj da nas nauče Akađanima i Hetitima i njihovim datumima, ili o anafazi mejoze 1.

Nije ni to problem, ali ko obožava istoriju, i želi da se bavi novinarstvom, političkim naukama, istorijom, književnošću, neka zna sve o Hetitima, isto kao što koga interesuju molekularna biologija, hemija i genetski inženjering treba da uči o mejozi.

Dakle, sva deca moraju probati sve, zato informatika mora bar jednu godinu biti obavezna ,a nakon toga ako su talentovani za matiš, ne smarajte ih drugim predmetima toliko opširno, jer gube volju za bilo čim. Potrebno je obavezne predmete napraviti kao kurseve ,,jače" i ,,slabije" Pa da matematičar uči istoriju bazično ako ga ne zanima, a matematiku "jako" a ko voli geografiju neka ne uči da rešava integral metodom parcijalne integracije, dovoljno je da zna za pojam integrala i primenu. Kada se tako uredi obrazovanje, talenti će biti iskorišćeni sto posto.

mandrak

pre 7 godina

U Švedskoj se u jaslicama sa decom radi dozirano na tabletima, sa posebno prilagodjenim aplikacijama. U osnovnoj školi gotovo da nema papira i olovke nakon 4-5 razreda, dete duži tablet od škole i sve radi na njemu, uči, čita, piše sastave i eseje, rešava matematičke probleme, održava konverzaciju sa nastavnicima putem internih školskih sistema i aplikacija.....

a grgura

pre 7 godina

''bala vas informatika. Pa mozda je trebala u nase vreme kad smo se igrali napolju a komp vidjali jedino u skoli. Sad se deca ne skidaju kuci s kompa i sa mobilnog, nema tog nastavnika koji bi mogao nesto da nauci moje savremeno dete do osmog razreda sto zna sad vec u trecem. Pa ova deca bi mogla nastavnicima da predaju informatiku.
U osnovnoj skoli bih ja uveo još par časova fizičkog vaspitanja uz obavezno plivanje ako mislimo da ozdravimo naciju.
--------------------------------------------------------

Ala ti onda nisi upucen u to cemu kompjuter sluzi. Ako mislis da su Youtube i igrice kompjuter svaka cast. Samo razmisli pa saberi na prste sta to danas radi bez kompjutera. Baza podataka je najosnovniji pojam 21. veka - to su ti posta, zdravstvene knjizice, kurirska sluzba, biro za takve kao sto si ti i svaka druga usluga koja danas postoji. Ako im ne treba informatika danas kad je plata programera pocetnika u ovoj jadnoj Srbiji 600e onda ne znam sta im treba. A "proizvodnja", kola, lazari, shrafovi i Mercedesovi ikarbusi ili koji god da su nam ocigledno ne trebaju.

Inace plata programera posle dve godine iskustva, gotovo bez greske, ne ide ispod 1500e, a to je samo ono sto zaradi na poslu. Gomila radi i sa strane i taj sat je skuplji. Nas Srbe zapravo jako cene svugde sto se te profesije tiche. Inace podrzavam i fizicko jer je kompjuter po prirodi stvari ubitacan za dete koje odrasta, ali nazalost i obavezan.

sasa

pre 7 godina

sto rece neko u komentarima- dete ide na informatiku i tamo se igraju na fejsu.
nase skolstvo je tromo tako da bi ucili samo one prevazidjene stvari.
ja sam ucio paskal dok je windows bio aktuelan a paskal mrtav.
trenutno su aktuelne android aplikacije a za godinu-dve ko zna sta ce biti

leming

pre 7 godina

Ne daju im se pare za kompjutere nema tu mnogo filozofije, a i znaju da neobrazovani glasaju za njih, a jednog dana će i ta deca doći na red za glasanje

nastavnik

pre 7 godina

Gomila lazi. Prvo, uslova ima, jer ogromna vecina dece u svim skolama vec bira informatiku, recimo 90 posto. Drugo, kompjuteri postoje. To sto su u nekim skolama zakljucani, govori o nepismenosti direktora i nastavnika informatike, koji cesto imaju formalno obrazovanje, ali ne znaju IT. To zapravo nema veze, jer je tako sa mnogim nastavnicima i za druge predmete. Ovaj suludi argument, da smo i mi ucili kompjutere kad su nam bili potrebni,zahteva ostavku onoga koji ga je izrekao. Mnogi od nas su ucili i srpski, strane jezike matematiku tako, pa to nije razlog da se ne uce u skoli. Skola je jedino mesyo koje pruza sistem znanja koji posle mozemo da nadogradjujemo. Pobeda lobija nastavnika tehnickog i matematike, protiv interesa dece

Anticipativno razmišljanje

pre 7 godina

Kasno je od V razreda, osnove treba da krenu od I razreda, a motorika ruke i oka još od 5-te godine života, naravno uz strogu kontrolu i edukativne igrice, a ne gluposti koje crpe vreme.

stanoje

pre 7 godina

Komentatori dragi, niti su sve škole opremljene kako treba (naročito Kuršumlija, Crna Trava, Vlasotince, Knjaževac i sl.) niti ima odgovarajućeg kadra koji bi radio za 90€ nedeljno. Pričam vam kao neko ko je predavao informatiku i od igračke do računara (ne radim više u školi). Što se tiče programiranja - mali je broj dece koju to iskreno zanima i koja su spremna da se ozbiljno posvete tome (mislim na osnovnu školu). Računari i digitalne učionice su tek priča za sebe - kao sve radi a u stvari nije baš tako.
Cilj bi trebao biti da deca nauče da poštuju roditelje, nastavnike i hranu (pogledajte na internetu šta kažu u japanskim školama), a ko želi da uči i da se usavršava - danas je sve dostupno.

T

pre 7 godina

Kad je ovaj predlog dospeo u javnost, prosvetari su smatrali da je stetan jer nemaju sva deca iste sposobnosti, pa ce se oni manje daroviti osecati lose. Valjda su zaboravili da se u skoli daju ocene, tj. da oni treba da vrednuju neciju sposobnost i ulozen trud.

Argument im je kao prica za malu decu. Ocigledno je da nastavnici iz svojih licnih pobuda ne zele da informatika bude obavezan predmet.

Dragana

pre 7 godina

Gospodja Markovic svojim izjavama vredja mnoge nastavnike tehnike i informatike koji uspesno realizuju informaticke sadrzaje sadrzaje.

Darth Shone

pre 7 godina

Nimalo nisam začuđen ovom odlukom, nimalo. Znajući kakav je odnos ove države bio prema Informatici i u vreme SFRJ, kada im je trebalo duuugo vremena da ovaj predmet čak i uvedu kao deo nekadašnjeg O.T.O-a, mogu samo da kažem, dobrodošli u devetnaesti vek manuelne proizvodnje i to dok se u toj vama tako dragoj industriji skoro sve radi robotikom, a roboti, spavači jedni se programiraju! Ko će ih programirati? Ko? Ono malo programera što je samouko naučilo jezike? Pa nije kompjuter-računar samo Fejsbuk, youtube, LOL ili neka slična zgubidanija. Pa ukinite neke druge predmete i uvedite informatiku, jer gospodo, Inforamatika je važna isto koliko i strani jezici, maternji ili bi ste možda više moleli očinji jezik, matematika....

Vladimir

pre 7 godina

Kakve su ovo gluposti Srbiji hvali 10000 informaticara pa naravno idite na biro za nezaposlene i zaposlite sve one koji su zavrsili informatiku! Ja sam jedan od njih nazalost ali za nas nema posla u Srbiji nego smo morali da odemo negde de toga i ima! E Srbijo majko i maceho, pored stranacke zaslepljenosti jos i obrazovna zaslepljenost da drzava nema pojma koliko je ljudi nezaposleno u oblasti informatike a sad ce jos i da ukinu informatiku! Pa sta ce nam ionako svako dete ima racunar u obliku telefona sta ce mu jos i racunar, pa jos i znanje rada sa racunarima kome to jos treba!!!! Nek se zapitaju koliko ima kompjutera u svakoj skoli i koliko je toga kupljeno u proteklih 10 godina pa ima kapaciteta da se otvore i vecernje skole za babe i dede a kamoli za decu!!!!

Toto-ko-tunjo-matematicar-koji-nudi-jedan-od-cetiri-casa-informatici

pre 7 godina

Bravo za vece staraca koje ide u korak s vremenom. Cekaju uslove? Skoro ce ih docekati. Bitno da imamo fizicko i odabrani sport, gradjansko i versku, muzicko i hor i orkestar . Sad sto neki zafrkanti prodaju Microsoft-u LinkedIn za tricavih 27 milijardi dolara, cista glupost. Treba slaviti kineskih 4 miliona evra u zelezari. Ipak je predmet koji treba uvesti kao obavezan "zivot u proslosti".

djordje

pre 7 godina

u 2016. godini pricati o kvalitetu racunara i manjka predavaca je smesno.
Nekad treba ici u korak sa vremenom ili korak napred, predavanja mogu biti snimljena i pustana na bilo kom streamu.
Vezbe se rade na racunaru, to moze da se radi kuci a ne znam dal ima nekog bez racunara danas.
Za osnove programiranja ne treba bog zna kakav racunar, treba vam jedan notepad da kucate code.
Niko ne ocekuje da se radi GTA5 na tim racunarima ili da pravi drustvena mreza treba samo uputiti decu u sta je to zapravo programiranje.
U Australiji se programiranje uci u osnovnim skolama od prvog razreda.
Znam da se ovde pominje informatika ali ne mozete decu da zainteresujete sa tehnickim stvarima koliko kad im napiste code pustite te ga na izlaz i vi vidite nekog coveculjka kako se krece ili web app koji ima nekoliko stranica.

Generalno treba nam potpuna reforma obrazovnog sistema, nacina polaganja prijemnih, bodovanja kao i sistem ocenjivanja kako ucenika/studenata tako i nastavnika/profesora.
Mozda je najbolje platiti Finske strucnjake koji imaju najbolji obrazovni sistem na svetu, gde se preko 70% nastave obavlja prakticno kroz rad.

Komentator

pre 7 godina

Ali taj stav "pa i ja to nisam imao pa sta mi fali" je genijalan.
Pa care ti nisi imao, ali nisu tad ni drugi!
A sutra ce drugi imati a nasa deca nece!

Kako su ljudi kratkovidi to je strasno.

Nindza

pre 7 godina

Salite se da nema ljudi...
Nista, s obzirom na mentalni sklop politicara i verskih poglavara, sa Zukorlicem na celu, deca ce izucavati verofanatiku.

gummybears

pre 7 godina

"Ne mislim da su deca na gubitku zbog informatike" - osim što JESU! Ja sam '81. god. i imala sam i u osnovnoj i u gimnaziji informatiku kao obavezni predmet. Mi smo tada učili Basis, Pascal, kompovi su bili stari, ali bilo nam je zanimljivo, a posebno kao način da nam približi progamiranje i prpfesiju programera. Da li je moguće da u današnje vreme, kad je tehnologija toliko napredovala i kad je kompjuterska pismenost apolutno neophodna da biste studirali, da biste obavljali maltene bilo koji posao, vi kažete da deca neće biti na gubitku. Drugo je pitanje o prekomernoj upotrebi tehnologije kod male dece, a i starije, ali ako im ne pokažeš da kompjuter služi za još gomilu pametnijih i zanimljivijih stvari od igranja igrica, fejsbukovanja i tvitovanja, ne možeš ni da očekuješ da će deca imati kompjutersku kulturu.

Ojha

pre 7 godina

Pa logicno kad pola Srbije juzno od Beograda nema ni osnovne sanitarne uslove za rad, a ne kompjutere za informatiku. Prvo treba da se uradi jedna velika sveobuhvatna reforma skolstva, posto je ovaj sistem vec duze vremena zastareo i prakticno nicemu vise ne sluzi. On je zreo da se menja jos devedesetih godina, ali tada bese kako bese, tako da je to trebalo da se uradi vec sa oktobarskim promenama. Ali kao i obicno, kod nas je sve nesto dvozucno, pa se oteglo evo 2016. prolazi a deca uce po istom sistemu po kojem sam i ja ucio. Ne mozete zadatak da radite od sredine ili kraja, to oko predmeta je slag na torti, mora da se pocne od pocetka, e tu mi gresimo, i zato i jesmo tu gde jesmo sve ove godine...

Kirito

pre 7 godina

Ma sve što izgube od informatike, nadoknadiće na ustavu i pravima građana i veronauci, opušteno... Naša zemlja je još uvek negde oko Berlinskog kongresa 1878.
(The Chief, 28. jun 2016 19:03)
Gresis prijatelju, mi smo jos daleko od toga. Bolje reci u doba inkvizicije, ionako nismo spaljivali vestice i bezboznike, sad je red i tome.

pre 7 godina

Radim kao profesor u srednjoj školi, ali ne predajem informatiku. Tačno je da imamo računare i digitalne učionice. Isto tako je tačno da su ti računari bedno ili nikako održavani jer to treba da se plati, a ministarstvo neće da plati. Škola, naravno, nema novca ni za higijenu, a kamoli za računare. Sad, postoji mnogo predmeta poput Poslovne informatike ili Elektronskog poslovanja koji se realizuju u digitalnoj učionici. Po
onome što čujem od učenika, a i sam vidim, oni na tim časovima igraju igrice ili gledaju Facebook. Po mom mišljenju, većina njih je informatički nepismena.

Verovati da će ministarstvo nešto da organizuje od jula do septembra može samo neko ko sa njima nikad nije imao posla. Ja jesam, nažalost. Dve ovce im ne bi dao da čuvaju. Ogromna većina problema po školama, za koje nikad ne biste pretpostavili, potiče upravo od ministarstva i njihovih naloga i mera, kao i nesposobnosti da organizuju bilo šta.

Za kraj, kuriozitet. Od svih tih silnih računara, meni kao profesoru je dostupan samo jedan, onaj koji se nalazi u zbornici i koji delim sa mojih pedesetak kolega. Sednem danas da otkucam izveštaj o radu za to famozno ministarstvo, kraj je školske godine, kad ono - računar ne radi!

Artemis Foul

pre 7 godina

(Grgur, 28. jun 2016 20:34)
######
Tvoje dete je IT pismeno koliko i moja baba. Zna da uključi računar, pokrene Facebook i Dota 2 i to je sve. I onda ćeš, preko veze, da tražiš da tvoje dete zaposle u Telekomu jer je genije za računare a ne zna da razlikuje RJ11 od UTP5 kabla, a kamoli šta su mreže i mrežni protokoli...

php.exe

pre 7 godina

Kako vam nije jasno.
Pa to je samo reorganizacija.
Mora vojska od hiljade i hiljade profesora i nastavnika matematike,srpskog...da sacuva radno mesto.Informaticari su u manjini i na njima se lomi..Sledeci ce doci na red likovno,muzicko..etc

bole

pre 7 godina

Apsolutno podržavam odluku. Gospodo 21. vek je odavno počeo. Nisam siguran za argumente druge strane, da učimo decu kako se lovi uz pomoć luka i strele?

nikola

pre 7 godina

U Estoniji deca od drugog razreda osnovne škole uče programiranje. Mi nemamo ni informatiku kao obavezni predmet... Prosveta nam je katastrofalna i sramotna!

matori

pre 7 godina

Pa mozda i nisu sva deca za zavarivace i armirace, ali tako nas Vodja vidi Srbiju u buducnosti. Kinezi prave gvozdje a mi ga krivimo i varimo kako bi Arapi pravili stanove za penzionisane Nemacke policajce i kasirke.

Marinija

pre 7 godina

Pa normalno, na taj način preusmeravate narod na televiziju, koja odgovara vlasti da bi manipulisala... Sa druge strane, povećavate i usporavate administraciju. Dovoljno je reći da prema poslednjoj anketi oko 70% studenata je kompjuterski nepismeno!

dzonson

pre 7 godina

Ma ovde je sve tuga i jad. Mogli bi svakom detetu da ture jeftini racunar na sto, poput rPi 3 koji kosta 40$ (u maloprodaji, pa sad zamislite koliko bi to bilo na vece kolicine), na kom se ne bi igralo vec na zabavan nacin ulazilo u osnove programiranja, rad u terminalu, linux okruzenju...
Ali ovde nema ni volje drzave, ni novca, ni kadrovske struke - ko je lud sa IT znanjem da radi u skolama za platu od 40.000 dinara. Tako da, kako god da se okrene, jad. Mladi samo treba sami da se pokrecu, teraju na ucenje, sve je sad dostupno onlajn. Drugar je jos 1999. u trecem srednje kupio knjigu za C++ i evo ga sad, i dalje u Beogradu, ali sa pristojnim zivotom i stabilnih 2k evra mesecno, bez mnogo stresa.

Marko

pre 7 godina

Pa ako ne znate sami vidite malo sta rade razvijene zemlje jednostavno ulazu u svoju budzcnost.Informatika treba da bude obavezna jer je kompjuterska pismenost stanovnustva neophodna u 21 veku svakome pojedinacno.Ukoliko se nastava pravilno sprovodi razvija kreativnost i interesovanje dece da se kasnije bave ovim trazenim zanimanjem i sebi osiguraju siguran i solidno placen posao cak i u Srbiji.Nazalost, u mnogim slucajevima neki nazovi nastavnici banalizuju ovaj predmet bilo teranjem dece da uce teoriju racunarstva ili iskljucivo igranjem igrica.Dakle suvisna duskusija i ozbiljno se brinem za nasu buducnist ako strucnjaci iz ministarstva imaju ovakav stav.

TecHiFi

pre 7 godina

Po zanimanju sam informaticar i slazem se da nema potrebe suvise rano uvoditi informatiku, cak moze biti i kontraproduktivno. Informatika je primenjena nauka, bolje bi bilo prvo se koncentrisati na osnove i preduslov - matematiku. Ako pod informatikom podrazumevate koriscenje racunara, oni su danas toliko dostupni da deca to prirodno nauce.
(Rade, 28. jun 2016 21:38)

Grešiš, ali baš. Kad dođu u peti razred kod mene na informatiku deca ne znaju da promene ime dokumentu ili da kopiraju folder na neku drugu lokaciju. Jezivo, ali istinito, a to su generacije 2003-2004 znači rodili se sa računarom u kući, a znaju samo da pokrenu IE, Chrome, FF, Operu i sl i da kucaju Facebook ili Youtube i beskrajno gube vreme. O programiranju ne treba trošiti reči, to je sa njima nemoguća misija jer ih je ovaj sistem školovanja nepovratno unazadio i toliko otupavio da ne mogu apsolutno ništa da shvate i logički iznađu rešenje, naučeni su da samo bubaju i uče napamet neke besmislene informacije. Iz cele generacije tri deteta znaju da razmišljaju, katastrofalno je stanje.

Druga stvar, nema ko ni da ih uči. IT pismeno stanovništvo neće da radi za 40.000 u prosveti i da ga ponižava jedan Vučić i njemu slični i da mu na svu odgovornost koju ima skine 10% od plate kad mu se prohte da bi to dotirao nekom Nemcu ili Kinezu "investitoru". Sa IT znanjem je bilo gde drugde bolja plata, nekad i višestruko.

Ja sam

pre 7 godina

Informatika je trebao da bude kvalitetan i obavezan predmet pre deset godina...
Svi ste vi nesposobni da promislite šta je dobro, a šta ne.

Perun

pre 7 godina

To su te napredne reforme,a obrazovanje zarobljeno u 19 vijeku,doduše najviše onih koji su glasali za aktuelnu vlast su informatički elementarno nepismeni,oni koji su informatički elementarno pismeni rade napredno 25 časova kao botovi.

Voodoo

pre 7 godina

Nase obrazovanje i skola nisu spremni ni za jedan predmet, a ovi iz ministarstva odmah sa izjavom nemaju poverenja u ono sto mi mozemo da uradimo do Septembra, smejurija, obrazovanje je raspad, a plan za svaku skolsku godinu prave za vreme letnjeg raspusta pred pocetak godine i jos imaju drskosti da pricaju o sposobnosti da nesto spreme od kraja Juna do Septembra.

Filmofil

pre 7 godina

Ovako... Onima koji imaju mozga i roditelji para nece smetati. Evakusiace se na vreme. Oni koji nemaju mozga i roditelji imaju prava, takodje nece smetati. To je takoreci idealno drustvo za njih. Oni koji nemaju para, ni mozga ce raditi za ove druge prljave poslove. Zao mi je pametne dece ciji roditelji nemaju novca. Oni su prave zrtve ovoga.

ja

pre 7 godina

moje dete je zavrsilo 5.razred i cele godine je islo na predcas fakultativnu informatiku al dzaba. sve sto su 'radili' je fejs i online igre, ukljucujuci i nastavnika. a od opreme imaju 1 komp sa 10 terminala od kojih je polovina ispravno... ja sam 100% za informatiku ali ne na papiru i da neko skuplja poene i promovise sebe i svoje...

nezaposleni dipl.ecc

pre 7 godina

zavrsio sam drzavni ekonomski fax, i od tada (vec 4 god) ne mogu da se zaposlim u struci. Vec god i po dana se aktivno prekvalifikujem u programiranju, tacnije web programiranju... toliko

Miroslav

pre 7 godina

"Ne mislim da su deca na gubitku zbog informatike"

Nase drustvo je na nevidjenom gubitku zapostavljanjem informatike vise od dvadeset godina. Sto zbog sankcija i informativne blokade devedesetuh godina, sto zbog sveopsteg straha od prihvatanja neceg sto nije rabos, blokce iolovka mastiljara.

nastavnik

pre 7 godina

Da, da, deca uce razne stvari u skoli, mnoge beskorisne. I to zapravo nije problem, jer tako razvijaju misljenje, apatrahovanje, memoriju, disciplinu, i jos mnoge sposobnosti potrebne u zivotu. Nije problem sto se mi odrasli ne secamo vecine stvari koje smo ucili u skoli, to je normalno, one su svoj posao zavrsile u nasem razvoju kada je to bilo potrebno. Deca znaju svasta na komjuteru, ali nesistematski, uce parcijalno, igrice i socijalne mreze, ali uglavom ne znaju da instaliraju windows ili igricu. A znaju veoma dobro da programiraju u osnovnoj skoli, ako hoce i ako ima ko da uh nauci. I tu je kao u svakom drugom predmetu, postoji diferencirana nastava, dodatna, IOP3(za napredne), pa moze mnogo da se postigne. Valjalo bi kada bi donosioci odluka imali malo manju potrebu da nalaze nekakva unikatna resenja, mimo sveta i potreba dece

crazy processor

pre 7 godina

Meni je bila obavezna, ne secam se u kojim bese sve razredima OS. Inace sam rodjen 1980. godine i obavezni predmeti su bili pored informatike, odbrana i zastita, i domacinstvo. Smesno je da sam je kasnije imao u srednjoj, s tim sto sam u OS ucio basic sa koliko toliko ozbiljnim algoritmima, a u srednjoj su mi predavali kako se pali komp i sta je hard, a sta soft:)

dalabu

pre 7 godina

kako bre ne kapirate? sad ce se javiti neko i reci, ne moze to tako! ima da se nadju pare! i naci ce se pare. za odabrane dobavljace. i bice informatike. eto.

marija

pre 7 godina

ps. Za premijera poruka,

Nemate para za Narodni muzej,
nemate para za Muzej savremene umetnosti,
nemate para za informatiku u skolama,
nemate za kompjutere u skolama,
nemate para da platite profesore informatike,
nemate para za penzionere da dostojanstveno prozive starost,...,
alooooooooooooo,
kazite mi onda ko su oni koji su zaradili da mogu trovati sa rijalitijima i kupovati silikone???
Sve je naopako, Vucicu, pa jos i ovo,
generacije ce biti invalidi,
samo preko naucnih sajtova nasa deca mogu videti ono sto nisu u Narodnom muzeju u Beogradu,...,
da li je ovo normalno???

spirogira

pre 7 godina

I ja sam mislila da deca i bez časova u školi već sve znaju ali nije baš tako. Ne znaju osnovne stvari, šta je email, kako da ga koriste, šta je brauzer, a šta pretraživač. Da ne govorim o bezbednosti na internetu, toliko važna stvar a deca nam o tome ništa ne znaju. Ok umeju oni da se igraju i da gledaju youtube ali toliko ume i moja majka. Naravno pričam o onoj tihoj većini.

cypress

pre 7 godina

ne mislim da je ovaj narod na gubitku ako bismo ukinuli skupštinu, vladu, i sve druge državne institucije

informatika nauka budućnosti, a ljudi bez stida i srama daju ovakve izjave, strašno, ja kao diplomirani pravnik to shvatam

zatucani smo

pre 7 godina

ako smo nedovoljno prosvetljeni a istovremeno hoćemo u evropu, svet, zašto ne prekopiramo ustaljenu praksu u civilizovanom svetu(kao što to često činimo sa manje bitnim stvarima). ovim dokazujemo da kaskamo za modernizacijom društva/prosvete/nauke, kao i mnogo čemu drugom.