Subota, 25.06.2016.

21:00

Bregzit: Šta je član 50 i šta ako ne bude dogovora?

Iako je britanski premijer Dejvid Kameron najavio odlazak do oktobra, pojedini evropski lideri smatraju da proces pregovora o Bregzitu treba da počne odmah.

Izvor: B92

Bregzit: Šta je èlan 50 i šta ako ne bude dogovora? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

38 Komentari

Sortiraj po:

marjan

pre 7 godina

@Bo_Sana_Co

Evo ja sam nedavno kupio jedan britanski proizvod u Srbiji! U pitanju su bile bombone Fishermans Friend sa ukusom mentola i eukaliptusa!

Molim sledeci referendum o EXIT-u iz EU

pre 7 godina

EU = 100.000 službenika, birokrata, činovnika i poslanika iz 28 država , koji su vlada nad državama koje već imaju svoje vlade. Ti krpelji samo su punili sopstvene džepove mesečnim platama od najmanje 20.000 evra! Na tu gomilu svakodnevnih VIP putnika prvom i biznis klasama ide pola budžeta EU...Posao im je da zamajavaju narode, odredjuju koliki prečnik mora da ima paradajz, da nema krivih krastavaca i još stotine hiljada raznih gluposti. U tome je bit birokratije, propisi i samo propisi, milijarde propisa... niko ništa ne sme bez našeg odobrenja! Ljudske minijature, poput Junkersa i onog Šojbea ... neće vala više krojiti kapu Englezima... svaka im čast!
(Majstor Mile, 25. jun 2016 23:04)

Bravo majstor Mile, postedeo si me muke da sam sve ovo napisem.

Pozdrav

pribil

pre 7 godina

EU je vestacka tvorevina, kojoj se blizi kraj. Od silne birokratije i tzv evropskih standarda, izgubili su vezu sa stvarnoscu. Englezi su ih malo otreznili.

Sea-hawk

pre 7 godina

@Лајави - колико само лупаш. Прво, интернационалне воде? Друго, какве бре подморнице о чему причаш? Треће, успешне блокаде 400 год? Прочитај мало на тему Anglo-Dutch ратова :)

Britansko proleće

pre 7 godina

Stvar je u tome da je taj član 50. pisan okvirno, opušteno i neobavezno sa očiglednim predviđanjem da nikada neće biti primenjen. Kao kad se ženiš, zaljubljen si i obožavaš verenicu, čekate bebu, ulazite u stan, birate nameštaj, pa se u pauzama cmakanja tokom sklapanja sveobuhvatnog sporazuma pomenete i mogućnosti razvoda u nekoj tački, pljucnete oboje tri puta, kucnete u drvo i menja vam se tema. Stignete samo da definišite da se u slučaju pokretanja razvoda morate razvesti u roku od dve godine.

Sada taj član sporazuma postaje dominantno važan i može jedna od strana da urla koliko hoće - takav je sporazum, tako ste se dogovorili. Što EU nije definisala član 50. tako da članstvo u EU prestaje u roku od 26 sekundi od objavljivanja rezultata referenduma na kom je pobedila opcija za izlazak? Mislim da EU zvaničnici moraju da pristupe direktnim pregovorima sa Kameronom, njegovim naslednikom i celokupnom britanskom diplomatijom i administracijom, nije ni njima lako i mora se videti šta im treba i pomaže u ovom trenutku, jer se samo finim pregovorima mogu ubrzati stvari - ako je ubrzanje interes. Ove pretnje preko novina su glup populizam koji vapi za još glupljim odgovorom Britanaca - pokrenućemo član 50. u 2045. godini na stogodišnjicu kraja Drugog svetskog rata, a ako vam se ne sviđa, izbacite nas ranije. I?

Evropljani prvo ne znaju da definišu sporazume i predvide sve mogućnosti, a onda ne znaju da komuniciraju, nego galame. To je baš fatalno glupa kombinacija.

Sasa

pre 7 godina

I sa zenom kad se razvpdis, nije sve gotovo onda kad odlucis da se razvedes. Kao i svaka stvar koja je pravno uredjena ona mora dobiti epilog na sudu, gde ce se podeliti imovina i eventualno utvrditi obaveze supruznika na dalje. E sad zamislite koliko je komplikovano kada se to prenese na nivo saveza i drzava. Jedino sta je stvarno glupo, jeste da nakon neopozive odluke zive u nekakvom limbu odlazuci neminovno. Ne moze se Britanija ponasati infantilno. Odluku su doneli, sada imaju obavezu to da pravno zavrse. Zamislite da vam zena kaze da hoce da se razvede, a onda se mesecima pravi kao da se nista nije desilo. To ne biva.

leptirica

pre 7 godina

"Šef Evropske komisije Žan Klod Junker rekao je da raspad odnosa EU-UK nije “prijateljski razvod“, ali nije i da je postojala “duboka ljubavna veza“. On je takođe dodao da pregovori o izlasku treba da počnu odmah. 

“Britanci su odlučili da žele da napuste EU, tako da nema smisla čekati do oktobra da bi pregovori počeli“, rekao je Junker." 

E pa poenta rezultata referenduma jeste baš to da Juncker i njemu slični ne mogu da VB govore šta i kako da rade. 

On je sad u VB potpuno irelevantan.
(marko_sthlm, 25. jun 2016 21:57)

Bit će nebitan kad izađu,sve dok su u EU,ta ista EU im može govoriti šta da rade. Znači ako ti radiš kod mene i najaviš mi otkaz,sve dok ne završi otkazni rok ti moraš raditi ono što ja kažem i što ti je u opisu posla. Onog dana kad dobiješ radnu knjižicu i razdužiš opremu više me ne moraš slušati,ali opet ako će ti biti lošije,nitko ti me garantira da ću te primiti nazad. Otprilike ti je to tako UK je odlučila dati otkaz EU i to rekla na glas,ali još nije predala zahtjev za raskid radnog odnosa. EU samo kaže toj UK da se požuri dati otkaz.

Bo_Sana_C

pre 7 godina

Ma izbacit će ih švabe naglavačke iz EU samo da pokažu za primjer drugim članicama EU šta ih čeka ako se usude da krenu istim stopama... Nikakve povlastice,ništa od slobodne trgovine sa drugim članicama EU niti pristupu bilo kojem fondu ili tržištu... Koliko od vas kupuje engleske proizvode ako možete i jedan da nabrojite?! Nema ga a naučili Englezi da voze Audija ,BMW,Škode i Pežoe a sad će na sva ta auta da plaćaju 30% carine a pošto više engleske banke neće imati pristupa drugim tržištima morat će zaradu da nadoknade na vlastitom što znacći skuplje kredite i pare za običan svijet!

Dex

pre 7 godina

Ко држи Гибралтар? Велика Британија!
Ко контролише Ла Манш? Велика Британија!
Ко контролише Северно море? Велика Британија!
Куда иде 80% трговинске размене Немачке (луке Хамбург, Кил) и остатка ЕУ (луке Ротердам и Антверпен) са другим тржиштима на свету? Кроз Гибралтар, Ла Манш и Северно море.
Према томе ЕУ фанатици, немојте много да се бусате у прса, Британија са 3 подморнице може да вас остави голе и босе. Ако не верујете изгуглаје мало колико је дугачка пракса Британаца у успостављању поморских блокада, већ 400 година.
(Лајави, 25. jun 2016 23:07)

Tako im se desilo i da holandski brodovi uplove sve do Londona. S tim sto su danas (kao i drugi) ovisni o drugim drzavama Evrope. To je medjuzavisnost koja se ne moze vise resiti vojnim sukobom. Uostalom, stranci im cine skoro pola urbanog stanovnistva, pa ti zamisli reakciju. Uz sve to, ako bilo sta ugrozi interes SAD, onda ti je jasno kakav bi ishod bio po Britaniju. Ovo je 21. vek. Vojni sukob s ravnopravnim protivnikom znaci da zemlja pocinje da lici na danasnju Libiju, Siriju, ex Jugoslaviju ili Ukrajinu. Odmah se sroza plata nekoliko puta, a to tamo nece proci. Dakle, sve je to bezvezna dramaturgija.

Aleksandar

pre 7 godina

@(exit bre, 25. jun 2016 22:42)

A u kom se to univerzumu GBP oporavila?

23. juna EUR:GBP odnos je bio 1,000 : 1,313
Danas je EUR:GPB odnos: 1,000 : 1,230

U odnosu na USD i EUR i GBP su pali. Da, u jednom trenutku je GBP bila i dosta niže (pad od preko 10%) al' to su tzv. emocionalne fluktuacije - sad se funta 'smirila' i konačni rezultat Bregzita u valutnom smislu je pad od ~6,5%. To je na veličinu britanske ekonomije i GBP-indeksiranih procesa OGROMAN pad.

Sve i da nisu filera od EU dobijali nazad, njihova ekonomija je upravo izgubila više para nego što bi oni za članstvo u EU uplatili u narednih 15 godina. To je bila mala cena za pristup najvećoj svetskoj ekonomiji i tržištu od skoro pola milijardi ljudi, al' emocije su presudile pa neka se sada češaju i gde ih ne svrbi. Mi bar imamo dosta iskustva s glasanjem u korist sopstvene štete pa možemo da ih razumemo.

Ратко М.

pre 7 godina

Како то, ако не буде договора? Народ је рекао своје. И то мора да се поштује. То је демократија. Владавина народа!

Zoki

pre 7 godina

Trebaće malo vremena da se smire strasti. Onda će birokratija EU shvatiti da će morati da podviju rep, sa Britanijom će pregovarati Nemačka, Francuska i Italija. Kada se sve završi i Britanija izađe, biće očuvana sloboda trgovine i finansijskih transakcija. To je u interesu i jednim i drugim. Protok radne snage će biti ograničen, ali neće biti ukinut.

Лајави

pre 7 godina

Ко држи Гибралтар? Велика Британија!
Ко контролише Ла Манш? Велика Британија!
Ко контролише Северно море? Велика Британија!
Куда иде 80% трговинске размене Немачке (луке Хамбург, Кил) и остатка ЕУ (луке Ротердам и Антверпен) са другим тржиштима на свету? Кроз Гибралтар, Ла Манш и Северно море.
Према томе ЕУ фанатици, немојте много да се бусате у прса, Британија са 3 подморнице може да вас остави голе и босе. Ако не верујете изгуглаје мало колико је дугачка пракса Британаца у успостављању поморских блокада, већ 400 година.

Majstor Mile

pre 7 godina

EU = 100.000 službenika, birokrata, činovnika i poslanika iz 28 država , koji su vlada nad državama koje već imaju svoje vlade. Ti krpelji samo su punili sopstvene džepove mesečnim platama od najmanje 20.000 evra! Na tu gomilu svakodnevnih VIP putnika prvom i biznis klasama ide pola budžeta EU...Posao im je da zamajavaju narode, odredjuju koliki prečnik mora da ima paradajz, da nema krivih krastavaca i još stotine hiljada raznih gluposti. U tome je bit birokratije, propisi i samo propisi, milijarde propisa... niko ništa ne sme bez našeg odobrenja! Ljudske minijature, poput Junkersa i onog Šojbea ... neće vala više krojiti kapu Englezima... svaka im čast!

Che Guevara

pre 7 godina

E pa poenta rezultata referenduma jeste baš to da Juncker i njemu slični ne mogu da VB govore šta i kako da rade. 

On je sad u VB potpuno irelevantan. 
U stvari imaš pravo! Sve dok GB ne da javnu istopnicu EU komisiji, dotle du u EU i još 2 godine posle, a može da produžuje sa pojedinim EU državama, dok jih te ne otkače! Dobro bi bilo pročitati član 50, tamo sve piše:)
(Slovenac 1952, 25. jun 2016 22:37)

upravo tako... Referndum je dobio zeljeni efekat.Najbitnije u celoj stvari je koliki pritisak prave, celnici EU, na VB zbog refernduma jer kao da nemas pravo da se protivi njihovim odlukama.Pa nisu celnici u Briselu pape pa da se smatraju nepogresivim.Jos cu pomisliti da Brisel postao novi Vatikan!
Demokratskom drustvu ovaj referndum treba da ukaze da negde nesto skripi i da treba da se popravi .... ali ovoliki pritisak od strane EU se nisam nadao ni u ludilu.Definitvno, EU koraca ka totalitarizmu!

ii

pre 7 godina

Pitali stanovnike lude kuce gde žele da budu, pošto je bila baš na samoj granici izmedju dve tek razdvojene države, a oni kažu -ovde. Dakle ako nisu ludi, Britanci moraju odmah da se sele tamo gde hoće da budu, ovde gde su sada mora da bude oslobodjeno od VB.

Aleksandar

pre 7 godina

@(Darko, 25. jun 2016 22:47)

Možda kroz par godina ako Englezi igraju pametno ali je prerano išta konkretno tvrditi. U međuvremenu će verovatno imati još par slomova, pogotovo ako reše Škoti da begaju odatle i kad krenu zaista u proces izlaska. Ako ti nije hića, strpi se bar 5-6 godina, ako jeste - čekaj prvi sledeći skok (verovatno za par nedelja kad se malo smire emocije) i menjaj o'ma.

Američki dolar i švajcarski franak su trenutno kol'ko tol'ko sigurice pošto se sa evrom još ne zna šta će biti. Ako hoćeš da diverzifikuješ, a ne želiš egzotične valute, dosadašnja istorija kaže da je dobar EUR:CHF split - na duže staze ostaneš u proseku na istom a inflacija je često niža od oba kreditna indeksa tako da nešto i 'zaradiš'.

Pirgava drama

pre 7 godina

Mislim da pirgavi nemaju kohones da izadju iz EU, evo i srpski hipsteri su u panici - a mogu misliti tek njihova britanska birokratija i mediji koji su istog autisticno mentalnog sklopa - odnarodjeni i zateceni misljenjem naroda kojeg jasu.
Demokratiju i glasanje ne priznaju kad im ne odgovara. Kao mala razmazena deca.
Ne verujem da ce izaci zaista iz EU, u suprotnom, EU moze da pocne da uci nemacki i polako se prepusta Cetvrtom Rajhu.

BeKo

pre 7 godina

Član 50. nema vremski okvir za podnišenje zahteva, dakle može teoretski da traje beskonačno. Lideri EU samo traže da se Britanci ne prave "englezi".

Slovenac 1952

pre 7 godina

E pa poenta rezultata referenduma jeste baš to da Juncker i njemu slični ne mogu da VB govore šta i kako da rade.

On je sad u VB potpuno irelevantan.
U stvari imaš pravo! Sve dok GB ne da javnu istopnicu EU komisiji, dotle du u EU i još 2 godine posle, a može da produžuje sa pojedinim EU državama, dok jih te ne otkače! Dobro bi bilo pročitati član 50, tamo sve piše:)

SSUUUU

pre 7 godina

U svakom pravnom sistemu postoji opcija da se ne sudi mentalnom bolesniku.
Treba ovo opozvati po pitanju pristalica BREXITA, čisto da shvate da NISU inteligentni već su pored sebe ispucali i komšije po nogama!
Lucidno!

CATAPA

pre 7 godina

EU treba odmah da otpočne, čak i inicira pregovore sa Škotskom. Britanija je trula, ali nije sve u Britaniji trulo.
Za prosutim mlekom ne treba plakati. U ovom slučaju i pogotovo; em je to mleko već bilo kvarno, em svi znaju da je plač usiljen i lažan.

exit bre

pre 7 godina

A sad nije vest da se funta oporavila.Na britanskim sajtovima komentatori kažu da je funta pala kako bi bankari nadoknadili gubitke jer su se kladili da UK ostaje u EU :) .

marko_sthlm

pre 7 godina

"Šef Evropske komisije Žan Klod Junker rekao je da raspad odnosa EU-UK nije “prijateljski razvod“, ali nije i da je postojala “duboka ljubavna veza“. On je takođe dodao da pregovori o izlasku treba da počnu odmah.

“Britanci su odlučili da žele da napuste EU, tako da nema smisla čekati do oktobra da bi pregovori počeli“, rekao je Junker."

E pa poenta rezultata referenduma jeste baš to da Juncker i njemu slični ne mogu da VB govore šta i kako da rade.

On je sad u VB potpuno irelevantan.

Majstor Mile

pre 7 godina

EU = 100.000 službenika, birokrata, činovnika i poslanika iz 28 država , koji su vlada nad državama koje već imaju svoje vlade. Ti krpelji samo su punili sopstvene džepove mesečnim platama od najmanje 20.000 evra! Na tu gomilu svakodnevnih VIP putnika prvom i biznis klasama ide pola budžeta EU...Posao im je da zamajavaju narode, odredjuju koliki prečnik mora da ima paradajz, da nema krivih krastavaca i još stotine hiljada raznih gluposti. U tome je bit birokratije, propisi i samo propisi, milijarde propisa... niko ništa ne sme bez našeg odobrenja! Ljudske minijature, poput Junkersa i onog Šojbea ... neće vala više krojiti kapu Englezima... svaka im čast!

BeKo

pre 7 godina

Član 50. nema vremski okvir za podnišenje zahteva, dakle može teoretski da traje beskonačno. Lideri EU samo traže da se Britanci ne prave "englezi".

marko_sthlm

pre 7 godina

"Šef Evropske komisije Žan Klod Junker rekao je da raspad odnosa EU-UK nije “prijateljski razvod“, ali nije i da je postojala “duboka ljubavna veza“. On je takođe dodao da pregovori o izlasku treba da počnu odmah.

“Britanci su odlučili da žele da napuste EU, tako da nema smisla čekati do oktobra da bi pregovori počeli“, rekao je Junker."

E pa poenta rezultata referenduma jeste baš to da Juncker i njemu slični ne mogu da VB govore šta i kako da rade.

On je sad u VB potpuno irelevantan.

CATAPA

pre 7 godina

EU treba odmah da otpočne, čak i inicira pregovore sa Škotskom. Britanija je trula, ali nije sve u Britaniji trulo.
Za prosutim mlekom ne treba plakati. U ovom slučaju i pogotovo; em je to mleko već bilo kvarno, em svi znaju da je plač usiljen i lažan.

exit bre

pre 7 godina

A sad nije vest da se funta oporavila.Na britanskim sajtovima komentatori kažu da je funta pala kako bi bankari nadoknadili gubitke jer su se kladili da UK ostaje u EU :) .

Ратко М.

pre 7 godina

Како то, ако не буде договора? Народ је рекао своје. И то мора да се поштује. То је демократија. Владавина народа!

Лајави

pre 7 godina

Ко држи Гибралтар? Велика Британија!
Ко контролише Ла Манш? Велика Британија!
Ко контролише Северно море? Велика Британија!
Куда иде 80% трговинске размене Немачке (луке Хамбург, Кил) и остатка ЕУ (луке Ротердам и Антверпен) са другим тржиштима на свету? Кроз Гибралтар, Ла Манш и Северно море.
Према томе ЕУ фанатици, немојте много да се бусате у прса, Британија са 3 подморнице може да вас остави голе и босе. Ако не верујете изгуглаје мало колико је дугачка пракса Британаца у успостављању поморских блокада, већ 400 година.

Zoki

pre 7 godina

Trebaće malo vremena da se smire strasti. Onda će birokratija EU shvatiti da će morati da podviju rep, sa Britanijom će pregovarati Nemačka, Francuska i Italija. Kada se sve završi i Britanija izađe, biće očuvana sloboda trgovine i finansijskih transakcija. To je u interesu i jednim i drugim. Protok radne snage će biti ograničen, ali neće biti ukinut.

Che Guevara

pre 7 godina

E pa poenta rezultata referenduma jeste baš to da Juncker i njemu slični ne mogu da VB govore šta i kako da rade. 

On je sad u VB potpuno irelevantan. 
U stvari imaš pravo! Sve dok GB ne da javnu istopnicu EU komisiji, dotle du u EU i još 2 godine posle, a može da produžuje sa pojedinim EU državama, dok jih te ne otkače! Dobro bi bilo pročitati član 50, tamo sve piše:)
(Slovenac 1952, 25. jun 2016 22:37)

upravo tako... Referndum je dobio zeljeni efekat.Najbitnije u celoj stvari je koliki pritisak prave, celnici EU, na VB zbog refernduma jer kao da nemas pravo da se protivi njihovim odlukama.Pa nisu celnici u Briselu pape pa da se smatraju nepogresivim.Jos cu pomisliti da Brisel postao novi Vatikan!
Demokratskom drustvu ovaj referndum treba da ukaze da negde nesto skripi i da treba da se popravi .... ali ovoliki pritisak od strane EU se nisam nadao ni u ludilu.Definitvno, EU koraca ka totalitarizmu!

Pirgava drama

pre 7 godina

Mislim da pirgavi nemaju kohones da izadju iz EU, evo i srpski hipsteri su u panici - a mogu misliti tek njihova britanska birokratija i mediji koji su istog autisticno mentalnog sklopa - odnarodjeni i zateceni misljenjem naroda kojeg jasu.
Demokratiju i glasanje ne priznaju kad im ne odgovara. Kao mala razmazena deca.
Ne verujem da ce izaci zaista iz EU, u suprotnom, EU moze da pocne da uci nemacki i polako se prepusta Cetvrtom Rajhu.

Aleksandar

pre 7 godina

@(Darko, 25. jun 2016 22:47)

Možda kroz par godina ako Englezi igraju pametno ali je prerano išta konkretno tvrditi. U međuvremenu će verovatno imati još par slomova, pogotovo ako reše Škoti da begaju odatle i kad krenu zaista u proces izlaska. Ako ti nije hića, strpi se bar 5-6 godina, ako jeste - čekaj prvi sledeći skok (verovatno za par nedelja kad se malo smire emocije) i menjaj o'ma.

Američki dolar i švajcarski franak su trenutno kol'ko tol'ko sigurice pošto se sa evrom još ne zna šta će biti. Ako hoćeš da diverzifikuješ, a ne želiš egzotične valute, dosadašnja istorija kaže da je dobar EUR:CHF split - na duže staze ostaneš u proseku na istom a inflacija je često niža od oba kreditna indeksa tako da nešto i 'zaradiš'.

SSUUUU

pre 7 godina

U svakom pravnom sistemu postoji opcija da se ne sudi mentalnom bolesniku.
Treba ovo opozvati po pitanju pristalica BREXITA, čisto da shvate da NISU inteligentni već su pored sebe ispucali i komšije po nogama!
Lucidno!

Slovenac 1952

pre 7 godina

E pa poenta rezultata referenduma jeste baš to da Juncker i njemu slični ne mogu da VB govore šta i kako da rade.

On je sad u VB potpuno irelevantan.
U stvari imaš pravo! Sve dok GB ne da javnu istopnicu EU komisiji, dotle du u EU i još 2 godine posle, a može da produžuje sa pojedinim EU državama, dok jih te ne otkače! Dobro bi bilo pročitati član 50, tamo sve piše:)

ii

pre 7 godina

Pitali stanovnike lude kuce gde žele da budu, pošto je bila baš na samoj granici izmedju dve tek razdvojene države, a oni kažu -ovde. Dakle ako nisu ludi, Britanci moraju odmah da se sele tamo gde hoće da budu, ovde gde su sada mora da bude oslobodjeno od VB.

Bo_Sana_C

pre 7 godina

Ma izbacit će ih švabe naglavačke iz EU samo da pokažu za primjer drugim članicama EU šta ih čeka ako se usude da krenu istim stopama... Nikakve povlastice,ništa od slobodne trgovine sa drugim članicama EU niti pristupu bilo kojem fondu ili tržištu... Koliko od vas kupuje engleske proizvode ako možete i jedan da nabrojite?! Nema ga a naučili Englezi da voze Audija ,BMW,Škode i Pežoe a sad će na sva ta auta da plaćaju 30% carine a pošto više engleske banke neće imati pristupa drugim tržištima morat će zaradu da nadoknade na vlastitom što znacći skuplje kredite i pare za običan svijet!

Dex

pre 7 godina

Ко држи Гибралтар? Велика Британија!
Ко контролише Ла Манш? Велика Британија!
Ко контролише Северно море? Велика Британија!
Куда иде 80% трговинске размене Немачке (луке Хамбург, Кил) и остатка ЕУ (луке Ротердам и Антверпен) са другим тржиштима на свету? Кроз Гибралтар, Ла Манш и Северно море.
Према томе ЕУ фанатици, немојте много да се бусате у прса, Британија са 3 подморнице може да вас остави голе и босе. Ако не верујете изгуглаје мало колико је дугачка пракса Британаца у успостављању поморских блокада, већ 400 година.
(Лајави, 25. jun 2016 23:07)

Tako im se desilo i da holandski brodovi uplove sve do Londona. S tim sto su danas (kao i drugi) ovisni o drugim drzavama Evrope. To je medjuzavisnost koja se ne moze vise resiti vojnim sukobom. Uostalom, stranci im cine skoro pola urbanog stanovnistva, pa ti zamisli reakciju. Uz sve to, ako bilo sta ugrozi interes SAD, onda ti je jasno kakav bi ishod bio po Britaniju. Ovo je 21. vek. Vojni sukob s ravnopravnim protivnikom znaci da zemlja pocinje da lici na danasnju Libiju, Siriju, ex Jugoslaviju ili Ukrajinu. Odmah se sroza plata nekoliko puta, a to tamo nece proci. Dakle, sve je to bezvezna dramaturgija.

Aleksandar

pre 7 godina

@(exit bre, 25. jun 2016 22:42)

A u kom se to univerzumu GBP oporavila?

23. juna EUR:GBP odnos je bio 1,000 : 1,313
Danas je EUR:GPB odnos: 1,000 : 1,230

U odnosu na USD i EUR i GBP su pali. Da, u jednom trenutku je GBP bila i dosta niže (pad od preko 10%) al' to su tzv. emocionalne fluktuacije - sad se funta 'smirila' i konačni rezultat Bregzita u valutnom smislu je pad od ~6,5%. To je na veličinu britanske ekonomije i GBP-indeksiranih procesa OGROMAN pad.

Sve i da nisu filera od EU dobijali nazad, njihova ekonomija je upravo izgubila više para nego što bi oni za članstvo u EU uplatili u narednih 15 godina. To je bila mala cena za pristup najvećoj svetskoj ekonomiji i tržištu od skoro pola milijardi ljudi, al' emocije su presudile pa neka se sada češaju i gde ih ne svrbi. Mi bar imamo dosta iskustva s glasanjem u korist sopstvene štete pa možemo da ih razumemo.

leptirica

pre 7 godina

"Šef Evropske komisije Žan Klod Junker rekao je da raspad odnosa EU-UK nije “prijateljski razvod“, ali nije i da je postojala “duboka ljubavna veza“. On je takođe dodao da pregovori o izlasku treba da počnu odmah. 

“Britanci su odlučili da žele da napuste EU, tako da nema smisla čekati do oktobra da bi pregovori počeli“, rekao je Junker." 

E pa poenta rezultata referenduma jeste baš to da Juncker i njemu slični ne mogu da VB govore šta i kako da rade. 

On je sad u VB potpuno irelevantan.
(marko_sthlm, 25. jun 2016 21:57)

Bit će nebitan kad izađu,sve dok su u EU,ta ista EU im može govoriti šta da rade. Znači ako ti radiš kod mene i najaviš mi otkaz,sve dok ne završi otkazni rok ti moraš raditi ono što ja kažem i što ti je u opisu posla. Onog dana kad dobiješ radnu knjižicu i razdužiš opremu više me ne moraš slušati,ali opet ako će ti biti lošije,nitko ti me garantira da ću te primiti nazad. Otprilike ti je to tako UK je odlučila dati otkaz EU i to rekla na glas,ali još nije predala zahtjev za raskid radnog odnosa. EU samo kaže toj UK da se požuri dati otkaz.

Sasa

pre 7 godina

I sa zenom kad se razvpdis, nije sve gotovo onda kad odlucis da se razvedes. Kao i svaka stvar koja je pravno uredjena ona mora dobiti epilog na sudu, gde ce se podeliti imovina i eventualno utvrditi obaveze supruznika na dalje. E sad zamislite koliko je komplikovano kada se to prenese na nivo saveza i drzava. Jedino sta je stvarno glupo, jeste da nakon neopozive odluke zive u nekakvom limbu odlazuci neminovno. Ne moze se Britanija ponasati infantilno. Odluku su doneli, sada imaju obavezu to da pravno zavrse. Zamislite da vam zena kaze da hoce da se razvede, a onda se mesecima pravi kao da se nista nije desilo. To ne biva.

pribil

pre 7 godina

EU je vestacka tvorevina, kojoj se blizi kraj. Od silne birokratije i tzv evropskih standarda, izgubili su vezu sa stvarnoscu. Englezi su ih malo otreznili.

Britansko proleće

pre 7 godina

Stvar je u tome da je taj član 50. pisan okvirno, opušteno i neobavezno sa očiglednim predviđanjem da nikada neće biti primenjen. Kao kad se ženiš, zaljubljen si i obožavaš verenicu, čekate bebu, ulazite u stan, birate nameštaj, pa se u pauzama cmakanja tokom sklapanja sveobuhvatnog sporazuma pomenete i mogućnosti razvoda u nekoj tački, pljucnete oboje tri puta, kucnete u drvo i menja vam se tema. Stignete samo da definišite da se u slučaju pokretanja razvoda morate razvesti u roku od dve godine.

Sada taj član sporazuma postaje dominantno važan i može jedna od strana da urla koliko hoće - takav je sporazum, tako ste se dogovorili. Što EU nije definisala član 50. tako da članstvo u EU prestaje u roku od 26 sekundi od objavljivanja rezultata referenduma na kom je pobedila opcija za izlazak? Mislim da EU zvaničnici moraju da pristupe direktnim pregovorima sa Kameronom, njegovim naslednikom i celokupnom britanskom diplomatijom i administracijom, nije ni njima lako i mora se videti šta im treba i pomaže u ovom trenutku, jer se samo finim pregovorima mogu ubrzati stvari - ako je ubrzanje interes. Ove pretnje preko novina su glup populizam koji vapi za još glupljim odgovorom Britanaca - pokrenućemo član 50. u 2045. godini na stogodišnjicu kraja Drugog svetskog rata, a ako vam se ne sviđa, izbacite nas ranije. I?

Evropljani prvo ne znaju da definišu sporazume i predvide sve mogućnosti, a onda ne znaju da komuniciraju, nego galame. To je baš fatalno glupa kombinacija.

Sea-hawk

pre 7 godina

@Лајави - колико само лупаш. Прво, интернационалне воде? Друго, какве бре подморнице о чему причаш? Треће, успешне блокаде 400 год? Прочитај мало на тему Anglo-Dutch ратова :)

Molim sledeci referendum o EXIT-u iz EU

pre 7 godina

EU = 100.000 službenika, birokrata, činovnika i poslanika iz 28 država , koji su vlada nad državama koje već imaju svoje vlade. Ti krpelji samo su punili sopstvene džepove mesečnim platama od najmanje 20.000 evra! Na tu gomilu svakodnevnih VIP putnika prvom i biznis klasama ide pola budžeta EU...Posao im je da zamajavaju narode, odredjuju koliki prečnik mora da ima paradajz, da nema krivih krastavaca i još stotine hiljada raznih gluposti. U tome je bit birokratije, propisi i samo propisi, milijarde propisa... niko ništa ne sme bez našeg odobrenja! Ljudske minijature, poput Junkersa i onog Šojbea ... neće vala više krojiti kapu Englezima... svaka im čast!
(Majstor Mile, 25. jun 2016 23:04)

Bravo majstor Mile, postedeo si me muke da sam sve ovo napisem.

Pozdrav

marjan

pre 7 godina

@Bo_Sana_Co

Evo ja sam nedavno kupio jedan britanski proizvod u Srbiji! U pitanju su bile bombone Fishermans Friend sa ukusom mentola i eukaliptusa!

marko_sthlm

pre 7 godina

"Šef Evropske komisije Žan Klod Junker rekao je da raspad odnosa EU-UK nije “prijateljski razvod“, ali nije i da je postojala “duboka ljubavna veza“. On je takođe dodao da pregovori o izlasku treba da počnu odmah.

“Britanci su odlučili da žele da napuste EU, tako da nema smisla čekati do oktobra da bi pregovori počeli“, rekao je Junker."

E pa poenta rezultata referenduma jeste baš to da Juncker i njemu slični ne mogu da VB govore šta i kako da rade.

On je sad u VB potpuno irelevantan.

Лајави

pre 7 godina

Ко држи Гибралтар? Велика Британија!
Ко контролише Ла Манш? Велика Британија!
Ко контролише Северно море? Велика Британија!
Куда иде 80% трговинске размене Немачке (луке Хамбург, Кил) и остатка ЕУ (луке Ротердам и Антверпен) са другим тржиштима на свету? Кроз Гибралтар, Ла Манш и Северно море.
Према томе ЕУ фанатици, немојте много да се бусате у прса, Британија са 3 подморнице може да вас остави голе и босе. Ако не верујете изгуглаје мало колико је дугачка пракса Британаца у успостављању поморских блокада, већ 400 година.

SSUUUU

pre 7 godina

U svakom pravnom sistemu postoji opcija da se ne sudi mentalnom bolesniku.
Treba ovo opozvati po pitanju pristalica BREXITA, čisto da shvate da NISU inteligentni već su pored sebe ispucali i komšije po nogama!
Lucidno!

Majstor Mile

pre 7 godina

EU = 100.000 službenika, birokrata, činovnika i poslanika iz 28 država , koji su vlada nad državama koje već imaju svoje vlade. Ti krpelji samo su punili sopstvene džepove mesečnim platama od najmanje 20.000 evra! Na tu gomilu svakodnevnih VIP putnika prvom i biznis klasama ide pola budžeta EU...Posao im je da zamajavaju narode, odredjuju koliki prečnik mora da ima paradajz, da nema krivih krastavaca i još stotine hiljada raznih gluposti. U tome je bit birokratije, propisi i samo propisi, milijarde propisa... niko ništa ne sme bez našeg odobrenja! Ljudske minijature, poput Junkersa i onog Šojbea ... neće vala više krojiti kapu Englezima... svaka im čast!

CATAPA

pre 7 godina

EU treba odmah da otpočne, čak i inicira pregovore sa Škotskom. Britanija je trula, ali nije sve u Britaniji trulo.
Za prosutim mlekom ne treba plakati. U ovom slučaju i pogotovo; em je to mleko već bilo kvarno, em svi znaju da je plač usiljen i lažan.

Che Guevara

pre 7 godina

E pa poenta rezultata referenduma jeste baš to da Juncker i njemu slični ne mogu da VB govore šta i kako da rade. 

On je sad u VB potpuno irelevantan. 
U stvari imaš pravo! Sve dok GB ne da javnu istopnicu EU komisiji, dotle du u EU i još 2 godine posle, a može da produžuje sa pojedinim EU državama, dok jih te ne otkače! Dobro bi bilo pročitati član 50, tamo sve piše:)
(Slovenac 1952, 25. jun 2016 22:37)

upravo tako... Referndum je dobio zeljeni efekat.Najbitnije u celoj stvari je koliki pritisak prave, celnici EU, na VB zbog refernduma jer kao da nemas pravo da se protivi njihovim odlukama.Pa nisu celnici u Briselu pape pa da se smatraju nepogresivim.Jos cu pomisliti da Brisel postao novi Vatikan!
Demokratskom drustvu ovaj referndum treba da ukaze da negde nesto skripi i da treba da se popravi .... ali ovoliki pritisak od strane EU se nisam nadao ni u ludilu.Definitvno, EU koraca ka totalitarizmu!

Pirgava drama

pre 7 godina

Mislim da pirgavi nemaju kohones da izadju iz EU, evo i srpski hipsteri su u panici - a mogu misliti tek njihova britanska birokratija i mediji koji su istog autisticno mentalnog sklopa - odnarodjeni i zateceni misljenjem naroda kojeg jasu.
Demokratiju i glasanje ne priznaju kad im ne odgovara. Kao mala razmazena deca.
Ne verujem da ce izaci zaista iz EU, u suprotnom, EU moze da pocne da uci nemacki i polako se prepusta Cetvrtom Rajhu.

Slovenac 1952

pre 7 godina

E pa poenta rezultata referenduma jeste baš to da Juncker i njemu slični ne mogu da VB govore šta i kako da rade.

On je sad u VB potpuno irelevantan.
U stvari imaš pravo! Sve dok GB ne da javnu istopnicu EU komisiji, dotle du u EU i još 2 godine posle, a može da produžuje sa pojedinim EU državama, dok jih te ne otkače! Dobro bi bilo pročitati član 50, tamo sve piše:)

Zoki

pre 7 godina

Trebaće malo vremena da se smire strasti. Onda će birokratija EU shvatiti da će morati da podviju rep, sa Britanijom će pregovarati Nemačka, Francuska i Italija. Kada se sve završi i Britanija izađe, biće očuvana sloboda trgovine i finansijskih transakcija. To je u interesu i jednim i drugim. Protok radne snage će biti ograničen, ali neće biti ukinut.

Ратко М.

pre 7 godina

Како то, ако не буде договора? Народ је рекао своје. И то мора да се поштује. То је демократија. Владавина народа!

ii

pre 7 godina

Pitali stanovnike lude kuce gde žele da budu, pošto je bila baš na samoj granici izmedju dve tek razdvojene države, a oni kažu -ovde. Dakle ako nisu ludi, Britanci moraju odmah da se sele tamo gde hoće da budu, ovde gde su sada mora da bude oslobodjeno od VB.

pribil

pre 7 godina

EU je vestacka tvorevina, kojoj se blizi kraj. Od silne birokratije i tzv evropskih standarda, izgubili su vezu sa stvarnoscu. Englezi su ih malo otreznili.

BeKo

pre 7 godina

Član 50. nema vremski okvir za podnišenje zahteva, dakle može teoretski da traje beskonačno. Lideri EU samo traže da se Britanci ne prave "englezi".

exit bre

pre 7 godina

A sad nije vest da se funta oporavila.Na britanskim sajtovima komentatori kažu da je funta pala kako bi bankari nadoknadili gubitke jer su se kladili da UK ostaje u EU :) .

Aleksandar

pre 7 godina

@(Darko, 25. jun 2016 22:47)

Možda kroz par godina ako Englezi igraju pametno ali je prerano išta konkretno tvrditi. U međuvremenu će verovatno imati još par slomova, pogotovo ako reše Škoti da begaju odatle i kad krenu zaista u proces izlaska. Ako ti nije hića, strpi se bar 5-6 godina, ako jeste - čekaj prvi sledeći skok (verovatno za par nedelja kad se malo smire emocije) i menjaj o'ma.

Američki dolar i švajcarski franak su trenutno kol'ko tol'ko sigurice pošto se sa evrom još ne zna šta će biti. Ako hoćeš da diverzifikuješ, a ne želiš egzotične valute, dosadašnja istorija kaže da je dobar EUR:CHF split - na duže staze ostaneš u proseku na istom a inflacija je često niža od oba kreditna indeksa tako da nešto i 'zaradiš'.

Bo_Sana_C

pre 7 godina

Ma izbacit će ih švabe naglavačke iz EU samo da pokažu za primjer drugim članicama EU šta ih čeka ako se usude da krenu istim stopama... Nikakve povlastice,ništa od slobodne trgovine sa drugim članicama EU niti pristupu bilo kojem fondu ili tržištu... Koliko od vas kupuje engleske proizvode ako možete i jedan da nabrojite?! Nema ga a naučili Englezi da voze Audija ,BMW,Škode i Pežoe a sad će na sva ta auta da plaćaju 30% carine a pošto više engleske banke neće imati pristupa drugim tržištima morat će zaradu da nadoknade na vlastitom što znacći skuplje kredite i pare za običan svijet!

Aleksandar

pre 7 godina

@(exit bre, 25. jun 2016 22:42)

A u kom se to univerzumu GBP oporavila?

23. juna EUR:GBP odnos je bio 1,000 : 1,313
Danas je EUR:GPB odnos: 1,000 : 1,230

U odnosu na USD i EUR i GBP su pali. Da, u jednom trenutku je GBP bila i dosta niže (pad od preko 10%) al' to su tzv. emocionalne fluktuacije - sad se funta 'smirila' i konačni rezultat Bregzita u valutnom smislu je pad od ~6,5%. To je na veličinu britanske ekonomije i GBP-indeksiranih procesa OGROMAN pad.

Sve i da nisu filera od EU dobijali nazad, njihova ekonomija je upravo izgubila više para nego što bi oni za članstvo u EU uplatili u narednih 15 godina. To je bila mala cena za pristup najvećoj svetskoj ekonomiji i tržištu od skoro pola milijardi ljudi, al' emocije su presudile pa neka se sada češaju i gde ih ne svrbi. Mi bar imamo dosta iskustva s glasanjem u korist sopstvene štete pa možemo da ih razumemo.

leptirica

pre 7 godina

"Šef Evropske komisije Žan Klod Junker rekao je da raspad odnosa EU-UK nije “prijateljski razvod“, ali nije i da je postojala “duboka ljubavna veza“. On je takođe dodao da pregovori o izlasku treba da počnu odmah. 

“Britanci su odlučili da žele da napuste EU, tako da nema smisla čekati do oktobra da bi pregovori počeli“, rekao je Junker." 

E pa poenta rezultata referenduma jeste baš to da Juncker i njemu slični ne mogu da VB govore šta i kako da rade. 

On je sad u VB potpuno irelevantan.
(marko_sthlm, 25. jun 2016 21:57)

Bit će nebitan kad izađu,sve dok su u EU,ta ista EU im može govoriti šta da rade. Znači ako ti radiš kod mene i najaviš mi otkaz,sve dok ne završi otkazni rok ti moraš raditi ono što ja kažem i što ti je u opisu posla. Onog dana kad dobiješ radnu knjižicu i razdužiš opremu više me ne moraš slušati,ali opet ako će ti biti lošije,nitko ti me garantira da ću te primiti nazad. Otprilike ti je to tako UK je odlučila dati otkaz EU i to rekla na glas,ali još nije predala zahtjev za raskid radnog odnosa. EU samo kaže toj UK da se požuri dati otkaz.

Molim sledeci referendum o EXIT-u iz EU

pre 7 godina

EU = 100.000 službenika, birokrata, činovnika i poslanika iz 28 država , koji su vlada nad državama koje već imaju svoje vlade. Ti krpelji samo su punili sopstvene džepove mesečnim platama od najmanje 20.000 evra! Na tu gomilu svakodnevnih VIP putnika prvom i biznis klasama ide pola budžeta EU...Posao im je da zamajavaju narode, odredjuju koliki prečnik mora da ima paradajz, da nema krivih krastavaca i još stotine hiljada raznih gluposti. U tome je bit birokratije, propisi i samo propisi, milijarde propisa... niko ništa ne sme bez našeg odobrenja! Ljudske minijature, poput Junkersa i onog Šojbea ... neće vala više krojiti kapu Englezima... svaka im čast!
(Majstor Mile, 25. jun 2016 23:04)

Bravo majstor Mile, postedeo si me muke da sam sve ovo napisem.

Pozdrav

Britansko proleće

pre 7 godina

Stvar je u tome da je taj član 50. pisan okvirno, opušteno i neobavezno sa očiglednim predviđanjem da nikada neće biti primenjen. Kao kad se ženiš, zaljubljen si i obožavaš verenicu, čekate bebu, ulazite u stan, birate nameštaj, pa se u pauzama cmakanja tokom sklapanja sveobuhvatnog sporazuma pomenete i mogućnosti razvoda u nekoj tački, pljucnete oboje tri puta, kucnete u drvo i menja vam se tema. Stignete samo da definišite da se u slučaju pokretanja razvoda morate razvesti u roku od dve godine.

Sada taj član sporazuma postaje dominantno važan i može jedna od strana da urla koliko hoće - takav je sporazum, tako ste se dogovorili. Što EU nije definisala član 50. tako da članstvo u EU prestaje u roku od 26 sekundi od objavljivanja rezultata referenduma na kom je pobedila opcija za izlazak? Mislim da EU zvaničnici moraju da pristupe direktnim pregovorima sa Kameronom, njegovim naslednikom i celokupnom britanskom diplomatijom i administracijom, nije ni njima lako i mora se videti šta im treba i pomaže u ovom trenutku, jer se samo finim pregovorima mogu ubrzati stvari - ako je ubrzanje interes. Ove pretnje preko novina su glup populizam koji vapi za još glupljim odgovorom Britanaca - pokrenućemo član 50. u 2045. godini na stogodišnjicu kraja Drugog svetskog rata, a ako vam se ne sviđa, izbacite nas ranije. I?

Evropljani prvo ne znaju da definišu sporazume i predvide sve mogućnosti, a onda ne znaju da komuniciraju, nego galame. To je baš fatalno glupa kombinacija.

Sea-hawk

pre 7 godina

@Лајави - колико само лупаш. Прво, интернационалне воде? Друго, какве бре подморнице о чему причаш? Треће, успешне блокаде 400 год? Прочитај мало на тему Anglo-Dutch ратова :)

Dex

pre 7 godina

Ко држи Гибралтар? Велика Британија!
Ко контролише Ла Манш? Велика Британија!
Ко контролише Северно море? Велика Британија!
Куда иде 80% трговинске размене Немачке (луке Хамбург, Кил) и остатка ЕУ (луке Ротердам и Антверпен) са другим тржиштима на свету? Кроз Гибралтар, Ла Манш и Северно море.
Према томе ЕУ фанатици, немојте много да се бусате у прса, Британија са 3 подморнице може да вас остави голе и босе. Ако не верујете изгуглаје мало колико је дугачка пракса Британаца у успостављању поморских блокада, већ 400 година.
(Лајави, 25. jun 2016 23:07)

Tako im se desilo i da holandski brodovi uplove sve do Londona. S tim sto su danas (kao i drugi) ovisni o drugim drzavama Evrope. To je medjuzavisnost koja se ne moze vise resiti vojnim sukobom. Uostalom, stranci im cine skoro pola urbanog stanovnistva, pa ti zamisli reakciju. Uz sve to, ako bilo sta ugrozi interes SAD, onda ti je jasno kakav bi ishod bio po Britaniju. Ovo je 21. vek. Vojni sukob s ravnopravnim protivnikom znaci da zemlja pocinje da lici na danasnju Libiju, Siriju, ex Jugoslaviju ili Ukrajinu. Odmah se sroza plata nekoliko puta, a to tamo nece proci. Dakle, sve je to bezvezna dramaturgija.

Sasa

pre 7 godina

I sa zenom kad se razvpdis, nije sve gotovo onda kad odlucis da se razvedes. Kao i svaka stvar koja je pravno uredjena ona mora dobiti epilog na sudu, gde ce se podeliti imovina i eventualno utvrditi obaveze supruznika na dalje. E sad zamislite koliko je komplikovano kada se to prenese na nivo saveza i drzava. Jedino sta je stvarno glupo, jeste da nakon neopozive odluke zive u nekakvom limbu odlazuci neminovno. Ne moze se Britanija ponasati infantilno. Odluku su doneli, sada imaju obavezu to da pravno zavrse. Zamislite da vam zena kaze da hoce da se razvede, a onda se mesecima pravi kao da se nista nije desilo. To ne biva.

marjan

pre 7 godina

@Bo_Sana_Co

Evo ja sam nedavno kupio jedan britanski proizvod u Srbiji! U pitanju su bile bombone Fishermans Friend sa ukusom mentola i eukaliptusa!