Ponedeljak, 30.05.2016.

07:25

Da li je Harambe morao da umre?

Ubistvo gorile u zoološkom vrtu u Sinsinatiju nakon što je četvorogodišnji dečak upao u njihovo stanište izazvalo je burnu reakciju na društvenim mrežama.

Izvor: B92

Da li je Harambe morao da umre? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

121 Komentari

Sortiraj po:

Sale S

pre 7 godina

Da li je Harambe morao da umre? Pod ovakvim okolnostima da, morao je i glupo je i polemisati o tome. Pravo pitanje je, da li je Harambe celi život morao da provede izložen pogledima histerične rulje i hiperaktivne dečurlije? Ne samo da nije morao, nego nije ni smeo.

mala zamalo plava

pre 7 godina

Nemojte odmah po roditeljima, verovatno su i oni, kao i vi, mislili da su perfektni dok se to nije deslio.
(Cale, 30. maj 2016 19:29)

Sigurna sam da nisu kao ja. Nisam savrsena, i bas zato sto nisam VODIM RACUNA O DECI. Nema tu filozofije, kao "desava se" prosipanje kafe, vreo tiganj na glavu, istrcavanje pred kola - ne, za to je potrebna stalna neodgovornost! Svakakve izgovore nalazi onaj ko klapce sa komsilukom dok mu dete gura niz u steker. A ovim roditeljima pod hitno oduzeti decu.

Mantis

pre 7 godina

Da li je Harambe morao da umre?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jednog dana da,morao je uginuti,
no je li trebao biti ubijen,
ne znam (ako se men pita). Naime,
nisam bio prisutan pa nisam vidio
događaj, stoga nemam mišljenje.

Miloš

pre 7 godina

Sve sam pročitao ali nigde ne nađoh: da je moje dete upalo, ne bih dozvolio da se ubije gorila.

Mislim da su gorile bolje od ljudi i da je trebalo postupiti upravo kako bi i gorila postupio. Šta mislite da bi uradio da je video odraslog čoveka kako se igra sa njegovim mladunčetom?

hehe

pre 7 godina

Kada udari rat, velika kriza i ne bude samoposluga svi ce prestati da filozofiraju o zivotinjama i njihovim pravima. Najeli su se svi previse, zive daleko od realnosti.

Cale

pre 7 godina

Serum za uspavljivanje deluje u istom trenutku kada se zivotinja pogodi samo na filmu, u realnom zivotu potrebno je i do 10 minuta za delovanje. Ishod ove drame sigurno nikome ne odgovara. Zamslite svoje dete sa gorilom pre osudjivanja. Kao sto neko vec rece, nije moguce predvideti ponasanje divlje zivotinje, a i ZOO ce radije da odgovara za ubistvo gorile nego za smrt deteta. Pravi problem je kako je dete uspalo da updane. Nemojte odmah po roditeljima, verovatno su i oni, kao i vi, mislili da su perfektni dok se to nije deslio.

Dejan

pre 7 godina

Čovek je najsurovija životinja rekao je Fridrih Niče ali iz priloženog vidimo da je i najgluplja.Možda gresim ali mi deluje da ovaj primat(a ne majmun) nije želeo da povredi dete već upravo suprotno a ljudi okolo su podigli tenziju jos vise urlajući i dodatno uznemirili gorilu umesto da smire situaciju,zapitajte se ko treba u stvari biti u kavezu.Realno da je zeleo da dete lisi života mogao je to da ucini u deliću sekunde ali ne predstavlja mu pretnju pogotovo zbog veličine a definitivno ga ne posmatra kao obrok.Takodje svi vi koji imate decu i govorite kako su najbitnija podjite prvo od sebe pa vodite racuna o njima jer to vam ne daje za pravo da se bahanalisete i ne postujete tudje živote.

Matija

pre 7 godina

Sada lepo roditelji da plate odstetu drustvu za zastitu zivotinja,pa da oni otkupe sto vise zivotinja iz zooloskih vrtova i vrate u divljinu

Alek

pre 7 godina

Problem kod sredstava za uspavljivanje je što se životinja uplaši i može postati agresivna, drugo ne može tako brzo da reaguje, ovo je nažalost bilo jedino rešenje. Niko ne može da zna šta je životinji bilo na pameti, a roditelje naučiti kako da čuvaju decu.

Vlada

pre 7 godina

Naravno da nije svako dete manje vredno od gorile - samo dete roditelja sa mentalnim kapacitetom potrebnim da im potomak upadne u jamu sa gorilom. Zato ubistvo gorile ovde najviše i propagiraju i zaštitnike gorile pljuju upravo oni koji su toliko 'dobri' roditelji da svoju decu dovode u ovakve opasnosti na redovnoj bazi. Žao mi je, ali proces prirodne selekcije će vas sačekati na zicer kad-tad.

Boze sacuvaj

pre 7 godina

Slažem se, ali ZOO vrtove, ipak, ne bih ukidao. Životinje bih zamenio displejima (LCD ili sl.) na kojima bi se vršile projekcije životinja. Projekcije bi mogle da budu interaktivne, na displeju bi mogao da odigraš kviz znanja ili da potražiš više podataka o "izloženoj" životinji. U današnje vreme su ZOO vrtovi potpuno prevaziđeni.
(Blackman, 30. maj 2016 11:41)

U pravu si, to je puno bolje. I onda recimo ako dete upadne u kavez pun displeja jednostavno se iskljuci struja.

foliranje

pre 7 godina

Jao kakva frka pa lovi se i ubija iz zabave!!!!, zabave!!!! u ovoj i drugim zemljama na sve strane jeleni, srne, ptice, divlje svinje, lisice i niko se ne javlja zbog toga. Treba neko na net da vam okaci da vi ostavite par komentara inace sve vas bas briga. Bolje cutite to je postenije.

Beta Beta

pre 7 godina

Zanima me situacija da je dete kojim slučajem ubijeno, jer gorila jednim udarcem može da ga ubije. Dovoljno je i da stane na njega. Da li bi nam onda bilo žao deteta ili gorile.

Ivan

pre 7 godina

Žao mi je gorile, ali ako pogledate ceo snimak, to ne izgleda nimalo zaštitnički. Vukao je dečaka po vodi poprilično kao da mu je igračka. Naravno, gorila nije ni trebalo da se nađe u ZOO vrtu, već u svom staništu.

A za majku koja smireno govori "mommy loves you" šta reći...

Pecconi

pre 7 godina

@Anakonda
Slažem se, ali ZOO vrtove, ipak, ne bih ukidao. Životinje bih zamenio displejima (LCD ili sl.) na kojima bi se vršile projekcije životinja. Projekcije bi mogle da budu interaktivne, na displeju bi mogao da odigraš kviz znanja ili da potražiš više podataka o "izloženoj" životinji. U današnje vreme su ZOO vrtovi potpuno prevaziđeni.
(Blackman, 30. maj 2016 11:41)

Можда би и уместо праве деце људима требало давати дисплеје са ликовима дечака и девојчица, које би родитељи могли да љуљају, да им певају, да их љубе, успављују, а у њима неки савремени софтвери који реагују на количину родитељске љубави... па још можеш да им мењаш боје косе, очију по жељи..ма дивота
Сачувај ме Боже докле ће људске мозгове довести напредак технологије и ширење колективних психоза преко медија.

Milica

pre 7 godina

@Sima

Mislim da grešite. Više se čini da je gorila pokušala da zaštiti dečaka od cike i vriske. Zar ne mislite da bi malim prstom u deliću sekunde, da je hteo, mogao da smrska lobanju malog dečaka?? Gorila nije nežna vrsta pa da blago drži svoje dete za ruku...pričamo o primatu.2

Na kraju krajeva, zašto ubiti gorilu!? Zar jedan Zoo vrt nema sredstva za uspavljivanje životinja!!!!

UŽAS!

#JusticeforHarambe

skandaliti

pre 7 godina

(stejo, 30. maj 2016 10:41) Bravo! Oni koji vide gorilu jednom godisnje u zoo vrtu i eventualno na tvu onako pausalno se usudjuju da dovode u pitanje ispravnost odluke tima, koji inace opservira tu istu zivotinju vec duzi period.I sa prvobitnog snimka se nista i ne vidi kako je bilo...Sve pusti borci za zivotinjska prava, u bgu su osetljiviji na kera u parku nego li na dete!

bbr

pre 7 godina

da,morao je da umre,kada je vec doslo do te situacije zbog nesavesnih roditelja.ali kada vidis koliko ovde eksperata ima koji tacno znaju da gorila od preko pola tone ne bi povredila malo dete,kako oni tacno znaju da bi gorila samo drzala malo dete a onda se odmakla od njega da mogu ljudi da ga pokupe.Nema sta,najpametniji smo narod,mozemo da predvidimo cak i nepredvidljive divlje zivotinje iz dzungle.

duledudule

pre 7 godina

ja mislim da mnogo gledate filmove,sto se tice strelica za uspavljivanje.koliko god da je jaka treba vremena da pocne dejstvo.ko zna kako bi gorila reagovala.gorila od dvesta kg da je htela ubiti dete mogla ga je ubiti odmah.ne znam sta reci sem da je ovo sve splet nesrecnih okolnosti u kome je nazalost zivot izgubila gorila,ali na srecu samo gorila...jos je neko ovde uporedjivao gice i gorile.svi mi smo odrasli na prasetini,a malo ljudi zna da su svinje inteligentne kao dete od tri godine,da su sposobne na dresuru i da se odazivaju na ime

DaLanik

pre 7 godina

@DaLanik:

naravno da nam ne daje pravo... ili, nema tu prava..jednostavno ne bi trebali da mucimo i ubijamo zivotinje jer to nije lepo a.i nema razloga. slazem se. ali kada biramo izmedju zivotinje i coveka, uvek cemo izabrati coveka....

dragan

pre 7 godina

Poremecen je svaki ljudski um koji misli da je njegov zivot vredniji od zivota jedne zivotinje, bilo koje. Ima ovde komentara koji kazu "nije potrebno navoditi razloge", molim te navedi ih posto ima nas ovde neupucenih, pa nas prosvetli i pokazi nam put.

Pogled pravo

pre 7 godina

@ (Petar, 30. maj 2016 10:51)

Petre, Petre!
Nadao sam se da komentatorii jesu u stanju da razumeju makar kraće rečenice!
Nigde nisam vrednovao živote, samo sam izneo činjenično stanje. Da li je istina, ili nije?
Kad smo kod vrednovanja života, svinja mi neuporedivo više vredi. Odrastao sam i vaspitan u okruženju u kom se meso jede, tako sam navikao, prija mi i nemam nameru da u poznom životnom dobu iz pomodarstva menjam navike. Neke životinje gajimo da bismo imali koristi od njih. I kao hranu! Nemam ništa protiv ljudi koji ne komzumiraju meso, niti nameru da ih ubeđujem da treba da počnu.

Petar

pre 7 godina

A zasto smatras da npr. ti,ja nebitno ko ima vise prava na zivot od neke zivotinje?To sto smo mi 30x napredniji ne daje nam pravo da radimo sta hocemo.Svi smo mi stanovnici iste planete.
(@DaLanik, 30. maj 2016 11:39) ako si stvarno tog mišljenja zreo si resocijalizaciju. Ovakav predstavljaš opasnost po društvo. Bićeš u situaciji da biraš između čoveka i životinje (saobraćaj, rad...) i izabraćeš životinju!?

z

pre 7 godina

Ma koliko surovo delovalo, da, dete ima vise prava od gorile. Ko tako ne misli, slobodno nek zivi u divljini pa da vidi kakva prava njemu daju divlje zivotinje. Naravno ne treba biti okrutan bez potrebe, ali ko bi rizikovao zivot deteta, koji taj gorila moze da ugasi za tren, taj nije human koliko voli da se predstavlja.

Blackman

pre 7 godina

@Anakonda
Slažem se, ali ZOO vrtove, ipak, ne bih ukidao. Životinje bih zamenio displejima (LCD ili sl.) na kojima bi se vršile projekcije životinja. Projekcije bi mogle da budu interaktivne, na displeju bi mogao da odigraš kviz znanja ili da potražiš više podataka o "izloženoj" životinji. U današnje vreme su ZOO vrtovi potpuno prevaziđeni.

vsm

pre 7 godina

Lako je svima ovde palamuditi kad nije njihovo dete upalo u kavez! zanemarimo činjenicu da ga roditelji nisu dobro čuvali kod tog kaveza, on je već upao..ne daj Bože da je moje dete verujte bolelo bi me za gorilu! naravno da ne opravdavam ubijanje životinja ali ovo je bila situacija da se reaguje odmah!

@DaLanik

pre 7 godina

A zasto smatras da npr. ti,ja nebitno ko ima vise prava na zivot od neke zivotinje?To sto smo mi 30x napredniji ne daje nam pravo da radimo sta hocemo.Svi smo mi stanovnici iste planete.

Sima

pre 7 godina

Ovo nije ceo snimak. Na youtube-u imate ceo. Gorila je dva puta vukla decaka velikom silinom kroz vodu a dete je izgubilo svest. Lako je decak mogao da nastrada. Pogledajte ceo snimak pa komentarisite.

Petar

pre 7 godina

Bitno je da palčići kuckaju i teraju pravdu preko komentara, a u realnosti - 'tamo negde napolju' - kad ih zadesi neka nesreća kao ova ( a nesreće se dešavaju, verovali ili ne ) - onda se od boraca za prava životinja, od savršenih roditelja i moralnih tastatura ratnika transformišu za tren u uplašenu žrtvicu kojoj se noge odseku i koja nema snage ni da zaplače.
(I pobili bi pola sveta samo da spasu svoju zadnjicu.)
Ipak, iz fotelje, preko tastature, PRVI su u redu da osuđuju, filozofiraju, napadaju, morališu, i glume vrhovne sudije.

ms

pre 7 godina

Ovde gorila nije "zgrabila" dete, vec ga je zastitnicki povlacila ka sebi zbog buke i vriske koju su pravili posmatraci koji su ucinili sve da frustriraju i dete i zivotinju. Gledajuci ovoliko snimka koliko ovde ima, moze se zakljuciti da gorila nije imala nameru da povredi dete i nista se lose ne bi desilo. Bespotrebno ubise zivotinju, a majci ovog malisana svaka cast sto lupeta kako je tu i voli ga, a ne proradi joj majcinski instinkt da skoci i spase svoje dete.

Nenad

pre 7 godina

Da li treba ukinuti ZOO vrtove? Treba.
Da li su roditelji ovog deteta ispali nemarni? Da.
Da li su ljudi ugrozili opstanak gorila? Da.
Da li je upravnik ZOO vrta imao izbora? Na zalost, ne.

filip

pre 7 godina

Žuvotinje i ljudi ne mogu imati suživot na ovome svetu isuviše smo štetočine da bi išta opstalo pored nas. Zagađujemo vodu, sečemo šume, ubijamo ih za krzno i iz sporta. jedino mesto gde su za sada bezbedni je antarktika tamo još nismo došli i naselili.

Roditelji da kupe novog gorilu u Walmarktu !

pre 7 godina

Gledam vec peti put ali nikako da vidim to "grabs". Molio bih one koji smatraju da je ubistvo bilo opravdano da mi navedu taj trenutak gde oni to vide.

Petar

pre 7 godina

Pogled pravo

Zašto selektuješ po vrstama vrednost života?
Zar ne vredi svaki život jednako?
Jel su svinje krive što ih ima mnogo više od gorila pa zbog te cene moraju da plaćaju životom?
Svinja koju će ubiti sigurno misli, ok je sve jer naša vrsta nije ugrožena...
Dokle više sa lažnim moralom?...

stejo

pre 7 godina

Samo da znate komentatori, ova vasa sirupasta i romanticarska predstava zivotinjskog sveta je smesna za svakog ko se iole zanimao za tu temu.
Naravno da je zivot Coveka mnogo vredniji od zivota Zivotinje iz razloga koje nema potrebe navoditi. U ovom slucaju roditelji deteta snose punu odgovornost i verujem da ce odgovarati materijalno za nastalu stetu i tako i treba da bude.
Mnogi ovde ,prorokuju' kako gorila ne bi povredila dete ali to je samo neznanje i nedostatak empatije koji je toliko ocigledan u ovoj napacenoj drzavi gde su sve vrednosti poremecene pa se moze dvoumiti u ovakvim situacijama.

Pogled pravo

pre 7 godina

Okrenete prasence lagano za Bozic, Vaskrs i druge praznike, a kukate za majmunom. 
Zao je i meni, ali ubistva zivotinja se desavaju svaki sekund.

(Zarez,, 30. maj 2016 08:58)

Postoji razlika, naizgled paraoksalna:
Svaka pojedinačna svinja je ugrožena, ali vrsta nije ugrožena. (Skoro) svaka pojedinačna gorila je zaštićena, ali je vrsta ugrožena.

Tuturutu

pre 7 godina

@EU Citizen,

Tebi se sve rešava "računom za novog gorilu"?? I ti nekome morališeš a jedina kompenzacija za život životinje ti je novac?

Vala jedno veliko ogromno PIH !

DaLanik

pre 7 godina

Sto volim te fanatike za prava životinja. .. uradili su ispravno zivot detea je mnogo bitniji od zivta životinje. Istina, mogli su da imaju strelice za uspavljivanje ali sta sad. Čovek ispred životinje, uvek!

Igor

pre 7 godina

Ja ne mogu da verujem da ima ljudi koji se dvoume u ovoj sutuaciji. Naravno ubiti životinju, spasiti dete a onda pozvati na odgovornost roditelje i upravu vrta. Čestitke spasiocima.

gandra šajkaš

pre 7 godina

Jadna životinja,stvarno nije morala da umre. Na snimku se ni jednog momenta ne vidi da je imala nameru da povredi dete,šta više čak se i brinula o dečaku.

Nemanja

pre 7 godina

Stavite se u poziciju da vaše dete padne u prostor sa gorilama , naravno da bi tražili da se ubije životinja.
(nikola, 30. maj 2016 08:08)

Ma da, ajde da se svi stavimo u poziciju šta bi bilo da smo najgori roditelji na svetu i koji bi tada bio normalan model ponašanja. A kad ga pustimo da se šeta po autoputu, šta je onda pravilno činiti?

да да

pre 7 godina

Не али воле каубоји да убијају па то ти је. Шта год ! Још ако је уживо пренос, ојхааааа !!!

moram da kazem

pre 7 godina

jedan harambe je morao biti ubiven.. SALA NA STRANU, MISLIM DA SU harambea uplasili ona vriska i cika ljudi od gore, da su oni ostali smireni on ne bi ni odvukao decaka, i on se uplasio i zato je odvukao decaka na sigurno.. ja bih ostavio dete da ga gaje gorile, bio bi sigurno bolji covek..

hm?

pre 7 godina

Mislim da je gorila postupila više zaštitnički prema detetu, nego sa namerom da ga povredi. U jednom trenutku se na snimku vidi da grli dečaka i povlači ga prema sebi. Da je gorila htela da ga povredi, to bi verovatno učinila odmah.

Hamburg

pre 7 godina

Roditelji moraju da odgovaraju zbog nebrige prema svome detetu. Ali na zalost, mislim i da je ispravno ubistvo ove gorile od skoro 200kg misica, to je divlja zivotinje, kojoj se ne mogu predvideti potezi, potrebna joj je sekunda da ubije dete.

Bree

pre 7 godina

Koliko ja vidim na snimku Harambe ni jednom nije povredio decaka, ali ljudska glupost je neverovatna. Zbog ocajnih roditelja, ovo divno stvorenje je izgubilo zivot.

Dali bocek

pre 7 godina

@Nerilijano, upravo suprotno. Gorila ni slucajno nije smela biti ubijena. Recimo ovako; ti mozes verovatno da napravis dete, ali gorilu nikada. Redje stvari su uvek dragocenije.

mikicar

pre 7 godina

Jedan gorila je mor'o biti ubiven...

Ne postoje sredstva koja u sekundi mogu uspavati zivotinju. Gorila se nije osetio ugrozenim od strane decaka i, stavise, ponasao se zastitnicki prema njemu. Pitanje je sta bi uradio da je osetio nekoliko uboda strelica sa supstancom koja uspavljuje, mozda ne bi bio tako smiren pa bi u delicu sekunde uradio nesto sa detetom.

Odgovornost je pre svega na Zoo vrtu koji je omogucio da jedno dete moze da upadne u deo sa gorilama, a potom i na roditeljima.

Sava

pre 7 godina

Gorile su primati najbliži coveku i ponasanje im je slično.Teško da bi gorila povredio dete jer je to za njega "mladunče" vrste koja ga ne ugrožava.Inače i u divljini, kad pokažu agresiju prema svojim mladuncima bivaju "kažnjeni" od strane ženki. Ovde ženke nisu ni prišle jer nije bilo opasnosti. Međutim u ovom slučaju nije bilo drugog izlaza nego ustreliti gorilu zbog svih ostalih (ne)mogućnosti. Krivica je višestrana.

Zarez,

pre 7 godina

Okrenete prasence lagano za Bozic, Vaskrs i druge praznike, a kukate za majmunom.
Zao je i meni, ali ubistva zivotinja se desavaju svaki sekund.

DaniLo

pre 7 godina

Morao je.Iako su roditelji 100 posto krivi za ono sto se desilo i treba razmisliti o oduzimanju deteta.Ali ljudi iz zoo vrta nisu imali izbora i morali su da ubiju majmuna jer nisu smeli da dozvole da se bebi nesto desi.Iako ih gotivim majmuni su ipak divlje zveri.Pogledajte klipove u kojima copor majmuna ubija i jede pripadnika drugog copora,jezive scene.Tako da ako imamo pretpostavku da je zivot bebe najvazniji,onda je izbor jasan a roditelji su primer da ne treba svako da ima decu.

Neriljano

pre 7 godina

Glupost je bezgranična, pa i vaša, komentatorska. Naravno da je gorila morala biti ubijena, bolje nego dečak. A komentare pišu oni koji ni hrčka nemaju, a kao ljubav prema životinjama... licemeri.

nikola

pre 7 godina

Stavite se u poziciju da vaše dete padne u prostor sa gorilama , naravno da bi tražili da se ubije životinja. Druga stvar je što zoo-vrt nema druge mogućnosti(npr momentalno uspavljivanje životinje). Meni je isto delovalo kao da gorila nije htela da povredi dečaka, ali divlja životinja je to, ko zna šta je u njenoj glavi dovoljno je da ga jednom drmne onom rukom i gotovo.

EU Citizen

pre 7 godina

Po komentarima se vidi ono što ja govorim već duže vreme: histerični ljubitelji životinja i zaštitnici prirode, odnosno lično i socijalno frustrirani likovi koji vlastite probleme sa uklapanjem u normalno društvo i drugim ljudima kompenziraju fiksacijom na životinje, postali su još jedna od mnogih civilizacijskih boleština, vrlo ozbiljan oblik gubitka osnovnih kriterijuma i kolektivne psihoze. Na stranu nebriga roditelja, to stoji i rešava se tužbom i računom za novog gorilu, ali šta je trebalo da rade sa zveri od dvesta kila pored deteta? Da joj pevaju uspavanku? I kakvi bi bili komentari ovih bolesnika da je gorila ubila dete? Ili da se u kavezu našlo njihovo dete? Čovek je čovek, a beslovesno zvere je beslovesno zvere i tu nema razmišljanja, ako je život čoveka ugrožen, pucaš da ubiješ.

А. Петров

pre 7 godina

@ Dacha
Ја сам имао троје мале деце (сад су порасли). Никада нисам окретао главу од њих, поготово не поред кавеза са горилама.
Овде искључиву кривицу сносе родитељи, иако су ово сасвим сигурно изазвали без намере.

Александар

pre 7 godina

Сваки родитељ би у том моменту скочио по дете, али питање је како би онда реаговао горила, ипак је то дивља животиња...Најбоље решење би био омамљивач, ја сам био убеђен да то већи ЗОО вртови имају...Свака част малишану на храбрости, а горили на исказаној присебности. РОДИТЕЉИ ПАЗИТЕ СВОЈУ ДЕЦУ, НИСТЕ ИХ НАШЛИ НА ГРАНИ КАКО РАСТУ!

cegevara

pre 7 godina

Mislim da je gorila postupila više zaštitnički prema detetu, nego sa namerom da ga povredi. U jednom trenutku se na snimku vidi da grli dečaka i povlači ga prema sebi. Da je gorila htela da ga povredi, to bi verovatno učinila odmah.
(hm?, 30. maj 2016 08:04)

Ko ce tebi da garantuje da se ne bi nesto desilo da su ljudi pokusali da izvuku dete? I macka kada ulovi misa ne pojede ga odmah vec se igra sa njim..

Gojko

pre 7 godina

Ali zamislite da ste vi na mestu tog direktora Zoo vrta. Zamislite da gorila krene da nosi dete do nekog skrovitog mesta u kavezu i da na kraju odluči da ga ne preda. To je realan scenario. Onda bismo svi trubili kako je trebalo da ga odmah ubiju za svaki slučaj. Mislite da je direktoru zoo vrta lako? I ko bi išao onda na robiju, vi ili taj direktor?

The Chief

pre 7 godina

Naravno da nije. Zbog ljudske gluposti dete upadne u kavez kod gorile koga su isti ti ljudi dovukli iz džungle u kavez, a zatim ga ubiju. Logično... Po strani to što gorila uopšte nije bio agresivan... Naprotiv... Ali... Znate ono kad Mars kaže Zemlji: Prijateljice, loše mi nešto izgledaš. Šta ti je? Zemlja kaže: Ma pusti, nisam kako treba, imam čoveka... A Mars će na to: Aaa, ma dooobro. Proći će to brzo.

Dacha

pre 7 godina

Sta ste zapeli i svi napadate roditelje,pola od vas i nema decu pa onda i ne znate kako se deca ponasaju pogotovo u ovom uzrastu,sekundu okrenes glavu a dete vec otislo negde,popelo se negde,uradilo nesto...ne mozes dete da drzis na lancu...ne kazem da nisu krivi ali sad bi vi odmah oduzeli dete roditeljima,ma kako da ne...pa sta mislite kako bi se to dete osecalo bez roditelja,sta treba da se vuce po domovima i da pati za kucom i mamom i tatom,svasta sa vama!! Svi kukate za majmunom,zaboga ubili majmuna,pa sta,ljudski zivot je najvazniji pogotovo deciji i skroz je neuporediva ova situacija sa onom budalom od pre neki dan sto je usao da se ubije kod lavova,ovo je bio nesrecan slucaj,dete upalo u kavez kod gorile i sad svi prosipate pamet kako ga gorila ne bi povredila,kako vi to mozete da znate bas me zanima??! Da ga je majmun ne daj boze ubio bila bi kuknjava zasto cuvari nisu reagovali na vreme i onda bi oni bili krivi,a sad hvala bogu kad se nista nije desilo i na vreme reagovali krivi sto su ga ubili,svasta!

Zoki

pre 7 godina

Neki bi se radovali da je decak stradao. Prvo, kriva je uprava sto uopste postoji mogucnost da se udje/upadne u kavez. Drugo, postupili su ispravno. Covek ili zivotinja? Uvek covek bez sumnje. Medjutim, neki ljudi kojima je majmun izgleda stvarno neki rodjak drugacije razmisljaju.

KUD Idijot

pre 7 godina

Ok razumem sve koji se bore za opstanak bilo koje zivotinjske vrste. Takodje optuzujem i roditelje,ali samo da se na sekund zamislimo i pokusamo se postaviti u situaciju gde vam gorila sedi iznad deteta u zoo vrtu,da i ja sam se najezio,a da mi se dogodilo isto ili bih se onesvestio ili bih uskocio po svoje dete.

Maja

pre 7 godina

Pobogu, to je divlja životinja, ne može se predviditi ponašanje DIVLJE životinje.
Nije hteo, nije hteo...ok MOŽDA nije,ali da je vaše dete dole palo, da li biste se oslonili na to "možda"?
Naravno da ne.
Da, jeste krivica ZOO vrta što nema one strelice za uspavljivanje,da, jeste krivica roditelja što je dete dole palo, ali da li ste vi normalni što vam je draža gorila od deteta, naravno da niste!

shame boner

pre 7 godina

Meni je najskandaloznija izjava ovog sefa cuvara zarobljenih zovotinja. Potpuni spin,sumanuta tehnologija savremenog vladanja. Rekao bih "tipicno kaubojski" ali takvih ima svugdje,vidjamo ih i kod nas cim upalimo tv.

G force

pre 7 godina

Ne! Naravno da nije trebao da umre. Ovo nije majmun koji je trcao po gradu, i jurio decu da ih pocepa! Ovo je zivotinja u zatvorenom prostoru! Roditelji su greska u evoluciji. KAKO moze dete da ti zavrsi u kavezu sa zivotinjom?! Sta radite sa tom decom?! (da, imam i ja dete. savrseno. i obozavano. i i dalje se ne slazem da je majmun ista kriv, niti je bilo cime zasluzio da umre)

Lelo

pre 7 godina

Da jeste,roditelji su krivi ali kad se vec ovako desilo najbolje je sto su ga ubili.Pa zar se uopste dovodi u pitanje zivot decaka? Zao mi je i gorile ali dete i gorila ne mogu da se porede po vaznosti!!!

Karlo

pre 7 godina

Pa bilo je strasno, kakav idiotluk. Zbog totalne nepaznje roditelja ubilu su gorilu ni krivog ni duznog. Roditelji treba da plate punu odstetu pa ce ostali sledeci put dobro paziti gde su im deca. Pogotovu na ovakvim mestima. Kladim se da je mama blejala po FB dok se ovo desavalo.

NoName

pre 7 godina

Zapravo, zooloski vrt je kriv sto nije preduzeo sve mere zastite zbog ovakvih i slicnih stvari. Mogao je i neki ludjak u akciji da padne ili jednostavno da uskoci, kakvih ima. U Americi je poznato da, npr., u nekim mestima (npr. Las Vegas) hotelski prozori ne mogu da se otvaraju da ludjaci ne bi izvrsavali samoubistva ili da ne bi bacali stvari kroz isti, jer u suprotnom hotel bi bio kriv sto nije preduzeo mere zastite. Cak je i tacno sto pisu, da je zooloski vrt trebao imati opremu koja uspavljuje u par sekundi. Ako je vec doslo do ovog "incidenta", iako se vidi da gorila apsolutno nije imala nameru da povredi dete. Niti bi povredila, s obzirom da su gorile takve po prirodi.

Anakonda

pre 7 godina

Treba ukinuti zoološke vrtove. Ko želi da vidi kako neka životinja izgleda, neka pogleda na internetu. U današnje vreme je njihovo postojanje surovo.

Dramoser

pre 7 godina

Socijalna Sluzba bi trebalo odmah da im oduzme dete jer da su imali i najmanji roditeljski nagon on bi oboje odmah skocili za detetom da ga spasu i zastite umesto sto su stojali pored ograde i vikali: mommy loves you.....

Anakonda

pre 7 godina

Treba ukinuti zoološke vrtove. Ko želi da vidi kako neka životinja izgleda, neka pogleda na internetu. U današnje vreme je njihovo postojanje surovo.

The Chief

pre 7 godina

Naravno da nije. Zbog ljudske gluposti dete upadne u kavez kod gorile koga su isti ti ljudi dovukli iz džungle u kavez, a zatim ga ubiju. Logično... Po strani to što gorila uopšte nije bio agresivan... Naprotiv... Ali... Znate ono kad Mars kaže Zemlji: Prijateljice, loše mi nešto izgledaš. Šta ti je? Zemlja kaže: Ma pusti, nisam kako treba, imam čoveka... A Mars će na to: Aaa, ma dooobro. Proći će to brzo.

hm?

pre 7 godina

Mislim da je gorila postupila više zaštitnički prema detetu, nego sa namerom da ga povredi. U jednom trenutku se na snimku vidi da grli dečaka i povlači ga prema sebi. Da je gorila htela da ga povredi, to bi verovatno učinila odmah.

Gojko

pre 7 godina

Ali zamislite da ste vi na mestu tog direktora Zoo vrta. Zamislite da gorila krene da nosi dete do nekog skrovitog mesta u kavezu i da na kraju odluči da ga ne preda. To je realan scenario. Onda bismo svi trubili kako je trebalo da ga odmah ubiju za svaki slučaj. Mislite da je direktoru zoo vrta lako? I ko bi išao onda na robiju, vi ili taj direktor?

Bree

pre 7 godina

Koliko ja vidim na snimku Harambe ni jednom nije povredio decaka, ali ljudska glupost je neverovatna. Zbog ocajnih roditelja, ovo divno stvorenje je izgubilo zivot.

Pogled pravo

pre 7 godina

Okrenete prasence lagano za Bozic, Vaskrs i druge praznike, a kukate za majmunom. 
Zao je i meni, ali ubistva zivotinja se desavaju svaki sekund.

(Zarez,, 30. maj 2016 08:58)

Postoji razlika, naizgled paraoksalna:
Svaka pojedinačna svinja je ugrožena, ali vrsta nije ugrožena. (Skoro) svaka pojedinačna gorila je zaštićena, ali je vrsta ugrožena.

moram da kazem

pre 7 godina

jedan harambe je morao biti ubiven.. SALA NA STRANU, MISLIM DA SU harambea uplasili ona vriska i cika ljudi od gore, da su oni ostali smireni on ne bi ni odvukao decaka, i on se uplasio i zato je odvukao decaka na sigurno.. ja bih ostavio dete da ga gaje gorile, bio bi sigurno bolji covek..

Nenad

pre 7 godina

Da li treba ukinuti ZOO vrtove? Treba.
Da li su roditelji ovog deteta ispali nemarni? Da.
Da li su ljudi ugrozili opstanak gorila? Da.
Da li je upravnik ZOO vrta imao izbora? Na zalost, ne.

Maja

pre 7 godina

Pobogu, to je divlja životinja, ne može se predviditi ponašanje DIVLJE životinje.
Nije hteo, nije hteo...ok MOŽDA nije,ali da je vaše dete dole palo, da li biste se oslonili na to "možda"?
Naravno da ne.
Da, jeste krivica ZOO vrta što nema one strelice za uspavljivanje,da, jeste krivica roditelja što je dete dole palo, ali da li ste vi normalni što vam je draža gorila od deteta, naravno da niste!

Dramoser

pre 7 godina

Socijalna Sluzba bi trebalo odmah da im oduzme dete jer da su imali i najmanji roditeljski nagon on bi oboje odmah skocili za detetom da ga spasu i zastite umesto sto su stojali pored ograde i vikali: mommy loves you.....

А. Петров

pre 7 godina

@ Dacha
Ја сам имао троје мале деце (сад су порасли). Никада нисам окретао главу од њих, поготово не поред кавеза са горилама.
Овде искључиву кривицу сносе родитељи, иако су ово сасвим сигурно изазвали без намере.

Karlo

pre 7 godina

Pa bilo je strasno, kakav idiotluk. Zbog totalne nepaznje roditelja ubilu su gorilu ni krivog ni duznog. Roditelji treba da plate punu odstetu pa ce ostali sledeci put dobro paziti gde su im deca. Pogotovu na ovakvim mestima. Kladim se da je mama blejala po FB dok se ovo desavalo.

EU Citizen

pre 7 godina

Po komentarima se vidi ono što ja govorim već duže vreme: histerični ljubitelji životinja i zaštitnici prirode, odnosno lično i socijalno frustrirani likovi koji vlastite probleme sa uklapanjem u normalno društvo i drugim ljudima kompenziraju fiksacijom na životinje, postali su još jedna od mnogih civilizacijskih boleština, vrlo ozbiljan oblik gubitka osnovnih kriterijuma i kolektivne psihoze. Na stranu nebriga roditelja, to stoji i rešava se tužbom i računom za novog gorilu, ali šta je trebalo da rade sa zveri od dvesta kila pored deteta? Da joj pevaju uspavanku? I kakvi bi bili komentari ovih bolesnika da je gorila ubila dete? Ili da se u kavezu našlo njihovo dete? Čovek je čovek, a beslovesno zvere je beslovesno zvere i tu nema razmišljanja, ako je život čoveka ugrožen, pucaš da ubiješ.

ms

pre 7 godina

Ovde gorila nije "zgrabila" dete, vec ga je zastitnicki povlacila ka sebi zbog buke i vriske koju su pravili posmatraci koji su ucinili sve da frustriraju i dete i zivotinju. Gledajuci ovoliko snimka koliko ovde ima, moze se zakljuciti da gorila nije imala nameru da povredi dete i nista se lose ne bi desilo. Bespotrebno ubise zivotinju, a majci ovog malisana svaka cast sto lupeta kako je tu i voli ga, a ne proradi joj majcinski instinkt da skoci i spase svoje dete.

DaniLo

pre 7 godina

Morao je.Iako su roditelji 100 posto krivi za ono sto se desilo i treba razmisliti o oduzimanju deteta.Ali ljudi iz zoo vrta nisu imali izbora i morali su da ubiju majmuna jer nisu smeli da dozvole da se bebi nesto desi.Iako ih gotivim majmuni su ipak divlje zveri.Pogledajte klipove u kojima copor majmuna ubija i jede pripadnika drugog copora,jezive scene.Tako da ako imamo pretpostavku da je zivot bebe najvazniji,onda je izbor jasan a roditelji su primer da ne treba svako da ima decu.

Sava

pre 7 godina

Gorile su primati najbliži coveku i ponasanje im je slično.Teško da bi gorila povredio dete jer je to za njega "mladunče" vrste koja ga ne ugrožava.Inače i u divljini, kad pokažu agresiju prema svojim mladuncima bivaju "kažnjeni" od strane ženki. Ovde ženke nisu ni prišle jer nije bilo opasnosti. Međutim u ovom slučaju nije bilo drugog izlaza nego ustreliti gorilu zbog svih ostalih (ne)mogućnosti. Krivica je višestrana.

Petar

pre 7 godina

Bitno je da palčići kuckaju i teraju pravdu preko komentara, a u realnosti - 'tamo negde napolju' - kad ih zadesi neka nesreća kao ova ( a nesreće se dešavaju, verovali ili ne ) - onda se od boraca za prava životinja, od savršenih roditelja i moralnih tastatura ratnika transformišu za tren u uplašenu žrtvicu kojoj se noge odseku i koja nema snage ni da zaplače.
(I pobili bi pola sveta samo da spasu svoju zadnjicu.)
Ipak, iz fotelje, preko tastature, PRVI su u redu da osuđuju, filozofiraju, napadaju, morališu, i glume vrhovne sudije.

G force

pre 7 godina

Ne! Naravno da nije trebao da umre. Ovo nije majmun koji je trcao po gradu, i jurio decu da ih pocepa! Ovo je zivotinja u zatvorenom prostoru! Roditelji su greska u evoluciji. KAKO moze dete da ti zavrsi u kavezu sa zivotinjom?! Sta radite sa tom decom?! (da, imam i ja dete. savrseno. i obozavano. i i dalje se ne slazem da je majmun ista kriv, niti je bilo cime zasluzio da umre)

DaLanik

pre 7 godina

Sto volim te fanatike za prava životinja. .. uradili su ispravno zivot detea je mnogo bitniji od zivta životinje. Istina, mogli su da imaju strelice za uspavljivanje ali sta sad. Čovek ispred životinje, uvek!

Dacha

pre 7 godina

Sta ste zapeli i svi napadate roditelje,pola od vas i nema decu pa onda i ne znate kako se deca ponasaju pogotovo u ovom uzrastu,sekundu okrenes glavu a dete vec otislo negde,popelo se negde,uradilo nesto...ne mozes dete da drzis na lancu...ne kazem da nisu krivi ali sad bi vi odmah oduzeli dete roditeljima,ma kako da ne...pa sta mislite kako bi se to dete osecalo bez roditelja,sta treba da se vuce po domovima i da pati za kucom i mamom i tatom,svasta sa vama!! Svi kukate za majmunom,zaboga ubili majmuna,pa sta,ljudski zivot je najvazniji pogotovo deciji i skroz je neuporediva ova situacija sa onom budalom od pre neki dan sto je usao da se ubije kod lavova,ovo je bio nesrecan slucaj,dete upalo u kavez kod gorile i sad svi prosipate pamet kako ga gorila ne bi povredila,kako vi to mozete da znate bas me zanima??! Da ga je majmun ne daj boze ubio bila bi kuknjava zasto cuvari nisu reagovali na vreme i onda bi oni bili krivi,a sad hvala bogu kad se nista nije desilo i na vreme reagovali krivi sto su ga ubili,svasta!

Александар

pre 7 godina

Сваки родитељ би у том моменту скочио по дете, али питање је како би онда реаговао горила, ипак је то дивља животиња...Најбоље решење би био омамљивач, ја сам био убеђен да то већи ЗОО вртови имају...Свака част малишану на храбрости, а горили на исказаној присебности. РОДИТЕЉИ ПАЗИТЕ СВОЈУ ДЕЦУ, НИСТЕ ИХ НАШЛИ НА ГРАНИ КАКО РАСТУ!

nikola

pre 7 godina

Stavite se u poziciju da vaše dete padne u prostor sa gorilama , naravno da bi tražili da se ubije životinja. Druga stvar je što zoo-vrt nema druge mogućnosti(npr momentalno uspavljivanje životinje). Meni je isto delovalo kao da gorila nije htela da povredi dečaka, ali divlja životinja je to, ko zna šta je u njenoj glavi dovoljno je da ga jednom drmne onom rukom i gotovo.

vsm

pre 7 godina

Lako je svima ovde palamuditi kad nije njihovo dete upalo u kavez! zanemarimo činjenicu da ga roditelji nisu dobro čuvali kod tog kaveza, on je već upao..ne daj Bože da je moje dete verujte bolelo bi me za gorilu! naravno da ne opravdavam ubijanje životinja ali ovo je bila situacija da se reaguje odmah!

Roditelji da kupe novog gorilu u Walmarktu !

pre 7 godina

Gledam vec peti put ali nikako da vidim to "grabs". Molio bih one koji smatraju da je ubistvo bilo opravdano da mi navedu taj trenutak gde oni to vide.

mikicar

pre 7 godina

Jedan gorila je mor'o biti ubiven...

Ne postoje sredstva koja u sekundi mogu uspavati zivotinju. Gorila se nije osetio ugrozenim od strane decaka i, stavise, ponasao se zastitnicki prema njemu. Pitanje je sta bi uradio da je osetio nekoliko uboda strelica sa supstancom koja uspavljuje, mozda ne bi bio tako smiren pa bi u delicu sekunde uradio nesto sa detetom.

Odgovornost je pre svega na Zoo vrtu koji je omogucio da jedno dete moze da upadne u deo sa gorilama, a potom i na roditeljima.

Boze sacuvaj

pre 7 godina

Slažem se, ali ZOO vrtove, ipak, ne bih ukidao. Životinje bih zamenio displejima (LCD ili sl.) na kojima bi se vršile projekcije životinja. Projekcije bi mogle da budu interaktivne, na displeju bi mogao da odigraš kviz znanja ili da potražiš više podataka o "izloženoj" životinji. U današnje vreme su ZOO vrtovi potpuno prevaziđeni.
(Blackman, 30. maj 2016 11:41)

U pravu si, to je puno bolje. I onda recimo ako dete upadne u kavez pun displeja jednostavno se iskljuci struja.

Tuturutu

pre 7 godina

@EU Citizen,

Tebi se sve rešava "računom za novog gorilu"?? I ti nekome morališeš a jedina kompenzacija za život životinje ti je novac?

Vala jedno veliko ogromno PIH !

Zoki

pre 7 godina

Neki bi se radovali da je decak stradao. Prvo, kriva je uprava sto uopste postoji mogucnost da se udje/upadne u kavez. Drugo, postupili su ispravno. Covek ili zivotinja? Uvek covek bez sumnje. Medjutim, neki ljudi kojima je majmun izgleda stvarno neki rodjak drugacije razmisljaju.

Nemanja

pre 7 godina

Stavite se u poziciju da vaše dete padne u prostor sa gorilama , naravno da bi tražili da se ubije životinja.
(nikola, 30. maj 2016 08:08)

Ma da, ajde da se svi stavimo u poziciju šta bi bilo da smo najgori roditelji na svetu i koji bi tada bio normalan model ponašanja. A kad ga pustimo da se šeta po autoputu, šta je onda pravilno činiti?

Zarez,

pre 7 godina

Okrenete prasence lagano za Bozic, Vaskrs i druge praznike, a kukate za majmunom.
Zao je i meni, ali ubistva zivotinja se desavaju svaki sekund.

да да

pre 7 godina

Не али воле каубоји да убијају па то ти је. Шта год ! Још ако је уживо пренос, ојхааааа !!!

filip

pre 7 godina

Žuvotinje i ljudi ne mogu imati suživot na ovome svetu isuviše smo štetočine da bi išta opstalo pored nas. Zagađujemo vodu, sečemo šume, ubijamo ih za krzno i iz sporta. jedino mesto gde su za sada bezbedni je antarktika tamo još nismo došli i naselili.

gandra šajkaš

pre 7 godina

Jadna životinja,stvarno nije morala da umre. Na snimku se ni jednog momenta ne vidi da je imala nameru da povredi dete,šta više čak se i brinula o dečaku.

Igor

pre 7 godina

Ja ne mogu da verujem da ima ljudi koji se dvoume u ovoj sutuaciji. Naravno ubiti životinju, spasiti dete a onda pozvati na odgovornost roditelje i upravu vrta. Čestitke spasiocima.

KUD Idijot

pre 7 godina

Ok razumem sve koji se bore za opstanak bilo koje zivotinjske vrste. Takodje optuzujem i roditelje,ali samo da se na sekund zamislimo i pokusamo se postaviti u situaciju gde vam gorila sedi iznad deteta u zoo vrtu,da i ja sam se najezio,a da mi se dogodilo isto ili bih se onesvestio ili bih uskocio po svoje dete.

Dali bocek

pre 7 godina

@Nerilijano, upravo suprotno. Gorila ni slucajno nije smela biti ubijena. Recimo ovako; ti mozes verovatno da napravis dete, ali gorilu nikada. Redje stvari su uvek dragocenije.

Hamburg

pre 7 godina

Roditelji moraju da odgovaraju zbog nebrige prema svome detetu. Ali na zalost, mislim i da je ispravno ubistvo ove gorile od skoro 200kg misica, to je divlja zivotinje, kojoj se ne mogu predvideti potezi, potrebna joj je sekunda da ubije dete.

Milica

pre 7 godina

@Sima

Mislim da grešite. Više se čini da je gorila pokušala da zaštiti dečaka od cike i vriske. Zar ne mislite da bi malim prstom u deliću sekunde, da je hteo, mogao da smrska lobanju malog dečaka?? Gorila nije nežna vrsta pa da blago drži svoje dete za ruku...pričamo o primatu.2

Na kraju krajeva, zašto ubiti gorilu!? Zar jedan Zoo vrt nema sredstva za uspavljivanje životinja!!!!

UŽAS!

#JusticeforHarambe

NoName

pre 7 godina

Zapravo, zooloski vrt je kriv sto nije preduzeo sve mere zastite zbog ovakvih i slicnih stvari. Mogao je i neki ludjak u akciji da padne ili jednostavno da uskoci, kakvih ima. U Americi je poznato da, npr., u nekim mestima (npr. Las Vegas) hotelski prozori ne mogu da se otvaraju da ludjaci ne bi izvrsavali samoubistva ili da ne bi bacali stvari kroz isti, jer u suprotnom hotel bi bio kriv sto nije preduzeo mere zastite. Cak je i tacno sto pisu, da je zooloski vrt trebao imati opremu koja uspavljuje u par sekundi. Ako je vec doslo do ovog "incidenta", iako se vidi da gorila apsolutno nije imala nameru da povredi dete. Niti bi povredila, s obzirom da su gorile takve po prirodi.

Sima

pre 7 godina

Ovo nije ceo snimak. Na youtube-u imate ceo. Gorila je dva puta vukla decaka velikom silinom kroz vodu a dete je izgubilo svest. Lako je decak mogao da nastrada. Pogledajte ceo snimak pa komentarisite.

shame boner

pre 7 godina

Meni je najskandaloznija izjava ovog sefa cuvara zarobljenih zovotinja. Potpuni spin,sumanuta tehnologija savremenog vladanja. Rekao bih "tipicno kaubojski" ali takvih ima svugdje,vidjamo ih i kod nas cim upalimo tv.

Neriljano

pre 7 godina

Glupost je bezgranična, pa i vaša, komentatorska. Naravno da je gorila morala biti ubijena, bolje nego dečak. A komentare pišu oni koji ni hrčka nemaju, a kao ljubav prema životinjama... licemeri.

Ivan

pre 7 godina

Žao mi je gorile, ali ako pogledate ceo snimak, to ne izgleda nimalo zaštitnički. Vukao je dečaka po vodi poprilično kao da mu je igračka. Naravno, gorila nije ni trebalo da se nađe u ZOO vrtu, već u svom staništu.

A za majku koja smireno govori "mommy loves you" šta reći...

Dejan

pre 7 godina

Čovek je najsurovija životinja rekao je Fridrih Niče ali iz priloženog vidimo da je i najgluplja.Možda gresim ali mi deluje da ovaj primat(a ne majmun) nije želeo da povredi dete već upravo suprotno a ljudi okolo su podigli tenziju jos vise urlajući i dodatno uznemirili gorilu umesto da smire situaciju,zapitajte se ko treba u stvari biti u kavezu.Realno da je zeleo da dete lisi života mogao je to da ucini u deliću sekunde ali ne predstavlja mu pretnju pogotovo zbog veličine a definitivno ga ne posmatra kao obrok.Takodje svi vi koji imate decu i govorite kako su najbitnija podjite prvo od sebe pa vodite racuna o njima jer to vam ne daje za pravo da se bahanalisete i ne postujete tudje živote.

cegevara

pre 7 godina

Mislim da je gorila postupila više zaštitnički prema detetu, nego sa namerom da ga povredi. U jednom trenutku se na snimku vidi da grli dečaka i povlači ga prema sebi. Da je gorila htela da ga povredi, to bi verovatno učinila odmah.
(hm?, 30. maj 2016 08:04)

Ko ce tebi da garantuje da se ne bi nesto desilo da su ljudi pokusali da izvuku dete? I macka kada ulovi misa ne pojede ga odmah vec se igra sa njim..

Vlada

pre 7 godina

Naravno da nije svako dete manje vredno od gorile - samo dete roditelja sa mentalnim kapacitetom potrebnim da im potomak upadne u jamu sa gorilom. Zato ubistvo gorile ovde najviše i propagiraju i zaštitnike gorile pljuju upravo oni koji su toliko 'dobri' roditelji da svoju decu dovode u ovakve opasnosti na redovnoj bazi. Žao mi je, ali proces prirodne selekcije će vas sačekati na zicer kad-tad.

foliranje

pre 7 godina

Jao kakva frka pa lovi se i ubija iz zabave!!!!, zabave!!!! u ovoj i drugim zemljama na sve strane jeleni, srne, ptice, divlje svinje, lisice i niko se ne javlja zbog toga. Treba neko na net da vam okaci da vi ostavite par komentara inace sve vas bas briga. Bolje cutite to je postenije.

@DaLanik

pre 7 godina

A zasto smatras da npr. ti,ja nebitno ko ima vise prava na zivot od neke zivotinje?To sto smo mi 30x napredniji ne daje nam pravo da radimo sta hocemo.Svi smo mi stanovnici iste planete.

stejo

pre 7 godina

Samo da znate komentatori, ova vasa sirupasta i romanticarska predstava zivotinjskog sveta je smesna za svakog ko se iole zanimao za tu temu.
Naravno da je zivot Coveka mnogo vredniji od zivota Zivotinje iz razloga koje nema potrebe navoditi. U ovom slucaju roditelji deteta snose punu odgovornost i verujem da ce odgovarati materijalno za nastalu stetu i tako i treba da bude.
Mnogi ovde ,prorokuju' kako gorila ne bi povredila dete ali to je samo neznanje i nedostatak empatije koji je toliko ocigledan u ovoj napacenoj drzavi gde su sve vrednosti poremecene pa se moze dvoumiti u ovakvim situacijama.

duledudule

pre 7 godina

ja mislim da mnogo gledate filmove,sto se tice strelica za uspavljivanje.koliko god da je jaka treba vremena da pocne dejstvo.ko zna kako bi gorila reagovala.gorila od dvesta kg da je htela ubiti dete mogla ga je ubiti odmah.ne znam sta reci sem da je ovo sve splet nesrecnih okolnosti u kome je nazalost zivot izgubila gorila,ali na srecu samo gorila...jos je neko ovde uporedjivao gice i gorile.svi mi smo odrasli na prasetini,a malo ljudi zna da su svinje inteligentne kao dete od tri godine,da su sposobne na dresuru i da se odazivaju na ime

Petar

pre 7 godina

A zasto smatras da npr. ti,ja nebitno ko ima vise prava na zivot od neke zivotinje?To sto smo mi 30x napredniji ne daje nam pravo da radimo sta hocemo.Svi smo mi stanovnici iste planete.
(@DaLanik, 30. maj 2016 11:39) ako si stvarno tog mišljenja zreo si resocijalizaciju. Ovakav predstavljaš opasnost po društvo. Bićeš u situaciji da biraš između čoveka i životinje (saobraćaj, rad...) i izabraćeš životinju!?

Lelo

pre 7 godina

Da jeste,roditelji su krivi ali kad se vec ovako desilo najbolje je sto su ga ubili.Pa zar se uopste dovodi u pitanje zivot decaka? Zao mi je i gorile ali dete i gorila ne mogu da se porede po vaznosti!!!

dragan

pre 7 godina

Poremecen je svaki ljudski um koji misli da je njegov zivot vredniji od zivota jedne zivotinje, bilo koje. Ima ovde komentara koji kazu "nije potrebno navoditi razloge", molim te navedi ih posto ima nas ovde neupucenih, pa nas prosvetli i pokazi nam put.

Matija

pre 7 godina

Sada lepo roditelji da plate odstetu drustvu za zastitu zivotinja,pa da oni otkupe sto vise zivotinja iz zooloskih vrtova i vrate u divljinu

skandaliti

pre 7 godina

(stejo, 30. maj 2016 10:41) Bravo! Oni koji vide gorilu jednom godisnje u zoo vrtu i eventualno na tvu onako pausalno se usudjuju da dovode u pitanje ispravnost odluke tima, koji inace opservira tu istu zivotinju vec duzi period.I sa prvobitnog snimka se nista i ne vidi kako je bilo...Sve pusti borci za zivotinjska prava, u bgu su osetljiviji na kera u parku nego li na dete!

z

pre 7 godina

Ma koliko surovo delovalo, da, dete ima vise prava od gorile. Ko tako ne misli, slobodno nek zivi u divljini pa da vidi kakva prava njemu daju divlje zivotinje. Naravno ne treba biti okrutan bez potrebe, ali ko bi rizikovao zivot deteta, koji taj gorila moze da ugasi za tren, taj nije human koliko voli da se predstavlja.

Petar

pre 7 godina

Pogled pravo

Zašto selektuješ po vrstama vrednost života?
Zar ne vredi svaki život jednako?
Jel su svinje krive što ih ima mnogo više od gorila pa zbog te cene moraju da plaćaju životom?
Svinja koju će ubiti sigurno misli, ok je sve jer naša vrsta nije ugrožena...
Dokle više sa lažnim moralom?...

Pecconi

pre 7 godina

@Anakonda
Slažem se, ali ZOO vrtove, ipak, ne bih ukidao. Životinje bih zamenio displejima (LCD ili sl.) na kojima bi se vršile projekcije životinja. Projekcije bi mogle da budu interaktivne, na displeju bi mogao da odigraš kviz znanja ili da potražiš više podataka o "izloženoj" životinji. U današnje vreme su ZOO vrtovi potpuno prevaziđeni.
(Blackman, 30. maj 2016 11:41)

Можда би и уместо праве деце људима требало давати дисплеје са ликовима дечака и девојчица, које би родитељи могли да љуљају, да им певају, да их љубе, успављују, а у њима неки савремени софтвери који реагују на количину родитељске љубави... па још можеш да им мењаш боје косе, очију по жељи..ма дивота
Сачувај ме Боже докле ће људске мозгове довести напредак технологије и ширење колективних психоза преко медија.

bbr

pre 7 godina

da,morao je da umre,kada je vec doslo do te situacije zbog nesavesnih roditelja.ali kada vidis koliko ovde eksperata ima koji tacno znaju da gorila od preko pola tone ne bi povredila malo dete,kako oni tacno znaju da bi gorila samo drzala malo dete a onda se odmakla od njega da mogu ljudi da ga pokupe.Nema sta,najpametniji smo narod,mozemo da predvidimo cak i nepredvidljive divlje zivotinje iz dzungle.

hehe

pre 7 godina

Kada udari rat, velika kriza i ne bude samoposluga svi ce prestati da filozofiraju o zivotinjama i njihovim pravima. Najeli su se svi previse, zive daleko od realnosti.

Alek

pre 7 godina

Problem kod sredstava za uspavljivanje je što se životinja uplaši i može postati agresivna, drugo ne može tako brzo da reaguje, ovo je nažalost bilo jedino rešenje. Niko ne može da zna šta je životinji bilo na pameti, a roditelje naučiti kako da čuvaju decu.

Beta Beta

pre 7 godina

Zanima me situacija da je dete kojim slučajem ubijeno, jer gorila jednim udarcem može da ga ubije. Dovoljno je i da stane na njega. Da li bi nam onda bilo žao deteta ili gorile.

Cale

pre 7 godina

Serum za uspavljivanje deluje u istom trenutku kada se zivotinja pogodi samo na filmu, u realnom zivotu potrebno je i do 10 minuta za delovanje. Ishod ove drame sigurno nikome ne odgovara. Zamslite svoje dete sa gorilom pre osudjivanja. Kao sto neko vec rece, nije moguce predvideti ponasanje divlje zivotinje, a i ZOO ce radije da odgovara za ubistvo gorile nego za smrt deteta. Pravi problem je kako je dete uspalo da updane. Nemojte odmah po roditeljima, verovatno su i oni, kao i vi, mislili da su perfektni dok se to nije deslio.

Blackman

pre 7 godina

@Anakonda
Slažem se, ali ZOO vrtove, ipak, ne bih ukidao. Životinje bih zamenio displejima (LCD ili sl.) na kojima bi se vršile projekcije životinja. Projekcije bi mogle da budu interaktivne, na displeju bi mogao da odigraš kviz znanja ili da potražiš više podataka o "izloženoj" životinji. U današnje vreme su ZOO vrtovi potpuno prevaziđeni.

Sale S

pre 7 godina

Da li je Harambe morao da umre? Pod ovakvim okolnostima da, morao je i glupo je i polemisati o tome. Pravo pitanje je, da li je Harambe celi život morao da provede izložen pogledima histerične rulje i hiperaktivne dečurlije? Ne samo da nije morao, nego nije ni smeo.

Pogled pravo

pre 7 godina

@ (Petar, 30. maj 2016 10:51)

Petre, Petre!
Nadao sam se da komentatorii jesu u stanju da razumeju makar kraće rečenice!
Nigde nisam vrednovao živote, samo sam izneo činjenično stanje. Da li je istina, ili nije?
Kad smo kod vrednovanja života, svinja mi neuporedivo više vredi. Odrastao sam i vaspitan u okruženju u kom se meso jede, tako sam navikao, prija mi i nemam nameru da u poznom životnom dobu iz pomodarstva menjam navike. Neke životinje gajimo da bismo imali koristi od njih. I kao hranu! Nemam ništa protiv ljudi koji ne komzumiraju meso, niti nameru da ih ubeđujem da treba da počnu.

DaLanik

pre 7 godina

@DaLanik:

naravno da nam ne daje pravo... ili, nema tu prava..jednostavno ne bi trebali da mucimo i ubijamo zivotinje jer to nije lepo a.i nema razloga. slazem se. ali kada biramo izmedju zivotinje i coveka, uvek cemo izabrati coveka....

Miloš

pre 7 godina

Sve sam pročitao ali nigde ne nađoh: da je moje dete upalo, ne bih dozvolio da se ubije gorila.

Mislim da su gorile bolje od ljudi i da je trebalo postupiti upravo kako bi i gorila postupio. Šta mislite da bi uradio da je video odraslog čoveka kako se igra sa njegovim mladunčetom?

mala zamalo plava

pre 7 godina

Nemojte odmah po roditeljima, verovatno su i oni, kao i vi, mislili da su perfektni dok se to nije deslio.
(Cale, 30. maj 2016 19:29)

Sigurna sam da nisu kao ja. Nisam savrsena, i bas zato sto nisam VODIM RACUNA O DECI. Nema tu filozofije, kao "desava se" prosipanje kafe, vreo tiganj na glavu, istrcavanje pred kola - ne, za to je potrebna stalna neodgovornost! Svakakve izgovore nalazi onaj ko klapce sa komsilukom dok mu dete gura niz u steker. A ovim roditeljima pod hitno oduzeti decu.

Mantis

pre 7 godina

Da li je Harambe morao da umre?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jednog dana da,morao je uginuti,
no je li trebao biti ubijen,
ne znam (ako se men pita). Naime,
nisam bio prisutan pa nisam vidio
događaj, stoga nemam mišljenje.

DaLanik

pre 7 godina

Sto volim te fanatike za prava životinja. .. uradili su ispravno zivot detea je mnogo bitniji od zivta životinje. Istina, mogli su da imaju strelice za uspavljivanje ali sta sad. Čovek ispred životinje, uvek!

EU Citizen

pre 7 godina

Po komentarima se vidi ono što ja govorim već duže vreme: histerični ljubitelji životinja i zaštitnici prirode, odnosno lično i socijalno frustrirani likovi koji vlastite probleme sa uklapanjem u normalno društvo i drugim ljudima kompenziraju fiksacijom na životinje, postali su još jedna od mnogih civilizacijskih boleština, vrlo ozbiljan oblik gubitka osnovnih kriterijuma i kolektivne psihoze. Na stranu nebriga roditelja, to stoji i rešava se tužbom i računom za novog gorilu, ali šta je trebalo da rade sa zveri od dvesta kila pored deteta? Da joj pevaju uspavanku? I kakvi bi bili komentari ovih bolesnika da je gorila ubila dete? Ili da se u kavezu našlo njihovo dete? Čovek je čovek, a beslovesno zvere je beslovesno zvere i tu nema razmišljanja, ako je život čoveka ugrožen, pucaš da ubiješ.

Dacha

pre 7 godina

Sta ste zapeli i svi napadate roditelje,pola od vas i nema decu pa onda i ne znate kako se deca ponasaju pogotovo u ovom uzrastu,sekundu okrenes glavu a dete vec otislo negde,popelo se negde,uradilo nesto...ne mozes dete da drzis na lancu...ne kazem da nisu krivi ali sad bi vi odmah oduzeli dete roditeljima,ma kako da ne...pa sta mislite kako bi se to dete osecalo bez roditelja,sta treba da se vuce po domovima i da pati za kucom i mamom i tatom,svasta sa vama!! Svi kukate za majmunom,zaboga ubili majmuna,pa sta,ljudski zivot je najvazniji pogotovo deciji i skroz je neuporediva ova situacija sa onom budalom od pre neki dan sto je usao da se ubije kod lavova,ovo je bio nesrecan slucaj,dete upalo u kavez kod gorile i sad svi prosipate pamet kako ga gorila ne bi povredila,kako vi to mozete da znate bas me zanima??! Da ga je majmun ne daj boze ubio bila bi kuknjava zasto cuvari nisu reagovali na vreme i onda bi oni bili krivi,a sad hvala bogu kad se nista nije desilo i na vreme reagovali krivi sto su ga ubili,svasta!

Zoki

pre 7 godina

Neki bi se radovali da je decak stradao. Prvo, kriva je uprava sto uopste postoji mogucnost da se udje/upadne u kavez. Drugo, postupili su ispravno. Covek ili zivotinja? Uvek covek bez sumnje. Medjutim, neki ljudi kojima je majmun izgleda stvarno neki rodjak drugacije razmisljaju.

Maja

pre 7 godina

Pobogu, to je divlja životinja, ne može se predviditi ponašanje DIVLJE životinje.
Nije hteo, nije hteo...ok MOŽDA nije,ali da je vaše dete dole palo, da li biste se oslonili na to "možda"?
Naravno da ne.
Da, jeste krivica ZOO vrta što nema one strelice za uspavljivanje,da, jeste krivica roditelja što je dete dole palo, ali da li ste vi normalni što vam je draža gorila od deteta, naravno da niste!

Dali bocek

pre 7 godina

@Nerilijano, upravo suprotno. Gorila ni slucajno nije smela biti ubijena. Recimo ovako; ti mozes verovatno da napravis dete, ali gorilu nikada. Redje stvari su uvek dragocenije.

Neriljano

pre 7 godina

Glupost je bezgranična, pa i vaša, komentatorska. Naravno da je gorila morala biti ubijena, bolje nego dečak. A komentare pišu oni koji ni hrčka nemaju, a kao ljubav prema životinjama... licemeri.

Zarez,

pre 7 godina

Okrenete prasence lagano za Bozic, Vaskrs i druge praznike, a kukate za majmunom.
Zao je i meni, ali ubistva zivotinja se desavaju svaki sekund.

Igor

pre 7 godina

Ja ne mogu da verujem da ima ljudi koji se dvoume u ovoj sutuaciji. Naravno ubiti životinju, spasiti dete a onda pozvati na odgovornost roditelje i upravu vrta. Čestitke spasiocima.

Petar

pre 7 godina

A zasto smatras da npr. ti,ja nebitno ko ima vise prava na zivot od neke zivotinje?To sto smo mi 30x napredniji ne daje nam pravo da radimo sta hocemo.Svi smo mi stanovnici iste planete.
(@DaLanik, 30. maj 2016 11:39) ako si stvarno tog mišljenja zreo si resocijalizaciju. Ovakav predstavljaš opasnost po društvo. Bićeš u situaciji da biraš između čoveka i životinje (saobraćaj, rad...) i izabraćeš životinju!?

Anakonda

pre 7 godina

Treba ukinuti zoološke vrtove. Ko želi da vidi kako neka životinja izgleda, neka pogleda na internetu. U današnje vreme je njihovo postojanje surovo.

Lelo

pre 7 godina

Da jeste,roditelji su krivi ali kad se vec ovako desilo najbolje je sto su ga ubili.Pa zar se uopste dovodi u pitanje zivot decaka? Zao mi je i gorile ali dete i gorila ne mogu da se porede po vaznosti!!!

Dramoser

pre 7 godina

Socijalna Sluzba bi trebalo odmah da im oduzme dete jer da su imali i najmanji roditeljski nagon on bi oboje odmah skocili za detetom da ga spasu i zastite umesto sto su stojali pored ograde i vikali: mommy loves you.....

DaniLo

pre 7 godina

Morao je.Iako su roditelji 100 posto krivi za ono sto se desilo i treba razmisliti o oduzimanju deteta.Ali ljudi iz zoo vrta nisu imali izbora i morali su da ubiju majmuna jer nisu smeli da dozvole da se bebi nesto desi.Iako ih gotivim majmuni su ipak divlje zveri.Pogledajte klipove u kojima copor majmuna ubija i jede pripadnika drugog copora,jezive scene.Tako da ako imamo pretpostavku da je zivot bebe najvazniji,onda je izbor jasan a roditelji su primer da ne treba svako da ima decu.

dragan

pre 7 godina

Poremecen je svaki ljudski um koji misli da je njegov zivot vredniji od zivota jedne zivotinje, bilo koje. Ima ovde komentara koji kazu "nije potrebno navoditi razloge", molim te navedi ih posto ima nas ovde neupucenih, pa nas prosvetli i pokazi nam put.

cegevara

pre 7 godina

Mislim da je gorila postupila više zaštitnički prema detetu, nego sa namerom da ga povredi. U jednom trenutku se na snimku vidi da grli dečaka i povlači ga prema sebi. Da je gorila htela da ga povredi, to bi verovatno učinila odmah.
(hm?, 30. maj 2016 08:04)

Ko ce tebi da garantuje da se ne bi nesto desilo da su ljudi pokusali da izvuku dete? I macka kada ulovi misa ne pojede ga odmah vec se igra sa njim..

да да

pre 7 godina

Не али воле каубоји да убијају па то ти је. Шта год ! Још ако је уживо пренос, ојхааааа !!!

stejo

pre 7 godina

Samo da znate komentatori, ova vasa sirupasta i romanticarska predstava zivotinjskog sveta je smesna za svakog ko se iole zanimao za tu temu.
Naravno da je zivot Coveka mnogo vredniji od zivota Zivotinje iz razloga koje nema potrebe navoditi. U ovom slucaju roditelji deteta snose punu odgovornost i verujem da ce odgovarati materijalno za nastalu stetu i tako i treba da bude.
Mnogi ovde ,prorokuju' kako gorila ne bi povredila dete ali to je samo neznanje i nedostatak empatije koji je toliko ocigledan u ovoj napacenoj drzavi gde su sve vrednosti poremecene pa se moze dvoumiti u ovakvim situacijama.

Blackman

pre 7 godina

@Anakonda
Slažem se, ali ZOO vrtove, ipak, ne bih ukidao. Životinje bih zamenio displejima (LCD ili sl.) na kojima bi se vršile projekcije životinja. Projekcije bi mogle da budu interaktivne, na displeju bi mogao da odigraš kviz znanja ili da potražiš više podataka o "izloženoj" životinji. U današnje vreme su ZOO vrtovi potpuno prevaziđeni.

The Chief

pre 7 godina

Naravno da nije. Zbog ljudske gluposti dete upadne u kavez kod gorile koga su isti ti ljudi dovukli iz džungle u kavez, a zatim ga ubiju. Logično... Po strani to što gorila uopšte nije bio agresivan... Naprotiv... Ali... Znate ono kad Mars kaže Zemlji: Prijateljice, loše mi nešto izgledaš. Šta ti je? Zemlja kaže: Ma pusti, nisam kako treba, imam čoveka... A Mars će na to: Aaa, ma dooobro. Proći će to brzo.

Gojko

pre 7 godina

Ali zamislite da ste vi na mestu tog direktora Zoo vrta. Zamislite da gorila krene da nosi dete do nekog skrovitog mesta u kavezu i da na kraju odluči da ga ne preda. To je realan scenario. Onda bismo svi trubili kako je trebalo da ga odmah ubiju za svaki slučaj. Mislite da je direktoru zoo vrta lako? I ko bi išao onda na robiju, vi ili taj direktor?

nikola

pre 7 godina

Stavite se u poziciju da vaše dete padne u prostor sa gorilama , naravno da bi tražili da se ubije životinja. Druga stvar je što zoo-vrt nema druge mogućnosti(npr momentalno uspavljivanje životinje). Meni je isto delovalo kao da gorila nije htela da povredi dečaka, ali divlja životinja je to, ko zna šta je u njenoj glavi dovoljno je da ga jednom drmne onom rukom i gotovo.

Bree

pre 7 godina

Koliko ja vidim na snimku Harambe ni jednom nije povredio decaka, ali ljudska glupost je neverovatna. Zbog ocajnih roditelja, ovo divno stvorenje je izgubilo zivot.

vsm

pre 7 godina

Lako je svima ovde palamuditi kad nije njihovo dete upalo u kavez! zanemarimo činjenicu da ga roditelji nisu dobro čuvali kod tog kaveza, on je već upao..ne daj Bože da je moje dete verujte bolelo bi me za gorilu! naravno da ne opravdavam ubijanje životinja ali ovo je bila situacija da se reaguje odmah!

Hamburg

pre 7 godina

Roditelji moraju da odgovaraju zbog nebrige prema svome detetu. Ali na zalost, mislim i da je ispravno ubistvo ove gorile od skoro 200kg misica, to je divlja zivotinje, kojoj se ne mogu predvideti potezi, potrebna joj je sekunda da ubije dete.

Nemanja

pre 7 godina

Stavite se u poziciju da vaše dete padne u prostor sa gorilama , naravno da bi tražili da se ubije životinja.
(nikola, 30. maj 2016 08:08)

Ma da, ajde da se svi stavimo u poziciju šta bi bilo da smo najgori roditelji na svetu i koji bi tada bio normalan model ponašanja. A kad ga pustimo da se šeta po autoputu, šta je onda pravilno činiti?

Petar

pre 7 godina

Bitno je da palčići kuckaju i teraju pravdu preko komentara, a u realnosti - 'tamo negde napolju' - kad ih zadesi neka nesreća kao ova ( a nesreće se dešavaju, verovali ili ne ) - onda se od boraca za prava životinja, od savršenih roditelja i moralnih tastatura ratnika transformišu za tren u uplašenu žrtvicu kojoj se noge odseku i koja nema snage ni da zaplače.
(I pobili bi pola sveta samo da spasu svoju zadnjicu.)
Ipak, iz fotelje, preko tastature, PRVI su u redu da osuđuju, filozofiraju, napadaju, morališu, i glume vrhovne sudije.

hehe

pre 7 godina

Kada udari rat, velika kriza i ne bude samoposluga svi ce prestati da filozofiraju o zivotinjama i njihovim pravima. Najeli su se svi previse, zive daleko od realnosti.

ms

pre 7 godina

Ovde gorila nije "zgrabila" dete, vec ga je zastitnicki povlacila ka sebi zbog buke i vriske koju su pravili posmatraci koji su ucinili sve da frustriraju i dete i zivotinju. Gledajuci ovoliko snimka koliko ovde ima, moze se zakljuciti da gorila nije imala nameru da povredi dete i nista se lose ne bi desilo. Bespotrebno ubise zivotinju, a majci ovog malisana svaka cast sto lupeta kako je tu i voli ga, a ne proradi joj majcinski instinkt da skoci i spase svoje dete.

G force

pre 7 godina

Ne! Naravno da nije trebao da umre. Ovo nije majmun koji je trcao po gradu, i jurio decu da ih pocepa! Ovo je zivotinja u zatvorenom prostoru! Roditelji su greska u evoluciji. KAKO moze dete da ti zavrsi u kavezu sa zivotinjom?! Sta radite sa tom decom?! (da, imam i ja dete. savrseno. i obozavano. i i dalje se ne slazem da je majmun ista kriv, niti je bilo cime zasluzio da umre)

gandra šajkaš

pre 7 godina

Jadna životinja,stvarno nije morala da umre. Na snimku se ni jednog momenta ne vidi da je imala nameru da povredi dete,šta više čak se i brinula o dečaku.

hm?

pre 7 godina

Mislim da je gorila postupila više zaštitnički prema detetu, nego sa namerom da ga povredi. U jednom trenutku se na snimku vidi da grli dečaka i povlači ga prema sebi. Da je gorila htela da ga povredi, to bi verovatno učinila odmah.

Pogled pravo

pre 7 godina

Okrenete prasence lagano za Bozic, Vaskrs i druge praznike, a kukate za majmunom. 
Zao je i meni, ali ubistva zivotinja se desavaju svaki sekund.

(Zarez,, 30. maj 2016 08:58)

Postoji razlika, naizgled paraoksalna:
Svaka pojedinačna svinja je ugrožena, ali vrsta nije ugrožena. (Skoro) svaka pojedinačna gorila je zaštićena, ali je vrsta ugrožena.

Sima

pre 7 godina

Ovo nije ceo snimak. Na youtube-u imate ceo. Gorila je dva puta vukla decaka velikom silinom kroz vodu a dete je izgubilo svest. Lako je decak mogao da nastrada. Pogledajte ceo snimak pa komentarisite.

Nenad

pre 7 godina

Da li treba ukinuti ZOO vrtove? Treba.
Da li su roditelji ovog deteta ispali nemarni? Da.
Da li su ljudi ugrozili opstanak gorila? Da.
Da li je upravnik ZOO vrta imao izbora? Na zalost, ne.

@DaLanik

pre 7 godina

A zasto smatras da npr. ti,ja nebitno ko ima vise prava na zivot od neke zivotinje?To sto smo mi 30x napredniji ne daje nam pravo da radimo sta hocemo.Svi smo mi stanovnici iste planete.

skandaliti

pre 7 godina

(stejo, 30. maj 2016 10:41) Bravo! Oni koji vide gorilu jednom godisnje u zoo vrtu i eventualno na tvu onako pausalno se usudjuju da dovode u pitanje ispravnost odluke tima, koji inace opservira tu istu zivotinju vec duzi period.I sa prvobitnog snimka se nista i ne vidi kako je bilo...Sve pusti borci za zivotinjska prava, u bgu su osetljiviji na kera u parku nego li na dete!

KUD Idijot

pre 7 godina

Ok razumem sve koji se bore za opstanak bilo koje zivotinjske vrste. Takodje optuzujem i roditelje,ali samo da se na sekund zamislimo i pokusamo se postaviti u situaciju gde vam gorila sedi iznad deteta u zoo vrtu,da i ja sam se najezio,a da mi se dogodilo isto ili bih se onesvestio ili bih uskocio po svoje dete.

Petar

pre 7 godina

Pogled pravo

Zašto selektuješ po vrstama vrednost života?
Zar ne vredi svaki život jednako?
Jel su svinje krive što ih ima mnogo više od gorila pa zbog te cene moraju da plaćaju životom?
Svinja koju će ubiti sigurno misli, ok je sve jer naša vrsta nije ugrožena...
Dokle više sa lažnim moralom?...

Vlada

pre 7 godina

Naravno da nije svako dete manje vredno od gorile - samo dete roditelja sa mentalnim kapacitetom potrebnim da im potomak upadne u jamu sa gorilom. Zato ubistvo gorile ovde najviše i propagiraju i zaštitnike gorile pljuju upravo oni koji su toliko 'dobri' roditelji da svoju decu dovode u ovakve opasnosti na redovnoj bazi. Žao mi je, ali proces prirodne selekcije će vas sačekati na zicer kad-tad.

Roditelji da kupe novog gorilu u Walmarktu !

pre 7 godina

Gledam vec peti put ali nikako da vidim to "grabs". Molio bih one koji smatraju da je ubistvo bilo opravdano da mi navedu taj trenutak gde oni to vide.

z

pre 7 godina

Ma koliko surovo delovalo, da, dete ima vise prava od gorile. Ko tako ne misli, slobodno nek zivi u divljini pa da vidi kakva prava njemu daju divlje zivotinje. Naravno ne treba biti okrutan bez potrebe, ali ko bi rizikovao zivot deteta, koji taj gorila moze da ugasi za tren, taj nije human koliko voli da se predstavlja.

Tuturutu

pre 7 godina

@EU Citizen,

Tebi se sve rešava "računom za novog gorilu"?? I ti nekome morališeš a jedina kompenzacija za život životinje ti je novac?

Vala jedno veliko ogromno PIH !

shame boner

pre 7 godina

Meni je najskandaloznija izjava ovog sefa cuvara zarobljenih zovotinja. Potpuni spin,sumanuta tehnologija savremenog vladanja. Rekao bih "tipicno kaubojski" ali takvih ima svugdje,vidjamo ih i kod nas cim upalimo tv.

Sava

pre 7 godina

Gorile su primati najbliži coveku i ponasanje im je slično.Teško da bi gorila povredio dete jer je to za njega "mladunče" vrste koja ga ne ugrožava.Inače i u divljini, kad pokažu agresiju prema svojim mladuncima bivaju "kažnjeni" od strane ženki. Ovde ženke nisu ni prišle jer nije bilo opasnosti. Međutim u ovom slučaju nije bilo drugog izlaza nego ustreliti gorilu zbog svih ostalih (ne)mogućnosti. Krivica je višestrana.

Milica

pre 7 godina

@Sima

Mislim da grešite. Više se čini da je gorila pokušala da zaštiti dečaka od cike i vriske. Zar ne mislite da bi malim prstom u deliću sekunde, da je hteo, mogao da smrska lobanju malog dečaka?? Gorila nije nežna vrsta pa da blago drži svoje dete za ruku...pričamo o primatu.2

Na kraju krajeva, zašto ubiti gorilu!? Zar jedan Zoo vrt nema sredstva za uspavljivanje životinja!!!!

UŽAS!

#JusticeforHarambe

Karlo

pre 7 godina

Pa bilo je strasno, kakav idiotluk. Zbog totalne nepaznje roditelja ubilu su gorilu ni krivog ni duznog. Roditelji treba da plate punu odstetu pa ce ostali sledeci put dobro paziti gde su im deca. Pogotovu na ovakvim mestima. Kladim se da je mama blejala po FB dok se ovo desavalo.

moram da kazem

pre 7 godina

jedan harambe je morao biti ubiven.. SALA NA STRANU, MISLIM DA SU harambea uplasili ona vriska i cika ljudi od gore, da su oni ostali smireni on ne bi ni odvukao decaka, i on se uplasio i zato je odvukao decaka na sigurno.. ja bih ostavio dete da ga gaje gorile, bio bi sigurno bolji covek..

bbr

pre 7 godina

da,morao je da umre,kada je vec doslo do te situacije zbog nesavesnih roditelja.ali kada vidis koliko ovde eksperata ima koji tacno znaju da gorila od preko pola tone ne bi povredila malo dete,kako oni tacno znaju da bi gorila samo drzala malo dete a onda se odmakla od njega da mogu ljudi da ga pokupe.Nema sta,najpametniji smo narod,mozemo da predvidimo cak i nepredvidljive divlje zivotinje iz dzungle.

foliranje

pre 7 godina

Jao kakva frka pa lovi se i ubija iz zabave!!!!, zabave!!!! u ovoj i drugim zemljama na sve strane jeleni, srne, ptice, divlje svinje, lisice i niko se ne javlja zbog toga. Treba neko na net da vam okaci da vi ostavite par komentara inace sve vas bas briga. Bolje cutite to je postenije.

Beta Beta

pre 7 godina

Zanima me situacija da je dete kojim slučajem ubijeno, jer gorila jednim udarcem može da ga ubije. Dovoljno je i da stane na njega. Da li bi nam onda bilo žao deteta ili gorile.

Alek

pre 7 godina

Problem kod sredstava za uspavljivanje je što se životinja uplaši i može postati agresivna, drugo ne može tako brzo da reaguje, ovo je nažalost bilo jedino rešenje. Niko ne može da zna šta je životinji bilo na pameti, a roditelje naučiti kako da čuvaju decu.

А. Петров

pre 7 godina

@ Dacha
Ја сам имао троје мале деце (сад су порасли). Никада нисам окретао главу од њих, поготово не поред кавеза са горилама.
Овде искључиву кривицу сносе родитељи, иако су ово сасвим сигурно изазвали без намере.

filip

pre 7 godina

Žuvotinje i ljudi ne mogu imati suživot na ovome svetu isuviše smo štetočine da bi išta opstalo pored nas. Zagađujemo vodu, sečemo šume, ubijamo ih za krzno i iz sporta. jedino mesto gde su za sada bezbedni je antarktika tamo još nismo došli i naselili.

mikicar

pre 7 godina

Jedan gorila je mor'o biti ubiven...

Ne postoje sredstva koja u sekundi mogu uspavati zivotinju. Gorila se nije osetio ugrozenim od strane decaka i, stavise, ponasao se zastitnicki prema njemu. Pitanje je sta bi uradio da je osetio nekoliko uboda strelica sa supstancom koja uspavljuje, mozda ne bi bio tako smiren pa bi u delicu sekunde uradio nesto sa detetom.

Odgovornost je pre svega na Zoo vrtu koji je omogucio da jedno dete moze da upadne u deo sa gorilama, a potom i na roditeljima.

Александар

pre 7 godina

Сваки родитељ би у том моменту скочио по дете, али питање је како би онда реаговао горила, ипак је то дивља животиња...Најбоље решење би био омамљивач, ја сам био убеђен да то већи ЗОО вртови имају...Свака част малишану на храбрости, а горили на исказаној присебности. РОДИТЕЉИ ПАЗИТЕ СВОЈУ ДЕЦУ, НИСТЕ ИХ НАШЛИ НА ГРАНИ КАКО РАСТУ!

Pogled pravo

pre 7 godina

@ (Petar, 30. maj 2016 10:51)

Petre, Petre!
Nadao sam se da komentatorii jesu u stanju da razumeju makar kraće rečenice!
Nigde nisam vrednovao živote, samo sam izneo činjenično stanje. Da li je istina, ili nije?
Kad smo kod vrednovanja života, svinja mi neuporedivo više vredi. Odrastao sam i vaspitan u okruženju u kom se meso jede, tako sam navikao, prija mi i nemam nameru da u poznom životnom dobu iz pomodarstva menjam navike. Neke životinje gajimo da bismo imali koristi od njih. I kao hranu! Nemam ništa protiv ljudi koji ne komzumiraju meso, niti nameru da ih ubeđujem da treba da počnu.

NoName

pre 7 godina

Zapravo, zooloski vrt je kriv sto nije preduzeo sve mere zastite zbog ovakvih i slicnih stvari. Mogao je i neki ludjak u akciji da padne ili jednostavno da uskoci, kakvih ima. U Americi je poznato da, npr., u nekim mestima (npr. Las Vegas) hotelski prozori ne mogu da se otvaraju da ludjaci ne bi izvrsavali samoubistva ili da ne bi bacali stvari kroz isti, jer u suprotnom hotel bi bio kriv sto nije preduzeo mere zastite. Cak je i tacno sto pisu, da je zooloski vrt trebao imati opremu koja uspavljuje u par sekundi. Ako je vec doslo do ovog "incidenta", iako se vidi da gorila apsolutno nije imala nameru da povredi dete. Niti bi povredila, s obzirom da su gorile takve po prirodi.

Dejan

pre 7 godina

Čovek je najsurovija životinja rekao je Fridrih Niče ali iz priloženog vidimo da je i najgluplja.Možda gresim ali mi deluje da ovaj primat(a ne majmun) nije želeo da povredi dete već upravo suprotno a ljudi okolo su podigli tenziju jos vise urlajući i dodatno uznemirili gorilu umesto da smire situaciju,zapitajte se ko treba u stvari biti u kavezu.Realno da je zeleo da dete lisi života mogao je to da ucini u deliću sekunde ali ne predstavlja mu pretnju pogotovo zbog veličine a definitivno ga ne posmatra kao obrok.Takodje svi vi koji imate decu i govorite kako su najbitnija podjite prvo od sebe pa vodite racuna o njima jer to vam ne daje za pravo da se bahanalisete i ne postujete tudje živote.

Matija

pre 7 godina

Sada lepo roditelji da plate odstetu drustvu za zastitu zivotinja,pa da oni otkupe sto vise zivotinja iz zooloskih vrtova i vrate u divljinu

Mantis

pre 7 godina

Da li je Harambe morao da umre?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jednog dana da,morao je uginuti,
no je li trebao biti ubijen,
ne znam (ako se men pita). Naime,
nisam bio prisutan pa nisam vidio
događaj, stoga nemam mišljenje.

Pecconi

pre 7 godina

@Anakonda
Slažem se, ali ZOO vrtove, ipak, ne bih ukidao. Životinje bih zamenio displejima (LCD ili sl.) na kojima bi se vršile projekcije životinja. Projekcije bi mogle da budu interaktivne, na displeju bi mogao da odigraš kviz znanja ili da potražiš više podataka o "izloženoj" životinji. U današnje vreme su ZOO vrtovi potpuno prevaziđeni.
(Blackman, 30. maj 2016 11:41)

Можда би и уместо праве деце људима требало давати дисплеје са ликовима дечака и девојчица, које би родитељи могли да љуљају, да им певају, да их љубе, успављују, а у њима неки савремени софтвери који реагују на количину родитељске љубави... па још можеш да им мењаш боје косе, очију по жељи..ма дивота
Сачувај ме Боже докле ће људске мозгове довести напредак технологије и ширење колективних психоза преко медија.

Cale

pre 7 godina

Serum za uspavljivanje deluje u istom trenutku kada se zivotinja pogodi samo na filmu, u realnom zivotu potrebno je i do 10 minuta za delovanje. Ishod ove drame sigurno nikome ne odgovara. Zamslite svoje dete sa gorilom pre osudjivanja. Kao sto neko vec rece, nije moguce predvideti ponasanje divlje zivotinje, a i ZOO ce radije da odgovara za ubistvo gorile nego za smrt deteta. Pravi problem je kako je dete uspalo da updane. Nemojte odmah po roditeljima, verovatno su i oni, kao i vi, mislili da su perfektni dok se to nije deslio.

Miloš

pre 7 godina

Sve sam pročitao ali nigde ne nađoh: da je moje dete upalo, ne bih dozvolio da se ubije gorila.

Mislim da su gorile bolje od ljudi i da je trebalo postupiti upravo kako bi i gorila postupio. Šta mislite da bi uradio da je video odraslog čoveka kako se igra sa njegovim mladunčetom?

DaLanik

pre 7 godina

@DaLanik:

naravno da nam ne daje pravo... ili, nema tu prava..jednostavno ne bi trebali da mucimo i ubijamo zivotinje jer to nije lepo a.i nema razloga. slazem se. ali kada biramo izmedju zivotinje i coveka, uvek cemo izabrati coveka....

mala zamalo plava

pre 7 godina

Nemojte odmah po roditeljima, verovatno su i oni, kao i vi, mislili da su perfektni dok se to nije deslio.
(Cale, 30. maj 2016 19:29)

Sigurna sam da nisu kao ja. Nisam savrsena, i bas zato sto nisam VODIM RACUNA O DECI. Nema tu filozofije, kao "desava se" prosipanje kafe, vreo tiganj na glavu, istrcavanje pred kola - ne, za to je potrebna stalna neodgovornost! Svakakve izgovore nalazi onaj ko klapce sa komsilukom dok mu dete gura niz u steker. A ovim roditeljima pod hitno oduzeti decu.

Ivan

pre 7 godina

Žao mi je gorile, ali ako pogledate ceo snimak, to ne izgleda nimalo zaštitnički. Vukao je dečaka po vodi poprilično kao da mu je igračka. Naravno, gorila nije ni trebalo da se nađe u ZOO vrtu, već u svom staništu.

A za majku koja smireno govori "mommy loves you" šta reći...

Boze sacuvaj

pre 7 godina

Slažem se, ali ZOO vrtove, ipak, ne bih ukidao. Životinje bih zamenio displejima (LCD ili sl.) na kojima bi se vršile projekcije životinja. Projekcije bi mogle da budu interaktivne, na displeju bi mogao da odigraš kviz znanja ili da potražiš više podataka o "izloženoj" životinji. U današnje vreme su ZOO vrtovi potpuno prevaziđeni.
(Blackman, 30. maj 2016 11:41)

U pravu si, to je puno bolje. I onda recimo ako dete upadne u kavez pun displeja jednostavno se iskljuci struja.

duledudule

pre 7 godina

ja mislim da mnogo gledate filmove,sto se tice strelica za uspavljivanje.koliko god da je jaka treba vremena da pocne dejstvo.ko zna kako bi gorila reagovala.gorila od dvesta kg da je htela ubiti dete mogla ga je ubiti odmah.ne znam sta reci sem da je ovo sve splet nesrecnih okolnosti u kome je nazalost zivot izgubila gorila,ali na srecu samo gorila...jos je neko ovde uporedjivao gice i gorile.svi mi smo odrasli na prasetini,a malo ljudi zna da su svinje inteligentne kao dete od tri godine,da su sposobne na dresuru i da se odazivaju na ime

Sale S

pre 7 godina

Da li je Harambe morao da umre? Pod ovakvim okolnostima da, morao je i glupo je i polemisati o tome. Pravo pitanje je, da li je Harambe celi život morao da provede izložen pogledima histerične rulje i hiperaktivne dečurlije? Ne samo da nije morao, nego nije ni smeo.